Nezbývá než doufat, že pan Challenged je lepší mastičkář než investiční bankéř a Volkswirt.
Komentovat jednotlivosti toho shluků kravin ani nemá cenu.
Alan.Cox
Doživotní renta není problém. Není člověk, není renta.
Sysop
Nejake modely v tomto smeru se testuji na UA. Pry to ma celkem povzbudive vysledky. Ruku v ruce s tim jdou ale zase jine problemy, a sice mizeni dluzniku hypotek a to vcetne predmetu zastav. Jeste je potreba na tom trosku zapracovat.
Alan.Cox
V Česku je to již vyřešeno. Za dluhy ručí všichni následní dědici. Vylepšit by to šlo už jen povinným ručením všech potomků až do desátého kolene.
Sysop
Mozna prijde dalsi level – za dluhy statu budou rucit volici. Uvidime, kolik jich zbude.
Alan.Cox
Ten budoucí čas je špatně. Správně má být přítomný čas.
Bakendrid
Je sranda, jak všichni svorně tvrdí že vloží peníze do akcií, fondů, atd atd. jako by to byla největší pohoda na světě. Ani hovno. Je to jedna z nejtěžších věcí co můžete udělat. Vidět jak se vaše peníze propadají do červena, zvlášť když to budou jediné peníze co máte na důchod, to nedá naprostá většina lidí. A k té průměrné výnosnosti fondu S&P500, pokud jste od roku 83 minul cca 10 nejziskovějších dnů, tak budete mít výnos cca třetinový.
Obchodování s akciemi není o penězíc, ani o strategii, ale o hlavě, kdy musíte v podstatě popřít vše, co vám funguje v běžném životě, a to je to nejtěžší.
fatdwi
Bakendrid: to zas nemáte pravdu. Máte-li hlavu, ale strategie na hovno a peněz málo, je to taky k ničemu. Nicméně „hlava“ je rozhodně jeden ze zásadních faktorů a zdá se být tak důležitým proto, že lidé, kteří se pohybují v investicích od určité úrovně víc, mají jak strategii, tak peníze. A tedy mezi takovými je pak „hlava“ rozhodující, společně s nemálem štěstí. Předvídatelnost mnoha věcí, které se dějí, je velmi malá. Můžete vidět trend, ale to neznamená, že správně odhadnete jeho zásadní projevy nebo na ně dokážete/budete schopen správně zareagovat. Hlava-nehlava. Nicméně pokud byste si se soudruhem doktorem vyřval rentu, zas by Vám bylo líp. Můžete to zkusit, nová pravice = víc státních peněz pro MĚ!
Frederick Bonsetti
Pouze dvě faktické poznámky k článku a dvě postskripta:
1) pokud mají mít doktoři nárok na výsluhy – které v této zemi mají ex lege pouze hasiči a příslušníci bezpečnostních sil – pak to nutně musí být vázáno na služební poměr. Důsledky jsou v článku popsány dobře, ale chybí jedna – z hlediska permanentního vydírání vlády lékaři naprosto zásadní – a tou je nemožnost stávkovat. Policisté nestávkují. A v ten moment veškerý vydírací potenciál bílé mafie končí. To zaprvé.
2) průměrný plat lékaře je 103.000,- Kč hrubého měsíčně. Průměrný plat zdravotní sestry je 53.000,- Kč hrubého měsíčně. Před zvýšením o 15.000,- Kč, ke kterému dochází v době, kdy tu plošně brutálně klesá životní úroveň všem ostatním skupinám zaměstnanců (ne, vyvolence v Poslanecké sněmovně, Senátu či zastupitelstvech za zaměstnance nepovažuji). To JE NENAŽRANOST SVINÍ, KTERÉ NEMAJÍ ŽÁDNÝ STROP. 60% příjmů státních nemocnic jde na platy personálu a managementu. To zadruhé.
P.S.: neměl bych ani proti takto vysokým platům lékařů a sester nic, pokud by se ovšem k pacientům chovali jako ke klientům, kteří je takto královsky platí. Protože platí – tím ,jak é platí daně a jaké vládní kašpary volí. Místo toho se naprostá většina lékařů, nemluvě o sestrách, nich chová k pacientům jako k obtížnému hmyzu, který má právo leda tak držet hubu, na nic se neptat a pokud nedá úplatek nebo nemá známýho lékaře, pak si může na rehabilitaci počkat třeba půl roku, na banální operaci klidně rok, pokud do té doby přežije. Míra hulvátství, sprostoty a neuvěřitelných chyb, které nekončí léty v base jen proto, že se soudruzi vždy podrží, takže vše je buď lege artis, nebo se nepodaří zjistit, kdo nechal pacientovi v pajšlu špachtli nebo rukavici, odpovídá tomu, že se zatím žádný ministr zdravotnictví nerozhodl vzít tyhle pazdráty tvrdě u huby a rozehnat jejich středověký cehc jménem ČLK do všech světa stran. Poslední, kdo měl koule na to vykydat tenhle socialistickej moloch jménem „české zdravotnictví“, byl Miroslav Macek, kterej k tomu ovšem díky pádu Klausovy vlády už nedostal příležitost.
P.P.S.: Porodnictví je pak kapitola sama pro sebe a je to právě toto chování, které vede matky k domácím porodům.
Panek
Tak hlavně, kdyby lékaři chtěli výsluhu, tak by taky museli akceptovat služební přidělení na 60 dní i bez souhlasu a to kamkoliv v ČR. To by dochtor z Prahe docela koukal, kdyby mu představený písemně nařídil, že listopad+prosinec si vodslouží v Hařmánkovicích na Broumovsku. pic!
fatdwi
Panek: tak to zase prrr, Vy jeden parazite. Podmínky zlaté renty přece stanovuje lékař a jediné, o čem bude ochoten jednat je počet kilogramů ročně, které dostane. Nějaká nařízení a další fuj fuj věci v takovém návrhu vůbec nemají své místo, jde přece o životy a pacienty!
Dissenter
Proč ne, když mi přestěhují do Heřmánkovic potřebné přístroje, rád si udělám dovču.
Medicína se změnila, holenkové. Představa, že „dochtor s brašňou bude tuna stať“ se hodí již jen na praktické (dříve obvodní) lékaře, a těch je dost. Částečně i proto, že jejich financování je slušné.
Alan.Cox
Medicína se změnila. Doktor měl dříve k dispozici aspoň penicilín, teď už nemá ani to.
Sysop
Aplikace penicilinu zpusobuje zvyseni uhlikove stopy prodlouzenim existence subjektu. S takovymi nezelenymi metodami zatocime.
Dissenter
:-) to je pochopitelně nesmysl. Jediné co chybělo, byl bez problému substituovatelný sirup.
Alan.Cox
A za koronavirové epidemie 2019-2021 také tiše a záhadně mizely léky z lékáren i nemocnic. Aby jediné, co měl pacient k dispozici byly RNA vakcíny.
Panek
Proč by tam stěhovali přístroje. Účel přidělení není, že např. hasiče specialistovi na odhalování příčin zahoření přidělí na služební místo v tramtárii, kde bude určovat příčiny zahoření. Ale pošlou ho třeba po povodních tahat z bahna zdechliny lesní zvěře.
Srovnatelně by třeba oftalmologa mohli přidělit na 60 do Broumovska, aby tam vytíral cigánským kurvám vagíny.
Panek
Ideálně pak listopad-prosinec a leden-únor. Sice je to 120 dní, ale jen 60 dní v kalendářním roce.
Sysop
Ostatne treba na chirurgicke zakroky by mohli nekam dat doktora. Namatkou matematiky. Vsak mel disertacku na tema „rez teles“, tak jakypak copak.
Panek
Důležitý je obor a nepřekročitelnost kvalifikace. Takže neurochirurga by mohli poslat klidně sbírat biomateriál na covid testy, ale obvoďáka by nemohli poslat na sál k ortopedickým operacím. Ale to je teorie, u lékařů se to nestane. Ti by chtěli jen ty výhody (výsluha, sportoviště), o kterých se běžně mluví, ale ty nevýhody (přidělení, postavení mimo službu, 20% navýšení sankcí), to jim nic neříká.
Dissenter
Ten neurochirurg by vcelku bezproblémově vytíral nosohltan (v reálu to lékař nedělá vůbec), ale dosti by chyběl svým původním pacientům, které prostý vytěrač nosohltanu neodoperuje.
A kteří by zakápli.
Panek
U služebního přidělení nehledejte logiku. Profík na balistiku nasdílí na ksichtbooku nějakou kritiku na Rakušana a jde šlapat bláto na slovenskou hranici.
A je jim u prdele, že vyšetřovatelé čekaj, protože 60-120 dní nikdo nezpracuje odborko.
Dissenter
Myslím, že se úplně míjíme v tom, o čem diskutujeme. Lékař není žádný zaměnitelný fízl, ale poměrně unikátní kvalifikace, zužitkovatelná v řadě pozic zde i v zahraničí, a postavil-li byste kvalifikovaného lékaře do podobně nesmyslné situace, jakou jste navodil, v ten moment končí. Třeba i fiktivní pracovní neschopností.
Váš zdroj toho průměru je odkud a jak byl počítán, smím se zeptat?
2) výsluhy jsou blbost. Stanovení odpracované doby podle počtu hodin (pro všechny profese) jako kritérium k nároku na starobní důchod je spravedlivé. Dokonce i pravicový guru soudruh Kechlibar se k této otázce staví laxně a vytváří strawmen jak se mu to hodí. To by ovšem řada těchhle sprostých hulvátů, co si osobují právo jiným mluvit do pracovních podmínek, strašně řvali, protože by ve skutečnosti museli odpracovat daleko víc času a to se jim nechce.
Beztak ovšem vohnouti neustále žvaní o výsluhách, aby zdůraznili tu nesmyslnost a nezásluhovost.
Psi štěkají, karavana jede dál.
jizlivec
Co si tak čtu o zdravotnictví (už od konce století), tak psi už dávno ochraptěli, vystřídaly je hyeny…
A karavana nikam nejede, velbloudi už nemají sílu vstát…
Goro
Jako úplně nevím. Kdyby většina lékařů řekla, že prostě přesčasy dělat nebude, tak chybí lékaři, lidi řvou, musí „se s tím něco dělat“ a problém s přetížením se kurva musí začít řešit. Jenže zase ty přesčasy krásně zvedají rodinný rozpočet, že… A sory jako, pokud byly problém přesčasy a vyřešilo ho přidání na penězích, které přesčasy vůbec neřeší… něco mi tu neštymuje.
Stejně nechápu, proč máš Challengere problém s nárokem na starobní důchod, to doktorům při jejich přetíženosti hrozí, že by neměli dost odpracovaných let? Nebo chceš jít do důchodu v 55ti? Jako rozumím, že přesluhující obvoďák není ten samý případ jako chirurg, každý bude podávat v 65ti letech při práci jiný výkon. Ale to má stejné většina manuálních prací. Dědu s třesem taky nenecháš svařovat. Není to fér dělat před důchodem podřadnější práci, ale tak to v hodně profesích prostě je. Prostě nechápu důvod, proč se má specifická situace ve zdravotnictví řešit přepočítáváním hodin/odpracované roky a ne dodržováním zákoníku práce, dokud se to nestabilizuje? A pokud by se zavedlo uznávání odpracovaných hodin, jak na tom budou matky se zkráceným úvazkem? (nejčastější případ)
Goro
Nemám nic proti doktorům, ani proti tobě, jen mi prostě ta současná hysterie nějak nesedí k reálným krokům. Celé mi to připadá jako velké haló se spoustou zástupných argumentů jen aby si vymohli zvýšení platů. Ať je klidně máte vysoké, ale tak to kurva řekněte na rovinu. A pokud je něco protiprávního (překračování maximálního množství přesčasů) a k tomu nebezpečeného (nevyspalý doktor), tak řešte nápravu a nechtějte ohnout důchody podle aktuálního špatného stavu.
Dissenter
Tomu, kdo není insider, to logicky připadá divné. :-) Jde totiž o to, že jsou dvě různé skupiny lékařů, obě jsou poněkud fuzzy.
1) mladí lékaři, kteří potřebují dozor a dohled, mají docela malé mzdy/platy a zároveň jsou staršími trochu tlačeni do přesčasové práce, aby se systém nepoložil a aby se rychle něco naučili. Protože generačně se posouvá vnímání volného času a navíc mezi mladými doktory je o něco méně nadšenců než mezi střední a starší generací, akcentují na prvém místě work-life balanci. Ale nechtějí, aby jim mzdy ještě klesly.
2) starší samostatní lékaři, kteří si na delší přesčasy zvykli, zvládají je vcelku bez narušení work-life balance i proto, že nejsou tak vystresovaní a i v akutní medicíně se práce nechá trochu zorganizovat (někde taky proto, že mladý lékař odslouží nejhorší post). U nich by při respektování přesčasů 416h/rok a nezvýšení mzdy/platu došlo k poklesu příjmů i výkonu. Obvykle nechtějí ani jedno. Prioritou je udržení / navýšení příjmů.
Realitou je, že při dodržování 416hod/rok limitu přesčasové práce a nezruší-li se malé nemocnice, klesne výkonnost zdravotního systému.
