František Matějka o Brexitu pro D-FENS - zpět na článek

Počet komentářů: 331

  1. Systém parlamentních stran je nefunkční demokratický princip. Je nutné pokročit buď k přímé demokracii nebo zpět k fašismu/komunismu. At si kamarád/soudruh vybere co je jeho srdci bližší.

    1. Máte pocit, že se máte hůř než lidi v komunismu, či fašismu? Mně připadá, že ten systém sice není skvělý, ale relativně zatím nejvíc osvědčený.
      Co se týká přímé demokracie, byl bych pro, pokud to ovšem nebude stylem Okamurova anketa: „Přímá demokracie, ale jen pokud budou lidi volit to, co chceme my, jinak to smažeme.“

      1. Okamura je sice kokot, ale pokud armáda neziskovkářů má jako jednu z hlavních náplní činnosti trollit ideové odpůrce, pak moc jiných možností nemá.
        Ostatně je to vidět v každé diskuzi, pokud je v pracovní den, ranní směna, skoro vždy vítězí ty ideologicky správné názory typu bez EU nevyjde slunce, všichni jste xenofobové, Rusové žerou děti.

        1. Tak minimálně to ukazuje na Okamurův diletantisums. Jít do voleb s přímou demokracií, neohlídat si ani blbou anketu, a pak to smazat a vyhrožovat lidem, že znají jejich IP adresy, což bylo snad nejblbější východisko … co na to říct. Amatérismus, já bych to nevolil (i z jiných důvodů).

          Nevím, co čtete za noviny, já čtu mimo jiné Babišovky (idnes, lidovky) a mám z toho dojem, že v diskuzích jsou všechny názory zastoupeny víceméně stejně, od jednoho extrému do druhého. Těžko rozlišit, jestli je těch pár trolů placených, nebo jen blbých.

          1. Okamura je politický podnikatel. O žádnou přímou demokracii mu nejde, chce jen vydělat prachy a konečně našel cílovou skupinu. Předtim to zkoušel jako multikulti arbitr a ještě předtím jako profesionální mediální Brouk Pytlík. A ještě předtím se zkoušel uchytit v rodném Japonsku, ale dál než na uvaděče v kině a popeláře to nedotáh.

            1. tak. roztomilá figurka. podnikatel v politice, ale malá ryba, jde mu jen o těch pár (desítek) milionů z volebního příspěvku, nějakou ambici lít si do svého byznysu miliardy asi nemá. těch 6-8 procent nešťastníků utáhne snadno a lacino na vařené nudli, víc ambicí nemá. jako blahé paměti sládek a republikáni. bárta a veverky, to byl jiný případ, dělal kampaň do parlamentních voleb s ambicí na 4 procenta, pouze jako marketing na místní volby prahy 1 (kde chtěl tiše přesměrovat penězotoky), a výsledek ho naprosto zmátl a nevěděl co s ním, a nakonec na to dojel.

              1. Ono je to nakonec dobře. Pokud by na jeho místě byl někdo komu jde opravdu o věc, tak by dokázal s tím svým elektroátem udělat docela rotyku. Fašistickou* stranu jsme tu dlouho neměli.

                *to nemyslím nijak pejorativně, fašismus je (na rozdíl od nacismu) poměrně nevyhnutelný politický směr zaměřený na nacionalismus, silný stát, vůdcovský princip, kolektivismus (zájmy společnosti jsou nadřazeny nad zájmy jednotlivce) atd. Určité prvky z toho samozřejmě mají i jiné strany a směry. Komunismus má k tomu blízko a totalitní a diktátorské režimy všeobecně.

                1. fašistickou stranu se zcela jednoznačně identifikovatelným vůdce a jednoznačnou mocenskou a vlastnickou strukturou tady samozřejmě máme (no, do ideálního fašismu italského typu mu zbývá ještě trochu víc zapojit odbory). ikdyž ho nemám rád a nikdy bych mu to nehodil, tak poctivě přiznávám, že to asi není úplnej magor a má nějakej pud sebezáchovy a podnikatelskej plán, takže lze od něj očekávat jistou míru snahy o nějaký společenský smír a dlouhodobou udržitelnost.

                  1. u Báby tam chybí ta nacionalistická složka, jinak by to celkem i sedělo. Ale on je spíš klasický oligarcha typu Berlusconiho než rádoby fašista.

                    1. Jinak u Báby je klika, že jeho byznys je navázanej na prosperitu ČR, takže nebude podnikat nic, co by nás poslalo do kolen. U lidí typu Okamury je to fuk, ti přelejou prachy do švýcarský banky a zdejchnou se na Bahamy a my ať tu klidně shnijem.

                    2. Prosperita I.G.farben byla taky závislá na židech. Ale nějak nemám ten pocit že by jim to bylo ku prospěchu. Pokud nepovažujeme dřevěné pryčny a uvařenou mastnou vodu 2x denně v které o svátcích a nedělích plave čtvrtka nahnilé brambory za uspokojivou životní úroveň.

                      Ostatně stačí se podívat do burešovo I.G.vodňanského kuřete na ty udřené ukrajince. Jsem zvědavý jestli už u dcer zaměstnanců v kolektivní smlouvě uzákonil právo první noci.

                    3. von ten bába na tu národní strunku brnká čím dál víc a ještě přitvrdí. von původně vyplenil voličskou základnu ODS a do jisté míry pravdoláskařů, ty už omrzel, a teď to vycucává socanům, tedy těm opravdickým, té staré dělnicko-zaměstnanecké tlupě modrých límečků, ne těm eurolevičákům sobotkovského křídla (těm nabízejí to samé pravdoláskaři). je otázkou času, kdy to začne cucat starým komoušům vesnického typu a okamůrkovi, a to jsou, pane, burani, kteří tykají prodavačům v asijských krámcích.

                    4. To je pravda, on teď zase začal měnit rétoriku.

                    5. Babis retoriku meni jen pod vlivem socdem kterym holt v ramci koalice nekdy musi jit na ruku, jinak je imho konzistentni

                      https://www.novinky.cz/domaci/499319-nejpopularnejsim-politikem-zustava-babis.html

                    6. Podle myho cuje ekonomicky propad a pripravuje si pudu aby moh vsechno to rozhazovani hodit na perfidni socany. Proto vsechny ty reci o setreni. A protoze tusi ze pravicovejsi volice uz neoblafne, tak to zkousi pres Blut und Boden, coz mu muze přilakat urcitou sortu volicu, aniz by musel moc calovat. Jinak to podle velky casti pruzkumu vypada, ze SPD uz luxuje, protoze jim klesaj preference, aniz by stoupaly KSCm

                    7. Jinak babis v dlouhodobym horizontu prave ze neni vubec konzistentni a svoji retorimu a smerovani ANO prubezne meni podle situace. Je to chytrej zmrd, to se mu musi nechat.

                    8. Resp je konzistentni ve svych osobnich cílech, ale o tom rec neni.

                    9. Hele, s tim jeho ‚ridim stat jako farmu‘ bych vubec nebyl prekvapenej, kdyby privedl republiku na buben a nasledne ji celou koupil nejakou tejden zalozenou firmou. Neco jako Chemapol_mkII. Dal by za dva a frcel dal.

                2. Vidím to stejně. Politici jsou nejlepší průměrně neschopní a nepříliš snaživí, pak napáchají méně škod.

                  1. Bohuzel tenhle typ ourady se ale snadno necha zmaknout jednim aktivnim zmrdem, kterej do vysoke politiky prosakne. Tim padem zmrd ma ihned armadu oddanych.

              2. Sladek je exhibous, tomu o prachy prvoplanove neslo. Na to, jake utrpel vzdelani, tak s moudrosti to zadny prusecik u nej nema. Jit s hospodskymi pravdami a tlampacem na namesti ve zmrdistanu, je prohrany uz v prvnim kole.

            2. Shane: No ono je to složitější, Okamura vykazuje z podnikání cca 16 mega zisku za rok, přitom politice věnuje násobně víc času než podnikání. Tzn to co má na příspěvkách z politiky by dokázal vydělat i mimo politiku, kdyby ten čas přesunul do podnikání.
              Já to po pravdě řečeno nechápu, věnovat tolik úsílí proniknout do parlamentu a pak dělat vše pro to, aby si vytvořil pověst diletanta.

              1. Ja ho teda nesleduju nejak do detailu, ale pokud se nemylim, tak do politiky lezl, kdyz mu bylo dobrejch i tech padesat tacu ve stranicky kase. Nova laska zrejme byla nakladna. Mezitim se zrejme financne zvetil, ovsem politika mu honi ego, tak se ji drzi.

                1. Rozhodně se ho nechci zastávat, protože kazí jméno odpůrcům multikulti ale:
                  1) Pokud vím Mikitravel mu funguje dlouho před politikou
                  2) Všichni melou o tom jak ukradl prachy v Úsvitu, ale tam ho vykopli po dvou letech, příspěvky Úsvit fasoval ročně, takže minimálně 60 mega musel stopnout někdo jiný a kupodivu se nikdo nezajímá kdo
                  3) Jak ukázali Realisté, ani 20 mega v kampani nestačí na postup do parlamentu, takže jeho skoro 11% by normálně přes reklamku muselo vyjít alespoň na 60-80 mega, takže Okamura osobně odvedl práci v tržní ceně několika desítek miliónů. Takže , pokud si vyfakturuje pár miliónů, je ve skutečnosti zatraceně levnej.

              2. M: Můžete jmenovat nějaký životaschopný Okamurův nepolitický projekt?
                Politika, to je jediné, kde se se svým populismem uplatní. Dřív se mohl živit tak, že by prodával důchodcům hrnce nebo nějaké zázračné pilulky, ale to už pominulo. Teď prodává jednoduchým lidem ochranu před migranty.
                Úsvit vytuneloval fakturami za konzultace, teď už je za vodou a není tak netrpělivý.

              3. 16 míčů by se hodilo. Nemáte představu, co je tím zlatým dolem?

