Hool na Babiše - zpět na článek

Počet komentářů: 476

Přidat komentář
  1. Popri triezvych nazoroch, ktore ma autor clanku v oblasti automobilov, celkom sa divim, kde berie tieto postoje k vojne na Ukrajine.
    *
    Je to jeho pravo, dokonca je to jeho server.
    A sluzi mu ku cti, ze na svojom serveri nechava publikovat aj clanky s inym postojom (napr. p. Zamazal).
    Nie, neposobi ako nejaky -fil alebo agent, ani som nikde necital, ze on by si prial uspech utocnika. Len mi jeho prejaveny postoj v clanku proste nedava zmysel:
    – kde ktora vlada (vladna propaganda) tvrdi, ze vojna je skvely napad, ze vojna prinesie bezpecie?
    – nechciet vojnu je jedna vec, ale realita druha – vojna uz je, bola vnutena utocnikom obrancovi
    – byt proti pomoci obrancovi znamena byt prinajmensom lahostajny k moznosti, ze utocnik bude uspesny
    – chciet mier je nieco celkom ine, ako ustupit poziadavkam utocnika (niekto hovori o mieri, ale mysli kapitulaciu), skutocny mier znamena stroskotanie usilia utocnika
    *
    Uplne elementarne, prirodzena intuicia aj rozum akosi ukazuje, ze je normalne byt na strane obrancu a nie utocnika, a ani byt lahostajny.
    Lahostajny nie je spravne byt preto, ze mame aj my s utocnikom svoje skusenosti.
    A tiez je spravne pomahat obrancovi, v ramci svojich moznosti.
    Na to nepotrebujete hlboke uvahy a analyzy.
    *
    Bez ohladu na to, ze braniaca sa krajina nie je svata (ktora napadnuta krajina kedy bola?), bez potreby rozoberat, v ktorej krajine je/bolo viac nacistov (Azov vs Wagner), bez ohladu na to, ako utocnik zdovodnuje to, co robi.
    *
    Z vychodu ide surovost, primitivizmus, kolektivne sialenstvo.
    Zo zapadu ide progresivny rozklad – chapem pokusenie kritizovat zapadne vlady, ktore sa v tolkych veciach mylia/mylili:
    – LGBT + gender agenda
    – nekontrolovana migracia
    – ekologicke sialenstvo
    – byrokracia a regulacia
    Z toho ale nevyplyva, ze sa mylia aj v podpore napadnuteho statu!
    (druha vec je, ako vahavo poskytuju podporu a ako pomaly buduju vlastnu obranu)
    *
    Riesenim pre Europu je odmietnut krajnosti z vychodu aj zapadu a preplavat tak v strede medzi Skyllou a Charybdou.
    A jedinou cestou k mieru je vypraskat alebo uplne vycerpat utocnika.

    1. Ale kdyby se Ukrajina hned vzdala, tak Putin už žádnou další zemi nenapadne, vždyť to říkal, ne?
      A moc se mi líbila věta „Zuřivý evropský militarismus ztěžuje řešení situace na Ukrajině.“ od Peskova :D Když my máme zbraně a používáme je, je to řešení situace, když byste chtěli těmi zbraněni řinčet i vy, je to „zběsilý postoj“. Ona ta vyjednávací scénka v seriálu Kosmo měla něco do sebe :)

      1. Ne, Putin říkal: přestaňte s agresí na našem území a vypadněte jinak vás budeme muset vyhnat silou.
        Neposlechli. Taky proč, když to byl záměr vyprovokovat Rusko k akci, že.

        1. kde na ruskom uzemi bola agresia?
          mate to naopak

          1. V DLR a LLR

            1. Takže něco jako kdysi Karlovy Vary, už to chápu…

              1. To chapes spatne. KarleVarle bylo vzdy soucasti Koruny Ceske a nikdy nepatrilo Bavorsku. Takze Nemci na ceskem uzemi vzdy byli hoste a nasi narodovci jim to v roce 18 celkem jasne dali najevo. Jestli to bylo, nebo nebylo spravne a do jake miry to skutecne byli Nemci a do jake miry Cesi mluvici nemecky, to je vec jina.

                Ale DLR a LLR ma uplne, ale uplne jinou historii. Ti lide tam zili odnepameti a ta puda je jejich.

