Speciální mediální operace prof. Fialy a kdy zablokují D-FENS - zpět na článek

Počet komentářů: 924

  1. Vite co podivejte se obcas pod diskuzi na idnesu tam uz vali regulerne kolektivni vina a kazdej rus mrtvej rus, a musime to tam srovnat a ze setrelit putina nestaci protoze ten narod to ma v SoBe apod. Jako slo to rychle 30 let hrani na nejaky hodnoty, Jedna valka jeste ne nase a rovnou vyhladit celej narod to sem necekal…

    1. Mrknul jsem na ten iděs a hlavou mi bleskla vzpomínka na jeden starý film se Spencerem Tracym, který jsem viděl kdysi v kině sotva zletilý – „Byl jsem lynčován“. Vybudit v lůze fanatismus je zřejmě stejně snadné v jakékoliv době. Lůzou zde myslím emocemi či jinak manipulovatené bioroboty, což nesouvisí ani s úrovní vzdělání ani jakoukoliv sociální skupinou, pouze s lidskou podstatou bytosti a funkčním svědomím.

      1. prostě svoloč – lůza nemusí nutně znamenat nevzdělaný chudý špinavce

        1. Nejlepsi na tom je, ze hrajou Putinovu hru.

  2. Tak co vcelickari divejte se.
    https://www.youtube.com/watch?v=t2HwvQ3hMgU
    https://www.tagesspiegel.de/berlin/berlin-schafft-stemos-ab-rot-rot-gruen-streicht-schlaganfall-rettungswagen/25047208.html

    30% narust vyjezdu sanitek v Berline kvuli srdecnim prihodam oproti roku 2018/19.
    Pouze Covid ? nene farmaceuticky koktejl funguje na 100%
    jinak Robert Koch institut to ma pod palcem mimojine nemecky senat reassessuje povinnou vakcinaci pracovniku asi si nebudou tak uplne jisty, ze ten koktejl je tak nezavadnej jak vsichni tvrdi…

  3. Moje poslední zkušenost s Novinky.cz: hlasoval jsem v několika anketách (například: jste pro cenzuru webů: Ne, jste pro odříznutí od ruského plynu: Ne, atd.). Výsledek: trvalé zablokování přístupu do diskuzí za trolling (bez uvedení jakéhokoli příspěvku). Vtipné je, že naposled jsem do diskuzí přispěl asi před dvěma měsíci. Takže doporučuji všem zcela zrušit všechno, co máte na Seznamu a spol., smazat účty, smazat cookies, zadat blokování přístupu na jejich servery alespoň do souboru hosts.

    1. Ja jsem s Hovinkama skoncil pred mnoha lety.

      Je to klasickej totalitni propagandistickej zdroj, tak co cekas?

      1. Tak já to měl jenom jako super zábavu, ale poslední dobou u nich muselo hodně přituhnout, zřejmě nabrali novou krev, progresivní levičáky nejtěžšího kalibru. Stává se z nich nebezpečná sekta. Mám důvodné podezření, že spol. Seznam nejen že kádruje lidi podle hlasování v anketách, ale analyzují i přidružené emaily na seznamu atd. Ty věci prostě nelze vysvětlit pouhou náhodou nebo programátorskou chybou.

        1. Jojo, paranoia se stala prirozenym pudem sebezachovy. Seznam ted vali tezkou reklamu, aby k nemu lidi dali firemni maily. Procpak asi?

          1. Blázni. Dnes nevidím jinou smysluplnou cestu než mít vlastní IT řešení, vlastní server a doménu, a to nejlépe mimo ČR. Ještě před pár lety jsem si vůbec nedokázal představit věci, které se posléze staly standardem, takže slovo paranoia ztrácí význam.

            1. Ale kde si teda zřídit mail? Korporátní fašista jako Google, Microsoft nebo Yahoo, to je z bláta do louže. V předchozím případě měli moje informace jen čeští čučkaři, tady se člověk dostane do databáze globálních čučkařů. Kde se sbírá všechno o všech, s tím že až bude nastolena celosvětová fašistická diktatura, tak se to využije pro kádrování.

              V Rusku to asi nebude o moc lepší. Tam prý taky přituhuje co do svobody informací. Bo tamní čučkaři a státní zastupiči jsou stejná svoloč jako ti naši. Putin, neputin.

              1. protonmail (maj’ iVPN)
                tutanota

                1. Jj, využívám.

                2. A ten předává data komu?

              2. Tak otázka je k čemu ten email chceš používat. Každopádně očekávat od služeb třetích stran, navíc zadarmo, nějakou bezpečnost a soukromí je zcela nereálné, o anonymitě nemluvě. Že je nutným předpokladem, aby příjemce splňoval minimálně stejnou úroveň zabezpečení taky snad zmiňovat nemusím.
                Popravdě, kdyby chtěl sdílet něco konspirativního tak si nejsem jistý, zda bych k tomu e-mail vůbec použil…

  4. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-vystrcilovo-svedectvi-z-ukrajiny-je-to-udesne-videa-se-zdraham-zverejnit-198492
    muselo to být fakt úděsné, bo raději zrušili diskusi :-)
    Jede s CK Válka a pak se diví, co tam čekal? Lesní víly a růžové jednorožce? Ryli do putina xx let a motivovali Okrajinu a teď se tváří zděšeně a dělají gesta, která poškozují zemi, kterou mají spravovat, banda aktivistických pokrytců, je třeba je co nejdříve odstavit od moci.

    1. Máte pravdu, je to odporné motivovat vazala proti jeho pánu. Ještě by si ten vazal mohl myslet, že je svobodný a může se kamarádit s kým chce. A když pán musel zakročit, tak ještě vazala podporovat v odporu, kam ten svět spěje….

      1. Proč se ale pak diví jaké to má následky?

      2. svět spěje do sraček, to je snad jasné, motivovat vazala proti pánu se jistě někomu může hodit, zvláště když v případě, že něco selže, tak vše odser vazal … ono to fakt není válka růžových jednorožců proti ošklivému zlobrovi, jak nám říká ČT a blbá vláda, která dělá co může aby nás do toho zatáhla, zatím to vypadá že zničit ekonomiku zvládá i bez ruské invaze.

        1. Vazal nevazal.
          Když máte společný plot s jadernou mocností, co je zároveň protipólem NATO, tak asi srandičky se vstupem do NATO stranou, ne?

        2. Drobná potíž je ta, že Ukrajincům se zjevně nelíbí teorie, že by měli být vazaly Ruska. Jsou dokonce tak drzí, že by chtěli sami rozhodovat, s kým se budou kámošit.
          Že se takový postoj nelíbí obyvatelům velmocí (obecně, nejen Ruska), chápu, ti mají pocit, že je menší státy musí poslouchat. Ale že se to nelíbí ani některým v menších zemích, které v minulosti měly tu pochybnou čst být drsně napomenuty, když byť jen naznačily touhu jít vlastní cestou, to je dost podivuhodné. Taková slouhovská mentalita.

          1. Politika je o rozumu, ne o pravech. Jakmile se zacnou resit prava, konci politika a nastupuje hruba sila.

            1. Tak nějak.
              Kdybych to měl trochu rozepsat, tak bych dodal snad jen tolik, že není politicky moudré, aby země, která má pět a půl vojáka a k tomu tři tanky (jako my nebo Slovensko) posílala těžké zbraně do místa konfliktu s velmocí hned za humny. Navíc v době, kdy je většina silných států aliance podstatně zdrženlivější. Protože kdyby něco, tak západ se na nás vysere jako vždy v minulosti, válka jednou skončí a i s tím Rusákem bude potřeba zase nějak vycházet. I když si to dnešní mladí, dobře instruovaní nebo propagandou zpitomělí ukrohujerové samozřejmě neuvědomují. Důkazem budiž ratlík ministr Lipavský, co měl včera helmu opačně a dneska je odborník na podmínky vývozu tanků.

              1. Umim si predstavit, ze kdyby priletela nejaka ruska raketa a vycistila sklad Excalibru, tak se nestane vubec nic. Nemci budou zdrzenlivi, Cernochova se posere, Amici budou mlcet, Anglani hecovat k utoku a po tejdnu bude zase klid.

                1. A Biden řekne, že takový útok na Čečenskou republiku by si Kadyrov neměl nechat líbit a měl by se aspoň pokusit toho Putina svrhnout.

                  1. Myslis, ze je schopen si aspon tyhle tri jmena zapamatovat…?

                    1. Bych ho tak nepodceňoval. Řezníka, hrdlořeza a genocidu taky zvládnul skoro bez nápovědy.

                    2. Ale to byl o vice, nez dvacet let mladsi…

                    3. Sysop 16.4.2022 v 21:57

                      Měl jsem na mysli hřímání o řezníkovi ve Varšavě koncem března a o genocidě před pár dny snad někde v Iowě.

                    4. Jojo, obcas mu huba predbiha zbytky mozku, cetl jsem. Pak to jeho ancabl musi zehlit tim spravnym vykladem.

                2. Sysop: a jak si představuješ, že by k nám ruská raketa přeletěla přes Polsko?

                  1. Technikalie neresim, treba by zvladli Cepiga s Myskinem, jako vsechno ostatni :-)

                    1. Jako že by ta rachejtle vyletěla z Karlovo Varlat? Tak vždycky mi ty zlatý kopule místního pravoslavnýho kostela přišly podezřelý…

                      /pravděpodobnost raketového dárečku tuzemskému kabinetu mopslíků mi naštěstí nepřijde moc velká, ale kdyby k tomu došlo, tak polská cesta není jediná a ani hladký průlet bohužel nevidím jako vyloučený, stačí si vzpomenout, jak nerušeně profičel ten muzeální křáp až někam k Záhřebu/

                    2. Tady vubec neni potreba resit, jak by se to sem dostalo. Proste… sklady by vyletely do luftu, dle itinerare by to byly hromady a hromady matrijalu, BIS by ze spolehliveho zdroje dostala echo, ze je za tim Cepiga s Myskinem a dal by nebylo co resit. Jaka trajektorie, jake Polsko? Za znevazovani oficialni verze 3 roky natvrdo a basa! Eeeh… basta!

