A muzou to byt panove jen podobneho zrna, co remeslnici
Dissenter
Jo!
Není moc co dodat, jen k těm badboyům – rozumné ženy přitahuje často hravá a hraná „badboyovitost“, má to své vývojové důvody (a aspekty v různých sexuálních libůstkách, mnohem častější než kdysi, především proto, že se emancipace už trochu zvrhla). Opravdoví zlí muži jsou spíše ženám nepříjemní.
Slecna Ling
Samozrejme. Bad boy je akorat flirtozni oznaceni mezi nami kockami chlapovi co si neda foukat a diktovat. Proste ma svoji hlavu, rozum, zkusenosti a mozek a je….hmmm…no proste rajcovni♥️ Ale nic jsem Vam nerekla, to je tajnacky
Dissenter
My to prosím pěkně víme a snažíme se to zneužívat jen trochu. :-)
Slecna Ling
Zadny zneuzivani, nebo zacnu prvni a ze mam s vim. Dal byste extra seat zlomenymu prstu na ruce z Marsy do Austin? Zejtra nas neco takovyho ceka a doktor z Marsi dal gyps pres celou pazi , asi ze nas nenavidi. Jinak ftf ok
Slecna Ling
Cim
Slecna Ling
Dekuji velice a nezlobte se, ze z vas taham rozumy. Mi to prijde ( ten gyps) jako opet blbost
Dissenter
Nemusí být, některý zlomeniny (palec) vyžadujou stabilizaci až za loket.
Slecna Ling
Takze extra seat byste odsouhlasil?
Slecna Ling
Mi to prijde jako overthinking. Akorat packu vydesime
Slecna Ling
Jsem zvykla na nohy, na ruce, na klicni kosti….ale prst
Dissenter
posadit sádrou do uličky nelze? :-)
(vážně – asi extra seat jo, protože to není žádná sranda, kor v letadlech s menší roztečí sedaček)
Arnold J Rimmer
Nejen to, ještě neomezenou dotaci ohnivý vody. Chlapi sobě, ať se poměje!
Slecna Ling
To nemam😉 Ale muzu nosit pacindakovi pivko a vino. Myslis, ze ok?
Arnold J Rimmer
Přjide na to. Po vínu může mít pálení žáhy a zase cukrovkář by pivo moc neměl.
Rad bys a ne, ze chtel bys. V tom chteni ti prece nic nebrani ;-)
shane
Ambassadora se ti, panáčku, zachtělo? Allegro pánovi nevoni? :)
SkReT
ty seš taky jen pózerka, zkušenej borec tě sbalí tak že budeš ležet na posteli s roztaženejma nohama a ani nebudeš vědět jak ses do té pozice dostala.
Slecna Ling
Chicht, ses zabavnej, skrete…zauvauj,kdo jsem,ale opravdu pouzij mozek a pak popremejslej, co si delam z podobnejch vyzev a kde je mam. A min cum na porno, ty prase.
MiB
To neni nic tajnacky, jen znama zkazenost kundy, ktera v dvacitkach jede cock carousel a v ctyriceti vyschla shani nekoho „navazno“, protoze uz „se nasla“ a „chce se usadit“. Ale protoze v tricitkach honila karieru a jako spravna pica si mysli, ze ma jeste nejakou hodnotu, ma naroky, jako by ji bylo petadvacet (a samozrejme chce chlapa, co vydelava vic nez ona, co taky s nejakym smradlavym remeslnikem). A badboye jako bokovku.
Slecna Ling
To MiB Co te tak desi na tom, ze zeny vyzkousej vic per? Jakoze hrozi riziko, ze nas pak vas kazdej ptacek neocari? STDS v tom nehledej, dneska kazdej pouziva kondomy. Jinak zkazenej budes spis ty, hele…ale bohuzel ne tak, jak bys doufal, ale doufej dal. Treba se nejaka milosrdna najde
MiB
Ne, to me fakt nedesi. Co s picou, ktera roztahne nohy kdekomu? Vojet? Diky, ne. Nebo mozna dkud byla mlada, doma bych to ale nechtel. Jestli chces, muzeme se bavit i o statistickych cislech, jeste bych je snad nekde dohledal.
Tohle je pricina zkazeny spolecnosti a ve vysledku mizerny natality. Silna, sebevedoma zenska … se projevuje tak, ze podrzi za financni benefit a v praci se snazi vyrovnat chlapovi? Tak jo.
Aby ti nakonec ksicht neozraly kocky.
Slecna Ling
Copak kocky..Spis psi…Zvazujem dalsiho.A jinak k tomu vojeti,pujdu proti proudu ale rikam hlasity a durazny jo.Jakyho jinyho partnera nez zkusenyho .A jsem rada, ze i tak to doma mame. Abyste se nepototo, vy falesny svaty a bigoti..>D A navic stejne jenom zavidite.Mrk,mrk, Mibu
MiB
Stetku nezavidim, diky.
A ta blahosklonnost nezabira.
Slecna Ling
Jakoze muj manzel je stetka :D? No lze tak asi vnimat uspechy chlapa,kterej toho celkem dost svedl a poznal….ale hele, jenom ku prospechu, velmi si to uzivam.
MiB
Tvuj manzel ne, ty.
Slecna Ling
Ja jsem velkorysej rys, teda clovek…ergo mi to nesejri. Napopak z toho profituju. Navic je krasnej, milujici,chytrej…no a ze na nej bejvaly fronty? No bozicku, co jsem si nabrnkla, to mam. Muzikant, to k tomu patri,kdyz jsou single.
Slecna Ling
A kolikrat i nesingle, ale radsi se neptat :D ( I kdyz not our case )
MiB
I stetka se muze mit dobre, kdyz ma kliku. Sukejte si kazdej koho chcete, mne je to v zasade burt, nech si ale ty blahosklonny pindy o incelech. Moralkou jsi totiz spis spodina.
Slecna Ling
Proc myslis? Tu spodinu, I mean…Ja se nenastvu, to je moje prima vlastnost,ze si klidne dam i nalozit, ale musi to mit hlavu a patu.
Slecna Ling
To bych si nejak nemyslela, ale nevadi mi, pokud si to vyfantazirujes jinak. Ja jen doufam , ze drzim a polykam.
MiB
Decentni a zenska dama teda fakt nejses. Slovnik mas pod vedlejsim clankem jako prase. Vytahovani se jazykama nikoho neohromi, ze se klidne nechas naplnit zepredu zezadu na me taky dojem nedela, bo to clovek sezene za par papirku, kdyz chce. Kdyby se takhle chovala moje partnerka, mohla by si rovnou balit kufr. Punk je totiz jinde, ty ses sjeta rachotina nalestena v Ackach.
Slecna Ling
Dik za zpetnou,kdyzjsem si oni rekla, ale nemas to uplne presny. Ja si tu nerikam o obdiv neboo vasen, narozdil od tech preslechtelejch pudliku bez zasunu,uz rodinu mam.Na nich mi drazdi ty impotence udelat cokoliv se svym zivotem a jeste ty ufnukany cancy.Jasne ze zivot je tezkej,znas nekoho s opakem? Ale tyhle mentalni kastrati to vysunujou jako leitmotiv. To je urazlivy a primo kopanec do ksichtu beznejm snaham.
Slecna Ling
P.S. jinak sjetou rachotinou jsi me pobavil.Ted se tu hihnala i kolegyne,pac letusky mnohy rajcujou, a tak za tu moji obstrozni schranku ted nedavno jeden dedek nabizel 2000 USD, LAX a kavicku. Asi nebudu uplne , co vidas,v kanclu, vid?
Sysop
Re: SL
Neblbni, nenech se vtahnout do tak pitome debaty, kde oponent ze zoufalstvi pitva tebe samotnou. I kdybys byla jako becka sadla, je mu po tom kulovy.
MiB
Na fyzis ja ale nenarazim vubec.
MiB
Jeswtli to bylo na me, vubec jsi nepochopila pointu. Je mki egal, jak vypadas, celou dobu pisu o tom, co mas za salat v kedlubne.
Slecna Ling
Ucite mam. Ty dva tituly se tam spolu perou a ta telesna schranka jenom zasira. Uplne chapu,jak rozumis mymu salatu v kedlubne… To vetsina techs maduridou, col neyzthla prdku z CR nejlip. Rekni, jeste neco:D
Slecna Ling
nevytahla
MiB
Jen dva? Cekal jsem nejmin tri! Ani doktorat ale nezarucuje, ze z tebe vypadne neco zajimavyho.
Jeste necim se chces zkusit vytahnout, at to mame z krku pri jednom?
Slecna Ling
Hele ani ne. Uz jsme si vymnenili svoje studnice moudrosti a zacinas me nudit,pac s tebou neni sranda ani presah, co nikdo nenastinil before nebo nejaka psinaa…. Kdyby te napadlo nahodou neco vtipnyho, jsem tu. ale at to stoji za to
MiB
Jj, o pozornost zenskejm vubec nejde. Proto taky narozdil od chlapu nefrci socky a nemaluji si fake ksichty.
Tobe ale jde i o neco jinyho – bejt jako chlap, co polyka. Zadna pokora. Daddy issues much? Beru zpet. Kazdopadne spis odpudivy, nez sexy. A z hovoru o moralce, nota bene u veci, o kterych vis hovno, ses vyloucila.
Slecna Ling
Libi se mi ,ze me skolis. Uplne jak kdybys me znal, davej,koblihu. A ze ja jsem tu o sobe hovorila uprimne,narozdil od tebe pozere.
Slecna Ling
ndebo vis,co? Radsi to prd . Ja si zas nevezmu na triko,ze tu dostanes,no a ono dostanes, slusnej hejt. Jako kazdy neprakticky a hloupe naivni kote.
MiB
Jo, no, treba jsem mel ty oblibeny, vzdelany a vtipny tridni princeznicce pokourit pero. Pohladit ji ego. Mracit se na kazdyho, kdo by se o ni otrel. Richtig.
Goro
Tady mě baví, jak „on by vojel mladou“, takže jeho současná partnerka nebude jeho 3tí, 4tá v posteli, ale když to má žena stejně, tak je štětka. A taky moc nechápu tu snahu sejmout druhého, nadávat mu, urážet ho, vyloženě si hledat způsob, co na něm může být špatně (i když je často úplně mimo). To musí být hodně nudný vlastní život, když má člověk potřebu se montovat do druhých…
Sysop
No ja ti nevim. Moje zena mela chlapu docela dost a urcite neroztahla nohy kazdymu. Krome toho ne kazdej kousl jeji temperament. Ja jsem mel zenskych jeste vic a presto jsme spolu pres dvacet let, nezahybame si a prave proto, ze jsme si kazdej vyzkousel docela dost, tak nikde vedle nehledame.
Chodil jsem i s holkama, co mi na rtech visely a… docela to nudilo, ti reknu. Pipka, co jen ceka, az chlap rozhodne, to neni nic pro mne. No a stran panen, tak to vubec. Stejne by ji v palici vrtal cervicek, jestli to jinde neni lepsi.
Slecna Ling
Jezis, chce to cudny. Ja i tvoje panmama jsme kurvy of course.Sice nereceno naprimo, ale mimo radky festt.
Sysop
No co nadelame, asi budeme muset v nedeli vyrazit s panmamou do kostela.
Slecna Ling
Venujte i mne kratkou motlitbu .Se z tech pozivacnejch sracek jinak nevyhrabem.
Sysop
No my to zrejme budeme mit na dyl, ale zkusim nejakej cas urvat.
Slecna Ling
A do prdele :D Tak pro me jen minutecka. Vidis, ze jsem kanal,i tady mladej se lekl.Tak aby jako nezahorkl,znas to….
Slecna Ling
jiknak preju vam krasne rozhreseni, idealne takove, co se musi oslavit knediky, krvi Kristovou a vecerni vasni.
Sysop
No my, jaxme ta moralni spodina, tak budeme preventivne slavit az do sobotniho vecera, abychom pak na to nedelni ranni peklo byli dostatecne silni. Nejakou minutecku pro tebe vysetrim, pokud farar jeste bude ready. Uz ted je mi ho lito.
Ted na pocatku roku lidi kupujou pernamentky do fitek a tak, zkusim neco domluvit v tom kostele, protoze v mym veku uz to na nejakou zmenu hodnot a smeru moc nevidim.
Slecna Ling
I cernoprdelnici jsou snobi, rekni mu,ze ted po nem nyje ovce z USA :D Bude dulezitej a pos…pardon…pomodli se dvakrat :D
Sysop
Tak jestli budes tou dobou skytat, taxe zadarilo.
Slecna Ling
Uz to zacina. Tesim se.
Goro
Sysop:
„No co nadelame, asi budeme muset v nedeli vyrazit s panmamou do kostela“
„No my to zrejme budeme mit na dyl“
Nesmí tam přijít moc lidí, to se pak blbě schovává a začnou remcat, nebo vám do toho budou kecat :D
Sysop
My se schovavat nemusime, lidi nas beztak znaji. Zena rada vetra, takze az dolu do vesnice je obcas pres den slyset nejakej ten rozflakanej talir a v noci zase jiny typ kravalu.
Vcera jsem neco vezl na druhej barak, zena se doma nudila, tak nalepila na chodbe nejaky tapety a nez si stihla umyt kbelik od lepidla, nase milovany stenatko stihlo par metru zase servat. Takze si myslim, ze vcera odpoledne pul vesnice slyselo, jak Sysopova toho svyho zase mlati a jak mu nadava.
KKKuba
Není co vytknout, 10/10
SkReT
ale jsou to jen kecy blbé krávy.
deacon
Blbec napisu pitomost a odpovi mu slepice, ktera odpovi jinou picovinou.
Hele, incelove jsou taky muzi, kteri nesplnuji uz ten prvni bod, ale to byste si museli vyndat oba hlavu z prdele a pochopit, ze problem incelu neni jednoduchy a tak pitomy, jak si jej oba predstavujete. Velka cast incelu jsou proste muzi, kteri netusi, jak se zenou jednat a jednoduse receno potrebuji psychoterapii, nekteri vcetne antidepresiv. Proste maji psychicky blok.
Boha jeho, ze jsem to oteviral.
K tem dalsim podivum, ze podil zen a muzu je 1:1, takze kde je problem. Problem je ve velke casti v socialnich sitich, ktere vyrazne zvysuji ego zenam, naroky na obe pohlavi co se partneru tyka a pravdepodobne to ma dalsi negativni nasledky. Ale to jsme zase u ty palice v prdeli a neschopnosti videt za prah.
deacon
Pokud nekoho prekvapuje posledni souveti, necht si najde statistiky online seznamek a jejich vliv na psychiku muzu a zen. Muzi z nich maji deprese, zenam masivne zvysuji sebevedomi. A je to jeden z nejvetsich seznamovacich prostoru v aktualni (hlavne zapadni) spolecnosti ;)
grg
Kto sa ešte v dnešnej dobe pokúša použiť online zoznamku na zoznámenie (zmysel snáď mali tak pred 20 rokmi, keď bola skladba osadenstva online priestoru úplne iná), si tieto problémy plne zaslúži.
