Otevřený dopis všem, kteří umějí číst - zpět na článek

Počet komentářů: 121

Přidat komentář
  1. Mě zase vůbec nezajímá fotbal, a stejně na pohádkové platy fotbalistů a bafuňářů musím jako daňový poplatník přispívat…

    A jsou mezi nimi i tací, co jsou aktuálně souzeni či již bručí, protože jim fasovaných peněz bylo málo.

    1. Čert vem fotbal, ale bez Stardance a MS v hokeji by se nám zhroutila naše křehká demokracie. Taky byste ráno nevěděl, kde na planetě se zrovna bojuje za Prahu a jakou vlajku vyvěsit. Vůbec si neumím představit, jak bych bez toho žil.

  2. Český rozhlas má asi 25 stanic. Zajímalo by mě, kolik mají jednotlivé stanice posluchačů. Když se vysílalo na AM, měl rádio skoro každý. Digitální vysílání je energeticky s minimálními náklady.
    Takže každý redaktor ČRO může mít vlastní stanici. Náklady cvakne daňový poplatník, takže stanice je rentabilní už od jednoho posluchače….

    1. Radio má dnes taky prakticky každý. Počet registrovaných vozidel + něco málo v domácnostech.

      1. Poslouchám teď v autě ČR Plus, docela se to dá, neotravujou pořád se zbytečnou muzikou, které je všude už příliš.

        1. Já nejraději poslouchám zvuk motoru. Je to i informačně hodnotnější než zpravodajství. Ale ráno si zprávy pouštím na protažení bránice, je to poslední dobou neskutečná prdel.

        2. V aute posloucham pres DAB bud Radio Bayern, nebo RockRadio. Zkousel jsem na ceskem DAB nejake stanice, ale bud vypadaval signal, nebo preskakovaly pakety (to mne sere nejvic). Kdyz je nejhur, ladim internetova radia, povetsinou anglicky hovorici.

      2. Stačí být OSVČ s vozidlem, a cvaknete to dvakrát.

        1. Neplatí to až od těch x zaměstnanců?

        2. OSVČ s dílnou má radia minimálně dvě – jedno v dílně, druhé v autě. Jinak by nevydělal ani kačku, hráblo by mu.

      3. Nepustil jsem rozhlas – žádný, veřejnoprávný ani komerční – už minimálně 15 let.

        1. To je fuk, mas telefon? Tak koukej za radio platit.

    2. No, radio je v podstatě ve všem autech, dle nového systému a zákona je přijímač v každém mobilu a počítači, dále je spousta rádií po firmách. My třeba, v naší továrně (malé), máme rádio v každé dílně, asi deset kusů (spíš víc) a jedou. Nu, s chlapam ajsme si za ty roky všechno řekli, atk abyste tam vydržel, běží to radio.

  3. Ten dopis mi připomíná dopisy, které psali lidé z Gulagu Stalinovi, protože si mysleli, že je to nějaký omyl a tatíček Stalin to jistě napraví.

    1. Ada 9.6.25 8:34

      Stejně pak někteří ti lidé věřili i nadále v komunismus. (Když přežili)

      Gulag je dnes digitální. Mít Stalin dnešní technologie, tak žádný Gulagy nepotřebuje, prostě by napsal script a lidi nepohodlní by si nekoupili ani rohlík. Práci by jim nedal ani Košík a bylo by hned o pár třídních nepřátel méně.

      1. A proč si myslíte že „ziskovci alias kmotry s přídavnými „motory na tom zotročení nepracují na forzáž seč jim síly nestačí? Stát jako „fimra. Damage controll, MKultra a ví dokonce co si musíte „mislet. Komedie k popukání.
        ctrl
        Zdislav Krbec
        Ta kampaň nejde překonat. https://www.facebook.com/reel/4148551638701780

        1. A něco diametrálně jiného našich (opravdu?) masmédií.
          https://www.facebook.com/reel/1226587605605520

      2. Stalin byl proti EK uplnej amater a v nekterych smerech i vyznamne chytrejsi.

    2. Tatíček Stalin se nikdy nezmýlil, vždy přesně věděl, kam chce koho dostat.

      Říkali mu „geniální dávkovač“, nemusel všechno hned lámat přes koleno.

      Kdesi jsem četl historku, jak si pozval nějakého básníka a ten se při čekání na audienci v předpokoji strachy posral.