                    3. Sysop 16.4.2022 v 22:22

                      No jo, ale to nejde – páč z čučkařů by tím pádem byli megačučkaři…

                  2. jak asi tvl, vzduchem? zaprvý kinžály zachytit bez šance, to je pod úrovní minimálně VŠECH radarů, a za druhý jak vypadá sledování vzdušnýho prostoru sme mohli vidět, dyž ten dronek s 250kilovou bombou žuchnul v Chorvatsku, že? jediný štěstí, že celkem mimo baráky, padnout to do města, tak asi Chorvati vyhlašujou RF válku (protože samozřejmě nekontrolovaný UKčkový drony vypouštijou rusácí, ti můžou i za špatný počasí)

                    1. Behemot:
                      Ten kinžál je super, zajímalo by mne, kolik jich rusák má. Použitelných. A zajímalo by mne také proč ušáci vůbec moc nebijí na poplach a dál vesele pokračují ve stavbě nových letadlových lodí, což je disciplína, která je rusákům ne na dohled, ta je za obzorem (i Řecko staví větší lodě).
                      A co se týče toho krámu, co spadl na CRO, taky mne to překvapilo – byl to verk ještě z Varšavské smlouvy. Napadá mne jedině, že úroveň obsluhy UA a RA bude obdobná a když si připiješ, lítá leccos. Možná o tom věděli, když to voloďa blbě zmáčknul a doufali, že si toho nikdo nevšimne. Všiml.
                      Z druhé strany to nebyla točka nebo jiný svinstvo, co by zdemolovalo čtvrť – tím to neomlouvám, bylo to svinstvo UA a měli by za to nést plnou odpovědnost stejně jako za střílení zajatců btw – co říkám je, že nebýt vpádu VVP 24.2.2022, tak by si tenhle šrot už nezalítal. Což je něco, co tady mnozí dlouhodobě nevidí – disproporce mezi tím, co se vůbec nemuselo dít, kdyby rusákovi neruplo v kouli a tím, kdyby tlačil jinak.

                    2. ta věc údajně NESLA asi čtvrttunovou bombu, takže by to klidně zdemolovalo kus čtvrti, kdyby to spadlo do zástavby, kapiš? pravděpodobně se stalo to samý, co Mrcas popisoval – radary jsou taky nastavený na rychlý objekty, takže tydle pomalý plechovky, stejně jako pomalu letící střely (který pak ani nemusí kopírovat terén), bez problémů do vzdušnýho prostoru vletí a můžou si tam dělat, co chcou

                      ušáci asi pokračujou ve stavbě necek proto, že budou chtít některý předchozí necky po pár desítkách let operačního nasazení vyřadit, ne? a lepší pro to jejich chřestění zbraněma po světě je mít necky, který je možný potopit, než nemít vůbec žádný (mimo těch zadokovanejch jako plovoucí muzeum, co řikáš? :o) plus mám tušení, že ty nový sou zase o něco věčí, než ty starý, tak se tam toho zas vejde víc

                    3. Behemot: ach tak, takže stavba nových LL je vlastně jenom reputační cvičení „já mám“. No nevím kolik sis toho přečetl o programu těch nových, zjevně mnoho ne.
                      Zkus to.
                      A taky se zkus zamyslit, proč rusák „nemá“. A rozhodně to není tak, že by neocenil.

                    4. 2 misaka 18.4.2022 v 21:19 Že by neměl potřebu se s nima srát fšude po světě?

                    5. Jo, Rusakovi ruply nervy, to zpochybnit nelze. Jestli vycerpal vsechny svoje diplomaticky moznosti, to neumim posoudit.

                      Ze se to vubec nemuselo stat, kdyby zajmy VSECH zucastnenych byly jine, to take nelze zpochybnit.

                    6. On je hlavně rozdíl, že když kdokoli jiný vede válku, tak dává konsistentní ultimáta a válku vede s veřejnými a jasnými, konkrétními cíli. Kdežto Putin se chová jako pubertální holka, která co 5 minut hystericky křičí diametrálně jiný důvod. A ty důvody, které křičí, jsou projistotu tak mlhavé a nicneříkající, aby nikdo nevěděl co tím myslí.

                      Vždyť to říkají i jeho vlastní poslanci „Putin je jediný, kdo ví, jaké jsou cíle Speciální Operace a my mu to věříme“.

                    7. Cim min lidi neco vi, tim dele se tajemstvi udrzi. Putin deklaroval, co chce, dva tydny pred napadenim Ukrajiny. Takze tam neni o cem diskutovat. Jak toho chce dosahnout a jak vypadaji jednotlive vojenske plany, vi ovsem zrejme jen on sam. Z hlediska strategickeho mi to ovsem prijde byt logicke a spravne. Kdyby vojevudce vyblil vsechno do medii, asi by mu klesla uspesnost, tipuju.

                      Co se ovsem Rusaci naucili mistrne, je lhani a vypousteni kourovych clon. Inu, moderni valceni…

                    8. Nedeklaroval. Furt na ten údajný „cíl“ mění názor:

                      „Jde mi o to, aby Ukrajina nebyly v NATO.
                      Ne, vlastně mi jde o začlenění Ukrajiny coby maloruska do Velkoruska společně s Běloruskem.
                      Ne, vlastně mi jde o denacifikaci a demilitarizaci Ukrajiny.
                      Ne, vlastně mi jde jen o zabrání DLR a LLR v jejich maximalistických požadavcích.
                      Ne, vlastně mi jde o svržení vlády v Kyjevě.
                      Ne, vlastně mi je o zabrání celého východu Ukrajiny-Novoruska.“

                      Jako puberťačka. Ať si konečně vybere a drží se toho!

                      A takhle je to s Rusy vždycky – tisíc verzí, mezi kterými přelétají jako feťák s ADHD.

                      Viz MH17: „Ukrajinci to navedli do zóny PVO.
                      Ne, vlastně to sestřelila ukrajinská stíhačka.
                      Ne, vlastně to nebyla stíhačka ale Su-25. A sestřelil to raketou.
                      Ne, vlastně to sestřelil kanonem.
                      Ne, vlastně to byl ukrajinský Buk. Tady z toho pole.
                      Ne, vlastně odněkud odjinud.
                      Ne, vlastně to byla úplně jiná raketa než Buk.“

                      Nebo viz bezprostřední záminka invaze: „Musíme na Ukrajinu protože Ukrajinci vpadli do Ruska s BTR a pěti maníky.
                      Ne, vlastně tam musíme protože Ukrajina chtěla dobýt DLR a LLR.
                      Ne, vlastně tam musíme protože jdeme pro DLR a LLR zabrat území, které nikdy nebylo jejich.
                      Ne, vlastně tam jdeme kvůli ukrajinským biolaboratořím.
                      Ne, vlastně je to velká operace s cílem – viz první puberťáctví.“

                      Fakt trapný – ale Rusům to vyhovuje protože tím jakože „drží v nejistotě své protivníky“ a milovníkům Ruska to také vyhovuje, protože v tom spamu tisíce a jednoho pseudodůvodu si každý najde něco, čeho se může chytit.

                    9. misaka
                      17.4.2022 v 23:38

                      z jejich pohledu nebejt sraní se tzv. západu k jejich hranicím a UKčková demence, tak tam nemuseli jezdit a střílet

                      kdo má lepší pravdu? 8-)

                    10. Máš výhodu, jsi z Brna, o to nikdo nestojí a samo nikoho neohrožuje, možná jenom vystěhovalci. Asi nechápeš to, že každý má právo se rozhodnout, jaké chce mít spojence. Ukrajina si nezvolila to, co chtěl VVP tak má peška – a ty to považuješ za normální a vlastně právo VVP.
                      Vůbec poslední dobou nechápu kde vy lidičky berete tu bohorovnou jistotu, že na Rusko chce nebo chtěl někdo zaútočit? Proč by to proboha kdo dělal? Víš to vůbec?

                    11. Ty kecy o nespravedlivosti rozložení a o množství nerostných zdrojů, kterými VVP vydírá svět – ty byly vyřčeny veřejně, jen aby řeč nestála?

                    12. Taky jsem slyšel kecy o nespravedlnosti toho, že Ukrajině zůstala průmyslově a zemědělsky významná území, což je donebevolající nespravedlnost.
                      Rozdíl mezi kecy a zločinem je asi tak 100.000 vojáků s těžkou technikou na CIZÍM území.
                      Nevšiml jsem si, že by od Hitlera vstoupila jakákoliv cizí bota na jejich území.

                    13. Hm, no, taky jsem si myslel, ze Rus na Ukrajinu nezautoci. Inu, jsou lide, kteri si zase mysli, ze zapad na Rusko nezautoci. Lidi jsou proste ruzni.

                      A ze ma kazdy pravo se rozhodnout, jake chce mit spojence… to je to same, jako ma kazdy pravo rict svuj nazor. Rict ho muze, ale paxe nesmi divit nasledkum.

                    14. Sysop: Zaútočil? Nezaútočil.
                      Okecávat to můžeš (lidi jsou prostě různí – no to jsi to rozetnul – jako vždy).
                      Jestli něčím Západ na Rusko posledních dvacet let útočil, tak to byl McDonald.
                      Rusko mělo tolik skvělých příležitostí se předvést lépe. Nakonec se radši vrátili k tomu jedinému, o čem si mysleli, že umí. Jenže drancovat Ukrajinu bez podpory těch nenáviděných ušáků a jejich techniky a podpory (bez které by od Hitlera dostali akorát tak na prdel), to už je oříšek. Každý ví, že Spojenci museli Stalina vyzbrojit, ten dodal paže, na kterých mu fakt nikdy nezáleželo.

                    15. Ví taky „každý“ komu ještě spojenci dodávali v 39-43? A víš to ty?

                3. No právě i kdyby s Polska a protektorátu byla jaderná pustina, tak si jen řeknou dost blbnutí, než se to vyhrotí …
                  Mně se taky nelíbí spousta věcí, ale nepodřezávám dojiče dotací ani nevypaluju úřadovny protektorátní správy … Ukrajinci mají možnost vyhrát nebo osidlovat Sibiř, tak jak tak to bude pro ně porážka.