Ako o jeden článok nižšie píše chlapík, treba si máknuť v realite, a nie skúšať všetko riešiť na pár klikov (nemyslia sa tým cviky na posilňovanie hornej časti tela) sediac si na prepotenej hráčskej sedačke v zasmradenej detskej izbe…
Barn Swallow
kdo dnes jeste pokousi online seznamku? mnoho lidi…
treba jeden muj soused ma regulerni harem, pres tindr nebo co mu na barak jezdi desitky zenskych si zasukat – vsechny je laka pres tu aplikaci. Ze je to totalni curak se zenske dozvi az kdyz si zasukaj :-)
Dissenter
A pak se má dostat na incelíky.
moravan
Barn Swallow3.1.2025 v 20:36
Nevěřím.
Ne tomu, že je soused „totalni curak“. Takových sousedů je v ČR mnoho. Ale tomu, že za ním jezdí „desítky“ ženských, které tam „láká“ přes nějakou seznamku.
SkReT
seznamku používaj jen retardi, kteří si nezaslouží rozmnožit, protože nedokážou pochopit, že 99,9% na té seznamce jsou fotky satžený z internetu a ta osoba co mu odpovídá je buď AI a nebo najmutá osoba, která má za úkol z dané osoby vytáhnout co nejvíc peněz. Nikoliv najít mu nějakou babu.
Alan.Cox
To je asi nejpřesnější charakteristika tohoto článku. Incel napíše pitomost, a odpoví mu slepice píčovinou. Stručné a výstižné.
Jo_Do
Po přečtení obou článků už je celkem jasné, proč vymíráme. Ta míra nedorozumění u obou pohlaví je neskutečná. Obě pohlaví na něco čekají, co druhá strana není ochotná dát. A tak se čeká na toho pravého, či tu pravou. A čeká se a čeká…. Kdo si počká, ten se dočká, do osmdesáti času dost a pak se uvidí.
Nitus
Podle této logiky bychom museli vymírat víceméně okamžikem, kdy vzniklo něco jako kultura. Nevím, jak staré je tvrzení, že ženy jsou z Venuše a muži z Marsu, ale že ho nevynalezla GenZ, tím jsem si poměrně jistý.
Jihočech Honza
Nikoli kultura, ale města. Ve městech byla odjakživa nižší porodnost a vyšší úmrtnost než na venkově a závisela na „produkci“ lidí ve svém zázemí.
Alan.Cox
Ale houby. Žena nikdy nevynechá příležitost kopnout si do mužů, že málo uznávají ženy nebo málo přinášejí ženám. Tak jako tato autorka. Je to taková slepičí očekávatelná reakce. Klišé. Stereotyp. Nic, co by se nedalo čekat.
Někteří to berou vážně, ale to byste neměli.
Integrale
Nesmysl. Ženy odjakživa a zcela oprávněně čekají, že je někdo bude dobývat, usilovat o ně, rozmazlovat je a zahrnovat je alespoň pozorností, když už ne dary.
Nebo si jako představujete, že když jí narostou prsa a zadek, tak hned poběží se s tím podělit co největšímu množství chlapů v okolí blízkém i vzdáleném?
Pro ženskou je tělo kapitál. Je sice pár žen, které třeba vynaleznou nějaký nový lék nebo stimulátor porodnosti, ale většina holek nic cennějšího, než to svý tělo, prostě nemá. Jistě jsou na mnohých z nich i velmi pěkné jiné věci, než jen prsa a zadek, to už je o následné selekci, ale na druhou stranu to tělo je skutečně to nejdražší a je vidět na první pohled (kdyby moje žena měla mužské tělo, určitě bych neměl nejmenší potřebu se zajímat o její duši).
A je proto naprosto logické, že se to své tělo snaží prodat dobře. To nemusí ani zdaleka znamenat „za co nejvíc peněz“, to prostě musí být v jejím měřítku co možná nejlépe. Možná je určité procento masochistek, co se už nemohou dočkat, až budou trpět pod jhem svého manžela, ale většina žen chce v souladu s Ústavou jít za svým štěstím. Co to znamená je dost individuální, ale úspěšná cesta vede holt skrze to tělo. Čím vyšší kapitál, tím větší možnosti, a opat to nemusí být jen o penězích (i když to o penězích být může). Dokonce bych řekl, že to většinou o penězích (kráse, moci…) ani moc není.
Tato doba má úplně jiný problém, než incelové fňukají: ten problém se jmenuje nezasloužený blahobyt. Tím, že pro jídlo, bydlení u maminky a mobil nemuseli obětovat vůbec nic, tak si prostě neumí představit, že pro ženu něco obětovat budou muset.
Skutečnost, že si dneska docela slušně žijí lidé, kteří vykonávají činnost, za kterou by jim nikdo dobrovolně Korunu nedal, a že tu děcka studují obory, za jejich absolutorium jim nikdy nikdo nic dobrovolně nedá, to je hlavní problém! Přesto žijí v celkem blahobytu, ač nic, co by bylo někomu k něčemu, nevyprodukují. A pak se strašně diví, že pro to, aby si získali ženskou, něco udělat musí. To je panečku divení!
Každý má takovou ženu, jakou si zaslouží (jen já mám mnohem lepší, ale to už je zase jiná…). A kdo se nezasloužil, nemá ženu. Jak prosté, milý Watsone.
Dissenter
Skvěle! Pět hvězdiček!
Platí i pro ostatní příspěvky. Nechceš napsat článek :-)
RomanL
+ 1
fatdwi
Integrale: Vy jste takovej silver lining této diskuse:-) Mnohokrát jsme se neshodli, ale v tomto prakticky 100%.
Ko-za
Hezký názor, ale platnost měl naposledy před 15 lety.
počké a gde je jako ta rovnoprávnosť, aby si budovaly kariéru a kdesicosi – a pak jedinej kapitál je prdel, kozy a kunda? checht, tos to teda femi prasicím natřel tvl
jinak jo, no, většina čeká, že jenom na ňu čeká nákej á la klůny (nebo kterej že) a teprve poté, co dostanou vlastní sporťák, vilku, jachtu a platinovou kreditku, tak se s ním budou milostivě aspoň bavit…jj :D
SkReT
jasně, chlap se má na 40 let zadlužit hypotékou aby s ním ženská byla jakože v pohodě a nastěhovala se k němu a dala mu. Tak ty máš dost. A co nabídne ona? Nalepí v tom baráku kachličky? Nebo bude od rána do večera cvakat do mobilu píčoviny a večer si ani nebude chtít zašukat protože jí bolí hlava? Tak ty máš dost, typickej píčus, chlap musí objetovat všechno,ale ženská nic.
Proč je špatný hraní počítačových her? Hmm? Proč to ženská vnímá negativně? Proč to společnost vnímá negativně? Ale jít v pátek do hospody je fejn, to je muž borec když vysedává v hospodě místo před počítačem. Mám dost z tady těch keců.
Forge
SkReT:
To je zase exploze jak z ucpanýho papiňáku.Tolik otazníků najednou.
Že se na to nevysereš a nezajdeš radši do herny.
SkReT
Vidíš další uštěpičná poznámka, seš jak ta ženská, už ti zdegenroval mozek, děláš jen to co se líbí ženáma a na nic jiného už nemáš pomyšlení co?
itchy355
Vesměs souhlasím až na jedno — kdyby moje žena byla chlap, tak s ním normálně chodim na pivo, akorát bychom spolu nebydleli, nespali a samozřejmě neměli děcka. Tedy, o její/jeho duši bych se zajímal stejně jako o každýho dobrýho chlapa, co jich znám (a samozřejmě občas zjistím, že někdo z nich nakonec dobrej nebyl). Popravdě si neumím představit bydlet s někým, s kým bych neuměl bejt na osamělým ostrově nějakou delší dobu, aniž bych ho musel zabít :)
Nitus
Je to rozhodně menší průser, než co jsem čekal, ale že bych byl nějak unešen… Článek bych rozdělil na skupiny:
Věci, se kterými souhlasím (problém není celý svět, problém jste vy a řešit to musíte každý sám, a to řešení je přestat být takovým ubožákem, jako jsi teď).
Věci, se kterými nesouhlasím (zlí chlapci, napravení hříšníci, „rebelové bez příčiny“ a jiné řekněme hollywoodské stereotypy fakt nepřitahují jenom úplně blbé puberťačky).
Logické protimluvy (pokud nemám co nabídnout krom peněz, tak se logicky bojím zlatokopek, it is not bug, it is feature).
Věci, které jsou takové zevšeobecnění, že s nimi vlastně nejde ani polemizovat, protože to tak určitě není, ale ne, že by na tom záleželo (všichni incelové si myslí, že jejich problém se ženami je hrozba pro lidstvo, všichni incelové bez výjimky si o sobě myslí, že jsou fajn chlapi).
Věci, které jsou přinejmenším sporné (lidstvo se bez incelů skvěle obejde- lidstvo ve smyslu biologickém asi jo, lidstvo ve smyslu společenského řádu už je na tom hůře).
A tak dále. Celkově to hodnotím výše, než tu Žirafovu slátaninu, a asi oprávněně to ze všech tří „follow-upů“ má nejvyšší hodnocení, ale abychom toto téma nějak pozvedli, tak by to chtělo například ubrat ten agresivně feministický nádech, který je rafinovaně včleněn hlavně v prvních dvou odstavcích, kde je zdaleka nejvíce pobuřující, což může a nemusí být záměr, ale za mě je to teda blbej záměr.
yoker
„problém není celý svět, problém jste vy …“
No dobře. Ale proč jich je tolik? A na většině Západu??? To není jen problém jednotlivce, ale celé společnosti.
Nitus
Protože tyhle věci přicházejí ve vlnách. Ne nadarmo se říká, že se historie opakuje. Ona nejen, že se obecně opakuje, ona se opakuje periodicky. Takové fenomény, jako „druhá průmyslová revoluce“, kdy nám roste první generace, co se narodila se smartphonem v ruce, to trochu maskují, ale faktem je, že jsou to staré problémy v novém kabátě. Prostě kažfá genrace se musela naučit nějak vyrovnat se svým vlastním prokletím. Silent generation měla válku, boomeři měli další válku, GenX měla pád Železné opony, mileniálové mají 9/11, GenZ má smartphony… Co je na tom přesně nového?
SkReT
silní muži tvoří dobré časy,
dobré časy tvoří slabé muže,
slabí muži tvoří špatné časy,
špatné časy tvoří silné muže.
Souhlas, vychcípání lidstva je nejlepší co si můžu přát, jsme přemnoženej mor a svrab této planety.
Integrale
Já bych to, co Skliba napsala, jako (starší) chlap podepsal. Podle mě je to naprosto přesný a pokud to chlap pochopí, bude obklopen úžasnými ženami. Ani na okamžik jsem za celý život nikdy nechodil s žádnou „krávou“, „slepicí“ nebo nějakou blbkou. Celý život jsem měl kolem sebe samý krásný, chytrý a milý holky. A to i přes svůj xycht jak rozšlápnutý kravinec, hlas jak meluzína a charisma vykutanýho ingotu.
Možná je to právě proto, že to, co napsala, chápu. A možná to má někdo s ženskejma jinak proto, že to nechápe a polemizuje s tím.
Zase další co žije v nejaké úplně jiné době a vzpomínkově-naivně bude ze všech dělat dementy, že to (co už dávno neexistuje) nevidijou. Aha, tak jo.
Nitus
A na otázku, jak je možné, že takových nostalgických romantiků je „nějak moc“, a navíc že jim ani zdaleka všem není 50+, si prostě po behemotovsku odpovíme, že všichni jsou blázni, jen ty jsi letadlo, nebo pro to máš nějaké sofistikovanější vysvětlení?
SkReT
V tomhle má Behemot pravdu, spousta tady těch borců si myslí jak jsou se ženuškou za vodou, když by ho kopla do prdele a on si měl najít nějakou novou, tak zjistí jakej to je problém. Těch chlapů co umírá osamocených je dost, protože si mysleli, že najít babu je sranda a jen blbec s tím má problém.
A uznávám že jsou borci, co umí flirtovat a nemusí dělat vůbec nic a ty holky jim do narúče lezou samy.
Ale je to pořád dokola, sytý hladovýmu nevěří.
riva
Problémem je neujasněnost rolí, kterou „vyspělý“ svět zavádí. Dříve bylo jasné, kde má místo žena a kde je místo muže. Je to dané z velké části geneticky a proto to z velké části fungovalo a vedlo to obvykle ke spokojenosti na obou stranách.
Požadavky moderní společnosti aby muži (i ženy) jednali proti genům vedou ke stresu a možná i ke stále rostoucímu počtu jedinců označovaných jako incel.
Alan.Cox
Ani muži ani ženy nejednají proti genům. Jednají zcela v souladu se svým přírodním naprogramováním.
Problém je, že většina lidí žije ve virtuální realitě (média, internet, sociální sítě, všudypřítomné reklamu, vyplachování mozků ve školách, hry, beletrie, …) a odtud si přináší etalon a své postavení ve světě. Mají špatná měřítka, a podle nich konají.
Ženy mají dojem, že mohou mít v životě úplně všechno, a nemusí si nic odpírat. Drtivá většina z nich později zjistí, že o mnoho věcí přišla trvale. Pak se to snaží dohnat.
Navíc ta virtuální realita, zaměřená na prodej a obchod, jim samozřejmě říká, že nemusejí nic dávat a mohou mít všechno. Takže ženy neumějí nic. Ani vztahy, ani vařit, ani domácí práce, nic. Dávají občas sex, ale často ani to. Očekávají všechno. Je to takový model ála ukrajinské chování.
Muži zase mají dojem, že není potřeba nic překonávat. Není potřeba mít odvahu, riskovat, přemýšlet, nic.
No a je hrozně překvapivý, že ve zkurvené době, kdy člověk je rád, že je rád, tak docela přemílá, do čeho a jak investovat, a jaká je návratnost investice.
princdrson
přesně tak. Před 70ti lety ženské, ty blbější, měly červenou knihovnu. Věnování pozornosti blbky této poklesné literatuře vedlo k témuž co dnes sledování „xx zahrady“, porna, fandění politikovi nebo dementovi s pukem, tedy k neschopnosti vnímat skutečné lidi kolem, navazovat a udržovat vztahy. Tedy žít v přítomnosti.
SkReT
proč bych měl něco překonávat a riskovat a zlomit se a do konce života být mrzák jen kvůli zasunutí?
Takový ti borci co skáčou čtyři salta do vody v opuštěném lomě a pro ty svý kundičky a pak leží na jednotce intenzivní péče se zlomeným krkem od šutru skrytým pod vodou a diagnízou do konce života na vozíčku, taky pár bylo. Racionální chování je, že se pro samičku neobětuju, což by měla ocenit, že nejsem debil a sebevrah. Ale ona to neocení, ona to má brát jako slabost a vy ji v tom ještě podporujete. OK. Dík.
