„Má se za prokázané, že řidič motocyklu skupinu chodců ze vzdálenosti 115 m viděl, snížil rychlost jízdy a změnil směr jízdy tak, aby se jim vyhnul.“
– – –
Pokud vidím na 115 metrů skupinu chodců (ve vozovce), nebudu měnit směr. Normálně k nim dojedu tak, abych do nich nevlítl, tj. zpomalím a sleduju jejich chování. Ke kolizi nedojde.
Zřejmě šlo o tzv. „motorkáře“, vědomého si svých „práv“.
.
De_Bill
Na motorce na sto metrů skupinku chodců, zejména menších dětí, vidíš tak leda hovno, pokud nemají reflexní vesty. Ono záleží na místních podmínkách a zejména na tom, jaké je za těmi chodci pozadí. Když tam bude bílá hala montovny, tak to bude jo rozdíl, než například les. Tyhle teorie jsou vo hovně.
corona
De_Bill:
„Na motorce na sto metrů skupinku chodců, zejména menších dětí, vidíš tak leda hovno, pokud nemají reflexní vesty…“
V tomto konkretnim pripade jsou chodci videt dobre, protoze za nimi je velmi dlouha rovinka s prusekem. Navic nehrozi oslneni sluncem. Kdo nevidi na 100 metru, mel by jezdit ctyricitkou.
De_Bill
Kdo nevidí na 100 metrů co, kde a za jakých podmínek? Nevím, jaká tam byla situace, ale brát jako dogma, že na sto metrů nevidím člověka a proto jsem slepej a blbej, je na hlavu.
BTW, kdo tvrdí, že ti chodci tam byli vidět a na jakou vzdálenost? Psali to fblesku? Motocyklista? On tu vzdálenost měřil? Nebo kurva, dokonce to stanovil znalec?
Sysop
Ale notak… stalo se to za slunecneho dne, v tom miste se chodi do lesa celkem bezne, lidi jsou tam videt. Rikam ti, ze to misto ZNAM a mistni v Javorne mi rikali, jak to bylo.
De_Bill
Ty jsi stejnej, jak ten znalec u mé nehody. Úplně ho slyším. Ty cyklisti tam jsou vidět. No dobrý, já ti tvoje přesvědčení neberu. Akorát nepočítáš s mnoha proměnnejma.
corona
De_Bill:
Pokud na 100 metrů někdo nevidí za jasného dne před sebou ve vozovce skupinu osob, byť 1,2 m vysokých, asi by neměl řídit motocykl.
Místo nehody znám a projel jsem jím za opravdu všech možných povětrnostních podmínek mnohokrát, nejméně stokrát.
.
Sysop
Pokud mi mistni, kterej u te nehody primo byl, mi popise, jak to bylo, tak je to pro mne relevantnejsi informace, nez tvuj nazor. Bohuzel.
De_Bill
A Sysope, co to je podle tvého tvrzení „být přímo u nehody“? Ten místní byl kdo? Ten, co jel na té motorce? Pokud ne, tak si svou relevanci nech, já ti ji neberu.
Sysop
Byl to clovek, co tam projizdel par minut po stretu, takze videl podminky. Pokud chces skutecne relevantniho pozorovatele, pak jedine strazneho andela nekoho z ucastniku. Nejlepe konzorcium tech andelu a poslechnout si konsenzus.
De_Bill
A tak to jo, pane znalče. Vaše informace o svědkovi, kterej tam minuty po nehodě projížděl za naprosto jiných podmínek, jsou naprosto relevantní. Svou námitku beru zpět ctihodnosti a nemám další otázky.
Sysop
Nebud tak jesitnej, tocis se fakt na kravine.
De_Bill
Já se jenom ptám, jestli byl ten tvůj svědek ve stejné situaci, jako řidič motorky. A je mi u prdele, v jakejch hovnech to je.
Tak byl nebo nebyl?
Sysop
Stran hodnoceni povetrnostni situace, rozhledu a popisu moznosti brzdeni ano, byl.
De_Bill
Vždy, když se vám stane podobný průser, tak policajti potřebujou čárku za uzavřený a státnímu zástupci předaný případ, a státní zástupce to samé. Oni „dělají jen svou práci“ (TM).
„Dbát zvýšené opatrnosti“, „přizpůsobit jízdu“, „nedbalost“ a „“předpokládat“ jsou univerzální nástroje obžaloby.
Jinak, za zrakvení někoho při „nedbalosti“, pokud nejste nastřelená recidivující fetka, nýbrž „bezúhonný občan žijící řádným životem“ se natvrdo do basy nechodí. O V Š E M, kdo si projde psychickým martýriem během celého trestního řízení, které trvá cca rok dva, někdy i déle, které zahrnuje jak blbé spaní, tak perspektivu ztráty zaměstnání a návazně na to problémy v rodině pokud není silná, zpřetrhání sociálních vazeb s blízkými, pokud se teď ukáže, jací to jsou kokoti, a to nemluvím o vláčení mediálníma sračkama a hrozbu občanskoprávní žaloby poškozených/pozůstalých o těžké mega, tak si buďte jisti, že člověk by si klidně výměnou za to šel do té jedničky s vycházkama klidně sednout.
Jo, a ještě v xichtě zestárnete o deset let.
Notor
Věřím že to tak je. Aby si ten chlapík šel sednout stejně nepomůže ničemu. Chyby děléme všichni a některý jsou holt hodně draze zaplacený, vím o čem mluvím.
De_Bill
Já jsem za zrakvení se cyklozmrda, kterej mi měl dát a nedal přednost, což bylo taky v rozsudku stanoveno, dostal dvouletou podmínku. V tomto případě trestu natvrdo bych po půlce šel ven. Klidně bych to za ty všechny psychický sračky, nejen moje ale HLAVNĚ mé rodiny, vyměnil.
Notor
Tuším, že to tu D-F několikrát psal, že se vždycky hledá nějaká spoluvina, aby to jako bylo spravedlivý pro oba.
De_Bill
To je jinak.
Když někdo u nehody svou blbostí natáhne brka, tak už je pro něj spravedlnost jaksi irelevantní, ctihodnosti.
A protože OČTŘ, fízlama počínaje, přes prokurátora až po soudce musí mít čárku, tak se odsoudí chudák, co se třeba zrovna na půl vteřiny kouknul do zrcátka, což je mimochodem taky povinnost řidiče, a udělá se z toho „nesledování provozu“ a podobný sračky.
Sysop
A tys priznal, ze ses kouknul do zrcatka?
DF to tady uz leta pise – ‚nebyl jsem pod vlivem zadnych navykovych ani omamnych latek, citil jsem se dobre, zdrav, sledoval jsem situaci pred sebou a vubec nevim, kde se tam poskozeny vzal. Dal k tomu nemam co rict‘.
De_Bill
No tak DF to tu sice léta píše, ale jak já, tak nyní ani ty jsme si z toho poučení nevzali.
Já na rozdíl od tebe teď už vím, že to co jsi napsal je úplně na hovno.
Sysop
Cili, ty ses toho nedrzel a dostals flastr. Co melu ja, je fuk, ja jsem za spoluvinika nikde oznacen nebyl.
De_Bill
Na to tvoje konstatování „vůbec nevím, kde se tam poškozený vzal“ existuje univerzální obvinění i obžaloba. Jmenuje se to „nevěnoval se řízení“. Průser je v tom, že ti toto tvrzení OČTŘ sice nemají jak dokázat, ale v rozsudku to bude.
Já bych doporučil po této zkušenosti ne policajty vyfakovat, nebavím se s váma a pod. Ale právě ano soudruhu policajte, chci přispět k vyšetření, ale já si vůbec po nehodě nic nepamatuju. Není nezákonné si tady něco nepamatovat. Maximálně odpovědět na první otázku odkud a kam jste jel. Ideálně druhý den jít k doktorovi že jsem psychicky v prdeli, nechat si napsat lexoš a za pár dní jít pro prášky zas, že je žeru jak lentilky. A chlastám. A nemůžu spát. Mám volno v práci či nemocenskou a tak. Sice to od univerzálního obvinění neodvrátí, ale každej bod se k soudu počítá.
Ano, budu vypovidat, ale nic si nepamatuju, promiňte musím jít blejt, je mi špatně.
Sysop
Jiste, taky reseni, vsak ho nevyvracim. Je to hodne o tom, na jakeho fizla a stadniho zastupce narazis. Jestli se pak s nima nebavis z toho ci onoho duvodu, je uz technikalie. Podstatny je, rict co nejmin.
De_Bill
Ona to technikálie stran toho, z jakýho důvodu se s fízlama nebavíš, tak úplně není. Zohledňuje se to v rozsudku. Je rozdíl, jestli tam budeš mít „odmítl vypovídat, spolupracovat při vyšetřování“ nebo „obžalovaný měl snahu spolupracovat při vyšetřování (ale byl z toho na palici)“.
fatdwi
Sysop: WTF? To je podle tebe „přiznání kouknutí se do zrcátka“ důkazem pro spoluvinu, kdy jiný nedal přednost? Kouknutí se do zrcátka je „nevěnování se řízení“? Vždyť to je naopak potvrzení věnování se řízení. Mě naopak De_Billův případ dost znepokojuje pokud jde o právní jistotu ve chvíli, kdy se zdá být vše jasné a jen proto, že ten debil, co nedal přednost jel na kole, tak najednou mega snaha vymyslet, jak alespoň část viny přenést na poškozeného.
Sysop
Ja jsem prece DB nesoudil, pro mne neni podivani do spiglu nic. Jen rikam, ze evidentne rekl vic, nez musel. Xoudu se pro spravedlnost nechodi, jak znamo.
fatdwi
Sysop: pokud to „víc“ nijak nepřispívá k jeho vině – a kouknutí do zrcátka, když ti někdo nedá přednost k tomu rozhodně nepřispívá – ale je to bráno opačně, tak to už pak to „řekl víc“ může být cokoliv. I to, co si ty budeš myslet, že je ještě v pohodě.
V téhle diskusi mi prostě připadáš jak průměrnej čtenář idnesu. Víš, co se určitě stalo, víš, že určitě motorkář mohl zastavit, víš, že De_Bill řekl víc. Prostě spousta planého teoretizování, mi k tobě nějak nesedí.
