O silničních kontrolách se starým krámem - zpět na článek

Počet komentářů: 379

  1. Nemůžu si pomoct, ale tady v diskuzi soudíte český stát podle toho, co on sám o sobě tvrdí. Připomínáte mi toho policajta, co mě zastaví na ulici, a ptá se:
    „Proč si to auto fotíte?“
    „Nezlobte se, ale já si s vámi nechci povídat.“
    „Já se vás SLUŠNĚ ptám, proč si to auto fotíte.“
    „Nechci si s vámi povídat, prosím, neobtěžujte mě.“
    „Stůjte! Slušně se vás ptám, proč si to auto fotíte!“
    „Aha, přijde výzva k podání vysvětlení, nebo si jen chcete povídat?“
    „Vy jste snad hluchej, nerozumíte česky? Slušně se vás ptám, proč jednáte právě takhle.“
    „Aha, povídat, tak já zase půjdu.“
    „Tak mi dejte občanku…“

    Tuhle situaci už jsem zažil mnohokrát. Minimálně desítky případů. Policajt se chová slušně, protože řekne, že se chová slušně. To je přeci jasné, ne? Takže český stát je demokratický, protože to o sobě říká.

    Co takhle soudit to z venku, na základě toho, jak jedná? První, na co narazím, je to, že jedna v rozporu se svojí vlastní ústavou, a tím popírá svoje vlastní pravidla. Pak se podívám na soudní rozsudky, chování k obviněným, média. A to jsem ještě pořád nevyrazil mezi normální lidi na chodník nebo do diskuze na novinky.cz . Jsme národ debilů, kokotů a ředitelů zeměkoule, žádná bla bla bla demokracie založená blablabla na právu a bla bla bla respektující nějaké hodnoty. Jediné, co mě uklidňuje, je to, že v tom Česko není zdaleka samo. Ale poněkud mě znepokojuje myšlenka, že žití v hovnech vlastně nevypadá až tak špatně, když i všichni ostatní žijí v hovnech… kurva tady je něco špatně.

    Co to takhle zapsat do Ústavy? „Jsme banda kokotů, respektujeme hovno, soudíme si podle toho, jak se zrovna hodí, zákony platí jen na ty, u kterých se to hodí, oloupíme toho, u koho to bude nejsnažší, a ty, občane, buď rád, že můžeš držet hubu a krok.“ Já bych pro to snad i hlasoval, alespoň by to bylo oficiálně.

    1. → Jsme národ debilů, kokotů a ředitelů zeměkoule, žádná bla bla bla demokracie založená blablabla na právu a bla bla bla respektující nějaké hodnoty.

      +1!

      ps: komentáře a idiotské podoteky typu – tak se odstěhuj na Kubu – odmítám.

      1. Zase ten Váš zbytečně složitý faktoriál.

    2. Teď už jenom vysvětlit, proč v rámci daných možností funguje ten národ debilů a kokotů relativně nadprůměrně.

      1. No nejdřív byste asi měl vysvětlit nevysvětlitelné, co to je to relativně nadprůměrně – ? ..:D

        1. Slepý, hluchý, němý, bezruký, beznohý mezi slepými, hluchými, němými, bezrukými, beznohými a bezhlavými. I to stačí na nadprůměr.

        2. To znamená,relativně k situaci. Náš socík byl snesitelnější a produktivnější než ostatní socíky a i ten přechod zvládáme ve srovnání s ostatními dejme tomu mírně nadprůměrně.
          TEn kdo vykládá, že Češi jsou národem debilů a kokotů nejspíš v životě nevytáhl z ČR paty na déle než týden.

          1. Coz o to, zatim jeste jsme narod pomerne chytrych lidi, ale zapad celkem uspesne milovymi kroky dohanime.

            Ale stran toho sociku si myslim, ze ten socik, ktery Germani buduji od roku ’33 je produktivnejsi i snesitelnejsi nez ten, ktery tady tvorime my.

            1. Jenže Germánům řeknou hurá Židi do plynu a oni jo, pak jim řeknou hurá zrušit jaderky a postavit větrníky a oni zase jo, pak jim řeknou hurá multikulti a oni zase jo.
              Bylo by mě to úplně jedno, ale oni mají pocit, že podle té jejich pravdy musí vždy šlapat minimálně celá Evropa.

              1. Ano, ovsem chyba neni v Germanech, ale v tech okolo, ze vubec pripusti, ze to poslouchaji. At si Germani doma udelaji treba Saharu. Ale at se neserou do druhych, coz oni delaji dost radi. Bohuzel se domnivam, ze to neni nutne ze stejnych pohnutek, jako mel Ada, ale ze je to proste z te germanske nabubrelosti, ze proste vsichni okolo jsou blbi a jen German vi, jak tocit klikou sveta efektivne. Chyba narodu okolo pak je, ze ty pindy poslouchaji.

                Dnes a denne narazim na lidi, co maji nejaky pocity, ze mi maji pravo kecat do zivota. Takovym je potreba se bud vyhnout, nebo je poslat do prdele.

                1. A není to tím, že v EU se těm jejich pindům vyhnout nejde a jak všichni víme, bez EU by zítra vyhaslo Slunce?

                  1. Moje zkusenost je zatim ta, ze ti pindosirici jsou v Germanii v mensine. Ale vetsina je bohuzel toleruje. V Bruseli je ouradu taky jen par desitek tisic, ale posloucha je pul miliardy lidi.

    3. Dneska v aute jsem si kratil cas poslouchanim radia. Na nemecke strane pindy o dalnicnich poplatcich, pak nejake zpravy z hospodarstvi, ze Deutsche bank je v cernych cislech (timto zdravim Zrg1), jake budou upravy socialnich programu v roce 2019, no proste blaboly, ktere jsou zcela mimo to, co Germana zajima.

      Paxem se prehoupl pres Ajzenstajn, preladil na ceske radio a konecne neco, co zajima Cecha. Venezuela, Venezuela, nejaka baba v Brne vypadla z okna a je kaput, Venezuela, Barrandov mozna prijde o licenci, Venezuela, Venezuela.

      Samozrejme, ze Cecha prece zajima, co se deje ve Venezuele. Cecha nezajima humanitarni katastrofa v Jemenu, nebo v Kongu. Cech potrebuje vedet o Venezuele, protoze ve Venezuele je ropa. Eh… co to melu… je tam ta humanitarni katastofa. Pani co vypadla z okna je megadulezita a k tomu ten Barrandov – proste poradne hustodemokraticky zpravy.

      Na tech zpravach uz je videt, co si o nas mysli ti, kteri je do nas husti. A je uplne fuk, jakej system tu vlastne mame. Proste se snazime si to tady kocirovat sami, coz taky podle toho vypada. A nazyvat to muzeme, jak nas napadne. Treba demokracie.

      1. Tobě ten píčus a jeho tapety, 3 roky stejných hoven denně, tady chybí? Nechápu. Jo, taky umím filtrovat a vyzobnout nějakou pointu, ale tohle je extrémismus a tím se dá obhájít fakt všecko, třeba i posranej feminusmus atd. Ode zdi ke zdi – to není fakt cesta. To už asi ve svym věku víš ne, tvl?

        1. Je tu kouzelné tlačítko ignorovat uživatele. Funguje to naprosto bezvadně.

          1. Magor tady není, zaplať pánbůh a sysopa do ignore dávat nechci. A i kdyby se magor vrátil, jako se jednou pokusil, tím že napsal ty samý hovna, co tu psal 3 roky nebo jak dlouho denně, si vlastně udělal sám ze sebe strašlivou srandu, což mu asi v zápětí došlo. Vlastní blbost a hlavně nadutost obvykle dožene každýho. Mě se to taky často stane :)

            1. myslel jsem samozřejmě případ, že by se Vám nemilý zrg vrátil.

              1. Nestrašte…

              2. Je v bunkru…šak to říkal.
                Ohledně Sysopa….zprávy jsou tendenční, to víme. Dnes jeden ministr zemědělství zařídil krach restauraci jedním debilním výrokem, u kterého pak argumentoval, že byl špatně pochopen. Kurva pochopen. Už můj učitel na střední rozděloval lidstvo na dvě poloviny: na vysílače a na přijímače. Přijímač to může pochopit dle Gausse, vysílač – pachatel. A to Toman udělal. zrg1 byl pochopitelně vysílač a dobře že je u meruňkovýho kompotu ve sklepě v Karviný 50 stop pod zemí s vidinou, že jaderný holokaust přežil.
                Víc mne serou reálný dopady těch primitivů, co si říkají „politici“. Všimli jste si, jak tam Toman zdůraznil, že maso „braly restaurace luxusní, s argentinským steakem za 1000,- CTK“ – jasná přímka na low-cost – o kterém hnedka ubezpečil, že „toho se to netýká“. Jasně. Tvl, být majitel těch „luxusních“ hospod, stáhnu ho z kůže i peněz za tyhle kecy. Si to buduješ leta a pak přijde takovej zmrd. Ne stát, on. Cáluj.

                1. Toman je sulin a jediny, k cemu se mel vyjadrovat, mela bejt jeho vlastni demise, ze se vubec nejaky maso z hnijicich krav dostalo na ceskej trh.

                  Naprosto ucelove spustil kauzu, ve ktere zrejme ocekaval, ze bude svatorecen, protoze zachranil Cajzly pred otravou. Debil. Bohuzel ale je videt, ze presne ty husy, na ktere miril, okamzite zacaly kejhat, ze „konecne to tem podvodnikum hospodskejm nekdo utnul“.

                  Pruser ovsem je, ze v pripade uspechu zaloby, ktera byla poskozenymi restauratery podana, to budeme calovat my, ne Toman.

                  1. No jo, ale zase kdo by stavel silnice…a vsichni bysme se tu postrileli…takovej Toman je proti tomu nic…

                  2. Jen opakujes mnou napsane.

                2. Hele sorry, ale zákazníci tohohle typu restaurací podle mě rozhodně nevolí čssd, ano ani komunisty a rozhodně si z keců nějakýho debilního ministra nevezmou nic zásadního. Ano, hrubě tím dané restaurace ublížil, ale ta restaurace si to snadno vyvrátí a za debila ve finále bude zase a jenom Toman. Nikdo rozumnej, kdo nemá v hlavě nasráno, se snad nemůže řídit kydy nějakýho zkriplenýho levičáka.

                3. A víš jak to někdy je – i špatná reklama může být dobrá reklama, když to umíš dobře uchopit :)

                4. zrg je fakt v bunkru? Alespoň je tedy důsledný a dělá to, o čem mluvil.

                  1. Kokso, včera sem koukal na 10 Cloverfield line. Takonec jeden zrg, cooo? X-D

        2. No ja jsem si jen dloubnul do tech jeho vizi ‚v dalce vidim horet Deutsche bank, kde kour se nebe dotyka‘, tusim to bylo kazdej listopad posledni dva roky. Me nechybi, on sice umi sesbirat informace, ale neumi z toho vyvodit zadne pouzitelne zavery.

          1. Ano, jako každý fanatik. A je celkem jedno, jestli je to fanatický zastánce konce světa, fanatický zastánce státu a nebo fanatický zastánce ancapu. Ve finále nic prostě není černobílé.

          2. No dnes možná platí: „V dálce slyším dunění tiskařských strojů ve sklepích Deutsche Bank, kterak dnem i nocí tisknou DM.“

            1. DM asi leda Říšskou Marku 2.0, t.č. známou jako ojro :D

            2. Par germanskych expertu se vyjadrilo uz pred deseti lety, ze Nemecko ma natistene marky pro pripad krachu ojra uz z doby ojroanschlusu Recka, ktere s ojrem notne zacloumalo a dodnes neni jiste, co bude dal. Na druhou stranu, my nejsme v ojrozone, takze nam to muze byt fuk, jaxe jmenuji ty papirky, co zrovna koluji v Germanii.