živnostníci a podnikateli taky zřejmě nedostanou ani minimální almužnu, ale tak akorát smyčku, soudě podle toho, že si na ně nevzpomněl v diškuzi ANI JEDEN JEDINEJ soudruh :D
Alan.Cox
Živnostníci a podnikatelé jsou keťasové, plebs a dezoláti. Bez pekařů, zemědělců, ajťáků, kuchařů a jiných podlidí se lékaři i společnost obejdou. Tak proto.
a to eště můžem do toho zamotat to oblíbený, že vyjma zaměstnanců soukromejch nemocnic, nikdo z těch vostatních neplatí ŽÁDNÝ daně, anžto jejich plat je prakticky 100% ze stádních peněz a tak, stejně jako ouřadníci, maximálně vrací část zpátky :D
Lukas B.
to je samozřejmě takový pěkně zásadový, ale jakmile si státní úředník dá na nedělním vejletě v turistické chatě vepřovou pečeni, tak je na státních penězích závislej nejen on, ale i řezník co prase porazil a sedlák co prase odchoval.
Alan.Cox
Je to ještě horší! Všechny koruny, které existují vydal český stát!
neřikal sem nic vo tom, že ty prachy nendou do ekonomiky, ale rozhodně neplatijou jako 100% příjemci daňovejch prachů daně, jenom neco dávají zpátky a tak jim tech daňovejch prachů zůstává míň
mimochodem, obludná věc, která je většině lidí asi volná, ale stád a další veřejný (čili víceméně stádní) baráky už kontrolujou víc jak 50 % prachů v ekonomice – čili už oficiálně máme nejakej ten pátek STÁTEM ŘÍZENOU (taky se tomu říkávalo centrálně plánovanou) ekonomiku :o)
Alan.Cox
Nemáme státně řízenou ekonomiku. Tu mají možná v Rusku a Číně, a proto jsou na tom lépe.
Česká republika má ekonomiku řízené zahraničními nadnárodními korporáty a tak podobně. Tedy styl vydoj a zahoď. Privatizace zisků a socializace ztrát.
Dissenter
Poznámky a postskripta prozrazují neznalost, milý Frederiku.
1) Výsluhy jsou blbost, to ví asi každý kromě ministra války, ale lékaři nestávkovali. Pouze se rozhodli dodržovat zákoník práce = pracovat přesčas jen 150hod ročně, což lze nařídit.
2) S průměrným platem lékaře se šachuje všelijak. V přímo řízených nemocnicích je hodně doktorů s úvazkem 0,5 (zbytek úvazku granty a fakulta), jimž se přesčasová práce dopočítává nad rámec úvazku. Odměny se taky dávají nikoli v poloviční výši. Vzniklé číslo se pro účely statistiky násobí dvěma (aby vznikl plný úvazek). Přitom tyhle peníze lékař nikdy neviděl. Druhým způsobem šachování je uvádění mzdy v součtu za stovky až nízké tisíce přesčasových hodin ročně, rekordman v jedné mé známé nemocnici nastřádal 1600 hodin ročně. Dokud nebude uváděna mzda/plat hodinový, jsou srovnání hausnumerická.
P.S.: Lékaři se chovají tak, jak jim obecenstvo umožní. Průměrně inteligentnímu bernardýnovi dojde, že v situaci, kdy na „banální operaci“ (z toho termínu čiší hloupost, sorry) čeká rok, vzetím lékařů „u huby“ nebo strčením „do basy“, natož vyhnáním hulvátsky se chovajících jistě termín nezkrátí.
Nechci obhajovat chyby a absenci lidského přístupu, je to špatně. Ale primární příčinou je to, že medicína je podhodnocena + je levná pro pacienta, tudíž je zneužívána –> lékařů vstupuje do praxe ČR málo –> pracuje kdejaký mongol a je nevyhoditelný –> sestim smiř.
Na jediném se shodneme, Macek byl fajn. Realizací jeho reformy bychom vydělali. Všichni.
Alan.Cox
Já už studuji po večerech medicínu, protože je mi jasné, že lékaři nebudou. Až budu sám sobě potřebovat chirurgicky operovat, tak pojedu podle příruček. :-)
Ono by to také chtělo kvalitu lékařů. Ta je podle Gaussovy křivky. Problém je, že zatímco neschopný technik je nemilosrdně vykopnut pryč, u lékařů tento očistný proces moc není. Průměrná kvalita lékařů jde dolů.
Někdy mám dojem, že lékaři víceméně jsou reklamy na letáky léků. Ten dojem jsem silně získal za koronavirové epidemie, kdy lékaři papouškovali reklamy na rna vakcíny. Aniž by tomu rozuměli. Ptal jsem se jich schválně na základní otázky: „Jaký je rozíl mezi DNA / RNA?“, „Co udělá lidský organismus, když do něco vstříkneme čisté RNA?“ a další základní otázky. Věděli kulové s přehazovačkou, ale „doporučovali“. Dost se mi ta nemorálka lékařů od té doby zhnusila.
Dissenter
Co udělá? Většinou neudělá nic. :-)
S tou kvalitou – napřed musí být dostatek techniků/lékařů, aby bylo možné vybírat si.
Lukas B.
a není to jinak? není to náhodou tak, že počtem lékařů na milion obyvatel jsme světově dost na špici, ale lékaři jsou často zasíráni a obtěžováni prací, která jim nepřísluší a kde je jejich kvalifikací mrháno?
to je jako kdybyste poslali inženýry stavět lešení a zametat na stavbě a brblali, že máte málo inženýrů, a inženýři brblali, že chtějí vyšší platy.
Dissenter
Z části to tak není. Počtem vystudovaných lékařů jsme na tom hodně dobře, ale hodně velký podíl odchází mimo stát nebo mimo obor (alespoň částečně).
Z části to tak je. Racionalizace práce lékaře by vyžadovala jednak úpravu legislativy – největší část „zbytečné“ práce lékaře spočívá v komunikaci s pacienty, vysvětlování a podepisování souhlasů, zapisování do zdravotnické dokumentace. Toto by mohla dělat sestra (asi i zaškolený administrativní pracovník s lékařskou supervizí), ale nesmí. Ve velkých nemocnicích se to řeší mediky a začínajícími lékaři, kteří se tím učí.
Ambulantním lékařům zabere část „zbytečné“ práce administrativa, vykazování, de facto kreativní účetnictví. To by se dalo outsourcovat podobně jako ve velkých nemocnicích, jenže na její zjednání nestačí peníze, které lékař inkasuje od pojišťovny. Takže to dělá po večerech jako relativně jednoduchou a repetitivní práci.
Lukas B.
uznávám, že by mi asi zrovna vysvětlování prognózy léčby a odpovídání na doplňující dotazy zašloleným administrativním pracovníkem asi nevonělo. ale jako pacoš jsem byl docela oblíbený (když jsem před dvanácti lety řešil více než půl roku jistý neduh), protože jsem a) poslouchal, b) neměl sklony vyhledávat esoterické šamany a c) pilně jsem gůglil, a na konec pilného gůglení o neduzích a léčbách jsem jako protijed pár minut gůglil v oboru, kde se cítím já odborníkem, abych získal nad relevantností informací z internetů zdravý nadhled (takto přesně mi to doporučila moje ošetřující lékařka, a mé doplňující dotazy byly pak dle jejího hodnocení většinou příčetné).
Alan.Cox
Já dělám profesi a mám vzdělání, které se částečně překrývá s lékařským. A to, co jsou schopni lékaři tvrdit pacientům, to je až neskutečně skandální. Téměř vždy, když mě lékař začne instruovat v těch částech medicíny, kde jsem odborník, tak se koušu do rtů, abych nebyl nezdvořilý.
Při nabízení rna vakcín, které byly v zásadě nevyzkoušený laboratorní pokus na lidských krysách, protože nikdy předtím nebyly masově nasazeny ani na lidech ani na zvířatech. Navíc s nedokončenými klinickými testy, a značnou technologickou nekázní při jejich výrobě. To už jsem se neudržel, a ptal jsem se: Jaký je rozíl mezi RNA/DNA? Co udělá čistá RNA v těle, pokud bychom ji vstříkli do ramene. A další otázky. A světe, div se, ani jeden ze zhruba stovky lékařů o tom nic nevěděl. Ale přesně věděli, že to je jedině dobrá vakcína, až na věky věkův, ámen, Bůh na nebesích.
Dissenter
Tady se mýlíte. Sice je pravda, že Pfizerovic RNA vakcína byla první RNA vakcínou u lidí, nicméně výzkum RNA vakcín probíhal desítky let a první práce na myších byly publikovány deset let před covidem. Princip je odkoukán od retrovirů, jejichž vnášení konvertované RNA do genomu stojí za částí evoluce (a ano, toto je největší potenciální riziko RNA vakcín).
Rozdíl mezi RNA/DNA se učí v první třídě základky (no dobře, medicíny).
Jinak jak vidno, neudělalo to nic (tak velkou observační studii nikdy nikdo už neudělá :-)) a imunita vzniklá RNA vakcinací je zřejmě podstatně kratší než imunita vzniklá nemocí.
fatdwi
Dissenter: naopak tady nemáte pravdu Vy. Že u něčeho probíhal výzkum desítky let je zcela irelevantní. Jediné podstatné je, jestli to někdy bylo dotaženo do produkčního konce standardní metodou a zde je odpověď jednoznačně záporná.
Chtěl bych vidět Vaše nadšení před 3 lety, kdyby Vám někdo tlačil nový lék, jehož vývoj by probíhal 6-7 měsíců a testování 3 měsíce. To by bylo naprosto nemyslitelné a žádný doktor by to dobrovolně nevzal do huby. A to ani kdyby se jednalo o lék, kde „se už předtím desítky let bádalo“. Naopak to, že se bádalo, ale nikdy se nic do praxe nepřevedlo, je důvod k maximální skepsi. Jako omluvu to může použít jen naprostý diletant.
A že to „neudělalo nic“? Tím myslíte ty hromady mrtvých a postižených, ať už sračkou od Astry nebo Pfizeru?
Doufám, že to „nic“ jednou zažijete ve vlastním lese.
Dissenter
Přečtěte si původní data a ne fake news a zjistíte, že žádné hromady mrtvých a postižených nejsou.
Na téma covidu odmítám diskutovat, protože nehodlám ztrácet čas přesvědčováním fanatických antivaxerů stejně jako stejně fanatických přívrženců hygienické diktatury, jste obě strany téže mince.
Alan.Cox
Dissenter: Až dostanete tvrdá data, dejte vědět. Ty totiž nikdo neuvolnil, a pokud tvrdíte, že jste je viděl – tak jste buď lhář, a nebo máte interní informace, které nemá veřejně vůbec nikdo.
Žádost o dodání dat dokonce prošla Ústavní soud. Ústavní soud nařídil ta data dodat, ale stejně nebyla dodána.
fatdwi
Dissenter:
a) Která „původní data“? Uveďte jedinou mRNA vakcínu, která je komerčně dostupná a prošla obvyklým 5-8 let dlouhým procesem.
b) Když dal Pfizer na FDA data ke klinické studii, tak jsem je četl (zaří/říjen 2021, stáhl jsem si tehdy všechno, co tam bylo). Byl to neuvěřitelný diletantismus – 3 měsíce dlouhé testování (reálně kvůli dvoutýdennímu odstupu mezi dávkami bylo hodnocení „dlouhodobých účinků“ jen 2.5 měsíce a to jen u těch, kteří byli očkovaní jako první – hromada lidí se sotva dostala k druhé dávce, tj. průměrné pozorování, co s člověkem vakcína dělá, netrvalo o moc víc než měsíc, u mnoha pak prakticky nula – to je naprosto šílené, v porovnání s běžným postupem), naprosto neprokazatelné výsledky a na závěr tvrzení, že to má 95% účinnost, která z ničeho na předchozích stránkách nevyplývala. Naprostá katastrofa, s takovou „studií“ by člověk neobhájil ani čtvrtletku ze statistiky. Četl jste to aspoň taky, když už mě vybízíte k „původním datům“?
fatdwi
Dissenter: jo a k těm „hromadám mrtvých“ – zaprvé, ve VAERSu to předpokládám není problém vyhledat dodnes, i tady se mnohokrát psalo, jaká jsou čísla na covid vakcíny a jaká na jiné. Tehdá jsem to tam pečlivě procházel. A to ani neberu v úvahu, kolik tam toho údajně není, protože doktoři byli demotivování tam data zanášet (jistě, fake news, dezinformace a tak, to je jasný – nicméně i tak je tam toho dost na to, abyste neměl pravdu).
Plus mám v blízkém okolí jednoho mrtvého, co uvěřil lžím Blatného o „tečce“ a „ochraně blízkých“. Rakovina se rozjela fakt pěkně, jedna z prvních věcí po neúspěšné operaci, na kterou se doktor zeptal, byla ohledně očkování a na kladnou odpověď byla reakce velmi výmluvná. Tedy je zcela zřejmé, že to nebyl ani první, ani poslední takový případ a že doktorovi bylo spojení jasné. V papírech ale není o možné souvislosti pochopitelně vůbec nic, jako kdyby ta diskuse nikdy neproběhla.
Alan.Cox
„Sice je pravda, že Pfizerovic RNA vakcína byla první RNA vakcínou u lidí“ – a toto stačí, abyste věděl, že píšete to samé co já.
Takže udělá se první (předtím masově nevyzkoušená vakcína ani na lidech ani na zvířatech = což jsem psal v příspěvku výše, jak pozorný čtenář ví) masový výrobek. Logika velí opatrnosti, protože se ještě neznají rizika. Rizika by se naopak sledovala velmi pečlivě. To by udělal tehcnik, to by udělal jakýkoli zopovědný člověk.
Ale co se stalo? První masový výrobek na masově nevyzkoušené technologii se tlačí jako „povinné očkování“. Zakládají se mohutné represe pro ty, kteří se nenechají očkovat. Potlačují se zprávy o vedlejších účincích.
