Já nevím, ale za mě ta situace kdy se rodina na kvér musí zadlužit, ale dál je schopna víceméně fungovat (analogie naší situace a západu) není tak hrozná ve srovnání se situací, která se zde nacházela před rokem 89 (vlivem doktríny milionové armády nedostatkové hospodářství s pravidelnými výpadky toho či onoho, léky mimo acylpirinu jen po známostech, dožití jen těsně za hranu začátku důchodu) a kterou defacto dneska jede a silou propaguje Ruská Federace.
Způsob jakým se to všechno provádí je dost eklich a fakt by bylo fajn z lidí nedělat úplné blbce, ale na druhou stranu mírová dividenda zkončila a prostě je třeba se vrátit do reality můj dům=můj hrad a nakonec se velmi rychle přeskládají priority od růžových neziskovkových brýlí do trochu realističtějšího světa má dáti-dal.
Bahnak
„kterou defacto dneska jede a silou propaguje Ruská Federace“
A můžete uvést, odkud toto přesvědčení čerpáte?
Například mne zaujaly ty léky. Máte za to, že třeba v RF nejsou k dostání antibiotika jako u nás?
fatdwi
Bahnak: můžete uvést, odkud své přesvědčení o nedostatku ATB čerpáte Vy? Jedny jsem nedávno vyzvedával a část rodiny si vyzkoušela asi před měsícem dvoje různé, o „nejsou k dostání“ neříkali nic. Jestli byste si tedy neměl zamést před vlastním prahem.
Jinak v Rusku je samozřejmě všechno, navíc je to lepší. Říkali to soudruzi před 1989 neustále. Hlavně všichni měli práci a kdo ji neměl, byl za příživnictví v base, tak to má být, tak bylo správně. Komu se nelíbila umístěnka do Lovosic nebo Vítkovic, ten si mohl jít stěžovat třeba na lampárnu na pátým nástupišti. Škoda, že to tady dnes není, takovej hnus tohlencto, cochcárna hrozná. Bolševik by to tady srovnal!
Bahnak
Fatdwi
Ze zkueností mých známých. Prostě měli problém koupit ATB, která měli předepsáno.
Já ten problém neměl, dostal jsem náhradu se stejnou účinnou látkou.
Oni to nakonec sehnali, ale proto stavu třeba před 10 lety je to stálo výrazně více úsilí.
Druhý odstavec – žvásty, podsouvání, elfácké trollení. Vás není hodno.
fatdwi
Bahnak: to zní trochu jinak, což?
„Žvásty“, které Vám měly nastavit zrcadlo na ty žvásty o tom, jak je to v RF lepší. Takže se ptám znovu, tam jsou k dostání všechny druhy ATB no problemo? Odkud čerpáte?
Sysop
Ceskej bolsevik, nutno dodat. Oni ti nasi domaci byli kremelstejsi, nez Kreml. A po roce 89 zazrakem vsichni u nas zmizeli. Jen v tom prokletym Rusku ne.
fatdwi
Sysop: jako, že sovětskej bolševik v Pravdě hlásal něco jiného a zapáleně a trefně kritizoval kroky strany a vlády v porovnání se západem? Ale no tak. Hromada sraček se přebírala.
Sysop
Nad zapalenim ceskych soudruhu se podivoval uz Breznev, co pamatuju. Ostatne i ten Cuba musel pred nima pro pozehnani stran kukurice mazat az do Mosqy. Cesti funkcionari byli (a jsou) vzdycky tak nejak vic zapaleni pro vec, nez si puvodni propagator mysli. Prekonavali jsme mnohdy ideologii nacku, pak komaru a koneckoncu i takova Jourova ten prapor zvedala vys, nez se cekalo.
karban
Český vlezprdelkové byli vždycky papežtejší než papež.
Komunistický šibenice a kriminály v 50. letech byly v permanenci v celým východním bloku, ale zdaleka ne všude to bylo tak ostrý jako v ČSR. A to byla iniciativa čs. bolševiků, aby se zalíbili v Moskvě a samozřejmě taky vyřídili účty s osobními nepřáteli, rusák to takhle do puntíku neřídil.
Totéž prakticky úplný zákaz živnostníků. Ve Východním Německu nebo Polsku byl sem tam soukromý švec nebo holič, tady ne. A opět to byla naše věc, žádný nařízení z Kremlu.
Dneska je to to samý. Třeba v NHL běžně hrajou rusáci, ale u nás mají zeď. Samozřejmě nic takovýho nám Biden ani Trump nenařídili, opět čistě česká blbost.
shifty
Prováděná v mantinelech dané doktríny. Já furt radši ty dnešní blbosti, než zadrátovaný hranice komoušského ráje.
karban
S tím by se dalo souhlasit.
Ale nebylo by to lepší bez blbostí a hujerismu ať už směrovanýho do prdele té nebo oné?
shifty
Na 10 000 000 % bylo. Ale to tady nikdo z antiruský party neříká, že ne? Nebo?
Shane, fatdwi, Dach, já a další a další, co se tu hádaj s prorusákama….. všechny sere co je teď. Ale v náruči ruského věčného bratra východisko nevidíme. Chce to vykydat ten náš chlívek. Třeba se to někdy povede, třeba se tu ve vedení EU objeví někdo schopný… no nebo ne. Ale vyhánět čerta ďáblem nikdy nebylo řešení hodné inteligentních lidí.
PS: Kdo má v armádě nejvíc muslimů? …..
Gorgussien
Prorussák je prosím pěkně gdo? Každý neadorující naše vůdce Féťu Pyjalu, 107 v zelených, Uršulu z Hoven aj?
mysim že to bude asi tak, jak s definicou že co je to ta dežoinformaca…
Forge
Gorgussien:
shifty je sice jasánek, ale nemá nutkání to esko řadit.
Tak mi vysvětli, kde jsi k tomu přišel.
Gorgussien
Gdo neřadí SS je prorussák. To ví přece každý. PS má to nějaký vliv má podstatu otázky? A na vás? A co na to Jan Tlesskač?
Foundryman
Ztotožňovat dnešní Rusko s bolševiky svědčí buď o naprosté neinformovanosti, nebo o jisté mentální nedostatečnosti. Kdyby bylo zmíněno Rusko třeba za Stolypina, bylo by srovnání přiléhavější. Takto je to podobně relevantní jako ztotožnění třeba Merze s Goeringem.
karban
@shifty
Pákistán?
Ještě k zadrátovaným hranicím. No, za covidu to bylo skoro stejný, tak uvidíme, co udělá Merzův „boj s migrací“.
Antiruská parta. Ty jo. Já vás teda do jednoho pytle neházím. Ale podle mě často jedete podle jednoho mustru:
1) kdo z nějakého důvodu neuznává ukrajinský národ a stát
2) nebo komu je celkem fuk, co bude s Moldávií nebo Pobaltím – ale nechce válku Rusko vs. NATO
3) nebo kdo nevěří, že v blízké budoucnosti reálně hrozí vojenské napadení České republiky ze strany Ruska
ten je blbej, protože my to říkáme
nebo:
1) miluje Rusko, v obýváku má fotku Putina, nebo aspoň brousí nějakou rusandu
2) nebo obdivuje životní úroveň v Rusku a chtěl by tam žít
3) nebo by si přál, aby Ruská armáda obsadila Českou republiku.
Ale nemyslím si, že by něco z toho platilo na zdejší diskutující, kterým Vy říkáte prorusáci. Nevím co zbytek „party“ – jak jsem řekl, nepovažuju vás za organizaci ale za individuality – osobnosti s názory často odlišnými od mých, ale i mezi sebou navzájem.
Foundryman
Především jsme se do těch stepních třenic neměli montovat, optimální by asi byl postoj podle mustru Rakouska (když už ne Maďarska). Ti jsou potichu jak myšky, do ničeho se moc nemontují, hledí si kšeftu a se všemi okolo vycházejí.
Nás díky vládním debilů (a především díky dementovi na MZV) buď všichni okolo nesnášejí, nebo v lepším případě ignorují. Opravdu skvělý úspěch vypjatě protiruské politiky. S tou zpuchlinou na MZV se už baví jen třetí zástupci druhých tajemníků takových velmocí jako je Černá Hora nebo Turkmenistán.
karban
@Foundryman
Ja. Österreich. To říkám od začátku, že tam jsme si měli vzít příklad, jak přistupovat k ukrokrizi. Kdybychom teda měli premiéra žijícího v realitě a dospělýho ministra zahraničí. Je zajímavý, že ti zasraní rakušáci celou dobu dělali a dělají prakticky totéž co Maďarsko, ale nikdo jim za to nenadává.
Bahnak
karban
Mne by zajímalo, jestli tomu opravdu věřej (že Vy máte v obýváku fotku Putina a já mám řídícího důstojníka z GRU) nebo jestli mají pokyn (ať už vyslovený nebo nevyslovený), že místo diskuze mají trollit a nepřipustit arumentaci.
Podobný komunikační styl vyznával Parouback, s tím se taky nedalo normálně mluvit, ani když byl ještě řadový radní a chodil na diskuze. IMHO od něj to byl záměr nepřipustit diskuzi a převést to na házení hnoje, které dokonale ovládal.
karban
@Bahnak
No jo, tydlencty agenti. To by bylo za 4).
Já je ani nezmiňoval. Každej tu přece ví, že u nás nemají žádnou šanci. Díky bratru Foltýnovi, generalissimu Koudelkovi a ministru vnitra, jehož bystrá kukadla obsáhnou úhel 360°.
Hupert
fatdwi:“Komu se nelíbila umístěnka do Lovosic nebo Vítkovic…“
No jo, pán asi bude pamětník. Tož dej pozor, aby sis důchodkama nepřišlápl vousy a řekni, kam konkrétně umístili tebe. Mám totiž dojem, že jsem o nějaký pátek starší, a nic takového už jsem v civilní sféře rozhodně nezaregistroval. Někdy by nezaškodilo, abys tu svojí argumentaci zasadil do odpovídající doby. Á propos, jakou máš hodnost?
Hupert
Jinak, neobhajuji tím žádná bolševická svinstva.
fatdwi
Hupert: mě nikam, v jiném threadu jsem tu ale psal, že rodinnou příslušnici poslali do prdelákova. Bylo to začátkem osmdesátek, v půlce už byla zpět v Brně (na protekci, samozřejmě).
Asi teda nejsi starej dost, když jsi to nezaregistroval.
Hupert
fatdwi: Aha, agentka STB, ne? V osmdesátkách v civilním sektoru žádné státem řízené umístěnky nebyly brepto.
fatdwi
Hupert: doktorka, starče.
Hupert
fatdwi: Doktorů všeho druhu u nich prý bylo z různých profesí percentuálně nejvíc. Víš co v ordinacích a ve špitálech poletuje informací? Oslabený organismus je důvěřivější a sdílný, aby si ulevil, skoro jak u zpovědi. Nemoci těla vychází z defektů psýchy.
fatdwi
Hupert: takže když už jsi byl mimo, potřebuješ aspoň zkusit, jestli zaberou urážky? Slabý Huperte, slabý. Ale typický pro domovního důvěrníka nebo soudruha z uličního výboru, nebyli jste v něm s coronou?
