Agresivita, sprosťáctví a beznaděj: jediný hmatatelný výsledek aktivity politiků na „ochranu slabšího“ - zpět na článek

Počet komentářů: 247

  1. Jojo, přesně takhle a nejinak sociální inženýrství odjakživa funguje. A proto je toho svinstva čím dál víc :( Akorát jediná drobnost, „protežování“ kdyby šlo bez háčku, děkuji!

    1. welcome back ocs ;-)

      1. Díky, ale já sem moc často nechodím; jen tu a tam nahlédnu.

        1. Nedivim se, ale je to velka skoda, rad sem vas cetl..

  2. A bude hůř. Podle serveru Česká justice připravila lidskoprávní sekce Úřadu vlády pod vedením soudružky Válkové (ANO) koncepční materiál, jehož účelem je zajistit „respekt“ sexuálním menšinám skrze
    Podle s. Válkové menšiny již nepotřebují pouhou toleranci, nýbrž „respekt“ celé společnosti. A jediným způsobem jak „respekt“ zajistit, je trestně-právní represe.
    https://www.ceska-justice.cz/2021/05/vladni-strategie-stat-ma-zarucit-spolecensky-respekt-homosexualum-a-transsexualum-trestnim-pravem/

    1. Jojo. Význam slova respekt se nám posunul – nyní je to strach ze sankce. Slyšel jsem nedávno bývalého fízla kňourat, že před r. 89 měli lidi k bengům „větší respekt“.

      1. No asi měli, takže je to de facto dobrá zpráva.
        Zrušil bych jim renty od včil.
        Tím bych zredukoval jejich počty a respekt by si ti zbylí mohli vybudovat, např. důslednou buzerací cyklistů.
        Anebo ještě lépe důsledným řešením podstatných lumpáren a ignorací drobných pičovin typu rychlost na dálnici, parkování v zákazech pokud není blokován průjezd a dejme tomu celá rouškocovid agenda.

      2. Je to zajímavý, většině lidí včetně mne jsou u prdele, tedy aspoň ti normální, to by pro ně přece měla být výhra po těch staletích, co dostávali těžkou nakládačku. No a pár z nich začne tlačit na pilu, takže možná budeme pár let před začátkem pracovní směny zpívat oslavné ódy na bukvice, ale pak se kyvadlo vychýlí na opačnou stranu, a to podstatně rychleji, než by si většina z nich přála.

        1. Jaký mají dotyční tlačiči cíl netuším, ale já si tipnu že dosáhnou toho, že je většina nebude mít „u prdele“, ale spíše jí budou „proti srsti“ a to minimálně..

    2. Jestlipak to bude platit i obráceně?

    3. A je tam uz i pokleknuti, nebo to bude az v pristi novele?

      1. Checht. Poklekava se kvuli zdrogovanemu recidivistovi zcepenelemu pri zatykani. Kvuli sexualnim mensinam se budou ritualne v predklonu roztahovat pulky.

    4. Nemecka socialni demokracie pri pohledu na ztratu sveho volickeho jadra (podpora priprchliku prisavajici se na stejny cecek jako domorodi davkari), se taky rozhodla lovit v techle vodach. Takze jako jedno z hlavnich predvolebnich temat vyhlasila vyreseni problemu nedostatku odpadaku na vlozky pro menstruujici muze na panskych zachodcich.

      Termin menstruujici muz me zaujal, protoze se v gender studies moc nevyznam: Je to osoba v zenskem tele, citici se jako muz. Tady se nabizi otazka, kdyz budu tvrdit, ze jsem osoba v nenaockovanem tele, citici se jako ockovana, ziskam si tim patricny respekt a muzu jit na pivo?

      1. To je dobrý, respekt, brada! :D

  3. Slovo „respekt“ lze do češtiny kalkovat slovem „ohled“ a „něco/někoho respektovat“ tedy znamená „ohlížet se na to/ho“…
    Podle wiki „Respekt předpokládá, že člověk si nedovolí uškodit jinému člověku ani fyzicky, ani psychicky.“ Z toho nevidím velký posun od tolerance k respektu, alespoň sám nedokážu odhadnout, jak by se měl rozdíl mezi tolerancí a respektem projevit v praxi…
    Co se týká požadavku neublížit jinému ani psychicky, vidím tam drobný problém v otázce míry: chorobná přecitlivělost bývala totiž kdysi považována za duševní poruchu, nikoliv důvod k hrdosti…
    I když možná jsem teď nespravedlivý, z článku vyjímám: „Dle výzkumu veřejné ochránkyně práv z roku 2019 se u nás během posledních pěti let cítilo být diskriminováno 38 % LGBTI+ lidí.“ A říkám si JENOM 38 %? To jsou ti duhoví menšinové docela psychicky odolní – jsem přesvědčen, že z netříděné populace se během posledních pěti let cítilo být z nějakého důvodu diskriminováno mnohem vyšší procento…

    1. Respekt = ohled: původně jo, ale dneska se to překládá nějak jako „úcta“. Respekt mám k člověku, který něčeho dosáhl, který má nějakou kvalitu, kterou na něm obdivuji nebo bych ji chtěl mít taky. Nechápu, proč bych měl mít ke komukoli respekt jen tak. Ostatní lidi mi mohou být tak akorát lhostejní (což je nakonec to co od ostatních vyžaduji směrem k sobě; neserte se do mě a já se nebudu srát do vás). Ohledy ano, to mám, ale respekt, s tím opatrně prosím :)

      1. Presne. Skutecny vyznam tohoto slova vidim v praci. Respekt si clovek musi vybudovat, protoze to je ucta druhych. Ucta a urcity obdiv. Respekt neni vec, kterou lze ziskat prikazem. Prikazat lze jen poslusnost.

    2. Zkuste „respekt“ vnímat jako rovnost v důstojnosti a začne to fungovat.

      1. O víkendu jsem byl s dětmi v nějakém zábavním parku u Prahy. Jedna atrakce tam bylo sjíždění dráhy na plastovém kruhu, z mých mladých let se to provozovalo s duší od traktoru. Kruhů byl samozřejmě omezený počet. Dole pod dráhou čekaly děti, zda se nějaká neuvolní. Tedy kdo chtěl zase si ho sebral a šel sjet znovu, kdo nechtěl přenechal ho dalšímu. Samozřejmě že natěšené čekající děti chtěly těm, co sjeli, kruh vzít, ale stačilo, když děcko řeklo, že jede znovu a nikdo mu nic nebral. A to tam byly děti všech věkových kategorií, takže desetiletá to mohl pětiletému sebrat a jít, ale nedělo se. Jelikož je v parku atrakcí milion pět tak se časem dostalo na každého, protože děti průběžně přicházely a odcházely. Úplně radost pohledět jak se děti byly schopné dohodnout a fungovat a zcela přirozeně se respektovat. Byla z toho cítit pohoda. Atrakce neměla žádná psaná pravidla.
        Pak jsem se tam dostal znovu asi za dvě hodiny a to to do ruky vzaly nějaké agilní matky a jaly se zřídit lokální socialismus, protože jejich fakánek čekal asi moc dlouho tak se jedna matka začala asi s pětiletým děckem o kruh přetahovat, druhá tam začala organizovat jakousi frontu, kdy dítě, které sjelo musí kruh odevzdat čekajícím „protože by se na všechny nedostalo a to přeci nejde“ a třetí fotr tam na férovku kruh jinému děcku vzal na hulváta, aby si jeho junior mohl také sjet. Pěkný pohled na to nebyl.
        Respekt a důstojnost se získává zejména vlastním chováním a přístupu k ostatním. Je to reciproční.

        1. Je, souhlas. Ale člověka většinou nic nestojí bejt lepší než druhej a ten nekonečnej dětinskej kruh „jánetovon“ přerušit.

        2. Jo, vcera jsme byli v Bayern Parku. Decka od nejmensich po nejvetsi, rodice se jim do toho nesrali a vsechno fungovalo na pohodu. A to tam byly decka od Nemcu, pres Cechy, Frantiky, i slovenstinu jsem zaslechl. Decka se domluvily v pohode, aniz by jazyk umely.

    3. Nehledejte na Wiki vysvětlení základních pojmů. Dost často jsou tam podivně zdeformované. Nahlédněte spíše do Ottova slovníku naučného. Ten „ohled“ je ve smyslu vážnosti, úcty.

  4. Pamatuju jednoho pupickare, ktery taky podjizdel nakladak zprava. Jenze tam byla odbocka a on asi ziral na slapky dolu jak mu to hezky maka a nevsiml si, ze tatrovka blika doprava.

    Od te doby vim, ze mezi dvojmontaz zadni napravy Tatrovky jde namotat namotat cely pumpickar.

    1. Tedy pravděpodobně ne bezezbytku. Je dost pravděpodobné, že toho část ustříkla bokem.

      1. Tuhle do ČSAD přijela snbácká volha. A hned, který návěs byl v Kolíně. Normálně si přivezl kousky nějaký ženský. Ale řidič to nevodsral.

        1. Jina forma turisticke ‚placky‘.

        2. Kdysi jsem se bavil s chlápkem co dělal na dráze údržbu a ten říkal, že tohle bylo celkem běžný. Mašinfíra si všeho nevšimne, hlavně v noci. To není jak v autě, že by člověk cítil nějaký drcnutí.
          Takže když pak vlezli na depu pod soupravu, tak tam kusy zvěře nacházeli naprosto běžně různě pověšený. A někdy to nebyla zvěř.

          Když nebylo nikde nic hlášený, tak se prohledávala trasa desítky/stovky km kudy souprava jezdila, kde je zbytek.

    2. Je to asi pět let kdy se naprosto to samé stalo v Sezimově Ústí u Tábora. Řidič náklaďáku o tom ani nevěděl a nevšiml si toho. Nic hezkého … Kolista čuměl do země a poslouchal na kole MP3.

  5. Skvělý článek. Přes Brno naštěstí jezdím jen po dalnicich. Přes Ostravu často, vozíme odtud železo. Udělat to mně, tak uz je 2D i s tím byciklem. By si tito frustráti měli uvědomit, že němec při výrobě tahačů šetřil na brzdách, 40 tun má vážně docela setrvačnost. A já si kvůli sebevrahovi přece nerozleju kafe….

    1. Hele, oni se neboji ani saliny a ta nebrzdi vubec.

      1. Jo, naprostý souhlas. To jsem se jednou takhle účastnil demonstrace proti plánovanému radaru v Brdech. Šel nás štrůdl lidí přes Spálenou ulici v Praze. Ulice je trochu z kopce a jezdí po ní tramvaje. Navíc ten den pršelo. Když tramvajka jela shora na nás, tak jedna soudružka říkala: „Běž dál, ona zastaví.“ Já dál nešel a štrůdl jsem roztrhl, aby mohla projet. Soudružka se na mě dívala jak na debila.
        Předpokládám, že přesně z takových lidí se rekrutují pumpičkáři bez pudu sebezáchovy.

        1. S tím naprostým souhlasem opatrně

        2. V Brne sveho casu v DpmB jela soutez, kdo trefi vic debilu. Podminka byla, ze vinikem musi byt debil. Pak to ale prosaklo a byl z toho docela pruser. Je to, tusim, tak 20 let. Nicmene ale, kdyz uz se to vedelo, najednou si brnaci davali kurva pozor vjet do kolejiste.

          Ja jsem s tim kramem parkrat jel v ramci brigady jako mladas, a cestou do Blauecu jsem vecer zkusil, jak to ‚brzdi‘ pres rychlobrzdu. Velmi klidne a pomalu to zastavilo. A to byla salina prazdna.

          1. Tak mi rekni, cim teda brzdej, kdyz lidi v tramvaji litaj drzkou smerem k ridici? Kdyz teda rychlobrzda klidne a pomalu zastavi. Ja uz v Brne parkrat rychle brzdeni zazil a rozhodne se neda rict, ze by bylo klidne, nebo pomale.

            1. No nouzově brzdí elektromagnetama ke kolejím, spolu se zkratem motorů, ale to prý se už nepoužívá. Závisí to na tom, kolik maziva z výhybek a jiného svinstva, se na kolejích zrovna nachází. Zvenčí to možná tak nevypadá, ale stojící lidi v šalině jsou skoro bez šance..

              1. Ale používá. A používá se to i na dráze a mimo nouzi – párkrát jsem zažil, že mašinfíra s jednotkou řady 471 asi nějak doháněl zpoždění, takže do nádraží vletěl jako vítr a když zjistil, že by s takovou zastavil až v polích, použil rychlobrzdu.

                Bylo to naprosto průkazné protože ten gumový blok mezi nápravami byl přimáčklý ke kolejím – a okolo soupravy to intenzivně smrdělo jako když se pálí spojka v autě.

