Babiš! Ale jak se ho zbavíš? - zpět na článek

Počet komentářů: 172

  1. vzhledem k volebnim vysledkum je jasne ze jej volila i nemala cast osvc
    je to sice mozna jen stastna konstelace ale za babise ekonomika jede
    ja zadna vlada pred tim vyznamne valorizoval duchody
    zavedl slevu na dopravu pro studenty a duchodce, atd.. udelali by toto vsechno modri ptaci ?
    to ze ridi stat jako firmu se mi libi a zatim to slape jak agrofert
    samozrejme v pripade nejake vetsi svetove krize bude plebsem smeten bez milosti pokud to nejak neubrzdi

    1. Nepostavil ani metr dalnice, silnice jsou nejrozbitejsi za dlouhou dobu, mosty padaji, nabral 50 000 uredniku, zabil radu malych podniku, zvysil dane, zdrazil financovani statniho dluhu, do aut furt musime lit jeho biosracky, jo to je vsechno fakt super.

      1. tak zrovna na R7 u Chomutova se kus dalnice stavi, silnice se v poslednich letech opravuji jako nikdy predtim az jsou ridici nasrany kvuli uzavirkam, za stav mostu opravdu poslednich 5 let Babise neodpovida tad atpod..

        chtelo by to linky na duveryhodne zdroje kdyz uz neco tvrdite, to same plati o cyklistovi

        1. Měl by sis zajít na vyšetření, todle je vážný.

  2. Koblihovoliči aspoň pochopili, že to co se tu dělo od listopadu je jeden velký tunel, podvod a megazločin. Proto chtěli (naivně a hloupě) „změnu“ kterou jim nabídl Babiš. Většina lidí je natolik politicky negramotná (včetně většiny na tomto fóru) že ji prostě nic lepšího nenapadne.
    Ti ještě hloupější a naivnější (než koblihovoliči) se snaží dodnes volit „pravicové“ strany a slintají jak pavlovův pes na cokoliv co nese nálepku pravicovosti. A to bez ohledu na počet estébáků, dětiček papalášů a jejich bílých koňů, v tomto uskupení se nacházející.
    Vzhledem k množství másla co mají na hlavě, bych se na jejich místě do koblihovoličů moc nenavážel.

    1. Jo, a proto zvolili člověka, který má na těch tunelech a rozkrádání velký podíl.
      Kobliháři totiž pochopili hovno. Kobliháři akorát skočili na lep dalšímu z řady krysařů co slibuje že jim zařídí blahobyt, aniž by se o něj museli sami snažit. Proto kobliháři nevyhnutelně Babiše opustí až se okouká a přijde novej svěží krysař co slíbí že jim zařídí blahobyt bez námahy.
      Takovejch už bylo – Zelení, Veverky, Úsvit, TOP 09… A takovejch ještě bude…

      1. Přóště by to mohl zkusit sám Viktor Kožený. Já bych se nedivil ničemu.

  3. Babise (a Kellnera) jako jedine z nasich miliardaru neprovazela cesta za uspechem rada skandalu, tunelu atd.

    jmenujte prosim ty kauzy na ceste Babise k bohatstvi (od zacatku 90. let) jez skoncily skandalem, trestnimi oznamenimi ci dokonce soudnimi rizenimi …

    1. trevor12: Babiš a Agrofert má sporů s konkurenty až dost, občas někdo z nich záhadně umírá. Zkuste knihu „Žlutý baron“.

      Kellner a zázračná cesta k bohatství: víte, co znamenalo původně PPF: První Privatizační Fond. Ten se rozhodnutím Kočárníka, Klause a spol. jako cizí subjekt dostal k výkonu manažerských práv v České pojišťovně, kde ležely peníze, a časem se POjišťovna stala kupodivu majetkem PPF.

      Takž to vůbec nebyl tunel… byl, ale legální, díky zhasnutému světlu v kupónovce a rozkradení bohaté firmy s posvěcením státu.

      1. o zadnych vaznych sporech Agrofertu, ktere by koncily u soudu jsem v poslednich letech nic necetl

        pokud vim proti privatizaci CP do rukou Kellnera ani v dobovem tisku neznely zadne vyhrady aspon jsem je nezaregistroval ze by nekdo argumentoval lepsim zajemcem a vysldekem teto privatizace take nebyl zadny tunel …

        mimochodem Capi hnizdo 50 mega jsou pro Babise drobne kdykoliv to mohl (divim se ze dosud neudelal) to zacalovat ze svyho kapesnyho …

        i v pripade ze OLAF shleda nas soud jako pravdivou, mohl by timto smerem projevit ucinnou litost a i kdyby ani to jeste nestacilo furt je tu jeste Zeman se svym zolikem mozne milosti

        1. To je nějakeý humor?

      2. Nijak nezpochybňuji start PPF, nicméně PK (na rozdíl od mnoha jiných privatizátorů 90. let) četl a hlavně POCHOPIL „Vladaře“ od Machiavelliho a nemá polem sebe případy typu Agro Jevišovice (pokud se pletu, prosím o odkazy). PK IMHO své jmění rozšiřuje způsobem, který by se měl vyučovat. Stačí se podívat na způsob, jakým prodal ČP skupině Generali. A jsem také velmi zvědav, jak si povede nyní se Škodovkou.

        1. Agro Jevisovice

          xxx
          Úřad na ochranu hospodářské soutěže povolil převzetí Agra Jevišovice Bohumíra Rady Babišovým Agrofertem

