„Vám vyplatit 900 Kč na ruku“ no tak až zjistíte cenu.. za jakou se to pak prodává, tak to moc dobrý obchod nebude.
Hroch
Nestojí to za to, to raději makat na stavbě načerno, celej den házet lopatou.
A šel bych domů příjemně rozjařen.
Dissenter
Depresivní článek. Pořád se mi vkrádá do mysli otázka, zda má tvůj život i jiný smysl než přeměnu živin a vydechování oxidu uhličitého.
Qěci.
1) Sehnat manuální brigádu vyplácenou á týden je otázka pár dnů, kopáčské práce pořád fungují na dohody a vyplácí se zálohově, protože jinak se po velké výplatě nejméně na tři dny práce zastaví.
2) Krev se daruje zdarma proto, že se musí rychle upotřebit a nelze tudíž zcela 100% zajistit, že je dárce bezpečný (narozdíl od zpracovaných krevních produktů); proto není výhodné natahat socky. Každopádně platí bonmot mého někdejšího učitele; dokud se ubráním, transfuzi si dát nenechám, pokud se nebudu schopen bránit, je nejspíš větší riziko transfuzi nepodat.
3) Doktor na transfúzce není použitelný v nemocnici, v hospicu snad.
4) Dotazy na pobyty v Londýně a Francii jsou především kvůli BSE, v Londýně částečně kvůli žloutence a HIV, protože tam byl tehdy velký průser s darováním krve od vězňů a narkomanů.
5) Vysoký tlak, obezita a křečové žíly jsou maximálně argumentem pro darování krve a jejích součástí („pouštění žilou“), nikoli proti.
6) Neplést si synkopu (ztrátu vědomí z jakékoli příčiny, třeba bolest) a masivní krvácení, sice jsem u toho nebyl, ale to už by musela být pořádná louže, aby klesl tlak. Prasklá žíla se obvykle spraví velmi dobře. :-)
Jinak je roztomilé, jak si laik interpretuje zdravotní výkony. Článek je lepší než všechny předchozí, ač fakta kulhají.
Nitus
„Fakta kulhají“ ve článku, kde ten debil JEDNU JEDINOU relevantní informaci nemá správně, a těch pár irelevantních, které (pravděpodobně omylem) podal víceméně korektně, jsou teoretická moudra, která bych tipoval na Wikipedii, v lepším případě možná leták plazmacentra? Tak to je velmi diplomaticky vyjádřeno…
ygorek
Nitus 6.5.2025 v 3:29
Přesně!
Autor zjevně zameškal mnoho hodin vlastivědy a z přírodopisu byl osvobozen.
servisdok
Nitus:
Možná máš v něčem pravdu, ale je nutný ty tvoje neochvějný pravdy tapetovat 2x na každou obrazovku?
Ostatně, já vidím i čtu mezi řádky toho článku i něco jiného, než jen prvoplánové fňukání člověka na samém dně. Člověka, kterému někdo nakecal, že práce je až ta poslední a nejtěžší možnost, jak přijít k penězům.
Pamatuju časy, kdy práce byla JEDINOU možností, jak přijít k penězům.
Už jsem to tu myslím psal – mně samotnému, z větší části vydělal na můj sen, švýcarský Revox A77 skoro dvouletý, vždy celovíkendový, některé volnější všední dny i celoodpolední svoz kartonů ze tří velkých sámošek, ještě na ZŠ.
Na dvoukolákách se sajtnama, naložený 2-3 metráky a do nedaleké sběrny, která za suchý, nezamaštěný karton platila velmi dobře – dvě kačky za kilo, jedna jízda dvoukolákem tedy 400-600,-Kčs.
Byli jsme mladí a silní, nebyl to problém ani v zimě. Zčásti nějaké marky, šilinky a zčásti bony za 4,- mi obstaral tátův kámoš, TIRák.
Pošklebování doktorských a inženýrských synků o chudácích, žebrácích o krabice a o syslech (výraz „socky“ ještě neexistoval, neboť tehdy nikdo sockou nebyl), to pošklebování skončilo, jako když utne poté, co jsem ten svůj sen vzal na jednu akci do školy.
Dorazil jsem to tím, že ze zbytku bonů, se kterými jsem původně počítal na nákup pásů, které ale zrovna nebyly, jsem koupil levisky sobě, své holce a k tomu nějaký ty „malovátka“ v kazetě a jiné podobné píčovinky.
Žádným jiným způsobem, než prací a bez konfliktu s fízly, se na to všechno prostě vydělat nedalo.
Podle mě to platí i dneska (peníze, vydělané prací), byť v omezené míře a občas to zavání, protože např. druhotné suroviny jsou předmětem tak rozsáhlého byznysu, o jakém nemám ponětí ani já…
Do podobné situace (a nemyslím tím zrovna autorův přístup k životu) se může dostat každý z nás.
Pokud si myslíte, že Vám se to rozhodně stát nemůže, jste na šeredném omylu.
Autor článku Žirafa si svou současnou situaci přivodil sám, to je nesporné.
Nemá ale žádnou cenu se mu vysmívat a vypisovat v každém třetím postu, jaký je píčus.
On už to ví i sám, je si své chyby vědom a přestože imho nezvolil právě vhodnou cestu k nápravě, dělá aspoň něco a nejde natahovat ruku pro dávky na pracák.
Na kohokoliv z nás, může zakleknout státní správa či firma i kvůli maličkosti – třeba kvůli tomu, že pracujete na dobře placeném flíčku a někdo ze zmrdů ve Vaší firmě na Vás práskne, že píšete sem, tam či onam „škodlivé narativy“.
Kromě jiného – nejsme zde všichni až tak anonymní, jak si myslíme :
Minimálně tři lidé z tohoto webu vědí naprosto přesně, kdo jsem ve skutečnosti já, shifty, nebo Challenger.
Vrchnímu čučkaři, případně tomu s očima na šťopkách, stačí jeden až dva papíry k tomu, aby podle stávajících dojebaných zákonů byl pan domácí nucen odevzdat kompletní dokumentaci k tomuto webu.
Už se to stalo několikrát, na jiných webech a tento nemá žádnou výjimku, ani nadstandardní ochranu.
Během jednoho-dvou let se mohou věci změnit takovým způsobem a směrem, že budeme mrkat na drát všichni. Ano, budou cvakat prdelí pětku kulatinu i ti největší sutéréni, kteří zde denně předvádějí, jak se _právě jim_ nemůže vůbec nic stát. Ujišťuju všechny, že může. Jak jsem už napsal výše, nemusí to být hned zítra.
Můj známý, velmi schopný výrobní ředitel dnešního Magnetonu a.s. (vyrábí se tam něco z původní výroby a sortimentu bývalého n.p. PAL Magneton KM, které jsou i dnes stále potřeba) a normalizované díly pro spoustu typů motorových vozidel.
