Minipohádka o třech Ukrajinách - zpět na článek

Počet komentářů: 303

  1. Další díl nekonečného seriálu „Pelzovy perverze“?

    Pokud pomineme, zda generál považuje ruskou invazi za oprávněnou, co konkrétně je špatné na tezi o rozdělené Ukrajině. Vždyť ten stát do bolševické revoluce neexistoval a Lenin ze stalinem ho poskládali z Novoruska, bývalého hetmanátu, východní části Polska a toho, co uloupli Rumunsku a RSČ. A národnostní otázka je taky složitá, ne každý, kdo mluví na UA rusky je Rus toužící po náruči matičky, ale stejně tak se ti lidé nepovažují za Západ a nechtějí být částí protiruského paktu.

    A když už narážíš na anschluss, tak to nebyl žádný Adolfův výmysl, rakouskou nezávislost v roce 1918 nikdo nechtěl, a stejně jako naši sudeťáci chtěli pěkně do maloněmecké říše. Ale Dohoda jim to nedovolila, aby Německo nezesílilo. Nedovolili jim ani celní unii. Když pak na jaře 1938 přijela Wehrmacht, málem skrz nadšené davy nedojeli. Kdyby Říše vyhrála válku, nikdo by po nějakém Rakousku nevzechl.

    1. Vcera v Olympii jsem zjistil, ze umim vyborne ukrajinsky. Vsem tem Ukrajincum, co tam nakupovali, jsem se svoji rustinou vyborne rozumel.

      1. Jseš asi sympaťák.Já je zabíjím pohledem.

        1. Nevim proc, ale maji ten zlozvyk, telefonovat tak, ze si ten kram daji pred xicht a kecaji na jeho spodni hranu a hulakaji tak, ze je to slyset pres ulici. Tak se rad zapojuju do hovoru, kdyz to teda chteji verejne.

          1. Na to si budu dlouho zvykat, jestli vůbec.
            Nejenom Vasilové, ale i čmoudi maj tenhle zlozvyk.

            Jinak si pamatuju, když si někdo mluvil pro sebe, tak byl za blázna.
            Dnes mají někteří v uších naslouchátko jak invalidi a mluví nahlas.

            1. To ja nelenim a rad se pripojim. Na ulici je mi to celkem fuk, ale treba v kramech mne to dost sere. Takze kdyz nekdo hlasite mluvi, proc se nezapojit do hovoru, ze.

              1. Já jen vyjímečně.Naposled u kasy, kdy dement digitální měl problém s hodinkama při placení.To už jsem nevydržel a seřval ho za to, že je hovado primitivní, protože dneska se platí prstenem.Čuměl jak vejr a pochybuju, že si z toho něco pamatuje.
                Možná jedině to, že si má objednat ten prsten…

                1. Ash nazg durbaluluk, ash nag gimbatul, ash nazg thrakatuluk…

                  1. JH:
                    Ani pozpátku to nepřečtu.

                    1. Tak jsem ten odkaz otevřel, abych byl v obraze – je to reklama na nějakej koktejl.

                    2. Tedy alespoň to tak vypadá při automatickým překladu z jihočeštiny.

            2. Jó, takhle tu chodí i děti sami po chodníku a vyřvávají na celou ulici, teanegři již pravidlem nadrátovaní jinak než dřív z bohatýrské nalévárny. :-)

      2. Tak to zřejmě Sysope nebyli ti echt „svidomí“ banderovci z okolí Lvova, jejichž dědeček házel volyňské děti do studen a přivazoval je ostnatým drátem ke stromům.

        To nedávno do šaliny vlezla jakási tlupa zasloužilých matek s fakany. Ti tam začali dělat bordel a hluk horší než židenické cikorky.
        Pro ty cikorky je to věc přirozeného temperamentu, u těchto dementů evidentně porucha charakteru a zhovadilost.
        Ze začátku jsem nechápal jakým jazykem to mluví, byla to děsná zpatlanina bez hlavy a paty.
        Za chvíli jsem rozeznal pár slovanských slov, v tom vřískání.
        Takže jo, Lvov, Kyjev a nejbližší okolí.

        Měl jsem chuť na ně zařvat něco o banderovcích, Putinovi, myslím že slovu „svoloč“ by taky mohli rozumnět.
        Byť ten jazyk fakt vůbec nepřipomínal ruštinu, polštinu, nejblíž to mělo k vyřvávání sicilských mafiánských matrón a jejich spratků, kteří se v Brně taky nějak pomnožily.

        Pro mě jednoznačný důkaz že je „ukrajinština“ uměle vytvořená banderovská zpatlanina se základem v koncentráku Thalerhoff.

      3. Taky mne dneska míjeli dva kluci na kolech, tak 13 let. To ani nebyl suržyk, mluvili čistou ruštinou, bez jakéhokoli přízvuku.
        Tak si člověk říká, proč na ně doma takhle mluvěj, když přece odjakživa toužili mluvit ukrajinsky.

        1. Hroch_bahenni 15.9.2024 v 20:55

          – – –
          Totéž slyším skoro denně, věk různý. Normálně jim rozumím, na rozdíl od ukrajinských záznamů z TV zpráv.

        2. Nebyli to Cepiga s Myskinem prevleceni za pubose? Jinaxi to totiz neumim vysvetlit, proc by Ukrajinci mluvili jazykem agresora.

          1. @Sysop
            Neumím si vysvětlit, proč ti Židi mluvili mezi sebou v koncentráku německy…

            1. Aby je vezni neudali, ze nejsou echt SS?

            2. Dachmeister
              Vzhledem qěku se ve škole tutově učili ukrajinsky. JENOM ukrajinsky.

              1. @H_b
                Na Jablunkovsku se učí ve školách česky už 100 let a taky někteří česky nemluví a ani neumí…
                Dtto Žitný ostrov na jižním Slovensku…

                1. No vždyť jo. Nikdo nevyvrací, že na jablunkovsku se mluví polsky a na ŽO maďarsky. Ale že by se mohlo v Oděse nebo v Zápoží mluvit rusky? Neeeeee… to může tvrdit jen Putinův agent, přece.

              2. A nebyli to náhodou rusové z ruska? Těch je u nás taky jak nasráno.

                1. Nejjednodušší vysvětlení? Ale no tak…

                2. shane
                  V Praze možná. Na východočeském venkově fakt ne.
                  Jasně, mohli to být Rusové (a nemluvili s ruským přízvukem, protože se maskovali). Mohli to taky být české děti hrající si na Rusy, jazyk se naučily z internetu. Mohli to být i Marťani, je to přece rudá planeta a každej přece ví, že Rusové jsou všichni komunisti.
                  Ale nejjednodušší vysvětlení je, že to byli lidi z ruskojazyčné oblasti UA.
                  Znám tři ženské ze Záporoží. Ta nejmladší ukrajinsky umí, učily se v ukrajinštině ve škole, povinně. Ty dvě starší ani moc ne. Všechny tři mají ukrajinské občanství. Další Ukrajinka, kterou znám, je z Charkova. Ukrajinsky nemluví, i když její manžel (ten pochází z Vinice) ano.

                  1. …mohlY to být české děti… kurvadrát.

                  2. Hroch_bahenni:

                    Na zastávce vlaku se mi ptá cca 18-letý – Gdě kasa?
                    – Bilety v poezdě, povídám.
                    – Spasiba.
                    (…nikoli „djakuju“…)

                    Prakticky všichni starší používají normální ruštinu, ten jejich bleptik spíš slyším u mladších holek když telefonujou.

                    .

                    1. Nojooo, ale jsou to určitě Rusové, těch je tu prej plno. Ukrajinci mluvěj dycinky ukrajinsky, ale skoro žádný Ukrajinci tu nejsou, tak ta ukrajinština není slyšet.

            3. Však taky brzy pochopili, že tudy cesta nepovede, a provedli v Palestině takové národní obrození, že by Jungmann s Dobrovským čuměli a Palacký by omdlel.

        3. Tak ono v Česku rusů z ruska nežije zase tak málo. nebo třeba i rusů z běloruska a jiných neukrajinských exsovětských republik. Ne každej azbuk u nás je nutně z Ukrajiny.

          1. Mozny to je, ale oni ti Ukri maji tak nejak podobnej dres. Borec teplakovku a baba cerny leginy. Jako kdyby sli ze spartakiady. To kdyz vidim Rusku, tak vic zapadne. Snad jen, ze Rusky zase mivaji ty kachni pysky, coz u Ukrajinek nevidim.

            1. Mi tyhle východoslovanský pronárody přijdou tak nějak nastejno, co se týče vkusu.

              1. Ono je to spis o prachach, ti Rusaci si povetsinou nakradli vic. A s prachama pak nekdy prichazi i to, ze vic vytahnou paty a koukaji, jak se oblikaji lidi v kulturnim svete. Ta doba, kdy pobaltske narody u nas skupovaly mydlo, je uz pryc.

                Tak nebo tak, trkne to do oci, at uz malorus, nebo velkorus, nebo jak to maj.

                1. Mi přijde, že množství peněz určuje akorát monumentálnost toho jejich orientálního nevkusu. Kdo má vatu, tak sere do mísy ze čtyřiadvacetikarátovýho zlata, kdo ji nemá, tak použije třeba heligón nebo natře kýbl stříbřenkou na kamna. Je teda pravda, že východní slované usazení delší dobu západně od Chustu bývají poněkud ovlivňováni místním vkusem, ale vocamcaď pocamcaď.

