Souhlasím s autorem. Bohužel systém sám tuto praxi podporuje. Není ojedinělé, že k významnému postu se dostane člověk bez zkušeností, nemoudrý, avšak s diplomem. Naopak zkušený, rozumný, schopný, ale bez diplomu nemá téměř šanci. Asi nejkřiklavější v tomto je státní správa. V soukromé sféře přece jen ještě často funguje zdravý rozum.
Sysop
Neocekavas doufam, ze nekdo schopny a rozumny pujde do statni spravy, ze ne?
že ty šels na starý kolena do rajchu neznamená, že většina vostatních nejde do stádu
Pohodar
bohužel docela lidem se stát líbí, protože nedokážou žít v nejistotě. překvapuje mně hodně schopných lidí, jak jsou celý vyklepaný, jestli se uživí. co je znám, tak vím, že s přehledem se uživí kdekoliv v soukromém. ale pro ty je takový stát úleva, žádný rizika, žádný výhledy, prostě jen kynout na fleku
to tam píšou ty vole, už teď jde na dlažbu 10k každej měsíc, pže ty provozy jsou v prdeli, to je samá těžká ztráta, nedostatek zakázek, jenom támdle, vzádu…
Pohodar
v privátu jo, ale ve státě ne. zatím jsem si nevšiml, že by nějaký stát na západě vysypal svoje voliče na ulici. a kdyby bylo nejhůře, udělá se novej zákon, pro něj novej úřad a perpetuum mobile frčí dále. to že ty nemáš zakázky přece není problém státu, že…
likvidace základního průmyslu, kerej zaměstnává 3M8 lidí (a to bez toho ostatního, navázanýho na to), no, to by mě zajímalo co to bude za kurva voruad, kam je vemou, tolik příživnickejch zmrdů se nemotá ani kolem brusele a štrasburke dohromady, a to nezapomeň že rajchská pokladna už je plajte!
Pohodar
plajte je, ale dokud se dá ještě tisknout, tak to maskujou. tak zkurveně, jak se teď chovají státy (všechny), to fakt nejde ničím vysvětlit. ale rozhodně to není náhoda
Sysop
Germani se ted docela upinaji na zbrojeni. Vsude se suska, jak paradne to vosefoval Rheinmetall, jak nabira Rohde&Schwarz, jak nejmenovane firmy vyrabeji komponenty na ukrajinske drony a jak je to vladou dobre placeny,… takze Germani v hlave prevexluji z aut na zbrane a pohoda.
Pohodar
za mně strašně krátkozraký, to zbrojení bylo vždy cyklický, za pár let budou brečet, aby se závody zachraňovali před zavřením
Sysop
Samozrejme, ale jakekoli prodlouzeni agonie je prece lepsi, nez okamzita smrt, ze.
a železo budou brát vodkáď, z RF, Indie, Čajny, a tak?
Sysop
Kde jim ho za eura daji. Ono se koupit da, jen je drahy.
S cim zacinaji byt problemy, jsou permanentni magnety. Jakmile jsou to male magnety, ktere lze pouzit do PMSM/BLDC motoru v dronech, Cinan je nedoda. A Evropa je vyrobit neumi.
Black Wolf
Hlavně se mi líbí dovětek o „zrušení zákazu vozidel se spalovacími motory.“ To se ta zasraná kundohledka v kozí 3,14ču obrátí…
Childeater
Tomu vůbec nevěnujte pozornost.
V Baden-Württemberg, tzn. v srdci automotive v DE, něco jako německém Detroitu si teď zvolili Zelené.
Německo ten konec spalováků samozřejmě dotáhne do konce, to je bez debat.
Minimálně v oblasti individuální dopravy.
Pohodar
dělají pro to hodně. a hezký je, že oni to vytěsňují. mám dost známých v bw kolem heilbronnu, takže jich mraky dělá v audině v neckarsulmu. pohoda jazz, to že se všude kolem propouští nevadí, mercedes, bosch, porsche, všechno cajk. za mně se to zlomí, až jim dojdou prachy. hodně těch mladých si nedělá hlavu, protože rodiče něco nasyslili, typicky dům atd. až tohle dojde, bude zle. celkem neřeším, kolik má afd (za mně strašně málo a roste pomalu), ale po tom všem nechápu, že zelený a cdu tam mají pohodových 60%
fatdwi
Pohodar: stačí se tady kolem podívat na vaška – jsou to všechno prostě chytří lidi, kteří věří těm správným médiím s kredibilitou. Mají se dobře, takže nemůžou sledovat nic tak ošklivého jako statistiky zaměstnanosti apod. To dělají jen dezoláti, protože o tom se píše na webech sponzorovaných Rusáky.
Žádná jiná média neexistují a je třeba si pouze vybrat, zda Losna nebo Mažňák. Hlavně se na to nesmí použít mozek, to by mohlo otřást důvěrou v ostatní chytré a vzdělané lidi v socbublině a zpochybnit jejich úsudek (a svůj dosavadní taky). Moc ošklivá věc, lepší nedělat. Šmerc a grýne mají plán a tomu je potřeba věřit. Hlavně ne ho zkoumat.
Pohodar
asi jo. akorát je to krátkozraké. já za sebe se mám fajn, odmakal jsem si svý a makám dále, protože mně to baví. když zdraží nafta nebo plyn, může mi to být fuck. nicméně většině ostatních ne. ale fakt netoužím, aby všude byl akorát svrab a neštovice, i když se já budu mít dobře
fatdwi
Pohodar: krátkozraké to být nemůže, to by dotyčný musel dělat záměrně. Je to spíš hloupé, naivní… Dotyčný prostě vůbec netuší, že jedná jak blb, naopak je přesvědčen o tom, že támhle ti druzí jsou Losnovci a ti jsou fuj, říkali to Franta i Pepa v práci, soused Lojza i Venca, co s ním hraje tenis, takže to musí být pravda.
Svrab a neštovice mají drobný problém v tom, že si nevybírají, jesli je dotyčný bohatý nebo ne, je-li toho moc. Takže to vidím do určité míry stejně – nemyslím, že je úplně fuk, jak se má okolí (můj dlouholetý spor se Sysopem). Ale dost jsem vyměkl a pomalu se kloním k jeho cestě, pitomců je moc a je škoda na ně plýtvat energií.
Co znamená mám se fajn?
Když zdraží nafta anebo plyn?
A o kolik? 20, 30, 100 anebo 200%?
.
„Už 16. října 1973 skokově stoupla cena americké ropy (druh Crude Light) ze tří dolarů za barel na více než pět dolarů. V průběhu dalšího roku se dále zvýšila na 12 dolarů za barel. V té době většina ropy pocházela z Blízkého východu a světové hospodářství bylo na „černém zlatu“ závislé více než dnes.“
.
Dvě tři akce a nafta, benzín, plyn budou nejen o 300% dražší, ale hlavně na příděl.
A na první místě je stát a ne Pohodar, kerej si myslí, že je za vodou.
Pohodar
fatdwi
jo, já to vidím stejně. jsem rád, když se kolem lidi mají slušně, jedno mi to není, ale nějak extra to rovněž neřeším. prostě fakt je pitomců moc a řešit je je kontraproduktivní. paradoxně když člověk nemá v hlavě nasráno, tak ty všechny vnucované kecy posledních dekád o rovnosti, soudržnosti apod ze člověka udělají většího egoistu. z neutrálního přístupu k negativnímu.
Max Otto von Stierlitz
V pohodě, dobře už ses měl. Teď se budeš mít taky špatně.
Před 36 lety se taky cinkalo a skandovalo Vašek na hrad.
A pak se dekádu zíralo.
Sysop
Co ja taxleduju a primo v Heilbronnu mam taky dva zname, tak oni ziji ve svete, ktery ani na reseni nejakeho pruseru neni pripraven. Proste se nestresuji, protoze si pruser nepripousti. Nezazili valku, nezazili chudobu, vsechno je fpohode.
Jednak tam maji Zelene, druhak Automotive jde zugrund a tretak vsude samej slimak. Maj to pojisteny na vice frontach.
Pohodar
vše souhlas. já se heilbronnu spíše vyhýbám (asi jako všem větším dírám) a držím se spíše vesniček kolem. tam je větší klid. ale fakt, oni jsou zcela vklidu. je pravda, že zásadní stabilizační prvek tam je schwarz gruppe, která s odstupem upozadila automotive a vše další. a schwarz nabírá po tisících a za platy daleko nad automotivem, vesměs ajťáky (dělají z lidlu cloudovou velmoc)
V jaké nejistotě?
Devadesátky, kdy se nevědělo co bude, rušilo se kde co, jsou dávno pryč.
Krize 2008 ČR více či méně „lízla“. Platy klesly o 10-15%, nezaměstnanost také nijak významně nestoupla. https://csu.gov.cz/cr_od_roku_1989_podil_nezamestnanych
Krize za Covidu položila víceméně jen malé podnikatele, kteří se drželi na vodou a některé nekvalitní služby.
Montovny a velcí zaměstnavatelé jsou stále v pohodě. Nebo snad ne?
.
Tak o jaké nejistotě je řeč?
Už se začalo masově propouštět?
Klesla reálná mzda o 10, 20, 30%?
.
Jediný ukazatel a to „kumulativní“ inflace šla do kopru a to ne tak z důvodu nekvalitních vlád, ale z důvodu válčení a umělé krize.
.
Není to jen o kynutí.
Je to o definitivě, pohodě, klidu, jistotě.
Ne každý se honí za penězi a úspěchem.
Ergo co je to úspěch?
A jaká je definice schopného člověka?
.
V soukromých firmách se snad nekyne?
Dokud jsou výsledky, tak se nic nemění.
Proč by taky.
vasek
Mno, kolem sebe spis vidim, ze clovek kolem 50, co stravil karieru v soukromem, ma naopak penez jak supek v nemovitostech, akciich apod a veru se jej nejaka nejistota netyka.
A kolik takových je?
1% anebo 1 ‰?
Sem si nevšiml, že by vedoucí kadeřnictví, prodejny obuvi, hypermarketu, menšího podniku vlastnili nemovitosti, akcie a tak.
:-D
vasek
Mno, rec byla o kariere.
Al Bunda, vedouci prodejny obuvi, nebyl o uspechu sve kariery tak uplne presvedcen.
Tak tu kariéru definujte.
Pro někoho je to vedoucí supermarketu na maloměstě, pro jiného ministerský rada.
Někdo se stane ministerským radou přes noc, jiný čeká 20 let.
Každý zatím vnímá něco jiného.
Jinak to vnímá svobodný 20letý muž, jinak 50letá matka 4 dětí.
vasek
Mno, definoval bych to tim, ze kolem 40/50 ma dotycny vyresene vestere finance, bydleni apod a k tomu v investicich bajvoko 5-20 mega v ceskych, pricemz k tomuto dosel legalne a obecne bez ojebu.
Nic zvlastniho, toto je stredni trida. Stale jeste musi pracovat, ale veru nemusi v praci panackovat pred kazdym nymandem, protoze jede nadoraz a po vyhazovu v prace to bude konsekvence hypoteka-exekuce-chodnik.
A je vicemene jedno, jestli je to IT manazer, lekar, zamecnik s vlastni s.r.o nebo provozovatel horskeho penzionu.
Next stage je financni nezavislost, kdy je dotycny pohodlne ziv pouze z pasivnich prijmu, tzv, FIRE, Financial Indenpendende Retire Early.
Latimerie podivna
A co kdybyste se podíval, jaká je průměrná mzda, neřkuli třeba medián? Mít byť i jen jedno dítě a z průměrné mzdy mít „kolem 40/50 vyresene vestere finance, bydleni apod a k tomu v investicich bajvoko 5-20 mega v ceskych“, tak jste finanční mág.
„v investicich bajvoko 5-20 mega v ceskych“
.
Pobavilo. :-D
Jakože šel kolem a koupil 10 BTC kus za 100 dolarů?
A ročně přikupoval unci zlata a kilo stříbra?
Nebo myslej nákup družstevní 3+1 za 150 000 Kč před 25 lety a prodejní cenu 5 – 20 míčů dle lokality v roce 2026?
To pak jo.
Každej s hypoškou je milionář. :-D
A vy teda patříte mezi ně anebo o tom jen sníte, když se díváte z balkonu?
.
