Nikoliv pane Zamazale: když neadresné navýšení rozpočtu na zbrojení- tak potom co nejmenší navýšení, když svoboda – tak určitě ne „libtardská“ částečná, atd atp. Soudruzi libtardi to tady vedli defraudantským stylem od r. 1990 doprdele, až jsme se opět pomalu propracovali do částečné totality a socialistického modelu ekonomiky / politiky, takže s Vašimi tezemi, že jedny kurvy sou špatný, páč chtějí vystřídat dosavadní (zápaďáckýma elitama chtěný) „hodný“ kurvy u vesla, běžte fakt někam (ne že bych byl voličem Stačilo).
Sysop
Hlavne, ono by uplne stacilo, poslat na frontu hlavne ty, co bubnovali do ztece. Nejprve delame vse pro to, abychom ruskeho medveda z brlohu vystourali a ted najednou mame prdel v kalupu se zbrojenim? Leda nasrat a rozmazat. S Rusem se da komunikovat, jen se musi chtit.
Jenze ono se chce zbrojit, ono se chce valcit, protoze jsou ‚zajmy‘. Johnson to rekl naprosto jasne.
Okay, tak at si valci ti, kteri valcit chteji a me at polibi laskave prdel, vcetne vydaju na zbrojeni.
Childeater
S Rusem se dokonce musí komunikovat, což nikdo nechápe.
Největší potíž vyspělých západních zemí je v přezíravé aroganci (chtělo by se říci až britské), s jakou exportují svoje morální narativy a nulovou schopností sebereflexe.
Sysop
To prichazi s prachama. Prachy skutecne kazej lidi a vytvareji ten pocit nadrazenosti.
Jenze to i s prachama odchazi.
shifty
Ono Německo za časů frau Merkel s Rusem komunikovalo málo? Já si pamatuju, že Německo s Rusem čile spolupracovalo a ty vztahy bych se nebál nazvat úzké. Zbytek Evropy zrovna tak. Jestli ten problém není trochu i na té Ruské straně. Rusákovi nestačí prachy, ale chce hlavně moc. Prachů za suroviny měl z Evropy opravdu dostatek, ostatně bez ruského plynu a dalších surovin by se jaderky nevypínaly a green deal takhle hovadsky nerealizoval.
Childeater
To skončilo.
Dneska je in Rusko demonstrativně ignorovat.
Já Rusko a Rusy nemám rád, ale nelze je přehlížet, na to mají moc velký vliv. Macronovy telefonáty neberu, ten vždycky všechno jenom posere.
shifty
Já si ale nemyslím, že je ignorujeme. Jen se k nim chováme adekvátně k tomu, že rozpoutali největší válku v Evropě za 80 let. Zatim s nima nehnul ani Trumpeta a ten má řekl bych jinačí esa v rukávu, než ta banda šašků z Europarlamentu.
shifty
Uvidíme. Třeba budou ty Tomahawky a třeba je to k jednacímu stolu přivede. Nic jinýho než síla na Rusáka stejně nikdy neplatilo. Mír tam stejně Evropa nedomluví, maximálně tak zástupně jak členové Nato, jinak je každýmu tak akorát u prdele.
Jihočech Honza
Problém je, že v téhle situaci Rusák vždycky odpoví větší silou. Tohle není Kuba nebo Afghánistán.
Jihočech Honza
Tak proč podporovali majdan? Proč neotevřeli Nordstream 2?
Childeater
Viz výše – dneska je in tyhle témata demonstrativně ignorovat.
shifty
Vím já? Baterkou sem jim u jednáních nesvítil. Asi k tomu nějaké důvody byly.
Jihočech Honza
„Mám důvody k svým činům, muži římský!“
„A z těch tvých činů vezme, muži syrský, Řím důvody své. „
shifty
A? Prostě jsou to jen spekulace.
RomanL
Jasně, jenom spekulace, ale proč Rusko válčí s Ukrajinou je jasná věc, co? :-P
vinicius
Pro Sociální demokracii je pozdě. Dlouhodobě se v minulosti rozhodli pro spolupráci s antisocialistickými stranami a dovedlo je to tam kde jsou dnes. Tedy jsou nepotřební a neviditelní. Ať už byl jejich volební výsledek jakkoliv dobrý, vždycky z toho nakonec byla neuspokojivá bramboračka ve spojení s antisocialistickými stranami a zápachem rozkladu z počátku 90. let. Jsou přesné tam, kde antisocialistické strany chtějí tzv. moderni levici mít.
Ke komentáři zdůrazňujícímu vyhýbání se válce – válka by ČR finančně nadlouho zruinovala, nemáme na ni finance a jen tak je mít nebudeme.
yoker
„… válka by ČR finančně nadlouho zruinovala“
Nezruinovala. ČR by přestala existovat.
netlife
to pak jednoho napada takove kacirska myslenka, jestli by to treba nebylo lepsi
Jihočech Honza
Prepperství je zábava, Fallout taky, ale v reálném životě bych to zkoušet nechtěl.
