Propuštění na podmínku - zpět na článek

Počet komentářů: 221

  1. „Vy na podmíněné propuštění nemáte nárok, ještě nejste dostatečně napravený“.

    To je v českých zemích bohužel celkem běžné :(

    1. bohuzel, nejen v ceskych zemich, fotomontaz strely z blogu pana Karaska mi pripomnela jinou strelu, akorat ne z pistole, ale z Carcano Model 91/38 , myslim chapete, o cem mluvim.

      1. Zrovna nedávno jsem to překládal, tak neodolám… jo, je to OT. Ale couž, tady v těch diskusích asi není OT nic…

        … „Pořád tvrdí, že Oswald použil Mausera, když střílel na Kennedyho? Znovu jsem to slyšel včera mezi novináři.“
        „Ale to, co ukazovali v televisi, bylo Carcano!“ vykřikl Henry. „A Carcano je mizerný krám.“
        „Poldové z Dallasu nejdřív říkali, že našli Mausera; a o hodinu později nám ukázali kus taliánského železa, z kterého se nedá ani střílet bezpečně.“
        „Co tím myslíš?“ optal se Walter Bowman svého švagra.
        „Střílej z Carcana dost často na to, abys měl šanci s ním něco strefit, a můžeš se dočkat toho, že ti vpálí úderník do oka. Henrymu by ten krám nevydržel ani hodinu. Nejhorší puška celé války.“
        „Už jen čekám, že nám řeknou, že ta puška, která presidenta zabila, pocházela původně z jedné ze společností jeho otce.“
        „Proč to říkáš, Henry?“ vstoupila do hovoru Catherine.
        „Víš o těch velkých importérech válečných zbraní, jako je INTERARMCO nebo Service Armament, od kterých nakupuji? Joe Kennedy, otec presidenta, jich několik vlastní. Ne zrovna tyhle dvě, ale má několik dalších, a v některých z nich má aspoň podíl.“ Skupina seděla potichu a přemýšlela o tom, co chlapec řekl. Pro všechny z nich to byla novinka. Nakonec promluvil Irwin Mann.
        „Henry, máš nějaký… názor na ten atentát?“ Irwin Mann se zahleděl na šesťáka. Chlapec byl otázkou trochu překvapen, ale strefila se přesně do toho, o čem už celý den přemýšlel.
        „Způsob, jakým se to podle novin mělo stát, mi připadá bláznivý. Někdo, kdo chce zabít presidenta, si na to asi nevezme jednu z nejmizernějších pušek, jaké vůbec existují — leda by vůbec nevěděl, co dělá. Kdyby měl aspoň nějaké ponětí o střelbě, vzal by si na to přesnou terčovnici, nebo aspoň nějakou slušnou druhoválečnou zbraň, jako je Enfield nebo Mauser.
        Kdokoli, kdo vůbec v životě někdy střílel, také musí vědět, že je mnohem snazší zasáhnout pohybující se terč, pokud se blíží ke střelci nebo pokud se od něj vzdaluje. Obzvlášť pokud je puška osazena levným dalekohledem — jako byla ta Oswaldova — a pokud bude zapotřebí vystřelit vícekrát v krátké době. S puškohledem máte hodně omezené pozorované pole, zvláště s těmi tenkými hračkami s malými čočkami, a je opravdu hodně těžké v něčem takovém ve spěchu zachytit pohybující se cíl.“ Chlapec se ohlédl na svého strýce, aby jeho slova potvrdil.
        „A zase má pravdu,“ souhlasil Max Collins. „Podle všech těch obrázků a nákresů, které nám o tom atentátu ukazují, Oswald měl všechen čas na světě na to, aby zasáhl presidenta do hrudi, zatímco se k němu vůz blížil. Kennedy tehdy stál, a v cestě nebylo ani přední sklo.
        Místo toho ale Oswald počkal, dokud se vůz neotočil a odjížděl vůči němu po šikmé dráze. A v tom místě, jak se zdá, měl výhled zčásti blokovaný stromy. A přesně v tuhle chvíli se rozhodl začít střílet z toho mizerného krámu s dalekohledem,“ Henry přikývl a jeho strýc mluvil dál.
        „Takže je docela jasně vidět, že Oswald je houby střelec, protože nevěděl, že Carcano je nebezpečný šrot, a navíc pomalý na obsluhu. A můžeme předpokládat, že nevěděl, že s takovým laciným puškohledem je sakra těžké zachytit cíl, který se pohybuje v úhlu, navíc když výhled zčásti zakrývají stromy. Neměl, k čertu, ani dost rozumu na to, aby pohodlně vystřelil, když se jeho cíl pohyboval přímo směrem k němu.
        Jakmile ale tenhle chlápek, který evidentně nemá o střelbě ani páru, stiskne spoušť, najednou se z něj stane někdo, koho by potřeboval Winchester na exhibicích.“ Max zvedl ruku a začal odpočítávat na prstech.
        „Dokáže najít svůj cíl, vystřelí, srovná pušku ze zdvihu, zaopakuje, najde cíl znovu, a to celé tolikrát, kolik má ran v zásobníku. Kennedyho zasáhl dvakrát, jednou do zad a jednou do hlavy, prokrista!“
        „A navíc,“ skočil mu Henry do řeči, „ještě poslal další ránu tomu chlapíkovi, jak se jen…“
        „Guvernér Connally,“ doplnil Mann, soustředěný na vše, co říkali Henry a Max.
        „Ano, Connally,“ souhlasil Henry a pokračoval živěji, „a tuhle excelentní střelbu předvede během kolika? Pěti vteřin?“ Zakroutil hlavou. „Kdyby ještě byli naživu Ad Topperwein nebo Herb Parsons, nemyslím, že by kterýkoli z nich dokázal něco takového s Carcanem. Já bych se k tomu nepřiblížil ani zdálky.“
        „A tenhle cvok, který neví vůbec nic o střílení, ale rozhodne se zabít presidenta s tím nejhorším možným vybavením s toho nejhoršího možného úhlu to najednou nějak dokáže? Kravina!“, vyplivl Max Collins. „Tolik štěstí nemůže mít nikdo. Tohle by nedokázal ani sám Pámbu. Museli tam být další střelci.“ Irwin Mann nic neřekl, ale přikývl, fascinován přesvědčivou analýzou. Podíval se na svého švagra, který přidal další komentář.
        „A teď je ten chlápek, který by nám nakonec nejspíš asi řekl, kdo další v tom hrál roli, velice vhodně mrtvý. Zabitý majitelem striptýzového klubu, který použil profesionální zbraň profesionálním způsobem, a který to udělal, jak se dozvídáme, z respektu vůči Kennedyho rodině,“ odfrkl si Max.
        „A ještě mi dovolte zdůraznit, že tenhle majitel klubu je čirou náhodou Žid, a že hlavou té rodiny, kterou tenhle židovský šéf striptýzu tak hluboce respektuje, je stařík Joe Kennedy, který se nikdy nijak netajil svým obdivem k nacistům,“ zasmál se nevesele Max Collins. „Nečekal bych, že se v tomhle zmatku začne někdy v dohledné době objevovat nějaký smysl.“
        „Úžasnoucnější a úžasnoucnější,“ zamumlal si pod vousy Walter Bowman, který byl daleko nejsčetlejší ze všech přítomných.

        1. Tak trochu střílet uměl…
          https://www.archives.gov/research/jfk/warren-commission-report/chapter-4.html#marine
          A jeho chování po … bylo přinejmenším podivné…

          1. On v tom Oswald podle vseho namocenej byl. To nebyl zadnej nahodnej kolemjdouci. Otazka akorat je, jestli strilel sam nebo ne a pokud sam tak jestli to byla jeho solo akce nebo jestli jich v tom jelo vic.
            Mnohem vetsi orech nez Oswald mi prijde Jake Rubinstein a jeho odstreleni Oswalda v primem prenosu. Ruby nebyl zadnen utlocitnej fanda JFK, byl to zkusenej a ostrilenej gangster a laskou ke Kennedyum rozhodne netrpel.
            Jinak teda z oswaldova okna k JFK to je asi 60-70 metru, to pro strelce jako Oswald neni zadny problem. A spekuluje se, ze pouzil otevřená miridla a ne optiku.

            1. Byl tam prece druhy strelec. Hned naproti na tom travnatem vrsku. A byl to JFK. Pak to zacina byt trosku slozitejsi… (Red Dwarf)

            2. Jo a to Carcano není zadnej strep co se po treti rane rozpadne. Je to spolehliva a na karabinu celkem presna zbran. Jasne neni to zadna supr trupr hajpa snajpa, ale na tu vzdalenost zalezi vic na strelci nez na zbrani.
              Strejc ji mel, predelanou na loveckou s nejakou zbrojovackou optikou a byl s ni spokojenej. Akorat pak zacal mit v devadesatkach problem se shanenim naboju, tak ji povesil na hrebik.

              1. Podle prakticky všech dostupných referencí je nebezpečnost Carcana UL; velmi podrobně to rozebírají např. tady:

                „The myth of the sheared lug on the safety appears in Stebbins‘ „Rifles, a Modern Encyclopedia“, published in 1958 and widely distributed. It may also appear elsewhere earlier. Whoever started it never looked close enough at a Carcano safety…“

                Nicméně, existuje nejméně jedna celkem podezřelá zkušenost.

                Každopádně jako překladatel tady nejsem od toho, abych opravoval Johnovy názory, a to celkem bez ohledu na jejich (ne)důvěryhodnost :) Ve vlastním textu knihy zásadně nic neměním (nejde-li o zcela zřejmý neúmyslný překlep, což zatím nastalo asi jednou). V předmluvě jsem si dovolil — a i to až po diskusi s Johnem — vypustit kousek týkající se R-U monarchie, který byl pro čtenáře z české kotliny opravdu hodně mimo a obávám se, že by příliš mnoho lidí kvůli němu zbytečně odložilo nečtenou jinak výtečnou knihu; ale ve vlastním textu bych byl býval nechal beze změny i ten, kdyby tam byl.

                1. Tak koneckoncu ta puska prodelala dve svetovy valky a ruzny talossky eskapady, tak zas tak spatna bejt nemohla. Nedotazeny konstrukce se objevovaly, ale vetsinou ty mouchy bud vychytali nebo zavedli neco jinyho. Rozhodne by se s tim netrapili pres padesat let.
                  To ze neni Carcano tak uzivatelsky prijemny jako jiny kvery nicemu nevadi.

            3. Jedna věc je magor s puškou, kterej to třeba fakt udělat chce a jiná větev příběhu je, že tomu štěstíčku mohl jít někdo naproti a jednak Oswalda navést a pak si to ještě pojistit nějakým kolegou. Pokud by to byla práce vlastních tajných služeb, tak se dá trošku zamlžit i pitva, Oswald je mrtvý, Ruby chudák krátce poté taky a zbyde jen to co bylo v telce a novinách. A zakáže se posílat zbraně poštou, protože kdyby to bylo zakázaný už tehdá, Oswald by dodnes bezradně chodil po verandě a čekal na balík a prezident by mohl žít.

        2. No teda, pane kolego, já taky občas něco přeložím, takže vím, jaká je to kolikrát fuška.
          ‚Televise‘ a ‚president‘ se dá se skřípěním zubů omluvit snahou přiblížit dobovou atmosféru použitím archaického a zkostnatělého jazyka. A o jestě naprosto nekonsistentně, protože ‚striptýs‘ se z nejakého důvodu v textu objevuje se ‚z‘. No budiž.

          ‚Úžasnoucnější‘ je ale hrůza, bez ohledu na výraz použitý v originále.
          Ovšem naprostý vrchol jazykové perverze je slovo ‚nejsčetlejší‘, což má asi být třetí stupeň jakéhosi paslova ‚sčetlý‘ (pán je rusista/slavista?).
          Je opravdu škoda takovýmto strašlivým způsobem znehodnocovat jistě nemalou vynaloženou snahu.

          1. Slovo „úžasnoucnější“ bylo v jednom českém překladu skutečně použito. Objevilo se v knize „Alenka v říši divů“, kterou přeložili Anna a Aloys Skoumalovi – ročník vydání si bohužel nepamatuji. Já tento termín i skutečnou výše uvedenou historii znám z překladu a poznámky pana Kantůrka z knihy Terryho Pratchetta – Zajímavé časy. Mrkněte na to, je to v okamžiku, kdy se spojeným silám mágstva NU podařilo vrátit Mrakoplaše do Ankh-Morporku (k jeho obvyklé smůle samozřejmě) ;-).

            1. muzu potvrdit, protoze to slovo mam v pameti a take zafixovane v souvislosti s Alenkou.

