Sebranko, idi na chuj! - zpět na článek

Počet komentářů: 1 020

  1. Pojem „denacifikace Ukrajiny“ se opírá o fakt, že Ukrajinci jsou vlastenci. Spíš mnohem víc než to. Ukrajinci nejsou jednolitý národ. Zvlášť od Dněpru na východ je to obyvatelstvo etnicky bližší Rusům. Čím víc na východ, tím víc Ruský. Nikdo z nás neví, co se tam vlastně dělo. Mám Ukrajinu rád. Když to jde, jezdím tam i 2x ročně.

    1. Co tam jako dvakrát ročně děláš?

      1. hraje si na horníka, co přece jinýho, píčusku

        1. Zážitková turistika?

          1. A to ta ve Lvově nebo v Oděse?

    2. Tak o tom se teď už taktně mlčí, ale ukrajinci jsou stejní magoři jako rusové. Je sice hezký, že nepřítel mého nepřítele je aktuálně náš kamarád (donedávna teda špinavý ukáčko), ale nerad bych se dostal do situace, kdy budeme podporovat genocidu, protože UA rozdala kdekomu včetně kriminálníků automatické zbraně. Stačí mi, že tito občanští bojovníci střílí po komukoliv, kdo se jim jeví jako diverzant, při zákazu vycházení na některých místech kdokoliv, kdo vyleze z baráku.

  2. Mno…tak nam Rusove serou uz i na Zenevsky umluvy, kdyz ostrelovali jadernou elektrarnu.
    To jsou fakt takovy zmrdi, ze jim neni rovno.

    1. Na Ženevský úmluvy sere pes. Naše vláda chce dát pardon českým občanům, kteří chtějí na UA do guerrilových bojů. Dosud za to byl v ČR výjimečný trest resp. 20let.

      1. tady máš henten právní stád, ale, po těch dvou letech dozadu…překvapuje to eště někoho? jak dlouho řikám, že režim je na konci předposledního stádia před tím, než nastane totální rozvrat a úpadek? vlastně sem tak trochu rád, že tomu RF takle pomohla, aspoň to do těch sraček vezmem rychle, místo toho se v tom rochnit dalších 15 let

        1. To právo má vláda v součinnosti s prezidentem odjakživa v Ústavě (čl. 63), není to žádný nový výmysl.

      2. Ne, nebyl. Ten byl za účast v paramilitárních bojůvkách nespadajících pod armádu uznaného státu. Kdes vzal to o guerille, ví Bůh.

        1. „…paramilitárních bojůvkách nespadajících pod armádu uznaného státu.“
          Však právě, vycestoval na dovolenou jako občan a v ČR, protože byl politický zájem, za to dostal gumovým zákonem o terorismu 20let.

          1. Prostě ozbrojené složky neuznaného státu to maj blbý. Ženevská dohoda se jakžtakž vztahuje na partyzány, ale tyhle paramilitární jednotky to maj na hovno a nikdo s tím níc neudělá, ani udělat nechce, protože si nechce srát do vlastního hnízda.
            No a služba v armádě cizího, byť státu, bez příslušného souhlasu vlastní vlády je trestný čin a maj to tak všechny státy světa. Kdyby ten blbec místo dovolený emigroval, přijal občanství Ruské federace a odjel bojovat do DLR, tak je vychechtanej, ČR na něj nemůže.

            1. To nerozporuju. Samozřejmě si to měl spočítat sám, v tom souhlas. I ti, kterým na to dá ČR razítko nebudou úplně z obliga, protože třeba budou zase za ofiko teroristy považování Ruskem a Čínou a možná se pak budou divit až někdy pojedou se starou na dovolenou třeba do Egypta, že tam skončí třeba v base s promtním přesunem do Ruska či s kudlou v zádech.
              Nehájím ani jedno. Ať bojují oficiální armády, do kterých rveme desítky miliard každý rok, a ne nějaké skupinky cizích civilů nadržených na zabíjení.
              Co jsem chtěl říct je ten dvojí metr v ČR, navíc aktivistický. Snad nezačnou padat tresty za diskuzi na df, bo podpora teorismu.

          2. Nj, lepší paragraf holt nebyl (ale úprava už je ve sněmovně). Nicméně jak píše shane, když jedeš někam dobrovolně střílet v zájmu cizí moci a ještě ne jako regulérní voják, ale příslušník kdovíčeho pod kdovíjakou pravomocí, asi bys pak neměl být smutný, když se na tebe bude ČR zlobit.

            1. Já bych byl tedy raději, kdyby se do zákonů nešahalo a vojenští dobrodruzi byli i nadále implicitně zakázaní. Raději jednorázová výjimka jen dnes a tady, než otevírat Pandořinu skříňku.

              (Mimochodem, jet spáchat trestný čin s pouhým ústním slibem od Fialy a Zemana, že to určitě po návratu pardonují, je dost odvaha důvěra v českou vládu :D )

              1. i ta výjimčička je vodevření pandořiny truhly

                neřikal sem to, že tupejma náhubkama začínají sračky, který už nepudou nikdy zastavit? to byly napřed náhubky, pak nouzovej stavík nejlíp už na věky a dál to jelo; co teď, piču se děje, vláda za půl roku neudělala ANI HOVNO, jenom dál leje benzín do vohně a teď si k tomu zase vyhlašujou stavíček, aby za tejden stihli vodmávat takový svinstva, že eště budeme všichni čumět – a pro občany hovno, než uvrhnutí do další, eště větší chudoby

                tvl to už je stejná sebranka oligarchistickejch sviní, jak na tom východě, z nás chcou snad udělat menší Ukrajinu, ne?!

                1. Tak ta výjimka pro službu v cizí armádě na nouzovej stav neni nijak navázaná a funguje normálně v režimu čl. 63 ústavy.

              2. Do zákonů se ale nesahá kvůli Ukrajině, ale spíš kvůli tomu, že lidem kolem Válkový přišlo dlouhodobě nesprávně, že tyhle paramilitární dobrodruzi jsou stíhaný za terorismus. De facto se jedná o rozlišení různých skutkových podstat. Leží to na stole už asi rok a něco.

            2. NA druhou stranu, míchat dobromady separáty z Donbasu a Islámský stát, to je hodně účelové užití zákona.

              1. Má platný a účinný zákon nějaký lepší nástroj?

      3. Jinak též doporučuji pozornosti § 34 branného zákona. Evidentně s takovou možností zákonodárce počítal, že?

        1. V tom máš nepochybně pravdu. Pro mě osobně je ale důležité, co ten člověk skutečně bude dělat. Někdo dostane výjezdní doložku a někdo ne přičemž budou dělat to stejné, válčit za někoho jiného. Nebo by ti nevadilo, kdyby to teď prezident odsouhlasil zájemcům o boj za ty nově uznané republiky nebo za Rusko?

          1. Vadilo, ale nemohl bych mu to právo upřít (kromě tedy těch „nově uznaných republik“, protože ty ČR uznané prostě nejsou a v tomhle prezident už zas tu pravomoc nemá).

            1. Takže ti je vlastně úplně jedno kdo, jak a kde za koho bojuje, ale hlavně, že na to má razítko ministerstva? To mi asi stačí.

              1. „Vadilo by mi to“ je v které řeči „je mi to úplně jedno“?

                1. V češtině, pokud pokračuješ „ale nemohl bych mu to právo upřít“.

                  1. A jak bych mu to právo asi mohl upřít? Jedna věc je osobní postoj a druhá ústavní pořádek. Můžeme se bavit o tom, co se stane, když se ty dvě věci ocitnou v rozporu – ale ta debata tu ani na vteřinu nenastala, není-liž pravda?

                    1. Rozumím, formálně by to asi bylo v pořádku. Sorry.

                    2. Furt jsou tady plný ústa řečí o svobodě, tak ať si jede kdo chce kam chce, ne? Trestání může mít smysl, když bude bojovat za zemi, která nějakým způsobem míří na nás, náš způsob života, atd… Tohle ne naopak bezplatná ochrana potažmo i naší východní hranice, tak proč za to někoho trestat (když už ho nepodpoří)?

                    3. svoboda je binární, buď je, nebo není; takže když si bude chtít někdo svobodně bojovat za stranu RF, tak je to taky v pořádku, áááno?

                    4. Svoboda binární není a nikdy nebyla, různé zájmy se dostávají do střetu a k rozhodnutí je třeba zvážit jejich význam a sílu.

                2. Ty sis v tom vlastním souvětí vybral tu první větu, já tu druhou, která je v ní ale kruciální. To právo není nárokové, rozhodující je právě ten štempl úředníka. Tedy ty i přes vlastní odpor a přesto že to právo není nárokové bys ho přiznal komukoliv. Výsledek bude stejný bez ohledu na to, jestli ti to vadí nebo ne. To je jen taková alibistická omáčka okolo.
                  Každopádně v současném pojetí národnostních států bych takového člověka, který chce bojovat proti vlastnímu národu se zbraní v ruce po dobu konfliktu buď internoval nebo zbavil navždy občanství a s holou prdelí ho vykopl ku nepříteli.

                  1. Hele já rozumím nějakýmu tvýmu nasrání, a asi ho i trochu sdílím. Jen teda nevím, proč se obrací na mě, když jen popisuju vrchnostenskou pravomoc, kterou v týhle věci prezident (s kontrasignaci vlády) má. Já si to nevymyslel, ale uznávám, že nekterý věci prostě stát řeší a některý z nich i autoritou, obrana je jedna z nich.

    2. Pracovníci elektrárny uvedli, že požár – který byl mezitím uhašen – vypukl ve výcvikové budově mimo obvod elektrárny a že v provozu byl pouze jeden ze šesti reaktorů elektrárny.
      Zaporožská jaderná elektrárna nyní přešla pod kontrolu ruských ozbrojených sil.

  3. Kurva teď jsem se fest nasral. Zrovna jsem zjistil, že Ukři si nechali rozmlátit AN-225. To to doprdele nemohli nacpat obilím/vakcínama/whatever a zaparkovat někde v zahraničí? Zvlášť když i já bych od Rusáků nic jinýho ani nečekal a to nejsem na ně zdaleka takovej expert jako 3/4 diskutujících tady na D-F. To už nikdo nikdy znova nepostaví :(

    1. Také je mi to líto, viděl jsem ho v Mošnově na konci osmdesátek…

      1. Jo, o to je to horší, že během Covidu tu byl několikrát v Číně. Kdybych věděl, jak dopadne, tak jsem si vzal dovolenou a šel ho fotit :(

    2. Nezbyl tam ještě jeden rozestavěný drak?

      1. Ukři na to nemají prachy/využití. Takže dostavění bylo dlouho u ledu. Byly nějaký námluvy s čongama, že dostavění zatáhnou. Ale co vím, tak to zatím moc nedopadlo. Tipuju, že číňan se snažil odrbat ukrajince a ti zase číňana, takže to zkončilo na mrtvým bodě.

        1. Nepostavili si Číňani Titanic? Tak by mohli i tu Mriju.

        2. já jenom, jaksi, byl to sovětskej kombinát založenej a provozovanej stádem, tudíž i tu 226ku navrhl, schválil a postavil Svaz; UKčka to dostaly hozený do klína a za 30 let se nezmohli než na úpadek, takže jako co?

          1. Behemot: nechápu smysl téhle odpovědi. Já vím kdo to postavil. A je to jedno. Tahle AN 225 byla jediná funkční na světě. Takže rusáci mě serou, že to rozbili a ukři že si to nechali rozbít. Jako že když to postavili v sovětské ukrajině, tak je teď dobře, že to rozstříleli/nechali si rozstřílet?

            1. pokud nějaký další spatří světlo světa, tak protože je postaví v RF

              žluťáci se chtěli akorát dostat k plánům a know-how a pak si je bouchat doma a vyžrat všechny přepravní zakázky, nic víc v tom nebylo

              1. Behemot: Jako jak čínany nemusím a to jako vůbec, teď by mi bylo i milejší, kdyby ji číňan koupil na machrování měsíc zpátky a tahle AN225 byla ještě teď v jednom kuse. Co by na tom čongové obšlehli nevím, AN typy už okopírovali/upravili/zvětšili a AN225 je 40 let stará technologie. To, že Ukrajinci za svoje už další nepostaví je mi jasné. Pro RF/západ v případě potřeby podobného letadla by asi bylo lepší to nakreslit znova s aktuální technologií. Tipuju, že se ani ta druhá už nikomu kromě číňana neoplatí stavět.

                1. k letadlíčkářskejm snům se snad ani nebudu vyjadřovat, faktem je, že víc jak další zhruba desetiletí už by to lítat nemohlo, půl století starej drak na tahání stotunovejch věcí je létající rakev

                  1. Takže je vlastně dobře, že ho rozstříleli, stejně by byl nebezpečný sám sobě…tak tomu mám rozumět?
                    A ta teorie o tom, že to postavil Svaz – to je trošku divoké, ne?
                    Pokud vím, tak spousta výrobních podniků pro armádu je právě na Ukrajině, neměl by jim vrátit VVP všechny tanky?
                    Behe, někdy tvoje „vodstolu“ soudy fakt nepobírám.