Hupert
Snad tě fatdwi nerozhodí jedna doplňující otázka a něco statistiky. Na otázku ti klidně odpovím. Důvěrník ani soudruh jsem nikdy nebyl, ani v uličním výboru, tedy ani s coronou. Zajímá tě hochu ještě něco?
fatdwi
Hupert: starče, mě nezajímalo ani to, nepoznals řečnickou otázku? ;-)
ygorek
Hupert 25.3.2025 v 9:46
Přesně, včetně dotazu na hodnost…
Umístěnky byly nástrojem „stabilizace pracovních sil“ v padesátých letech (zavedeny doku 1952 pro první tři roky praxe absolventa VŠ nebo vybrané SŠ), již v šedesátých letech byly postupně stále méně využívány, ovšem příslušné nařízení vlády bylo zrušeno až v roce 1991.
Jak vzpomínají pamětníci, nejdéle se umístěnky používaly pro absolventy lékařských fakult a konzervatoří. Ovšem jsou to nahodilé poznatky, bez statistického podchycení.
corona
ygorek:
„umístěnky“
– – –
Fungovaly i ze SŠ, šly ovšem velmi snadno obejít:
– Šup, nejsi oborově urozeného původu, půjdeš tuhle dílen…!
– Hovno, sehnal jsem si práci sám v Praze, budu jezdit po stavbách (daleko větší prachy a nesrovnatelně výživnější praxe).
Lojza
No, muj deda, jakozto zivnostnik, co zamestnaval asi 2 prodavace v drogerii, kterou vlastnil, do konce zivota nezavadil o poradnou praci a co si pamatuju naposledy, delal nekde nejakeho hlidace na draze v lese.
Ono asi zalezelo na tom, kdo mel jaky puvod a tyhle veci :-(
Bahnak
Jasně, ale kdy to bylo. Že byly umístěnky v 50. letech, nikdo nepopírá. Když já končil v 80. letech SŠ, o nějaké umístěnce se vůbec nemluvilo. Normálně jsem nastoupil jako dělňas do fabriky, kterou jsem si vybral. Tenkrát brali všude. Starší kamarádi s VŠ na tom byli podobně. Je ale pravda, že MUDr. ani RSDr. jsem mezi kamarády neměl.
Dělňase jsem dělal proto, že jsem měl blbej kádrovej profil z obou stran. Ani rodiče ale umístěnku se SŠ nedostali, máma nastoupila v rodném maloměstě, táta se přistěhoval.
Foundryman
Umístěnky v 80. letech nebyly určitě, ani v 70. letech jsem o nich od starších bratranců/sestřenic neslyšel. Kdo si kde sehnal flek, tam nastoupil. Ani u doktorů nebyly, tam to fungovalo jinak – špitály a polikliniky ve větších městech měly plné stavy, takže pokud si absolvent něco nevyběhal sám, mohl se obrátit na příslušný úřad, kde mu poskytli seznam volných míst. Že to bylo povětšinou v Prdelákovech, je věc jiná.
Ostatně, kdo četl třeba paměti irských nebo anglických doktorů (např. Richard Gordon, Patrick Taylor), ten zjistí, že absolventi měli úplně stejný problém. Pokud neměli velikou kliku nebo protekci, začínali na venkově.
corona
Foudryman:
„..Umístěnky v 80. letech nebyly určitě, ..“
– – –
Praktikovaly se formou náborů v SŠ a kdo se v náborech neuchytil nebo si něco nesehnal sám, výchovný poradce ho direktivně umístil.
Zpravidla se náborovalo do větších podniků – nás lanařili např. HDBS a různé povrchové doly.
Je to logicky, pokud System chtel byt opravdu socialni. Ostatne ucitele na jednotridkach by take mohli vypravet. Melo to vyhody pro pacose, nevyhody pro felcary. Kazda doba ma pro- a proti-.
Vrchol svobody ovšem už máme opět za sebou, což hlupákům nedošlo ani z covidové a nyní ani z válečné rétoriky našich místodržících.
leon
Je třeba si uvědomit, že nebýt studené války rozpoutané Západem, vyvolávání nenávisti, štvaní a dokonce terorismus, svět by se vyvíjel úplně jinak, lépe.
Vždyť i tu II. světovou má na triku „mírumilovný“ kapitalistický Západ, kvůli čemuž měl chudý lid „báječného“ kapitalismu plné zuby.
Dachsmeister
@Hupert
v článku za paywallem je zmíněn rok 1983
Umístěnkový systém patrně nejdéle pronásledoval lékaře, kterých se chronicky nedostávalo zejména v průmyslových oblastech severních Čech. Umístěnky tam lékaře nuceně posílaly ještě v osmdesátých letech. Po promoci roku 1983 tam musela nastoupit i Irena Moudrá Wünschová.
Je to sice zelená disidentka, ale nemám důvod jí v tomto nevěřit.
Mimochodem jsem pro umístěnky anebo školné.
Kdo za peníze daňových poplatníků vystuduje, půjde tam kde bude potřebný.
Samozřejmě chudáčci z bohatých rodin se mohou vyplatit.
Dejme tomu za 1M Kč.
fatdwi
Dachsmeister: Hupert ale ví, že se to nedělo a ta paní je teda taky estébačka.
Mimochodem, dotyčná (ta moje, nikoliv ta z článku) z toho má spoustu humorných historek z natáčení, protože požadavky pacošů dané lokality (kde se stmívalo dost brzy), byly často velmi netradiční.
Hupert
fatdwi: Hele ty pomlouvači, já se ptal, zda byla. Tys neodpověděl a teď tu dezinformuješ. Fuj.
fatdwi
Hupert: prý nebyl, ale chová se, jako kdyby byl. Čím to, že tě to rozhodilo? (disclaimer: předchozí otázka byla také řečnická a tedy není třeba na ni odpovídat. Je ale třeba se podívat do zrcadla, čím to, že ses tak rozčertil ;-)
Hupert
fatdwi: Tož přihraj místo žvanění nějakou veselou historku.
Hupert
Dachsmeister: Dobrá, možná se mýlím a pár případů umístění civilů ještě v 80. bylo. S umístěním kompenzujícím studijní náklady bych souhlasil.
Marty...
Dachsmeister 26.3.2025 v 15:26
Mimochodem jsem pro umístěnky anebo školné.
Kdo za peníze daňových poplatníků vystuduje, půjde tam kde bude potřebný.
Dejme tomu za 1M Kč.
A to je tržní cena nebo zase nějaký český výcuc z prstu, aby to bylo pro člověk likvidační?
Hupert
Marty, do prdele, nauč se počítat. Myslíš, že pro doktora je meloun likvidační suma? Tak leda, že by byl úplnej debil. Od takovýho se asi nenecháš ani vyšetřit.
Marty...
Marty, do prdele, nauč se počítat. Myslíš, že pro doktora je meloun likvidační suma? Tak leda, že by byl úplnej debil. Od takovýho se asi nenecháš ani vyšetřit.
Pro absolventa ano…..a to těch se bavíme….
Hupert
Ne Marty, bavíme se tu o něčem, co je analogií k hypotéce v bydlení.
Marty...
Hupert 26.3.2025 v 21:25
Ne Marty, bavíme se tu o něčem, co je analogií k hypotéce v bydlení.
Bavit se můžete o čem chcete. Pokud bude v Rakousku a Německu studium bez těchto omezení, tak vám dost lidí při výběru vysoké školy ukáže Kalouskovu jedničku.
Na druhou stranu se mi chce říct. Jen do toho:-)
Hupert
Marty: V tom máš asi pravdu, že pak do ciziny zdrhnou už študáci a ne až absolventi. My snad budeme muset zas na čáru natáhnout žiletkový dráty.
ti určitě, ty dnešní lemry…si vem kolik jich to nevodchodí ani tady, natož eště nekde v cizím jazyce…zapomeň
Marty...
Hupert 26.3.2025 v 22:09
Marty: V tom máš asi pravdu, že pak do ciziny zdrhnou už študáci a ne až absolventi. My snad budeme muset zas na čáru natáhnout žiletkový dráty.
Určitě, nastěstí máte korunu, tak můžete i devizový příslib…
a keréch névíc, buznanitních antropologió? sociologió? filosofió? jenom ať táhnou všeci
pro začátek by stačilo skrouhnout tydle příživníkoviny na 1/100 nynějšího objemu, a navopak úměrně těmdle uvolněnejm místům navýšit přírodovědný a technický obory (s výjimkou architektů, tech je taky jak nasranejch)
vostatně nejakej takovej poměr je u rejžáků, keří ai v absolutních počtech (v relativních úplně jinej vesmír) produkujou ročně míň humanitních lemplů, než tady…jako že ZLOMEK počtu, co tady…go figure
Marty...
navopak úměrně těmdle uvolněnejm místům navýšit přírodovědný a technický obory
Na o když navýšíte počty míst na přírodovědných a technických oborech, tak co pak budete dělat s těmi nezaměstnanými? Teď školy produkují cca to, co trh potřebuje. Navíc v těchhle oborech často v ČR málo platíte, tak z toho lidé odcházejí.
kerejma nezaměstnanejma tvl? na posunovača papírů a jinejch blafů v práškovně nepotřebujou obskurní titul z obskurního voboru, místo několikaletýho flákání se za prachy z daní můžou začít makat v hranolkárně vo pár let dřív, naopak si třeba udělajou použitelnou praxu na neco skutečně užitečnýho
Marty...
Behemot 26.3.2025 v 22:38
kerejma nezaměstnanejma tvl? na posunovača papírů a jinejch blafů v práškovně nepotřebujou obskurní titul z obskurního voboru, místo několikaletýho flákání se za prachy z daní můžou začít makat v hranolkárně vo pár let dřív, naopak si třeba udělajou použitelnou praxu na neco skutečně užitečnýho
Tak zrovna zrovna technické a přírodovědné obory, které adorujete, opravdu flákání nejsou.
Ježišmarjá, ty seš bavič tvl, úplnej Mr. Vtip… …ne.
karban
Já s Dachsmeistrem v tomhle souhlasím.
Pro čerstvýho doktora umístěnka nebo faktura na mega (klidně na dvě).
Akorát si teda myslím, že pak by na fakultách ubylo českejch mediků a přibylo těch exotickejch.
Sysop
Dovolim si pripomenout, ze takovy zubar, kdyz chce vlastni praxi, tak si muze na Werkzeug pripravit tak dva mice a treba takovej diabetolog, kdyz chce koupit databazi pacosu od konciciho kolegy, sahne do srajtofle pro stejne dva mice taky, ackoli vybaveni ordinace ho pak stoji hovno.
karban
MUDr. Mbongwe samozřejmě dostane umístěnku do plně vybavené ordinace v majetku městysu Boulov. Tam si odslouží pár let péče o zdraví nadšeného osazenstva místního velkoskladu a může si jít budovat soukromou praxi, kde bude chtít. No a mezitím nám v Plzni dostuduje jeho mladší brácha.
Forge
karban:
Moc se nenafukuj a nedoufej.