          Jevišovice – Společnost Agro Jevišovice, bývalé agrodružstvo, zřejmě brzy změní majitele. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) svým prvostupňovým rozhodnutím povolil společnosti Navos, která spadá do skupiny Agrofert podnikatele Andreje Babiše, převzít firmu Citonice Agro, pod kterou patří i bývalé jevišovické agrodružstvo. Rozhodnutí zatím nenabylo právní moci.
          „Na všech posuzovaných relevantních trzích, tedy prodej obilovin, olejnin, krmných směsí, skladování rostlinných komodit, chovu a prodeje jatečních vepřů a velkoobchodního prodeje nezpracovaného mléka, bude nárůst tržního podílu skupiny Agrofert v důsledku spojení minimální a i nadále bude na dotčených trzích zachována konkurence v podobě dalších zemědělských prvovýrobců,“ informoval předsedu ÚOHS Petr Rafaj.
          „Posuzované spojení tedy nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, a to zejména vzhledem k nízkému nárůstu tržních podílů spojujících se stran,“ dodal Rafaj.
          Agrofert již dříve svůj zájem o největší zemědělský podnik na Znojemsku potvrdil. „Skutečně je pravdou, že společnost Agrofert koupila od společnosti Agro Jevišovice v červnu 2010 farmy na výrobu brojlerů a vybrané pozemky. Hlavním důvodem byla potřeba skupiny Agrofert zachovat kontinuální výrobu kuřat a dále ji rozvíjet v souladu s rozšiřováním zpracovávatelské kapacity v našem výrobním závodě v Modřicích. Nynější akvizice je pokračováním této koupě. Naším zájmem je i rozšiřování chovu prasat, masného skotu, výroby mléka a dalších aktivitách, ve kterých podniká Agro Jevišovice,“ uvedl již začátkem ledna výkonný ředitel holdingu Petr Cingr.
          Agrofert naopak nemá zájem třeba o bioplynovou stanici ve Velkém Karlově. „Nejednáme o koupi všech společností skupiny Agro Jevišovice. V případě zdárného dokončení transakce ale zemědělskou prvovýrobu zachováme. Budeme spíše uvažovat o jejím rozšíření a zefektivnění,“ dodal Cingr.
          Společnost Navos náleží do skupiny Agrofert Holding, která podniká v řadě oblastí zemědělství, potravinářského a chemického průmyslu. Citonice Agro je mateřskou společností několika firem, zejména pak Agro Jevišovice, podnikající zejména v oblasti zemědělské prvovýroby. V případě jevišovického zemědělského podniku jde o jednoho z největších tuzemských producentů kuřecího masa a mléka se základním kapitálem skoro čtvrt miliardy korun. Ve více než dvaceti střediscích pro něj pracuje tři sta padesát pracovníků. Chová tři tisíce kusů hovězího dobytka, kolem čtyřiceti tisíc prasat a obhospodařuje přes devět tisíc hektarů půdy nejen na Znojemsku, ale i v sousedním Třebíčsku a Břeclavsku. Kromě toho má své filiálky i na Slovensku a v Rumunsku.
          Agrofert je zase jedničkou tuzemského zemědělsko – potravinářského sektoru. Předloni dokončil akvizici největšího konkurenta v oboru, podniku Agropol Group, patřícího do té doby podnikateli Jiřímu Malúšovi.
          Naproti tomu Agro Jevišovice řešilo vloni finanční problémy. Jejich vyústěním byla právě změna právní formy z družstva na akciovou společnost. Šéf jevišovické firmy zájem Babišova Agrofertu rovněž potvrdil.
          „S Agrofertem skutečně jednáme o prodeji. O tom, čeho všeho by se měl prodej týkat, je předčasné mluvit. Až budou jednání ve finále, všechno zveřejním,“ řekl Bohumír Rada.
          Ten vloni získal majoritní podíl právě v Agru Jevišovice. Součástí poslední březnové členské schůze družstevníků bylo i odsouhlasení prodeje aktiv družstva souvisejících s výkrmem drůbeže a zahrnujícím jak movité věci, třeba technologické linky, tak i nemovitosti. Mezi nimi figurovaly především pozemky a haly pro výkrm drůbeže. Kupní cena byla stanovena na téměř čtvrt miliardy korun. Třicet milionů z toho mělo přitom jít na umoření dluhu právě Agrofertu, zbytek na pokrytí bankovních úvěrů.

          xxx

          Antimonopolní úřad posuzuje zamýšlenou fúzi zemědělského podniku Agro Jevišovice Bohumíra Rady a Agrofertu Andreje Babiše.

          Jevišovice – Největší soukromý zaměstnavatel na Znojemsku, zemědělská společnost Agro Jevišovice, změní zřejmě majitele. Koupit ji chce Agrofert podnikatele Andreje Babiše. A to poté, co se vloni po transformaci zemědělského družstva na akciovou společnost stal majoritním vlastníkem firmy její bývalý předseda Bohumír Rada.
          „Nynější akvizice je pokračováním červnového nákupu jevišovické výroby brojlerů a vybraných pozemků. Naším zájmem je i rozšiřování výroby v prasatech, masném skotu, mléce a dalších aktivitách, ve kterých podniká Agro Jevišovice,“ potvrdil Znojemskému deníku Rovnost výkonný ředitel holdingu Agrofert Petr Cingr.
          „Z výše uvedeného je patrné, že v případě zdárného dokončení transakce výrobu zachováme. Budeme spíše uvažovat o jejím rozšíření a zefektivnění,“ dodal. Podle ČTK prověřuje fúzi obou firem Úřad na ochranu hospodářské soutěže.
          V případě jevišovického zemědělského podniku jde o jednoho z tuzemských největších producentů kuřecího masa a mléka se základním kapitálem skoro čtvrt miliardy korun, pro kterého pracuje ve více než dvaceti střediscích tři sta padesát pracovníků.
          Firma chová tři tisíce kusů hovězího dobytka, kolem čtyřiceti tisíc prasat a obhospodařuje přes devět tisíc hektarů půdy nejen na Znojemsku, ale i v sousedním Třebíčsku a Břeclavsku. Kromě toho má filiálky i na Slovensku a také v Rumunsku. Agrofert je zase jedničkou tuzemského zemědělsko – potravinářského sektoru. Předloni dokončil akvizici největšího konkurenta v oboru, podniku Agropol Group, patřícího do té doby podnikateli Jiřímu Malúšovi.
          Šéf jevišovické firmy zájem Babišova Agrofertu potvrdil. „S Agrofertem jednáme o prodeji. O tom, čeho všeho by se měl prodej týkat, je předčasné mluvit. Až budou jednání ve finále, všechno zveřejním,“ řekl Bohumír Rada.
          Chystaný prodej bude posuzovat ve správním řízení Úřad na ochranu hospodářské soutěže. Bude zkoumat dopad spojení na oblast produkce a prodeje rostlinných zemědělských komodit, chovu a prodeje hospodářských zvířat, výroby a prodeje krmných směsí, skladování rostlinných komodit a prodeje nezpracovaného mléka.
          Řízení k fúzím trvají obvykle zhruba měsíc. Součástí transakce má být i ovládnutí společnosti Citonice Agro.
          „Rozhodnutí ve výše uvedené věci dosud nebylo vydáno. Případné připomínky je třeba zaslat úřadu do pěti dnů od zveřejnění tohoto oznámení,“ píše se na oficiálních webových stránkách antimonopolního úřadu.
          Skupina Agrofert má získat nad oběma zemědělskými firmami ze Znojemska výlučnou kontrolu prostřednictvím kroměřížské akciové společnosti NAVOS.