                    1. Tak jinak „já jenom, jaksi, byl to sovětskej kombinát založenej a provozovanej stádem, tudíž i tu 226ku navrhl, schválil a postavil Svaz; UKčka to dostaly hozený do klína a za 30 let se nezmohli než na úpadek, takže jako co?“
                      Že to bylo postavený v SSSR – ano – v rámci dohod to připadlo Ukrajině. Dává to po těch letech jakékoliv právo to zničit Rusákům? Nebo jak jsi to myslel, asi tě nechápu. Koneckonců, kdo to navrhl a kdo vyrobil, to už tady zmínil i jiný diskutér – čistě „ruská“ práce to rozhodně nebyla. To je jako říct, že pražský metro postavili komunisti, tak si ho můžou taky zbourat.
                      A druhá věc – ono to těch 30 následujících let nelétalo? Nebylo to zrovna na generálce? Co tedy myslíš tím úpadkem?
                      Prostě to nepobírám.
                      Abychom si rozuměli, já nejsem fanatický zastánce Ukrajiny, ale tyhle pochody nechápu, ať už by se týkaly kohokoliv.

                    2. misaka
                      4.3.2022 v 22:25

                      bylo to na těch generálkách nějak moc často, ne? mají na přepravu těžkejch nákladů zřízenou nad tou flotilou firmu a ta se stejně potácí na hraně přežití, i přes to, že všechny letouny dostali zadarmo a mají tam s ohledem na stav ekonomiku jednu z nejlevnějších pracovních sil i dílů a paliv na planetě

                      Svaz to postavil, protože to bylo třeba pro vesmírnej program; UKčka by to nikdy v životě nedali dohromady. Tak se ptám, kde ste teda všichni letadýlkoví pošuci SSSR líbali ruce, za ten ach tak úchvatnej stroj, co postavili, dyž teď vehementně pranýřujete RF, že se stal vedlejší škodou?

      2. Ten stál celých 30 let vedle haly u Antonovů. Na netu je hafo fotek.
        Číňani snad předloni tvrdili, že jej kupují a dostaví. Asi to bylo jako s těmi mld investicemi co hlásal Miloš ..
        V každým případě to byl nesmysl. Dostavět se to nedalo už proto, že do toho 30 let pršelo a sněžilo a pak logistika přes půl zeměkoiule by byla dražší než to postavit znova …

    3. Bych bulel a zároveň blil. Strávili jsme kolem ní nemálo času na ILA 2019. Stála tam spolu s A-380, B748-8 a dalšími mastodonty.
      Potom jí pracně a draze celou zgenerálkovali aby jí ti ruský barbaři teď zlikvidovali. Neumí nic než jenom ničit …

      1. kiv61: přesně. Ale psí hlavu ode mě tentokrát dostanou i ukrajinci, protože to mohli a rozhodně měli někam uklidit. AN 225 byla asi tak jediná věc, co mi připomínalo že nějaká Ukrajina vůbec existuje (jo, a Černobylská elektrárna, ale AN 225 byla z těch dvou ta pozitivní věc).

        1. Otázka jestli byla letuschopná. Jak neměla poslední dobou moc kšefty mohla být i zakonzervovaná. To, že se teď nacházela na fabrickým letišti taky nebylo úplně standardní, bázována byla dosud totiž z Německa.
          Flotilu AN -124 uklidit dokázali .

          1. tvl dyť s tím tahali ty předražený náhubky, zcela jistě ne za náklady, známe přece UKčka, ti mají 24/7 posledních 30 let nárok na pomoc od každýho, ale sami nepošlou ani kondolenci, když se někde vokolo něco posere

            Nebo si někdo pamatuje, že by UKčka jako nějak pomohli, dyž byly někde různý ty povodně, zemětřesení, tornáda a podobně? To chvílu šoupali nohama v koutě a až to zas vopadlo, hned natáhli znova vobě pazoury. Argument chudým příbuzným neobstojí, když se vokolo něco děje, tak my i jako chudej soused i do Reichu posíláme pomoc.

          2. kiv61: Nevím, jak rychle trvá zakonzervování, ale ještě 5. února tohoto roku byla v Dánsku..

              1. Prohlédněte si ty fotky. Jsou tam trosky samohybné houfnice Msta a rozházená munice. Asi nestříleli na to letadlo.

                1. Myslim, ze to nebol umysel.

        2. A vime, ze ji trefili Rusove? Jako, verim tomu docela dost, protoze mela xefty i pro NATO, ale vime to urcite?

          1. Nemuseli to být Rusáci. Mohli to být Ukroši a moc bych se tomu nedivil a ani neodsuzoval. Každej ví, že to je jeden ze symbolů, zničit ho a poukázat na Rusy je v dané situaci ospravedlnitelné. Předcházelo tomu naprosto flagrantní porušení všech pravidel přepadem suverenní země. Anebo to udělali Rusáci, protože první sledy to je vždycky banda idiotů nebo naopak neznalejch mlaďochů a nedošlo jim to, stejně jako s tou elektrárnou v Záporoží – v první linii, tam se logický myšlení nevyžaduje.
            Rusové si spálili Moskvu, aby odrazili Napoleona, jenže v té době nebyly sračkomety, ihned by to vypadalo jinak.
            Dost dobře nechápu tu naivní touhu, resp. rozhořčenost nad tím, že nemáme přesné informace – to je jasný, že Rusák a Ukroš bude tvrdit naprostý opak. Dle Ukroše Rusák znásilňuje, vraždí a přepadá, dle Rusáka je Ukroš feťák, bere si civily jako lidské štíty a je to humáč. Vzpomeňte si na zprávy z bojiště v Pacifiku – kdybyste jim měli ve II.WW věřit, tak to byly týdně tisíce sestřelených USA/Japíků – si vyberte sami. Ani jedno nebyla pravda.

      2. bez rusáků by žádnej Antonov jako celek ani neexistoval, tuplem nějaká 225ka, UKčka se zmohli tak na rozkrádačky a úpadek, takže sorry, but no, sorry, seš kokot a meleš hovna

        1. Motory ukrajinské (Motor Sič v Záporoží), drak Ukrajinský (Antonov), výrobní hala na Ukrajině, šéfkonstruktér sice narozený v Kursku ale už studovaný v Charkově a celý život strávil na Ukrajině. Rusáci dodali možná tak surové traverzy.

          „Sorry, seš kokot a meleš hovna.“

          1. BEZ SVAZU BY ŽÁDNEJ ANTONOV NIKDY NEEXISTOVAL. 225ka byla speciálně postavena pouze pro vesmírnej program související s Buranem. Pak to UKčkám spadlo do klína zadarmo a i tak byli rádi, že to vůbec fungovalo, sice vozili za těžký hrachy speciální náklady prachaté klientele, ale stejně se neustále potáceli na hraně ztráty a drobné ziskovosti.

            Ukrajina je posledních pár století akorát vykradená díra, tak si tady nevymejšlej pohádky.

            1. An-225 je jen vylepšený An-124. Ano, vylepšený kvůli vesmírnému programu – ale postavit by jej uměli i bez toho, kdyby měli motivaci.

              Pokud tedy nechceš naznačovat, že bez Sovětů by neexistoval Antonov – což by bylo na přesně stejné úrovni, jako oblíbený bolšanský argument, že bez SSSR by údajně neexistovala elektrifikace a průmysl v Rusku, protože přece elektrárny stavěli bolševici.

              1. to řikám už potřetí, tak že by sis konečně všiml? přesně tak, bez toho by žádnej Antonov nebyl, založenej byl na startu studené války pro konstrukci těžkejch armádních letadel

                rozhodně neschvaluju ty strašný oběti, kdy prodávali obilí a lidi měli hlad, aby se mohl celej Svaz zprůmyslnit – ale výsledek tomu na druhé straně nejde upřít; bez toho by dodnes Ukrajina byla zemědělská prdel a nejspíš by tam nebyla ani ta trocha průmyslu, co tam je

                1. Takže bolševický kydy. Překvapuje mě, že tomu člověk s tvou inteligencí věří.

                  Takže FYI, před nástupem bolševiků k moci v SSSR vyrábělo carské Rusko po kapitalisticku více oceli, více uhlí a stavělo ročně více km železnic, než ca. 20 let po nástupu bolševiků k moci. Na carské hodnoty (tzn. net zero) výroby to bolševici dotahovali přes 20 let.

                  Ne, bolševici neindustrializovali Rusko. Oni tu industrializaci podělali a zpomalili a vrátili o 20 let zpět.

                  1. Zajímalo by mě, jestli existuje něco, co bolševici nepodělali.

                    1. Propagandu. Mistři.

                  2. Docela dobře o tom píše Paul Johnson, ta čísla jsou neuvěřitelná, bohužel však pravdivá.
                    Kam bolševik vstoupil, tam to pak nešlo. Osobně si myslím, že hlavní příčinou bylo potlačení soukromého podnikání a vstupu „nelidového“ kapitálu.
                    Následující hladové bouře a podobné libůstky jsou jenom potvrzením. Rusko je neuvěřitelný národ, jak se sebou nechá smýkat a ustojí to.

            2. Zase nepřeháněj, za carské říše to byla obilnice Evropy a jedna z těch bohatších částí impéria. Zpustošili ji Nměci, občanská válka, kolektivizace, znova Němci a pak Sověti skvělým řízením jaderné energetiky. Až za divokou privatizaci můžou sami Ukrajinci.

              1. To posledne je ale dnes proruska propaganda, pozor na to. Minule som nieco podobne zaregistroval aj od US komentatora co ma mimoriadne prekvapilo. Tam je totiz UA povazovan za jednu uzasnu demokraticku krajinu utlacanu rusmi…

              2. Obilnice sice jo, ale nic moc víc tam nebylo. V době, kdy tady už dávno jel těžkej průmysl skoro století.

                1. Tak… mohli s tim treba privezt ty kabely pro BMW, aspon by tisice Nemcu ted nemusely sedet doma a cucet na bednu, ze…

                  1. To letadlo je pomník SSSR a ty se tam neničí. Bylo vymyšlený a vyrobený za éry Svazu a to je tam prostě posvátný.

                    Takže jestli někdo to letadlo skutečně poničil, tak to bylo proto, že má obrovské náklady na provoz, údržbu a fakticky bylo už navržený jako jednoúčelový. Mimoto, za téhle situace se to hodí jako vynikající záminka.
                    Je velmi obtížné dokázat, že jsem něco neudělal – než mi dokázat, že jsem to udělal. Tady se spoléhá na to, že na obou stranách sporu jsou podobné/stejné zbraně a těžko bude někdo za této situace zkoumat, čí to byla raketa, co hangár poničila.

                    Tahle dezinformační válka mě už nebaví.

                    1. Coz o to, ja tak nejak pocitam s tim, ze srackomety jedou na obou stranach. Ale Rus se mi, alespon zatim, nesnazi aspon zavrit hubu. Jasne, kdybych byl ted v Rusku, tak je to to samy, jen obracene.

                      Ale nikdo po me nemuze chtit, ze budu nekde mavat ukrajinskou vlajkou. 8 let se na to sralo a ted najednou velka slava. At jdou vsichni do… na chuj.

      1. no jasně, to je pro ty kokoty typický, všechno rozkrást, prožrat a zplundrovat, a účet nechat zaplatit někým jiným :o)

        byli rádi, že udrželi ten jeden kus ve vzduchu (i přes ty hrachy, který to za převozy speciálních nadměrnejch nákladů vydělávalo), druhej kus jim akorát hnil :D Ukroboronprom je zbrojní konglomerát, takže to je tuplem sraní na hlavu, že by jako cizí zbrojovce měli platit? už to vidím :D

    4. Asi v Antonovu četli Challangerův článek a Sysopovy komenty, že žádná ruská invaze na Uukrajinu nebude, to je jen západní fake a harašení zbraněmi. No tak to včas neuklidili a je po Mrije, no.

      Můžete si stěžovat Challangerovi, popř. poslat balíček s plastovým modýlkem Mrije a govnem na nějakou základnu Vozdušno Desantnych Vojsk Rosíje.

      Ale pokud to Ukrajina přežije, prý jí Turci možná pomohou dostavit ten druhý.

      Objevují se zajímavé geopolitické komentáře, že pro Turecko je Ukrajina naprosto klíčový nárazníkový stát, protože nechtějí Rusáky přes Černé moře po celém pobřeží. Proto také přes Polsko lifrují Kyjevu další a další Bayraktary.

      Jak osobně islamistické revizionistické Turecko nesnáším snad ještě více, než fanatické ideologické imperialistické Německo, za tohle jim patří velký kudos. Protože imperialističtí nezřízení Rusáci jsou tisíckrát horší, neboť empiricky hřeší na pocit, že s atomovkama za zády si mohou dovolit naprosto libovolnou prasárnu a nikdo jim nic nemůže.

      1. Hele, vis, ze jsi nefer? Muzes mi prosim poslat odkaz, kde jsem JA napsal, ze ruska invaze na UKrajinu NEBUDE? Ja jsem totiz specialne ofafrnej na nejaky vestby. Ja jsem tady psal, ze na fotkach, ktere jsem videl, je ruska technika 160 km od Ukrajinske hranice, takze s tim tezko nekdo napadne Ukrajinu. To byla moje chyba, ze jsem si myslel, ze pro napadeni by pouzili vsechno, co maji a ne, ze tam poslou nejprve 1/3 sil a jeste tak malych. Mea culpa. A rozhodne jsem nikde nic nevestil. I kdyz s tebou ne vzdy souhlasim, za trolla jsem te zatim nepovazoval.

        1. Dobře, tak jsi jen naznačoval. Dost vehementně jsi oponoval těm, kteří říkali že invaze bude nebo dokonce i že jen hrozí, tak jsem to automaticky pochopil že říkáš že nebude.

