Slečna Ling – přečetl bych si něco o lítání, i když sám už poletím leda tak do…
Sysop
…aspon je tam teplo.
Slecna Ling
To Hroch
Dobry den, vase nabidka mi lichoti, ale budu muset s politovanim odmitnout. Na Dfensu jsou narocni ctenari a ja bych horko tezko sepsala neco, co by bylo na urovni maturitni pisemky. Nemluve o tom, ze uz ku sve hanbe zacinam delat pekne gramaticke boty, to by asi bylo na laskave ctenare trochu moc. Naposled jsem vysvihla v rychlosti bylinky s i a nic mi neprislo divne :-).
Nicmene kdyz vas bude neco konkretne zajimat, rada odpovim do diskuze. Preji brzke uzdraveni a mejte se.
Sysop
Bilinki bych videl na nejakej russskej pristav. Bez letiste.
JoeS
CIA je všade, američania všetko riadia a stoja za každým zlom. Svet je jednoduchý a „nám“ je všetko jasné. Potiaľ to všetko chápem. Načo sa teda snažiť to zmeniť? Je to zbytočné! Prečo sa nepodvolit a neprijať Ameriku do svojich životov? Teraz s Donaldom do bude ešte lepšie a skvelejsie.
Aj keď tých 60 percent patentov z BRICS bude treba vyriešiť – ale to síájéj nejak zvládne.
Sysop
Momentalne si uzivame oboji – EU je rizena podle not CIA a kurvena trhem Sitting PingPonga.
orin
Pozri sa este o 2 levely v hierarchii vladnutia a moci vyssie. CIA je len vykonavajuca zlozka
JoeS
Challenger je optimista (ako každý konšpirátor), ktorý si myslí, že ten bordel tu niekto riadi.
itchy355
Ano, to se mi zdá společným znakem. Všichni tvrdí, že všechno je nezpochybnitelně řízené nějakým dokonalým hajzlem (globální prediktor a podobně). Všechno tomu zcela logicky odpovídá. Náhody neexistují. Nevidíš to? Koukáš se špatně, dostuduj.
Jako chvíli jsem tomu věnoval, nicméně za mě to zavání krabíma lidma ze south parku. Vlastně jakákoli činnost se zpětně dá naroubovat na nějakou zcela logickou posloupnost činností/akcí/rozhodnutí. Nehledě na to, že všechny tyhle věci mají i společný jmenovatel ve formě boha (nebo něčeho nadpřirozenýho/vyššího, co je ještě nad tímhle vším bordelem).
Sysop
Jeden prediktor nebude. Ale ze na vrcholu muze byt treba 10 rodin, ktere toci klikou, to uz bych vyvratit neumel. No a ze ne vsechno bezi podle jejich prani, to je jasne. Vysledkem je pak to, co vidime.
Hroch_bahenni
itchy355
To, že je svět příliš složitý na to, aby se dal uřídit, neznamená, že to někdo nezkouší. Zrovna tak je příliš složité klima, ataky se to zkouší.
Navíc vedoucí politici mnoha zemí jsou očividně neschopní panáci. Takže NĚKDO (schopnější, chytřejší, bohatší) je ovlivňuje. Jak přesně, kdo přesně, jak moc přesně, netuším, ale všechno to zavrhnout s tím, že to je přece něco jako krabí lidi, hahaha, může bejt slušný strkání hlavy do písku.
A některý věci ani nevypadají jako běžná hloupost, na to jsou moc systematický.
navíc lidi jim do toho hážou vidle, prostě to chudáci nemají jednoduchý, ale ustavičně na tom pracujou…takže kdo nechce byt jak robot v nejaké dystopii jak podle románu, musí na tom pracovat taky
Fogyn
Mohl by mi prosím někdo právně znalejší vysvětlit…? Jak je možné, že u nás padají rozsudky za schvalování genocidy Rusáky na Ukrajině – když genocida je poměrně konkrétně definovaný termín a NEJSEM si vědom toho, že by nějaký mezinárodní soudní tribunál, či „jiná autorita“ oficiálně rozhodla, že k nějaké opravdu dochází? Aby to někdo nechápal jakože to schvaluji – já tomu pouze nerozumím. Opravdu nějaká „autorita“ rozhodla, že se tam DĚJE genocida? Bez toho mi přijde, že nemůže být schvalována…
Sysop
Jednak – souzen jsi, pokud schvalujes genocidu, ktera neni oficialne schvalovana. A druhak – na nejakej paragraf se to rebelstvi navesit musi. Jsou i lide ve vezeni, na ktere se ten paragraf nedari najit, protoze jsou to kurvy pravnicke, jako napriklad JUDr. Füllmich. No, tak holt bude tak dlouho v zadrzovaci vazbe, nez se neco vymysli.
corona
Jsme pevnou součástí svobo & demo bloku, euro-atlo civilizace. Vyznáváme západní hodnoty a proto je nutné nesmiřitelně zatočit se všemi totálisty a nepřáteli eurohodnot.
–
Nedávno jsem byl postižen trestným činem a při řešení fízlem PČR jsem si dovolil upozornit, kterak může důsledné uplatnění současného zákona vytvořit postiženému prakticky neřešitelný problém. Fízl v hodnosti praporčíka na mě zařval: „Tak vy máte problém se systémem…?“
Jo, není to legrace. Musíme si všichni uvědomit, že svoboda a demokracie stojí peníze (a prý i krev!)…
Sysop
Ten fizl potreboval vice empatie. Jiste mel tezke detstvi, mama alkoholik, tata ho bil, proto skoncil, jak skoncil. Neni mozne s nim rozebirat zaklady neceho, co mu poskytuje posledni jistoty prezit mezi slusnymi lidmi.
Btw, co to tak pozoruju, tak ony nam v Evrope provadeji dva smery superpozici – jednak eurohodnoty a druhak svet podle pravidel. To prvni si pytlikujeme sami a to druhe importujeme.
Panek
To je jednoduché.
§ 405 ……nebo jiné zločiny proti lidskosti nebo válečné zločiny nebo zločiny proti míru.
corona
Zločinu proti lidskosti se dopustil český hradní hadrfous, když v bývalé Jugo pouštěl chorvatské kriminálnické bandy na Srby a následně bránil Srbům si to s těmi bandami vyřídit:
„Do francouzského sektoru dělali občas výpady chorvatské kriminální bandy, které velmi brutálně vraždily místní Srby. Když tam jedno takové komando překročilo hranici, Srbové chtěli zakročit. Francouzi, zřejmě motivováni snahou předejít konfliktu, srbské jednotce zabránili v dalším pohybu do prostoru přepadu. Část srbského konvoje v počtu dvou vozů projela. Zbytek byl Francouzi zablokován…“
už to nekdo prokázal u nejakýho toho ouda nebo jinýho tribunála?
ygorek
Fogyn 11.12.2024 v 9:57
Autorita oficiálně rozhodla – v únoru 2022 rozhodl Zelenský, že Rusové páchají na Ukrajině válečné zločiny a genocidu, a od té doby je to pravda.
RomanL
Nebylo to už roku 2014? A hrdinní Ukrajinci se museli začít bránit útokem?
IS250-2GR-FSE
Ja jsem si na lhani zvykl a to ze nam je predkladano, ze Rusaci dostali na prdel v Syrii taky. Co jsem, ale nevidel je fakt,ze Izrael obsazuje Syrii, Turecko obsazuje Syrii a USA chce mit komplet kontrolu nad nerostem v Syrii a vsichni se hodlaji mydlit a zacne to vymazanim Kurdu z povrchu zemskeho…
Hroch_bahenni
Jo, Kurdové neopomněli si ve válce proti Asadovi přisadit, přestože s nimi Strýček Sam už jednou vyjebal. Teď si to užijou. Za debilitu se platí.
Sysop
Dobre, ale ty bys jim chtel vzit jejich sen o Kurdistanu tim, ze bys jim nechal nejake uzemi? Opravdu bzs bzl tak zly? :-)
Sysop
Scheiße, habe die deutsche Tastatur… Y/Z
servisdok
Kurdy bych tak příkře nesoudil.
Oni viděli, že jejich afghánským bratrům ve víře, se podařilo s obojími okupanty vyjebat.
Poprvé k tomu sice potřebovali 10 let, spooousty Stingerů a PL kulometů, podruhé až 20 let, ale už jim stačily jenom kalachy a víra v sebe.
Tipnul bych si, že Kurdové to mají nějak podobně, akorát mají smůlu na bohaté protivníky..
corona
servisdok:
„… mají smůlu na bohaté protivníky…“
– – –
Mají smůlu na špatný terén. V horách a skalách, v sevřených soutěskách a hlubokých údolích je to jiná…
Hroch_bahenni
Kurdové žijí v jiném prostoru a taky nemají vlastní stát… Jde mi ale o to, že se postavili po bok těch, kteří jim jsou nebezpečnější než Asad.
No, kdo chce kam…
RomanL
Asi tak. Co od toho čekají mi opravdu není jasné…
corona
„..Sam už jednou vyjebal..“
– – –
To vyjebal. A pak zase podporoval (co jsme si to jsme si…). Jak se mu to hodilo. A jinak Turecko si Kurdy může vraždit, jak chce, podobně jako může podporovat ISIS, bo je s velkými kluky kamarád…
fatdwi
„Rusko se rozloučilo s komunismem a vyznává západnější a konzervativnější hodnoty než samotný západ, Čína je kapitalističtější než USA“
Ježíšmarjá, do čeho jsi to duši dal… Oligarchy řízený korupční bordel vyznává které „západnější hodnoty“? Teda kromě Putinových proklamací, tedy asi na úrovni kvality Rudého práva? V čem je stranou a vládou řízená ekonomika, rozkradená nepotismem do neuvěřitelných rozměrů, léta odolávající krizím jen tvrdou prací na vyjebání s populací všemi možnými způsoby „kapitalističtější než USA“?
Zcela mě rozesmála nehorázná lež ohledně jídla. Průměrná mzda v Jižní Korei je asi 70k, tedy o kus vyšší, než naše (44k). Univerzální měnová jednotka, tedy jedno Big Mac menu u mekáče, stojí 8500 wonů, tedy asi 142 Kč.
Chudáček sociál, co tam žere kimči za 150 ze stánku, svatá prostoto… Zbytek článku předpokládám, byl psán snahou zalíbit se místní putinovské úderce a pořádně si zaplivat na hnusný západ a věrohodnost hodnotím tedy stejně, jako snadno ověřitelná fakta.
Váš článek je jako příspěvky od Kechlibara k autonomnímu řízení. Držte se svého kopyta, sice tam zase třetinu článku zabírají feminacistky, českoprasečák a další květnaté výrazivo, ale aspoň se sem-tam něčemu z toho dá věřit. Tuhle snůšku píčovin si nechte pro blbější.
Challenger
Vás něco rozesmálo? Inu to bude asi tím, že jste blb. Takže průměrná mzda Korejce je 3 815 000 KRW, tedy asi 63 000. Z toho Korejec zaplatí 840 000 progresivní income tax (15 a 24%), 320 000 zdravotní a penzi a asi 171 000 lokální městskou daň, krom toho ještě několik dalších menších poplatků jako je pracovní pojištění proti úrazu, které je povinné atd.. Zbyde mu 2 484 000 KRW. 2 484 000 KRW / 60 = 41 400 CZK
Průměrný zamindrákovaný a propagandou ovlivněný blb v čekoprasečáku dostane: 44 000 CZK hrubého. Zaměstnavatel ve skutečnosti zaplatí za průměrného čekoprasečáckého blba, co neumí počítat asi 59 000 CZK. Z toho čekoprasečácký blb obdrží 36 134 CZK čistého, záleží kolik má harantů. Tedy asi 87% mzdy průměrného Korejce. No to je teda kurwa rozdíl. Rozdíl je především v tom, že korejský ouřada vybere víc peněz z osobních daní bez alokace na mandatorní výdaj – tedy co se týče DPFO, to je asi tak všecko. Čekoprasečácký ouřada si to ale zase vykompenzuje na DPH a dalších daních, kde se platí mnohem víc než v Koreji, kde je VAT 10%. Jinak je podíl HDP a podíl čistých mezd téměř identický, uvážíme-li, že v prasečáku je víc nekvalifikovaných vohnoutů v montovnách, a inteligence obecně je ještě od dob komunismu nivelizovaná s plebzem, obzvlášť pokud ji zaměstnává stát. Výjimku tvoří soudci. Víte, kdybyste nebyl blb, tak byste si nemohl myslet, že tady někoho ohromíte čísly, které jste si právě vygůglil. Cena big macu v prasečáku je $4.63, v Koreji je $3.99, obé menší neý cena BigMacu v USA. To znamená, že Kimči prodávané za 150 je lež? Této logice moc nerozumím. Já to vidím tak, že Korejci obecně hamburgry nežerou, proto je tam hamburgr levnější než v čekoprasečáku, kde se po něm můžou vohnouti utlouct.
BTW – poslední zprávy z Japonska jsou takové, že je tam v tuto chvíli o něco levnějc, než v prasečáku. Včetně Tokia.
Distribuce mezd v prasečáku mnohem rovnoměrnější – GINI index je v Koreji 31, kdežto v prasečáku po 30 letech tzv. kapitalismu je 26,2, za komárů byl 25. Ale velkej rozdíl to není. Takže lze úspěšně tvrdit, že proporce korejských vohnoutů, kteří si nemůžou na ulici koupit Kimči za 150 v českejch, bude pravděpodobně vyšší, než stejná proporce čekoprasečáckých vohnoutů, kteří nemůžou udělat totéž.
Jinak to o těch oligarších v Rusku jste četl ve fóru 24? Osobně, aniž to mám jakkoli podložené, si myslím, že míra korupce v Rusku a USA je srovnatelná, zejména pokud se týče státních zakázek a zejména těch zbrojních, o které v současnosti jde především. A v Asii? No zatím to vypadá tak, že několik pohlavárů v Číně bylo odsouzených trestu smrti za korupci. To mě tak nějak informuje o tom, že tam se s korupcí nemažou. Recentně jedna paní byla odsouzená k smrti ve Vietnamu. Dost dobře si nepamatuji, kdy by byl kdo z velkých ryb odsouzen u nás. Třeba by mě zajímalo, kdy dojde na Rakušana s jeho zašifrovaným telefonem? Kdy dojde na Fialu s jeho zapomenutým milionem a s jeho neziskovkou, kam si ukradne 10 mega ročně jako osoba ve střetu zájmů? A kdy dojde na chudáka
Jinak zde předvádíte pouze to, že si myslíte, že vaše nenávist, zamindrákovanost, propagandistická zaslepenost, pokrytectví a hloupost a z toho vycházející pocity a předpoklady jsou hodnotnější než cokoli jiného. To v chytrých knihách označují za patologických narcissismus, i když si myslím, že vy jste jen obyčejný průměrný blb a žádné monstrum.
Až si na to ušetříte, zajeďte se podívat do Šanghaje nebo do Soulu, ale to bude asi tak za 1000 let.
JoeS
Čína a Rusko. Neviem čo to je ale kapitalizmus to nie je milý pane. Skôr to pripomína diktatúru.
