Jaký je plán, soudruzi válečníci? - zpět na článek

Počet komentářů: 1 672

  1. AD: Jedno období to vypadalo, že některým lidem úplně hráblo. Ještě docela nedávno chtěli zakazovat běžným občanům držení zbraní pro sebeobranu, takových těch malých pistolek a flintiček. … Pak hrdličky dostaly bojovnou náladu a začali se skládat na tank. —

    S tímto mám osobní zkušenost. Super srábci a odpůrci všeho co jakkoli souvisí s armádou, včetně zelené barvy, ti co krom pera nikdy neměli žádnou zbraň v ruce, naposledy běželi, když mělo pivo z akce nečekaný říz, a největší dyskomfort zažili, když v nápojovém automatu došla kola, tak tito mě začali houfně informovat, jak je třeba se obětovat a jít do boje! Za každou cenu! V tom všem nadšení pozapomněli, že krom virtue signalingu nic neumí, a v případě potřeby, se s úpěchem dokáží jen rozplakat.

    1. tos asi nějak špatně pochopil: to je třeba jít do boja znamená, že ty, co se zbraněma umíš, dost možná cvičíš, nějaký máš (a tím máš víc zbraní a střeliva, jak některý celý armádní útvary), se máš sebrat a zdechnout za nějaký ojvropský hovnoty a jiný úchylárny

      a pokud nepudeš dobrovolně, tak voni už si vodmávají, abys šel nedobrovolně, máme přece tam tu kdemohkradciu, ne?

      1. No a tím EU zabije 2 mouchy jednou ranou. Zbaví se nepohodlných občanů (kdo má zbraň je kacíř a je třeba jej zničit) a zároveň těch fuj fuj zbraní a nábojů. A Vy si to ještě sám zaplatíte a to vše v rámci OCHRANY EVROPSKÝCH HODNOT. No není to geniální?

        1. ne, ne všichni sou hovna a dyž příde soldateska na vodvody, tak vodjede pár studenejch pytlů…

          1. Tak s takovým odporem k evropským hodnotám jsem se ještě nesetkal…to se nestydíte… :-)
            Prosím, berte to s nadsázkou.

          2. Oni vědí, že ty, co hodně mluví, přivede i pošťačka. Komando v hodině vlků se vysílá pro tichý vody.

    2. Tak já pořád počítám že tihle se budou hrnout do vagónů směr východ v první řadě před chcimíry. Osobně potřebuji tento vzor, abych konečně zjistil jaký jsem srab… Nesmíme přeci ten masomlejnek vzdát a příklady táhnou, vidím tady třeba Mirka F., za tím a dalšími tady pudu, to jediné mne přesvědčí, že tyhle žvásty tady myslí vážně a já jsem zklamal sám před sebou…

      1. Já jsem o vás tvrdil, že jste srab? Vědomě či nevědomě užitečná figurka pro Rusko, to si o vás opravdu myslím, ale srab? Kde jsem to měl říkat?
        Ale hlavní je, že milej Alfons očividně kecá, až to hezké není. V Česku se rozhodně nehuláká, že je třeba jít do současného boje na Ukrajině. Huláká se, klidně zůstanme u toho výrazu, že napadenému je dobré poslat pomoci. Jak z preventivního hlediska, tak – teď přijde možná obtížně pochopitelný výraz – kvůli morálce nenechat napadeného na holičkách.
        Kecy o přímém zapojení se do boje si vymysleli dezoláti, když jim minulé argumenty – třeba o chytrém Orbánovi a bezbolestně krizí procházejícím Maďarsku – pod tlakem reality roztály.

        1. pod tlakem reality roztávají akorát tvoje lži, paprikášovu se reálný mzdy zvedly, pže inflaca tam byla až do toho listopadu celkem dobře bržděná, a k tomu rostly absolutní výše mezd

          tady rostly mzdy a platy jenom dost sporadicky, ale kvůli hytlerinflaci reálný mzdy (tzn. kupní síla za ty příjmy) klesla o minimálně deset procent, což je snad nejhorší výsledek propadu životní úrovně na celým světě do pýče už!!

          1. Od známého, který pobyl nějaký ten týden v Maďarsku.
            – s žádným nedostatkem pohoných hmot se nesetkal, jak nás tady kanály informovaly. Co se týče ceny, co bylo na „totemu“, tak tolik platil
            – ceny podobné jako v ČR. Něco levnější, především zelenina
            – lidé podporují Orbána
            – snaha „vysrat“ se na EU a její pitomosti

            1. tak proč tu genialitu vůbec rušili?

              1. myslel generalitu??

                1. Myslel asi tu Sorešovu „univerzitu“. :-)

              2. Jako myslíte pitomosti z EU?

                1. proti rušení pitomostí z EU bych taky nic neměl.
                  zde mám na mysli zastropování cen.

                  1. Maďarsko kupuje ropu z Ruska za cenu, která je svázaná s tržními cenami se zpožděním několika měsíců. Proto po určitou dobu mohli nakupovali levněji a taktéž mohli pro domácí spotřebu nabízet benzín a naftu za nižší ceny. No a zrušili to prostě proto, že už nakupujou za stejné ceny jako my.

                    1. A to zastropování tedyc dělali proč? A proč potom MOL bědoval, že prostě už nemůže takhle dál?

                    2. Třeba se odstěhovali do Nejdedáli zmrdcasíku :) To sem ale svině svinutá, co? :o)))

                    3. A proč tedy ti šmejdi v ČR to zastropování cen drží u nás??? Cena za kW plynu na burze cca 0,25Kč!!!! Účtovaná cena cca 3Kč!

                    4. Nemá to alespon částečně souvislost, že ceny se tvoří dle průběžných nákupů?

                    5. A je zajímavé, že vždycky všichni nakoupí za ty nejvyšší ceny a pak to dlouhou dobu prodávají… Vy neplatíte poplatek za „rezervovanou kapacitu“??? Asi pokud odebíráte stabilně energii v určitém období x-let (a to se dá z údajů zjistit, tak tu energii budete s 99% pravděpodobností brát i nadále).

                    6. Ty si stěžuješ na 3Kč???? :o) Já ti řeknu moji koncovou cena za plyn – 2,578 EUR

                    7. Za 1kW???

                    8. No, tady asi někdo počítá kubík za plyn – je to zhruba 10,5 kw.

                    9. RK: No protože to só šmejdí.

                    10. RK 27.2.2023 v 21:01

                      Jen technická poznámka: nebylo by vhodnější ocenit kWh?
                      (Jo, je to hnidopišství, ale bojuji s tím docela často v praxi.)

                    11. To je jak u blbejch. Maďarsko nic nezastropovalo, pouze omezilo marži rafinérií. Proč MOL bědoval netuším, zřejmě proto, že smluvní cena, za kterou nakupovali ropu vzrostla.

                    12. Fakt chcete tvrdit, že šlo o marže, nikoliv o strop?

                    13. Děkuji za reakci. A čekám na pravdivé informace. Nikoliv na ty z kanálu…

                    14. RK: děkujete za informaci??? Fakt jste si do dneška nevšiml, o co v Maďarsku šlo?
                      a že si Princ odporuje, když mluví o omezení marže?
                      Ta by se přece vůbec rušit nemusela, % mohlo zůstat stejné, ať by ceny byly jakékoliv. Jenže v Madarsku zastropovali prodejní ceny. .

                    15. Psal jsem reakci ne informaci (na Mirek F. 27.2.2023 v 21:06) (hodinky x holínky).
                      A poprosím nyní ten Váš rozbor…

                    16. A co ještě chcete vědět? Odpovídal jsem princátku na jeho zavádějící informaci.

                    17. No jak to bylo a je v Maďarsku s těmi pohonnými hmotami… Tedy jako konkrétně, ne odkaz na článek z médií.

                    18. Šlo o strop prodejních cen.

                    19. Tj. to co u nás praktikuje vláda u plynu a elektřiny a ještě to dosud nezrušila…

                    20. Souhlas.

                    21. Tak pak to Orbán nemohl dělat špatně, když doposud to dělá naše „demokratická vláda“. :-)

                    22. RK
                      27.2.2023 v 22:28

                      rozdíl je ten, že to stropoval na hodnotách, co fakt měly nějakej efekt, ne jak tady zmrdi způsobem, kterej nahrával rance kamaráčoftu co drží akci/jede ve šmelinách, zatímco na plebs potom stejně spadly víc jak dvojnásobný ceny v koncu (prakticky nejvyšší na planetě, i přes jedny z nejnižších produkčních!!!)

                    23. Já to vím. Ale těžké je to některým vysvětlit. Znovu zopakuji. A proč teď je plyn na burze za cca 0,3Kč a zákazník za něj zaplatí 3Kč (ano něco sežere distribuce, služby). Ale jsme na cenově na úrovni před více než jedním rokem!

                    24. RK
                      27.2.2023 v 23:37

                      jsme kdo? kolik lidí tudle cenu má? zatim sem si nevšiml, že by se lidem/firmám vrátily fraktůry zpátky na polovinu (třetinu, čtvrtinu)

                    25. Tady by se měli všichni přeci ptát. Burza 0,3 já platím 3…

                    26. RK
                      27.2.2023 v 23:52

                      30? :D

                    27. RK:

                      Kdo mel fix, skoncil mu ve spatnou dobu a nemel uz sjednanou dalsi smlouvu z dob, kdy byly ceny normalnejsi, skoncil s fixem dle tehdy platnych ceniku pro fixovane tarify.

                      A kdo fix nemel, tomu MPO ve sve nekonecne moudrosti v ramci „zastropovani cen“ zakazalo porizeni tarifu za tyto spotove ceny, aby lidi „ochranila pred tim, aby vyletely nahoru“.
                      Takze namisto preziti nejake doby vyssich cen na spotu a nasledne platby dle aktualnich spotovych cen bylo rozhodnuto, ze tedka jsou ceny vysoke, a proto dodavatelum naridime spotove tarify pro domacnosti zrusit, aby za ty vysoke ceny musel fixovat uuuuplne kazdej, a to se vyplati.

                    28. Diskusní triky si nechte od cesty. V myslích lidí jako vy je zřejmě kdokoliv, kdo vám oponuje, nesoudným fandou současné vlády, ale tak to opravdu není, to je jen negativní důsledek existování ve vašich ideových bublinách.
                      Ono se leccos dá dělat buď špatně nebo ještě mnohem hůře. Orbán tvrdě zastropoval prodejní ceny, dezoláti se mohli pominout nadšením, že někdo zase zdrtil zákony matematiky i ekonomiky, dávali ho za vzor, ale ono to kupodivu nevyšlo.

                    29. Řekl bych, Mirku F. Dušíne, ohánět se morálkou u jedné či druhé strany Rusko-Ukrajinského(USA) konfliktu je úlet stejně jako brát si do huby zrovna Orbána, kterému téměř veškerá prolhaná česká i EU politická sebranka nesahá ani po kotníky.

                    30. Tady není chrám vaší modly, tady se smiřte s tím, že i Orbán I Stropující nemusí byt nutně předmětem nekritického obdivu, to si nechte před svůj domácí oltáříček.

                    31. Jak „tady není chrám vaší modly“?

                      A co tady teda má podle tebe být? Jen ty tvoje „správný“ názory? Chvalozpěvy na nácky?

                      Tohle není tvůj web a ty se smiř s tím, že tu narazíš na názory přesně opačný.

              3. Protože už nebyla potřeba. :-P

            2. S nedostatkem paliva jsem se v madarsku setkal, 150 km okruh benzínky s cedulí není nafta. Ceny podobné jako v ČR jenom kvůli tomu, že brutálně propadl kurz forintu. Lidé podporují Orbána – blbci jsou všude, tady taky najdeš podporovatele Fialy, v Rusku Putina, na Ukrajině zelenskyho a v USA Bidena.