                4. Kalibery mají v provedení pro narozeniny VVP dolet zhruba 1.500-1.600km.
                  Do skladů IMEXu či Excaliburu, by určitě doletěly tak přesně, jako těch 21 do Sýrie.
                  A reakce NATO? :D

                  1. Tyhle hračky umí věci, o kterých ani nevíme, že by je raketa této třídy měla umět.
                    To ostatně dosvědčuje i ten hladký dolet všech těch narozeninových 21ks až do Sýrie. Z Černého moře je vypálili, tuším.
                    Kopírování terénu, podlety radarů PVO a lety v nízkých výškách (nad mořem údajně mají letět jen okolo 20-30m vysoko), ta raketa nejen podle Rusů docela slušně „vidí“.
                    Přelet nad např. 150m výškovými baráky a vzápětí snížení výšky letu na nejnutnější potřebnou, bych pak neviděl jako problém.
                    Spoléhat se na ofiko specifikace u ruských zbraní, je trochu ošajstlich – když uvážíme, že Rusové původně uváděli 300km, NATO tedy počítalo se 600km :D, ale skutečnost byla o 1.000km víc :D

                    1. Strileli z Kaspickeho. Ale to je fuk.

                    2. servisdoku, ty vážně považuješ to, co jsi právě napsal o Kalibrech, za něco úžasného? A víš, že americké AGM-86 a BGM-109 uměly tohle už před 50 lety? :D

                      Létaly takhle nízko s využitím radaru pro kopírování terénu, který zároveň obsahoval i TERCOM – schopnost automaticky porovnávat terén, který pod sebou střela viděla, s mapou. A tudíž se navigovat úplně autonomně pasivně.

                      Když se Rusové se zpožděním několika let vytasili s Ch-55, který vypadal úplně stejně jako Tomahawk a měl úplně stejný radarový systém, Američané prohlásili že jim Rusové průmyslovou špionáží šlohli projektovou dokumentaci a ironicky ruským Ch-55 říkali „Tomahawkskij“. Není to úplně od věci, protože na sovětské poměry měl vývoj střely i elektroniky naprosto zázračně krátký vývoj zkrácený o asi 5 let.

                    3. A Britové s Frantíky v 90. letech vyvinuli ŘSPDL, která podle tehdejšího L+K uměla detekovat nepřátelské radary PVO a sama se jim adaptivně vyhnout, ačkoli to neměla naplánované.

                      Rusové vždycky v čemkoli digitálním hráli až drtivě třetí housle. Viz jejich slavná ECčka jako nelicenční kopie IBM OS/360 – vždycky byli výkonově 5-10 let pozadu za USA. A v radarech léta letoucí nebyli schopni vyrobit AESA takže místo toho jeli PESA a chybějící efektivitu kompenzovali brutálním příkonem a rozměry antény.

                    4. s vohledem na to, že posledních 20 let je výkon všeho železa dostatečnej až až, tak je to úplně jedno, i kdyby si doma vyráběli elektroniku na 130 nm na úrovni něco po 2000, tak to na funkčnost 90 % věcí v klidu stačí

                      holt si nezahrajou nějaký kraviny, co vedle grafiky nic víc nemají…jo vlastně to si nezahraje většina nikde, pže většina má jiný starosti, než dát za grafiku 20 litrů :D

                    5. Ano. považuju to za úžasné, protože NATO momentálně srovnatelnou zbraň nemá :D

                    6. servisdok: v čem přesně podle tebe NATO „nemá srovnatelnou zbraň“?

                      Doletem?
                      Výškou letu?
                      Způsobem navedení?

                      Podívej se prosimtě do nějaké encyklopedie, než začneš říkat taková moudra. Objevuješ tady Ameriku.

                    7. Jan Mrcasík: no…přísně vzato, Amerika existovala, když jí „objevili“.
                      Sny těch, kterým se posledních třicet let vývoje nelíbí, to je jiné.
                      Korelace mezi steskem po zlaté normalizaci a podporou rusáků v tomhle mači UA/RF je už nepřehlédnutelná. To je ten motiv (KaBrňák, Servisdok, Klokan a ta smečka nových nicků). Zdravého skeptika s rozumnými argumenty proti Ukrajině aby člověk pohledal (a že materiálu by bylo).

          2. Protipólem je ovšem furiantská mentalita jako u našich proevropských politiků, kteří nemají v ruce NIC – armádu, suroviny, banky nebo jiné strategické odvětví – ale řečí plnou prdel.

          3. Taky mám občas touhu vlézt na přechod před rozjetou Tatru naloženou pískem, protože je to moje právo, ale nikdy jsem to neudělal.
            Populistická rozhodnutí málokdy bývají racionální.

    2. Tvl, oni ryli do Putina?? Jak si to mohli dovolit, to je šílenost.

    1. Se na to novinari uplne trepou. Uz se vidi s Pulitzerovou cenou za fotografii vlastniho stinu na zdi s jadernym hribem v dalce.

  5. Ukrajinci se v Brně učí střílet, jako terč si představují Putina
    16.04.2022 9:12
    Stovky Ukrajinců se učí na střelnici v Brně, jak zacházet správně se zbraněmi, aby mohli bojovat proti ruským okupantům. Ve střelbě se zdokonalují i ženy. „Až válka skončí, pak oni budou školit nás. To oni budou celý svět učit válčit,“ řekl pro MF DNES majitel střelnice Michal Ratajský.

    1. Až tahle „válka“ skončí, bude to na Ukrajině vypadat skoro stejně, jako u nás v r. 1969 a dál.
      Bude sice trochu problém s tím, jak zjistit skutečný stav (protože sračkomety budou zatloukat do poslední klávesnice), ale ono to časem prosákne. A kurevský problém budou mít všecky země, které nějakým způsobem do konfliktu zasahovaly.

      1. Nemůže být pochyb o tom, že tato válka je vedena kvůli změně režimu v Rusku, ale pozor! Už je zase nebezpečné říkat nahlas něco jiného, než říkají v televizi.

        1. Změně režimu v Rusku?

        2. … břidličný plyn…

          .

      2. Ta valka jen tak neskonci. Ti, co na ni maji zajem, maji momentalne sklizen.

        1. Jo, taky bych řekl, že na konci února bouchlo hodně lahví drahého šampaňského.

    2. Aha takze lidi od opic po inzenyry SE UCI strilet I kdyz momentalne potrebuji jidlo,strechu nad hlavou a perspektivu a jeste je pritom UCI nenavidet vyborny az Putin prestane existovat jaka hlava tam bude priste? Vite co vryvat lidem do hlavy nenavist je vzdycky dvousecna zbran defakto SE da mluvit o radikalizovani SE zbranema chapu to spravne?

        1. Ani jedna strana de facto jednat nechce. Protoze ani jedna strana nechce ustoupit. Ta jednani jsou stejne divadlo, jako delala ukrajinska vlada u Minskych dohod. Keca se a voda tece…

      1. No… ale ono je to mozna jinak:
        – tady perspektivu maji
        – tady davky na jidlo a ubytovani dostavaji
        – az se sem dostanou nase zbrane darovane Ukrajine, bude se jim hodit, ze umi strilet, ne?

        Jinak nechapu, k cemu je strileni zenskym, ktere z Ukrajiny utekly…

        1. Chapu ze znim trochu spis bescheid naivne,ale kdyz Tu maji perspektivu tak jak rikam nechapu na co Jim je strileni nekde. Spis SEM predpoklada,ze SE budou zamerovat na to,aby si „tohle“ prostredi nepripominali…

          1. Předpokládáte racionální jednání rozumných lidí.
            Jenže tu máme mafiány, gaunery, zločince a šílence co sem utekli před spravedlností.
            A statisícovou masu vohnoutů, kterou si tyto mafie ihned začaly podchycovat.
            Takže hrstka mafiánů a oligarchů co se utekli, bude ovládat statisíce dostrašených a zmanipulovaných vohnoutů ve svůj prospěch.

            Z asituace kdy žádný ouřada ani policajt nemůže proti ukro náckům a zločincům ani ceknout.
            Hezké vyhlídky, že ?

            1. to kabrnak

              když už je řeč vo střelbě… třeba budeš vědět… ve čtvrtek ráno 4.00 v bastru u přehrady… sem se vzbudil… střelba asi 200-300 metrů ode mě mezi sídlištěm a přístavištěm v nějakým lesíku… cca 10-12 ran, hutná akustika, 2-3 rychlý za sebou, krátká pauza a další, ne dávkama, na natažení opakovačky moc rychlý… takže pistole nebo klidně SA nebo AK… nikdo nic neví, žádný sirény… jako správnej vobčan ČR jsem taky nikam nevolal a pokračoval jsem v klidu v činnosti… šel jsem znova chrnět… nic takovýho jsem v životě nezažil, asi noční cvičení UK

              1. Nevim, jak vypadala kadence, ale napriklad u nas, kdyz se jde na prase s kulovym poloautomatem, tak mas 3 rany v zasobniku a jsou experti, co s termokamerou to umi sypat tak, ze i dvakrat prebiji a porad maji co trefovat, nez se to rozutece. Videl jsem na vlastni bulvy. Zvaz to, jestli ty rany nemohly bejt od myslivce.

                1. jo to by taky odpovídalo, kulovej poloautomat, ty pytláci už stratili plachost

                  1. Bych toho kokota nakopal zepredu do prdele, ze nemel tlemic a nestrilel subsoniky. Dneska se nema na co vymlouvat.

                    1. Nakopat zepředu do prdele by od kopaného nejspíš vyžadovalo spolupráci – odhaduji přinejmenším provedením uddijány bandhy.

                    2. Chci ho jako kopnout do prdele, ze trefim neco jineho, je jeho smula ;-)

  6. Už to tady někdo zmínil. Záznam z výuky 18 min, po 18s záznamu nastupuje „expert“, tj. dál jsem to už neposlouchal.
    Kdo je „za“ může případně napsat rriedlova@zsdlouhylan.cz mbednarova@zsdlouhylan.cz:
    Vážená paní ředitelko,
    vůbec nesouhlasím s Vaším přístupem, tak jak byl prezentován v médiích.
    Záznam dané výuky v médiích byl prezentován následovně (https://www.seznamzpravy.cz/clanek/porady-teren-v-kyjeve-se-nic-nedeje-tvrdila-ucitelka-deti-ji-tajne-nahraly-prijde-o-praci-198415 resp. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-ministr-ocenil-reditelku-ktera-da-vypoved-ucitelce-za-lzi-o-ukrajine-198575#source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz), kdy po cca 18 s záznamu „nastoupil expert“, který udává, že dané tvrzení je nepravdivé.
    Důrazně se ohrazuji proti takovémuto přístupu.
    Pokud p.Gazdík zmiňuje metodické pokyny, doufám, že byly stejně kvalitní jako během „Covidu“.
    Pevně věřím, že moc soudní rozhodne ve prospěch práva. A paní Bednářová přispěji i na právní zastoupení.
    Na závěr se velmi podivuji, že škola umožňuje žákům používat během hodiny záznamová zařízení a další techniku a to bez souhlasu všech zúčastněných a pořizovat záznam apod. Co na to GDPR?
    A to jako žáci Vaší školy se běžně baví zaznamenáváním projevu učitelů a pak to zveřejňují? Budou k dispozici i jiné hodiny jiných učitelů?
    Jakákoliv pronásledování názoru je pro mne nepřípustné.
    S pozdravem

    Bojovat, bojovat. Cenzura je nepřípustná.