Limeta
Přesně tak bod č. 4 – jen vypatlaná žena chce toho tzv. Bad boye, normální zdravá a inteligentní žena se mu vyhne.
Alan.Cox
Limeta: Ha ha ha. Dobrý vtip.
Hroch_bahenni
@ Limeta
A jak odhadujete procento inteligentních žen v populaci?
Myslím sociálně inteligentních. Náchylnost k badboyům dle mých pozorování nesouvisí se vzděláním.
SkReT
spíš je to naopak, dobře vychovaná a inteligentní holka si nabrnkne blbce, protože si myslí že ho může ovládat a je to pro ni vzrušují a oponuje ji to dobrodružství, které jí chybí, protože byla vychovaná jako poslušná holčička. Divoká holka z ulice bez vzdělání a přehledu s otrhancem půjde, protože si potřebuje pořádně zašukat.
Hodný kluky nikdo nechce, protože jim chybí adrenalin.
dritchie
Souhlasím s autorkou s jednou drobnou výhradou:
Ve svém okolí znám několik případů žen, které se neustále vrhají do vztahů se zmiňovanými „bad boyi“ a normální, řekněme i slušný, muž u nich naprosto nemá šanci. Ty ženy na tom zjevně tratí, život mají dost komplikovaný, jejich děti nemají otce (nepočítám – li dočasné náhražky), ale prostě si nemohou pomoci.
Jsou to přitom ženy z normálních rodin, žádní zmrdi je nevychovávali, jinak v ničem nejsou defektní…
Moje manželka tvrdí, že to prostě některé takto mají dané od přírody a nelze to změnit.
Jinak skvělý zásah. Ano, roli dnes hraje zmíněná nárokovost. Kdejaký líný lempl dnes předpokládá, že „má nárok“… i na partnerku…a viní společnost, když to nejde samo.
Je to dáno socialistickou ideologií, která již poměrně dlouho požírá celý Západ.
Alan.Cox
To je kapitalistická ideologie. Za prachy všechno.
I nárok na dítě pro LGBTQ.
Nebo nárok na úctu jen proto, že má někdo prachy či moc. (Fialova vláda, Biden, EU, Halík, …).
dritchie
Za prachy všechno? Možná, někde, ale musíš ty prachy napřed mít. Dnešní lempl je zpravidla nemá, ale má pocit, že „má nárok“.
Takových, kteří mají prachy (tolik, aby si mohli kupovat ženy – nemyslím šlapky), je malé procento. Socialistických lemplů spousta.
Šokuje mě, kolik je ve zdejších diskusích lidí, toužících po zahnívání v socialismu… nebo po čem vlastně?
shane
Protože nejsou tak úspěšní jak by chtěli být a myslí si, že za socíku by byli mezi sobě rovnejma. Jenže i za socíku byli úspěšní a neúspěšní. Akorát kritéria se lišily
Alan.Cox
Pro jednoduché lidi typu shane platí, že za všechno může socík. Asi tak jako pro Fialu za všechno může Babiš.
Sysop
Co blbnes, vzdyt ma pravdu. Si to nepamatujes, jakej byl rozdil mezi ucitelem/reznikem/taxikarem/skladnikem? Jojo, vsichni meli praci. A buh byl ridic TIR, co jezdil na zapad.
Alan.Cox
Pamatuji. Stejně jako si pamatuji třeba veksláky coby bohy. Dnes je to stejné, jen se změnilo kdo má postavení boha. Úspěšní i neúspěšní byli tehdy i dnes.
Stejně tak chápu, že model sektářské víry, že stačí ze všeho neúspěšného konání obvinit socialismus nebo socialistické myšlení v lidech – je primitivní myšlení vzdálené od reality.
Vše co se člověku nelíbí, označíme za socialismus. Jaký to má smysl?
U vztahů mužů a žen hraje roli to, že se kolem toho strašně lže. Například žena v odpovědi incelovi v tomto článku je tak z 80 % ulhaná v tom co píše – odporuje to realitě. Partnerské vztahy je něco jako komunismus nebo fialismus v tom smyslu, že něco jiného se tvrdí a něco jiného je skutečnost. To je třeba první těm incelům říci.
shane
Já jsem v tom svém příspěvku socík z ničeho neobviňoval. Vlastně jsem tvrdil to samý co ty, v tom prvním odstavci.
A to že si spousta lidí myslí, źe si za socíku byli lidi sobě rovnì je taky fakt, i když je to blbost. Akorát se ta úspěšnost posuzovala podle jiných kritérií než dnes. Kolikrát stačilo umět sehnat podpultový zboží a byls king.
Integrale
Jasně, tehdy člověk musel vyvexlovat, teď stačí koupit.
Není podstatné, jakou cestou opatřil, podstatné je opatřit.
Nemusí jít vždycky o peníze, podstatný je výsledek.
Alan.Cox
Mě především překvapuje ta víra některých jednoduchých lidí, že za vše neúspěšné může socík nebo socialistické myšlení. Beru to prostě jako inteligenční handicap. Kde prostě nic není, ani smrt nebere.
Dnešní společnost se snaží lidi zaujmout. Reklamy, videa, vše názorné. Dokonce i velké množství Čechů souhlasí s tím, že ve školách by neměla být žádná námaha – pokud žák / student něco neumí, je to vinou špatného učitele, který je má zaujmout a vysvětlit super zábavně, aby to samo lezlo do hlavy.
To je kapitalismus. Konzum. Na všechno máš nárok. „Sure you can!“ – tak začínala ještě nedávno každá třetí americká reklama.
Celá společnost je nároková.
Zkuste říct ženě, že dítě je dar, ale není na něho nárok. A musí pro něj něco obětovat. Zkuste to! … Zkuste LGBTQ úchylům říci, že dítě není nárok. …
Zkuste lidem, mužům i ženám, říci, že něco musí přinést, obětovat, snažit se; když něco chtějí. To chápala většina lidí před 1989, ale dnes je ošklivá myšlenka. Zřejmě od Putina nebo jiného arciďábla.
Sysop
Taxem asi taky jednoduchej clovek, protoze:
– za sociku jsem taky mel narok. Na praci, na vzdelani zdarma, na lekarskou peci zdarma…
– v Nemecku je socialisticke mysleni zakoreneno od te doby, co ho jeden malir zacal vyrvavat nekdy pred sto lety v jedne mnichovske hospode. Napriklad detske pridavky mi davaji skoro sest litru na dite a mesic. Centralni rizeni naprosto ruznorodych republik z Bundestagu dtto.
To, co popisujes, ze lidi byli zvykli se obetovat, neni vlastnosti sociku, ale jeho dusledek. Lidi se obetuji, kdyz jsou fprdeli. Jinaxe ti na to uplne kazdej vysere. A diky sociku fura lidi fprdeli byla, jen jinak. Chteli to, co videli v Tuzexu, nebo na nemecky/rakousky televizi, ale nemohli to mit (az na vyvolene, nebo ty, co zvedli prdel a neco obetovali).
Dnesni system je hnuj, rozhodne ho neadoruju, ale socik vzdy a vsude byl cesta do prdele taky. Jen jinou cestou s jinymi obetmi.
Alan.Cox
V každém režimu, v každé době, v každém místě na světě má člověk na něco nárok. Říká se tomu mimo jiné společenská smlouva. A co?
Najdi mi dobu, místo, režim, kdy by nebyl nárok vůbec na nic!
Foundryman
Ten socík nikdy nezmizel. Jen u nás nabral v letech 1948-1989 důslednější formu. Ale v podstatě celá kontinentální Evropa převzala a rozvinula národně-socialistický systém hospodaření. A zkrachuje úplně stejně, jako zkrachovali předchůdci v roce 1938, kdy to došlo tak daleko, že je mohla zachránit jen vítězná válka.
Jantar
Foundryman:
Cože ? Národněsocialistickÿ model po válce ?
To jako že se vzala vyspělá rozvinutá země, převedla se na válečnou ekonomiku a pak se sebevražedně vrhla do války se silnějším nepřítelem ?
Pak se člověk diví že tahle země jde do kopru, když na vedoucích místech sedí generace s takto infantilními názory na fungování státu. Jak vystřiženými z klauzových devadesátek kdy lidí nadšeně svěřovali celoživotní úspory Koženému s jeho jistotou desetinásobku.
Pokud vím tak poválečné uspořádání na západě byl čistý dluhový kapitalismus říznutý neokolonializmem.
Integrale
Jantare, Jantare… učit se, učit se… učit se.
Evidentně nemáte ponětí, jak fungoval národní socialismus a proč musel přejít na válečnou ekonomiku.
Národní socialismus krachnul díky centrálnímu řízení ekonomiky, které se ukázalo jako neproduktivní (už 2 roky po nástupu Erharda byla německá produkce na dvojnásobku té národně-socialistické; Erhard byl tehdy něco jako německý Klaus či Milei…)
Tahle země jde do kopru díky nevzdělancům, jako jste Vy.
Společensko-ekonomický model, který zásadně ovlivňoval země západní Evropy (EHS) mezi lety 1948–91 se nazývá sociální kapitalismus a mezi jeho autory patří právě Ludwig Erhart či Charles de Gaulle. Principy ale samozřejmě čerpá i z mnohem starších dob, hodně z umírněné formy socialismu – Mussoliniho fašismu (syndikáty, tripartita atd.).
Dluhy zemí EHS do založení EU byly v úrovni běžné a přijatelné (na jihu Evropy vyšší díky inflační ekonomice). Víc jak půlka zemí EHS kolonie neměla, takže tvrdit cosi o neokolonialismu je pitomost.
A Klausova ekonomická reforma rozhodně nebyla o nějakým Koženým, ale byl to pokus zbavit se centrálního řízení ekonomiky privatizací státního majetku a napumpováním peněz do lidu obecného (proto ty kupony, proto privatizace bytového fondu a další, proto také ta dnešní nenávist – týkalo se to totiž jen československých občanů a cizinci měli smůlu, takže každá druhá německá rodina díky Klausovi nevlastní dům na Václaváku….).
V Zahrádkách radili takovým podobným: „Se učit, se učit, se učit!“
Bože, bože, do koho’s tu duši vrazil…
Sysop
Je to tak. Obcas se v praci pobavim se starsima Nemcema, co jsou skutecne vzdelani a celkem otevrene se bavi o nacismu, pricinach jeho ekonomickeho padu, atd. Dozvedel jsem se veci, ktere jsem nevedel, protoze jsem byl take odchovany socialistickou klasikou, ze nackove zpusobili valku a poslali Zidy do plynu. O ekonomice ani tuk, aby nahodou nekdo zbytecne nepremyslel.
Blby je, ze se takto bavim s volicema, kteri nevoli semafor a sami jsou nestastni, ze krome AfD vlastne jina poradna alternativa neni. A hrozi, ze AfD ted dopadne jak Agrarnici v ’46 u nas.
Arnold J Rimmer
Vážně? Oni se vážně bavějí třeba o systému říšských pokladničních poukázek a podobných způsobech jak vydrancovat ekonomiku okupovaných zemí? Přihodili i kdo zaplatil říšský válečný rok 1942??
Sysop
Probralo se kdeco. Shodou okolnosti tam, kde je nase firma, bylo v okoli nekolik ozdravnych taboru a stredisek pro deti z mest, pokrokovej program NSDAP a nemalo z tech budov existuje, pripadne dokonce ma velmi podobnou, ne-li rovnou stejnou funkci. Takze ten ekonomicky model probrali ze vsech moznych stran a co bylo zajimave – nenasel se jediny zastance. Vsichni na to nadavali, ze to byl naprosto nerealny a ekonomicky neudrzitelny model. Bylo by to na dlouhy psani.
Na zacatku k tem debatam doslo tak, ze jsem zminil, ze Ada udelal par zajimavych socialnich programu, ktere funguji dodnes. A na to se na mne sesypali s tim, ze sice ano, ale prave to byla cesta do totalni prdele, protoze sice kratkodobe vytahl Nemce ze sracek Vymarske republiky, ale do jeste vetsich sracek dostal celou Evropu.
Na druhou stranu ale, nikdo z nich nevedel, jak fungoval nas socik. Vsude je ucili, ze u nas byl komunismus. Takze tam jsem zase mohl perlit ja :-).
Arnold J Rimmer
Samozřejmě že to byl neudržitelný nad poměry si žijící systém*, s jediným východisky a to buď bankrot nebo loupeživá válka, o tom není pochyb. Mne spíš zajímalo jestli němci našli reflexi přiznat si, jak konkrétně že ten jejich pseudosociální stát a následnou válku Hitler financoval. Zátím o tom tedy nikdy moc nemluvili a archívy Reichsbank velmi důkladně a důsledně zničili. Ono není divu, ono totiž ty reparace za vechno co ukradli by platili nejspíš ještě za sto let.
(On totiž i ten německý sociální stát za hitlera je pěknej mýtus a legenda, skočivší spolu s zglachšaltováním odborů, ale tom až třeba někdy jindy.)
*Ne, nechci tím vůbec nic naznačovat.
Dachsmeister
@AJR
pochybuju, že nějaký průměrný pseudoübermensch ví něco o MEFO směnkách.
Tydlencti leckdy vzdělaní a kulturní zmrdi 3x za 100 let přivedli Evropu na hranu propasti, 2x dokonce z naprostého blahobytu. Potřetí to dokonce spáchala(y) zmrdice.
Ty atomofky měli naházet na ně…
Foundryman
Dnešní státní dluhopisy nejsou o nic lepší než tehdejší MeFo směnky. Na cenném papíru není nic špatného, dokud není akceptován státní bankou jako kolaterál a tím se metamorfují v prostředek krytí měny. Takto byly ze strany Reichsbank přijímány MeFo směnky a takto jsou centrálními bankami přijímány státní dluhopisy. Obojí inspirováno francouzskými asignáty z let 1790-1796, podobně to i skončí, je to jen otázka času. A čím později, tím horší to bude.
moravan
Jantare – aktivujte si u debilů funkci „ignorace“, jinak se tu z toho zvencnete.
Hroch_bahenni
@ Sysop
Mně třeba za socíku říkali, že si mám čistit zuby. Všude byly plakáty.
Znamená to, že čistit si zuby je blbě?
Ano, socík byl neefektivní. Jsou ale věci, které s režimem nesouvisí.
IMHO těch nároků měl člověk za socíku o dost méně, než dneska. „Naši nároční zákazníci mají nárok na…“ – tohle mne zaujalo už před časem. Když se za mého mládí o někom řeklo, že je „náročný“, v podstatě to znamenalo „od něj dál“. Ale ti marketéři to tak nevnímají! Oni tím zákazníkům chtějí lichotit.
Kdo je náročný, má nároky. Od toho to slovo je.
