Bubny v hlavě - zpět na článek

Počet komentářů: 287

  1. Nejhorsi na tom je, ze nicit sochy Jezise coby „symbol bile nadrazenosti“ je dvojity nesmysl. V nasich koncinach je sice obvykle zobrazovat ho jako blond arijce, to ale nema s realitou nic spolecneho. Pokud Jezis skutecne existoval, tak se narodil v dnesni Palestine, takze to byl cmoud jako vysity. Vlastne se da cekat, ze typove se podobal spis Usamu bin Ladinovi nez dnesnimu arijskemu predobrazu. Jenze… tohle nevysvetlite ani katolikum (osobne jsem to zkousel), natoz hysterickemu davu, ktery se chce svezt na aktualni BLM vlne. :-/

    1. King je o něco méně vypatlaný než většina ostatních black floyd fans. A de facto útočí právě na ten fakt, že byl Ježíš (je fuk jestli reál nebo legenda) „východňár“ a rasistické je jeho znázorňování jako „white European“.
      https://www.foxnews.com/politics/shaun-king-controversies

      1. Jako všechny ostatní typy komunistů útočí na křesťanství, protože je to jeden z pilířů civilizace, kterou oni považují za nepřítele a chtějí ji zničit. Tady to nemá s nábozěstvím co dělat. Je to starej dobrej zkurvenej třídní boj.

        1. Už jsou tady zase.

    2. Jako blond arijce ho není obvyklé zobrazovat v žádných končinách. Skoro na všech obrazech má hnědý vlasy. A o tom jak to tehdy vypadalo v Palestině, to je otázka. Ono i v Egyptě byli lidé v podstatě bílí, než tam přitáhli arabáči a později nějaká osmanská verbež nebo co to bylo.

      1. To je hlavně úplně fuk. Biblický Ježíš byl synem boha a jako takový mohl mít barvu jako emzák od Alzy. Bible se o jeho barvě, pokud vím nikde nezmiňuje. U Marie, a dalším Ježíšově blízkém okolí, už zobrazení bude etničtější a k diskusi. Ostatní svatí byli vesměs Evropani, i černoši mají svoje svaté a ti se tmaví zobrazují.

        1. Já reagoval na tvrzení, že je v našich končinách zobrazován jako blonďatý árijec. Což není pravda. Zbytek je mi celkem šumák.

          1. Řek bych že zrovna to je jestli byl zobrazován jako „blond áriec“ (což někdy byl), nebo jako „hnědovlasý“ (což byl asi častěji) je v otázce „nicit sochy Jezise coby symbol bile nadrazenosti“ asi celkem jedno.

        2. Byl to Žid a blizkovychodni Židi jsou snědí. V podstatě jsou skoro stejní jako Arabáči. Ostatně, oboji to jsou semiti.

          1. Čistě technicky biblický Ježíš byl synem boha. Vy víte jakou má křesťanský Bůh barvu?

            1. Vzhledem k tomu ze stvořil Židy k obrazu svemu, tak snedou :) To az ta odpadla zidovska sekta krestanu zacala brat kazdyho kdo projevil ochotu nechat si polejt hlavu vodou.

              1. A pokud bysme to stvoreni lidstva meli vztáhnout na vely lidstvo, tak ve svetle ne az tak modernich antropologickych poznatku byl IHVH cernej jak bota.

                1. Chybi tam smajlik na konci

              2. To jsou jenom nepodložené spekulace, pokud vím tak k obrazu svému stvořil „Člověka“ – tohle začít rozebírat tak budeme za rasisty největší :)
                Je to ale celkem prdel snažit se používat nějaké racionální argumenty na tak abstraktní objekty jako je „bůh“, „syn boží“ a to nemluvím o tom „národě vyvoleném“.

                1. To je jasny. Na druhou stranu je pomerne paradoxni ze dnes ma krestanstvi největší oporu v „barevnych“ zemich, predevsim v latinské Americe (ale i v Africe), takže prumerny křesťan se tomu ikonickemu Ježíši moc nepodobá :)
                  Pokud bysme vzali Ježíše tak jak se na nej dívá Islám, tedy jako na vyznamneho leč Mohammedem prekonaneho proroka, tak to rabbi Ješua byl jasnej čmoud :)

                2. Netuším, jak přesně to „k obraz svému“ vyznívá v originále…
                  Sám bych to ale chápal ve smyslu „podle vlastního projektu“…
                  A výsledek bych hodnotil polsky: „To sie mi podoba“…

                  1. Celebrate, not celibate :) opisovani je svine…

            2. Pokud byl Ježíš synem Boha, pak rozhodně ne křesťanského. Křesťanství založil až Ježíš:“Ty jsi Petr, tak běž, a na támhleté skále mi postav kostel, neboli církev!“(Verze známého Ježíšova výroku podle Roarka Bradforda.)

        3. „Biblický Ježíš byl synem boha a jako takový mohl mít barvu jako emzák od Alzy.“

          Nejspíš ne; Vzhledem k tomu, že se nad Ježíšovým vzhledem v Bibli nikdo nijak výrazně nepozastavoval, dá se předpokládat, že mezi ostatními nevyčníval.

          Nějakou zásadní odlišnost by určitě někdo zmínil.

          1. „mohl“ a „měl“ je podstatný rozdíl. Taky mohl Bůh zařídit, že jeho zelenou barvu nikdo neviděl, že :)

          2. Ostatne, kdyby se typickym snedym Židum Josefovi a Marii narodil cernousek, Irčounek nebo blonďáček, tak by to nejspíš Josef nerozchodil a Marii chte nechte zapudil a komunita by ji jako zjevnou cizoznici obratem ukamenovala. Kdepak, Jezisek byl zcela standardni a vzhledove ničím nevybocujici Žid sve doby a mista.

            1. Cizoloznici.
              (Ježíš: „Hoď kamenem kdož jsi bez vinny.“
              Prásk, rána, cizoloznice se kaci s rozrazenou lebkou…
              Ježíš: „Ale, notak, mami“

            2. Jste opět příliš racionální. Tady se pohybujete ve světě mluvících hadů! :)

              1. Ale ten trik s vodou a vinem by se siknul, ne ze ne. I kdyz, jestli to bylo nejaky chateau de carton…

      2. Tim ze byli v egypte bili bych si nebyl jisty. Bila pokozka je pry mutace stara cca 4 tisice let.

        Egyptska civilizace byla starsi.

    3. „Jenze… tohle nevysvetlite ani katolikum (osobne jsem to zkousel)“

      V první řadě si uvědomte, že vysvětlujete lidem, kteří si racionalizovali sochy a obrazy Ježíše, svatých atd. ačkoliv mezi nejdůležitější pravidla jejich víry patří zákaz zobrazit Boha a zákaz stavět nebo uctívat modly.

      Takže s detaily jako vysvětlovat historickou podobu Ježíše těžko pochodíte.

      1. Ježíš neni bůh. A svatí už vůbec ne.

        1. Ježíš jako součást svatý Trojice samozřejmě Bůh je.

        2. S tím, že Ježíš není bůh by většina křesťanů asi nesouhlasila, ale pro aktuální debatu na tom vůbec nezáleží.

          Bible zakazuje jakékoliv modly, ať zpodobňující Boha nebo cokoliv jiného.

      2. Symbol. Jinak vypadá na každém kříži i obraze, stejně tak v každém vydání Bible.
        Moje babička z matčiny strany, by s Tebou vyběhla, že by ses zastavil až u kostela :D

        1. Jistěže symbol, ale to nemá vliv na to, co jsem psal.

          Že by se mnou spousta katolíků vyběhla je fakt, ale však já právě psal, že nemá smysl se s nimi o tom hádat :-)

      3. O žiadnom zákaze zobrazovať Boha v kresťanstve neviem. A s tým, ako konkrétne vyzeral Ježiš, sa zaoberá veľa všelijakých kresťanských mudrcov. Rekonštruujú podľa turínskeho plátna a čo ja viem podľa čoho.

        1. O Desateru přikázání jste slyšel? :-)

          „Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit.“
          (Shodné v obou výčtech Desatera v Bibli, tj. Exodus 20 a Deuteronomium 5).

          1. Dyk jo. Modlíme se U soch a obrazů, ne K sochám a obrazům.

            1. Pravda je, ze lidovej katolicismus a jeho uctivani svetcu uz ma k pohanstvi dost blízko (jdu se pomodlit ke svatej Terezičce), i kdyz samotnej institut svatoreceni je v tomto ohledu cajk.

    4. Pánové, máte v tom hokej. Je známo že ježíš byl stovky milionů let stará pandimenzionální multibytost pocházející někde od Arctura.
      Otázkou je, co dělal zde na zemi. Fakt je že Arcturus je hvězda podobných charakteristik a teploty jako naše slunce, tak si tu mohl připadat jako doma. A když viděl ten bordel a tu řež, co tehdá panovala na středním východě, tak mu asi nedalo aby v tom neudělal trochu pořádek.

      Všimněte si ale jedné zvláštní věci. Kdejaký hajzl a masový vrah v lidské historii od starověku až po Hitlera se oháněl bohem co je údajně na jeho straně a na straně těch co vraždí s ním a ne proti němu.
      Ovšem nikdo nikdy se netroufl vzít do huby Ježíše s tím, že je na jeho straně v jeho posvátném poslání spočívajícím v mordováním nějakého okolního národa.

      1. Führer se oháněl Prozřetelností, to bylo přeci jen něco jiného.

        To ruský car byl pevnější v kramflecích. Jedno z mnoha povstání potlačoval se slovy: „S námi je Bůh, pochopte to, národové, a pokořte se…“

  2. Pozor s „antirasismem“. Jediný skutečný antirasismus je „color blind“, tzn. „je mi úplně fuk, jakou máš barvu, hodnotím co umíš a děláš.“

    Jenže americká progresivní levice se už před lety vytasila s pojmem „colorblind racism“, kde říká, že pokud je někdo antirasista který odmítá rozlišování mezi rasami, který odmítá diskriminaci… Tak to je ten nejhorší druh rasisty!

    Protože jediný povolený rasismus je „pozitivní diskriminace“. Protože bílí jsou „privilegovaní“ a to musí být „napraveno“.

    Jak pořád říkám a zde zopakuji: nejedná se o nic jiného, než tisící opakování marxistické myšlenky jen v jiných kulisách. Marxismus hlásá, že neexistuje jedinec, pouze třídy – a to vždy třída utlačující (privilegovaná) a třída utlačovaná (vykořisťovaná) – a že utlačující třídu je nutné násilnou revolucí porazit, ponížit, utlačovat a zcela existenčně zlikvidovat.

    Současný západní progresivismus pouze do role „utlačující třídy“ napasoval všechny bělochy, se kterými má být propříště naloženo přesně stejně, jako soudruzi staří marxisté naložili s „buržoasní třídou“ ve 20. až 50. letech.

    1. Jan Mrcasik 28.6.2020 23.21

      Prosím vás, mohl byste uvést, kde Karel Marx, či někdo jiný z marxistů, hlásal, že neexistuje jedinec, pouze třídy?
      Děkuji.

      Bedřich Engels napsal pojednání o původu rodiny, soukromého vlastnictví a státu – pokud tedy „marxismus hlásá“ existenci rodiny, považuji to za rozpor s vaším „pouze třídy“ zcela zásadní.

      K problematice si dovolím citovat:
      Marxova teorie tříd a třídního boje jako součást jeho obecné koncepce dějin předpokládá určité teoretické a metodologické základní principy a zároveň tyto principy lidské, společenskohistorické aktivity doplňuje a konkretizuje.
      V Marxově pojetí přestaly být třídy statickou daností od přírody, boha či prozřetelnosti nebo vnějšími poměry a okolnostmi předurčenou formou života lidí.
      V třídách a jejich střetnutích byl objeven subjekt rozporného pohybu civilizace a vznik tříd byl vysvětlen v souvislosti s živelnou ekonomickou činností lidí. Lidé svou živelnou, nezáměrnou ekonomickou, pracovně výrobní činností vyvolali procesy, jež vedly na určitém stupni vývoje nutně ke konstituování tříd, které pak zpětně ovlivnily a předurčily jejich činnost a tvorbu dějin v období civilizace.
      Pochopení souvislosti existence tříd s určitými historickými fázemi vývoje výroby a práce vytvořilo předpoklad pro pochopení historické nutnosti a podmíněnosti tříd i pro jejich vědeckou kritiku.

      Podle Lenina, můžeme-li ho považovat za prvek množiny „marxismus hlásá“: „Třídy jsou velké skupiny lidí, které se navzájem liší svým místem v historicky určitém systému společenské výroby, svým poměrem k výrobním prostředkům, svou úlohou ve společenské organizaci práce a tudíž i způsoby nabývání a velikostí onoho společenského bohatství, kterým disponují. Třídy jsou takové skupiny lidí, z nichž jedna si může přisvojovat práci druhé, neboť zaujímá rozdílné místo v určité soustavě společenského hospodářství“.

      Zdroj: https://encyklopedie.soc.cas.cz/w/T%C5%99%C3%ADdy_a_t%C5%99%C3%ADdn%C3%AD_boj_(MSgS)

      Na závěr bych si dovolil podotknout, že pro společensko-ekonomickou teorii popisující celý svět je nutno měřítko jedince velmi brzy opustit.

      1. Hm, no, já vám nevím, ale z toho, co sám píšete, v podstatě zcela zřetelně vyplývá, že jedinec v Marxově pojetí neexistuje a živelným vývojem se z lidí stávají třídy s různými zájmy, většinou zcela protikladnými. Vy to snad chápete nějak jinak, nebo kde psal Marx o nějakých konkrétních jednotlivcích, či osobní svobodě nějakého jednotlivce?

