Bohužel naprosto přesně popsáno. Mám stejný názor. Chybí už jen Bába na hradě…
ygorek
Přemýšlím-li o povaze a obsahu budoucích volebních sloganů, nemohu již dnes(!) abstrahovat:“Andreji, vrať se, vše odpuštěno!“
bullshitoza
Ještě pro zajímavost doplňuji, trochu mimo téma, že Bába a Dědek bylo krycí jméno v telefonních hovorech rozkrádačů pro Iva Svobodu a Barboru Snopkovou, co rozobcovali majetek Liberty. Miloš Zeman byl nazýván Mlha.
Synonimum Bába nebo Bureš = Babiš vzniklo trochu později :o)
jenyk
Velmi dobře napsáno. Souhlasím a podepisuji. Jestli obdobně shluk slizu nominuje další členy rady ČNB, bude to fičák.
prasatko Bobik
Přiznám se rovnou, abych nedopřál frikulínům radost z „odhalení“ – že tomu nerozumím. Politickou ekonomii kapitalismu a socialismu co část společného základu jsme blahé paměti zvládli většinou za dobrou. Ale obchodům s penězi a všemu kolem toho, této židovině, jsme na kloub nepřišli a ani nás to netrápilo, považovavše to za jednu z nemravností starou skoro jako lidstvo, co kdysi podstatu této činnosti neprokouklo a její nositele neposlalo z brány, samo.
Informace, že se do vedoucí funkce dostala osoba, která zřejmě možná nebude zdejší společnosti jako celku prospěšná, je asi zbytná. Neb se dnes jedná o normálku, o něco, co je očekávané. Opak by byl bombou. Ale vzhledem k tomu, jak moc je malý český svět svázán s velkým světem světovým ergo americkým (USA), přesněji globálně elitním, je zbytečné o tom uvažovat. Stejně zbytná je informace o tom, že se jedná o osobu jmenovanou presidentem republiky, bohužel. Pan president byl kdysi jediným volitelným kandidátem. Přesto, že člověk musel přehlédnout jeho dosavadní polistopadou činnost, se kterou ne vždy souhlasil, i jeho činnost listopadovou – vzpomňme na krátký projev prognostika na Letenské pláni v režii listopadových havlo-kašparů. I když zatím není za pana presidenta náhrada, je vhodné se zamýšlet, zda (v jiném, ne už v jeho případě) zvolit včasný odchod se ctí, anebo podobnou cestu se ctí – nedat se vodit za nos, ať to stojí, co to stojí. Omedailování bambasplejera Zelenského Řádem Bílého lva je tak překvapivé, že lze těžko odhadovat, nakolik pádný byl argument, který pana presidenta přesvědčil o nutnosti tohoto jednání. Nejde však ani o jedno řešení cesty „se ctí“.
Mohlo by se říci, že když stejný řád dostal třeba vakcinolog plk. Prymula, že jde o frašku, kde ona karikaturní nadsázka je dotažena do maxima. Koneckonců, s vakcinologem plk. Prymulou mohl být vyznamenán za zásluhy o (zatím téměř) dokonalé zkurvení republiky celý Meses, ministři, datoví a další participující vědci, experti, primáři, komorní president a nakonec i nezapomenutelný profesor „mrazák“ Flegr. Mladí to možná budou takto odlehčeně brát. Avšak je vhodné připomenout, že kdysi se s Bílým lvem a vůbec dělaly větší štráchy. Stejně jako nikoho nenapadlo si z vlajky ČSSR dělat pláštěnku a byl-li vážný_důvod (zákonný) k vyvěšení cizí státní vlajky, česká byla vedle.
Na jednu stranu je připomnenutí odchodu české společnosti směrem k odpadu správné (memento mori), na stranu druhou je to připomínání zdejšího obecného úpadku a debilizace na pytel.
servisdok
I já se přiznám, že v kličkách českého bankovnictví se příliš nevyznám a spíše tak dávám na doporučení hodnověrných lidí, které znám dlouho a o kterých vím, že se v tom vyznají poměrně lépe.
Nelze si nevšimnout, že státní správu už nějakou dobu ovládají diletanti nejhorší třídy, což ostatně potvrzoval skoro denně Kubek a všechny ty party okolo něj.
Bobik má pravdu v tom, že u presidenta, jako nejviditelnějšího reprezentanta státu, to všechno začíná.
To rozdávání medailí Za zásluhy o stát, Bílých lvů a jiných ocenění kamarádíčkům a těm, ze kterých hradní klaka následně bude těžit, je skutečně ostudné. Nadskakoval jsem u televize, když dostávali ocenění různí Tomanové a jim podobní, přímo zodpovědní za tu hrůzu, co zůstala po českém zemědělství.
Jediný člověk, který si od presidenta ocenění Za zásluhy o stát opravdu zasloužil a tu pitomou medaili si za celý život doslova odedřel, byl doc.Ing. František Čuba, CSc.
S tímto úžasným pánem jsem se osobně setkal jen jednou a to ještě úplnou náhodou. Měli jsme společnou cestu do závodu Mikroelektronika, kam zrovna šel osobně řešit spory kverulanta Devátého s mým tehdejším i dosavadním přítelem, tehdy ředitelem celého závodu Mikroelektronika.
Nešlo tam tehdy zdaleka jen o počítače, byť se tam na několika jednoúčelových řídících kouscích už pracovalo. Měla se připravovat výroba velmi levného, odolného a jednoduchého školního osmibitu Ondra III., které od jedničky a od základu vymýšlel naprosto neskutečný ing. Smutný. Přijel ho do Mikroelektroniky představit, překvapeně zjistit, jaké má závod skutečné možnosti (často o dost větší, než měla třeba tehdejší jednička, ZPA) a pokusit se tam dohodnout, zda a za jakých podmínek by bylo možné, v široké spolupráci tuším Svazarmu se slušovickou Mikroelektronikou, ten počítač vyrábět ve větších sériích a primárně pro školy. V Mikroelektronice se navrhovalo a vyrábělo úplně všechno, co bylo zapotřebí do automatizace a řízení bioprovozů, vlastně pro většinu automatizovaných procesů v AK – cokoli elektronicky řízeného.
Zjistilo se prostými počty, že i když si to vyžádá nějaké vstupní náklady na lidi navíc a nějaké technologie, tak pořád to v AK vyjde levněji a garantovaně kvalitněji, udělat si všechny tyhle věci sami, nežli ve striktně plánovaném hospodářství čekat třeba rok na to, až někdo z příslušné státní PZO milostivě nechá dovézt ze SSSR, či spíše z maďarského Tungsramu nějaké šváby, které Tesla v rámci rozdělení v RVHP nedělala.
Později měla Mikroelektronika, jakoby napůl s TNS „svoji“ vlastní „družstevní“ pézetku s devizovými účty, přes kterou si to vozili sami, ihned, originály rovnou z Taiwanu, Malajsie, HK a z USA – a ještě to vyšlo i levněji, nežli kopie z RVHP..
Devátý tam tehdy, jako úplně řadový „provozní ředitel“ asi osmi či deseti velmi schopných lidí v konstrukci, házel vidle prakticky do všeho, co mělo potenciál překročit hranice AK, v podstatě bojkotoval práci deseti schopných lidí a celého návazného procesu výroby, kde pracovalo dalších asi 50 lidí.
Měl jsem tam cestu a docent Čuba to tehdy šel řešit osobně, protože na Devátého tam byli často krátcí i ostří hoši z „Pentagonu“. Tak jsme si cestou povídali. Úžasný člověk to byl..
prasatko Bobik
Domnívám se, že jste napsal o něčem, co je určeno k zapomenutí a co už je vlastně zapomenuto. Pamětníci, co tím něco ztratili, zafňukají a otevřou další lahev. Privatizátoři to nedočtou do konce a utrousí sprosté slovo na adresu pisatele a mladí ani pořádně nezačnou. Je to dlouhé, bůhví o čem, zase nějakej kryptobolševik a žádná herojam slava. Fuj – fuck.
kaBrnak
Nevím, jestli to Servisdoku víte, ale i v SSSR tehdy řada odborníků marně varovala a upozorňovala, že zaostávání ve výrobě mikročipů bude pro SSSR katastrofa.
Tedy respektive že rozhodnutí politbyra, zcela se vzdát vlastního výzkumu a vývoje počítačů, s tím že se to bude dovážet, je velmi špatné.
Bo rusové na to ty mozky, ,matematiky i fyziky tehdy měli.
Měl jsem tu čest debatovat s člověkem, který v 80. letech jezdil do SSSR v rámci jakési vědecko-technické spolupráce na úrovni mikroelektroniky a počítačů. Ty jeho historky byly naprosto neuvěřitelné. Myslím že vy dva byste si měli o čem povídat celé dny.
No každopádně mě to jen utvrdilo v poznání, že řada věcí byla nejmíň od konce 70. let sabotována za nejvyšších politických míst. Kdy nejen všichni odborníci nad tím kroutili hlavou, ale i ten nahoře co o tom rozhodoval, musel vědět čeho se dopouští.
Ono kolikrát stačilo na patřičné místo dosadit (otitulovaného) zcela nekompetentního idiota, který byl ovšem hluboce přesvědčený o své kompetentnosti a užitečnosti. Něco jako ten Devátý. A příslušný vědecký obor či specializace, pak šly do kopru.
A nešlo zdaleka jen o vědu, ale i o jiné oblasti státu a státní správy a sektorů. Z podobné oblasti pak třeba vzešel naprosto nesmyslný projekt Novomlýnských nádrží, proti kterému už tehdy protestovala řada odborníků a přírodovědců. Nickémě dotyční měli krytí a podporu z nejvyšších míst.
Myslím že právě z těchto dobových sabotáží pak pochází známé rčení, že „užitečný idiot je horší než třídnáí nepřítel“.
prasatko Bobik
Dovolím si nesouhlasit, byť bez znalosti pozadí. Domnívám se, že se v žádném případě nejednalo o jen tak náhodné dosazení nekompetentního idota. Byl-li to člověk znalý problematiky, byl navedený, nebo – šlo-li opravdu o „idiota“, pak zcela záměrně proto vybraného. To, že to mohl být švagr kamaráda z vojny (příslušného tajemníka, vedoucího oddělení apod.) bylo vedlejší.
Na rozdíl od SSSR v případě ČSSR byly důsledky vcelku nepodstatné a masa Čechů, nenápadně vedených adorací podvodníka Švejka k pasivitě a sobectví nejvyšší úrovně, úpadek svůj/své země – navzdory jednoznačně pokrokovému ideovému základu – brala jako samozřejmost.
Mohlo by to všechno ukazovat na to, že od nějakého okamžiku budování socialismu začalo vše skrytě směřovat do kytek, k okamžiku přerozdělení společného majetku místním vyvoleným a jejich zahraničním lídrům. Globální elitě pak měly připadnout plody vývoje, jak jsme toho dnes svědky.
kaBrnak
Vkládáte mi do úst něco co, jsem nikdy neřekl. Rozhodně jsem nepoužil obrat JEN TAK NÁHODNÉ dosazení nekompetentního idiota. Naopak jsem řekl že šlo o cílené sabotáže.
Respektive o sabotáž z nejvyšších míst, kde pak dosazený nekompetentní idiot na vedoucí místa pod sebou opět automaticky dosazuje jemu podobné idioty a podržtašky.
Líbí se mi ten příklad s Devátým, který dokázal spolehlivě paralyzovat tým 10 vysoce konpetentních odborníků.
Se zbytkem jinak souhlasím. Jen bych nebyl tak jemný s přirovnáním ke Švejkovi. Spíš bych je přirovnal k prasatům kteří si hledí jen svého plného korýtka a co je mimo něj je nezajímá. Nezapomínejme, že i prase bylo původně inteligentnější tvor než pes, dokud jej lidé nezavřeli do chlívku 2×2 metry ke korytu.
Poslední váš odstavec do kamene tesat. To je skutečně jádro pudla. A jelikož jste velmi chytrý a vzdělaný, tak vám napovím, že přesný okamžik kdy se to v socializmu zlomilo, byl rok 1953. Dál si to už zvládnete dát do souvislostí sám :-)
Ikdyž než se ten zlom výrazně projevil ve společnosti, tak to trvalo dalších 13 let. A než dosáhl svého vrcholu, tak ještě dalších 22 let. Řada procesů ve společnosti totiž má značnou setrvačnost a není možné je změnit ze dne na den.
Zde je zajímavé video o řízení procesů ve složitých sociálních supersystémech: https://rutube.ru/video/37674113ca740b46e688e5535e315a10/
prasatko Bobik
Děkuji za odkaz. Tohle jsme se v občanské nauce neučili. Tak to aspoň měl před 30 lety přednášet humanista Havel z balkónů.
Jak se ukázalo, v maďarském vedení, v poslední době (v mezích možností) sympatickému, se projevila tamní presidentka způsobem, který nikoho nenechal na pochybách, co je správné – a jak to má byť.
Aniž by to mělo na něco vliv – neb jest jedno, jaká figura je určena k plnění zadaného úkolu – přeci jen si člověk uvědomil, že tahle pakárna, presidentky, ukazuje, že současnost je už maximálně na draka. Od doby, kdy v_Tanzanii, po nebohém Magufulim, se objevila presidentka. Leccos si člověk uměl představit, ale tohle vážně ne. Že presidentku „recesisté“ mají v kdejaké zemi duhovaných a jiných degenerátů, budiž. Ať jdou k čertu. Ale k TZ a podobným zemím s – donedávna – jasně danými rolemi mužů a žen ve společnosti se to prostě nehodí. To není mysoginství. Ne, to je o roli, přírodou_dané. Pošetilé je vyrábět sirky z dubu, byť by se aktivisté třeba postavili na hlavu, že to je dřevokorektní přístup.
servisdok
To kaBrnak:
Nemyslím si, že by v SSSR byl nějak striktně omezen vývoj a výroba mikroelektroniky.
Myslím si jen, že tehdejší politbyro (bohužel asi správně) usoudilo, že pro naprostou většinu obyvatel tehdejšího SSSR je a ještě dlouho bude mikroelektronika i počítače naprosto zbytnou věcí.
Veškerý vývoj a výrobu pro „civil“ tedy omezili, resp. ponechali jen na univerzitách a soustředili se spíše na „speciál“ primárně pro armádu a hlavně kosmonautiku.
