Zimní gumy s alpským symbolem: Příběh úspěšného lobbingu - zpět na článek

Počet komentářů: 137

  1. Nemůžu si pomoct, ale českoprasečák mi nejvíc připomíná orwellovu farmu zvířat, kde jsou její osrstění obyvatelé honění ovčáckými psy – tedy různými „experty“ z jednoho kouta ohrady do druhého. Přičemž tito psi – experti, mají své majitele od kterých za dobrou práci při ovládání stáda dostanou za odměnu „kostičku“.

    Obyvatel ohrady si tak třeba ani nevšimne, že takový Prymula jezdí v extra luxusním drahém autě, a pokud si toho všimne, tak má zřejmě za to, že se „poctivá práce a kvalitní péče o zdraví obyvatel“ asi fakt vyplácí.

    Fakt si nemůžu pomoct, ale připadá mí, že my jsme v tomto nejblbější národ široko daleko s neuvěřitelnou schopností lhát si do kapsy a schovávat hlavu ve vlastní prdeli, abychom neviděli realitu v její syrové a opravdové podobě.
    A to platí pro obyvatele českoprasečáku libovolné inteligence a vzdělání.
    Přičemž to nedokázaly změnit ani weby jako je tento Dfensův.
    Tristní situace.

  2. Jinak já coby obyvatel jižní moravy nemám pro M+S pneu prakticky žádné využití.
    Třeba až do Bratislavy, do Vídně či Budapešti můžu dojet v zimě na „letních“ pneumatikách úplně v pohodě.
    A co teprv nějaká místní bába s motorizovanou nákupní taškou co jezdí jen „kolem komína“ , při nejhorším v okrese brno-venkov.

    Ono by stačilo, kdyby ty 3 dny v roce co tu je 15cm sněhu a tudíž „kalamita“ mamrdi pojedou do práce vlakem či busem.
    Protože zjevně nejsou schopní přizpůsobit tomuto styl jízdy a mastí si to s plynem u podlahy stejně jako včera, kdy byla silnice suchá či po mírném dešti.
    Takhle v takové dny neustále houkají sanity, policajti či hasiči, protože vohnout fakt neumí přizpůsobit styl jízdy povětrnostním podmínkám.

    Nicméně jsem se před spoustou let setkal se zajímavým fenoménem, kdy se moje auto v oblasti moravského krasu jaksi sunulo z vozovky směrem do rokle. Byl to takový zvláštní udusaný uklouzaný sníh (ale žádný led), kde moje předpisové M+S pneu s předepsanou hloubkou dezénu jaksi nefungovaly.
    Tak nevím, jestli soudruzi při výrobě pneu udělali někde chybu a tato jim funguje jen na „certifikovaném eurosněhu“ , nikoliv na uklouzaném udusaném.
    A nebo se prostě vlivem stárnutí pneumatika změnila v puk.

    1. Ten uklouzaný sníh jsem taky zažil. Auto na něm tak všelijak drží-nedrží, klouže-neklouže. Hlavně, že jste se nesesunul do té rokle.
      Před pár lety jsem neřízeně sjížděl po svahu bokem napřed. Teploty kolem nuly, na zemi bláto, na něm místy led a na všem vrstvička sněhu. Nepomohlo žádné písmenko, logo, ani symbol s vločkou, jakýkoliv pokus o vyjetí skončil dalším sklouznutím do strany. Auto jsem uvázal lanem ke stromu a počkal, až mě kamarád přijede vytáhnout.
      Jezdím i na jeden pozemek kilometr po polňačce a za mokra je rozdíl mezi zimním/letním vzorkem markantní. V některých částech roku stejně musím přezout na pohorky a krosnu.
      Jsou situace, kde nepomůže nic. Místo uvažování o fyzice se vymýšlejí loga a to se tlačí lidem do hlav. Politiky bych namlel do speciální směsi a vyrobil gumu se symbolem kosočtverce.

      1. Tak jakmile je tam led, tak velký špatný. Tam už není co řešit.
        Ale ten uklouzaný sníh je prevít. A na to že se výrobci holedbají, že jde o pneumatiku do sněhu, na tom sněhu jaksi nefunguje. Což může být velmi nebezpečné v serpentinách s klesáním.

        Předloni jsme se málem vybourali, když mě známý vezl na vysočině do města na vlak. Mám podezření, že to byl opět ten uklouzaný sníh přes noc čestvě napadených 20 cm (na vlakových tratích spadené stromy, některé vlaky nejely), večer předtím ale byla suchá silnice bez sněhu. Sypače ho ráno tuším ještě nestačily posypat, jen odhrnou, ale lidi jezdící do práce ho stihli uklouzat a vyleštit. Takže jsme do křižovatky vjeli z vedlejší silnice bokem.