Tak tenhle pan výrobní ředitel, přestože dlouholetý, velmi schopný a oblíbený, si dlouho myslel „proč by mi někdo měl něco udělat?“
Stálo jej to několik mega na právnících, dva roky života, nekonečná jednání s tupou hospodářskou kriminálkou a aby toho neměl málo, tak i nějaké zdravotní i osobní problémy navíc.
Dostat se na dno, třeba jen krátkodobě, může kdokoli z nás a nebude schopen to ovlivnit.
To už nesouvisí s Žirafovým příběhem – jen se snažím mírnit ty povýšené výkřiky místních, že jim by se nic takového rozhodně nestalo. Nestalo proto, že oni jsou přece chytří, vzdělaní, v balíku, umí chodit v moderních technologiích, pohybovat se na burzách apod.
Nestalo zřejmě proto, že nejsou čuráci, aby se šli na pět let flákat a když pak padnou zcela správně na držku, pže na ně nigdo nečekal, až zaklepe na dveře, aby padli na kolena že pááán vééélkomožny se konečně uráčil je poctít tím, že u nich chce nastoupit, tak eště vo tom sepisovat plačtivý zkazky plný lží a demagogickejch hoven. Těm co se neco posere, tak můžou jít pořád kamkoli hákovat do krámu za pětatřicet hrubeše, a pokud neco umijou nebo se dotřepali aspoň k pár blbejm papírům, tak si vopravdu můžou vybírat.
Jenom já vosobně bych si mohl volit, dyby šly tlustý do tenkejch, jít hákovat pod X firem jako řadovej hákoš v oboru (přičemž aktuálně nabírajou nejvíc zrovna městský firmy a to za kurva pěkný bonusy, jako statisíce náborový příspěvky – dybych teda chcel jít dělat hákoša, a chcel jít do půleráru), ale taky ušlápnout vedle jako třeba jít dělat fíru na trakcu, pže na to mám ty oborový papíry (a udělat si papíry na kolomotívu je prkotina jak ty vostatní, všecky řidičáky a zbrojáky dycky prakticky na plnej počet bodů fpohodě na poprvý, což zatáhne při úpisu zaměstnavatel a eště za dobu tech učení a školení a praxe už platí nejakou minimálku, almužna, ale člověk není vo hladu).
Hupert
Žirafa je zřejmě jinak orientován, než ty. Někdo raději beletrii, jiný literaturu faktu. A pokud jde o jistoty, ty nejsou nikdy jisté. Stačí se přespříliš durdit, z přetlaku praskne cévka a člověk se úspěšně neprokoktá jediným přijímacím testem.
Mě v Žirafím textu víc zaujalo, že tzv. socky uvádí jako nejnižší společenskou vrstvu, přestože dobře chápe, že tou je jiná vrstva, když zamítá zločinný způsob opatření obživy. Kdysi se říkalo: „Chudoba cti netratí.“ Zdá se mi, že je stále míň lidí schopných brát to tak a neobdivovat místo toho rafinovanost zlodějů a lumpů. Co se v kině naučíš, v reálu jako když najdeš.
Zirafa
@Hupert
Váš komentář mě velice překvapil ohledně mého žebříčku společenských vrstev. Uznávám, že termín socka je poněkud hrubý, ale (alespoň z mého pohledu) perfektně vystihuje tu společenskou vrstvu, pro které je devět stovek dostatečně velký obnos peněz, aby tohle celé martyrium podstoupili dobrovolně. Třeba jsem jenom šel do špatného centra ve vyloučené lokalitě, nebo ti „slušnější normálnější“ společenské vrstvy chodí darovat až po práci v noci. Ale co jsem já tam viděl za spoluobčany, to prostě nešlo nazvat jinak. Byl jste někdy na pražském vlakovém nádraží, popřípadě toho parčíku okolo? A o to více byl do očí ten kontrast mezi nimi a tím zbytkem: studenti, matka i s potomkem a důchodci.
A ještě musím upřesnit: použil jsem slovo socka čistě z pohledu peněz. Neschoval jsem do toho termínu žádné jiné morální nebo společenské hodnocení. Pouze čistá ekonomie. A zločinci jsou typicky velmi dobře zaopatření, neboť poskytují vysoce žádané služby a stát jim ani neumožňuje platit daně z příjmů, tudíž typický zločinec je na tom mnohem lépe, než drtivá většina pracujících, co musí státu odevzdat více než polovinu svých příjmů (i když třeba momentálně jsou v červených číslech). Takže ano, z ekonomického hlediska jsou zločinci postavení nad socky: oni prachy mají a nemusejí chodit prodávat plasmu.
To určitě ty debile, naprosto vyjetý vyfetla, co kvůli pár stovkám/tisícovkám rozmrdávajou vokna z aut a dělajou 5-10× větší škodu, jenom aby si to šlehly, ty sou úplně ve vatě tvl…poslední dobou se to šíří jak mor a to nejenom v Plzni a vokolí, kde to je plný chocholské náplavy, ale všeobecně s tím, jak jde ekonomická situace do prdele a hromady končí na ulici. Dovoluje si to stále víc, tudle šmajdavej kretén s holí a kelímkem pajdal mei autama prostředkem silnice na sjezdu z maggisrály tam jak je ta kurvárna u bulhara. Pže co tomu vopicajti udělajou, vodvezou to na služebnu, kde aby to potom deratizovali a celý vydezinfikovali? Fakt? A dali tomu 253834. pokutu, kerou nigdo nigdy nebude platit? To sou všecko zločinci, tak podle tebe sou ve vole vatě, né? Podobnejch drobnejch ksindlů je vagón, spousta z nich sou socky (papírově určitě), kerejm není co vzít, ale stovkám, tisícům dalších ztrpčujou život.
BTW teď sme vobjebili při veyletu „lesíkem“, co neslouží úplně k tomudle prolýzání (to až vo pár set metrů dál, kde už jsou normálně pěšiny) hned několik zbytků bezďáckejch noclehů, včetně stříkaček, jo a taky jedno obrovský hradiště, co eště vypadá používaně, tvl normálně pár desítek metrů vod kurva frekventované komunikace, za bilbordem (není to už >10 let zakázaný u silnic???), NIGDO tam vo tom neví (ale že poslední dobou rostou po vokolí rozkrádačky, vloupačky apod., to je náhodička). Kolegovi vybrali dodáfku, škoda pár desítek tisíc, kdopak to asi byl…
Zirafa
@Behemot
To co popisujete zní jako bezdomovci a fetky, popřípadě socky. Pro mě slovo zločinec je vyhrazeno pro OSVČ podnikatele v nelegální oborech typu prostituce, distribuce omamných látek, různé nájemné služby, zaopatřování zboží, kurýr, lobbista nebo prostinké kapsářství či alespoň zpronevěra. Demolice majetku pro pár korun je pod jejich úroveň, to ani nestojí za tu námahu.