Sysop
Re: fatdwi 12.1.2024 v 8:53
DB sam napsal o z5nem zrcatku. To prece nemusel nikomu vykladat. Je to redundantni info, ktere jemu pomoct fakt nemohlo.
fatdwi
Sysop: ale ani by mu nemělo nijak uškodit.
Sysop
Teoreticky ne, kdybychom zili ve skutecne pravnim state. Je prece jasne, ze se do spiglu divat musi. Ale cim min se toho rekne, tim min se jim laduji kanony.
De_Bill
To jsem si taky myslel, že sledování tachometru, nebo kouknutí se do zrcátka patří k povinnostem řidiče. Nebo koukání se kolem sebe obecně, v rámci sledování provozu, jak to určuje zákon. Při té nehodě nicméně k ničemu takovému nedošlo, prostě byla tma a cykloun se mi vynořil zpoza A sloupku, už nešlo nic dělat.
Co je znepokojující, že OČTŘ mají ten univerzální nástroj „nevěnoval se řízení“ což nelze nijak prokázat, pokud není člověk na kameře zachycen například při telefonování, ale vydedukují to z toho, že řidič poškozeného neviděl.
Prostě jsi neviděl, tak ses nevěnoval řízení. Nazdar.
fatdwi
De_Bill: to je přece úplně absurdní, ale současně se tomu až tak nedivím. Sjel jsem nedávno celý seriál na ČR2 Historie českého zločinu a je to velmi poučné (dokonce tam soudruhu komentátor v jednom díle zmíní „fintu s odmítnutím nevypovídat“ nebo něco takového, slovo „finta“ tam skutečně zazní, neuvěřitelné, ale je to tak). A v mnoha případech je vidět otřesná práce fízlů, „znalců“ atd., ač samozřejmě vyprávění je jednoznačné. V některých případech, které jsou relativně nové pak je vyprávění klidně lživé a tendenční (když není problém si fakta dohledat).
Nezkoušel jste znalce, který by prokázal, že vidět nebyl proto, že to podmínky neumožňovaly? Jasně, že si s tím můžou vytřít prdel a nevzít to v úvahu, ale aspoň byste měl papír do odvolačky a tak. Předpokládám, že jste se nedal lacino, i když zrovna Lacina ukázal, že lze odsoudit kohokoliv za cokoliv, je-li poptávka a zájem.
De_Bill
Ohledně odvolačky. To si každý myslí…
Od nehody do odsouzení rok a půl. Permanentně v nervech, při práci, při jídle, při čemkoli a nejen osobně, ale i rodina. Rok a půl. Po těchto peripetiích raději člověk přijme první instanci, když to je podmínka, řidičák a 15 kkč peněžitý. Výsledek odvolačky není jistý a další rok dva nervů? To ne.
U soudu jsme navrhovali vyšetřovací pokus, který byl jako nadbytečný zamítnut. Sice věřím, že by se prokázaly skutečnosti, které by případ poněkud pozměnily, ale hlavně zavřít ulici a tramvajový provoz na ní stojí peníze. Ono u toho soudu jsou součástí spisu i faktury, které platí stát, za kdejakou blbost.
Zde video z pouliční kamery. Upozorňuji, že na kameře je kvůli jejím technickým vlastnostem viditelnost několikrát lepší, než lidským okem.
De_Bill: tak to je masakr, z toho videa je naprosto zřejmé, že viníkem je cyklouš, neuvěřitelné, jak jste dopadl…
Ad nervy – ano, tomu rozumím, každý jsme v tomto jiný, nemám zkušenost tak dramatickou, ale něco ano a chápu Váš přístup, ač bych pravděpdobně do odvolačky šel (ale kdo ví, třeba bych to taky řešil jinak).
hellfire
De_Bill:
Jinak, za zrakvení někoho při „nedbalosti“, pokud nejste nastřelená recidivující fetka, nýbrž „bezúhonný občan žijící řádným životem“ se natvrdo do basy nechodí. O V Š E M, kdo si projde psychickým martýriem během celého trestního řízení, které trvá cca rok dva, někdy i déle, které zahrnuje jak blbé spaní, tak perspektivu ztráty zaměstnání a návazně na to problémy v rodině pokud není silná, zpřetrhání sociálních vazeb s blízkými, pokud se teď ukáže, jací to jsou kokoti, a to nemluvím o vláčení mediálníma sračkama a hrozbu občanskoprávní žaloby poškozených/pozůstalých o těžké mega, tak si buďte jisti, že člověk by si klidně výměnou za to šel do té jedničky s vycházkama klidně sednout.
—–
Souhlas s fatdwi. Celé je to dosti děsivé. Noční můra všech řidičů. Jenom otázečku. Opravdu byste si šel do té jedničky s vycházkama sednout? A výměnou za co?
De_Bill
@hellfire
*Jenom otázečku. Opravdu byste si šel do té jedničky s vycházkama sednout? A výměnou za co?*
Výměnou třeba za to, aby moje žena mohla klidně spát a nemusela brát prášky na nervy z toho všeho. Že se to dotkne vás osobně, s tím se člověk nějak popasuje, ale na to, jak trpí člen vaší rodiny a vy s tím nemůžete vůbec nic dělat, na to se koukat nedá. Tomuhle cyklounovi bylo 66 a soud mu dal minimálně 50% vinu že nedal přednost v jízdě, to člověku ulehčí svědomí. Ale kdybych přejel děcko, tak to fakt nedám.
hellfire
De_Bill
Chápu vaše pohnutky, že byste si šel klidně sednout, kdyby to rodinu uchránilo od psychického strádání. V realitě by vaše odsouzení ale mělo ještě horší dopad, nejen na rodinu, ale i na vás. Byť byste třeba subjektivně trochu odlehčil svědomí s pocitem, že když si trest „odpykáte“, tak vaším propuštěním to všechno strádání skončí, nikoliv. Reálně by z vás byl mukl s doživotním cejchem, s velmi mizernou perspektivou a pozor, pro mnohé lidi byste byl odsouzený vrah. Pokud by šlo o dítě, bylo by vše samozřejmě ještě o dost horší a bylo by třeba napnout veškeré síly k vašemu plnému očištění, i kdybyste si na právníky měl vzít hypotéku.
De_Bill
Tady je interakce z expertizy. Já měl toho pitomce celou dobu za levým A sloupkem. Vidět byl až před autem.
zajímavý výsledek. to je, nepletu-li se, přejezd pro cyklisty, a žádná přednost cyklisty analogická přednosti chodce na přechodu neexistuje a nikdy neexistovala. pokud byste viděl a stejně jej sejmul, potom byste byl (a v souladu se zdravým rozumem) viníkem. pokud jste se od začátku do konce konzistentně držel verze že se „z ničeho nic objevil“, potom je výsledek více než překvapivý. ale jak správně říkáte, šedé jsou teoretické kecy z tepla před obrazovkou a zelený je strom života nešťastníka procházejícího martyriem, který nakonec upřednostní to mít už konečně za sebou.
Sysop
Celkem dobrej mrdnik delaji chodci na vyhrazenem miste k prechazeni. To je taky parada.
corona
Sysop 12.1.2024 v 10:21
„Celkem dobrej mrdnik delaji chodci na vyhrazenem miste k prechazeni. To je taky parada.“
– – –
Tam přednost nemají, což ovšem spoustu lidí neví (včetně držitelů ŘP).
A další „stupeň“ jsou přiblblé eurounijní betonové ostrůvky v silnici, ke kterým vede z chodníků odbočka, ale které nejsou ani označeny jako místo pro přecházení:
prakticky každý den jezdím autem (a velmi často na kole) přes asi nejfrekventovanější přejezd pro cyklisty v okolí, křižovatka Vrbovy a cyklotrasy A22 (v Braníce, skloňováno dle vzoru „opice v Braníce“, legendárního článku v mladém světě v polovině 80. let, kdy vysloužilému námořníkovi utekl jakýsi kočkodan či makak a pokousal několi dětí a jednu stařenu), a tam se tedy, pane, dějí věci. od cyklistů vynucujících si (neexistující) přednost, kteří voraženým najetím na přejezd nutí natvrdo brzdit narvaný kloubový autobus po „slušňáky“ řidiče lákající zdrženlivé cyklisty pod náklaďák v protisměru. normálně jsem takového počínání dalek, ale někdy (jedu-li na kole) radši popojedu o pár desítek metrů na jih, slezu z kola a překonám Vrbovu coby chodec vedoucí kolo. a jako řidič očekávám úplně cokoli.
De_Bill
@Lukas B.
Tam nebylo se potřeba něčeho konzistentně držet. Bylo to ve tmě, a ten cyklista (viz videa a animace) byl celou dobu schovaný za A sloupkem, až do nárazu. Já ho uviděl cca 0,300 sec před nárazem.
De_Bill
Ještě abych tomu dodal váhu, tak to auto za mnou byl svědek přítomný u nehody, přivolaný jak na fízlárnu tak k soudu, který rovněž tvrdil, že cyklistu neviděl. A nejen to. Vyjádřil se, že vůbec netušil, co se stalo, dokud nevystoupil z vozu. Viděl jen zabrzdit auto před sebou.
To se do protokolů sice zapsalo, ale sral to pes že by nad tím někdo dumal.
Panek
Jinak, za zrakvení někoho při „nedbalosti“, pokud nejste nastřelená recidivující fetka, nýbrž „bezúhonný občan žijící řádným životem“ se natvrdo do basy nechodí.
Ó nikoli prosím. Stačí, když „poškozený“ a jeho rodina je v přízni s OČTŘ. Případně, jak to bylo v kauze, u které jsem byl, postačuje, když „poškozený“ byl první láska afektované a horlivé televizní reportérky. – Případ je složitě dlouhý na popis, ale pro uvedení do obrazu dané absurdity: Poškozený – chodec na kolejích v noci. Odsouzení strojvedoucí a vlakvedoucí. Oba rok v teplákách, žádné propuštění po půlce.
Sysop
Dobre jim tak, priste se naucej vyhejbat.
Panek
Neposkytnutí pomoci to bylo.
Sysop
Jako, ze nevytahli igelitku a nezacali zkoumat napravy?
Panek
Hledali tělo, nenašli ho (černá noc a trať v zalesněných kopcích). Pak přišli strážníci a sdělili jim, že ke střetu nedošlo. Cestou k nehodě potkali mladíka, co se jim přiznal, že šel po trati a těsně před vlakem naštěstí uskočil, vyřešili ho domluvou.