        2. Však to tvrdím o sobě já. Připadám si tak před ukrutnými bojovníky jaké popisoval Alfonz a to si troufám říci, že nejsem úplná sračka ani fyzicky ani psychicky. Tak se mi nedivte, že jen zírám jací jsou tohle muži činu a měli by jistě počítat se vším a celí se musí třást jak přiloží ruku k tomu dílu. Přeci je nenecháme padnout. Jak si to má jeden přebrat, UA bojovníků není přece nekonečná řada a kdo je doplní, když mír je v nedohlednu? Nevymlouvejme se na pomatenou mluvu dezolátů, jeden nikdy neví a jistě jsou připraveni pokud dojde na nejhorší. Když Pávek zavelí… Snad se můžu zeptat zda mi půjdou příkladem, že jo? A společně to s těmito příklady pak zvládneme. Já vím, že se nikdo ptát pak nebude kdo je kdo a a pak si jen můžem společně říct, tak se nám to podařilo a máme co jsme vzývali. A zeptat se – muselo to zajít až sem? Nešlo to jinak? Kdo tomu šel víc naproti? Ono by to bylo pak fakt prostě jen trochu k smíchu, jak by tito bojovníci začli náhodou takto otáčet, to se na mne nezlobte… :-)

          1. Postavili jste si slaměného panáka a teď se do něj za každou cenu strefujete.
            Tupé opakování, že se tady prý jen trochu masověji vyzývá k přímemu zapojení se do bojů, není nic jiného než onen vymyšlený panák.
            Ještě se můžete přidat k výše zmíněné geniální myšlence o brždění inflace zastropováním cen.

            1. až se to z dežoinforace stane realitou, tak budeš dělat co, mlčet v koutě, nebo zas obhajovat další kolo salámu, co si na ňho zkurvená pětidemolica bude chystat kudlu?

            2. Vždyť o té „výběrové“ mobilizaci mluvil už Řehka… Tuším byl tu odkaz na článek z Příbramského deníku…

              1. Mluvil. Nic tajného, četl jsem to. V případě konfliktu je běžné, že se zapojí i rezervy.

                1. Tak se zapojte už teď. Nic Vám přeci nebrání. Ze mne si nikdo žádnou rezervu dělat nebude.
                  A osobně jsem přísahu žádné EU a pochybnému paktu NATO neskládal. Takže co…na…

                  1. Já vás tam ženu či proč ta podrážděná reakce? Jste patrně vítací typ.

                    1. Mirek F.
                      27.2.2023 v 20:37

                      Já vás tam ženu či proč ta podrážděná reakce?

                      – – –

                      Neseš podíl viny na současném stavu i na dalších potížích, do kterých se ČR dostane.

                      .

                    2. Kuš brepto. Cože jsem to napsal o vašem poštěkávání?

                    3. No myslím, že ženete min. svou hláškou „V případě konfliktu je běžné, že se zapojí i rezervy.
                      „. Osobně nejsem žádná rezerva EU a NATO a pokud vím, tak svrchovanost ČR neohrožuje RF, ale podle mého názoru někdo úplně jiný.
                      Takže se klidně do konfliktu na UA aktivně zapojte, ale mne s tímto opravdu neotravujte (myšleno i celá EU, NATO a naši tzv. „představitelé“). A pište za SEBE:. Tj. ne, že se zapojí rezervy. Ale Vy osobně se zapojíte, pokud tak moc chcete!

                    4. Píšu o obecném postupu běžném v mnoha zemích v případě napadení. záleží, jak ty rezervy budou povinné či nepovinné. když budou povinné, rád si přečtu o vašem nekompromisním odboji :-).

                    5. Poprosím ČR je napadena? Komu skládali přísahu ty Vámi uváděné „rezervy“? EU? NATu?
                      A je v zájmu těch „rezerv“ řešit nějakou UA???

                    6. Proč do toho pořád cpete UA? Vy si prostě svoji zamilovanou myšlenku, že někdo chce poslat na Ukrajinu vojáky, aby se zapojili do současného konfliktu, vzít nenecháte.
                      Řehka mluvil o obecné situaci, když by někdy došlo k válce.

                    7. Poprosím a ČR teď nebo v nejbližší době hrozí válka??? Můžete rozvést nějak konkrétně???
                      A Řehka sám řekl: „Pokud by došlo k válce mezi NATO a Ruskem na východním křídle aliance, profesionální armáda by na plnění úkolů nestačila.“
                      Vždyť mne tím do toho zatahuje. Co Vám není jasné?

                    8. Všimněte si klíčového slova „pokud“.
                      když někdo mluví o tom, co dělat pro případ požáru, taky znamená, že ten požár plánuje a chce?

                    9. Všimněte si laskavě klíčového slova NATO. Nějak jste zapomněl, že ty rezervy žádný slib NATu neskládali. A proč by měly řešit nějaký konflikt NATO vs. RF…
                      A opravdu pište za SEBE!. Chcete být rezervou, buďte. Ale ne, že takto budete psát za ostatní.

                    10. Asi proto, že jsme v NATO a útok na jednoho se považuje za útok na všechny. Nepomůžeme-li spojenci my, příště se vykašlou ostatní na nás. Čili postoj „vykašleme se na spojence“ ohrožuje i bezpečnost ČR.
                      Ale fakt nemusíte vypjatě a stále deklarovat, že nechcete být rezervou. Já vás nenutím.

                    11. No tak si NATO musí poradit. A UA je náš spojenec???
                      A to myslíte třeba ty smlouvy před II.SV, kterou ČSR, tak ochránily?
                      A psal jste rezervy. Tj. i za mne, ačkoliv s tím nesouhlasím. Takže pište za sebe!

                    12. Mirek F.
                      27.2.2023 v 21:10

                      šak stačí poslat helme a konzerve před koncem spotřeby, co furt máš vole vo nejakejch zálohách do psí prdele?

                    13. Tak když mluví, co dělat v případě požáru, a nedaleko tak nějak hoří a on moc nevypadá, že se mu chce hasit, spíš ještě do toho ohně přilejvá, tak možná i jo… Ale to zas někdo namítne, že on hasí co může, a celé to vyjádření to je vlastně jen taková „metafora“… :D

                    14. Jestli „hašením“ rozumíte snahu, aby si postižený nechal líbit počínání žháře, tak to máte pravdu.

                    15. Kdo je ten postižený?
                      Dívejte se, UA tu nebyla zajímavá cca 8let. Najděte si články i z našich kanálů, divize Azov, emeričané nechtějí cvičit vojáky jednotek, odmítají dodat „těžkou“ techniku…

                    16. Na závěr dne neunavujte dalším konspiračním balíčkem, jak je na vině Ukrajina, ano? Když Rusko milujete, tak není co řešit, divize!! azov, probůh, jakých hovadin se tady ještě najde. Zkuste ještě připojit, jak si můžeme za nacistickou okupaci tím, že jsme terorizovali sudetské němce, takovéto kváky budou mít asi stejnou informační hodnotu.

                    17. Pište prosím konkrétně. Ty články najdete pomocí google. Nebo, že by i naše oficiální média před těmi cca 7-8roky dělala podvratnou činnost v zájmu RF? :-)

                    18. fakt divize Azov? už jen tohle stačí na vaši neznalost. nanejvýš tak pluk. složený z velké části z extremistů. Na rusko nezaútočil. Byl drsný na separatisty, stejně tak jako byli drsní separatisté. Neschvaluji extremisty, zvláště ne nácky, ale existence jednoho pluku, který už za těch osm let byl změněn, není ospravedlněním ruské agrese. Extremisté jsou i v rusku.

                    19. No tak oficiálně je média nazývala divizí Azov. To jestli početně je to divize, pluk, prapor, rota, četa a jestli ty počty jsou v souladu u nás vnímanými počty u jednotlivých jednotek, není teď předmětem diskuze…
                      Navíc třeba během II.SV se skutečné počty útvarů hodně lišily… A divize se dokázala během bojů „zmenšit“ na prapor/rotu
                      Ale opakuji, velikost vojenské jednotky nebyla předmětem.

                    20. Ne, byla jen dokladem vaší neznalosti. Kterážto je relevantní, když se pokoušíte relativizovat ruskou agresi v roce 2022.

                    21. Co je moje neznalost? Že nás oficiální média před 7-8 roky informovala o tom, že „západní“ experti nechtějí cvičit divizi Azov a dodat příp. „těžkou techniku“?
                      A kdo je tím agresorem???

                    22. 1.Mluvilo se o pluku.
                      2.Rusko.

                    23. 1. Výborně. Kdo mluvil o pluku / divizi jsou média. Tj. kolik lidí skutečně mají?
                      2. USA, EU a Ukrajina

                    24. 1. mluvilo se pořád o pluku. divize leda tak někde na „pravdivých“ webech.
                      2. na dobrou noc dobrý černý humor. I když si možná jen nedokážu přiznat agresi ČSR vůči Německu v roce 1938 a agresi polskou o rok později. Nemluvě o dalších sveřepých útocích Dánska, Norska, Beneluxu… na spořádaný Reich :-).

                    25. 1. Média mluvila o divizi (tuhle třeba čtu v souvislosti s Azovem „17. září 2014 Současně se jako součást jednotky objevila dělostřelecká divize a tanková divize.“). Zkuste si dohledat v archivech. Ta definice na celkovém výsledku nic nezmění.
                      2. Historicky těžké z pohledu tehdejšího ČSR a jejich sousedů (co třeba Poláci a Těšínsko), ale to není předmětem diskuze.
                      Ale USA, EU a UA jsou jasné.

                    26. RK: 1. že nějaký nedouk napsal blábol o divizi jako součásti jednotky, si neberze jak ozáminku k sebeobhajově, standartně se mluvilo o pluku. Jak na konspiračních webech, to ovšem nevím.
                      2. samozřejmě, že jsou jasné. Přece jen blbec by považoval za agresora toho, kdo brání mezinárodně uznané území svého státu. A jak známo hordy z UA, EU a NATO vtrhly před rokem do Ruska, to je nepopiratelné. Zoufalé vlastenecké boje ruské armády obětavě teď bránící rozstřílený Kursk a Smolensk nemohou nevzbudit sympatie a podporu.

                    27. Mirek F.:
                      1. Nevím, proč bych se měl obhajovat za něco, co píší média na internetu. To nedává smysl. A dejte sem konečně ten počet osob, techniky tohoto uskupení atd. a pak si můžeme říct, ano to odpovídá velikostí divizi, pluku, praporu atd. jak je u nás zvykem.
                      2. A Vy víte úplně všechno o tom konfliktu? To sledujete pečlivě od rozpadu SSSR??? A odkud čerpáte informace???
                      A sám teď píšete, že“ A jak známo hordy z UA, EU a NATO vtrhly před rokem do Ruska, to je nepopiratelné.“ No tak čemu se divíte???

                    28. To Mirek F.
                      Tak dle níže uvedeného odkazu v diskuzi se nejedná ani o divizi ani o pluk ale o prapor.
                      „Prapor Azov čítá přibližně 800 mužů.“
                      Tak jak to je??? Co Vy na to?

                    29. Ostřelování bezbranných civilů v Doněcku Gradama, tomu říkáš drsnost na separatisty?
                      Tak to potom jo.