Childeater
V českých podmínkách je pořádné prepperství (útěk do lesů, přežití v divočině s tajnými zásobami) nereálné. Jsme v příliš hustě osídlené lokalitě.
Jediná možná varianta je vytvoření venkovské komunity s dostatkem zdrojů pitné vody a pozemku pro výpěstky na strategickém místě, aby šlo ubránit před plenitelskými komunitami z měst…
tak ja nemyslel preperstvi, spis pripojeni k libovolne okolni zemi, snad krome slovenska :-)
tezko si predstavit neco horsiho nez mame ted … tedy ne ze by cokoli jineho bylo vyhrou. Bohuzel se staty ktere bych si dobrovolne vybral nesousedime. Pak uz jedina cesta by byla treba stat se kolonii Dominikanske republiky nebo treba Monaka.
Childeater
V rámci geografické polohy (centrální Evropa) je Česká republika pořád jedno z nejlepších míst k životu, pokud uvážím bodrou letoru obyvatel, životní úroveň a hlavně míru osobních svobod, jakkoliv se to může zdát divné ve světle toho neustálého pindání českých občanů.
Slovensko na tom bude v zásadě podobně, Polsko taky.
Bahnak
Jaderný spad by bohužel zasáhl i tu komunitu. Jinak souhlas.
A v té největší válce v Evropě je KoZa úplně nevinně, takový nestranný pozorovat, Angličané mají krásný termín „honest broker“.
To ti fakt nedochází, jak je zvrácené budovat údajnou obranu tak, že nejdřív řeknu, kolik peněz dám, a pak pracně vymýšlím, co za o pořídit? K čemu to povede, při nezměněných průmyslových kapacitách? Jenom k tomu, že výrobci navýší ceny.
Stejně geniálně postupovala současná koalice s letadly. Nejprve prohlásily, že koupí jedině F-35, dokonce i kolik, a pak (údajně) vyjednávala o ceně. Vyjednávací prostor nulový.
Jihočech Honza
Přitom máme zavedené a osvědčené gripeny, které jsou k dispozici teď a ne za 10 let, pokud vůbec….
Kdyby jim opravdu šlo o obranyschopnost, tak nejdřív navýší peníze na výcvik, ostré střelby a pod. (alespoň by si piloti zablbli a třeba by to někoho motivovalo jít k letectvu), pak pořídí druhou letku nejnovější verze a pak mění ta olétaná letadla za nová. Postupně, levněji, funkčněji. Navíc bychom podpořili průmyls ve spojenecké, přátelské zemi.
Doufám, že jsou fialoví voliči na sebe pyšní.
RomanL
Moje řeč, ale… :-(
Bahnak
JJ.
Jenže to bychom neudělali GESTO. Gdyš se dělá gesto loajality, je zbytečné přicházet s praktickými argumenty, rozhodování běží po úplně jiné linii.
Taky je možné, že nepočítali s tím, že budou u moci, a pak už z toho nemohli couvnout, protože jejich zahraniční nadřízení to vzali doslova.
vanthomas
Jenom jeden malý dotaz, proč ty „zavedené a osvědčené gripeny, které jsou k dispozici teď“ nekoupil v Evropě vůbec nikdo? Má je ve výzbroji samozřejmě Švédsko, to by těžko šlo jinak, ale co dál? My a Maďarsko je máme pronajaté a Angličané zkoušeli jeden kus. Žádný nákup není ani na obzoru, možná něco v jižní Americe, ale Evropa je jedna velká nula. Že by to až tak skvělé letadlo nebylo?
Jihočech Honza
Velmoci si vyvíjejí a vyrábí letadla samy, a kromě toho jsou tyhle nákupy zatíženy takovou mírou korupce a nátlaku, že věcného rozhodování zbylo pomálu.
PR vítězí nad realitou.
Bahnak
@ JZ
Nejde jen o PR, ale taky o poměrně nevybíravý tlak. Prodej letadel je obrovský kšeft, zvláště těch hodně předražených. A samozřejmě taky mechanismus, jak kontrolovat zemi, která je koupí.
Jihočech Honza
Ale je to správný dotaz. Neumím odpovědět. I když za posledních dvacet let jsem viděl tolik zběsilé iracionality u nás i v zahraničí, že už mne máloco překvapí.
Arnold J Rimmer
Evropa má v téhle kategorii Typhoon, Francouzi Rafale, Švýcaři a Finové nakoupili v USA. Zbývají jenom ty okrajové země jako je právě ČR nebo Maďarsko.
corona
vanthomas:
„… gripeny, které jsou k dispozici teď“ nekoupil v Evropě vůbec nikdo?“
– – –
Krom jihoamerických zemí a Maďarska je má již řadu let JAR a Thajsko. V Rakousku měli kdysi SAAB J-35, proto o nich úvahy, nyní mají Eurofighter.
