Odchod dopravního experta - zpět na článek

Počet komentářů: 152

  1. Za infarktem zmr. Humla údajně stála tečka, třetí v pořadí. Nebyl by ani první, ani poslední, kdo po tečce lehl definitivně.

    1. Takze ockovani funguje. A ja jsem tomu neveril.

      1. Ja jsem cetl ze umrel na cinskou chripku a ze byl odpurce kockovani. Nicmene nevylocuji to, ze jsem byl dezinformovan – pac pred pul rokem taky povidali ze covid pussy jsou dezinformace a hoax.

        1. kdy ty hoaxy proboha skončí?

          https://i.imgur.com/jxQ6ylY.png

        2. A já bych řekl, že oficiálně nikdo neví, co bylo Humlovi osudné. V každém případě na twitteru bylo jasno – zemřel antiwaxer, tudíž na covid, haleluja.

          1. Dneska jsem četl na lžidnesu v diskusi vtip (copy paste) o výslechu člověka podezřelého z vraždy své ženy a kamaráda: „Vrátil jsem se domů dřív a našel jsem je spolu v posteli.“ – „A co se stalo potom?“ – „Potom oba umřeli na covid.“ Diagnóza je tedy jasná.

            1. prej je to voblíbenej típek v UK

        3. Omlouvám se velice za uvedení v omyl – Huml byl proti „očkování“ a zřejmě to s ním jednoduše jen seklo z „přirozených“ příčin, nejspíš ho dohnala karma za ty legislativní prasárny, co prováděl.
          Já si ho zaměnil za Lopraise, který zemřel nějak v podobnou dobu také nějak náhle a ten tuším „očkovaný“ byl.

          1. Nebyl dán souhlas s informováním o zdravotním stavu. Tak se tu asi někdo za něco stydí. Třeba, že hlásal pravdu o vakcínách a pak zakukal na covid. Jenže tomu neodpovídá situace v rodině. Protože nikdo z jeho blízkých prý nebyl a není v karanténě, takže covid to taky asi nebyl.

            1. Syfylis?

              1. Krátké nemoci. Takže třeba septický šok po neléčené perforaci rekta.

                1. A nebo Infarkt po navsteve Mikulase&his boys a certova presvedciveho vystoupeni jako v Andel pane.

    2. Věřím tomu, že rodina v tom případě bude pokračovat v odkazu zmr.Hu. Dají si plný omikronový set 3ks, aby tato oběť ve jménu zdraví nás nezodpovědných nepřišla vniveč.

      1. Mela by se usporadat celonarodni sbirka vakcin.

    3. Očkovaný určitě nebyl, na jeho FB je asi 150 antivax hoaxů.
      Lidi na Twitteru ale psali, že zemřel v pražské nemocnici na covid.
      Docela by to i sedělo, protože byl ukázková riziková skupina.

      1. Ono zdravotnictví dneska skoro vůbec nefunguje. Lékař vás odmítá vyšetřit a do ordinace máte zákaz vstupu.

        A pokud se z nemoci nevylížete sám, tak Vás odvezou do nemocnice v kritickém stavu. To by se nikdy v minulosti nestalo.

        Úmrtí na COVID je klasika. Nemocnice schválně flikují testy, aby dostaly více peněz od pojišťoven. Pokud mu vyšel před smrtí pozitivní test, tak je to jasně COVID, o tom se nediskutuje.

  2. Chápu, o mrtvých jen dobře… Ale stejně se mi vkrádá z klávesnice ono příslovečné „May he Roast in Peace“

    1. Tak tak, o mrtvych je dobre,… Ada miloval pejsky.

      1. A byl vegetarián, abstinent a nekuřák. Green deal jak vyšitej :-)

        1. Měl rád česká selská jídla a fičel na drogách. Takže vegetarián zcela jistě ne.

          1. Náhodou, vypadá to docela věrohodně.
            Nejdřív to měl jako nařízenou dietu, pak se s tím sám identifikoval, a při zkoumání zubů žádné stopy masa nalezeny nebyly. Docela bych věřil, že někdy od roku 38 se masa dotkl jen sporadicky.

            1. A místo odpoledního čaje provozoval očistné punkce. Poslední punkci si provedl na svátek Blahoslava střelou ráže 7,65mm.

          2. On mel po chemickym utoku v prvni valce fprdeli pajsl (tusim jatra?), takze maso prej nesmel.

          3. Eintopf je české selské jídlo?

    2. Přijde Huml do pekla a čert povídá: „Á Huml, tak to je strana 174. Tak to máte lázeň v rozpáleném oleji od nohou až po prsa.“
      A Huml na to: „Já v oleji až po prsa? Já, co sloužil lidem? Já, co svými návrhy zachránil lidské životy? Podívejte se támhle do kotle na Hitlera. On začal válku, udělal holokaust a on stojí ve vroucím oleji jen po kotníky!“
      A čert: „Sakra! Ta svině levičácká zase stojí Stalinovi na hlavě!“

    1. A je nějaký zákaz mít RZ přilepenou mamutem?

      1. Rovnako ale nie je zakázané, aby fízel nosil so sebou rybársky silon…

        1. Nad tím vítězí v mamutu rozmístěné vruty s uříznutou hlavou nebo nestandartním systémem přenosu točivého momentu.

    2. RZ je statni kus plechu. At si s nim delaji, co chteji. Ostatne nechapu paka, co jsou ochotny vyplaznout prachy za to, ze na ten plech, kterej neni jejich, jim stat milostive da nejaky pismenka a cislice podle prani a to jeste ne cokoli. Naopak cokoli si muzu nechat za par babicek vyrezat na plotteru ze samolepky a nalepit kamkoli jinam sam.