Ministerstvo zdravotnictví České republiky pro komunikaci s veřejností nasadí bolševické a esesácké metody. Označí jakékoli pochybnosti za dezinformace. Namísto odborníků na webu minzdrav je text od Vrábela, Semantic Vision, kteřá sice nerozumí medicíně ani zbla. Ale zato vám to vysvětlí správně ideologicky a soudružsky, protože kdo pochybuje, je hybridní válečný agent, a na takové soudruhy si posvítíme!
Ale to je jedno; otázka pro mnoho českých pacientů nestojí – nechat se léčit vyspinkaným nebo nevyspinkaným lékařem, ale nechat se léčit nevyspalým lékařem, nebo vůbec.
Musíte začít sypat. A ne málo. A pak můžete chtít to, co je dnes bohužel někde nadstandard – vstřícné a profesionální chování a můžete reklamovat chyby.
Alan.Cox
Já chci klidně introvertního nabručeného doktora s nezdvořilým chováním. Dávám přednost tomu, když mi lékař pomůže po zdravotní strance, otázku jeho persóny a chování přes čáru neřeším.
V USA je chování lékařů profi, ale reálně je to taková amatéřina a hnůj od amerického zdravotnictví, že to až hezké není. Ale je to patřičně předražené, a natřené narůžovo tím profi chováním.
Dissenter
Nikoli předražené, ale adekvátně zaplacené. Lékaři tak mají potřebu nejen profesionálně léčit, ale i se patřičně chovat, protože je konkurence. Samozřejmě s výjimkou nějaké ordinace někde v ghettu.
Alan.Cox
Znovu říkám, ať se lékař ke mně klidně chová jako kokot. Ať lítají kurvy a sprostá slova. Ale pokud bude léčit jako Bůh, budu spokojen.
Lékaři mají potřebu zlepšovat své chování a zhoršovat své léčebné schopnosti. Je to silný trend. Tak jako ho vidíte v USA, kde nezkontrolovat po lékaři jeho léčbu a naordinované léky je něco na způsob efektivní sebevraždy. Ověřování léčby a léků pacientem laikem na internetu, třeba jen v té blbé wikipedie, po USA lékaři – je základ pudu sebezáchovy a zachránilo to už milióny životů!
Lékaři nabízejí právě toto USA zdravotnictví. Drahé, nebezpečné, s mizernými lékaři – ale zato s profesionálním chováním.
Je hezké, že to podporujete také.
Dissenter
Já podporuju plně profesionální zdravotní péči, ať už co do obsahu tak formy.
V realitě ČR není nejvíce úspěšných stížností a žalob na nesprávný léčebný postup, ale na špatnou nebo nedostatečnou komunikaci/vysvětlení. Excesy v podobě malpractice jsou spíše výjimečné a hodně medializované.
Alan.Cox
Excesy v podobě malpractice jste viděl v České republice v době koronavirové pandemie 2019-2021 na každém rohu.
Už samotné očkování RNA vakcínami, o kterých se vědecké studie zcela očekávatelně čím dál více vyjadřují jako o málo účinných, s mnoha vedlejšími účinky. Navíc jedna vědecká studie za druhou ukazuje, že po několika aplikacích už zhoršuje imunitu i vůči koronaviru.
Kolik lidí bylo zdravotně poškozeno, protože všechno se léčilo jako kovid! Nejen v České republice. Ale došlo třeba i k úmrtí přímo v Bruselu, kde koluje v teplé vodě legionela, ale infekce legionelou byla diagnostikována jako jasný covid, a s fatálními následky v podobě rakve.
Kolik lidí se dostalo ke špatné péči v letech 2019-2021? Protože covid a diagnostika covidu měla přednost!
Já sám jsem se srdeční příhodou přežil jen proto, že jsem byl aktivní až sprostý na lékaře. Protože jsem měl zároveň pozitivní test na covid. A kdybych měl to slušné a uctivé chování k lékařům, tak už tu nepíši, a nejsem mezi živými. To je ta malpractice, které byly od roku 2019 neslušené stovky tisíc případů dle mého odhadu.
Dissenter
Za zanedbávání zdravotní péče při covidovém blbnutí mohou politici a nikoli lékaři, většina úmrtí vznikla tím, že vyděšení pacienti se vykašlali na prevenci, užívání léků i návštěvy lékařů. U nás se léčilo covid necovid.
Alan.Cox
Dissenter: Tím se vše vysvětluje. Za jakoukoli malpractice může vždy někdo jiný než lékaři. Tím pádem jsou lékaři z obliga.
Je chyba lidí, že nerozumějí medicíně na úrovni primáře IKEMu nebo vyšší – a proto si za to mohou.
Dissenter
Aby se lékař vůbec mohl dopustit malpractice, musí s pacientem alespoň komunikovat. Excesy, co píše fatdwi, že se covidoví pacienti nevyšetřovali, jsou pochopitelně na stížnost/žalobu. U nás se to nedělo.
fatdwi
Dissenter: to není žádný exces, to je naprosto standardní jednání. Nevím o nikom, koho by po pozitivním PCR testu přijal obvoďák do ordinace. Kolega z práce úplně stejný postup, přitom lékaře má v jiné části města. Při opakovaném volání, že je mu stále hůře doporučení, ať si zavolá sanitku, což také udělal. První doktor, kterého viděl, byl v nemocnici. Kamarád s doktorem v úplně jiném městě to stejné.
Takže buď o situaci víte naprosté kulové nebo záměrně lžete.
Mimochodem, dětská lékařka, ke které bylo potřeba jít doslova kvůli každé píčovině od března 2020 ordinuje po telefonu i ATB. Nemocné dítě od té doby neviděla, jen zdravé při nějaké preventivní prohlídce.
fatdwi
Alan.Cox: vidíte, že se na něčem shodnem, můžu podepsat v plném rozsahu. RTG jsem si zajistil sám, obvoďačka mi řekla „máte covid, jezte paralen a kdyby Vám bylo blbě, zavolejte si sanitku“. Do nemocnice jsem jel nakonec sám, arogantní šmejd mi vysvětlil, že mám covida, nemám tam lézt a mám žrát paralen. Teprve při druhé návštěve s jiným doktorem proběhl druhý RTG, konečně také diagnoza bakteriálního (v té chvíli již masivního) zánětu a ATB.
Vůbec se nedivím, že tolik důchodců zemřelo a kdo ví, kolik právě na toto. Protože mě to dalo pořádně zabrat, ono taky léčit bakteriální infekci paralenem není moc smysluplné. A tam, kde jsem se já aktivně zajímal, tam chudák důchodce leží a čeká, až je pomalu po něm a nechá se odvézt do nemocnice ve stavu, kdy mu již není pomoci. Ale umírá pochopitelně „s covidem“, sorryjako, nedalo se nic dělat.
Ale dalo, jen by obvoďáci museli dělat svoji práci, na kterou zcela rezignovali (pro žádanku na RTG jsem musel poslat rodinného příslušníka, doktorka mi odmítla to vydat, že mám covida, tak tam nesmím) a dtto v nemocnici, kde jsem po první návštěvě zcela ztratil iluze (jednalo se o velkou FN a velmi respektované oddělení). Bylo jen štěstí, že při druhé návštěvě tam byl normální doktor a ne propagandou vymytý běloplášť.
Dissenter
Bez znalosti konkrétního případu nelze říct, jestli první lékař – viděl-li první rtg, který byl v pořádku, chyboval. U covidu stejně jako u podobných viróz (chřipka, …) občas dojde k tomu, že plíce organismu oslabeného virózou „chytí“ bakteriální superinfekci. Ta se pak musí léčit jinak. (viróza obvykle nijak)
Čili první návštěva mohla být v pohodě, pro infekce typu covidu nebo chřipky je typické i středně zvýšené CRP, takže od bakteriální infekce poznat jednoduše nelze (a ne všude je dostupný/je indikováno použít prokalcitonin, který se k tomu účelu používá).
Naopak léčit každou virózu antibiotiky je pro pacienta nebezpečné.
Tím netvrdím, že se lékař nezmýlil; musel bych vidět ambulantní záznamy a asi ani tak by nešlo napsati jednoznačný znalecký posudek.
fatdwi
Dissenter: první RTG v pořádku samozřejmě nebyl, kdyby byl, do nemocnice s ním nepojedu (RTG mi dělala soukromá klinika, na jeho základě jsem se telefonicky objednal ve FN na daném oddělení). Proto jsem si ho taky zařídil sám, chtěl jsem vědět, jak moc si myslím správně, že mám problém versus žvásty obvoďačky, která mě ani neviděla, ale už věděla, že můj stav je „normální“, protože „mám covid“.
Příště, když nevíte, tak se zeptejte a nespekulujte.
Jasně, že by nešlo napsat nic jednoznačně. To lze napsat jen pokud je potřeba jednání arogantního bělopláště obhájit. To pak pochybnosti nevznikají. Třeba Vy taky nepotřebujete informace, na co, že. Hned ale víte, že tohle nebylo jednoznačné a tamto taky ne, k tomu rozplizávání tématu do irelevantních nesmyslů o tom, že léčit každou virózu ATB je nebezpečné (co s tím má společného můj případ? Já jsem nějaká „každá viróza“?), prostě rovnou na straně kolegy. Za mě pouze potvrzení toho, co píšu.
kaBrnak
Dochtorům je vymýván na povinných školeních mozek a teď je v módě „křižácké tažení proti antibiotikům“.
To mi potvrzuje každý druhý člověk co měl nějaké zdravotní potíže vyžadující antibiotika, že musel před „polobohem v bílém plášti“ skoro klečet na kolenou aby mu předepsal antibiotika, když naposledy je měl před 5 lety.
Takže už předtím to bylo tak, že ti obvodní blbec odmítl předepsat jedny slabé antibiotika s 2 týdenní zdravotní neschopností, takže jsi nakonec zkončil v nemocnici na kapačkách na dvojích silných antibiotikách s 2 měsíční pracovní neschopností se zápalem plic.
Což nejen zdravotní systém stálo 100x tolik než kdyby ti blbec předepsal na rozjíždějící se zánět průdušek jedny laciné antibiotika a odležel by jsi to doma „na vlastní náklady“.
Ale ještě to stálo naši zemi tvoji 2 měsíční absenci v práci. Což jsou další škody a náklady.
A tato anti-antibiotická praxe se za covidária exponenciálně znásobila. Takže nechali lidi bez péče umírat na zápaly plic, protože měli alibi z podvodného „testu na covid“.
„Naopak léčit každou virózu antibiotiky je pro pacienta nebezpečné.“
-tak tohle je další lež která stojí a ještě bude stát tisíce a tisíce mrtvých lidí
-předně protože „viróza“ je pavědecký šarlatánsky nijak vědecky nedokázaný nesmysl
-a za druhé je to jen další agenda „tažení proti antibiotikům“ která je zejména pro starší lidi smrtelná
-takže ikdyž už tu momentálně není covidárium, tak dochtoři vesele používají vraždící šarlatánské postupy dál
Sysop
Nevim, no, ale muj zubar ma nejlepsi vykony a kvalitu v pondeli, po prochlastanem vikendu. Od stredy se mu pak uz klepou hnaty.
Alan.Cox
Doživotní rentu lékaři mají. Zove se starobní důchod.
grg
Už zase tie vyplakávačky dochtorov o nadčasoch. Tak ich kurva nerobte, keď vám tak vadia, snáď sa nebojíte, že by na vaše miesto stálo pred bránou sto záujemcov. Tvárite sa, ako by vám mohli všetci skákať po hlave (no, tým pred atestáciou aj hej, ale to je iný problém).
Alebo žeby tie „nadčasy“ boli predsa len inak? Videl som v praxi (na Slovensku, ale rozdiel tam veľký asi nebude), ako také nadčasy vyzerajú. Keď som sa ráčil s neprestávajúcim krvácaním z riti (komplikácia po operácii hemoroidov týždeň pred tým) dostaviť o pol štvrtej popoludní do nemocnice na urgentný príjem, všetci tam boli z toho značne rozladení. Mastičkár na oddelení sa dokonca ponosoval, prečo som musel prísť až „do služby“, a nešiel som tomu, čo ma operoval, do ambulancie (ktorá po prvé pracuje len do 12-tej, keď krvácanie len začínalo, a po druhé dotyčný bol na poľovačke v Maďarsku, čo mu asi onen ufrfľaný kolega závidel či čo. To je ešte ďalšia vec, pacienti sa interne delia ako „ten je toho lekára pacient a ten zas toho“, čo je nezmyselné najmä preto, lebo to vedie k tomu, že ostatní dochtori sa daného pacienta nedotknú, ak naozaj nemusia). A inokedy spolupacient noc strávil grcaním, bolesťami a revom a skoro tam exol, lebo sa sestrička s ošetrovateľkou asi báli zobudiť lekára; na CT ho poslali až ráno a zistili zauzlenie čriev (pôvodne tam ležal po amputácii diabetickej nohy).
Nemocnice fungujú totálne neefektívne, reálna lekárska robota sa robí veľmi často len v režime 8×5 (a tomu odpovedá vyťaženosť operačiek), tak sú lekárske úväzky koncipované, zvyšok sú „služby“, to jest s výnimkou primárne urgentných oddelení len poflakovanie sa a spánok, platený plnou sadzbou nadčasu. V normálnej „fabrike“ by sa normálna prevádzka (operácie a pod.) robila na zmeny aspoň 16×5, a nočné zmeny by boli tiež v nejakej rotácii ako normálna práca, nie nadčas.