Integrale
Hroch_bahenni:
základní problém toho, co píšete, je v tom, že my V ŽÁDNÉM KAPITALISMU NEŽIJEME!
Současný projekt Eurosocialismu má s kapitalismem málo společného: ano, soukromé vlastnictví výrobních prostředků zde není postaveno mimo zákon a nahrazeno není společenským vlastnictvím výrobních prostředků jako v marxistickém kapitalismu (protože se ukázalo, že třídní boj je hovadina), ale jiné prvky marxismu spočívající v boji utlačovaných vůči utlačovatelům (v rodinách ženy proti mužům, teplouči proti heterákům, černoši proti bělochům, přistěhovalci proti domorodcům atd.) jsou přece naším denodenním tématem. Dále prvky korporátního fašismu (neziskovky, monopolismus, odborový systém, syndikáty, tripartita, společenské smlouvy) coby umírněné formy socialismu jsou také běžnou součástí našeho života. A některé prvky kapitalismu sice jakoby máme, ale důsledně je centrálně regulujeme a řídíme (často ale nikoli z pozice státu, ale jakési korporace, která sice systémově odpovídá státu, ale majetkově má blíže k lennímu principu). Nicméně je i pár oblastí, kde ještě vládne skutečný kapitalismus (třeba můžete naprosto svobodně vyměnit své boty za stěrače, a to kdykoli a s kýmkoli).
Takže bych byl pro, říkat společensko-ekonomickému modelu Evropské unie prostě Eurosocialismus.
Ale určitě ne kapitalismus, to je úplně mimo.
dritchie
Taky se k tomu hlásím. Určitě jsem primitiv, protože jsem přesvědčen, že tzv. kapitalismus není ideologie, ale přirozený běh věcí.
Sociální inženýrství – to je socialismus. Nechápu, proč tolik lidí pořád obviňuje společnost ze svých průserů a předpokládá, že by se o ně měl někdo starat.
@Alan.Cox:
Pokud s někým řádně uzavřu smlouvu, pak mám samozřejmě na její plnění nárok. Nechápete – li ten rozdíl, pak je zbytečné s vámi ztrácet čas.
Nechcete si změnit nick? Ten současný mě mate, vždy se mi vybaví jeden špičkový programátor dnes už staré školy…
Co třeba Vladimír.Uljanov?
Hroch_bahenni
@ dritchie
Ideologie ale je plácnout na jakoukoli negativní skutečnost nálepku SOCIALISMUS. Nejde o to, že by reálný socík (protože k němu to všechno vztahujeme) byl efektivní systém. Nebyl. Ale nálepkování zatmívá zrak a brání pochopení skutečnosti.
dritchie
Tady ovšem nejde o nálepku, ale o konstatování stavu věcí.
Současný Západ je přeregulovaný a stát strká nos do čím dál více záležitostí a zaštiťuje se při tom jakýmsi dobrem. Odtud se bere to lemplovství a to co s ním souvisí. Lidé ztratili motivaci něco pořádně dělat (mnozí i se sebou samým).
Je to jistě trochu zkratka, ale ano – jde o socialismus v jakési verzi 2.0.
Hroch_bahenni
Takže Západ je socialističtější než socialismus, který pamatuju celkem dobře. Pořád mluvím o nárocích.
Nejvíce nároků v mém okolí mají echtpravičáci.
Tím slovo „socialismus“ zcela ztrácí význam.
Arnold J Rimmer
1. NE, zatím, chybí plánované hospodářství. Zatím.
2. NE, ne každý koho za echtpravičáka označíme, jím také skutečně je.
3. NE, neztrácí, oblíbená taktika formou rozžvaňování pojmů vede k relativizaci, stavění potěmkinových vesniček a deformování historické paměti.
Hroch_bahenni
Pořád je řeč o nárocích. Vztahy mladí muži-mladé ženy dnes hoří mj. na nárocích těch mladých, na tom jsme se shodli.
Vysvětlení znělo, že lidi jsou nároční, protože je socialismus. Což zpochybňuju, protože za socialismu ty nároky byly menší. To si pamatuju, a asi i velká většina těch, kdo tehdy žili.
Takže můžeme začít tvrdit, že reálný socialismus nebyl socialismus, jen do toho. Tím dojdeme k tomu, že socík byl vlastně v pořádku, protože to nebyl socialismus.
Pořád se držím tématu článku/vlákna a nároků lidí.
Arnold J Rimmer
OK, beru to zpátky, měl jsem víc traverzovat ve vláknu.
Hroch_bahenni
Arnold J Rimmer
OK a klobouček za reakci.
shane
Ad 2 – dokonce ani ten, co se za pravičáka sám označuje.
stád už přerozděluje víc jak polovinu HDP, seš si fak jistej tim centrálnim?
Arnold J Rimmer
@Behemot. To nijak nesouvisí s HDP, to definuje státní vlastnictví výrobních prostředků, plánovací komise -> existence hospodářského plánu, bilance a spousta dalších podobných sraček okolo toho.
Plus na okraji se můžou mimo plán placatit nějaký živnostníčci a družstva, není to ale ani podstatné, ani podmínkou.
ale hovno, stád přerozděluje nadpoloviční většinu všeho bohatství, naprosto zjevný, tak co meleš? komu patří mašiny je úplně irelevantní, stád to přerozděluje! to už samozřejmě zkoušel to zabavit, starání se vo mraky fabrik a netáhel v nich, takovýho mrzení, stačí rozkázat, zakázat, nakázat buržoustovi úplně všecko a pak ho voškubat vo drtivou většinu prachů a režim to má bez boja
plus teda zaměstnávat miliony stádních netáhel posunujících papíry a jiný takový hovnaniny
princdrson
podle plánu EUfaši komise do roku 20xx bude vybudováno, zadotováno xx větrníků, solárů, plastových oken, polepení polystyrenem, tepčerpadel, elektroběžek, aby bylo úředně sníženo něco co není měřitelné. Skvělý plán, jak z ÚV bolševiků.
Dissenter
Nechci se vám míchat do plynoucí diskuse, ale rozdíl mezi socialismem a kapitalismem se dá jednoduše změřit.
Čím je systém socialističtější, o tím větší části zisku/produktu/výdělku jednotlivce/firmy rozhoduje stát. Na jednom pólu stojí komunisté, kteří do r. 1988 přes stát cedili vše a vše bylo státem přiděleno.
Na druhém pólu stojí v teorii anarchokapitalisté (stát = 0), v praxi relativně svobodný kapitalismus druhé poloviny 19. století s přesahy.
Někde mezi se nacházíme my, se sociálně tržním evropským hospodářstvím. Důležitý je ten poměr (veřejné vs. HDP), už méně důležité to, jestli stát převážně financuje „policajty, dozorce a bojovníky“ (tedy regulace) nebo „socky“ (tedy sociální systém).
Určitou možností vyváznutí v individuálním měřítku je přijímat dotace. :-)
Integrale
Dissenter :
nebo tak, i tento model lze použít.
Přerozdělování HDP: do 50 % je to ještě jakýs takýs kapitalismus, nad 50 % je to čistý socialismus.
Za sociálního kapitalismu, ted typicky za Erharda a do krize (Německý ekonomický zázrak 1948–1968) přerozdělovalo Německo cca 30 % HDP.
Dnes přerozděluje Německo 62 % HPD.
Další důkaz, že žijeme jednoznačně v socialismu.
Dlší by mohl být vůdcovký princip (za fašimu stát a vůdve Mussolini, za národního socialismu Říše a Říšský úřad práce s vůdcem Hitlerem, za lidové demokracie u nás KSČ s vůdcem Gottwaldem, za reálného socialismu strana s vůdcem Husákem, dnes Eu s vůdcem Komisí). a tak bychom mohli pokračovat (kapitalismus samozřejmě žádného vůdce nemůže mít, to by nebyl kapitlaismus).
Dissenter
Shodujeme se, já to relativně vidím optimističtěji; v EU stát přerozděluje okolo 48 – 70% HDP a tak jsme někde za polovinou rozdílu mezi opravdovým kapitalismem a socialismem.
Optimalizacemi se v ČR lze dostat pod 50%.
Ale je to prostě eurosocík.
Foundryman
Bohužel, pod 50% se dostat nelze… Při průměrném platu (zaokrouhleno) 45.000,- Kč činí celkové mzdové náklady 60.210,- Kč, z toho odvody státu 24.610,- Kč (se započtením slevy na poplatníka), tedy cca 41%. K tomu připočtěme DPH (dejme tomu 18% průměr, tedy 6.400,- Kč z čisté mzdy), můžeme připočíst dalších 11%. To už jsme na 52% a zbývají spotřební daně, majetkové daně, poplatky za každé uprdnutí atd. atd.
Nejhorší je, že toto si fůra lidí neuvědomuje, ani celkové náklady na výplatní pásce s nimi nehnou. Jediné, co by snad pomohlo, by bylo vyplatit každému těch 60.210,- na ruku a daně a pojištění ať si každý řeší sám. Kdyby měli vohnouti z výplaty obratem vypláznout 40% státu, asi by se na celé vládní hospodaření dívali o dost jinak.
fatdwi
Foundryman: přesně! Mockrát jsem se setkal s hláškou „ale to neplatí zaměstnanec, to platí firma“. Snahu některým lidem vysvětlit, že firmě je u prdele, kolik na který účet pošle a jediné, co ji zajímá je celkový náklad, nebývá často úspěšná. Navrhoval jsem to stejné – všichni dostanou komplet všechno, ale budou to muset obratem přeposlat státu. Bohatě by stačilo, aby to fungovalo jako forma exekuce, aby to lidi nemohli neposlat. Možná by se jim konečně rozsvítilo, když by jim na účet přišlo 60k a za pár dnů bylo 40% fuč.
Stejně tak maloobchodní ceny bych udělal jak v Makru (jako je to v USA), tj. vše vždy a všude – v restauraci, v sámošce atd. – bez DPH a to DPH bych jim dopočítal až na závěr k celému účtu, ať je poznat rozdíl „tohle bere dodavatel a tohle jde státu“. Kde jsou spotřební daně, tam ještě bez nich.
A zakázat jakékoliv daně jak jsou ty zmrdské unijní ekosračky. Pěkně ke každému autu, kolik je na něm ekovýpalné. Jenže toho se zmrdi právě bojí a tak to maskují za „daně pro výrobce“ a počítají způsobem, který tento způsob zobrazení znemožňuje i jim.
Především při koupi auta, na benzínce a v baru by se mnozí divili. Zájmem systému je pochopitelně přesný opak.
miv
To dissenter:
Problém ale je, že to rozhodování vůbec nemusí být direktivní. Metod je více. Různé daňové výhody nebo naopak znevýhodnění fungují úplně stejně. Krásný příklad je současný tlak na klasická auta prostřednictvím euro norem. Stačilo zvednout vynucované parametry k fyzikální nemožnosti a funguje to úplně stejně jako direktivní zákaz. A je to, dle mne, opět socík jako vyšitý.
Hupert
Dissenter: „Určitou možností vyváznutí v individuálním měřítku je přijímat dotace.“
Tím chceš rozvrátit systém zevnitř jako to dělali komunističtí fotrové anebo tě k tomu navedla nějaká „ubohá socka“, co dělá za minmzdu a pak si jde pro příspěvek na bydlení nebo na děti. Nemluvím o parazitické bandě nemakačenků, jen srovnávám vás socany, co to vždy jdete ve volbách hodit příslušnému donátorovi, jeden Bábovi a druhý ODS, aby bylo na daně pro vaše sociální pobídky.
Hupert
Dissenterova rada zní: “ Chceš-li vyváznout ze sraček, ponoř se do nich se šnorchlem.“
Integrale
Alan.Cox 3.1.2025 v 9:36:
Máte tam principální chybu. Nárokovej není kapitalismus, ale socialismus.
Kapitalismus je zásluhový systém (každý podle svých možností každému podle jeho zásluh), je individualistický (práva jednotlivce jsou nadřazena právům kolektivu) a drží princip svobodného trhu (každý si může směňovat cokoli má za cokoli chce, a to kdykoli chce a kdekoli chce).
Socialismus – ať hovoříme o jakékoli dosud realizované formě od umírněného fašismu po marxistický extremismus – je nárokový (každý podle svých možností každému podle jeho potřeb), kolektivistický (práva jednotlivce jsou podřízena zájmu kolektivu) a antitržní (každý může směňovat pouze povolené nebo naplánované hodnoty za povolené nebo naplánované hodnoty za pevně stanovené ceny na základě centrálně řízeného systému).
Tedy něco očekávat bez přičinění skutečně JE socialistické. V kapitalismu sice cokoli očekávat bez protihodnoty můžete, ale nedočkáte se (nebude-li se jednat o nějakou charitu, což je takový mimosystémový socialismus).
Tedy ve spojování nároku a socialismu chyba není. Spojování nároku a kapitalismu naopak nedává žádný smysl.
ygorek
Integrale 3.1.2025 v 16:28
Socialistickým ideálem bylo:“Každý podle svých schopností, každému podle jeho práce.“
Očekávat něco bez přičinění tedy bylo v zásadě liché a rozhodně ne socialistické, ostatně byl zavedena pracovní povinnost.
Problémem, jejž popisujete, bylo oceňování práce na ideologickém a později čistě byrokraticky svévolném základě a z toho vyplývající opuštění ideálu v praxi.
Lojza
Ja si to teda pamatuju „Kazdy podle svych schopnosti, kazdemu podle jeho potreb“
ygorek
Lojza 3.1.2025 v 21:45
To si tedy pamatujete špatně.
„Každému podle jeho potřeb“ byl princip komunistický, jímž měl být překonán nedostatek socialismu „každému podle jeho práce“.
Blíže: V. I. Lenin: Stát a revoluce, kapitola V., srpen-září 1917.
Sysop
Aaa… koukam, ze jsem mel pred odeslanim udelat refresh…
Arnold J Rimmer
Přesně tak, se teorii leninismu domadoučí, žejo Alois?
Sysop
Ano, socik mluvil o praci, komunismus o potrebach. Take proto byl komunismus utopie.
princdrson
a proto už je komunismus nadosah, bolševici a na ně napojená svoloč očekávají jen splnění svým potřeb …. Taková rodina fonDerLejnovic je vzorem uskutečněného bolševika.
leon
Kapitalismus je parazitický systém, v kterém je nejméně oceňován ten, který něco vytvoří a nejvíc oceňovaný ten, který to prodává.
Žádný jiný systém neumožňuje výskyt tolika parazitů, kteří nic užitečného netvoří jen poskytují nějaké zbytečné služby.
jizlivec
Už někdy během doby kamenné začal systém přímé směny (barter) drhnout…
Není problém vyrobit, problém je prodat – jinými slovy sladit nabídku s poptávkou…
Řešením je vznik profese obchodníka – to je ten „bohatý kupec“ z pohádek…
Výrobce i spotřebitel ho mají za parazita, co jim v rámci směny užírá z jejich užitku…
Nevidí náklady a rizika související s poskytováním „nějaké zbytečné“ (ve skutečnosti nezbytné) služby…
RomanL
Copak tvoříte vy?
