Jo, souhlas. Poslední komentář, který jsem na českém webu napsal bylo na Živě.cz, kde jsem se dovolil vyjádřit, že vyvíjím specializovaný software a potřeboval bych vědět, jak hostovat EXE soubory, aby mi to prohlížeče při stahování neblokovaly. Z těch několika stovek komentářů, co se pod tím sešlo, bylo přínosných asi 3. Zbytek závistivé a posměvačné sračky, jak je můj sw na hovno a kdesi cosi. Očividně od lidí, kteří nikdy nic sami nenapsali a nemůžou vydýchat nikoho, komu se to podařilo. Nemá to smysl, jen to sebere motivaci a člověk pak místo kreativních věcí přemýšlí o tom, proč mají ti ubožáci potřebu někoho bezdůvodně urážet.
Uspesnost seznameni pres internet je imho stejna jako driv pres inzerat. Kvalitni clanek poznam tak ze nabizi realna reseni. Diskuze pod nim byva zbytecna.
Zde konkretne, dokud autor bude psat „rozumni chlapci a hodny holky“ vim, ze stale preslapuje.
tak grafik sve praci rozumel, graficky je to povedeny, podklady mu dal nekdo jinej. Neni grafikova prace poznat letadla podle obrysu :-)
Hroch_bahenni
No, je otázka, jak zakázka zněla. Já bych tipl, že grafik zadal do vyhledávače „jet fighter“ a vybral ty, co mu přišly nejhezčí :) Ale samozřejmě ten od maríny mohl být dement, to zas nemožný není.
Honza2130
Tak strýček Vlodymir prý protektorát poctí svou návštěvou !! :o)))))))) Tak to budou kucí a holky z pětikolky v extázi :o))))) To budou nehrané orgasmy na veřejnosti :o))))))))))) Ale stejně si to nechám ujít :)
Panek
Snad mu včas vysvětlí, že tady šňupeme perník a kokain už tu nekoupíte čistý ani od černochů. Jestli si tu pořídí matroš, mohl by dopadnout jak Babiš junior.
Honza2130
Ale tak třeba se s ním ten parchant Džoua Bájdna ještě podělí :)
Sysop
Co vypadli Amici z Afgu, tak to tam prej slo s drogama do kytek. Cert vi, jaky jsou ted ceny.
Ko-za
Zřejmě si CIA našla jinej zdroj financování svých špinavých operací, protože jinak by se těch lánů makovic nikdy nevzdali.
shifty
O drogách toho moc nevíte co? Ale tak hlavně, že melou klapačky…
Todle vlákno je fakt blbý i na vás, na dementy.
Ko-za
Zato tvoje máma ví o drogách víc než dost.
shifty
Trošku low, ale pro tebe je to strop.
Panek
Heroin je, co do objemu a efektivity, už dost mimo. Teď frčí fentanyl, což je syntetická věc. Takže se nemusí čekat, až vyroste rostlinka. Navíc je ho potřeba fakt menší objem, na pašování. Krásné srovnání zde: https://www.cpydcoalition.org/post/the-epidemic-of-fentanyl-the-power-of-prevention
Nejhorší varianta je pak říznutý kokain (stimulant) právě fentanylem(depresant). Jedna látka mozek vybudí a druhá jej utlumuje. Geniální koktejl k přivodění si trvalého poškození mozku s vnějšími projevy jako je schizofrenie. Na stejném princimu mimochodem funguje i redbull(stimulant) s vodkou(depresant). Jejich účinnost není tak velká, takže většinou to končí je pěknými depresemi.
Ko-za
Už neplatí že koks je definitvně mrtvej a herák se vrací na plný kule :-D
Sysop
On tady jeste ma co vyzebrat?
rhol
Můžeme si přece půjčit. Samotné „Ukrajině“ už BlackRock nepůjčí, českému mopslíkovi prozatím ano.
Sysop
To je vlastne fakt, zdroje jsou. Ted jsem to moc nesledoval, ty F-35 pujdou k nam, nebo rovnou na frontu a nam jen ucet?
rhol
Když se to vezme kolem a kolem, druhá varianta je nesrovnatelně levnější.
Sysop
Takhle jsem jako malej sopel taky chodil od baraku k baraku. A musel jsem pekne umet ‚hody hody doprovody…‘
corona
V Bulharsku nedostal vše, co očekával. Proto přijel k nám, ač to nebylo v původním plánu:
Ukrajinský prezident Zelenskyj zavítal do Bulharska, zítra poletí do Turecka
Sledujeme online 6. července 2023 11:18, aktualizováno 15:10
Hovno. Bulhar mu nasral, tak to zkouší o kus dál. A sklidí úspěch, bo jsme největší onuce. Ať si každý sáhne do svědomí, koho volil…
.
Sysop
Mozna si sem jen prijel vyzvednout nejake bojeschopne Ukrajince.
Honza2130
Přesně tohle mě napadlo! :) Ale prý se ta jeho freundschaftsbesuch protáhne. Že by u Turka nebyl vítán? Ale po žních tam stejně půjde :)
Ko-za
Erdogan ho pošle do zadele.
zzw30
Corona: Nejsem onuce. A nebo jsem, pokud jsem ho volil? A nebo jsem, pokud jsem nevolil proti němu? A nebo jsem, pokud jsem nevolil? Jak to vlastně s těma volbama je?
Forge
zzw30:
Nejsi onuce, ale naivka a volavka.Proč?No protože na to vemeno reaguješ.Nic ve zlým…
zzw30
Forge: Jen mě zajímají některé ty jeho kádrovácké myšlenkové pochody :) Jinak tady nereaguju skoro vůbec, neboj.
corona
zzw30:
„…kádrovácké…“
– – –
A co ty, libtard…?
:OD
corona
zzw30:
„Nejsem onuce…“
– – –
Tou je národ, který si zvolí za nejvyšší figurku typu hadrfouse. Takový bude trpět.
Já na tom vinu nemám.
.
shifty
Na těch asi 30 příspěvků nade mnou se skvěle hodí název článku – zazmrdováno reloaded.
Nejvyšší pasáček zmrdů se zase dostal do formy, zbytek debilů vesele hýká… a diskuze jdou zase do kytek.
Nechceš táhnout zase dopiče, Sysope? No já vim že ne. Mezi slepými jednookým králem je svým způsobem taky výhra.
x-f
Taky se tim ted bavim.
Ty gumaci vokolo asi nic, ale sysop ma myslim dost inteligence na to, aby vedel ze ceska legislativa „hadrfousovi“ umoznuje velky hovno a uz vubec ne neco rozdavat.
shifty
blbej von neni, ale zmrd je to kovanej. vychcaná svině, co si vyloženě tohle plevelení užívá.
běda, když mu někdo rozkope hračky… na mě stačil ignore, na shaneho už ne, tak radši zdrh :-)
vtipný bude, až se to dostane k jeho německejm chlebodárcům. pak bude zase ticho :-)
Forge
shifty:
Ty jsi taky dáreček.Nicméně, diskuze o plevelení samo bude zaplevenována.To je život.
shifty
Jsem, ale neseru si do huby. Neříkám, že jsem bůh ví jak konzistentní, ale rozhodně tu nevalím pozici moudrého, věkem protřelého, zkušeného frajera, co všude byl, od všeho má klíče a na vše má tak nějak neutrální názor.
A pak se tu neplácám po ramenou s coronou, kablbákem, honzou2130 a dalšíma vyloženě dementama.
Pro mě je tohle chování i v internetový diskuzi něco opravdu velmi nízkýho. Trapnýho.
Ale jak jsem psal, jednooký král si to velmi užívá… já to zcelasvobodně můžu kritizovat jak chci, ale to je tak celý :)
Forge
Chápu, ale nerozumím.Tady je to o všem.Právě proto je to zajímavé.Přece se nebudeme bavit o principu.
Až zítra rozpůlíš vepřovou hlavu sekerou, tak to třeba dojde.
shifty
:-)
to už drahně let nedělám, ale udržuju si skill.
není top o všem. je to o zmrdech, což je tady stěžejní téma asi od roku 2004. To jsem tu byl taky, na rozdíl od těhle kašparů.
Sysop
Jenze on tam okolo nej nehopka jen preza, vime? A fakt je, ze v nasem kocourkove si fura uredniku dela, co chce. Takze bych se vubec nedivil, kdyby mu zase neco nalifrovali a samozrejme zadara, jako obvykle. Orban se pred rokem a pul shanel po 17 miliardach ojro, co do te diry EU napumpovala. Ted uz se ptal po 70 miliardach. A to jsou jen ty vydaje, ktere nejsou jasne dohledatelne. Staci, abe je UA nasla a muze nakupovat rovnou ve fabrikach.
JH
Nakonec se ukáže, že tady přeříz Pekarovou Adamovou, když jí nažhavil historkou o budoucí podpoře LGBT komunit v oblasti Donbasu.
Jihočech Honza
A Němcové spravil kachlovky.
Childeater
Anebo aspoň promasíroval hráz.
Sysop
Tak hlavne, aby ji nezbouch. Ona se s manzelem rozhodla, ze deti nechce. Za to by mela dostat statni vyznamenani, aby si to, proboha, nerozmyslela.
Childeater
Vona to má pojištěný.
Něco jako Agáta Hanychová, ta když potřebovala povypínat všechny firewally, tak musel přijet technik z Homolky s tím větším kufrem.
servisdok
:D
Forge
To je moudré rozhodnutí.Ale třeba za ní ještě přijde Ježíš a přiloží jí ruku na tu dolní ránu.Pak to bude teprve sichr.
x-f
Jako chápu motivaci většiny dementů co tady tak fandí rusku a nemůžou se dočkat až ukrajinu porazí. Chtěj aby je buřt a pívo stály to co dřív a naivně si myslí, že kdy že nebude válka, jako předtím, tak bude všechno jako předtím. Tak se holt sehnou, poleví z těch mravních ideálů a řeknou si, ale což mě je do nějaký ukrajiny, ať si to klidně Půťa obsadí, hlavně když budu mít za tu mojí mrzkou vejplatu tolik špekáčků co dřív.
Ale vo co jde tobě? Ty tady nevyděláváš. Tebe by měla zajímat inflace v říši ne?
Ko-za
Jako předtím to tady nebude už nikdy. Anglosaská svoloč dosáhla svýho aspoň v tom, že vyhodila do povětří NS2 a tak už levnej plyn zkrátka nebude. A ta trpaná akce s Vrběticema v podání CIA a troho pitomce z BIS tomu taky nepřidala. Zkrátka obchodování mezi Evropou a Ruskem je anglosasům odjakživa solí v očích a pro jeho zkurvení udělají cokoli.
Honza2130
Nesmutni shitty, třeba Vůdce u vás navštíví Bandera párty. Zapaříte, sjedete lajnu, a pak šup na frontu :o)))))
Forge
Honza2130:
A ty hoď šipku do hoven, futrále trapáků!
Honza2130
Ale to nedělej :) Nenech cloumat svým majestátem, přece. Jak jsi „rozrušen“, tak ani nevíš jak jsi zrovna přihlášený. Takové fopaux toto :o)
Forge
Hovádko.
Honza2130
No a jak jinak? Daňové úniky šlapou? :) A datofku už máš? :o) No vidiš, já teď dostal vyúčtování za minulý rok a dostanu přeplatek necelých 5000 ojro :)
shifty
Tak málo?
Sysop
Taky mi predevcirem prisel preplatek 2022. Ne tolik, mam to za ty roky zoptimalizovany a vydaje na barak uz klesly, takze mi Germanie nema na co prispet, ale i tak to potesi.
x-f
To bydlíš na zámku ne? Tolik nedám za energie a vodu ani za celej rok. A to jsme rodina 4 lidi a podlahová plocha 120m2.
Každopádně když máš tolik teď peněz, tak si můžeš nechat udělat tu operaci. Vyndat hlavu z prdele už prej doktoři umí.
Sysop
Re: x-f7.7.2023 v 8:51
Ajajaj… evidentne nemas sajn, jak na zapade funguje danovy system.
x-f
Proč shifty? Spíš druhá strana fronty by teď potřebovala vyztužit, tak by měla nastoupit spíš místní rudá úderka ne?
Jen pindáním na internetu vysněné výhry milované rusi nedosáhnete klucí.
shifty
hele voni chcimírové chtěj henten mier. za každou cenu, protože maj rádi lidi, to dá rozum :)
vod nich nic víc nečekej radši… ty by pro obranu vlasti udělali přesně jednu věc – hovno.
A chcimírové utrpení a nesvobodu nikomu nepřejí? Co se asi tak stane, když se ukrajina nebude moct bránit? Rusové sklopí zbraně, bratrsky se obejmou a zavládne láska na světě?
Velký hovno. Takhle blbej nikdo z vás není, aby tomu věřil. Vletí tam, posbíraj stovky tisíc nepohodlných lidí, který zmizej někde v lágrech, nebo jim spíš jak má rus ve zvyku někde v temným lese střelí do zátylku a ty nahoře exemplárně odsoudí za nějaký smyšlený blbosti. A ty běžný vojclové co doma nemaj ani splachovací hajzl u toho půlku ukrajiny vyrabujou a znásilní.
Pak samozřejmě nastane několik desetiletí okupace a nesvobody.
Ale hlavně že jste všichni proti válce a utrpení. Moc dobře všichni víte co to bude znamenat a co nastane a je to přesně to co chcete, ale na venek se tváříte, že vám jde o to, aby lidi netrpěli.
Jihočech Honza
A až Ukrajina „osvobodí“ Donbas a Krym, tak se stane co?
