trefný komentář Petra Hampla:
… z hlediska přístupu ke konfliktům jsou v zásadě dva druhy režimů.
Ty normální postupují tak, že se nejdřív připravují, snaží se stát maximálně odolnými a teprve potom se zaplétají do konfliktů. Ty druhé jsou naivní – nejprve se zapletou do konfliktu a potom horečnatě dohánějí přípravu. Jenže s vládou Petra Fialy jsme vstoupili do čehosi, co představuje ještě vyšší stupeň. Stát se vůbec nepřipravuje, pak vyvolá konflikt a ani poté nezačne řešit svou odolnost. Možná v důsledku hlouposti vládnoucí elity. Ale možná taky proto, že těm, kdo rozhodují, je úplně jedno, jaké budou dopady na obyvatele.
Oboje je na vedení války úplně k hovnu, ale docela dobře poslouží jako „soukromá pancéřovaná limuzína“ pro politiky a jejich rodiny, případně k tomu, aby si sbalili svoje fidlátka a i s rodinou utekli na nejbližší americkou základnu (polsko, německo), až tu banderovci rozpoutají peklo.
Co bude s obyčejným plebsem, je jim samozřejmě zcela jedno. A já nechápu že to ještě někdo nechápe.
Takže ano, politici velmi aktivně řeší bezpečnost a zabezpečení – pro sebe a své rodiny.
Jihočech Honza
Proti nasranému obyvatelstvu se to bude hodit určitě.
servisdok
Umím si docela dobře představit fakt nasraný Jižní Svahy ve Zlíně, třebas dohromady se sídlišti v Malenovicích a Otrokovicích. Schválně zkuste zjistit, kolik je na JS plynových kotelen a kolik tam žije lidí.
kaBrnak
Zlín? Otrokovice? Brno je prakticky komplet plynofikované, centrální výtopna je taky na plyn, veškeré lokální (původně mazutové, uhelné) sídlištní kotelny jakbysmet. To je 400 000 nasraných lidí.
Ale hlavně že blbečci mají na magistrátech a dalších úřadech vyvěšené ukrajinské vlajky.
Asi bude muset Brno generovat víc odpadků, protože brněnská spalovna komunálního odpadu je jediný velký dodavatel tepla co nefrčí na plyn. A nebo se tam budou zavážet tatrovky uhlí :-P
Na podzim bude veselo. Prý už někteří distributoři odmítají uzavírat jakékoliv nové smlouvy na dodávky plynu. Takže nejen že bude drahý. On nebude (pro některé) vůbec.
hulvath
Hitler zaútočil na Sovětský svaz v rámci operace Barbarossa přes Polsko. Proč přes Polsko a ne přes Československo? No, protože tehdy i teď pro rozsáhlé vojenské operace je tím nejdůležitějším předpokladem terén průchozí pro tanky. Což ploché Polsko splňuje dokonale, hornaté státy, jako jsou Česká republika nebo všechny státy, kde jsou Karpaty jsou pro armádu prakticky neprostupné. Vzpomeňte si na základní školu, co pro rudou armádu znamenal přechod přes Dukelský průsmyk. Aby se Stalin zabezpečil před opakováním stejného scénáře, prosadil si po skončení války Kaliningrad jako ruské území. To je dnes ještě důležitější než tehdy. Rakety z Kalingradu dokáží zničit naprosto cokoli od Berlína až po Bělorusko, takže dnes masivní přesun armády a zásob přes Polsko směrem na Bělorusko je nemožný.
Ukrajina je naprosto jiné kafe. Ta se dá naplnit invazní armádou, aniž by Rusko s tím mohlo cokoli dělat. Na to Ukrajina nemusí být v NATO, jak tady již někdo psal dříve, v roce 2021 nejvyšší rada Ukrajiny přijala zákon umožňující stavbu cizích základen a přítomnost cizí armády na Ukrajině. Dle mého názoru právě toto bylo poslední kapkou, která rozhodla o ruském útoku. Kdyby to Putin nechal být, tak by začal relativně pomalý několikaletý proces na konci kterého by na Ukrajinsko-Ruské hranici stála mohutná armáda NATO včetně raket a Rusko by mohlo pouze vydávat protesty, ze kterých by USA měli jenom legraci a napůl vážně by odpovídali, že Ukrajina je suverénní stát a – pokud s tím souhlasí – může na jejím území být tolik vojáků a raket NATO, kolik chce. Až budete chtít vědět, kdy hrozí třetí světová válka, zjistíte to velmi snadno. Ta začne vážně míněnými pokusy zlikvidovat Kaliningrad jako ruskou vojenskou enklávu. Teda pokud se Ukrajina neubrání a za hlasitého potlesku si nenatahá na své území armády NATO. Protože pak by Kalinigrad ztratil tu strategickou pozici, kterou má.
Chramostejl
Tohle me fakt bavi, jak ty zly США chteji uz od nepameti chudaka CCCP znicit, uz za Lenina jim zakerne dodavali kdeco (za prachy, hajzli – napr. https://www.americanheritage.com/how-america-helped-build-soviet-machine), za druhy valky pro zmenu zakerny Lend & Lease, smejdi kapitalisticky, a to ani nemluvim o hnusnym prodeji obili nejvetsi obilnici na svete v sedumdesatkach (napr. https://sci-hub.se/https://doi.org/10.2307/1240452, ale to jim urcite nejdriv zakerne vsechno sezral emericky brouk…).
Kaliningrad je krasny pripad pripravy na minulou valku, pri „modernim“ zpusobu valceni naprosto nevyznamny, nicmene jako nastroj zastrasovani Evropy Ruskem naprosto idealni.
Rusacka predstava, ze si NATO sesikuje tanky na UA-RUS hranicich a s hrdinskym URAAAAA vyrazi smer Moskva je za hranici debility, stejne jako predstava, ze si tam nainstalujou jaderny zbrane, pripadne vytrenujou netopyry a kachny, aby prenaseli snet vyhradne na vychod. Pokud by se UA stala soucasti NATO, nemusi si zadnou „armadu NATO“ na svoje uzemi instalovat, ukrajinska armada bude armadou NATO.
Dokud kvuli temhle rusackejm kravinam neumirali lidi, tak to byla celkem sranda, ted jen dokazali, ze maji jeste vic vymleto, nez se kdy zdalo…
corona
Chramostejl:
Nosíš kšiltovku…?
.
Notor
corona: Máš kníra?
corona
Notor:
Ne.
Co seš za ročník…?
Notor
Hodně dobrej ročník.
corona
Notor:
Jasně. Takže nejspíš děcko svobody…
:OD
Notor
83. Znamená to, že jsem tvůj nepřítel?
corona
Notor:
Ne.
Zatím není důvod.
Notor
Co břatři Mašíni. Vrazi, hrdinové nebo něco mezi?
corona
Notor:
Na ten ses ptal už loni, pamatuju se to.
–
A co se týká CM, JM, MP, VŠ a bambuly ZJ, načteno mám dost. Co na nich chceš řešit…?
Notor
Je to možný, moc toho sem nepíšu a snad kromě Sysopa si nic moc zajímavýho z diskuzí nepamatuju. Ale nabyl jsem dojmu, že si zatřiďuješ lidi podle příslušností ke generacím, takový to X,Y,Z. Pro mě je zajímavý názor na Mašíny, načteno máš, já taky, co o nich soudíš?
corona
Notor:
Seš jasnej „Y“.
–
Skupina M:
Zdokumentovat, nechat veřejně přístupné všechny materiály. Je to kus historie. Neřešit soudně, neudílet vyznamenání.
.
Notor
Donutil jsi mě podívat se na wiki co že to teda jsem. Moc toho tam není, něco sedí, něco ne. Nikoho kdo tohle dělění používá neznám.
corona
.. na knír..
servisdok
A nechcete se na to už vysrat?
Notor
Však si jen povídáme, ne? Stejně půjdu za chvíli se psem, konec je blízko…
corona
Notor:
V 15:00 v sobotu se psem…
servisdok
A co?
Když máš staršího psa, musíš i 5x-6x denně, na tom nic není. Sám to mám za sebou.
corona
servisdok:
Jo, to je v pořádku…
Já měl v 15:00 být u akce zvané „Expedice“. Docela k smíchu.
Vyráběl jsem různá diodová světélka a podobné blbosti na autíčka pro bývalé kolegy a oni mi chtějí ukázat, jak se s jejich hračkami budou probíjet terénem. Počasí ale není dobré a akce nebude…
servisdok
Jo, počasí akorát tak vhodné na měsíční revize plynovodu :D
Tady je studený vítr, +3°C a zima, jak v řiti ledního medvěda.
Notor
No jo, už jsem byl ráno a teď půjdu zas, chtěl bys jít taky?. To je snad největší výhoda té bestie, jak jsem ho pořídil, tak se s ním dostanu ven každej den, za každýho počasí. Donutí mě to překonat vrozenou lenost.
corona
Notor:
Ani ne – budu študovat nějaké technické materiály o nových zařízeních z EU, místo zrušené akce s autíčky…
Notor
Škoda, je tu fakt hezký okolí a když nejsme nepřátelé tak by to sand šlo. Opatruj se, někdy si zase přijdu zatrolit….
Beheháč umí lítat po dálnici s Tatrou zadara, bez STK. Yntelygent, no…
:OD
Chramostejl
Jasne, kdyz prazi slunce neznam lepsi zpusob, jak krejt ples, nosit slunecnik mi prijde neprakticky… :-)
corona
Chramostejl:
Pleš, tak to sedí…
.
Chramostejl
Sedi, jak ulita… :-D
servisdok
Pleš zatím nemám a přesto v létě občas kšiltovku oblíbené firmy nosím :D
Co se podle toho pozná? :D
corona
servisdok:
„…v létě občas…“
– – –
A jiní i na jaře, na podzim, v zimě, skoro jí nesundaj z hlavy. Kšilt je prohnutý jak tunel…
.
Chramostejl
„Co se podle toho pozná? :D“
Ze nosis ksiltovku :-D
Jednoho s ksiltem do tunelu jsem taky znal, trenoval nas baseball, podle me v ni i spal; vlastne si nevzpominam, ze by ji nekdy nemel…
Dachsmeister
@hulvath
Ehmm, tak zajisté se lépe útočí, a obkličuje, na širých pláních Běloruska a Ukrajiny.
Proč se tedy namáhat přes Karpaty.
Nicméně i to skupina Jih s přispěním rumunské armády l.p. 1941 zvládla.
I kotlík u Umaně uzavřela.
Dokonce i slovenská brigáda bojovala, ne moc úspěšně, po měsíci u Lipovce, Vinická oblast, koukněte kolik to měli z hranic Slovenského štátu…
Operační tempo v porovnání s Potěmkinovou eee Putinovou parodií na armádu tak asi 10x rychlejší…
servisdok
Nemůže to souviset s tou typickou mentalitou, že Rus jenom nerad vytahuje-ukazuje to nejlepší, co má – dokud to vyloženě není „životně“ nutné? Za ta léta, za SSSR i RF, se s tímto přístupem šlo setkat mnohokrát.
Foundryman
Hlavně tam Rusi poslali armádu cca 200 tis. lidí. Ukrajina má ve zbrani bez domobrany cca 600 tis. lidí. Vzhledem k těm počtům to jde Rusům náramně.
servisdok
No, i přesto mám trochu problém s tím, věřit ty počty jedné i druhé straně :D
servisdok
A tohleto je taková ta zdravá přidrzlost, nebo už něco jiného?
To je uplne normalni drzost. Kam rvali prachy poslednich 8 let?
Foundryman
Tyhle počty plusminus hlásí všichni, jedna z mála věcí, kde panuje shoda :-)
Foundryman
Patřilo výše.
Dachsmeister
@Foundryman
Náramně?
Aha.
Po 5 týdnech kromě Mariupolu žádný kotel, Černigov ani neobklíčen, Charkov dtto, u Kyjeva nic, tak náramně tak možná na Jihu, ale i tam do Podněstří a Oděsy daleko…
Všech 600.000 ukrů stojí proti 200.000 specielních operatérů?
Sorry jako, ale Šojgu s Gerasimovem mají náramně tak leda nasráno v hlavě i v kalhotech, mít kousek cti tak si proženou hlavou kulku.
Kdyby takhle náramně v 2001 US Army válčila, tak jsou po 5 týdnech u Nasírije nasraní a u Bagdádu mají tak půl divize paragánů.
A Britové by ostřelovali Basru…
Podle mně to je tak náramné, jak 3. bitva o Charkov v 43.
ygorek
Dachsmeister 2.4.2022 v 18:43
Poznámka: Výše zmiňovaný kolega, který se s povolávacím rozkazem vracel na Ukrajinu, rukoval k domobraně.
Záleží na tom, co Rusi chtějí, jaký je cíl. Furt si myslím, že Donbas a pevninské spojení na Krym. Možná ještě Nikolajev. Z tohoto hlediska dosáhli svého.
Západní Ukrajinu ignorují, dobytí Kyjeva by mělo význam jen tehdy, pokud by chtěli shodit vládu. Což možná na začátku zkusili, ale když nic, tak se na to vykašlali. Pokud Rusko dostane Donbas a pobřeží, Ukrajinci Zelenského vykostí sami.
Taky nezapomínat na Poláky a wschodnie kresy, v poválečném zmatku bude možné všechno.
Dachsmeister
@Foundryman
A bude to stačit Vladimíru Vladimirovičovi?
Ač s Vámi uvedenými cíli souhlasím, přece jen to nešlo udělat elegantněji a netříštit síly operací u Kyjeva a Charkova?
I ten Mariupol šlo jen obklíčit a vyhladovět…
O Poláky se nebojte, ti se chovají civilizovaně, být jimi tak teď zatopím Lukašenkovi za ty prasárničky ze zimy, kresy vschodnie se táhly až do Litvy…
A vzhledem ke genocidě Poláků na Těšínsku, kde jich z 200.000 duší l.p. 1911 zbylo po 110 letech 26.802, tak masochisticky navrhuji obsadit pravý břeh Ostravice polským vojskem taktéž.
