Jak se ne-staví OZERANEC - zpět na článek

Počet komentářů: 420

  1. Tak „feťáci, alkoholici, flákači a dementi“ jsou snad už roky standardní pracovní silou českých stavebních firem, ne ? Kdo má hodně velkou kliku, ten sežene sehranou partu ukrajinců co moc nekradou.
    Kdo něco umí, ten už dávno maká v zahraničí.
    Půl roku se tam maká a pak půl roku válí šunky doma. Za ty ubohé vydřidušské almužny tady fakt nemá smysl makat. Tady prosperuje už jen „dotační podnikání“ a firmy přisáté na státní cecek.

    1. Zrovna u tohoto clanku mam pocit, ze ta stavebni firma je statni.

      1. Ona existuje nějaká státní stavební firma? 8-o

        1. Asi ne, ale ma vsechny symptomy.

          1. Tak to zase jo…

          2. Kamarád pracuje v jedné soukromé stavební megafirmě, moc jich v ČR není, takže snadná tipovačka a říkal, že je to brutální socík těžkého kalibru, takže opravdu jak ve státní firmě, efektivita mizerná, prachy taky, kamarádšofty o kterých se nám ani nesní a krade se všude.

    2. Ale oni FAkT nevědějí co činí. Tenhle článek na úrovni: „Pán dozorčí, vežahoří. Veža dohořela a ani hasiči sa nezošli…“
      Prostě otevřeš si další lahev.
      Nějakej přechod, pod drnem nad drnem 20cm dopněné izolace, pokud tohle zadavatele nesere, Venca ti ty horní otřepy přejede rozbrusem a zinkem, zejtra budeme už jinde….
      A zkus jako chapadlo namítnout, než tam poslat najatou zarážečku, nemělo by se odklopit drn, aby se,.. .
      Prostě ušetřils, vzal sis nejlevnější nabídku, no a než to prorezne, odejdou ty panely, a ty budou v jiném rastru. „Ještě pak budou rádi když ta železa pak ukopneš půlbotkou aby nepřekážela.“
      Obsluhaha najatého stroje mumlá jelo tam jak do mámy, akorát těch posledních se 6 se mi kroutí jak had?!
      Na to ser, cvakni tam nejmocnější, a pak to Venca lízne rozbrusem. Podle vodováhy. Takže pozikkbarva na hlavě natlokaných pilotů mě fakt nervy netrhá.

  2. Poutavé, ale nemá to nic společného s OZE. Kdyby tam stavěli se stejným stavbyvedoucím Kaufland, nemocnici nebo střední školu, nejspíš by byl výsledek podobný.

    1. U toho Kaufu si nejsem jistej, tam si to investor docela hlida a kde to jde, hned dava pokuticky.

      1. Sysop 6:55
        Eh ano, to je pravda – Kaufland potřebuje při svých aktivitách generovat zisk a majetek si chrání.
        U nás v koncernu došlo u stavební firmy k nepříjemnému překvapení – při výběrovém řízení použili starý dobrý trik ze zakázek placených erárem; brutálně podstřelili nabídku s tím, že se vyhojí na terorizování malých subdodavatelů a fakturování fingovaných víceprácí.
        Ani jedno z toho nezafungovalo, hoši podcenili vyjednávací a právní sílu koncernu a dovolím si tvrdit, že management té stavební firmy, tedy ten co zbyl, má stále husí kůži jen při té vzpomínce.

        1. Nojo, nemecky metody v ceskym rybnicku. Dneska jsem resil, ze jeden zakaznik se necha slyset, ze dva ventily z tisice peti set dodanych kusu zustaly viset a ze vymena kdesi v Japonsku vyjde na 600 000 Franku, takze bychom se jako a tu kvalitu meli podivat. Frcak na 4 hodiny. Okamzite vyvoj, vyroba, kvalitari, vedeni, vsichni v haptaku a uz se resilo. A vyresilo. Cech by se zasmal, ze jedno promile zmetkovitosti je pod jeho rozlisovaci schopnost a nasledne fakture od zakaznika by se divil.

          1. …tady jedeme na PPM a o prachy na prémiích přicházíme i ve chvíli, kdy zákazník pošle reklamaci, kterou zamítneme, například kvůli tomu, že si zákazník ten díl zkurvil sám (tzv Störfall – vyrušení zákazníka).
            Formuje to v podniku úctu k zákazníkovi.

            1. Jojo, der Kunde ist der König. U nas QT udela 8D-Report, kde se vysortyruje, co je nase vina, co vina zakaznika, u nasi viny se popise pricina a nasledna opatreni. Zakaznik kazdopadne fasuje nove vyrobky vcetne tech, ktere zkurvil sam.

              Je to podobny system, jako prodavat zbozi treba pres hytlermarket. Platis skladny, platis regalny, zbozi je v komisi a co ti tam lidi dojebou, to ti hytlermarket proste hodi na hlavu bez nahrady. Kazdej muze zvazit, jestli do takto brutalniho xeftu jit. A jak vidno, jdou, ty regaly prazdny nejsou.

          2. Slyšel jsem, i osobně zažil, podobné příhody. Zákazník chtěl na palety nakrátit dřevo, dodal rozměr, neřešil. Hotovou práci si odvezl a za den volal odněkud z přístavu. Jak to chlapi řezali, tak centimetr žádná míra, dáme mu tam toho víc. No, jenže se to pak nevešlo do lodního kontejneru. Takže se museli sebrat, jet někam do Polska, na místě zakrátit a ještě zaplatit penále za zdržení. Osobně jsem byl u případu, kdy šéf sehnal príma kšeft. Přesně frézované desky pro nějaké italy. Měly být z prvotřídního dřeva. Nojo, jenže aby se ušetřilo, koupilo se sukovité třetí třídy, samozřejmě v rámci úspor co nejtenčí a jak se to protáhlo přes frézu, suky udělaly co je jejich přirozeností – všechny vypadaly. Pak se to sukovalo a frézovalo a vyspravovalo – donekonečna. Když mi to přišlo konečně na brusku, mělo to o milimetr méně, než měl být konečný rozměr. Marně jsem si lámal hlavu, jak mám broušením přidat milimetr. Celý podnik jel kvůli zakázce 14 dní nepřetržitě 12 hodinové směny, i když nám všem bylo předem jasné, že je to úplně nanic a všichni věděli, jak to dopadne. Nic nepřidá zaměstnanci na dobré náladě víc, když dělá jak mezek úplně nesmyslnou práci, za kterou jistě nedostane zaplaceno. No a taky že jo. Zákazník si pro to přišel, zhrozil se a odmítl to převzít. Jiný případ. Zakázka pro němce, nevelká, ale důležitá, nějaké železniční šrouby. Ty šrouby mají hlavičku, která má po lisování otřep. Ten otřep se odstraní na lisu. Ovšem, protože kus je kus a zaměstnanci scházelo pár kusů do normy, šoupnul do hotového balíku pár neostřižených šroubů. Zabalilo se to, zafóliovalo, odeslalo. Za týden nám vrátili celou zakázku že to nechtějí, že jsou tam viditelně zmetky. Jiný případ. Šéf přišel opět s príma kšeftem, který tentokrát mohl vyjít. Budem dělat zahradní domky. Pravda, v dílně je trochu těsno, lidi tam o sebe zakopávají a pokud chce někdo umístit paletu, musí půl hodiny přeskládávat dílnu, aby se tam vešla (to naprosto nekecám, ani nepřeháním). Ale jak říká náš moudrý Aspen vládce pan Fiala: „My to zvládneme.“ Nějak se povedlo v extrémně stísněných podmínkách ty domky skutečně vyrobit, ale jak tam nebylo ke hnutí, lidi doslova přelézali palety, aby se dostali ke strojům a samozřejmě po nich zůstaly černé šlápoty, na deskách těch domků. A protože všichni na všechno dlabali, nikdo se to nenamáhal utřít a nalakovali to i s těmi šlápotami. Takových příhod člověk v podniku zažije.