                  1. Kdysi mě uchvátila reportáž o nějakém ruském čelavěkovi, co v důchodu strávil asi deset vymalováváním společných prostor jejich paneláku v barokním stylu. Byla to úžasná kombinace obdivuhodnýho kumštu a strašidelnýho kýče.

                    1. Jo, okolo jednoho ruskeho podnikatelskeho baroka jezdim na Plzen a flakne ten barak do oci, ne ze ne. Jen jsem to myslel tak, ze Rusandy, ktery obcas nekde potkam, maji drahy hadry, drahy ucesy a nesou se jak hovno na lopate. Kdyz je to Ukrajinka, tak vypada spis jak levna kurva.

                      Ale to jsou ty kycovite, samozrejme je fura sedych mysi, ktere davno splynuly s davem. Jaxem tuhle psal, v bejvalym bydlisti mi s potomstvem chodily do skolky i decka ze dvou ruskejch rodin, prumerne prijmy, slusni lidi a byli fajn. Tady v praci jsou uklizecky prevazne Ukrajinky a jsou taky v pohode. Sice uz jsem jim zakazal hrabat na muj stul, ale to nesouvisi s narodnosti, pouze s kratkou pameti.

                2. Kde si, podle tebe, nakradli? Jak to kradení probíhalo?

                  1. No napriklad pokud jde o nakradene penize byvaleho zastupitele mesta Moskva, kterej vybudoval okolo Jindrichova Hradce a Lipna nejruznejsi nemovitosti, to ma napsano v rozsudku a touhle dobou jeste porad bruci v Rusku. Ti Rusaci, co maji nemovitosti v Sarce, Chuchli a dalsich mistech, kde jsem byl, jsou ruzni byvali namestci a reditele chemicek, zelezaren, apod. Nemyslim, ze ma smysl s tim ztracet cas.

                    1. Jo, proč ztrácet čas Rusama co si přilepšili, když se tím neliší od jiných podnikavců jiných národů.
                      Myslíš, že si Rusové nakradli víc než třeba úředníci EU motající se kolem vakcín proti Covidu?

                    2. To nevim, ale tim srovnanim se ta jejich zlodejina nijak nezmensi. Budiz jim ku prospechu, ze hodne tech prachu utratili tady.

              2. Poslyš shane, když jsi tak chytrý, prozraď mi, jaká jsou zásadní kritéria pro odlišení národa od pronároda. To že z x miliónů přijde pár individuí do krámu nakoupit v teplákách? Nebo snad obliba písní Michala Davida. Stačí stručně, ať vím, s kým se nemám stýkat, abych se něčím nenakazil.

                1. Okay, neni to fer, Cesi v devadesatym do Vidne na Mexikoplatz taky chodili v cernejch mokasinech a bilejch ponozkach.

                  1. Všichni? Nebyla to téměř povinnost v roce, kdy to bylo zrovna „trendy“?

                    1. Nevim, jestli vsichni, ale bylo nas hodne :-D

    2. Rakousko byl nejakej omyl, ze se par knizectvi neprobudilo vcas a nepatrilo k tem zapadnim. Ostatne ‚vychodni rise‘ hovori za vse. Anschluß byl logickej krok.

      Asi to byly nejake Habsburske putky, proc si Rakousko hralo na svym pisecku. Ale to bylo i Bavorsko tehdy samostantne. Ja o tom nemam potuchy a hledat se mi to nekde v patnactem stoleti nechce.

      1. A stejně tak byl logickej krok v 50. letech „My nic, my Rakušané, to všechno Adolf a Němci“. Hitler byl Němec, Beethoven Rakušan, budeme neutrální, okupanti táhněte.

        A jak se jim dařilo, až do islámské invaze.

        1. Tak jasne, kdyz chces neco okupovat s minimalni ztratou, potrebujes ve vedeni svoje lidi. V sedmnactym stoleti na to sel Turek dvakrat a pri tazeni na Viden dopadl jak sedlaci u Chlumce. Tak napotreti uz to vzal jinak a jak se v tech videnskejch mesitach dneska dari.

          1. Krize elit? Ale kdepak, ještě rádi vykopali talenty do brusele ale tam tedy je kalamita a zpětným působením si nadělení „užíváte.

            1. Vlastně svojí „kariérou jsou nejlepší vůdci migrantů se kterými se vykopaní z hnízda pomstou hojí. To byl jen nástřel ale že jo kdo ví u podrbaného babylonského systému stavby slonovinové věže zpěváčků do nebes a ulétlých.

      2. Katolické země na jihu prostě šly jinak než luteránskej zbytek Německa.
        Taky tam byli Římani, umějí vařit a tak. Trochu jiný Němci.

        1. Třeba takový Adenauer byl celkem rád, že ti východní divoši a poněmčení Slované skončili za železnou oponou a on může budovat nové, moderní Německo s těmi „evropskými“ Němci.

          1. Chudaxe dneska v hrobe obraci.

          2. To je vubec takovej problem. Kdyz mas Nemce rasistu, dokurvi Evropu. Kdyz ho ale vychovas jako antirasistu, tak pro zmenu dokurvi Evropu.

            1. Rasismus, antirasismus…
              Německý problém je, že všechno vezmou moc doslova a důsledně.

              „Zbavit se Židů, to ano, ale vyhladit je? Ale že bychom snad měli zcela systematicky vyhladit všechny Židy v Evropě, ne ne ne, to nemohu přijmout…“

              A teď se zase rozhodli vyšumět, odejít na smetiště dějin:
              https://www.echo24.cz/a/H3TGj/zpravy-zahranici-nemecko-privede-ctvrt-milionu-pracovniku-z-keni-mezinarodni-dohoda

              Doufám, že z jižní Afriky nakoupili sjamboky.

              1. Vsichni Africani ted budou ajtaci. Problem s nedostatkem IT odborniku v EU vyresen. Zacinam se bat o flek.

                1. Německo bude mít ajťáky, jen my chirurgy. Nespravedlivé …..

                  1. Ze? Kdyby k nam aspon poslali zubare, tech mame malo.

            2. To je set sakra trefný sarkasmus, Sysope.

      3. sysop: Před rokem 1871 žádný Německo neexistovalo, jen asi 300 německých států a státečků a Rakousko z nich bylo dlouhodobě jedno ze dvou nejmocnějších a nejvýznamnějších, spolu s Pruskem. Krom toho bylo hlavou Německého spolku, což byl asi hlavní důvod, proč se vedla Prusko-Rakouská válka.
        Stejně dobře se můžeš ptát, proč se ty desítky trpaslíků neprobudily včas a nespojily se s mocným Rakouskem.

        1. (A velkou část historie bylo Rakousko dokonce mocnější a vlivnější než Prusko)

          1. Ono neexistovalo ano žádné „Rakousko“.
            Byly dědičné habsburské země, Uhry, Koruna česká, a pak koruna Svaté říše římské.

            1. Ale jo, bylo jako arcivévodství také součastí habsburského soustátí a titul rakouského arcivévody byl Habsburky používán oficiálně, třeba jako český král.

        2. Shane

          Tak tak, dost zajímavý historický okýnko.

          Jen bych za sebe dodal: ať už jdou konečně do prdele všichni, nebo se aspoň do ničeho neserou a gazdují si tu svou echt pakárnu sami doma.

          1. Je jich tady nalezlých už kolem mega a furt přibývají.
            Mega vetřelců jen tak nenakopeš do vagónu a nepošleš tam, odkud přitáhli.
            To se sice naposled povedlo se sudeťákama, ale předtím musela hromada našich lidí umřít.
            Stejně se to bude muset vyřešit. Už i tak je pracovní trh v tomhle státě zkurvený těma, co sem přitáhli hned po majdanu a všech těch nacistických oserech okolo Krymu a Doněcka.

            Úkáčko tady někdy kmitá, někdy předstírá práci za dvacku brutto, jenže ono to úkáčko má jen igelitku na ubytovně a pas. Zbytek rodiny si za tuhle jeho dvacku brutto, může dovolit v zemi krále Volodymyra šmelit, nebo makat pro Rusy.
            Červený Marlbora stojí v té kouzelné zemi, v přepočtu asi čtyřicet korun, kilo brambor tam vyjde na našich osm kaček a nemají tam nájmy, ze kterých se nám motá hlava, jen tu cifru vidíme.
            Pravda, sice tam nemají státní správu a zrovna nemají k dispozici základní energie, ale tak aspoň zbytečně neutratí..

            1. Mega? No ja ti nevim, ale v te Olympii to byl snad kazdej ctvrtej. Mozna to tam maji v sobotu jako nejakej sabat a tak ten pomer zkresluje.

              1. nevi cotoe volimpyja, ale usem psal mnohokrát, v různejch líle v různý dny a doby v různejch částech Phy obvykle člověk s bídou slyší češtinu, a k tomu je to tam barevný jak duha

                1. Mám všechny Olympie celkem z ruky. Ale když už k Brnu teda jedu, tak tam ale nejedu poslouchat ruštinu, nebo spíš její matlanice..
                  Ale je to klidně možné.
                  Třeba u nich probíhá to, co my už máme dávno za sebou – sobotu trávit v nějakém podobném herbergu.
                  Taky co na těch ubytovnách mají dělat, že..