                1. Asi tak přbližně od nepaměti jako němci v zemích Koruny. Kulhá ti to na všech pět lapek.

                  1. A předtím tam byl kdo?
                    Usedlé středoevropské poměry těžko aplkovat na východoevropsko divočinu, však to tak sami pojmenovali „Divoká pole“. Až carské Rusko tam zavedlo pořádek.

                    1. To já nevim a je mi to celkem u prdele. Skythové asi. Horda. Co já vim.

                  2. Germani sem byli pozvani bez toho, aby jim patrila puda (s vyjimkou Kralovcu, samozrejme). Jasne, za C-K uz to bylo jine kafe a i proto jsem zastancem nazoru, ze se Sudetaky mela byt federace. Adu by to asi nezastavilo, ale Henlein by se dal musel zivit jako sklar.

                    Ty vychodni hordy na UA tam byly, i kdyz se jim to geneticky michalo mnohem vic, nez Sudetakum. A ze to tam nejakej cas patrilo i Turkum, no to je jina.

                2. Nemám rád obrozence :) a hlavně hodnocení historie dnešníma očima. Vzdělaný chlápek v Egeru, Aussigu nebo Karlsbadu na začátku 19. století mluvil obvykle hlavně německy (doma se mluvilo bilingvně, ale čeština byla považována za něco nižšího), a byl zřejmě Čechem ve smyslu Böhme, ale určitě ne Tscheche, ale hlavně mu to bylo jedno.
                  V půlce 19. století se začaly řešit národnostní třenice a v 1918 se holt přihlásil k německému národu, protože ten český mu upřel úřední jazyk. No a po WW2 na to dojel, protože se cokoliv německého stalo póvlem.

                  1. Tak tak.

                3. Sysop:
                  Myslel jsem to jako že v Karlových Varech žila spousta Rusů (a taky tam vlastnili majetek), takže v tom se podobá DLR a LLR. Takže by rus mohl jít zachraňovat své lidi podobně jako to udělal v DLR a LLR. Možná tam příště dám smajlíka, ať je to víc vidět, že to není myšleno jako námět k vážné diskuzi.

                  1. Co je špatně na tom zachraňovat svoje lidi před banderonáckama?
                    V tvém světě je Rus špatný proto, že zachraňuje a KoZa je hodný protože podporuje banderonácky?

                    1. leon: na zachraňování svých lidí před zlotřilými Čechoslováky toho svýho času bylo špatně zhruba stejně, ale určitě existovali leoni, co jim to přišlo jako skvělá věc.

                      Jste dobrej v tom, že překvapit, jak moc jste tupej, dokážete i po té době neustále. Je prostě dno, pak leon a pak ještě mnoho neprobádaného pod tím, kam vždy neomylně zamíříte. Jsem zvědav, zda se to někdy zastaví, takže nepolevujte.

                    2. To napsal Goro, že rus zachraňuje svoje lidi v DLR a LLR.
                      Pláčeš sice hezky ale na špatném hrobě.

                    3. leon:
                      Já žasnu, jakou oplýváš inteligenční pružností. To, že DLR a LLR zachraňovalo Rusko jsi napsal ty. Podle stejné logiky by mohlo kdysi zachraňovat Karlovy Vary (mrk mrk). Dá to asi velkou práci, ale při velké snaze dá vytvořit představa, kdy Rusko představuje Mirka Dušína. Jsi prostě dobrej.

                  2. Ano, pokud by Rusu s ceskym obcanstvim a vlastnictvim te pudy bylo par milionu, pak lze diskutovat o jejich pravech na sebeurceni, bohuzel.

                    Ale par zlodeju a zbohatliku v KarleVarle nejsou tema. Mimochodem, zajed si tam ted a koukej po SPZ. Z nejakeho divneho duvodu je tam ruskych minimum, zato ukrajinskych vagon. Na starem meste. Nekde na severu na sidlisti nereknu, ale mezi tema barakama, kde qartyr stoji pres deset mega? Zvlastni.

                    1. Sysop:
                      Jj, znatelná populace Rusů byla v Karlových Varech už dost let zpátky, aktuálně jsem slyšel, že jich většina město opustila. Nicméně finta „máme tam svoje lidi, jedeme je ochránit“ fungovala v minulosti na cizím území už mockrát, tak proč ji nezopakovat.

                    2. @ Goro

                      To máš takovou starost o blaho Rusů, nebo seš tak předposranej?

