Jak rozložit stranu průzkumy veřejného mínění - zpět na článek

Počet komentářů: 119

  1. Behemot:
    Vy se tu tváříte jako by jiné strany na radnicích netvořily rodinné klany a příbuzenské mafie které ovládají vše, od zastupitelstva až po firmu co v obci uklízí psí exkrementy.
    I v největší díře s pár domy můžete pozorovat, že jediná opravená ulice je ta, kde bydlí starosta a jeho syn. Znám jednu pohraniční zapadlou vesnici, kde si člen zastupitelsktva odhlasoval změnu louky na stavební parcelu pro svůj penzion (což je pro řadového občana zcela nemožné). Je mi jasné, že když bude jaderná válka, tak přežijí nakonec jen švábi a jim podobní živočichové jako třeba lidovec Juránek (který přežil armagedon ODS, apokalypsu ČSSD a vsadil bych se že nakonec přežije i holokaust strany Ži(d)t brno).

    Ale to je jen důsledek polistopadového předání moci estébákům co se mávnutím kouzelného proutku přes noc proměnili v demokraty a kapitalisty.
    Vždyť na některých obcích a městských zastupitelstvech dokonce sedí ty samé rodinné klany už od roku 1948.
    O řadě pražských prominentních rodin které byly u koryta za gottwaldovského stalinizmu a jsou u koryta i dnes si štěbetají i vrabci na střeše.

    1. Já ale netvrdil, že to tak není. Jenom vy že údajně pánbíčkáře volej jenom starý zmatený babky, tak si to ujasněte. Těm to hážou babky co chodí do kostela, ostatní to dávaj komoušům. Většina hlasů flanďákům je od tady těch rodinnejch klanů a případně i mladejch pánbíčkářů, a ne, že ne, todle je fakt, podpořen průzkumy i osobní zkušeností.

    2. Jen poznámka:
      – člen zastupitelstva si může odhlasovat cokoliv, pokud stejně hlasuje alespoň ještě polovina přítomných zastupitelů. Řadový občan musí přemluvit nadpoloviční většinu zastupitelů, což je těžké, ale ne nemožné.
      – změna louky na stavební parcelu je předmětem územního řízení vedeného stavebním úřadem, který v malé obci obvykle není.

  2. Já mám nápad, pojďme všichni volit Babiše, ať má nadpoloviční většinu a ať se to potom konečně posere tak, že už to normálně nepůjde dát dohromady. Nebo raději ne? :-(

    1. Jen abys u toho „az se to bude davat dohromady“ jeste byl… Buresovi to muze hodit jen stejnej kreten, jako je Bures sam.

      1. Ehm. Tak si to shrneme.
        ANO Ne
        ODS Ne. Snad jako mensi zlo.
        TOP 09 Ne. Bo EU a Kalousek.
        KDU Ne. Ani jako mensi zlo.
        KSČ Ne. Sorry Sysope, ale ani za piču Kateřiny Konečné a vyloučení Marty Semelové.
        SPD Ne. Muchomura to ma jako firmu taky. Jen s libivymi kecy.
        SPO Ne. Ani za Zemanovu rezignaci.
        Zeleni. Ani omylem.
        Pirati. Mozna priste.
        Svobodni. Snad. Pokud vubec bude nejaky program a kampan.
        Realiste. Nerealisticke.
        Starostove. Moc namyšlení.
        Zapomnel jsem na nekoho?
        Jo, Delnicka strana, no snad nekdy priste az bude vudce a program socialni nespravedlnosti.
        Ceska Koruna. Sorry pro me neco jako spolek heraldiku.
        Usvit. To je spis soumrak.
        A osviceneho diktatora ci monarchu v kristalove kouli taky nevidim…

        1. Vůbec netvrdím, že je to dobrá volba (nejvýš snad možná méně špatná než jiné), ale stran „Zapomněl jsem na někoho“, ještě je tady referendum.

          1. Referendum.

            Tak by bylo referendum. Obávám se, že vykonáním referenda na občanech ČR se lautr nic nevyřeší. Nějak mne to neoslovilo. Co po referendu? Referendum je jenom taková plošná anketa.

            1. Jestli znas lepsi cestu, jak 100hoven, sem s ni. Ono dneska neni jen tak jednoduchy se vymanit z nejake ohlavky. Viz Krym. Zapadu je u prdele, co my chceme, nebo nechceme. Takze pokud (a dokud) to jde aspon pres referendum anglickym zpusobem, sem s tim.

              Pokud znas jiny postup, fajn.

              Nicmene to neznamena, ze volim Matejku. Jeste nejsem rozhodnuty.

              1. Ale u nás to nejde anglickým způsobem. Páč nejsme Británie. My nikoho nasrat nechceme, takže u nás je to neprůchozí. To by musel mít Matějka parlamentní většinu a to se opravdu, ale opravdu nikdy nestane.

                Není cesta ven. Co máš na mysli tím „ven“? Rozhlížím se okolo sebe a to venku – mimo nás, ČR – je ještě mnohem horší.

                1. No, podpora pro referendum je docela široká mezi partajemi (i ta ODS to někde psala).

                  A jakkoli není zdaleka jisté, že kdyby se referendum o czexitu vypsalo, dopadlo by rozumně (=czexitem), je v současnosti možná historicky nejlepší šance: spousta lidí je na Brusel ukrutně nasraná; někteří z dobrých důvodů, jiní z úplně blbých důvodů, nicméně nasraných jich je opravdu hodně.

                  1. Je to líbivá myšlenka, to ano. Já osobně jsem pro brexit všema deseti. Ale než referendu, dal bych přednost solidní pravicové straně s pevnými základy, osobnostmi a jasnou představou kam dál v případě volebního vítezství.

