Ruská „obrana suverenity“ jadernou doktrínou – Na obzoru atomová válka, anebo absurdní divadlo? - zpět na článek

Počet komentářů: 770

    1. Už to vidím, jak se latinos rvou o předražený šunty osazený motůrkama ze zahradních sekaček, zato s dvěma turbodmychadly.

      1. Ale prd. Reálně se tam budou vyvážet produkty koncernu vyrobené v Indii (např. Kushaq, Slavia a Kylaq). A my budeme koukat, jak politici, herci a manažeři baští jihoamerické hovězí.
        https://prerost-a-svorc.skoda-auto.cz/novinky/zcela-nova-skoda-kylaq-nova-era-znacky-skoda-v-oblibenem-indickem-segmentu-vozu-suv-s-delkou-do-4-m

        1. Je fakt, ze cesky plebs uz na hovezi nebude mit $$$, takze tim se problem vyresi sam.

          1. Jistě. Průměrný Čech nemá na hovězí. Za to může fyjalova bída.

            To fakt bere jenom debily předpokládám, tyhle žvásty.

            Otázka je, proč to někdo jako ty dělá.

            1. plebs nebude vs. průměrný Čech nemá
              No, nevím, ale esli Vás takové překrucování uspokojuje a ještě si myslíte, že jste ten lepší, tak jo. I diskuse potřebuje takové.

              1. Je to na podobnej urovni ako vykriky v spravnych demokratickych mediach o ruskych lopatkach, cipoch z praciek ci kradnuti zachodov.

              2. A co je to ten plebs co nema na hovezi? Mimochodem vy si opravdu chodite pro hovezi do supermarketu? Tak ja nevim. Vychazim z diskuze zde..pokud je nekdo opravdu chudy, asi nema i na jine veci nez na hovezi. To je definice slova plebs? Plebs vazne nema na hovezi? Same otazky

                1. @shifty
                  tak hlavně když má plebs na cigára, chlast, fast food a jiné nezbytnosti…

                  1. Tak jasně. Dát za večeři u mekáče pro 2 dospělý a 2 děti 12 – 15 stovek je cajk, ale koupit kilo hovězího za 300 je drahý.

                    Jo tak nějak to bude.

                    1. to shifty

                      Proboha, kolik ted u vas stoji Mekac? Tady je to furt jidlo chudejch, ale presny ceny ti z rukavu nevysypu, neb burgry si delam vlastni nebo mam osvedceny bugrarny, kde se vejdu do 10 usd. Ale jezdic kolem naseho Maca, vidim vzdycky, ze tam stoji nic moc kary…

                    2. Mek a ostatni burgery nevim, ale KFC – clovek tam necha tak sestikolo a 4clenna rodina se moc nenazere. Pokud ta stejna rodina pujde do nejake sikmooke nudlarny, tak tam za smazeny kureci, hranolky a neco okolo da tak tak o tretinu min a bude toho mit minimalne o pulku vic.

                      My fasty nevymetame, ale nekdy si to koupime proste jen tak, ze to neni uplne spatny. Jen si clovek nesmi myslet, ze se dosyta naji. Energeticky to sice asi vychazi a mozna i prebyva, ale v brise kruci pomerne brzo.

                    3. no tak zahraniční korporát, co bys čekal? vojebou tě pohrabáčem a eště za to uvalíš majlant…holt to není v UŠAndově aby ses v každým druhý dineru za pár babek nažral jak dobytek, talíř že pomalu nedohlídneš na druhou stranu…

                    4. tady je to EUfašistickejma regulacema.Vždyť investice do zařízení bufetu podle EU musí bejt nejmíň půlmega. a tak si tu žijem pod bičem otrokáře.

                    5. 600 4 lidi? To je tak za hranolky a pití ne? Dyť v kfc stojí blbej twister 99 – 129 kč. 9 křídel nebo 5 stripsů podle mě tak 160 minimálně.

                      Pod 1200 za 2 dospělý a 2 děti těžko, navíc nepočítám ty předražený sladký sračky.
                      v ČR je lacinější jít do hospody. Když někdy nestíhám, nebo chci mekáč, mam kombo bigmac + double cheese, ale i tak je to za 180 bez ničeho kolem. Ale toho se najim.

                    6. SL – v ČR big mac 99kč, double cheese 85, menu 169 bigmac hrany cola – 249 třeba s double roayalem.

                      Tady je to drahý, si to hraje na něco extra…ne jako u vás, kde je to to nejlevnější žrádlo pro socky(z vodpuštěním). Holt 40 let komunismu z nás velmoc neudělalo. Pamatuju ty fronty když to asi v 1993 votevřeli tady v Plzni

                    7. SL – na druhou stranu aspoň to všichni furt nežerou, neni to vůbec valný jídlo. Tady si dáš za 400 opravdu dobrou večeři v restauraci, to zase je u vás někde jinde myslím, i když asi jak kde.

                      Ale mekáč tady není low fastfood. Ani blbý kfc.

                      Zase tu máme levný kebaby xD

                    8. to shifty

                      Ahoj a dobre rano,

                      no 400 czk by tu na fakt dobrou veceri na hlavu nestacilo. I kdyz zalezi, jak si predstavujem fakt dobrou. Ja treba mam rada vino a dokud jsem mohla pit, tak ber tak, ze sklenicka je v rozmezi 8 az 12 usd a nejsou to zadny zazraky. Fakt dobry vino klidne 16, 18…To se ti pak napocita. Nektere podniky ti dovoli prinest si vino vlastni, ale musis zaplatit nejakou castku…myslim, ze se tomu v cestine rika korkovne, ale nechci kecat, tak me kdyztak oprav. Tady mas link na restauraci, kam chodime opravdu radi a casto, tak jukni, kolik co stoji. Ja si tam vzdycky pochutnam. Vetsinou jedeme appetizer a hlavni jidlo. Nekdy hlavni jidlo a dezert, vic do sebe nenacpes, maji mamuti porce.
                      https://www.juliet-austin.com/

                    9. Ráno? :-D To jsi mě rozesmála…Tady je 6 večer a tma jak v pytli! :-D
                      Tobě taky :-)

                      Ano, korkovné. Hele je to podobný jak ve Francii podle mě, jak dole třeba v Nice(který už dáno není nijak drahý, kdo tam za poslední roky byl, tak to ví), tak nahoře na horách.. Tam jsi taky v rozmezí 10 – 15 E cca předkrm, 18 – 38 E cca jídlo. E a US dolar je podobnej ne? cca 22 – 25 korun.

                      Víno je ve FR levnější, ale tak to tam prostě tak kulturně maj(ještě aby ne!). U vás je víno drahý, kort to kvalitní Kalifornský je už někdy za úplnej nesmysl, ale to je prostě daný trhem a odbytem. Až to lidi přestanou kupovat, tak zlevněj. U vína je ten svět ještě relativně v pořádku, ale samozřejmě se nebavíme o nějakejch shitech ze supráče, ale o víně od vinařů.

                    10. Zase třeba čepovaný pivčo je dneska ve Fr minimálně 6 – 7 E a to teda skoro nikdy neni moc valný pivo. Ještě když maj aspoň italský Peroni nebo sardinskou ichnusu tak to jde.
                      To zase počítám, že u vás ve spokojenejch bude za lepší money.

          2. mam teda pár typů… :-)

    2. prej je v pěkné kundě Varta a nepomohlo ani dyž si soudruzi z poršáka přiběhli ukousnout (jako dyby jejich matka nebyla ve sračkách a na dveře neklepal bankrot), máš nejaký info?

      se to tam sype jak ztrouchnivělej slamák a už se to ani nesnaží nijak zamést pod koberec tvl

      1. Stran Varty nemam. Spis slysim ruzne narek od lidi, co delaji u dodavatelu pro automotive, ze je to spatny celkove. No a od toho se odviji kdeco ostatni. Ja jsem dneska na HO, ale kolegove zrovna nadavali, ze v jedne provarene knajpe zacali zmensovat porce tak, ze uz to ani nema smysl zrat.

        Ono se uvidi, co se bude dit v 1. Q. 2025. Trump zacne resit svoje sliby, Nemci a Frantici budou resit vlady, pak se hodne ukaze. Zatim je to jeste vitr pred bouri.

        1. no voni na to taky hodně vsadili, snad už ai postavili fabriku na 18650ky nekde v rumunským cigánově, a teď to nebude nigdo chcet, takže giga v prdeli a hovno po tym

          a jako Varta zrovna není nejaká garážovka, skoupili toho ve výprodeju v 90kách na východě taky vagón

          1. Ceska Akuma tusim taky spadla pod Vartu, ne?

            1. tak tak, a to byl teprv začátek seznamu; nejaký fabriky teda spolkl taky Saft

              a zbytek bral typicky ve výprodeju Vishay a pár dalších

              1. Varta je predsa JCI (Johnson Controls) nie?

    1. V pripade Usssa to neni vmesovani, je to jen prosazovani zajmu duraznym doporucenim.

      Jednotlive stupne techto doporuceni celkem dobre na YT popsal jeden byvaly agent CIA, vcetne prikladu z ruznych zemi az po Nikaraguu.

