Návrat klasické geopolitiky - zpět na článek

Počet komentářů: 184

  1. Ne vse se v novem multipolarnim svete muze zmenit k lepsimu. Treba to splaceni dluhu USA muze znamenat ze uz nebudou stacit na ulohu svetoveho cetnika. Kdepak 13 atomovych letadlovek… A co pak ? 90 % svetoveho obchodu (ano, tolik !) se odehrava po mori. A co kdyz budou ostatni mocnosti a podmocnosti vyhlasovat djeme tomu 200 milove zony teritorialnich vod a v dnes jeste mezinarodnich vodach uplatnovat sve ekonomicke zajmy, treba vypalne za plavbu ? Neni nahodou spisovatel Novotny jasnovidec, kdyz v knize Kriznik Thor https://www.databazeknih.cz/knihy/kriznik-thor-155264 uz v roku 2013 popsal tohle ? : „Píše se rok 2039, západní svět je v rozkladu, USA zkrachovaly a vyklidily všechny globální pozice. Tato situace se smrtelně dotýká i mezinárodního obchodu, kdy na nikým nestřežených námořních trasách vypuká chaos a mezi různými korzárskými a pirátskými plavidly se začíná bojovat o každý tanker nebo kontejnerovou loď s drahocenným nákladem elektroniky. Pod záminkou, že chtějí obnovit pořádek, křižují u evropských břehů čínské eskadry. Jejich skutečným cílem je ale námořní blokáda Evropy, kterou chtějí přinutit, aby jim bez boje padla do klína. Evropská unie se potácí na pokraji úpadku, zoufale postrádá suroviny, hlavně ropu, ale nemá dostatečné vojenské a námořní síly, aby zabezpečila obchodní trasy a prolomila nevyhlášenou blokádu. Miliony lidí se ze dne na den ocitají v bídě, vypukají pouliční nepokoje, nikdo neví, co bude zítra.“

    1. Takových předpovědí vám dám 12 do tuctu…

    2. On totiž zemědělství SSSR dokurvil Chruščov jak jen to šlo. A nejen zemědělství, prostě škodil kde mohl, a to jak vědomě tak i nevědomě. Proto mu v Rusku říkají „antisovětčík“ Chruščov. Jeho působení pro SSSR bylo škodlivější než celá anabáze Wehrmachtu.
      Proto ho na západě milují, stejně jako ostatní diletanty jako Brežněv, Gorbačov a Jelcin. A nenávidí Stalina a Putina, kteří Rusko naopak pozvedali co jen to šlo.
      Třeba PUtin opět začal obnovovat potravinovou soběstačnost a z Ruska se stává pomalu ale jistě vývozce (kvalitních) potravin. Ač se ho předtím 20 let snažili všemi silami udržet co nejvíc závislého na zahraničním dovozu i tam, kde mohlo být soběstačné.
      (srovnej s ČR kde už rezignovali na výrobu jakýchkoliv potravin a pěstují jen dotační palivo do aut, za stálého trávení půdy glyfosfátem – což bude příčinou letošního zimního hladomoru)

      1. Pardon, omylem jsem to zavěsil pod špatný příspěvek, mělo to být na Mrcasíka na další straně.

      2. V ČR je to ovšem z velké části, ne-li zcela, přímý důsledek kvót EU (kolik let jsem o nich v médiích neslyšeli ani pípnutí? 10?) a ničivých „dotací“, kde kdo nevezme nemá šanci ekonomicky přežít na dotacemi totálně zdeformovaném „Trhu“, ale kdo vezme, musí plnit zadání vypisovatele dotací.

  2. Ten, kdo na tom provaří nejvíc, je ČR. Hraje roli užitečného idiota a vše zaplatí.
    Volte ODS, muhehé…!

    :OD

    1. Volte ZMĚNU.

      1. Ko-za:
        Pro hodně lidí je ODS vždy vítanou změnou.
        Svobodemo, více možností podnikat, nízké daně, Modrá šance, evropská hodnota, jasný signál, správné hospodaření zejména s energiemi a tak.

        .

        1. Ahaaaaa …. má se číst – centura, ostrakizace jiných názorů, zvyšování daní přímých i nepřímých, kšeftaření s energiemi na úkor spotřebitelů, ožebračení střední třídy a vytvoření armády naprosto zoufalých lidí z řad nejchudších ….

          1. h72:
            Odvaha, Dynamika a Síla vždy hlásala snížení daní, více peněz v peněžence, šance všem.
            A co se pamatuju, byl náznak zhruba v období „modré šance“ na téma „vesnice nebudou již žádné přespávárny, nýbrž plně vybavená sídla s veškerou infrastrukturou, občanským vybavením, kulturními a sportovními zařízeními.

            1. Ohledně těch vesnic – to přesně plánovali (a také dokázali) komouši za socíku. Byl to princip normalizace – postavíte si baráky, budete makat jen osm hodin, ještě si nakradete, výměnou za držení huby. Vesnice se tenkrát hooodně změnila. K dobrému, z hlediska lidí. ODS naopak vesnice vylidnila, zruinovala, přesměrovala penězotoky do Prahy …..

              1. To je pravda. Jediné co pomůže, je postavit penězotok obráceně, aby na pustnoucí vesnice šlo nejvíc z rozpočtu, a do velkých měst (kde se to jen rozkrade) nejmíň.
                Tedy, pokud vůbec nějaký penězotok bude. V naší zkrachovalé rozpadající se zemičce.
                Vždyť třeba taková kanalizace v nahuštěném městě vyjde na osobu nejlaciněji, oproti roztahané vesnici s baráčky 30m od sebe. To samé silnice, další sítě, dopravní obslužnost, atd.