                    Slib, že někdo zařídí referendum mi přijde jako, ehm, dobrý základ pro to, abych nastražil ucho. Pokud je to všechno, poděkuji a jdu zase dál.

                    1. Jistě, souhlas; ale problém je, že solidní pravicová strana nemá ve všeobecných demokratických volbách naprosto žádnou šanci. Není to vinou „pitomého obyvatelstva“ nebo tak něco; je to prostě a jednoduše mechanismus těch voleb spojený s obyvatelstvem naprosto normálním, průměrným a běžným.

                    2. P.S. A proto — stokráte bohužel — musíme hledat nikoli „dobro“ (protože je nenajdeme), nýbrž „nejmenší zlo“ :(

        2. Moje siderické kyvadélko tvrdí, že jste záměrně opomenul stranu Volte Pravý Blok – stranu za snadnou a rychlou ODVOLATELNOST politiků a státních úředníků PŘÍMO OBČANY, za NÍZKÉ daně, VYROVNANÝ rozpočet, MINIMALIZACI byrokracie, SPRAVEDLIVOU a NEZKORUMPOVANOU policii a justici, REFERENDA a PŘÍMOU demokracii http://WWW.CIBULKA.NET, kandidující s nejlepším protikriminálním programem PŘÍMÉ demokracie a hlubokého národního, duchovního a mravního obrození VY NEVĚŘÍTE POLITIKŮM A JEJICH NOVINÁŘŮM? NO KONEČNĚ! VĚŘME SAMI SOBĚ!!! – ale i s mnoha dalšími DŮVODY, proč bychom měli jít tentokrát VŠICHNI K VOLBÁM, ale – pokud nechceme být ZNOVU obelháni, podvedeni a okradeni – NEVOLIT ŽÁDNOU PARLAMENTNÍ TUNEL – STRANU vládnoucí (post) komunistické RUSKO – ČESKÉ totalitní FÍZLOKRACIE a jejich likvidační protinárodní politiku ČÍM HŮŘE, TÍM LÉPE!!! – jenž žádá o volební podporu VŠECHNY ČESKÉ OBČANY a daňové poplatníky, kteří chtějí změnit dnešní kriminální poměry, jejichž jsme všichni obětí, v jejich pravý opak! V BOJI MEZI DOBREM A ZLEM, PRAVDOU A LŽÍ, NELZE BÝT NEUTRÁLNÍ A PŘESTO ZŮSTAT SLUŠNÝ!!! Proto děkujeme za Vaši podporu!!! Nevěříte-li na pokoru u popravčí káry, zdá-li se vám naše kandidátka málo dokonalá nebo postrádáte-li na ní zástupce své obce nebo města a přitom MÁTE ODVAHU v této válce Lidí Dobra s vládnoucími Lidmi Zla povstat z jimi naordinovaného občanského bezvědomí, kterým nás ničí a dnešní DEMOKRATURU, SKRYTOU TOTALITU a OTROKÁŘSTVÍ VYŠŠÍHO ŘÁDU zásadním způsobem změnit, KANDIDUJTE ZA NÁS!!! Kontakt: Volte Pravý Blok http://www.cibulka.net, PO BOX 229, 11121 Praha.
          Otázkou je, zdali jste tak učinil, protože jste agent KGB, nebo protože jste agent GRU…

          1. Cibulka je nevolitelnej. Bohuzel. Jeho paranoia je az nebezpecna. V ledascem ma pravdu, ale nedej Boze, kdyby mel opravdu moc do neceho zasahovat.

            1. Cibulka je takovy unikat, ze by se ho vyplatilo vypustit do politickych vod. Ono by ho to semlelo velmi brzo, ale predstava, ze by skutecne mel moc je uzasna. Kolik hlav mocipanu se vejde na ochoz Staromestske mostecke veze?

              1. Jop, dyž už není chleba, tak aspoň hry.

              2. Jenze jak Petra znam, tak moc slavne by to nedopadlo. Ve finale by spis mozna pomaloval ruskou ambasadu. On ma docela dobre zdroje, ale neumi s nimi absolutne pracovat. Proto taky se ho uz dneska zadnej hajzlik neboji.

              3. Něco podobného měl na mysli i John Bok, když jsme vedli řeči ohledně P.C. Tehdá se vyjádřil tak, že „mám za to, že je veliká škoda, že Petra někdo nenápadně nediriguje správným směrem, typicky nějaká chytrá baba. Neboť zdroje má velmi kvalitní a pořád vydatné“.

          2. :-D a co agent CIA.
            Nebezpecnej strasne zlej, kulomet mam v nosni dirce vysilacku skrytou v sirce…

            1. Pokud k tomu máte i
              černý brejle, rukavice, zlatejch zubů aspoň třicet,
              v prkenici samej dolar nebo valutovej šek,
              pak je zcela zjevné,
              že skončíte v pokojíku, kterej nemá zevnitř kliku
              a Váš pokoj hotelovej zdědí spřátelenej Řek.

        3. A co ti na to mam rict? Je mi z toho na bliti taky. Jeste mi v tom poletuje Matejka, jenze mam zcela realnou obavu, ze nebude mit dost velky mandat. A protoze ja preferuju KOHOKOLI, kdo vyvola referendum o Czexitu, tak se mi ten okruh „volitelnych“ secsakramentsky zuzuje. Sere mne to neskutecne, protoze doma sedet nebudu. Ale porad jeste nevim, kdo bude to mensi zlo.

          Kdyz se podivam na posledni prezidentske volby v USA, tak je mi z toho soufl. Vysledek stoji za vylizprdel, ale aspon to neni uplne v prdeli, jako byt mohlo. To jsme to s tou demokracii dopracovali.