Poslední umístěnky proběhly v 70kách a pracovní sob oty ještě jely v 60kách v cyklu lichejsudej.
karban
@Forge
To nám v současnosti asi neklapne. Ale můžem felčarům zavést krátkej-dlouhej. Proti dnešním ordinačním hodinám (v úterý do svačiny a druhou středu po úplňku když neprší) by to bylo zlepšení.
Hupert
Forge: Jo, první volná sobota, to byl svátek. Opravdu velká kvalitativní změna v životě.
Hupert
Sysop: Zubař ordinaci za 2 míče do 2 let splatí při plynulém běhu 4 členné rodiny, ale jak píše níž karban, snadno na ní nejdřív vydělá v Boulově.
Forge
Hupert:
Pořád to zde hlásám:
Život je krásnej a hlavně JEDINEČNEJ.
Hupert26.3.2025 v 23:35
Sysop: Zubař ordinaci za 2 míče do 2 let splatí při plynulém běhu 4 členné rodiny, ale jak píše níž karban, snadno na ní nejdřív vydělá v Boulově.
Nějak se vám miliony začínají kumulovat. Jo,jo v nějaké vyloučené lokalitě s jejich kupní sílou se to bude splácet jedna radost.
Sysop
Znam osobne jeden tento model v okresnim meste. Neni to uplne vyloucena lokalita a uver za dva jary skutecne zaplacenej (zarizeni + rekonstrukce budovy na nebytovy prostor).
Hupert
Marty: To bys čučel, jakou mají leckterá individua z vyloučené lokality kupní sílu. Jen nevím, jak často chodí k zubaři. Tu splacenou ordinaci jsem si ovšem nevycucal z prstu.
ygorek
Lojza 25.3.2025 v 14:50
Diskuse se vede o umístěnkách, které se týkaly čerstvých absolventů VŠ a některých SŠ.
Mohl byste prostému vidláku poskytnout vodítko k nalezení souvislosti vašeho příspěvku s diskusí?
Mě by zajímalo, čistě hypoteticky, jak přistoupit ke koupi zbraní (darknet, atd.)
Nejsem zas až takový dement, abych se uchyloval kupovat kulometné hnízdo. Naopak, myšleno ekonomicky: poptat Glocka či jinou 9mm, pušku 5.56 a tak. S tou slámou u Kravína, ono by možná šlo něco sehnat za pěkný peníz, ve výprodeji. Přesycený trh.
Hupert
Co to řešíš tady, zeptej se ve slamníku u kravína.
Forge
Hupert:
Se vší úctou, proč takové opoždění?
karban
Von chtěl nadporučíkovi udělat radost, když viděl, že na ten jeho špek takovou dobu nikdo neskočil.
Forge
Je mi buřt co máte mezi sebou, ale tyhle rybáře špatně trávím.
DF
Tam nám z Maďarska dokulhala slintavka. (..kdepak se tam najednou vzala?)
Naštěstí máme rohože s desinfekcí na hranicích pro pneumatiky kamionů, a tak jsme „safe“ jako onehdá s rouškama.
DF:
Může to být náhoda.
Nicméně náš kráterek se momentálně nachází v situaci, kdy okolo kolem je nepřítel.
Nikdo nás nemá rád.Možná i tam, kde o nás donedávna neslyšeli.
DF
Na náhody, jako netopýr v polivce atp. nevěřím..
Forge
JoJo.
–Chyba uživatele.–
Forge
Jo.
DF
Asi hodně foukalo ze západu..
Sysop
Tak ja ted od rana slysim v radiu narky, jak je to strasny, ze Donik uvalil na neamericka auta 25% clo. Jen nechapu, v cem je problem? V soucasnosti pri dovozu auta z USA zaplatim 10% clo (pokud to neni veteran), plus cca 20% DPH podle zeme EU. Celkem tedy bratru 30 %. Pri dovozu auta z EU do USA zaplatim 25 % clo. DPH v USA nemaji, maji dan z prodeje, cca 0-10 %. Tak porad mi to v prumeru vychazi sul nul. Proc ten narek?
karban
Správný moderní Evropan přece nesmí ztrácet optimismus. Já jsem si například jistý, že ani po zavedení nové celní sazby prodej litrových fábií v Texasu rozhodně neklesne pod loňská čísla.
Pohodar
mediální masírka. už se to na alternativních zdrojí probírá přinejmenším co to vykřikl po zvolení-ona ta svatá evropa totiž docela ameriku clí a kasíruje. akorát o tom se nemluví. cla na americký věci (neberu jestli jsou nebo nejsou ty krámy k něčemu), neustále sankce a soudní tahanice proti americkým koncernům (čímž neříkám, že jim fandím) atd. ona ta evropa není tak vstřícná, jak se tváří
Sysop
Navic, velke koncerny maji v USA fabriky davno. Takze z Evropy se lifruji dily. A neni jasne, jestli nove clo se vztahuje i na ne. Pokud ano, pujde narek o oktavu vejs.
StaryVaran
Copak daně. To zaplatíš a hotovo.
Ale směrem do EU homologační bumážky, to je panečku jinej level. To si takkhle dovezeš, zaplatíš bumážky, přihlásíš, jezdíš, procházíš, ale po třetí průběžné STK:
No takhle tedy ne, soudruhu, to by tak hrálo, těch vyjímek máš málo! Do systému vám jednou ňákej poťouchlík zapsal závadu ‚nesoulad s homologací‘, ten pochybnej papír si musíte prostě opatřit, jinak nejezdíte.
Ale máte štěstí pane zákazníku, že zrovna já mám známého který má známého, takže pro něho na tuhle poličku odložíte obálku se zálohou, tak on se vám pak s těma papírama jistě pomůže… .
To pak ty výhody jednotného trhu a svobodného života pod pevnou kuratelou všepečující EU běžný vohnout fakt ocení.
Sysop
Jojo, kdyz jsem posledne prihlasoval U.S. vehikl, tak to bylo „no… jedna vyjimka 5000 Kc. Tady to mame jedna… dve… tri… ctyri… no, to by stacilo. A nezapomente si prehodit ty blinkry“. „Jasne, sice jsem na U.S. papirech s tim tady uz dva roky jezdil a nase udatna armada taky blika po americky, ale co bych neudelal pro bezpecnost maminek s kocarky…“
Sysop
…jeste dodatek. Samozrejme, ze papezstejsi, nez babes je, jako vzdy, nase rodna hrouda. Pokud jsem nekdy potreboval resit nejakej import do EU a mel cas, taxem to prihlasoval v Nemecku. Tam totiz buzeruji podstatne mene (Btw., u te stejne Dekry jako v Cesku) a nasledne jsem uz delal jen prevod v ramci EU. V Nemecku se da na papiry postavit cokoli, co opravdu jezdi a funguje. V Cesku ne. Typicky – prives za auto. V Nemecku musi plnit normy. V Cesku musit napravu bud Agados, nebo jeste jednu firmu (ted si nevzpominam), podobne samotne tazne.
Pohodar
zrovna mi naskočil na seznamu článek nějaké kravky(jezdoznačně 5demoličky), jak ty hnusný starý dementi budou zase volit toho babiše, když přece se rozhoduje o její budoucnosti a jestli budeme směřovat na východ nebo západ. kurva napadlo někdy někoho, že není třeba být vlevo nebo vpravo, ale třeba jít vlastní cestou? babiš se mi sice příčí stejně jako 5demolice, ale je tohle normální?
servisdok
No normální to není, ale ti lidičkové k tomu „názoru“ nějak došli.
Tipni si, jak asi?
Že by to způsobil mainstream a stejné kravky, jako jedna z nich, co napsala ten článek?
Že by to bylo tím, že estébák prostě _je vidět a slyšet_ ať chceš či nechceš a těm lidem starších generací, slibuje ještě modřejší z nebe, než před nástupem sliboval Fiala.
Ve hře je to, že nikdo příčetný a lepší, než estébák tady není – resp. nechce se jít nechat zaprasit do vlády od fialového hnusu.
Znamená to pro dotyčného, jít pomalu dávat dokupy všecko to, co zkurvila Fialova vláda – jmenovitě Lipavský, Černochová, Stanjura, piráti – skoro celá vláda.
A to za 4 roky v ČR stejně nestihneš, dokonce ani tím Trumpovým tempem, protože úřednicko-justičně-mafiánský ksindl, bude urputně hájit dobyté pozice.
Že estébák takovým kusem rozhodného chlapa není, to přece víme už dávno.
Stejně jako víme to, že estébák je vlastně součástí toho srabu, šestým článkem k pětidemolici.
Jen rádoby lidovými kecy tvrdí, že není, s těma kecama objíždí republiku a uplácí voliče.
Co s tím chceš dělat? I kdyby formace Stačilo! dostala ve volbách třeba 15%, tak kočírovat stejně bude estébák.
Stačilo! bude zase v pozici někdejších koaličních socanů během estébákovy vlády.
Pohodar
počkejte, mně nasral článek. já plně chápu, proč babiše volí. můj šálek to není, ani 5demolice. naopak je pro mně velké zklamání co předvedli 5demoličáci. babiše volit nehodlám, ale proti dřívějšku nyní akceptuju, že mu to lidi hází
Pohodar
spíše mně děsí takové kravky, protože si nevidí ani na špičku svého rypáku z genderových studií či čeho zbytečného. to je všechno tak vygumovaný od mainstreamu, že si fakt myslí, že zítra tu budou ruské tanky? že v zemi, kde vlastně nic v zemi není, nepotřebujeme suroviny, ideálně ještě levné?
servisdok
Ano, je. A bude hůř, úměrně tomu, jak se bude nejpozději v létě propouštět.
Už dneska není z čeho dělat a když náhodou je, tak jsou drahé energie.
Jde to komplet do hajzlu, ale sračkomety to ze svých bublin nevidí.
Pohodar
aby to nebylo jak v německu, nepsaný zákaz propouštět a přiznávat problémy do voleb, až pak…
zatím dostatečně velká nespokojenost u lidí není, protože to firmy řeší sami, tedy kroutí se, ale snaží se nepropouštět a radši koušou ztráty. takže každý ferda řekne v práci nic moc, ale ještě jedeme, tak se asi žádná katastrofa neděje
šušká se vo propouštění dalších 2k kusů z počty, která po zdražení, zato zhoršení služeb, je pokračována v potopení do prdele, aby to mohlo být rozebraný na kousky (po totální likvidaci ovšem), k čemuž dopomáhá maximální snaha vo promrdávání co nejvíc prachů to jde, aby to prostě výdělečný být nemohlo (včerá už sem se regulérně ptal, proč majou tady na jedné ze zbývajících hlavních furt jak v pekle, prej nevíme, vypli sme všecko co šlo a furt je tady na trenky)
Lukas B.
jojo, ten ukrutně geniální nápad s tím jak půjdeme vlastní cestou, to je něco jako periodicky se vracející kometa.
Pohodar
tak jsou země, které to umí vybalancovat, prostě to umí tak nějak skoulit s každým. je jasné, že bez vnějšku se neobejdeme, ale neutralita na oko by nestačila? musíme vždy viditelně skákat do nějaké prdele podle toho, kdo je u koryta? už tu byl rusák, amík, číňan, a co, teď znovu další kolo?