                Především je třeba zamezit situaci, kdy si podnikatelé pořizují sídlo v Praze, ačkoliv podnikají v nějaké díře zakopané, a daně pak plynou do Prahe, ne do té díry.

  3. Vnutila rubl… Jste si jistý? Používá se rubl celosvětově jako platidlo, nebo si na něj pouze kupující konvertují jiné měny, kterými FAKTICKY platí (pošlou je do banky v RF, ta zkonvertuje na rubly a těmi uhradí pohledávku)?

    1. Jistě že konvertují měny. Rublem se totiž jinde než v Rusku neplatí, jak jinak byste to chtěl dělat? :-D

  4. Rubl bude krytý nejen plynem ale údajně i zlatem. Čili zlatý standard se po podvodu USA s Brettonwoorským systémem možná obnoví. Záleží na tom, zda vládci Ruska odolají pokušení tisknut prachy jak se jim zlíbí (v tomto jsem spíše skeptický).
    všem jedna věc mě už napadla: jak je možné, že naše vládnoucí pakáž se vždycky a neomylně dá na tu špatnou stranu:
    v roce 1918 jsme vlezli do prdele Anglii a Francii a měli s nimi údajně neprůstřelné smlouvy, prostě jsme se dali k vítězům a mysleli si, že to tak bude napořád.
    V roce 1945 jsme vlezli do prdele Rusákům z toho důvodu, že Beneš a exilová vláda nenáviděli Němce (které nenáviděli už dávno před válkou, což byl důvod našeho pádu – viz. Mary Heimann „Stát, který selhal“.
    Po roce 1989 jsme pohrdli všemi výhodami příslušnosti k východu – především přístupem k levným surovinám, po havlovsku jsme vyklidili pozice na východních trzích a vlezli do prdele Američanům, kteří nás dnes – stejně jako dřív Rusáci, mají za kolonii.

    Jestli za tento neutěšený stav nemůže to, že jsme se několikrát zbavili elit a jsme tudíž národ kočích a sluhů, kteří mají to lezení do prdele tak nějak v krvi.

    1. To jo. Zatímco v ostatních zemích ty Němce v roce 1945 doslova milovali.

      1. myslím, že musíme odlišit postoje normálních lidí a vládnoucích elit. Normální vohnout nechť si nenávidí, jak chce. Elita si nenávist jako modus operandi nemůže dovolit.

        1. Challenger 15.7.2022 v 8:13

          Dovolím si pořádat o upřesnění:
          1) co nebo koho označujete slovy „vládnoucí elita“?
          2) existuje něco takového v České republice?

          Pokud bychom totiž za elitu považovali politiky, kteří se dokázali propracovat do vedení státu, pak nenávist jako modus operandi fungovala celé dekády, které pamatuji, vnitřní a zahraniční politika založená na třídní nenávisti vám snad není neznáma?

          1. @ygorek: pokusím se o odpověď, protože jsem si nevšiml, že by Challenger odpověděl (pokud jsem se přehlédl, omlouvám se): „Vládnoucí elita“, ksou ti, kdo REÁLNĚ vládnou danému území. A bylo by velmi naivní se domnívat, že v USA vládne Biden stižený senilní demencí a nebo v ČR že vládne Pjotro Fialenko. Do vrchoných funkcí jsou politici vybírání, vlastním úsilím se k vysokým korytům nedostanou. A stejně tak jak dokáže vládnoucí elita určité lidi do vedení státu prosadit, stejně tak je dokáže i „sejmout“, pokud nefungují, jak mají. Viz pokus o impeachment Trumpa nebo odstřelení pana BoJo v UK, ač by před měsícem všichni politologové přísahali, že Boris má stranickou podporu a že ho mezinárodní konflikty posilují u moci. Je pryč a trvalo to jen pár dní.

        2. Němci z toho vyšli sakra lacino. Většina se jich vrátila do toho svýho reichu a tím vlastně bylo splněno jejich přání o kterém vyřvávali před válkou. Většina se jich tam dostala naživu. Kdyby totéž co tady napáchali v zemi, kde je nějaký trochu temperamentnější národ typu Afghánců, tak by se všichni vrátili leda v černejh pytlích.

          1. Kdyby Němci byli takto temperamentní národ, tak by ČSR nevydržela ani týden ze všeho toho německého „nadšení“, které se rázem ocitlo v nově vyvořeném státním útvaru o který nestáli.

            1. Mohli hned po vzniku ČSR vypadnout, Masaryk je tady přece nedržel na řetězu.
              Ale mnozí z nich byli vychcaní, nakonec měli se tu podstatně lépe, než by se měli v Německu, po 1SV.
              Jistěže se těžko opouští místo, kde předtím žilo několik předchozích generací jejich rodiny. To jim ale nedávalo právo, vymejšlet pro sebe nějaký extrabuřty a nakonec se obrátit proti Čechům.

              1. Zajímavý přístup, jestlipak to „když se ti to nelíbí tak vypadni“ používáte vždy. Také mohli ten stát udělat bez Němců, ale to ne, když se to pak podělalo, přišel pláč.

                1. Vážně se najde takový naivka, který si myslí, že bez pohraničí má zbytek státu nějakou šanci? Možná nějaký salónní okázalý sebemrskač, co se patrně nikdy nepodíval, co za torzo zůstalo po odtržení Sudet.
                  sudety jsme neanektovali, do nich se Němci nastěhovali už jako do součásti Zemí české koruny. Ok, nemuselo se jim tady líbit. V tom případě se mohli vrátit. Ale bez území.

