Chtel bych podekovat vsem ceskym vojakum kteri bojovali za svou vlast aby byla po 40 let predana komunistum. Krasna prace.
Cerny Mor
WeaponizedAutism:
to k českým vojákům není spravedlivé a není to pravda. Jednak řada vojáků bojovala na západní frontě, část byla přesunjta ze západní na východní frontu, a i ti, co šli od začátku z východu, většinově nebyli komunisti. (Ludvík Svoboda, údajný agent NKVD od třicátých let, to je o něčem jiném).
Volynští Čechové, významná část české východní armády, taky nebojovali za komunismus. Prostě museli narukovat.
A na závěr: řada vojáků byla po válce dříve či později odstavena, v lepším případě emigrovali, v horším případě byli sociálně likvidováni, někteří byli zavření, mučení, na uranu v Jáchymově, někteří byli popraveni, hodně živořila zbytek života.
princdrson
kdyby si znal historii, tak by si věděl, že lidé si komouše zvolili ve volbách, hromadně vstupovali do Strany po Vítězném únoru a už před válkou byla členská základ KSČ neobyčejně rozsáhlá. Vinu hledej v těch, kteří vytvořili společenské podmínky, ve kterých se občané klonili ke komunistickým myšlenkám. Hoštapleři, tuneláři, defraudanti.
Cerny Mor
princdrson:
můžete nás, nevzdělané, poučit o počtu členů KSČ před válkou, o procentech, kterými lidé „zvolili komunisty“ ve volbách po válce, a kolik procent dostali tehdy bolševici na Slovensku? A jak se tehdy bolševici naoko stavěli k likvidaci soukromého zěmědělství a a živnostníkům?
Předem děkuji.
Hupert
Přehrabujete tu, historici, jenom starej hnůj. Přitom vám novej serou na kebule, že už skrz nevidíte, jak blízko máte k rici.
Jo, slíbíš, nezarmoutíš….a jak se liší předvolební sliby Fialy, Zelenského, Merze od slibů komoušů před 48?
netlife
tak ma proste spatne interpunkci a nejakej preklep a vy tady z toho nadelate. Tak ja vam to prepisu spravne:
„Chtel bych podekovat vsem ceskym vojakum kteri bojovali za svou vlast aby byla po ctyriceti letech predana komunistum. Krasna prace.“
Sysop
To je prave ono, jen oznamuje, ze by chtel podekovat. Ale vlastne nedekuje. Dokonce ani nechce. Umeni retoriky.
netlife
Tak chtel by … kdyby mohl.
Hupert
Chtěl, nemůže. Že už by totalita?
Sysop
No prave. Nemuze ani chtit, natoz pak, aby podekoval. Opatrnost nejvyssiho levelu.
Potomek se uci nemcinu a prisel s tim, ze uca tvrdila, ze ‚möchte‘ je ‚chtel bych‘. Nadskocil jsem metr dvacet, vysvetlil, co je to kurva kondicional a ze ‚möchte‘ znamena ‚rad bych‘, coz je sice kondicional taky, ale az nasledne ‚byl bych rad, kdyby…‘, coz je uplne neco jineho, nez ‚nechci, ale mozna bych aspon chtel, kdyby…‘, kde mluvci pouze suse oznamuje, ze vlasne nechce, protoze mu v tom chteni neco brani.
Herr Gott, ucitelka jazyka a neumi ani cesky.
Sysop
Pozoruhodne paralely jsou:
– tlak NSDAP odstranit nemecke komunisty v roce 33
– tlak KSC odstranit agrarniky v roce 46
– tlak CDU na odstraneni AfD v roce 25
Sysop
Sjezd ceskych bolseviku byl pred volbama 46 a uz tam jich byl snad milion. Vzhledem k tomu, ze volili prakticky vsichni a agrarniky odstrelili, tak byl vysledek jasny.
Cerny Mor
Sysop:
stačí se podívat na výsledky voleb v roce 1946, jestli opravdu „lidi zvolili bolševiky“: zvolili je celkem z 31%.
KSČ: 31%
Národní socialisté: 18%
Lidovci: 16%
Demokratická strana 14% (a to měli hlasy voličů jen ze Slovenska!!!!)
ČSSD: 12%
KSS (slovenští komunisté): 7%
Žádné drtivé vítězství komunistů se nekonalo. Ovšem republika stejně už byla prodaná Stalinovi, znárodnění zlikvidovalo svobodnou páteř ekonomiky a společnosti, bezpečnowtní sbory a tajné policie byly obsazeny komunisty – vše bylo provedeno podle starších plánů. A demokratické strany se rozhodly nestavět se na odpor.
Sysop
Nemusi byt drtive. Staci, ze vyhrali. To se pocita. Nebo snad to byli cizi komanci?
Ja take nevolim vladni strany a presto si vyziram dusledky jejich „prace“. Myslis, ze staci, kdyz potomstvu reknu, ze ja za to nemuzu, ja jsem je nevolil? Fakticky ano, moralne ne. Moralne spravne by bylo udelat prevrat a rozvesit je po benzinkach. Ale to neudelam, protoze jsem posera.
Cerny Mor
Sysop:
pleteš se zásadně v jedné věci: když vyhraje – třeba i drtivě – demokratická strana, tak to nezruší další svobodné volby a nezavře oponenty do basy nebo je nenechá rovnou popravit. Proto občani taky vládu, se kterou nesouhlasí, nevěší po stromech – to dělaj právy ty bolševici a náckové.
Takže to není o to, že je někdo posera, ale že se chová jako normální člověk, co chce žít ve svobodné společnosti a mít se co nejlíp.