Dissenter
„a vám jako extraslovákovi to extra říkám ale naposledy“ :-)
1) Nemocniční lékař, který řeší komplikace (ztrátové) nastanuvší po operaci (ziskové) provedené v privátu pochopitelně nemá tu správnou radost. Bohužel nemocnice nemohla fungovat jako autoservis, který naúčtuje pálku zákazníkovi, který si to nechal zbytečně zprasit jinde. Ale uznávám, že za to nemůže pacient, ale stát = chybné stanovení úhrad, a tým se měl chovat profesionálně.
2) Lékař, který pracuje na pohotovosti, tuto práci vykonává v čase NAVÍC. Klasicky pracuje (řeší i jiná krvácení z řiti, whatever) v režimu 8×5, jednou za týden na něj vyjde služba, což znamená, že po svých 8 hodinách pracuje na pohotovosti do druhého dne do rána. Logicky v této době řeší také věci, které jsou navíc = urgentní. Nikoli běžnou lékařskou péči.
Kdyby měla nemocnice fungovat v obvyklém režimu delší část dne (vašich 16×5), buď potřebujete druhou partu lékařů (a to odhlížím od ochoty k večerní práci v běžném režimu jako někde na benzínce, leč to je otázka peněz) nebo dotyčný vypadne více dnů v týdnu z běžné denní práce, která je často specializovanější a po pravdě, důležitější. Zatímco není problém postavit nový operační sál, je problém najít nového lékaře. Téměř všechna ZZ v ČR jsou na hranici personální devastace.
3) Mít jako pacient svého lékaře, nestřídat ošetřující lékaře a jiné lékaře oslovit jen v případě urgentní komplikace je úspěšné léčbě velmi prospěšná strategie, kterou nejspíš pochopíte až tehdy, budete-li mít skutečný zdravotní problém. Což Vám nepřeju.
grg
Asi to nebolo úplne zrejmé, ale operácia bola vykonaná v onej nemocnici, chirurgom, ktorý má úväzok aj v nemocnici aj ambulanciu (to, že sa týmto vyvážajú niektoré výkony mimo nemocnicu, je druhá vec, ale priamo to nesúvisí).
Dissenter
Přímo to souvisí minimálně s vnímáním kolegy, který snížil svůj úvazek kvůli souběhu, kolegou, kterému „za něj“ narostl počet neatraktivních služeb mimo pracovní dobu, kde notabene řeší i jeho komplikace.
Ale to je vnitřní personální problém ZZ a neměl by se přenášet na pacienty.
kaBrnak
1) tady je jádro pudla rozkladu a katastrofálního stavu českého zdravotnictví
Tedy privatizace zisku soukromými doktory s vilami a bavoráky, a socializace ztrát na straně nemocnic, kde končí ti mizerně ošetření pacienti od soukromých doktorů.
Kde jim soukromý doktor provedl vyšetření a léčbu ne takovou jakou pacient potřeboval, ale takovou, která mu přínese největší prachy od pojištěnicovny.
Nejzajímavějsí ovšem je, že o tomto i špitální dochtoři cudně mlčí, i MUDr.Challenger, který hrozí pěstičkou vládě, Min.Zdr. i pacošům, ale o těch soukromých nenažraných doktorech vždy cudně mlčí a drží basu.
Asi proto že i špitální doktor je rád, když si může přivydělat v ambulanci soukromého doktora, který platí úplně jinak než v nemocnici.
Čímž se dostáváme k další otázce:
3) „nestřídat ošetřujícího lékaře“ – čím dál častěji se mi stává (i mým rodinným příslušníkům) že chodí do stejné ambulance pod stejnou hlavičkou stejného doktora, ale nikdy tam nepotkají tohotéž ošetřujícího lékaře. Pokaždé někoho jiného co si tam odskočil z nějaké jiné nemocnice. Takže „chodit ke stejnému doktorovi“ je už dnes docela těžké, a asi to jde jen na vesnici, kde je široko daleko jediný specialista, kterému tam nerotijí doktoři z fakultních a krajských nemocnic.
Za mě tohle je totální svinstvo, které poškozuje pacienta, a zřejmě umožňuje astronomický zisk majiteli ambulance co má smlouvu s velkými pojišťovnami. Nevím jak toto mohl někdo povolit či schválit. Asi nějaký ODSSácký zmrd na ministerstvu.
Co vlastně brání ministerstvu zavést povinnost pro každého ambulantního lékaře, povinně si odpracovat pár dní za měsíc v okresní či krajské nemocnici ?
Místo toho se komercionalizace zdravotnictví zhoršuje drastickým způsobem rok co rok.
A já bych se nejradši odhlásil z českého zdravotnictví a jezdil za doktory do Vídně. Protože za úroveň zdravotnictví se už několikanásobně zhoršila, přičemž platím víc a víc za pojištění.
Vážení, spočítal si vůbec někdo z vás kolik mu z platu strhnou za rok na zdravotní pojištění ???
jizlivec
kaBrnak 19.12.2023 v 19:15
„čím dál častěji se mi stává (i mým rodinným příslušníkům) že chodí do stejné ambulance pod stejnou hlavičkou stejného doktora, ale nikdy tam nepotkají tohotéž ošetřujícího lékaře. Pokaždé někoho jiného co si tam odskočil z nějaké jiné nemocnice. Takže „chodit ke stejnému doktorovi“ je už dnes docela těžké, a asi to jde jen na vesnici, kde je široko daleko jediný specialista, kterému tam nerotijí doktoři z fakultních a krajských nemocnic.“
Toto se mi nestává, přičemž chodím do vícemužných* ambulancí různých specialistů…
Všechny totiž fungují na objednání a to je vždy ke konkrétnímu doktorovi…
„Vážení, spočítal si vůbec někdo z vás kolik mu z platu strhnou za rok na zdravotní pojištění ???“
Výpočet je triviální a měl by ho zvládnout každý, je to 13,5 % z tzv. „hrubého“ platu…
Čili z průměrných 40 000 CZK měsíčně to činí 64 800 CZK za rok…
Já toto zažil na ambulantní chirurgii, kde se doktoři střídají jak svatí na orloji, posledních několik let.
A pak dokonce i u obvoďáka !
Můj odešel do doochodu a já si hledal jiného. Byl mi doporučen jeden, prý z doktorské rodiny, známé jméno už od 80. let. Když jsem tam přišel, tak jsem zjistil, že je to něco jako „obvoďácký karusel“ kde pracují pod jednou hlavičkou asi 4 dochtoři, přičemž při každé návštěvě bych náhodně připadl jednomu z nich.
Což považuju u obvoďáka, který má mít komplexní přehled o mém zdraví, indispozicích a problémech komplexní přehled.
A ne že to pokaždé jiný dochtor bude lovit v papírech co že jsem to vlastně zač.
Vlastně mi to připomíná praktiku zmrdiservisů, kde vás v navoněné kanceláři přívítá chlapík v saku s thymolinovým úsměvem. Přičemž vzadu v dílně je nějaký Pat a Mat, případně nasraný chlap po padesátce co tam maká za almužnu a většina prachů připadne kravaťákovi či majiteli firmy.
Čili jsem od tohoto „karuselového“ doktora vypadnul tak rychle jak z toho zmrdisercisu poté co jsem nahlídl do dílny a viděl tam jějakého nadávajícího vohnouta s sigárem, kterak bušil do něčeho v podvozku, v kaluži oleje.
Bo mi bylo jasné, že toho vyhlášeného dochtora ze známé dochtorské rodiny uvidím naposled na vstupní prohlídce, a pak si mě budou přehazovat nějací námezdní vohnouti, kteří s ním budou mít nějakou smlouvu.
Aspoň v Brně je to běžná praxe. Možná je to dáno počtem fakultních a krajských nemocnic a různých privátních klinik, kde čerpají tito kapitalističtí doktoři svoje námezdní doktory co nezískali „bezedný zlatý grál“ smlouvy s velkými pojišťovnami (pozn: toto se taky často dědí v doktorských rodinách – dědičná smlouva s pojištěnicovnou)
jizlivec
grg 19.12.2023 v 11:03
„Nemocnice fungujú totálne neefektívne, reálna lekárska robota sa robí veľmi často len v režime 8×5 (a tomu odpovedá vyťaženosť operačiek), tak sú lekárske úväzky koncipované, zvyšok sú „služby“, to jest s výnimkou primárne urgentných oddelení len poflakovanie sa a spánok, platený plnou sadzbou nadčasu.“
K tej neefektívnosti prispieva aj skutočnosť, že kopa malých nemocníc nevie/nemôže naplno využiť operačné sály ani všetky špecializované prístroje, pre ktoré nemá dosť pacientov (ani keď robí nadbytočné vyšetrenia)…
Kedysi dávno sa služby konali v režime „pohotovosť na praovisku“ a priam sa predpokladalo, že len nejakú časť tejto doby bude tvoriť nadčasová práca…
Rozhodnutím EUnijných orgánov sa zaviedol režim „každá prítomnosť na pracovisku je výkon práce“ za plný plat + nadčasový príplatok (+ nočný príplatok + príplatok za deň pracovného pokoja)…
grg
Tak na druhej strane „pohotovosť na pracovisku“ bola tiež pekné svinstvo, musíš tam trčať, ale ti to ani poriadne nezaplatia.
Len by bolo treba prestať sa tváriť, že felčiar, ktorý má službu, naozaj pracuje 32 hodín v kuse (to by ho rýchlo piclo) – zaviedlo sa nepísané pravidlo, že lekára v službe neslobodno rušiť, a z toho plynie aj ich nevôľa k činnosti (ten, čo som ho spomínal, že bol z môjho príjmu značne rozladený, už na oddelení nikoho za celý večer a noc neošetril).
Tu musím, aj keď cez zuby, súhlasiť s Behemotom, že je nezmyselné, aby každé oddelenie malo v službe jedného lekára, predovšetkým v okresných a iných menších nemocniciach. Väčšina by mala mať „normálnu“ pohotovosť, a keby ich špecializáciu bolo zrovna raz za čas urgentne treba (tak urgentne, že by aj sestra už riskla budiť spiaceho služobníka národa), tak by holt prišli do práce. Beztak pripraviť pacienta na operáciu nejaký čas trvá a najviac času sa stratí váhaním, či je to už naozaj urgentné. Celkovo koncept „oddelení“ s vlastnou hierarchiou, vlastným vedením, vlastným nižším personálom je neefektivity futrál, trendom je „jednolôžková nemocnica“ s univerzálnymi sestrami, ošetrovateľkami a sanitármi pre všetky neurgentné diagnózy, kde nie pacienta prekladajú podľa potreby medzi oddeleniami, ale k pacientovi príde lekár konkrétnej špecializácie podľa potreby…
kaBrnak
Tak toto je recept na dokonalý „cholerový barák“ jak z doby Švejka.
Totální zdravotní mrdník kde se chaoticky motají různí doktoři a sestry.
Naprosto dokonalý stav, kde jsou kardiaci mezi onkologicky nemocnými, do toho chrchlají tuberáci a záchody okupují infekční pacienti zesraní až za ušima.
Já jsem před pár lety měl tu čest něco obdobného zažít – tzv. „Nízkoprahový příjem“. A zážitek to byl fakt jak z cholerového baráku kříženého s chudobincem se souchotináři. Už jen doktor Greenstein tam chyběl k dokonalosti.
A krk mi zachránilo, že službu tam měl jeden velice schopný mladý doktor.
Jinak bych tam asi zdechnul.
Alan.Cox
Já si pamatuji dobu před 1989. Obvodní lékař v pohodě sám dělal poměrně hodně věcí, třeba neurologická vyšetření, obvazování sádry, v pohodě dělal ORL, a řadu dalšího. A nedělal to špatně, co si pamatuji v mnoha exemplářích, co jsem zažil.
Zatímco dnes jsou lékaři rozstrkaní na miliardu specializací. Takže vlastně pacient musí být dokonalý znalec medicíny na úrovni primáře IKEMu, aby si sám zdiagnostikoval svůj problém, případné souvislosti s jinými příznaky – a zašel za správným lékařem, protože jiný lékař z jiné specializace by ani zdravotní problém nepoznal.
Řekl bych, že lékaři pod různými polopravdami (viz moje reakci zde v diskusi na lékaře) nakonec boují jen o zlepšení své kapsy, a drastické zhoršení lékařské péče pro pacienty ála USA zdravotnictví, které je děs a hrůza.
Black Wolf
Neuvěřitelná drzost sviní, jako je nehorázně přeplacený covidzmrd Kubek a celá ta sebranka bílé mafie už je do nebe volající. Na MZ by konečně měl přijít ministr, který by ty nenažrané parchanty srovnal! Prý „výsluhu“?!?! Za co? Za chlastání a šukání se sestřičkami?! Od jejich halasné výzvy „Děkujeme, odcházíme“ pro mě bílí havrani klesli pod úroveň pracovníků technických služeb města, dříve zvaných popeláři. Je jich jak máku, ale dělat co nejméně za co nejvíc, zvláště zubaři, to je neskutečná mafie. A pizda z tzv. „pojišťovny“ vám v klidu sdělí, když vás zubař odmítne, že „oni s tím nic neudělají…?!?!“
Obnovit systém jak za budování reálsocialismu – skončils LF? OK, tady chybí doktor za týden nastupuješ; co, že do Německa? Fajn, do zítřka ti spočítáme náklady na studium a částka je splatná do týdne v cashi.
Alan.Cox
V EU se vyhodilo už 215 milionů dávek C19-vakcín za 4 miliardy EUR, píše Politico. To je, pro představu, komplet roční rozpočet chorvatského zdravotnictví. A to v tom ještě nejsou započítány země, které odmítly poskytnout data, nepřekvapivě ČR. Akcionáři Pfizeru děkují panikářům a zaprodaným úředníkům.