SkReT
dritchie: “ Kdejaký líný lempl dnes předpokládá, že „má nárok“… i na partnerku…a viní společnost, když to nejde samo. “
Koukám že ten původní článek dost lidí nepochopilo.
Celé to bylo jako premisa, kdy na základce se s holkama moc nezaobíral, protože objevoval celej svět, a dalších školách jako střední a vysoká už se s holkama nesetkával a nesetkává se s nimi ani v zaměstnání a tudíž nemá možnost kde se naučit se ženami mluvit natož flirtovat, popřípadně nějakou poznat blíž aby s ní něco měl. Celá ta společnost ho defakto od žen odříznula aniž by si toho všiml, neustále odváděla pozornost. A ten borec vidí kde všude jsou chyby a chtěl aby se to změnilo, aby další děti neprožili stejný život jako on.
A muzou to byt panove jen podobneho zrna, co remeslnici
Jo!
Není moc co dodat, jen k těm badboyům – rozumné ženy přitahuje často hravá a hraná „badboyovitost“, má to své vývojové důvody (a aspekty v různých sexuálních libůstkách, mnohem častější než kdysi, především proto, že se emancipace už trochu zvrhla). Opravdoví zlí muži jsou spíše ženám nepříjemní.
Samozrejme. Bad boy je akorat flirtozni oznaceni mezi nami kockami chlapovi co si neda foukat a diktovat. Proste ma svoji hlavu, rozum, zkusenosti a mozek a je….hmmm…no proste rajcovni♥️ Ale nic jsem Vam nerekla, to je tajnacky
My to prosím pěkně víme a snažíme se to zneužívat jen trochu. :-)
Zadny zneuzivani, nebo zacnu prvni a ze mam s vim. Dal byste extra seat zlomenymu prstu na ruce z Marsy do Austin? Zejtra nas neco takovyho ceka a doktor z Marsi dal gyps pres celou pazi , asi ze nas nenavidi. Jinak ftf ok
Cim
Dekuji velice a nezlobte se, ze z vas taham rozumy. Mi to prijde ( ten gyps) jako opet blbost
Nemusí být, některý zlomeniny (palec) vyžadujou stabilizaci až za loket.
Takze extra seat byste odsouhlasil?
Mi to prijde jako overthinking. Akorat packu vydesime
Jsem zvykla na nohy, na ruce, na klicni kosti….ale prst
posadit sádrou do uličky nelze? :-)
(vážně – asi extra seat jo, protože to není žádná sranda, kor v letadlech s menší roztečí sedaček)
Nejen to, ještě neomezenou dotaci ohnivý vody. Chlapi sobě, ať se poměje!
To nemam😉 Ale muzu nosit pacindakovi pivko a vino. Myslis, ze ok?
Přjide na to. Po vínu může mít pálení žáhy a zase cukrovkář by pivo moc neměl.
Já bych chtěl taky letět na Mars nebo jezdil v Austinu (https://en.wikipedia.org/wiki/Austin_Ambassador).
:-)
Rad bys a ne, ze chtel bys. V tom chteni ti prece nic nebrani ;-)
Ambassadora se ti, panáčku, zachtělo? Allegro pánovi nevoni? :)
ty seš taky jen pózerka, zkušenej borec tě sbalí tak že budeš ležet na posteli s roztaženejma nohama a ani nebudeš vědět jak ses do té pozice dostala.
Chicht, ses zabavnej, skrete…zauvauj,kdo jsem,ale opravdu pouzij mozek a pak popremejslej, co si delam z podobnejch vyzev a kde je mam. A min cum na porno, ty prase.
To neni nic tajnacky, jen znama zkazenost kundy, ktera v dvacitkach jede cock carousel a v ctyriceti vyschla shani nekoho „navazno“, protoze uz „se nasla“ a „chce se usadit“. Ale protoze v tricitkach honila karieru a jako spravna pica si mysli, ze ma jeste nejakou hodnotu, ma naroky, jako by ji bylo petadvacet (a samozrejme chce chlapa, co vydelava vic nez ona, co taky s nejakym smradlavym remeslnikem). A badboye jako bokovku.
To MiB Co te tak desi na tom, ze zeny vyzkousej vic per? Jakoze hrozi riziko, ze nas pak vas kazdej ptacek neocari? STDS v tom nehledej, dneska kazdej pouziva kondomy. Jinak zkazenej budes spis ty, hele…ale bohuzel ne tak, jak bys doufal, ale doufej dal. Treba se nejaka milosrdna najde
Ne, to me fakt nedesi. Co s picou, ktera roztahne nohy kdekomu? Vojet? Diky, ne. Nebo mozna dkud byla mlada, doma bych to ale nechtel. Jestli chces, muzeme se bavit i o statistickych cislech, jeste bych je snad nekde dohledal.
Tohle je pricina zkazeny spolecnosti a ve vysledku mizerny natality. Silna, sebevedoma zenska … se projevuje tak, ze podrzi za financni benefit a v praci se snazi vyrovnat chlapovi? Tak jo.
Aby ti nakonec ksicht neozraly kocky.
Copak kocky..Spis psi…Zvazujem dalsiho.A jinak k tomu vojeti,pujdu proti proudu ale rikam hlasity a durazny jo.Jakyho jinyho partnera nez zkusenyho .A jsem rada, ze i tak to doma mame. Abyste se nepototo, vy falesny svaty a bigoti..>D A navic stejne jenom zavidite.Mrk,mrk, Mibu
Stetku nezavidim, diky.
A ta blahosklonnost nezabira.
Jakoze muj manzel je stetka :D? No lze tak asi vnimat uspechy chlapa,kterej toho celkem dost svedl a poznal….ale hele, jenom ku prospechu, velmi si to uzivam.
Tvuj manzel ne, ty.
Ja jsem velkorysej rys, teda clovek…ergo mi to nesejri. Napopak z toho profituju. Navic je krasnej, milujici,chytrej…no a ze na nej bejvaly fronty? No bozicku, co jsem si nabrnkla, to mam. Muzikant, to k tomu patri,kdyz jsou single.
A kolikrat i nesingle, ale radsi se neptat :D ( I kdyz not our case )
I stetka se muze mit dobre, kdyz ma kliku. Sukejte si kazdej koho chcete, mne je to v zasade burt, nech si ale ty blahosklonny pindy o incelech. Moralkou jsi totiz spis spodina.
Proc myslis? Tu spodinu, I mean…Ja se nenastvu, to je moje prima vlastnost,ze si klidne dam i nalozit, ale musi to mit hlavu a patu.
To bych si nejak nemyslela, ale nevadi mi, pokud si to vyfantazirujes jinak. Ja jen doufam , ze drzim a polykam.
Decentni a zenska dama teda fakt nejses. Slovnik mas pod vedlejsim clankem jako prase. Vytahovani se jazykama nikoho neohromi, ze se klidne nechas naplnit zepredu zezadu na me taky dojem nedela, bo to clovek sezene za par papirku, kdyz chce. Kdyby se takhle chovala moje partnerka, mohla by si rovnou balit kufr. Punk je totiz jinde, ty ses sjeta rachotina nalestena v Ackach.
Dik za zpetnou,kdyzjsem si oni rekla, ale nemas to uplne presny. Ja si tu nerikam o obdiv neboo vasen, narozdil od tech preslechtelejch pudliku bez zasunu,uz rodinu mam.Na nich mi drazdi ty impotence udelat cokoliv se svym zivotem a jeste ty ufnukany cancy.Jasne ze zivot je tezkej,znas nekoho s opakem? Ale tyhle mentalni kastrati to vysunujou jako leitmotiv. To je urazlivy a primo kopanec do ksichtu beznejm snaham.
P.S. jinak sjetou rachotinou jsi me pobavil.Ted se tu hihnala i kolegyne,pac letusky mnohy rajcujou, a tak za tu moji obstrozni schranku ted nedavno jeden dedek nabizel 2000 USD, LAX a kavicku. Asi nebudu uplne , co vidas,v kanclu, vid?
Re: SL
Neblbni, nenech se vtahnout do tak pitome debaty, kde oponent ze zoufalstvi pitva tebe samotnou. I kdybys byla jako becka sadla, je mu po tom kulovy.
Na fyzis ja ale nenarazim vubec.
Jeswtli to bylo na me, vubec jsi nepochopila pointu. Je mki egal, jak vypadas, celou dobu pisu o tom, co mas za salat v kedlubne.
Ucite mam. Ty dva tituly se tam spolu perou a ta telesna schranka jenom zasira. Uplne chapu,jak rozumis mymu salatu v kedlubne… To vetsina techs maduridou, col neyzthla prdku z CR nejlip. Rekni, jeste neco:D
nevytahla
Jen dva? Cekal jsem nejmin tri! Ani doktorat ale nezarucuje, ze z tebe vypadne neco zajimavyho.
Jeste necim se chces zkusit vytahnout, at to mame z krku pri jednom?
Hele ani ne. Uz jsme si vymnenili svoje studnice moudrosti a zacinas me nudit,pac s tebou neni sranda ani presah, co nikdo nenastinil before nebo nejaka psinaa…. Kdyby te napadlo nahodou neco vtipnyho, jsem tu. ale at to stoji za to
Jj, o pozornost zenskejm vubec nejde. Proto taky narozdil od chlapu nefrci socky a nemaluji si fake ksichty.
Tobe ale jde i o neco jinyho – bejt jako chlap, co polyka. Zadna pokora. Daddy issues much? Beru zpet. Kazdopadne spis odpudivy, nez sexy. A z hovoru o moralce, nota bene u veci, o kterych vis hovno, ses vyloucila.
Libi se mi ,ze me skolis. Uplne jak kdybys me znal, davej,koblihu. A ze ja jsem tu o sobe hovorila uprimne,narozdil od tebe pozere.
ndebo vis,co? Radsi to prd . Ja si zas nevezmu na triko,ze tu dostanes,no a ono dostanes, slusnej hejt. Jako kazdy neprakticky a hloupe naivni kote.
Jo, no, treba jsem mel ty oblibeny, vzdelany a vtipny tridni princeznicce pokourit pero. Pohladit ji ego. Mracit se na kazdyho, kdo by se o ni otrel. Richtig.
Tady mě baví, jak „on by vojel mladou“, takže jeho současná partnerka nebude jeho 3tí, 4tá v posteli, ale když to má žena stejně, tak je štětka. A taky moc nechápu tu snahu sejmout druhého, nadávat mu, urážet ho, vyloženě si hledat způsob, co na něm může být špatně (i když je často úplně mimo). To musí být hodně nudný vlastní život, když má člověk potřebu se montovat do druhých…
No ja ti nevim. Moje zena mela chlapu docela dost a urcite neroztahla nohy kazdymu. Krome toho ne kazdej kousl jeji temperament. Ja jsem mel zenskych jeste vic a presto jsme spolu pres dvacet let, nezahybame si a prave proto, ze jsme si kazdej vyzkousel docela dost, tak nikde vedle nehledame.
Chodil jsem i s holkama, co mi na rtech visely a… docela to nudilo, ti reknu. Pipka, co jen ceka, az chlap rozhodne, to neni nic pro mne. No a stran panen, tak to vubec. Stejne by ji v palici vrtal cervicek, jestli to jinde neni lepsi.
Jezis, chce to cudny. Ja i tvoje panmama jsme kurvy of course.Sice nereceno naprimo, ale mimo radky festt.
No co nadelame, asi budeme muset v nedeli vyrazit s panmamou do kostela.
Venujte i mne kratkou motlitbu .Se z tech pozivacnejch sracek jinak nevyhrabem.
No my to zrejme budeme mit na dyl, ale zkusim nejakej cas urvat.
A do prdele :D Tak pro me jen minutecka. Vidis, ze jsem kanal,i tady mladej se lekl.Tak aby jako nezahorkl,znas to….
jiknak preju vam krasne rozhreseni, idealne takove, co se musi oslavit knediky, krvi Kristovou a vecerni vasni.
No my, jaxme ta moralni spodina, tak budeme preventivne slavit az do sobotniho vecera, abychom pak na to nedelni ranni peklo byli dostatecne silni. Nejakou minutecku pro tebe vysetrim, pokud farar jeste bude ready. Uz ted je mi ho lito.
Ted na pocatku roku lidi kupujou pernamentky do fitek a tak, zkusim neco domluvit v tom kostele, protoze v mym veku uz to na nejakou zmenu hodnot a smeru moc nevidim.
I cernoprdelnici jsou snobi, rekni mu,ze ted po nem nyje ovce z USA :D Bude dulezitej a pos…pardon…pomodli se dvakrat :D
Tak jestli budes tou dobou skytat, taxe zadarilo.
Uz to zacina. Tesim se.
Sysop:
„No co nadelame, asi budeme muset v nedeli vyrazit s panmamou do kostela“
„No my to zrejme budeme mit na dyl“
Nesmí tam přijít moc lidí, to se pak blbě schovává a začnou remcat, nebo vám do toho budou kecat :D
My se schovavat nemusime, lidi nas beztak znaji. Zena rada vetra, takze az dolu do vesnice je obcas pres den slyset nejakej ten rozflakanej talir a v noci zase jiny typ kravalu.
Vcera jsem neco vezl na druhej barak, zena se doma nudila, tak nalepila na chodbe nejaky tapety a nez si stihla umyt kbelik od lepidla, nase milovany stenatko stihlo par metru zase servat. Takze si myslim, ze vcera odpoledne pul vesnice slyselo, jak Sysopova toho svyho zase mlati a jak mu nadava.
Není co vytknout, 10/10
ale jsou to jen kecy blbé krávy.
Blbec napisu pitomost a odpovi mu slepice, ktera odpovi jinou picovinou.
Hele, incelove jsou taky muzi, kteri nesplnuji uz ten prvni bod, ale to byste si museli vyndat oba hlavu z prdele a pochopit, ze problem incelu neni jednoduchy a tak pitomy, jak si jej oba predstavujete. Velka cast incelu jsou proste muzi, kteri netusi, jak se zenou jednat a jednoduse receno potrebuji psychoterapii, nekteri vcetne antidepresiv. Proste maji psychicky blok.
Boha jeho, ze jsem to oteviral.
K tem dalsim podivum, ze podil zen a muzu je 1:1, takze kde je problem. Problem je ve velke casti v socialnich sitich, ktere vyrazne zvysuji ego zenam, naroky na obe pohlavi co se partneru tyka a pravdepodobne to ma dalsi negativni nasledky. Ale to jsme zase u ty palice v prdeli a neschopnosti videt za prah.
