Jak se bojuje s pandemií - zpět na článek

Počet komentářů: 562

  1. Na rozdíl od některých oceňuji zodpovědnost autora, já se karanténě coby single snažím pokuď možno vyhnout kvůli venčení čokla, takže patřím k té šedé zóně nespolupracujících desperátů.

    K meritu věci – procesní analýza před implementací patří k nejsložitějším záležitostem, ono vývojáři obvykle bez problému pořeší technikálie, ale když prostě „se nedá“ slovní zadání nebo problém je vágní (nepočítá se s nevalidními daty), tak ex-post se to řeší velmi špatně. Zadáním takové funkcionality jsou zákonné a podzákonné normy, případně metodické pokyny úřadů. Každý si může zkusit sám, jestli je schopný na první dobrou načíst korona opatření a odpovídá jeho poznatek tomu co třeba je v novinách … Z mého pohledu hodl je to tak chaotické, jak chaotické bylo vedení rezortu zdravotnictví, změna pravidel co pár dnů od zítra tomu asi moc neprospěla.

    1. Procesní analýzu nelze oddělit od činnosti ministerstva. Prostě „vytvořím opatření“ nestačí, musím mít celý ten řetězec zpracovaný tak aby fungoval a zbytečně nezatěžoval, jinak se do toho nemá vrtat. To vyplývá ze zásad minimalizace ingerence státní moci (ta je tedy nezvěstná, možná mrtvá) a zásady proporcionality (ve vážném stavu s nejistou prognózou).

      1. Ano, je to mj. účel důvodových zpráv. Já s Vámi souhlasím a velmi doufám, že nová vláda v tomto ohledu bude postupovat poněkud seriózněji. Moje poznámka směřovala na obecné vnímání „kosočtverec na telefonu“/mizerná aplikace. Lidé jsou už oprávněně nasraní a unavení, ale nesmysly v implementaci prostě imho jsou dané shora, on NSS si k tomu řekl svoje.

        1. Já celkově vyčítám školství a to již základnímu, že se nevěnuje analýze (přijímačky na střední školy jsou na tom postavené, výuka pak běží na mnohem přímějších zadáních) a tím mizí přestava komplexnosti problémů. Bohuže je s tím spojený stav, kdy lidi přičítají důsledky prvnímu viditelnému prvku v kauzální vazbě a často se ani neptají, zda za ním není někdo další.

          Bohužel různé stupně státní správy (ale často i korporátů) jsou ubuserovány do stavu: „tohle dělej a moc nad tím nepřemýšlej a hlavně nekritizuj systém jako takový“ a tím se ty negagivní zpětné vazby dost oslabí a vrchní stupně to zabíjí přístupem „maj držet hubu a zvládnout to“, takže ta vazba často nefunguje ani mezi nejbližšími prvky.

          Následkem toho vzniká směs vadného fungování a rezignace, následovaná ztrátou loajality, atd. A pak to vypadá tak, jak to vypadá.

          1. Ne každý může dělat analýzu. A 90% těch, kteří si o sobě myslí že „dělají analýzu“ nebo „jsou analytici“ ji nedělají a nejsou.

            Každé pořádné technické školení o analýze (např. z ranku „Systems thinking“) učí, že analýza znamená
            1) systematicky rozložit problém na všechny dílčí prvky/subsystémy
            2) najít jejich vzájemné vazby, kauzální ovlivňování se, vstupy a výstupy, toky dat
            3) identifikovat v nich opakující se vzorce
            4) dovodit z toho teoretický model jak to celé funguje a jak by to fungovalo s jinými vstupy

            Jenže k tomu, aby člověk dokázal rozebrat větší celek na jeho části, potřebuje systematické myšlení. A měl jsem kdysi kolegu, promovaného VŠ technického směru, který prostě rozkladu na elementy naprosto nebyl schopen.

            Dále je zde potřeba divergentní myšlení – tzn. nespokojit se na první dobrou s tou JEDINOU věcí co člověka napadne, ale vymýšlet dál alternativy. To je zejména strašlivě důležité u agregovaných dat a práce se statistikou, viz můj oblíbený 3. statistický smrtelný hřích. Ale byl jsem na jednom kurzu, kde divergentní myšlení lidem předváděli na standardizovaném příkladu „máš cihlu, vymysli pro ni co nejvíce různorodých použití.“

            Všichni jsme psali a psali, a měli jsme takových 15-20. Ale jeden chlap, dlouholetý docela úspěšný vývojář, měl jenom dvě použití. „Cihla“ a „těžítko“. Dost jsem na to zíral, protože IQ měl očividně nemalé, úspěšně léta pracoval v IT, ale prostě divergence absolutní nula.

            Ale ona je „analýza“ tak úžasně kchůl slovo…

            1. Mimochodem tohle mně právě irituje na konspirátorech. Absolutně se neobtěžují s jakoukoli rešerí, poznáním ani analýzou – namísto toho ve své naprosté nevědomosti prohlásí „za všechno může X“.

              Když někdo analyzuje vládu nějaké země – lhostejno zda „sovětologové“ v Pentagonu nebo 1. správa KGB -, jako první si právě udělá rozklad, jaké všechny komponenty se na vládě podílí. Jasně, kdo je prezident/gentajemník, členové vlády/politbyra apod. – ale nad rámec toho i kdo jsou jejich poradci a kteří poradci mají jakou moc, jakým thinktankům/ideologům ti hlavouni naslouchají, jaké existují silné klaky/lobbistické skupiny apod.

              Takže třeba z takovéto analýzy toho, proč došlo k okupaci Československa vyjde dominantní role Andropova, který na svůj požadavek invaze strhnul celé politbyro ačkoli bylo původně odmítavé. Nebo v analýze vlády Obamy či Trumpa vyjdou podobně disproporcionální vlivy některých poradců (kteří se střídali) a thinktanků.

              Ale ignoranti se tváří, jako kdyby vláda libovolné země byla naprosto homogenní a koherentní skupina „vláda chce X“ nebo dokonce „stát Y chce X“.

              1. Spíš Ustinova, ne?

                1. Andropov měl rozjeté hodně drsné operace proti Československu.

                  V operaci PROGRES sem nasadil ilegály KGB, vystupující jako západní občany proti naší StB. Tu totiž od doby, kdy se ministrem vnitra stal Josef Pavel, Andropov považoval za „pravicovou“ (sic! Ex-velitel Lidových Milicí „pravicový“!) Plánoval např. únosy mj. Černého a Procházky.