Pro ČR je JAS-39 vhodný už kvůli malým nárokům na infrastrukturu. Bohužel, jde se jinou cestou – objednám je zcela nevhodný F-35. Neseš na tom podíl viny…
Bahnak
POkud už by někdo nechtěl Gripeny, pořád tu jsou F-16, které objednalo např. Slovensko a které jsou mnohem levnější než F-35. A jsou americké, takže tribut by byl odveden.
ygorek
vanthomas 19.7.2025 v 22:55
Že by Švédsko nemělo dostatečně dlouhou páku?
A nakonec, proč v Evropě Gripeny kupovat?
Přiletí s nimi Češi a náš vzdušný prostor před Ruskem ohlídají, přece.
ygorek
vanthomas 19.7.2025 v 22:55
Podle zpráv o způsobu provozování F-35 usuzuji, že v jejich případě lze hovořit také o pronájmu, a to v tí nejnevýhodnější podobě.
Dissenter
On je ten španělský přístup sice vyčuraný, ale realistický. Rusko, jak vidno, má co dělat s Ukrajinou a jestliže při zachování stejné rozpínavosti dojde do ČR za 100 let, do Španělska za půl tisíciletí. (panikářské představy o zničení Evropy Ruskem jsou úplné bludy)
Obojí je z politického hlediska věčnost a tudíž levice snadno vymění obranyschopnost za dárečky pro socky, protože její voliči nedohlédnou negativ nárůstu moci Ruska, s Rusem se nepotkají a nakonec mu ve skrytu duše fandí, protože Svaz byl přece dycky proti kapitalistům. To, že v Rusku i Číně funguje volnější kapitalismus než v EU (pokud se nepletete straně a vládě do jejích plánů), je zcela mimo jejich rozlišovací schopnost.
Morální apely fungovat nebudou a vlastenectví se spíš rusofilně zprofanovalo a evropských vlastenců je zatím pramálo. Člověk by řekl, není divu.
Sysop
Straseni lidi ma fury prednosti:
– je to paradni PR pro drzitele zbrojarskych akcii
– lidi neresi domaci ekonomicke problemy a debilni vladu
– dari se tise prosazovat zajmy Brusele, Aspenu, Bilderbergu, BlackRocku a dalsich
– lidi si nechaji vic hrabat do kapes
Pohodar
ca před 20 lety někdo (politik, analytik, vědátor…už nevím) říkal, že s pádem železné opony na západě padla vůle nechat se bez keců nehorázně holit na daních ve stylu „vy plaťte a my vás ochráníme před rusákem“. tehdy jsem tomu moc váhu nepřikládal, ale je to pravda. a máme to tu zase. bohužel na lidstvo funguje furt dokola to samé, jen se inovují prostředky
Sysop
No jasne, platba vypalneho je stara, jako lidstvo samo a jeho osvojeni ohne. Jak rikas – jen se inovuji prostredky. Kdyz Zid dela genocidu v Gaze, je to ok. Kdyz Rusak dela genocidu na UA, je to spatne. Kdyz USA delaji genocidu v Afganu, je to ok. Kdyz Asad dela genocidu v Syrii, je to spatne. Kdyz chce vypalne statni urednik, je to ok. Kdyz chce vypalne mistni mafian, je to spatne.
Dovolim si jeden priklad. V jednom nejmenovanem ceskem meste je ruska mafie. Kazdej z mistnich rekne ‚jo, ja pro ne obcas neco delam, vzdycky platej v terminu a v plne vysi‘. Jakmile se delala nejaka verejne prospesna stavba, rusaci tam poslali bud matros, nebo lidi, nebo prispeli nejakejma prachama. Nikde nestoji zadne podnikatelske baroko, bydli sice v drahych, ale pomerne nenapadnych domech. Kdyz nejakej mistni nemohl neco zaridit na stavebnim urade, sel za Rusakem. Rusak pomohl. Rusandy s deckama jsem potkaval ve skolce a na hristich. Zadne damy v cernych mercedesech, ale nenapadna, byt draha auta. Zenske na pohodu, pokecali s kazdym, kdo si pokecat chtel.
Ta parta Rusu je pro mistni urcite snesitelnejsi, nez urednici ceskeho statu. A verim tomu, ze kdyby dane, co tecou do statu, tekly teto parte, tak bude umet podstatne lip hospodarit. A ze si nakrade? A to lidi na statni cecku taky!
Goro
Jj, Vetinari to v Ankh-Morporku taky vymyslel dobře. Koupíš si od cechu zlodějů permici na rok a máš klid, vy/okradený nebudeš. A pokud by se náhodou objevil nelicencovaný zloděj, vyřídí si to s ním cech rychle a tvrdě. Jo, odstranit ty přebytečné mezistupně má něco do sebe.
Dissenter
Fakt jsi to psal ty?
– výroba zbraní je podnikání jako každé jiné a zrovna v ČR má velkou tradici, kterou je záhodno podporovat
– levice chce hrabat do kapes ještě mnohem víc
– Aspen? Bilderberg? (facepalm)
Snad jen s tou debilní vládou lze souhlasit, ale když vidím na obzoru Bureše, neřku-li Maláčovou… :-)
Sysop
Vyroba zbrani je podnikani jako kazde jine, ano, zavisle na poptavce. Adamcovu vladu polozila, mimo jine, vyroba zbrani na sklad. A copa je nejlepsi spotrebou zbrani?