Lukas B.
vždyť říkám že je to geniální. a kupodivu tento geniální plán dopadne pokaždé stejně. Vaší terminologií: prostě rezignujeme na to, abychom si vybrali, „do které prdele vlezeme“, tak trpně čekáme, kdo si s námi tu prdel vytře. vážně očekáváte, že jednou to konečně dopadne jinak?
Latimerie podivna
A kdypak tyto plány dopadly vždycky stejně? Copak jsme se někdy jako stát snažili být „neutrální“?
Lukas B.
proboha, Vy nejen že chcete jít vlastní cestou, Vy dokonce chcete být neutrální! takže ne šroubovice prostá, ale spirálová!
Latimerie podivna
Mě zajímalo, odkud se bere to Vaše „kupodivu tento geniální plán dopadne pokaždé stejně“. Tedy kdy jsme se podle Vás ten plán snažili v minulosti realizovat, když je to „něco jako periodicky se vracející kometa“
Nakonec už jim zbyla jen válka a strašení Russssssssssssskem. Jedna dvě, Putin jde, Putin si jde pro tebe…
leon
To bylo už za Klause – jejich volební program byl strašení levicí a návratem komunismu.
A jelikož strašení komunismem už nezabírá a bylo by akorát k smíchu, tak je třeba najít jiného bubáka.
karban
No jo, koncerny – třeba u VW asi něco tušili, páč se už několik let postupně mění na Forda (zatím myslím Caddy, Transporter, Amarok)
Sysop
Ano, jsem stejneho nazoru, dokonce vidim svetlo na konci tunelu – pokud v Texasu prodaji aspon jednu Fabii, pak stoupne prodej o okrasnych 100 %. A na to se napijem!
Latimerie podivna
Sysop 27.3.2025 v 5:53
Proč nářek to nevím, ale tak úplně šul nul to není. Šul nul podle tvých výpočtů by to možná bylo, pokud by evropská firma při prodeji v Evropě neplatila DPH, jenže ona platí také. Ty prodejní daně/DPH platí i domácí firmy a to jak v USA tak i v Evropě a tudíž nemá smysl je do rozdílů počítat. Proto je rozdíl způsoben pouze tím clem a nikoliv prodejní daní/DPH.
Řekněme pro jednoduchost, že je v Americe 10% prodejní daň (daň z obratu) a v Evropě 20% DPH.
Při prodeji v Evropě americká platí 10(clo)+20(DPH) a evropská 0+20.
Při prodeji v Americe americká platí 0+10 a evropská platí 25+10.
Takže nyní je v Americe domácí firma zvýhodněna 25% (clo) a v Evropě domácí 10% (clo).
Kdyby vyšli Trumpovi vstříc a snížili clo na dovoz aut do Evropy z USA na stejnou úroveň, jako má USA na dovoz z Evropy, udělali by mnohem lépe, protože v Evropě se tolik aut z USA neprodá a není to jen tím clem.
Sysop
Divej se na to z hlediska koncoveho spotrebitele a to bezneho cloveka. Pak zadne odpocty nemas ani v USA, ani v EU.
Jaxou na tom automobilky, nebo firemni konzumenti, ci prekupnici, to je vec jina.
Foundryman
Ani z hlediska firem nebo překupníků v tom není rozdíl. Je jen třeba si uvědomit, že veškerá výroba bez výjimky nakonec končí v maloobchodě a je určena koncovým spotřebitelům. I pokud auto koupí firma, započte jeho hodnotu do kalkulace ceny svého výrobku a tím pádem bude tato hodnota někdy na konci řetězce zatížena daní, ať už DPH nebo sales tax.
Latimerie podivna
Tak veškerá výroba určitě nekončí v maloobchodě. Je tu taky stát spolu s armádou a ti toho taky dost spotřebují. Ale je pravda, že spotřebitel to v osobě daňového poplatníka platí.
Foundryman
Stát, kraje a obce jsou za zákona neplátci. Mně vůbec přijde celý konstrukt DPH šílený, je vidět, že je to vynález německé byrokracie. Pokud bychom ponechali předrevoluční daň z obratu, když už tedy zdaňujeme spotřebu, bylo by všechno daleko jednodušší a předešlo by se mnoha podvodům.
Samozřejmě, ale s DPHčkem přišly zálohy/odvody/vratky a tak si jednoho roku stád mohl pěkně vybrat miliardy prachů navíc, kerý krásně vypadaly v rozpočtu. To je jedna z klauzovejch sraček, za který ho teda zrovna patří fackovat zleva-prava.
Sysop
DPH je v pripade firem bezurocne pujcovani penez statu a v pripade koncaka je to uplne normalni vypalne. Kdyz si clovek vezme, jakou miru zdaneni zde mame, pritom stat to prozere a jeste mu chybi, tak je to k zbliti.
Foundryman
Latimerie má pravdu, jde o následující porovnání:
Evropská automobilka vyrobí za 100, prodá v Evropě za 120
Evropský obchodník koupí v USA za 100, zaplatí clo, čímž má nakup 110 a s DPH prodá za 132
Rozdíl ve prospěch Evropana 12
Americká automobilka vyrobí v USA za 100, prodá za 110
Americký obchodník koupí v Evropě za 100, zaplatí clo (dosud) 2,5 a těch 102,5 zdaní deseti procenty, konečná cena 112,75
Americký obchodník koupí v Evropě za 100, zaplatí nové clo 25%, má cenu 125, kterou zdaní 10%, konečná cena 137,5
Rozdíl ve prospěch Američana 27,5
průměrná daň je tam 5 %, takže 131,25 a celkový zdanění stádem je tam tak pořád nižší (vono to DPHčko se v ojvropě taky liší, tady ve fyjalistánu zrovna je 21 % takže tady je celkový zdanění emerickýho auta přes 33 %)
Foundryman
Jo, já bral čísla, která uvedl Latimerie, aby se to nekomplikovalo. Především ale šlo o porovnání evropských vs. amerických výrobců na obou trzích a tady je skutečně rozdíl jen v celní sazbě, DPH nebo spotřební daň se platí ze všech aut bez rozdílu původu.
Nj jenže to není právě tak jednoduchý, další věc je že v UŠAndově nemajou takový kokotský regulace jak tady, takže pořád eště se nechá pořídit vo cosi jednodušší auto bez zbytečnejch sraček, a Trumpeta to taky vrátí spíš k dřívějšímu stavu, takže domácí auto z vlastní produkce bude díky tomu levnější a bytelnější, spolehlivější. Proti tomu ojvropskej shit z dovozu bude plnej kunďáren který nikdo nechce a eště dražší, neber to.
To je další impuls k tomu, aby si tam postavili/pronajali/nasdíleli linky, a uvedli na tamní trh individuálně navržený modely.
Ve výsledku amerikánec opět vydělá, pže bude mít dobře placený místo ve fabrice a z něj si koupí lepší vehikl, zatímco ojvropan bude akorát za čuráka co bude mít na výběr předražený sračky který nechce. Supr tvl.
v zásadě se to reálně dotkne hlavně aut vyšší třídy, executive/luxury/čuprsport, takový ty drahý limuzíny a jiný poršelamboferári, ale pracháča v podobě minimálně dolarovýho multimilionáře+ fakt nevytrhne esli za wágen dá 300k nebo 400k v dolárech…
Latimerie podivna
Tak z hlediska koncového spotřebitele by mě vadily všechny cla a daně z obratu/DPH.
Ono to obecně bude znamenat pro USA zdražení a je otázka, zda se Trumpovi podaří „za to“ nalákat výrobu zpět do USA. Žádná velká nezaměstnanost v USA není a tak se nabízí otázka, kdo tam vlastně bude v těch nových továrnách dělat. Na druhou stranu ono USA moc prostoru nemá než „zvednout ceny“, protože většinu věcí vyrobí v Číně levněji a USA jim v tom při „současných cenách“ nemůžou konkurovat. A pokud chtějí, aby se vyrábělo v USA tak jim nezbývá než výrazně zdražit dovozy, tím zvednout ceny a vytvořit tak prostor pro „dražší“ domácí výrobu.
Ono se ukazuje, že přijetí Číny do WTO nebyl pro západní Evropu a USA z dlouhodobého pohledu až zas tak skvělý tah.
Tak majou tam podstatně levnější energie a suroviny, takže fabriky tam utíkajou už posledních 5 let, z toho 3 roky fakt kurva hodně ve velkým. No a v takovým Detroitu můžou akorát voprášit mašiny a pokračovat ve výrobě, přičemž cena pracovní síly tam bude eště výrazně nižší, jak leckde jinde ve stádech :o)
Pár firem se tam v minulejch letech začlo přesouvat a když se vypořádajou s problémama jako ne moc funkční veřejná doprava (ale to používajou fakt jenom socky) a jiný služby a horší kriminalita, tak ale jiný náklady tam jsou o dost nižší. Městu ani nezbevá než tržně zareagovat a všecko srazit na minimum, aby jim tam zase zpátky přišli podnikateli.
akorát že průměrná prodejka je tam spíš 5 %, né 10, druhej problém je spíš s nutnosťou to registrovat v jednotlivéch stádech a poměrně drastický rozdíly mezi poplatečkama (kerý se platijou věčně), pojí-štěnicema a tak
Foundryman
Trump v podstatě jinou volbu než cla nemá. Osobně považuju cla za prasárnu obecně a celníky za odpad společnosti, ale v případě současné situace USA mám pochopení. Trump musí kvůli šíleným politikám amerických vlád za posledních cca 25 let prostě stáhnout co nejvíc dolarů ze světa domů, než mu to bouchne do ksichtu. Každá bankovka (i virtuální) je ve své podstatě dluhopis a šílené obchodní deficity USA znamenají další neúnosné zadlužování. Pokud budou inflační dolary i nadále všeobecně akceptovány, může se stát, že jejich držitelé vykoupí USA Američanům pod zadkem. A to je ta lepší varianta. Ta horší je, že dodavatelé přestanou platby v dolarech akceptovat a pak nastane na jedné straně ve světě finanční Armageddon a na druhé straně půjde americká životní úroveň dolů volným pádem.
Já nevím, ale za mě ta situace kdy se rodina na kvér musí zadlužit, ale dál je schopna víceméně fungovat (analogie naší situace a západu) není tak hrozná ve srovnání se situací, která se zde nacházela před rokem 89 (vlivem doktríny milionové armády nedostatkové hospodářství s pravidelnými výpadky toho či onoho, léky mimo acylpirinu jen po známostech, dožití jen těsně za hranu začátku důchodu) a kterou defacto dneska jede a silou propaguje Ruská Federace.
Způsob jakým se to všechno provádí je dost eklich a fakt by bylo fajn z lidí nedělat úplné blbce, ale na druhou stranu mírová dividenda zkončila a prostě je třeba se vrátit do reality můj dům=můj hrad a nakonec se velmi rychle přeskládají priority od růžových neziskovkových brýlí do trochu realističtějšího světa má dáti-dal.
„kterou defacto dneska jede a silou propaguje Ruská Federace“
A můžete uvést, odkud toto přesvědčení čerpáte?