                    30. Mirek F.
                      27.2.2023 v 21:00

                      né pyčó, vóbec nejsou celí žhaví na vyprovokování/vyeskalování nějaké lokální bitky, se kterou nemá absolutně ojvropa co do čunění

                      neplantá tady fialistan už rok v kuse jak sme v náké válce bo co za žgryndy

                    31. Lokální bitky? To, co se děje na Ukrajině je největší full size válka od druhý světový, resp. od Korejský války. Si piš, že to s enormním zájmem sledujou všichni, co maj nějakou armádu, co stojí za řeč. Na základě zkušeností z Ukrajiny se budou určovat vojenské doktríny na příští desítky let.

                    32. Dovolím si svůj názor.
                      Probíhají těžké boje, Kyjev je odstřelován a současně tam lidé stojí ve frontě na nějakou nesmyslnou poštovní známku (viz foto z oficiálních médií). Co z toho je pravda?
                      A obecně. Armádou obsadíte „velká“ města. A ten zbytek…?

                    33. shane
                      27.2.2023 v 23:34

                      už to neber, ale číslo na dýlera pošli, beru kamion!

                    34. shane 27.2.2023 v 23:34
                      A proto tam včera (27.2.2023) klidně hráli dohrávku 6. kola ukrajinské Premier ligy. Tento zápas se hrál na stadionu CSC Nika Stadium, který je v Oleksandriji.
                      https://1url.cz/NrOg1
                      Jinak tu ligu tam kromě vánočný přestávky koupou pravidelně.

                    35. Je tedy pravda, že výkop utkání je ve 12:05, protože jim nefunguje umělé osvětlení, tak to kopou za denního světla.

                    36. Panek: V Říši se za války hrávál fotbal taky. Vím to vod „očitého“ svědka.
                      Co s tem? Byla proto WW2 málo válka?

                    37. Četli jste něco o tom, jak se žilo v zázemí za druhé světové války? Nálety na Londýn a lidi tam normálně chodili do restaurací a do hospod a za zábavou. Co si, vy volové, myslíte? Že 1. září 1939 se zhaslo a všichni kdo nebyli na frontě pendlovali mezi fabrikou a protileteckým krytem?

                    38. O tak to jo. Londýňan vzal frajerku do knajpy a tam jako grand vytáhl lístek na chleba s kupóny na týden a jeden lístek na maso, který byl utržený jen do půlky. Pingl lístky sbalil, zahrál jim k tomu klavírista ve flitrovým saku a po hodinovém popíjení studniční vody se zvedli a šli si dom zašukat.

                      Úplně to vidím.

                    39. jasně. každej přece ví, že po šichtě si sedli do protileteckýho krytu a tam poslouchali Churchillovy projevy v rádiu. A takhle to bylo celou válku, den za dnem. Zkus nebejt pyšnej na svoje ignorantství a něco si o tom přečti.

                    40. shane
                      28.2.2023 v 10:35

                      … a něco si o tom přečti.

                      – – –

                      Hele, ty čtenáři, přečti si něco o sestřelených B-52 nad VDR a polož si otázku, kde se tam vzaly…

                      :OD

                    41. shane 27.2.2023 v 23:34

                      Nejsem znalec válečných dějin, dokázal byste mi vysvětlit, co je to podle vás „full size“ válka?
                      Proč?
                      Protože tomu nevěřím ani za mák.
                      Ze zpráv v tuzemském tisku a veřejnoprávních médií lze odvodit, že agresor dělá vše o to, aby to „full size“ válka nebyla.
                      Věřil bych vám, kdyby hořela Kyjevskočerská lávra, jako za minulé „full size“ války (je to jen jednoduchý příklad, ale snad postačí).
                      Nedávno jsem slyšel v ČRo+ reportáž o tom, jak ruská armáda odvlekla do Ruska z frontové zóny desítky tisíc dětí. V reportáži zástupci lidskoprávních organizací uvedli, že se jednalo asi o osm set dětí, které byly bez rodičů již před 24.únorem 2022. Ostatní děti byli odvlečeny i s rodiči, kteří v Rusku pracují a děti musejí posílat do škol. Je to „full“ nebo „size“?

                    42. jakože válka, kde jsou ve velkém nasazeny všechny druhy konvenčních zbraní. Ne nějaký asimetrický konflikt proti hadrníkům s kalachy a rpg jako Afghánistán nebo Vietnam. Full size válka byla třeba válka v Zálivu nebo Irák 2004, jenže tam bojové operace trvaly pár dní.

                    43. Hadrníci s kalachy a RPG?
                      A všecky ty tisíce kompletů Stinger, dodaných hadrníkům, ty měli jen na oslavy svateb, nebo nač?
                      Tálibán si počkal, až NATO naleje do tzv. afghánské národní armády 80G USD (které si z větší části rozebrali tamní warlordi) a pak to slavné NATO z Afghánu vypakoval jen v sandálech a těmi kalachy…Měli z nich bobky i při těch posledních odletech – negramotný fúsatý hadrník s kalachem a v sandálkách, určoval celému opožděnému zbytku NATO a jejich místním kolaborantům, kdo ještě poletí a kdo už ne.
                      To byli ti, co pak padali z těch podvozků letadel.

            3. Mirek F.27.2.2023 v 19:48

              mistře podruhé: chválím vás za znalost argumentačních faulů, ale jen připomeňme, že NIKDO o masovém vyzývání nemluvil. Zmínil jsem jen moji soukromou zkušenost, a při mé introvertnosti o masovosti rozhodně nemůže být řeč. Vstoupil jste do diskuse, a mnou tvrzené otočil. Slaměný panák tu rozhodně je, ale je váš. Obrátil jste tvrzení, „měl pravdu“, a nyní nás opravujete v našich zážitcích s vysvětlením, že jsme to my, kdo překrucuje vaši realitu. Ale my na vaši realitu fakticky prdíme, nepotřebujeme arbitra, který by nám řekl správný narativ k tomu, co jsme „fyzicky“ na vlastní kůži zažili.

              A toto je i princip všech oněch (nemasových) výzev, a lidí, kteří s nimi (nemasově) přišli. Oni nemají žádné vlastní životní hodnoty ani názory, a proto se nemohou dostat ve svém hodnotovém/názorovém axiomatickém systému do sporu. Před rokem hlásal nutnost odzbrojení a směšnost snahy sám se bránit, nyní hlásá nutnost osobního nasazení, osobních obětí, osobního zapojení bránit republiku agresívní cizí mocnosti! Není to spor. Proč? Protože intelektuálně funguje jako někdejší ‚zesilovač zdeňka srstky‘: bude říkat to co říkají ostatní(/telka) jako vlastní názor. V tomto hodnotovém systému je zcela konzistentní (a fakticky mimořádně pružný).

              Vysvětlivky: tímto prohlášením se nehlásím k žádnému z táborů, jen poukazuji (skrze validnější, snad bezesporný axiomatický systém) na směšnost těchto lidí. Oč jsou méně schopni vnímat realitu, kauzalitu i vlastní nekonzistentnost (vůči ‚absolutním‘ hodnotám), o to snáze jim jde překrucovat cizí výroky, a vždy hájit hlasitě pravdu®, vždy citlivě ‚s prstem na tepu doby‘ hulákat co je žádoucí. Ale nechápejte mne špatně, těmto lidem závidím. Je to bezpečné a klidné žití. Chápou co se chce aby si lidi říkali/mysleli, a umí to na požádání zopakovat. Nikde žádný spor, vždy mají pravdu. Pokud na to máte IQ, je to ideální cesta životem.

              1. Napsal jsem ,že vám nevěřím. Což trvá, protože žiju v realitě. Žádné aspon trochu významější a rozšířenější výzvy k přímému zapojení se do bojů tady nebyly a nejsou. Zbytek vašeho traktátu je proto zbytečný.

          2. no tak pro začátek by mohli poslat zpátky pár milionů kusů těch, co sem přivandrovali (mj. právě před odvodama), když tady furt vyřvávají jak sou ukroši celí nadržení bojovat, ne? nebo že by to nebylo až tak žhavý? ;-)

            1. S tímhle opatrně, aby to nebyl zas nějaký ten rasismus nebo tak něco… :D

              1. no fakticky to je tak, že ukravínská junta na ně nedošáhne, sou to tamti, uprchlíváci, místní režimy je taky nemůžou odvelet zpátky, pže to nejsou ovčani, takže to bude naprosto masakrózní – přivandrovali se tady budou v lepším případě flákat, v horším krást, loupit a znásilňovat, zatímco vlastní ovčany kriminální vláda pošle nekam zdechat

                no nebude to krásný, padnout za ukravínce a jejich rodiny?

                1. To bude super. No já si pořád říkám, že ono to nebude s tou účastí s nima tak žhavé, jak nám je to mediálně podáváno, bo dost lidí už prostě serou. Nechci se tu rozepisovat detailně o zkušenostech s nima, třeba od známého co jezdí s rychlou v Brně a třeba mám blbou bublinu… :D

                  1. nemáš, potkávám mraky východňárů naprosto všude a zdaleka to nejsou většinově žádný vdovy s děckama, to tak možná první měsíc-dva, z nich se pak většina vrátila zpátky, dyž se fronta ustálila na východě

        3. Mirek F.27.2.2023 v 19:26

          mistře já rozhodně vím co říkám, a co říkám, říkám explicitně. Nejsme v soudní síni, aby to bylo třeba interpretovat či na to pohlížet skrze nějaké aktuálně platné narativy.

          Říkám-li[cit.]: „S tímto mám osobní zkušenost. Super srábci a odpůrci … mě začali houfně informovat“ — pak LoGiCkY nejde o nějaké kecy z televize apod. Jde o skutečné lidi, kteří ke mě vážili cestu (fyzicky či soukromým komunikačním kanálem) a jali se mne přesvědčovat. Stejně jako mne dříve přesvědčovali o jiných věcech, např. o nutnosti odzbrojení populace.

          Můžete mi to věřit či ne, to je na vás, ale je-li pro vás můj text očividná lež, patrně trpíte dalekozrakostí a je třeba zakoupiti minimálně v kauflandu oční korekci.

          1. Vaše reakce je zbytečná, snad je dostatečně jasné, že vám vůbec nevěřím. Vámi „popsaná“ masová touha jít do boje se tu prostě nevyskytuje a to ani deklarovaná. Co je tu k vašemu očividnému zármutku masové, je snaha pomáhat Ukrajině oddávkami, pokud je ona sama odhodlána bojovat.

            1. „dodávkami“ :-). Oddávky zatím praktikoval jen Ovčáček .-).

              1. To neřeš Zmrdcasíku. Použij prostě další ze svých „identit“ :)

                1. Co jste zase vy za zjev, proboha?

                  1. Můj otec říkávali, ty jsi nenápadný jak třímetrové hovno na dálnici. Zmrdcasíku. :)

                  2. Jako vím, že už jsi na dýfenzovi naprosto zprofanovaný, ale to není tvým stupidním nickem. Ale tvou stupidní hlavou :o) To neschováš.

                    1. platí totéž co u corony, poštěkávání mě nezajímá. Běžte se z té opice vyspat.

                    2. Úplně stejně jako zerg se kterým se tu vybavuješ :o)

                    3. Mš vykat nemusíš zmrdcasíku. Já tenhle druh snobství ňák neberu :)

                  3. MF: „Co jste zase vy za zjev, proboha?“

                    Už je tady nějakou chvilku. Nejdřív brečel, že musí hákovat v holandsku za pár drobných a teď si tady obvykle povídá sám se sebou.

                  4. 2130 je místní troll. Prudí lidi debilitama ve snaze vtáhnout je do debaty, aby je mohl prudit ještě víc. Když to budeš ignorovat, zase to odleze.

                  5. ještě je tu sergej. U něj panuje důvodné podezření, že je to nějaký umělý diskuzní bot, generátor náhodných vět. Druhá varianta je, že má totálně vysmaženej mozek. Každopádně, ve srovnání se sergejem je kablbák hotovej Sokrates.