                  1. Naivka je ten, kdo si myslel, že ten stát může vydržet. Jestli k tomu někdo potřeboval území, která obývá někdo jiný, tak je to jeho problém a riziko, ať si pak nestěžuje, když to nevyjde. Pokud vím, tak Němci byli k osídlení málo osídleného pohraničí pozváni pěkných pár set let předtím. Na linii „když se ti nelíbí nové pořádky co ti cpeme, tak jdi pryč“ už jsem reagoval.

                    1. Ten stát vydržel až do teď. Takže to asi tak naivní nebude.
                      A přesně tak, Němci byli pozváni k osídlení, nikoliv k tomu, aby území, na která byli POZVÁNI, odtrhli. Necpaly se jim nové pořádky, po rozpadu R-U tady zůstalo tradiční území českého státu, který nepodnikl anexi proti Německu, pouze si bránil, co bylo jeho. Nejsi-li spokojen, odejdi. Ale území si brát nebudeš.

                    2. Ne, První republika opravdu nevydržela až do teď. Přesně, byli před několika staletími pozváni k osídlení tam, kde se jiným nechtělo, takže je nesmyslné si na to po staletích stěžovat a vyzývat je, aby teď vypadli. Pokud to uděláte, můžete se srazit s realitou a sklidit co jste zasel. Cpaly se jim nové pořádky, ČSR. „Pouze si bránil co bylo jeho“ a „tohle je naše tradiční“ jsou metry, které můžete stejnětak použít na ostatní včetně Němců a Německa a udělat si s tím výlet do libovolné minulosti, nevim co jste chtěl dokázat.

                    3. Klidně mohou zůstat. Základaní a pochopitelnou podmínkou ovšem je, aby ten stát netrhali na kusy. A nebavíme se o Československu, nýbrž o území českého státu, který je tady doteď.

                    4. Stále mluvíte o trhání státu, ale R-U se rozpadlo, takže se vytvářelo nové uspořádání. Pokud lidi donutí k něčemu co nehctějí a pak sklidí co zaseli, je to jen jejich riziko a jejich problém.

                    5. R-U se rozpadlo, státy, které tvořily jeho součást, nezmizely. V první řadě ten český, kterž už tady byl tisíc let a který si i Habsburky kdysi zvolil za panovníky a nikoliv za likvidatele české státnosti. Kdyby se rozpadla EU, tak taky budete říkat, že teď už český stát neexistuje?

                    6. Hm, tak oni si Cesi po Bile Hore ty Habsburky zvolili za panovniky? To jsou mi veci.

                      Debata se porad toci okolo jedineho – komu patri puda, na ktere nekdo po staleti zije, hospodari, za kterou pri koupi i zaplatil a ze ktere z duvodu faktickeho vlastnictvi dle reguli statu plati dane? Chapu to tedy dobre, ze i kdyz mam vlastnictvi pozemku zapsane v LV, z tohoto duvodu platim i dane, tak ale ta puda mi nepatri a patri jakemusi kolektivnimu vlastnictvi pod nazvem ‚stat‘? A kdo to je, ten pan ‚stat‘? Je tedy vlastnictvi soukrome, nebo verejne?

                      Ja myslim, ze ono to tak uplne jednoduche nebude z zadne strany. Kdyz ti Nemci byli za Premyslovcu k nam pozvani, tak puda fakticky patrila feudalum. Pak ovsem zejmena Kralovci tu pudu dostali do osobniho vlastnictvi a v dobe prvni republiky ta puda, ktera byla oznacena jako ‚jejich‘ skutecne byla i takto zapsana v LV. Ano, zustala samozrejme fura pudy ve vlastnictvi statu, nebo cirkvi.

                      Proste – jednoduche soudy se nad tim vynaset nedaji.

                    7. O roce 1526 jste patrně neslyšel. A i kdyby se tehdy nic nestalo, tak i kdyby se tady dostali k moci neoprávněně, proč by jejich svržení mělo znamenat, že český stát přestal existovat?
                      Půda patří majiteli, zůstává ale územím statu.

                    8. R-U ale nebyl spolek několika států, R-U, jak už z název napovídá, byl tvořen dvěma územními celky, jednotlivé regiony a korunní země pak nesmyslně nazýváte státy, jako by R-U byla federace těchto jednotlivých států, což nebyla. O trhání státu tak nemůže být řeč, R-U se rozpadlo a řešilo se nové uspořádání.

                  2. No, tak uvidime, jak to dopadne treba se Srbskem. Zatim z Kosova zdrha, kdo muze.

                    A nebo si pockame (ja uz asi ne, ale potomstvo se jiste dozije), co takova Anglie, nebo Svedsko, az se mistni ozvou, ze ‚jestli se tu slimakum nelibi, tak at tahnou‘, az tam bude delat bordel tak ctvrta generace. Ti urcite budou chtit slyset na to, ze maji jit zpatky treba do Syrie, protoze pradedek tehdy odtamtud pritah.

              2. V podstate pote, co jsme vlezli do EU jsi mel taky moznost vypadnout a ne na ni ted nadavat. Proc se neridis tim, co radis druhym?