Otázka do rvačky:
Myslíte si, že bez trochu pokročilé elektroniky, by Sověti L.P. 1961 (a už rok předtím pět kusů, bez chlapa a automaticky) dostali na oběžnou dráhu Vostok 1 i s chlapem uvnitř a pak ho dostali živého zpátky na zem? Že to snad ovládali relátkama??
Někdo fakt věří tomu, že v pozdějších sovětských raketách byly šváby z Taiwanu? To totiž bylo v SSSR politicky nepřípustné snad ještě víc, než kde jinde. Sověti totiž skoro bezmezně věřili součástkám i technice z Tesly – a dost nedůvěřivě hleděli i na okopírované IO z NDR, které Tesla tehdy už v některých komponentech používala (konkrétně okopírované TL081-084 pod označením B081-B084). V tomto směru mám zážitky z té tříměsíční práce v SSSR v roce 1985, ale o tom až někdy jindy.
Ostatně, že SSSR jako takový, podporoval děti v zájmu o elektroniku i mikroelektroniku, dokazuje to až neskutečné množství (například oproti elektronicky poměrně vyspělé ČSSR) hromadně vyráběných stavebnic naprosto čehokoli, od malého tranzistoráčku, přes přenosný televizor, osciloskop až po jeden, mnou viděný, skutečný a typický „digi-lab“. Jmenovalo se to nějak dost divně a tady v ČSSR to tenkrát ani neprodávali, viděl jsem to jen jednou a nebylo to ani levné, snad okolo sta rublů to stálo.
Byl to takový klasický, „rychlodrátovací“ panel, ale se silně pozlacenými pružinkami, takže spojení na měděný, necínovaný izolovaný „ranžír“ bylo i poměrně spolehlivé.
Na tom panelu bylo přibližně 13-15 druhů a typů těch úplně základních MSI a LSI obvodů v pouzdrech DIL14 až DIL20, od prostých hradel až po komplet čítače, vše z pozlacené objímky každého toho IO bylo vyvedeno na pružinky. Nechyběly tam ani „periferie“ s tranzistorovými obvody, kompatibilními s TTL logikou a s výstupy na slušně svítící sovětské LED série AL (na které jsem čuměl jako puk, oproti našim LQ neskutečná svítivost), případně obvody ovládající v obou směrech elektromotorek, nebo s jednoduchým D/A převodem a výstupem na malý reproduktor.
No zíral jsem na to tehdy, jako na zjevení. Oni tenhle sovětský digilab vystavovali svazarmovci na jedné ERA-výstavě amatérských prací v Rožnově asi hlavně proto, aby se Rožnov chytil za nos a začal něco podobného vyrábět taky. Proto měli svazarmovci furt jedovaté poznámky, jaktože se nic podobného nedá vyrobit u nás a proč a Zdenek Hradiský pak radši utekl, aby to nemusel poslouchat.
Jasněže to nebyla vina Rožnova, ale zasraného centrálního plánování, zasraných pětiletek, úplně debilní distribuce elektronických součástek, jejich cenové úrovně (tehdy to tu bylo fakt nechutně předražené, 7490 stál přes stokorunu) a taky šlapání na hlavy malým, ale šikovným a agilním výrobním družstvům, ve kterých Systém viděl jisté ohrožení svého centralismu.
Zírali jsme na to taky proto, že úplně všechny ty použité IO, byly sovětské výroby. Dobrá polovina už podle vizáže byla zapouzdřená v hnědé či bílé borokeramice. To bylo pro Sověty paradoxně o dost jednodušší, než pouzdření do speciálních plastů – protože do keramiky se standartně pouzdřil speciál pro armádu a kosmonauty. A co hlavně – bylo to někdy okolo r. 1976, možná snad o rok dříve, tady mi paměť trochu selhává, ale určitě to nebylo později.
Přitom v ČSSR se tohle všechno už dělalo taky a velkosériově, celou „základní“ logickou řadu, tuším až po 74193 a 74151 obsahoval už rožnovský katalog 1975 či 1976, který se dá najít na internetech.
Myslím, že i díky tomu, co jsem předeslal, má dnešní RF poměrně dost špičkových odborníků a nejen na mikroelektroniku.
Ostatně, to někdejší rozhodnutí bývalého politbyra SSSR, se po mnoha letech ukázalo jako správné – proč znova pro civilní sektor vynalézat kolo, když někde jinde ta kola dělají doslova za pár šušňů a dokonalá. Mimochodem, v SSSR bylo mladým k dispozici mnohem víc „cvičných“ osmibitů ala IQ151, než kolik se různě propašovalo Atari a Sinclairů do ČSSR.
Jihočech Honza
když se tak bavíte o dosazování nekompetentních idiotů:
pozitivní na tom všem (dycky se něco pozitivního najít dá) je, že aspoň celkem dobře víme, kam to směřuje: stačí se podívat, jak to vypadá v UKčkově, kam to tady kráčí mílovejma skokama, tak např. celoživotní votročení za mrzkou mzdu, doslova nutnost k přežití krást všude, všechno a všem, co není přibetonovaný nebo přivařený, a za to všechno doochod, co k přežití ani nestačí
hlavně jistoty a tydlencty pozitíva, socyjálný
jenyk
No TVL ty musíš bejt starej dědek, jinak tyhle hlemzy nejsou možný. Žijeme v krásné zemi (pravda, zlepšovat je co). Nikdo z mých známých nekrade, práci i vzdělání si vybírají sami, otročením bych to určitě nenazýval, doochodci si nevyskakují, ale žijí v pohodě. Jo a sociální jistoty máme jako nikdy v historii. Prober se!
zatím, esli sis ty debile nevšiml, samozřejmě, že prorežimní lžimédyja to zrovna nebudou dávat na titulku, stád je už tak v prdeli, že i na ty doochody si musel pučit! s ohledem na to, kolik důchodců je, todle je jednoznačnej signál, že konec je blízko
ostatně zhoršení ratingu tohodle režimu je na spadnutí, a o sto miliard ročně větší úroky z dluhu sou poslední hřebí do rakve, tu spirálu už nic nezastaví a pak hurá směrem Ukravína 2.0 (nebo 3.0, pokud to u slovenských bratov stihnou dovést do prdele eště rychlejš)
Panek
Slovensko je v eurozóně, takže šamanské tance eurosojuzu je chvíli podrží. Takže my půjdeme do sraček určitě dřív.
kaBrnak
Slovensko se plaví společně s ostatními na bytelné lodi – jménum Titanic. Přičemž nemohou naprosto nijak ovlivnit to jestli kapitán najede na ledovec či nikoliv. Bo jsou socky z podpalubí, se kterými se smetánka a vedení nahoře nebude bavit.
Zatímco my jsme na malé kocábce, jejíž směr můžeme silně ovlivnit. Pokud ovšem naházíme přes palubu škůdce jako Singer, Michl a jim podobné.
To je předpoklad naší záchrany. Nebo aspoň určité damage control strategie.
Pokud to neuděláme, tak ovšem dopadneme dříve hůř než ti slováci z eurotitanicu.
Ikdyž, energetická a zdravotně-covidová politika EU podřízne euro rychleji než jsme čekali.
Podle me je clanek zbytecne optimisticky. Nejak se moc nemluvi o tom ze na sankce zapadu proti rusku Rubl zareagoval tim – ze posilil. To beru jako jasny signal ze zapad je financne skutecne u konce s dechem, a tuhle valku prohrava. Proto je super ze se stavime za prohravajici Ukrajinu celym svym bytim. Mozna ze je Cechum souzeno stavet se vzdycky na tu stranu co prohrava?
Taky me bavi napady typu „Za dva roky uvalime embargo na ruskou ropu a plyn.“ Neco mi rika, ze kdyz nase soucasna garnitura uvazuje timto zpusobem, muzeme ocekavat pouze to, ze Rus nam ropu a plyn zavre driv nez za dva roky – nez „jako budem pripraveny…“ Mozna bych si to elektrokolo mel fakt koupit, cyklostezky jsou prazdne ted, ale plan sebrat nam auta ve jmenu svate Grety jede pod plnou parou, prijde doba kdy se cyklostezky naplni!
Co se me osobne tyce, beru jako nosnou minci fakt, ze prijimame nove „otroky z Ukrajiny“, aby doplnily stavy protektoratnich delniku u pasu ve fabrikach, aby se v CR mzdy nikdy nezvedly, a obnovil jsem svoje plany na duchod nekde v nejake jine zemi. Tady skutecne nevladne nikdo kdo by mel zajmy mistnich obyvatel na zreteli: Naopak… Draha koruna, es ist nicht gut für unser Geschäft.
Tenzor
Kefalin, co si vy představuje pod takym pojmom rubl posílil. On existuje fx trh s rublem? Je rubl volně obchodován/volně směnitelný? Za socialismu byl oficiální kurs Státní banky československé kurs kolem 7 Kčs za USD. Jasný důkaz, že imperialisté neměli šanci!!!
Barnie, toto je trochu pod tvoju úroveň. Predsa nemáš problém si otvoriť internety a zistiť si, prečo je potemkinovský kurz rubľa oficiálne tak vysoko a či to má niečo spoločné s realitou.
anderson
Jako že by to mělo být vyvolané nějakou regulací v Rusku? Zatímco na západě centrální banky neintervenují, do kurzů nezasahují a s úrokovými měrami nemanipulují, je tak? :-)
Já úplně nevím, ale touhle dobou, podle předpovědí „expertů“, mělo být Ruské hospodářství v troskách a hodnota rublu na úrovni toaletního papíru. Zatím vidím rubl silnější než před invazí a sešup západních akciových trhů. Nejsem expert, ale neměly ty sankce účinkovat trochu jinak?
Sysop
No… uprimne… my vlastne nvime, jak ty sankce DOOPRAVDY mely fungovat… ;-)
anderson
Na druhou stranu je dobré, že ty sankce, likvidující naše hospodářství, můžeme kdykoliv odvolat, když jsme to my, kdo si je na sebe uvalil. :-D
Pathy
Pokiaľ viem, tak ty ako bežný rus, si za svoje posilnené ruble žiadne oslabené doláre, ani eurá nenakúpiš, takže ti oficiálny kurz nič nepomôže. Ale zato keď si pôjdeš niekde v moskve za ruble kúpiť napr. BTC, tak zistíš, že reálny kurz rubla je možno tretinová, než oficiálny.
anderson
To já nevím, já v Rusku nikdy nebyl. Já koukám na oficiální kurz, za který si tady můžu vyměnit – koruna vs. rubl. A hospodářství, jak je na tom, vidím také tady – cenovky se skoro nestačí měnit. V zemi, která uvalila sankce. ;-) V zemi, která je může kdykoliv zrušit. :-)
servisdok
Všecky kryptoměny půjdou do roka až dvou do prdele.
Pathy
Všetky nie, ale väčšina pravdepodobne áno.
starter25
LOL. Tak to je ultimátní argument musím říct. Ruské producenty nezajímá nic jiného než nákupy bitcoinu a běžný Rus neřeší nic jiného než spekulativní nákupy dolaru.
Sysop
Rozumis, v tom je ta druhoplanova taktika globalistu – upevnit dolar tim, ze ho Rusaci budou kupovat a cpat doma do matraci :-)
RomanL
Hm, ano, nějaký neexistující BTC s nulovou hodnotou je fakt důvod k tomu, abych se zamyslel nad rublem… :-D
noclaf
Banky intervenuji vsude, ale za normalnich okolnosti kdyz jdou prilis silne proti trhu tak nevyhnutelne prohrajou (viz. Turecko). U Ruska je situace jina, protoze „trh“ neexistuje. Po zacatku valky klesl objem transakci na zlomek beznych objemu – tudiz je pro RNB jednoduche udrzovat kurz umele nahore. Plus zarizli vyvadeni penez ven z RU – zkus si v RU vymenit rubly treba na 20000E a prevest je mimo EU.
anderson
Jak se prosím udržuje kurz uměle nahoře? Uměle dole to jde samo, to nám předvedla ČNB. Stačí tisknout místní měnu jak smyslů zbavený.
Ale uměle nahoře? Leda by se centrální banka zbavovala rezerv (to nemůže dlouho vydržet, navíc Ruské centrální bance západ rezervy ukradl), nebo by ta země mohla hodně vyvážet za svojí měnu – ale to není „umělé“ udržování nahoře, to je prostě přirozený důsledek silného exportu a slabého importu.
Jak se uměle udržuje kurz měny nahoře v podmínkách Ruska?
Pathy
Ako sa udržuje umelo hore? Jednoducho tak, že hromadíš devízovú zásobu. Keby dovolili bežným ľuďom, aby si vymenili ruble za USD/EUR, tak nastane taký útek od rubla, že ten výplach jeho hodnoty by bol katastrofálny. To si ale komsomol nechce risknúť, lebo by nezarobili na svojich surovinách ani deravý groš.
Sysop
Zatim zaraba deravy gros prodejem v Yenech, napriklad. Ono je potreba se podivat na cele prodejni portfolio. Evropa je samozrejme dulezity zakaznik, ale ne nejdulezitejsi. A tak, jako my si rikame ‚radeji privreme kohouty topeni, ale at Rusak chcipne‘, tak on si rika ‚radeji prodam min, ale at nackove na zapade chcipnou‘.
Pak jde jen o to, kdo chcipne driv.
starter25
Pathy a proč by to Rusko dělalo? Nepamatuješ si Řecko? Proč ho EU teda nenechala padnout? Úplně si nemyslím, že zrovna my můžeme machrovat, když máme hajzl na chodbě.
Někteří slamění panáci, co tu někteří vyrobí jsou fakt úlet.
Stavy ukrajinských dělníků bohužel nestoupají, případně stoupají jen nepatrně, takže žádné stavy nenaplňují. Nově příchozí nejsou údajně ochotni pracovat pod 250 Kč/hod. čistého příjmu.
Ale možná je to místní nebo profesní omezení.
Berete ve vašem rozboru v potaz, že u pásů mají být doplněny stavy na pozicích, na kterých není ochoten pracovat z tuzemských nikdo?