                  V operaci CHODOKI plánoval, že jeho ilegálové provedou útoky na ruské občany u nás a hodí to na K231 apod., a mimo to sem umístili „bedny zbraní MADE IN USA“ jako falešný důkaz, že pražské jaro je celé akce CIA na změnu režimu. O tom pak promptně vydali štvavý článek v Pravdě.

                  Právě poté, co Pravda publikovala informace o těchto podstrčených „důkazech“, proběhlo zasedání politbyra, kde Brežňev prosazoval další setkání s československými představiteli ale Andropov prosazoval že se s námi nikdo nesmí bavit a musí být okamžitě bez dalšího přijata „extrémní opatření“. Kromě Andropova byl zastáncem těch „extrémních opatření“ ještě Mazurov, o Ustinovovi jsem v tomto kontexu nic nečetl.

                  A to bylo klíčové, protože Josef Pavel už české vládě předložil jednoznačné důkazy, že ty „bedny amerických zbraní“ byly podstrčené Sověty – pocházely sice z amerických, jenže druhoválečných Lend&Lease dodávek do SSSR a některé ty zbraně byly údajně v sovětských obalových materiálech nebo co.

                  Ostatně nebylo by to poprvé – Andropov přesvědčil i Chruščova k vojenské invazi do Maďarska, že.

                  Z mého pohledu byl Andropov učiněný ďábel, jeden z nejhorších, nejkrvavějších a nejodporněnších bolševiků v klubu s Džerzinským a Stalinem, akorát chytřejší a více šedá eminence než aby si sám mazal ruce krví.

                2. Proč Ustinova?

                  1. Protože zajištění geopoliticke vojenské rovnováhy byl prvořadý zájem SSSR a úvahy o čs. vojenské doktrine, která zpochybnovala bezprostřední a jednoznačnou podřízenost ČSLA, potažmo čs. frontu spojenému velení VS, byly pro tehdejší sovětskou generalitu naprosto nepřijatelné a působily jako opravdový casus belli. Nehledě k tomu, že by došlo i k ohrožení výstavby sil rychlé jaderné reakce.

                    1. Ministr obrany byl v té době Grečko, takže nějak nechápu, proč byl tak důležitý Ustinov .

                    2. Je jistě možné, a dokonce pravděpodobné, že zájem na silové normalizaci Československa mělo více mocenských skupin v SSSR nezávisle na sobě. Já vím jen o tom Andropovovi, máte detaily či doporučenou četbu k tomu Ustinovovi?

              2. „Mimochodem tohle mně právě irituje na konspirátorech.“

                – konšpirátori sú hnusní. Odmietajú vidieť genialne výsledky analýz dátových odborníkov.
                A hnusné a nepravdivé prognózy konširátorov začnú po pár mesiacoch realizovať tí vládni odborníci. Tí hnusní konšpirátory nás strašili covidpasmi, strašili segregáciou neočkovaných, strašili treťou, štvrtou posilňovacou dávkou, vyhrážali sa POVINNOU vakcináciou, tvrdými pokutomi za odmietnutie vakcíny, internačnými tábormi nevakcínovaných.
                Konšpirátori klamali, že covidteror neskočí skôr ako za rok. KLAMALI.

              3. Přemýšlím, zda je má strategie nikdy nereagovat na trolly, lháře a hlupáky a mít je v ignoru, rozumná.

                Zde se totiž poslední dobou vyskytuje velmi specifická sorta zakomplexovaných trollů, kteří se specializují na pomlouvání všech ostatních.
                Těm svými reakcemi lživě podsouvají do úst to, co nikdy neřekli nebo dokonce říkali opak. A tímhle nekonečným pomlouváním, křivým obviňováním atd. mohou vyvolat dojem, že je to pravda, pokud to nikdo nevyvrací.

                Možná bych si měl napsat chatbota „MrcasBot“, který v DOM modelu zhodnotí pozici mého příspěvku a příspěvků např. ktosicelkomatd., a pokud na mně někdo takový zareaguje, odpoví mu automaticky „Cituj, kde jsem tohle podle tebe napsal, ty prolhaný pomlouvačný šmejde.“

                1. Zbytečně zabředáš do sraček… nemá cenu je řešit a má cenu je tak maximálně poslat doprdele. Obzvlášť ty co jen lžou, překrucují a sami přitom pouze trolují.

            2. re: JM

              To ho ani nenapadlo, že by tou cihlou mohl někoho jebnout po kebuli? Mám celý seznam lidí, kterým by to prospělo, nebo minimálně by to prospělo jejich okolí. :-)

              Ale vážně. Analýza má samozřejmě různé kvality a stupně, takže ano, většina analýz je povrchních, ale to neznamená, že nemůže být významně přínosných. Třeba na poradách výslovně upozorňuji, že jdu jen na nějakou úroveň, pokud klient nechce opravdu komplexní rozbor (ten pak většinou píšu). A kritické myšlení by se měl vyučovat a bez něj tak maximálně do sedmé třídy. „Proč tomu věřit? Proč to nemůže být jinak?“ to jsou přeci základní otázky. Kojencům jejich pomíjení toleruji, ve školkách jsem jen pro mírné tresty.

              Konečně absence analýzy a divergence vede ke vzniku pověr, protože otevírá cestu falešným kauzality, které jsou jak známo, začasté korelacemi.

              1. LWG
                6.1.2022 v 12:16

                systému se to hodí, a tak většina škol (čest výjimkám) vede spíš k tomu tlačení do škeble pod tlakem (a pod tlakem zas ven)

          2. LWG, školství: Váš postřeh je přesný, podobně jako Mrcasík a „divergentní myšlení“, k fungování organizací typu kancelář – vždy lze nastavit pravidla tak, aby byl rozumný mix zodpovědnosti za výsledek a volnosti řešení. Leč mnohde je to už zahnojeno tak, že přežijí pouze submisivní jedinci bez názoru a schopnosti cokoliv vytvořit (v HR hantecu se tomu říká flexibilní a loyajální), je to prostě pohodlnější na ukočírování.
            Za sebe se vždy ptám po motivacích, i sebe, a znovu si myslím, že ten problém (diskutované nefunkčnosti), prostě měl kořen v stylu řízení. Pokuď předseda vlády běžně řval na ministry, jak asi byl motivovaný aparát k negativním zpětným vazbám … tohle může vyhovovat jenom bezskrupulózním kariéristům a troskám, co to udělají za peníze (které byly mimořádně navýšené).

            1. Můj postřeh jde na trošku jinou notu – každého blba je možné donutit se nabiflovat něco nazpaměť bez porozumění a odměnit jej za to diplomem, třeba i červeným, ale pokud je potřeba nikoli recitovat, ale doopravdy myslet… Tam je procento populace, které má mentální schopnosti pro tu kterou mentální práci, výrazně menší…

              Asi jako kolik bylo vysokoškoláků za C.k. monarchie či 1. republiky. A možná méně.

