Bývávaly časy, kdy popové texty byly převážně epické. Lidé, kteří je tvořili, byli většinou z venkova a neměli vůbec ponětí o tom…
… jak vypadá hitparáda Eso, nebo soutěž Kocourkov hledá superstar. Kdyby potkali Leoše Mareše někde v lese, zarazili by do něj jednoduše vidle a šli by si dál po svých. Texty, které skládali, vycházely proto zcela ze situací známých z běžného života. Například známý popový hit a báseň současně, Šla Nanynka do zelí:
Jaká situace nám tady nastala? Nanynka šla do zelí (dokonce třikrát), aby natrhala lupení. Není známo, zda se jednalo o zelné lupení a stejně tak není známo, zda skutečně nějaké lupení utrhla, je znám pouze záměr, že tak učiní. Patrně ještě dříve, než zkusila lupení natrhat, se dostavil zpovykaný Pepíček a zničil její košíček. V závěru písně je diskutována otázka odpovědnosti za vzniklé škody, kdy je zřejmě připomínáno Pepíčkovi, že má Nanynce uhradit demolovaný košíček. Ovšem my nejsme nějací zelní burani a musíme se zeptat – byl Nanynky košíček certifikovaný od pověřené zkušebny? Protože se příběh odehrál v tuzemsku, je možné, že Nanynka bude naopak hradit škody Pepíčkovi, protože nezajistila, aby košík byl prost ostrých hran a Pepíček se při jeho demolici nepořezal na chodidlech.
Třeba Buty by provedly remake slavného songu takto:
Nebo třeba od Dana Landy :
Rozhodně tu nejsme od toho, abychom v tomto trendu pokračovali. Nanynka a Pepíček je v podstatě velmi konfliktní text. Když někdo u nedávného článku o popových shitech citoval nějakou fašistickou vodrhovačku, vyvolalo to silné pohnutí a databáze zase narostla.
Proti Nanynce mohou protestovat:
– feministky. Nanynka je vypodobněna jako blbá slepičí kráva, která leze po poli s košíkem, aby nějakému ignorantovi s penisem obstarala přílohu k vepřovému bůčku, knedlíkům a pivu. Nejen košíček na vlastní proutí pocítí, co je mužský šovinismus. Feministky budou zákonitě upozorňovat na to, že rozšlapáním košíčku Nanynky příběh pravděpodobně neskončil a že po košíčku možná následovala ještě další ponižující forma represe. Podle feministek by příběh vypadal asi tak, že domácí poskok a výborný kuchař Pepíček jde natrhat zelí do pole, protože vaří oběd, zatímco se jeho žena kouká v TV na mistrovství světa v synchronizovaném plavání. Na poli je zaskočen hydratovanou rebelkou s dvěma intimkami Nanynkou, která mu dá před držku a utrhne mu ruku.
– ekologové. Představte si, že jste rostlina, které nějaká Nána urve všechny listy, který navíc ještě poté nějaký spoluobčan rozšlape! Písnička navádí k nešetrnému zacházení s rostlinami.
– odborníci na zdravou výživu. Listy uložené do košíku během transportu domů povadnou a vitamíny se ztratí. Vlastně to, co Nanynka donesla domů, byla jen blbá bezcenná biomasa bez provitamínů. Lepší by bylo, kdyby Nanynka měla příruční mrazák a listy dávala do něj, nebo zelí pojedla přímo na poli, pak by ale Pepíček neměl po čem šlapat.
– buzeranti, pardon, gayové. Pepíček je tak hrubý, prdelka jedna! Jak může být tak krutý! Když se sehnul pro to zelí…
– Odborová centrála košíkářů, proutkařů a pomlázkářů a Odborového svazu výrobců proutěných přepravek na kočky (OCKPPaOSVPPK). To, co provedl buržoazní synek Pepíček, je doslovným i obrazným pošlapáním výsledků práce členů OCKPPaOSVPPK a povede ke skokovému zvýšení poptávky po proutěném zboží, kvůli kterému naroste suma přesčasů v oboru nad únosnou úroveň.
– zastánci pozitivní diskriminace. Na to, aby text byl politicky korektní, je tam málo menšin. V textu tedy kromě bílé vesnické buchty Nanynky a bílého vidláka Pepíčka musí přibýt ještě asiatská lékařka Woch-Čij, která ošteří Nanynku po přestálém psychickém šoku, afroamerická šéfka zásahové jednotky Mary, která ustřelí brokovnicí Pepíčkovi hlavu, a rómský inženýr Dežo, který tam zrovna plánuje, jak zelné pole meliorovat.
Plus další různé skupiny a jednotlivci, občanské iniciativy a redaktoři předních deníků, kterým se to taky nemusí líbit. Hit o Nanynce a Pepíčkovi, byť velice silný a marketingově úspěšný, nemá tedy šanci dožít se nějakého remake, když nepočítáme pokusy zmíněné nahoře. Má-li hit být úspěšný, musí být tedy prost konfliktních míst a protože ve světě sžíraném politickou korektností je jakékoli vyjádření možno brát jako nekorektní, musí texty být tedy zcela o ničem, mají-li být konfliktu prosty.
Nejlépe je proto celý text vyplnit zcela prázdnými frázemi, tím, co je nazýváno hudební vata nebo polystyren. To jen tak na vysvětlenou, proč se u těch textů musím pořád pozastavovat.
Aj lav jú | Chtěl bych tě opíchat |
Aj lav jú tú mač | Chtěl bych tě opíchat, klidně i víckrát |
Aj vona mejk laf tu jú | Ještě máš tu vyrážku, miláčku? |
Hau dýp iz jór laf | Nemám moc dlouhej vrták? |
Hoult mí tajt | Vraž ho do mně ať je po mně |
Hoult mí for e vájl | Chceš rychlovku? |
Aj vona jó svít kisiz | … a pusou by to nešlo? |
It vont lást forevr | Už budu |
Maj litl bejbi. | Fakt už máš občanku? |
Let mí sí jór ajz. | Sundej si kalhotky |
Kam bek tu mí. | Udělej mi to zezadu. |
Aj vona fláj (lajk d berd in d skáj apod.) | Chci se zfetovat |
Aj fláj so háj | 1. Už jsem se zfetoval 2. Ty plynový kamna fakt byly vadný. |