Žádné viditelné stopy po střetu, tělo nikde a sdělení strážníků, tak pokračovali v jízdě.
Sysop
Za to jit do teplaku asi nasere.
corona
Panek 12.1.2024 v 7:53
– – –
Za tohle by měl jít sedět soudce.
Lze něco k případu někde veřejně najít, nebo je to tajné…?
.
De_Bill
Sice neznám podrobnosti, ale taková událost se v železniční dopravě označuje jako mimořádná, i když nikdo nenatáh brka, stačí jenom incident nebo ohrožení a jako taková se musí prošetřit. Takže to nejde tak, že přijdou dva sběrači psích hoven a řeknou fírovi, že se nic nestalo a může ject. Taková událost se musí hlásit a prošetřit. Proto asi ty tresty, když fíra a vlakvedoucí z titulu své fce toho nedbali…
MIMOŘÁDNÉ UDÁLOSTI
§ 49
(1) Mimořádnou událostí je nehoda nebo incident, ke kterým došlo v souvislosti s provozováním drážní dopravy nebo pohybem drážního vozidla na dráze nebo v obvodu dráhy a které ohrozily nebo narušily
a) bezpečnost drážní dopravy,
b) bezpečnost osob,
c) bezpečnou funkci staveb nebo zařízení, nebo
d) životní prostředí.
corona
De_Bill:
„…Proto asi ty tresty, když fíra a vlakvedoucí z titulu své fce toho nedbali……“
– – –
Na copak nedbali…? Tys u toho byl…? Ty tu situaci znáš…?
.
De_Bill
Vždyť jsem psal, že neznám podrobnosti. Ale pokud došlo k mimořádné události podle popisu, tak nesměli odjet a měli ji hlásit.
corona
De_Bill:
„…nesměli odjet a měli ji hlásit.“
– – –
Pokud nedošlo ke střetu, nic hlásit nemuseli. Zřejmě neměli jistotu zda došlo či nedošlo, takže se sami zajímali, co to na trati bylo za tvora.
Kdyby nastal střet – ozvala se rána, drcnutí, a přitom neblo jisté o jaký šlo objekt, pak mohli hledat „něco“, např. prase. Pokud nenajdou nic, nahlásí (rádiem) a obvykle frčí dál.
Nic špatně.
.
jizlivec
De_Bill 11.1.2024 v 11:11
„Vždy, když se vám stane podobný průser, tak policajti potřebujou čárku za uzavřený a státnímu zástupci předaný případ, a státní zástupce to samé.“
To, že potřebujou čárku, je naprosto v pořádku…
Teorechticky by ovšem čárka za řádně vyšetřený a uzavřený případ s odložením věci měla být stejně cenná, ale méně náročná na čas a námahu…
Prachticky je to samozřejmě trochu jinak*…
* Mmch. je špatně, že SZ působí jako „veřejný žalobce“ – to i totalitní prokurátor měl zadání shromažďovat důkazy ve prospěch i neprospěch…
pcsped
Já se motorkářů už dost bojím. Drtivá většina supersportařů a skůtrařů mají opravdu příliš velkou důvěru v ostatní účastníky provozu.Strach mám také z retromotorkářů na Jawách a ČZ,sice nejezdí rychle, ale mizerně jim to svítí, bliká a brzdí a mnohdy jezdí na starých pláštích. Harlejáci a cestovní endura jezdí obvykle na pohodu.
Já měl na motorce dvě nehody děsivě vyhlížející, ale v malé rychlosti a vždy za tím byla blbě předvídatelná chyba řidiče v osobáku.
Poprvé to byla 18 letá řidička-cizinka s mokrým řidičákem a v neznámém prostředí. Vůbec netušila, že má dát přednost projijedoucím vozidlům, když chce pokračovat rovně a hlavní se stáčí doprava. Já jsem zaregistroval, že zastavuje a tvářila se nejistě, zpomalil jsem, ale on se náhle rozjela. Přeletěl jsem Renault Espace jak po klouzače a dopadl na dvě nohy.Do teď nechápu, že mi autem nezmasakrovala levou nohu, když přední plast zůstal napíchnutý na stupačce. Asi dva roky po té byla křižovatka stavebně upravena do současné přehlednější podoby s poloostrůvkem a odbočovacím pruhem. https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&pano=1&pid=87682453&newest=1&yaw=6.255&fov=0.988&pitch=0.195&x=15.3076751&y=50.7388711&z=18
Druhou nehodu jsem mě o kilometr dále,kdy řidič protijedoucího vozidla špatně odhadl rychlost přijíždějící motorky v protisměru a snažil se ještě rychle odbočit doleva do uzké uličky.Řidiče jsem dobře znal a je to vyježděný pardál se všema skupinama. Tam jsem zareagoval včas a s mašinou přešel do bočního skluzu a de facto se katapultoval, takže do kontaktu s vozidlem se dostala pouze motorka a slušně ho znepojizdnila a já elegantně klouzal prdelí po mokré silnici. Tenkrát jsme do toho vůbec netáhali policajty ani pojišťovny a vyřešili jsme ku spokojenosti všech.Do čtvrt hodiny měl na místě vlastní odtahovku a za 20 minut jsme byli pryč.Je s podivem, že policajty žádný aktivista nezavolal. https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&pano=1&pid=87682947&newest=1&yaw=0.818&fov=0.988&pitch=0.296&x=15.3132684&y=50.7463114&z=17
Sysop
A me se stalo v Brne na semtamforu, ze baba prede mnou prejela na prechod, zastavila, stala, po nejake dobe zaradila reverz a naburacela mi do predniho kola masiny. Prej mne nevidela (pico couve a necumi do spiglu?). Na prvni pohled to vypadalo, ze ona stala dobre a ja jsem to nedobrzdil. Hadej se.
Alan.Cox
Bohužel ženy mají ve zvyku pohybovat se ve směru, kde netuší co se děje. Couvání dozadu aniž by věděli co za nimi je. Nebo pohyb dopředu s otočenou hlavou dozadu ke kamarádce. Atd.
Ženy to dělají v obchodech, na cestách – pěšky, na kole, v autě, při jakémkoli druhu pohybu.
Muži mají ten instinkt, že si udržují přehled do směru pohybu. Ženy prostě ne. Žena něco chce, a fyzikální zákony a všichni okolo musejí ustoupit jejímu chtění. To vesmír a okolí má povinnost se ženě vyhnout či vyhovět jí.
Sysop
Vypravela mi kdysi jedna sestricka z detskyho, ze kdyz chteji poznat, jestli je dite chlapecek, nebo holcicka, tak uplne postaci mi dat napit. Kluk cumi do flasky a holka vsude okolo.
Tohle se mi stalo u obchoďáku na výjezdu u závory. Prej čekala, źe taky couvnu. Naštěstí to byly akorát odřený plasty na nárazníkách, navíc jsme oba jeli ve starý plečce, tak jsem jí akorát vynadal.
A v krizovatce v jeho smeru odbocoval ridic auta vlevo. Dal blinkr, pribrzdil, zacal odbocovat a pic… zleva ho trefil motorkar, ktery se rozhodl ho objet zleva. Jel jako prase, masina letela desitky metru do pole, kde se rozlozila na prvocinitele, motorkar se nerozlozil, ale hekal tam pry pekne dlouho, co vypravela moje manzelka, ktera prave jela okolo. Ja jsem tudy projizdel az vecer a to uz masina byla vysbirana pryc a traktor to tam branoval.
dal blinkr a přibrzdil, řikáš? já jenom že dneska tak 4 vymrdaní vyjebanci z 5 zabrzdijou, začnou neco nevyzpitatelně provádět a pak asi v polovině zatáčení si vzpomenou, že by mohli bliknout, pakáž jedna debilní
IS250-3GR-FSE
Ja teda nejak asi sem z jine planety,ale pokud pred sebou mam chodce tak brzdim do te doby Dokud tam jsou az do zastaveni pokud tam furt sou. Uhybnej maneuver?😁😁😁
Proste Dokud je na vozovce tak brzdim a nepredpokladam,ze se nejak odbelha na druhou stranu,ale to je autak. U masiny vim z doslechu,ze jak moc orychtujes zadni brzdu tak to jde dolu a konec. Nevim co se tam delo,ale masiny taky jezdim vesmes v jinych rychlostech nez autaci…kdo vi
Sysop
Ono s tim prudkym brzdenim na masine je to vosajslich. Kdyz prebrzdis predek, udelas kutululu, kdyz zadek, jdes do smyku a masina umi udelat peknou klikatici. Mel jsem i dual abs a presto se mi jednou podarilo pri brzdeni jit s 1100XX pres predni riditka. Spolehat na dobry brzdy a gumy muze byt velkej pruser.
Americkej
Hlavně na mašině při razantním brzdění ztrácíš možnost korigovat stopu. To je vždy až poslední možnost.
Lukas B.
to je všechno pravda. ale to že se motorka v porovnání s autem nedá ubrzdit tupým naskočením na pedál přece není žádná polehčující okolnost. kdybychom kdyby brzdil co to dá a neubrzdil, tak je to jednoznačné nepřizpůsobení jízdy(….), protože by to znamenalo, že jel rychleji, než měl rozhled pro zastavení. tady asi nejel nijak přehnaně rychle, rozhled měl, brzdit začal, ale zřejmě nebrzdil naplno, jenom tak trochu pro získání lepšího přehledu o situaci, a pak pravděpodobně předpokládal, že dítě přecházení plynule dokončí, a ono místo toho udělalo něco jiného.
Sysop
Muj soukromej tip je, ze:
– to tam slespon trochu znal a vedel, ze za zlomem je dlouha rovna silnice. Takze do toho kopecka vzal za heft
– uvidel skupinku, pustil plyn a nechal to ‚dojet‘
– ocekaval, ze skupinka o nem vi a udela diru – bud prejdou vsichni dopredu, nebo ten vzadu couvne ze silnice
– jel dal a dopadlo to jinak, nez cekal.
De_Bill
Píšeš blbosti. Ne že brzdíš, pokud máš před sebou chodce. Brzdíš, když ho můžeš vidět. To je rozdíl.
Sysop
On brzdil. Proc asi?