            2. Existují v zásadě dva překlady Alenky (tedy, dva rozšířené a dobré; existuje i řada jiných právem zapomenutých, a jeden funglnový od Kučery, který by bylo mnohem lépe zapomenout, ostatně jej skoro nikdo taky nezná, a to je dobře :)). Skoumalovi jsou myslím o dost známější než Císař a rozhodně v tomto konkrétním citátu mnohem lepší (Císař tam má „Divoucnější a divoucnější“).

              Nakolik mi je známo, první vydání překladu Skoumalových bylo v roce 1961, pokud mi nic neušlo; a od té doby mnohokrát.

          2. Problém tkví v tom, že sám zjevně sčetlý nejsi a moc dobře česky neumíš (je otázka, co překládáš, a zda by nebylo vůči potenciálním čtenářům slušnější to nechat těm, kdo to dokáží lépe).

            Tedy postupně:

            – „televise“ či „president“ jsou nikoli varianty archaické, nýbrž zcela korektní (jako stylově příznakové, což je v daném textu rozhodně žádoucí): http://m.prirucka.ujc.cas.cz/?ref=120&id=121
            – „úžasnoucnější“ je přímý a zjevný odkaz na tu již zmíněnou Alenku, již samozřejmě každý sčetlý člověk zná (v originále je „curiouser and curiouser“, což je přesně stejně zřejmé vzhledem k původnímu Carollovi);
            – „sčetlý“ je správná spisovná varianta, již nevzdělaný lid nesprávně nahrazuje obecným (tedy nikoli spisovným) výrazem „sečtělý“: https://bara.ujc.cas.cz/psjc/search.php?heslo=sčetlý

            1. On spisovný je zajisté i termín „zadní brada“, i když se ve slovníku naší mládeže asi těžko ujme.
              Výrazy použité v textu mají odpovídat jeho stylu (zpravodajský, vedecký, bežný rozhovor, nebo dvojitý monolog dvou jazykových snobů).

              Když se v jednom odstavci vyskytnou poldové a striptýz, ke kterým „ten, který umí česky“ (kdo to tvrdí? no von!) naplácne televisi a nejsčetlejší (fuj tajxl!), jako když pejsek s kočičkou vaří dort, je to, slušne řečeno, necitlivé. On se ten výše zmíněný úryvek jistě dá napsat i jazykem Bible kralické (a prokládat to dialogem „negrů s kleštěma a letlampou“). Jeho četba je pak ovšem Utrpení svatého Antonína.

              Ale jak už jsem psal, překlady jsou dřina, takže je ten můj komentář třeba brát jen jako podnět k předcházení zmíněným stylistickým kixům. Například nějaký korektor, který jinak čte i texty mladší 80 let, by to mohl udržet na uzdě.

            2. Mohu potvrdit, že běžný termín „nejsečtělejší“ je skutečně hovorový a narazil jsem na správný při studiu odborné literatury ze 40. a 50. let, kdy ještě pojmy v základních spisovných tvarech používali novináři.
              Tedy televise, stripteasový klub, president, transistor. Narazil jsem dokonce na zkratku termínu „transformátor“, které jsem sice rozuměl v kontextu funkce, ale nechápal jsem, jak se mohla udržet celá 40. až 60.léta. „trafor“. Řekněte dneska mezi mladými bastlíři „transistorový zesilovač“ tak, aby tam ta S byla opravdu slyšet a v momentu budete označen za tak nepříjemnou vykopávku, že se s Vámi odmítnou bavit.
              Přitom já ještě na střední tyhle základní spisovné termíny používal běžně, neboť můj oblíbený prof.Merhaut by mě i ostatní za „zmoderňování“ spisovných termínů zlynčoval jak otrokář celej řádek :D
              Kolega Pavka Dudek, jenž je velmi respektovanou osobností v oblasti HiFi a high-end, nepodlehl a mluví i píše takto dodnes.

            3. ocs: hodně jste zklamal. Možná umíte dobře anglicky, ale česky…ehm. Jedna věc je znát (tam patří to Vaše ohánění se definicemi), druhá umět (použít v praxi).

              Úryvek, kterým jste se tady „blejsknul“ je neříkám přímo utrpení – jsou překlady jistě horší – ale jen další potvrzení toho, proč už jsem mnoho let (řádově 10-15) nic anglického nečetl přeložené a proč když je zdrojovým jazykem takový, který neovládám dostatečně, raději sáhnu po překladu anglickém než českém.

              Zrovna nedávno jsem toto porušil, neb jsem dostal několik detektivek psaných ve FR, přeložených do češtiny – a ta kvalita překladů je místy nic moc a nedá se to moc číst. Nicméně dovedu si dost dobře autory a autorky oněch překladů představit, jak rozhazují definice a dělají chytré jak úžasně umí česky a jak jsou ostatní nevzdělaní, stejně jako Vy.

              Každopádně ač ta knížka, o které je zde řeč, zní zajímavě, Vašeho překladu mi stačilo a díky, že jste mi potvrdil, že nemá vůbec smysl se do české verze pouštět.

              1. To si nemyslim. Ta cestina je spis „az moc dobra“. Neco jako nechat si sestavit jidelnicek od dietologa. Naprosta perfekce, vse zdravi prospesne a vyvazene z hlediska latkove vymeny. Jen se to proste neda zrat.

                Asi jakoby prekladatel Dicka Francise s jeho detektivkami z dostihoveho prostredi odmital pripustit existenci slova „kůň“ a pouzival zasadne „oř“. Zvítězil oř číslo 5 o jednu ořskou délku. Nebo kdyby nechal Hollyho z Cerveneho trpaslika opakovat „Zahynuli, Dejve, všichni jsou zhynulí“.

                1. Praetorian: v tomto nesouhlasím, důvod v odpovědi na Váš předešlý příspěvek níže. Anglická větná stavba je v češtině děsná. Překlady dělím na ty, které vypadají jako překlad a na ty, u kterých to není poznat. Cílem překladatele u čehokoliv literárního (nikoliv technického) by mělo být dosažení stavu, kdy čtenář nevidí za větami jejich původní originály a nelomí rukama, proč to proboha není napsané česky. Naopak čtenář by měl mít ze čtení radost, jako když čte dobře napsaný český text.

                  V tomto aspektu úryvek totálně pohořel, a to i když vynechám ty rádobyintelektuální příšernosti, kde naopak s tím „ořem u Francise“ souhlasím zcela a je to výborný příměr. I tady by z Vás autor mohl dělat hlupáka, že nejste dostatečně sečetlý, protože nevíte, že oř je dle (vložte odkaz na vhodnou definici) nejůžasňoucnější volba.

                  1. Checht. :)

                    Na vetnou stavbu bohuzel/bohudik az tak citlivy nejsem. Jednak tu asi funguje ten znamy efekt, kdy si moezk sám pořdaí pímsen sprváně popřheází.
                    Navic se denne potykam s nemcinou a (indickou, popr. cinskou) anglictinou, takze jsem zvykly si vyznam vety automaticky odvodit bez ohledu na poradi slov a jsem rad, ze vim, vo co go.

                    Taky ma cestina tu vlastnost, kdy se pomoci poradi slov zvyraznuje jejich dulezitost.
                    Ale treba misto „…, Oswald měl všechen čas na světě“ by bylo asi lepsi „…, měl Oswald všechen čas na světě“, to je fakt.

                    Sestak byl tusim i Harry Potter ve svem prvnim filmu/knize a jak hezky mluvil. Jen, pravda, jeho repliky nebyly souveti na 3 cele radky. Tohle ma ale na svedomi spis autor originalu, bych si tipnul.

                    1. Praetorian: nerozumím relevanci odvozování významu k větné stavbě. To samozřejmě dělám taky, nakonec co jiného při práci s Asiaty a cizinci vůbec zbývá.

                      Nicméně vidím-li za českou větou automaticky anglickou, protože z toho stříká anglický slovosled, slovíčka i délka vět na kilometr, tak to prostě nemůžu považovat za dobrý překlad. Teda jo, dobrý jo, na trojku:-)

                      Jasně, že to má na svědomí autor originálu. Anglické věty přes celý odstavec jsou jedna z věcí, které dobrý překladatel automaticky upraví na několik vět kratších. Jakmile je tam šest čárek, středník a sotva pochopitelná změt zájmen všeho druhu, nedá se to číst a kolikrát ani chápat. Plus třeba ta věta, kde šesťák hodnotí zbraň jako „nejmizernější“ a říká „leda by nevěděl, co vůbec dělá“, to je prostě běžná mluva ve 12 letech plus zase ta angličtina za tím.

                      Chci-li dobře překládat, musím především umět dobře psát česky a vyjádřit to, čemu v cizí řeči rozumím způsobem, kterým by to vyjádřil našinec. I proto jsem s překládáním kdysi dávno seknul – a mockrát jsem si říkal, že bych něco méně obvyklého přeložil, ale pak si zkusím některé věty převést do češtiny a zjistím, že bych dopadl jako OC a tak radši nedělám, přestože významu rozumím perfektně. Naštěstí pracovně sice mluvím anglicky pořád, ale překládat po mě nikdo nic až na výjimky nechce a pracovní mail je něco jiného než kniha.

                    2. https://www.databazeknih.cz/knihy/ecce-homo-armatus-276071

                      Četl jsi? Netroufl bych si tvrdit, že OCS neumí psát. Opravdu netroufl.

                    3. shifty: nečetl, ale vím o ní.

                    4. Stran anglické větné stavby (a nejen jí) patrně máte pravdu, vizte prosím můj minulý příspěvek o něco málo výše.

                      Délka vět je ale něco jiného. To nesouvisí s konkrétním jazykem, ale s jazykovou kulturou obecně, a to bez ohledu na to, jsme-li v češtině nebo v angličtině. Telegrafické bezmála holé věty mohou být buďto příznakové a úmyslné tam, kde chceme vyjádřit jistou uspěchanost samotného děje, případně — v přímé či nepřímé řeči — jistou jednoduchost mluvčího; ale jsou stylistickou chybou (žel v moderních textech velmi běžnou) kdekoli jinde.

                      Pro srovnání doporučuji kupříkladu excelentní Chestertonovu povídku „Zločit kapitána Gahagana“ (ať již v originále nebo v překladu), kde je tato otázka zapracována překrásným způsobem, typickým pro mistra autora, přímo do zápletky samotné.

                    5. ocs: protikladem věty přes celý odstavec, co má v knize deset řádků nejsou „telegrafické bezmála holé věty“. Není nutné to rozsekat na 10 holých vět, ale dává typicky smysl z toho udělat věty 3-4 rozvité. Osobně když se rozepíšu a mám v práci dlouhou větu, při revizi ji prostě seknu např. na věty dvě tím, že dám místo jedné z čárek tečku a vyhodím spojku.

                      Vy si prostě v těch složitých větách libujete i v češtině, zrovna ta věta „Telegrafické…“ by šla v pohodě napsat jako dvě, tím, že byste za „děje“ dal tečku. Nemyslím, že byste kvůli tomu byl „jednoduchý“.

                      Díky za tip na povídku, mrknu na ni.

                  2. Tohle může být pravda; při překládání se anglické vazby ukrutně vnucují a je velmi obtížné se jim vyhnout. (Totéž ostatně platí i pro gramatiku; např. čárky před „a“ v souřadných vazbách apod. Stává se to běžně i mnohem lepším překladatelům než jsem já, kupříkladu v takové Císařově Alence, když už jsme se o ní nedávno v tomto vláknu bavili, je to na každém kroku…)

                    Proto bych ocenil, pokud byste mohl uvést tři čtyři konkrétní příklady vět, jež v mém překladu výše považujete za zásadně špatné, spolu s variantami, jež by podle Vašeho názoru byly lepší. Děkuji.

                    1. Osobne me tam trkla do oka predlozka „s“ ve vete „s toho nejhorsiho mozneho uhlu“, nejsem si jisty, jestli na to neni nejaka poucka, kterou neznam, nebot spisovnou cestinou uz se roky nezabyvam a ja bych tam teda flakl „z“. Nevim proc, proste jen tak.

                    2. Máte naprostou pravdu, tam patří jednoznačně „z“ — díky!

                    3. ocs: není v této věci poněkud úsměvná nedávná diskuse, kde jste se rozhořčoval nad anglickým slovosledem coby příznakem demence pisatele? Šlo tam o to, kde bude podstatné jméno, jestli za nebo před přídavným (tuším, nechce se mi to hledat, ale třeba si vzpomenete, je to sotva pár týdnů).

                      Konkrétní příklady Vám nedám, resp. nechci dát bez toho, že bych viděl originál. Jestli ten úryvek můžete hodit do diskuse v angličtině, podívám se na to.