              1. Tak asi jo. Akorát ty papírky byly svého času univerzální evropské platidlo, někde pak suplovalo lokální měnu. A to dobrovolně, což se o těch papirkách s éčkem říci nedá. Ale Vy jistě pamatujete začátek devadesátek a zjevně jste v té době ještě netahal kačera. :-)

                1. Zacatkem 90ek jsem uz davno delal… vis co ;-)

                  Zapadonemecka mena vzdycky mela dobre jmeno, at uz bylo jakekoli. A tak to asi jeste dlouho bude.

  2. Ian/monday

    Pánové, pod vaše komenty, lze směle připojit sinuhetovo: žití v hovnech vlastně nevypadá až tak špatně, když i všichni ostatní žijí v hovnech…

    1. Hm a nějaký návod jak z těch hoven zázračně nadělat voňavé polštáře by nebyl? Jestli má být cesta v zamindrákovaném tvrzení, že jsme národ debilů a kokotů, pak to halt vidím jinak.

      1. Kdysi jsem nekde cetl nejakeho cloveka, ktery napsal, ze mnoho narodu si do sve vlajky davaji to, po cem touzi, co jim schazi.

        My tam mame lva. Nam totiz chybi nejaka hrdost, narodni uvedomeni, snaha o realne vybudovani neceho, co znamena „Cech“. Zijeme ze setrvacnosti a ve stinu nejakeho vetsiho brachy nekde pobliz. A korunu tomu pak davaji prave ta sebemrskacska slova.

        To je samozrejme vsechno spatne, jenze soucasna generace je ztracena a nevim nevim, jestli ta je schopna nejake sebereflexe a vychovavat nastavajici generaci lip.

        Kdejakej pitomej Amik si na stul da nejprve vlajecku a pak rodinnou fotku. Cech vi o vlajce jen tehdy, kdyz ji muze nalepit na auto v dobe nejakeho hokejoveho utkani. Nejsme hrdi vubec na nic. A nejde o stat jako takovy, na ten neni duvod byt hrdy a ani to nelze. Ale ceska zem jako takova nam patri, urvali jsme si ji pro sebe a meli bychom umet byt na to hrdi. Jenze to neumime.

        Nejsme narod debilu a kokotu, ale debilum a kokotum davame moc nad nami a pak se divime. V tomto jsme spis hlupaci.

        1. Ať zvolíme koho chceme, vždy to dopadne stejně. To není tím,že bychom zámerně volili debily a kokoty, ale tím, že systém jiný výběr neumožňuje, protože bez velkých peněz politiku dělat nejde a ty peníze tam nikdo nebude strkat bez protislužby.
          A upřímně, když vidím volební preference Germánců, tak Gott sei Dank za Čechy.

          1. Tak my vidime u Germanu jen ty spicky ledovce, na lokalni urovni ty politiky az takovy kreteny nemaji, nebo aspon ne vsechny. U nas je to obcas podobny. Nase (a ostatne i Germanska) blbost je, ze uuuplne nahoru vytahneme vzdy ty nejvetsi hovada. Urcite by slo vybrat nekoho, kdo se tolik neprsi, kdo nema nakradeno na poradnou kampan a tak. Jenze lidi jsou liny a volej toho pana z nejvetsiho billboardu, co rikal, ze to vsem konecne nanda.

            1. Ne nešlo, za prvé limit pro preferenční hlasy, který překoná jen celebrita typu Feri a kdyby náhodou nějaká neposlušná hvězda přeci jen vyšla, tak už se média postarají, aby zase zašla. Ostatně stačí se podívat na anti AfD masírku v německým tisku.

            2. → Jenze lidi jsou liny a volej toho pana z nejvetsiho billboardu, co rikal, ze to vsem konecne nanda.

              To mi teď připomnělo jeden citát, myšlenku a koneckonců i fakt:

              Lenost přemýšlet se za diktatury stává ctností, zatímco za demokracie se rovná hnilobě. (Bruno Traven)

          2. → Ať zvolíme koho chceme, vždy to dopadne stejně.

            Tak. A teď už jenom zbývá, aby to – a tuto prostou pravdu – konečně pochopila ta banda kokotů a debilů, (Sysop by řekl hlupáků, budiž) co k volbám chodí. Teprve pak se možná něco změní.

            1. Jedinej důsledek by byl, že by vrchnost mezi spodinu nemusela pouštět ani těch pár drobků, který pouští v rámci volební soutěže teď.
              Mohl byste alespoň nastínit, jak by se společnost zlepšila k lepšímu, poté co by k volbám dorazila jen rodina Babišova, Kellnerova a Bakalova? I my debilové si občas rádi rozšíříme obzory.

        2. Mě třeba národní hrdost nechybí (myslím ta opravdová hrdost, ne plácání tlapkou u hokeje nebo volení Okamury)a tohle sebemrskačství považuju pouze za vrcholnou ukázku sráčství a zbavování se vlastní odpovědnosti – ergo tito lidé bývají obvykle extrémně nakloněni nějakému silnému a všemocnému státu, který za ně vyřeší všechny problémy díky tuně zákonů a armádě úředníků. Jak říkám – obvykle jsou to sráčové a navíc socialistický sráčově. Smrtelná kombinace. Jak pravil jeden můj kamarád – takový člověk je zmrd a zmrdům smrt.

          1. Lidi obecne nechteji byt za nic zodpovedni a uz vubec ne za svoje vlastni ciny. Proto je takovej zajem o fleky ve statni sprave. V prepoctu na obyvatele jsme uz davno trhli i USA, takze ta nase demokracie je uplne nejdemokratizovatejsi.

        3. Hmm, kdoze nas to oznacil za „narod sluhu a podkoni“? Zda se to byt i s odstupem casu celkem vystizne.

      2. → monday 7.2.2019 v 20:36

        Návod? Návod je jenom jeden: nazývat věci a jevy pravými jmény. Třeba už jenom proto, že cokoli co stojí na Lži (jako celej tenhle SYSTÉM), se dříve nebo později sesere a sesype jako domeček z karet. Je to jen otázka času…

    1. Na jedné straně brečíme, jak moc je vše svázané předpisy a na druhé straně se právě v tomto článku autor i spousta diskutérů chlubí, jak pomocí těchto nesmyslně složitých zákonů a předpisů trolí policajty.
      No někoho baví trolit policajty a jinej dělá na úřadě a baví ho trolit živnostníky. Já se dostávám do takového extrému, že když vidím, jak je možné díky složitým nenaplnitelným a často protichůdným předpisům, zlikvidovat prakticky kohokoliv, začínám život v socíku považovat za svobodnější než dnes. Jo měl jsem špatnej posudek, ale i přes záhumenkaření rodiče o ouřadu téměř nezakopli a někdy na sklonku socíku vymysleli bolšani technickou kontrolu jednou za sedm let, asi aby dohnali Západ. Na baráku se vystřídalo melouchářů a všem byly živnosťáky, faktury a daňový přiznání u prdele.
      Ve firmě si jeden auditor podává dveře s druhým a za chvíli nebudu dělat nic jinýho, než vyplňovat další a další formuláře, kterýmu se jednomu auditorovi líbí a druhýmu zase ne.
      Upřímně řečeno,je to tak otravné, že už mi to snad za ty banány a zahraniční dovolenou nestojí. Než tu někdo začne plkat o starejch strukturách, nechť se podívá, jak tlustá byla dokumentace ke stavebnímu povolení za bolševika a co musí stavebník dovalit dnes.
      Neskutečná buzerace na každém kroku, uplatňovaná dle momentální potřeby již nemá se svobodou společného takřka nic.
      I tu propagandu máme zpátky, jen už nestrašíme Reaganem ale Putinem a imperialistický choutky nemá USA, ale Rusko a Čína. Jen ti svazáci už nejsou v SSM, ale nalezlí někde v neziskovkách.

      1. @monday
        Ono je to s tím bolševikem hodně o technických možnostech. Dokud stb rozlepovala dopisy nad párou, pak logicky nekontrolovali každého, dneska můžou. Navíc dost rozhodnutí a buzerace se dělo tak nějak mimo psané právo.
        Trolit představitele režimu jejich vlastní medicínou mi připadá samozřejmé – serete se do mě, budu i já do vás, necháte mě na pokoji, nebudu se o vás starat ani já.
        Navíc kdyby to tak dělal každý, dostaneme se zase do onoho kýženého stavu, kdy paraziti stihnou buzerovat jen omezené množství lidí, protože jim jeden každý případ díky trolení zabere fůru času.

        1. Tak hlavne… StB nemela lidi. Vsude prece slysime, ze sice kdekdo jim to sice podepsal, ale vubec pak uz nespolupracoval. S takovym materialem pak StB nemela sanci, kdyz jich tam bylo jak do mariase :-)

          1. Sysop: Dneska ty lidi jsou. STBáků a SNBáků v ČSSR bylo dohromady 45 000, přepočet na ČR 30 000. Dnešní stav PČR 40 000 osob + k tomu MP.

            1. @jak
              Máte zdroj těch čísel?
              Já našel jen zdroj, kde hází do jednoho pytle fízly, pohraniční stráž a vojsko ministerstva vnitra, celkem 63 tisíc zelených zmrdů na celé Československo, pomocnou stráž VB v to nepočítaje.
              https://www.ustrcr.cz/data/pdf/projekt_89/porady/op06c.pdf

              Dneska jim hodně pomáhá technika. Jedna kancelář dokáže dnes monitorovat i bez lidí, kde se v kterém okamžiku nachází libovolné jedoucí auto. rychlostní kamera na silnici pak funguje úplně sama. Totéž dřív museli dělat namátkou nebo mít spoustu informátorů a sledovačů.
              Tedy máme oproti době minulé fízlů jak nasráno nejen početně, ale i „kvalitativně“.

              1. To:Ada
                Policajtu statnich je v CR tabulkove 42 tisic. Vsude go rikaji, kdyz placou jak jich je malo. V nednom ze starsich clanku jsem zachytil, ze ministr Chovanec rekl, ze 24 tisic policajtu se zabyva dopravou. Takze na vysetrovani zlocinu uz nemaji kapacity. K tomu je potreba pripocitat cca 10-12 tisic mestapaku, takze jen CR uz ma poce i stav temer jako byvala CSSR. No..a PS VB nezmizelo, jen se jim dnes rika „bdely obcan“. No..a diky technice ktera pred 30 a vic lety nebyla, jsme vsichni sledovany mozna vic, nez si prala STASI, STB a KGB dohromady.

      2. treba je to tak (jako obecne) ze vsechno smeruje k entropii

      3. Jako já chápu, jak to myslíte. Mě jen ty dráty na hranicích, mrtví v těch drátech, zničené dětství mojí mámy i tety, prostě těch negací tam pro mě bylo zcela rozhodně mnohem víc než dnes. to, že se obloukem vracíme do těch samých sraček(samozřejmě kdo není hlupák, tak chápe, že jsou dnes poplatné jiné době než před 40-ti lety), mě nijak netěší, ba právě naopak.

        1. Stran tech mrtvych mam ten dojem, ze pocet mrtvych prebehliku temer koreloval s poctem mrtvych PSaku. Efektivni to zrovna nebylo, pravda. Ale jak pises – bylo to poplatne dobe. Dneska se da stejneho efektu dosahnout mnohem humanneji. Ve finale si dotycnej treba i vezme zivot sam.