                1. Třeba ten vlastenecký eshop, co vlastně nemá? On už nemá zapotřebí podnikat, má (resp. jeho strana) stálé příjmy od státu za voličské hlasy. Vytunelováním úsvitu dal základ, teď už to jen tak udržuje.

                  1. Tak třeba v roce 2017 dostal od Prahy 5M dotací na tu cestovku, ve které je jednatelem, ale nepatří mu. Ty firmy, které jsou ve spojení s ním, vůbec nijak extra neprosperují, případně vůbec neodevzdávají uzávěrky. Těch 16M příjmu vykázal jako OSVČ, tzn. nejspíš opět podojil stranu za propagaci.

                    1. No, až na to, že těch 16 mega je rok 2016, to SPD nemělo ani korunu, takže jim mohl těžko něco vyfakturovat.
                      Jak píšu výše, ziskem 10,6% odvedl práci za kterou byste jako zakladatel nové strany zaplatil agentuře klidně ke stovce mega. Takže i kdyby těch 16 mega skutečně vyfakturoval, jako, že pro to nemáte nejspíš žádný podklad, byl by furt dost levnej.
                      Okamura je kokot, kterej svým voličům dělá jen ostudu, ale ty kecy jak chudákovi Černochovi utekl i se 120ti megama beru dost s reservou, protože se to z důvodu ročních plateb a času jeho vyloučení z Úsvitu jednoduše takto stát nemohlo.

          2. DavetheAlien:
            no kdybyste se někdy zkusil angažovat na té „nesprávné“ straně, tak byste brzy zjistil, jak důkladně jsou u neziskovkářů vedeny složky na ideologické nepřátele a jaké mají na rozdíl od Vás možnosti své informace dle potřeby zveřejňovat.

            1. Jojo, ono staci si rozklicovat slovo „neziskovka“, proste je to organizace, jejiz vydaje jsou v souladu s prijmy, ani vorel navic. Ergo nekdo je nejak financuje, ale zisk se netvori, protoze to neni ucelem. A od toho uz je jen krucek k tomu, ze vlastne je to organizace, kterou si nekdo plati, aby pro nej makala. Proste skupinka namezdnych sracu, kteri se shlukuji v nejake organizaci.A tem ci je plati, je ma v nakladech.

              Cim vice vaty pak jejich donor ma, tim drazsi a ucinnejsi prostredky si pak dana organizace muze dovolit nakupovat.

              Tak, jako zbrane do Syrie prodavaji USA pres prostrednika, tak ve valce s ovcanem si stat zaplati nejakou neziskovku, aby si s nim sam nemusel spinit ruce a navic, uvedomely neziskovkar je lepsi „pracant“, nez spatne placeny urednik.

              1. Přesně tak, proto i ty Iráčany, co se jim nelíbil zdejší kravín, dovezla neziskovka a ne přímo stát.

            2. Což nic nemění na tom, že Okamura aktivně demonstroval svůj amatérismus.

      2. Mezi nama – ano, mame se hure, nez za puvodniho fasismu. Mussolini ani zdaleka nerval na lidi takove dane, jake mame dnes (Italove plati dane i z domaciho zvirectva, protoze tim stat prichazi o konzum). Mussolini daroval lidem furu pudy, provedl meliorace bazin, hodne vodnich kanalu vzniklo za nej a zemedelci nemuseli nic platit. Nebyl zadny dotacni system, apod.

        Pokud ma nekdo fasismus spojeny vyhradne s vojenskou agresi, pak nunto podotknout, ze to byla az jeho posledni faze a navic, i dhle slov nacistu, docela pramizerna. Naciste meli ruzne plany na obsazeni Italie, aby tam udelali ten pravy Ordnung a nestalo se to jen diky nahode.

        Naopak je s obdivem, ze zatimco Duce pak skoncil na ramu benzinky, tak nasi vudci se stale tesi dobremu zdravi.

        Jo a mimochodem, ja mam v Nemecku celkovou vysi zdaneni necelych 34 %. V Cesku, pokud se dobre pamatuju, to bylo o pet procent vice. A to nejsem zadna socka. Takze specialne Cesko je dreno s kuze, jak jen se da, to mi ver.

        1. S podivem to neni, nahnal Italii do valky. Italu v ni padlo taky dost, ne ze ne. Navic tam v dobe Mussoliniho smrti byla v podstate obcanska valka, na jedny strane loutkova Mussoliniho vlada (de facto ovsem Nemci), na druhe strane Badogliova vlada, ktera uzavrela mir se Spojenci.

          1. Ja vim, vsak ono to taky nejakej patek zabralo, nez Mussolini prevechsloval ze socialniho spasitele na mizerneho vojevudce. Kdyby byly dotace na zbrane, Bures je vosolnutej ve spenatu natotata. A nase media by namisto chrochtani nad tim, jak soudruzka Buresova mela hadry ctyrikrat drazsi, nez soudruzka z bejvaly Jugoslavie, by nam ukazovaly jen snimky prsou naseho udatneho predsedy vlady prohybajici se pod tihou metalu.

          2. Mně osobně jako individualistovi připadá popis fašismu v Itálii jako pravé peklo – jedinec není nic bez státu, atd. Takže za mě osobně se mám mnohem lépe dnes, přes všechny nedostatky.
            Co se týká daní, porovnávali jsme systémy obecně, ne konkrétně ČR. Já platím v Irsku celkově kolem 41% ze svého platu, protože jsem výraznou většinou svého platu v nejvyšším daňovém pásmu. Ale nuzně rozhodně nežiju a neměnil bych. Kromě toho se dá systému legálně využít a neplatit daně z určitých dalších příjmů, takže z mého celkového příjmu platím nakonec kolem 23%. Ať si ty daně strčí někam, když mě nechají žít a nic po mně nechtějí.

            1. Sorry špatné vlákno.

        2. Sysop 8.3.2019 v 20:21

          „Mezi nama – ano, mame se hure, nez za puvodniho fasismu.“

          Really?

          Symbol fasismu je podobny jako na US „dime“.
          https://www.usacoinbook.com/coins/1550/dimes/mercury/1945-S/micro/
          Kdovi jak by to dopadlo, kdyby Nemci nechali ten hindusticky
          symbol stesti bez 45 stupnove otocky, eh?
          A uz jsme zase u tech Free Masons a Illuminati…..hehehehe…tak to skonci vzdycky, vid?
          Ciao bambini.

          1. Jenze na „kdyby“ se nehraje. Zcela realne nastup nacismu i fasismu po strance krizoveho rizeni proste byl funkcni. Dalsi prubeh – to uz je jina pohadka. Ostatne dnesni EU je take neco jineho, nez jeji idealy pred 20 lety, ze. Ze nerukujeme na frotu jeste neznamena, ze je vsechno uuuzasny.

        3. Mluvte za sebe. Mně osobně jako individualistovi připadá popis fašismu v Itálii jako pravé peklo – jedinec není nic bez státu, atd. Takže za mě osobně se mám mnohem lépe dnes, přes všechny nedostatky.
          Co se týká daní, porovnávali jsme systémy obecně, ne konkrétně ČR. Já platím v Irsku celkově kolem 41% ze svého platu, protože jsem výraznou většinou svého platu v nejvyšším daňovém pásmu. Ale nuzně rozhodně nežiju a neměnil bych. Kromě toho se dá systému legálně využít a neplatit daně z určitých dalších příjmů, takže z mého celkového příjmu platím nakonec kolem 23%. Ať si ty daně strčí někam, když mě nechají žít a nic po mně nechtějí.

          1. Nezapomeňte ale, že fašismus se zaváděl v Itálie. Takže teorie sice ošklivá, ale praxe byla podstatně snesitelnější.

          2. Jenze my se bavime o Italii. Italove za Duceho se meli ekonomicky lepe, nez dnes, protoze dnes tam maji stat take a plus jeste jim EU narizuje, ze si maji domestikovat africky netahla. O nejake svobode tam nemuze byt ani rec.

            Takze jedine, cim se fasismus zdiskreditoval, byly valecne choutky. Ovsem priznejme si, ze je to jen o prilezitosti. Nas nase kdemohkradcie uplne klidne posle chcipat do Afganistanu, coz je zcela nesmyslna valka stejne, jako byla ta druha svetova. Je to jen o tom, ze v tom Afganu nas chcipe min, tak pohoda jazz.

            1. „Italove za Duceho se meli ekonomicky lepe, nez dnes“ – hodnotí Čech žijící v Německu, bez uvedení zdrojů. Poraďte jim do příštích voleb, když se dříve měli lépe. Podle grafu růstu HDP nebyl Mussolini žádný zázrak: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13545710903465507 (ano, vím, že to bez grafu inflace moc neznamená) Jinak pokud vám imponuje státem řízená ekonomika, Sovětský svaz byl taky skvělý, babička vzpomínala, jak to bylo daleko lepší, než dnes, všechno fungovalo a každý se měl dobře.
              Co se týká svobody, to jsou čistě vaše subjektivní dojmy, spousta lidí tady bude taky tvrdit, jak jsou chudáci nesvobodní v US. (když tam zkusíte na chvíli pracovat, zjistíte, že bychom si v Evropě pískali, kdybychom byli tak nesvobodní)

              1. Ja ziju v Cesku, ne Nemecku. A nehodnotil jsem to ja, ale moji pratele, kamaradi a obchodni partneri z Italie. A to od stredu az dolu na Sicilii. Sever je neco jineho.

                Svobodu neresim, tu na Zemi uz nema prakticky nikdo. Mame jen nejake volnosti.

                Rodili Italove mi sami rikaji, ze pri srovnani s tim, co rikali jejich prarodice, maji ted utazene oprate neskutecne. Takze Italove mohou srovnavat vetsi a mensi levicactvi.