                1. Dnes se již používá tzv. automatické vedení vlaku (AVD), jsou to takové černé dlouhé hranoly v kolejích, jejichž poloha je nahrána v SW vlaku a příslušné trati a strojvedoucí vlastně nemusí nic dělat. Je to trošku podobné jako autopilot v letadle. Ale dá se to na stanovišti fíry vypnout a jezdit dle citu. Akorát se to nesmí přehnat jako před časem fíra na Masaryčce při vypnutém AVD (možná omylem) projel šturc a skončil ve dvoraně v prostoru pro cestující. Naštěstí to bylo v noci.

                  https://www.azd.cz/admin-data/storage/get/219-

                  http://www.dicr.cz/projeti-zarazedla-v-praze-na-masarykove-nadrazi

                  1. 471čky jezdí většinou kyvadlovou dopravu, což má u ČD tu potíž, že pokud má zpoždění, už nestihne včas obrátit soupravu a vejít se do grafikonu. Takže se potom buď musí odříct kus trasy a souprava se otočí dřív, nebo to fíra musí nahnat, nebo se odřekne celý spoj a souprava počká na další místo v grafikonu.

                    Zažil jsem opakovaně všechny 3 varianty, no odříct celý spoj je nejvíce frustrující pro cestující.

                    1. Frustrující to je i pro strojvedoucí. Samozřejmě, je to především tím, že se z lidí staly „lidské zdroje“. Kde jsou ty časy, kdy křišťálovej Standa Gross pracoval jako pomocník strojvedoucího. Dneska fíra kmitá semtam semtam, na obrat má v koncových stanicích má pár minut, kdy se nestihne ani vyčůrat. Takhle 12 hodin, nástup třeba ve 3 ráno. jak se tam dostane? Nezájem. Pak celou šichtu jezdí v „tunelu“ v protihlukových betonových stěnách, které nemají jinde ve světě obdoby.

                    2. Frustrující to je i pro strojvedoucí. Samozřejmě, je to především tím, že se z lidí staly „lidské zdroje“.
                      Ono spíš to zajelo tam, kam to patří. Tedy normální operátor řízení. Stejně jako na silnici.

                      Pak celou šichtu jezdí v „tunelu“ v protihlukových betonových stěnách, které nemají jinde ve světě obdoby.
                      Spíš by mě štvala ta absence reálného zabezpečení.

            2. Ale jo, ono to brzdi, ale cekal jsem, ze po stisku tlachatka bude kamarad na te svisle stangli viset ve vodorovne poloze,… a ono to zase tak horky nebylo. Byly to saliny na konci 80ek.

  6. Uz je to tu zase. Muj tydenni najezd autem cini 400 km, na kole 200 km, a presto nemam problem s cyklisty a ani jako cyklista s auty – vetsinou, obcasne potize rozhodne nestoji za to, abych smolil podobnou slataninu.

    Video ostravskeho cyklisty jsem zhledl. Cyklista se chova jako blbec, ale rozhodne ridici kamionu nelezly oci z dulku, ani se neusral, to nebylo zabrzdeni na fleku, bylo celkem predvidatelne (v dane konfliktni situaci). A bez znalosti toho, jak policie situaci nakonec vyresila, tezko hovorit o nejake „pozitivni diskriminaci“.

    Ono vubec porovnavat „ochranu slabsich ucastniku silnicniho provozu“ s napr. „pozitivni rasovou diskriminaci“ je naprosto mimo. To tedy znamena, ze jsem/nejsem diskriminovan podle toho, co mam zrovna pod prdeli? To je skutecne drsna diskriminace … jdete se vysmat.

    Co to je „pozitivni genderova diskriminace“ nevim, nesetkal jsem se s ni (ja tedy vlastne neznam blize nikoho s jinou nez muzskou/zenskou sexualitou), pouze tusim, co tim ma autor na mysli, ale predstava, ze toto je pricinou poklesu reprodukce, je smesna.

    1. Souhlasím s vámi, ale ten cyklista byl fakt absolutní debil. Nemluvě o tom, že ten další kamión vůbec nevěděl, co se tam děje, a tak klidně mohl drcnout do toho prvního, a ten by drcnul do toho debilního pumpičkáře (slovo cyklista je v této souvislosti nepoužitelné).
      A to říkám jako cyklista, co nikdy neměl auto. Já být tím kamióňákem, tak jak slezl z toho kola, tak zařadím, a jedu dál. Ale asi by to za tu legraci nestálo. :-(

    2. bezec 29.7.2021 v 23:03

      Přesně.

      Článek lze zkrátit takto: Autor bydlí v Brně nebo okolí a jezdí do Brna do práce. Ráno cestou do práce potkal dva idioty a vyvozuje z toho jak dalekosáhlé, tak mylné závěry. Přitom je až trestuhodně nepozorný.
      Proč?
      Jedná se o Brno. Kdyby se autor jen trochu více soustředil na provoz kolem sebe, potkal by denně takových idiotů alespoň pětkrát tolik.
      Důvodem je, že Brno hostí jednak dva cyklistické oddíly, jednak Velkou cenu. To odjakživa vedlo k produkci špičkových takyzávodníků na kolech a motorkách se všemi důsledky.

      1. Magorit Brno (aka Favorit) byl vyhlasenym hnizdem curaku. Celkove jezdit okolo vystecu bylo vzdy o nervy a lak.

  7. Ten problém není v řidičích ani v cyklistech ale v lidech obecně. Dneska už se skoro nic nedá řešit v klidu, a už vůbec ne slušně. Lidi se k sobě chovaj čím dál tím víc nepřátelsky. Když nejsou přímo agresivní, tak jednaj aspoň jako arogantní hulváti. Asi to není tím, že by se lidi změnili, jen se to ne vždy projevuje. Řekl bych, že tak před 10 lety se moc často nestávalo, že by někdo někoho vytahoval z auta. Dneska je to každou chvíli.

    https://www.youtube.com/watch?v=tEWxDfriPmU&ab_channel=Brn%C4%9Bnsk%C3%A1odchytov%C3%A1

    1. Inu, sem na DF obcas chodi clovek, ktery pred 20 lety taky tasil ridice z auta, ktere jelo jako hovado a po zastaveni se ridic v aute zamknul. Extrakce probehla po odemknuti okenka pesti…

      1. Já furt čekám, kdy se v takových situacích začne střílet. Mimochodem, rozbít pěstí okénko není žádná legrace. To musel mít aspoň boxera. A to už bych asi fakt měl strach o život.

        1. Nemel nic v ruce. A neni to ani zadna figura 150 kg. Jen ma svih a byl pekelne vytocenej.

        2. Jo. V Plzni takhle známý agresor a mlátička rozbil okénko taxikářu kterému předtím vyhrožoval smrtí a začal ho mlátit, zatímco taxikář byl připoutaný a tudíž bezmocný. Když dotyčnému chcípl motor takže nemohl ujet, vytáhl legální zbraň a bouchače zastřelil. Soudruh Lněnička to vyhodnotil jako vraždu, protože přeci měl vědět že ho dotyčný nechce zabít ale jen tak jako přátelsky pocuchat…

          1. Vlastně asi ne pistoli ale nějakou kudličku. Výsledek byl stejný.

            1. Nemícháte to taxikarske kudlani v Olomouci s plzeňskou hádkou u stánku s kuřaty? Obojí ovšem, pokud se nemýlím, skončilo zprostenim (a zrovna Lnenicku bych tedy z nějakeho restriktivniho výkladu nutné obrany nepodezrival)

              1. Lnenička je v restriktivním výkladu NO poměrně legenda – mj. judikoval, že když chlap poštval svého psa na obránce a pak na něm ještě seděl a mlátil ho pěstí, bylo „nepřiměřené“ se bránit střelbou; nebo že střela vypálená z pistole dvakrát ve vzduchu zatočila o >90° aniž by se odrazila, aby to odpovídalo výpovědi poškozeného (tzn. „Krušnohorská balistická křivka“).

                Co se mu dá přiznat je obrovský důraz na domovní svobodu, ovšem zase – myslím si že to byl Lněnička, kdo odsoudil chlapa, kterého na jeho vlastní zahraně napadl mnohem silnější protivník a jako hlavní důkazy byla přijata „nestranná“ výpověď manželky útočníka.

              2. Jinak je možné že se mi to pomíchalo, je to už řada let. Ale co jsem tehdy zaznamenal tak obránce zproštěn nebyl, naopak odsouzen.

                1. Tak možný je všechno, vo tom žádná. Kdybyste někde vyhrabal spisovou značku, to by bylo pěkný

      2. Většina agresorů se při přímé konfrontaci stáhne. Mám dvě čerstvé zkušenosti. Jezdim po Praze na skútru, na rozdíl od většiny, jelikož jezdím také autem, se snažím jezdit tak, abych nikoho neohrožoval (příjde mi, že i motorkáři po Praze se troch uklidnili, jezdili hůře), používám směrovky a necpu se kam nemám, pokud mne auto vyloženě nepouští nebo o mne neví. První pán v letech v Rapidu, z odbočovacího pruhu bez směrovek přímo na mne, zatroubil jsem a slušně pána upozornil, že se nemuže řadit do pruhu, kde někdo jede a bez směrovek, nadávky a gestikulace a poté mne začal vytlačovat z pruhu do krajnice znovu a i přes troubení pokračoval (což v cca 80km/h rychlosti může být pro motorku fatální), nechal jsem ho jet a po dvou křižovatkách jsem potkal PČR, které jsem jako správný práskač upozornil (Jasně, že jsem měl chuť mu minimálně jednu vlepit, či kopnout do dveří, ale z toho bych měl akorát problémy já, tak jsem si řekl, že ho alespoň vytočím), chytili ho, legitimovali, nejdříve se snažil vtipkovat a pak byl arogantní, tvrdil, že se nic nestalo, PČR ho okřikla a pak ho nechali jet s tím, že se mi omlouvají, ale nemají důkazy. To jsem věděl, kdyby tam nestáli, neřeším to, ale měl jsem škodolibou radost z toho, že sem mu minimálně zkazil cestu do práce za to, jak se choval, nic jiného se totiž nedá dělat.

        Týden na to jsem se zařadil do jízdního pruhu v pravo vedle auta (širokého na náklaďák), které stálo na semaforech na kolejích (kde nemá co dělat), po chvíli mne dojel a začal na mne najíždět a předjíždět mne. Když jsem ho dojel na dalších světlech, abych se ho zeptal, co to mělo být, začal na mne řvát, že jsem ho podjel, pak na mne začal najíždět mnohem agresivněji, vždy udělal vyhýbaví manévr tak, aby mne jakože srazil zadkem (nechal jsem ho jet předemnou), nakonec zastavil v křižovatce, já najel vedle něj znovu a navrhl mu, že zavolame policii, aby rozhodla, kdo podjel a kdo jel špatně po kolejích, řekl, že jo a praštil mi do zrcátka, tak jsem mu natáhl pěstí. Pak zase začal říkat, že zavolame PČR a začal ujíždět, ještě jsem si za ním dal jedno kolečko kolem parku, po třetí začal řvát at zavolam policii a zase mi začal ujíždět… tak jsem jel pryč.

        Cyklisty potkávám také, jak jedou kde nemají (z chodníku už jsem jich pár jako chodec vyhodil,stejně jako el. koloběžky), nejlepší je uprostřed pruhu a když na ně zatroubím (vím, že se to nemá), tak mne odmění prostředníčkem, ale pořád až na nějaké situace jejich kolo není taková zbraň, jako motoristů, většinou jim ujedete… ale těším se, až takového potkám za přítomnosti PČR a budu se dožadovat konání povinnosti i proti této skupině účastníků provozu, jsem zvědav ,jestli budou taky takto aktivní.

        No a jak na takové agresory? Zmlátit je nesmíte, když se jich slušně zeptáte, proč to dělají, jen řvou a jsou ještě agresivnější a pokud něco chcete řešit, utečou.. policii nemá smysl volat, pokud to není něco opravdu vážného.. .tak co ?

        1. jízdu uprostřed pruhu na kole občas praktikuji. na vytipovaných místech, převážně v situaci dolů z kopce, v obci a pravotočivé zatáčce – jedu si z kopce samospádem s přišlapáváním 40 km/h, a jedu-li po po krajnici, tak zhruba třetina řidičů auta se chová psychopaticky, kdy nedovede 4 vteřiny počkat na výhled do protisměru, a začne předjíždět padesátkou, a při „překvapivém“ zjevení auta v protisměru se lekne a nalepí se mi zrcátkem na řidítko, což mě trochu znervozňuje a nevyhledávám to. když někdo v podobné situaci troubí, tak tím pouze potvrzuje svoji duševní nezpůsobilost se účastnit veřejného provozu po pozemních komunikacích.
          doplňuji, že jízdu po asfaltu obecně nevyhledávám a praktikuji pouze jako nezbytný přejezd mezi jedním a druhým blátem.

          1. Na kole není dobré jezdit při kraji v případě, že objíždíte stojící auta (ať už v koloně nebo zaparkovaná). Člověk nikdy neví, kdo před ním otevře dveře. Může se to klidně stát i při čekání na zelenou před křižovatkou.

            1. Toho jsem byl svedkem – krizovatka ulice Konevova a Porici. Stal jsem na zelene, kamarad se rozhodl, ze vyskoci a pres dvere mu v tu ranu preletel pumpickar. Byla to Skoda 100, takze dvere v pohode.

          2. Za tohle se ovsem zrcatka ukopavala, za myho mladi.

          3. V tomto případě vy blokujete auta a auta vás špatně předjíždí, protože vy se máte držet u krajnice a řidič by měl i bez té pitomé vyhlášky předjíždět cyklistu, jako jakékoliv jiné auto, tudíž tak, aby vás neohrozil, takže když tam nevidí, má počkat.