    1. Japa ti zacii vedeli, ze ona to rekne a tim padem ze si to nahraji? Jasnovidectvi?

      1. Nahráli si něco na mobil. Kam směřujete?

        1. Ze si zrejme nahravaji vsechno. Porad.

            1. Pokud by to bylo v rozporu se Skolnim radem, pak by mel letet i ten panchart.

      2. Vždyť to není od začátku. Hrubě haranty podceňujete.

        1. Ach tak… uvedomeli a pohotovi. Tak to jo.

          1. Jistě. Sedí jich tam ke třiceti, stačí jeden. Různých nahrávek ze škol už bylo…

      3. Sysop: tuhleten argument můžeš zkusit u soudu když budeš chtít použít nahrávku, která není v souladu se zákonem, uvidíš.
        Nicméně, aniž bych se té doroty chtěl jakkoliv zastávat, nemohl jsem si nevšimnout, jak rychle nahrávky byly zveřejněny a jak rychle jsem si mohl prohlédnout tu její tvarohovou držku na netu. Něco jako ochrana osobních údajů apod. šla doprdele. GDPR a ostatní srandy asi v hysterii neplatí.
        Kdejakýhou cigoše co ho vedou od soudu vidět nesmím, tuhle krávu jo a se mnou její rodina, sousedé, rodiče žáků a vůbec okolí.
        Tím jí nehájím, mohla klidně nadhodit téma, uvést historii území a lidí, co tam žijí a uvést, že není pravda nikdy na jedné straně – pak uvést to, v co věří ona s tím, že ať si udělá každý názor sám. Tohle není pedagog, to je píča, co věří kdečemu a neuvědomuje si zásady učitelství.

        1. Blbka to je, ale ta reakce je evidentní overkill. Aby se k tomu vyjadřoval ministr školství…

          1. Nu ovšem, protože hysterie, i to jsem zmínil.
            Vždy, když má politik potřebu se k něčemu vyjádřit, znamená to, že je to pro NĚJ důležité. Ne že by to bylo důležité.
            Blbka se vyjádřila, Pavka to natočil, debil to zveřejnil a ministr se vyjádřil. Seznam zmrdů.
            Na nás ostatních je, abychom si o každém z nich udělali obrázek a že z těch všech je jenom ta rádoby úča viník jenom svou blbostí. Ostatní už sledovali vše možné, jenom ne Ukrajinu.

            1. Nejhorší na tom je, že čím víc budou tlačit na pilu, tím víc lidí bude fandit Putinovi, jen aby nebyli na jedné lodi s těmi zmrdy. Viz prezidentské volby.

              1. To nehrozí, protože i přes tyto drobné lokální excesy dělá VVP vše proto, aby s ním nemluvil ani krtek.
                Už dnes (na základě osobní zkušenosti, bohužel) je co dělat, aby tady nebyli rusáci, co tu žijí už léta, ostrakizováni.
                VVP udělal z rusa opět sprosté slovo a to už je tedy co říci.

                1. Asi jako v dubnu 2020 s čínským morem. Uteklo pár měsíců, a terazsky hej.

                  Když se to nepovedlo Stalinovi, nepovede se to ani Putinovi.

                  1. Ne zcela rozumím tomu, co mi chceš sdělit.
                    Možná by ses měl vysrat na jinotaje a přirovnání.

                    1. Až opadne prvotní vlna šoku z války v Evropě po třiceti letech klidu, začnou se lidi hádat stejně jako o covídka. A protože ani jedna strana nezná míru, vznikne z toho stejná břečka – putler x oprávněné hájení ruských zájmů…

                      A ruské suroviny potřebujeme, v postmoderní demokracii nikdo neupěje s utahováním opasků.

                    2. Covid na rozdíl od Putina nemá historii v paměti. Tedy bylo tady mnoho virů a epidemií a žádná se nespojila se záměrem nějakého státu, možná jménem (španělská chřipka), ale ne záměrem. Ani Covidu se to nepodařilo a že se mnozí snažili z toho udělat čínský virus.
                      Kdepak.
                      Kdežto to, co udělal VVP, to je jenom navázání na něco, co si tady mnozí pamatují naživo. Znovusešití opony za použití brutálních metod a navíc diletantsky (Hitler měl alespoň vedle kurevského štěstí a zbabělých nepřátel i schopnou a výbornou armádu, morálku a nejlepší důstojnictvo na světě – to VVP fakt nemá).
                      Má to i druhý efekt – málokdo si bude pamatovat na to, jak moc to Ukrajina posrala (a že posrala). Ovšem každý si bude pamatovat na to, co udělal VVP.
                      Z PR, strategie i taktiky – za pět bez možnosti opravy. Fakt se moc těším na to, jak to po dobytí Mariopolu a těch dvou republik (a to se asi stane) chce sflikovat zpět na nějaké alespoň normální vztahy se světem.

                    3. Jedoduše: obsadí Doneck, Luhansk a pás na Krym a nechá to vyhnít. Tady na Středovýchodě budeme možná pyskovat, ale zbytek Evropy pálí něco jiného. Já ještě pamatuju očekávání francouzských voleb „nudný standardní kandidát pravice Chirac x nudný standardní kandidád levice Jospin“ – a od té doby strach, aby to nevyhrál(a) Le Pen.

                      V ateistické demokracii nemůžeš dlouhodobě chtít po lidech krev, slzy a pot. Bez ruských surovin tu takovou životní úroveň neudržíme.

                    4. Uvidíme, třeba budeš mít pravdu. Ale osobně tomu nevěřím, VVP překročil dle mne čáru, zbytečně.
                      Takové vzepětí sil proti jednomu subjektu tady nebylo od Hitlera, Mussoliniho a Japonska – není se čemu moc divit – co se týče veřejnosti, všechny ty novinářské mrdky, které dosud propagovaly Gretu, LGBT…….(doplň si) a další píčoviny se na to se zajásáním vrhly – mají nového nepřítele!! Aniž by si uvědomily, že mají konečně něco, co je trošku pravda (i když klasicky opomíjejí svinstva UA – oboustrannost fakt nemají v DNA).
                      Co se týče politiků, minimálně V4 a Pobaltí, tam se každý znovu po dlouhé době místo na průzkumy voličů podíval na mapu a poslechl si šéfa rozvědky a uvědomil si, že zanedlouho by taky nemusel nic korumpovat, bo by měl rusáka v kanclu.

                    5. VVP překročil čáru – a pak tu zůstávají otázky, které zformuloval Hampl:

                      Kdy se stratég zvolí extrémně riskantní krok? Pouze a jedině v případě, kdy situaci vyhodnotí tak, že všechny ostatní možnosti jsou ještě horší. Prostě nemá možnost než to riziko podstoupit.

                      Tahle poučka byla dříve pokládána za naprosto samozřejmou. A je také klíčem k ruskému jednání. Ruské vedení (ale i většina vzdělaných lidí v Rusku, zdá se) rozuměla situaci tak, že má na výběr jen mezi dvěma možnostmi. Buď čekat na jaderný úder na Moskvu nebo se pustit do dlouhé vyčerpávající války, která může znamenat statisíce mrtvých, zbídačení země a závislost na Číně. Do války s ukrajinskou armádou, která je početně větší než ruský expediční sbor, a kterou Američani na válku s Ruskem několik let připravovali. A doufat, že se usměje štěstí a že Ukrajinci ztratí chuť válčit za americké zájmy. To se nestalo.

                      Je ruský pohled fatálně chybný? Připisuje Západu agresivní úmysly, které Západ ve skutečnosti nemá? Jenže kdybychom si tuhle otázku položili, vedla by k odpovědnosti politiků a komentátorů, kteří cíleně vytvářeli ovzduší nepřátelství vůči Rusku, mluvili o jeho okupaci (tzv. výměna režimu) a někteří dokonce otevřeně volali po jaderném útoku. Tak se raději utěšujeme, že Rusové jsou naprosto iracionální, zešíleli, totálně se pletou atd.

                      A zcela zásadní:
                      Je jednání současného ruského vedení dáno tím, že má pocit neomezené síly a toho, že si může dovolit naprosto cokoliv? Nebo je dáno spíš tím, že se cítí ohroženo a má pocit, že mu nezbývá žádná jiná možnost? To druhé by bylo mnohem horší, protože ten, kdo se cítí zahnán do kouta, sahá častěji po krajních prostředcích.

                      Jenže ono je to velmi podstatné i z hlediska reakce západních států, včetně České republiky. Pokud jde o ten první případ, pak mohou být ukazování síly a dodávky zbraní užitečné. Pokud jde o ten druhý druhý případ, pak „řeč síly“ všechno dramaticky zhoršuje.

                      Obávám se ale, že podstata problému spočívá v tom, že západní politici a žurnalisté, ale ani většina profesionálních analytiků není schopná tak složitou otázku řešit. Není schopna ji ani položit. Jejich mentální schopnosti končí u opakování fráze „Putin – Hitler“.

                      Není to náhodou tak, že nás jejich hloupost ohrožuje víc než jakákoliv vnější síla?

                    6. Přitom minimálně nápověda je už v této tvé větě: „Ruské vedení (ale i většina vzdělaných lidí v Rusku, zdá se) rozuměla situaci tak, že má na výběr jen mezi dvěma možnostmi. Buď čekat na jaderný úder na Moskvu nebo se pustit do dlouhé vyčerpávající války, která může znamenat statisíce mrtvých, zbídačení země a závislost na Číně.“

                      No tak pokud tomu takto rozuměla, pak se není čemu divit. Divit se lze jenom tomu, z čeho tak usoudili.

                      Závislost na Číně si vybudovali sami (tvl, jako že by na tom Západ nebyl stejně, že ano).