    2. To je jasný, tanky a neoznačený vojáci s AK-74 u hlavy to je to samý, jako tohle.
      Neměl by jsi spíš jásat? Pokud vliv ruska poroste a fašistická koza pujde od válu, tak čekám, že budete hromadně otevírat šampaňský, nebo ne?

      1. Samozřejmě, alespoň by se Amíci zase naučili něco nabízet a ne jen vyhrožovat a vyhlašovat sankce.

        1. Tak ona se nam od roku 71 doba zmenila, ze. Dnes je hlavnim vyvoznim artiklem USA dolar, takze zajmem je, udrzet jeho kolobeh. Prodej zbozi je jen dalsi prijem.

          1. A ne zrovna k lepšímu. Kéž by se Trumpovi a Vanceovi povedlo starou průmyslovou Ameriku obnovit. Jedno prezidentské období je málo, ale kdyby se přidalo dalších osm let… Za takovou dobu už by se dalo něčeho dosáhnout.

            1. No jsem napnutej jak spagat. Zatim se Trump nechal slyset, ze BRICS un dolaru musi zustat. Takze jaxe zda, dolar asi porad bude pilirem dalsiho vyvoje USA. Ona je to superpozice nekolika blbych faktoru:
              – svet pomalu opousti dolar
              – nedari se udrzovat valecne konflikty
              – Cina ovlada uz vsechny segmenty prumyslu
              – nevypada to na rozpad Ruska
              – imigrantu jak nasrano, ale fura z nich nemaka
              – pokles pracovni moralky mladych Americanu
              – etc…

              1. Válečné konflikty se daří udržovat, ale nějak se je nedaří vyhrát.
                Proto mě tak hrozně štve bratrovražedná válka na Dněpru. KoZa vyprovokuje válku, aniž by věděl, jak vyhrát, aniž by si promyslel, co by udělal druhá strana, kdyby prohrávala, vyhrotil rétoriku a emoce, aniž by mobilizoval průmysl…Šlápl do hovna a místo aby se někde v ústraní snažil botu očistit, vykřikuje, že tohle jen správný pižmový parfém.

                1. Lež, hovna, lež, nesmysl. Gratuluju. Opakování matka moudrosti, Goebblesi.

                  1. Tak mi pověz, který konflikt slavný Západ vyhrál v 21. století. Aspoň jeden. A už jsou banderovci v Tokmaku? Nějak jim ta cesta ne Krym drhne.

                    1. A ktery vyhral slavny vychod? He?

                    2. Afghánistán aneb dvacetiletá cesta od Talibanu k Talibanu.

                    3. Rusaci neco nekdy dokazali v Afganu? Tvl…dyt to byl pruser pro kazdyho. V Syrii ted taky rusove zdrhaj, no co, stane se.

                    4. Afghánistán je Východ.
                      A v Sýrii zdaleka není dobojováno. Rusové Asada zachránili, teď ale mají jaksi omezené možnosti. Budou muset pomoci Peršané.

                    5. Rusove maji omezene moznosti? Aby jsi tady nezacal byt neoblibeny. Na takove veci bych si dal bejt tebou bacha.

                    6. Mně je nějaká obliba ukradená, říkám a píšu, co si myslím. A ano, mají omezené možnosti, stejně jako Sýrie není jejich životní zájem.

                    7. Takze chces rict, ze sankce funguji? Ne sorry..chapu, ze to uz by bylo moc :⁠-⁠P

                    8. A uz dostanu povolavak k Bachmutu? Uz sou rusove u Kyjeva? Tvl..3 roky a 50 km od Donbasu. Gratulky dementi

                    1. Jako tohle prejimat nekriticky z vas dela opravdu medialne ovlivnene…

                    2. Tak fajn, kritizuj. Že jsou Ukři v háji je jasné už dlouho, a čím déle bude válka pokračovat, tím to bude horší.
                      A že deindustrializovaný Západ nestíhá, to je snad taky viditelné, jinak by nemuseli shánět 155mm granáty po celém světě. Kolik se v Evropě vyrobilo tanků od roku 2022?

                    3. Uz dostanu povolavak k Bachmutu, uz rusove konecne porazi Ukrainu a fasistickou Kozu?
                      Ono zalezi na tom, kolik se kde vyrobi tanku? Tvl…prober se. Mimochodem myslis, ze muzes znat realny data? xD

                    4. Co bys dělal u Bachmutu, teď je pevně v ruských rukou, to bylo aktuální někdy před rokem.
                      A ano, v průmyslové válce na kapacitě zbrojní výroby sakra záleží. Tanky jsou jen třešnička na dortu. Rabováním skladů se to dá nějakou dobu látat, ale nakonec se narazí na dno.

                    5. To neresim, jen jste mi tady furt prali povolavak a vono nejak furt nic neprislo. Bylo to tu velky tema.
                      Valky vyhrava hlavne letectvo. Ne tanky. Samozrejme, tuhle ruskou variantu mene. Ale porad bych se ani o Evropu bez US nebal. Ani trochu.
                      Kdyby slo z tlustyho do tenkyho, tak by se videlo, jenze to nikdy jeste neslo a zrovna v tomhle pripade uz ani nebude. Do brezna je to vyreseny..

                    6. shifty: ultimátní debilita se pozná podle toho, že už v titulku je napsáno, že „USA prohraje válku s Ruskem“, ač USA s Ruskem neválčí. Přání otcem myšlenky, kdyby skutečně s Ruskem válčily státy, tak je vcelku jasné, jak to dopadne (a rozhodně by to nebylo dobře nejen pro Rusáky, ale taky pro nás, jsme moc blízko).

                    7. Re: fatdwi 6.12.2024 v 11:57
                      USA s RF samozrejme valci. Jde jen o formu a prostredky. Budme radi, za to, jak to zatim probiha.

                    8. Fatdwi, je to demence. Ale tamhle hlavni pasacek vepru ti to vysvetli lepe urcite. Je to nekde podemnou.

                    9. shifty: jo, skládá se to tady výborně:-)

                      Sysop: neválčí, jestli jsi tam někde viděl americkou armádu, dej vědět. Rusáci válčí úplně stejně s námi nebo se Švédskem, protože stejně jako Amíci podporujeme Ukrajinu. Ale zatím s nimi neválčíme ani my, ani Američani.

                      Pokud by ti samozřejmě titulek „proč Portugalsko prohraje válku s Ruskem“ debilní nepřišel, pak holt už nemám, co bych dodal (leda tak s majlíka s pokrčenýma ramenama).

                    10. Re: fatdwi 6.12.2024 v 14:10
                      Pokud za valku povazujes jen shazovani atomovych bomb, pak, samozrejme, se na UA nevalci a USA s tim nemaji vubec nic spolecneho.

                    11. Sysop: ??? co to je za úhybný manévr? Válka na Ukrajině je snad jen o shazování bomb? Není náhodou zásadním bodem přítomnost ruské a ukrajinské armády?

                      Zeptám se tedy ještě jednou: je tam americká armáda? Vyhlásili Američani válku? Teda pardon, to není potřeba, mohli vyhlásit demilitarizaci a denacifikaci Moskvy a vlézt do Ruska s tanky v rámci, ale udělali to teda?

                    12. Re: fatdwi 6.12.2024 v 14:47
                      Ne, zasadnim bodem je okamzik, kdy se tam nekdo do nekoho zacal srat. Bez ohledu na metody a prostredky.

                    13. …abychom si rozumeli, ja merim vsem stejne. Ergo, Nemecko zahajilo valku proti CSR v zari 38.

                    14. Moc nerad bych to zacal pitvat do definici, co je vlastne ‚valka‘. Kdyz tam umiraji lidi? Takze boj robotu proti robotum nebude valka? Nebo – kdyz jsou zbranemi zabijeli lidi? Takze plynove komory nepatrily do valecnych metod?

                      Proste… pro mne valka je, kdyz neco prosazuju proti vuli oponenta. Jestli ho jen okradu, nebo i zmrzacim, nebo zabiju, ja nerozlisuju.

                    15. Mmchdm, jeste dodatek: pokud by Rusaci z UA odesli, ale poslali tam techniku a Severokorejce, tak jsou z obliga a uz to neni ruska agrese? Protoze kde neni ruskej vojak, nemuze byt ruska valka, mas to tak nastaveny?

