A tak odešel cenzorský poskok Moravec - zpět na článek

Počet komentářů: 215

Přidat komentář
  1. Kundě už asi teče do bot? Takovýdle veletoče obvykle přichází v momentě, kdy se pod nima začíná mohutně votřásat židla…https://www.world-nuclear-news.org/articles/von-der-leyen-it-was-strategic-mistake-to-turn-against-nuclear

      1. „Tu jsme to v minulosti trochu přešvihli, abych tak řekl, s tou socializací. Tedy ty živnosti menší, kde pracují sami, kde nikoho nevykořisťuje, potřebujem“.

        1. Nejvyšší čas, aby ta pipina a její klaka skončily taky jako cooly v plotě.

    1. Mozna si SchMerz stezoval, ze jeho bejvalej chlebodarce nadava na pokles akcii.

  2. Odejít o týden dřív, tak zastínil EPIC Fury. Jaktože tu ještě nic není?

  3. A kdy si konečně založíte vy neziskovku či spolek, pane Ja roš?

    1. Kdyz uz, tak pane Jarosi. Popros programatora, at te douci patej pad. Ten zupackej prvni se hodi akorat na buzerplac.

      1. mamkasefratyla🤣
        mylujukdizmneopravujenekdokdonepysesdyakrytykouadomahasespysovnecestyni

      2. To je hezký. Mám tu celou stránku Ignore a jediný přídpěvek od Vás. Děkuju že jste.

        1. Děkujeme za info.

  4. Ta „nesystémová opozice“ je něco jako „nedemokratické strany“. Hejvl považoval za nedemokratické jenom komouše, což se ještě dalo tolerovat, i když komouši dostávali hlasy v demokratických volbách. Jeho následovníci už považují za nedemokratické všechny strany v opozici k nim. Včetně např. tak konformní strany mírného pokroku v mezích zákona, jako je ANO.

  5. To ještě běželo jo? Naposled jsem tenhle bizár viděl někdy v roce 2020 když tam měl Flégra s Kubkem nebo tak něco.

  6. Tak jsem si našel a pustil tu poslední minutu z posledních otázek týhle kreatury.
    Byl jsem dojat.Slzy tekly potokem.
    Akorát ta poslední věta zněla skoro až děsivě.“…zase někdy nashledanou“.
    Neví někdo jak to myslel?
    Možná se jenom přeřekl pod tíhou toho okamžiku.Hlas se mu klepal a těžce dejchal.

    1. Mozna zval na potlach v pekle.

    2. Taky jsem z té jeho poslední věty měl smíšené pocity. Určitě má podepsanou konkurenční doložku tak třeba odjede na dovolenou a na Bali mu spadne na hlavu kokos z palmy. Karma ho doběhne.

  7. Moravcovi se podařil naprosto husarský kousek. Veřejně, v přímém přenosu informoval velkou část českého národa o tom, že ČT není schopna garantovat vyváženost zpravodajství.

    A má úplnou pravdu.

    Zbytek je nedůležitý, já jsem se na Moravce přestal dívat před několika lety, protože ty debaty byly vysloveně nudné. Mám předplacený podcast Pečinky s Michopulosem, Pečinku považuji dlouhodobě za jednoho z nejlepších reportérů, která tahle země kdy nosila.
    Čestmír Strakatý má talent, klade dobré dotazy a zvládnul si udělat dobré renomé – přijdou mu občas i zajímaví hosté.

    Moravec si udělá svůj podcast a jsem přesvědčen, že bude komerčně úspěšný. v ČT bral asi kilo měsíčně v základu, jestli si ho platily neziskovky fakt netuším.
    Každopádně, hin sa hukáže, esi je to takovej lempl a dokáže zaujmout mimo oficiální čas a bez ČT v zádech.
    Já si myslím, že ano.

    1. @Childeater
      jo todlencto podcastování asi posype víc, než ČT.
      Bohumila s Petrosem sleduju jen na Tytrubce, jsem drobný škudlil.
      Václav nevyužil servis, který v ČT měl.
      Sral na pořádné rešerše a analytiku.
      Taky měl prapodivné vztahy s kdekým, které pak ovlivňovaly jeho už tak chabé výkony.
      Jen malý příklad z jeho poslední show.
      Vondráček nafasoval Bávo, pak ho nafasovala Pekarová a po ní Okamura.
      Okamura kvůli drahé limuzíně (ze které se pod jeho prdelí stala ojetá mrdka) pičoval do Pekarové, ale Vondráčka, koaličního partnera vynechal.
      Supermoderátor to vytáhne v diskusi, ale nejde tvrdě do Vondráčka, a nechá Okamuru lhát.
      Mohl si na derniéře Okamuru vychutnat, ale ani to nedokázal.
      Tak teď může ukázat, zda mu v rozletu bránila ČT nebo jeho neschopnost.

