Obchodník je ten, kdo odletí do Jižní Ameriky a vrátí se s kontraktama na 20 obráběcích strojů, 30 tramvají a 40 terénních armádních speciálů. Třeba. :-)
Ten, kdo vám prodá na rohu ulice mobil s tarifem a pojištěním, je prodejce.
Co se týče postavení a ohodnocení, jedná se o protipóly.
Lukas B.
tak. dávat věcem pravá jména dělá svět srozumitelnějším.
Hroch
Protipóly…jeden za vodou, druhej upocenej šmudla, kterej pobíhá jak vyplašenej hlodavec.
Sysop
Hihi, takova tresinka na hovne – rikal mi ted u obeda kolega z laboratore, ze testuji pumpy na mliko z ovesnych vlocek. Desnej slagr pro vegany, ti si serou do kafe hlavne toto. Problem trosku je, ze zadna pumpa to dlouhodobe neprezije, protoze to mliko je v podstate ridka brusna pasta, ktera tu pumpu obrousi do nepouzitelna. Ze ti vegani pak chlastaji kafe i s kouskama pumpy na mliko, to je vec dalsi. Plus, pokud se pumpa po pouziti neproplachne vodou, tak je druhy den slepena. Pozor, to neni vlastnost nasi pumpy, ale asi tak patnacti konkurencnich vyrobku, ktere se u nas doposud testovaly jako reference a ted ma prijit na radu nase pumpa. Nedelal si iluze, ze dopadne jinak.
Taxem se ho zeptal, co ze jako ta sracka dela asi tak v lidskym organismu, jestli funguje jako lapovac strev, nebo tak neco a namisto odpovedi se jen culil…
IS250-2GR-FSE
Vegany pohani v vykonum,protoze se te vrtulce rika propeller jestli je to pressure differential pumpa. Pokud je to positive displacement nebo screw pump uplne nevidim duvod proc by se neco melo obrusovat
SatanOkkY
Hm. Tak toto by mohla byť zaujímavá diskusia.
Možno by bolo začať viskozitou toho produktu čo spomínal Sysop.
Inak jesto pumpy ktoré sa opotrebuvávajú aj keď pumpujú len vodu.
miv
Protože se obrušuje úplně každý materiál, pokud se medium pohybuje. A nemusí to být ani plné prachu. Stačí trochu kavitace.
kavitace nemá zrovna moc společnýho s vobrušováním teda
Sysop
Kavitace sice neni obrusovani, ale diry do materialu umi udelat paradni. Sebetvrdsi ocel, pokud je vystavena te spravne kavitaci dlouhodobe, muze postupne byt uplne provrtana.
Malej Jarda
Richtig!
Jsou to dvě věci:
– Cotoe také „kavitace“ (vakuum vyvolané odstředivou silou vytlačené kapaliny)
– Jaké důsledky může mít dlouhodobé působení kavitace.
Mechanické důsledky způsobují síly vzniklé rychlým střídáním nárazů kapaliny na okraji kavitačního vakua. Ač se laik divý a odporník žhasne, opakované působení dokáže vyvalit i velmi pevnou a tvrdou hmotu. Nejdřív ale začne mizet to měkčí, případně křehčí a pokud je tvrdý povrch hladký a homogenní, je vyleštěn.
Divení přestává, když si jeden uvědomí, co dokáže kapka vody, která s minutovou periodou dopadá pár tisíc let na stejné místo žulové skály.
Některé vychcané technologie tohoto jevu na okraji kavitačního vakua cíleně využívají.
Jak prosté, milý Watsone, jen fyzika, proto na ní humanitníci serou, ke žvanění a trdlování fyziky netřeba.
vidiš tam negde neco vo tom, že by to zežrat matrijál neumělo? nevidiš :D jenom že to není žádný vobrušování, je to když už, tak působení extrémních tlaků a teplot, kdy se ten matrijál může lokálně prakticky odtavovat, odsublimovávat, a taky hodně rychle korodovat; při těch podmínkách vzniká klidně i volnej vodík/kyslík, a víme, jak ty sou radikální, zvlášť v podmínkách kde je lokálně i několik stovek až tisíc stupňů, takže byť jsou kvalitní nerezi odolnější, sežere je to nakonec taky
zajímavej jev, kterej nemá nic moc společnýho s typickým třeba hlodáním břehu tokem řeky (tam to je obrušování, zvlášť když s sebou nese nejakej bordel, kterej působí barazivně) ale při určitejch podmínkách (hlavně lokální velká rychlost) umí i vodní toky narušovat pevný látky kerý sou jim vystavený právě taky kavitačně
Forge
Behe:
Taky mám příspěvek ohledně leštění:
Šel jsem do mýho oblíbenýho D. jen tak pro sluchátka k mobilu.
Jen tak znamená, že přes mobil muziku neposlouchám.Prostě jen tak.Vybral jsem JBL, anžto mám jejich kilowatový bedny a hrajou cajk a pak maršály, protože mi jejich zesiky lampově sednou jak prdel na hrnec.
Prodavač se mě slušně zeptal, jestli mám ve founu nějakou muziku.
Tak jsem mu tu briketu předal a já jen poslouchal.
Chci tím říct, že ty maršály hrajou chvalitebně a ty jbl byly hodně zastřený, ale dostatečný.A Koss portapro?Měl jsem léta ty původní z Kanady a dneska tam zbyl jen dizajn.
Sluchátka za búra…
miv
To tedy má. Obrušování je vytrhávání kousků materiálu a kavitace také. To, čím se to děje, je nepodstatné.
Tak kavitácia u pumpy je skôr riziko z hľadiska mechanického poškodenia – hlavne pohyblivých častí.
Môj komentár o opotrebení pumpy aj za výrobcom predpísaných podmienok smeroval ku konkrétnym druhom púmp.
Sysop
viskozita odpovida kravskemu mleku. Pumpy se pouzivaji zubove, aby se dosahlo vysokeho tlaku a tim padem jsou tam jen male mechanicke vule (ta pumpa dava 10-15 atmosfer). Obrus je mechanicky, ty castecky jsou proste tvrde. Neco, jako treba lesteni hylzen v orechove drti.
SatanOkkY
No tak zubové čerpadlo je samo o sebe konštrukčne riešené tak, že tam máš časti ktoré sú materiálovo obetované a treba ich pravidelne meniť. Samozrejme sa bavíme o priemyselných pumpách kde cena pumpy prevyšuje časovú náročnosť opravy.
princdrson
mě by úplně stačilo dokázat doma oddělit ovesné zrno od plev, zatím marně
Forge
princdrson:
Průvan ve stodole nestačí a fukar to neodliší?
To asi bude tím, že oves je pro koně…
princdrson
ani průvan, ani fukar nestačí. Ještě to potřebuje mechanickou pomoc. Tušíte kolik ovesných vloček projde evroamerickými snídaněmi? Hodně.
leon
Železo je důležité pro správné fungování organismu.
SatanOkkY
V závislosti od typu pumpy to môže byť aj kadečo iné ako len železo……
Sysop
Mikroplasty, pryz, mosaz,… spousta mnamky pro vegany.
SatanOkkY
Mosadz v pumpe pre potravinárstvo? Je to zliatina medi a tá už je roky rokúce zakázaná.
Lukas B.
stejně je srandovní, jak vegetariáni a hlavně vegani chtějí ty své srágory co nejvíce podobné potravinán živočišného původu a z nějakého důvodu to nechtějí ve formě kaše hustší či řidší konzistence. psychoanalytik Freudovského typu by jistě neměl daleko k teorii, že se jim po mase (mléku, vejci etc.) podvědomně strašně stýská.
kdyby šlo jen o planetu a výživovou hodnotu, tak by prostě baštili tu eticky i zdravotně skvělou srágoru lžicí z misky a nechtěli by to (za použití spousty stabilizátorů, zahušťovatel, barviv a podobných dárečků) sformovat do tvaru párku, puku do hamburgeru, nebo naopak rozmixovat na fejkové mléko které by mělo vypadat a chutnat jako to pravé vyždímané z krávy.
ygorek
Lukas B. 11.12.2024
Já jsem veganka, rybu na Vánoce nejím. Obalím si kousek tofu v mořské řase a ta mořská chuť tam je.
Influencerka, jejíž jméno jsem zapomněl.
Lukas B.
tak. když na to aplikujeme takovou tu módní mystiku „naslouchání vlastnímu tělu“, tak to tělo prostě zoufale žadoní.
Sysop
Jihoceska veganka pouzije zabinec a hned tam ma chut kapra.
Hupert
Kapr mořský? Toho jsem ještě neokusil.
Sysop
Morsky, von Rozmberk.
