Mírová jednání o Ukrajině a přízraky minulosti - zpět na článek

Počet komentářů: 261

Přidat komentář
  1. Aspen institut think tank nestíhá měnit názory v turbulentní době. Jděte do prdele i s Fialenkem.

  2. hm, Mnichov? Československo nikdo nechtěl, včetně velmi mnoha čechoslováků, například českoslovenští občane s obcovací řečí němčinou slovenčinou moravštinou polštinou ukrajinštinou,postoj cca 0.5 mega židů, mluvících převážně německy, se mi nepodařili relevantně zjistit, ,,,,,a proto neexistuje, a zdá se, že téměř nikomu nechybí, ukrajina, umělý stát, dopadne stejně

    1. Možná se Československo některým nečechům mírně zajídalo, ale navozovat téma Mnichova ve spojitosti se současnou Ukrajinou a jejím případným poválečným rozdělením po letech vládnutí tamních Augiášů je poněkud nepatřičné. S diskriminací ruskojazyčného obyvatelstva po vzkříšení nacismu to tam těžko mohlo skončit jinak než válkou, zvlášť když na černozem i suroviny bohatý a průmyslový východ je pro jejich ekonomiku významný a nemohli UA jako u nás jen v kanclu rozdělit stát z jednoho na dvě íča.

    2. @jungvoj
      Československo bylo pro židy oproti Německu nebo i Polsku ráj. I pro emigranty z Říše.
      Ano zbylým Němcům nežidovského původu se v něm nelíbilo.
      Zda se jim líbilo to co prožili od roku 1938 do roku 1946 to už byl jejich Kampf.
      Jestli se v Československu nelíbilo v roce 1938 nějakým Moravákům netuším, asi nějakým kolaborantům ano.
      Slovákům, Maďarům, Rusínům i Polákům se v něm nelíbilo.
      Jejich chování k Čechům a Moravanům v letech 1938 -1945 se jim více či méně také nevyplatilo, a to měli kromě Rusínů vetšinou z prdele kliku, že nedopadli jako Němci.
      Jediné dvě akce, kterými se Ben Ešeda zasloužil o stát byly lži ve Versailleském paláci a vyhnání aspoň Němců.

  3. Jaký ten návrh je vidíme všichni. Mám z toho stejné pocity. Nic méně nechápu autorovo podivování, že EU nemá v zahraniční politice žádnou pozici, moc nechápu. Stačí se podívat kdo to vede a jak si ta ženská nechala nadiktovat svévolné podmínky cel od Trumpa. Naproto poníženě a bez odporu. Její jediná agenda je naše likvidace. Zakáže spalovací motory, přikáže všem topit jen tepelnými čerpadly, a zároveň zakáže výrobu elektřiny přes emisní povolenky. Tykač oznámil, že zavře svoje dvě uhelné elektrárny a teplárnu. Bez rotačních zdrojů elektřiny se nedají provozovat ani soláry, proto byl ve Španělsku v létě blackout. Slabost a hloupost EU narostla tak, že i já jako její bývalý podporovatel jsem pro okamžitý výstup!

    1. To je vubec ted v Evrope takovy fenomen, poslouchat lidi, kteri nemaji mandat z lidovych voleb. Zeli ho nema, Leyno taky ne. A oba se tvari, ze toci vesmirem. Ale ano, toci, protoze plebs posloucha.

    2. EU je typický slaboch.

      EU je slabá navenek, a o to více tvrdá k vnitřním členům.

      Stačilo vidět, když Lejenová jednala s Trumpem o clech. To byla celosvětová ostuda.

      A jako každý slaboch, který je neschopný ve světě, si musí vylévat zlost na své vlastní.

    1. Je jich proste moc. Statisticky se s tim nic delat neda, ale pokud se zmensi skupina, klesne i absolutni pocet obeti.

      1. je ta. Organizovanou zločineckou skupinu, úředníky, policajty a civilní zaměstnance související je třeba redukovat o 50%.

        1. A neni to malo, Antone Pavlovici? Zejmena v tech kancelarich bych se nebal vic rozmachnout a vymest je i s vajglama.

          1. co s vajglama, jednou jsem strčil omylem hlavu do místnosti bezpečáků na Středočeském hejtmanství a tam to smrdělo jak v cigánské maringotce. Voni tam snad i porcovali prase. Něco neuvěřitelného.

            1. No to jo, na to potrebujes plac. Holt moc velky kancly.

            2. Plány revanšistů zhatí naši vepři boubelatí.

      2. Určitý vliv má i jejich relativní „bezstrestnost“. Policajit své příslušníky hájí co to jde a teprve až to není udržitelné, tak ho předhodí davům a hodně toho zametou pod koberec. Pokud by se toto nedělo, byli by policajti opatrnější a těch „nehod“ by třeba bylo méně.

        1. kdyby jen policajti. Úřednictvo si také může dělat co chce, protože nadřízené i soudy je vždycky podrží i kdyby měli lhát do aleluja. Svoloč zločinecká. Všichni to víme, včetně advokátů, že je to marný boj, ale jede to dál. Jen díky EU fašistickému režimu.

          1. O tom, že si soudnictví zprivatizovalo několik rodů si štěbetají i vrabci na střeše.

            O tom, že si další progresivní rody rozparcelovávají instituce si štěbetají i vrabci na střeše.

            To je přeci klasický feudalismus.