        4. Já budu po letech volit ODS, jejich krádeže byly jen všimným z toho co se krade teď a co se ostatní chystaj ukrást.

          1. Ja jsem je volil v 90kach a moc slavne to nebylo. Taky si projdu hlasovani ohledne zbranoveho zakona plus prounijni veci a podivam se, kdo a jak hlasoval.

            1. V kontextu doby to vypadalo špatně, z pohledu dnešního je to jak CNN píše. Navíc soudruzi z ODS primárně kradli a pro samou zlodějinu neměli čas (a vlastně ani důvod) sociálně inženýrovat. Zmrdi, kteří do politiky nalezli později už jsou mnohem horší a jejich ambice mnohem zrůdnější. Vše současně s rozvojem neziskovek, tedy jakéhosi novodobého SSM, kde se koncentruje ta nejhorší verbež, která nechce nikdy makat, zato chce do všeho ostatním kecat. Tím se výběr kádrů po letech zprůhlednil a zefektivnil a šíbři získali přístup k zástupům organizovaných užitečných idiotů, které lze vhodně používat nejen pro tradiční kradení, ale také převýchovu a všemožné formy represe.

              Zda „hodit to ODS“ má šanci cokoliv s tím udělat je velká otázka, protože je pravděpodobnost hraničící s jistotou, že už i tam je ta stejná pakáž. Jen se snaží lidi nalákat na nostalgii doby, kdy navzdory megazlodějnám vlastně zas tak zle nebylo.

              Pro mě je děsivé, že když jsem si loni říkal, že Američanům vůbec nezávidím, protože si musí vybrat, jestli šlápnou do howna světleji nebo tmavěji hnědého, Dachsmeisterův výčet v podstatě říká, že volbu máme stejnou, jen více odstínů hnědi.

              1. ODS sociálně inženýrovala že až, nicméně ve srovnání se socany či fašisty (ANO) to bylo relativně zanedbatelné. Navíc občas prosadili také rozumnou věc (15% daň, domácí výuka — srovnejte se současnou socanskou povinnou školkou!)

                Nejdu tak daleko, abych prohlásil, že ODS budu určitě volit; mají toho másla na hlavě* dost a dost — ale jako „nejmenší zlo“ jsou v žebříčku možností hodně vysoko.

                Za speciální zmínku, myslím, stojí https://www.byznysnoviny.cz/2017/08/17/ods-vlady-pujdeme-jen-tim-zrusi-eet-snizi-dane/ (ale ano, nejspíše zase lžou — ale pořád lepší někdo, kdo hlásá rozumné věci s risikem, že lže, než ti, kdo hlásají kraviny a svinstva s risikem, že nelžou).
                ____
                * Čímž nemyslím „krádeže“, ty vzal čert; myslím tím „socanská svinstva“, jako třeba kamery v ulicích apod.

                1. Já myslím, že nejsme vepři, neb píšete prakticky to stejné. Netřeba relativní pozici dnešní ODS ve volebním žebříčku omlouvat – je však třeba si položit otázku, nakolik je pravděpodobné, že je to jen zástěrka jak nalákat voliče. ODS to už jednou vyšlo, tehdy proti Paroubkovi. A nastal takový marast, který prakticky umožnil vzestup Bureše. Volit „menší zlo“ je často na úrovni šlápnutí do lejna příznivěji působícího odstínu hnědé. Říkáte si, že jste mohl dopadnout hůř, ale pořád máte botu od howna. Nicméně život je mnohem víc o pocitech než racionalitě a tak takové jednání dává smysl (což ví každý marketér, ty volební nevyjímaje).

                  1. To je přesně ten princip menšího zla: mít botu od exkrementu je velmi nepříjemné, ale je to pořád to, co chcete, pokud jediná reálně dostupná alternativa je být zmíněnou nelibou substancí zamazán až po kolena (ne-li výše).

                    1. Jenže to je právě to, o čem mluvím v souvislosti s ODS vs. Paroubek. Opravdu znamenala volba ODS „botu od lejna“ a alternativou bylo lejno po kolena? Z dnešního pohledu si myslím, že nikoliv. A proto jsem opatrný ohledně případného budoucího vývoje. Aby z té „boty od lejna“ zase nebylo plavání v žumpě.

              2. fatdwi 22.8.2017 v 13:10

                Problém je, že komukoliv kdo se nedostane do sněmovny to hodíte, hodil jste ANO, ČSSD, KSČM, ODS, KDU, TOP.

                1. Bohužel takto uvažuje spousta lidí, klasická zbabělost převzít odpovědnost a raději se vymlouvají. Než by volila „pro“ něco, volí „proti“ něčemu. Dobrovolný přechod od volby „nemít boty od howna vs. mít boty od howna“ k „mít boty od různé barvy howna“ je svým způsobem fascinující.

                  Současně pochopitelně nemáte pravdu. Nedostane-li se moje volba do sněmovny, sice tím nezabráním vítězství Vámi jmenovaných, ale důležité je, že je ani nepodpořím. Pokud by více lidí uvažovalo jako já a méně jako Vy, současná hegemonie vládních stran by nenastala. Bohužel s tím nic neudělám, ale ani se Vašim laciným strašením nedám vyprovokovat k tomu, abych to jedné z těch stran skutečně hodil.

                  1. …ale jistěže hodíte, zvýšíte jim počet mandátů. 15 let jsem volil pro něco a bylo to k hovnu, to něco se nedostalo ani do sněmovny, leckdy ani nedostalo příspěvek.
                    A je mi srdečně jedno koho podpoříte, nicméně Vám přeji úspěch.

                    1. :-)

                      Fatdwi volí neparlamentní stranu. Parlamentní strany dostávají X hlasů.

                      CNN volí parlamentní stranu. Parlamentní strany dostávají X+1 hlasů.