SatanOkkY
Videl som dokument o kuchárovi (ak sa nemýlim mal aj mišelinskú hviezdu), ktorý bol talian a tak boli jeho špecialitou cestoviny a on tam varil nejaký tradičný recept pre chudobných. Nazbieral na pobreží mora kamene obrastené zelenými riasami a tie kamene dal do panvice k variacim sa cestovinám aby im dodal chuť plodov mora. A normálne tie cestoviny potom zjedol aj so svojimi parťákmi.
vimjá na jak velkéch šutrákách co roste, to nenapsal
fatdwi
Lukas B.: naprostý souhlas. Zkoušel jsem to s veganistou diskutovat, bylo to komické, přesně tyhle argumenty absolutně odmítal. Po nějaké době, když už jsme dávno byli na jiných tématech, se řeč zase stočila na nutnost urychleně přestat chovat zvířata na maso, protože pokud to neuděláme, tak se tady uvaříme. Následně nejspíš ztratil ostražitost a prý „on dělá svůj díl a odpírá si a tak by měli všichni“. Takže obyčejná třídní nenávist dobrovolného trpitele, který se „obětoval“ a tak by se měli povinně obětovat všichni ostatní.
Racionalizace nemusí dávat smysl nikomu kromě dotyčného. Vlastnost jakéhokoliv věřícího v nesmysl, přijde-li do styku s realitou, nesmyslu neodpovídající.
Sysop
Stredoveke mysleni v 21. stoleti.
Ale ono to postihuje i docela vzdelane lidi a to na mistech, kde by meli byt racionalni odbornici. Vcera melo u nas vedeni shrnuti hospodarskych vysledku 24 s vyhledem 25 a myslim, ze to byl spravnej okamzik se rozhodnout, ze dnes a zitra si beru HO a do sedmeho mne v baraku nikdo neuvidi.
Je mi fakt na bliti z toho, kdo Nemecko vede. Usporna opatreni neberou konce, ale je to klasicke vetrani v obyvaku, namisto vyhozeni zdechlyho psa z kuchyne. Uspora jen snizi spotrebu a dal prohloubi propad. Jeste, ze jsem koupil to XC90. Pristi rok bych dostal tak maximalne skutr a jako zimni paket vatak.
fatdwi
Sysop: jasně, že to postihuje vzdělané, nakonec uhlomobilitu táhnou téměř výhradně vzdělaní věřící, ti obyčejní na to zatím nemají. A veganisti taky nejsou jen socky, co nemají na steak, právě naopak.
Takže ve firmě jste najeli na mód „my se do té prosperity prošetříme, šéfe“? To bývá často začátek konce. Omezil bych hlavně výdaje na marketing a obchod, bez těch se příští rok obejdete a fantasticky ušetříte…no a ten další rok nebude tolik co dělat, tak ušetříte spoustu energie tím, že zavřete výrobu a vyházíte lidi. Nastane ráj s nulovou spotřebou, s nulovými náklady na lidi, to bude v tom ředitelským kanclu klid na práci:-)
Sysop
Dneska mi volal kolega, ze byla jakasi ctvrthodinova rychloporada, kde vedeni prezentovalo paradni plan ekonomickeho vyvoje do 2029, kde gro je zvednuti obratu o cca 40 %. Uzasny. Ale nikdo neprozradil, jak toho chteji dosahnout (pokud teda nemysleli inflaci).
No to mi ho vyndej.
Tak jsem pak jeste napsal mail na Business Development Department, at kurva konecne udelaji jednu blbou nastenku, klidne jen fixou a tam napisou aspon dvacet napadu na novy produkty. Ze sedmyho se stavim, abych vedel, co z toho se tyka elektroniky. Jsem zvedavej, co se bude dit.
fatdwi
Sysop: vy tam nemáte marketing ani nemá generál plán, co se bude dělat? Pokud nemá business development lidi na průzkum trhu (to typicky dělá marketing, proto se ptám, jestli ho nemáte) a vizionare na budoucnost (to zas dělá generál), tak se obávám, že jste na cestě do háje. Obchod má primárně prodávat, strategie toho, co má prodávat jim musí být daná. Jinak čekej, že nejlepší obchoďák – poté, co vidí, že firma nemá vizi ani strategii, brzy skončí. Soucasně jejich nápady budou často mimo technicky, takže je dál naserete tím, že jim toho hromadu seškrtáte jako nesmysl a tím i dalším dáte jasně najevo, že je firma úplně mimo.
Tyhle věci, pokud je nemá v hlavě generál, se přece brainstoemují na management off-site a pak teprve se lidem říká, co mají dělat. Ne, že vedení chce po lidech, ať jim vymyslí strategii.
Doporučuji urychleně najmout nějakého konzultanta, než se vam to tam sesype. Pan generál pocitam už dlouho (pokud vůbec) nezažil krizi a neví, jak v takovém případě firmu řídit. To není ostuda, jen je potřeba to vyřešit a ne to hodit na podřízené. Bitvy se nevyhravaji tak, že řekneš vojinovi s rotmistrem, ať vymysli plán generálního útoku. Tankista může nějakým zázrakem přijít s geniální strategii pro letectvo, ale moc bych na to nespolehal.
Sysop
Je to klasickej germanskej problem – umi perfektne ridit behem konjunktury a maji (zatim) dobre technicke mozky a zazemi. Management tragedie.
Ja nejsem ani vizionar, ani manager, ale tohle jim na kazde porade davam sezrat, aby se probudili. Vcetne majitele, toho taky nesetrim. Snad to pomuze.
Konzultanti uz byli, stali prachy a zustaly po nich .ppt a letaky. Zabitej cas, totalne. Vsichni se nahrkali nejruznejsi schemata, ale realne je aplikovat neumeji.
fatdwi
Sysop: kdo to během konjunktury, když není třeba dělat žádná „hard decision“, neumí, že. Abyste nezjistili, že ty dobré technické mozky – poté, co prchli z BMW – zjistí, že jste jen další marná firma a prchnou někam, kde budou mít pocit, že to bude lepší. Bez nich budete v háji už úplně.
Hele, že je nešetříš je úplně jedno, nejsou-li schopni. Impotenta můžeš koučovat jak chceš, stát mu nebude.
To stejné konzultanti – neposoudím samozřejmě, zda byli schopní. Ale nejčastější důvod, proč je konzultant neúspěšný, je neochota nebo neschopnost toho, kdo si ho zavolal, poslouchat a hlavně dělat, co říká. Pokud je firma v krizi (jedno, jestli obchodní, strategické etc.), pak inherentně to, co konzultant říká, je nepříjemné a velmi to vedení připomíná, kdo to do té krize dovedl. Takže často není reálná ochota a/nebo schopnost dělat věci dostatečně jinak.
Nicméně pokud už jste to zkusili a stejně nic, tak už pomůže jen zázrak (tj. „něco“ „se stane“, mimo vaši kontrolu, ale pro vás dobré) nebo to generál prodá někomu, kdo bude schopnější. Pak budeš mít spoustu nových kolegů:-) Alternativně to postupně půjde do kytek, protože schopní lidé jsou typicky první, kdo si hledá místo jinde a bez dobrých lidí nebude nic. Možná by ses měl taky rozhlídnout, ať máš plán B (tak nějak tuším, žes to už udělal/děláš).
SYsop:
SYsop:
To Sysop:
Ono to „vzdělání“ často nemá s racionalitou nic společného.Například takový Luděk Niedermayer je matematik a přitom je to absolutní debil. Poslouchat jeho žvásty na téma energetiky je utrpení. Osobně to celé špatně chápu. Ti lidé jsou inteligentní a přitom nejsou schopni racionální inženýrské úvahy. Dříve jsem si myslel, že ta iracionalita je výsada lidí s humanitním vzděláním (tj. FFUK a spol.). Ale vidím to často i u čistých matematiků a čistých programátorů. Technici jsou tímto fanatismem postiženi výrazně méně. Asi je to tím, že musí domýšlet důsledky svých nápadů.
Sysop
Podivej se na Drabovou. Profik v oboru, ale jinak uplne vypatlana.
miv
To Sysop: Jo. Taky jsem čuměl, jak se zbláznila. Jenže ona má FJFI, což je přece jenom dosti teoretická škola. Toho inženýrství je tam málo. A navíc je to ženská. Ale je pravda, že od kovidu a války na Ukrajině si všímám, že někteří lidé blázní. Pokouším se najít společný modus vivendi. Nejdřív jsem si říkal „jsou to blbci“. Ale tak jednoduché to není. Nicméně je vidět, že mají jednu věc společnou. Myslí hlavně srdcem a nikoliv hlavou. Zajímavé je, že se ty množiny kovid vs. ukraine wariors dost překrývají, ale ne zcela.
Jihočech Honza
Podle mne je funkční autista (Asperger?) a holt se snaží zapadnout. Když neví coby, zahuláká „sláva Ukrajině“ a je to.
tvl co to žvaníš, bábě bude beztak taky už skoro vosumdesát a navíc nejspíš stará pana, prostě stařecká demence
(resp. je taky možný, že tydle pyčoviny si myslela dycky a teď holt dyž kouká na penál si řekla, že už je jí to jedno, ale ten styl jak to dělá spíš ukazuje na ten první voctavec)
Foundryman
Drábové je 63, tam problém nebude. Ona byla v politice liberálně progresivní vždycky, už před 20 lety byla u Evropských demokratů (pokud si někdo ten obskurní spolek pamatujete).