          Problém s penězi

          Naproti tomu Agro Jevišovice řešilo loni finanční problémy. Jejich vyústěním byla právě změna právní formy z družstva na akciovou společnost. Většinu v ní získal právě Bohumír Rada. Součástí poslední březnové členské schůze družstevníků bylo i odsouhlasení prodeje aktiv družstva souvisejících s výkrmem drůbeže a zahrnujícím jak movité věci, třeba technologické linky, tak i nemovitosti.
          Mezi nimi figurovaly především pozemky a haly pro výkrm drůbeže. Kupní cena byla stanovena na téměř čtvrt miliardy korun. Třicet milionů z toho mělo jít na umoření dluhu právě Agrofertu, zbytek na pokrytí bankovních úvěrů.
          „Při transformaci družstva na akciovou společnost jsme se domluvili, že snížíme úvěrovou angažovanost o zhruba dvě stě milionů korun. Zaplatili jsme dvě stě milionů bankám a třicet milionů Agrofertu. Drůbežářské provozy nevlastníme, ale dál je provozujeme. Máme je od Agrofertu pronajaté na pět let, za to platíme nájem. Smluvně pak máme ošetřeno, že za těch pět let koupíme tyto provozy zpět,“ řekl na konci listopadu v rozhovoru pro Znojemský deník Rovnost Rada. I tak ale firmě zůstala další čtvrtmiliarda dluhů.
          Agrofert hodlá na Znojemsku pokračovat v chovu brojlerů, prasat, masného skotu i dojnic, ale i v dalších aktivitách, ve kterých podniká Agro Jevišovice. „Na druhou stranu nemáme zájem například o bioplynový byznys, proto nejednáme o koupi všech společností skupiny AGRO Jevišovice,“ dodal Cingr.

    2. trevor12: Právě ses vrátil z lobotomie? STBák je jeden z těch předrevolučních gaunerů, co se správně zařídili v nových časech, k velké části majetku přišel slušně řečeno nepoctivě. Povídačky o tom, jak řadový úředník na Zahraničním Obchodu si našetřil na Chemapol, si nechej.

      1. dukazy prosim

        1. trevor12: Důkazy budeš předkládat ty a to jak si zaměstnanec s tabulkovým platem mohl zakoupit Chemapol za miliardy.

        2. podle mne zacatek byl dobove zcela normalni, predlozil privatizacni projekt na neco zakladniho a svete div se nerozkradl to ale podnikal tak ze mu vznikl zisk, banky mu pujcovaly tak mohl prikupovat atd…
          mozna bych mohl vyhledat uplne prvni zminky o Babisovy v nasem tisku od 17.11.1989, odpoledne se na to podivam

          1. trevor12: Takže o Chemapolu, Petrimexu, Lovochemii, České rafinérské, ZZN víš kulové, přesně tak jak jsem si myslel.
            Je ale na tobě vidět jak vznikají koblihovoliči :-)

            1. co z toho skoncilo u soudu ?

              1. nejlepe v neprospech Babise s konstatovanim ze se dopustil neceho nezakonneho a musi tedy zaplatit (vratit) …

              2. Petrimex. „Smůla“ byla, že žalobce prošvihl lhůtu o tři dny, takže soud se tím ani nezabýval. Zdokumentované je to velmi slušně.
                Nezbývá než doufat, že aktuální věci se stačí podat včas.

                1. icu: Myslíte, že ta stejná justice která ani za 10 let nedokázala najít viníka v průzračném případu shození mostu na koleje pod přijíždějící vlak, najde viníka v kauzách Petrimex Chemapol a spol?

                  1. Proč se Petrimex nedostal na přetřes, to jsem psal a jestli to ze strany žalobce by úmysl, nedbalost, nebo nešťastná náhoda, to se myslím už neřešilo.
                    Případ ve Studénce nevidím (z hlediska trestního práva) až tak průzračně, podepsali se na něm vlastně všichni od zadavatele po dělníky, co byli právě na stavbě a ten soud (při dodržení zásady in dubio pro reo a s tím, co měl v ruce) asi jinak rozhodnout nemohl. Upřímně, spíš jsem se bál, že zafunguje zákon padajícího … a odnesou to ti úplně poslední v řadě.

              3. trevor12: Proč by to končilo u soudu? Když si uplatíš ty správé lidi tak je vše nenapadnutelné neboť nejsou důkazy. To pochopitelně neznamená, že se čin nestal že. Se podívej na Krejčíře, metody, které používal donedávna jsou typicky devadesátkové a stejné používal i Babiš. Na rozdíl od Krejčíře byl jen trochu inteligentnější a včas pochopil, že když už ty prachy máš tak je zbytečné se chovat jako kriminálník a lepší je je investovat již legálně.
                Nebo nám můžeš vysvětlit jak ti státní správce prodá firmu v hodnotě tří miliard za třista milionů. A těch třista milionů zaměstnanec Babiš s platem 1500 Kčs dostane od neznámé firmy ze Švýcarska. Tak určitě.

                1. mne zajimaji fakta, dukazy a pravomocne a vykonatelne rozhodnuti soudu. Vsechno ostatni jsou jen spekulace, ty mne nezajimaji

                  1. v tom clanku ceske televize pisou ze hodnota Agrofertu byla v te dobe 900 milionu (opet jen tvrzeni bez dukazu). Umim si predstavit ze si Babis sehnal investory ze Svycarska kteri to koupili a postupne pak obchodni podil (akcie) prevedli dale na Babise s tim, ze Babis jim musel splatit v budoucnu (treba ve splatkach) kupni cenu obchodniho podilu (akcii) firmy ze zisku s podnikanim Agrofertu spojene

                    1. trevor12 4.5.2018 v 13:17
                      Nebo si AB ty investory vymyslel, neboť kdo a kdy OFI opravdu vlastnil, to se také spolehlivě neví. Podobnost s Appian group čistě náhodná?