Sysop
No, ale to si sam protirecis. Chtit se mit co nejlip je v podstate pudova zalezitost, to chce i organismus s bezmala jen prvni signalni. Pokud se ale k moci dostane nekdo, kdo zemi nici a zadluzuje, tak je celkem fuk, jestli ma 80 %, nebo jen 30 %, pokud jsou volby nastaveny tak, ze mu tech 30 % pohodlne staci.
Co to je „demokraticka strana“? Ta, ktera podporuje demokracii, nebo ta, ktera se demokraticky dostala k moci? Jak vidime i z nasi cca 30 let stare minulosti, tak k moci se u nas dostavaji vyhradne demokraticke strany a presto jsme meli vice volnosti (svobodu samozrejme nemame a nemeli jsme) v 90. letech, nez mame ted.
Naopak, pokud by existovala skutecna hmotna zodpovednost, vcetne hrdelniho trestu, dost mozna by to v te vlade vypadalo uplne jinak. Jednou y pricin stavu, ve kterem se nyni nachazime, je nulova realna zodpovednost lidi, kterym byla sverena zastupitelska moc a dale pak jejich nulova zodpovednost plnit predvolebni sliby.
Z meho hlediska – ja jsem dal nekomu mandat, aby mne v nejake cinnosti zastupoval, on slibil, ze to udela a pote, co ten mandat ma, dela neco uplne jineho. Taky by se ti libilo, kdybys zplnomocnil nekoho, aby obhospodaroval tvuj bankovni ucet a on ho vybilil a jeste ti nasekal dluhy s tim, ze z nej nic nedostanes a priste si mas vybrat nekoho jineho? Kdy priste, az zase nasetris? Ja osobne bych ho povesil na tu benzinku, pro vystrahu tem budoucim sibrum.
Cerny Mor
Sysop:
no tak jsi dal někomu mandát, dobrý. Vedle něj dostal jiný mandát někdo trochu jinej, a vedle nich dostal někdo nepsaný mandát třeba ke spolupráci s okupanty a škůdcovství a rozvratu.
Tvuj zástupce tě zklamal – a´t už se domluvil na koalici s někym, kdo měl trochu jinej mandát, nebo tě prostě ochcal a chová se jinak, než ti sliboval a proč jsi ho volil. No, co se stane? Ve svobodný zemi pujdeš příště volit někoho jinýho, podle tebe lepšího.
Zatimco u bolševika a nácka a fašouna tohle nehrozí: ty když dostanou mandát, tak už se žádný svobodný volby nekonaj a ty můžeš budď emigrovat, nebo držet hubu a makat na jejich rozvracejícím se hgruntu, nebo se můžeš postavi proti a dostat nakládačku, přijít o práci, tvoje děcka o možnost vzdělání, potom přijdeš o svobodu a nakonec třeba o život.
Jako bys tyhle rozdíly mezi demokracií a totalitou sám neznal.
co má přesně kdemohkradcia společnýho se svobodou? jako že v ní začíná a obvykle ju končí?
Hupert
Trefa.
leon
A jak to bylo s tou demokracií „hodných“ kapitalistů když se rozhodli kolonizovat nějaké země??
Já jen že se mnozí dojímají nad „okupací“ ČSSR a přitom skutečné zločiny kapitalismu jim vůbec nevadí.
Vzhledem k tomu, jak jsou zakazovány „nevhodné“ politické strany a „nevhodní“ politici, je srandovní dávat Západ jako vzor demokracie.
Sysop
Re: Cerny Mor 13.5.2025 v 12:29
No on se nam ten rozdil mezi realnou demokracii a totalitou porad zmensuje. Zeby to bylo tim, ze demokracie speje do sve terminalni faze?
Sysop
Re: Cerny Mor 13.5.2025 v 12:29
‚Tvuj zástupce tě zklamal – a´t už se domluvil na koalici s někym, kdo měl trochu jinej mandát, nebo tě prostě ochcal a chová se jinak, než ti sliboval a proč jsi ho volil. No, co se stane? Ve svobodný zemi pujdeš příště volit někoho jinýho, podle tebe lepšího.‘
Jinak receno ‚udelal z tebe vola, ale mas moznost si priste vybrat nekoho jineho, kdo z tebe udela znovu vola‘.
Jo, ta moznost volby je uzasna, o tom zadna.
Jihočech Honza
Tak ona ani NSDAP nikdy nedosáhla „drtivého“ vítězství, v roce 33, v nějakých polosvobodných volbách, se zákazem komunistů a dalších, dostali tuším nějakých 46% a potřebovali německé nacionály k prosazení některých zákonů na převzetí moci, a definitivně to dorazilo úmrtí Hindenburga, jehož pravomoci „převzel“ führer….
Což nemění nic na tom, že jak nacisté ve třicátých, tak komunisté ve čtyřicátých letech byli nejsilnější, nejodhodlanější a nejlépe organizovaní, s pevnou veřejnou podporou. Opozice byla rozložená, rozhádaná a neschopná.
Foundryman
Jo, jenže KSČ a KSS byly jedna partaj, to už jsme na 38%, k tomu směle můžeme připočíst socany s Fierlingerem a už je to 50%.
fatdwi
princdrson: před okupací bylo komančů 70k pro celou ČSR. Pod pojmem „rozsáhlá“ si představuji trochu jiné číslo. Během války byla KSČ zakázaná, po válce bylo členů skoro 600k, takže soudruhům se nábor dařil (jistě to nemělo nic společného s osvobozením ČSR rudou armádou a s výsledkem poválečného uspořádání).
V 1946 jich bylo už přes milion a před pučem 1.4M. Po puči, stále v 1948, už převlíklo kabát přes milion věřících a vyměnilo kostel za rudou knížku (přes 800k v Čechách a na Moravě, cca 200k na Slovensku).