            2. aha, no.
              to je ukrajinske uzemie

      2. Chochli nemajou nejmenší šancu jaderné velmoci upřít dosažení jejích cílů. To je naprosto zjevný.

        Bude je to stát další území, další vagóny mrtvol, totální rozklad a rozebrání na atomy. Dyby uzavřeli istanbulskej mír, to všecko si mohli ušetřit. Britannistánci je dokopali k tomu, aby do toho šli, tak do toho dou. A už z toho nevýdou.

    2. Pevný morální postoj je jistě krásná věc, realita je ale jinde. Krom toho, ta válka nezačala v roce 2022, ta začala v roce 2014. A od té doby měla Ukrajina povícero možností dospět k přijatelnému řešení – Minsk I a Minsk II, Istanbul 2022. Nehledě na jasné ruské varování na podzim 2021.
      Jenže momentálně vládnoucí část ukrajinské mafie jedná podle toho, odkud kynou větší zisky. Obyčejní Ukrajinci jsou u prdele všem.

      1. Tie moznosti (Minsk) malo aj Rusko, a ako ich vyuzilo.
        Istanbul 2022 tam sa postoje obidvoch stran ani len neblizili.
        Jesen 2021 – ruske varovanie alebo skor vyhrazanie.

        1. No my mame kazdopadne dve jistoty:

          – at to na UA dopadne jakkoli, USA budou jako vzdy na strane viteze
          – at to na UA dopadne jakkoli, my budeme na strane porazenych

          A to je to, co by nas melo zajimat rozhodne vic, nez to, jestli nejakej ruskej Voloda nekde ukradl hajzlik, jestli Rusaci cpou cipy z pracek do polnich lopatek, atd.

        2. Minsku Rusko využilo nanejvýš tak, že se připravilo na odstřižení od finančního systému Ko-Zy. Jinak jen čekalo, jak Ko-Za relativně slábne a Čína sílí.

        3. @ adalbert 18:12

          https://levaperspektiva.cz/clanky/seste-vyroci-minskych-dohod/

          Zkus někdy i jiné zdroje informací, než SW aplikaci psychologických operací NSA, jménem Wikipedie.

          Smluvní strany Minských dohod byly Ukrajina (pučistická nelegální vláda) vs. Luhanská lidová republika a Doněcká lidová republika (opolčenci, stoupenci legální UA vlády).

          Francie, Německo a Rusko byly smluvními garanty (mediátory).

          Přečíst si několik masmediálních titulek o tématu, o kterém jinak nic nevím, a pak se o tom na veřejnosti bavit, bývalo dřív nemyslitelné, vrchol trapnosti. Dneska už to není trapné?

          1. @modry klokan:
            No, vam to evidentne nie je trapne.
            DNR a LNR neexistovali a neexistuju.

            1. @ adalbert

              Aha, už su doma. A taky Slunce obíhá kolem ploché Země.

              Dají ti aspoň najíst, než tě pustí bez dozoru na vycházku?

        4. Od počátku konfliktu (2014) měla ČR držet důsledně neutrální přístup, nabídnout prostor pro řešení sporů. Mohl být veget.

          1. Neutrální přístup? Když se USA postaralo skrze své české loutky, aby to nebylo možné?

            Americký agent Koudelka z BISky dal jasně najevo, že USA chce, aby Vrbětice byly dílo ruských agentů. A kdo o tom pochybuje, toho nemusí USA nechat žít. Může vypadnout z okna, dostat infarkt, udělat se mu nevolno z jídla, spáchat sebevraždu. Všichni politici to pochopili, že končí žerty – včetně jinak vzdorného Miloše Zemana, Andreje Babiše.

            Plebsu hned v tv nejvyšší státní zástupce Stříž (bolševický prokurátor) oznámilo hned na začátku, že za souhlas a podporu s ruskou agresí. (https://verejnazaloba.cz/nsz/informace-k-moznym-trestnepravnim-limitum-svobody-projevu-ve-vztahu-k-situaci-na-ukrajine/)

            Vít Rakušan od první chvíle zakázal 22 webů.

            Prostě Amíci to rozehráli od první chvíle. Nechtěli ČR neustrální.