Rusko zvlášť je zaostala prdel. Korupcia a rozkrádanie je v Rusku systém, nie nejaký vedľajší jav. V takom systéme nie je možný žiaden pokrok, rozvoj ani zlepšenie. Za 100 rokov neprišli na to, ako poddaných k niečomu pozitívnemu motivovať. Nedarí sa. Za boľševika sa na západe kradlo a doma pracne a draho vyrábali kópie, teraz sa rovno nakupuje. Baví ma u nich dlhodobo sledovať ich letecký priemysel. Tam je pokrok nula. Nič. Úplná neschopnosť čokoľvek vymyslieť alebo vyrobiť. Žiadna vlastná originálna myšlienka, iba kopírovanie s biednymi výsledkami. V autách sa nesnažia ani kopírovať, myslím, že tam to vzdali úplne.
Asi to bude tým, že otrok nepotrebuje myslieť. A ak sa nejaký rozmýšľajúci nájde, tak sa nevie sústrediť a začne prejavovať aj myšlienky mimo zadanú prácu. Možno ho napadne, že či naozaj ten šéf hore potrebuje ďalšiu jachtu, stádo mercedesov, palác v Taliansku, keď on žije stále v nejakej chruščovke a už je problém na svete. Ťažko sa fokusuje v takom zmätku uprostred hlavy a tak to aj vyzerá.
Takto zasiahnutý jedinec síce vymysli rusifikovany domáci prístroj do lietadla ale ten je väčší, ťažší a pomalší. Dá sa to síce obkecat a pochváliť ale gravitácia nepustí.
Až raz bude možné propagandou meniť fyzikálne zákony nastane v Rusku pokrok a raj. Dovtedy iba zaostávanie a zmar a veľa úsilia na propagandu a škodenie úspešnejším.
Sysop
At si Rusaci kradou a podplaceji jak chteji, je to jejich zem, jejich prachy a jejich pravidla.
Nas problem ovsem je, uklidnovat se tim, ze Rus ma stredovekou diktaturu a mezitim si nechat nasi zem totalne domrdat demokraty, kteri nam pres GD nici prumysl, zivotni podminky a pres spousty nesmyslnych narizeni nasi zem predavaji cizakum, kteri jen prichazeji k hotovemu a nerespektuji nase tradice a pravidla.
Nezajima mne, co dela Rus a dokud jsme se do jeho zahumenku nesrali, nezajimali jsme ani my jeho. Fungoval nas export tam, jejich k nam. A to je to, co mne zajima. Realita. Ne co by, kdyby a jestli Ivan chce pry pulku Evropy, nebo rovnou celou Mlecnou drahu. Zatim mi muj zivot kurvi ti, co vyrvavaji o zapadnich hodnotach a zivote podle pravidel USA.
Rusak at si treba chcipne, to je jeho boj. My nezvladame ten nas.
RomanL
Přesně!
Amphibius
Sysope, všechno ok, ale ty demokraty bych dal do uvozovek. Přístup „budeme demokraticky hlasovat a když to nevyjde podle přání, budeme hlasovat znovu“ do uvozovek prostě patří.
Sysop
No tak jasne, ja jsem to myslel tak, ze oni se za demokraty oznacuji, ale ne, ze demokraticke hodnoty vyznavaji.
Jihočech Honza
A MiG-29 a Su-27, to jsou kopie čeho konkrétně? A ten nový orešník, ten okopírovali od koho?
ygorek
Jihočech Honza 12.12.2024 v 9:03
No to jsou kopie letadel. Rusové letadlo nevynalezli, princip létání sprostě okopírovali od Američanů.
a co tak Milova konstrukční kancelář, Mi-8/17, dodnes snad nejúspěšnější vrtuljot na planetě
Panek
Že ČT při zprávách z Ruska ukazuje sugestivně Krelm, respektive většinou jen jeho jižní hradbu z 18. století (takovou tu červenou), to je fakt super. Lidský mozek si pak vytváří asociaci, že Rusko je zaostalá země. Přitom Rusko fakt není země té ukazované rudé hradby Kremlu z 18.
Ale možná by bylo dobré si trochu doplnit informace, jak hrozně je to Rusko zaostalé.
Například ruský stavební průmysl ten evropský už roky válcuje https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_nejvy%C5%A1%C5%A1%C3%ADch_budov_v_Evrop%C4%9B
My tady osm let jezdíme po provizorním mostě přes třímetrovou řeku kyvadlovým provozem řízeným semaforem. A ten ruskej zaostalej šváváb si mírnix týrnix postaví za 27 měsíců osmnáctikilometrovej most. Respektive dva vedle sebe, jeden s dálnicí a druhej s dvojkolejnou rychlodráhou.
Příběhy, jak Rusáci na Ukrajině pračky sice táhnou. Ale náš čecháček tam zase kradl cennosti a hodinky.
kdyby jenom most, tadydle magoři se zeleným mozkem by se jim tam měli jezdit klanět, tam postavijou/rozšířijou ročně tolik dráhy, co celá ojvropa tak možná za dekádu, a vo jadernejch technologiích bych pomlčel
teď se BTW přesouvá fúzní reaktor z části předběžnýho návrhu do fáze projektování ostrýho kusu, a reálně hrozí, že postaví svůj vlastní prototypovej reaktor dřív, než celej slavnej ITER (kde se taky účastní, a vedle nich na to eště vyrábí další desítky zemí)
ty mrakodrapy, checht, co vo tom říct, z Moskvy a Petrohradu se stávají moderní velkoměsta plný mrakodrapů, zatímco ojvropa se tady pytlíkuje ve zkurvenejch 5patrovejch činžákách, na který se nesmí hrábnou, samej zkurvenej skanzen, ve kterým to podle toho i vypadá a funguje, a eště se mlátí v kozy, jak je to tady echt zupa, tvl…to už není ani xmíchu
ygorek
JoeS 12.12.2024 v 8:42
Až raz bude možné propagandou meniť fyzikálne zákony nastane v Rusku pokrok a raj.
Takže v tomto ohledu se Rusko od EU neliší nijak, viďte?
Kapitalismus není synonymum pro demokracii, máte v tom mírný zmatek.
quadra
Pekne opisany chocholsky bordel.. a mimochodom, na zmeny fyzikalnych zakonov mame odbornikov v eurobordeli a eurokomisariate.
leon
Letadlo MC-21 nevymysleli a nevyrobili Rusové? Kdo tedy? Nebo od koho ho okopírovali?
V Rusku se vyrábí i auta. Že ty něco nevíš neznamená automaticky že to není.
Sysop
Ve finale Rusaci budou jezdit v cinskych autech se spalovakama za svuj levnej benzin a my budeme jezdit v elektroautech na elektrinu, kterou budeme draze kupovat ze zapadu.
quadra
A iba ked bude svietit slnko ci fukat do veternikov.
leon
V 15 minutovém městě auto není třeba. Rajzování bude utrum!
Sysop
Dneska z Vlka:
Postřeh:
Od roku 1945 bylo v atmosféře provedeno více než dva tisíce termonukleárních testů. Žádný z nich nezpůsobil globální oteplení.
Zaoceánské lodi a soukromé tryskáče nevadí.
Na Ukrajině a v Rusku hoří rafinérie a sklady nafty a benzínu. Stíhačky a rakety se prohánějí po obloze i nadzvukovou rychlosti.
Na středním východě a na Ukrajině se denně bombarduje, vystřelí se statisíce nábojů, ve velkém hoří tanky, auta, domy a nikomu z politiků a aktivistů na oteplování to nevadí.
Tryskáče vpravo, boeingy vlevo. Kam se podíváš.
Ale kamna na dřevo , to je něco úplně jiného, to je pěkné svinstvo, ty vadí .
A z koho tu dělají blbce?
Jihočech Honza
Vždyť je to pořád dokola. Kdyby byl Putin doopravdy Hitler 2.0, tak grýndýl alespoň pozastaví a začnou vyrábět zbraně jako Chamberlain. Kdyby byl CO2 opravdu takovou hrozbou, tak nikdy nerozdmýchají válku mezi kmeny Rusů do takových rozměrů.
leon
Nejvíc do oči bijící je jejich údajná starost o čistou planetu v kontrastu s lhostejností k umírání statisíců lidí z jejich rozmaru.
Sysop
Ti lidi umiraj daleko. Klimawandel ale probiha primo u nas, prece.
JoeS
MC-21 je roky odkladana ruska neschopnost. Nevyraba sa a nelieta az na par prototypov. So zapadnymi pristrojmi a motormi bolo uz na ceste k certifikacii. Viac menej hotove lietadlo. Potom prisla rusifikacia – vymena zapadnych technologii za nejake domace – a lietadlo pribralo skoro 6 ton. Ruske motory PD14 stale nehotove. Rusaci za velke peniaze a dlhy cas „vyvijaju“ kopie uz vymyslenych a vyrabanych pristrojov.
Superjetu vyrobili a prevadzkuju asi 200 kusov a stale nie su schopny vyrabat rusifikovane verzie. Vsetko je uz vymyslene, overene hotove a nevedia to vyrabat.
TU214 – ich vlastne domace lietadlo – vyrabaju jeden kus rocne a ani po troch rokoch nie su schopny zvysit vyrobu ESXISTUJUCEHO lietajuceho ruskeho lietadla z ruskych suciastok.
Neschopnost, korupcia, vela reci ale nejak to nelieta. A to je u lietadla dost podstatna vlastnost. Recept by tu bol – budu sa kupovat cinske lietadla z cinskych suciastok s peknym ruskym menom. Ked to funguje u aut tak preco nie u lietadiel?
Rusaci delaji na export ruzne nosniky a profily z titanu, i pro letecky prumysl na zapade. Leta to fungovalo tak, ze Rusaci dodali produkty tezkeho prumyslu a za to dostali produkty lehkeho prumyslu ze zapadu. Ta zavislost je vzajemna.
Jakmile se ustrihne import techto vyrobku (napriklad Rusaci jako jedini umeji lit hlinik do neskutecne velkych forem, nebo vytlacovat profily o prumeru az 60 cm, apod.) do Evropy a USA, tak bude mit Evropa a USA problem. Jakmile prestanou Evropa a USA vyvazet svoje produkty do Ruska, budou mit Evropa a USA problem.
Rusko si svoje problemy postupne resi. Ma jich furu, vcetne periodicky se opakujicich krizi. Jenze jsou v tom za svoje prachy.
Jen blbec vidi pulku.
JoeS
rusi jediny vedia velke hlinikove odliatky? Co je to a hlupost a co to znamena? Je to zo serie, ze bez ruskeho plynu zamrzneme? A ako to suvisi s ich leteckym priemyslom? To je tu uz roky, ze rusaci jediny vedia nejake tajomne titanove a hinikove vyrobky. Nezmysel. Maju titan, tazia titan a predavaju titan rovnako ako aj ine krajiny. Titan nie je ziadna specialna veda aby to nevedel robit kazdy kto ho tazi, ma peniaze a vyskum.
Rusi asi nemaju piesok, lebo v kremiku sa im nedari a cipy nevedia. Mohli by robit nejake super procesory z tych ich tajomnych zliatin ktore nikto na svete nevie.
Sysop
Je to na tebe slozity, jak vidim. Zrejme o tezkym prumyslu vis uplny hovno. Sorry, ale pro mne je debata s tebou ztrata casu, protoze nic nevis, takze si s tebou nemam jake informace vymenit. Mej se.
poslední dobou je to všude samej takovej krétin, tudle sem nakoukl do diškuze na bastlu k vopravě nějakýho vysokonapěťovýho tvrdýho zdroje k měření průrazů traf, taky samej půglofskej válečník, co ví vo všem hovno…:D
Sysop
No tenhle fenomen ale funguje celosvetove, co tak pozoruju. Vcera jsem se dohadoval s jednim Svycarem, kterej mi hrde tvrdil, ze 5 V analogovej vystup prevede na 0-20 mA analog vstup pres odpor v serii. Dokonce to ladne spocital na 250 Ohmu. Pote, co jsem mu rekl, celkem opatrne, ze tohle ale fakt fungovat nebude, protoze zatimco proud na napeti na paralelnim odporu skutecne prevede, protoze je to spotrebic, tak napeti na proud fakt neprevede, protoze potrebuje generator.
Na to mne zacal zatloukat argumenty ‚Google to nasel‘, ‚na Wiki to psali‘ a ‚bylo to i v diskusi o mikrokontrolerech‘. Na to jsem mu vysvetlil neco o vstupni impedanci proudem rizeneho prevodniku, ktera je pro 0-20 mA vstupy 250-650 Ohmu, takze mu to nevyjde ani fyzikalne, ani matematicky.
Na videu mladej borec po skole, vsechno vi, vsechno zna, no taxem ho nechal s tim, at si to vyzkousi a uvidi. Dneska rano prisel mail od jeho kolegy, ze to skutecne nefunguje. Borec ani nemel dost odvahy mi to priznat sam, musel nechat kolegu. Proste srac.
Jako že zdroj napětí předělat na zdroj proudu rezistorem? aha…no nejsu vývojár, jenom prostej vesničan co utrpěl základy, ale asi bych k tomu použil minimálně tranzistor, a to by eště musel být zvenku řízenej. To asi není čím, takže nejjednoduššej použít nejakýho švába, k tomu přesně určenýho, kterej má všecko potřebný uvnitř, kde se akorát ten výstupní proud asi typicky stanovuje nejakým tím externím rezistorem (pokud se zrovna nevejde trefit do nejakýho pevně nastavenýho s těma správnejma parametrama).
Sysop
Ale no jasne, chce to trandak, nejlip rizenej napetove obyc komparatorem, kazdopadne to musi zobat proud z vnejsiho zdroje a ne delat perpetuum debile a myslet si, ze tech 20 mA vytahnu z vystupu 0-5 V o impedanci 100 Ohmu a pres 250 Ohmu poslu do vstupu s impedanci bratru 500 Ohmu a ve finale tam budu mit 20 mA.
Jsou ale i lepsi pripady, vcera jsem dostal na konzultaci k nam do laboratore buchtu, ktera je v jinym oddeleni, nicmene potreboval jsem neco poresit ohledne chemie. Kocena 30 jaru, svobodna, usmevava, okata, prsata, stihla a kurvadoprdele sypala informace z rukavu, ze jsem nestacil cucet. Dochtorka chemje. Nepamatuju si vubec, co povidala, zato vim presne, jak vypadaly pod trickem jeji bradavky.
Kuuurvadraaaat… jeste, ze jsem vernej. Dneska mam HO, od rana mne sere manzelka, myslim na ty bradavky a rikam si, ze jsem asi kunda :-)
bych si mohl trochu voprášit chemiu, a možná ai říšštinu, co na tom?
Slecna Ling
A co treba hledat si vlastni holky, nejen co nekomu odpadne od stolu :-)? To je ta natazena pacinka, o ktery mluvi shifty…
Hupert
Sysop12.12.2024 v 18:46
Lesbickej vztah by ti manželka možná i tolerovala, nebo ne?
Sysop
Re: Hupert 12.12.2024 v 20:59
Pristi ctvrtek planuju kontrolu u zubare, tak tu otazku zkusim zene ve stredu polozit. Uvidime.
Childeater
Zubař.
Tvl, jedno z mých tří dětí musí bejt zubařem.
Rozlomila se mi čtyřka nahoře, naivně jsem si myslel, že vyškubnou kořeny, nasadí novej na šteft a za pár tejdnů jsem zas fešák.