  4. Larry Johnson: Kaja Kallasová z EU má špatné znalosti historie… (jímá mě podezření že Zamazal na tom bude podobné)
    https://kispep.wordpress.com/2025/11/29/larry-johnson-kaja-kallasova-z-eu-ma-spatne-znalosti-historie/

    1. K cemu znalosti, kdyz staci ideologie?

    2. proč nestačí říct, že je to úplně blbá kráva

      1. Kallasová je taková estonská Nerudová, akorát měla vlivnějšího tatínka.

        1. Její otec Siim Kallas (*1948) byl vysoký bolševik, který dělal za Sovětů estonského ministra financí a poté ředitele banky Sberbank. Také měl vysoké postavení v jakémsi stranickém tisku, a poté byl poslancem Nejvyššího sovětu SSSR. A to vypisuji jen zlomeček jeho funkcí, detailněji zde: (https://www.esbl.ee/biograafia/Siim_Kallas)

          Jinak řečeno, její otec byl spíše něco jako Pávek, který si to odpracoval.

          Ona je spíše otázka, jestli likvidací Ukrajiny a pobaltských států by nedošlo ke snížení počtu nacistů na zeměkouli na desetinu.

          1. Sudruzka ma tie spravne kadrove predpoklady.

            1. Docela zajímavé je u táty i: 2004-2014 místopředseda Evropské komise, roku 2015 dostal ocenění Evropan roku.

              Jednoduše bývalí nacističtí papaláši a bolševičtí papaláši si prostě založili EU. A tak se chová podle svých zakladatelů.

                1. Tu knihu nemám.

                  Když k tomu přidám kdo vyrobil komunismus a kdo vyrobil nacisty – pak už je celá EU velice jednoduchá.

              1. Ktovie, mozno jej dedo alebo pradedo radostne hlasil do Berlina, ako je Estland judenfrei.

                To su ludia bez chrbtovej kosti, ako vas agent Pavek, sluzia hocikomu, kto je prave pri koryte.. aj ked Kaja je mimoriadne tupa a sprosta.

                1. Každopádně celá rodina a příbuzní prostě dostali teplá a dobře placená koryta. To je neštěstí mnoha států.

                  Problém je, že mnoho příbuzných nemá schopnosti na místa, na která se protekčně dostali. Pak nastává strategie hlupáků, když nemají schopnost na místo, které zastávají. Fanatismus, emoce, ideologie, černobílá hesla.

                  Řekl bych, že Evropu zničilo především to, že řídící místa jsou zabrány blbci coby teplá korýtka rozvětvených rodů, kteří nenechají nikoho pracovat v chudobě, že ano. Každého svého člena usádlí do vysokého a dobře placeného místa.

            2. A nebo ji tatinek chodil v puberte prznit a ona si vytvorila averzi vuci Rusku.

    3. Existenční hrozbou pro evropské národy není Rusko, ale EU i liberálně-oligarchický režim.

      1. to zní moc pěkně, nestyďte se napsat EU fašistický režim, za politikou EU stojí potomci pro hitlerovského režimu. Bez vyjímky. A pár debilů, kteří nechápou nic.

        1. No ja myslim, ze ti nacisticti predkove tech vladnoucich politiku v EU by nebyli nadseni, ze je nekdo oznacuje za pouhe fasisty.

  5. Mě přijde, že současné „překvapivé“ odhalování korupce okolo Zelenského je součástí tlaku USA na něj. Jako kdyby USA v červenci „zakázali“ ty změny v těch „protikorupčních“ útvarech na Ukrajině (aby si zachovali dvě různé skupiny co jdou proti sobě) a teď té jedné dali zelenou, že může jít (beztrestně) po té druhé skupině a to až do těch nejvyšších pater, samozřejmě kromě Zelenského, protože bez něj by to neměl kdo podepsat. Nemyslím tím, že by ty protikorupční útvary jednali přímo na pokyn USA, spíše tam probíhá neustálý boj „různých skupin“ s různou intenzitou a USA nyní řekli jedné skupině, že teď může (měla by) jít po té druhé skupině s tím, že tu první skupinu podrží a „nedovolí“ její likvidaci (např. zablokují/zpozdí dodávky apod.).

    1. Další na řadě Umerov. Pokud neodsouhlasí americké návrhy, půjde za Jermakem. Nachystané už to je. Američani mají při vyjednávání tu výhodu, že zkorumpovaní jsou na Ukrajině úplně všichni. Stačí ukázat prstem.

      1. Presne.

        1. Sysop:
          Všichni včetně nejchytřejších plus věštírny jsou momentálně na stejné úrovni:
          Nevíme kdy a jak to skončí.Někoho to ovšem baví se tím furt zabývat.

          Chtělo by nějakou ránu.Kovid taky přestal ze dne na den.

          1. Ale tak v Haife je pekne a teplo..

            I’ll have to flee as well
            Buy me a compound down in Israel

          2. No pokud vim, tak od samotneho pocatku se to bere jako sport. Pry kdo ze komu fandi. No tak kdyz sport, taxport. Dokud nepisknou konec, tak je co sledovat, ne?

            1. Jenomže ve sportu se neumírá jako ve válce na Ukrajině. Je to mimořádně kruté.

              Takový „sport“ kdysi provozovali inkové – 2 mužstva hrála proti sobě fotbal a to které prohrálo bylo obětováno bohům.