            1. STS Chvojkovice-Brod.

  3. Já to jakoby úplně nechápu. Jsem investor, tak si to mám hlídat, ne? Když je kokot, tak chuj sním, že to bude mít dojebané, i kdyby to hned nebyly jeho prachy, ale dotační.

    Já vůbec nerozumím tomu, když si někdo nechá postavit barák a pak v televizi brečí, že mu ho stavební firma dokurvila.

    1. Kdyz ti budou operovat manzelku, taky budes chodit na sal to kontrolovat, nez ji zavrou, nebo proste budes ocekavat, ze za svoje penize (zde placene pres stat) dostanes profesionalni servis?

      1. Kdyz ti budou operovat manzelku, taky budes chodit na sal to kontrolovat, nez ji zavrou, nebo proste budes ocekavat, ze za svoje penize (zde placene pres stat) dostanes profesionalni servis?
        Samozřejmě, že to člověk očekává, ale pokud se to v ČR nepovede, tak kontrolní či opravné mechanismy moc nefungují. Velmi pěkný příklad je uvedené české zdravotnictví, kdy se pak klidně můžete 10 let soudit a ještě za idiota označí vás.

      2. Sysop21.6.2023 no zrovna tento příklad … Ano, tu důvěru v neojeb operace musíme mít, ale jen proto, že nám nic jiného nezbývá. Ale pokud vidíte,jak je řízeno to,co jako laik můžete ověřit/posoudit, předpoklad, že u složitějších akcí to bude značně lepší, vyžaduje extrémní optimismus.

        Btw. pokud se operuje někdo z rodiny lékaře, lékař zavolá do špitálu operatérovi, aby tento znal pacientovy sociální vazby. Pročpak asi. Tady těma kecama si koleduju, že v mém případě zůstanou telefony hluché, ale dávat zdravotnictví jako příklad fungujícího systému je trochu přes čáru.

      3. Sysop 21.6.2023 c 5:40

        Když mi operovali manželku, tak jsem skutečně podstupoval tak, jak píšete.
        Když jsem stavěl cokoliv, investor si najal stavebního dozora a očekával profesionápní servis. Musím říci, že stavební dozoři, zejména u staveb dotovaných, si dílo ohlídat dovedou. Ještě jsem nezažil, aby si dozor nepřišel převzít bednění, výztuž atd.

        1. ygorek 21.6.2023 v 9:04 (v reakci na Sysop 21.6.2023 v 5:40)
          „Když mi operovali manželku, tak jsem skutečně podstupoval tak, jak píšete.“
          Předem se omlouvám za nedůvtipnost…
          Postupoval jste tedy jak? Sysop uvedl dvě alternativní možnosti a já opravdu netuším, kterou jste si vybral…

          1. jizlivec 21.6.2023 v 13:06

            Moje chyba, postupoval jsem podle alternativy očekávání servisu.

      4. Sysop: na sál mě nepustí, pže tam nemám co dělat. Znamená to tedy, že mám srát i na to, jak mi u baráku něco dokurví, jo? Já myslel že v tom dojčlandu máte jinou štábní kulturu co se kontrolních mechanismů v práci týče. Nebo ten ordnung měl vymakanej naposledy Ada?

        1. Tak zrovna Germanii bych radeji nerozmazaval, tady je uplne jinej system. German v podstate ani neceka, ze by ho nekdo ojebal, protoze pripadna soudni tahanice by ojebavacovi zavrela kram nadosmrti a jeste dalsi dve generace dopredu. Takze naopak je glejt pomalu i na zatloukani hrebiku. Ergo, vsechno trva trikrat tak dlouho, ale vysledek je podle ocekavani.

      5. Sysop 21.6.2023 v 6:57

        Dovolím si jenom doplňující otázku: když si někdo hodlá pořídit automobil, leze na linku kontrolovat postup montáže, lakování atd., nebo jde přímo do autosalonu/bazaru a očekává profesionální servis?

        1. Debill to ma jasne dany – nejprve vyrazi do lomu zkontrolovat zeleznou rudu.

        2. Ježišmarja tyvole. Já neříkám, že má majitel stavby lozit s gumákama v blátě, i když to může, narozdíl od operačního sálu nebo automobilky, kurva už. Ale když nechce po té stavbě lomcat, tak existuje něco co se jmenuje stavební deník a stavební dozor, samozřejmě musí být nezávislý a ne kámoš stavbyvedoucího dopiče už.

          Stejně, jako kontrolní výstup z automobilky je certifikace pro provoz toho krámu. Tak s takovýma příkladama jděte do prdele. Kdo si v autobazaru neprověří nebo nenechá prověřit auto jak po technické stránce, tak papírově, tak je piča.

          1. Kdybych si nechal stavet barak, tak chci videt reference te stavebni firmy. Ale ty, co si najdu sam.

          2. De_Bill 24.6.2023 v 9:07

            Zajímavé. Vy víte, že existuje profesionální servis, o kterém píši výše, a přitom se snažíte mé tvrzení zpochybnit. Ude přestává být diskuse jak zajímavou, tak přínosnou.

            Perlička na závěr:
            V průběhu projednávání vady stavby, kdy zhotovitel nepoužil při práci ani projekt, ani zdravý rozum, padla ze strany dozora otázka:„Co po mě vlastně chcete? Vždyť jsem byl tak laciný!“ (Zpaměti a přibližně, smysl zachován.)

            1. Ano, vím o tom a svému učiteli češtiny se omlouvám.

        3. Mimochodem @ygorek, jestli ty jdeš do bazaru jenom složit peníze a vzít si klíčky se spoléháním se na jeho profesionální servis, tak musíš být dobře jetej.

          1. Ja v bazarech nenakupuju. A kdybych to udelal, bude mne predevsim zajimat kupka. U auta tohona place moc nepoznam. A abych to tahal po zvedakach, to bych se na to mohl… mcaca.