Pokud nekoho prekvapuje posledni souveti, necht si najde statistiky online seznamek a jejich vliv na psychiku muzu a zen. Muzi z nich maji deprese, zenam masivne zvysuji sebevedomi. A je to jeden z nejvetsich seznamovacich prostoru v aktualni (hlavne zapadni) spolecnosti ;)
Kto sa ešte v dnešnej dobe pokúša použiť online zoznamku na zoznámenie (zmysel snáď mali tak pred 20 rokmi, keď bola skladba osadenstva online priestoru úplne iná), si tieto problémy plne zaslúži.
Ako o jeden článok nižšie píše chlapík, treba si máknuť v realite, a nie skúšať všetko riešiť na pár klikov (nemyslia sa tým cviky na posilňovanie hornej časti tela) sediac si na prepotenej hráčskej sedačke v zasmradenej detskej izbe…
kdo dnes jeste pokousi online seznamku? mnoho lidi…
treba jeden muj soused ma regulerni harem, pres tindr nebo co mu na barak jezdi desitky zenskych si zasukat – vsechny je laka pres tu aplikaci. Ze je to totalni curak se zenske dozvi az kdyz si zasukaj :-)
A pak se má dostat na incelíky.
Barn Swallow3.1.2025 v 20:36
Nevěřím.
Ne tomu, že je soused „totalni curak“. Takových sousedů je v ČR mnoho. Ale tomu, že za ním jezdí „desítky“ ženských, které tam „láká“ přes nějakou seznamku.
seznamku používaj jen retardi, kteří si nezaslouží rozmnožit, protože nedokážou pochopit, že 99,9% na té seznamce jsou fotky satžený z internetu a ta osoba co mu odpovídá je buď AI a nebo najmutá osoba, která má za úkol z dané osoby vytáhnout co nejvíc peněz. Nikoliv najít mu nějakou babu.
To je asi nejpřesnější charakteristika tohoto článku. Incel napíše pitomost, a odpoví mu slepice píčovinou. Stručné a výstižné.
Po přečtení obou článků už je celkem jasné, proč vymíráme. Ta míra nedorozumění u obou pohlaví je neskutečná. Obě pohlaví na něco čekají, co druhá strana není ochotná dát. A tak se čeká na toho pravého, či tu pravou. A čeká se a čeká…. Kdo si počká, ten se dočká, do osmdesáti času dost a pak se uvidí.
Podle této logiky bychom museli vymírat víceméně okamžikem, kdy vzniklo něco jako kultura. Nevím, jak staré je tvrzení, že ženy jsou z Venuše a muži z Marsu, ale že ho nevynalezla GenZ, tím jsem si poměrně jistý.
Nikoli kultura, ale města. Ve městech byla odjakživa nižší porodnost a vyšší úmrtnost než na venkově a závisela na „produkci“ lidí ve svém zázemí.
Ale houby. Žena nikdy nevynechá příležitost kopnout si do mužů, že málo uznávají ženy nebo málo přinášejí ženám. Tak jako tato autorka. Je to taková slepičí očekávatelná reakce. Klišé. Stereotyp. Nic, co by se nedalo čekat.
Někteří to berou vážně, ale to byste neměli.
Nesmysl. Ženy odjakživa a zcela oprávněně čekají, že je někdo bude dobývat, usilovat o ně, rozmazlovat je a zahrnovat je alespoň pozorností, když už ne dary.
Nebo si jako představujete, že když jí narostou prsa a zadek, tak hned poběží se s tím podělit co největšímu množství chlapů v okolí blízkém i vzdáleném?
Pro ženskou je tělo kapitál. Je sice pár žen, které třeba vynaleznou nějaký nový lék nebo stimulátor porodnosti, ale většina holek nic cennějšího, než to svý tělo, prostě nemá. Jistě jsou na mnohých z nich i velmi pěkné jiné věci, než jen prsa a zadek, to už je o následné selekci, ale na druhou stranu to tělo je skutečně to nejdražší a je vidět na první pohled (kdyby moje žena měla mužské tělo, určitě bych neměl nejmenší potřebu se zajímat o její duši).
A je proto naprosto logické, že se to své tělo snaží prodat dobře. To nemusí ani zdaleka znamenat „za co nejvíc peněz“, to prostě musí být v jejím měřítku co možná nejlépe. Možná je určité procento masochistek, co se už nemohou dočkat, až budou trpět pod jhem svého manžela, ale většina žen chce v souladu s Ústavou jít za svým štěstím. Co to znamená je dost individuální, ale úspěšná cesta vede holt skrze to tělo. Čím vyšší kapitál, tím větší možnosti, a opat to nemusí být jen o penězích (i když to o penězích být může). Dokonce bych řekl, že to většinou o penězích (kráse, moci…) ani moc není.
Tato doba má úplně jiný problém, než incelové fňukají: ten problém se jmenuje nezasloužený blahobyt. Tím, že pro jídlo, bydlení u maminky a mobil nemuseli obětovat vůbec nic, tak si prostě neumí představit, že pro ženu něco obětovat budou muset.
Skutečnost, že si dneska docela slušně žijí lidé, kteří vykonávají činnost, za kterou by jim nikdo dobrovolně Korunu nedal, a že tu děcka studují obory, za jejich absolutorium jim nikdy nikdo nic dobrovolně nedá, to je hlavní problém! Přesto žijí v celkem blahobytu, ač nic, co by bylo někomu k něčemu, nevyprodukují. A pak se strašně diví, že pro to, aby si získali ženskou, něco udělat musí. To je panečku divení!
Každý má takovou ženu, jakou si zaslouží (jen já mám mnohem lepší, ale to už je zase jiná…). A kdo se nezasloužil, nemá ženu. Jak prosté, milý Watsone.
Skvěle! Pět hvězdiček!
Platí i pro ostatní příspěvky. Nechceš napsat článek :-)
+ 1
Integrale: Vy jste takovej silver lining této diskuse:-) Mnohokrát jsme se neshodli, ale v tomto prakticky 100%.
Hezký názor, ale platnost měl naposledy před 15 lety.
počké a gde je jako ta rovnoprávnosť, aby si budovaly kariéru a kdesicosi – a pak jedinej kapitál je prdel, kozy a kunda? checht, tos to teda femi prasicím natřel tvl
jinak jo, no, většina čeká, že jenom na ňu čeká nákej á la klůny (nebo kterej že) a teprve poté, co dostanou vlastní sporťák, vilku, jachtu a platinovou kreditku, tak se s ním budou milostivě aspoň bavit…jj :D
jasně, chlap se má na 40 let zadlužit hypotékou aby s ním ženská byla jakože v pohodě a nastěhovala se k němu a dala mu. Tak ty máš dost. A co nabídne ona? Nalepí v tom baráku kachličky? Nebo bude od rána do večera cvakat do mobilu píčoviny a večer si ani nebude chtít zašukat protože jí bolí hlava? Tak ty máš dost, typickej píčus, chlap musí objetovat všechno,ale ženská nic.
Proč je špatný hraní počítačových her? Hmm? Proč to ženská vnímá negativně? Proč to společnost vnímá negativně? Ale jít v pátek do hospody je fejn, to je muž borec když vysedává v hospodě místo před počítačem. Mám dost z tady těch keců.
SkReT:
To je zase exploze jak z ucpanýho papiňáku.Tolik otazníků najednou.
Že se na to nevysereš a nezajdeš radši do herny.
Vidíš další uštěpičná poznámka, seš jak ta ženská, už ti zdegenroval mozek, děláš jen to co se líbí ženáma a na nic jiného už nemáš pomyšlení co?
Vesměs souhlasím až na jedno — kdyby moje žena byla chlap, tak s ním normálně chodim na pivo, akorát bychom spolu nebydleli, nespali a samozřejmě neměli děcka. Tedy, o její/jeho duši bych se zajímal stejně jako o každýho dobrýho chlapa, co jich znám (a samozřejmě občas zjistím, že někdo z nich nakonec dobrej nebyl). Popravdě si neumím představit bydlet s někým, s kým bych neuměl bejt na osamělým ostrově nějakou delší dobu, aniž bych ho musel zabít :)
Je to rozhodně menší průser, než co jsem čekal, ale že bych byl nějak unešen… Článek bych rozdělil na skupiny:
Věci, se kterými souhlasím (problém není celý svět, problém jste vy a řešit to musíte každý sám, a to řešení je přestat být takovým ubožákem, jako jsi teď).
Věci, se kterými nesouhlasím (zlí chlapci, napravení hříšníci, „rebelové bez příčiny“ a jiné řekněme hollywoodské stereotypy fakt nepřitahují jenom úplně blbé puberťačky).
Logické protimluvy (pokud nemám co nabídnout krom peněz, tak se logicky bojím zlatokopek, it is not bug, it is feature).
Věci, které jsou takové zevšeobecnění, že s nimi vlastně nejde ani polemizovat, protože to tak určitě není, ale ne, že by na tom záleželo (všichni incelové si myslí, že jejich problém se ženami je hrozba pro lidstvo, všichni incelové bez výjimky si o sobě myslí, že jsou fajn chlapi).
Věci, které jsou přinejmenším sporné (lidstvo se bez incelů skvěle obejde- lidstvo ve smyslu biologickém asi jo, lidstvo ve smyslu společenského řádu už je na tom hůře).
A tak dále. Celkově to hodnotím výše, než tu Žirafovu slátaninu, a asi oprávněně to ze všech tří „follow-upů“ má nejvyšší hodnocení, ale abychom toto téma nějak pozvedli, tak by to chtělo například ubrat ten agresivně feministický nádech, který je rafinovaně včleněn hlavně v prvních dvou odstavcích, kde je zdaleka nejvíce pobuřující, což může a nemusí být záměr, ale za mě je to teda blbej záměr.
„problém není celý svět, problém jste vy …“
No dobře. Ale proč jich je tolik? A na většině Západu??? To není jen problém jednotlivce, ale celé společnosti.
Protože tyhle věci přicházejí ve vlnách. Ne nadarmo se říká, že se historie opakuje. Ona nejen, že se obecně opakuje, ona se opakuje periodicky. Takové fenomény, jako „druhá průmyslová revoluce“, kdy nám roste první generace, co se narodila se smartphonem v ruce, to trochu maskují, ale faktem je, že jsou to staré problémy v novém kabátě. Prostě kažfá genrace se musela naučit nějak vyrovnat se svým vlastním prokletím. Silent generation měla válku, boomeři měli další válku, GenX měla pád Železné opony, mileniálové mají 9/11, GenZ má smartphony… Co je na tom přesně nového?
silní muži tvoří dobré časy,
dobré časy tvoří slabé muže,
slabí muži tvoří špatné časy,
špatné časy tvoří silné muže.
Souhlas, vychcípání lidstva je nejlepší co si můžu přát, jsme přemnoženej mor a svrab této planety.
Já bych to, co Skliba napsala, jako (starší) chlap podepsal. Podle mě je to naprosto přesný a pokud to chlap pochopí, bude obklopen úžasnými ženami. Ani na okamžik jsem za celý život nikdy nechodil s žádnou „krávou“, „slepicí“ nebo nějakou blbkou. Celý život jsem měl kolem sebe samý krásný, chytrý a milý holky. A to i přes svůj xycht jak rozšlápnutý kravinec, hlas jak meluzína a charisma vykutanýho ingotu.
Možná je to právě proto, že to, co napsala, chápu. A možná to má někdo s ženskejma jinak proto, že to nechápe a polemizuje s tím.
Zase další co žije v nejaké úplně jiné době a vzpomínkově-naivně bude ze všech dělat dementy, že to (co už dávno neexistuje) nevidijou. Aha, tak jo.
A na otázku, jak je možné, že takových nostalgických romantiků je „nějak moc“, a navíc že jim ani zdaleka všem není 50+, si prostě po behemotovsku odpovíme, že všichni jsou blázni, jen ty jsi letadlo, nebo pro to máš nějaké sofistikovanější vysvětlení?
V tomhle má Behemot pravdu, spousta tady těch borců si myslí jak jsou se ženuškou za vodou, když by ho kopla do prdele a on si měl najít nějakou novou, tak zjistí jakej to je problém. Těch chlapů co umírá osamocených je dost, protože si mysleli, že najít babu je sranda a jen blbec s tím má problém.
A uznávám že jsou borci, co umí flirtovat a nemusí dělat vůbec nic a ty holky jim do narúče lezou samy.
Ale je to pořád dokola, sytý hladovýmu nevěří.
Problémem je neujasněnost rolí, kterou „vyspělý“ svět zavádí. Dříve bylo jasné, kde má místo žena a kde je místo muže. Je to dané z velké části geneticky a proto to z velké části fungovalo a vedlo to obvykle ke spokojenosti na obou stranách.
Požadavky moderní společnosti aby muži (i ženy) jednali proti genům vedou ke stresu a možná i ke stále rostoucímu počtu jedinců označovaných jako incel.
Ani muži ani ženy nejednají proti genům. Jednají zcela v souladu se svým přírodním naprogramováním.
Problém je, že většina lidí žije ve virtuální realitě (média, internet, sociální sítě, všudypřítomné reklamu, vyplachování mozků ve školách, hry, beletrie, …) a odtud si přináší etalon a své postavení ve světě. Mají špatná měřítka, a podle nich konají.
Ženy mají dojem, že mohou mít v životě úplně všechno, a nemusí si nic odpírat. Drtivá většina z nich později zjistí, že o mnoho věcí přišla trvale. Pak se to snaží dohnat.
Navíc ta virtuální realita, zaměřená na prodej a obchod, jim samozřejmě říká, že nemusejí nic dávat a mohou mít všechno. Takže ženy neumějí nic. Ani vztahy, ani vařit, ani domácí práce, nic. Dávají občas sex, ale často ani to. Očekávají všechno. Je to takový model ála ukrajinské chování.
Muži zase mají dojem, že není potřeba nic překonávat. Není potřeba mít odvahu, riskovat, přemýšlet, nic.
No a je hrozně překvapivý, že ve zkurvené době, kdy člověk je rád, že je rád, tak docela přemílá, do čeho a jak investovat, a jaká je návratnost investice.
přesně tak. Před 70ti lety ženské, ty blbější, měly červenou knihovnu. Věnování pozornosti blbky této poklesné literatuře vedlo k témuž co dnes sledování „xx zahrady“, porna, fandění politikovi nebo dementovi s pukem, tedy k neschopnosti vnímat skutečné lidi kolem, navazovat a udržovat vztahy. Tedy žít v přítomnosti.
proč bych měl něco překonávat a riskovat a zlomit se a do konce života být mrzák jen kvůli zasunutí?
Takový ti borci co skáčou čtyři salta do vody v opuštěném lomě a pro ty svý kundičky a pak leží na jednotce intenzivní péče se zlomeným krkem od šutru skrytým pod vodou a diagnízou do konce života na vozíčku, taky pár bylo. Racionální chování je, že se pro samičku neobětuju, což by měla ocenit, že nejsem debil a sebevrah. Ale ona to neocení, ona to má brát jako slabost a vy ji v tom ještě podporujete. OK. Dík.