Na pohádky o závratných příjmech, honosných sídlech, 3 – 5 pojízdných „popelnicích?“ už sem si zvyknul, ale tohle je vyšší level. :-D
.
Prosím vás řekněte dalším z vaší sociální bubliny, ať se sem zaregistrují a píší svá moudra. Bude bžunda.
Ideálně nějaký akcionář Tesly, Applu a ták.
Anebo early adopter nějakýho robůtka. :-D
vasek
Hele, jestli te tyhle cisla nejak fascinujou, asi neco delas blbe, neco bude spatne s financni gramotnosti.
Ja jsem naopak zalozenim prizdisrac, kryptu se stale vyhybam, zatimco znami na BTC a Ethereu vydelali majlant.
Nemam ani zavratny prijem, ani honosne sidlo,ani 3-5 popelnic, zato mam normalni rodinny dum, jedno slusne rodinne auto a jedno male na hrkani do prace.
A tak jsem treba v roce 21, kdy jsem jezdil do prace modrou fabii na plyn, nekoupil nejakou novou popelnici, ale za 2.6 mega (tedy za cenu dvou lepsich popelnic) jsem nakoupil mix ceskeho trhu energo/banky/zbrojari. A nechal jsem to tam lezet, jednou za rok jsem posbiral dividendy a prikoupil. Zrovna vcera jsem se na ten ucet dival, za tech 5 let to vydelalo 3mega, z toho 0.9 mega na zdanenych dividendach, kde tratim 15% na dani. Zbytek rustu uz vesmes prosel casovym testem a pripadna dan realizace zisku je 0.
Zacal jsem investovat pozde, prakticky az jsem kompletne splatil barak, kamosi mi samozrejme rikali, ze je to blbost, znamy ma ted 18 mega hypoteku na penzion s luxusni dlouhodobou fixaci, lec jako prizdisrac chci mit rodinu zajistenou v komplet splacenym baraku s mesicnimi naklady na bydleni 5000Kc pro 5 lidi, hypoteku jsem splatil VELICE predcasne a zbytecne predcasne.
Spravny pristup je samozrejme nechat hypo co nejdyl to jde, vyuzit Babisovu inflaci na umoreni a penize investovat.
Jinak co se tyce Tesly a Applu, tam veru akcionar nejsem, P/E ratio je uplne mimo. Zato jsem akcionar ASML, Micronu, to po shlednuti videa na youtube, ze jediny, kdo realne vydelal na zlate horecce na Klondajku byli hokynari, co zasobovali zlatokopy. ASML a Micron zasobujou AI klondajk. A velice se mi to vyplatilo.
V realu je cely kouzlo dlouhodobe uroceni, zacit brzo, mit sirsi portfolio a nechat to pracovat. Staci nechat par tisicovek mesicne odlejvat do investic, hlavne zacit brzo, zacne se to nabalovat jak snehova koule.
Pred temi 5 lety sel za 2.6mega koupit M3 a znam par lidi, co si onehda to M3 poridili.
Max Otto von Stierlitz
Pokud máš takovej přístup tak nakupuj ETFko: JEPQ. Vyplácí dividendy každej něsíc, budeš mít častěji radost.
vasek
To prave ze vubec.
Z divi se plati dane a ja vzdysky placu, kdyz platim dane.
Max Otto von Stierlitz
Když podepíšeš jednou za tři roky formulář W-8BEN tak ti UŠÁci strhnou rovnou 15% podle smlouvy o zamezení dvojího zdanění. Ani si toho nevšimneš.
vasek
Degiro ma tenhle formular defaultne a hlida to i exspiraci.
Ja placu i kvuli 15%.
Akcie chci prodavat az po casovym testu, zatim teorie, prakticky nic neprodavam vubec.
Max Otto von Stierlitz
Tak potom Hongkong, Singapur a Británie tam je daň z dividend 0%
Fatso
Fakt zajímavý, upřímně. Toto by mj. bylo na delší pokec. Nebo na regulérní článek. Jestli máš chuť a prostor, pokecejme…
V prvé řadě, nejsi přizdisráč. Jsi trochu konzervativní hráč. Přizdisráč (ultrapodpantoflák) je třeba můj bratr – „riziko, riziko“, vyklepaný je i ze spořícího účtu, o něčem vypovídající je psychika těchto lidí…
Dále, říká ti něco syndrom přeživšího? Je sice super, že jsi na dividendách vydělal tři miliony… ale já třeba zase strčil pár peněz do kryptobanky (Celsius), která záhy zkrachovala. Šlo sice jen o málo… ale tímhle se lidé nechlubí. Forex pokusy s „profitem“ -20%, atd.
Rád si v tomto nechám poradit, nebo přidat nekonvenční myšlenku. V konvenčním investování jsem mizerný…
A to je přesně ono.
Akcie, krypto, zlato, je to jedno.
Vše funguje pouze dokud funguje systém.
Na druhou stranu, systém funguje skoro 100 let od velkýho krachu.
Fatso
@vasek, 13.4.2026 v 19:24, ty investičnì úvahy — na tebe reaguji.
Jak se ty komentáře v urč. hloubce do sebe už nevnořují, nemuselo to být patrné. Sorry jako.
„Hele, jestli te tyhle cisla nejak fascinujou, asi neco delas blbe, neco bude spatne s financni gramotnosti.“
Nefascinují.
Jsou to drobné.
Přilepšení na důchod.
Tvl že eště furt vás modroptácký zlodějský kurvy držka nebolí. Chudý časy nakonec dopadnou i na vás, kriminalita zatím utěšeně (a utajeně) stoupá, to bude hroznýho divení, až vás přídou kůltůrně vobohatit nejaký ukrošovský řezníci. Pže co by chodili k hentěm sockám (což jsou všici vostatní mimo tu tvoju zlodějskou bublinu), dyž můžou jít k vám zbohatlickejm kurvám, co ste eště tak blbý, že se musíte tím nakradeným naparovat. Už ai v pařížostánu to pochopili a musijou tam za bílýho dne po venku chodit pomalu jak vandráci, jinak je kůltůrně vobohatí (prozměnu barevná čvarga) vo nový zážitky tak, že z nich stáhne úplně všecko. Pouliční kriminalita, krádeže, loupeže, přepadání, to ve všech tech frankochalífátech a jinejch britannistánech každoročně láme nový světový rekordy.
vasek
Ukrajincu mam kolem spoustu, o kus dal je rada panelaku, bydlej tam v najmu. A popravde, jsem velice rad, ze tu jsou, namisto typku, jako ses ty.
Tatik obvykle nejaka prace typu rozvoz dodavkou pro Rohlik, mamka s deckama jezdi kolem s kocarkem.
Minuly leto, prijedu domu, mladi panove maji ve virivce na zahrade tri modrooke blondyny, Jelenu, Anhelinu a Solomii. Respekt panove. Ty muzes zatim u TV Nova trnout, co provadeji machometani nekde v Tramtarii.
Jj, vobrovskej přínos ty kundo. Zatím vytlačujou z práce místní bílý, co umijou latinku, aniž by se byli schopní naučit aspoň ELEMENTÁRNĚ česky. Jak je kurva můžou vzít na pokladnu, kde je potřeba komunikovat, dyž neumijou řeč? Po třech kurva letech?!?
Samozřejmě v krámě klasickej výjev, dva chochli rudí jak rajče si byli pro večerní svačinku – dvě vodky a karton 24 plechů ležáku. Už pro jistotu k tomu ani neberou to jabko nebo dva rohlíky, takže notorici v předposledním stádiu. Samozřejmě tadle svoloč esli maká (dyž sou PERMANENTNĚ nalití), tak na černo, takže až začnou chcípat na demenci z chlastem rozpuštěnýho mozku a začnou jim selhávat vorgány, ty účty za několik mega ze špitálu potáhnem my vostatní.
Max Otto von Stierlitz
Ukrajinky jsou chudinky. Ukrajinci he totiž běžně mlátí. Takzvaný „Ukrajinský standard“.
RomanL
Však takoví jako ty je tady vítali jak v 68., tak i teď soudruhu, to je jasná věc… :-P
Podle čeho se pozná, že je někdo schopný a rozumný?
Podle majetku, podle sociálního postavení, výše ega na sociálních sítích?
Герой na vsi s barákem, zahradou, novým autem, nadstandardním platem může být v krajském měste klidně považován za lůzra, protože by to nestačilo ani vilku v té správné lokalitě.
Záleží přeci na úhlu pohledu jedince.
Někomu stačí opravna obuvi na maloměstě, jinému je málo vedoucí oddělení a míří výše.
Takže schopná a úspěšná může být klidně i šéfka EK.
Kdyby si o sobě nemyslela, že je schopná a úspěšná, tak by šla přeci jinam.
Respektive by dávno skončila. Otázkou je, co ona vnímá jako úspěch.
Kdo a co stanovuje měřítka a kritéria úspěchu a rozumu? A pro koho?
Snad ne diskutéři z DFENSu? :-D
vasek
Znam par lidi, co maji schopnosti a sli do statni spravy, duvod je obecne dvoji:
– Jsou financne davno za vodou, nemuseli by delat nic, tu pozici vzali jako konicek a snahu pomoci ve stylu mecenase Hlavky
– Jdou si tam nakrast, naohejbat toky penez na patricna mista
Zapomněl dodat, že druhá varianta převládá tak ve 4 z 5 případů. A to eště značnou část z tech prvních to tam buď semele tak, že se k tom přidají, nebo je vyštípou za použití všech možnejch metod. Takový případy jsou medializovaný asi tak každej tejden, že nekdo schopnej tam chce ten bordel vymést, a naopak je záhy vymetenej sám. Eventuelně nemají problém nechávat ty lidy i třeba dva roky brát prachy na „překážkách“, než najdou způsob, jak ho vyštípat – hlavně jenom aby se v ničem nešťoural, jak ten co zkoušel udělat pořádek v kriminálce, tenkrát s tím dělala rozhovory BoBo, nepamatuju se jméno.
Latimerie podivna
Ještě si umím představit manželku/manžela, kterého „živí“ partner, a on/ona chodí na úřad, aby se doma „nenudili“.
Ovšem neumím si vůbec představit, že někdo získá tolik peněz (nejspíš v soukromém sektoru), že nemusí už do smrti pracovat a aby se nenudil, tak jde pracovat na nějaký úřad. To mě silně přípomíná typ lidí „máte štěstí že jdu kolem“.
Tak esli sou zařízení ve vlastním a děcka z baráku, nejaký ty schopnější s vejškou si na nejakou třicku a k tomu bohatý příspěvky a prémie sáhnou, na 5-10 let před důchodem si tam jít vodpočnout, proč ne. Na slušný vyžití to stačí a jednu-dvě dovče ročně taky.
hellfire
Šéfovat ve státní správě dokáže i otylé dítě. Proč by se tam měl cpát někdo moudrý a notabene ještě i vzdělaný?
Jakmile někdo byť jen rok pracuje ve státní správě, už je v soukromé sféře nepoužitelný.
Sysop
U lopat je mist porad dost. A pokud je schopny drab, i vykony budou.
Max Otto von Stierlitz
Vyzkoušeno, ani kopat výkopy už jim nejde. Státní správa dojebe člověka víc než ZVS.
Sysop
Co si budeme, ZVS skodila tem schopnym, zatimco z neschopnych udelala aspon trochu chlapy. Nejruznejsi mamanci se konecne pustili maminy sukne. Kdo trpel, byli ti, kteri tohle nepotrebovali. Stadni sprava dokurvi uplne vsechny naprosto rovnomerne.
Max Otto von Stierlitz
Nedávno jsem potkal jednoho prokurátora a chlubil se že se v padesáti odstěhoval od rodičů. Toho nechceš potkat u soudu ani náhodou. Jeho specialita je že se vždycky dohodne na trestu aby mohl jít dřív domů.
Sysop
No on se za par k tem rodicum zase dostane.
Max Otto von Stierlitz
Zatím se to projevilo že má novej účes jako Ronaldo
ModrýKlokan
No, žádná velká literatura to není, ale s obsahem souhlasím. Tady bude zase nablito jak po Majáles.