          1. Jezisi marja, vzdyt to ma v popisu prace, proc se tomu divis…

            1. Sysop není bot ani troll.

              1. A jak to vis?
                Ja mam podezreni, ze sem pise za penize uz radu let.
                Posledni dobou se mi to jen a jen potvrzuje.
                Pripadne je moznost, ze je to jen kombinace neskutecneho lhare s neskutecnym mrdmem
                Nevim, co je lepsi a horsi varianta, z tohoto
                Btw, ono by uplne stacilo se zamyslet nad tim, jak by jeden clovek stihl vsechno to, o cem tu pise…

    5. To letadlo si rozbili sami Ukrajinci. Hádejte proč.

      1. Protože přání otce myšlenky.

        Stejně jako jsi dopředvčerejška odmítal uvěřit, že njací Rusové vůbec na Ukrajině jsou a střílí tam po ukrajinských městech.

        To sis potom zkompatibilnil s tím, v co chceš věřit, myšlenkou, že Rusové naschvál netrefují civilní infrastrukturu ale jen varují.

        Očekávám, že jak bude přicházet ještě více nepopiratelných audiovizuálních záznamů, budeš přicházet s dalšími kreativními myšlenkami, kterak udržet tvou víru o dobrotě a morální nadřazenosti Ruska a „za všechno může Kyjev“.

        1. Rozbili si je sami Ukrajinci, protože to říkali v ruské televizi. To je jak v 68., vojáci na Václaváku ukazovali propagandu v Pravdě a furt dokola mleli, že se to jmenuje Pravda, tak tam přece nemohou lhát?

        2. Může být.
          Jak se tohle všechno, Jendo slučuje s nepopiratelnou existencí nácků, všech těch uctívačů Bandery coby národního hrdiny, všelijakých těch Azovů a dalších, co jezdí s vlajkou Třetí říše na hlavni tanku a podobnými?
          Ale nehajlujou, to je fakt. To jsem na žádné fotce neviděl, tu vlajku s hákošem ano.

          1. No tvl., ty jim pěkně žereš propagandu. Paradoxně na procenta nejvíc nácků je v Rusku: https://www.cbsnews.com/news/racist-ultranationalism-growing-in-russia/

            1. Ale nežeru.
              Jenom prostě odmítám uvěřit tomu, že by Rusové zničili letadlo, jehož služby donedávna sami využívali.
              Do ničeho mi to nesedí, leda do pěkně levácké propagandy, co je celý.

              1. Halt když chce VDV denním výsadkem dobýt letiště a udržet předpolí pro letecký most k dobytí Kyjiva, tak lítají třísky, že.

                A když Ukrajinská armáda to letiště obklíčí a začne je čistit, a přeživší ruští výsadkáři žádají odlehčovací rychlý úder od pozemních sil včetně dělostřelecké podpory, tak lítají třísky ještě víc.

                Opravdu tě to překvapuje? Myslel sis, že tam VDV sází kytičky?

              2. Tvl. servidoku, jim už je úplně jedno, co vlastně zničí, kolik lidí zařve, a dokonce je jim zřejmě jedno, kolik zařve vlastních lidí, chápeš? Rusko v důsledku sankcí v podstatě zkrachovalo (resp. dnes ještě ne, neodvážili se od pondělka otevřít burzu, která by jim to ukázala přesně). To jim likvidace vlastního státu stojí za zničení Ukrajiny?

                1. Vidíš to – a já si zrovna myslím, že žádný další sankce už RF poškodit nemohou. Už jsou pod všelijakýma sankcema tak dlouho (vlastně od 2014), že se už museli stihnout zařídit po svém a taky to jistě udělali.
                  Proto si ani nemyslím, že by RF zbankrotovala.
                  Teď jsou hlavy horké, uvidíme za pár týdnů, jak to s těmi krutými sankcemi a bankroty bude.

                  1. vstavaj strana agromnaja
                    Nenenenene na Rusko mu nešahejte, tam je všechno bez chyby a všichni jim ubližujou.
                    TVL tihle týpci by čuměli na atomový hřib a říkali, ten je krasnyj i krasivij, hajzli z NATO kdyby je neprovokovali, tak ho na nás nehodili.

                    1. Takhle ne.
                      Jen tvrdím, že horké hlavy za pár týdnů vychladnou a všecko bude jinak.

                    2. Zatim to na chladnuti nevypada.

                  2. Hele, rubl je na nějaké čtvrtině původní hodnoty, za den spadl o 30%. Minulé sankce byly měkké, dělaly jim problémy, něco nahradili, něco ne, dalo se s tím žít. Ale teď ten stát prostě zbankrotoval. Lidi přijdou o všechno, a teď i ti bohatí, ono se to nasčítá. Po mořích jezdí tankery s ruskou ropou a nikdo to nekupuje. Ne že Putin zavře kohoutky a bude se nám smát. On ty kohoutky přes všechny výhrůžky nezavřel, protože je to jediný příjem Ruska, jenomže to od něj teď nikdo nechce.

                    1. To, co pises, je velmi pravdepodobne. Ale zatim bych to nebral jako skutecnost. Rubl jde do prdele, de facto ho nikdo nechce a bude i problem ho pripadne nekde smenit. To je jasny. Ale ze Rusko zbankrotovalo, na to bych pockal, az to rekne nekdo, kdo tomu rozumi a kdo, pokud mozno, neni na vyplatnici Rotschieldu, Morganu a dalsich podobnych.

                      Jde mi o to, abychom pres stromy neprehledli les. Nevime, co se muze dit za obchody na pozadi. S kymkoli. Rusove se na tuhle akci urcite nepripravovali tejden. Je nutny bejt ve strehu pro pripad, ze by meli preqapko. Kdyz nebude, fajn. Ale furt ve strehu!

                    2. Zapomněls na Siberia Power 2, nebo jak tomu říkají.
                      Všecko to, co by normálně proudilo do Evropy (oproti odběru rejžáků zanedbatelné procento), tak Rus pošle jinýma trubkama a za lepší peníze tomu rejžákovi, co nikdy nemá dost.
                      Takže kdo na tom ve výsledku ještě vydělá a kdo bude tím poškozeným? Zatímco my tady budeme klepat kosu a cálovat za blbej plyn 4x víc, protože nám ho budou z ruských trubek přeprodávat Němci?
                      Bude ta násobná cena dostatečnou satisfakcí za údajnou „nezávislost na Rusku“, co myslíš?

                    3. Mám určitou pochybnost – to zatím prodával Evropě pod rejžáckou cenu, když by mohl prodat rejžákům za víc? To mi na celé věci nesedí. Měl k tomu nějaký jiný důvod?

                      A jaký je prosím poměre oběru Evropy a Číny (chápu, že podle zanedbatelnosti půjde u Evopy o jednotky procent, ale máte nějaká konkrétní data)?

                    4. Jde o jinou vec, ne o cenu. Ta nam muze byt u prdele. Problem je, ze Sila Sibire 2 vede ze stejneho pole, ze ktereho je zasobovana Evropa. Takze pro Rusa nebude velkej problem prehodit vechsl. Za kolik to proda, nam muze byt jedno, pokud nam to nepotece.

                    5. Sysop 20.55
                      No a to jako Číňan nejednou bude potřebovat/spotřebovávat celý/většinu objemu ropy a plynu co zatím kupovala Evropa?
                      Vexle sice Rus přehodit může ale pokud ta trubka nebude dál průchozí jaksi mu to bude k hounu ..
                      A Číňan má určitě dlouhodobé kontrakty na dosavadní dodávky ropy/plynu a těžko z nich během pár týdnů/měsíců vycouvá i kdyby mu to Rusko chtělo dodávat nyní pomalu zadarmo ..

                    6. Důvod byly dlouhodobé smlouvy a za cenu, dohodnutou třeba před 10 lety.
                      Naposledy jsem viděl údaj 15,8% – odběr celé střední Evropy vůči odběru číny.
                      V tomhle hospodářství se nevyznám, nevím teda, jestli je to moc, či málo. Logicky ale – jestli čína odebírá mnohem vyšší množství a přitom mu nějak extra nezáleží na ceně, kterou vykompenzuje obrovskou produkcí, tak je pro Rusa výhodnější a méně problémové, prodávat to tam a na Evropu, která nemá chytře uzavřené dlouhodobé smlouvy, jako si uzavřelo Maďarsko, se prostě vysrat. VVP nemá už žádný důvod být lidumilem a může mu být u prdele, jestli a kolik tady bude chybět plynu.
                      Chováš se jako debil, no tak se tebou budeme zacházet, jako s debilem.

                    7. Já taky nejsem znalec, ale to číslo je strašný nepoměr. Nechci diskutovat o jeho pravdivosti, ale zajímala by mne efektivita využití. Tj. procento odběru nemusí odpovídat procentu produkce, která se za to (z toho) vyrobí. Možná je to blbost, fakt se v tom nevyznám. Nicméně si umím představit Evropu vyšponovanou debilní Gretou, kde se hledí úspornost kde to jen jde a Číňana, kde tunasemtunatam, srát na to.

                    8. servisdok 4.3.2022 v 21:21

                      Tak to radsej pohladaj. Ono totiz to vyzera tak ze po dobudovani noveho plynovodu budu sikmaci schopni odobrat od rusov cca 26 mld kubikov rocne, co je o nieco menej ako odobrali stredoeuropske staty roku 2020. No a ked sa k odberu strednej Europy prida export do zapadnej Europy a Turecka, mame tu nejakych 175 mld kubikov.
                      Celkovy cinsky import zemneho plynu bol 138 mld kubikov roku 2020. Cize aj keby rusi boli schopni vyviezt vsetku svoju produkciu do Ciny, este vzdy su len na 78% exportu do Europy a Turecka.

                    9. Že Putinovi chcípne koza, dobrý, ale 40% spotřeby Evropy z Ruska nenahradíme ani ve střednědobém horizontu. Pamatuji si, že již před 10 lety jsem zaznamenal, že v ČR je milion lidí pod hranicí příjmové chudoby. Naši politici teď hrdinně bojují, ale aby pak nemalá část obyvatel ČR na tom nebyla stejně jak „potrestaní“ běžní Rusové v Rusku. Benzín za 60 Kč a topení drahou a nedostatkovou elektřinou ne každý dá a ani si nechci představovat inflaci spotřebního koše, v kterém se všechny primární vstupy promítnou prakticky přímo.
                      Jako vidět Rakušana jak s fanatickou vervou oznamoval, že „se budeme muset všichni významně omezit“ mi trochu až nahánělo strach jak se budeme muset obětovat pro PR našich politiků.

                    10. Ted je benzin v Nemecku presne o 1/3 drazsi, nez byl loni touhle dobou. A to nikdo zadny trubky neuzavrel. Takze v Cesku benzin za 60 je spis optimisticky scenar, pokud to Rus zavre. Ze to neudela? To jsem si o napadeni Ukrajiny myslel taky.

                    11. A co s ním bude dělat? On může pokračovat v těžbě a skladovat ho?

                    12. No tak bude ten benzín třeba za stovku nebo stopade ..
                      Už to tu ostatně před 35 lety bylo a nepamatuji, že bychom tehdy mřeli hlady a zimou..

                    13. starter25
                      4.3.2022 v 22:34

                      už to zdražení od loňskýho podzima dost lidí pomalu nedává, jenom za cenu napojení na kdejaký další dáfky a kdo ví, co eště (a to eště v podstatě všechno rozdala Alenka; nová vláda jenom mele pantem, za posledního půl roku si akorát dělají jmenovací dekrety a jiný trafiky/koryta, a zatímco okolní země dělají furt něco, tady akorát průmysl padá na držku)

                      myslíš, že dyž pudou energie na dvojnásobek každej rok, tak to lidi přejdou mávnutím ruky? tvl většina průmyslu rovnou skončí a vobyčejnej práškovnovej bílej chleba počítej přes stovku za kilo eště letos; esli tendle scénář nastane, tak dávám vládě měsíc, maximálně dva

                    14. Servisdoku to snad nemyslite vazne, si myslite, ze kdyz bude Cina jediny odberatel ruskeho plynu, ze jim jako bude cpat lepsi penize nez Evropa? Na to zapomen, Cina rozhodne situace vyuzije a Rusko bude mit moznost neprodat nic a nebo prodat za levno cine a mit aspon neco. A to je jen zacatek, je jasny, ze Cine by se Sibir velmi zamlouvala, a kdyby nemelo rusko Atomovky tak uz se dneska cinsky mluvi napravo od Uralu. Tak ted to udelaj pres prachy a postupnou migraci.

                    15. no a nebo to taky vybártrujou za henty voný čipešky, který i po půl roce nejsou a STÁLE VĚTŠÍ MNOŽSTVÍ FABRIK TADY STOJÍ

                      víme piču co kdo jak domluvil, a že to muselo být domluvený dlouho dopředu, dyž si rejže jenom třeba obilí rezervovaly ze sta procent, to už tady ta informace šla, a prej jenom z RF se jedná o vývoz za 45 miliard dolarů, esli se pamatuju správně

                    16. no ono se stejne dela nejvic Chipu na Taiwanu.. dopredu to domluveny urcite bylo, ale cekat od Ciny, ze na tom nebude chtit za tehle podminek vytriskat co pujde je naivni.