Ko-za
Ruský obyvatelstvo, který nestačí utéct na území ruský federace bude mít do půl roku prdel na prkně a potom zavládne svoboda a demográcie západního střihu.
x-f
Zajímavý je, že ta údajně terrorizovaná ruská populace na východě ukrajiny neměla potřebu za ty dlouhý roky utéct do ruska, kde by jim bylo tak krásně.
Ko-za
Co? To je vtip? Do Ruska už z Ukrajiny od toho roku 2014 zdrhly i milióny Ukrajinců. K tomu nepříteli, zlému Putinovi.
servisdok
Konkrétně je to něco málo přes 3M. Utekli před vlastní armádou, k tomu ach tak zlému Putinovi.
servisdok
Dalších 8M je rozstřeleno po celé EU, z toho nejméně 750k u nás.
Co a kdo tam zůstane? Už jsem to tu psal. Starci, matky s děckama, které příbuzní k sobě nemohou vzít a nemají na to, aby zdrhli jinam. Potentní chlapi, až na nějaké silně invalidní výjimky, budou všichni vybití.
A to se zřejmě vyplatí, míní ten kokot v khaki.
servis:
Dlužíš nám článek o Hi-Fi a zvučení.A nechci slyšet výmluvy typu, že to nebyl slib.Co článek.Knihu!
Sysop
On ubejva okruh posluchacu HiFi, dneska kdekomu staci rvouci matlafoun s mp3 32 kbps…
Forge
Neubejvá.Tohle se týká uší.O tom si s tebou nepokekecám.Při vší úctě, dechovkáři.
Sysop
Re: Forge7.7.2023 v 12:12
To je na mne? Pokud ano, pak ale fela uplne vedle.
Ve veku myho potomstva jsem uz mel udelany prvni tripasmovky a z Tuzu prvni Aiwu za prachy z brigad. Potomstvo ma spunty a staci jim to.
Forge
Sysop:
Potomstvo vynech.Buď jsi jim to pořádně nepředved anebo něco nezdědili.Mimochodem, Hi-Fi vybavení neznamená nic do doby spuštění skladby.
Sysop
Re: Forge7.7.2023 v 13:34
Je to neba. Hudbu berou jako automaticky podkres ke kdejake cinnosti. Ja hudbu vnimam jako cil, oni jen jako jeden z prostredku. A co jsem se s nima bavil, spoluzaci to nemaji nastaveny jinak. Tridni ucitel na vylete tasil sladky drevo a zkusil i skladby, co oni poslouchaji a stejne z toho nic nebylo, nechali ho hrat a bavili se dal, jakoby hral matlafoun.
Forge
Sysop:
Tak mají jiné talenty…
Ty jsi ovšem dřevo, tak se neoháněj hifárnama.
Mašín mrtvej, Janda dávno mrtvej, Sýkora mrtvej, Dudek mrtvej…
Ani jeden z nich se do něčeho podobného nepustil. Věděli proč.
Pár lidí ještě zbývá. Potřeboval bych ale trochu komunikovat s Pražáky, ptž tam bylo největší centrum dění, hlavně okolo Svazarmu. Ať se mi to líbí, nebo ne.
Zajímavé věci se děly i jinde, ale ne v takovém rozsahu a s takovou publicitou.
Například ve Valašských Kloboukách, si postavili místní svazarmovci tři kusy pravých třímotoráků, komplet elektronicky ovládaných a z výhradně tuzemského materiálu. Jeden z nich jsem viděl na vlastní oči a v chodu.
Jan Mrcasik
Tohle téma dlouhodobě podrobně sleduje UNHR OSN na obou stranách linie – ruské/opolčenecké i ukrajinské, už od roku snad 2015, přímo v terénu. Dokumentuje porušování lidských práv opolčenci i SBU na základě výpovědí zadržených propuštěných, jejich rodin, a rodin pozůstalých popravených/zavražděných. Padni komu padni dokumentují nezákonné zadržování a věznění, nelidské podmínky věznění i mučení.
Ovšem pokud si člověk srovná zprávy třeba 2016 a 2020, trend je jednoznačný. Prasecky se chovala jak Ukrajina, tak Rusové, ovšem ruská strana vždycky kvantitativně mučila a mizela lidi minimálně 2x více, než SBU, a navíc na straně Ukrajiny je trend zlepšující se (stále méně nezákonného věznění i mučení), kdežto na straně opolčenců to bylo stále stejně, a od války dokonce více.
No a v aktuálním konfliktu to vychází stejně, Rusové mučili a popravovali mnohanásobně více, než Ukrajina, a stejně tak OSN zdokumentovalo že i Ukrajina se několikrát dopustila válečných zločinů, ovšem Rusko zdokumentovaně minimálně 4x více.
A tady jsem našel ten válečný report OHCHR ze 27. června 2023. Ukrajinci protiprávně zadrželi 75 lidí a z toho nebo k tomu (?) 65 zmizeli na až půl roku, 57% bylo vystaveno mučení či krutému zacházení. Rusové protiprávně zadrželi 864 lidí, z toho 260 za politické názory nebo vyjádření projevu, z toho 91% bylo vystaveno mučení či nelidskému zacházení.
A do třetice tady jsou váleční zajatci, jejich mučení atd. Report je omezený tím, že Ukrajina vyšetřovatele OSN pustila k ruským válečným zajatcům k důvěrným rozhovorům, ale Rusko OSN k ukrajinským válečným zajatcům nepustilo a mohli vyzpovídat jen navrátilce. Vzorek je tedy malý a nedá se vztahovat na celek zajatců ani na jedné straně, nicméně OSN zdokumentovalo mučení 77% Ukrajinců zajatých Rusy (vzorek 35 osob) a 35% Rusů zajatých Ukrajinci (vzorek 142 osob). Mimo to říká, že ani jedna ze stran nepostavila zajatecké tábory požadované Ženevskými úmluvami a válečné zajatce drží ve věznicích apod., ale ukrajinské zajetí víceméně splňuje požadavky Ženevských dohod, kdežto ruské nikoli. Atd.
Proc? Ja myslim, ze muzeme byt hrdi na to, ze podporujeme tu stranu, ktera sice taky dela svinstva, ale dela je o neco mensi.
Lojza
o NECO? Ehmm….Ale jasne, chapu, ty jses schopny rict, ze mravenec je O NECO mensi, nez slon
Hupert
To je pravda, když je NĚCO velké jako cca 99,99999% velikosti slona.
x-f
Nic.
I Prigožin prohlásil, že tam k žádnému terroru nedocházelo a že si to vymysleli.
Jihočech Honza
Tak proč z Chersonu utekly desetitisíce lidí před svými „osvoboditeli“?
Ko-za
Protože tolik štěstí najednou nemohli zpracovat.
x-f
Mno tak zaprvé nemám jistotu, že to co říkáš je pravdivá informace. Máš vyšplouchnuto a lidi jako ty si rádi cucají informace z prstu, nebo z pochybných ruských kanálů.
Za druhé mě úprk obyvatelstva z bojových zon nijak nepřekvapuje. Civilisté prchají z bojových zon i na druhou stranu. Vzhledem k tomu, že rus praktikuje strategii spálené země a všechna města kde se bojovalo rozbombardovali na cimpr campr, tak kdybych já byl ve městě okupovaném rusy a blížila se ukrajinská armáda, tak bych taky z města zdrhnul radši někam na venkov a nechal se osvobodit tam.
Taky bych očekával úprk kolaborantů.
Pokud chceš jako důkaz, že ukrajinci na rusech páchají zvěrstva použít tvrzení, že odněkud uteklo před ukrajinci několik desítek tisíc lidí, tak si uvědom, že před rusama utekli miliony ukrajinců ;) Z logiky věci z toho jako mnohem větší dobytek vychází zase rus.
Ostatně kam vkročí noha ruského „osvoboditele“, tam dochází o 9 měsíců později k populační explozi.
jeden z největších vypatlanců široko daleko tvl a žvaní to tady vo vypláchnutí, to nevymyslíš :D kdy pudeš vybrat banku s držkou namatlanou citronovou šťávou? :o)
Forge
Krym zůstane ruskej.To je snad jasný i prvňáčkovi.Jen nechápu, že tím tady spousta lidí žije.Téma k prdu.To, že včera zelený mužík zatleskal u nás na Hradě neznamená vůbec nic.Jen pro pořádek: Rusáky, Ukrajince a další Asiaty mám v jednom pytli.
Sysop
A ja myslim, ze to dela dobre, ze sem jezdi. At prijede za tejden zas. A za dasi zas.
Koukl jsem na diskuzi Hovinek a docela mne prekvapilo, kolika pravovernym to zacina lezt krkem. Prej vseho s Mirou, ale toho Zelensky zrejme nezna.
Forge
Sysop:
Jo, taky to sleduju.Nálada obyvatelstva už dávno není 1a.Zelenina ale nehraje prim.
Přesně, je to naprostý standard z mainstreamu. Už se nad tím ani nepozastavuju. Právě tihle lidé budou ti nejvíc překvapení, tak jim to neberme
Forge
servis:
A to překvápko bude o čem?Jestli to teda není tajné.
servisdok
To letité vysmívání, pohrdání tamními lidmi i národem jako takovým, naschvály a porušování úplně všeho myslitelného, co s nimi bylo dříve bezproblémově dohodnuto a dodržovalo se.
Chováme se někteří, ve vztahu k Rusům jako nějací nadlidi. A právě pro tyhle typy, bude fakt velkým překvapením, že my žádní nadlidi nejsme, jen si na ně hrajeme, abychom si kompenzovali vlastní malost, historická selhání a národní mindráky.
Všecko pod vlivem místní, rádoby západní mediální masírky, co jednoho dne s prásknutím splaskne, jak bublina z Pedra.
Lojza
:-D :-D
To je legracni :-D
Forge
Servis:
Tohle má hlavu i patu.Beru a vidím, že pod nánosem je zdravé jádro.
x-f
Taky že jo. Rus neni snad ani clovek. Je to kozli mrdka. Spina, svrab a hniloba. Je to narod neschopnejch kriplu.
Kdyby jim nahodou neteklabze zeme ropa, tak tam csichni rejou rypakama v bahne a srackach a zijou ve slamenech chysich.
Ale ze tu ropu maj, tak maj HDP aspon jako italie.
Prumernej rus to vi moc dobre jaky jsou to sraci. Proto ta jejich falesna hrdost.
servisdok
2 Forge:
Tak tady máš názorný příklad jednoho z těch, co bude překvapen fakt moooc :D
x-f, jeď tam.
Určitě v tom svém neziskovém ďolíku a přes své mládí boucháš tolik, že si to dovolit můžeš. Turistické vízum ti dají nejpozději do tří dnů, máš ho na měsíc. Jeď, nebo leť tam, aspoň tak na dva týdny a rozhlédni se s takovou pozorností, s jakou tady vynecháváš diakritiku.
A jeď i někam, kam by obyčejný sériový turista nejel.
Překvápko bude.
v kdejakejch pársettisícovejch městech na středním a dálným východě za poslední dekádu proběhl takovej územní rozvoj, co v celým todle prdelstánu není dohromady…ta nadutost, celej západní potěmkin je u konce, ale furt si honí ramena…ostatně co těm kretinkům taky jinýho zbývá
Panek
x-f
Asi byste koukal, kdyby ty kozli mrdky jednou řekli: „A dost urážek! Sereme na celý svět.“
A nepotřebují k tomu ani ropu, ani jaderné zbraně. Třeba taková lodní doprava. Skoro polovina mezinárodních posádek jsou Rusové!
servisdok
Jn, to bude součást toho překvapení. Co si to ty kozlí mrdky dovolily, mít na háku nějakou východní Evropu, nebo Evropu jako takovou.
Oni mají místa, prostředků i času dost – pro deset takových federací.
Stopnout ropu, která zatím furt ještě běží Družbou, stopnout i tu, co proudí odjinud – a tady to komplet stojí, všecko a všude, univerzálně pro všechny.
Dementi se nezamyslí, jestli to bylo nutné, potřebné a jestli nebývalo výhodnější, dohodnout se na kšeftu a politiku jebat do ucha.
Ala Uhry. To je imho národ, co se bude smát naposled a nejlíp. Jede ropa, jede plyn = jede výroba hnojiv, jede komplet zemědělství a tím i žrádlo.
„Zatímco evropský vývoz do Číny neustále vázne, životně důležitá závislost Evropské unie na čínských surovinách a technologiích vmanévrovala Evropu díky chytré a zcela cílené strategii Pekingu do tlamy čínského draka.
Když se nyní EU má spolu s USA vzepřít asertivní politice Číny, ocitá se v těžce vydíratelné pozici, když ozubená tlama čínského draka sklapává.“
Sysop
Neumim posuzovat mentalitu ruskeho naroda. Znam jen par Rusu. Ale umim si velmi dobre predstavit, ze nemala cast se jich proste sprajcne se slovy ‚vy jste nas podrazili, tak si naserte‘. A nepomuzou ani zelene papirky.
Ne, ze bych si to nejak pral, protoze ti, co vyrvavaji o demokracii zapadniho strihu, zadnou sebereflexi stejne neprojevi.
Cesi by si hlavne meli uvedomit, ze na te evropske lodi maji kajuty az dole, pod carou ponoru.
Je to smutne cteni. Ale nejsmutnejsi je, ze u nas tohle lidi nechapou. Dokonce bych rekl, ze je nebezpecne, ze to nechapou ti, ktere jsme delegovali, at nas zastupuji a chrani nase zajmy.
Jihočech Honza
Samozřejmě je to smutné čtení. Jestli si tohle myslí liberální a prozápadní Rusové, co si asi myslí ti neliberální a protizápadní?
Ti naší pitomci pořád žijí v iluzích o „totálním vítězství“ – tedy obnově Ukrajiny v hranicích z roku 1991. Stejně tak Zelenský a jeho banda to vyhecovali stejně, že cokoli než 1991 je porážka, i kdyby měl svoji zemi zničit a nechat vykrvácet a zbytek rozprodat západním koncernům. Fiat iusticia, pereat mundus!