                      CNN z toho vyvozuje, že počet mandátů parlamentním stranám zvýšil Fatdwi, zatímco on sám je co, odbojář, který počet mandátů snížil? Nebo v čem je můj přístup horší než Váš?

                    2. V ničem.

                    3. CNN: to je poněkud málo. Tvrdil jste, že svým jednáním zvyšuji počet mandátů parlamentních stran. Chápu tedy správně, že jste uznal, že nemáte pravdu? A pokud ano, vyvodíte z toho aspoň tolik, že současné korytáře přímo nepodpoříte?

                    4. To tvrdím pořád, prostě když ta strana neprojde skrutiniem tak se její hlasy rozpočítají na mandáty těch stran. které jím projdou, mylet si o tom můžeme co chceme, ale je to prostý fakt.
                      Ne to z toho opravdu nevyvodím.

        5. Zapoměl jste na Bohouška. Dnes má svátek :-)

          1. Sakra.
            Jak jsem na ne(j) mohl zapomenout.
            S Lubomirem a Milanem…
            Nicmene nikdy.

    2. Ehm, už mám půlku za sebou, nějaké řešení bez posrání by nebylo?

  3. Já to dám ODS. Je tam pár zajímavých politiků: Kubera, Klaus, Černochová, i Fiala, když píše místo aby mluvil…

    1. Ještě Pavel Novotný :-D

    2. Já bych jim to taky hodil, ale tady v jižních Čechách je ta nejhorší kmotrovská ODS klika z celý ČR (čest Praze) a já bych nespal dobře, kdybych jim to hodil. Takže nevím komu.

      Asi to hodím Bábovi, je třeba, aby vyhrál co nejdrtivěji a restart přišel co nejdříve.

      Pročpak se trápit v agónii.

      1. Co konkrétně Vás vede k představě, že „restart přijde co nejdříve“, jak byste takový horizont aspoň hrubě definoval časově a co ta představa vůbec obsahuje?

        Ptám se zcela vážně, protože mi nepřijde, že by novodobá diktatura jakou tady Babiš rozjíždí měla vést k rychlému konci. Za původního totáče tady nebylo zrovna krásně (troufám si říct, že průměrný vzorek populace se měl hůř než se má dnes) a jak dlouho vydržel.

        Trochu mi přijde, že i podobné názory pomohly komančům vyhrát „únor“ a pokud si někdo sliboval, že bude líp, dost se divil a v drtivé většině se toho „líp“ (tedy „listopadu“) vůbec nedožil.

        Takže ač nemám chuť to hodit nikomu (Dachsmeisterův výčet výše je hodně smutný, zazmrdovanost politiky je prakticky na 100%, podobně jako prakticky všude v EU nebo USA), nerad bych pomohl rychlejšímu rozvoji totality s resetem v nedohlednu. Přitom právě tohle je podle mě jistota, pokud Bába nějak zásadně vyhraje.

        1. Jsem asi naivní.
          Vnímám v ČR cosi jako „Republikáni, Demokraté a Babiš“. Je možné pozorovat, že v ČR se vždycky po nějakém volebním období protočí takzvaná pravice a levice (ano, vím, že je to spíš středový a levý proud), Bába přináší svěží vítr v podobě oligarchie, která tady zatím ještě nebyla.
          Myslím, že čtyřletá oligarchie by mohla napomoci ku restartu pravicového spektra, kdy lidi opět začnou trochu zdravě prahnout po osobních svobodách a nižším zdanění.
          Levice tak jak jí známe je odepsaná, nemá co nabídnout.

          Restartu radikálního se neobávám, žádná revoluce či tak něco. Mám na mysli mírný pokrok v mezích zákona. Ostatně, Berlusconi taky dostal po hubě.

          1. Otázkou je, jestli ještě dostanou možnost a jestli jich bude dost. Oligarchie „funguje“ v Rusku a prakticky i v USA, tam se akorát v rámci „demokracie“ dva klany perou mezi sebou o koryta už desítky let.

            Podle mě je naivní si myslet, že v ČR, kolébce závisti a třídní nenávisti budou zástupy zaměstnanců Anofertu a dalších korporací (a firem, které od nich budou dostávat business a líznou si dotací) demonstrovat za nižší zdanění. Naopak budou sílit tlaky na centralizaci moci všeho druhu a to jde nejlépe přes ekonomiku (další daně, další fízlování, další růst moci úředníků, rybářské výpravy všeho druhu, represe všeho druhu).

            Vláda něčeho takového bude prakticky nerozeznatelná od doby předlistopadové a tím pádem bude mít naději fungovat dost dlouho. Zničit jakoukoliv opozici mediálně bude hračka.

            Nejsem tedy stran vlády Anofertu optimista ani trochu – bude hůř a bude hůř dlouho (nepřijde-li vnější impuls).

            1. To nevím – přijde mi, že Bába není blbej a snaží se moc nehrabat na to, co funguje, okusovat si tu svojí kapustičku a moc k ní nikoho nepustit.
              Paralelně s tím se pokouší nepříliš nasrat tu část elektorátu, kde je nějaká přidaná hodnota, typicky střední třídu.

              Samosebou, co z toho je předvolební mrkev před oslem, to netuším.

              1. Cože. V které paralelní realitě prosím žijete, a kudy se tam jede?

                Střední třídu se Babiš snaží nikoli „nenasrat“, ale zlikvidovat, a to mnohem účinněji, než kdokoli jiný minimálně od roku 1990, ale spíše už někdy od 60. let.

                Ostatně to výslovně řekl: Malé a střední podniky – to jsou klišé a kecy. My potřebujeme podporovat velký průmysl!