Dva měsíce trvalo, než jsem se dostal na vyšetření, teprve potom jsem obdržel termín na extrakci kořenů (březen), pak bude hojení, šteft, hojení šteftu, zub. Takže dohromady skoro rok. A to mám kliku, že mám mohutnou čelist a dost kosti, takže se kost nemusí dostavět…
pýča lyng, tebe se ty kundo blbá nekdo na neco ptal? že vo tom nevim! tak sklapni držku a táhni konečně do prdele
Slecna Ling
Hehe, ztracis nejak nervy, a narozdil od tebe, at si vychutname ten rozdil, ja v USA a ty porad nasranej v CR, pac ani tu blbou Green Card si zazadat neumel.
Forge
Behe:
Hoď ke kliďáre hormonáre a vůbecáre se uklidňáre.
jojo pýčo, se sviněma tvýho ražení už fakt nemám trpělivost ani slitování
no jenom ať si tam takové pizdy užijou, houšť; hlavně si nezapoměň hrát na velkou amerykánku ale přitom se srát do dění tady, nejlíp eště tam tou dopicní kurvárnou co pjetydemolyca protlačí, checht
Slecna Ling
To Behe Co to meles, ty debile? Od doby, co jsem v USA, v zivote jsem nevolila a nic nepropagovala v CR. Takze si dej vodjezd, ty neklidnej a hlavne vychudlej dojizdeci zbytku.
každopádně každej je chytrej jak rádio, dokaváď ho to nepotká
by mně zajímalo, že se šmůca muže po tech neustálejch kecech podivat do zrcadla, dyž prakticky všici vo kom vim pokud už nekoho mají, tak pod dvojku za návštěvu nejdou a hlavně mraky lidí sou ze zubařema úplně v prdeli a pokaždý co je vidim po pár letech, tak toho v té hubě mají míň
úchvatná vizitka tohodle zdravotnictví
Slecna Ling
to Childeater
A proc jste nezkusil klasickou mantru? Urgentni bolest, patrne hnis, ale nevite jiste, jen z toho neco kape, horecky a bolest kolem oka, usi, proste mozna celocelistni zanet? Garantuju vam, ze by vas vzali do tejdne.
Childeater
SL
já tohle nějak neumím, připadal bych si jako vychcan…
Slecna Ling
To Childeater
Proc? Boli vas to? Boli. A mate strach? Mate…Zneuziti systemu by to bylo, pokud by jste se bezduvodne tlacil na nejakej ne prilis urgentni zakrok. Rozlomenej zub neni kosmetickej problem, ale pekna poukazka na prusvih. Zdobi vas samozrejme, ze jste nechtel predbihat, ale predstavte si, ze by se do toho zubu neco dostalo. Ani si to radsi nechci sama predstavovat, preci jen jsem svym lekarskym vzdelanim utrpela…
Forge
Childeater:
Se zastav u mě v dílně.Mám tak půlsta kovářských kleští a k tomu čtyři zubařský.Většinou vlastní výroba.Provozuju běžnou praxi.
A až to budeš mít za sebou, tak vyberem něco z depozitáře co sedne a pak stačí malé kladívko a na rok máš pokoj a budeš kousat.Takhle to dělají v Indii už tisíce let a nikdo si nestěžuje.
Slecna Ling
To Forge Hlasim se na problematickou sedmicku. Spodek, to nam pujde jak malina.
Forge
SL:
Jo, všechno jde, když se chce.
Spodek je jasnej, zadek taky.Akorát si rozmysli, jestli tu sedmu potřebuješ nutně k životu.
Slecna Ling
No jasne ze jo. Udelame z ni nahrdelnik kuraze. Akorat ja umim akorat trosilinku svarovati, ale to jemny sperkarstvi mi nenaucil nikdo. Povedes a budes vest. A Dior a Balenciaga jenom achnou, jak ti budou zavidet :-)!
Forge
SL:
Takže bez natloukání.Jenom to půjde ven.To v zvládnem v klídku.
Svářečku nezapínej, tohle bude filingrantská práce.Ten tvůj zub ala Sandokan…
Slecna Ling
Jemne, pravim vam.
Sysop
Re: Forge 12.12.2024 v 23:00
V ceskych zemich spadla zubarina do VS lekarstvi az po druhe valce. Do te doby to byl ucebni obor.
Childeater
Forge 23:00
Tomu já říkám plán.
A jestli hoří výheň, vzal bych s sebou rovnou i kus elmaxu, potřebuju si udělat novou kudlu…
Sysop
Re: Childeater 13.12.2024 v 9:06
Bych si Forgeho nejprve opatrne proklepnul, pod kterou je pojistovnou, aby tam nebyly nejaky premrsteny uspory, znas to.
Forge
Childeater:
Elmax neznám, já to mixuju ze šrotu.
Starý dláta, raznice, starý voškrty etc.
Mezi to vkládám „bahno“.
Ale samo, pokud si přineseš svůj matroš a budeš si vědět rady, tak easy.
A než se rozhoří oheň, (plynová výheň je na hovno a pro šampóny), tak můžem pojmout ten tvůj chrup.
No a jasně, že mi podepíšeš úkon a já to pak zkusím uplatnit u pojišťovny s tím, že jsem vlastně dentista a nebudu to přeci dělat zadarmo.
Forge
A pokud bys chtěl být za slušňáka, tak sebou vezmeš kromě dobrýho rumu(tvoje narkóza) třeba pár kousků dobrý starý oceli.
Pokud neseženeš, tak lana a řetězy z motorovek jsou taky vítané.
Sysop
Re: Forge 13.12.2024 v 10:24
Skoda, ze jsem nevedel, ze takova ocel ma pro nekoho Wert. Neni to davno, vyhazovali jsme stare noze z prumyslovych rezacek papiru. Kazdej pres metr dlouhej, cca 15 mm tloustka.
Forge
Sysop:
Nerez používám jen na kuchyňský nádobí a jako dárky.Čistá zámečničtina.
Pokud to ovšem byly stroje starodávné, tak je to věčná škoda.
Začínám trochu trpět skladnickým syndromem.
Každý od fochu to má daný přirozeně a netrpí, ale posledních dvacet let mi přijde, že kvalita je jen na povrchu.Spousta cementování a laserového ostření.Uvnitř bahno.Třeba s těma dlátama z dob CK, nebo jestli liběji KundK je dáno, že se nerecyklují.
Tzn.Do výhně jdou opravdu vyjímečně a jen ty zbytky.
Zásoby jsou tak na pade.Ale znáš ten pocit „tohle vyhodit je hřích“.
Sysop
Re: Forge 13.12.2024 v 11:14
Jo, ten pocit znam. Na poode mam ruzne sqosty, ke kterym zase ja mam vztah a zatim jedine, cim chabe argumentuju proti laickemu nazoru moji zeny, ze jde o starej bordel, je, ze az prijde to postapo, vsechno se bude hodit.
Forge
Sysop:
Myslel jsem to sice přes dílnu, ale doma to funguje podobně.
V tomhle dodržuju tradici ve smyslu kumbálu,kam nikdo nesmí.To je v mým případě komůrka s fochama na kytary a lampy.
Na chalupách jsou ovšem stodoly moje a je tam to, co neopláčeš.
jizlivec
Sysop 13.12.2024 v 11:59
Také mám spoustu věcí, které nehodlám vyhazovat…
Argumentuju prostě, že pozůstalí si to přeberou…
Sysop
Re: Forge 13.12.2024 v 10:12
Pokud do te pojistovny prijdes lehce od mouru, v silnym kozenym plasti a s nejakym 15 kg pajcrem v ruce, tak by ta slusna a citliva zadost mohla byt korunovana uspechem. Znas to – dobre slovo a poradny pajcr zelezna vrata otvira. Natoz pak kombinace obeho.
Childeater
Forge 10:12
Rád podepíšu cokoliv, ostatně – u lékaře tak činím také, proč ne u kováře! A tradiční metody opravy zubů budou zase v kurzu.
Možná bys měl – až budou lidové slavnosti – sednout vedle chlapa který štípá šindele, rozdmýchat výheň a střídavě vyrobit podkovu a vytrhnout někomu z publika zub!
Sysop
Re: Childeater 13.12.2024 v 10:40
By mohli hned udelat kartel s prodavacem, co vedle prodava punch. Jen by se doladilo, jestli punch pred a nebo po zakroku.
Childeater
Sysop 10:43
Jeden anesteziologickej, druhej hojivej. Tak i tak. A akce pro gaye, cejchování partnera na pravou půlku. Zdarma jen pokud se jmenuješ Kamil a jsi z Hulína.
Forge
Childeater:
Tak radši zajdi k tomu lékaři…
corona
Sysop 12.12.2024 v 17:19
„..nemel dost odvahy mi to priznat sam,..“
– – –
Mě jeden přesvědčoval, jak ušetří vodiče v rozhraní HDMI, když bude chtít jen obraz nižší kvality bez zvuku. Místo 19 stačí prej 12, dva kanály a rezervu (14) že zruší. Taky se vycukal a skončil s výmluvou, že je blbě něco v kameře.
Sysop
Jojo, HDMI, vsak jde jen o par dratku… :-) To je pak parada, kdyz se v necem takovym zacne hrabat idiot a paxe divi, ze jen nekde odchlipne stineni a uz se mu roluje obraz. Minulej tejden jsme s kolegama lovili duchy na par MHz v kabelu, nez jsme zjistili, ze ma proste blbou izolaci. Pritom jadro melo spravnou impedanci, vsechno dobry. Stacil malej rozdil v plastu obalu.
Na druhou stranu, kdyz si vzpomenu, jaxem pripojil C128 k TV Merkuru za demodulator primo na videosignal, jojo kde jsou ty casy. Zvuk mi sel z bedny, obraz z pocitadla, radost programovat.
RomanL
jasně ty titan liješ doma v troubě, co? Brnkačka. :-P
Co je to tady zase za nového debila?
JoeS
MC-21 nema schvalenie, aj v tom clanku to pisu. Certifikacia ma byt ukoncena do konca roka 2024 – co nestihnu. Neviem ake nove materialy su pouzite na drak. Hlinik? Ocel? Titan? Uhlik? To vsetko sa uz davno pouziva.
Ten ich prelomovy motor PD-14? Zase len dobiehaju davno existujuce zapadne motory. Je tam nejaka nova technologia, ktoru este svet nevidel? Vymysleli nejaku novu aerodinamiku? Kompletne nove usporiadanie lietadla?
Po 30 rokoch sa snazia vyrobit nieco co sa tu uz davno pouziva – no boooze aka to pokrokova vec. Ma to trup ako airbus, motory zavesene ako airbus, cele to vyzera ako airbus alebo boeing. V com je to teda nieco nove a neokukane zo zapadu?
Sysop
No, a co je merito sdeleni? No, tak maji Rusaci letadla na gumu. A?
leon
Které jiné letadlo má křídla z polymerů? Kdo kde tvrdil, že se má jednat o přelomový motor?
Takže ty si věděl, že Rusko vyvinulo svoje letadlo včetně motoru, ale lhal si, že Rusové nic neumí.
Tvrdit, že národ, který umí vyrobit atomový reaktor, raketové motory, pokročilé hypersonické zbraně neumí vyrobit auto je absurdní.
corona
leon:
„… neumí vyrobit auto je absurdní.“
– – –
Někteří místní debatéři posuzují vše jen dle spotřebního zboží.
Panek
Pane JoeS, Vy jste ulhanej čurák. A za tím si stojím.
Kdyby šedesátitunové letadlo mělo kvůli jiné avionice přibrat 6 tun, tak to bych ty přístroje chtěl vidět. Viděl jste někdy 6 tun? Kurva, co by to bylo za přístroje? Umělý horizont s metrákovým kyvadlem? A ostatní avioniku napájí palubní diesel-agregát z ponorky?
Jestli tady chcete házet nárůstem hmotnosti o 6 tun. Tak to je prodlouženým trupem a nárůstem kapacity cestujících a nákladu o cca 25%. A jsme u toho. Na blbej Wiki někdo napíše ulhaný kecy, které tady reprodukujete a jako zdroj tam uvede ruskej článek. A všichni idioti věří, protože, když je to na Wiki a je tam zdroj a v tom zdroji ty čísla jsou, tak to musí být pravda. Ale aby si idioti, jako Vy, přeložili i text, tak to ne.
Kurva, ale že citovaný článek v originále je plný úplných sraček, která nemají oporu ani ve fyzice, to je fakt moc. Proboha, jak může mít o 40 tun lehčí, aerodynamicky čistší, s novějším profilem křídla, s výkonnějšími motory a větší zásobou paliva než jeho dědeček dolet o 800 km menší (v článku 2000 km). Kurva, vždyť to je blbost. Už jeho praděd létal z Ruzyně do Havany. S těmi údaji, co jsou v článku by cestující při západním větru museli při cestě z Prahy na Kubu vystoupit v Madridu, dojít k pobřeží a zbytek doplavat. Mám kolegu, co uletěl 1700 km s větroněm!
Panek
Už někdy v roce 2009 Ohli uletěl s větroněm 2,4 tis. Km, což je o 400 km víc, než je v tom zdroji udávaný dolet dopravního letounu.
Desítky let RF dodávala neco, a nakupovala neco jinýho. Teď se zkurvenej západ vodstřihl a je hrozný překvápko, že věci, který nepotřebovali dělat, páč je nakupovali (ke vzájemné spokojenosti) hotový, teď najednou musí teda vyvinout, udělat na to fabriky, mašiny, všecko, a pak teprve začít vyrábět, a že to trvá čas.
Jenže rusák se šprajcne a udělá to. A až to bude muset mít, už v životě nebude nic vod kreténů ojvropskejch potřebovat, i dyby votočili vo 540° a došli s prosíkem, prstíčkem hrabali. Kdo bude v prdeli vidí i debil.
A nejenom to, pokud časem rozjedou dost kapacitní výrobu, nenasytí jenom svůj trh, ale budou moct exportovat. Kdopa zase potom neprodá, dyž mu to dodá RF, že?
JoeS
To o tej nadvahe rusifikovanej verzi MC-21 napisal do komersantu Aigul Abdullina – to je asi ten „ulhanej curak“ co vam rozbija sen o mocnom ruskom priemysle. Tu je primarny zdroj od ktoreho to prebrala aj wikipedia https://www.kommersant.ru/doc/6536154. Mozno tie zazracne zliatiny co nemaju vo svete obdobu funguju na nejakej novej fyzike. Alebo je to len sachova hra so zapadom a v skutocnosti je lietadlo o 6 ton lahsie, odvezie lubovolny pocet cestujucich na lubovolnu vzdialenost.
MC-21 sa oplati sledovat, je to take rusko v kocke. Bez zapadnych suciastok to je tazke, bez doletu a bez kapacity (pripomina ich slavne TU-144, to dokazalo letie rychlo, daleko a s velkym nakladom ale vzdy iba pri splneni dvoch podmienok, tu tretiu trebalo vynechat). Uz som videl aj rusky clanok, kde sa rozpisovali o tom, aky bude dalsich 20 rokov vo svete dopyt po lietadlach a ci budu stihat vyrabat tolko lietadiel. Sice to este nelieta, je to tazke, stale to nevyrabame ale ako si chudak svet bez nas poradi. Videl som ja pekny obrazok z titulkov Ria Novosti (dalsia stvava zapadna vysielacka) kde „serial production of the MS-21 will begin in … (tu doplnit nejaky rok v buducnosti). To ani baba Vanga netusi kedy sa to zacne vyrabat – ak vobec.