        1. Cituji:“Hm, no, já vám nevím,“ a s vaším tvrzením souhlasím.

          Pokud se nedokážete orientovat ve vícevětém textu, vyjímám a poukazuji:“Na závěr bych si dovolil podotknout, že pro společensko-ekonomickou teorii popisující celý svět je nutno měřítko jedince velmi brzy opustit.“

          K tématu:

          „Do aktuálního boje o politickou svobodu se Marx tehdy včlenil požadavkem, aby byla zrušena cenzura a zajištěna plná svoboda tisku. Tento požadavek, který v Německu od r. 1819 více nebo méně důsledně vznášeli liberálové a demokraté, byl víc než jen požadavkem speciálního, pro redaktora „Rýnských novin“ důležitého práva. Tento požadavek zastupoval celý katalog politických základních práv.“
          a:
          „Marx nenapsal žádnou knihu o státu nebo o revoluci nebo o straně a strategii dělnického hnutí. Jeho hlavním zájmem bylo dokončit jeho životní dílo o politické ekonomii kapitalismu.“
          (Willy Brandt, 4.5.1977)

          Na závěr si dovolím upozornit vás, že:“…hlásá, že neexistuje jedinec, pouze třídy“ nelze potvrdit, cituji:“…kde psal Marx o nějakých konkrétních jednotlivcích, či osobní svobodě nějakého jednotlivce?“

          1. Byl to zkurvenej komouš, jeho ideologie je stejně zrůdná jako ta Hitlerova a jeho obdivovatelům já seru do huby.

            1. Děkuji.
              Věcný a podložený příspěvek je v diskusích vzácný.

              1. Já vim. Za to těch, který popíšou půl stránky vo hovně je bohužel hodně.

            2. Jasně. A Hus byl zkurvenej husita.

              1. To ne. Ale pro svou věc byl zapálenej.

                1. Pánové, nechci kafrat do vaší podnětné diskuse, ale ti husiti byli ve své době fakt masakr. Evropa se jich bála jako čert kříže a je skutečností, že na dobytých územích se husiti chovali plusmínus jako Islámský stát. Asi bych neříkal, že Hus byl zkurvenej husita, ty patřičný grády tomu dodal teprve Žižka, původní profesí loupežník. (Co naplat, že byl stratég a vymyslel vozovou hradbu, tehdejší Evropa ho regulérně považovala za teroristu, žeáno.)

                  1. V té době bylo „lapkovství“ regulérním způsobem přivýdělku nižší šlechty. Pokud to bylo v únosné míře, tak na úrovni mýtného bez zbytečných mrtvol, panovník to toleroval.
                    Žižka holt získal enormní bojové prostředky.

                    1. On byl Žižka (pokud to nebyl jiny Žižka) podle vseho opovědník. Coz melo svou právní formu a nejednalo se o lapkovstvi. Neco jako pirat vs korzar.

                    2. Zajímavý statut:

                      Za „odpovědníka“ byl považován ten, který někomu vypověděl nepřátelství
                      v takzvaném „odpovědním listu“.
                      53 Po doručení listu bylo nutné vyčkat tří dnů, až
                      po jejich uplynutí mohl zaútočit na svého protivníka i se svými poddanými, ať mu
                      bylo odpovězeno či nikoli.54 V případě, že nebyl list odeslán nebo nebyla doba tří
                      dnů dodržena, byl tento člověk zbaven cti a označen za zemského škůdce.55 Tento
                      systém legitimně fungoval v dobách, kdy se na území odehrávaly války a zemské
                      soudy neměly čas ani možnost řešit konflikty jednotlivých stran (jednalo se
                      především o nižší šlechtu).56 V době míru se však vyhlášení nepřátelství považovalo
                      za nezákonné a mohlo být stíháno.57 Opověď nepřátelství bylo možné vyhlásit nejen
                      osobě, ale také městu, zemi a králi.58 Ve všech krajích se „opovědníci“ ohlašovali
                      krajskými hejtmany, popřípadě místodržícím krále, aby byli co nejdříve dopadeni.

                      https://theses.cz/id/gswv4h/ZEM_T__K_DCI_NA_PO_TKU_RANHO_NOVOV_KU.txt

                    3. Středověký právo je prostě… jiný :)

                  2. Rád bych jen upozornil, ze chovani husitskych vojsk bylo v tech dobach zcela standardni a „krizacka“ vojaku se chovala zcela stejne. Jediny rozdil byl v tom, ze v jinych konfliktech mezi krestanskymi zememi vojska obvykle (ale ne vzdy) setrila sakralni stavby a jejich osazenstvo. Coz se netykalo boje s jinoverci, kde pohanske modlitebny nešanoval nikdo. Vzhledem k nabozenskemu aspektu husitskych valek bylo i plnění kostelu jinych konfesi zcela standardni. Ani papezenci se pred kacirskymi modlitebnami neostychali a kacire hubili ohnem i mečem stejne jako husite papezence.
                    Idylicka predstava o stredovekych valkach jako o mistne omezených konfliktech ozbrojencu, nijak s3 nedotykajici civilniho obyvatelstva je buhapusty nesmysl, spise donebevolajici vrdlouháni. Loupily, vrazdily, plenily a znasilnovaly vsechny strany nezavisle na tom, na cim uzemi se zrovna nalezaly.

                    1. Plenění. A par dalsich preklepu a nedoklepu.

                    2. No, ony se ty kostely dost často plnily odpůrci a pak byly zapáleny.

                    3. Kostel blbe hori. Lepsi jsou stodoly.

                    4. Když se to obloží slámou a dřevem…

                  3. Ano. Ale těžko vinit Husa z toho, co prováděli husiti. Andrej Hlinka taky nevelel Hlinkovým gardám a Marx nelifroval lidi do gulagu.

                  4. Ono je také třeba říci, co to bylo za dobu kolem Husa.

                    Někdy v té době katolická církev úspěšně a komoušsky násilně vnutila rekatolizaci. Chovala se jako islámský stát. Vítězně si chrochtala nad porobeným územím.

                    Arcibiskupem se stala tehdejší verze Halíka, jakýsi Zajíc, který nebyl ani pokřtěn – prostě si to místo koupil za prachy. Je jasné, že všem bylo jasné, jak je to s jeho zbožností a nástupem do místa, tak se Zajíc mstil.

                    Zajíc zajistil prokletí Čechů u papeže (mimochodem katolíci tehdy už byli tak zkurvení mocí, která se jim povedla, že měli vícepapežství). A také zajistil, že Češi jako kacířský národ měl být zgenocidován.

                    Není vcelku divu, že nastoupil odpor.

    2. Tak to Vam pekne dakujem. Uz som zaradeny medzi najhorsich, budem to musiet stravit, aj s ranajkami. Ked sa nad tym tak zamyslam, je vobec dovolene nediskriminovat? Lebo nediskriminaciou vlastne diskriminaciu popieram…

      1. Buďte v klidu. Jste-li bílý, pak jste jistě rasista, diskriminujete … a nesete dědičný hřích ze kterého Vás nevykoupí ani líbání nohou černochům.

  3. Na to je zapotrebi se o amiky chvilku zajimat. Oni tam maji hromadu nevyresenych pruseru, protoze se pred nimi dlouhodobe zaviraly oci a pak to bouchlo. Takhle jim tam cas od casu bouchne rasova otazka, protoze rasismus tam samozrejme porad je(tim myslim systemovy). A protoze se o spouste veci nesmi verejne bavit, obzvlast pokud mas spatnou barvu… no tak se to nevyresi, no. Tady nezbyva, nez to akceptovat a byt opatrny na chvili, kdy se to budou snazit importovat k nam.

    Rasisticke jsou tam obe strany, ale kazda svym vlastnim zpusobem. A rasisticke jsou staty vicemene vsechny, jenom nektere na to jdou „od lesa“ a jine na to jdou primo.

    Nicmene je snaha to resit, ale bez pojmenovani problemu a jeho analyzy se problem samozrejme nevyresi. Coz je, a urcite uz jsem to sem psal nekolikrat, typicke pro americany. Ke studiu doporucuji War on Drugs a No Child Left Behind. Obe iniciativy problemy nevyresily, spise je prohloubily, vyrobily nove problemy. Protoze proc neco dlouze analyzovat, vedecky diskutovat, kdyz muzeme navrhnout reseni, dat mu libive jmeno a pak se placat po zadech, jak jsme to skvele zvladli.

    1. Pokud jsem to dobre postrehl, tak vlastne nejvic na rasismus poukazuji prave v USA.

      Copa by se asi stalo, kdyby tam nekomu bouchly nervy a prohlasil „jo, jsme rasisti, proste tenhle cernej ksindl bud bude slapat brazdu, nebo pujde pod drn a vy vsichni se treba poserte“? Udelala by Evropa sankce? Cinani? Rusko? Ne? Tak proc to nekdo nerekne?

      1. Neboj, k tomu se dojde.
        Až ekonomický škody začnou dosahovat výšek, nad kterými nepůjde mávnout rukou, zítra to nechat znovu zasklít, pojišťovna proplatí zbytek a hotovo – tak ono to přijde.
        Je tam ale zádrhel. Ta země není v mnoha aspektech „normální“ už teď.
        Někdo to třeba řekne a bude i vlivný – jenomže Amerika. Sesypou se na něj, jako vosy na bonbón sami přiblblí Američani. Tam je všecko jinak a většinou úplně naopak, než ve zbytku světa, takže to klidně může dopadnout takhle.
        Ve které jiné zemi, se kdysi právem sebevědomá, výkonná bílá majorita začne sama od sebe, doslova plazit před černou, flákající se minoritou?? To jde jen v Americe…
        Ale třeba překvapí.

        1. Jen v Americe?

          To jsem netušil, že třeba Německo, Velká Británie, Irsko, Francie, Španělsko, Švédsko, nebo i Rhodesie či JAR jsou z Ameriky.

          1. No JAR je taková poněkud rozpolcená. Sice tam bělochům omezili práva a ti se uzavřeli v enklávách s ostnatným drátem a strážema, na druhé straně jak ty stráže, tak tamní bezpečnostní složky (z velké části bílý mimochodem, pže tolik schopnejch negrů tam prostě není :D) neváhají negerský kriminálníky (bílej kriminálník je docela vzácnej úkaz, naopak spousta negrů nic jinýho než dělat nájezdníky eště ani po pár miléniích neumí) klidně rozstřílet na ulici na sračky, tam se na nějaký zacházení v rukavičkách nehraje.

            1. Afrikánský profesor, na otázku, jak to tam mají s kriminalitou, prý odpověděl, že s sebou vozí „long rifle, shoot-shoot bang-bang“.

            2. Zrovna tento. Vůbec netuší, že prostě nemůže ošukat všecko, co potká. Krade spoluvězňům jídlo, sere do kouta a po dozorcích háže hovnama.

              1. Takovejmhle bych dal deset let s podmínkou ze si je odsedej v base u nich doma. Pro našince je nas kriminal neprijemnost a opruz, ale pro takovýhleho privandrovalyho kripla je to dovolena al-inclusive. Na svobodě by se mel hůř.

                1. Vlad III., ten by si věděl rady.

              2. A presne preto sa treba branit tomu, aby sa sem vobec dostali. Mame znasilnene dievca a chudacika s dusevnou poruchou. Luto je mi dievcata ale tohoto dilina nie. Kamenolom a zverejnit na internete aby ich presla chut sem vobec pachnut.

                1. Nemůžeme zabránit tomu, aby se sem dostali, když jsme se podpisem Lisabonské úmluvy sami dobrovolně vzdali práva rozhodovat o migraci do ČR.

                  Přesně stejně, jako se teď podpisem „New Generation EU“, resp. „záchranného balíčku“ sami dobrovolně vzdáváme práva rozhodovat o svém průmyslu a daních a namísto toho dovolíme EU, aby zdanila až k likvidaci všechny „zdroje CO2“.

                  Jinak řečeno: dokud nebude řešena příčina = EU, jakékoli kecy o „třeba se bránit“ jsou a zůstanou jen v rovině keců.

                  1. Lisabon je zdrojom velkeho rozcarovania a nie iba mna. Ja som hlasoval za vstup do EU ale nie za takychto podmienok a momentalne sa skor priklanam k odchodu pretoze pokus o akukolvek reformu podla mna dopadne presne ako Gorbiho perestrojka. Na hovno. A to si pozrite co sme si na Slovensku zvolili, to je taka banda zlodejov a poturcencov ze az.

                    1. Já jsem hlasoval proti vstupu do EU, protože jsem přesně věděl, jak to dopadne.

                      Lisabon byl jenom začátek.

                      Teď už EU začíná vybírat daně od států na „New Green Deal“, tedy na spláchnutí do WC a živení parazitů z neziskovek. A zároveň se Brusel začíná zadlužovat s tím, že za dluhy ručí všechny státy EU. Jinak řečeno, začíná jednat jako Spojené státy Evropské nejen v Lisabonském duchu, ale už to vzneslo i na vyšší level.

                2. „… treba branit tomu, aby sa sem vobec dostali…“
                  – – –
                  Ano. Proto jsem kontra-migra, antisluníčkář.
                  A je dobré vědět, kdo tady demonstrativně blije, ale přitom zde aktivně napomáhá čmoudům se trvale usadit, jako třeba takovýá Behehémot…!
                  :OD

                  1. Cože? Behemot pomáhal migrantům z ehm, nekompatibilních kulturních okruhů se tu usadit? Jakým a jak?

                    1. Jan Mrcasik:
                      Ano.
                      Je sice pravda, že jeden konkrétní dotyčný pracuje, ovšem ani tak to neomlouvám a vidím v tom stále jen potenciální zdroj dalších problémů do budoucna.
                      Informaci lze ověřit z věřejně dostupných a zcela oficiálních zdrojů, stačí správně bušit do klávesnice…

                    2. To by mě taky zajímalo, třeba se zas něco dozvím :D

                3. Tyvole a už i tady inferioři jedou ty svý kamenolomy.

              3. No tady to vypadá díky naší slavné justici i „znalcům“ tak, že ho nejméně ty 2 roky budeme nejen ubytovávat a živit, ale péčí o jeho porouchané psyché, zaměstnávat spoustu dalších lidí.
                Ti specialisté se v daném momentu pak nebudou moci starat o naše vlastní lidi, kteří takovou pomoc potřebují.
                V extrémním případě, kvůli absenci pomoci specialisty, třeba někdo spáchá sebevraždu. Protože v Bohnicích se zrovna zabývali porouchaným primitivním čmoudem z krimu.
                Na Vás, domácího, platícího nemalé zdrávko, zrovna neměli čas a objednali Vás až za týden, třebaže jste jim řekli, že už nemůžete dál.

