Mně se kampaň líbí, ukazuje na totální rezignaci na cokoliv a prostě nějakou kampaň je třeba vést, tak se něco vytvoří.
ctrl-c+v :-)
Zaujala mě jiná věc; jak je možné, že ostatní strany mimo liberální levici mají pro většinového voliče tak idiotské PR, že ani proti tak slabému a zdiskreditovanému soupeři nemohou vyhrát.
Osobně spatřuju příčinu v nevalné intelektuální výbavě a vulgárním slovním projevu „dezolátů“; proti nim voliče utáhne na vařenou nudli kdokoliv.
Mno, ale vážně; koho volit?
Levici až k Babišovi nemůžu, protože i úplně tupá pravice je lepší než kradoucí levice.
Okamuru nechci, ten nemá žádný reálný plán, zázemí, chce dochaotit v opozici za naše prachy :).
Malou pravicovou stranu (Koruna Česká) – k čemu to bude? Jako nevolit.
Motoristy? K reálné úvaze to je, neboť čím větší propad hlasů Spolu bude, tím spíše se zbaví ODS Fialy a Turek je za mě docela fajn, sice se jeví podobně realisticky jako Pitomio, ale není v politice coby příživa.
zapomněl jsem na někoho?
_-0-_
Ad Dissenter 2.5.2025 v 17:52
Téměř shoda, ale u Motoristů vnímám, že je to ad hoc politické uskupení, bez jakýchkoliv dlouhodobých vizí a použitelných jedinců. Jasně, deklarovaný odpor vůči greendealismu, wokeismu a pod. je sympatický, ale podle mě je to jen a jen standardní vymezení opozice antivládními tematy a odhadovanými postoji cílové skupiny, bez ohledu na to, jaká temata/postoje to jsou. Krátkodobě by sice možná jejich vzestup prospěl, ale tak se ad extrem musela jevit i volba Hitlera v roce 1933 :-(
Sysop
Musis to brat tak, ze ortodoxni pravicak neuznava soucasnej stat an bloc, takze ortodoxne pravicova strana je utopie. Turek tim padem reprezentuje pravicovy model, ale v proveditelne forme. A co je jednim z nejvetsich problemu pravice? No netolerance autorit. Kazdej z nich je prece autorita, ze. Takze nemuzes cekat zadne dlouhodobe vize. Krome toho, Cesko neni velmoc, takze nema smysl si tady naplanovat nejakou desetiletku, do ktere nam pristi rok hodi Cinan, nebo Leyno vidle.
Foundryman
Přesně tak, jediná proveditelná politika je manévrování ad hoc a hlavně se zdržet velkohubých prohlášení. Vzorem nám budiž třeba současné Rakousko. Jsou potichu jak myšky a čekají, co se ze současného bordelu vyklube. Další možností je politika v Orbánově stylu, ale na to bohužel nemáme patřičnou personu. Maďaři jsou trpajzlík jako my, ale mají co říct jak ve Washingtonu, tak i v Moskvě.
Foundryman
No a k těm vizím už se svého času pěkně vyjádřil jistý pan Schmidt: „Wer Visionen hat, sollte zum Arzt gehen“.
cool
Dobře to říká Vrábel ods 1-2-3 se stejnými kmotry kterým zobou na kampaně a bilbordy, reklamy i průzkumy volitelnosti a jabadaba dů 5% vás zas dostane do obdoby 6. demolice komorníků dýpstejtu a ne vám sloužícím voleným zástupcům, cože? 🤣 Pantátové kejklířství.
Já si myslím, že reálně Turek tomu spíš škodí, že naopak to může dost voličů odradit i když obecně by ti Motoristi byla možnost. Na druhou stranu, už jen za to, jak Turek dokáže vytočit většinu lidí, co by nejraději stříleli (nás) řidiče a všechny nás chtěli posadit na bicykl, má moje sympatie. Otázka je, zda vůbec bude kandidovat, když už má flek v Bruselu, ale jako tvář Motoristů je prostě ten hlavní. Ale určitá možnost to je, pro mě rozhodně lepší než Okamura a spol.
A auta má fakt pěkný, vidět to loni na Legendách bylo moc fajn.
mjfox
Turek Motoristy vytáhl z nuly. Bez něj by byli v tý kolonce „ostatní“.
Foundryman
Turek spíš neškodí. Včera jsem vedl debatu s juniorem (22 let) a jak on, tak i široký okruh jeho kamarádů/známých jsou pevně rozhodnuti volit Turka. Já na sociální sítě nelezu, ale podle juniora tam Turek mohutně boduje. Oproti době před 15-20 lety, kdy se mohli tehdejší dvacátníci posrat ze Zelených, je to vítaná změna.
Dissenter
Logicky, generace se tak trochu vymezují proti té předchozí a po té předchozí s Fridays for Future musí přijít zase nějaká „normální“, stejně jako ta (z)pátečnická přišla po naší, technooptimistické a vesměs doprava.
Bohužel, s věkem přichází levicovost u těch, kteří nepřelezli frustrační práh.
Bahnak
S tou generační revoltou máte pravdu. Gymnazisti jsou ale provládní, názorově prakticky monolit. Generační revolta je jim předkládaná tak, že oni, mladí úspěšní chytří evropané, rebelují proti hloupým komunistickejm gerontům. Je to zvláštní, vidět mladou generaci tak konformní k vládě…
Ve „volbách na zkoušku“ si u nás oznamovali, komu to házejí. Pár holek to hodilo Hranatýmu, hormon je hormon, a měly to pak dost špatný. Nevěděl bych to, kdyby se něštěkaly veřejně.
S tím věkem je to složitější. Z puberty se jednou vylézt musí a názory se zvolna mění, jak člověk mění priority a nabírá zkušenosti. U různých lidí to probíhá různě, někdo se prostě stane tolerantnějším, někdy se změní sama situace a nezlblý člověk si toho všime… a někdo se opravdu změní v protivného dědka. Nenašel jsem žádný jednotící klíč, snad až na většinově vzrůstající toleranci k víře, jak se blíží smrt, ale taky ne u všech.
Jantar
Proto cílí na „svazáky“ co už vylezli že školy a zjišťují jak je všechno na hovno, rozkradené, práce mizerná, nájmy šílené, možnost si něco našetřit či vybudovat nulová.
Tak jim slibuje modré z nebe.
A vytváří si jakousi Turek-jugend tuším pod názvem Motor-gen. Tahle mladá generace 20+ je perspektivní cílovka menších pravicových stran. Protož tito odmítají neomarxistickou zelenou a LGBT doktrínu dnešních 30-35níků.
Jantar
On jinak volí cucák co studuje a živí ho rodiče a jinak ten kdo už padl do těch sraček trhu práce a trhu s bydlením.
To je prostě studená sprcha po které člověk vystřízliví.
Předchozí generace se ještě nechala utáhnout na LGBT mávání v Pochodu Přihřátých, neziskovky a na zelenou agendu a na růžový svět ajfounů.
Ta současná co padla do sraček pracovního procesu už pomalu vidí důsledky těch 15 let LGBT a greendealu.
to je sice hezký, ale pokaváď lezl do brusele s velkejma plánama jak tam bude makat, aby si s tím za rok vytřel prdel, tak všici vostatní soudní lidi, co mají nejakou paměť, už mu nehodijou ani pětník
Sysop
Pokud vim, tak zvyssovani emisnich pozadavku se jim podarilo shodit. Vic jsem od nej necekal.
příští rok se má znova hlasovat vo úplným zákazu motorů, kdy to bude možný revidovat, mj. vo tomdle žvanil i von vosobně stokrát a jednou; tak že by se na to těsně přetím vysral a vytřel si prdel se vším, co přetím řekl?
Latimerie podivna
Behe to mě vysvětli jaké velké plány mohl mít v EU Turek? Já se ho nechci zastávat, ale skutečně někdo soudný může věřit, že kdokoliv s 1-10 europoslancama může v EU něco změnit?