          1. jo jo

          2. U PSaku šlo ve velké míře o sebevraždy. Asi ne každý jen dělal svou práci.
            Pěkná je na to naučná stezka kolem Mikulova. Nejvíc mrtvých tam bylo Poláků, kteří to neznali a nevěděli, že je to marný. Takže to efektivní bylo velmi, domácí to zkoušeli velice zřídka, lepší a bezpečnější bylo zdrhnout z dovolené v Jugošce, pokud to šlo.

        2. No jenže já jsem nežil v padesátejch letech a ve chvíli, kdy je ulicích 70000 homelesů, tak to vypadá, že každej režim má na triku zničený životy, jen jiný. Jo kdybych neviděl že, 80% homelesů je duševně nemocných, tak bych mohl vykřikovat, že si za to mohou sami.
          Jo pamatuju, kvůli profilu ohromný potíže s posudky na školu, tak jsem musel na techniku,ale té drobné každodenní buzerace bylo mnohem méně.

          1. @monday
            Není to jen milosrdné zapomnění na všemožné nástěnky, výbory, domovnice, atd?
            Pokud režim cíleně pošle profesora mýt okna, protože má blbé názory, je to podle mě nesrovnatelné s tím, že se někdo ocitne na ulici. Jeden režim aktivně ničil oponenty, druhý jen nepomáhá dostatečně účinně lidem v nouzi.
            Situace duševně nemocných za minulého režimu taky nebyla žádnej med.

            1. Ada:
              Nástěnky se snadno ignorují, občas nějaká zařve coby terč.
              Výbory se daly zvládnout, stejně jako v současnosti jiné „výbory“.
              Domovnice? Spíš třeba uliční důvěrník, nebo co to bylo za pitomu – ten se dal vhodným způsobem i vyprudit. Zvláště, když na něj člověk věděl něco závažnýho, třeba odbočku před vodoměrem, podvody s včelařskou kasou atd.

              On ten rozdíl zase tak velkej není…

              1. @corona: vy jste ten minulej režim nezažil evidentně ani náhodou, max do 10 let věku, kdy jste nevnímal realitu, že jo. Že ten bolševickej pokus zkrachoval a nedokázal se už ani postarat o běžné potřeby lidí; že bolševik otrávil vodu a vzduch, protože nic jiného neuměl (nedokázal odsířit ani jednu elektrárnu), že jsme jako země beznadějně zaostali; že nebyly ani slušné léky a léčebné metody; že každej by chtěl zdrhnout, kdyby se otevřela hranice; že se mlátili a zavírali lidi za pár slov; že všude až po tu nejnižší úroveň vládli neschopné svině. Že bolševik nezvládnul vyrobit ani myčku na nádobí a že v roce 1989 po otevření hranice lidi čuměli na Západě s otevřenou hubou, jak se žije jinde.

                To teda vůbec nebyl rozdíl, žít v krachujícím režimu, který prožral celou znárodněnou minulost a i desetiletí budoucnosti. Mohl jste si zkusit zarybařit třeba na Labi, když neexistovaly ani čistírny na vodu a všechny osobní i průmyslové sračky se tam pouštěli natvrdo.

                1. Cerny Mor:
                  Seš mladší, než já, takže klídek.

                  Jo, ČSSR byla pozadu v určitých směrech. Na ochranu životního prostředí se shora dost kakalo, podobně jako na výrobu spotřebního zboží. Taky jsme tu měli ve vztahu k počtu obyvatel nejsilnější ozbrojené síly na světě, což odčerpávalo dost prostředků, chybějících pak jinde.

                  Každej zdrhnout nechtěl, neměl proč. Na hubu dávat bacha bylo třeba; to platí i teď, ač to není tak horké.
                  A jakpak to bylo s tím státním dluhem…?

                  1. Tvl, další komický příspěvek, státní dluh. To nebylo, že bychom si nechtěli půjčit, ale kdo by nám asi tak půjčil? Komanči znárodnili úplně všechno, pro renomované zahraniční banky jsme byli naprosto nedůvěryhodní. Ze západu nikdo, takže Mongolsko? Kuba? Sovětský svaz, koloniální země chudší, než jeho kolonie?
                    Obrovská vnitřní zadluženost byla vidět všude, zastaralé technologie, neopravovaná infrastruktura, aspoň normální člověk si toho všiml okamžitě ve srovnání třeba s Rakouskem.

                    1. cyklista:
                      Státní dluh je dle tebe špatně?

              2. corona: Takhle se tím dalo proplouvat jen tehdy, pokud jsi měl papínka nebo strejčka u komunistů, ty odbočko. Domovní důvěrník byla zrádcovská svině nasazená v každém bytovém domě a měla moc zařídit ti vyhození z práce a když se hodně snažila tak i ztrátu podnikového bytu. Stačilo si opakovaně zvát do bytu více lidí a už na tebe napráskala nedovolené shromažďování.

                1. jak:
                  Seš mladší než já, takže nedramatizuj.

                  Uliční na mě byl krátkej co se zaměstnání týče, bo neměl prsty ani na okres.

                  Možná jsi slyšel něco o hlučných mejdanech v paneláku apod.

                  1. corona: No vždyť to píšu, potvrzuješ mé slova, na tebe byl práskač krátkej, když jsi měl u komunistů spojku :-)
                    Mejdany náctiletých nebo kolegů z práce komunisty moc nezajímaly, ale náramně se zajímali o byty kam chodilo hodně lidí.

                    1. jak:
                      By bylo docela zajímavý vědět, co vidíš za tím „u komunistů spojku“.
                      Ty budeš mít asi docela legrační představy o tom, jak to za ČSSR chodilo…

                    2. corona: Mezi moje široké příbuzenstvo patřilo a patří kulaci, prvorepublikoví živnostníci, političtí vězni za šíření protistátní literatury, několik vyhozených z práce za projev nesouhlasu s KSČ, osoby mnoho let u černých baronů a zbytek života na podřadné práci, emigranti z ČSSR a nějaký cucák mě bude poučovat jak to chodilo za ČSSR. Čeho jsme se to dožili.

                    3. jak:
                      Poučovat můžu někoho, kdo to sám nezažil, protože je mladší než já.
                      Ta tvoje „u komunistů spojka“ je dobrá; asi by byl ve tvým podání zajímavej i třeba „podnikový právník“ z tý doby…

            2. Ne, jako vesničan jsem se s tím nesetkal.
              Nástěnky jsou dnes v mnohých firmách to nejdůležitější a za názory se už zase v Evropě vyhazuje, jen za jiný. Ale spíš to bude tím, že za socíku jsem o opravdu aktivního odpůrce režimu nezakopnul, zato teď je to všude kolem samej bejvalej partyzán co vzpomíná jak trpěl.
              Ale já hlavně mluvím o všední pravidelné buzeraci a ta je dnes nesrovnatelně větší s nástroji umožňujícími ekonomickou likvidaci.

          2. To: Monday
            Houmlesove byli a jsou, jen za bolsevika nebyli tolik videt, zili v ubytovnach, pracovali a kdyz ne, byli za prizivu v kriminale.
            Pravda je, ze system dneska nelikviduje lidi kriminalem ale jinak. Ja neziju v CR pres 20 let. Presto ze jsem si nepujcil za zivot korunu, mam dluh presahujici mega. V Cesku. A nebudu cedkemu statu vysvetlovat, kde jsem byl, co jsem delal, kde jsem ted a co delam pripadne co delat budu. A myslim, ze by stacil jeden dopis, aby cely ten imaginarni dluh padnul, protoze existuje neco jako nepripustnost placeni zdravotniho pojisteni ve dvou zemich naraz. Je to matematika VZP, mne se to netyka.

            1. neslo to vyresit normalni cestou, prokazat ze budete dlouhodobe v cizine a odhlasit se u nas od placeni zdravotniho pojisteni ?

              1. Je celkom dobre ze ceska VZP to robi takisto ako slovenska. Tej slovenskej nestaci oznamit ze sa stahujete mimo krajinu, nezaujima ich ani imigracne vizum. Chcu potvrdenie o zdravotnom poisteni na specifickom tlacive v slovencine. A to bez ohladu na to ze VZP nehradi nijake zdravotne ukony v zahranici (teda neviem ako je to dnes v krajinach EU) a na to ze clovek zije v krajine kde je dravotne poisteny zo zakona. Viaceri moji znami riesili tento problem ked sa vratili na Slovensko a VZP na nich vyletela ze jej dlhuju nejake horentne sumy. Vsetci bez vynimky hovorili o tom ze na service ontario sa na nich divali cudne ked si pytali potvrdenie o poisteni. Nechapali ze naco im to je – vlastne ze vobec co to je a ze preco nestaci karta poistenca. Viete si predstavit to vyplnanie tlaciva v pobocke service ontario…myslim si ze ti uradnici mali este o com hovorit znamym tyzdne.

                1. hmm to je spatny ze VZP je tak zkostnatela a neadaptuje se na pozadavky doby (migrace). Nejspis bych musel u kazde kolonky tiskopisu uvest rucne jeste jeji anglicky nazev nebo si cely formular nechat prelozit a orazitkovat soudnim tlumocnikem a pak by snad ad .. Viete si predstavit to vyplnanie tlaciva v pobocke service ontario … nakonec nejak proslo ?

                  1. jinak postup by nejspis byl nechat si ten tiskopis prelozit az v Kanade mistnim „soudnim tlumocnikem“, nebot Kanada nejspis neni signatarem Haagské úmluvy o zrušení požadavku ověřování cizích veřejných listin, cili by nesla Apostila a njespis ani superlegalizace u nas (napr. pres https://www.presto.cz/cz/soudni-preklady )

                  2. Pokial dobra viem, ti uradnici to tlacivo po pociatocnom soku vyplnili v anglictine. Nazvy koloniek im prelozili ziadatelia. A ti si potom nechali na slovensku urobit certifikovany preklad so slovenciny. Pravda, dalsi problem bol v tom ze sa vyzaduje aj peciatka. Tu ju okrem pasovakov snad nepouziva nikto (a kanadske + USA pasy nepeciatkuju ani oni). Ono totiz podpis je svaty. Nakoniec ale absenciu peciatky uhrali.

              2. To:trevor12
                Odchazel jsem z CR na zaklade pracovniho povoleni do SRN, jeste nebyla unie. No takze VZP mela info ze budu rok pryc. Jen ja uz se nevratil…uprimne nevim, co je nejakymu urednikovi do toho, kde jsem, co jsem a tak podobne. Kdyby mi na tom nejak zalezelo, uz bych to mel asi vyresene, ale nezalezi a uvedl jsem svuj priklad jen jako zpusob mozne likvidace nepohodlneho cloveka zcela v souladu se zakonem. Az vstoupi v platnost zakon o preshranicnich exekucich, asi to budu muset resit,zatim je mi to fuck…

            2. A o tom to je, pokud si člověk neustále nehlídá spoustu úředních úkonů může přijít na buben jen to fikne.A tím jak té buzerace přibývá tak přestávám mít pocit, že bych byl bůhvíjak svobodnější než můj otec v mém věku.

              1. To:monday
                No prave. Ja toho bolsevika zazil jako pubertak a pak prisel ten samet. Myslim, ze nasi rodice v nasem veku byli osobne mnohem svobodnejsi nez jsme my ted. Nemluvim o volbach, akcich Z a podobne, ale o kazdodennim zivote. Jasne, nebyl hajzlpapir, protoze vyhorela fabrika (mozna)jedina v CSSR. Nebyly pomerance, banany a spousta veci se shanela po znamych, ale zase nemusel chodit clovek na urad kvuli stavbe kurniku. Urad mu nediktoval cim ma v baraku topit. Svet obecne nebyl plnej nejaky nesmyslny korektnosti, lidi byli takovy..uprimnejsi a meli k sobe bliz nez dneska. A to bylo mozna vic nez socialni site dneska. Malokdo vedel, ze existujou drogy, dneska o tom ucej „v ramci prevence“ deti uz ve skolach. Deti dneska musej chodit na ekoexkurze, do koncentralu a podobne. Neda se to srovnat, kazdej rezim je nesvobodnej jinym zpusobem, ten predtim i ten dneska ma svoje plus a minus.