            Já mluvím o situacích, kdy cyklista jede v jízdím pruhu, na rovince, nebo dokonce v jednosměrkách v protisměru a ještě se rozčiluje… tohle si nedovolí snad ani rusák v černém BMW…tedy v Praze

        2. Cyklisti a skutristi a v závěsu motorkáři v hovadství v Praze vedou i před důchodci a blondýnami. Jedou, kde vidí že je jakékoliv místo a nijak je netrápí bezpečnost či dokonce pravidla silničního provozu. Prostě jedou svoji pasivní agresivitu jako ty. Motorka nebo skutr totiž zabírá málo místa jen když auta stojí nebo popojíždí v koloně. V ostatních případech je s ní nutno počítat jako s autem. Zkus autem předjet všechny v koloně na světlech jiným pruhem a postavit se před všechny čekající. Myslíš, že tě pochválí? To stejné při rozjíždění kolony, se zvyšující se rychlostí se skutristi a motorkáři prostě natlačí do pruhu a auto jim musí udělat místo. Bez blinkru, na prasáka a ještě většinou zabrzdí. Já tyhle myšky jednostopých hovad považuji za regulérní vybržďování.
          Takže kolem a kolem, řidič auta musí mít o skutristy péči jako o cyklisty, kteří jezdí rychle a je s nimi jen o něco menší oser.

          1. A ted si vem, ze treba v Italii se takhle na skutrech jezdi prakticky odjakziva a narod nevymrel. Jak je to mozny? Krome toho vsude ctyricitky a jezdi se kilo.

            1. To je jinej svět :D Tam má skútr absolutní přednostní právo jízdy :D Podobně je to v Holandsku, kde smí jezdit po cyklostezkách a že jich tam je požehnaně… Osobně mi vyhovuje více náš systém, kdy ti dovolí ohleduplnní řidiči objet kolonu a pustí tě, já jim za to vždy poděkuji, protože díky slušnosti a toleranci = plynulá doprava :)

            2. Nerozumím, co je podstatou tvého argumentu? Ten cyklouš co vybržďoval kamion taky neumřel. Všechny záležitosti, kde se neumírá jsou tedy v pořádku?
              Jinak kilo se v Itálii jezdí maximálně tak v levém pruhu na dálnici, z kterého ti nikdo neuhne, ale kilo se na 40 s italskými pokutami fakt nejezdí. Kdys tam zavítal naposledy?

              1. Já jezdil autem po Římě pár let nazpět a na dvouproudovkách v širším centru města (nemyslím obchvaty, ale v zástavbě) takto jezdili běžně.

              2. Na masine jsem byl v Italii naposledy pred 15 lety, ale autem mnohokrat a na dodrzovani rychlosti se tam sralo vsude.

              3. Mně stačila první návštěva Říma s kurva rychlým (asi 70 projetím kolem Kolosea. Ani jsem nestihl odbočit.

                1. Konkretne v Rime jsem pochopil, ze jednosmerka je ta ulice, kde v jednom smeru jezdi aut min.

          2. Moc nechápu, proč to adresuješ mne, už v úvodu příspěvku jsem psal, že se snažím chovat tak, abych toto nedělal, já s tím co píšeš souhlasím a podle toho se chovám, hodně motorkářů a skůtristů chová jako hovada a budeš se divit, kolikrát ohrozí velmi nebezpečně i jiného jednostopého motoristu, sám jsem párkrát měl co dělat… Navíc na rozdíl od kol motorkáři a řidiči silných skútrů vás předjedou v pruhu třeba dvojnásobnou rychlostí a není vyjímka i na magistrále rychlosti nad 120 km/h… navíc taky tak jeden z deseti používá směrovky.. já bych si nedovolil takto kličkovat, protože pak řidič auta netuší, co chceš dělat a může tě srazit i když to není úmysl.

            1. Co si z toho vezmeš je jen na tobě. Jezdím autem po městě skoro každý den a rozhodně moje zkušenost není dobrá. Můj dojem totiž je, že ani ti, kteří žijí v tom, že jsou ti slušní a nikoho neomezují, si často neuvědomují jak jezdí. Sám jsi z toho perplex, když auto nepoužije blinkry, u moto věc naprosto běžná.
              Však zkus až budeš v autě a někde na světlech bude stát motorkář nebo skutrista tak se nepostavit za něj, ale nacpat vedle něj. Já to párkrát zkusil. Místo „V pohodě, sem se přeci vejdeme oba“ jsem slyšel „pyčo, co do mě najíždíš“. Nevím, asi se jim jejich vlastní chování nelíbí, když ho dělá někdo jiný.
              Takže až do tebe někdo bude zase najíždět tak se zkus zamyslet, jestli si jenom nedrží svoji stopu, do které se montuješ souběžnou jízdou v jednom(jeho) pruhu.

              1. To, že někdo nepoužije blinkry mne totálně vytáčí, ať už jedu na moto, v autě, v dodávce, či jsem jen spolujezdec, je fuk, kdo to nepoužívá a když mne ohrozí tímto počínánám, troubím na něj.

                Ok, takže když se tak chová větišna, musím být i já takový, vůbec mne neznáš, ale víš to…. Nějak ti nedochází, že jezdím i tím autem a mnohonásobně více , než na té motorce, ale ty sis jen chtěl vylít žluč na prvním „motorkáři“, který se tu ukázal, je ti fuk, jestli něco provedl, nebo ne.

                A ano, když je třeba pruh rovně a do prava a já tam stojím, uhnu na stranu, aby se odbočující auto vešlo (třeba když mu svítí zelená šipka), mockrát mi i zdrořilý řidič poděkoval, to asi neznáš.

                Navíc kdyby si četl pořádně, tak držet stopu a najíždět na někoho z jednoho pruhu do druhého a vylačit ho až na obrubník, je dost velký rozdíl… že ty budeš jeden z těch, kteří sám nedodržuje předpisy a pak je ještě agresivní? Docela tě lituji..

                1. Neznám tě a taky jsem neřekl, cos udělal nebo neudělal. Ale vidím, co dělají téměř všichni moto každý den bez mrknutí oka a nijak je netrápí, že za nimi jede dvoutunové auto. Ale co vidím jasně je, že jen náznak toho, že bys měl provést sebereflexi, ať už oprávněně nebo ne, tě zjevně vytáčí.
                  Četl jsem to pořádně, ale je to bohužel jen tvoje verze. Navíc v diskuzích jezdí všichni slušně, zdraví, nezavazí, uhýbají, atd….no a pak je realita.
                  Ostatně jak jsem psal moje je reakce více obecná než přímo na tebe. A pokud jsi zafixovaný v tom jezdíš perfektně tak v tom žij dál, třeba to tak doopravdy je, mě je to jedno. Ve finále jsi to ty, kdo je násobně zranitelnější.

              2. Jsem asi vyjimka. Blinkry pouzivam, zdravim, dekuju, nezavazim, uhybam, vim ze jsem neviditelnej atp.

                Ale taky pulim pruhy, kdyz oba pruhy nejedou, nebo jedou do 30. A klidne objedu celou kolonu a na na svetlech se postavim jako prvni.

                Kdyz se vedle me postavi auto na svetlech, tak s tim problem nemam. Jsou dve vyjimky:
                — postavi se mi kolem na moji nohu
                — v odbocce doleva, kdy oba planujeme jet vlevo. Uz jsem mel situaci, kdy to jeden udelal, rozjeli jsme se, ja mensim polomerem, on vetsim, a pak me malem sejmul, pac kousek za krizovatkou nebylo kam jet.

                1. Dávám palec nahoru, já osobně tedy neobjíždím ani jedoucí kolonu, maximálně, když mi udělají uličku, ale pro takové frustráty jako je starter25 je to fuk, všichni jsme stejní…

                  On si totiž neuvědomuje, že na té motorce jsi daleko zranitelnější a když máš pud sebezáchovy, tak v provozu to pod auto nepošleš, protože nikdy nevíš, jestli nejsi v mrtvém úhlu a nebo jestli řidič vůbec dává pozor (to stojí za to se dívat na řidiče a hlavně řidičky, co dělají, když jedou po Praze, drtivá větišna kouká všude možně, než před sebe či do zrcátek, tedy těch zpětných).

                  Také nemám problém tolerovat auto v pruhu, pokud tam najede normálně a né agresivně, aby mi ukázal, jak moc ho štve, že jsem ho předjel a pak má tendenci závodit a ukázat mi, že jeho 200 koní jede víc, než mých 12.. kdo by to byl řekl… :D

                  1. Osobne si myslim, ze vetsina problemu na silnicich je z toho, ze lidi jsou proste nestastni -> z toho jsou nasrani -> potrebuji si ulevit. Proste se hodne specha a kazdej vidi svuj termin, kdy nekde neco nejak s nekym musi byt.

                    Je to divne. Vseho je tady dost, nikdo nemusi bojovat, ale presto lidi nejsou tak nejak happy.

                    1. Každej by měl bejt nasranej hlavně sám na sebe.

                    2. Jo, to celkem sedi. Kolikrat srovnavam ten rozdil pred a za hranici smer Ruda. Nemecke prase tak jedno ze sta. V Cesku jedno z deseti. Pritom oni ti Nemci zase tak megavelky platy nemaj a to, co maji, je hodne z setreni, dedictvi a celozivotnich hypotek. Pada tam na silnicich ale mnohem vice usmevu, nez u nas.

                    3. Jenže to je furt Bavorsko a ještě jenom část venkova kolem českých hranic. Tam bych byl taky vysmátej, ale třeba ve Frankfurtu bych žít nechtěl.

                    4. Je otazkou, kolik je v tom Frankfurtu mistnich. Byl jsem pred mesicem v Mnichove a v krame jsem mel pocit, ze jsem v Arabii. Nechapu, jak to baby stihaj, ze v 10 dopoledne jsou v krame a pritom zcela jiste chodej i do prace ;-)

                    5. Na to jsem přesně narážel. Už ten Mnichov stačí. Tam už bych se dneska bez kulometu bál.

                    6. Mnichovani se skripenim zubu utikaji. V Mnichove maji sice lepsi love, ale za ten strach to prej nestoji. Nesmis mit ani peprak. Neofiko se nosi jakejsi schvalenej proti coklum, ale prej na fetky nezabira.

                    7. Na fetky nezabírá ani ten normální. Na fetky nezabírá kolikrát ani střelná zbraň. Smažce můžeš klidně způsobit smrtelné zranění, ale než zaklepe bačkorama, může toho ještě docela dost stihnout.

                  2. Tak ono stačí, že považuješ za dobrý nápad se na skutru nahánět s nějakým kokotem v autě a něco na sebe pořvávat. To úplně neukazuje, že si seš vědom toho, že jsi zranitelný. A to se ti děje často?
                    Nemáš problém tolerovat auto, to řidiči motorkáře taky ne. Představ si, že motorkáře pouštím a do skutristů nenajíždím.

                    1. Asi nechci úplně generalizovat, ale nemohl jsem si nevšimnout, že

                      Na skútrech a na lehkých endurkách stejného objemu, jezdí prostě jiní kluci
                      Každá ze skupin těch kluků je o dost jinak oblečená, jinak učesaná
                      Skútristi až na řídké výjimky nevozí holky, třebaže tam mají místa dost
                      Zatímco na těch endurkách pro jednoho, vidím vozit holky vzadu skoro u každého z nich
                      Často i jakoby nouzově, sedáky ty endura má krátký a ti kluci tam mají nějak dodělaný stupačky vzadu
                      Když obě skupiny potkávám v autě, každá se na stejné silnici chová o dost jinak
                      Kluci na endurech jsou viditelně lepší řidiči, přestože jezdí o dost rychleji
                      Nevím o nehodě v městečku, co by v ní nějak figurovalo enduro, ale skútristů tu bouralo už určitě pět-šest a to jistě o všech nevím
                      Tam, kde se slejzá mládež, tak víc holek je vidět na těch místech, kde jsou zaparkovaný endura a bývá tam asi dost sranda
                      U pár zaparkovaných skútrů skoro žádný holky nebývají, nebo takový ty s tím divným horním pyskem, taky tam často hrajou mobily divnou muziku
                      Ti na těch pestrých endurkách se navzájem zdraví, skútristi nee

                    2. Mam dost kamaradu ve mestech, co jezdi na skutrech a nejsou motorkari. ‚proste to pichnu, kde chci, obcas to vezmu pres chodnik a nikdo mne nebuzeruje. Jednou tejdne flusnu do nadrze a neresim‘. Cili dneska pri ucpanejch mestech je to vyrazne lepsi, nez auto. Ovsem, na rozdil od medii, si nemyslim, ze kazdej, kdo jede na motorce, nebo skutru, je motorkar.

                      Obracene ale mi prijde, ze kdo jede na elektromopedu, je srdcem i chovanim pumpickar :-)

                    3. Skútr je primárně dopravní prostředek na rychlou a „levnou“ dopravu po městě a okolí. Enduro je prostě motorka primárně pro zábavu. Není tedy překvapením, že na tom jezdí jiná sorta lidí. A pokud jezdíte na skútru do práce, což bude asi 90% jízd, není asi překvapení, že tam většinou nevozíte žádnou holku.