              Inteligence jsou přitom různé druhy, takže plácnu polovina matematiků jsou například velmi špatní statistici právě proto, že mají silné konvergentní a slabé divergentní myšlení a proto neumí domyslet různé příčiny nějakého agregovaného jevu. Jak můžeme neustále vidět v politice.

              1. ačkoli s Vámi mnohdy nesouhlasím, tak já to pochopil. Ale přiznejme si, není jednodušší velet trolovi Navážkovi …

                1. jen špatný velitel by mu dneska vzal Piecemakera z ruky a dovedl ho na Cori Celesti :)

            2. To, co popisuje LWG zde již popisoval DF před drahnou dobou, a tím je přezmrdování. To probíhá poměrně dlouho a nejen u nás a synergie přezmrdování soukromého i státního sektoru Evropu dovedlo do zeleného komunismu. Spojené státy jsou na tom obdobně.
              Poslední půlstoletí je na západě životní úroveň taková, že nevyžaduje po Stalinovsku popravovat za špatné výsledky, protože nezemře milion lidí hladem (jen někdo zchudne a někdo jiný si koupí nový tryskáč). Tak se část pokroku vytuneluje/prožere, což snižuje konkurenci a ve výsledku nás začíná válcovat Asie, kde je, jak ty říkáš řízení, stále ovlivněno tím, že tam během těch 50 let lidi hlady umírali.
              Chybou je maximalizace aplikace lidských práv, demokracie a kapitalismu do socialismu (bez odpovědnosti) evropského střihu, místo aplikace optimální.
              „Pokuď předseda vlády běžně řval na ministry…“ tvé pravdoláskařské pohoršení nad tímto jevem je projev tvé naivity. Jak jinak myslíš, že se dosahuje té „odpovědnosti za výsledek“, o které sám píšeš?
              Ostatně, zkus si zajít na board jakékoliv větší soukromé firmy nebo postačí i si zkusit řídit nějaký menší tým lidí. Pak můžeš poreferovat jak jsi bratrsky nastavoval rozumný mix a jak nad tím nemakačenka výskala radostí.

              1. Pokud někdo musí řvát, aby jej lidé poslouchali nebo měli zodpovědnost – pak je nekompetentní.

                Vícekrát jsem zažil i těžké a nepříjemné rozhovory o přijetí odpovědnosti za chyby, a vždy to bylo naprosto klidným hlasem a na úrovni.

                1. Tak. Možná je dnes nějaká jiná firemní kultura nebo nevím, z různých důvodů už delší dobu v týmu moc nepracuji; ale v 90. jsem pracoval v i sám vedl týmů několik. A řvalo se tehdy občas, řvalo a ne že ne — ale výhradně smíchy.

  2. A co by se stalo, kdyby nemoc přeskočila na vás? Ještě jste neměl chřipku?

    1. Měl. Dvakrát, vždy týden ve vysokých horečkách. Měl jsem i ve čtyřiceti neštovice, to jsem poprvé (a prozatím naposledy) zobal antivirotika.

      V současné situaci má manželka zápal plic, zobe antibiotika, kortikoidy a něco na ředění krve a nemá nic moc saturaci kyslíkem. Leží a funí. Já zatím nic. Nějaké další dotazy k tomuto?

      Někdo prostě má štěstí, někdo smůlu.

  3. Zas ho nekamenujte tolko. Aspon mal tie gule a cas a spisal tu realitu do clanku. Niekto to prekukol po 3 mesiacoch, niekto to neprekukol dodnes. Niekto ma mozno stale pocit, ze by nechcel byt zodpovedny za tazke priebehy v domove dochodcov, do ktoreho by to na sviatky niekto rozsiril, tak sa proste pokusil „zachovat spravne“. Ze si neuvedomil, co tym sposobi a ze to cele NIKDY nebolo k ochrane zdravia si je uz teraz vedomy ako on, tak jeho rodina, tak dalsich 60 rodin a okolo nich dalsich x desiatok rodin, takze vlastne je to trochu pozitivne, ze nasratych ludi bude zase o trochu viac. Ja osobne mam uz vsetky tie nariadenia v pici, nahubok nosim proforma pod nosom v (niektorych) obchodoch, na testy nechodim. Problemy mi to zatial nerobi kvoli zivotnemu stylu, ktory momentalne zijem (homeoffice, male deti, vonku hnusne), jak zacne byt pekne, bude problem minimalne s restauraciami ked budeme na vyletoch (takze to budem musiet nejak ‚papierovo‘ poriesit, na vystrielanie parlamentu totiz nemam ani gule ani prostriedky, aj ked si myslim, ze je to jedine moralne spravne riesenie covid pandemie).

    1. msk :
      To jedine moralne spravne riesenie covid pandemie je moc pekné. Má to iba jeden problém – napichané ovce by ihneď zvolili náhradníkov.
      Ešte je šanca, že sa začnú prejavovať tie konšpiračné teórie o dôsledkoch vakcinácie , a že to ta vakcína vyrieši.

    1. Hele, jeste, ze ten kominkaut neudelala v zari pred volbama, mozna by pyjati ani nepotrebovali koalu a vyhrali volby na plne care diky podpore volicu ze spektra komaru a socanu :-).

      1. No ona je paní vůbec taková zvláštní. Teď si s ní čtu rozhovor, ve kterém se kaje, že dřív neměla ráda cikány a byla „anticigánistka“ . To je její výraz. Teď už je ale ovšem docela jinaká a všem doporučuje si přečíst Marxe a Engelse. Nějak se v tom maličko ztrácím, já měla za to, že Marx byl antisemita a společně s Engelsem moc nemuseli ani Mexičany a černochy. Zejména v eseji „On the Jewish Question.“ se kluci docela rozjeli. Asi by to paní Jana měla drobet dovysvětlit.