V zemědělství nastává situace, kdy jsou na pozici ukrajinského muže přijímány dvě ukrajinské ženy, protože jejich fyzická výkonnost je nižší (obvyklý zdroj: ČRo plus, rozhovor se soukromým zemědělcem), zejména kvůli tomu, že jde o ženy pracující na Ukrajině v resortu služeb ve městech.
Aktuálně kurz koruny k euru dlouhodobě klesá, k dolaru stoupá (vždy míněno od 1.5.2021 jako trend, bez ohledu na krátkodobé propady).
No a na závěr:“Šťastnou cestu!“
Barn Swallow
Berete ve vašem rozboru v potaz, že u pásů mají být doplněny stavy na pozicích, na kterých není ochoten pracovat z tuzemských nikdo?
– samozrejme: Proc tam z tuzemskych nechce nikdo pracovat? Protoze malo plati, a kdo umi jazyk uz maka v cizine za vic. Cely problem nedostatku pracovnich sil v CR tudiz povazuji za dusledek politiky Ceske Centralni Banky, jenz skrze slabou korunu slouzi nasi velkoevropske risi – nicmene to z dlouhodobeho hlediska funguje blbe, kdyz jsou lidi svobodni a muzou odjet makat treba do Nemecka.
ygorek
Barn Swalow 13.5.2022 v 8:18
1) Berete ve své námitce v potaz, že zmíněná pracovní místa jsou málo placená nikoli v důsledku politiky České národní banky (ano, takhle se to doopravdy píše, Česká národní banka je pak českou centrální bankou…) ale v důsledku toho, že se jedná o práci nekvalifikovanou?
2) Opravdu je možné, aby měnová politika České národní banky zvedla pro vyrovnání mzdové úrovně kurz koruny k euru třeba třikrát? Jak?
… zmíněná pracovní místa jsou málo placená … v důsledku toho, že se jedná o práci nekvalifikovanou
Práca by mňela bét placená spíš podle teho esi je potřeba.
Von aj ten nekvalifikované dělnik si umí pro sebe spočítat, za jaký peníze mu bude stát za to do té práce chodit a za jaký doma sedět.
ygorek
vltava 13.5.2022 v 10:10
Souhlasím s vámi. Ale zaměstnavatelé to v převážné většině vidí jinak.
Druhá polovina příspěvku ukazuje zhoubnost zbytečných podpor: nekvalifikovaný dělník si spočítá, že nepotřebuje marnit čas vzděláním, protože postačí být nekvalifikovaný a sedět doma na podpoře. V sousedství mám bohužel případ takové čtyřčlenné rodiny.
Marty...
Souhlasím s vámi. Ale zaměstnavatelé to v převážné většině vidí jinak.
Čeští zaměstnavatelé to vidí tak, že vytvoří fiktivní místa s naprosto nesmyslnou mzdou, aby mohli fňukat. Pak následně požadují dovoz levných pracovníků z Ukrajiny.
Barn Swallow
Opravdu je možné, aby měnová politika České národní banky zvedla pro vyrovnání mzdové úrovně kurz koruny k euru třeba třikrát?
– co ja vim? Ale uz nekolikrat jsem byl svedkem toho jak Ceska centralni banka intervenovala v neprospech kurzu koruny, protoze by to „poskodilo export“. No, tak mame skoro doexportovano: Treba jako kdyz doktori utikaj na zapad stejne jako vsichni, kdo si o sto kilometru dal vydelaji trikrat vic. Tak ted musime priexportovavat neobcany EU, aby doplnili stavy. To da rozum, ne?
ygorek
Barn Swalow 13.5.2022 v 10:21
Argumentujete intervencemi České centrální banky, která neexistuje, v neprospěch kurzu koruny a tím ovlivněného odlivu odborníků na západ a přiznáváte, že nevíte, jak by Česká národní banka zvedla kurz koruny třikrát a ani vám to nepřipadá divné.
Mně ano.
Barn Swallow
Popirate ze kurz koruny byl za poslednich 20 let drzen umele nizko? Pokud ne tak proc na me tahate otazky typu „jak by Česká národní banka zvedla kurz koruny třikrát?“ Copak jsem nekde tvrdil ze Ceska centralni banka muze najednou zvednout kurz koruny trikrat?
No nic. Evidentne nechapete cim a co argumentuju, a pri tom tvrdite ze Cechy nemaji centralni banku, v cemz ale zrejme nemate pravdu. I wikipedie vi ze:
„Česká národní banka (ČNB) je centrální banka České republiky“
Sysop
Nemci nemuzou pochopit, proc je u nas tak mala nezamestnanost a tak vysoka inflace.
pokoušel ses jim vysvětlit pár těch maskirkovek, jako že např. drtivá většina nezaměstnanejch (a hlavně nezaměstnatelnejch) na pracák sere, takže reálně je tu teď tak 10× víc lidí bez oficiální práce, než režim vykazuje?
například z těch statisíců UKček beztak nezaregistrovali jako nezaměstnaný ani jednoho, protože ty sou určitě v nějakým špeciálním štatusu, tudíž i přes to, že tady je čtvrt milionu novejch netáhel (minimálně)+děcka, tak nezaměstnanost klesá…teď eště tu o koblížkovi, třeba se tam bude skýtat odpověď, proč se papírově máme tak sqěle a v reálu se inflační spirála roztáčí pomalu k hyperinflační
Sysop
Nevim, jak to UKcka maji. Pokud maji praci, prichazeji o cast podpory podobne, jako treba zenske na materske. Ale realitu neznam.
no vony si některý ty žencký třeba přivezly prácu na dálku na houmoficu, takže výpalný jde do UKčkova, teda chcel sem říct ukrošskejm oligarchům do kapsy, z toho tam neuvidí v životě nikdy nic (stád nefunkční před bankrotem, všude se platí keš, doochody k pláču) a tady dostávají tučný kapesný od nás, je eště horší varianta? :D
Přiznám se že mňe je tak nejak úplně jedno gdo zhltne jaký výpalný.
Zhltnót ho celý (třeba) české stát, tak se stane co? Fakt ho nerozfofruje a neprošutruje?
Sysop
Pyjati uz se tesi, jaxi z priprichliku udelaji ofiko Cechy, ergo nove volice. Predpokladam, ze maji plan, jak jim pak platit doochody. Aby nejakym nedopatrenim treba nekdo jim omylem neplatil za roky odpracovane na Ukrajine, odkud jim to jiste pak bude chodit sem. Nechci nic podsouvat, jak samozrejme statu verim, ze to nedopadne jako v Nemecku, kde doochodce ma nizsi prijem, nez priprchlik podporu.
Lojza
Ehm…ne, to neni pravda
Hupert
Elektrokolo na budoucí cyklostezky jedině s adaptivním tempomatem.
Barn Swallow
uz jsem na to koukal, pro me prichazi v uvahu pouze kolo, ktere pujde odblokovat na neomezeny vykon, uvazuji i o variante z vrtulkami ;-)
Tenzor
Lid si zvolil demokratický superpopulistische ANO a ČSSD i ten stále trochu žijící shluk organických i anorganických sloučenin operující pod labelem Zeman. Ten shluk se chová velmi destruktivně už delší dobu a kousek s naprosto nevhodným kandidátem pro ČNB nijak nepřekvapuje.
Lid za to po shozeni více než biliónu vrtulníkových peněz dostal to co si zasloužil: vysokou inflaci.
Veškeré spoření na důchod se rozpustí v prach. Málokterý investiční produkt dokáže přebít inflaci. Závislost na státních důchodech bude téměř absolutní. Jádro elektorátu ANO se zvětší a utuží.
Pathy
„Málokterý investiční produkt dokáže přebít inflaci“ – naopak, z dlhodobého hľadiska to dokáže takmer každý investičný produkt.
jungvoj
bych michlovi poradil, aby numero inflace uváděl nikolivěk za rok, anobrž za den, číli obecně: Inflace stoupla o pouhých 0,09% a to zní famozně,
jinak ceny věcí denní spotřeby byly zvýšeny prodejci o cca 150%, no, a sami si dodejte za jak dlouho, můj výpočet jsou tři roky
LWG
Není za současné situace víceméně jedno, kdo šéfuje ČNB? Položme si otázku, zda někdo v tomto systému, byť na této pozici, může dostatečně podepřít celou tu hroutící se strukturu.
ygorek
LWG 13.5.2022 v 6:45
Zajímavé, napadá mě něco podobného.
Na stanici ČRo plus jsem tuším v úterý slyšel diskusi, v níž jeden ekonomický expert prokázal, že zvyšování úroků je při inflaci zásadně špatný postup, zatímco jeho oponent z konkurenční finanční instituce stejně fundovaně prokázal opak. Patrně záleží na tom, zda dotyčný potřebuje nízký úrok, aby si mohl půjčit na materiál a měl tudíž nižší provozní náklady, nebo zda potřebuje úrok vysoký, aby mu vložené prostředky přinesly macimální zisk. Alespoň takový závěr jsem si jako vidák dokázal udělat.
Jestli je Challenger takový lékař, jako ekonomický expert, pacienta Bože chraň.
Hupert
Takže závěr ohledně změny úroku ČNB nemáš žádný, protože se shoduješ s oběma experty, tak alespoň nakopneš Challengera?
ygorek
Hupert 13.5.2022 v 8:00
1) Správně. Závěr ohledně změny úroku nemám žádný a napsal jsem i proč tomu tak je. Dokázal byte mi sdělit názor svůj a odůvodnit ho?
2) Správě. Věřím, že jsem přesně vystihl páně doktorův popud k tvorbě článku a zachoval se plně v jeho duchu domnívaje se, že to pochopí i antoušek (thx Š&G).
Pathy
Pokiaľ je úrok nižší ako inflácia, tak centrálna banka stimuluje tvorbu nových peňazí, takže vlastne robí presne to, čo tú infláciu spôsobilo v prvom rade. Úrok by mal byť vyšší ako inflácia a potom by sme sa do tejto sračky, v ktorej sme, ani nedostali.
ygorek
Pathy 13.5.2022 v 9:11
To znamená, že musím-li koupit emisní povolenku, zdražím úměrně tomu svůj výrobek, vzroste jeho spotřebitelská cena, úměrně váze mého výrobku ve spotřebním koši vzroste inflace.
Vzroste-li úrok (například mého provozního úvěru), zdražím úměrně tomu svůj výrobek, vzroste jeho spotřebitelská cena, úměrně váze mého výrobku ve spotřebním koši vzroste inflace.
Udělal jsem někde chybu?
Pathy
Urobil si chybu v tom, že nazývaš slovom inflácia to, čo je až jej dôsledkom. Inflácia je nafukovanie peňažnej zásoby skrz tlačenie ďalších peňazí do obehu (a tým pokles ich relatívnej hodnoty). Tie následne spôsobujú zdraženie, ktoré potom bežný človek vníma a zamieňa si ho s infláciou samotnou.
ygorek
Pathy 13.5.2022 v 11:28
Další příklad:
Na Ukrajinu přijde suchověj a průměrný hektarový výnos pšenice spadne na 1,7 t/ha. Úměrně tomu klesne vývoz pšenice a vzroste její cena, následně vzroste cena mouky a pečiva, statistický úřad zjistí inflaci. Vláda si půjčí peníze a natlačí je do oběhu. Tím může inflaci zakonzervovat, ale ne způsobit.
Zdá se, že chybu v úvaze máte vy.
Pokud se někomu zdá, že jsem příklad brutálně zjednodušil, má pravdu.
Cena mouky a pečiva velmi pravděpodobně vzroste neúměrně k růstu cen pšenice a dříve, než se drahá pšenice dostane na trh.
natlačením peněz do oběhu za nic inflaci samozřejmě akorát eště zvětší
zvýšení nekryté peněžní zásoby a nedostatečná nabídka se sčítají NA STEJNÉ STRANĚ ROVNICE, všechny levičácký tanečky okolo jsou jenom bláboly a kouřová clona
chápeš to ty vole, že dyž to obilí není, tak natlačení peněz do oběhu to obilí nijak nepřidělá, nepřikouzlí naopak prakticky všichni (mimo těch, kdo ty prachy dostanou, protože to je dycky jenom hrstka) eště dál zchudnou, protože jejich bankocedule sníží hodnotu a oni si toho chleba budou moct dovolit eště míň?
Pathy
To je presne tá chyba, ktorú robíš. To, že vzrastie cena pšenice v danom roku a následne cena chleba, to nie je inflácia. To je trh. Vyššia cena chleba znamená, že ľudia kúpia menej chleba a kúpia viac zemiakov/ryže. Ďalší rok bude úroda dobrá a cena chleba zase klesne. Dopyt sa tomu zase prispôsobí.
Inflácia je znehodnocovanie meny skrze jej „tlačenie“.
ygorek
Pathy 13.5.2022 v 13.48
Když už jste se toho dotkl, dokážete své tvrzení podpořit tím, že mi srozumitelně vysvětlíte, co je to ten spotřební koš a k čemu se používá?
Nebo budete tvrdit, že vláda si půjčí peníze, rozdá je obyvatelstvu, to si začne kupovat více rýže, brambor a chleba a jedině tak vznikne inflace?
Jistě, v případě kovidových balíčků tomu tak téměř bylo, to bych ale v této konkrétní diskusi abstrahoval.
Renomovaných ekonomů je nadbytek díky počtu škol, z kterých vzešli a jejichž často nesmiřitelné názory hlásají.
Jan Mrcasik
Pokud se bavíme o smyslu slov, nejlepší je jít ke kořenům.
„Inflace“, z latinského „īnflātiō“ nafukovat, rozšiřovat.
Ergo Pathy má pravdu a „inflace“ znamená rozšiřování peněžní zásoby (s kauzálním následkem „ředění“ hodnoty měny, ergo zdražování) – což však není synonymum pro jiné důvody zdražování.
Logicky platí, že inflace implikuje zdražování, ale zdražování není ekvivalentní s inflací.
Foundryman
Jistěže, už to někdo dříve konstatoval – arabští šejci jsou chamtiví, neúrody se opakují, zemětřesení se dějí, lidé válčí, ale nic z toho nemůže způsobit inflaci, protože nic z toho neovládá rotačky emisních bank.