                1. Realita jsou Lexusy a bavorácká X-ka. Dacie, ale ani laciný škochtle s UA značkami, tu vidět nejsou.

                  1. servisdok: jasný, ty starý focusy, rencky všeho druhu a kdejaký USDM Japonec, obvykle také staršího data, to jezdí jen ve zbytku republiky… (facepalm)

                    Kdybych se občas nepohyboval okolo UH, Kromclu a Zlína, tak bych tomu možná i věřil, takhle vím, že kecáte jak kaBrnak, když tady trousí svoje lži o Brně.

                    1. Na pocatku ty ukroznacky mela i kdejaka plecka. Ale ti byli zrejme prvni, kdo prehodili na cesky SPZ. Ti zazobani na to zrejme serou, ostatne kdo by jim dal flastr, ze…

                    2. Asi jsem měl zatím svého druhu smůlu, že žádnou plečku s UA SPZ jsem neviděl.

                      Takňák principiálně – ona by ta plečka, řekněme s mega na hrbu, z UA až sem těžko dojela, pravda…
                      Jo – a taky asi záleží na tom, čemu a kdo říká plečka.
                      Sanderama a 1.2 HTP tu jezdí výhradně místní!

                    3. No v Susici jsem pred dvema lety videl smesky kdeceho, stredni a nizi trida aut. Uz si nepamatuju detaily, kecal bych. Jen vim, ze to nebyly jen samy Bava. Ale, pochopitelne, ty triskly do oci nejvic, protoze vladni povidacky o ukrajinskych sockach k tomu nejak nesly. Chapu sice, ze z vychodu utikali i prachati (mmchdm, v Bavorsku je tech Bav s UA znackama porad dost), ale vime, ze hodne jich proste vyuzilo rozglabeny cary bez ohledu na to, odkud byli. Na jejich miste bych udelal to samy.

                    4. Sysope, kdy už ten debil fatdwi pochopí, že ve všech těch bourákách, co jich tady vidím, jezdí novodobí otrokáři? Jinak řečeno pasáci a „ochránci“ všech těch lidiček ze staveb, z umýváren hotelů a uklízeček, který sami žádný auta nemají – natož aby s nimi přijeli až sem?

                      Zběhové ta auta, pokud na UA nějaká měli, museli TAM prodat.
                      To aby měli na úplatky všem těm, kteří jim umožnili či dovolili z UA zběhnout.
                      Následně jim za prachy z prodeje veškerého jejich majetku na UA, samozřejmě těžce pod cenou, protože „válka“ – umožnili získat pracovní povolení a laskavě je tady taky pasou.

                      Tohle všecko naprostej debil fatdwi vůbec nevnímá.

                      Já kurva vím, že všichni ti stavební bouchači, hotelový umývárky a uklízečky, žádný svoje auta nemají a nikdy mít nebudou..

                    5. servisdok: debil, který nevnímá, jsi zjevně ty. Když vnímat začneš (klidně toho svýho veterána vyvenči do Brna), zjistíš, že ty chiméry, co jste si s podobně postiženejma nalhali, jaksi neodpovídají skutečnosti.

                    6. Sysop: já to vídám pořád, běžné olítané střepy, dodávky a mikrobusy všeho druhu a stáří a sem-tam mé oko potěší 10+ let stará Maxima, Accord, Camry nebo Altima, tedy auta, která tady před Ukrajinci k vidění prakticky nebyla (Altima se v EU neprodávala nikdy, Accord, Maxima a Camry naposled snad před 20 lety, jediné, co se vrátilo je posledně jmenované, ovšem pouze v hybridu).

                    7. Ke KM se radši nepřibližuj ani ty, ani tvoji soukmenovci.
                      V samotném KM to začíná být ostrý podobně, jako kdysi bývalo v některých místech v OV.
                      Myslím to úplně vážně, místní jsou na týpky z tvého druhu sakra alergičtí, protože se to tady dost sype a hodně místních už má plechový vemeno – taky podobně, jako kdysi v té OV.
                      Tak bacha na hubu, dobře si rozmysli, nač se ptát a co říkat

                    8. servisdok: zřejmě moje sociální bublina neobsahuje kokoty tvého druhu a proto se bát nemusím a dosud jsem se s ničím takovým nesetkal. Varovat bys měl spíš coronu a podobný tragédy, ti když tam začnou jet ty svoje lampasácký hlody, to by mohli dostat přes hubu raz-dva.

                      Pokud jde o auta, tak sandero s UA značkou si nepamatuju, nejspíš tam dacia moc nevalí. Ale v čem je to jiné než dvojkovej focus nebo dvě generace starý clio teda nevím. Na straně druhé, rozumím, že tobě podobní, co se zmůžou maximálně na sandero, můžou toho starýho focuse docela dobře závidět, vcelku by ti to odpovídalo.

                      Připomnělo mi to asi 20 let starou situaci, kdy jsem pípnul centrálem na svém sportovním wagenu, který byl tehdá asi 20 let starý a stál bratru 60k. A taková paní servisdoková, co šla kolem s panem servisdokem a pípnutí ji málem přivodilo infarkt začala (neadresně, jakože manželovi, ale tak, abych to slyšet) vyřvávat něco o „podnikatelských šmejdech, co si jezdí autama za miliony“.

                      Z takových jsem si ale fakt nikdy nic nedělal, jedině jsem se dobře zasmál. Už aspoň vím o něco přesněji, kam tě zařadit, závistivče olítaných pleček. Chodíte s Behemotem na pivo často? :-D

                    9. Umíš taky něco jiného, než odvést řeč na to, že někomu něco závidím?

                      Ale tak, co bych vlastně chtěl – ty tvoje úhyby, případně „absence“ v případech, kdy nemáš argument, jsou už celkem známé – skoro jako Lojzova debilita.

                      Psal jsem jasně a myslím srozumitelně česky, že sanderama a 1.2HTP tříválcema, tady jezdí výhradně místní – nic o tom, čím jezdím já sám.

                      Ale klidně ti to napíšu – jezdím pečlivě udržovanou Felicií z roku 2000.

                      A teď teprve můžeš začít pičovat, že někomu závidím mizerný Sandero, nebo trojválec, debile.

                    10. servisdok: jasně, já odvádím řeč, zatímco ty se těmi žvásty o tom, kam bych neměl jezdit držíš vyloženě tématu:-) Když tě sere, že na to reaguju, máš jedinečnou šanci – nepiš to a nech si svoje závistivé bludy od cesty.

                      Ano, to jsi psal a pochopil jsem to přesně tak, jak jsi to psal. Taky jsem na to reagoval tím, že nevidím rozdíl mezi sanderem a nějakou olítanou plečkou od fordu nebo rencka a tedy zdůrazňovat, že tady jezdí sanderem jen místní mi přijde mimo mísu a napsal jsem i proč. Že to nedáváš, debile, to se holt nedá nic dělat. Určitě jsi hustej bijec, dám si na tvou filcku i hůl pozor.

                    11. Rozuměls tomu, že těma bourákama tady jezdí výhradně pasáci těch chudáků ze staveb?

                      Neměl bys s tím, jako nevládní aktivista, začít něco dělat? Není to správný!

                    12. servisdok: je to jasný, Ukrajinec, co má Lexus, je pochopitelně pasák. Prostě přesný, jak ta soudružka důchodkyně, když se vztekala, nejseš náhodou navíc ještě ženská?:-)))

                      Vzhledem k tomu, že nejsem aktivista, tak s tím nic dělat nebudu, mě je fuk, čím jezdí Ukrajinci, nijak to neřeším, jediné, co řeším jsou staré smradlavé dieselové krámy a ty řídí výhradně Češi. Všímám si toho pokaždé, když jedu bez střechy.

                      Ale ty to zjevně řešíš, tak běž tomu pasákovi rozbít hubu hrdino, se pak lekne a pojede radši na frontu, až zjistí, jaký kádry tady jezdí ve filckách.

                    13. Znova opakuju, že žádný olítaný plečky od Fordu či Rencka, naložený až po stropní světlo, by až sem v žádným případě nedojely. Pokud by to někdo i zkusil, nepustili by ho za hranice – to je informace, kterou ty nemůžeš ve své bublině obdržet, protože nejsi socka s Feldou, jako já, víš? Oni prostě ty úplně obyčejný lidi, v naložených autech a celý kompletní rodiny, zásadně nepouštěli – někdo, nebo něco tam muselo zůstat a zpravidla to bylo to auto, nebo ženská s děckem. Věděls to, nebo čumíš jak vyoranej sysel?
                      A už vůbec ne tam odtud, odkud zdrhali či dezertovali nejvíc.

                    14. servisdok: a jak si tedy vysvětluješ jejich přítomnost zde? Nepřijdeš si jako ještě větší debil než obvykle, když mě přesvědčuješ, že co běžně na silnicích potkávám prý neexistuje?