                Já bych ho vůbec netrestal, jen bych státně-finančně odškodnil tu cérečku. Ona vůbec nemohla za to, že státní orgány dopustily, aby se sem taková zvěř vůbec dostala.
                Pro něj bude nejhorším trestem vyhoštění zpátky do Německa.
                Německo evidentně bylo pro jeho hlavu tak složitá a nepřehledná země, že zřejmě hledal nějakou jednodušší – v podobě ČR. Jestli ho Němci sami vyhostili a náhodou k nám, to s určitostí nevíme.
                Všichni ostatní čmoudi, co nemají tak úplně nasráno v palicích, to dělají přesně opačně. I kdyby je pašeráci vysypali v ČR, jakože to často dělají /bo je tu bezpečno a pasivní fízlové/, tak koukají co nejdřív, kde nechal tesař díru do Německa. V jejich povědomí je ČR nehostinná země, z jejíhož systému sami, nebo i s pomocí nicmoc nevyrazí, nebo zdaleka ne tolik, jako ze systému vyspělého, sociálně bohatého Německa.
                Kromě toho je tu i nízká průměrná znalost běžných jazyků, oni sami cizí jazyky ovládají jen špatně, takže jim tu skoro nikdo nerozumí. Zkuste se ve dneska již řečeném, Uherském Brodě domluvit s fízlama anglicky či jinak..

                1. Německo se ho hlavně zbavilo tak, že mu koupilo jízdenku z Drážďan do Česka. Německo ho tedy nepřijme, neb už tam pár vroubků má. Ledaže by ho postavili poliši před německé hranice, a řeklo mu „máš volno“.

                2. A jak si pan servisdok představuje, že měla justice rozhodnout?

                  1. V občanskoprávním řízení mu vyměřit povinnost vyplatit poškozené odškodné za psychickou i fyzickou újmu – řekněme nějakých 10M kč – a všude po Evropě mu exekučně strhávat Unií nařízené sociální a jiné dávky tak, aby mu nezůstalo nic než zákonné minimum. Naše zákonné minimum.

                    1. To by ovšem bylo rasistické, xenofobní a islamofobní.

                      Když Tomio Okamura zveřejnil po činu, že jde o Afričana, tak agilní redaktorka Českého rozhlasu prohlásila, že jde ze strany Okamury o nenávist. A když na sociálních sítích začali Češi kritizovat, proč sem stát takové imigranty pouští – prohlásil veřejně ředitel Českého rozhlasu, že jde o ohrožení demokracie.

                      Následně se ministr vnitra vyjádřil v tom, že bude přísně stíhat jakékoli nenávistné projevy vůči pachateli. A na milou oběť se vysral, a ještě si s ní tímto vytřel prdel.

                      Jinak řečeno, ta 16letá holka u Lukavce má trauma nejenom ze znásilnění, ale také z toho, že si z ní udělali hadr jak celá aktivistická a sluníčkářská pakáž, tak také veřejnoprávní média. A že je ta holka undermensch jí navíc potvrdil speciálně projevem i ministr vnitra.

                      Já bych klidně toho Afričana pustil. Jen bych vykastroval ministra vnitra, ředitele Českého rozhlasu. A tu redaktorku Českého rozhlasu nechal znásilňovat tím Afričanem na libovolný způsob po celý týden.

        2. Přišlo to z Ameriky a zakleknutej negr byl dobrá záminka ke spuštění. Zajímavý je, že nebyl takový cirkus hned okolo toho následujícího – co ho polda střelil poté, co mu sebral taser.
          Že se ostatní začali opičit a Antifa i se sprejema aktivovat, za to já prostě nemůžu, i kdybych moc chtěl.

          1. Ten polda s taserem byl uz jen dalsi pripad. Právně je to taky na vodě, policie vehementně trva na tom, ze taser je nesmrtici prostředek (zvlast vehementně se tim dusuji v pripade kdy tim osoli někoho se srdecni ci jinou vadou a on nasledne exne), takze ten negr vlastne ozbrojen nebyl (predtim ho prosacovali), navic ten kram je jednorannej a on uz z nej predtim vystrelil. Vystrelenej taser je zbran asi jako nerfka nebo vodni pistole, je to kus proste tvrdyho plastu. Streleni neozbrojenyho cloveka do zad je celkem problem i v USA. Holt chlapce v modrem cekaji horke chvilky.

            1. Existuju aj dvojranove tasery, tymto by som to neobhajoval.

              1. Nicméně furt je to nelethalni prostředek, jak tvrdej policajti. A strilel nablind pri uteku. Neříkám ze se z toho nedostanou, ale budou to mit tezky.
                Tohle me zas tak zily nerve, ale jsem toho nazoru, ze na policajty by mely bejt nějaký naroky. Abysme se za chvili nedostali k tomu, ze te policajt sereze pendrekem za chuzi mimo prechod a projde mu to za nadseneho potlesku davu. Cerny nijak zvlášť nemusim a v principu mi nijak nevadi mrtvej utocnik, ale dvoji metr ma tu blbou vlastnost, ze se jim da mlatit na vsechny strany a ozbrojeny pěsti vrchnosti bych jen tak neco nepromijel.

                1. pozor! FLojdi tvrdi, ze jde o neletalni prostredek, organizace chranici prava obcanu tvrdi, ze jde o smrtici prostredek. Takze cekam, ze obhajoba rekne, ze podle nekolika organizaci se jedna o letalni prostredek, ze jednoznacna klasifikace chybi a ze proto mu rozstrilel zada. Tady ten flojd to IMO ustoji.

                  1. Půjde IMHO hodně o to, jestli už existuje nějaký, aspoň podobný precedens. Protože tasery nejsou ve výbavě flojdů zase až tak dlouho, tak možná ani neexistuje. Pak to tomu soudu teda nezávidím.
                    Bude okolo toho mediální cirkus jak sviňa. Asi ne všichni soudci/porota, jsou na takový bordel zvyklí a připravení.

                    1. Zalezi na obhajci. Porota bude stranit flojdovi, pokud ji dobre vybere, procernosskou porotu vybrat je porad zatracene tezky.

              2. Dokonce ai trojranný…

      2. To se nestane, protoze to by vyzadovalo pojmenovani situaci pravymi jmeny a to v US neumi. Oni ani ty zbrane neumi vyresit, protoze pokrytecky neumi mluvit o hlavnich problemech. To je proste to, kdyz odmitas resit problemy do hloubky. A v US maji vic pruseru, z pohledu Evropana je US silene mrdla zeme s silene mrdlejma lidma.

        Pokud vznikne vic CHAZ/CHOP zon, tak bych se ani nedivil, kdyby po tyhle saskarne skoncili flojdi s vetsimi pravomocemi.

        1. Soudce Dredd :-)

        2. Tak to pokrytectví mají Američani snad jako národní sport, patří k nim úplně stejně, jako baseball, vlajka před barákem apod. Třeba v případě porna – svého času se v US produkovalo a vozilo odtamtud to nejtvrdší porno, co si umím vůbec vybavit. A následně, za náhodně vykouklou kozu zpěvačky v přímým přenosu, jsou schopní tu danou televizi pokutama a „veřejným míněním“ několika vlivných bigotů zlikvidovat.

          1. A asi nejlepší příklad amerického pokrytectví je MeeeeToo. Neskutečný.

          2. Tak předpokládám ze ti co produkujou to porno a ti co protestujou proti odhaleny koze asi nebudou ti sami, takze tezko hovorit o pokrytectvi, ale fakt je, ze americká společnost s seboj tahne jistej tezce pruderni proud, dedictvi po puritanech a jinejch bigotnich magorech co tam nalezli kdyz uz s nima Evropa ztratila trpelivost.
            Jinak americká společnost je v tomhle dost heterogenni, na jednu stranu tam mas tolerantni liberaly a na druhy strane pruderni nabozensky magory nad kterejma by se i Luther osklibal.
            A protoze Američanů je asi 350 milionu, tak ty ruzny smery a proudy predstavujou docela silu.
            A protoze byznys je byznys, tak se velky soukromy spolecnosti vyhejbaj jak cert krizi jakykoliv kontroverzi, aby náhodou neskoncily na hunte, protoze uz takhle maj napjaty rozpocty.
            A tak i relativne maly natlakovy skupiny dokazou orat i s velkejma koncernama. Protoze burza a ratingy a cena akcii a bojkot se muze dost prodrazit.

            1. To by pro ty firmy vyšlo levnějc najmout si partu wetbacků, aby ty aktivisty rozmázli po zdi. Stačí prvních pár, zbytek se posere.

              1. Bejvavalo. Časy Coal and Iron Police už jsou pryč.

          3. Maji, ale nezapominej, ze amerikastan je velkej a rozmanitej. Mi se na nich libi, jak se snadno pro cokoliv nadchnou, neuveritelnym zpusobem a za par dni na to kaslou. Krasnym prikladem je pohorsenost obcanu nad dostupnosti zbrani po kazde strelbe. Pritom motivace strelcu byla dost prozkoumana, jak snizit sanci na dalsi strileni uz nekolikrat bylo zanalyzovano. Ale ne, spolecnost bouri, chce reseni a za par tydnu je klid. Nez se provede nejake dalsi velke strileni.

            U zbrani jde cist o povrchnost, hlavne nejit do hloubky, hlavne nedelat nic sloziteho. U rasismu/otroctvi jde o fakt, ze hromada amiku nedosahla na rozumne vzdelani a hyperkorektnost a sebecenzura znemoznuje uz tak obtiznou diskusi(specificky obtiznou ve chvili, kdy nikdo neni rasista, ale radsi se o tom nebudeme bavit, abychom nenarazili na rasisty :D )

  4. Chjo, ono i to porno stoji peknych par let za hovno a mam ocekavat, ze uz pofrci jen „ebony“? Fujtajxl.

    1. No to je sucast hry. Nieco ako: vy biely luzri nemate ani poriadnych vtakov a vase drahe polovicky musime uspokojovat my, tmavy samci. Ako ked v Air America(s M Gibsonom) vysvetloval politruk, ze budu zhadzovat na vietnamcov nadrozmerne kondomy s tym, ze to rozlozi ich moralku lebo si maju mysliet ze amici ich maju obrovskych.
      Ebony, azia a co ma desi najviac, coraz castejsie mi to nuka teplych, asi maju rozbity algoritmus na preferencie lebo tam triafaju uplne vedla.

      1. Porno pokroková levice zakáže úplně. Bílé bude ideologicky nežádoucí a černé by mohlo evokovat, že černoši jsou velcí kokoti a černošky štětky :)

        1. Tento uhol pohladu mi unikol :)

  5. Na jednu stranu si říkám, jak dlouho si slušní lidi nechají barevný rasismus líbit. Nelakujme nic na růžovo, to co probíhá v U.S.A. (v Lodnýně, ve Francii…) již má charakter občanské války. Pravda, notně asymetrické.
    Na druhou stranu se vnucuje nepříjemná otázka, jestli tu ještě nějací fungující slušní lidé zbyli. Dovolím si jako příklad linknout článek https://www.svobodny-svet.cz/10337/ztraceji-zapadane-chut-k-zivotu.html#post2211 a doporučit zejména komentář diskutující Zdena pod článkem. Zdá se, že dobré zprávy došly.

    1. Komu ten web patří?

      1. to: servisdok
        Tak ano, jistě, máte pravdu. Já jen začínám být malověrný. Obávám se, že tento (a jemu podobné) ostrůvky pozitivní deviace jsou rozptýleny v oceánu nemyslících bečících davů, jdoucích dobrovolně na porážku pod vedením zmrdů, které si samy zvolily (ty davy, proto -y). Ten svět jde fakt do prdele…

  6. V USA žije tolik národností. Ať už jsou to Asiati všeho druhu, Evropani nebo Židi. Všichni tam kdysi přijeli s holou prdelí a vybudovali nejsilnější zemi na světě. Mromě černochů. Přestože mají ve společnosti jenom samé výhody a stát do nich cpe peníze horem dolem, stejně umějí akorát řvát o rasismu a flákat se na welfare.

    1. Už to nakousl Sysop. Někdo by měl bacit do stolu a říct:
      „Kurva, černoši byli do Ameriky přivezeni na práci, na nic jiného. Rozhodně ne na to, aby z námi vybudované Ameriky dnes dělali zavšivený, špínou a nemocemi prolezlý bordel, jako měli v Africe. Nechcete to náhodou vrátit zpátky do 50.let, kdy černoši přesně věděli, kde je jejich místo, co mohou a co nesmí? Nebylo už dost velkým ústupkem zrušení otroctví?“.
      Jenže něco podobného se v současném uspořádání médií ani teoreticky stát nemůže. Leda by to pronášel člověk s papíry na hlavu, kterého by média sice měla za kašpárka, ale lidi by ho vzali vážně.