                      Skútristi se taky zdraví, ale méně. Někteří to tak neprožívají.

                      Ohledně lepších řidičů je to k diskuzi. Skutečný skútrista který jezdí 6-9 (12) měsíců z roku, za každého počasí, bude asi více vyježděný než motorkář co vyrazí párkrát za rok za sucha. Stačí se podívat jak často třeba zapomínají motorkáři vypínat blikr. Motorkářů (svátečních-většina) spousta, skútristů extrémně málo.

                    4. Konečně mi to někdo pořádně vysvětlil, co je k čemu. Sám bych na to nikdy nepřišel

                    5. V pátek či v sobotu, v letním podvečeru, je to strašně těžko poznat, kdo z těch svišťů jede do práce a kdo se jenom baví, no.

                    6. servisdok: to je dané tím, že 125ccm skútr se smí řídit bez „motorkářského“ ŘP jen s ŘP na auto – a přitom 125ccm už jede 90-110kmh a tudíž je reálně použitelný pro dopravu okolo města, narozdíl od A1/AM mopedů 50ccm.

                      Z toho ovšem plyne, že tyhle skútry sedlá i spousta řidičů aut kteří nemají ani ponětí o motorkách a podle toho to vypadá. Neumí dávat kontra, neumí správně brzdit, jezdí v tričku a sandálech jen s povinnou helmou – a před kolonu se řadí i když ji pak zpomalují, stejně jako cyklisti. Protože oni to jsou takoví cyklisti s motorem.

                      Já jsem také začínal jako skútrař na 125ccm, protože na motorce se málem zabil můj dobrý kamarád a nikdy mně nebraly. Ale udělal jsem si kurz bezepečné jízdy kde vysvětlili základy, sebezvdělával se i v technice jízdy, přinesl si empatii ze slabých aut (=se slabým skútrem do kopce jsem vždy zastavil u krajnice a nechal projet kolonu jakmile se vytvořila a šlo to; v dešti kdy jezdím pomaleji nikoho nepředjíždím abych pak nezdržoval); a jezdím navlečený v motobundě, rukavicích a integrálce.

                      I mezi skútraři se dá najít určitá dělící linie ve „form factoru“ – takové ty miniskútry jako Vespy a Číny sedají převážně cyklisti/autaři v tričku, kteří se chovají viz výše; 11kW maxiskútry sedlají rozumní lidi; a u midiskůtrů jako Honda PCX je to půl na půl.

                    7. Jan Mrcasik:
                      „…Já jsem také začínal jako skútrař na 125ccm, protože na motorce se málem zabil můj dobrý kamarád a nikdy mně nebraly. Ale udělal jsem si kurz bezepečné jízdy kde vysvětlili základy,…“

                      – – –
                      Tohle naprosto koresponduje s tím, co jsem psal – seš typickej „motorkář“.
                      A tohle:
                      „…Neumí dávat kontra,…“
                      – co to je prostím tě je…???

                      .

                    8. To Corona:
                      Kontra asi mysli counter-steering. To je zjednodusene to, ze kdyz chces zatocit doprava, tak misto toho abys pravy riditko tahnul od zacatku k sobe, tak do nej jakoby trosku strcis. Motorka na to zareaguje takovym vyrovnanim spojenyn s naklonem uz na tu stranu kam chces.

                      Je to neco co se neda pouzit v malych rychlostech, ale pri normalni jizde uz jo.

                      Kdyz jsem se o tom dozvedel ja, tak jsem zjistil, ze to delam tak nejak automaticky.

                    9. Acada:
                      „… counter-steering…“
                      – – –
                      Tohle přišlo podobně jako ten „motorkář“. Kdysi to nebylo a pak se to objevilo.

                      .

                    10. Acada 31.7.2021 v 9:58

                      Popsaný manévr je znám a byl údajně vypočten z rozboru zatáčení jezdce na bicyklu. Jak jsem pochopil, klíčová je křivka rovnoměrného pohybu těžiště soupravy.
                      V technické praxi se údajně používá k výpočtu parametrů železničních oblouků, kdy je žádoucí, aby se obě kolejnice opotřebovávaly stejnoměrně. Vzhledem k tomu, že metodu popdal rakouský matematik, nebude asi „couter-steering“ původním názvem.
                      Možná se zde najde odborník, které dokáže můj laický příspěvek upřesnit či srozumeitelně podat vysvětlení.

                    11. corona: na ja, víme. Jenže raději budu „typickej motorkář“ než narcisek mistr světa, který nikdy nepotřeboval jet ani na závodní okruh trénovat, ani na žádný kurz učit se od lepších, protože jsi Brouk Pytlík Majstr Světa co všechno ví nejlíp, on nikoho se nic učit nepotřebuje, všude byl dvakrát a naopak všici se mají učit od něj.

                    12. Jan Mrcasik:
                      Já nejsem a nikdy jsem nebyl žádnej „motorkář“. Jen řidič, třeba i motocyklu, možná motocyklista či jezdec na motocyklu.
                      Mám jiný uvažování než ty. Nepotřebuju machrovat ani třeba operovat výrazem „kontra“ a podobně. Jezdit na motocyklech jsem se naučil sám, nikdy jsem nepotřeboval jakýhokoli instruktora.

                      .

                    13. corona: stejně tak leckteré předškolní děcko se naučili psát neohrabaná tiskací písmenka samo, bez jakéhokoli instruktora. Z čehož podle tvé logiky plyne, že se nemá v čem zlepšovat a nepotřebuje žádného učitele, který by jeho neohrabaná předškolpísmenka posunul do krasopisu, navazujících tiskacích nebo dokonce těsnopisu.

                      Já se snažím ve všem co dělám neustále zvyšovat svou kompetenci. Stále lépe rozumět svému oboru, stále lépe ovládat svá auta i motorky a to i v mezních situacích, stále se učit od lepších. To je přesný opak machrování – je to pokora, že se ani zdaleka nepovažuji za dokonalého nebo „hotového“ a pořád se mám co přiučit od jiných.

                      Máš třeba motorku tak v ruce, že dokážeš bleskurychle vykroužit osmičku mezi kužely 2,5x5m – nebo bys z ní sletěl kdyby ses o to pokusil? Nejde o to zda to potřebuješ – nikdo nepotřebuje kroužit osmičky – nýbrž o to, jak perfektně ovládáš tu motorku, rozumíš jí a jejím mezím přilnavosti i posouvání těžiště. Nebo dokážeš brzdit s přetížením až 0,98g, což je praktické maximum když to někdo má dokonale v ruce – nebo brzdíš maximálně s 0,55g což je takový „samouků“ průměr?

                      Jediný kdo tu machruje jsi ty – protože se neustále tváříš, že jsi nejlepší, ba úplně dokonalý, a od nikoho se učit ani zdokonalovat nepotřebuješ protože už všechno víš a znáš. V pýše a narcismu ti tu konkuruje jeden jediný nick – ten CNCčkař co tvrdí že má IQ160 a se kterým ses zhádal. Holt dva „dokonalí vševědoucí“ narcisové na jednom smetišti…

                    14. Jan Mrcasik:
                      1.
                      „…předškolní děcko se naučili psát neohrabaná tiskací písmenka samo, bez jakéhokoli instruktora….“
                      – – –
                      Ty písmenka jsem se naučil taky.
                      Ale taky jsem se naučil někdy před 14. rokem jezdit na malém motocyklu – něco jsem vyposlouchal, něco přečetl, něco odkoukal a pak využil možnosti, když se dalo to vyzkoušet v praxi. Jo, bez instruktora – protože s tím jsem se potkal až při zkouškách na sk. M a ten si mě ani nevšiml. Nebylo třeba.
                      Když jsem si dělal sk. A, akorát mi upozornil, ať si hlídám rychlost v obci, že komisař bývá nekompromisní a nerad vidí i 55 na rychloměru. Jinak nic, neměl připomínek.

                      2.
                      Všelijakých osmiček jsem najezdil mraky, stejně jako jízd v terénu atd. Nějaký numera s násobkem přetížení jsem nikdy nepotřeboval řešit – jak bych je asi měřil…?

                      3.
                      Machýrek hází termíny jako „kontra“ a má plnou hubu motorkářskej keců, jak nejde jezdit na rozhled apod.

                      4.
                      Nevím, kterej CNCčkař se tu se porafal se mnou. Připomeň…

                      5.
                      Vševědoucí nejsem, ale poznám, co je obvykle za týpka házeč termínů jako „kontra“.
                      A hele, zrovna jeden z těch, co k ježdění přirozený vztah neměli, takže je spíš přitáhla ta hustomachráž…

                      :OD

                    15. Točíš se na terminu technicu „kontra“, který šíleně urazil tvou ješitnost protože si je neznal? Copak copak, nikdo nesmí vůbec zmínit nic co neznáš? Nebo pro to má vymyslet hezky české „nososmrkoplenové“ označení jako „odtlačovánířídítekkvyvoláníprotireakcekola“ – to by machrování nebylo? Ach jo. Zamysli se nad sebou.

                      Pokud pokorné uznání že se pořád mám co učit prohlašuješ za „machrování“ a naopak své opakované tvrzení, že se nemáš od kohokoli co naučit protože ses všechno naučil nejlépe sám za machrování nepovažuješ, jsi pokrytec až to mlátí dveřmi. Opravdu chceš tvrdit, že motorku zvládáš lépe než mistři ČR v motokrosu, Moto GP apod. a nemáš se od nich co naučit protože jsou to trapáci?

                      Násobek přetížení se spočítá snadno podle toho, z jaké rychlosti zabrzdíš na jaké dráze. Takže si najdeš opuštěnou slepou asfaltku, uděláš křídou značku, rozjedeš se na definovanou rychlost a na značce začneš brzdit. A snažíš se vypilovat techniku tak, aby se tvá brzdná dráha stále zkracovala – a protože fyziku nikdo neokecá, přetížení spočítané z rychlosti a brzdné dráhy ti jasně objektivně říká jak vzdálen jsi reálně dosažitelnému ideálu.

                      CNCčkář ten „z německa“ ohledně toho, zda více paliva šetří motor na volnoběh nebo se zařazeným stupněm.

                      Jsi se svými předsudky úplně třeskutě a trapně mimo, ale to nemá cenu ti vyvracet, tvůj narcismus potřebuje každého urážet a snažit se ponižovat, tak ti to nebudu brát.

                    16. Jan Mrcasik:
                      1.
                      „… terminu technicu „kontra“, který šíleně urazil tvou ješitnost protože si je neznal?…“
                      – – –
                      Najezdil jsem na motocyklech víc než ty. Žádný „kontra“ jsem nikdy nepotřeboval, nikdo o tom nikde nic nepovídal ani nepsal. Jo, asi se to dělalo jinak, že jo. Podobně jako jsem jezdil autem a dělal všelijaké smyky, třeba na sněhu, ledu, nezpevněném povrchu aj. A nikdo, opravdu NIKDO to nenazýval drifty. Nebylo třeba machráže, no…

                      2.
                      Ne, já opravdu NIKDY neměl žádnýho instruktora, pro jízdu na motocyklu.
                      Je pravda, že jsme s vrstevníky vedli často debaty na tohle téma a taky jsem si četl různé knihy či články, ale že bych potřeboval nějaké „pepysršně“ a „matoušelandy“ – opravdu ne.

                      3.
                      „…se spočítá snadno podle toho, z jaké rychlosti…rozjedeš se na definovanou rychlost…“
                      – a tu rychlost pro vypočtení toho přetížení na dvě desetinná místa si měříš tahoptákem, kterej je z výroby na vozidle, nebo nějakou jinou metodou…? :O))
                      Já jenom, že tak strááášně přesnej…
                      Mimochodem, i já se samozřejmě učil pořádně brzdit – prakticky neustále. Fakt jsem k tomu nepotřeboval nějaký „g“. Šlo to celkem přirozenou cestou.

                      4.
                      Jo aha. Ten 2130, kterej neví, že rozjetý vozidlo má v sobě uloženou energii…

                      5.
                      Předsudky? Ne.
                      My se neshodnem, protože každej z nás zažil něco jinýho. Jeden šel k věci celkem běžnou cestou, naučil se sám díky svému zájmu a vnímavosti. A druhej viděl směr, který ostatním imponuje a tak se do něj vrhnul, s pomocí berliček…

                      .

                    17. Proč je 0.98 g maximum?

                    18. Pak je vše v pořádku, já se tak chovám ať už řídím jakýkoliv dopravní prostředek.

                      Neděje se to často, ale jezdím už nějaký ten pátek, takže za tu dobu se nastřádá pár příběhů..

                2. Jezdím na skútru už přes 10 let a potkal jsem i agresivního blba, který na světlech v pruhu odpočující doprava se rozjel těsně vedle mě a rozčiloval se že se rozjíždím a jedu v tom oblouku pomalu. Jel jsem pomalu, protože ten blb mě nenechal žádné místo abych skútra naklopil a mohl jet rychleji.

                  Naštěstí situace se oproti minulosti výrazně zlepšila a řidičů co neunesou že je skútr ve stojící koloně předjíždí už potkávám extrémně málo. Ono totiž skútr opravdu zablokovat reálně nelze, pokud nemáte dva náklaďáky, což po pár zkušenostech i těm natvrdlejším dojde.