      Nebylo se čemu divit, nemohl vědět, jestli ho čeká vyznamenání nebo cesta do gulagu.

      1. O tom je krásná knížka Gentleman v Moskvě

        1. I seriál v telce.

        2. Bohužel opět od Anglosasů. Autentičtější je Bulgakovův Mistr a Markétka. A pak Vasilij Grossman.

  4. Milý pane Krampusi,
    vlamujete se do otevřených dveří.

    Garantuju Vám, že za pár let žádná televize nebude, rozhodně ne v té podobně, jak jí známe. Právě tak zdechnou tištěná média, typicky noviny. Rozhlas v žurnalistické podobě.

    To všechno přestane existovat buď úplně, nebo bude mít úplně jinou podobu.

    Je to kvůli tomu, že mladá generace prostě televizi nesleduje, noviny nečte. Ne trochu, ale opravdu nula, vůbec nic.
    Ještě chvilku musíte počkat, ale nemusíte se bát. Co chvíli zdechne nějaké tištěné médium a tohle je to samé.

    1. Ale to mluvíte o trhu, nabídce a poptávce. Tohle je státní, živené z daní a kontrolované politiky. To rozhodně nezajde na pouhý nedostatek diváků.

      1. No televize zanikne, ale poplatky za ni ne.

        1. Tak v Orwellovi byly, tuším, telestěny povinné. V 451 stupních Fahrenheita od Bradburyho sice povinné nebyly, ale zase Montagova manželka šílela, když měla doma jen dvě (nebo tři?). Myslím, že v tomhle se více trefil Bradbury. I když jak tak koukám, jak Orwella využívají ne jako odstrašení, ale jako návod, tak se možná dočkáme i povinné ČT a ČRo.
          Na TV se nedívám zhruba od druhé poloviny roku 2002. Rozhlas neposlouchám vůbec a v práci posloucháme 1000rockhits.de. V autě neposlouchám také nic, prostě si tam přemýšlím o svém. Jinak poslouchám, co chci a co se mi líbí. Ale, nejsem ani na Spotify, na Netflixu, Amazonu a bůh ví kde ještě.

          1. Netflix musim uz zase zrusit, rodinka shledla, co ke shlednuti bylo, nekdy do brezna, takze to platim zbytecne. Musim tam zavolat. Kdyz to jen pozastavim a nekdo omylem ve tme stiskne na ovladaci tlachatko Netflixu, hned se zase ten kram aktivuje a poplatek je fprdeli. Maj to chytre vymysleny.

            Stran te propagandy zatim staci ji jen platit. Kontrola konzumace prijde az nasledne, pokud se zjisti jeji nizka efektivita.

    2. @Childeater
      pravdu díte, na to, zda někdo někdy četl noviny je jednoduchý test.
      Řekněte dotyčnému ať Vám v nich najde sportovní výsledky.

      1. Noviny jsem už v životě mnohokrát četl, nicméně testem bych neprošel, protože mě výsledky volnočasových aktivit mě zcela neznámých lidí nikdy nezajímaly :-)

        1. Moje řeč.

          1. Přesto bych řekl, v analogii s dobou dávno minulou, že sport patří na poslední stranu.

      2. Dachsmeister
        A pozdravy Petrosovi.

        1. @Childeater
          jojo líbilo se mi to a už jsem to ověřoval v praxi.
          Petros je opravdová vědma, o Blažkovi prorokoval už před rokem a půl, vidím velký špatný…

      3. Já bych je nenašel. Protože jsem je nikdy v životě, za desítky let, nepotřeboval nikde číst ani slyšet.

  5. Dovolím si oponovat. Televize bohužel bude, na její cecek je přisáto mnoho vohnoutů.
    Tištěná média zanikla ale nikdo je povinně neplatil i když je nečetl.
    Toto není žádný koncesionářský poplatek ( najděte definici ) ale daň z netu.
    Mrzuté je že to zdražení navrhl povedený vohnout z ODS Baxa,
    aniž by se obtěžoval nějakým auditem o hospodaření ČT se sedmi miliardami Kč z výpalného.
    Dávno bude v řiti ale ten smrad zůstane, podobně jako po jakémsi Dolínkovi ( z ČSSD, kde je dacanovi dnes konec )
    co prosadil objíždění cyklisty o 1,5m.