                    15. Nic takového nepotkáváš, žvaníš nesmysly a každému třetímu z tohoto webu je jasný, proč.

                      Srovnej si to v palici sám, kdo tu asi jezdí autama 4M+ a proč je jich tu takový počet. Nebo – proč se dvakrát do měsíce, pravidelně jak švýcary, motají okolo ubytoven, kam nikdo z místních ani nepáchne, protože nemá proč. A majitelé těch aut tam nebydlí taky.

                      Kdo to teda je? Pracující inteligence? Ukrajinští fatdwiové?

                      Je to v jedné části šest poflikovaných socialistických likusáků LK22, stojících kousek za areálem bývalého PALu, původně sklady a teď „garsonky“.

                      Dvakrát do měsíce, najdeš na betonové ploše u těch likusáků těchto aut minimálně osm, ale spíš deset. Na jedné té „ubytovací jednotce“ jsou vojenský bidla, dvakrát po třech na sobě. Kluci tam byli, když se do jednoho z těch likusáků funělo dvouvlákno a hledalo se, kam v té hrůze dát rack a tak, aby na něj nikdo nemohl.

                    16. servisdok: už to nehul, děláš ze sebe ještě většího debila než corona, když tady tvrdil, že nabíječka by musela mít kabel jak stehno a že to nikdy nebude existovat, přestože už to existovalo:-)

                      Rozumím, že trosky tvého druhu pořád někde kecají, tak si myslí, že kecají i všichni kolem, ale právě proto tě ve své bublině nemám a bohatě mi stačí do ní nahlídnout tady. Uháněj k likusáku, detektive, ať ti něco neuteče.

                    17. fatdwi: Zase si přiznejme, že část cizinců makáčů jsou natolik tupí, že neumí jazyky, nedokážou se orientovat, sami si cokoliv najít a být odkázán na ubytovnu a pracovní agenturu je pro ně jediná šance, jak si vydělat. To bylo i před válkou.
                      A logicky, jsi-li na něco odkázán, je to drahý. Tedy zisk.
                      Takový je život.

                    18. Dissenter: však to vůbec nepopírám, ale o těch, co tady makali na stavbách před rusákama nebyla řeč. Servisdok tady blábolí o pasácích a o tom, že neexistují jiní než ti pasáci v Lexech (koho asi tak pasou, že?).

                      Takže jak jsem psal níž, jasně, že ne každý, kdo zdrhnul, je pracháč, ti akorát byli první a byli dobře vidět (odsud by v případě války taky jako první zdrhali ti, co na to mají, zatímco kdejaký průměrný balík by fasoval mundůr, než by si to stihl rozmyslet).

                    19. fatdwi: Tak to nejsme ve při.

                    20. Tak oni cesti pendleri mnohdy i v Nemecku jsou v podobnem postaveni, jako UKcka u nas. Makaji tam pres pracovni agentury, akorat ze misto typka v teplakach se zlatym retezem v X3 pochybneho puvodu ty pracovni agentury pro Nemecko jsou zavedeny srocka.

                    21. Sysope, u nás jsou na tom pracovní agentury podobně, doby otrokářů jsou pryč. Dnes musí mít agentura všechny zaměstnance na regulérní pracovní smlouvu vč. sociálky a zdravotní pojišťovny, pravidelně hlásit zaměstnávání cizinců na úřad práce, mít složenou kauci 1.000.000,- Kč atd. atd.
                      Pro firmy je výhoda v tom, že v případě výkyvů výroby/odbytu prostě řeknou nazdar, 50% lidí od zítra nemusí chodit a nemusí se otravovat s odstupným, hlášení na úřad práce atd. Ti lidi pak visí na krku agentuře a je na ní, jak si s tím poradí.

                    22. Vzhledem k tomu, že dělám účetnictví pro několik firem zaměstnávajících Ukrajince a mám to z první ruky, uvedl bych několik pověr na pravou míru:
                      – Ukrajinci v režimu dočasné ochrany mají automaticky volný přístup na trh práce, nejsou na žádné „pasáky“ nebo „bosse“ odkázáni
                      – Nechávají se zaměstnávat agenturami hlavně proto, že agentura jim zajistí i dopravu a ubytování a peníze mají lepší, než když se nechají zaměstnat napřímo (pomocný dělník cca 150,- Kč/hod, kvalifikovaný zedník 200,- Kč hod, svářeč s průkazem až 250,- Kč/hod, vše cash čistá ruka). Agentura si s tím účetně poradí, aby to na odvodech nebolelo.
                      – Nejsou blbí, pilně se v rámci komunity angažují na sociálních sítích (typicky Viber) a navzájem se informují, kolik kdo a kde platí.
                      – Tzv. návštěvy „bossů“ na ubytovnách jsou prostě z toho důvodu, že je výplatní den a příslušný člověk jim přivezl výplatu
                      – Hodně z nich nemá auto prostě z toho důvodu, že nemají řidičák. Konkrétně jeden můj klient koupil nějakou ojetinu, aby se jeho Ukrajinci mohli dopravit do práce a narazil na to, že nikdo z nich neměl papíry. Doma by na auto nedosáhli, proto si na UA papíry neudělali a tady to nemají šanci jazykově zvládnout
                      – Díky tomu, že navzájem pilně komunikují na sítích, často se stává, že se prostě ze dne na den seberou a zmizí za lepší prací. Nějaký zápočtový list, potvrzení o příjmech atd. je netankuje. V den odchodu si prostě zkasírují příslušný obnos a nazdar.
                      Takže to rozhodně nejsou žádní vykořisťovaní chudáci, mnozí z nich by si klidně mohli dovolit najmout byt (a mnozí to tak i dělají), ale dávají přednost možnosti operativně se přesunovat za výdělkem.

                    23. To Servisdok:
                      V tomto se vysloveně mylis, zrovna na dny po invazi jsem se vracel z Budapešti a viděl jsem jet lecos. Od Žiguli po Lexus. I peřiny v kufru. A děcka kam to šlo. Bagly, doklady, kchar děcka máme a jedem …Nějaký kvóty asi v tý době Maďar neuplatňoval, když viděl zprávy.

                    24. Hele, pánové, když odhlídnu od servisdočí závisti válečným uprchlíkům, že mají auto střední třídy, nenapadá vás, že je logické, že ze země jako první utečou ti předvídavější a podnikavější?
                      Ti, kteří vědí, že až začne mobilizace, vyexpedujou maximálně ženu a děti? Ti kteří umí cizí jazyky, případně mají schopnost se je rychle naučit? Ti, kteří nebudou ani v cizině dělat pomocného dělníka, ale mají nějakou zpeněžitelnou dovednost?
                      Tihle lidi obvykle mají peníze i auto. Plus si připočtěte obvyklou východní potřebu mít třeba doma udupanou hliněnou podlahu, ale pořádnou káru, chodit alespoň jednou týdně slušně oháknutý, navoněný a s pěknou babou.

                      V případě analogické situace v ČR bych nejspíš utekl jistě o dost dříve než Servisdock. :)

                    25. A hlavně, pro nás jako cílovou zemi je tahle migrace velmi fajn, i když to neuslyšíte rádi. Třeba ubyde trochu té zaprděnosti, které si všímám vždycky jen po návratu z „velkého světa“. :)

                    26. Dissenter:
                      Ten smajláre na konci to moc neodlehčil.
                      Všude dobře, doma nejlíp!

                    27. Forge:
                      Asi jo. Ale ještě nejsem tak starý, abych nedokázal vytvořit nový domov, kdyby to bylo zapotřebí.

                    28. Dyzentére,

                      dej si pozor, ať z toho všeho přemýšlení nedostaneš sračku.

                      Víš, co je dyzentérie? Víš, jak je to nebezpečný?

                    29. Re: Dissenter 18.9.2024 v 20:25
                      V soucasnem, kratkodobem horizontu je to fajn. Zalepi se diry v pracovnich prilezitostech, ktere Cechovi smrdi a tahat sem quli tomu Mongoly neni uplne super.

                      Z dlouhodobeho hlediska, kdyz vidim, kam Leyno tahne Evropu, ale nevim nevim. Az se zacne propoustet, tak to bude pro Cechy peklo. UKcko zvykly na ubytovnu, nebo i unimobunku nekde u skarpy, to jeste porad bude cajk. Zato Cech, s placenim CO2 vypalneho brzy prijde o majetek a nebude zvyklej tu situaci umet resit. Jako, ze by to mela byt drsna metoda pro prevychovu naroda, to mi neprijde byt uplne koser, musim rict.

                    30. I z dlouhodobýho horizontu je fajn, aby se na území ČR zachovala dravá a bílá populace. A obávám se, že jiná možnost moc není.
                      A nesouhlasím ani s tím lejnem, ač se shodneme v názoru na kvalitu tohoto + spřízněných politiků a byrokratů (a to si myslím, že v oblasti medical devices je to o třídu horší než v automotive), zpátečka je docela vidět a IMHO se stihne vybrat. GD nabízí i příležitosti, ale musí se správně uchopit. Zatím to dělá jen Čína.

                    31. Můžeš být předvídavější a podnikavější jak chceš. Když ti chochlovskou průmyslovku, nebo výšku nikdo neuzná, tak skončíš na té stavbě tak, jako tak.

                      Nebyl to právě fatdwi, kdo tady plačtivě vypisoval, jak se na našich stavbách scházejí chochlovští inženýři, projektanti a semtam je s nimi nějaký ten jaderný fyzik?