Zaměňování inflace a růstu cen je v ekonomickém a obzvláště v politickém mainstreamu velice populární – vždy je možno (nesprávně) označit viníka drahoty. Dnes je to třeba Putin :-)
Jihočech Honza
Slavný ekonom Engliš používal krásné slovo „naduřování“.
treb
ale vůbec ne. vy si jen pletete zákonitosti volného trhu. převis poptávky a zvýšení ceny není inflace.
to záleží, jakou vezmeš definici, při všeobecným zdražování ti každopádně hodnota peněz klesá, i když jich máš pořád stejně, koupíš za ně míň…
RomanL
Růst cen NENÍ inflace.
Hupert
Ve sračkách nejsme kvůli úroku či inflaci, ale protože globálně lžeme.
BonfireCZ
Tak prosím nelžete…
Hupert
Mě to ale baví.
ModrýKlokan
lhát může… dneska i hrdě a veřejně… s pravdou musí opatrně
Hupert
1. Úrok 0, jako u Mohamedánů. I ti to sice obejdou https://dluhopisy.cz/blog-islamske-dluhopisy, ale ubyde těch, co je živí jen posouvání desetinné čárky. Můj důvod proti zvýšení je např. tento. Zvýšení úroků zdraží hypotéky, míň lidí tak bude nakonec žít ve svém, majetek se o to víc koncentruje a to má spolu s nárůstem nájemního bydlení nepříznivý vliv na nálady lidi, jejich samostatnost i zodpovědnost a potažmo i na fungování a stabilitu společnosti. Soukromé vlastnictví má být v rozumné míře státem preferováno, nad rozumnou redukováno, aby nebylo primárním zdrojem moci. Bohužel už jsme dávno za touto hranicí.
2. A komu tohle vaše odhalení prospělo?
ygorek
Hupert 13.5.2022 v 9:48
1. Není žádný důvod stanovovat množství lidí, žijících „ve svém“. Soukromé vlastnictví má být státem chráněno, nikoli preferováno či redukováno.
2. Pokud jste můj komentář pochopil, tedy i vám. Není zač.
Hupert
1. Realita je ovšem taková, že o pouhou ochranu soukromého vlastnictví v ní nejde a dochází k přesnému opaku toho, co říkám – formou pobídek, dotací, socializaci ztrát a privatizaci zisků.
ygorek
Hupert 13.5.2022 v 10:10
1. Souhlasím. Ale to je snad k jiné diskusi, ne?
Sysop
Soukrome vlastnictvi nad rozumnou mez ma byt redukovano? No, to uz tady bylo, za Gottwalda a Zapotockeho, ze?
A, jako minule, tu rozumnou mez urci Strana a Vlada?
Hupert
Ne, primárně daňový systém.
ygorek
Hupert 13.5.2022 v 12:19
On není daňový systém určován Stranou a Vládou Každý den jinak?
Děkuji, to jsem nevěděl, oddechl jsem si.
(Omlouvám se panu Redlovi, ale neubránil jsem se.)
Sysop
Jo, rekl’s to za mne. Danovej system je zrejme od nejakyho financniho boha.
Hupert
No jo, skočil jsem vám na udičku, o slepici a vejci.
Hupert
A vůbec, daňový systém přeci schvaluje všechen lid prostřednictvím svých volených zástupců.
Sysop
Omyl. Mnou voleni kandidati se zpravidla do snemovny nedostali.
Hupert
To ani mnou volení.
Sysop
Tak pak ale nechapu, jak muzes tvrdit, ze danovy system schvaluje vsechen lid, kdyz ty sam ve snemovne zastupce sveho postoje nemas.
Hupert
Víš co je možný, že jsem se krapet zasnil a úplně zapomněl, že nejsme v socialismu.
Hupert
Co progresivní majetková daň? To nebude o nic větší zločin než současné dotační a jiné přerozdělovací programy, pokud se taky uzákoní, ne?
Sysop
A ona SE uzakoni, nebo ji uzakoni Strana a Vlada? Je dobry si definovat vstupy. Ono pak vyjde, ze je celkem fuk, jak ten nastroj nazveme a nastavime. Ve finale je to proste okradani schopnejsich.
Hupert
Jednou okrádání schopnějších mafií, jindy okrádání slabších schopnějšími. Fakt nepovažuji např. podporu FVE za okrádání schopnějších.
Fakt nepovažuji např. podporu FVE za okrádání schopnějších
Podpora FVE je vyplácená ze státního rozpočtu, aspoň mysim.
Do státního rozpočtu přispívá névíc gdo? Tí neschopní? To asi né, tí sedijó doma na podpoře.
Takže za mňe je každá dotaca vokrádání schopňéších a rozdávání neschopném nebo všeho schopném.
starter25
Žádný státní rozpočet, se podívej na svoji fakturu za plyn, platíš to prakticky přímo solárBaronům.
Zajímavý. Že to de přímo sem nevěďél, má naivní představa byla že to cedijó přes státní rozpočet.
Ale aj tak, na elektřinu só taky dávky (pro neschopný ju zaplatit ze svýho), takže to sténě víc zasáhne ty schopný.
Panek
Jde to přes OTE a.s., což je státní podnik.
Hupert
@vltava
Doma na podpoře sedí paraziti, neschopní, ale i smolaři. Doma na podpoře pak nesedí spektrum od méně schopných přes schopné až k všehoschopným a parazitům. Sevření v parazitických kleštích je stále drtivější.
Sysop
Re: Hupert 13:14
Uvedomujes si, ze se z tebe klube marxista? Marxismus take tvrdil, ze jakykoli nadbytek je jen nezaplacena cast delnikovy prace. A tak nejak si nepripoustel, ze sam stat je pak kapitalistou. Ne kazdy schopny musi nekoho okradat. Myslis, ze treba muzikanti z U2 nekoho okradaji? Koho?
Hupert
Parazitem míním pouze toho, kdo schopností zneužívá k obohacení se na úkor jiných. O stanovení hranic nebo atributů toho, kde se využití schopnosti jednoho vůči neschopnosti jiného stává nemravným, se můžeme přít, ale jsou vnímány v přirozeném právu a každá společnost je nějak kodifikuje. To, že jestli buším do skořápky vejce sneseného marxistickou slepicí, zevnitř zatím nevidím. Je na něm srp a kladivo či co?
Hupert
„že“ ne
Sysop
Znaky marxismu nejsou obrazky, alebrz zpusob mysleni. V tomto pripade napriklad v tom, ze ono ‚nemravne‘ musi nekdo urcit. A kdo urci, co je ‚mravne‘ a co uz ne? Inu, na to se prece udela nejaka ta komise vyvolenych a oni to svedomite udelaji…
Parasitismus je zcela prirozeny jev, ktery se vyskytuje v prirode bohate. Ja nevidim problem v parasitismu jako takovem, ale v zakazu obrany proti nemu. Ergo, tohle uz tady kdysi vysvetloval velmi trefne DF, jmenovalo se to ‚vznik socialnino statu‘, ci tak nejak. On ty skupiny totiz definoval tri, ne jen dve. Kdyby byly dve, tak by se mohlo stat, ze ta vychcana pulka jednoho dne od te druhe dostane na budku. Jenze system je promakanejsi, protoze je rozdelen na tri, tedy na vykoristovane, vykoristujici a organizujici. Tedy parazit je podporovan treti skupinou, ktera mu zajistuje beztrestnost a ktera nuti hostitele, aby parazita toleroval.
No, a tim padem jsou dva proti jednomu, coz je idealni pro prosazeni demokratickou metodou. A v tom je jadro bernardyna. Protoze ‚spolecnost‘ sice tvori tri, ale dva z toho definuji pravidla (respektive – definuje je jeden, ale je parazitem podporovan), tak ten treti proste nema sanci, i kdyby z jeho pohledu ta kodifikace byla znacne nemravna.
Moralni zaklad je v tom, aby se vykoristovany smel branit. Jenze to demokracie zapadniho stylu nedovoluje, logicky. Protoze je na imperialistickych principech a ty by bez vykoristovani fungovat nemohly. Ovsem, nevykoristuje kazdy. Takze nelze rict, ze bohati jsou plosne vykoristovatele.
Hupert
Jak čtu ten tvůj rozbor, je to všude samý vykořisťování, asi jak už kdysi řek vůdce albánského lidu Enver Hodža – americký imperialismus a sovětský sociálimperialismus jedno jest. A to jsem si říkal, že když se vyklubem z toho Marxova vejce ven, budem konečně na čerstvým vzduchu. Tož, jak je můj zvyk, mám dosud hubu od ucha k uchu, jen nějak zkřivenou tou parodií na společnost venku i vně.
Sysop
Vzdycky je to tak, ze nekdo se chce mit lip s mensi namahou. Cesty k tomu pak jsou ruzne, spatne i spravne.
Panek
Na opak! Bylo dostatečně spolehlivě prokázáno, že právě regulace soukromého vlastnictví je spolehlivý nástroj k udržení moci.
Hupert
To někdo opravdu prokázal, anebo se to domníváte ze střídání loutkovlád.
Panek
An Economic and Social History of Medieval Europe – Henri Pirenne
A třeba dědičná absolutní monarchie Vám nic neříká? Nebo Autoritarismus? Jakýkoliv autoritativní režim, ať už historický (Sultán) nebo moderní (komunismus), vždy využíval regulaci majetku k udržení se u moci.
Hupert
Jeden z nás to asi plete, co? Já z vašich důkazů vidím, že moc si udrží především ten, jehož majetek regulován není. Nebo že by ten, komu byla dána moc regulovat?
Hupert
Pak je jistě v pořádku, že v demokracii se na regulacích dohodne lid, někde socialistický, jinde kapitalistický.
Sysop
Na cem ze se lid v demokracii dohodne? :-) Chapu to dobre, ze slovo ‚lid‘ je substituci za ‚vladnouci garnitura‘?
Demokracie je diktat vetsiny, ktera je ovladana hrstkou curaku. Mensina uz se pak musi prizpusobit. Bohuzel vetsina lidi jsou tupci, takze lepsi system, jak spolecnost v realu ridit, se tezko implementuje. Rozhodne ale nema smysl jasat nad tim, jak je to uuuzasny. Ne, neni, stoji to za hovno, ale zatim nic lepsiho nemame.
Hupert
Jo, chápeš. Jinak spíš než „nic lepšího nemáme“ bych řekl, že nic lepšího jsme zatím nepoznali.
To přijde po velkém resetu – božská mana bez práce všem poslušným.
Sysop
Ale ano, poznali, osvicensky absolutismus, ale v malem provedeni je to neudrzitelne, protoze demokraticke a autokraticke systemy udelaji vse pro jeho zniceni. Takze – poznali, ale nemame.
Hupert
Já osvícený absolutismus nepoznal. Možná jsi o něco starší.
Jihočech Honza
Zase si to tak neidealizujte, oni ti osvícenci byli v zásadě předchůdci marxistů a zelených, Josefa II měli všichni po pár letech plné zuby (např. pohřbívání do společných rakví s propadlem), když umřel, komentoval to jeho kancléř „to udělal dobře“.
Panek
Tak krásným důkazem, že regulace je nástroj na udržení moci nikoli naopak, je Tibet do roku 1950. Ona to tam totiž nebyla taková pohádka o mírumilovných mniších, co jim jednoho dne vykopl čong dveře.
Ona je to pyramida a ten vrcholek prostě reguluje, aby se k němu nikdo nevyškrábal. A pokud byste chtěl aby ten vrchol byl někým regulován odspodu, tak to pak možná jedině útokem na Bastilu.
Hupert
Prvnímu odstavci nerozumím. Myslím, že tam šlo o přechod z jedné regulace do jiné.
Druhý odstavec odpovídá realitě.
treb
„Myslí-li si někdo, že je naše inflace poptávková, musí chtít něco dělat s množstvím peněz v oběhu a s rýsujícím se 300 miliardovým (já bych spíše řekl vyšším) deficitem státního rozpočtu Blažkovy, resp. Fialovy vlády a s příliš „akomoditativní“ (přizpůsobující se) měnovou politikou ČNB. Musí chtít např. zvyšovat úrokové sazby.
Myslí-li si někdo, že je naše inflace nabídková, pak může bojovat se zvyšováním úrokových sazeb, vesele dále tisknout peníze a stejně vesele, přesněji řečeno maláčovsky slibovat nejrůznější líbivé výdaje státu. Nově jmenovaný guvernér si bude muset dobře zvolit, kterou z těchto cest si vybere. Té druhé bychom se měli bát.“
Václav Klaus (na jeho stránkách)
Panek
Hoří kostel, les i škola a občané obce si volí porybného.
lazoplazo
Upřímně to spíš vypadá na pyromana:))
Sysop
Ja myslim, ze Rusnok bude tejden v lihu, az ho odinstaluji.
Lojza
No, ale vzdyt Zeman je 100% lepsi, nez nejakej Drahos, nebo nejakej jinej kandidat, nikdo lepsi, nez Zeman tu nebyl…
Tak tady toho Zemana mame, no…Uz zase, chtelo by se mi rict, ale holt ted konecne doslo i na ty, co doposud vsechno prehlizeli, a nebo tomu naopak jeste tleskali.
Tak si tleskejte i tomuhle a placejte se po ramenou, jak jste si toho Zemana uzasne zvolili.
ygorek
Lojza 13.5.2022 v 7:19
Líbí se mi, jak dokážeš neomylně vyhmátnout jádro pudla a přinést věcné argumenty.
Tuž se, jen tak dál!
Lojza
dekuji
Pathy
Ťažko vedieť, čo by bolo keby bolo, ale nedá sa vylúčiť, že Drahoš by menoval za guvernéra nejakú afroamerickú transženu ázijského pôvodu, aby podporil diverzitu v riadiacich pozíciách a navonok signalizoval mocnú cnosť. Takže áno, nikto lepší než Zeman tam nebol.
treb
tipoval bych, že jedním z kandidátů by byl ekonomický velemyslitel Sedláček,který proslul svým fantastickým dílem Ekonomika bobra a kozla, a hlavně asi Švejnar. Oběma to správně politicky myslí, takže by mejnstrym pěl pochvalné ódy, jak naše země bude jen vzkvétat. Jestli oni nebo Michl, to je z deště pod okap.
MB.
Taktak, Švejnar říká totéž co Michl, že inflace je důsledkem vysokých úroků.
Lojza
No vzdyt to rikam…jen mi pak prijde divne nadavat na to, co dela, kdyz nikdo lepsi nebyl. Logicky teda dela to nejlepsi, co se delat da, kdyz by nikdo jiny nic lepsiho delat neumel.