Samozrejme, ze levice hrabe do kapes jeste vic. Je to princip jejiho financovani. Vsak tu take levici mame u koryt temer osmdesat let.
Pro koho je valka na UA dar z nebes, je jasne videt. Vcetne Aspenu, Bilderbergu, atd… tihle sibri k podnikani potrebuji, aby se skatulata hejbaly. To nejhorsi, co pro ne muze nastat je, klidna voda v rybnicku. To se pak tezko delaji xefty, vyplachujou lidem mozky, atd. Nevim, co te na tom preqapuje.
Mmchdm, ja osobne nevidim ve valce na UA nic ani pravicoveho, ani levicoveho, to je smes uplne jinych zajmu.
cool
Ze zbraňového olympu se moc neoblíznete, naopak a ani je zatím nenapadlo vytáhnout „krakeny, naštěstí.
Poznámka pod čarou a odkaz.
Kurušetram, bitva vedená nejen psychotropními, zvukovými, pulzními, jadernými zbraněmi, ale i hrůznými sedmero zbraněmi Šebettu. Bitva Panduovců a Kuruovců nepochybně byla vyvrcholením strážné a celé věky trvající války s parazitujícími entitami Vědoucích (Daémonů). Války, do které je nutné započítat i Rama jánu, či zničení Hyperboreje. Závěrečná bitva na Kurském poli (Kuru Šetra), vedena dodnes nesouměřitelnými zbraněmi, byl vlastně zdánlivě závěrečnou bitvou, která měla ukončit celá tisíciletí válečných střetů, vedených v celém v pásmu života této planety. Bitva v níž přišlo o život 1 miliarda 860 milionů lidských bytostí. Bitva na Kurušetram je datována rokem 3 140 př. n. l. (Indie, viz epos Mahábhhárata). S katastrofálním následky, které dospěly během necelých 40 let do věku kali jugy Stalo se tak 13. února roku 3 102 let př. n. l. Právě tehdy, podle nejvyšší indické kasty brahmanů (mimochodem nositelů Y_chromozómu Hs R1a Arij slovanský – zde kastovní „anáryajužtam“, jinak ve smyslu orátaj, orjan, oráč, ori či chcete-li deméter. Se vší pravděpodobností byl Arjuna, starým otcem Ori, Arij Jarunou, jehož jeden ze synů Šček, byl praotcem kmene Čechů.), nastalo černé období Kali Juga. Kalný, či temný věk lží, podvodů, úplatků zlatými padáky, gangů s korupčními velkohnízdy, či podivnými organizacemi propagujícími fašistické válečné zločiny, humanitární bombardování a šílenosti světa asociálních křečí. https://smit.wz.cz/zrcadlo/view.php?cisloclanku=2016050001
PPP
A za 15let- pokud to tak pude dál, budem v takový píči, že je jedno, zda pak budeme kolonií RF nebo DE, né tak za 100let…
Frakcionářům navzdory, společně vzhůru k míru a socialismu..
Ehm, to sudruh opisuje sucasny zvaz europskych socialistickych republik? A neviem, co ma proti korporatnemu socializmu v tretej risi, ked stvrta risa v nom uspesne pokracuje a na vyssej technickej urovni!
_-0-_
AD cool 16.7.2025 v 10:23
Vidím, že je tady jeden expert vedle druhého. Cituji „…Bitva v níž přišlo o život 1 miliarda 860 milionů lidských bytostí… …je datována rokem 3 140 př. n. l… “ Ve skutečnosti v té době byla celková světová populace okolo 20 milionů(!) jedinců viz např. https://magazin.gnosis.cz/lidska-populace/ ). Jinými slovy uvádíš, že ztráty v bitvě byly téměř 100x(!) vyšší, než byla tehdy celková populace lidí na zemi. Gratuluji ke znalostem a aplikaci kritického myšlení.
Sysop
cool je AIbot.
cool
Ale hned jedeš mou terminologii opičáku, viz že u raketýringu mi chybí lidové označení výpalné v souvislosti „kartágo hoří. Nebo co „nasosneš přežvejkaný vyplivneš automatone.
Nikoliv pane Zamazale: když neadresné navýšení rozpočtu na zbrojení- tak potom co nejmenší navýšení, když svoboda – tak určitě ne „libtardská“ částečná, atd atp. Soudruzi libtardi to tady vedli defraudantským stylem od r. 1990 doprdele, až jsme se opět pomalu propracovali do částečné totality a socialistického modelu ekonomiky / politiky, takže s Vašimi tezemi, že jedny kurvy sou špatný, páč chtějí vystřídat dosavadní (zápaďáckýma elitama chtěný) „hodný“ kurvy u vesla, běžte fakt někam (ne že bych byl voličem Stačilo).
Hlavne, ono by uplne stacilo, poslat na frontu hlavne ty, co bubnovali do ztece. Nejprve delame vse pro to, abychom ruskeho medveda z brlohu vystourali a ted najednou mame prdel v kalupu se zbrojenim? Leda nasrat a rozmazat. S Rusem se da komunikovat, jen se musi chtit.