Latimerie podivna
Docela by mě zajímalo, kde jsou ty moderní „pověry“ (Čím víc titulů, tím víc rozumu, čím víc školy, tím míň blbosti, čím více odbornosti, tím menší šance….) dle autora rozšířeny. Podle mě to tvrdí snad jen autor, jinak jsem je od nikoho v tomto (nebo podobném) znění neslyšel/nečetl. Snad jen jednu „pověru“, a ta z ní přibližně takto: „Vždyt má vysokou školu, tak úplný blbec být nemůže“. A má odpověď je, „ale může“.
Začínám si myslet, že autor má z lidí s titulem nějaký komplex. Tvrzení „čím víc školy, tím míň blbosti“ mě přijde jako skutečná blbost.
RomanL
To si pochopitelně myslí jenom ti, co tyhle blbosti šíří. Rozumný člově VÍ, že moudrost a morálka s vírou a se vzděláním NIJAK NESOUVISÍ.
Latimerie podivna
Tak já už jsem se osobně setkal i s hláškou: „myslel jsem, že jseš inteligentní a ty se přitom díváš na Červeného Trpaslíka“. V první chvíli jsem nevěděl, jestli to dotyčný myslí vážně nebo je to sranda, ale bylo to myšleno vážně. Tak jsem na to řekl, že Červený trpasík podobně jako třeba Občan Kane patří do stěžějních děl světové kinematografie, jen to trošku potrvá než diváci poznají jeho genialitu a byl jsem za úplného debila.
Black Wolf
To jako fakt, že tahle totální krávovina patří mezi „stěžejní díla“?
Mám podobnou zkušenost s tím, když jsem své věřící (nijak extra ortodoxní) kamarádce řekl, že si vážím Rowlingové za výborného Harryho Pottera, protože tím dokázala přivést ke čtení celou novou generaci čtenářů, což je poměrně úctyhodný výkon, načež se mně kamarádka s vážnou tváří zeptala: „Ty skutečně čteš tu hroznou satanistickou literaturu!?“. Musím se přiznat, že se mi hodnou chvíli jaksi nedostávalo slov…
A přesně o tom to je. ;-)
Sysop
– jak vi, ze je satanisticka, kdyz ji necte?
– jaky rozdil je mezi temi carodeji a jejim bohem stran vyuzivani nadprirozenych sil?
RomanL
– stačí, že ví, že jsou tam čarodějové a nepopsatelné ZLO. Tím je toto dílo zcela AUTOMATICKY klasifikováno jak satanistické. Myslím že tam spadá i Tolkien.
– žádný, ale vždycky, když nějakému věřícímu řeknu, že na (jeho) boha nevěřím úplně stejně jako na vodníka, nebo na rusalky a polednice, hledí na mě jako na úplného blbce. Fakt nevím, čím to je. ;-)
Sysop
Jo, to je dobry, to si vypujcim.
RomanL
Jo, a taky si myslím, že na ten satanismus „nenápadně“ upozornili někde na kázání…
Nevěřím totiž, že něco takového může normálního člověka napadnout samo od sebe. ;-)
Latimerie podivna
A nebo zdrojem téhle „moudrosti“ bude nějaká facebooková křesťanská skupina, samozřejmě jen za předpokladu, že facebook není nástrojem ďábla.
RomanL
Na to ona není, to není žádné děcko. ;-)
Jihočech Honza
A byla to póza, nebo upřímné přesvědčení?
Já mám svět HP rád, jednak kvůli residuální anglofilii, druhak kvůli celkovému vyznění vítězství dobra nad zlem. Realisticky by je Snape s Voldemortem a Umbridgovou rozšlápli jako chrousta.
A ona to je satanistická literatura. Na rozdíl od Hobita a Pána prstenů.
Zkus se zamyslet nad tím proč.
Arnold J Rimmer
Hlavně se to teda nedá číst, stejně jako ty tolkienovo magorie. Při každým pokusu jsem se v tom ztratil. Ale proti vkusu žádnej dišputát.
princdrson
a o to zajímavější je pozorovat čtenáře, jak jim ty bláboly vyplňují prázdnotu
Víčka se přece nesmí oddělovat…
To můžou jenom specializované recyklační podniky…
Sysop
Jeste, ze to zatim neplati.
Max Otto von Stierlitz
Zrovna jsem kacířsky oddělil víčko z Kefíru
Sysop
Ja to taky delam. A velmi demonstrativne.
Oni nam to jednou spocitaji, pockej.
Max Otto von Stierlitz
Mně už to spočítal ten kefír, to byl fofr.
Sysop
Zvlastni, ja mam po kefiru naprosto pevnej a sametovej bobanek, vzdycky ho paradne srovna do europarametru.
Max Otto von Stierlitz
To bude tím že piješ Keführer.
Sysop
Jawohl! Meine Ehre heißt Keführer.
MaX
A já jsem měl strach něco sem napsat, že budu za blbce. Už se bojím trochu míň, bude nás víc.
fatdwi
Takže minule jsme se dozvěděli, že si autor (psal sice „my“, ale v diskusi pak vysvětloval, že to byl autorský plurál a žádné „my“ to tedy ve skutečnosti nebylo) plete svobodu a vzdělání (jo, jsou to prakticky synonyma, to si jistě plete skoro každej).
Nyní jsme se tedy dozvěděli, že navíc trpí na hodně specifické (a dementní) pověry:-)
Doufám, že bude ještě mnoho dílů, přimlouval bych se za alespoň jeden věnovaný přesvědčení (něco jako „panuje přesvědčení“, aby se neopakoval s pověrami či pletením si) o tom, že Země je hranatá. O tom je předpokládám přesvědčeno zhruba tolik lidí, kolik si plete svobodu se vzděláním nebo trpí na pověru z tohoto dílu.
Jo a autore, pokud jste chtěl ještě více ukázat, že jste skutečně jen závistivej nevzdělanej pablb, kterého serou otitulovaní (vyhozen z vejšky nebo už od maturity?), tak druhej díl v tomto bodě velmi dobře navazuje na první, gratuluji. V díle o hranaté Zemi bych se opřel primárně do lidí s doktoráty, to jsou často taky idioti a můžete jim to pořádně nandat.
vasek
AI souhrn: „Zobecnění extrému (často spojováno se zbrklým zobecněním nebo slaměným panákem) je argumentační faul, při kterém mluvčí vezme ojedinělý, extrémní případ a vydává ho za typický příklad pro celou skupinu.“
Auto sice primo zminuje, ze se jedna o extrem, lec cely prispevem na nejm stavi.
Agregatni data ukazuji jasne, vyssi vzdelani je agregatne v ruku v ruce s vyssim materialnim zabezpecenim, vyssim spolecenskym postavenim.
Vzdelani titul. Titul ze vselisjakych „Rabbit universities, Gender studies apod“ neznamena nic (zdravime Michala Haska a jeho Alma mater University of Sládkovičovo), naopak u cloveka s titulem z MFF UK nebo FJFI CVUT ocekavam onacejsi vysledny a zatim jsem nikdy nebyl zklaman.
Hlavni prinos REALNEHO VS vzdelani je, ze zvysuje IQ (a to podle prave definice IQ, tedy schopnosti vyresit problem na zaklade vstupnich udaju), nauci se ucit (cely zivot nedelam nic jineho, nez se se porad ucim nove veci, ono byt prvni expert na urcitou problematiku v Cesku je velice vynosne) a vznikaji zde socialni vazby a site budouci elity prislusneho oboru.
Autor ma zrejme predstavu, ze VS znamena, ted mam titul a vy vsichni okolo se poserte. Ani omylem, titul neznamena nic jineho, nez ze jsem byl schopen pochopit dany kurz a tudiz zrejme nejsem uplny debil a hlavne mam rozhled i mimo uzkou specializaci, to je velice dulezite.
V IT vidim rozdil mezi SS a VS cerstve po skole pomerne jasne. VS vi o existenci jinych veci pri trose usili je schopen to pouzit. SS umi perfektne Javascript a bude ho srat uplne vsude, protoze ani nevi o existenci jinych veci, spoustu casu stravi znovuvynalezanim kola.
S rozvojem AI se tento rozdil jeste dale prohloubi, specializovane juniory nahradi AI uz dnes, do budoucna i architektonicke pozice. Budouci uspesny clovek bude potrebovat hlavne kontakty, rozhled, charisma, obchodni schopnosti, silu mozku nahradi AI, stejne jako buldozery nahradily silu svalu.
Bahnak
Mezi vzdělanými (i hodně vzdělanými) lidmi se pohybuju dost často. Na tom článku něco je.
Jedním z problémů vzdělaných lidí je neochvějná důvěra v posvěcené autority. Také v „ověřené zdroje informací“, přičemž ona ověřenost občas spočívá v tom, že zdroj sám nebo jeho kamarádi o něm řekli, že jedině on je garantem pravdy. Zdravím ty, kdo důvěřují jejich ČT09. Je to asi dáno i metodikou odborných prací, kde se musíte pořád odvolávat na nějaké zdroje, a ty zdroje musí být uznávané.
Co se týká ješitnosti, celkem úspěšní lidé jsou k mazání medu náchylní dost silně. Vystudujete, získáte fleck, plat nad mediánem – a někdo vám začne tvrdit, že to je tím, že vy jste ti chytří a ostatní jsou blbci. Takže si přece nebudete myslet to, co si myslí blbci, a už vůbec to nebudete říkat, a budete říkat a dělat to, co vám radí spoluchytří.
Náboženské a ezoterické sekty úplně typické nejsou, leda u paniček, které z rozcapenosti už nevědí, co by, ale politická a komerční manipulace je zcela běžná. Náchylnost na uvěření reklamě v nějaké podobě je u úspěšných lidí značná, viz životní styl jako přes kopírák, nejen názory. Názorově to sektu připomíná někdy v politice.
Pokud vám to v životě navíc docela funguje, rodina a tak, poměrně snadno dospějete k závěru, že to je tím, že všechno děláte a myslíte si správně. Že osobní záležitosti a zdraví jsou někdy ovlivněné i náhodou či vnějšími vlivy, které nemůže mít pod kontrolou, si prostě nepřipustíte.
Na druhou stranu by zas člověk neměl sklouznout do vohnoutského přesvědčení, že kdo něco vystudoval, je automaticky blbej, zaměňování karikatury s realitou.
vasek
Nic jako agregatni nahoda neexistuje.
Pokud mame jedince, kteremu „nahoda“ pomohla, mame uplne stejne jedince, kterym „nahoda“ uskodila.
Proto je dulezite sledovat agregatni trendy, a ty hovori naprosto jasne.
Pak mame jeste takovy ten typ „nahody“, za kterou stoji leta tvrde prace. Takovy Andy Rubin vyvijel leta operacni system Android, puvodne urceny pro pracky a lednicky, mel z toho naprosty hovno, az si ho „nahodou“ vsiml Google, pouzil pro telefony a nyni je to nejrozsirenesji OS na svete.
Ale kazdy wohnout vidi „nahodu“
To, ze dana skupina je agragatne uspesna je prave priznak, ze neco delaji dobre. Je naprosto normalni, ze duveruji zdrojum, jimz uznavaji kredibilitu, a to vcetne CT a CRo, ktere jsou dozorovane prislusnymi radami.
A veru jenom idiot bude duverovat tem vsem XXX24 webum. Samo se to uzivit nemuze, je naprosto jasne, ze jsou placeni externe a maji agendu. A z jejich vystupu je pomerne jasne, kdo je plati. Rusaci se s tim ostatne ani netaji.
fatdwi
vasek: jako vážně? „Je naprosto normalni, ze duveruji zdrojum, jimz uznavaji kredibilitu, a to vcetne CT a CRo, ktere jsou dozorovane prislusnymi radami.“
V čem se tahle propaganda liší od té „ruské“? Že propaguje tu „správnou“ pravdu? Třeba, já nevím, o covidu?
Schopností vzdělaného člověka by právě mělo být „follow the money“ ve všech případech. Slepá víra ve „stranu a vládu“ se teda cenila vždycky víc, tady byste u minulých komančů se svým přístupem získal 100 ze 100 možných, cukřík byste taky dostal. Ale že je to „normální“ a nedejbože to dávat do souvislosti se vzděláním mi přijde minimálně nešťastné…
vasek
Vzdyt o tom proboha mluvim.
Follow the money, CT – koncesionarske poplatky, hlidane Radou.