      1. Bohužel je v našem (bez)právním řádu jízda bez regulérní RZ docela tvrdě ošetřena. Než se bavit o tom, jak RZ pevně přidělat, bych se bavil o tom, jak je vůbec možné, z hlediska ústavního principu nedotknutelnosti vlastnictví, někomu zabavit registrační značky, které si sám, regulérně zakoupil na dopravním inspektorátu a nikoho jimi neohrožuje.

        1. Nezakoupil. Uz jsem to psal vyse – RZ/SPZ patri statu. Znacka se prideluje, neprodava.

          1. Nicméně je někde judikát (tuším snad Nejvyššího soudu dokonce), že udělat si vlastní kopii značky (a mít ji na autě namísto té úřední) je zcela OK, pokud je dobře čitelná. Kdysi jsem na něj v nějaké debatě dával i odkaz, teď jej narychlo v záložkách nevidím a znovu to hledat nemám pokdy.

            1. Ja jsem mel SPZ vyrezanou z folie na cumaku Firebirdu a policajti to vetsinou neresili. Obcas remcali, ja jsem tu plechovou na predek mel v kufru a na pozadani predvedl, ze na tu spici to nejde kulturne dat. Obcas mi rikali, ze to nema tu retroreflexni vrstvu, ale to uz byly posledni vykriky. Pokutu jsem nikdy nedostal.

  3. Zapomněl jsi, milý příteli D-F, na režimového Moose. Konkrétně na situaci, kdy z pozice ministra dopravy v televizi vyhlásil, že používání jakýchkoli (tedy i pasivních) detektorů radarů je protiprávní a bude drakonicky pokutováno. Co na tom, že si tahle křivá režimová zrůda ani nepřečetla zákon (nebo dostala od svých páníčků příkaz)? Nově vyvinutý firmware pro detektory BEL (s poměrně slušnými náklady vývoje a dobrými výsledky) tak zůstal ležet v nakoupeném hardwaru ve skladech, propad prodeje byl brutální. A soudruhu Moosovi se, samozřejmě, nic nestalo ani v následném soudu, protože česnek česnekovi česnekem. Podávám informaci z první ruky, na vývoji jsem se podílel. Petře Moosi, přeji příjemné a časté očkování.

    1. Ja nevim, ale tyhle hracky mely mozna smysl nekdy pred ctvrt stoletim. Dneska, v dobe laseroveho mereni a nebo kamerovych usekovek ta informace, ze byl zmeren, tak nejak nepomuze. Nehlede na to, ze stale rikam, ze spechaji jen neschopni, kteri neumeji veci zvladat v klidu a pohode.

      1. Trochu problém je, že omezenou rychlost lze velmi snadno překročit i když člověk nijak nespěchá, jede předvídavě a opatrně. Dokonce mám pocit, že některá měření jsou umístěna právě v těch úsecích, kde jede člověk obezřetně, kouká po chodcích, cyklistech a jiné zvěři a snadno přehlédne značku nebo číslo na tachometru.

        1. Naposledy jsem platil daň z tachometru za 37 km/h na třicítce. Bylo to před školou, v době, kdy byly školy uzavřeny, navíc ve 3:15 ráno. No ale dělat se s tím dá co?
          Služební auto patřící leasingovce, ta to prostě zaplatila a přefakturovala, mají to tak prej ve smlouvě. Tak jsem to zaplatil… a dal výpověď.
          Ale zase jsem se zachoval jako správný poctivý chlap, zaplatil jsem za tu újmu 600 Kč a očistil tím své svědomí. K nezaplacení.
          Teď už to mám domluvené jinak, firma mě jako řidiče prostě napráská, to je asi jediná rozumná cesta, jak se s tím poprat. Historicky mi to fungovalo, zejména na parkování: „Jak je z fotografie patrné, v dané době vozidlo nikdo neřídil.“

          1. Velice zákeřná je 40 v obci. Typicky v nějaké, kde kočky dávaj dobrou noc, projet ji trvá ani ne minutu, cestou neuvidíš jediného člověka a to ani na tom jednom přechodu pro chodce, co na té hlavní maj… zato je tam asi 8 kamer a 4 radary. A pak ti přijde výzva k zaplacení za 52 km/h v obci… tak nevěříš vlastním očím a konečně ti dochází, k čemu tam ta 40 je = aby mohli vybírat pokuty.

            1. Ach, pán zjevně někdy projížděl Říčany u Prahy. Tam totiž opravdu odpustky za 53 km/h chodí (vyzkoušel kamarád), a to z úsekáče v místě, kde je z jedné strany souvislá protihluková stěna a z druhé strany neprostupná džungle. Kreténské městečko, jen pohledat.