Jenze ono se chce zbrojit, ono se chce valcit, protoze jsou ‚zajmy‘. Johnson to rekl naprosto jasne.
Okay, tak at si valci ti, kteri valcit chteji a me at polibi laskave prdel, vcetne vydaju na zbrojeni.
S Rusem se dokonce musí komunikovat, což nikdo nechápe.
Největší potíž vyspělých západních zemí je v přezíravé aroganci (chtělo by se říci až britské), s jakou exportují svoje morální narativy a nulovou schopností sebereflexe.
To prichazi s prachama. Prachy skutecne kazej lidi a vytvareji ten pocit nadrazenosti.
Jenze to i s prachama odchazi.
Ono Německo za časů frau Merkel s Rusem komunikovalo málo? Já si pamatuju, že Německo s Rusem čile spolupracovalo a ty vztahy bych se nebál nazvat úzké. Zbytek Evropy zrovna tak. Jestli ten problém není trochu i na té Ruské straně. Rusákovi nestačí prachy, ale chce hlavně moc. Prachů za suroviny měl z Evropy opravdu dostatek, ostatně bez ruského plynu a dalších surovin by se jaderky nevypínaly a green deal takhle hovadsky nerealizoval.
To skončilo.
Dneska je in Rusko demonstrativně ignorovat.
Já Rusko a Rusy nemám rád, ale nelze je přehlížet, na to mají moc velký vliv. Macronovy telefonáty neberu, ten vždycky všechno jenom posere.
Já si ale nemyslím, že je ignorujeme. Jen se k nim chováme adekvátně k tomu, že rozpoutali největší válku v Evropě za 80 let. Zatim s nima nehnul ani Trumpeta a ten má řekl bych jinačí esa v rukávu, než ta banda šašků z Europarlamentu.
Uvidíme. Třeba budou ty Tomahawky a třeba je to k jednacímu stolu přivede. Nic jinýho než síla na Rusáka stejně nikdy neplatilo. Mír tam stejně Evropa nedomluví, maximálně tak zástupně jak členové Nato, jinak je každýmu tak akorát u prdele.
Problém je, že v téhle situaci Rusák vždycky odpoví větší silou. Tohle není Kuba nebo Afghánistán.
Tak proč podporovali majdan? Proč neotevřeli Nordstream 2?
Viz výše – dneska je in tyhle témata demonstrativně ignorovat.
Vím já? Baterkou sem jim u jednáních nesvítil. Asi k tomu nějaké důvody byly.
„Mám důvody k svým činům, muži římský!“
„A z těch tvých činů vezme, muži syrský, Řím důvody své. „
A? Prostě jsou to jen spekulace.
Jasně, jenom spekulace, ale proč Rusko válčí s Ukrajinou je jasná věc, co? :-P
Pro Sociální demokracii je pozdě. Dlouhodobě se v minulosti rozhodli pro spolupráci s antisocialistickými stranami a dovedlo je to tam kde jsou dnes. Tedy jsou nepotřební a neviditelní. Ať už byl jejich volební výsledek jakkoliv dobrý, vždycky z toho nakonec byla neuspokojivá bramboračka ve spojení s antisocialistickými stranami a zápachem rozkladu z počátku 90. let. Jsou přesné tam, kde antisocialistické strany chtějí tzv. moderni levici mít.
Ke komentáři zdůrazňujícímu vyhýbání se válce – válka by ČR finančně nadlouho zruinovala, nemáme na ni finance a jen tak je mít nebudeme.
„… válka by ČR finančně nadlouho zruinovala“
Nezruinovala. ČR by přestala existovat.
to pak jednoho napada takove kacirska myslenka, jestli by to treba nebylo lepsi
Prepperství je zábava, Fallout taky, ale v reálném životě bych to zkoušet nechtěl.
V českých podmínkách je pořádné prepperství (útěk do lesů, přežití v divočině s tajnými zásobami) nereálné. Jsme v příliš hustě osídlené lokalitě.
Jediná možná varianta je vytvoření venkovské komunity s dostatkem zdrojů pitné vody a pozemku pro výpěstky na strategickém místě, aby šlo ubránit před plenitelskými komunitami z měst…
…coz dneska, kdyz vybusniny umi litat, neni zadna prdel.
tak ja nemyslel preperstvi, spis pripojeni k libovolne okolni zemi, snad krome slovenska :-)
tezko si predstavit neco horsiho nez mame ted … tedy ne ze by cokoli jineho bylo vyhrou. Bohuzel se staty ktere bych si dobrovolne vybral nesousedime. Pak uz jedina cesta by byla treba stat se kolonii Dominikanske republiky nebo treba Monaka.
V rámci geografické polohy (centrální Evropa) je Česká republika pořád jedno z nejlepších míst k životu, pokud uvážím bodrou letoru obyvatel, životní úroveň a hlavně míru osobních svobod, jakkoliv se to může zdát divné ve světle toho neustálého pindání českých občanů.