Prima – Ivan Zach – Zemanuv a babisuv kun
Seznam – Ivo Lukacovic – poznal jsem na Strahovskych kolejich a verim, co rika
Naopak Lidove noviny a Dnes, sveho casu velice slusne periodika, dneska naprosta zumpa se jmeny jako Plesl (ten se proslavil „privatizaci“ tedy kradenim bytu na Vidohradech), Zverina, Kulidakis. Nemajitel Bures je pouziva jako pokusne balonky, jaky svinstva este verejnost sezere.
Funkci Lidovek nahradil Denik N, ten ostatne vlasni i cast Respektu, ktery je po odkoupeni od Bakaly zase na velice slusne urovni.
A veru netusim, kde jsem psal o nejake slepe vire ve stranu a vladu. Soucasna vlada je vlada luzy, zvolena luzou, jeji hlavni ucel je nevydani soudnimu stihani. Hlavni postava je rusinsky Stbak, ktery vladne za ucelem zajisteni financnich toku do Agrofertu, podporuje ho Okamura, hochstapler, co jednu stranu vykradl a zalozil si novou, zije z podpory nejnizsi hloupe spodiny jako je terorista Balda a jeho jedinym cilem je osobni prospech symbolizovany stavbou „Takesiho hrad“. Doplnuji Moturci, xichtem je Dolgren z Wishe, tupy jak pucstok, xicht protlaceny devadesatkovym mafianem Chladem, ktery tlacil Turka na MZP za ucelem planovaneho gigakradeni na odpadovem hospodarstvi. A pak este Macinka, tupy klausuv poskok, jeho predchozim kariernim vrcholem byla funkce v Institutu Vaclava Klause. Idiot tak tupy, ze pleduje za Orbana jeste dnes, kdy je Orby politicka mrtvola a na povrch vyleze hromada svinstva. Ale holt mluvci komickeho spolku Institut Vaclava Klause na vic nema, to je nabiledni.
fatdwi
vasek: „hlídané Radou“, jako fakt? Tohle napíše střízlivý člověk?
Seznamrudézprávy, tomu věříte, fakt?
Nevím, jak jinak říkat tomu, co jste napsal, že než slepá víra. Pardon, Vy tomu říkáte „uznávají kredibilitu“. Což je ovšem totéž. A ve stranu a vládu proto, že tyhle vládní hlásné trouby se od Rudého práva liší dobou, nikoliv však obsahem ani smyslem. Vy byste prostě v minulém totáči byl komanč jak prase, protože co říká Rudé právo je pravda (však to má hentu kredibilitu, každej vzdělanej to ví a je to normální) a dezoláti, poslouchající Svobodnou Evropu, jsou jen lůza placená nepřítelem. (facepalm)
Mozek Václave, mozek by to chtělo použít.
vasek
Zacinas se krapet cyklit. Ja jsem Lukacovice osobne poznal a vim kdo to je.
Seznam je teda „vladni hlasna trouba“? To je mi novota, standardni deloze stack rika neco jineho.
Apropos, mohl bys teda sdelit nejaky ten seznam „kredibilnich“ zdroju informaci, at se spolecne zasmejeme?
typnu si, Parlamentni listy?
fatdwi
vasek: černobílé vidění je taky znakem úspěšných a vzdělaných? Kdybys to tady trochu četl, věděl bys, co si o „alternativních médiích“ typu PS, michaladebil a podobných aeronetích sračkách myslím, takže chyba lávky.
Ano, seznam se chová jako vládní hlásná trouba, resp. abych byl přesný ne úplně vládní, protože to platilo jen u vlády soudruha Nutelly. Teď jsou spíš protivládní, jestli to nebude těmi peněžními toky, což?
Nicméně klidně tomu věř, až zas příště bude něco k opíchání nebo jiná agenda, která „má kredibilitu“, skoč do ní po hlavně, abys nebyl za dezoláta (být blbem je zřejmě lepší).
vasek
Vidim, ze jsi to vsecko prokouk, na tebe si neprijdou.
Skoda, ze se nepodelis, treba aspon naznaky moudrosti, neco ve stylu otce Fury.
Základ je sledovat místní diskuse.
To je přeci jasný.
Samej CEO, CFO, CTO…
:-D
fatdwi
vasek: všecko ne, ale určitě víc, než ty. Popravdě autorovi se posmívám, protože „vzdělané blbce“ jeho typu v socbublině nemám. Nicméně nyní vidím, o kom vlastně psal. Že to budeš zrovna ty mě popravdě trochu překvapilo (jen trochu, být to o čtvrt roku dřív, musel bych říct, že hodně).
Sysop
Lukacovice jsem poznal taky, mame spolecneho kamarada. A ano, taky vim kdo to je a fakt s tim panem nechci dychat stejnej vzduch. V CT mam par hodne dobrych znamych, dokonce pribuzneho. Tenhle ultralevicackej moloch mi nesmi na prijimac. CRo pro osmdesatniky mozna dobrej, az k tomu dospeju, dam vedet.
Max Otto von Stierlitz
Taky ho znám osobně. Jednoduše je to vocas.
princdrson
vocas?
Latimerie podivna
Pokud chcete aplikovat u ČT „Follow the money“, tak musíte sledovat ne odkud ty peníze plynou do ČT (tady to není problém), ale komu plynou peníze z té ČT – čili za co je ta ČT utrácí a kdo ty peníze z ČT získává. Ne nadarmo se občas ČT říká chráněná dílna.
vasek
Tak oblast „chranena dilna“ a „placeny spin doctorig pro mafiany/rusaky“ je krapet jiny sport, ze?
Tvl už zas tadle sračka…vy libtardský kurvy přes uhniju ai erár protočíte víceméně na propagandu (stádní lživiza/lžihlas, desítky libtardskejch taky médií a stovky ziskovek, a to zmiňuju jenom první tři největší věci) vyšší desítky miliard ročně. A eště prašivě lžete jak todle rozkrádání prachů daňovej poplatníků je prej poctivá kariéra, to jo ty špíno :D Chudáci rusáci ai s rejžákama a kdoví kým eště dohromady, to sou ubozí čučkaři s pár desítkama melounů, esli hodně.
Vypatlaná libtardská špína jako ty to samozřejmě nikdy nepobere, ale chodí sem eště i pár lidí s mozkem…
Sysop
Presne. Neznam Rusaka, kterej by mi hrabal do kapsy. Zato z Brusele jich muzu vyjmenovat vagon. Uhnije dela uplne klasickou mafianskou kurvu, ktera nasilne vybira vypalne, akorat ze misto pozarem hrozi Rusakem.
akorát od dob mafií se to přece jenom trochu upgradovalo, takže jede permanentní klačenku a propagandu vo tom, jak je to všecky pro dobro poddanejch
Sysop
Jak uz jsem tady kdysi psal, skutecni mafiani cti urcite zasady a vlastni moralni pravidla. Neco takoveho v Bruseli absolutne neznaji, tam se necti lautr nic. Ze uz ani ta propaganda nema uroven, mne nepreqapuje.
RomanL
Ty jsi dnes soudruhu evidentně snídal vtipnou kaši, co? 🤣🤣🤣
Benefit pro Andy Rubin byl zrejme, ze sefoval Android departmentu google 9 let a krome jinych prijmu za to dostal ctvrt miliardy USD ve forme akcii.
Ted je mu 63 let a zrejme se uz nehoni.
„To, ze dana skupina je agragatne uspesna je prave priznak, ze neco delaji dobre.“
Která skupina třeba?
Harvardské fondy, LTO, Diag Human, Válka o Novu, financování ODS, IZIP, Karlovarská losovačka, OpenCard, byty OKD, Pandury, ProMoPro, Dozimetr, Bitcoiny, kampelička a mnohé další. https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_politick%C3%BDch_af%C3%A9r_v_%C4%8Cesku
Bahnak
@ vasek
Jo, jasně, že zrovna když já potřeboval práci, objevil se volnej flek přesně toho typu, kterej já jsem chtěl, protože se můj předchůdce pohádal s vedením, je samozřejmě jen a jen moje zásluha. Zařídil jsem to zpětně tři měsíce do minulosti, jen jsem se o tom dozvěděl.
Tak jste to myslel?
Blekotání o nějakejch XXX24 webech nechápu – co to jako má bejt?
Záleží jak moc vědomý jste.
Možné je vše.
Třeba jste si přál (zadal záměr) nevědomky.
vasek
No, tim jsem chtel rict, ze kdyz nejaky Bahnak chytl plusovou nahodu a dostal se na vysneny flek, tak jeho predchudce chytl naopak minusovou nahodu, ze ho vyrazili. A tak na statisticke skupine Bahnak+predchudce skrzena nahody nula od nuly posla.
Proto je potreba sledovat agregatni vyvoj danych statistickych skupin, tam se nahody vynulujou a ziskane agregatni trend. A ten popise, japato nam ta skupina performuje.
Bahnak
Ne, on nechytil náhodu, on to udělal vědomě.
Ale obojí je náhoda. A tohle jsem měl na mysli tím „štěstím“, protože štěstí se vždycky drží konkrétního člověka, někdy déle, někdy chvilku, někdy vůbec. A jsou lidi, kteří měli štěstí a nechápou, že to štěstí bylo, myslí si, že mohou ovlivnit všechno.
Kdybyste se nad tím trochu zamyslel, tak byste pochopil.
Mně zajímají lidi – jedinci, kteří tvoří společnost. Zkušenost mám s jedinci, ne s milionem lidí. Ti jedinci jsou různí. Ani volič Fialového Rakušana se nemusí chovat jako debil, třeba má jen jiný názor. Dokonce ani volič Pirátů nemusí být nutně debil, třeba prostě jen věří propagandě. Klíčem je ochota se zamyslet. Namachrovaný frajírek neochotný se zamyslet… no… ;o) A je jedno, jakou volí stranu.
Bohužel jsem ty namachrované debily potkal i mezi hodně kvalifikovanými lidmi. Dokonce i mezi matfyzáky.
Bahnak
„Obojí je náhoda“ – netýká se mého fleku, ale Vaší „plusové a mínusové náhody“.
vasek
Hele, ve strasne stare hre Master of Orion jsou i „simulace“ bitev, vesmirny kocky se tlucou s vesmirnyma zabama.
Mechanismus velice jednoduchy, postavi se proti sobe jedna kocka a jedna zaba z armady, pocitac vytoci nahodne cislo 0-100, kocka dostane treba 51, na zabu zbyde 49, kocka vyhrala, zaba je tuha a pokracuje do dalsiho kola, dalsi iterace, stejny „boj“ s novym nahodnym cislem proti dalsi zabe v rade. Vyhraje strana, kde nekdo z armady zbyl. Pak je tam dalsi aspekt, pred dalsi bitvou zaba vynalezla laserovou pusku, to ji pridava k nahodnemu cislu 5 bodu, a uz je to srovnani 51 vs 49+5=54, takze zaba vyhrala. Pak kocka vynalezne energozbroj, pridava 10 bodu atd atd.
A ted to zajimave, kdyz proti sobe stoji armada 4 kocky vs 5 zab, vysledek je silne ovlivnen nahodou. bezne vyhraje slabsi druh s mensim poctem vojaku, kdyz meli dobry los.
Kdyz mame ale armady velikostoi 300kocek proti 300 zabam, veskere nahodne nuance se navzajem vyrusi, vysledek presne odpovida prevaze ve zbranich.
Takze jeden konkretni absolvent MatFyzu muze ke stesti prijit nahodou, masa tisicovek matfyzaku ma uspech odpovidajici jejich skillu, kladne a zaporne nahody se vyrusily.
A pokud ten prosty fakt, ze vliv nahodne distribuovanych vlivu nema na celkovy trend velke skupiny vliv stale nechapues, ja uz to lip vtsvetlit neumim.
Další estráda? :-D
.
Musíš to někam dotáhnout!
https://youtu.be/wUEIHMRQm-s
Souhlasím s autorem. Bohužel systém sám tuto praxi podporuje. Není ojedinělé, že k významnému postu se dostane člověk bez zkušeností, nemoudrý, avšak s diplomem. Naopak zkušený, rozumný, schopný, ale bez diplomu nemá téměř šanci. Asi nejkřiklavější v tomto je státní správa. V soukromé sféře přece jen ještě často funguje zdravý rozum.
Neocekavas doufam, ze nekdo schopny a rozumny pujde do statni spravy, ze ne?