                    17. servisdok: už zase skáčeš na ruskou propagandu. Podívej se prosím na mapu. Naleziště plynu pro Evropu a pro Čínu jsou od sebe vzdálena několik tisíc km (tuším, že 4 tisíce, ale jsem líný se podívat, klidně mě oprav, až se podíváš) a nejsou NIJAK propojena. Čili co rusák neprodá Evropě, do Číny nemá jak dostat. A oni se do prodeje Číně nijak zas moc extra nehrnou, protože potřebují prodávat a Čína si domluvila jednak dumpingové ceny a druhak ta odebíraná množství nejsou taky nijak velká. Třeba ta slavnostně podepsaná smlouva během olympiády mezi Ruskem a Čínou byla na množství, které odebere ČR za rok (máme 140x méně obyvatel).

                    18. nemá jak dostat? už sem myslel, že mají celoročně splavnou severní cestu a flotilu tankerů na zkapalněnej plyn

                      tak ne no :D

                  3. Sám Putin to zjevně vidí jinak.
                    „Neeskalujte už situaci sankcemi, varuje Putin. “
                    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-ukrajina-valka-invaze-putin-kreml.A220304_131226_zahranicni_bro

                    Zjevně se přepočítal a v rozsahu co jsou už i jemu sankce vadí.

                    1. Tak máme další pokračování jak Rusku další sankce vůbec nevadí. ;-)

                      „Sankce jsou podobné vyhlášení války, míní Putin.“
                      https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ukrajina-rusko-valka-zelenskyj-lavrov-jednani-primeri.A220305_132929_zahranicni_pmk

          2. servisdok: tak tohle konkrétně je moc zajímavá otázka a sviňsky složitá, protože náckové jsou tam na jedné straně všude a na druhé straně se leckdo, kdo je za nácka prohlašován, jako nácek vůbec nechová a dost zřetelně je to pomluva.

            Dnešní prezident Zelenský je vysloveně židovského původu a jeho děda nebo kdo byl zavražděný při holocaustu – což ovšem nebrání tomu plešatýmu skrčkovi z Kremlu nadrzo prohlašovat, že Zelenský je nácek. To je úplně zvrácené.

            A třeba ta UPA měla dvě frakce a Bandera byl v té, která byla proti kolaboraci s nácky z Říše a chtěl bojovat jak proti Sovětům, tak proti Říši. Samozřejmě nebudu tvrdit že to byl andílek, byl to taky pěknej nacionalistickej zmetek typu „Ukrajina ukrajincům a ostatní táhněte“. Ale nebyl vyznavač nacistické ideologie. A když se děla ta největší zvěrstva, tak údajně zrovna seděl v koncentráku. Sověti ho za nácka prohlásili jen proto, že bolševici už od roku 1930 jeli oficiálně narativ, že každý kdo je proti komunistům je nacista/fašista – a kór jacíkoli ukrajinští separatisti byli všichni prohlášeni za fašisty, protože tahle nálepka se hodila a hodí dodnes.

            Otočme list. Četl jsem že době, kdy Kreml naplno fanaticky řval, že na Majdanu jsou náckové – tak ti údajní náckové šli na brigádu umývat synagogu. Byla z té akce řada fotek. To k náckům úplně jako nesedí, žejo?

            Jenže naopak ruská státní televize tou dobou vysílala dokument o „židech z majdanu“. A na demonstracích Janukovičovců proti Majdanu začali sepisovat „seznamy Židů co vedou Majdan“ a veřejně je předčítat. To naopak vypadá dost nacisticky, že?

            A bude to ještě divnější. Zhruba půl roku poté, co si Girkin/Strelkov rozjel na Donbase svou vlastní soukromou válku, přijel separáty podpořit Alexandr Dugin. To je ten magor, který učil na ruském generálním štábu několik let, jak smíchat nacismus s bolševismem a tím udělat Rusko zase velké. Opolčence pochválil, že zavádí ten správný lidový komunismus a hezky znárodňují, a že jim pošle pomoc. Načež řady opolčení začali rozšiřovat ruští náckové z Duginova „Euroasijského svazu mládeže“ nebo jak se to jmenuje, což je ideově jako ruská verze původní UPA a také tam byla pěkná spousta oficiálních nácků.

            Někdo si dokonce tu dobu dal tu práci a rozjel projekt, kde podle profilů na Vkontakte dohledával napojení „ruských dobrovolníků opolčení“ na ruské neonacistické organizace a našel jich několik desítek, all inclusive včetně paralelního členství v Euroasijském svazu mládeže a ruských Skinheads.

            Takže na obou stranách stálo zhruba stejné množství nácků, skinů a fašistů skutečných – a potom dost lidí, kteří byli za nácky někým onálepkováni, ale vůbec nikdy jimi nebyli nebo se chovali přesně naopak, než by se nácek chovat měl.

            1. Možná by se měl někdo dostatečně vlivný (např. spící Joe) zeptat VVP, co myslí tou denacifikací – ale přesně Vladimire, jak byste si to představoval?
              Protože mi už přijde, že málokdo vlastně správně chápe pojem „nácek“.
              V devadesátkách po desátý večer na zastávce na Palmovce to bylo jasný, dneska v mezinárodní politice už se v tom začínám ztrácet.

              1. Tak to ti povím zcela přesně. Každý Ukrajinec, který nechce být součástí Ruska, je automaticky Banderovec a tedy nácek.

                1. To zase ne. Určitě ne každý a řekl bych, že nejde mluvit asi ani o většině. Ale to je fuk, jestli čtvrtina nebo trochu více či méně. To, že v západní polovině ukrajinského státu stojí pomníky kolaborantů a válečných zločinců Bandery nebo Šuchevyče pomalu na každé návsi, je neoddiskutovatelný fakt. Kdyby to místním lidem vadilo, tak tam sochy těch šmejdů prostě nejsou. Je to úplně stejné, jako kdyby na Slovensku stály pomníky Tisa nebo Tuky. To se prostě okecat nijak nedá.

                  1. karban: hlavně se to nedá srovnávat. Slovensko nezažilo ze strany Čechů nic tak děsivého jako osm milionů mrtvých při bolševickém hladomoru na Ukrajině. Bolševici lhali odjakživa a lžou neustále. Nedělám si iluze, že by banderovci byli nějací andělé, ale ty tady prostě jen cituješ ruskou propagandu.

                    1. Jo tak, že cituju ruskou propagandu a nedá se to srovnávat? Vono je za určitejch okolností, třeba pár let po hladomoru, nacistický svinstvo v pořádku? A kolaborantský náckovský zmrdi, tihle masoví vrazi, najednou jenom nebyli andílkové a ty pomníky jsou vlastně celkem OK?

                      Hovno.

                      Hladomor za Stalina nebyl jen na Ukrajině. I když tam byl teda největší. Ale nevyhnul se ani Rusku a dalším částem svazu. A nebyla to nějaká protiukrajinská akce, spousta místních komunistů, kteří to organizovali, se považovali za Ukrajince. Nevím, jak za ten hladomor mohli třeba Židi ve Lvově – a těma to s Banderou v r. 1941 jen začalo. Pak pokračoval ten Šuchevyč a další. Německé esesáky na východě jen tak něco nerozhodilo, ale z řádění Banderovců bylo blbě i jim.

                      Slováci od Čechů nezažili děsivého prakticky nic. Naopak, Češi výrazně pomohli rozvoji Slovenska snad ve všech směrech od vzdělanosti přes medicínu až po průmysl. Zase si vytrpěli svoje od Maďarů a i ten štát v r. 1939 narychlo spíchli hlavně proto, aby se nemuseli vrátit do uherské náruče. Ovšem ani u nich náckovské svinstvo nejde ničím omluvit.
                      Pomníky Tisa by byly totéž jako kdyby u nás stály třeba sochy E. Moravce. A na té Ukrajině je to úplně to samé. Akorát že tam to problém není. Takže kamarádi? Moji ne.

                      Jestli chceš tolerovat ukrajinské náckovství jen proto, že bojujou s Rusákem, je to tvoje volba. Ale neříkej, že kdo nad tím nezavírá oči s tebou, ten cituje ruskou propagandu. Správně angažovaných novodobých svazáků tady máš kýble. Takže díky, ale v tomhle s váma nejedu.
                      Já říkám, že je potřeba pomoct lidem, kteří z ukrajinského státu utekli před válkou, samozřejmě s tím, aby se pak mohli vrátit. I těm, kteří tam zůstali a trpí, aspoň posílat jídlo, léky. Ale na vojenskou pomoc, zbraně nebo sankce nasrat, ať si to vyřídí mezi sebou, pro mě Kyjevská jako Moskevská Rus, nebudu jim pískat, kdo je nácek a kdo zase zrovna agresor. Nás taky okupovali společně a s žádnýma sankcema se kvůli nám nikdo neobtěžoval.

                    2. ta posledni veta, wtf? Jakoze na nas se vysrali tak my ode dneska serem na vsechny? Mozna by sis mel uvedomit, ze ty Ukrajinci jakoze fakt bojujou i za nas. On se Vladimir Vladimirovic na Ukrajine nezastavi, tak aby ses se svym pristupem at se kazdej stara sam o sebe nakonec neprobral az v prvomajovym pruvodu.

                    3. Hele, pro tuhle hypotezu, kde se Putin zastavi, mas nejakej dukaz? Nebo je to takovy to ‚znam Cecha, co krade, takze tamten bude krast taky‘?

                      Ja nerikam, co Putin udela, nebo neudela. Ja vim hovno, co on udela. Ale pokud ty vis vic, tak mne zajima, odkud cerpas ty zarucene informace? Ono za poslednich par let se za Prahu bojovalo vsude mozne, od Asie po Afriku, tak se v tom proste zacinam ztracet.

                    4. krome Putinova projevu a jeho opakovanym prohlaseni o tom, jaka to byla tragedie ze skoncil sovetskej svaz? A chces to pokouset a cekat co se jako stane? Jakoze ted rube jenom Ukrajinu, tak na to mrdame?

                    5. Predevsim, my jsme prosrali prilezitost s tim neco delat prave v te dobe, kdy Putin mlatil pantem a nekolikrat opakoval, ze nacky na Ukrajine nechce. Tou dobou se u nas resil pomnik v Reporyjich.

                      Dalsi vec – Ukrajina za poslednich 30 let se bezpochyby dostala ekonomicky do totalni prdele. Takze rict, ze za dob SSSR se mela lip, je bohuzel pravda. Bordel tam byl mozna podobnej, ale aspon tam byl jeden vladce. Ted tam ti vladcove valci mezi sebou. A ve finale do Ruska uteklo 1,3 milionu lidi. To nesvedci zrovna o tom, jak je to na Ukrajine uzasny.

                      No a ciste vojensky – Ukrajina je sice sezrana spizirna, ale rozhodne se to neda rict treba o takovem Polsku. Chces mi rict, ze takhle by se Rusak promenadoval po Polsku, napriklad? Leda hovno. Rusko je vojensky slabe, ve srovnani s Evropou a prave proto ma jaderne zbrane, protoze ten defik necim dohnat musi.

                    6. @Sysop – souhlas s tim ze to na Ukrajine stoji za hovno. Ovsem nebyl jste to nahodou nedavno vy co zastaval pravo naroda za sebeurceni? Preci to, ze to tam stoji za hovno nemuze byt duvodem k takovymu bordelu co tam Putin predvadi. No ten atom je docela ale problem, ono kdyby neco mensiho spadlo na nejaky polsky mesto, s tim ze pristi pujde na velky, a kdo se do toho bude srat dostane dalsi, tak to psonci slozej, zapad od toho da ruce pryc a je dobojovano.

                    7. Ale to jsi preskocil par drobnosti – Minske dohody. Precti si je. A tam se dozvis, k cemu se Ukrajina zavazala stran Donbasu a Luhanska. Takze EVIDENTNE Nemci i Frantici byli stejneho nazoru, jako ja – ze narod ma pravo na sebeurceni, ovsem to v soucasne spolecnosti znamena, ze ma probehnout na danem uzemi referendum. Ne, ze nejaka parta narodnostni mensiny vybehne z hospody s fanglema a vyhlasi nejakej stat. Rusove byli tehdy taky u toho a i kdyz nebyli strana dohody, tak presvedcili separaty, ze takto to ma smysl.

                      Takze – ignorace jednoho ze smyslu MD vedla, mimo jine, ke dnesnimu stavu. MD mely zastavit tezke boje na obou stranach a Ukrajina mela provest referendum. Tezke boje se zastavily, lehke strkanice samozrejme zustaly a dal se na to Ukrajina vysrala a pred dvema tydny Zelenskyj otevrene rekl, ze proste plneni MD neni v zajmu Kijeva. Ze to nerekl, kdyz to Pornosenko podepisoval? Mel snad u hlavy francouzsky, nemecky, nebo rusky samopal?

                      Kdyby tohle probihalo nekde jinde, treba v Litve, nebo Lotyssku, ci Estonsku, kde jsou take ruske mensiny, tak jeste ma smysl o tom nejak polemizovat. Ale zeby Rusko jen tak mir nichts dir nichts vyrazilo na Bratislavu? Nebo Prahu? Nejak v tom neshledavam smysl.