                Hele, ja jsem si dal docela dost prace za ty roky, co jsem odesel z Brna a de facto zil v ruznych Sudetech, abych pochopil, co se tehda semlelo. Drtiva vetsina tech nemeckych sedlaku jen chtela prezit. Tak, jako my dneska. Pokud ti reknou, ze mas volat ‚Slava u kravina‘, jinak dostanes razitko do papiru a v noci ti nekdo podreze dobytek, co asi udelas? Kde jsou dneska ti vsichni mavaci, co za komara mavali na pruvody, nebo v nich sli? Jo aha, ‚vono se muselo, jinak…‘.

                Tyhle jednoduchy soudy miluju. Nereknu, kdyby dem ti Sudetaci pritahli a delali bordel. Ale oni tu zili po staleti. Nebyli svati, ale byli uplne stejni, jako my. Jen slapli do spatnyho hovna.

                1. Tyhle jednoduchy soudy miluju. Nereknu, kdyby dem ti Sudetaci pritahli a delali bordel. Ale oni tu zili po staleti. Nebyli svati, ale byli uplne stejni, jako my. Jen slapli do spatnyho hovna.
                  Naprostý souhlas. Největší prdel by byla, jak by vypadaly hranice, kdyby bylo v roce 1918 reálné právo na seberučení:-)

                  1. Mela se udelat federace poctive a ne jen se Slovakama. Nemci jsou federace dodnes a pritom hranice Nemecka jsou bez problemu. Hovno by se stalo, kdyby byly Sudety, Morava, Slezsko a Slovensko (kdyz uz teda jsme ho museli mit). Tech par enklav by se neposralo. Rodina Sasu ve Falcku taky nedela bordel.

                    1. Ano, federace by vše řešila, v sudetech po něčem tak netoužli jako po demokratické samosprávě, proto se tak nadšeně hnali do totalitního Reichu, čest nemnoha výjimkám.

                    2. Tohle je ale jiná doba a jiná situace. Sas není pro Vestfálce nekulturní podčlověk.

                    3. Mela se udelat federace poctive a ne jen se Slovakama. Nemci jsou federace dodnes a pritom hranice Nemecka jsou bez problemu
                      Souhlas, vidím to stejně.

                2. Popravdě řečeno, občas už jsem alergický na to, že když něco nevyjde (v tomto případě touha po panské rase), tak se z předešlých nadšených a loyálních podporovatelů najednou stanou chudáci vobyčený lidi, co chtěli jen tak přežít, vo politiku se nestarali, jen ty páni nahoře je zneužili.
                  Ani náhodou. Pokud lidi režimu nevěří tak se na válku dříve nebo později vykašlou, morálka půjde dolů, nechají se bez velkého odporu zajmout, viz Taloši za WW2. Netáhnou to až do hořkého konce, dokonce i na západní frontě.

                  Něco jiného je povinná účast na režimních taškařicích v totalitě, něco jiného to bylo v předválečné ČSR, která přes všechny chyby byla pořád pluralitním státem. I kdyby před sousedy, abys měl klid, můžeš předstírat, že Henleina miluješ, tak za plentou v tajných volbách s více kandidáty jsi sám. A ty volby dopadly pro SdP stejně pozitivně na vesnici jako ve velkých sudetských městech, tohle se nenafixluje.
                  P.S. fakt se tady začíná brát vážně výtvor „…stát, který selhal“? To nestačí hrdinní protibanderovští disidenti?

                  1. Jasny. Tak jo. Zacni u vas v ulici, kdo v ’48 jasal a pak v padesatkach rval na kulaky. Urcite mi nechces namluvit, ze to byli tak tri lidi v cely republice. A rovnou jim rekni tlampacem, at tahnou do Severni Koreje.

                    A stran tech voleb – jasne, vidim, jak fungujou volby v Cesku. Pockej, az se objevi prvni partaj po pruseru, kterej prichazi, ktera bude mit ‚jednoduchej recept‘ a hlavne – se prvnich par let ukaze, ze ten recept funguje.

                    Pak mi dej vedet.

                    Rorzil mezi Nemcem a Italem je v tom, ze Ital bojuje za krev a kdyz ztrati idealy, tak se zacne flakat. Nemec bojuje z povinnosti, kdyz vidi, ze idealy jsou fpici, protoze je naucenej poslouchat. To je jina natura. Rusak je zase neco jinyho.

                    Proste rikam, ze neco, jako kolektivni vina NEEXISTUJE. Vyzdy jsou vsude konkretni kurvy a ty je potreba odstranovat. Dneska jsem plel brambory. Taky nemuzu rict, ze brambory jsou kurvy zasrany, protoze je to samej osten. Ty ostny jsou na bodlakach, brambora je v pohode. Jsi snad taky zlodej, protoze se rika, ze Cesi vsude kradou?
                    Ja rikam, ze si s Nemcema nemame co vycitat. Curaci byli mezi nima stejne, jako jsou mezi nama dnes. Jen, tehdy, se slo vic na krev a jak nekdo nesouhlasil, hned po nem sli. U nas jsme zatim jen ve fazi blokovani webu.

                    1. Je moji odpovědností, jak ten průser budu řešit. Jestli si zvolím stranu, která ze světa chce udělat peklo, je to i moje odpovědnost, i já ponesu důsledky. I my si můžeme do jisté míry za socík, protože i u nás se našlo dost naivků i cyniků, kteří komanče podporovali.
                      Že bych obhajoval kolektivní vinu, to si opravdu nepamatuji, ocením, když se ukáže, kde jsem to měl činit. Já se ozval proti obhajování takzvaně obyčejných lidí, co prý za nic nemohou, nikoho vlastně nepodporovali, vůbec spontálně neřvali nadšením, když se objevil jejich milovaný vůdce/generální tajemník. I volby v Sudetech dopadly jednoznačně, i když ještě tam byl výběr z více nmožností.
                      Odsun trest nebyl, byla to prevence za odstranění hrozby další války a okupace, kterou odsouhlasily i velmoci, které si nechtěly kvůli ublíženým menšinám dát další kolo světové války. To, že někdo poslouchá nesmyslné a zločinné rozkazy, není pro něj omluva, naopak, je o to větším nebezpečím pro ostatní.