Hupert
Pathy13.5.2022 v 11:33
Transžena by alespoň měla koule. Ještě, že Darwin vymyslel tu teorii o vývoji druhů, jinak dnes nebyla ani šance tam něco takového dosadit.
Se máme na co těšit…… 😑
Bohužel naprosto přesně popsáno. Mám stejný názor. Chybí už jen Bába na hradě…
Přemýšlím-li o povaze a obsahu budoucích volebních sloganů, nemohu již dnes(!) abstrahovat:“Andreji, vrať se, vše odpuštěno!“
Ještě pro zajímavost doplňuji, trochu mimo téma, že Bába a Dědek bylo krycí jméno v telefonních hovorech rozkrádačů pro Iva Svobodu a Barboru Snopkovou, co rozobcovali majetek Liberty. Miloš Zeman byl nazýván Mlha.
Synonimum Bába nebo Bureš = Babiš vzniklo trochu později :o)
Velmi dobře napsáno. Souhlasím a podepisuji. Jestli obdobně shluk slizu nominuje další členy rady ČNB, bude to fičák.
Přiznám se rovnou, abych nedopřál frikulínům radost z „odhalení“ – že tomu nerozumím. Politickou ekonomii kapitalismu a socialismu co část společného základu jsme blahé paměti zvládli většinou za dobrou. Ale obchodům s penězi a všemu kolem toho, této židovině, jsme na kloub nepřišli a ani nás to netrápilo, považovavše to za jednu z nemravností starou skoro jako lidstvo, co kdysi podstatu této činnosti neprokouklo a její nositele neposlalo z brány, samo.
Informace, že se do vedoucí funkce dostala osoba, která zřejmě možná nebude zdejší společnosti jako celku prospěšná, je asi zbytná. Neb se dnes jedná o normálku, o něco, co je očekávané. Opak by byl bombou. Ale vzhledem k tomu, jak moc je malý český svět svázán s velkým světem světovým ergo americkým (USA), přesněji globálně elitním, je zbytečné o tom uvažovat. Stejně zbytná je informace o tom, že se jedná o osobu jmenovanou presidentem republiky, bohužel. Pan president byl kdysi jediným volitelným kandidátem. Přesto, že člověk musel přehlédnout jeho dosavadní polistopadou činnost, se kterou ne vždy souhlasil, i jeho činnost listopadovou – vzpomňme na krátký projev prognostika na Letenské pláni v režii listopadových havlo-kašparů. I když zatím není za pana presidenta náhrada, je vhodné se zamýšlet, zda (v jiném, ne už v jeho případě) zvolit včasný odchod se ctí, anebo podobnou cestu se ctí – nedat se vodit za nos, ať to stojí, co to stojí. Omedailování bambasplejera Zelenského Řádem Bílého lva je tak překvapivé, že lze těžko odhadovat, nakolik pádný byl argument, který pana presidenta přesvědčil o nutnosti tohoto jednání. Nejde však ani o jedno řešení cesty „se ctí“.
Mohlo by se říci, že když stejný řád dostal třeba vakcinolog plk. Prymula, že jde o frašku, kde ona karikaturní nadsázka je dotažena do maxima. Koneckonců, s vakcinologem plk. Prymulou mohl být vyznamenán za zásluhy o (zatím téměř) dokonalé zkurvení republiky celý Meses, ministři, datoví a další participující vědci, experti, primáři, komorní president a nakonec i nezapomenutelný profesor „mrazák“ Flegr. Mladí to možná budou takto odlehčeně brát. Avšak je vhodné připomenout, že kdysi se s Bílým lvem a vůbec dělaly větší štráchy. Stejně jako nikoho nenapadlo si z vlajky ČSSR dělat pláštěnku a byl-li vážný_důvod (zákonný) k vyvěšení cizí státní vlajky, česká byla vedle.
Na jednu stranu je připomnenutí odchodu české společnosti směrem k odpadu správné (memento mori), na stranu druhou je to připomínání zdejšího obecného úpadku a debilizace na pytel.
I já se přiznám, že v kličkách českého bankovnictví se příliš nevyznám a spíše tak dávám na doporučení hodnověrných lidí, které znám dlouho a o kterých vím, že se v tom vyznají poměrně lépe.
Nelze si nevšimnout, že státní správu už nějakou dobu ovládají diletanti nejhorší třídy, což ostatně potvrzoval skoro denně Kubek a všechny ty party okolo něj.
Bobik má pravdu v tom, že u presidenta, jako nejviditelnějšího reprezentanta státu, to všechno začíná.
To rozdávání medailí Za zásluhy o stát, Bílých lvů a jiných ocenění kamarádíčkům a těm, ze kterých hradní klaka následně bude těžit, je skutečně ostudné. Nadskakoval jsem u televize, když dostávali ocenění různí Tomanové a jim podobní, přímo zodpovědní za tu hrůzu, co zůstala po českém zemědělství.
Jediný člověk, který si od presidenta ocenění Za zásluhy o stát opravdu zasloužil a tu pitomou medaili si za celý život doslova odedřel, byl doc.Ing. František Čuba, CSc.
S tímto úžasným pánem jsem se osobně setkal jen jednou a to ještě úplnou náhodou. Měli jsme společnou cestu do závodu Mikroelektronika, kam zrovna šel osobně řešit spory kverulanta Devátého s mým tehdejším i dosavadním přítelem, tehdy ředitelem celého závodu Mikroelektronika.
Nešlo tam tehdy zdaleka jen o počítače, byť se tam na několika jednoúčelových řídících kouscích už pracovalo. Měla se připravovat výroba velmi levného, odolného a jednoduchého školního osmibitu Ondra III., které od jedničky a od základu vymýšlel naprosto neskutečný ing. Smutný. Přijel ho do Mikroelektroniky představit, překvapeně zjistit, jaké má závod skutečné možnosti (často o dost větší, než měla třeba tehdejší jednička, ZPA) a pokusit se tam dohodnout, zda a za jakých podmínek by bylo možné, v široké spolupráci tuším Svazarmu se slušovickou Mikroelektronikou, ten počítač vyrábět ve větších sériích a primárně pro školy. V Mikroelektronice se navrhovalo a vyrábělo úplně všechno, co bylo zapotřebí do automatizace a řízení bioprovozů, vlastně pro většinu automatizovaných procesů v AK – cokoli elektronicky řízeného.
Zjistilo se prostými počty, že i když si to vyžádá nějaké vstupní náklady na lidi navíc a nějaké technologie, tak pořád to v AK vyjde levněji a garantovaně kvalitněji, udělat si všechny tyhle věci sami, nežli ve striktně plánovaném hospodářství čekat třeba rok na to, až někdo z příslušné státní PZO milostivě nechá dovézt ze SSSR, či spíše z maďarského Tungsramu nějaké šváby, které Tesla v rámci rozdělení v RVHP nedělala.
Později měla Mikroelektronika, jakoby napůl s TNS „svoji“ vlastní „družstevní“ pézetku s devizovými účty, přes kterou si to vozili sami, ihned, originály rovnou z Taiwanu, Malajsie, HK a z USA – a ještě to vyšlo i levněji, nežli kopie z RVHP..
Devátý tam tehdy, jako úplně řadový „provozní ředitel“ asi osmi či deseti velmi schopných lidí v konstrukci, házel vidle prakticky do všeho, co mělo potenciál překročit hranice AK, v podstatě bojkotoval práci deseti schopných lidí a celého návazného procesu výroby, kde pracovalo dalších asi 50 lidí.
Měl jsem tam cestu a docent Čuba to tehdy šel řešit osobně, protože na Devátého tam byli často krátcí i ostří hoši z „Pentagonu“. Tak jsme si cestou povídali. Úžasný člověk to byl..
Domnívám se, že jste napsal o něčem, co je určeno k zapomenutí a co už je vlastně zapomenuto. Pamětníci, co tím něco ztratili, zafňukají a otevřou další lahev. Privatizátoři to nedočtou do konce a utrousí sprosté slovo na adresu pisatele a mladí ani pořádně nezačnou. Je to dlouhé, bůhví o čem, zase nějakej kryptobolševik a žádná herojam slava. Fuj – fuck.
Nevím, jestli to Servisdoku víte, ale i v SSSR tehdy řada odborníků marně varovala a upozorňovala, že zaostávání ve výrobě mikročipů bude pro SSSR katastrofa.
Tedy respektive že rozhodnutí politbyra, zcela se vzdát vlastního výzkumu a vývoje počítačů, s tím že se to bude dovážet, je velmi špatné.
Bo rusové na to ty mozky, ,matematiky i fyziky tehdy měli.
Měl jsem tu čest debatovat s člověkem, který v 80. letech jezdil do SSSR v rámci jakési vědecko-technické spolupráce na úrovni mikroelektroniky a počítačů. Ty jeho historky byly naprosto neuvěřitelné. Myslím že vy dva byste si měli o čem povídat celé dny.
No každopádně mě to jen utvrdilo v poznání, že řada věcí byla nejmíň od konce 70. let sabotována za nejvyšších politických míst. Kdy nejen všichni odborníci nad tím kroutili hlavou, ale i ten nahoře co o tom rozhodoval, musel vědět čeho se dopouští.
Ono kolikrát stačilo na patřičné místo dosadit (otitulovaného) zcela nekompetentního idiota, který byl ovšem hluboce přesvědčený o své kompetentnosti a užitečnosti. Něco jako ten Devátý. A příslušný vědecký obor či specializace, pak šly do kopru.
A nešlo zdaleka jen o vědu, ale i o jiné oblasti státu a státní správy a sektorů. Z podobné oblasti pak třeba vzešel naprosto nesmyslný projekt Novomlýnských nádrží, proti kterému už tehdy protestovala řada odborníků a přírodovědců. Nickémě dotyční měli krytí a podporu z nejvyšších míst.
Myslím že právě z těchto dobových sabotáží pak pochází známé rčení, že „užitečný idiot je horší než třídnáí nepřítel“.
Dovolím si nesouhlasit, byť bez znalosti pozadí. Domnívám se, že se v žádném případě nejednalo o jen tak náhodné dosazení nekompetentního idota. Byl-li to člověk znalý problematiky, byl navedený, nebo – šlo-li opravdu o „idiota“, pak zcela záměrně proto vybraného. To, že to mohl být švagr kamaráda z vojny (příslušného tajemníka, vedoucího oddělení apod.) bylo vedlejší.
Na rozdíl od SSSR v případě ČSSR byly důsledky vcelku nepodstatné a masa Čechů, nenápadně vedených adorací podvodníka Švejka k pasivitě a sobectví nejvyšší úrovně, úpadek svůj/své země – navzdory jednoznačně pokrokovému ideovému základu – brala jako samozřejmost.
Mohlo by to všechno ukazovat na to, že od nějakého okamžiku budování socialismu začalo vše skrytě směřovat do kytek, k okamžiku přerozdělení společného majetku místním vyvoleným a jejich zahraničním lídrům. Globální elitě pak měly připadnout plody vývoje, jak jsme toho dnes svědky.
Vkládáte mi do úst něco co, jsem nikdy neřekl. Rozhodně jsem nepoužil obrat JEN TAK NÁHODNÉ dosazení nekompetentního idiota. Naopak jsem řekl že šlo o cílené sabotáže.
Respektive o sabotáž z nejvyšších míst, kde pak dosazený nekompetentní idiot na vedoucí místa pod sebou opět automaticky dosazuje jemu podobné idioty a podržtašky.
Líbí se mi ten příklad s Devátým, který dokázal spolehlivě paralyzovat tým 10 vysoce konpetentních odborníků.
Se zbytkem jinak souhlasím. Jen bych nebyl tak jemný s přirovnáním ke Švejkovi. Spíš bych je přirovnal k prasatům kteří si hledí jen svého plného korýtka a co je mimo něj je nezajímá. Nezapomínejme, že i prase bylo původně inteligentnější tvor než pes, dokud jej lidé nezavřeli do chlívku 2×2 metry ke korytu.
Poslední váš odstavec do kamene tesat. To je skutečně jádro pudla. A jelikož jste velmi chytrý a vzdělaný, tak vám napovím, že přesný okamžik kdy se to v socializmu zlomilo, byl rok 1953. Dál si to už zvládnete dát do souvislostí sám :-)
Ikdyž než se ten zlom výrazně projevil ve společnosti, tak to trvalo dalších 13 let. A než dosáhl svého vrcholu, tak ještě dalších 22 let. Řada procesů ve společnosti totiž má značnou setrvačnost a není možné je změnit ze dne na den.
Zde je zajímavé video o řízení procesů ve složitých sociálních supersystémech:
https://rutube.ru/video/37674113ca740b46e688e5535e315a10/
Děkuji za odkaz. Tohle jsme se v občanské nauce neučili. Tak to aspoň měl před 30 lety přednášet humanista Havel z balkónů.
Jak se ukázalo, v maďarském vedení, v poslední době (v mezích možností) sympatickému, se projevila tamní presidentka způsobem, který nikoho nenechal na pochybách, co je správné – a jak to má byť.
Aniž by to mělo na něco vliv – neb jest jedno, jaká figura je určena k plnění zadaného úkolu – přeci jen si člověk uvědomil, že tahle pakárna, presidentky, ukazuje, že současnost je už maximálně na draka. Od doby, kdy v_Tanzanii, po nebohém Magufulim, se objevila presidentka. Leccos si člověk uměl představit, ale tohle vážně ne. Že presidentku „recesisté“ mají v kdejaké zemi duhovaných a jiných degenerátů, budiž. Ať jdou k čertu. Ale k TZ a podobným zemím s – donedávna – jasně danými rolemi mužů a žen ve společnosti se to prostě nehodí. To není mysoginství. Ne, to je o roli, přírodou_dané. Pošetilé je vyrábět sirky z dubu, byť by se aktivisté třeba postavili na hlavu, že to je dřevokorektní přístup.
To kaBrnak:
Nemyslím si, že by v SSSR byl nějak striktně omezen vývoj a výroba mikroelektroniky.
Myslím si jen, že tehdejší politbyro (bohužel asi správně) usoudilo, že pro naprostou většinu obyvatel tehdejšího SSSR je a ještě dlouho bude mikroelektronika i počítače naprosto zbytnou věcí.