                    8. zaprve v tom mas bordel, Donbas je oblast zahrnujici Luhansko. Zadruhy ok, jak se rika, chyba je vzdycky na obou stranach, ovsem jak se zda, tak Putin chce nejakou denazifikazi a demilitarizaci Ukrajiny s odstranenim fetaku – tady uz davno nejde jenom o Donbas. Rekl bych, ze kdyby prisel Putin s navrhem, ze necha Ukrajinu na pokoji at si dela co chce, kdyz se vyhlasi na Donbasu referendum nad kterym budou dohlizet obe strany, tak da zapad Zelenskymu nuz na krk ze pokud tohle nevezme, tak na nej serou. Problem je, ze tohle ocividne neni Putinuv cil.

                    9. Rucniceq 5.3.2022 v 22:46
                      Ukrajinský stát jako že za nás fakt nebojuje.
                      Vladimírovič by možná ve snech rád táhl na Prahu, ale rozhodně by tu neorganizoval žádnej prvomájovej průvod. Hlavně ale moc dobře ví, že jeho melody boys maj problém s naftou, žrádlem a technikou už sto kiláků od domova, navíc v podmínkách prakticky bez nepřátelského letectva. A třetí světovou válku fakt nechce, pokud ho do ní západ ještě nenatlačí bezletovýma zónama apod.
                      A já přece neříkám vysrat se, naopak pomoct civilům přežít. Ale nepomáhat zbraněma v dalším zabíjení a zbytečným protahování války, o který stejně asi víme, jak skončí, pokud teda taky nechcem tu třetí světovou.

                    10. @karban – tohle jeho fiasko v konvencnim boji mi prijde opravdu divny, ale nerikam ze to neni pravda. Nechce se mi verit, ze slavna ruska armada je sovetska technika v rukou polocivilistu. No to protahovani je valky je ale to o cem jsem mluvil, ono kdyby valka trvala 2 dny, tak se skonci na nejakych smesnych sankcich. Takhle se preci jenom snad neco udelalo viz Putinovo posledni prohlaseni, kde je videt, ze mu to vadi vic nez puvodne rikal. Treba mu to i pomuze prehodnotit situaci s napadanim dalsich zemi, kdyz vidi ze to tady nejde podle planu.

                    11. Se slovem ‚fiasko‘ bych jeste pockal. Nikdo z nas nevi, jak vypadal puvodni plan, jak vypada soucasnej plan, jestli je mezi nimi vubec rozdil a jak to nakonec dopadne. Ja osobne ten plan nechapu, ale nejsem vojenskej strateg. Jako laikovi mi to prijde amaterstina, jenze takhle mi prijde i stavba jadernyho reaktoru. Proste tomu nerozumim. Rus udajne nechce mlatit civily, takze na to jde jinak, nez jako v Agfu, napriklad. Ale jestli jsou to rusky lzi, nebo ne, ukaze az cas.

                    12. @Sysop – uz je asi moc pozde, ale musite si ten prispevek cely nez zacnete reagovat. To co se deje ted je opravdu fiasko ze strany ruska, ovsem dale jsem psal, ze se mi to fakt nezda, ze by opravdu tohle bylo to nejlepsi co ze sebe Ruska armada dostane.

                    13. Ono to ma jedno velke nebezpeci:

                      – Rusko se v tom placa, sere se s tim = Rusko je vojensky uplne fprdeli
                      – Zelenskij burcuje, ze chce od NATO bezletovou zonu = no prece nejsme srabi a nenechame ho v tom

                      Medialne se to trosku rozfouka, ‚ulice‘ se ozve a nakonec to politici schvali.

                      Co ze to ten Putin rikal? Ze cokoli ze strany NATO bude povazovat za vyhlaseni valky? A zajima to jeste nekoho? Jestlize se shodneme na tom, ze Rusko neni tak silne, jak se snazi vypadat, jaky bude zaver? Ja vidim jen jeden.

                    14. @Sysop – Otazka je uhel pohledu, pokud se bavime o konvencni valce, tak ano, Rusko zatim „zklamalo“. Problem je ovsem porad u tech jadernych zbranich, protoze pak je to uplne jina hra.

                    15. Ted jsi trefil hlavicku na hrebicek. Nase media hovori o konvencni valce, Putin mluvi o jaderne. To je trosku nesoulad, rekl bych.

                      Takze u nas se burcuje do utoku, protoze Rusko je konvencne slabe (a to skutecne je), kdezto Putin zcela otevrene rika, ze jestli ho nekdo dotlaci do kouta, tak to proste zmackne, protoze ‚Rusove nepotrebuji svet bez Ruska‘.

                      Cili kazda strana hraje podle jinych pravidel.

                    16. @Sysop – rozhodne souhlas. Proto jsem taky zacal tematem beznadeje nad tim, ze Putin si vlastne muze diktovat, koho dneska obsadi, rict „chci uzemi XYZ“. Tim se zavazal a v Rusku preci nemuze vypadat slabe, jakoze nedosahl svych cilu. No a pak vlastne jakakoliv obrana znamena jaderna valka. Ale uprimne mne Jan Mrcasik relativne uklidnil komentarem o USA a jaderne valce.

                    17. Sysop: na tom je nejzajímavější, kdo to říká.

                      NATO říká že v žádném případě žádná NFZ protože WW3.
                      Biden říká že žádná NFZ protože WW3.
                      Veteráni, analytici a generálové USAF říkají že žádná NFZ protože jinak WW3…

                      Ale čeští liberální politici a mládež na Twitteru furt blábolí o NFZ.

                      WTF?

                    18. Rucniceq 5.3.2022 v 23:57
                      Jak už napsal Sysop. S fiaskem bych brzdil. Ale taky chápu, že jsi o tom sám vyjádřil pochybnost. Takhle prostě rusáci bojujou. Podle mě se nakonec v rámci Ukrajiny dostanou tam, kam chtějí. Zbraně a dobrovolníci jen znásobí počty obětí na obou stranách. A potom sankce. Zvyšování sázek pomocí čím dál větších sankcí vypadá pro neználky a pro západ sexy, ale autoritářský prezident ve stavu zoufalství a s raketovým kufříkem fakt není moje gusto.
                      Proto taky ničemu z toho netleskám.
                      Ohledně nějakého napadání dalších zemí jsem naopak poměrně v klidu, alespoň co se týká zemí aktuálně významných, tj. členů NATO.
                      Ale to platí jen pokud zbrojní a sankční Hujerové nezatlačí toho rusáka úplně ke zdi, jak jsem psal výše.

                    19. @Karban – prakticky souhlas. Taky z tyhle situace nemam uplne radost. Na druhou stranu se mi docela ekluje tu Ukrajinu obetovat jenom protoze je Vladimir paranoidni.

                    20. Ze Ukrajinu obetujeme, je naprosto svinskej blabol Zelenskyho. On obetoval Ukrajinu spolu s Porosenkem. Oni dva jsou vinni za to, kde to dneska je politicky. A Putin za to, kde je to vojensky.

                      Zapad pomahal v jednani, zapad do Ukrajiny narval 17 miliard Euro, coz je mimochodem zhruba 5x vic, nez tam nacpala Nulandova, kdyz tam ten mrdnik potrebovala udelat. Takze i presto, ze my zadne povinnosti vuci Ukrajine nemame, rveme tam prachy, politicka jednani starame se jim o uprchliky, dostavaji vojenskej material.

                      Tak at drzi zobak.

                    21. Rucniceq 6.3.2022 v 0:57
                      Tak to mně ani ne, i kvůli těm pomníkům. Ale jak říkám, uprchlíkům a civilům je potřeba pomoct. Voloďa paranoidní dozajista bude, ale to není jediný důvod. Tam to dlouhodobě posral Rusák i západ a tohle východisko vidím jako nejméně bolestivé. Nakonec pro všechny zúčastněné, včetně obyvatel Ukrajiny. Ti chytřejší si toho všimnou brzy ve své peněžence, ti druzí budou mít ve stodole pod senem sochu nácka.
                      Ale může to samozřejmě dopadnout i jinak. To bychom pak měli oprášit modlitební knížky.

                    22. @Karban – uprimne se na to mohl Putin vysrat. Kdyby nedelal nic a nechal Ukrajinu vstoupit do NATO, EU, pratel teletubies.. tak pro nej se nic nemeni. Takze si stojim za nazorem, ze soucasna valka je jeho akce a jediny duvod je jeho mentalni postizeni.

                    23. Rucniceq 6.3.2022 v 1:37
                      Takhle by uvažoval prezident Beneš.
                      Mimochodem, to je část naší historie, ohledně které nesouhlasím třeba s panem domácím a dalšími, protože díky Benešovu rozhodnutí nebojovat se po válce podařilo realizovat Československo zcela bez Němců, navíc s nižším procentem počtu obětí než okolní státy (Polsko, Maďarsko, Rumunsko, o Řeichu a SSSR nemluvě). Při pohledu na Ukrajinu nebo bývalou Jugoslávii je k nezaplacení, že tu nemáme žádné národnostní záminky k občanským válkám nebo k napadení sousedním státem a stálo to i za 40 let vlády komunistů a za kecy frustrátů o tom, jak jsme poraženecký národ.

                      Akorát že představitel velmoci takhle uvažovat nikdy nebude, to prostě nejde.
                      A je otázka, jestli by na místě Putina, s jeho možnostmi, i ten Beneš nezvolil stejné řešení.

                    24. Neměji péči, na NATO si Putin nikdy nedovolí. Protože by USA nasadily na obranu NATO všechno, co by mohly postrádat na evropském bojišti, a na jadernou hrozbu reagovali proporcionálně svou jadernou hrozbou. Nestáhly by se.

                      Jak to mohu tak na beton tvrdit, když všichni hysterici tvrdí opak – že určitě by se USA stáhly a nechaly nás na holičkách?

                      Protože jde o otázku kredibility. Pokud by se USA vykašlaly na své závazky k NATO a nebránily vším nasazením své nejbližší alianční spojence, potom by každý spojenec USA na celém světě usoudil, že USA nebudou brnát ani jeho, a šel se usmířit s Čínou dokud ještě může. Tím by se USA dostaly do mezinárodní izolace a skončily.

                      Takže USA budou bránit NATO i s ochotou k nasazením jaderných zbraní, protože obrana NATO je pro USA otázkou života a smrti kvůli kredibilitě. A Putin tuhle cynickou realpolitiku velmi dobře chápe. Stejně jako chápe to, že pro nečlena NATO, který s USA nemá žádné smlouvy, nikdo krev cedit nebude.

                      Takže stop hysterii, na NATO si Putin nedovolí.

                    25. Ja to tedy takto zcela urcite nevidim. Rozdil je v tom, jake reseni vidime. Podle mne Putin vi, ze na NATO nema. A prave proto o to spise sahne ke konecnemu reseni. Poslechni si, co rika – prakticky to stejne, co Goebbels. Ze pro Nemce/Rusa nebude v takovem svete misto, pokud vyhraje Rus/NATO. A japa to ten Goebbels tehda vyresil…?

                    26. Tím myslím dobyvačný revizionistický útok členského státu NATO s cílem připojit jej k Putinovu SSSR 2.0.

                    27. @Jan Mrcasik – To dava smysl, diky za odpoved. Doufam, ze mate pravdu.

                    28. No, je pravda, že zradou člena NATO by ve světové politice celkem skončily, problém je, že poslední dobou zrazovaly dost často.

                2. velmi dobra odpoved. Dalsi z dukazu, ze se Rusko rozhodne na ukrajine nezastavi, protoze tohle jde navliknout na kazdeho.

                  1. Rusko se nezastavi, pujde na zapad, pak semele USA, pak pujde dal na zapad, semele Japonsko a pak zacne valcit samo se sebou v Mandzusku. Ale to uz nebude zadna prdel a dojde i na jaderne zbrane.

                    1. jasne, protoze preci valka na Ukrajine nebude.

                    2. Nevim, kdo tohle tvrdil, nicmene to muzes i otocit – podle tvoji logiky, protoze je valka na Ukrajine, tak Rusak bude chtit sezrat celej svet. Kdo lze, ten i krade. A kdo krade, ten i zabiji. Uaaaaa… drobnymi oslimi mustky se dostaneme do uplne prdele.

                    3. prosim ukazat, kde rikam, ze chce Rusak celej svet. Ja jsem rekl, ze se na Ukrajine nezastavi. Takova Transnistria je dalsi paradni kandidat na takovou specialni operaci.

                    4. Nikdy v zivote jsem nesazel prachy. Ale jestli vis, co bude, hod tip na Sportku. Obdivuju lidi, co vedi, co nekdo jinej udela.

                3. Nepochopil’s. To, že každý Ukrajinec který nechce být součástí Ruska je nácek, není můj názor. Je to oficiální Moskevský narativ a dogma všech papalášů už 80 let.

      2. Já si myslím, že se najde nějaký šťoural, který tam skákne a natočí, jak to doopravdy je, třeba s tím letadlem.

        Existuje jen jediný exemplář a bohudík je tak veliký, že se fakt blbě zatlouká, pokud by ho někdo opravdu poničil.

        Osobně si myslím, že je v pořádku, akorát se to někomu hodí do válečný propagandy.

        Uvidíme tak za týden-dva, až zase budou kokoti přepisovat heslo na wikipedii na přítomný čas :D

        1. Už skočil. Tady to máš natočený.
          https://twitter.com/Osinttechnical/status/1499352901688385547

          Natáčela tam i Rasija Adin, protože Hostomel kompletně dobyli ruští výsadkáři. Tak si to najdi, určitě ti dají zapravdu. Hnusní Ukrajinci si sami naschvál zničili Mriju, aby ji nemohli osvobodit ruští mírotvůrci, co to letiště mírově dobyli.