              1. Ricany… aha… a ja celou dobu to cetl spatne a myslel, ze to prvni neni R, alebrz P.

                1. Pro ukázku – zmíněný, typický hustonebezpečný úsek v Píčanech, měřený padesátkou: https://www.google.com/maps/@49.9980571,14.6514871,3a,75y,238.54h,86.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1suTXXLIiW0mAyFIWNlt3SfA!2e0!7i16384!8i8192

                    1. Facebook: you must log in to see the contents. Takže hofno.

                    2. Zdar, hele to se mi nezdá, ověř to ještě pls – mně ten odkaz funguje i v prohlížeči, kde nejsem přihlášený do fb

                    3. Ověřeno. Tenhle prohlížeč nikdy nezažil přihlášení do Fuckbůčku. Je možné, že za Vás to řeší kukinky, které ale já mít ani nemůžu. Prostě log in, nebo táhni. Firefox / debian.

                    4. Tak tak, taky se tam nedostanu. Mmchdm tento (zlo)zvyk odkazu na FB uz se stava moderni i u placenych webu. A jde mnohdy o zasadni informace, na kterych clanek stoji.

                    5. Nejvyšší dovolená rychlost 50 kmh a naměřená je 51 kmh.

                    6. Přesně tak, jel v obci 51, považte! (jinak z vlákna plyne, že pán to nakonec i fakt zaplatil, což je za mě teda neuvěřitelný)

                    7. kibic: Někdo to bere tak, že když mu přijde pokuta 500 za 52 v obci, tak to zaplatí a ještě je rád, že to byly jen takový drobný a bez bodů, protože běžně tam jezdí mnohem rychlejc. True story, s jedním takovým jsem mluvil.

                      Pak často platí starší lidi, protože jsou „stará škola“ a kázeň musí být. Nebo prostě neví, co s tím, fotka, jejich auto, zaznamenaná rychlost, tak holt to jde za nima.

                    8. Na jednom diskusnim serveru nornici tudle nadavali, ze kurvy podrazily a uz chtej za hodku dva a pul. A vsichni calovali a nadavali.

                    9. Sysop
                      5.1.2022 v 21:10

                      jenom na jednom? :D

                    10. Ja nevim, kolik jich je. Ale na ten jeden jsem ze zvedavosti vlezl a tam bylo place jak na sabesu.

              2. Kadel druhý: Nejsou to jenom Říčany, kde tímto způsobem vybírají mýto.

                1. Samozřejmě, že ne. Spíše je překvapující, když někde měření smysl dává.

                  1. Uz jsem zaznamenal u nekterych tech ‚radaru‘ (bububu na zacatku obce), ze pokud ma clovek zaporne zrychleni (brzdi), tak to ukazuje nizsi hodnotu rychlosti, nez je skutecna.

      2. Nesouhlasím. Stačí „zapomenutá“ příkazová značka 30km/h na dlouhém, rovném a přehledném úseku, kde se normálně jezdí 90 – 100 km/h a postavená tak, že může, ale nemusí být označená jako platná (takové to napůl otočení od silnice nebo naklonění nebo odstavení značky do příkopu) a „náhodou“ zabukařící policajt, honící si čárky do pokutové kvóty. Tady detektor zvyšuje aspoň trochu šanci, že se zabrání oloupení řidiče, pokud policajt používá starší radar. Věta o spěchání je v tomto případě úplně mimo.
        Ona je mimo vlastně pořád, protože nezabíjí rychlost, ale nezvládnutí rizikové situace. Proto rychlosti mají být pouze doporučené a zločin „překročení povolené rychlosti“ neměl vůbec existovat.

        1. Rychlost jen doporucena, OK. Co neomezena rychlost v noci ve meste z hlediska hluku?
          Jasne, kdysi davno to tak bylo a asi to nikomu moc nevadilo, kdyz aut bylo minimum. Cozpak o to, tady v mych koncinach by to ani nicemu nevadilo, ale dokazu si predstavit, ze Praha by z toho srala jezky :-)

          Stran tech zapomenutych, neukoncenych, nebo „otaznych“ znacek na 30 pri nejake udrzbe, to je zlo.
          Po zime je potreba dat ten sterk a kaminky dopryc a vycistit prikopy. Ale kdyz kuci tyhle omezeni daji v useku, kde lisky chodi davat dobrou noc a jeden usek mezi krizovatkami ma klidne 10 kilaku a bezne se tam tech 90-100 jezdi… Jet to podle predpisu moc neslo, zpusobovalo to div ne fyzickou bolest a solidni strudl :D
          Jako jo, opodstatneni to melo, takovej obrovskej oblak prachu, pres kterej bylo videt sotva na 5 metru, byl zazitek (ale zas ten oblak byl hezky videt uz z dalky).
          Kazdopadne pokud by za faktickym mistem tech praci chteli polysi sbirat carky, tak rovnou kazdymu seberou i papiry, protoze prekroceni o vic jak 50 km/h mimo obec. Brr.

          1. Policie smí měřit rychlost jen za účelem zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu.
            Honil jsem je s tím kdysi na Liberecké, když tam dali omezenou rychlost s dodatkovou tabulkou „omezení hluku“. Úsekovka zůstala, tabulky zmizely.