            2. Mirek F.27.2.2023 v 20:58

              Děkuji za vysvětlení. Dokázal byste v mém textu, na který jste reagoval, vyznačit jakýkoli náznak o masovosti?

              vysvětlení:
              1. já jsem opravdu popisoval svoji zkušenost. Vaše uvozovky jsou stylystická chyba :D
              2. žádný zármutek nemám, žertuji na webu s „intelektuály“ (<– správné použití uvozovek) na téma jejich nevnímání reality i vlastních nedostatečností.
              3. nejsem dostatečně schopen posoudit strategickou výhodnost/nutnost toho či onoho stran ukrajiny. Neřeším to. Řeším jen logicky sporné chování/výroky lidí.

              1. „Super srábci a odpůrci všeho co jakkoli souvisí s armádou, včetně zelené barvy, ti co krom pera nikdy neměli žádnou zbraň v ruce, naposledy běželi, když mělo pivo z akce nečekaný říz, a největší dyskomfort zažili, když v nápojovém automatu došla kola, tak tito mě začali houfně informovat, jak je třeba se obětovat a jít do boje! “
                Kdo že napsal slovo „houfně“?

                Kdo začne s očividnou vymyšlenou pitomostí, činí sám sebe nedůvěryhodným automaticky. Vy jste napsal nesmysl, kterému dudou věřit jen vaši stejěn zakonspirovaní spolubojovníci.

                1. fMirek F.27.2.2023 v 21:24

                  aha, takže problém je se slovem houf. Takto jste detekoval můj „výmysl“. Kdyby za mnou takto přišlo třeba 8 známých, je možné použít slovo houf? Podle zvyklého významu tohoto slova ano. Anglicky je to pack, ve hrách se takto popisuje cca 10 zviřátek/lidiček/jednotek. Houfně by zase znamenalo, že v těchto malých počtech takto přišlo pár skupinek. Zcela běžné i pro introverty, představitelné.

                  Ale nechme tedy mou osobu stranou. Ve vaší češtině je houf masové uskupení? Vy jste přeložil můj houf jako masovou akci, že? Tisíce/desetitisíce (masová akce) je houf? Možná ano.

                  Příklad 1: v místní hospodě se pořádala masová akce 7 zahrádkářů pro podporu úklidu smrdutého mlází u hajzlu. Příklad 2: na staromáku vystoupil houf čítající půl milionu lidí.

                  Přijde vám to normoš čeština? Jo? Pokud jo, tak máme jasno, a můj traktát třeba nebyl zas tak zbytečný: neznáte význam běžných českých slov (první stupeň?), a nacházíte jediné „možné“ a „správné“ (viz výše) zdůvodnění. „Pravdu“ máte vy, a ostatní konspirují a překrucují realitu. Zde máte „důkaz místo slibů“, že ten traktát byl o vás. Jste dosti mimo, ale protože jste tak strašně slabý ve vidění reality, nejste to schopen vidět.

                  1. Proč se ten váš kec, u všech svatých, snažíte ještě v noci okecávat? Cpal jste nesmysl, což je jasné každému, kdo žije v realitě. Je šance tak jedna k milionu (a pozor, nejsme ve fantasy, kde to znamená jistou výhru :-) ), že byste zrovna jediný vy měl za kontakty takové exoty, kteří se najednou proměnili z pacifistů na hlasatele přímé účasti v současné válce. Únavne vykrucování se z vámi propagandisticky použitého slova to fakt nezmění. To nestačilo ani u Babiše, který několikrát jasně odmítl pomoc spojencům a pak tvrdil, že černý je bílý.

                    1. Mirek F.27.2.2023 v 22:32

                      Našel jste v mém textu nějakou prokazatelnou nepravdu, kterou by bylo možno útočit na můj text účinněji než vaším nepodloženým přesvědčením?

                      vysvětlení: nemáte nic hmatatelného, jen si prostě na základě ničeho myslíte, že máte pravdu :D Jste věřící, uhodl jste to díky své intuici. Ale neberte to zle, taková správná intuice, umět se vcítit do pravdy na základě ničeho, to je skvělá věc. Pokud máte někoho, kdo vám to žere, uděláte kariéru. Avšak pozor, mystiků s těmito schopnosti rychle přibývá! Ale zpět. Ok, možná mám ve svém okolí kokoty, ale možná taky ne! A co tím jako získám, když si to vymyslím a budu o tom lhát? Kam až to spiknutí vede, že? Vás neošálím, to je jisté. Moji lacinou lež jste jako všemi mastmi mazaný mazák prohlédl, neskočil mi na špek, ani margarín.

                      Tedy se loučím, vidím, že vás nevmanévruji do důmyslné pasti umně maskované za banální vzpomínku na prožité. Leč opatrnosti není nikdy dost! Pro jistotu pročtěte můj text pozpátku, jestli tam není něco skryto.

                    2. Teď už jste patrně něco ilegálního inhaloval, že :-)? Soudě dle vzrůstající mystické tendence stylu vašeho psaní.
                      Se fakt na to vykašlete. „Houfně“ opravdu neznamená jen několik z velkého množství, nějaký zanedbatelný zlomek. Znamená to jev rozšířený, až převládající. Prostě jste to v propagandistickém zaujetí přehnal.

                    3. Mirek F.28.2.2023 v 6:39
                      to je to, o čem jsem mluvil. Naše axiomatické systémy jsou příliš rozdílné, abyste pochopil mne a já vás. Nazvat jednorázový výrok 40 lidem v diskusi propagandou, či nazvat vysvětlování jeho významu, lidem slabším v češtině, propagandistickým zaujetím, toto pokládám za oxymorón.

                      Ok, přijměme vaše tvrzení, že ‚houfně‘ může značit rozšířený jev, dokonce převládající(sice to bude přenesený význam, ale co bych pro vás neudělal). Má-li slovo více významů, je obvykle na čtenáři, aby našel to správné. Opravdu není příliš reálné, aby mně či komukoli na dveře zaklepalo 3/4 národa. Takže toto *asi* nebude zamýšlený význam slova. Jinak by totiž má „lež“ cílila pouze na největší tupce. Správně jste to tedy identifikoval, ale namísto pochopení významu věty si to bohužel vyložil jako propagandu a záměrné matení. Jste jen krůček od fenomenálního světa literatury, plného metafor, hyperbol atd. Nepolevujte ve své snaze, a již brzy budete schopen číst i náročné texty, a nacházet v nich skutečný význam i poučení a pobavení.

                      Avšak abyste na tom nebyl tratný, uznávám vaše vítězství. Máte ve všem pravdu.

                      Ale vezměme si z toho ponaučení. Vy si zkusíte půjčit v knihovně knihu. Tam teprve najdete věci! Tolik slov různých příchutí a odstínů! A já příště zkusím psát více významně jednodušší formou. Ale bude to pro mne ztráta, čeština je krásná.

                      Úspěšný den, boji s „desinformacemi“ zdar!

                    4. OMG! Gentleman by neměl otevírat flašku před obědem, myslete na to, prokletý básníku :-).

                    5. Mirek F. 28.2.2023 v 6:39

                      „Houfně“ rozhodně neznamená činnost rozšířenou až převládající, ale činnost konanou hromadně zaznamenáníhodným počtem jedinců.
                      Zákazníci sice houfně podepisovali smlouvy s Bohemia Energy, ale byl to jev převládající pouze v malém procentu obyvatelstva.
                      Moje poznámka neznamená, že nemůže nastat případ, kdy „houfně“ může znamenat „většina“. Ale to jistě víte.

                    6. Mirek 27.2.2023 v 22:23

                      Pokud je mi známo, tak Babiš, míníte-li tím tedy bývalého ministerského předsedu, nikdy žádným spojencům pomoc neodmítl.
                      Ostatně, pokud vím, tak ho nikdy žádný spojenec o pomoc nepožádal.
                      Pokud jsou mé informace neúplné, budu rád, když je laskavě doplníte.
                      S přihlédnutím k obsahu vašeho tvrzení předpokládám, že ono doplnění nebude obsahovat žádné „kdyby“ a podobné sofistikované pomůcky.

                    7. Ach jo. Asi jste právě vylezl z bunkru a nic jste neslyšel o prezidentské debatě. Srovnával jsem sebeobhajobu Alfonse zde a Babiše po oné diskusi. A sorry, fakt tu volbu prohrál, opravdu prohrál, je to už definitivní, takže, prosím, fangličky zase schovat, tady je téma diskuse jiné.

                    8. Mirek F. 28.2.2023 v 11:15

                      Ne, nevylezl jsem z bunkru, ale slezl z půdy, chystal jsem seno na večerní krmení.
                      O žádné prezidentské debatě jsem nic nepsal, protože jsem ze zřejmých důvodů žádnou nesledoval – nepatřím do cílové skupiny toho žánru. Tudíž se k něčemu takovému vyjadřovat nemohu.
                      Co srovnáváte s čím v jiné diskusi je irelevantní.
                      V případě, že se rozvzpomenete na čtenářskou dovednost, pokuste se prosím reagovat na můj dotaz z 28.2.2023 v 11:15 bez rozžvaňovaní.

                2. V tomhle se musím k Mirkovi přidat – jsem i v pár společenských bublinách, kde jsou lidé i velmi vyhraněně proukrajinští a bojovně naladěni, ale přesto NIKDO z nich neřekl ANI SLOVO o tom, že by kdokoli měl jet bojovat na Ukrajinu – pouze se trumfují v tom, kdo pošle na Ukrajinu více peněz na zbraně.

                  Stejně tak je naprostá pravda, že o „ježdění bojovat na Ukrajinu“ tu od samého počátku povídá jen Spolek Přátel Ruska – nejprve ve verzi „koukej jet bojovat na Ukrajinu, když nemáš rád Rusko“, a posléze „zlá proukrajinská vláda všechny pošle do mlýnku na maso na Ukrajinu!“

                  Alfonsova deklarovaná zkušenost tedy sice není zcela vyloučena, ale je opravdu velmi, velmi nepravděpodobná.

                  1. Plácnul nám Alfons blbost, protože si svoje propagandistické entrée dostatečně nepromyslel, teď se z toho snaží křečovitě dostat :-).

                    1. Mirek F.
                      28.2.2023 v 6:46

                      ty seš vůl, jak anděl…a to ti eště přidávám tvl

                  2. Jan Mrcasik 28.2.2023 v 3:36

                    Mistře vy zde na webu píšete nějaké ty své sáhodlouhé analýzy, tedy s analyzováním máte více zkušeností než já. Poučte mne: Pokud jste členem 5, 15 či X společenských bublin, které se chovají jinak, toto postačuje, abyste stanovil výskyt bubliny X+1 jako velmi, velmi nepravděpodobný? Je to validní úvaha, anebo kult popiračů černé labutě? A podruhé: ten comment (psaný hlavně v žertu) uvidí 500 lidi max. Pokud by to byla opravdu lež, co bych tím proboha získal? Nestaví tato předvedená logika vaši kompetentnost něco analyzovat do nového světla?

                    1. 1) Tohle není žádná analýza, to je pozorování.
                      2) V názorových tématech existují jisté vzorce. Vzorec „nahnat české pepíky na Ukrajinu“ se neshoduje s žádným častým vzorcem názorové skupiny „pro Ukrajinu/proti Rusku“.
                      3) zato se vzorec „nahnat české pepíky na Ukrajinu“ 100% shoduje se straw many, kterými tu od samého počátku prokazatelně mávají milovníci Ruska.
                      4) nesoudím, zda lžete, to je otázka pro vaše svědomí. Říkám, že tak jako tak to statisticky nemá relevantní význam, protože i kdyby to náhodou vzdor vší pravděpodobnosti byla pravda, jednalo by se nejspíše o jediný „houf“ takto uvažujících jedinců v celé ČR.