                    2. Volby byly tak jednoznačné asi kvůli tomu jak skvěle se voliči cítili. To odsouvání v rámci prevence mohli dělat i ostatní země a národy nebo je to výsada jen pro některé?

                    3. oprava – mohly.

                    4. Super logika. Když udělám něco špatného, tak je to automaticky důkaz, že mi někdo ubližuje. Takové ty moderní teorie, že viník je vlastně oběť. Prostě řeknu, že se cítím špatně a rázem je právo i morálka na mé straně a mohu si klidně vybrat do čela zločince a diktátora. Kdo mě chce zlikvidovat, s tím bydlet nebudu, platí univerzálně.

                    5. Logika je, že pokud nechcete průšvih, tak necpěte lidem co nechtějí, když to uděláte, tak si pak nestěžujte, sám jste napsal, že volby dopadly jednoznačně, demokracie v praxi. Odpor Němců je od samotného vzniku státu a AH sotva kdo znal. Jinde píšete, že První republika vydržela do teď, tady voličům vyčítáte volbu zločince a diktátora a ignorujete, že takto se měl zapsat do dějin později. Časovou posloupnost a kontext neřešíte.

                      Platí univerzálně, beru od vás jako odpověď ano a preventivně odsunovat mohou i ostatní, takže i Němci, tak to bychom měli.

                    6. V roce 1938 už Hitler diktátoroval 5 let, už tehdy měl na kontě slušnou řádku zločinů. S tím vědomím se do Říše cpali.
                      Průšvih nechci a proto nejsem tak účelově naivní, abych si myslel, že bez Sudet zbytek státu přežije. Čisté svědomí mám, nejednalo se o žádnou jejich anexi, součástí tohoto státu byly od jeho začátku. Kd se tam později dobrovolně přistěhoval, neměl právo je odtrhnout. Až Němce někdo ohrozí v samotné jejich existenci, klidně, ať ho odsunou.

                    7. V roce 1938 mel Ada na konte stabilizaci nemeckeho socialniho pruseru, stabilizaci megainflace, zavedeni materske a spousty veci, ktere bezneho cloveka oslovi vzdy a vsude. A ze brnkal na zavist, tedy proti majetnym Zidum, to neni nic divneho, dnes se brnka na nenavist proti Rusum a jak pekne na to nas narod reaguje.

                      To, do ceho Nemci nafrceli, se uplne klidne muze opakovat, jen s jinym scenarem. Obycejnej clovek je blbec, bez ohledu na narodnost.

                    8. Pred dvema tydny nas nase vlada krmila tim, ze ten zasranej Rus zavrel a uz neotevre NS1 (Nemci prece rikali). Proste Rus je svine proradna. Dnes se ukazalo, ze po bezne udrzbe Rus NS1 zase pustil, takze uz frci clanky, ze Rus je svine proradna, protoze je videt, ze nase prachy na zbrojeni prece potrebuje.

                      Zamen si ‚Rus‘ za ‚Zid‘ a vyjde ti uplne stejna propaganda, jako pred druhou valkou.

                      V cem je rozdil? Dnes uz lidi tyhle jednoduchy propagandy nezerou?

                    9. Lidem je třeba vykreslit nějaké zlo, a oni se nechají v boji proti němu klidně ožebračit a třeba i zabít… Vždyť je to pořád dokola, ale jak se říká – „Poučení z historie je to, že se z ní nikdy nikdo nepoučí.“

                    10. Samozrejme, vsak ted prece ‚to je neco jinyho!‘

                    11. Sysop
                      21.7.2022 v 7:28

                      jaká je teď propustnost? furt to nechali stažený a vo turbíně se jenom žvaní?

                    12. Re: Behemot23.7.2022 v 5:40

                      Pokud vim, turbina se vali v Germanii a Rusove ted Nemce vari ve vlastni stave, chteji po nich certifikaty, na kterych Nemci tam silene bazirovali pri stavbe NS2, jinak ze to nenamontuji. Takze neco tece, tusim 30-40 %, ale vic zatim ne.

                    13. A za blbost se platí. Pokud se účelově vidí jenom ty dobré věci (i když tedy nevím, jakou megainflaci máte na mysli) a přehlédne se teror, koncentráky a Norimberské zákony, přijde důsledek.
                      Co by se asi tak stalo ze světa, kde by se mohlo porušit všechno bez následkům, proto že „jé, já byl blbej, nemůžu být tedy nijak postiženej, musíte mě respektovat“.

                    14. Re: Mirek F.23.7.2022 v 5:15

                      V roce ’38 o nemeckych koncentrakach nemeli Nemci zadne info a o tech predchozich, anglickych, ci spanelskych, bezny clovek vedel to same hovno. Do Norimberka jeste nejakej patek chybel, takze co presne mel ten beznej Helmut videt jako nebezpeci?

                      Ergo kladivko, jake presne nebezpeci mame dnes zohlednovat pri podpore nasi a Bruselske vlady, vzhledem k situaci v roce (treba) 2030?