Slovensko na tom bude v zásadě podobně, Polsko taky.
Jaderný spad by bohužel zasáhl i tu komunitu. Jinak souhlas.
no tak zasáhl, a?
„Moravští Amišové“ etc : o))
Nevím co vše tam pověděli protože jsem u toho brzo usnul ale zkraje to je o téma a i zdebilizovaných, obětech uštvaných konzumentů toho co se nosí a věru nechoďte si do nabídkovny „obuvi pro varianty železné boty mučírny střihu „eu. Nebo to nepřechodíte. Zvu k poslechu.
https://www.svobodny-vysilac.cz/2025-07-10-studio-helen-mirove-nebe-nad-hlavou-komentare-a-politicke-glosy-ceskoslovenskeho-miroveho-fora-11-dil-vladimira-vitova-marek-adam/
A v té největší válce v Evropě je KoZa úplně nevinně, takový nestranný pozorovat, Angličané mají krásný termín „honest broker“.
To ti fakt nedochází, jak je zvrácené budovat údajnou obranu tak, že nejdřív řeknu, kolik peněz dám, a pak pracně vymýšlím, co za o pořídit? K čemu to povede, při nezměněných průmyslových kapacitách? Jenom k tomu, že výrobci navýší ceny.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-poslanci-investovali-do-zbrojarskych-firem-vydelek-u-strnada-102-tisic-281858
USA náš vzor!
Stejně geniálně postupovala současná koalice s letadly. Nejprve prohlásily, že koupí jedině F-35, dokonce i kolik, a pak (údajně) vyjednávala o ceně. Vyjednávací prostor nulový.
Přitom máme zavedené a osvědčené gripeny, které jsou k dispozici teď a ne za 10 let, pokud vůbec….
Kdyby jim opravdu šlo o obranyschopnost, tak nejdřív navýší peníze na výcvik, ostré střelby a pod. (alespoň by si piloti zablbli a třeba by to někoho motivovalo jít k letectvu), pak pořídí druhou letku nejnovější verze a pak mění ta olétaná letadla za nová. Postupně, levněji, funkčněji. Navíc bychom podpořili průmyls ve spojenecké, přátelské zemi.
Doufám, že jsou fialoví voliči na sebe pyšní.
Moje řeč, ale… :-(
JJ.
Jenže to bychom neudělali GESTO. Gdyš se dělá gesto loajality, je zbytečné přicházet s praktickými argumenty, rozhodování běží po úplně jiné linii.
Taky je možné, že nepočítali s tím, že budou u moci, a pak už z toho nemohli couvnout, protože jejich zahraniční nadřízení to vzali doslova.
Jenom jeden malý dotaz, proč ty „zavedené a osvědčené gripeny, které jsou k dispozici teď“ nekoupil v Evropě vůbec nikdo? Má je ve výzbroji samozřejmě Švédsko, to by těžko šlo jinak, ale co dál? My a Maďarsko je máme pronajaté a Angličané zkoušeli jeden kus. Žádný nákup není ani na obzoru, možná něco v jižní Americe, ale Evropa je jedna velká nula. Že by to až tak skvělé letadlo nebylo?
Velmoci si vyvíjejí a vyrábí letadla samy, a kromě toho jsou tyhle nákupy zatíženy takovou mírou korupce a nátlaku, že věcného rozhodování zbylo pomálu.
PR vítězí nad realitou.
@ JZ
Nejde jen o PR, ale taky o poměrně nevybíravý tlak. Prodej letadel je obrovský kšeft, zvláště těch hodně předražených. A samozřejmě taky mechanismus, jak kontrolovat zemi, která je koupí.
Ale je to správný dotaz. Neumím odpovědět. I když za posledních dvacet let jsem viděl tolik zběsilé iracionality u nás i v zahraničí, že už mne máloco překvapí.
Evropa má v téhle kategorii Typhoon, Francouzi Rafale, Švýcaři a Finové nakoupili v USA. Zbývají jenom ty okrajové země jako je právě ČR nebo Maďarsko.
vanthomas:
„… gripeny, které jsou k dispozici teď“ nekoupil v Evropě vůbec nikdo?“
– – –
Krom jihoamerických zemí a Maďarska je má již řadu let JAR a Thajsko. V Rakousku měli kdysi SAAB J-35, proto o nich úvahy, nyní mají Eurofighter.
Pro ČR je JAS-39 vhodný už kvůli malým nárokům na infrastrukturu. Bohužel, jde se jinou cestou – objednám je zcela nevhodný F-35. Neseš na tom podíl viny…
POkud už by někdo nechtěl Gripeny, pořád tu jsou F-16, které objednalo např. Slovensko a které jsou mnohem levnější než F-35. A jsou americké, takže tribut by byl odveden.
vanthomas 19.7.2025 v 22:55
Že by Švédsko nemělo dostatečně dlouhou páku?
A nakonec, proč v Evropě Gripeny kupovat?