Sysop
Zelenskemu bych to nevycital. Hraje svoji zivotni roli. A urcite lip placenou, nez nase petikolka. Az se to posere, odleti bud na svuj barak v Italii, nebo radeji za Jacenukem na Floridu. Tak, jako dneska nikdo nehleda Turcynova a nechce ho trestat za jeho prasarny, nebude nikdo hledat ani Zelenskeho. Pokud se stihne blejsknout pred Vilniusem, tak ho mozna ani nenecha CIA odstranit.
To mi trošku připomíná obrovský úspěch hesla „bezpodmínečná kapitulace“ z doby II. světové války. Jak to efektivně nahnalo prakticky všechny Němce pod vlajku s háknkrojcem a jak bojovali až do konečného vítězství, tedy hořkého konce.
U Japonska naštěstí zvítězil střízlivý rozum nad „hodnotami“.
Sysop
To je prave ta otazka hodnot. Co je vic, jestli lidskej zivot, nebo kus zeme, na ktery stejne neziju. Chapu, kdyz nekdo bojuje za uzemi, na kterem zije. Ale to neni pripad UA.
Jihočech Honza
Ukrajinci měli demografii tragickou ještě před válkou, teď je to o to horší. I kdyby Rusy vyhnali i z Donbasu a Krymu, získají jen tisíce kilometrů zničené země, kterou nebudou mít kým osídlit. JAký je smysl dalšího boje a umírání?
Hupert
Pod čárou ponoru? Jak to má chudák českej pasažér poznat, když jsou tam na „oknech“ zatažený závěsy.
Sysop
Ma obdivovat modrou barvu a zluty hvezdicky na nich a ne premyslet, co je za nima schovany.
Hupert
No jo, kdo sral bobky před čertem na Mikuláše, na toho samozřejmě po létech stačí udělat bububu covid nebo bububu Rusko a hned je otrok v lajně.
Hupert
A ti, co jsou přesvědčení, že otroky nejsou, pochopí pozdě, že fáze otroctví nastane po aktuální fázi přesunu jejich ne- i movitostí do těch správných rukou.
Hupert
Potřebují dementi ještě jasnější vysvětlení, než dnešní vyjádření bezpečnostního čehosi Pojara, když v TV pravil, že naše armáda už zbraní moc nemá, ale dodáme je Ukrajině, jakmile je nakoupíme z USA (citace není přesná, ale význam sedí). To jako za půjčky z ECB?
Jan Mrcasik
Aniž bych viděl předmětné vyjádření, domnívám se, že jde o otázku bitevních vrtulníků – kdy ČR má objednané z USA nové, čeká jen na jejich dodání, a starých, které by tak jako tak dávala pryč, chce tedy předat Ukrajině.
Jelikož by staré šly tak jako tak pryč, otázka se nabízí dvojí:
1) dostali bychom za naše olétané Mi-24 někde jinde na světovém trhu více, než kolik za ně dá UA/USA ?
2) je moudré posílat naše olétané Mi-24 Ukrajině dříve, než nám fyzicky přijde jejich náhrada -vznikne tedy prostoj-, nebo až poté, co budeme mít náhradu fyzicky pod střechou v Náměšti a staré Mi-24 budou doopravdy přebytečné?
Hupert
Pprávě poslouchám Ándora Šándora a praví, že naše staré bitevní vrtulníky Ukrajině dáme. Z toho mi plyne jen jedno, my platíme, USA kasíruje. Nedej Bůh, aby nám ty nové někdo rozbil.
Sysop
Mozna ta nemocna mala Svedka na navsteve u Zelenskeho dohodla nejakou bokovku – ekologickou likvidaci tech ruskych kouricich letajicich veci. UA mozna dostala vyjimku na exhalace CO2, tak se tam ted posila vsechno mozny xesrotovani.
Jan Mrcasik
Hupert: právě naopak. Je to stejné jako s těmi Leopardy: my jsme dali Ukrajině naše vyřazené Mi-24, na oplátku jsme dostali z USA zdarma přebytečné skladové UH-1Z, u kterých zaplatíme jen zprovoznění namísto plné ceny. Kšeft jako prase. Ty bys neposlal na východ, já nevim, starého Forda Escorta, když bys za to protihodnotou dostal zánovní Fiestu za 10% její skladové ceny?
ygorek
shifty 7.7.2023 v 0:41
V tom případě jsem chcimír a nemám důvod, pro který bych měl něco dělat pro obranu vlasti.
Pokud dokážete specifikovat, co je to vlast a proč by někdo měl pro její obranu dělat víc než hovno, poučte mě, prosím.
Pokud ovšem do té vlasti počítáte především hlavně sebe, pak ani neodpovídejte.
Jihočech Honza
Tenhle liberálně demokratický bordel není žádnou „vlastí“. Čím dřív dostane současná oligarchie na Ukrajině za vyučenou, tím lépe pro normální lidi.
Rusko podle tebe oligarchie není? Rusové oligarchii prakticky vynalezli a jsou v tom nejlepší na světě. Když nad tím tak přemýšlím, tak s tebou souhlasím. Oligarchie dostane za vyučenou :D
Jihočech Honza
Ale je, ale rozhodně ne liberální.
Špici Balkánského poloostrova obývali před 2500 lety Rusové? To jsou mi věci…
x-f
Aha. takže liberální oligarchie = špatný.
A totalitní oligarchie = dobrý.
Jihočech Honza
Rusko dávno není totalitní zemí.
A je to jinak:
liberální = špatný
neliberální = snesitelný
x-f
Rusko není totalitní zemí? :D Ty jsi dobře vyšplouchnutej.
Tak jeď do Moskvy, stoupni si tam na ulici a řekni že probíhá „válka“. Uvidíme jak dlouho bude trvat, než tě v té svobodné netotalitní zemi zavřou.
Jihočech Honza
A u nás tě za verbální ideozločin nezavřou?
x-f
Ne. Taky si může plácat kdejakej kokot totální píčoviny a nic se mu nestane. Zdejší rudá úderka na tomto foru je toho důkazem.
V rusku stačí jít na demonstraci, ani nemusíš nic říkat a skončíš v lágru, nebo na frontě.
Ko-za
:-DDDDDDD
servisdok
A má obyčejný člověk potřebu chodit demonstrovat? A jako napotvoru tam, kde to je už léta zakázáno? Taky jezdíš na dálnici v poklidu protisměrem, nebo podjíždíš odstavákem?
Forge
servis:
Čekáme na odpověď ohledně toho překvápka.Aby jsme se mohli připravit.Nedělej zagorku a vyklop to!
servisdok
Beze všeho si zapálím žváro dvacet metrů od Stalinova hrobu.
I přes ty vějíře kamer na všech kandelábrech, nám nikdo neřekl ani hovno, natož aby nás zavírali. Ale je fakt, že s Rusama se sice šlo bavit o čemkoliv z politiky, ale ne o osmašedesátém. Oni to prostě mají vtlučené do palic jinak, než my – a normální člověk tohle chápe.
Nesmíš věřit všemu, co ti Kubíkové a Slonkové napíšou, víš?
Ko-za
S trochou nadsázky se dá zpětně říct, že internacionální „pomoc“ opravdu pomoc byla. Kdyby se to otočilo „liberálně demokraticky“ už tenkrát, asi bychom tu
už taky měli vymoženosti živoucí západní společnosti jako několik pobodanejch denně v každým městě, dodávky v davu lidí, nogo zóny, 70 pohlaví a další „radosti“.
Jan Mrcasik
x-f: pokud je Rusko podle tebe totalitní zemí, jaká je přesně tvoje definice totality?
x-f
To je samozřejmě velmi složitá otázka. Absolutní totalita nikde neexistuje, stejně jako absolutní svoboda.
I v té KLDR si ještě lidé o nějakých věcech mohou rozhodovat sami a naopak asi neexistuje místo, kde by stát či podobá struktura nezasahovala do rozhodování člověka nijak.
Vždy půjde o nějaký stav mezi totalitou a svobodou. Tu hranici určuje celá řada otázek a ne každý ji bude mít stejnou.
Mohu tady teď jmenovat nějaké aspekty, které podle mě definují rusko jako totalitu a vždy mě někdo bude oponovat tím, že „u nás se to děje taky“. Zásadní rozdíl bude ovšem v míře v jaké se to děje a dále v tom, zda jde o náhodné excesy, nebo činnost řízenou či všudypřítomou.
V rusku imho nemají nemanipulované volby. Volební výsledky jsou manipulovaný na několika úrovních a je to zcela záměrně přehlíženo.
V rusku má stát zásadní vliv na informace, které se dostávají k lidem. Stát ovládá většinu medií. Opoziční media aktivně potírá. Cenzura je defakto uzákoněná – za šíření informací, které nepocházejí z oficiálních zdrojů je vězení. Stát blokuje sociální sítě atd. a snaží se aktivně zabránit v přístupu k informacím.
Jsou zneužívány silové složky státu k likvidaci opozice – lidi končí ve vězení po vykonstruovaných procesech. Někteří padají z oken atd.
A dalo by se pokračovat.
A ano, jak jsem napsal, hned někdo bude oponovat, že u nás je to taky. Např. to vypnutí těch 6 webů nebo kolik jich u nás bylo. Ale rozdíl je v tom v jaké míře se to děje a jak je to přijímáno. Nemám moc pochyb o tom, že kdyby to ti naši provideři předposraně nevypuli sami dobrovolně, že by to mělo soudní dohru a neprošlo by to. To je v rusku naprosto nemyslitelné, že by tamní masové manipulace s internetem řešil soud.
Lidé jsou zavírání za účast na demonstracích, případně jsou rovnou eliminování tím, že za účast na demonstraci obdrží povolávací rozkaz.
Forge
x-f:
Mě spíš zajímá, proč máš potřebu těhle rozborů.Zajímá tě historie a psychologie.To každýho normála.Proč to tady ale větráš tak zdlouhavě?
x-f
Mrcasík se slušně zeptal, tak slušně odpovídám. No a že jsem se rozepsal? Tak Mrcasík ačkoliv se s ním ve všem neshodnu, tak je tady jeden z mála, kdo je delší psaný text schopný pochopit ;)
Jan Mrcasik
x-f: to, co jsi napsal o Rusku, mi spíše připomíná klasické Normalizační striktní rozdělení sfér na Politickou a Soukromou, kde v soukromí si každý může dělat víceméně co chce, ale jakmile se zkusí ozvat nahlas nebo zasáhnout do politiky či propagandy, okamžitě brutálně dostane.
To ovšem za mě není totalita – protože ta naopak nestrpí žádnou soukromou sféru a z principu kafrá úplně všem úplně do všeho a na všechno včetně barvy trenek nahlíží prizmatem ideologie. Nýbrž řekněme diktatura či autoritářství.
Osobně jsem velmi alergický na to, jak lidé mávají slovy jako „totalita“, „genocida“, „terorismus“ apod., protože pokud se bude řvát „vlk, vlk!“ u každého flatusu, nikdo se pak už nepozastaví, až skutečně půjde o něco extrémního.
shifty
JM – nicméně to jak to X-F myslel je naprosto jasné a to co píše je zřejmě velmi blízké Ruské a i naší realitě.
Stejně tak jse zcela jasné, jak je myšleno co jsem psal výše o chcimírech a vážně nemám potřebu cokoliv vysvětlovat několika místním urejpaným píčám.
Jan Mrcasik
shifty: nevidím relevanci toho, co píšeš, k debatě mezi mnou a x-f.
Dále netuším, zda „urejpená píča“ směřuje na mě, nebo na někoho jiného?
shifty
To byla jen taková zmínka, ne na Tebe. Týkalo se to začátku nahoře, konkrétně
„hele voni chcimírové chtěj henten mier. za každou cenu, protože maj rádi lidi, to dá rozum :)
vod nich nic víc nečekej radši… ty by pro obranu vlasti udělali přesně jednu věc – hovno.“
Přijde mi zbytečné tady řešit slovíčkaření. To co XF napsal ruskou realitu popisuje. Že to není 100% totalita, mi zase tak podstatné nepřijde.
Hupert
shifty 7.7.2023 v 17:27
Jdi s tou svojí transagendou někam.
Hupert
J. Mrcasíku, k totální totalitě se jistě limitně blíží např. Severní Korea, ale proč by se totalitou nemohla nazývat ta, která již zřetelně nese charakteristické atributy? V tomto bych dal spíše za pravdu x-f, třebaže mu ideobrejle s jedním sklem ala Žižka brání vidět shodně dva spolky s identickými tendencemi a ty budeš mít vyrážku do chvíle, než bude dokonáno https://expose-news.com/wp-content/uploads/2023/06/Arup-C40-The-Future-of-Urban-Consumption-in-a-1-5C-World.pdf.
Jan Mrcasik
Hupert: Protože totalita je z principu motivována odpornou, vlezlou a fanatickou, náboženskou snahou upřímně předělat a převychovat člověka k jediné nové pravdě vládnoucí ideologie. Proto nezná kompromisu, proto trestá i vlažně kolaborující a mávátkující, proto se jí nedá uniknout, proto se v ní absolutně nedá žít.
Kdežto diktatuře jde jen naprosto cynicky a utilitárně o moc a proto je ochotná ke kompromisu – nechat lidem soukromou sféru, když tu moc vrchnosti nebudou ohrožovat. Dá se v ní celkem v klidu přežít na chatě a v zájmových kroužcích, když si člověk neotevírá hubu navenek. To v totalitě nejde, zato diktatura to naopak cíleně podporuje.