To budou zhruba tak ti, co jim dnes přijdou komanči jako „rozumná volba“ (v uvozovkách, protože je to stejně iracionální nesmysl jako jakákoliv jiná víra).
Integrale
To budou spíš dnešní Rusobijci, resp. jejich potomci. Bojovníci za liberální demokracii a sjednocení Evropy.
Jihočech Honza
Ono těch členů KSČ bylo ve dvacátých letech ještě daleko víc, ubylo jich s Gottwaldovou bolševizací. Jednu dobu to prý byla dokonce i v absolutních číslech druhá nejpočetnější komunistická strana po ruských bolševicích samotných.
fatdwi
JH: „daleko víc“ bylo 132k členů na prvním sjezdu v roce 1923. Pak to s bolševizací kleslo na 40k (šestý sjezd 1931) a ve třicátých letech během krize to šlo nahoru k těm 70k před okupací, o kterých jsem už psal.
Tedy stále platí, že princdrson, dožadující se u ostatních znalosti historie, sám tyto projevuje úsměvné a silně nedostatečné.
fatdwi
Integrale: „potomci dnešních rusobijců“ jsou proboha kdo? Co to je za nesmysl? To jako rusobijec (kdo to je?) má dítě a to dítě teď vzývá komanče? Ehm, nemáte v tom krapet chaos?
LWG
Mimochodem otázka z jedné dějepisné písemky k WW II: Kdo osvobodil Berlín? Podle mě nikdo, protože Steiner nepřišel a nikdo další také ne
MaX
Potvrzuji, šeříky ne, dcery na půdu a na Wermacht také nenadávali.
Ještě nás učili, že Zakarpaty jsme z vděku věnovali CCCP.
Jihočech Honza
Šeříky byly plzeňská záležitost, to si komunisti jen přivlastnili.
Bahnak
Jinak teda Challenger má pravdu. Nejuvědomělejší u nás v práci jsou lidi, kteří za komančů vystudovali učitelství humanitních předmětů a začali ho učit. Takovej člověk prostě musel lhát, a musel lhát komunisticky.
Pak přišel plyšák, oni se přepólovali a teď jsou strašní odpůrci komunistů a k smrti nenáviděj Rusko. Bývalí předsedové pionýra a KSČ… A v mém rodném městečku jsou největší Ojropani a Ukrajinci z echt komunistickejch funkcionářskejch rodin.
princdrson
také lze vidět nadšené pionýrky, svazačky a agitátorky jako ozdobný přívěsek „prezidenta lva“. Zoufalé jsou bývalé učitelky, které hýkaly „Se Sovětským svazem ..“ , a my víme, že leda bída přišla na Zem, jak dnes běhají do kostelních spolků, sbíraj příspěvky na opravy kostelů a sudeťácké a židovské hřbitovy, a jsou zase chytré jak rádio.
Jihočech Honza
Emanuel Moravec byl taky horlivý vlastenec aodpůrce Mnichova…
Rookie
To mi připomnělo půlnoční, hned v roce ’89… v kostele najednou nebylo k hnutí a podle ksichtů přítomných to bylo pohodlně zaměnitelné s běžným sabatem OV KSČ. I rodiny dotáhli, kdo měl, pro jistotu…
Ukrajinský hrdina byl u všeho, osvobozoval, znásilňoval, kradl, okupoval, šmelil kerosinem a nyní zachraňuje západní ekonomiky. Просто герой.
Karkulka
No, když si uvědomíš jak proběhlo osvobození Prahy, která „měla být osvobozená tou správnou stranou“, tak tady se hrály šachy, a my byli za pišvejce. Nebýt Vlasovců, dopadli by v Praze pravděpodobně podobně, jak ve Varšavě (a Vlasovci se k rudé armádě připočítávají trochu složitě). A zbytek území byl v zásadě rozdělený na to „kdo bude osvobozovat“. A ten průběh „osvobozování“ rudou armádou byl dost podobný i v Polsku nebo Maďarsku. O tom že by se tak chovali i Američané jsem toho zas tak moc nečetl (což nevylučuje, že se to nedělo)
cool
Kde jsem to zahlédl nedávno že se prý pamětník co tu k nim vlasovcům patřil oudal že se v čechách bojů vůbec nezúčastnili. No ale taky tu bydlí jeden prý ze „štábu slovenského n. povstání a ten pobírač se když na to přijde směje že na slovensku bylo víc partizánů jak stromů v lese.
Integrale
Myslíte ty Američany, kteří s velkou pompou začali proti Německu bojovat již 6. června 1944?
Dachsmeister
@Integrale
nechybí Vám tam pozemními silami a na území Francie?
Zrovna od Vás, fanouška italských aut bych nečekal opomenutí vylodění z 9.7.1943.
Notor
Torch…
LWG
Pokud se počítají boje ve vzduchu, tak osmá letecká armáda byla v GB od půlky roku 1942, pokud na moři, tak první střety US NAVY s německými ponorkami předcházejí oficiálnímu vyhlášení války.
shifty
Boje v Pacifiku bych taky neopomíjel.
Integrale to samozřejmě dobře ví. Buď na to v rozčílení zapomněl a nebo se mu to prostě nehodilo do kapsy, tak zareagoval jako další místní diskutéři. Něco zapomeneme, něco ohneme, někde zalžeme a ono to nějak vyjde.
Dachsmeister
@shifty
asi tak, ale patent na (naši, svoji) pravdu si vzít nedá(jí)
Bahnak
@ Karkulka
Varšavu Němci planýrovali poměrně dlouho, a natřikrát (1939, židovské povstání, Varšavské povstání). V Praze by to nestihli, mj. proto, že letiště u Drážďan obsadila… ééé to se asi nemá říkat, žejo. US Army to byla!