                  1. Dyž jede, ať se cpe. Dyž se nasere dopředu a pak tam zdržuje 45, ať si jezdí třeba po chodníku.

                    1. Od doby co je k B povolený i skútr 125, jezdí 50 výrazně méně a i těch byla většina otevřených a jela víc než 45km/h. Takže pokud skútr při rozjezdu zdržuje, není to o skútru, ale o řidiči.

          3. „Motorka nebo skutr totiž zabírá málo místa jen když auta stojí nebo popojíždí v koloně. V ostatních případech je s ní nutno počítat jako s autem.“
            Ale prd, na motorce jezdím po Praze tak 5-6k km za rok, než se auto na světlech rozjede já už jsem asi tak 100m před ním, vobčas se najde nějakej jouda co chce závodit a stejně nemá šanci, krouťák na kg prostě nevokecáš a na dalších světlech už jsem zase vepředu, takže na nějakou pomstu může zapomenout:). Skvělý jsou ty prázdný cyklopruhy, že se člověk nemusí cpát mezi autama. A ještě jsem nepotkal chlupatýho co by na to nějak reagoval a to už jsem jich pěknou řádku předjel.

            Já tu frustraci z jízdy autem po městě chápu, někdy je to děs běs.

            Jinak mám většinou dobré zkušenosti při projíždění stojících nebo pomalu jedoucích kolon (typicky Blanka, Holešovičky, Liberecká, Nuselák, Vídeňská…), naprostá většina uhne nebo udělá místo. Poděkuju (rukou, nohou) a jedu dál.

            Směrovku používám co to jde, hlavně při předjíždění, výstražný pak při průjezdu kolonou.

            1. pokud nejseš úplná lemra, není problém, skůtrolemrám ovšem ujedeš i s feldou tvl

              1. Čtyřstovka skútr na rozjezdu „udělá“ i leckterý litr motorku, protože se nezdržuje řazením a točí optimální otáčky pro kroutící moment.

              2. To platí maximálně pro číny co mají cca 6,5kW. Lepší značkám co mají 9-11kW (na cca 130kg) ve městě jen tak něco neujede.

                1. no jasný, ty zdržující píče se mi totiž jenom zdají

                  sis dneska nevzal bobule nebo co?

                  1. Ja nevim, jak dojedu na motorce na svetla, tak tam nikdo na skutru nezdrzuje pri rozjezdu.

                    Ted ale vaznejc. Ty 125 skutry ridi kazdej s B-ckem. A nektery kusy stojej min nez bicykl. Takze na tom muze jet starenka, rychlosti se bojici mamina… Ja kdyz presedal na motorku, tak jsem nabidl skutr sve drahe. Po par pokusech na parkovisti jsme usoudili, ze chceme aby byla cela a skutr jsem prodal. Nekomu proste ten trenink trva dyl. A nekomu jeste dyl.

                    1. Já si spíš myslím, že stařenka či rychlosti se bojící mamina, budou jedněmi z prvních obětí dnešní hustoty provozu a nervozity v něm. Bohužel.

            2. „… než se auto na světlech rozjede já už jsem asi tak 100m před ním…“
              To bych řekl, že je právě ta legenda, proč si všichni na jedné stopě myslí, že vůbec nikoho nikdy neomezují a řidiči s nimi vůbec nemusí počítat ani jim přizpůsobovat jízdu.
              Praxe je však jiná, většina velkých motorek jede s proudem a když ne tak je proud nezřídka dojede. To stejné skutry, ty se cpou dopředu, i vystartují rychle, ale opět je auta dojedou.
              Mě kooperace s jednou stopou nijak zvlášť neobtěžuje, kromě vyložených hovad. Ale umím si představit, že někoho to sere, protože to není ničí povinnost dělat babysitting kličkujícím skutrum nebo motorkám. Obvzláště, když moto ještě držkuje, že je to málo.

              1. Jezdím na skútru co má sice 14kW místo běžných 9-11kw, ale po cestě do/z práce mám křižovatky kde těch 50-100 m odstup po padnutí zelené zažívám běžně. Většina řidičů nestojí na červené na spojce a automatů u nás zatím tolik není. Když někdo vyrazí se mnou do cca 60km/h maximálně drží krok, až pak jej mohu zdržovat.

                Nicméně většinou ujedu i motorkářům, ti také většinou stojí na červené s neutrálem.

                Takže to nemusí být legenda, ale je to o řidiči.

                1. Většina lopat nemá ponětí, kde mají jedničku, to je fakt.

              2. Pokud není skútrista uplný retard (jako, že jich je dost), tak se nikdy necpe před první auto tak, aby to auto nemohlo volně akcelerovat, sice drtivá většina aut nemá potřebu ukazovat, že má větší výkon, ale pravidlo je nepřekážet. Já se třeba řadím často až jako druhý a držím se za prvním autem, tím toho za mnou nezdržuji…. jak jsem psal, já s tebou plně souhlasím, ale jelikož sám jezdím, tak vidím, jak se chová ke skůtrum i malá část agresivních řidičů…. myslím, že ti agresoři z mého původního příspěvku by se stejně zachovaly, kdyby na ně někdo zatroubil v autě…

                1. Ondra87:
                  „…Pokud není skútrista uplný retard (jako, že jich je dost),…se třeba řadím často až jako druhý a držím se za prvním autem,…“
                  – – –
                  Takže seš taky retard…

                  :OD

                2. Řadit se na skútru až za první auto je hloupost a nepochopení výhody skútru. Pokud se zařadíte se skútrem před první auto (reálně většinou vedle něj), tak když pak padne zelená, tak se skútr v naprosté většině případů rozjede rychleji než první auto => kolonu aut skútr nijak nebrzdí a řidičům aut tedy může být ukradený.

                  Pokud se zařadíte až za první auto, tak jste právě prodloužil kolonu o jedno vozidlo. Všechny až na jednoho jste předjel, kolonu prodloužil a tím všechny za sebou zpomalil a není divu že z toho řidiči aut nemají radost.

                  1. Pardon, napsal jsem to špatně, neřadím se před první auto, když se rozjíždí, což hodně skůtristů dělá. To mi jako řidiči auta příjde nejhorší, když se přiřítí motorka a hned mi to šoupne před auto aniž bych to čekal a třeba jsem chtěl akcelerovat na plno.

                    Jinak jako druhý nepřekážíš, protože jakmile se kolona zastaví, stojíš bokem, tedy já to tak dělám a když vidíš někoho, že ho štve, že si předjel kolonu a má důvod ti dokazovat, že mu to jede víc. Ono je to strašně složité generalizovat, protože nejlepší je pozorovat provoz a podle toho situaci vyhodnocovat. Né vždy platí jedno a né vždy zase něco jiného.

                    Snažím se nepřekážet a neomezovat auta a v 99 % případů mi to řidiči vrací, když jsem v autě, chovám se tak k motorkářům.

                    1. Ondra87:
                      „…napsal jsem to špatně…“
                      – – –
                      Fuk, jestli zrovna špatně, ale zjevně seš typickej „motorkář“. Všeho dočasu – jednou tě někdo nacpe z pravý strany do levýho pruhu třeba pod tupláky náklaďáku. Pak si stěžuj…

                      .

                    2. Ok, tak to je jiná a dělám to stejně. Stavím se „před“ první auto, dokud stojí a je červená. Pokud při dojíždění a projíždění stojící kolony padne zelená, zastavím za prvním autem, které ještě stojí abych neplašil a neděsil řidiče, kteří se rozjíždějí. Mám totiž obavu že to leknutím někam pošlou, v lepším případě někam do strany, v horším případě do mě. Výjimka je když padne zelená a jsem těsně kolem prvního auta. To už bych nestihl bezpečně zastavit, tak naopak vezmu za plyn a předjedu ty první auta co tam zrovna dávají jedničku (a přitom se koukám zda něco ještě jede z boku).

                      Pokud musím zastavit a vzápětí se rozjet někde uprostřed kolony, tak jsem jí objektivně prodloužil, protože auto za mnou si musí nechat větší odstup od předchozího auta než kdybych tam nebyl. To že na dalších semaforech zas asi projedu dál, je na daných semaforech jedno. Ta větší mezera kvůli mě může znamenat že projede na zelenou o jedno auto méně.

        3. Nevim jak na ne, ale kdyz jsem jeste jedzdival na masine, tak bud jsem si vzal suvenyr (zrcatko), nebo jsem vytahl klice a prejel bok. Mladej a nevybourenej.

          1. Bohužel dnes v digitální době plné kamer budu nakonec já ten, kdo s tím bude mít potíže, zkusil jsem obojí, bránit se legálně přes PČR i po svém a výsledek nula v obou případech. Zpětně si říkám, že ideální bude pepřový sprej do okna a přelepená SPZ.

            1. Jak vás tu čtu tak to jsou takoví přizdisráči všichni motorkáři? Můžeš přeci zastavit a problém si vyřešit ručně, když seš tak tvrdej, ne?
              Tyhle sráčské pomsty jako ukopávání zrcátek, škrábání aut či stříkání spreje…a pak utéct jak malé děcko. Jako za co? Že tě někdo omezil? To se mi děje každý den od všech účastníků silničního provozu.

              1. Aha, takže jsi jen chudák, co neumí číst…

                To se zrcátkem psal Sysop, né já, já nikomu na autě nic nikdy neudělal, já psal výše, že jsem si to vyřídit chtěl, ale auto ujíždělo, na to musí zastavit oba, jestli ti to nedochází.

                Omezení a ohrožení jsou dvě dost rozdílné věci, jestli to někdo dělá úmyslnně opakovaně a nebo jen blbečci jako ty schválně najedou v koloně na střed, aby se tam motorka (a pak často i IZS) nedostala, ti mají hodně malé ego…

                Buď se nauč reagovat ve stromu, nebo číst… obojí ti dělá problémy

                1. Slovo „vás“ mělo implikovat, že reaguji na oba. Nechtělo se mi psát dva komentáře, když si vlastně souzníte. Promiň příště se polepším.
                  Tak už jsi přešel na urážky? To ti ta slušnost moc dlouho nevydržela.

                  1. No, já s přizdisráčem nezačal ;) Akce vyvolá reakci…

              2. Prizdisrac? Ale no bozinku, prizdisrac se necha vojebat a jeste podekuje, cimz debilovi jen stoupne. A sebevedomi k tomu. A proc se s nekym mlatit – navic, ja do vymeny ovcanky jsem tam mel razitko, takze bych to mel za ozbrojene napadeni. To jako fakt ne.

                Vis, ono je omezeni a omezeni. Az budes jezdit trosku vic, tak poznas, kdy to nekdo udela z blbosti, nebo nedbalosti a kdy je to vychcanej naschval.

            2. Peprak jsem nemel, ale jednou jsem kokotovi, co mi pred garazi parkoval auto, vylestil predni sklo mazivem na motoretez. Nevim, jak to pak sudlil, u toho jsem nebyl.

          2. Tohle na mě zkusil 2 roky zpátky nějaký mladý čuráček s terénem. Stojím na červené, zastaví vedle mě a při rozjezdu mi porve zrcátko. Asi nevěděl, že traboš má celkem odpich. Sroloval jsem ho pod motor ještě v křižovatce.

            1. Tak to je super zivotni zazitek s trabantem
              .. gratuluji vitezi

            2. Stran tech rozjezdu na 1/4 mile jsem sakra opatrnej. Mel jsem v puli 90ek dost nadupanej sportak V8 twinturbo a na svetlech mi v oblaku prachu zmizel jakejsi malej srac, nejakej Pazout, ci co to bylo. Ja tam jeste nemel ani dvojku a on uz mi mizel na dalsich svetlech (kopec z Mendlaku na Uvoz). Asi ta kastle byla jen obal na motor, ci co. Takze po tomhle skoleni nepodcenuju.

        4. Ondra87 30.7.2021 v 9:07:

          Mně to připadá, že ten agresivní jste spíš vy. Běžně totiž není důvod vyhazovat cyklisty z chodníku. Nejedou tam schválně, jízda po zpravidla lépe vyasfaltované ulici je pohodlnější, ale nechtějí překážet (a například v Praze na Hlávkově mostě nechtějí být rozježdění do placata jako neopatrný ježek), tak to hodí na chodník. Nevím jaké cyklisty jste vyhazoval vy, ale já když už vjedu na chodník, tak prázdný, maximálně tu a tam chodec který se dá opatrně minout. Jestli nám Scheinherr chce udělat z Prahy Hanoj, tak to stejně jinak nepůjde, dopravní kapacita ulice je pro cyklisty menší než pro auta. Holt se na silnice musíme vejít všichni a nějak se tam uspořádat. Když se chce, jde to bez větší zátěže pro kohokoliv.

          1. Nejak tak, zatím ty jejich zkundvopatření v podobě že vosum metrů širokej chodník je pro těch pár set lidí ZA DEN asi málo, tak se tam udělá eště tramvajovej nádor místo jízdního pruhu. Asi je snaha z toho udělat skanzen, ne?