                      Proč asi?

                      Že by třeba proto, že byli předvídavější a podnikavější?
                      Ženu s děckama zpravidla nechali doma – a tady zpeněžují ty dovednosti?

                      Ale dovednosti podle jejich standardů. Takže tak, jako tak končí na těch stavbách, v pazourách těch pasáků.

                      Lidi ze země, ze které od roku 1992 uteklo dvacet miliónů lidí, ti že mají nějaké zpeněžitelné dovednosti?
                      Které by to mohly být? Operátoři od reaktorů RBMK třeba?

                    32. Vzhledem k tomu, jak málo je v ČR makáčů na stavbách, se hodí i tam. :)
                      Šikovný obkladač, dlaždič, tesař, klempíř a zedník se uživí na celém světě a standardy jsou obvykle dány hlavně objednatelem a stavebním dozorem, to je není národnostní otázka.

                      Každopádně už to dávno není pravda. VŠ Ukrajinci končí na pomocných pracech tehdy, pokud neumí anglicky a učí se pomalu česky. Což pro mladou generaci neplatí.

                    33. Dissenter: lepší na stavbě než v zákopu. Ani Židé, kteří stihli zdrhnout z Německa to neměli jednoduché (ne každý předvídavý Žid byl milionář, co si žil v blahobytu v Argentině). Nicméně z pohledu uprchlíka je pořád lepší posluhovat než být mrtvola. Řešit, že tady hned každej nedělá v klídečku v kanclu je zbytečné.

                    34. fatdwi: Souhlas. Ale těch lidí není zdaleka tolik a jak se učí česky, začínají se adaptovat i na lepší pozice.

                    35. Peremoga!

                    36. Jo a pasák je kdo? Pracovní agentura? Nebo stát?

                      (hint: oba kořistí tím, že si berou podíl z práce šlapky klienta, v případě státu jsou i ty represe)

                    37. Dyzentére, tpč nedělej ze sebe ještě většího hňupa, než už jsi předved.

                      To fakt stačí. Lojza No.2.

                    38. Lojzo servisdoku, hloupý kecy si nech na koledu a jestli chceš argumentovat, zkus to.

                    39. Každopádně by měli vypadnout bojovat za svou vlast, za Banderovy ideje a slávu, za svého presidenta a vládu, proti ničemnému Putinovi!
                      Lepší důstojně a jako chlap umřít vestoje v zákopu, jako hrdý voják hrdé země, než u cizáka a shrbený u lopaty!

                    40. Jak pro koho. Pro Ukrajinu jako stát by jistě bylo lepší, aby utečenec bojoval na frontě. Pro českého zákazníka stavební firmy je užitečnější tady. Krom toho pro toho člověka je to i bezpečnější.
                      Život je otázkou priorit. Taky bych rád viděl Putin před soudem v Haagu a všechny levičáky stydící se za svou hloupost, ale kvůli tomu nepůjdu s qérem na východní frontu.

                    41. Ježiši Pepo, já se spletla!

                      Dyzentére, tys doopravdy Lojza, ale No.1.01 !

                      Lojzo kde jsi? Braň se!

                    42. Otevřeně přiznáváš, že na našich stavbách pracují zběhové, kteří by správně měli bojovat za svou vlast, za svoji ženu a děti – tam u nich doma?

                      Otevřeně přiznáváš, že o tomto stavu víš – je to tak?

                    43. Otevřeně přiznávám tuto notorietu. :-)
                      Vítej do šedivé reality, kdy z hlediska rodiny je správné něco jiného než z hlediska vlasti.

                    44. To Servisdok:
                      Být konsistentní, taky bys dnes za svou vlast dnes nebojoval, vedou ji debilové, všichni po pade jsou kreteni a z mladých všichni jsou už na smatlafounu v područí CIA. Nebo?
                      Za co bys pak bojoval? Za TUHLE vlast?

                    45. Dyzentére pozdě.
                      Přišel jsi sice mnohem později, protože jsi jenom hloupý sopel, ale udělat ze sebe hňupa, to jsi stihl mnohem rychleji, nežli Lojza origoš, Lojza No.1.

                      Čili – jakákoli další námaha z tvé strany je zbytečná.
                      Lojzovi se můžeš jen přiblížit, asi tak na viditelnost koncových světel, ale nikdy ho nedoženeš.

                    46. Lojzo servisdoku, už jsem ti to řekl jednou. Potřetí půjdeš do ignorace.

                    47. Seber se a jdi i se svými moudry mezi puboše, tam čitelně patříš.

                      Už dlouho jsem tu neviděl vypsaný takový debility.

                      Fatdwi omlouvám se.

                      Dyzentér je ještě větší debil, než jsem si myslel o tobě. Sorry

                    48. servisdok
                      18.9.2024 v 20:38

                      nebyli pak náhodou přeškolení na VVER?

                2. Jo a realita jsou taky kvartýry, původně stavěné v roce 2017 pro irácké křesťany a jiný podobný ksindl – díky výšce požadovaných nájmů místním absolutně nedostupné.
                  Jsou tu už nalezlé tři neúplné rodiny malorusů.
                  Zajímavé na tom je, že jsou to jen otcové zhruba 35-40 let, s jedním či dvěma děckama od 10 let výš. Kde mají matky, není známo. Děcka do místní školy nechodí, to bych od sousedovic děcek věděl – ti otcové bouchají v některém z okolních podniků. Jeden zcela jistě v Uh. Brodě, protože jsem ho tam potkal v pracovním mundúru stavební firmy.
                  Děcka jsou doma, jídlo jim tam vozí nějaký rozvoz.
                  Jo a ty nájmy, místním absolutně nedostupné, jim hradí sociálka.

                  Byl jsem skoro až pyšný, že v naší a dalších uličkách našeho městečka, se díky „nepříznivým podmínkám“ žádný ksindl, nebo nějaké odrůdy ruštiny hned tak neobjeví..
                  Nojo, pýcha předchází pád

                  1. Azbuky jsou všude.Pár megabaráků maj u nás Ivani už dost dlouho a ani o nich člověk „nevěděl“.V jedné řadovce se teď objevili Vasilové a ten řev jejich dětí v parku je úžasnej.Tak se to bude řešit sousedsky, anžto jsou tam v nájmu a vlastník je původem místňák.Doufám, že to vyjde, jinak to pojmeme přímou domluvou, anžto tady právě ani o černýho nezavadíš a žlutý tu maj jen jeden krámek a jsou v poho.
                    Já nejsem rasista ani xenofob, ale cítím tak nějak, (a nejsem u nás vyjímka), že jinde jim bude líp!

            2. Ve svým komentu na Shanea jsem myslel němčoury, ne ukrajince.

        3. Hm, to je fakt, ze jsem si neuvedomil, ze Rakousko tou dobou uz bylo dal.

        4. Politicky Německo neexistovalo, zato pod povrchem to bublalo:

          https://www.youtube.com/watch?v=uoxUYm8Z1oE&ab_channel=Dr.Ludwig

  2. Překonal jsem se, naladil na BDSM strunu a článek přelouskal. Zdá se, že v mezinárodní klasifikaci duševních nemocí se objevila nová diagnoza. Paranoidní pelzlofobie. I slepé cesty poznání přispívají k vědeckému pokroku. Dexempo generalissimo krumplex!

    1. https://www.youtube.com/watch?v=tMg6IVDUJss
      Minipohádka o třech Ukrajinách, upsss

  3. Biden a Starmer se neshodli na dalekonosných úderech Ukrajiny proti Rusku

    https://aktax.cz/biden-a-starmer-se-neshodli-na-dalekonosnych-uderech-ukrajiny-proti-rusku/

    1. Biden se ještě s někým na něčem shoduje?
      On ví, kdo je Starmer?

      1. Dulezite u Bideta je, ze zatim ma naprogramovano ‚no‘. Blby bude, az nekdo udela upgrade.

        1. A to si dělali prdel ze Zemana, že mu prý nainstalovali čip z lunochodu, a tak leze po Hradě po čtyřech a pípá. Zase projekce?

          1. Zeman nastesti nemel atomovej kufrik, takze mohl klidne treba i pipat. Ostudy nadelal dost, ale nehecoval nikoho do valky.

  4. Jako by nestačilo že jsou povodně, ještě musel Zamazal vydat další dementní článek.
    Nevím jestli takové množství přírodních katastrof dokážu rozdýchat.

    Ale možná se prostě pletu a je to skrytá reklama na „generála Pelze“ ?
    Po několikátém článku mi ten Pelz začíná být čím dál víc sympatický.
    Že by šel do politiky a tohle bylo jeho předvolební PR ??

  5. Já sice ani po přečtení x-tého článku nevím, kdo je to ten generál Pelc, ale tahle minipohádka je divná.

    Naprostá většina Ukrajinců v ČR mluví rusky docela dobře (třebaže část nerada), určitá část dokonce mluví jen rusky a ukrajinsky (nebo suržykem) vůbec. Neláska k rusákům (oba tábory tu jsou zastoupeny – část by rusáky vyhubila, část chce hlavně konec a mír, i za cenu že jejich domov připadne Rusku, stejně se tam nechtějí vrátit) nijak nekoreluje s jazykovými schopnostmi. Spíš s celkovým náhledem na svět a s tím, co už investovali zde do sžití se s Čechy.