Vlasovci bojovali v Praze dva dny, 6. a 7. května. 8. už se stahovali k Američanům. Pomohli, samozřejmě, ale za dva dny by Němci zničit milionové město nedokázali.
záleží, jak moc to tady libtardi povedou do prdele, případně taky jak moc úspěšně nácci a fášci budou provokovat válku
leon
Řekl bych, že většina národa (hlavně Praha) si ve fašismu libuje.
A podle chování Západu poslední roky je očividné, že vděčnost za osvobození od nacismu jen předstírali, ve skutečnosti nikdy nezapomněli, že byli poražení.
Rusko podruhé Západ osvobozovat nebude. Kdo chce kam, pomozme mu tam.
Sysop
Rekni mi aspon jeden duvod, proc by nas meli osvobozovat.
Nemame zdroje, polezou sem migrosi, blbneme s GD, dostaneme digitalni menu,… co by jako u nas Rusak ziskal?
doma už si digitální rubl zavedl snad předloni, tak pravda, sme tady už pozadu ai za nima :DDD
Sysop
A liqiduje hotovost?
Dissenter
Mno nevím, já měl na základce pěkný průser, když jsem přinesl fotky mojí babičky s Amerikánama. :-) Jeden z dlouhé řady průserů.
Rusové byli osvoboditelé, ale zkazili si dojem následnou okupací. Přesto se dneska se rusofilní děti netrestají, maximálně se vyhodila jedna úplně blbá rusofilní ropucha z postu učitelky, poté co se jí posmívaly i děti. Navíc účast na jakýchkoli kolektivních akcích je zcela dobrovolná.
Značný posun vidím, důvod k neustálému se babrání v minulosti už míň.
Integrale
Za komančů byla účast na kolektivních akcích také dobrovolná! Jen následky jste si musel přičíst sám.
Rusofilní děti jsem nikdy u nás neviděl, za celý život. Zato těch rusobijců, co najednou vylezlo zpoza pece a jsou ročník 1985+, těch se tu vylouply teda fakt mraky. Ale ono to tak bývá, že čím větší prd člověk ví o tom, o čem žvaní, tím víc na tom trvá.
fatdwi
Integrale: pokud jste si musel přičíst následky sám a nechápete, že dnes není třeba s ničím takovým počítat, pak jste poněkud nepochopil rozdíl mezi dobrovolný a „dobrovolný“.
RomanL
To jsi jenom něco nepochopil ty, evidentně. :-P
Integrale
Kdybyste jen tušil, jak moc se mýlíte…
fatdwi
Integrale: neváhejte mě poučit:-)
Dachsmeister
@fatdwi
pche a co teprve dnes, zlatý padesátky.
Kromě vlastizrádců se neměl kdo čeho či koho bát.
Lid dobrovolně budoval socialismus až komunismus a kdyby někdo brblal, nic moc by se mu nestalo.
Ale dnes, dnes když dobrovolně nebudete mávat, vyhodí Vás z práce, bytu, školy a kdovíodkudještě. https://youtu.be/aGkoSS21VrY?si=0kDqISyNRSyaoAIV
fatdwi
Dachsmeister: je prostě strašná doba, zlatej socík. Tenkrát si mohl kdo chtěl nadávat na stranu a no problemo, dnes nemůže svobodně mluvit u oběda (Bahnak). Tenkrát nebylo nic povinné, jen teda bylo nutné „přičíst následky“ (Integrale).
V podstatě to kopíruje předchůdce komančů, kdy Hus měl držet hubu a nic by se mu nestalo (Jihočech Honza).
Já teda vidím kolem sebe spoustu sraček, ale nic jako nepovinný prvomájový průvod jsem nezaznamenal a s lidmi, se kterými chodím na obědy se bavím normálně. Asi dělám něco špatně a zůstanu u toho:-)
Sysop
Na to nejsou potreba komanci. U nas v praci je fura dobrovolnych skoleni, napriklad, ovsem pokud se na to clovek vysere, tak je to evidovano a je to minimalne predmetem debaty behem Mitarbeitergespräch, kde nadrizeny vede rec stylem „Floriane/Simone/Trudi, mas nastaven plan dobrovolnych skoleni? Jak vypada tvoje plneni?“ Samozrejme, ze za absence nikdo jebat nebude, ale pak treba prijde zadost o homeoffice kvuli navsteve zverolekare u domaciho mazlicka no a to je tezky, zejo, zrovna v ten den nadrizeny naplanoval poradu s povinnou osobni ucasti. Proste smula…
Sysop
Z te minulosti si ti bystrejsi vezmou ponauceni. Pravda je, ze tomu zbytku to muze byt fuk, ti to stejne nepochopi.
Chtel bych podekovat vsem ceskym vojakum kteri bojovali za svou vlast aby byla po 40 let predana komunistum. Krasna prace.
WeaponizedAutism:
to k českým vojákům není spravedlivé a není to pravda. Jednak řada vojáků bojovala na západní frontě, část byla přesunjta ze západní na východní frontu, a i ti, co šli od začátku z východu, většinově nebyli komunisti. (Ludvík Svoboda, údajný agent NKVD od třicátých let, to je o něčem jiném).
Volynští Čechové, významná část české východní armády, taky nebojovali za komunismus. Prostě museli narukovat.