                1. Nahoře píšete o danění v Německu, takže tam zřejmě máte daňovou rezidenci (projevil jsem mozkové myšlení :-)
                  V týmu mám Italy dva, na nesvobodu doma si rozhodně nestěžují, v Irsku dělají z ekonomických důvodů. Co se týká vzpomínek pamětníků, ano, když byli mladí, všechno bylo lepší a sněhu bylo po kolena, to už jsem psal o své babičce komunistce. Rozumně posoudit stav společnosti může člověk až s životními zkušenostmi, tak od 25-30 nahoru, tj. těch pamětníků už moc nebude a na ty vzpomínky bych nespoléhal.

                  Jinak tohle vlákno začalo tvrzením, že součásný systém nefunguje, ne specificky v Itálii, a že fašismus by mohl být lepší. Pokud srovnám momentální život jednotlivce v US a v Itálii za fašismu, řekl bych, že ta demokracie nyní funguje obstojně.

                  1. Inu, ti moji pratele v Italii jsou 50+. Srovnavali danove zatizeni za Duceho a za soucasne vlady, vcetne dane z auta (rozumej: ‚pojisteni‘). To, ze 1/3 mladych Italu bere z Italie kramle, neni jen z duvodu radosti z cestovani.

                    Ja v Nemecku pracuju, zadna zahada.

            2. Ale nikdo nikoho nikam chcípat neposílá. Jezdí tam ti, kteří si to vybrali jako zaměstnání, s plným vědomím, že právě do takových míst se v tom zaměstnání jezdí, a že někteří před nimi se už odtamtud nevrátili. Proč si takové zaměstnání vybrali, to nevím, ale vybrali si ho. Že by tam někdo poslal chcípnout mě nebo Vás, to fakt nehrozí.

              Pamatuju sice jedny, kteří se nijak zvlášť neptali a „poslali chcípnout“ skoro každého, ale to nebyli ti, o kterých mluvíte. A nemuselo se kvůli tomu jezdit až do války do Afghánistánu, docela snadno šlo zařvat i v míru na Doupově. Akorát tenkrát ty případy holt neměly to správné mediální pokrytí.

              1. Ono je to v ramci ACR jeste vtipnejsi. Sluzba v Afghanistanu je dobrovolna, kdyz na bojovy utvar dojde informace, ze maji mit sluzbu v Afghanistanu, vyberou se dobrovolnici(ono tech lidi, kteri tam nechteji, moc neni).

  2. Nemám rád lidi, kteří používají termity, aniž by rozuměli tomu, co říkají. Nemohu si pomoci, ale p. Matějka a jeho „cílové destinace“ na mě působí přesně takovým dojmem.

    1. carter 8.3.2019 v 10:49
      „8.3.2019 v 10:49
      Nemám rád lidi, kteří používají termity, aniž by rozuměli tomu….“
      Fuj to jsem se lekl. Pan asi myslel *terminy*.
      Z tech termitu padaj 400+ metru vezaky.
      Pry. Jsem cet‘ kdesi. :-)

      1. Takovýhle suterény, ty mám nejradši.

  3. Svet sa mení a Matejka s tým nič nespraví. Naša civilizácia sa nachádza nad priepasťou. Na jednej strane postupná islamizácia Európy, na druhej strane rozvrat morálnych hodnôt, genderizmus, liberalizmus. Generácia našich detí ešte zažije občiansku vojnu, kiež by som nemal pravdu. Budúcnosť bude vyzerať ako vo filme Šialený Max.

    1. Nebude. Bude to normálně jako za komančů. Prostě klasická totalita. Když budeš držet hubu a krok, dostaneš do korýtka. A spoustě lidí to bude stačit ke štěstí. A že občas nebude toaleťák… ;-)

      1. Netreba se divat zpatky a hledat ztracene vzory. Naopak uplne postaci se podivat treba na soucasnou Cinu. To je vzor EU.

        1. To je pravda. Tam už prebieha kategorizácia obyvateľstva. Ďalšia fáza bude povinné začipovanie.

          1. Hele a ja myslim, ze ono to povinny nebude. Proste nebudes chtit – cip ti nedaji. Bude to mit sice par much, ale to neva. Nenakoupis v obchode, neprihlasis mobil do site, u dochtora te neosetri, nekoupis si listek ani na fiakr, nebude ti chodit posta, nedostanes pripojku k Internetu, nepojede ti auto, protoze ti ho nikde nenabijou,… ale povinny to nebude.

            1. I Vy jeden naivo..:-) Prostě nebudeš žlutou hvězdu chtít, doplňte si sám…

              1. Ale kdepak. Uz ted je videt, jak ten system funguje. Proc vynakladat silu na nejake vezneni, souzeni, otravovani, ziveni… budes veznem ve svem vlastnim dome a svem vlastnim zivote pekne za svoje, chlapecku.

                Nemci take po dvou debilnich pokusech konecne pochopili, ze brat stredni a vychodni Evropu tankama je drahy, namahavy a neefektivni. Pres EU to slo ein-zwei a bez vystrelu.

                1. Nucená práce pro Německo během druhé světové války se týkala přibližně 13,5 milionů Evropanů,
                  z toho mezi 350 000 až 450 000 Čechů.
                  Ještě před samotným vznikem režimu nucené práce a před vypuknutím války odcházela
                  řada dělníků včetně obyvatel Československa do Německa *dobrovolně*.

                  https://cs.wikipedia.org/wiki/Nucená_práce#Nucené_práce_za_druhé_světové_války

                  Cim vice se veci meni, tim vice jsou stejne, vid ?

                  1. Je to nemlich stejny, jen to ted Germany min stoji. U nas mame par Cesek, ktere delaji v montovne a puvodne delaly v montovne jine firmy v Klatovech. Temer stejnou praci, za kterou ale tady maji dvakrat vic penez v hrubym a o cistem se radeji nebavim – to je v Nemecku lepsi, jak v Cesku. Nelze se pak divit, ze Nemci si nas zkolonizovali tak nejak rozumneji. V roce ’91 se (papirove) zbavili americke nadvlady, pak jim Oheim Klaus odpustil druhovalecne reparace vuci CR a ve finale po roce 2004 ziskali levnou pracovni silu bez zbytecneho papirovani. No vzdyt to je kurva parada, nu ni? Plus, pendleri (jako ja) jim pomahaji brzdit krach domaciho duchodoveho systemu, kdyz jim tam ta krava Makrela natahala nefunkcni povl.

                    1. Sysop 9.3.2019 v 15:47

                      „….No vzdyt to je kurva parada, nu ni?…“
                      Jawohl!
                      Koza se nažrala a vlk zůstal celý.
                      Jasne ze to Nemec vymyslel super, klobouky dolu.
                      Ale dyt zadne nemame.
                      Nevadi, predstirejte ze je sundavate. :-)

                      Akorat mne [trochu] zarazi, ze pri te tve inteligenci, moudrosti a akceschopnosti …. (w/o sarcasm)
                      ….ze jsi prisel na to (Gastarbeiting commuter) az ted.
                      Jak rika Murphy:
                      Good judgment comes from bad experience.
                      Experience comes from bad judgment.

                      Ale furt lepsi, nez nikdy, coz je pripad 90+% tady tech mistnich ‚mudrlantu‘.

                      Jinde jsi psal, ze se ti vychazi spolecensky a kulturne s Nemci lip jak s Cechy.
                      Jak kde a s kym – Bavorsko je ‚fajn‘ wogule,
                      Holsteini na severu jsou podobne kurwy jak Cesi.
                      Moje zkusenost, hodně pátků zpet.YMMV.

                    2. No tak ono kdyz podnikas 32 let, frc pak nekam do zamestnani s nadsenim, ze. Navic nutnou podminkou pro pendlera je, ze bydli kousek od cary, coz u mne plati teprve chvili. Predtim jsem bydlel u cary rakouske a tam ty platy jsou nekde jinde, takze jsem nad tim ani neuvazoval. Vyhralo pohodli a prachy. Uz taky chci mit svuj klid a ty stresy se zakazniky proste necham jinejm.

                      Bavori jsou fajn, alespon ti, ktere jsem poznal. Na druhou stranu, jako decko jsem jezdil na mezinarodni LPT do NDR a tamejsi decka byly kurvy neskutecne. Rozhodne nehazim vsechny Germany do jednoho pytle, ostatne i oni sami mezi sebou vidi rozdily. Asi jako vsude (Valach vs. Prazak, Ostravak vs. Chod, apod.).

      2. “ A že občas nebude toaleťák… ;-)“
        To nic, ale nebudou ani noviny!
        iPadem utres prdele 1-2x, pak vidis hovno.
        Doslova. ;-)
        A pak ti dojde, ze jsi o nic neprisel….ze jsi uz davno v prdeli.

  4. Mám pocit, že členské státy eurosujuzu, pod zářným vedením bruselským, spějí k marginalisaci ve všech oblastech života, z mezinárodního hlediska. Stačí si najít historická data typu „country GDP/PPP rating“, třeba jen za posledních 10 let. Takové Gilets Jaunes jsou potom jen potvrzením frustrace z celkového úpadku. A tam, kde je dnes Francie, bude zítra Germanistán, včetně těch Ztracených území Republiky, pardon citlivých oblastí.

    1. Hmm, já si myslím to samé, ale lidé zkrátka chtějí věřit světlým zítřkům než aby se podívali pravdě do očí a zvedli zadek ze svého plácku.

    2. Nemam prolezlou Germanii, ani Francii opravdu krizem krazem (vi nekdo, co je to kurva ‚krazem‘?), ale Germani fakt makaj. Takze i kdyz maji to nejlepsi zemedelstvi na svete (s jednou kravou zvoraji celou Evropu), tak ale srovnavat je se snekozrouty neni uplne fer.

  5. Neni to tak davno, resil se prechod na posledni rok minuleho tisicileti, tedy z 31. 12. 1999 na 1. 1. 2000. Americane kupovali prefabrikovane bunkry, vedatori se predhaneli s vizemi zhrouceni Internetu, firmy prodavajici susene zradlo na mesice meli orgasmus.