Veškerý vývoj a výrobu pro „civil“ tedy omezili, resp. ponechali jen na univerzitách a soustředili se spíše na „speciál“ primárně pro armádu a hlavně kosmonautiku.
Otázka do rvačky:
Myslíte si, že bez trochu pokročilé elektroniky, by Sověti L.P. 1961 (a už rok předtím pět kusů, bez chlapa a automaticky) dostali na oběžnou dráhu Vostok 1 i s chlapem uvnitř a pak ho dostali živého zpátky na zem? Že to snad ovládali relátkama??
Někdo fakt věří tomu, že v pozdějších sovětských raketách byly šváby z Taiwanu? To totiž bylo v SSSR politicky nepřípustné snad ještě víc, než kde jinde. Sověti totiž skoro bezmezně věřili součástkám i technice z Tesly – a dost nedůvěřivě hleděli i na okopírované IO z NDR, které Tesla tehdy už v některých komponentech používala (konkrétně okopírované TL081-084 pod označením B081-B084). V tomto směru mám zážitky z té tříměsíční práce v SSSR v roce 1985, ale o tom až někdy jindy.
Ostatně, že SSSR jako takový, podporoval děti v zájmu o elektroniku i mikroelektroniku, dokazuje to až neskutečné množství (například oproti elektronicky poměrně vyspělé ČSSR) hromadně vyráběných stavebnic naprosto čehokoli, od malého tranzistoráčku, přes přenosný televizor, osciloskop až po jeden, mnou viděný, skutečný a typický „digi-lab“. Jmenovalo se to nějak dost divně a tady v ČSSR to tenkrát ani neprodávali, viděl jsem to jen jednou a nebylo to ani levné, snad okolo sta rublů to stálo.
Byl to takový klasický, „rychlodrátovací“ panel, ale se silně pozlacenými pružinkami, takže spojení na měděný, necínovaný izolovaný „ranžír“ bylo i poměrně spolehlivé.
Na tom panelu bylo přibližně 13-15 druhů a typů těch úplně základních MSI a LSI obvodů v pouzdrech DIL14 až DIL20, od prostých hradel až po komplet čítače, vše z pozlacené objímky každého toho IO bylo vyvedeno na pružinky. Nechyběly tam ani „periferie“ s tranzistorovými obvody, kompatibilními s TTL logikou a s výstupy na slušně svítící sovětské LED série AL (na které jsem čuměl jako puk, oproti našim LQ neskutečná svítivost), případně obvody ovládající v obou směrech elektromotorek, nebo s jednoduchým D/A převodem a výstupem na malý reproduktor.
No zíral jsem na to tehdy, jako na zjevení. Oni tenhle sovětský digilab vystavovali svazarmovci na jedné ERA-výstavě amatérských prací v Rožnově asi hlavně proto, aby se Rožnov chytil za nos a začal něco podobného vyrábět taky. Proto měli svazarmovci furt jedovaté poznámky, jaktože se nic podobného nedá vyrobit u nás a proč a Zdenek Hradiský pak radši utekl, aby to nemusel poslouchat.
Jasněže to nebyla vina Rožnova, ale zasraného centrálního plánování, zasraných pětiletek, úplně debilní distribuce elektronických součástek, jejich cenové úrovně (tehdy to tu bylo fakt nechutně předražené, 7490 stál přes stokorunu) a taky šlapání na hlavy malým, ale šikovným a agilním výrobním družstvům, ve kterých Systém viděl jisté ohrožení svého centralismu.
Zírali jsme na to taky proto, že úplně všechny ty použité IO, byly sovětské výroby. Dobrá polovina už podle vizáže byla zapouzdřená v hnědé či bílé borokeramice. To bylo pro Sověty paradoxně o dost jednodušší, než pouzdření do speciálních plastů – protože do keramiky se standartně pouzdřil speciál pro armádu a kosmonauty. A co hlavně – bylo to někdy okolo r. 1976, možná snad o rok dříve, tady mi paměť trochu selhává, ale určitě to nebylo později.
Přitom v ČSSR se tohle všechno už dělalo taky a velkosériově, celou „základní“ logickou řadu, tuším až po 74193 a 74151 obsahoval už rožnovský katalog 1975 či 1976, který se dá najít na internetech.
Myslím, že i díky tomu, co jsem předeslal, má dnešní RF poměrně dost špičkových odborníků a nejen na mikroelektroniku.
Ostatně, to někdejší rozhodnutí bývalého politbyra SSSR, se po mnoha letech ukázalo jako správné – proč znova pro civilní sektor vynalézat kolo, když někde jinde ta kola dělají doslova za pár šušňů a dokonalá. Mimochodem, v SSSR bylo mladým k dispozici mnohem víc „cvičných“ osmibitů ala IQ151, než kolik se různě propašovalo Atari a Sinclairů do ČSSR.
když se tak bavíte o dosazování nekompetentních idiotů:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/cssd-zeleni-spoluprace-volby-sabatova-praha.A220513_042725_domaci_kop
pozitivní na tom všem (dycky se něco pozitivního najít dá) je, že aspoň celkem dobře víme, kam to směřuje: stačí se podívat, jak to vypadá v UKčkově, kam to tady kráčí mílovejma skokama, tak např. celoživotní votročení za mrzkou mzdu, doslova nutnost k přežití krást všude, všechno a všem, co není přibetonovaný nebo přivařený, a za to všechno doochod, co k přežití ani nestačí
hlavně jistoty a tydlencty pozitíva, socyjálný
No TVL ty musíš bejt starej dědek, jinak tyhle hlemzy nejsou možný. Žijeme v krásné zemi (pravda, zlepšovat je co). Nikdo z mých známých nekrade, práci i vzdělání si vybírají sami, otročením bych to určitě nenazýval, doochodci si nevyskakují, ale žijí v pohodě. Jo a sociální jistoty máme jako nikdy v historii. Prober se!
zatím, esli sis ty debile nevšiml, samozřejmě, že prorežimní lžimédyja to zrovna nebudou dávat na titulku, stád je už tak v prdeli, že i na ty doochody si musel pučit! s ohledem na to, kolik důchodců je, todle je jednoznačnej signál, že konec je blízko
ostatně zhoršení ratingu tohodle režimu je na spadnutí, a o sto miliard ročně větší úroky z dluhu sou poslední hřebí do rakve, tu spirálu už nic nezastaví a pak hurá směrem Ukravína 2.0 (nebo 3.0, pokud to u slovenských bratov stihnou dovést do prdele eště rychlejš)
Slovensko je v eurozóně, takže šamanské tance eurosojuzu je chvíli podrží. Takže my půjdeme do sraček určitě dřív.
Slovensko se plaví společně s ostatními na bytelné lodi – jménum Titanic. Přičemž nemohou naprosto nijak ovlivnit to jestli kapitán najede na ledovec či nikoliv. Bo jsou socky z podpalubí, se kterými se smetánka a vedení nahoře nebude bavit.
Zatímco my jsme na malé kocábce, jejíž směr můžeme silně ovlivnit. Pokud ovšem naházíme přes palubu škůdce jako Singer, Michl a jim podobné.
To je předpoklad naší záchrany. Nebo aspoň určité damage control strategie.
Pokud to neuděláme, tak ovšem dopadneme dříve hůř než ti slováci z eurotitanicu.
Ikdyž, energetická a zdravotně-covidová politika EU podřízne euro rychleji než jsme čekali.
Voni tam vymýšlí i jiné kokotiny. A nepotřebují ani covid.
https://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/grunderbe-ostbeauftragter-carsten-schneider-wirbt-fuer-20-000-euro-zahlung-a-2d593a97-e8c6-484d-8d50-8919c6da63a4
Podle me je clanek zbytecne optimisticky. Nejak se moc nemluvi o tom ze na sankce zapadu proti rusku Rubl zareagoval tim – ze posilil. To beru jako jasny signal ze zapad je financne skutecne u konce s dechem, a tuhle valku prohrava. Proto je super ze se stavime za prohravajici Ukrajinu celym svym bytim. Mozna ze je Cechum souzeno stavet se vzdycky na tu stranu co prohrava?
Taky me bavi napady typu „Za dva roky uvalime embargo na ruskou ropu a plyn.“ Neco mi rika, ze kdyz nase soucasna garnitura uvazuje timto zpusobem, muzeme ocekavat pouze to, ze Rus nam ropu a plyn zavre driv nez za dva roky – nez „jako budem pripraveny…“ Mozna bych si to elektrokolo mel fakt koupit, cyklostezky jsou prazdne ted, ale plan sebrat nam auta ve jmenu svate Grety jede pod plnou parou, prijde doba kdy se cyklostezky naplni!
Co se me osobne tyce, beru jako nosnou minci fakt, ze prijimame nove „otroky z Ukrajiny“, aby doplnily stavy protektoratnich delniku u pasu ve fabrikach, aby se v CR mzdy nikdy nezvedly, a obnovil jsem svoje plany na duchod nekde v nejake jine zemi. Tady skutecne nevladne nikdo kdo by mel zajmy mistnich obyvatel na zreteli: Naopak… Draha koruna, es ist nicht gut für unser Geschäft.
Kefalin, co si vy představuje pod takym pojmom rubl posílil. On existuje fx trh s rublem? Je rubl volně obchodován/volně směnitelný? Za socialismu byl oficiální kurs Státní banky československé kurs kolem 7 Kčs za USD. Jasný důkaz, že imperialisté neměli šanci!!!
https://www.kurzy.cz/kurzy-men/nejlepsi-kurzy/RUB-rusky-rubl/
Než zareaguješ, mysli.
mysli – to jsou ty bio tycinky z ovesnych vlocek?
Barnie, toto je trochu pod tvoju úroveň. Predsa nemáš problém si otvoriť internety a zistiť si, prečo je potemkinovský kurz rubľa oficiálne tak vysoko a či to má niečo spoločné s realitou.
Jako že by to mělo být vyvolané nějakou regulací v Rusku? Zatímco na západě centrální banky neintervenují, do kurzů nezasahují a s úrokovými měrami nemanipulují, je tak? :-)
Já úplně nevím, ale touhle dobou, podle předpovědí „expertů“, mělo být Ruské hospodářství v troskách a hodnota rublu na úrovni toaletního papíru. Zatím vidím rubl silnější než před invazí a sešup západních akciových trhů. Nejsem expert, ale neměly ty sankce účinkovat trochu jinak?
No… uprimne… my vlastne nvime, jak ty sankce DOOPRAVDY mely fungovat… ;-)
Na druhou stranu je dobré, že ty sankce, likvidující naše hospodářství, můžeme kdykoliv odvolat, když jsme to my, kdo si je na sebe uvalil. :-D
Pokiaľ viem, tak ty ako bežný rus, si za svoje posilnené ruble žiadne oslabené doláre, ani eurá nenakúpiš, takže ti oficiálny kurz nič nepomôže. Ale zato keď si pôjdeš niekde v moskve za ruble kúpiť napr. BTC, tak zistíš, že reálny kurz rubla je možno tretinová, než oficiálny.
To já nevím, já v Rusku nikdy nebyl. Já koukám na oficiální kurz, za který si tady můžu vyměnit – koruna vs. rubl. A hospodářství, jak je na tom, vidím také tady – cenovky se skoro nestačí měnit. V zemi, která uvalila sankce. ;-) V zemi, která je může kdykoliv zrušit. :-)
Všecky kryptoměny půjdou do roka až dvou do prdele.
Všetky nie, ale väčšina pravdepodobne áno.
LOL. Tak to je ultimátní argument musím říct. Ruské producenty nezajímá nic jiného než nákupy bitcoinu a běžný Rus neřeší nic jiného než spekulativní nákupy dolaru.
Rozumis, v tom je ta druhoplanova taktika globalistu – upevnit dolar tim, ze ho Rusaci budou kupovat a cpat doma do matraci :-)
Hm, ano, nějaký neexistující BTC s nulovou hodnotou je fakt důvod k tomu, abych se zamyslel nad rublem… :-D
Banky intervenuji vsude, ale za normalnich okolnosti kdyz jdou prilis silne proti trhu tak nevyhnutelne prohrajou (viz. Turecko). U Ruska je situace jina, protoze „trh“ neexistuje. Po zacatku valky klesl objem transakci na zlomek beznych objemu – tudiz je pro RNB jednoduche udrzovat kurz umele nahore. Plus zarizli vyvadeni penez ven z RU – zkus si v RU vymenit rubly treba na 20000E a prevest je mimo EU.
Jak se prosím udržuje kurz uměle nahoře? Uměle dole to jde samo, to nám předvedla ČNB. Stačí tisknout místní měnu jak smyslů zbavený.
Ale uměle nahoře? Leda by se centrální banka zbavovala rezerv (to nemůže dlouho vydržet, navíc Ruské centrální bance západ rezervy ukradl), nebo by ta země mohla hodně vyvážet za svojí měnu – ale to není „umělé“ udržování nahoře, to je prostě přirozený důsledek silného exportu a slabého importu.
Jak se uměle udržuje kurz měny nahoře v podmínkách Ruska?
Ako sa udržuje umelo hore? Jednoducho tak, že hromadíš devízovú zásobu. Keby dovolili bežným ľuďom, aby si vymenili ruble za USD/EUR, tak nastane taký útek od rubla, že ten výplach jeho hodnoty by bol katastrofálny. To si ale komsomol nechce risknúť, lebo by nezarobili na svojich surovinách ani deravý groš.
Zatim zaraba deravy gros prodejem v Yenech, napriklad. Ono je potreba se podivat na cele prodejni portfolio. Evropa je samozrejme dulezity zakaznik, ale ne nejdulezitejsi. A tak, jako my si rikame ‚radeji privreme kohouty topeni, ale at Rusak chcipne‘, tak on si rika ‚radeji prodam min, ale at nackove na zapade chcipnou‘.
Pak jde jen o to, kdo chcipne driv.
Pathy a proč by to Rusko dělalo? Nepamatuješ si Řecko? Proč ho EU teda nenechala padnout? Úplně si nemyslím, že zrovna my můžeme machrovat, když máme hajzl na chodbě.