A na závěr: řada vojáků byla po válce dříve či později odstavena, v lepším případě emigrovali, v horším případě byli sociálně likvidováni, někteří byli zavření, mučení, na uranu v Jáchymově, někteří byli popraveni, hodně živořila zbytek života.
kdyby si znal historii, tak by si věděl, že lidé si komouše zvolili ve volbách, hromadně vstupovali do Strany po Vítězném únoru a už před válkou byla členská základ KSČ neobyčejně rozsáhlá. Vinu hledej v těch, kteří vytvořili společenské podmínky, ve kterých se občané klonili ke komunistickým myšlenkám. Hoštapleři, tuneláři, defraudanti.
princdrson:
můžete nás, nevzdělané, poučit o počtu členů KSČ před válkou, o procentech, kterými lidé „zvolili komunisty“ ve volbách po válce, a kolik procent dostali tehdy bolševici na Slovensku? A jak se tehdy bolševici naoko stavěli k likvidaci soukromého zěmědělství a a živnostníkům?
Předem děkuji.
Přehrabujete tu, historici, jenom starej hnůj. Přitom vám novej serou na kebule, že už skrz nevidíte, jak blízko máte k rici.
Jo, slíbíš, nezarmoutíš….a jak se liší předvolební sliby Fialy, Zelenského, Merze od slibů komoušů před 48?
tak ma proste spatne interpunkci a nejakej preklep a vy tady z toho nadelate. Tak ja vam to prepisu spravne:
„Chtel bych podekovat vsem ceskym vojakum kteri bojovali za svou vlast aby byla po ctyriceti letech predana komunistum. Krasna prace.“
To je prave ono, jen oznamuje, ze by chtel podekovat. Ale vlastne nedekuje. Dokonce ani nechce. Umeni retoriky.
Tak chtel by … kdyby mohl.
Chtěl, nemůže. Že už by totalita?
No prave. Nemuze ani chtit, natoz pak, aby podekoval. Opatrnost nejvyssiho levelu.
Potomek se uci nemcinu a prisel s tim, ze uca tvrdila, ze ‚möchte‘ je ‚chtel bych‘. Nadskocil jsem metr dvacet, vysvetlil, co je to kurva kondicional a ze ‚möchte‘ znamena ‚rad bych‘, coz je sice kondicional taky, ale az nasledne ‚byl bych rad, kdyby…‘, coz je uplne neco jineho, nez ‚nechci, ale mozna bych aspon chtel, kdyby…‘, kde mluvci pouze suse oznamuje, ze vlasne nechce, protoze mu v tom chteni neco brani.
Herr Gott, ucitelka jazyka a neumi ani cesky.
Pozoruhodne paralely jsou:
– tlak NSDAP odstranit nemecke komunisty v roce 33
– tlak KSC odstranit agrarniky v roce 46
– tlak CDU na odstraneni AfD v roce 25
Sjezd ceskych bolseviku byl pred volbama 46 a uz tam jich byl snad milion. Vzhledem k tomu, ze volili prakticky vsichni a agrarniky odstrelili, tak byl vysledek jasny.
Sysop:
stačí se podívat na výsledky voleb v roce 1946, jestli opravdu „lidi zvolili bolševiky“: zvolili je celkem z 31%.
KSČ: 31%
Národní socialisté: 18%
Lidovci: 16%
Demokratická strana 14% (a to měli hlasy voličů jen ze Slovenska!!!!)
ČSSD: 12%
KSS (slovenští komunisté): 7%
Žádné drtivé vítězství komunistů se nekonalo. Ovšem republika stejně už byla prodaná Stalinovi, znárodnění zlikvidovalo svobodnou páteř ekonomiky a společnosti, bezpečnowtní sbory a tajné policie byly obsazeny komunisty – vše bylo provedeno podle starších plánů. A demokratické strany se rozhodly nestavět se na odpor.
Nemusi byt drtive. Staci, ze vyhrali. To se pocita. Nebo snad to byli cizi komanci?
Ja take nevolim vladni strany a presto si vyziram dusledky jejich „prace“. Myslis, ze staci, kdyz potomstvu reknu, ze ja za to nemuzu, ja jsem je nevolil? Fakticky ano, moralne ne. Moralne spravne by bylo udelat prevrat a rozvesit je po benzinkach. Ale to neudelam, protoze jsem posera.
Sysop:
pleteš se zásadně v jedné věci: když vyhraje – třeba i drtivě – demokratická strana, tak to nezruší další svobodné volby a nezavře oponenty do basy nebo je nenechá rovnou popravit. Proto občani taky vládu, se kterou nesouhlasí, nevěší po stromech – to dělaj právy ty bolševici a náckové.
Takže to není o to, že je někdo posera, ale že se chová jako normální člověk, co chce žít ve svobodné společnosti a mít se co nejlíp.
No, ale to si sam protirecis. Chtit se mit co nejlip je v podstate pudova zalezitost, to chce i organismus s bezmala jen prvni signalni. Pokud se ale k moci dostane nekdo, kdo zemi nici a zadluzuje, tak je celkem fuk, jestli ma 80 %, nebo jen 30 %, pokud jsou volby nastaveny tak, ze mu tech 30 % pohodlne staci.
Co to je „demokraticka strana“? Ta, ktera podporuje demokracii, nebo ta, ktera se demokraticky dostala k moci? Jak vidime i z nasi cca 30 let stare minulosti, tak k moci se u nas dostavaji vyhradne demokraticke strany a presto jsme meli vice volnosti (svobodu samozrejme nemame a nemeli jsme) v 90. letech, nez mame ted.
Naopak, pokud by existovala skutecna hmotna zodpovednost, vcetne hrdelniho trestu, dost mozna by to v te vlade vypadalo uplne jinak. Jednou y pricin stavu, ve kterem se nyni nachazime, je nulova realna zodpovednost lidi, kterym byla sverena zastupitelska moc a dale pak jejich nulova zodpovednost plnit predvolebni sliby.