        Tenhle typ sněhu je fakt zvláštní fenomén. Divím se, že tohle nikdo na dfens webu ještě neprobíral.

  3. Já bydlím od roku ´92 trošku výš, případně v hůř dostupných místech, tož obouvám na zimu jednoduše. Každý rok koupím dvě zimní gumy, vždy Vranik s tím nejsněhovějším vzorkem. Do hlubokého sněhu. A každý rok se to prostřídá. Ty nové jdou dopředu, ty loňské přední dozadu. A tak furt. Prostě, v podstatě, jezdím furt na nových a zánovních. Nemíním cokoliv riskovat. Vždyť je to levnější než pojistka. Letní vydrží několik sezon, ty se nemusí řešit a kupují se dle potřeby. Najezdím málo, tak 15 000.

    1. to je rozumné. zatáčky můžete projíždět pomaleji, můžete si v koloně nechávat větší odstup na dobrždění (takže Vás nemusí trápit, že ten nejsněhovější vzorek na suché dálnici nebo klikaté okresce není to nejlepší), ale sám lopatou tři kilometry silnice neproházíte a sklon silnice mávnutím proutku nezmenšíte.

  4. S těmi gumami(nemyslím ty z hradu), to bude stejné jako s ostatními produkty zmrdů z polity a z úřadů v rámci dopravního fašismu a s ním souvisejícího státního terrou a bezpráví. Nemají žádný vliv na bezpečnost a tvorbu mrtvol na silnicích. Tvoří pouze živobytí pro devótní zbytečné hovada, které „jen dělají svoji práci“.
    Kšefty pohřebním službám berou podle mne pouze:
    1) šikovní lidi z automotive, kteří dokázali své produkty navrhnout a postavit tak, aby se uživatelům v případě nehody zásadně zvýšila šance na přežití. N
    2) samotní uživatelé, že si dokázali vydělat na nové bezpečnějí auta, navzdory vysávání od všemožných parazitů.
    Další pokles tržeb pro krematoria nevidím ani v elektromobilech, byť mají pěknou funkci pro žeh, tak ani s dalšími údajnými benefity o ně zákazníci nějak nestojí.
    Když si do grafu zde https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2461623 dosadíte mylníky utužení státního terroru vůči řidičům, tak tam žádná zásadní souvislost není vidět.
    Přesvěčí mně někdo že se pletu, rád se nechám poučit.

  5. Před lety jsem jezdil vozem Simca Talbot 1510 GLS. Když dosloužilo obutí Michelin, bylo třeba se poohlédnout. Vysokoprofilové 13″ jsem ani nehledal, kamarád z garáží DP Praha mi dodal Barumky, co se dávaly na Fáčka a Feldy. S Talbotem jsem na nich projezdil zasněžené Krkonoše. Jeden musel bejt vopatrnej, ale k smrti to mělo fakt daleko.

  6. S clankem nesouhlasim. Vyber kvalitni pneu snizuje riziko problemu byt jen o par procent (zejmena v extremnich podminkach). Lide daji miliony za auto a pak spekuluji ohledne treba 20 tisic rozdilu ceny za sadu. Kdo se stara o sebe ci sve blizni by mel mit toto na pameti. Prolezte si organizace co pneu testuji. Klidne muzete zacit adakem. Az dostanene aquaplaning ci zustanete viset v cerstvem mokrem snehu, vzpomente si jak jste pneu vybirali.

    1. Ty máš asi hodně posílenou imunitu, co?

    2. A to jste si nevšiml, že všechny ty „testy“ za posledních 20 let vyhraje vždy Continental? Vždyť to máte i v textu.
      A pak si je jako správnej hejl koupíte s musíte je okamžitě vyhodit, protože na nich auto prostě nezatočí…

      1. Testy co jsem mel na mysli nevyhrava vzdy Continental. Ostatne ani letos ne. (btw TS 870 nevypada spatne). Clanek rika, ze ucelem nebylo radit s vyberem pneu, nicmene v diskuzi se to (zase) zvrtlo. S cim nesouhlasim je prave ta snaha o vyvolani dojmu ze urednici zase vymysleli zbytecnost. Byla by to pravda nebyt prave te diskuze. Prave kvuli takovym lidem se musi porad delat nesmyslne predpisy a zakony.

        Tech parametru je preci vice.

        Ad testy: se delaji v ruznych podminkach. Jsou ruzne typy snehu. Kolo ktere je dobre v Alpach je najednou horsi v Australii, atp.

        Smesi a vzory: kazda znacka (znam teda detailneji jen par premiovych) dela ruzne smesi a ruzne vzory. Jedno kolo ma vice smesi v sobe. I zelezo uvnitr ma ruzne parametry.

        Kontrola kvality: nekdy je treba temer stejny vzor mezi Bridgestone a Firestone a presto kontrola kvality je u Bridgestone lepsi (pritom je to jedna banda). Dalsi parametr co zohlednuji (bohuzel je to videt i v cene).