                    2. nevim kde by Babis vzal ty miliony na navysovani zakladniho (tehdy) kapitalu a dale dalsi penize za vyvazani se z Petrimexu … vsechno jen spekulace (i ty moje)

                    3. i kdyby Babis navysoval zakladni kapital z penez Agrofertu je to dalsi zakladni selhani kontrolnich mechanismu vlastniku Petrimexu. Navic po zmene vlastnika Agrofertu nedoslo k jeho tunelovani ale naopak k zakladu pozdejsi expanze …

                      u Appian Group Zeman amatersky prodal akcie levne „sdruzeni investoru“ vlastnicich Appian Group (udajne manazeri MUS si vypujcili penize z MUS na koupeni kontrolniho baliku – opet totalni selhani vlastnika MUS koho ma v predstavenstvu a managementu) a pak k „vyvlastneni“ akcii minoritnich akcionaru dle tvrzeni „poskozenych“za neprimerene nizkou cenu (ovsem podeprenou znaleckym posudkem) a navic v souladu s tehdy platnym ObchZ

                    4. Koblížek chutnal?

                    5. trevor12 4.5.2018 v 14:22
                      Víte, ono „totální selhání vlastníka“ byla poměrně standardní metoda, jak si v „devadesátkách“ přivlastnit cizí (obvykle státní) majetek. Buď to totiž dotyčný úředník na FNM pochopil sám, nebo „nebyl škodný“ a ve velmi vážných případech ho vyhodili (viz Roman Češka). Navíc, státní rejstříky prostě nefungovaly tak, jak bylo potřeba (jak obchodní, tak třeba katastr).
                      Expanze Agrofertu, to je už jiný příběh. Příběh jak od Maria Puza.

        3. Tak začít lze např. zde:
          http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/2120295-petrimex-na-vedlejsi-koleji-reporteri-ct-odhaluji-jak-babis-ovladl-agrofert

          Pokud ČT vnímáte jako nespolehlivé médium, tak se tomu věnovalo i x jiných médií, stačí požádat strýčka Google dotazem Petrimex Babiš. ČT se tím případem nezabývala ani jako jediná, ani jako první a kdo se alespoň trochu zajímal o okolnosti vzniku Agrofertu, tak na Petrimex, O.F.I a další narazit prostě MUSEL.

          1. icu:

            Koblihožrout se nezajímá, Koblihožrout nepochybuje, Koblihožrout věří ve Spasitele Velkého Kobliháře. Kdysi věřil (a volil je) ve Velkého Klause nebo Velkého Paroubka, teď má Velkého Kobliháře.

            1. omyl koblihozrout pochybuje a kdyz jej ostatni presvedci ze se myli svuj omyl prizna, moment

              1. tak nejstarsi zminky o Andreji Babisovi v nasem tisku od 17.11.1989 do 1.1.1996 je az z roku 1994 (z toho vyplyva ze zrejme zakladem u nej byl nejaky privatizacni projekt na Slovensku)

                xxx
                Lovochemie, a. s.
                12.01.1994 Obchodní věstník Obchodní rejstřík – Ústí n. L. – nové zápisy Strana 0
                … ing. Zdeněk Vybíral, Lovosice, Vodní 1002; ing. Pavel Černý, Lovosice, Dlouhá 1043; ing. Milan Galia, Litoměřice, Sadová 452/11; ing. Andrej Babiš, Bratislava, Dunajská 38; Čestmír Novák, Litvínov-Janov, Luční 304; ing. Miloslav Kessler, Praha 8, Klíčanská 7Základní jmění: 891…
                xxx
                AGRIPLAST, s. r. o.
                09.02.1994 Obchodní věstník Obchodní rejstřík – Praha – nové zápisy Strana 0
                zboží; koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej s výj. zboží vyloučeného z. č. 455/91 Sb. a jeho příl. Statutární orgán: jednatel ing. Andrej Babiš, Praha 3, Roháčova 83, PSČ 130 00 Základní jmění: 100 000 Kč Oddíl: C. Vložka: 23093 Datum zápisu: 20. 09. 1993 456793-06/94#
                xxx
                AGROUHLÍ CR, spol. s r. o.
                14.09.1994 Obchodní věstník Obchodní rejstřík – Hradec Kr. – nové zápisy Strana 0
                koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej Statutární orgán-jednatelé: Ivan Poživil, Hradec Králové, Jungmannova 1304, PSČ 500 02; ing. Andrej Babiš, Praha 3, Roháčova 83, PSČ 130 00 Základní jmění: 100 000 Kč Oddíl: C. Vložka: 6313 Datum zápisu: 12. 05. 1994 482844-37/94#
                xxx
                AGROFERT, a. s.
                26.10.1994 Obchodní věstník Obchodní rejstřík – Praha – nové zápisy Strana 0
                … uvedených v přílohách zákona č. 455/91 Sb.); pronájem nemovitostí včetně doplňkových služeb Statutární orgán: představenstvo – předseda ing. Andrej Babiš, Praha 3, Roháčova 83; členové – ing. Jiří Haspeklo, okr. Mladá Boleslav, Kochánky 2; Ludmila Žaloudková, Kolín 2, Bachmačská 315 Základn…
                xxx
                AGROPROFIT, spol. s r. o.
                02.11.1994 Obchodní věstník Obchodní rejstřík – Praha – nové zápisy Strana 0
                prodej (s výjimkou činností uvedených v příl. zák. č. 455/91 Sb.) Statutární orgán: jednatelé – ing. Karel Šimek, Brno, Kamínky 15/287; ing. Andrej Babiš, Praha 3, Roháčova 83 Základní jmění: 100 000 Kč Oddíl: C. Vložka: 29483 Datum zápisu: 10. 06. 1994 491237-44/94#
                xxx
                AGROTER, s. r. o.
                02.11.1994 Obchodní věstník Obchodní rejstřík – Praha – nové zápisy Strana 0
                zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej (s výjimkou činností uvedených v přílohách zákona č. 455/91 Sb.) Statutární orgán: jednatel ing. Andrej Babiš, Praha 3, Roháčova 83 Základní jmění: 100 000 Kč Oddíl: C. Vložka: 29425 Datum zápisu: 07. 06. 1994 491238-44/94#
                xxx
                AGROBOHEMIE, a. s.
                10.05.1995 Obchodní věstník Obchodní rejstřík – Praha – nové zápisy Strana 0
                … koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej; zprostředkovatelská činnost v oblasti obchodu Statutární orgán: předseda představenstva ing. Andrej Babiš, Praha 3, Roháčova 83, PSČ 130 00; členové představenstva – ing. Josef Kasper, Litoměřice, Pokratická 3, PSČ 412 01; ing. Milan Galia,…
                xxx
                PRECOLOR, a. s.
                07.06.1995 Obchodní věstník Obchodní rejstřík – Ostrava – nové zápisy Strana 0
                … zákona; 2. poradenská činnost v oblasti obchodu; 3. zprostředkovatelská činnost v oblasti obchoduStatutární orgán: předseda představenstva ing. Andrej Babiš, Praha 3, Roháčova 83; členové představenstva – ing. Karel Batěk, Přerov, Velká Dlážka 27; ing. Antonín Mlčoch, CSc., Praha 10, Kodaňská…
                xxx
                AGROUHLÍ CR, spol. s r. o.
                11.10.1995 Obchodní věstník Obchodní rejstřík – Hradec Kr. – změny Strana 0
                6-Řepy, Španielova 1315, PSČ 160 00 Vymazuje se ke dni: 25. 7. 1995 – Obchodní jméno: AGROUHLÍ CR, spol. s r. o. – Statutární orgán: jednatel ing. Andrej Babiš, Praha 3, Roháčova 83, PSČ 130 00 545511-41/95#
                xxx
                AGRONOVA CS, s. r. o.
                15.11.1995 Obchodní věstník Obchodní rejstřík – Hradec Kr. – nové zápisy Strana 0
                … účelem jeho dalšího prodeje a prodej; zprostředkovatelská činnost Statutární orgán: jednatelé – ing. Jan Harant, Česká Skalice, Máchova 191; ing. Andrej Babiš, Praha 3-Žižkov, Roháčova 83, PSČ 130 00 Základní jmění: 100 000 Kč Oddíl: C. Vložka: 8176 Datum zápisu: 28. 08. 1995…
                xxx
                Zemědělské zásobování a nákup, a. s., Česká Skalice
                15.11.1995 Obchodní věstník Obchodní rejstřík – Hradec Kr. – změny Strana 0
                … Oddíl: B. Vložka: 979 Zapisuje se ke dni: 31. 8. 1995 – Předmět činnosti: leasingová obchodní činnost – Statutární orgán: členové představenstva – Andrej Babiš, Praha 3, Roháčova 83, PSČ 130 00; Jan Platil, Praha 9, Litožnická 341, PSČ 190 00; Jan Harant, Česká Skalice, Máchova 191 Vymazuje…
                xxx