    1. … jen aby nějakou pijavici nenapadlo, že tu chybí státní tisk s hodnotným obsahem.

      1. To už napadlo. Hodnotná media chtěli dotovat ze státního rozpočtu. Vlastní periodikum není třeba vytvářet.

        1. Takovej DeníkN nebo Respekt apod. už se na to třebou. Když už vláda platí různé „elfy“ po sítích, tak vysloveně ty noviny / tisk jim tam ještě chybí, aby to bylo kompletní…

          1. Elfové maj hubený časy. V roklince zvolili novýho Elronda a přestali jim posílat prachy :-)

  6. ČT1 celá léta porušuje zákon vysíláním reklam, a je jedno, že jim říkají „sponzor pořadu“. To je slovíčkaření, ke kterému se veřejnoprávní instituce nesmí uchylovat, tím spíš, že to nemá zapotřebí – ty reklamy.

    1. ČT hlavně celé roky porušuje zákon, protože není vyvážená, nestranná, není objektivní, mimoto neplní základní informační úlohu …… a zábavná také není. Co s tím?

      1. Ty reklamy jsou velice snadno prokazatelné. K vyváženosti – už Havel spokojeně celou dobu svýho prezidentování ignoroval KSČM. Po svém prvním zvolení hlasy komunistů už s KSČM nikdy nejednal, jako kdyby její voliči, a nebylo jich málo, neexistovali. Holt demokrat a navíc (ještě víc) pokrytec. A těchto havlistických pokrytců je ČT dodnes plná.

        1. cocoqg:

          „pokrytec“

          – – –

          Vysoce sebestředný…

          1. Podle mě Havla nejvíc vystihuje slovo pokrytec. Tak se choval v politice i v osobním životě.

            1. To je ostatne i jeden z mala rozumnych nazoru, ktere rekl jisty expert na sydericke kyvadelko z Jundrova.

              1. Sysop:

                „jisty expert“

                – – –

                Ač ujetý pošuk, má u mne Péťa velké plus za slavný výrok (Vašku, jsi…).

                1. Jojo, to rekl pekne od podlahy a procitene.

  7. Zase jeden trotl, celej ricnej kvuli jakymsi vydajum v radu stokoruny zrusit verejnopravni media, co maji svuj ucel a celkem dobre ho plni.
    Treba Decko, ukaze deckam, ze existuji i jine veci nez Pokemoni a proflakly Disney, casto tvorba jinych verejnopravek, treba BBC nebo ZDF. Decka z rodin, kde je mama dojicka a fotr taky volic SPD tak maji sanci uvidet neco urceneho pro IQ nad 85.

    Jak to dopadne, kdyz medium koupi oligarcha, vidime na prikladu MFDnes a Lidovek, totalni odpad rizeny totalnim odpadem (zdravime, Plesl), co jde oligarchovi na ruku jak pudlik.

    Nase TV H@VN@ je jeste slaby odvar, resi jenom wohnouty a duchodce. Staci se podivat na FOX news, to je totalni MAGA dno.

    1. vasek:

      Nejlepší řešení = placený obsah veřejnoprávních médií. Kdo chce, ať si za ten klump solí prachy. Já ho nepotřebuju.

      1. Jsem pro. Ať si to dají za paywall a neotravují slušný lidi s nějakou presumpcí viny „že mají zařízení a tak by mohli“
        To by taky za chvíli mohli přijít s obviňováním ze znásilnění každého, kdo má „nástroj“.

        1. jezekif: přesně tohle bych řekl tomu zmrdovi, co vykládal, že „se platí za možnost sledovat“. Za možnost znásilnit by měl sedět a pokud by náhodou byl vykastrovanej (aka bez televize), tak to stejné.

          Každopádně se moc netěším na chvíli, kdy mi začnou chodit složenky z Kauflandu, že to je za možnost tam nakupovat, možná by to měl zavést každý. Nakonec, každý může chtít služby i po mě, takže by to chtělo tu možnost zpoplatnit.

      2. corona 13:21

        Přesně. Nečekal jsem shodu s Vámi, ale je to milé.

    2. vasek: jaký účel plní pro někoho, kdo nemá televizi? Já jen, abych věděl, co pro mě ta předražená sračka dělá (dokud jsem to platit nemusel, tak fajn, ale co ti zmrdi chtějí peníze i ode mě, tak no mercy, jedno, kolik to stojí).