PrincJason
No já si teda myslim, že buď to valil 150 a pak to ubrzdil na 77 a nebo nebrzdil vůbec. Motorky s větším objemem poměrně dobře brzdí motorem, pro zpomalení z 90 na 77 stačí podřadit a zavřít plyn.
Sysop
Myslim si uplne to samy. Jedna pani povidala, ze nejaky prase tam obcas jede v cernym BMW kilo pade taky. Ta rovinka k tomu uplne svadi. Ale znas to – lidi toho nakecaj…
IS250-3GR-FSE
To je tim,ze maj hodne lehkej setrvacnik me?Ze to proste samo od sebe I tak dost pada a kdyz chces jet tak musis pridavat?
PrincJason
Motory montované do motorek dvouhmotej setrvačník nepotřebujou. Otáčky při zavření plynu padaj proto, že motor musí konat práci při kompresi vzduchu ve válcích, a ta pak uteče výfukem pryč. U stroju jako zde zmiňovaný BMW S 1000 XR bude chování motorky záviset na nastavené palivové mapě.
Sysop
Ona ta masina proti kompresi motoru je pomerne lehka, takze brzdeni motorem je snadny.
jungvoj
za mně je to tak, že je nad slunce jasnější to, že jak dítě. tak i babička prokázali, že nejsou schopni se pohybovat po silnici tak, aby nezpůsobili dopravní nehodu, to mám za prokázané tím, že tu nehodu způsobili svou nekázni v silničním provozu, to, že ony nezpůsobilé osoby jsou nezpůsobilé mněli vědět ty osoby, které jsou zákonnými zástupci oněch osob, proto vinu za to tragedii přisuzuji zákonným zástupcům oněch osob, které bez vynaložení náležité péče , tedy prokázaní způsobilosti vinníků dopravní nehody, se spoléhaly bezdůvodně , že se nic nestane.
Lukas B.
jezdit preventivně krokem je extrém, druhý extrém je děti do dosažení zletilosti držet na řetězu a důchodce úderem sedmdesátky (nebo i dříve) dát na řetěz a nepouštět k silnici. předpokládám, že nikdo příčetnej nechce ani jedno ani druhý. ale holt když vidím na státovce hlouček lidí, notabene když v tom hloučku jsou děti, tak klidně zpomalím a když to bude nutné i zastavím a kdo chce, ten se může smát, já mu to přeju. ztratím dvacet vtěřin a ušetřím dva roky.
De_Bill
Až ti soudce řekne, že jsi měl jet místo 55,9 kmh třeba tím krokem a nedošlo by k nehodě, tak proč by nemohl být doochodce taky na řetězu?
outlaw
Mírně OT na Sysopa:
Onehdá před Vánoci jsem byl na nějaký Schulung ohledně používání Onboard kamer ve služebních autech a tak nějak okrajově jsme se dotkli odpovědnosti za škody při nehodách na parkovištích u nákupáků v DE. Údajně neexistuje předpis kterej by to nějak upravoval, a to dokonce i na parkovištích označených „Hier gilt die StVO“. Na nějakou přednost zprava nebo náhradu škody prej kannst vergessen, každej si zaplatí svojí škodu sám. Slyšel jsi o tom něco nebo je to JPP?
Sysop
Ja jsem se pred vanocema bavil s kolegyni, ktere kdosi naboril auto a rikal jsem ji, ze v Cesku na parkovistich nakupaku plati prednost z prava. Ona mi tvrdila, ze v Nemecku ne. Dost mne to preqapilo a zrovna tahle baba neni blba, takze asi nekecala. Pry je to soukromy pozemek a neplati pro nej zakon o provozu, protoze ten je jen na verejnych komunikacich.
Ale mam to jen z jednoho zdroje.
Sysop
Mmchdm, v Cesku se toto pred mnoha lety nakouslo tusim v souvislosti s Kauflandem a uz tehda se Nemci divili, ze to u nas mame jinak.
outlaw
Takže to asi bude pravda,v každym případě zapatrám v předpisech.Díky.
Sysop
Mas to v kostce v tom linku. Ono to totiz neni v zakone, ale v judikatech.
outlaw
Ois kloo :)
Sysop
Genau.
Jo_Do
U nás je všechno jinak. Zákon o kruhových objezdech jinak, záchranná ulička jinak, všechno jinak. Kdyby nebylo Hitlera, dodneška jezdíme vlevo.
123456
Měl jsem za to, že záchranná ulička byla sjednocena.
De_Bill
S tím Hitlerem to je taková legenda. Ano, jeho příchodem se zavedlo okamžitě ježdění vpravo, ale ono to bylo u nás plánovaný už před válkou, akorát by to trvalo dýl. Takhle přišel befehl pro čechiše švajne untermenš hned.
Jasny, tlaci se to na ‚vzajemnou ohleduplnost‘, takze dovolavat se prednosti z prava nema smysl. Princezna kolobezka.
montagna
No ale tenhle defaultni stav by prave mela upravovat Hier gilt die StVO cedule ne? Napriklad v Thüringen k videni u vetsiny supermarketu.
Jo_Do
Před lety jsem četl článek od nějaké naší političky, která vychvalovala německé zákony a ptala, proč to dávno není i u nás. Podle německých zákonů, pokud motorista usmrtí dítě, je VŽDY vinen a jde sedět. A takoví idioti nám tu vládnou. K té nehodě. Nic o ní nevím, ale předpokládám, že tady úřadoval motorkářský zlozvyk, „protáhnu se každou škvírkou.“ Kdyby tudy jelo auto, prostě by zastavilo a nejspíš by se nic nestalo – leda by do něj vrazilo auto jiné. Motorkář se chtěl předvést, že se kolem chodců protáhne, děcko v poslední vteřině špatně vyhodnotilo situaci, místo aby prostor uvolnilo, zastavilo se. A došlo ke srážce. Upřímně si nemyslím, že by byl motorkář bez viny a myslím si, že nejspíš trest dostane.
Dissenter
1*
Děkuji.
yellec
Sysope zkusím trochu počtů. Viděl je na 115 metrů. Pokud by jel 90 je to rychlost 25m za sekundu. To dává chodcům 4,6 sekundy na přejití silnice. Pokud započteme i jejich reakční dobu a čas na rozmyšlení stihnu/nestihnu, přijde mi to sakra málo. Jestli jel rychleji jak ty si domýšlíš, je toho času ještě míň. Chodci ho buď viděli nebo neviděli, nebo si kolem něho vytvořili pole problému někoho jiného(TM) ale v momentě nám neznámém se rozhodli přejít. Ty říkáš, že s tím měl počítat a brzdit intenzivněji od momentu kdy je spatřil.
Opravdu to tak ty sám děláš? Já když jedu mimo obec a vidím lidi co se možná chystaj přecházet, počítám s tím že si jsou vědomi svojí zranitelnosti i toho, že nejsou v právu a předpokládám že nechtějí spáchat sebevraždu. Dělám to tak na motorce (proto ti tykám ač se neznáme) i v autě.
Ve městě v zájmu zachování plynulosti provozu před chodcem na přechodu výrazněji zpomalím, aby si byl jistý že ho opravdu pouštím a když vejde na přechod brzdu pouštím abych zbytečně nebrzdil víc než je nutné, ale abych chodce ani náznakem neohrozil. Prostě počítám s tím že se nezastaví, ale kdyby přecejen ano jsem připravený dobrzdit.
Dělám to tak v autě cca 26 let, na motorce 16. Ještě jsem kvůli tomu nezažil nebezpečnou situaci a co tak pozoruju dělá to tak většina lidí.
Jinak technická. S1000XR má od r. 2017 tzv. šestiosé nebo náklonové ABS. Přišel s tím BOSH a údajně to umí i v náklonu poznat jakou brzdnou sílu použít. Gyroskopy a akcelerometry cítí moment kdy předek začne klouzat do strany a brzdu povolí. S tímhle brzdit už se snadností blíží k autu. K té věčné debatě jestli brzdí líp auto nebo motorka. Než vést akademickou diskuzi, proč to radši nezkusit. https://motohouse.cz/auto-vs-motorka-aneb-rozhovor-o-brzdach/
Ale brzdit jako Sršeň z nás moc asi neumí.
Sysop
Babka ho slysela driv, nez byl videt, sama to uvedla. Ovsem namisto cekani vyrazila kupredu.
Stran te situace… ja obcas jedu rychle. Hodne rychle. Tam, kde to znam, tady v horach. Jenze… mam u toho vyvaleny voci a sleduju pumpickare, zver, babky s vozickem, proste kdeco. Brzdneho asistenta mam ve sportovnim rezimu na max, takze jakmile auto vidi chodce, zver, nebo jine nebezpeci, rovnou pribrzdi, pokud to driv neudelam ja. Pocitam s tim, ze zveri nedojde vubec nic, klatici se postave jdouci z hospody taktez a babka s vozikem mne ani nemusi slyset, pokud jde po blbe strane a ja jedu na elektro. Od vsech cekam to nejhorsi. V aute jde spis jen o ne, na masine by slo i o mne.
Tykani je samozrejmost, na Internetu se tykalo odjakziva, nez sem nalezli kokoti, co si hraji na neco vic.
yellec
Pokud vlezli do silnice dřív než ho viděli a on když je viděl tak už byli v pohybu, pak bych ti dal zapravdu že se z jeho strany dalo dělat víc.
Sysop
Bylo to tak popisovano. Babka tam s prvnima detma vbehla, jeste nez motorku videli. Kluk se vzadu nejak zasekl a kdyz motorku uvidel, zustal stronzo. Jenze babka s detma jeste nebyla uplne na druhe strane, protoze prebihali sikmo. Takze z pohledu motorkare vetsi skupina byla vpravo, on tim padem najel doleva, ale kluk mu tam zustat cucet a toho trefil.
No situace uplne debilni, babka to kocirovala uplne nahovno. Ale motorkar imho mohl udelat vic.
yellec
Ale to mi zase nevychází časově. Pokud začali přecházet ještě než se vyhoupl na horizont, v pohodě by to stihli. Kdysi jsem viděl video z bezpečnostní kamery, co by šlo naroubovat i na tuhle situaci. Chlápek s dcerou, možná vnučkou přebíhali před vlakem. Na bližší straně k vlaku měl vlak chlap. Ten viděl že to stihnou. Holka měla právě tím chlapem zakrytý výhled a vlak se jí objevil až když byl poměrně blízko. Holka se lekla a zastavila. Pokud to bylo takhle, pak s tím motorkář nemohl dělat vůbec nic.