    Neco podobneho prichazi ted s brexitem. Nastesti jsem byl akci Y2000 dostatecne proockovan a pro jistotu jeste prubezne hltam zpravy o ruske agresi, takze na prichazejici dalsi katastrofu jsem dobre pripraven.

    1. Já připravený nejsem na nic a myslím že na tom budeme stejně. 😁

      1. Na tobe je proste videt, jak mizernou ucinnost maji media… a prej nejmocnejsi zbran soucasnosti… checht :-)

        1. To byla ironie, nebo jsi to myslel vážně? Co dělám špatně???

          1. Samozrejme, ze ironie. I ja jsem si delal (_!_). Tyhle apokalypticky vize mam totalne na haku. Denne se doctes, ze se blizi nejaka katastrofa. Rano jedu do prace, tady v tech prdelich naladim akorat Bayern 5 a tam uz rano melou o tom, ze 3 miliony nemecke omladiny je zavisle na hrach na matlafounech, pak zase melou o ruske hrozbe, pak o cinske hrozbe, pak o nuceni americkeho uzasneho plynu, atd. Prijdu domu, otevru Internet a vybafne na mne seznam hruz, mezi kterymi je brexit nekde s dulezitosti cislo 74.

            1. Viď? Já osobně si nic nedělám z tzv. závislosti na mobilech. Já jsem četl( ano, je to ode mě už otřepané) docela pěkné pojednání o tom, jak z nadměrného čtení měkne mozek a ztrácíš pojem o čase a ztrácíš smysl pro povinnost atd. Vsadím se, že znáš to „čím víc čteš, tím jsi hloupější“. Mě samotnému moje máti hodila do plotny moje knížky, protože jsem furt čuměl do „toho breviáře“. Mám v okolí spoustu lidí kteří se bojí slunečních erupcí, sopek, nemocí, války a asteroidů. Mě je to naprosto u pwdele. Páč to všechno jsou takové síly, nad kterými nemám a nemůžu mít vládu. Tohle všechno se dá maximálně tak přežít nebo při tom jeden zdechne. Spíš mám strach z jiných věcí, které bych mohl ovlivnit, ale jaksi se mi to nedaří. To je ale na jiné povídání. Nejlepší hlášky jsou tohoto typu: V televizi všichni lžou, ale asi bude tvrdý brexit, a bude válka.

    2. Nie, s brexitom nic podobne neprichadza. Co prichadza je zdrzanie tovaru na hraniciach (kto siel cez Vysne Nemecke v 90. rokoch bude mat celkom rozumnu predstavu), mozne vypadky dostupnosti niektorych tovarov a ked nedojde k nejakej dohode ci jednostrannemu rozhodnutiu, dojde aj k zdrazeniu importov v oboch smeroch. Ze aky to bude mat dopad na ekonomiku na oboch stranach sa este uvidi. A UK, IE, F, B a NL este caka prijatie novych colnikov a niektore z tych krajin caka stavba novych colnic.

      1. Novych celniku? Myslis jako, ze je vykopou ze silnic, kde jen prolejzaj odchyceny nakladaky a ty svoje uplatky budou, jako drive, zase jen inkasovat v budkach u cary?

        1. Keby len to. Doteraz preliezaju len nahodne vybrate nakladiaky, od 29.3. to bude kazdy jeden nakladiak iduci na kompu ci do tunela. Presne ako to bolo na vasich hraniciach pred 1.5.2004. Colne prehlasenia, colne zaruky, the whole nine yards.

          1. Jo, ještě si pamatuju to dopravni zpravodajstvi kolik hodin se čeká na hranici na odbaveni. Nejhorší to mely kamiony, tam to bejvaly i desitky hodin, ale autobusy a osobaky taky zadna slava.

            1. Jo, a ja som tam bezne staval s Caddy nalozenym komercnym tovarom spolu s kamionistami.

              1. Si pamatuju, ze kdyz jsem pred vstupem a po vstupu jel do Londyna busem, tak se cests zkratila skoro o tri hodiny. I ty kurvy anglicky na hranici v Doveru prestali prudit a to nam predtim div nekontrolovali analy.

                1. A to jsme jeste nebyli v Shengenu, takze Germani na hranici jeste trochu otravovali s pasama a formalitama.

                2. My (tym myslim svoje slovenske ja, nie kanadske) sme pred vstupom potrebovali do UK viza. No a teraz budu pre zmenu limies potrebovat ETIAS (bodaj by ho slak trafil) k ceste na Slovensko.

                3. Jo, kdyz jsem jel za minule totality do Madarska, tak mi celnik vymackal celou zubni pastu, jestli v ni nejsou schovany forinty. Oni soudruzi v uniformach vzdy jen delaji svoji praci. To tak bylo, je a bude.

          2. No co, stat se opet odhali v cele sve krase. Treba nekomu konecne docvakne, ze EHS bylo o necem jinem, nez EU.

            1. EHS bolo od zaciatku zalozene s tym ze sa postupne zmeni na uniu.

              1. Krom toho EHS zaniklo v roce 1991 a CSFR se prakticky netykalo, my jsme se hlasili uz do EU.

                1. Ano, je to tak.

                2. No vsak ja jsem taky narazel spise na sousedy s Britanii, ne na nas.

                  Ja teda co se pamatuju, tak TIR staly vzdy v pravem pruhu a osobaky celej ten stroodel predjizdely, mely vyrazne kratsi frontu az u cary, pokud vubec nejakou. Dneska TIR maji fronty sice mensi, ale zase maji buzerace s prestavkama, takze v noci se clovek kolikrat nechytne na zadnym parkovisti okolo dalnice. To asi tekrat bylo taky, ale zrejme to bud fungovalo jinak, nebo se proste stosovali az u te cary.

      2. Btw… pamatujes celnice AT/I, nebo DE/CH? Ono to je spis o tom, jestli se bude chtit, nebo ne. Spis uvidime v primem prenosu to, co vidime treba z NATO, kde Stoltenberg vede plamenne reci o ruske agresi. Tak holt uslysime skytat Drunckera ty uplne stejny picoviny o Britanii.

        1. Colnica AT/I je irelevantna ako si ju pamatame, je to vnutorna hranica EU a predtym EHS uz dlhe roky. Zo svajciarskej hranice si pamatam len pasovaka ktoremu sa nepozdavala ukrajinska peciatka v mojom pase povolujuca sluzobne cesty (АБ Служебная)
          A chciet sa bude, predstava ze sa urady vzdaju vyberu cla je kompletne mimo.

          1. Jiste, vsak rikam, ze problem neni v Brexitu, ale v hladovych statech, ktere jen hledaji, kde skasnout dane. Ve finale budou ouradove jasat, ze zase maji duvod pribirat dalsi lemply do aparatu. Proto mi ty breky od uredniku na adresu brexitu prijdou uplne smesny.

            1. Clo je příjmem EU, takže sice melou o svobodě obchodu, ale kasírují s chutí. Přitom clo je jedna z nejstupidnějších daní.

              1. Kasiruju clo vnutri EU? To mi je novinka.

                1. Británie bude vně EU.

                  1. A? Cla vyberaju vsetci bez vynimky. EU ich naozaj nevymyslela.

                    1. Nevymyslela, ale do jejich rušení se nijak nehrne, ač se jinak ohání mírovou spoluprací evropských zemí a 4 svobodami.

  6. Verte mi, zadny Brexit nebude. Eurosovetska unie nikdy nikoho nenecha odejit. Britove si mohou delat referendum ale jejich vule bude ignorovana. Referendum jim daji zopakovat a jeste je potrestaji nikomu nesli prikladem a neukazovali, ze v plotu je dira.

    1. Jo, to se může stát. Ale co bude po tom, to si myslím, že to nebude vůbec nic příjemného.

    2. Trt makovy. Limies si proste zobrali do lebene ze bez nich sa EU zruti a teda si budu moct vyjednat super vyhodne podmienky obchodu. Ukazalo sa ze to bola dost hlupa predstava a teraz sa krutia ako cerv na haciku. Ked niekto da referendum zopakovat bude to ich vlada. A este raz do kurva vyjebanej pice, ako ich potrestaju? Tym ze sa k nim budu spravat ako ku krajine mimo EU? Ved to a nic ine si odhlasovali.

      1. Británie není jen tak nějaká krajina mimo EU jako Niger nebo Botswana. Stejně jako Slovensko není jen tak nějaká zahraniční země pro Čechy.

      2. Já osobně si myslím, že by se Felvidék měl vrátit Budapešti. Slovensko a Slováci nemají žádné historické opodstatnění a vzniklo to jen jako metr proti Uhersku. Tomu se vůbec nedivím ale co se týče Slováků, tak se ukázalo že dělali bordel v Uhrách, dělali to samé Čechům a sami jsou jen takoví nijací. Asi jako Ukrajina.

        1. „Rozdel a panuj“. To bylo smyslem rozdrceni zemi byvaleho vychodniho bloku. A povedlo se.

          1. Ano. Vypadá to tak. Vůbec pádu R-U neželím. Ten stát se zkrátka přežil a zadusila ho pozitivní diskriminace a byrokracie. Když jsem dřív jezdil do Rakouska, tak jsem zkrátka zažíval přesně totéž, co popisovali staré dokumenty. Ale rozhodně bych spíše stál za tím, aby se obnovilo území Čech v hranicích před válkou o Slezsko.

            1. Spíš před třicetiletou válkou. Lužice je krásná…
              Já tedy pádu monarchie želím. Rozumím jak a proč se to stalo, ale stejně je škoda těch starých časů. Kdo je nezažil, neví, co je sladkost života (https://www.csfd.cz/film/9449-evropa-tancila-valcik/prehled/). Habsburské soustátí vzniklo jako obrana před Turky, když byli tito zahnáni z Balkánu, tak skutečně ztratilo smysl své existence. Je dobrou ironií osudu, že se R-U ve válce, v níž bylo spojencem svého tradičního nepřítele. A když se teď muslimové a vlastně i Turci opět vracejí, bývalé státy monarchie se opět shlukují dohromady, jako kuřata ke kvočně :-)

              1. Ja rikam porad, ze nejvetsi picovina, kterou jsme za poslednich 100 let zvladli, bylo zalozeni CSR. Nemecko i Rakousko jsou toho dukazem. A to, ze jsme se castecne vyzuli z prvovalecnych reparaci nas jen (diky nasim udatnym „spojencum“) hodilo do naruce bolsevikovi. Ale holt, chteli jsme to,tak jsme to dostali.