Někteří slamění panáci, co tu někteří vyrobí jsou fakt úlet.
https://text.npr.org/1090920442
Barn Swalow 13.5.2022 v 3:39
Stavy ukrajinských dělníků bohužel nestoupají, případně stoupají jen nepatrně, takže žádné stavy nenaplňují. Nově příchozí nejsou údajně ochotni pracovat pod 250 Kč/hod. čistého příjmu.
Ale možná je to místní nebo profesní omezení.
Berete ve vašem rozboru v potaz, že u pásů mají být doplněny stavy na pozicích, na kterých není ochoten pracovat z tuzemských nikdo?
V zemědělství nastává situace, kdy jsou na pozici ukrajinského muže přijímány dvě ukrajinské ženy, protože jejich fyzická výkonnost je nižší (obvyklý zdroj: ČRo plus, rozhovor se soukromým zemědělcem), zejména kvůli tomu, že jde o ženy pracující na Ukrajině v resortu služeb ve městech.
Aktuálně kurz koruny k euru dlouhodobě klesá, k dolaru stoupá (vždy míněno od 1.5.2021 jako trend, bez ohledu na krátkodobé propady).
No a na závěr:“Šťastnou cestu!“
Berete ve vašem rozboru v potaz, že u pásů mají být doplněny stavy na pozicích, na kterých není ochoten pracovat z tuzemských nikdo?
– samozrejme: Proc tam z tuzemskych nechce nikdo pracovat? Protoze malo plati, a kdo umi jazyk uz maka v cizine za vic. Cely problem nedostatku pracovnich sil v CR tudiz povazuji za dusledek politiky Ceske Centralni Banky, jenz skrze slabou korunu slouzi nasi velkoevropske risi – nicmene to z dlouhodobeho hlediska funguje blbe, kdyz jsou lidi svobodni a muzou odjet makat treba do Nemecka.
Barn Swalow 13.5.2022 v 8:18
1) Berete ve své námitce v potaz, že zmíněná pracovní místa jsou málo placená nikoli v důsledku politiky České národní banky (ano, takhle se to doopravdy píše, Česká národní banka je pak českou centrální bankou…) ale v důsledku toho, že se jedná o práci nekvalifikovanou?
2) Opravdu je možné, aby měnová politika České národní banky zvedla pro vyrovnání mzdové úrovně kurz koruny k euru třeba třikrát? Jak?
Děkuji.
… zmíněná pracovní místa jsou málo placená … v důsledku toho, že se jedná o práci nekvalifikovanou
Práca by mňela bét placená spíš podle teho esi je potřeba.
Von aj ten nekvalifikované dělnik si umí pro sebe spočítat, za jaký peníze mu bude stát za to do té práce chodit a za jaký doma sedět.
vltava 13.5.2022 v 10:10
Souhlasím s vámi. Ale zaměstnavatelé to v převážné většině vidí jinak.
Druhá polovina příspěvku ukazuje zhoubnost zbytečných podpor: nekvalifikovaný dělník si spočítá, že nepotřebuje marnit čas vzděláním, protože postačí být nekvalifikovaný a sedět doma na podpoře. V sousedství mám bohužel případ takové čtyřčlenné rodiny.
Souhlasím s vámi. Ale zaměstnavatelé to v převážné většině vidí jinak.
Čeští zaměstnavatelé to vidí tak, že vytvoří fiktivní místa s naprosto nesmyslnou mzdou, aby mohli fňukat. Pak následně požadují dovoz levných pracovníků z Ukrajiny.
Opravdu je možné, aby měnová politika České národní banky zvedla pro vyrovnání mzdové úrovně kurz koruny k euru třeba třikrát?
– co ja vim? Ale uz nekolikrat jsem byl svedkem toho jak Ceska centralni banka intervenovala v neprospech kurzu koruny, protoze by to „poskodilo export“. No, tak mame skoro doexportovano: Treba jako kdyz doktori utikaj na zapad stejne jako vsichni, kdo si o sto kilometru dal vydelaji trikrat vic. Tak ted musime priexportovavat neobcany EU, aby doplnili stavy. To da rozum, ne?
Barn Swalow 13.5.2022 v 10:21
Argumentujete intervencemi České centrální banky, která neexistuje, v neprospěch kurzu koruny a tím ovlivněného odlivu odborníků na západ a přiznáváte, že nevíte, jak by Česká národní banka zvedla kurz koruny třikrát a ani vám to nepřipadá divné.
Mně ano.
Popirate ze kurz koruny byl za poslednich 20 let drzen umele nizko? Pokud ne tak proc na me tahate otazky typu „jak by Česká národní banka zvedla kurz koruny třikrát?“ Copak jsem nekde tvrdil ze Ceska centralni banka muze najednou zvednout kurz koruny trikrat?
No nic. Evidentne nechapete cim a co argumentuju, a pri tom tvrdite ze Cechy nemaji centralni banku, v cemz ale zrejme nemate pravdu. I wikipedie vi ze:
„Česká národní banka (ČNB) je centrální banka České republiky“
Nemci nemuzou pochopit, proc je u nas tak mala nezamestnanost a tak vysoka inflace.
pokoušel ses jim vysvětlit pár těch maskirkovek, jako že např. drtivá většina nezaměstnanejch (a hlavně nezaměstnatelnejch) na pracák sere, takže reálně je tu teď tak 10× víc lidí bez oficiální práce, než režim vykazuje?
například z těch statisíců UKček beztak nezaregistrovali jako nezaměstnaný ani jednoho, protože ty sou určitě v nějakým špeciálním štatusu, tudíž i přes to, že tady je čtvrt milionu novejch netáhel (minimálně)+děcka, tak nezaměstnanost klesá…teď eště tu o koblížkovi, třeba se tam bude skýtat odpověď, proč se papírově máme tak sqěle a v reálu se inflační spirála roztáčí pomalu k hyperinflační
Nevim, jak to UKcka maji. Pokud maji praci, prichazeji o cast podpory podobne, jako treba zenske na materske. Ale realitu neznam.
no vony si některý ty žencký třeba přivezly prácu na dálku na houmoficu, takže výpalný jde do UKčkova, teda chcel sem říct ukrošskejm oligarchům do kapsy, z toho tam neuvidí v životě nikdy nic (stád nefunkční před bankrotem, všude se platí keš, doochody k pláču) a tady dostávají tučný kapesný od nás, je eště horší varianta? :D
Přiznám se že mňe je tak nejak úplně jedno gdo zhltne jaký výpalný.
Zhltnót ho celý (třeba) české stát, tak se stane co? Fakt ho nerozfofruje a neprošutruje?
Pyjati uz se tesi, jaxi z priprichliku udelaji ofiko Cechy, ergo nove volice. Predpokladam, ze maji plan, jak jim pak platit doochody. Aby nejakym nedopatrenim treba nekdo jim omylem neplatil za roky odpracovane na Ukrajine, odkud jim to jiste pak bude chodit sem. Nechci nic podsouvat, jak samozrejme statu verim, ze to nedopadne jako v Nemecku, kde doochodce ma nizsi prijem, nez priprchlik podporu.
Ehm…ne, to neni pravda
Elektrokolo na budoucí cyklostezky jedině s adaptivním tempomatem.
uz jsem na to koukal, pro me prichazi v uvahu pouze kolo, ktere pujde odblokovat na neomezeny vykon, uvazuji i o variante z vrtulkami ;-)
Lid si zvolil demokratický superpopulistische ANO a ČSSD i ten stále trochu žijící shluk organických i anorganických sloučenin operující pod labelem Zeman. Ten shluk se chová velmi destruktivně už delší dobu a kousek s naprosto nevhodným kandidátem pro ČNB nijak nepřekvapuje.
Lid za to po shozeni více než biliónu vrtulníkových peněz dostal to co si zasloužil: vysokou inflaci.
Veškeré spoření na důchod se rozpustí v prach. Málokterý investiční produkt dokáže přebít inflaci. Závislost na státních důchodech bude téměř absolutní. Jádro elektorátu ANO se zvětší a utuží.
„Málokterý investiční produkt dokáže přebít inflaci“ – naopak, z dlhodobého hľadiska to dokáže takmer každý investičný produkt.
bych michlovi poradil, aby numero inflace uváděl nikolivěk za rok, anobrž za den, číli obecně: Inflace stoupla o pouhých 0,09% a to zní famozně,
jinak ceny věcí denní spotřeby byly zvýšeny prodejci o cca 150%, no, a sami si dodejte za jak dlouho, můj výpočet jsou tři roky
Není za současné situace víceméně jedno, kdo šéfuje ČNB? Položme si otázku, zda někdo v tomto systému, byť na této pozici, může dostatečně podepřít celou tu hroutící se strukturu.
LWG 13.5.2022 v 6:45
Zajímavé, napadá mě něco podobného.
Na stanici ČRo plus jsem tuším v úterý slyšel diskusi, v níž jeden ekonomický expert prokázal, že zvyšování úroků je při inflaci zásadně špatný postup, zatímco jeho oponent z konkurenční finanční instituce stejně fundovaně prokázal opak. Patrně záleží na tom, zda dotyčný potřebuje nízký úrok, aby si mohl půjčit na materiál a měl tudíž nižší provozní náklady, nebo zda potřebuje úrok vysoký, aby mu vložené prostředky přinesly macimální zisk. Alespoň takový závěr jsem si jako vidák dokázal udělat.
Jestli je Challenger takový lékař, jako ekonomický expert, pacienta Bože chraň.
Takže závěr ohledně změny úroku ČNB nemáš žádný, protože se shoduješ s oběma experty, tak alespoň nakopneš Challengera?
Hupert 13.5.2022 v 8:00
1) Správně. Závěr ohledně změny úroku nemám žádný a napsal jsem i proč tomu tak je. Dokázal byte mi sdělit názor svůj a odůvodnit ho?
2) Správě. Věřím, že jsem přesně vystihl páně doktorův popud k tvorbě článku a zachoval se plně v jeho duchu domnívaje se, že to pochopí i antoušek (thx Š&G).
Pokiaľ je úrok nižší ako inflácia, tak centrálna banka stimuluje tvorbu nových peňazí, takže vlastne robí presne to, čo tú infláciu spôsobilo v prvom rade. Úrok by mal byť vyšší ako inflácia a potom by sme sa do tejto sračky, v ktorej sme, ani nedostali.
Pathy 13.5.2022 v 9:11
To znamená, že musím-li koupit emisní povolenku, zdražím úměrně tomu svůj výrobek, vzroste jeho spotřebitelská cena, úměrně váze mého výrobku ve spotřebním koši vzroste inflace.
Vzroste-li úrok (například mého provozního úvěru), zdražím úměrně tomu svůj výrobek, vzroste jeho spotřebitelská cena, úměrně váze mého výrobku ve spotřebním koši vzroste inflace.
Udělal jsem někde chybu?
Urobil si chybu v tom, že nazývaš slovom inflácia to, čo je až jej dôsledkom. Inflácia je nafukovanie peňažnej zásoby skrz tlačenie ďalších peňazí do obehu (a tým pokles ich relatívnej hodnoty). Tie následne spôsobujú zdraženie, ktoré potom bežný človek vníma a zamieňa si ho s infláciou samotnou.
Pathy 13.5.2022 v 11:28
Další příklad:
Na Ukrajinu přijde suchověj a průměrný hektarový výnos pšenice spadne na 1,7 t/ha. Úměrně tomu klesne vývoz pšenice a vzroste její cena, následně vzroste cena mouky a pečiva, statistický úřad zjistí inflaci. Vláda si půjčí peníze a natlačí je do oběhu. Tím může inflaci zakonzervovat, ale ne způsobit.
Zdá se, že chybu v úvaze máte vy.
Pokud se někomu zdá, že jsem příklad brutálně zjednodušil, má pravdu.
Cena mouky a pečiva velmi pravděpodobně vzroste neúměrně k růstu cen pšenice a dříve, než se drahá pšenice dostane na trh.
natlačením peněz do oběhu za nic inflaci samozřejmě akorát eště zvětší
zvýšení nekryté peněžní zásoby a nedostatečná nabídka se sčítají NA STEJNÉ STRANĚ ROVNICE, všechny levičácký tanečky okolo jsou jenom bláboly a kouřová clona
chápeš to ty vole, že dyž to obilí není, tak natlačení peněz do oběhu to obilí nijak nepřidělá, nepřikouzlí naopak prakticky všichni (mimo těch, kdo ty prachy dostanou, protože to je dycky jenom hrstka) eště dál zchudnou, protože jejich bankocedule sníží hodnotu a oni si toho chleba budou moct dovolit eště míň?
To je presne tá chyba, ktorú robíš. To, že vzrastie cena pšenice v danom roku a následne cena chleba, to nie je inflácia. To je trh. Vyššia cena chleba znamená, že ľudia kúpia menej chleba a kúpia viac zemiakov/ryže. Ďalší rok bude úroda dobrá a cena chleba zase klesne. Dopyt sa tomu zase prispôsobí.
Inflácia je znehodnocovanie meny skrze jej „tlačenie“.
Pathy 13.5.2022 v 13.48
Když už jste se toho dotkl, dokážete své tvrzení podpořit tím, že mi srozumitelně vysvětlíte, co je to ten spotřební koš a k čemu se používá?
Nebo budete tvrdit, že vláda si půjčí peníze, rozdá je obyvatelstvu, to si začne kupovat více rýže, brambor a chleba a jedině tak vznikne inflace?
Jistě, v případě kovidových balíčků tomu tak téměř bylo, to bych ale v této konkrétní diskusi abstrahoval.
ygorko, keď neveríš mne, počúvni si fundovaného ekonóma:
http://www.youtube.com/watch?v=_K5Eiy0QZcI
Pathy 13.5.2022 v 14:07
Renomovaných ekonomů je nadbytek díky počtu škol, z kterých vzešli a jejichž často nesmiřitelné názory hlásají.
Pokud se bavíme o smyslu slov, nejlepší je jít ke kořenům.
Ergo Pathy má pravdu a „inflace“ znamená rozšiřování peněžní zásoby (s kauzálním následkem „ředění“ hodnoty měny, ergo zdražování) – což však není synonymum pro jiné důvody zdražování.
Logicky platí, že inflace implikuje zdražování, ale zdražování není ekvivalentní s inflací.
Jistěže, už to někdo dříve konstatoval – arabští šejci jsou chamtiví, neúrody se opakují, zemětřesení se dějí, lidé válčí, ale nic z toho nemůže způsobit inflaci, protože nic z toho neovládá rotačky emisních bank.