Z meho hlediska – ja jsem dal nekomu mandat, aby mne v nejake cinnosti zastupoval, on slibil, ze to udela a pote, co ten mandat ma, dela neco uplne jineho. Taky by se ti libilo, kdybys zplnomocnil nekoho, aby obhospodaroval tvuj bankovni ucet a on ho vybilil a jeste ti nasekal dluhy s tim, ze z nej nic nedostanes a priste si mas vybrat nekoho jineho? Kdy priste, az zase nasetris? Ja osobne bych ho povesil na tu benzinku, pro vystrahu tem budoucim sibrum.
Sysop:
no tak jsi dal někomu mandát, dobrý. Vedle něj dostal jiný mandát někdo trochu jinej, a vedle nich dostal někdo nepsaný mandát třeba ke spolupráci s okupanty a škůdcovství a rozvratu.
Tvuj zástupce tě zklamal – a´t už se domluvil na koalici s někym, kdo měl trochu jinej mandát, nebo tě prostě ochcal a chová se jinak, než ti sliboval a proč jsi ho volil. No, co se stane? Ve svobodný zemi pujdeš příště volit někoho jinýho, podle tebe lepšího.
Zatimco u bolševika a nácka a fašouna tohle nehrozí: ty když dostanou mandát, tak už se žádný svobodný volby nekonaj a ty můžeš budď emigrovat, nebo držet hubu a makat na jejich rozvracejícím se hgruntu, nebo se můžeš postavi proti a dostat nakládačku, přijít o práci, tvoje děcka o možnost vzdělání, potom přijdeš o svobodu a nakonec třeba o život.
Jako bys tyhle rozdíly mezi demokracií a totalitou sám neznal.
co má přesně kdemohkradcia společnýho se svobodou? jako že v ní začíná a obvykle ju končí?
Trefa.
A jak to bylo s tou demokracií „hodných“ kapitalistů když se rozhodli kolonizovat nějaké země??
Já jen že se mnozí dojímají nad „okupací“ ČSSR a přitom skutečné zločiny kapitalismu jim vůbec nevadí.
Vzhledem k tomu, jak jsou zakazovány „nevhodné“ politické strany a „nevhodní“ politici, je srandovní dávat Západ jako vzor demokracie.
Re: Cerny Mor 13.5.2025 v 12:29
No on se nam ten rozdil mezi realnou demokracii a totalitou porad zmensuje. Zeby to bylo tim, ze demokracie speje do sve terminalni faze?
Re: Cerny Mor 13.5.2025 v 12:29
‚Tvuj zástupce tě zklamal – a´t už se domluvil na koalici s někym, kdo měl trochu jinej mandát, nebo tě prostě ochcal a chová se jinak, než ti sliboval a proč jsi ho volil. No, co se stane? Ve svobodný zemi pujdeš příště volit někoho jinýho, podle tebe lepšího.‘
Jinak receno ‚udelal z tebe vola, ale mas moznost si priste vybrat nekoho jineho, kdo z tebe udela znovu vola‘.
Jo, ta moznost volby je uzasna, o tom zadna.
Tak ona ani NSDAP nikdy nedosáhla „drtivého“ vítězství, v roce 33, v nějakých polosvobodných volbách, se zákazem komunistů a dalších, dostali tuším nějakých 46% a potřebovali německé nacionály k prosazení některých zákonů na převzetí moci, a definitivně to dorazilo úmrtí Hindenburga, jehož pravomoci „převzel“ führer….
Což nemění nic na tom, že jak nacisté ve třicátých, tak komunisté ve čtyřicátých letech byli nejsilnější, nejodhodlanější a nejlépe organizovaní, s pevnou veřejnou podporou. Opozice byla rozložená, rozhádaná a neschopná.
Jo, jenže KSČ a KSS byly jedna partaj, to už jsme na 38%, k tomu směle můžeme připočíst socany s Fierlingerem a už je to 50%.
princdrson: před okupací bylo komančů 70k pro celou ČSR. Pod pojmem „rozsáhlá“ si představuji trochu jiné číslo. Během války byla KSČ zakázaná, po válce bylo členů skoro 600k, takže soudruhům se nábor dařil (jistě to nemělo nic společného s osvobozením ČSR rudou armádou a s výsledkem poválečného uspořádání).
V 1946 jich bylo už přes milion a před pučem 1.4M. Po puči, stále v 1948, už převlíklo kabát přes milion věřících a vyměnilo kostel za rudou knížku (přes 800k v Čechách a na Moravě, cca 200k na Slovensku).
To budou zhruba tak ti, co jim dnes přijdou komanči jako „rozumná volba“ (v uvozovkách, protože je to stejně iracionální nesmysl jako jakákoliv jiná víra).
To budou spíš dnešní Rusobijci, resp. jejich potomci. Bojovníci za liberální demokracii a sjednocení Evropy.
Ono těch členů KSČ bylo ve dvacátých letech ještě daleko víc, ubylo jich s Gottwaldovou bolševizací. Jednu dobu to prý byla dokonce i v absolutních číslech druhá nejpočetnější komunistická strana po ruských bolševicích samotných.
JH: „daleko víc“ bylo 132k členů na prvním sjezdu v roce 1923. Pak to s bolševizací kleslo na 40k (šestý sjezd 1931) a ve třicátých letech během krize to šlo nahoru k těm 70k před okupací, o kterých jsem už psal.
Tedy stále platí, že princdrson, dožadující se u ostatních znalosti historie, sám tyto projevuje úsměvné a silně nedostatečné.
Integrale: „potomci dnešních rusobijců“ jsou proboha kdo? Co to je za nesmysl? To jako rusobijec (kdo to je?) má dítě a to dítě teď vzývá komanče? Ehm, nemáte v tom krapet chaos?
Mimochodem otázka z jedné dějepisné písemky k WW II: Kdo osvobodil Berlín? Podle mě nikdo, protože Steiner nepřišel a nikdo další také ne
Potvrzuji, šeříky ne, dcery na půdu a na Wermacht také nenadávali.