Ostrawica granica kurwa mać!
Foundryman
Dovedu si představit, že u Kyjeva a Charkova prostě chtěli vázat značnou část UA armády a zabránit jí tak v přesunu na Donbas. Ale jsou to jen bohapusté spekulace, informace se sem dostávají značně procezené, i když se snažím sledovat ruské i ukrajinské weby. Na pokusy dozvědět se něco rozumného z našich lžizdrojů už jsem rezignoval…
kaBrnak
Ehm… a to ty rusáky jako umlátí čepicema? Nebo jaký že to mají strategický plán, když jsou odříznutí od zásobování, dochází jim munice, palivo, všechno ?
Taky jsem na to čuměl.
Ještě nedávno se rozhlas omlouval za Kollera a bum, teď zas tohle..
Už jsem to tu psal. Mám s věrohodností zdrojů, jako jsou sociální sítě, fakt velký problém. Ještě větší problém vidím v tom, že se oficiální sračkomety na ty sociálky často odvolávají, ale s alibistickým dodatkem, že zpráva buď už zmizela (??), případně že „zprávu není možno nezávisle ověřit“. Pak to ale není zpráva, udělejte si v tom termínovém bordelu pořádek.
Ale je možno ověřit, jen by to „novinářské poslání“ chtělo trochu vůle.
Není to přece Leningrad, aby se tam nijak nešlo dostat. Ale jsem ochoten uvěřit, že lidi s českými novinářskými průkazy, mohou mít s ruskými hlídkami nějaký problém. Ale také jsem ochoten pochopit i to, že pokud by dotyčný, skutečný novinář, po svém návratu napsal pravdu, mohl by mít zásadní „problémy“ ať už s publikací, nebo se svou osobou.
To už tu za toho předchozího bolševika bylo, není to nic nového.
Tomas Eybl
Najděte si videa z Donbasu a v posledních dnech z Mariupolu od Patricka Lancastera např. na sociální síti Telegram. Nevím o žádném jiném skutečném současném válečném novináři. Koneckonců s objektivitou a autenticitou zpráv válečných zpravodajů máme problém již delší dobu.
kundohlav smrduty
No právě na toho Lancastera odkazuje ta Bornová … a čuměl jsem.
Tomas Eybl
Aha, teď to vidím. Děkuji za odkaz na Bornovou :-).
kundohlav smrduty
@Tlamiczka (tedy pí. Bornová) je dlouhodobě skvělá :)
servisdok
Mám Bornovou v záložkách a tento článek se tvářil, jako provokace od čučkařů, kdo se na něj chytí..
Napsat článek o postojích Šojgua, aniž by zcela propagandisticky překroutili jeho smysl a vytrhli z kontextu co se dá… někdo se tam asi zbláznil a vypadl z ideologické linie.
Jen na konci článku je takový malý protestní odstaveček, o tom že je Rusko fuj fuj. Být to za Goebbelsových časů, tak by dotyčný už frčel „Leo expresem“ do Osvětimi.
kundohlav smrduty
Úplné off topic.
I když prý Putin dostane Nobelovu cenu za medicínu, že lidstvo za den vyléčil z Covidu, přesto si dovoluji připomenout termín do 8.4.2022 napsat na EU svůj názor na Covid Pasy. (Já už jsem jim napsal)
To máte stejné jak v nacistickém německu. Když bylo najednou potřeba intenzivně nenávidět rusy, tak se pozapomnělo na židy. Pak se taky pozapomnělo na ty dva předešlé, když bylo nutno útočit na Británii. A to se tak periodicky různě střídalo podle potřeby, jak to servíroval „hlavní tiskový mluvčí“ Goebbels.
Teď je potřeba nenávidět rusa, tak zmizel kovid. Až rus vyhraje a ukrajinci povedou soudní tribunály s válečnými zločinci z Azova, tak se zase honem objeví celoevropsky nová mutace kovidu, aby se pozornost ovcí odvedla jinam.
Ovšem jak hodlají pomocí covidu na podzim zamaskovat fakt, že není co žrát a čím topit, to by mě samotného zajímalo. Na to mají asi ty pandury a výběrové řízení na další a ještě obrněnější OT. Nějak jim ty nouzové stavy zachutnaly, takže asi pojedou nepřerušeně dál.
Sysop
Mozna se bude napodzim fasovat Saratica. Tim se vyresi jak problem nedostatku stravy, tak kovit. Na zradlo nebude chut a lidi se budou bat zakaslat.
jk_
ks:
Dekuji za pripominku, termin se blizi a ja to porad odkladal… Vyplneno, aspon pro dobrej pocit, kdyz uz nic jinyho.
(A vubec, vitejte zpet, rad si od Vas zase neco prectu :-) )
Mám dojem, že krach vypadá jinak… Pokud to vydrží, dolar se jako rezervní měna značně zapotí.
hulvath
Ted je hlavni efekt to, ze vsichni vidi ze mit rezervu v dolarech – to znamena riziko ukradeni, pardon zmrazeni, podle momentalnich mocenskych zajmu USA. A to si dobre zapamatuji.
Foundryman
Na burzách bude veselo a jako první to odserou penzijní fondy. Ale hlavně žádnou paniku. „Zdroje jsou“ a „Státní dluhy se neplatí“ :-)
Bedrich77
Co se týče obsahu hlav Ruských vojevůdců, byl bych s hodnocením opatrnější. Už sem někdo dával odkaz na Macka, citujícího Scotta Rittera, taky jsem to četl někde jinde a zdá se mi to zajímavé a dost pravděpodobné. Protože je to krátký text, dovolím si to přetisknout i pro ty, kteří neradi klikají na odkazy:
Ruská kampaň na Ukrajině bude zahrnuta do učebnic bojových manévrů
31. 3. 2022
Při speciální operaci na Ukrajině ruská armáda obratně využívala taktiku falešných manévrů, díky kterým se jí podařilo získat převahu nad přesilou nepřátel. Tento názor vyjádřil na svém twitterovém účtu veterán americké rozvědky, americký vojenský analytik Scott Ritter.
1/ Válka velkých šípů – Úvod. Pro všechny, kteří se zmateně škrábou na hlavě nebo si oprašují uniformy na ukrajinskou vítěznou přehlídku v Kyjevě kvůli zprávám o ruském „strategickém posunu“, se můžete znovu seznámit se základními vojenskými pojmy.
2/ Manévrová válka je dobré místo, kde začít. Pochopte, že Rusko zahájilo svou „zvláštní vojenskou operaci“ s vážným nedostatkem živé sily – 200 000 útočníků na přibližně 600 000 obránců (nebo více). Klasický konflikt, který počítá s vyčerpáním protivníka, nikdy nepřicházel v úvahu. Ruské vítězství vyžadovalo manévr.
3/ Manévrová válka má více psychologický než fyzický charakter a zaměřuje se více na operační než na taktickou úroveň. Manévr je vztahový pohyb – jak rozmístíte a přesunete své síly ve vztahu k vašemu protivníkovi. Ruský manévr v první fázi to podporuje.
4/ Rusové potřebovali formovat pole boje ve svůj prospěch. Aby toho dosáhli, potřebovali kontrolovat, jak Ukrajina využívá své síly, které byly v přesile a zároveň rozprostřít svou menší bojovou sílu pro co nejlepší dosažení tohoto cíle.
5/ Strategicky, aby se usnadnilo manévrování mezi jižní, střední a severní frontou, Rusko potřebovalo zajistit pozemní most mezi Krymem a Ruskem. Klíčové pro toto úsilí bylo obsazení pobřežního města Mariupol. Rusko tento úkol splnilo.
6/ Zatímco se tato složitá operace rozvíjela, Rusko potřebovalo zabránit Ukrajině, aby manévrovala svými početně nadřazenými silami takovým způsobem, který by narušil operaci Mariupol. To obnášelo použití několika strategických podpůrných operací – finty, fixační operace a hluboký útok.
7/ Koncept manévrovací finty – falešného manévru – je jednoduchý: vojenská síla je buď vnímána jako připravující se k útoku na dané místo, nebo ve skutečnosti provádí útok za účelem oklamání protivníka, aby nasadil zdroje v reakci na vnímané nebo skutečné akce.
8/ Použití falešného manévru sehrálo důležitou roli v operaci „Pouštní bouře“, kdy vyloďovací síly námořní pěchoty ohrožovaly kuvajtské pobřeží a nutily Irák bránit se útoku, který nikdy nepřišel a kde 1. jízdní divize ve skutečnosti zaútočila na Wadi al-Batin, aby potlačila Republikánskou gardu.
9/ Rusové finty na Ukrajině hojně využívali, obojživelné síly u Oděsy – tam zmrazily ukrajinské síly a trik s velkým útokem na Kyjev přinutil Ukrajinu, aby tam posílila své síly. Ukrajina pak nikdy nebyla schopna posílit své síly na východě.
10/ Zásadní byly také opravné operace. Ukrajina shromáždila asi 60 000 až 100 000 vojáků na východě, naproti Donbasu. Rusko provedlo rozsáhlý fixační útok, jehož cílem bylo udržet tyto síly v plném nasazení a neschopné manévrovat s ohledem na jiné ruské operace.
11/ Během Pouštní bouře dostaly dvě divize námořní pěchoty rozkaz provést podobné fixační útoky proti iráckým silám rozmístěným podél kuvajtsko-saúdské hranice, přičemž vázaly značné množství mužů a materiálu, které nemohly být použity k odvrácení hlavního amerického útoku na západ.
12/ Ruský fixační útok sevřel hlavní ukrajinskou koncentraci sil na východě a zatlačil je pryč od Mariupolu, který byl obklíčen a redukován. Podpora operací z Krymu proti Chersonu rozšířila ruský pozemní most. Tato fáze je nyní dokončena.
13/ Rusko se také zapojilo do kampaně strategického hlubokého útoku, jehož cílem bylo narušit a zničit ukrajinskou logistiku, velení a řízení, letectvo a palebnou podporu na dlouhé vzdálenosti. Ukrajině dochází palivo a munice, nemůže koordinovat manévry a nemá žádné smysluplné letectvo.
14/ Rusko přesouvá některé ze svých předních jednotek z místa, kde byly zapojeny do fingovaných operací na severu Kyjeva, do míst, kde mohou podpořit další fázi operace, konkrétně osvobození Donbasu a zničení hlavních ukrajinských sil na východě.
15/ Toto je klasická manévrová válka. Rusko bude nyní držet Ukrajinu na severu a jihu, zatímco jeho hlavní síly, posílené severními jednotkami, námořní pěchotou a silami uvolněnými dobytím Mariupolu, se budou snažit obklíčit a zničit 60 000 ukrajinských sil na východě.
16/ Tohle je válka Big Arrow v celé své kráse, něco, co Američané znali, ale zapomněli to v pouštích a horách Afghánistánu a Iráku. Vysvětluje také, jak 200 000 Rusů dokázalo porazit 600 000 Ukrajinců. Tím končí výuka o manévrovém válčení v ruském stylu.
Scott Ritter
Bedrich77
Jestli je to pravda, pak je to jako v šachu: hloupější hráč hru prohrál už po několika tazích, jen to ještě neví…
Glabra
Tady je pak ale k diskuzi, kdo je ten hloupější hráč. Anebo zavést do šachů termín Pyrrhovo vítězství? :-)
Zhruba tak, mimo nějaký debilky co tady věští tažení až do Londýna nikdo smysluplně neočekával, že by RF chtěla výslovně dobíjet Kyjev, takže to, že tam navázali většinu sil, teď se postupně stahujou a UKčkový hovnomety si teď leští metály, jak vosbovozujou každej den 30 vesnic (checht), to není ani k smíchu, člověku se pomalu chce plakat, co to je za tupý ubožáky :D
ModrýKlokan
To jsi mi neměl připomínat :-)). Poslední partie šachu před týdnem… rozdíl byl pouze v tom, že jsem věděl, že končím, už po čtvrtým tahu… urputné oddalování a čekání na chybu soupeře bylo marné
Jan Mrcasik
Jen aby bylo jasno, Scott Ritter je kmenový autor Russian Today. Proto „speciální operace“ namísto války a proto „osvobození“ namísto dobytí.
Když Putin řekl, že ve skutečnosti mu šlo jen o Donbas a ten zbytek byl klamný manévr (a že ukrajinská armáda by ruské síly vítala, ale považte – v každé ukrajinské jednotce je neonacista, který ji nutí bojovat proti Rusku!), tak RT nemohlo říct něco jiného.
Možné to samozřejmě je, o tom žádná. Ale už ty šílené kecy o tom, že chudáčci Rusové útočili z pozice početní menšiny :D
Jan Mrcasik
Pro doplnění: podle Šojgu má Rusko 170 Praporových Úkolových Seskupení jako základní organizační jednotky ruské armády po Šujguových a Serdjukovových reformách. Z toho na Ukrajině už nasadilo minimálně 75, ale spíše 100.
Toto je boj o infrastrukturu, o uzemi. O křižovatky, elektrarny, vodarny a mesta. Rusaci maji hodne techniky ale malo pěchoty. UA strana naopak hodne pechoty a malo techniky.
Údaj o 6000000 UA obráncích a chudáčcích ruských útočnících „znevýhodněných“ 3:1 je tedy typická maniupulace, která srovnává odvedence/TerZ s puškou a profi armádu ozbrojenou po zuby.
tak eště, že tam nemají desítky tisíc kusů kdejakejch systémů pro odpalování pěchotou (pancéřoví granátníci se tomu říkávalo), zalezlí po městech, to je peklo pro každou mechanizovanou jednotku
Jan Mrcasik
Ale nejlepší je na tom ta PR sebevražda, kdy se najednou Rusko oficiálně přiznává, že „denacifikace“ vlastně odjakživa měla znamenat „dobyvačnou válku s cílem anektovat cizí území“ (Luhanskou, Doněckou, Chersonskou, Záporožskou oblast).
„Denacifikace“ skrze Drang nach Westen… Autokratickým státem se silným sociálním cítěním, militarizací, extrémně propagovaným historickým a revizionismem a pocitem dějinné křivdy ztráty držav… Jeden by skoro řekl, že jim v tom přebývají dvě písmenka.