že ty šels na starý kolena do rajchu neznamená, že většina vostatních nejde do stádu
bohužel docela lidem se stát líbí, protože nedokážou žít v nejistotě. překvapuje mně hodně schopných lidí, jak jsou celý vyklepaný, jestli se uživí. co je znám, tak vím, že s přehledem se uživí kdekoliv v soukromém. ale pro ty je takový stát úleva, žádný rizika, žádný výhledy, prostě jen kynout na fleku
Hm, nejako to zacina drhnut
https://www.bild.de/politik/inland/metaller-chef-fordert-regierung-soll-hunderte-beamten-jobs-streichen-69d9185b12ffa038e5ab1d6b
tyhle výkřiky do tmy se objevují celkem pravidelně, ale k realizaci zatím nikdo nikde neměl koule. byť to potřebujou jak prase drbání
Výkřiky do tmy jsou leda tak ty, že někdo schopný a rozumný do státní správy nepůjde.
to tam píšou ty vole, už teď jde na dlažbu 10k každej měsíc, pže ty provozy jsou v prdeli, to je samá těžká ztráta, nedostatek zakázek, jenom támdle, vzádu…
v privátu jo, ale ve státě ne. zatím jsem si nevšiml, že by nějaký stát na západě vysypal svoje voliče na ulici. a kdyby bylo nejhůře, udělá se novej zákon, pro něj novej úřad a perpetuum mobile frčí dále. to že ty nemáš zakázky přece není problém státu, že…
likvidace základního průmyslu, kerej zaměstnává 3M8 lidí (a to bez toho ostatního, navázanýho na to), no, to by mě zajímalo co to bude za kurva voruad, kam je vemou, tolik příživnickejch zmrdů se nemotá ani kolem brusele a štrasburke dohromady, a to nezapomeň že rajchská pokladna už je plajte!
plajte je, ale dokud se dá ještě tisknout, tak to maskujou. tak zkurveně, jak se teď chovají státy (všechny), to fakt nejde ničím vysvětlit. ale rozhodně to není náhoda
Germani se ted docela upinaji na zbrojeni. Vsude se suska, jak paradne to vosefoval Rheinmetall, jak nabira Rohde&Schwarz, jak nejmenovane firmy vyrabeji komponenty na ukrajinske drony a jak je to vladou dobre placeny,… takze Germani v hlave prevexluji z aut na zbrane a pohoda.
za mně strašně krátkozraký, to zbrojení bylo vždy cyklický, za pár let budou brečet, aby se závody zachraňovali před zavřením
Samozrejme, ale jakekoli prodlouzeni agonie je prece lepsi, nez okamzita smrt, ze.
Sysop
14.4.2026 v 7:32
a železo budou brát vodkáď, z RF, Indie, Čajny, a tak?
Kde jim ho za eura daji. Ono se koupit da, jen je drahy.
S cim zacinaji byt problemy, jsou permanentni magnety. Jakmile jsou to male magnety, ktere lze pouzit do PMSM/BLDC motoru v dronech, Cinan je nedoda. A Evropa je vyrobit neumi.
Hlavně se mi líbí dovětek o „zrušení zákazu vozidel se spalovacími motory.“ To se ta zasraná kundohledka v kozí 3,14ču obrátí…
Tomu vůbec nevěnujte pozornost.
V Baden-Württemberg, tzn. v srdci automotive v DE, něco jako německém Detroitu si teď zvolili Zelené.
Německo ten konec spalováků samozřejmě dotáhne do konce, to je bez debat.
Minimálně v oblasti individuální dopravy.
dělají pro to hodně. a hezký je, že oni to vytěsňují. mám dost známých v bw kolem heilbronnu, takže jich mraky dělá v audině v neckarsulmu. pohoda jazz, to že se všude kolem propouští nevadí, mercedes, bosch, porsche, všechno cajk. za mně se to zlomí, až jim dojdou prachy. hodně těch mladých si nedělá hlavu, protože rodiče něco nasyslili, typicky dům atd. až tohle dojde, bude zle. celkem neřeším, kolik má afd (za mně strašně málo a roste pomalu), ale po tom všem nechápu, že zelený a cdu tam mají pohodových 60%
Pohodar: stačí se tady kolem podívat na vaška – jsou to všechno prostě chytří lidi, kteří věří těm správným médiím s kredibilitou. Mají se dobře, takže nemůžou sledovat nic tak ošklivého jako statistiky zaměstnanosti apod. To dělají jen dezoláti, protože o tom se píše na webech sponzorovaných Rusáky.
Žádná jiná média neexistují a je třeba si pouze vybrat, zda Losna nebo Mažňák. Hlavně se na to nesmí použít mozek, to by mohlo otřást důvěrou v ostatní chytré a vzdělané lidi v socbublině a zpochybnit jejich úsudek (a svůj dosavadní taky). Moc ošklivá věc, lepší nedělat. Šmerc a grýne mají plán a tomu je potřeba věřit. Hlavně ne ho zkoumat.
asi jo. akorát je to krátkozraké. já za sebe se mám fajn, odmakal jsem si svý a makám dále, protože mně to baví. když zdraží nafta nebo plyn, může mi to být fuck. nicméně většině ostatních ne. ale fakt netoužím, aby všude byl akorát svrab a neštovice, i když se já budu mít dobře
Pohodar: krátkozraké to být nemůže, to by dotyčný musel dělat záměrně. Je to spíš hloupé, naivní… Dotyčný prostě vůbec netuší, že jedná jak blb, naopak je přesvědčen o tom, že támhle ti druzí jsou Losnovci a ti jsou fuj, říkali to Franta i Pepa v práci, soused Lojza i Venca, co s ním hraje tenis, takže to musí být pravda.
Svrab a neštovice mají drobný problém v tom, že si nevybírají, jesli je dotyčný bohatý nebo ne, je-li toho moc. Takže to vidím do určité míry stejně – nemyslím, že je úplně fuk, jak se má okolí (můj dlouholetý spor se Sysopem). Ale dost jsem vyměkl a pomalu se kloním k jeho cestě, pitomců je moc a je škoda na ně plýtvat energií.
Co znamená mám se fajn?
Když zdraží nafta anebo plyn?
A o kolik? 20, 30, 100 anebo 200%?
.
„Už 16. října 1973 skokově stoupla cena americké ropy (druh Crude Light) ze tří dolarů za barel na více než pět dolarů. V průběhu dalšího roku se dále zvýšila na 12 dolarů za barel. V té době většina ropy pocházela z Blízkého východu a světové hospodářství bylo na „černém zlatu“ závislé více než dnes.“
.
Dvě tři akce a nafta, benzín, plyn budou nejen o 300% dražší, ale hlavně na příděl.
A na první místě je stát a ne Pohodar, kerej si myslí, že je za vodou.
fatdwi
jo, já to vidím stejně. jsem rád, když se kolem lidi mají slušně, jedno mi to není, ale nějak extra to rovněž neřeším. prostě fakt je pitomců moc a řešit je je kontraproduktivní. paradoxně když člověk nemá v hlavě nasráno, tak ty všechny vnucované kecy posledních dekád o rovnosti, soudržnosti apod ze člověka udělají většího egoistu. z neutrálního přístupu k negativnímu.
V pohodě, dobře už ses měl. Teď se budeš mít taky špatně.
Před 36 lety se taky cinkalo a skandovalo Vašek na hrad.
A pak se dekádu zíralo.
Co ja taxleduju a primo v Heilbronnu mam taky dva zname, tak oni ziji ve svete, ktery ani na reseni nejakeho pruseru neni pripraven. Proste se nestresuji, protoze si pruser nepripousti. Nezazili valku, nezazili chudobu, vsechno je fpohode.
Jednak tam maji Zelene, druhak Automotive jde zugrund a tretak vsude samej slimak. Maj to pojisteny na vice frontach.
vše souhlas. já se heilbronnu spíše vyhýbám (asi jako všem větším dírám) a držím se spíše vesniček kolem. tam je větší klid. ale fakt, oni jsou zcela vklidu. je pravda, že zásadní stabilizační prvek tam je schwarz gruppe, která s odstupem upozadila automotive a vše další. a schwarz nabírá po tisících a za platy daleko nad automotivem, vesměs ajťáky (dělají z lidlu cloudovou velmoc)
Tak jako jaderky.
A pak si posypou hlavu popelem.
:-D
V jaké nejistotě?
Devadesátky, kdy se nevědělo co bude, rušilo se kde co, jsou dávno pryč.
Krize 2008 ČR více či méně „lízla“. Platy klesly o 10-15%, nezaměstnanost také nijak významně nestoupla.
https://csu.gov.cz/cr_od_roku_1989_podil_nezamestnanych
Krize za Covidu položila víceméně jen malé podnikatele, kteří se drželi na vodou a některé nekvalitní služby.
Montovny a velcí zaměstnavatelé jsou stále v pohodě. Nebo snad ne?
.
Tak o jaké nejistotě je řeč?
Už se začalo masově propouštět?
Klesla reálná mzda o 10, 20, 30%?
.
Jediný ukazatel a to „kumulativní“ inflace šla do kopru a to ne tak z důvodu nekvalitních vlád, ale z důvodu válčení a umělé krize.
.
Není to jen o kynutí.
Je to o definitivě, pohodě, klidu, jistotě.
Ne každý se honí za penězi a úspěchem.
Ergo co je to úspěch?
A jaká je definice schopného člověka?
.
V soukromých firmách se snad nekyne?
Dokud jsou výsledky, tak se nic nemění.
Proč by taky.
Mno, kolem sebe spis vidim, ze clovek kolem 50, co stravil karieru v soukromem, ma naopak penez jak supek v nemovitostech, akciich apod a veru se jej nejaka nejistota netyka.
A kolik takových je?
1% anebo 1 ‰?
Sem si nevšiml, že by vedoucí kadeřnictví, prodejny obuvi, hypermarketu, menšího podniku vlastnili nemovitosti, akcie a tak.
:-D
Mno, rec byla o kariere.
Al Bunda, vedouci prodejny obuvi, nebyl o uspechu sve kariery tak uplne presvedcen.
Tak tu kariéru definujte.
Pro někoho je to vedoucí supermarketu na maloměstě, pro jiného ministerský rada.
Někdo se stane ministerským radou přes noc, jiný čeká 20 let.
Každý zatím vnímá něco jiného.
Jinak to vnímá svobodný 20letý muž, jinak 50letá matka 4 dětí.
Mno, definoval bych to tim, ze kolem 40/50 ma dotycny vyresene vestere finance, bydleni apod a k tomu v investicich bajvoko 5-20 mega v ceskych, pricemz k tomuto dosel legalne a obecne bez ojebu.
Nic zvlastniho, toto je stredni trida. Stale jeste musi pracovat, ale veru nemusi v praci panackovat pred kazdym nymandem, protoze jede nadoraz a po vyhazovu v prace to bude konsekvence hypoteka-exekuce-chodnik.
A je vicemene jedno, jestli je to IT manazer, lekar, zamecnik s vlastni s.r.o nebo provozovatel horskeho penzionu.
Next stage je financni nezavislost, kdy je dotycny pohodlne ziv pouze z pasivnich prijmu, tzv, FIRE, Financial Indenpendende Retire Early.
A co kdybyste se podíval, jaká je průměrná mzda, neřkuli třeba medián? Mít byť i jen jedno dítě a z průměrné mzdy mít „kolem 40/50 vyresene vestere finance, bydleni apod a k tomu v investicich bajvoko 5-20 mega v ceskych“, tak jste finanční mág.
„v investicich bajvoko 5-20 mega v ceskych“
.
Pobavilo. :-D
Jakože šel kolem a koupil 10 BTC kus za 100 dolarů?
A ročně přikupoval unci zlata a kilo stříbra?
Nebo myslej nákup družstevní 3+1 za 150 000 Kč před 25 lety a prodejní cenu 5 – 20 míčů dle lokality v roce 2026?
To pak jo.
Každej s hypoškou je milionář. :-D
A vy teda patříte mezi ně anebo o tom jen sníte, když se díváte z balkonu?
.
Na pohádky o závratných příjmech, honosných sídlech, 3 – 5 pojízdných „popelnicích?“ už sem si zvyknul, ale tohle je vyšší level. :-D
.
Prosím vás řekněte dalším z vaší sociální bubliny, ať se sem zaregistrují a píší svá moudra. Bude bžunda.