                    4. Myslím, že těmto praohavným anglismům se vyhýbám úspěšně a zcela důsledně (např. „Dallas cops“ → „Poldové z Dallasu“, „surplus importers“ → „importéři válečných zbraní“ atd.) Je samozřejmě velmi dobře možné, že se, aniž bych si to uvědomoval, dopouštím anglismů jiných; a na to se právě táži, o jaké konkrétně by mělo jít, abych si na to dal pozor.

                      Anglický text bych sem samozřejmě dát mohl, ale to asi není to, oč v současnosti jde — já bych potřeboval právě vědět, z čeho konkrétně „stříká anglický slovosled“, tj. co a proč je špatně v té češtině, a to zcela bez ohledu na to, zda je to v originále stejně nebo ne. Kupříkladu, abych se znovu vrátil k těm přívlastkům, je-li v české větě „… v X-Men vesmíru …“, je úplně lhostejné, zda v originále skutečně bylo „the X-men universe“ nebo cokoli jiného — zcela bez ohledu na originál je jasné, přesně co a přesně proč je špatně.

                      Mimochodem, mezitím text prošel prvou revisí, a po ní vypadá takto (hlavně šlo o mírné zkolovialisování Maxova projevu; Max nehovoří tak spisovně jako Henry nebo Irwin):
                      … „Pořád tvrdí, že Oswald použil Mausera, když střílel na Kennedyho? Znovu jsem to slyšel včera mezi novináři.“
                      „Ale to, co ukazovali v televisi, bylo Carcano!“ vykřikl Henry. „A Carcano je mizerný krám.“
                      „Poldové z Dallasu nejdřív říkali, že našli Mausera; a o hodinu později nám ukázali kus taliánského železa, z kterého se nedá ani střílet bezpečně.“
                      „Co tím myslíš?“ optal se Walter Bowman svého švagra.
                      „Střílej z Carcana dost často na to, abys měl šanci s ním něco strefit, a můžeš se dočkat toho, že ti vpálí úderník do oka. Henrymu by ten krám nevydržel ani hodinu. Nejhorší puška celé války.“
                      „Už jen čekám, že nám řeknou, že ta puška, která presidenta zabila, pocházela původně z jedné ze společností jeho otce.“
                      „Proč to říkáš, Henry?“ vstoupila do hovoru Catherine.
                      „Víš o těch velkých importérech válečných zbraní, jako je INTERARMCO nebo Service Armament, od kterých nakupuji? Joe Kennedy, otec presidenta, jich několik vlastní. Ne zrovna tyhle dvě, ale má několik dalších, a v některých z nich má aspoň podíl.“ Skupina seděla potichu a přemýšlela o tom, co chlapec řekl. Pro všechny z nich to byla novinka. Nakonec promluvil Irwin Mann.
                      „Henry, máš nějaký… názor na ten atentát?“ Irwin Mann se zahleděl na šesťáka. Chlapec byl otázkou trochu překvapen, ale strefila se přesně do toho, o čem už celý den přemýšlel.
                      „Způsob, jakým se to podle novin mělo stát, mi připadá bláznivý. Někdo, kdo chce zabít presidenta, si na to asi nevezme jednu z nejmizernějších pušek, jaké vůbec existují — leda by vůbec nevěděl, co dělá. Kdyby měl aspoň nějaké ponětí o střelbě, vzal by si na to přesnou terčovnici, nebo aspoň nějakou slušnou druhoválečnou zbraň, jako je Enfield nebo Mauser.
                      Kdokoli, kdo vůbec v životě někdy střílel, také musí vědět, že je mnohem snazší zasáhnout pohybující se terč, pokud se blíží ke střelci nebo pokud se od něj vzdaluje. Obzvlášť pokud je puška osazena levným dalekohledem — jako byla ta Oswaldova — a pokud bude zapotřebí vystřelit vícekrát v krátké době. S puškohledem máte hodně omezené pozorované pole, zvláště s těmi tenkými hračkami s malými čočkami, a je opravdu hodně těžké v něčem takovém ve spěchu zachytit pohybující se cíl.“ Chlapec se ohlédl na svého strýce, aby jeho slova potvrdil.
                      „A zas má pravdu,“ souhlasil Max Collins. „Podle všech těch obrázků a nákresů, co nám je o tom atentátu ukazujou, Oswald měl všechen čas na světě na to, aby trefil presidenta do prsou, když to auto jelo směrem k němu. Kennedy v ten moment stál a v cestě nebylo ani přední sklo.
                      Místo toho si ale Oswald počkal, až se auťák otočil a odjížděl od něj našikmo. A v tom místě, jak se zdá, měl výhled zčásti blokovaný stromy. A přesně v tuhle chvíli se rozhodl začít střílet z toho mizerného krámu s dalekohledem,“ Henry přikývl a jeho strýc mluvil dál.
                      „Takže je docela jasně vidět, že Oswald je houby střelec, protože nevěděl, že Carcano je nebezpečný šrot, a navíc pomalý na obsluhu. A můžeme předpokládat, že nevěděl, že s takovým laciným puškohledem je sakra těžké zachytit cíl, který se pohybuje v úhlu, navíc když výhled zčásti zakrývají stromy. Neměl, k čertu, ani dost rozumu na to, aby pohodlně vystřelil, když se jeho cíl pohyboval přímo směrem k němu.
                      Jakmile ale tenhle chlápek, který evidentně nemá o střelbě ani páru, stiskne spoušť, najednou se z něj stane někdo, koho by potřeboval Winchester na exhibicích.“ Max zvedl ruku a začal odpočítávat na prstech.
                      „Dokáže najít svůj cíl, vystřelí, srovná pušku ze zdvihu, zaopakuje, najde cíl znova, a to celé tolikrát, kolik má ran v zásobníku. Kennedyho trefil dvakrát, jednou do zad a jednou do hlavy, prokrista!“
                      „A navíc,“ skočil mu Henry do řeči, „ještě poslal další ránu tomu chlapíkovi, jak se jen…“
                      „Guvernér Connally,“ doplnil Mann, soustředěný na vše, co říkali Henry a Max.
                      „Ano, Connally,“ souhlasil Henry a pokračoval živěji, „a tuhle excelentní střelbu předvede během kolika? Pěti vteřin?“ Zakroutil hlavou. „Kdyby ještě byli naživu Ad Topperwein nebo Herb Parsons, nemyslím, že by kterýkoli z nich dokázal něco takového s Carcanem. Já bych se k tomu nepřiblížil ani zdálky.“
                      „A tenhle cvok, který neví vůbec nic o střílení, ale rozhodne se zabít presidenta s tím nejhorším možným vybavením z toho nejhoršího možného úhlu, to najednou nějak dokáže? Kravina!“, vyplivl Max Collins. „Tolik štěstí nemůže mít nikdo. Tohle by nedokázal ani sám Pámbu. Museli tam být další střelci.“ Irwin Mann nic neřekl, ale přikývl, fascinován přesvědčivou analýzou. Podíval se na svého švagra, který přidal další komentář.
                      „A teď je ten chlápek, který by nám nakonec nejspíš asi řekl, kdo další v tom hrál roli, moc šikovně mrtvý. Zabitý majitelem striptýzového klubu, co použil profesionální zbraň profesionálním způsobem, a udělal to, jak se dovídáme, z respektu vůči Kennedyho rodině,“ odfrkl si Max.
                      „A taky bych zdůraznil, že tenhle majitel klubu je čirou náhodou Žid a že hlavou té rodiny, kterou tenhle židovský šéf striptýzu tak hluboce respektuje, je stařík Joe Kennedy, který se nikdy nijak netajil svým obdivem k náckům,“ zasmál se nevesele Max Collins. „Nečekal bych, že se v tomhle zmatku začne někdy v dohledné době objevovat nějaký smysl.“
                      „Úžasnoucnější a úžasnoucnější,“ zamumlal si pod vousy Walter Bowman, který byl daleko nejsčetlejší ze všech přítomných.

                    5. ocs: rozumím, nicméně mi šlo o to, že v některých případech bych třeba po přečtení originálu naznal, že je to záměr. Nicméně tedy i bez originálu, například:
                      „… „Pořád tvrdí, že Oswald použil Mausera, když střílel na Kennedyho? Znovu jsem to slyšel včera mezi novináři.“ – zde by mi mnohem více česky přišlo například „pořád tvrdí, že když Oswald střílel na Kennedyho, tak použil Mausera? Včera jsem to mezi novináři slyšel zase“, případně „zase slyšel“ – záleží na originálu a co měla věta podtrhnout (že to slyšel zase nebo že to slyšel mezi novináři) – ještě navíc to „mezi novináři“ bych raději viděl jako „od novinářů“, ale bez originálu opět není možné jednoznačně říct, že by to mělo být zrovna tak a ne „mezi“).

                      „proč to říkáš, Henry?“ – v tomto kontextu dle mého myšleno „proč si to myslíš?“

                      „..z kterého se nedá ani střílet bezpečně.“ – v češtině se z toho dle zamýšleného významu nedá „ani bezpečně střílet“, nebo se z toho nedá „střílet ani bezpečně“. Tohle je mimochodem věta, ve které mě nejvíc napadla ta nedávná diskuse s podmětem-předmětem na „anglickém“ místě.

                      „„Henry, máš nějaký… názor na ten atentát?“ – Henry, máš na ten atentát nějaký názor?“ – Američani používají trojtečku rádi tam, kde bychom ji my nepoužili. Ale opět ten slovosled, i kdyby tam ty tečky zůstaly, dal bych „nějaký…názor“ na konec věty.

                      „…co nám je o tom atentátu ukazujou“ – bez toho „je“.

                      Pro představu to snad stačí.

                    6. Za poukázání na toho Henryho dík, ono tam bude nakonec asi nejlepší „Co tím chceš říci?“

                      Jinak zajímavé; všechny ostatní otázky slovosledu osobně pociťuji jako v češtině zcela rovnocenné varianty, vyjma jediného případu, který sice není rovnocenný, ale je úmyslný: „co nám je ukazujou“, jež pociťuji jako kolokviální, nikoli anglické (tam, kde by Henry řekl „obrázky a nákresy, jež nám ukazují”, řekne podle mne Max „ty obrázky a nákresy, co nám je ukazujou”, a to jsem ještě dlouze uvažoval nad „vobrázky“ :))

                      Ostatně „ani střílet bezpečně“ (jež mně osobně přijde zcela bezproblémově české, ale to samozřejmě může být má chyba) není rozhodně anglismus, ale nejvýše snad má obecná pitomost, neboť originál zní „isn’t even safe to fire“. Obdobně stran těch novinářů, kde je „I heard that again on a news conference yesterday.”

                      Budu vděčný za případné názory ostatních čtenářů, dík!

                    7. No zrovna tady bych pár korekcí viděl, byť to jsou možná ukrutné modernismy, ale mě, prostému vidlákovi, to jde líp přes pysk:

                      „Poldové z Dallasu nejdřív říkali, že našli Mausera; a o hodinu později nám ukázali kus taliánského železa, ze kterého se nedá ani bezpečně střílet.“

                    8. ocs: news conference je tiskovka.

            4. Ale vubec, ocsuv preklad je v kazdem ohledu „profesionalni“. Muzeme se bavit o umelecke hodnote, ale to bych musel znat celou knihu. Ovsem „remeslne“ to je na urovni uz z tech par odstavcu. A myslim, ze umelecka hodnota bude OK, I kdyz to je jako hodnotit Beethovenovu devatou z prvnich tri taktu prvni vety.

              1. Ohó, brouk pytlík co nerozumí běžnýmu anglickýmu textu a nechápe, co to je fráze, hodnotí kvalitu překladů pana OC.

                To nevymyslíš, to se musí stát :D

              2. zrg1: myslim, ze by ses mel drzet doomsayingu…

                O prekladani neco malo vim. Pri cteni uryvku bylo hned jasne, ze jde o preklad a ze autor toho prekladu sice rozumi anglicky, ale neumi psat cesky. To je pouzitelne u navodu k pracce, ale u romanu jeden ceka vic.

              3. Tak samozrejme, ze ten preklad je dobrej. Jen proste neni vybornej. Pokud je ctenar nucen dumat, co je tohle za divne slovo a proc bylo pouzito v takove podivne forme, je neco spatne. Jedina prijatelna vyjimka je pripad, kdy to byl zamer i autora originalniho textu. Takze muzeme vzit na milost tu prisernost, ktera byla pouzita pro „courioser“ v Alence a nastavila tim ten otresny precedent. Ale urcite ne „presidentuv striptyz s nejscetlejsimi poldy v televisi“.

                Profesionalni prekladatel hodny toho titulu se dokaze zdrzet nutkani, neustale dokazovat ctenari jeho nedokonalost a nevzdelanost, bezduvodnym pouzivanim sice mozna validnich, ale zcela obskurnich a navic beznadejne zastaralych verzi ruznych slov.