Ale vnímání pojmů je vysoce subjektivní, takže nemohu tvrdit, že nemáte pravdu. Za mě: každý zločinec porušuje zákon, ale ne každý, kdo porušuje zákon to dotáhne až na zločince. Často i slušní lidé skončí za mřížemi, Vám starším ročníkům, co zažily komunismus, určitě není třeba dávat příklady.
až ti náká taková špína neco vozmrdí, dyž seš v takovédle sračkách jak teď a začneš se z toho pomalu hrabat, že tě to tam kopne zas zpátky, tak si to vole řeknem, co je jakej kriminálník
princdrson
tyhle bezdomácký hradiště jsou ve veškeré zeleni kolem silnic v Praze, stačí najít odvahu a zajít tam. O ouřady a policajtama to dobře vědí.
jako se kouknout, esli tam není neco z kradenéch věcí?
Zirafa
@Dissenter
1. Souhlasím s tím, že brigáda se dá sehnat poměrně rychle, ale výplata z ní už moc ne. A z mé zkušenosti opravdu většina jobů plánuje měsíc dopředu. Možná na stavbě je to divočejší a platí klidně i za den na ruku, ale já jsem si tyto „hodně manuální“ brigády schoval až úplně na konec, kdybych vyčerpal VŠECHNY možnosti. Plus bych opravdu neměl čas lítat po pracovních pohovorech, leda že bych sehnal nějakou odpolední nebo noční směnu. Byl to jednoduchý výběr toho nejmenšího zla v mé situaci.
5. článek je o darování plasmy, ne krve. Ty komorbidity, co jsem vyjmenoval skutečně dárcovství neulehčují, spíše naopak a v ideálním světě by svědomitý doktor dárce s nimi na odběr nepustil.
6. Netvrdím, že ten imigrant málem vykrvácel. Ale skutečně ztratil vědomí na delší dobu a ta panika, co předvedl celý personál, když ho oživovali opravdu veselá scénka nebyla. A když ho přivedli k sobě a odpojili od přístroje, už mu sestřičky vyprávěly o prasklé žíle a vysávali krev do papírových kapesníčků a bandážovali ruku. Chlap měl buď neuvěřitelnou smůlu, nebo nedbal instrukcí a neuvolnil paži v kritický moment.
Slecna Ling
To Zirafa
Bod jedna je nesmysl, ostatne jako vetsina veci, ktere nam tu pisete. Dost dlouho jsem pracovala jako HR takze vim, o cem mluvim. O zalohach jste neslysel? Zakonik prace je nezakazuje a lze sjednat dilci vyplaceni mzdy za odvedenou praci, ukol…Klidne na denni, tydenni bazi. Obvykle byva prvni zaloha poskytnuta bezplatne, dalsi uz byvaji z pochopitelnych duvodu zpoplatnene.
Forge
SL:
Pérď na to, kotě.
Jak to frčí u žroutů?Myslím samo mládě.
A copa jse viděli na výstavce podivností ohledně kastlí?Byly i nějaké ohlušující motory?
Zdravím srdečně a samo přeji zdar!
Forge
Teď to po sobě čtu a vidím, motory nebyli?
Jsem bez Tebe tady úplně ztracenej!
Slecna Ling
To Forge
Ahoj ahoj,
mlade se rejpe v bananu a posloucha Maddox brothers. To je ted u nas hitovka. A taky stara Metallica, casto jedem album Kill Em all, takze to dite mi zatim dela radost a do babyboxu ho strkat nebudem :-). Hele, festival super, jako pokazdy jsem nacvakala snad 300 fotek. Krasne bylo, pocasi, atmoska, proste vsechno.
Forge
SL:
Jo, to pochroupá…
…
Fotky jsou v poho a máš je odneslý.V paměti.
Tak se mějte.
Dissenter
:-) A nešlo by třeba 2-3M makat na stavbě a pak mít půl roku na pohovory?
Hanes
Mne teda uráží, že jako typická socka nejsem na seznamu:-((
Tak to je fičák.
Doteď jsem si myslel, že plazma je brnkačka na úrovní odběru krve.
Také jsem uvažoval o odběru plazmy za penize,ale, po tomhle článku ani náhodou.
Nitus
Vůbec se toho neboj. Zirafa, jak je ostatně jeho zvykem, píše naprostý sračky. Daruju plazmu třetím rokem v režimu „jak často můžu, tak často přijdu“, mám něco přes 60 odběrů, a mohu zodpovědně prohlásit, že VEŠKERÉ ÚDAJE, KTERÉ TEN KRETÉN NAPSAL PO PRAVDĚ, JSOU ZÁROVEŇ ÚDAJE, CO SE DOČTETE V LETÁKU (tzn. například je pravda, že dostanete devět stovek). Veškerá ostatní Zirafova dojmologie je takový blábol, že to ve mně vyvolává pocit, že ten článek je nějaká osobitá pomsta za to, že jsme ho tady poslali do píče s jeho teorií, že nemá ženskou, protože ho ve škole nenaučili si ji najít.
Goro
Nitus:
Nemám zkušenost s „dej plazmu za prachy“, já jsem ten debil zdarma, který je zmíněný v článku. A podepisuju, že článek je plný pičovin. Odběrová ruka nepoužitelná… co? A spousty dalších.
Hupert
To máš tak, Nitusi, když příliš zobecňuješ, ale konkrétně nevyvrátíš nic z toho, co Žirafa napsal, zvenku to mezi vámi dvěma vypadá ve sračkometání na plichtu.
Slecna Ling
To Hupert
Jen zvidava otazka, nikoliv hodnotici…Vy jste nikdy plazmu nedaroval, ze patrne?
Hupert
SL: Ty ano? Já ne, protože jedním z vedlejších účinků opakovaného odběru plazmy bývá ztráta schopnosti rozpoznat obecné plky od konkrétních argumentů.
RomanL
No, tak lidi, co ji darují, tvrdí něco úplně jiného. Je to dostatečný argument, hnojaři? :-o
Forge
Hupert:
To je staronový výraz: Sračkometání.
Kde jsi k tomu přišel?
Hupert
Sračkometání zde někde zavedl právě Nitus.
Hupert
Jinak to patří mezi běžné úkony na poli.
Nitus
Můžu vzít libovolnou „uživatelskou“ zkušenost, kterou Zirafa popisuje, a vyvrátit ji, ale vydalo by to na samostatný článek. Doslova každou jeho větu mohu rozporovat, krom obecných (a zbytečných) úvah typu „je to kšeft jak hovado“.
Namátkou:
– před odběrem nejíst? Debil. Naopak se tě výslovně ptají, jestli jsi najedenej, už se mi taky stalo, že mě napřed poslali na oběd.
– tučná jídla vynechat ráno před odběrem? Přidejte 24 hodin.
– dominantní/nedominantní ruka nikoho nezajímá. Prostě se zeptají „kterou mi dáte ruku?“
– napíchnutá ruka nepoužitelná 2 dny? Neplete si ten kretén dny s hodinami? A ani to by nevycházelo.
– z odběru plazmy, který někteří absolvují co dva týdny, se fakt nevzpamatováváš stejně dlouho jako z lehké operace
A tak dále. Je toho strašně moc, vlastně všechno, a jsou to „nepřesnosti“ typu „chtěl jsem dojít nakoupit a místo toho jsem omylem unesl letadlo“. Říct, že je to blábol jako celek, je jednodušší a taky je to pravda.