                1. Bures je imperialista jako z encaku. A kuriozni je, ze se k tomu dopracoval jako StBak.

                2. Nepřesně jsem se vyjádřil. Měl jsem na mysli střední třídu v podobě finančního příjmu. Živnostníky Babiš nepokrytě likviduje – tady si myslím, že si připravuje půdu a odstraňuje konkurenci.

                  Zdaleka nejhorší hrabači v šrajtoflích obyvatel mi přijdou z ČSSD

                  1. Bures bude liqidovat kazdeho, koho si to bude moci dovolit. Velike podniky ho take nezajimaji, pokud nepatri pod nej. Je naivni si myslet, ze s. r. o. stredni velikosti jsou pro nej out of focus. On deli vsechny firmy na tri skupiny: Buresovo, necha se koupit a nenecha se koupit ergo zlikvidovat a koupit. Nic vic, nic min.

                    Socani hrabou do kapes vsem a davaji nekterym. To je samozrejme taky svinstvo, ale to Burese nedela svatym.

                  2. Však také ČSSD a ANO v zásadě jednou jsou — víme to už dávno, dávno a dávno

                    1. Re: ocs
                      22.8.2017 v 14:32

                      Socani meli v historii neuveritelnou schopnost byt u zrodu tech nejvetsich svini lidstva.

                    2. Ono je to téměř tautologie — aby někdo byl „velkou sviní lidstva“ (a ne jen malou historicky nevýznamnou místní sviňkou), prakticky musí být socanem.

                      Nevím, zda vůbec existuje v historii nějaký protipříklad; mne osobně nenapadá (lze diskutovat, samozřejmě, o smyslu pojmu „socan“ mezi Huny apod.)

              2. On to jak vidím ocs už řekl, nicméně ať jsem konkrétní: máte pravdu, on se střední třídu nepokousí nasrat, on ji chce zlikvidovat. Nebo o čem jiném je EET, KH a další? Podpora malého a středního podnikání?

                I ten článek už máte nalinkovaný, z toho člověka jsem blil ještě než se začal politicky angažovat. Nějaké start-upy? No fuj. Podrazárny, svinstva, úplatky, dotace, to je ta správná cesta korporátního fašisty čtvrté říše. A pak šup šup do politiky „bojovat proti korupci“ a „řídit stát jako firmu“ (a.k.a. okrást občany co nejvíc to jde). Podívejte se do novin, vždyť není normální, aby se vláda chlubila tím, že nakradla víc peněz a občan svému okradení ještě tleskal. Přesto je tu nezanedbatelné procento populace, které si naivně myslí, že okradeni byli jiní. Typicky ti hnusní podnikatelé, kteří na rozdíl od nich nechtějí ohýbat hřbet v Anofertu.

                Úplně stejně soudruzi svého času zatočili s kulaky, továrníky a dalšími velkokapitalisty. Nikdo se proti tomu moc nebouřil, protože těch, co podporovali zlo bylo mnohem víc. Dnes jsme prakticky ve stejné situaci. Rychlý restart v podobě zformování pravice je tedy silně nepravděpodobný.

                1. Vcera byl na Hovinkach clanek o zvysovani minimalni mzdy. Koukl jsem do diskuse… tam bylo vysvetleni Buresova vzestupu. Tak blbej narod snad aby jeden pohledal.

                  1. To není až tak o národu – v rámci etnika jsou na tom všichni v podstatě stejně. Jen ta témata, ve kterých se projevuje průměrné IQ – které člověku, který jím nedisponuje, zhusta připadá, že není rozdíl mezi „průměrným IQ“ a „debilitou“ – se mění dle krajových zvyklostí. Zkuste třeba něco přečíst o vyhazování lidí ve Francii nebo zaměstnání obecně – už tam mají zákon, který zakazuje posílání emailů zaměstnancům po typické pracovní době (whatever that is). Protože prostě průměrný kretén musí mít pochopitelně email v mobilu a současně nesmí být otravován takovou zhůvěřilostí jako je vypnutí synchronizace.

                    To zůstává rozum stát úplně stejně. Proto jsme taky všichni jedna EU a každý národ přispívá tou svou specifickou demencí na společnou hnědou hromádku úpadku.

                2. Buď to, anebo válka.

                  Jiné možnosti nejsou. Já doufám, že se pravice probere, a tohle k tomu bude impuls. Vy zapomínáte, že jsem netvrdil, že ho chci volit pro jeho kvality.
                  Já doufám, že Babiš bude něco jako polibek smrtí stávajícímu establishmentu a z toho popela vzejde něco smysluplnýho.

                  1. doufám, že Babiš bude něco jako polibek smrtí stávajícímu establishmentu a z toho popela vzejde něco smysluplnýho

                    No, tohle pro změnu zase říkali někteří Němci o NSDAP před volbami do říšského sněmu. Jako jo, svým způsobem to zafungovalo, ale…

                  2. Ono je fuk, proč ho (z)volíte. Až budete za drátem „chráněn před imperialistou“ (nebo něco jiného, to je jen příklad), můžete v hospodě přidat k dobru pět-šest důvodů, proč jste si myslel, že tohle už se nestane (a současně to omluvit tím, že kdybyste to hodil jinam, dopadne to stejně nebo hůř).

                    Podlě mě ještě zdaleka nejsme na konci. Říše římská se taky nerozpadla hned, vše má setrvačnost. Aby nastal konec, muselo by to mít důvody ekonomické a ty zatím (navzdory proroctvím zrg) nenastaly. Jednou nastanou, ale na kapačkách to lze držet ještě dlouho, když se třeba v rámci „boje proti terorismu“ (TM) zruší hotovost, potom se „zdaní bohatí“, následně se přerozdělí byty/domy „potřebným“, trochu se vyladí třídní nepřítel (takže se zavedou extra „dočasné“ daně apod.) a spousty dalších věcí, kterými lze obyvatelstvo dále okrádat, ale současně nebude nikdo vyloženě na ulici a tak nebudou ulice plné demonstrantů, kteří nemají co ztratit. Hospodských keců se ještě žádný politik nelekl, případně je lze utlumit všudypřítomným práskáním.