                1. Praetorian: „dobrej“, tedy „za tři“, s tím souhlasím.

                  Kromě těch za očí tahajících anachronismů mi hlavně vadí anglická větná stavba a mluva šesťáka. Teda pokud není šesťákem proto, že v 60 nastoupil z nudy na nějaké obskurní art college.

                  1. Ta větná stavba možná vychází z větné stavby originálu, nemyslíš?
                    Stejně tak i ta mluva.

                    1. shifty: větná stavba v originálu je poplatná originálu. Cílem překladatele je vyjádřit myšlenku způsobem, kterým by ji vyjádřil našinec.

                      Váš argument, že je větná vazba daná originálem je lichý a nejlépe to zjistíte, když zkusíte přeložit něco třeba z japonštiny. Rychle pochopíte, že ač by „větná stavba vycházela z originálu“, číst by se to absolutně nedalo. Je to naopak důvod pro kritiku překladatele, nikoliv pro jeho omluvu.

                    2. Jde o to, že to má být poplatné originálu, ne otrocky přeložené podle originálu. Mě se ten styl líbí a k tomu originálu mi to sedí.

                    3. shifty: „otrocky přeložené“ je právě to, když z toho ten originál je poznat. Čím víc, tím hůř. Zda se Vám osobně líbí anglická větná stavba v češtině je pro tuto diskusi irelevantní.

                      Zkuste třeba 50 shades of grey. To se taky spoustě žen líbí, ale přeložené je to tak šíleně, že z toho doslova bolí oči. Nepomáhá pochopitelně ani originál, který je sám o sobě dost laciná srajda (holt v červené knihovně ani soft pornu o žádné zásadní literární hodnoty nejde). Nicméně to nic nemění na tom, že překlad z toho dělá ještě o level horší hrůzu. Názor zástupů zvlhlých fanynek, kterým „se to líbí“ je přitom irelevantní úplně stejně, bavíme-li se o kvalitě překladu.

                  2. Na anglickou větnou skladbu jsem byl citlivý, dokud jsem hltal převážně krásnou literaturu v češtině.

                    Jakmile začala odhadem 70% přečteného textu, vč. beletrie, tvořit literatura anglická, citlivost se do značné míry vytratila – protože jakmile se člověk dostane do stadia, kdy neví zda něco četl/řekl v ČJ nebo AJ, tedy jinak řečeno: do stadia, kdy mozek nepřekládá ale „nativně“ myslí, stane se větná skladba „jazykově nezávislou“ a najednou to přestane bít do očí.

                    Což se týká zejména ustálených spojení (která jsou navíc nezřídka v AJ podobná jako v ČJ) – ostatní ještě občas do očí uhodí, ale ustálené spojení se prostě porovná s uloženým „jazykově nezávislým“ vzorcem jako „TRUE“ a mozek si ničeho nevšimne.

                    1. Jan Mrcasik: mám to přesně opačně. Už dlouho mám tak 90% čtení v angličtině a vadí mi to spíš víc než míň. Právě proto, že když čtu češtinu, chci číst češtinu, nikoliv angličtinu psanou česky.

                      Funguje to i opačně, zkuste se nějakého lektora angličtiny, rodilého mluvčího zeptat, jak moc si rve vlasy když slyší „czenglish“ a vidí v anglických větách čárky před „that“.

                2. „ale zcela obskurnich a navic beznadejne zastaralych verzi ruznych slov.“ To je presne to, co rikam na zacatku ja.
                  Dobry prekladatel ma v arzenalu i obskurni a zastarala slova a pokud je pouziva stylisticky spravne a s citem, nebo ne, se fakt nepozna ze tri odstavcu. Prave soudite Beethovenovu devatou ze tri nebo ctyr taktu a dovozujete, ze Beethoven je posuk, protoze pouzil choral v symfonii a ze je to naprosty kokotismus a dukaz toho, ze to je skladatel nahovno, protoze poradny skladatel choral do symfonie necpe. Vite, kdo tu je za vola ? Vase parta ubozaku s pritaplym egem, ktere si honi na diskuSi.

              4. Bezte se bodnout. Ja mam asi takove problem s anglictinou, ze pracuji v nadnarodni firme 24h denne, 7 dni v tydnu a delam to poslednich 25 let.
                Taky se koukam na veskere anglicky mluvene filmy v originale, vcetne vyse zminene Alenky, abyste nekonspirovali, ze zvladam leda tak Ramba, se slovni zasobou 200 slov a prumernou delkou vety dve a pul slova.
                Jenze vy jste tady proste destruktivni kokoti, kteri maji v hlave SHIT.
                To nemusite nijak dokazovat, to primo tryska z kazdeho vaseho prispevku, i kdyz si vzdycky prijdete cela particka kripliku napomoc, abyste si navzajem pritakavali, stejne tim nezamaskujete, jaci jste kokotci vylizani.

                1. „pracuji v nadnarodni firme 24h denne, 7 dni v tydnu a delam to poslednich 25 let“

                  To jako ma znamenat, ze nejses tupe hovado, ale jen prepracovanej? Je fakt, ze pucovat hajzliky v Tescu 25 let a jeste 24/7, to muze nasledky zanechat. Zkus se obratit na odbory, jestli na to neni neco jako pracovni uraz, kdyz ma hajzldedek v hlave nasrano.

                  1. Asi nafasoval k tomu pucování jen zubní kartáček, no, ale norma je norma…

        3. Když je řeč o nacistech, jedním z členů vyšetřující komise byl McCloy, dobrý to kámoš starýho Adolfa a bývalý právník IG Farben.
          A aby těch náhod nebylo málo, majitelem knižního velkoskladu byl Harold Byrd, bratranec Richarda E Byrda známého z operace Highjump.
          A kdo uhodne co se stalo s autem po atentátu ? Kdo hádá že rovnou do šrotu, tak ten má pravdu. Řečeno slovy klasiků, celý to ňák smrdí.

          1. To neni nic proti tomu jak muselo smrdet to auto tejden po atentatu. Krev a mozek z čalounění nedostaneš, nemluve o tom, ze se JFK nejspis po zasahu pochcal a posral.

            1. Tak to jo, no. Když můj strejda vytuhnul na kanapi, tak to tam taky vypustil. A to si teta ráno když šla do práce myslela, že jí jen na truc ignoruje. Kanape pak šlo samozřejmě do pryč. I když hádám že v případě auta mohly ty sračky nějak přetrpět (byly ostatně pana prezidenta ni) pokud by jim šlo o ověřování teorií magických kulek (v tomto případku nemám na mysli prezidentovi kulky). Ale jestli cajti už svýho hejla měli, tak kdo by se s tím sral, že.

              1. Otazka jestli by to k necemu bylo. Byla to otevrena limuzina a pokud byly nejaky střely co neskoncily v Kennedym a Connolym, tak nejspis sly panubohu do oken.

        4. Zrovna nedávno jsem to překládal

          Konecne dobra zprava. :-)

          1. Děkuji. Ono to halt jde pomalu, je to tlustá kniha… :) Ale postupuje to; půjde-li vše dobře, mohlo by to být hotové ještě letos. Držte palce :)

            1. Co je to vlastne za knihu?

            2. Drzim vsechny ctyri, v originale jsem to prelouskal, ale vypada to, ze v prekladu objevim casti, ktere mi nejak unikly.

        5. Knihu bych si takto přeloženou s chutí přečetl.
          Dýchlo to na mě jako Verneovky s Netušilovým překladem…

          1. Přesně tak. To že někomu tenhle styl nesedí, ještě opravdu neznamená, že je ten překlad špatný.

        6. Ten Henry mi připomíná senátora Russella B. Longa (Walther Mattheu) „https://www.w3schools.com/html/ ve filmu JFK.

    2. Vážení přátelé, vyjádřeme vlastní názor na Klima stávce v Praze zítra v pátek 7. 6. 2019 v čase 9:00 – 12:00 na různých radnicích Prahy:

      Pátek se blíží, tak doufáme, že se chystáte stávkovat na nejbližší radnici. Kdybyste náhodou nevěděli která to je, zde jsou adresy:
      Praha 1 Vodičkova 681/18, 110 00 Nové Město
      Praha 2 Náměstí Míru 600/20, 120 00 Vinohrady
      Praha 3 Havlíčkovo nám. 700/9, 130 00 Žižkov
      Praha 4 A. Staška 2059/80b, 140 46 Praha 4
      Praha 5 náměstí 14. října 1381/4, Anděl, 150 00 Smíchov
      Praha 6 Československé armády 601/23, 160 00 Bubeneč
      Praha 8 Zenklova 35/1, 180 48 Praha 8
      …a mapka: https://mapy.cz/s/3teM

      Proto vyzývám všechny, abyste si vyrobili vlastní libovolné transparenty z kartonových krabic ze supermarketu a zde jsou doporučená hesla:

      Klima stávka je podvod a totalita myšlení

      Klima inkvizici nechceme

      Než sáhnete na auta, zastavte letový provoz a veškeré lodě světa

      Koordinační číslo 777 797 999 Robert Vašíček. Učiňme něco pro vzdělání mladých klimabolševiků bez násilí klidnou formou a pojďme s nimi diskutovat dříve, než nám zakážou dýchat.

      https://www.facebook.com/events/460298091395319/permalink/462250831200045/

  2. Mne by spíše zajímalo, co si se svým synem jednou řekne. Můžu být jakýkoliv zplodek ďábla, nebo mne prostě někdo nenaučil chovat se, ale moje děti mne zajímají. Z principu. Starám se, hlídám, křičím, utírám, vytírám, snažím se, slabikuji, platím.
    Hrátky advokátů, dobré chování – byl jsem na vojně a posuzování (jeho objektivita) stojí za vyliž. V krimu jsem ještě nebyl, ještě ne, i to mne možná čeká, za volební preference. Známý říkal, že se ještě nikde tak dobře nevyspal….letěl na perníku. Jiný známý dělá ve Vinařicích pracovně – hotel hadr.

    1. Řepka není zplodek ďábla. Tím může být třeba inteligentní masový vrah, který své děti miluje, nebo Al Capone nebo tak. Řepka je vylízanej blb i s tou jeho, teď už na chvíli dočasnou krávou.

      1. Al Capone byl vcelku racionální podnikatel za podmínek v daném systému platných. Zplodky ďábla byli naproti tomu ti kalni idioti, již prohibici vymysleli a prosadili do zákona.

        1. Lojza Kapo byl celkem psychotickej magor. Racionalni podnikatel byli ti co vzali Outfit do rukou po nem, Frank Nitti a spol. Ti kdyz uz chteli nekoho oddelat tak to udelali v tichosti a usetrili si problematicky spektakly jako St. Valentines Day Massacre.

          1. Ehm. Význam a důležitost exemplárního rozsudku jako takového spolu s jeho co nejširším zveřejněním Vám rád vysvětlí každý demokrat Čtvrté Říše.

            1. To je sice hezky, ale jak to souvisi s osobnosti Alfonse Caponeho?

              1. Jo takhle, vy považujete tu garazovou masovou vrazdu za rozsudek. V tom pripade ale vezte, ze prave tenhle „exemplarni rozsudek“ zlomil Caponemu vaz, protoze proti nemu definitivne postval verejne mineni a udelal z nej cil s nejvyssi prioritou. Frank Nitti a ostatní to zda se pochopili velmi rychle a vratili se ke stare dobre kulce do palice a pohozeni tela do skarpy. Lidi v branži poselstvi pochopili velmi presne a verejnosti to bylo fuk. A eliminovalo se tak riziko, ze spolu s gangsterama zastrelis i nevinnyho zubare co si do ty garaze zaskocil na pokec s kamosema.

                1. A co teprve dva hudebníky!

                  1. Ti se včas zdejchli, to je v poho. A stejně to byly nějaký transky, tak co.

          2. Díky. Asi tak.

            1. Velký Al byl nymand.

              1. Nymand ani ne, ale nijak zvlast vyjimecnej gangster nebyl, takovejch jako on byla spousta, Chicago Outfit nebyla jedina organizace tohohle typu.
                Legendu z Caponeho udelaly prave ty jeho nasilnicky excesy. Ostatni vetsinou drzeli hlavu nizko a nepritahovali na sebe pozornost verejnosti,coz nakonec vedlo k Alove pádu. No a IRS a Elliot Ness samozrejme zatceni a odsouzeni Caponeho patricne nafoukli.

  3. Řepa je modelový příkladem přísloví: “Píchat předchází pád.” Kdyby zůstal se svou první ženou, byl v pohodě. Místo toho se nechal oškubat tou zlatokopkou Erbovou a korunu tomu nasadil sestupem ke Kristelový o který se právem říká, že jediný pod čím v Praze neležela je tramvaj. A tak se z chlapa, co se ve svym oboru něco dokázal a obstál v obrovský konkurenci v Itálii a v Aglii stal hračkou v rukou tý piče a bulvárních novinářů. Vzhledem k tomu, jak dovede překonávat vlastní “rekordy”, bych si tipnul, že až ho pustí, dá se do kupy s dvojčatama Dellaiovic a budou spolu točit péčko v lese u Hlubočep.