Sysop
Wiki je jen sbirka toho, co do ni kdo napise. Najde se tam fura uzitecnych faktu a taky fura zvastu. Pokud nekdo dela tlampac Wikipedii, je to jeho boj. Moje zkusenosti s Wiki jsou tak nejak neutralni, rozhodne ale bych ji nikdy nepouzil jako ‚zdroj‘, protoze to zadny zdroj neni. Za zdroj povazuju pocatek, ne jedna pani povidala, ze jina slysela, jak si dalsi myslela.
A ze kecaji obe strany, to je zcela normalni vlastnost. Lze se uplne vsude.
ygorek
JoeS 12.12.2024 v 16:53
Keď už, tak napísala.
Айгуль Абдуллина
Специальный корреспондент отдела бизнеса «Ъ», с 2021 года освещает события в авиаотрасли. Ранее с 2011 года работала в различных петербургских СМИ, специализировалась на темах рынка недвижимости, градозащиты и урбанистики.
JoeS
Je jedno či to napísal muž alebo žena, či je na to odkaz na Wiki alebo nie. Podstatou správy z Ruska o ruskom lietadle je, že sa nedarí. Na kvalitný vývoj a výrobu nie sú ľudia, nie sú poznatky, nie sú stroje. Dá sa obkecať, ale realitu to nezmení.
Nevieme vyrobiť tank T14 tak povieme, že nám ho netreba. Nevieme vyrobiť bojové lietadlo 5 generácie, povieme že naše 4+++++ je lepšie ako 5 generácia. Nevieme vyrobiť moderné dopravné lietadlo a ani zastaralé dopravné lietadlo tak povieme … Ani neviem čo, asi že nám také burzoazne hračky netreba a naše titánové zliatiny sú najlepšie na svete (síce nelietajú ale to nevadí).
Zatímco všehoznalá a ničeho neschopná čubka, nejspíš nejaká humanitní kráva, co se naposled motala do urbanistiky, je pravda pradoucí a má informace přímo z fabriky. Si myslim.
Neskončila ti už náhodou vycházka tvl? Do keré léčebny volat, že jim zas jeden dement utekl?
Sysop
No… ale to je videt, ze se Rusaci naucili nase zapadni hodnoty. My rikame, ze nakup draheho plynu z USA je prece pro nas vyhodnejsi, raketove motory nepotrebujeme, velke ledoborce taky nepotrebujeme, vlastne ani ty mach10 rakety s kinetickou munici nepotrebujeme, und so weiter und so fort.
Panek
Můj pilotní průkaz je roku 2003 a výcvik jsem vlastně začal dřív, než se ta šestadvacetiletá pipina, na kterou odkazujete, vůbec narodila. Ale jo, klidně pokračujte. Na zimním školení pak bude aspoň sranda.
Lidi kolem letadel mají smysl pro humor. Fakt bych chtěl vidět dopravní letadlo s užitečným zatížení 20 tun, kterému 6 tun na hmotnosti zabrání doskrabat se do FL300.
JoeS
Nevieme spochybnit spravu tak spochybnime posla, neviem o aku 26 rocnu pipinu ide? Autorka? Mozno je to vsetko cielena snaha komersantu poskodit dobre meno MC-21 (si tam v rusku kazdy pise co chce, same nepravdy). Neviem. Ak by napisali, ze MC-21 ma po rusifikacii nizsiu hmotnost nizsiu spotrebu vacsi dolet a payload tak by sa neriesilo kto to napisal, bola by to PRAUDA aj keby to podpisala drevena matrioska. Informacia je nepriazniva, tak to napisala humanitarna krava a argument je vyhrany. Keby taky argument 26 rocnou pipinou odlepil ten zazrak od zeme a vyroba by uz bezala. Ale neodlepi a vyroba nebezi.
Ze to nalozene a natankovne nechce stupat bude asi kombinacia faktorov, slabsi motor, tazsie lietadlo, neoptimalne rozlozenie hmotnosti, nedoladene rezimy.
Nedari sa ani s SJJ100 – tych uz mali valit original ruskych po desiatkach rocne. Tu114 – vyroba 1 kus rocne. Nechce sa im? Na co cakaju? Kde je problem? A ze v amerike biju cernochov nie je argument
Foundryman
Ono ani tak nejde o to, co tam ta urbanistka napsala nebo nenapsala, to odtud nejsem schopen posoudit. Znakem alespoň mírně inteligentního čtenáře je ovšem umění zasadit si přečtené do souvislostí, vyhodnotit relevanci informace a především se vyhnout dalekosáhle zevšeobecňujícím závěrům.
Všichni máme v živé paměti dobu, kdy nejsofistikovanější automobilky nebyly schopny zkompletovat něco tak jednoduchého a výrobně odzkoušeného jako osobní automobil. Protože neměly subdodávky.
Já naopak vidím jako pozitivum, že se Rusko pokusilo opustit princip soběstačnosti ve všem, zděděný po SSSR. To, že do vzájemně výhodných kooperací hodili političtí idioti vidle, nemá se schopnostmi/neschopnostmi Rusů moc společného.
Voni ale dyž budou potřebovat, tak se soběstačnejma stanou, eventuelně to nakoupí jinde. Místní kokoti nemajou půlku surovin kde nakoupit, a hlavně už to nemajou ani komu prodávat. Nikdo to nechce, všecko dostanou jinde levnější, mnohdy ai lepší.
Hroch_bahenni
No já nevím – Váš hlavní argument je, že když se něco píše v ruském článku, tak to musí být pravda.
Takže s tou dřevěnou matrjoškou bych tak moc nemával…
Panek
Můžete do tohoto fóra tlačit jakákoliv písmenka, ale také musíte počítat s tím, že zde taky můžete narazit na lidi, co tomu rozumí.
fatdwi
Challenger: tak jste se hezky rozepsal, označil mě za blba a nic z toho, co jsem Vašemu výplodu vytkl, nerozporoval:-) Na 595 slov a 3464 znaků vč. mezer úctyhodný výkon, Challengere Kamalo Harrisová.
Tvrzení, že kimči, jídlo to socek, stojí 150 Kč je lež, ano. To je jako kdybyste chtěl tvrdit o ČR, že jídlo chudých, párek v rohlíku, stoji 150 Kč a námitku mekáčem odbyl tím, že tady lidi mekáč zas tak nežerou. Na to, že při ceně párku v rohlíku nad úrovní big mac menu by se tady mekáč žral o sto šest bych si klidně vsadil.
Vaše teoretizování o tom, co Korejec (ne)jí nebo „zprávy z Tokia“ mi přijdou skutečně komické. Byl jste tam? Aspoň jednou? Myslím, že naše zkušenosti jsou zde vyrovnané – já vím o operačním sále asi tolik, co Vy o životě v Asii. Na rozdíl od Vás nepíšu traktáty o tom, co si doktor při operaci myslí a co je nejdůležitější u sester a když potkám doktora, neříkám mu, že je blb, který neví, jak se operuje, protože to vím z guglu líp já – v tomto jste za mě výrazně poklesl.
Čína a „s korupcí se nemažou“ mě mělo rozesmát, ale nestalo se. Tím jste se pasoval na člověka, co dělá chytrého v diskusi o diferenciálních rovnicích a pak neumí vypočítat 3+7. Zahrabáváte se do toho moc hezky a začínám si říkat, jestli můj respekt, který máte jako lékař, je oprávněný a jestli bych si neměl názor poopravit. Jestli totiž ke své profesi přistupujete stejně nabubřele, ovšem bez jakýchkoliv doteků s realitou, bude pro mě nejlepší se s Vámi nikdy nepotkat (což jsem doteď bral tak, že arogantní odborník bez sebereflexe je možná debil, ale život mi zachránit může – teď si tím už tak jist nejsem).
Kde jste vzal mou nenávist a ty další báchorky Vám můžu říct prakticky na 100% – to je Vaše projekce. Přesně odpovídající všemu ostatnímu, co zde píšete.
PS: v Šanghaji i Soulu už jsem byl, mnohokrát (taky třeba v Japonsku a Singapuru, pár let jsem v Asii žil, kdybyste mě chtěl poučovat o něčem místním, tak bacha na mě, nemám k dispozici zdaleka jen gugl, jak si ve své směšné nadutosti myslíte). Co tam máte dál? Mohl bych Vás označit za idiota, ale neudělám to. IQ máte objektivně vysoké. Jen bohužel Vaše osobnost je katastrofální a dle toho vypadá i Vaše chování, projekce a v neslední řadě tragédie toho, k čemu svou inteligenci využíváte.
Dachsmeister
@kimchi
optal jsem se kolegy co byl v Koreji (Jižní) minulý týden, ano fast food nudle, rýže, kimchi, zelenina ceny od 6000-9000 wonů v Namyangu.
Příjmy u nás v korporátu u Korejců z R&D opodál vyšší, ale průměr nerozporuji, spousta malých firmiček tam platí výrazně hůř.
Ceny v supermarketech jsou vyšší než u nás.
Ve spotřebním koši Korejce je dále značně vyšší položka zdraví a školství, bydlení.
Korejští manažeři se u nás s odlučným, placeným bydlením a cenami v ČR mají jako v ráji.
Jo_Do
Nejhorší na katastrofě do které se řítíme je to, že cca 30% společnosti to vítá jako spásu. Liberální šílenci se z toho radují a všemi prostředky pomáhají příchodu nové totality. Nechápu to, ale je to tak. A to procento bude stoupat, jak vycházejí další přeprogramované ovce ze škol.
Sysop
Kdyby se dneska potapel Titanic a na horni palube byli Zeleni, tak budou slavit, ze je o jednoho hulice min.
leon
Jo propaganda je mocná čarodějka.
PAKO-
Děkuji za článek. Přestože mám zásadu, že na netu nečtu nic, co je delší než pobere moje obrazovka, tentokrát jsem četl od začátku do konce. Mám jedinou výhradu – k tvrzení, že jiný systém, než tu máme, neexistuje. Takzvaná demokracie západního střihu je tu něco málo přes sto let, formy vládnutí před tímto obdobím měly mnohem vyšší účinnost a trvanlivost. Dokonce se domnívám, že možná tenhle systém umožňující korupci bez trestu smrti bude velmi brzo brán v dějinách lidstva jen jako epizoda a úkrok stranou.
ygorek
JoeS 12.12.v 18:18
Souhlasím.
Není ale jedno, když někdo argumentuje konkrétním autorem, ale ani neví, kdo to je.
Článek je vcelku seriozní kompilace zdrojů (hlavně z let 2022 a 2023 – dolet s maximálním nákladem při použití ruských motorů se udává od méně než 2,00 tis.km do méně než 2,8 tis.km) a z hlediska této diskuse přináší zásadní stanovisko, že výrobní a dodací lhůty nemohou být v žádném případě dodrženy v podmínkách SVO, po ukončení SVO citovaný expert Oleg Pantělejev přepokládá uvolnění „kapacit a specialistů“.
Jinak máte samozřejmě ve všem pravdu, ovšem takovou tu poloviční, propagandistickou.
Co se týče diskutovaného letadla, tak z uvedených faktů vyplývá, že bylo vyvinuto a úspěšně zalétáno. Poté zahraniční obchodní partneři vypověděli dodávky.
Co takový počin přinese?
Musíte svou část konstrukce upravit, nedodané části vyvinout, vyrobit a postavit tedy de facto nové letadlo.
Jo, a titanové slitiny nelétají, vaše formulace je názorným příkladem práce mladého propagandisty, což je nezvyk, zde obvykle operují ti zkušenější.
Foundryman
K tomu litému titanu bych jen připodotkl (neb je to z mého bývalého oboru), že ještě cca před 7-8 lety byly na celém světě 2 (slovy dvě) slévárny, které uměly odlévat tělesa vysokotlakých čerpadel z titanu – jedna v Kanadě, druhá v Rusku. Všichni výrobci speciálních pump v Evropě si nechávali odlévat tělesa v Rusku.
Forge
Foundryman:
To je k uvěření, anžto samotné slévárenství byť sprosté oceli je pořád alchymie.U titanu to bude s bonusem, anžto „nový“ kov.
Foundryman
Tam jde hlavně o to, že zahřátý titan okamžitě reaguje s kyslíkem, vodíkem, dusíkem, uhlíkem… Takže se musí odlévat v inertní atmosféře (tuším dokonce ve vakuu, ale tím už si nejsem jist).
Výrobky z titanu třískově obráběné skutečně nejsou problém, ale odlitky jsou obrovský technologický problém.
Forge
Klíčový je objem vsázky.Čím víc, tím hůř.Já to znám jen z kovárny u svařování.Nejde jen o primární damašek, tam když se sekneš o pár vteřin tak příjdeš o půlku matroše a práce, ale když svařuješ dvě hotový věci k sobě.U větších je setrvačnost a navíc se každej mix chová trochu jinak…
Obrábění je v podstatě už pro opice.
Sysop
Aha, tak v tom asi bude duvod, proc to Rusove zvladaji. Jak tam prej nic nemaj, tak to zrejme bude to vakuum. V nem taky prej nic neni. Jeste chvili budeme v Evrope v nastalem technologickem pokroku a zanedlouho tady take budeme bez problemu odlevat titan.
RomanL
Bingo!
Forge
Celá debata je absurdní.
Jednak v komplexních oborech jako je letectví, kosmonautika, výpočetní technika apod. nikdo nezačíná od nuly a všichni „kradou“ napříč historickým vývojem a druhak jde o tak složité věci, že novinky typu proudový motor nebo tranzistor nelze očekávat každé desetiletí.
Co se týče Rusáků, tak zatím jim vše fungovalo a co potřebovali, to měli.
Byli první ve vesmíru a to si myslím mluví za vše.Jsou to praktici a ano, v podstatě „stepní mužici“.
Amíci jsou zase výslednice toho všeho výkvětu, co tam historicky na kontinentu přistával a musel mít ostrý lokty, aby přežil.
Hupert
Zdá se, že starost o Korejce budeme mít brzy u prdele. Soudruzi nacisti ovčany už v ČT formují https://www.ceskatelevize.cz/porady/11412378947-90-ct24/224411058131212/ k poslušnosti v příští plandemii s povinným nepícháním populace a izolací nepoddajných. Hlavní střihač ji určitě umně napojí na stávající válečná představení.
Sysop
Zajimavy postreh je na te strance o kousek nize, v ramci reklamy na konzumaci propagandy o Syrii: ‚…povstalci kontroluji asi tretinu Syrie, cast uzemi kvuli sve bezpecnosti obsadil Izrael a Turecko…‘
Cili, kdyz Rusaci kvuli sve bezpecnosti obsadili kus UA, tak to pry bylo spatne a vyhlasili jsme na ne sankce a poslali zbrane s munici.
Chapu tedy spravne, ze ted vyhlasime sankce na Izrael a proislamskym povstalcum posleme zbrane a munici?
Slečna Ling – přečetl bych si něco o lítání, i když sám už poletím leda tak do…
…aspon je tam teplo.
To Hroch
Dobry den, vase nabidka mi lichoti, ale budu muset s politovanim odmitnout. Na Dfensu jsou narocni ctenari a ja bych horko tezko sepsala neco, co by bylo na urovni maturitni pisemky. Nemluve o tom, ze uz ku sve hanbe zacinam delat pekne gramaticke boty, to by asi bylo na laskave ctenare trochu moc. Naposled jsem vysvihla v rychlosti bylinky s i a nic mi neprislo divne :-).