Hupert
Bezva, hned to má jinou váhu.
Nitus
Ne, nemá. Pořád to má tu stejnou váhu, a sice, že Zirafa je debil. Jen jsem to uvedl na konkrétních příkladech, sdělení zůstává.
RomanL
Vždyť ten pablb píše naprosté kraviny. Děcka od kámošky dávají plazmu minimálně 2x měsíčně, aby si přivydělali na školu, a fakt jsem si nevšiml, že by jakkoliv trpěla. :-P
lester
To co píše pan žirafa je úplná blbost, nemá ani cenu vyjmenovávat všechny detaily.
Věřit cokoliv člověku, který musí dělat zoufalé kroky aby dostal litr, je prostě blbost.
Dávám dlouhodobě krev (zdarma) a při kovidu jsem začal dávat plasmu. Protože jsme prodělal covid v první vlně a chtěli plasmu s protilátkama.
Od té doby tak nějak pravidelně.
Jasně – cokoliv děláte poprvé je trochu nezvyk. Ale není to takové drama. Pokud člověk umí číst, poslouchá pokyny personálu a jde na to odpočatý, tak je to naprosto v pohodě.
Arnold J Rimmer
Jaký dno? V pohodě, normálně pokračuj, ještě máš ledvinu.
Sysop
Presne to mne napadlo.
fatdwi
AJR: :-)))
Hroch
Dobře, AJR…!
shifty
:-D
mam chystat uzenáče?
RomanL
Bingo!
HLAP
Darovat ledviny nedoporučuju. To jsem zkoušel, ale už na to seru. Všichni na tebe čuměj a furt maj blbý otázky… Čí jsou to ledviny? Proč je jich dvanáct? Proč jsou zabalený v novinách?
ApoCalypseCZ
Z toho si nic nedělej, na mě taky divně koukali, když jsem přišel na transfuzku darovat krev ve dvou dvacetilitrových kanystrech.
tds
Za to by musel být tak desetinasobek a stejně bych do toho šel jen v nouzi nejvyšší. Za 900 ani omylem.
Sorry za horsi hodnocení, ukliknul jsem se na mobilu
Nitus
A to píšeš na základě nějaké zkušenosti, nebo na základě článku? Protože Zirafa, jak je u něj zvykem, píše naprostý sračky. Daruju plazmu třetím rokem, mám něco přes 60 odběrů, a mohu zodpovědně prohlásit, že VŠE, CO TEN KRETÉN NAPSAL KOREKTNĚ, JSOU ZÁROVEŇ ÚDAJE, CO SE DOČTETE V LETÁKU (tzn. například je pravda, že dostanete devět stovek). Prakticky vše ostatní je natolik špatně, že bych si to troufl označit slovem lež.
vidiš, a to ti blázni chodijou darovat nejenom plnou krev (ta je docela brnkačka), ale ai plazmu na trasfuzky ZADARMO, přectav si…
RomanL
Vidíš, a někteří to dělají dokonce ZADARMO!
SpecialHans
Živě se mi vybavuje můj kamarád ze ZŠ, se kterým jsem se občas viděl ještě jako středoškolák.
V Liberci byla SanaPlasma na Lilienstraße a dávali 400Kč už v roce 2010.
Motivace na střední byla dost průhledná, potřeboval na cíga pivko a na pátek zelenou, či Jelcina jabko!
Tento článek, svou detailností ve mě vyvolává pocit na omdlení a vzpomínku na onoho kamaráda.
Jeho plasma musela bejt kvalitní matroš. Máma samoživitelka, zahulený 1+1 s labradorem, chleba s hořticí o snídani.
Nic o motolici, bolestech a chcaní před neříkal.
V Liberci na Šalďáku je hospoda u přechodu, kde se jde 2 patra do sklepa po přímých schodech.
Tam to šel po odběru zapít a chrochtal si, jak na kvalitní vopici vystačí jedna voda z koupáku (Géčko, no prostě k zblití) a jedna kusovka od barmana (nečoudí se v hospodách až od 2018 a že v tom sklepíku byla mlha).
Bylo mi blbě i za něj.
Díky za memento a popis stavu tam. Nezměnilo se nic od tehdá.
prejza
Autore, za mě za 1. Pište dále, je to dobré, je to vtipné, má to šmrnc a volba thematu je výborná!
Abych jen nechválil, grammar nazi ve mě se dere ven a doporučuje vybrousit sloh. Namátkou: Shoda podmětu s přísudkem, volba zájmen, stavba vět… Ale to jsou spíše drobnosti a dají se doladit. To důležité je v pořádku.
A jinak, v podobné finanční situaci jako vy jsem před lety byl. Přišla rychlá změna zaměstnání, protože krach firmy, kde jsem pracoval, přišel náhle a tvrdě. Já platil hypotéku na dům, která byla náhle o cca 1000 – 2000 vyšší než můj čistý příjem. Tohle trvalo sice jen pár měsíců, pak jsem opět přešel z červených do vysokých černých čísel, ale napůjčoval jsem si mezitím dost, abych to pak dva roky postupně splácel. Naštěstí bylo od koho si půjčit.
Myslím, že půjčit si v nouzi od rodičů není ostuda. Samozřejmě za předpokladu, že jim to vrátíte, až budete mít.
Hroch
Několika hrubek jsem si všiml, ale jinak to na zdejší poměry jde…
Zirafa
@prejza
Jak jsem psal v článku: půjčit si od rodičů, nebo za mastný úrok v bance byly možnosti, ale ne dost výchovné pro moji osobu. Do mé situace jsem se dostal vlastní blbostí a pokud existovala možnost, jak se sám z toho vyhrabat, tak jsem to zvolil. Dokonce jsem nechtěně zhubl asi 5 kilogramů živé váhy (což mi při 24 body mass index jenom prospělo). Jeden můj kamarád to nazval nezaměstnanecká-dieta.
Vaše situace s hypotékou je trochu jiný příběh, kde hrdina musí čelit nepříznivému osudu a jsou na něm závislí ostatní (rodina?). Takže tam musí ego či výchovná lekce jít stranou v rámci přežití.
Slecna Ling
Ne, nebylo to vychovne vubec v nicem. Vy jste sel cestou nejmensiho odporu a sehnal si job, na ktery se kvalifikuje kazdej, kdo ma obehovou soustavu. Horory na tema jak jste se citil na nic, dva dny se dramaticky vzpamatovaval a jeste tahnul nos na lidi, kteri chodi plazmovat taky…To ma jako byt ta pokora a vychovna lekce? Hovno…Ja plazmu taky na VS chodila davat, takze vam to nezeru. Priste nam radsi napiste, ze jste si konecne nasel poradnej job, co vas bavi a ve kterym jste dobrej. Bavi-li vas PC hry, zkuste treba pozici recenzenta psavce. Nebo napiste xhamstrum nebo MindGeekum, jestli nemaji nejake pracovni administrativni pozice, co by slz delat z domova. Mindgeeks jsou tusim Kanadani, ale vsechno jde, kdyz se chce. Jaksi se musite soustredit na to, co vas tesi a kde mate prehled.