            1. A.C:

              „Nechtěli…“

              – – –

              Jistěže. Oni ví dobře, co je obyvatelstvo ČR za materiál a jaká reklama tu funguje. Stačí si prohlédnout místní diskutéry – libtardů a mediálních přesvědčenců tu hafo…

    3. Ta valka byla vnucena jak obranci, tak agresorovi. To uz se tu probralo celkem dukladne. Ze ma nekdo potrebu fandit jedne ze stran, uz je jeho problem, protoze si subjektivne degraduje realitu.

      Ano, agresor prosazuje vojensky sva domnela prava. Jiste. Je to moralne asi tak stejne spatne, jako treba vybirat dane. Muzeme na to nadavat, budeme mit i pravdu, ale realita je proste ta, ze ti silnejsi stanovuji pravidla, urcuji perimetry a vybiraji dane.

      1. Fandit mozete napr. vo futbale alebo v hokeji.
        Toto je o niecom inom.
        A Rusku vojna nebola vnutena, nikto ho neohrozoval ani sa na to nechystal (coho sa uz moze bat krajina s tisickami jadrovych hlavic)

        1. To je teorie. Rusko evidentne nechtelo riskovat, ze ta teorie je mylna. Zadna velmoc nechce, aby mela nepritele za branami. To tak holt je.

          1. navíc mít rakety, kerý dolítnou do velkejch měst za chvilku, za humnama, extrémně snižuje reakční čas; jakákoli velmoc todle nikdy nepřipustí

        2. A čeho se bojí NATO s tisícovkami jaderných hlavic?

          1. jihocech honza:
            myslite asi USA.
            NATO nie je stat, pokial mi je zname.
            nemaju susedia Ruska s nimi svoje skusenosti?

    4. …jedinou cestou k miru je realna debata s utocnikem o podstate toho konfliktu. Neco obetovat, aler ziskat mir. Rusko je proste silnejsi, nez se myslelo a cim drive si to zapad prizna, tim drive bude ochoten o miru jednat.

      A nebo zapadu o zadny mir nejde a necha dal Rusa, at si na UA dela, co chce.

      1. Teď jenom doufat, aby výsledek debaty s útočníkem nebyl „Musíte obětovat celou Ukrajinu“. On je Putin chytrý, krásně si vodí Doníka. Umí dávat nesplnitelné požadavky a vymáčknout maximum. Na druhou stranu je vidět, že se situace mění – dříve jen chtěl mír a byl plný klidu, teď najednou začíná EU ohrožovat mírová řešení. Pokud si připravuje půdu na to, aby mohl udělat ústupek v požadavcích, neztratil tvář a ještě zůstal navenek jako ten mírný, hodný a vlídný, mohlo by to znamenat reálný začátek konce války.

      2. Rusko je proste silnejsi, nez se myslelo a cim drive si to zapad prizna, tim drive bude ochoten o miru jednat.

        Vidím to jinak.

        Rusko je prostě silnější než my (resp. než část našich zdrojů, které jsme ochotni vložit), a čím dříve si to přiznáme, tím dříve budeme ochotni posilovat.

        1. Nikdy je nedoženeme, ne s green dealem, ne s drahými energiemi, ne s populací kter odmítá bojovat za zkroumpované elity. Evropa má jen natištěné prachy, nic víc, ale Rusko má ty reálné suroviny a umí z nich vyrobit co potřebuje, a radikálně levněji. V současné situaci evropského úpadku, a ruského výkonu podpořeného dalšími světovými giganty, je nedoženeme ani za tisíc let, jen zdechneme po cestě.

          1. Sakini: to jako vážně tu jejich bídu považujete za lepší, než je místní stav? Doporučuji buď mokrý hadr nebo emigraci. Rusák je v pasti, tři roky se pinoží ve válce, kterou chtěl vyřešit za tři dny. Miliardy z rezerv propálil na výrobu krámů, které zničil na frontě bez rozumné perspektivy, že se mu to v dohledné době vrátí (protože Ukrajinu chtěl nezničenou, se zlomenými lidmi, akceptujícími osud Běloruska a místo toho dostane rozbitou zemi – a dost možná jen její část – do které bude muset nejdřív něco nalít, aby vůbec začal sklízet).

            Takže s Vámi sice souhlasím stran zelených šmejdů z brusele, drahými energiemi i zkorumpovanými jelitami, ale ten zbytek máte úplně špatně. Rusáka tahle válka ještě bude stát hodně a „po cestě“ už mnozí chcípají dnes. My zatím ne. Ale nejspíš toužíte po frontě, abyste mohl taky chcípat za svou zem, pak byste byl spokojen? Proč? A pokud ne, proč vidíte Rusko jako zemi v lepším stavu?