Hroch_bahenni
Foundryman
Jo, měli schopnou starostku vesnice Holovousy (kousek od Hořic) a jakéhosi Helmuta Dohnálka. Fakt se tak jmenuje.
miv
Podle mne je to tím, jestli si ověřujou informace. Někdo fakt věří všemu, co slyší v čété. Samozřejmě tím se otázka jen posouvá dál, protože člověk s technickým nebo přírodovědným vzděláním by měl bejt zvyklej pochybovat.
U humanistů tenhle problém není, ti prostě věří tomu, co napsala autorita.
Lukas B.
to máme z toho, že se nemodlíme. tedy většinově. proti tradičním církvím (zejména té katolické) můžete mít spoustu (oprávněných) výhrad, ale po staletí spolehlivě kanalizovaly potřebu duchovna tak, aby věřící neblbli, odbyli si svoje duchovno pěkně v neděli na mši a po zbytek času se chovali poměrně racionálně.
všichni více či méně pociťují potřebu duchovna, a není-li uspokojena nějakým spolehlivým téměř neškodným způsobem (může to být jednou za čas mše či motlitba, může to být práce-poslání dávající smysl, práce s mládeží, péče o opuštěné kočky nebo něco podobného), tak to končí divokými ortorexiemi, svatořečením Grétky a greendealem.
fatdwi
Lukas B.: po staletí církev totálně dusila vzdělanost a rozvoj obecně, takže s tím nesouhlasím.
Naopak, když se podíváte na slimáky, tak jejich jasné a jednoznačné zaměření je děs. Potřeba většiny plebsu se sice u nás fragmentovala na kdejakou úchylárnu, takže už nemáme jednoho boha, ale několik, nicméně to je jen dobře. Totalita se ve společnosti, kde není povolen odpor, nastoluje o dost jednodušeji a rychleji, než když se několik skupin snaží o to, aby nebyl odpor vůči nim. Takže (zatím) není potřeba chodit do jednoho kostela ani uctívat jednoho boha a podobné blblosti.
Sledujete aspoň okrajově dění v USA po zvolení Trumpa? První dojmy třeba u mě výrazně předčily očekávání v tom, že se tam výrazně uvolnila atmosféra a woke pošuci mají místy docela problémy (třeba dění v Hollywoodu – De Niro, Clooney a další woke propagátoři, odezva na barevnou Sněhurku atd.). Nemyslím si, že je dobojováno, ani že je vše super, ale přecejen se tam svoboda vrací. S tím souvisí čím dál tím větší odpor proti DEI, takže je šance, že to taky když ne chcípne, tak alespoň ztratí drive.
Je tedy šance, že to postupně dojde i sem, stejně jako odpor proti americké verzi grýndýlu může vést postupně k tomu, že se i tady víc a víc lidí postaví té sračce na odpor. Kdyby tady ale byla stále vláda jedné mysli, tak si s odbojem snadno poradí, stejně jako minulí komanči.
Lukas B.
my máme odluku církve od státu. už docela dlouho. slimáci ne.
Lukas B.
no a dušení vzdělanosti církví – jen si přiznejte, že jste chodil do základky za socíku a zůstalo to ve Vás jak v koze lůj.
mimo církve vzdělanosti moc nebylo a úpění pod knutou protireformace byla doba největšího rozkvětu českých zemí.
fatdwi
Lukas B.: jenže skutečná vzdělanost jela až s osvícenstvím a renesancí, bez toho by žádná průmyslová revoluce nebyla. Odluka církve od státu je pak mnohem mladší koncept. U slimáků je problém dávno před odlukou, tj. oni se ještě nedostali ani k tomu, aby osvobodili mysl, natož aby udělali odluku fyzickou.
Problém jakéhokoliv náboženství, které má de facto monopol je sociální tlak na konformitu. Mě současná situace zdaleka nepřijde ideální, ale mám-li si vybrat, jestli jsem divnej, protože nechodím do kostela/nemám rudou knížku nebo de facto normální, protože nejsem woke, volím to druhé. Oni jsou to totiž pořád ti stejní lidé, podívejte se na to, jak rychle po převratu zmizeli katolíci a objevili se komanči.
Náboženství jakéhokoliv druhu – a je jedno, jestli je to „tradiční“ s bohem nebo nějakým zástupným bohem (komanči, fašouni, woke, zelení) se všichni vyznačují tím, že nenávidí cokoliv odlišného. To tady prostě nechci v monopolu a jsem tedy ochoten tolerovat, když se pošuci fragmentují, protože se mlátí mezi sebou a mě zbývá víc svobody. Není možné pošuky nemít, nejsem Urza, abych hlásal změnu lidské přirozenosti.
Lukas B.
klidně si myslete, že jste tak silná nezávislá osobnost, že potřebu duchovna nepociťujete (byl byste dost vzácnost, ale můžete takový být). drtivá většina lidí tu potřebu více či méně má a ti rozumnější ji nějak usměrňují. i kdyby jen tím, že se starají o toulavé kočky, roubují pláňata podél cest nebo opravují drobné sakrální památky. je to mnohem lepší, než zachraňovat planetu revolucí.
fatdwi
Lukas B.: teď do toho jdete argumentačním faulem jak Jihočech. Nevidím jako protipól fanatických magorů „nic“. Nejsem nihilista, ale nepotřebuju, aby mi někdo říkal, co mám dělat a už vůbec k tomu nepotřebuji být v něčem organizovaném, s pro mě hloupými pravidly. Nedej bože ještě založené na bludech a s hromadou krve na rukách.
Duchovno je pro mě věc osobní. Samozřejmě, že určitá vnitřní síla a z ní plynoucí nezávislost je k tomu potřebná.
K Vaší poslední větě – to zase děláte umělé kontrasty a de facto falešné dilema. Ke starosti o toulavé kočky nepotřebujete být nikde organizován a nemusíte být náboženský fanatik. Současně alternativou k zelenému „zachraňování planety revolucí“ není v běžném náboženství starost o toulavé kočky (to by bylo naopak např. sázení stromků), ale „zachraňování lidstva skrze krev nevěřících“. Proto nevidím náhradu jednoho druhým jako smysluplnou, obě jsou za mě extrémně špatné, vyvolané, prováděné a ovládané těmi stejnými lidmi, jen v jiných kulisách. Fanatický fašoun, komanč, křesťan nebo gretén se od sebe v principu neliší vůbec ničím, kromě předmětu své víry.
Hroch_bahenni
Sorry, že do toho kecám, ale kdo je církevně organizován, fakt není automaticky fanatik. Tolik k těm argumentčním faulům.
Jinak souhlasím, že jakýkoli fanatismus vede k plus mínus stejným prasárnám. Přiřadil bych k tomu i fanatické „lepšolidi, to je u nás aktuálně podstatně větší ohrožení než všechny ostatní kategorie, tihle totiž mají moc. Potenciálně ale představují riziko stejné, jako jiné kategorie.
Fanatik člověk může být i bez průkazky. Třeba woke žádnou průkazku nemívají…
Většinou se fanatici poznají podle projevu. Spousta nadávek, pohrdání, vyvyšování se, neschopnost podívat se na věci z odstupu, neschopnost uznat, že druhý by v něčem mohl mít pravdu. Vidění druhé strany jako Zla.
fatdwi
Hroch_bahenni: to jsem ale nikdy netvrdil, nebo odkud jste to vyčetl?
„Lepšolidi“ jsou to stejné, jen pod jinou vlajkou, v mé poslední větě by mohli být klidně taky. Současně se ale (v mém pohledu) do určité míry překrývají s woke a gretény.
miv
Jenže fanatik je ve skutečnosti každý člověk, pokud dojde na jeho neuralgické body. Podívejte se třeba na svoji averzi vůči Rusákům. To také není racionální. Každý máme svá citlivá místa a často nebývají vysvětlitelná logicky.
Malej Jarda
Hroch_bahenni 13.12.2024 v 11:06
Ono je to logický a jednoduchý Hrochu.
Dutina lebeční má konečnej objem.
Sračky v dutině každýho z nás jsou definovaný biologicky geneticky a v apatyce nekoupíš.
Výsledky výše uvedenýho třídí dezoláty do různejch kategorií, a jedna z nich je fotografická (vynikající a kapacitní) paměť. Její majitelé nabiflujou kde co a s „přispěním“ koulektývu vybagrují i ty nejvyšší akademické tituly.
Už Albert Einstejn prohlásil, že jediná jistota nekonečna je u lidský blbosti. Je to dáno nezničitelností hmoty a její fluktuací s energií, v biologickým prostředí geniality versus debilty. U majitele gigantický paměti už Stvořitel nemá, kam nacpat i další kognitivní funkce, jako logiku, analýzu a kritický myšlení a tak. Vzájemnej (ne)poměr mezi kompetencema je nekonečnej, proto i blbost je nekonečná a rzhraní mezi genialitou a debilitou nelze definovat. A když pomineme jinak normální, ale morálně zkurvený šmejdy, který vědí, jak hrozně a komu škodí, ale serou na to, páč jim to plní konta a listy vlastnictví, jako Pávek, pre.Vít Ropušan, jiný venkovský podučitel Zkutr, Prašivka Naplavená, členstvo hnití Šmejdi sobě a každý si jistě doplní další…..