Ideálně nějaký akcionář Tesly, Applu a ták.
Anebo early adopter nějakýho robůtka. :-D
Hele, jestli te tyhle cisla nejak fascinujou, asi neco delas blbe, neco bude spatne s financni gramotnosti.
Ja jsem naopak zalozenim prizdisrac, kryptu se stale vyhybam, zatimco znami na BTC a Ethereu vydelali majlant.
Nemam ani zavratny prijem, ani honosne sidlo,ani 3-5 popelnic, zato mam normalni rodinny dum, jedno slusne rodinne auto a jedno male na hrkani do prace.
A tak jsem treba v roce 21, kdy jsem jezdil do prace modrou fabii na plyn, nekoupil nejakou novou popelnici, ale za 2.6 mega (tedy za cenu dvou lepsich popelnic) jsem nakoupil mix ceskeho trhu energo/banky/zbrojari. A nechal jsem to tam lezet, jednou za rok jsem posbiral dividendy a prikoupil. Zrovna vcera jsem se na ten ucet dival, za tech 5 let to vydelalo 3mega, z toho 0.9 mega na zdanenych dividendach, kde tratim 15% na dani. Zbytek rustu uz vesmes prosel casovym testem a pripadna dan realizace zisku je 0.
Zacal jsem investovat pozde, prakticky az jsem kompletne splatil barak, kamosi mi samozrejme rikali, ze je to blbost, znamy ma ted 18 mega hypoteku na penzion s luxusni dlouhodobou fixaci, lec jako prizdisrac chci mit rodinu zajistenou v komplet splacenym baraku s mesicnimi naklady na bydleni 5000Kc pro 5 lidi, hypoteku jsem splatil VELICE predcasne a zbytecne predcasne.
Spravny pristup je samozrejme nechat hypo co nejdyl to jde, vyuzit Babisovu inflaci na umoreni a penize investovat.
Jinak co se tyce Tesly a Applu, tam veru akcionar nejsem, P/E ratio je uplne mimo. Zato jsem akcionar ASML, Micronu, to po shlednuti videa na youtube, ze jediny, kdo realne vydelal na zlate horecce na Klondajku byli hokynari, co zasobovali zlatokopy. ASML a Micron zasobujou AI klondajk. A velice se mi to vyplatilo.
V realu je cely kouzlo dlouhodobe uroceni, zacit brzo, mit sirsi portfolio a nechat to pracovat. Staci nechat par tisicovek mesicne odlejvat do investic, hlavne zacit brzo, zacne se to nabalovat jak snehova koule.
Pred temi 5 lety sel za 2.6mega koupit M3 a znam par lidi, co si onehda to M3 poridili.
Pokud máš takovej přístup tak nakupuj ETFko: JEPQ. Vyplácí dividendy každej něsíc, budeš mít častěji radost.
To prave ze vubec.
Z divi se plati dane a ja vzdysky placu, kdyz platim dane.
Když podepíšeš jednou za tři roky formulář W-8BEN tak ti UŠÁci strhnou rovnou 15% podle smlouvy o zamezení dvojího zdanění. Ani si toho nevšimneš.
Degiro ma tenhle formular defaultne a hlida to i exspiraci.
Ja placu i kvuli 15%.
Akcie chci prodavat az po casovym testu, zatim teorie, prakticky nic neprodavam vubec.
Tak potom Hongkong, Singapur a Británie tam je daň z dividend 0%
Fakt zajímavý, upřímně. Toto by mj. bylo na delší pokec. Nebo na regulérní článek. Jestli máš chuť a prostor, pokecejme…
V prvé řadě, nejsi přizdisráč. Jsi trochu konzervativní hráč. Přizdisráč (ultrapodpantoflák) je třeba můj bratr – „riziko, riziko“, vyklepaný je i ze spořícího účtu, o něčem vypovídající je psychika těchto lidí…
Dále, říká ti něco syndrom přeživšího? Je sice super, že jsi na dividendách vydělal tři miliony… ale já třeba zase strčil pár peněz do kryptobanky (Celsius), která záhy zkrachovala. Šlo sice jen o málo… ale tímhle se lidé nechlubí. Forex pokusy s „profitem“ -20%, atd.
Rád si v tomto nechám poradit, nebo přidat nekonvenční myšlenku. V konvenčním investování jsem mizerný…
A to je přesně ono.
Akcie, krypto, zlato, je to jedno.
Vše funguje pouze dokud funguje systém.
Na druhou stranu, systém funguje skoro 100 let od velkýho krachu.
@vasek, 13.4.2026 v 19:24, ty investičnì úvahy — na tebe reaguji.
Jak se ty komentáře v urč. hloubce do sebe už nevnořují, nemuselo to být patrné. Sorry jako.
„Hele, jestli te tyhle cisla nejak fascinujou, asi neco delas blbe, neco bude spatne s financni gramotnosti.“
Nefascinují.
Jsou to drobné.
Přilepšení na důchod.
Tvl že eště furt vás modroptácký zlodějský kurvy držka nebolí. Chudý časy nakonec dopadnou i na vás, kriminalita zatím utěšeně (a utajeně) stoupá, to bude hroznýho divení, až vás přídou kůltůrně vobohatit nejaký ukrošovský řezníci. Pže co by chodili k hentěm sockám (což jsou všici vostatní mimo tu tvoju zlodějskou bublinu), dyž můžou jít k vám zbohatlickejm kurvám, co ste eště tak blbý, že se musíte tím nakradeným naparovat. Už ai v pařížostánu to pochopili a musijou tam za bílýho dne po venku chodit pomalu jak vandráci, jinak je kůltůrně vobohatí (prozměnu barevná čvarga) vo nový zážitky tak, že z nich stáhne úplně všecko. Pouliční kriminalita, krádeže, loupeže, přepadání, to ve všech tech frankochalífátech a jinejch britannistánech každoročně láme nový světový rekordy.
Ukrajincu mam kolem spoustu, o kus dal je rada panelaku, bydlej tam v najmu. A popravde, jsem velice rad, ze tu jsou, namisto typku, jako ses ty.
Tatik obvykle nejaka prace typu rozvoz dodavkou pro Rohlik, mamka s deckama jezdi kolem s kocarkem.
Minuly leto, prijedu domu, mladi panove maji ve virivce na zahrade tri modrooke blondyny, Jelenu, Anhelinu a Solomii. Respekt panove. Ty muzes zatim u TV Nova trnout, co provadeji machometani nekde v Tramtarii.
proč se ta Ukrajinka jmenuje Sodomie?
Jj, vobrovskej přínos ty kundo. Zatím vytlačujou z práce místní bílý, co umijou latinku, aniž by se byli schopní naučit aspoň ELEMENTÁRNĚ česky. Jak je kurva můžou vzít na pokladnu, kde je potřeba komunikovat, dyž neumijou řeč? Po třech kurva letech?!?
Samozřejmě v krámě klasickej výjev, dva chochli rudí jak rajče si byli pro večerní svačinku – dvě vodky a karton 24 plechů ležáku. Už pro jistotu k tomu ani neberou to jabko nebo dva rohlíky, takže notorici v předposledním stádiu. Samozřejmě tadle svoloč esli maká (dyž sou PERMANENTNĚ nalití), tak na černo, takže až začnou chcípat na demenci z chlastem rozpuštěnýho mozku a začnou jim selhávat vorgány, ty účty za několik mega ze špitálu potáhnem my vostatní.
Ukrajinky jsou chudinky. Ukrajinci he totiž běžně mlátí. Takzvaný „Ukrajinský standard“.
Však takoví jako ty je tady vítali jak v 68., tak i teď soudruhu, to je jasná věc… :-P
Uvidíme jestli se nepřijdou uprchlíci ze zálivu…
“Jednou ty nasraný chudý lidi přijdou”:
https://www.youtube.com/watch?v=X7oI5ozelwQ
Podle čeho se pozná, že je někdo schopný a rozumný?
Podle majetku, podle sociálního postavení, výše ega na sociálních sítích?
Герой na vsi s barákem, zahradou, novým autem, nadstandardním platem může být v krajském měste klidně považován za lůzra, protože by to nestačilo ani vilku v té správné lokalitě.
Záleží přeci na úhlu pohledu jedince.
Někomu stačí opravna obuvi na maloměstě, jinému je málo vedoucí oddělení a míří výše.
Takže schopná a úspěšná může být klidně i šéfka EK.
Kdyby si o sobě nemyslela, že je schopná a úspěšná, tak by šla přeci jinam.
Respektive by dávno skončila. Otázkou je, co ona vnímá jako úspěch.
Kdo a co stanovuje měřítka a kritéria úspěchu a rozumu? A pro koho?
Snad ne diskutéři z DFENSu? :-D
Znam par lidi, co maji schopnosti a sli do statni spravy, duvod je obecne dvoji:
– Jsou financne davno za vodou, nemuseli by delat nic, tu pozici vzali jako konicek a snahu pomoci ve stylu mecenase Hlavky
– Jdou si tam nakrast, naohejbat toky penez na patricna mista
Tenhle Hlávka?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Hl%C3%A1vka
Zapomněl dodat, že druhá varianta převládá tak ve 4 z 5 případů. A to eště značnou část z tech prvních to tam buď semele tak, že se k tom přidají, nebo je vyštípou za použití všech možnejch metod. Takový případy jsou medializovaný asi tak každej tejden, že nekdo schopnej tam chce ten bordel vymést, a naopak je záhy vymetenej sám. Eventuelně nemají problém nechávat ty lidy i třeba dva roky brát prachy na „překážkách“, než najdou způsob, jak ho vyštípat – hlavně jenom aby se v ničem nešťoural, jak ten co zkoušel udělat pořádek v kriminálce, tenkrát s tím dělala rozhovory BoBo, nepamatuju se jméno.
Ještě si umím představit manželku/manžela, kterého „živí“ partner, a on/ona chodí na úřad, aby se doma „nenudili“.
Ovšem neumím si vůbec představit, že někdo získá tolik peněz (nejspíš v soukromém sektoru), že nemusí už do smrti pracovat a aby se nenudil, tak jde pracovat na nějaký úřad. To mě silně přípomíná typ lidí „máte štěstí že jdu kolem“.
Tak esli sou zařízení ve vlastním a děcka z baráku, nejaký ty schopnější s vejškou si na nejakou třicku a k tomu bohatý příspěvky a prémie sáhnou, na 5-10 let před důchodem si tam jít vodpočnout, proč ne. Na slušný vyžití to stačí a jednu-dvě dovče ročně taky.
Šéfovat ve státní správě dokáže i otylé dítě. Proč by se tam měl cpát někdo moudrý a notabene ještě i vzdělaný?
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/kocanda-ministerstvo-zivotniho-prostredi-sprava-jeskyni.A260408_162459_domaci_tty
Jakmile někdo byť jen rok pracuje ve státní správě, už je v soukromé sféře nepoužitelný.
U lopat je mist porad dost. A pokud je schopny drab, i vykony budou.
Vyzkoušeno, ani kopat výkopy už jim nejde. Státní správa dojebe člověka víc než ZVS.
Co si budeme, ZVS skodila tem schopnym, zatimco z neschopnych udelala aspon trochu chlapy. Nejruznejsi mamanci se konecne pustili maminy sukne. Kdo trpel, byli ti, kteri tohle nepotrebovali. Stadni sprava dokurvi uplne vsechny naprosto rovnomerne.
Nedávno jsem potkal jednoho prokurátora a chlubil se že se v padesáti odstěhoval od rodičů. Toho nechceš potkat u soudu ani náhodou. Jeho specialita je že se vždycky dohodne na trestu aby mohl jít dřív domů.
No on se za par k tem rodicum zase dostane.
Zatím se to projevilo že má novej účes jako Ronaldo
No, žádná velká literatura to není, ale s obsahem souhlasím. Tady bude zase nablito jak po Majáles.
Docela by mě zajímalo, kde jsou ty moderní „pověry“ (Čím víc titulů, tím víc rozumu, čím víc školy, tím míň blbosti, čím více odbornosti, tím menší šance….) dle autora rozšířeny. Podle mě to tvrdí snad jen autor, jinak jsem je od nikoho v tomto (nebo podobném) znění neslyšel/nečetl. Snad jen jednu „pověru“, a ta z ní přibližně takto: „Vždyt má vysokou školu, tak úplný blbec být nemůže“. A má odpověď je, „ale může“.