      1. Dach:
        Pokud vysmahne na net, tak mu přeju klidně mega denně.
        Pořád pozoruju kolem sebe, že televize a seznam jsou zdroj informací.To je v těch lidech zafixovaný.
        Je možný, že to prase bude mít na seznamu svoje okénko.Takže z bláta do louže.
        Ale nechci předjímat.

      2. Dachsmeister 9:51

        Já ho nechci hodnotit, protože novinařina je řemeslo jako každé jiné a kdysi jsem k žurnalistice lehce přičuchl tak vím, že to je pěkně tvrdej chlebíček, má-li se vykonávat kvalitně – jako každý jiný řemeslo.

        Proto, naprostý souhlas s Tvou poslední větou. A následně můžeme jeho výkon podrobit veřejné diskusi.
        Startovní podmínky má ideální; je známý a je respektovaný.
        Co víc si přát.

    2. Childeater: Pečinku jsem čítával ještě když byl starej Reflex, než to tam ovládli ženský a proresivisti a já to odhlásil. Ten chlap se snad nikdy netrefil. :)))) A Wily je taky napůl blázen napůl včela. Čestmíra jsem si cenil, on pak ale z redakce odešel a já ho ztratil z radaru.

      Co ano? Je lempl, nebo dokáže? Já si zas myslim že Moravec teď ano, dokáže, časem ne. Teď mu lepševici nasypou do žlabu ale to pomine – nastoupil cestu do zapomnění.

      1. Vlastně teď nevim jestli Strakatý nebyl v Echu ne v Reflexu,. No je to vlastně jedno.

      2. Ano, že to dokáže a bude sledovanej a komerčně úspěšnej.

        Bohumil je darebný prognostik, to je pravda.
        Ale je to brilantní glosátor a má názory hodně dobře vyztužené a vyargumentované.

      3. …ještě doplním, že Bohumilovi svědčí ten tandem s Petrosem, protože Petros je zdatným prognostikem a co je ty dva roky poslouchám, tak mu to často vychází…

        1. @Childeater
          Petros je věštec.
          Toho Blažka taky krásně trefil.
          Docela mě baví je pozorovat, jak jsou z údajné pravice nešťastní a jak taky neví co s tím a koho volit.
          Aby nakonec nekuli pikle s loutkovodiči Pávka na nějakou novou liberální pravici, když se na to Kalúsek vysral…

          1. Jako na nějaký nový TOP 09, STAN, „ODSLipánek 2.0.“ nebo další tyhlety progresivně – levicový „pravice“?
            Mám pocit, že po těch už je poptávka přeplněna.

            Spíš tu chybí něco co v mých očích vcelku obstojně předvádí třeba Libor Vondráček. Toho někde slyšet je vcelku příjemná oáza. Jistě, stejně jako všichni ostatní bude muset dělat kompromisy. Tak to prostě v politice je.

            1. @shifty
              mno, tak třeba výběr pražské 1 na kandidátce se mu moc nepovedl…
              Je to takový uhlazenější Macinka, ale jako celek mají Svobodní zhruba stejnou váhu jako TOPkaři ve Spolu. No spíš menší, neb ti měli aspoň to bávo…

            2. shifty
              Já Libora Vondráčka volil.

              Žádný kompromisy nedělá. Dělá jen to, co po něm chce Babiš, poslušně zvedá ruku a proti ničemu se nevymezuje.

              Chová se úplně stejně jako Motoristi, jen ne tak křupansky. Když se Vondráčka ptají, jak je to teda s tím vyrovnaným rozpočtem, jak je to s tím rozšiřováním zahraničních trhů, tak jen kouká a žmoulá čepici, protože na to nemá odpověď a mumlá něco o tom, že musí být v souladu s programovým prohlášením vlády.

              Úplný chucpe z úst Libora Vondráčka zaznívá ve chvíli, kdy prudí, že umělci a sportovci by se měli obejít bez dotací a zároveň kouří agrobaronovi, který má na dotacích založený celý, celičký byznys.