Něco maličko napoví, že Casopisargument má zapotřebí škemrat o příspěvky.
Výše linkovaná Bornová nemá nic podobného zapotřebí, informace bez podmínek.
Je to jako s tím „slobodným“ vysielačem. Za 8.000 eur měsíčně bude sloboda, bez eur je se slobodou šlus…
Všecky tyhle svobodný vysílače jsou v tomhle stejný. Já chápu, že za nějaký ucházející stream je třeba něco málo zaplatit, ale tolik lidí se k tomu zase nepřipojuje, aby to muselo být něco extra dimenzovaného – jakože není ani teď. Kvalita streamu i audia je mizerná i na české/slovenské poměry.
Chci-li pro lidi skutečně něco přínosného dělat, jako to dělá spousta dalších, koneckonců i ta Nikola Bornová, tak peníze jsou to úplně poslední. Dokonce ani sám vlk, který tím musí trávit snad 18h denně, sám o peníze neškemrá. Škemrá s finančním tachometrem pro Slováky, jakoby v ČR nebylo dost našich webů, řešících naši českou problematiku, které by si podporu nepochybně zasloužily.
Mezi mnoha jinými třeba i tento web. Nepamatuju se, že by někdy škemral o příspěvky na činnost.
Proto jsou mi podezřelé všecky ty weby, co se zaklínají svobodou a podmiňují ji finančními příspěvky.
servisdok
Jendo, já Tě fakt obdivuju :D
Jo a díky moc za ten mail.
Vypadá to, že jako jeden z mála, mě nepovažuješ za vrátného z Kremlu :D, když jsi mi poslal ten link.
Děkuju.
úplně dorazit a zlikvidovat vojenský možnosti nepřítele, kterýmu víc než ta pěchota s pár puškama a nábojema dovezenejma ze západních vyřazenek nezbude, to docela plní, ale poď do mě, nakýbluj mi štrůdl vo tom, jak to vůbec není pravda a jak jakýkoli sofistikovanější bojový UKčkový systémy prakticky nepřestaly existovat po 48 hodinách :D
hackerjack
No, když někdo pracuje pro RT, tak nemusí nutně ve všem kecat. Mně víc vadí, že je podle Wikipedie v USA registrovaný sexuální loudil a že ho nachytali v roce 2001 a potom v roce 2009 za pomoci nastrčených provokatérek, co si hrály na mladistvé. Byly to blbé náhody nebo cílené akce? Chtěli ho zdiskreditovat a umlčet? Vypadá to, že se v tomhle neumí moc ovládat, takže bude asi i vydíratelný.
Sali
Za mňa je tento konflikt asi jedným z posledných, ktorý ešte nepostráda klasické vojenské „umenie“. V budúcnosti sa už bude bojovať iba ekonomicko-informačnými zbraňami. Vidím ako úplnú zbytočnosť teraz ešte liať prostriedky do výzbroje štátov ako je ČR alebo Slovensko. Radšej keby nakúpili poľno techniku, chémiu na sklad a venovali sa strategickému plánu ako uživiť 10 resp. 5M obyvateľov. Plus ak bude chcieť spoločnosť prežiť, tak krádež sa musí trestať možno prísnejšie ako vražda. Miesto elektronikých náramkov, odtínanie rúk.
Táto vojna vyčerpá (znehodnotí) toľko zdrojov, že ďalších 100 rokov sa nik neodváži zdvihnúť čo i len mušketu.
kaBrnak
Kdo není ochoten živit vlastní armádu, ten bude brzy živit cizí.
Na téhle historické poučce se se doposud vůbec nic nezměnilo a zůstává stále v platnosti.
Zatím jsem zaregistroval jeden článek o zraněném Čechovi v kyjevské nemocnici. Nic víc. Ale co čekat od médií, která prezentují pouze ruské vojenské ztráty a ukrajinské civilní. No, ale moc jich asi nezařve, když budou učit domobranu v bezpečí Kyjeva a nepůjdou přímo na frontu.
Dnes mě též dojal článek o masakru na Ukrajině. Jasně, beru že Rusové oddělali nějaké civilisty, ale ze záběrů je vidět, že kolem těch mrtvol chodí místní a nikdo nemá snahu je pohřbít. Spíše bych řekl, že to mají zakázané. Nejprve se musí natočit videjko pro svět. Ale masakry ve Vietnamu nebo Jemenu jsou v pohodě. Zaprvé je páchají ti hodní a zadruhé jsou hnědí a žlutí a každej přece ví, že jeden bílej Ukrajinec má hodnotu 100 čongů…
cyklista
Mílí ruští trollové, tady https://topwar.ru/194335-bez-paniki-kievu-byt-russkim.html si přečtěte odborný ruský komentář o tom, jak ta blesková válka nebyla zasazena do reálného stavu. Pokud některý ruský troll neumí rusky, nechť si to nechá přeložit googlem, překlad je velmi obstojný, porovnával jsem to.
Atavistický autista
Ahoj. Já pořád nechápu, proč se všude Rusko podceňuje. Je jedno jestli tomu budeme říkat speciální operace nebo válka, ale totální válka to není. Rusové dostávají na budku, protože jejich armáda nasazená na UK čítá 200 tis. kusů, zatímco Ukrajinci mají 200 tis vojáků plus asi 300 tisíc záložáků a domobrany a k tomu i asi 20 tisíc zahraničních žoldáků.
Chcete tento konflikt srovnávat s WW2, kde se v Berlíně dostali náckové do 10 miliónových kleští (z toho SSSR asi 4 mega lidí)?
Jan Mrcasik
Rusové tam nasadili 58% své armády – 100 ze 170 Praporových Úkolových Seskupení.
Je podstata PTS, že mají hodně techniky (tanků, BVP, organické PVO a artilerie) a málo pěchoty.
Jakmile si člověk srovná počet tanků a dělostřelectva na obou stranách, tyhle pitomé kecy že „Rusko tam neválčí“ shoří jak papír. Ne, voni neválčí, voni to jen tak jako šolíchají, žejo. A chudinky ze zoufalství zaútočili na silnější ukrajinskou armádu :D
Slovy klasika: „Ale holky říkaly – no to snad není možný!“
Atavistický autista
No, ale oni na rozdíl od Ukrajiny hromadně nemobilizovali civily. A co mohli dělat? Ukrajinci se schovají do paneláků, tak buď to město rozbombardujou a pak tam vlezou a budou za špatný nebo budou čekat před městy a nikam se neposunou. Já vůbec nechápu proč vůbec jeli na Kyjev. Pochopil bych, kdyby ovládli pouze Doněck a Luhansk v hranicích jaké si jejich pohůnci vytyčili, ale museli vědět, že tak velké území nedobyjou, kór když o to Úkáčka nestojí.
Nicméně já sám nevím, čemu mám věřit. Například protichůdné informace týkající se UA letectva. Nejprve psali, že Rusko ovládlo nebe na UA a jejich letectvo rozdrtilo. Poté napsali, že se Rusku nedaří ovládnout nebe nad UA, protože je snadno sestřelují pomocí stingerů a javelinů. Pak najednou UA letectvo vstalo z mrtvých a dělají dokonce spanilé jízdy do Ruska. Na druhou stranu Zelenskyj škemrá o letadla. Tak nevím, nevím.
Jan Mrcasik
Co mohli dělat? Co třeba nevést dobyvačnou válu s cílem ukrást a anektovat zájmové území cizího státu?
Obrázek o ukrajinském letectvu si uděláte z interview s jejich pilotem. Stručně řečeno:
0) klíč ke všemu bylo cvičení Clear Skies 2018, kde americké modernizované F-15 na Ukrajině simulovaly taktiku i TTP ruského VVS. Ukrajinci si na tom vyzkoušeli a naučili se, v čem proti Rusům prostě nikdy nemohou vyhrát a jak to vykompenzovat ztřešnětou odvahou lety v extrémně nízkých výškách a naprostou nepředvídatelností, extrímní flexibilitou a iniciativností v taktice nasazení.
1) na začátku války okamžitě rozhodili stíhačky na desítky základen včetně formálně nepoužívaných, všechno je na 5minutové hotovosti a pokud vyhodnotí, že na ně jde nálet, pilot okamžitě sedá do mašiny a namísto boje většinou přelétne mimo ohrožení. Strojů je méně než pilotů a primární je chránit stíhačku, nikoli sestřelovat Rusy.
2) měli pár významných sestřelů Rusů v prvních dnech války, protože si Rusové mysleli že jim nic nehrozí. Údajně sundali několik Il-76 VDV.
3) dnes se jak UA VVS, tak RU VKS překvapivě hodně vyhýbají riziku, takže se navzájem spíše „Vytlačují“ = když uvidí na radaru nepřátele, manévrují aby je neohrozili nebo byli ve výhodné pozici, ale nedostanou se ke střelbě. Ukrajinci se snaží takto Rusy „vytlačit“ do pasti do sektorů ukrajinské pozemní PVO.
4) UA VVS se snaží sestřelovat ruské ŘSPDL, ale moc jim to nejde a pozemní PVO je mnohem úspěšnější.
5) UA VVS stíhači mají velký problém s ruským elektronickým rušením a nadřazenými radary a R-77 – ale kompenzují to „šílenými manévry“ a lety doslova s česáním země.
6) UA VVS Su-25 létají pořád doslova ve vrcholcích stromů, a mají přitom značné ztráty. (Mám video kde ukrajinské Hrábě letí opravdu tak 30 metrů nad zemí a jeden z nich po útoku spadne nikoli kvůli palbě, ale protože pilot to v tak extrémních podmínkách přetáhl a viditelně přišel o vztlak na jednom křídle, dostal se do nekontrolované rotace a nedokázal se vystřelit správným směrem.
misaka
Ono to členění podle organizačních jednotek je vždycky ošidné.
Zajímala by mne obsazenost. Hitler měl na konci války dost divizí, ale naplněností by je dostal do pár praporů, leckde rot.
cyklista
Lékaři bez hranic: S Tálibánem jsme nemocnici vyjednali, s NATO jsme to vyjednali, s jednotlivými bojůvkami ve východním Kongu jsme to vyjednali. Nevím ale, jestli to půjde vyjednat s Rusy, protože ti cíleně bombardují nemocnice. Bombardovali naše nemocnice v Sýrii i v Jemenu. V Sýrii nám zabili posledního místního pediatra, který v nemocnici zůstal. https://plus.rozhlas.cz/trachta-z-lekaru-bez-hranic-misi-jsme-dohodli-i-s-talibanem-ale-s-rusy-cilene-8715520
Jeste ze to byli sami nackove. Takhle se s nima musi zatocit.
treb
starosta vesničky Buča natočil videjko a vydal prohlášení, že Buča je osvobozena. O mrtvolách v ulicích ani slovo. Přitom tohle by bylo úplně to první, co tě praští do očí. Mrtvoly se objevily kdy? včera, předevčírem? Odkud? Nějak mi to celý neštimuje.
treb
zapomněl jsem na datum. Osvobození bylo 31. března
Foundryman
Ta Buča je taky nějaká divná. 31.3. tamní starosta redostně oznámil odchod Rusů a osvobození městečka, o nějakých mrtvolách ani slovo. 2.4. jsou najednou ulice plné mrtvol. Přičemž některé se podle videa pohybují, jedna dokonce sedí…
Foundryman
Treb byl rychlejší :-)
treb
ta sedící mrtvola je podle mě 3.14čovina za každou cenu dokázat hoax. mrtvoly to jsou. mě tak napadlo… řešilo se tady tratoliště krve při střelbě do noh zajatcům. v Buči mi těch mrtvol kaluže krve nevidím. ale nejsem znalec… ohledání mrtvol není moje hobby
treb
co mě ještě zaráží… že to za celou dobu nikdo z místních nenatočil, nenafotil a nevyvesil na twitter. až nyní. Jinak je plnej twitter války a autentických i neutentickych fotek a videí. odtud nic, až nyní a takovej šupec. ještě bych měl dotaz k jedné fotce. v šachtě je pohozena mrtvola tlusteho chlapa. Na levé ruce má ručně psané číslo (kerka to nebude). vypadá dvojmistné, možná troj a začíná pětkou. netušíte někdo důvod?
ModrýKlokan
číslo na ruce může být označení vězně… beztak je celá Bucha falsflag ukr gestapa SBU…
Tomas Eybl
Jj, „masakr“ v Buči bude v příštích dnech hýbat světem. Tady máte zpomalené video s oživlými mrtvolami. V první půlce mrtvola uhýbá rukou před projíždějícím pickupem. V druhé jde vidět v zrcátku vstávání jiného zázračně oživlého (poté, co si odehrál svůj part).
treb
ta ruka je jednoznačná… beru zpět, že je to 3,14čovina a jdu se do kouta stydět
Jan Mrcasik
shifty: ne že bych chtěl pomáhat trollům, ale nemám na tebe mail takže – na BBC v té samé reportáži, kde mluvili o těch popravených civilistech, 5 minut předtím říkali, že se Rusům blbě obsazovala města, když civilisti udávali ruské pozice telefonem Ukrajině a ta je bombardovala.
Což mi připomnělo, že když Strelkov obsadil Horlivku, Slavjansk a Doněck, každý kdo měl mobil a bylo jen podezření, že je „ukrajinský špion“, dostal buď kulku do hlavy nebo v lepším případě galeje kopání zákopů pro „osvoboditele“.
Ostatně si to představ – někam uděláš „osvobození“ a teď ti dělostřelecká palba roztrhá pár kamarádů a jiné usmaží v hořícím vraku. A že to prý na tebe a tvé kámoše navádí místní s mobily. Naprosto to v žádném případě není ospravedlnění poprav civilů, ale na druhou stranu s takovou nikdo nemůže trpět iluzí, že je jako civilista jaksi nedotknutelný subjekt…
Na druhou stranu tohle je dost spekulativní, protože ukrajinské dělostřelectvo nenavádí žádné mobily, nýbrž drony jako Leleka apod. Bez těch dronů by to ani nebyli schopni zaměřit, rozhodně ne po telefonu. Ta aplikace SBU sloužila k upozornění na pohyb ruských invazních kolon, tzn. jakési základní situační povědomí – nikoli na navádění dělostřelectva.