                1. Tak zcela zasadni volnost, kterou mi soucasnej system dovolil, je ta, ze muzu vydelavat a platit dane v zahranici, aniz bych zde nemohl zit. To je ovsem ten jediny zasadni plus, ktery mi byl dovolen. Za minule totality nebylo vsechno blby, ale problem je, ze dnesni mladez uz nema z ceho cerpat a tak ji formuje propaganda. Povede to jen k dalsimu extremu, ktery jednou soucasny system svrhne a zase se mozna vratime k jinemu modelu totality. A tak porad dokola.

                  1. To:Sysop
                    Ja pamatuju, ze kdyz jsem ja vyrustal, muj deda, otec, ruzni strejdove (myslim v rodine) byli zdrojem ruznych vedomosti. Od otce a dedy jsem se naucil vrtat v motorech, od strejdu napriklad jak nahodit zed ne o natocit pivo. Starsi bratranec mne na prazdniny vzal do JZD na brigadu, takze jsem si neco malo vydelal, zazil nejaky novoty s kolegynema brigadnicema… Tohle povetsinou chybi dnesnim detem, protoze maji internet a autorita dospelych se ponekud vytraci. No..mozna je to jen nostalgie…

                    1. Jozko: Ale tyhle praktický věci na netu nevyčteš. Mlaďoši možná umějí honit matlafou, ale vzít sekeru nebo jiné nářadí do ruky… Tam ten zručnej strejda bude pořád autorita.

                    2. Presne…zrovna dneska jsem slysel na radiu rozhovor s nejakym zpevakem ci kyho certa to bylo. A rozplyval se, jak za mladi byl na ucnaku a prej: No ja jsem jim vdecnej, umim spoustu veci, trebas umim sestelovat motor ze 120 Skodovky a tak, to uz se dneska nikde neuci.
                      A pak tak jako dodal: Je teda pravda, ze je mi to uplne k nicemu…
                      Takze asi tak.
                      Ono byvh stejne tak mohl namitat tobe, ze sice umis mozna s nejakou desne moderni sekerou, ale parni stroj bys rozhodne neopravil. A co parni stroj, nejspie bys nebyl ani v prirode schopny nalezt poradny pazourek a vyrobit si z nej palici!!!
                      Myslenka, ze za nasich mladejch let vsechno bylo skvely a tedka ty mlady nic nezvladnou jaksi koliduje s realitou, kdy se svet nebori, naopak prosperuje cim dal tim vic a to neumeni se nejak neprojevuje

                    3. lojza:
                      Neumění se projeví v momentě, kdy musí dotyčnej najednou něco sám udělat, aby si pomohl v nouzi.
                      Koukám – hele, kterej pablb dal ten plátek do pilky obráceně? Který tele neví, že sem pod matku patří pérovka?

                      Nedávno si spokojeně mlaskal jeden pražský mlamoj, jak dobře fungujou služby, když zůstal v pátek viset s autem. Odtahovka ho na Moravě odvezla do servisu, tam ale neměli „tu správnou součástku“, tak ho na plaťáku frkli do Prahy a on s přítelkyní jel taxíkem.
                      Hned po víkendu to měl hotový, prostě paráda.
                      Příčina?
                      Klíňáček na altík prasknul.
                      Stát se mi tohle, vozím s sebou novej, nasadím a jedu dál…

                    4. Jako že trvale vozíte náhradní klíňák?

                    5. Behemot:
                      Divný…?

                    6. Sice vozím v jednom vstřikovací kazetu a v druhým akumulátor (ale ten už je slaboučkej, tak na krmení čerpadýlka pro tankování, lepší šance je s kabelama), ale jo. Protože takle bych s sebou mohl vozit půl auta, co kdyby náhodou…když se dvakrát vysypal alternátor (což není stav pro nedojetí, pokud je dobrej akumulátor), nikdy to nebylo klíňákem. Ostatně originál není strachlajn a vyměňovat se za strachlajn nebude, a bůhví, esli tam není eště původní (nebo tak maximálně druhej). Blok má najeto přes 300.

                    7. Behemot:
                      Ale já nebudu vozit půl auta, jen to, co s vysokou pravděpodobností snadno odejde.

                      Ano, vím, že jsou alternátory šmejdy, např. DELCO takový modely dávalo do jakýchsi Peugeotů apod. Byly dělaný vysloveně na průser – výměna uhlíků = rozebrat ho. Pak je jasný, že ty uhlíky nikdo měnit nebude, až se vysere.
                      A to se mě stát nemůže, stav uhlíků si kontroluju…

                    8. corona
                      9.2.2019 v 11:58

                      První alternátor (teda přesněji řečeno pouze regulátor na něm) odešel brutálníma provozníma podmínkama, který si vynutil vydrbanej chod motoru. (Dodnes nezjištěno čím to bylo, po pár hodinách poskakování to odeznělo a po následujících asi 15k km se to už ani náznakem neobjevilo, mám podezření na sračku v benzínu, to jediný to může vysvětlit.)

                      Druhej, t.č. s nájezdem kolem 300k km, odešel na nějak divně uvolněnou řemenici. Oba repasovány za pakatel, první dále v provozu s nájezdem t.č. kolem 125k km, druhej jako náhradní leží…někde tady, možná v kufru.

                      Asi máte holt na piču auto. Ale jistě, pokud to vim, taky si už věci, který se sraly, vozím. Nicméně u běžnýho auta opravdu není důvod předpokládat, že je něco na piču, minimálně ne dokud se to aspoň jednou nestane. Klíňáky obvykle, u kloudnejch aut, fakt nepraskají. Pak by člověk fakt vozil kufr komponent, protože vysrat se může fakt všechno (ale obvykle nesere, že), kór u dnešních aut, to se na mě nezlobtej.

                    9. Behemot:
                      Klínovej řemen má určitou životnost a je potřeba jej občas prohlédnout. Ne vždy jsou ale vidět všechny jeho možné vady. Proto ho mám s sebou; tak jsem dělal i u všech vozidel, která jsem měl.
                      Takže žádnej „kufr komponent“…

                    10. Pokud je klíňák popraskanej jak bláto v létě, tak je celkem očividně na výměnu. Na další možnej problém sám upozorní hvízdáním a případně ikonou dobíjení pokud prokluzuje. Taky to je komponenta podrobená servisnímu intervalu – že na to u ojetin každej mrdá dokud se to nevysype je jeho věc, ale výrobce má jistě předepsaný, kdy se má měnit, nehledě na jeho stav.

                      Jinak nevim, co s tím vyrábíte, ale řemen asi tak odjakživá má výplet pro vyztužení, tak buď něco dělá blbě výrobce auta, nebo výrobce řemene, pokud to odchází předčasně. Jinak řečeno – nepoužívejte francouzský auta a nekupujte strachlajn :D

                      Každopádně u mnoha aut je výměna svépomocí asi tak nemožná, u B234 s tím i servisák dost zápasil a už jsou volámaný nějaký lamely na motoru. Což mi připomíná, že bych se moh zeptat u těch britů, jak jsou na tom s dodáním toho samodomo přípravku na stažení napínáku…

                    11. Behemot:
                      Předčasně neodchází. Mám ho koupenej, protože vím, že stejně měnit budu, až začne starej odcházet – krásně se mi tam vejde k vercajku. Stejně jako kus drátu a podobně…

                    12. Pretrhnuty klinovy remen som naposledy zazil ako cestujuci v Skode 100L niekedy okolo roku 1982. Odvtedy som ziskal vodicak, najazdil 1.1 mil km a roztrhnuty klinovy remen som nemal nikdy. Najblizsie k tomu som prisiel ked sa mi v juli 1984 rozpadla na tej istej 100L remenica vodneho cerpadla. Ale tam by mi zalozny remen nepomohol…
                      Takze mi musite prepacit, ale osobme musim o ucelnosti vozenia klinoveho remena so sebou pochybovat. Hlavne teda ked jazdim v civilizovanej oblasti. Keby som siel do tundry ci do pralesa by to bolo ine.

                    13. Wildcat:
                      A já ten řemen prasklej zažil několikrát. Na mým autě ho občas prohlížím a stejně ten novej vozím s sebou. Jeho pískání jsem už měl taky – příčinou byl odcházející silentblok na alternátoru, ten způsobil, že řemenice nebyly v ose.
                      Pochybovat můžeš – já zase vím, že když mi praskne, na každým rohu ho nemaj…

                    14. Urcite, robis ako uznas za vhodne. Rozhodne ti nemienim prikazovat co a ako mas robit. Ja hovorim o svojich skusenostiach a tie su ake su. A na zaklade tych sa spravam.

                    15. Re: Behemot
                      9.2.2019 v 9:01

                      Proc ne. Ja jsem takto postizenej taky. Kdybys videl, co treba vsechno taham v Mountainerovi… Po cestach Afrikou, Jizni Amerikou a Dalnym vychodem cloveku hrabne :-)

                    16. Sysop, corona – co doporucujete vozit v aute ? mam octavii I rs 2003 a nevozim ani nahradni pojistky a zarovky. Rad bych mel takovou nejakou KPZ aby kdyz nekde zustanu nepojizdny to nekrachlo na tom, ze zluti andele co prijedou nebudou mit prislusny dil, nebo to nema reseni ?

                    17. trevor12:
                      Vůbec nevím, co je „octavia I rs 2003“, nikdy jsem to neviděl, natož abych v tom seděl či něco opravoval.
                      Pokud jsi zvyklý v případě jakéhokoli problému používat mobilní telefon, používej jej i nadále. Odtahovka VŠE ZAJISTÍ.

                      Součásti trpící zvýšeným mechanickým, elektrickým či tepelným namáháním mohou snadno odejít.
                      U motocyklu s sebou budu mít vždy svíčku, žárovky, pohyblivé kladívko, kus kabelu, kus drátu, šroubky M5, M6 a M8 s maticemi a podložkami a podobné vhodné věci BEZ OHLEDU NA JAKOUKOLI LEGISLATIVU.
                      V autě pak podle typu obdobně…

                    18. corona – no ja spis myslel co vozit sebou abych donutil toho zluteho andela co prijede (ktery samozrejme nejakou uplnou prkotinu – prislusny dil mit v aute nebude, treba ten klinak ?) aby to opravil na miste a VYHNUL jsem se odtahu ktery by to prodrazil …

                    19. trevor12:
                      To bys ale byl sám proti sobě…

                    20. Re: trevor12
                      9.2.2019 v 10:49

                      Hele, na X-Trailu mi pravidelne odchazeji loziska v kolech a stejne je s sebou nevozim. Byt treba vymenu bych asi do znacne miry zvladl i na ulici, ostatne uz jednou jsem to takto delal v Brne – vymontoval tehlici, sehnal v miste chlapa s lisem, prelisoval a zamontoval. Za tri hodiny jsem odjizdel. Lozisko je lalac. Ale kdyz si treba urves cep, tak nasledkem muze byt i ledacos pozohybany a to uz na ulici beztak neudelas. Zarovicky vozim, protoze jeste porad nektere na benzinkach nemaji. Klinaky vozim v kazdem aute u rezervy, chleba to nezere a vejdou se tam. U silnejsich motoru to puncocha holt nespravi. Alfa a omega je vercajk, mit s sebou klice, nebo orechy, ktery jsou na danem aute nejpouzivanejsi. U fury oprav staci vyndat dil a nekde vzdycky sezenes nekoho, kdo to aspon svari. Kamarad, co jezdi hodne po svete, s sebou taha i svarovaci elektrody a dvoje startovaci kabely :-), pry vzdycky nekoho na tech 24 V ukeca.