(Velmi volně cituji)
Forge
JM:
Naše kotlinka je přeci daná.Odjakživa sloužíme a švejkujeme.Jsme v centru Evropy.Smutný úděl.To ale neznamená, že budeme smutní.Trochu radosti do života přeji místnímu osazenstvu.
Hroch_bahenni
JM:
„totalita je z principu motivována odpornou, vlezlou a fanatickou, náboženskou snahou upřímně předělat a převychovat člověka k jediné nové pravdě vládnoucí ideologie. Proto nezná kompromisu, proto trestá i vlažně kolaborující a mávátkující, proto se jí nedá uniknout, proto se v ní absolutně nedá žít.“
S tím se dá souhlasit. Blbý je, KDE tohle momentálně nastupuje.
„Osobně jsem velmi alergický na to, jak lidé mávají slovy jako „totalita“, „genocida“, „terorismus“ apod., protože pokud se bude řvát „vlk, vlk!“ u každého flatusu, nikdo se pak už nepozastaví, až skutečně půjde o něco extrémního.“
No možná právě o to jde, aby si nevšimli.
Hupert
J. Mrcasík: Dík za dobrý pokus o objasnění, ovšem moje definice totality má počáteční podmínky předsunuté tvojí představě. Pro mne totalita začíná v okamžiku totálního uchopení moci a zamezení možnosti změny. Jestli pak moc dovolí člověku šťourat se v nose, je mi fuk, protože udržovat moc do takových krajností je nemožné. Já v tom mám tedy jasno a předpokládám, že budou mít i ostatní, až bude mou definicí přepsaný ten blábol na wiki. To bychom se jinak totality nikdy nedočkali a když vidím kolem tolik čekatelů na ni, měl by Válek problém, kde sehnat tolik antidepresiv.
Hupert
Ještě doplním. Zdá se mi, že zde někteří nerozumí ne pojmu totalita, ale spíš pojmu vláda. Jestliže totiž někdo vládne, tak de facto vždy totálně, protože z titulu své moci nad jinými může něco zakázat, ale i povolit. I daná volnost je tedy projevem moci a vládce stanovuje její míru.
Jan Mrcasik
Pletete si vládu, která může být omezena konstitučně (ústavou), souhlasem/právem veta šlechty (různé Magna Charty a Rudolfovy Majestáty), zástupci ekonomiky (kuriální systém) či plebiscitem, volbami apod., a absolutní vládu.
O tomhle se vedly disputace ve středověku, kde jim z toho vypadlo, že absolutní monarcha je jen takový, který může naprosto svévolně dle své libovůle kohokoli kdykoli připravit o život, nic ho v tom neomezuje a projde mu to.
Hupert
Nepletu, jestliže je tzv. vláda limitovaná vnějšími prvky, měla by se nazývat spíše správou. To, že jsme si nechali totalitními bolševickými právníky pod vedením JR vepsat vládu do ústavy a kdejakého zákona teď nese své ovoce a parta ze Strakovky z toho má dojem, že místo plnění zadání, tedy závazků dle slibů z voleb, si může dělat, co se jí zlíbí. Zodpovědnost předstírají jen opakováním ušlechtilých hesel v médiích pro oblbnutí a získání podpory hlupáků, kteří to neprokoukli.
Jan Mrcasik
Ale totální moc je diktatura – diktát jediné mocenské entity, která má absolutní moc nařizovat co se mu zachce. S takovou definicí by pojem diktatura byl redundantní, resp. by totalita a diktatura byla synonyma, což je ze sémantického hlediska nesmysl.
Mimochodem, s kamerami s rozpoznáním pohybu a systémem sociálního kreditu by bylo technicky možné udržovat moc přesně do takových krajností, jako zakazovat a trestat šťourání se v nose. Vlastně se divím, že to minimálně v Číně či Singapuru ještě nezavedli.
Jihočech Honza
A naopak – totalita nemusí být nijak brutální. Stačí člověka společensky zlikvidovat, když se jen trochu odchýlí od vládnoucí ideologie. Je sice pěkné, že v pět ráno nezazvoní tajná policie, ale pokud novináře vyhodí za „nevhodné“ otázky či příspěvky na sockasíti a už nikdy si v médiích neškrtne, je to opravdu takový rozdíl?
jizlivec
Mi z toho vychází, že totalita je podmnožinou (extrémní formou) diktatury…
Hupert
Téměř, ovšem v diktatuře je moc podřízena jedné osobě. Bez diktátora to nejde.
Jan Mrcasik
jízlivec: podle mě může totalita být zcela distribuovaná. Různé revoluční buňky, decentralizovaná náboženská hnutí…
Mohou mít průnik, ale jedná se o zcela odlišné krabičky.
Hupert
Jestli nebude podstatnější, zda neskončíme v prdeli, než budeme-li tomu říkat diktatura nebo totalita.
Sysop
Ja jsem z toho nejakej zmatenej – jakej je rozdil mezi cenzurou uzakonenou a cenzurou neuzakonenou stran jeji fakticke existence?
Jaky je rozdil pro mne, konzumenta informaci, jestli je siritel informaci stihan, jako napriklad Assange, nebo jestli stihan neni, ale jeho informace mizi, jako treba Marketa Kutilova? V obou pripadech je zajem informaci zastavit a znicit. Co presne je rozdilem?
Hupert
Soustřeď se na autocenzuru a máš po problému.
rhol
Např. v Bělorusku oligarchie není. Existuje několik běloruských dolarových miliardářů, ale ti vesměs působí v zahraničí – hlavně v Rusku. Nejbohatší Andrej Melničenko drží přibližně 15 miliard dolarů. Kromě nižšího jmění (oproti oligarchii na UA) mají také nesrovnatelně menší moc, Lukašenko by nějakou „partyzánštinu“ nestrpěl. Prospěch z toho samozřejmě mají především běloruští občané.
grg
:-D:-D:-D:-D
Tí občania úplne vzdychajú blahom, ako im je dobre!
Sysop
Jojo, to Cesi vzdychaji taky, dokonce v rytmu.
Jan Mrcasik
Mluvě o oligarchii – dost mě pobavilo, jak si Prigožin s ochrankou přijel sedmičkovým bávem do pitěrské FSB vyzvednout si svoje (podle ruských zákonů pro civila, natož ex-trestance, 100% nelegální) zbraně, zabavené při razii v době jeho pokusu o puč.
Shodou okolností jsem předevčírem zase koukal na vynikající ruský komorní filmeček Zavod (Fabrika) od Jurije Bykova (za mě hvězda moderní ruské kinematografie). Tak mi to dost připomělo scénku, kde po zuby policejní zásahovka zadrží pololegální soukromou ochranku místního oligarchy… Načež šéf ochranky zvedne telefon, ostentativně žoviálně zavolá šéfovi těch policajtů a pak to sluchátko předá veliteli zásahu.
Forge
Jene, jsi aktivní.Nevím, odkud čerpáš.Pokud přímo z východního poledníku, tak by to bylo v poho.
Jak to teda je?Máš na hlavě helmu anebo joy v ruce?
Jan Mrcasik
Napsaly to nějaké ruské noviny, z těch to přejali všichni ostatní. Neuložil jsem si, kde jsem to viděl. Byly to ale asi jedny z těch „opozičních“, protože to měly přímo v AJ mutaci.
Jan Mrcasik
Tak ne, fontanka.ru, ruský bulvár stylu přibližně Blesku.
Re: Jan Mrcasik7.7.2023 v 15:06
Jo, mam rad tyhle filmy. Napriklad Obchodnik se smrti.
Jan Mrcasik
On tenhle sebekritický motiv všemocných oligarchů, pro které žádná pravidla neplatí a všichni včetně policie uhýbají z cesty, tak mimochodem prostupuje překvapující množství ruských filmů. Jednu dobu jsem výrazně preferoval ruskou filmovou produkci nad americkou, protože řemeslnou kvalitu už dávno dohnali a není tam ta odporná Woke agitka, kterou mají v Holywoodu befehlem všichni kromě odsouzených nenapravitelných kacířů Mela Gibsona a Toma Cruise. A překvapilo mě, jak scénku na tenhle motiv zařadili do filmů všemožných kategorií včetně epických thrillerů a akčňáků, kde bych to fakt nečekal.
jizlivec
Jan Mrcasik 7.7.2023 v 15:06
„Načež šéf ochranky zvedne telefon, ostentativně žoviálně zavolá šéfovi těch policajtů a pak to sluchátko předá veliteli zásahu.“
Také to často bývá tak, že šéf ochranky dříve byl šéfem policajtů a až odejde na zasloužený odpočinek, šéf policajtů půjde dělat šéfa ochranky za násobně vyšší žold a velitel zásahu se stane šéfem policajtů…
quadra
V com sa lisi rusky/chocholsky oligarcha od americkeho lobbystu podnikatela (ci rovno mafiana)? Alebo mi chces povedat, ze v USA viac ako sto rokov budovania kapitalizmu boli sami poctivi „podnikatelia“? A tie povestne americke sudy castokrat boli iba fraska na objednavku a likvidaciu protivnika.
Mimochodom, bolo zaujimave, ako Bidetova administrativa zabavala media bachorkami o karbonovej plxli Titan(icu), aby odviedla pozornost od pruserov Bideta juniora, ktory priznal danove uniky.
ygorek
quadra 7.7.2023 v 9:54
Na jedné straně oligarcha, na druhé lobbysta podnikateľ (ci rovno mafian).
Diskuse by byla možná v případě, že byste tou nádobou zatřásl a počkal, až se obsah usadí…
Jan Mrcasik
Lobbista musí být registrovaný, musí zveřejňovat s kým z politiků se setkal, finanční dary politikům jsou sledované, a je to reálně vymáhané…
Minimálně u řadových kongresmanů a senátorů. Prezident asi bude jiná liga.
quadra
Vychodni oligarchovia maju svoje specifika (a tie su este horsie u chocholskych oligarchov mafianov, ktori sa carovnym prutikom stali po februari 2022 ctihodnymi podnikatelmi), ale to aj zapadni.. dejiny USA su bohate na ovplyvnovanie (casto nezakonne, napriek „sledovaniu“ a „vymahaniu“) MIC „lobbystami“.
V pripade Hillary, Huntera a ich poskokov to asi velmi vymahane nebolo, naopak boli usilovne zametane stopy, odstranovani nepohodlni svedkovia a mediam davane rozpravocky na dobru noc.
Jan Mrcasik
MIC ovšem z 90% nejsou žádné lobbisté (to u lobbistů MIC probíhá zákonně), ale „revolving door“. Tedy klasický klientelismus až chtělo by se říci korupce. Jenže ta se prakticky nedá odstíhat, protože to nefunguje tak, že by těm nákupčím někdo cokoli slíbil nebo navrhli – oni ti nákupčí zcela sami od sebe, iniciativně a proaktivně nakupují, a až skončí, jsou následně najati dodavateli jaksi „za zásluhy“ aniž by kdykoli kdekoli padlo jediné slovo. Aniž by byla jakákoli domluva. Prostě se jen MIC povedlo vybudovat zcela neformální systém ničím nepodložených a nevázaných očekávání, jak to chodí.
Jediná obrana je striktní zákaz revolving door. Jenže jak chcete definovat kdo všechno se nesmí nechat zaměstnat za odměnu – ex-nákupčí? Jeho syn? Jeho synovec? Jeho oblíbený bratranec? Jeho kámoš z hospody? Co když jsou kámoši z hospody odměněni revolving door jaksi navzájem napříč?
A jak moc je žádoucí striktně zabránit tomu, aby v MIC mohli sloužit ti, kteří jejich produkty odebírali a používali a mohou MIC nejlépe radit, jak je zlepšit?
Sysop
Ted jsem cetl, ze lobby prosadila, aby glyfosat byl zbaven nalepky ‚potencialne karcinogenni‘. Jaky rozdil, pro mne, evropskeho konzumenta potravin, je, jestli toto svinstvo prosadil lobbysta, nebo oligarcha?
Forge
ygorek:
Na to si taky počkám.Vlast je silné slovo.Doufám, že to nedopadne jako „čekej tiše!“.
ygorek
Forge 7.7.2023 v 9:40
Jj, když slyším „vlast“, pokaždé si vzpomenu na mediální masáž ve prospěch unijního evropanství bez nacionální zátěže (ČRo plus) a oceňuji, že místo moskevských pirohů jsou nám servírovány Bruselské chlebíčky, i když na blití je mi pořád.
Jo, souhlas. Poslední komentář, který jsem na českém webu napsal bylo na Živě.cz, kde jsem se dovolil vyjádřit, že vyvíjím specializovaný software a potřeboval bych vědět, jak hostovat EXE soubory, aby mi to prohlížeče při stahování neblokovaly. Z těch několika stovek komentářů, co se pod tím sešlo, bylo přínosných asi 3. Zbytek závistivé a posměvačné sračky, jak je můj sw na hovno a kdesi cosi. Očividně od lidí, kteří nikdy nic sami nenapsali a nemůžou vydýchat nikoho, komu se to podařilo. Nemá to smysl, jen to sebere motivaci a člověk pak místo kreativních věcí přemýšlí o tom, proč mají ti ubožáci potřebu někoho bezdůvodně urážet.
Čas 15:15
https://www.facebook.com/100094074429518/videos/3550356271918420
Uspesnost seznameni pres internet je imho stejna jako driv pres inzerat. Kvalitni clanek poznam tak ze nabizi realna reseni. Diskuze pod nim byva zbytecna.
Zde konkretne, dokud autor bude psat „rozumni chlapci a hodny holky“ vim, ze stale preslapuje.