            1. Spíš než skanzen je cílem zbavit lidi individuální mobility. Mobilní zaměstnanec má mnohem větší okruh kde může hledat práci, mobilní řemeslník konkuruje mnohem většímu okruhu jiných řemeslníků a to všechno má kladný vliv na efektivitu firem i lidí – což je samozřejmě špatně a mělo by se to regulovat :-)

          2. Ano, když jdu po ulici (kde je více lidí) a řítí se tam blbec v cyklokondomu mezi lidmi (dosaď si elektrokoloběžku, nově i často motorovou koloběžku), když má vedle volnou silnici či cyklostezku a jen si tam zkracuje cestu a za boha nezpomalí ani neuhne, tak ano, na takové jsem vysazen, protože tyhle pablby neodchytne ani čilá PČRka…. Běž se projít po Vinohradech třeba. Další jsou takoví borci, co přejíždí přes plnej přechod lidí, opět rychle a kličkují. Sám jsem i cyklistou, sám jsem občas po chodníku jezdil, třeba jako dítě, ale dnes to nedělám a hlavně ne když jsou tam lidi a když je možnost jet po silnic.

  8. Ve světle současné silniční kvazianarchie je to vážně těžké. Třeba takový účastník silničního provozu. Co to je? No, vlastně všechno, co vleze do silnice. Takže i treba mateřská školka o dvaceti harantech a dvou čelkách jdoucí po „práve straně“. A kde že se tam na té pravé straně nacházejí? To už je asi jedno. Jako k účastníku provozu bych to měl řešit jako vozidlo jedoucí přede mnou. Dtto cyklista nebo motorka. Pokud si budeme hrát na nějaké bočné odstupy, paralelní jízdu dvou „vozidel“ v JEDNOM pruhu, nebo prostě jenom sílu koní, tak se nikam nedostanem, tedy myšleno obrazně. A tak, nikam jsme se nedostali, neboť logika jizdy po silniční komunikaci nemá odpovídající oporu v zákoně a každodenní praxe selhává ukazujice běžné lidské buranství, bezohlednost a soutěživost v místech pro sport absolutně nevhodných.

    1. Domnívám se, že chování na silnici jen odráží normy chování v té společnosti, která tu silnici používá.

      Jestliže se k sobě chovají navzájem naprosto bezohledně občané v ulici, tak nelze očekávat, že po přesednutí týchž občanů do aut, bude jejich chování dramaticky odlišné.

      1. Bohuzel, je to tak. Takovej model – potreboval jsem tuhle par drobnejch do automatu na kafe. Vlezl jsem do vedlejsiho kramku a poprosil o smenu drobnych na jine hodnoty a prodavac mne odbyl s tim, ze ‚kdyby to chtel kazdej, tak kam by prisel a ze ten kram venku neni jeho‘.

        Vcera jsem potreboval taky drobny do automatu na kafe, vlezl jsem do kramku a pozadal pani. S usmevem mi rozdrobila a jeste mi doporucila, ktery kafe je dobry, ze sama na nej chodi.

        A slo to.

        Jedinej rozdil byl, ze ten prvni pribeh byl z Plzne a ten druhej z Deggendorfu.

        1. Sysop: Kdyz jsem jeste jedzdival na masine, tak bud jsem si vzal suvenyr (zrcatko), nebo jsem vytahl klice a prejel bok.
          Sysop: Peprak jsem nemel, ale jednou jsem kokotovi, co mi pred garazi parkoval auto, vylestil predni sklo mazivem na motoretez.
          Servisdok: Domnívám se, že chování na silnici jen odráží normy chování v té společnosti, která tu silnici používá.
          Sysop: Bohuzel, je to tak.

          No ty vole.

          Zřejmě v tom Deggendorfu zatím nemají tolik Sysopů.

          1. Chybi ti tam i to, kdyz jsem psal, ze jsem byl mladej a nevybourenej. Dneska by mi mohl nejakej spigl prdel polibit. Clovek zjisti, ze delat Dona Quijote nema efekt.

            1. A tak promiň, to jsem přehlédl. Mea culpa.
              Tím teda ta ukopnutá zrcátka po Tvém uklidnění naskákala zpět na auta, ty šrámy se samy rozleštily a Ty jako starej a klidnej už máš plné morální právo psát o slušných gentlemanech v Deggendorfu a v Čachrově, a o gaunerech v Plzni.

              1. Preber si to, jak to tvuj rozum zvlada :-)

    2. Ucastnici provozu jsou i hen ty stromy, co agresivne stojej okolo silnic a zpusobujou ty szivotemabsolutneneslucitelny havarky.

  9. Po precteni diskuse jeste jeden. Omlouvma se ale neda mi to. Dneska je tak uspechana doba, ze kdyz jedu v omezeni na 70 poctivych 80, tak na mne jeste lidi troubej. To je z Madarska. Ve Slovinsku bezne troubej, kdyz jedu po dalnici maximalnich 85 co to auto jede, ale jim to jede 89 a ja ho brzdim. Chorvati, Polaci, Madari, Italove. V Rakousku mam podobny zazitky, jen min, v Nemecku mne vytruboval v 60ce trotl se Scanii, ja jel 85. To, ze mi dementi visej dva metry za vratama navesu je na serial. Velka vetsina „profesionalu“ z cely Evropy jsou lidi bez pudu sebezachovy. Ve skoro cely Evrope je omezena rychlost pro kamiony na 80, mimo dalnice na 60/70. Ja za dva roky nedostal pokutu, jim to asi plati firma, ale to se takovej sofer hodne prodrazi. Pretizeny auta, nezajistenej naklad…kdyz jsem nakladal v Trinci zelezny valce, kus 11.5 tuny, tak jsem videl polaka, jak pres kazdej hodil dve kurty a jel…nikdo nic nehlida a nikdo nic nevymaha. Potom to vypada jak to vypada. Ridicaky si asi nekde kupujou, jinak nechapu. Jo, taky nejsem svatej, ve vesnici kde je videt na konec taky nejedu 50, kdyz mma pred sebou rovinku, dam tomu max a nejedu 70, ale vsechno ma svoje meze. To chovani na silnicich neni jen cesky specifikum, aspon podle toho co pisete. Ve Spanelsku jsem mel zazitek, kdy se na trojpruhu predjizdely ctyri kamiony naraz..
    Mam najeto v tomto roce temer 70 tisic kilometru, z toho v CZ asi 5 a v Rakousku asi 10. Zbytek jsou ostatni destinace. Je to cim dal horsi. A to nemluvim o takysoferech, ktery chlastaj na parkovisti do dvou do rana a v pet uz vyjizdej..jenze fizli vsech zemi na tohle kaslou zvysoka…potom vidime jak to konci. Staci se podivat na youtube na nemecky, italsky, rakousky, vlastne jakykoliv reportaze z nehod kamionu. Hnus velebnosti…

    1. Bavil jsem se s jednim Psonkem na benzince, proc ze jede jako prase. Naprosto v klidu mi rekl, ze kdyby jel podle predpisu, nestihne terminy a sef ho bez milosti vyrazi, protoze na jeho flek celaji dalsi. Takze delat tuhle loterii je primo dane polskym systemem logistiky.

      1. To:Sysop
        Ale tohle na mne rakusak zkousel taky. Ze jestli budu jezdit na dve karty a tak. Jsem mu rekl, ze v EU mam k dispozici priblizne 120 tisic inzeratu firem, co hledaji ridice. Jestli teda nepotrebuje, tak ze pujdu jinam. Terminy? Nevozim organy k transplantaci, mam jasne stanoveny rebricek hodnot a kdyz se rakusakovi nelibi, muze vzit jinyho. Vstavam v 6 rano, vyjizdim v 7. Nakladka v 6? At si to veze nekdo kdo nemuze spat. Jedu 45 hodin tydne, ani o minutu vic. Vicemene dodrzuju predpisy(tak na 80%. Az potom mne zajima sef, zakaznik a naklad. Jako bonus nabizim firme ze nemusim byt kazdy vikend doma, nepotrebuju kozenej interier v aute, nevozim sebou psa, nepiju, nemam naroky na volno v tydnu, kdyz je potreba tak jedu. Jsem ve firme od zacatku listopadu minulyho roku, kdy jsem emigroval z SK do AT a kupodivu mne ani naznakem nechce vyhodit.
        Polaci maji tolik moznosti jako kazdej, kdo ma v ruce C+E, nejakou tu praxi, ADR a VZV. Pokud se sebou necha vydrbavat, budou s nim vydrbavat furt. Jejich system logistiky neni jinej nez rakouskej, ceskej, slovenskej nebo madarskej. Bsude nadavaj sefove, jak malo vydelavaj. Nejvic rumuni, ale jen kdyz porovnam vozovy parky, tak rumuni maji novejsi auta nez cesi a srovnatelnej s tim, co vidim tady v AT. A kdyz rakusak dokaze kazdych pet roku koupit novy soupravy, a dokaze to rumun, musi to umet i cech nebo polak.

        1. Psonek je kurva setriva, myslim si. A tim, ze si ridici takhle blby podminky nastavili, tak ted v nich plavou. Kazdopadne mi to trosku vneslo svetlo do toho, proc jsou polsti tiraci nejvetsi hovada.

          1. Tak to ještě neznáš Bělorusy. Byl jsem v Minsku 3x, tedy ne s kamionem, ale s osobákem, ale to co provádějí tito zmrdi s kamionem na silnicích, jsem nikde v Evropě nezažil.

            1. Já mám zase zkušenost, že úplně největší hovada jsou Rumuni. Ti jsou schopní člověka vytlačit ze silnice jen aby v náklaďáku (libovolné velikosti) předjeli.

              1. To: Jan Mrcasik
                Rumuni jsou taky drzy jak opice. Mimochodem rumun sedi v kazdym druhym aute co ma belgicky nebo italsky znacky, jsou rozlezly vsude. V Rakousky zas je nejvic madaru. Nejmenovana firma co ma parking a pumpu vedle A2 u odbocky na Ilz ma vsechny sofery madarsky. I u nas jich mame… Ale nevadi. V ceskych autech zase je to sama Ukrajina a Rusko. Proste je to dany tim, ze lidi jsou potreba a ber kde ber. Kdyz to nikdo z mistnich nechce delat..

                1. Kdyz to nikdo z mistnich nechce delat..
                  Zaplaťe….a mistní to budou chtít dělat…

                  1. Dopravci to dělají úmyslně a nastavují mzdy tak, že Rumunům a Ukrajincům se to ještě vyplatí, dtto na dráze Arriva s Bulhary.
                    Pokud by českým řidičům platili tolik, aby se jim to vyplatilo, nevyplatí se to už dopravcům, resp. nemohli by žít v takovém komfortu. Ony i ty ceny za tunokilometry jsou těžko překročitelné.

                    1. To:servisdok
                      Ceny jsou stejny, at jede bulharska, rumunska, ceska nebo rakouska firma. Bezne se ve vetsich firmach potkavame „mezinarodne“ a neverim, ze by objednavatel prepravy platil za prepravu podle toho, jaky ma kamion znacky. Protoze kdyby to tak bylo, uz by se nekde objevil clanek o cenovy diskriminaci/zvyhodnovani podle nacionality a takovej jsem zatim nezaznamenal. Naopak v posledni dobe silej tendence srovnat platy ridicu v cely EU na priblizne stejnou uroven. Nejvic na to rvou paradoxne prepravci z vychodni casti EU, ze je to znici a podobne. Neznici, ale je za tim citit tlak nejakych idiotu, kterym se nelibi, ze by cvicena opice ridic kamionu mel vydelavat jako doktor v nemocnici. Ale to neni chyba na strane toho ridice. Pokud ja jako cvicena opice mam plat na vyssim levelu nez je plat doktora v nemocnici v CZ, asi bude chyba nekde jinde…a byvala doba, kdy ridic MKD vydelaval vic nez poslanec. Ale to uz je davno…

                    2. Nevim, kolik bere ridic kamionu, ale dobrej specialista, co si k tomu obcas svihne par sluzeb nekde ve spitale, si na cisty kilco mesicne sahne. Znam obvodaka, co bere sluzby v okresnim spitalu a ma i pres to kilo. Vubec neresim Prahu, tam je to jeste o chlup vic.

                      Ostatne i blbej zubar, kterej ma min semestru, nez ‚opravdovej‘ doktor, ma dneska od osmdesati cistyho vejs.

                    3. Ostatne i blbej zubar, kterej ma min semestru, nez ‚opravdovej‘ doktor, ma dneska od osmdesati cistyho vejs.
                      V Praze jsem viděl, že po škole nastupují así za 30 až 40 v hrubém. Uváděné částky zřejmě berou majitelé klinik, kteří ždímou juniory dole.

                    4. Nastupni platy v Cesku bohuzel neznam. Mam zname felcary pres kdeco, ovsem vsichni stari 40 a vys. Ti zubari jsou ve svem, to ano, ovsem to jsou treba dva zubari, dve sestry a jeden laborant. Nic velkyho.

                  2. To:Marty…
                    By mne zajimalo, kolik je teda dost, aby to nekdo z mistnich delal. Protoze konkretne ja mam na smlouve naprosto standartni rakouskej plat obvyklej v oboru plus samozrejme socialni vymkzenosti a priplatky, ktery jsou dost klouzavy, ale v principu mam mesicne vyssi plat nez je prumerna mzda. To samy maji ridici MKD v CZ, kde kdyz se podivam na inzeraty, neni problem mit cca 50+ tisic mesicne na pasce. V SK jsem mel pri pracovni dobe cca 16 dnu v mesici neco malo pod 2000 eur cisteho. V Belgii je prumerny plat v doprave pres 4000 mesicne brutto, ve Francii taky, v Nemecku okolo 3000 v mezinarodce a 2500 ve vnitru. Nejde uplne o drobny, presto to mistni moc nechteji delat, takze problem bude asi jinde nez v penezich.