              Kašpar.

              1. Tak pokud všude kolem nás ve společném trhu zemědělci berou dotace, pak to nejde zrušit u nás selektivně, jelikož nemůžeme napařit clo těm, kteří sem budou ty dotované věci vozit. Není to založeno na dotacích, jen to funguje v rámci křivého prostředí. Kdežto umění a sport jsou volnočasové aktivity bez kterých se lze obejít úplně komplet.
                Vondráček je proti dotacím, kudy chodí, ale jelikož žrát potřebujeme všichni, tak to z výše popsaných důvodů nejde zrušit jen u nás bez ohledu na agrobarona.

                1. Babiš zdaleka nečerpá dotace jen na zemědělskou sekci Agrofertu a zdaleka ne jen na provoz a inovaci zemědělských a potravinářských provozů.

                  1. Je velkej, tak čerpá nejvíc. Všude na světě platí, že dotaci si dokáže zařídit ten, který si může dovolit tým právníků nebo externí službu, která mu napíše tu správnou žádost. Jako když se optimalizují stránky pro SEO. Je to hnus jako takový a nechápu obsesi Babišem. Nám se třeba v práci přestěhoval dodavatel z Prahy do Prdele protože získal dotaci, která byla vázaná na jakousi podporu regionů, takže v Prdeli vnikla výrobna, zaměstnanci jezdí tam a zpátky a region se rozvíjí.
                    A Vondráček proti tomu kecá kde může, ale logicky to nemá šanci ze své pozice změnit.

                    1. Ada
                      Mně v principu nevadí, že Andrej něco čerpá a dokonce to z jeho pozice chápu.

                      Vadí mi Vondráček, protože je nečitelnej a nedůvěryhodnej.
                      Na jednu stranu brojí proti dotacím, na druhou stranu neřekne ani slovo, když to jsou dotace pro Bábu.
                      Na jednu stranu bojuje za svobodu, na druhou pak nepodpoří zamítnutí zákona o digitální ekonomice.
                      Na jednu stranu tvrdí, že vyrovnanej rozpočet, na druhou stranu hájí do roztrhání těla rozpočet s deficitem 300 miliard.

                      Tak proč ho teda volit, když jakmile políbí prsten, je ze Svobodnýho jen vazalem ANO?

                      Měl se na to vysrat a zůstat v opozici, než teď tiše podporovat to, proti čemu kdysi údajně bojoval a teď bojuje taky, jen když se to netýká Babiše.
                      Proč šel teda s Babišem do holportu? V tuhle chvíli to vypadá že proto, aby ho co nejvíc podpořil.

                    2. ChE: proč s Babišem do holportu? Nejspíš kvůli naději, že se povede alespoň něco změnit. Ono to taady má tradici, vzpomeň si na „drobečkovou“ politiku za bývalého mocnářství. Nebo naivky, kteří za minulého bolševika vstupovali do strany, aby zkusili něco změnit.

                    3. JH
                      Asi jo.

                      Jen jako tečka na závěr; vzpomínáš na billboardy Motoristů „Pohlídáme Babiše!“ ?

                      Viděnou optikou dnešní doby to vyznívá opravdu trapně.

                    4. Childeater: pamatujete na Básníky, tuším 4. díl? Politik slibuje, volič volí, říkal Štěpánkovi ten, co mu tehdá na konci jedničky opíchal Borůvku. A plakát patří do jakého období a jaké činnosti, Halík? No do předvolební, slibovací. Účel splnil a je jen Vaše chyba, že si to pamatujete, na to jste měl dávno zapomenout:-))

                    5. ChE: sotva začali. Sčítat a odčítat se bude bude až po těch čtyřech letech. Důležité je, jak kdo skončí, ne jak začne, viz Jidáš a Saul/Pavel.
                      S rozpočtem těžko mohli něco převratného udělat, i kdyby chtěli. Titanic má velkou hybnost a velkou setrvačnost. A 13 poslanců je malé kormidlo.

                    6. A ještě doplněk, snad nevadí, že z nepopulárního seznamu.cz:

                      https://medium.seznam.cz/clanek/stepan-svacha-cechofeudalni-vlada-v-c-k-rakousku-pokus-hrabete-thuna-o-narodnostni-smir-a-nemecka-odpoved-241935

                      Aneb jak se některé věci pořád opakují, a že schopnosti a dobrá vůle nemusí vést k pozitivnímu výsledku.