Když grafik rozumí své práci :-)
https://www.forces.net/usa/us-navy-mistakenly-celebrate-independence-day-russian-twitter-graphic
tak grafik sve praci rozumel, graficky je to povedeny, podklady mu dal nekdo jinej. Neni grafikova prace poznat letadla podle obrysu :-)
No, je otázka, jak zakázka zněla. Já bych tipl, že grafik zadal do vyhledávače „jet fighter“ a vybral ty, co mu přišly nejhezčí :) Ale samozřejmě ten od maríny mohl být dement, to zas nemožný není.
Tak strýček Vlodymir prý protektorát poctí svou návštěvou !! :o)))))))) Tak to budou kucí a holky z pětikolky v extázi :o))))) To budou nehrané orgasmy na veřejnosti :o))))))))))) Ale stejně si to nechám ujít :)
Snad mu včas vysvětlí, že tady šňupeme perník a kokain už tu nekoupíte čistý ani od černochů. Jestli si tu pořídí matroš, mohl by dopadnout jak Babiš junior.
Ale tak třeba se s ním ten parchant Džoua Bájdna ještě podělí :)
Co vypadli Amici z Afgu, tak to tam prej slo s drogama do kytek. Cert vi, jaky jsou ted ceny.
Zřejmě si CIA našla jinej zdroj financování svých špinavých operací, protože jinak by se těch lánů makovic nikdy nevzdali.
O drogách toho moc nevíte co? Ale tak hlavně, že melou klapačky…
Todle vlákno je fakt blbý i na vás, na dementy.
Zato tvoje máma ví o drogách víc než dost.
Trošku low, ale pro tebe je to strop.
Heroin je, co do objemu a efektivity, už dost mimo. Teď frčí fentanyl, což je syntetická věc. Takže se nemusí čekat, až vyroste rostlinka. Navíc je ho potřeba fakt menší objem, na pašování. Krásné srovnání zde: https://www.cpydcoalition.org/post/the-epidemic-of-fentanyl-the-power-of-prevention
Nejhorší varianta je pak říznutý kokain (stimulant) právě fentanylem(depresant). Jedna látka mozek vybudí a druhá jej utlumuje. Geniální koktejl k přivodění si trvalého poškození mozku s vnějšími projevy jako je schizofrenie. Na stejném princimu mimochodem funguje i redbull(stimulant) s vodkou(depresant). Jejich účinnost není tak velká, takže většinou to končí je pěknými depresemi.
Už neplatí že koks je definitvně mrtvej a herák se vrací na plný kule :-D
On tady jeste ma co vyzebrat?
Můžeme si přece půjčit. Samotné „Ukrajině“ už BlackRock nepůjčí, českému mopslíkovi prozatím ano.
To je vlastne fakt, zdroje jsou. Ted jsem to moc nesledoval, ty F-35 pujdou k nam, nebo rovnou na frontu a nam jen ucet?
Když se to vezme kolem a kolem, druhá varianta je nesrovnatelně levnější.
Takhle jsem jako malej sopel taky chodil od baraku k baraku. A musel jsem pekne umet ‚hody hody doprovody…‘
V Bulharsku nedostal vše, co očekával. Proto přijel k nám, ač to nebylo v původním plánu:
Ukrajinský prezident Zelenskyj zavítal do Bulharska, zítra poletí do Turecka
Sledujeme online 6. července 2023 11:18, aktualizováno 15:10
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-ukrajina-invaze-bulharsko-zelenskyj-volodymyr-prezident-navsteva-valka.A230706_104533_zahranicni_dtt
* * *
A u nás mu hadrfous nejspíš vyhoví, je „lépe veden“. Jde zejména o munici do starších zbraní.
.
Prej vystartovaly Gripeny, drzel jsem jim palce…
…ale nic.
Vím, kdo stosedmičce říká „hadrfous“…rád sleduji jeho videa. Umí to podat.
https://youtu.be/FTdEhWs2S_U?t=395
Má leccos za sebou – třeba v Iráku. Zato hadrfous se podílel na zločinech…
Takové „setkání – stretnutie“ loutek :o) Úplné loutkové divadlo :) Jen aby se jim při tom nezamotaly provázky :o)))))
Volumer do prava šílenci. :-)
https://www.1.fm/station/highvoltage
„O cestě Zelenského do ČR věděly redakce předních českých médií den dopředu.“
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/zelenskyj-policie-opatreni-praha-bezpecnost-hrad.A230706_195527_domaci_remy
* * *
Hovno. Bulhar mu nasral, tak to zkouší o kus dál. A sklidí úspěch, bo jsme největší onuce. Ať si každý sáhne do svědomí, koho volil…
.
Mozna si sem jen prijel vyzvednout nejake bojeschopne Ukrajince.
Přesně tohle mě napadlo! :) Ale prý se ta jeho freundschaftsbesuch protáhne. Že by u Turka nebyl vítán? Ale po žních tam stejně půjde :)
Erdogan ho pošle do zadele.
Corona: Nejsem onuce. A nebo jsem, pokud jsem ho volil? A nebo jsem, pokud jsem nevolil proti němu? A nebo jsem, pokud jsem nevolil? Jak to vlastně s těma volbama je?
zzw30:
Nejsi onuce, ale naivka a volavka.Proč?No protože na to vemeno reaguješ.Nic ve zlým…
Forge: Jen mě zajímají některé ty jeho kádrovácké myšlenkové pochody :) Jinak tady nereaguju skoro vůbec, neboj.
zzw30:
„…kádrovácké…“
– – –
A co ty, libtard…?
:OD
zzw30:
„Nejsem onuce…“
– – –
Tou je národ, který si zvolí za nejvyšší figurku typu hadrfouse. Takový bude trpět.
Já na tom vinu nemám.
.
Na těch asi 30 příspěvků nade mnou se skvěle hodí název článku – zazmrdováno reloaded.
Nejvyšší pasáček zmrdů se zase dostal do formy, zbytek debilů vesele hýká… a diskuze jdou zase do kytek.
Nechceš táhnout zase dopiče, Sysope? No já vim že ne. Mezi slepými jednookým králem je svým způsobem taky výhra.
Taky se tim ted bavim.
Ty gumaci vokolo asi nic, ale sysop ma myslim dost inteligence na to, aby vedel ze ceska legislativa „hadrfousovi“ umoznuje velky hovno a uz vubec ne neco rozdavat.
blbej von neni, ale zmrd je to kovanej. vychcaná svině, co si vyloženě tohle plevelení užívá.
běda, když mu někdo rozkope hračky… na mě stačil ignore, na shaneho už ne, tak radši zdrh :-)
vtipný bude, až se to dostane k jeho německejm chlebodárcům. pak bude zase ticho :-)
shifty:
Ty jsi taky dáreček.Nicméně, diskuze o plevelení samo bude zaplevenována.To je život.
Jsem, ale neseru si do huby. Neříkám, že jsem bůh ví jak konzistentní, ale rozhodně tu nevalím pozici moudrého, věkem protřelého, zkušeného frajera, co všude byl, od všeho má klíče a na vše má tak nějak neutrální názor.
A pak se tu neplácám po ramenou s coronou, kablbákem, honzou2130 a dalšíma vyloženě dementama.
Pro mě je tohle chování i v internetový diskuzi něco opravdu velmi nízkýho. Trapnýho.
Ale jak jsem psal, jednooký král si to velmi užívá… já to zcelasvobodně můžu kritizovat jak chci, ale to je tak celý :)
Chápu, ale nerozumím.Tady je to o všem.Právě proto je to zajímavé.Přece se nebudeme bavit o principu.
Až zítra rozpůlíš vepřovou hlavu sekerou, tak to třeba dojde.
:-)
to už drahně let nedělám, ale udržuju si skill.
není top o všem. je to o zmrdech, což je tady stěžejní téma asi od roku 2004. To jsem tu byl taky, na rozdíl od těhle kašparů.
Jenze on tam okolo nej nehopka jen preza, vime? A fakt je, ze v nasem kocourkove si fura uredniku dela, co chce. Takze bych se vubec nedivil, kdyby mu zase neco nalifrovali a samozrejme zadara, jako obvykle. Orban se pred rokem a pul shanel po 17 miliardach ojro, co do te diry EU napumpovala. Ted uz se ptal po 70 miliardach. A to jsou jen ty vydaje, ktere nejsou jasne dohledatelne. Staci, abe je UA nasla a muze nakupovat rovnou ve fabrikach.
Třeba tady:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-ukrajina-nam-opravdu-veri-proto-tady-zelenskyj-prespal-rika-ministr-233669
Nemám slušných slov.
JH
Nakonec se ukáže, že tady přeříz Pekarovou Adamovou, když jí nažhavil historkou o budoucí podpoře LGBT komunit v oblasti Donbasu.
A Němcové spravil kachlovky.
Anebo aspoň promasíroval hráz.
Tak hlavne, aby ji nezbouch. Ona se s manzelem rozhodla, ze deti nechce. Za to by mela dostat statni vyznamenani, aby si to, proboha, nerozmyslela.
Vona to má pojištěný.
Něco jako Agáta Hanychová, ta když potřebovala povypínat všechny firewally, tak musel přijet technik z Homolky s tím větším kufrem.
:D
To je moudré rozhodnutí.Ale třeba za ní ještě přijde Ježíš a přiloží jí ruku na tu dolní ránu.Pak to bude teprve sichr.
Jako chápu motivaci většiny dementů co tady tak fandí rusku a nemůžou se dočkat až ukrajinu porazí. Chtěj aby je buřt a pívo stály to co dřív a naivně si myslí, že kdy že nebude válka, jako předtím, tak bude všechno jako předtím. Tak se holt sehnou, poleví z těch mravních ideálů a řeknou si, ale což mě je do nějaký ukrajiny, ať si to klidně Půťa obsadí, hlavně když budu mít za tu mojí mrzkou vejplatu tolik špekáčků co dřív.
Ale vo co jde tobě? Ty tady nevyděláváš. Tebe by měla zajímat inflace v říši ne?
Jako předtím to tady nebude už nikdy. Anglosaská svoloč dosáhla svýho aspoň v tom, že vyhodila do povětří NS2 a tak už levnej plyn zkrátka nebude. A ta trpaná akce s Vrběticema v podání CIA a troho pitomce z BIS tomu taky nepřidala. Zkrátka obchodování mezi Evropou a Ruskem je anglosasům odjakživa solí v očích a pro jeho zkurvení udělají cokoli.
Nesmutni shitty, třeba Vůdce u vás navštíví Bandera párty. Zapaříte, sjedete lajnu, a pak šup na frontu :o)))))
Honza2130:
A ty hoď šipku do hoven, futrále trapáků!
Ale to nedělej :) Nenech cloumat svým majestátem, přece. Jak jsi „rozrušen“, tak ani nevíš jak jsi zrovna přihlášený. Takové fopaux toto :o)
Hovádko.
No a jak jinak? Daňové úniky šlapou? :) A datofku už máš? :o) No vidiš, já teď dostal vyúčtování za minulý rok a dostanu přeplatek necelých 5000 ojro :)
Tak málo?
Taky mi predevcirem prisel preplatek 2022. Ne tolik, mam to za ty roky zoptimalizovany a vydaje na barak uz klesly, takze mi Germanie nema na co prispet, ale i tak to potesi.
To bydlíš na zámku ne? Tolik nedám za energie a vodu ani za celej rok. A to jsme rodina 4 lidi a podlahová plocha 120m2.
Každopádně když máš tolik teď peněz, tak si můžeš nechat udělat tu operaci. Vyndat hlavu z prdele už prej doktoři umí.
Re: x-f7.7.2023 v 8:51
Ajajaj… evidentne nemas sajn, jak na zapade funguje danovy system.
Proč shifty? Spíš druhá strana fronty by teď potřebovala vyztužit, tak by měla nastoupit spíš místní rudá úderka ne?
Jen pindáním na internetu vysněné výhry milované rusi nedosáhnete klucí.
hele voni chcimírové chtěj henten mier. za každou cenu, protože maj rádi lidi, to dá rozum :)
vod nich nic víc nečekej radši… ty by pro obranu vlasti udělali přesně jednu věc – hovno.
To máte tak, chlapci, shifty i x-f, je-li člověk duševně v pořádku, má zdravě rád sám sebe, je svobodného ducha a bez frustrací, nemá důvod přát utrpení ani nesvobodu jiným. To, že nevíte, která bije, není v době stále ještě dostupných pravdivých informací není nejlepší vizitka https://scheerpost.com/2023/07/02/chris-hedges-they-lied-about-afghanistan-they-lied-about-iraq-and-they-are-lying-about-ukraine/ , ale všechno se dá napravit. https://cs.wikipedia.org/wiki/Obr%C3%A1cen%C3%AD_Ferdy%C5%A1e_Pi%C5%A1tory.
A chcimírové utrpení a nesvobodu nikomu nepřejí? Co se asi tak stane, když se ukrajina nebude moct bránit? Rusové sklopí zbraně, bratrsky se obejmou a zavládne láska na světě?
Velký hovno. Takhle blbej nikdo z vás není, aby tomu věřil. Vletí tam, posbíraj stovky tisíc nepohodlných lidí, který zmizej někde v lágrech, nebo jim spíš jak má rus ve zvyku někde v temným lese střelí do zátylku a ty nahoře exemplárně odsoudí za nějaký smyšlený blbosti. A ty běžný vojclové co doma nemaj ani splachovací hajzl u toho půlku ukrajiny vyrabujou a znásilní.
Pak samozřejmě nastane několik desetiletí okupace a nesvobody.
Ale hlavně že jste všichni proti válce a utrpení. Moc dobře všichni víte co to bude znamenat a co nastane a je to přesně to co chcete, ale na venek se tváříte, že vám jde o to, aby lidi netrpěli.
A až Ukrajina „osvobodí“ Donbas a Krym, tak se stane co?
Ruský obyvatelstvo, který nestačí utéct na území ruský federace bude mít do půl roku prdel na prkně a potom zavládne svoboda a demográcie západního střihu.