        2. Souhlasim, vsak ja jsem to s tim spechanim nemyslel plosne. Tricitka je povetsinou prasarna. Ostatne z duvodu tech ruzne ‚spatne citelnych‘ znacek mam kameru. A buffer na 4 hodiny zaznamu.

          Pravdou je, ze ale 99 % tras jezdim porad stejne, takze ty vomrdavky znam.

      3. Samozřejmě, že dnes už nejsou detektory mikrovlnných radarů posledním hitem (i když hluchavky dodnes Ramery používají), ale hovořím o době roku 1998, kdy se o nějakém laseru, či úsekáči nikomu ani nezdálo. No a tahle swině touhle dezinformací zabila práci řady lidí a poměrně nezanedbatelnou investici do podnikatelského záměru. jen tím, že si v bedně pustila hubu na špacír. Následný soud pak rozhodl, že veřejná lež pana ex-děkana účelové trafiky … pardon … fakulty ČVUT je vlastně v pořádku. No, nedivme se závěrům instituce, které velí něco takového, jako Rychetský. Buďme rádi, že nebyla po ruce vhodná Milada.

        A propos, až se bude měřit výhradně tam, kde je omezení rychlosti opravdu nutné a bez něj to jinak nejde, neřeknu proti němu ani slovo. Kolik takových míst ale je dnes v ČR měřeno – mezi stovkami těch, kde je naopak jistý výběr?

      4. co je spjechání určuje režim, případně snad sysop?

        1. Tak vono s elektrickym služebákem, kterej zřejmě krajánka Sysopa čeká, se prostě je lepší naučit nespěchat. A taky netopit. :D

          1. Nespecham, protoze nepotrebuju. Ony nocni jizdy v hlubokejch lesich pri vysokejch rychlostech pak lezou do penez. Predni sklo ted pujde zase na vymenu, uz podruhy a ty opravy po srnkach jsem popisoval. To stado prasat jsem tehda nastesti trefil do mezery mezi druhy a treti. Jet rychlejc, tak to dopadlo hur pro vsechny.

            A stran toho elektrickyho auta… to se jeste uvidi :-) Do doochodu to s benelinem jeste doskacu ;-)

            1. No jeje. Polovicka vyfasovala jako sluzebak auto na baterky a tech srnek, co vida…
              To jeste bude diveni se nad narustem stretu se zveri, pokud se BEV nejak zasadnejs rozsiri.

              Tak jsem rad, ze jezdim s atmosferickym boxerem, co kolem 3000 otacek teprv zacina poradne tahnout, to je odhani slusne :-)

              1. A to mam kliku, ze ziju v prdelakove a neskacou mi pod kola chodci. Staci mi to v Klatovech, nebo Susici. Nepodiva se a fik – deset metru pred prechodem je v silnici. Pokud mi zrovna jede spalovak, tak se mi to nestane.

        2. Ne, ale kdyz mi typek za prdeli vyleti ze zatacky, tak asi spechal dost blbe, ze… Takovych havarek vidam na Sumave docela dost. Kupodivu, jen na ceske strane.

  4. Upřímní věřící jsou nejnebezpečnější. Zlo, které napáchal, mu nikdo neodpáře. Pan domácí je v tomto případě dost mimo.

    1. Je potreba ustanovit ritual, ze cestou ze spravniho rizeni jit Humlovi nachcat na hrob.

  5. Že se tu dočtu SNBákův nekrolog bych tušil. Že D-F je příliš slušný, než aby tančil na hrobě mrtvého zmrda kvapík, to taky. Ale že dostane snbák patinovanou gloriolu, to mě teda zaskočilo. Hele hovno. Ten sráč škodil z přesvědčení, které sice vycházelo z hlubokého pičuství, ale furt to byl programový škůdce. Chápu, že doba je zlá a ani ten Kalousek už se mnohým nejeví jako takový nádor anusu, jako kdysi, ale to že zmrdi byli překonáni, neznamená, že nebyli rekordmani. Jinak o cti poslance, který na sílu protlačil návrh, aby si pak stěžoval, že není takový, jak si to představoval, o té mám teda dost mrzké mínění. Stačilo kurva dobře udělat svoji práci a ten zprasek si přečíst a nastudovat. Takže za mě nasrat a doufám, že v příštím životě bude plž.

    1. Stačilo kurva dobře udělat svoji práci

      To je vicemene vseshrnujici veta ohledne dopravnich prestupku z oboru rychlosti. Kdyz se clovek podiva na historii vyvoje a to, jake „vymluvy“ a jake chyby uredniky/PCR se vyuziva, clovek zjisti, ze kdyby dotycni delali svou praci, tak by hromada veci nebyla nutna. Jenze je snazsi procpat zmrdovinu do zakona nez prinutit tyhle kurvy pracovat.

  6. Když jsem tu zprávu o odchodu Humla četl, říkal jsem si, jestli o tom bude článek.
    A povedl se, všechna čest. Měl jsem možnost nasbírat spoustu zkušeností přímo u zdroje, a tak jsem pochopil, přesně jak píše DF, že jsou to z velké části fakt čestní lidé, akorát ty věci vnímají úplně jinak. Hromada Mirků Dušínů, kteří dělají věci poctivě a správně, akorát si dopřejí ten luxus nad tím moc nepřemýšlet, protože to není jejich starost. Jednou jsou Policie, takže hrají za světlou stranu. A pak se takový člověk po letech dostane na rozhodovací pozici, a jak asi bude rozhodovat. No podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, jak se to naučil právě tam.
    Spousta lidí má ale problém tenhle proces, jak se tohle slušnému člověku stane, odmítá pochopit, protože jim by se to nikdy určitě nestalo.