„Má se za prokázané, že řidič motocyklu skupinu chodců ze vzdálenosti 115 m viděl, snížil rychlost jízdy a změnil směr jízdy tak, aby se jim vyhnul.“
– – –
Pokud vidím na 115 metrů skupinu chodců (ve vozovce), nebudu měnit směr. Normálně k nim dojedu tak, abych do nich nevlítl, tj. zpomalím a sleduju jejich chování. Ke kolizi nedojde.
Zřejmě šlo o tzv. „motorkáře“, vědomého si svých „práv“.
.
Na motorce na sto metrů skupinku chodců, zejména menších dětí, vidíš tak leda hovno, pokud nemají reflexní vesty. Ono záleží na místních podmínkách a zejména na tom, jaké je za těmi chodci pozadí. Když tam bude bílá hala montovny, tak to bude jo rozdíl, než například les. Tyhle teorie jsou vo hovně.
De_Bill:
„Na motorce na sto metrů skupinku chodců, zejména menších dětí, vidíš tak leda hovno, pokud nemají reflexní vesty…“
– – –
Cože…???
.
Ia můžu jet bez světel a vidím, i ve dne. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=DaB17ArI10s
V tomto konkretnim pripade jsou chodci videt dobre, protoze za nimi je velmi dlouha rovinka s prusekem. Navic nehrozi oslneni sluncem. Kdo nevidi na 100 metru, mel by jezdit ctyricitkou.
Kdo nevidí na 100 metrů co, kde a za jakých podmínek? Nevím, jaká tam byla situace, ale brát jako dogma, že na sto metrů nevidím člověka a proto jsem slepej a blbej, je na hlavu.
BTW, kdo tvrdí, že ti chodci tam byli vidět a na jakou vzdálenost? Psali to fblesku? Motocyklista? On tu vzdálenost měřil? Nebo kurva, dokonce to stanovil znalec?
Ale notak… stalo se to za slunecneho dne, v tom miste se chodi do lesa celkem bezne, lidi jsou tam videt. Rikam ti, ze to misto ZNAM a mistni v Javorne mi rikali, jak to bylo.
Ty jsi stejnej, jak ten znalec u mé nehody. Úplně ho slyším. Ty cyklisti tam jsou vidět. No dobrý, já ti tvoje přesvědčení neberu. Akorát nepočítáš s mnoha proměnnejma.
De_Bill:
Pokud na 100 metrů někdo nevidí za jasného dne před sebou ve vozovce skupinu osob, byť 1,2 m vysokých, asi by neměl řídit motocykl.
Místo nehody znám a projel jsem jím za opravdu všech možných povětrnostních podmínek mnohokrát, nejméně stokrát.
.
Pokud mi mistni, kterej u te nehody primo byl, mi popise, jak to bylo, tak je to pro mne relevantnejsi informace, nez tvuj nazor. Bohuzel.
A Sysope, co to je podle tvého tvrzení „být přímo u nehody“? Ten místní byl kdo? Ten, co jel na té motorce? Pokud ne, tak si svou relevanci nech, já ti ji neberu.
Byl to clovek, co tam projizdel par minut po stretu, takze videl podminky. Pokud chces skutecne relevantniho pozorovatele, pak jedine strazneho andela nekoho z ucastniku. Nejlepe konzorcium tech andelu a poslechnout si konsenzus.
A tak to jo, pane znalče. Vaše informace o svědkovi, kterej tam minuty po nehodě projížděl za naprosto jiných podmínek, jsou naprosto relevantní. Svou námitku beru zpět ctihodnosti a nemám další otázky.
Nebud tak jesitnej, tocis se fakt na kravine.
Já se jenom ptám, jestli byl ten tvůj svědek ve stejné situaci, jako řidič motorky. A je mi u prdele, v jakejch hovnech to je.
Tak byl nebo nebyl?
Stran hodnoceni povetrnostni situace, rozhledu a popisu moznosti brzdeni ano, byl.
Vždy, když se vám stane podobný průser, tak policajti potřebujou čárku za uzavřený a státnímu zástupci předaný případ, a státní zástupce to samé. Oni „dělají jen svou práci“ (TM).
„Dbát zvýšené opatrnosti“, „přizpůsobit jízdu“, „nedbalost“ a „“předpokládat“ jsou univerzální nástroje obžaloby.
Jinak, za zrakvení někoho při „nedbalosti“, pokud nejste nastřelená recidivující fetka, nýbrž „bezúhonný občan žijící řádným životem“ se natvrdo do basy nechodí. O V Š E M, kdo si projde psychickým martýriem během celého trestního řízení, které trvá cca rok dva, někdy i déle, které zahrnuje jak blbé spaní, tak perspektivu ztráty zaměstnání a návazně na to problémy v rodině pokud není silná, zpřetrhání sociálních vazeb s blízkými, pokud se teď ukáže, jací to jsou kokoti, a to nemluvím o vláčení mediálníma sračkama a hrozbu občanskoprávní žaloby poškozených/pozůstalých o těžké mega, tak si buďte jisti, že člověk by si klidně výměnou za to šel do té jedničky s vycházkama klidně sednout.
Jo, a ještě v xichtě zestárnete o deset let.
Věřím že to tak je. Aby si ten chlapík šel sednout stejně nepomůže ničemu. Chyby děléme všichni a některý jsou holt hodně draze zaplacený, vím o čem mluvím.
Já jsem za zrakvení se cyklozmrda, kterej mi měl dát a nedal přednost, což bylo taky v rozsudku stanoveno, dostal dvouletou podmínku. V tomto případě trestu natvrdo bych po půlce šel ven. Klidně bych to za ty všechny psychický sračky, nejen moje ale HLAVNĚ mé rodiny, vyměnil.
Tuším, že to tu D-F několikrát psal, že se vždycky hledá nějaká spoluvina, aby to jako bylo spravedlivý pro oba.
To je jinak.
Když někdo u nehody svou blbostí natáhne brka, tak už je pro něj spravedlnost jaksi irelevantní, ctihodnosti.
A protože OČTŘ, fízlama počínaje, přes prokurátora až po soudce musí mít čárku, tak se odsoudí chudák, co se třeba zrovna na půl vteřiny kouknul do zrcátka, což je mimochodem taky povinnost řidiče, a udělá se z toho „nesledování provozu“ a podobný sračky.
A tys priznal, ze ses kouknul do zrcatka?
DF to tady uz leta pise – ‚nebyl jsem pod vlivem zadnych navykovych ani omamnych latek, citil jsem se dobre, zdrav, sledoval jsem situaci pred sebou a vubec nevim, kde se tam poskozeny vzal. Dal k tomu nemam co rict‘.
No tak DF to tu sice léta píše, ale jak já, tak nyní ani ty jsme si z toho poučení nevzali.
Já na rozdíl od tebe teď už vím, že to co jsi napsal je úplně na hovno.
Cili, ty ses toho nedrzel a dostals flastr. Co melu ja, je fuk, ja jsem za spoluvinika nikde oznacen nebyl.
Na to tvoje konstatování „vůbec nevím, kde se tam poškozený vzal“ existuje univerzální obvinění i obžaloba. Jmenuje se to „nevěnoval se řízení“. Průser je v tom, že ti toto tvrzení OČTŘ sice nemají jak dokázat, ale v rozsudku to bude.
Já bych doporučil po této zkušenosti ne policajty vyfakovat, nebavím se s váma a pod. Ale právě ano soudruhu policajte, chci přispět k vyšetření, ale já si vůbec po nehodě nic nepamatuju. Není nezákonné si tady něco nepamatovat. Maximálně odpovědět na první otázku odkud a kam jste jel. Ideálně druhý den jít k doktorovi že jsem psychicky v prdeli, nechat si napsat lexoš a za pár dní jít pro prášky zas, že je žeru jak lentilky. A chlastám. A nemůžu spát. Mám volno v práci či nemocenskou a tak. Sice to od univerzálního obvinění neodvrátí, ale každej bod se k soudu počítá.
Ano, budu vypovidat, ale nic si nepamatuju, promiňte musím jít blejt, je mi špatně.
Jiste, taky reseni, vsak ho nevyvracim. Je to hodne o tom, na jakeho fizla a stadniho zastupce narazis. Jestli se pak s nima nebavis z toho ci onoho duvodu, je uz technikalie. Podstatny je, rict co nejmin.
Ona to technikálie stran toho, z jakýho důvodu se s fízlama nebavíš, tak úplně není. Zohledňuje se to v rozsudku. Je rozdíl, jestli tam budeš mít „odmítl vypovídat, spolupracovat při vyšetřování“ nebo „obžalovaný měl snahu spolupracovat při vyšetřování (ale byl z toho na palici)“.
Sysop: WTF? To je podle tebe „přiznání kouknutí se do zrcátka“ důkazem pro spoluvinu, kdy jiný nedal přednost? Kouknutí se do zrcátka je „nevěnování se řízení“? Vždyť to je naopak potvrzení věnování se řízení. Mě naopak De_Billův případ dost znepokojuje pokud jde o právní jistotu ve chvíli, kdy se zdá být vše jasné a jen proto, že ten debil, co nedal přednost jel na kole, tak najednou mega snaha vymyslet, jak alespoň část viny přenést na poškozeného.
Ja jsem prece DB nesoudil, pro mne neni podivani do spiglu nic. Jen rikam, ze evidentne rekl vic, nez musel. Xoudu se pro spravedlnost nechodi, jak znamo.
Sysop: pokud to „víc“ nijak nepřispívá k jeho vině – a kouknutí do zrcátka, když ti někdo nedá přednost k tomu rozhodně nepřispívá – ale je to bráno opačně, tak to už pak to „řekl víc“ může být cokoliv. I to, co si ty budeš myslet, že je ještě v pohodě.
V téhle diskusi mi prostě připadáš jak průměrnej čtenář idnesu. Víš, co se určitě stalo, víš, že určitě motorkář mohl zastavit, víš, že De_Bill řekl víc. Prostě spousta planého teoretizování, mi k tobě nějak nesedí.