          2. De_Bill 24.6.2023 v 9:11

            Pokud máme diskutovat v tomto duchu, kolikrát jste byl kontrolovat výrobu na lince a v které automobilce, když tedy nejste „jetej“?

    2. ve výsledku můžem byt eště rádi, že ta debilní kurvárna je ve sračkách a dotační ksindl na tom vykrvácí a snad i chcípne, pže tendle potěmkinovskej svinskej bordel platíme na koncovejch cenách i na berním výpalným my všici, kurva do pýče

  4. Páni *skořápkáři „gogonomiky. :-) Jo, když je blbá hlava trpí nejen člověk ale i společnost což asi tak zase neplatí protože společnost i s lidmi zanikne na cintátory „zájmovců, podvodníků záhub zanašečů jak darebné slepice, *ohlupovaným. Jo až tak, aha?
    Třeba čas cca 9:45
    https://www.youtube.com/watch?v=RQW4yo5WwhY

    1. … římští psi a jejich úřady :-)))
      https://www.youtube.com/watch?v=J9q_oq6f19E

  5. Neni to exkluzivne problem oze.
    Industrial montaze jsou plne lidi,kteri bud umi pul nemecky Nebo pul anglicky a ctvrt chorvatsky takze domluva slozita. Nejakej plan Nebo casovej harmonogram SE podrizuje dostupnosti materialu.
    Nehlede na to,ze jste velice rychle vylecenej ztoho jak si nemci „vazi“ prace anebo lidi.
    Temhle dementum patri presne to co dostanou se vsema pruserama co ktomu patri. Vubec nechapu,jak v dnesni dobe muze do takovych fabrik nekdo sypat investice nebovsnad,ze pojistovna neco jisti kdyz nemaji zadnej system prace Nebo zpetne kontroly Nebo trakovani zpetne prace…

    1. vono tobs tou kvalitou práce nebude o moc lepší ani v těch pojišťovnách. Za posl. 10 let je z néjakého důvodu dost znát degradace kvality práce kam se podívám. Neřeším, že někdo něco neumí. To je řekněme ok. Řeším situaci,ckdy to neumí, ale je na postu, kde je to zcela nepřijatelné(jak se tam dostal!?), nejeví žádné snahy o učení se, a na jakékoli rady negativně, anebo vše odkejve, předstírá zájem/pochopení, nechá vás to v rámci „výuky“ udělat za něj, a pak na to zase sere jako dřív. Prostě vaši snahu nastolit normu ošoupe.

      1. Tohle je trend i v IT světě. Architektura, nějaká schopnost budoucího rozvoje a údržby (scalability, maintainability) i testování se čím dál hůř fláká a ignoruje. A nějaký „requirements engineering“ je úplně totálně mrtvý, ačkoli špatné požadavky můžou za většinu průšvihů ve vývoji SW.

        Hlavně nepřemýšlet předem, hlavně se necrcat s promýšlením požadavků a zadání, a hlavně nic nedělat systematicky, to zabere moc času! Zbastlíme to tady a teď z fleku na základě odhadu. A když to nebude fungovat, tak se to přece předělá! Znova, a znova, a znova. Však on to zákazník zaplatí…

        1. Vlastně je to o časové preferenci – „dnes si to usnadnit a za měsíc potopa“. Vysoká časová preference.

          Přitom Evropa (a USA) byly civilizace postavené na nízké časové preferenci – myslet na budoucnost, odkládat spotřebu, chytře investovat, konstruovat s rozmyslem aby to fungovalo i za desetiletí let. Proto naši předkové zvládli tak fenomenální firmy, stroje, technologie. Proto Boeing 707 létá i po 70 letech, na dráze fungují lokomotivy 141 po 60 letech, v lecjaké fabrice jedou dodnes soustruhy Zbrojovka i po 80 letech… Bylo to dané tím, že prostě v našich zeměpisných podmínkách kdo nemyslel dopředu a v létě nenasyslil zásoby a dřevo, v zimě umrzl či umřel hlady.

          Naopak Afrikce vždycky podráželo nohy, že žili stylem „maňána“, teď a tady, na zítřek nehleďte.

          No a bohužel kompletně celá naše civilizace se „afrikanizovala“. Vlastně by si to zasloužilo celý článek, protože ta afrikanizace zasahuje všechno – nejen časovou preferenci, ale i kulturu (rap a příšerné hadry), politiku (rozpad společnosti do kmenů které spolu nemluví a jdou si po krku jako nějací Zuluové s Ndwandwe), zvyšující se pouliční násilí, pocit že má každý nárok na blahobyt a dávky od bohatších…

          1. Potom prisla globalizace,just in time,flexible approach, outsourcing zamestnancu atd nerikam,ze vse je spatne nicmene staty jako Deu a stredni evropa si stimhle svetem v nekterych sektorech nedovedou poradit. Resp. Nemaji potrebny managent a controlling in place.
            IT je Jina bestie utrzena ze retezu…

            1. btw. just in time znamená, že mám jen tolik sraček které potřebuju. Což všichni menažéři pochopili, že maj zrušit sklad a obdařit se novým passatem za tento geniální počin. Úplně z toho seru blahem, když dondu do lékárny (5 let zpět, kdy tu ještě léky bejvaly) a můj požadavek na 1 krabičku augmentinu nemůže být obsloužen ze skladu, protože je to příliš velká objednávka.

              Když došly za covidu chipy, jediná toyota (autor just in time) neměla (či významně nižší) problémy, protože znala význam tohoto procesu.

              IT a další jsou více a více řízeny lidmi, kteří vůbec nechápou souvislosti. Dokurví co mohou, odměna, a jdou ekspertit o dům dál, dřív než by se vůbec mohli poučit ze svých chyb. Patrně vůbec netuší, jakou dělají škodu a proč.

              1. Just In Time znamena jeste neco jineho. Nemam vlastni sklad, ale mam sklady na koleckach situovane na dalnicich.

                1. Acada22.6.2023 v 8:22

                  nee, to je právě to nepochopení o kterém mluvím!! Pravý význam je dohledatelný od autorů této strategie, ale ve stručnosti: mám jen tolik sraček na skladě, které potřebuju !!vzhledem k okolnostem!!. Ty dává rizikový management. Což v případě covidu/nedostatku chipů aj. znamenalo mám na skladě zásoby na 2 roky dopředu. V případě zácep na D1 třeba na 2 dny dopředu, protože zastavená výroba je drahá. Ale imbecilní top-management si často umí jen leštit metalízu a proto si žádné analýzy nedělali, žádné zásoby rychle ani nezkusili vybudovat, a pak jen zastavili výrobu, odepsali zist a vyhodili pár lidí (a dali si bonus za vyřešení krize).

                  Příklad s lékárnou učiněn správně by znamenal, že jsem schopen ze skladu obsloužit všechny zákazníky, kteří přijdou dnes a zítra. To platilo v situaci před ukrajinou. V dnešních nedostatcích antibiotik a jiných základních léků to znamená buduj zásoby na skladě na týdny až měsíce provozu podle výpadků dané věci(a podle toho co dovolí trvanlivost).