        (OE kola: nekdo zminil kvalitu kol dodavanych primo vyrobcum aut. Ty kola maji vetsinou jiny EAN pritom je to stejny kolo. Opet rozdil ve vyrobe, kontrole a logistice).

        Logistika: clovek se podiva na nejaky reklamni banner od nejlevnejsichextralevnychpneu a rovnou vi ze je nechce (jak je skladuji, atp.). Kdyz bude mit smulu, tak nepujdou nejspise ani vyvazit, pripadne se budou narovnavat jeste 2-3 tydny po nasazeni (a musi se znova prevazit). Dobrou statistiku maji Servisy ktere nektere kola „ani nechteji delat“ (nebot se zdrzuji prave zdlouhavym vyvazovanim). Ostatne Fleetove Servisy (pro Leasingovky, Korporaty) uz hlasi (musi hlasit) docela slusne mnozstvi dat zpet (aby byly Listed)

        Stari kol: jsou staty kde se nesmi prodavat kola starsi nez rok. Nekde i pul roku. VIP zakaznici si DOTky take diktuji. Vetsina serioznich znacek v EU starsi kola nez 5 let neprodava a zene je nekam na vychod. V prumeru nad 7 let se rovnou scrapuji.

        Chci/mam Dojezdove pneu? (RFT, DriveGuard, DSST, RoF, Runflat)
        Zajima me EU/EKO label? A co disky? Ventilky/TPMS? atd. atd.

        „Pak v hospode soused rika, jak pod rukou koupil kola za pulku protoze jsou jen 10 let stary. A jak s tim pekne vy…..“ Vubec nepremyslel kolik snehu rocne ma, jakej snih, jake jezdi trasy, jestli nahodou nepotrebuje nekoho odvezt do nemocnice (naknap), atd. A proto tady je ten ksindl, co musi udelat predpisy aby snizil zase trochu riziko tem ostatnim, normalnim. Protoze kdyz ten setrilek dostane hodiny, casto trefi nekoho dalsiho.

        Ostatne je to stejne i s tou imunitou, jak tu nekdo nevim proc zminil. Clovek se muze otuzovat, zdrave jist, dobre spat, sportovat a nebo potrebuje urednika co mu predepise recept/injekci. Co vitezi je preci jasne videt na nasem zdravotnictvi (co se tyce´posilovani imunity).

        Jsme proste jen, lide.

  7. Článek jako by končil v půlce. Nedozvěděl jsem se:

    1) Čím se technicky liší guma M+S od té s horou a vločkou?

    2) dtto M+S vs. běžná „letní“.

    Zcela subjektivně mi přijde, že „zimní gumy“ (obojí značení) v zimě drží stopu lépe, zatímco v létě na nich auto plave. A objektivně mohu potvrdit, že zimní gumy se opotřebovávají rychleji (měřitelně), v případě provozu v létě dokonce viditelně i bez měření. Takže tvrzení výrobců o rozdílu ve tvrdosti směsi a jejím dopadem na vlastnosti bych i věřil.

    Co se týče konspirace o nuceném nákupu nových gum, ta se mi moc nezdá. Výrobci už tam ten symbol hory lisují hezkých pár let, staré gumy M+S bez hory už podle mě větší část lidí musela dávno sjet. Já už mám na služebáku druhé zimní gumy s horou. A kdo jezdí na celoročních, ten má omezení dané už teď, hora-nehora.

    1. Amphibius 26.10.2024 v 9:03

      Plavání na zimních gumách v létě jsem zatím nezažil a rychlejší opotřebování? Vzpomínám si na úsměv technikův, když jsem onehdá přijel v listopadu přezout pneumatiky.
      „Taky je nemůžete ojet, co?“
      Jinak jsem vypozoroval, že zimní pneumatiky jsou háklivější na špatnou geometrii – zde je asi vliv měkčí směsi pozorovatelný opravdu bez měření.
      (Pro upřesnění – Michelinky mám i na většině bicyklů, tam samozřejmě nikoliv 205/55 R16).

      1. Geometrii mám ok. Tak možná jezdím jako prase. To se může stát.

        1. Amphibius:
          Vůbec neřeším.Na Defendru traktory a na osobáku celoročně zimní.Teď to bude sedm let a jsou pravda trošku zpuchřelý.Ale nejezdím po dálnicích.Tak až jedna prdne, tak prdne.Ale ona neprdne.Ty minulý jsem musel po deseti letech už vyměnit, anžto z toho lezly struny a jedna začala ucházet.

        2. Amphibius 26.10.2024 v 20:33

          Geometrii mám ok.
          Blahopřeji.
          Já také, ale není to zadarmo.
          Jsou v této krásné zemi úseky pozemních komunikací, na kterých svislé čepy půl roku nevydrží a kyvná ramena „nedají“ ani 100 tisíc km. Vyzkoušel jsem to.