Takže jak už to bývá – vyčkal bych s hodnocením. Stoprocentně tam bylo nějaké množství čistokrevných vražd civilistů a výslovných válečných zločinů. Ale pak tam určitě byl i nějaký podíl masových represálií proti „podezřelým z kolaborace s nepřítelem“. A nikdo neví ten poměr a i z hlediska mezinárodního práva je to sviňsky zamotané…
starter25
“Takže jak už to bývá – vyčkal bych s hodnocením. Stoprocentně tam bylo nějaké množství čistokrevných vražd civilistů a výslovných válečných zločinů.”
Napsat do jednoho odstavce, velmi kvalitní oxymoron, Jene.
Partyzánská válka civilů z nich dělá účastníky konfliktu a regulérní cíle, ve všech konfliktech. Ostatně ani ty zahraniční žoldáky nechrání to, že jsou civilové. A koneckonců, nemalé excesy předvedl i západ ve všech posledních válkách a nikdo potrestán nebyl.
Proto, nejlepší řešení, a to tvrdím od začátku, bylo zabránit konfliktu. Ukrajina do něj vědomě šla, fňukat tak, že válka probíhá jako jakákoliv jiná válka a mají z toho mrzení, je dětinské a krajně nezodpovědné.
Z toho taky lze usuzovat, že právo moc zamotané nebude, protože to s právem až tolik nesouvisí.
Jan Mrcasik
To by platilo, kdyby 100% civilů byli partyzáni. Chápeš doufám, jak velká je to blbost.
shifty
Kdepak, lajna je lajna …
starter25
100% čeho? Popravených, zavražděných či zabitých? To ty tu mluvíš o čistokrevných vraždách a výslovným válečných zločinech.
Máš proto, co tvrdíš nějaký bližší důkaz?
Lojza
Tvl ze ty se sam ze sebe nepoblejes :-((
Jine chapu, je tu proste spousta zmrdu a kriplu, co jim to jeste dela radost…ale u tebe bych teba pocital s necim jinym.
Hlavne ze si hrajes na jedinyho spravedlivyho.
Jan Mrcasik
Lojzo,… Je na tebe nějaký mail? Sem to psát nebudu.
Jan Mrcasik
Ale co sem napíšu je mezinárodní válečné právo.
Právě jsem slyšel, jak se reportérka BBC ptá vyšetřovatelky z Huáman Rights Watch, zda v Buči ty „mrtvoly v civilním oblečení s rukama svázanýma za zády a střelené do hlavy nebo do zad jsou válečný zločin.“ Lojza by určitě čekal rezolutní „ano!“ Jenže vyšetřovatelka HRW byla podstatně zdrženlivější.
Řekla, že by se muselo zjistit, zda šlo skutečně o civilisty nebo bojovníky v civilních šatech. Tzn. to samé, co já. Human Rights Watch se zkušenostíz vyšetřování opravdových válečných zločinů v opravdových válkách, Lojzo.
Ta proporcionalita je něco, co svorně nechápou jak RU-apoloěti a ruští trollové, tak Lojzové. Akorát každý zastává opačný extrém.
Příklad 1: pokud se obránce schovává v civilním domě a střílí na útočníka, je pro útočící armádu legální a legitimní do toho domu střílet tankem. Protože přiměřenost – nikdo nemůže zavazovat armádu, aby na sebe nechala bez reakce střílet.
Ale střílet tanky a dělostřelectvem preventivně do všech civilních domů, protože by v nich hypoteticky mohli být obránci (jako to prokazatelně někdy dělají Rusové), je nepřiměřené a tudíž válečný zločin.
Příklad 2: pokud je někdo neoznačený špion a je dopaden armádou, proti které špehuje, podle IHL nemá právo na status válečného zajatce a může být potrestán. Dříve IHL výslovně stanovilo pro špiona trest smrti oběšením, dnes je to na národních zákonech a např. v legislativě USA dodnes pro špiony platí trest smrti, v Rusku to bude stejné: https://ihl-databases.icrc.org/customary-ihl/eng/docindex/v2_rul_rule107
Ovšem paralelně IHL stanoví, že špion musí být před popravou odsouzen nestranným a uznávaným, zavedeným soudem a odsouzen na základě důkazů a presumpce neviny.
Popravit tedy dopadeného civilistu, u kterého se najdou fotky vojenských tajemství nebo komunikace s rozvědkou po rozsudku soudu nebo vojenského soudu je proporcionální a legální.
Popravit civilistu, který si vyfotil tank, ale nebylo prokázáno ani že informaci předal nebo chtěl předat, ani že tím ohrozil tajemství, je hraniční případ a spíše zneužití pravomoci.
Popravit každého civilistu, který měl v ruce telefon=foťák a vyskytoval se na dohled od kolony je nepřiměřené a proto válečný zločin.
Jan Mrcasik
Příklad 3: pokud se nepřátelská bojová technika schovává v zastavěné oblasti a vede odtamtud palbu, je legální snažit se vést co nejpřesnější palbu konkrétně a cíleně na pozice té nepřátelské bojové techniky, s vynaložením maximálního možného úsilí k šetření okolní civilní zástavby. (Extrémní snaha jsou v tomto útoky USA na bodové cíle cvičnými laserovými bombami s tělem z betonu, a vývoj AGM-114R9X s meči namísto trhaviny.)
Ale nasypat to zhruba na pozici nepřátelského tanku v obytné zástavbě salvou 40 raket z Gradů, jako to s oblibou prováděli separáti, už je ale nelegální, protože je to plošné a nepřiměřené ničení civilní oblasti (indiscriminate and disproportional). Ale pořád trochu v šedé zóně protože se musí poměřovat míra nepřiměřenosti a to může dělat jen soud.
A nasypat to do civilní zástavby naslepo dělostřelectvem nazdařbůh s tím, že by tam někde nějaká vojenská technika hypoteticky určitě mohla být – to je jednoznačné porušení IHL/ILAC a má být stíháno vojenským soudem jako porušení závazných pravidel vedení války.
Ovšem nasypat to do civilní zástavby úmyslně k zabíjení civilistů, to je výslovně válečný zločin který má být stíhán v Haagu.
Lojza
Di do vole prdele, curaku.
Vkladas mi zase do ust neco, co jsem nerekl, jako spravny zmrd.
Jses prachobycejna pica, jako spousta lidi tady.
To, co jsem ti napsal predtim, jsem nepsal proto, ze bys snad rikal, jestli to byl ci nebyl valecny zlocin, jestli se nepletu, tak jsi tam nic takovyho ani nepsal. Tak proc mi ty zmrde zmrdska vkladas do ust “ Lojza by určitě čekal rezolutní „ano!“
Nic, seru na tebe, radim si te definitivne mezi ostatni kokoty a uz to nebudu resit. Hlavne pak nezapomen brecet, jak te lidi nemaj radi a jak te nesnasej „obe strany“. Uprimne, nedivim se nikomu, kdo te nesnasi, protoze se chovas jak pica, a to zcela nestranne a nezavisle. Gratuluji.
Jan Mrcasik
Já: určitě tam byly vraždy, ale je otázka kolik tam bylo represálií proti podezřelým z kolaborace s nepřítelem. Z hlediska mezinárodního práva je to zamotané.
Lojza: Tvl ze ty se sam ze sebe nepoblejes. Patříš mezi zmrdy a kriply co jim to dělá radost*.
Já: Human Rights Watch říká totéž, co já, kdežto Lojza by určitě očekával rezolutní odsouzení.
Lojza: Di do vole prdele, curaku. Vkladas mi zase do ust neco, co jsem nerekl, jako spravny zmrd.
Jo, možná jsi jen vysoce agresivní hulvát, který neví co vlastně chce a naprosto neovládá své emoce. Když ovšem místo argumentů všem, kteří nejsou 100% na tvé pozici, jen neustále vulgárně nadáváš za jejich postoje, ale svůj postoj jaktěživ nenapíšeš, to se pak debatuje těžko.
____
*“Jine chapu, je tu proste spousta zmrdu a kriplu, co jim to jeste dela radost…ale u tebe bych teba pocital s necim jinym“ => počítal bys, že nejsem jako zmrdi a kriplové, kterým to ještě dělá radost – ale to je negováno, ergo podle tebe mezi ně patřím
shifty
Jedinej kdo tady furt brečí seš ty. Anarchistickej rozesírač všeho, co by náhodou mohlo dávat sebemenší smysl. Lojzo Lojzo, to ti ta tvoje historie tady nestačí?
shifty
JM – já ti email dam rád, ale tomu zbytku prokremelskejch blbů tady fakt ne. Máš nějakou adresu, kterou tu jsi schopnej dát?
Hele, mě je to vlastně fuk. Kvalitní lidi tady dávno odešli po náplavě za posledních 7 – 10 let, tzn. sysopu, servisdoku a dalších „seriózně uvažujících“ ale vlastně furt pitomejch kremrolí. Mě to nesere. Ani shane už sem neleze a nedivím se mu. Ve čtvrtek sem se tady rozvášnil a to teda můžu garantovat, že tváří v tvář takovýmu pokrytectví, vychcanosti a ignoranci to bylo vážně naposled. Ať se tady kremrole plácaj po zádech dál. Je mi to u prdele….
ModrýKlokan
to shifty:
shifty bez tebe to nebude ono… seš tady jedinej internektuál a člověk kterej zná Salvádor Daly osobně… a kdo tady bude kvičet?… shifty prosííííím neodcházej… prosíííím udělej mi to ještěééééééé
klokane neboj, to bych ti neudělal ty vole. na tebe si čas najdu vždy. jen dneska to nějak nedává… nějak došel… chtěl sem napsat plyn, ale to je kvůli nám co věří západu, tak nevim co ti došlo. možná…. :-)))))) hahahahahaha
servisdok
Myslím, že můj reg na tento web a stále stejný nick, pochází nejpozději z roku 2005. Ale spíš o něco dřív, tak 2002, ale nepamatuju si to přesně.
Ale zato si pamatuju, že tu sice mezi tvrdým jádrem a přišedšími zmrdy probíhaly husté přestřelky, ale až na výjimky se nějak moc nenálepkovalo.
S tím kategorickým nálepkováním přišli soploši, kteří jako jediní všechno ví přesně a jistě – to taky vím určitě.
shifty
Jsem si naprosto jistý, že do roku 2014 si tady nic do diskuze nenapsal. Ale zkus mi to nějak vyvrátit. Rád si opravím svuj názor na jednu z mých oblíbenějsích kremrolek tady.
shifty
Takže jako obvykle jsi lhal. Gratuluju
shifty
Tento web se zveřejnil v roce 2004. Počítám, že to hodíš na to, že jsi starej a pamatuješ si hovno. Oder?
jk_
shifty:
Sakra, ty dneska startujes jak certik z krabicky. Mas to zapotrebi?
Z roku 2004 je toliko prvni snapshot na web.archive.org, ale nejstarsi clanky tady najdes z ledna roku 2001.
Takze servisdokova registrace v roce 2002 je klidne bez problemu mozna.
Jestli od servisdoka neco v diskusich padlo v nultych letech, netusim, ale zjistit to asi pujde, koneckoncu stare diskuse pred zmenou RS jsou plus minus ve webarchivu…
BTW, ja jsem zdejsi diskuse zacal cist nekdy cca 2014 prilezitostne. Prave kvuli panum s nicky na S a jejich debaty, at uz ruzne zapomenute pribehy z minulych totalit, nebo povidani o technickych vecech, stare elektronice, kde cem. Neco, co dokaze rozsirit obzory. A registraci jsem si udelal az po naletech trollu typu Jacq kvuli ignoru… a kdyz uz, tak si tu obcas taky zapindam. :-)
shifty
Ty věčný lži mě serou. Mam zapotřebí je vyvracet.
To nevim, jestli se obhajování pravdy říká „startovat jako čert z krabičky“ ale klidně jo, to budu startovat.
Navíc čoveče sem schopnej si představit tu neskutečnou věc, že se mýlím. To je šok co?
Ale mě to nesere.
Jan Mrcasik
shifty: jmeno.prijmeni na protonmailu…
shifty
ok thx
shifty
To JM – díky, došlo dobře, velmi zajímavé. Sem do diskuze to opravdu nemá cenu dávat :) Hezký den
ModrýKlokan
Lékaři bez hranic, stejně jako Člověci v plísni, jsou dýmová clona pro zpravodajské operace… jestli jim cokoliv věříš… tak máš dobře vymleto
trefný komentář Petra Hampla:
… z hlediska přístupu ke konfliktům jsou v zásadě dva druhy režimů.
Ty normální postupují tak, že se nejdřív připravují, snaží se stát maximálně odolnými a teprve potom se zaplétají do konfliktů. Ty druhé jsou naivní – nejprve se zapletou do konfliktu a potom horečnatě dohánějí přípravu. Jenže s vládou Petra Fialy jsme vstoupili do čehosi, co představuje ještě vyšší stupeň. Stát se vůbec nepřipravuje, pak vyvolá konflikt a ani poté nezačne řešit svou odolnost. Možná v důsledku hlouposti vládnoucí elity. Ale možná taky proto, že těm, kdo rozhodují, je úplně jedno, jaké budou dopady na obyvatele.
Jak to že se politici na nic nepřipravují?
Jednak si tu pořídili už ty pandury, a pak taky tyhle hračky za 50 mld :
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/436502-armada-stoji-pred-nelehkym-ukolem-vybira-si-ze-tri-prvotridnich-tanku
na slovači rovněž
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/slovensko-se-chysta-nakoupit-obrnene-transportery-pandur-ii-za-75-miliardy-40368668
Oboje je na vedení války úplně k hovnu, ale docela dobře poslouží jako „soukromá pancéřovaná limuzína“ pro politiky a jejich rodiny, případně k tomu, aby si sbalili svoje fidlátka a i s rodinou utekli na nejbližší americkou základnu (polsko, německo), až tu banderovci rozpoutají peklo.