                      Jaderný útok na Moskvu ani kamkoliv jinam jim fakt nehrozil už od Reagana – naopak, kdekdo jim z Bílého domu doslova lezl do prdele.

                      Že si tam udržují skanzen, který má největší zásoby kdečeho a furt žijí jak cikáni na hromádce, za to fakt Západ ani Čína nemůže.

                      Čili jsme opět u toho, že to, co si doma upekli, to dávají sežrat všem okolo. Což potvrzuje moje věty výše.

                    7. Sorry Honzo, ale nehodlám strávit sváteční noc tím, že budu klikat na odkazy, které mi (hromadně) naposíláš, čímž chceš, abych tím trávil svůj čas jakos ho trávil ty a navíc to bohorovně pokládáš za svůj argument. Nejsem jacq.
                      Buď vyjádři svůj názor svými slovy a myšlenkami nebo na to serme.

                    8. Hudba je někdy za tisíce slov.

                    9. Čili na to serme, úroveň odpovědi jak od Klokana.
                      Brou.

                    10. Klokan je prudič, snad jsem o něco lepší.
                      Sám nevím, jak se z toho svrabu vyhrabat.

                    11. Dovolím si ještě jedno video mého oblíbeného politika:
                      https://www.youtube.com/watch?v=9SDvk6_R3rs&ab_channel=JoaquimEsteves

                    12. Z Lotyšska do Moskvy je to 590km.
                      Z Ukrajiny do Moskvy je to 450km.

                      Lotyšsko je členem NATO.
                      Ukrajina nebyla členem NATO a před rokem 2022 ani nikdy neměla šanci se členem stát.

                      Existuje někdo, kdo s vážnou tváří tvrdí, že rozdíl 140km oproti existujícímu členu NATO k hypotetickému budoucímu NATO představuje „existenční jaderné ohrožení Moskvy“, pro které Rusko „muselo“ vpadnout na Ukrajinu – a má pro to takový argument, že nevypadá jako úplný idiot který si utahuje ze svých čtenářů?

                      Existuje u těchto géniů kalibru Hampla nějaký argument, jak přesně „jaderné ohrožení Moskvy z Ukrajiny“ pomáhá snížit to, že Rusko zabere jihovýchodní část Ukrajiny – tzn. 611km daleko od místa, ze kterého by Ukrajiny hypoteticky „jaderně ohrožovala Moskvu“?

                      Hampl si z vás dělá šoufky a považuje vás za idioty, kteří se neumí podívat na mapu.

                    13. Jan Mrcasík: Hampl si možná dělá šoufky z těch, kteří se neumí podívat na mapu – no je tady docela dost takových, kteří se na tu mapu podívat umí, ale vidí to, jak to říci – zaujatě.
                      Ty sere silo s Minuteman i v centru Arizony – bo ohrožení. My Rusko.

                    14. A ještě k tomu Hamplovi. To jeho lživé dilema krásně vystihne, když namísto Ruska doplníme předchozí stát, který vedl loupeživou dobyvačnou válku kvůli území.

                      Kdy se stratég zvolí extrémně riskantní krok? Pouze a jedině v případě, kdy situaci vyhodnotí tak, že všechny ostatní možnosti jsou ještě horší. Prostě nemá možnost než to riziko podstoupit.

                      Tahle poučka byla dříve pokládána za naprosto samozřejmou. A je také klíčem k ŘÍŠSKÉHO jednání. ŘÍŠSKÉ vedení (ale i většina vzdělaných lidí v Německu, zdá se) rozuměla situaci tak, že má na výběr jen mezi dvěma možnostmi. Buď čekat na přesilový úderu na Berlín nebo se pustit do dlouhé vyčerpávající války, která může znamenat statisíce mrtvých, zbídačení země a závislost na Itálii. Do války se SOVĚTSKOU armádou, která je početně větší než Německý expediční sbor, a kterou na válku s Německem několik let připravovali. A doufat, že se usměje štěstí a že Rusové ztratí chuť válčit za komunistické zájmy. To se nestalo.

                      Je Německý pohled fatálně chybný? Připisuje Sovětům agresivní úmysly, které Sověti ve skutečnosti nemají? Jenže kdybychom si tuhle otázku položili, vedla by k odpovědnosti politiků a komentátorů, kteří cíleně vytvářeli ovzduší nepřátelství vůči Německu, mluvili o jeho okupaci (tzv. výměna režimu) a někteří dokonce otevřeně volali po útoku. Tak se raději utěšujeme, že Němci jsou naprosto iracionální, zešíleli, totálně se pletou atd.

                      Hezká apologetika Drang nach Osten, co Hample? Nepřipouštět, že ve válce může jít o územní zisky a revizionismus, je sviňa. V roce 1941 a Drang nach Osten jako v roce 2022 a Drang nach Westen. Protože jak říkám – všechny Putinovy idiotské výmluvy na „denacifikaci“ a „ohrožení NATO“ jaksi nejsou sto vysvětlit, proč se ruská iniciativa omezuje na zábor nejvýchodnějšího území Ukrajiny.

                    15. Kdybys prohodil číslovky a komunistický či sovětský nahradil ruským či carským, tak je to výstižný popis mentality, která zavedla Evropu do I. světové války.

                    16. Když ve slově láska jedno písmenko vynecháš a čtyři vyměníš, tak dostaneš pivo.

                    17. Sakrys, me vyslo ‚mrdat‘. Asi mam neco spatne.

                    18. Uz to mam. Pismenko navic… to je hned.

                    19. 2 Jan Mrcasik 18.4.2022 v 15:30
                      Je zajímavé, že to o tom „nikdy neměla šanci“ nikdo z odpovědných neřekl na plnou hubu před pár měsíci, asi bychom si mohli něco odpustit. Což?

    2. To stou ucitelkou je poradnej witch-hunt btw. Jako fakt nechapu co SE deje. Vsichni jsou na to senzitivni jak kdyby tam prichazeli o rodinu jsem zvedavej jestli by byli tak zapaleni kdyby slo o cechy…zacinam to totiz povazovat za nejakou formu ceskyho sebemrskactstvi…protoze takovej zapal SEm u lidi naposled Jen zaznamenal za komara…

      1. Hodně lidí prostě bere našivaši ČT jako zjevení boží a jiné informace nemají, případně jsou líní si je opatřit. Pak lítají s vyvalenýma očima a vřískají, že Putin chce vyvraždit všechny Ukrajince.
        Za to obecné blbnutí můžeme děkovat čackým journalistům. Jedinkrát měl Zeman velkou pravdu, když mainstreamové novináře označil slovy „póvl a hnůj, bezedná žumpa“.
        Osobně bych toto označení vztáhl i na ekonomický mainstream, který nás dostal do té katastrofy, která právě začíná.

    3. Co s tím má GDPR?

      1. Gdpr nevim, ale nahravat si prednes ucitele muze byt taky predmetem autorskyho prava na ktery nedal souhlas vim,ze vtomhle pripade Ji drou za nazor a ne ucebnicovy vyklad o to Vic je to zarazejici tzn.bud vynesly ven jeji nazor, potom vtom nazoru nevidim problem,protoze zakon nijak neporusila osnovy skoly by to musely explicitne rikat,aby sni mohli rozvazat pomer Jen tak anebo nahravaly vyklad potom je samozrejme muze drhnout za to,ze sirily jeji vyklad Bez souhlasu autora a potom ten vyklad klidne at podrobi the kritice, kterou tak vsichni chtej a davaj…

      2. Zpracování osobních údajů a jejich ochrana.

        1. Nahrávání a zveřejnění výkladu učitele bez jeho souhlasu je ale spíš porušení práv osobnostních klasicky podle Obč. zák. než k ochraně osobních údajů.

          1. Video je osobní údaj podle GDPR i zákona na ochranu osobních údajů.

            1. Ja myslim, ze pokud to ten cucak nikde nezverejnil, pouzil vyhradne pro vlastni potrebu, pripadne jako dukaz, pak to tak uplne jednoduche neni. Uz se to tady jednou diskutovalo a Pan Domaci k tomu mel i vykladovy clanek.

              1. Tak když minimálně audio visí na novinkách tak bych řekl, že to veřejné je. Důkaz, asi myslíš právní zájem, to by mě ale pak zajímalo jaký zákon ta učitelka měla porušit.

                1. Dobrej pravnik v tech jejich kydech urcite nejake poruseni najde, ovsem spis je otazka, jestli je to vubec trestnej cin a do jake miry to muze privodit okamzite rozvazani PP. Ze si to nekdo preje, to je vec jina. No a nakonec – jestli jeji pripadne vitezstvi nebude jen Pyrrhovo, protoze v tom kolektivu dal nebude moct existovat. Jedni ji odsoudi za nespravnou viru a druzi za tupost.

              2. Cucák to zjevně zveřejnil, resp. neučinil nic proti tomu, aby to zveřejněno bylo.
                Na GDPR každý nadává (což chápu), nicméně při dobrém větru a pozici je to chytrá zbraň.

                1. Pravda, v tomto pripade to cucak udelal blbe. Uca by si mela vzit dobreho pravnika a rovnou na zakonneho zastupce mladika podat zalobu. Domnivam se, ze tu by mela vyhrat. Nasledne pak druhou zalobu o nahradu skody. Nechat to paralelne bezet s jejim procesem.

                  Pokud si dobre vzpominam, podobna kauza v mediich byla, jen to tam bylo obracene, ze nekdo natacel ucitele behem jeho vykladu skrytou kamerou v ucebne. A media vedla plamenne reci o GDPR.

                  1. Ted jsem koukal, ze v nasi propagande ma ucitelka fotku i cele jmeno. Tomu nerozumim. Kdyz jde o nejakeho vraha, tak byva napsano J.H., nebo P.B….

                    Muze mi nekdo rict, od ktereho trestneho cinu se nezverejnuji osobni informace? Protoze kdyz byl clanek o cikanech, co ukradli na Cejlu v krame maso, taky byly rozmazany fotky a jen inicialy. Okay, takze kradez v krame je na urovni vrazdy, chapu to dobre?

          2. To ale nevylučuje to co píšeš ty. Jde o dvě různé záležitosti. Porušení GDPR je ve vztahu k subjektu, který ho porušil, tj. škola nezajistila svému zaměstnanci ochranu jeho osobních údajů za což by teoreticky měla být potrestaná škola (což nebude, protože pokuty pro státní subjekty jsou z GDPR vyjmuty – to zcela nepřekvapivě EU nařízení umožňovalo).
            Občanský zákoník řeší poškození práv učitelky osobně.