            1. Dneska u obeda byla dlouha debata. Nejprve se kolegove ptali, jak to mam s danema, zdravotnim pojistenim a tak a postupne se dopracovali k tomu, jak to u nas vlastne bylo za sociku. Taxem jim to popsal i s klady i zapory a, kupodivu, nakonec se usnesli na tom, ze mozna v tom postkomunistickym bordelu to bude lepsi, nez to, co v Risi instaluje Green Death. Ne, ze by nejak jasali, ale zhruba ctvrtina rekla, ze si umi predstavit zit radeji nekde na Sibiri v polorozpadlym baraku, ale vlastnim a bez obav, ze jim nekde na nadrazi nejaka cerna tlama vrazi kudlu mezi zebra.

              Je to fakt slozity. I ti Rusove maji neco fajn a neco nahovno. Je to jen o induvidualnim zebricku hodnot, kterej kazdej z nas ma.

              1. Sysop: hlavně jsi jim doufám řekl, že k hlavním výdobytkům minulého totáče patřilo i to, že Sibiř by nebyla problém, v lágru bylo místa dost, ale jinak nějaká představa o dožívání někde v ústraní byla za drátama zcela iluzorní. Dokud jim grýndýl nezadrátuje hranice, těžko poznají, jak vypadá pořádná totalita s jejími vymoženostmi. Pak se můžete zkusit shodnout na tom, v které prdeli v rámci Německa bude ten polorozpadlej barák nejlepší.

                Jo, těžko vybírat mezi černou tlamou, co mi vrazí kudlu mezi žebra a povolávacím rozkazem, protože vláda se rozhodla napadnout souseda. Já jsem zatím rád, že nemám ani jedno a do Německa to nenatahala brusel, ale natahal si to tam sám blbej Germán s mutti Makrelou. To jsi jim taky doufám zdůraznil, že plácat dohromady bruselní grýndýl (ve kterém má vůdčí roli sice Německo, ale je to bruselovina) a krimigráčky (které jsou čistě záležitost lokální) není úplně dobrý nápad. Rozhodně to není dobrý začátek při hledání řešení (na každé je jiné, s krimigráčky by jim zcela jistě například rozpad EU nijak nepomohl, zatímco s grýndýlem by mohl).

                1. Tak zrovna oni maji kazdy nekde v rodine nekoho, kdo radosti sibirskeho, nebo alespon preduralskeho, podnebi poznal osobne. Iluze nemaji.

                  Jestli Rise nekoho napadne vojensky, taky neni uplne cernobily. Dost nadavaji na to, ze SchMerz predtim sefoval v BlackRocku a cela jeho familie je prolezla nacistickou ideologii, takze jeden nikdy nevi, kdy ho napadne zase budovat novej Wehrmacht. Jasne, ze je to hypoteticky, ale to byl pruser s Willkommenskultur puvodne taky.

                  Zatim jedine, co se snazi delat je, volit AfD. Je to zatim to jedine, ceho se da (snad) nejak chytit.

                  Jako bez prdele, ta skepse od roku 2020 se pomalu, ale vic a vic prohlubuje.

                2. ať jsem za dezoláta :

                  https://www.echo24.cz/a/HtHnK/svet-zpravy-denik-belgie-se-brzy-chysta-nasadit-do-ulic-bruselu-armadu-nasili-gangu-je-nezvladatelne-bude-zrizena-domobrana

                  a kolik, že cestovek z Afriky EU platila? nebo to ještě čeká, až doteče k tvým buňkám?

                  1. A ze zrovna v te Bruseli to chteji resit. Zeby se nejakej eurosoudruh necitil bezpecne? Cim to?

                  2. princdrson: za dezoláta ne, za blbce. Migrace byla řízena Německem, nikoliv bruselí. Nakonec se stačí podívat, kolik takových krimigráčků tu máme my – prakticky žádné. Právě proto, že je sem nikdo nezval. Brusel se do toho vložila až když to soudruhům v Německu přerostlo přes hlavu a chtěli přes EU získat „solidaritu“ tím, že by svůj problém exportovali dál.

                    Jestli ti to doteče nebo ne už je hlavně tvůj problém.