Co bude s obyčejným plebsem, je jim samozřejmě zcela jedno. A já nechápu že to ještě někdo nechápe.
Takže ano, politici velmi aktivně řeší bezpečnost a zabezpečení – pro sebe a své rodiny.
Proti nasranému obyvatelstvu se to bude hodit určitě.
Umím si docela dobře představit fakt nasraný Jižní Svahy ve Zlíně, třebas dohromady se sídlišti v Malenovicích a Otrokovicích. Schválně zkuste zjistit, kolik je na JS plynových kotelen a kolik tam žije lidí.
Zlín? Otrokovice? Brno je prakticky komplet plynofikované, centrální výtopna je taky na plyn, veškeré lokální (původně mazutové, uhelné) sídlištní kotelny jakbysmet. To je 400 000 nasraných lidí.
Ale hlavně že blbečci mají na magistrátech a dalších úřadech vyvěšené ukrajinské vlajky.
Asi bude muset Brno generovat víc odpadků, protože brněnská spalovna komunálního odpadu je jediný velký dodavatel tepla co nefrčí na plyn. A nebo se tam budou zavážet tatrovky uhlí :-P
Na podzim bude veselo. Prý už někteří distributoři odmítají uzavírat jakékoliv nové smlouvy na dodávky plynu. Takže nejen že bude drahý. On nebude (pro některé) vůbec.
Hitler zaútočil na Sovětský svaz v rámci operace Barbarossa přes Polsko. Proč přes Polsko a ne přes Československo? No, protože tehdy i teď pro rozsáhlé vojenské operace je tím nejdůležitějším předpokladem terén průchozí pro tanky. Což ploché Polsko splňuje dokonale, hornaté státy, jako jsou Česká republika nebo všechny státy, kde jsou Karpaty jsou pro armádu prakticky neprostupné. Vzpomeňte si na základní školu, co pro rudou armádu znamenal přechod přes Dukelský průsmyk. Aby se Stalin zabezpečil před opakováním stejného scénáře, prosadil si po skončení války Kaliningrad jako ruské území. To je dnes ještě důležitější než tehdy. Rakety z Kalingradu dokáží zničit naprosto cokoli od Berlína až po Bělorusko, takže dnes masivní přesun armády a zásob přes Polsko směrem na Bělorusko je nemožný.
Ukrajina je naprosto jiné kafe. Ta se dá naplnit invazní armádou, aniž by Rusko s tím mohlo cokoli dělat. Na to Ukrajina nemusí být v NATO, jak tady již někdo psal dříve, v roce 2021 nejvyšší rada Ukrajiny přijala zákon umožňující stavbu cizích základen a přítomnost cizí armády na Ukrajině. Dle mého názoru právě toto bylo poslední kapkou, která rozhodla o ruském útoku. Kdyby to Putin nechal být, tak by začal relativně pomalý několikaletý proces na konci kterého by na Ukrajinsko-Ruské hranici stála mohutná armáda NATO včetně raket a Rusko by mohlo pouze vydávat protesty, ze kterých by USA měli jenom legraci a napůl vážně by odpovídali, že Ukrajina je suverénní stát a – pokud s tím souhlasí – může na jejím území být tolik vojáků a raket NATO, kolik chce. Až budete chtít vědět, kdy hrozí třetí světová válka, zjistíte to velmi snadno. Ta začne vážně míněnými pokusy zlikvidovat Kaliningrad jako ruskou vojenskou enklávu. Teda pokud se Ukrajina neubrání a za hlasitého potlesku si nenatahá na své území armády NATO. Protože pak by Kalinigrad ztratil tu strategickou pozici, kterou má.
Tohle me fakt bavi, jak ty zly США chteji uz od nepameti chudaka CCCP znicit, uz za Lenina jim zakerne dodavali kdeco (za prachy, hajzli – napr. https://www.americanheritage.com/how-america-helped-build-soviet-machine), za druhy valky pro zmenu zakerny Lend & Lease, smejdi kapitalisticky, a to ani nemluvim o hnusnym prodeji obili nejvetsi obilnici na svete v sedumdesatkach (napr. https://sci-hub.se/https://doi.org/10.2307/1240452, ale to jim urcite nejdriv zakerne vsechno sezral emericky brouk…).
Kaliningrad je krasny pripad pripravy na minulou valku, pri „modernim“ zpusobu valceni naprosto nevyznamny, nicmene jako nastroj zastrasovani Evropy Ruskem naprosto idealni.
Rusacka predstava, ze si NATO sesikuje tanky na UA-RUS hranicich a s hrdinskym URAAAAA vyrazi smer Moskva je za hranici debility, stejne jako predstava, ze si tam nainstalujou jaderny zbrane, pripadne vytrenujou netopyry a kachny, aby prenaseli snet vyhradne na vychod. Pokud by se UA stala soucasti NATO, nemusi si zadnou „armadu NATO“ na svoje uzemi instalovat, ukrajinska armada bude armadou NATO.
Dokud kvuli temhle rusackejm kravinam neumirali lidi, tak to byla celkem sranda, ted jen dokazali, ze maji jeste vic vymleto, nez se kdy zdalo…
Chramostejl:
Nosíš kšiltovku…?
.
corona: Máš kníra?
Notor:
Ne.
Co seš za ročník…?
Hodně dobrej ročník.
Notor:
Jasně. Takže nejspíš děcko svobody…
:OD
83. Znamená to, že jsem tvůj nepřítel?
Notor:
Ne.
Zatím není důvod.
Co břatři Mašíni. Vrazi, hrdinové nebo něco mezi?
Notor:
Na ten ses ptal už loni, pamatuju se to.
–
A co se týká CM, JM, MP, VŠ a bambuly ZJ, načteno mám dost. Co na nich chceš řešit…?
Je to možný, moc toho sem nepíšu a snad kromě Sysopa si nic moc zajímavýho z diskuzí nepamatuju. Ale nabyl jsem dojmu, že si zatřiďuješ lidi podle příslušností ke generacím, takový to X,Y,Z. Pro mě je zajímavý názor na Mašíny, načteno máš, já taky, co o nich soudíš?
Notor:
Seš jasnej „Y“.
–
Skupina M:
Zdokumentovat, nechat veřejně přístupné všechny materiály. Je to kus historie. Neřešit soudně, neudílet vyznamenání.
.
Donutil jsi mě podívat se na wiki co že to teda jsem. Moc toho tam není, něco sedí, něco ne. Nikoho kdo tohle dělění používá neznám.
.. na knír..
A nechcete se na to už vysrat?
Však si jen povídáme, ne? Stejně půjdu za chvíli se psem, konec je blízko…
Notor:
V 15:00 v sobotu se psem…
A co?
Když máš staršího psa, musíš i 5x-6x denně, na tom nic není. Sám to mám za sebou.
servisdok:
Jo, to je v pořádku…
Já měl v 15:00 být u akce zvané „Expedice“. Docela k smíchu.
Vyráběl jsem různá diodová světélka a podobné blbosti na autíčka pro bývalé kolegy a oni mi chtějí ukázat, jak se s jejich hračkami budou probíjet terénem. Počasí ale není dobré a akce nebude…
Jo, počasí akorát tak vhodné na měsíční revize plynovodu :D
Tady je studený vítr, +3°C a zima, jak v řiti ledního medvěda.
No jo, už jsem byl ráno a teď půjdu zas, chtěl bys jít taky?. To je snad největší výhoda té bestie, jak jsem ho pořídil, tak se s ním dostanu ven každej den, za každýho počasí. Donutí mě to překonat vrozenou lenost.
Notor:
Ani ne – budu študovat nějaké technické materiály o nových zařízeních z EU, místo zrušené akce s autíčky…
Škoda, je tu fakt hezký okolí a když nejsme nepřátelé tak by to sand šlo. Opatruj se, někdy si zase přijdu zatrolit….
kníra nevim, ale určitě má akvárko…
Beheháč umí lítat po dálnici s Tatrou zadara, bez STK. Yntelygent, no…
:OD
Jasne, kdyz prazi slunce neznam lepsi zpusob, jak krejt ples, nosit slunecnik mi prijde neprakticky… :-)
Chramostejl:
Pleš, tak to sedí…
.
Sedi, jak ulita… :-D
Pleš zatím nemám a přesto v létě občas kšiltovku oblíbené firmy nosím :D
Co se podle toho pozná? :D
servisdok:
„…v létě občas…“
– – –
A jiní i na jaře, na podzim, v zimě, skoro jí nesundaj z hlavy. Kšilt je prohnutý jak tunel…
.
„Co se podle toho pozná? :D“
Ze nosis ksiltovku :-D
Jednoho s ksiltem do tunelu jsem taky znal, trenoval nas baseball, podle me v ni i spal; vlastne si nevzpominam, ze by ji nekdy nemel…
@hulvath
Ehmm, tak zajisté se lépe útočí, a obkličuje, na širých pláních Běloruska a Ukrajiny.
Proč se tedy namáhat přes Karpaty.
Nicméně i to skupina Jih s přispěním rumunské armády l.p. 1941 zvládla.
I kotlík u Umaně uzavřela.
Dokonce i slovenská brigáda bojovala, ne moc úspěšně, po měsíci u Lipovce, Vinická oblast, koukněte kolik to měli z hranic Slovenského štátu…
Operační tempo v porovnání s Potěmkinovou eee Putinovou parodií na armádu tak asi 10x rychlejší…
Nemůže to souviset s tou typickou mentalitou, že Rus jenom nerad vytahuje-ukazuje to nejlepší, co má – dokud to vyloženě není „životně“ nutné? Za ta léta, za SSSR i RF, se s tímto přístupem šlo setkat mnohokrát.
Hlavně tam Rusi poslali armádu cca 200 tis. lidí. Ukrajina má ve zbrani bez domobrany cca 600 tis. lidí. Vzhledem k těm počtům to jde Rusům náramně.
No, i přesto mám trochu problém s tím, věřit ty počty jedné i druhé straně :D
A tohleto je taková ta zdravá přidrzlost, nebo už něco jiného?
https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/bereme-jen-vitezstvi-tak-si-helmy-nechte-a-posilejte-stihacky-zada-zelenskyj-40392574
To neni zadna zdrava pridrzlost.
To je uplne normalni drzost. Kam rvali prachy poslednich 8 let?
Tyhle počty plusminus hlásí všichni, jedna z mála věcí, kde panuje shoda :-)
Patřilo výše.
@Foundryman
Náramně?
Aha.
Po 5 týdnech kromě Mariupolu žádný kotel, Černigov ani neobklíčen, Charkov dtto, u Kyjeva nic, tak náramně tak možná na Jihu, ale i tam do Podněstří a Oděsy daleko…
Všech 600.000 ukrů stojí proti 200.000 specielních operatérů?
Sorry jako, ale Šojgu s Gerasimovem mají náramně tak leda nasráno v hlavě i v kalhotech, mít kousek cti tak si proženou hlavou kulku.
Kdyby takhle náramně v 2001 US Army válčila, tak jsou po 5 týdnech u Nasírije nasraní a u Bagdádu mají tak půl divize paragánů.
A Britové by ostřelovali Basru…
Podle mně to je tak náramné, jak 3. bitva o Charkov v 43.
Dachsmeister 2.4.2022 v 18:43
Poznámka: Výše zmiňovaný kolega, který se s povolávacím rozkazem vracel na Ukrajinu, rukoval k domobraně.
@ygorek
Domobranu tady kdysi moc hezky rozebral cover72, chybí mi tu.
https://dfens-cz.com/kterak-domobrana-po-cuni-dostala-a-v-armadu-se-zmenila/
Jsou tam stále platné postřehy, stejně jako u Clausewitze https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/ukrajina-ozbrojene-hnuti-lidu.A220326_152440_p_zahranici_wag jen se zdá, že poučení z krizového vývoje v roce 2014 si vzala jen jedna strana.
Záleží na tom, co Rusi chtějí, jaký je cíl. Furt si myslím, že Donbas a pevninské spojení na Krym. Možná ještě Nikolajev. Z tohoto hlediska dosáhli svého.
Západní Ukrajinu ignorují, dobytí Kyjeva by mělo význam jen tehdy, pokud by chtěli shodit vládu. Což možná na začátku zkusili, ale když nic, tak se na to vykašlali. Pokud Rusko dostane Donbas a pobřeží, Ukrajinci Zelenského vykostí sami.
Taky nezapomínat na Poláky a wschodnie kresy, v poválečném zmatku bude možné všechno.
@Foundryman
A bude to stačit Vladimíru Vladimirovičovi?
Ač s Vámi uvedenými cíli souhlasím, přece jen to nešlo udělat elegantněji a netříštit síly operací u Kyjeva a Charkova?
I ten Mariupol šlo jen obklíčit a vyhladovět…
O Poláky se nebojte, ti se chovají civilizovaně, být jimi tak teď zatopím Lukašenkovi za ty prasárničky ze zimy, kresy vschodnie se táhly až do Litvy…
A vzhledem ke genocidě Poláků na Těšínsku, kde jich z 200.000 duší l.p. 1911 zbylo po 110 letech 26.802, tak masochisticky navrhuji obsadit pravý břeh Ostravice polským vojskem taktéž.
Ostrawica granica kurwa mać!
Dovedu si představit, že u Kyjeva a Charkova prostě chtěli vázat značnou část UA armády a zabránit jí tak v přesunu na Donbas. Ale jsou to jen bohapusté spekulace, informace se sem dostávají značně procezené, i když se snažím sledovat ruské i ukrajinské weby. Na pokusy dozvědět se něco rozumného z našich lžizdrojů už jsem rezignoval…
Ehm… a to ty rusáky jako umlátí čepicema? Nebo jaký že to mají strategický plán, když jsou odříznutí od zásobování, dochází jim munice, palivo, všechno ?
No twl, zamrzlo peklo (!):
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-ukrajina-mezinarodni-humanitarni-pravo-zenevske-konvence.A220329_135248_zahranicni_jhr
Už i na iDěsu připustili, že ukrajinská armáda schováváním se v obytných čtvrtích ohrožuje civilisty, berouc si je tak za živé štíty v rozporu se Ženevskými úmluvami.