                    16. Sysop: pokud nerozlišuješ „krádež“ a „válka“, tak nevidím důvod to dál řešit. A zamkni si auto, aby ti ho před sámoškou někdo neuválčil.

                      Zbytek už je na mě moc dada, jen k tomu poslednímu příspěvku – pokud Putin vyhlásí SVO a pak tam pošle Severokorejce, pak je to pořád válka Rusáků proti Ukrajincům, protože tam bude i ruská armáda. Resp. už není možné, aby nebyla, je tam tři roky.

                      Řešit teoretickou situaci, ve které Putin vyhlásí válku dejme tomu Číně, armádu tam ale nepošle a SVO bude outsourcovat na Kima – no, za mě blbost.

                    17. fatdwi 6.12.2024 v 15:34

                      Sysop tady napíše cokoliv, aby mohl ruskou agresi obhajovat a na fašistickou Kozu nadávat. Hlavně, že dělá za eura, ty lgbtq ani green dealem nesmrděj samozřejmě.

                      Když mu to tady jednou votlouk vo hubu shane, tak zalez asi na měsíc a zbytek těch místních proruskejch debílků byla poloviční a zase se tady diskuze dali číst.

                      To je stále stejný a za tím si stojím. Pokud to nevidíš, nebo nechceš vidět, tvoje věc. Ale úroveň diskuzí zde se opravdu s přítomností pasáčka nezvedá. Nikdo jinej, kdo je inteligentní tady leony, kablbáky, zergy, corony a další dementy neplácá po zádech a nekrmí.

                      Samozřejmě má nato svaté právo, ale já mam zase svaté právo to tady říkat jak to vidím. Třeba se mýlím. To je klidně možné.

                    18. fatdwi: Já ti nevím…
                      Vyrostl jsem ve víře, že válka je politika vedená jinými prostředky…
                      A také jsem nejednou narazil na pojem „proxy válka“…
                      Za těchto předpokladů lze vést válku nejen bez vlastního přímého zapojení do bojů, ale v ideálním případě i tak, aby to nikdo druhý nezjistil…

                    19. jizlivec 6.12.2024 v 16:04

                      Přesně!

                    20. jizlivec
                      Vždyť i II. světová byla proxy válka. Nikdy by k ní nedošlo, kdyby Západ neměl chuť opět zkusit dobýt Rusko.
                      Angláni a Francouzi včas hodili zpátečku a udělali ze sebe oběti nacismu. Jinak je všeobecně známo, že polovina Francie ochotně kolaborovala s Hitlerem.

                    21. Re: leon 6.12.2024 v 19:35
                      Byly to obeti nacismu. Anglie prisla temer o 1 % obyvatel a Francie o polovinu vic. To je proste masakr, s tim se nejakej Rusak nemuze rovnat.

                    22. Re: fatdwi 6.12.2024 v 15:34
                      Je fuk, jestli je to blbost. Ale kdyby to nastalo, tak uhlem tveho pohledu to neni ruska valka. Uhlem meho je. V tom se holt neshodneme.

                      A prave to ‚ukradnout‘ nebo ‚vyvalcit‘ se lisi pouze v objemu a metode natlaku. Jedno auto zrejme bombardovanim neziskas. Naopak uzemi muzes ziskat treba i valkou studenou.

                      Ostatne, Rusak tu agresi nazyva SVO, takze jaka ‚valka‘, ne? Turek taky nevalcil s Kyprem, byla to ‚mirova operace‘. Jo, ze u toho nekdo umrel? Pokud udelam na nejakou zemi totalni embargo a lidi si to tam zacnou hazet, tak to je valka, protoze umiraji, nebo neni, protoze tam neni muj tank?

                      Podle mne zadny prah neni. Jdu na nekoho a neco mu chci vnutit, nebo naopak vzit. Pokud je to ve vetsim objemu, tak se tomu rika valka. Pokud pujdu do nejake zeme a pod pohruzkou nasili jim tam seberu milion aut, pak ano, je to nejaka hospodarska valka.

                    23. Ty fakt ani netusis, co to je svoboda. No tu si holt za prachy koupit nemuzes. Vtipny. Konecne to asi zacinam chapat, ty jsi fixlej a to ti extremne vyhovuje. Ok, respekt Sysope. Uz sem to asi pochopil.

                    24. Nebo nademnou?
                      :⁠-⁠D

                      Hele kdo tu zbyl. Sysop a krestan. Vtipny.

                    25. Už som mu raz písal, že je kresťan len hubou. Na odkaz na kapitoly katechizmu o spravodlivej vojne reagoval typickým „a genocída Rusov a banderovci bla bla bla“…

              2. akorát, že vůbec. To platí na ty tvý blbečky tady.

                řikam to znova, berte kramle dokud je čas. Za blbce budete jenom vy. Já chápu, že to leonovi stačí. Otázka je, jestli to stačí i tobě…

    3. Za chvíli nám komik fatdwi vysvětlí, že Rusko vyvolalo v Rumunsku barevnou revoluci aby zabránilo vítězství proruského prezidenta stejně jako vyvolalo barevnou revoluci v Gruzii aby svrhlo proruskou vládu a vyvolalo majdan na Ukrajině aby svrhlo proruského Janukovyče.
      S tím „myslitelem“ by měli natočit rozhovor do silvestrovského programu.

  1. Hele, tady taky někdo trefil do černého:

    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/usa-pojistovna-brian-thompson-vrazda-vysetrovani.A241205_190235_zahranicni_dtt

    Volný pád.
    Ten ho fakt musel naštvat. Si manažírek myslel, jak je v bezpečí za razítky, postupy a protokoly. 9 milimetrů, důrazných argumentů…

    1. jojo, tohle je pádný argument.

    2. Holt ho nepotkala voknytýda, ale magor. Co tam máš dál?

      Už fakt začínáš bejt zoufalej. Křesťane. Tvl. Víš, že tebe zrovna čeká peklo?

    3. Jihočech Honza: Váš „rudé právo mental breakdown“ koukám pokračuje:-) „Manažírek“, odplivněte si, jako správnej soudruh:-)

      Nicméně mě to až tak nepřekvapuje, že to někdo „nedal“, bohužel sviňáren je v jejich pojišťovnách víc a není to pěkný pohled. Pracuje tam hodně lidí, kteří „jen dělají svoji práci“, která se velmi podobá té v koncentráku, jen jinou formou. Každopádně kdyby střílel něčím větším, mohl na to napsat „preexisting“ a „condition“, to byl skandál, který se používal během kampaně za obamacare.

      1. Buržoazie je naším společným nepřítelem.

        1. Jihočech Honza: myslíte jako Sysopa?

          1. Ja mam koreny delnicke a rolnicke.

            1. A teď jsi feudál.

              1. Pravda, leno drzim a ziji v subjektivnim pocitu, ze je moje, ackoli de facto o tom rozhoduje urad.

              2. JH 10:42
                Mno nevím. Řekl bych, že Sysop je spíše buržoustem…nevím kolik půdy Sysop má, ale vystačilo by to na panství? Sám mám kousek lesa, pole a louky, ale třeba rybník mi chybí.
                Taky se spíš považuji za středněstavovského buržousta.

                1. Nojo, ale dnes uz je muj podil pobytu ve meste mensi, nez pobyt v prdelich, takze byt burzoustem v Sumavskych horach mi prijde byt nesmysl. Na panstvi je toho malo, ale ja jsem skromnej jak Lenin, staci mi to.

                  1. Nazvěme se tedy svobodnými pány, líbí se mi to.

                    1. Ano, ode dne danove svobody to tak lze do konce roku udelat.

                    2. Svoboda neni vo danich nebo vo rodine. Je to vo hlave. Bud to tam mas nebo ne. Nektery ne.

                2. Childeater 6.12.2024 v 11:24

                  Jedná-li se o množství půdy a panství, je feudál a jeho rybníkem je venkov. Buržoust má kapitál a jeho rybníkem je město.
                  Buržoust je příslušníkem středního stavu z podstaty.

                  1. Tak, burzoust je pro mne napriklad cajzl, protoze z prostaty je to mestak. Tusim to slovo i nejak pochazi z ‚mestan‘, nebo tak neco, jsem linej to hledat.

                    1. bourgeoise, fr. měšťan.

                    2. Franinou nevladnu, asi to tak bude.

                  2. ygorek 15:14

                    Děkuji, evidentně jsem v tom měl nejasno.

            2. Sysop: to měli buržousti přece taky, jiné mít ani nešlo, ze šlechty do buržoazie moc přirozený přechod nebyl. A dnes jsi ten „manažírek“, tak si dej bacha, aby tě neodstřelil někdo, kdo si ve starbaku popálil jazyk o špatně našlehaný mlíko. Já moc dobře vím, jak tyješ z nadhodnoty, vytvořené dělnickou třídou v potu ventilové tváře!