Přiletí s nimi Češi a náš vzdušný prostor před Ruskem ohlídají, přece.
vanthomas 19.7.2025 v 22:55
Podle zpráv o způsobu provozování F-35 usuzuji, že v jejich případě lze hovořit také o pronájmu, a to v tí nejnevýhodnější podobě.
On je ten španělský přístup sice vyčuraný, ale realistický. Rusko, jak vidno, má co dělat s Ukrajinou a jestliže při zachování stejné rozpínavosti dojde do ČR za 100 let, do Španělska za půl tisíciletí. (panikářské představy o zničení Evropy Ruskem jsou úplné bludy)
Obojí je z politického hlediska věčnost a tudíž levice snadno vymění obranyschopnost za dárečky pro socky, protože její voliči nedohlédnou negativ nárůstu moci Ruska, s Rusem se nepotkají a nakonec mu ve skrytu duše fandí, protože Svaz byl přece dycky proti kapitalistům. To, že v Rusku i Číně funguje volnější kapitalismus než v EU (pokud se nepletete straně a vládě do jejích plánů), je zcela mimo jejich rozlišovací schopnost.
Morální apely fungovat nebudou a vlastenectví se spíš rusofilně zprofanovalo a evropských vlastenců je zatím pramálo. Člověk by řekl, není divu.
Straseni lidi ma fury prednosti:
– je to paradni PR pro drzitele zbrojarskych akcii
– lidi neresi domaci ekonomicke problemy a debilni vladu
– dari se tise prosazovat zajmy Brusele, Aspenu, Bilderbergu, BlackRocku a dalsich
– lidi si nechaji vic hrabat do kapes
ca před 20 lety někdo (politik, analytik, vědátor…už nevím) říkal, že s pádem železné opony na západě padla vůle nechat se bez keců nehorázně holit na daních ve stylu „vy plaťte a my vás ochráníme před rusákem“. tehdy jsem tomu moc váhu nepřikládal, ale je to pravda. a máme to tu zase. bohužel na lidstvo funguje furt dokola to samé, jen se inovují prostředky
No jasne, platba vypalneho je stara, jako lidstvo samo a jeho osvojeni ohne. Jak rikas – jen se inovuji prostredky. Kdyz Zid dela genocidu v Gaze, je to ok. Kdyz Rusak dela genocidu na UA, je to spatne. Kdyz USA delaji genocidu v Afganu, je to ok. Kdyz Asad dela genocidu v Syrii, je to spatne. Kdyz chce vypalne statni urednik, je to ok. Kdyz chce vypalne mistni mafian, je to spatne.
Dovolim si jeden priklad. V jednom nejmenovanem ceskem meste je ruska mafie. Kazdej z mistnich rekne ‚jo, ja pro ne obcas neco delam, vzdycky platej v terminu a v plne vysi‘. Jakmile se delala nejaka verejne prospesna stavba, rusaci tam poslali bud matros, nebo lidi, nebo prispeli nejakejma prachama. Nikde nestoji zadne podnikatelske baroko, bydli sice v drahych, ale pomerne nenapadnych domech. Kdyz nejakej mistni nemohl neco zaridit na stavebnim urade, sel za Rusakem. Rusak pomohl. Rusandy s deckama jsem potkaval ve skolce a na hristich. Zadne damy v cernych mercedesech, ale nenapadna, byt draha auta. Zenske na pohodu, pokecali s kazdym, kdo si pokecat chtel.
Ta parta Rusu je pro mistni urcite snesitelnejsi, nez urednici ceskeho statu. A verim tomu, ze kdyby dane, co tecou do statu, tekly teto parte, tak bude umet podstatne lip hospodarit. A ze si nakrade? A to lidi na statni cecku taky!
Jj, Vetinari to v Ankh-Morporku taky vymyslel dobře. Koupíš si od cechu zlodějů permici na rok a máš klid, vy/okradený nebudeš. A pokud by se náhodou objevil nelicencovaný zloděj, vyřídí si to s ním cech rychle a tvrdě. Jo, odstranit ty přebytečné mezistupně má něco do sebe.
Fakt jsi to psal ty?
– výroba zbraní je podnikání jako každé jiné a zrovna v ČR má velkou tradici, kterou je záhodno podporovat
– levice chce hrabat do kapes ještě mnohem víc
– Aspen? Bilderberg? (facepalm)
Snad jen s tou debilní vládou lze souhlasit, ale když vidím na obzoru Bureše, neřku-li Maláčovou… :-)
Vyroba zbrani je podnikani jako kazde jine, ano, zavisle na poptavce. Adamcovu vladu polozila, mimo jine, vyroba zbrani na sklad. A copa je nejlepsi spotrebou zbrani?
Samozrejme, ze levice hrabe do kapes jeste vic. Je to princip jejiho financovani. Vsak tu take levici mame u koryt temer osmdesat let.
Pro koho je valka na UA dar z nebes, je jasne videt. Vcetne Aspenu, Bilderbergu, atd… tihle sibri k podnikani potrebuji, aby se skatulata hejbaly. To nejhorsi, co pro ne muze nastat je, klidna voda v rybnicku. To se pak tezko delaji xefty, vyplachujou lidem mozky, atd. Nevim, co te na tom preqapuje.