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
„Vám vyplatit 900 Kč na ruku“ no tak až zjistíte cenu.. za jakou se to pak prodává, tak to moc dobrý obchod nebude.
Nestojí to za to, to raději makat na stavbě načerno, celej den házet lopatou.
A šel bych domů příjemně rozjařen.
Depresivní článek. Pořád se mi vkrádá do mysli otázka, zda má tvůj život i jiný smysl než přeměnu živin a vydechování oxidu uhličitého.
Qěci.
1) Sehnat manuální brigádu vyplácenou á týden je otázka pár dnů, kopáčské práce pořád fungují na dohody a vyplácí se zálohově, protože jinak se po velké výplatě nejméně na tři dny práce zastaví.
2) Krev se daruje zdarma proto, že se musí rychle upotřebit a nelze tudíž zcela 100% zajistit, že je dárce bezpečný (narozdíl od zpracovaných krevních produktů); proto není výhodné natahat socky. Každopádně platí bonmot mého někdejšího učitele; dokud se ubráním, transfuzi si dát nenechám, pokud se nebudu schopen bránit, je nejspíš větší riziko transfuzi nepodat.
3) Doktor na transfúzce není použitelný v nemocnici, v hospicu snad.
4) Dotazy na pobyty v Londýně a Francii jsou především kvůli BSE, v Londýně částečně kvůli žloutence a HIV, protože tam byl tehdy velký průser s darováním krve od vězňů a narkomanů.
5) Vysoký tlak, obezita a křečové žíly jsou maximálně argumentem pro darování krve a jejích součástí („pouštění žilou“), nikoli proti.
6) Neplést si synkopu (ztrátu vědomí z jakékoli příčiny, třeba bolest) a masivní krvácení, sice jsem u toho nebyl, ale to už by musela být pořádná louže, aby klesl tlak. Prasklá žíla se obvykle spraví velmi dobře. :-)
Jinak je roztomilé, jak si laik interpretuje zdravotní výkony. Článek je lepší než všechny předchozí, ač fakta kulhají.
„Fakta kulhají“ ve článku, kde ten debil JEDNU JEDINOU relevantní informaci nemá správně, a těch pár irelevantních, které (pravděpodobně omylem) podal víceméně korektně, jsou teoretická moudra, která bych tipoval na Wikipedii, v lepším případě možná leták plazmacentra? Tak to je velmi diplomaticky vyjádřeno…
Nitus 6.5.2025 v 3:29
Přesně!
Autor zjevně zameškal mnoho hodin vlastivědy a z přírodopisu byl osvobozen.
Nitus:
Možná máš v něčem pravdu, ale je nutný ty tvoje neochvějný pravdy tapetovat 2x na každou obrazovku?
Ostatně, já vidím i čtu mezi řádky toho článku i něco jiného, než jen prvoplánové fňukání člověka na samém dně. Člověka, kterému někdo nakecal, že práce je až ta poslední a nejtěžší možnost, jak přijít k penězům.
Pamatuju časy, kdy práce byla JEDINOU možností, jak přijít k penězům.
Už jsem to tu myslím psal – mně samotnému, z větší části vydělal na můj sen, švýcarský Revox A77 skoro dvouletý, vždy celovíkendový, některé volnější všední dny i celoodpolední svoz kartonů ze tří velkých sámošek, ještě na ZŠ.
Na dvoukolákách se sajtnama, naložený 2-3 metráky a do nedaleké sběrny, která za suchý, nezamaštěný karton platila velmi dobře – dvě kačky za kilo, jedna jízda dvoukolákem tedy 400-600,-Kčs.
Byli jsme mladí a silní, nebyl to problém ani v zimě. Zčásti nějaké marky, šilinky a zčásti bony za 4,- mi obstaral tátův kámoš, TIRák.
Pošklebování doktorských a inženýrských synků o chudácích, žebrácích o krabice a o syslech (výraz „socky“ ještě neexistoval, neboť tehdy nikdo sockou nebyl), to pošklebování skončilo, jako když utne poté, co jsem ten svůj sen vzal na jednu akci do školy.
Dorazil jsem to tím, že ze zbytku bonů, se kterými jsem původně počítal na nákup pásů, které ale zrovna nebyly, jsem koupil levisky sobě, své holce a k tomu nějaký ty „malovátka“ v kazetě a jiné podobné píčovinky.
Žádným jiným způsobem, než prací a bez konfliktu s fízly, se na to všechno prostě vydělat nedalo.
Podle mě to platí i dneska (peníze, vydělané prací), byť v omezené míře a občas to zavání, protože např. druhotné suroviny jsou předmětem tak rozsáhlého byznysu, o jakém nemám ponětí ani já…
Do podobné situace (a nemyslím tím zrovna autorův přístup k životu) se může dostat každý z nás.
Pokud si myslíte, že Vám se to rozhodně stát nemůže, jste na šeredném omylu.
Autor článku Žirafa si svou současnou situaci přivodil sám, to je nesporné.
Nemá ale žádnou cenu se mu vysmívat a vypisovat v každém třetím postu, jaký je píčus.
On už to ví i sám, je si své chyby vědom a přestože imho nezvolil právě vhodnou cestu k nápravě, dělá aspoň něco a nejde natahovat ruku pro dávky na pracák.
Na kohokoliv z nás, může zakleknout státní správa či firma i kvůli maličkosti – třeba kvůli tomu, že pracujete na dobře placeném flíčku a někdo ze zmrdů ve Vaší firmě na Vás práskne, že píšete sem, tam či onam „škodlivé narativy“.
Kromě jiného – nejsme zde všichni až tak anonymní, jak si myslíme :
Minimálně tři lidé z tohoto webu vědí naprosto přesně, kdo jsem ve skutečnosti já, shifty, nebo Challenger.
Vrchnímu čučkaři, případně tomu s očima na šťopkách, stačí jeden až dva papíry k tomu, aby podle stávajících dojebaných zákonů byl pan domácí nucen odevzdat kompletní dokumentaci k tomuto webu.
Už se to stalo několikrát, na jiných webech a tento nemá žádnou výjimku, ani nadstandardní ochranu.
Během jednoho-dvou let se mohou věci změnit takovým způsobem a směrem, že budeme mrkat na drát všichni. Ano, budou cvakat prdelí pětku kulatinu i ti největší sutéréni, kteří zde denně předvádějí, jak se _právě jim_ nemůže vůbec nic stát. Ujišťuju všechny, že může. Jak jsem už napsal výše, nemusí to být hned zítra.
Můj známý, velmi schopný výrobní ředitel dnešního Magnetonu a.s. (vyrábí se tam něco z původní výroby a sortimentu bývalého n.p. PAL Magneton KM, které jsou i dnes stále potřeba) a normalizované díly pro spoustu typů motorových vozidel.