Výsledkem jsou profesoři žlijící ve virtuální bublině, kterejm naprosto uniká realita, její příčiny a souvislosti a nemají zádný kompetence předvídat důsledky svejch skutků, ačkoliv mají nacpaný databáze daty daleko víc, než průměrná populace.
Je úplně jedno, zda mají v kebuli narvaný přírodovědný moudra, anebo humanitní, když pomineme vod základu vyslovený ideologický demagogie, který sklouzávají do fanatismu díky bezradnosti nositelů při konfrontaci s realitou.
Výsledkem jsou akademici Drábový, Fijalové, Starý Myslivecký Mladuše Nádheruše, VŠ Dvousvetrový MPA, skoro celá diaspora mediotů prolnutá množinou výše popsaných zmrdů, který ale nejsou tupí, jen zkurvený.
mistře, sqěle, akorát drobnej podotek, v dřívějších dobách, nezkurvenejch právě dementama a dalšíma pisálkama zovoucích sebe sama novináři (přičemž se furt pletou a asi myslí hovináři), se typicky DÍKY NEČEMU bralo pro efekty a děje pozitivní, čiliže sračky daný jejich kretenismem je záhodno uvádět jako sračky vzniklý KVŮLI NEČEMU (kretenismu), páčto tam jaksi není zač děkovat
Malej Jarda
Tohle by bylo bádání co dřív, vejce nebo slepice. Co příčina a co následek. Když dáme zpátečku evolucí, docouváme až do garáže a stejně nedokážeme rozhodnout, kde se to štíplo.
Já to nechám koňům, maj víc místa v kebuli – teda alespoň to tak vyzerá z vonku…….
Forge
Malej Jarda:
Tomu se říká rozumný přístup.
SatanOkkY
Hlavne v dobe kedy sa viac verilo v kadejakých pán božkov a ježiškov a iné entity sme nemali tak jednoduchý život (z pohľadu toho ako nám ho uľahčuje technika) ako teraz. Takže nebolo dosť času na vymýšľanie píčovín.
servisdok
A nemáš pocit, že se vytratilo dost pokory?
Takové té elementární, lidské, ne přímo náboženské.
Já mám pocit, že snad zmizela všecka.
SatanOkkY
Tak nemám ani semester psychológie, psychoanalýzy a ani iných psycho- či pozorovacích predmetov / odborov. Som len obyčajný technik.
Ale máš pravdu, dnešná doba „glorifikuje“ kadejaké rýchlo kvasené „celebrity“, „odborníkov“, „influencerov“ a iné obskúrne postavičky a kde-kto sa vzhliada v týchto postavičkách. Doba nám kíže byť zdravo drzý, odvážny, priebojný a kadejaký iný. Nečudo, že ľudia podľahnu svojej „dokonalosti“ a nenahraditeľnosti.
Keď si kedysi dávno niečo vedel ozaj na úrovni tak si ťa ľudia vážili v takej priamej, osobnej forme a tam nebol priestor na to aby si sa mohol len tak hala-bala povyšovať nad iných.
abrazivní je kde co, dřív když se do chleba dávala abraziva, tak to lidem čistilo zuby aniž by vůbec v té dobe existovalo neco jako kartáček
a pokud to jsou mikroskopický částečky, tak chlorovodík a další už jenom v žaludku to celkem rychle zprocesuje, ne?
ale tak jasně, já si dyžtak těch pár mlík za rok (ať je změna) leju do hlavy rovnou z krabice, určitě né z nejaké eletrické jebky, seví
Sysop
No zajimavy je, ze ty pumpy pro potravinarsky pouziti jsou z HighEnd nerezi, bezne daji treba 500000 hodin v plne zatezi s vodou, mlekem,… ale ne tuhle sracku.
Ak beriem, že 304 je základná nerezová oceľ tak bežná 316 je taký priemer. No na HighEnd to nemá ani zďaleka.
Shi
No nevím, taková 316Ti už je v mnoha ohledech opravdu hodně dobrá, ale divil bych se kdyby tam byla tato a ne třeba 316L a navíc High End bych si předtavoval jinak než něco co je sice drahý, ale dá se běžně koupit. Trochu jako otázka zda si člověk jako High End předsavuje něco jako Audi A8 nebo spíš něco jako Rolls Royce.
SatanOkkY
Tak 316Ti nazývaná po nemecky Säurebeständig teda odolná kyselinám (brať samozrejme s rezervou) má síce vyššiu odolnosť voči chemikáliám ako 316-tka a trochu aj oproti 316L ale pevnostne je to stále to isté. No a pri opotrebení na obrus je kritická hlavne tá pevnosť by som povedal.
Nepoznám samozrejme všetky druhy nerezovej ocele (resp. neprišiel som s nimi do styku) tak preto som sa pýtal na tú HighEnd nerezovú oceľ.
fatdwi
Sysop: z toho mi vyplývá, že veganisti by měli do jednoho pít kafe s tou sračkou, aspoň 4 denně. Zasloužená odměna pro jejich (oba dva) mozkové závity.
Sysop
Jo, obcas si kolegove delaji prdel, ze jestli nekdo blbe nastavi cas cisticiho cyklu kavovaru, v trubkach zustane kapka kravskeho mleka a zemre jediny vegan,…. tak je potreba ten cyklus jeste vic zkratit :-)
fatdwi
Sysop: :-)) Pamatuju začátky těchto pošuků, nebo spíš ne začátky, ale předzvěst, jsme v devadesátkách a to ještě ani veganisti nebyli, jen vegetariáni. A jeden takovej vegetarián si pošmákl na náhražce mletého masa, byl z toho úplně na větvi, jak super to chutná, že je to fakt věrný a tak. Pak mu to došlo:-)
Trochu mi to připomnělo kamaráda v hospodě, který si pochvaloval, jak už ty nealko chutnají skvěle a že už to není skoro poznat. Došlo nám to, až když se číšník omlouval a kamarád holt zůstal o něco dýl, aby mohl odjet:-)
Z toho plyne, že nadlimitní zkrácení čistícího cyklu nepovede ke smrti veganisty, ale k jeho velebení výsledného produktu, který „už zase chutná víc jak mlíko“:-)
SatanOkkY
Pijem už roky nealko pivo, ale ešte si nepamätám, že by to bolo lepšie ako poriadne pivo. Ako plzeň už tie nealká lepšie sú, ale inak je to taký ešte piteľný priemer.
fatdwi
SatanOkkY: jasně, že ne. Však se taky brzy ukázalo, že to super nealko je normální jedenáctka, protože číšník spletl objednávku (asi jsem to nenapsal srozumitelně).
Black Wolf
Jj, v obchodě jsem dělal jednu dekádu a přesně tak to funguje; zavčasu jsem vypadl, jsa dosud při rozumu a never again…
Pro nejmenovanou firmu jsem vyvyjel system ktery prodejci a jejich skupiny pouzivali jednak jako schuzkovy kalendar na planovani schuzek a jednak jako soutez mezi sebou.
Bylo strasne vtipny sledovat jak do toho nabehli prodejci a to vcetne toho jednoho vysoce postaveneho managera ktery ten projekt v podstate vymyslel. Samotny manager pak byl nasrany kdyz nekdo z jeho oddeleni obvolal vice lidi nez on sam.
Firma se snazila podobnou praktiku zavest I v it. Programator co vyresi nejvice „story pointu“ za obdobi neco dostane.
V it to z nejakeho duvodu nefungovalo. Zadna produktivita navic.
Tyhle souteze jednoduse nefunguji pro odvetvi kde prevladaji introverti a lidi s nejakym mirnejsim autismem
prejza
nevím jak programátoři, ale kvalitní IT administrátor se pozná podle toho, že má většinou nohy na stole a lelkuje.
Shi
Ale většině manažerů to nevysvětlíte, stejně jako jim nevysvětlíte že stav, kdy výroba běží a seřizovač z nudy pomáhá kde je zrovna potřeba, je to nejlepší čeho se dá dosáhnout. (A tak vyhodili skladníka, shrábli prémie za úsporu, s vysokozdvižným vozejkem jezdil seřizovač a z neseřízené linky padaly zmetky … Kdo to mohl čekat …)
puf
To není otázka introvertní povahy, ale toho, že vývoj není bouchání kusů na páse. Nemáš souměřitelnou jednotku a to ani přibližně.
Pokus zavést něco takového do programování je podobně kompetentní jako měřit výkon počtem vyprodukovaných řádků či commitů.
To co souvisí s povahou je, že na programování se hodí lidi co mají analytické schopnosti, velmi snadno si spočítají, jestli se jim ta námaha vyplatí. A jestli nabídneš cílovku za rok dejme tomu 5tis někomu kdo vyvíjí, nebude mu to stát ani za formální snahu si přečíst podmínky.
Petr Dockal
Ano, je to přesně tak. Pracuji jako prodejce ve velkém autobazaru a podepsal bych každou větu. Naprosto střízlivý perfektní popis reality.
Pitris
Ano, je to přesně tak. Pracuji jako prodejce ve velkém autobazaru a podepsal bych každou větu. Naprosto střízlivý perfektní popis reality.