    1. Podle mě je tahle „řepkiáda“ českou variantou MeToo. Ženy dělají mnohem větší svinstva než Řepka, a to zcela běžně, často jsou za to i odsouzeny. Ale kupodivu je na tyto případy informační embargo.

      Na rozdíl od opačných případu kdy se tu glorifikuje kurva a zlatokopka jako chudinka, a naivní mamlas Řepka jako odsouzeníhodný kriminálník.
      To rozhodně není žádná náhoda.
      Tenhle tred psychologických operací v korporátních médiích je tu znatelný už delší dobu. Kdyz zlatokopka škube postaršího troubu dohola a do médií roní krokodýlí slzy jaká je chudinka (viz. paroubkova štětka, nečasova štětka z poslanecké kantýny atd).

      1. Ale houby. Je to proste zabavny a poučný. Pro novinare je Repa dar z nebes, kdy se ti podaří natrefit nekoho takhle kosmicky blbyho co se svoji tuposti jeste predvadi na verejnosti. Z milionare basmanem sérií vlastnich debilit, to se nebude hned tak opakovat. A to mu tam jeste visi to auto co si pujcil z pujcovny a obratem strelil za mega v domneni, ze pujcovna casem zapomene ze mu nejakou karu vubec pujcila? Repka proste umi jit stesticku naproti. By moh dělat reklamni tvar ty webovy strance Svet neuspesnych.

        1. Ty jsi případ, Shane.
          Řekni mi kdy naposledy jsi viděl podobnou mediální MeToo štvanici, kde by půl roku vláčeli špínou nějakou ženu. Feminizmus to je totiž další nepsané pravidlo mediálních spin doktorů. O ženách se smí psát jen pozitivní.

          1. Ivetu Bartosovou, napriklad. Ja bulvar nesleduju, ale ukaz mi podobnou tupaňu jako je Repka. Co Ivetka hupsla pod vlak tak abys podobnej matros pohledal.

            1. Přesně, tu bulvár vláčel nejvíc a hlavně nejdýl ze všech, až jí dohnal pod vlak. Na řepku to žádná štvanice nebyla, ten debil si za všecko může tak akorát sám.

              1. Bulvár ji vláčel dlouho, vlak relativně krátce.

                  1. Kdyby měl kompresorek na každým vagonu tak by zastavil v čas a Iveta by ještě žila.

                    1. Ad SkReT:
                      Kdybyste měl na hlavě to, co v hlavě, mohl byste hrát hlavní roli v tomto příběhu: https://youtu.be/_srSf_1THZw

                    2. Souhlasím, dobře to dopadlo.

              2. V holičství:
                tak jak to pane chcete ostříhat?
                no asi „na Bartošovou“
                A to má být jako jak?
                přece „přeject mašinkou“ !

                1. Hned to pujdu zkusit :-)

                2. Vousy se stříhají? To chodíš do nějakýho musulmanskýho podniku, žejo?

            2. Ta děvčica, co skončila za pašování drog v pakistánském vězení, bude také nejspíš patřit do levé části Gaussovy křivky.

              1. A všude ji prezentují jako chudinku a oběť. Kdyby takhle dopadl chlap…

                1. Jako treba Hanykovics a tu druzi dva co drapli pred lety v Thajsku?
                  Terezu Hlouskovou presentujou jako hloupou a chamtivou slapku. Jestli ti to prijde jako pozitivni, tak nechci vedet co považuješ za negativni prezentaci.

                  1. Ad shane:
                    Hloupá a chamtivá šlapka, která dá všem kromě kaBrnaka?

                    1. Jj, kurva zkurvena, ty jsou nejhorsi.
                      (druhy zen: manzelka – da jen me. Milenka – da manzelovi a me. Kurva – da kazdymu. Kurva zkurvena – da kazdymu krome me)

                  2. A tak zrovna v tomdle případě ale mají pravdu, ne? Je to typická šlápota – blbá jak tágo, bere kde může (aby to hned rozházela), proto taky šla i do fetu. Blbá je, to jo, ale ne zas tak moc, aby nevěděla, co tahá, kór za ty prachy.

            3. Taky se piča nemohla voběsit, ale musela desítkám lidí otrávit cestování.
              Musela mít šou i na konci.

          2. Jinak specialne bulvar toho negativního o zenskych celebritach a radobycelebritach pise dost a dost snad v kazdym Blesku neco je, o webovych bulvarech ani nemluve. Serial Holky za mrizema taky neni zrovna oslavou ženství.

              1. Tepes by jim usporadal hostinu, ve stodole, na pude by byla slusna zasoba sena ..
                Ale to jejich chovani, ala citaty „prace by me zabila“je logicke. dneska se zenske chovaji jako smyslu zbavene, protoze uz nemaji strach z niceho. strasne se pak divi, ze si o ne zadny „bonitni“ samec ala princ na bilem ferrari, s postavou trenera ve fitku a mozkem nositele nobelovky ani kolo neopre. ale to nevadi. stat se postara i tak. treba v pripade, ze to cele pomrvi, prvni pulku zivota ztrati vyhlizenim bonitniho prince, v druhe pulce znici nadavkem zivot i nejakemu druhorademu chudakovi chlapovi, ktery jim udela decko a pak ho za to vlaceji po soudech kvuli vyzivnemu, takze jeste znici zivot i tem detem.
                Ale tak jsme to prece chteli, ne ? Velka role statu a spousta zakonu na ochranu rodiny…
                Proste kdyz do pekla, tak na poradnem koni.

          3. V tomhle pripade se musim shaneho zastat, nebot konkretne Repka nebruci kvuli nejake gender-related vykonstruovane kauzy ala #MeTooUSA, ale protoze je to zkratka a dobre magor jak ten javor.
            Pokud v tom chces moci mermo hledat gender, tak jedine v tom, ze zenske obvykle nehlavickujou 450g tezky kopacak nafoukany na temer jednu atmosferu letici rychlosti pres 100km/h pres pulku hriste ( pres 50 metro daleko).
            Mozna to mohl pan obhajce uhrat na nemoc z povolani, mozna mohl Repka vysoudit na Sparte nejake odskodneni a invalidni duchod za to, ze jeho mozek je klinicky mrtvy a ze za neho mysli testosteron..
            Ale to by musel prokazat, ze utrpel svou debilitu na travniku a to by se mu asi nepovedlo, protoze Repka je debil takrikajic od prirozeni. Aneb ani totalni vypatlanec neplive po rozhodcim, po protihraci, nevhodi balon protihraci primo do obliceje, neprasti kameramana CT do objektivu kamery…
            Takze smula. Myslim, ze kdyby nejaka zenska plivala na rozhodciho, tak by ji to prochazelo mozna jeste mene, nez Repkovi.

            1. Ženy snad nemyslí kundou a hormonama?
              Přesto jim to v médiích o hlavu nikdo neomlacuje, naopak je to tabu.

              Viz Kramný. Podobná štvanice na chlapa od rodiny. Když se začalo ukazovat že jde o otravu, a že možná sebe a dceru otrávila ta vyšinutá psychopatka, tak se zvedla o to větší hysterie „zavřít tohk vraha až zčerná“ a falšování důkazů dosáhlo ùrovně afrického bantustánu.

              1. Vypadá jako vrah, měl blbý kecy, někoho je třeba vodsoudit, aby měl buřtožrout pocit, že vládne spravedlnost.

            2. Takže kromě všeho ostatního víš hovno i o fotbale.

            3. Krom toho uz predtim dostal asi tri podminky. Tipuju ze b3jt to ja nebo ty tak uz davno sedime v lochu.

            4. Rad se necham poucit od sportovniho lekare, ale jeste lepe od neurologa, jaky je rozdil napriklad mezi poskozenim mozku u ex-profesionalniho boxera a ex-prvoligoveho hrace. Asi nejaky drobny, minoritni rozdil tam bude, protoze kazdy boxer byl behem sve kariery knockoutovan casteji, nez fotbalista, ale pokud jde o hlavickove souboje a jeste tam u toho je nejaky kontakt se spoluhracem, loket nebo pad na hlavu, tak bych rek, ze to vyjde co se rizika tyce uplne nastejno.
              A v pripade Repy to je naprosto jasne. Ukazkovy debil s mrtvym mozkem.

              1. Rozdil je v te sile a poskozeni. 2 – 3 neleceny otresy mozku a mas velkej pruser, velkej. U kolika fotbalistu jsi kdy videl, ze by byli v takovych srackach na stary kolena, jako byvali hraci NHL, NFL nebo boxeri? Ja si nevzpomenu na zadnyho, ale klidne mi osvez pamet.

                Vice si muzes nastudovat pod pojmem CTE – Chronic traumatic encephalopathy

                a treba zde(coz je random odkaz na guglu)
                https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5674664/

                1. Přesně tak. Například Eric Lindros, kterej prodělal tuším 8 otřesů mozku. Nebo střelec olympijskýho zlatýho gólu z Nagana Petr Svoboda (podle místních debilů taky jeden z těch skrblíků, co se zaprodali v cizině.), ten musel po svým posledním otřesu mozku ukončit kariéru. V NHL takovejch případů lze najít dsesítky.

                  1. Jako ve fotbale ty pripady jsou, ale jsou jich jednotky a nebyla nalezena pricinna souvislost(pokud hrac v minulosti nemel otres mozku diagnostikovan). Nadmerne hlavickovani samozrejme mozek poskodi, nicmene nikdo nevi, co to je nadmerne hlavickovani a jak moc to stavajici poskozuje mozek a vice se uvazuje o zraneni, protoze fauly na hlavu a pady z vysky na hlavu ve fotbale jsou relativne bezne. (tam se ta souvislost bude hledat snaz)

                    Osobne si myslim, ze problemy fotbalistu jsou v jinde.
                    Cely zivot kopou do meruny a jsou zvykli na svuj prijem a svoji pohodu(v minule praci jsem mel syna prvoligoveho trenera jako kolegu, takze – ne, prumernej ligovej fotbalista nebere hromadu penez(a ano, bere nadprumerne penize, to zase jo), ale taky je treba rict druhou cast – ne, nepredrou se, 2h trenink rano, 2h trenink odpoledne – to kdyz maji dvoufazi – jinak maji odpoledne fyzio(chapej masaze atp.), teoretickou pripravu atd. atp.). Takze realne NIC neumi, oni nemaji praxi. Navic fotbal s sebou nese celkem solidni devastaci pohyboveho aparatu a jako velky, opravdu velky bonus, fotbal dava adrenalin. A ten pak taky chybi(proto se tolik fotbalistu chyti do gamblingu).

                    All in all, ve 40 tu mame borce, kterej umi dobre kopnout do mice a umi behat. Mozna umi i trochu cizozemsky. 20 let nesahl na svuj obor. A ma ridicak. jako…. :)
                    (malokterej fotbalista je schopnej si udelat rozumnou VS a udrzet si i prehled, ne, ze by nebyli, ale je jich malo) Proto spousta fotbalistu konci jako ridici nakladaku a lidi je vidi jako chudaky. Jenze pokud neprisli ze zahranici, oni fakt nedostavali velky ranec penez, to se tyka jen top hracu(S+S, Plzen a velkych spicek mimo tyto kluby).

                    Zminim, ze v te dobe byl ten plat okolo 50k hrubyho. Jasne, na pomery CR jsou to luxusni prachy, ale vzhledem k delce kariery a pouzitelnosti cloveka po konci kariery jsou to smesny penize. IMO

                    1. Jo. Na velký prachy se chodi hrat do sveta. A i tak se to tyka ty opravdu top spicky, kterejch bude i celosvětově tak par stovek.

                    2. No ale níže zmiňovaný Řepka byl tenhle případ.
                      Od 17 do 37 měl vždy vysoce nadprůměrné příjmy.
                      Od 6 táců měšíčně v 17 po 100kKč v 21, 200kKč v 24, mega až dva v 25 a 4 mega kolem 30 a zase půl mega ještě v 35.
                      Dohromady cca půl miliardy, tak půlka padla na daně, něco na živobytí a tak projebal pouhých 200mega.
                      Ještě na sklonku kariéry ukradl pokladničku ve Spartě, ale pak už inkasoval jen statisíce a později už jen desetitisíce za knížky o sobě.
                      S 20 mega mohl dožít skromně do doochodu, ve vlastním úsporném domě, i ty superkáry kdyby vybral správné mohl mít jako investici v garáži.
                      No kdo chce kam, chuj s ním…

                    3. Tak ja nepisu o Repkovi, ale tak obecne. Pokud fotbalista nema stesti na manzelku/pritelkyni, nebo rodinu, tak ve 40 zjisti, ze je totalne nepouzitelnej clovek a horko tezko hleda praci. Vsichni trenovat nemohou. (a nekteri na to proste nemaj mozek, ze jo) Repka byl za vodou, o tom zadna. A ze mezi fotbalisty nejsou velci myslitele ukazuje nadherne rozhovor Krause s Limberskym. Limbersky se mi tam jevi jako takovej nevinnej nouma, az skoro momentalne zaostalej.