      1. to: servisdok
        A vo tom to je, že není vidět žádné rozumné řešení. On je to systém: ten špinavý bordel vyhovuje jisté části politiků, kteří ho udržují (jako zdroj volebních hlasů), neziskovek (jako zdroj financí), ublíženců (kteří by si bez dávek nevydělali, nebo by nedejbože musili jít do školy nebo práce) atd. atd.
        To si děláme z velké části my sami (respektive zmrdi, kterým to nemyslící spoluobčané u voleb naházeli). Proto je to systémový problém a metastazující rakovina. Proto meetoo, LGBTQ 64 pohlaví, Green Deal pod ikonou duševně postiženého děvčete, fašisti kteří si říkají Antifa a paradox, že demokracii nakonec zlikviduje Democratic Party.
        Hampl v knize Prolomení hradeb tvrdí, že v tom netřeba hledat spiknutí, že je to čistě overbastarding (aniž užívá toho konkrétního termínu). Já vám fakt nevím.

        1. Jenze to je na tom to kouzelny, jedni chteji rozlozit cernochy do pozice zavislaku na statu a tim si kupuji hlasy(D) a druzi je chteji omezovat na pravech, aby nemohli hlasovat(R). A oboji je systemovy rasismus, ale protoze se tam hraje na 2 strany, tak ani jedna nerekne na plnou hubu, ze cernosi jsou dlouhodobe pod rasistickym utlakem, protoze to delaji vsichni. A proto se pri kazdy vhodny prilezitosti cernosi bouri, protoze oni tak nejak citi, ze je to spatny, ale nemaji elity, ktere by to zvladly pojmenovat, protoze vetsina elit cernochu jsou nevzdelani zpevaci, jini umelci a sportovci. A tech par vzdelanych, nebo alespon rozumnych, cerna komunita odmita, protoze jsou moc bili. Skutecnost je takova, ze US si tam vytvorila enklavu na statu zavislych lidi, kteri maji strasne tezkou cestu z chudoby(ne nemoznou) a kteri z nejakeho duvodu pojali za svuj styl zivota rozvracenou rodinu a zlocinnosti. Protoze proste kdyz neni tata, ktery by harantovi dal pres hubu, ze dela picoviny, tak harant bude delat picoviny a v 15 bude ve vezeni za vaznej precin a to uz se s nim potahne.

          V US je system nastaven proti cernochum, ale vsichni se soustredi jenom na zjevne rasisticky ulety a cernosi sami tomu nepomahaji(viz vyse, elity, ktere se snazi a pojmenji veci pravymi jmeny, vyvrhuje samotna cerna komunita – napr. Morgan Freeman, Will Smith)

          1. Dyž sou takle blbí, dobře jim tak, no ni.

          2. Je dost možný, že se to pořeší až po volbách. Tak nějak bych čekal, že to má covfefe posichrovaný :D

            1. Nemyslim si, ze by chteli resit rasismus. Obema stranam vyhovuje jejich styl.

          3. deacon: pravé jméno nikoho nezajímá, protože obrací pohled „špatným“ směrem. Navíc cesta nahoru je těžká, držkovat, demonstrovat a řvát o rasismu plus sem-tam hodit cihlu do výlohy je jednoduché. Problémem je glorifikace sráčů, na to naše společnost dojede. Největší hrdina je chudák, co mu k cestě za miliony brání systém. Kdepak lenost, neochota se vzdělávat, něco pro to udělat. Zlej systém a zlej bílej, jo! Easy. Takovým nejvíc vadí nastavené zrcadlo těch, kteří právě líní nebyli. Jen jim to ukazuje jejich vlastní neschopnost.

            Tuhle nenávist máme i tady, jen není barevná, ale typicky zaměstnanec vs. podnikatel. Proto má takovou podporu zaklekávání a likvidace podnikatelů obecně, extrémně patrná během corony. Jenže u nás je to všechno bílý, takže nelze proti podnikatelům uplatnit kartu rasismu.

            1. Ale on v tom je zlej system. Nemyslim si, ze by v tom byl tehdy umysl, ale proste se jim povedlo totalne rozbit cernosskou rodinu a co si budeme nalhavat, rodina je zaklad. A bez ni je to velky spatny. A v ramci tradicni ameriky chteji cernosi reseni rychle a durazne. V tomto smeru jsou typicti americane, nebudeme analyzovat proc, co a jak, hlavne rychle a neco! Ale to je holt mentalita US a musi si to tam vyresit sami, ja jim to nezavidim, dostali se do strasnyho pruseru a COVID19 jenom ukazal, v jakych srackach US je. Zapadni zeme, leader svobodneho sveta – a pritom tam matky nemaji narok na materskou… (jako kde co se da pochopit, ale tu materskou fakt ne)

              1. deacon: tohle jsem tu před lety řešil s OCS. Dával odkazy na nějaké články, které „dokazovaly“, že welfare systém rozbil černošskou rodinu. Nic takového ovšem z článků neplynulo.

                Můžete zkusit naznačit, jak tu rodinu rozbil „systém“? V čem spatřujete důvody?

                1. V podstate je to tak, ze kdyz dostatecne platis svobodny matce, nepotrebuje manzela. Cimz ovsem odebiras moznosti chudym muzum. Je to celkem bezny jev v bohatych zapadnich zemich, kde od nekterych zen uslysis, ze k cemu jim je chudej manzel, kdyz stejny prachy dostanou od statu. Samozrejme tim tu rodinu nesestrelis tak snadno, jsou v tom i dalsi prusery – napr. Drug Abuse Act, kde se resily povinna minima za relativne male preciny. Spousta cernochu pak putovala do vezeni. Ono to neni jenom tim wellfare, je to vsechno propojeny a jsou to spojite nadoby. On cely ten system je nastaveny blbe. Ale kdyz mas velkou zachrannou sit a vis, ze kdyz vsechno poseres, stat se postara, odstranujes evolucni tlak, ktery lidstvo zene kupredu. Coz je celkem smesny ve srovnani s tim, ze ted budou najemci vyhazovat hromady najemniku na ulice a US of A se stane asi nejvetsim homeless statem.

                  1. deacon: to zní hezky logicky do chvíle, než se zamyslíte nad tím, proč u bílých to stejné rodiny nerozbíjí? Nebo minimálně zdaleka ne v takovém rozsahu. Problém je tedy jinde, wellfare state nikoliv (to může být „contributing factor“, ale ten hlavní, ten je jinde).

                    Pokud jde o průsery – opět, stejné pro všechny. Není to nic proti černochům, do basy půjde white trash stejně tak.

                    Takže jak vysvětlujete, že ten systém, ač funguje stejně pro všechny, údajně ničí jen jednu skupinu?

                    1. Bílé rodiny to rozbíjí také, ale v menším rozsahu. Ono to jde ruku v ruce, a netřeba poukazovat na USA protože „oni“ mají problém. Identický problém je v Německu/Francii s imigranty.

                      Důvod je imho prostý. Existuje jistá hranice příjmu do které se téměř nevyplatí pracovat. Nelze úplně paušalizovat že „nízká kvalifikace = špatný příjem“ protože šikovný a pracovitý zedník strčí do kapsy kdejakého inženýra, ale je na to potřeba minimálně ten „drive“, bez toho to nejde. Takový Syřan přijde do Německa, zjistí že jeho znalosti „mám základní školu“ na německý pracovní trh nestačí, ergo bude na dávkách. Jenže pro ženskou takový chlap není zajímavý, protože i ona z dávek vydojí víc, než z chlapa na dávkách. Chlap nemá uplatnění, tak aspoň zkusí nějaké ty příležitostné krádeže/drogy protože z toho něco je. Sem tam basa, a už je v tom.

                      USA je to stejné. Prostě wellfare state destruuje rodinu, a logicky nejvíc má dopad na ty, kteří vydělávají málo – protože se jim vyplatí nedělat. Paradoxně romské rodiny to zvládají i tak. Ty průvodní jevy (drogy, krádeže) tam jsou, ale rodiny zůstávají. Pokud tedy chlap nesedí v base. Víc podpory = větší problém.

                      Paradoxně nejvíc to schytávají asiati. Ti jsou od mala pracovití a vychovávaní k tomu že se musí učit aby uspěli, a v USA jsou současně diskriminovaní jako „šikmoocí“, a současně při přijímačkách na univerzity čelí ještě hendikepu – protože v rámci prosazování černochů musí asiat skončit ještě výrazně lépe než bílý, aby byl přijat – protože tím že jsou MOC nadprůměrní ten velký bonus co dostávají černoši, menší co dostanou hispánci aby se navzdory horším výsledkům na univerzitu dostali znamená, že právě asiati mají handikap… tuším krom jedné z těch „top“ škol. A na té jsou asiatů kvanta.

                    2. No že by byly USA nejak extra socialni stat mi teda nikdy nepřišlo. USA jsou snad nejmin sociální stat z cely euroamericky kultury. Nemaj ani placenou mateřskou. Ostatne, Cesi by v diskuzi o rozpadu rodin meli akorat tak tiše soupat nohama, s nasi rozvodovosti 50 procent a zhruba tretinou deti vyrustajicich jen s jedním rodičem.
                      Obávám se, ze wellfare to nebude.

                    3. Asi hlavni příčinu bych hledal v rozvolneni moralky, uz ani v USA neni stigma bejt svobodná matka, o ženské promiskuite ani nemluve. A chlapi byli vzdycky rozsejvaci.

                    4. shane: ale jsou, nezaměňovat si „sociální stát“ českého typu s „welfare“.

                      Lyndon Johnson měl jako svůj životní cíl program „The Great Society“, jímž chtěl USA transformovat úplně stejně revolučně, jako předtím FDR s New Dealem. A jádrem TGS byly právě nejrůznější sociální dávky nikoli jako záchranná síť pro pracující, ale jako dávky pro úplnou chudinu a hlavně úplatek pro černé.

                      Welfare v USA má tak podobu potravinových poukázek (food stamps), zdravotnictví zdarma (Medicare a Medicaid), a právě různých přídavků pro úplnou nepracující chudinu.

                      Na pracujícího všichni kašlou – když nechce sedět na dávkách a volit Democratic,n není zajímavý, žádnou pomoc zjevně nepotřebuje a má se o sebe postarat sám.

                    5. Lyndon Johnson musel hasit pruser s Valkou za občanská prava a do toho protivalecny protesty ohledne Vietnamu.
                      Ale LBJ s tim nezacal, do určitý miry s tim zacal FDR kdyz musel hasit Velkou krizi a po valce to rozjeli Truman s Ikem. 50. leta bylo v USA asi nejsocialnejsi obdobi v historii, vlada lila obrovsky prachy do boje s chudobou a do všeobecný zdravotní péče.
                      Americani maj ten zvlastni dar, ze se léta tvarej ze problem neexistuje, az jim nakonec bouchne do ksichtu a pak se desne divej a litaj jak opareny slepice a vymejslej picoviny sity horkou jehlou. A jakmile se to trochu uklidni, tak ten problem zase vesele ignorujou.

                    6. Češi samozřejmě mohou šoupat nohama. Holt na jednu stranu téměř ateistický stát, na stranu druhou opravdu hodně sociální.

                    7. Rek bych, ze jeden z nejsocialnejsich vůbec. Coz nam vubec nebrani vycitat to samy jinejm.

                    8. 2shane:
                      Myslím že přesnější bude říci že: třetinou dětí vyrůstajících výhradně s matkou…

                      Jinak o tom jak mají postavenou v usa podporu toho mnoho nevím. Ale asi to tam nějak frčí, poněvadž jinak by tam nemohli existovat lidé co se vyžrali do život ohrožujících proporcí.. z čeho by se tak vyžrali, že se ani nemohou hýbat, natož tvořit hodnoty a brát plat? Trochu mi něco napověděla jedna zmínka v pořadu, resp. reality show kde řešili morbidní otylost. Bylo to něco ve smyslu že takoví lidé berou nějaké dávky jakoby byli nějak postiženi a plus jejich blízcí prachy na péči o takového člověka co není líný se permanentně přežírat..

                    9. V USA se vyžereš snadno. Junk food typu cola a chipsy a podobná sračky jsou tam neskutečně laciný. rok 2012 – Akce na benzínce 1+1 Hamburger za dolar plus další dolar za bezednej nápoj, přičemž ten kelímek měl baj voko tak dva litry a dole měl redukci aby se vešel do držáku v autě. Žrát se to moc nedalo, ale bylo to levný. Kýbl „kuřecích“ nugget asi tak za 5 dolarů a ten kýbl byl jak od primalexu. V supermarketech prodávaj za pár dolarů obrovský economy balení chipsů, různejch snídaňovejch „cereálií“, litry lacinýho kukuřičnýho sirupu, slazený nápoje taky za pár centů litr. Většinou noname značky a příšerný složení, samej cukr a svinstvo, ale je toho hodně a je to levný. Kvalitní věci nejsou problém a nejsou ani nijak závratně drahý, ale je to jako u nás – proč kupovat kvalitnější rohlík za deset kaček, když můžu mít náhražku za korunu dvacet. A strašně moc dělaj ty slazený nápoje. Dáš dva tři litry kolči a máš v sobě kalorií na celej den.

                    10. 2shane:
                      O tom vím.
                      Nicméně když obezita překročí nějaký limit, tak začnou mít nárok na nějakou dávku či dávky. Alespoň tak to bylo myslím řečeno v tom pořadu. V tom vidím jádro pudla. A asi to není jediný způsob jak v usa přijít k bezpracnému příjmu.