Obchodník je ten, kdo odletí do Jižní Ameriky a vrátí se s kontraktama na 20 obráběcích strojů, 30 tramvají a 40 terénních armádních speciálů. Třeba. :-)
Ten, kdo vám prodá na rohu ulice mobil s tarifem a pojištěním, je prodejce.
Co se týče postavení a ohodnocení, jedná se o protipóly.
tak. dávat věcem pravá jména dělá svět srozumitelnějším.
Protipóly…jeden za vodou, druhej upocenej šmudla, kterej pobíhá jak vyplašenej hlodavec.
Hihi, takova tresinka na hovne – rikal mi ted u obeda kolega z laboratore, ze testuji pumpy na mliko z ovesnych vlocek. Desnej slagr pro vegany, ti si serou do kafe hlavne toto. Problem trosku je, ze zadna pumpa to dlouhodobe neprezije, protoze to mliko je v podstate ridka brusna pasta, ktera tu pumpu obrousi do nepouzitelna. Ze ti vegani pak chlastaji kafe i s kouskama pumpy na mliko, to je vec dalsi. Plus, pokud se pumpa po pouziti neproplachne vodou, tak je druhy den slepena. Pozor, to neni vlastnost nasi pumpy, ale asi tak patnacti konkurencnich vyrobku, ktere se u nas doposud testovaly jako reference a ted ma prijit na radu nase pumpa. Nedelal si iluze, ze dopadne jinak.
Taxem se ho zeptal, co ze jako ta sracka dela asi tak v lidskym organismu, jestli funguje jako lapovac strev, nebo tak neco a namisto odpovedi se jen culil…
Vegany pohani v vykonum,protoze se te vrtulce rika propeller jestli je to pressure differential pumpa. Pokud je to positive displacement nebo screw pump uplne nevidim duvod proc by se neco melo obrusovat
Hm. Tak toto by mohla byť zaujímavá diskusia.
Možno by bolo začať viskozitou toho produktu čo spomínal Sysop.
Inak jesto pumpy ktoré sa opotrebuvávajú aj keď pumpujú len vodu.
Protože se obrušuje úplně každý materiál, pokud se medium pohybuje. A nemusí to být ani plné prachu. Stačí trochu kavitace.
kavitace nemá zrovna moc společnýho s vobrušováním teda
Kavitace sice neni obrusovani, ale diry do materialu umi udelat paradni. Sebetvrdsi ocel, pokud je vystavena te spravne kavitaci dlouhodobe, muze postupne byt uplne provrtana.
Richtig!
Jsou to dvě věci:
– Cotoe také „kavitace“ (vakuum vyvolané odstředivou silou vytlačené kapaliny)
– Jaké důsledky může mít dlouhodobé působení kavitace.
Mechanické důsledky způsobují síly vzniklé rychlým střídáním nárazů kapaliny na okraji kavitačního vakua. Ač se laik divý a odporník žhasne, opakované působení dokáže vyvalit i velmi pevnou a tvrdou hmotu. Nejdřív ale začne mizet to měkčí, případně křehčí a pokud je tvrdý povrch hladký a homogenní, je vyleštěn.
Divení přestává, když si jeden uvědomí, co dokáže kapka vody, která s minutovou periodou dopadá pár tisíc let na stejné místo žulové skály.
Některé vychcané technologie tohoto jevu na okraji kavitačního vakua cíleně využívají.
Jak prosté, milý Watsone, jen fyzika, proto na ní humanitníci serou, ke žvanění a trdlování fyziky netřeba.
překvapivě hodně, prej to poslední dobou zažívá velkej rozmach mj. v potravinářství (čili nejenom kavitační torpéda a ponorky :D)
vidiš tam negde neco vo tom, že by to zežrat matrijál neumělo? nevidiš :D jenom že to není žádný vobrušování, je to když už, tak působení extrémních tlaků a teplot, kdy se ten matrijál může lokálně prakticky odtavovat, odsublimovávat, a taky hodně rychle korodovat; při těch podmínkách vzniká klidně i volnej vodík/kyslík, a víme, jak ty sou radikální, zvlášť v podmínkách kde je lokálně i několik stovek až tisíc stupňů, takže byť jsou kvalitní nerezi odolnější, sežere je to nakonec taky
zajímavej jev, kterej nemá nic moc společnýho s typickým třeba hlodáním břehu tokem řeky (tam to je obrušování, zvlášť když s sebou nese nejakej bordel, kterej působí barazivně) ale při určitejch podmínkách (hlavně lokální velká rychlost) umí i vodní toky narušovat pevný látky kerý sou jim vystavený právě taky kavitačně
Behe:
Taky mám příspěvek ohledně leštění:
Šel jsem do mýho oblíbenýho D. jen tak pro sluchátka k mobilu.
Jen tak znamená, že přes mobil muziku neposlouchám.Prostě jen tak.Vybral jsem JBL, anžto mám jejich kilowatový bedny a hrajou cajk a pak maršály, protože mi jejich zesiky lampově sednou jak prdel na hrnec.
Prodavač se mě slušně zeptal, jestli mám ve founu nějakou muziku.
Tak jsem mu tu briketu předal a já jen poslouchal.
Chci tím říct, že ty maršály hrajou chvalitebně a ty jbl byly hodně zastřený, ale dostatečný.A Koss portapro?Měl jsem léta ty původní z Kanady a dneska tam zbyl jen dizajn.
Sluchátka za búra…
To tedy má. Obrušování je vytrhávání kousků materiálu a kavitace také. To, čím se to děje, je nepodstatné.
tak určiťééééé
Tak kavitácia u pumpy je skôr riziko z hľadiska mechanického poškodenia – hlavne pohyblivých častí.
Môj komentár o opotrebení pumpy aj za výrobcom predpísaných podmienok smeroval ku konkrétnym druhom púmp.
viskozita odpovida kravskemu mleku. Pumpy se pouzivaji zubove, aby se dosahlo vysokeho tlaku a tim padem jsou tam jen male mechanicke vule (ta pumpa dava 10-15 atmosfer). Obrus je mechanicky, ty castecky jsou proste tvrde. Neco, jako treba lesteni hylzen v orechove drti.
No tak zubové čerpadlo je samo o sebe konštrukčne riešené tak, že tam máš časti ktoré sú materiálovo obetované a treba ich pravidelne meniť. Samozrejme sa bavíme o priemyselných pumpách kde cena pumpy prevyšuje časovú náročnosť opravy.
mě by úplně stačilo dokázat doma oddělit ovesné zrno od plev, zatím marně
princdrson:
Průvan ve stodole nestačí a fukar to neodliší?
To asi bude tím, že oves je pro koně…
ani průvan, ani fukar nestačí. Ještě to potřebuje mechanickou pomoc. Tušíte kolik ovesných vloček projde evroamerickými snídaněmi? Hodně.
Železo je důležité pro správné fungování organismu.
V závislosti od typu pumpy to môže byť aj kadečo iné ako len železo……
Mikroplasty, pryz, mosaz,… spousta mnamky pro vegany.
Mosadz v pumpe pre potravinárstvo? Je to zliatina medi a tá už je roky rokúce zakázaná.
stejně je srandovní, jak vegetariáni a hlavně vegani chtějí ty své srágory co nejvíce podobné potravinán živočišného původu a z nějakého důvodu to nechtějí ve formě kaše hustší či řidší konzistence. psychoanalytik Freudovského typu by jistě neměl daleko k teorii, že se jim po mase (mléku, vejci etc.) podvědomně strašně stýská.
kdyby šlo jen o planetu a výživovou hodnotu, tak by prostě baštili tu eticky i zdravotně skvělou srágoru lžicí z misky a nechtěli by to (za použití spousty stabilizátorů, zahušťovatel, barviv a podobných dárečků) sformovat do tvaru párku, puku do hamburgeru, nebo naopak rozmixovat na fejkové mléko které by mělo vypadat a chutnat jako to pravé vyždímané z krávy.
Lukas B. 11.12.2024
Já jsem veganka, rybu na Vánoce nejím. Obalím si kousek tofu v mořské řase a ta mořská chuť tam je.
Influencerka, jejíž jméno jsem zapomněl.
tak. když na to aplikujeme takovou tu módní mystiku „naslouchání vlastnímu tělu“, tak to tělo prostě zoufale žadoní.
Jihoceska veganka pouzije zabinec a hned tam ma chut kapra.
Kapr mořský? Toho jsem ještě neokusil.
Morsky, von Rozmberk.
Videl som dokument o kuchárovi (ak sa nemýlim mal aj mišelinskú hviezdu), ktorý bol talian a tak boli jeho špecialitou cestoviny a on tam varil nejaký tradičný recept pre chudobných. Nazbieral na pobreží mora kamene obrastené zelenými riasami a tie kamene dal do panvice k variacim sa cestovinám aby im dodal chuť plodov mora. A normálne tie cestoviny potom zjedol aj so svojimi parťákmi.
aj tie kamene? bo ty z toho vylovil :D
To boli normálne kamene veľké ako ruka, takže to po uvarení cestovín vyhádzal von. To neboli nejaké krpaté ľadvinové kamene……
vimjá na jak velkéch šutrákách co roste, to nenapsal
Lukas B.: naprostý souhlas. Zkoušel jsem to s veganistou diskutovat, bylo to komické, přesně tyhle argumenty absolutně odmítal. Po nějaké době, když už jsme dávno byli na jiných tématech, se řeč zase stočila na nutnost urychleně přestat chovat zvířata na maso, protože pokud to neuděláme, tak se tady uvaříme. Následně nejspíš ztratil ostražitost a prý „on dělá svůj díl a odpírá si a tak by měli všichni“. Takže obyčejná třídní nenávist dobrovolného trpitele, který se „obětoval“ a tak by se měli povinně obětovat všichni ostatní.