              1. Moji lide vedi, ze vyznavam ryze liberalne-demokraticke hodnoty – Peitsche und Zucker. A jak mne Germani oslavuji! Oni maji pro Führungskräfte slabost.

                1. Nebodaj mein fuhrer? :-)

                  1. Richtig! Na pocatku vytvareni oddeleni byla debata, ze bychom mohli udelat nejakou motivacni linii od zamestnance k vedoucimu napriklad Grenadier-Sturmann-Oberscharfführer-Hauptscharfführer-Sturmbannführer-Gruppenführer, coz se, z nejakeho nepochopitelneho duvodu neujalo. Zustal namisto Oberstgruppenführer jen Geschäftsführer coby riditel a zbytek jsou ruzne nic nerikajici funkce, jako Abteilungsleiter, Teamleiter apod.

                    Naprosta dekadence nemeckeho poradku.

                    1. Scharführer – s jedním f…
                      Ledažeby vedl ostře…

                    2. Jojo, pisu rychle, pisu blbe. A to jeste porad pisu lip, nez rodili Bavori. Tuhle jsem jim rekl, ze osel mluvi taky bavorsky. Rika ‚ja taky‘. Pro nemecky nehovorici: ‚Ja taky‘ je spisovnou nemcinou ‚ich auch‘. Jenze Bavori zkracuji a u nejcasteji pouzivanych slov nechavaji jen prvni, nebo max dve hlasky. Takze bavorske ‚ich auch‘ je ‚I a‘.

                    3. Doposud jsem netušil, že Bajuváři jsou stejně líní jako žabožrouti…
                      Ti taky vyslovují jenom začátky slov…
                      Kdybych nevěděl, jak se to píše, nerozuměl bych jim jedinou větu…
                      Jestli to nebude nějaké dědictví po Keltech…

                    4. Uplna parada pak jsou Svycari, z francouzskyho kantonu. Jednak chrchlaji to svoje hrdelni ‚r‘ a druhak polykaji konce slov. Nadhera.

                2. Jaj cital som ze oslovuji :-)

      2. Kde su velke prachy, tam su svinstva.. prave eldorado zacalo po obamacare od sudruha z Kene.

        1. quadra: to je otázka, zas tak do toho nevidím. Nicméně důvody pro obamacare byly racionální v tom smyslu, že svinstva jako preexisting condition začala být už moc vidět. Jasně, že postupně se vyvinuly další metody, jak s pacienty vyjebat tak, jak se měnila legislativa.

          Nevím, jestli je o tom nějaká literatura a nezajímá mě to. Ale pokud by Vás zajímal samotný princip, doporučuji přečíst od Pattersona „Dark Pools: The Rise of the Machine Traders and the Rigging of the U.S. Stock Market“. Knížka popisuje elektronické obchodování od úplného počátku a předpokládám, že vývoj pojišťovnictví vypadá úplně stejně.

          Ve zkratce: regulátoři to myslí dobře a dopadne to jako vždycky. (Případně regulátoři spí, na to je zase super Lewisův The Big Short)

          1. Ja to mam iba sprostredkovane od americkych kolegov (ani jeden nemal dobre slovo na obamacare, pritom su to zamestnanci, ktori si platia ci prispievaju zdravotne poistenie.. resp. maju to v ramci pracovnej zmluvy/benefitu od zamestnavatela), ja si uzivam (zatial) nemecku socialisticku starostlivost, ktora siaha este od fuhrera.. preexisting condition je dvojsecna zbran – ma zabranit zneuzivaniu, ale rovnako ju mozu zneuzit a zneuzivaju poistovne (ako sa aj stavalo a deje).

            O regulacii vseobecne si myslim svoje (nepopieram, ze je nutna v takychto oblastiach), ale.. presne ako pises, mysleli sme to dobre a dopadlo to ako vzdy.

            V zdravotnictve vseobecne sa tocia velmi velke peniaze (nejake vykriky doktorov, ze maju malo su nepodstatne), zaujem vsetkych zucastnenych je, aby do toho osklbany pacient na konci co najmenej videl, iba drzal hubu a krok a platil.

            1. Nastesti mame hen ty pojistovny, ktere delaji firewall proti nasranym poplatnikum. Takze ti, kteri na tom profituji, neriskuji, ze jim nejaky nasrany Franta vrazi vidle do pupku. A pojistovny jsou zase schovane za zakonem. Jak krasne to funguje.

              Tuhle jsem se bavil s kolegy a oni si mysleli, ze svoji vyplatu zdanuju v Cesku a nejvic je preqapilo, ze cerpam Kindergeld na deti v Cesku. Jsem zvedav, kdy se v tom nejaky politik s jmenem Muhamad zacne rypat.

            2. quadra: obamacare taky k ničemu zaměstnancům není – ti se obecně měli v pohodě i předtím. Je to de facto pokus o implementaci socialismu do amerického systému. Skoro by se dalo říct, že logicky těm, kteří si platili pojištění i předtím, bylo líp (někde se ty prachy vzít musely).

              To je právě to – použít preexisting condition na to, že když jedu na dovolenou s horečkou 39 a místo doma ležím ve špitálu někde v tramtárii, to chápu, že se pojišťovně nechce platit. Nicméně hlavní věc, která tehdá vylezla bylo, že se tím začala hromadně odmítat léčba rakoviny. Najednou se ukázalo, že každej druhej s rakem měl preexisting condition a tedy smůla. Přitom PC bylo definováno velmi kreativně. Myslím, že Hess by se v takové pojišťovně dokonale vyřádil, ten uměl vzít za práci a přijít na to, jak splnit stranický úkol (pokud neznáte, doporučuji přečíst jeho „autobiografii“ od Merla, jmenuje se to myslím „Smrt je mým řemeslem“).

              Poslední odstavec – naprostý souhlas.

              1. obamacare tym platiacim zamestnancom realne znizila limity a kvalitu poistenia (teda rozsah ukonov, ktore poistovna zaplati uplne alebo z casti).. pretoze musia vo svojich poisteniach platit aj alienov a ludi bez poistenia.. kedze federalna medicare je iba pre dochodcov a zdravotne postihnutych (myslim).

                1. quadra: tak to chápu i já. Třeba se objeví Slecna Ling a dle potřeby upřesní.

                  1. Ano, ACA prodrazila zdravotni peci zbytku. Ale vyuziva ji pres 20 milionu, takze holt si ji nechame. Pro Medicare je treba byt starsi 65 let a mit odpracovano alespon 10. Mental disabilities pokrejva myslim Medicaid. Pro deti CHIP.

                    1. Kolik vlastne padne na zdravotni ve Spokojenych statech? Je to podobnej system, jako tady, ze kus plati zamestnavatel a kus zamestnanec? Vic? Min? Diky. Clouma mnou zvedavost.

                    2. Pokud vím, ta v US oplatí většinu zaměstnavatel + ty se můžeš samozřejmě dopojistit nebo si doplácet dle libosti.

                      Třeba vojáci Us Army maj to nejlepší pojištění(to nejdražší). Předpokládám že i policajti atd, prostě erár.

                      Samozřejmě taky nemusíš, nebo si můžeš platit hovno, ale pak se s tebou moc srát nebudou. Na ulici tě úmřít asi nenechaj, ale žádnej šlágr to nebude.

                      SL by mohla říct víc, taky by mě to zajímalo.

              2. Technická, to byl Höss. Rudla Hess byl Ádův pobočník co z celkem dodnes nejasných důvodů odletěl v roce 1940 do Anglie a zbytek života strávil v lochu a z těch druhoválečnejch pak byl ještě plukovník Alexander Hess, co v Bitvě o Británii velel československé 310. stíhací peruti RAF.

                1. shane: jasný, moje chyba, díky za opravu, chtěl jsem napsat Hoess. Přehlásky v diskusích nepoužívám.

    4. Jen tak mimochodem, jsou nějaké indicie o motivu? Určitě to nebyl chudý člověk bez jiných vztahů a zájmů, než čistě profesních, tedy motivů se nabízí více.

      1. Samozřejmě to mohl být nějaký Othello, uvidíme.

        1. hambafuj, tohle by se u nás nestalo. U nás by nikdo kriminálníka neobhajoval.

          1. neadoroval. sry

          2. shane: spíš leftists se po frustraci z prohraných voleb mohou nově realizovat a předhánět, kdo více nenávidí „bohaté“.