A jak si představuješ to makání v europarlamentě? Co to je vlastně za činnost „makat v europarlamentě“? To by mě fakt zajímalo?
Jantar
Tak Turek obšírně mluvil o tom, že jedná s ostatními umírněně nacionalistickými a pravicovými stranami z celé Evropy a pracují na tvorbě jakési opoziční frakce proti fonLejnové a proti zeleným neomarxistům, kteří v europarlamentu řádí jak Černá ruka.
Mluvil o tom dost podrobně v několika rozhovorech u Xavera. A v tomhle zřejmě nekecá. Prostě dělá politiku na mezinárodní úrovni v EU. Kecat a vyjednávat on umí, donedávna se tím živil.
Například todle, makarónovi jde vo hodně a jak vonehdá anál-lyzoval dědek, chybí nejaký 3-4 hlasy k tomu, aby fonlejno byla odejita současně s odmítnutím dohody s Mercosurem (která pro nás konkrétně znamená likvidacu zemědělství ai průmyslu a tahání sem žrádla plnýho jedovatejch postřiků a rejžákama na jihu emeriky vyráběnejch levnejch aut, zemědělské techniky a dalšího). Pokaváď dopadnou volby nejak rozumně, tak fyjalostán bude rozhodujícím hlasem k tomu, aby ta kurva šla do prdele, a eště rozumná vláda si u toho vyjedná nejaký budoucí výhody navrch za to, že správně zvedne ruku.
Pjetydemolyca tak akorát celkem zjevně všecko vodmává za pochvalu, jakej je to hodnej mopslíček.
Taky vlezl do celkem klíčovejch výborů, kde má velký styky na lidi z průmyslu se kterejma jedná dlouhý roky a je respektovanej, a taky přístup do informací, který ventiluje. Jaká nicka je na kandidátce za ním, bude to vykonávat stejně dobře, dyž von se na to vysere a bude se cpát zas do jinejch voleb (v příkrým rozporu s tím, co opakovaně sliboval)?
Jantar
Souhlas.
Teda až na ten proomysl. Máš na mysli TEN proomysl co si se zákazníkama vytírá prdel nejmíň 10 let, kdy implementuje všechny green deal svinstva bez mrknutí oka, všechny šmírující technologie, e-cally, nařízení EU byť sebeabsurdnější, víčka na PET láhve, elektrošmejdy místo spalováků, bo zákazník to chca-nechca zaplatí, protože EU proomysl má monopol skrz euronormy a cla ?
Nevšiml jsem si za těch 10-15 let že by si velkoprůmyslníci stěžovali, dokud náklady mohli převést na nebohého zákazníka, dokud byli v černých číslech a na výplatních páskách managementu byly šestimístné sumy.
Kvičet začali až teď kdy se propadají hluboko do červených čísel a hrozí jim úplná likvidace, a už žádné nové jachty a soukromé tryskáče fplné palbě i s luxusníma kurvama.
stěžovali, ale taky kdo jim ty stížnosti vydá? nejak vole rychle zapomněl že jak negdo náhodou nejel ofiko tlačenku, tak buzerantská libtardská svoloč hned začla dělat bojkoty nejenom na fabriku, ale ai výhružky likvidací konkrétním lidem, atd. atp.
mjfox
Mezi Turkem a Okamurou je dost velký rozdíl. Když posloucháš Turka, má to hlavu a patu, ten chlap je fakt chytrej. Zatímco Pitomio nedostal svoji přezdívku jen tak náhodou.
Bahnak
Přezdívka Pitomio je od mainstreamovejch propagandistů, kteří flušou po každým, kdo není u nich. Tudíž přezdívka „prof. Nutella“ pro ně neexistuje.
Okamura určitě není hloupý. Politický podnikatel – ano, jistě. Ale úspěšný, a to hlupáci nebývají.
Dissenter
Pitomio začalo hodně lidí používat až poté, co se Tomio soudil s Respektem, že se mu tak nemá říkat, a soud mu nedal za pravdu.
Bahnak
To je pravda, tím se té přezdívce dostalo pozornosti.
Docela by mne zajímalo, jak by to dopadlo, kdyby u nás existovalo velké opoziční médium a to vyšlo s titulkou třeba ROPUŠAN. Zda by bylo rozhodnutí soudu stejné. Ale u nás takový pokus nelze provést, velké opoziční médium neexistuje.
servisdok
Ne, Turek není chytrej.
Turek je jen vychcanej, jako spousta jeho generačních souputníků, která se uchytila hlavně ve státní správě.
Chytrého člověka si představuju úplně jinak.
Opravdu chytří lidé zpravidla nemají politické ambice, protože dávno vědí, jaká špína politika je.
Turkovi mediální manipulátoři poradili, co má říkat, co má dělat a to je celé Turkovo kouzlo.
Je to mladší béčko ODS, takže pro mne osobně, je to betonová zeď.
yoker
„Turkovi mediální manipulátoři poradili, co má říkat, …“
Poradil mu to starý Klaus. Kreatůra č. jedna polistopadové éry.
By se taky do vopitiky nesral, sám ví nejlíp jaká to je špína, dyby se vopitikounská svoloč nesrala mj. i do něj. Vod kotrmelca už tech svobod moc nezbylo, přes samý zákazy, nákazy, rozkazy, příkazy, výkazy už místo jakékoli konstruktivní činnosti člověk neustále řeší akorát sračky.
cocoqg
Tentokrát by měla vládní šanci dostat SPD. Větší škody než Fiala nenadělají a aspoň se ukáže, jestli ta strana má perspektivu pro voliče. Aspoň by mohli trochu usměrňovat neustále lavírujícího Babiše. V SPD je řada solidnějších lidí, než je Okamura, který svým zjednodušováním a prostořekostí SPD už spíš škodí. Motoristi jsou Klaus-revival, jenže devadesátky se už nikdy nevrátí, pokud by je někdo chtěl. Turek není Motorista a kromě odporu k zákazům aut za ním nic není.
corona
cocoqg:
Když dostane, jen dobře. Nicmíň si nedělám jakékoli iluze. Do EU jsem vhodil Davida na základě jeho hlasování za předchozí období.
Turek je jen nová hvězda, jde mu zejména o osobní prospěch.
Foundryman
No a Okamura si hodně pomohl vytvořením pseudokoalice. Jeho osobní intelektuální schopnosti nejsou až tak důležité, pokud se nebojí přibrat do party chytré a schopné lidi. Což třeba není případ Fialy, ten kolem sebe naopak shromáždil naprosto neuvěřitelné panoptikum neschopných diletantů.
Sysop
Pokud jsi sam uplny pitomec, bohuzel sebevedomy, tak nebudes budovat tym ze schopnejsich lidi, nez jsi sam.
corona
„…nebudes budovat tym ze schopnejsich lidi, nez jsi sam…“
– – –
Mnohokrát zažito v praxi u různých institucí.
A co se týká oněch vedoucích figurek, Fiala byl do čela partaje „někým“ dopraven, podobně jako kdysi dopraven na nejvyšší post ČSSD Hamáček. Řekl bych, že tlak na tahle dopravení vyšel z téhož bodu…
Sysop
Me ta barva nejak evokuje, ze ten pan je Alzak.
cool
A vyženete čerta belzebubem?
Čaulid všem řekl že alzák je hrdina tak vám třeba i zamává s ranečky a povolávákem, no a tak pan dotááce kalergriády vám zakceleruje asi ráj podobně jako s tlamolepy, tečkami za kecky a lockdowny – mezi ploty (lágru) podobně covid tours chunty. :-) No ale tu třítýdenní paměť vám asi aplikují v každých volbách, žel úspěšně.
Nelekněte se, pravá tvář „tabula rasa. 😁 https://www.czechfreepress.info/podoteky/mala-porodnost-cechu-vice-mista-pro-migranty-pridelene-vedenim-eu.html
cool
Ehh. Tabula rasa je metafora a zčerpal jsem to z dílu hvězdné brány, tam to byli 4.ř? nozí teleporťáci, nebo s nimi kmitali že nebylo vidět kolik jich may. Srovnání s plemenem politické třídy není možné snad jenom tím že mají keců jak opice chcanek.