              1. Těsně vedle. Pokud máte na mysli Tlachtli, pak to byli Mayové, Aztékové, Olmékové, Toltékové a to s tím obětováním je velmi pravděpodobně mýtus.

                Nic to faktické upřesnění ale nemění ale na nechutnosti některých komentů tady.

                1. To AJR

                  Dobrej podvecer,

                  tak to ja mam jeste treti verzi, priteli kocourovita. Kdyz jsme byli u Mayskych pyramid v Mexiku, tak nam pruvodce tvrdil, ze v ty ballgame zas obetovali viteze a nejlepsi sportovce, pac nejakej nesika by bohy leda nastval. Neznelo to nelogicky, ale ja taky obcas skocim na kazdej spek. Vi o tom nekdo neco blizsiho? Dekuju se predem.

                  1. Ahoj, no předpokládám turisti maj krváky rádi, tak se jim to řiká. Když jsem dělal průvodce jako studentskou brigošku nebudeš věřit co všechno jsem jim nakecal. :))

                    Ale prokázaný to ale neni. Celý je to založený na něčem jako mayská Bible. Je čistě na tobě jestli budeš věřit doslova všem těm historkám který sepsal nějakej ožralej pazneht o třista let dýl když si vzpomínal co mu vyprávěla babička když mu bylo pět. A pak to zas jinej pazneht pro jistotu přeložil do španělštiny.

                    1. To AJR

                      Zabijis mou viru v pruvodce :-))) Navic tenhle by nelhal, mel takovy uprimny voci a vzal si 120 dollaru za hodinu a pul, jako urcite profik :-))) Ne zertuju, v cene byl transport z Cancunu, studenej obed a fotky. Vlastne dobrej deal. Jen bylo podezrely, ze kdyz jsme se ho na neco ptali, vzdycky nam nadsene pritakal a vyvolaval, ze to zname lip nez on.

                    2. P.S. Cos komu nakecal :-)?

                    3. Já už si to do detailu nepamatuju, ale vzhledem k tehdejšímu věku – co bys myslela? Určitě hromada krve, sexu, zprzněnejch panen a nešťastný lásky. Tohle mají návštěvnice rády a ty pak rozhodujou jestli se nám tam líbilo nebo ne.

                    4. SL: Jo, to používam s oblibou: „Podívej se mi do očí zlato! No jen se dobře podívej! A teď mi řekni, copa by ti TYHLE voči mohly lhát?“ Nač to měnit co funguje! :)

                      Podezřelý? Ale kdepa, přece bys nebyla paranoidní! Bylo dobrý dýško jo???? :) Voni ty kluci mexický mívají rozvětvený rodiny…

                    5. TO AJR

                      Dysko americka klasika, ale tvaril se, ze prijemnejsi lidi nez nasi skupinu nepotkal a to navzdory tomu, ze jsme meli v teamu kamose ozralu v kocovine, ozralu bez kocoviny, vecnyho svacila, kamaradku prechytralou intelektualku, pancelku v klimakteriu a nasranou doktorku se spankovym deficitem :-)

                    6. Proste vykon hodnej Osrala…Pardon Oscara :-) I kdyz mozna tvoje sexy storky o zprznenejch pannach a potocich krve budou jeste lepsi :-).

                    7. SL: ….a sbalil kterou? Přechytralou intošku nebo snad nasranou doktorku?

                    8. To AJR

                      Musim te zklamat, zadnou. Randil evidentne se slecnou ridickou autobusu. Pekna zabka a takova Penelopka Cruz, ale zaoblenejsi, cca 23 let a s culickama. Nicmene fakt hezka holcinka a byla i moc mila.

              2. No ja jsem si nezacal. Ale kdyz uz mi to tak naservirovali… ostatne, kdyz vidim ten bruselsky kotel, tak to jen potvrzuje pravidlo o tuposti tvrdeho jadra fanclubu.

    2. Ale no jasne,ze ano.Jermaxi tuhle otevrel hubu,ze zadna debata s Rusem nebude a druhej den mel v baraku protikorupcni zasahovku, ktera je podkurovan CIA.

  6. Velmi trefné pane Zamazale. Jasně to dokazují hromady blitek v diskuzi od zdejších putinovych rozkuřovačů.

    Bohužel v Bílém domě sedí zbabělci a neschopní lemplové, proto válka stále ještě trvá. Být tam někdo jako Kennedy nebo Reagan, ruská svoloč by už dávno stáhla ocas a nevystrčila ze zemljanky ani nos.

    1. Dp:
      Zima teprve začíná, ale někdo je zamrzlý i přes léto a hlavně léta letoucí.
      A někteří to ještě okoření absencí možného řešení dle jejich pohledu na věc.
      Jedna věc je ale jistá: Mnoho jedinců nemá ani pohled ani rozhled.Tím pádem nadhled nula.
      A s tím souvisí nemožnost vlastního názoru.
      Takže abych to shrnul lidově:Vymytóza vulgaris

      1. Slabé, slabé. Kde máš klíčové výrazy jako „banderovci, nacisté, CIA, provokace, apod. ?

        Ostatní jsou v tomto ohledu daleko pečlivější.

        1. Dp:
          Jseš normální?
          Já jsem se nevyjadřoval k tvojí osobě.
          Se taky občas zamysli a shoď ten závoj nenávisti.Nebo to jde zevnitř?
          V tom případě bys měl doživotní problém.