                      U Rendlu bejvaly ruzne problemy s vyfuky, takze jsem vozil jak vytvrzovaci tmel, tak kus dratu a stahovaci spony. UAZ neresim, ten nahradni dily tahat nepotrebuje, vzdycky nejak dojede.

                      Hodne fajn je vozit tzv „americkou pasku“, cili samolepici pasku se skelnou vyztuzi. Ale ne shit z Tesca za par korun, co se v lete nekde na kapote rozehreje a prvni dest ho smeje. Slusne se tim daji zafixovat jak urvany plasty, tak treba i dira v hadici u turba.

                      Plastovy stahovaci pasky vozim taky, obcas se nekde uklemba kablik a stalo se mi, ze mi rupla hadice plynne faze LPG a o prodreny kabel k fajfce delala pekny plaminky. Takze preizolovat a stahnout do svazku nekam do prdele.

                      Mnohdy se vysere prkotina, kterou clovek vyresi na miste a dojede.

                    21. Pri cestach afrikou ci juznou amerikou to samozrejme vyznam ma. Ale v Cesku? Ci v civilizovanej casti Kanady? Nie.

                    22. Jen pro jistotu upozorňuji stran cest Afrikou, že konkrétně X-trail ověřeně není elephant-proof ;)

                    23. Re: ocs
                      9.2.2019 v 17:52

                      Konkretne moje 2.2 dCi je dobrej motor, ale sasi auta stoji zavylizprdel. Nechapu, jak to mohlo ve funglovce stat temer 0,9 mega. Brutus. A kdyz s tim jedu na prezuti, chlapi rikaj „jo, to mate toho terennaka“. To uz vubec nechapu. Neni to uplne blby auto, ale za ty prachy… ani omylem.

                    24. To:corona
                      Na pracovnim aute mam vyslovne zakazano cokoliv opravovat s vyjimkou zarovek a pojistek. I na defekt si musim volat asistenci, sef to tak chce. Na soukromym aute si delam 99% veci sam, teda delam sam…ono se a nem nic nesere. Za posledni dva roky od stk do stk jen kotouce a desticky vpredu, rozvody a ctyrikrat olej. A to mam pro vetsinu lidi nepouzitelny 22 let stary mondeo td. Ma najeto poctivych 370 tisic. Letos prave nastane situace ze bude muset na servis na vymenu prahu a lemu vzadu, koroze…

                    25. Jozko:
                      Ano, to je jiná věc.
                      Od momentu změny majetkových poměrů firmy jsem služební vozidlo nehodlal ani strkat do myčky.
                      Když opršelo, tak bylo dokonce i čistý, jakkoli se to komukoli nelíbilo…

                    26. No nechci nikoho podceňovat, ale jednoduché to bylo max. na té zmiňované 120. U moderních vozů to až taková legrace nebývá ani v dílně, natož někde na silnici. Nebyl bych tak přísný!

                    27. Takticka k tym perovkam:

                      Dnes si napriklad mladez s radostou pozrie zatazovy test na Youtube, ktory porovnava rozne protiodtahovacie podlozky. Nasledne s kludnym svedomim vyhlasi, ze „perovky“ su kardinalna kokotina.

                      Na kriticke aplikacie Nord-Lock, na nekriticke Loctite. Samozrejme, spravny moment je dolezity.

                    28. Re: Lojza
                      9.2.2019 v 0:42

                      Coz o to, doma si clovek treba zaplati fachmana, nebo holt po prasknuti zarovky koupi novou celou lampu. Ale ono to drhne i na poli prace, kdy kazdej by rad sedel v kanclu, ale firmy hledaji zamecniky, montery, svarece… Pricemz dusledkem neni to, ze by autoregulace donutila mladez zrepikalutovat svoje schopnosti a mozek jim namisto jit na zasivarnu velel odbornej ucnak. Na misto svarecu prijde Ukrajinec, protoze je levnejsi. Takze ta regulacni smycka je pak mnohem vetsi a dele bude trvat, nez se to porovna (pokud to hodnotime nacionalisticky).

                      Je potreba se podivat, KDO v soucasnosti prosperuje. Bud gastarbeitri (viz treba ja) a nebo subdodavatele v Cine a obchodnici na ne nabaleni.

                      Kdyz USA rozkradly pocatkem 70. let Venezuelu, taky se efekt projevil az po 25 letech, takze ho lide pripisuji pozdejsim vladam. Ono nekdy trva, nez nejakej pruser dojede setrvacnosti.

                    29. Sysope, tvl, to o té Venezuele, to je nepřekonatelný vrchol zdejších politických komentářů. Na to nemá zrg ani kabrňák. Uděluji sto internetů.

                    30. Sysop
                      9.2.2019 v 9:42

                      Dyž vidím ty „zlatý český ručičky“ na stavbě, tak se nedivím, že příchozí UKčka je drtí na sračku. Jen se musí klasicky vopatrně s tím „niet problema šefe všechno umět“ a NEsvěřovat jim fakt odbornější věci, pokud na to nemají kvalifikaci.

                      Stejně tak jako ti co umí a chtějí makat co odsud jdou dál na západ drtí tamní líný lopaty, třeba v UK.

                    31. Problém zlatých českých ručiček na stavbě není ani tak v lenosti či nešikovnosti českých ručiček jako spíš v hamižnosti zákazníků. Prostě nechcou přizněat dělníkoj tůlik, co maj sami. My teď v baráku činíme třetí kópelku a poprvý si ji nedláme sami (i když je to trivialita). Tož, kámoši dostanou 25.000 za osm dní práce ve dvou. Prostě je občas radost pustit chlup, dát vydělat jinému, sdílet, zažít ten pocit stát na druhé straně.
                      Až nám prachy dojdou, budeme zas činit kópelku jiným, osobně.

                    32. Ummm…ne. Teda rozhodně ve stádním, a jelikož stád už je dneska zase největší investor, tak se to dá skoro zobecnit. Činím sobě teď praxi v jednom baráku, tak to vyšlo, že pod armádou, když to vidím, jak se tam každej kope do prdele a rachotit se začne v pátek (po dobu asi 6 hodin), aby to vypadalo, že se teda za tejden něco pohlo…

                      Každej do vočí řekne, že šak de vo hovno, platí se hodinovka, tak co. Pak se můžou soudruzi zelenomozci divit, že za ty desítky miliard ročně pořídí piču. Oficiální důvod je ten, že když „prověrkou“ projde 40 % lidí, tak se to tam tolik nehoní. Prověrka spočívá nejspíš ve sjetině z rejstříku a pak vobčas důležitej bezpečák zabavuje telefony apod. Co to je za šaškárnu eště nikdo nevysvětlil, kdyby tam osadili o deset plotovek víc, tak od brány můžou lopaty chodit rovnou na staveniště a nikam dál do areálu se nedostanou.

                      Eště bych se mohl rozepsat vo těch strašně tajnejch datech té rozvědky, která dobrovolně posílá live všechno do NATO, pardon, ÚSA, Rusáci taky všechno ví, protože maj špióny všude, přecné, a Číňani to taky vidí live, protož ty strašně tajný data chodí po jejich infrastruktuře. A pak celou rozvědku komanduje nějaká domina. Bylo by to k smíchu, kdyby to nebylo k pláči :D

                      Bohužel ovšem co se týče těch dělňasů, tak takhle „makají“ všude, protože důvod se dycky najde. Reálně tam denně někdo v kuse možná 4 hodiny, napsanou mají všichni minimálně osmičku. Na druhé straně nevim, co tady furt kdo brečí, jak se máme špatně a jak v Reichu dělají polovinu za dvojnásobek – jak vidno, tady se dělá polovina taky a pokud bude utnut proud UKček, tak na dvojnásobek dojde taky. Akorát že současně s tím vzroste zdanění na 90 %, aby bylo z čeho, že.

                    33. Má to snad znamenat, že jsou ochotní pracovat za 1 500 Kč za směnu?!?

                    34. Avia_Furgon
                      9.2.2019 v 19:46

                      Můžete psát jako člověk? Mluvíte vůbec na mě?

                    35. Coze co nebo co? Jak USA rozkradly prosim Venezuelu? Nejake info, odkazy, cokoliv?

                    36. blizsi info nemam ale predpokladam ze rafinerie byly provozovany americkymi spolecnostmi ktere drtivou vetsinu zisku odvadely domu, proto asi Chavez pak pristupoval ke znarodneni aby zisky zustaly doma ? Stejne naslapnuto mame nejspis i my pokud sverime tezbu lithia (Cinovec, ta australska firma) tak taky asi utreme hubu a zisky si ponecha ta australska firma

                    37. Re:trevor12
                      9.2.2019 v 12:41

                      To rozkradeni bylo davno pred Chavezem. Ten do tech zlodejin chtel hodit vidle, ale to uz Venezuela davno plavala v dluzich. Princip – Venezuela netezila, tezily U.S. firmy, ktere platily procenta z prodeje. Jenze z prodeje z Venezuely svym materinkam do USA, kde teprve se prodavalo na vnitrni trh. Takze Venezuela z ropy mela hovno. A na hospodareni se zadluzila u U.S. bank.

                      Jednoduche.

                    38. ze to je zkorumpovanost drivejsich vlad (politiku) ve Venezuele je nejspis jasne, tak nevyhodne smlouvy by nezkorumpovny politik se zakladnim ekonomickym vzdelanim a kupeckymi pocty nikdy nemohl podepsat

                      stejnym zpusobem si americani podmanuji i africke zeme

                      Venezuela ma navic problem ze jeji ropa je „necista“, obsahuje primesy jejichz odstraneni zvysuje celkove naklady narozdil napr. od arabske ropy a to dost podstatne, jestli vytezeni a zpracovani barelu arabske ropy ty arabske zeme stoji 2 dolary a prodavaji barel za 40, tak Venezuela ma naklady cca 10 dolaru na barel a prodava za 40 usd

                    39. trevor12: Můžeš tu nějakou africkou zemi jmenovat? Že jsou tam rozlezlí Číňané a patří jim už tak půlka Afriky, je známo. Ale kterou africkou zemi si podmanily USA?

                    40. to bohuzel jmenovat nemohu, je to jen muj pocit ze kdyz se Americane takto chovali v minulosti v jinych zemich, budou opakovat stejny scenar i v africe … nejdriv uver (ktery dopredu vedi ze dana zeme nebude schopna splnit, pak zesplatneni a ziskani kontroly nad nerostnymi surovinami)

                      v podstate stejny system jako propadne zastavy a lichvari ve vztahu k obcanum (pujcky) akorat na urovni statu (vlad)

                      ale mohu se samozrejme mylit

                    41. Na to je jednoduché porovnání: když je ti hrozní imperialisti vykořisťovali, tak ty rafinerie fungovaly a životní úroveň byla nesrovnatelná s dneškem.
                      Po znárodnění ty prachy Chavez a Maduro prostě prožrali, takže rafinerie nefungují, životní úroveň klesla.
                      Tu situaci podrobně nesleduji, ale ještě nedávno byli nuceni vyvážet do USA surovou ropu a dovážet zpracovanou, protože ty rafinerie prostě nechali shnít a nikdo jiný ani blíž ani levněji jim to nedokázal zpracovat.
                      Všechny ty proruské a probolševické bláboly předpokládají, že přídělový systém ve znárodněné společnosti může být stejně efektivní, jako soukromé hospodářství, což si může myslet fakt jen idiot.
                      Madura podporuje dneska už jen armáda, protože ty příděly distribuuje a pochopitelně rozkrádá a prodává na černém trhu. Teď je na tom krásně vidět preference Zemana, který upřednostnil Čínu před Ruskem, protože opozice slíbila, že na čínské investice nešáhne, což by nejspíš Maduro v prohlubující se krizi klidně mohl udělat.