Fialově vládě bych vedle mnoha mínusů přiznal jedno plus a to je rozhodnutí o dostavbě Temelína. Do toho kyselého jablka bylo potřeba kousnout a Fialova vláda to udělala (jakmile podepíše smlouvu). Babiš dal tehdy od toho ruce pryč – neměl na to koule naštvat si někoho důležitého (USA, Francie, Rusko, Čína). I když to samozřejmě není důvod, proč Fialu volit (znovu).
cool
S tou koreou se křižují prý i bezbožní odborníci, ale třeba už pobrali palmáre jako za vraky f16 nebo 35, 3x? starších pilotů.
cool
A zas neděleyte KoZa, být v mauzoleu se vyplatí, výběrovým.
cool
Neodpustím si retardi školastik odpadu, vždy jsem těmi nemorálními zrůdámi podvodů v chrudimi kreténů řvoucích atény východních čech opovrhoval.
cocoqg
Zase ideologicky se bude těžko maskovat, že Jižní Korej není demokratický režim. Stejně jako se teď Fialovi blbě maskuje, že US je vzorový demokratický režim. I když, doufejme, Fialenko už nic maskovat nebude.
Bahnak
cocoqg 7:51
Co by to maskovali? Prostě se o tom nebude psát, pokud se zmíní opozice, tak to jsou přece dezoláti. Lidi se o tom na ulicích bavit nebudou… Kde je problém?
Mne spíš zajímá, odkud chtějí v Dukovanech sehnat chladicí vodu na další dva reaktory,který tam údajně maj bejt. V Temelíně tenhle problém není, tam to bylo od začátku plánovaný na 4.
Pravděpodobně bude nutný zvednout hráz Mohelna, nicméně hlavně nezapomeň, že Dukovany, pokud nedostanou eště další prodloužení (což se stát může, v zahraničí na to už precedenty jsou, na druhé straně reaktory nemají kontejnment, takže na to budou kdejaký kurvy hodně tlačit), budou vod 2045 postupně odstavovaný po dovršení 60 let. Kdo věří tomu, že TADY to šikmovočka do té doby stihnou? :o)
Bahnak
Behe 10:26
No, Korejci by teoreticky mohli. Je otázka, co budou stavět, zda pojedou najetou technologii nebo budou vymejšlet něco novýho – to by trvalo dýl. A samozřejmě co se podaří různejm debilů vymyslet za obstrukce, kolik zdržení technickýho typu se nabere a tak.
cocoqg 10:29
Tak že je rozhodnutí politické, se ani moc nezastírá.
APR-1000 má jmenovitý výkon 1050 MW, takže na dva reaktory by voda byla, pokud by se staré VVER-440 úplně odstavily a nepotřebovaly vodu na dochlazování. Zda ji po odstavení potřebují, nevím.
Potřebujou, ale výkony vo kterejch se bavíme (po tejdnu to padá na jednotky MW s tím, že to časem dál klesá) není problém následně vyvětrat např. větrákovejma výměníkama.
Základ elekrárny je dycky stejnej, na druhé straně každá konkrétní instalace je unikátní. Jiní subdodavateli, hlavně pokud si zadavatel vymíní že nechce dodávku na klíč a je mu to jedno, ale chce konkrétní řídicí systém, konkrétní turbínu, generátor atd. Jiný rozložení v terénu. A hlavně vyjma přímořskejch staveb (což jsou snad všecky korejácký), jiný řešení vody a chlazení. Suchozemskou elekrárnu eště snad nigdá nestavěli. Čili tady se to musí uzpůsobit na odběr sladké (ale ne úplně čisté) vody z přehrady co je kilák lesem.
A vostatně ai ten Barakah, což udávajou jako příklad prvního zdárnýho exportního projektu, se skrz řešení spousty sraček (ai problémů se stavbou, jako třeba praskliny a netěsnost kontejnmentu!!!) protáhl a spouštěli to po devíti letech od zahájení výstavby, každej jeden reaktor. (Hotový sice byly mnohem dřív, ale dozorovej orgán jim prostě nedal svolení je spustit, dokud to nevodstranijou; je votázka na kolik to byla přehnaná opatrnost orgánu v zemi, kde přetím žádný jaderný zařízení nikdy neměli, na kolik laxnost operátora a na kolik laxnost korejčáků jako stavitela a školitela, a jak to potom vypadá u nich doma).
cocoqg
Nejsou Korejci technologie Westinghouse? Já bych nesázel na to, že Asiat dokáže něco původního vymyslet. Zato je mistr v kopírování. Na druhou stranu Frantíci dlouho nic nestavěli, myslím že víc než 1 generaci, což už je problém. A taky nejsou vzory v kvalitě výroby. O špičkového dodavatele jsme se připravili z politických důvodů, přičemž ty důvody byly vykonstruované právě za tím účelem. Ideální by bylo si to postavit sami, ale tady už taky chybí víc než 1 generace a základní výroba, hlavně spec. ocelí, je dávno pryč… Ale vědu, školství a hospodářství by to pozvedlo víc než montování aut.
@ Behe, cocoqg
Jasný, myslel jsem to tak, jestli potřebuje nějaký větší objemy.
Nedostatek zkušeností se stavbou v našic podmínkách hrát roli určitě může – to jsou ta zdržení technickýho typu. Ještě jsem nezmínil zdržení finančního typu, páč cena je nejspíš podstřelaná, zvýšení se bude muset schvalovat atd.
Barakah stavěli 8 let, i když v pro ně vhodnějších podmínkách.
Roopur už se testuje. Vychází to taky na 8 let. El Dabaa má být 2026, jsem zvědav, zda to stihnou – 4 roky je fakt málo. To je ale jiný dodavatel…
Zatim štyry roky nedrží ani u Kurska II, kde to mělo frčet jak na drátkách, El Dabaa bych viděl tak že pokud to pude hodně dobře, tak koncem příštího roku zavezou palivo, ale už to nespustijou. Dyk teprve teď v petrohradské Ižhoře končijou výrobu reaktoru, očekávám každej den zprávy že se vydal na cestu.
Spíš to zatím relativně bez zdržení jde v Akkuyu, teď dělajou řídicí síť, tak v dohledné době by mohli začít zavážet palivo.
Jantar
A kdy bude hotová ta elektrárna v Paprikášově ?
Tam se tuším ještě nezačalo a mají zatím jen smlouvu.
Nebo se pletu ?
vonehdá sem čtl, že se vodlomily dva rožky výkopu a že z toho paprikáši dělajou trochu haló, tak se to prej napřed zabezpečí před dalším pokračováním…je tam vykopanejch pár desítek, možná set tisíc kubíků https://www.world-nuclear-news.org/images/articles/Paks2_730_ASERostaom_67662.jpg, čekajou na povolení dozorovýho oruadu, aby mohli začít lejt první bezpečnostní beton pod bazének na taveninu jádra
Tak četl jsem od jednoho co to tam „mistroval že rusové přivezou technologickou část, budovy jsou postavené a za tři týdny to frčí do sítě. Určitě si vymyslel pohádku ovčí babičky když to tam při výstavbě měl na povel.:-)))
cocoqg
Já myslím, že se to v D. staví jako náhrada. Než to dostavěj, tak starý Dukovany půjdou do šrotu. Akorát to mohli pořídit daleko laciněji od jiného tzv. nedemokratického režimu, to by aspoň fungovalo na první pokus.
cocoqg
…a byla by slevička na jaderný palivo.
tcdd
no a jak to s tou dostavbou vypadá? protože podle mých (bohužel měsíc starých) informací víceméně nijak. smlouva podepsaná není, Korejci se stahují ze zbytku Evropy, Francouzi stále blokují…
nehledě pak na to, že si nezvládli vyjednat výjimku na další dva potřebné bloky, o kterých původně tak pěkně mluvili.
je moc hezké, že to zkusili. ale ono to možná dopadne tak špatně, že výsledek bude záporný. a kdo přijde po nich, nebude mluvit o jablku kyselém, ale shnilém – a celé to pak pošle pod zem horším způsobem, než to bylo původně.
takže za mě ne – dokud nebude ten podpis (a podmínky!), tak toto jim zatím k dobru nejde.