                Dneska mi prisla dalsi radustka – karticka AOK (nemecka Krankenkasse). Velkej kus zivota jsem na Germany nadaval a dneska vidim, ze jsem byl vul. V praci je pohoda a s lidma vychazim rozhodne lip, nez s Cechama v Cesku. Smutny, hodne smutny. Pul roku jsem premyslel nad tim, jestli tu praci vzit a uz ted vim, ze jsem nemel na co cekat.

                Jasne, ze vsechno ma nejaky svy mouchy, ale za Habsburku nam hovno chybelo – ve srovanani s jinymi zememi te doby – a stejne si jako Cesi vladnout neumime. Jen vsechno dokurvime a rozkrademe.

                1. Jenže ono to tehdy jinak nešlo. Císaři zůstali věrni úředníci, vyšší důstojníci a klérus, to je strašně málo. Maďaři se jako obvykle chtěli udělat pro sebe, jenže z multikulturního Uherska chtěli udělat monokulturní Maďarsko a to pochopitelně nechtěly dopustit malé slovanské národy… Samostatné Předlitavsko zase nechtěli rakouští Němci – ti by to spojili rovnou s Říší, a to zase nechtěli Češi, protože viděli, jak se císařské Německo chová ke svým menšinám. Neřešitelný problém, hoši, jak by řekl mechanik Luboš.

                  1. Proc tehdy nebylo mozne udelat sirsi federaci? Myslim v ceskych zemich, Uhry ted neresim. Kdyby si u nas ujasnili, co jeste nechat domacim Nemcum a nebyt hamoun, tak moh’ bejt klid.

                    Madari byli, jsou a budou nacionalisticka paka. Ze ty chovatele ovci pod Tatrama nebrali nikdy vazne, to sice chapu, ale meli udelat federaci s nimi. Tam ale chapu, ze Madar neni Cech, ten by se na Slovaky vysral s budovanim infrastruktury a Slovakum by se to nelibilo. Holt by jim dovolili vetsi produkci borovicky a jelo by se dal :-)

                    1. Nene, videl jsem poprve. O to mene pak chapu, co ti nasi obrozenci jeste chteli.

                    2. Cynik by řekl: moci se mezi sebou hádat, do krve bojovat za zájmy svého národa, společně nadávat na Vídeň (a přitom nechat důležité věci rozhodnout tam), mezitím pohodlně kšeftovat a bohatnout… Co mi to jen připomíná.

                    3. +1 souhlas Sysope. Myslím, že s němci, ergo rakušany si můžeme být vzájemně prospěšní. Dokonce tam vidím konkrétní věci, které by vzájemně prospěli oboum(např. naše nedůvěra v elity vs. německá cílevědomost, atd…)

                    4. Německá cílevědomost…nu ta se jednou ukázala v celé své kráse. Averze vůči Rakušanům ze strany Čechů, Moravanů či Slezanů v té době, na kterou poukazuje JH tkvěla podle mne v něčem jiném a vy dva (se Sysopem) tady považujete Němce a Rakušany v té době za stejnou veličinu. Nevím proč.
                      A stejným měřítkem, poslední, kdo považoval Rakušany a Němce za stejnou veličinu, byl Hitler. A to jenom proto, že se tam narodil a držel lajnu. Rakousko je tlačenka: játra Němci, svaly Češi, koření Maďaři, libové maso Švýcaři, kůže Italové a sulc Rakušani, ještě příchuť Slovinců, Chorvatů, Bulharů, Rumunů. To nejlepší z R-U.

                    5. Ono je dobry si taky priznat, ze Nemci se nechali jednim levicakem zblbnout uplne stejne, jako my Gottwaldem, nebo Rusaci Leninem. Jen, holt, Ada mel tou dobou zrovna vetsi ambice. Kdyby se Gottwald narodil o 30 let drive, taky mohlo byt vsechno jinak.

                      Rakusaci jsou vesnice Nemecka, ale na druhou stranu – neni to fuk? Je jich mene, nez nas a presto jsou na tom lip, nez my. Takze ono je celkem jedno, jestli Rakusaci jsou jen ten sulc v tlacence.

                      Nacionalismus je jako sazkova hra. Nejvic na nem vydela tech par, kteri s nim prijdou. Celej zbytek uz je jen za blbce. Ve finale Cesi maji plnou hubu nacionalismu, ale jdou makat do korejsky fabriky, protoze tam maji tricet cistyho, nez by delali v cesky fabrice totez za dvacet.

                      Ja osobne mam uplne u prdele, komu patri fabrika, kde makam. Prijde mi vyplata a to je podstatny, protoze do prace chodim pro prachy. Takze kdyby se Cesi srovnali a klidne nechali misto prazaku vladnout videnaky, bylo by to pro 80 % obyvatel teto zeme uplne fuk. A jak vidno, tak hospodarsky by to bylo urcite lepsi.

                      Nemci jsou jine kafe a nikdy jsem nerekl, ze bych byl pro Anslus s Nemeckem namisto s Rakouskem. Nemec je fajn, nez oblikne mundur. Rakusak to tak lozeny nema. Rozdil tam zcela jiste je. Ale mohli mit u nas svuj statni utvar a moh’ bejt klid. Zili jsme tady s nima na jedny hromade, kde oni tvorili 1/3, nekolik stoleti, ne-li tisicileti.

                    6. Ne, není to jedno. Jenom to dokumentuje tvoji proměnu last year. Ale já to chápu.
                      Čili popořadě:
                      – Rakušani třista let nebyli vesnicí Německa, už jenom proto, že to zkurvený Německo neexistovalo, bylo to stádo knížectví, co si rvalo žrádlo od huby a dohromady kde nic tunic, zatímco R-U velmoc s dosahem;
                      – souhlas – jenže opakuješ stokrát omletou pravdu – kdo se nenechal zblbnout? A z těch, kdo se nechali zblbnout, kdo to odsral nejvíce? Máme tu Rusko, Východní blok – Rakousko – ehm, vlastně ne – čili?;
                      – Tobě už jo, poslední, co jsem od tebe pobral bylo vytýkání předjíždění v 80, zatímco ty se kocháš. Bývalý „tucet firem, tucet zisků, s mafií jsem jedna ruka“ … a jdeš hákovat. Na podnikání už ses vysral, jsi zaměstnanec a všichni musíme pochopit, že to není ústup, jenom přesun do předem připravených pozic. Jako Paulus.

                    7. Já chci říci, že Německo mělo ten destrukční potenciál vždycky, koneckonců 30 letá válka se odehrávala mezi znepřátelenými knížectvíčky a většími celky. Po roce 1866 to zkrátka dostalo boost. Přesně, takzvaně zblbnout se dal kdekdo a to platí dvojnásob dnes. Rakousko se vždycky vymezovalo proti Čechům a chtělo se poměřovat s Německem. Tak mám dojem, že Rakousko se dočista zbláznilo tehdy, když zkoušelo přebírat německé manýry.

                    8. Re: Adanedhel
                      9.3.2019 v 21:06

                      Ale jo, jak dojde na krochny, Nemec je magor, to je samozrejme pravda. Bylo to tak po staleti.

                      Prvni valka byla fuc, pokud bychom Rakousko udrzeli a reformovali, dnes by asi byl klid. Ale zapomnel jsem, ze ona to pred temi 100 lety v podstate take byla takova ‚oranzova revoluce‘, protoze zajem zapadu byl R-U rozbit. Neumim odhadnout, do jake miry to moc zapad chtel.

                    9. No, měřeno dnešní optikou bych řekl, že se jim to náramně hodilo, a tak tomu nechávali volnou ruku. Nicméně po válce nás ovládat chtěli, akorát to všechno prosrali, asi tak jako to prosírají dnes. Dnes je to jiné v tom, že sem přišly davy „hnědých mužíčků“. A ti rozhodně nikoho šetřit nebudou a ani nemají kapacitu na tom rozvíjet víc, než udržovat zbytného otroka. Ta dnešní europodlézavost je jen ponouká k tomu aby to dodělali. Tohle je hybridní válka. Lupič tě okrádá, dceru znásilňuje posranou rozbitou lahví a synům uřezává hlavu. Ty na to koukáš a tvrdíš, že oči a uši ohlupuje Kremelská propaganda.

                    10. Ad Západ a R-U: Až do roku 1918 prakticky nikdo nechtěl monarchii rozpustit. Dovedli si spočítat, co by se stalo – shluk malých států, rozhádaných mezi sebou, ale uvnitř, s nespokojenými národnostními menšinami. Krvavý zmatek, který by byl ovládnut Německem, nebo Ruskem.
                      Jenže pak Němci vyhráli válku na Východě a c.k. armáda se dostala pod přímé německé velení. Najednou se německá Mitteleuropa nezdála být bláznivým snem profesorů ekonomie, ale hrozivou realitou. Po zkušenostech s „malým“ Německem, kde potřebovali čtyři roky a pomoc USA na jeho zdolání, prostě nechtěli riskovat mnohem silnější Velkoněmecko.

                    11. Re: Jihocech Honza
                      9.3.2019 v 22:08

                      Ted budu mozna trochu spekulovat. Ale kdyz si vezmu, kdo ze to tak usiloval o vznik CSR:

                      USA – mely zajem o ovladnuti trhu v Evrope, investice do evropskeho prumyslu. Takze rozdrobeni velkych statu byla vzdy prilezitost k rozehrani novych karet.