Začínám si myslet, že autor má z lidí s titulem nějaký komplex. Tvrzení „čím víc školy, tím míň blbosti“ mě přijde jako skutečná blbost.
To si pochopitelně myslí jenom ti, co tyhle blbosti šíří. Rozumný člově VÍ, že moudrost a morálka s vírou a se vzděláním NIJAK NESOUVISÍ.
Tak já už jsem se osobně setkal i s hláškou: „myslel jsem, že jseš inteligentní a ty se přitom díváš na Červeného Trpaslíka“. V první chvíli jsem nevěděl, jestli to dotyčný myslí vážně nebo je to sranda, ale bylo to myšleno vážně. Tak jsem na to řekl, že Červený trpasík podobně jako třeba Občan Kane patří do stěžějních děl světové kinematografie, jen to trošku potrvá než diváci poznají jeho genialitu a byl jsem za úplného debila.
To jako fakt, že tahle totální krávovina patří mezi „stěžejní díla“?
https://www.youtube.com/watch?v=UPW4u0IDU1M
My kočky máme jedno přísloví, které se sem náramně hodí: „Co to sakra meleš, ty vořechu.“
My kočky? Třetí žena?
Určitě, ty voe :D Můžeš se přidat do jejího spolku Komise pro Legalizaci Integrace Teroristických Organismů a jejich Rehabilitaci ve Společnosti
neco ti tam chybí
Jestli někomu, tak tvůrcům
Jo, to je FAKT!
Mám podobnou zkušenost s tím, když jsem své věřící (nijak extra ortodoxní) kamarádce řekl, že si vážím Rowlingové za výborného Harryho Pottera, protože tím dokázala přivést ke čtení celou novou generaci čtenářů, což je poměrně úctyhodný výkon, načež se mně kamarádka s vážnou tváří zeptala: „Ty skutečně čteš tu hroznou satanistickou literaturu!?“. Musím se přiznat, že se mi hodnou chvíli jaksi nedostávalo slov…
A přesně o tom to je. ;-)
– jak vi, ze je satanisticka, kdyz ji necte?
– jaky rozdil je mezi temi carodeji a jejim bohem stran vyuzivani nadprirozenych sil?
– stačí, že ví, že jsou tam čarodějové a nepopsatelné ZLO. Tím je toto dílo zcela AUTOMATICKY klasifikováno jak satanistické. Myslím že tam spadá i Tolkien.
– žádný, ale vždycky, když nějakému věřícímu řeknu, že na (jeho) boha nevěřím úplně stejně jako na vodníka, nebo na rusalky a polednice, hledí na mě jako na úplného blbce. Fakt nevím, čím to je. ;-)
Jo, to je dobry, to si vypujcim.
Jo, a taky si myslím, že na ten satanismus „nenápadně“ upozornili někde na kázání…
Nevěřím totiž, že něco takového může normálního člověka napadnout samo od sebe. ;-)
A nebo zdrojem téhle „moudrosti“ bude nějaká facebooková křesťanská skupina, samozřejmě jen za předpokladu, že facebook není nástrojem ďábla.
Na to ona není, to není žádné děcko. ;-)
A byla to póza, nebo upřímné přesvědčení?
Já mám svět HP rád, jednak kvůli residuální anglofilii, druhak kvůli celkovému vyznění vítězství dobra nad zlem. Realisticky by je Snape s Voldemortem a Umbridgovou rozšlápli jako chrousta.
A ona to je satanistická literatura. Na rozdíl od Hobita a Pána prstenů.
Zkus se zamyslet nad tím proč.
Hlavně se to teda nedá číst, stejně jako ty tolkienovo magorie. Při každým pokusu jsem se v tom ztratil. Ale proti vkusu žádnej dišputát.
a o to zajímavější je pozorovat čtenáře, jak jim ty bláboly vyplňují prázdnotu
se podivé na libtardy, kasičkáře a podobnej ksindl tvl
Pockej, a co JUDr.PhDr.Mgr. et Mgr.Henryk Lahola?
To je ovšem iné kafe
A na naše děti sbíráme víčka!
založte si ziskofku, to je dneska zlatý dno
Já už na dně jsem, ale zlatou mám akorát žílu.
Víčka se přece nesmí oddělovat…
To můžou jenom specializované recyklační podniky…
Jeste, ze to zatim neplati.
Zrovna jsem kacířsky oddělil víčko z Kefíru
Ja to taky delam. A velmi demonstrativne.
Oni nam to jednou spocitaji, pockej.
Mně už to spočítal ten kefír, to byl fofr.
Zvlastni, ja mam po kefiru naprosto pevnej a sametovej bobanek, vzdycky ho paradne srovna do europarametru.
To bude tím že piješ Keführer.
Jawohl! Meine Ehre heißt Keführer.
A já jsem měl strach něco sem napsat, že budu za blbce. Už se bojím trochu míň, bude nás víc.
Takže minule jsme se dozvěděli, že si autor (psal sice „my“, ale v diskusi pak vysvětloval, že to byl autorský plurál a žádné „my“ to tedy ve skutečnosti nebylo) plete svobodu a vzdělání (jo, jsou to prakticky synonyma, to si jistě plete skoro každej).
Nyní jsme se tedy dozvěděli, že navíc trpí na hodně specifické (a dementní) pověry:-)
Doufám, že bude ještě mnoho dílů, přimlouval bych se za alespoň jeden věnovaný přesvědčení (něco jako „panuje přesvědčení“, aby se neopakoval s pověrami či pletením si) o tom, že Země je hranatá. O tom je předpokládám přesvědčeno zhruba tolik lidí, kolik si plete svobodu se vzděláním nebo trpí na pověru z tohoto dílu.
Jo a autore, pokud jste chtěl ještě více ukázat, že jste skutečně jen závistivej nevzdělanej pablb, kterého serou otitulovaní (vyhozen z vejšky nebo už od maturity?), tak druhej díl v tomto bodě velmi dobře navazuje na první, gratuluji. V díle o hranaté Zemi bych se opřel primárně do lidí s doktoráty, to jsou často taky idioti a můžete jim to pořádně nandat.
AI souhrn: „Zobecnění extrému (často spojováno se zbrklým zobecněním nebo slaměným panákem) je argumentační faul, při kterém mluvčí vezme ojedinělý, extrémní případ a vydává ho za typický příklad pro celou skupinu.“
Auto sice primo zminuje, ze se jedna o extrem, lec cely prispevem na nejm stavi.
Agregatni data ukazuji jasne, vyssi vzdelani je agregatne v ruku v ruce s vyssim materialnim zabezpecenim, vyssim spolecenskym postavenim.
Vzdelani titul. Titul ze vselisjakych „Rabbit universities, Gender studies apod“ neznamena nic (zdravime Michala Haska a jeho Alma mater University of Sládkovičovo), naopak u cloveka s titulem z MFF UK nebo FJFI CVUT ocekavam onacejsi vysledny a zatim jsem nikdy nebyl zklaman.
Hlavni prinos REALNEHO VS vzdelani je, ze zvysuje IQ (a to podle prave definice IQ, tedy schopnosti vyresit problem na zaklade vstupnich udaju), nauci se ucit (cely zivot nedelam nic jineho, nez se se porad ucim nove veci, ono byt prvni expert na urcitou problematiku v Cesku je velice vynosne) a vznikaji zde socialni vazby a site budouci elity prislusneho oboru.
Autor ma zrejme predstavu, ze VS znamena, ted mam titul a vy vsichni okolo se poserte. Ani omylem, titul neznamena nic jineho, nez ze jsem byl schopen pochopit dany kurz a tudiz zrejme nejsem uplny debil a hlavne mam rozhled i mimo uzkou specializaci, to je velice dulezite.
V IT vidim rozdil mezi SS a VS cerstve po skole pomerne jasne. VS vi o existenci jinych veci pri trose usili je schopen to pouzit. SS umi perfektne Javascript a bude ho srat uplne vsude, protoze ani nevi o existenci jinych veci, spoustu casu stravi znovuvynalezanim kola.
S rozvojem AI se tento rozdil jeste dale prohloubi, specializovane juniory nahradi AI uz dnes, do budoucna i architektonicke pozice. Budouci uspesny clovek bude potrebovat hlavne kontakty, rozhled, charisma, obchodni schopnosti, silu mozku nahradi AI, stejne jako buldozery nahradily silu svalu.
Mezi vzdělanými (i hodně vzdělanými) lidmi se pohybuju dost často. Na tom článku něco je.
Jedním z problémů vzdělaných lidí je neochvějná důvěra v posvěcené autority. Také v „ověřené zdroje informací“, přičemž ona ověřenost občas spočívá v tom, že zdroj sám nebo jeho kamarádi o něm řekli, že jedině on je garantem pravdy. Zdravím ty, kdo důvěřují jejich ČT09. Je to asi dáno i metodikou odborných prací, kde se musíte pořád odvolávat na nějaké zdroje, a ty zdroje musí být uznávané.
Co se týká ješitnosti, celkem úspěšní lidé jsou k mazání medu náchylní dost silně. Vystudujete, získáte fleck, plat nad mediánem – a někdo vám začne tvrdit, že to je tím, že vy jste ti chytří a ostatní jsou blbci. Takže si přece nebudete myslet to, co si myslí blbci, a už vůbec to nebudete říkat, a budete říkat a dělat to, co vám radí spoluchytří.
Náboženské a ezoterické sekty úplně typické nejsou, leda u paniček, které z rozcapenosti už nevědí, co by, ale politická a komerční manipulace je zcela běžná. Náchylnost na uvěření reklamě v nějaké podobě je u úspěšných lidí značná, viz životní styl jako přes kopírák, nejen názory. Názorově to sektu připomíná někdy v politice.
Pokud vám to v životě navíc docela funguje, rodina a tak, poměrně snadno dospějete k závěru, že to je tím, že všechno děláte a myslíte si správně. Že osobní záležitosti a zdraví jsou někdy ovlivněné i náhodou či vnějšími vlivy, které nemůže mít pod kontrolou, si prostě nepřipustíte.
Na druhou stranu by zas člověk neměl sklouznout do vohnoutského přesvědčení, že kdo něco vystudoval, je automaticky blbej, zaměňování karikatury s realitou.
Nic jako agregatni nahoda neexistuje.
Pokud mame jedince, kteremu „nahoda“ pomohla, mame uplne stejne jedince, kterym „nahoda“ uskodila.
Proto je dulezite sledovat agregatni trendy, a ty hovori naprosto jasne.
Pak mame jeste takovy ten typ „nahody“, za kterou stoji leta tvrde prace. Takovy Andy Rubin vyvijel leta operacni system Android, puvodne urceny pro pracky a lednicky, mel z toho naprosty hovno, az si ho „nahodou“ vsiml Google, pouzil pro telefony a nyni je to nejrozsirenesji OS na svete.
Ale kazdy wohnout vidi „nahodu“
To, ze dana skupina je agragatne uspesna je prave priznak, ze neco delaji dobre. Je naprosto normalni, ze duveruji zdrojum, jimz uznavaji kredibilitu, a to vcetne CT a CRo, ktere jsou dozorovane prislusnymi radami.
A veru jenom idiot bude duverovat tem vsem XXX24 webum. Samo se to uzivit nemuze, je naprosto jasne, ze jsou placeni externe a maji agendu. A z jejich vystupu je pomerne jasne, kdo je plati. Rusaci se s tim ostatne ani netaji.
vasek: jako vážně?
„Je naprosto normalni, ze duveruji zdrojum, jimz uznavaji kredibilitu, a to vcetne CT a CRo, ktere jsou dozorovane prislusnymi radami.“
V čem se tahle propaganda liší od té „ruské“? Že propaguje tu „správnou“ pravdu? Třeba, já nevím, o covidu?
Schopností vzdělaného člověka by právě mělo být „follow the money“ ve všech případech. Slepá víra ve „stranu a vládu“ se teda cenila vždycky víc, tady byste u minulých komančů se svým přístupem získal 100 ze 100 možných, cukřík byste taky dostal. Ale že je to „normální“ a nedejbože to dávat do souvislosti se vzděláním mi přijde minimálně nešťastné…
Vzdyt o tom proboha mluvim.
Follow the money, CT – koncesionarske poplatky, hlidane Radou.