                    11. K tem pracovitejm a vzdelanichtivejm asiatum – zajimavy je, ze u nich doma v Asii to moc skvele nevypadá. Ještě tak Japonsko, Jizni Korea a do jiste miry Cina. Jinak to je spis bordel, smrad a zmutovany mysi. Nejspis to je klasickej emigrantskej paradox – ti podnikavi zdrhli za lepsim a doma zustal ten linejsi zbytek. Pricemz u tech emigrantu se to za par generaci srovna.
                      Coz me privadi k myslence ohledne amerických cernochu – bilej migran prisel do Ameriky dobrovolne a podnikavost a cinorodost byla nutna podminka k preziti v nehostine cizi zemi.
                      Černochy tam privezli proti jejich vuli a podnikavost a cinorodost byly naopak vlastnosti nežádoucí. Negr mel delat jen to co se mu rekne a jakakoliv podnikavost a touha po lepsim byla tvrde potlacovana, protoze by ho pak určitě napadalny divny veci ohledne otroctvi. No a nejakejch 200 let vedeni k pasivite a nesamostatnosti se muselo podepsat. Oni si cilene vychovavali pasivni stado. Coz je fajn pro otroka, ale nahovno pro svobodneho obcana.

                    12. Vzhledem k tomu, kdy bylo otroctví zrušeno je to dneska už jenom ubohá výmluva.

                    13. shane: všechno je to dané kulturou a přírodními podmínkami. Japonec odjakživa čelí destrukci ze strany přírody (jejich klid a chladnokrevnost – nebo možná odevzdanost, záleží jak se na to díváte – ve chvílích jako byla Fukušima je něco, co si tady nedovedu vůbec představit, když vidím kretény blbnout kolem corony). Těch jejich 300 let izolace prostě mělo nesmazatelný vliv na jejich fungování.

                      Emigrantský paradox těžko vysvětlí, jak to vypadá právě v JP nebo v Korei. Tam totiž to, co tam mají nevzniklo samo od sebe.

                      I když jeden společný rys to má – Japonec, podobně jako svého času Čech, se musel sakra snažit, aby něco měl. Stejně jako ten emigrant. Oproti tomu spousta lidí, kde je stabilnější klima a žrádlo roste na stromě nemá potřebu fungovat jako Japonec, který se připravuje na zemětřesení nebo Čech co strádá jídlo a dřevo aby přežil zimu. Proto taky naše představa o tom, že Afričanům vnutíme potřebu hromadit prachy a kupovat blbosti a žít naši verzi blahobytu a současně že to bude fungovat (a nebude to implementováno v rámci jejich kultury, tedy z našeho pohledu blbě) je směšná.

                      V tomto jste blízko s tím, co se vlastně po otrocích chtělo. Navíc je nutné nezapomínat, z jakého prostředí vzešli. Představa, že z nich budou v Americe žijící Evropani, jen s jinou barvou pleti je tak hloupá, že jeden nechápe, že to ani oni nevidí. Ale lidi jsou přece všichni stejní, že jo. Žádní dementi, lenoši, lamy, talentovaní, nic takového není. Pro vymatlance každý vymatlancem. A pak to vypadá, jak to vypadá.

                    14. @shane
                      to je zajímavá teorie. Když 1/3 republiky zůstala doma kvůli koronaviru a následně se trochu uvolnila stavidla, tak obyvatelstvo vzalo hobby markety útokem a před sběrným dvorem se čekalo na odevzdání bordelu hodiny a to z toho důvodu, že dotyčné obyvatelstvo cítilo neodolatelné nutkání volný čas nějak smysluplně naplnit a tak budovalo, uklízelo a vylepšovalo.
                      Zajímavé je, že ve „vyloučených“ lokalitách mají pauzu od práce nikoliv týdny, ale dokonce celé roky a přesto tam nikoho nenapadle nejspíš ani vysypat odpadky do popelnice a vyhazují to raději přímo z okna.
                      To je taky způsobené tím, že ti chudáci si za 200 let sbírání bavlny odvykli činorodosti?

                    15. Cikani byli tisic let kocovnici. Kocovnik neuklizi. Kocovnik kdyz vsechno posere a sezere tak odkocuje jinam. Nema potrebu zvelebovat svoje okoli, kdyz vi ze za tyden bude o sto kilometru dal.

                    16. @shane
                      jo zlí rasisti jednu grupu před 150ti lety nutili sklízet bavlnu a jiní zlí rasisti cikánům sebrali maringotky a proto jsou do dneška ve srabu.
                      Není to rasismus, myslet si že tato skupina je natolik dementní, že si ani za 4 generace nevšimla, že venku nestojí maringotka ? To ani nemluvím o tom, jak na tom musí být ta grupa, která si za 8 generací nevšimla, že bič otrokáře už nějakej pátek nesviští.

                    17. Karkulka: takže se mnou souhlasíte, že welfare state nic nerozbíjí. Může ovlivnit tupější část obyvatelstva, ale to je tak všechno. Rozhodně nemůže za to, co se mu přičítá.

                      Chlap, který „nemá uplatnění“, protože se mu „nevyplatí pracovat“ a tak „zkusí krádeže a už je v tom“, to je poněkud zvláštní logika. Zvlášť, pokud ten chlap dostává dávky a „nevyplatí se mu pracovat“. Opět to jen potvrzuje, že dávky za to nemůžou.

                      Welfare nic nedestruuje, respektive pokud něco destruuje, tak motivaci hloupých a/nebo líných pracovat. Že takový člověk není schopen mít funkční rodinu není vina welfare, ale toho, že je to prostě dement.

                      Rodina, které se nevyplatí dělat je přece ráj na zemi. Sedí doma, užívají si pohodičku a je jim fajn. Proč by takový člověk kradl a rozváděl se? Se nad tím aspoň trochu zamyslete. Rozvedete se, protože nechcete manželku a radši budete na dávkách někde sám? Co je to za blbost?

                      Asiaty a jejich hendikep na příjimačkách bych do toho netahal, to nemá s údajnou vinu welfare state na destrukci černošské rodiny žádný vliv.

                    18. fatdwi: nikoli, funguje to naopak: zatímco dříve holka věděla, že se může spustit jen s chlapem, který si ji vezme a zaopatří a díky tomu také počkala s dokončením střední – takže blbým či líným grázlíkům zbyly jen úplné blbky nebo spíše zůstali naocet -, se zavedením „podpory pro matky samoživitelky“ už nebylo co řešit, prostě se nechá zbouchnout prvním pěkným svalovcem na střední „protože stát se postará“.

                      A Welfare destruuje motivaci nikoli líných, ale chudých pracovat.

                      Afroameričané byli vždy nadprůměrně chudá třída převážně manuálně pracujících, ale ještě v 50. letech dřeli jako koně a měli spořádané rodiny, chodili do kostela a opravovali si domek. Pak přišel Lyndon Johnson, začal rozhazovat dávky – a holky se začaly spouštět s bezcharakterními grázlíky, začaly masově těhotnět už na střední kterou pak nikdy nedokončily, a výsledkem byly miliony černých dětí narozené matce která:
                      – je nevzdělaná (=není motivace studovat, zato statisticky bude mít 2,5-4x více dětí než kdyby střední dodělala),
                      – nikdy nepoznala stabilní zaměstnání (protože biootec ji opustil záhy po otěhotnění a s děckem byla na dávkách, ne v práci)
                      – nedokázala dítěti saturovat vývojové a psychologické potřeby (zasvěcení do mužského světa odpovědnosti, pocit bezpečí, identitu), takže se děcka houfně dávala ke gangům které jim přesně toto nahrazovaly (to je dnes dost dobře sociologicky prokázané)

                      Chudí bílí spíše do chudoby spadli, takže tam byly ještě nějaké dědečkovské nebo otcovské vzory pracujících, kteří děcka řezali ať koukají dodělat střední a „get a haircut and get a real job“. Jakmile je ale někde vícegenerační chudoba (tuším že se mluví o 3 generacích), už se projeví ty destruktivní vzory/absence vzorů a je prakticky nemožné z ní vybřednout. Potom se na to nabaluje sociální vyloučenost celé oblasti, s tím jde ještě více gangů a zločinu, a začarovaný kruh se uzavírá.

                      A na začátku toho všeho stál iniciativní blb, který to „myslel dobře“ a chtěl osobní zodpovědnost nahradit penězi z daní…

                    19. Jan Mrcasik: koukám, že Vaše znalosti psychologie nic moc, člověk není počítač. Přečtěte si něco o motivaci (je ve Vás). Můžete sice motivaci nevhodnými zásahy ničit, ale nemůžete ji zabít. Je naprostá blbost aby člověk, který chce pracovat seděl u televize jen proto, že se mu práce „nevyplatí“. Homo economicus je dávno překonaná teorie, i když chápu, proč je Vám její matematické pojetí blízké.

                      Jestli se kráva s někým spustí je vina Johnsona? Fakt nevidíte, jak hloupě to zní?

                      Ne, chudého pracovitého člověka dávky nijak neničí. Líné lemply ovšem ano, podporují je v jejich lemplovitosti a lenosti. To ale nemá nic společného s barvou kůže. Proto taky ty Vaše teorie selhávají, jakmile mají vysvětlit, že se to děje primárně černým.

                      Ale třeba si myslíte, že kdyby Vám dal někdo dvacku měsíčně, dal byste výpověď, začal se flákat u televize a sem-tam si skočil něco ukrást. Jestli se Vám to zdá debilní představa, tak to je tím, že to je debilní a že je čas přehodnotit vliv státu na pracovité lidi.

                      Jenže řešit ty skutečné příčiny je zcela mimo realitu dnešního dne když ani Vy nevidíte dál než na „může za to bílá elita“.

                    20. Jan Mrcasik: jo a ještě k těm slépkám, co se dle Vás spustí s dementem jen proto, že to stát zaplatí – je jistě hodně skutečně stupidních a nezralých lidí. Ale na biologické úrovni je potřeba sounáležitosti poměrně nízko. Představa, že kvůli prachům se na to vykašlete je i pro hodně hloupé lidí nesmyslná. Opět jsme u toho, že bílých „socek“ jsou mraky a přesto rodiny mají a nepřemýšlí stylem „tady se nechám ojet od Pepy a pak budu jako velká šéfka žít na dávkách“. Moje sociální bublina pravda příliš mnoho lidí tohoto typu neobsahuje, ale ani nejsem úplně imunní. A realita opět Vaši teorii vyvrací – takhle se chová mizivé procento. Většina lidí, které bysme asi svorně označili „ikvetykve“ chce žít s někým, bez ohledu na to, kolik stát zacvaká. Biologii totiž nejde jen tak vyřadit ze hry.

                    21. fatdwi:
                      „… si myslíte, že kdyby Vám dal někdo dvacku měsíčně, dal byste výpověď, začal se flákat u televize a sem-tam si skočil něco ukrást….“
                      – – –
                      Che, a proč by ne?
                      Tyhle situace znám.
                      Člověk hákoval ve výrobní hale za mizerný peníz, na dvacku čistýho nedosáhl ani náhodou.
                      Kdyby mu někdo dvacet litrů každý měsíc vrazil, opravdu by seděl doma nebo chodil na procházky, vrtal se v zahrádce a podobně, ani by nic nekradl.
                      A můžu říci, že to platilo pro lidi se všemi možnými stupni vzdělání a trvalo několik let, pro některé možná ještě trvá.

                      Takže milej zlatej reklamo, nebo co to pácháš, tvoje povědomí o reálu v ČR na počátku 21. století jsou opravdu nedostatečný. Nemávej tu nad někým psychologií…

                      :OD

                    22. corona: zas ty žvásty co obvykle… Jestli si myslíte, že Jan Mrcasik dělá za dvacku, tak já si to nemyslím. Zadruhé, psal jsem právě o tom, že by kromě toho vrtání se v zahrádce kradl. To je jaksi, jak jste zjevně nepochopil, zcela zásadní projev toho, co se tady (nejen) Jan Mrcasik snaží obhajovat.

                      Takže Vaše poněkud primitivní nevědomí se mnou nakonec souhlasí, jen jste to nedokázal napsat rovnou. Nevadí, počítají se výsledky :-)

                    23. fatdwi:
                      Žvásty…?
                      Dle tebe takový případy neexistujou…?

                    24. corona: já vím, čtení, zatracenej problém, že?
                      „takhle se chová mizivé procento“

                    25. fatdwi:
                      V době tzv. „krize“, tj. cca 2009 – 2016, jsem viděl těch případů víc, než mizivé procento.

          4. Kdyby v USA byl systém nastaven proti černochům, tak se nebudou válet na štedrém welfare s celejma rodinama, ale bojovali by denně o přežití v nějakým slumu jako brazilská favela. S nikým se stát tak nesere jako s černochama.

            1. Spatne na to koukas. Zjednodusene(pac je pozde) – cernosi se chteji mit lepe, jenze diky ruznym systemum a programum a kde ceho nevidi dobre priklady, jak toho dosahnout. Hromada prikladu jsou sportovci a umelci a to je proste strasne uzkej profil a nepovede se kazdymu. A oni nevidi cestu z pruseru, jejich rodice nevidi cestu pruseru, jejich prarodice nevidi cestu z pruseru a spolecnost jim ji neumi ukazat. A tak jim plati davky.

              Mrkni se na rozhovory z nepokoju, spousta cernochu je proste nespokojena, je frustrovana, ale neumi z ty situace vylezt a nevidi zpusob.

              Muzeme obvinovat prvni a druhou generaci wellfare programu, ale ty dalsi uz ne, ty proste nic jineho neznaji… z povidacek znaji akorat otroctvi, rasismus, wellfare.

              1. To jsou všechno jenom výmluvy lidí, kterejm se nechce nic dělat. A Africe je to stejný. Ženský tam dřou a chlapi se válí a čekají na nějakou pomoc. Do prdele vždyť i ty blbý studny, co jim tam postavili nechali zanést bordelem, protože jim bylo zatěžko je vyčistit.

                1. Jenze to je prave ono, proc by delali, kdyz to udelaji zensky nebo bili? Oni to hrajou dobre, proc se snazit, kdyz nemusim. Kazdej clovek jde cestou nejmensiho odporu, jenom kazdej ma ten odpor jinak :)

          5. Oni i ty intelektuální elity mají: Walter E. Williams, Thomas Sowell… Jenže plivnout si do dlaní a pustit se do práce je tak těžké a nepohodlné.