      PS: nevím, jak vypadá „MAGA dno“, ale viděl jsem pár pořadů okolo voleb, kde se to hemžilo woke harrisofkami a pochybuju, že cokoliv pro-trumpovského může být horší.

      1. A hlavně, jejich argumentace, že to můžem sledovat třeba přes počítač, dost kulhá, protože pokud si pustím iVysílání, tak dobrá čtvrtina věcí nejde pustit, protože nemají práva pro internet a když jsem chtěl něco pustit v zahraničí, tak nešlo prakticky nic. Tak ať nejprve si zařídí práva a ošetří si tohle, když chtějí platit i za internet…

        1. Zajimave… japa to s vypalnym funguje, pokud je Cech dlouhodobe v zahranici? Internet a elektriku si domu plati, bo bezpicnostni zarizeni, dalkova kontrola topeni, etc… televizi vlastni, mobil dtto… ale fyzicky v Cesku neni?

          1. Jeho problém. Má elektriku, takže má i televizi. proč by jinak měl tu elektriku. A když ji má, má u ni sedět a ne se někde courat v cizině.

            1. Bych mu ten poplatek jeste zvedl, hajzlovi. Misto, aby tu energii antenou z atmosfery vycucnul, tak ji tam necha a paxe lidi divi, v jakem elmag smogu tady zijeme!

              1. Sysop 8:34

                Co Daň s CO2? Ta to jistí…před tou nikdo neuteče. Kdo má hlavu ten konzumuje, žádný výmluvy.

    3. @vasek
      Jako rodič bych řekl, že nejlepší je držet děti od libovolné televize a podobných zařízení co nejdál a co nejdéle je to možné.

      „Cílem provozování veřejnoprávních médií je zabránit zneužití médií politickými stranami a podpořit média jako čtvrtý pilíř demokracie“

      Nevím jak se na tomhle podílí Stardance, Déčko nebo MS v hokeji, zejména, když nemám ani ten přístroj.
      Jinak je to tak nezávislé na politicích, že první krok této vlády byla změna v počtu radních, aby měli v radě navrch nad těmi, které tam poslal minulý parlament a když se jedná o zákonech o mediích, tak si poslanci berou spacáky a tři dny nevylezou z baráku. Logicky – prostě na to nemají vůbec vliv…

      1. A to ne, ja naopak doma televizi potomstvu pustim a obcas je nutim u toho vydrzet, zejmena behem zprav, ktere nasledne konfrontuju s jinymi zdroji pres Internet, abych demonstroval, jake sracky a polopravdy se na ne z TV derou. Neda to ani moc prace. Zakazovat je uplne spatne, to vzbuzuje pochybnosti a probouzi zajem. To nejsou drogy, to jsou proste sracky a ty je potreba znemoznit dukazem. Funguje to dobre.

        1. Nutit děti sledovat zpravodajství ČT je zvěrstvo. Je vidět, že ta práce v říši dodává člověku typickou teutonskou nelidskost. To už snad raději je normálně zmlátit a zavřít do sklepa, to mi přijde humánnější.

          1. I tam bych jim k tomu pustil CT. Bez moznosti to vypnout.

          2. Kdepak, výuka bojem je nejlepší možnost!

    4. vasek 9.6.2025 v 13:06

      Déčko?
      Přesně.
      Občas vykonávám bejbysitting a jsa při té příležitosti nedobrovolným divákem, pak divákem převážně znechuceným.
      MFdnes byla odpadem po celou dobu existence a Lidovky od sloučení s Lidovou demokracií.
      Co se týče vámi připomenuté dojičky, pamatuji směšné časy, kdy dojička z našeho velkokapacitního kravína seděla v parlamentu, tento fakt byl po plyšáku vítaným předmětem výsměchu v médiích. Nikdy jsem nepochopil proč. Dámám, jako jsou namátkou Pekarová-Adamová, Nerudová, Černochová, Jourová, se ji podařilo v lecčems nejen dostihnout, ale i daleko předstihnout.

      1. ygorek 14:43
        Dojička byla na jedné straně vemene. Zmíněné dámy… no nic.

    5. Ok, tak ať si to strčí za paywall a kdo chce Déčko (nebo cokoliv jiného z produkce ČT a ČRo), ať si to zaplatí. Poplatek za TV a rozhlas je dneska totální přežitek a fakt nemusíme živit hydru o 10 nebo kolika kanálech a 25 rozhlasových stanic kvůli tomu, když 1-2x do roka by stát potřeboval něco plošně sdělit. Mimochodem, naposled mi třeba varování na silné bouřky přišlo od pojišťovny do mobilu.