Prima – Ivan Zach – Zemanuv a babisuv kun
Seznam – Ivo Lukacovic – poznal jsem na Strahovskych kolejich a verim, co rika
Naopak Lidove noviny a Dnes, sveho casu velice slusne periodika, dneska naprosta zumpa se jmeny jako Plesl (ten se proslavil „privatizaci“ tedy kradenim bytu na Vidohradech), Zverina, Kulidakis. Nemajitel Bures je pouziva jako pokusne balonky, jaky svinstva este verejnost sezere.
Funkci Lidovek nahradil Denik N, ten ostatne vlasni i cast Respektu, ktery je po odkoupeni od Bakaly zase na velice slusne urovni.
A veru netusim, kde jsem psal o nejake slepe vire ve stranu a vladu. Soucasna vlada je vlada luzy, zvolena luzou, jeji hlavni ucel je nevydani soudnimu stihani. Hlavni postava je rusinsky Stbak, ktery vladne za ucelem zajisteni financnich toku do Agrofertu, podporuje ho Okamura, hochstapler, co jednu stranu vykradl a zalozil si novou, zije z podpory nejnizsi hloupe spodiny jako je terorista Balda a jeho jedinym cilem je osobni prospech symbolizovany stavbou „Takesiho hrad“. Doplnuji Moturci, xichtem je Dolgren z Wishe, tupy jak pucstok, xicht protlaceny devadesatkovym mafianem Chladem, ktery tlacil Turka na MZP za ucelem planovaneho gigakradeni na odpadovem hospodarstvi. A pak este Macinka, tupy klausuv poskok, jeho predchozim kariernim vrcholem byla funkce v Institutu Vaclava Klause. Idiot tak tupy, ze pleduje za Orbana jeste dnes, kdy je Orby politicka mrtvola a na povrch vyleze hromada svinstva. Ale holt mluvci komickeho spolku Institut Vaclava Klause na vic nema, to je nabiledni.
vasek: „hlídané Radou“, jako fakt? Tohle napíše střízlivý člověk?
Seznamrudézprávy, tomu věříte, fakt?
Nevím, jak jinak říkat tomu, co jste napsal, že než slepá víra. Pardon, Vy tomu říkáte „uznávají kredibilitu“. Což je ovšem totéž. A ve stranu a vládu proto, že tyhle vládní hlásné trouby se od Rudého práva liší dobou, nikoliv však obsahem ani smyslem. Vy byste prostě v minulém totáči byl komanč jak prase, protože co říká Rudé právo je pravda (však to má hentu kredibilitu, každej vzdělanej to ví a je to normální) a dezoláti, poslouchající Svobodnou Evropu, jsou jen lůza placená nepřítelem. (facepalm)
Mozek Václave, mozek by to chtělo použít.
Zacinas se krapet cyklit. Ja jsem Lukacovice osobne poznal a vim kdo to je.
Seznam je teda „vladni hlasna trouba“? To je mi novota, standardni deloze stack rika neco jineho.
Apropos, mohl bys teda sdelit nejaky ten seznam „kredibilnich“ zdroju informaci, at se spolecne zasmejeme?
typnu si, Parlamentni listy?
vasek: černobílé vidění je taky znakem úspěšných a vzdělaných? Kdybys to tady trochu četl, věděl bys, co si o „alternativních médiích“ typu PS, michaladebil a podobných aeronetích sračkách myslím, takže chyba lávky.
Ano, seznam se chová jako vládní hlásná trouba, resp. abych byl přesný ne úplně vládní, protože to platilo jen u vlády soudruha Nutelly. Teď jsou spíš protivládní, jestli to nebude těmi peněžními toky, což?
Nicméně klidně tomu věř, až zas příště bude něco k opíchání nebo jiná agenda, která „má kredibilitu“, skoč do ní po hlavně, abys nebyl za dezoláta (být blbem je zřejmě lepší).
Vidim, ze jsi to vsecko prokouk, na tebe si neprijdou.
Skoda, ze se nepodelis, treba aspon naznaky moudrosti, neco ve stylu otce Fury.
Základ je sledovat místní diskuse.
To je přeci jasný.
Samej CEO, CFO, CTO…
:-D
vasek: všecko ne, ale určitě víc, než ty. Popravdě autorovi se posmívám, protože „vzdělané blbce“ jeho typu v socbublině nemám. Nicméně nyní vidím, o kom vlastně psal. Že to budeš zrovna ty mě popravdě trochu překvapilo (jen trochu, být to o čtvrt roku dřív, musel bych říct, že hodně).
Lukacovice jsem poznal taky, mame spolecneho kamarada. A ano, taky vim kdo to je a fakt s tim panem nechci dychat stejnej vzduch. V CT mam par hodne dobrych znamych, dokonce pribuzneho. Tenhle ultralevicackej moloch mi nesmi na prijimac. CRo pro osmdesatniky mozna dobrej, az k tomu dospeju, dam vedet.
Taky ho znám osobně. Jednoduše je to vocas.
vocas?
Pokud chcete aplikovat u ČT „Follow the money“, tak musíte sledovat ne odkud ty peníze plynou do ČT (tady to není problém), ale komu plynou peníze z té ČT – čili za co je ta ČT utrácí a kdo ty peníze z ČT získává. Ne nadarmo se občas ČT říká chráněná dílna.
Tak oblast „chranena dilna“ a „placeny spin doctorig pro mafiany/rusaky“ je krapet jiny sport, ze?
Nebojte. Navolej novou radu a zas bude líp. :-D
https://www.youtube.com/watch?v=GuiLaU-eLiQ
https://www.youtube.com/watch?v=tdMnGNogp4I
https://www.youtube.com/watch?v=uirEQJEKbjk
Tvl už zas tadle sračka…vy libtardský kurvy přes uhniju ai erár protočíte víceméně na propagandu (stádní lživiza/lžihlas, desítky libtardskejch taky médií a stovky ziskovek, a to zmiňuju jenom první tři největší věci) vyšší desítky miliard ročně. A eště prašivě lžete jak todle rozkrádání prachů daňovej poplatníků je prej poctivá kariéra, to jo ty špíno :D Chudáci rusáci ai s rejžákama a kdoví kým eště dohromady, to sou ubozí čučkaři s pár desítkama melounů, esli hodně.
Vypatlaná libtardská špína jako ty to samozřejmě nikdy nepobere, ale chodí sem eště i pár lidí s mozkem…
Presne. Neznam Rusaka, kterej by mi hrabal do kapsy. Zato z Brusele jich muzu vyjmenovat vagon. Uhnije dela uplne klasickou mafianskou kurvu, ktera nasilne vybira vypalne, akorat ze misto pozarem hrozi Rusakem.
akorát od dob mafií se to přece jenom trochu upgradovalo, takže jede permanentní klačenku a propagandu vo tom, jak je to všecky pro dobro poddanejch
Jak uz jsem tady kdysi psal, skutecni mafiani cti urcite zasady a vlastni moralni pravidla. Neco takoveho v Bruseli absolutne neznaji, tam se necti lautr nic. Ze uz ani ta propaganda nema uroven, mne nepreqapuje.
Ty jsi dnes soudruhu evidentně snídal vtipnou kaši, co? 🤣🤣🤣
Benefit pro Andy Rubin je jaký?
Benefit pro Andy Rubin byl zrejme, ze sefoval Android departmentu google 9 let a krome jinych prijmu za to dostal ctvrt miliardy USD ve forme akcii.
Ted je mu 63 let a zrejme se uz nehoni.
„To, ze dana skupina je agragatne uspesna je prave priznak, ze neco delaji dobre.“
Která skupina třeba?
Harvardské fondy, LTO, Diag Human, Válka o Novu, financování ODS, IZIP, Karlovarská losovačka, OpenCard, byty OKD, Pandury, ProMoPro, Dozimetr, Bitcoiny, kampelička a mnohé další.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_politick%C3%BDch_af%C3%A9r_v_%C4%8Cesku
@ vasek
Jo, jasně, že zrovna když já potřeboval práci, objevil se volnej flek přesně toho typu, kterej já jsem chtěl, protože se můj předchůdce pohádal s vedením, je samozřejmě jen a jen moje zásluha. Zařídil jsem to zpětně tři měsíce do minulosti, jen jsem se o tom dozvěděl.
Tak jste to myslel?
Blekotání o nějakejch XXX24 webech nechápu – co to jako má bejt?
Záleží jak moc vědomý jste.
Možné je vše.
Třeba jste si přál (zadal záměr) nevědomky.
No, tim jsem chtel rict, ze kdyz nejaky Bahnak chytl plusovou nahodu a dostal se na vysneny flek, tak jeho predchudce chytl naopak minusovou nahodu, ze ho vyrazili. A tak na statisticke skupine Bahnak+predchudce skrzena nahody nula od nuly posla.
Proto je potreba sledovat agregatni vyvoj danych statistickych skupin, tam se nahody vynulujou a ziskane agregatni trend. A ten popise, japato nam ta skupina performuje.
Ne, on nechytil náhodu, on to udělal vědomě.
Ale obojí je náhoda. A tohle jsem měl na mysli tím „štěstím“, protože štěstí se vždycky drží konkrétního člověka, někdy déle, někdy chvilku, někdy vůbec. A jsou lidi, kteří měli štěstí a nechápou, že to štěstí bylo, myslí si, že mohou ovlivnit všechno.
Kdybyste se nad tím trochu zamyslel, tak byste pochopil.
Mně zajímají lidi – jedinci, kteří tvoří společnost. Zkušenost mám s jedinci, ne s milionem lidí. Ti jedinci jsou různí. Ani volič Fialového Rakušana se nemusí chovat jako debil, třeba má jen jiný názor. Dokonce ani volič Pirátů nemusí být nutně debil, třeba prostě jen věří propagandě. Klíčem je ochota se zamyslet. Namachrovaný frajírek neochotný se zamyslet… no… ;o) A je jedno, jakou volí stranu.
Bohužel jsem ty namachrované debily potkal i mezi hodně kvalifikovanými lidmi. Dokonce i mezi matfyzáky.
„Obojí je náhoda“ – netýká se mého fleku, ale Vaší „plusové a mínusové náhody“.
Hele, ve strasne stare hre Master of Orion jsou i „simulace“ bitev, vesmirny kocky se tlucou s vesmirnyma zabama.
Mechanismus velice jednoduchy, postavi se proti sobe jedna kocka a jedna zaba z armady, pocitac vytoci nahodne cislo 0-100, kocka dostane treba 51, na zabu zbyde 49, kocka vyhrala, zaba je tuha a pokracuje do dalsiho kola, dalsi iterace, stejny „boj“ s novym nahodnym cislem proti dalsi zabe v rade. Vyhraje strana, kde nekdo z armady zbyl. Pak je tam dalsi aspekt, pred dalsi bitvou zaba vynalezla laserovou pusku, to ji pridava k nahodnemu cislu 5 bodu, a uz je to srovnani 51 vs 49+5=54, takze zaba vyhrala. Pak kocka vynalezne energozbroj, pridava 10 bodu atd atd.
A ted to zajimave, kdyz proti sobe stoji armada 4 kocky vs 5 zab, vysledek je silne ovlivnen nahodou. bezne vyhraje slabsi druh s mensim poctem vojaku, kdyz meli dobry los.
Kdyz mame ale armady velikostoi 300kocek proti 300 zabam, veskere nahodne nuance se navzajem vyrusi, vysledek presne odpovida prevaze ve zbranich.
Takze jeden konkretni absolvent MatFyzu muze ke stesti prijit nahodou, masa tisicovek matfyzaku ma uspech odpovidajici jejich skillu, kladne a zaporne nahody se vyrusily.
A pokud ten prosty fakt, ze vliv nahodne distribuovanych vlivu nema na celkovy trend velke skupiny vliv stale nechapues, ja uz to lip vtsvetlit neumim.
O těch echt … se pak skládají ódy.
https://www.facebook.com/daniel.d.krajca/videos/my-jsme-petr-fiala-ofici%C3%A1ln%C3%AD-n%C3%A1rodn%C3%AD-brainrot-hymna-a-j%C3%A1-nem%C3%A1m-co-ps%C3%A1t-nem%C3%A1m-co-/2086656638769344/
:-D
Nemusíme chodit kolem horké kaše. Občas tu přispívá jistý doktor z Jihlavské nemocnice a to je ozajstné vemeno.