        1. To je ta generace, co nemela marxak :-). Pak hulej travu a maj to v makovici vykradeny.

          1. @Sysop
            Makovice vykrádají sami :-D

            1. Jo, to jsou ti netrpelivi, co necekaji, az mak dozraje :-)

          2. Já marxák taky neměla, ale Bytovou otázku, Manifest a Původ rodiny jsem se pokusila přelouskat, i když mě z těch třídních bojů, diktatury proletariátu a poznanenjch nutností braly mory :-). I když – jako fór to zas nebylo špatný, to jo. Jeden se nechá vydržovat od druhýho a pak káže o tom, jak jsou prachy a zisk metla lidstva :-) Mimochodem, co cultural apprpriation ? Čekala bych, že v takové moderní partaji jako jsou Piráti se podobné kulturní vykořisťování cizích etnik nebudou tolerovat a ono – světe div se, už dvě jejich hvězdy zářné nosí dredy. Není to nějaká ta názorová nekonzistence? Otázky, samé otázky…

            1. Tak to ja ted po vecerech ctu Hitleruv socialismus a to je taky vyzivny. Zejmena pak, kdyz nektere myslenky i realizaci si clovek promitne do soucasnosti. Chapu, ze ta literatura byla zakazana :-)

              1. OK. To jsem nečetla, doplním si :-) Jen doufám, že to nebude čtení jen depresivní a megalomanský, jak už to tak Áda měl ve zvyku, ale vykoukne na mě i nějaká absurdně humorná úvaha. Ale je fakt, že komický duo Kája s Bedřichem nasadili laťku proklatě vysoko :-)

                1. Ja ted ctu clanky na https://www.bawerk.eu/, sekce ‚Komunismus‘ je zajimava.

                  Ono humoru v tom moc neni, kdyz je to podlozeno fakty, ktere byly bohuzel tragicke. Kodl s Bedou to meli jako veselou uvahu nad lahvi dobreho moku, to az realizatori jejich uvah delali peklo na Zemi.

                  1. Naopak, Karel od samého počátku zamýšlel komunismus jako pouhý nástroj, jak zničit lidstvo i celý svět a přinést všem co nejvíce utrpení a smrti.

                    Zkopíruji z rozepsaného článku:

                    Největším prominentem filosofů destrukce, s cca. 60 miliony mrtvol na svých rukou, byl Karel Marx. Ten (v rozporu s oblíbenou nacistickou konspirační teorií) nebyl žid, nýbrž až do roku 1837 byl křesťanského vyznání (jeho první školní písemná práce se jmenovala „Spojení věřících s Kristem“), ovšem poté se s křesťanstvím kategoricky rozešel když napsal „Bůh mě tedy připravil o vše, zbyla mi pouze pomsta“, svému otci napsal „opona padla, má svatyně svatých se roztrhla, je třeba zavést nové bohy“, a dovršil konstatováním „má duše, kdysi věrná Bohu, do pekla zvolila cestu svou.“ Nikdo neví, co tím myslel a na co si stěžoval, protože mladému Marxovi se nedělo žádné příkoří a od otce dostával na univerzitě štědré kapesné 700 thalerů ročně.

                    Marx pak každopádně začal být naprosto posedlý destrukcí a smrtí. Je směšný komunistický mýtus, že Marx chtěl „pomoci chudým a vykořisťovaným“ – nejvyšším cílem Karla Marxe nebylo nikomu pomoci, nýbrž naopak totální destrukce lidstva i světa. Slovo „zničit“ používal tak často, že ho už jeho spolužáci na gymnáziu přezdívali ‚Karl „Vernichte“ Marx‘. O lidstvu hovořit jako o „lidském odpadu“, psal že „lidstvo musí jít do ….“, a pokračoval slovy

                    Pak budu moci vítězně kráčet jako bůh troskami jejich království. Každé mé slovo je oheň a čin. Mohu se měřit se Stvořitelem.
                    To jméno zní jako smrt, zní a zní než odezní. Mé mladistvé paže jsou mocné, uchopí tě [lidstvo] a rozdrtí tě nezkrotnou silou. Pro nás oba se otevírá temná propast.
                    Existuje-li něco, co požírá, skočím do toho, ačkoli zničím svět – svět, který vyvstává mezi mnou a propastí. Rozdrtím ho na prach svým vytrvalým proklínáním.

                    Téměř nikdo také neví, že Marx byl původně antikomunistou (sic!) – coby redaktor časopisu Rheinische Zeitung (toho bez přízviska „Neue“) napsal Karel Marx, budoucí autor komunistického manifestu, ve článku „Der Kommunismus und die Augsburger »Allgemeine Zeitung«“ v roce asi 1842:

                    Myšlenkám komunismu v jejich současné formě nemůžeme přiznat ani teoretickou pravdu, tím méně si přát jejich praktickou realizaci nebo ji i pokládat za možnou.

                    Záhy poté ale Marx konvertoval právě k tomu komunismu, který předtím kritizoval. Proč? Komunistický mainstream vám řekne, že Marxovi se najednou otevřely oči ohledně ekonomiky a uviděl nutnost třídního boje za vykořisťované. Avšak Marxův kamarád a kumpán z Internacionály, Michail Bakunin, vidí motivaci poněkud jinde:

                    Během této revoluce budeme muset v lidech probudit ďábla. Budeme muset vzbudit jejich nejnižší vášně. Naším posláním je ničit, nikoli vzdělávat. Zlý podnikl satanskou vzpouru proti božské autoritě. My v této vzpouře spatřujeme revoluci – plodný zárodek veškeré lidské emancipace. Socialisté se poznávají podle slov „ve jménu toho, komu bylo hodně ublíženo.“

                    A muž, který přivedl Marxe k tomu, že komunismus je pro jeho účely ideální – Hess -, se nechal slyšet o jiném konvertitovi ke komunismu:

                    Odcházel ode mě jako přesvědčený a horlivý komunista. Tímto způsobem šířím zkázu.

                    Jeho budoucí souputník Engels o něm, než jej Marx s Bauerem konvertovali, napsal:

                    Pozoruhodná nestvůra. Nechodí, neběhá ale skáče na patách a soptí hněvem, jako by chtěl svinout oblohu a mrštit jí o zem. Neustále rozhazuje paže do vzduchu, pěsti má zaťaté, neustále zuří, jako kdyby ho vláčelo za vlasy deset tisíc démonů.

                    Destrukce všeho dobrého a pozitivního – a jako náhrada? Jen terror.

                    1. Marx nebyl Žid, žid byl Marxův otec, co z kariérních důvodů konvertoval ke křesťanství před Karlovým narozením, nicméně přesvědčením byl nejspíš agnostik. Matka byla rovněž Židovka, takže podle judaismu Karel Marx Žid byl, nicméně odpadlý.

                    2. @shane
                      Sakra chlape, podle norimberských hundert prozent jude.
                      Konvertité, neznabozi, komunisti všechno židi.

                    3. Ano, podle norimberských taky. I podle judaismu, matka byla židovka. To, že se fotr nechal oportunisticky pokřtít na věci moc nemění. Žádná nacistická konspirace, prostě fakt. Jedině, že byl Žid, ale ne žid. Ostatně, většina jeho příbuzenstva se do křtu zřejmě nehrnula.