          1. Twitter je žumpa, sám jsi to o sociálkách nedávno psal. Ale teď se to hodí, tak už žumpa není?

            Tak mi prosímtě nevyčítej můj údajný přístup „přání otcem myšlenky“, když sám o moc lepší nemáš.

            1. Na tom Twitteru je úryvek vysílání ruské televize. Tak si to prosím Tě aspoň pusť, než tady začneš něco paušálně hodnotit.

            2. Ještě jednu věc mám na srdci.
              Pozor s tím mým škatulkováním jako kremložrouta.
              Já byl v osmašedesátém už zletilý a těch dalších circa 20 roků, to nebyla taky zrovna sranda – hlavně díky existenci SSSR a jeho přítomnosti tady. RF se prohlašuje za nástupnický stát SSSR – proč bych teda zrovna já měl být nějaký kremložrout? Na mě stockholmský syndrom, či jak se tomu přesně říká, moc neplatí – na to mám až příliš mnoho dobré paměti, abych si zavčas v hlavě zarazil věci, který mi škodí.
              Prostě ale odmítám bezvýhradně uvěřit propagandě jedné strany konfliktu – když přitom vláda tvrdě omezila přístup k informacím z druhé strany.
              Mysleli jsme si, že případnou válku budeme sledovat s popcornem na klíně, v obýváku u televize – a ono hovno. Informace jsou cenzurovaný a slyšíš jenom jednu stranu.
              I po obyčejný bitce ve škole, nebo na ulici, byly vždycky vyslechnutý obě strany, ne jen jedna typu „on si začal“..

              1. Hele, začalo to zelenými mužíky na Krymu. Krym údajně strašně chtěl do SSSR. Kdyby si ti ruští kokoti byli jistí referendem, tak tam přece nemuseli posílat armádu? Stačilo tlačit na v té době slabou Ukrajinu a nějak by se domluvili bez boje? A Ukrajina by byla ještě možná ráda? Jenomže Krym vždycky spadal pod Ukrajinu, z Ruska tam ani nevede cesta po pevnině.
                Takže potřebovali spojení a rusáci začali tahat zbraně na Donbas, Strelkov, pamatuješ ta jména? Pak tam proběhly nějaké humanitární konvoje a najednou měli povstalci zbraně, které na Ukrajině nemohli získat. Pak někdo sestřelil civilní letadlo a Bellingcat fotkami doložil celou cestu ruskéhu Buku tam a zpět. To už jsi zapomněl, jak rusáci každý den publikovali nové a nové vylhané obvinění, že to byla Ukrajina? Za deset minut jim někdo ukázal, že lžou, tak zase nový pokus…
                A tady je to úplně stejné. Jeden den podle prohlášení Putina (dva dni předtočeného) jedou potrestat nácky, jenomže těm idiotům nedojde, že Zelenskij je žid. Takže změnili rétoriku, rusáky někdo k tomu útoku vyprovokoval. Samozřejmě, že vrazi z volstrýtu. A úplně poslední verze ve světle úporné ukrajinské obrany je taková, že Ukrajina se celých 8 let vyzbrojovala a chystala k útoku na Rusko a oni ji naštěstí stihli předejít.
                Takže se jim podařilo rozšířit NATO, protože Švédsko a Finsko už neváhají. Neuvěřitelně nasrali Ukrajince a spojili celý svět, dokonce i EU začala jednat docela rychle.
                A proti tomu 100 let vymyté ruské mozky s tou jejich šílenou propagandou, jak rozdojili kozla a další.

                1. Jako, ze ta ukrajinska posadka na Krymu by proste rekla, ze sere na Kijev, jo? Pokud si na to dobre vzpominam, tak z Kijeva tam nejakej papalas pro tu posadku vezl rozkaz k utoku a stopli ho Vlci, takze posadka dostala hovno a pak se vzdala. Ostatne to bylo i v nasichvasich mediich a propiralo se tam, ze Vlci jsou jedna ruka s Vladimirem atd., atp., takze se ten popis akce nijak nezpochybnil. Osobne si myslim, ze nepripadalo v uvahu, ze by si tam Krymcani vyhlasili nejaky referendum a Kijev to posvetil.

                  Tim samozrejme nevyvracim to, ze primarni snahou Rusu bylo, udrzet Sevastopol. To ostatni bylo jen divadylko.

                  1. Sysop: špatně vzpomínáš. Ukrajinská posádka pochodovala na své vlastní letiště Belbek pod ukrajinskou vlajkou a Rusáci stříleli do vzduchu s tím, že pokud se nezastaví, budou střílet do nich.

                    Stejně tak posádka té ukrajinské vlajkové lodi se zoufale bránila vodními děly a odrazila dva útoky Rusáků, než ji Rusáci prostě dobyli na férovku s tím, že jinak je postřílejí ostrejma.

                    Sorry, tohle ti fakt neprojde.

                    1. Ale ty o koze a ja o voze. Cyklista pise, ze Krym se prece mohl rozhodnout referendem i bez zelenych muziku. Tak jsem se ptal, jestli si jako mysli, ze ta ukrajinska posadka by sedela v kasinu a houpala nohama.

              2. Já tě tak neškatulkuju. Akorát mě poněkud dráždí ta ruská agitka, kterou tu kopíruješ.

                Za 10 dní 15 názorů, které se mění spolu s tím, jak jsou ty staré neudržitelně vyvraceny.

                A všechny ty názory mají společného jedině to, že jsou konstruované na základě premisy „Rusové nemohou být ti špatní“.

                Nevím proč to děláš.

                Cyklista má pravdu, že přesně takhle to bylo ohledně letu MH17. Ne od tebe, ale od jiných co to brali stejným stylem.
                1) „Žádný Boeing nikdo nesestřelil, byla to Ukrajinská Il-76 a Ukrové lžou.“
                (Objevily se fotky vraku B777 v barvách Malajsie.)
                2) „Tak sice sestřelili B777, ale byla to ukrajinská stíhačka!“
                (VVS RF se střelí do nohy a zveřejní video, kde je údajný ukrajinský letoun, akorát že s udanou rychlostí ca. 1/3 Su-27.)
                3) „Tak to sestřelil ukrajinský šturmovik Su-25 raketou!“
                (Su-25 nemá radarem naváděné rakety, Ukrajina na něm měla jen R-60)
                4) „Tak to sestřelil ukrajinský šturmovik Su-25 kanonem! Ty díry na vraku přesně odpovídají!“
                (Ruský šéfkonstruktér Su-25 prohlásí, že ani omylem, protože nemá přetlakovou kabinu a v té výšce by nevydržel.)
                5) „Tak to sestřelil ukrajinský Buk!“
                Atd.

                Srovnej si to s tím, jak a jak rychle se tu jen posledních 10 dní vyvíjely tvé názory na dění na Ukrajině.

                1. Honzo tady vedle – mám je od počátku stejné a konzistentní.
                  Jen si vzpomeň. Rusové ještě nepřekročili hranice a mrdky už 3 dni vřeštěly, že válka určitě bude.

                  A taky nemám rád, když mi propaganda jedné strany nepokrytě lže, zatímco druhá strana je cíleně a dokonce protiprávně umlčována.

                  1. Dej nějaké příklady toho lhaní, my se snažíme, dáváme odkazy… a zatím lže ruská strana, a ne málo, prakticky pořád. A neříkej už prosím, že prezident lhal, když tvrdil, že pohraničníci na Zmijím ostrově všichni zahynuli.

                    1. Proč to nemám říkat, když je to pravda?
                      Jestli by někdo měl disponovat ověřenými informacemi, tak je to kurva prezident země, kdo jiný?
                      A jestli si prezident země dělá z huby prdel, tak nakolik je důvěryhodný on i jeho okolí?

                    2. @servisdok
                      to v TV nebyli ti obránci ostrova co dostali medajli, to jsou jejich dvojníci, celé je to ruská propaganda.
                      Ne počkejte, oni tam Rusáci pohodili na tom ostrově mrtvoly z mrazáků co má ten корабль.
                      Anebo ne, to celé bylo false flag operation, to byla loď NATO převlečená za ruskou.
                      A existuje vůbec zmijí ostrov?
                      A kde by se tam vzaly zmije?

                    3. To bude jaxtema kanarkama.

                  2. No, vzhledem k tomu, ze invaze byla planovana 1 rok (jak priznal rusky poslanec, to je doufam pro tebe duveryhodny zdroj) a vzhledem k tomu, ze prezident Ciny prosil Putina, at invazi odlozi az po olympiade (takze i on musel s invazi byt obeznameny), tak nejake 3 dnu jsou vazne strasne dulezite, tak urcite. Jasne, zpravodajci vsech zemi jsou proste cuckari, protoze nezjistili okamzik invaze na hodinu presne.
                    Je to, jak rikas….urcite :-D

                    1. Pocuj a neplanovala Ceskoslovenska ludova armada utok na Zapadne Nemecko? Kazda armada vypracovava take plany, je to ich robota inu nemaju. A kedze ta vojna sa dala cakat pri pristupe Stoltenberga a ostatnych tak aky problem?

        2. Tohle si zarámuj na zeď, nezapomeň na datum a čas.
          Že je Mrija na sračky visí na netu dlouho.
          Jestli to byl Photoshop a poletí nám nad hlavami, pokorně se Ti omluvím, ale tady jsi fakt šlápnul do hovna.

      3. A tady máš aktuální potvrzené ztráty na Ukrajině. Rusáci byli naštvaní, že nevyhráli olympiádu v hokeji, ale tady už suverénně vedou: 618:196
        https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html
        A jenom dneska zatím tři sestřelená ruská bitevní letadla, tady máš studijní materiál, viz označení (tohle bylo to třetí):
        https://www.airplane-pictures.net/photo/1300548/08-russia-air-force-sukhoi-su-25sm3/
        https://twitter.com/DefenceU/status/1499675568337563648/photo/1

    6. Mrija měla svěšený jeden motor, zřejmě nikdo nepočítal, že se speciální operace na Donbasu posune až ke Kyjevu.

  4. On dneska v dobe Google Pay v kazdym telefonu este nekdo plati kartou?
    Proc?

    1. to takovej hipsterskej potrat jako ty ani nemůže pochopit, tak se blbě neptej

      1. Hipsteři platěj Apple Pay

        1. Já nejsem žádnej hipster!

      2. Ešte by sa dalo pochopiť, že niektorí nechcú matlafón a „bojujú“ proti Veľkému Bratovi nokiou 3210 vo vrecku. Ale ťahať so sebou karty, keď si môžem nahrať ich číslo do športových hodiniek, to sa mi zdá zbytočné.

        1. Na co v dnešní době hodinky?

          1. Však píšem, že ŠPORTOVÉ hodinky. Aby bol tréning efektívnejší, je dobré si nejaké tie metriky sledovať počas športu.

            1. takže sportuješ 16 hodin denně 365 dní v roce?

              1. Nie a vôbec netuším, ako ťa taká blbosť mohla napadnúť. Väčšinou 1-2 hodiny denne.

                1. No já myslím že pointa je v tom, že ty tu svoji sportovní pomůcku nosíš celej den kvůli dvoum hodinám tréningu a přitom se ofrňuješ nad kartou, kterou máš stejně v peněžence nebo třeba s dokladama…

                2. dyž tady tak vehementně protlačuješ zahození karty do nějakýho tohodle šmatladla, tak předpokládám, že se jedná o plnohodnotnou náhradu, takže teda musíš sportovat furt

                  páč já jako normální člověk u sebe kartu mám mimo barák furt, eště s X dalšíma věcma v kešeni

                  1. Mně vadila tlustá kešeně (hlavně při řízení, vím že se z toho kroutí pak páteř u lidí, co jsou za volantem moc často), takže jsem to probral, a nakonec skončil u toho, že nosím jen řidičák. Hodinky jsem úmyslně vybíral aby nevypadaly moc sporttesterově, ale platit s nimi jde, takže jsem po čase zjistil, že kartu nosím zbytečně (ono je i fajn, že nešmatláš na terminál který nejspíš nikdo nikdy nedezinfikoval, zvlášť v obchodě, kde lidi hrabou na kde co). OP a kartičku pojišťovny taky nepotřebuju (mám je pro jistotu v mobilu), a v peněžence zůstal řidičák a peníze. Když jedu autem, vezmu techničák ale ne do peněženky, protože z nějakého důvodu je peněženka asi tak přesně o 1 mm užší, než aby se tam vešel… asi by to šlo vyřešit laminovačkou, a oříznutím.

                    1. Karkulka:
                      A nejakej kabat s kapsama uvnitr, nee? Ja jsem pred casem koupil neco, co vypadalo dost univerzalne a da se v tom byt od treba +15 do nuly, -5, tedy v mych podminkach vlastne po vetsinu roku.

                      Frflam akorat pres leto, kdy holt penezenka musi jit v aute do kastliku mezi ridicem a spolujezdcem a jinak v kapse, na to holt lepsi reseni nemam.

                    2. jk_
                      4.3.2022 v 17:36

                      co ledvina? neska sem viděl týpka-polobouchače předvádět prostnou, dyž to zas stálo (DO PSÍ KUNDY!!