                    1. V Nemecku ma 3000-3500 brutto stredoskolak nastupni plat. Za 40 hodin tydne bez rizika. To je mozna ten duvod, proc se jim nechce za volant.

                    2. By mne zajimalo, kolik je teda dost, aby to nekdo z mistnich delal.
                      Pokud Vám Češi odcházejí pracovat do Německa nebo jiných do oborů, tak jim budete muset dát lepší nabídku než. Normální trh nabídka/poptávka.

                      To samy maji ridici MKD v CZ, kde kdyz se podivam na inzeraty, neni problem mit cca 50+ tisic mesicne na pasce.
                      Tak budete muset zkusit 70…

                      Nejde uplne o drobny, presto to mistni moc nechteji delat, takze problem bude asi jinde nez v penezich.
                      Pro Vás je to asi zlaté prase, ale v evropském kontextu je to sotva průměr či spíš podprůměr.

                    3. To:Marty…
                      Tak ono se taky neda michat jablka s jinym ovocem.
                      Myslim ze zakladni problem je v tom, ze jsou lidi nenazrany a chteli by za nic miliony. N

                    4. Tak ono se taky neda michat jablka s jinym ovocem.
                      Jasně, že nejde. Proto v ČR člověk platí západná ceny a pracuje za východní mzdu:-)

                      Myslim ze zakladni problem je v tom, ze jsou lidi nenazrany a chteli by za nic miliony. N
                      Podníkání není charita a lidi chodí do práce pro peníze. Čím dříve se s tím v ČR smíříte, tím lépe. Sorry jako.

                    5. To:Marty…
                      Tak nevim jaky ceny plati clovek v CZ, bezne tam nenakupuju. A podle reakci tady vydelavaj cesky zamestnanci srovnatelny penize, kdyz jim je malo 50+ tisic mesicne.
                      Jestli to neni o nenazranosti ceskych „podnikatelu“. Protoze kdyz jedu na Trinec nebo Ostravu nalozit, obcas mi vyjde pauza na Kocourovec. Sorry jako, ale platit 4 eura za zastaveni na dalnicni pumpe je zlodejina ktera nema jinde v Evrope obdoby. Bezne se plati na autohofech 10 eur za nocni pauzu napriklad v Nemecku, ale na dalnicnich pumpach nic. A podobny je to s cenama v obchodech. V Rakousku v retezci udelam nakup pro dva na tyden za cca 70-80 eur. Uz kdyz jsem zil v BA, bylo levnejsi jet na nakup do Hainburgu. Proto taky spousta cechu z pohranici jezdinnakupovat do DE nebo AT nebo PL. Nakoupej levnejc a kvalitneji. Nemluvim o cenach nemovitosti a veci spojenych s bydlenim. Tam jsou cesi uplne ujety. Si neuvedomujou, ze budovani tzv.bohatstvi na zapade trvalo ponekud delsi dobu nez deset patnact roku, narozdil od postsovetskych satelitu, kde by chteli mit peceny holuby za tejden. Kazddj debil si otevre kavarnu, hned je to Lounge bar a hned tam bere pet zamestnancu. Sam na praci nesahne, protoze je to prece majitel luxusniho podniku. Potom mu to zbankrotuje napriklad kvuli kovidu a hned ma pan podnikatel natazenou tlapu ke statu at mu to zaplati. Tohle je pojeti ceskyho kapitalismu, narozdil treba od Italie, kde ten majitel baru je bezne v praci prvni a odchazi posledni, od pondelibdo nedele,klidne tam dela cela rodina, jenze to by cechacek neprezil takhle fungovat.

                    6. A podle reakci tady vydelavaj cesky zamestnanci srovnatelny penize, kdyz jim je malo 50+ tisic mesicne.
                      Máte nějaké divné uvažování…

                      jenze to by cechacek neprezil takhle fungovat.
                      Ano, kromě pár výjimek je styl podníkání v ČR značně naivní.

                    7. Hosi, uz jsem to tady psal nekolikrat, on ten bordel neni jen ve mzdach. On je tak nejak ve vsem. V Bavorsku je zemni plyn levnejsi, nez u nas. Blba ustni voda Listerine, stoji v Cesku v akci 80 Kc a vic, v Nemecku 2,99 eura. Jenze v Cesku je to pullitr a v Nemecku 0,6 litru. Bankovni poplatky mam v Nemecku mensi. Posledni rana byl telefon – u T-Mobile Cesko jsou za ceskou taxu pouze ty mezinarodni hovory, kde volate z ceskyho cisla na cesky. Jinak je to pekne za mezinarodni taxu. I pri nejvyssim tarifu. V Nemecku u T-Mobile platim porad stejne, at volam do Nemecka, Ceska, nebo Litvy.

                      Kazdej rok mi financak vraci prachy z dani, protoze mi proplaci dopravu do prace a taky mi proplaci (nejakym koeficientem) faktury z praci provedenych na mym baraku (v Cesku). Tohle v Cesku nefunguje, tady stat jen krade a premejsli, kde zvednout dane. Pritom v Nemecku mam hrube zdaneni 39 %, v Cesku jsem mel 37 %, pokud si to dobre pamatuju. To zase tak velkej rozdil neni.

                      Proste, Cesko je zlatej dul pro odirani. Ty mzdy, to je jen vec, kteoru kazdej vidi. Ale ona je fura poplatku, poplatecku, vojebavacek a vomrdavacek, ktery ve finale udelaj taky nemaly sousto.

                    8. To:Sysop
                      A vsiml jste si, jaky poplatky a poplatecky se platej v Rakousku? Taky toho je dost, asi se tomu neda uplne vyhnout. Spis mne prekvapuje, ze ta zemle/houska tu stoji v podstate stejne jako v CR, nektery veci jsou i levnejsi, a presto nectu nikde plac potravinaru jak maji nizky ceny. Danovy zatizeni nemam spocitany, jsem zamestnec a verim, ze muj zamestnavatel dela vsechno korektne. S danovym zatizenim v CR neumim srovnat, ale DPH na potraviny je tu vetsinove nizsi nez v SR.

                    9. Re: Jozko1.8.2021 v 20:12

                      Rakouskej danovej system neznam. Mel jsem tam zakazniky, par kolegu v Rakousku pracovalo, ale musel bych se optat. Ja v tejdnu kupuju syry, uzeniny, mlicny vyrobky a nektery pecivo v Nemecku. Jednak mi 44 euro chodi na firemni platebku (tato castka na potraviny je v Nemecku bez odvodu) a druhak ten nakup je v mnohem bud levnejsi, nebo kvalitnejsi, nebo oboji. Je mozne, ze nektere veci v Cesku jsou levnejsi, nebo kvalitnejsi, nebo oboji, ale ja o nich nevim. To, co kupuju, mi vyjde v Nemecku lip. Zena obcas sjede na nakup v Cesku, ale to je spis pro doplneni sortimentu. Treba koreni fakt v Nemecku hledat nehodlam. Pivo a mineralky taky kupuju v Cesku, protoze proste nemecky pivo se neda a mineralky mi vic chutnaji cesky.

                    10. To:Sysop
                      Ja ho taky neznam, kdyz prijde neco zaplatit, tak zaplatim. Mel jsem nejaky vyznamnejsi poplatky za prepisy osobaku na rakouskou registraci, mam tu vyrazne drazsi pojisteni na auta. Nejaky poplatky spojeny se stehovanim. Jinak dane za mne plati zamestnavatel, tak verim, ze neodrbava ani mne ani stat a nebudou s tim v budoucnosti problemy. Zena tu ma zivnost a platila tusim neco okolo 1200 eur na rok, ale detaily neznam.
                      My mame povoleno na palivovou kartu utratu do 40 eur denne, ale to nejde utratit. Myslim mimo paliva. A malokde v zahranici se s tim da platit mimo pumpy. Pivo nepiju, mineralky malo a hlavne italzky, kdyz se mi s tim chce tahat. Ziju na dzusech, cole, bublinkovym piti s cukrem a kave. Celkove malo utracim, ne ze bych setril, ale proste nezkonzumuju pet kilo jidla denne, takze nemam za co utracet. Cigarety bud rakousky nebo obcas koupim neco mimo EU, kdyz jedu pres Srbsko nebo tak. To je minimum. A ted neutratim ani za paliva do auta, protoze soukromym jsem od zacatku roku najezdil asi 200 kilometru, zena na druhym asi 1000. V praci si zajezdim dost…10-13 tisic za mesic.

                    11. To:Marty…
                      Mozna mam, ale nekdo mi tady psal, ze 50 je malo, ze mam zkusit nabidnout 70. Nekdo jiny tu psal, ze zacinajici medici maji bezne 80 a i pres 100. To jsou po mojem 3-4000 eur. V kontextu mi z toho vyplyva, ze v CR jsou platy na urovni alespon Rakouska, zvlast kdyz porovnam ceny srovnatelnych nemovitosti. A kdyz se malokomu chce (ne)pracovat za 50 mesicne tak vazne nevim. Protoze moje prace je hrozna fyzicka drina, jednou za dva dny otevrit vrata navesu, obcas zakurtovat naklad…neznam nic jednodussiho. A to jsem v zivote vazne delal kde-co.

                    12. Jozko: Nekdo jiny tu psal, ze zacinajici medici maji bezne 80 a i pres 100.

                      Nic takového nikdo nepsal…
                      Sysop psal, že „dobrej specialista, co si k tomu obcas svihne par sluzeb nekde ve spitale, si na cisty kilco mesicne sahne“…
                      To je proti začínajícímu medikovi násobek, na který se dostane tak po 10 letech od promoce…

                    13. Jojo, nektere aprobace se delaji i leta po promoci, takze nez je lekar fakt ‚hotovej‘ a bere solidni penize, je mu fakt tesne pod 40.

                      Stran tech nemovitosti, hodne kolegu u mne v praci ted stavi. Bid funglovky, nebo rekonstrukce. Co jsem tak odposlechl, tak za poslednich 6 let ceny nemovitosti (naklady na ne) se zdvojnasobily. Nicmene dneska beznej rodinnej domek s rozumnym pozemkem se pry mota (bavorske pohranici) okolo 400-500 tisic ojro. Hodne lidi na to nedosahne. Problem je, ze se dost rozmohlo ‚singles‘ a ti proste pri sve prvni danove tride a bezne mzde si proste o domku muzou nechat zdat. Tim padem kdo muze, drzi se rodicu a spis pristavuje, nebo bydli v najmu. Nemci posledni roky hodne setrili, ve finale se jim to ted vraci s rychlejsim navratem k postcovidovemu normalu. Da se rict, ze Nemecko ted jde uplne jinym smerem, nez Cesko. Jsem zvedav, co z toho bude tak za pet let.

                    14. Jozko: Tak ono se taky neda michat jablka s jinym ovocem.

                      Dá se to a běžně se to dělá – v přímém i v přeneseném smyslu…

          2. To:Sysop
            Jo, psonci jsou asi to nejhorsi, co muze clovek na silnici potkat. Jeden by skoro rekl, ze musej bejt nejbohatsi ridici, kdyz vidim, jak okolo radaru ve vesnici leti nejmin 70, vsak ty pokuty proste chodej. A nejsou maly.
            Co jsem slysel, tak polaci jsou placeny od kilometru. Coz uz nejakej ten patek je nelegalni. Nenadelame nic. Ujet jim nejde, takze klidne vypnu tempomat a necham ho predjet.

      2. Tak to vysvětluje ty kamiony visící na přejezdech. Vždycky jsou to Poláci.

    2. Dneska jedu po okresce a budu odbočovat doleva na polní cestu. Tak dám s předstihem levý blinkr a začnu brzdit – plynule, aby ti za mnou nemuseli jít na brzdy.

      Načež absolutní imbecil v bílé Oktávce mně začne předjíždět! Když blikám doleva a brzdím, a on přese mně nemohl vidět kde je ta odbočka kde odbočím vlevo! No chápete to někdo?

      1. Jo, to znam. Protoze ho prece ZDRZUJES. Tenhle typ nehody se stava docela casto, aspon tady u nas na Sumave. Nekdo potrebuje odbocit vlevo na lesni/polni/lucni cestu a nekdo to do nej narve zleva.

        1. To:Sysop
          Mne by zajimalo, co lidi vede k tomu spechani obecne. Protoze vsechny tyhle a podobny situace maji prapricinu v tom. Mame duvod byt takhle ustvany? Mozna zachranari, ale my ostatni? Utece nam neco kdyz budeme nekde o hodinu pozdeji? Podle mne neutece. Mne kdyz nekdo predjede, tak ho stejne potom potkam na semaforu/parkovisti/v zacpe. Takze ma smysl spechat a ohrozovat ostatni?

          1. Ja jsem tak do 30 let taky furt spechal. A hovno naspechal. Paxem zpomalil a zjistil, ze i jizda je vlastne fajn, protoze stiham sledovat i krajinu, kudy jedu.