                    4. Děkuji za náhled a ušetřený čas při neprecteni toho homicidniho marxastu.

                    5. Oni vůbec v tomhle etniku se vyskytují vyloženě lidumilové. Atom, ultralevicová destrukce, dětská sexualita….

                    6. Tihle lidumilove jsou prakticky v kazdem etniku, ale v tomhle etniku dostavaji nejvice prostoru a ochrany.

                    7. to až v posledních desetiletích. Předtím bejt Žid nebyla žádná hitparáda. Dokonce i v USA před válkou existovaly různé soukromé kluby, které byly pro Židy „restricted“.
                      Ono když nějakou skupinu systém cíleně ostrakizuje, tak se nelze divit, že příslušníci té skupiny loajalitou k tomu systému zrovna neoplývají. Což celkem vysvětluje tu přitažlivost, kterou pro Židy měly všechny ty progresivní společensko-reformátorské ideologie jako byl socialismus, anarchismus nebo komunismus. prostě když tě společenské uspořádání sere, tak proč bys ho měl podporovat.

                    8. Mimochodem, tuhle jsem četl zajímavý článek o USA. Když se v USA rozjíždělé BLM, tak židovští městští intelektuálové a židovské organizace BLM celkem podporovali. Nicméně před pár měsíci, během té Izraelsko-palestinské výměny raket, představitelé BLM vyjádřili hromadně podporu Palestině, což Židy celkem zaskočilo.
                      Ono to celkem ukazuje, jak se tyhle dvě skupiny v USA navzájem vnímají. Židé se historicky berou jako utlačovaná menšina, takže pro ně jsou černoši jejich, řekněme, utlačovaní spolubratři. Jenže pro černochy nejsou Židi žádná utlačovaná menšina, ale představitelé establishmentu, čemuž se vzhledem k množství vlivných Židů v americkém establishmentu nelze divit. Je tam víc procent Židů než jaké je jejich zastoupení v populaci.
                      Což je pro Židy poměrně blbá zpráva, protože jak budou v USA získávat politický a společenský vliv černoši a hlavně hispánci, tak bude nutně klesat politický vliv Židů a tím i podpora Izraele. Protože černochy vůbec nezajímá nějaké minulé utrpení Židů, oni na něm nenesou žádnou vinu a navíc měli svého utrpení dost. To samé se týká hispánců. Současný západní svět podporuje Izrael a Židy z veké části jako úlitbu špatnému svědomí za holocaust. Jenže asiati, černoši ani hispánci nemají s šoa nic společného, nepodíleli se na něm ani v té době neměli politický vliv, aby jim mohla být předhazována spoluvina.
                      Krom toho, jak jde čas a jak se druhá světová válka přesouvá z živé paměti do dávné historie, tak i bílé populace se přestává holocaust a utrpení Židů nějak osobně dotýkat. A to včetně Němců, které už moc nebaví se neustále kát za něco, co udělali lidé, kteří už dávno umřeli.
                      Ono je poměrně zajímavý promluvit si na téma Izrael třeba s Indem. Oni prostě vnímají Židy uplně jinak než my, Evropané. Pro ně to jsou prostě jen jedni z mnoha národů a pronárodů a žádný bližší vztah k nim nemají.

                    9. Je to tak. Všelijaké minority a tzv „utlačování“ spolu drží basu, dokud si sami nezačnou lézt do zelí. Pak otočí o stoosmdesat a neznají bratra. Příkladů dnes i v minulosti snad vypisovat netřeba.

                    10. Nepřítel mého nepřítele, znáš to. Nicméně vtip je v tom, že BLM s Židy basu nedrželi, protože je za utlačované prostě nepovažují. Pro černochy jsou to prostě taky priviligovaní a utlačovatelé. V tomhle si Žid dost naběhli a jestli nezmění svůj přístup, tak si budou nabíhat čímdáltím častěji. Černocha jehož předky někdo ulovil někde na savaně, narval je do otrokářský lodi kde během cesty třetina otroků umřela a v Americe s nima po generace zacházeli jako s majetkem a kde ještě v šedesátých letech nesměl sedět vedle bělocha v čekárně na autobusáku, prostě nějaký vyprávění o pogromech nedojme,zvlášť ne od někoho, jehož soukmenovci na tebe vykukujou kam se podíváš, od bank po Hollywood.

                    11. V tomhle kontextu je i poměrně zajímavý, že vymezování se vůči muslimům nebo arabům je legitimní součást české politiky, tak běda, když se podobně začneš vymezovat vůči Židům nebo Izraeli. Hned máš na krku policajty.
                      Stačilo když se Petříček vyjádřil, že Trumpův a Netanjahuův plán na „mírové řešení“ pásma Gazy a případné připojení Gazy k Izraeli je pěkná pitomost a jakej schytal shitstorm, že je antisemita. A to ten plán byla fakt kokotina.

                    12. Arab je z globálního hlediska žid sto let za opicemi. Tam mezinárodní soucit a protěžování nemá odezvu ani nějakou vymahatelnost. Ti druzí ale už vědí, a hlavně, umějí. Je to kasta téhož, ale šikovnější a vlivnější.

                    13. Arabové nemaj ten klacek co maj Židi. Nikdo důležitej je zatím nezmasakroval*. Oni se sice ve světě národy a pronárody masakrujou furt, jenže to nikoho nezajímá, je to daleko. Asiaty třeba holokaust taky nezajímá. Maj svejch sraček v historii taky dost a Židi jsou pro ně stejně nedůležitý cizinci jako třeba Eskymáci nebo Zulukafři.

                      *Krom toho pro nás představujou jistý nebezpečí, což se o Židech říct momentálně nedá. Ti akorát furt pruděj s antisemitismem a tím svým patentem na utrpení za války. Za chvíli nepůjde natočit druhoválečnej film, aby v něm nebyl holocaust. A to ani z Pacifiku.

                    14. Asiaty nezajímá vůbec nic z Evropy a blízkého východu. Jsou snad ještě vychcanejší než ti semité a nějaká holokaust trafika je jim ukradená. Číňan je rád, že japonec pájí slaboproud, čicha při tom k použitým dámským kalhotkám, pravidelně zalívá bonsai a sleduje při tom pornoomalovánky. Číňan by měl nárok na trafiku (nanging), ale tam na to prostě sere bílý tesák a žijí budoucností, ne minulostí.

                    15. To je trochu dost zjednodušený. Asie je trochu jako Evropa před první světovou válkou, každej tam má na každýho nějkaý územní nároky a není zas tak dávno, co státy JV Asie požadovali od Japonců kompenzace za to, že za války odvlekli statisíce jejich žen do armádních bordelů. To, co tam udržuje víceméně klid je to, že každej tam má buď atomovky nebo kamarádí s někým kdo je má, takže se realizujou maximálně tak v pohraničních přestřelkách.