      2. Tuhle nase repre dostala 0:5 ve Wembley a ti novodobi Repkove tvrdili, ze „meli smulu“ a dostali nestastne a kuriozni goly.
        No, tak asi jo. Sem tam blikance, sem tam smula, ale jinak je to jeden Mirek Dusin vedle druheho. Chovani vzorne, snaha a motivace prikladna, vsechno fair play. Radost pohledet.

        1. Podle mě poněkud podceňuješ vliv mediálních psyop operací mající za cíl naprosté pošlapání těch posledních zbývajících práv bílého heterosexuálního muže. Třeba pomocí kampaní typu MeToo.

          Tak se hlavně modli ať tvoje manželka nedojde k přesvědčení že mnohem líp jí bude když bude bydlet sama z dětmi a tebe bude o prachy holit na dálku pomocí právníků.
          Protože když se takhle rozhodne, tak jí v tom nic nemůže zabránit v současném feminizovaném systému práva, fousatých frustrovaných sociálních pracovnic a drasticky stoupajícímu počtu policistek a podpantofláků v policejním sboru, kde jsou školení že muž je vždy na vině a žena nevinná oběť.

          https://www.casopis-sifra.cz/ondrej-hoppner-lobbistickych-zenskych-skupin-je-v-praze-vic-nez-bezinovych-pump-muzi-lezi-pokopani-a-poslapani-na-zemi-a-zeny-do-nich-kopou-a-volaji-ze-chteji-rovnost/

          1. „Tak se hlavně modli ať tvoje manželka nedojde k přesvědčení že mnohem líp jí bude když bude bydlet sama z (sic!) dětmi a tebe bude o prachy holit na dálku pomocí právníků.“
            To se Vám s přítelkyněmi jménem *.JPG stát nemůže.

            1. Jpg je pro socky, machri si kupujou gumajzny na aliexpresu

              1. Na aliexpresu prodávaj i nafukovací panny?
                To je zajímavé, to jsem, na rozdíl od tebe, nevěděl.
                Ani to že jim jejich majitelé důvěrně říkají „gumajzny“.
                Asi holt nemám v tomhle oboru zdaleka tolik zkušeností jako ty.
                Dostal jsi mě. Přece jen mě v určité oblasti zkušenostmi i znalostmi řádově převyšuješ.
                :-)))

                1. Ano, jsi hloupy ignorant. To uz vime. Nemusíš se k tomu tak kvetnate priznavat, jde to poznat z tveho normalniho projevu.

                  1. Copak ignorant, to taky je, ale hlavně ta jeho frustrace z opačného pohlaví, ta je přímo ukázková.

                    1. Ad shifty:
                      Myslíte, že si kaBrnak zaslouží nominaci na Řád zlatého Hrebenara?

                    2. To je nějaká cena pro zasloužilé podpantoflácké hafíky věrně sloužící svojí paničce?

                      Je zajímavé kolik tohle téma vyvolává rozruchu. Asi se v tom většina potrefených podpantofelních houserů prostě našla.
                      Jak jsem říkal, každý z nich podvědomě tuší, že manželka je jejich jen dokud platí a poskytují jí patřičný luxus a životní standard.

                    3. Neboj kabrnaku, to ze te zensky nechtej není proto ze ses straslivej debil, ale protoze to jsou hnusny zlatokopky co se spikly s Nimi aby znicily kvet bílého heterosexuálního muzstvi, jakym je tvoje malickost. A s velikostí to taky nesouvisi, vubec ne, neboj.

                    4. To asi ještě ne, ale naslapnuto ma, kluk usatej.

                    5. PanPredseda – určitě je tomu blízko blizoučko.

                    6. Zjevně to má příčinu. Holt ho to asi potkalo. To se může stát každýmu, jenom ne každý to pak ventiluje na webu a dělá z toho spiknutí. Jenom doplním zlaté pravidlo farmáře z Yorkshiru z knihy Jamese Herriota: „chlapče, než se oženíš, zatraceně dobře si prohlídni matku svojí nevěsty“. Při veškerém odporu k brňákovi, do Hrebanára má ještě kus cesty.

                    7. Ad misaka:
                      Však také netvrdím, že kaBrnak je Hrebenar číslo 2. Pouze ho navrhuji na ehm… vyznamenání.
                      Stejně tak přece nelze tvrdit, že každý, kdo obdržel Československý velitelský řád Jana Žižky z Trocnova, byl druhý Žižka.

                    8. Taky vyrovnat se Hrebenarovi, to se těžko podaří. Porazit krále není lehký.

                    9. Tak mu ji dáme bez ratolestí….

                    10. To takovej zrg1 je už na druhém břehu a zrychluje z dohledu…

            2. Neberte si to osobně, ale takové komentáře píšou většinou bačkory a podpantofláci (asi 70% dnešních mužů) kteří dělají doma manželce money slave (samohybný bankomat) a osobního taxikáře a trnou hrůzou aby nepřišli o tu dobře placenou práci, protože v hloubi duše správně tuší, že by je v tom okamžiku bez mrknutí oka vyměnila za někoho solventnějšího, s nimi by komunikovala jen přes právníka a děti by už v životě neviděli.

              1. Ad kaBrnak:
                Vy si komentář výše osobně klidně berte. A vězte, že nepatřím mezi většinu.

        2. Mno, zase je to tu off toppic. Gender a konkretne problematika slapek mozna v pripadu Repka sehrala nejakou roli, ale spise az druhotnou. At je Repkova story jaka chce, pravdepodobne by nebyl oskubany a v lochu, kdyby nebyl uplny vul. Co se tyce urcitych typu samic, tak ty tu jsou odnepameti a zlatokopky jsou a budou a debil s lehce nabytymi penezi je vzdy lakavy cil.
          Ale rizika pro bohate ex-sportovce nejsou jen zenske. Treba zminovaneho Jagra opakovane oskubali krom stetek jeste hazardni hraci, protoze lezl nekam, kam nemel a delal neco, cemu neroumel. Jeste hur dopadl Boris Becker, nevim jestli jste zaslechli, ale ten stastlivec investoval v Jihoafricke republice a je momentalne uplne svorc a takova to byla hvezda a majetek mival pres sto milionu liber. A troufam si tvrdit, ze jeho inteligence byla celkem na vysi. Muzete tomu rikat jak chcete, treba skola zivota.
          Akorat se obavam, ze v pripade Repka se ten clovek nepouci a nepouci. Co s takovym namachrovanym blbem chcete delat ? Takovy nemuze delat ani vyhazovace.

          1. Co se řídit tuším židovským pravidlem třetinek.
            1/3 do nemovitostí
            1/3 prachy, akcie
            1/3 zlato, obrazy
            Já toho Řepku trochu znal, neb jsem s jeho první manželkou bydlel ve stejném paneláku o pár vchodů vedle a chodil na gympl.
            Potrpěl si na drahé káry a děcka z paneláku hrály na plácku fotbal (jo 90.léta, fakt ještě neseděly u PC, TV nebo s mobilem) v dresech Sparty, Florencie a Spojených kladiv ze západu.
            Dál už jsem to nesledoval, ale IMHO ho nikdy nikdo nedonutil prachy ukládat nebo odkládat.
            Bavíme se o borcovi, co bral čistá ruka 25 až 50 mega ročně od roku 1998 do roku 2006 a do roku 2011 tak 5 mega ročně.
            Myslím, že se ani nespálil při investování, jediné co koupil byl byt v Práglu a chalupa v Beskydech, možná byt matce v Budějicích a zbytek projebal v automatech a uletěl na ztrátě hodnoty těch supersportů.
            Už při rozvodu měl asi hovno a po něm tím tuplem a co měl to projebal s tou silikonovou cikánkou.
            Teď už jen ve spirále skončil na dně a mohl by tak dělat taxikáře nebo gigola.
            Nicméně na to, že s ním 20 let žila, si jeho první žena Renátka taky asi zvykla na to, že prachy jsou a ne(do)nutila ho šetřit, někteří to prostě mají tak, že co vydělají to utratí a esli je to 20 táců nebo 20 mega je fuck…
            Závěrem, byl to vždycky čurák, už v Baníku se choval jako debil a postupem času se to zhoršovalo.
            Svůj talent na odrážení kožené koule zejména hlavou promrdal stejně jako peníze, které mu z něj 20 let plynuly…
            Chuj s ním.

  4. Teď běží v televizi nějaký dokument z věznice, myslím že se to jmenuje nějak Holky pod zámkem nebo tak nějak.
    Stačí vidět ukázky a je mi do breku, proč tyhle zbytečné existence žijou? Proč dýchají vzduch?
    viz: https://www.mojevideo.sk/video/805d/mlyncek_na_maso.html
    10 vteřin a je po problému.

    1. Zbytečný existence? Proč – protože jsou t.č. ve vězení? A máš na mysli i tu, co už prostě dál nemohla snášet týrání sebe a svých dětí a toho zmrda, co si říkal její manžel, bodla tak blbě, že ho jednou jedinou ranou zabila? A když už se tak blbě vyptávám, tak ještě k tomu tvýmu videonávodu, co vyřeší všechny naše problémy – nechal bys ty lidi do toho masomlejna házet už aspoň mrtvý? Nebo bys měl koule zhostit se toho osobně?

      1. SkReT to podle mého názoru nedomyslel. Co když některá z holek pod zámkem volí nebo bude v budoucnu volit SPD, že?

      2. Nevím viděl jsem ukázku a byly tam nějaký tři čmoudky co říkají sami o sobě že jsou nenapravitelné a ještě se tomu smějou.

    2. Holky pod zamkem neni dokument.

      1. A co to teda je? Reality show to neni, dokudrama taky ne, nahrany jako Policie v akci nebo Soudkyne Barbara to taky neni… Imho by se to jako dokument dat bralo, podobny veci toci treba Třeštíková, i kdyz zs delsi obdobi a s min lidma a dokument se tomu rika.

        1. Znam lidi, jenz pracuji ve vezeni. Podle jejich vyjadreni to neni dokument a takto to ve vezeni nema fungovat. Muj soukromej tip je, ze jestli to je opravdu realita, tak bylo dosazeno kreativnich ustupku natolik, aby to bylo divacky zajimave. Osobne to nesleduju, nemam TV, ale prave tem lidem jsem to doporucil, aby se na to podivali a to je jejich zpetna vazba :)

          1. Tak sestrihany aby to bylo dramatictejsi a atraktivnejsi je to zcela jiste a peclivy výběr obsazeni taky udela svoje. Ale dokument nemusi byt nutne pravdivy, ale furt tohle veledilo bude mit bliz k dokumentu nez k reportazi.
            Ja to nesleduju, ale z perexu bych tipoval ze jde o casosberny dokument ponekud bulvarnejsiho razeni.
            Kdysi jsem videl něco podobnyho o fetakach, byly to dva dily asi v rozmezi peti let a docela drsny. Z tech co v prvnim dile zkouseli abstinovat vydrzel snad jeden a do druhyhu dilu asi pulka protagonistu chcipla.

            1. Jasne, ale IMO dokument by mel zobrazovat realitu a ne, ze je to sestrihany na efekt a pro bulvar. To uz to pak zkresli. no, ale nam to muze bejt jedno, my stejne do zensky veznice nepujdeme :)

              1. Teoreticky ano, praxe je slozitejsi. A to nemusi jit ani o cílenou manipulaci, staci aby reziser tematu hovno rozumnel, delal nespravne zavery a klouzal po povrchu. Proste nema a nemuze mit ty zkusenosti a vhled insidera. Co znam policajty, tak ti zase uznavaj akorat tak Maly Pitaval a snad Prvni oddeleni,jinak jsou pro ne kriminalky pytel sracek.

                1. Jo a pomerne popularni byl Svet pod hlavou. Trojan prej toho vyhorelyho esenbaka zahral excelentne.

                  1. Kdyz to mas tezky, za poslednich 10 let byl nejbliz realite natoceny snimek/serial z vojenskeho prostredi Generation Kill. Lidmi okolo zelenych mozku a zelenymi mozky hodnoceny vysoce a nadprumerne. Zbytek populace nechape, co je na tom tak dobryho. Vedle toho mame oskary ovenceny film z podobneho datumu – The Hurt Locker(Smrt ceka vsude, 6 sosek), ktery se naopak vsem desne libil. Akorat zeleny mozci a lidi kolem tam vidi spoustu veci, ktere by se ani v Iraku netolerovaly. Tak to proste je, ze lidi od fochu to vidi jinak :)

                    American Sniper jsem nevidel, ale co si vzpominam na komentare, tak by to melo byt neco mezi temito dily, ale radsi vynecham.