                    2. Jan Mrcasik28.2.2023 v 11:20

                      1) ok
                      2) ok, pokud se tvrzené neshoduje s vámi pozorovanými častými „vzorci“, postačuje to k tvrzení, že výskyt jiných vzorců je „velmi, velmi nepravděpodobný“? Je vaše přítomnost v různých bublinách dostatečně všeobjímající, abyste toto mohl tvrdit?
                      3) připomeňme tvrzení mistra fialy: „jsme ve válce“. Myslel tím, že jsme ve válce, když v ní fakticky nejsme? Hovoříte o typicky se vyskytujících strawmanech (stejně jako váš předřečník). Mohl byste mi tak nějak ukázat, kde jsem tvrdil něco o tom, že mi někdo říkal, že NYNÍ má jít někdo OSOBNĚ bojovat NA UKRAJINU? Anebo jste si to jen extrapoloval na základě svého očekávání z mého mnohem obecnějšího tvrzení: „… řikali, že je třeba se obětovat a jít do boje“? Tato věta byla záměrně obecná, šlo o abstrakci. Ne každý z těch lidí měl 100% stejný názor, a někdo chtěl něco dělat již nyní, někdo až později při napadení republiky a tak dále, a proto tam nebyla konkrétní informace. Ale o tom jsem nemluvil. Všechny pojila je však jedna věc, a to bylo těžiště zprávy, totiž směšnost situace, že ač byli všichni často nemajetní a neschopní(fyzicky, znalostně, schopnostmi) jakkoli přispět, volali po finanční podpoře (z cizí kapsy) a nasazení krku jiných osob i osobní odvahy, kterou sami nedisponují. Řada z nich(ne všichni) nově odporovala svým někdejším ideím pacifismu. Proč to říkám: vnímání reality je velmi ovlivněno očekávání, a pokud si člověk nedává extra pozor, může přečíst něco, co protistrana nikdy neříkala. Soudím, že toto se stalo zde vám. Viníte mne z vymyšleného tvrzení, ale toto já jsem ani nikdy neřekl. A pak se oháníte strawmany … Jukněte ještě jednou na ten iniciální text, co SKUTEČNĚ říká.
                      4) ale klidně suďte, ale je takovým dobrým zvykem dělat tak na základě důkazů a ne pocitů/domněnek. Hrozně bych chtěl vidět, jak budete dokazovat, že za mnou nikdo nepřišel a netvrdil xyz, a že mnou tvrzené je lež. Zde se však karta obrací, a směřujeme k happyendu. Již brzy znovu postačí, aby domovník řekl, že jsem podvratný živel, vzdoruji narativu a obecnému blahu vůbec, a budu v prdeli. Než se tak stane, bylo by fakt dobré pracovat s podloženými věcmi. Pokud jsem tedy podle vás napsal vejšplecht, tak na něho naserte, a jděte si po svém. Ale pokud byste chtěl korektně psát něco o lži, bude to třeba něčím podepřít.

                    3. Aha, takže už to z vás leze jak z chlupaté deky. „Někdo“ z toho „houfu“ vůbec nechtěl „do boje“ na Ukrajinu, jak tu tvrdí No one a všichni ruští přátelé strawmanů…

                      …nýbrž jen posílat na Ukrajinu podporu – přesně jak říkám já a Mirek a jak je rozšířené.

                      Akorát vy jste jen tak lehoučce, malinko, přerámoval narativ na „obětovat se do boje“ tím, že jste… „Abstrahoval“. Vždyť „poslat hmotnou podporu“ a „obětovat se do boje“ je skoro totéž, no ne? :D

                      Myslel jsem si, že to tak nějak bude.

                    4. Hele Jene, do boje samozřejmě nechce nikdo kromě mizivého procenta nějakých „bláznů“. On ten můj příspěvek byl spíše trošku dobíravý, jestli tam vidíš něco jiného, no stane se… Jen holt lidi docházejí, mír prej není možný, tak si tak říkám, kdo je časem doplní nebo jak to vidíš? Jak dlouho ještě, za co a co vybojujem? Nebo ono se to nějak utřepe a zatím budeme hrdě dál bojovat, však von chcípá někdo jiný pořád ještě? Ono taková idea pro klid zbraní a zkusit se domluvit jako lidé by možná nebyla marná. Jenže takové myšlenky šíří jen dezoláti, takové myšlenky nemohou vést k ničemu dobrému, válka válka válka, jejiž konec nikdo nechce vidět nás dovede ke světlým zítřkům… Tak se pak nediv, když se ptám zda jsi taky připraven.

                    5. Na domluvu musí být dva. Lavrov v červenci i tuším prosinci 2022 jasně řekl, že pro Rusko neexistuje žádný jiný „kompromis“ ani žádný jiný mír, než bezpodmínečná kapitulace Ukrajiny a odstoupení všech požadovaných území. Nelíbí? Stěžujte si v Kremlu.

                    6. No 0ne
                      28.2.2023 v 15:53

                      zatím se to řeší lhaním, propagandou a litím prachů, uloupenejch od vlastních ovčanů, na jejich úkor

                      tak třeba stačilo pár tejdnů propagandy a lhaní, aby se i sám marockej premér nasral a jasně popřel, že by Maroko dodávalo nejaký zbraně (jakékoli straně, ale je naprosto jasný, že rozhodně né ukrošům, když mají korektní dodavatelsko-odběratelský vztahy s RF); teda řekl to až rakouskýmu premyjérovi, pže jinak by to ojvropský sračkomety ignorovaly nebo přelhaly vzhůru nohama, ovšem takle to monitorovaly velký mediální domy a to už přelhat nende

                      takže výsledek:
                      – Maroko nejspíš fialistán nakope do prdele, a nebude ani plyn, ani fosfáty, ani nic (všichni vostatní si natěží, co hrdlo ráčí, a rádi do fialistánu prodají za několikanásobek)
                      – vztahy Maroka vůči prolhanejm západním zmrdům budou jistě pevnější, než kdykoli v historii, zatímco RF, Čínu, Indii, Irán, Turecko a další velký východní hráče ani nepozdraví, tak!
                      – další africký země jakmile toto zří, tak samozřejmě opět padnou ojvropě kolem krku, jakžto naprosto důvěryhodnýmu partnerovi, co nemá na mysli nic než nejlepší možnou prosperitu, rozvoj a další pozitíva pro svoje africký partnery, áááno

                    7. Jan Mrcasik 28.2.2023 v 15:33

                      víte co je to strawman, kterým se oháníte? Já pořád dokola říkám tu stejnou větu z mého prvotního textu. Jestli jste ji iniciálně blbě pochopil, a pak „mne“ opravoval, že je to jinak než ve vaší prvotní interpretaci mého textu, a nakonec jsme uviděli, že jste měl pravdu a vaše desinterpretace byla opravdu chybná … To je všechno váš problém. Není moje chyba, že jste si do obecné věty svévolně vmontoval svou chybnou interpretaci, kterou jste mi začal předhazovat jako moji lež. TOTO je strawman.

                      poukazovat na astrahování N různých výroků do jedné obecné věty jako na problém — to je fascinující. V exaktních vědách se to dělá denně. Upřímně tento výrok je jako kdyby jej napsal někdo jiný, než ten kdo píše pod vašim jménem texty. To je jako z jiného světa. To co včera začalo jako nevinná věta napsaná z legrace na web, kde jsem stále ještě očekával výskyt uvažující části populace, skončilo smrdutou deziluzí. DF už je stejná žumpa svazáků s narativem jako libovolná jiná sračka, kde vidí rozvratnou činnost ve všem. Kdo nejde s námi, jde proti nám!

                      Nicméně za vaše příspěvky zde děkuji. Produkujete dlouhé články, které budí dojem dobrého zpracování a nějakého bádání. Je-li však TOTO intelektuální cesta, kterou se dopracováváte k výsledku, a nástroj jak zpracováváte vstupní text, vaše články jsou pro mne nyní bezcenné. Není to ad hominem, ale pokud umíte takto zkřivit vstupní text, a mluvit o narativech a jiných moderních blbostech, pro mne jste se zcela zdiskreditoval. Tím vás nechci ranit :) mé preference nechť jsou vám u zadku, ale bohužel, vaše texty pro mne zcela pozbyly rozměru nezávislosti a relevance.

                      S pozdravem.

                    8. Jistě je možné, že jsem na strawmana „kdo není proti Rusku, ten má jít do zákopů na UA/ten chce všechny nahnat do zákopů na UA“ citlivější, protože mě tu z toho tvrdé jádro trollů a rusofilů osočuje co týden už bezmála rok.

                      Ovšem věta „obětovat se do boje“ je naprosto jednoznačná a přerámovat do ní hmotnou podporu je přinejmenším velmi kreativní.

                      Nebo jinak. Řekněme, že někomu pochválíte nějaký projekt na dejmetomu vymýcení Malárie v Africe. Jak by vám připadalo, kdyby pak o vás dotyčný rozhlašoval, že se chcete jít „obětovat na misie do Afriky“?

                    9. Jan Mrcasik28.2.2023 v 23:05

                      Oceňuji, že připouštíte možný omyl na své straně. Jak už jsem říkal, mě už o sdělené nejde. Kdo se chtěl pousmát se pousmál, kdo chtěl něco jiného, zařídil se podle svých preferencí. Ani vás nechci porazit na hlavu, nemá to žádný smysl, a nic bych tím nezískal stejně jako z domnělé lži. Na co já jsem naopak citlivý, je nechopnost aplikovat bazální výrokovou logiku. A kvůli tomu píšu, víceméně pro vás, protože já ji celkem ovládám. Nejde o slovíčkaření, jde o to, že to přerámovávání fakticky děláte vy sám(a každý kdo si extra nedává pozor), skrze vaše očekávání co text znamená, jakkoli ten text to explicitně neříká. Pak se snadno dostanete do sporu.

                      AD: „Ovšem věta „obětovat se do boje“ je naprosto jednoznačná a přerámovat do ní hmotnou podporu je přinejmenším velmi kreativní.“ — zopakuji ještě jednou. Tuto větu jsem neřekl. Řekl jsem[že známí říkali]: „je třeba se obětovat a jít do boje“. Toto zdaleka neznamená obětovat se v boji; můžete se obětovat např. sníženým standardem, jít tam školit lidi anebo i bojovat. Ale v mé větě byl operátor *a*, že? Takže mí známí *skutečně* nejčastě volali po obětování svého způsobu života *a* jít fakticky zasáhnout do bojů. Někteří chtěli hned na UA, někteří až při případné obraně země zde v čr. Kde je v této větě hmotná podpora? Nikde! Ano, o té zde vůbec nebyla řeč. A rozhodně nikdo nemluvil o obětování života. Jsou to všechno těžcí postmoderní levičáci, takže obětování principielně rozhodně nechápou v kontextu legionářů a potenciální ztráty života, spíše něco jako významně dočasný diskomfort, něco jako když si vylejete latté do rozkroku.