                    42. zajimave ze arabske zeme si dokazali ponechat kontrolu nad ropou a zisky ve vlastnich rukou, zrejme pozustatek toho ze to vzdy byli dobri poctari viz ALgebra atd…

                    43. Re: cyklista
                      9.2.2019 v 13:00

                      Ze to socani dorazili, o tom zadna, ostatne oni nikde jinde na svete ani nic jineho neumi :-)

                      Ale ten dluh skutecne vystrelil mnohem drive, nez Chavez se dostal k veslu. Ze socialismus fungovat nemuze, to samozrejme vime vsichni. Ale kdyz vlada zacpala lidem huby tim, ze paliva byly prakticky zadara (litr nacuralu jsem platil 50 haleru po prepoctu), tak lidi nic neresili. Stat prisel jak o spotrebni dane vnitrni, tak o profit z tezby vnejsi.

                      Tak nebo tak, ten je Venezuela velke tema, protoze zrejme jde o delostreleckou pripravu. Nikoho nezajima nejaka humanitarni katastrofa v zemich, kde je mortalita vyrazne vyssi a zivotni uroven vyrazne nizsi. Ted je tema – Venezuela :-). Jsem zvedav, kdy prijde nejake humanitarni bombardovani.

                    44. Re: Lojza
                      9.2.2019 v 12:25

                      Mas dve moznosti:

                      1) Hledat informace sam ve Venezuele
                      2) Hledat na Internetu kanadskou studii o zpusobu tezby ropy ve Venezuele, systemu venezuelskeho profitu a nasledne zadluzeni Venezuely vuci USA. Krome toho je pak zajimave zjistit, jak to souvisi se socialistickou vladou, ktera byla nastolena o temer tricet let pozdeji. Tezko z toho podezrivat ruskou propagandu, ta v Kanade nesidli. Hledej, najdes. Ja jdu do prirody.

                      Nicmene, blbost Venezuelske vlady byla v nastaveni profitu pro americke tezare, to je samozrejme fakt.

                    45. Lojzo, nečti nesmysly, ještě v roce 2005 měla Venezuela celkem zanedbatelný dluh, jenže socialisti se chovali, jako by nesmyslně vysoká cena ropy měla trvat věčně. Takže jim to teď láme vaz. A Sysop buď chodí na divné weby, nebo má divné kamarády.

                    46. Tak jsem si to přepočítal, ten státní dluh Venezuely byl ve vztahu k velikosti HDP v roce 2005 poloviční než náš, zanedbatelný. Dojeli na snížení cen ropy. Sysop s tou jeho ruskou propagandou je fakt mimoň.

                    47. A má to ještě jednu komickou stránku. Když tam vlastnili fungující rafinerie cizáci američani, tak to bylo špatně. Teď dostali za odmazání části dluhů za hubičku nefungující rafinerie rusáci a číňani a to má být dobře?

                    48. Re: cyklista
                      9.2.2019 v 14:51

                      Vzdycky je to spatne. A je fuk, kterej smrad to tam vykrada, jestli americkej, ruskej, nebo cinskej.

                      Jenze… ja za Venezuelany nekopu. Ja jsem Evropan, diky tomu, jak USA Venezuelu rozkradly, si mohly USA nakupovat produkty Evropy a tim padem i my se mame, jak se mame. Rozkradeni Venezuely probehlo nenasilne, tak co. A ze je to svinstvo? No… vlastne neni. Meli si to Venezuelci lip pohlidat, jejich problem.

                    49. sysop: Já nevím, to je jako bych mluvil s Tatarem. USA to tam údajně rozkrádaly, ale Venezuela fungovala a byla prakticky bez dluhů. Načež Chavez tam všechno znárodnil, hospodářství šlo do kopru, dluhy už nejsou schopni splácet, ale může za to chování USA v 70. letech.

                    50. A ještě sysop: HDP USA je 40x vyšší než Venezuely. Tzn. i kdyby rozkradli Venezuelu totálně, tak by se to projevilo na HDP USA nějakými 2-3 procenty. Ty sis šéfoval vlastní firmu? I finance té firmy?

                    51. Re: cyklista
                      9.2.2019 v 16:04

                      HDP USA s tim prece nema co delat, o tom jsem se nebavil. Kdyz ti nekdo ukradne auto, jaky ma tebe vliv, jestli to byl capo di tutti capi a nebo Franta homeless?

                      Samozrejme, ze se napakovalo par firem, to vubec nezpochybnuju.

                    52. Re: cyklista
                      9.2.2019 v 16:00

                      Mylis se. Venezuela byla bez dluhu prakticky do roku ’74. Naopak maximum statniho dluhu bylo v roce ’84.

                      Googli Centre for research on Venezuela by University of Toronto.

                    53. Nene, https://www.google.cz/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=ny_gdp_mktp_cd&idim=country:CZE&dl=cs&hl=cs&q=hdp#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=debt_stock&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:VEN&ifdim=region&tstart=3366000000&tend=1486594800000&hl=cs&dl=cs&ind=false

                      dluh byl opravdu nízký ještě v 70., do 2005 byl stabilní, pak se jim to vymklo. Neznám dějiny Venezuely, ale podle mě to souvisí s potlačením demokracie a mohutným znárodňováním po vyhlášení toho jeho úchylného programu Socialismus 21.století, který spadá do tohoto období.

                    54. Ja jsem mel nekde graf, historickej (jako tento: https://www.google.com/imgres?imgurl=https://d3fy651gv2fhd3.cloudfront.net/charts/venezuela-government-debt-to-gdp.png?s%3Dvendebt2gdp%26v%3D201807121428a1&imgrefurl=https://tradingeconomics.com/venezuela/government-debt-to-gdp&h=340&w=730&tbnid=iiD6HCYbCGlfTM:&q=public+debt+to+GDP+ratio+Venezuela&tbnh=109&tbnw=234&usg=AI4_-kRiLRtj6-7eapLpAQIw8WTX3jhLLQ&vet=12ahUKEwjynqn0oq_gAhXM2aQKHcDSDYQQ9QEwAHoECAYQBg..i&docid=gliCBkrEIzhooM&client=firefox-b&sa=X&ved=2ahUKEwjynqn0oq_gAhXM2aQKHcDSDYQQ9QEwAHoECAYQBg#h=340&imgdii=iiD6HCYbCGlfTM:&tbnh=109&tbnw=234&vet=12ahUKEwjynqn0oq_gAhXM2aQKHcDSDYQQ9QEwAHoECAYQBg..i&w=730), ale nemuzu ho najit.

                      Samozrejme, ze to, jak to Chavez udelal, byla jen jeho vlastni vychcanost. Ale to je, jako s tim nasim rokem ’38. Nebyt nej, zrejme tu nebyli komunisti. Nebyt rozkradacky a zadluzeni Venezuely v 70. letech, neblo by Chaveze.

                      Ano, oboji jsou spekulace, ale domnivam se, ze na racionalnim zaklade. Hlavne je jasne videt, ze Venezuela sla do hader skokove prave pote, co zacala cerpat pujcky u U.S. a ty byly – jaka to ironie – v petrodolarech. Dost mozna, ze stat se to o deset let drive, tak nejsou ty dluhy tak vysoke. Samozrejme… do prichodu Chaveze.

                    55. …neco je v teto studii, tady take je videt, ze problemy byly jeste pred Chavezem:

                      https://www.economics.utoronto.ca/diegor/research/MFHLA_paper.pdf

                      Raketove to pak vystrelilo az po roce 2010. Vzdy je vsak videt ten skok v roce ’74, coz prave byl nastup petrodolaru.

                      Ja ale, jak rikam, nevidim vinu v USA. USA „jen delaji svoje zajmy“ :-)

                    56. Sysop: jedna věc je petrodolar a druhá věc dolar zbavený vazby na zlato. Ropné šoky nybyly o perfidních ziskuchtivých Arabech, ale o tom, že producenti chtěli zaplatit reálnou cenu v inflačních dolarech.

                    57. Re: Jihocech Honza
                      9.2.2019 v 19:52

                      Ano, ja jen rikam, ze je ironie, ze si Venezuela nasekala dluhy prave v mene, kterou dostava zaplaceno za svoje ‚cerne zlato‘. Tomu rikam majstrstyk, no uznej.

                      Dokud Cinani jezdili jen na kolech, tak rozhodne nebylo pochyb, ze Amici jsou jedni z nejlepsich podnikavcu na Zemi.

                    58. Sysop: to je takový zvláštní paradox, že se každý chlubí vývozem, politici podporují vývoz, a přitom vyvážíme pouze proto, abychom zaplatili dovoz.
                      Američani to dovedli k dokonalosti, že za užitečné věci platí dolary, které škrtem pera moho ztratit hodnotu…
                      Jsem zvědav, jak dlouho tahle zvláštní ekonomie může fungovat.

                    59. Re: Jihocech Honza
                      9.2.2019 v 20:14

                      V JK se veri uz skoro 2000 let, tak proc by to neslo v dolar? :-)

                      Obecne – fungovalo to dobre a dlouho. Nez prisel Cinan. Ted se uvidi.

                    60. Však dolar má mnohé atributy božství: nehmotný, a přece všudypřítomný, vševědoucí, univerzální…

                    61. Jihocech Honza
                      9.2.2019 v 22:39

                      Všemocnej, taky :D

                    62. Jihocech Honza: USD ztrácí každoročně na hodnotě ekvivalent 800 mld. USD kvůli slabé ekonomice USA. Nad vodou ho drží vojenské intervence do spousty států na světě, kde se pečlivě dbá na to aby nějaký stát náhodou nenapadlo prodávat nebo kupovat ropu za jinou měnu než USD, čímž se hodnota USD uměle nadhodnocuje.

                    63. To je informace k prdu když nikdo neví, kolik už je natištěnejch. Pokud nějakej gazilion, tak 800 gíčů je nic, inflace 00prd.

                    64. 800 mld USD je podle mne docela malo vzhledem k rocnimu hdp usa (pripominam dlouha kratka skala cili trillions jsou nase biliony, quadrillion bude nejspis nas trilion)

                      https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_between_U.S._states_and_countries_by_GDP_(nominal)

                      tj. USA a Cina tvori skoro polovinu svetoveho HDP

                      Cina a Indie tretinu svetove populace

                      kolik je dolaru na svete tezko rict ale s ohledem na ten pomer hdp usa ke svetovemu hdp mozna by slo aspon ramcove odvodit z

                      https://www.quora.com/How-much-money-is-in-the-world

                      https://www.marketwatch.com/story/this-is-how-much-money-exists-in-the-entire-world-in-one-chart-2015-12-18

                      https://www.google.cz/search?q=how+much+money+is+on+the+world&oq=how+much+mone&aqs=chrome.0.69i59j69i60j69i57j69i60l2j0.3870j1j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

                      zatim maji usa vladni dluhopisy stale nejvyssi rating takze se jim nejspis zatim veri mezi investory ze budou splaceny vcetne uroku

                    65. trevor12
                      10.2.2019 v 9:45

                      Já teda myslim, že kvadrilion bude asi biliarda, že?