                1. Andrej Babiš se narodil v Bratislavě v roce 1954. Jeho otec byl v 50. letech reprezentantem československých podniků například v Etiopii a Francii. Sám Andrej Babiš chodil na gymnázium ve Švýcarsku a je absolventem Vysoké školy ekonomické v Bratislavě. Kariéru zahájil ve slovenském podniku zahraničního obchodu Petrimex. Jako obchodní delegát zastupoval v druhé polovině 80. let tuzemské podniky v Maroku. Byl členem KSČ a je veden v Cibulkových seznamech jako spolupracovník Státní bezpečnosti. Sám však tvrdí, že s StB nikdy nespolupracoval. Po revoluci se vrátil do Petrimexu, který před rozpadem federace založil zastoupení v Čechách. Těsně po rozdělení země vznikla firma Agrofert. V roce 1995 tato firma navyšovala své jmění a z vazby na Petrimex se vyvázala. Agrofert ovládla švýcarská firma OFI, kterou vlastnili Babišovi spolužáci ze střední školy. To vše se stalo nedlouho poté, co Petrimex Babiše propustil.

                  !!!Slovenská firma se později pokusila převzetí Agrofertu právně napadnout s tím, že jí měl podnik zůstat, ale bez úspěchu.!!!

                  xxx

                  Do České republiky jste přišel v roce 1995. Proč jste opustil Slovensko?

                  Do Česka jsem přišel už v roce 1992, kdy jsem založil kancelář Petrimexu (slovenský podnik zahraničnícho obchodu) v Praze. Ze Slovenska jsem odešel v roce 1995. Tehdy chemická lobby HZDS za pomoci zástupce Spolany Neratovice, což byl Boris Vostrý, pravá ruka Viktora Koženého, ovládla Petrimex a odvolala jeho představenstvo, které se nechovalo dost loajálně k tehdejší vládní garnituře. Odešel jsem z Petrimexu po 18 letech. Poté, co jsem byl odvolán, odešlo za mnou z Petrimexu postupně asi 40 lidí.

                  K této době se váže jedna nevyjasněná záležitost. Začátkem roku 1995 ovládla švýcarská firma OFI, v níž jsou vaši spolužáci ze střední školy, společnost Agrofert, do té doby stoprocentně vlastněnou právě Petrimexem. Tím začala vaše expanze v tuzemsku. Slovenský Petrimex však později tvrdil, že jste Agrofert vyvázal z jeho struktur při navyšování základního jmění bez vědomí slovenské firmy. Měl jste tehdy pověření od Petrimexu, že zvyšovat kapitál Agrofertu nechce?

                  Petrimex tehdy odmítl dále financovat aktivity Agrofertu, protože usoudil, že obchod se zemědělskými hnojivy je příliš riskantní.

                  !!!Ztratil o společnost zájem a vědomě se neúčastnil navýšení. Rozhodlo o tom představenstvo v únoru 1995. Po personálních změnách v květnu 1995 zažalovalo nové vedení Petrimexu navýšení základního jmění. Soud rozhodl, že se vše odehrálo korektně. Bývalý akcionář Petrimex obdržel zaplacené všechny dluhy a jednorázový výnos z investice. !!!

                  1. Nikoliv, soud o té věci nerozhodl. Soud se žalobou vůbec nezabýval, protože ji žalobce podal s třídenním zpožděním.

                    1. tak mne pristupna databaze nic takoveho nenachazi, nejaky solidni zdroj ?

                      mimochodem i kdyby to byla pravda je to totalni selhani Petrimexu neohlidat si lhuty a podat zalobu opozdene

                    2. Viz odkazy v té reportáži ČT.

                    3. tak jsem si to precetl a i kdyby to byla pravda (potreboval bych dalsi nejlepe insider informace od tehdejsich akteru) je to jasne selhani vlastniku Petrimexu dat si do predstavenstva vice neloajalnich osob (musely byt minimalne 3 z 5) a pak dalsi totalni selhani vlastniku Petrimexu podat zalobu opozdene

                    4. trevor12 4.5.2018 v 13:10
                      Selhání vlastníků Petrimexu ale ani omylem neznamená, že AB Agrofert získal na základě řádně předloženého projektu (jak tvrdíte vy) a že soud rozhodl, že vše proběhlo korektně (jak tvrdí AB). Jinak obchodní rejstřík je on-line někdy od r. 1997 a zápis do OR opravdu nebýval tak rychlý, jako dnes, pokud měl někdo plnou důvěru a dostatečně širokou plnou moc, tak měl výrazně jednodušší práci, než dnes.

                      A je také přinejmenším úsměvné, když na jednu stranu zde přetiskujete část nějakého rozhovoru s AB a na druhou stranu potřebujete nějaké insider informace od tehdejších aktérů. Psal jsem už výše, co máte zadat do Google a dostanete tolik odkazů, že budete mít co dělat se do konce roku tím prohrabat.