Racionalizace nemusí dávat smysl nikomu kromě dotyčného. Vlastnost jakéhokoliv věřícího v nesmysl, přijde-li do styku s realitou, nesmyslu neodpovídající.
Stredoveke mysleni v 21. stoleti.
Ale ono to postihuje i docela vzdelane lidi a to na mistech, kde by meli byt racionalni odbornici. Vcera melo u nas vedeni shrnuti hospodarskych vysledku 24 s vyhledem 25 a myslim, ze to byl spravnej okamzik se rozhodnout, ze dnes a zitra si beru HO a do sedmeho mne v baraku nikdo neuvidi.
Je mi fakt na bliti z toho, kdo Nemecko vede. Usporna opatreni neberou konce, ale je to klasicke vetrani v obyvaku, namisto vyhozeni zdechlyho psa z kuchyne. Uspora jen snizi spotrebu a dal prohloubi propad. Jeste, ze jsem koupil to XC90. Pristi rok bych dostal tak maximalne skutr a jako zimni paket vatak.
Sysop: jasně, že to postihuje vzdělané, nakonec uhlomobilitu táhnou téměř výhradně vzdělaní věřící, ti obyčejní na to zatím nemají. A veganisti taky nejsou jen socky, co nemají na steak, právě naopak.
Takže ve firmě jste najeli na mód „my se do té prosperity prošetříme, šéfe“? To bývá často začátek konce. Omezil bych hlavně výdaje na marketing a obchod, bez těch se příští rok obejdete a fantasticky ušetříte…no a ten další rok nebude tolik co dělat, tak ušetříte spoustu energie tím, že zavřete výrobu a vyházíte lidi. Nastane ráj s nulovou spotřebou, s nulovými náklady na lidi, to bude v tom ředitelským kanclu klid na práci:-)
Dneska mi volal kolega, ze byla jakasi ctvrthodinova rychloporada, kde vedeni prezentovalo paradni plan ekonomickeho vyvoje do 2029, kde gro je zvednuti obratu o cca 40 %. Uzasny. Ale nikdo neprozradil, jak toho chteji dosahnout (pokud teda nemysleli inflaci).
No to mi ho vyndej.
Tak jsem pak jeste napsal mail na Business Development Department, at kurva konecne udelaji jednu blbou nastenku, klidne jen fixou a tam napisou aspon dvacet napadu na novy produkty. Ze sedmyho se stavim, abych vedel, co z toho se tyka elektroniky. Jsem zvedavej, co se bude dit.
Sysop: vy tam nemáte marketing ani nemá generál plán, co se bude dělat? Pokud nemá business development lidi na průzkum trhu (to typicky dělá marketing, proto se ptám, jestli ho nemáte) a vizionare na budoucnost (to zas dělá generál), tak se obávám, že jste na cestě do háje. Obchod má primárně prodávat, strategie toho, co má prodávat jim musí být daná. Jinak čekej, že nejlepší obchoďák – poté, co vidí, že firma nemá vizi ani strategii, brzy skončí. Soucasně jejich nápady budou často mimo technicky, takže je dál naserete tím, že jim toho hromadu seškrtáte jako nesmysl a tím i dalším dáte jasně najevo, že je firma úplně mimo.
Tyhle věci, pokud je nemá v hlavě generál, se přece brainstoemují na management off-site a pak teprve se lidem říká, co mají dělat. Ne, že vedení chce po lidech, ať jim vymyslí strategii.
Doporučuji urychleně najmout nějakého konzultanta, než se vam to tam sesype. Pan generál pocitam už dlouho (pokud vůbec) nezažil krizi a neví, jak v takovém případě firmu řídit. To není ostuda, jen je potřeba to vyřešit a ne to hodit na podřízené. Bitvy se nevyhravaji tak, že řekneš vojinovi s rotmistrem, ať vymysli plán generálního útoku. Tankista může nějakým zázrakem přijít s geniální strategii pro letectvo, ale moc bych na to nespolehal.
Je to klasickej germanskej problem – umi perfektne ridit behem konjunktury a maji (zatim) dobre technicke mozky a zazemi. Management tragedie.
Ja nejsem ani vizionar, ani manager, ale tohle jim na kazde porade davam sezrat, aby se probudili. Vcetne majitele, toho taky nesetrim. Snad to pomuze.
Konzultanti uz byli, stali prachy a zustaly po nich .ppt a letaky. Zabitej cas, totalne. Vsichni se nahrkali nejruznejsi schemata, ale realne je aplikovat neumeji.
Sysop: kdo to během konjunktury, když není třeba dělat žádná „hard decision“, neumí, že. Abyste nezjistili, že ty dobré technické mozky – poté, co prchli z BMW – zjistí, že jste jen další marná firma a prchnou někam, kde budou mít pocit, že to bude lepší. Bez nich budete v háji už úplně.
Hele, že je nešetříš je úplně jedno, nejsou-li schopni. Impotenta můžeš koučovat jak chceš, stát mu nebude.
To stejné konzultanti – neposoudím samozřejmě, zda byli schopní. Ale nejčastější důvod, proč je konzultant neúspěšný, je neochota nebo neschopnost toho, kdo si ho zavolal, poslouchat a hlavně dělat, co říká. Pokud je firma v krizi (jedno, jestli obchodní, strategické etc.), pak inherentně to, co konzultant říká, je nepříjemné a velmi to vedení připomíná, kdo to do té krize dovedl. Takže často není reálná ochota a/nebo schopnost dělat věci dostatečně jinak.
Nicméně pokud už jste to zkusili a stejně nic, tak už pomůže jen zázrak (tj. „něco“ „se stane“, mimo vaši kontrolu, ale pro vás dobré) nebo to generál prodá někomu, kdo bude schopnější. Pak budeš mít spoustu nových kolegů:-) Alternativně to postupně půjde do kytek, protože schopní lidé jsou typicky první, kdo si hledá místo jinde a bez dobrých lidí nebude nic. Možná by ses měl taky rozhlídnout, ať máš plán B (tak nějak tuším, žes to už udělal/děláš).
Malá epizodka o „racionálních odbornících“:
https://www.novinky.cz/clanek/auto-vsichni-je-chteli-zachranit-motory-v8-hemi-ale-pohrbil-byvaly-sef-stellantisu-40500826
co píšó, nende to vodevřít
Tak si to nájdi na autoforum.cz
je tam gdeco ale nic vo vosmiválu nevidim
SYsop:
SYsop:
To Sysop:
Ono to „vzdělání“ často nemá s racionalitou nic společného.Například takový Luděk Niedermayer je matematik a přitom je to absolutní debil. Poslouchat jeho žvásty na téma energetiky je utrpení. Osobně to celé špatně chápu. Ti lidé jsou inteligentní a přitom nejsou schopni racionální inženýrské úvahy. Dříve jsem si myslel, že ta iracionalita je výsada lidí s humanitním vzděláním (tj. FFUK a spol.). Ale vidím to často i u čistých matematiků a čistých programátorů. Technici jsou tímto fanatismem postiženi výrazně méně. Asi je to tím, že musí domýšlet důsledky svých nápadů.
Podivej se na Drabovou. Profik v oboru, ale jinak uplne vypatlana.
To Sysop: Jo. Taky jsem čuměl, jak se zbláznila. Jenže ona má FJFI, což je přece jenom dosti teoretická škola. Toho inženýrství je tam málo. A navíc je to ženská. Ale je pravda, že od kovidu a války na Ukrajině si všímám, že někteří lidé blázní. Pokouším se najít společný modus vivendi. Nejdřív jsem si říkal „jsou to blbci“. Ale tak jednoduché to není. Nicméně je vidět, že mají jednu věc společnou. Myslí hlavně srdcem a nikoliv hlavou. Zajímavé je, že se ty množiny kovid vs. ukraine wariors dost překrývají, ale ne zcela.
Podle mne je funkční autista (Asperger?) a holt se snaží zapadnout. Když neví coby, zahuláká „sláva Ukrajině“ a je to.
tvl co to žvaníš, bábě bude beztak taky už skoro vosumdesát a navíc nejspíš stará pana, prostě stařecká demence
(resp. je taky možný, že tydle pyčoviny si myslela dycky a teď holt dyž kouká na penál si řekla, že už je jí to jedno, ale ten styl jak to dělá spíš ukazuje na ten první voctavec)
Drábové je 63, tam problém nebude. Ona byla v politice liberálně progresivní vždycky, už před 20 lety byla u Evropských demokratů (pokud si někdo ten obskurní spolek pamatujete).