Například mne zaujaly ty léky. Máte za to, že třeba v RF nejsou k dostání antibiotika jako u nás?
Bahnak: můžete uvést, odkud své přesvědčení o nedostatku ATB čerpáte Vy? Jedny jsem nedávno vyzvedával a část rodiny si vyzkoušela asi před měsícem dvoje různé, o „nejsou k dostání“ neříkali nic. Jestli byste si tedy neměl zamést před vlastním prahem.
Jinak v Rusku je samozřejmě všechno, navíc je to lepší. Říkali to soudruzi před 1989 neustále. Hlavně všichni měli práci a kdo ji neměl, byl za příživnictví v base, tak to má být, tak bylo správně. Komu se nelíbila umístěnka do Lovosic nebo Vítkovic, ten si mohl jít stěžovat třeba na lampárnu na pátým nástupišti. Škoda, že to tady dnes není, takovej hnus tohlencto, cochcárna hrozná. Bolševik by to tady srovnal!
Fatdwi
Ze zkueností mých známých. Prostě měli problém koupit ATB, která měli předepsáno.
Já ten problém neměl, dostal jsem náhradu se stejnou účinnou látkou.
Oni to nakonec sehnali, ale proto stavu třeba před 10 lety je to stálo výrazně více úsilí.
Druhý odstavec – žvásty, podsouvání, elfácké trollení. Vás není hodno.
Bahnak: to zní trochu jinak, což?
„Žvásty“, které Vám měly nastavit zrcadlo na ty žvásty o tom, jak je to v RF lepší. Takže se ptám znovu, tam jsou k dostání všechny druhy ATB no problemo? Odkud čerpáte?
Ceskej bolsevik, nutno dodat. Oni ti nasi domaci byli kremelstejsi, nez Kreml. A po roce 89 zazrakem vsichni u nas zmizeli. Jen v tom prokletym Rusku ne.
Sysop: jako, že sovětskej bolševik v Pravdě hlásal něco jiného a zapáleně a trefně kritizoval kroky strany a vlády v porovnání se západem? Ale no tak. Hromada sraček se přebírala.
Nad zapalenim ceskych soudruhu se podivoval uz Breznev, co pamatuju. Ostatne i ten Cuba musel pred nima pro pozehnani stran kukurice mazat az do Mosqy. Cesti funkcionari byli (a jsou) vzdycky tak nejak vic zapaleni pro vec, nez si puvodni propagator mysli. Prekonavali jsme mnohdy ideologii nacku, pak komaru a koneckoncu i takova Jourova ten prapor zvedala vys, nez se cekalo.
Český vlezprdelkové byli vždycky papežtejší než papež.
Komunistický šibenice a kriminály v 50. letech byly v permanenci v celým východním bloku, ale zdaleka ne všude to bylo tak ostrý jako v ČSR. A to byla iniciativa čs. bolševiků, aby se zalíbili v Moskvě a samozřejmě taky vyřídili účty s osobními nepřáteli, rusák to takhle do puntíku neřídil.
Totéž prakticky úplný zákaz živnostníků. Ve Východním Německu nebo Polsku byl sem tam soukromý švec nebo holič, tady ne. A opět to byla naše věc, žádný nařízení z Kremlu.
Dneska je to to samý. Třeba v NHL běžně hrajou rusáci, ale u nás mají zeď. Samozřejmě nic takovýho nám Biden ani Trump nenařídili, opět čistě česká blbost.
Prováděná v mantinelech dané doktríny. Já furt radši ty dnešní blbosti, než zadrátovaný hranice komoušského ráje.
S tím by se dalo souhlasit.
Ale nebylo by to lepší bez blbostí a hujerismu ať už směrovanýho do prdele té nebo oné?
Na 10 000 000 % bylo. Ale to tady nikdo z antiruský party neříká, že ne? Nebo?
Shane, fatdwi, Dach, já a další a další, co se tu hádaj s prorusákama….. všechny sere co je teď. Ale v náruči ruského věčného bratra východisko nevidíme. Chce to vykydat ten náš chlívek. Třeba se to někdy povede, třeba se tu ve vedení EU objeví někdo schopný… no nebo ne. Ale vyhánět čerta ďáblem nikdy nebylo řešení hodné inteligentních lidí.
PS: Kdo má v armádě nejvíc muslimů? …..
Prorussák je prosím pěkně gdo? Každý neadorující naše vůdce Féťu Pyjalu, 107 v zelených, Uršulu z Hoven aj?
Gorgussien
26.3.2025 v 19:08
mysim že to bude asi tak, jak s definicou že co je to ta dežoinformaca…
Gorgussien:
shifty je sice jasánek, ale nemá nutkání to esko řadit.
Tak mi vysvětli, kde jsi k tomu přišel.
Gdo neřadí SS je prorussák. To ví přece každý. PS má to nějaký vliv má podstatu otázky? A na vás? A co na to Jan Tlesskač?
Ztotožňovat dnešní Rusko s bolševiky svědčí buď o naprosté neinformovanosti, nebo o jisté mentální nedostatečnosti. Kdyby bylo zmíněno Rusko třeba za Stolypina, bylo by srovnání přiléhavější. Takto je to podobně relevantní jako ztotožnění třeba Merze s Goeringem.
@shifty
Pákistán?
Ještě k zadrátovaným hranicím. No, za covidu to bylo skoro stejný, tak uvidíme, co udělá Merzův „boj s migrací“.
Antiruská parta. Ty jo. Já vás teda do jednoho pytle neházím. Ale podle mě často jedete podle jednoho mustru:
1) kdo z nějakého důvodu neuznává ukrajinský národ a stát
2) nebo komu je celkem fuk, co bude s Moldávií nebo Pobaltím – ale nechce válku Rusko vs. NATO
3) nebo kdo nevěří, že v blízké budoucnosti reálně hrozí vojenské napadení České republiky ze strany Ruska
ten je blbej, protože my to říkáme
nebo:
1) miluje Rusko, v obýváku má fotku Putina, nebo aspoň brousí nějakou rusandu
2) nebo obdivuje životní úroveň v Rusku a chtěl by tam žít
3) nebo by si přál, aby Ruská armáda obsadila Českou republiku.
Ale nemyslím si, že by něco z toho platilo na zdejší diskutující, kterým Vy říkáte prorusáci. Nevím co zbytek „party“ – jak jsem řekl, nepovažuju vás za organizaci ale za individuality – osobnosti s názory často odlišnými od mých, ale i mezi sebou navzájem.
Především jsme se do těch stepních třenic neměli montovat, optimální by asi byl postoj podle mustru Rakouska (když už ne Maďarska). Ti jsou potichu jak myšky, do ničeho se moc nemontují, hledí si kšeftu a se všemi okolo vycházejí.
Nás díky vládním debilů (a především díky dementovi na MZV) buď všichni okolo nesnášejí, nebo v lepším případě ignorují. Opravdu skvělý úspěch vypjatě protiruské politiky. S tou zpuchlinou na MZV se už baví jen třetí zástupci druhých tajemníků takových velmocí jako je Černá Hora nebo Turkmenistán.
@Foundryman
Ja. Österreich. To říkám od začátku, že tam jsme si měli vzít příklad, jak přistupovat k ukrokrizi. Kdybychom teda měli premiéra žijícího v realitě a dospělýho ministra zahraničí. Je zajímavý, že ti zasraní rakušáci celou dobu dělali a dělají prakticky totéž co Maďarsko, ale nikdo jim za to nenadává.
karban
Mne by zajímalo, jestli tomu opravdu věřej (že Vy máte v obýváku fotku Putina a já mám řídícího důstojníka z GRU) nebo jestli mají pokyn (ať už vyslovený nebo nevyslovený), že místo diskuze mají trollit a nepřipustit arumentaci.
Podobný komunikační styl vyznával Parouback, s tím se taky nedalo normálně mluvit, ani když byl ještě řadový radní a chodil na diskuze. IMHO od něj to byl záměr nepřipustit diskuzi a převést to na házení hnoje, které dokonale ovládal.
@Bahnak
No jo, tydlencty agenti. To by bylo za 4).
Já je ani nezmiňoval. Každej tu přece ví, že u nás nemají žádnou šanci. Díky bratru Foltýnovi, generalissimu Koudelkovi a ministru vnitra, jehož bystrá kukadla obsáhnou úhel 360°.
fatdwi:“Komu se nelíbila umístěnka do Lovosic nebo Vítkovic…“
No jo, pán asi bude pamětník. Tož dej pozor, aby sis důchodkama nepřišlápl vousy a řekni, kam konkrétně umístili tebe. Mám totiž dojem, že jsem o nějaký pátek starší, a nic takového už jsem v civilní sféře rozhodně nezaregistroval. Někdy by nezaškodilo, abys tu svojí argumentaci zasadil do odpovídající doby. Á propos, jakou máš hodnost?
Jinak, neobhajuji tím žádná bolševická svinstva.
Hupert: mě nikam, v jiném threadu jsem tu ale psal, že rodinnou příslušnici poslali do prdelákova. Bylo to začátkem osmdesátek, v půlce už byla zpět v Brně (na protekci, samozřejmě).
Asi teda nejsi starej dost, když jsi to nezaregistroval.
fatdwi: Aha, agentka STB, ne? V osmdesátkách v civilním sektoru žádné státem řízené umístěnky nebyly brepto.
Hupert: doktorka, starče.
fatdwi: Doktorů všeho druhu u nich prý bylo z různých profesí percentuálně nejvíc. Víš co v ordinacích a ve špitálech poletuje informací? Oslabený organismus je důvěřivější a sdílný, aby si ulevil, skoro jak u zpovědi. Nemoci těla vychází z defektů psýchy.
Hupert: takže když už jsi byl mimo, potřebuješ aspoň zkusit, jestli zaberou urážky? Slabý Huperte, slabý. Ale typický pro domovního důvěrníka nebo soudruha z uličního výboru, nebyli jste v něm s coronou?
Snad tě fatdwi nerozhodí jedna doplňující otázka a něco statistiky. Na otázku ti klidně odpovím. Důvěrník ani soudruh jsem nikdy nebyl, ani v uličním výboru, tedy ani s coronou. Zajímá tě hochu ještě něco?
Hupert: starče, mě nezajímalo ani to, nepoznals řečnickou otázku? ;-)
Hupert 25.3.2025 v 9:46
Přesně, včetně dotazu na hodnost…
Umístěnky byly nástrojem „stabilizace pracovních sil“ v padesátých letech (zavedeny doku 1952 pro první tři roky praxe absolventa VŠ nebo vybrané SŠ), již v šedesátých letech byly postupně stále méně využívány, ovšem příslušné nařízení vlády bylo zrušeno až v roce 1991.
Jak vzpomínají pamětníci, nejdéle se umístěnky používaly pro absolventy lékařských fakult a konzervatoří. Ovšem jsou to nahodilé poznatky, bez statistického podchycení.
ygorek:
„umístěnky“
– – –
Fungovaly i ze SŠ, šly ovšem velmi snadno obejít:
– Šup, nejsi oborově urozeného původu, půjdeš tuhle dílen…!