Přesně tak bod č. 4 – jen vypatlaná žena chce toho tzv. Bad boye, normální zdravá a inteligentní žena se mu vyhne.
Limeta: Ha ha ha. Dobrý vtip.
@ Limeta
A jak odhadujete procento inteligentních žen v populaci?
Myslím sociálně inteligentních. Náchylnost k badboyům dle mých pozorování nesouvisí se vzděláním.
spíš je to naopak, dobře vychovaná a inteligentní holka si nabrnkne blbce, protože si myslí že ho může ovládat a je to pro ni vzrušují a oponuje ji to dobrodružství, které jí chybí, protože byla vychovaná jako poslušná holčička. Divoká holka z ulice bez vzdělání a přehledu s otrhancem půjde, protože si potřebuje pořádně zašukat.
Hodný kluky nikdo nechce, protože jim chybí adrenalin.
Souhlasím s autorkou s jednou drobnou výhradou:
Ve svém okolí znám několik případů žen, které se neustále vrhají do vztahů se zmiňovanými „bad boyi“ a normální, řekněme i slušný, muž u nich naprosto nemá šanci. Ty ženy na tom zjevně tratí, život mají dost komplikovaný, jejich děti nemají otce (nepočítám – li dočasné náhražky), ale prostě si nemohou pomoci.
Jsou to přitom ženy z normálních rodin, žádní zmrdi je nevychovávali, jinak v ničem nejsou defektní…
Moje manželka tvrdí, že to prostě některé takto mají dané od přírody a nelze to změnit.
Jinak skvělý zásah. Ano, roli dnes hraje zmíněná nárokovost. Kdejaký líný lempl dnes předpokládá, že „má nárok“… i na partnerku…a viní společnost, když to nejde samo.
Je to dáno socialistickou ideologií, která již poměrně dlouho požírá celý Západ.
To je kapitalistická ideologie. Za prachy všechno.
I nárok na dítě pro LGBTQ.
Nebo nárok na úctu jen proto, že má někdo prachy či moc. (Fialova vláda, Biden, EU, Halík, …).
Za prachy všechno? Možná, někde, ale musíš ty prachy napřed mít. Dnešní lempl je zpravidla nemá, ale má pocit, že „má nárok“.
Takových, kteří mají prachy (tolik, aby si mohli kupovat ženy – nemyslím šlapky), je malé procento. Socialistických lemplů spousta.
Šokuje mě, kolik je ve zdejších diskusích lidí, toužících po zahnívání v socialismu… nebo po čem vlastně?
Protože nejsou tak úspěšní jak by chtěli být a myslí si, že za socíku by byli mezi sobě rovnejma. Jenže i za socíku byli úspěšní a neúspěšní. Akorát kritéria se lišily
Pro jednoduché lidi typu shane platí, že za všechno může socík. Asi tak jako pro Fialu za všechno může Babiš.
Co blbnes, vzdyt ma pravdu. Si to nepamatujes, jakej byl rozdil mezi ucitelem/reznikem/taxikarem/skladnikem? Jojo, vsichni meli praci. A buh byl ridic TIR, co jezdil na zapad.
Pamatuji. Stejně jako si pamatuji třeba veksláky coby bohy. Dnes je to stejné, jen se změnilo kdo má postavení boha. Úspěšní i neúspěšní byli tehdy i dnes.
Stejně tak chápu, že model sektářské víry, že stačí ze všeho neúspěšného konání obvinit socialismus nebo socialistické myšlení v lidech – je primitivní myšlení vzdálené od reality.
Vše co se člověku nelíbí, označíme za socialismus. Jaký to má smysl?
U vztahů mužů a žen hraje roli to, že se kolem toho strašně lže. Například žena v odpovědi incelovi v tomto článku je tak z 80 % ulhaná v tom co píše – odporuje to realitě. Partnerské vztahy je něco jako komunismus nebo fialismus v tom smyslu, že něco jiného se tvrdí a něco jiného je skutečnost. To je třeba první těm incelům říci.
Já jsem v tom svém příspěvku socík z ničeho neobviňoval. Vlastně jsem tvrdil to samý co ty, v tom prvním odstavci.
A to že si spousta lidí myslí, źe si za socíku byli lidi sobě rovnì je taky fakt, i když je to blbost. Akorát se ta úspěšnost posuzovala podle jiných kritérií než dnes. Kolikrát stačilo umět sehnat podpultový zboží a byls king.
Jasně, tehdy člověk musel vyvexlovat, teď stačí koupit.
Není podstatné, jakou cestou opatřil, podstatné je opatřit.
Nemusí jít vždycky o peníze, podstatný je výsledek.
Mě především překvapuje ta víra některých jednoduchých lidí, že za vše neúspěšné může socík nebo socialistické myšlení. Beru to prostě jako inteligenční handicap. Kde prostě nic není, ani smrt nebere.
Dnešní společnost se snaží lidi zaujmout. Reklamy, videa, vše názorné. Dokonce i velké množství Čechů souhlasí s tím, že ve školách by neměla být žádná námaha – pokud žák / student něco neumí, je to vinou špatného učitele, který je má zaujmout a vysvětlit super zábavně, aby to samo lezlo do hlavy.
To je kapitalismus. Konzum. Na všechno máš nárok. „Sure you can!“ – tak začínala ještě nedávno každá třetí americká reklama.
Celá společnost je nároková.
Zkuste říct ženě, že dítě je dar, ale není na něho nárok. A musí pro něj něco obětovat. Zkuste to! … Zkuste LGBTQ úchylům říci, že dítě není nárok. …
Zkuste lidem, mužům i ženám, říci, že něco musí přinést, obětovat, snažit se; když něco chtějí. To chápala většina lidí před 1989, ale dnes je ošklivá myšlenka. Zřejmě od Putina nebo jiného arciďábla.
Taxem asi taky jednoduchej clovek, protoze:
– za sociku jsem taky mel narok. Na praci, na vzdelani zdarma, na lekarskou peci zdarma…
– v Nemecku je socialisticke mysleni zakoreneno od te doby, co ho jeden malir zacal vyrvavat nekdy pred sto lety v jedne mnichovske hospode. Napriklad detske pridavky mi davaji skoro sest litru na dite a mesic. Centralni rizeni naprosto ruznorodych republik z Bundestagu dtto.
To, co popisujes, ze lidi byli zvykli se obetovat, neni vlastnosti sociku, ale jeho dusledek. Lidi se obetuji, kdyz jsou fprdeli. Jinaxe ti na to uplne kazdej vysere. A diky sociku fura lidi fprdeli byla, jen jinak. Chteli to, co videli v Tuzexu, nebo na nemecky/rakousky televizi, ale nemohli to mit (az na vyvolene, nebo ty, co zvedli prdel a neco obetovali).
Dnesni system je hnuj, rozhodne ho neadoruju, ale socik vzdy a vsude byl cesta do prdele taky. Jen jinou cestou s jinymi obetmi.
V každém režimu, v každé době, v každém místě na světě má člověk na něco nárok. Říká se tomu mimo jiné společenská smlouva. A co?
Najdi mi dobu, místo, režim, kdy by nebyl nárok vůbec na nic!
Ten socík nikdy nezmizel. Jen u nás nabral v letech 1948-1989 důslednější formu. Ale v podstatě celá kontinentální Evropa převzala a rozvinula národně-socialistický systém hospodaření. A zkrachuje úplně stejně, jako zkrachovali předchůdci v roce 1938, kdy to došlo tak daleko, že je mohla zachránit jen vítězná válka.
Foundryman:
Cože ? Národněsocialistickÿ model po válce ?
To jako že se vzala vyspělá rozvinutá země, převedla se na válečnou ekonomiku a pak se sebevražedně vrhla do války se silnějším nepřítelem ?
Pak se člověk diví že tahle země jde do kopru, když na vedoucích místech sedí generace s takto infantilními názory na fungování státu. Jak vystřiženými z klauzových devadesátek kdy lidí nadšeně svěřovali celoživotní úspory Koženému s jeho jistotou desetinásobku.
Pokud vím tak poválečné uspořádání na západě byl čistý dluhový kapitalismus říznutý neokolonializmem.
Jantare, Jantare… učit se, učit se… učit se.
Evidentně nemáte ponětí, jak fungoval národní socialismus a proč musel přejít na válečnou ekonomiku.
Národní socialismus krachnul díky centrálnímu řízení ekonomiky, které se ukázalo jako neproduktivní (už 2 roky po nástupu Erharda byla německá produkce na dvojnásobku té národně-socialistické; Erhard byl tehdy něco jako německý Klaus či Milei…)
Tahle země jde do kopru díky nevzdělancům, jako jste Vy.
Společensko-ekonomický model, který zásadně ovlivňoval země západní Evropy (EHS) mezi lety 1948–91 se nazývá sociální kapitalismus a mezi jeho autory patří právě Ludwig Erhart či Charles de Gaulle. Principy ale samozřejmě čerpá i z mnohem starších dob, hodně z umírněné formy socialismu – Mussoliniho fašismu (syndikáty, tripartita atd.).
Dluhy zemí EHS do založení EU byly v úrovni běžné a přijatelné (na jihu Evropy vyšší díky inflační ekonomice). Víc jak půlka zemí EHS kolonie neměla, takže tvrdit cosi o neokolonialismu je pitomost.
A Klausova ekonomická reforma rozhodně nebyla o nějakým Koženým, ale byl to pokus zbavit se centrálního řízení ekonomiky privatizací státního majetku a napumpováním peněz do lidu obecného (proto ty kupony, proto privatizace bytového fondu a další, proto také ta dnešní nenávist – týkalo se to totiž jen československých občanů a cizinci měli smůlu, takže každá druhá německá rodina díky Klausovi nevlastní dům na Václaváku….).
V Zahrádkách radili takovým podobným: „Se učit, se učit, se učit!“
Bože, bože, do koho’s tu duši vrazil…
Je to tak. Obcas se v praci pobavim se starsima Nemcema, co jsou skutecne vzdelani a celkem otevrene se bavi o nacismu, pricinach jeho ekonomickeho padu, atd. Dozvedel jsem se veci, ktere jsem nevedel, protoze jsem byl take odchovany socialistickou klasikou, ze nackove zpusobili valku a poslali Zidy do plynu. O ekonomice ani tuk, aby nahodou nekdo zbytecne nepremyslel.
Blby je, ze se takto bavim s volicema, kteri nevoli semafor a sami jsou nestastni, ze krome AfD vlastne jina poradna alternativa neni. A hrozi, ze AfD ted dopadne jak Agrarnici v ’46 u nas.
Vážně? Oni se vážně bavějí třeba o systému říšských pokladničních poukázek a podobných způsobech jak vydrancovat ekonomiku okupovaných zemí? Přihodili i kdo zaplatil říšský válečný rok 1942??
Probralo se kdeco. Shodou okolnosti tam, kde je nase firma, bylo v okoli nekolik ozdravnych taboru a stredisek pro deti z mest, pokrokovej program NSDAP a nemalo z tech budov existuje, pripadne dokonce ma velmi podobnou, ne-li rovnou stejnou funkci. Takze ten ekonomicky model probrali ze vsech moznych stran a co bylo zajimave – nenasel se jediny zastance. Vsichni na to nadavali, ze to byl naprosto nerealny a ekonomicky neudrzitelny model. Bylo by to na dlouhy psani.
Na zacatku k tem debatam doslo tak, ze jsem zminil, ze Ada udelal par zajimavych socialnich programu, ktere funguji dodnes. A na to se na mne sesypali s tim, ze sice ano, ale prave to byla cesta do totalni prdele, protoze sice kratkodobe vytahl Nemce ze sracek Vymarske republiky, ale do jeste vetsich sracek dostal celou Evropu.
Na druhou stranu ale, nikdo z nich nevedel, jak fungoval nas socik. Vsude je ucili, ze u nas byl komunismus. Takze tam jsem zase mohl perlit ja :-).
Samozřejmě že to byl neudržitelný nad poměry si žijící systém*, s jediným východisky a to buď bankrot nebo loupeživá válka, o tom není pochyb. Mne spíš zajímalo jestli němci našli reflexi přiznat si, jak konkrétně že ten jejich pseudosociální stát a následnou válku Hitler financoval. Zátím o tom tedy nikdy moc nemluvili a archívy Reichsbank velmi důkladně a důsledně zničili. Ono není divu, ono totiž ty reparace za vechno co ukradli by platili nejspíš ještě za sto let.
(On totiž i ten německý sociální stát za hitlera je pěknej mýtus a legenda, skočivší spolu s zglachšaltováním odborů, ale tom až třeba někdy jindy.)
*Ne, nechci tím vůbec nic naznačovat.
@AJR
pochybuju, že nějaký průměrný pseudoübermensch ví něco o MEFO směnkách.
Tydlencti leckdy vzdělaní a kulturní zmrdi 3x za 100 let přivedli Evropu na hranu propasti, 2x dokonce z naprostého blahobytu. Potřetí to dokonce spáchala(y) zmrdice.
Ty atomofky měli naházet na ně…
Dnešní státní dluhopisy nejsou o nic lepší než tehdejší MeFo směnky. Na cenném papíru není nic špatného, dokud není akceptován státní bankou jako kolaterál a tím se metamorfují v prostředek krytí měny. Takto byly ze strany Reichsbank přijímány MeFo směnky a takto jsou centrálními bankami přijímány státní dluhopisy. Obojí inspirováno francouzskými asignáty z let 1790-1796, podobně to i skončí, je to jen otázka času. A čím později, tím horší to bude.
Jantare – aktivujte si u debilů funkci „ignorace“, jinak se tu z toho zvencnete.
@ Sysop
Mně třeba za socíku říkali, že si mám čistit zuby. Všude byly plakáty.
Znamená to, že čistit si zuby je blbě?
Ano, socík byl neefektivní. Jsou ale věci, které s režimem nesouvisí.
IMHO těch nároků měl člověk za socíku o dost méně, než dneska. „Naši nároční zákazníci mají nárok na…“ – tohle mne zaujalo už před časem. Když se za mého mládí o někom řeklo, že je „náročný“, v podstatě to znamenalo „od něj dál“. Ale ti marketéři to tak nevnímají! Oni tím zákazníkům chtějí lichotit.
Kdo je náročný, má nároky. Od toho to slovo je.
Hroch_bahenni:
základní problém toho, co píšete, je v tom, že my V ŽÁDNÉM KAPITALISMU NEŽIJEME!