(Sluníčka v diskusi to nepřekvapivě nemohou vydýchat …)
Kdo by to byl řekl, že by videa z ulic Mariupolu, zveřejněná známou desinformátorkou a konspirační teoretičkou nebyla až takový fejk, jak nám oficiální zdroje tvrdí ?
https://bornova.pub/2022/skutecne-zpravy-ze-zniceneho-mariupolu-vypovedi-obyvatel/
Taky jsem na to čuměl.
Ještě nedávno se rozhlas omlouval za Kollera a bum, teď zas tohle..
Už jsem to tu psal. Mám s věrohodností zdrojů, jako jsou sociální sítě, fakt velký problém. Ještě větší problém vidím v tom, že se oficiální sračkomety na ty sociálky často odvolávají, ale s alibistickým dodatkem, že zpráva buď už zmizela (??), případně že „zprávu není možno nezávisle ověřit“. Pak to ale není zpráva, udělejte si v tom termínovém bordelu pořádek.
Ale je možno ověřit, jen by to „novinářské poslání“ chtělo trochu vůle.
Není to přece Leningrad, aby se tam nijak nešlo dostat. Ale jsem ochoten uvěřit, že lidi s českými novinářskými průkazy, mohou mít s ruskými hlídkami nějaký problém. Ale také jsem ochoten pochopit i to, že pokud by dotyčný, skutečný novinář, po svém návratu napsal pravdu, mohl by mít zásadní „problémy“ ať už s publikací, nebo se svou osobou.
To už tu za toho předchozího bolševika bylo, není to nic nového.
Najděte si videa z Donbasu a v posledních dnech z Mariupolu od Patricka Lancastera např. na sociální síti Telegram. Nevím o žádném jiném skutečném současném válečném novináři. Koneckonců s objektivitou a autenticitou zpráv válečných zpravodajů máme problém již delší dobu.
No právě na toho Lancastera odkazuje ta Bornová … a čuměl jsem.
Aha, teď to vidím. Děkuji za odkaz na Bornovou :-).
@Tlamiczka (tedy pí. Bornová) je dlouhodobě skvělá :)
Mám Bornovou v záložkách a tento článek se tvářil, jako provokace od čučkařů, kdo se na něj chytí..
Tak ono peklo zamrzlo už pár dní předtím:
https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/ukol-splnen-ted-se-budeme-soustredit-na-hlavni-cil-rekl-sojgu-40392072
Napsat článek o postojích Šojgua, aniž by zcela propagandisticky překroutili jeho smysl a vytrhli z kontextu co se dá… někdo se tam asi zbláznil a vypadl z ideologické linie.
Jen na konci článku je takový malý protestní odstaveček, o tom že je Rusko fuj fuj. Být to za Goebbelsových časů, tak by dotyčný už frčel „Leo expresem“ do Osvětimi.
Úplné off topic.
I když prý Putin dostane Nobelovu cenu za medicínu, že lidstvo za den vyléčil z Covidu, přesto si dovoluji připomenout termín do 8.4.2022 napsat na EU svůj názor na Covid Pasy. (Já už jsem jim napsal)
https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/13375-Prodlouzeni-platnosti-narizeni-o-digitalnim-certifikatu-EU-COVID_cs
To máte stejné jak v nacistickém německu. Když bylo najednou potřeba intenzivně nenávidět rusy, tak se pozapomnělo na židy. Pak se taky pozapomnělo na ty dva předešlé, když bylo nutno útočit na Británii. A to se tak periodicky různě střídalo podle potřeby, jak to servíroval „hlavní tiskový mluvčí“ Goebbels.
Teď je potřeba nenávidět rusa, tak zmizel kovid. Až rus vyhraje a ukrajinci povedou soudní tribunály s válečnými zločinci z Azova, tak se zase honem objeví celoevropsky nová mutace kovidu, aby se pozornost ovcí odvedla jinam.
Ovšem jak hodlají pomocí covidu na podzim zamaskovat fakt, že není co žrát a čím topit, to by mě samotného zajímalo. Na to mají asi ty pandury a výběrové řízení na další a ještě obrněnější OT. Nějak jim ty nouzové stavy zachutnaly, takže asi pojedou nepřerušeně dál.
Mozna se bude napodzim fasovat Saratica. Tim se vyresi jak problem nedostatku stravy, tak kovit. Na zradlo nebude chut a lidi se budou bat zakaslat.
ks:
Dekuji za pripominku, termin se blizi a ja to porad odkladal… Vyplneno, aspon pro dobrej pocit, kdyz uz nic jinyho.
(A vubec, vitejte zpet, rad si od Vas zase neco prectu :-) )
Rusko nakročilo k zlatému standardu: https://www.kitco.com/news/2022-03-28/Russia-sets-fixed-gold-price-as-it-restarts-official-bullion-purchases.html
Mám dojem, že krach vypadá jinak… Pokud to vydrží, dolar se jako rezervní měna značně zapotí.
Ted je hlavni efekt to, ze vsichni vidi ze mit rezervu v dolarech – to znamena riziko ukradeni, pardon zmrazeni, podle momentalnich mocenskych zajmu USA. A to si dobre zapamatuji.
Na burzách bude veselo a jako první to odserou penzijní fondy. Ale hlavně žádnou paniku. „Zdroje jsou“ a „Státní dluhy se neplatí“ :-)
Co se týče obsahu hlav Ruských vojevůdců, byl bych s hodnocením opatrnější. Už sem někdo dával odkaz na Macka, citujícího Scotta Rittera, taky jsem to četl někde jinde a zdá se mi to zajímavé a dost pravděpodobné. Protože je to krátký text, dovolím si to přetisknout i pro ty, kteří neradi klikají na odkazy:
Ruská kampaň na Ukrajině bude zahrnuta do učebnic bojových manévrů
31. 3. 2022
Při speciální operaci na Ukrajině ruská armáda obratně využívala taktiku falešných manévrů, díky kterým se jí podařilo získat převahu nad přesilou nepřátel. Tento názor vyjádřil na svém twitterovém účtu veterán americké rozvědky, americký vojenský analytik Scott Ritter.
1/ Válka velkých šípů – Úvod. Pro všechny, kteří se zmateně škrábou na hlavě nebo si oprašují uniformy na ukrajinskou vítěznou přehlídku v Kyjevě kvůli zprávám o ruském „strategickém posunu“, se můžete znovu seznámit se základními vojenskými pojmy.
2/ Manévrová válka je dobré místo, kde začít. Pochopte, že Rusko zahájilo svou „zvláštní vojenskou operaci“ s vážným nedostatkem živé sily – 200 000 útočníků na přibližně 600 000 obránců (nebo více). Klasický konflikt, který počítá s vyčerpáním protivníka, nikdy nepřicházel v úvahu. Ruské vítězství vyžadovalo manévr.
3/ Manévrová válka má více psychologický než fyzický charakter a zaměřuje se více na operační než na taktickou úroveň. Manévr je vztahový pohyb – jak rozmístíte a přesunete své síly ve vztahu k vašemu protivníkovi. Ruský manévr v první fázi to podporuje.
4/ Rusové potřebovali formovat pole boje ve svůj prospěch. Aby toho dosáhli, potřebovali kontrolovat, jak Ukrajina využívá své síly, které byly v přesile a zároveň rozprostřít svou menší bojovou sílu pro co nejlepší dosažení tohoto cíle.
5/ Strategicky, aby se usnadnilo manévrování mezi jižní, střední a severní frontou, Rusko potřebovalo zajistit pozemní most mezi Krymem a Ruskem. Klíčové pro toto úsilí bylo obsazení pobřežního města Mariupol. Rusko tento úkol splnilo.
6/ Zatímco se tato složitá operace rozvíjela, Rusko potřebovalo zabránit Ukrajině, aby manévrovala svými početně nadřazenými silami takovým způsobem, který by narušil operaci Mariupol. To obnášelo použití několika strategických podpůrných operací – finty, fixační operace a hluboký útok.
7/ Koncept manévrovací finty – falešného manévru – je jednoduchý: vojenská síla je buď vnímána jako připravující se k útoku na dané místo, nebo ve skutečnosti provádí útok za účelem oklamání protivníka, aby nasadil zdroje v reakci na vnímané nebo skutečné akce.
8/ Použití falešného manévru sehrálo důležitou roli v operaci „Pouštní bouře“, kdy vyloďovací síly námořní pěchoty ohrožovaly kuvajtské pobřeží a nutily Irák bránit se útoku, který nikdy nepřišel a kde 1. jízdní divize ve skutečnosti zaútočila na Wadi al-Batin, aby potlačila Republikánskou gardu.
9/ Rusové finty na Ukrajině hojně využívali, obojživelné síly u Oděsy – tam zmrazily ukrajinské síly a trik s velkým útokem na Kyjev přinutil Ukrajinu, aby tam posílila své síly. Ukrajina pak nikdy nebyla schopna posílit své síly na východě.
10/ Zásadní byly také opravné operace. Ukrajina shromáždila asi 60 000 až 100 000 vojáků na východě, naproti Donbasu. Rusko provedlo rozsáhlý fixační útok, jehož cílem bylo udržet tyto síly v plném nasazení a neschopné manévrovat s ohledem na jiné ruské operace.
11/ Během Pouštní bouře dostaly dvě divize námořní pěchoty rozkaz provést podobné fixační útoky proti iráckým silám rozmístěným podél kuvajtsko-saúdské hranice, přičemž vázaly značné množství mužů a materiálu, které nemohly být použity k odvrácení hlavního amerického útoku na západ.
12/ Ruský fixační útok sevřel hlavní ukrajinskou koncentraci sil na východě a zatlačil je pryč od Mariupolu, který byl obklíčen a redukován. Podpora operací z Krymu proti Chersonu rozšířila ruský pozemní most. Tato fáze je nyní dokončena.
13/ Rusko se také zapojilo do kampaně strategického hlubokého útoku, jehož cílem bylo narušit a zničit ukrajinskou logistiku, velení a řízení, letectvo a palebnou podporu na dlouhé vzdálenosti. Ukrajině dochází palivo a munice, nemůže koordinovat manévry a nemá žádné smysluplné letectvo.
14/ Rusko přesouvá některé ze svých předních jednotek z místa, kde byly zapojeny do fingovaných operací na severu Kyjeva, do míst, kde mohou podpořit další fázi operace, konkrétně osvobození Donbasu a zničení hlavních ukrajinských sil na východě.
15/ Toto je klasická manévrová válka. Rusko bude nyní držet Ukrajinu na severu a jihu, zatímco jeho hlavní síly, posílené severními jednotkami, námořní pěchotou a silami uvolněnými dobytím Mariupolu, se budou snažit obklíčit a zničit 60 000 ukrajinských sil na východě.
16/ Tohle je válka Big Arrow v celé své kráse, něco, co Američané znali, ale zapomněli to v pouštích a horách Afghánistánu a Iráku. Vysvětluje také, jak 200 000 Rusů dokázalo porazit 600 000 Ukrajinců. Tím končí výuka o manévrovém válčení v ruském stylu.
Scott Ritter
Jestli je to pravda, pak je to jako v šachu: hloupější hráč hru prohrál už po několika tazích, jen to ještě neví…
Tady je pak ale k diskuzi, kdo je ten hloupější hráč. Anebo zavést do šachů termín Pyrrhovo vítězství? :-)
Zhruba tak, mimo nějaký debilky co tady věští tažení až do Londýna nikdo smysluplně neočekával, že by RF chtěla výslovně dobíjet Kyjev, takže to, že tam navázali většinu sil, teď se postupně stahujou a UKčkový hovnomety si teď leští metály, jak vosbovozujou každej den 30 vesnic (checht), to není ani k smíchu, člověku se pomalu chce plakat, co to je za tupý ubožáky :D
To jsi mi neměl připomínat :-)). Poslední partie šachu před týdnem… rozdíl byl pouze v tom, že jsem věděl, že končím, už po čtvrtým tahu… urputné oddalování a čekání na chybu soupeře bylo marné
Jen aby bylo jasno, Scott Ritter je kmenový autor Russian Today. Proto „speciální operace“ namísto války a proto „osvobození“ namísto dobytí.
Když Putin řekl, že ve skutečnosti mu šlo jen o Donbas a ten zbytek byl klamný manévr (a že ukrajinská armáda by ruské síly vítala, ale považte – v každé ukrajinské jednotce je neonacista, který ji nutí bojovat proti Rusku!), tak RT nemohlo říct něco jiného.
Možné to samozřejmě je, o tom žádná. Ale už ty šílené kecy o tom, že chudáčci Rusové útočili z pozice početní menšiny :D
Pro doplnění: podle Šojgu má Rusko 170 Praporových Úkolových Seskupení jako základní organizační jednotky ruské armády po Šujguových a Serdjukovových reformách. Z toho na Ukrajině už nasadilo minimálně 75, ale spíše 100.
PTS mají relativně málo pěchoty, ale zatraceně hodně techniky – organické obrněné, dělostřelecké a protiletadlové systémy, aby každé PTS nebyla závislá na podpůrných prostředcích z praporu nebo divize. (Analýza struktury ruské PTS zde: https://www.benning.army.mil/Armor/eARMOR/content/issues/2017/Spring/ARMOR%20Spring%202017%20edition.pdf) Tomu odpovídá i ukrutně zajímavé pozorování Čecha, co tam bojuje:
Údaj o 6000000 UA obráncích a chudáčcích ruských útočnících „znevýhodněných“ 3:1 je tedy typická maniupulace, která srovnává odvedence/TerZ s puškou a profi armádu ozbrojenou po zuby.
tak eště, že tam nemají desítky tisíc kusů kdejakejch systémů pro odpalování pěchotou (pancéřoví granátníci se tomu říkávalo), zalezlí po městech, to je peklo pro každou mechanizovanou jednotku
Ale nejlepší je na tom ta PR sebevražda, kdy se najednou Rusko oficiálně přiznává, že „denacifikace“ vlastně odjakživa měla znamenat „dobyvačnou válku s cílem anektovat cizí území“ (Luhanskou, Doněckou, Chersonskou, Záporožskou oblast).