– Hovno, sehnal jsem si práci sám v Praze, budu jezdit po stavbách (daleko větší prachy a nesrovnatelně výživnější praxe).
No, muj deda, jakozto zivnostnik, co zamestnaval asi 2 prodavace v drogerii, kterou vlastnil, do konce zivota nezavadil o poradnou praci a co si pamatuju naposledy, delal nekde nejakeho hlidace na draze v lese.
Ono asi zalezelo na tom, kdo mel jaky puvod a tyhle veci :-(
Jasně, ale kdy to bylo. Že byly umístěnky v 50. letech, nikdo nepopírá. Když já končil v 80. letech SŠ, o nějaké umístěnce se vůbec nemluvilo. Normálně jsem nastoupil jako dělňas do fabriky, kterou jsem si vybral. Tenkrát brali všude. Starší kamarádi s VŠ na tom byli podobně. Je ale pravda, že MUDr. ani RSDr. jsem mezi kamarády neměl.
Dělňase jsem dělal proto, že jsem měl blbej kádrovej profil z obou stran. Ani rodiče ale umístěnku se SŠ nedostali, máma nastoupila v rodném maloměstě, táta se přistěhoval.
Umístěnky v 80. letech nebyly určitě, ani v 70. letech jsem o nich od starších bratranců/sestřenic neslyšel. Kdo si kde sehnal flek, tam nastoupil. Ani u doktorů nebyly, tam to fungovalo jinak – špitály a polikliniky ve větších městech měly plné stavy, takže pokud si absolvent něco nevyběhal sám, mohl se obrátit na příslušný úřad, kde mu poskytli seznam volných míst. Že to bylo povětšinou v Prdelákovech, je věc jiná.
Ostatně, kdo četl třeba paměti irských nebo anglických doktorů (např. Richard Gordon, Patrick Taylor), ten zjistí, že absolventi měli úplně stejný problém. Pokud neměli velikou kliku nebo protekci, začínali na venkově.
Foudryman:
„..Umístěnky v 80. letech nebyly určitě, ..“
– – –
Praktikovaly se formou náborů v SŠ a kdo se v náborech neuchytil nebo si něco nesehnal sám, výchovný poradce ho direktivně umístil.
Zpravidla se náborovalo do větších podniků – nás lanařili např. HDBS a různé povrchové doly.
@umístěnky
https://prazsky.denik.cz/z-regionu/kouzelne-umistenky-pracovali-jste-i-na-miste-na-ktere-jste-vubec-nechtpha-202201.html
Je to logicky, pokud System chtel byt opravdu socialni. Ostatne ucitele na jednotridkach by take mohli vypravet. Melo to vyhody pro pacose, nevyhody pro felcary. Kazda doba ma pro- a proti-.
Osmdesátky a 50. léta byl dost rozdíl. Ostatně 50. nebyla žádná sranda nejen tady https://cs.wikipedia.org/wiki/Mccarthismus. Bohužel u nás se to sralo o něco dýl.
Vrchol svobody ovšem už máme opět za sebou, což hlupákům nedošlo ani z covidové a nyní ani z válečné rétoriky našich místodržících.
Je třeba si uvědomit, že nebýt studené války rozpoutané Západem, vyvolávání nenávisti, štvaní a dokonce terorismus, svět by se vyvíjel úplně jinak, lépe.
Vždyť i tu II. světovou má na triku „mírumilovný“ kapitalistický Západ, kvůli čemuž měl chudý lid „báječného“ kapitalismu plné zuby.
@Hupert
v článku za paywallem je zmíněn rok 1983
Umístěnkový systém patrně nejdéle pronásledoval lékaře, kterých se chronicky nedostávalo zejména v průmyslových oblastech severních Čech. Umístěnky tam lékaře nuceně posílaly ještě v osmdesátých letech. Po promoci roku 1983 tam musela nastoupit i Irena Moudrá Wünschová.
Je to sice zelená disidentka, ale nemám důvod jí v tomto nevěřit.
Mimochodem jsem pro umístěnky anebo školné.
Kdo za peníze daňových poplatníků vystuduje, půjde tam kde bude potřebný.
Samozřejmě chudáčci z bohatých rodin se mohou vyplatit.
Dejme tomu za 1M Kč.
Dachsmeister: Hupert ale ví, že se to nedělo a ta paní je teda taky estébačka.
Mimochodem, dotyčná (ta moje, nikoliv ta z článku) z toho má spoustu humorných historek z natáčení, protože požadavky pacošů dané lokality (kde se stmívalo dost brzy), byly často velmi netradiční.
fatdwi: Hele ty pomlouvači, já se ptal, zda byla. Tys neodpověděl a teď tu dezinformuješ. Fuj.
Hupert: prý nebyl, ale chová se, jako kdyby byl. Čím to, že tě to rozhodilo? (disclaimer: předchozí otázka byla také řečnická a tedy není třeba na ni odpovídat. Je ale třeba se podívat do zrcadla, čím to, že ses tak rozčertil ;-)
fatdwi: Tož přihraj místo žvanění nějakou veselou historku.
Dachsmeister: Dobrá, možná se mýlím a pár případů umístění civilů ještě v 80. bylo. S umístěním kompenzujícím studijní náklady bych souhlasil.
Dachsmeister 26.3.2025 v 15:26
Mimochodem jsem pro umístěnky anebo školné.
Kdo za peníze daňových poplatníků vystuduje, půjde tam kde bude potřebný.
Dejme tomu za 1M Kč.
A to je tržní cena nebo zase nějaký český výcuc z prstu, aby to bylo pro člověk likvidační?
Marty, do prdele, nauč se počítat. Myslíš, že pro doktora je meloun likvidační suma? Tak leda, že by byl úplnej debil. Od takovýho se asi nenecháš ani vyšetřit.
Marty, do prdele, nauč se počítat. Myslíš, že pro doktora je meloun likvidační suma? Tak leda, že by byl úplnej debil. Od takovýho se asi nenecháš ani vyšetřit.
Pro absolventa ano…..a to těch se bavíme….
Ne Marty, bavíme se tu o něčem, co je analogií k hypotéce v bydlení.
Hupert 26.3.2025 v 21:25
Ne Marty, bavíme se tu o něčem, co je analogií k hypotéce v bydlení.
Bavit se můžete o čem chcete. Pokud bude v Rakousku a Německu studium bez těchto omezení, tak vám dost lidí při výběru vysoké školy ukáže Kalouskovu jedničku.
Na druhou stranu se mi chce říct. Jen do toho:-)
Marty: V tom máš asi pravdu, že pak do ciziny zdrhnou už študáci a ne až absolventi. My snad budeme muset zas na čáru natáhnout žiletkový dráty.
Hupert
26.3.2025 v 22:09
ti určitě, ty dnešní lemry…si vem kolik jich to nevodchodí ani tady, natož eště nekde v cizím jazyce…zapomeň
Hupert 26.3.2025 v 22:09
Marty: V tom máš asi pravdu, že pak do ciziny zdrhnou už študáci a ne až absolventi. My snad budeme muset zas na čáru natáhnout žiletkový dráty.
Určitě, nastěstí máte korunu, tak můžete i devizový příslib…
Marty…
26.3.2025 v 21:57
a keréch névíc, buznanitních antropologió? sociologió? filosofió? jenom ať táhnou všeci
pro začátek by stačilo skrouhnout tydle příživníkoviny na 1/100 nynějšího objemu, a navopak úměrně těmdle uvolněnejm místům navýšit přírodovědný a technický obory (s výjimkou architektů, tech je taky jak nasranejch)
vostatně nejakej takovej poměr je u rejžáků, keří ai v absolutních počtech (v relativních úplně jinej vesmír) produkujou ročně míň humanitních lemplů, než tady…jako že ZLOMEK počtu, co tady…go figure
navopak úměrně těmdle uvolněnejm místům navýšit přírodovědný a technický obory
Na o když navýšíte počty míst na přírodovědných a technických oborech, tak co pak budete dělat s těmi nezaměstnanými? Teď školy produkují cca to, co trh potřebuje. Navíc v těchhle oborech často v ČR málo platíte, tak z toho lidé odcházejí.
Marty…
26.3.2025 v 22:29
kerejma nezaměstnanejma tvl? na posunovača papírů a jinejch blafů v práškovně nepotřebujou obskurní titul z obskurního voboru, místo několikaletýho flákání se za prachy z daní můžou začít makat v hranolkárně vo pár let dřív, naopak si třeba udělajou použitelnou praxu na neco skutečně užitečnýho
Behemot 26.3.2025 v 22:38
kerejma nezaměstnanejma tvl? na posunovača papírů a jinejch blafů v práškovně nepotřebujou obskurní titul z obskurního voboru, místo několikaletýho flákání se za prachy z daní můžou začít makat v hranolkárně vo pár let dřív, naopak si třeba udělajou použitelnou praxu na neco skutečně užitečnýho
Tak zrovna zrovna technické a přírodovědné obory, které adorujete, opravdu flákání nejsou.
Marty…
26.3.2025 v 22:50
taky z nich typicky není moc nezaměstnanejch…klasika, seš chytrej jak rádio a přitom blbej jak štoudev
taky z nich typicky není moc nezaměstnanejch…klasika, seš chytrej jak rádio a přitom blbej jak štoudev
Pokud počet míst zvednete, tak bude.
Chápu, že asi má wiki výpadek, ale až to zase naskočí, tak by bylo fajn se vrátit k memorování, kde a kdy byl spuštěn jaký jaderný blok.
Marty…
26.3.2025 v 23:08
Ježišmarjá, ty seš bavič tvl, úplnej Mr. Vtip… …ne.
Já s Dachsmeistrem v tomhle souhlasím.
Pro čerstvýho doktora umístěnka nebo faktura na mega (klidně na dvě).
Akorát si teda myslím, že pak by na fakultách ubylo českejch mediků a přibylo těch exotickejch.
Dovolim si pripomenout, ze takovy zubar, kdyz chce vlastni praxi, tak si muze na Werkzeug pripravit tak dva mice a treba takovej diabetolog, kdyz chce koupit databazi pacosu od konciciho kolegy, sahne do srajtofle pro stejne dva mice taky, ackoli vybaveni ordinace ho pak stoji hovno.
MUDr. Mbongwe samozřejmě dostane umístěnku do plně vybavené ordinace v majetku městysu Boulov. Tam si odslouží pár let péče o zdraví nadšeného osazenstva místního velkoskladu a může si jít budovat soukromou praxi, kde bude chtít. No a mezitím nám v Plzni dostuduje jeho mladší brácha.
karban:
Moc se nenafukuj a nedoufej.
Poslední umístěnky proběhly v 70kách a pracovní sob oty ještě jely v 60kách v cyklu lichejsudej.
@Forge
To nám v současnosti asi neklapne. Ale můžem felčarům zavést krátkej-dlouhej. Proti dnešním ordinačním hodinám (v úterý do svačiny a druhou středu po úplňku když neprší) by to bylo zlepšení.
Forge: Jo, první volná sobota, to byl svátek. Opravdu velká kvalitativní změna v životě.