              2. Neviděl jsem konkrétní rozhovory, kde žmoulal čepici. Kde jsem ho viděl, vcelku slušně si stál za svým.
                Ideální nebo dokonalej tam nebude zcela určitě nikdo. Nicméně levicový progresivismus je pro mě aktuálně horší než cokoliv jiného, protože nás už zcela nepokrytě vede do řitě a islámsko – čínské náruče.

                Von Leyen teď řekla, že cituji: „Ústup od jádra byl strategickou chybou Evropy“. Stejně tak občas něco řeknou i některé pseudo pravicové postavičky z TOP, STAN, ODS, atd.. ale že by se jim dalo nějak věřit?
                Asi se nedá nikomu věřit, ale tihle šanci měli, 4 roky a co se dělo a děje víme. Já holt budu mručet, ale dám šanci i Babišovi a spol. Ostatně ještě neuběhlo ani 100 dní hájení.. a všichni už se můžou na100x posrat. Hovno a nasrat. Každýmu stejně, volby někdo vyhrál, respektuju to.

                1. A tak určitě.

                  Jen si toho Vondráčka neidealizuji, protože mým koněm přestal být. Poslušně spolupracuje, respektuje toho kdo vyhrál a hlasuje tak, jak se od něj očekává.
                  Jen konstatuji, to neznamená, že bych se z toho měl nějak posírat.

                  Ostatně, dalo by se dohledat, že jsem přesně tohle věštil a dokonce jsem říkal že si myslím, že než volit proxy ANO (SPD, Motoristé + ostatní na jejich kandidátkách), je lépe volit Babiše přímo.

                  Pravda, jak jsem psal – sám jsem se toho nedržel a Vondráčka jsem volil nakonec taky.

                  1. Tak krom toho, že by člověk měl volit tak, aby byl v souladu se svým svědomím, tak volit přímo Babiše je o dost horší než jeho potenciální koaliční partnery. Furt je lepší vláda, která se může rozhádat než kdyby tam měl 108 sám. Tím se snad dá vyhnout těm nejhorším prasárnám ať tam sedí kdokoli. Uvidíme, co za prasárny projde, ale začátek za mě dobrej. Rozvědčík pláče na tiskovce, na Kavčích horách je ohrožena nezávislost, neziskovky svolávají demonstrace a umělci vykoupili flanelové košile, takže si dám kávičku a zaposlouchám se do kňučení.

                    1. Volit v souladu se svědomím už bohužel pár let nemohu, v tom je to čertovo kopyto zastupitelské demokracie.

                      Když nejsou vhodní zastupitelé, je k ničemu.

                2. Tak to můžeš být v klidu, protože to co nás vede do pekla je fašistický progresivismus z centrály EU prostřednictvím loutek ovládaných „elitami“ globalisty.

    3. Kde bereš čas na sledování podcastů, nebo co to je. O těch lidech co jim za to platíš jsem v životě neslyšel. Nejseš náhodou státní zaměstnanec?

  8. Co je ta ČT za debilní instituci, když ji de facto řídí nějaký průměrný moderátor? Tohle je absolutně nepřijatelné. Moravec přece nebyl delegován k řízení ČT, takže měl tu svou hubu otevírat jenom když k tomu dostane povel a jenom na věci, které má schválené. Aby si sám vybíral hosty nebo aby se sám rozhodoval, kdy předčasně ukončí debatu, protože se mu něco nelíbí, to je totální bordel.

    1. na Aspen školení Moravcovi říkali, že ano, že je duší spácákové ČTV

    2. Správně to má fungovat tak, že ČT poskytne kus naprosto nezávislého zpravodajství – tzn poskytne prostor nezávislému žurnalistovi, který by se měl řídit pouze Kodexem.
      Samozřejmě, že je všechno závislé na osobně toho žurnalisty, ale Moravec měl obrovskou sledovanost – takže potud cajk.

      Jakmile to jako ČT začneš řídit, tak je ta debata vyvážená a nezávislá ještě míň a apokalypsa nastává ve chvíli, kdy ČT začně platit přímo stát, protože kdo platí, ten taky poroučí.

      1. Ale Moravec opravdu nebyl nezávislý žurnalista. Jeho pořad nebyl objektivní ani vyvážený a ani skladba hostů a jeho chování k určitých stranám nebylo nikdy vyvážené…kdysi jsme na to před X lety koukali s babičkou a ani tenkrát to tak nebylo.