                    1. @fatdwi, jsem rád, že ses ozval.

                      1/ Už před 10 lety mohl návštěvník Brusele pocítit údiv, proč královské pozemky se sídlem rodiny potomků masových vrahů, byl obehnaný dvojitým vysokým plotem s ostnatým drátem.
                      2/ o agenturách placených přímo z EU za účelem dovozu nejrůznějších čmoudů si ještě neslyšel? Ještě to nešlo v ČTV?

                      Ty si přesně pacient, který i kdyby si žil před zdí Auschwitzu, tak by ses dokázal přesvědčit, že je za zdní mládežnický letní tábor.

                    2. Pánové, problém migrantů není problém otevřených hranic, ale absence vymáhání pravidel a existence sociálního systému. Obojí kvůli naší slabosti.

                      V mém oblíbneném britském impériu bylo migrantů mnoho. Jenže jak některý přestal spolupracovat a pracovat, byl deportován nebo se houpal.

                    3. Dissenter: na příkladu Německa, Švédska nebo třeba Norska můžete vidět, že ve srovnání s námi a podobnými státy ty otevřené hranice problém jsou.

                      Je-li země (národ) změkčilá, pak může fungovat jen se zavřenými hranicemi. Pokud změkčilá není (od dob britského impéria už nějaký ten pátek utekl a jinde to není lepší), pak si může dovolit hranice otevřít, která země ale v dnešní době může toto udělat?

                      Problém vzniká migrací, ten zbytek je až následný. Kdyby tady migranti nebyly, nebyly by s nimi ani problémy. Přitom hranice se dají zavřít o dost jednodušeji než měnit změkčilost. Resp. posunutí hranice změkčilosti na hranice země (a tam adekvátně jednat) je za mě mnohem jednodušší než změnit interní systémy tak, aby si tady migranti nemohli dělat to, co dělají.

                    4. Absolutně nesouhlasím, změkčilost totiž přináší i jiné problémy, mimo jiné bílé i tmavé cikány, včetně doochodců zarputile obhajujících socík i tady na d-fensu.
                      Uzavřením hranic se naopak připravujeme o novou krev a nové nápady, nemluvě o prostých makáčích. Stačí se podívat kolem sebe; nemít Ukrajince, stojí půlka staveb a nebude uklizeno.
                      Hint – velká čínská zeď.

                      Skanzen zbaběle se třesoucích, třeba ozbrojených, doochodců zalígrovaných ve sklepě je worst option.

                    5. Dissenter: to ale mluvíte o něčem jiném. Těžko se mnou můžete nesouhlasit v tom, že když nebude migrant, nebude ani problém s migrantem, to je prostě fakt. Já třeba nemám problém s Ferrari a dokud si ho nepořídím, tak ho mít ani nebudu:-)

                      Ohledně toho, o co se (ne)připravujeme: za mě to není tak jednoznačné. Zaprvé, rád argumentuji Japonskem – 98.5 % jsou Japonci, 0.6 Číňani, 0.5 Korejci a 0.4 všichni ostatní. Rasismus brutální (říkají ti, kteří mluví japonsky, ale o kterých si Japonci myslí, že jim nerozumí). Imigrační zákony tvrdé (neumíte japonsky, občanství nebude – studium je tak na rok a půl, stojí balík a během něj musíte za něco žít a někde bydlet, jestli se to lze naučit i jinde už si nepamatuju, ale myslím, že bylo nutné studovat prezenčně a mít patřičnou bumážku). Suma sumárum, pokud chcete být víc, než dočasný expat, připravte si pár set tisíc, dostatek času a můžete do toho jít. Tedy de facto „zavřené hranice“.

                      No, za mě tam teda o nic moc nepřicházejí. Co potřebují, to mají díky expatům (to je naopak velmi snadné, když máte zajištěnou práci). Co jim chybí je porodnost. Já bych teda radši žil tam než v Norsku nebo Švédsku, kde importovanou porodnost mají.

                      Zadruhé, nevidím na obzoru žádný důvod, proč by společnost neměla být změkčilá, pokud nepřijde válka – pak už by změkčilá zcela jistě nebyla. Ale jinak? Jak se to podle Vás stane? A pokud se to nestane, jak se změní přístup? Kdo nebo jak to prosadí? Zatím vidím jen přesný opak a zrovna minulý týden v rádiu vykládali, že místo krize středního věku tu máme nový fenomén – na deprese nejvíc trpí věková skupina 18-25. Nebude-li válka (nebo něco jiného podobně dramatického), je náprava desítky let v nedohlednu. A „ochraňování“ dětí úspěšně pokračuje, změkčilost is the new cool.