                    Podle mě není aktivně lézt na židli, dát si kolem krku smyčku a doufat, že mě odříznou dřív, než se udusím, ale hledat možnosti, jak si ji vůbec nenasadit, nebo její nasazení alespoň oddálit.

                    1. Já už jsem se někde vyjádřil.

                      Nemám problém odsud utéct. A čekat na poslední chvíli nebudu.
                      Ano, je možné že to nestihnu, ale je to nepravděpodobné.

                    2. Ja naopak myslim, ze to je docela podobne pravde, protoze vareni zaby.

                    3. Jak si myslíte, že poznáte tu správnou chvíli? Historie nás učí, že je naopak vysoce pravděpodobné, že to nestihnete. Ale jestli máte recept, tak já se rád přiučím (vše, co zvýší šance poznat správnou chvíli se počítá).

                    4. Také jsem to někde psal.
                      Mám nastavenou kontrolku na obnovu státních hranic. Jakmile bude na stole návrh na jejich obnovu, kupuji one-way ticket.

                      Jasně, nemusí to fungovat. Ale zase až tak moc nad budoucností nepřemýšlím a snažím se užívat si chvíle okamžiku, dokud to jde.

                      „On žije naplno, místo aby o životě dumal. Má chyba byla, že jsem kdy otevřel knihu…“
                      @Jack London, Mořský vlk

                    5. Childeater: přeju Vám, ať jej máte za co jej koupit a kam jej koupit. Přijde mi, že se na to díváte trochu jako „mažinot“ a čekáte, že se bude historie opakovat. Ona se sice skutečně opakuje, ale spíš tematicky než konkrétními událostmi, které jsou poplatné době a technickým možnostem. Třeba nebude návrh na obnovu státní hranice, třeba se dle pořadníku dostavíte na implantaci čipu. Bez čipu pak třeba nepůjdou vybrat peníze z banky (to víte, boj proti terorismu) ani nastoupit do letadla, resp. prolézt bezpečnostní kontrolou na letišti (to víte, boj proti terorismu). Těch scénářů jde vymyslet spousta.

                      Taky to nehrotím, na straně druhé, když vidím, že chce někdo aktivně lézt do oprátky a svým způsobem me do ní tlačit taky, snažím se jej od toho odradit.

                    6. Poslyšte Fatdwi,
                      pokud Vás učiním šťastnější, budu mít dobrý pocit, nepůsobíte jako vůl. Když mi doporučíte koho bych měl volit a bude to mít větší smysl než torpédovat systém Babišem, udělám to.

                      PS: vzpomínáte na velmi úzké vazby Berlusconiho s ODS?
                      Kupříkladu, jak Topolánek předvedl celém Evropě že je skutečně chlap s gulama?

                    7. Re: fatdwi
                      22.8.2017 v 15:11

                      Tak nejak. Ten, kdo umipoznat ten spravny okamzik, by vydelal ranec na burze. Tam si vsichni mysli, ze umi poznat ten spravny okamzik a ve finale je rad, ze zvladne coitus interruptus :-)

                    8. Jojo, spravny okamzik…
                      To jste se jednoho krasneho dne probudil a za oknem stala Berlinska zed, pochodoval Wehrmacht nebo rincely pasy tanku Rude Armady.
                      Nyni to bude jak psano vyse.
                      Hotovost zrusena, konto zablokovano, internet vypnut, telefony sledovany, hranice zasperovana, vyjimecny stav tomu rikejme…

                    9. ocs: článek dobrý, neřeší ale zcela zásadní otázky a některé situace popisuje nereálně.

                      1) Navržený boj „vysvětlováním“ je nesmyslný, protože na to, aby člověk „prozřel“ musí mít schopnost si v dané situaci představit sám sebe. Byl ale v minulém totáči nedostatek kriminálů a půlka země byla za mřížemi? Ne, vrchnost potřebuje, aby poddaní makali. Takže logicky většině lidí se nikdy nic až tak špatného nestalo. Je to dnes vidět např. na boji se silničním fašismem – běžný člověk si nepřipouští, že železná pěst dopadně i na něj a těch, které to potká, je v absolutních číslech málo. Důležité je udržovat ovce ve strachu z trestu, ale současně je netrestat natolik, aby se vzbouřili. To se daří i díky tomu, že vhodné případy jsou řádně očerněny (jak píše i cover), takže běžný občan má dojem, že se špatnosti dějí jen jiným (opět píše i cover, ale z nějakého důvodu z toho nevyvodil nesmyslnost svého doporučení).

                      2) Článek dělá stejnou chybu jako mnoho dalších – píše o voličích vítězného únoru nebo Hitlera jako o chybě (volba menšího zla apod.). Hitlera nechme stranou, za války zařvala i spousta jeho voličů. Ale kolik z těch 40% lidí co volili komunisty na tom vydělalo? Kolik neschopných se dostalo k moci/statkům, na které by ve svobodné společnosti nedosáhlo? Těmto lidem pochopitelně nelze nevýhody totality vysvětlit, protože jim naopak vyhovují.

                      3) Svoboda je důležitá jen pro lidi, kteří jsou schopni ji využít. Využití svobody je pak věcí primárně ekonomickou. 2/3 obyvatel nedosáhnou na průměrný plat, medián je tuším kolem 22k – tito lidé bojovat za svobodu převážně těch, kterým závidí, fakt nepůjdou. Z té 1/3 co na to má je část takových, kteří to mají jen díky státu a na dalším prohlubovaní totality dále vydělají – ti „cinkat klíčema“ taky nebudou.