Nevypadá to vůbec nijak, zřejmě došlo s we-stink-hauzem k dohodě takové, že si rozpalcelovali sféry vlivu, we-stink-hauz do nich nebude jebat skrz údajný patentový sračky za to, že jim rejžáci nechajou CELOU ojvropu (taky ze všeho vostatního už vycouvali) a jako bolestný jim zbude že se *můžou* účastnit výběrek ve zbytku světa. Což teda v praxi znamená, že to spíš vyhrajou, pže nabízijou výrazně modernizovanější elekrárny s větším výkonem, v mezičase co we-stink-hauz akorát zasmrádal a bankrotoval (a pak si hrál na patentovýho trola) a cucal akorát armádní zakázky, tak korejčáci inovovali. Takže do světa (kde je hlad po jaderkách taky, JA, Afrika, střední východ, postsovětský -stány, Asie, Indonésie, brzo se přidá klokanov) půjdou modernější a lepší korejčácký, ojvropa si vyžere starý we-stink-hauzovský jebky, než je žaponci (nasáčkovalo se tam Hitachi dyž si s nima spálili prsty Toshibáci) dokopou k nejakejm inovacím. (U nich se taky poněkud zastavit čas po Fukušimě, takže řešijou aby vůbec mohli po 20 letech spustit většinu, ne všecky, domáci elekrárny, a nejak není čas řešit vývoj a stavby novejch.)
Takže jedna jediná nabídka, která se bohužel dostala trochu dál, než by se teď hodilo, fakt nebude prioritou, když to podle novýho kartelu není potřeba, navopak se to tady stane druho- až třetiřadou výstavbou a podle toho to bude vypadat. Ostatně je jasný, že cena je podstřelená, jak se ukázalo po skandálech s tím kreténem co zkoušel dělat puč a pak ho zavřeli, jak zase lhali vo cenách výstavby, takže se máme na co těšit. A vlastně tím pádem ai vodpadl velkej potenciál místních subdodavatelů si na tom udělat jméno na moderních reaktorech, páč je jasný, že nikde jinde v ojvropě takový hned tak nebudou. A do světa to vozit nemá smysl, je to moc drahý, rejžáci (kteříkoli, korejčáci, žluťáci, žaponci) to udělajou levnějš.
Jihočech Honza
Vsadím se o láhev dobré whiskey, že jadernou elektrárnu tu postaví Rosatom, nebo nikdo.
Jantar
Vše závisí na odstranění Pyjalovy vlády.
Když je pak v zapečetěném vagónu jak Lenina pošleme na východ spolu s různými vetchými existencemi, aby se zodpovídali za válečné zločiny, tak se možná povede vyškemrat u Rosatomu dostavbu obou elektráren za nejnižší cenu v nejvyšší kvalitě plus dodávky paliva a odběr vyhořelého.
Ale musí se jednat sakra rychle, protože popularita Ruska ve světě stoupá, a při meškání bysme se dostali v pořadníku za BRICS a půl Asie na nějakých 20-30 let zpoždění.
O tom je dnešní doba, o rychlosti, kdo zaspí, tomu zbudou jen ohlodané kosti.
Amíci si už teď vyjednávají extra výhodné kšefty s Rusem, a to ještě válčí na ukrajině.
Forge
JH:
Jsi pěkně vychcanej: Až a jestli to bude, tak už nebude vyzyvatel ani výherce.
Apropos: Co je konkrétně v sázce?
Jihočech Honza
Forge: sázku převezmou mé děti i jejich případné děti.
Pro sebe nárokuji víceletou tullamorku nebo glenfiddich, nejsem snob.
Forge
JH:
Tak to teda nepla.
…
Humusáku, jak to můžeš vůbec požít?
Jihočech Honza
Bříško mi to neprovrtalo, jak říkala babička.
Jako u piva budvar nebo prazdroj, výborný standard.
Forge
JH:
V poho, já nepojal, že tu flašku budeš pocucávat rok a půl.
Jihočech Honza
Skotové prý říkají, že whisky je nápoj, který není určený k tomu, aby se člověk opil.
Gořauku obecně moc nepiju, jako jihočeský hobit dávám přednost pivu a při návštěvě jihomoravských soudruhů vínu,ale jednou za pár týdnů chu´t dostanu a když se to v láhvi nekazí…
Forge
JH:
Máš recht.Je to meducína a ta může občas chutnat všelijak.
Jihočech Honza
Od terpentýnu až po rašelinu, tak dávám přednost rozumnému středu. Máš snad nějaký tip?
Mimochodem, japonské whisky jsou výborné. Jak se s tím ti chudáci bez alkohol-dehydrogenázy popasovali, to nevím, ale dobré to bylo.
Forge
JH:
No bílé průzračné pití kudy teče, tudy léčí.Gin, Vodka, Tequila etc.
Pro tebe ale spíš ty likéry: Bechera, Jagra plus domácí maceráty.
…
Žlutý maj holt smůlu.
Petr007
Latimerie podivna, jako fakt? Korejci jsou to nejhorší co šlo zvolit. Horší to ani nemohlo být. To raději ať to udelá příští vláda.
Z toho marasmu co byl na výběr (Framatome, we-stink-hauz) sou korejčáci asi nejmenší zlo…dnešní tahouny jadernýho průmyslu (RF, čínský rejže) ani nepustili do výběrka.
Prosek, Prosek, to si autor plete s jiným škodlivým profesorem. Tento profesůrek je z Brna. Ten plakát celkově vychází z komunistické grafiky 50. let a profesůrek vypadá jako trochu přestárlý svazák. Ale to nevadí, protože ve photoshopu učesaný bujný vous jasně odkazuje na soudruhy praotce Marxe a Engelse. Stejně tak kulaté budovatelské falešné brejličky. Stejnou grafickou stylizaci používala už TOP0,9, ještě když jí předsedalo kníže.
cool
knife bilo v hotelu V.I.P. hostů gijewa z něhož stříleli do demonstrantů majdanu, howgh. A že si tam na sezónu jezdili zájmovci zastřílet do rusů přes zřízené „tržní agentury je nepopiratelné a dokázané. https://www.youtube.com/watch?v=qBdFA6sI6-8
Zábava šlechty se schovanými psi.
corona
„Doufejme, že jako národ najdeme tolik sebevědomí, abychom se toho lokaje a hňupa zbavili.“
– – –
Koalice SPOLU udělá vše, aby se tak nestalo. A je to koalice mocná. Nevznikla jen tak nadarmo. Šlo o to nabídnout občanům širší výběr tak, aby se mohli pomocí preferenčních hlasů lépe rozhodovat. Každý si mohl najít svoje. Nemuselo jej pak tížit, že hodil hlas ODS.
Petr007
Možností mají mnoho. Vyjimečný stav. Valečný stav. Prohlásit opoziční stranu za extremistickou, atd…. .
corona
Petr007:
… nebo začít ječet, že volby byly ovlivněny zvenčí, rozjet soudy atd.
Mně se kampaň líbí, ukazuje na totální rezignaci na cokoliv a prostě nějakou kampaň je třeba vést, tak se něco vytvoří.
ctrl-c+v :-)
Zaujala mě jiná věc; jak je možné, že ostatní strany mimo liberální levici mají pro většinového voliče tak idiotské PR, že ani proti tak slabému a zdiskreditovanému soupeři nemohou vyhrát.
Osobně spatřuju příčinu v nevalné intelektuální výbavě a vulgárním slovním projevu „dezolátů“; proti nim voliče utáhne na vařenou nudli kdokoliv.
Mno, ale vážně; koho volit?
Levici až k Babišovi nemůžu, protože i úplně tupá pravice je lepší než kradoucí levice.