Re: fatdwi 12.1.2024 v 8:53
DB sam napsal o z5nem zrcatku. To prece nemusel nikomu vykladat. Je to redundantni info, ktere jemu pomoct fakt nemohlo.
Sysop: ale ani by mu nemělo nijak uškodit.
Teoreticky ne, kdybychom zili ve skutecne pravnim state. Je prece jasne, ze se do spiglu divat musi. Ale cim min se toho rekne, tim min se jim laduji kanony.
To jsem si taky myslel, že sledování tachometru, nebo kouknutí se do zrcátka patří k povinnostem řidiče. Nebo koukání se kolem sebe obecně, v rámci sledování provozu, jak to určuje zákon. Při té nehodě nicméně k ničemu takovému nedošlo, prostě byla tma a cykloun se mi vynořil zpoza A sloupku, už nešlo nic dělat.
Co je znepokojující, že OČTŘ mají ten univerzální nástroj „nevěnoval se řízení“ což nelze nijak prokázat, pokud není člověk na kameře zachycen například při telefonování, ale vydedukují to z toho, že řidič poškozeného neviděl.
Prostě jsi neviděl, tak ses nevěnoval řízení. Nazdar.
De_Bill: to je přece úplně absurdní, ale současně se tomu až tak nedivím. Sjel jsem nedávno celý seriál na ČR2 Historie českého zločinu a je to velmi poučné (dokonce tam soudruhu komentátor v jednom díle zmíní „fintu s odmítnutím nevypovídat“ nebo něco takového, slovo „finta“ tam skutečně zazní, neuvěřitelné, ale je to tak). A v mnoha případech je vidět otřesná práce fízlů, „znalců“ atd., ač samozřejmě vyprávění je jednoznačné. V některých případech, které jsou relativně nové pak je vyprávění klidně lživé a tendenční (když není problém si fakta dohledat).
Nezkoušel jste znalce, který by prokázal, že vidět nebyl proto, že to podmínky neumožňovaly? Jasně, že si s tím můžou vytřít prdel a nevzít to v úvahu, ale aspoň byste měl papír do odvolačky a tak. Předpokládám, že jste se nedal lacino, i když zrovna Lacina ukázal, že lze odsoudit kohokoliv za cokoliv, je-li poptávka a zájem.
Ohledně odvolačky. To si každý myslí…
Od nehody do odsouzení rok a půl. Permanentně v nervech, při práci, při jídle, při čemkoli a nejen osobně, ale i rodina. Rok a půl. Po těchto peripetiích raději člověk přijme první instanci, když to je podmínka, řidičák a 15 kkč peněžitý. Výsledek odvolačky není jistý a další rok dva nervů? To ne.
U soudu jsme navrhovali vyšetřovací pokus, který byl jako nadbytečný zamítnut. Sice věřím, že by se prokázaly skutečnosti, které by případ poněkud pozměnily, ale hlavně zavřít ulici a tramvajový provoz na ní stojí peníze. Ono u toho soudu jsou součástí spisu i faktury, které platí stát, za kdejakou blbost.
Zde video z pouliční kamery. Upozorňuji, že na kameře je kvůli jejím technickým vlastnostem viditelnost několikrát lepší, než lidským okem.
https://youtu.be/NfRtKB11RjA
De_Bill: tak to je masakr, z toho videa je naprosto zřejmé, že viníkem je cyklouš, neuvěřitelné, jak jste dopadl…
Ad nervy – ano, tomu rozumím, každý jsme v tomto jiný, nemám zkušenost tak dramatickou, ale něco ano a chápu Váš přístup, ač bych pravděpdobně do odvolačky šel (ale kdo ví, třeba bych to taky řešil jinak).
De_Bill:
Jinak, za zrakvení někoho při „nedbalosti“, pokud nejste nastřelená recidivující fetka, nýbrž „bezúhonný občan žijící řádným životem“ se natvrdo do basy nechodí. O V Š E M, kdo si projde psychickým martýriem během celého trestního řízení, které trvá cca rok dva, někdy i déle, které zahrnuje jak blbé spaní, tak perspektivu ztráty zaměstnání a návazně na to problémy v rodině pokud není silná, zpřetrhání sociálních vazeb s blízkými, pokud se teď ukáže, jací to jsou kokoti, a to nemluvím o vláčení mediálníma sračkama a hrozbu občanskoprávní žaloby poškozených/pozůstalých o těžké mega, tak si buďte jisti, že člověk by si klidně výměnou za to šel do té jedničky s vycházkama klidně sednout.
—–
Souhlas s fatdwi. Celé je to dosti děsivé. Noční můra všech řidičů. Jenom otázečku. Opravdu byste si šel do té jedničky s vycházkama sednout? A výměnou za co?
@hellfire
*Jenom otázečku. Opravdu byste si šel do té jedničky s vycházkama sednout? A výměnou za co?*
Výměnou třeba za to, aby moje žena mohla klidně spát a nemusela brát prášky na nervy z toho všeho. Že se to dotkne vás osobně, s tím se člověk nějak popasuje, ale na to, jak trpí člen vaší rodiny a vy s tím nemůžete vůbec nic dělat, na to se koukat nedá. Tomuhle cyklounovi bylo 66 a soud mu dal minimálně 50% vinu že nedal přednost v jízdě, to člověku ulehčí svědomí. Ale kdybych přejel děcko, tak to fakt nedám.
De_Bill
Chápu vaše pohnutky, že byste si šel klidně sednout, kdyby to rodinu uchránilo od psychického strádání. V realitě by vaše odsouzení ale mělo ještě horší dopad, nejen na rodinu, ale i na vás. Byť byste třeba subjektivně trochu odlehčil svědomí s pocitem, že když si trest „odpykáte“, tak vaším propuštěním to všechno strádání skončí, nikoliv. Reálně by z vás byl mukl s doživotním cejchem, s velmi mizernou perspektivou a pozor, pro mnohé lidi byste byl odsouzený vrah. Pokud by šlo o dítě, bylo by vše samozřejmě ještě o dost horší a bylo by třeba napnout veškeré síly k vašemu plnému očištění, i kdybyste si na právníky měl vzít hypotéku.
Tady je interakce z expertizy. Já měl toho pitomce celou dobu za levým A sloupkem. Vidět byl až před autem.
https://youtu.be/q4U6SySqWDA
zajímavý výsledek. to je, nepletu-li se, přejezd pro cyklisty, a žádná přednost cyklisty analogická přednosti chodce na přechodu neexistuje a nikdy neexistovala. pokud byste viděl a stejně jej sejmul, potom byste byl (a v souladu se zdravým rozumem) viníkem. pokud jste se od začátku do konce konzistentně držel verze že se „z ničeho nic objevil“, potom je výsledek více než překvapivý. ale jak správně říkáte, šedé jsou teoretické kecy z tepla před obrazovkou a zelený je strom života nešťastníka procházejícího martyriem, který nakonec upřednostní to mít už konečně za sebou.
Celkem dobrej mrdnik delaji chodci na vyhrazenem miste k prechazeni. To je taky parada.
Sysop 12.1.2024 v 10:21
„Celkem dobrej mrdnik delaji chodci na vyhrazenem miste k prechazeni. To je taky parada.“
– – –
Tam přednost nemají, což ovšem spoustu lidí neví (včetně držitelů ŘP).
A další „stupeň“ jsou přiblblé eurounijní betonové ostrůvky v silnici, ke kterým vede z chodníků odbočka, ale které nejsou ani označeny jako místo pro přecházení:
https://mapy.cz/letecka?l=0&x=13.3871794&y=49.7443383&z=20
.
prakticky každý den jezdím autem (a velmi často na kole) přes asi nejfrekventovanější přejezd pro cyklisty v okolí, křižovatka Vrbovy a cyklotrasy A22 (v Braníce, skloňováno dle vzoru „opice v Braníce“, legendárního článku v mladém světě v polovině 80. let, kdy vysloužilému námořníkovi utekl jakýsi kočkodan či makak a pokousal několi dětí a jednu stařenu), a tam se tedy, pane, dějí věci. od cyklistů vynucujících si (neexistující) přednost, kteří voraženým najetím na přejezd nutí natvrdo brzdit narvaný kloubový autobus po „slušňáky“ řidiče lákající zdrženlivé cyklisty pod náklaďák v protisměru. normálně jsem takového počínání dalek, ale někdy (jedu-li na kole) radši popojedu o pár desítek metrů na jih, slezu z kola a překonám Vrbovu coby chodec vedoucí kolo. a jako řidič očekávám úplně cokoli.
@Lukas B.
Tam nebylo se potřeba něčeho konzistentně držet. Bylo to ve tmě, a ten cyklista (viz videa a animace) byl celou dobu schovaný za A sloupkem, až do nárazu. Já ho uviděl cca 0,300 sec před nárazem.
Ještě abych tomu dodal váhu, tak to auto za mnou byl svědek přítomný u nehody, přivolaný jak na fízlárnu tak k soudu, který rovněž tvrdil, že cyklistu neviděl. A nejen to. Vyjádřil se, že vůbec netušil, co se stalo, dokud nevystoupil z vozu. Viděl jen zabrzdit auto před sebou.
To se do protokolů sice zapsalo, ale sral to pes že by nad tím někdo dumal.
Ó nikoli prosím. Stačí, když „poškozený“ a jeho rodina je v přízni s OČTŘ. Případně, jak to bylo v kauze, u které jsem byl, postačuje, když „poškozený“ byl první láska afektované a horlivé televizní reportérky. – Případ je složitě dlouhý na popis, ale pro uvedení do obrazu dané absurdity: Poškozený – chodec na kolejích v noci. Odsouzení strojvedoucí a vlakvedoucí. Oba rok v teplákách, žádné propuštění po půlce.
Dobre jim tak, priste se naucej vyhejbat.
Neposkytnutí pomoci to bylo.
Jako, ze nevytahli igelitku a nezacali zkoumat napravy?
Hledali tělo, nenašli ho (černá noc a trať v zalesněných kopcích). Pak přišli strážníci a sdělili jim, že ke střetu nedošlo. Cestou k nehodě potkali mladíka, co se jim přiznal, že šel po trati a těsně před vlakem naštěstí uskočil, vyřešili ho domluvou.
Žádné viditelné stopy po střetu, tělo nikde a sdělení strážníků, tak pokračovali v jízdě.