Mmchdm, ja osobne nevidim ve valce na UA nic ani pravicoveho, ani levicoveho, to je smes uplne jinych zajmu.
Ze zbraňového olympu se moc neoblíznete, naopak a ani je zatím nenapadlo vytáhnout „krakeny, naštěstí.
Poznámka pod čarou a odkaz.
Kurušetram, bitva vedená nejen psychotropními, zvukovými, pulzními, jadernými zbraněmi, ale i hrůznými sedmero zbraněmi Šebettu. Bitva Panduovců a Kuruovců nepochybně byla vyvrcholením strážné a celé věky trvající války s parazitujícími entitami Vědoucích (Daémonů). Války, do které je nutné započítat i Rama jánu, či zničení Hyperboreje. Závěrečná bitva na Kurském poli (Kuru Šetra), vedena dodnes nesouměřitelnými zbraněmi, byl vlastně zdánlivě závěrečnou bitvou, která měla ukončit celá tisíciletí válečných střetů, vedených v celém v pásmu života této planety. Bitva v níž přišlo o život 1 miliarda 860 milionů lidských bytostí. Bitva na Kurušetram je datována rokem 3 140 př. n. l. (Indie, viz epos Mahábhhárata). S katastrofálním následky, které dospěly během necelých 40 let do věku kali jugy Stalo se tak 13. února roku 3 102 let př. n. l. Právě tehdy, podle nejvyšší indické kasty brahmanů (mimochodem nositelů Y_chromozómu Hs R1a Arij slovanský – zde kastovní „anáryajužtam“, jinak ve smyslu orátaj, orjan, oráč, ori či chcete-li deméter. Se vší pravděpodobností byl Arjuna, starým otcem Ori, Arij Jarunou, jehož jeden ze synů Šček, byl praotcem kmene Čechů.), nastalo černé období Kali Juga. Kalný, či temný věk lží, podvodů, úplatků zlatými padáky, gangů s korupčními velkohnízdy, či podivnými organizacemi propagujícími fašistické válečné zločiny, humanitární bombardování a šílenosti světa asociálních křečí.
https://smit.wz.cz/zrcadlo/view.php?cisloclanku=2016050001
A za 15let- pokud to tak pude dál, budem v takový píči, že je jedno, zda pak budeme kolonií RF nebo DE, né tak za 100let…
http://www.youtube.com/watch?v=fBYVlFXsEME&list=RDNxFE5YOErcg&index=6
Frakcionářům navzdory, společně vzhůru k míru a socialismu..
Ehm, to sudruh opisuje sucasny zvaz europskych socialistickych republik? A neviem, co ma proti korporatnemu socializmu v tretej risi, ked stvrta risa v nom uspesne pokracuje a na vyssej technickej urovni!
AD cool 16.7.2025 v 10:23
Vidím, že je tady jeden expert vedle druhého. Cituji „…Bitva v níž přišlo o život 1 miliarda 860 milionů lidských bytostí… …je datována rokem 3 140 př. n. l… “ Ve skutečnosti v té době byla celková světová populace okolo 20 milionů(!) jedinců viz např. https://magazin.gnosis.cz/lidska-populace/ ). Jinými slovy uvádíš, že ztráty v bitvě byly téměř 100x(!) vyšší, než byla tehdy celková populace lidí na zemi. Gratuluji ke znalostem a aplikaci kritického myšlení.
cool je AIbot.
Ale hned jedeš mou terminologii opičáku, viz že u raketýringu mi chybí lidové označení výpalné v souvislosti „kartágo hoří. Nebo co „nasosneš přežvejkaný vyplivneš automatone.
https://www.slovnik-cizich-slov.net/racketeering-raketyring/
A to je fajn, že tu hovořis o aplikaci kritického myšlení a přitom reaguješ na zjevný blábol nějakého porouchaného ÍÁ. :D
Dei sy prášek vošouste. :-)
https://fastshare.cloud/787a899495f24b5f9e3081d4d829c476c86b99fa117ef3a934a021a3ab7d405659eb651ce07039f7ee9dcc6ccd4bd605f0d138c0d71dba49cc43cbfe94ab1507fc94de9f
Můžete dát se serveru ale je to slovensky.
Asi tak… :-)
http://www.youtube.com/watch?v=vL9u8h6OX9g&list=RDa1iYCmr0PmI&index=2
Ty věříš tomu co ti dají v dějepisu vítězové? No tak potom se střečkujícím nedivím.
https://odysee.com/@PosloveBudoucnosti-ZlatyVek:c/KOMPAS-65—A-proč-by-to-dělali_-_-1_-část—14_7_2025:2
jak to viš?
Už tady ten zmrd zase onanuje? :-P
i EuroFašistická onuce musí plnit plán a platit složenky
No dobre, ale tady ze sebe dela blbce zadara. Aspon troska sebeucty by neskodila.
placenej erárem, tedy i z daní od těch nejchudších
Taky bych řekl. Tak blbej zadarmo nikdo být nemůže. ;-)