            1. to starter

              to je oříšek a hluboké dilema pro minimálně pět českých právníků… zatím ji nezastřelili, vyhodili ji ze školy… až se ji to rozleží v hlavě, tak jim ještě vlastně s hlubokou vděčností poděkuje… ovšem zákon relativně nově zná i poškození nehmotné povahy vnímané emocionálně… jestli se paní učitelka umí kvalitně psychicky zhroutit… může vysoudit velký mega peněz… jak řikám… právní oříšek

            2. Pokud má škola ve školním řádě zákaz pořizování záznamů, pak je krytá, neboť metodicky to pokryto je a žák to porušil. Není možné po škole vymáhat i další, podstatou nepřiměřené postupy – což je ostatně dobře.
              A podle mých zkušeností toto má naprostá většina škol v řádech zakotvené.
              Co se týče ochrany údajů v běžném školním životě – dnes i na přiblblý tablo potřebuješ souhlas, co na tablo, na fotky z výletu…

              1. žák porušil a škola na základě žákova porušení jednala… a škola má zodpovědnost za žáka… různá právní postavení aktérů téhle kauzy, jejich motivace, spletitosti českého práva, jeho praktická aplikace a následné výsledky těchto procesů se myslím zatím vymykají nějakým předčasným závěrům…

                ještě že nejsem člověk… my jsme na naší domovské planetě Os-ho již před sedmi tisíci lety všechny právníky geneticky upravili na kosmonauty… od té doby jsme šťastné plyšové bytosti

                1. Z pohledu GDPR škola nemá odpovědnost za jednání žáka, má odpovědnost za nastavení pravidel, k dodržování těchto pravidel musí použít pouze zákonné a přiměřené postupy. Např. zákaz používání mobilů při vyučování – ano. Šacování a zabavování mobilů při vstupu do třídy – to je na hraně, na kterou se žádný rozumný ředitel nepustí.
                  Zbytek tvých plků raději pominu.

                  1. to neděláš dobře misako

                    i ty by jsi mohl býti šťastný

              2. Stran tech fotek z vyletu – to mi prijde byt ok, mit souhlas rodicu se zverejnenim elektronickou formou. Ja osobne si napriklad nepreju, aby moje potomstvo nekdo nekde na Internetu nasel. Ani moje fotky zde nejsou. Co si skola da na svoji nastenku, mi nevadi.

                Chapu, ze nemuzu 100% zabranit tomu, aby nekdo nevyfotil nekoho z moji rodiny a nekam to s popisem nedal. To je holt zivot. Ale pokud tomu zabranit muzu, tak to delam. A i potomstvo ma dost rozumu na to, aby svoje fotografie nikde nezverejnovalo.

                At si to kazdej ma, jak chce, u nas doma je to takhle.

              3. Já teda být učitelkou tak v prvním kole záznam neřeším, ani nějaké poškození práv, protože to případný prokurátor zrelativizuje nejsnáze.
                Myslím si, že ji nebudou schopni správně vyhodit a už teď se nechal politik zmrd slyšet, že chválí toho, kdo ji vyhodí, takže se domnívám, že je legálně nevyhoditelná. To by na ni museli najít něco úplně jiného. Dva roky bych se tak soudil o výpověď, pak dostal zpětně za dva roky plat i s úroky a na základě toho žádal odškodnění za poškození jména, vláčení médii, že si tě bral politik zmrd do huby, atd.

                1. Problem je, ze ‚zajmy‘ jsou hodne vysoko, takze tak nebo tak, tahas za kratsi konec. Ta koza si to mela uvedomit driv, nez otevrela hubu. Ziskat nemohla lautr nic, zato ztratit hodne. Nase zeme je ve valce, s vlastnim statem.

                  1. Tak doufejme, že to bude jak za covidu. Politici si dneska zahrají na fašouny, ale za dva roky učitelce soudy dají za pravdu. Teda pokud do toho půjde.
                    Podle mě ji vůbec nic takového nedošlo. Ostatně jak by mohlo? Politici běžně lžou několika milionům lidí ve večerních zprávách a nic se neděje tak by bylo zvláštní trestat učitelku, že řekne něco dvaceti fakanům.

                    1. To nejsou lzi, to je jen aktualni alternativni pravda. Zejmena Fiala rikal, ze nikdy nelze.

                    2. „…aktualni alternativni pravda…“
                      – – –
                      No v současné době se na to už vyplatí zkratka. Tak asi AAP…

                      .

                    3. Fiala, hmm to je tendle panák? https://www.youtube.com/watch?v=YJvvYwUDfvY

                    4. Však si to dali i na billboardy. ZMĚNA ;-)

                    5. Mel by se chlapec pripravovat na podzim, aby to nebyla velka zmena i pro nej. Do dvou tydnu se ukaze, jestli je EU ochotna platit za ruskej plyn, nebo ne. A pokud to bude ‚nebo ne‘, tak napodzim bude velky spatny a muze se stat, ze se lidi prijdou ptat… ovsem s vidlema a benzinem.

              4. 2 misaka 17.4.2022 v 23:09
                Metodicky pokryto je kdeco, vč systému jak udávat a co když udávate nebudete. Taková malá nezávislá doporučení co a jak. https://perpetuum.cz/2022/04/schvalovani-utoku-na-ukrajinu-zakem-z-pravniho-pohledu/ a https://perpetuum.cz/2022/04/co-udelat-s-ucitelem-podporujicim-putina/
                Pokud nebaví čtení pak ve zkratce tu: https://www.youtube.com/watch?v=ZAMHRVEy9rI

                1. Smarja, co je to Perpetuum za sracky? Pokud si vzpominam, tak u nas odsoudili kohosi za to, ze schvaloval utok na invazniho vojaka. Jo, slo o Afganistan, ale to je snad fuk…

                  1. Není. Musíš ten správnej uhel. Pohledu. Takový ten „z hlediska tradic EUropskeho hnusmanismu a krytického nemyšlení“ alá CT09.

    1. V podstate je to naruby to, co delaji ‚odbornici na extremismus‘, kteri zase vidi uplne jiny smysl v beznych vecech.

  7. Učitelku podle všeho nahrál synovec Daniela Hůleho (Člověk v tísni), Daniel Hůle ji dle svého zvyku promptně udal. Za Protektorátu nebo za bolševiků by byl jistě velice vytíženým člověkem, široký prostor k seberealizaci však očividně dostává i nyní.

    1. Ale dneska je to jiné! Dneska přece máme liberální demokracii, nejvyšší stádium vývoje lidské společnosti.

      1. Jo, to rikali minuli fasouni taky. Sebevedomi temhle ultralevicackym kreaturam nikdy nechybi.

        1. to sysop

          hovno

        2. to sysop

          zdá se že tvá a Haškova metoda vstupu do debaty slovem hovno… perfektně funguje… získal jsem pozornost… ovšem nějak jsem to nedomyslel… nevíte někdo co jsem pak chtěl říct?

            1. to behemot :-)))

              dík za připomenutí, to bude vono…

              kurňa ale ta metoda možná nebude optimální, když se nevidíme

            2. nejseš náhodou z brna?… zrovna sem písnul kabrnakovi jestli ve čtvrtek ráno 4.00 neslyšel z bástru směrem vod přehrady střelbu… 10, 12 ran z pistole nebo SA

          1. Funguje, je to overeny. Dokonce funguje i v Nemecku, kde prece jen se slovo Scheiße nepouziva az tak uplne ve stejnem smyslu, jako v Cechach a krome toho tato Fekalsprache neni v Nemecku v lepsi spolecnosti uplne normalni. Nicmene, vyzkousel jsem to na jednom vecirku v kruhu lidi, kde jsem si to mohl dovolit a nasledne jsem i vysvetlil pointu, coz Nemci se smichem uznali, ze ma svoji logiku.

            1. to sysop

              toto chválím… němci potřebují kvalitní vyslance vyspělých civilizací

              1. Oni radi naslouchaji, zejmena jinej pohled na vec. Pred skoro dvema mesici za mnou porad chodili a ze co si jako myslim o te Ukrajine, protoze v Nemecku bylo ticho po pesine, jen obcas nejakej vykrik v novinach, ze Putin je lump. Inu, taxem jim poslal par odkazu na zahranicni servery (Svycarsko, U.S., UK,…) kde se tou dobou vyskytovaly zajimave anallyzy. Meli z toho oci navrch hlavy.

                Je to vlastne poprvy, co jsem u nich zaznamenal, ze zvedli oci a zacali se zajimat o to, co se deje za hranicema Rise. Jasne, ze v tom je obava o plyn a ceny zradla. Ale vylozene je to vytrhlo z letargie, protoze do te doby melo Nemecko jen pozitiva a socialni jistoty bez ohledu na nejaky drobny problemy s Turkama, nebo jinejma imigrantama. Z tohohle kouka problem jinyho levelu.

                Zajimavy ale taky je, ze obecne neveri tomu, co jim do hlav vtlouka Unie a jsou presvedceni o tom, ze sankce nas budou stat ranec a Putina stejne nezastavi. Cituji kolegu ‚Wir schießen uns in beide Füße und hoffen, dass es den Putin schmerzt!‘

                1. To si myslím taky. Putin není ani blázen ani hlupák. Pokud se do toho jednou takhle dali, budou bojovat bez ohledu na následky až do hořkého konce – jako Evropa v roce 1918.

                  1. To je vseobecny problem teto valky, ze nikdo nechce ustouput ze svych pozic, aby neztratil tvar. Putin posle zemi do ekonomickeho stredoveku, Zelenskyj obetuje marinaky v Mariupolu, Evropa bude zrat zmrzle zrni. Ale – hlavni je stat si za svym nazorem az do horkeho konce.

                2. >Pred skoro dvema mesici za mnou porad chodili a ze co si jako myslim o te Ukrajine, protoze v Nemecku bylo ticho po pesine, jen obcas nejakej vykrik v novinach, ze Putin je lump. Inu, taxem jim poslal par odkazu na zahranicni servery (Svycarsko, U.S., UK,…) kde se tou dobou vyskytovaly zajimave anallyzy. Meli z toho oci navrch hlavy.<

                  Ještě že mají ti neznalí Němci tebe, Sysope.
                  A i já jsem rád, že máme v Německu vyslance "zahraničních serverů" tvého kalibru.
                  No jinak by věděli píču! :-)

                  (tvl – co ty jsi za kokota…)

                  1. hele další krmení přišlo

                    1. Bavím se s tebou, mongoloide? :-O

                    2. to damp

                      nejsem mongoloid, to je lidský druh… jsem plyšová bytost ze vzdálené galaxie, nešťastný člověče… když budeš hodný, naučím tě ve čtyřech jednoduchých krocích, jak se stát šťastným

                    3. >nejsem mongoloid, to je lidský druh…<

                      Dobrý, no.
                      Pro příště už bud vědět
                      (lidský druh…tpc…).