                      Dle mého je závěr článku špatný. Není to o vysvětlování (reálně ovlivní mizivé procento) a nezáleží na nás, jestli totalita bude. Pokud se nestane nic zásadního „venku“ (kolaps finančího systému, otevřený konflikt apod.), pak totalita bude na 99.9%, je jen otázka jak rychle. S Burešem jsme dle mého na expresní trati a všude svítí zelená.

                      PS: každá říše zla se zvedla a padla s uplácením lůzy – nikdo nechce dobrovolně přijít o to, co má a proto všem říším bez rozdílu došly peníze na další úplatky (zdroje jsou omezené, požadavky nikoliv). Je dle mého iluzorní si myslet, že to tentokrát může dopadnout jinak. Nebo myslíte, že soused, co si nahrabal na dotacích bude při jejich zastavení zase pokojně obývat panelák a jezdit místo k moři k rybníku? Raději bude riskovat, že skončí na frontě (aniž by mu to samozřejmě docházelo – kdyby věděl od začátku, že výsledkem tlaku na další okrádání ostatních bude kulomet, možná by se do toho paneláku i rád vrátil, ale takhle to nechodí).

                    10. Ano, souhlasím.
                      Je to už možná několik let zpět, kdy jsem tady psal, že o ty zatracené občanské svobody elektorát nijak moc nestojí. Spatřuje teplo a bezpečí spíše za silným vůdcem, který mu nařídí co, jak a kdy.

                      PS: víte o tom, že opravdu alarmující část voličů KSČM rekrutuje z lidí, kteří komunismus nikdy nezažili?

                      PPS: „všichni všechno jenom rozkradli, nahrabali si a nejvíc v těch strašných devadesátých letech, zlatý komunisti. To chce někoho, kdo to dá do pořádku…“ Slýchám po hospodách vlastně pořád. Co na tom, že z mého pohledu byly devadesátky krásná doba, plná svěžích svobod a zalezlých policajtů, o které budu jednou dětem vyprávět a děti mi to nejspíše nebudou věřit…

      2. Podle mne diky Babovi vy ta agonie dostala zcela novy rozmer, i trvani. On neni zarukou dostatecne rychle destrukce. Naopak je zarukou jeste bolestivejsi destrukce.

        1. Proč?

          1. Protože máme všeobecnou demokracii, a ta je inherentně levicová. Jdou-li věci špatně, je prakticky neschopná se vrátit k předchozímu stavu, kdy šly lépe; místo toho volí „spasitele se silnou rukou, který to dá do pořádku“ — přičemž je snad z historie zřejmé, do jakého pořádku to všichni takoví spasitelé vždy spolehlivě dali.

            1. Já vidím v Babišovi druhého Berlusconiho. Věštím mu podobný vzestup i pád.

              1. Konkretne za Berlusconiho se Italie dostala suverenne do nejhorsi diktatury, jakou tam uz dlouho nemeli. A ze by tato byla odstranena spolus Berlusconim, to nelze rict ani omylem.

            2. Vždyť to povídám – tak se chystám zvolit nedemokratickou formu vlády a jsem na ten experiment zvědav.

              Demokracie nefunguje, na tom se shodneme.

              1. To je, jakoby zemedelec prohlasil, ze ho ten plevel uz sere a tak vezme Zeazin.

                1. Nabídni něco lepšího.

                  1. Ja budu vybirat z mensich stran a preferuju protiuhnijni. Mala strana bude stejne v opozici, ale muze se vyprofilovat, bude hazet klacky pod nohy prave Buresum a podobnym svinim. Jen to necham az na posledni chvili, abych (doufam) vybral tu, ktera spolehlive preleze pres latku minima.

                    1. Nefunkční.
                      Psi štěkají a karavana táhne dál…

      3. Asi to hodím Bábovi, je třeba, aby vyhrál co nejdrtivěji a restart přišel co nejdříve

        Myslím, že pár lidí podobné věci říkalo o historickém znemožnění KSČ před ’46, a pak se divili až do roku 1990, pokud se ho ovšem vůbec dožili.

        1. To už dneska není tak lehké.
          Možná to zní jako klišé, ale komunisté dobře věděli, že ze svého ostrova lásky nesmí obyvatele pustit ven. V dnešní době, kdy každej volotrk skočí do letadla a sedí na druhé straně glóbusu se to tuhé komunistické zřízení organizuje blbě, navzdory tomu, že míra propagandy je už teď naprosto děsivá.

          Rozsvítí se mi červená kontrolka, až někdo přijde s tím, že je třeba obnovit státní hranice. To se balím, beru rodinu a odjíždím se živit jako lumberjack do milovaného Wisconsinu.

          1. Pokud se EU zacne jen trosku stavet na nohy ekonomicky, tak nelze vyloucit, ze kamosi z Juesej udelaji neco podobneho, jako ted Rusakum. Takze do Wisconsinu se proste nedostanes a to tady ani plot nemusi bejt. Pokud si myslis, ze uder prijde ze strany jako obvykle, pak se muzes seredne mylit.

      4. Babišovi to prosím neházejte. pokud čekáte na revoluci, tak Vás upozorňuji, že 90% revolucí vede k horšímu režimu než proti kterému revoltují.

        Raději volme rozumně a snažme se zvítězit evolucí, nikoli revolucí.

        1. Raději volme rozumně.. to je kurwa věta!

          Nic proti, ale to spíše vyběhnu v trenýrkách na Everest za hodinu tam a zpátky a ještě potmě.

          Jediná rozumná volba je – kulomet.