                  Ale celá naše společnost(stát i většina firem) je řízena naprostejma idiotama, kteří vůbec netuší nic o rizikovém managementu, a součinnost jednotlivých účastníků v systému neexistuje, takže třeba dnes vzácná atb vám vyžere borec se soplem a druhej, kterej je potřebuje fakt moc se k nim může dostávat velmi špatně.

                2. To není pravda. Just in time jednoduše znamená, že ve skladu je držena pouze bezprostřední zásoba, dle odvětví to můžou být hodiny nebo dny. Ano zároveň to znamená že část zásoby může být na cestě, ale to hodně záleží na lokaci dodavatelů. Třeba u škodovky je ohromný množství výrobních závodů na jednotlivé díly situováno někde v 20km okruhu kolem výrobních závodů takže ten materiál tolik času na náklaďácích nestráví ale většinou je vyroben několik dní před tím než vůz pro který je určen najede na linku. V případě že se ten díl ještě nějak dodatečně montuje tak se to může dělat i třeba v 2 hodinovém oknu než ten vůz dojede na lince na místo v taktu kde se na něj ten konkrétní díl montuje. Ano jsou i díly které se vozí přes půl Evropy nebo z Číny ale těch není tolik nebo vůbec nejdou v režimu Just in time.

                  Přišli s tím jako první Japonci v Automotive protože zjistili, že jim leží v zásobách ohromný množství nevyužitých a do doby než se zásoby spotřebují i nevyužitelných peněz. Aby se zlepšila Cashflow tak někdo přišel s tímhle počinem kdy se začalo držet malé množství zásob a s dodavateli domlouvat průběžné zásobování tak aby mohla být tahle malá zásoba držena pořád na stejně nízké úrovni.

                  Když jsem před lety studoval na MBA tak mi nějaký přednášející tvrdil že je to jeden z důvodů proč FIAT nezkrachoval, protože byl jeden z posledních co tuhle logistickou strategii implementoval. Údajně si tam právě v rámci nějaký restrukturalizace pozvali jako poradce nějaký Japonce z automotive a ty šli do kolen když viděli co všechno drží Italové ve skladech. Co je na tomhle příběhu pravdy netuším.

                  1. @Malach teď nevím jestli to bylo na mne či na kolegu. Pokud na mne pak asi slovíčkaříme: já jsem říkal, že just in time má zohledňovat analyzovanou dobu dodávky a rizika, a podle toho upravit kapacitu skladů(tak jak jsem to načetl kdysi kdesi), vy říkáte, pokud správně chápu, že pokud dodávka trvá více než N dní, nejde o jit / je třeba upustit od just-in-time. To je principielně totéž a nejsme ve sporu. Nejde mi o přesnou definici slova, ale o chybné použití just-in-time v situaci, kdy je třeba budovat sklad.

                    Pokud pacoš potřebuje atb DNES, a výpadek výroby je na měsíc, není možné tuto komoditu provozovat v extra optimistickém režimu objednám až to bude potřeba, ani se spoléhat na nějaké rezervy státu, kterej měl kupř. pro 10 mio lidí 10k jednorázových respirátorů, 1 na 8h. A toto vidíme: just-in-time vždy, protože říkali, že je to nejlepší ( a dejte mi prémie!), i v situacích, kdy to absolutně není přípustné.

                    1. Nene, psal jsem to kolegovi nad tebou, ten komentář jsme tam bouchli na stejno jinak bych to tak nerozváděl :)

                    2. Panove @Malach a @alfonz19. Ze skoly vim co by melo znamenat JIT. Jen me proste pripada, ze v ceskych realiich to proste znamenalo, ze vsechno co slo pres zeleznici, se proste presunulo na silnice. Snad jen krome sypkych a tekutych substratu o opravdu velkych objemech. Protoze zustat u zeleznice by znamenalo mit vetsi sklad.

                      A nebo proste je toho nakladu proste tolik, ze pravy pruh D1 mezi Brnem a Prahou je proste jen jeden dlouhy vlak?

                    3. Acada22.6.2023 v 21:53
                      ale to je úplně jiná písnička. To není o jit/skladu.

                      fabrika A je vybudována u vsetína. Logistický sklad pro celou evropu má za rahjradem u brna. Fabrika B přijala pobídku a daňové zvýhodnění a vybudovala se někde u liberce, protože pozemky blízko chko vycházely levnějš a starosta na tom měl eminentní zájem! (místa si vymejšlím). To vlakem nedáš. I kdyby A a B stály v praha/brno/ostrava, tak se musíš z vlaku dostat do fabriky, ale ta stojí za městem, protože kolem nádru je čilý turistický ruch a šoping zóna. A za město se dostanejš kamionem. Zdržení na železnici + překládky z toho prostě dělají značně dražší projekt. Proč? Protože nikdo neřešil cenu přepravy po silnicích, a na jejich stav se sere. Když bude moc špatně, politik poletí vrtulníkem, no a je to! A zničené silnice provozem který je příliš velký a těžký než na jaký byly dimenzovány zaplatí daňový poplatník.

                      Tj. firma ušetří na pozemcích, dostane různé daňové úlevy, nikdo se nezapotil plánováním, politik dostane „poděkováno“, cenu za pobídky a infrastrukturu platí veřejnost, a detrimentální efekt vaší vozové hradby brno/praha (velmi dobře znám) zase nese jen póvl, kterej se někam musí vláčet autem. A nemá to řešení, protože přesun na vlak by nás nyní učinil nekonkurence schopnými.

                      Prostě smůla, teď už na tom pár jednotlivců bude jen profitovat a ostatní to odsírat, dokud se to celé nezhroutí. A zrovna citovaná d1 je super — tam jsou teď skoro denně kolony 30km před brnem ve směru od prahy. „Obchvat“ brna je v takovejch sračkách, že je lepší jet zácpou centra :D

          2. Ještě si přidám na hromádku „afrikanizace“ naší společnosti:
            https://www.theatlantic.com/education/archive/2014/04/traditional-college-debate-white-privilege/360746/

            Brutální, co se děje. S takovouhle se dočkáme „advokátů“, kteří u soudu vulgárně nadávají, převrhávají nábytek a rapují o tématu naprosto nesouvisejícím s projednávaným sporem, pouze na základě oslího můstku. „Meta“. A komu se to nelíbí, ten je rasista. A přesto takové „argumenty“ oficiálně vyhrají (vždyť jinak by to byl rasismus.)

            1. Afrikanizaci IT začal přece Microsoft. Sebral na smetišti na předměstí Dillí nějaké Nedotknutelné a naučil je základy kódování.

              A po Microsoftu to začali kopírovat i ostatní.
              Kdo ti tu tvoji „scalability & maintainability“ zaplatí ? Vždyť jen tvorba dokumentace k nějakému jednoduchému programu zabere víc času než samotné naprogramování.