        Já nechci ze svých daní platit „české BBC 2.0.“ – progresivně levicovou sračku, na kterou se vůbec nedívám a která vede společnost do absurdistánu.

        1. @shifty
          já nechci platit žádnou veřejnoprávní pseudotelevizi plnou přiblbých detektivek či jiných seriálů, pořadů pro minoritní okruhy diváků a přenosů z kopání do kožené koule, honění kusu gumy po ledě nebo běhání dokolečka atd., atp.

          1. detektivky, taneční soutěže, sportovní přenosy etc. mají své přirozené místo na komerčních televizích a na placených kanálech, neboť si na sebe bez problémů vydělají buď z dobrovolných plateb nebo z prodeje reklamy.

            seriozní „noviny s pohybujícími se obrázky“ v jazyku s deseti miliony rodilých mluvčích na sebe nevydělají. bohužel. ergo tady vnímám existenci televize financované z veřejných zdrojů jako věc velmi žádoucí. taková televize by ovšem byla v mém ideálním světě výrazně jiná než televize současná. jak ovšem dosáhnout toho, aby nebyla promořená dlouhým pochodem institucema, na to, přiznávám se, recept nemám….

            1. Tak pokud to stát koncipoval jako daň z elektřiny a internetu, pak ať je to také jako daň hrazeno – tedy z rozpočtu. Od té chvíle na to mohu komplet zapomenout. Vedle státního hotelu, státního pivovaru nebo pošty tady prostě bude státní televize. Bude mě to mírně srát, ale nedostanu se neplacením do exekuce nebo něco takového.

              1. model financování je to poslední co je potřeba řešit. ikdyž na slovensku teda to vyřešili po slovensky špecificky, prostě to jeden rok stanovili jako podíl promile hdp a druhej rok odhlasovali snížení zhruba o třetinu, a podezření, že je to trest za neloajalitu aktuální věrchušce je nasnadě. tomu by fakt bylo fajn předejít (co ovšem případné zlé věrchušce brání odhlasovat na další třetinové koncesionářské poplatky mi zatím nikdo nevysvětlil).
                za mě státem financovaná bez státní programové kontroly a pokus o žurnalistiku a ne propagandu. ale nechtějte po mě abych nastiňoval jak na to, nechci se zesměšňovat a být za trenéra národního mančaftu.

                1. Nezávislá televize nikdy nesmí být závislá na uvolnění rozpočtu státem.

                  Protože kdo platí, ten taky poroučí.

                  1. ok, Vašemu argumentu samozřejmě rozumím. a jak se srovnáváte s tím, že je možno odhlasovat změnu výše koncesionářských poplatků? to není závislost?
                    no a dozorčí orgány té „veřejnoprávní“ televize potvrzuje parlament…

                    já rozumím tomu, že ta televize by měla patřit sama sobě, nějak podobně jako vyšehradská kapitula. a zároveň by se neměla zevnitř samozprivatizovat a zvlčit a mít svůj nějaký vyhraněný redakční světonázor. to je poměrně nesnadné zadání.

                    1. Mno, změna výše koncesionářských poplatků je samozřejmě možná změnou zákona. Obvykle směrem nahoru. To se dá prohlasovat, ale není to ta změna, radikální změna zákona, která by byla podrobená veřejné diskusi.

                      V tuhle chvíli jsou politici od veřejnoprávních médií oddělení, protože to tak v divokých a svobodných devadesátkách někdo moudře vymyslel.
                      Část rady ČT volí Parlament, část Senát. A až teprve rada vybírá vedení ČT. A Rada ČT se volí na 6 let, aby měla převis přes volební období Parlamentu.

                      Znamená to, že provoz ČT je od politiky relativně slušně odstíněn, není tam přímý vliv.

                    2. Lukas B.: nějaký příklad masmédia, které není na nikom závislé ani lidé v něm pracující nemají „vyhraněný redakční světonázor“ byste měl?

                      Já jen, že mě nepřestává udivovat, kolik lidí se diví něčemu, co je naprosto přirozené. „Nesnadné zadání“ je cokoliv, co jde proti přirozenosti člověka. Obvykle snaha o implementaci takových věcí vede ke spoustě patologií, které z toho plynou ve formě různých collateral damages. Stačí se podívat tady v diskusi.