                    16. Indové, to je jiný vesmír. K jejich vlastní škod. Nezažili a nechápou ani nacismus, ani komunismus, a tak jsou hrr natěšení si to vyzkoušet na vlastní kůži.

                      Můj indický kolega si hrozně pochvaloval, jak zatočili s korupcí protože zakázali hotovost a všem povinně zřídili účet v bance. Ditto biometrika a občanky, silná vláda a policie, drakonické tresty, odposlechy…

                      Prostě všechno, s čím my máme tak strašné zkušenosti, tak moc jsme se s tím spálili a krvavě získali svobodu – v tom oni vůbec nechápou, co je na tom špatného.

                    17. Tyhle socialistické ideje nejde vysvětlit, ani ze zkušenosti. Každý zapálený levičák si myslí, že on bude ten pravý a pod ním to bude fungovat. Nebude, a z principu ani nemůže. Musí si tím projít a je mi jich trochu i líto,pže Indové nejsou zákeřní lidé z principu své existence, ale tímhle si projít musejí. Aby miliarda lidí svorně věděla, že je to cesta do pekel.

                    18. To že Indové nezažili komunismus je teda dost odvážné tvrzení, vzhledem k tomu, jak často tam měli komunistické vlády. V Západním Bengálsku vládli komunisté nepřetržitě asi 60 let, někdy do roku 2015. Krom toho se v Indii celkem dost znárodňovalo, všichni ti rádžové a maharádžové rozhodně neodešli ze scény dobrovolně. Nacismus nezažil skoro nikdo kromě Němců a Rakušanů a co se týče zkušeností ostatních evropských zemí s nacistickou okupací, taks e v principu od té britské nadvlády v Indii moc neliší. Britové se taky s hnutím odporu moc nemazali (byť furt lepší než třeba Francouzi, to zas jo) a Special Branch nemělo přezdívku Britské gestapo úplně bezdůvodně (Irové by mohli vyprávět).
                      Žádnou hotovost v Indii nikdo nezrušil, tenhle hoax je založený na tom, že Indové v rámci boje proti korupci, (která je v Indii oprvdu děsivá) vyměnili bankovky vyšších nominálů (tisícovky a možná i pětikila) v šibeniční lhůtě (tuším dva dny) a kdo měnil větší množství tak musel dokládat, kde k tomu přišel. Ta lhůta byla proto, aby to nestihli vyprat přes příbuzné.
                      Silná vláda je v Indii poměrně diskutabilní termín, policie se s běžnými občany nesrala nikdy, drakonické tresty tam mají od pradávna (tady vůbec nelze poměřovat naší optikou).
                      A co se týče krvavého získání české svobody v souvislosti s Indií? Si čichal ředidlo? Máš na mysli krvavé masakry 17. 11. 1989 nebo krvavé masakry 28. 10. 1918? (O druhé světové válce radši nemluvím vůbec. Ačkoliv si českého odboje nesmírně vážím, tak historický fakt je, že na kapitulaci Německa měl vliv… ehm… žádný).

                    19. Popravdě nemám žádné informace o tom, jak reálně vypadal komunismus v Indii, ale mám za to, že 50. ani 70. létům se to neblížilo ani smykem.

                      Mimo to jsou to magoři nacionalisti – kolega se otevřeně těšil na jadernou válku (!) s Pákistánem s tím, že Pákistán je malý a Indie velká, takže by to vyhráli a po vygumování Pákistánu z mapy by nastal ráj. To jsem fakt zíral s otevřenou pusou, jestli je magor, ale zjevně to tak vidí hodně Indů co žerou Modiho. Občas se u nás v kuchyňce zapáleně baví.

                      Možná že za to může ztřeštěné mládí, dotyčný kolega byl těsně po škole a mladí mají právo si myslet a říkat blbosti, než se po třicítce srovnají, ale stejně mně to šokovalo.

                    20. Magory najdeš všude a vztahy s Pákistánem jsou dlouhodobě mizerný, což je asi z velký části důsledek občanský války po osamostatnění Indie. Tenkrát tam byly miliony mrtvých, většinou civilistů a není to ještě tak dlouho, aby to hodili za hlavu. Krom toho se tahaj o Kašmír, což ducha spolupráce a míru rozhodně nepodpoří. Jinak Indové mi jako žádný velký militaristi nepřijdou, ale je potřeba vzít v potaz, že ty vztahy v JV Asii jsou poněkud jiný než v Evropě, kde si to většina národů vyříkala za druhý světový. Jak jsem psal, ta Asie mi silně připomíná Evropu před první světovou. Sice spolu čile kšeftujou a celkem v pohodě komunikujou, ale na druhou stranu maj furt o něco nějaký spory a strkanice a nemít atomovky, tak se nejspíš mydlej o sto šest. Kdo v Evropě ví třeba o Indicko-Čínský válce 1962?
                      Sedmdesátým létům se ten indickej režim podobal pravděpodobně dost, padesátým letům možná. Nezapomeň, že tam museli mít celkem slušný čistky mezi lidma spojenejma s Britama, krom toho se tam znárodňovalo a tak.

                    21. @shane 17:01
                      Indové i Pakistánci jsou samostatně docela v pohodě, ale dohromady to moc nejde.
                      Hinduista a muslim to je skoro jako žid a muslim.
                      Mám známého Irfana i Kumara, ale jsou to civilizovaní lidi z automotive, i když Kumar minule vyrazil v listopadu do německé pivnice v sandálech naboso.
                      O politice se nebavíme.
                      Irfan by chtěl z UAE do Kanady a Kumar touží z Indie po Německu.

                    22. V Indii těch muslimů žije asi sto milionů a celkem spolu vycházej. nebo nevycházej, někdy rozbijou držku hinduisti muslimovi, jindy naopak. Ono v zemi kde se mluví 1600 jazyky a žije kdoví kolik stovek národností to funguje všelijak. Ještě nedávno tam dělali největší bordel Sikhové.

                    23. @shane
                      Tak zase ten Reinhard, to byl povedený kousek.
                      Nezapomeňte, že odboj byl v protentokrátu zakázaný a když si měl můj děd vybrat jestli běhat po lesích nebo rubat uhlí a promenovat se v Luhačovicích, vybral si správně.
                      Po září 1938 se vlastně více divím odbojářům než Emanovi Moravců.