                    6. Japonsko má dluh něco přes 200% HDP. :-) Myslím, že specifika ostrova s poměrně odlišnou kulturou těžko následovat ve střední Evropě. Nás je cca 12x méně než Japonců, v čistkách při změnách režimu jsme vyhnali kvalitnější část populace, opravdu mi nepřijde vhodné se izolovat a bahnit si v tom.

                      Jak odstranit změkčilost? To je otázka, které musí předcházet touha odstranit změkčilost. Pak to půjde samo, stačí se kousek vrátit. :-)
                      S těmi depresemi je to stejný kus problému; mláďata potřebují vybít agresivitu. Dnes se to nesmí, tak ji obracejí proti sobě.
                      Řešením není zvýšit počty psychiatrů, ale vrátit se. :-)

                    7. Dissenter: Belgie „jenom“ 105, ale článek o tom, že do ulic jde domobrana byl o ní, ne o Japonsku. Takže moc nerozumím, co se tím snažíte dokázat (že má Japonsko problém s porodností, o tom už jsem psal, nicméně coby místo k životu mi to přijde aktuálně výrazně lepší, než mnoho zemí v EU).

                      Já to myslím vážně. Tedy co konkrétně nás (společnost) přiměje „se vrátit“ a co to vlastně znamená?

                      Jinak je to stejná knižní rada jako „vydělat víc peněz“. Snadno se to řekne, ale je to „actionable“ asi jako politické bonmoty z všudypřítomných předvolebních billboardů.

                      A ještě mě tak napadá, že většina „návratů“ nebyla v minulosti zrovna poklidného charakteru. Tedy jsme zase u té války (nebo něčeho podobného). To dodá motivace vždycky dost, ale raději bych slyšel jiné návrhy.

                    8. S tím dluhem to byla narážka na jiné komentáře, kritizující to, že žijeme na dluh.
                      Porodnost je nepřímo úměrná bohatství (nejvíce se množí nejchudší státy i lidi), to nemá s pseudokrizí společného zhola nic.

                      Co konkrétně přiměje společnost se vrátit (tedy omezit lický práva do podoby práv občanských, vrátit právo se bránit, zrušit většinu státních dohlížitelů + sociálního přerozdělování a přestat hystericky považovat jakýkoli fyzický kontakt za nepřijatelné násilí), resp. jak to zařídit, nevím. Kdybych to věděl, budu v politice.

                    9. Dissenter: to je pak těžký, když Vaše odpověď na můj komentář s ním nemá nic společného. To aspoň příště napište, že se to týká něčeho jiného.

                      Pokud jde o „návraty“ – to jsem tak trochu čekal. Není třeba všechno vědět ani být v politice. Ale je dobré mít myšlenku, která obstojí v současné realitě, jinak je to jen plácnutí do vody. Protože pokud se mnou nesouhlasíte s tím, že jsem zbytečně pesimista, ale pak nic takového nemáte, z čeho ten nesouhlas vychází?

                      Já se velmi rád nechám přesvědčit něčím aspoň trochu reálným, že je možná změna jinak, než násilná. A že to není tak, že do ní (té násilné změny) bude stále už jen hůř (jak jsem psal, současný systém má kladnou zpětnou vazbu a zarazit rozdávání, jistoty a zrušit přerozdělování je v jeho rámci tedy nemožné – to už nás historie naučila, reformátorů minulého socíku bylo dost, ale bylo to k ničemu, muselo se to rozpadnout).

                    10. Jenže ty „změny“, o kterých mluvíte – izolacionismus, spolupráce s Ruskem a přijetí jeho pohledu na rozdělení světa – jsou změny k horšímu, nikoliv nalezení lepší cesty.

                      Jednoduše proto, že zdroje jsou omezené a jakmile naše strana (západ) přestane o zdroje bojovat, přivlastní si je někdo jiný. A i když nakrásně časem lidi prozřou a zvítězí v jejich myslích liberální kapitalismus, nebude ho z čeho pěstovat.