                      Anglie – sice nemela primo mocenske ambice ve stredni Evrope, ale nestala o konkurenci. Rozbite R-U dobre R-U.

                      Francie – strach z mozneho spojeni Nemecka a Rakouska

                      Japonsko – tehdy jeste hospodarsky nic moc, ale vzhledem k poctu obyvatel na ostrovech, bylo jasne, ze o svetove trhy bude muset bojovat. Cim mene mocnosti, tim lepe pro Japonce.

                      Ja myslim, ze zajem mocnosti o rozpusteni monarchie byl uz davno pred 1918, jen nebyla vhodna a „levna“ prilezitost. Vzdyt neco podobneho se pak opakovalo s vychodnim blokem po druhe valce. Zajem o rozdrobeni byl, jen nebyla prilezitost a koule. Svrzeni Romanovcu a snaha o rozdrobeni Ruska – podobny model.

                      A dnes? Snaha o rozdrobeni Ruska, Syrie, severu Afriky,… porad to stejne.

                    12. Re: Sysop 9.3.2019 v 22:30
                      R-U byla v 19. století jen regionální mocnost, možná rozlehlá, možná lidnatá, ale rozhodně neměla žádné evropské a až vůbec ne celosvětové ambice. Císař chtěl v klidu dožít a ani nikdo z následníků (Rudolf, Franz Ferdinand, Karel) nebyl žádným válečným divočákem.

                      Rusko je jiný příběh. To naopak byla velmoc prvního řádu. Dnes rádi používáme klišé o „zaostalém Rusku“, jenže i tak to byla přední průmyslová velmoc s nesmírnými zdroji surovin i lidské síly, která zažívala rychlý populační růst a tehdy lákala více inženýrů a jiných kvalifikovaných odborníků než USA. Rusko vybavené moderními zbraněmi bylo noční můrou německého generálního štábu a názor „válce se nejde vyhnout, rozpoutejme ji co nejdřív, dokud máme šanci“ nebyl nějakým extrémem.

                    13. Re: Jihocech Honza
                      9.3.2019 v 22:58

                      Bezpochyby bolsevicke Rusko v prvni polovine minuleho stoleti byl zcela realny strasak a s Adou to meli tak fifty-fifty. Co se zaostalosti tyce, tak jeste ja pamatuju, kdyz jsem na navsteve v Cine do fabriky sel blativou cestou a zamestnanci na kolech s rakosovymi rotacnimi kuzely na hlavach. Pritom Cina dnes je jasny leader pro nekolik dalsich desetileti, mozna stoleti. Rusko na toto nema ani omylem, ‚zaostale Rusko‘ je i dnes rado pouzivano, kdyz se to hodi. Rusko je zaostale, pokud se nam to hodi po strance socialnich vydobytku a HDP, ale soucasne je Rusko neskutecne vyspele, pokud se nam to hodi po strance chemickych zbrani, hackeru a raket stredniho a dlouheho doletu.

                      Obavam se, ze onen model imperialistickeho rizeni sveta stylem „neexistuji pratele, existuji jen zajmy“ byl Asii uchopen a posunut do dalsiho levelu. Nez nae zapadni civilizace pochopi asijsky system hodnot, ktery je proste uplne jiny, bude davno dohrano.

                    14. Reálný strašák bylo i carské Rusko. Když kancléř von Bethmann-Hollweg viděl, že jeho syn na rodinném statku ve Východním Prusku sází duby, odtušil, že je to zbytečné, že než stihnou vyrůst, přijdou Rusové.
                      U Číny jen doufám, že je dožene demografie a nedostatek invence. Otázkou je, zda ta kvanta studentů na anglosaských univerzitách pochytí i něco ze západní kreativity.

                    15. Re: Jihocech Honza
                      9.3.2019 v 23:19

                      Cina samozrejme dospeje ke svemu totalnimu rozpadu, to je jasne. Jen tezko rict, jestli to bude za tri tisice let, nebo za dva.

                      Zatim je to tak, ze Cina (vcetne tech svych studentu na zapadnich uni) se nesutecne poucila z chyb zapadu a okopirovala jeho vydobytky. To je kopanec jako krava.

                    16. Re: misaka
                      9.3.2019 v 20:24

                      Na podnikani jsem se nevysral, nehodim prece pres hlavu neco, co mne stalo dost potu a penez. Jen jsem to udelal jinak a radeji ozelel cast vynosu. Letita pratelstvi a znamosti se timto prece nerusi, proc by? Krome toho – mafie je zakaznik, jako kazdy jiny. Myslis snad, ze zubar take resi, komu zrovna seka zub? Ja nevim, proc je nekdo tak jesitny Cechacek, ze vsechno hned musi chapat jako chlubeni. Tahle ceska malost je presne duvodem toho, proc to v tehle kotline vypada tak, jak to vypada. Namisto reseni podstaty se zabyvame picovinama.

                      Nazor vsech ostatnich je mi uplne u prdele, zajima mne nazor jen moji rodiny. Cili ja vubec nemam duvod ani vyzdvihovat, ani obhajovat nejaky svuj cin, nota bene pred lidmi, ktere z 99 % vubec neznam osobne. Do zamestnani jsem sel hlavne proto, ze mohu v klidu delat to, co mne bavi, beze stresu a bez statni buzerace, ktera mne v Cesku zacala uz neskutecne srat. Plus sance vypadnout ze stereotypu.

                      Ze Nemecko byla seslost nekolika set ruznych knizectvi je samozrejme fakt, ale je to ve smyslu meho vyroku formalita. Psonci taky byli vagon vojvodstvi. Ano, jejich sila byla rozdrobena (coz bylo ostatne dobre, z naseho pohledu), ale dnes jsou prece jen dal, nez to Rakousko. Modla HDP to alespon tvrdi. Mozna to kdysi bylo jinak, ano. Ona take Cina pred 30 lety byla neco jineho, nez bude za 30 let. Karty se znovu rozdavaji.

                      Rozhodne ale, kdybychom se na CSR byvali vysrali, bylo by byvalo nam zcela jiste lepe. To je podstata sdeleni, Nemce jsem tam motal jen jako narodnostni mensinu, ktera tu proste byla.

                      No a co se predjizdeni tyce – neni to, bohuzel, o rychlosti, kterou jedu. Cesky zavodnik proste zavodi, protoze zavodi. Jed kilem, on te musi predjet 120. Jed 120, on te musi predjet 140. Je to totiz uplne jedno, kolik jedes.

                  2. Btw, kdyby Nemci v Ceskych zemich meli svuj stat, jako treba Bavori a zustali jsme v ramci Rakouska, tak by jim to bylo u prdele. Navic po prvni valce na tom pak Rakusaci byli lip, jak Nemci. Rakousko i tak je federace, takze mohli jen pridat Cesko, Moravu, Slezsko a ty dalsi dve zeme, co chteli Nemci (ted je nemam v hlave). Od roku 1846 to tak pilovali, az z toho bylo hovno.

                    1. Sysop 9.3.2019 v 17:58

                      „Btw, kdyby Nemci v Ceskych zemich meli svuj stat, jako treba …“
                      Uz zase „kdyby“. Ser na to.
                      Je ti to treba?
                      Kolik andelu tanci na spicce jehly?
                      Jake barvy je jednorozec?
                      Ma ji vyholenou?
                      ;-)

                    2. Ja vim, jen mne sere, ze jsme tam, kde jsme. Pritom nejsme nevzdelani, ale jsme blbi.

                    3. Sysop 9.3.2019 v 21:24
                      „Pritom nejsme nevzdelani, ale jsme blbi.“

                      umlaitung/detour:
                      Ja ty dvojite negativy neumimm, (-)(-)=(+)?
                      Takze jsme (my? koho tim myslis?) vzdelani?
                      V cem? IQ? EQ?
                      Moralne, eticky?
                      STEM (science, technology, engineering, and mathematics)?
                      zurück.

                      Jako by jedno vylucovalo to druhe.
                      V okoli znam „mrzkou lůzu“ a maji uni vzdelani.
                      Od burana (redneck) vim na cem jsem,
                      od burana z uni, to nikdy ani netusim cim prekvapi.

            2. Myslim si, a nastesti se toho asi nedoziju, ze nas stat se ve stavajicich hranicich neudrzi. Problem vidim s Psonky a s Germany. Takze sen o nejakych starsich hranicich nasi zeme zustane zrejme uz jen nostalgickym.

              1. No, pokud naše národní strategie bude beze změny pokračovat jako dosud, tak skutečně skončíme jako něčí lalok. To by ti Rakušané byli ještě celkem nejlepší. Osobně mi jsou nejsympatičtější právě Rakušané, pak asi i Bavoři. Poláky moc nemusím, přece jen mají svoje ambice a pořád si něco chtějí dokazovat. Němci v globálu byli vždycky „magoři“. Slováci jsou takoví problémoví patroni, jako Ukrajinci. Maďaři to měli s Turkama kurevsky těžký a to se na nich prostě podepsalo. Ale i tak mám radši Maďarsko. Na Češích se zase podepsalo to, jak se o nás kdekdo tahal a s každým jsme museli vyjít a o něco se snažit. Řekl bych, že Češi se víc snaží když se můžou proti někomu vymezit, ale sami o sobě to tak nějak flákají. Ale alespoň nemáme na štítě takové vizitky jako Němci a další národy.

                1. Tak ted diky EU mame vyzirat ty kostlivce, kteri jim vypadavaji ze skrini diky imperialnim choutkam v davne a mene davne minulosti. To je jedna ze zasadnich veci, ktera mne na EU sere.

                  Ja jsem rad, ze ziju v Cesku. V ceske krajine. Ale jinak… kvuli ceske nature jsem se v zivote nekolikrat stehoval od problemovych sousedu, takze ceskou vlajecku fakt na stole nemam a mit nechci. Slovaci jsou fajn na chlastani, ale souziti s nimi bylo, jako se starat o brachu vozickare, kterej ma navic pocit, ze je zneuznana hlava rodiny.