Zajímavý je, že ta údajně terrorizovaná ruská populace na východě ukrajiny neměla potřebu za ty dlouhý roky utéct do ruska, kde by jim bylo tak krásně.
Co? To je vtip? Do Ruska už z Ukrajiny od toho roku 2014 zdrhly i milióny Ukrajinců. K tomu nepříteli, zlému Putinovi.
Konkrétně je to něco málo přes 3M. Utekli před vlastní armádou, k tomu ach tak zlému Putinovi.
Dalších 8M je rozstřeleno po celé EU, z toho nejméně 750k u nás.
Co a kdo tam zůstane? Už jsem to tu psal. Starci, matky s děckama, které příbuzní k sobě nemohou vzít a nemají na to, aby zdrhli jinam. Potentní chlapi, až na nějaké silně invalidní výjimky, budou všichni vybití.
A to se zřejmě vyplatí, míní ten kokot v khaki.
Jenom v Praze jich je kolem 300 tisíc.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ukrajina-demografie-populace-porodnost-migrace.A230621_141843_zahranicni_aha
Hlavně, že Američanům pomohou oslabit Rusko.
servis:
Dlužíš nám článek o Hi-Fi a zvučení.A nechci slyšet výmluvy typu, že to nebyl slib.Co článek.Knihu!
On ubejva okruh posluchacu HiFi, dneska kdekomu staci rvouci matlafoun s mp3 32 kbps…
Neubejvá.Tohle se týká uší.O tom si s tebou nepokekecám.Při vší úctě, dechovkáři.
Re: Forge7.7.2023 v 12:12
To je na mne? Pokud ano, pak ale fela uplne vedle.
Ve veku myho potomstva jsem uz mel udelany prvni tripasmovky a z Tuzu prvni Aiwu za prachy z brigad. Potomstvo ma spunty a staci jim to.
Sysop:
Potomstvo vynech.Buď jsi jim to pořádně nepředved anebo něco nezdědili.Mimochodem, Hi-Fi vybavení neznamená nic do doby spuštění skladby.
Re: Forge7.7.2023 v 13:34
Je to neba. Hudbu berou jako automaticky podkres ke kdejake cinnosti. Ja hudbu vnimam jako cil, oni jen jako jeden z prostredku. A co jsem se s nima bavil, spoluzaci to nemaji nastaveny jinak. Tridni ucitel na vylete tasil sladky drevo a zkusil i skladby, co oni poslouchaji a stejne z toho nic nebylo, nechali ho hrat a bavili se dal, jakoby hral matlafoun.
Sysop:
Tak mají jiné talenty…
Ty jsi ovšem dřevo, tak se neoháněj hifárnama.
Nerozumim, sry.
Sysop
7.7.2023 v 12:06
upadla ti nula?
Se tam toho vic vejde, voe ;-)
Sysop
7.7.2023 v 13:24
dafuk?
Mašín mrtvej, Janda dávno mrtvej, Sýkora mrtvej, Dudek mrtvej…
Ani jeden z nich se do něčeho podobného nepustil. Věděli proč.
Pár lidí ještě zbývá. Potřeboval bych ale trochu komunikovat s Pražáky, ptž tam bylo největší centrum dění, hlavně okolo Svazarmu. Ať se mi to líbí, nebo ne.
Zajímavé věci se děly i jinde, ale ne v takovém rozsahu a s takovou publicitou.
Například ve Valašských Kloboukách, si postavili místní svazarmovci tři kusy pravých třímotoráků, komplet elektronicky ovládaných a z výhradně tuzemského materiálu. Jeden z nich jsem viděl na vlastní oči a v chodu.
Tohle téma dlouhodobě podrobně sleduje UNHR OSN na obou stranách linie – ruské/opolčenecké i ukrajinské, už od roku snad 2015, přímo v terénu. Dokumentuje porušování lidských práv opolčenci i SBU na základě výpovědí zadržených propuštěných, jejich rodin, a rodin pozůstalých popravených/zavražděných. Padni komu padni dokumentují nezákonné zadržování a věznění, nelidské podmínky věznění i mučení.
Ovšem pokud si člověk srovná zprávy třeba 2016 a 2020, trend je jednoznačný. Prasecky se chovala jak Ukrajina, tak Rusové, ovšem ruská strana vždycky kvantitativně mučila a mizela lidi minimálně 2x více, než SBU, a navíc na straně Ukrajiny je trend zlepšující se (stále méně nezákonného věznění i mučení), kdežto na straně opolčenců to bylo stále stejně, a od války dokonce více.
Počtěte si sami:
2016 AJ:
https://www.ohchr.org/sites/default/files/Documents/Countries/UA/Ukraine15thReport.pdf
2020 AJ/RJ:
https://www.ohchr.org/sites/default/files/Documents/Countries/UA/29thReportUkraine_EN.pdf
https://www.ohchr.org/sites/default/files/Documents/Countries/UA/29thReportUkraine_RU.pdf
No a v aktuálním konfliktu to vychází stejně, Rusové mučili a popravovali mnohanásobně více, než Ukrajina, a stejně tak OSN zdokumentovalo že i Ukrajina se několikrát dopustila válečných zločinů, ovšem Rusko zdokumentovaně minimálně 4x více.
No a pak tu máme podrobné ověřování a vyšetřování OSN přímo v terénu těch civilů zavražděných pod ruskou okupací. Žádné „věřte Ukrajině“, žádné zbrklé mediální dohady, ale poctivá forenzní práce a křížové vyslýchání svědků…
https://ukraine.un.org/en/210464-un-report-details-summary-executions-and-attacks-individual-civilians-russian-troops
*OHCHR, ne UNHR
A tady jsem našel ten válečný report OHCHR ze 27. června 2023. Ukrajinci protiprávně zadrželi 75 lidí a z toho nebo k tomu (?) 65 zmizeli na až půl roku, 57% bylo vystaveno mučení či krutému zacházení. Rusové protiprávně zadrželi 864 lidí, z toho 260 za politické názory nebo vyjádření projevu, z toho 91% bylo vystaveno mučení či nelidskému zacházení.
https://www.ohchr.org/sites/default/files/2023-06/2023-06-27-Ukraine-thematic-report-detention-ENG.pdf
To se líbit nebude…
A do třetice tady jsou váleční zajatci, jejich mučení atd. Report je omezený tím, že Ukrajina vyšetřovatele OSN pustila k ruským válečným zajatcům k důvěrným rozhovorům, ale Rusko OSN k ukrajinským válečným zajatcům nepustilo a mohli vyzpovídat jen navrátilce. Vzorek je tedy malý a nedá se vztahovat na celek zajatců ani na jedné straně, nicméně OSN zdokumentovalo mučení 77% Ukrajinců zajatých Rusy (vzorek 35 osob) a 35% Rusů zajatých Ukrajinci (vzorek 142 osob). Mimo to říká, že ani jedna ze stran nepostavila zajatecké tábory požadované Ženevskými úmluvami a válečné zajatce drží ve věznicích apod., ale ukrajinské zajetí víceméně splňuje požadavky Ženevských dohod, kdežto ruské nikoli. Atd.
https://ukraine.un.org/sites/default/files/2022-09/ReportUkraine-1Feb-31Jul2022-en.pdf
Ani to se tu líbit nebude…
Proc? Ja myslim, ze muzeme byt hrdi na to, ze podporujeme tu stranu, ktera sice taky dela svinstva, ale dela je o neco mensi.
o NECO? Ehmm….Ale jasne, chapu, ty jses schopny rict, ze mravenec je O NECO mensi, nez slon
To je pravda, když je NĚCO velké jako cca 99,99999% velikosti slona.
Nic.
I Prigožin prohlásil, že tam k žádnému terroru nedocházelo a že si to vymysleli.
Tak proč z Chersonu utekly desetitisíce lidí před svými „osvoboditeli“?
Protože tolik štěstí najednou nemohli zpracovat.
Mno tak zaprvé nemám jistotu, že to co říkáš je pravdivá informace. Máš vyšplouchnuto a lidi jako ty si rádi cucají informace z prstu, nebo z pochybných ruských kanálů.
Za druhé mě úprk obyvatelstva z bojových zon nijak nepřekvapuje. Civilisté prchají z bojových zon i na druhou stranu. Vzhledem k tomu, že rus praktikuje strategii spálené země a všechna města kde se bojovalo rozbombardovali na cimpr campr, tak kdybych já byl ve městě okupovaném rusy a blížila se ukrajinská armáda, tak bych taky z města zdrhnul radši někam na venkov a nechal se osvobodit tam.
Taky bych očekával úprk kolaborantů.
Pokud chceš jako důkaz, že ukrajinci na rusech páchají zvěrstva použít tvrzení, že odněkud uteklo před ukrajinci několik desítek tisíc lidí, tak si uvědom, že před rusama utekli miliony ukrajinců ;) Z logiky věci z toho jako mnohem větší dobytek vychází zase rus.
Ostatně kam vkročí noha ruského „osvoboditele“, tam dochází o 9 měsíců později k populační explozi.
jeden z největších vypatlanců široko daleko tvl a žvaní to tady vo vypláchnutí, to nevymyslíš :D kdy pudeš vybrat banku s držkou namatlanou citronovou šťávou? :o)
Krym zůstane ruskej.To je snad jasný i prvňáčkovi.Jen nechápu, že tím tady spousta lidí žije.Téma k prdu.To, že včera zelený mužík zatleskal u nás na Hradě neznamená vůbec nic.Jen pro pořádek: Rusáky, Ukrajince a další Asiaty mám v jednom pytli.
A ja myslim, ze to dela dobre, ze sem jezdi. At prijede za tejden zas. A za dasi zas.
Koukl jsem na diskuzi Hovinek a docela mne prekvapilo, kolika pravovernym to zacina lezt krkem. Prej vseho s Mirou, ale toho Zelensky zrejme nezna.
Sysop:
Jo, taky to sleduju.Nálada obyvatelstva už dávno není 1a.Zelenina ale nehraje prim.
tebe vyraboval vole gdo, takovej vítr v makovici se jenom tak nevidí
ALe vidí. Na Seznamu, židnesu nebo Aktuálně je to standard.
tam naštěstí nelezu
Přesně, je to naprostý standard z mainstreamu. Už se nad tím ani nepozastavuju. Právě tihle lidé budou ti nejvíc překvapení, tak jim to neberme
servis:
A to překvápko bude o čem?Jestli to teda není tajné.
To letité vysmívání, pohrdání tamními lidmi i národem jako takovým, naschvály a porušování úplně všeho myslitelného, co s nimi bylo dříve bezproblémově dohodnuto a dodržovalo se.
Chováme se někteří, ve vztahu k Rusům jako nějací nadlidi. A právě pro tyhle typy, bude fakt velkým překvapením, že my žádní nadlidi nejsme, jen si na ně hrajeme, abychom si kompenzovali vlastní malost, historická selhání a národní mindráky.
Všecko pod vlivem místní, rádoby západní mediální masírky, co jednoho dne s prásknutím splaskne, jak bublina z Pedra.
:-D :-D
To je legracni :-D
Servis:
Tohle má hlavu i patu.Beru a vidím, že pod nánosem je zdravé jádro.
Taky že jo. Rus neni snad ani clovek. Je to kozli mrdka. Spina, svrab a hniloba. Je to narod neschopnejch kriplu.
Kdyby jim nahodou neteklabze zeme ropa, tak tam csichni rejou rypakama v bahne a srackach a zijou ve slamenech chysich.
Ale ze tu ropu maj, tak maj HDP aspon jako italie.
Prumernej rus to vi moc dobre jaky jsou to sraci. Proto ta jejich falesna hrdost.
2 Forge:
Tak tady máš názorný příklad jednoho z těch, co bude překvapen fakt moooc :D
x-f, jeď tam.
Určitě v tom svém neziskovém ďolíku a přes své mládí boucháš tolik, že si to dovolit můžeš. Turistické vízum ti dají nejpozději do tří dnů, máš ho na měsíc. Jeď, nebo leť tam, aspoň tak na dva týdny a rozhlédni se s takovou pozorností, s jakou tady vynecháváš diakritiku.
A jeď i někam, kam by obyčejný sériový turista nejel.
Překvápko bude.
servisdok
7.7.2023 v 11:42
v kdejakejch pársettisícovejch městech na středním a dálným východě za poslední dekádu proběhl takovej územní rozvoj, co v celým todle prdelstánu není dohromady…ta nadutost, celej západní potěmkin je u konce, ale furt si honí ramena…ostatně co těm kretinkům taky jinýho zbývá
x-f
Asi byste koukal, kdyby ty kozli mrdky jednou řekli: „A dost urážek! Sereme na celý svět.“
A nepotřebují k tomu ani ropu, ani jaderné zbraně. Třeba taková lodní doprava. Skoro polovina mezinárodních posádek jsou Rusové!
Jn, to bude součást toho překvapení. Co si to ty kozlí mrdky dovolily, mít na háku nějakou východní Evropu, nebo Evropu jako takovou.
Oni mají místa, prostředků i času dost – pro deset takových federací.
Stopnout ropu, která zatím furt ještě běží Družbou, stopnout i tu, co proudí odjinud – a tady to komplet stojí, všecko a všude, univerzálně pro všechny.
Dementi se nezamyslí, jestli to bylo nutné, potřebné a jestli nebývalo výhodnější, dohodnout se na kšeftu a politiku jebat do ucha.
Ala Uhry. To je imho národ, co se bude smát naposled a nejlíp. Jede ropa, jede plyn = jede výroba hnojiv, jede komplet zemědělství a tím i žrádlo.