„Denacifikace“ skrze Drang nach Westen… Autokratickým státem se silným sociálním cítěním, militarizací, extrémně propagovaným historickým a revizionismem a pocitem dějinné křivdy ztráty držav… Jeden by skoro řekl, že jim v tom přebývají dvě písmenka.
Některé věci jaksi nejde říct na plnou hubu.
http://casopisargument.cz/?p=41704
Něco maličko napoví, že Casopisargument má zapotřebí škemrat o příspěvky.
Výše linkovaná Bornová nemá nic podobného zapotřebí, informace bez podmínek.
Je to jako s tím „slobodným“ vysielačem. Za 8.000 eur měsíčně bude sloboda, bez eur je se slobodou šlus…
Všecky tyhle svobodný vysílače jsou v tomhle stejný. Já chápu, že za nějaký ucházející stream je třeba něco málo zaplatit, ale tolik lidí se k tomu zase nepřipojuje, aby to muselo být něco extra dimenzovaného – jakože není ani teď. Kvalita streamu i audia je mizerná i na české/slovenské poměry.
Chci-li pro lidi skutečně něco přínosného dělat, jako to dělá spousta dalších, koneckonců i ta Nikola Bornová, tak peníze jsou to úplně poslední. Dokonce ani sám vlk, který tím musí trávit snad 18h denně, sám o peníze neškemrá. Škemrá s finančním tachometrem pro Slováky, jakoby v ČR nebylo dost našich webů, řešících naši českou problematiku, které by si podporu nepochybně zasloužily.
Mezi mnoha jinými třeba i tento web. Nepamatuju se, že by někdy škemral o příspěvky na činnost.
Proto jsou mi podezřelé všecky ty weby, co se zaklínají svobodou a podmiňují ji finančními příspěvky.
Jendo, já Tě fakt obdivuju :D
Jo a díky moc za ten mail.
Vypadá to, že jako jeden z mála, mě nepovažuješ za vrátného z Kremlu :D, když jsi mi poslal ten link.
Děkuju.
úplně dorazit a zlikvidovat vojenský možnosti nepřítele, kterýmu víc než ta pěchota s pár puškama a nábojema dovezenejma ze západních vyřazenek nezbude, to docela plní, ale poď do mě, nakýbluj mi štrůdl vo tom, jak to vůbec není pravda a jak jakýkoli sofistikovanější bojový UKčkový systémy prakticky nepřestaly existovat po 48 hodinách :D
No, když někdo pracuje pro RT, tak nemusí nutně ve všem kecat. Mně víc vadí, že je podle Wikipedie v USA registrovaný sexuální loudil a že ho nachytali v roce 2001 a potom v roce 2009 za pomoci nastrčených provokatérek, co si hrály na mladistvé. Byly to blbé náhody nebo cílené akce? Chtěli ho zdiskreditovat a umlčet? Vypadá to, že se v tomhle neumí moc ovládat, takže bude asi i vydíratelný.
Za mňa je tento konflikt asi jedným z posledných, ktorý ešte nepostráda klasické vojenské „umenie“. V budúcnosti sa už bude bojovať iba ekonomicko-informačnými zbraňami. Vidím ako úplnú zbytočnosť teraz ešte liať prostriedky do výzbroje štátov ako je ČR alebo Slovensko. Radšej keby nakúpili poľno techniku, chémiu na sklad a venovali sa strategickému plánu ako uživiť 10 resp. 5M obyvateľov. Plus ak bude chcieť spoločnosť prežiť, tak krádež sa musí trestať možno prísnejšie ako vražda. Miesto elektronikých náramkov, odtínanie rúk.
Táto vojna vyčerpá (znehodnotí) toľko zdrojov, že ďalších 100 rokov sa nik neodváži zdvihnúť čo i len mušketu.
Kdo není ochoten živit vlastní armádu, ten bude brzy živit cizí.
Na téhle historické poučce se se doposud vůbec nic nezměnilo a zůstává stále v platnosti.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-video-reporteri-nataceli-s-ceskymi-bojovniky-ve-lvove-196517
Pěkné video. Airsofťák Gandalf s pivním pupkem to tam zachrání.
Jinak gratulace k historicky největšímu počtu komentů k článku na D-FENSU.
už se ví, kolik těch žoldáků tam odbouchli?
Zatím jsem zaregistroval jeden článek o zraněném Čechovi v kyjevské nemocnici. Nic víc. Ale co čekat od médií, která prezentují pouze ruské vojenské ztráty a ukrajinské civilní. No, ale moc jich asi nezařve, když budou učit domobranu v bezpečí Kyjeva a nepůjdou přímo na frontu.
Dnes mě též dojal článek o masakru na Ukrajině. Jasně, beru že Rusové oddělali nějaké civilisty, ale ze záběrů je vidět, že kolem těch mrtvol chodí místní a nikdo nemá snahu je pohřbít. Spíše bych řekl, že to mají zakázané. Nejprve se musí natočit videjko pro svět. Ale masakry ve Vietnamu nebo Jemenu jsou v pohodě. Zaprvé je páchají ti hodní a zadruhé jsou hnědí a žlutí a každej přece ví, že jeden bílej Ukrajinec má hodnotu 100 čongů…
Mílí ruští trollové, tady https://topwar.ru/194335-bez-paniki-kievu-byt-russkim.html si přečtěte odborný ruský komentář o tom, jak ta blesková válka nebyla zasazena do reálného stavu. Pokud některý ruský troll neumí rusky, nechť si to nechá přeložit googlem, překlad je velmi obstojný, porovnával jsem to.
Ahoj. Já pořád nechápu, proč se všude Rusko podceňuje. Je jedno jestli tomu budeme říkat speciální operace nebo válka, ale totální válka to není. Rusové dostávají na budku, protože jejich armáda nasazená na UK čítá 200 tis. kusů, zatímco Ukrajinci mají 200 tis vojáků plus asi 300 tisíc záložáků a domobrany a k tomu i asi 20 tisíc zahraničních žoldáků.
Chcete tento konflikt srovnávat s WW2, kde se v Berlíně dostali náckové do 10 miliónových kleští (z toho SSSR asi 4 mega lidí)?
Rusové tam nasadili 58% své armády – 100 ze 170 Praporových Úkolových Seskupení.
Je podstata PTS, že mají hodně techniky (tanků, BVP, organické PVO a artilerie) a málo pěchoty.
Jakmile si člověk srovná počet tanků a dělostřelectva na obou stranách, tyhle pitomé kecy že „Rusko tam neválčí“ shoří jak papír. Ne, voni neválčí, voni to jen tak jako šolíchají, žejo. A chudinky ze zoufalství zaútočili na silnější ukrajinskou armádu :D
Slovy klasika: „Ale holky říkaly – no to snad není možný!“
No, ale oni na rozdíl od Ukrajiny hromadně nemobilizovali civily. A co mohli dělat? Ukrajinci se schovají do paneláků, tak buď to město rozbombardujou a pak tam vlezou a budou za špatný nebo budou čekat před městy a nikam se neposunou. Já vůbec nechápu proč vůbec jeli na Kyjev. Pochopil bych, kdyby ovládli pouze Doněck a Luhansk v hranicích jaké si jejich pohůnci vytyčili, ale museli vědět, že tak velké území nedobyjou, kór když o to Úkáčka nestojí.
Nicméně já sám nevím, čemu mám věřit. Například protichůdné informace týkající se UA letectva. Nejprve psali, že Rusko ovládlo nebe na UA a jejich letectvo rozdrtilo. Poté napsali, že se Rusku nedaří ovládnout nebe nad UA, protože je snadno sestřelují pomocí stingerů a javelinů. Pak najednou UA letectvo vstalo z mrtvých a dělají dokonce spanilé jízdy do Ruska. Na druhou stranu Zelenskyj škemrá o letadla. Tak nevím, nevím.
Co mohli dělat? Co třeba nevést dobyvačnou válu s cílem ukrást a anektovat zájmové území cizího státu?
Obrázek o ukrajinském letectvu si uděláte z interview s jejich pilotem. Stručně řečeno:
0) klíč ke všemu bylo cvičení Clear Skies 2018, kde americké modernizované F-15 na Ukrajině simulovaly taktiku i TTP ruského VVS. Ukrajinci si na tom vyzkoušeli a naučili se, v čem proti Rusům prostě nikdy nemohou vyhrát a jak to vykompenzovat ztřešnětou odvahou lety v extrémně nízkých výškách a naprostou nepředvídatelností, extrímní flexibilitou a iniciativností v taktice nasazení.
1) na začátku války okamžitě rozhodili stíhačky na desítky základen včetně formálně nepoužívaných, všechno je na 5minutové hotovosti a pokud vyhodnotí, že na ně jde nálet, pilot okamžitě sedá do mašiny a namísto boje většinou přelétne mimo ohrožení. Strojů je méně než pilotů a primární je chránit stíhačku, nikoli sestřelovat Rusy.
2) měli pár významných sestřelů Rusů v prvních dnech války, protože si Rusové mysleli že jim nic nehrozí. Údajně sundali několik Il-76 VDV.
3) dnes se jak UA VVS, tak RU VKS překvapivě hodně vyhýbají riziku, takže se navzájem spíše „Vytlačují“ = když uvidí na radaru nepřátele, manévrují aby je neohrozili nebo byli ve výhodné pozici, ale nedostanou se ke střelbě. Ukrajinci se snaží takto Rusy „vytlačit“ do pasti do sektorů ukrajinské pozemní PVO.
4) UA VVS se snaží sestřelovat ruské ŘSPDL, ale moc jim to nejde a pozemní PVO je mnohem úspěšnější.
5) UA VVS stíhači mají velký problém s ruským elektronickým rušením a nadřazenými radary a R-77 – ale kompenzují to „šílenými manévry“ a lety doslova s česáním země.
6) UA VVS Su-25 létají pořád doslova ve vrcholcích stromů, a mají přitom značné ztráty. (Mám video kde ukrajinské Hrábě letí opravdu tak 30 metrů nad zemí a jeden z nich po útoku spadne nikoli kvůli palbě, ale protože pilot to v tak extrémních podmínkách přetáhl a viditelně přišel o vztlak na jednom křídle, dostal se do nekontrolované rotace a nedokázal se vystřelit správným směrem.
Ono to členění podle organizačních jednotek je vždycky ošidné.
Zajímala by mne obsazenost. Hitler měl na konci války dost divizí, ale naplněností by je dostal do pár praporů, leckde rot.
Lékaři bez hranic: S Tálibánem jsme nemocnici vyjednali, s NATO jsme to vyjednali, s jednotlivými bojůvkami ve východním Kongu jsme to vyjednali. Nevím ale, jestli to půjde vyjednat s Rusy, protože ti cíleně bombardují nemocnice. Bombardovali naše nemocnice v Sýrii i v Jemenu. V Sýrii nám zabili posledního místního pediatra, který v nemocnici zůstal.
https://plus.rozhlas.cz/trachta-z-lekaru-bez-hranic-misi-jsme-dohodli-i-s-talibanem-ale-s-rusy-cilene-8715520
https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/buca-vydava-dalsi-desiva-svedectvi-o-masakru-civilistu-40392608#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=LTrRAhlq56m-202204031213&dop_id=40392608&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=abtest191_vzhled_clanku_na_tel_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Jeste ze to byli sami nackove. Takhle se s nima musi zatocit.
starosta vesničky Buča natočil videjko a vydal prohlášení, že Buča je osvobozena. O mrtvolách v ulicích ani slovo. Přitom tohle by bylo úplně to první, co tě praští do očí. Mrtvoly se objevily kdy? včera, předevčírem? Odkud? Nějak mi to celý neštimuje.
zapomněl jsem na datum. Osvobození bylo 31. března
Ta Buča je taky nějaká divná. 31.3. tamní starosta redostně oznámil odchod Rusů a osvobození městečka, o nějakých mrtvolách ani slovo. 2.4. jsou najednou ulice plné mrtvol. Přičemž některé se podle videa pohybují, jedna dokonce sedí…
Treb byl rychlejší :-)
ta sedící mrtvola je podle mě 3.14čovina za každou cenu dokázat hoax. mrtvoly to jsou. mě tak napadlo… řešilo se tady tratoliště krve při střelbě do noh zajatcům. v Buči mi těch mrtvol kaluže krve nevidím. ale nejsem znalec… ohledání mrtvol není moje hobby
co mě ještě zaráží… že to za celou dobu nikdo z místních nenatočil, nenafotil a nevyvesil na twitter. až nyní. Jinak je plnej twitter války a autentických i neutentickych fotek a videí. odtud nic, až nyní a takovej šupec. ještě bych měl dotaz k jedné fotce. v šachtě je pohozena mrtvola tlusteho chlapa. Na levé ruce má ručně psané číslo (kerka to nebude). vypadá dvojmistné, možná troj a začíná pětkou. netušíte někdo důvod?
číslo na ruce může být označení vězně… beztak je celá Bucha falsflag ukr gestapa SBU…
Jj, „masakr“ v Buči bude v příštích dnech hýbat světem. Tady máte zpomalené video s oživlými mrtvolami. V první půlce mrtvola uhýbá rukou před projíždějícím pickupem. V druhé jde vidět v zrcátku vstávání jiného zázračně oživlého (poté, co si odehrál svůj part).
ta ruka je jednoznačná… beru zpět, že je to 3,14čovina a jdu se do kouta stydět
shifty: ne že bych chtěl pomáhat trollům, ale nemám na tebe mail takže – na BBC v té samé reportáži, kde mluvili o těch popravených civilistech, 5 minut předtím říkali, že se Rusům blbě obsazovala města, když civilisti udávali ruské pozice telefonem Ukrajině a ta je bombardovala.
Což mi připomnělo, že když Strelkov obsadil Horlivku, Slavjansk a Doněck, každý kdo měl mobil a bylo jen podezření, že je „ukrajinský špion“, dostal buď kulku do hlavy nebo v lepším případě galeje kopání zákopů pro „osvoboditele“.