              Cílem manažerů je přece vykázat okamžitý zisk, napakovat se a dostat zlatého padáka. A po nich potopa.
              To je podstatou kapitalizmu. Být poctivý a důsledný, to ti dnes nikdo nezaplatí v ŽÁDNÉM oboru.
              Proto jde taky západní civilizace do sraček. Když se všechno ojebe, včetně kritické infrastruktury, tak jak to asi může dopadnout ?

              Nejzajímavější je to ovšem ve zdravotnictví, kde si zvykli během covidu produkovat mrtvoly ve velkém a do úmrtního listu napsat libovolný blábol. A tenhle trend pokračuje vesele dál i bez covidu, takže z nemocnic se staly „továrny na smrt“ s nulovou zodpovědností.

              1. kaBrnak21.6.2023 v 14:48

                to bylo už dávno před. Ve zdravotnictví se vzácně kombinuje flink(seru že je pacoš v bolestech, já převaz dělat nebudu, ať si fičí 100km převozovkou!), přebujelé ego(mrdám na to, že je pacoš urgentní, já ekg zapojovat nebudu, to je práce sestry a ta šla někam do řiti! Čekáš.), korupce, rozkrádání a fatálního managementu. K poslednímu dám příklad.

                A) doktor chce napsat 4 krabičky léků, aby pacoš nemusel mařit jeho čas kokotinama. Je zaléčenej, stabilizovanej. Ale to nejde. Může napsat jen jednu. Ale může napsat opakovací recept, kterej si můžete v lékárně vybrat hned. Pořád málo. Ale může napsat do lékařské zprávy bláboly, jako že máte žrát 2x dávku, i když to není pravda, a pak se teda můžete menežersky validním způsobem dostat na 4 krabičky pro pacoše. Výsledkem je: management je hepi jak to parádně řídí, doktor musí hledat stupidní cesty aby udělal co chce a co dává smysl, a s lékařskou dokumentací si můžete vytřít prdel.

                B) daná operace stojí X, ale pojišťovna platí Y<X, takže pokud chcete odoperovat pacoše, musíte nalhat do zprávy píčoviny, a namísto ambulatního zákroku si poleží 3 dny, aby se to zaplatilo, a pacoš mohl být léčen. Totální kokotina, díky které ztrácíme prostředky.

                Toto je výsledek práce neschopného managementu, který nějak potřebuje obhájit svou existenci. Ten nezřídka kdy ví, že produkuje totální sranec, ale něco kurva dělat musí, aby měl moc a prachy.

                1. Znam bonusy praktiku a propocitavani z druhe ruky a dotkl jste SE spicky ledovce je to mnohem horsi

                  1. Dej info, praktiky znám minimálně a rád bych měl co nejkompletnější znalost toho bordelu. Zejména bych rád znal, co/kdo JIM dělá problém. (mě se jen několik z nich bůh ví proč chlubilo prováděním pojistných podvodů, účtováním pojišťovnám neprovedených úkonů, kšeftařením s recepty a tak.)

          3. Eroze časové preference vyplývá ze státního monopolu na peníze, který do našich peněz přenesl nízkou časovou preferenci politiků/vládců. Inflace penalizuje lidi a chování nepupřednostňující časovou preferenci. Naopak přirozená deflace takové lidi a chování podporuje.

          4. Jan Mrcasik 21.6.2023 v 11:58
            „Vlastně je to o časové preferenci – „dnes si to usnadnit a za měsíc potopa“. Vysoká časová preference. Přitom Evropa (a USA) byly civilizace postavené na nízké časové preferenci … Proto Boeing 707 létá i po 70 letech“

            To je ten úplně nejkulaťoulinkatější příklad…
            Proto teď Boeing 737 MAX málem položil firmu…

            1. Nevím, zda to má být ironie, ale ano, přesně tak. Staří inženýři Boeingu říkali, že něco jako 737MAX by za starých časů nikdy neprošlo. Jenže v roce 2001 se stal novým CEO Boeingu nějaký Phil Condit, který přestěhoval ředitelství od továrny v Seattlu do Chicaga výslovně proto, aby jej „neobtěžovali s věcmi týkajícími se stavby nových letadel“ nebo schůzek se zákazníky (!) a namísto toho „s ostatními řediteli jako Microsoft nebo Starbucks řešil komunální projekty“ a hrál golf…

              1. Tentokrát výjimečně žádná ironie, jen smutný povzdech nad změnou zmiňované časové preference…
                Ono vůbec se zdá, že ta Emerika se snaží docela důsledně odbourávat právě to, co ji kdysi vyneslo na špici…

                1. Tohle je mor původem z Westinghouse. Tam už před půlstoletím přišli s myšlenkou, že manažer nesmí rozumět tomu, co řídí, protože pak má přece hentu provozní slepotu. Naschvál rotovali manažery do fabrik, kterým nerozuměli. A výsledek se dostavil – dnes z celé skupiny Westinghouse zbylo jen logo, které se licencuje úplně cizím firmám, zatímco všechny fyzické fabriky (téměř) zbankrotovaly a byly odkoupeny někým jiným.

                  1. Oba extrémy jsou špatně. Znám firmy, kde trvali na tom, že manažer musí rozumět tomu, co řídí a být vystudovaný v oboru. Nefungovalo to pořádně snad nikdy. Staří technici nebývají dobrými manažery, zvláště když to musí dělat desítky let, protože voni jsou ti vod fochu a mladý nemaj zkušenosti.
                    Proto ve většině vetších továren obchodní ředitel bývá tváří závodu a technický si jen tmelí pod sebou tým odborníků.

                    1. Však takto je to správně. Obchodní ředitel ať se věnuje obchodu a technický technice.
                      Problém je na světě v momentu, kdy obchodní ředitel, neznalý technických detailů, proveditelnosti či náročnosti, začne kecat do práce technickému řediteli a nenechá si to ani vysvětlit.
                      A bohužel to bývá tak, že obchodní ředitel bývá o generaci starší, než ten technický, který MUSÍ BÝT zkušený. Takže se problém posouvá i do jiné roviny. A tratí na tom celá firma.

                    2. U nas je to rozdeleny tak, ze ti nejvetsi vychcanci jsou na oddelenich nakupu a prodeje, fabrika ma dva generaly, jeden pres marketing a druhej pres vyrobu. General marketinku vystridal asi 8 firem, typek o ctyri mesice starsi, nez ja, technicke uplne nehovi, zato zna golfovy hriste snad v cele Evrope a vizitky ma na kdekoho. General vyroby prisel z automotive, ten pro zmenu technice rozumi mnohem vic a pod sebou ma tri lidi, co mu delaji interni management. A pak ta struktura postupuje niz a niz az na uroven Teamleiteru, kteri v podstate management neznaji. Majitel je typek mladsi, nez ja, protoze fabriku zdedil a ma plnou hlavu zachrany planety. Nastesti se vic venuje krmeni divokeho ptactva, nez montovani do rizeni firmy.