                    5. zase jenom kecy a spekulace … zadna fakta, dukazy, pravomocne soudni rozhodnuti …

                    6. trevor12 4.5.2018 v 14:40
                      Kecy a spekulace o rozhodnutí soudu jste sem postnul vy. Že fakta relativizujete či přímo ignorujete, to je váš boj.

                    7. uz nebudu reagovat jen uvedu ze mne spekulace nezajimaji …

                    8. V časopisu Forbes jsem někdy před rokem zcela náhodně četl v čekárně u zubaře žebříček nejbohatších Čechů a pamatuji si, že na prvním místě byl pan Kellner a na druhém pan Babiš. Ostatní měli tak málo mld. Kč, že mě vůbec nezaujali. A pod žebříčkem byl článek, který popisoval pracovní a soukromý život miliardářů, což mi bylo jedno a určitě to ve mně nevzbudilo závist nebo zášť. Co mě ale poznamenalo na zbytek života, bylo zmínka o tom, že všichni uvedení pánové nezískali majetky podvody nebo zločiny, ale pouze svojí chytrostí, inteligencí, talentem a nesmírnou pracovitostí.
                      A tady musím souhlasit s trevorem12: pokud by kradli, seděli by – pokud máš důkaz, podej žalobu … pokud ovlivnili policii, soudy, kohokoli – podej důkaz … NEMÁŠ DŮKAZ? – TAK PŘESTAŇ KONSPIROVAT!
                      Inspirován trevorem12 jsem po roce od uvedené návštěvy dentisty spočetl konečně svůj majetek, abych se případně na další rok pokusil nominovat: horské kolo č.1 – 1 500,-, h. kolo č.2 – 15 000,-, h. kolo č.3 – 30 000,-, stolní lampičky 11ks – 9 000,-, stojací lampy 4ks – 4 000,-, TV – 5 000,-, audio – 15 000,-, PC – 30 000,-, náramkové hodinky 24ks – 100 000,-, kapesní hodinky 11ks – 75 000,-, ski – 17 000,-, oblečení – 15 000,-, staré budíky 130ks – 32 000,-, stolní hodiny 14ks – 42 000,-, obrazy 14ks – 16 000,-, Mona Lisa originál repro – 200,-, křeslo – 3 000,-, detektor kovů (úplně nový) – 26 000,- a foťák (úplně nový) – 27 000,- … a to je všechno … jo a ještě momentální stav financí – 288 233,- (dluhy nemám).
                      Můj majetek celkem k dnešnímu dni činí: 462 700,- Kč (nemohu dokázat – nemám znalecké odhady).
                      Majetek pana Kellnera je 318 000 000 000,- Kč (nemohu dokázat, přečetl jsem si na netu).
                      Dále tedy pouze spekulace: majetek p. Kellnera je přibližně 687 270 krát větší než můj a protože nejsou důkazy o nelegálnosti o nabytí majetku jak jeho, tak mého, vyplývá s uvedeného jediné (a to mě od loňské návštěvy trápí): JÁ JSEM 687 270 KRÁT HLOUPĚJŠÍ A LÍNĚJŠÍ NEŽ PAN KELLNER. A je fakt depresivní si představit město, které má 687 270 tisíc pracujících obyvatel plus důchodci a děti, tak to je pomalu Praha a všichni dohromady jsme výkonní jako jediný chytrý a pracovitý pán.

  4. Zbavit se Burese je trivialni. Staci vymenit tech 30% idiotu, kteri mu to zerou. Nojo, jenze jak :-( Takze mame smolika, protoze to je squadra, ktera nemyslela, nemysli a myslet nebude.

    1. A pak? Pak nebude ve vlade… A co z toho? Vy jste ten clanek cetl periskopem, zejo? :)

    2. Zbavit se Babiše je triviální. V první řadě je potřeba jako alternativu nenabízet Bakalovu neboli Kalouskovu partu eurohujerů (ODS, TOP09, KDU-ČSL, ČSSD, Piráti, …). Pokud dáte lidem možnost mezi špatným a špatným – tak prostě učiní volbu proti dosavadním zvyklostem.

      Babiš je v první řadě volen jako protitruc zavedeným stranám. Ona ta alternativa k Babišovi fakt je lákavá asi stejně jako rozčtvrcení a předtím uvaření ve žhavém oleji. (Poznámka: Já Babiše nevolil.)

      To je stejné, jako když chtěli odstranit Zemana, ale nabízeli jenom idioty typu Drahoš, Topolánek a jiné nekňuby.

      To, co tu dělaly předchozí strany lidi už fakt nechtějí. Ale zároveň se stará mafiánská skupina nechce hnout z koryt – a tak zakládá nové strany se stejnými lidmi, dělá demonstrace, strká svoje provařené lidi do voleb či prezidentské kandidatury – a lidi je nechtějí. Ale oni chtějí to koryto.

      Vyhoďte v první řadě staré struktury kolem Kalouska, Bakaly apod., vyhoďte kavárníky, sluníčkáře, a dejte tam někoho volitelného. Jinak budou lidé volit skoro kohokoli jen když to nebudou oni.

      1. „Zbavit se Babiše je triviální. … Vyhoďte v první řadě staré struktury kolem Kalouska, Bakaly apod., vyhoďte kavárníky, sluníčkáře, a dejte tam někoho volitelného.“

        jo! tak tomuhle říkám naprostá trivka! brnkačka…!

        1. jen si říkám, jak to, že to ještě nikoho nenapadalo…?!

  5. Delší dobu tvrdím, že voličům Anofertu ty špatné věci, co Bába provádí, nejenže nevadí, ale naopak jim to imponuje. Prostě vyjebává s těmi ostatními. Ostatním chcípaj kozy a to je dobrý důvod ho volit. Lidi nevolili Babiše proto, aby se měli líp, ale proto, aby se ostatní měli hůř. Vítejte v Kocourkově.

    1. Souhlasím. Určitě tím sebral i komoušům nějake ty hlasy, protože nic tak nepotěší komunistu jako když stát zničí živnostníka.

      1. Souhlas, pánové. Běžný koblihovolič se nepotřebuje mít dobře, jemu ke štěstí stačí, když se ostatní budou mít stejně blbě, jako se má on. A bohužel nevidím světlo na konci tunelu, tohle je prostě v lidech.