            1. to fatdwi

              Pikantni byva, kdyz se do techto uvah pusti sami bohati… Mame jednu takovou v rodine. Nebejva spatny, kdyz ji da clovek prostor, pak vyleze, ze je nejen zavistiva, pac jeden splaceny barak s bazenem jak bejk nejspis nestaci, ale taky xenofobni, pac sice ma doma hospodyni a pana na zelen a na barak, ale latinos by na praci neprijala, jeste by ji ty chudy socky okradly. Ona je moc dobre zna :-)

              1. Xenofobie neni nesnasenlivost, alebrz strach z neznameho. Nechci poucovat, Buch chran a vsechno zle pryc, ale posledni dobou se s timto setkavam docela casto, ze je moda davat slovum jine vyznamy a lidi to moc nezkoumaji.

                1. To Sysop

                  Pravda, pardon. Tak je to teda nesnasenliva pokrytecka minda. Hlavne ze na oko vystupuje jako svetice, co nosi do homeles shelter jidlo a pukazuje penize, ale nikdy si neodpusti, se pak o ty lidi otirat, co tam videla a jaky to bylo nechutny. Proste za me, pokud nechce davat, at nedava, ale kdyz uz se identifikuje jako dobrodejka, tak at pak o tech lidech osklive nemluvi. Oni za to nemuzou, ze maji treba spatny zuby nebo komicky obleceni. Tohle mi vadi. A mam osklivej pocit, ze to dela, jen aby mela ulevy na taxes.

                  1. To je blby, ale clovek holt primhouri ucho, protoze je to v rodine. Moje svagrova je taky kunda, ale co nadelam. Rodinu si clovek nevybira, bud ji ma odmala, nebo se k ni privda/prizeni…

                    Chapu ale, ze je to otrava muset s nekym takovym nejak kulantne vychazet.

              2. Btw, ja jsem nase ceske latinos zamestnaval taky, jednoho jsem mel ve firme a jednoho na stavbe. Ten prvni kradl piti a zradlo, ten druhej cement, vapno a palety. Sanci to etnikum dostalo, dalsi uz ne.

                1. cikáni nemaj s latinos společnýho vůbec nic. A zrovna v USA je latinos dost širokej pojem od wetbacků přes hispánce co na Jihu žili dřív než je anglosasové připojili k USA až po nedávné přistěhovalce ze Španělska a Portugalska. A všechno to jsou spics. Je i poměrně dost hispánců, co bys na první pohled nerozeznal od „bílejch“ (Ano, v USA nejsou latinos běloši, ale barevní, i když vypadaj jak Jennifer Lopez nebo Charlie Sheen.)

                  1. (Celkem pikantní je, že ve filmu Gettysburg si generála Lee zahrál jistej Martin Sheen, vlastním jménem Ramón Gerardo Antonio Estévez)

                  2. Tak jasne, v USA je v podstate kazdej odnekud, to u nas nemame. Jestli je to dobre, nebo spatne, tezko rict. Cesi/Moravaci jsme namysleni nacionalisti a Amici si zase hrajou na to, kolikaty jsou americky pokoleni.

                    Fakt je, ze nejak do hloubky tu U.S. problematiku imigrantu neznam, takze pindat o tom nemuzu.

                    1. V podstatě ani o přistěhovalcích od nás si echt bílí anglosasové nic moc dobrýho nemysleli, prostě bohunkové. V zásadě stejná pakáž jako spics, wops, micks, hebes a další bílá pakáž, nehodná ani stát v trusu jejich koní.

                    2. Ale to si mysli i tady v Evrope, tak to myslis, ne? Protoze, jaxem uz tady psal, tak Nemci, ktere potkavam, Cechy a Moravaky berou, protoze to bylo ruzne rodinne propleteny a tak. Ale Polaci, Slovaci, nebo jeste dal… to uz je problem a je na nich videt, ze se sice tvari korektne, ale dost s tim bojuji. I ta blba pojistka na moje auto plati od Beskyd na zapad a jihozapad. Pokud bych rad jel nekam jinam, musim si na to vyplnit spesl formular a zduvodnit, proc a kam. I kdyby to bylo blby Madarsko. Financni mi potvrdil, ze to tak maji vsichni ve firme, ze to se mnou nijak nesouvisi.

                    3. Sysop – Já vim že sem ignorovanej, ale proč jsou moraváci takový nacionalisti jak píšeš? Já to nikdy nepochopil….

                      Přijde mi, že tady u nás v Plzni z toho má každej prdel, nikdo to neprožívá(navíc ja jsěm pravej pražák, ale taky je to vlastně fuk).

                      Tady se řiká, že Plzeň je vesnice s tramvajema a to je celý. A neznam plzeňáka co by se bral nějak vážně.

        2. zdá se, že vnímán jako Zoro Mstitel. Své Z napsal na trefné čelo.

  2. Chápu, že nemáte Rusáka rád, to je v pohodě. Ale vy mu ani moc nerozumíte… a to je taky v pohodě. Jezdím do těch míst. Netroufnul bych si napsat, že Putin jen mlátí prázdnou slámu. Je nebezpečnej, nechlastá, nedroguje, bráchu mu nejspíš sežrali v Leningradu… Ví co chce a říká to, stačí si ho poslechnout…

    1. právě tak, jen duchemslabí odmítají poznat nepřítele. A co padá ze Svědků Aspenových jsou fakt zoufalosti, že by se i Milouš Jakeš červenal studem. Ale kde nic není ….

    1. shifty: nejlepší je tohle:
      „S ohledem na to, že nebyla naplněna skutková podstata tohoto přečinu, byla věc překvalifikována na přečin výtržnictví,“ uzavřela Burešová.“

      Prostě za něco je stíhat musíme, soudruzi (facepalm), takto by to nešlo!

      Související článek pobavil: „Svědek prý na univerzitě slyšel střelbu a volání Alláhu Akbar. Policie to šetří jako šíření poplašné zprávy“

      Takže nějakej snowflake vyšiluje, že se střílí a za „poplašnou zprávu“ jsou popotahováni vtipálci. No, ve 24 a 25 letech už by pravda nějaký rozum mít mohli, ale že z toho budou dělat takovou vědu, to je asi taky nenapadlo. Soudruh rektor již vyhrožuje vyhazovem. Čekám, že letošní Silvestr tyhle reakční živly zatrhne a konečně všichni výtržníci s pyrotechnikou skončí po zásluze v base. Dal bych jim tak 10-15 let v první cenové, republiku si rozvracet nedáme!

      1. Kdyz jsem byl na gymplu, spoluzak se chlubil, ze kdyz ho privazou k lavici, taxe z toho dostane. Nedostal. A byla z toho sikana, dvojky z chovani pro privazovace a reditelska dutka pro privazaneho, ze to nesel oznamit.

        Ja myslim, ze ve skolstvi to funguje porad stejne, na ftipky neni nalada.

        1. Sysop: :-DDD jdu si pro hadr, představil jsem si toho přivázaného, jak to jde oznámit, s lavicí na zádech. Absurdistán v praxi. Nicméně tam vidím jistou nedůslednost, zbytek třídy měl dostat aspoň napomenutí nebo radši důtku za to, že v kolektivu trpěli taková zvířata.

          1. No prdel to nebyla, picus reditel mel dlouhy prsty, komar, bejvalej lampas a kreten. Minula totalita. Ale samozrejme, ze jsme si vsichni klepali na celo, kde to jen slo. Vcetne rodicu.

            1. Sysop: nerozumím jeho snaze z toho dělat vědu, to vešel do třídy, tam uviděl přivázaného spolužáka a začal hysterčit, že jako šikana? Ale to by nemohl dávat důtku tomu přivázanýmu, že to neohlásil, tak debilní přece být nemohl. A pokud se to dozvěděl ex-post, co vzbudilo touho to řešit tímto způsobem, když předpokládám aktéři vypovídali co se stalo?

              1. Ti blbci pote, co videli, ze privazanej se z toho nedostane, ho vzali i s lavici nad hlavu a vyrazili na viteznou turu ze tridy, pricemz do reditele primo vrazili.

                Byl tak debilni, ten privazanej skutecne tu dutku dostal. Klika byla, ze to bylo ve ctvrtaku po maduryde, takze vsichni akteri uz byli prijeti na VS a i kdyz byly obavy, tak stacilo rict, ze ktereho gymplu jsou a vsem bylo vsechno jasny. Pan reditel Kolomaznik byl pojem v Jihomoravskem kraji. Ostatne i Donutil, kterej ho mel par let prede mnou, o nem udelal jednu malou aktovku v televizi.

                1. Sysop: :-)) Jo, u Donutila si nějakou scénku o střední škole uvědomuju, ale detaily už ne. Soudruh ředitel zjevně klasa, vydržel skoro 30 let, byl to prostě věrný a režimu oddaný hlupec s funkcí. Takových bylo a mnohým se dodnes stýská.