                    3. v tomto nejsme ve sporu. neutrální zpravodajské medium je samozřejmě chiméra, které se můžeme jen více či méně úspěšně přiblížit, a i to je mnohem lepší než lokajské medium aktuální věrchušky na straně jedné nebo zvlčilé doupě progresivních (nebo jakýchkoli jiných) svéhlavců po úspěšném převzetí moci v mediu.
                      ano, je to nesnadné zadání a ano, je proti lidské přirozenosti. ale stejně by bylo fajn se o to seriozně pokoušet.

                    4. jediné co mě napadá je osvícený mecenáš (a Vy obratem správně namítnete, že i ten bude mít nějaký světonázor). fakt, beze srandy. takový ten týpek co si místo koupě fotbalového klubu nebo dostihového koně postaví hospic. pár jich na světě i u nás je.

                    5. Lukas B.: kdepak na cynika jako jsem já s idealismem osvícených mecenášů :-)

                      Já s Vámi samozřejmě souhlasím, že by bylo fajn vyvážené zpravodajství mít, zvlášť, když ho údajně máme a proto si ho pod rouškou „veřejnoprávních“ médií platíme. Na straně druhé v současném systému nevidím způsob, jak dosáhnout jakéhokoliv jiného zlepšení než „každý chvilku tahá pilku“, které reálně žádnou vyváženost neposkytuje, ale (jakž-takž) vyvažuje již poskytované.

                      Osvícený mecenáš nemá jak promluvit do ČT, je to nástroj propagandy, možná ne přímo řízený, ale značně ovlivňovaný věrchuškou a jako takový se nemá jak změnit. Musela by se změnit věrchuška, která by si byla natolik jistá svou věcí, že by TV nepotřebovala. V takovém případě by tady obratem byla věrchuška nová, která by TV ovládla. Tedy scénář veskrze nereálný a nesmyslný, neb proti přirozenosti stojící.

                      Za mě holt nemá smysl se ani divit a dokonce ani doufat v nějakou změnu, TV má dnes nějakou roli, tu plní a dokud se systém nějak zásadně nezmění, tak ji plnit bude, vč. toho, že bude neustále pod vlivem mocných. Až dosah a relevance TV upadne, do stejné situace se dostane zase jiné médium (nakonec TV to taky jen převzala po tisku). Bojovat proti tomu je veskrze donquijotské, ale lze se tomu přizpůsobit, například to nekonzumovat (Moravce si vůbec nevybavím, jméno sice znám, ale viděl jsem ho v životě párkrát v záběrech z debat, nikdy žádnou celou a hele, žiju a nebýt D-F, ani bych nevěděl, že ten člověk z ČT odchází a je mi to úplně fuk).

                  2. Childeater:
                    Nezlob se na mě, ale jak to teda funguje?

                    1. Forge

                      Jak jsem psal výše. V tuhle chvíli vládnoucí garnitura nemá na veřejnoprávní instituce takový vliv, jak by si přála. Babiš z toho sere atomový hřiby. Je to hlavně proto, že ČT a spol nejsou závislí na financování státem a Rada ČT je částečně volená Parlamentem (12 členů) a Senátem (6 členů).

                      Ve chvíli, kdy je začneš financovat z rozpočtu napřímo, tak občan neušetří nic – stejně to jsou pořád peníze vybrané od občanů ČR – a vládnoucí garnitura získá na ČT obrovskou páku.
                      V zásadě by došlo k zestátnění veřejnoprávních médií, protože kdo platí, ten taky ovládá.

                      Můžeš si to představit jako scénář (teď si vymýšlím), kdy šéf zpravodajství Mrzena obdrží telefonát ve smyslu, že ještě jednou se objeví v hlavních zprávách ty nehezké věci o panu Rajchlovi, tak se sníží rozpočet jeho oblasti o 25%, protože takhle si my, strana, nepředstavujeme vyvážené zpravodajství.

                    2. především půjde kontrolovat jejich hospodaření. To je temná díra, rozpočet jim stačí třetinový, na pindání politiků a zprávy. Ostatní zábavu mohou pokrýt komerčním kanálem. Howgh.

                    3. Rozpočet ČT je jako jeden z mála veřejný, můžeš ho prostudovat a seškrtat o 2/3 a poslat Radě ČT, popřípadě je rovnou znemožnit veřejně, že to schválili.

                      Já Ti zatleskám.