    Jinak je dobré hledat na všem to pozitivní; trochu cynicky, ať už to dopadne jakkoliv, ukázalo se, že Rusko nemůže nás (Západ) ohrozit + máme vyřešený problém s nedostatkem makáčů a zbytečně vysokou cenou nekvalifikované práce.
    Opět cynicky, poněkud negativní jsou výsledky pacifismu (zbabělosti, skrupulí) a technického zaostávání Západu, který už nemá schopnost ani hrubou sílu jiný stát ubránit. Troufnu si tvrdit, že jsou-li v politice nějaké chytré mozky, pracují právě na řešení tohoto problému.

    1. No, uz jsem cetl nejaky narky, ze bychom jim taky meli uvolnit trh s qalifikovanou praci, ackoli jeste neumeji poradne cesky. Lekarska spizirna je sice proti, ale otazkou je, jak dlouho bude, az jim da nekdo z Brusele 6 cm nuz na krk. To pak pujdu k dochtorovi s ukrajinskym slovnikem. Samozrejme jen do doby, nez bude ukrajinstina uznana za jeden z urednich jazyku v Cesku.

      1. Zrovna v medicíně český trh absorbuje všechny ukrajince s diplomem bez problémů. Ostatně, dost už se jich nostrifikovalo a s tou češtinou, nu… domluví se.

        1. Moje zena byla u jednoho Ukrozubare v Plzni, protoze to bylo akutni a jeji zubar byl mesic v USA. Ten matlal tomu dal tak na prdel, ze zena o ten zub prisla. Jestli takhle funguji i v jinych oborech, tak potes koste.

          1. Diplomaticky řečeno, i kvalita lékařů podléhá normálnímu rozložení. Jelikož je lékařů a zubařů nedostatek, není kdo by ořezal levou část křivky, takže znalci leckdy vstávají hrůzou vlasy na hlavě.

            Nemažete, klepe to a zbývají jen známosti. Je to dost tristní.

            1. Jako za minulého bolševika. To jsme to dopracovali.

              1. To je velký rozdíl. Za bolševika nemohli dobře léčit ani dobří lékaři, neboť nebylo nic. Přístroje, léky, cokoliv.
                Prodloužení doby života jde především za dramatickým zlepšením lékařské péče. Ten problém, který tu řešíme teď, je nesoulad mezi poptávkou (je to zdarma, tudíž se medikalizuje cokoliv – lékaři především nechirurgických oborů řeší často místo zdravotního stavu touhu si pokecat, frustraci nebo sociální nedostatečnost) a nabídkou (nízké mzdy v kontextu s dlouhou pracovní dobou vedou k odlivu lékařů do zahraničí, do zcela privátního sektoru nebo do jiných profesí).

                1. Tak k zubaři určitě nikdo pro zábavu nechodí. A v zubní péči je zadělaný na VELKEJ průser.

                  1. Zubařině moc nerozumím, ale lidi, kteří jí opravdu rozumějí, celkem unisono říkají, že zubní péče v ČR je skvělá, na úrovni USA. Naopak spolupráce lidí na jakékoli životosprávě, prevenci, nebo jen organizovanosti v péči o chrup je obecně mizerná, na úrovni Balkánu.
                    Nemám důvod jim nevěřit.

                    1. To Dissenter

                      Nechci se uplne hadat, ale zubni pece v USA mi prilis skvela neprijde. Hraje se hodne na estetiku, ale urcite ne na prospech pacienta. Prikladem budiz oblibene plombovani uz ve stadiu pre cavities, ano, jeste v Texasu jsem zazila nespocetnekrat. Dale vnucovani fazet, korunek, beleni, idealne az do strasidelne modrobileho odstinu…Celkove se ale drbe na prevenci, vysvetlovani spravne techniky cisteni, dentalni hygieny etc… Je to business. Sehnat soudneho zubare je docela boj. Nerikam ze nemoznej, ale urcite ne snadnej.

                    2. Zubní péče v ČR skvělá je – pokud máte kliku nebo známé a tudíž máte i zubaře.
                      Když nemáte, tak nemáte ŽÁDNOU péči. Prostě zubař není. V případě akutní potřeby třeba 80 km na pohotovost (nedělám si srandu, takhle poslali známou do krajského města). Prevence nula.
                      Jasně, stotisícová města volné zubaře mají, i když drahé. Jenže ještě před pár lety byl zubař v kdejakém městečku.

                    3. Ja jezdim k zubari 180 km, protoze dela fakt dobre. Kdyz je na dovoleny, jedu k zubari 30 km. Taky dela dobre, ale uz mi cpe to a ono, aby vydelal, protoze je to ve Zwieselu a Nemci radi kuchaji, operuji, rezou, trhaji…

                    4. Hroch_bahenni
                      16.9.2024 v 6:20

                      nejak tak, Šmucler furt vypráví, jak na vosobu je jich tady pomalu nejvíc v ojvropě, ale asi je to jak s vopicatajma, dyž neco výjimečně chceš, tak strašnej problém a je jich na všecko málo (bodejť dyž všecko sepisujou 2 hodiny i dyž to dostanou na stříbrným podnose – a to už dneska aspoň umí na tu klábosnicu datlovat a není tam na stránce 5 překlepů a chyb)

                      vokolo Brna všude plno, jak odchází do doochodu, tak lidi spadají přesně do tohodle že péče prakticky 0 a maximálně s akutním na pohotovost; dyž město za ani nevím jakejch dotací a zvýhodněnejch nájmů zehnalo místo 2 starejch jednu trochu mladší (pravda, pak si tam eště dala hygeinistku, tak tam to pak lehce offloaduje; akorát že samozřejmě tam to je keš na dřevo a pojí-štěnicovna možná milostivě proplatí pětikilo, checht), tak to je samý že za dva roky, až se to postupně všecko povyndává a vodvrtá, tak se začnou chodit už jenom prevence :D jenže se nemusí bát, že by jako neměla do čeho vrtnout, jednak místo tech vyndaváren začnou implantáty a dyž nekerý fakt vyřeší komplet a budou chodit maximálně na půl hoďky na kontrolu 1-2× ročně, tak si prostě k nynějšímu tisícu vezme dalších 500 pacošů

                      dyž chceš po pojí-štěnicovně dodat zubařa, přesně jak mají povinnost, tak ze sebe po strašnejch problémech vymáčkne 3-5 kontaktů, typicky staříci před důchodem nebo smrtí, a ti rovnou po pozdravu hlásí, že plno a neberou, takže asi tak – i v tom Brně samozřejmě, dyž je to 20 km, tak se to bere v dosahu

                      že tam je dalších 200 co mají volno, ale chcou keš za všecko počínaje vodevřením dveří? aha, hm, supr no, na co teda platit pojí-štěnic? aby měly partaje plný zmrdů kam vodkládat provařený tlustý svině za pade měsíčně?

                    5. Behe, a proč proklínáš ty zubaře, kteří pracujou za cash, a ne tu pojišťovnu (a stát), kterej vybírá výpalné a zubaře platí tak málo, že se v podstatě nedá pracovat jinak než za cash? :-)

                    6. Dissenter
                      18.9.2024 v 20:06

                      a čoveče zajímavý je, že zpravidla ti starší zvládají dělat prakticky bez jakejchkoli příplatů, zatímco ti mladí, takový ti S AMALGÁMEM NEDĚLÁME! a podobní, ti chcou za všecko majlant? do roka aspoň mylyjonárem co

                    7. Takže ti starší a šikovnější mají nižší ceny než mladší a méně šikovní? Japato? :D

                    8. Dissenter
                      18.9.2024 v 21:45

                      dyž seš ty debile funkčně negramotnej, požádej si vo ažyždenda

                    9. :)) neštěť se, když ti někdo ukáže mezery v logice

                    10. Dissenter 18.9.2024 v 21_34

                      Ano, mají. Účtenky si schovávám.
                      A japato byste měl, když se zde předvádíte co insider, vědět.

                2. Narážel jsem na ty známosti.

                  I za minulého bolševika se dělala dobrá medicína. Prodloužení doby života není zásluha zdravotnictví, ale obecného zlepšené poměrů – vědecké porodnictví, očkování, dohled na potravinami a pitnou vodou. Starý dobrý Pareto.

                  1. To platí možná v porovnání 1900 – 2000 :-).
                    Pokud porovnávám např. 1980 a 2020, kvalita pitné vody, poravin, porodnictví byla stejná (a v ČR i v ČSSR velmi dobrá). Očkování dtto, naopak nezřízené očkování páchá i škody, jak vidno.

                    1. Vcelku souhlas. Přínos většího blahobytu, péče o sebe sama a především technologie i kompjůterizace zdravotnické techniky je taky nezanedbatelný. Farmakologie je hlavně byznys, takže poměr toho, čím krátkodobě přispěje proti tomu, co dlouhodobě zkurví, je neznámý. V akutní medicíně díky tomu všemu vytáhnou lidi hrobníkovi z lopaty, ale na chronické problémy čumí stále jak žaba z kyšky.