  4. Trošku moc překlepů. Buď došel D-Fensovi matroš nebo se klube na povrch jeho homosexualita.

  5. Proč ne SPD? Z jejich programu:

    – „Budeme vytvářet nová pracovní místa – podpoříme proto podnikatele a živnostníky“
    – „Jsme proti pokusům omezit právo občanů legálně nabývat a držet zbraň.“
    – „Chceme budoucnost bez dluhů“
    – „Budeme požadovat referendum o každém předání státní suverenity na orgány EU
    a referendum o vystoupení z EU.“

    1. To citované by znělo celkem hezky; bohužel v témže programu lze nalézt také perly jako

      – „Prosazujeme prokázání původu nabytého majetku občana nad 20 milionů korun. A na rozdíl od všech ostatních stran zpětně. V případě, že nebude doloženo legální nabytí majetku, bude zdaněn 100% daní“
      – „Zásadním způsobem posílíme úlohu a pravomoci regulačních úřadů“
      – „naším programem je deprivatizace vodárenských společností“ (to je hezký eufemismus pro „znárodnění“)
      – „posílíme úlohu Českého telekomunikačního úřadu“
      – „Státní nebo krajské zdravotnictví nesmí být předmětem vytváření zisku“
      – „Zavedeme digitalizaci údajů o zdravotním stavu pacientů“

      Všechno jsou to bolševické pakárny par excellence (a to jsem to jen zběžně proscanoval a patrně jsem spoustu věcí přehlédl), ale tedy speciálně to, že kdokoli cokoli vlastní, je automaticky považován za zloděje, a pokud zpětně neprokáže, jak toho přesně nabyl a pokud se to Pitomiovi nebude líbit, tak mu to komplet znárodní, to je takové supersvinstvo, že nic podobného snad nemá v programu dokonce ani KSČ(m) :(

      1. Tak samozřejmě to není dokonalý program. Ale má některá strana dokonalý program?

        To s prokazováním majetku mě taky přijde podivné, zvlášť to „zpětně“. A nepochybuju o tom, že když už někdo získal 20 mega nějakým podivným způsobem, jistě si nějak ošéfuje, jak je vyprat. No a tak bude mít prokázaný původ majetku.

        Jinak v celém programu je kladen důraz na službu občanům. Za každým tím bodem, co jsi vypsal, je nějaký dobrý úmysl.

        SPD jako menšinová strana nebude mít zas tak velkou moc, takže se nebojím, že by se ani v případě, že by se dostala do vlády, nastala nějaká „bolševická pakárna“. Ale do vlády se nejspíš nedostane, zato do sněmovny ano a pak by tam byl někdo, kdo by prosazoval czexit.

        1. To ne; ale řada stran má program o dost méně špatný.

          A to jsem úplně zapomněl na to, že Pitomio chce opět zadrátovat hranice, jako to bylo před ’89 :(

          1. jako pred 1989? I s tim vrskem, zahnutym dovnitr?

          2. On tu chce stavět ploty s ostnatými dráty? To jako vážně? Pokud vím, tak sem hlavně nechce pouštět kdejakou svoloč jako muslimáky apod. A když se podíváme, jak to vypadá v některých zemích, kde je vítají s otevřenou náručí, tak se není čemu divit.

    2. https://www.youtube.com/watch?v=YcWvqfiA-Yc už jen pro tenhle ušní teror nevolitelné : )

  6. To je zase v aleji nablito.
    Ohlednĕ strany bolševických privatizačních oligarchů která vždy prosazovala zájmy výhradně horních 10 000 čili ODS, je potřeba si uvědomit pár věcí.
    Za klausova klondajku nechávali lidi relativně na pokoji protože měli plné ruce práce s rozkrádáním národního majetku v hodnotě 10 000 000 000 000. Jestli tohle někomu připadá jako malá částka, tak mě tedy ne.

    Dá se to přirivnat k situaci kdy si zločinec ze zlatnictví zrovna odnáší několik kilo zlata. A v takové situaci ho to, že jdete kolem a v kapse máte dvě tisícovky logicky vůbec nezajímá.

    Jenže dnes je situace taková, že „zlatnictví“ jménem ČR je natolik vyrabované, že odtud odnesli i regály a odmontovali kohoutky a radiátory. V takové situaci jsou pro zlodějského oligarchu zajímavé i ty dvě tisícovky co máte v kapse, krát deset milionů, to už stojí za to.

    Takže bylo jen otázkou času, kdy bývalí komouši co si už nahrabali miliardy, začnou mít zájem o to co má v kapse těch 10 milionů muklů.
    Že se v takové situaci dostal k lizu zrovna Babiš, je jen souhra náhod. Kdyby to nebyl on, tak by se vám v kapse hrabal jiný bolševický oligarcha který pase politiky ODS nebo TOP09. Jen výrazně nenápadněji než politický „major Terazky“ Babiš.

  7. Ať tak či tak běžný ovčan mnoho možností nemá:

    1. Půjde volit koaliční nebo tradiční parlamentní zmrdy nad 3, 5, 7% výše = zhouba.
    2. Půjde volit nějakou menší stranu s rozumným programem (CHA CHÁ), což ovšem zmizí v SW propasti machinací s výsledky = zhouba.
    3. Nepůjde volit vůbec a to co potom nastane „s ním“ nastane stejně tak i bez něj = zhouba.

    Třetí bod má jisté malé plus v úspoře cca 1 hodiny času a ošoupaných podrážek a výdeje energie…
    Taky vás může hřát čisté svědomí – já ty kurvy nevolil! .-)

    OK. A teď bych si rád přečetl něco optimistického…nechám se přesvědčit, že se pletu.

  8. Naprosto geniální analýza, děkuji!

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017