                      Ale protože tedy věta byla matoucí, později jsem byl konkrétnější: „Všechny pojila však jedna věc, a to bylo těžiště zprávy, totiž směšnost situace, že ač byli všichni často nemajetní a neschopní(fyzicky, znalostně, schopnostmi) jakkoli přispět, volali po finanční podpoře (z cizí kapsy) a nasazení krku jiných osob i osobní odvahy, kterou sami nedisponují. Řada z nich(ne všichni) nově odporovala svým někdejším ideím pacifismu.“

                      Ani zde není žádné přerámování či cokoli. Neberu jim jejich názory, ani co smí či nesmí říkat, neříkám že podpora je boj či boj je podpora atd. Jen říkám, že je legrační, že ti co nemaj 500kč nazbyt hlásají, že je třeba si utrhnout od úst (zatímco někteří sami žádají o dávky a ani nemají jak a co utrhnout) Jakkoli není oběd zdarma a bič inflace nejvíce šlehne o jejich záda, a pak budou řvát oni sami nejhlasitěji, jak bohatí xyz. A totéž v oblasti boje. Neumí naprosto nic, jsou těžce z formy, ale volají po válce a/i o osobním zapojení do bojů! Neřeším jestli je to dobrý či špatný názor. Ale kdyby nastalo to, po čem volají, budou tito lidé představovat pouze extra problém, který někdo jiný bude muset řešit: „Jdeme do boje! Hurá! ~ Kurva! Dyť tady není vůbec bezpečno a je tu kosa! Kdo to způsobil? Co je to za bordel? Za to může [doplňte si politika dle svých preferencí]! Mohl by to někdo hodit do cajku? Kvůli tomu jsem klíči necinkal!“

                      Celá situace zde je extra k zblití, už min 3 roky. Vždy si vybavím skvělé video od „there i ruined it“: „Always Look on the Bright Side of Life“. Dokonale to reprezentuje totalitu. Podle společenského postavení každej buď určuje cestu(tupě huláká a vypadá že má downa), anebo poslouchá(vesele se usmívaje tleská, jak je mu nakázáno). Ale v piči jsou naprosto všichni. Jen někteří možná mají méně prošlou konzervu. A v případě průseru všichni stejně bídně dopadnou. U nás je to (principielně!) extra podobné, jen nemáme 1 kima, ale 2 kimy, takže půlka národa s downem tančí a tleská 1 kimovi, zatímco druhá druhému. A navzájem se opravujeme, kdo má větší pravdu či lepší narativ. A skoro všichni přehlíží, kam jsme se zase za posledních 30 let dostali.

              2. von to neviděl, tak to neekzistuje, co na tom nechápeš? :o)

                1. Behemot27.2.2023 v 22:48

                  poslední roky nás posunuli do solidní prdele. Každej druhej totalitní myšlení, schopnost zřít absolutní pravdu i v husté mlze jako kdysi prosťáček uviděl v poli svatou marii, zdislavu či koho. Sice tam vždycky stál jen žebřiňák, ale pokud jedinec dostatečně věří, márii je zřetelně vidět. Jak jsem psal, já jim svým způsobem závidím. Mít neomylný kompas, který tě vede spolehlivě vánicí vpřed, mít vždy pravdu, co chtít více.

                  1. život je pak mnohem jednodušší a pohodlnější, víš jak

  2. Buďte rádi chlapi, že zde ještě můžete volně, i když tak trochu nenávistně diskutovat, protože „demokraté“ si už neberou servítky a i s tímto zatím celkem nezávislým prostorem může být brzy konec. Úryvek z rozhovoru Miloše Čermáka s JXD:

    „Je těžké mluvit o zavedení cenzury a nevědět, jak ji vymáhat. To musí vymyslet právníci. Já bych prozatím úzce vymezil věci, které není možné publikovat a šířit. Ale musíme to dosáhnout opatřeními, která nevyvolají nepokoje, nesvrhnou vládu a nevyvolají nové volby. Protože z nich vzešlá vláda by ta opatření ihned zrušila.“

  3. Je mi fuk jak to nakonec dopadne. Jen by mne zajimalo, kde byli vsichni ti aktivisti chci_mir a pojdme_valcit_s_putinem, kdyz byly jiny podobne drobny vojensky konflikty kdekoliv jinde v svete. Kde byli vsichni aktivisti, ktery „musime pomahat napadenymu se branit“ kdyz U.S.Army pozabijela 6 milionu lidi ve svych dobyvacnych eskapadach, nebo kdyz rus vtrhnul do Moldavie, Gruzie, kdyz „vyresil“ Cecensko? Jak je mozny, ze narozdil od sovetu americani zustali v Evrope? Je mi cela valecna story uplne volna. Nezajima. Ale uz se normalne obavam otevrit jogurt, aby na mne nevylezla nejaka kravina o armade..

  4. Ach jo, to zase byla diskuse. Celá stránka o hovně co si vymyslel „corona“. No a jelikož já jsem starý konspirátor a dezinformátor, vložím sem pár slov, kterým byste možná měli věnovat pozornost.

    V úterý 21. února pronesl prezident Putin projev, o němž však většina odborníků konstatovala, že neřekl nic, co bychom již nevěděli. Tak nějak jim ušla jedna zajímavá pasáž z toho projevu. Někdy koncem roku 2021, nebo začátkem roku 2022, došlo v Rusku ke změně jejich jaderné doktríny. Ta stará, ve stručnosti konstatovala, že Rusko nikdy nepoužije jaderné zbraně jako první a druhý odstavec, že Rusko použije jaderné zbraně pouze při napadení Ruska, nebo jeho spojenců zbraněmi ZHN.

    Nová doktrína uvádí, že jaderné zbraně by Rusko mohlo použít:
    1) v reakci na použití jaderných a jiných druhů zbraní hromadného ničení proti němu nebo jeho spojencům,
    2) a také v případě agrese proti Rusku s použitím konvenčních zbraní, kdy je ohrožena samotná existence státu.

    V tom svém projevu Putin vyjmenoval cca 30 různých způsobů, kterými západní země zaútočily na Rusko. Patřilo mezi ně rozšíření NATO k ruským hranicím, podpora teroristů v Rusku, hospodářská válka, teroristická sabotáž plynovodu Nordstream, financování převratu a války na Ukrajině, přímá pomoc Ukrajině při útocích na cíle v Rusku, včetně letiště s ruskými jadernými bombardéry a spiknutí s cílem zničit a rozdělit Rusko na části. A v jednom kousku prohlásil:

    To znamená, že s námi chtějí skoncovat jednou provždy. Jinými slovy, plánují přerůst lokální konflikt v globální konfrontaci. Tak tomu rozumíme a budeme podle toho reagovat, protože to představuje existenční hrozbu pro naši zemi.

    To, co nám Putin právě řekl, je, že Kreml dnes považuje podmínku použití jaderných zbraní podle bodu 2 za relevantní.

    Toto prohlášení doprovázely dvě související akce. Den před tímto projevem Rusko otestovalo ICBM Sarmat II. A na závěr projevu Putin oznámil, že Rusko okamžitě odstupuje od smlouvy START II, která omezuje počet a dolet jeho jaderných raket.

    Tato prohlášení a události dohromady by měly každému říci, že Rusko právě řeklo „Vypadněte z mé verandy!“ a natáhlo pětačtyřicítku. A když vidím, jak naše vláda v čele v Fialou a Černochovou, mají eminentní zájem o zapojení české armády do nějaké té akce, kterou připravují Poláci s Rumunama, kdy by naši vojáci byli s „botou na ukrajinské zemi“, mám z toho docela mizerný pocit.

    Zdroj v angličtině ZDE, v češtině ZDE

    1. Nobody:
      Ach jo, to zase byla diskuse. Celá stránka o hovně co si vymyslel „corona“…

      – – –

      Tebe jsem se všiml již před několika roky – vedeš stránky s konspiračními bludy. Atlantida, mimozemšťan, UFO a další nesmysly…

      :OD

      1. Tak to jsi se díval někam jinam a ne na můj web. Tomu, co píšeš je věnována jedna jedina maá rubrika pod názvem „Konspirace“.

        1. Prosím tě, Corona by tě klidně zpucoval že píšeš nesmysly a konsiprace, i kdybys na web pověsil pohádku a třikrát tučně napsal, že to je pohádka

    2. START II nikdy nevstoupila v platnost, páč od ní obě strany odstoupily dřív, než to stihla. Co tam máš dál? :D

      1. Problémem je, že o tom nevíš nic, nebo málo. Smlouva Start II, nebo někde jí také říkají New Start, nebyla žádou novou smlouvou. Byla to aktivace smlouvy Start, podepsané v roce 2010. Ale výměny zbrojních inspektorů pokračovaly dál. No a Putin od této smlouvy odstoupil vzhledem k tomu, že US zbrojní inspektoři chtěli vstoupit do Ruska, ale ruským inspektorům, z důvodů vyhlášených sankcí, nebyl umožněn vstup do USA. A že by obě strany již dávno od této smlouvy odstoupily, to čtu prvně zde. Nikde na všech zahraničních webech a přečtu jich denně 20-30, jsem o tom nic neviděl.

        1. tvl ty máš dost, START II je záležitost okolo roku 2000

    3. Checht, úplně mimo, Nobody. Tuhle „novinku“ už zavedla totiž ruská jaderná doktrína nikoli 2021, nýbrž 2000:
      http://www.zakonprost.ru/content/base/part/218403

      Halt tvoje tradičně skvělé, pravdomluvné a ověřené zdroje se opět vyznamenaly :)

      Kdybych se nepatlal s tím, že jsem celou ruskou jadernou doktrínu nejen načetl a shrnul včetně jejích proměn v čase a implikací, ale dokonce to zarámoval fiktivním příběhem, aby se to i běžným frantům uživatelům lépe četlo. Nic, vše marno. https://dfens-cz.com/ruska-i-americka-jaderna-doktrina-strategie-dokumenty-i-klicove-proslovy-pribehem/

  5. Sháním se po jakémkoliv smysluplném plánu už rok. Neúspěšně.
    Takže to bude něco jako plán demokratizace Afghanistánu.

  6. Ten nuevo nick Míra.F, asi něco jako Macolm X ne Malcom v nesnázích :o)))), to je Zmrdcasík inkognito? :o))

    1. Jenda, teda jejda, teď sem asi něco prokecnul :)

  7. Takže D-Fens – až ho soused jen tak přepadne s bouchačkou v ruce, zabije mu syna, znásilní dceru a ukradne třetinu majetku, potom se s ním má dohoudnout míru – když mu D-Fens nechá půlku baráku a jednou za týden půjčí na chvíli manželku a tak si budou kvit? :)

    Takhle nějak si lidi představují dohodu UA a Ruska?

    1. Jenže ten soused tam nevletěl jen tak. A dcera nebyla znásilněná, ale šla dobrovolně.

    2. Spazik: tu analogii je nutné dopracovat:
      – Před 30 lety bydlel v D-F domě sousedův fotr-papaláš a když D-F dostal barák v restituci, moc nadšenej z toho nebyl
      – Před 10 lety sebral soused D-F kůlnu, co stála v rohu pozemku
      – Posledních 10 let soused ponouká D-F děti, aby se na debilního fortra vysrali, že je to kokot, je na ně zlej a tak vůbec že by měli na hnusném otci získat autonomii
      – Před rokem a půl začal D-F řešit kandidaturu do obecního zastupitelstva za opozici, ve které je činný soused

      Jak tu někdo řekl, silnejší pes mrdá a to si kurva dovolil D-F moc tohlencto. Pak je zcela pochopitelné, že si za to může sám a souseda vyprovokoval a měl by se vzdát. Hlavně, aby mu nějakej zmrd soused z druhé strany, co taky dostal barák v restituci, třeba nedal k obraně sekeru, to by byl válečný štváč. Je přece nad slunce jasné, že sousedovi-papalášovi bude stačit barák D-F, určitě časem nebude chtít i ty další v řadě, co tehdá za dobrých komunistických časů obsadila jeho famílie díky tomu, že lezla do zadku té správné strany.

      Jak říká stater25, sousedi budou ještě tvrdě platit za D-F odporný zločin kandidatury do zastupitelstva, to on může za všechno. Mělo mu být jasné, že na něj papaláš vyletí a měl držet hubu a šoupat nohama, kdepak opozice. Prostě soused na něj vlítnou musel, jinak to nešlo.