Tak tenhle pan výrobní ředitel, přestože dlouholetý, velmi schopný a oblíbený, si dlouho myslel „proč by mi někdo měl něco udělat?“
Stálo jej to několik mega na právnících, dva roky života, nekonečná jednání s tupou hospodářskou kriminálkou a aby toho neměl málo, tak i nějaké zdravotní i osobní problémy navíc.
Dostat se na dno, třeba jen krátkodobě, může kdokoli z nás a nebude schopen to ovlivnit.
To už nesouvisí s Žirafovým příběhem – jen se snažím mírnit ty povýšené výkřiky místních, že jim by se nic takového rozhodně nestalo. Nestalo proto, že oni jsou přece chytří, vzdělaní, v balíku, umí chodit v moderních technologiích, pohybovat se na burzách apod.
Nestalo zřejmě proto, že nejsou čuráci, aby se šli na pět let flákat a když pak padnou zcela správně na držku, pže na ně nigdo nečekal, až zaklepe na dveře, aby padli na kolena že pááán vééélkomožny se konečně uráčil je poctít tím, že u nich chce nastoupit, tak eště vo tom sepisovat plačtivý zkazky plný lží a demagogickejch hoven. Těm co se neco posere, tak můžou jít pořád kamkoli hákovat do krámu za pětatřicet hrubeše, a pokud neco umijou nebo se dotřepali aspoň k pár blbejm papírům, tak si vopravdu můžou vybírat.
Jenom já vosobně bych si mohl volit, dyby šly tlustý do tenkejch, jít hákovat pod X firem jako řadovej hákoš v oboru (přičemž aktuálně nabírajou nejvíc zrovna městský firmy a to za kurva pěkný bonusy, jako statisíce náborový příspěvky – dybych teda chcel jít dělat hákoša, a chcel jít do půleráru), ale taky ušlápnout vedle jako třeba jít dělat fíru na trakcu, pže na to mám ty oborový papíry (a udělat si papíry na kolomotívu je prkotina jak ty vostatní, všecky řidičáky a zbrojáky dycky prakticky na plnej počet bodů fpohodě na poprvý, což zatáhne při úpisu zaměstnavatel a eště za dobu tech učení a školení a praxe už platí nejakou minimálku, almužna, ale člověk není vo hladu).
Žirafa je zřejmě jinak orientován, než ty. Někdo raději beletrii, jiný literaturu faktu. A pokud jde o jistoty, ty nejsou nikdy jisté. Stačí se přespříliš durdit, z přetlaku praskne cévka a člověk se úspěšně neprokoktá jediným přijímacím testem.
Mě v Žirafím textu víc zaujalo, že tzv. socky uvádí jako nejnižší společenskou vrstvu, přestože dobře chápe, že tou je jiná vrstva, když zamítá zločinný způsob opatření obživy. Kdysi se říkalo: „Chudoba cti netratí.“ Zdá se mi, že je stále míň lidí schopných brát to tak a neobdivovat místo toho rafinovanost zlodějů a lumpů. Co se v kině naučíš, v reálu jako když najdeš.
@Hupert
Váš komentář mě velice překvapil ohledně mého žebříčku společenských vrstev. Uznávám, že termín socka je poněkud hrubý, ale (alespoň z mého pohledu) perfektně vystihuje tu společenskou vrstvu, pro které je devět stovek dostatečně velký obnos peněz, aby tohle celé martyrium podstoupili dobrovolně. Třeba jsem jenom šel do špatného centra ve vyloučené lokalitě, nebo ti „slušnější normálnější“ společenské vrstvy chodí darovat až po práci v noci. Ale co jsem já tam viděl za spoluobčany, to prostě nešlo nazvat jinak. Byl jste někdy na pražském vlakovém nádraží, popřípadě toho parčíku okolo? A o to více byl do očí ten kontrast mezi nimi a tím zbytkem: studenti, matka i s potomkem a důchodci.
A ještě musím upřesnit: použil jsem slovo socka čistě z pohledu peněz. Neschoval jsem do toho termínu žádné jiné morální nebo společenské hodnocení. Pouze čistá ekonomie. A zločinci jsou typicky velmi dobře zaopatření, neboť poskytují vysoce žádané služby a stát jim ani neumožňuje platit daně z příjmů, tudíž typický zločinec je na tom mnohem lépe, než drtivá většina pracujících, co musí státu odevzdat více než polovinu svých příjmů (i když třeba momentálně jsou v červených číslech). Takže ano, z ekonomického hlediska jsou zločinci postavení nad socky: oni prachy mají a nemusejí chodit prodávat plasmu.
Děkuji za zajímavý postřeh.
To určitě ty debile, naprosto vyjetý vyfetla, co kvůli pár stovkám/tisícovkám rozmrdávajou vokna z aut a dělajou 5-10× větší škodu, jenom aby si to šlehly, ty sou úplně ve vatě tvl…poslední dobou se to šíří jak mor a to nejenom v Plzni a vokolí, kde to je plný chocholské náplavy, ale všeobecně s tím, jak jde ekonomická situace do prdele a hromady končí na ulici. Dovoluje si to stále víc, tudle šmajdavej kretén s holí a kelímkem pajdal mei autama prostředkem silnice na sjezdu z maggisrály tam jak je ta kurvárna u bulhara. Pže co tomu vopicajti udělajou, vodvezou to na služebnu, kde aby to potom deratizovali a celý vydezinfikovali? Fakt? A dali tomu 253834. pokutu, kerou nigdo nigdy nebude platit? To sou všecko zločinci, tak podle tebe sou ve vole vatě, né? Podobnejch drobnejch ksindlů je vagón, spousta z nich sou socky (papírově určitě), kerejm není co vzít, ale stovkám, tisícům dalších ztrpčujou život.
BTW teď sme vobjebili při veyletu „lesíkem“, co neslouží úplně k tomudle prolýzání (to až vo pár set metrů dál, kde už jsou normálně pěšiny) hned několik zbytků bezďáckejch noclehů, včetně stříkaček, jo a taky jedno obrovský hradiště, co eště vypadá používaně, tvl normálně pár desítek metrů vod kurva frekventované komunikace, za bilbordem (není to už >10 let zakázaný u silnic???), NIGDO tam vo tom neví (ale že poslední dobou rostou po vokolí rozkrádačky, vloupačky apod., to je náhodička). Kolegovi vybrali dodáfku, škoda pár desítek tisíc, kdopak to asi byl…
@Behemot
To co popisujete zní jako bezdomovci a fetky, popřípadě socky. Pro mě slovo zločinec je vyhrazeno pro OSVČ podnikatele v nelegální oborech typu prostituce, distribuce omamných látek, různé nájemné služby, zaopatřování zboží, kurýr, lobbista nebo prostinké kapsářství či alespoň zpronevěra. Demolice majetku pro pár korun je pod jejich úroveň, to ani nestojí za tu námahu.