Ještě nás učili, že Zakarpaty jsme z vděku věnovali CCCP.
Šeříky byly plzeňská záležitost, to si komunisti jen přivlastnili.
Jinak teda Challenger má pravdu. Nejuvědomělejší u nás v práci jsou lidi, kteří za komančů vystudovali učitelství humanitních předmětů a začali ho učit. Takovej člověk prostě musel lhát, a musel lhát komunisticky.
Pak přišel plyšák, oni se přepólovali a teď jsou strašní odpůrci komunistů a k smrti nenáviděj Rusko. Bývalí předsedové pionýra a KSČ… A v mém rodném městečku jsou největší Ojropani a Ukrajinci z echt komunistickejch funkcionářskejch rodin.
také lze vidět nadšené pionýrky, svazačky a agitátorky jako ozdobný přívěsek „prezidenta lva“. Zoufalé jsou bývalé učitelky, které hýkaly „Se Sovětským svazem ..“ , a my víme, že leda bída přišla na Zem, jak dnes běhají do kostelních spolků, sbíraj příspěvky na opravy kostelů a sudeťácké a židovské hřbitovy, a jsou zase chytré jak rádio.
Emanuel Moravec byl taky horlivý vlastenec aodpůrce Mnichova…
To mi připomnělo půlnoční, hned v roce ’89… v kostele najednou nebylo k hnutí a podle ksichtů přítomných to bylo pohodlně zaměnitelné s běžným sabatem OV KSČ. I rodiny dotáhli, kdo měl, pro jistotu…
Kašlu jim na
váš příspěvek čeká na schválení
Aby se nám „sójáčci nerozplakali vzteky. :yes:
Kalergrianti korporátně klanových tlup se socálními inženýry dělají něco jiného od založení? Mk ultra od dětství státními zázraky, nazdar bazar – chceš-li zničit lidi oblasti vychovej jim děti.
& blekrok, stačí mi na planetě 200. miliónů lidí.
Zvolte si čaulida, jupííí :yes:
https://necenzurovanapravda.cz/2024/01/generalni-reditel-spolecnosti-blackrock-v-davosu-musite-si-zmenu-vynutit-v-blackrocku-si-take-vynucujeme-chovani-video/
Cože? Neříkají že jim ukr patří, možná i euálka? Křížové modulace loutkáři trupelů umí, votroci.
https://cz24.news/blackrock-na-ukrajine-jiz-neni-nic-k-prodeji-ted-jsme-tady-my/
Musíte „strhy? Tak jóó
https://necenzurovanapravda.cz/2025/05/blackrock-state-street-a-vanguard-se-rozhodly-skoupit-vsechny-domy-video/
https://necenzurovanapravda.cz/2025/05/blackrock-state-street-a-vanguard-se-rozhodly-skoupit-vsechny-domy-video/
https://www.youtube.com/watch?v=Rr8ljRgcJNM
https://www.youtube.com/watch?v=Z-vmrIbbqKc
https://pravyprostor.net/eu-v-likvidaci-jiz-brzy/#comments
Se státem jako fimra dáte covidtours chunta 2:00? lockdownistů – mezi ploty / lágru, má vám reprodukční kliniky tak asi myslí na fše. Zamává vám, čau lidi.
https://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_I/Q70sl4.jpeg?fl=cro,0,42,1250,703%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1
?
https://www.google.com/search?q=babiš+gates&sca_esv=db94c43514cdc207&hl=sk-US&source=hp&biw=1534&bih=742&ei=3AQjaOT-BO7zi-gPhPbfwQs&iflsig=ACkRmUkAAAAAaCMS7HRoHwSANbvj0vIpoqLF2gz246B_&ved=0ahUKEwjk3JzHhaCNAxXu-QIHHQT7N7gQ4dUDCA0&uact=5&oq=babiš+gates&gs_lp=EgNpbWciDGJhYmnFoSBnYXRlc0jnRFCkB1jBMnAAeACQAQCYAS6gAcMDqgECMTG4AQPIAQD4AQGKAgtnd3Mtd2l6LWltZ5gCCKAC2wKoAgDCAgUQABiABMICBBAAGB7CAgYQABgFGB7CAgYQABgIGB6YAwGSBwE4oAfAI7IHATi4B9sC&sclient=img&udm=2#vhid=h5QUVBvCSjHDMM&vssid=mosaic
Ukrajinský hrdina byl u všeho, osvobozoval, znásilňoval, kradl, okupoval, šmelil kerosinem a nyní zachraňuje západní ekonomiky. Просто герой.
No, když si uvědomíš jak proběhlo osvobození Prahy, která „měla být osvobozená tou správnou stranou“, tak tady se hrály šachy, a my byli za pišvejce. Nebýt Vlasovců, dopadli by v Praze pravděpodobně podobně, jak ve Varšavě (a Vlasovci se k rudé armádě připočítávají trochu složitě). A zbytek území byl v zásadě rozdělený na to „kdo bude osvobozovat“. A ten průběh „osvobozování“ rudou armádou byl dost podobný i v Polsku nebo Maďarsku. O tom že by se tak chovali i Američané jsem toho zas tak moc nečetl (což nevylučuje, že se to nedělo)
Kde jsem to zahlédl nedávno že se prý pamětník co tu k nim vlasovcům patřil oudal že se v čechách bojů vůbec nezúčastnili. No ale taky tu bydlí jeden prý ze „štábu slovenského n. povstání a ten pobírač se když na to přijde směje že na slovensku bylo víc partizánů jak stromů v lese.
Myslíte ty Američany, kteří s velkou pompou začali proti Německu bojovat již 6. června 1944?