Ono toho možná nepojede víc:
https://svethospodarstvi.cz/komentare/o-zapadni-bezuhlikate-energetice-rozhodne-cina/
Toto je ale moc pěkné:
„Zatímco evropský vývoz do Číny neustále vázne, životně důležitá závislost Evropské unie na čínských surovinách a technologiích vmanévrovala Evropu díky chytré a zcela cílené strategii Pekingu do tlamy čínského draka.
Když se nyní EU má spolu s USA vzepřít asertivní politice Číny, ocitá se v těžce vydíratelné pozici, když ozubená tlama čínského draka sklapává.“
Neumim posuzovat mentalitu ruskeho naroda. Znam jen par Rusu. Ale umim si velmi dobre predstavit, ze nemala cast se jich proste sprajcne se slovy ‚vy jste nas podrazili, tak si naserte‘. A nepomuzou ani zelene papirky.
Ne, ze bych si to nejak pral, protoze ti, co vyrvavaji o demokracii zapadniho strihu, zadnou sebereflexi stejne neprojevi.
Cesi by si hlavne meli uvedomit, ze na te evropske lodi maji kajuty az dole, pod carou ponoru.
Už jsem to sem dával, ale je to dobré čtení:
https://www.voxpot.cz/rusofobie-dvoji-metr-zanik-ruska-jake-jsou-duvody-liberalnich-rusu-pro-podporu-valky/
Je to smutne cteni. Ale nejsmutnejsi je, ze u nas tohle lidi nechapou. Dokonce bych rekl, ze je nebezpecne, ze to nechapou ti, ktere jsme delegovali, at nas zastupuji a chrani nase zajmy.
Samozřejmě je to smutné čtení. Jestli si tohle myslí liberální a prozápadní Rusové, co si asi myslí ti neliberální a protizápadní?
Ti naší pitomci pořád žijí v iluzích o „totálním vítězství“ – tedy obnově Ukrajiny v hranicích z roku 1991. Stejně tak Zelenský a jeho banda to vyhecovali stejně, že cokoli než 1991 je porážka, i kdyby měl svoji zemi zničit a nechat vykrvácet a zbytek rozprodat západním koncernům. Fiat iusticia, pereat mundus!
Zelenskemu bych to nevycital. Hraje svoji zivotni roli. A urcite lip placenou, nez nase petikolka. Az se to posere, odleti bud na svuj barak v Italii, nebo radeji za Jacenukem na Floridu. Tak, jako dneska nikdo nehleda Turcynova a nechce ho trestat za jeho prasarny, nebude nikdo hledat ani Zelenskeho. Pokud se stihne blejsknout pred Vilniusem, tak ho mozna ani nenecha CIA odstranit.
Sysop 7.7.2023 v 12:15
Přesně.
To vite, neni cas ptat se, kdo je kdo:
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-ruskou-novinarku-z-hradu-vyvedli-40437057
Je potreba nasrat i russskou opozici.
To mi trošku připomíná obrovský úspěch hesla „bezpodmínečná kapitulace“ z doby II. světové války. Jak to efektivně nahnalo prakticky všechny Němce pod vlajku s háknkrojcem a jak bojovali až do konečného vítězství, tedy hořkého konce.
U Japonska naštěstí zvítězil střízlivý rozum nad „hodnotami“.
To je prave ta otazka hodnot. Co je vic, jestli lidskej zivot, nebo kus zeme, na ktery stejne neziju. Chapu, kdyz nekdo bojuje za uzemi, na kterem zije. Ale to neni pripad UA.
Ukrajinci měli demografii tragickou ještě před válkou, teď je to o to horší. I kdyby Rusy vyhnali i z Donbasu a Krymu, získají jen tisíce kilometrů zničené země, kterou nebudou mít kým osídlit. JAký je smysl dalšího boje a umírání?
Pod čárou ponoru? Jak to má chudák českej pasažér poznat, když jsou tam na „oknech“ zatažený závěsy.
Ma obdivovat modrou barvu a zluty hvezdicky na nich a ne premyslet, co je za nima schovany.
No jo, kdo sral bobky před čertem na Mikuláše, na toho samozřejmě po létech stačí udělat bububu covid nebo bububu Rusko a hned je otrok v lajně.
A ti, co jsou přesvědčení, že otroky nejsou, pochopí pozdě, že fáze otroctví nastane po aktuální fázi přesunu jejich ne- i movitostí do těch správných rukou.
Potřebují dementi ještě jasnější vysvětlení, než dnešní vyjádření bezpečnostního čehosi Pojara, když v TV pravil, že naše armáda už zbraní moc nemá, ale dodáme je Ukrajině, jakmile je nakoupíme z USA (citace není přesná, ale význam sedí). To jako za půjčky z ECB?
Aniž bych viděl předmětné vyjádření, domnívám se, že jde o otázku bitevních vrtulníků – kdy ČR má objednané z USA nové, čeká jen na jejich dodání, a starých, které by tak jako tak dávala pryč, chce tedy předat Ukrajině.
Jelikož by staré šly tak jako tak pryč, otázka se nabízí dvojí:
1) dostali bychom za naše olétané Mi-24 někde jinde na světovém trhu více, než kolik za ně dá UA/USA ?
2) je moudré posílat naše olétané Mi-24 Ukrajině dříve, než nám fyzicky přijde jejich náhrada -vznikne tedy prostoj-, nebo až poté, co budeme mít náhradu fyzicky pod střechou v Náměšti a staré Mi-24 budou doopravdy přebytečné?
Pprávě poslouchám Ándora Šándora a praví, že naše staré bitevní vrtulníky Ukrajině dáme. Z toho mi plyne jen jedno, my platíme, USA kasíruje. Nedej Bůh, aby nám ty nové někdo rozbil.
Mozna ta nemocna mala Svedka na navsteve u Zelenskeho dohodla nejakou bokovku – ekologickou likvidaci tech ruskych kouricich letajicich veci. UA mozna dostala vyjimku na exhalace CO2, tak se tam ted posila vsechno mozny xesrotovani.
Hupert: právě naopak. Je to stejné jako s těmi Leopardy: my jsme dali Ukrajině naše vyřazené Mi-24, na oplátku jsme dostali z USA zdarma přebytečné skladové UH-1Z, u kterých zaplatíme jen zprovoznění namísto plné ceny. Kšeft jako prase. Ty bys neposlal na východ, já nevim, starého Forda Escorta, když bys za to protihodnotou dostal zánovní Fiestu za 10% její skladové ceny?
shifty 7.7.2023 v 0:41
V tom případě jsem chcimír a nemám důvod, pro který bych měl něco dělat pro obranu vlasti.
Pokud dokážete specifikovat, co je to vlast a proč by někdo měl pro její obranu dělat víc než hovno, poučte mě, prosím.
Pokud ovšem do té vlasti počítáte především hlavně sebe, pak ani neodpovídejte.
Tenhle liberálně demokratický bordel není žádnou „vlastí“. Čím dřív dostane současná oligarchie na Ukrajině za vyučenou, tím lépe pro normální lidi.
Zajímavá reportáž z propagandistického festivalu:
https://zvedavec.news/kultura/2023/07/9698–zlinsky-lgbt-filmovy-festival.htm
Rusko podle tebe oligarchie není? Rusové oligarchii prakticky vynalezli a jsou v tom nejlepší na světě. Když nad tím tak přemýšlím, tak s tebou souhlasím. Oligarchie dostane za vyučenou :D
Ale je, ale rozhodně ne liberální.
Špici Balkánského poloostrova obývali před 2500 lety Rusové? To jsou mi věci…
Aha. takže liberální oligarchie = špatný.
A totalitní oligarchie = dobrý.
Rusko dávno není totalitní zemí.
A je to jinak:
liberální = špatný
neliberální = snesitelný
Rusko není totalitní zemí? :D Ty jsi dobře vyšplouchnutej.
Tak jeď do Moskvy, stoupni si tam na ulici a řekni že probíhá „válka“. Uvidíme jak dlouho bude trvat, než tě v té svobodné netotalitní zemi zavřou.
A u nás tě za verbální ideozločin nezavřou?
Ne. Taky si může plácat kdejakej kokot totální píčoviny a nic se mu nestane. Zdejší rudá úderka na tomto foru je toho důkazem.
V rusku stačí jít na demonstraci, ani nemusíš nic říkat a skončíš v lágru, nebo na frontě.
:-DDDDDDD
A má obyčejný člověk potřebu chodit demonstrovat? A jako napotvoru tam, kde to je už léta zakázáno? Taky jezdíš na dálnici v poklidu protisměrem, nebo podjíždíš odstavákem?
servis:
Čekáme na odpověď ohledně toho překvápka.Aby jsme se mohli připravit.Nedělej zagorku a vyklop to!
Beze všeho si zapálím žváro dvacet metrů od Stalinova hrobu.
I přes ty vějíře kamer na všech kandelábrech, nám nikdo neřekl ani hovno, natož aby nás zavírali. Ale je fakt, že s Rusama se sice šlo bavit o čemkoliv z politiky, ale ne o osmašedesátém. Oni to prostě mají vtlučené do palic jinak, než my – a normální člověk tohle chápe.
Nesmíš věřit všemu, co ti Kubíkové a Slonkové napíšou, víš?
S trochou nadsázky se dá zpětně říct, že internacionální „pomoc“ opravdu pomoc byla. Kdyby se to otočilo „liberálně demokraticky“ už tenkrát, asi bychom tu
už taky měli vymoženosti živoucí západní společnosti jako několik pobodanejch denně v každým městě, dodávky v davu lidí, nogo zóny, 70 pohlaví a další „radosti“.
x-f: pokud je Rusko podle tebe totalitní zemí, jaká je přesně tvoje definice totality?
To je samozřejmě velmi složitá otázka. Absolutní totalita nikde neexistuje, stejně jako absolutní svoboda.
I v té KLDR si ještě lidé o nějakých věcech mohou rozhodovat sami a naopak asi neexistuje místo, kde by stát či podobá struktura nezasahovala do rozhodování člověka nijak.
Vždy půjde o nějaký stav mezi totalitou a svobodou. Tu hranici určuje celá řada otázek a ne každý ji bude mít stejnou.
Mohu tady teď jmenovat nějaké aspekty, které podle mě definují rusko jako totalitu a vždy mě někdo bude oponovat tím, že „u nás se to děje taky“. Zásadní rozdíl bude ovšem v míře v jaké se to děje a dále v tom, zda jde o náhodné excesy, nebo činnost řízenou či všudypřítomou.
V rusku imho nemají nemanipulované volby. Volební výsledky jsou manipulovaný na několika úrovních a je to zcela záměrně přehlíženo.
V rusku má stát zásadní vliv na informace, které se dostávají k lidem. Stát ovládá většinu medií. Opoziční media aktivně potírá. Cenzura je defakto uzákoněná – za šíření informací, které nepocházejí z oficiálních zdrojů je vězení. Stát blokuje sociální sítě atd. a snaží se aktivně zabránit v přístupu k informacím.
Jsou zneužívány silové složky státu k likvidaci opozice – lidi končí ve vězení po vykonstruovaných procesech. Někteří padají z oken atd.
A dalo by se pokračovat.
A ano, jak jsem napsal, hned někdo bude oponovat, že u nás je to taky. Např. to vypnutí těch 6 webů nebo kolik jich u nás bylo. Ale rozdíl je v tom v jaké míře se to děje a jak je to přijímáno. Nemám moc pochyb o tom, že kdyby to ti naši provideři předposraně nevypuli sami dobrovolně, že by to mělo soudní dohru a neprošlo by to. To je v rusku naprosto nemyslitelné, že by tamní masové manipulace s internetem řešil soud.
Lidé jsou zavírání za účast na demonstracích, případně jsou rovnou eliminování tím, že za účast na demonstraci obdrží povolávací rozkaz.
x-f:
Mě spíš zajímá, proč máš potřebu těhle rozborů.Zajímá tě historie a psychologie.To každýho normála.Proč to tady ale větráš tak zdlouhavě?
Mrcasík se slušně zeptal, tak slušně odpovídám. No a že jsem se rozepsal? Tak Mrcasík ačkoliv se s ním ve všem neshodnu, tak je tady jeden z mála, kdo je delší psaný text schopný pochopit ;)
x-f: to, co jsi napsal o Rusku, mi spíše připomíná klasické Normalizační striktní rozdělení sfér na Politickou a Soukromou, kde v soukromí si každý může dělat víceméně co chce, ale jakmile se zkusí ozvat nahlas nebo zasáhnout do politiky či propagandy, okamžitě brutálně dostane.
To ovšem za mě není totalita – protože ta naopak nestrpí žádnou soukromou sféru a z principu kafrá úplně všem úplně do všeho a na všechno včetně barvy trenek nahlíží prizmatem ideologie. Nýbrž řekněme diktatura či autoritářství.
Osobně jsem velmi alergický na to, jak lidé mávají slovy jako „totalita“, „genocida“, „terorismus“ apod., protože pokud se bude řvát „vlk, vlk!“ u každého flatusu, nikdo se pak už nepozastaví, až skutečně půjde o něco extrémního.
JM – nicméně to jak to X-F myslel je naprosto jasné a to co píše je zřejmě velmi blízké Ruské a i naší realitě.
Stejně tak jse zcela jasné, jak je myšleno co jsem psal výše o chcimírech a vážně nemám potřebu cokoliv vysvětlovat několika místním urejpaným píčám.
shifty: nevidím relevanci toho, co píšeš, k debatě mezi mnou a x-f.
Dále netuším, zda „urejpená píča“ směřuje na mě, nebo na někoho jiného?