Nicmene kdyz vas bude neco konkretne zajimat, rada odpovim do diskuze. Preji brzke uzdraveni a mejte se.
Bilinki bych videl na nejakej russskej pristav. Bez letiste.
CIA je všade, američania všetko riadia a stoja za každým zlom. Svet je jednoduchý a „nám“ je všetko jasné. Potiaľ to všetko chápem. Načo sa teda snažiť to zmeniť? Je to zbytočné! Prečo sa nepodvolit a neprijať Ameriku do svojich životov? Teraz s Donaldom do bude ešte lepšie a skvelejsie.
Aj keď tých 60 percent patentov z BRICS bude treba vyriešiť – ale to síájéj nejak zvládne.
Momentalne si uzivame oboji – EU je rizena podle not CIA a kurvena trhem Sitting PingPonga.
Pozri sa este o 2 levely v hierarchii vladnutia a moci vyssie. CIA je len vykonavajuca zlozka
Challenger je optimista (ako každý konšpirátor), ktorý si myslí, že ten bordel tu niekto riadi.
Ano, to se mi zdá společným znakem. Všichni tvrdí, že všechno je nezpochybnitelně řízené nějakým dokonalým hajzlem (globální prediktor a podobně). Všechno tomu zcela logicky odpovídá. Náhody neexistují. Nevidíš to? Koukáš se špatně, dostuduj.
Jako chvíli jsem tomu věnoval, nicméně za mě to zavání krabíma lidma ze south parku. Vlastně jakákoli činnost se zpětně dá naroubovat na nějakou zcela logickou posloupnost činností/akcí/rozhodnutí. Nehledě na to, že všechny tyhle věci mají i společný jmenovatel ve formě boha (nebo něčeho nadpřirozenýho/vyššího, co je ještě nad tímhle vším bordelem).
Jeden prediktor nebude. Ale ze na vrcholu muze byt treba 10 rodin, ktere toci klikou, to uz bych vyvratit neumel. No a ze ne vsechno bezi podle jejich prani, to je jasne. Vysledkem je pak to, co vidime.
itchy355
To, že je svět příliš složitý na to, aby se dal uřídit, neznamená, že to někdo nezkouší. Zrovna tak je příliš složité klima, ataky se to zkouší.
Navíc vedoucí politici mnoha zemí jsou očividně neschopní panáci. Takže NĚKDO (schopnější, chytřejší, bohatší) je ovlivňuje. Jak přesně, kdo přesně, jak moc přesně, netuším, ale všechno to zavrhnout s tím, že to je přece něco jako krabí lidi, hahaha, může bejt slušný strkání hlavy do písku.
A některý věci ani nevypadají jako běžná hloupost, na to jsou moc systematický.
navíc lidi jim do toho hážou vidle, prostě to chudáci nemají jednoduchý, ale ustavičně na tom pracujou…takže kdo nechce byt jak robot v nejaké dystopii jak podle románu, musí na tom pracovat taky
Mohl by mi prosím někdo právně znalejší vysvětlit…? Jak je možné, že u nás padají rozsudky za schvalování genocidy Rusáky na Ukrajině – když genocida je poměrně konkrétně definovaný termín a NEJSEM si vědom toho, že by nějaký mezinárodní soudní tribunál, či „jiná autorita“ oficiálně rozhodla, že k nějaké opravdu dochází? Aby to někdo nechápal jakože to schvaluji – já tomu pouze nerozumím. Opravdu nějaká „autorita“ rozhodla, že se tam DĚJE genocida? Bez toho mi přijde, že nemůže být schvalována…
Jednak – souzen jsi, pokud schvalujes genocidu, ktera neni oficialne schvalovana. A druhak – na nejakej paragraf se to rebelstvi navesit musi. Jsou i lide ve vezeni, na ktere se ten paragraf nedari najit, protoze jsou to kurvy pravnicke, jako napriklad JUDr. Füllmich. No, tak holt bude tak dlouho v zadrzovaci vazbe, nez se neco vymysli.
Jsme pevnou součástí svobo & demo bloku, euro-atlo civilizace. Vyznáváme západní hodnoty a proto je nutné nesmiřitelně zatočit se všemi totálisty a nepřáteli eurohodnot.
–
Nedávno jsem byl postižen trestným činem a při řešení fízlem PČR jsem si dovolil upozornit, kterak může důsledné uplatnění současného zákona vytvořit postiženému prakticky neřešitelný problém. Fízl v hodnosti praporčíka na mě zařval: „Tak vy máte problém se systémem…?“
Jo, není to legrace. Musíme si všichni uvědomit, že svoboda a demokracie stojí peníze (a prý i krev!)…
Ten fizl potreboval vice empatie. Jiste mel tezke detstvi, mama alkoholik, tata ho bil, proto skoncil, jak skoncil. Neni mozne s nim rozebirat zaklady neceho, co mu poskytuje posledni jistoty prezit mezi slusnymi lidmi.
Btw, co to tak pozoruju, tak ony nam v Evrope provadeji dva smery superpozici – jednak eurohodnoty a druhak svet podle pravidel. To prvni si pytlikujeme sami a to druhe importujeme.
To je jednoduché.
§ 405 ……nebo jiné zločiny proti lidskosti nebo válečné zločiny nebo zločiny proti míru.
Zločinu proti lidskosti se dopustil český hradní hadrfous, když v bývalé Jugo pouštěl chorvatské kriminálnické bandy na Srby a následně bránil Srbům si to s těmi bandami vyřídit:
„Do francouzského sektoru dělali občas výpady chorvatské kriminální bandy, které velmi brutálně vraždily místní Srby. Když tam jedno takové komando překročilo hranici, Srbové chtěli zakročit. Francouzi, zřejmě motivováni snahou předejít konfliktu, srbské jednotce zabránili v dalším pohybu do prostoru přepadu. Část srbského konvoje v počtu dvou vozů projela. Zbytek byl Francouzi zablokován…“
.
Zustal verny bolsevickym metodam, kterym slibil naprostou oddanost.
„Straně věřte, soudruzi!“
už to nekdo prokázal u nejakýho toho ouda nebo jinýho tribunála?
Fogyn 11.12.2024 v 9:57
Autorita oficiálně rozhodla – v únoru 2022 rozhodl Zelenský, že Rusové páchají na Ukrajině válečné zločiny a genocidu, a od té doby je to pravda.
Nebylo to už roku 2014? A hrdinní Ukrajinci se museli začít bránit útokem?
Ja jsem si na lhani zvykl a to ze nam je predkladano, ze Rusaci dostali na prdel v Syrii taky. Co jsem, ale nevidel je fakt,ze Izrael obsazuje Syrii, Turecko obsazuje Syrii a USA chce mit komplet kontrolu nad nerostem v Syrii a vsichni se hodlaji mydlit a zacne to vymazanim Kurdu z povrchu zemskeho…
Jo, Kurdové neopomněli si ve válce proti Asadovi přisadit, přestože s nimi Strýček Sam už jednou vyjebal. Teď si to užijou. Za debilitu se platí.
Dobre, ale ty bys jim chtel vzit jejich sen o Kurdistanu tim, ze bys jim nechal nejake uzemi? Opravdu bzs bzl tak zly? :-)
Scheiße, habe die deutsche Tastatur… Y/Z
Kurdy bych tak příkře nesoudil.
Oni viděli, že jejich afghánským bratrům ve víře, se podařilo s obojími okupanty vyjebat.
Poprvé k tomu sice potřebovali 10 let, spooousty Stingerů a PL kulometů, podruhé až 20 let, ale už jim stačily jenom kalachy a víra v sebe.
Tipnul bych si, že Kurdové to mají nějak podobně, akorát mají smůlu na bohaté protivníky..
servisdok:
„… mají smůlu na bohaté protivníky…“
– – –
Mají smůlu na špatný terén. V horách a skalách, v sevřených soutěskách a hlubokých údolích je to jiná…
Kurdové žijí v jiném prostoru a taky nemají vlastní stát… Jde mi ale o to, že se postavili po bok těch, kteří jim jsou nebezpečnější než Asad.
No, kdo chce kam…
Asi tak. Co od toho čekají mi opravdu není jasné…
„..Sam už jednou vyjebal..“
– – –
To vyjebal. A pak zase podporoval (co jsme si to jsme si…). Jak se mu to hodilo. A jinak Turecko si Kurdy může vraždit, jak chce, podobně jako může podporovat ISIS, bo je s velkými kluky kamarád…
„Rusko se rozloučilo s komunismem a vyznává západnější a konzervativnější hodnoty než samotný západ, Čína je kapitalističtější než USA“
Ježíšmarjá, do čeho jsi to duši dal… Oligarchy řízený korupční bordel vyznává které „západnější hodnoty“? Teda kromě Putinových proklamací, tedy asi na úrovni kvality Rudého práva? V čem je stranou a vládou řízená ekonomika, rozkradená nepotismem do neuvěřitelných rozměrů, léta odolávající krizím jen tvrdou prací na vyjebání s populací všemi možnými způsoby „kapitalističtější než USA“?
Zcela mě rozesmála nehorázná lež ohledně jídla. Průměrná mzda v Jižní Korei je asi 70k, tedy o kus vyšší, než naše (44k). Univerzální měnová jednotka, tedy jedno Big Mac menu u mekáče, stojí 8500 wonů, tedy asi 142 Kč.
Chudáček sociál, co tam žere kimči za 150 ze stánku, svatá prostoto… Zbytek článku předpokládám, byl psán snahou zalíbit se místní putinovské úderce a pořádně si zaplivat na hnusný západ a věrohodnost hodnotím tedy stejně, jako snadno ověřitelná fakta.
Váš článek je jako příspěvky od Kechlibara k autonomnímu řízení. Držte se svého kopyta, sice tam zase třetinu článku zabírají feminacistky, českoprasečák a další květnaté výrazivo, ale aspoň se sem-tam něčemu z toho dá věřit. Tuhle snůšku píčovin si nechte pro blbější.
Vás něco rozesmálo? Inu to bude asi tím, že jste blb. Takže průměrná mzda Korejce je 3 815 000 KRW, tedy asi 63 000. Z toho Korejec zaplatí 840 000 progresivní income tax (15 a 24%), 320 000 zdravotní a penzi a asi 171 000 lokální městskou daň, krom toho ještě několik dalších menších poplatků jako je pracovní pojištění proti úrazu, které je povinné atd.. Zbyde mu 2 484 000 KRW. 2 484 000 KRW / 60 = 41 400 CZK
Průměrný zamindrákovaný a propagandou ovlivněný blb v čekoprasečáku dostane: 44 000 CZK hrubého. Zaměstnavatel ve skutečnosti zaplatí za průměrného čekoprasečáckého blba, co neumí počítat asi 59 000 CZK. Z toho čekoprasečácký blb obdrží 36 134 CZK čistého, záleží kolik má harantů. Tedy asi 87% mzdy průměrného Korejce. No to je teda kurwa rozdíl. Rozdíl je především v tom, že korejský ouřada vybere víc peněz z osobních daní bez alokace na mandatorní výdaj – tedy co se týče DPFO, to je asi tak všecko. Čekoprasečácký ouřada si to ale zase vykompenzuje na DPH a dalších daních, kde se platí mnohem víc než v Koreji, kde je VAT 10%. Jinak je podíl HDP a podíl čistých mezd téměř identický, uvážíme-li, že v prasečáku je víc nekvalifikovaných vohnoutů v montovnách, a inteligence obecně je ještě od dob komunismu nivelizovaná s plebzem, obzvlášť pokud ji zaměstnává stát. Výjimku tvoří soudci. Víte, kdybyste nebyl blb, tak byste si nemohl myslet, že tady někoho ohromíte čísly, které jste si právě vygůglil. Cena big macu v prasečáku je $4.63, v Koreji je $3.99, obé menší neý cena BigMacu v USA. To znamená, že Kimči prodávané za 150 je lež? Této logice moc nerozumím. Já to vidím tak, že Korejci obecně hamburgry nežerou, proto je tam hamburgr levnější než v čekoprasečáku, kde se po něm můžou vohnouti utlouct.
BTW – poslední zprávy z Japonska jsou takové, že je tam v tuto chvíli o něco levnějc, než v prasečáku. Včetně Tokia.
Distribuce mezd v prasečáku mnohem rovnoměrnější – GINI index je v Koreji 31, kdežto v prasečáku po 30 letech tzv. kapitalismu je 26,2, za komárů byl 25. Ale velkej rozdíl to není. Takže lze úspěšně tvrdit, že proporce korejských vohnoutů, kteří si nemůžou na ulici koupit Kimči za 150 v českejch, bude pravděpodobně vyšší, než stejná proporce čekoprasečáckých vohnoutů, kteří nemůžou udělat totéž.
Jinak to o těch oligarších v Rusku jste četl ve fóru 24? Osobně, aniž to mám jakkoli podložené, si myslím, že míra korupce v Rusku a USA je srovnatelná, zejména pokud se týče státních zakázek a zejména těch zbrojních, o které v současnosti jde především. A v Asii? No zatím to vypadá tak, že několik pohlavárů v Číně bylo odsouzených trestu smrti za korupci. To mě tak nějak informuje o tom, že tam se s korupcí nemažou. Recentně jedna paní byla odsouzená k smrti ve Vietnamu. Dost dobře si nepamatuji, kdy by byl kdo z velkých ryb odsouzen u nás. Třeba by mě zajímalo, kdy dojde na Rakušana s jeho zašifrovaným telefonem? Kdy dojde na Fialu s jeho zapomenutým milionem a s jeho neziskovkou, kam si ukradne 10 mega ročně jako osoba ve střetu zájmů? A kdy dojde na chudáka
Jinak zde předvádíte pouze to, že si myslíte, že vaše nenávist, zamindrákovanost, propagandistická zaslepenost, pokrytectví a hloupost a z toho vycházející pocity a předpoklady jsou hodnotnější než cokoli jiného. To v chytrých knihách označují za patologických narcissismus, i když si myslím, že vy jste jen obyčejný průměrný blb a žádné monstrum.
Až si na to ušetříte, zajeďte se podívat do Šanghaje nebo do Soulu, ale to bude asi tak za 1000 let.
Čína a Rusko. Neviem čo to je ale kapitalizmus to nie je milý pane. Skôr to pripomína diktatúru.
Rusko zvlášť je zaostala prdel. Korupcia a rozkrádanie je v Rusku systém, nie nejaký vedľajší jav. V takom systéme nie je možný žiaden pokrok, rozvoj ani zlepšenie. Za 100 rokov neprišli na to, ako poddaných k niečomu pozitívnemu motivovať. Nedarí sa. Za boľševika sa na západe kradlo a doma pracne a draho vyrábali kópie, teraz sa rovno nakupuje. Baví ma u nich dlhodobo sledovať ich letecký priemysel. Tam je pokrok nula. Nič. Úplná neschopnosť čokoľvek vymyslieť alebo vyrobiť. Žiadna vlastná originálna myšlienka, iba kopírovanie s biednymi výsledkami. V autách sa nesnažia ani kopírovať, myslím, že tam to vzdali úplne.