                  Madary do urcite miry obdivuju, ale jsem rad, ze s nimi nemame hranici :-). Psonci jsou svine, jejich uzemni naroky byly vzdy a budou zase. Pokud budou budovat armadu s takovou razanci, jako za posledni roky, tak kdyby si zase prisli pro Tesinsko, az jim treba za nekolik let dojde jejich uhli, tak neudelame ani hovno. A vsichninasi spojenci se na nas, jako tradicne, vyserou. Debaty v EU, NATO, nebo OSN budou, jako obvykle, k hovnu.

                  Od Rakusaku nejaky zabor necekam, spis bych se nedivil, kdyby nas postupne skupovali Nemci. Ne se zbrani, ale s eurem v ruce. Nevim, jestli to bude dobre, nebo spatne, jen si myslim, ze proste z ceskeho statu toho jednou moc nezbude.

                  1. Sysop: Stěhování kvůli české, nebo moravské nátuře?

                    1. Ono je to asi jedno. V dire, kde jsem se narodil a kam jsem pak z Brna jezdil na zahradu (kousek od Brna), sousedi zavideli, ze ziju ve meste, pritom barak na dedine jsem neprodal a uz jako 20letej cucak jsem si tam jezdil svym autem bez pujcek, kdyz oni splaceli ty svoje lestenky nekolik let. Ruzne naschvaly – soused si zvedl dvorek a vysral se na izolaci nasi spolecne zdi, takze na moji strane komplete opadala omitka a nebylo mozne to nejak rozumne resit, soused ze druhe strany si postavil garaz, ovsem strecha i s okapem mu vysla metr pres plot az ke me. Dalsi soused si zlamal haksnu, kdyz mi sel krast na zahradu orechy a smekly se mu stafle pres plot, takze pak mi nasrane zdemoloval kus plotu.

                      Zil jsem v Brne v Liskovci v kralikarne. Opet problemy, kdyz jsem zaparkoval Pontiac mezi Skodovky. Porad nejake pindy, protoze ja jsem do firmy chodil v jinych casech, nez oni do svych zamestnani.

                      Pak jsem se prestehoval do Zabin do panelakove male kostky. Behem rekonstrukce bytu mi nekdo odpojil elektriku, protoze pres den se prece nevrta, ze…, pak zase zalomena sirka ve vlozce zamku, stale nejaka pece, ze jezdime s pritelkyni domu celkem ctyrma ruznejma autama a jak je to mozny…

                      Pak jsem odesel do Jindrichova Hradce, jen na dobu, nez postavim dum nedaleko. Panelak. A zase stejna story. Soused z jedne strany chodil domu vecne ozralej, zapnul bednu a usnul u ni. Ta hulakala nekolikrat az do rana, takze se za spolecnou zdi nedalo spat. Po nekolikerem mem vypnuti sousedovy elektriny mi nakonec rozkopal dvere. Ze druhe strany bydlela jina rodinka, kde pani byla radodajka a pote, co jsem odmitl jeji navrh na jeji ucast na nasich domacich radovankach, nam stale mizely veci na chodbe z botniku, ktery bohuzel nesel dat do bytu. Dole bydlela zenska, ktera zasadne nepouzivala barakovy odsavac, takze jeji kulinarske vyplody stoupaly denne vsemi skulinami k nam nahoru a, bohuzel, pani moc varit neumela. Nad nami byt s plovouci podlahou bez mirelonu, na nem dve deti a drevene kostky na hrani. Zejmena vecer. Uuuuzasny.

                      Po nastehovani do baraku opet pece sousedu, proc jakoze nemame bungos jako ostatni okolo a proc to jeste navic mame podsklepeny, proc kurva garaz na dve auta a jakto, ze ten podezdenej plot okolo nejde prehlednout a co tam vlastne schovavame. Sem-tam nejake drobne nenavisti na adresu potomstva, obcas pri zaparkovani pred barakem pichle kolo, nebo aspon nejakej bordel rozmatlanej po karoserii, nebo prevracena popelnice v bezvetri.

                      Finalni verze – prdel v horach se sousedy minimalne 100+ metru od baraku. Klid. Svatej. Nejake drby dole urcite o nas jdou, protoze na mse nechodime a potomstvo jsou premianti v mistni ZS, takze vsechno je nejaky divny. Ale, nastesti, tady nikdo neresi majetek, protoze vsichni okolo maji majetku habakuk, od poli, lesu, trachtoru, aut… jen si nehraji na milionare. Takze lidovecke ghetto, ale klid.

                    2. Smutný. Nám na maloměstě neodpustili, že praděda a prabábou z výnosů z hokynářství v meziválečných létech postavili činžák s osmi bytama. Sice se padesát let platilo regulované nájemné, které navíc stát tučně zdanil (dodnes z dětství pamatuju ty ruličky s pětikorunami), takže nám to málem spadlo na hlavu…
                      Nicméně zůstal jsem jihočeským patriotem :-)

                    3. Kdyz mas kliku na sousedy, da se zit vsude.

                    4. Sysop 9.3.2019 v 23:38
                      „Kdyz mas kliku na sousedy…“
                      AMEN!
                      A par milionu k tomu, spolu s dobrym zdravim… Uplna nirvana, vid? :-)

                    5. Sysop 9.3.2019 v 22:55

                      …..Soused z jedne strany chodil domu vecne ozralej, zapnul bednu a usnul u ni……
                      …nam nahoru a, bohuzel, pani moc varit neumela…
                      …plovouci podlahou bez mirelonu, na nem dve deti a drevene kostky na hrani…..

                      Notyvole, to me poser!! [citoslovce uzasu]
                      :-)
                      Jestli je polovina pravdy o tom co jsi napsal…tak..
                      „by the powers vested in me by the God, YAHWE, Zeus, Lord Krishna, Mother Gaia…I pronounce you as *SAINT SYSOP*!“
                      :-)
                      Zbrojni pas mas? Jestli mas i ten HW co k tomu ZP patri, pak jsi povahove jako koala na 50 mg Diazepamu.
                      :-)
                      Tak posrane bydleni jsem fakt nezazil, co do magnitudy a frekvence.

                    6. Jo, to byl panelak na Vajgare v JH. Tri roky utrpeni. ZP mam od roku ’91 a jsem sangvinik, takze nastesti ne choler. Par lidem jsem dal pres hubu, parkrat jsem dostal, ale to nebylo se sousedama, tam se takto veci neresi. Nastesti na tom Vajgare slo o cekani, nez se dodela barak. Taky od te doby jsem se zarekl, zedo kralikarny uz nikdy. Byt v Brne jsem pronajal a nikdo mne tam neuvidi. Posledni rana byl socialisticky pristup k placeni za topeni, protoze nehodlam prispivat na topeni v byte, kde proste nebydlim.

                      P.S.: Ja si nevymyslim, protoze mam v hlave nasrano a pak bych nevedel, co jsem komu nalhal…

                    7. Sysop 10.3.2019 v 9:28

                      „P.S.: Ja si nevymyslim, protoze mam v hlave nasrano a pak bych nevedel, co jsem komu nalhal…“
                      Ja to mam tez tak.
                      Pravda vitezi, a skleroza ma klid. :-) Nebo je to opacne?
                      A ty v tom Reichu se domluvis jak?
                      Hochdeutsch? V technickych terminech tez?

                    8. No neměl jsi to snadné jak koukám. Když má člověk starý vergl který mu stačí na to popojíždění, tak si na něj lidi troufají jako na socku nebo ze závisti že nemá potřebu kupovat si předražené auto na splátky že pak na konci měsíce žerou rohlíky ale hlavně že mu ho sousedi závidí.

                      Když si koupíš youngtimera tak se můžou posrat vzteky a závistí, ikdyž to třeba stálo míň než jejich holobytné Oktávky.

                      Ono je asi fakt nejlepší bydlet „mezi svýma“ co se týče životního standardu a majetků.

                    9. Vzhledem k tomu, ze zivot je jako na houpacce, tak ono i mezi tema ‚svyma‘ to byva problem.

                    10. „…mezi tema ‚svyma‘ to byva problem.“
                      To nechapu „mezi svejma“. Jako rodina?

                    11. Ne, mezi lidma se srovnatelnou zivotni urovni coby sousedy.

                  2. Sysop 9.3.2019 v 21:39

                    „…Psonci jsou svine…“
                    Pozor, ted urazis vepre! ;-)

      3. +1
        UK vyjednava za sebe a EU vyjednava za sebe. Ja kurva nevim, proc za EU bych mel lizt do prdele statu, kterej mel uz ted tri prdele vyjimek a chtel dalsi. A kdyz mu to nevyslo, tak se jako vztekly decko rozhodl odejit z hernicky. Alespon vsichni czexitari v praxi vidi, jak si vede „silnej“ suverenni stat ve vyjednavani se „slabou“ EU.
        Jasne, suverenni UK si muze rozhodnout o tom, ze na svem uzemi bude moct delat cokoliv. Coz ted, ve zle EU, nemuzou. Ale na dohodu o mezinarodnich vecech vzdycky musi byt dva. Tam je UK suverenita k hovnu.
        Vzdyt UK k zivotu EU vubec nepotrebuje! EU tak strasne nutne potrebuje UK…alespon to se nam leavers a jejich priznivci snazi celou dobu valit do hlavy. Tak proc ted zastupci EU nezebraji o schuzku na schodech v Downing street?
        Vite jak se tomu rika, drazi leaveri? Setkani s realitou.

        1. Osobne tipuju, ze UK drive rozlozi vnitrni narodnostni problemy, nez zahranicni politika. Jen to chce jeste tak dvacet let podusit.

          1. 20 let?
            Tam to vari uz aspon 20 let a kde jsou dneska?

            I kdyz se spravnym katalyzatorem(*) (ne toho z auta) to muze byt byt i driv.

            (*) A catalyst is a substance which increases the rate of a chemical reaction.