                    66. mate pravdu byl jsem linky mrknout jak to pocitaj, je to 1000 bilionu cili biliarda dle naseho systemu

                      https://cs.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%A1tk%C3%A1_a_dlouh%C3%A1_%C5%A1k%C3%A1la

                      ona je vubec skoda ze stale zustava zachovana takova nejednostnost a nejde jen o toto (stacila by nejaka unifikace jako https://cs.wikipedia.org/wiki/Soustava_SI), ale i rizeni vpravo, en/us merne jednotky, kdyz se ten svet tak globalizuje tak by se veci mohly casem sjednotit

                    67. Preklopit vlevo či naopak vpravo silniční provoz je dnes již naprostá utopie .
                      Naposledy se to začátkem 70. let povedlo Švédsku a tím to patrně navždy haslo. Ty náklady jsou totiž tak astronomické, že se do toho nemá šanci v současnosti nikdo pustit.
                      Mmch. počet lidí v režimu RHD/LHD (samozřejmě nikoli aut)
                      není nijak dramaticky vyšší ve prospěch pravostrannosti ..

                      U měrných jednotek je to též o penězích ale postupně se to částečně srovnává, resp. hodně strojařských firem vede „výkresovou“ dokumentaci v Us/Gb i SI mírách.
                      Avšak lodě a letadla za našich životů, alespoň v mezinárodním provozu, v těch feetech a knotech určitě zůstanou … :-)

                    68. Re: kiv61
                      10.2.2019 v 14:46

                      Tak hlavne, v pripade zmeny jizdni strany na vozovce je asi nejvetsim problemem dostatecne rychle preskolit policii :-)

                    69. trevor12: Vymyšlený ukazatel HDP nikoho moc nezajímá. Důležitejší informace je třeba deficit obchodní bilance a podobná tvrdá data.

                    70. hdp – nevim proc by to mel byt vymysleny ukazatel (jiste budou nejaka zavazna pravidla podle kterych se uvedeny udaj zjistuje, je to dost podstatny udaj na to aby s nim slo manipulovat, mimochodem rocni hdp usa zhruba odpovida statnimu dluhu usa) , deficit obchodni bilance nevim proc by mel byt vyznamny, pokud nekdo prodava za papirky z usa, je vsechno v poradku, nasledna pripadna konverze importeru usd na narodni meny zatim nevidim nejaky problem ve vztahu ke kurzu usd, co muze byt krehkym mistem je ze na wall street se rozhoduje o svetove ekonomice … pokud se sesypou usa akciove trhy a strhnou sebou celou usa ekonomiku do recese, stejnym zpusobem budou nasledovat vsechny ekonomiky sveta

                    71. Re: trevor12
                      10.2.2019 v 19:11

                      Kdyz ja prodam Nemcovi husu za 1000 Kc, je to fajn export. Kdyz nasledne on ji proda za 1000 Kc me, Je to fajn import. Zatimco exp/imp bilance bude vyrovnana, tak ale HDP (Cesko+Nemecko dohromady) bude 2000 Kc… :-)

                    72. deje se to v praxi ?

                    73. trevor12: Ano děje. Z ČR jdou prasata na jatka do Německa a vracejí se prasečí půlky zpět do ČR.

                    74. jak
                      10.2.2019 v 19:23

                      Totéž mlíko. Holt když východoněmeckej soudruh platí víc…

                    75. Re: Behemot
                      10.2.2019 v 19:59

                      A nejen mliko, koupis si blby Audi a mas tam cesky plasty :-). A nebo si v Nemecku koupis prumyslovou elektroniku, ktera ma PCBA delany v Cesku, ale soucastky z Nemecka…

                      Ono se staci v detailu podivat na ministersky statistiky obchodu s Nemeckem a je to doma…

                    76. Sysop
                      10.2.2019 v 20:58

                      Poněkud to motáš dohromady. Audinu si tady nevyrobíme. Ale rozdělit mlíko na odstředěnou vodu z nádobí, polotlustý, plnotlustý, smetanu a všechny cajky z toho, to se dá zvládnout relativně na koleně (pomiňme vykunděný normy, kdy pořídit si pidimlíkárnu je na pár míčů; ale středních i větších mlíkáren jsou tu tři prdele).

                      Nicméně mlíko jezdí tam a mlíčný výrobky zpátky, farmář dostane víc a eště sou pak ty jogurty (a kýho čerta) na pultu cenově jakž-takž konkurenceschopný. Někde je nějakej zádrhel, ne?

                    77. Re: jak
                      10.2.2019 v 19:23

                      Tady na Sumave hodne frci biohovezi (krome mlika, samozrejme) a co kluky znam, vsichni prodavaji Germanovi. Kupodivu ale, kdyz se clovek v Klatovech koukne na etiketu na biohovezim, copak se asi dozvi? :-)

                      Vysledek HDP je odvisly od metodiky. A v soucasnosti, kdy (zejmena Cesko) jsou zeme zavisle jedna na druhe, diky globalizaci si retezce soupou matros po cele Evrope, je metodika prodeje v ramci HDP nepresna. A i kdybychom se posrali a atomizovali kazdy produkt po elementarnich pracech, stejne se to nezlepsi. V dobach otevrenych trhu to tak proste je. Muzeme si HDP vycucat podle potreby a neni boha, aby to zdokladovane zpochybnil.

                    78. jak – jednak jde o marginalii vzhledem k celkovemu produktu a hlavne hdp zohlednuje jen pridanou hodnotu, takze priklad s prasaty, husou i mlikem kulha …

                      https://en.wikipedia.org/wiki/Gross_domestic_product

                    79. trevor12: Polopaticky hodnotu měny neurčuje HDP, ale právě jiné parametry jako třeba deficit bilance.
                      Wall Street se se sesypal loni před Vánoci, o 20 % a nic mimořádného se nestalo.

                    80. ne kazda korekce na trhu cennych papiru vede k recesi – viz 80. leta, trhy cennych papiru vyrazne klesaly ale ekonomika usa do recese nesla … (myslim ze ani v povestnem roce 1987)

                    81. jak – jak ma deficit bilance vliv na hodnotu meny, snad jedine ze by to melo vest ke znehodnoceni kurzu dolaru vuci jinym menam, coz se nedeje, spis naopak

                    82. Behemot: Je to důležitá informace k tzv. tržní kapitalizaci. Sice můžete mít natisknuto hodně papírků, ale jde o jejich cenu.

                    83. jak: Demagogie by měla být uvěřitelná a ne taková blbost. A v čem by se tak asi obchodovalo, když ne v dolarech? V rublech? V korunách? Nedej bože v Euro, které díky péči naší skvělé EU setrvale klesá? Nebo třeba na Kubě je nejtvrdší měna hned po dolaru aspirin, tak v něm?
                      Jinak ta slabá ekonomika USA je 10x výkonnější než ruská, a to ne poslední týden, ale posledních 100 let. Předtím to netuším, přece jenom za cara existovaly docela silné investice západu do Ruska, třeba na stavbu Transsibiřské magistrály.

                    84. Re: cyklista
                      10.2.2019 v 14:43

                      Proc vlastne resis to Rusko? Nas soused to neni, menu s nim spolecnou nemame, vlastne s nim nemame spolecne lautr nic… tak proc ne treba Cina? S tou mame alespon nezanedbatelny import. A nebo Nemecko, tam je zase zasadni export. Pro nas je Rusko po strance zahranicniho obchodu asi tak stejne zajimave, jako USA. Tedy temer vubec.

                      Ted se zacina diskutovat, jestli by prece jen nemela byt v Cesku nejaka ta americka zakladnicka, kdyz to vypada na rozsyp INF, tak pak uz vubec nebude duvod o Rusku diskutovat, kdyz budeme mit americkou zakladnu bez referenda stejne, jako treba z posledni valky porazene Nemecko, nebo Japonsko.

                      Ze Rusko je sice velke, ale rozhodne zadny ekonomicky gigant, to prece kazdy soudny clovek vi. A kde se dneska rozdavaji karty, to prece vi kazdy take.

                    85. cyklista: Není to žádná demagogie, ale každodenní realita. Pro banánové republiky, s dírou do země ze které teče ropa, je nejvýhodnější prodávat ropu přímo za devizy té země, ze které chtějí obratem nakoupit zboží a ne oklikou přes USD, jak je nutí USA. Například pokud chtějí nějaké zboží z Německa, tak je nejvýhodnější prodat do Německa ropu za EUR, a ne za USD. Obdobně do Číny za Juany, atd.

                    86. Re: jak
                      10.2.2019 v 18:53

                      Ono to ale ma hacek. Kdyz by napriklad Venezuela prodala Nemcum ropu za ojra, tak velmi pravdepodobne USA uvrhnou sankce jak na Venezuelu, tak na Nemecko :-) Samozrejme, ze jde o ciste trzne-hospodarsky nastroj :-)

                    87. Sysop: To máte pravdu, o tom jsem psal výše, že si USA vynutí aby se za ropu platilo v USD.

                    88. jak: to fakt není normální, taková absence aspoň minimálního úsudku. V OSN je cca 200 zemí, my obchodujeme s cca 50 z nich, to pro ten obchod budeme potřebovat 50 různých měn? A co velké státy, ty budou potřebovat 150 nebo 200 různých měn pro vzájemný obchod?
                      Pro všechny je nejjednodušší mít jednu universální měnu, kterou použijí všude, nemluvě o inflaci (hyperinflaci ve Venezuele) peněz a dalších problémech, jako je třeba nevyrovnaná obchodní bilance (co když ta díra do země prodá ropu někomu, ale nakupovat bude chtít jinde, to bude muset vyměňovat peníze?). A to nemluvím o Číně, která má kladné saldo snad se všemi státy, kde by ty ostatní země ty jejich juany vzaly, když víc nakupují, než prodávají?
                      Tvl. fakt demence, to se jen tak nevidí.

                    89. No protože podobně jako v těch arabátech to tam celou dobu prožírali, lidi jsou tam líní jak vandráci a levný prachy z ropy, to je pro ně dar z nebes.

                      V arabátech je rozdíl ten, že mnohde to jdou monarchie, takže rodina to zalepila z úspor, který drží pro všechny případy (jak tam přestanou vyplácet tu rentu, aby lůza mohla jen sedět na zápraží a hulit nějakej sajrajt, tak do měsíce skončí královská rodina rozvěšená po sloupech). A taky že už dopředu diferenciovali a jak šla cena ropy dolů, tak tím víc diferenciují ekonomiku, aby nestála jenom na té těžbě. Ve Venezuele je akorát tak zemědělství, ale sami si to taky už ani nedokážou zpracovat, průmysl tam skoro není. Klasickej socialismus a tragédie obecní pastviny.

                    90. spis je zajimavy ze Venezuela nema ani jednoho ekonoma (nebo si nenajme zahranicniho) ktery by zlikvidoval tu hyperinflaci, stejne uz tam vsichni lidi ztratili sve celozivotni uspory tak aspon zacit od nuly ale bez velke inflace (ktera znemoznuje zakladni ekonomickou cinnost jako podnikatelske uvery, planovani)

                      ja osobne bych nejspis zrusil ty jejich bolivary nebo co to maj a zavedl dolarovou ekonomiku

                    91. Re: trevor12
                      9.2.2019 v 15:14

                      Oni nejakej system reset udelat budou muset. A jako prvni je bude bolet to, co bolelo Amiky koncem 80. let – rozcarovani z toho, ze paliva do aut najednou stoji vic, nez flusanec. Proste to tak holt je. Jenze ti Amici aspon makaj (nekteri), kdezto Venezuelci jsou lini jako vsi. Ostatne proto tam ten socialismus tak dobre zakorenil.