Asi to bude tým, že otrok nepotrebuje myslieť. A ak sa nejaký rozmýšľajúci nájde, tak sa nevie sústrediť a začne prejavovať aj myšlienky mimo zadanú prácu. Možno ho napadne, že či naozaj ten šéf hore potrebuje ďalšiu jachtu, stádo mercedesov, palác v Taliansku, keď on žije stále v nejakej chruščovke a už je problém na svete. Ťažko sa fokusuje v takom zmätku uprostred hlavy a tak to aj vyzerá.
Takto zasiahnutý jedinec síce vymysli rusifikovany domáci prístroj do lietadla ale ten je väčší, ťažší a pomalší. Dá sa to síce obkecat a pochváliť ale gravitácia nepustí.
Až raz bude možné propagandou meniť fyzikálne zákony nastane v Rusku pokrok a raj. Dovtedy iba zaostávanie a zmar a veľa úsilia na propagandu a škodenie úspešnejším.
At si Rusaci kradou a podplaceji jak chteji, je to jejich zem, jejich prachy a jejich pravidla.
Nas problem ovsem je, uklidnovat se tim, ze Rus ma stredovekou diktaturu a mezitim si nechat nasi zem totalne domrdat demokraty, kteri nam pres GD nici prumysl, zivotni podminky a pres spousty nesmyslnych narizeni nasi zem predavaji cizakum, kteri jen prichazeji k hotovemu a nerespektuji nase tradice a pravidla.
Nezajima mne, co dela Rus a dokud jsme se do jeho zahumenku nesrali, nezajimali jsme ani my jeho. Fungoval nas export tam, jejich k nam. A to je to, co mne zajima. Realita. Ne co by, kdyby a jestli Ivan chce pry pulku Evropy, nebo rovnou celou Mlecnou drahu. Zatim mi muj zivot kurvi ti, co vyrvavaji o zapadnich hodnotach a zivote podle pravidel USA.
Rusak at si treba chcipne, to je jeho boj. My nezvladame ten nas.
Přesně!
Sysope, všechno ok, ale ty demokraty bych dal do uvozovek. Přístup „budeme demokraticky hlasovat a když to nevyjde podle přání, budeme hlasovat znovu“ do uvozovek prostě patří.
No tak jasne, ja jsem to myslel tak, ze oni se za demokraty oznacuji, ale ne, ze demokraticke hodnoty vyznavaji.
A MiG-29 a Su-27, to jsou kopie čeho konkrétně? A ten nový orešník, ten okopírovali od koho?
Jihočech Honza 12.12.2024 v 9:03
No to jsou kopie letadel. Rusové letadlo nevynalezli, princip létání sprostě okopírovali od Američanů.
Spis od Reku, ne?
a co tak Milova konstrukční kancelář, Mi-8/17, dodnes snad nejúspěšnější vrtuljot na planetě
Že ČT při zprávách z Ruska ukazuje sugestivně Krelm, respektive většinou jen jeho jižní hradbu z 18. století (takovou tu červenou), to je fakt super. Lidský mozek si pak vytváří asociaci, že Rusko je zaostalá země. Přitom Rusko fakt není země té ukazované rudé hradby Kremlu z 18.
Ale možná by bylo dobré si trochu doplnit informace, jak hrozně je to Rusko zaostalé.
Například ruský stavební průmysl ten evropský už roky válcuje https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_nejvy%C5%A1%C5%A1%C3%ADch_budov_v_Evrop%C4%9B
My tady osm let jezdíme po provizorním mostě přes třímetrovou řeku kyvadlovým provozem řízeným semaforem. A ten ruskej zaostalej šváváb si mírnix týrnix postaví za 27 měsíců osmnáctikilometrovej most. Respektive dva vedle sebe, jeden s dálnicí a druhej s dvojkolejnou rychlodráhou.
Příběhy, jak Rusáci na Ukrajině pračky sice táhnou. Ale náš čecháček tam zase kradl cennosti a hodinky.
kdyby jenom most, tadydle magoři se zeleným mozkem by se jim tam měli jezdit klanět, tam postavijou/rozšířijou ročně tolik dráhy, co celá ojvropa tak možná za dekádu, a vo jadernejch technologiích bych pomlčel
teď se BTW přesouvá fúzní reaktor z části předběžnýho návrhu do fáze projektování ostrýho kusu, a reálně hrozí, že postaví svůj vlastní prototypovej reaktor dřív, než celej slavnej ITER (kde se taky účastní, a vedle nich na to eště vyrábí další desítky zemí)
ty mrakodrapy, checht, co vo tom říct, z Moskvy a Petrohradu se stávají moderní velkoměsta plný mrakodrapů, zatímco ojvropa se tady pytlíkuje ve zkurvenejch 5patrovejch činžákách, na který se nesmí hrábnou, samej zkurvenej skanzen, ve kterým to podle toho i vypadá a funguje, a eště se mlátí v kozy, jak je to tady echt zupa, tvl…to už není ani xmíchu
JoeS 12.12.2024 v 8:42
Až raz bude možné propagandou meniť fyzikálne zákony nastane v Rusku pokrok a raj.
Takže v tomto ohledu se Rusko od EU neliší nijak, viďte?
Kapitalismus není synonymum pro demokracii, máte v tom mírný zmatek.
Pekne opisany chocholsky bordel.. a mimochodom, na zmeny fyzikalnych zakonov mame odbornikov v eurobordeli a eurokomisariate.
Letadlo MC-21 nevymysleli a nevyrobili Rusové? Kdo tedy? Nebo od koho ho okopírovali?
V Rusku se vyrábí i auta. Že ty něco nevíš neznamená automaticky že to není.
Ve finale Rusaci budou jezdit v cinskych autech se spalovakama za svuj levnej benzin a my budeme jezdit v elektroautech na elektrinu, kterou budeme draze kupovat ze zapadu.
A iba ked bude svietit slnko ci fukat do veternikov.
V 15 minutovém městě auto není třeba. Rajzování bude utrum!
Dneska z Vlka:
Postřeh:
Od roku 1945 bylo v atmosféře provedeno více než dva tisíce termonukleárních testů. Žádný z nich nezpůsobil globální oteplení.
Zaoceánské lodi a soukromé tryskáče nevadí.
Na Ukrajině a v Rusku hoří rafinérie a sklady nafty a benzínu. Stíhačky a rakety se prohánějí po obloze i nadzvukovou rychlosti.
Na středním východě a na Ukrajině se denně bombarduje, vystřelí se statisíce nábojů, ve velkém hoří tanky, auta, domy a nikomu z politiků a aktivistů na oteplování to nevadí.
Tryskáče vpravo, boeingy vlevo. Kam se podíváš.
Ale kamna na dřevo , to je něco úplně jiného, to je pěkné svinstvo, ty vadí .
A z koho tu dělají blbce?
Vždyť je to pořád dokola. Kdyby byl Putin doopravdy Hitler 2.0, tak grýndýl alespoň pozastaví a začnou vyrábět zbraně jako Chamberlain. Kdyby byl CO2 opravdu takovou hrozbou, tak nikdy nerozdmýchají válku mezi kmeny Rusů do takových rozměrů.
Nejvíc do oči bijící je jejich údajná starost o čistou planetu v kontrastu s lhostejností k umírání statisíců lidí z jejich rozmaru.
Ti lidi umiraj daleko. Klimawandel ale probiha primo u nas, prece.
MC-21 je roky odkladana ruska neschopnost. Nevyraba sa a nelieta az na par prototypov. So zapadnymi pristrojmi a motormi bolo uz na ceste k certifikacii. Viac menej hotove lietadlo. Potom prisla rusifikacia – vymena zapadnych technologii za nejake domace – a lietadlo pribralo skoro 6 ton. Ruske motory PD14 stale nehotove. Rusaci za velke peniaze a dlhy cas „vyvijaju“ kopie uz vymyslenych a vyrabanych pristrojov.
Superjetu vyrobili a prevadzkuju asi 200 kusov a stale nie su schopny vyrabat rusifikovane verzie. Vsetko je uz vymyslene, overene hotove a nevedia to vyrabat.
TU214 – ich vlastne domace lietadlo – vyrabaju jeden kus rocne a ani po troch rokoch nie su schopny zvysit vyrobu ESXISTUJUCEHO lietajuceho ruskeho lietadla z ruskych suciastok.
Neschopnost, korupcia, vela reci ale nejak to nelieta. A to je u lietadla dost podstatna vlastnost. Recept by tu bol – budu sa kupovat cinske lietadla z cinskych suciastok s peknym ruskym menom. Ked to funguje u aut tak preco nie u lietadiel?
Názor můžeš mít jaký tě jen napadne.
A jaká je realita: https://www.aeroweb.cz/clanky/8533-pres-dve-ste-cestujicich-ruskemu-letounu-mc-21-bylo-schvaleno-zvyseni-kapacity
Znalci ví, že to není kopie současných letadel. Na drak jsou použité nové materiály.
To jaksi popírá tvou lež, že u leteckého průmyslu je pokrok nula. Úplná neschopnosť čokoľvek vymyslieť alebo vyrobiť.
Rusaci delaji na export ruzne nosniky a profily z titanu, i pro letecky prumysl na zapade. Leta to fungovalo tak, ze Rusaci dodali produkty tezkeho prumyslu a za to dostali produkty lehkeho prumyslu ze zapadu. Ta zavislost je vzajemna.
Jakmile se ustrihne import techto vyrobku (napriklad Rusaci jako jedini umeji lit hlinik do neskutecne velkych forem, nebo vytlacovat profily o prumeru az 60 cm, apod.) do Evropy a USA, tak bude mit Evropa a USA problem. Jakmile prestanou Evropa a USA vyvazet svoje produkty do Ruska, budou mit Evropa a USA problem.
Rusko si svoje problemy postupne resi. Ma jich furu, vcetne periodicky se opakujicich krizi. Jenze jsou v tom za svoje prachy.
Jen blbec vidi pulku.
rusi jediny vedia velke hlinikove odliatky? Co je to a hlupost a co to znamena? Je to zo serie, ze bez ruskeho plynu zamrzneme? A ako to suvisi s ich leteckym priemyslom? To je tu uz roky, ze rusaci jediny vedia nejake tajomne titanove a hinikove vyrobky. Nezmysel. Maju titan, tazia titan a predavaju titan rovnako ako aj ine krajiny. Titan nie je ziadna specialna veda aby to nevedel robit kazdy kto ho tazi, ma peniaze a vyskum.
Rusi asi nemaju piesok, lebo v kremiku sa im nedari a cipy nevedia. Mohli by robit nejake super procesory z tych ich tajomnych zliatin ktore nikto na svete nevie.
Je to na tebe slozity, jak vidim. Zrejme o tezkym prumyslu vis uplny hovno. Sorry, ale pro mne je debata s tebou ztrata casu, protoze nic nevis, takze si s tebou nemam jake informace vymenit. Mej se.
poslední dobou je to všude samej takovej krétin, tudle sem nakoukl do diškuze na bastlu k vopravě nějakýho vysokonapěťovýho tvrdýho zdroje k měření průrazů traf, taky samej půglofskej válečník, co ví vo všem hovno…:D
No tenhle fenomen ale funguje celosvetove, co tak pozoruju. Vcera jsem se dohadoval s jednim Svycarem, kterej mi hrde tvrdil, ze 5 V analogovej vystup prevede na 0-20 mA analog vstup pres odpor v serii. Dokonce to ladne spocital na 250 Ohmu. Pote, co jsem mu rekl, celkem opatrne, ze tohle ale fakt fungovat nebude, protoze zatimco proud na napeti na paralelnim odporu skutecne prevede, protoze je to spotrebic, tak napeti na proud fakt neprevede, protoze potrebuje generator.
Na to mne zacal zatloukat argumenty ‚Google to nasel‘, ‚na Wiki to psali‘ a ‚bylo to i v diskusi o mikrokontrolerech‘. Na to jsem mu vysvetlil neco o vstupni impedanci proudem rizeneho prevodniku, ktera je pro 0-20 mA vstupy 250-650 Ohmu, takze mu to nevyjde ani fyzikalne, ani matematicky.
Na videu mladej borec po skole, vsechno vi, vsechno zna, no taxem ho nechal s tim, at si to vyzkousi a uvidi. Dneska rano prisel mail od jeho kolegy, ze to skutecne nefunguje. Borec ani nemel dost odvahy mi to priznat sam, musel nechat kolegu. Proste srac.
Sysop
12.12.2024 v 17:19
Jako že zdroj napětí předělat na zdroj proudu rezistorem? aha…no nejsu vývojár, jenom prostej vesničan co utrpěl základy, ale asi bych k tomu použil minimálně tranzistor, a to by eště musel být zvenku řízenej. To asi není čím, takže nejjednoduššej použít nejakýho švába, k tomu přesně určenýho, kterej má všecko potřebný uvnitř, kde se akorát ten výstupní proud asi typicky stanovuje nejakým tím externím rezistorem (pokud se zrovna nevejde trefit do nejakýho pevně nastavenýho s těma správnejma parametrama).
Ale no jasne, chce to trandak, nejlip rizenej napetove obyc komparatorem, kazdopadne to musi zobat proud z vnejsiho zdroje a ne delat perpetuum debile a myslet si, ze tech 20 mA vytahnu z vystupu 0-5 V o impedanci 100 Ohmu a pres 250 Ohmu poslu do vstupu s impedanci bratru 500 Ohmu a ve finale tam budu mit 20 mA.
Jsou ale i lepsi pripady, vcera jsem dostal na konzultaci k nam do laboratore buchtu, ktera je v jinym oddeleni, nicmene potreboval jsem neco poresit ohledne chemie. Kocena 30 jaru, svobodna, usmevava, okata, prsata, stihla a kurvadoprdele sypala informace z rukavu, ze jsem nestacil cucet. Dochtorka chemje. Nepamatuju si vubec, co povidala, zato vim presne, jak vypadaly pod trickem jeji bradavky.
Kuuurvadraaaat… jeste, ze jsem vernej. Dneska mam HO, od rana mne sere manzelka, myslim na ty bradavky a rikam si, ze jsem asi kunda :-)
Sysop
12.12.2024 v 18:46
no jo tak esli i ten výstup není pevnej napěťovej, ale proměnlivej řídicí, tak to je samozřejmě jasný
Sysop
12.12.2024 v 18:46
dochtorku pošli :DDD
Re: Behemot 12.12.2024 v 19:26
To vis ze jo, jeste bys ji delal nejaky nemravny navrhy. Kus, holoto! :-)
Sysop
12.12.2024 v 20:00
bych si mohl trochu voprášit chemiu, a možná ai říšštinu, co na tom?
A co treba hledat si vlastni holky, nejen co nekomu odpadne od stolu :-)? To je ta natazena pacinka, o ktery mluvi shifty…
Sysop12.12.2024 v 18:46
Lesbickej vztah by ti manželka možná i tolerovala, nebo ne?
Re: Hupert 12.12.2024 v 20:59
Pristi ctvrtek planuju kontrolu u zubare, tak tu otazku zkusim zene ve stredu polozit. Uvidime.
Zubař.
Tvl, jedno z mých tří dětí musí bejt zubařem.
Rozlomila se mi čtyřka nahoře, naivně jsem si myslel, že vyškubnou kořeny, nasadí novej na šteft a za pár tejdnů jsem zas fešák.