Zaměňování inflace a růstu cen je v ekonomickém a obzvláště v politickém mainstreamu velice populární – vždy je možno (nesprávně) označit viníka drahoty. Dnes je to třeba Putin :-)
Slavný ekonom Engliš používal krásné slovo „naduřování“.
ale vůbec ne. vy si jen pletete zákonitosti volného trhu. převis poptávky a zvýšení ceny není inflace.
treb
13.5.2022 v 18:31
to záleží, jakou vezmeš definici, při všeobecným zdražování ti každopádně hodnota peněz klesá, i když jich máš pořád stejně, koupíš za ně míň…
Růst cen NENÍ inflace.
Ve sračkách nejsme kvůli úroku či inflaci, ale protože globálně lžeme.
Tak prosím nelžete…
Mě to ale baví.
lhát může… dneska i hrdě a veřejně… s pravdou musí opatrně
1. Úrok 0, jako u Mohamedánů. I ti to sice obejdou https://dluhopisy.cz/blog-islamske-dluhopisy, ale ubyde těch, co je živí jen posouvání desetinné čárky. Můj důvod proti zvýšení je např. tento. Zvýšení úroků zdraží hypotéky, míň lidí tak bude nakonec žít ve svém, majetek se o to víc koncentruje a to má spolu s nárůstem nájemního bydlení nepříznivý vliv na nálady lidi, jejich samostatnost i zodpovědnost a potažmo i na fungování a stabilitu společnosti. Soukromé vlastnictví má být v rozumné míře státem preferováno, nad rozumnou redukováno, aby nebylo primárním zdrojem moci. Bohužel už jsme dávno za touto hranicí.
2. A komu tohle vaše odhalení prospělo?
Hupert 13.5.2022 v 9:48
1. Není žádný důvod stanovovat množství lidí, žijících „ve svém“. Soukromé vlastnictví má být státem chráněno, nikoli preferováno či redukováno.
2. Pokud jste můj komentář pochopil, tedy i vám. Není zač.
1. Realita je ovšem taková, že o pouhou ochranu soukromého vlastnictví v ní nejde a dochází k přesnému opaku toho, co říkám – formou pobídek, dotací, socializaci ztrát a privatizaci zisků.
Hupert 13.5.2022 v 10:10
1. Souhlasím. Ale to je snad k jiné diskusi, ne?
Soukrome vlastnictvi nad rozumnou mez ma byt redukovano? No, to uz tady bylo, za Gottwalda a Zapotockeho, ze?
A, jako minule, tu rozumnou mez urci Strana a Vlada?
Ne, primárně daňový systém.
Hupert 13.5.2022 v 12:19
On není daňový systém určován Stranou a Vládou Každý den jinak?
Děkuji, to jsem nevěděl, oddechl jsem si.
(Omlouvám se panu Redlovi, ale neubránil jsem se.)
Jo, rekl’s to za mne. Danovej system je zrejme od nejakyho financniho boha.
No jo, skočil jsem vám na udičku, o slepici a vejci.
A vůbec, daňový systém přeci schvaluje všechen lid prostřednictvím svých volených zástupců.
Omyl. Mnou voleni kandidati se zpravidla do snemovny nedostali.
To ani mnou volení.
Tak pak ale nechapu, jak muzes tvrdit, ze danovy system schvaluje vsechen lid, kdyz ty sam ve snemovne zastupce sveho postoje nemas.
Víš co je možný, že jsem se krapet zasnil a úplně zapomněl, že nejsme v socialismu.
Co progresivní majetková daň? To nebude o nic větší zločin než současné dotační a jiné přerozdělovací programy, pokud se taky uzákoní, ne?
A ona SE uzakoni, nebo ji uzakoni Strana a Vlada? Je dobry si definovat vstupy. Ono pak vyjde, ze je celkem fuk, jak ten nastroj nazveme a nastavime. Ve finale je to proste okradani schopnejsich.
Jednou okrádání schopnějších mafií, jindy okrádání slabších schopnějšími. Fakt nepovažuji např. podporu FVE za okrádání schopnějších.
Fakt nepovažuji např. podporu FVE za okrádání schopnějších
Podpora FVE je vyplácená ze státního rozpočtu, aspoň mysim.
Do státního rozpočtu přispívá névíc gdo? Tí neschopní? To asi né, tí sedijó doma na podpoře.
Takže za mňe je každá dotaca vokrádání schopňéších a rozdávání neschopném nebo všeho schopném.
Žádný státní rozpočet, se podívej na svoji fakturu za plyn, platíš to prakticky přímo solárBaronům.
Zajímavý. Že to de přímo sem nevěďél, má naivní představa byla že to cedijó přes státní rozpočet.
Ale aj tak, na elektřinu só taky dávky (pro neschopný ju zaplatit ze svýho), takže to sténě víc zasáhne ty schopný.
Jde to přes OTE a.s., což je státní podnik.
@vltava
Doma na podpoře sedí paraziti, neschopní, ale i smolaři. Doma na podpoře pak nesedí spektrum od méně schopných přes schopné až k všehoschopným a parazitům. Sevření v parazitických kleštích je stále drtivější.
Re: Hupert 13:14
Uvedomujes si, ze se z tebe klube marxista? Marxismus take tvrdil, ze jakykoli nadbytek je jen nezaplacena cast delnikovy prace. A tak nejak si nepripoustel, ze sam stat je pak kapitalistou. Ne kazdy schopny musi nekoho okradat. Myslis, ze treba muzikanti z U2 nekoho okradaji? Koho?
Parazitem míním pouze toho, kdo schopností zneužívá k obohacení se na úkor jiných. O stanovení hranic nebo atributů toho, kde se využití schopnosti jednoho vůči neschopnosti jiného stává nemravným, se můžeme přít, ale jsou vnímány v přirozeném právu a každá společnost je nějak kodifikuje. To, že jestli buším do skořápky vejce sneseného marxistickou slepicí, zevnitř zatím nevidím. Je na něm srp a kladivo či co?
„že“ ne
Znaky marxismu nejsou obrazky, alebrz zpusob mysleni. V tomto pripade napriklad v tom, ze ono ‚nemravne‘ musi nekdo urcit. A kdo urci, co je ‚mravne‘ a co uz ne? Inu, na to se prece udela nejaka ta komise vyvolenych a oni to svedomite udelaji…
Parasitismus je zcela prirozeny jev, ktery se vyskytuje v prirode bohate. Ja nevidim problem v parasitismu jako takovem, ale v zakazu obrany proti nemu. Ergo, tohle uz tady kdysi vysvetloval velmi trefne DF, jmenovalo se to ‚vznik socialnino statu‘, ci tak nejak. On ty skupiny totiz definoval tri, ne jen dve. Kdyby byly dve, tak by se mohlo stat, ze ta vychcana pulka jednoho dne od te druhe dostane na budku. Jenze system je promakanejsi, protoze je rozdelen na tri, tedy na vykoristovane, vykoristujici a organizujici. Tedy parazit je podporovan treti skupinou, ktera mu zajistuje beztrestnost a ktera nuti hostitele, aby parazita toleroval.
No, a tim padem jsou dva proti jednomu, coz je idealni pro prosazeni demokratickou metodou. A v tom je jadro bernardyna. Protoze ‚spolecnost‘ sice tvori tri, ale dva z toho definuji pravidla (respektive – definuje je jeden, ale je parazitem podporovan), tak ten treti proste nema sanci, i kdyby z jeho pohledu ta kodifikace byla znacne nemravna.
Moralni zaklad je v tom, aby se vykoristovany smel branit. Jenze to demokracie zapadniho stylu nedovoluje, logicky. Protoze je na imperialistickych principech a ty by bez vykoristovani fungovat nemohly. Ovsem, nevykoristuje kazdy. Takze nelze rict, ze bohati jsou plosne vykoristovatele.
Jak čtu ten tvůj rozbor, je to všude samý vykořisťování, asi jak už kdysi řek vůdce albánského lidu Enver Hodža – americký imperialismus a sovětský sociálimperialismus jedno jest. A to jsem si říkal, že když se vyklubem z toho Marxova vejce ven, budem konečně na čerstvým vzduchu. Tož, jak je můj zvyk, mám dosud hubu od ucha k uchu, jen nějak zkřivenou tou parodií na společnost venku i vně.
Vzdycky je to tak, ze nekdo se chce mit lip s mensi namahou. Cesty k tomu pak jsou ruzne, spatne i spravne.
Na opak! Bylo dostatečně spolehlivě prokázáno, že právě regulace soukromého vlastnictví je spolehlivý nástroj k udržení moci.
To někdo opravdu prokázal, anebo se to domníváte ze střídání loutkovlád.
An Economic and Social History of Medieval Europe – Henri Pirenne
A třeba dědičná absolutní monarchie Vám nic neříká? Nebo Autoritarismus? Jakýkoliv autoritativní režim, ať už historický (Sultán) nebo moderní (komunismus), vždy využíval regulaci majetku k udržení se u moci.
Jeden z nás to asi plete, co? Já z vašich důkazů vidím, že moc si udrží především ten, jehož majetek regulován není. Nebo že by ten, komu byla dána moc regulovat?
Pak je jistě v pořádku, že v demokracii se na regulacích dohodne lid, někde socialistický, jinde kapitalistický.
Na cem ze se lid v demokracii dohodne? :-) Chapu to dobre, ze slovo ‚lid‘ je substituci za ‚vladnouci garnitura‘?
Demokracie je diktat vetsiny, ktera je ovladana hrstkou curaku. Mensina uz se pak musi prizpusobit. Bohuzel vetsina lidi jsou tupci, takze lepsi system, jak spolecnost v realu ridit, se tezko implementuje. Rozhodne ale nema smysl jasat nad tim, jak je to uuuzasny. Ne, neni, stoji to za hovno, ale zatim nic lepsiho nemame.
Jo, chápeš. Jinak spíš než „nic lepšího nemáme“ bych řekl, že nic lepšího jsme zatím nepoznali.
To přijde po velkém resetu – božská mana bez práce všem poslušným.
Ale ano, poznali, osvicensky absolutismus, ale v malem provedeni je to neudrzitelne, protoze demokraticke a autokraticke systemy udelaji vse pro jeho zniceni. Takze – poznali, ale nemame.
Já osvícený absolutismus nepoznal. Možná jsi o něco starší.
Zase si to tak neidealizujte, oni ti osvícenci byli v zásadě předchůdci marxistů a zelených, Josefa II měli všichni po pár letech plné zuby (např. pohřbívání do společných rakví s propadlem), když umřel, komentoval to jeho kancléř „to udělal dobře“.
Tak krásným důkazem, že regulace je nástroj na udržení moci nikoli naopak, je Tibet do roku 1950. Ona to tam totiž nebyla taková pohádka o mírumilovných mniších, co jim jednoho dne vykopl čong dveře.
Ona je to pyramida a ten vrcholek prostě reguluje, aby se k němu nikdo nevyškrábal. A pokud byste chtěl aby ten vrchol byl někým regulován odspodu, tak to pak možná jedině útokem na Bastilu.
Prvnímu odstavci nerozumím. Myslím, že tam šlo o přechod z jedné regulace do jiné.
Druhý odstavec odpovídá realitě.
„Myslí-li si někdo, že je naše inflace poptávková, musí chtít něco dělat s množstvím peněz v oběhu a s rýsujícím se 300 miliardovým (já bych spíše řekl vyšším) deficitem státního rozpočtu Blažkovy, resp. Fialovy vlády a s příliš „akomoditativní“ (přizpůsobující se) měnovou politikou ČNB. Musí chtít např. zvyšovat úrokové sazby.
Myslí-li si někdo, že je naše inflace nabídková, pak může bojovat se zvyšováním úrokových sazeb, vesele dále tisknout peníze a stejně vesele, přesněji řečeno maláčovsky slibovat nejrůznější líbivé výdaje státu. Nově jmenovaný guvernér si bude muset dobře zvolit, kterou z těchto cest si vybere. Té druhé bychom se měli bát.“
Václav Klaus (na jeho stránkách)
Hoří kostel, les i škola a občané obce si volí porybného.
Upřímně to spíš vypadá na pyromana:))
Ja myslim, ze Rusnok bude tejden v lihu, az ho odinstaluji.
No, ale vzdyt Zeman je 100% lepsi, nez nejakej Drahos, nebo nejakej jinej kandidat, nikdo lepsi, nez Zeman tu nebyl…
Tak tady toho Zemana mame, no…Uz zase, chtelo by se mi rict, ale holt ted konecne doslo i na ty, co doposud vsechno prehlizeli, a nebo tomu naopak jeste tleskali.
Tak si tleskejte i tomuhle a placejte se po ramenou, jak jste si toho Zemana uzasne zvolili.
Lojza 13.5.2022 v 7:19
Líbí se mi, jak dokážeš neomylně vyhmátnout jádro pudla a přinést věcné argumenty.
Tuž se, jen tak dál!
dekuji
Ťažko vedieť, čo by bolo keby bolo, ale nedá sa vylúčiť, že Drahoš by menoval za guvernéra nejakú afroamerickú transženu ázijského pôvodu, aby podporil diverzitu v riadiacich pozíciách a navonok signalizoval mocnú cnosť. Takže áno, nikto lepší než Zeman tam nebol.
tipoval bych, že jedním z kandidátů by byl ekonomický velemyslitel Sedláček,který proslul svým fantastickým dílem Ekonomika bobra a kozla, a hlavně asi Švejnar. Oběma to správně politicky myslí, takže by mejnstrym pěl pochvalné ódy, jak naše země bude jen vzkvétat. Jestli oni nebo Michl, to je z deště pod okap.
Taktak, Švejnar říká totéž co Michl, že inflace je důsledkem vysokých úroků.
No vzdyt to rikam…jen mi pak prijde divne nadavat na to, co dela, kdyz nikdo lepsi nebyl. Logicky teda dela to nejlepsi, co se delat da, kdyz by nikdo jiny nic lepsiho delat neumel.
Pathy13.5.2022 v 11:33
Transžena by alespoň měla koule. Ještě, že Darwin vymyslel tu teorii o vývoji druhů, jinak dnes nebyla ani šance tam něco takového dosadit.