      2. Ono je tedy pravda, že tam existuji i takoví kteří mají všech pět pohromadě, jako jedna mladá paní jménem Candace Owens. Pochopitelně je neustále urážena grázly jako je BLM, kteří kupodivu nemají problém s tím ji nazývat uncle Tomem, což je pro černocha těžká rasistická urážka. Zřejmě není dost černá, když taky neběhá po ulicích a nedemoluje umělecká díla a dokonce má odvahu proti tomu veřejně vystupovat.

      3. Chudoba, ghetta, násilí, drogy, zbraně, černá kláda mrdá bílou kurvu, černému kazateli kouří bílá třináctka.
        Rasistická Amerika? Kdepak, jenom hiphopový texty. A když už se některému takovému kouskovi podaří podobnou, ale skoro „nezávadnou“ kulturou zbohatnout, tak si nejde nevšimnout, jak s tím pak naloží.
        Jeden takovej kousek komplet zrušil Whitney Houston i s dcerkou.

        1. Whitney byla taky černá. Navic fetka co umrela na předávkování kokainem. Je celkem fuk co si delaj černý mezi sebou, no ni?

        2. Ale jo. Já jen chtěl poukázat na to, že jedna z nich, co to darem od přírody dokázala dotáhnout tak daleko, stejně skončila rukou jednoho z nich. Vrána k vráně asi sedá.
          A když jsme u toho, tak si můžeme zaspekulovat, proč král popu vyhodil celkem 22M USD jen za to, aby se zbavil černé huby a měl ji bílou. A proč nakonec umřel rukou nenažraného negerského doktora, co do něj valil drogy horem dolem a přitom věděl, že je to původně černoch a má k tomu sklony. A proč se tomu negerskému doktorovi nakonec celkem nic nestalo.
          Proč americká, převážně bílá RCA, když vyvinula nějakou novinku v oboru záznamové techniky, tak ta jako první vždy zamířila…do Motown Records.
          Jistě to bylo jen proto, že v RCA nabeton věděli, že v Motownu ta nová technika dostane tak zahulit, že by ji sami nedokázali takto v praxi otestovat :D

          1. Ono to celkem smysl dava. Nekde jsem cet, ze pokud se tyce kriminalni cinnosti, tam mezirasove nasili je celkem menšinové, vetsinou se to reze v rámci jedne skupiny. Je pravděpodobnejsi ze bilyho oddela bilej nebo cernyho cernej nez navzajem. Samozřejmě to nemusi platit v ramci politicky motivovaneho boje. Oni se lidi vetsinou drzej mezi svejma.

          2. Král popu měl ošklivou autoimunitní chorobu. Imunitní systém ničí pigmentový buňky. Pro bělocha problém, pro černocha přímo průser a pro černýho umělce megaprůser. Viděl jsem rozhovor s jeho maskérkou. Říkala, že dokud to šlo, zamaskovávali bledý fleky tmavým makeupem. Když už se to rozšiřilo na větší část kůže, tak už nezbylo, než zvolit opačnej postup. Jinak pak takovej člověk vypadá jako žirafa.

            1. Vitiligo. On se prej snazil i podobat nejaky svy oblibeny zpěvačce z detstvi, proto ty operace nosu a celisti a kdovico ještě. Ale on to v hlave asi nemel uplne v cajku nikdy a hodne se na nem podle vseho podepsal fotr.

              1. To patřilo k takovým těm bulvárním zprávám, kterými se bavily mediální mrdky za mořem. Buď podoba s Dianou Ross nebo to, že spal v kyslíkovym stanu nebo že Michael a Janet jsou jeden člověk:-)
                Jejich fotr je tvrdě drezíroval a udělal si z jich dojnou krávu, to je fakt. Těch 5 bratrů mělo dětsvtví na hovno.

                1. Ko-za Ono je to dano i tim ze MJ o svem životě vehementně mlzil a vetsina toho se dostala ven az na sklonku jeho zivota. Pokud se nepletu, tak nejvic toho vyzvanila asi Janet. On byl MJ v podstate dost chudák. Kdyz přiznáš vitiligo, budes pro lidi prasivej kripl, kdyz ne, budes blaznivej negr co si beli kůži.

                  1. Janet ne. Ta měla sama velice úspěšnou kariéru. Stejně jako Michael utekla z rodinnýho sídla a šla si scou cestou.
                    Ta povídavá sestra byla Latoya, protože to bylo to jediný, čím se mohla dostat do zpráv.

                    1. Jasne, La Toya, mas recht =b

              2. Matně si Jackson 5 pamatuju z mládí. Z našeho pohledu nezáživná, otravná muzika na jedno brdo a uřvaná. Už tehdy se vědělo, že víc, než výkladní skříň amerického odstraňování rasové segregace, jsou to dobře drezírované opičky a mašina na prachy.
                Thriller mi ten otravný americký pop akorát připomněl a dál už jsem se o něj nezajímal.
                Jedna z těch Jacksonových holek ale byla docela pěkná, teď zrovna nevím, která a jestli vůbec do toho klanu patřila.

                1. Jackson Five byl normalni boyband, akorat cernej. Takovy opaleny Kelly Family. Nastroj na prachy a cvičeny opicky to byly, stejne jako všechny ostatní šramly tohohle typu. New Kids on the Block, Lunetic, Kelly Family a stovky dalsich. Az na Beatles, protoze ti byli Otcove zakladatelé žánru a tim jedinecni a legendární. Bítlsáci jsou fajn do okamziku, nez zacnes rozumet textum :)

                2. Moje generace už Beatles nežrala, skoro bych řekl, že nám bylo to jejich jé-jé-jé dost protivný.
                  My už dospívali na Deep Purple, Led Zeppelin, Uriah Heep, Nazareth…tvrďáci :D

                  1. Jo, to je jina liga. Kdyz vynechame to jé jé jé tak ty rany bítlsácký texty jsou az na vyjimky desne hloupoucky, proti tomu je i Máma od Luneticu hotovej Kainar. Ale byla holt jina doba a byli první. A hralo jim to, to zas jo.

                    1. shane: jen k tomu „hrálo jim to“ – připomnělo mi to důvod, proč jim to tak hrálo. Jezdili za mlada do Hamburku hrát do klubů, takže to měli všechno neskutečně nadřený. To se jim pak hodilo, protože místo aby si jich někdo všiml a oni začínali takovým tím gáražovým stylem, byly to už zatraceně dobře sehraní hoši a i to je odlišilo od ostatních „začátečníků“. Tupé texty patřily k tomu, co se po nich v začátcích chtělo – v těch klubech to nebylo o žádném poetickém zážitku, dělali tam de fakto křoví.

                    2. To je inovativní teorie o Beatles. Podle ní by každá sehraná estrádní kutálka měla zazářit po letech na horní příčce hitparád. Což se ale skoro žádné takové estrádní kapele nepovede.
                      Oni byli neskutečně talentovaní a tvůrčí. A to nejen Lennon, ale prakticky všichni. Starr je dodnes vzorem bubenické originality.

                      Ale fakt je že ty jejich uslintaně infantilní texty pro puberťačky působí dost zajímavě, když vezmeme v ůvahu, že předtím roky prohýřili s profi hamburskýma přístavníma kurvama :)

                    3. Souhlasím. Skladby si psali sami od samýho začátku. Nikdo jim nedal do ruky hotový písničky s textama a neřek jim:” tady si stoupni a otvírej hubu, ať to aspoň vypadá, že zpíváš.” (zdravíme Britney).

                    4. kaBrnak: co je na tom inovativního? Netuším, jak je možné historickým faktům říkat „inovativní“. Vaše druhá věta je naprostá hovadina, nic takového to neznamená.

                      Jistě, že byli talentovaní a tvůrčí. Takových je hromada v kanclech a továrních halách, protože tomu nebyli ochotní dát tolik, co právě Beatles. Jejich úspěch byl vydřený, žádné rychlokvašky. A k tomu ty tisíce odehraných hodin patří a současně jim umožnily ve správnou chvíli ukázat, že umí.

                      Oproti tomu estrádní kapela co hraje především covery jiných se s tím nijak srovnávat nedá, i když může hrát technicky sebelíp. To je jako kdybyste říkal, že „inovativní“ tvrdit, že Saudek je úspěšný i díky tomu, kolik toho vyfotil a že by tedy každý, kdo nacvaká tisíce fotek byl hvězda. To je přece naprostá blbost. Samozřejmě, že je to o talentu, ale pokud ho nebudete kultivovat, nikam se nedostanete.

                  2. to shane a servisdok
                    Tady bych se přiklonil k servisdokovi. Samozřejmě, Beatles nelze připodobnit ani zdaleka ke kolovrátkům typu Lunetic, Kelly Family (nebo z tuzemského obludária třeba takové Kroky Františka Janečka s Michalem Davidem). Na druhou stranu, ani mě Beatles moc nebrali. Hudební vkus je velmi individuální, ale dvojhlasy jé jé jé Johna a Paula mně osobně přišly (slušně řečeno) poněkud disonanantí. Už i o generace před náma se dělila na ty, co poslouchali Beatles a ty co poslouchali Rolling Stones (případně Párply, Zepelíny a Uriáše). Nevím, čeho jsou Beatles Otcové zakladatelé. Rock se vyvíjel různými směry, oni šli spíše vlastní cestou. Tak třeba Pavel Bobek neváhal otevřeně označit Beatles za hrobaře rocku (https://www.novinky.cz/kultura/clanek/pavel-bobek-zpivat-lidem-me-dela-mladsim-154778 v interview hned druhá otázka. Nemuseli jste mít rádi Pavla Bobka, ovšem vzdělání a rozhled mu rozhodně upřít nešly…)
                    Texty a další životní a myšlenkové směřování zejména Johna jsou další věc. Pravda, s muzikou to nesouvisí. Imagine se mu nesporně povedla; ovšem pokud se dnes aktivistům (jak už odkazoval servisdok, taky jsem to čtl) nelíbí hymna USA a chtěli by ji nahradit právě Imagine, pak se obávám, že John Lennon by měl rotovat v hrobě (anebo by nerotoval ?, kdoví…).

                    1. V tomhle nejsme se servisdokem nijak v rozporu.
                      Beatles byli s nadsazkou Otcove zakladatele chlapeckých kapel cilicich na dospívající mládež a zpivajici „romantické“ texty o lásce, vztazích, rozchodech a tak.
                      Pozdejsi Beatles se z toho uz snazili vymanit, ale stejne.
                      Lennon by asi nerotoval. On byl hodně doleva a krome protiamerickych postoju v dobe Vietnamske valky (bal se opustit USA z obavy, ze by ho nepustili zpět) podporoval jednu dobu i IRA.
                      Kdyby zil, tak by podporoval Obamu, Killary a nazpival by písničku jak bili poldove vražděj chudaky černý.

                    2. Beatles byli skvělá kapela. To je snad jediný, proč bych litoval, že nejsem starší. Že jsem nezažil tu dobu, kdy vtrhli na scénu. Já se narodil až nekolik dlouhých let poté, co je ta kráva rozeštvala a skončili.

                    3. to: shane

                    4. to shane (omlouvám se, nějak mi to uskočilo)

                      Po upřesnění detailů (teenagerská kapela + romantika, výstižné…) vidím, že se shodneme prakticky ve všem. Že byl hodně doleva, je známo (odtud i ten předpoklad, že by asi nerotoval :)
                      Ostatně, jednotná umělecká fronta v U.S.A. je nalevo z velké části.

                      to Ko-za
                      Ano, souhlasím. Má se za to, že Yoko je rozesrala, na druhou stranu John ji bezvýhradně následoval.

                    5. Ano následoval a jako velký mírotvůrce se vykašlal na syna Juliana, kterýmu pak hrál druhýho tátu Paul McCartney. Yoko o Julianovi řikala, že je to “mistake child”. Hlavně dělat před celym světem velký mírový gesta, ale co všechno za tím bylo ve skutečnosti, to by jeden blil.

                    6. Ko-za
                      Já myslím, že je to typická ukázka morálky progresivistů (tehdy se to tak ještě ani nejmenovalo, takže Yoko vlastně předběhla dobu).

                    7. Yoko Voko byla a je cáklá.

                    8. Jen aby nedopadl jako Navrátilová nebo Rowlingová. Revoluce rády žerou své děti.

                    9. Tý už je to asi fuk. Bábě už je skoro devadesát.

                  3. servisdok 29.6.2020 13:04
                    No, oni to jéjování nměli jako jedinou náplň.
                    Co takhle Lady Madonna?

                    1. Ja by som skor pozrel na I want you z Abbey Road. A tych pocuvatelnych skladieb je tam viac.

                    2. Samozřejmě.
                      Ovšem pokud se dostaneme k „ja bysom skor“, začnu i skončím u Nowhere Man…

                      Tedy nevytáhnete-li Urzův kategorický imperativ: Definuj „pokud“.

                      Při debatách o „Spartě a Slávii“ si vždy vzpomenu na:
                      „Rolini boli iba takí ako. Skutočne drsný boli Bítlsáci. Veď Ringo vyrástol v ulici, kam sa vtedy poliši báli vojsť.“

                    3. Nevraživost mezi Beatles a Stones probíhala hlavně pro noviny a televizi, neb to oboustranně prospívalo kšeftu. Ve skutečnosti spolu i pařili a pomáhali si z průšvihů. Někteří přežívající fanoušci tu rivalitu ale berou vážně dodnes.

                      Kdybych měl vybrat jednu charakteristickou skladbu Beatles, tak asi Day Tripper. Z dalších mých oblíbených si teď vybavuji třeba She’s a Woman, I’ve Got a Feeling nebo One After 909.