To byla jen taková zmínka, ne na Tebe. Týkalo se to začátku nahoře, konkrétně
„hele voni chcimírové chtěj henten mier. za každou cenu, protože maj rádi lidi, to dá rozum :)
vod nich nic víc nečekej radši… ty by pro obranu vlasti udělali přesně jednu věc – hovno.“
Přijde mi zbytečné tady řešit slovíčkaření. To co XF napsal ruskou realitu popisuje. Že to není 100% totalita, mi zase tak podstatné nepřijde.
shifty 7.7.2023 v 17:27
Jdi s tou svojí transagendou někam.
J. Mrcasíku, k totální totalitě se jistě limitně blíží např. Severní Korea, ale proč by se totalitou nemohla nazývat ta, která již zřetelně nese charakteristické atributy? V tomto bych dal spíše za pravdu x-f, třebaže mu ideobrejle s jedním sklem ala Žižka brání vidět shodně dva spolky s identickými tendencemi a ty budeš mít vyrážku do chvíle, než bude dokonáno https://expose-news.com/wp-content/uploads/2023/06/Arup-C40-The-Future-of-Urban-Consumption-in-a-1-5C-World.pdf.
Hupert: Protože totalita je z principu motivována odpornou, vlezlou a fanatickou, náboženskou snahou upřímně předělat a převychovat člověka k jediné nové pravdě vládnoucí ideologie. Proto nezná kompromisu, proto trestá i vlažně kolaborující a mávátkující, proto se jí nedá uniknout, proto se v ní absolutně nedá žít.
Kdežto diktatuře jde jen naprosto cynicky a utilitárně o moc a proto je ochotná ke kompromisu – nechat lidem soukromou sféru, když tu moc vrchnosti nebudou ohrožovat. Dá se v ní celkem v klidu přežít na chatě a v zájmových kroužcích, když si člověk neotevírá hubu navenek. To v totalitě nejde, zato diktatura to naopak cíleně podporuje.
(Velmi volně cituji)
JM:
Naše kotlinka je přeci daná.Odjakživa sloužíme a švejkujeme.Jsme v centru Evropy.Smutný úděl.To ale neznamená, že budeme smutní.Trochu radosti do života přeji místnímu osazenstvu.
JM:
„totalita je z principu motivována odpornou, vlezlou a fanatickou, náboženskou snahou upřímně předělat a převychovat člověka k jediné nové pravdě vládnoucí ideologie. Proto nezná kompromisu, proto trestá i vlažně kolaborující a mávátkující, proto se jí nedá uniknout, proto se v ní absolutně nedá žít.“
S tím se dá souhlasit. Blbý je, KDE tohle momentálně nastupuje.
„Osobně jsem velmi alergický na to, jak lidé mávají slovy jako „totalita“, „genocida“, „terorismus“ apod., protože pokud se bude řvát „vlk, vlk!“ u každého flatusu, nikdo se pak už nepozastaví, až skutečně půjde o něco extrémního.“
No možná právě o to jde, aby si nevšimli.
J. Mrcasík: Dík za dobrý pokus o objasnění, ovšem moje definice totality má počáteční podmínky předsunuté tvojí představě. Pro mne totalita začíná v okamžiku totálního uchopení moci a zamezení možnosti změny. Jestli pak moc dovolí člověku šťourat se v nose, je mi fuk, protože udržovat moc do takových krajností je nemožné. Já v tom mám tedy jasno a předpokládám, že budou mít i ostatní, až bude mou definicí přepsaný ten blábol na wiki. To bychom se jinak totality nikdy nedočkali a když vidím kolem tolik čekatelů na ni, měl by Válek problém, kde sehnat tolik antidepresiv.
Ještě doplním. Zdá se mi, že zde někteří nerozumí ne pojmu totalita, ale spíš pojmu vláda. Jestliže totiž někdo vládne, tak de facto vždy totálně, protože z titulu své moci nad jinými může něco zakázat, ale i povolit. I daná volnost je tedy projevem moci a vládce stanovuje její míru.
Pletete si vládu, která může být omezena konstitučně (ústavou), souhlasem/právem veta šlechty (různé Magna Charty a Rudolfovy Majestáty), zástupci ekonomiky (kuriální systém) či plebiscitem, volbami apod., a absolutní vládu.
O tomhle se vedly disputace ve středověku, kde jim z toho vypadlo, že absolutní monarcha je jen takový, který může naprosto svévolně dle své libovůle kohokoli kdykoli připravit o život, nic ho v tom neomezuje a projde mu to.
Nepletu, jestliže je tzv. vláda limitovaná vnějšími prvky, měla by se nazývat spíše správou. To, že jsme si nechali totalitními bolševickými právníky pod vedením JR vepsat vládu do ústavy a kdejakého zákona teď nese své ovoce a parta ze Strakovky z toho má dojem, že místo plnění zadání, tedy závazků dle slibů z voleb, si může dělat, co se jí zlíbí. Zodpovědnost předstírají jen opakováním ušlechtilých hesel v médiích pro oblbnutí a získání podpory hlupáků, kteří to neprokoukli.
Ale totální moc je diktatura – diktát jediné mocenské entity, která má absolutní moc nařizovat co se mu zachce. S takovou definicí by pojem diktatura byl redundantní, resp. by totalita a diktatura byla synonyma, což je ze sémantického hlediska nesmysl.
Mimochodem, s kamerami s rozpoznáním pohybu a systémem sociálního kreditu by bylo technicky možné udržovat moc přesně do takových krajností, jako zakazovat a trestat šťourání se v nose. Vlastně se divím, že to minimálně v Číně či Singapuru ještě nezavedli.
A naopak – totalita nemusí být nijak brutální. Stačí člověka společensky zlikvidovat, když se jen trochu odchýlí od vládnoucí ideologie. Je sice pěkné, že v pět ráno nezazvoní tajná policie, ale pokud novináře vyhodí za „nevhodné“ otázky či příspěvky na sockasíti a už nikdy si v médiích neškrtne, je to opravdu takový rozdíl?
Mi z toho vychází, že totalita je podmnožinou (extrémní formou) diktatury…
Téměř, ovšem v diktatuře je moc podřízena jedné osobě. Bez diktátora to nejde.
jízlivec: podle mě může totalita být zcela distribuovaná. Různé revoluční buňky, decentralizovaná náboženská hnutí…
Mohou mít průnik, ale jedná se o zcela odlišné krabičky.
Jestli nebude podstatnější, zda neskončíme v prdeli, než budeme-li tomu říkat diktatura nebo totalita.
Ja jsem z toho nejakej zmatenej – jakej je rozdil mezi cenzurou uzakonenou a cenzurou neuzakonenou stran jeji fakticke existence?
Jaky je rozdil pro mne, konzumenta informaci, jestli je siritel informaci stihan, jako napriklad Assange, nebo jestli stihan neni, ale jeho informace mizi, jako treba Marketa Kutilova? V obou pripadech je zajem informaci zastavit a znicit. Co presne je rozdilem?
Soustřeď se na autocenzuru a máš po problému.
Např. v Bělorusku oligarchie není. Existuje několik běloruských dolarových miliardářů, ale ti vesměs působí v zahraničí – hlavně v Rusku. Nejbohatší Andrej Melničenko drží přibližně 15 miliard dolarů. Kromě nižšího jmění (oproti oligarchii na UA) mají také nesrovnatelně menší moc, Lukašenko by nějakou „partyzánštinu“ nestrpěl. Prospěch z toho samozřejmě mají především běloruští občané.
:-D:-D:-D:-D
Tí občania úplne vzdychajú blahom, ako im je dobre!
Jojo, to Cesi vzdychaji taky, dokonce v rytmu.
Mluvě o oligarchii – dost mě pobavilo, jak si Prigožin s ochrankou přijel sedmičkovým bávem do pitěrské FSB vyzvednout si svoje (podle ruských zákonů pro civila, natož ex-trestance, 100% nelegální) zbraně, zabavené při razii v době jeho pokusu o puč.
Shodou okolností jsem předevčírem zase koukal na vynikající ruský komorní filmeček Zavod (Fabrika) od Jurije Bykova (za mě hvězda moderní ruské kinematografie). Tak mi to dost připomělo scénku, kde po zuby policejní zásahovka zadrží pololegální soukromou ochranku místního oligarchy… Načež šéf ochranky zvedne telefon, ostentativně žoviálně zavolá šéfovi těch policajtů a pak to sluchátko předá veliteli zásahu.
Jene, jsi aktivní.Nevím, odkud čerpáš.Pokud přímo z východního poledníku, tak by to bylo v poho.
Jak to teda je?Máš na hlavě helmu anebo joy v ruce?
Napsaly to nějaké ruské noviny, z těch to přejali všichni ostatní. Neuložil jsem si, kde jsem to viděl. Byly to ale asi jedny z těch „opozičních“, protože to měly přímo v AJ mutaci.
Tak ne, fontanka.ru, ruský bulvár stylu přibližně Blesku.
Tyhle?
https://i.redd.it/joz98zh0n7ab1.jpg
Pěkná sbírka.
Re: Jan Mrcasik7.7.2023 v 15:06
Jo, mam rad tyhle filmy. Napriklad Obchodnik se smrti.
On tenhle sebekritický motiv všemocných oligarchů, pro které žádná pravidla neplatí a všichni včetně policie uhýbají z cesty, tak mimochodem prostupuje překvapující množství ruských filmů. Jednu dobu jsem výrazně preferoval ruskou filmovou produkci nad americkou, protože řemeslnou kvalitu už dávno dohnali a není tam ta odporná Woke agitka, kterou mají v Holywoodu befehlem všichni kromě odsouzených nenapravitelných kacířů Mela Gibsona a Toma Cruise. A překvapilo mě, jak scénku na tenhle motiv zařadili do filmů všemožných kategorií včetně epických thrillerů a akčňáků, kde bych to fakt nečekal.
Jan Mrcasik 7.7.2023 v 15:06
„Načež šéf ochranky zvedne telefon, ostentativně žoviálně zavolá šéfovi těch policajtů a pak to sluchátko předá veliteli zásahu.“
Také to často bývá tak, že šéf ochranky dříve byl šéfem policajtů a až odejde na zasloužený odpočinek, šéf policajtů půjde dělat šéfa ochranky za násobně vyšší žold a velitel zásahu se stane šéfem policajtů…
V com sa lisi rusky/chocholsky oligarcha od americkeho lobbystu podnikatela (ci rovno mafiana)? Alebo mi chces povedat, ze v USA viac ako sto rokov budovania kapitalizmu boli sami poctivi „podnikatelia“? A tie povestne americke sudy castokrat boli iba fraska na objednavku a likvidaciu protivnika.
Mimochodom, bolo zaujimave, ako Bidetova administrativa zabavala media bachorkami o karbonovej plxli Titan(icu), aby odviedla pozornost od pruserov Bideta juniora, ktory priznal danove uniky.
quadra 7.7.2023 v 9:54
Na jedné straně oligarcha, na druhé lobbysta podnikateľ (ci rovno mafian).
Diskuse by byla možná v případě, že byste tou nádobou zatřásl a počkal, až se obsah usadí…
Lobbista musí být registrovaný, musí zveřejňovat s kým z politiků se setkal, finanční dary politikům jsou sledované, a je to reálně vymáhané…
Minimálně u řadových kongresmanů a senátorů. Prezident asi bude jiná liga.
Vychodni oligarchovia maju svoje specifika (a tie su este horsie u chocholskych oligarchov mafianov, ktori sa carovnym prutikom stali po februari 2022 ctihodnymi podnikatelmi), ale to aj zapadni.. dejiny USA su bohate na ovplyvnovanie (casto nezakonne, napriek „sledovaniu“ a „vymahaniu“) MIC „lobbystami“.
V pripade Hillary, Huntera a ich poskokov to asi velmi vymahane nebolo, naopak boli usilovne zametane stopy, odstranovani nepohodlni svedkovia a mediam davane rozpravocky na dobru noc.
MIC ovšem z 90% nejsou žádné lobbisté (to u lobbistů MIC probíhá zákonně), ale „revolving door“. Tedy klasický klientelismus až chtělo by se říci korupce. Jenže ta se prakticky nedá odstíhat, protože to nefunguje tak, že by těm nákupčím někdo cokoli slíbil nebo navrhli – oni ti nákupčí zcela sami od sebe, iniciativně a proaktivně nakupují, a až skončí, jsou následně najati dodavateli jaksi „za zásluhy“ aniž by kdykoli kdekoli padlo jediné slovo. Aniž by byla jakákoli domluva. Prostě se jen MIC povedlo vybudovat zcela neformální systém ničím nepodložených a nevázaných očekávání, jak to chodí.
Jediná obrana je striktní zákaz revolving door. Jenže jak chcete definovat kdo všechno se nesmí nechat zaměstnat za odměnu – ex-nákupčí? Jeho syn? Jeho synovec? Jeho oblíbený bratranec? Jeho kámoš z hospody? Co když jsou kámoši z hospody odměněni revolving door jaksi navzájem napříč?
A jak moc je žádoucí striktně zabránit tomu, aby v MIC mohli sloužit ti, kteří jejich produkty odebírali a používali a mohou MIC nejlépe radit, jak je zlepšit?
Ted jsem cetl, ze lobby prosadila, aby glyfosat byl zbaven nalepky ‚potencialne karcinogenni‘. Jaky rozdil, pro mne, evropskeho konzumenta potravin, je, jestli toto svinstvo prosadil lobbysta, nebo oligarcha?
ygorek:
Na to si taky počkám.Vlast je silné slovo.Doufám, že to nedopadne jako „čekej tiše!“.
Forge 7.7.2023 v 9:40
Jj, když slyším „vlast“, pokaždé si vzpomenu na mediální masáž ve prospěch unijního evropanství bez nacionální zátěže (ČRo plus) a oceňuji, že místo moskevských pirohů jsou nám servírovány Bruselské chlebíčky, i když na blití je mi pořád.
Tak to nečti, hovnožroute.