          1. To si říkáte vždy, než zde něco postnete? :-D

    2. Kennedy? Myslíš toho Kennedyho, co se před první schůzkou s Chruščovem musel nastřelit jak rocková hvězda před koncertem, a nakonec Chruščova tak zdrtil dlouhou řadou ústupků, že to poněkud připomínalo unijní sankce proti Rusku, a provar v Zátoce sviní proti tomu byl ztělesněné vítězství?
      Reagan? Myslíš toho Reagana, co musel SSSR uzbrojit k smrti, protože ostatní prostředky selhaly, a i tak to trvalo 10 let?
      Tak to sis vybral opravdu vynikající příklady brilantních vyjednavačů, kteří Rusákovi jen tak něco nedali zadarmo (Kennedy) a všechno vyřešili naprosto intuitivně a přes noc (Reagan). Ale abychom si špatně nerozuměli, já nekritizuju Kennedyho nebo Reagana. Ona realita je taková, že pokud se zrovna nejedná o bezpodmínečné kapitulaci, tak to mezi mocnostmi prostě nevypadá tak, že někdo přijde, bouchne do stolu (například botou, v případě Chruščova), a druhá strana řekne „fajn, tak tohle je vyjednavač na kterého nemáme nabito, balíme a přistupujeme na vaše podmínky“. Trump s tím nemá co dělat, nefungovalo to tak nikdy.

      1. Reagan neuzbrojil Sojuz, to je jen klišé. Kdyby se pokoušel zničit komunismus jen tvrdým nátlakem, nikdy by se nedostal k moci měkkouš Gorbačov, ale nějaký sekerník, který by utužil režim + provedl hospodářské reformy (jako v Číně).
        Sověti rozpustili Varšavskou smlouvu a nakonec i sami proto, že nevěřili, že to bude potřeba.

        Jo a Kennedy vedla hrozeb válkou za karibské krize byl taky ochoten stáhnout rakety z Turecka, a na téma kritiky dohod s Moskvou pronesl něco jako: „i gangsteři dodržují smlouvy, které jsou pro ně výhodné“.

        1. Vy si toho asi moc nepamatujete. Sekerníci, co nastoupili po Brežněvovi (a kteří by něco jako perestrojku nepřipustili ani omylem) padali jako mouchy. Takže ústřední výbor na potřetí raději vybral někoho mladšího, nechtěli riskovat další brzký pohřeb. I když ty pohřby už pak měli docela zmáknuté, na rozdíl od toho „prvního“, kdy jim Brežněv do toho hrobu tak trochu spadl, zřejmě neunesli tíhu všech těch jeho vyznamenání.

          1. Andropov mal v plane reformy, len skoro zomrel.. sefoval KGB 15 rokov, vedel velmi dobre, co treba v Sojuze urobit, a tiez poznal boje o moc v politbyre.

            1. quadra:

              Když nastoupil, měli někteří papaláši v ČSSR v gatích. Na veřejné nástěnce u jednoho většího podniku se objevil výstřižek, kterak Andropov zametá s korupčními soudruhy. Kdosi červeným fixem pod článek připsal:
              „To by u nás bylo vdov!“
              Na pachatele byl nasazen orgán, nebyl však úspěšný…

          2. LP: třeba Andropov byl reformátor, který díky své funkci šéfa KGB věděl, jak SSSR zaostává, ale byl limitován zdravím a asi i židovským původem. Černěnko byl starý senila.
            Gorbačov povolil reformy ve východním bloku proto, že ta zátěž spojená s udržováním vazalských států byla považována za zbytečnou, když pochopili, že Reagan ani Bush starší je nechtějí zničit a můžou spolu docela dobře vycházet.

            1. Zapomněli jste na desetiletku v Afgoši a likvidaci Černobylu.
              Hodně drahé akce, které také pomohli SSSR „položit“.
              Projekt Buran taky nebyl za hubičku.
              .
              Udržování vazalských států jako zátěž?
              To myslíte ten supr kurz 1 rubl za 10 Kčs?
              Anebo, když chtěli platby za určité „zboží“ v dolarech?

              Tady tuten prý pomáhal s transformací Sojuzu.
              https://cs.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Sachs

              1. 1) Ve vazalských státech byla spousta vojáků, to muselo stát šílené peníze.
                2) Vzhledem k tomu, že v ČSSR byla životní úroveň o poznání výš než v SSSR, nebyl kurz rublu evidentně nijak podstatný.
                3) Afghánistán byl také vazalský stát. Viz 1)
                4) Buran souvisel s armádou, stejně jako Shuttle. Viz 1).
                5) Vazalskými státy de facto byly i svazové republiky mimo vlastní Rusko+Bělorusko+Ukrajinu. Ty středoasijské musely polykat dost peněz, to je vidět na tamní současné životní úrovni.

                1. Zkuste sepsat to samé pro USA a bude to šul nul.
                  Vietnam – 20 let, Afghánistán – 20 let.
                  Jižní Amerika.
                  Plus vnitřní dluh.
                  Zadluženost obyvatelstva.
                  .
                  Životní úroveň? Ošemetná metrika. Je to i o mentalitě.

                2. Jj, Svaz ty šílený prdelstány posunul vo vagón dopředu, to bylo asi neco jak podkarpatská rus, kerou musel zbytek ČSR sanovat, v podstatě agrární pasteveckej pozdní středověk, akorát že Svaz takovech území měl MILIONY kilometrů čtverečních, ne pár tisíc, jak ČSR.