                  1. Brutus. A my jsme ho vyfasovali na ON. Vesel do tridy svym typickym houpavym krokem a nejprve prosel mezi lavicemi, aby zkontroloval delku vlasu u chlapcu. Nedej Boze, aby je mel nekdo delsi a pestoval Manicku. V tu ranu dostal pozvanku do reditelny, coz bylo na urovni waterboardingu a vysvobodit se bylo mozne jen prislibem, ze po gymplu dotycny pujde studovat na VAAZ, pokud ne rovnou na Institut Dzerzinskeho do SSSR. Dalsi ostre sledovane artefakty byly dzizka, pripadne zebradlo.
                    Zatimco na jinych skolach byla ON o ulejvarne nekde ve skolnim bunkru, pripadne o strileni z lufin a malorazek, nebo nekonecnem cisteni sklicek plynovych masek, u nas to bylo horsi, jak dejepis. Muj start v Marxaku na VS byl jednak vysvobozenim a druhak jsem mel naskok oproti spoluzakum o nekolik delek.

                    1. Sysop
                      Na semilským gymnáziu náhodou byla soudružka ředitelka taky kovaná. Učila výhradně ON, protože na jiný neměla vystudováno.
                      Kdepak leštění sklíček. Pěkně natvrdo marxák, automaticky členství v SSM a SČSP atd.
                      Jenže do Vrchlabí to bylo o poznání dál…

      2. @fatdwi
        shodou okolností jsem měl puštěné rádio a posléze ČT24 a ti se v tom rochnili a hovno rozmazávali, i ten vykulenec z Kolína blábolil o hovně, no z prdu ne kulička, ale megakoule.
        Alláh akbar!

        1. Dachsmeister: you triggered me! Jdu napsat straně a vládě, že na D-F nemám bezpečný prostor. Vůbec D-F je nějak pozadu s implementací woke pravidel diskuse, takové výkřiky co tu předvádíte by měl redakční systém cenzurovat na vstupu a ne že já nic zlého netuše vlezu do diskuse a tady Alláh akbar. Jsem rozrušen a cítím se zkrácen na svých právech a vlastně i tak trochu znásilněn.

          1. @fatdwi
            sorry jako, ale coming soon, dávám Alláhovi 5 (DEU,FRA,UK,ESP) maximálně 10 (EU) let mimo východní provincie!
            Inšalláh.

    2. Je to chucpe, souzení za klukoviny, to je to, co se vyčítalo stalinský justici.

      Ale spíš počítám že podle těch manévrů co tu po městě prováděli jsou nasraný a chtějí si mermomocí na někom zchladit žáhu. A když to ze zřejmých důvodů na oznamovateli nejde.. Plus určitě určitá hysterie z prvního výročí.

      1. Místo aby byli rádi, že si zacvičili…

      2. No právě. Jako nepopírám, že rok od tý střelby a v dnešní vyhrocený době to byl nějakej chytrej nápad, ale evidentně tady nadrženci nechtěli konat a sou nasraný, že museli pro hovno. Kolínskej vodník už se zase viděl v titulcích a vono prd. To holt nasere.

  3. Nu, množí se diskuse jaxi mimo porcelán, prostorem proletí tu půllitr, tu židle.
    Technická:
    Možná by stálo za úvahu pana domácího udělat vlákno DUTÁ VRBA a tam to rozštípnout na bublinu PRO a bublinu PROTI.
    Časem by mohla vzniknout i bublina AMBULANCE, bo obsedance i indoktrinace se sice z biologický příčiny nedají úplně vyléčit, ale docela úspěšně tlumit (Přelet..).

  4. Uff…. taky jste slyseli, jaxi Brusel oddechla?

    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-rumunsko-zrusilo-prvni-kolo-prezidentskych-voleb-40500139

    To je tim, ze nemaji korespondencni volby. Pak to konci u soudu.

    1. Úžasná je ta ilustrace vlády práva: „K rozhodnutí došlo v pátek odpoledne na kvapně svolané konzultační schůzce.“ (nejspíš s vládou a ambasádou USA, dodávám já).
      Já myslel, že rozhodování Ústavního soudu má nějaká pravidla a procedury a ejhle, ono se stačí sejít někde v hospodě.
      Úvaha se patrně ubírá směrem, že když Rumuni vydrželi 24 let Ceausesca, tak vydrží všechno.

      1. Hospopoda není bezpečný prostor. Strčím ruku do ohně, že k tomu posloužila jedna ze dvou základniček, tam je na takovou demokratickou diskusi klid i potřebný rekvizity.

        1. Takhle… to, co ted v Rumunsku probiha, je takovej jemnej level prosazovani zajmu USA. Prijit o pristup k Cernemu mori, ztratit sikovne zakladnicky, ze kterych se da na Krym doflusnout, to proste ‚neni v zajmu‘.

          Kdyby nahodou to Rumuni nejak spatne pochopili, tak nastoupi nejakej vyssi level, nejaka sikovna barevna revoluce, coz? No a kdyby ani to nepomohlo, no tak jsou dalsi a dalsi prostredky…

          Ja osobne tipuju, ze pristi volba dopadne korektne, k plne spokojenosti vsech zucastnenych. Jak USA, tak USA pres Brusel.

          1. Jinak ale je to docela rychlá kvalitativní změna. Bylo leccos, ale aby se úředně zrušil výsledek voleb, to nepamatuju.
            Dřív se to aspoň snažili nějak maskovat, ale asi nenašli jak to udělat, nebyl čas… a atentát by nemusel vyjít? Přece jen tohle dost tluče do očí.
            Zrovna jako USA v Sýrii už nemaskovaly podporu islamistům. Žádnej false flag nebo tak něco, natvrdo rovnou nálet.
            Masky vycházejí z módy.
            Co u nás?

            1. My nemame moc co nabidnout. Jako spotrebak ty polni nemocnice, nakup nejakych kravin, opravy silnic a mostu. Jinak nic moc. Od Ruska daleko, lidi rebelujou, v podstate nespolehlivi jak ti Ukri. Co chces s takovym matrijalem delat…

              1. No právě, nespolehliví. Nejde o to, jak velkou máme armádu, jde o nerozbornou jednotu, aby se ovečky nerozutíkaly. Takže kdyby volby dopadly nedemokraticky, neliberálně a neatlanticky, bude se to muset nějak zařídit. Ústavní soud je naštěstí ideově pevný.

                1. Ano, protoze jediny, na co se US muze spolehnout, jsou stare komunisticke kadry, kterym zasady nejsou cizi.

          2. aby se taky lidi nenasrali eště víc, voni nejsou všeci úplně dementní, resp. ten vobyčejnej selskej rozum všech tech nevzdělanejch venkovanů a jinejch dežolátorů je poměrně často stokrát lepčí (jak všeci lepšolibtardi dohromady) a praktičtější a chápe, že za těmadle zmrďárnama neco je

            1. Ono jde ale o hodne, takze se na tom maka. Jsem zvedavej na dalsi vyvoj. Ja myslim, ze prvni kolo podcenili, takze ted uz budou aktivnejsi. Propaganda, zablokovani tech nespravnych serveru, atd. Nejprve se poradne pripravi a pak teprve padne novej termin.

              1. Na druhou stranu… neznám Rumuny. Nevím, jak na nátlak zareagujou. Jestli se podvolej, nebo šprajcnou. Dovedu si představit obě varianty.
                Pamatuju 89., v Rumunsku to bylo největší maso z celýho východního bloku.

                1. Hroch_bahenni 6.12.2024 v 21:17

                  – – –

                  V tomto případě se podvolej.
                  Maso pamatuju, vlajky s dírou místo znaku. Armáda zprvu potlačovala, za zády měla Securitate, ale pak se přidala k protestům.

                  1. Neni to tak davno, co se s humorem rikalo ‚kdyby mohly volby neco zmenit, davno by je zakazali‘. No… ani to moc dlouho netrvalo.

                    1. Ještě nejsou úplně zakázaný, jen korigovaný – nedopadne-li výsledek dle přání, pak zpět na začátek…

                    2. Jo, tak lidi si zaslouzej sanci, je potreba zpocatku ukazat vlidnou tvar.

                    3. Takze muzete dal brecet ze je tu malo ruskeho vlivu. A zaroven dobre vite, ze to zatim tezko muze byt jinak.

                      Opet se v cele krase ukazuje, jak je hloupe nekoho nestrane adorovat. Ale tak to si asi mozna i uvedomujete.

                    4. To je najednou veci co se deje. Honem honem honem. No leden uz se blizi, ale ta panika vokolo je komicka. Pritom Donik to dle myho nejak brutalne nerozstipe, je to spis druhej Rockefeller, nez starej Bush. Ale fakt se najednou veci daly do pohybu. No tak uvidime. Jako obvykle my cesi budeme in the middle.