Kdyby se lékaři ČR a lékařská komora včas ozvala, mohla mít bohovsky zvýšené platy namísto utrácení za koupi 10 dávek C-19 vakcín na osobu. A všichni by to ocenili.
Nezbývá než doufat, že pan Challenged je lepší mastičkář než investiční bankéř a Volkswirt.
Komentovat jednotlivosti toho shluků kravin ani nemá cenu.
Doživotní renta není problém. Není člověk, není renta.
Nejake modely v tomto smeru se testuji na UA. Pry to ma celkem povzbudive vysledky. Ruku v ruce s tim jdou ale zase jine problemy, a sice mizeni dluzniku hypotek a to vcetne predmetu zastav. Jeste je potreba na tom trosku zapracovat.
V Česku je to již vyřešeno. Za dluhy ručí všichni následní dědici. Vylepšit by to šlo už jen povinným ručením všech potomků až do desátého kolene.
Mozna prijde dalsi level – za dluhy statu budou rucit volici. Uvidime, kolik jich zbude.
Ten budoucí čas je špatně. Správně má být přítomný čas.
Je sranda, jak všichni svorně tvrdí že vloží peníze do akcií, fondů, atd atd. jako by to byla největší pohoda na světě. Ani hovno. Je to jedna z nejtěžších věcí co můžete udělat. Vidět jak se vaše peníze propadají do červena, zvlášť když to budou jediné peníze co máte na důchod, to nedá naprostá většina lidí. A k té průměrné výnosnosti fondu S&P500, pokud jste od roku 83 minul cca 10 nejziskovějších dnů, tak budete mít výnos cca třetinový.
Obchodování s akciemi není o penězíc, ani o strategii, ale o hlavě, kdy musíte v podstatě popřít vše, co vám funguje v běžném životě, a to je to nejtěžší.
Bakendrid: to zas nemáte pravdu. Máte-li hlavu, ale strategie na hovno a peněz málo, je to taky k ničemu. Nicméně „hlava“ je rozhodně jeden ze zásadních faktorů a zdá se být tak důležitým proto, že lidé, kteří se pohybují v investicích od určité úrovně víc, mají jak strategii, tak peníze. A tedy mezi takovými je pak „hlava“ rozhodující, společně s nemálem štěstí. Předvídatelnost mnoha věcí, které se dějí, je velmi malá. Můžete vidět trend, ale to neznamená, že správně odhadnete jeho zásadní projevy nebo na ně dokážete/budete schopen správně zareagovat. Hlava-nehlava. Nicméně pokud byste si se soudruhem doktorem vyřval rentu, zas by Vám bylo líp. Můžete to zkusit, nová pravice = víc státních peněz pro MĚ!
Pouze dvě faktické poznámky k článku a dvě postskripta:
1) pokud mají mít doktoři nárok na výsluhy – které v této zemi mají ex lege pouze hasiči a příslušníci bezpečnostních sil – pak to nutně musí být vázáno na služební poměr. Důsledky jsou v článku popsány dobře, ale chybí jedna – z hlediska permanentního vydírání vlády lékaři naprosto zásadní – a tou je nemožnost stávkovat. Policisté nestávkují. A v ten moment veškerý vydírací potenciál bílé mafie končí. To zaprvé.
2) průměrný plat lékaře je 103.000,- Kč hrubého měsíčně. Průměrný plat zdravotní sestry je 53.000,- Kč hrubého měsíčně. Před zvýšením o 15.000,- Kč, ke kterému dochází v době, kdy tu plošně brutálně klesá životní úroveň všem ostatním skupinám zaměstnanců (ne, vyvolence v Poslanecké sněmovně, Senátu či zastupitelstvech za zaměstnance nepovažuji). To JE NENAŽRANOST SVINÍ, KTERÉ NEMAJÍ ŽÁDNÝ STROP. 60% příjmů státních nemocnic jde na platy personálu a managementu. To zadruhé.
P.S.: neměl bych ani proti takto vysokým platům lékařů a sester nic, pokud by se ovšem k pacientům chovali jako ke klientům, kteří je takto královsky platí. Protože platí – tím ,jak é platí daně a jaké vládní kašpary volí. Místo toho se naprostá většina lékařů, nemluvě o sestrách, nich chová k pacientům jako k obtížnému hmyzu, který má právo leda tak držet hubu, na nic se neptat a pokud nedá úplatek nebo nemá známýho lékaře, pak si může na rehabilitaci počkat třeba půl roku, na banální operaci klidně rok, pokud do té doby přežije. Míra hulvátství, sprostoty a neuvěřitelných chyb, které nekončí léty v base jen proto, že se soudruzi vždy podrží, takže vše je buď lege artis, nebo se nepodaří zjistit, kdo nechal pacientovi v pajšlu špachtli nebo rukavici, odpovídá tomu, že se zatím žádný ministr zdravotnictví nerozhodl vzít tyhle pazdráty tvrdě u huby a rozehnat jejich středověký cehc jménem ČLK do všech světa stran. Poslední, kdo měl koule na to vykydat tenhle socialistickej moloch jménem „české zdravotnictví“, byl Miroslav Macek, kterej k tomu ovšem díky pádu Klausovy vlády už nedostal příležitost.
P.P.S.: Porodnictví je pak kapitola sama pro sebe a je to právě toto chování, které vede matky k domácím porodům.
Tak hlavně, kdyby lékaři chtěli výsluhu, tak by taky museli akceptovat služební přidělení na 60 dní i bez souhlasu a to kamkoliv v ČR. To by dochtor z Prahe docela koukal, kdyby mu představený písemně nařídil, že listopad+prosinec si vodslouží v Hařmánkovicích na Broumovsku. pic!
Panek: tak to zase prrr, Vy jeden parazite. Podmínky zlaté renty přece stanovuje lékař a jediné, o čem bude ochoten jednat je počet kilogramů ročně, které dostane. Nějaká nařízení a další fuj fuj věci v takovém návrhu vůbec nemají své místo, jde přece o životy a pacienty!
Proč ne, když mi přestěhují do Heřmánkovic potřebné přístroje, rád si udělám dovču.
Medicína se změnila, holenkové. Představa, že „dochtor s brašňou bude tuna stať“ se hodí již jen na praktické (dříve obvodní) lékaře, a těch je dost. Částečně i proto, že jejich financování je slušné.
Medicína se změnila. Doktor měl dříve k dispozici aspoň penicilín, teď už nemá ani to.
Aplikace penicilinu zpusobuje zvyseni uhlikove stopy prodlouzenim existence subjektu. S takovymi nezelenymi metodami zatocime.
:-) to je pochopitelně nesmysl. Jediné co chybělo, byl bez problému substituovatelný sirup.
A za koronavirové epidemie 2019-2021 také tiše a záhadně mizely léky z lékáren i nemocnic. Aby jediné, co měl pacient k dispozici byly RNA vakcíny.
Proč by tam stěhovali přístroje. Účel přidělení není, že např. hasiče specialistovi na odhalování příčin zahoření přidělí na služební místo v tramtárii, kde bude určovat příčiny zahoření. Ale pošlou ho třeba po povodních tahat z bahna zdechliny lesní zvěře.
Srovnatelně by třeba oftalmologa mohli přidělit na 60 do Broumovska, aby tam vytíral cigánským kurvám vagíny.
Ideálně pak listopad-prosinec a leden-únor. Sice je to 120 dní, ale jen 60 dní v kalendářním roce.
Ostatne treba na chirurgicke zakroky by mohli nekam dat doktora. Namatkou matematiky. Vsak mel disertacku na tema „rez teles“, tak jakypak copak.
Důležitý je obor a nepřekročitelnost kvalifikace. Takže neurochirurga by mohli poslat klidně sbírat biomateriál na covid testy, ale obvoďáka by nemohli poslat na sál k ortopedickým operacím. Ale to je teorie, u lékařů se to nestane. Ti by chtěli jen ty výhody (výsluha, sportoviště), o kterých se běžně mluví, ale ty nevýhody (přidělení, postavení mimo službu, 20% navýšení sankcí), to jim nic neříká.
Ten neurochirurg by vcelku bezproblémově vytíral nosohltan (v reálu to lékař nedělá vůbec), ale dosti by chyběl svým původním pacientům, které prostý vytěrač nosohltanu neodoperuje.
A kteří by zakápli.
U služebního přidělení nehledejte logiku. Profík na balistiku nasdílí na ksichtbooku nějakou kritiku na Rakušana a jde šlapat bláto na slovenskou hranici.
A je jim u prdele, že vyšetřovatelé čekaj, protože 60-120 dní nikdo nezpracuje odborko.
Myslím, že se úplně míjíme v tom, o čem diskutujeme. Lékař není žádný zaměnitelný fízl, ale poměrně unikátní kvalifikace, zužitkovatelná v řadě pozic zde i v zahraničí, a postavil-li byste kvalifikovaného lékaře do podobně nesmyslné situace, jakou jste navodil, v ten moment končí. Třeba i fiktivní pracovní neschopností.
Hmm.
https://prumerneplaty.cz/pozice/lekar#:~:text=Pr%C5%AFm%C4%9Brn%C3%BD%20plat%20na%20pozici,L%C3%A9ka%C5%99%20je%2062%20252%20K%C4%8D
Váš zdroj toho průměru je odkud a jak byl počítán, smím se zeptat?
2) výsluhy jsou blbost. Stanovení odpracované doby podle počtu hodin (pro všechny profese) jako kritérium k nároku na starobní důchod je spravedlivé. Dokonce i pravicový guru soudruh Kechlibar se k této otázce staví laxně a vytváří strawmen jak se mu to hodí. To by ovšem řada těchhle sprostých hulvátů, co si osobují právo jiným mluvit do pracovních podmínek, strašně řvali, protože by ve skutečnosti museli odpracovat daleko víc času a to se jim nechce.
Beztak ovšem vohnouti neustále žvaní o výsluhách, aby zdůraznili tu nesmyslnost a nezásluhovost.
Psi štěkají, karavana jede dál.
Co si tak čtu o zdravotnictví (už od konce století), tak psi už dávno ochraptěli, vystřídaly je hyeny…
A karavana nikam nejede, velbloudi už nemají sílu vstát…
Jako úplně nevím. Kdyby většina lékařů řekla, že prostě přesčasy dělat nebude, tak chybí lékaři, lidi řvou, musí „se s tím něco dělat“ a problém s přetížením se kurva musí začít řešit. Jenže zase ty přesčasy krásně zvedají rodinný rozpočet, že… A sory jako, pokud byly problém přesčasy a vyřešilo ho přidání na penězích, které přesčasy vůbec neřeší… něco mi tu neštymuje.
Stejně nechápu, proč máš Challengere problém s nárokem na starobní důchod, to doktorům při jejich přetíženosti hrozí, že by neměli dost odpracovaných let? Nebo chceš jít do důchodu v 55ti? Jako rozumím, že přesluhující obvoďák není ten samý případ jako chirurg, každý bude podávat v 65ti letech při práci jiný výkon. Ale to má stejné většina manuálních prací. Dědu s třesem taky nenecháš svařovat. Není to fér dělat před důchodem podřadnější práci, ale tak to v hodně profesích prostě je. Prostě nechápu důvod, proč se má specifická situace ve zdravotnictví řešit přepočítáváním hodin/odpracované roky a ne dodržováním zákoníku práce, dokud se to nestabilizuje? A pokud by se zavedlo uznávání odpracovaných hodin, jak na tom budou matky se zkráceným úvazkem? (nejčastější případ)
Nemám nic proti doktorům, ani proti tobě, jen mi prostě ta současná hysterie nějak nesedí k reálným krokům. Celé mi to připadá jako velké haló se spoustou zástupných argumentů jen aby si vymohli zvýšení platů. Ať je klidně máte vysoké, ale tak to kurva řekněte na rovinu. A pokud je něco protiprávního (překračování maximálního množství přesčasů) a k tomu nebezpečeného (nevyspalý doktor), tak řešte nápravu a nechtějte ohnout důchody podle aktuálního špatného stavu.
Tomu, kdo není insider, to logicky připadá divné. :-) Jde totiž o to, že jsou dvě různé skupiny lékařů, obě jsou poněkud fuzzy.
1) mladí lékaři, kteří potřebují dozor a dohled, mají docela malé mzdy/platy a zároveň jsou staršími trochu tlačeni do přesčasové práce, aby se systém nepoložil a aby se rychle něco naučili. Protože generačně se posouvá vnímání volného času a navíc mezi mladými doktory je o něco méně nadšenců než mezi střední a starší generací, akcentují na prvém místě work-life balanci. Ale nechtějí, aby jim mzdy ještě klesly.
2) starší samostatní lékaři, kteří si na delší přesčasy zvykli, zvládají je vcelku bez narušení work-life balance i proto, že nejsou tak vystresovaní a i v akutní medicíně se práce nechá trochu zorganizovat (někde taky proto, že mladý lékař odslouží nejhorší post). U nich by při respektování přesčasů 416h/rok a nezvýšení mzdy/platu došlo k poklesu příjmů i výkonu. Obvykle nechtějí ani jedno. Prioritou je udržení / navýšení příjmů.
Realitou je, že při dodržování 416hod/rok limitu přesčasové práce a nezruší-li se malé nemocnice, klesne výkonnost zdravotního systému.