                    2. S těmi chronickými problémy to není pravda, ale nebudu si tu otvírat poradnu.

                3. tvl zas chudáci co majou jenom kilo, kilo pade…

                  1. Behe, kilo ti dneska pripadaj velky penize, hodny strasny zavisti?Ty ale fakt nemas smysl pro rozlet. Ufff…Je mi z tebe smutno, hochu. Kup si nejakej last minute a zajed se podivat treba do Amalfi. At vis, jak to chodi ve vetsim svete,pac to se pak uplne poseres.

                    1. @SL
                      kilo je naprůměr v Kocourkově, ale evropsky nižší střední třída…

                    2. Zalezi na veku, taky. Hruby kilo ma tady v Bavorove mladej vysokoskolak. Ve Svajcu to uz je jina.

                    3. Was ist das Evropsky? Německo, Švýcarsko, Portugalsko, Polsko, Bulharsko… Průměr EU je nějakých 2 300 Euro za měsíc.

                    4. Dachsmeister
                      16.9.2024 v 10:27

                      taky tady pjetydemolyca zvládla zařídit propad, kterej se bude dát za chvílu srovnávat s takovejma přeborníkama, jako KSČ, takže kdejakej prdelstán (pyrenejci, pšonci), kterej byl eště nedávno xmíchu, nám za chvílu zmizne v dáli

                      esli si toho, jak je to v prdeli, dementi nevšimnou ani až začnou z pohraničí ve velkym jezdit makat do polskejch montoven, tak pak už srážka s realitou fakt jedině až z těch voken dopadnou dole na chodníky…

          2. Jak kterej. U nás je na obvodě Ukrajinec, pečlivej a slušnej, i ty zkušenosti nějaký budou. Zaplaťpánbůh za takový.
            Jasně, jak psal Dissenter, je tam i druhá strana gaussovky.

            1. No mit predsudky, tak k nemu zenu neposlu. Ale hned napoprve vedle, to nasere. V Brne jsem mel zubare Syrana a to byl Pan Zubar. Nemam problem s migrosema, ale cekal bych, ze nekdo proveri jejich schopnosti.

    2. Moje někdejší ruštinářka (z kurzu v práci, tak 15 let zpět) pocházela z Charkova a byla dcerou ze sovětskýho manželství – rodič 1 RU, rodič 2 UA. A že prej to tam bylo tak namíchaný všechno. Rozdíl byl akorát v tom, která babička peče jak velkej bochník chleba.

      Dneska bych se jí na něco zeptal.

  6. Docela mě zaráží, kolik lidí vidí v případě událostí na Ukrajině paralely s Hitlerem a Sudetami. Tyto události přece nelze srovnávat. Chybí tomu násilný převrat v ČSR den po uzavření smlouvy o mimořádných volbách, ustanovení češtiny jako jediného úředního jazyka, obrat zahraničně-politické orientace ČS vlády, vzešlé z převratu, na nějakou protiněmeckou zemi či koalici, pochody českých nacionalistů volajících protiněmecká hesla, napadání německé menšiny českými nacionalisty, vyslání ČS armády proti vzbouřené německé menšině, která výsledek převratu a z něho vzešlou vládu neuznává, vyhlášení antiteroristické operace proti vzbouřenému německému obyvatelstvu, bombardování civilních cílů v Reichenbergu, Egeru a Karlsbadu ČS dělostřelectvem a letectvem po dobu 8mi let, uzavření fejkové smlouvy o příměří, která měla sloužit jen na dozbrojení ČS armády. Pak už Německu dochází trpělivost a zahajuje SVO. Pak by to ty paralely mělo. Ale nic z toho Adolf jako důvody k útoku na ČSR neměl.

    1. nezapomeň na pojmenovávání kdejakejch ulic po řezníkách, přepisování učebnic a tak

    2. Mozna to tem lidem asociuji ti zpovykani nackove, co tam ruzne pobihaji.

      1. No, neřekl bych. Tu paralelu se Sudety začali používat ti, kteří potřebovali nějak „ošetřit“ ten přechod k bezpodmínečné podpoře a blábolu, že UA bojuje i za nás. Když si vzpomenu, jak a co se o UA psalo i v mainstreamu na začátku ATO, tak by z toho dneska Foltýna trefil šlak a mimo sviní by se tu snad nikdo jiný nevyskytoval. Najednou to začalo být jinak.

        1. Prostě jede propaganda a samozřejmě když chci dělat propagandu pořádně, musím druhou stranu označit za Hitlera. V českých médiích to jede už řádově deset let, teď se to jen vystupňovalo.
          Tady nějaká racionalita nemá šanci, propaganda jede na první signální. Cílem je ustavičným omíláním vytvořit absolutní nepřátelství. Těch 10 let weby jako Seznam denně ublikovaly protiruské články – všechno je tam špatně, všechno mají nejhorší, jsou nejhloupější, nejprimitivnější, nikdy se jim nic nepodařilo. Prostě Peklo, Říše zla, Mordor. Není třeba nic víc vědět, je to přece jasné. Jakýkoli pokus zpochybnit cokoli z propagandy by byl okamžitě prohlášen za „proruský“. Tvrzením by se nikdo nezabýval, ani by to nedostalo publicitu, vysvětlování nikdy pro média není tak přitažlivé jako výkřiky.
          A že na jedné straně SS Galizien jsou bojovníci za svobodu a na druhé se tváříme, že nacismus nee, to nikoho netrápí.

          1. Hroch_bahenni:

            „..na jedné straně SS Galizien jsou bojovníci za svobodu a na druhé se tváříme, že nacismus nee, to nikoho netrápí.“

            – – –

            Jako když se onehdá objevila ta „hodná a umírněná“ větev Al-Kajdá. Najednou to muselo každý nablblý žurnalisto řádně zdůraznit, aby náhodou nějaký čtenář něco nepochopil jinak…

            .

            1. Fronta Al-Nusrá, demokratická opozice. Dodávky výzbroje aj vod nás.
              Taky nikomu nevadilo, že vobčas zhaftnou nějakýho západního misionáře nebo aktivistu a prodaj ho Daeši k podřezání… Hlavně že jsou to demokrati.

              1. Hroch_bahenni

                „Fronta Al-Nusrá, demokratická opozice.“

                – – –

                O tom to je. ČR se časem určitě omluví za odprásknutí bojovníka za svobo&demo SS-sturmbanfuhrera Paula Maitlu v květnu 1945 za nymburskou žoskou:

                [url=https://postimg.cc/06GWLzdW][img]https://i.postimg.cc/xdhwNHk2/maitla.jpg[/img][/url]

                https://i.postimg.cc/xdhwNHk2/maitla.jpg

                1. Nectil on nakonec hen ty EU-hodnoty? Neco jako prukopnik, nebo tak? Treba mu Nemci postavi pomnik, hned vedle Marxe.

                  1. Tak ja neviem, uz pred 80+ rokmi mal isty dr. Goebbels prejavy v Reichstagu o Novej Europe, tie by stacilo oprasit, nahradit zopar vtedajsich vyrazov sucasnymi eurosudruzskymi a standing ovations v europarlamente su zarucene.

                    1. Bych se nedivil, kdyby za tim stala furt ta sama parta.

              2. @H_B
                a co teprve poslední dodávka humanitárních pagerů mírotvorcům z Hizballáhu…

                1. Neskončilo jen u pagerů.
                  Dneska bouchly i vysílače zpráv pro pagery, kterých může být eventuálně taky hodně. Jednak kvůli spolehlivosti pokrytí (v synchro režimu), tak i pro dílčí lokalizaci zpráv.
                  Myslím, že chlapci z Mosadu se polepšili a vrátili se k pořádné práci. :D

                  1. Zidovska custom verzia pageru s 20g nitratom pentaerytritolu.

                  2. Musim uznat, ze sqelej napad a dobre provedena realizace. Teda az na tom konci, kdy to odsralo pomerne dost nevinnych, ale pohledem Izraelce kazdej mrtvej Libanonec dobrej, beztak je to bud slimak, nebo krestan.

    3. @Karel_III.
      No až na to dělostřelectvo to všechno sedí, od zrady mocnáře a nezákonný převrat, obrat zahraniční politiky, přes střelbu do civilistů německé národnosti po buzeraci s češtinou fšech státních zaměstnanců a nakonec znovudobytí obsazené četnické stanice v Habesbirku četnickou přesilou a stanné právo na Šluknovsku a nasazení armády.
      Jen ten Beneš nikdy nehrál penisem na pyjano tak se raději vzdal a ušetřil nás hrozné války…

      1. Delostrelectvo bylo o sedmdesat let driv, Fredy Windischgrätz byl docela dobrej strelec.

        1. @Sysop
          mně Pražáce picnout manželku, vybombarduju to hnízdo pořádně a ne jen tak rekreačně.
          A povolám Haussmanna ať tam zrobí bulváre jako v Paříži!