                  Taky že jejich vobčani byli drtivě proti rozkladu svazu (přesto ale mnohdy potom malá klaka šmejdů jim tam převrat provedla). A zasáhlo je to strašně, životní úroveň se jim propadla kurva hodně a až poslední dekádu neco použitelně roste. A to je dnešní RF zásubuje vším možným za dobrý prachy, a bere vagony pracovní síly (která pak dom vozí peňauze).

                  1. A státy ve vnitrozemí USA na tom byly jak?

            2. Jihočech Honza 29.11.2025 v 17:34
              Reformátor v jakém smyslu? Co vlastně chtěl zavést za reformy, v čem měli spočívat? Mělo to být něco jako socialismus s lidskou tváří nebo by zůstalo u „staly se určité chyby“ a nebo „dohnat a předehnat“ ?
              Socialismus jako takový je nereformovatelný, můžete z toho udělat větší či menší diktaturu, ovšem pořád to bude socialismus a diktatura. Jsem velice rád, že Gorbačov nakonec ty satelitní státy (včetně našeho) pustil „z řetězu“ a současně „nařídil“ místním sovětským jednotkám, té bratrské pomoci na věčné časy, ať u nás nezasahují. Něco takového by Andropovovi nebo Černěnkovi bylo úplně cizí, něco takového by jim na mysl vůbec nepřišlo. Nejspíš to tak trochu překvapilo i toho Gorbačova, jak rychlý to mělo průběh, když se to spustilo.

              1. Chcete slyšet pravdivou historii?

                Nebo si chcete utvrdit vaši víru o socialismu? Případně o dalším.

                Buď historickou pravdu nebo náboženskou víru – nemůžete mít obojí.

              2. Bohužel nelze zjistit jak by fungoval socialismus, kdyby mu kapitalismus neškodil ze všech sil.
                A když porovnám socialismus s kapitalismem v ČR, tak jednoznačně vítězí socialismus. Kolik že to máme státní dluh? Tři biliony?
                Co ale určitě víme je, že kapitalismus nefunguje bez toho, že by okrádal jiné a páchal agrese po celém světě.

                1. Za prvé u nás není žádný kapitalismus a za druhé socialismus prostě nemůže ekonomicky fungovat. Pro správně fungující hospodářství je nutná volná tvorba cen výhradně podle nabídky a poptávky. Cena je nositelem informace o vzácnosti zdrojů a na jejím základě jsou pak zdroje alokovány. Bez toho je jakékoli efektivní hospodaření nesplnitelná chiméra. Jsou-li deformované ceny, je deformovaná celá ekonomika.

                2. Hovno, leone. Pokud chces neco srovnavat, musis stanovit hodnoty a meritka. Dluh nemusi nutne byt problem, zalezi spis na jeho puvodu, umoru a na vykonu ekonomiky. Takovy hypoteka je taky dluh a pritom, pokud si ji muzes ekonomicky dovolit, je to jednoznacny prinos, nez setrit a vystrelit fungolovku, az je ti sedesat.

                  Dalsi vec je, ze okradani druhych je stare jak lidstvo samo a bylo uz od prvobytne pospolne spolecnosti a i v tom tvem sociku, kde se nejprve okradli vsichni schopni na zacatku ve velkym a pak postupne i ti novi schopni po troskach taktez. Kapitalismus uplne klidne muze existovat vybalancovany. Takze to, co vy (kdo?) ‚urcite vite‘, je kravina.

                  Socialismus by fungoval uplne stejne blbe, jako fungoval s kapikem za plotem. Kdyby se bylo byvalo dosahlo te marxisticko-leninske nirvany a socik byl na celem svete, tak by se jednak ukazalo, ze novy tridni nepritel jsou lini lide, takze komunismus nikdy neprijde a druhak, ze drive, nebo pozdeji, se to cele stejne posere, protoze tech linych a zlodeju je stejne vetsina.

                  1. Kapitalismus může být vybalancovaný, pokud se soustředí na užitečné produkty a zákazníky. To ostatně socialismus také.

                    Dnešní západní kapitalismus je spekulativní kapitalismus. Spekuluje se na burzách, kolonizují se zdroje jiných států. Korporace lobují a nutí lidi povinně platit co nechtějí – tu emisní povolenky, tu veřejnoprávní média, … Jak se to moc liší od okrádání, netuším.

                    1. Jasne, ale to ti udela soucasny feudalismus take. Neni to o tom zrizeni. Je to ciste o tom, kolik nenazranych cizopasniku tam mas. A kdo chce okradat, jen hleda zpusoby.

                  2. To tvoje mudrování nevyvrátí fakt, že po sametovém puči je ČR vykradená, zadlužená kolonie žijící na dluh.
                    Zvláštní je, jak ten „nefunkční“ socialismus až tak vadí kapitalistům, že se neštítí žádného svinstva, aby ho zničili.

                    1. Za sociku byly take plany, jak ten kapik znicit. Nicmene, zatim kazdej socialismus se naprosto uspesne a spolehlive znicil sam. Jediny, co se jeste klepe nad hrobem, je ten severokorejskej skanzen. A ten potrebuje jen cas a dopadne stejne, jak ty ostatni sociky. Bud se konvertuje, nebo zanikne.

                      Ma dluh se v Cesku zilo uz od roku 1948. Rozdil je jen v tom, ze tehda meli vsichni stejny hovno, zatimco ted, pokud hned prdeli, muzes se mit dobre. Horekovat nad statnim dluhem – na to maji cas ti, kteri nepracuji dostatecne efektivne.