Dva měsíce trvalo, než jsem se dostal na vyšetření, teprve potom jsem obdržel termín na extrakci kořenů (březen), pak bude hojení, šteft, hojení šteftu, zub. Takže dohromady skoro rok. A to mám kliku, že mám mohutnou čelist a dost kosti, takže se kost nemusí dostavět…
Childeater
12.12.2024 v 22:15
a do dvacky se vejdeš??
Ne, do dvacky se nevejde. Leda by si tam nechal dat hak Captaina Hooka, prostacku.
pýča lyng, tebe se ty kundo blbá nekdo na neco ptal? že vo tom nevim! tak sklapni držku a táhni konečně do prdele
Hehe, ztracis nejak nervy, a narozdil od tebe, at si vychutname ten rozdil, ja v USA a ty porad nasranej v CR, pac ani tu blbou Green Card si zazadat neumel.
Behe:
Hoď ke kliďáre hormonáre a vůbecáre se uklidňáre.
jojo pýčo, se sviněma tvýho ražení už fakt nemám trpělivost ani slitování
no jenom ať si tam takové pizdy užijou, houšť; hlavně si nezapoměň hrát na velkou amerykánku ale přitom se srát do dění tady, nejlíp eště tam tou dopicní kurvárnou co pjetydemolyca protlačí, checht
To Behe Co to meles, ty debile? Od doby, co jsem v USA, v zivote jsem nevolila a nic nepropagovala v CR. Takze si dej vodjezd, ty neklidnej a hlavne vychudlej dojizdeci zbytku.
Beh 22:19
To nevím, pochybuju
Childeater
12.12.2024 v 22:47
tak schválně podej raport :)
Childeater
12.12.2024 v 22:47
každopádně každej je chytrej jak rádio, dokaváď ho to nepotká
by mně zajímalo, že se šmůca muže po tech neustálejch kecech podivat do zrcadla, dyž prakticky všici vo kom vim pokud už nekoho mají, tak pod dvojku za návštěvu nejdou a hlavně mraky lidí sou ze zubařema úplně v prdeli a pokaždý co je vidim po pár letech, tak toho v té hubě mají míň
úchvatná vizitka tohodle zdravotnictví
to Childeater
A proc jste nezkusil klasickou mantru? Urgentni bolest, patrne hnis, ale nevite jiste, jen z toho neco kape, horecky a bolest kolem oka, usi, proste mozna celocelistni zanet? Garantuju vam, ze by vas vzali do tejdne.
SL
já tohle nějak neumím, připadal bych si jako vychcan…
To Childeater
Proc? Boli vas to? Boli. A mate strach? Mate…Zneuziti systemu by to bylo, pokud by jste se bezduvodne tlacil na nejakej ne prilis urgentni zakrok. Rozlomenej zub neni kosmetickej problem, ale pekna poukazka na prusvih. Zdobi vas samozrejme, ze jste nechtel predbihat, ale predstavte si, ze by se do toho zubu neco dostalo. Ani si to radsi nechci sama predstavovat, preci jen jsem svym lekarskym vzdelanim utrpela…
Childeater:
Se zastav u mě v dílně.Mám tak půlsta kovářských kleští a k tomu čtyři zubařský.Většinou vlastní výroba.Provozuju běžnou praxi.
A až to budeš mít za sebou, tak vyberem něco z depozitáře co sedne a pak stačí malé kladívko a na rok máš pokoj a budeš kousat.Takhle to dělají v Indii už tisíce let a nikdo si nestěžuje.
To Forge Hlasim se na problematickou sedmicku. Spodek, to nam pujde jak malina.
SL:
Jo, všechno jde, když se chce.
Spodek je jasnej, zadek taky.Akorát si rozmysli, jestli tu sedmu potřebuješ nutně k životu.
No jasne ze jo. Udelame z ni nahrdelnik kuraze. Akorat ja umim akorat trosilinku svarovati, ale to jemny sperkarstvi mi nenaucil nikdo. Povedes a budes vest. A Dior a Balenciaga jenom achnou, jak ti budou zavidet :-)!
SL:
Takže bez natloukání.Jenom to půjde ven.To v zvládnem v klídku.
Svářečku nezapínej, tohle bude filingrantská práce.Ten tvůj zub ala Sandokan…
Jemne, pravim vam.
Re: Forge 12.12.2024 v 23:00
V ceskych zemich spadla zubarina do VS lekarstvi az po druhe valce. Do te doby to byl ucebni obor.
Forge 23:00
Tomu já říkám plán.
A jestli hoří výheň, vzal bych s sebou rovnou i kus elmaxu, potřebuju si udělat novou kudlu…
Re: Childeater 13.12.2024 v 9:06
Bych si Forgeho nejprve opatrne proklepnul, pod kterou je pojistovnou, aby tam nebyly nejaky premrsteny uspory, znas to.
Childeater:
Elmax neznám, já to mixuju ze šrotu.
Starý dláta, raznice, starý voškrty etc.
Mezi to vkládám „bahno“.
Ale samo, pokud si přineseš svůj matroš a budeš si vědět rady, tak easy.
A než se rozhoří oheň, (plynová výheň je na hovno a pro šampóny), tak můžem pojmout ten tvůj chrup.
No a jasně, že mi podepíšeš úkon a já to pak zkusím uplatnit u pojišťovny s tím, že jsem vlastně dentista a nebudu to přeci dělat zadarmo.
A pokud bys chtěl být za slušňáka, tak sebou vezmeš kromě dobrýho rumu(tvoje narkóza) třeba pár kousků dobrý starý oceli.
Pokud neseženeš, tak lana a řetězy z motorovek jsou taky vítané.
Re: Forge 13.12.2024 v 10:24
Skoda, ze jsem nevedel, ze takova ocel ma pro nekoho Wert. Neni to davno, vyhazovali jsme stare noze z prumyslovych rezacek papiru. Kazdej pres metr dlouhej, cca 15 mm tloustka.
Sysop:
Nerez používám jen na kuchyňský nádobí a jako dárky.Čistá zámečničtina.
Pokud to ovšem byly stroje starodávné, tak je to věčná škoda.
Začínám trochu trpět skladnickým syndromem.
Každý od fochu to má daný přirozeně a netrpí, ale posledních dvacet let mi přijde, že kvalita je jen na povrchu.Spousta cementování a laserového ostření.Uvnitř bahno.Třeba s těma dlátama z dob CK, nebo jestli liběji KundK je dáno, že se nerecyklují.
Tzn.Do výhně jdou opravdu vyjímečně a jen ty zbytky.
Zásoby jsou tak na pade.Ale znáš ten pocit „tohle vyhodit je hřích“.
Re: Forge 13.12.2024 v 11:14
Jo, ten pocit znam. Na poode mam ruzne sqosty, ke kterym zase ja mam vztah a zatim jedine, cim chabe argumentuju proti laickemu nazoru moji zeny, ze jde o starej bordel, je, ze az prijde to postapo, vsechno se bude hodit.
Sysop:
Myslel jsem to sice přes dílnu, ale doma to funguje podobně.
V tomhle dodržuju tradici ve smyslu kumbálu,kam nikdo nesmí.To je v mým případě komůrka s fochama na kytary a lampy.
Na chalupách jsou ovšem stodoly moje a je tam to, co neopláčeš.
Sysop 13.12.2024 v 11:59
Také mám spoustu věcí, které nehodlám vyhazovat…
Argumentuju prostě, že pozůstalí si to přeberou…
Re: Forge 13.12.2024 v 10:12
Pokud do te pojistovny prijdes lehce od mouru, v silnym kozenym plasti a s nejakym 15 kg pajcrem v ruce, tak by ta slusna a citliva zadost mohla byt korunovana uspechem. Znas to – dobre slovo a poradny pajcr zelezna vrata otvira. Natoz pak kombinace obeho.
Forge 10:12
Rád podepíšu cokoliv, ostatně – u lékaře tak činím také, proč ne u kováře! A tradiční metody opravy zubů budou zase v kurzu.
Možná bys měl – až budou lidové slavnosti – sednout vedle chlapa který štípá šindele, rozdmýchat výheň a střídavě vyrobit podkovu a vytrhnout někomu z publika zub!
Re: Childeater 13.12.2024 v 10:40
By mohli hned udelat kartel s prodavacem, co vedle prodava punch. Jen by se doladilo, jestli punch pred a nebo po zakroku.
Sysop 10:43
Jeden anesteziologickej, druhej hojivej. Tak i tak. A akce pro gaye, cejchování partnera na pravou půlku. Zdarma jen pokud se jmenuješ Kamil a jsi z Hulína.
Childeater:
Tak radši zajdi k tomu lékaři…
Sysop 12.12.2024 v 17:19
„..nemel dost odvahy mi to priznat sam,..“
– – –
Mě jeden přesvědčoval, jak ušetří vodiče v rozhraní HDMI, když bude chtít jen obraz nižší kvality bez zvuku. Místo 19 stačí prej 12, dva kanály a rezervu (14) že zruší. Taky se vycukal a skončil s výmluvou, že je blbě něco v kameře.
Jojo, HDMI, vsak jde jen o par dratku… :-) To je pak parada, kdyz se v necem takovym zacne hrabat idiot a paxe divi, ze jen nekde odchlipne stineni a uz se mu roluje obraz. Minulej tejden jsme s kolegama lovili duchy na par MHz v kabelu, nez jsme zjistili, ze ma proste blbou izolaci. Pritom jadro melo spravnou impedanci, vsechno dobry. Stacil malej rozdil v plastu obalu.
Na druhou stranu, kdyz si vzpomenu, jaxem pripojil C128 k TV Merkuru za demodulator primo na videosignal, jojo kde jsou ty casy. Zvuk mi sel z bedny, obraz z pocitadla, radost programovat.
jasně ty titan liješ doma v troubě, co? Brnkačka. :-P
Co je to tady zase za nového debila?
MC-21 nema schvalenie, aj v tom clanku to pisu. Certifikacia ma byt ukoncena do konca roka 2024 – co nestihnu. Neviem ake nove materialy su pouzite na drak. Hlinik? Ocel? Titan? Uhlik? To vsetko sa uz davno pouziva.
Ten ich prelomovy motor PD-14? Zase len dobiehaju davno existujuce zapadne motory. Je tam nejaka nova technologia, ktoru este svet nevidel? Vymysleli nejaku novu aerodinamiku? Kompletne nove usporiadanie lietadla?
Po 30 rokoch sa snazia vyrobit nieco co sa tu uz davno pouziva – no boooze aka to pokrokova vec. Ma to trup ako airbus, motory zavesene ako airbus, cele to vyzera ako airbus alebo boeing. V com je to teda nieco nove a neokukane zo zapadu?
No, a co je merito sdeleni? No, tak maji Rusaci letadla na gumu. A?
Které jiné letadlo má křídla z polymerů? Kdo kde tvrdil, že se má jednat o přelomový motor?
Takže ty si věděl, že Rusko vyvinulo svoje letadlo včetně motoru, ale lhal si, že Rusové nic neumí.
Tvrdit, že národ, který umí vyrobit atomový reaktor, raketové motory, pokročilé hypersonické zbraně neumí vyrobit auto je absurdní.
leon:
„… neumí vyrobit auto je absurdní.“
– – –
Někteří místní debatéři posuzují vše jen dle spotřebního zboží.
Pane JoeS, Vy jste ulhanej čurák. A za tím si stojím.
Kdyby šedesátitunové letadlo mělo kvůli jiné avionice přibrat 6 tun, tak to bych ty přístroje chtěl vidět. Viděl jste někdy 6 tun? Kurva, co by to bylo za přístroje? Umělý horizont s metrákovým kyvadlem? A ostatní avioniku napájí palubní diesel-agregát z ponorky?
Jestli tady chcete házet nárůstem hmotnosti o 6 tun. Tak to je prodlouženým trupem a nárůstem kapacity cestujících a nákladu o cca 25%. A jsme u toho. Na blbej Wiki někdo napíše ulhaný kecy, které tady reprodukujete a jako zdroj tam uvede ruskej článek. A všichni idioti věří, protože, když je to na Wiki a je tam zdroj a v tom zdroji ty čísla jsou, tak to musí být pravda. Ale aby si idioti, jako Vy, přeložili i text, tak to ne.
Kurva, ale že citovaný článek v originále je plný úplných sraček, která nemají oporu ani ve fyzice, to je fakt moc. Proboha, jak může mít o 40 tun lehčí, aerodynamicky čistší, s novějším profilem křídla, s výkonnějšími motory a větší zásobou paliva než jeho dědeček dolet o 800 km menší (v článku 2000 km). Kurva, vždyť to je blbost. Už jeho praděd létal z Ruzyně do Havany. S těmi údaji, co jsou v článku by cestující při západním větru museli při cestě z Prahy na Kubu vystoupit v Madridu, dojít k pobřeží a zbytek doplavat. Mám kolegu, co uletěl 1700 km s větroněm!
Už někdy v roce 2009 Ohli uletěl s větroněm 2,4 tis. Km, což je o 400 km víc, než je v tom zdroji udávaný dolet dopravního letounu.
Sou to naprostí kokoti.
Desítky let RF dodávala neco, a nakupovala neco jinýho. Teď se zkurvenej západ vodstřihl a je hrozný překvápko, že věci, který nepotřebovali dělat, páč je nakupovali (ke vzájemné spokojenosti) hotový, teď najednou musí teda vyvinout, udělat na to fabriky, mašiny, všecko, a pak teprve začít vyrábět, a že to trvá čas.
Jenže rusák se šprajcne a udělá to. A až to bude muset mít, už v životě nebude nic vod kreténů ojvropskejch potřebovat, i dyby votočili vo 540° a došli s prosíkem, prstíčkem hrabali. Kdo bude v prdeli vidí i debil.
A nejenom to, pokud časem rozjedou dost kapacitní výrobu, nenasytí jenom svůj trh, ale budou moct exportovat. Kdopa zase potom neprodá, dyž mu to dodá RF, že?
To o tej nadvahe rusifikovanej verzi MC-21 napisal do komersantu Aigul Abdullina – to je asi ten „ulhanej curak“ co vam rozbija sen o mocnom ruskom priemysle. Tu je primarny zdroj od ktoreho to prebrala aj wikipedia https://www.kommersant.ru/doc/6536154. Mozno tie zazracne zliatiny co nemaju vo svete obdobu funguju na nejakej novej fyzike. Alebo je to len sachova hra so zapadom a v skutocnosti je lietadlo o 6 ton lahsie, odvezie lubovolny pocet cestujucich na lubovolnu vzdialenost.
MC-21 sa oplati sledovat, je to take rusko v kocke. Bez zapadnych suciastok to je tazke, bez doletu a bez kapacity (pripomina ich slavne TU-144, to dokazalo letie rychlo, daleko a s velkym nakladom ale vzdy iba pri splneni dvoch podmienok, tu tretiu trebalo vynechat). Uz som videl aj rusky clanok, kde sa rozpisovali o tom, aky bude dalsich 20 rokov vo svete dopyt po lietadlach a ci budu stihat vyrabat tolko lietadiel. Sice to este nelieta, je to tazke, stale to nevyrabame ale ako si chudak svet bez nas poradi. Videl som ja pekny obrazok z titulkov Ria Novosti (dalsia stvava zapadna vysielacka) kde „serial production of the MS-21 will begin in … (tu doplnit nejaky rok v buducnosti). To ani baba Vanga netusi kedy sa to zacne vyrabat – ak vobec.