Sysop: Zubař ordinaci za 2 míče do 2 let splatí při plynulém běhu 4 členné rodiny, ale jak píše níž karban, snadno na ní nejdřív vydělá v Boulově.
Hupert:
Pořád to zde hlásám:
Život je krásnej a hlavně JEDINEČNEJ.
Hupert
26.3.2025 v 23:35
esli vono to nebylo fojrech :o)
Hupert26.3.2025 v 23:35
Sysop: Zubař ordinaci za 2 míče do 2 let splatí při plynulém běhu 4 členné rodiny, ale jak píše níž karban, snadno na ní nejdřív vydělá v Boulově.
Nějak se vám miliony začínají kumulovat. Jo,jo v nějaké vyloučené lokalitě s jejich kupní sílou se to bude splácet jedna radost.
Znam osobne jeden tento model v okresnim meste. Neni to uplne vyloucena lokalita a uver za dva jary skutecne zaplacenej (zarizeni + rekonstrukce budovy na nebytovy prostor).
Marty: To bys čučel, jakou mají leckterá individua z vyloučené lokality kupní sílu. Jen nevím, jak často chodí k zubaři. Tu splacenou ordinaci jsem si ovšem nevycucal z prstu.
Lojza 25.3.2025 v 14:50
Diskuse se vede o umístěnkách, které se týkaly čerstvých absolventů VŠ a některých SŠ.
Mohl byste prostému vidláku poskytnout vodítko k nalezení souvislosti vašeho příspěvku s diskusí?
Lojza – ty si nepamatuješ ty sladké krásné časy?
https://ekonomickydenik.cz/nazory/predlistopadove-myty-ii-vsichni-meli-praci/
Mě by zajímalo, čistě hypoteticky, jak přistoupit ke koupi zbraní (darknet, atd.)
Nejsem zas až takový dement, abych se uchyloval kupovat kulometné hnízdo. Naopak, myšleno ekonomicky: poptat Glocka či jinou 9mm, pušku 5.56 a tak. S tou slámou u Kravína, ono by možná šlo něco sehnat za pěkný peníz, ve výprodeji. Přesycený trh.
Co to řešíš tady, zeptej se ve slamníku u kravína.
Hupert:
Se vší úctou, proč takové opoždění?
Von chtěl nadporučíkovi udělat radost, když viděl, že na ten jeho špek takovou dobu nikdo neskočil.
Je mi buřt co máte mezi sebou, ale tyhle rybáře špatně trávím.
Tam nám z Maďarska dokulhala slintavka. (..kdepak se tam najednou vzala?)
Naštěstí máme rohože s desinfekcí na hranicích pro pneumatiky kamionů, a tak jsme „safe“ jako onehdá s rouškama.
kdekoli, dokáže to lítat i vzduchem na poměrně dlouhý vzdálenosti
@Behemot: Asi hodně foukalo ze západu
je to onemocnění rozšířený v celým světě už minimálně půl milénia, pravděpodobně ai podstatně dýl
Vim. Jenom mi ta osa Maďarsko – Slovensko přišla ňáká podezřelá. A ty rohože pro auta docela vtipny. To bude „boží“ trest asi..
Vzduchem… A vlakem to náhodou přijet nemohlo?
vzduch lítá víc jak jezdijou vlky čéče, i dyž nelegální (a veterinárně nekontrolovanej) dovoz je historicky celkem častým důvodem vzniku epidemií
No však vlaky jezdijó i tam, kde je lítání takňák o hobo.
zduche lítájut všude vole!
DF:
Může to být náhoda.
Nicméně náš kráterek se momentálně nachází v situaci, kdy okolo kolem je nepřítel.
Nikdo nás nemá rád.Možná i tam, kde o nás donedávna neslyšeli.
Na náhody, jako netopýr v polivce atp. nevěřím..
JoJo.
–Chyba uživatele.–
Jo.
Asi hodně foukalo ze západu..
Tak ja ted od rana slysim v radiu narky, jak je to strasny, ze Donik uvalil na neamericka auta 25% clo. Jen nechapu, v cem je problem? V soucasnosti pri dovozu auta z USA zaplatim 10% clo (pokud to neni veteran), plus cca 20% DPH podle zeme EU. Celkem tedy bratru 30 %. Pri dovozu auta z EU do USA zaplatim 25 % clo. DPH v USA nemaji, maji dan z prodeje, cca 0-10 %. Tak porad mi to v prumeru vychazi sul nul. Proc ten narek?
Správný moderní Evropan přece nesmí ztrácet optimismus. Já jsem si například jistý, že ani po zavedení nové celní sazby prodej litrových fábií v Texasu rozhodně neklesne pod loňská čísla.
mediální masírka. už se to na alternativních zdrojí probírá přinejmenším co to vykřikl po zvolení-ona ta svatá evropa totiž docela ameriku clí a kasíruje. akorát o tom se nemluví. cla na americký věci (neberu jestli jsou nebo nejsou ty krámy k něčemu), neustále sankce a soudní tahanice proti americkým koncernům (čímž neříkám, že jim fandím) atd. ona ta evropa není tak vstřícná, jak se tváří
Navic, velke koncerny maji v USA fabriky davno. Takze z Evropy se lifruji dily. A neni jasne, jestli nove clo se vztahuje i na ne. Pokud ano, pujde narek o oktavu vejs.
Copak daně. To zaplatíš a hotovo.
Ale směrem do EU homologační bumážky, to je panečku jinej level. To si takkhle dovezeš, zaplatíš bumážky, přihlásíš, jezdíš, procházíš, ale po třetí průběžné STK:
No takhle tedy ne, soudruhu, to by tak hrálo, těch vyjímek máš málo! Do systému vám jednou ňákej poťouchlík zapsal závadu ‚nesoulad s homologací‘, ten pochybnej papír si musíte prostě opatřit, jinak nejezdíte.
Ale máte štěstí pane zákazníku, že zrovna já mám známého který má známého, takže pro něho na tuhle poličku odložíte obálku se zálohou, tak on se vám pak s těma papírama jistě pomůže… .
To pak ty výhody jednotného trhu a svobodného života pod pevnou kuratelou všepečující EU běžný vohnout fakt ocení.
Jojo, kdyz jsem posledne prihlasoval U.S. vehikl, tak to bylo „no… jedna vyjimka 5000 Kc. Tady to mame jedna… dve… tri… ctyri… no, to by stacilo. A nezapomente si prehodit ty blinkry“. „Jasne, sice jsem na U.S. papirech s tim tady uz dva roky jezdil a nase udatna armada taky blika po americky, ale co bych neudelal pro bezpecnost maminek s kocarky…“
…jeste dodatek. Samozrejme, ze papezstejsi, nez babes je, jako vzdy, nase rodna hrouda. Pokud jsem nekdy potreboval resit nejakej import do EU a mel cas, taxem to prihlasoval v Nemecku. Tam totiz buzeruji podstatne mene (Btw., u te stejne Dekry jako v Cesku) a nasledne jsem uz delal jen prevod v ramci EU. V Nemecku se da na papiry postavit cokoli, co opravdu jezdi a funguje. V Cesku ne. Typicky – prives za auto. V Nemecku musi plnit normy. V Cesku musit napravu bud Agados, nebo jeste jednu firmu (ted si nevzpominam), podobne samotne tazne.
zrovna mi naskočil na seznamu článek nějaké kravky(jezdoznačně 5demoličky), jak ty hnusný starý dementi budou zase volit toho babiše, když přece se rozhoduje o její budoucnosti a jestli budeme směřovat na východ nebo západ. kurva napadlo někdy někoho, že není třeba být vlevo nebo vpravo, ale třeba jít vlastní cestou? babiš se mi sice příčí stejně jako 5demolice, ale je tohle normální?
No normální to není, ale ti lidičkové k tomu „názoru“ nějak došli.
Tipni si, jak asi?
Že by to způsobil mainstream a stejné kravky, jako jedna z nich, co napsala ten článek?
Že by to bylo tím, že estébák prostě _je vidět a slyšet_ ať chceš či nechceš a těm lidem starších generací, slibuje ještě modřejší z nebe, než před nástupem sliboval Fiala.
Ve hře je to, že nikdo příčetný a lepší, než estébák tady není – resp. nechce se jít nechat zaprasit do vlády od fialového hnusu.
Znamená to pro dotyčného, jít pomalu dávat dokupy všecko to, co zkurvila Fialova vláda – jmenovitě Lipavský, Černochová, Stanjura, piráti – skoro celá vláda.
A to za 4 roky v ČR stejně nestihneš, dokonce ani tím Trumpovým tempem, protože úřednicko-justičně-mafiánský ksindl, bude urputně hájit dobyté pozice.
Že estébák takovým kusem rozhodného chlapa není, to přece víme už dávno.
Stejně jako víme to, že estébák je vlastně součástí toho srabu, šestým článkem k pětidemolici.
Jen rádoby lidovými kecy tvrdí, že není, s těma kecama objíždí republiku a uplácí voliče.
Co s tím chceš dělat? I kdyby formace Stačilo! dostala ve volbách třeba 15%, tak kočírovat stejně bude estébák.
Stačilo! bude zase v pozici někdejších koaličních socanů během estébákovy vlády.
počkejte, mně nasral článek. já plně chápu, proč babiše volí. můj šálek to není, ani 5demolice. naopak je pro mně velké zklamání co předvedli 5demoličáci. babiše volit nehodlám, ale proti dřívějšku nyní akceptuju, že mu to lidi hází
spíše mně děsí takové kravky, protože si nevidí ani na špičku svého rypáku z genderových studií či čeho zbytečného. to je všechno tak vygumovaný od mainstreamu, že si fakt myslí, že zítra tu budou ruské tanky? že v zemi, kde vlastně nic v zemi není, nepotřebujeme suroviny, ideálně ještě levné?
Ano, je. A bude hůř, úměrně tomu, jak se bude nejpozději v létě propouštět.
Už dneska není z čeho dělat a když náhodou je, tak jsou drahé energie.