                      U stounů je problém kvantita. Přestože většina z toho množství nahrávek a záznamů je minimálně výrazný nadprůměr, tak hlavně některé starší studiovky ze šedesátek sráží dobová aranž a některé živé verze, i novější, zase kvalita záznamu.
                      Takže zatímco taková „Brown Sugar“ nebo třeba „Start Me Up“ jsou jako studiové nahrávky v pohodě, zase tyhle doporučuju live:
                      „Under My Thumb“ 1981 Hampton
                      „You Can’t Always Get What You Want“ 1968 Rock and Roll Circus
                      „Paint It, Black“ 1999 San Jose
                      „Satisfaction“ 1990 Tokio (jo, já vim, ty starý live verze s Mickem Taylorem taky dobrý)
                      To jen tak namátkou jako vzorek.

                  4. Je to zvláštní, ale já měl období beatlemánie asi tak cca půl roku, pár let před pubertou. Pak jsem taky přešel na tvrdší muziku.
                    Zvláštní je, že mě až magicky uhranuli Deep Purple. Připadali mi vždy o řád výš než vámi jmenované, byť jinak kvalitní kapely.
                    Možná proto že to nebyly žádné smažky a vyfetla, což o řadě ostatních kapel říct nešlo (gillian se vyjádřil že ujížděli jen na chlastu a cigárách a to ještě s rozumem, trávu prý zkusil jen jednou v životě). Proto mi asi přišla muzika Nirvány poněkud odpudivá, ačkoliv hudebně naprosto minimalisticky geniální a originální.

                    Prostě to jestli má v sobě umělec sračky (deševní nebo chemické), se pocitově na jeho písních pozná. Ze stejného důvodu mi vždy přišli odporní stouni, na kterých řada rádoby tvrďáckých rockeru ujížděla. To stejné Igy Popp. A řada kapel a umělců se mi líbila do doby než propadli fetu, ikdyž dál byli schopní tvořit a vystupovat. Možná i proto se mi nikdy moc nelíbili Beatles s těmi halucinačními žlutými ponorkami a Led Zeppelin, kteří si taky hodně zaexperimentovali s fetem, ačkoliv technicky a originalitou byli hodně na výši.

        3. Whitney si to k její škodě ládovala do nosu už mnohem dřív. To je taky ukázkový případ osoby na které se podepsala její komunita. Nejdřív ji jako dítě zneužívala o 18 starší sestřenice, k tomu jí ještě šikanovali ve škole, protože měla světlejší odstín kůže než ostatní “real niggaz” a byla tím pádem “divná”. Když už byla slavná, tak jí zase černý publikum několikrát vybučelo, protože prej jsou její písničky moc “bílý”. Černoši jí vlastně zničili život. Poprvé si šňupla někdy v šestnácti a pak se to s ní tak nějak táhlo.

          1. Je ale pravda, ze co se tejce umelcu, tak prapodivny detstvi a vztahy ma skoro kazdej. Nekoho normalniho s dobrym zázemím a stabilni psyche abys s lucernou hledal. A bily popkrákory nejsou o moc lepsi. Takova Britney nebo Miley Cyrus… Umelci se nedaj brat jako normalni lidi. A hejtry ma snad kazdej.

            1. Mam takove pocit, ze zrovna Taylor Swift je relativne normalni a ma i celkem normalni zivot, vzhledem k tomu, jak velka je :)

            2. Tou starší sestřenicí byla myšlena Dionne Warwick?

              1. Ne nebyla. Měla to bejt Dee Dee Warwick.

          2. Tak zrovna u těchhle dvou kravek to vypadá, že akorát neunesly „slávu“ a popularitu. Řečená WH to unášela docela dlouho a myslím dobře, o čemž svědčí docela dost ocenění, zlatých desek a tak.
            Zvenčí to vypadalo, že do toho koksu definitivně spadla až potom, co si vzala toho gangstera, kterej jí to začal tahat domů. Do tý doby se zřejmě dařilo producentovi i managementu, držet ji od toho dál, pokud chtěli, aby fungovala a vydělávala. Vypadalo to tak, že do toho finálně vletěla až poté, co už byla hodně „za vodou“.
            Trochu se o ni zajímala moje sqvav, tak jsem cosi málo pochytil..

            1. Já se domnívam, že to je tím, že veřejnost vźdycky hledá nějakýho viníka. Někoho na koho se dá ukázat. To je on, ten nám rozbil Whitney.
              Ale mic jí učit nemusel. Jenom se holt v tom průseru ráchali společně. Ta jejich dcera asi ani neměla šanci v takovym prostředí na normální vývoj.

              1. to Ko-za
                Ad „podepsala se na něm/ní komunita“, jedna osobní zkušenost.
                Znám se s jedním cikánem a tykáme si. Je to naveskrze slušný člověk, který nikdy nebyl na dávkách. Mají to tak doma už po několik generací, už jeho rodiče i prarodiče pracovali a chodili do kostela. Celý život hákoval ve fabrice a kotelně, a když mu odešly záda, začal podnikat jako drobný prodejce. V rámci možností se drží nad vodou. Má slušnou ženu a dvě slušně vychované děcka, které vystudovaly vyšší odbornou školu, dcera nyní pracuje v zahraničí.
                Jak jsme tak kecali o životě, svěřil se mi, že nejhorší to měl s ostatníma cikánama. Ti mu vyčetli, že už je skoro jako bílý, „ty si hraje na gadža“ a zavrhli ho. On pokračuje ve svém životě a nezbylo mu, než se od své komunity odpoutat. Bylo mu to líto, nebylo to snadné, ale neměl na vybranou …

                1. Tak uz to bejva. Dostat se ven z komunity je tezky. Opustis-li mne, zahynes…

                2. Takych je viac a schytavaju to z oboch stran.

                  1. Copak od majority ani ne, protože když lidi poznají, že ten konkrétní alien neni žádnej debil a dá se s ním vyjít jako s človekem, tak je to OK. Ale u “svejch” jsou navždy ztracený.

                    1. No ano majorita z ich okolia je s nimi v pohode ale akonahle su inde maju problem, zaradia ich ku sukmenovcom a je to. Manzelka obcas robi pre jednu firmu a maju ich tam dost. Su vselijaki, obcas sa na nich smejeme lebo na nich treba davat pozor, su schopni prist aj o gate koli vselijakym pozickam a podobne. Zrazky z platu a take sa tam neustale opakuje ale do roboty chodia a robia, to sa im musi nechat. Ibaze toto nie je reprezentativna vzorka, najstarsi robil este za komancov a ti mladsi su povacsine nejaka rodina takze maju aj vzor. Iba su jednoduchsi a velmi casto nie su schopni dovidiet dalej ako po koniec tyzdna, v lepsom pripade mesiaca.
                      Takze obcas si podsypu hrach pod nohy sami.

  7. No, možná je to vše trochu jinak a nejde jen o nějaké rasové nepokoje. Možná mě teď osazenstvo D-FENSe zařadí k panu „zergovi“, ale faktem je jedno. Na jakoukoliv demonstraci, zejméne v rozsahu v jakém to probíhá dnes v USA, jsou především potřebné prachy.

    Když se podiváme na rozsah stávajícíchc „nepokojů“, každému musí být jasné, že tyto tzv. protesty proti bílému policejnímu násilí, vedené Black Lives Matter, nebo Antifa, jsou více, než čistě spontánní morální pobouření a jsou perfektně organizovány. Protesty od 25. května často začaly mírumilovně, aby je poté převzali dobře vyškolení násilníci. V souvislosti s násilnými protesty se pravidelně objevují dvě organizace – Black Lives Matter a Antifa (USA). Videa ukazují dobře vybavené demonstranty, oblečené jednotně v černé barvě a maskované (ne kvůli koronaviru), vandalizující policejní auta, zapalující policejní stanice, rozbíjející okna obchodů, vše s tyčemi, nebo baseballovými pálkami. Je zřejmé, že pomoci Twitteru a dalších sociálních médií, koordinují protestující dav.

    Tak se podívejme, „kdo/nebo co“ je Black Lives Matter a odkud jdou peníze na jejich akce. BLM začala v roce 2013, když tři aktivističtí přátelé vytvořili hashtag #BlackLivesMatter jako protest proti zastřelení neozbrojeného černého mladíka Trayvona Martina, bílým hispánským nočním strážcem Georgem Zimmermannem. Alicia Garza, Patrisse Cullors a Opal Tometi, všichni byli ve spojeni a financováni předními skupinami svázanými s „Freedom Road Socialist Organization“ (FRSO), jenž je jedna ze čtyř největších radikálních levicových organizací ve Spojených státech vytvořených z organizace, pod názvem „Nové komunistické hnutí“, jenž ukončila činnost v 80 letech.

    FRSO s jejími „subsložkami“, je financována skupinou dobře dotovaných nadací osvobozených od daní, jako jsou ku příkladu – Fordova nadace (8,5 milionu USD), Kellogg (3 miliony dolarů), Hewlettova nadace zakladatele průmyslu HP (2,5 milionu USD), Rockefellerovy nadace (2,5 milionu USD), nadací Soros (8,6 milionu USD) a řada dalších.
    Podrobnosti s relevantními odkazy v češtině na http://desitka.org/americka-barevna-revoluce/, daleko více podrobnosti v angličtině, včetně videa na https://capitalresearch.org/article/blm-roots/.

    1. A aby toho ještě nebylo dost, tak tohle:
      https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/clanek/hymna-usa-je-prolezla-nasilim-a-klasicka-hudba-je-privilegium-bilych-tvrdi-americti-aktiviste-40329092
      Trump by se měl probrat a včas to zarazit, nebo bude zle.

      1. Je to jejich zeme, kdyz si ji nechaji zkurvit sotva desetiprocentni mensinou…

        Pro nas je spis dulezite si z toho vzit ponauceni a hlavne srat na ty kazdorocni vytykaci dopisy z USA stran nasi „utlacovane“ mensiny.

        1. Nezbejvá než doufat, že se antifa a niggaz nedostanou až do Pentagonu k odpalovacím kódům.

        2. Tady bych byl klidný. Obě grupy na to nemají ty správný ideály, ani motivaci. Zaslepený fanatismus, plus prostá vychcanost, ještě nedávají ten správný výpočetní výkon :D

    2. to: Nobody
      Rozhodně vás nepovažuji za zrg1. Už výše jsem psal, že Hampli v Prolomení hradeb sice odmítá teorii spiknutí, ale člověk fakt neví, co si má myslet. Není kouře bez ohníčku a tohle už vážně nevypadá, že by se dělo náhodou. Zásadový politik je velkokapitálu překážkou, bezpáteřní nebo zmrd spojencem.

    3. Nobody: Nějak nevidím důvod, proč byste měl být kýmkoliv zde někam zařazován. Bez urážek, hysterie a vzbuzování pocitu naléhavosti a strachu z nadcházejícího konce světa jste napsal smysluplný a obsahově přínosný příspěvek, za který Vám já osobně děkuji. Nemám nic proti tomu, aby byla činnost strýčka George odhalována v plné nahotě. To, že pomocí svých prostředků mocně tlačí káru všemožným progresivistům a bandám, vykonávajícím onu „nepolitickou politiku“, Vám tady, doufám, nikdo nebude zkoušet zpochybňovat. Velký rozdíl oproti skazkám o řízené depopulaci, jadernému DOOMu a celosvětovému spiknutí Elit, táhnoucím se s lidstvem odpradávna…:-)

    4. Ten dobytek Soros dělá jž desítky let stále totéž, to není žádná kospirační teorie ale fakt. Není to ani nic nového.

    5. Kde se furt bere ta idiotská rádoby „samozřejmá pravda“, že „na každou demonstraci jsou potřeba prachy“ → každá demonstrace je něčí spiknutí nebo účelovka?

      Na pár demonstracích jsem za svých mladých let byl a nikdy na to žádné prachy potřeba nebyly. Lidi roztrhali kartonové krabice a napsali si hesla, pořadatelé si vzali štafle a vylezli na ně s megafonem.

      A když to mělo být trochu víc „pro“, pořadatel přijel v rezavém Fordu Mondeo, vytáhl z něj svůj dieselagregát, přenosný reproduktor a tím to „ozvučil“ a prokládal své proslovy hudebními improvizacemi spřízněných hospodských muzikantů/písničkářů brnkajících na kytáru (načež byl do 20 minut promptně zlikvidován městapem za „neoprávněný zábor veřejného prostranství“ právě tím dieselagregátem a reproduktorem.) A mám dojem že pak uspořádal sbírku na naftu do toho agregátu :o)

      Tohle je projev úplně stejného fanatismu a snahy monopolizovat si moc, jaký předvádí Levice: „nemůže existovat žádný spontánní nesouhlas s naší Absolutní Pravdou, takže každý kdo je proti nám je řízen spikleneckým centrem Absolutního Zla“. Levice za vším vidí „ruské spiknutí“ (za Brexit můžou Rusové, za Trumpa můžou Rusové, a za Coronu nejspíše taky), konspirační alt-right za vším může hledat Sorose.

      Na to, aby se extremistická zbohatlická zlatá mládež domluvila na sociálních sítích, fakt není potřeba žádné „spiklenecké centrum“, „školení“ nebo „financování nadacemi“. Nezpochybnitelným důkazem jsou masová rabování v Londýně před pár lety, kdy se rabující přesně jako dnes domlouvali přes sociální sítě, kdy přesně začnou simultánně rabovat na různých místech, aby přetížili policii.

      A česká ANTIFA se řezala se Skiny už v 90kách a policajti z ní měli strach – aniž by je kdo školil, protože „ANFITA“ byla prostě záminka se s někým pořádně porvat.