    1. Ano, spousta lidí má totiž stále ještě nějaké zbytky sebereflexe případně sebeúcty a netrpí dobroserstvím.
      Myslím, že čest a spasitelský komplex jsou dvě odlišné věci, zejména když je někdo začne zaměňovat.
      Hovadské výsledky způsobené „nejlepším vědomím a svědomím“ jsou tolerovatelné maximálně když je tvůj věk jednociferné číslo.

    2. Možná i takový Jack Rozparovač byl nakonec jen zanícený fanoušek anatomie…

      1. Proč jen?
        I u Jacka Rozparovače by stálo za to zjistit, co přesně ho k tomu vedlo, i když se dá předpokládat, že to byl sexuální pud a jeho deviace.
        Pak má člověk možnost se z toho poučit, a když už je pouliční prostitutka, tak dbát na svoje bezpečí proti takovým úchylům, nebo když na sobě pozná touhu ejakulovat do něčích otevřených vnitřností, že by to třeba nemuselo dobře dopadnout :-)

    3. to: sinuhet
      3.1.2022 v 11:40

      Vydechl. „Ach! Ach!“ ostře a vítězoslavně, oči za zlatými brýlemi jiskřily, hodil pravítko na stůl, založil si ruce v bok a zdálo se, že je naprosto spokojený.
      „Langu,“ řekl, „vy jste nebezpečný člověk.“
      Vrchní dozorce se obrátil a přísně na mě pohlédl.
      „A víte, proč jste nebezpečný člověk?“
      „Nevím, pane řediteli.“
      „Protože jste čestný.“
      Zlaté brýle zajiskřily a ředitel pokračoval:
      „Všichni čestní lidé jsou nebezpeční. Jenom darebáci jsou neškodní. A víte proč, vrchní dozorce?“
      „Ne, pane řediteli.“
      „Chtěl byste to vědět, vrchní dozorce?“
      „Zajisté bych to rád věděl, pane řediteli.“
      „Protože darebáci jednají jen z osobního zájmu, to je nízké.“

      Robert Merle, Smrt je mým řemeslem

      1. Tomu se nedá nic vytknout. Jedině se snad nabízí otázka, jaké povahy byl teda pan ředitel.

  7. Sice to se s. SNB Humlem souvisí jen okrajově, ale přece to sem dám: https://www.garaz.cz/clanek/blog-novinky-pro-ridice-v-roce-2022-vice-sikany-vyssi-pokuty-21007420
    Bude se více buzerovat a bude nás to stát víc peněz za ještě bagatelnější přestupky.

    1. „více šikany, vyšší pokuty“

      Vpravdě lakonické.

  8. Bárta od Veverek je Vít, ne Vilém. Vilém Bárta má v Kolíně papírnický obchod a tvrdí, že je nevinnej. Což je mu prd platný, Kristus pán byl taky nevinnej a stejně ho ukřižovali.

    1. Jeden pekar Vilem zase sral na Urbankovou.

      1. Zajímavá otázka je, zda by i mnoho současných problémů nešlo řešit promyšleným použitím cihly. Nebo aspoň dlažební kostky.

        1. Soucasny trend vyvoje cen stavebnich materialu je evidentne dalsi zakerny pokus o odzbrojeni danovych nevolniku. Zacina se to rysovat.

          1. to by museli ten šutráckej bordel ve městech konečně nahradit nečim normálním (beton, asfalt), jinak to vidim docela beznadějně

            1. Ech :( Normální civilisovaná ulice (jakož i silnice mimo město) je samozřejmě dlážděná. Beton se hodí tak leda na bunkry, a asfalt… no, nevím. Ten není dobrý asi vůbec nanic :)

              1. to mají asi vobráceně, ten středověkej bordel je dobrej právě tak na vytrhání a naházení na konšele, jinak je to naprostý zlo skoro ze všech hledisek

                1. Dá se na to koukat, a to je hlavní a daleko nejdůležitější.

                  1. si to dají třeba do vobýváku a čumijou na to tam; ulica je k tomu, aby se po ní DOPRAVOVALO

                    1. I doprava (pozor na ten capslock, zaskakuje, že?) potřebuje mít především styl. Ztratíme-li styl, jsme jen nevýznamné množžství, kupa, hromada, chaos. Teprve forma, teprve sloh tvoří krásu života.‘ To říkal hrabě d’Ascensons, a pan podkomoří byl znamenitý člověk.