                    Jenom dodam, ze ja si uzil jak Generation Kill tak The Hurt Locker.

                    1. Jo, ja to mam takhle treba s druhou svetovou. Tam u filmu vylozene trpim, kdyz vidim ty kiksy ve vyprave. Ale treba Napoleoniku a jiny „barevny valky“ si uziju, protoze tomu prd rozumim, krome vylozenejch anachronismu typu perkusni pistole za Tricetilety valky a tak.

                    2. Krasnej priklad je na zacatku Smrt ceka vsude. „Hawkeye“ zahodi headset a pracuje. Nacez po akci za nim prijde ten cernoch, zarve, ze to jako ne a da mu pesti. Coz v danou chvili je inzultace nadrizeneho a to neni prdel. Vyborna tvurci zkratka, protoze kdyz by na nej cernej zarval, on by ho zprcal, ze tudy teda ne, protzoe kdo je tady kurva nadrizenej a pak by se teda nejak domluvili, ze ten headset zahazovat nebude, tak by to odpovidalo realite, ale divak by z toho mel hovno. Pesti do cenichu je divakovi bliz a setri to film :D

                    3. GK je docela slušnej materiál co by ne.

                      Jináč HL je nic moc za ty prachy (šedej průměr) a eště ukradenej příběh. Takovej District 9, z hovna bič kterej práská, samozřejmě v našich nezaujatejch oskarech nezískal ani vstupenku :D Ten oskar už je leta letoucí stejná tragikomedie jak tady ti slavíci a jiný nobelovky míru.

                2. Ale tam si nehraji na dokumenty, cimz bych to tem serialum odpustil. Mi to totiz prijde, ze dneska si vsechno hraje na dokument, coz je obrovsky pruser ap ast na beznyho joudu, viz Mestapo v akci, Tisnova linka(nebo proti cemu se vymezovali zachranari nedavno), Soudkyne Barbara atd.

                  Ale jasne, shodneme se na tom, ze je to spatny dokument :) Ale vzhledem k tomu, ze to bezi na Nove bych si tipoval ,ze resizer plnil zadani.

                  1. Tak oznacovat Soudkyni bramboru nebo Opicii v akci za dokumenty uz pomalu naplnuje skutkovou podstatu Klamani spotřebitele :) tusim ze se tomuhle typu sragor rika dokudrama.

                    1. Je na zacatku upozorneni, ze to neni dokument? :) Ja jenom, ze cast populace na to tlemi stejne jako tlemi na serose a kdyz veri kecem v serialech, co jim brani verit tomuhle, kde se to jako dokument tvari? To je prave ten pruser, serialum tvurci zkratku odpustis, tam to dava smysl(viz muceni, ktere v realite bylo prokazano jako neuicnne, ale v serialech funguje a dokonce se temito serialy argumentuje u Nejvyssiho soudu US!!!
                      The Supreme Court Justice cites Jack Bauer and the Hollywood torture show „24“ as relevant background for constitutional jurisprudence:
                      „Jack Bauer saved Los Angeles. … He saved hundreds of thousands of lives,“ Judge Scalia said. Then, recalling Season 2, where the agent’s rough interrogation tactics saved California from a terrorist nuke, the Supreme Court judge etched a line in the sand.
                      „Are you going to convict Jack Bauer?“ Judge Scalia challenged his fellow judges. „Say that criminal law is against him? ‚You have the right to a jury trial?‘ Is any jury going to convict Jack Bauer? I don’t think so.
                      ), ale u techto „dokudramat“ je to pruser jak noha, protoze tomu ti lidi veri vic. No nic, asi jenom jsem zase odtrzenej od reality a nechapu neco moderniho :D

                    2. No tak za Chudikem (primar Sova) prej taky obcas lezli divaci jestli by jim něco neodoperoval.
                      S tim Nejvyssim soudem mi to pripomina South Park a jejich Chewbacci obhajobu :)

                    3. Dámy a pánové, tohle je Chewbacca. Chewbacca prochází z planety Kashyyk. Proč by tedy měl žít na Endoru mezi malými Ewoky? Dává to smysl? Nedává to smysl. Dámy a pánové, nic tu nedává smysl.

                    4. Neříká se tomuto žánru „fake news“?

                    5. Nejpozději od „Bowling for Columbine“ se tomuto žánru — a plným právem — říká „sračka“.

                    6. Teď si honem nevzpomenu, jak jmenovala ta česká sračka od Víta Klusáka a toho druhého píčuse. Pracovně jsem si to nazval Tanvaldská trefa do černého.

                    7. PanPredseda
                      4.6.2019 v 22:31

                      Život a smrt v Tanvaldu? Ty we dycky dyž jedu přes Tanvald nebo kolem, tak si na to vzpomenu. Je tam docela zataženo, to je fakt, eště, že mám u sebe taky železoplast…

                      Ale kupodivu to tam začíná i prosperovat, najdou se tam malý firmy, žije to tam, snad se to po 60 letech trochu hejbe…

  5. Nějak mi unikl smysl článku. On ten T. Řepka nemůže splnit jednu základní podmínku propuštění na podmínku kterou je alespoň základní stupeň inteligence.
    Evidentně vymatlaný čutač do mičudy nepochopil, že již nečutá, tudíž se staly dvě skutečnosti.
    1. nemá peníze.
    2. bez peněz do hospody nelez.
    .
    Vždy když vidím takovouhle kreaturu přemýšlím jak je to s tím národem špatný. Dokonce si myslím, že fanoušci, co ho obdivovali za jeho čutání by měli do konce jeho života tomuhle vymatlanci platit nějaké autorské čutací příspěvky. Taková sportovní OSA. Čutals, máš nárok od svých obdivovatelů do konce života příspěvek. Navrhuji OSS (Ochranný svaz sportovců.) Ta čutačka je bezesporu také takové nějaké umělecké dílo přece.
    .
    Dokonce nějaký politický dřívější sportovec chtěl zřídit ministerstvo sportu. Tam by se ty nekalé rejdy prováděly, to by byla korupce, protože těch podporovatelů těch T. Řepků je vskutku jak pitomců.

    1. Katerina Neumannova, expertka na poradani MS a na narodni obranu? Je to to spravne ministerstvo sportu v zarodku ? :)

    2. Máš pravdu, jediný smysl tohoto článku bych viděl k využití diskuze k dnešnímu manifestu na Václávaku abychom si tu mohli navzájem nadávat do kreténů.

    3. Každý dělá v životě kopance. Vy ne?
      Druhá strana mince je, že řada bývalých sportovců skončila ve stáří jako trosky nebo bezdomovci. I to co reprezentovali naši zemi, ale dostali za to tak akorát pochvalu od papalášů. Za dobrotu na žebrotu.
      Nějaký fond pro takové lidi by měl existovat.

      A Sáblice se od nových papalášů dočká toho slíbeného stadionu tak ve 40ti až bude ve sportovním důchodu. Takhle ani nemá jak předat svoje knowhow další generaci. Akorát se s ní politická prasata fotí aby si zvýšili knowhow.

      Nebýt takovýchto sportovců, tak nikdo ani neví že nějaká Czechie vůbec existuje. Hokejové prostituty co hrají za toho kdo nejvíc zaplatí, tam samozřejmě nepočítám.

      1. Poprvé jste použil slovo knowhow správně, podruhé nepatřičně.

        1. Překlep, mělo tam být PR.
          To ovšem nic nemění na faktu jak politická prasata a náš stát serou na lidi co dělají (na rozdíl od nich) této zemi dobré jméno.
          Docela chálu Ledeckou, jestli se na ČR a české sportovní organizace prolezlé prohnilými bafuňáři, z vysoka vys..kašle.

          Bez takových sportovců jako Sábkíková, kteří z toho navíc hovno mají, by si mnohem víc zápaďáků myslelo, že tu žijeme v zemljankách a jezdíme na prasatech a geograficky by nás řadilo někde mezi čečnu a kazachstán.

      2. Si ten fond zaloz. Kopacky a honipuci si za svuj zivot vydelali dost a ze to prosustrovali je jejich problém. Ja jim to sanovat nehodlám.

        1. Kopačky a honipuky s miliardami na účtě, prostituující se za cizí zemi, tam samozřejmě nepočítám. Ti by měli do toho fondu naopak odvádět.
          Na to by měl Jára Honipuk přispívat a ne na kampaně ODS.
          Vždyť ten hamoun by Sáblici mohl klidně ten stadion postavit sám a ještě by mu zbylo na bublifuk. Vlastně na ostrov v karibiku plný luxusních šlapek (aspoň by nemusel brousit chlamydiemi prolezlé pražské flundry typu Kristelové).

          1. A proč by jí ten stadion měl stavět zrovna on?

            1. PanPredseda: No protože má neúměrně moc peněz, co vydělal takovou neužitečnou a zbytečnou činností, jako je honění se za pukem a ještě k tomu v Emerice, ne? Ale ono je to jedno – i kdyby fakt šel a Sáblici ten ovál nechal postavit, tak se zase objeví nějaký ty žlutý vesty a budou pičovat, že to radši nedal na chudý… Začarovanej kruh – levičáci vždycky vědí nejlíp, jak naložit s cizíma prachama…

            2. Ten stadión je především pitomost od samýho začátku. Kvůli tomu, že jedna holka vyhrála pár medailí stavět stadión pro sport, kterej skoro nikdo nechce dělat a nikoho to nezajímá, to nemá žádnej smysl. Rychlobruslení je okrajovej sport a jiný to nikdy nebude.

              1. Nabízí se Ledecká, ale té stačí, když na olympiádě či mistrovství světa řekne: „Půjčte mi ty brusle, já to zkusím.“

              2. Ko-za: Přesně. Navíc o to, že nemá u nás pořádně kde trénovat, jsou ty její úspěchy půvabnější – holka, co se dřív doma na chodbě klouzala od skříně ke skříni po kusu plastu, dává na prdel všem ostatním, co to zázemí mají…

              3. Není podstatné jak moc je okrajový. Podstatné je to že se díky Sáblici apod. jméno naší země objevuje ve světových médiích.
                Proč asi každá země vydává absurdní částky na reprezentaci svých sportovců na olympiádě a rve se o to aby mohla olympiádu uspořádat u sebe?
                Zdánlivě prodělečná aktivita, v praxi však obrovsky zisková kvůli zvýšení prestiže dané země ve světě.

                To je ale asi zbytečné vysvětlovat na webu, kde většina volí neustále dokola estébáky převlečené za pravici nebo zastydlé libertariány.

                1. To je fakt, nez zacal behat Gebrsellasie, tak si Cesi mysleli ze Etiopie je africka prdel kde negri lezou po stromech a sukaj s vopicema, ale dnes uz diky Hailemu sve nazory opravili a dney ziji v domeni ze Etiopie je africka prdel kde negri lezou po stromech, sukaj s opicema a umej rychle utikat.

                  1. Bingo!

                  2. Ale houby. Předtím si průměrný američan myslel že Etiopie je buď exotická pohlavní nemoc a nebo nějaké málo známé indické jídlo.

                    No a teď ví, že je to skutečná africká prdel kde negři lezou po stromech a šukají opice. A to je značný posun pozitivním směrem. A ne že ne.

                    Stejně jako o nás si už nemyslí že žijeme v zemljankách.

                    1. Ad kaBrnak:
                      Vy blbe, bavíme se tu o tom, co si Etiopii mysleli Češi. Gebre Selassie nebude mít žádný vliv na to, co si o Etiopii myslí průměrný Američan. Na průměrného Němce už by vliv mít mohl.
                      Zalezte zpět do zemljanky a šoupejte nohama.

                  3. Nouplízáci.

                2. Mnoooo, jestli je Olympiada stejne ziskova, jako je ziskove poradani MS ve fotbale, tak se smichy umlatim :D (MS ve fotbale je vysoce ziskove, PRO FIFU, pro poradajici zemi je to naopak vysoce ztratove a jde spise o prestiz, tohle se na plny koule projevilo v Brazilii)

                  Realita ovsem je, ze ten stadion je v CR k hovnu, dopadne to stejne, jako fotbalove stadiony postavene v Brazilii pro MS, kde ted parkuji autobusy, nebo tam parkuji ptaci a serou na ne ve velkym. Stejne dopadly i olympijske stadiony z Athen IIRC. Stadion pro trenink rychlobrusleni je picovina, vyrazne levnejsi je dat tem par lidem, kteri o to projevi zajem a maji na to, prachy, at tahnou k certu. DOPICE, i pitomy Nizozemsko, kde ten sport je obrovskej, na to omezuje penize. Ale neee, nam se to vyplati, my ten stadak postavime! A JO A JO AJO!