Současný projekt Eurosocialismu má s kapitalismem málo společného: ano, soukromé vlastnictví výrobních prostředků zde není postaveno mimo zákon a nahrazeno není společenským vlastnictvím výrobních prostředků jako v marxistickém kapitalismu (protože se ukázalo, že třídní boj je hovadina), ale jiné prvky marxismu spočívající v boji utlačovaných vůči utlačovatelům (v rodinách ženy proti mužům, teplouči proti heterákům, černoši proti bělochům, přistěhovalci proti domorodcům atd.) jsou přece naším denodenním tématem. Dále prvky korporátního fašismu (neziskovky, monopolismus, odborový systém, syndikáty, tripartita, společenské smlouvy) coby umírněné formy socialismu jsou také běžnou součástí našeho života. A některé prvky kapitalismu sice jakoby máme, ale důsledně je centrálně regulujeme a řídíme (často ale nikoli z pozice státu, ale jakési korporace, která sice systémově odpovídá státu, ale majetkově má blíže k lennímu principu). Nicméně je i pár oblastí, kde ještě vládne skutečný kapitalismus (třeba můžete naprosto svobodně vyměnit své boty za stěrače, a to kdykoli a s kýmkoli).
Takže bych byl pro, říkat společensko-ekonomickému modelu Evropské unie prostě Eurosocialismus.
Ale určitě ne kapitalismus, to je úplně mimo.
Taky se k tomu hlásím. Určitě jsem primitiv, protože jsem přesvědčen, že tzv. kapitalismus není ideologie, ale přirozený běh věcí.
Sociální inženýrství – to je socialismus. Nechápu, proč tolik lidí pořád obviňuje společnost ze svých průserů a předpokládá, že by se o ně měl někdo starat.
@Alan.Cox:
Pokud s někým řádně uzavřu smlouvu, pak mám samozřejmě na její plnění nárok. Nechápete – li ten rozdíl, pak je zbytečné s vámi ztrácet čas.
Nechcete si změnit nick? Ten současný mě mate, vždy se mi vybaví jeden špičkový programátor dnes už staré školy…
Co třeba Vladimír.Uljanov?
@ dritchie
Ideologie ale je plácnout na jakoukoli negativní skutečnost nálepku SOCIALISMUS. Nejde o to, že by reálný socík (protože k němu to všechno vztahujeme) byl efektivní systém. Nebyl. Ale nálepkování zatmívá zrak a brání pochopení skutečnosti.
Tady ovšem nejde o nálepku, ale o konstatování stavu věcí.
Současný Západ je přeregulovaný a stát strká nos do čím dál více záležitostí a zaštiťuje se při tom jakýmsi dobrem. Odtud se bere to lemplovství a to co s ním souvisí. Lidé ztratili motivaci něco pořádně dělat (mnozí i se sebou samým).
Je to jistě trochu zkratka, ale ano – jde o socialismus v jakési verzi 2.0.
Takže Západ je socialističtější než socialismus, který pamatuju celkem dobře. Pořád mluvím o nárocích.
Nejvíce nároků v mém okolí mají echtpravičáci.
Tím slovo „socialismus“ zcela ztrácí význam.
1. NE, zatím, chybí plánované hospodářství. Zatím.
2. NE, ne každý koho za echtpravičáka označíme, jím také skutečně je.
3. NE, neztrácí, oblíbená taktika formou rozžvaňování pojmů vede k relativizaci, stavění potěmkinových vesniček a deformování historické paměti.
Pořád je řeč o nárocích. Vztahy mladí muži-mladé ženy dnes hoří mj. na nárocích těch mladých, na tom jsme se shodli.
Vysvětlení znělo, že lidi jsou nároční, protože je socialismus. Což zpochybňuju, protože za socialismu ty nároky byly menší. To si pamatuju, a asi i velká většina těch, kdo tehdy žili.
Takže můžeme začít tvrdit, že reálný socialismus nebyl socialismus, jen do toho. Tím dojdeme k tomu, že socík byl vlastně v pořádku, protože to nebyl socialismus.
Pořád se držím tématu článku/vlákna a nároků lidí.
OK, beru to zpátky, měl jsem víc traverzovat ve vláknu.
Arnold J Rimmer
OK a klobouček za reakci.
Ad 2 – dokonce ani ten, co se za pravičáka sám označuje.
Arnold J Rimmer
3.1.2025 v 10:45
stád už přerozděluje víc jak polovinu HDP, seš si fak jistej tim centrálnim?
@Behemot. To nijak nesouvisí s HDP, to definuje státní vlastnictví výrobních prostředků, plánovací komise -> existence hospodářského plánu, bilance a spousta dalších podobných sraček okolo toho.
Plus na okraji se můžou mimo plán placatit nějaký živnostníčci a družstva, není to ale ani podstatné, ani podmínkou.
Arnold J Rimmer
3.1.2025 v 21:27
ale hovno, stád přerozděluje nadpoloviční většinu všeho bohatství, naprosto zjevný, tak co meleš? komu patří mašiny je úplně irelevantní, stád to přerozděluje! to už samozřejmě zkoušel to zabavit, starání se vo mraky fabrik a netáhel v nich, takovýho mrzení, stačí rozkázat, zakázat, nakázat buržoustovi úplně všecko a pak ho voškubat vo drtivou většinu prachů a režim to má bez boja
plus teda zaměstnávat miliony stádních netáhel posunujících papíry a jiný takový hovnaniny
podle plánu EUfaši komise do roku 20xx bude vybudováno, zadotováno xx větrníků, solárů, plastových oken, polepení polystyrenem, tepčerpadel, elektroběžek, aby bylo úředně sníženo něco co není měřitelné. Skvělý plán, jak z ÚV bolševiků.
Nechci se vám míchat do plynoucí diskuse, ale rozdíl mezi socialismem a kapitalismem se dá jednoduše změřit.
Čím je systém socialističtější, o tím větší části zisku/produktu/výdělku jednotlivce/firmy rozhoduje stát. Na jednom pólu stojí komunisté, kteří do r. 1988 přes stát cedili vše a vše bylo státem přiděleno.
Na druhém pólu stojí v teorii anarchokapitalisté (stát = 0), v praxi relativně svobodný kapitalismus druhé poloviny 19. století s přesahy.
Někde mezi se nacházíme my, se sociálně tržním evropským hospodářstvím. Důležitý je ten poměr (veřejné vs. HDP), už méně důležité to, jestli stát převážně financuje „policajty, dozorce a bojovníky“ (tedy regulace) nebo „socky“ (tedy sociální systém).
Určitou možností vyváznutí v individuálním měřítku je přijímat dotace. :-)
Dissenter :
nebo tak, i tento model lze použít.
Přerozdělování HDP: do 50 % je to ještě jakýs takýs kapitalismus, nad 50 % je to čistý socialismus.
Za sociálního kapitalismu, ted typicky za Erharda a do krize (Německý ekonomický zázrak 1948–1968) přerozdělovalo Německo cca 30 % HDP.
Dnes přerozděluje Německo 62 % HPD.
Další důkaz, že žijeme jednoznačně v socialismu.
Dlší by mohl být vůdcovký princip (za fašimu stát a vůdve Mussolini, za národního socialismu Říše a Říšský úřad práce s vůdcem Hitlerem, za lidové demokracie u nás KSČ s vůdcem Gottwaldem, za reálného socialismu strana s vůdcem Husákem, dnes Eu s vůdcem Komisí). a tak bychom mohli pokračovat (kapitalismus samozřejmě žádného vůdce nemůže mít, to by nebyl kapitlaismus).
Shodujeme se, já to relativně vidím optimističtěji; v EU stát přerozděluje okolo 48 – 70% HDP a tak jsme někde za polovinou rozdílu mezi opravdovým kapitalismem a socialismem.
Optimalizacemi se v ČR lze dostat pod 50%.
Ale je to prostě eurosocík.
Bohužel, pod 50% se dostat nelze… Při průměrném platu (zaokrouhleno) 45.000,- Kč činí celkové mzdové náklady 60.210,- Kč, z toho odvody státu 24.610,- Kč (se započtením slevy na poplatníka), tedy cca 41%. K tomu připočtěme DPH (dejme tomu 18% průměr, tedy 6.400,- Kč z čisté mzdy), můžeme připočíst dalších 11%. To už jsme na 52% a zbývají spotřební daně, majetkové daně, poplatky za každé uprdnutí atd. atd.
Nejhorší je, že toto si fůra lidí neuvědomuje, ani celkové náklady na výplatní pásce s nimi nehnou. Jediné, co by snad pomohlo, by bylo vyplatit každému těch 60.210,- na ruku a daně a pojištění ať si každý řeší sám. Kdyby měli vohnouti z výplaty obratem vypláznout 40% státu, asi by se na celé vládní hospodaření dívali o dost jinak.
Foundryman: přesně! Mockrát jsem se setkal s hláškou „ale to neplatí zaměstnanec, to platí firma“. Snahu některým lidem vysvětlit, že firmě je u prdele, kolik na který účet pošle a jediné, co ji zajímá je celkový náklad, nebývá často úspěšná. Navrhoval jsem to stejné – všichni dostanou komplet všechno, ale budou to muset obratem přeposlat státu. Bohatě by stačilo, aby to fungovalo jako forma exekuce, aby to lidi nemohli neposlat. Možná by se jim konečně rozsvítilo, když by jim na účet přišlo 60k a za pár dnů bylo 40% fuč.
Stejně tak maloobchodní ceny bych udělal jak v Makru (jako je to v USA), tj. vše vždy a všude – v restauraci, v sámošce atd. – bez DPH a to DPH bych jim dopočítal až na závěr k celému účtu, ať je poznat rozdíl „tohle bere dodavatel a tohle jde státu“. Kde jsou spotřební daně, tam ještě bez nich.
A zakázat jakékoliv daně jak jsou ty zmrdské unijní ekosračky. Pěkně ke každému autu, kolik je na něm ekovýpalné. Jenže toho se zmrdi právě bojí a tak to maskují za „daně pro výrobce“ a počítají způsobem, který tento způsob zobrazení znemožňuje i jim.
Především při koupi auta, na benzínce a v baru by se mnozí divili. Zájmem systému je pochopitelně přesný opak.
To dissenter:
Problém ale je, že to rozhodování vůbec nemusí být direktivní. Metod je více. Různé daňové výhody nebo naopak znevýhodnění fungují úplně stejně. Krásný příklad je současný tlak na klasická auta prostřednictvím euro norem. Stačilo zvednout vynucované parametry k fyzikální nemožnosti a funguje to úplně stejně jako direktivní zákaz. A je to, dle mne, opět socík jako vyšitý.
Dissenter: „Určitou možností vyváznutí v individuálním měřítku je přijímat dotace.“
Tím chceš rozvrátit systém zevnitř jako to dělali komunističtí fotrové anebo tě k tomu navedla nějaká „ubohá socka“, co dělá za minmzdu a pak si jde pro příspěvek na bydlení nebo na děti. Nemluvím o parazitické bandě nemakačenků, jen srovnávám vás socany, co to vždy jdete ve volbách hodit příslušnému donátorovi, jeden Bábovi a druhý ODS, aby bylo na daně pro vaše sociální pobídky.
Dissenterova rada zní: “ Chceš-li vyváznout ze sraček, ponoř se do nich se šnorchlem.“
Alan.Cox 3.1.2025 v 9:36:
Máte tam principální chybu. Nárokovej není kapitalismus, ale socialismus.
Kapitalismus je zásluhový systém (každý podle svých možností každému podle jeho zásluh), je individualistický (práva jednotlivce jsou nadřazena právům kolektivu) a drží princip svobodného trhu (každý si může směňovat cokoli má za cokoli chce, a to kdykoli chce a kdekoli chce).
Socialismus – ať hovoříme o jakékoli dosud realizované formě od umírněného fašismu po marxistický extremismus – je nárokový (každý podle svých možností každému podle jeho potřeb), kolektivistický (práva jednotlivce jsou podřízena zájmu kolektivu) a antitržní (každý může směňovat pouze povolené nebo naplánované hodnoty za povolené nebo naplánované hodnoty za pevně stanovené ceny na základě centrálně řízeného systému).
Tedy něco očekávat bez přičinění skutečně JE socialistické. V kapitalismu sice cokoli očekávat bez protihodnoty můžete, ale nedočkáte se (nebude-li se jednat o nějakou charitu, což je takový mimosystémový socialismus).
Tedy ve spojování nároku a socialismu chyba není. Spojování nároku a kapitalismu naopak nedává žádný smysl.
Integrale 3.1.2025 v 16:28
Socialistickým ideálem bylo:“Každý podle svých schopností, každému podle jeho práce.“
Očekávat něco bez přičinění tedy bylo v zásadě liché a rozhodně ne socialistické, ostatně byl zavedena pracovní povinnost.
Problémem, jejž popisujete, bylo oceňování práce na ideologickém a později čistě byrokraticky svévolném základě a z toho vyplývající opuštění ideálu v praxi.
Ja si to teda pamatuju „Kazdy podle svych schopnosti, kazdemu podle jeho potreb“
Lojza 3.1.2025 v 21:45
To si tedy pamatujete špatně.
„Každému podle jeho potřeb“ byl princip komunistický, jímž měl být překonán nedostatek socialismu „každému podle jeho práce“.
Blíže: V. I. Lenin: Stát a revoluce, kapitola V., srpen-září 1917.
Aaa… koukam, ze jsem mel pred odeslanim udelat refresh…
Přesně tak, se teorii leninismu domadoučí, žejo Alois?
Ano, socik mluvil o praci, komunismus o potrebach. Take proto byl komunismus utopie.
a proto už je komunismus nadosah, bolševici a na ně napojená svoloč očekávají jen splnění svým potřeb …. Taková rodina fonDerLejnovic je vzorem uskutečněného bolševika.
Kapitalismus je parazitický systém, v kterém je nejméně oceňován ten, který něco vytvoří a nejvíc oceňovaný ten, který to prodává.
Žádný jiný systém neumožňuje výskyt tolika parazitů, kteří nic užitečného netvoří jen poskytují nějaké zbytečné služby.
Už někdy během doby kamenné začal systém přímé směny (barter) drhnout…
Není problém vyrobit, problém je prodat – jinými slovy sladit nabídku s poptávkou…
Řešením je vznik profese obchodníka – to je ten „bohatý kupec“ z pohádek…
Výrobce i spotřebitel ho mají za parazita, co jim v rámci směny užírá z jejich užitku…
Nevidí náklady a rizika související s poskytováním „nějaké zbytečné“ (ve skutečnosti nezbytné) služby…
Copak tvoříte vy?
dritchie: “ Kdejaký líný lempl dnes předpokládá, že „má nárok“… i na partnerku…a viní společnost, když to nejde samo. “
Koukám že ten původní článek dost lidí nepochopilo.
Celé to bylo jako premisa, kdy na základce se s holkama moc nezaobíral, protože objevoval celej svět, a dalších školách jako střední a vysoká už se s holkama nesetkával a nesetkává se s nimi ani v zaměstnání a tudíž nemá možnost kde se naučit se ženami mluvit natož flirtovat, popřípadně nějakou poznat blíž aby s ní něco měl. Celá ta společnost ho defakto od žen odříznula aniž by si toho všiml, neustále odváděla pozornost. A ten borec vidí kde všude jsou chyby a chtěl aby se to změnilo, aby další děti neprožili stejný život jako on.
A koukám, že to většina lidí nepochopila.