      Ono je to totiž výdaj v rádu stokorun tam, onde, jinde a najednou člověk zjistí, zvláště za kumulované inflace x desítek procent za 3-4 roky, že by za to mohl mít klidně menší dovolenou, kdyby nemusel platit spousta „výdajů v řádu stokorun“.

      Nebo jinak, pokud to je pro někoho „nic“, pošlu číslo účtu.

      Co se týká toho Déčka, jeho jedna z mála výhod je, že tam (téměř) nejsou reklamy, maximálně se tam sebepropaguje ČT. Nicméně možná ta Disney (která tam je taky samozřejmě) apod. produkce by byla lepší, než půlka těch krávovin od jiných veřejnoprávních (rozumněj ideologicky správných EU) médií, co tam poslední roky běží. Samozřejmě myšleno původní Disney, ne ty LBGQXYZ krávoviny, co Disney produkce jede poslední dobou. Konkrétně zrovna některé pořady od BBC jsou mimořádně hloupé, naivní, ale hlavně že je tam správný poměr všech barev apod.

      Ano, ČT má některé fajn pořady, ale jinak je to ideologický levičácký odpad, co se týká zpravodajství a publicistiky a kvůli tomu, že tam jednou za půl roku je něco jako aktuálně České řeky z výšky, fakt nemusím platit kolem 2500 Kč de facto povinnou daň. Za to můžu raději koupit nějaký stream taky bez reklam, kde jsou i pohádky pro děti apod.

      Takže buď ať projde ČT (a rozhlas) opravdovým auditem, vyháže se půlka zbytečných lidí a napojených rodinných byznysů, definuje se, co má a co nemá dělat a v jakém rozsahu a pak se zjistí, že i těch 135 Kč by bohatě stačilo.

      Ostatně, je zajímavé, jak nám Spolu a spol. pořád dávají Evropu za vzor, tak zrovna u koncesionářských poplatků jsou nějak potichu, protože je větší část Evropy nemá a financuje si veřejnoprávní službu z rozpočtu nebo ji ani nemá a fungují možná líp, než ČT.

      O takové drobnosti, jakože mimoň Baxa se rve za poplatky (před volbama pochopitelně) i když slibovali, že je zvyšovat nebudou, tak už jen proto z principu je platit nechci a dokud nepřijde výzva, tak platit nebudu (aktuálně jsme v režimu „nemáme TV“ x let).

  8. Tvrzení „stát musí mít v případě nouze svojí televizní a rozhlasovou stanici“ je naprosto, totálně a totalitně mylné. Nejenže nemusí; dokonce by mít neměl a je velmi špatně, že má. Ono je — snad jen s velmi diskutabilní výjimkou armády — velmi špatně, má-li stát _cokoli_.

    1. Můžou mít nějakou vyhrazenou frekvenci, kde v době míru bude AI předčítat zprávy a v nějaké krizi si vezmě starosta nebo ministr mikrofon a nahlásí, že je všechno v prdeli.

    2. ocs 9.6.2025 v 13:30

      Zdravím.
      Nepřekvapivě s vámi nesouhlasím.
      Stát zatím musí mít v případě nouze svůj celoplošný informační prostředek. Podobně jako tu diskutabilní armádu.
      V mém tvrzení je zahrnuta i možnost, že stát aktuálního typu nebude existovat – v tom případě budiž slovem stát označena organizační struktura zajišťující koordinaci organismů společných zájmů (pokud se vyskytují na stejném území v kolizní koncentraci).
      To, že nyní zdejší stát nic podobného nemá, je k diskusi o úpadku státu a rozpadu kultury.

      1. Nesouhlasím s Vámi. Jako celoplošný informační prostředek mohou posloužit komerční stanice nebo mobilní operátoři, které za jasných a zákonem definovaných okolností a podmínek mohou povinně odvysílat státní prohlášení nebo odeslat link na něj na mobily. Tato povinnost může být součástí vysílací licence.
        Stát sám o sobě nemá co vlastnit propagační kanály.