        1. Vidím to velmi podobně s tím světlem na konci tunelu, jen s tím drobným rozdílem, že to světlo, já myslím, že tam je. Jen je zhasnuté a musí se rozsvítit tlačítkem RESET.
          I z toho důvodu jsem občas na vážkách, že bych to tomu Bábovi příště taky hodil, aby měl konečně většinu. Protože čím dřív ten reset přijde, tím dřív to světlo na konci tunelu rožneme. Bude to masakr, poteče krev, ale jiné východisko nevidím. A není to otázkou zda, ale kdy. Velmi by mě překvapilo, kdyby k tomu nedošlo. Jediná vedlejší možnost je, že mě to nepřekvapí, protože tu už nebudu oxidovat.
          Já vím, je to smutné a špatné řešení, ale lidi už jsou prostě takoví a všechny je nepředěláte. Jedině resetem. Poslední dobou začínám dělit řešení na špatná a hodně špatná. Např. volba Zemana ve druhém kole bylo také špatné řešení.

      2. Něco asi jo, ale nejvíc elektorátu komunistům vyluxoval Okamura. Babiš sbíral spíš voliče ČSSD.

    2. Nekmu urcite imponuje a nekdo ho proste zvolil (protoze ma penez dost a nebude krast… cha cha :(( ) a dal je mu to sumak.

  6. Proč se chcete zbavovat Babiše?
    Vovčan byl plně srozuměn s tím, že je to šmejd, estébák, zloděj, korupčník a lhář obklopující se podobnými charaktery a přesto si ho zcela dobrovolně OPĚT zvolil.
    Ne, nevymýšlejte pro vovčana nějaké alibi, že to není jeho volba, ale bylo mu to podsunuto nějakými oligarchy, bilderbergy, ilumináty nebo Šerešem.
    To je prostě reálná debilita většinového voliče v této zemi, co mu to žere.
    No tak ať si to vyžere až do dna.

    1. Proč? Protože v téhle zemi žiji a nechci si to „vyžrat až do dna s debilním většinovým voličem“.

      A těch voličů mimochodem většina nebyla, je nutné korigovat počtem oprávněných voličů kteří nepřišli k volbám.

      1. Presne tak. Nemluve o tom, ze nekdo uz u toho zrani mlaska tak moc, ze mi zacina skoro vic vadit to mlaskani nez to zrani.

        1. Mlaskání berou už vovce za standard, brzy bude bureš krkat.

      2. Ona to nebyla většina ani z těch, co přišli k volbám. Dostal 30 procent hlasů. Neni to málo, ale většina ani náhodou. Ani v parláči nemá většinu.

      3. Pane Mrcasiku, buďte rád, že spousta těch oprávněných voličů (největší lůzři, líní lemplové, cikáni apod.) k těm volbám nepřišla – ti by asi Svobodné a další panoptikum fakt nevolili.
        Proboha, smiřte se s tím (nebo si dojděte zademonstrovat na Václavák a smiřte se s tím potom), že běžný ovčan této země je idiot, kterému když zabalíte hovno do zlatýho papíru, tak ještě bude mlaskat, jak mu to šmakuje. Žádné celoplanetární spiknutí, Bureš to vyhrál jednoduše proto, že je nejvěrnějším obrazem zdejšího obyvatelstva.
        Teď jde prostě jen o to přežít jeho éru s co nejmenšími ztrátami, takže učte děti (popř. i sebe) jazyky, udržujte prach suchý a dostatečnou likviditu podle nátury.
        Ano, může se stát, že to v této zemi nebude k žití. Nedá se nic dělat.

  7. Nalejme si čistého vína. Ve volbách se volí vláda a lidé volí toho kdo je podle nich schopnej vládnout. Babiš je tam jedinej aspon trochu Alfa a tak přirozeně vyhrál. V předčasnejch volbách to bude pro pouze překážející bety ještě větší masakr.

    1. a kruci! tak to chodím asi k nějakým úplně jiným volbám, páč u těch mých se nevolí vláda nýbrž zástupci občanů do parlamentu, potažmo senátu… jestli já to náhodou celou dobu nedělám nějak blbě?!

      1. Říkej tomu třeba soulož se svym manželem prostřednictvím své sousedky – vrealu se volí kdo tady bude koho mrdat.
        takže tu máme 5% hranici která spolehlivě odfiltruje Machy, Matějky, Stropnický ml a Vandase.
        a pak
        ANO – zaměstnanci Babiše co už ted šéfujou půlce státu at už volby dopadnou jakkoliv
        ODS – intoš Fiala s nějakym gayem za zadkem a ženou „ukrajinskýho babiše“ po pravici
        ČSSD – Oto Novotný s Dinsbierem a pár mluvícíma hlavama do počtu.
        KDU-ČSL Bůh, prachy, kdykoliv s kýmkoliv tč s Německem
        SPD – vlasteneckej japonec a jeho zámečníci a uklizečky
        Piráti- fetky vrací úder pod Vašíčkovo vlajkou
        KSČM – klub přátel historie, soft ČSSD
        TOP09/Starostové filialka EU
        přeji hezkou volbu …………

        1. to jsou takové kydy, že je mi skoro zatěžko vůbec na ně reagovat… :-/

          výčet stran si nech od cesty… tvrdil jsi, že „Ve volbách se volí vláda a lidé volí toho kdo je podle nich schopnej vládnout.“

          takže např. v parlamentních volbách 2010 ten předpokládaný a nadějný „alfa-samec“ Roko aka Sexy-mozek volby sice vyhrál, ale kolik že těch vlád kurňa vlastně sestavoval…?! jo, aha, žádnou… že by voni lidi zapomněli volit VLÁDU?!

          a co teď – máš už jasno, jakou VLÁDU to ty lidi vlastně zvolili? víš prd

          1. Alfa samec Topolánek měl o pár procent míň a odhodlání to Paroubkovi vzít a taky mu to vzal. Dnes se musí spojit tři strany aby alespon přehlasovali komunisty kteří jsou třikrát slabší jak Babiš. Jedinej kdo chce otevřeně vládnout je Babiš,
            Okamura, Kalousek a Klaus ml ostatní chtěj jen okopávat kotníky ale řídit stát raději ne. Tlupu nekonec někdo vést musí a lidi mu lecos odpustí i když se třeba budou posmívat jeho ohlýmu oštěpu, co ale lidi neodpustí je házení klacků pod nohy bez odvahy postavit se do čela.