              2. No a bude v nových volbách opět kandidovat Calin Georgescu? Když nedejbože se mu nestane nějaká nehoda.

                1. leon 7.12.2024 v 14:03

                  – – –

                  Základní to otázka…

                2. že by ho potkala voknytýda? No kdo chce kam …

          3. Richtig, Rumunům už nepomůže ani svěcená voda, ani Tajemnej hrad v Karpatech a ani Drákula.
            Dýpstejtoví neokoni už umí neutralizovat jakýkoliv nepřístojnosti, natož vnější vměšování, pěkně z demokraticky z vnitřku. A Černou louži už mají posychrovanou dávno. Serdokán se nechal slyšet, že i proplouvání carriers Bosporem na měsíční návštěvy no problem. Destroyers tam takhle komíhají už od devadesátek a jejich přítomnost nikdy neklesá pod dva. Tu Burgas, tu Varna, tu Konstanta, až do Kovídiuse tu Uděsa, mariňáci tam fšude mají kouření skoro gratis…..
            Je dost pravděpodobný, že to byl i spolumotiv k vyšlechtění tý nový odrůdy Lísky azovské na Kapustin Jaru a nedávný oprubování úrody v Dnipru. Co taková úroda lískáčů udělá s redukovaným (Bospor je docela vopruz) operačním svazem kolem nějaký tý CV vidím úplně v barvách.

            1. s hladinovým loďstvem taktika udělá krátkej proces ;-)

    2. Svobo & demo je nutno bránit všemi prostředky. Ještě o ní může být tak intenzivní boj, že to málokdo přežije. Na uá se chystá rozsáhlejší mobilizace, u nás se zatím jen lanaří. 30 klacků za přísahu, od 16.10. brutální snížení zdravotních limitů pro vojáky z povolání, jednání o dalších výhodách pro dobrovolné předurčence a lákání wotérů na Leopardy.

      1. Ale jo, kdyz nekdo chce adrenalin primo do zil, jeho valka, a to doslova. Genocida uz neni genocidou asi tak sedmdesat let, takze vycisteni Ukrajiny od Ukrajincu neni zrejme nic neetickeho.

        1. Snad jste stastny. Vovka jenom zcela logicky brani svoji sferu zajmu a vse je v poradku. Supr. Budte na to jeste hrdy.

          1. A jakou jinou sféru zájmů by měl bránit, někoho jiného jako Nutellák?

            1. Jihočech Honza 8.12.2025 v 8:28

              Přesně.
              Nikdo jiný svou sféru zájmu nebrání než Vovka, ať už je to kdokoli.
              Géniové žijí mezi námi!

              1. Podle géniu by se Vovka měl řídit tímto mezinárodním právem založeným na pravidlech.
                Návrh jeho znění: https://www.infokuryr.cz/n/2024/12/07/jose-goulao-pro-budouci-vzpominku-na-zapadni-dekadenci/
                Vovka nemá co bránit svoji sféru zájmu, ale má se podvolit jako to udělali jiní.

    3. Tak tak, liberální demokracii si rozvracet nedáme!
      Vzpomínám si na jeden projev M. Jakeše, kde říkal něco ve smyslu „v rámci rozvíjení socialistické demokracie nemůžeme připustit existenci opozice, protože by byla protilidová a protisocialistická“. V islámské republice Írán zase mají volby, ala Rada dohlížitelů si pěkně ohlídá, aby se mezi kandidáty nedostal nějaký sekulární živel.

      A zlí jazykové říkají už dlouho, že kritika putinovského režimu vychází z toho, že i západní politici by moc rádi vládli podobným stylem, ale na Západě to (zatím) nejde. I když za poslední roky se zvláště v America, GB a Německu udělaly významné pokroky.

      1. Islam nevytvari zmatky nejakym uqapenym vyvojem. Proto si svoje priznivce bud ziska presvedcenim o svoji stabilite, nebo vytvori pres luna zen v delsim casovem horizontu.

      2. Islam je naprosto super vec. Fanatikove jednajici v ramci sve „viry“. Nedivim se, ze se ti to libi.

        Jste fakt banda smutnejch lidi, kterejch je mi lito(myslim to vase rusky kridlo tady).

        Shifty out, uzijte si to. Svet ukaze.

        1. Konstatování skutečnosti ještě neznamená podporu. Podle mého je islám daleko nebezpečnější než celé Rusko i s Čínou dohromady a roztržka s Ruskem za Obamy a zejména za dementního Bidena byla dle mého soudu v delší perspektivě fatální chybou.
          Postoj západu k Rusku za současné situace mi ze všeho nejvíc připomíná Benešovu politiku – 20 let se chystal válčit s Maďarskem a Rakouskem, případně s Polskem.

          1. Poté, co USAF podpořilo Al-Kaidisty proti syrské armádě, už asi věří oficiální verzi jen propagandou vymytý mozek.
            Koho teda nechápu, je Izrael.

            1. Ale to je docela prosté, v tuto chvíli je a nejméně dalších pět let bude hlavní problém a nepřítel Írán a na něj navázané šíitské bandy, od Jemenu po Libanon. Pokud začnou místo s Izraelem bojovat se sunnitskými džihádisty, budou mít Židé na pár let klid, můžou dozbrojit a vyhodnotit úspěchy a neúspěchy z válek po pogromu z X/23.

              1. @JH
                kde jen udělali soudruzi z Ruska a Iránu chybu?

                1. To neviem, ale soudruzi z USA si seru do papule vo velkom

                  Ahmed Hussein al-Shar’a, who uses the name al- Julani, gave an exclusive CNN interview reaffirming HTS’s goal to overthrow Assad, dismissing his Al-Qaeda ties and Daesh collaboration
                  as a „phase“ of his life that he has moved beyond.

                  Takze to je byvaly islamista, teraz uz ten spravny demokrat? To je nieco podobne ako byvaly nacista ci byvaly komunista..

                  Ja len ze FBI na jeho hlavu vypisala 10 miliononv, uz sa soudruzi konecne dohodnite!

                2. DM:
                  soudruzi z Ruska udělali chybu v roce 2015, kdy nevystříleli banderovce, když je měli na lopatě. Další chyba byla, když si mysleli, že se Západem se dá rozumně domluvit, já pán, ty pán, tady Krakonošovo, tady Trautenberkovo. Pak udělali spoustu chyb během SVO, ale ty vesměs napravili.

                  soudruzi z Íránu udělali hlavní chybu v roce 79, ale co se týče poslední doby, tak přetáhli strunu a rozptýlili síly a pozornost na příliš mnoho míst. Příliš mnoho se zapletli s Izraelem a Sýrie unikla pozornosti. Ale ještě je pořád šance zachránit alávity, třebas bez Bašára.

                3. Dachsmeister
                  Rusko má hlavní zájmy jinde. Čistě z vojenského hlediska je výhodnější prostředky vázané v Sýrii přesměrovat na Ukrajinu, případně ke střežení Gruzie. Problém pro ně po Asadově pádu je hlavně ohrožení jejich investic v severním Iráku a ukořistění jednoho z radarů, který asi dostanou Ukrajinci přítomní mezi džihádisty.
                  Z diplomatického hlediska… no, kdyby je to až tak moc pálilo, těžko by Lavrov odjel do USA dávat interview Carlsonovi.
                  Asad byl pro Rusy spíš koule na noze. Jenže úplně ho pustit taky nemohli, to oni nedělají.
                  Hlavně jestli soudruzi z USA a z Izraele jásají nad dalším islamistickým státem. Protože koho asi islamisti nenáviděj ze všeho nejvíc? Princezna to není, jasný pane…

              2. Pro Izrael je hlavní a jediný nepřítel Írán už dlouho, ale to je právě to, co nechápu – sunniti by jim zakroutili krkem úplně stejně rádi jako ší’iti.
                Nakonec Hamás je sunnitskej.
                Jasně že Izraelci prohlásili, že za Hamásem stojí Írán, ale prachy pro Hamás jdou z arabský strany Zálivu.
                Podle mýho tahle vše ostatní zaslepující posedlost Íránem ohrožuje Izrael.

                1. H_b: Izrael žije na jícnu sopky od samého začátku, ohrožen nepřáteli a podporován nespolehlivými přáteli. Sunnité mají v tuhle chvíli kratší klacek, přes všechnu pomoc z Kataru. Dlouhodobě jsou sunnité větší problém, ale teď se musí vypořádat s „osou odporu“, kde Hizballáh je oslaben, Sýrie je teď vyřazena, Írán je silný, ale opatrný (místní mají dědků v turbanech taky plné zuby) a Húsiové jsou daleko.

                  A Palestince taky nikdo nemiluje, vládnoucím elitám v arabských zemích jsou ukradení, jen se s nimi manipuluje veřejné mínění. Gesta i signály nic nestojí, ale vojáky nikdo nepošle.