          1. ygorek:
            My dva se míjíme a rád bych to tak nechal.
            Ale musím se zeptat, po kterých to silnicích a čím jezdíš, když 100 tisíc km je průser?
            Jak kdo jezdí je taky samo ve hře.

            1. ygorek:
              Radši bych tvůj názor na tyhle exoty a konkrétně na to zprznění Donny:
              https://www.youtube.com/watch?v=0iFBXjRbVl0

            2. Forge 26,10,2024 v 23:08

              Případ, který jsem popisoval, se udál v Uherčicích a okolí.
              Normálně mi vydrží kyvná ramena alespoň 150 tis.km, na značce nezáleží – ale vždy je to pozorování provedené na jednom konkrétním kusu. Část nájezdu absolvuje manželka, ale tento vliv lze zanedbat.

              1. ygorek:
                Zdravím.
                Pominu, že na značce nezáleží.
                Co ti modří rytmyci?Jak se ti jeví?
                Za mě cirkus z půlky na plejbek, ale šlapou výborně.Toho Morodora ale nepodali.Moog se totiž nedá akusticky napodobit.Kdysi jsem viděl Bjork. (ta z Rejkjavíku) Měla koncert v rámci MTv unplugged a ty její klávesy tam zastupoval hráč na sklenky s vodou.To bylo v poho.

                1. Forge 27.10.2024 v 17:23

                  Poslechnu si až večer, během dne nemám potřebný klid, leda napsat pár písmen.
                  Co pominete na:„Normálně mi vydrží kyvná ramena alespoň 150 ti.km, na značce nezáleží – ale vždy je to pozorování provedené na jednom konkrétním kusu.“?

                  1. ygorek:
                    Ta poznámka byla jednoduchá: záleží na značce auta.
                    A na večer jsou modráci ideální.Doporučuju si pustit celej kanál a k tomu si zajistit pár papírků nebo alespoň petržel od souseda.
                    Dělám si samo prdel, pusť si to kdy chceš.Nic zásadního neprobíhá.

                    1. Forge 27.10.2024 18:03

                      K češtině (četba s pochopením textu):
                      No, jsem v Jiříkově vidění…
                      Ke klipu:
                      Po shlédnutí a poslechu děkuji za osvěžující zážitek. Aktuálně absolvuji standardní rodinný víkend – nácvik na Dušičky – a zdálo se mi, že melodii „Vypráno v Perwollu“ již nikdy nebudu chtít slyšet a hle, šlo to.
                      https://muzykazreklam.tv/11018/perwoll-renew-2024/
                      Pro pochopení choreografie a úlohy tří modrých dialektiků bych asi musel obětovat hodně času, případně vyslechnout odborný výklad.
                      Podle mého názoru o prznění nejde v žádném případě, opravdový odborník by mohl pronést několik poznámek o kýčovitosti, ale to by už byl extrémní úhel pohledu.
                      Pokud produkuji cover verzi, nemusím nutně použít původní nástroje ani aranžmá.
                      Příklad: když jsem poprvé slyšel Suzanne, byl to zásah. Když jsem píseň slyšel naposled, byl jsem rád za každou slabiku či notu, kterou jsem dokázal identifikovat…
                      https://www.youtube.com/watch?v=2Ehb25FUTYQ
                      Jo a senoseč byla úspěšná, petržel od souseda netřeba.

                    2. ygorek:
                      Tak to bych do tebe neřek.
                      Už chápu, proč ti to nepřišlo jako prznění Donny.

      2. dával sem letňáky až nekdy v červnu bo co, proti tem starejm zimním mrtkám byl naprosto okamžitě naprosto zjevnej rozdíl v držení stopy do zatáčky (resp. přetím se vo tom držení nedalo moc mluvit), stejně jako v ochotě brzdit

        1. Behe:
          Jseš pilot.To není novinka.

    2. Zřejmě jsi ještě neviděl celoroční pneu s horou. Rozšiř si obzor – https://www.pneuboss.cz/pneumatiky/osobni-pneu/michelin/crossclimate-2

      1. Teď už jo.

  8. Nedokážu posoudit, nemám srovnání. Jezdím celoročně na zimních, s mým nájezdem je mám tak na 4 až 5 let, což je stejně doba, kdy byste je podle „expertů“ měli vyhodit, a všechno cajk. V zimě jezdím jako že je zima, v léťě svižná jízda po okreskách vždycky zvedne náladu ;-)

  9. Mam asi 2 roky celoročky Kumho. Na 40kw fabii na ježděni do práce bohatě stačí. Taxem se teda juknul a ten kruciální symbol mají. Činsky jebky za pár korun takže dobrý.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017