Za to jit do teplaku asi nasere.
Panek 12.1.2024 v 7:53
– – –
Za tohle by měl jít sedět soudce.
Lze něco k případu někde veřejně najít, nebo je to tajné…?
.
Sice neznám podrobnosti, ale taková událost se v železniční dopravě označuje jako mimořádná, i když nikdo nenatáh brka, stačí jenom incident nebo ohrožení a jako taková se musí prošetřit. Takže to nejde tak, že přijdou dva sběrači psích hoven a řeknou fírovi, že se nic nestalo a může ject. Taková událost se musí hlásit a prošetřit. Proto asi ty tresty, když fíra a vlakvedoucí z titulu své fce toho nedbali…
MIMOŘÁDNÉ UDÁLOSTI
§ 49
(1) Mimořádnou událostí je nehoda nebo incident, ke kterým došlo v souvislosti s provozováním drážní dopravy nebo pohybem drážního vozidla na dráze nebo v obvodu dráhy a které ohrozily nebo narušily
a) bezpečnost drážní dopravy,
b) bezpečnost osob,
c) bezpečnou funkci staveb nebo zařízení, nebo
d) životní prostředí.
De_Bill:
„…Proto asi ty tresty, když fíra a vlakvedoucí z titulu své fce toho nedbali……“
– – –
Na copak nedbali…? Tys u toho byl…? Ty tu situaci znáš…?
.
Vždyť jsem psal, že neznám podrobnosti. Ale pokud došlo k mimořádné události podle popisu, tak nesměli odjet a měli ji hlásit.
De_Bill:
„…nesměli odjet a měli ji hlásit.“
– – –
Pokud nedošlo ke střetu, nic hlásit nemuseli. Zřejmě neměli jistotu zda došlo či nedošlo, takže se sami zajímali, co to na trati bylo za tvora.
Kdyby nastal střet – ozvala se rána, drcnutí, a přitom neblo jisté o jaký šlo objekt, pak mohli hledat „něco“, např. prase. Pokud nenajdou nic, nahlásí (rádiem) a obvykle frčí dál.
Nic špatně.
.
De_Bill 11.1.2024 v 11:11
„Vždy, když se vám stane podobný průser, tak policajti potřebujou čárku za uzavřený a státnímu zástupci předaný případ, a státní zástupce to samé.“
To, že potřebujou čárku, je naprosto v pořádku…
Teorechticky by ovšem čárka za řádně vyšetřený a uzavřený případ s odložením věci měla být stejně cenná, ale méně náročná na čas a námahu…
Prachticky je to samozřejmě trochu jinak*…
* Mmch. je špatně, že SZ působí jako „veřejný žalobce“ – to i totalitní prokurátor měl zadání shromažďovat důkazy ve prospěch i neprospěch…
Já se motorkářů už dost bojím. Drtivá většina supersportařů a skůtrařů mají opravdu příliš velkou důvěru v ostatní účastníky provozu.Strach mám také z retromotorkářů na Jawách a ČZ,sice nejezdí rychle, ale mizerně jim to svítí, bliká a brzdí a mnohdy jezdí na starých pláštích. Harlejáci a cestovní endura jezdí obvykle na pohodu.
Já měl na motorce dvě nehody děsivě vyhlížející, ale v malé rychlosti a vždy za tím byla blbě předvídatelná chyba řidiče v osobáku.
Poprvé to byla 18 letá řidička-cizinka s mokrým řidičákem a v neznámém prostředí. Vůbec netušila, že má dát přednost projijedoucím vozidlům, když chce pokračovat rovně a hlavní se stáčí doprava. Já jsem zaregistroval, že zastavuje a tvářila se nejistě, zpomalil jsem, ale on se náhle rozjela. Přeletěl jsem Renault Espace jak po klouzače a dopadl na dvě nohy.Do teď nechápu, že mi autem nezmasakrovala levou nohu, když přední plast zůstal napíchnutý na stupačce. Asi dva roky po té byla křižovatka stavebně upravena do současné přehlednější podoby s poloostrůvkem a odbočovacím pruhem. https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&pano=1&pid=87682453&newest=1&yaw=6.255&fov=0.988&pitch=0.195&x=15.3076751&y=50.7388711&z=18
Druhou nehodu jsem mě o kilometr dále,kdy řidič protijedoucího vozidla špatně odhadl rychlost přijíždějící motorky v protisměru a snažil se ještě rychle odbočit doleva do uzké uličky.Řidiče jsem dobře znal a je to vyježděný pardál se všema skupinama. Tam jsem zareagoval včas a s mašinou přešel do bočního skluzu a de facto se katapultoval, takže do kontaktu s vozidlem se dostala pouze motorka a slušně ho znepojizdnila a já elegantně klouzal prdelí po mokré silnici. Tenkrát jsme do toho vůbec netáhali policajty ani pojišťovny a vyřešili jsme ku spokojenosti všech.Do čtvrt hodiny měl na místě vlastní odtahovku a za 20 minut jsme byli pryč.Je s podivem, že policajty žádný aktivista nezavolal. https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&pano=1&pid=87682947&newest=1&yaw=0.818&fov=0.988&pitch=0.296&x=15.3132684&y=50.7463114&z=17
A me se stalo v Brne na semtamforu, ze baba prede mnou prejela na prechod, zastavila, stala, po nejake dobe zaradila reverz a naburacela mi do predniho kola masiny. Prej mne nevidela (pico couve a necumi do spiglu?). Na prvni pohled to vypadalo, ze ona stala dobre a ja jsem to nedobrzdil. Hadej se.
Bohužel ženy mají ve zvyku pohybovat se ve směru, kde netuší co se děje. Couvání dozadu aniž by věděli co za nimi je. Nebo pohyb dopředu s otočenou hlavou dozadu ke kamarádce. Atd.
Ženy to dělají v obchodech, na cestách – pěšky, na kole, v autě, při jakémkoli druhu pohybu.
Muži mají ten instinkt, že si udržují přehled do směru pohybu. Ženy prostě ne. Žena něco chce, a fyzikální zákony a všichni okolo musejí ustoupit jejímu chtění. To vesmír a okolí má povinnost se ženě vyhnout či vyhovět jí.
Vypravela mi kdysi jedna sestricka z detskyho, ze kdyz chteji poznat, jestli je dite chlapecek, nebo holcicka, tak uplne postaci mi dat napit. Kluk cumi do flasky a holka vsude okolo.
co s tím má společnýho tvoje chlastání?
Dam si kravskej hlt a podivam se prckovi mezi nohy.
to bez toho nende jo
Tohle se mi stalo u obchoďáku na výjezdu u závory. Prej čekala, źe taky couvnu. Naštěstí to byly akorát odřený plasty na nárazníkách, navíc jsme oba jeli ve starý plečce, tak jsem jí akorát vynadal.
Nedaleko od mista nehody je takovy pekny T-cko, kde se loni stala nehoda motorkare. Jel v tomto smeru: https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=88444846&newest=1&yaw=3.581&fov=1.257&pitch=0.179&x=13.3065867&y=49.2542691&z=18
A v krizovatce v jeho smeru odbocoval ridic auta vlevo. Dal blinkr, pribrzdil, zacal odbocovat a pic… zleva ho trefil motorkar, ktery se rozhodl ho objet zleva. Jel jako prase, masina letela desitky metru do pole, kde se rozlozila na prvocinitele, motorkar se nerozlozil, ale hekal tam pry pekne dlouho, co vypravela moje manzelka, ktera prave jela okolo. Ja jsem tudy projizdel az vecer a to uz masina byla vysbirana pryc a traktor to tam branoval.
dal blinkr a přibrzdil, řikáš? já jenom že dneska tak 4 vymrdaní vyjebanci z 5 zabrzdijou, začnou neco nevyzpitatelně provádět a pak asi v polovině zatáčení si vzpomenou, že by mohli bliknout, pakáž jedna debilní
Ja teda nejak asi sem z jine planety,ale pokud pred sebou mam chodce tak brzdim do te doby Dokud tam jsou az do zastaveni pokud tam furt sou. Uhybnej maneuver?😁😁😁
Proste Dokud je na vozovce tak brzdim a nepredpokladam,ze se nejak odbelha na druhou stranu,ale to je autak. U masiny vim z doslechu,ze jak moc orychtujes zadni brzdu tak to jde dolu a konec. Nevim co se tam delo,ale masiny taky jezdim vesmes v jinych rychlostech nez autaci…kdo vi
Ono s tim prudkym brzdenim na masine je to vosajslich. Kdyz prebrzdis predek, udelas kutululu, kdyz zadek, jdes do smyku a masina umi udelat peknou klikatici. Mel jsem i dual abs a presto se mi jednou podarilo pri brzdeni jit s 1100XX pres predni riditka. Spolehat na dobry brzdy a gumy muze byt velkej pruser.
Hlavně na mašině při razantním brzdění ztrácíš možnost korigovat stopu. To je vždy až poslední možnost.
to je všechno pravda. ale to že se motorka v porovnání s autem nedá ubrzdit tupým naskočením na pedál přece není žádná polehčující okolnost. kdybychom kdyby brzdil co to dá a neubrzdil, tak je to jednoznačné nepřizpůsobení jízdy(….), protože by to znamenalo, že jel rychleji, než měl rozhled pro zastavení. tady asi nejel nijak přehnaně rychle, rozhled měl, brzdit začal, ale zřejmě nebrzdil naplno, jenom tak trochu pro získání lepšího přehledu o situaci, a pak pravděpodobně předpokládal, že dítě přecházení plynule dokončí, a ono místo toho udělalo něco jiného.
Muj soukromej tip je, ze:
– to tam slespon trochu znal a vedel, ze za zlomem je dlouha rovna silnice. Takze do toho kopecka vzal za heft
– uvidel skupinku, pustil plyn a nechal to ‚dojet‘
– ocekaval, ze skupinka o nem vi a udela diru – bud prejdou vsichni dopredu, nebo ten vzadu couvne ze silnice
– jel dal a dopadlo to jinak, nez cekal.
Píšeš blbosti. Ne že brzdíš, pokud máš před sebou chodce. Brzdíš, když ho můžeš vidět. To je rozdíl.
On brzdil. Proc asi?