  5. Dobré ráno, des/mis/malinformátoři!

    Z tiskové zprávy Univerzity Palackého v Olomouci s titulkem „Lingvisté z Olomouce personalizují jazyk umělé inteligence“:

    …. Zajímavá je i pro aplikace v bezpečnostních složkách, pro něž lingvisté z Filozofické fakulty UP už vytvořili analýzu dezinformátorů.

    „Umíme zařídit, že se personalizované texty dostanou blízko k reálným textům autora. Jsme schopni prostřednictvím naší technologie takzvaně načíst slovní zásobu dezinformátora, zjistit, jak přemýšlí, a prostřednictvím nově vytvořené persony na něj hovořit jeho jazykem. Ovšem s tím, že do komunikace začneme vnášet kontraargumenty. Situaci mu tak významně znesnadníme, a to s cílem, aby důvěryhodnější zprávy byly ty nedezinformační, a navíc na každou osobu v konverzaci namířené pro ni srozumitelnějším jazykem. Když se nám podaří, aby dezinformacím nepodlehlo jakékoliv další procento lidí, může to společnosti hodně pomoci,“ doplnil Ondřej Kučera z Filozofické fakulty UP, který je součástí výzkumného týmu.

    „Loni v říjnu jsme naši technologii na automatické profilování osob patentovali v USA, nyní jsme se v technologii posunuli dále a rádi bychom patentovali i tu nynější. Zjišťujeme potřeby našich partnerů a ty společně s našimi studenty testujeme. Ve výsledku Univerzita Palackého nabídne produkt, využitelný v konkrétních firmách nebo institucích. Jestliže jsme do nynějška prováděli pro klienty analýzy, nyní jim nabídneme jistou krabičku s tím, že už naši pomoc budou potřebovat maximálně s nastavením. S ohledem na etické otázky chceme nový nástroj nabídnout především tam, kde najde uplatnění ku prospěchu člověka,“ uzavřel za vědce Dan Faltýnek.

    1. Studenti takových fakult již spolupracují aktivně delší dobu. Jsou si vědomi, že to je pro ně prospěšné i do budoucna. Dobře placená zaměstnání, perspektiva uplatnění, jistě i možnost cestovat do zahraničí.

      1. …a hlavne ty hodnoty, ktere absolventi FF vytvareji, ty jsou v moderni liberalne-demokraticke spolecnosti nenahraditelne.

          1. Snad bys nechtel resit 40% kriminalitu u 15% mensiny, nebo rozklad nemeckeho prumyslu, ci snad inflaci, boha jeho??

            Man muss positiv sein! Je treba se zamerit na veci, ktere delaji svet lepsim k ziti, jako napriklad nazev kakaoveho napoje, nez nejake podradne penize.

          2. Zatial to tu na vianocnych trhoch ignoruju, furt vidim napisy Lumumba :-) Este by to mohli premenovat na Tshombe.

        1. Ony ty hodnoty nejsou na první pohled viditelné. Ale působí velmi. Například jsem jednu hodnotu pocítil minulý týden, když jsem si dovolil příliš málo korektně kritizovat jistá literární díla. Studenti se do toho pustili a je zablokováno…

          1. Kritika je samozrejme zadana, ale musi byt konstruktivni a pozitivni. A co je konstruktivni a pozitivni, to urcujeme my, studenti FF!

            1. … úryvek nenalezen, ale k obsahu:

              V první knize to mimozemšťanům ještě prošlo, teď se ale zbytky zdecimovaného upírstva vydaly do posledního boje. A že tenhle boj začíná ve čtvrti plné bojechtivých transvestitů, není nakonec na škodu. Jenže žlutí okupanti mají dost síly vzdorovat, a jestli po něčem touží, tak je to odkázat upíry jednou provždy do mýtů a legend. Ve hře je ale ještě jeden hráč – někdo podivný, kdo za sebou zanechává radioaktivní stopu…
              Pokud má být lidstvo znovu svobodné, je potřeba odpálit pár bomb a najít spojence, kteří mohou být mnohem nebezpečnější než ti nejhorší nepřátelé.
              František Kotleta se vrací a je ještě hustější, akčnější a zábavnější.

              1. Ju, ty ctes Kotletu? To bych do tebe ani nerekl :-) Kotleta je TOP, no :-)

                1. Lojza 7.12.2024 v 10:18

                  – – –

                  Ale já vím kdo jsi. Nemusíš se už prezentovat.

                2. Teda predstava corony jak cute Kotletu, je zabavna. Tak hektolitrum krve, spravnejm cechum, doutnikum a bad boys zdar :-) P.S. Kulhanek je lepsi.

                  1. Cte

                    1. „cute corona“ :-) hezky pěkně :-)

                      blbeček moc nečte, to se pozná, navíc by se pak musel označit jako redaktor, což rád přenechá jiným, že? :-)

                  2. Slecna Ling 7.12.2024 v 11:04

                    „..predstava corony jak cute Kotletu, je zabavna…“

                    – – –

                    No a copak čteš ty, panáčku? Pochlub se…

                    1. Slozeni presnidavek, pracich prasku, leciv.Je to vzrusujici a obohacujici! Odporucam vam, pan kapitan

                    2. Slecna Ling 7.12.2024 v 11:17

                      – – –

                      Složení různých produktů čtu, když nastane potřeba znát. U pracího prášku nikdy, tam sleduju účinnost.
                      Kulhánek a Kyša jsou stejná sorta, tvůrci šmejdu…

                    3. No, ja jsem se slozeni pracich prasku neco nacetl, kdyz jsem nechtel, aby potomstvo melo problemy s podrazdenou predkozkou pokozkou. Plus, nechci fosfaty, nemusim do prirody poustet sracky vic, nez je nutne. Celkem dlouho u nas frcel jelen, ackoli na pocatku mela moje lepsi dvoutretina vyhrady.

                    4. kdo si při sraní nečet savo, že jo?

                    5. Sysop 7.12.2024 v 12:15

                      Prací prášky obsahující fosfáty nejsou na trhu v EU cca 18 let (od října 2006). Po zákazu fosfátových pracích prostředků výrobci využili výrobní kapacity pro výrobu fosfátových tablet do myček nádobí.
                      Fosfátové tablety do myček byly pak měly v EU zakázány od roku 2015, ale na trhu jsou dodnes.

                      Použití prostředků obsahujících fosfáty ve větších a velkých městech povrchové vody neovlivňuje, čistírny jsou vybaveny technologií k odstraňování fosforu.
                      Naprostá většina malých a domovních ČOV fosfor neodstraňuje, takže vodní nádrže po obcemi jsou v horším stavu než v době, kdy obce ČOV neměly. Většina fosforu pochází ovšem z exkrementů.

                      V ČR, stejně jako ve zbytku EU, byly ČOV navrženy podle tradiční německé školy, která upřednostňovala odbourávání dusíkatých sloučenin.

                  3. Je , spriznena duse :-) Kulhanek je imho to nejlepsi, co v tom zanru kdy kdo napsal :-) Ale priznam se, ze Stronciem jsem skoncil, ani jsem to nedocetl…ale cokoliv predtim imho to nejlepsi :-)

                    1. Kulhanek je nejlepsi. Vyhlidku na vecnost mam i v papiru. Stroncium jsem taky neprelouskal, ale Divoky a Zly jo. Vladce strachu, Nocni Kluby, bohuzel nedopsana Cesta Krve, to se cte samo a je to famozni. Pro fanousky zanru samozrejme.

                      Tvl kriketak prekvapil. Pisu si.

                    2. Kulhoš se dá, ale nesmíš ho číst moc rychle po sobě. Pak zjistíš, že je to furt to samý kolem dokola. Kulhoš má štěstí, že byl první.

                    3. Tarantino hadr

                    4. xD kdepa, neni nad to smekat cepici 15 METRU pred majorem!! Takovej naboj nic neprekona!! :⁠-⁠D

                  4. Ono to bude nejspíš tím, že Kotletova použítá slovní zásoba převyšuje tu coronovu jen o málo, takže smysl většiny textu pochopí a zbytek si domyslí.

                    1. zažil ZVS, hrdina, nezapomeň. je to úplnej geroj!

                    2. To já bych si nedovolil rozporovat. Kdo nepřebíjel, nepochopí.

                    3. Hodně lidí přebíjelo, přebíjí a přebíjet bude. I bez ZVS za komančů, kdy si se dostal asi tak k 7 nábojům(s dobrým kádrovým profilem).

                      Zrovna tady v diskuzích bych to nepodceňoval.

                    4. corona přebíjel PVO, to je jiná liga, přeci.

                    5. Corona přebíjel raketu tak maximálně majorovi.

    2. peklu služ, peklem se ti odmění

    3. Tak to aby se začali pisálci a mluvící hlavy z obrazovek bát, že budou odhaleni jako dezinformátoři.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017