živnostníci a podnikateli taky zřejmě nedostanou ani minimální almužnu, ale tak akorát smyčku, soudě podle toho, že si na ně nevzpomněl v diškuzi ANI JEDEN JEDINEJ soudruh :D
Živnostníci a podnikatelé jsou keťasové, plebs a dezoláti. Bez pekařů, zemědělců, ajťáků, kuchařů a jiných podlidí se lékaři i společnost obejdou. Tak proto.
a to eště můžem do toho zamotat to oblíbený, že vyjma zaměstnanců soukromejch nemocnic, nikdo z těch vostatních neplatí ŽÁDNÝ daně, anžto jejich plat je prakticky 100% ze stádních peněz a tak, stejně jako ouřadníci, maximálně vrací část zpátky :D
to je samozřejmě takový pěkně zásadový, ale jakmile si státní úředník dá na nedělním vejletě v turistické chatě vepřovou pečeni, tak je na státních penězích závislej nejen on, ale i řezník co prase porazil a sedlák co prase odchoval.
Je to ještě horší! Všechny koruny, které existují vydal český stát!
neřikal sem nic vo tom, že ty prachy nendou do ekonomiky, ale rozhodně neplatijou jako 100% příjemci daňovejch prachů daně, jenom neco dávají zpátky a tak jim tech daňovejch prachů zůstává míň
mimochodem, obludná věc, která je většině lidí asi volná, ale stád a další veřejný (čili víceméně stádní) baráky už kontrolujou víc jak 50 % prachů v ekonomice – čili už oficiálně máme nejakej ten pátek STÁTEM ŘÍZENOU (taky se tomu říkávalo centrálně plánovanou) ekonomiku :o)
Nemáme státně řízenou ekonomiku. Tu mají možná v Rusku a Číně, a proto jsou na tom lépe.
Česká republika má ekonomiku řízené zahraničními nadnárodními korporáty a tak podobně. Tedy styl vydoj a zahoď. Privatizace zisků a socializace ztrát.
Poznámky a postskripta prozrazují neznalost, milý Frederiku.
1) Výsluhy jsou blbost, to ví asi každý kromě ministra války, ale lékaři nestávkovali. Pouze se rozhodli dodržovat zákoník práce = pracovat přesčas jen 150hod ročně, což lze nařídit.
2) S průměrným platem lékaře se šachuje všelijak. V přímo řízených nemocnicích je hodně doktorů s úvazkem 0,5 (zbytek úvazku granty a fakulta), jimž se přesčasová práce dopočítává nad rámec úvazku. Odměny se taky dávají nikoli v poloviční výši. Vzniklé číslo se pro účely statistiky násobí dvěma (aby vznikl plný úvazek). Přitom tyhle peníze lékař nikdy neviděl. Druhým způsobem šachování je uvádění mzdy v součtu za stovky až nízké tisíce přesčasových hodin ročně, rekordman v jedné mé známé nemocnici nastřádal 1600 hodin ročně. Dokud nebude uváděna mzda/plat hodinový, jsou srovnání hausnumerická.
P.S.: Lékaři se chovají tak, jak jim obecenstvo umožní. Průměrně inteligentnímu bernardýnovi dojde, že v situaci, kdy na „banální operaci“ (z toho termínu čiší hloupost, sorry) čeká rok, vzetím lékařů „u huby“ nebo strčením „do basy“, natož vyhnáním hulvátsky se chovajících jistě termín nezkrátí.
Nechci obhajovat chyby a absenci lidského přístupu, je to špatně. Ale primární příčinou je to, že medicína je podhodnocena + je levná pro pacienta, tudíž je zneužívána –> lékařů vstupuje do praxe ČR málo –> pracuje kdejaký mongol a je nevyhoditelný –> sestim smiř.
Na jediném se shodneme, Macek byl fajn. Realizací jeho reformy bychom vydělali. Všichni.
Já už studuji po večerech medicínu, protože je mi jasné, že lékaři nebudou. Až budu sám sobě potřebovat chirurgicky operovat, tak pojedu podle příruček. :-)
Ono by to také chtělo kvalitu lékařů. Ta je podle Gaussovy křivky. Problém je, že zatímco neschopný technik je nemilosrdně vykopnut pryč, u lékařů tento očistný proces moc není. Průměrná kvalita lékařů jde dolů.
Někdy mám dojem, že lékaři víceméně jsou reklamy na letáky léků. Ten dojem jsem silně získal za koronavirové epidemie, kdy lékaři papouškovali reklamy na rna vakcíny. Aniž by tomu rozuměli. Ptal jsem se jich schválně na základní otázky: „Jaký je rozíl mezi DNA / RNA?“, „Co udělá lidský organismus, když do něco vstříkneme čisté RNA?“ a další základní otázky. Věděli kulové s přehazovačkou, ale „doporučovali“. Dost se mi ta nemorálka lékařů od té doby zhnusila.
Co udělá? Většinou neudělá nic. :-)
S tou kvalitou – napřed musí být dostatek techniků/lékařů, aby bylo možné vybírat si.
a není to jinak? není to náhodou tak, že počtem lékařů na milion obyvatel jsme světově dost na špici, ale lékaři jsou často zasíráni a obtěžováni prací, která jim nepřísluší a kde je jejich kvalifikací mrháno?
to je jako kdybyste poslali inženýry stavět lešení a zametat na stavbě a brblali, že máte málo inženýrů, a inženýři brblali, že chtějí vyšší platy.
Z části to tak není. Počtem vystudovaných lékařů jsme na tom hodně dobře, ale hodně velký podíl odchází mimo stát nebo mimo obor (alespoň částečně).
Z části to tak je. Racionalizace práce lékaře by vyžadovala jednak úpravu legislativy – největší část „zbytečné“ práce lékaře spočívá v komunikaci s pacienty, vysvětlování a podepisování souhlasů, zapisování do zdravotnické dokumentace. Toto by mohla dělat sestra (asi i zaškolený administrativní pracovník s lékařskou supervizí), ale nesmí. Ve velkých nemocnicích se to řeší mediky a začínajícími lékaři, kteří se tím učí.
Ambulantním lékařům zabere část „zbytečné“ práce administrativa, vykazování, de facto kreativní účetnictví. To by se dalo outsourcovat podobně jako ve velkých nemocnicích, jenže na její zjednání nestačí peníze, které lékař inkasuje od pojišťovny. Takže to dělá po večerech jako relativně jednoduchou a repetitivní práci.
uznávám, že by mi asi zrovna vysvětlování prognózy léčby a odpovídání na doplňující dotazy zašloleným administrativním pracovníkem asi nevonělo. ale jako pacoš jsem byl docela oblíbený (když jsem před dvanácti lety řešil více než půl roku jistý neduh), protože jsem a) poslouchal, b) neměl sklony vyhledávat esoterické šamany a c) pilně jsem gůglil, a na konec pilného gůglení o neduzích a léčbách jsem jako protijed pár minut gůglil v oboru, kde se cítím já odborníkem, abych získal nad relevantností informací z internetů zdravý nadhled (takto přesně mi to doporučila moje ošetřující lékařka, a mé doplňující dotazy byly pak dle jejího hodnocení většinou příčetné).
Já dělám profesi a mám vzdělání, které se částečně překrývá s lékařským. A to, co jsou schopni lékaři tvrdit pacientům, to je až neskutečně skandální. Téměř vždy, když mě lékař začne instruovat v těch částech medicíny, kde jsem odborník, tak se koušu do rtů, abych nebyl nezdvořilý.
Při nabízení rna vakcín, které byly v zásadě nevyzkoušený laboratorní pokus na lidských krysách, protože nikdy předtím nebyly masově nasazeny ani na lidech ani na zvířatech. Navíc s nedokončenými klinickými testy, a značnou technologickou nekázní při jejich výrobě. To už jsem se neudržel, a ptal jsem se: Jaký je rozíl mezi RNA/DNA? Co udělá čistá RNA v těle, pokud bychom ji vstříkli do ramene. A další otázky. A světe, div se, ani jeden ze zhruba stovky lékařů o tom nic nevěděl. Ale přesně věděli, že to je jedině dobrá vakcína, až na věky věkův, ámen, Bůh na nebesích.
Tady se mýlíte. Sice je pravda, že Pfizerovic RNA vakcína byla první RNA vakcínou u lidí, nicméně výzkum RNA vakcín probíhal desítky let a první práce na myších byly publikovány deset let před covidem. Princip je odkoukán od retrovirů, jejichž vnášení konvertované RNA do genomu stojí za částí evoluce (a ano, toto je největší potenciální riziko RNA vakcín).
Rozdíl mezi RNA/DNA se učí v první třídě základky (no dobře, medicíny).
Jinak jak vidno, neudělalo to nic (tak velkou observační studii nikdy nikdo už neudělá :-)) a imunita vzniklá RNA vakcinací je zřejmě podstatně kratší než imunita vzniklá nemocí.
Dissenter: naopak tady nemáte pravdu Vy. Že u něčeho probíhal výzkum desítky let je zcela irelevantní. Jediné podstatné je, jestli to někdy bylo dotaženo do produkčního konce standardní metodou a zde je odpověď jednoznačně záporná.
Chtěl bych vidět Vaše nadšení před 3 lety, kdyby Vám někdo tlačil nový lék, jehož vývoj by probíhal 6-7 měsíců a testování 3 měsíce. To by bylo naprosto nemyslitelné a žádný doktor by to dobrovolně nevzal do huby. A to ani kdyby se jednalo o lék, kde „se už předtím desítky let bádalo“. Naopak to, že se bádalo, ale nikdy se nic do praxe nepřevedlo, je důvod k maximální skepsi. Jako omluvu to může použít jen naprostý diletant.
A že to „neudělalo nic“? Tím myslíte ty hromady mrtvých a postižených, ať už sračkou od Astry nebo Pfizeru?
Doufám, že to „nic“ jednou zažijete ve vlastním lese.
Přečtěte si původní data a ne fake news a zjistíte, že žádné hromady mrtvých a postižených nejsou.
Na téma covidu odmítám diskutovat, protože nehodlám ztrácet čas přesvědčováním fanatických antivaxerů stejně jako stejně fanatických přívrženců hygienické diktatury, jste obě strany téže mince.
Dissenter: Až dostanete tvrdá data, dejte vědět. Ty totiž nikdo neuvolnil, a pokud tvrdíte, že jste je viděl – tak jste buď lhář, a nebo máte interní informace, které nemá veřejně vůbec nikdo.
Žádost o dodání dat dokonce prošla Ústavní soud. Ústavní soud nařídil ta data dodat, ale stejně nebyla dodána.
Dissenter:
a) Která „původní data“? Uveďte jedinou mRNA vakcínu, která je komerčně dostupná a prošla obvyklým 5-8 let dlouhým procesem.
b) Když dal Pfizer na FDA data ke klinické studii, tak jsem je četl (zaří/říjen 2021, stáhl jsem si tehdy všechno, co tam bylo). Byl to neuvěřitelný diletantismus – 3 měsíce dlouhé testování (reálně kvůli dvoutýdennímu odstupu mezi dávkami bylo hodnocení „dlouhodobých účinků“ jen 2.5 měsíce a to jen u těch, kteří byli očkovaní jako první – hromada lidí se sotva dostala k druhé dávce, tj. průměrné pozorování, co s člověkem vakcína dělá, netrvalo o moc víc než měsíc, u mnoha pak prakticky nula – to je naprosto šílené, v porovnání s běžným postupem), naprosto neprokazatelné výsledky a na závěr tvrzení, že to má 95% účinnost, která z ničeho na předchozích stránkách nevyplývala. Naprostá katastrofa, s takovou „studií“ by člověk neobhájil ani čtvrtletku ze statistiky. Četl jste to aspoň taky, když už mě vybízíte k „původním datům“?
Dissenter: jo a k těm „hromadám mrtvých“ – zaprvé, ve VAERSu to předpokládám není problém vyhledat dodnes, i tady se mnohokrát psalo, jaká jsou čísla na covid vakcíny a jaká na jiné. Tehdá jsem to tam pečlivě procházel. A to ani neberu v úvahu, kolik tam toho údajně není, protože doktoři byli demotivování tam data zanášet (jistě, fake news, dezinformace a tak, to je jasný – nicméně i tak je tam toho dost na to, abyste neměl pravdu).
Plus mám v blízkém okolí jednoho mrtvého, co uvěřil lžím Blatného o „tečce“ a „ochraně blízkých“. Rakovina se rozjela fakt pěkně, jedna z prvních věcí po neúspěšné operaci, na kterou se doktor zeptal, byla ohledně očkování a na kladnou odpověď byla reakce velmi výmluvná. Tedy je zcela zřejmé, že to nebyl ani první, ani poslední takový případ a že doktorovi bylo spojení jasné. V papírech ale není o možné souvislosti pochopitelně vůbec nic, jako kdyby ta diskuse nikdy neproběhla.
„Sice je pravda, že Pfizerovic RNA vakcína byla první RNA vakcínou u lidí“ – a toto stačí, abyste věděl, že píšete to samé co já.
Takže udělá se první (předtím masově nevyzkoušená vakcína ani na lidech ani na zvířatech = což jsem psal v příspěvku výše, jak pozorný čtenář ví) masový výrobek. Logika velí opatrnosti, protože se ještě neznají rizika. Rizika by se naopak sledovala velmi pečlivě. To by udělal tehcnik, to by udělal jakýkoli zopovědný člověk.
Ale co se stalo? První masový výrobek na masově nevyzkoušené technologii se tlačí jako „povinné očkování“. Zakládají se mohutné represe pro ty, kteří se nenechají očkovat. Potlačují se zprávy o vedlejších účincích.
Ministerstvo zdravotnictví České republiky pro komunikaci s veřejností nasadí bolševické a esesácké metody. Označí jakékoli pochybnosti za dezinformace. Namísto odborníků na webu minzdrav je text od Vrábela, Semantic Vision, kteřá sice nerozumí medicíně ani zbla. Ale zato vám to vysvětlí správně ideologicky a soudružsky, protože kdo pochybuje, je hybridní válečný agent, a na takové soudruhy si posvítíme!