No já si teda myslim, že buď to valil 150 a pak to ubrzdil na 77 a nebo nebrzdil vůbec. Motorky s větším objemem poměrně dobře brzdí motorem, pro zpomalení z 90 na 77 stačí podřadit a zavřít plyn.
Myslim si uplne to samy. Jedna pani povidala, ze nejaky prase tam obcas jede v cernym BMW kilo pade taky. Ta rovinka k tomu uplne svadi. Ale znas to – lidi toho nakecaj…
To je tim,ze maj hodne lehkej setrvacnik me?Ze to proste samo od sebe I tak dost pada a kdyz chces jet tak musis pridavat?
Motory montované do motorek dvouhmotej setrvačník nepotřebujou. Otáčky při zavření plynu padaj proto, že motor musí konat práci při kompresi vzduchu ve válcích, a ta pak uteče výfukem pryč. U stroju jako zde zmiňovaný BMW S 1000 XR bude chování motorky záviset na nastavené palivové mapě.
Ona ta masina proti kompresi motoru je pomerne lehka, takze brzdeni motorem je snadny.
za mně je to tak, že je nad slunce jasnější to, že jak dítě. tak i babička prokázali, že nejsou schopni se pohybovat po silnici tak, aby nezpůsobili dopravní nehodu, to mám za prokázané tím, že tu nehodu způsobili svou nekázni v silničním provozu, to, že ony nezpůsobilé osoby jsou nezpůsobilé mněli vědět ty osoby, které jsou zákonnými zástupci oněch osob, proto vinu za to tragedii přisuzuji zákonným zástupcům oněch osob, které bez vynaložení náležité péče , tedy prokázaní způsobilosti vinníků dopravní nehody, se spoléhaly bezdůvodně , že se nic nestane.
jezdit preventivně krokem je extrém, druhý extrém je děti do dosažení zletilosti držet na řetězu a důchodce úderem sedmdesátky (nebo i dříve) dát na řetěz a nepouštět k silnici. předpokládám, že nikdo příčetnej nechce ani jedno ani druhý. ale holt když vidím na státovce hlouček lidí, notabene když v tom hloučku jsou děti, tak klidně zpomalím a když to bude nutné i zastavím a kdo chce, ten se může smát, já mu to přeju. ztratím dvacet vtěřin a ušetřím dva roky.
Až ti soudce řekne, že jsi měl jet místo 55,9 kmh třeba tím krokem a nedošlo by k nehodě, tak proč by nemohl být doochodce taky na řetězu?
Mírně OT na Sysopa:
Onehdá před Vánoci jsem byl na nějaký Schulung ohledně používání Onboard kamer ve služebních autech a tak nějak okrajově jsme se dotkli odpovědnosti za škody při nehodách na parkovištích u nákupáků v DE. Údajně neexistuje předpis kterej by to nějak upravoval, a to dokonce i na parkovištích označených „Hier gilt die StVO“. Na nějakou přednost zprava nebo náhradu škody prej kannst vergessen, každej si zaplatí svojí škodu sám. Slyšel jsi o tom něco nebo je to JPP?
Ja jsem se pred vanocema bavil s kolegyni, ktere kdosi naboril auto a rikal jsem ji, ze v Cesku na parkovistich nakupaku plati prednost z prava. Ona mi tvrdila, ze v Nemecku ne. Dost mne to preqapilo a zrovna tahle baba neni blba, takze asi nekecala. Pry je to soukromy pozemek a neplati pro nej zakon o provozu, protoze ten je jen na verejnych komunikacich.
Ale mam to jen z jednoho zdroje.
Mmchdm, v Cesku se toto pred mnoha lety nakouslo tusim v souvislosti s Kauflandem a uz tehda se Nemci divili, ze to u nas mame jinak.
Takže to asi bude pravda,v každym případě zapatrám v předpisech.Díky.
Mas to v kostce v tom linku. Ono to totiz neni v zakone, ale v judikatech.
Ois kloo :)
Genau.
U nás je všechno jinak. Zákon o kruhových objezdech jinak, záchranná ulička jinak, všechno jinak. Kdyby nebylo Hitlera, dodneška jezdíme vlevo.
Měl jsem za to, že záchranná ulička byla sjednocena.
S tím Hitlerem to je taková legenda. Ano, jeho příchodem se zavedlo okamžitě ježdění vpravo, ale ono to bylo u nás plánovaný už před válkou, akorát by to trvalo dýl. Takhle přišel befehl pro čechiše švajne untermenš hned.
Nejaky povidani k tematu je tady: https://www.ergo.de/de/rechtsportal/verkehrsrecht/aktuelles/parkplatzregeln
Kouknu.
Jasny, tlaci se to na ‚vzajemnou ohleduplnost‘, takze dovolavat se prednosti z prava nema smysl. Princezna kolobezka.
No ale tenhle defaultni stav by prave mela upravovat Hier gilt die StVO cedule ne? Napriklad v Thüringen k videni u vetsiny supermarketu.
Před lety jsem četl článek od nějaké naší političky, která vychvalovala německé zákony a ptala, proč to dávno není i u nás. Podle německých zákonů, pokud motorista usmrtí dítě, je VŽDY vinen a jde sedět. A takoví idioti nám tu vládnou. K té nehodě. Nic o ní nevím, ale předpokládám, že tady úřadoval motorkářský zlozvyk, „protáhnu se každou škvírkou.“ Kdyby tudy jelo auto, prostě by zastavilo a nejspíš by se nic nestalo – leda by do něj vrazilo auto jiné. Motorkář se chtěl předvést, že se kolem chodců protáhne, děcko v poslední vteřině špatně vyhodnotilo situaci, místo aby prostor uvolnilo, zastavilo se. A došlo ke srážce. Upřímně si nemyslím, že by byl motorkář bez viny a myslím si, že nejspíš trest dostane.
1*
Děkuji.
Sysope zkusím trochu počtů. Viděl je na 115 metrů. Pokud by jel 90 je to rychlost 25m za sekundu. To dává chodcům 4,6 sekundy na přejití silnice. Pokud započteme i jejich reakční dobu a čas na rozmyšlení stihnu/nestihnu, přijde mi to sakra málo. Jestli jel rychleji jak ty si domýšlíš, je toho času ještě míň. Chodci ho buď viděli nebo neviděli, nebo si kolem něho vytvořili pole problému někoho jiného(TM) ale v momentě nám neznámém se rozhodli přejít. Ty říkáš, že s tím měl počítat a brzdit intenzivněji od momentu kdy je spatřil.
Opravdu to tak ty sám děláš? Já když jedu mimo obec a vidím lidi co se možná chystaj přecházet, počítám s tím že si jsou vědomi svojí zranitelnosti i toho, že nejsou v právu a předpokládám že nechtějí spáchat sebevraždu. Dělám to tak na motorce (proto ti tykám ač se neznáme) i v autě.
Ve městě v zájmu zachování plynulosti provozu před chodcem na přechodu výrazněji zpomalím, aby si byl jistý že ho opravdu pouštím a když vejde na přechod brzdu pouštím abych zbytečně nebrzdil víc než je nutné, ale abych chodce ani náznakem neohrozil. Prostě počítám s tím že se nezastaví, ale kdyby přecejen ano jsem připravený dobrzdit.
Dělám to tak v autě cca 26 let, na motorce 16. Ještě jsem kvůli tomu nezažil nebezpečnou situaci a co tak pozoruju dělá to tak většina lidí.
Jinak technická. S1000XR má od r. 2017 tzv. šestiosé nebo náklonové ABS. Přišel s tím BOSH a údajně to umí i v náklonu poznat jakou brzdnou sílu použít. Gyroskopy a akcelerometry cítí moment kdy předek začne klouzat do strany a brzdu povolí. S tímhle brzdit už se snadností blíží k autu. K té věčné debatě jestli brzdí líp auto nebo motorka. Než vést akademickou diskuzi, proč to radši nezkusit. https://motohouse.cz/auto-vs-motorka-aneb-rozhovor-o-brzdach/
Ale brzdit jako Sršeň z nás moc asi neumí.
Babka ho slysela driv, nez byl videt, sama to uvedla. Ovsem namisto cekani vyrazila kupredu.
Stran te situace… ja obcas jedu rychle. Hodne rychle. Tam, kde to znam, tady v horach. Jenze… mam u toho vyvaleny voci a sleduju pumpickare, zver, babky s vozickem, proste kdeco. Brzdneho asistenta mam ve sportovnim rezimu na max, takze jakmile auto vidi chodce, zver, nebo jine nebezpeci, rovnou pribrzdi, pokud to driv neudelam ja. Pocitam s tim, ze zveri nedojde vubec nic, klatici se postave jdouci z hospody taktez a babka s vozikem mne ani nemusi slyset, pokud jde po blbe strane a ja jedu na elektro. Od vsech cekam to nejhorsi. V aute jde spis jen o ne, na masine by slo i o mne.
Tykani je samozrejmost, na Internetu se tykalo odjakziva, nez sem nalezli kokoti, co si hraji na neco vic.
Pokud vlezli do silnice dřív než ho viděli a on když je viděl tak už byli v pohybu, pak bych ti dal zapravdu že se z jeho strany dalo dělat víc.
Bylo to tak popisovano. Babka tam s prvnima detma vbehla, jeste nez motorku videli. Kluk se vzadu nejak zasekl a kdyz motorku uvidel, zustal stronzo. Jenze babka s detma jeste nebyla uplne na druhe strane, protoze prebihali sikmo. Takze z pohledu motorkare vetsi skupina byla vpravo, on tim padem najel doleva, ale kluk mu tam zustat cucet a toho trefil.
No situace uplne debilni, babka to kocirovala uplne nahovno. Ale motorkar imho mohl udelat vic.
Ale to mi zase nevychází časově. Pokud začali přecházet ještě než se vyhoupl na horizont, v pohodě by to stihli. Kdysi jsem viděl video z bezpečnostní kamery, co by šlo naroubovat i na tuhle situaci. Chlápek s dcerou, možná vnučkou přebíhali před vlakem. Na bližší straně k vlaku měl vlak chlap. Ten viděl že to stihnou. Holka měla právě tím chlapem zakrytý výhled a vlak se jí objevil až když byl poměrně blízko. Holka se lekla a zastavila. Pokud to bylo takhle, pak s tím motorkář nemohl dělat vůbec nic.