Okamuru nechci, ten nemá žádný reálný plán, zázemí, chce dochaotit v opozici za naše prachy :).
Malou pravicovou stranu (Koruna Česká) – k čemu to bude? Jako nevolit.
Motoristy? K reálné úvaze to je, neboť čím větší propad hlasů Spolu bude, tím spíše se zbaví ODS Fialy a Turek je za mě docela fajn, sice se jeví podobně realisticky jako Pitomio, ale není v politice coby příživa.
zapomněl jsem na někoho?
Ad Dissenter 2.5.2025 v 17:52
Téměř shoda, ale u Motoristů vnímám, že je to ad hoc politické uskupení, bez jakýchkoliv dlouhodobých vizí a použitelných jedinců. Jasně, deklarovaný odpor vůči greendealismu, wokeismu a pod. je sympatický, ale podle mě je to jen a jen standardní vymezení opozice antivládními tematy a odhadovanými postoji cílové skupiny, bez ohledu na to, jaká temata/postoje to jsou. Krátkodobě by sice možná jejich vzestup prospěl, ale tak se ad extrem musela jevit i volba Hitlera v roce 1933 :-(
Musis to brat tak, ze ortodoxni pravicak neuznava soucasnej stat an bloc, takze ortodoxne pravicova strana je utopie. Turek tim padem reprezentuje pravicovy model, ale v proveditelne forme. A co je jednim z nejvetsich problemu pravice? No netolerance autorit. Kazdej z nich je prece autorita, ze. Takze nemuzes cekat zadne dlouhodobe vize. Krome toho, Cesko neni velmoc, takze nema smysl si tady naplanovat nejakou desetiletku, do ktere nam pristi rok hodi Cinan, nebo Leyno vidle.
Přesně tak, jediná proveditelná politika je manévrování ad hoc a hlavně se zdržet velkohubých prohlášení. Vzorem nám budiž třeba současné Rakousko. Jsou potichu jak myšky a čekají, co se ze současného bordelu vyklube. Další možností je politika v Orbánově stylu, ale na to bohužel nemáme patřičnou personu. Maďaři jsou trpajzlík jako my, ale mají co říct jak ve Washingtonu, tak i v Moskvě.
No a k těm vizím už se svého času pěkně vyjádřil jistý pan Schmidt: „Wer Visionen hat, sollte zum Arzt gehen“.
Dobře to říká Vrábel ods 1-2-3 se stejnými kmotry kterým zobou na kampaně a bilbordy, reklamy i průzkumy volitelnosti a jabadaba dů 5% vás zas dostane do obdoby 6. demolice komorníků dýpstejtu a ne vám sloužícím voleným zástupcům, cože? 🤣 Pantátové kejklířství.
Ještě odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=uwNi7yu0YBo
Fakt dobrý. 1,5 hodiny. Vrábel je správně Vrabel.
Já si myslím, že reálně Turek tomu spíš škodí, že naopak to může dost voličů odradit i když obecně by ti Motoristi byla možnost. Na druhou stranu, už jen za to, jak Turek dokáže vytočit většinu lidí, co by nejraději stříleli (nás) řidiče a všechny nás chtěli posadit na bicykl, má moje sympatie. Otázka je, zda vůbec bude kandidovat, když už má flek v Bruselu, ale jako tvář Motoristů je prostě ten hlavní. Ale určitá možnost to je, pro mě rozhodně lepší než Okamura a spol.
A auta má fakt pěkný, vidět to loni na Legendách bylo moc fajn.
Turek Motoristy vytáhl z nuly. Bez něj by byli v tý kolonce „ostatní“.
Turek spíš neškodí. Včera jsem vedl debatu s juniorem (22 let) a jak on, tak i široký okruh jeho kamarádů/známých jsou pevně rozhodnuti volit Turka. Já na sociální sítě nelezu, ale podle juniora tam Turek mohutně boduje. Oproti době před 15-20 lety, kdy se mohli tehdejší dvacátníci posrat ze Zelených, je to vítaná změna.
Logicky, generace se tak trochu vymezují proti té předchozí a po té předchozí s Fridays for Future musí přijít zase nějaká „normální“, stejně jako ta (z)pátečnická přišla po naší, technooptimistické a vesměs doprava.
Bohužel, s věkem přichází levicovost u těch, kteří nepřelezli frustrační práh.
S tou generační revoltou máte pravdu. Gymnazisti jsou ale provládní, názorově prakticky monolit. Generační revolta je jim předkládaná tak, že oni, mladí úspěšní chytří evropané, rebelují proti hloupým komunistickejm gerontům. Je to zvláštní, vidět mladou generaci tak konformní k vládě…
Ve „volbách na zkoušku“ si u nás oznamovali, komu to házejí. Pár holek to hodilo Hranatýmu, hormon je hormon, a měly to pak dost špatný. Nevěděl bych to, kdyby se něštěkaly veřejně.
S tím věkem je to složitější. Z puberty se jednou vylézt musí a názory se zvolna mění, jak člověk mění priority a nabírá zkušenosti. U různých lidí to probíhá různě, někdo se prostě stane tolerantnějším, někdy se změní sama situace a nezlblý člověk si toho všime… a někdo se opravdu změní v protivného dědka. Nenašel jsem žádný jednotící klíč, snad až na většinově vzrůstající toleranci k víře, jak se blíží smrt, ale taky ne u všech.
Proto cílí na „svazáky“ co už vylezli že školy a zjišťují jak je všechno na hovno, rozkradené, práce mizerná, nájmy šílené, možnost si něco našetřit či vybudovat nulová.
Tak jim slibuje modré z nebe.
A vytváří si jakousi Turek-jugend tuším pod názvem Motor-gen. Tahle mladá generace 20+ je perspektivní cílovka menších pravicových stran. Protož tito odmítají neomarxistickou zelenou a LGBT doktrínu dnešních 30-35níků.
On jinak volí cucák co studuje a živí ho rodiče a jinak ten kdo už padl do těch sraček trhu práce a trhu s bydlením.
To je prostě studená sprcha po které člověk vystřízliví.
Předchozí generace se ještě nechala utáhnout na LGBT mávání v Pochodu Přihřátých, neziskovky a na zelenou agendu a na růžový svět ajfounů.
Ta současná co padla do sraček pracovního procesu už pomalu vidí důsledky těch 15 let LGBT a greendealu.
to je sice hezký, ale pokaváď lezl do brusele s velkejma plánama jak tam bude makat, aby si s tím za rok vytřel prdel, tak všici vostatní soudní lidi, co mají nejakou paměť, už mu nehodijou ani pětník
Pokud vim, tak zvyssovani emisnich pozadavku se jim podarilo shodit. Vic jsem od nej necekal.
příští rok se má znova hlasovat vo úplným zákazu motorů, kdy to bude možný revidovat, mj. vo tomdle žvanil i von vosobně stokrát a jednou; tak že by se na to těsně přetím vysral a vytřel si prdel se vším, co přetím řekl?
Behe to mě vysvětli jaké velké plány mohl mít v EU Turek? Já se ho nechci zastávat, ale skutečně někdo soudný může věřit, že kdokoliv s 1-10 europoslancama může v EU něco změnit?
A jak si představuješ to makání v europarlamentě? Co to je vlastně za činnost „makat v europarlamentě“? To by mě fakt zajímalo?
Tak Turek obšírně mluvil o tom, že jedná s ostatními umírněně nacionalistickými a pravicovými stranami z celé Evropy a pracují na tvorbě jakési opoziční frakce proti fonLejnové a proti zeleným neomarxistům, kteří v europarlamentu řádí jak Černá ruka.
Mluvil o tom dost podrobně v několika rozhovorech u Xavera. A v tomhle zřejmě nekecá. Prostě dělá politiku na mezinárodní úrovni v EU. Kecat a vyjednávat on umí, donedávna se tím živil.