                    2. V zasade souhlasim, pouze poznamenam, ze ja osobne mam subjektivni problem s mesty jako takovymi a uprednostnuji spise pohled do prirody, kde forma neni tvorena clovekem. Ale to je jine thema…

                    3. Sysop: souhlas, ovšem já vidím ve městech jednu velkou výhodu — zavře se tam zcela dobrovolně ukrutná spousta lidí, kteří by jinak strašili u nás v přírodě :)

                    4. ocs
                      8.1.2022 v 20:24

                      to ať si tam, samozřejmě, dělajou co chcou a strašijou vměstě; vobčas tam ale člověk potřebuje zajet, nebo aspoň projet, a rozhodně to je lepší po hladké čisté tiché pohodlné a bezpečné vozovce, místo drkotajícího hnusu…

                    5. No, já jsem také staromilec a nemám vůbec rád tyhle ošklivé novoty; přesto bych doporučil pořídit si konečně automobil s pérováním a gumovými koly plněnými vzduchem :)

                    6. ocs
                      8.1.2022 v 20:30

                      jako třeba ten jejich britskej krám, co je víc v servisu, než v jízdě? děkuju pěkně, umřít hladem jde i bezstarostnějšíma způsobama

                    7. Hlad je převlečená žízeň. A proti žízni je lék snadný!

                    8. ocs
                      8.1.2022 v 19:15

                      nezaskakuje, upozorňuje

                      šutráky sou obskurní nesmysl, dávnej přežitek a mimo mnoha dalších negativ, za mokra pěkně nebezpečný, adheze je u toho naprosto na hovno; je to prostě zlo a ani esteticky na tom není zhola nic zajímavýho

                    9. Za mokra se prostě jede pomaleji a opatrněji. Naprosto žádný problém.

                      Co se estetiky týká, dokonce ani starý rozpraskaný asfalt naprosto nemá šanci konkurovat něčemu jako třeba https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/Panzerstraße_Vaihingen_-_panoramio.jpg

                    10. ocs
                      8.1.2022 v 20:29

                      jasně, kdykoli to trochu zvlhne (což je v tédle zemi tak aspoň sto dní v roce), tak pojedu všude jako sračka…umm, not really

                      radši zůstanu u aspoň trochu rozumnýho pokroku a sice vozovky, která dokáže být trochu delší chvílu rovná a jejíž vlastnosti se výrazně nemění klidně několikrát denně

                    11. Ještě moc dobře si pamatuju, jak dopadl souboj asfalt vs dlažební kostky při tisícileté vodě. Např. v ulici kde jsem pracoval. Pamatuji si i na debatu z té doby, ve které jakýsi expert (od jisté doby to beru s rezervou, ale už si nepamatuji, kdo to byl) vyjádřil v tom smyslu, že integrita povrchu z dlažebních kostek v řadě případů zabránila daleko větším škodám na okolních nemovitostech.
                      V místech, kde byly kostky odjakživa, bych povrch vozovek neměnil.
                      Navíc je to skutečně hezké.

                    12. misaka
                      8.1.2022 v 20:58

                      proč tam teda nenechat rozježděný blato, to tam bylo přece eště odjakživějš, žejo

                    13. to Behemot
                      Ty samozřejmě víš, co myslím tím odjakživa i to, která místa mám na mysli, ale ok. Nová móda, Behemot nemůže zůstat sedět v koutě.
                      Vezměme si Prahu – kde přesně ti to dělá problémy jezdit tak, jak by sis přál? Kde je tak strašně dlouhý úsek, který tě nutí jezdit pomalu a opatrně? Kolik % povrchu frekventovaných ulic a silnic v Praze má kočičí hlavy? Jak často vidíš opravovat kočičí hlavy kvůli popraskání z mrazu a výtlukům? Jak často se i bez toho musí vyměňovat povrch z asfaltu a jak často povrch z dlažby?
                      Už třetí otázka by ti měla napovědět, že se vrtáš v něčem, co je problém nula nula nic.
                      A na závěr samozřejmě – rozježděné bahno taky není hezké, když už.

                    14. No tak za mně kočičí hlavy mají tato negativa:
                      – donutí radikálně zpomalit bez ohledu na délku úseku kohokoli, kdo jede na motorce
                      – vytváří velmi nepříjemnou jízdu až zásadní komplikace pro dětský kočárek, koloběžku, dětské odrážedlo, kufr s kolečky, důchodcovskou tašku s kolečky
                      – velmi se v nich drží psí exkrementy, které nevypláchne ani déšť
                      – při jízdě autem mnohonásobně zvyšují hlukovou zátěž (což se krom diskomfortu promítá i do požadavků obyvatel na snížení povolené rychlosti)

                      Souhlasím že někde u zámku a v historickém centru mají jistě své místo. Jinde je to spíše komplikace a nepříjemnost.

                    15. 1) Jo, to asi jo – pak se vracím k té třetí otázce, kolik a kde toho tolik je (já nenavrhuju je znovu stavět) – rád se vydáš na mašině na Josefov nebo Žižkov? To nejsou zrovna motorkářský centra.
                      2) Všem těm kočárkům, koloběžkám, dětským odrážedlům, kufrům na kolečkách i důchodcům s taškou to musí NA VOZOVCE, KDE MAJÍ JEZDIT AUTA dělat hrozné problémy. Ještě bych přidal tu tragédii, kterou to musí představovat pro jezdce na kolečkových bruslích, na ty si zapomněl.
                      3) Tak tady už se dostáváme do oblasti humoru, když si to představím jako argument někde na komisi. No, každopřípadně, pokud se najde pejskař, který venčí psa NA VOZOVCE, KDE MAJÍ JEZDIT AUTA, pak jsem rád, že to tam taky nemusí sbírat do igeliťáku, dost by zdržel provoz.
                      4) ok, viz odpověď č. 1.
                      Naprostý nesmysl to byl např. Zenklova či Davídkova, kde to kolikrát v zimě (za totáče) nešlo vyjet, klouzalo to jako sviň. Ovšem to rozhodně není místo, které bych rozporoval.