                    15. Sysop 21.7.2022 v 6:54

                      Argumentace závistí, jednoduché a rychlé řešení všeho. Když se ale lidé mají mizerně a situace je taková, že i soudy uznávají, že výraz Judenrepublik není urážka, ale fakt, tak není překvapení, že na tom někdo slaví politický úspěch.

                    16. Jasne, vsak to nejblbejsi, co se jakekoli vlade muze stat, je to, ze se lidi zacnou ptat, kdo za ten bordel muze a treba je napadne hledat viniky v te vlade. Takove veci se museji utnout hned u zrodu a lidem dat jednoducheho vinika, ke kteremu lze snadno najit par prikladu, proc je zrovna tahle pravda pravdou.

                      A pak uz to frci samo.

                    17. Myslel jsem to tak, že argumentace závistí se používá jako populární jednoduché a rychlé vysvětlení namísto seriózního posouzení reality.

                    18. O situaci vypovídal už volební výsledek z roku 1935, „slušnou řádku zločinů“ můžete obrazně řečeno připsat kde komu, do dějin se měl zapsat tím, co mělo přijít později. Pro voliče samozřejmě hrálo roli něco úplně jiného, ta vaše „řádka“ je netankovala asi o nic víc než v jiných případech, pokud o tom byli vůbec informováni. Vy na situaci nesmyslně nahlížíte bez tehdějšího kontextu a z dnešního pohledu. Pokud průšvih nechcete, tak necpěte lidem co nechtějí, pokud to uděláte, tak se pak nedivte, je to prosté.

                      Podle vás Němci mohli také odsouvat, díky za potvrzení, tak to bychom zase měli, tolik k té vaší „řádce“.

            2. A taky si myslím, že Němci jako národ z toho vyšli sakra lacino. Nemyslím přímo Sudety, Němce jako takové.

              1. servisdok:
                Makáš na té sérii článků o počátcích Hi-Fi a zvukařině v ČSSR?Nechci být otravný, ale čekáme na to.

              2. Kolektivni vina je fajn vec. Taky bychom meli lidem odskodnit to peklo, ktere jim nas narod zpusobil volbou komunistu? Prispejes treba na cirkevni restituce ze sveho?

                Porad rikam, ze bezni lidi nemaji zadnej vliv na chod dejin. Ani Ukri na Majdanu, ani Sudetaci v Liberci, ani Cesi na Letne na Prvniho maje. Jen kulisy a Kanonenfutter.

    2. @Challenger
      Zlatý standard=vlhký sen.
      Kdyby to náhodou nastalo, rád si posypu hlavu popelem.
      To že jsme l.p. 1918 radostně vlezli do francouzské (o anglické nic nevím) prdele mělo pragmatický důvod.
      Vztahy s Němci minulých 70 let.
      Dtto lezení do ruské prdele l.p. 1945 mělo podobný důvod, zklamání z minulých 20 let a potřeba ochrany před Němci.
      Lezení do americké prdele po roce 89 mělo tytéž důvody.
      Zklamání z minulých 40 let a vizuální atraktivita čehokoliv na západ od Aše.
      Ohledně byznysu v Rusku v devadesátkách, potažmo dodnes jsem slyšel tolik legend, že cokoliv mimo barterový obchod asi nedávalo smysl.
      Lezení do EU prdele pak bylo dáno zřejmě nějakou davovou psychózou ve východní Evropě.
      Co se současného stavu týče, myslím že je to terminální fáze.
      Nemáme koule vystoupit z burzy v Lipsku, jebat emisní povolenky, vyvlastnit menšinové akcionáře ČEZu a risknout aspoň referendum o Czexitu.

      1. Lezeni do prdele EU obecne vyveralo z komplexu menecennosti kteri za prve cesi historicky meli jako second-class citizens vis-a-vis nemcum a toho ze byli soucasti bolsevickeho sveta, tkzv. Druheho sveta, tedy sveta bolsevickych usmudlancu, lidi na nizim rung kastovniho zebricku pod obyvateli Prvni Sveta. Tim ze CR vstoupila do EU se tenhle mindrak do dost velky miry vylecil. Rekl bych ze dnes maji cesi sebevedomi v podstate vyrovnany, nemaji potrebu videt Zapad jako neco lepsiho a sebe samy jako druhorady.

        To ze spousta mrdek je zalezla EU v prdeli ma jine duvody – mysli si ze tam neco vysomrujou, pak taky je ucrita cast mrdek kteri si mysli ze „vyspely“ Zapad by mel CR ucit respektive regulovat.

        Realisticky vzato, Czexit je asi picovina. Idealni by byla nejaka iniciativa kde by vetsina zemi EU poslala EU do pice a vytvorila nejaky blok nezavislych statu. To je asi utopie. Co se tyce burzy, otazka je jake jsou paky pro to aby tam CR byla.

      2. Už se tu rýsuje PETRO-PLYNO-RUBL založený na ruských zásobách těchto surovin. Zatímco petrodolar byl založený na ropě kradené po celém světě a na kšeftech s ní. Což je pro anglosionisty typické.
        Takže oficiální krytí rublu zlatem už ani není třeba.

        Stejně je to napůl psychologická záležitost. Pokud lidi věří že daná země má před sebou budoucnost, budou věřit i její měně.
        Čili, pápá euro.
        U emeriky tu psychologickou důvěru budovala propaganda hollywoodu, kdy zadluženého obra na hliněných nohou co svoji výrobu i technologie „daroval“ číně, stále prezentovala jako velmoc.
        Důkazem budiž vygumovanost zdejších diskutujících co setrvačností nastartovanou někdy v 90 letech stále hluboce věří že USA jsou velmocí.
        Tím se podobají slepici s useknutou hlavou, co už jen setrvačností běhá po dvoře dokud nevykrvácí.