                      Sorry, ja nejsem levicak a na nejake narky nemam bunky. Proste karty jsou ted rozdany takhle a kdo se v tom nezorientuje, no tak holt z kola ven.

                    2. Pamatuju si jak byl soudruh Kim Irsen na Korejce otcovsky přísný.

          3. Vy jste byl přímo u jednání anebo zprostředkovaně skrz Rudé Právo?

            1. Když umřel Andropov, byla to taková smuteční monstrakce, jakou si neumíte ani představit.

              I v ČR byly velké tryzny už od škol a dětí přes média a další akce.

              1. si vzpomínám, jak jednou přijdu se školy, pustím rádio a tam žádnej Vláda Štancl, Karel, Hanka či Helča, ale táhlé cosi, a to nejen na Vltavě. Až tak jsem byl bystrý chlapec, že jsem rodičů oznámil, že asi skapal Černěnko. A taky že jo.

                1. Přesně tak to bylo. Nějaký SAVP nechápe, že úmrtí sovětského lídra nebylo možné vůbec přehlédnout. A to ani daleko od civilizace.

                  Jakmile zavraždili Stalina, tak to vzali do pracek trockisté – a generovali lídry co padali jako hrušky.

                  Pak přišel Gorbačov a snažil se kopírovat Západ. Dokonce i prohibici zařídil. Byl podpantoflák dle západního feministického vzoru. A fotil se s USA představiteli stejně jako náš Havel.

                  1. Jen pro upřesnění. Gorbačova supruga byla Ukrajinka.

                  2. Bylo to prostě všude. 24/7. Vizuální smog. Umřel lídr. Ve školách se držel týden smutku, sirény houkali měsíc v kuse.

                2. No je fakt, ze tech sovetskejch funusu jsem za sveho mladi zazil dost a ta predposranost byla ocividna. Obavam se ale, ze az bude zemren Zelenskyj, tak z toho bude taky narodni smutek.

                  1. Nejhorší na tom bylo že byly vždycky zavřený hospody. Už tehdy mi dělalo potíže den nechlastat.

                    1. Co se teda pamatuju, tak v Ove byly zavreny v nedeli taky. K tomu by asi vic rekl Dachsmeister. Ja jsem tam koncem 80ek parkrat zajel na sachovy turnaje a vzdycky mne sralo, ze v nedeli vecer neni kam zajit.

                    2. Dírám kde není každej den otevřená hospoda se od mládí svědomitě vyhýbám.

                    3. Fakt je, ze aby clovek nemohl ani poradne zapit zal se skonem sovetskeho politika, to jednoho zamrzi a musi to pak sfouknout se sousedama doma ve sklepe.

      2. Nitus zapomněl na poradce v pozadí? Alfred, Zbyňa a mnozí další…

    3. Válka ještě trvá, protože zelenského vlezdoprdelisté jsou stateční jen u klávesnice. Už dávno jsi měl bojovat na Ukrajině v první linii. Všechny nazýváš zbabělci a lemply, ale sám jsi podělaný strachy, kdybys měl jít příkladem. Nepomohly by ti ani hnědé trenky.

    4. Ještě že ty USA existujou. Oni můžou za to že Rusko zaútočilo na Ukrajinu, oni můžou za to, že Ukrajina prohrává a ztrácí další území. Oni můžou za to, že Rusko dosud nevyhrálo, protože příliš podporujou Ukrajinu a taky můžou za to že ještě není mír protože málo podporujou Ukrajinu. A až mír možná bude, tak to bude určitě jejich vina, že ten mír je vůči Ukrajině nespravedlivý.
      Bude potřeba hodně hledat, abychom našli něco, co není vina USA.

      1. Kus pravdy na tom je, kdyby se Amíci nesrali do russsské sféry vlivu, nebyla by ani válka v Gruzii, ani na Ukrajině. Ty konflikty nevznikly ve vzduchoprázdnu.
        A to, že Ko-Za dodává tolik zbraní, aby se UA udržela, ale aby nevyhrála, je prostě fakt.

        1. Jenom ty zlé a ošklivé USA se serou do jiných sfér vlivu. Rusko, Čína, nebo Indie jsou svatí a nikdy nikdě neměli zájmy a nikdy se nikam nesrali. Tvl to je jak v pomocný škole, tohle furt dokola.

          1. Nevím o tom, že by Čína/Rusko odpojovali zahraniční státy od bank a vyrovnávacího systému SWIFT.

            Nevím o tom, že by Čína/Rusko znárodnili americký majetek ve výši mnoha set miliard dolarů.

            Nevím o tom, že by Čína/Rusko měli po celém světě stovky vojenských základen USA.

            Nevím o tom, že by Čína/Rusko a jejich ministři zahraničí vyvolávali barevný převrat v Mexiku či Kanadě, rozdávali tam pečivo, a vyvolávali nenávist k USA přímo zakotvenou do Ústavy Mexika či Kanady.

            Nevím o tom, že by Čína/Rusko napadli či bombardovali přes 50 států světa jako USA od konce 2. světové války.

            1. Hodně toho nevíš no.

              1. Děkuji, že se mnou souhlasíte. Nemáte žádné věcné argumenty k tématu, což se bere jako souhlas s oponentem.

                1. Pokud někdo kouká na hovno a říká, že je lahodné a dobré, vidí modrou barvu a tvrdí, že je červená, těžko může čekat nějaké argumenty. Vykrmovat tě nebudu, na kraviny reagovat nehodlam, takže se asi vlákno vyčerpalo, klidně si ještě něco napiš.