                    16. misaka
                      8.1.2022 v 23:09

                      voni to, kupodivu, ti lidi s těma kufříkama nebo kolobrndama vobčas musí překonat, žejo, a dyž je to rozpadlý na sračky, tak je to fakt porod

                      musim souhlasit že dyž sem třeba musel do zasranýho centra holomóca, tak po tom bordelu s kufříkem s nářadím teda na střelbu; asi budu příště účtovat příplatky na dopravu

                      přitom je tak snadný tam dát betonovou zámkovku, co snese i podstatně těžší wágeny (vobčas někde jezdí nějaký to velký zásobování pravidelně, třeba, v normálnějších dobách, závozy sudů so žrádelen, a tak) a nerozpadá se, drží tvar, je naprosto pravidelná s minimálníma spárama, samý jistoty a sociální pozitíva

                    17. Musím se podívat, jestli mi žena něco nedala do drinku. Fakt se tady reálně bavíme při diskuzi o povrchu vozovky a váš argument je o tom, že to mají těžké lidi s koloběžkou nebo kufříkem na přechodu? A že by, když už teda, se dala nahradit zámkovkou?
                      Úplně čumím.

                    18. misaka
                      8.1.2022 v 22:37

                      kde to je na frekventovanejch úsecích?

                      – no tak třeba značnej kus nábřeží vod sjezdu z maggisrály až k letenskýmu tunelu (tam sem měl i strkačku, pže to na tom šmejdu opravdu velice výrazně nebrzdí)
                      – vlastně celej ten konec maggisrály na mostě
                      – Nádražní a řada okolních ulic je tím prolezlá
                      – skoro celá Vyšehradská a řada vokolních ulic

                      Různý boční ulice v půlce širšího centra ani nemluvím a tam to taky denně jezdí hlava nehlava. Že to na tom šitu nebrzdí je právě i v bočních uličkách vo hubu, dyž tam může vyjet kdejakej zykloun nebo vběhnout chodec, něco nedat přednost a podobně, a máš na tom vole vo kus delší brzdnou dráhu, což je skoro jistá strkačka, pokud nejezdíš krokem (což je snad pochopitelně pěkně na piču).

                      Vohledně těch voprav si děláš asi z lidí jenom prdel, žejo? Na ty zasraný šutráky NIKDO nešahá, dokud tam nejsou kaňony jako prase, klidně mezi většíma šutrama vymletejch vodou 5 cm, propadný 10 cm do hloubky a krpatý jak sviňa. Obvykle to je v dezolátním stavu, ale protože ten nesmysl rozebrat, podhutnit a zase poskládat RUČNĚ stojí ranec, tak se na to dlouhý roky sere. I na té maggisrále to bylo od toho denního provozu kolem 100k denně v naprosto zoufalým stavu a sralo se na to leta letoucí, až už se to asi fakt nedalo a stížnosti si jim tam na TSK musely podávat dveře.

                      Ale to víš, důležitější je ten další most vo kus dál počmárat zyklokokotinama a nestarat se, esli to třeba není na spadnutí nebo tam nejsou mezi šutrákama díry jak po bombardování.

                    19. Ne, nedělám si prdel z lidí, dělám si jí z tebe, což není to samé.
                      Ohledně výčtu ulic jsi asi na 1 procentu a to ti dost přidávám.
                      Ohledně ceny, jsem laik, čili se s tebou nebudu handrkovat, dle několika článků je dlažba levnější, ale jak říkám – internet snese vše a já se v tom nevyznám. Ovšem použitelnost původního materiálu mi dává smysl, stejně jako u SpaceX, které taky nerozumím https://www.idnes.cz/praha/zpravy/smlsal-ulice-dlazba-asfalt.A201103_221745_praha-zpravy_smls. Sám jsi uvedl, že frekvence oprav úseků z dlažebních kostek jsou velmi malá – pokus se do kalkulací započíst faktor času. O stavu „kaňonů jako prase“ a jejich pozdním opravování u asfaltovaných vozovek bych ti v (nejenom) Praze mohl dát tolik příkladů, že bys na nějaké kočičí hlavy ani nevzdechl. A často právě proto, že tam je asfalt, protože ten vydrží méně – ovšem byla by to podpásovka, protože z jiných důvodu tam prostě asfalt patří a kostky ne. Co ti chci říct je, že příčinou pro pozdní řešení tristní situace vozovky opravdu není typ jeho povrchu, prostě se vyserou stejně na asfaltku jako na kostky – ale to ty určitě víš.
                      Cyklostezky – uvědomuješ si vůbec, že pokud se někdo rozhodne udělat cyklostezku, jde s tím ruku v ruce asfalt a dává to cykloaktivistům další eso do rukávu? Čili bys měl být vlastně příznivec cyklostezek, ty na kostkách moc nefungují.