Jde to komplet do hajzlu, ale sračkomety to ze svých bublin nevidí.
aby to nebylo jak v německu, nepsaný zákaz propouštět a přiznávat problémy do voleb, až pak…
zatím dostatečně velká nespokojenost u lidí není, protože to firmy řeší sami, tedy kroutí se, ale snaží se nepropouštět a radši koušou ztráty. takže každý ferda řekne v práci nic moc, ale ještě jedeme, tak se asi žádná katastrofa neděje
servisdok
27.3.2025 v 11:00
propouští se už dva roky, teď už je nezaměstnanost a kupní síla na roce 2017 a nabírá to tempo, koncem roku odhaduju 2015 https://www.youtube.com/watch?v=IZe8KUv8GQk
loni 17k kusů https://cnn.iprima.cz/firmy-oznamuji-hromadne-propousteni-nejvice-od-covidu-drti-je-slabe-nemecko-i-drahe-energie-464519, vo tom že škodiffka pude zrušit a jenom letos pustí dalších X tisíc už D-F psal, pak třeba On Semiconductor propouští v celým světě, nakonec IMO zkrouhne ai upgrade té rožnovské Tesly a propustí mnohem víc jak tvrdí teď…letos režimní nezaměstnanost přeleze 5 % (čili reálná 10 %) a pojede to dál
šušká se vo propouštění dalších 2k kusů z počty, která po zdražení, zato zhoršení služeb, je pokračována v potopení do prdele, aby to mohlo být rozebraný na kousky (po totální likvidaci ovšem), k čemuž dopomáhá maximální snaha vo promrdávání co nejvíc prachů to jde, aby to prostě výdělečný být nemohlo (včerá už sem se regulérně ptal, proč majou tady na jedné ze zbývajících hlavních furt jak v pekle, prej nevíme, vypli sme všecko co šlo a furt je tady na trenky)
jojo, ten ukrutně geniální nápad s tím jak půjdeme vlastní cestou, to je něco jako periodicky se vracející kometa.
tak jsou země, které to umí vybalancovat, prostě to umí tak nějak skoulit s každým. je jasné, že bez vnějšku se neobejdeme, ale neutralita na oko by nestačila? musíme vždy viditelně skákat do nějaké prdele podle toho, kdo je u koryta? už tu byl rusák, amík, číňan, a co, teď znovu další kolo?
vždyť říkám že je to geniální. a kupodivu tento geniální plán dopadne pokaždé stejně. Vaší terminologií: prostě rezignujeme na to, abychom si vybrali, „do které prdele vlezeme“, tak trpně čekáme, kdo si s námi tu prdel vytře. vážně očekáváte, že jednou to konečně dopadne jinak?
A kdypak tyto plány dopadly vždycky stejně? Copak jsme se někdy jako stát snažili být „neutrální“?
proboha, Vy nejen že chcete jít vlastní cestou, Vy dokonce chcete být neutrální! takže ne šroubovice prostá, ale spirálová!
Mě zajímalo, odkud se bere to Vaše „kupodivu tento geniální plán dopadne pokaždé stejně“. Tedy kdy jsme se podle Vás ten plán snažili v minulosti realizovat, když je to „něco jako periodicky se vracející kometa“
přemluv bábu 2.0
https://medium.seznam.cz/clanek/miranda-mala-urvana-premluv-dedka-a-babu-ma-smysl-nevzdavejme-to-jde-o-nasi-budoucnost-ne-jejich-129730
Nakonec už jim zbyla jen válka a strašení Russssssssssssskem. Jedna dvě, Putin jde, Putin si jde pro tebe…
To bylo už za Klause – jejich volební program byl strašení levicí a návratem komunismu.
A jelikož strašení komunismem už nezabírá a bylo by akorát k smíchu, tak je třeba najít jiného bubáka.
No jo, koncerny – třeba u VW asi něco tušili, páč se už několik let postupně mění na Forda (zatím myslím Caddy, Transporter, Amarok)
Ano, jsem stejneho nazoru, dokonce vidim svetlo na konci tunelu – pokud v Texasu prodaji aspon jednu Fabii, pak stoupne prodej o okrasnych 100 %. A na to se napijem!
Sysop 27.3.2025 v 5:53
Proč nářek to nevím, ale tak úplně šul nul to není. Šul nul podle tvých výpočtů by to možná bylo, pokud by evropská firma při prodeji v Evropě neplatila DPH, jenže ona platí také. Ty prodejní daně/DPH platí i domácí firmy a to jak v USA tak i v Evropě a tudíž nemá smysl je do rozdílů počítat. Proto je rozdíl způsoben pouze tím clem a nikoliv prodejní daní/DPH.
Řekněme pro jednoduchost, že je v Americe 10% prodejní daň (daň z obratu) a v Evropě 20% DPH.
Při prodeji v Evropě americká platí 10(clo)+20(DPH) a evropská 0+20.
Při prodeji v Americe americká platí 0+10 a evropská platí 25+10.
Takže nyní je v Americe domácí firma zvýhodněna 25% (clo) a v Evropě domácí 10% (clo).
Kdyby vyšli Trumpovi vstříc a snížili clo na dovoz aut do Evropy z USA na stejnou úroveň, jako má USA na dovoz z Evropy, udělali by mnohem lépe, protože v Evropě se tolik aut z USA neprodá a není to jen tím clem.
Divej se na to z hlediska koncoveho spotrebitele a to bezneho cloveka. Pak zadne odpocty nemas ani v USA, ani v EU.
Jaxou na tom automobilky, nebo firemni konzumenti, ci prekupnici, to je vec jina.
Ani z hlediska firem nebo překupníků v tom není rozdíl. Je jen třeba si uvědomit, že veškerá výroba bez výjimky nakonec končí v maloobchodě a je určena koncovým spotřebitelům. I pokud auto koupí firma, započte jeho hodnotu do kalkulace ceny svého výrobku a tím pádem bude tato hodnota někdy na konci řetězce zatížena daní, ať už DPH nebo sales tax.
Tak veškerá výroba určitě nekončí v maloobchodě. Je tu taky stát spolu s armádou a ti toho taky dost spotřebují. Ale je pravda, že spotřebitel to v osobě daňového poplatníka platí.
Stát, kraje a obce jsou za zákona neplátci. Mně vůbec přijde celý konstrukt DPH šílený, je vidět, že je to vynález německé byrokracie. Pokud bychom ponechali předrevoluční daň z obratu, když už tedy zdaňujeme spotřebu, bylo by všechno daleko jednodušší a předešlo by se mnoha podvodům.
Samozřejmě, ale s DPHčkem přišly zálohy/odvody/vratky a tak si jednoho roku stád mohl pěkně vybrat miliardy prachů navíc, kerý krásně vypadaly v rozpočtu. To je jedna z klauzovejch sraček, za který ho teda zrovna patří fackovat zleva-prava.
DPH je v pripade firem bezurocne pujcovani penez statu a v pripade koncaka je to uplne normalni vypalne. Kdyz si clovek vezme, jakou miru zdaneni zde mame, pritom stat to prozere a jeste mu chybi, tak je to k zbliti.
Latimerie má pravdu, jde o následující porovnání:
Evropská automobilka vyrobí za 100, prodá v Evropě za 120
Evropský obchodník koupí v USA za 100, zaplatí clo, čímž má nakup 110 a s DPH prodá za 132
Rozdíl ve prospěch Evropana 12
Americká automobilka vyrobí v USA za 100, prodá za 110
Americký obchodník koupí v Evropě za 100, zaplatí clo (dosud) 2,5 a těch 102,5 zdaní deseti procenty, konečná cena 112,75
Americký obchodník koupí v Evropě za 100, zaplatí nové clo 25%, má cenu 125, kterou zdaní 10%, konečná cena 137,5
Rozdíl ve prospěch Američana 27,5
průměrná daň je tam 5 %, takže 131,25 a celkový zdanění stádem je tam tak pořád nižší (vono to DPHčko se v ojvropě taky liší, tady ve fyjalistánu zrovna je 21 % takže tady je celkový zdanění emerickýho auta přes 33 %)
Jo, já bral čísla, která uvedl Latimerie, aby se to nekomplikovalo. Především ale šlo o porovnání evropských vs. amerických výrobců na obou trzích a tady je skutečně rozdíl jen v celní sazbě, DPH nebo spotřební daň se platí ze všech aut bez rozdílu původu.
Nj jenže to není právě tak jednoduchý, další věc je že v UŠAndově nemajou takový kokotský regulace jak tady, takže pořád eště se nechá pořídit vo cosi jednodušší auto bez zbytečnejch sraček, a Trumpeta to taky vrátí spíš k dřívějšímu stavu, takže domácí auto z vlastní produkce bude díky tomu levnější a bytelnější, spolehlivější. Proti tomu ojvropskej shit z dovozu bude plnej kunďáren který nikdo nechce a eště dražší, neber to.
To je další impuls k tomu, aby si tam postavili/pronajali/nasdíleli linky, a uvedli na tamní trh individuálně navržený modely.
Ve výsledku amerikánec opět vydělá, pže bude mít dobře placený místo ve fabrice a z něj si koupí lepší vehikl, zatímco ojvropan bude akorát za čuráka co bude mít na výběr předražený sračky který nechce. Supr tvl.
v zásadě se to reálně dotkne hlavně aut vyšší třídy, executive/luxury/čuprsport, takový ty drahý limuzíny a jiný poršelamboferári, ale pracháča v podobě minimálně dolarovýho multimilionáře+ fakt nevytrhne esli za wágen dá 300k nebo 400k v dolárech…
Tak z hlediska koncového spotřebitele by mě vadily všechny cla a daně z obratu/DPH.
Ono to obecně bude znamenat pro USA zdražení a je otázka, zda se Trumpovi podaří „za to“ nalákat výrobu zpět do USA. Žádná velká nezaměstnanost v USA není a tak se nabízí otázka, kdo tam vlastně bude v těch nových továrnách dělat. Na druhou stranu ono USA moc prostoru nemá než „zvednout ceny“, protože většinu věcí vyrobí v Číně levněji a USA jim v tom při „současných cenách“ nemůžou konkurovat. A pokud chtějí, aby se vyrábělo v USA tak jim nezbývá než výrazně zdražit dovozy, tím zvednout ceny a vytvořit tak prostor pro „dražší“ domácí výrobu.
Ono se ukazuje, že přijetí Číny do WTO nebyl pro západní Evropu a USA z dlouhodobého pohledu až zas tak skvělý tah.
Tak majou tam podstatně levnější energie a suroviny, takže fabriky tam utíkajou už posledních 5 let, z toho 3 roky fakt kurva hodně ve velkým. No a v takovým Detroitu můžou akorát voprášit mašiny a pokračovat ve výrobě, přičemž cena pracovní síly tam bude eště výrazně nižší, jak leckde jinde ve stádech :o)
Pár firem se tam v minulejch letech začlo přesouvat a když se vypořádajou s problémama jako ne moc funkční veřejná doprava (ale to používajou fakt jenom socky) a jiný služby a horší kriminalita, tak ale jiný náklady tam jsou o dost nižší. Městu ani nezbevá než tržně zareagovat a všecko srazit na minimum, aby jim tam zase zpátky přišli podnikateli.
akorát že průměrná prodejka je tam spíš 5 %, né 10, druhej problém je spíš s nutnosťou to registrovat v jednotlivéch stádech a poměrně drastický rozdíly mezi poplatečkama (kerý se platijou věčně), pojí-štěnicema a tak
Trump v podstatě jinou volbu než cla nemá. Osobně považuju cla za prasárnu obecně a celníky za odpad společnosti, ale v případě současné situace USA mám pochopení. Trump musí kvůli šíleným politikám amerických vlád za posledních cca 25 let prostě stáhnout co nejvíc dolarů ze světa domů, než mu to bouchne do ksichtu. Každá bankovka (i virtuální) je ve své podstatě dluhopis a šílené obchodní deficity USA znamenají další neúnosné zadlužování. Pokud budou inflační dolary i nadále všeobecně akceptovány, může se stát, že jejich držitelé vykoupí USA Američanům pod zadkem. A to je ta lepší varianta. Ta horší je, že dodavatelé přestanou platby v dolarech akceptovat a pak nastane na jedné straně ve světě finanční Armageddon a na druhé straně půjde americká životní úroveň dolů volným pádem.