          1. Nojo Maruska, na to, ze rodila jak vztekla, tak po ni zrejme Fredy dlouho nesmutnil. Byl to srac.

      2. DM: Ve Vídni byla revoluce dřív, než v Praze.

      3. Až na to že to všechno byly jen naprosto výjimečné excesy, celou dobu se Čs. vláda snažila s Němci nějak dohodnout. Ukrajinská nová vrchnost se od začátku vydala cestou konfrontace, zkraje nejspíš aby se zavděčila náckům z Pravého sektoru, díky kterým se dostala k moci, později se zjevně chtěla zavděčit někomu jinému (je potřeba říct, že Pravý sektor šel po použití celkem rychle od válu a nacisté na UA opravdu nevládnou). Ale hlavně – u nás šlo o území, která byla součástí českého státu i 1000 let. Naproti tomu většinu jižní a východní Ukrajiny dobyli na Tatarech a Turcích Rusové na konci 18. stol. a až poté car umožnil ukrajinským rolníkům se tam usazovat. Za Lvov a okolí + Podkarpatskou Rus zase Ukrajinci vděčí pouze Stalinovi, je pozoruhodné že v těchto případech jim postbolševické dědictví nesmrdí.

        1. že nevládnou přímo neznamená, že nemají kurva vliv; sou tam rozlezí všude, akademickou sférou počínaje a soudama konče, a když už náhodó né přímo, tak tam mají informátory a protlačí si svoje vyhrožováním na násilí nebo přímo likvidacu – jako že ty největší kurvy opravdu nemají problém za bílýho dne kohokoli sundat na ulici

          1. Opožděně si procházejí svým národním obrozením. Navíc Ukrajina byla i před válkou nefunkčním státem a vyhrocený nacionalismus byl jedinou jednotící myšlenkou, jinak se nebylo moc čím pochlubit nebo k čemu se odkázat. Co národní hrdina, to darebák a hrdlořez zasviněný genocidou. Všichni ti Banderové, Šuchevyčové, Chmelničtí,… ALe úplní pitomci taky nejsou. Chápou že Rusům se imperium rozpadlo kvůli nedůsledné rusifikaci a nechtějí dělat stejnou chybu – plánovitě chtěli nadělat ze všech občanů roduvěrné Ukrajince dřív než se jim to rozpadne. Dává to větší smysl než to co se děje na západě, kde migrací vznikají nové a nové národnostní a etnické menšiny a budoucí třecí plochy.

            1. Nulandova otevrene priznala to, co se spekulovalo s Johnsonem, ze UA byla dotlacena do valky s Ruskem. Takze dalsi dezinformace se nam preklopila v pravdu. Z toho plyne, ze Ukri moc manevrovaci prostor nemeli. V podstate ho meli asi tak stejny, jako ceske vlady vuci EK. On ne kazdej ma koule, jako Madarsko.

              1. Na jedné straně je typické, že když se v nějaké srandovní postsovětské tramtárii ujme moci prozápadní režim, okamžitě zcela rezignuje na korektní vztahy s Moskvou a naopak začne ruskému státu házet klacky pod nohy jak jen může (Gruzie, UA, Litva, Estonsko, Moldavsko,..). Na druhé straně si ale dodnes nemyslím, že by Putin vpadl na Ukrajinu (2022) protože neměl jinou možnost. Vpadl tam prostě jen proto, že si myslel že to bude snadný. Na základě čeho si to Vovka myslel ví asi jen on, zjevné ale je že mu to těžce nevyšlo.

                1. @MvK5
                  jak by pravil běžný kopáč do kožené koule: je to vo tý komunikaci a taky vo to štěstíčku.
                  Kdo způsobil, že sám gosudar uvěřil, že to bude takový anšlus jako Krym, možná s drobným odporem v Kyjevě jako onehdy v Doněcku.
                  A taky kdo mu nakecal, že na 5 frontách postačí 250.000 rudoarmějců, eee čo to tárám specielních operatérů.
                  Mimochodem skupina Jih super úspěch s Chersonem, Záporožskou jadernou a postupem k Mariupolu, Luhanský front taktéž, Kyjev one bridge and airport far away, Sumy, Izjum ttaky slepá uličia, Charkov, Doneck, Černigov nic moc.

                  1. Mluvilo se dokonce o pouhých 160.000 vojácích + něco málo kanonenfutru z milic DNR/LNR nevalné kvality, vyzbrojených mimo jiné také opakovacími puškami Mosin-Nagant 1891. Ti se na obrovské ploše Ukrajiny prostě ztratili a „obsazené“ území za frontou neměli sebemenší šanci kontrolovat. Od Kyjeva prostě zdrhnout museli, obléhat 3 mil. město s pár tisíci vojáky a územím nikoho za zády by byl i na ruské poměry velmi špatný nápad. Návic je okolo Kyjeva Ukrajinci poměrně rychle výrazně přečíslili a ruská armáda zjevně v danou chvíli neměla kde brát. Co se týče jihu, řekl bych že hlavním cílem byla Oděsa a slavnostní příjezd do Podněstří. Cherson tedy musel být brán spíš jako cena útěchy, tím spíš že o něj kvůli Putinovu otálení s mobilizací přišli.

                2. Re: MvK5 18.9.2024 v 13:07
                  Cert vi, on tvrdil, ze mel zarucene zpravy rozvedky, ze Ukri chteli koncem unora 22 vlitnout na Donbas. Jestli to byla pravda, nebo ne, to se asi jednou dozvime z historie.

                  Ze si myslel, ze to bude snadny, o tom zadna.

                  1. Pro Rusy bylo v počátku invaze zásadní obsadit a udržet letiště Hostomel. To nezvládli a začaly jim problémy.

                    1. to sou furt povídačky, přitom to že tadle jediná spanilá jízda vázala tak minimálně tucet ukrošskejch brigád a PRÁVĚ PROTO se mohli probít až k Chersonu (taky za to velitelé dostali nekolik metálů), no, to už těm mislytelům nedojde (surprise surprise)

                    2. To behemot:
                      Takže to byl záměr, celá ta kavalkáda s posvihanym zadkem a nula záběru a územních zisků byl záměr obsadit cherson.
                      A následný ústup humanitární gesto, nevidano tolik v historii válek.
                      Taky názor.

                    3. Nemělo by se zapomínat na to, že Rusi furt berou Ukrajince (minimálně ty levobřežní) jako krajany, kteří se dostali pod vládu gaunerů. Proto ty relativní ohledy k civilům a „humanitární gesta“. Od Kyjeva couvli, když to vypadalo, že dopadne Istanbul. Což byly tehdy pro Ukrajinu královský podmínky, to už se nezopakuje.

                    4. Nebráním se žádným teoriím, ale odvolat flash útok na hlavní město? Po ztrátách?
                      Spíš někdo zvedl telefon a naslouchal.

                    5. Kdybyste si vy blábolisti radši zjistili fakta.
                      Rusové vyhlásili příměří a stáhli se doufajíc, že v banderastánu někdo má zdravý rozum.

                      Zdá se to jako chyba.
                      Ale kdyby tam vlítli naplno, tak by sice ukrajina byla dávno obsazená, ale za cenu 10x větších ztrát na životech zejména civilistů.

                      Což je tradiční západní taktika, nikoliv ruská, zvlášť když jde o národ kde má třetina rusů příbuzné.

                      Takhle jim banderáčci dnes přilezou až na dostřel dělostřelectva, kde je zpaštikují, a je hotovo. Civilové (ženy, děti) sedí doma na zadku a „kanonefutter“ musí náboráři pracně nahánět po ulicích a v bezvědomí nakládat do antonů.
                      Kdyby rus masivně zaútočil na celou zemi už tehdy, tam by se jim ti zmagoření tydýti na odvodové komisi hlásili sami, že rusovi nakopou prdel.
                      Takhle měli 2 roky na to si uvědomit, že zelený Pyjanista není žádný vlastenec, ale pejzatý skrček, který je všechny nažene na nesmyslné jatka bez mrknutí oka.

                    6. Je hezky, jaxe k tomu nechal Johnson nekdy pred mesicem slyset, ze jeste porad je na UA dost bojeschopnych Ukrajincu, takze je potreba valcit dal. Porad cekam, kdy ho uvidim v ukrajinskym zakopu, jak dela priklad a motivuje.

                  2. Já si dodnes pamatuju, že Putin se k tomu tenkrát v jednom rozhovoru vyjádřil: „Když vidíš, že je rvačka nevyhnutelná, je důležité udeřit první“. Mám dojem, že se tenkkrát proslýchalo i něco o chystaném útoku na Krym.

                    1. samozřejmě, plánovali tam přejet donbas jak žabu (taky ty místní bojůfky by té invazní síle neměla čím odolávat) a dojet až k jižním plážím

                      nebylo to přímo v tom s takrem?

                    2. Ne, to jsem tenkrát koukal na nějakej rozhovor s ním na ruském webu, hned koncem února 2022. Tam se vyjadřoval k tomu, co a proč.

        2. Oni v jistém smyslu vděčí Stalinovi (a Leninovi) i za jihovýchodní území, která byla k Ukrajině administrativně připojena v roce 1922.

    4. to Karel_III

      A také mi tam chybí (ba možná ze všeho i nejvíc…) primární vměšování cizí mocnosti (neb koalice), která by si brousila sice zuby na Německo, ale na přímý střet s ním neměla koule. Pročež by (ona cizí mocnost) nelenila podpořit jakékoliv provokace, jež by Německo mohly zatáhnout do opotřebovávací války s ČSR …

      1. Ano, souhlasím. Je to možná to vůbec nejdůležitější, a prapříčina toho, co se tam děje. Ale už tak mám ten příspěvek dlouhý a účelem bylo poukázat na to, že přirovnávat problém Sudet k situaci na UA je mimo.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017