Wiki je jen sbirka toho, co do ni kdo napise. Najde se tam fura uzitecnych faktu a taky fura zvastu. Pokud nekdo dela tlampac Wikipedii, je to jeho boj. Moje zkusenosti s Wiki jsou tak nejak neutralni, rozhodne ale bych ji nikdy nepouzil jako ‚zdroj‘, protoze to zadny zdroj neni. Za zdroj povazuju pocatek, ne jedna pani povidala, ze jina slysela, jak si dalsi myslela.
A ze kecaji obe strany, to je zcela normalni vlastnost. Lze se uplne vsude.
JoeS 12.12.2024 v 16:53
Keď už, tak napísala.
Айгуль Абдуллина
Специальный корреспондент отдела бизнеса «Ъ», с 2021 года освещает события в авиаотрасли. Ранее с 2011 года работала в различных петербургских СМИ, специализировалась на темах рынка недвижимости, градозащиты и урбанистики.
Je jedno či to napísal muž alebo žena, či je na to odkaz na Wiki alebo nie. Podstatou správy z Ruska o ruskom lietadle je, že sa nedarí. Na kvalitný vývoj a výrobu nie sú ľudia, nie sú poznatky, nie sú stroje. Dá sa obkecať, ale realitu to nezmení.
Nevieme vyrobiť tank T14 tak povieme, že nám ho netreba. Nevieme vyrobiť bojové lietadlo 5 generácie, povieme že naše 4+++++ je lepšie ako 5 generácia. Nevieme vyrobiť moderné dopravné lietadlo a ani zastaralé dopravné lietadlo tak povieme … Ani neviem čo, asi že nám také burzoazne hračky netreba a naše titánové zliatiny sú najlepšie na svete (síce nelietajú ale to nevadí).
JoeS
12.12.2024 v 18:18
Zatímco všehoznalá a ničeho neschopná čubka, nejspíš nejaká humanitní kráva, co se naposled motala do urbanistiky, je pravda pradoucí a má informace přímo z fabriky. Si myslim.
Neskončila ti už náhodou vycházka tvl? Do keré léčebny volat, že jim zas jeden dement utekl?
No… ale to je videt, ze se Rusaci naucili nase zapadni hodnoty. My rikame, ze nakup draheho plynu z USA je prece pro nas vyhodnejsi, raketove motory nepotrebujeme, velke ledoborce taky nepotrebujeme, vlastne ani ty mach10 rakety s kinetickou munici nepotrebujeme, und so weiter und so fort.
Můj pilotní průkaz je roku 2003 a výcvik jsem vlastně začal dřív, než se ta šestadvacetiletá pipina, na kterou odkazujete, vůbec narodila. Ale jo, klidně pokračujte. Na zimním školení pak bude aspoň sranda.
Lidi kolem letadel mají smysl pro humor. Fakt bych chtěl vidět dopravní letadlo s užitečným zatížení 20 tun, kterému 6 tun na hmotnosti zabrání doskrabat se do FL300.
Nevieme spochybnit spravu tak spochybnime posla, neviem o aku 26 rocnu pipinu ide? Autorka? Mozno je to vsetko cielena snaha komersantu poskodit dobre meno MC-21 (si tam v rusku kazdy pise co chce, same nepravdy). Neviem. Ak by napisali, ze MC-21 ma po rusifikacii nizsiu hmotnost nizsiu spotrebu vacsi dolet a payload tak by sa neriesilo kto to napisal, bola by to PRAUDA aj keby to podpisala drevena matrioska. Informacia je nepriazniva, tak to napisala humanitarna krava a argument je vyhrany. Keby taky argument 26 rocnou pipinou odlepil ten zazrak od zeme a vyroba by uz bezala. Ale neodlepi a vyroba nebezi.
Ze to nalozene a natankovne nechce stupat bude asi kombinacia faktorov, slabsi motor, tazsie lietadlo, neoptimalne rozlozenie hmotnosti, nedoladene rezimy.
Nedari sa ani s SJJ100 – tych uz mali valit original ruskych po desiatkach rocne. Tu114 – vyroba 1 kus rocne. Nechce sa im? Na co cakaju? Kde je problem? A ze v amerike biju cernochov nie je argument
Ono ani tak nejde o to, co tam ta urbanistka napsala nebo nenapsala, to odtud nejsem schopen posoudit. Znakem alespoň mírně inteligentního čtenáře je ovšem umění zasadit si přečtené do souvislostí, vyhodnotit relevanci informace a především se vyhnout dalekosáhle zevšeobecňujícím závěrům.
Všichni máme v živé paměti dobu, kdy nejsofistikovanější automobilky nebyly schopny zkompletovat něco tak jednoduchého a výrobně odzkoušeného jako osobní automobil. Protože neměly subdodávky.
Já naopak vidím jako pozitivum, že se Rusko pokusilo opustit princip soběstačnosti ve všem, zděděný po SSSR. To, že do vzájemně výhodných kooperací hodili političtí idioti vidle, nemá se schopnostmi/neschopnostmi Rusů moc společného.
Foundryman
12.12.2024 v 20:21
Voni ale dyž budou potřebovat, tak se soběstačnejma stanou, eventuelně to nakoupí jinde. Místní kokoti nemajou půlku surovin kde nakoupit, a hlavně už to nemajou ani komu prodávat. Nikdo to nechce, všecko dostanou jinde levnější, mnohdy ai lepší.
No já nevím – Váš hlavní argument je, že když se něco píše v ruském článku, tak to musí být pravda.
Takže s tou dřevěnou matrjoškou bych tak moc nemával…
Můžete do tohoto fóra tlačit jakákoliv písmenka, ale také musíte počítat s tím, že zde taky můžete narazit na lidi, co tomu rozumí.
Challenger: tak jste se hezky rozepsal, označil mě za blba a nic z toho, co jsem Vašemu výplodu vytkl, nerozporoval:-) Na 595 slov a 3464 znaků vč. mezer úctyhodný výkon, Challengere Kamalo Harrisová.
Tvrzení, že kimči, jídlo to socek, stojí 150 Kč je lež, ano. To je jako kdybyste chtěl tvrdit o ČR, že jídlo chudých, párek v rohlíku, stoji 150 Kč a námitku mekáčem odbyl tím, že tady lidi mekáč zas tak nežerou. Na to, že při ceně párku v rohlíku nad úrovní big mac menu by se tady mekáč žral o sto šest bych si klidně vsadil.
Vaše teoretizování o tom, co Korejec (ne)jí nebo „zprávy z Tokia“ mi přijdou skutečně komické. Byl jste tam? Aspoň jednou? Myslím, že naše zkušenosti jsou zde vyrovnané – já vím o operačním sále asi tolik, co Vy o životě v Asii. Na rozdíl od Vás nepíšu traktáty o tom, co si doktor při operaci myslí a co je nejdůležitější u sester a když potkám doktora, neříkám mu, že je blb, který neví, jak se operuje, protože to vím z guglu líp já – v tomto jste za mě výrazně poklesl.
Čína a „s korupcí se nemažou“ mě mělo rozesmát, ale nestalo se. Tím jste se pasoval na člověka, co dělá chytrého v diskusi o diferenciálních rovnicích a pak neumí vypočítat 3+7. Zahrabáváte se do toho moc hezky a začínám si říkat, jestli můj respekt, který máte jako lékař, je oprávněný a jestli bych si neměl názor poopravit. Jestli totiž ke své profesi přistupujete stejně nabubřele, ovšem bez jakýchkoliv doteků s realitou, bude pro mě nejlepší se s Vámi nikdy nepotkat (což jsem doteď bral tak, že arogantní odborník bez sebereflexe je možná debil, ale život mi zachránit může – teď si tím už tak jist nejsem).
Kde jste vzal mou nenávist a ty další báchorky Vám můžu říct prakticky na 100% – to je Vaše projekce. Přesně odpovídající všemu ostatnímu, co zde píšete.
PS: v Šanghaji i Soulu už jsem byl, mnohokrát (taky třeba v Japonsku a Singapuru, pár let jsem v Asii žil, kdybyste mě chtěl poučovat o něčem místním, tak bacha na mě, nemám k dispozici zdaleka jen gugl, jak si ve své směšné nadutosti myslíte). Co tam máte dál? Mohl bych Vás označit za idiota, ale neudělám to. IQ máte objektivně vysoké. Jen bohužel Vaše osobnost je katastrofální a dle toho vypadá i Vaše chování, projekce a v neslední řadě tragédie toho, k čemu svou inteligenci využíváte.
@kimchi
optal jsem se kolegy co byl v Koreji (Jižní) minulý týden, ano fast food nudle, rýže, kimchi, zelenina ceny od 6000-9000 wonů v Namyangu.
Příjmy u nás v korporátu u Korejců z R&D opodál vyšší, ale průměr nerozporuji, spousta malých firmiček tam platí výrazně hůř.
Ceny v supermarketech jsou vyšší než u nás.
Ve spotřebním koši Korejce je dále značně vyšší položka zdraví a školství, bydlení.
Korejští manažeři se u nás s odlučným, placeným bydlením a cenami v ČR mají jako v ráji.
Nejhorší na katastrofě do které se řítíme je to, že cca 30% společnosti to vítá jako spásu. Liberální šílenci se z toho radují a všemi prostředky pomáhají příchodu nové totality. Nechápu to, ale je to tak. A to procento bude stoupat, jak vycházejí další přeprogramované ovce ze škol.
Kdyby se dneska potapel Titanic a na horni palube byli Zeleni, tak budou slavit, ze je o jednoho hulice min.
Jo propaganda je mocná čarodějka.
Děkuji za článek. Přestože mám zásadu, že na netu nečtu nic, co je delší než pobere moje obrazovka, tentokrát jsem četl od začátku do konce. Mám jedinou výhradu – k tvrzení, že jiný systém, než tu máme, neexistuje. Takzvaná demokracie západního střihu je tu něco málo přes sto let, formy vládnutí před tímto obdobím měly mnohem vyšší účinnost a trvanlivost. Dokonce se domnívám, že možná tenhle systém umožňující korupci bez trestu smrti bude velmi brzo brán v dějinách lidstva jen jako epizoda a úkrok stranou.
JoeS 12.12.v 18:18
Souhlasím.
Není ale jedno, když někdo argumentuje konkrétním autorem, ale ani neví, kdo to je.
Článek je vcelku seriozní kompilace zdrojů (hlavně z let 2022 a 2023 – dolet s maximálním nákladem při použití ruských motorů se udává od méně než 2,00 tis.km do méně než 2,8 tis.km) a z hlediska této diskuse přináší zásadní stanovisko, že výrobní a dodací lhůty nemohou být v žádném případě dodrženy v podmínkách SVO, po ukončení SVO citovaný expert Oleg Pantělejev přepokládá uvolnění „kapacit a specialistů“.
Jinak máte samozřejmě ve všem pravdu, ovšem takovou tu poloviční, propagandistickou.
Co se týče diskutovaného letadla, tak z uvedených faktů vyplývá, že bylo vyvinuto a úspěšně zalétáno. Poté zahraniční obchodní partneři vypověděli dodávky.
Co takový počin přinese?
Musíte svou část konstrukce upravit, nedodané části vyvinout, vyrobit a postavit tedy de facto nové letadlo.
Jo, a titanové slitiny nelétají, vaše formulace je názorným příkladem práce mladého propagandisty, což je nezvyk, zde obvykle operují ti zkušenější.
K tomu litému titanu bych jen připodotkl (neb je to z mého bývalého oboru), že ještě cca před 7-8 lety byly na celém světě 2 (slovy dvě) slévárny, které uměly odlévat tělesa vysokotlakých čerpadel z titanu – jedna v Kanadě, druhá v Rusku. Všichni výrobci speciálních pump v Evropě si nechávali odlévat tělesa v Rusku.
Foundryman:
To je k uvěření, anžto samotné slévárenství byť sprosté oceli je pořád alchymie.U titanu to bude s bonusem, anžto „nový“ kov.
Tam jde hlavně o to, že zahřátý titan okamžitě reaguje s kyslíkem, vodíkem, dusíkem, uhlíkem… Takže se musí odlévat v inertní atmosféře (tuším dokonce ve vakuu, ale tím už si nejsem jist).
Výrobky z titanu třískově obráběné skutečně nejsou problém, ale odlitky jsou obrovský technologický problém.
Klíčový je objem vsázky.Čím víc, tím hůř.Já to znám jen z kovárny u svařování.Nejde jen o primární damašek, tam když se sekneš o pár vteřin tak příjdeš o půlku matroše a práce, ale když svařuješ dvě hotový věci k sobě.U větších je setrvačnost a navíc se každej mix chová trochu jinak…
Obrábění je v podstatě už pro opice.
Aha, tak v tom asi bude duvod, proc to Rusove zvladaji. Jak tam prej nic nemaj, tak to zrejme bude to vakuum. V nem taky prej nic neni. Jeste chvili budeme v Evrope v nastalem technologickem pokroku a zanedlouho tady take budeme bez problemu odlevat titan.
Bingo!
Celá debata je absurdní.
Jednak v komplexních oborech jako je letectví, kosmonautika, výpočetní technika apod. nikdo nezačíná od nuly a všichni „kradou“ napříč historickým vývojem a druhak jde o tak složité věci, že novinky typu proudový motor nebo tranzistor nelze očekávat každé desetiletí.
Co se týče Rusáků, tak zatím jim vše fungovalo a co potřebovali, to měli.
Byli první ve vesmíru a to si myslím mluví za vše.Jsou to praktici a ano, v podstatě „stepní mužici“.
Amíci jsou zase výslednice toho všeho výkvětu, co tam historicky na kontinentu přistával a musel mít ostrý lokty, aby přežil.
Zdá se, že starost o Korejce budeme mít brzy u prdele. Soudruzi nacisti ovčany už v ČT formují https://www.ceskatelevize.cz/porady/11412378947-90-ct24/224411058131212/ k poslušnosti v příští plandemii s povinným nepícháním populace a izolací nepoddajných. Hlavní střihač ji určitě umně napojí na stávající válečná představení.
Zajimavy postreh je na te strance o kousek nize, v ramci reklamy na konzumaci propagandy o Syrii: ‚…povstalci kontroluji asi tretinu Syrie, cast uzemi kvuli sve bezpecnosti obsadil Izrael a Turecko…‘
Cili, kdyz Rusaci kvuli sve bezpecnosti obsadili kus UA, tak to pry bylo spatne a vyhlasili jsme na ne sankce a poslali zbrane s munici.
Chapu tedy spravne, ze ted vyhlasime sankce na Izrael a proislamskym povstalcum posleme zbrane a munici?
a kundům proti turčákům?
No tem jsme prece naposilali ty SAcka, co se pak objevily u ISIL. Tak ti nevim, jestli druhy kolo ma vubec smysl.
To Hupert
Bohuzel nemohu vychutnat od nas video, nejde se mi to zobrazit. Byl byste tak laskavy, prosim, a v kosticce shrnul o co jde?
Doporucuji nejakou ceskou VPN pro prohlizeni ceskych zprav.
Uz se to resi, naivne jsem ale cekala, ze ten rozdil nebude velkej. No je.
SL:
Ahoj, říkal jsem onehdá, že internetový rádio tě nikdy nezklame.
A navíc, Hupert ti to popíše, až tady bude.
Snad nehoří, ne?