Ale vnímání pojmů je vysoce subjektivní, takže nemohu tvrdit, že nemáte pravdu. Za mě: každý zločinec porušuje zákon, ale ne každý, kdo porušuje zákon to dotáhne až na zločince. Často i slušní lidé skončí za mřížemi, Vám starším ročníkům, co zažily komunismus, určitě není třeba dávat příklady.
jakém starším ročníkům tvl
až ti náká taková špína neco vozmrdí, dyž seš v takovédle sračkách jak teď a začneš se z toho pomalu hrabat, že tě to tam kopne zas zpátky, tak si to vole řeknem, co je jakej kriminálník
tyhle bezdomácký hradiště jsou ve veškeré zeleni kolem silnic v Praze, stačí najít odvahu a zajít tam. O ouřady a policajtama to dobře vědí.
jako se kouknout, esli tam není neco z kradenéch věcí?
@Dissenter
1. Souhlasím s tím, že brigáda se dá sehnat poměrně rychle, ale výplata z ní už moc ne. A z mé zkušenosti opravdu většina jobů plánuje měsíc dopředu. Možná na stavbě je to divočejší a platí klidně i za den na ruku, ale já jsem si tyto „hodně manuální“ brigády schoval až úplně na konec, kdybych vyčerpal VŠECHNY možnosti. Plus bych opravdu neměl čas lítat po pracovních pohovorech, leda že bych sehnal nějakou odpolední nebo noční směnu. Byl to jednoduchý výběr toho nejmenšího zla v mé situaci.
5. článek je o darování plasmy, ne krve. Ty komorbidity, co jsem vyjmenoval skutečně dárcovství neulehčují, spíše naopak a v ideálním světě by svědomitý doktor dárce s nimi na odběr nepustil.
6. Netvrdím, že ten imigrant málem vykrvácel. Ale skutečně ztratil vědomí na delší dobu a ta panika, co předvedl celý personál, když ho oživovali opravdu veselá scénka nebyla. A když ho přivedli k sobě a odpojili od přístroje, už mu sestřičky vyprávěly o prasklé žíle a vysávali krev do papírových kapesníčků a bandážovali ruku. Chlap měl buď neuvěřitelnou smůlu, nebo nedbal instrukcí a neuvolnil paži v kritický moment.
To Zirafa
Bod jedna je nesmysl, ostatne jako vetsina veci, ktere nam tu pisete. Dost dlouho jsem pracovala jako HR takze vim, o cem mluvim. O zalohach jste neslysel? Zakonik prace je nezakazuje a lze sjednat dilci vyplaceni mzdy za odvedenou praci, ukol…Klidne na denni, tydenni bazi. Obvykle byva prvni zaloha poskytnuta bezplatne, dalsi uz byvaji z pochopitelnych duvodu zpoplatnene.
SL:
Pérď na to, kotě.
Jak to frčí u žroutů?Myslím samo mládě.
A copa jse viděli na výstavce podivností ohledně kastlí?Byly i nějaké ohlušující motory?
Zdravím srdečně a samo přeji zdar!
Teď to po sobě čtu a vidím, motory nebyli?
Jsem bez Tebe tady úplně ztracenej!
To Forge
Ahoj ahoj,
mlade se rejpe v bananu a posloucha Maddox brothers. To je ted u nas hitovka. A taky stara Metallica, casto jedem album Kill Em all, takze to dite mi zatim dela radost a do babyboxu ho strkat nebudem :-). Hele, festival super, jako pokazdy jsem nacvakala snad 300 fotek. Krasne bylo, pocasi, atmoska, proste vsechno.
SL:
Jo, to pochroupá…
…
Fotky jsou v poho a máš je odneslý.V paměti.
Tak se mějte.
:-) A nešlo by třeba 2-3M makat na stavbě a pak mít půl roku na pohovory?
Mne teda uráží, že jako typická socka nejsem na seznamu:-((
Tak to je fičák.
Doteď jsem si myslel, že plazma je brnkačka na úrovní odběru krve.
Také jsem uvažoval o odběru plazmy za penize,ale, po tomhle článku ani náhodou.
Vůbec se toho neboj. Zirafa, jak je ostatně jeho zvykem, píše naprostý sračky. Daruju plazmu třetím rokem v režimu „jak často můžu, tak často přijdu“, mám něco přes 60 odběrů, a mohu zodpovědně prohlásit, že VEŠKERÉ ÚDAJE, KTERÉ TEN KRETÉN NAPSAL PO PRAVDĚ, JSOU ZÁROVEŇ ÚDAJE, CO SE DOČTETE V LETÁKU (tzn. například je pravda, že dostanete devět stovek). Veškerá ostatní Zirafova dojmologie je takový blábol, že to ve mně vyvolává pocit, že ten článek je nějaká osobitá pomsta za to, že jsme ho tady poslali do píče s jeho teorií, že nemá ženskou, protože ho ve škole nenaučili si ji najít.
Nitus:
Nemám zkušenost s „dej plazmu za prachy“, já jsem ten debil zdarma, který je zmíněný v článku. A podepisuju, že článek je plný pičovin. Odběrová ruka nepoužitelná… co? A spousty dalších.
To máš tak, Nitusi, když příliš zobecňuješ, ale konkrétně nevyvrátíš nic z toho, co Žirafa napsal, zvenku to mezi vámi dvěma vypadá ve sračkometání na plichtu.
To Hupert
Jen zvidava otazka, nikoliv hodnotici…Vy jste nikdy plazmu nedaroval, ze patrne?
SL: Ty ano? Já ne, protože jedním z vedlejších účinků opakovaného odběru plazmy bývá ztráta schopnosti rozpoznat obecné plky od konkrétních argumentů.
No, tak lidi, co ji darují, tvrdí něco úplně jiného. Je to dostatečný argument, hnojaři? :-o
Hupert:
To je staronový výraz: Sračkometání.
Kde jsi k tomu přišel?
Sračkometání zde někde zavedl právě Nitus.
Jinak to patří mezi běžné úkony na poli.
Můžu vzít libovolnou „uživatelskou“ zkušenost, kterou Zirafa popisuje, a vyvrátit ji, ale vydalo by to na samostatný článek. Doslova každou jeho větu mohu rozporovat, krom obecných (a zbytečných) úvah typu „je to kšeft jak hovado“.
Namátkou:
– před odběrem nejíst? Debil. Naopak se tě výslovně ptají, jestli jsi najedenej, už se mi taky stalo, že mě napřed poslali na oběd.
– tučná jídla vynechat ráno před odběrem? Přidejte 24 hodin.
– dominantní/nedominantní ruka nikoho nezajímá. Prostě se zeptají „kterou mi dáte ruku?“
– napíchnutá ruka nepoužitelná 2 dny? Neplete si ten kretén dny s hodinami? A ani to by nevycházelo.
– z odběru plazmy, který někteří absolvují co dva týdny, se fakt nevzpamatováváš stejně dlouho jako z lehké operace
A tak dále. Je toho strašně moc, vlastně všechno, a jsou to „nepřesnosti“ typu „chtěl jsem dojít nakoupit a místo toho jsem omylem unesl letadlo“. Říct, že je to blábol jako celek, je jednodušší a taky je to pravda.