      Slovy Jihočecha Honzy, barák stejně patřil sousedovi, tak jakýpak copak, bude líp i D-F, když ten svůj zase odevzdá. Neuměl si doma pořádně vládnout, děti se mu bouřily, copak byl někdy samostatnej? Che! To leda! Připojit k sousedovi, hlavně, ať je mír.

      1. Anebo jim dodejte brokovnice, sekery, mačety a hodně benzínu a dynamitu, ať shoří třeba celá vesnice.
        Fiat iustitia, pereat mundus!

        1. Jihočech Honza: je fakt, že by bylo o dost lepší, kdyby se vesnice prostě rovnou vzdala, v minulosti se to osvědčilo a byla to paráda. Neměl by soudruh Fiala rovnou vyrazit pokleknout před Putina, abysme si ušetřili mrzení?

          1. fatdwi: vy snad nechcete mír pro tuhle dobu????? Jihočeská aktuální reinkarnace velkého Chamberlaina vám klidně může připomenout svoje varovná slova v roce 1938, že přece je lepší se dohodnout (na útraty někoho jiného), aby byl zachován mír.
            A taky že jo!! Radostně od té doby Evropa budovala vzájemné soužití, mír, toleranci, spoolupráci…., dokonce u toho mohli přihlížet ti odporní Češi, co by nezodpovědnou obranou vtáhli svět do války.

            1. Díky, žes to připomněl. Také se divím, že na území UA ještě nebojují vojáci USA a VB, tj. zemí, které UA sebraly jaderný arzenál a garantovaly UA nedotknutelnost hranic.

              1. MNo ale USA ani VB hranice UA neporušily, nebo jo?

                1. Já se domnívám, že slovo garance má svůj jasný význam, proto se ptám jak ta garance vypadá v praxi, když byla porušena už v roce 2014, přičemž se pod ni podepsaly právě USA a VB.
                  Už ale chápu tu selektivní slepotu některých diskutérů, když se dohody aplikují pouze na Rusko.

                  1. Za použití nové jednotky EU a západaosvěta tzv dvoumetru lze pochopit mnohé. Jak vypadá garance v praxi nám kucí francouzští ukázali v 38.

            2. Ale já neberu Ukrajině právo se bránit (jako nešťastný Neville nám). Jenže dneska bojují Ukrajinci západními zbraněmi za západní peníze za západní zájmy.

              1. Jistě, celistvost území a především právo rozhodovat si o svém vlastním osudu, to přece Ukrajince nemusí vůbec zajímat, to je pro ně nedůležité.
                Je fakt zábavné, jak se tady lidi snaží zamaskovat přímo ukázkové mnichovanství.

              2. Jihočech Honza: takže v té analogii není problém v tom, že se D-F brání, ale že se brání sekerou, co mu podal soused z druhé strany? A tím, že si tu sekeru vzal, už se nebrání, ale „bojuje za zájmy druhého souseda“?

                Máte to nějaké pomotané, Jihočechu. Pravdu budete mít, až Ukrajinec po té, co se Rusákovi ubrání, vyrazí díky západním zbraním do Ruska a začne to tam obsazovat. Do té doby jste totálně mimo.

                1. Krym je Rusko.

                  1. @JH
                    Královec je taky Rusko.
                    Aljaška jakbysmet.
                    Válka je mír.

                  2. Jihočech Honza: myslím, že Putin by to líp neřekl, gratuluji.

              3. Připomínám vám oběma, že Jihočechu tu pronesl, že Ukrajina nemá právo na existenci a neobsazení Ruskem, protože k čemu jim je svoboda, k čemu ji kdy použili.

                1. Jan Mrcasik: no a co jsem napsal v 10:49? Tohle se nezapomíná, to mě dost překvapilo.

                2. A taky si zatím stojím. Za těch třicet let nekrvavě získané nezávislosti akorát všechno rozkradli a svým stylem vládnutí vyhnali několik milionů svých občanů do emigrace, jak do Ruska, tak na Západ, a to ještě před Majdanem. A nakonec to dovedli k válce s mocným sousedem. Gratulki.

                  1. Jihočech Honza: no stejně, jako my. Taky jsme hovno dokázali a šel po nás Hitler. Hanba nám! Mám se jít odstřelit nebo to budete řešit nějak hromadně, reverende Jime?

                    1. To není pravda. ČSR byla slušným a demokratickým státem, kde měly menšiny více práv, než kdekoli jinde ve středovýchodní Evropě. Funcionalistická architektura, filmy, letectví, Baťa, Škodovka, dokázali jsme toho dost.

                    2. myslíte pozemkovou reformu (záborový zákon 1919) a přerozdělení necelé třetiny (!) československa víceméně podle národního klíče?

                      za co první republika opravdu nemůže – že hospodářská krize 30. let dopadla tvrději na regiony s exportním lehkým průmyslem (převážně německé), než na zemědělské regiony (převážně československé), může ovšem za to, že to víceméně škodolibě neřešila.

                    3. Tuhle krizi nevyřešil na světě prakticky nikdo, jak jste sám napsal, šlo o kolaps exportu daný jak spadlou kupní silou tak ochranářskými opatřeními importérů.

                    4. Jihočech Honza: co to kecáte zase? Přece Hitler jel zachraňovat utlačované sudeťáky, tak to musela být pravda. Nebo že by to bylo jinak?

                      A co jsme dokázali má jako dokazovat co? Myslíte, že na Ukrajině nic nedokázali? Z Vašeho pohledu zřejmě ne, ale stejným pohledem nějakého mameluka z Horní Dolní lze snadno za hovno považovat i toho Baťu nebo Škodovku, protože o tom nikdy neslyšel. Takže by mohl stejně plácat, co se těm Čechům nezdá, ulačují chudáčky Němce, hovno dokázali, vládnout si neumí, tak Hitlera na ně, jasný!

                    5. Škodovka. Hmm. myslíš tu fabriku, co vybudoval starý Škoda za Rakousko-Uherska a co ji demokrati přivedli na buben a v roce 1924 prodali Francouzům?

                    6. Mimochodem, víte, že prvorepubliková politická kultura byla tak vyspělá a stabilní, že se za 20 let existence ČSR vystřídalo 19 vlád? Že na Slovensku byla zhruba 8 let vojenská diktatura?

                    7. Že zatímco v Německu připadal jeden automobil zhruba na 150 lidí, tak v ČSR to byl jeden na 350 lidí? (v USA jeden na 5 lidí a v Británii a Francii jeden automobil na 43, resp. 44 lidí?)

                    8. shane: to se dělá tohlencto? Přípustné jsou jen argumenty, které dělají z Ukrajiny agresora, co se zcela hloupě brání za cizí zájmy!

                    9. shane
                      28.2.2023 v 12:21

                      a to eště bylo z větší části díky Tatrovce, která vyráběla technologicky na úrovní a přitom i levný vozidla (známo jako Hadimrška)

                      škodka a ty jej mizerný žebřiňáky za nesmysl eště ve 30. letech, checht

                    10. Škodovka byla ještě docela dobrá. Taková aerovka s půllitrovým motorem…

                    11. shane
                      28.2.2023 v 15:35

                      érofka ale byla taky celkem low-cost žejo

                    12. 19 vlád, ale pořád stejné figury.

                    13. shane: no, upřímně řečeno, je pravda, že v mnoha jiných státech byla vláda velice příjemně stabilní, třeba v Itálii už od roku 1922, v Německu od roku 1933, ale já bych přece jen dával přednost té naší nevyspělé nestabilitě.

                    14. Tam Mussolini byl předpokládám cajk, jinak by nedostal v roce 1926 od Tatíčka Řád Bílého lva I. třídy. Sice oficiálně za knížky o Husovi, ale kdyby demokratům smrděl, tak by dostal prdlajs.
                      Jinak z mé strany to je jen odezva na ty nostalgické vzpomínky, podle kterých jsme byli ideál demokracie a vyspělosti.

                    15. Mussolini byl ve dvacátých letech vnímán úplně jinak než za války, tehdy to představoval režim, který dotáhl do konce to, o čem mnozí politici či intelektuálnové nemarxistického ražení snili. Giovinezza, giovinezza… mladý je Mussolini i Balbo, mladý je každý fašista.

                    16. Já si úplně neidealizuji ani Tatíčka, i když na něm shledávám spoustu věcí k obdivu (hilsneriáda, Rukopisy…..). Tady ale šlápl vedle.

                    17. On taky ale Mussoliniho režim nijak extra tvrdej nebyl. Pokud by se vykašlal na Mare Nostrum a vstup do války, tak by to nejspíš v klidu doklepal k úmrtí sešlostí věkem. Ani taliáni nevzpomínají na fašistickou éru nijak zvlášť ve zlým a nějaké poválečné čistky a soudy se týkaly téměř výhradně doby kdy Mussolini dělat Hitlerovi loutku po svém svržení a severní Itálii de facto okupovali Němci za Mussoliniho podpory.

                    18. Jako Franco.

                    19. Ono už ty nádherné Mussoliniho projevy. Uměl mluvit, a ještě v italštině to muselo znít krásně. A když se mu povedlo se mu dokonce odstranit italský komplex z prohry s Habešany….. Ti samozřejmě, měli smůlu, že je místo sladkých slov zasypával yperitem, ale koho by to pod Apeninami nějak zvláště zajímalo, že…. Ani antisemita nebyl, jen musel markýrovat nějaké antižidovské zákony, na které se stejně do jeho pádu kašlalo.

                      holt se ale neudržel, a v roce 1940 se zkusil připlížit k hostině spřátelené šelmy. takový Franco se dokázal ovládnout i přesto, že mě před obličejem nabídku Gibraltaru a dožil se proto ještě mnoha štastných let na čele státu.

              4. Jo, a podle mě by si to Ukrajinci rádi odpustili.

            3. Mirek F.: což o to, já bych mír chtěl, dokonce jsem přesvědčen o tom, že běžný Ukrajinec by ho chtěl taky, ale jaksi mu tam vletěl Rusák s tankem a tak nezbývá, než na to nějak reagovat. Třeba, ač to nám Čechům může připadat nepochopitelné, obranou.

              Nejsem na straně druhé naivní, on (abysme zůstali u analogie) D-F samozřejmě šel kandidovat, aby souseda nasral, však ho taky známej z Budějc ponoukal, ať do toho jde. Plus dětičky fackoval, když se bouřily, ne že ne. Ale ve finále tím agresivním zmrdem, co se do toho opřel tankem, je soused a nevidím důvod D-F říkat, ať se nechá okrást a vzdá to. To si současně myslím, že by místní „Ukrajino vzdej to“ do očí jejich vojclům v zákopech neřekli.

              1. fatdwi: technická, aby nedošlo k omylu, onou reinkarnací jsem myslel někoho jiného než pana domácího. Koneckonců, pamatuji si jeho zcela jinak laděný článek před rokem, viz odkaz od Sandstorma.
                A ještě bych doplnil, že nám Čechům může připadat nepochopitlené spíše to, že za Ukrajinu se postavilo mezinárodní společenství, že se nesjelo dohodnout s Putinem nějakou Petrohradskou dohodu o zajištění míru.

                1. Tady se halt projevuje tragické nutkání, že kdo nesouhlasí s hovadskou vládou, ten prostě je povinen zaujmout 180° opačný postoj, než vláda a ČT1, k úplně všemu.

                  Kdyby vláda otočila a začala masivně podporovat individuální mobilitu se spalovacími motory, minimálně 2/3 alternativy se skokově stanou vyznavači elektromobility a EURO7.