      1. Si to pamatuju z vejsky. Proste nekdo napsal plakát „toho a toho je demoska za to a to, kluci a holky přijďte“ a kluci a holky prisli. Ostatne, na vítáni Zlatých hochu z Nagana jsme taky prisli spontanne, nikdo nas neplatil. A to i ja, kterymu byly tyhle sporty vzdycky u prdele. Chtel jsem to vidět a bylo to fajn, dobrá atmosfera i kdyz jsme na ty vocasy cekali na tom Staromaku asi 5 hodin, nebo kolik.
        A dneska uz je strašně jednoduchy svolat nejakou demosku, se vsema tema internetama a asocialnima sitema. A dneska ma kazdej tiskarnu a kameru a video a vsechny ty elektronický sracicky co za myho mladi staly tezky love. Za nas i blbej noťas byl zjevení, maximálně tak programovatelná kalkulačka a i ta stala skoro pul prumernyho mesicniho platu.

        1. Tak. 90% demonstrací je spontánních a nikdo je neplatí, jedinou výjimku představují „lobbistické demonstrace“ svolávané tak mrňavými a extrémními lobbistickými skupinami, že nejsou schopné zangažovat ani dost svých vlastních „užitečných idiotů“.

          Jenže někteří lidé se prostě nedokáží přenést přes myšlenku „mně se to nelíbí, takže se to nikomu nelíbí a kdo tam chodí, ten je za to uplacený“.

          1. Ono by se to asi ani platit nevyplatilo. Kdyz si vezmu ty velky demosky Chvilkaru, tak tam přišlo asi tak 250 000 lidi. Rekneme ze prumerna cena za kterou by se clovek sel otravovat o volnu nekam na Letnou je tak mezi 500-1000 korunama, tak by náklady na mzdy byly neco kolem 200 000 milionu. Za to uz poridis solidni volebni kampaň, navic bys to v realu neutajil. Minimalne ucetne by to byly strasny cachry, rocne bys musel zasmoulit neco k miliarde, pri tom poctu demonstraci.
            A dneska ti spoustu veci daj sympatizanti zadarmo nebo za rezijku a jeste si to odectou z dani. Soundsystemy, autobusy, hajzly, balenou vodu. Kámoška organizovala nejakej malej charitarivni koncert a az jsem cumel co vsechno dostala od sponzoru zdarma, jen za to, ze melu firmu na bookletu.

            1. Nesouhlasím. Ta finanční úvaha o čtvrtmilionu zaplacených lidí to posílá úplně jinam.
              Tam se zdarma sešlo čtvrt miliónu vohnoutů. Takových, co se spokojí s naoko transparentním účtem, naoko vlasteneckými kecy a takových, co jim vlhne oko při pohledu na vlajku.
              Poslední tři věty zásadně nemohou platit pro takový rozsah. Něco jiného je 1.000 hlav na prokazatelně dobročinném koncertu a něco jiného je čtvrt mega hlav na Letné. Porovnáváš neporovnatelné minimálně co do rozsahu toho sponzoringu, o primární motivaci nemluvě.

        2. V tomhle místě, bych se s dovolením zastavil.
          Od určitého počtu hlav už není demonstrace jako demonstrace. Je to přesně ten moment, kdy už na její zvládnutí nestačí prostá dobročinnost a dobré úmysly, ale je nutný kvůli rozsahu za něco zaplatit, nebo spíše někoho jiného požádat o službu. V tom momentu už jste někomu zavázáni a může to skončit klidně tak, že Vám k mikrofonu vlezou Kartousové, třebaže jste je tam zrovna nechtěli.

  8. Z nějakého, mě naprosto neznámého, důvodu jsem to napoprvé přečetl jako:
    „Aktivista by měl být neprodleně popraven…“

    Naštěstí napodruhé už to bylo ok

    1. Popravit nelze propustit.

  9. Každopádně je bez diskuse, že celý aktivistický „svět“ čumí na Ameriku. Můžeme si myslet něco o vlastním zdravém rozumu, ale to je asi tak všechno.
    Dokud neudělá Amerika pořádky sama se sebou, bude bohužel bordel i jinde.
    Když se například 2008/2009 ekonomicky zakymácela Amerika, holt se nějaké výkyvy dostaly i sem.
    Všiváci si vždycky najdou nějaký zástupný důvod, proč ukázat prstem právě na Ameriku a potom vřískat „podívejte, i v Americe…už nebijou černochy!“ :D
    A pak už to jede. Instantně pohotová média, kterým je dneska každý prd dobrý. A je na průser zaděláno.

    1. Moc médií. Cinskej mor uz netahne a je potřeba najit jiny tema. A na tech protestech se da vyzit dlouho. Staci prubezne vytahovat magory z obou tanoru a prilejvat olej do ohně. A lidi ctou a cumej a prachy z reklam tecou.
      Jako by se nedelo nic jinyho ze v Americe dela luza bordel.

      1. A mezitím dělají bruselští bolševici z evropských států totální protektoráty pomocí lokálních jidášů ve vládách a parlamentech. A média jim to ještě prodají jako záchranné balíčky.

        1. Vidím drobný problémek v tom, že dneska už skoro nikdo neví, jak má správná bolševická kurva vypadat, čím je charakteristická a jaký trest ji stihne, když to bude šířit dál.
          Nevím, jestli bylo dobře, že jsme jich…ale, co už teď.

          1. O T. Halíkovi jsi neslyšel?

          2. Ten je jako archetyp blbě. Já to mám ještě postaru, spíš Grebeníčka jr.

          3. Podle mě správná oportunistická trockistická kurva vypadá třeba jako lampasák Topolánek a jemu podobní svazáci co po 89. nalezli do politiky. Klaus a jeho soudruzi z prognosťáku co to tu nechali rozkrást, a z komunistů snad jen ten Grebeníček.

            Bolševici (např. Husák, Jakeš, dnes Ransdorf, Dolejš) byli odstavení od moci už v 60. letech, normalizace jim vrátila jenom zdání moci, ve skutečnosti moc na pozadí přebírali trockističtí oportunisti a největšího rozkvětu dosáhli v 90. letech.

            1. kabraňák: jak jsi prosímtě přišel na to, že Topolánek či Klaus byli trockisti?

              Nebo „trockisty“ používáš jen v duchu stalinistů, tzn. jako bezobsažnou nadávku která úplně ignoruje zda ten který soudruh skutečně vyznává trockistickou odštěpnou linii marxismu, nebo ne?

            2. Jiří Dolejš měl, ve spojení s poměrně vzdělaným Ransdorfem, dneska ocenitelnou snahu, nástupnickou KSČM v mezích jeho možností reformovat. Nepovedlo se mu dokonce ani to, aby se KSČM kompletně distancovala od původní KSČ, ale hlavně jejích zločinů. Dodnes se nikdo z těch kurev neomluvil.
              Když už byli důraznými novináři a lidmi jako pan Stránský zatlačeni do kouta, tak se to omezilo maximálně na neškodné kecy typu „tak asi to byla chyba. Ale kdo je v napjaté atmosféře 50.let, v zemi plné záškodníků a nepřejících lidí nedělá, že“.
              Dnes už víme, že právě díky tomu stalinistickému hardcore ala Grebeníček, se to Dolejšovi nemohlo povést a proto z něj byl o málo později vylejš. Ransdorfa sice nevylejš, ale spíš z něj měli takového maskota, kašpárka a dál si jeli svou lajnu.
              Kdyby Topolánek, Klaus apod. jen zdáli připomínali skalní bolševiky a marxisty kteréhokoli směru, nedostali by se v 90.letech tam, kam se dostali.

              1. @servisdok
                jestli von se Stránský od bolševiků nelišil jen ve znaménku.

                Vyjádření Hynka Bočana a Jiřího Stránského

                Poslala mi mail moje kolegyně z PEN klubu, básnířka Jana Štroblová, že byla u doktora, kde se v čekárně lidé nebavili o ničem jiném, než o druhém kole. Až jedna paní řekla: „Pro mě je největší autorita pan Dejdar. Způsob, jakým ztvárnil Maděru, je tak sugestivní, že když tenhle člověk řekne, že se má volit Zeman, budu volit Zemana.“

                Režisér Bočan i já proto prosíme, aby bylo jasně řečeno, že člověk, který po sedmnáct let všude říkal, jak mu Antonín Maděra změnil život a myšlení a všechny názory, svou volbou pana Zemana jen potvrzuje, že všechno, co o Zdivočelé zemi říkal, byly jen kecy. Pro Zdivočelou zemi jsme si ho zvolili poté, co tak úžasným způsobem ztvárnil Učitele tance.

                Co ztvárňuje teď, není třeba popisovat.

                Skončili jsme s ním. Či spíš on s námi.

                Hynek Bočan, Jiří Stránský

                Zdroj: https://www.lidovky.cz/lide/skoncili-jsme-s-nim-vzkazuji-tvurci-zdivocele-zeme-stransky-a-bocan-dejdarovi-kvuli-zemanovi.A130118_184836_lide_jkz

              2. To netřeba komentovat víc, než že je to JEN herec. Ce vším, co k tomu patří. Dokonce ani Ozzáka bych mu nevyčítal, je to jen kšeft, jako každý jiný.
                Jaké úrovně – jó, to už si musí každý umělec srovnat sám v sobě, zda mu to za to stojí.
                Třeba je ve své branži dobrý, to určitě nedokážu posoudit, neb nechodím do divadla a filmů s ním jsem viděl jen pár. O osobnosti MD jsem si ale nikdy nedělal valných iluzí.
                To, co žvástal o Zdivočelé zemi, byly jen píár kecy, aby byla sledovanost. Ona byla i tak, ale který herec by si zdarma neudělal vlastní PR, když může a nic ho to nestojí /jen pověst/.
                Dejdar prostě není Vetchý.
                Stránský s Bočanem se od něj jenom slyšitelně distancovali a to shledávám v pořádku.

                1. @servisdok
                  distancovali se od něj, protože si dovolil mít jiný politický názor než oni.
                  Pokud jim až do doby vyjádření svého názoru jako herec vyhovoval, tak by jim mělo být jedno, i kdyby Dejdar ve volbách fandil vesmírným ještírkům.
                  Pokud postupují podle vzoru, nevolíš Karla máš utrum, tak o demokracii sice mohli sáhodlouze kecat, ale v praxi o ní stáli stejně málo jako bolševici.
                  A to konstatuji, i když Dejdara nemám rád, protože je to hrozná plačka.

                2. Ano, u herce by to asi mělo být jedno, protože je to JEN herec a v roli nevyjadřuje osobní postoje.
                  Druhá věc je, že Stránský i Bočan prostě byli na bolševický smrad hákliví a cítili ho na pět kiláků, jak pes háravou fenu. A hlavně proto se jim to tak zalomilo v řiti, protože Zeman a bolševici jedno jest.

                  1. Kecy. Hákliví na bolševický smrad, ale „je proti nám, kdo není s námi“. A pak si stěžují na rozdělenou společnost a hybridní válku.

                  2. Zrovna u Stránského bych tuhle přecitlivělost i přístup chápal. O Bočanovi toho moc nevím, ale Stránský si s bolševiky užil svoje.

                    1. Co se v mládí naučíš…
                      Asi jako se Beneš ještě v šestatřicátém obával restaurace Habsburků.

                    2. @servisdok
                      skoro každý, kdo se rozhodl nějakým způsobem zlikvidovat nositele odlišného názoru má pro své jednání nějaký „oprávněný“ důvod. BLM, Me too, bojovníci proti „nenávisti“ atd.
                      Zkrátka Dejdar podpořil legálního kandidáta na prezidenta a Stránský mu řekl s prací máš utrum.
                      Asi bych to s ohledem na Stránského zkušenosti s bolševiky byl ochoten zkousnout, ale jaksi se ukazuje, že tento postup začíná být na Západě standardem. Bolševici zinscenovali alespoň soud. Dnes na likvidaci nepotřebují ani soud.

                    3. Bočan tak nějak proplouval a jeho názory byly pevný asi tak, jako když ještě v roce 1988 točili soudružský jezeďácký seriál Druhý dech a potom 1992, bác ho a Přítelkyně z domu smutku.
                      Oni jsou v ČT taková velká zkurvená rodina, která je u lizu za každého režimu.

                    4. monday: protože dnes ta likvidace je jen „online“. V maloměstském divadle nebo fabrice ti nikdo hrát nebo pracovat nezabrání, protože maloměstské divadlo nebo fabrika nemá účet na Twitteru a pokud ano, je jim ukradený.

                      Veškerá síla, fanatismus, moc a organizace dnešních radikálů je stvořena sociálními sítěmi a je na nich závislá. Kdo neexistuje na internetu, s tím si jen velmi těžko umí poradit.

                    5. Ovšem ta polemika s kolaborantem Kroupou na iDnesu, to je fakt úžasný. I kdybych tam byl registrován, jakože nikdy nebudu, neztratím s takovým šmejdem, jako je Kroupa, ani slovo.
                      Styděl bych se, byť jen účastnit se diskuse pod výlevy takové kreatury, jakou Kroupa je.

                    6. JM++

      2. Skoro to vypadá, že mám na věci hodně podobný názor, jako pan režisér Strach:
        https://www.novinky.cz/domaci/clanek/jiri-strach-jestli-je-forrest-gump-nekoretni-film-tak-se-svet-skutecne-zblaznil-40329087

        1. Forrest Gump samozřejmě rasistický byl, protože ten černoch Buba Huba nebo jak se jmenoval, měl být ve skutečnosti raketový inženýr pracující pro NASA a ten prostý lovec krevet s IQ 80 měl být běloch, nejlépe blonďák.

          1. Sou to magori. Meli to postavit ze je to obzaloba systemu ktery poslal slabomyslneho cerneho kluka umrit do valky ve Vietnamu, kde jak znamo „bili lide poslali cerne lidi bojovat proti zlutym lidem aby branili zem ukradenou rudym lidem“. Konec doboveho cintatu. Mohli tam mit rasismus i obzalobu systemu.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017