        1. Něco podobného už se chystá. NAvíc nějakou takovou povinnost mají média už dnes.
          https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/cesko-chysta-novy-system-varovani-umi-informovat-miliony-behem-vterin-ne-ale_2506061208_mkv

          Nehledě na to, že každá krize či katastrofa je lákadlem pro tv i rozhlas i bez státní pobídky. Každý se předhání v tom, aby měl první a nejlepší informace.

        2. CzechDave 9.6.2025 v 15:02

          Záměnu nouzový informační za propagační nechápu, ledaže byste byl propagandista.
          Komerční mohou, ale nemusí, souhlasím. Vlastně aha, stát určí, co mohou povinně odvysílat (hezký eufemismus pro musí, jen což) a ještě vydá licenci.
          V tom případě ať stát raději vlastní, přece nemá co vydávat licenci, ne?

          1. To co stát vlastní je PROPAGAČNÍ prostředek. To co je potřeba pro případ krizí je INFORMAČNÍ prostředek. V nouzi lze samozřejmě využít svůj propagační kanál i k informování.

        3. Dneska jsem plel brambory (v Risi byl svatek) a najednou slysim dva tahle od sireny. Nejakej luftak prej trefil strom, tak k tomu volali hasice. Nemuzu si pomoct, ale tenhle signal je slyset na kilometry daleko i tam, kde neni signal televize. Pokud by clovek slysel neco jineho, nez dva tahle, no tak holt sejde nekam k hospode se optat, copa se deje.

  9. Zkuste https://nekrm-hydru.cz/
    to by mohlo mít alespoň nějaký dopad na ČT…

    1. Asi to moc velký dopad nemělo, když tam čtu „Dáváme si pro toto verbování čas do konce roku 2024“.

      1. Nedivím se. Dostat se do exekuce pro takovou blbost. Přitom stačí dát čestné prohlášení a vyjde to nastejno. Jako když za války někdo čestně prohlásil, že nemá ve sklepě žida.

        1. Blby ovsem bylo, pokud se nekdo z ouradu do toho sklepa prisel podivat.

          1. Říšské úřady měly tehdy větší pravomoci ke kontrole obydlí a taky v oblasti dokazování měly dost zkratek.
            I kdyby mi nějakej čurák s razítkem přišel domů, netuším jak by dokazoval vlastnictví nebo užívání počítače.

            1. Takove Vrbetice se take nedokazovaly a zadny soud neprobehl. Musis mit prst na tepu doby. Nejprve dostanes kriminal a barak i s pocitacem ti exekutor ukradne a proda a teprve potom mas moznost to vyvratit.

              1. O kontrole televizí jsem zatím neslyšel. Ani jsem v zákoně nečetl povinnost, že by provideři a operátoři měli povinnost udávat přípojky.
                A to, že mám doma záložní NASku nebo zabezpečovací kameru taky žádnou povinnost nezakládá. To by museli brutálně zprznit domovní svobodu, což zatím dělají jen po malých krůčcích.

                1. Tak, jako doma muzes mit hustokrutenebezpecnej kotel, nebo totalne ucpanej komin pred vybuchem, tak muzes mit doma treba nejakej elektrickej spotrebic, kterej nebude odpovidat zelenemu prouzku eurounijnich hovnot a bude potreba to zkontrolovat. Na kontrolu prijde hodny pan z uradu, jako svedek pani z poulicniho vyboru plus specialista z neziskovky. Bud zaplatis pokutu, nebo specialistovi za certifikat. To, ze se ti po baraku prosli v zablacenych bagancatech, musis strpet, nebot je to skoda zanedbatelna. Ostatne je to ve verejnem zajmu a kdo nema co skryvat, nema se ani ceho bat.

              2. Je to jenom další bič na odbojníky. Žádné masové zátahy samozřejmě nebudou. Ale když se dostaneš do hledáčku, budou mít další páku. Podobně jako třicetiranné zásobníky do SA58.

                1. Už jsem to dlouho nesledoval, ale asi je na čase udělat si inventuru. To si tak hledím svého, chodím do práce a během toho se možná stihnu dopustit nedovoleného ozbrojování. Nikdo si nemůže být jist životem ani majetkem, dkud zasedá parlament.

                2. Nic masoveho, lidi by se mohli vzbourit a organizovat. Dokud si je bude orada vyzobavat jednotlive, ostatni se jen budou kochat zpoza zavesu.

Napsat komentář

D-FENS © 2017