Například todle, makarónovi jde vo hodně a jak vonehdá anál-lyzoval dědek, chybí nejaký 3-4 hlasy k tomu, aby fonlejno byla odejita současně s odmítnutím dohody s Mercosurem (která pro nás konkrétně znamená likvidacu zemědělství ai průmyslu a tahání sem žrádla plnýho jedovatejch postřiků a rejžákama na jihu emeriky vyráběnejch levnejch aut, zemědělské techniky a dalšího). Pokaváď dopadnou volby nejak rozumně, tak fyjalostán bude rozhodujícím hlasem k tomu, aby ta kurva šla do prdele, a eště rozumná vláda si u toho vyjedná nejaký budoucí výhody navrch za to, že správně zvedne ruku.
Pjetydemolyca tak akorát celkem zjevně všecko vodmává za pochvalu, jakej je to hodnej mopslíček.
Taky vlezl do celkem klíčovejch výborů, kde má velký styky na lidi z průmyslu se kterejma jedná dlouhý roky a je respektovanej, a taky přístup do informací, který ventiluje. Jaká nicka je na kandidátce za ním, bude to vykonávat stejně dobře, dyž von se na to vysere a bude se cpát zas do jinejch voleb (v příkrým rozporu s tím, co opakovaně sliboval)?
Souhlas.
Teda až na ten proomysl. Máš na mysli TEN proomysl co si se zákazníkama vytírá prdel nejmíň 10 let, kdy implementuje všechny green deal svinstva bez mrknutí oka, všechny šmírující technologie, e-cally, nařízení EU byť sebeabsurdnější, víčka na PET láhve, elektrošmejdy místo spalováků, bo zákazník to chca-nechca zaplatí, protože EU proomysl má monopol skrz euronormy a cla ?
Nevšiml jsem si za těch 10-15 let že by si velkoprůmyslníci stěžovali, dokud náklady mohli převést na nebohého zákazníka, dokud byli v černých číslech a na výplatních páskách managementu byly šestimístné sumy.
Kvičet začali až teď kdy se propadají hluboko do červených čísel a hrozí jim úplná likvidace, a už žádné nové jachty a soukromé tryskáče fplné palbě i s luxusníma kurvama.
stěžovali, ale taky kdo jim ty stížnosti vydá? nejak vole rychle zapomněl že jak negdo náhodou nejel ofiko tlačenku, tak buzerantská libtardská svoloč hned začla dělat bojkoty nejenom na fabriku, ale ai výhružky likvidací konkrétním lidem, atd. atp.
Mezi Turkem a Okamurou je dost velký rozdíl. Když posloucháš Turka, má to hlavu a patu, ten chlap je fakt chytrej. Zatímco Pitomio nedostal svoji přezdívku jen tak náhodou.
Přezdívka Pitomio je od mainstreamovejch propagandistů, kteří flušou po každým, kdo není u nich. Tudíž přezdívka „prof. Nutella“ pro ně neexistuje.
Okamura určitě není hloupý. Politický podnikatel – ano, jistě. Ale úspěšný, a to hlupáci nebývají.
Pitomio začalo hodně lidí používat až poté, co se Tomio soudil s Respektem, že se mu tak nemá říkat, a soud mu nedal za pravdu.
To je pravda, tím se té přezdívce dostalo pozornosti.
Docela by mne zajímalo, jak by to dopadlo, kdyby u nás existovalo velké opoziční médium a to vyšlo s titulkou třeba ROPUŠAN. Zda by bylo rozhodnutí soudu stejné. Ale u nás takový pokus nelze provést, velké opoziční médium neexistuje.
Ne, Turek není chytrej.
Turek je jen vychcanej, jako spousta jeho generačních souputníků, která se uchytila hlavně ve státní správě.
Chytrého člověka si představuju úplně jinak.
Opravdu chytří lidé zpravidla nemají politické ambice, protože dávno vědí, jaká špína politika je.
Turkovi mediální manipulátoři poradili, co má říkat, co má dělat a to je celé Turkovo kouzlo.
Je to mladší béčko ODS, takže pro mne osobně, je to betonová zeď.
„Turkovi mediální manipulátoři poradili, co má říkat, …“
Poradil mu to starý Klaus. Kreatůra č. jedna polistopadové éry.
By se taky do vopitiky nesral, sám ví nejlíp jaká to je špína, dyby se vopitikounská svoloč nesrala mj. i do něj. Vod kotrmelca už tech svobod moc nezbylo, přes samý zákazy, nákazy, rozkazy, příkazy, výkazy už místo jakékoli konstruktivní činnosti člověk neustále řeší akorát sračky.
Tentokrát by měla vládní šanci dostat SPD. Větší škody než Fiala nenadělají a aspoň se ukáže, jestli ta strana má perspektivu pro voliče. Aspoň by mohli trochu usměrňovat neustále lavírujícího Babiše. V SPD je řada solidnějších lidí, než je Okamura, který svým zjednodušováním a prostořekostí SPD už spíš škodí. Motoristi jsou Klaus-revival, jenže devadesátky se už nikdy nevrátí, pokud by je někdo chtěl. Turek není Motorista a kromě odporu k zákazům aut za ním nic není.
cocoqg:
Když dostane, jen dobře. Nicmíň si nedělám jakékoli iluze. Do EU jsem vhodil Davida na základě jeho hlasování za předchozí období.
Turek je jen nová hvězda, jde mu zejména o osobní prospěch.
No a Okamura si hodně pomohl vytvořením pseudokoalice. Jeho osobní intelektuální schopnosti nejsou až tak důležité, pokud se nebojí přibrat do party chytré a schopné lidi. Což třeba není případ Fialy, ten kolem sebe naopak shromáždil naprosto neuvěřitelné panoptikum neschopných diletantů.
Pokud jsi sam uplny pitomec, bohuzel sebevedomy, tak nebudes budovat tym ze schopnejsich lidi, nez jsi sam.
„…nebudes budovat tym ze schopnejsich lidi, nez jsi sam…“
– – –
Mnohokrát zažito v praxi u různých institucí.
A co se týká oněch vedoucích figurek, Fiala byl do čela partaje „někým“ dopraven, podobně jako kdysi dopraven na nejvyšší post ČSSD Hamáček. Řekl bych, že tlak na tahle dopravení vyšel z téhož bodu…
Me ta barva nejak evokuje, ze ten pan je Alzak.
A vyženete čerta belzebubem?
Čaulid všem řekl že alzák je hrdina tak vám třeba i zamává s ranečky a povolávákem, no a tak pan dotááce kalergriády vám zakceleruje asi ráj podobně jako s tlamolepy, tečkami za kecky a lockdowny – mezi ploty (lágru) podobně covid tours chunty. :-) No ale tu třítýdenní paměť vám asi aplikují v každých volbách, žel úspěšně.
Nelekněte se, pravá tvář „tabula rasa. 😁
https://www.czechfreepress.info/podoteky/mala-porodnost-cechu-vice-mista-pro-migranty-pridelene-vedenim-eu.html
Ehh. Tabula rasa je metafora a zčerpal jsem to z dílu hvězdné brány, tam to byli 4.ř? nozí teleporťáci, nebo s nimi kmitali že nebylo vidět kolik jich may. Srovnání s plemenem politické třídy není možné snad jenom tím že mají keců jak opice chcanek.
A jo
https://cz24.news/vedci-z-mit-biji-na-poplach-mrna-covid-vakciny-rozpoutaly-celosvetovou-vlnu-umrti/
Ad cool 3.5.2025 v 0:59
…také byly uveřejněny nezvratné důkazy o tom, že je Země plochá.
Pro placatozemce je jasné že orešnik není mezikontinentálka ale Trump možná trpí představou že mu přes pól trefí ranč na floridě, nebo kalifornii?
https://www.youtube.com/watch?v=-TmyfpVD8V8
https://www.youtube.com/watch?v=RuOQNaHmdyo
Á, pán je tu nový:D
:-)
Fialově vládě bych vedle mnoha mínusů přiznal jedno plus a to je rozhodnutí o dostavbě Temelína. Do toho kyselého jablka bylo potřeba kousnout a Fialova vláda to udělala (jakmile podepíše smlouvu). Babiš dal tehdy od toho ruce pryč – neměl na to koule naštvat si někoho důležitého (USA, Francie, Rusko, Čína). I když to samozřejmě není důvod, proč Fialu volit (znovu).