            P.S.
            Kdyz se divas na ty sracky z UK (DCI Banks, Dr. Martin, Midsummer),
            si rikas ty vole oni jsou v kvalite bydleni jeste furt ve stredoveku, a my se smejeme ruskym zemljankam….
            …baraky jako kdyby pozili kulisy pro sceny Pana Prstenu kdyz tocili kazdodenni denni zivot hobitu.
            Co?

  7. Tydýta matějkova formátu bych neudělal ani vedoucím nádražních záchodků. Natož někým kdo z pozice politika má rozhodovat o fungování státu.
    Přečetl si pár libertariánských slintů a už si myslí že rozumí řízení státu.

    Když se dívám jak zuřivě brzdí brexit v londonistánu všemi silami protože jim došlo, že ztráty a náklady by byly nepřijatelně velké, tak mě blábolení takovýchto tržních zvazáků jako Matějka o czexitu, aniž by měli nepatrné ponětí o tom co to udělá s naší závislou ekonomikou, docela děsí.

    1. Klid. Matejka svuj stin neprekroci. Sladek, Matejka, Cibulka,… to je tak nejak stejnej model.

  8. V ČR žije cca 10.220.580 lidí.
    Z toho zaměstnaných je 5.326.000 LIDÍ
    Z těchto zaměstnaných jich ve státním sektoru maká 500.000 lidí, takže ve finále pouze 4.826.000 lidí produkuje zisk, ale né né
    Z tohoto počtu musím ještě odečíst 130.000 neziskových organizací po průměrně 3 lidech dělá 390.000 lidí v neziskovém sektoru, to je tedy 4.436.000 lidí, kteří něco produkují.
    Jednoduchým výpočtem: 10.220.580 lidí – 4.436.000 lidí = 5.784.580 ekonomicky neprodukujících zisk, důchodci, děti, cigáni, nefachčenka, neziskovky, politici. Pokud bych to měl vyjádřit procenty, tak je to infantilně jednoduché: 44,36% pracujících vytvářejících zisk na 57,84% nevytvářejících zisk.
    ______________________________________
    Co tím chci říct?
    že na jednoho pracujícího člověka vytvářející zisk připadá 1,32 člověka nevytvářejícího zisk.
    ZDROJ? Google? Ale kdepak, jsem osvč, ale podívejte se na zaměstananeckou výplatní pásku. A rozdíl mezi tím co člověk vydělá a co dostane jako čistou mzdu je průměrně 45% a 55% odvede státu. Náhoda? Nemyslím. Důkaz toho, že tento systém je v prdeli, a jakákoliv slova o tom že máme být humální a soucitní a zvyšovat zatížení pracujících vytvářejících zisk nad hodnotu 1,00000 nebo zvyšovat poměr 1,32 je prostě cesta do pekel a v případě výpadků v ziskovosti, se celý systém může zhroutit. Podle mě je optimální hodnota kolem 1,000 a tam by se to politici měli snažit směřovat.

    To znamená snížit počet neziskovek – jediný program má SPD.

    Zajistit podporu rodinám – startovní státní byty, manželské bezúročné půjčky, daňové úlevy, ale NIKOLIV DEMOTIVAČNĚ pouze pro pracující rodiny a pro děti, které chodí do školy! Aby se nepakovali nefachčenka rodiny, kteří na výchovu dětí kašlou. Viz cigáni v chánově apod. opět program SPD.

    Zastavit posouvání odchodu do důchodu, protože tady nejde o to snížit počet důchodců v ekonomicky neaktivní, ale jde o to že často předdůchodoví lidé tak berou místo mladým, kteří se pak musí spokojit s menší mzdou a nemohou si tak založit rodinu, protože na to prostě ekonomicky nemají, pak se jim nedivím, že do toho nemají ani chuť.

    Prostě jediná možnost co zvolit do EU parlamentu je Okamura a doufat, že se tím nasype co nejvíc písku do soukolí EU a i ostatní politici se leknou hlavně pravdoláskaři a sluníčkáři.

    ___________________________
    BTW co se týká Faltýnka, neskočte dementům na lep, žádné bezdůvodné odposlouchávání dva roky Faltýnka, jen aby na něj něco našli neexistuje. Všechny hovory jsou nahrávány a skladovány nejméně 15+let. I když voláte dom jestli máte koupit rohlíky a nebo máslo. Soud jen schvaluje použití té které nahrávky pro soudní proces. Jinak všechny naše i vaše hovory dávno pročesává počítač a hledá podezřelé slova, které pak putují pro vyhodnocení k lidskému uchu. Zapomeňte na fantasy, že někdo žádá o povolení k odposlechu. To je pičovina.

    1. Docela pekne barevna videjka ma Vlk: https://vlkovobloguje.wordpress.com/2019/03/07/videoblog-ktery-nahani-husi-kuzi/

      Neni spatny obcas nakouknout, jak ze se maji ty socialne zaostale zeme a prognoza, co je tak asi ceka. Az na ten Vlkuv zaver, se kterym nesouhlasim, je ten clanek docela vyzivnej.

      1. Jo je zajímavý, jak Vlk umí rozpitvávat věci do detailu a pak například v tomto případě nerozeznat příčinu a následek.

        1. +1.

          Prijde mi, ze jeho zaver je ve stylu ‚topici se stebla chyta‘. Ja ho rad ctu, protoze dela, ackoli amater, solidni novinarinu. Zdrojuje, nenechava se unaset spekulacemi a pokud nejake udela, nekolikrat zdurazni, ze to spekulace je. Ale obcas se necha unaset levicovym vetrikem.

          1. Jo vzpomínám, jak ho pozvali do nějaký diskuze o fake news, aby tam z něho udělali typickýho Putinova lžiagenta a on toho politruka, díky důkladné přípravě roznesl na kopytech.

          2. Tak. Ta první dvě videa výborná, s komentářem ve stylu „bude nás víc, nebojíme se vlka nic“ zásadně nesouhlasím. Jistě že se navzájem potřebujeme, potřebujeme obchodovat, učit se od sebe, cestovat a rozšiřovat si obzory. Ale to jde i bez molochu regulujícího každý prd, který se stíhá znepřátelit s Ruskem, Británií, kočkuje se s USA a zároveň nedokáže zastavit stěhování barevných národů na Sever.

            1. Vlk si, z nejakeho zahadneho duvodu, nechce priznat, ze zkazou Evropy je predevsim a prave to bruselske levicactvi. Je nas vic, jak ovcanu USA, zatim jsme bohatsi, nez Cinani i Indove dohromady a jen diky totalnimu rozesirani a aplikaci fasistickych metod, jde Evropa totalne do kopru. On dokaze perfektne popsat, jaka zbytecna svinstva dela mainstram treba proti Rusku a nasledne prohlasi neco ve stylu „jeste, ze tu EU mame, toho se drzme“.

              1. Alexandru Makedonskému stačilo vyhrát čtyři bitvy, a perská veleříše se sesypala. Zatímco osmanská říše se probíjela přes všechna ta Srbska, Valašska, Sedmihradska a Bulharska několik set let, a nakonec je zastavila aliance křesťanských panovníků, žádný obdobný velestát.
                Stačilo porazit Napoleona, a celá francouzská navláda nad kontinentem se zhroutila.

                1. …coz ovsem bylo v dobach, kdy svetu nevladl MMF a zprava z Londyna do Pekingu nesla Internetem 3 sekundy. Dnes valku muze vyhrat i uplnej kripl, kdyz ma vhodny prostredky.

                  1. Jako Bush v Afghánistánu nebo Iráku? :-)

                    1. A ony snad USA ty valky prohraly? Za dobu okupace Afganistanu Amiky vzrostla vyroba opia na 200 %, pricemz je nad slunce jasny, kam ty prachy tecou. Co se Iraku tyce, tak ovladnuti ropy se podarilo. Kde vidis problem? :-)

              2. Hlavně je třeba si přiznat že se do té hnusné levičácké evropy cpou horem pádem úplně všichni z těch úžasných svobodných zemí kde vám stát do ničeho nekecá, často ani do toho když si seženete orezlého kalacha a vystřílíte sousední rodinný klan. Afrikou počínaje, přes východní asii, arabáčovem konče. A kdyby byla nafukovací tak má brzo 2 mld pestrobarevných obyvatel.

                Ono už to tak na světě chodí že se chytáme toho co máme, protože toho co nemáme se dost blbě chytá.
                Je zcela ideální když se topíte a přiběhne k vám záchranářka z bay watch s přírodníma čtverkama a začne vám dávat dýchání z úst do úst. V reálu ale jde kolem třeba cikán co vás vytáhne taky, ale stojí vás to mobil, peněženku a adidasky (parafráze EU) ale stejně jste rád že šel kolem aspoň ten cikán a ty věci rád oželíte za záchranu života.

                Tak to funguje v reálném světě.

      2. To je ten komik, co napsal, že sice za komunismu tady všude bolševici rozmístili rakety, takže Západ se jen bránil, ale stejně za to může ten Západ, protože se nedal a vyeskaloval napětí?

        1. To nevim, ja ho ctu asi tri roky, ne denne, ale beru ho tak z 80 %. Idealni asi nikdo neni. Ma dobry zdroje, ale jeho zavery jsou obcas dost zarazejici. Myslel jsem si, ze je nestrannej, ale neni. Je to levicak.

          1. Souhlas, já už ho nečtu. On si dá strašnou práci s podklady a pak z toho vyvodí závěr jak z rudého práva. Pečlivý je, ale chybí mu logika.

        2. Si vis pacem, para bellum. Kadáfího a Saddámův duch by mohli vyprávět. Jak ti litovali že si taky nepořídili atomovky.

          A v tom Turecku amíci umísťovali neškodnou zábavnou pyrotechniku, stejně jako v západním německu.

  9. Celá ta závěrečná poznámka o hmotném plnění postrádá smysl, jelikož DFENS propaguje stranu (potažmo jejího předsedu), kde je sám členem.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017