                    3. Inu, to už holt taky někdy bývá. Horší situace je, když je jeden z nich – a lhostejno jestli ekonomický ředitel nebo ten technický – majitel firmy.
                      Pak vždycky přejede toho druhého a podniku to vysloveně nesvědčí.

                      Jednou jsem byl svědkem zajímavé manažerské rošády s vynikajícím výsledkem. Šéf konstrukce se nesnesl se šéfem výroby (oba odborně dobří, ale ego až do nebes). Kurvilo to jakýkoli náběh nového projektu, protože konstrukce to podle výroby nebyla schopná správně nakreslit a výroba to podle konstrukce nedokázala správně vyrobit.
                      Nakonec řediteli té firmy došla trpělivost a oba pány na jejich postech vyměnil; konstruktér šel do výroby a výrobák do konstrukce. Na tři měsíce. Pak se zase vrátili a od té doby začala firma šlapat jak namazanej stroj.

                    4. Ja jsem u nas nekolikrat resil, ze kdyz potrebujeme nejakej vercajk udelat v Betriebsmittelbau, tak to trva nekolik mesicu a vysledek musime u nas predelavat. Kdyz jsem generalovi rekl, ze chci v mem tymu cloveka, co tyto veci bude pro nas delat, tak se sef BMB mohl posrat, ze prece nebudeme delat v baraku dve stejny oddeleni.

                      Takze jakmile udelali dalsi masinu, prizval jsem generala sefa BMB a hned jim predvedl, jakej kram jsme dostali a kolik prace ted da, to cely predelat. Protoze BMB tu praci dala nejakymu Azubisovi a ten to, logicky, dokurvil. Ve finale to dopadlo tak, ze jsem v baraku nasel kluka, co je sikovnej a chtel ke me do tymu, jenze momentalne mam na hw plno, takze je domluveno, ze bude formalne patrit do BMB, ale bude u nas. Sef BMB jen zakoulel ocima a mavl rukou…

                    5. Koulel, protože ryze systémově má pravdu – správně by to mělo bejt tak, že BMB dodá kvalitu na první dobrou, a ne že budeš instalovat umleite… :-D

                    6. Naja, ale to by tam na to musel mit nejakou erfahrene Kraft. A to nema. Ted mi piplo, ze zitra na to tema bude porada bez Teams. Ted jsem se valel v bazenu, tak holt zitra pujdu do kanclu.

                    7. Schválně mi dej zejtra vědět výsledek.
                      U nás by to dopadlo tak, že by BMB dostalo za úkol najít hauptursache, stanovit opatření a vyhodnotit účinnost. Ty bys byl jako jejich zákazník ve steering commitee.
                      Cíl by byl definován jako zlepšit qualität a lieferzeit od BMB a měřil by se v počtu Tvých stížností a v penězích vypotřebovaných na nacharbeit.

                    8. Asi nie su velka korporacia, tam by to tak bolo.. v mensej ci strednej sukromnej firme (ktora este nie je korporat) sa este daju riesit veci (operativne) mit kleine Dienstweg.

                    9. Sysop 22.6. 14:26
                      Tak jak vám ta debata dopadla?

                    10. Jo, jsme mala nemecka firma, v soucasnosti 540 zamestnancu, s vedenim si tykam, takze hodne veci se da zatim celkem rozumne resit. No dopadlo to podle mych predstav – sef BMB zjistil, ze ackoli dostal nove prostory pro svoje oddeleni letos v unoru, tak uz ted tam nema volnej stul. Takze klucina bude sedet u nas, ale bude formalne patrit do BMB. Tim padem za jeho praci ruci BMB :-) a ukolovat ho budu ja. Doutnicek.

                    11. Sysop 23.6.2023 v 17:28
                      „Jo, jsme mala nemecka firma, v soucasnosti 540 zamestnancu“

                      Netuším, zda je to oficiální celoEUropská definice:
                      Malá firma – do 50 zaměstnanců obrat nebo celková bilance do 10 mil. EUR
                      Střední firma – do 250 zaměstnanců, obrat do 50 mil. EUR nebo celková bilance do 43 mil. EUR

                    12. Takhle to prý dělal starý pan Stephenson ve své fabrice na lokomotivy. Nový inženýr si povinně prošel stáži na každém jednom pracovišti, aby na vlastní kůži poznal, co jde a co nejde.

                      Pak ho například ani nenapadlo nakreslit nějaké šrouby, které by muselo z nepřístupného místa dotahovat čtyřleté dítě metrovým nástavcem. Dneska se tomu říká právě ta „maintainability“ a „Engineering Manufacturing Development“.

                      To mi přijde ideální.

                    13. Jan Mrcasik:
                      „..starý pan Stephenson ve své fabrice na lokomotivy. Nový inženýr si povinně prošel stáži na každém jednom pracovišti, aby na vlastní kůži poznal, co jde a co nejde..“
                      – – –
                      A za „zlých komunistů“ jsem zažil totéž – např. budoucí technik či stavbyvedoucí musel znát všechna provozní i montážní pracoviště podniku, než byl zařazen naostro.
                      Neexistovalo, aby ho pak někdo z podřízených ošulil, to jsem sám mnohokrát zažil.

                      .

                    14. Slyšel – pardon četl – jsem to o Baťovi…
                      Nejspíš to tak nějak podobně dělal kdejaký fabrikant…
                      Teda z těch, co tu fabriku rozjeli a řídili…

                    15. jizlivec:
                      „… kdejaký fabrikant…
                      Teda z těch, co tu fabriku rozjeli a řídili…“
                      – – –
                      Pokud měl majitel pět pokupě, nedivno. Nicmíň já to zažil u velkého podniku za starého režimu. A řada těch, od kterých jsem se učil, byli původně na vyšších funkcích – za normalizace je vykopli…

                      .

                    16. Tohle ovsem funguje castecne u nas tak, ze novej zamestnanec prvni dva tejdny prolejza kanaly. Tedy, kazdej den na nejakym oddeleni a pak deset dni v montazi. Takze tam sedi s babama a pekne rukama sklada ventily, gumicky, tesneni,… a klidne to muze byt generalni reditel.

                      Vyhoda pro mne je v tom, ze kdyz k nam prijdou novy buchty treba i na post sekretarky, tak musi bejt jeden den u mne. Ne celej, to je na mym uvazeni. Hnusnou behem pulhodiny preposlu na dalsi oddeleni, peknou tam skolim do odpoledne :-). Samozrejme, ve vsi slusnosti, jsem solidni pan…

                  2. Ze jdu kolem…. Prijde mi to co pises jako ukazka toho, jak uzasne trh funguje. A take jako ukazka toho, ze proste se ukaze, co je lepsi. Protoze pokud by nikdo takovyto zpusob rizeni nevyzkousel v praxi, mohli bychom se donekonecna dohadovat, jestli je to lepsi, nebo horsi atd…Takze nakonec nekdo musi prijit, kdo to zkusi a bud mu to uzasne vyjde, a nebo na tom zkrachuje.
                    Ja cele to, o cem pises, vidim velmi pozitivne.
                    Je potreba zkouset, vitezit a nebo selhavat…Cim vice se selhava, tim vice jsme moudrejsi :-)

                    1. Lojza 22.6.2023 v 11:01

                      Přesně!
                      A mohu-li ve vašem pajazyku pokračovat, tak až selže zcela všechno, budete nejvíce nejmoudřejší.
                      No, já raději zemřu hloupý.