                      Osobne si myslim, ze kapitalismus to tam ma sanci dat do late, jenze problem je, ze prece jen, kdyz nekdo sedi na 20% svetovych zasob ropy, tak okolo toho bude vzdy tahanice.

                    92. Trevor: tam jim žádný ekonom nepomůže, to je prostě zabedněnost toho dementa Madura. Tam by jim pomohl jedině nějaký osvícený diktátor, vždyť Chile byla pod Alledem v naprosto stejné situaci, hyperinflace, nezaměstnanost, bída, kolaps hospodářství po znárodnění a nakonec vyhlášení výjimečného stavu, protože už i normální lidi chápali, že socialisti se dobrovolně moci nevzdají a protesty se začaly vyhrocovat.

                    93. Re: trevor12
                      9.2.2019 v 15:14

                      Nejprve se musi zbavit sociku. Coz samozrejme neznamena, ze si tam daji Maduru :-)). Za sociku proste neni mozne tvrde zavest funkcni danovy system nota bene v zemi, kde makat neni popularni. Socik neni az tak problem v tom, ze by ty prachy rozfrcal, ony se dluhy (jaxem uvedl) nasekaly davno predtim, alebrz je problem v tom, ze socik umi predevsim prerozdelovat a krast tam, kde je. Jenze ono v kapsach Venezuelanu neni a cizinci, co sedi na pramenech, si do kapes sahat nenechaji.

                      Bolivar neni spatna mena, de facto „nezalezi na penezich, zalezi jen na jejich mnozstvi“ :-)

                      Je potreba mit legalniho prezidenta, coz Maduro samozrejme neni – mimochodem nechapu, proc Chavez, ktery se k moci dostal podobne, jako Pornosenko a udelal v zemi vyrazne mensi bordel, nez Pornosenko a nema ani na rukou tolik krve, zapadu tolik vadi? ;-) Pak je potreba zavest nepopularni skrty a dane – neco ve stylu doochodove reformy v Rusku, ktera u nas byla velke tema, ackoli u nas uz tento model funguje delsi dobu a dokonce vyrazne tvrdsi.

                      Jenze tady vubec nejde o nejakou demokracii. Ted do te demokracie pinda i Spanelsko, ktere nam pred nedavnem predvedlo, jak takova demokracie ve Spanelsku vypada. Atd., atp.

                      Venezuela je proste tema, protoze Libye se nepodarila, Syrie take ne, Jemen je zakopany, Arabove udelali v otazce ropy fakac, no, takze je potreba konecne dosahnout neceho verejne ve Venezuele, kdyz se to dodnes CIA nepodarilo potajnu. Sedet na nejvetsich svetovych zasobach ropy a chovat se jako debil se proste nema.

                    94. eh sorry jako, misto Quaidoa jsem napsal Madura.

                    95. Re: cyklista
                      9.2.2019 v 14:20

                      HDP neni modla. Zadluzenost Venezuely vystrelila pocatkem 70. let. Proc, to je snad jasne.

                      Ze mela Venezuela zkorumpovane politiky… inu, to je snad normalni, ne? :-))

                      Ja rozhodne netvrdim, ze za soucasny stav Venezuely muze americky tezar. Muzou si za to lini Venezuelane, kteri meli zkorumpovanou vladu povesit a s Amikama udelat lepsi smlouvy drive, nez se stihli zadluzit. Ze dneska dluzi v papirkach, kterymi je jim placeno za jejich ropu, je jejich problem.

                    96. Sysop
                      9.2.2019 v 15:21

                      Ty děláš, jak kdyby na tom snad měli být líp, kdyby jim těžaři celou tu dobu platili víc.

                    97. Behemot
                      9.2.2019 v 15:37

                      To je spekulace, to samozrejme nevim. Ale urcite lze rict, ze kdyby provize z prodeje ropy byly v 60. letech nastaveny lepe, nemusela by Venezuela v 70. letech cerpat silene pujcky v petrodolarech. Nasledne samozrejme spatny danovy system a spirala uz frcela. Chavez by se k moci nedostal, kdyby to nemel o jake pindy oprit.

                    98. Tak určitě. Socani ti slíbí víc než ti kdokoli dá a současně jsou mistři v rozhazování i toho, co nemají. Tak by průser holt přišel o dekádu pozděj a byl by o to horší, pže by tam už taky platili rentu za nic, aby lidem zacpali huby, a ti by už byly tak zlenivělí, že návrat do reality, kde se musí makat, by je kurva hodně bolel.

                2. Do kamene tesat.

                3. A já se zas docela těším na to, až budu dětem vysvětlovat, jak je to ve skutečnosti a o čem se se součkou/pančelkou nemají dohadovat…

                  1. Že to tady dlouho nebylo, co?

                    Viz například, ale nejen, onehdá i tady ze všech stran propraná problematika recyklace a obecně likvidace odpadu. Ve škole spousta sraček a najelváren, že 90 % toho skončí rovnou v kotli, jen nás to všechno stojí kurva mnohem víc, to neví (nebo si to odmítají připustit) i ti různí pozvaní úchyláci se zeleným (plesnivým?) mozkem, co voblejzají školy a provádí tam hentu alternativní tetononc, výuku…natož ty učitelky. Ale děcka to musí poslušně vodkejvat…

                    1. Říkávalo se, že socialismus je trnitá cesta od kapitalismu ke kapitalismu. Teď to začíná vypadat, že kapitalismus byla trnitá cesta od (sovětského) socialismu do (euro)socialismu.

  3. Sveho casu jsem brazdil cesty ve 30ti lete S100 a kontrol bylo take pozehnane, to stejne v podobne stare R11, normalne nechali projet auta mladsiho vzhledu a vytahli si mne. V te R11 to bylo za 200 za sjete kola, coz neslo okecat,ale jelikoz byl vuz psan na dedu a bylo brzy rano, ukecal jsem to ze jsem si potrboval pujcit vuz a ded mi dal k dispozici jeho s tim ze mne ujistil, ze je v poradku a ja si rano ve tme opravdu tech kol nevsiml. Vetsinou kdyz vim ze jsem v prdeli, jsem podlizavej a knouravej a vzdy to vyresilo 200 – priklad: projeti 7mi zakazu vjezdu s hlidkou za prdeli, opravdu nevim jak bych to mel jinak resit,takze usi dolu, mektat neco o ztraceni se v neznamem meste a prosba o navedeni ven. Jinak to bylo kdyz jsem vedel, ze jsem nic neprovedl a je to pouze jejich buzerace, navic pokud byl vuz v poradku – v te S100 to bylo pravidlem, vytahli si me, zjistili ze doklady i ridic jsou v poradku a zkouseli treba vybavu. Jednou mne nahaneli asi 5 krizovatkama po nocnim meste,az jsem odbocil na prazdne parkoviste pred obchodakem, zezadu me zablokovali, vyskakali 4 borci v kombinezach a zacal skoro vyslech, proc jsem zajel na prazdne parkoviste u obchodaku v noci, nacez jsem argumentoval tim, ze kdyz vidim ze me sleduji pres pul nocniho prazdneho mesta, tak je jasne ze me dle mych zkusenosti chteji zastavit, tak jsem jim to ulehcil a vybral misto bez toho abychom blokovali silnici,dostalo se mi pouceni o tom ze jsem nejakej chytrej a zaclo kolecko kontrol, kdy mi prolezli cele auto a nakonec jeden z nich osahal rezervu a rekl ze je prazdna, tak jsem vytahl pumpu jestli ji mam dofoukat, naskakali do auta a zmizeli. Ona ta S100 byla udrzovana, ale proste stara a snadna korit, takze tech kontrol bylo hodne a tak jsem se treba zkousel nekterym vyhnout, vracel jsem se tehdy v noci domu a kratil si cestu mezi vesnicema takovou rozbitou okreskou, pricemz jsem hodne klickoval mezi dirama, no a hlidka stala dole ve vsi na zastavce a videla to, takze klasika vylezl s placackou a maval ze toho ozralu sebere, ja vyhodil blinr a pred nim odbocil do vedlejsi ulicky, soubeznou ulici to objel a o 50m dal vyjel a pokracoval z vesnice ven. Daleko jsem nedojel, diskoteka, transporter v plne rychlosti prede mne a storcem pres cestu, ale tehda jeste nemavali bouchackama a nervali vole kundo, jen pribehl ke dverim a rval proc ujizdim silnicni kontrole. Ja mel tech kontrol v te dobe tolik ze jsem se proste jen chtel jedne vyhnout a zkusil to no. Rekl jsem ze jsem jel ke znamemu co bydli v te bocni ulici, tak me zjebal ze to bych teda zastavil,ale oni slyseli ze jsem ani nezpomalil, tak povidam ze mi u jeho baraku doslo ze uz je pozde a necham to na jindy. No kazdobadne foukacka a lustrace dokladu a vseho, zabita pul hodka (ta bezna kontrola by asi zabrala min no), nakonec me pustili, naskakali do transporteru a frk pryc, ja pokracoval a v nasledujici vsi me sbalila dalsi hlidka :D nakonecme paradoxne od dalsiho zdrzeni vysvobodila prave osadka toho transporteru, ktera se vracela a rekla jim at me nechaji, ze me brali pred chvili. Stare auta byly cil i v cizine, ale kontrola probihala tak, ze si prohlidl nalepky za celnim sklem – STK, silncini dan a pojistka a kdyz to bylo v poradku, mavnul a jelo se dal. Hur kdyz nebylo. Proste nas vysadili a zabavili auto, dali doklad kam jit na jednani o prestupku a odfrceli s autem na odstavne parkoviste. Kazdopadne po porizeni noveho mladeho vozu jsem snad jeste kontrolni kontrolu nemel, ale take je pravda, ze ubylo nocnich jizd a vesmes se pohybuji v kolonach vozu presouvajicich se mezi mesty v dobe spicky…

  4. Tady to zase fičí :) Mám roční nájez +/- 40.000, takže průměr. Za posledních 10 let mě stavěli 2x (DVAKRÁT). Kamarád s průměrným nájezdem o 10K km ročně méně má příhody s PaChem tak 3x za dva týdny. On jezdí dodávkou (starší) mezi Horní Dolní a Dolní Horní na Moravě, já jezdím Praha + 90% po dálnici. Takže ono to není ani o tom ĆÍM a KOLIK, ale KDE. A teď mě můžete rozcupovat, že jsem si dovolil mít jiný názor.

    1. Malinko off-topic:
      Co dvě minuty přestupek. Peklo, smrt!

      Asi přijdeme o Humla – https://www.novinky.cz/domaci/213004-s-potkavacimi-svetly-je-nebezpecna-rychlost-na-dalnici-uz-60-km-hod.html

  5. Jo to pamatuju z mládí. Předpokládám že autor má dlouhé háro, dredy, číro nebo vypadá jiným způsobem alternativně. Zamlada jsem byl kudrnatá mánička v 35 let starém kanárkově žlutém polském fiatu, případně v bráchové vergloidní škodě 120 GLS s vidláckým křídlem, zejména v noci jsem silničních kontrol zažil hodně. Párkrát byla i fajná buzerace a neoprávněná pokuta. Benga to tak mají normálně, jedná se o výchovu mladých řidičů buzerací. Když jsem se později ostříhal a sedl do průměrného nenápadného hatchbacku, od té doby už mě nestavěli ani jednou.

    Jo a když je někdo třeba dredař technař ve staré bílé dodávce, tak neujede bez kontroly ani 10 kilometrů.

    Chceš mít klid, nesmíš vyčuhovat pičo, to si pamatuj.

    V téhle zemi na mě lidi čumí, i když si vezmu na hlavu jen pitomý klobouk fedora, protože to prostě nenosí všichni, vyčuhuješ a to se nesmí.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017