                    24. Nj, Nemůžeme-li zpívat s anděly, budeme výt s vlky. Proto taky Druhá republika fašizovala o sto šest. Nicméně okupace je z velké části vyléčila. Český domácí odboj měl ovšem jiné problémy, než nějaký zákaz. Jednak si ze začátku odbojáři mysleli, že to bude stejná selanka jako když bourali vesele to Rakousko zpuchřelé, takže moc nedodržovali zásady konspirace, z čehož je Němci rychle vyvedli a zakroutili jim krky a jednak tu pro nějaký partyzánský odboj nebyly terénní podmínky. V lese u Kocáby sice můžou kuňkat dvě žáby, ale partyzánský oddíl se tam neschová a pohraniční hory už bylo Německo. Navíc to bylo z Čech daleko do Británie a nějkaá zahraniční materiální a personální podpora byly dost problematická, i ty výsadky se musely dělat v zimě, protože v létě by ten Halifax za tmy doletěl akorát tak někam nad Německo. Zlepšilo se to až když se dalo létat z Itálie, ale to byl až rok 1944.

                    25. @shane
                      Do Polska to taky nebyl kousek a v polských Beskydech řádila AK divoce.
                      Taky ovšem měli větší podporu obyvatelstva a více schovaných zbraní.
                      A fatalistický přístup, ne nepodobný afgáncům.

                    26. V těch Moravskejch Beskydech byli partyzáni taky. A pak ještě v Bílejch Karpatech. Ty odbojový skupiny z druhý půlky války měli i pár celkem slušnejch zářezů, třeba likvidaci štábu 116. tankové divize a zajetí velícího generála. Poláci měli ovšem tu výhodu, že se s nima Němci nesrali od samýho začátku.
                      on se ani ten českej odboj nedá moc brát paušálně. U nás se nejvíc mluví o tom z první půlky války, kterej byl ale převážně zpravodajskej a krom toho že přeposílával dezinformace od Agenta A54 a nachal se velkolepě zmasakrovat Heydrichem toho objektivně moc nepředvedl, neměl podmínky a čas. Uskutečnit povstání v roce 1941 je sebevražda.
                      Ta druhá fáze je mnohem zajímavější a dá se říct i mnohem úspěšnější, byly tu schopné a úspěšné organizace, Rada Tří, Zpravodajská brigáda, partyzánské oddíly Toledo a Železo, policejní odbojové skupiny, skauti, železničáři a další. Akorát se to komunistům nehodilo do krámu, tak se o tom radši nepsalo. ÚVOD byl spolehlivě mrtvý, to šlo a něco se přiznat muselo. R3 nebo ZB, to by upíralo zásluhy komunistickým odbojářům, to se nehodilo.

                    27. @shane
                      Já si matně pamatuju, že takový Janko Ušiak bol ozajstný kokot partyzán a že v Beskydech se sice motalo povícero skupin včetně padákových agentů z UK (Wolfram) ale úspěchů moc nebylo…

        2. @Slecna Ling
          Paní Jana nikomu nic vysvětlovat nebude, pokud zvítězí, bude to pro Pirátstvo konečná.
          Pokud prohraje, bude to trvat o něco déle, ale výsledek bude stejný.
          Frustráti se těšili na koryta a teď si budou navzájem vyčítat, že jsou poloprázdné.
          A s tímto stylem dostanou na podzim v obecních volbách na prdel i ve velkých městech, v Praze nejvíc, tam jsou u lizu a výsledky nulové.

          1. Pravda :-)

          2. Na ja. Jenže Piráti jsou jen ti viditelní eurobolševici. Pak je tu STAN, což jsou stealth eurobolševici – a ti, bez ohledu na volební výsledek, berou ve SPOLU podstatné pozice.

            1. @JM
              STAN to jsou drobní zlodějíčci kteří od milionů přejdou k miliardám.
              Kdyby jim dotace dalo Rusko nebo Čína, pošlou EU doprdele ihned.

              1. A to zas ne… ihned ne. Jeste by chvili licitovali, ktera strana da vic.

              2. To je ovšem mimoběžné.

                Zaprvé – Rusko nemá peníze přeplatit EU. Peníze přeplatit EU by měla Čína, jenže to by bylo ještě brutálněji z deště pod okap – ba přímo pod nouzovou výpusť přehrady Tři soutěsky.

                Zadruhé – u velké části STAN to bude i ideologické, protože europanské postoje jsou prostě mezi společenskou smetánkou a „elitami“, a tudíž i mezi všemi, kteří by mocinky rádi také byli „elity“, takový lakmusový papírek. Asi jako „občanská společnost“.

                1. No je otázka, co jsou to ty správné postoje…Ono se to každou chvíli nepříjemně mění :-) . Kdysi dávno byla v kurzu paní Rowlingová, dnes už ale nepochopila tempo doby a je z ní persona non grata.

                  1. To je ještě více mimoběžné. Momentálně módní autorka knih pro děti a lezení do střev Berlínu a Bruselu jsou neporovnatelné „hodnoty“.

                    1. No… jsou a nejsou. Myslím, že převedení jedné z nejslavnějších autorek* během pár let bezmála na „neobčana“ jen proto, že si dovolila vyjádřit ne-úplně-přesně-správný-názor**, je velmi hezkou ilustrací těch současných problémů.
                      ____
                      * Bez ohledu na zdroj té slávy a skutečnou kvalitu těch knih, jež je dost tristní — od zhruba třetího Pottera dál jsou to strašné sračky.
                      ** Dokonce poté, kdy mu nějakou dobu vycházela nadšeně vstříc — kdo si dnes ještě pamatuje, jak se Dumbledore stal (podle Rowly) homosexuálem?

                    2. Roula sklidila co zasela. Sama je příšerná aktivistka. Tak ji prostě převálcovali mladší a radikálnější. Kdo čím zachází… dobře jí tak.

                    3. To Shane

                      Tak to zas ne, to prr…Roule prej nějaký radikální hovada vyhrožujou smrtí. To mi za sebedebilnější názor připadá jako poněkud silná káva. Hele, mrkni:

                      https://www.france24.com/en/live-news/20211122-j-k-rowling-reveals-death-threats-over-transgender-row

                    4. To je samozřejmě demence, nicméně si dobře pamatuju, jak tahle paní měla potřebu srát se do všeho možnýho. Vlastně se dá říct, že tady boží mlýny zamlely dost rychle..