                    3. jk_
                      4.3.2022 v 17:36

                      doprdele, špatná klábosa :D

                      co ledvina? neska sem viděl týpka-polobouchače předvádět prostnou, dyž to zas stálo 3/4 hodiny (DO PSÍ KUNDY!! v tédle díře se už maká jak na té UKčkovině tvl), tak vylezl z auta, sundal ledvinu, začal se vyslíkat, skládat to na zadní sedadla a zas si nandal ledvinu a zalezl zpátky (to všechno stihl a další dvě minuty se to furt eště nepohlo)

                      čili někdo to očividně nosí ai uvnitř-auta :D

                    4. kalhoty s kapsama na stehně třeba?

                    5. Ale tak jistě, řešení problému existuje vždy. Každý to řeší jinak. Já zredukoval karty protože jsem usoudil, že se bez nich obejdu), a chodím s garminama na ruce, ty máš možná kapsy na stehnech, známý zase nenosí doklady vůbec („u nich“ se na to moc nehraje), a peníze zmuchlané v kapse (pravda, občas je vypere), další známý v náprsní kapse (což je asi pro zloděje náročnější než zadní kapsy)

            2. Aha, já už všechno umím, tak už netrénuju a jedu rovnou naostro. Takže sebou musím tahat kartu, hodinky na ruce mě vždycky obtěžovaly a nenosím je od střední školy.

          1. Behe, ty chodíš behať bez sporttesteru? To asi nebude veľmi efektívny tréning…

            1. Jasny, bez chytrejch hodinek nic nenabehas.

              1. Aký je tvoj čas na maratóne?

                1. Proc zrovna maraton proboha? Nez jsem si trikrat po sobe vyhodil kotnik, taxem chodival behat denne na kopec.

                  1. tak, čtvrtmaraton s převýšením úplně stačí

                    ale věk se projevuje, až zas začnu, bude to chtít nějaký běhací boty s k tomu uzpůsobenou podrážkou, jinak si ty klouby zkurvím nadobro

                    1. Ja uz jsem ten kotnik mel malem vyndavaci, takze s behanim mam utrum. Tak aspon davam kolo.

                  2. No napríklad preto, že vytrvalostné behy ti spevnia kotníky tak, že sa ti nebudú vyhadzovať.

                    1. Jo, tak tomu fakt verim :-D. Ja jsem od 6 let delal vrcholove sporty, zakladku trenink rano a po skole, plus v sobotu… v podstate jsem s tim seknul az behem vejsky, kdy uz se to nedalo stihat a chtel jsem se venovat podnikani. Rozhodne nemuzu rict, ze bych nemel zpevnene telo. Ale ty kotniky jsem si vzdycky vyhodil ve volejbalu pri doskoku na saku, kde jednou jsem dopadl na smecare a podruhy na mne blokar. A bylo mi picu platny, jestli jsem chodil rano obihat vystaviste.

                    2. No jo, to máš z toho žes věnoval ženskýmu sportu. Já hrál na úrovni nohejbal a klouby držej jak židovská víra.

                    3. Je to spis o smule. Nohec jsem hral rekreacne a tam se fakt ma hovno co stat. Kupodivu, ani v karate jsem nemel skoro zadny urazy. Nicmene, nepausalizuju, jen rikam, ze ja mam s behanim utrum a urcite si nemyslim, ze sport vzdy vede ke zpevnovani tela. Muj spoluzak delal vrcholove sjezd na lyzich a dneska bez prasku neudela krok.

                    4. Běh na asfaltu ti ho nezpevní, běh v přírodě sice jo, ale zase je tam větší šance že si ho vyhodíš, takže to zas tak moc nepomůže. A pokaždé když si ho vyhodíš, tak to příště bude o něco snazší.

        2. Používám k750i a hotovost v zadní kapse kalhot.
          Velmi mi to vyhovuje.

          Mimochodem, hodinky nenosím od 15 let. Stejně, jako nic kovového na těle.

          1. … Jo a ještě dodám, že neznámým číslům se do mobilu dost často představuji „Да, слушаю …“. Díky tomu mi, například, hygiena za celou dobou kovidiády zavolala jen jednou a pak už toho nechala.

            1. Jojo, takhle jsem odpalkoval typka se dvema zenckejma, co se Straznou vezi v podpazi zaklepali na dvere. Akorat jsem byl slusnej a pozdravil ‚Salam aleikum‘. Odesli a uz neprisli.

      3. Behemot: to je nejlepší top dneška, už dlouho jsem se tak nezasmál.-Díky :)

  5. S tímto jsem nikdy problém neměl, ve dvou firmách sice držkovali, když jsem rezolutně odmítl živit zlodějské chazary (velmi dobře si vzpomínám na „poplatek za příchozí platbu“, to bylo fakt něco) a sdělil šéfům, že neexistuje žádný zákon, který by mě donutil založit si účet, takže to dřevo přepracované na vyšší level beru cash.
    Nicméně zmrdstvo, kterého se dopustil ten zasraný trotl v Kanadě, to je masakr.

    1. Bohužel je jen otázkou ne jestli, ale kdy se téhož dopustí zasraní trotlové z Brusele. Dělají pro to, co mohou.

      1. jj, za kovidiády se k tomu zase pár kol salámu posunulo – aniž by si samozřejmě v tom náhubkování běžnej ovčan všiml

        1. Tak napríklad na SK platí, že v prípade núdzového stavu (ktorý bol počas kovidu dlho a úplne zbytočne), nie je limit na hotovostné platby, ktorý platí v normálnom stave (5000€), takže neviem, o akých kolieskach salámy hovoríš v súvislosti s obmedzením hotovosti.

          1. vo tom, jak za rok příde nějaký nařízení z uhnije vo omezení pohybu hotovosti a nikdo ani necekne, protože vyjádřit se k tomu mohli loni a teď je to hotová věc

            ostatně různý ty kokoťárny kolem rýmičky už automaticky předpokládají šmatlací krám jedině S Tím Správným Systémem

    1. jj, jak psal Sysop, to se Putinovi povedlo

      no vlastně, tvl…pár míčů UKček zdrhne, protože jak sem čekal vod začátku, na bránění těch zlodějskejch zmrdů se jich většina vysere (silácký řeči jsou jedna věc, realita druhá) a zbude tam vo to větší ruská menšina…místama najednou většina…že by proto takový předvídaný těžkosti, aby to všechno zdrhlo sem a stáhlo to eště i nás do sraček? mají to kucí dobře vymyšlený

      1. Pockej, prosakly nejaky hoaxy, ze by se mohlo udelat to samy, co v Italii, nadnesene to zni ‚omezeni vlastnickeho prava k nemovitostem‘. Na to jsem hodne zvedav, jestli to bude pravda.

        1. zatím všichni UKčkám houfně dávají všechno „zadarmo“ (rozuměj, nás sedřou z kůže, aby se mohli mít líp, jak u nich), poněkud mi to připomíná krimigranty z Afriky a blízkýho východu, přičemž jak potvrzujou lidi z hranic, zatím zdrhají všichni ti, co by chtěli 30 let na západ, ale nikdo je sem nepustil

          takže na sto procent opakování situace s negrama – všechno ekonomičtí migranti, a prej spousta chce po vzoru těch negrů táhnout dál na západ, hlavně do Reichu X-D to nevymyslíš, to se fakt musí dít

          1. Ty hodne tu soutez o nejvetsi moralni zrudu chces vyhrat, vid? No, naslapnuto mas dobre….

          2. nj a je to tady, vyhravas prvni cenu o nejdementnejsi komentar. Tohle fakt nevymyslis.

            1. Co presne povedal nespravne? Zijem na vychode SK a minuly tyzden som utecencov stretaval na ceste Polskom. Neuteka daleko od pravdy, ci sa vam to paci chlapci alebo nie. Ti najvacsi nestastnici tam uviazli a nemaju ako sa k nam dostat. A ze za uplatky UA pohranicnici pustaju kdehoho vratane tmavokozcov je tiez pravda, dostavaju ubytko tu v taboroch.

    2. Tohle tady, speciálně tady, nemůže znechutit skoro nikoho.

  6. Vypadá to na run na další banku. Tentokrát Raiffeisen

    1. To máš odkiaľ? Predpokladám, že do médií by také niečo nedali…

      1. Od Rusnoka…

        1. Tak raifka loni v RU zisk 41 giga rur, takže 8 giga jen na dani příspěvek na invazi. A teď pošlou 10 mega czk na Ukrajinu, protože s nima soucítí. 0,5% toho, co dali Putinovi 😆

          1. Existují nějaké nadnárodní banky bez akvizic v Rusku? Fakt nevím, ptám se.

        2. @Panelákovej Pičus
          On se ještě nepřejmenoval? Já myslel, že se již jmenuje Ukrnok. Jmenovat se RUSnok v této době je docela nebezpečné. Nějakej horlivecc jako Stříž, by to mohl považovat za podporu Ruska.

          1. Mu to poradím. Jako Nok to bude mít jednodušší a nenajde ho bývalá supruga.

  7. No….tak to trvalo par dni a misti zmrdi to tu zase v podstate ovladli.
    Ted uz se budeme zase jen dozvidat lzi, kecy a nesmysly v kombinaci s tim, jak je super, ze to ti Rusaci vsechno vyresej….
    No, alespon se ukazalo, kdo je kdo. U nekterych lidi me to docela prekvapilo, pamatuju si pred lety, ze to byli normalni lidi, dneska clovek zcela vazne uvazuje, jestli to jsou takovi kreteni, nebo sem pisou take za penize….

    1. Lojza:
      „…pamatuju si…“
      – – –
      Já zas pamatuju, jak jsi byl loni v létě přesvědčen, že ten suprový čínský elektromobil s hyper-rychlým dobíjením a zázračným dojezdem bude produkován od podzimu.
      Tím míním, že skutečnosti mohou být jiné, než se tobě zrovna jeví…

      :D

      1. U tebe je to v pohode, ty jses porad stejnej, tam neni zadny posun…

        1. Lojza:
          V čempak že není…?

          :D

          1. Vubec v nicem

            1. Lojza:
              Podívej se, tys byl natolik přesvědčen, že ses dokonce vsadil. A samozřejmě jsi prohrál. Jenže ses z toho nepoučil.
              Napadlo tě třeba, jak jsem já mohl poznat, že jde o hoax?

              1. Vidis to. Napriklad se i pletes v duvodu, proc jsem se vsadil.

                1. Lojza:
                  Protože jsi byl přesvědčen, že se vyrábět bude. Nebo snad uvedeš jiný důvod?

                  1. Rozhodne jsem nebyl presvedcen.
                    Rikal jsem si, ze to je mozne, rozhodne jsem si nerikal, ze to je jiste…

                    1. Lojza:
                      Takže jsi tomu věřil v poměrně malé míře, ale přesto ses vsadil…

                    2. Lojza:
                      To bych já nedělal.

                      Taky nezačnu pracovat na el. zařízení, když si nejsem jist, zda nejsou jeho části pod napětím.

                      Ale třeba se pohybuješ v jiné bublině, kde je tak nějak všechno fuk a na blamáži – reklama, PR, marketing…

                      .

                    3. A tak ja uz si parkrat v zivote na nejakej drat pod napetim taky sahnul :-)
                      Ale spise jde o neco jineho.
                      Mozny zisk z te sazky byl mnohem vetsi, nez mozna prohra (z meho uhlu pohledu)
                      A take mam takovou dobrodruznou povahu.
                      Takze jsem do toho sel „ze srandy“
                      Vyjit to mohlo….ztratit jsem mohl hodne malo…
                      Btw, ja mel nasledne uplne jine starosti, takze jsem se tomu pak vubec nevenoval, ciste teoreticky je mozne, ze jsem vyhral, jen o tom nevim :-) Fakt jsem potom vubec nic nezjistoval…

                    4. Lojza:
                      Ale to jsem rád, žes to tak pěkně otevřeně napsal…

                      Možný zisk z té sázky pro tebe byl záporný – to jsem samozřejmě jako realista dobře věděl.

                      Dobrodružná povaha – no to jsem taky, pokud půjde o akci, na kterou mám (a nakolik to poznám, zda mám, se ukáže následně – taky to někdy přešvihnu, ač zřídka).

                      Šel jsi do toho ze srandy – a to bych já nešel, být tak špatně informovaný, jako jsi ve věci bláznivých elektromobilů informovaný ty. Vždyť to pobíráš jen z nesolidních médií…

                      Vyjít to nemohlo – fyzikální zákony nejsou právnické kydy. A ztratils jen to, že sis něco koupil, vyfotil a zkonzumoval – o tom jsem ovšem rozhodl já jakožto o podmínkách sázky.

                      No, nevyhráls – zázračnej elektromobil byl hoax.
                      A další hromady blamáží a zkreslených informací které nehodláš ověřovat budeš konzumovat dál a dál, navzdory příkladu s čínským výrobkem vysněných parametrů…

                      :OD

                    5. V mnohem z toho co pises, nemas pravdu.
                      Mimo jine napriklad proto, ze jsem vyucen v oboru elektro a neco malo o tom vim, takze tve predpoklady, odkud cerpam informace, nejsou pravdive.
                      Btw, elektromobily, ktere se uz docela slusne blizej tomu, o cem tenkrat byla rec, uz se prodavaj…Stale nevidim duvod, proc by vyvoj nemel jit dopredu…

                    6. Lojza:
                      1.
                      Vyučení na elektrikáře ti nedalo dostatečné informace a navíc si je sám nadále nehledáš z kvalitních zdrojů.