S tou koreou se křižují prý i bezbožní odborníci, ale třeba už pobrali palmáre jako za vraky f16 nebo 35, 3x? starších pilotů.
A zas neděleyte KoZa, být v mauzoleu se vyplatí, výběrovým.
Neodpustím si retardi školastik odpadu, vždy jsem těmi nemorálními zrůdámi podvodů v chrudimi kreténů řvoucích atény východních čech opovrhoval.
Zase ideologicky se bude těžko maskovat, že Jižní Korej není demokratický režim. Stejně jako se teď Fialovi blbě maskuje, že US je vzorový demokratický režim. I když, doufejme, Fialenko už nic maskovat nebude.
cocoqg 7:51
Co by to maskovali? Prostě se o tom nebude psát, pokud se zmíní opozice, tak to jsou přece dezoláti. Lidi se o tom na ulicích bavit nebudou… Kde je problém?
Mne spíš zajímá, odkud chtějí v Dukovanech sehnat chladicí vodu na další dva reaktory,který tam údajně maj bejt. V Temelíně tenhle problém není, tam to bylo od začátku plánovaný na 4.
Pravděpodobně bude nutný zvednout hráz Mohelna, nicméně hlavně nezapomeň, že Dukovany, pokud nedostanou eště další prodloužení (což se stát může, v zahraničí na to už precedenty jsou, na druhé straně reaktory nemají kontejnment, takže na to budou kdejaký kurvy hodně tlačit), budou vod 2045 postupně odstavovaný po dovršení 60 let. Kdo věří tomu, že TADY to šikmovočka do té doby stihnou? :o)
Behe 10:26
No, Korejci by teoreticky mohli. Je otázka, co budou stavět, zda pojedou najetou technologii nebo budou vymejšlet něco novýho – to by trvalo dýl. A samozřejmě co se podaří různejm debilů vymyslet za obstrukce, kolik zdržení technickýho typu se nabere a tak.
cocoqg 10:29
Tak že je rozhodnutí politické, se ani moc nezastírá.
APR-1000 má jmenovitý výkon 1050 MW, takže na dva reaktory by voda byla, pokud by se staré VVER-440 úplně odstavily a nepotřebovaly vodu na dochlazování. Zda ji po odstavení potřebují, nevím.
Potřebujou, ale výkony vo kterejch se bavíme (po tejdnu to padá na jednotky MW s tím, že to časem dál klesá) není problém následně vyvětrat např. větrákovejma výměníkama.
Základ elekrárny je dycky stejnej, na druhé straně každá konkrétní instalace je unikátní. Jiní subdodavateli, hlavně pokud si zadavatel vymíní že nechce dodávku na klíč a je mu to jedno, ale chce konkrétní řídicí systém, konkrétní turbínu, generátor atd. Jiný rozložení v terénu. A hlavně vyjma přímořskejch staveb (což jsou snad všecky korejácký), jiný řešení vody a chlazení. Suchozemskou elekrárnu eště snad nigdá nestavěli. Čili tady se to musí uzpůsobit na odběr sladké (ale ne úplně čisté) vody z přehrady co je kilák lesem.
A vostatně ai ten Barakah, což udávajou jako příklad prvního zdárnýho exportního projektu, se skrz řešení spousty sraček (ai problémů se stavbou, jako třeba praskliny a netěsnost kontejnmentu!!!) protáhl a spouštěli to po devíti letech od zahájení výstavby, každej jeden reaktor. (Hotový sice byly mnohem dřív, ale dozorovej orgán jim prostě nedal svolení je spustit, dokud to nevodstranijou; je votázka na kolik to byla přehnaná opatrnost orgánu v zemi, kde přetím žádný jaderný zařízení nikdy neměli, na kolik laxnost operátora a na kolik laxnost korejčáků jako stavitela a školitela, a jak to potom vypadá u nich doma).
Nejsou Korejci technologie Westinghouse? Já bych nesázel na to, že Asiat dokáže něco původního vymyslet. Zato je mistr v kopírování. Na druhou stranu Frantíci dlouho nic nestavěli, myslím že víc než 1 generaci, což už je problém. A taky nejsou vzory v kvalitě výroby. O špičkového dodavatele jsme se připravili z politických důvodů, přičemž ty důvody byly vykonstruované právě za tím účelem. Ideální by bylo si to postavit sami, ale tady už taky chybí víc než 1 generace a základní výroba, hlavně spec. ocelí, je dávno pryč… Ale vědu, školství a hospodářství by to pozvedlo víc než montování aut.
https://dfens-cz.com/uz-je-cas-pane-profesore/comment-page-2/?show=comments#comment-466153
@ Behe, cocoqg
Jasný, myslel jsem to tak, jestli potřebuje nějaký větší objemy.
Nedostatek zkušeností se stavbou v našic podmínkách hrát roli určitě může – to jsou ta zdržení technickýho typu. Ještě jsem nezmínil zdržení finančního typu, páč cena je nejspíš podstřelaná, zvýšení se bude muset schvalovat atd.
Barakah stavěli 8 let, i když v pro ně vhodnějších podmínkách.
Roopur už se testuje. Vychází to taky na 8 let. El Dabaa má být 2026, jsem zvědav, zda to stihnou – 4 roky je fakt málo. To je ale jiný dodavatel…
Zatim štyry roky nedrží ani u Kurska II, kde to mělo frčet jak na drátkách, El Dabaa bych viděl tak že pokud to pude hodně dobře, tak koncem příštího roku zavezou palivo, ale už to nespustijou. Dyk teprve teď v petrohradské Ižhoře končijou výrobu reaktoru, očekávám každej den zprávy že se vydal na cestu.
Spíš to zatím relativně bez zdržení jde v Akkuyu, teď dělajou řídicí síť, tak v dohledné době by mohli začít zavážet palivo.
A kdy bude hotová ta elektrárna v Paprikášově ?
Tam se tuším ještě nezačalo a mají zatím jen smlouvu.
Nebo se pletu ?
vonehdá sem čtl, že se vodlomily dva rožky výkopu a že z toho paprikáši dělajou trochu haló, tak se to prej napřed zabezpečí před dalším pokračováním…je tam vykopanejch pár desítek, možná set tisíc kubíků https://www.world-nuclear-news.org/images/articles/Paks2_730_ASERostaom_67662.jpg, čekajou na povolení dozorovýho oruadu, aby mohli začít lejt první bezpečnostní beton pod bazének na taveninu jádra
jinak už je v produkci ai druhá reaktorová nádoba https://www.world-nuclear-news.org/images/articles/Paks6RPVforging(PaksII)_79240.jpg
Tak četl jsem od jednoho co to tam „mistroval že rusové přivezou technologickou část, budovy jsou postavené a za tři týdny to frčí do sítě. Určitě si vymyslel pohádku ovčí babičky když to tam při výstavbě měl na povel.:-)))
Já myslím, že se to v D. staví jako náhrada. Než to dostavěj, tak starý Dukovany půjdou do šrotu. Akorát to mohli pořídit daleko laciněji od jiného tzv. nedemokratického režimu, to by aspoň fungovalo na první pokus.
…a byla by slevička na jaderný palivo.
no a jak to s tou dostavbou vypadá? protože podle mých (bohužel měsíc starých) informací víceméně nijak. smlouva podepsaná není, Korejci se stahují ze zbytku Evropy, Francouzi stále blokují…
nehledě pak na to, že si nezvládli vyjednat výjimku na další dva potřebné bloky, o kterých původně tak pěkně mluvili.
je moc hezké, že to zkusili. ale ono to možná dopadne tak špatně, že výsledek bude záporný. a kdo přijde po nich, nebude mluvit o jablku kyselém, ale shnilém – a celé to pak pošle pod zem horším způsobem, než to bylo původně.
takže za mě ne – dokud nebude ten podpis (a podmínky!), tak toto jim zatím k dobru nejde.