                  1. To spíše hromadné dopravy, že je elektromobilita v našich podmínkách pitomost ví i dezolát, a EURO7 se nebezpečně blíží popírání fyzikálních zákonů.
                    A pokud by vláda tlačila individuální mobilitu podobným stylem, jako grýndýl či UA, tedy pokud by výstavba silnic a dálnic a dotace na normální auta způsobily zruinování rozpočtu, bouřila by se „alternativa“ právem.

                    1. Ale to je přece jedno, jestli to dává nebo nedává smysl. Smyslem jejich života je držkovat a bejt v opozici. A samozřejmě měnit názory a postoje, aby se ten stav udržel.

                    2. Se podívej na současnou vládu. Držkovala na Babiše (celkem oprávněně) co vyvádí s financema. Poté co vzala veslo se chová víceméně stejně a držkuje zase Babiš (celkem taky oprávněně). Za pár let tam bude zase někdo jinej a ten kdo prohraje, bude taky držkovat. A není to proto, že by chtěl držkovat, je to proto, aby ho příště jako odměnu za to držkování někdo vytáhl k lizu.

                2. obávám se že (zejména) německo s francií bylo připraveno mlčky akceptovat úspěšnou invazi a dál si lebedit v míru pro naší dobu, ale vítr z plachet jim sebrala neúspěšnost invaze, tu pasivní reálpolitiku holt už nešlo natahovat do nekonečna.

                  1. Lukas B.: sebrala jim vítr z plachet neúspěšnost invaze nebo spíš nordstreamová podvodní pobídka?

                    1. jedno i druhé. podvodní pobídka přišla s určitým odstupem, nemýlím-li se.

                    2. Lukas B.: spíš musela přijít, ne? Jasně, že s odstupem, zpočátku nebylo jasné, co se bude dít. Ale pak bylo potřeba němcům připomenout, kdo je jejich kámoš.

                    3. Seš vedle jak ta jedle: https://www.youtube.com/watch?v=OS4O8rGRLf8 Pobídka byla před S.O. Pobízený projevil patřičné nadšení při mytí hlavy.

                  2. ostatně oslím můstkem se můžeme vrátit k diskusnímu evergreenu, jestli byl Beneš (ten co se zasloužil o stát) zbabělý sráč nebo prozíravý politik, který viděl dál než ostatní a v kritickém okamžiku zvolil nejméně špatné řešení (podvolil se mnichovu aby dal británii a francii čas připravit se na válku).

                    protože nepřijetí mnichova a následný útok německa by mělo dva základní scénáře: a) československo by vzdorovalo aspoň tři měsíce, a možná by mu někdo pomohl (kdo?), nebo pravděpodobněji b) během několika málo týdnů by bylo s velkými ztrátami na obou stranách hotovo, a celá evropa by pokrčila rameny, že holt viník konfliktu dostal co mu patřilo.

                    1. Lukas B.: tohle bych tu rozebíral nerad, navíc to má pro Ukrajinu nulovou relevanci, ať už byl Beneš prosíravý nebo zbabělý – my jsme se podvolili dobrovolně, Ukrajina ne.

                      Když už spekulovat, tak spíš nad tím, co kdyby byl Zelenskyj takový jejich Beneš a Rusákovi dal, co chce bez boje. Místní rusofilní klika to vidí tak, že Rusák by se nažral a vše by bylo dál skvělé, já takovým optimistou třeba nejsem, určitě ne dlouhodobě. S jídlem roste chuť, kdyby to šlo samo, tak to ani nic nestálo a proč to zase nezkusit jinde? Podle mě by takřka okamžitě (už třeba letos) skončilo v laskavém ruském náručí Moldavsko (další země, která dle JH nemá nárok na samostatnost) a pak by se vidělo.

                      A následky by byly mnohem horší, až by se někdo sekl, protože na to by ruský mužik nebyl zvyklý. Takto je dobře, že mu Ukrajina dává, co si zaslouží. Ať už to dopadne jakkoliv, nemyslím, že bude Rusko v pozici, kdy by se v dohledné době vydalo na další loupeživé nájezdy třeba až k nám.

                      Ty „mnohem horší“ následky ale samozřejmě můžou přijít už teď, bude-li zájem. Politika není program v Turbo Pascalu.

                    2. nemám co bych k tomu dodal.

                    3. V ruském náručí by skončilo Podněstří, v Rumunsku většina Moldavska.

                    4. Jihočech Honza: myslíte po vzoru „Rusák chce DLR, LLR a Krym“, což se projevuje tak, že chce bezpodmínečnou kapitulaci celé země? Tak jistě, v Moldavsku by mu stačilo Podněstří, vo tom žádná.

                      Moldavsko si může být samostatné jak chce, Rumunsko ani Rusko na něj nemají žádný nárok. Chápu, že byste nás šmahem zpátky připojil k Rakousku, však jsme byli jeho součástí dost dlouho, takže jakýpak copak, ani vládnout si neumíme. 19 vlád za 20 let, pak jsme to dotáhli do obsazení Německem, pak Sověty a teď to tady rozkradli oligarchové, takže nemáme nárok.

                      Svatá prostoto…

                    5. (Kon)federace Čech, Moravy, Slovenska, Rakouska, Slovinska, Maďarska (a třeba i Chorvatska, ať máme pořádné moře) mi nepřijde jako tak zlý nápad.

                    6. Jihočech Honza: to jsme ale poněkud odbočili, že. Nebo (kon)federace se vytváří anexí?

                    7. Ideálně sňatky :-)
                      Bella gerant alii, tu, felix Austria, nube.

                    8. Obávám se, že bez podpory ze zahraničí by Zelenskij dopadl stejně jako Beneš bez podpory ze zahraničí.
                      A i kdyby se Ukrajina bránila osamocena, Rusko by to nezastavilo, stejně jako Hitlera by nezastavilo, kdybychom odmítli Mnichov a šli do války.
                      Protože REÁLNÁ překážka proti agresorovi není statečný, byt marný odpor napadené menší země, nýbrž postoj mezinárodního společenství. Když by v případě Ukrajiny nedošlo k její podpoře, tak by Rusko v pohodě vyzobávalo další a další země, samy o sobě by se neubránily.

                    9. tak nějak. zacituji zpaměti oblíbený citát z Neffovy trilogie o Petrovi Kukaňovi z Kukaně: “ pro úspěšné vedení války jsou potřeba tři věci – zaprvé peníze, zadruhé peníze a zatřetí – a to je to nejdůležitější, opět peníze“.
                      a doplnil bych o – peníze smysluplně vynaložené, nejen ty utracené

                      ostatně, onen adorovaný „statečný odpor ruského národa proti nacistickému tažení“ by byl jen těžko možný bez americké logistické podpory, bosí, bez náklaďáků a bez střeliva by toho moc neubojovali.

                    10. Statečný odpor ruského národa proti nacistickému tažení by samozřejmě možný byl, před Moskvou je zastavili v zásadě sami a za své, co by ovšem Sověti sami nedokázali by bylo vyhnat Němce a dojít až do Berlína.

                    11. zastavení Němců před Moskvou sice bylo fajn, ale skutečný bod obratu byl až Kursk, v létě 1943. V roce 1942 Němci v Rusku ještě vesele postupovali až k Volze. Bez amerických dodávek by sice pod tou Moskvou Němce asi zastavili, ale tím by to zastavování taky skončilo.
                      btw, v roce 1941 dostal SSSR dost velké množství materiálu z Velké Británie.

                    12. A tady se dostáváme k otázce, co by si VVP na zchudlé a vykradené Evropě asi tak dnes vzal.
                      Když tady všichni vypisujou, jak se bojí toho, že „sem vlítne Rusák“.

                      Chápu, že se to mnohým těžko připouští, třeba jen vnitřně, ale to Evropa potřebuje Rusa, resp. jeho laciné energie a suroviny, ne naopak.
                      Čím dřív tohle zpracujeme, tím dřív se Evropa ještě může zvetit. Ale ne s tímhle přístupem, ten vede do prdele.
                      My už dávno nemáme Rusovi co nabídnout.
                      Nemáme nic, co by sám Rus neměl, nedokázal si to z vlastního vyrobit.
                      To, co si sám Rus vyrobit neumí, nebo se mu to nevyplatí, tak si dokáže opatřit jinde, levněji, bez pitomých keců a politických provokací.

                    13. Mirek F.: vidím to úplně stejně. Tvářit se, že se nás to netýká je Niemoeller jak vyšitý (ono často omílané „Když přišli nacisté pro komunisty, mlčel jsem – nebyl jsem přece komunista. Když zavírali sociální demokraty, mlčel jsem – nebyl jsem přece sociální demokrat. Když přišli pro odboráře, mlčel jsem – nebyl jsem přece odborář. Když přišli pro mě, nebyl už nikdo, kdo by se mohl ozvat.“).

                      Akorát tohle by časem vedlo buď k nové studené válce, nebo by to Rusák zkusil na někoho, kdo by si to líbit nenechal a pak by to byl mazec. On by si ten někdo mohl zajistit, že se ostatní přidají (trefit v „Polsku“ něco jiného než traktor). Ukrajinec to nejspíš zkusil, lakmusový papírek se ale do modra nezbarvil, strejda Biden měl hned jasno. Kdo ví, jestli by mohl mít strejda Biden takhle jasno ve chvíli, kdy by tím traktorem bylo centrum nějakého většího města. Nic není černobílé.

                    14. Nas nekdo 8 let pripravoval a financoval z USA?

                  3. USA taky. Server Politico zmapoval na 108 stránkách historii americké politiky v předvečer války i po jejím vypuknutí, a cílem USA bylo nejprve Ukrajinu odepsat, evakuovat Zelenského a vytvořit „exilovou Ukrajinskou vládu“.

                    Teprve když se Ukrajina dokázala překvapivě úspěšně bránit se to rychle začalo měnit. Velmi zajímavé čtení, jakkoli samozřejmě nutné číst obezřetně, protože každý se snaží zpětně vymalovat v nejlepších barvách:
                    https://www.politico.com/news/magazine/2023/02/24/russia-ukraine-war-oral-history-00083757

                    1. samozřejmě USA taky. prakticky každý. ale tam bylo to votočení na čtyráku v řádu málo jednotek dnů, ne měsíců.

                    2. Lukas B.: a tím se dostáváme k nordstreamové pobídce, protože Američan zaujal novou pozici rychle, ale spojencům se zdálo, že před zimou by bylo lepší starat se o levný plyn a tedy do toho moc nešťourat, určitě ne víc, než hubou. Pak už bylo jasné, že peníze potečou k Američanům tak jako tak. Rozhodně tady USA nevidím jako nějakého klaďase, co bojuje proti zlu.

                      Na tom, že je takový přístup v pořádku ale už desítky let maká Hollywood, aby lidé správně poznali, že kladný hrdina není ten slušný, ale ten, který dělá sviňárny v prospěch té správné strany.

                    3. fatdwi: s Nord Streamem budeš ještě překvapen. Až se mi bude chtít, nadělím svým vulgárním rusofilním přátelům za odměnu další dáreček-článeček pro radost. Mimo jiné tam zjistíš, kdo měl největší finanční incentivu odpálit 3 trubky ze 4, protože mu akutně šlo o 10 miliard EUR.

                    4. Knihovníku už se moc těším. Hlavně to odzdrojuj. :-)
                      Co ty muničky? Už víš, kdo v nich pracoval a jak takové firmy fungují??? Už jsi v nějaké byl nebo to máš zase jen z těch zdrojů???

                    5. Jan Mrcasik: že by teda Rusák pod dohledem té americké loďky? Jsem napnutej jak před novou sezónou Prátel :-)

                3. Mirek F.: však já to chápu, v kontextu diskuse je jasné, že myslíte Honzu:-)

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017