          2. Oni to taky dělají a zakládají fondy pro své starší předchůdce a kolegy, kteří měli třeba tu smůlu, že vážně onemocněli nebo hráli ještě v éře kdy neexistovaly miliónový smlouvy. Přispívají tam jak hráči, tak kluby. Hrajou se exhibiční zápasy jejichž výtěžek je zaslán na účet fondů. Dělají to sami, nez fanfár v médiích a nepotřebují k tomu schválení závistivých lidských trosek, co si leda honí brka někde v diskusi.

            1. Ano, to je v naprostem poradku. At prispeje kdo chce. Lec se po zkusenostech s predrecnikem nemohu ubranit dojmu, ze minil, aby se o zminovane exsportsmany postaral STAT. Coz je jen kryci jmeno pro MY VSICHNI.

              1. “Ja jim to sanovat nehodlam.”
                “….my vsichni.”
                No jestli by nebylo dobry udelat repkovi bilanci se statem a pak mluvit. Jen jestli repka i chudej v base nesanuje vlastne tebe:-)

                1. Tak Repan si vetsinu prachu vydelal v zahranici kde je taky danil, takze pochybuju ze na me jakozto obcana CR z toho neco kaplo. I kdyz vlastne jo, kdyz jsem v Londyne jezdil dotovanym MHD, tak mi Repka prispel na jizdny. Asi tak penci na rok.

            2. No to je pěkné. Ze svého ti škrti nic nedají a místo toho uspořádají tréning se vstupným a vyberou almužnu, co přestárlým invalidním sportovcům stačí tak na suchý chleba, hadry ze sekáče a nové gumy na kriplkáru.

              Podobně dojemné je, když Lucinka Bílá draží v aukci svoje staré hadry které by jinak hodila do popelnice a všichni slzí jak je soucitná a charitativně štědrá. Přitom se jí na účtě válí stamiliony.

              Nejlepší důkaz, že kdyby daně a příspěvky byly dobrovolné, tak do 20 let bydlíme v zemljankách a jeskyních a mlátíme se navzájem klackama po hlavách.
              To není žádné „levičáctví“ ale holá skutečnost založená na pozorování současné společnosti a mentality lidí.

              1. A co chudaci prestarli hornici, ti nikoho nedojmou? Kdybys tak videl ty jejich udrene mozolnaze ruce co v potu tvare a s nasazenim zivota dobyvaly nase cerne zlato aby si se v zimnich slotach mohl ohrat u zhnoucicz kaminek. A jejich odmena? Jen ten jejich tezky dusivy kasel… To bys i ty slzu uronil, kdybys pohledl do jejich uslzenych, uhelnym prachem sezehlych oci, ty zly okoraly clovece!

                1. Nějak ti uniklo že mezi horníky nejsou miliardáři co vyhráli první místo o zlatou sbíječku. A tudíž nemůžou pustit chlup těm chudším.

                  Ti předplyšoví mi jsou lhostejní, ti svoje prachy prohýřili v chlastu a kurvách. Těch poplyšových je mi líto, dřou za pakatel v ojebávaných bezpečnostních opatřeních, takže u nás dochází k nehodám jak v nějaké rumunské jámě. Kolik že to tam zařvalo poláků loni, sedm?

                  Uctěmež jejich památku dramatickým přednesem klasiky:
                  https://www.youtube.com/watch?v=Xe5hC8dTZcE

                  1. Ale ti co tyji z jejich mozolu by chlup pustit mohli ne? Treba takovej Bakala. Nebo markyz Gero.

                  2. A vůbec. Vohřejval ses u kamen? Vohřejval. Tak cáluj, bařtipáne.

                  3. Tak hlavně že v jednašedesátým na Dukle to byla selanka ty pako.

              2. … „Vždyť ty umělci, kteří to podepsali, žádnej z nás nebere takový platy, prostě, jako berou oni. Dostávám jednou ročně výpis…, seznam těch umělců, kteří dostávají nad těch 100 tisíc korun platu, tedy vydělaji si nad těch 100 tisíc korun. No tak řekněme paní Zagorová, je to milá holka, všechno, no ale ona už tři roky po sobě bere 600 tisíc každý rok. A další ne 600, milión, dva milióny berou, Jandové a jiní, každý rok.“ …

                1. Sakra a já jsem si zrovna říkal, koho mi ten kabrnak připomíná. :-D

                2. A co teprve ti dnešní někteří umělci, kteří chodí hrát za milionový honoráře oligarchům na soukromé party a pak proti oligarchům demonstrují a emotivně svolávají národ, aby měli co největší návštěvnost na demonstracích, kde vykřikují, že jsou tu pro ty lidi zadarmo a ze srdce, no bodejť ne, když jim prachy od oligarchů nesmrdí a pokryjí jim tyhle srandy. To je teprve (dojemná) hlína. Slza by člověku ukápla.

              3. Ze svýho ti “škrti” dávají samozřejmě taky. Podstatný je, že jsou ochotný skutečně něco udělat, narozdíl od těch, co akorát kecaj o tom, co by udělali s cizíma penězma.

                1. Ti co tak kecaj by jim pochopitelně nejraději ty prachy sebrali a nechali by si je sami. Ne že by je ve skutečnosti někomu chtěli dát. ;-)

          3. → Kopačky a honipuky s miliardami na účtě, prostituující se za cizí zemi,

            Máte moje sympatie. Dokud tyhle hovna budou mít podporu, a současně bude (jako teď) velkej problém „sehnat“ a vytopit ušmudlanejch 2mld. pro potřebný, pro lidi v sociálních službách, může mi celej tzv. „sport“ políbit prdel.

            1. Já v zásadě proti sportovcům nic nemám. Bo můžou sloužit jako vzor pro mladé. Takový dospívající jinoch si třeba může říct: co kdybych místo čichání toluenu / hraní počítačových her / sprejování zdí, zkusil třeba čutat do kulatého nesmyslu?

              Bohužel v kapitalizmu je všechno naopak a tak, vida v emerice se prostitujícího honipuka, si jinoch řekne: co kdybych zkusil hokej? Budu mít milióny, budu klátit blonďaté rosničky i luxusní šlapky a místo čichání toluenu budu sjíždět metrové lajny suprového koksu.

              1. Ad kaBrnak:
                No co, když na to bude mít, ať si sjíždí třeba dvoumetrové lajny koksu. Vy jste na to evidentně neměl a nemáte a tak na Vás zbyl jen ten toluen, který zavane prakticky z každé píčoviny, kterou sem vypotíte.

                1. PanPredseda
                  4.6.2019 v 22:40

                  Bravo, mistře, bravissimo :o)

                  1. Ad Behemot:
                    Předpokládám, že slovy bravo a bravissimo chcete vyjádřit jak jsem úžasný, jedinečný, nenahraditelný a jak všichni ostatní jsou nekompetentní se k čemukoliv vyjadřovat.

                    1. Zase tak bych to nepřeháněl, ale minimálně v tomto případě jste to vystihl opravdu mistrovsky :)

              2. kaBrnak: Jestli sejmou teď Babiše, i když dodržel ty jejich neustálý srajdy, aby mohl být premiér bez střetu zájmů, jako lexBabiš a svěřenský fondy a bla bla, navíc špatně právně zpracovaný, takže paskvil, který každý fundovaný expert vykládá jinak, tak to bude absolutní precedens v politické ekonomii i v laissez-faire a já být jakýkoliv podnikatel, tak sakra okamžitě zbystřím, protože se po nich půjde, po všech i po jejich dotacích, jo a umělcům a různým neziskovkám a rádoby charitám už nehodím ani ohlodanou kost. Ať si je sponzoruje, kdo chce. Vy se kaBrnaku té diktatury fakt dočkáte :o). Mohu skromně gratulovat jako první?

              3. Profesionální sport je profesionální výroba invalidů.

  6. Nerozumím, co chtěl autor říct tímto: „Této naprosto šílené situace, kdy se odsouzenému může prodloužit trest o několik let,…“ Pokud mě odsoudí na 10 let, nepovolí mi PP, tak si odsedím třeba 12 let? Přece odsedět si plnou délku uloženého trestu není prodloužení.
    Nebo auto chce naznačit, že na PP by měl být právní nárok?

    1. Tomu nerozumim take. Nicmene pokud se nekdo objektivne snazi a soudce ho o sve libovuli posle do chladku, tak to nema zrovna pozitivne napravny efekt, o ktery se snazi, ze jo, pak to dopadne tak, ze „co bych se snazil, seru na vas, dejte mi pokoj“. IMO po splneni definovanych podminek by na to mel byt asi i narok.

      Znam par prikladu, kde o potrestani odnetim svobody nezadal ani zastupce, ani poskozeny, ani souzeny(:D) a stejne, natruc vsem, ten soudce to ulozil(napr. – 1. instance dala smesny trest, statni zastupce se odvolal, ze chce pridat hodiny k tem prospesnym pracem a odvolaci soud mu dal 2 roky, poskozenemu mezitim byla skoda uhrazena, takze slo ciste o „vychovny“ trest, ktery se samozrejme minul ucinkem, protoze vuci skode byl neprimereny a cely to bylo takovy velky spatny).

      1. No a? Komu kdy záleželo na nějakým vodsouzeným? Brácha toho zavražděnýho, to bude beztak pěknej lump!

    2. Ano, pokud neuvažujeme možnost větších, zásadnějších a smysluplnějších změn současného absurdního až debilního systému, pak přinejmenším by rozhodně velmi značně pomohlo, kdyby na PP byl při splnění formálních podmínek neoddiskutovatelný právní nárok.

  7. Mohol by to uhrať na demenciu, následkom opakovaných poranení hlavy.

  8. Řepka? Neznám. Kdo to je?

    1. Měl jsem původně přesně stejný problém, ale našel jsem si to na Netu.

      1. Chuděra Brassica napus. Skoro bych řekl, že je v tom úplně nevinně.

        1. Bez nejmenších pochyb. Podobně nevinně jako zbraně (zdaleka nejen, ale třeba) na Novém Zélandu.

        2. To myslíte vážně?
          Z mnoha diskusních fór včetně tohoto mám dojem, že jde o notorického zločince-recidivistu, odpovědného když ne za všechny, tak aspoň za většinu špatností světa…

    2. To je přece to žlutý na babišovo polích :)

      1. Nejvíc mě na tom baví, jak si ti lidé myslí, že když svrhnou nynějšího premiéra, že dostanou lepšího. Dobro došlo.

      2. To je paráda, až budeme platit třeba 30 mld. zpátky do EU, protože jakmile se zpochybní jedna dotace, musí se logicky prověřit všechny dotace, a od koho si to pak „nová vláda“ vybere? Hádejte.

        1. Logicke je to pro nekoho, kdo uvazuje stylem, ze kdyz krade on tak kradou i vsichni ostatni.

          1. → starter25 – 5.6.2019 v 16:19

            Marná sláva, logika je nauka o vyplývání a co se nedá vyloučit, s tím je třeba počítat.

  9. Za prvé – trest je ukládán jako „celý“, minimálně by to tak být mělo. Tedy úvahy o tom, jak někomu jej „zkrátili“ (přeačasným propuštěním) jsou irelevatní.
    A od toho se odvozuje i ostatní – proč někohu pustili na 1/2, nebo 1/3 ?
    A co takhle soudcovská úvaha?
    Pokud mne mne se týče, nepustil bych v první řadě nikoho, a e druhé řadě jen toho, kdo by se setsakra snažil – a mšlo by jít jen o výjimku.
    A to, prosím, jsem advokát /obhájce/, nikoli prokurátor.
    Tento názor zdůvodňuji tím, že by mělo být jasné, o co jde – sazba.

    1. Toz tady je otazka, jak ten trest vnimas. Aktualni system trest vnima tak, ze ma slouzit pro napravu osoby. Pokud se clovek snazi o napravu a vykazuje napravu uz po prvni casti trestu, nema vyznam trest zbytecne prodluzovat. Ony ty problemy v systemu jsou jinde a jine.

      Takze muzeme diskutovat o tom, jak vnimat spolecensky trest a jak to pak prizbusobit. Ostatne, cilem neni mit vecnyho vezne, cilem je mit cloveka, ktery, po navratu do spolecnosti, bude spolecensky prospesnym obcanem(jinak receno, misto aby prachy stal, tak bude prachy do systemu davat). Cim delsi trest lidem das, tim horsi je navrat, coz je dalsi casti, proc je snaha ty tresty zkracovat.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017