                    4. sám víš, že nemůžu, a jen pindáš, ale rozumím, že seš taký přísatej na temný cecek totální sociální nespravedlnosti

                    5. občan samozřejmě ušetří náklady na výběr daně (koncesionářských poplatků). ale to není meritum naší diskuse, to jen jen malinká korekce.

                    6. Childeater 11.3.2026 v 14:10

                      A v těch zemích EU, které nefinancují TV z koncesionářských poplatků, to nevědí?
                      Mezi roky 2009 a 2023 upustilo od poplatků devět zemí EU. Například Dánsko, Finsko, Švédsko, Belgie nebo třeba Rumunsko. Francie stála do roku 2022 na příjmu z poplatků, přešla poté na model financování z výnosů DPH. V roce 2025 se přidalo Slovensko.
                      Ubozí švédští šéfové zpravodajství, jak ti asi trnou při každém zazvonění telefonu. Jenomže na tom by si asi čacká investigativní veřejnoprávní Česká TV pořádně smlsla, ne?
                      Koncesionářské poplatky jsou reliktem monarchie a nemají smysl.
                      Ostatně soudím, že veřejnoprávní televize a rozhlas mají být zrušeny.

                    7. Ygorek 14:45

                      Samozřejmě to dobře vědí a milují státní vliv na veřejnoprávní média co největší. Se zeměmi které jsi uvedl, tak se v mnohém lišíme a já jsem za to opravdu rád.

                      Třeba takovou zbraňovou legislativu, kterou máme my, si v Dánsku, Belgii, Švédsku, Finsku nebo nedejbože Rumunsku naprosto nedovedou představit.
                      To ovšem neznamená, že bych si tady něco takového přál.

                      Úpadek osobních svobod a vyváženého zpravodajství v zemích které uvádíš, by nám být inspirací pokud možno být neměl.

                      S Tvou poslední větou už souzním více.

                    8. @ygorek&Childeater
                      ostatně soudím, že Česká TV i rozhlas mají být zprivatizovány.
                      Pokud si chce stát ponechat jeden kanál ve stylu ČT24 a jeden ČRoPlus, budiž, nechť je to financováno z daní a budget navyšován o inflaci.
                      Ještě mě napadá, že vše co ČT kdy spáchala může být na placeném kanále a z jeho zisků se bude financovat ta státní TV a Rádio.
                      Přátelé mjr. Zemana, Chalupářů a Nemocnice na kraji města si jistě rádi zaplatí…

                    9. Dachsmeister 11.3.2026 v 15:31

                      Česká TV a rozhlas ale již zprivatizovány jsou, ne?
                      Státu rozhodně nepatří.
                      Co se týče ČRo+, ten by měl být zrušen jako první – je to jediná rozhlasová stanice, kterou poslouchám.
                      Kolega o mě roznáší, že to dělám cíleně: sednu do auta, pustím si ČRo+ a přijedu tak nasraný, že mě již žádná pracovní nesnáz nerozhodí.
                      Již jen ta zoufalá neprofesionalita tamějších hlasatelů, většina z nich nedokáže plynule vyslovit slovo delší než tříslabičné.
                      Nedávno jsem zachytil v mediálním prostoru smuteční oznámení. Česká televize ukončí vysílání filmů pro pamětníky, protože ti asi tak z 99 % vymřeli.

                      Technická otázka: co to všichni máte se zvyšováním o inflaci? V nahozeném příkladě rozhodně nemám spotřební koš totožný s konzumentem Nemocnice na samém kraji útesu a již vůbec ne s jeho dodavatelem duševní potravy.

                    10. @ygorek
                      já zapomněl, voni jsou veřejnoprávní, tak ať to teda veřejnoprávnici prodají, prachy odevzdají do státního rozpočtua jestli vláda chce, ať si vlastní TV Vláda a tam si pouští co chce, dtto Rádio Vláda.
                      Koneckonců Vládní listy fungovaly za 1.republiky taky.
                      Znělka může znít takto: „tradá tradá tradá, vláda vás má ráda!“

                    11. Dachsmeister 11.3.2026 v 17:51

                      Dostal jste mě!
                      Vůbec netuším, jak by se dala veřejnoprávní společnost prodat, ledaže by byla napřed znárodněna.
                      Z definice znamená „veřejnoprávní“ subjekt, instituci nebo vztah spojený s výkonem veřejné moci, správou státních záležitostí a uspokojováním obecných potřeb, subjekt nesmí (nemá?) tvořit zisk. Podle této definice může být, nezměnilo-li by se řízení instituce, takový subjekt financován ze státního rozpočtu bez problémů.
                      Představa, že mí kolegové, tedy řidič návěsu, jeřábník, vazač, bagrista, seřizovač, opravář či nakonec lopaťák sledují při práci vysílání ČT je hloupá. Zde se jedná o další zdanění podnikatelů. Pokud může být ČT placena ze specielní daně, může být dn přeformulována.
                      Atd.