Foundryman
Jo, měli schopnou starostku vesnice Holovousy (kousek od Hořic) a jakéhosi Helmuta Dohnálka. Fakt se tak jmenuje.
miv
Podle mne je to tím, jestli si ověřujou informace. Někdo fakt věří všemu, co slyší v čété. Samozřejmě tím se otázka jen posouvá dál, protože člověk s technickým nebo přírodovědným vzděláním by měl bejt zvyklej pochybovat.
U humanistů tenhle problém není, ti prostě věří tomu, co napsala autorita.
to máme z toho, že se nemodlíme. tedy většinově. proti tradičním církvím (zejména té katolické) můžete mít spoustu (oprávněných) výhrad, ale po staletí spolehlivě kanalizovaly potřebu duchovna tak, aby věřící neblbli, odbyli si svoje duchovno pěkně v neděli na mši a po zbytek času se chovali poměrně racionálně.
všichni více či méně pociťují potřebu duchovna, a není-li uspokojena nějakým spolehlivým téměř neškodným způsobem (může to být jednou za čas mše či motlitba, může to být práce-poslání dávající smysl, práce s mládeží, péče o opuštěné kočky nebo něco podobného), tak to končí divokými ortorexiemi, svatořečením Grétky a greendealem.
Lukas B.: po staletí církev totálně dusila vzdělanost a rozvoj obecně, takže s tím nesouhlasím.
Naopak, když se podíváte na slimáky, tak jejich jasné a jednoznačné zaměření je děs. Potřeba většiny plebsu se sice u nás fragmentovala na kdejakou úchylárnu, takže už nemáme jednoho boha, ale několik, nicméně to je jen dobře. Totalita se ve společnosti, kde není povolen odpor, nastoluje o dost jednodušeji a rychleji, než když se několik skupin snaží o to, aby nebyl odpor vůči nim. Takže (zatím) není potřeba chodit do jednoho kostela ani uctívat jednoho boha a podobné blblosti.
Sledujete aspoň okrajově dění v USA po zvolení Trumpa? První dojmy třeba u mě výrazně předčily očekávání v tom, že se tam výrazně uvolnila atmosféra a woke pošuci mají místy docela problémy (třeba dění v Hollywoodu – De Niro, Clooney a další woke propagátoři, odezva na barevnou Sněhurku atd.). Nemyslím si, že je dobojováno, ani že je vše super, ale přecejen se tam svoboda vrací. S tím souvisí čím dál tím větší odpor proti DEI, takže je šance, že to taky když ne chcípne, tak alespoň ztratí drive.
Je tedy šance, že to postupně dojde i sem, stejně jako odpor proti americké verzi grýndýlu může vést postupně k tomu, že se i tady víc a víc lidí postaví té sračce na odpor. Kdyby tady ale byla stále vláda jedné mysli, tak si s odbojem snadno poradí, stejně jako minulí komanči.
my máme odluku církve od státu. už docela dlouho. slimáci ne.
no a dušení vzdělanosti církví – jen si přiznejte, že jste chodil do základky za socíku a zůstalo to ve Vás jak v koze lůj.
mimo církve vzdělanosti moc nebylo a úpění pod knutou protireformace byla doba největšího rozkvětu českých zemí.
Lukas B.: jenže skutečná vzdělanost jela až s osvícenstvím a renesancí, bez toho by žádná průmyslová revoluce nebyla. Odluka církve od státu je pak mnohem mladší koncept. U slimáků je problém dávno před odlukou, tj. oni se ještě nedostali ani k tomu, aby osvobodili mysl, natož aby udělali odluku fyzickou.
Problém jakéhokoliv náboženství, které má de facto monopol je sociální tlak na konformitu. Mě současná situace zdaleka nepřijde ideální, ale mám-li si vybrat, jestli jsem divnej, protože nechodím do kostela/nemám rudou knížku nebo de facto normální, protože nejsem woke, volím to druhé. Oni jsou to totiž pořád ti stejní lidé, podívejte se na to, jak rychle po převratu zmizeli katolíci a objevili se komanči.
Náboženství jakéhokoliv druhu – a je jedno, jestli je to „tradiční“ s bohem nebo nějakým zástupným bohem (komanči, fašouni, woke, zelení) se všichni vyznačují tím, že nenávidí cokoliv odlišného. To tady prostě nechci v monopolu a jsem tedy ochoten tolerovat, když se pošuci fragmentují, protože se mlátí mezi sebou a mě zbývá víc svobody. Není možné pošuky nemít, nejsem Urza, abych hlásal změnu lidské přirozenosti.
klidně si myslete, že jste tak silná nezávislá osobnost, že potřebu duchovna nepociťujete (byl byste dost vzácnost, ale můžete takový být). drtivá většina lidí tu potřebu více či méně má a ti rozumnější ji nějak usměrňují. i kdyby jen tím, že se starají o toulavé kočky, roubují pláňata podél cest nebo opravují drobné sakrální památky. je to mnohem lepší, než zachraňovat planetu revolucí.
Lukas B.: teď do toho jdete argumentačním faulem jak Jihočech. Nevidím jako protipól fanatických magorů „nic“. Nejsem nihilista, ale nepotřebuju, aby mi někdo říkal, co mám dělat a už vůbec k tomu nepotřebuji být v něčem organizovaném, s pro mě hloupými pravidly. Nedej bože ještě založené na bludech a s hromadou krve na rukách.
Duchovno je pro mě věc osobní. Samozřejmě, že určitá vnitřní síla a z ní plynoucí nezávislost je k tomu potřebná.
K Vaší poslední větě – to zase děláte umělé kontrasty a de facto falešné dilema. Ke starosti o toulavé kočky nepotřebujete být nikde organizován a nemusíte být náboženský fanatik. Současně alternativou k zelenému „zachraňování planety revolucí“ není v běžném náboženství starost o toulavé kočky (to by bylo naopak např. sázení stromků), ale „zachraňování lidstva skrze krev nevěřících“. Proto nevidím náhradu jednoho druhým jako smysluplnou, obě jsou za mě extrémně špatné, vyvolané, prováděné a ovládané těmi stejnými lidmi, jen v jiných kulisách. Fanatický fašoun, komanč, křesťan nebo gretén se od sebe v principu neliší vůbec ničím, kromě předmětu své víry.
Sorry, že do toho kecám, ale kdo je církevně organizován, fakt není automaticky fanatik. Tolik k těm argumentčním faulům.
Jinak souhlasím, že jakýkoli fanatismus vede k plus mínus stejným prasárnám. Přiřadil bych k tomu i fanatické „lepšolidi, to je u nás aktuálně podstatně větší ohrožení než všechny ostatní kategorie, tihle totiž mají moc. Potenciálně ale představují riziko stejné, jako jiné kategorie.
Fanatik člověk může být i bez průkazky. Třeba woke žádnou průkazku nemívají…
Většinou se fanatici poznají podle projevu. Spousta nadávek, pohrdání, vyvyšování se, neschopnost podívat se na věci z odstupu, neschopnost uznat, že druhý by v něčem mohl mít pravdu. Vidění druhé strany jako Zla.
Hroch_bahenni: to jsem ale nikdy netvrdil, nebo odkud jste to vyčetl?
„Lepšolidi“ jsou to stejné, jen pod jinou vlajkou, v mé poslední větě by mohli být klidně taky. Současně se ale (v mém pohledu) do určité míry překrývají s woke a gretény.
Jenže fanatik je ve skutečnosti každý člověk, pokud dojde na jeho neuralgické body. Podívejte se třeba na svoji averzi vůči Rusákům. To také není racionální. Každý máme svá citlivá místa a často nebývají vysvětlitelná logicky.
Hroch_bahenni 13.12.2024 v 11:06
Ono je to logický a jednoduchý Hrochu.
Dutina lebeční má konečnej objem.
Sračky v dutině každýho z nás jsou definovaný biologicky geneticky a v apatyce nekoupíš.
Výsledky výše uvedenýho třídí dezoláty do různejch kategorií, a jedna z nich je fotografická (vynikající a kapacitní) paměť. Její majitelé nabiflujou kde co a s „přispěním“ koulektývu vybagrují i ty nejvyšší akademické tituly.
Už Albert Einstejn prohlásil, že jediná jistota nekonečna je u lidský blbosti. Je to dáno nezničitelností hmoty a její fluktuací s energií, v biologickým prostředí geniality versus debilty. U majitele gigantický paměti už Stvořitel nemá, kam nacpat i další kognitivní funkce, jako logiku, analýzu a kritický myšlení a tak. Vzájemnej (ne)poměr mezi kompetencema je nekonečnej, proto i blbost je nekonečná a rzhraní mezi genialitou a debilitou nelze definovat. A když pomineme jinak normální, ale morálně zkurvený šmejdy, který vědí, jak hrozně a komu škodí, ale serou na to, páč jim to plní konta a listy vlastnictví, jako Pávek, pre.Vít Ropušan, jiný venkovský podučitel Zkutr, Prašivka Naplavená, členstvo hnití Šmejdi sobě a každý si jistě doplní další…..
Výsledkem jsou profesoři žlijící ve virtuální bublině, kterejm naprosto uniká realita, její příčiny a souvislosti a nemají zádný kompetence předvídat důsledky svejch skutků, ačkoliv mají nacpaný databáze daty daleko víc, než průměrná populace.