                    5. No však i ČR oblažila svou návštěvou, aby nám zkritizovala klecová lůžka. Asi jí psychofarmaka a dělat z někoho zeleninu přišlo humánější

                2. Rusko nemá peníze přeplatit EU, ale má pod kontrolou kohoutek s plynem. Kdo má víc?
                  Když o tom přemýšlím, tak by mi nevadilo být pod vlivem Ruska. Nemám přesné zprávy z této země, ale mám pocit, že na rozdíl od EU nevládnou na základě fikcí:
                  – elektro auto neprodukuje žádné emise v celé své životnosti (výroba-provoz-likvidace)
                  – pouze očkovaný nemůže nikoho nakazit
                  – uhlíková neutralita EU zachrání celý svět

                  Jak tady někdo napsal – stačí nepomlouvat Putina a nesrat se do místní mafie. Pak si tě nikdo nevšímá. (konec citátu)

                  1. @autisticky off-road
                    Tak pak se ovšem smiřte s drobným detailem, že vypisovat rádoby anonymně moudra na DF bude zakázaný.
                    Mimo jiné.
                    Jinak proti Ladě Niva, pirožkům a vodce nic nemám.
                    Jen mi trochu vrtá hlavou, proč každej trochu majetný Rus utrácí prachy v Alpách nebo u Středozemního moře potažmo aspoň ve Varech a ne u Černého moře, na Kavkaze a v Kislovodsku.

                    1. Dobrou vodku dělaj i Poláci a Finové, když už má někdo potřebu pít tu tekutinu bez chuti a bez zápachu. (ale do džusu nebo do bowle se hodí, to zas jo).

                    2. Tak někdo se chce prostě opít a chuť ani vůni k tomu nepotřebuje :D
                      Do míchaček je to super, ale upřímně hit č. 1 je teď u nás frozen Margharitta. Chce to jen slušnej mixér a hooodně ledu. Tequilu, Cointreau a limetky. naprosto boží…

                    3. Jo, kdyz jsem se pred 15 lety valel na Isla Margarita, tak na bazenovym baru jsem jel kombinaci Margarita-Coco loco-Cuba libre. Kurva to byly casy. Benzin litr padesat haliru a pronajem letadla na den dve sta dolacu. Ted uz na to muzu tak akorat vzpominat :-(

                    4. shane
                      7.1.2022 v 17:36

                      možná to má co do činění s tím, že poměrně hodně chutí nebo zápachů je té tekutině docela na škodu, mnohdy tak, že se to nedá vzít do huby? :D

  4. Původně jsem si myslel, že článek je nějaká satira, popř. provokace, ale pak jsem si vzpomněl, že i já jsem se setkal s podobnými uvědomělými občany.
    Moje zkušenost s voláními hygieny:
    po dvou neúspěšných voláních od hygieny a mém zjištění kdo volal, šlo číslo na black list.
    O té doby jsem z hygieny neměl už nikdy žádný telefonát ani SMS.
    Ani když měl C třeba někdo z práce.
    Možná jsem dostal nějaký příznak v systému? :-)

    1. Sonderbehandlung

      1. Und es kommt der Tag mit der endgültigen Lösung…

        1. Ja natürlich!
          Alles gute an alle!

  5. To je megazmrd:

    https://echo24.cz/a/iuRiK/valek-smetl-ze-stolu-uznavani-protilatek-kvuli-omikronu-nevrati-ani-uznavani-pcr-testu

    „Kdyby byla delta, už máme protilátky v systému. Delta není, máme omikron. U omikronu jsou jiné protilátky než u delty.“

    A u očkování jsou ještě úplně jiné. Panebože, myslel jsem, že budou aspoň trochu jiní než ten pitomec Bureš. No, naštěstí jsem je nevolil.

    1. Vlada slibila, ze druha davka ockovani udela tecku za kovitem. Takze kdo ma dve davky, udelal tecku za kovitem a dal mu to uz muze byt fuk.

      To v takove Germanii to maji tezky. Nejprve Kochuv institut 30/12/2021 ve sve tydenni zprave shrnul, ze 96 % nemocnych omikronem je ockovanych a jen 4 % jsou neockovani, aby to po nasledne medialni mele hned 5/1/2022 upravil na 75 % ockovanych a 25 % neockovanych. Sice to porad nekoreluje s proockovanosti v Nemecku, ale uz ta lez vypada lip, nez pravda.

    2. Ne ze bych chtel soudruha Valka obhajovat, jen pripominam, ze muze byt i mnohem hur. Jako napriklad v Rakousku, kde chteji do lidi povinne prat protilatky proti variante viru, ktera se uz snad rok skoro nikde na planete nevyskytuje. A evidentne to chteji dotahnout do konce, i kdyz podle dostupnych dat omikron opravdu zabiji vyrazne mene. Ordnung muss sein, na fakta, logiku nebo primerenost opatreni sere pes.

    3. eubijec: Co je to za štěstí, že jste je nevolil?
      Já je taky nevolil, a bez ohledu na to je to neštěstí, protože jsem nikoho takového nechat vládnout nechtěl.

      1. Štěstí je to v tom, že si nemusím rvát vlasy jako v roce 2006, kdy jsem to hodil ODS, aby nevyhrál ten tlučhuba Paroubek. Jinak je to samozřejmě neštěstí.

        1. Z toho si nic nedělejte, trhat si vlasy netřeba, protože ten hlas stejně nic nezmohl. Váš hlas má totiž stejnou váhu jako hlas mého mentálně postiženého bratrance, který to hodí tomu, kdo mu slíbí jakoukoliv kravinu, která ho zrovna v tu chvíli potěší :)

          1. A proč nevyhrál Zaorálek, vždyť tu protislužbu má ve jméně.

  6. Najednou ten opatrný Drosten zní úplně jinak. Christian Drosten teď dokonce mluví o tom, že země musí povolit více infekcí variantou Omikron.

    https://www.welt.de/politik/deutschland/plus236054424/Omikron-Variante-Ploetzlich-klingt-der-sonst-so-vorsichtige-Christian-Drosten-ganz-anders.html

    komentář ke článku:

    https://eugyppius.substack.com/p/drosten-corona-astrologer-noted-hysteric

    „V panice novinářů a státní správy však nyní a vždy existuje velká setrvačnost, která naléhá na další opatření. Přemluvit je nebude snadný úkol, zvlášť když je všechny ty měsíce naplňovali strachem. Drosten a jeho političtí myslitelé mají před sebou obrovský problém, který si sami zavinili. Možná, že vláda v panice nakonec není tak skvělý nápad.“

    1. Vláda je enormně špatný nápad, a to zcela bez ohledu na paniku.

      1. ocs 6.1.2022 v 23:29

        Zajímavé, až dosud jsem žil v bludu, že vláda není nápad, ale přírodní zákonitost.

  7. No jo, tak to dopadá, když se blbne z obyčejné chřipky…
    Ale to zase není až tak vaše chyba. :-(

    1. Cca v 17. minutě je Čestmír Strakatý v šoku a hrozně se diví, že odborníci asi „trochu“ lhali… xD

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017