                  2. A k veci neco mas? I kdyz… jak vidim, nemas. Tahni do ignore.

                  3. „..a najednou hoši- nademnou vrtulník. A z něj vystoupí plukovník Sochor, velitel západního okruhu, a povidá „Láďo, co tady blbneš“…“

                    U Sysopových příspěvků se bavím zhruba podobně. Dříve to bylo celkem fajn a míra chvástání ještě přijatrlná, ale zdá se, že s věkem se pocit zbožštění a jájínkovství zesiluje a nedá se to číst.

                    1. Abys byl v obraze, ty chytraku – ja osobne vubec nestojim o to, aby za mnou porad nekdo lezl pro nazor, protoze zejmena v tom Nemecku nevis, kde to pak rekne a jakej pruser z toho muze bejt. I proto rikam svuj nazor jen mezi par lidma, se kterejma uz jsme neco popili a zbytku jsem jen poslal odkazy na neco, co jsem sam nepsal.

                      Myslim, ze ten problem bude spis u tebe, zkus nad tim popremyslet. Ja pisu jen skutecnou zkusenost, nemam potrebu se nikde nad nikoho povyssovat, nemam mindraky. V teto diskusi znam osobne jen dva lidi, takze je mi celkem fuk, kam mne lidi zaradi a pokud nekdo umi diskutovat, rad si s nim pokecam, i kdyby mel uplne opacnej nazor, nez ja. Nejsem vic, nejsem min, jsem jen obycejny diskuter.

                      Pokud ma nekdo dojem, ze si hraju na boha, pak se mel spis zamyslet, proc ten dojem ma a jestli to nevychazi nejak z jeho nitra. Bud ma sam problem s vlastnim sebevedomim, nebo v textu hleda neco, co tam neni a bylo by fajn se zamyslet, proc to dela.

                      Nebo se domnivas, ze clovek by mel delat uslapnutyho, aby nahodou mu nekdo jiny nezavidel? Ja nikomu nic nezavidim a naopak zdrave hrdi lide, kteri neco dokazali, mne inspiruji.

                      Ty se zarad, kam chces.

                    2. >japan<
                      Sysop byl jedním z důvodů, proč jsem přestal zdejší povídání číst.
                      Nejdřív tady vysíral Urza, pak Sysop.
                      Občas neodolám a nakouknu – a pak lituju. Kdyby byl článek o vložkách, Sysop zaručeně ví úplně nejlíp úplně všechno. Je to jen vychloubačnej kokot (ano – příměr k Láďovi sedí jak prdel na nočník), kterýmu ty jeho příběhy věří možná tak dvacetiletý kluci.
                      Celkem mě baví, jak mi pokaždý vyhrožuje ignorem, nicméně téměř pokaždý na moje rejpání do něj zareaguje.
                      Zřejmě obsese jeho vlastními výtvory.

                      Je to debil.

                    3. Traduje se, že Greta se přihlásila k tomu, že chytila/zažila Covid mezi prvními. Na to jsem četl příspěvek, že ta by chytla i zánět varlat, pokud by to přineslo popularitu a mohla o tom napsat.
                      Sysop mi to někdy připomíná.

                  4. Sysop je tu už tak nějak známej, ale ty si co za kokota?

                3. To je fakt zajímavý sociální okruh, že je zrovna ty musíš poučovat jak to je s Ruskem. Doposud pozoruji že co Němec – to menší či větší milovník Ruska. Náklonnost k Rusku má německu takové až freudovské obrysy – a zdaleka nejsem sám, kdo si toho všímá.

                  Ostatně projevuje se to i zde v diskusi, že – kdo pracuje v Německu, ten hájí Rusko nebo minimálně tak jaksi smířlivě „rozumí jeho důvodům“.

                  1. no vida, mrcasík je i expert přes eugeniku a hlubinnou psychologii… chlapec roste… těším se na další kapitoly jeho Čtenářského deníku

                  2. Jan Mrcasik & Sysop:
                    Možná by stálo za zkoušku sem uvést ty odkazy, co Sysop těm Němcům poslal. Jak jim otevřel oči (Svycarsko, U.S., UK,…)…

                    1. To jsou prevazne odkazy, ktere probehly tady, na Vlkovi a Reuters. Nic, co by se tu nediskutovalo. A taky zadne senzace pro zdejsi osazenstvo. Ostatne nic z toho nestavi Putina do role nejakeho svatouska, nebo spasitele. Ja nevim, kam se ten muj mail dostane a nejsem debil. Vesmes jen shrnuti znamych faktu od 2014 do soucasnosti.

                      Nemci s Ruskem velmi intenzivne obchodovali a celkove jejich nastaveni chovani je smirlive vuci vsemu, to neni zadne kamaradickovani s Ruskem. Ano, Africani, no, je to blby, no, ale to zvladneme. Ano, Americani, no, jsou tady, no, co nadelame, to zvladneme. Ano, Rus, asi ho nekdo nasral, ze prestal chlastat a vzal zbran, no, pockame, to zvladneme.

                      Cili nemecke nastaveni je spis pasivni a tolerantni. Vuci vsem.

                  3. Z jiného úhlu: podívej se, koho si Romanovci brali – a jak se ty německé princezny ochotně poruštily. Kateřinou počínaje a Alex konče.

                    1. No právě. Mackinderovci dokonce spřádali teorii, že Němci bytostně touží splynout s Rusy právě proto, že si podvědomě uvědomují, že by tím vzniklo nezastavitelné impérium ovládající celou euroasii a k tomu i přilehlé oceány. Díky dvojí kombinaci – jednak dominantních států Evropy a Asie (donedávna), a jednak kvůli kombinaci německých mozků a ruské pracovní síly a surovin.

                      Jinak řečeno – to, co Rusové navenek prezentují jako národní ohrožení (ruské suroviny lákavé pro západ) a o co ve skutečnosti usilují (o německé technologie výměnou za ruské suroviny) nejsou protiklady, ale přirozený sňatek z rotumu – po dobrém (merkel, Kateřina atd.) nebo po zlém (Áda). A naopak se do toho snaží vhodit vidle UK+US kvůli své odvěké politice „nikdo nesmí dominovat Evropě/Euroasii aby nás nikdo nemohl ohrozit na moři a na našich ostrovech“.

                      Takže je to přesně naopak, než ruští přihlouplí konspirátorci tvrdí. USA nechtějí silou zabrat ruské surovinové zdroje – nýbrž naopak zabránit tomu, aby je získal kdokoli jiný. K čemuž ano, jsou sankce z téhle války ideální výsledek – ruské surovinové zdroje si nikdo nesmí kupovat, hrozba supersilného německoruska zažehnána.

                    2. Což je mimochodem ten důvod, proč nesnáším primárně Německo, potom Čínu, potom Rusko a potom islamisty. Je to seznam států, které jsou posedlé totalitní dominancí veškerému okolí a totální převýchovou a ovládáním svých občanů – seřazených podle bezprostřednosti hrozby pro ČR.

                    3. A všechny jsou v tom nechutně a téměř úplně jednotné. Třeba Německo – odporně totálně vnitřně jednotné a kdo jde proti davu, dostane přes držku. Jak tomu říkají, konsensuspolitik a vereinkultur?

                      Čína – sociální kredit a i mimo to totálně stádní „svobodu za bezpečí“, ta nejhorší kombinace komunistické diktatury, kultu osobnosti maoismu, a konfuciánské orientální posedlosti kolektivem, autoritami a obětováním jedince. Mj. koncept „sociální harmonie“, naprosto šílené zvěrstvo se zdánlivě neškodným označením. Plus „grid policing“ a samozřejmě sociální kredit, Zero Covid Lockdowny atd. Celá ta země a její politická i ideologická kultura jsou úplně špatně.

                      Islamisti – škoda mluvit. Jsou sice napovrch frakční a nejednotní – ale leda v tom, jak moc strašné to až má být a kdo tomu konkrétně má velet, nikoli v základním směřování společnosti. Na tom že Šaría, šaría soudnictví a podřadná role kuffárů mají islamisti naprostou jednotu.

                      A Rusko, to je svérázný případ kombinace mafiánského autoritářství s fanatickým historickým nacionalismem „Velké Osvobozenecké Války“, kterým pitoreskně přerámovali celou historii předchozích staletí a kde kdokoli nesouhlasí nebo má moc nezávislé názory je automaticky „fašista“ a musí být zlikvidován. Ať autoritami, nebo ruskými neonácky.

                      Oproti tomu třeba takové USA jsou absolutně vnitřně rozhádané a nejednotné, uprostřed kulturní občanské války a ne tak daleko od skutečné, k tomu hrozba texaský secesionalismu… A proto neschopné jakékoli efektivní totality prostě proto, že jakmile by jedna strana začala moc vyhrávat, opozice + přelétaví veprostřed ji zase usadí. Viz Trump proti Hilary a nyní důchodce Biden proti Trumpovi, nebo Black Lives versus Blue Lives – akce, reakce, protireakce, protiprotireakce. Krom pár radikálních frakcí už ani nemají pozitivní program, jen protireakce a kontrareakce zoufale loví menší zlo. A tak to jde už dlouho – pamatujete volbu GWBush vs. Zelený Al Gore? Nebo předtím Dikakis vs. Bush, kde to bylo o negativní volbě proti „propustkám z věznic pro vrahy“ a gun control? Nebo Nixon vs. „soudcovská revoluce“ Warrena (vznik tradice, kdy si Nejvyšší soud hraje na vládu)? Tragické a destruktivní, ale pořád lepší než jednota, tfuj.

                      Nejednota znamená možnost výběru a svobody. Jednota znamená povinnost jít s davem/vládou.