                  1. Věcné argumenty nic? Tak sorry…

          2. Ale to já přece nikdy netvrdil. Samozřejmě, že velmoci zkouší, co si můžou dovolit, kam mohou zajít a kde stojí za to se angažovat a kde ne.

            Ostatně Chruščova se sovětské elity zbavily právě kvůli kubánské krizi, kterou vyhodnotily jako nezodpovědný hazard a narušení rovnováhy, které nestálo za to.

            1. Což byl dost paradox, protože Chrusčov odstranil Stalinovo kult a chvílema to vypadalo, že by to mohl bejt ten rozumnější komouš. No nebyl no, ale že by pak kdokoliv byl nějak lepší… to se říct nedá.

              1. Chruščov neudělal nic jiného než sekci stalinistů (leninistů) nahradil sekcí trockistů.

                1. Jistě, neudělal nic jiného.

                2. Jaký přesně trockisty nahradil?

          1. Hodně podvědomě, dík za připomenutí. A jak to souvisí? Dvě radikální skupiny se mezi sebou pobily, přičemž úřady očividně nadržovaly té, kterou považovaly za méně špatnou. A já kvůli mrtvým komunistům naříkat nebudu. Riziko podnikání.

            1. Já ani kvůli mrtvým fašistům. Oboje je levicová odporná svoloč. Jen je hezký, jak se to v tý tenkrát obrovský svobodný zemi prostě stalo a zároveň se z toho stalo zajímavé memento. To by se v jineém než svobodném zřízení nikdy ven nedostalo. A dělo by se to tam dál.. ale ty to tak možná nevidíš, v pohodě. Pro mě je to důkaz, že tohle j ukázka svobody a „demokracie“. To jak zasáhl nebo nezasáhl stát nehodnotím, ale informovat o tom je prostě důležité.

              1. I v tom článku píší, že to chtěli několik let zatlouct.

              2. Kteří uznávaní odborníci tvrdí, že fašismus je levicový?

                  1. To jako že článek nějakého pisálka je důkazem??
                    Co si nepochopil na: uznávaní odborníci?

                    1. Tak to můžeme vyloučit wikipedii, kde každý její článek napsal nějaký pisálek.

                    2. Občas napíšu na Wikipedii nějakou totální pičovinu a bavím se jak mě kokoti všeho druhu citujou.

                    3. To já jsem s wikipedií dělal také. Ale obvykle v techncických článcích. Chtěl jsem věděl, jestli si někdo všimne naprosté ptákoviny a opraví to. Řada těch ptákovin je tam dodnes.

                    4. Alan.Cox
                      30.11.2025 v 21:18

                      uka

                    5. Behemot: Hledej. :-) Na wikipedii je tolik ptákovin, že to až hezké není. Největší počet ptákovin v české wikipedii v technických věcech dělá linuxová komunita.

                      Univerzitní vyučující, co jsou fanatici do linuxu, zejména Milan Keršláger, zneužívá armádu svých studentů k tomu, aby přepisovali wikipedii jako reklamu na Linux. V řadě předmětů jsou zápočty na vysoké škole podmíněny vznikem či úpravou hesel na wikipedii směrem k opěvování linuxu.

                      Před x lety jsem měl takový sport, že jsem jim jejich pitomosti upravoval zpátky. Musel jsem opravdu obden projet svou sérii hesel, a hodinu tomu věnovat. Nejvíce škodolibý jsem byl u hesla „mikrojádro“, kde má linux mindráky – nezvládli totiž naprogramovat mikrojádro, protože to bylo nad síly Linuse Torvaldse – a tak to dohánějí pliváním na vlastnosti mikrojádra.

                      České heslo „mikrojádro“ je snůška polopravd dle přání linuxové komunity: (https://cs.wikipedia.org/wiki/Mikroj%C3%A1dro)

                      Když jsem viděl, jak snadno se wikipedie zanáší blbostmi, pokud narazí na motivovanou organizovanou skupinu – zkusil jsem to u několika programovacích jazyků (detaily neřeknu). Je to můj vlastní výzkum, nakolik dlouho to tam vydrží.

                    6. No.. Torvalds nie je Rashid ani Tevaian :-)

                1. Jak uznávání? Kým uznávaní? A mají jen ten komsemcuc? A můžeme ho vidět? Samý votázky?

                2. No hej, na vsetko nam treba odbornikov…

              3. Ukrajina je svobodná země. Právě se dostalo ven, že Mindič odklonil 100 melounů v dolarech.

                1. ACHD:
                  To není překvapivý, ale k prdu je, že tady opět zasíráš pravej sloupec.
                  Dej si režim a pokus se to držet na uzdě.

                2. pro nás je důležité kolik proteklo Fialenkovou kampeličkou, snad jen 14 melounů. Snad se najdou i u SKunkových kumpánů.

                  1. Jen proteklo. Vyzvedl si je klient z Bosny.

                  1. Jednorázově.

                    1. toe čučkař, při tech multimiliardách, co tam měsíčně tečou…

                    2. No to je jen to, co mu zatim nasli. Jako s tim prazskym podnikatelem (t.c. v JAR), co po nem zustaly dve miliardy kes v garazi, ale po kontech se taky jeste valelo dost.