                    12. ygorek
                      11.3.2026 v 16:00

                      A co teda budou dávat, dyž né starý filmy? samý libtardský a jiný propagandistický sračky? dyk tomu furt přibejvá kanálů, a to současně na bednu čumí stále míň lidí. Co tam teda dávajou a pro koho??

                    13. Behemot 11.3.2026 v 20:16

                      Nevím, co tam budou dávat.
                      A nezajímá mě to.
                      Hněte mne, že jsem plátcem.

                    14. Ostatně soudím, že veřejnoprávní televize a rozhlas mají být zrušeny.

                      souhlas

                    15. nevim co to pyčo blekotáš za libtardský hovna, ale buzeranti a jiná ta svoloč z krkavčích hor je v prvé řadě nezávislá na čemkoli, počínaje zdravým rozumem a pokračuje přes vyváženost.

                      Ta tvoja kundovská rada je tak akorát k hovnu, stejně jak řiditel, reálně tam nemajou vliv ani na to jaký budou na hajzlech toaleťáky, ten bordel si žije vlastním životem. Akorát další banda vyžírků za pár mega ročně, co tomu má dělat stafáž.

                2. @Lukas B.
                  „model financování je to poslední co je potřeba řešit.“
                  Za mě osobně je měna modelu to jediné podstatné. Už nemusím řešit nějaké hlášení, můžu si koupit monitor k pc nebo objednat kabelovku aniž bych riskoval exekuci. Prostě ČT pro mě tímto přestane existovat. Klidně ať jí potom třeba prodaj.

                3. Ono to tu na Slovensku bolo ešte špecifickejšie. Keďže to zníženie akosi nepomohlo, tak RTVS (Rozhlas a televízia Slovenska) kompletne zrušili… a založili STVR (Slovenská televízia a rozhlas) s novým vedením a starým skoro všetkým ostatným.

                  Každopádne tento a hocijaký iný trik môže urobiť ktorákoľvek parlamentná väčšina, preto nerozumiem kriku „odborníkov“ na lupa.cz za zachovanie koncesionárskych poplatkov.

                  1. Asi nejde ani tak o to placení z rozpočtu, ale hlavně s tím spojený dohled úřadů na financování. Doporučil bych jim to, co obvykle hlásají z obrazovky. kdo nedělá nic špatného, ten se nemá čeho bát.

      2. „ale Moravec měl obrovskou sledovanost“ čerpáte odkud? čísla sledovanosti ČTV mají stejnou váhu jako vědecké práce soudruha expremiéra, nikdo je nikdy neviděl.

  9. upřímně by mě zajímalo, v čem je pro Moravce rozdíl v současné situaci v ČT a rokem 2013, kdy se podepsal pod dopis podporující tehdejší vedení ČT proti obviněním z ovlivňování zpravodajství (tehdejší situace vyústila v odchod mimo jiné Veselovského a Drtinové).

    také by mě zajímalo, jaký je rozdíl oproti situaci na Markýze před dvěma lety, kdy byl odejit Kovačič a Moravec mu předtím radil, ať se „nenechá vyprovokovat“.

    rád bych věřil, že VM je charakterní novinář, za jeho dvacetiletou kariéru na ČT k žádnému ovlivňování nedocházelo, a nynější stav byl náhle o tolik vážnější než obě situace výše, že mu svědomí nedovolilo mlčet. ale nějak to prostě nejde.

    za zmínku také stojí jeho „morální“ výhrady k „hybridní žurnalistice“, konkrétně například k Michalu Půrovi, kdy má novinář bokem nějaký byznys. samotné Moravcovo angažmá na FSV UK, PRG.AI nebo v již zmíněném CEDMO je zcela v pohodě. asi proto, že jde veskrze o „neziskové“ projekty a u takových ke konfliktu zájmů dojít nemůže.

Napsat komentář

D-FENS © 2017