@Integrale
nechybí Vám tam pozemními silami a na území Francie?
Zrovna od Vás, fanouška italských aut bych nečekal opomenutí vylodění z 9.7.1943.
Torch…
Pokud se počítají boje ve vzduchu, tak osmá letecká armáda byla v GB od půlky roku 1942, pokud na moři, tak první střety US NAVY s německými ponorkami předcházejí oficiálnímu vyhlášení války.
Boje v Pacifiku bych taky neopomíjel.
Integrale to samozřejmě dobře ví. Buď na to v rozčílení zapomněl a nebo se mu to prostě nehodilo do kapsy, tak zareagoval jako další místní diskutéři. Něco zapomeneme, něco ohneme, někde zalžeme a ono to nějak vyjde.
@shifty
asi tak, ale patent na (naši, svoji) pravdu si vzít nedá(jí)
@ Karkulka
Varšavu Němci planýrovali poměrně dlouho, a natřikrát (1939, židovské povstání, Varšavské povstání). V Praze by to nestihli, mj. proto, že letiště u Drážďan obsadila… ééé to se asi nemá říkat, žejo. US Army to byla!
Vlasovci bojovali v Praze dva dny, 6. a 7. května. 8. už se stahovali k Američanům. Pomohli, samozřejmě, ale za dva dny by Němci zničit milionové město nedokázali.
a kedy nas pride rusko znovu oslobodit? neviete?
Kdo se moc ptá, moc se dozví.
záleží, jak moc to tady libtardi povedou do prdele, případně taky jak moc úspěšně nácci a fášci budou provokovat válku
Řekl bych, že většina národa (hlavně Praha) si ve fašismu libuje.
A podle chování Západu poslední roky je očividné, že vděčnost za osvobození od nacismu jen předstírali, ve skutečnosti nikdy nezapomněli, že byli poražení.
Rusko podruhé Západ osvobozovat nebude. Kdo chce kam, pomozme mu tam.
Rekni mi aspon jeden duvod, proc by nas meli osvobozovat.
Nemame zdroje, polezou sem migrosi, blbneme s GD, dostaneme digitalni menu,… co by jako u nas Rusak ziskal?
doma už si digitální rubl zavedl snad předloni, tak pravda, sme tady už pozadu ai za nima :DDD
A liqiduje hotovost?
Mno nevím, já měl na základce pěkný průser, když jsem přinesl fotky mojí babičky s Amerikánama. :-) Jeden z dlouhé řady průserů.
Rusové byli osvoboditelé, ale zkazili si dojem následnou okupací. Přesto se dneska se rusofilní děti netrestají, maximálně se vyhodila jedna úplně blbá rusofilní ropucha z postu učitelky, poté co se jí posmívaly i děti. Navíc účast na jakýchkoli kolektivních akcích je zcela dobrovolná.
Značný posun vidím, důvod k neustálému se babrání v minulosti už míň.
Za komančů byla účast na kolektivních akcích také dobrovolná! Jen následky jste si musel přičíst sám.
Rusofilní děti jsem nikdy u nás neviděl, za celý život. Zato těch rusobijců, co najednou vylezlo zpoza pece a jsou ročník 1985+, těch se tu vylouply teda fakt mraky. Ale ono to tak bývá, že čím větší prd člověk ví o tom, o čem žvaní, tím víc na tom trvá.
Integrale: pokud jste si musel přičíst následky sám a nechápete, že dnes není třeba s ničím takovým počítat, pak jste poněkud nepochopil rozdíl mezi dobrovolný a „dobrovolný“.
To jsi jenom něco nepochopil ty, evidentně. :-P
Kdybyste jen tušil, jak moc se mýlíte…
Integrale: neváhejte mě poučit:-)
@fatdwi
pche a co teprve dnes, zlatý padesátky.
Kromě vlastizrádců se neměl kdo čeho či koho bát.
Lid dobrovolně budoval socialismus až komunismus a kdyby někdo brblal, nic moc by se mu nestalo.
Ale dnes, dnes když dobrovolně nebudete mávat, vyhodí Vás z práce, bytu, školy a kdovíodkudještě.
https://youtu.be/aGkoSS21VrY?si=0kDqISyNRSyaoAIV
Dachsmeister: je prostě strašná doba, zlatej socík. Tenkrát si mohl kdo chtěl nadávat na stranu a no problemo, dnes nemůže svobodně mluvit u oběda (Bahnak). Tenkrát nebylo nic povinné, jen teda bylo nutné „přičíst následky“ (Integrale).
V podstatě to kopíruje předchůdce komančů, kdy Hus měl držet hubu a nic by se mu nestalo (Jihočech Honza).
Já teda vidím kolem sebe spoustu sraček, ale nic jako nepovinný prvomájový průvod jsem nezaznamenal a s lidmi, se kterými chodím na obědy se bavím normálně. Asi dělám něco špatně a zůstanu u toho:-)
Na to nejsou potreba komanci. U nas v praci je fura dobrovolnych skoleni, napriklad, ovsem pokud se na to clovek vysere, tak je to evidovano a je to minimalne predmetem debaty behem Mitarbeitergespräch, kde nadrizeny vede rec stylem „Floriane/Simone/Trudi, mas nastaven plan dobrovolnych skoleni? Jak vypada tvoje plneni?“ Samozrejme, ze za absence nikdo jebat nebude, ale pak treba prijde zadost o homeoffice kvuli navsteve zverolekare u domaciho mazlicka no a to je tezky, zejo, zrovna v ten den nadrizeny naplanoval poradu s povinnou osobni ucasti. Proste smula…
Z te minulosti si ti bystrejsi vezmou ponauceni. Pravda je, ze tomu zbytku to muze byt fuk, ti to stejne nepochopi.