Bezva, hned to má jinou váhu.
Ne, nemá. Pořád to má tu stejnou váhu, a sice, že Zirafa je debil. Jen jsem to uvedl na konkrétních příkladech, sdělení zůstává.
Vždyť ten pablb píše naprosté kraviny. Děcka od kámošky dávají plazmu minimálně 2x měsíčně, aby si přivydělali na školu, a fakt jsem si nevšiml, že by jakkoliv trpěla. :-P
To co píše pan žirafa je úplná blbost, nemá ani cenu vyjmenovávat všechny detaily.
Věřit cokoliv člověku, který musí dělat zoufalé kroky aby dostal litr, je prostě blbost.
Dávám dlouhodobě krev (zdarma) a při kovidu jsem začal dávat plasmu. Protože jsme prodělal covid v první vlně a chtěli plasmu s protilátkama.
Od té doby tak nějak pravidelně.
Jasně – cokoliv děláte poprvé je trochu nezvyk. Ale není to takové drama. Pokud člověk umí číst, poslouchá pokyny personálu a jde na to odpočatý, tak je to naprosto v pohodě.
Jaký dno? V pohodě, normálně pokračuj, ještě máš ledvinu.
Presne to mne napadlo.
AJR: :-)))
Dobře, AJR…!
:-D
mam chystat uzenáče?
Bingo!
Darovat ledviny nedoporučuju. To jsem zkoušel, ale už na to seru. Všichni na tebe čuměj a furt maj blbý otázky… Čí jsou to ledviny? Proč je jich dvanáct? Proč jsou zabalený v novinách?
Z toho si nic nedělej, na mě taky divně koukali, když jsem přišel na transfuzku darovat krev ve dvou dvacetilitrových kanystrech.
Za to by musel být tak desetinasobek a stejně bych do toho šel jen v nouzi nejvyšší. Za 900 ani omylem.
Sorry za horsi hodnocení, ukliknul jsem se na mobilu
A to píšeš na základě nějaké zkušenosti, nebo na základě článku? Protože Zirafa, jak je u něj zvykem, píše naprostý sračky. Daruju plazmu třetím rokem, mám něco přes 60 odběrů, a mohu zodpovědně prohlásit, že VŠE, CO TEN KRETÉN NAPSAL KOREKTNĚ, JSOU ZÁROVEŇ ÚDAJE, CO SE DOČTETE V LETÁKU (tzn. například je pravda, že dostanete devět stovek). Prakticky vše ostatní je natolik špatně, že bych si to troufl označit slovem lež.
vidiš, a to ti blázni chodijou darovat nejenom plnou krev (ta je docela brnkačka), ale ai plazmu na trasfuzky ZADARMO, přectav si…
Vidíš, a někteří to dělají dokonce ZADARMO!
Živě se mi vybavuje můj kamarád ze ZŠ, se kterým jsem se občas viděl ještě jako středoškolák.
V Liberci byla SanaPlasma na Lilienstraße a dávali 400Kč už v roce 2010.
Motivace na střední byla dost průhledná, potřeboval na cíga pivko a na pátek zelenou, či Jelcina jabko!
Tento článek, svou detailností ve mě vyvolává pocit na omdlení a vzpomínku na onoho kamaráda.
Jeho plasma musela bejt kvalitní matroš. Máma samoživitelka, zahulený 1+1 s labradorem, chleba s hořticí o snídani.
Nic o motolici, bolestech a chcaní před neříkal.
V Liberci na Šalďáku je hospoda u přechodu, kde se jde 2 patra do sklepa po přímých schodech.
Tam to šel po odběru zapít a chrochtal si, jak na kvalitní vopici vystačí jedna voda z koupáku (Géčko, no prostě k zblití) a jedna kusovka od barmana (nečoudí se v hospodách až od 2018 a že v tom sklepíku byla mlha).
Bylo mi blbě i za něj.
Díky za memento a popis stavu tam. Nezměnilo se nic od tehdá.
Autore, za mě za 1. Pište dále, je to dobré, je to vtipné, má to šmrnc a volba thematu je výborná!
Abych jen nechválil, grammar nazi ve mě se dere ven a doporučuje vybrousit sloh. Namátkou: Shoda podmětu s přísudkem, volba zájmen, stavba vět… Ale to jsou spíše drobnosti a dají se doladit. To důležité je v pořádku.
A jinak, v podobné finanční situaci jako vy jsem před lety byl. Přišla rychlá změna zaměstnání, protože krach firmy, kde jsem pracoval, přišel náhle a tvrdě. Já platil hypotéku na dům, která byla náhle o cca 1000 – 2000 vyšší než můj čistý příjem. Tohle trvalo sice jen pár měsíců, pak jsem opět přešel z červených do vysokých černých čísel, ale napůjčoval jsem si mezitím dost, abych to pak dva roky postupně splácel. Naštěstí bylo od koho si půjčit.
Myslím, že půjčit si v nouzi od rodičů není ostuda. Samozřejmě za předpokladu, že jim to vrátíte, až budete mít.
Několika hrubek jsem si všiml, ale jinak to na zdejší poměry jde…
@prejza
Jak jsem psal v článku: půjčit si od rodičů, nebo za mastný úrok v bance byly možnosti, ale ne dost výchovné pro moji osobu. Do mé situace jsem se dostal vlastní blbostí a pokud existovala možnost, jak se sám z toho vyhrabat, tak jsem to zvolil. Dokonce jsem nechtěně zhubl asi 5 kilogramů živé váhy (což mi při 24 body mass index jenom prospělo). Jeden můj kamarád to nazval nezaměstnanecká-dieta.
Vaše situace s hypotékou je trochu jiný příběh, kde hrdina musí čelit nepříznivému osudu a jsou na něm závislí ostatní (rodina?). Takže tam musí ego či výchovná lekce jít stranou v rámci přežití.
Ne, nebylo to vychovne vubec v nicem. Vy jste sel cestou nejmensiho odporu a sehnal si job, na ktery se kvalifikuje kazdej, kdo ma obehovou soustavu. Horory na tema jak jste se citil na nic, dva dny se dramaticky vzpamatovaval a jeste tahnul nos na lidi, kteri chodi plazmovat taky…To ma jako byt ta pokora a vychovna lekce? Hovno…Ja plazmu taky na VS chodila davat, takze vam to nezeru. Priste nam radsi napiste, ze jste si konecne nasel poradnej job, co vas bavi a ve kterym jste dobrej. Bavi-li vas PC hry, zkuste treba pozici recenzenta psavce. Nebo napiste xhamstrum nebo MindGeekum, jestli nemaji nejake pracovni administrativni pozice, co by slz delat z domova. Mindgeeks jsou tusim Kanadani, ale vsechno jde, kdyz se chce. Jaksi se musite soustredit na to, co vas tesi a kde mate prehled.
BMI 25? To tedy upřímná česká závist, já mám 35…