        Vlastné USA a Ukrajina jedno jsou. Obě země jsou vytunelované a rozkradené na dřeň a jediné co tam ještě funguje je armáda.
        Oboje jede už jen ze setrvačnosti, dokud nevykrvácí.

        1. Dneska v praci se Nemci rozcilovali, ze diky totalni debilite Brusele a vtipnym sankcim je parita s dolarem. Ti uz se jen smeji tomu, ze uplne za vsechno muze Putin. I kdyz se v laboratori neco posere, muze za to Putin.

          1. alespoň že jim to dochází, že donekonečna svalovat vše na Putina nepůjde, i on je jenom smrtelník.

            1. Normalni Nemci to davno vedi, ti vzdelanejsi sledovali i vyvoj poslednich osmi let. Ale sami rikaji, ze proti mocnym nic nezmuzou.

  5. K aktuální situaci:
    Wotéři, běžte se podívat na Letnou. Prej tam stojí Šturm.
    No nějak jsem ho nenašel, ale cedul tam byla velká dost…

    :OD

  6. Jestli nejaka valka na Ukraine probiha a ja jaka je otazka. Je to naprosto nedulezite. Bordel je tam uz 10 let a nikoho to nejak zvlast nesralo. Nikoho ani nijak zvlast nesralo ze Rusko Ukrosum odebralo Krym. Na nejakou valku nekde v horouci prdeli sere pes.

    Dulezite je to co se skutecne deje. Deje se jmenovite to ze se vytvari giganticka energeticka, potravinova, a obecne ekonomicka krize. Dusi se svet. A dela to zdanlive suicidalnim zpusobem Zapad.

    Proc by Zapad sam sebe odrovnaval a facilitoval by vytvoreni multipolarniho sveta? To je naprosta debilita. Vsechno nelze vysvetlit jenom tim ze zapadni leadri jsou dementi.

    Takze probiha co? Postupne totalni zniceni stareho zadluzeneho ekonomickeho a financniho modelu, vymazani dluhu, a nastoleni nejakeho noveho systemu?

  7. K tomu jenom podotknu že jak říká Pjakin že jsou to nelidé bez lidské psychiky, můžeme od nich čekat něco horšího? Já bych řekl že jo, že styl ukrnády přesunou s válkou sem zrůdičky.
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Nikdy-jsem-v-ODS-nevidel-nic-smutnejsiho-nez-je-Fiala-Ve-strane-stoupa-vztek-Zase-budeme-ze-Strakovky-odchazet-kanalem-708565/diskuse/predplatitelu?p=2

    1. Kým sa sem nepresunú brutopýri, tak sme ešte v suchu…

      1. Černí brutopýři se sem masivně pohrnou z jihu, zoufale hladoví, a hajlující brutopýři tu už dávno jsou rozstrkaní.
        Takže brutální brutopýrace tu bude.
        A fakt nevím jak z téhle šlamastyky.

        1. :-))))))))))))))) Souvisí to s intelekty a totalitou „střel s plochou dráhou letu a bum. Zahlédl jsem peršing IQ36. Možná už jsme „zvočkovaní z poblitiky.

        2. Slovo „brutopýr“ vzniklo jako jazyková hříčka záměnou části slova za synonymum nebo antonymum:
          neto pýr – bruto pýr
          sý kora – sý dřeň
          hle mýžd – vida mýžď
          ko ňadra – koprsa

          byla to svého času oblíbená kratochvíle.
          Současné použití, jaké je k vidění zde, nemá smysl.

          1. ste mi připoměl
            https://www.databazeknih.cz/knihy/nedokonceny-kalendar-na-tento-rok-a-vsechny-roky-pristi-55306
            Tam je kapitola o svatém Mýžďovi, kde se lescos o těch šnekách vysvětluje…

          2. ChristianMorgenstern

            1. přesněji Hilšarův překlad.

              1. Existovaly i další záměnky, například pampeliška – pampevlk, pampepes, Jiřím Suchým zpopularizovaná dvojice koniliška/pampeklec, nebo trochu násilné včela – zítla.

                Prakticky z téhož soudku jsou jednoslovné protiklady k oznamovacím větám, například: „Z pole ona. Napoleon.“, či: „Není bavlna. Jelen.“

                1. jojo… jinak se omlouvám Hiršalovi za přehozená písmenka.

                2. My jsme zamlada misto včelička rikali čmelička. A pak byly i dalsi vyrazy, ktere pri nepozornem poslechu unikly – počítačová pazměť, lanšrot,… pripadne nazyvani zvirat podle zvuku, ktere delaji, protoze ‚hafan‘ je zavedeny, takze jsme meli gagoše.

                3. Nebo klasické přesmyčky: „Píchla mě sova.“

          3. Ono celkovo príspevky pod nickom „sergej“ nemajú zmysel. To, že je to bot, a naviac mizerný, preukazujú aj tie nedokončené úvodzovky. Asi parser textov, ktorými to kŕmili, úvodzovky pred slovom nechápal a považoval ich za súčasť slova, inak mi to nevychádza.

            Ale aj tak mi niekedy nedá, trošku ho nakŕmiť.