Je úplně jedno, zda mají v kebuli narvaný přírodovědný moudra, anebo humanitní, když pomineme vod základu vyslovený ideologický demagogie, který sklouzávají do fanatismu díky bezradnosti nositelů při konfrontaci s realitou.
Výsledkem jsou akademici Drábový, Fijalové, Starý Myslivecký Mladuše Nádheruše, VŠ Dvousvetrový MPA, skoro celá diaspora mediotů prolnutá množinou výše popsaných zmrdů, který ale nejsou tupí, jen zkurvený.
Tož tak.
Malej Jarda
14.12.2024 v 17:26
mistře, sqěle, akorát drobnej podotek, v dřívějších dobách, nezkurvenejch právě dementama a dalšíma pisálkama zovoucích sebe sama novináři (přičemž se furt pletou a asi myslí hovináři), se typicky DÍKY NEČEMU bralo pro efekty a děje pozitivní, čiliže sračky daný jejich kretenismem je záhodno uvádět jako sračky vzniklý KVŮLI NEČEMU (kretenismu), páčto tam jaksi není zač děkovat
Tohle by bylo bádání co dřív, vejce nebo slepice. Co příčina a co následek. Když dáme zpátečku evolucí, docouváme až do garáže a stejně nedokážeme rozhodnout, kde se to štíplo.
Já to nechám koňům, maj víc místa v kebuli – teda alespoň to tak vyzerá z vonku…….
Malej Jarda:
Tomu se říká rozumný přístup.
Hlavne v dobe kedy sa viac verilo v kadejakých pán božkov a ježiškov a iné entity sme nemali tak jednoduchý život (z pohľadu toho ako nám ho uľahčuje technika) ako teraz. Takže nebolo dosť času na vymýšľanie píčovín.
A nemáš pocit, že se vytratilo dost pokory?
Takové té elementární, lidské, ne přímo náboženské.
Já mám pocit, že snad zmizela všecka.
Tak nemám ani semester psychológie, psychoanalýzy a ani iných psycho- či pozorovacích predmetov / odborov. Som len obyčajný technik.
Ale máš pravdu, dnešná doba „glorifikuje“ kadejaké rýchlo kvasené „celebrity“, „odborníkov“, „influencerov“ a iné obskúrne postavičky a kde-kto sa vzhliada v týchto postavičkách. Doba nám kíže byť zdravo drzý, odvážny, priebojný a kadejaký iný. Nečudo, že ľudia podľahnu svojej „dokonalosti“ a nenahraditeľnosti.
Keď si kedysi dávno niečo vedel ozaj na úrovni tak si ťa ľudia vážili v takej priamej, osobnej forme a tam nebol priestor na to aby si sa mohol len tak hala-bala povyšovať nad iných.
abrazivní je kde co, dřív když se do chleba dávala abraziva, tak to lidem čistilo zuby aniž by vůbec v té dobe existovalo neco jako kartáček
a pokud to jsou mikroskopický částečky, tak chlorovodík a další už jenom v žaludku to celkem rychle zprocesuje, ne?
ale tak jasně, já si dyžtak těch pár mlík za rok (ať je změna) leju do hlavy rovnou z krabice, určitě né z nejaké eletrické jebky, seví
No zajimavy je, ze ty pumpy pro potravinarsky pouziti jsou z HighEnd nerezi, bezne daji treba 500000 hodin v plne zatezi s vodou, mlekem,… ale ne tuhle sracku.
koli hodin/kave to přežije tai?
Min, nez si vyrobci kavovaru predstavuji. Nemam v hlave cisla, ale technik mi rikal, ze nevydrzi ani do pulky zaruky pri jmenovite zatezi.
Čo je to HighEnd nerez?
316 voproti 304 třeba? :D
Ak beriem, že 304 je základná nerezová oceľ tak bežná 316 je taký priemer. No na HighEnd to nemá ani zďaleka.
No nevím, taková 316Ti už je v mnoha ohledech opravdu hodně dobrá, ale divil bych se kdyby tam byla tato a ne třeba 316L a navíc High End bych si předtavoval jinak než něco co je sice drahý, ale dá se běžně koupit. Trochu jako otázka zda si člověk jako High End předsavuje něco jako Audi A8 nebo spíš něco jako Rolls Royce.
Tak 316Ti nazývaná po nemecky Säurebeständig teda odolná kyselinám (brať samozrejme s rezervou) má síce vyššiu odolnosť voči chemikáliám ako 316-tka a trochu aj oproti 316L ale pevnostne je to stále to isté. No a pri opotrebení na obrus je kritická hlavne tá pevnosť by som povedal.
Nepoznám samozrejme všetky druhy nerezovej ocele (resp. neprišiel som s nimi do styku) tak preto som sa pýtal na tú HighEnd nerezovú oceľ.
Sysop: z toho mi vyplývá, že veganisti by měli do jednoho pít kafe s tou sračkou, aspoň 4 denně. Zasloužená odměna pro jejich (oba dva) mozkové závity.
Jo, obcas si kolegove delaji prdel, ze jestli nekdo blbe nastavi cas cisticiho cyklu kavovaru, v trubkach zustane kapka kravskeho mleka a zemre jediny vegan,…. tak je potreba ten cyklus jeste vic zkratit :-)
Sysop: :-)) Pamatuju začátky těchto pošuků, nebo spíš ne začátky, ale předzvěst, jsme v devadesátkách a to ještě ani veganisti nebyli, jen vegetariáni. A jeden takovej vegetarián si pošmákl na náhražce mletého masa, byl z toho úplně na větvi, jak super to chutná, že je to fakt věrný a tak. Pak mu to došlo:-)
Trochu mi to připomnělo kamaráda v hospodě, který si pochvaloval, jak už ty nealko chutnají skvěle a že už to není skoro poznat. Došlo nám to, až když se číšník omlouval a kamarád holt zůstal o něco dýl, aby mohl odjet:-)
Z toho plyne, že nadlimitní zkrácení čistícího cyklu nepovede ke smrti veganisty, ale k jeho velebení výsledného produktu, který „už zase chutná víc jak mlíko“:-)
Pijem už roky nealko pivo, ale ešte si nepamätám, že by to bolo lepšie ako poriadne pivo. Ako plzeň už tie nealká lepšie sú, ale inak je to taký ešte piteľný priemer.
SatanOkkY: jasně, že ne. Však se taky brzy ukázalo, že to super nealko je normální jedenáctka, protože číšník spletl objednávku (asi jsem to nenapsal srozumitelně).
Jj, v obchodě jsem dělal jednu dekádu a přesně tak to funguje; zavčasu jsem vypadl, jsa dosud při rozumu a never again…
Pro nejmenovanou firmu jsem vyvyjel system ktery prodejci a jejich skupiny pouzivali jednak jako schuzkovy kalendar na planovani schuzek a jednak jako soutez mezi sebou.
Bylo strasne vtipny sledovat jak do toho nabehli prodejci a to vcetne toho jednoho vysoce postaveneho managera ktery ten projekt v podstate vymyslel. Samotny manager pak byl nasrany kdyz nekdo z jeho oddeleni obvolal vice lidi nez on sam.
Firma se snazila podobnou praktiku zavest I v it. Programator co vyresi nejvice „story pointu“ za obdobi neco dostane.
V it to z nejakeho duvodu nefungovalo. Zadna produktivita navic.
Tyhle souteze jednoduse nefunguji pro odvetvi kde prevladaji introverti a lidi s nejakym mirnejsim autismem
nevím jak programátoři, ale kvalitní IT administrátor se pozná podle toho, že má většinou nohy na stole a lelkuje.
Ale většině manažerů to nevysvětlíte, stejně jako jim nevysvětlíte že stav, kdy výroba běží a seřizovač z nudy pomáhá kde je zrovna potřeba, je to nejlepší čeho se dá dosáhnout. (A tak vyhodili skladníka, shrábli prémie za úsporu, s vysokozdvižným vozejkem jezdil seřizovač a z neseřízené linky padaly zmetky … Kdo to mohl čekat …)
To není otázka introvertní povahy, ale toho, že vývoj není bouchání kusů na páse. Nemáš souměřitelnou jednotku a to ani přibližně.
Pokus zavést něco takového do programování je podobně kompetentní jako měřit výkon počtem vyprodukovaných řádků či commitů.
To co souvisí s povahou je, že na programování se hodí lidi co mají analytické schopnosti, velmi snadno si spočítají, jestli se jim ta námaha vyplatí. A jestli nabídneš cílovku za rok dejme tomu 5tis někomu kdo vyvíjí, nebude mu to stát ani za formální snahu si přečíst podmínky.
Ano, je to přesně tak. Pracuji jako prodejce ve velkém autobazaru a podepsal bych každou větu. Naprosto střízlivý perfektní popis reality.
Ano, je to přesně tak. Pracuji jako prodejce ve velkém autobazaru a podepsal bych každou větu. Naprosto střízlivý perfektní popis reality.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-nemecke-urady-chteji-po-nepravem-veznenem-muzi-dva-a-pul-milionu-za-stravu-a-ubytovani-40501017
Ordnung muss sein!