                    4. Poslední občan Svaté říše římské napsal dobrou knihu:
                      https://www.databazeknih.cz/knihy/kritika-totalitarismu-485719
                      Vřele doporučuji.
                      Co se Ameriky týče:
                      https://www.databazeknih.cz/knihy/americana-1-zprava-o-velmoci-139570

                    5. Rozumnou alternativou téhle západovýchodní německo-ruské osy byla habsburská monarchie (svého času druhý největší stát v Evropě). Její reinkarnace je Visegrád.

                    6. Katolická monarchie.

                    7. Bohužel Visegrád se rozpadá, protože europanské vlády úmyslně chtějí „pivot od Visegrádu k Německu“ a Poláci, kteří s Orbánem doposud drželi konzervativní linii, se zase neshodnou na Rusku.

                      Přijde mi, že Visegrad snad ani nikdo udržet nechce – a přitom kdyby se chtělo, snadno by se našly způsoby jak vnitřní neshody vyřešit. Ale takhle to naopak všichni použijí jako záminku, proč to úplně sabotovat. Hlavně TOPka s Piráty a kolaborací německého křídla ODS.

                    8. Poláci jsou pitomci – jako by zapomněli, že mimo střední Evropu žádné přátele a spojence nemají. Že Orbán kupuje ruský plyn a nechce vyvážet zbraně je banalita.

                    9. Re: Jan Mrcasik 18.4.2022 v 2:25

                      Vlada je tezce prounijni, takze je logicke, ze sype pisek do V4. Tezko rict, jestli z vlastni iniciativy, nebo jestli je za to nekdo drbe za ouskem.

                    10. Obe hypotezy jsou mozne. A to dokonce paralelne – mohou byt obe skupiny, kde kazda se pretahuje o svuj zajem. Nemci maji hodne ‚oligarchu‘ u sebe doma a jen krci rameny a rikaji ‚to jsou mocne a bohate firmy, ony si delaji, co chteji‘ (debata o placeni za domaci vodu, vysoka cena plynu, stoupajici cena elektriny,…).

                      Nekdy pred dvema lety jsem cetl statistiku, ze v Rusku je 6500 nemeckych firem. Bohuzel ale nikde jsem dal nepatral, jak velke ty firmy jsou, eventualne jak velkou vcast trhu ovladaji. Ani zadne srovnani s firmami z jinych zemi. Pokud tahle cisla nekdo zna (nekdo urcite ano) a vidi jejich vyvoj v case, muze znat i odpoved na tuto otazku.

                    11. Jo tak ty už jdeš i na dynastické hrátky…hmmmm – co taková Hannoverská dynastie v Aglii?
                      Buďme rádi, že si Mexiko nepamatuje na Habsburky a jejich císaře…taky mohli místo burita servírovat kafe a šnicl, že?

                    12. Maxmilian byl rozhodně lepší vládce než kdokoli po něm.

                    13. misaka 18.4.2022 v 1:27

                      Třeba jim stačí, když jim k tomu buritu hrají mariachi.

    2. Co jsem slyšel z té nahrávky, tak paní učitelka zrovna nevyniká v posuzování hodnověrnosti informací ani ve formě jejich předávání žactvu. Copak to, podobní myslitelé jsou v konfliktu ruského a ukrajinského státu i mezi příznivci druhé strany, např. ten automobilový kamikaze z ruské ambasády v Bukurešti odsouzený za kde co, nebo matka Brita zajatého v Mariupolu, která nabádala premiéra Johnsona, aby „nějak sejmul Putina“.

      Ale jako skutečné nebezpečí vidím síť synovců páně Hůleho, před těma si tady nemůže bejt jistej nikdo.

      1. Paní učitelka se bohužel dopustila osudové chyby, že předběhla svou dobu. Domnívala se totiž, že může už ze své výchozí pozice stejně jako Člověk v tísni provádět politické školení žactva, ačkoliv člověkem v tísni stala až po provedeném školení. Druhá chyba zřejmě byla, že ve výkladu nezůstala v rovině obecné, kterážto přináší v rámci poznání zpravidla dlouhodobější platnost a žáky přitom lze vést k tomu, aby sami hledali, jaký konkrétní jev lze obecnému přiřadit.

        1. …se stala…

        2. Tak mě napadá, jestli dnes není Drdův Vyšší princip na indexu coby úpadková socialistická literatura. Tam pan profesor ovšem neměl se zobecněním problém. Pravda ale, že si byl vědom, že se nachází v protektorátu.

          1. Ale to my prece take – protektorat je od slova ‚protect‘ a my jsme pod ochranou EU.

            1. No jo, ale pí učitelka to možná neví.

            2. A pakliže to neví, už ji neochrání ani celá EU.

              1. Potkají se dva makléři v plynové komoře. Jeden vyděšeně vykřikne: „Plyn stoupá!“ A druhý“ „Kupuju.“

                1. Patřilo k poznámkám o černém humoru.

                2. Znám jeden ještě černější, ale za ten bych skončil v lochu za zlehčování nahéhokaustu.

            3. to hupert, sysop

              hoši hoši… von vás ten černej humor myslím brzo přejde

              1. To těžko, já už dlouho jinej ani neznám.

              2. To neni cernej humor, to je modra realita :-)

                1. Jo, třeba je i klokan uvnitř černej, pardon afroklokan.

                  1. Co kecám, introafroklokan.

                  2. to hupert

                    dej si na mě bacha… nebo z tebe udělám černýho králíka

                    1. …a budes pak muset pred nim klekat. Typickej problem – nedomysleni svych kroku do dusledku.

                  3. to hupert

                    a rozbiju ti akvárko…

                    1. Už mě raději nestraš, od malička jsem posera a rád bych se dnes v klidu vyspal.

                    2. to hupert

                      nekecej… já jsem plyšák z planety Os-ho a umím číst myšlenky… protože jsem dobrák, akvárko ti nerozbiju… ale na hodinu z tebe udělám králíka… fčil

                2. sysop
                  Na ja, ale k tomu je dnes ještě nutná žlutá realita.

                3. Eh… ja nenarazel na barvu klokana, alebrz na barvu uhnije.

            4. Sysop: Jo, je to stejný. I ty jezdíš do Říše na práce…nuceně.

              1. Tak tak, radeji bych se jen valel. Ale co mi zbejva…

                1. jj, stejně jako ti za Protektorátu. Pacholci líný.

                  1. Kdyby jen liny, az se z praxe vratili domu, radeji se spojili s bolsevikem.

    3. Pokud to pan Hule skutecne udelal, zaslouzi poradny vyprask.
      Pokud to ovsem neudelal, pak hanba vam. Nepredlozil jste zadny dukaz, vlastne vubec nic, jen jmeno, a spojeni „podle vseho“, a uz se tu rozjizdi pekna diskuze.
      Aby z toho nakonec pan Hule nevysel jako moralni vitez.

      1. Zdá se mi to nebo ne, že máte chuť – samozřejmě podle výsledku – zpráskat kteroukoliv z uvedených stran a Vy v obou případech skončíte v roli násilníka? Je to jen technický dotaz, nic osobního.

        1. Pardon, násilníka samozřejmě spravedlivého.

          1. Paklize bude jednat v nasem zajmu, pak je spravedlnost fuk a nasili nas nezajima.

            1. Tuším, že se na starý kolena ještě něčemu přiučím.

          2. To ukáže budoucnost. Partyzán, nebo terorista?

            1. To se muze v prubehu casu nekolikrat zmenit. Slama u kravina!

              1. Sláva Grónsku!

                1. Pokud se ho nepodaří Amíkům odkoupit od Dánů, mohlo by tam být po globálním oteplení pěkně.

                  1. to hupert

                    Dánové se na tenhle „kšeft století“ moc netvářili… ovšem vono amíci umí docela přesvědčovat slabší soupeře… tak uvidíme

                    1. Tak pokud je Amíci postraší vypuštěním Baltu nebo ještě hůř Severního moře, přestanou Dánové strachy i chlastat a ještě jim budou za Grónsko platit tribut.

                    2. to hupert

                      přesně… jako na Slovensku… nabídnou Dánům transformaci Grónska jako letecké základny… Dánové zaplatí jenom investice a provoz a budou šťastní, že mají takové nezištné přátele, kteří je chrání před útokem ledních medvědů

      2. Morální vítěz soudruh Hůle se prsil myslím někde na twitteru, jak má šikovnýho synovce. Pokud to někomu stojí za to, tak si to dohledá.
        Není podstatný, jestli bábu napráskal osobně.
        Diskuze se tématu pouze dotkla, stručně a trefně – v bodech Učitelka kráva, strejc zmrd, synovec zmrd junior.

        1. Karbane, podle videa má učitelka lidské rysy, ale jistou drobnou nedostatečnost pro příslušnou profesi nelze přehlédnout. Pokud je alespoň v jí vyučovaném předmětu schopnější, mohla předvést určitou kompetenci soudružka ředitelka. Vlastně ji ale předvedla, ví totiž naprosto přesně, v jaké společnosti žije.

          1. Babička zeměpisářka ráda vyprávěla historku, jak se jí žáček hluboko v sedmdesátkách zeptal, jestli je pravda, že se od nás vyvážel uran do SSSR.
            Tak mu po pravdě řekla, že ano, přidajíc pár slov o smolinci a manželích Curieových.

            Druhý den průser jak z prozrazení státního tajemství, kobereček u soudruha ředitele apod. Soudruh byl kovanej, ale ne gauner, tak to skončilo upozorněním, že měla zdůraznit „k mírovým účelům“.

          2. Mám rád jedno pravidlo: „Nečiň jiným, co nechceš, aby činili tobě“ a taky jsem pro to, aby byl každý léčen tou medicínou, kterou chce sám léčit jiné, jak pan Hůle, tak třeba ti školáci nebo ředitelka. Když není člověk totální debil, snáz při vlastním prožitku pochopí podobné.

            1. To je ovsem vecne tema debat o spravedlnosti. A ta, jak vime, neni. Obcas, nejakym omylem, sice nastane, ale to nestoji za rec. Ostatne, i prave proto existuji pohadky.

              1. Souhlasím, že spravedlnosti je deficit, ale touha po ní myslím neklesá. Ostatně i na dfens je ve většině článků implicitně obsažena, nejsou-li jí přímo motivovány.

              2. Navíc spravedlnost je jedním ze základních stavebních kamenů společnosti. Pokud by zcela chyběla, nastane rozvrat a beznaděj. To, že svět není ideální, je třeba pochopit a přijmout, ale ideál je přitom lepší nezatratit.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017