Mučení českých lékařů. Den bez spánku je jako pár promile
https://hlidacipes.org/muceni-ceskych-lekaru-den-bez-spanku-je-jako-par-promile/
Není to tak strašné.
Ale to je jedno; otázka pro mnoho českých pacientů nestojí – nechat se léčit vyspinkaným nebo nevyspinkaným lékařem, ale nechat se léčit nevyspalým lékařem, nebo vůbec.
Musíte začít sypat. A ne málo. A pak můžete chtít to, co je dnes bohužel někde nadstandard – vstřícné a profesionální chování a můžete reklamovat chyby.
Já chci klidně introvertního nabručeného doktora s nezdvořilým chováním. Dávám přednost tomu, když mi lékař pomůže po zdravotní strance, otázku jeho persóny a chování přes čáru neřeším.
V USA je chování lékařů profi, ale reálně je to taková amatéřina a hnůj od amerického zdravotnictví, že to až hezké není. Ale je to patřičně předražené, a natřené narůžovo tím profi chováním.
Nikoli předražené, ale adekvátně zaplacené. Lékaři tak mají potřebu nejen profesionálně léčit, ale i se patřičně chovat, protože je konkurence. Samozřejmě s výjimkou nějaké ordinace někde v ghettu.
Znovu říkám, ať se lékař ke mně klidně chová jako kokot. Ať lítají kurvy a sprostá slova. Ale pokud bude léčit jako Bůh, budu spokojen.
Lékaři mají potřebu zlepšovat své chování a zhoršovat své léčebné schopnosti. Je to silný trend. Tak jako ho vidíte v USA, kde nezkontrolovat po lékaři jeho léčbu a naordinované léky je něco na způsob efektivní sebevraždy. Ověřování léčby a léků pacientem laikem na internetu, třeba jen v té blbé wikipedie, po USA lékaři – je základ pudu sebezáchovy a zachránilo to už milióny životů!
Lékaři nabízejí právě toto USA zdravotnictví. Drahé, nebezpečné, s mizernými lékaři – ale zato s profesionálním chováním.
Je hezké, že to podporujete také.
Já podporuju plně profesionální zdravotní péči, ať už co do obsahu tak formy.
V realitě ČR není nejvíce úspěšných stížností a žalob na nesprávný léčebný postup, ale na špatnou nebo nedostatečnou komunikaci/vysvětlení. Excesy v podobě malpractice jsou spíše výjimečné a hodně medializované.
Excesy v podobě malpractice jste viděl v České republice v době koronavirové pandemie 2019-2021 na každém rohu.
Už samotné očkování RNA vakcínami, o kterých se vědecké studie zcela očekávatelně čím dál více vyjadřují jako o málo účinných, s mnoha vedlejšími účinky. Navíc jedna vědecká studie za druhou ukazuje, že po několika aplikacích už zhoršuje imunitu i vůči koronaviru.
Kolik lidí bylo zdravotně poškozeno, protože všechno se léčilo jako kovid! Nejen v České republice. Ale došlo třeba i k úmrtí přímo v Bruselu, kde koluje v teplé vodě legionela, ale infekce legionelou byla diagnostikována jako jasný covid, a s fatálními následky v podobě rakve.
Kolik lidí se dostalo ke špatné péči v letech 2019-2021? Protože covid a diagnostika covidu měla přednost!
Já sám jsem se srdeční příhodou přežil jen proto, že jsem byl aktivní až sprostý na lékaře. Protože jsem měl zároveň pozitivní test na covid. A kdybych měl to slušné a uctivé chování k lékařům, tak už tu nepíši, a nejsem mezi živými. To je ta malpractice, které byly od roku 2019 neslušené stovky tisíc případů dle mého odhadu.
Za zanedbávání zdravotní péče při covidovém blbnutí mohou politici a nikoli lékaři, většina úmrtí vznikla tím, že vyděšení pacienti se vykašlali na prevenci, užívání léků i návštěvy lékařů. U nás se léčilo covid necovid.
Dissenter: Tím se vše vysvětluje. Za jakoukoli malpractice může vždy někdo jiný než lékaři. Tím pádem jsou lékaři z obliga.
Je chyba lidí, že nerozumějí medicíně na úrovni primáře IKEMu nebo vyšší – a proto si za to mohou.
Aby se lékař vůbec mohl dopustit malpractice, musí s pacientem alespoň komunikovat. Excesy, co píše fatdwi, že se covidoví pacienti nevyšetřovali, jsou pochopitelně na stížnost/žalobu. U nás se to nedělo.
Dissenter: to není žádný exces, to je naprosto standardní jednání. Nevím o nikom, koho by po pozitivním PCR testu přijal obvoďák do ordinace. Kolega z práce úplně stejný postup, přitom lékaře má v jiné části města. Při opakovaném volání, že je mu stále hůře doporučení, ať si zavolá sanitku, což také udělal. První doktor, kterého viděl, byl v nemocnici. Kamarád s doktorem v úplně jiném městě to stejné.
Takže buď o situaci víte naprosté kulové nebo záměrně lžete.
Mimochodem, dětská lékařka, ke které bylo potřeba jít doslova kvůli každé píčovině od března 2020 ordinuje po telefonu i ATB. Nemocné dítě od té doby neviděla, jen zdravé při nějaké preventivní prohlídce.
Alan.Cox: vidíte, že se na něčem shodnem, můžu podepsat v plném rozsahu. RTG jsem si zajistil sám, obvoďačka mi řekla „máte covid, jezte paralen a kdyby Vám bylo blbě, zavolejte si sanitku“. Do nemocnice jsem jel nakonec sám, arogantní šmejd mi vysvětlil, že mám covida, nemám tam lézt a mám žrát paralen. Teprve při druhé návštěve s jiným doktorem proběhl druhý RTG, konečně také diagnoza bakteriálního (v té chvíli již masivního) zánětu a ATB.
Vůbec se nedivím, že tolik důchodců zemřelo a kdo ví, kolik právě na toto. Protože mě to dalo pořádně zabrat, ono taky léčit bakteriální infekci paralenem není moc smysluplné. A tam, kde jsem se já aktivně zajímal, tam chudák důchodce leží a čeká, až je pomalu po něm a nechá se odvézt do nemocnice ve stavu, kdy mu již není pomoci. Ale umírá pochopitelně „s covidem“, sorryjako, nedalo se nic dělat.
Ale dalo, jen by obvoďáci museli dělat svoji práci, na kterou zcela rezignovali (pro žádanku na RTG jsem musel poslat rodinného příslušníka, doktorka mi odmítla to vydat, že mám covida, tak tam nesmím) a dtto v nemocnici, kde jsem po první návštěvě zcela ztratil iluze (jednalo se o velkou FN a velmi respektované oddělení). Bylo jen štěstí, že při druhé návštěvě tam byl normální doktor a ne propagandou vymytý běloplášť.
Bez znalosti konkrétního případu nelze říct, jestli první lékař – viděl-li první rtg, který byl v pořádku, chyboval. U covidu stejně jako u podobných viróz (chřipka, …) občas dojde k tomu, že plíce organismu oslabeného virózou „chytí“ bakteriální superinfekci. Ta se pak musí léčit jinak. (viróza obvykle nijak)
Čili první návštěva mohla být v pohodě, pro infekce typu covidu nebo chřipky je typické i středně zvýšené CRP, takže od bakteriální infekce poznat jednoduše nelze (a ne všude je dostupný/je indikováno použít prokalcitonin, který se k tomu účelu používá).
Naopak léčit každou virózu antibiotiky je pro pacienta nebezpečné.
Tím netvrdím, že se lékař nezmýlil; musel bych vidět ambulantní záznamy a asi ani tak by nešlo napsati jednoznačný znalecký posudek.
Dissenter: první RTG v pořádku samozřejmě nebyl, kdyby byl, do nemocnice s ním nepojedu (RTG mi dělala soukromá klinika, na jeho základě jsem se telefonicky objednal ve FN na daném oddělení). Proto jsem si ho taky zařídil sám, chtěl jsem vědět, jak moc si myslím správně, že mám problém versus žvásty obvoďačky, která mě ani neviděla, ale už věděla, že můj stav je „normální“, protože „mám covid“.
Příště, když nevíte, tak se zeptejte a nespekulujte.
Jasně, že by nešlo napsat nic jednoznačně. To lze napsat jen pokud je potřeba jednání arogantního bělopláště obhájit. To pak pochybnosti nevznikají. Třeba Vy taky nepotřebujete informace, na co, že. Hned ale víte, že tohle nebylo jednoznačné a tamto taky ne, k tomu rozplizávání tématu do irelevantních nesmyslů o tom, že léčit každou virózu ATB je nebezpečné (co s tím má společného můj případ? Já jsem nějaká „každá viróza“?), prostě rovnou na straně kolegy. Za mě pouze potvrzení toho, co píšu.
Dochtorům je vymýván na povinných školeních mozek a teď je v módě „křižácké tažení proti antibiotikům“.
To mi potvrzuje každý druhý člověk co měl nějaké zdravotní potíže vyžadující antibiotika, že musel před „polobohem v bílém plášti“ skoro klečet na kolenou aby mu předepsal antibiotika, když naposledy je měl před 5 lety.
Takže už předtím to bylo tak, že ti obvodní blbec odmítl předepsat jedny slabé antibiotika s 2 týdenní zdravotní neschopností, takže jsi nakonec zkončil v nemocnici na kapačkách na dvojích silných antibiotikách s 2 měsíční pracovní neschopností se zápalem plic.
Což nejen zdravotní systém stálo 100x tolik než kdyby ti blbec předepsal na rozjíždějící se zánět průdušek jedny laciné antibiotika a odležel by jsi to doma „na vlastní náklady“.
Ale ještě to stálo naši zemi tvoji 2 měsíční absenci v práci. Což jsou další škody a náklady.
A tato anti-antibiotická praxe se za covidária exponenciálně znásobila. Takže nechali lidi bez péče umírat na zápaly plic, protože měli alibi z podvodného „testu na covid“.
„Naopak léčit každou virózu antibiotiky je pro pacienta nebezpečné.“
-tak tohle je další lež která stojí a ještě bude stát tisíce a tisíce mrtvých lidí
-předně protože „viróza“ je pavědecký šarlatánsky nijak vědecky nedokázaný nesmysl
-a za druhé je to jen další agenda „tažení proti antibiotikům“ která je zejména pro starší lidi smrtelná
-takže ikdyž už tu momentálně není covidárium, tak dochtoři vesele používají vraždící šarlatánské postupy dál
Nevim, no, ale muj zubar ma nejlepsi vykony a kvalitu v pondeli, po prochlastanem vikendu. Od stredy se mu pak uz klepou hnaty.
Doživotní rentu lékaři mají. Zove se starobní důchod.
Už zase tie vyplakávačky dochtorov o nadčasoch. Tak ich kurva nerobte, keď vám tak vadia, snáď sa nebojíte, že by na vaše miesto stálo pred bránou sto záujemcov. Tvárite sa, ako by vám mohli všetci skákať po hlave (no, tým pred atestáciou aj hej, ale to je iný problém).
Alebo žeby tie „nadčasy“ boli predsa len inak? Videl som v praxi (na Slovensku, ale rozdiel tam veľký asi nebude), ako také nadčasy vyzerajú. Keď som sa ráčil s neprestávajúcim krvácaním z riti (komplikácia po operácii hemoroidov týždeň pred tým) dostaviť o pol štvrtej popoludní do nemocnice na urgentný príjem, všetci tam boli z toho značne rozladení. Mastičkár na oddelení sa dokonca ponosoval, prečo som musel prísť až „do služby“, a nešiel som tomu, čo ma operoval, do ambulancie (ktorá po prvé pracuje len do 12-tej, keď krvácanie len začínalo, a po druhé dotyčný bol na poľovačke v Maďarsku, čo mu asi onen ufrfľaný kolega závidel či čo. To je ešte ďalšia vec, pacienti sa interne delia ako „ten je toho lekára pacient a ten zas toho“, čo je nezmyselné najmä preto, lebo to vedie k tomu, že ostatní dochtori sa daného pacienta nedotknú, ak naozaj nemusia). A inokedy spolupacient noc strávil grcaním, bolesťami a revom a skoro tam exol, lebo sa sestrička s ošetrovateľkou asi báli zobudiť lekára; na CT ho poslali až ráno a zistili zauzlenie čriev (pôvodne tam ležal po amputácii diabetickej nohy).
Nemocnice fungujú totálne neefektívne, reálna lekárska robota sa robí veľmi často len v režime 8×5 (a tomu odpovedá vyťaženosť operačiek), tak sú lekárske úväzky koncipované, zvyšok sú „služby“, to jest s výnimkou primárne urgentných oddelení len poflakovanie sa a spánok, platený plnou sadzbou nadčasu. V normálnej „fabrike“ by sa normálna prevádzka (operácie a pod.) robila na zmeny aspoň 16×5, a nočné zmeny by boli tiež v nejakej rotácii ako normálna práca, nie nadčas.
„a vám jako extraslovákovi to extra říkám ale naposledy“ :-)
1) Nemocniční lékař, který řeší komplikace (ztrátové) nastanuvší po operaci (ziskové) provedené v privátu pochopitelně nemá tu správnou radost. Bohužel nemocnice nemohla fungovat jako autoservis, který naúčtuje pálku zákazníkovi, který si to nechal zbytečně zprasit jinde. Ale uznávám, že za to nemůže pacient, ale stát = chybné stanovení úhrad, a tým se měl chovat profesionálně.