            1. pardon, „nedá, trošku ho nenakŕmiť“

            2. Tady dokonce má vjedec řešení ňamtare. :-) ctrl
              13.7.2022 22:02
              Thierry Meyssan? Už zase?
              Radim 185.?.?.?
              To je srandy, Thierry píše o agónii západu už pěkně dlouho, stejně tak místní prokremelské osazenstvo. Těch pádů západu na kolena už mělo být tolik, že by se to nedalo spočítat ani na prstech všech končetin [smích] A ono stále kulový, soudruzi [smích]

              397283

              včera 10:22
              Na agonii západu se vykašlete.
              Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 199.?.?.? Reakce na 397283
              V mainstremu oligarchátu (vládě a komorníků komor) vždy uvidíte nadšeně křepčící aspeny a jiné zaprodance. Je to společnost „elity a ví jak ovládnout nativně great reset-ované. Od čeho mají zkumáky a mocenský aparát. Akorát to jen vypadá že chtějí orat s vyhublou zchromlou starou vydojenou kravkou s neutuchajícím nadšením úderníků.
              https://pravyprostor.net/o-euru-a-dolaru-s-habecke

              397287

              dnes 12:36
              RE: Na agonii západu se vykašlete.
              Radim 193.?.?.? Reakce na 397287
              Víte o tom, že se ta vaše paranoia dá i léčit? Zkuste to!

              397299
              Za to fakt nemůžu že jste nechápaví namlakaní polomozci. Prostě brutopýrace maskota organického akismeta mechanického ae kdy gramatik slabikáře má záchvaty když nevidí jednoduché stručné holé věty prostých slov, uvítej se tam v klubu ikváčů. :-))))

              1. Pritiahnite mu niekto tie šróby, už mu to vyteká cez tesnenia…

  8. A ešte k veci, o konci dolára ako svetovej meny sa rozpráva už roky a nie a nie to, napriek všetkým problémom, ktoré USA majú, nastať. Tak uvidíme, či tentoraz predsa len…

  9. Do gulagů odvedly ze Slovenska těhotné ženy i mládež, nyní Rusové opakují historii na Ukrajině
    Do gulagů odvlekli přes 7 tisíc obyvatel Československа. V učebnicích dějepisu sice stojí, že na konci druhé světové války přišlo osvobození. Za rudou armádou však přicházeli na území Československа příslušníci tajné policie. Se záminkou, aby očistili zemi od fašistických kolaborantů, brali z měst a vesnic muže, mládež a dokonce i těhotné ženy. Často šlo o nevinné lidi, kterým na příkaz z Moskvy přišila smyšlená obvinění. A pro naplnění kvót brali i náhodné chodce z ulic. Ze Československа, z území suverénního státu, násilně odvlekly v roce 1945 do Sovětského svazu tisíce lidí. O jejich osudu nikdo nevěděl. Trpěli, otročili a umírali v nelidských podmínkách v gulazích. História sa opakuje. Putinove Rusko dnes znovu zapiera existenciu koncentračných táborov. Zo suverénneho územia Ukrajiny, ktorú napadli, odvláčajú tisíce ľudí a rovnako ako pred takmer 80 rokmi v Československu, teraz sa pýtajú na osud svojich blízkych Ukrajinci.

    1. Byly by na to nějaké relevantní odkazy? Já jenom, že jsem na tom Slovensku, v roce 1945 až do roku 1954, žil a nikdy jsem něco podobného neslyšel. A to jsem nebyl mimino, v roce 1946 mi bylo 9 let a pamatuji jak se máma s tátou dohadovali, koho volit ve volbách 1946, nakonec oba volili demokratickou stranu. Takže o něčem takovým co píšete, by se mezi lidmi muselo mluvit.

    2. tenkdonevi:
      „…pro naplnění kvót brali i náhodné chodce z ulic…“
      – – –
      To vypadá na fantasmagorii.

      .

      1. Nu, je to, bohužel, realita. Ve třicítých letech byly v Sojuzu normálně kvóty, rozpis na každý okres, kolik tam má být mrtvol, kolik lidí nafasuje dvacet let, kolik lidí deset let, vem kde vem. Zřvaly miliony lidí, za nic. Po válce, v padesátých letech, jsme stejné kvóty obdrželi i my, v Čechcách, od sovětských osvoboditelů. A, samozřejmě, se tytéž věci děly i v pětačtyřicátém, všude, kam vkročila noha ruského politruka, tedy na všech dobytých územích.

        1. h72:
          Na území Čech taky…? Krom případů, kdy měl někdo vazbu na SSSR z minulosti jsem o tom nikdy nikde nic nezachytil ani od lidí, kteří v té době žili…

          1. ja si pamatuju že hned po listopadu takové informace se objevili, ale později to utichlo a žádné relevantní údaje již jsem nezahledl.

    3. Špatně jste tu propagandu načasoval. V současné době žijí ještě pamětníci, kteří to vyvrátí. Ale za 15-20 let Vám to budou děcka baštit.

      1. Panek:
        „…za 15-20 let Vám to budou děcka baštit…“
        – – –
        Ano, to nejpíš budou.
        Již dnes dobře ví, že v roce 1989 se vzbouřili studenti, protože nemohli již dále snášet kruté mučení. Bojovali na barikádách a vyhnali z Prahy ruské tanky. Přitom padl student Martin Šmíd. Tím definitivně skončila 2. světová válka…

        :OD

        1. Jeste’s zapomnel, ze pred Muzeem se upalil Jan Hus.

    4. Ty tomu fakt veris, nebo jen zkousis, jestli jsme uplne blbi? V 11 dopo by mel bejt kazdej jeste strizlivej, i kdyz je patek…

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017