            1. Tupolánkova vláda byla taky koalice tří stran.
              Okamura chce okopávat kotníky? možná teď, ale až donedávna byl jedinej, kdo se Burešovi do vlády přímo vlísával.
              Mladej Klaus by si taky nechal od Bureše říct, ale nemá zdaleka takový postavení v ODS jak by si přál, takže akorát okopává kotníky. Jenže ne Babišovi, ale Fialovi z ODS.
              TOP 09 je jediná strana se kterou by Babiš do koalice nešel ani za boha, protože ani on neni takovej sebevrah aby šel do koaly s anoferťáckým arciďáblem Kalouskem. Tohle je asi to jediný co by mu kobliháři neodpustili.
              No a ODS plní to, co říkala už před volbama – že s Babišem (Babišem, nikoliv s ANO) do koaly nepůjde. Voliči ODS jsou s tím vcelku OK, sodě podle preferencí. Ostatně, po tom co za špínu na ně ve volbách Babiš nakydal se ODS nedivím.

            2. prosím, zkus být konzistentní ve svých názorech a neodvádět řeč jinam…

              moje reakce byla na tvoji větu: „Ve volbách se volí vláda a lidé volí toho kdo je podle nich schopnej vládnout.“, protože na tu já tvrdím, že je to velmi eufemisticky řečeno holý nesmysl!

              1) z pricipu zastupitelské demokracie se u nás fakt nevolí VLÁDA
              2) i kdyby ses o „zvolení vlády“ za tou plentou snažil jak chtěl, tak výsledek tvojí snahy je víc než na vodě (viz Roko & his melody boys)
              3) ty si opravdu myslíš, že „běžný volič“ je schopen jakýchkoliv sofistikovaných úvah á la „teď volím VLÁDU“?!
              4) považuješ Sobotku nebo Nečase za alfa-samce? oni to totiž dali… :-)

  8. „Zbývá nám tedy doufat, že s celou tou špínou zatočí nějaká síla, která se nebojí se taky trošku zašpinit.“

    Než se dostal k moci Babiš, tak také spousta lidí doufala, že s tou špínou někdo zatočí – a tak si lidi zvolili Babiše, tedy někoho, kdo se nebojí trošku se zašpinit. Sny se vám v podstatě plní, ovšem přesně v duchu rčení „Dávejte si pozor na to, co si přejete, mohlo by se vám to splnit“.

    Babiše své zatím neotřesitelné pozici vděčí tradičním stranám, které nejen že „oligarchům“ jako je babiš šly vždy na ruku, aby si zajistily přísun špinavých peněz ze státních zakázdek. Tradiční strany to navíc dorazily tím, že se ve snaze zabetonovat se u koryt demokraticky usnesly na nedemokratické 5 procentní hranici a dHointově přepočítacím systému ve snaze zabetonovat se u koryt.

    Babiš je jen důsledek, přičemž od předchozího stavu se to liší jen tím, že zatímco velké politické strany hájily zájmy miliardářů skrytých v pozadí, tak Babiš pouze již necítil potřebu se skrývat za nějakou loutku typu „Nečas/Sobotka“ a šel do toho se svým ksichtem. Už v minulosti bylo skoro jedno, zda vyhraje ODS nebo ČSSD, takže vítězství p. Babiše je pouze pokračováním předchozí tragédie.

    Otázka vznesená v nadpise „Babiš! Ale jak se ho zbavíš?“ je projevem nepochopení hloubky problému. Problémem není Babiš, problémem je, že ikdyby volby vyhrál někdo jiný tak se nic nezmění.

    Proč to lidi hodili Babišovi a proč mu to hodí zase ? Hodili mu to ne proto, že by Babiše volit chtěli, ale proto, že chtěli změnu a řekli si, že horší už to být nemůže, tak proč to nezkusit. A v podstatě se ani moc nemýlili. Veškerý protibabišovský mediální humbuk je tady jen proto, že se oligarchové bez dobrého vztahu k Babišovi bojí, že se jim ztíží přístup ke státnímu penězovodu. Babišovo Čapí hnízdo je v porovnání s jimými tunely totální pseudokauza. A hodí mu to zase i diky Soukupovi a jeho TV Barandov, ktde Soukup z rukávu sype jednu neuvěřitelnou kauzu za druhou a tím zdatně utrvzuje voličskou základnu v přesvědčení, že s Babišem to fakt není horší, než to bylo před tím.

    Takže volič stojí přesně před tím, co napsal Silent, protože já to vidím podobně:

    Máme tu 5% hranici + dHonta, což spolehlivě odfiltruje kapitálově i marketingově slabé extrémisty typu Macha, Matějky, Stropnického ml i Vandase, i jakékoliv skutečné nezávislé osobnosti, za kterými nestojí nějaký kapitál. Význam kapitálu v pozadí byl vidět na tom, jak daleko to dotáhl prezidentský kandidát Drahoš i přes svou ideovou prázdnotu.

    A pak tu máme tradiční strany, které zdatně prokádroval Silent ve svém příspěvku a podchytil, proč spousta lidi radší hodí hlas Babišovi, než jim.
    ANO + Piráti + SPD jsou trojka, která celkem spolehlivě (napříč celým politickým spektrem) vyluxuje hlasy těch, kdo chtějí nějakou změnu.

  9. s důvody proč je bureš tam kde je, ani s možnostmi jiné volby v současném nastavení parametrů není moc o čem diskutovat… překvapivě ani s tím, že „Problémem není Babiš, problémem je, že ikdyby volby vyhrál někdo jiný tak se nic nezmění.“

    jen jaksi stále trvám na tom, že volič nevolí vládu a role alfa-samce je naprosto marginální…

    1. Volič nevolí vládu přímo, ale pouze nepřímo. Když to ve volbách hodí ANO (Babišovi), tak volič v podstatě deklaruje, že chce, aby vládu sestavovalo ANO, tedy Babiš, byť nemá žádnou záruku, že když ANO vyhraje volby, tak že předsedou bude Babiš, nebo že vládu bude sestavovat Babiš. Ale mi to přijde jako slovíčkaření, protože sice všichni víme, že vládu volič nevolí přímo, ale je zde jaksi tradicí, že prezident vítěze voleb pověří pokusem sestavit vládu a že složení vlády více nebo méně odráží výsledek voleb.

      1. takže sumasumárum z té vší mlhy „chce, aby vládu sestavovalo“ a „nemá žádnou záruku“ a když vyhraje, tak by mohl sestavovat… prostě a jednoduše nelze říct, že volič volí vládu, a reálně to podle toho taky vypadá…

        že jsou daná nějaká pravidla a zvyklosti, podle kterých se postupuje, neznamená, že všechno nakonec nedopadne jinak… nebo máte pocit, že i při jednoznačných výsledcích voleb, sestavoval vládu vždy vítěz těch voleb?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017