Nevypadá to vůbec nijak, zřejmě došlo s we-stink-hauzem k dohodě takové, že si rozpalcelovali sféry vlivu, we-stink-hauz do nich nebude jebat skrz údajný patentový sračky za to, že jim rejžáci nechajou CELOU ojvropu (taky ze všeho vostatního už vycouvali) a jako bolestný jim zbude že se *můžou* účastnit výběrek ve zbytku světa. Což teda v praxi znamená, že to spíš vyhrajou, pže nabízijou výrazně modernizovanější elekrárny s větším výkonem, v mezičase co we-stink-hauz akorát zasmrádal a bankrotoval (a pak si hrál na patentovýho trola) a cucal akorát armádní zakázky, tak korejčáci inovovali. Takže do světa (kde je hlad po jaderkách taky, JA, Afrika, střední východ, postsovětský -stány, Asie, Indonésie, brzo se přidá klokanov) půjdou modernější a lepší korejčácký, ojvropa si vyžere starý we-stink-hauzovský jebky, než je žaponci (nasáčkovalo se tam Hitachi dyž si s nima spálili prsty Toshibáci) dokopou k nejakejm inovacím. (U nich se taky poněkud zastavit čas po Fukušimě, takže řešijou aby vůbec mohli po 20 letech spustit většinu, ne všecky, domáci elekrárny, a nejak není čas řešit vývoj a stavby novejch.)
Takže jedna jediná nabídka, která se bohužel dostala trochu dál, než by se teď hodilo, fakt nebude prioritou, když to podle novýho kartelu není potřeba, navopak se to tady stane druho- až třetiřadou výstavbou a podle toho to bude vypadat. Ostatně je jasný, že cena je podstřelená, jak se ukázalo po skandálech s tím kreténem co zkoušel dělat puč a pak ho zavřeli, jak zase lhali vo cenách výstavby, takže se máme na co těšit. A vlastně tím pádem ai vodpadl velkej potenciál místních subdodavatelů si na tom udělat jméno na moderních reaktorech, páč je jasný, že nikde jinde v ojvropě takový hned tak nebudou. A do světa to vozit nemá smysl, je to moc drahý, rejžáci (kteříkoli, korejčáci, žluťáci, žaponci) to udělajou levnějš.
Vsadím se o láhev dobré whiskey, že jadernou elektrárnu tu postaví Rosatom, nebo nikdo.
Vše závisí na odstranění Pyjalovy vlády.
Když je pak v zapečetěném vagónu jak Lenina pošleme na východ spolu s různými vetchými existencemi, aby se zodpovídali za válečné zločiny, tak se možná povede vyškemrat u Rosatomu dostavbu obou elektráren za nejnižší cenu v nejvyšší kvalitě plus dodávky paliva a odběr vyhořelého.
Ale musí se jednat sakra rychle, protože popularita Ruska ve světě stoupá, a při meškání bysme se dostali v pořadníku za BRICS a půl Asie na nějakých 20-30 let zpoždění.
O tom je dnešní doba, o rychlosti, kdo zaspí, tomu zbudou jen ohlodané kosti.
Amíci si už teď vyjednávají extra výhodné kšefty s Rusem, a to ještě válčí na ukrajině.
JH:
Jsi pěkně vychcanej: Až a jestli to bude, tak už nebude vyzyvatel ani výherce.
Apropos: Co je konkrétně v sázce?
Forge: sázku převezmou mé děti i jejich případné děti.
Pro sebe nárokuji víceletou tullamorku nebo glenfiddich, nejsem snob.
JH:
Tak to teda nepla.
…
Humusáku, jak to můžeš vůbec požít?
Bříško mi to neprovrtalo, jak říkala babička.
Jako u piva budvar nebo prazdroj, výborný standard.
JH:
V poho, já nepojal, že tu flašku budeš pocucávat rok a půl.
Skotové prý říkají, že whisky je nápoj, který není určený k tomu, aby se člověk opil.
Gořauku obecně moc nepiju, jako jihočeský hobit dávám přednost pivu a při návštěvě jihomoravských soudruhů vínu,ale jednou za pár týdnů chu´t dostanu a když se to v láhvi nekazí…
JH:
Máš recht.Je to meducína a ta může občas chutnat všelijak.
Od terpentýnu až po rašelinu, tak dávám přednost rozumnému středu. Máš snad nějaký tip?
Mimochodem, japonské whisky jsou výborné. Jak se s tím ti chudáci bez alkohol-dehydrogenázy popasovali, to nevím, ale dobré to bylo.
JH:
No bílé průzračné pití kudy teče, tudy léčí.Gin, Vodka, Tequila etc.
Pro tebe ale spíš ty likéry: Bechera, Jagra plus domácí maceráty.
…
Žlutý maj holt smůlu.
Latimerie podivna, jako fakt? Korejci jsou to nejhorší co šlo zvolit. Horší to ani nemohlo být. To raději ať to udelá příští vláda.
Z toho marasmu co byl na výběr (Framatome, we-stink-hauz) sou korejčáci asi nejmenší zlo…dnešní tahouny jadernýho průmyslu (RF, čínský rejže) ani nepustili do výběrka.
https://www.youtube.com/watch?v=vVjZOfjZFbk
Těch 60 000? lobystů globálních lichvářů v bruseladonii má výsledky a vy smolíka.
https://www.youtube.com/watch?v=G8jiJEODi88
Prosek, Prosek, to si autor plete s jiným škodlivým profesorem. Tento profesůrek je z Brna. Ten plakát celkově vychází z komunistické grafiky 50. let a profesůrek vypadá jako trochu přestárlý svazák. Ale to nevadí, protože ve photoshopu učesaný bujný vous jasně odkazuje na soudruhy praotce Marxe a Engelse. Stejně tak kulaté budovatelské falešné brejličky. Stejnou grafickou stylizaci používala už TOP0,9, ještě když jí předsedalo kníže.
knife bilo v hotelu V.I.P. hostů gijewa z něhož stříleli do demonstrantů majdanu, howgh. A že si tam na sezónu jezdili zájmovci zastřílet do rusů přes zřízené „tržní agentury je nepopiratelné a dokázané.
https://www.youtube.com/watch?v=qBdFA6sI6-8
Zábava šlechty se schovanými psi.
„Doufejme, že jako národ najdeme tolik sebevědomí, abychom se toho lokaje a hňupa zbavili.“
– – –
Koalice SPOLU udělá vše, aby se tak nestalo. A je to koalice mocná. Nevznikla jen tak nadarmo. Šlo o to nabídnout občanům širší výběr tak, aby se mohli pomocí preferenčních hlasů lépe rozhodovat. Každý si mohl najít svoje. Nemuselo jej pak tížit, že hodil hlas ODS.
Možností mají mnoho. Vyjimečný stav. Valečný stav. Prohlásit opoziční stranu za extremistickou, atd…. .
Petr007:
… nebo začít ječet, že volby byly ovlivněny zvenčí, rozjet soudy atd.
A zase jo? Žádný profeser špatně položená otázka a akční thriller. Gdo by to řekl, roboti. 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=FpS_Zgy8kmw
A už do prdele s tou uhnií, víčko flašky nejde otevřít ani zavřít s profesory kryplací.
Vědí jak vám naplnit životy, rozptýlit a zaměstnat dobráci od kosti. Rouhače a kacíře, lůzu odrbanou nevděčnou držkující, zpáchatelelé či i zpakatelé trestného činu nezdebilnění direkcím laudonizace inkvizic kalergiády & dydlace zpakátu.
Gde sou rednedci? Ods s deriváty? Děs běs stejných sponzorů oligarchiády 1.2.3. á dva tři šou dva tři, nahradili deriváty klouskace drž strh.
https://www.facebook.com/100087923704145/videos/1881678715925065
https://www.youtube.com/shorts/YkWn2vIX_68