Ostatně si to představ – někam uděláš „osvobození“ a teď ti dělostřelecká palba roztrhá pár kamarádů a jiné usmaží v hořícím vraku. A že to prý na tebe a tvé kámoše navádí místní s mobily. Naprosto to v žádném případě není ospravedlnění poprav civilů, ale na druhou stranu s takovou nikdo nemůže trpět iluzí, že je jako civilista jaksi nedotknutelný subjekt…
Na druhou stranu tohle je dost spekulativní, protože ukrajinské dělostřelectvo nenavádí žádné mobily, nýbrž drony jako Leleka apod. Bez těch dronů by to ani nebyli schopni zaměřit, rozhodně ne po telefonu. Ta aplikace SBU sloužila k upozornění na pohyb ruských invazních kolon, tzn. jakési základní situační povědomí – nikoli na navádění dělostřelectva.
Takže jak už to bývá – vyčkal bych s hodnocením. Stoprocentně tam bylo nějaké množství čistokrevných vražd civilistů a výslovných válečných zločinů. Ale pak tam určitě byl i nějaký podíl masových represálií proti „podezřelým z kolaborace s nepřítelem“. A nikdo neví ten poměr a i z hlediska mezinárodního práva je to sviňsky zamotané…
“Takže jak už to bývá – vyčkal bych s hodnocením. Stoprocentně tam bylo nějaké množství čistokrevných vražd civilistů a výslovných válečných zločinů.”
Napsat do jednoho odstavce, velmi kvalitní oxymoron, Jene.
Partyzánská válka civilů z nich dělá účastníky konfliktu a regulérní cíle, ve všech konfliktech. Ostatně ani ty zahraniční žoldáky nechrání to, že jsou civilové. A koneckonců, nemalé excesy předvedl i západ ve všech posledních válkách a nikdo potrestán nebyl.
Proto, nejlepší řešení, a to tvrdím od začátku, bylo zabránit konfliktu. Ukrajina do něj vědomě šla, fňukat tak, že válka probíhá jako jakákoliv jiná válka a mají z toho mrzení, je dětinské a krajně nezodpovědné.
Z toho taky lze usuzovat, že právo moc zamotané nebude, protože to s právem až tolik nesouvisí.
To by platilo, kdyby 100% civilů byli partyzáni. Chápeš doufám, jak velká je to blbost.
Kdepak, lajna je lajna …
100% čeho? Popravených, zavražděných či zabitých? To ty tu mluvíš o čistokrevných vraždách a výslovným válečných zločinech.
Máš proto, co tvrdíš nějaký bližší důkaz?
Tvl ze ty se sam ze sebe nepoblejes :-((
Jine chapu, je tu proste spousta zmrdu a kriplu, co jim to jeste dela radost…ale u tebe bych teba pocital s necim jinym.
Hlavne ze si hrajes na jedinyho spravedlivyho.
Lojzo,… Je na tebe nějaký mail? Sem to psát nebudu.
Ale co sem napíšu je mezinárodní válečné právo.
Právě jsem slyšel, jak se reportérka BBC ptá vyšetřovatelky z Huáman Rights Watch, zda v Buči ty „mrtvoly v civilním oblečení s rukama svázanýma za zády a střelené do hlavy nebo do zad jsou válečný zločin.“ Lojza by určitě čekal rezolutní „ano!“ Jenže vyšetřovatelka HRW byla podstatně zdrženlivější.
Řekla, že by se muselo zjistit, zda šlo skutečně o civilisty nebo bojovníky v civilních šatech. Tzn. to samé, co já. Human Rights Watch se zkušenostíz vyšetřování opravdových válečných zločinů v opravdových válkách, Lojzo.
Dále HRW dostala od BBC otázku, jak se pozná válečný zločin. Odpověď: jde v prvé řadě o proporcionalitu. A pak musí být jedinec, který vydal vědomý rozkaz k plošnému, nepřiměřenému nebo cílenému zabíjení civilistů, nebo jinému vědomému porušení Mezinárodního Humanitárního práva (IHR) a Mezinárodního Práva vedení Ozbrojených Konfliktů (ILAC/LOAC) :
https://www.icrc.org/en/icrc-databases-international-humanitarian-law
https://www.icrc.org/en/doc/assets/files/other/law1_final.pdf
Ta proporcionalita je něco, co svorně nechápou jak RU-apoloěti a ruští trollové, tak Lojzové. Akorát každý zastává opačný extrém.
Příklad 1: pokud se obránce schovává v civilním domě a střílí na útočníka, je pro útočící armádu legální a legitimní do toho domu střílet tankem. Protože přiměřenost – nikdo nemůže zavazovat armádu, aby na sebe nechala bez reakce střílet.
Ale střílet tanky a dělostřelectvem preventivně do všech civilních domů, protože by v nich hypoteticky mohli být obránci (jako to prokazatelně někdy dělají Rusové), je nepřiměřené a tudíž válečný zločin.
Příklad 2: pokud je někdo neoznačený špion a je dopaden armádou, proti které špehuje, podle IHL nemá právo na status válečného zajatce a může být potrestán. Dříve IHL výslovně stanovilo pro špiona trest smrti oběšením, dnes je to na národních zákonech a např. v legislativě USA dodnes pro špiony platí trest smrti, v Rusku to bude stejné:
https://ihl-databases.icrc.org/customary-ihl/eng/docindex/v2_rul_rule107
Ovšem paralelně IHL stanoví, že špion musí být před popravou odsouzen nestranným a uznávaným, zavedeným soudem a odsouzen na základě důkazů a presumpce neviny.
Popravit tedy dopadeného civilistu, u kterého se najdou fotky vojenských tajemství nebo komunikace s rozvědkou po rozsudku soudu nebo vojenského soudu je proporcionální a legální.
Popravit civilistu, který si vyfotil tank, ale nebylo prokázáno ani že informaci předal nebo chtěl předat, ani že tím ohrozil tajemství, je hraniční případ a spíše zneužití pravomoci.
Popravit každého civilistu, který měl v ruce telefon=foťák a vyskytoval se na dohled od kolony je nepřiměřené a proto válečný zločin.
Příklad 3: pokud se nepřátelská bojová technika schovává v zastavěné oblasti a vede odtamtud palbu, je legální snažit se vést co nejpřesnější palbu konkrétně a cíleně na pozice té nepřátelské bojové techniky, s vynaložením maximálního možného úsilí k šetření okolní civilní zástavby. (Extrémní snaha jsou v tomto útoky USA na bodové cíle cvičnými laserovými bombami s tělem z betonu, a vývoj AGM-114R9X s meči namísto trhaviny.)
Ale nasypat to zhruba na pozici nepřátelského tanku v obytné zástavbě salvou 40 raket z Gradů, jako to s oblibou prováděli separáti, už je ale nelegální, protože je to plošné a nepřiměřené ničení civilní oblasti (indiscriminate and disproportional). Ale pořád trochu v šedé zóně protože se musí poměřovat míra nepřiměřenosti a to může dělat jen soud.
A nasypat to do civilní zástavby naslepo dělostřelectvem nazdařbůh s tím, že by tam někde nějaká vojenská technika hypoteticky určitě mohla být – to je jednoznačné porušení IHL/ILAC a má být stíháno vojenským soudem jako porušení závazných pravidel vedení války.
Ovšem nasypat to do civilní zástavby úmyslně k zabíjení civilistů, to je výslovně válečný zločin který má být stíhán v Haagu.
Di do vole prdele, curaku.
Vkladas mi zase do ust neco, co jsem nerekl, jako spravny zmrd.
Jses prachobycejna pica, jako spousta lidi tady.
To, co jsem ti napsal predtim, jsem nepsal proto, ze bys snad rikal, jestli to byl ci nebyl valecny zlocin, jestli se nepletu, tak jsi tam nic takovyho ani nepsal. Tak proc mi ty zmrde zmrdska vkladas do ust “ Lojza by určitě čekal rezolutní „ano!“
Nic, seru na tebe, radim si te definitivne mezi ostatni kokoty a uz to nebudu resit. Hlavne pak nezapomen brecet, jak te lidi nemaj radi a jak te nesnasej „obe strany“. Uprimne, nedivim se nikomu, kdo te nesnasi, protoze se chovas jak pica, a to zcela nestranne a nezavisle. Gratuluji.
Já: určitě tam byly vraždy, ale je otázka kolik tam bylo represálií proti podezřelým z kolaborace s nepřítelem. Z hlediska mezinárodního práva je to zamotané.
Lojza: Tvl ze ty se sam ze sebe nepoblejes. Patříš mezi zmrdy a kriply co jim to dělá radost*.
Já: Human Rights Watch říká totéž, co já, kdežto Lojza by určitě očekával rezolutní odsouzení.
Lojza: Di do vole prdele, curaku. Vkladas mi zase do ust neco, co jsem nerekl, jako spravny zmrd.
Jo, možná jsi jen vysoce agresivní hulvát, který neví co vlastně chce a naprosto neovládá své emoce. Když ovšem místo argumentů všem, kteří nejsou 100% na tvé pozici, jen neustále vulgárně nadáváš za jejich postoje, ale svůj postoj jaktěživ nenapíšeš, to se pak debatuje těžko.
____
*“Jine chapu, je tu proste spousta zmrdu a kriplu, co jim to jeste dela radost…ale u tebe bych teba pocital s necim jinym“ => počítal bys, že nejsem jako zmrdi a kriplové, kterým to ještě dělá radost – ale to je negováno, ergo podle tebe mezi ně patřím
Jedinej kdo tady furt brečí seš ty. Anarchistickej rozesírač všeho, co by náhodou mohlo dávat sebemenší smysl. Lojzo Lojzo, to ti ta tvoje historie tady nestačí?
JM – já ti email dam rád, ale tomu zbytku prokremelskejch blbů tady fakt ne. Máš nějakou adresu, kterou tu jsi schopnej dát?
Hele, mě je to vlastně fuk. Kvalitní lidi tady dávno odešli po náplavě za posledních 7 – 10 let, tzn. sysopu, servisdoku a dalších „seriózně uvažujících“ ale vlastně furt pitomejch kremrolí. Mě to nesere. Ani shane už sem neleze a nedivím se mu. Ve čtvrtek sem se tady rozvášnil a to teda můžu garantovat, že tváří v tvář takovýmu pokrytectví, vychcanosti a ignoranci to bylo vážně naposled. Ať se tady kremrole plácaj po zádech dál. Je mi to u prdele….
to shifty:
shifty bez tebe to nebude ono… seš tady jedinej internektuál a člověk kterej zná Salvádor Daly osobně… a kdo tady bude kvičet?… shifty prosííííím neodcházej… prosíííím udělej mi to ještěééééééé
ModrýKlokan:
https://www.csfd.cz/film/4343-jizanska-pohostinnost/prehled/
Osoba Stuckey, herec Lewis Smith.
Přesně on, jak vyšitej…
:OD
klokane neboj, to bych ti neudělal ty vole. na tebe si čas najdu vždy. jen dneska to nějak nedává… nějak došel… chtěl sem napsat plyn, ale to je kvůli nám co věří západu, tak nevim co ti došlo. možná…. :-)))))) hahahahahaha
Myslím, že můj reg na tento web a stále stejný nick, pochází nejpozději z roku 2005. Ale spíš o něco dřív, tak 2002, ale nepamatuju si to přesně.
Ale zato si pamatuju, že tu sice mezi tvrdým jádrem a přišedšími zmrdy probíhaly husté přestřelky, ale až na výjimky se nějak moc nenálepkovalo.
S tím kategorickým nálepkováním přišli soploši, kteří jako jediní všechno ví přesně a jistě – to taky vím určitě.
Jsem si naprosto jistý, že do roku 2014 si tady nic do diskuze nenapsal. Ale zkus mi to nějak vyvrátit. Rád si opravím svuj názor na jednu z mých oblíbenějsích kremrolek tady.
Takže jako obvykle jsi lhal. Gratuluju
Tento web se zveřejnil v roce 2004. Počítám, že to hodíš na to, že jsi starej a pamatuješ si hovno. Oder?
shifty:
Sakra, ty dneska startujes jak certik z krabicky. Mas to zapotrebi?
Z roku 2004 je toliko prvni snapshot na web.archive.org, ale nejstarsi clanky tady najdes z ledna roku 2001.
https://dfens-cz.com/page/662/
Takze servisdokova registrace v roce 2002 je klidne bez problemu mozna.
Jestli od servisdoka neco v diskusich padlo v nultych letech, netusim, ale zjistit to asi pujde, koneckoncu stare diskuse pred zmenou RS jsou plus minus ve webarchivu…
BTW, ja jsem zdejsi diskuse zacal cist nekdy cca 2014 prilezitostne. Prave kvuli panum s nicky na S a jejich debaty, at uz ruzne zapomenute pribehy z minulych totalit, nebo povidani o technickych vecech, stare elektronice, kde cem. Neco, co dokaze rozsirit obzory. A registraci jsem si udelal az po naletech trollu typu Jacq kvuli ignoru… a kdyz uz, tak si tu obcas taky zapindam. :-)
Ty věčný lži mě serou. Mam zapotřebí je vyvracet.
To nevim, jestli se obhajování pravdy říká „startovat jako čert z krabičky“ ale klidně jo, to budu startovat.
Navíc čoveče sem schopnej si představit tu neskutečnou věc, že se mýlím. To je šok co?
Ale mě to nesere.
shifty: jmeno.prijmeni na protonmailu…
ok thx
To JM – díky, došlo dobře, velmi zajímavé. Sem do diskuze to opravdu nemá cenu dávat :) Hezký den
Lékaři bez hranic, stejně jako Člověci v plísni, jsou dýmová clona pro zpravodajské operace… jestli jim cokoliv věříš… tak máš dobře vymleto
Tak určitě. Tahle organizace není měřítko.
https://www.businessinsider.com/syrian-un-official-accuses-msf-of-being-front-for-french-intelligence-2016-2?amp
https://amp.theguardian.com/world/2014/feb/28/burma-medecins-sans-frontieres-rakhine-state
https://amp.france24.com/en/live-news/20210609-doctors-without-borders-ordered-to-stop-work-in-myanmar-city