            Dneska nespecham, pokud opravdu nemusim. A to z 99 % fakt nemusim. Ono se to neposere, kdyz tam pojedu dele. Kuriozni treba je, ze ackoli v prevazne vetsine Nemecka je rychlost na dalnicich neomezena, pracovne nema smysl jet prilis rychle, protoze casovy rozpocet na cestu je stejne omezen. Takze pokud nekam pojedu a je to treba 800 km, tak to stejne nesmim jet jeden den, i kdyby se to dalo stihnout. Takze clovek malo kdy potka nekoho, kdo jede dve kila, i kdyz muze a ma na to auto. Nema to proste smysl.

            Fura lidi si nepripousti, ze proste muze nastat situace, kterou pri vyssi rychlosti nezvladnou. Od divocaka, po nejake pako, ktere tam vlitne. Dneska jsem jel pres Horazdovice a v jedne prdeli mi pred horizontem typek vletel do meho pruhu, kdyz predjizdel v protismeru pres plnou. Kdybych jel devadesat, jsem v nem. A na hrob by mi napsali, ze ja jsem za to nemohl. Nahoda tomu chtela, ze jsem jel osmdesat, protoze jsem se hrabal v navigaci. Mam tak nejak zafixovane, ze na rovine v osmdesati jeste zvladam infotainment a deni okolo.

            Vetsinou mi nevadi, ze nekdo jede rychle, pokud mne tim neohrozuje. At si jede. Spechaly navic poustim, nechci je mit za prdeli. Kdo specha, seka chyby a ja za ne platit nehodlam. Praxe je ale ta, ze vetsina tech, co jedou rychle, jedou i blbe, nebo dokonce bezohledne.

            1. To:Sysop
              Spechat nedava smysl. Ja mma cerstvy zazitek ze dneska. Podle dispeceta mam byt na adrese dneska do 13, aby mne vylozili. Jsem na miste a budu tady do pondeli, protoze..jako jo, pracujou do 13, ale je sobota, teplo, nevezu potraviny..takze v pondeli je taky den. Rano vezmu vlak a zajedu si k mori. Vsechno zly je k necemi dobry. Kdyby mi rekl ze vykladka bude az v pondeli, stal bych vikend nekde na dalnici. Takhle mma tu vodu bez konce jen 40 kilometru, takze tak. A to je jedna z veci co mne na tyhle praci bavi.

            2. Takze clovek malo kdy potka nekoho, kdo jede dve kila, i kdyz muze a ma na to auto. Nema to proste smysl.
              Moje zkušenost je taková, že to dává smysl pouze při skoro prázdné dálnici. Pokud je signifikantnější provoz, tak vychází lépe dát tempomat na 150..160 km/h.

          2. Re: Jozko 31.7.2021 v 9:03
            Staci, kdyz si clovek zkusi projeti stejne trasy „na pohodu/podle predpisu“ a „jedu co to da“ a srovna si casy. K cemu pospichat, to uz udela vetsi rozdil vynechani jedne pauzy na pumpe.

            Jinak, na svych obvyklych cestach po vytizene silnici I. tridy, kde je s ohledem na typicke rozhledove podminky a silny provoz predjizdeni mozne jen na par kratkych usecich, pospichace potkavam docela casto, mnohe i opatrne. Tuhle mne jeden predjede… a zanedlouho ho dojedu, jak se tahne ve vlacku s ostatnima za kamionem az do momentu, nez je z cesty konecne ctyrpruh… Tak si vzdycky reknu, ze si asi hodne pomohl.

            1. To:jk_
              Ja si nemuzu dovolit vynechat pauzu, protoze tachograf. Ale v zasade mam stejny zkusenosti.

            2. Tak tak. Třeba tudle co jezdím na druhou stranu Phu, dyž je to prázdný a dá se jet co to dá, sem tam za čtvrt hoďky. Jinak půl minimálně.

              Dementní přetížený a technicky nevyhovující silnice můžou přímo i nepřímo za kvantum nehod, to řikám furt.

          3. Jestli děláte psychologickou sondu proč lidi předjíždějí, tak přispěju proč předjíždím já :-) Normálně se do předjetí moc nehrnu, pokusím se vcítit do jízdního stylu řidiče přede mnou a jedu tak klidně za ním (samozřejmě s výhradou příliš velkého rozdílu rychlostí nebo očekávaného dlouhého úseku). Ale do některých řidičů se vcítit nelze, nebo by mi to činilo utrpení. Zářný příklad je telefonista. Bezdůvodně mění rychlost, nedrží stopu, nereaguje na okolí. Pryč od něj. Další těžko skousnutelná varianta je týpek, který zapomíná do kopce přidat plyn, případně další typ řidiče který neumí držet rychlost – neustále zrychluje a zase přibržďuje. Za tím se fakt nedá jet. Do stejné kategorie patří řidič, který při předjíždění náklaďáku záhadně zpomalí a připraví se tak o rozhled, který měl při zahájení manévru. Už jsem pomáhal tahat těžce zraněného z vraku a nechci to zažít znova.

            1. „…zrychluje a zase přibržďuje…“
              – – –
              Právě podle brzdových světel lze mnoho vypozorovat, kdo to řídí. Různý ťukance do brzdy v momentě, kdy se to vůbec dělat nemá hodně napoví – ve vrcholech zatáček aj.

      2. Jan Mrcasik:
        „…chápete to někdo?…“
        – – –
        Jenže právě takto uvažuje typický „motorkář“ – jeho nezajímá, že sis hodil levej blinkr. ON nevidí místo ležící mimo silnici či nějakou polní cestu, proto tam nic není a taky tam nikdo nebude odbočovat.
        Podobně jako ty neuznáváš jízdu, abys stačil zastavit na vzdálenost, na kterou máš rozhled.

        .

        1. Já tomu rozuměl tak, že Jan jel v autě.
          Mně se totéž stalo taky, v autě a to dokonce při ohleduplným odbočování doleva k pumpě, kdy jsem měl levý kola těsně na čáře, abych nezdržoval ty za mnou.
          Ten hňup, co mě takhle při odbočování předjel – a vlastně i já – měl štěstí, že se při odbočování dívám do zrcátek a viděl jsem ho teda v levém, řítit se nezpomaleně ke mně zleva. Takže jsem stihl během odbočování úplně zastavit, levý kola na čáře, on prohulákal tak osmdesátkou vlevo ode mne, skoro hodil kotvu jednomu autu, co mě míjelo zprava, to na něj zatroubilo – a nic. Frčíme dál, mladí dynamičtí byznysmeni v Superbech.
          Jak čím dál častěji čtu o různě odchycených a nadopovaných šoférech, tak to klidně mohl být jeden z nich.
          On nevnímal ani můj blinkr, moje brzdový světla, ani to, že mám levý kola až na čáře, ani nevnímal existenci té pumpy, ke který jsem odbočoval. Prostě jsem ho nějak zdržoval..
          Po zajetí k pumpě mi říkal chlapík, co to z dobré strany viděl /přijel hned po mně/, že prý to má na záznamu, že jestli to chci a kam mi to má poslat.
          Vlastně se – naštěstí – nic nestalo. Nikdy a nikde jsem nebonzoval, už s tím nebudu začínat.
          On si stejně, s tímhle způsobem ježdění dříve, či později rozbije hubu sám.

          1. To rozbije, akorát že pokud to napálí někomu do levých dveří, tak nejspíše zabije buď řidiče, nebo děcko vzadu a jemu se nic nestane protože pro něj to bude čelní náraz kde ještě svůj „cíl“ odstrčí. Maximum v co se dá doufat je, že se svým přístupem vyletí z levotočivé zatáčky a odrovná jen sebe samojediného.

            Jinak ano, jel jsem v autě. Ale Corona není schopen pochopit, že všechno v životě je „inženýrský kompromis“ a že pokud někdo jede v serpentinách šnečích 5km/h aby určitě stihl zastavit před hypotetickou statickou překážkou, zároveň tím stoprocentně vytvoří takovou nehypotetickou statickou překážku pro ostatní a „pasivně“ způsobí kolizi kdy to do něj někdo narve zezadu, takže ideál je jet na půl cesty – tak aby šlo s maximálním nasazením ještě zastavit před nečekanou překážkou, ale zároveň tak aby člověk tou překážkou sám nebyl.

            Je to vlastně stejný případ, jako „do světelné křižovatky se má vjet jen když je volno“. Ano, teorie hezká. Zkus to v Praze…

            1. Jan Mrcasik:
              „… Corona není schopen pochopit, že všechno v životě je „inženýrský kompromis“ a že pokud někdo jede v serpentinách šnečích 5km/h aby určitě stihl zastavit před hypotetickou statickou překážkou, zároveň tím stoprocentně vytvoří takovou nehypotetickou statickou překážku pro ostatní a „pasivně“ způsobí kolizi kdy to do něj někdo narve zezadu, …“

              – – –
              Tohle těžko obhájíš.
              Žádná zatáčka netvoří výjimku – jezdí se na rozhled.

              .

              1. Nemá cenu tohle opakovat znova. Slovy klasika: „to bys nepochopil“.

                1. Jan Mrcasik:
                  Nepochopí ten méně chápající – asi bys potřeboval instruktora, aby tě to naučil. Vlastní cestou k tomu nedojdeš, např. proč je správně jezdit na rozhled…

                  1. Za dva roky jsi nebyl schopen pochopit, že já souhlasím s tím že ideálně by se mělo jezdit tak, aby člověk byl vždy schopen zastavit dle rozhledových poměrů – jenže také říkám, že nad rámec toho je nutné zvážit ještě další faktory, najma ostatní provoz. Tristní.

                    Co si myslíš o člověku, který dobrovolně zastaví v nepřehledné zatáčce na okresce, dejmetomu aby pustil přejít ježečka?

                    Co si myslíš o člověku, který dobrovolně zastaví na dálnici aby zachránil kachničky?

                    1. Jan Mrcasik:
                      Ostatní provoz NAD jízdu dle podmínek rozhledu? NE. Proč brát ohled na nějakýho pitomce, kterej méně chápe, abych ho nedejbože nějak neomezil v případě, kde na to nemá nárok?

                      V nepřehledné zatáčce jen tak bez důvodu nikdy nestavím – pokuse tak stane z důvodu který neovlivním (porucha vozidla, nesjízdnost apod.), pak se taky snažím udělat něco, aby do mě blb NEJEDOUCÍ DLE ROZHLEDU (neznáš nějakýho…?) nevrazil a rovnou ti povím, že jsem takto třeba hodil na silnici před zatáčku velkou ulomenou větev, která tam za pangejtem vhodně ležela. On totiž nebyl čas tahat trojuhelník.

                      Odkazů na bulvár netřeba, já jej stejně nečtu. Pokud tam někde někdo stál jak idiot a neuměl si poradit houkačkou a opatrným průjezdem, je to hlupák.

                      – – –
                      Mrcasiku, já jsem skutečně najezdil něco s vozidly různých kategorií a vím, co které vyžaduje, proto taky dokážu posoudit situaci jaksi z více pohledů.
                      Ty se možná někde učíš brzdit, ale to ti nemusí vůbec pomoct v situaci, kdy se budeš řítit jak typickej „motorkář“ a najednou tam bude za zatáčkou rozsypaný substrát a za ním odstavený přívěs, v protisměru třeba náklaďák.
                      Tím chci říci, že předvídavost, do který patří jída dle rozhledu, je potřebná dalko víc, než že sis spočetl nějaký násobek přetížení podle hausnumer z tahoptáku.

                      :OD

              2. Já poradím to, co asi každému stejně dojde, ale doporučuji se alespoň v dopravní špičce těmto levým odbočením bez odpojovacího pruhu vyhýbat. A to i za cenu, že pokud je za mnou kolona, odbočím za svým cílem doprava (popřípadě doleva, ale s obbočovacím pruhem) popřípadě se otočím na rondelu a až poté se ke svému cíli vracím a odbočuji k němu (o něco bezpečneji) doprava.

                Bohužel, doba si to žádá.

          2. No tak já včera zažil podobného střelce, jen v jiné situaci, vždy jsem o tom slýchával a poprvé to viděl na vlastní oči. Dálnice, skoro prázdná, chystám se předjet dvě auta, jedu tempomatových 140km/h, přičemž to druhé vjelo předem ne taktéž do levého pruhu v nižší rychlosti (cca 130km/h) a začalo tak předjížděcí manévr, zpomalil jsem v dostatečném předstihu. V pravo jedoucí auto tak 125 km/h nezrychlovalo. Předjížděcí manévr prvního auta trval tudíž docela dlouho s takovým rozdílem rychlostí. Ze zadu se přiřítil VW Polo, který situaci viděl, dojel za mne (já byl v tu chvíli na úrovni auta v pravém pruhu a zrychlit jsem ještě nemohl, neboť nedokončil předjížděcí manévr ten předemnou a Polo to vzalo do prava přes odstavný pruh a v momentě, kdy se auto předemnou vracelo do prava to tam on šoupl, měl štěstí, že ho viděl a nesrazili si.

      3. Takhle se v pátek zabil nějaký mladý kluk na motorce, prostě přelétl přes odbočující auto…

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017