2) Lékař, který pracuje na pohotovosti, tuto práci vykonává v čase NAVÍC. Klasicky pracuje (řeší i jiná krvácení z řiti, whatever) v režimu 8×5, jednou za týden na něj vyjde služba, což znamená, že po svých 8 hodinách pracuje na pohotovosti do druhého dne do rána. Logicky v této době řeší také věci, které jsou navíc = urgentní. Nikoli běžnou lékařskou péči.
Kdyby měla nemocnice fungovat v obvyklém režimu delší část dne (vašich 16×5), buď potřebujete druhou partu lékařů (a to odhlížím od ochoty k večerní práci v běžném režimu jako někde na benzínce, leč to je otázka peněz) nebo dotyčný vypadne více dnů v týdnu z běžné denní práce, která je často specializovanější a po pravdě, důležitější. Zatímco není problém postavit nový operační sál, je problém najít nového lékaře. Téměř všechna ZZ v ČR jsou na hranici personální devastace.
3) Mít jako pacient svého lékaře, nestřídat ošetřující lékaře a jiné lékaře oslovit jen v případě urgentní komplikace je úspěšné léčbě velmi prospěšná strategie, kterou nejspíš pochopíte až tehdy, budete-li mít skutečný zdravotní problém. Což Vám nepřeju.
Asi to nebolo úplne zrejmé, ale operácia bola vykonaná v onej nemocnici, chirurgom, ktorý má úväzok aj v nemocnici aj ambulanciu (to, že sa týmto vyvážajú niektoré výkony mimo nemocnicu, je druhá vec, ale priamo to nesúvisí).
Přímo to souvisí minimálně s vnímáním kolegy, který snížil svůj úvazek kvůli souběhu, kolegou, kterému „za něj“ narostl počet neatraktivních služeb mimo pracovní dobu, kde notabene řeší i jeho komplikace.
Ale to je vnitřní personální problém ZZ a neměl by se přenášet na pacienty.
1) tady je jádro pudla rozkladu a katastrofálního stavu českého zdravotnictví
Tedy privatizace zisku soukromými doktory s vilami a bavoráky, a socializace ztrát na straně nemocnic, kde končí ti mizerně ošetření pacienti od soukromých doktorů.
Kde jim soukromý doktor provedl vyšetření a léčbu ne takovou jakou pacient potřeboval, ale takovou, která mu přínese největší prachy od pojištěnicovny.
Nejzajímavějsí ovšem je, že o tomto i špitální dochtoři cudně mlčí, i MUDr.Challenger, který hrozí pěstičkou vládě, Min.Zdr. i pacošům, ale o těch soukromých nenažraných doktorech vždy cudně mlčí a drží basu.
Asi proto že i špitální doktor je rád, když si může přivydělat v ambulanci soukromého doktora, který platí úplně jinak než v nemocnici.
Čímž se dostáváme k další otázce:
3) „nestřídat ošetřujícího lékaře“ – čím dál častěji se mi stává (i mým rodinným příslušníkům) že chodí do stejné ambulance pod stejnou hlavičkou stejného doktora, ale nikdy tam nepotkají tohotéž ošetřujícího lékaře. Pokaždé někoho jiného co si tam odskočil z nějaké jiné nemocnice. Takže „chodit ke stejnému doktorovi“ je už dnes docela těžké, a asi to jde jen na vesnici, kde je široko daleko jediný specialista, kterému tam nerotijí doktoři z fakultních a krajských nemocnic.
Za mě tohle je totální svinstvo, které poškozuje pacienta, a zřejmě umožňuje astronomický zisk majiteli ambulance co má smlouvu s velkými pojišťovnami. Nevím jak toto mohl někdo povolit či schválit. Asi nějaký ODSSácký zmrd na ministerstvu.
Co vlastně brání ministerstvu zavést povinnost pro každého ambulantního lékaře, povinně si odpracovat pár dní za měsíc v okresní či krajské nemocnici ?
Místo toho se komercionalizace zdravotnictví zhoršuje drastickým způsobem rok co rok.
A já bych se nejradši odhlásil z českého zdravotnictví a jezdil za doktory do Vídně. Protože za úroveň zdravotnictví se už několikanásobně zhoršila, přičemž platím víc a víc za pojištění.
Vážení, spočítal si vůbec někdo z vás kolik mu z platu strhnou za rok na zdravotní pojištění ???
kaBrnak 19.12.2023 v 19:15
„čím dál častěji se mi stává (i mým rodinným příslušníkům) že chodí do stejné ambulance pod stejnou hlavičkou stejného doktora, ale nikdy tam nepotkají tohotéž ošetřujícího lékaře. Pokaždé někoho jiného co si tam odskočil z nějaké jiné nemocnice. Takže „chodit ke stejnému doktorovi“ je už dnes docela těžké, a asi to jde jen na vesnici, kde je široko daleko jediný specialista, kterému tam nerotijí doktoři z fakultních a krajských nemocnic.“
Toto se mi nestává, přičemž chodím do vícemužných* ambulancí různých specialistů…
Všechny totiž fungují na objednání a to je vždy ke konkrétnímu doktorovi…
„Vážení, spočítal si vůbec někdo z vás kolik mu z platu strhnou za rok na zdravotní pojištění ???“
Výpočet je triviální a měl by ho zvládnout každý, je to 13,5 % z tzv. „hrubého“ platu…
Čili z průměrných 40 000 CZK měsíčně to činí 64 800 CZK za rok…
Zapomněl jsem:
* Neznám genderově korektní ekvivalent…
Já toto zažil na ambulantní chirurgii, kde se doktoři střídají jak svatí na orloji, posledních několik let.
A pak dokonce i u obvoďáka !
Můj odešel do doochodu a já si hledal jiného. Byl mi doporučen jeden, prý z doktorské rodiny, známé jméno už od 80. let. Když jsem tam přišel, tak jsem zjistil, že je to něco jako „obvoďácký karusel“ kde pracují pod jednou hlavičkou asi 4 dochtoři, přičemž při každé návštěvě bych náhodně připadl jednomu z nich.
Což považuju u obvoďáka, který má mít komplexní přehled o mém zdraví, indispozicích a problémech komplexní přehled.
A ne že to pokaždé jiný dochtor bude lovit v papírech co že jsem to vlastně zač.
Vlastně mi to připomíná praktiku zmrdiservisů, kde vás v navoněné kanceláři přívítá chlapík v saku s thymolinovým úsměvem. Přičemž vzadu v dílně je nějaký Pat a Mat, případně nasraný chlap po padesátce co tam maká za almužnu a většina prachů připadne kravaťákovi či majiteli firmy.
Čili jsem od tohoto „karuselového“ doktora vypadnul tak rychle jak z toho zmrdisercisu poté co jsem nahlídl do dílny a viděl tam jějakého nadávajícího vohnouta s sigárem, kterak bušil do něčeho v podvozku, v kaluži oleje.
Bo mi bylo jasné, že toho vyhlášeného dochtora ze známé dochtorské rodiny uvidím naposled na vstupní prohlídce, a pak si mě budou přehazovat nějací námezdní vohnouti, kteří s ním budou mít nějakou smlouvu.
Aspoň v Brně je to běžná praxe. Možná je to dáno počtem fakultních a krajských nemocnic a různých privátních klinik, kde čerpají tito kapitalističtí doktoři svoje námezdní doktory co nezískali „bezedný zlatý grál“ smlouvy s velkými pojišťovnami (pozn: toto se taky často dědí v doktorských rodinách – dědičná smlouva s pojištěnicovnou)
grg 19.12.2023 v 11:03
„Nemocnice fungujú totálne neefektívne, reálna lekárska robota sa robí veľmi často len v režime 8×5 (a tomu odpovedá vyťaženosť operačiek), tak sú lekárske úväzky koncipované, zvyšok sú „služby“, to jest s výnimkou primárne urgentných oddelení len poflakovanie sa a spánok, platený plnou sadzbou nadčasu.“
K tej neefektívnosti prispieva aj skutočnosť, že kopa malých nemocníc nevie/nemôže naplno využiť operačné sály ani všetky špecializované prístroje, pre ktoré nemá dosť pacientov (ani keď robí nadbytočné vyšetrenia)…
Kedysi dávno sa služby konali v režime „pohotovosť na praovisku“ a priam sa predpokladalo, že len nejakú časť tejto doby bude tvoriť nadčasová práca…
Rozhodnutím EUnijných orgánov sa zaviedol režim „každá prítomnosť na pracovisku je výkon práce“ za plný plat + nadčasový príplatok (+ nočný príplatok + príplatok za deň pracovného pokoja)…
Tak na druhej strane „pohotovosť na pracovisku“ bola tiež pekné svinstvo, musíš tam trčať, ale ti to ani poriadne nezaplatia.
Len by bolo treba prestať sa tváriť, že felčiar, ktorý má službu, naozaj pracuje 32 hodín v kuse (to by ho rýchlo piclo) – zaviedlo sa nepísané pravidlo, že lekára v službe neslobodno rušiť, a z toho plynie aj ich nevôľa k činnosti (ten, čo som ho spomínal, že bol z môjho príjmu značne rozladený, už na oddelení nikoho za celý večer a noc neošetril).
Tu musím, aj keď cez zuby, súhlasiť s Behemotom, že je nezmyselné, aby každé oddelenie malo v službe jedného lekára, predovšetkým v okresných a iných menších nemocniciach. Väčšina by mala mať „normálnu“ pohotovosť, a keby ich špecializáciu bolo zrovna raz za čas urgentne treba (tak urgentne, že by aj sestra už riskla budiť spiaceho služobníka národa), tak by holt prišli do práce. Beztak pripraviť pacienta na operáciu nejaký čas trvá a najviac času sa stratí váhaním, či je to už naozaj urgentné. Celkovo koncept „oddelení“ s vlastnou hierarchiou, vlastným vedením, vlastným nižším personálom je neefektivity futrál, trendom je „jednolôžková nemocnica“ s univerzálnymi sestrami, ošetrovateľkami a sanitármi pre všetky neurgentné diagnózy, kde nie pacienta prekladajú podľa potreby medzi oddeleniami, ale k pacientovi príde lekár konkrétnej špecializácie podľa potreby…
Tak toto je recept na dokonalý „cholerový barák“ jak z doby Švejka.
Totální zdravotní mrdník kde se chaoticky motají různí doktoři a sestry.
Naprosto dokonalý stav, kde jsou kardiaci mezi onkologicky nemocnými, do toho chrchlají tuberáci a záchody okupují infekční pacienti zesraní až za ušima.
Já jsem před pár lety měl tu čest něco obdobného zažít – tzv. „Nízkoprahový příjem“. A zážitek to byl fakt jak z cholerového baráku kříženého s chudobincem se souchotináři. Už jen doktor Greenstein tam chyběl k dokonalosti.
A krk mi zachránilo, že službu tam měl jeden velice schopný mladý doktor.
Jinak bych tam asi zdechnul.
Já si pamatuji dobu před 1989. Obvodní lékař v pohodě sám dělal poměrně hodně věcí, třeba neurologická vyšetření, obvazování sádry, v pohodě dělal ORL, a řadu dalšího. A nedělal to špatně, co si pamatuji v mnoha exemplářích, co jsem zažil.
Zatímco dnes jsou lékaři rozstrkaní na miliardu specializací. Takže vlastně pacient musí být dokonalý znalec medicíny na úrovni primáře IKEMu, aby si sám zdiagnostikoval svůj problém, případné souvislosti s jinými příznaky – a zašel za správným lékařem, protože jiný lékař z jiné specializace by ani zdravotní problém nepoznal.
Řekl bych, že lékaři pod různými polopravdami (viz moje reakci zde v diskusi na lékaře) nakonec boují jen o zlepšení své kapsy, a drastické zhoršení lékařské péče pro pacienty ála USA zdravotnictví, které je děs a hrůza.
Neuvěřitelná drzost sviní, jako je nehorázně přeplacený covidzmrd Kubek a celá ta sebranka bílé mafie už je do nebe volající. Na MZ by konečně měl přijít ministr, který by ty nenažrané parchanty srovnal! Prý „výsluhu“?!?! Za co? Za chlastání a šukání se sestřičkami?! Od jejich halasné výzvy „Děkujeme, odcházíme“ pro mě bílí havrani klesli pod úroveň pracovníků technických služeb města, dříve zvaných popeláři. Je jich jak máku, ale dělat co nejméně za co nejvíc, zvláště zubaři, to je neskutečná mafie. A pizda z tzv. „pojišťovny“ vám v klidu sdělí, když vás zubař odmítne, že „oni s tím nic neudělají…?!?!“
Obnovit systém jak za budování reálsocialismu – skončils LF? OK, tady chybí doktor za týden nastupuješ; co, že do Německa? Fajn, do zítřka ti spočítáme náklady na studium a částka je splatná do týdne v cashi.
V EU se vyhodilo už 215 milionů dávek C19-vakcín za 4 miliardy EUR, píše Politico. To je, pro představu, komplet roční rozpočet chorvatského zdravotnictví. A to v tom ještě nejsou započítány země, které odmítly poskytnout data, nepřekvapivě ČR. Akcionáři Pfizeru děkují panikářům a zaprodaným úředníkům.
Kdyby se lékaři ČR a lékařská komora včas ozvala, mohla mít bohovsky zvýšené platy namísto utrácení za koupi 10 dávek C-19 vakcín na osobu. A všichni by to ocenili.
(https://www.politico.eu/article/europe-bonfire-covid-vaccines-coronavirus-waste-europe-analysis/)