                    20. misaka
                      8.1.2022 v 23:32

                      pokud nejsou boční ulice rozbagrovaný nějakejma pitomcema, co tam za pár měsíců po položení novýho povrchu přídou to rozhrabat, tak zpravidla je schopnej udržet celistvost aspoň v bočních uličkách aspoň pár desetiletí (snad vyjma kanálů)

                      na šutráky se nemusí nikdo ani podívat a sám od sebe je po nějaké době na totálku, říká ti něco pojem „srážky“? to jak padá voda, ne to, jak se vlivem té vody někdo do někoho potká

                      dál už mi to příde jak trolení, prostě až všechen ten humus zmizne, bude zase o maličko líp na světě…

                    21. Trolení začalo tvou zmínkou o bahně a nebyl to výstřel z mé hlavně.
                      „pokud nejsou boční ulice rozbagrovaný nějakejma pitomcema, co tam za pár měsíců po položení novýho povrchu přídou to rozhrabat, tak zpravidla je schopnej udržet celistvost aspoň v bočních uličkách aspoň pár desetiletí (snad vyjma kanálů)“ – ano, asfalt může zůstat v postranních uličkám po desetiletí (rozmrdanej mrazem BTW, ne jízdou, je to jenom malinko horší tankodrom, ale protože tam Behemot nejezdí, tak ok). Na hlavních tazích to asi bude jiné.
                      „na šutráky se nemusí nikdo ani podívat a sám od sebe je po nějaké době na totálku, říká ti něco pojem „srážky“? to jak padá voda, ne to, jak se vlivem té vody někdo do někoho potká“ – první větou potvrzuješ můj názor – ta doba je násobně delší než u asfaltu. Co se týče srážek – kostková dlažba je dle mne porézní, čili velmi mnoho vody se vsákne do podloží a dál. Co udělá asfalt? No to víme. Mimochodem ona prostupnost vody má pozitivní vliv i na stav okolních budov, zatímco srážky na asfaltu stečou ke stěnám těchto budov a jsou příčinou plísní a dalších negativ, u kostek se tomu tak nestane. Můžeš si to představit i u Mrcasíkovi myšlenky ohledně psích hoven. Rozteče, proteče vs rozteče, zůstane. Ale je to opět jenom názor, který jsem nyní zachytil na netu a kterému můžu a nemusím věřit, nicméně mi dává smysl – nejsem stavitel.
                      Mimochodem, stavíš se do velmi zajímavé pozice, kdy kritizuješ něco, co tady je velmi, velmi, velmi dlouho (místo odjakživa, které jsi zneužil) a předpokládá to dělat nějakou činnost (řízení automobilu) nějakým způsobem (obezřetně, přivázat si krámy v kufru apod.). Bylo to tady celá léta, ještě když tvůj praprapraprapradědeček lítal s ocáskem a hledal cestu. A chceš změnu. Po všech. Dejte tam asfalt. Budu jezdit jak já chci, bude to tiché, hezké, uniformní se zbytkem republiky. A pořád se bavíme o max 1% vozovek, nezapomeň.

                    22. asi dost těžko se to výrazně vsakuje dyž to tam vymele ty krátery a údolí

                      celistvej asfalt mráz nijak nepoškozuje, protože tam, voila, steče a nemůže nikde mrznout voda, to je, co

                    23. misaka – mohl by sis ale všimnout, že když tady Behemot má pocit, že by se mohl s někým kvalitně hádat na základě svých inteligentních premis … zkusím nastínít….

                      proč tam teda nenechat rozježděný blato, to tam bylo přece eště odjakživějš, žejo

                      přitom je tak snadný tam dát betonovou zámkovku, co snese i podstatně těžší wágeny (vobčas někde jezdí nějaký to velký zásobování pravidelně, třeba, v normálnějších dobách, závozy sudů so žrádelen, a tak) a nerozpadá se, drží tvar, je naprosto pravidelná s minimálníma spárama, samý jistoty a sociální pozitíva

                      Vohledně těch voprav si děláš asi z lidí jenom prdel, žejo? Na ty zasraný šutráky NIKDO nešahá, dokud tam nejsou kaňony jako prase, klidně mezi většíma šutrama vymletejch vodou 5 cm, propadný 10 cm do hloubky a krpatý jak sviňa. Obvykle to je v dezolátním stavu, ale protože ten nesmysl rozebrat, podhutnit a zase poskládat RUČNĚ stojí ranec, tak se na to dlouhý roky sere. I na té maggisrále to bylo od toho denního provozu kolem 100k denně v naprosto zoufalým stavu a sralo se na to leta letoucí, až už se to asi fakt nedalo a stížnosti si jim tam na TSK musely podávat dveře.

                      tak prostě setkání s geniem tohodle ražení můžeš jen velmi těžko vyhrát… Ale můžeš to zase párkrát zkusit :) uvidíš, jak dopadneš, ale podle mě to prohraješ, protože na argumenty Behemota tady na DF nemá nikdo, on je genius.

                    24. To je v pořádku. Jenom si ověřuji, že je pořád génius. Bodrý génius. Takovej z lidu.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017