                    2. No, kdyz ruzni lide zkouseji ruzne veci, zatim to vzdycky v hitorii bylo tak, ze nekdo se trefil a zjistilo se, ze tudy cesta vede a jiny se netrefil a zjistilo se, ze tudy cesta nevede.
                      Neumim si predstavit lepsi a uzasnejsi nastroj, jak se posouvat kupredu. Ostatne, sam jsem mnohokrat v zivote byl na te strane „tudy cesta nevede“…a vzdycky jsem se z toho nejak poucil

                    3. Lojza: jediný zádrhel je, že trh sice vyřadil Westinghouse, ale nepoučil se. Naopak ten samý stupidní způsob „tabulkových manažerů“, kteří absolutně nerozumí firmě a vše se snaží zoufale uřídit na základě naprosto zavádějících a stupidních metrik, převzali snad úplně všichni. S výjimkou pár německých firem.

                    4. IMHO zde teoretický ideální trh naráží na lidskou realitu, kdy prostě „chlapci co spolu mluví“, sociální stratifikace a jiné sociologické fenomény hrají pré nad racionalitou.

                    5. Zrovna nedávno jsem byl na cenovém jednání v jedné firmě a tamní manažer počítal měsíční mzdu na člověka v nabídce tak, že dělil roční náklad na jednoho člověka počtem lidí, ne měsíců v roce… A ještě ke všemu mu vyšlo číslo co při dělení těch dvou věcí vyjít nemohlo.

                      Člověk si vždycky myslí že už to horší být nemůže, ale on se někdo, kdo překvapí vždy najde.

                    6. Malach:
                      Jde o to, jestli se někdo v místnosti ozval anebo se to řešilo až pak.A nebo se to vůbec neřešilo.Všechny varianty jsou dnes možné.

                    7. Tak samozřejmě, že jsem se ozval. Ale s ohledem na to, že druhá strana byla v roli potenciálního zákazníka jsem musel být dosti taktní a poznámky si nechat pro sebe.

                    8. Malach:
                      Doufám, žes to provedl s myšlenkou, že takový zákazník má potenciál zlatého dolu.Dělám si samo prdel, ale takový hovádko by si zasloužilo za uši.A navíc by byli všichni spokojený.Ta nula na faktuře navíc by udělala dvojí práci…

                    9. Forge: Nadnárodní korporát, takovýhle člověk tam v klidu přežije dekády, buď by musel fakt něco posrat (což se nestane protože finální slovo ohledně přijímání nabídek mají stejně lidi nad ním) nebo by se musel někomu zprotivit.

                    10. Malach:
                      Tak upřímnou soustrast.Až ti bude na zvracení, zajdi do lesa, kostela, herny nebo do bordelu.Hlavně to nenos domu.
                      Ale teď mi došlo, že si vlastně nestěžuješ.Jsem zase asi OT.

                    11. Zvlastni, znam dost firem, kde to takto nefunguje

                    12. Akorát, že vůbec. Trh zafungoval tak skvěle až je Westinghouse jeden z kandidátů na dostavbu Dukovan a české firmy, které to uměly postavit na klíč neexistují.
                      Ty seš prostě neskutečně mimo. Ty třeba nejseš hloupý, ale neskutečně nevzdělaný a neinformovaný. Nejhorší na tom je, že ti to vůbec neva.

                    13. Omyl, startere. Nečteš a nedáváš pozor. To, co je součástí tendru na dostavbu Dukovan, není žádný „Westinghouse“. Je to původně asijská firma nyní patřící po dalším bankrotu nyní kanadské investiční společnosti, která si pouze pronajímá licenci na název „Westinghouse“ a zároveň si zajistila lobbing jednoho senátora tím, že oficiální ředitelství nukleární divize přesunula do Pensylvánie (reálné ředitelství samozřejmě zůstává v Kanadě).

                      Původní americký Westinghouse skončil a zavřel v 90. letech, kdy všechny jeho divize vyjma mediální prakticky zkrachovaly. Následně se opravdový Westinghouse přejmenoval na CBS, a kdysi slavné a prestižní logo a jméno „Westinghouse“ od té doby pronajímá každému, kdo zaplatí, jako licencovanou ochrannou známku (TM).

                      Je to asi stejné, jako kdyby Coca Cola (TM) zavřela fabriku na nápoje a začala raději streamovat filmy – ovšem logo+název Coca Cola (TM) by pronajala mj. české Kofole jako „Coca Cola Kofola ltd. (TM)“ a zároveň také privátní značce Penny Marketu jako „Coca Cola Peny Ltd. (TM)“

                      Kdo je tady nevzdělaný, neinformovaný a hlavně nevzdělatelný, protože jede na první signální a než aby cokoli zjišťoval, začne hned urážet, se zamysli ty.

                    14. Toshiba vlastnila jadrovu diviziu Westinghouse iba 10 rokov (od 2006), v 2016 ju predala Kanadanom, ked prerobila miliardy.. bomba kseft, stary george musi rotovat v hrobe.

                    15. quadra
                      22.6.2023 v 20:09

                      přičemž to Toshiba málem neustála a musela se rozřezat a řadu kmenovejch divizí v oborech, kde dělali dekády, poslali do prdele

                    16. Předtím Toshibou to vlastnili Britové, původně fabrika na výrobu jaderných paliv. Dnes to napůl s tím investičním fondem opět vlastní fabrika na výrobu jaderných paliv, ale prozměnu kanadská.

                      Opravdový Westinghouse to odprodal v roce snad 1998 nebo tak.

                    17. Jendo, tady se hezky ukazuje, že jsi jenom google warrior, ještě k tomu špatný.
                      Jaderná divize koncernu Westingouse (Westinghouse Electric Corporation) se vyčlenila do samostatné firmy Westinghouse Electric Company, která normálně fungovala. Jednoho hezké dne zkrachovala přičemž nešlo o provozní neschopnost, ale finanční (lidově řečeno moc velké dluhy). A jelikož taková firma vlastní velmi zajímavé technologie, patenty, práva, majetek a zaměstnance tak se stala opakovaně předmětem akvizice. Opět pro tebe lidový překlad – někdo ji koupil jako celek i s dluhy s tím, že se mu to v budoucnu zaplatí.
                      Pokud by ses, mlho, v tématu alespoň trochu orientoval tak je ti jasné, že řeč je o “tomto” Westinghouse nikoliv o původním koncernu, který s jadernou energetikou nemá dávno nic společného a prakticky neexistuje.