                3. To nevadi, Leyno rikala, ze to je vsechno v poradku a vsechno v Kijeve funguje, protoze se to uz vysetruje.

                  1. Tak kdo opisoval? Lejnová od shiftyho nebo shifty od Lejnové?

    5. Tady je váš spolubojovník?
      „Svoboda: Doufám, že Západ podá bravurní výkon, až se válka přenese na území NATO. Ta chvíle se blíží“
      https://youtu.be/oV2Bv4OdWmo

  7. Hele Vymazal, prozraď nám jen tak pro tu srandu, kdo přesně tě platí. Nic tím nezkazíš, důležité je, ŽE tě někdo platí, a o tom po tomhle článku už nikdo s IQ 80+ nemůže pochybovat. Věty jako „počínání Chamberlaina bylo odpovědnější než v současnosti rozšířené nutkání využít příměří s Ruskem jako záminku k vyhnutí se zvyšování výdajů na obranu“ nebo „zavání to spíše obavou, že když by se v EU příliš rozmohlo zbrojení, bylo by méně peněz na dotace pro Agrofert“ přece psychicky zdravý člověk nemůže vyslovit, aniž by si od toho něco konkrétního sliboval pro sebe. Že jsi něčí užitečný idiot je samozřejmě jasné, ale nevykládej mi, že jsi TAKOVÝ idiot, abys to dělal zadarmo. To by bylo fakt smutný.

    1. Hele, Nitusi, prozraď nám, kdo tě platí … No počkat, to se ani nemusíme ptát. Podle těch debilních komentářů to bude GRU nebo ruská ambasáda. Nemusíš se chlubit, že jsi užitečný idiot, z tvého projevu to jasně vyplývá.

      1. Ano, máš pravdu, jsem vlastizrádná svině, která zastává názor, že válka je špatně, nikoliv proto, že se mi ekluje zabíjení lidí kvůli ničemu, nýbrž proto, že jsem na tom ekonomicky zainteresován. Shame on me, měl bych se urychleně vzpamatovat a uznat, že válka musí pokračovat, protože když pokračovat nebude, tak to znamená, že „jsme prohráli“, a to bez ohledu na to, že jsme žádnou válku nevedli. Fakt, říkala to fanatička Černochová, debil Řehka, a samozřejmě agitátor Vymazal, a ani u jednoho nepochybujeme o tom, že na válce nejsou ekonomicky zainteresováni, protože jak by mohli být…

        1. Mazal maže na všechny strany a po celém internetu (seznam medium, neviditelný pes, infokurýr a many many more, exkluzivity nedbaje).
          Asi ho opravdu někdo platí, když na to má čas a ještě nezdechnul hlady. Podle zavanu je zřejmé odkud fouká od chlebodárce.

      2. Doktor_podrazka:

        Do prčič, už jsem to sem psal aspoň 100 x!

        Platí mě Putin, a platí velice dobře. Doma mám sochu Lenina a Stalina v životní velikosti. Všude na stěně mám koberce. Ve volném čase nejraději hraji na balalajku. Mám velkou sbírku matrjošek. Na zdech obrovské ruské vlajky.

        Vem prostě v úvahu, že všichni jsme agenti Ruska. Nevzpěčuj se, brzy se jím staneš i ty.

        1. Ja mam i samovar!

          1. Do prčic! Jsi lepší!

            1. To vis, vojaxe snazi, vojak ma. A az zase bude mit prijit dalsi vyplata, hned jim oznamim, ze chci tu novou volhu. At to jede a zere. Zadny elektro.

    2. Nitus: ale on se Chamberlain opravdu zachoval odpovědněji a čestněji než dnešní liberální demokraté. Jestliže nebyl ochoten RČS pomoci, a nikdo nemohl čekat, že GB+F pošlou statisíce mladých mužů na smrt kvůli tomu, aby 2,5 milionu sudetských Němců bylo donuceno žít pod českou nadvládou, jaká byla jiná možnost? Nemluvě o tom, že GB nikdy neměla pozemní armádu schopnou porazit wehrmacht na kontinentu, takže i kdyby byl ochoten, nebyl by schopen. Viz „pomoc“ Polsku v září 1939, Norsku v dubnu 1940, Beneluxu a Francii v květnu 1940 a nakonec Řecku v dubnu 1941.

      A ten získaný čas minimálně GB využila, především ve vybudování Stíhacího velitelství a přípravě hromadné výroby spitfirů a hurricanů.

      1. Jasně, třeba v Africe armáda GB „nikdy nebyla schopná porazit Wehrmacht“, že? Neber to zase tak dogmaticky. Ano, v roce 39, 40, GB pozemní armádou na Wehrmacht v Evropě neměla.

        1. shifty: píšu na kontinentě :-)
          A i v té Africe ke konečnému vítězství potřebovali americkou pomoc. Jinak by Rommel bránil Kyrenaiku ještě dlouho.

          1. To je otázka. Cesty mělo fakt hodně dlouhý a zásoby už tenkrát pomalu začaly docházet.

            mmch. tohle si viděl? Je to s nadhledem, ale za mě super natočenej serial… a SAS, to jsou legendy.

            https://www.csfd.cz/film/1166469-pluk-mizeru/prehled/

    3. No spíš seš jenom ty trošku vedle. Nitusi. Škoda, nečekal bych, že pro stromy neuvidíš les.

Napsat komentář

D-FENS © 2017