                      2.
                      „…uz se prodavaj…“
                      – ale to víš, že nee…

                      3.
                      Vývoj neznamená změnu přírodních zákonů.
                      Onen loňský hoax hlásal, že
                      – 1000 km dojezd
                      – 8 min. dobití do 80%
                      – 5 min. dobití z 30% do 80%

                      https://elektrickevozy.cz/clanky/gac-aion-rychlonabijeci-stanice-600-kw

                      Takže zase nic…

                      :OD

                    7. Vis naprosto kulove o tom, kde hledam ci nehledam nejake zdroje….
                      btw nejsem vyuceny elektrikar…

                    8. Lojza:
                      Kde hledáš a nehledáš je patrno z toho, odkud jsi vzal onu informaci o elektromobilu s dojezdem 1000 km atd.
                      Bylo to z nekvalitních zdrojů.

                      Jsi vyučen v oboru elektro – sám jsi to napsal.
                      Celkem fuk, zda jsi telekomácký drátista, rozvoďák, provozák, bourač (jako ten zpěvák Janda, co zametal letiště), trolejář a pod.

                    9. Tam, kde jsem to vzal, nehledam odborne informace, tvl
                      Jinak pokud vsemu tomu, co jsi vyjmenova, rikas „elektrikar“, tak pak to chapu. Ja mam to slovo spojeny ciste se silnoproudem.
                      Napriklad jsem nikdy neslysel nikoho, ze by cloveku, co ja nevim, opravuje vysilacky, rikal „elektrikar“, takze me to zmatlo.

                    10. Lojzo, na posouzení, jestli je elektromobilita píčovina nebo není, nepotřebuješ elektrotechnické vzdělání. Ani silnoproudé, ani slaboproudé. Já ho sice mám, což mi dává jakousi výhodu – ale tobě stačí jen umět počítat a správně počítat a odvodit si jednotky.
                      Nic víc není zapotřebí. Už jsem tu kdysi dával energetickou rozvahu pro malé sídliště o pár osmipatrových panelácích, pokud by se mělo vybavit nabíjecími stanicemi.
                      Prozatím takovému sídlišti s osmi až deseti takovými paneláky (ala G40) stačí a do budoucna bude bohatě stačit jedna 22kV trafačka, řekněme s rezervou 630kVA.
                      Pokud by se u toho sídliště měl zřídit kapacitně vyhovující „nabíjecí park“, tak k němu bude nutně potřeba přivést nejméně jednu 110kV linku, která bude muset být zakončená nejméně dvěma 1MVA (1.000kVA) transformátory a kompenzátory speciální konstrukce, dimenzované na specifické zatížení spínanými měniči.
                      To všecko bude stát takový megaprachy, že od toho couvne i mnohem blbější vláda, než je současná.
                      Viděl jsem čirou náhodou kompenzační stanici pro 400kVA a vím, jak a čím je vybavená a kolik její výstavba stála. Museli ji vybudovat vlastním nákladem, tedy co nejlevněji kvůli velké vstřikolisovně plastů, kde každý vstřikolis obsahuje nejméně 3-4 asynchronní elektromotory, dohromady s příkonem zhruba 5-7kVA.

                    11. Jo a mimochodem – jak to vypadá s HE3DA? :D

                    12. Asi nijak. V Letňanech v areálu VZLÚ asi mají nějaké hnízdo a skoro furt tam dobíjí nějaké elektroauto, ale ohledně skutečné výroby skutečných baterek nic.

                    13. I kdyby toto vsechno byla pravda, tak o tom vubec moje sazka nebyla…

                    14. Lojza:
                      „…Tam, kde jsem to vzal, nehledam odborne informace…“
                      – – –
                      Informace o kouzelných čínských elektromobilech s dojezdem 1000 km a nabitím do 80% za 8 minut jsi vzal ze stránek různých poblázněných nadšenců, kteří kopírují hoaxy.
                      Bereš-li vážně nekvalitní informační zdroje, děláš chybu. Navíc nejdeš směrem k věci – neověřuješ informace. Za chvíli se opět necháš oblafnout; lhostejno, o jaké téma půjde…

                      :OD

                    15. Když jsme u toho, co si kdo pamatuje..
                      Nějaký ten rok sem chodím taky a pamatuju si, žes byl šulín odjakživa, Lojzo.
                      To je prostě daný a nic s tím neuděláš.

                    16. A tak ze ses kokot vim od doby, co jsem si precetl prvni text od tebe, takze v pohode…

                    17. servisdok
                      5.3.2022 v 20:57

                      a tak zas, pár let se s ním bavit dalo, poslední dva je úplně vymletej

    2. Taky mě zarazilo kolik lidí tady má totálně vymyto rudou propagandou.

      1. Dobroseři se v tomhle fatálně mýlí, protože jako vždy zaměňují korelaci za kauzalitu.

        Ruská propaganda není příčinou toho, že lidé věří že na Ukrajině neprobíhá ruská invaze/
        Tak probíhá ale nebombardují města a civily/
        Tak někdo bombarduje civily ale nejsou to Rusové/
        Tak to jsou Rusové ale jen jako varování a střílí vedle/
        Tak nestřílí vedle ale jen protože se za ně Ukrové zákeřně schovávají/
        Tak se neschovávají ale v tom paneláku stejně byli fašisti.

        Ne.

        Lidé, co tohle šíří, sami chtějí věřit, že Rusko je dobroser a tedy z principu nikdy nemůže udělat žádnou opravdovou sviňárnu. A i bez ruské propagandy by si sami vymýšleli podobné výmluvy. Protože „I want to believe“.

        Ruská propaganda s tím jen koreluje a pomáhá jim jejich už pre-existující víru lépe zpětně zdůvodnit.

        Neumí ty názory vytvořit, umí jen pomoci těm, kteří v to chtějí věřit.

        1. +1

        2. Znam osobne (velmi dlouho) minimalne jednoho cloveka, kde to tak neni. Kde ten clovek proste bere ty informace z tech ruznych protiproudu a parlamentnich listu a podobne a teprve kdyz mu ji tam naservirujou, tak „siuevdomi, ze tohle je ta pravda“ a zacne tomu verit. Predtim tu vec trebas vubec neresil a vubec netusil, ze existuje.

        3. Agenda setting bych nepodceňoval. Nebo podsouvání zdánlivě nesouvisejících narativů v jiných obsahových rámcích. Oni tohle umí dělat dobře, starej dobrej Hovland by čuměl Včetně budování virtuáních kompetencí a autorit („Ten člověk není žádná nula a byl tam, budu mu tedy přikládat váhu“) a podpory a kvazioponentury v plně nebo zčásti orchestrovaných diskusích.

          1. A teď česky, ty Střížův zmrde.

            1. Ask google, strejdo.

      2. Mě ani ne…
        Je to spíše smutné a zároveň o5 potvrzující mou teorii, že pravá strana politického spektra je ztracena.
        Tak nějak celosvětově.

        1. V reálném čase se ukazuje, že rčení „nepřítel mého nepřítele je můj přítel“ je z podstaty vadné.

          Maximálně může platit „nepřítel mého nepřítele může být dočasný spojenec, který je ale pořád nepřítelem a kua dobře si ho hlídám a neodkrývám si záda.“

  8. Tak kliknu na přímý přenos, kde má prezident Zelenský mluvit k lidu EU a místo něho tam exhibuje nějaký tvor, kterého nelze nazvat jinak než Pravdoláskař havlův a recituje tam nějakou blbou básničku, kde přirovnává Rusko k špatnému sousedovi ze 4. patra. Je zajímavé, kolik lidí současného konfliktu využívá k vlastnímu obohacení, či pozitivnímu PR… Já doufám, že dojde k příměří a klidně ať si Ukrajinu rozpůlí Putin se Zelenským jako narozeninový dort. Předevčírem jsem zkoukl Vlákna (1984) a nemám z toho radost. Doufám, že nás Zelenský nezatáhne do poslední světové války. Nejsem kremlobot a neobhajuji jednání Putina, ale Ukrajina (země-nezemě mladší než já) nestojí za konec světa…

    1. Zelenský nemá atomovky, nevyhrožuje jadernou válkou nebude-li po jeho, neútočí na území Ruska ani nebombarduje jaderné elektrárny.

      Takže doufej, že nás do jaderné války nezatáhne Putin.

      1. No třeba dnes ráno, jak Rusové ostřelovali tu jaderku, tak jsem si vzpomněl jak si Bosňáci stříleli do vlastního obyvatelstva, aby vyvolali reakci západu. Aby tam nebyly podobné sviňárny. Další věc je, že ruské ostřelování nemocnic a škol může býti buď zlovůle a vztek ruských mužiků, ale také regulérní boj s UKčkama schovávajícími se v těch budovách. I ISIS a jiní se schovávali v nemocnicích, aby na ně nestřílely drony raketami. A posledním bodem je samozřejmě příval zpráv o ruských zajatcích, kteří si „mysleli, že je to counter-strike“ a chtějí domů k mamince, což se nedá brát 100% vážně. Analogicky k tomu lze vzpomenout na Američany, Angličany a Japonce , kteří přišli v Iráku a Sýrii o hlavu a obviňovali vlastní země… Pud sebezáchovy je sviňa…

        1. Pokud bych přijal tvou teorii, tak je zajímavý, že Ukrajinci začali se střílením do vlastních budov až poté, co tam budou mít pár set metrů od sebe ruské tanky. To je panečku naschvál! Přijede nepřátelská armáda tě dobýt a ty začneš střílet sám na sebe, abys vyvolal soucit!

          Dále bych rád připomněl, že ukrajinská armáda je na svém území svého svrchovaného a mezinárodně komplet uznávaného státu, takže může být kde chce a nikdo nemá právo ji tam bombardovat – tím méně stát, který tvrdí že tam nevede válku (a za opačný názor dává 15 let natvrdo) a jehož invazi podpořila ze všech zemí světa pouze Severní Korea, komunistická Eritrea, Sýrie a Irán.

          Je fascinující, jaké myšlenkové ekvilibristiky jste vy lidi schopní, jen abyste nemuseli přiznat sami sobě pravdu, co tam Rusové dělají.

          „Když ono mě to vejce tak drze provokovalo!“, dí kuna.
          „On mi sám naběhl na nůž a pak ještě šestkrát!“, dí Dežo.

          1. Tak, že se Putin s tímhle vpádem sekl je snad jasné každému. Pro zisk podřadného území vystavil svou zemi mezinárodnímu odporu a myriádě tvrdých sankcí. Já jen nesouhlasím s některými opatřeními jako je zavírání lidí s jiným názorem. Jak někdo kdo napíše „Putin je pašák!!“ omezuje něčí svobodu??? Ten postup zhasínání webových stránek jako protiproud.cz (na aeronet seru) je dle mého též kontraproduktivní. Není pro BIS lepší sledovat lidé z „páté kolony“ a pak vhodně zasáhnout, než je donutit utéct někam na telegram, discord apod., kde mohou dále ohrožovat náš stát, ale nyní neviditelně pro většinovou populaci??? Chápu, že si trochu protiřečím, ale tohle je opravdu diletantantismus nejvyššího řádu…

            Já souhlasím s humanitární pomocí pro Ukrajinu, ale přilévat olej do ohně posíláním zbraní a dementy, co si myslí, jako Lord Byron, že válka je dobrodrůžo je strop. Nechci se dále rozepisovat, protože bych nerad, aby nějakej buzi ELF nenahlásil tuto stránku jako proruskou, ač tomu tak vůbec není…

            1. Se zavíráním lidí samozřejmě nesouhlasím ani já. Nesouhlasím ani s cenzurou.

              Od nesouhlasu se zjevně neliberálními a škodlivými praktikami je však ZATRACENĚ daleko k propagaci konspiračních teorií, jak si to Ukrajinci údajně dělají sami, zatímco Rusáci by ni mouše neublížili. Natož k proklamacím typu „pokud Putin odpálí atomovky, může za to Zelenský protože nedal Putinovi co chtěl.“

      2. @JM
        Vy máte hrachu a perel celé vagóny?
        Prostě ho vyprovokovali chudáka VVP.
        8 let tam vraždí banderovci Rusy, NATO a EU jim to sponzoruje a ještě ten Zelensky v Černobylu nechal vyrábět atomovku.
        Už aby tam byl pořádek a ráj na zemi jako v celé matičce Rusi.
        Slava Stalinu i Putinu!

        1. Marsal Malinovskij!

          1. Генерал Суховецкий, тост за смерть!

            1. …a nebude Stolichnaya, Rusove budou drzet tryznu.

              1. @Sysop
                Tak Vy furt nic nechápete.
                Žádný takový generál nikdy neexistoval.
                A nezabili ho.
                Jo nějaký člověk toho jména umřel.
                Nebo vlastně ani to ne.
                A zabili ho banderovci.
                Přibili ho na vrata, uřízli koule a nacpali do huby.
                Nebo to byly koule z kulečníku?
                Bowlingové?
                Všechno je to propaganda.
                A kde by se tam vzal odstřelovač, když tam všichni vítají mírotvorce.
                Nepřibili nakonec na vrata místní toho odstřelovače, převlečeného do ruské uniformy?
                A střílí se tam vůbec?

                1. Zacina to do sebe zapadat…

                2. A co na to Jan Tleskač?

                3. No jo, ale teď k tomu důležitýmu.
                  Víte, že Barcelona v sobotu ten hokej v San Sebastianu prohrála a fakt dostala hattrick?
                  (5:3, za domácí tým Urdin třikrát skóroval kapitán Imanol Lasuen)

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017