                    18. Pravdou je, ze vdaka zelenemu kretenizmu vo vsete mali vsetky zapadne firmy v jadrovej branzi financne problemy.. Areva by vela rozpravat, bola na pokraji krachu na eurohujerskom reaktore v Olkiluoto, zachranili ju iba rozne machinacie a vyclenovania divizii (Siemens -> Framatome -> Areva NP/Atmea -> EdF) a miliardove injekcie od francuzskeho statu.

                    19. co má žabožroutská neschopnost, flink a zadávání subdodávek hovadům, kreténům a lopatám, co nejsou schopný dotyčný komponenty vyrobit dle specifikací a bez vad, společnýho se zelenejma buzíkama? todle je čistě kretenismus žabožroutů, nic víc

                    20. Kéž by jen zelený kreténismus. Spíš i na takhle strategické podniky dopadl ten Lojzův skvělý kapitalismus. Staly je dojnými krávami na peníze a podle toho se dosazoval management a začal proces zazmrdování. Tyhle firmy mají neskutečné problémy s dodávkami jako takovými, personálně, projektově, manažersky. Prostě brutální eroze odbornosti a nárůst nekompetence. V tomhle oboru to lze ojebávat powerpointovými vylhanými prezentacemi jen velmi omezenou dobu, protože je to obor se silným dohledem.

                    21. Startere, kontext celého tohoto vlákna je neschopnost „univerzálních manažerů“ a ukázka toho, jak se vymstili firmě Westinghouse. Westinghouse z důvodu manažerské totální nekompetence zkrachovala a přejmenovala se na CBS, tečka. Westinghouse-CBS prodala intelektuální vlastnictví a zbývající zaměstnance úplně cizím společnostem (nejprve Britům, ti pak Japoncům, ti pak Kanaďanům), tečka. Westinghouse-CBS pronajímala této odprodané zkrachovalé firmě svoje logo a název, tečka.

                      Do toho jsi vpadl ty a prohlásil, že Westinghouse – ta původní, protože o té jsme se tu bavili – naopak uspěla skvěle, protože Temelín. Nu ukázalo se, že jsi mimo, protože „ta s Temelínem“ není ani omylem původní Westinghouse, o jejíž manažerské neschopnosti se tu bavíme, ale odprodaný pohrobek několikanásobně zkrachované společnosti.

                      Jenže to bys halt nesměl fungovat jen na klíčová slova na první signální.

  6. Kdyz jeste vite jak to ma vypadat podle nejakeho planu tak je to super horsi je kdyz pred Vas hodi hotovou vec a reknou nejak to udelejte at to vypada hezky a 0 standard. Prijde mi,ze si ti pitomci tam mysli,ze Jim tam budou chodit jen devotni otroci,kteri budou makat do strhani. V tomhle me prijde obecne Nemeckej pracovni trh prozreni posledni doby chteli by si za kazdou cenu zachovat svuj zivotni standard (19letej fagan v GLC),ale udelat podminky pro lidi co maj zajem ne…

  7. „Když se náhodou dostala na stavbu parta schopných lidí, stavbyvedoucí se postaral o jejich včasné odejití. Případně odešli dobrovolně, když viděli, co se na stavbě děje.“

    Mnohalete zkusenosti me naucily, ze jakmile vidim „stavbu“ na ktere se zbytecne vyhazuji penize a provadi se chyby za statisice, bud zdrham hned nebo si davam velmi zalezet aby mi platili okamzite.

    Ono to dovede vypadat jako „sranda“ docela dlouhou dobu, pul roku, rok… Ale jak rikaji Americani: „What goes around, comes around…“

    Nekolikrat jsem v zivote nedostal zaplaceno, v podstate me „okradli“ o par milionu, a v kazdem takovem pripade bylo behem „prace“ zretelne, ze to vedou diletanti pro ktere byla krasna kancelar v centru mesta a „flotila zbrusu novych aut“ dulezitejsi nez aby treba meli dobreho skladnika, nebo kompetentni kontrolu kvality, nebo lidi nabiraj ne podle schopnosti ale podle toho co dovedou naslibovat.

    „Krachujici“ firmu, po letech horkych zkusenosti, myslim uz poznam predem. Tak preju vsem „vasim“ delnikum hodne stesti ve snaze dostat zaplaceno :-)

    1. 3x + a jo, dobrý. :-)

    2. To bych taky hrozne rad,ale jak jednou podepisu auftrag na dobu urcitou tak muzu couvnout pouze pod pokutou a verte,ze porusovani H&S je nezajima proste jde Jen o penize a nemci jsou vtomhle silene laxni. Proc by jsme neco menili kdyz to funguje. Ano ono to fungovalo,ale podminky SE fundamentalne zmenily…

  8. Njn, ja ted uz pres rok rekonstruuju barak, kterej byl pred 50 lety stavenej podobnou metodou, vcetne toho alkoholu (protoze jinak si to neumim vysvetlit). Ono to bude asi vsude stejne, proste nejake procento lidi jsou kokoti, no :-))

  9. Trochu si rýpnu – tolik panelů a práce bych čekal tak u 20GWp, s nějakýma průměrnýma 400Wp na panel by jich takové elektrárně stačilo 50, takže by jich 80 nikdo rozbít snad neměl, ale tak chápu že by to ztratilo říz :)
    Nicméně podle ostatních skutečností bych to tipoval spíš tak na Česko-Slovenskou hranici :D

    1. zas nechodil do základky, bo v čem je problém? náká alternativní, matika je mysoginní tročina bílýho muže?

      1. Behemot: Poprosil bych uživat to „bo“ jenom když vím, co to znamená, bo jinak mi z tebe prasknu bulvy pyčo!

        1. tvl další votrava…

          1. Vy horníci ten jazyk netvoříte, pyčo.

            1. Panek: Haviři pyčo, HAVIŘI! ;)

              1. haviři, bo chuji :D

              2. Já tu konstrukci slova stejně nechápu. To tam v těch děrách víříte?

                1. To bude beztak z nemciny – Hauer. Podobne, jako to jejich ‚fajront‘, coz se pouziva v nemcine bezne, jako ‚Feierabend‘, cili cesky ‚padla‘.

                  1. Sysop 22.6.2023 v 6:46

                    Přesně!
                    Horníci byli leckdy pěkní hauři. Zažil jsem to.

                    1. Kdyz na Jindrichohradecku uranaci zabrali vejplatu, tak ji vetsinu jeste ten den nechali po hospodach. Byli tim vyhlaseni.

                    2. To nevim, ja nemam s hornikama nic spolecneho, jsem z jizni Moravy.

                    3. pyčowoe a ve Zbýšově ta nejhlubší černouhelná šachta byla jako co? :D

                    4. Ve Zbéšově só křupani. Kdosi měl hemty, že je tam goldna, tak vykopali lochnu, ale bylo tam hovno..

                    5. náký černý a dobře hořelo…

      2. Behemot: No tvl já jsem debil :D teď mi to došlo. Tak do mně!

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017