                      Proto je dobré hledat alespoň nejlepší přijatelnou cestu, když nevíme, jak dosíci ideálu. Tolik k budoucnosti, pesimismus v současnosti mi vadí proto, že reálně se žije velmi dobře. Nejlíp, jak se kdy žilo.

                    11. Disssenter: ??? Já že mluvím o „spolupráce s Ruskem a přijetí jeho pohledu na rozdělení světa“? Proboha kde? To zase reagujete na místní putinovce, ne?

                      Pesimismus stran budoucnosti je daný právě tím, že dnes se žije velmi dobře a je škoda o to přijít a stále více to vypadá nevyhnutelně s tím, do jakých sraček to tady soudruzi v bruseli vedou.

                      Zkuste si položit otázku, jak šlo změnit minulý totáč dřív, než se sám zhroutil svou nevýkonností, tj. než rozfofroval, co na začátku nakradl a dál už jen rostl obrovský vnitřní dluh. I kdyby vyšel rok 1968, nemyslím, že by se „socialismus s lidskou tváří“ ekonomicky zmátořil, jen by vydržel déle (protože sedmdesátky daly forsáž neschopnosti ve vedení, kam se chodilo za stranické zásluhy, nikoliv pracovní). A dnes nejsme ani tak daleko, že by tady někdo ten eurosocík chtěl reformovat. Některé jeho aspekty ano, třeba ten grýndýl nebude asi už zítra, ale nikoliv, že by ta píčovina nebyla vůbec, jen se to posune, protože cíl je přece správný. Rozhovory na tato témata jak kdyby vypadly z Rudého práva cca 1985.

                      Zatím je dost hajzlpapíru a tak není ani přestavba, natož, aby v ní byl zádrhel. A svou šanci cítí komanči v rudém, což je teda „opozice“ za všechny prachy, ti už nám ukázali, co dovedou. Bohužel idioti to chtějí zase, pro mě nepochopitelné.

                      Takže ač stran toho, co „by bylo dobré, kdyby se stalo“ nejsme ve sporu, já jsem pesimista stran toho, že je to možné v rámci systému a bez velmi velkých nepříjemností. Vy sice tvrdíte, že to možné je, ale přitom nemáte žádnou představu „jak“. Tedy Váš optimismus zdá se mi býti iracionálním, realitě neodpovídajícím.

                    12. Dissenter
                      9.9.2025 v 22:23

                      Novou krev minimálně (bo zcela) nekompaktabilního ksindlu, jehož plánem je národ nahradit, si vstrč do prdele.

                      Jo, sypat hrachy do starýho šrotu 20× předraženejch zbrojovek, to je teda řešení. Pro bankstery asi jo, dopadnem jak Řecko, který po skoro-bankrotu seškrtalo všecko, splácí akorát dluhy za jinej (už shnilej šrot, kterej ani nemá kdo obsluhovat) a BRUTÁLNĚ vymírá, do žebrákostánu s obrovskejma daněma nigdo nechce rodit děcka, každej rok zavírajou stovky škol a školek.

                      Myslim, že bys měl voslovit nejaký kolegy, zaměření psychiatria. Začínáš byt naprosto mimo realitu.

                    13. Řecko BRUTÁLNĚ vymírá. :-)

                      1980: 9,6M
                      1990: 10,6M
                      2000: 10,8M
                      2010: 11,1M
                      2020: 10,7M
                      2024: 10,4M

                      BRUTALITA !!!

                    14. Dissenter: nenechte se zviklat stylem Behemotova projevu a mrkněte na wiki:
                      https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Greece

                      Doporučuji především graf „Total fertility rate“, za posledních 5 let je to o 10 % nižší a už tehdá to bylo marné, pod přirozenou obnovou (2.1) je Řecko už přes 40 let. Bez migráčků budou i nadále vymírat, to je holý fakt. Možná ne „brutální“ ani „BRUTÁLNÍ“, ale je to tak.

                      My na tom nejsme o moc líp, ale tak špatně taky ne (byť v historii už jsme na tom byli i hůř, ale otočilo se to). Řecko je na tom hůř i než Japonsko.

                    15. Celej průšvih je to expresivní vyjadřování. Kdyby napsal, že Řecku klesá porodnost tak, že za 50 let bude mít zřejmě tolik obyvatel, kolik mělo před 50 lety (1970 – 8,7M), působí to úplně jinak, než vymírání, natož brutální.
                      Mimochodem, v r. 1900 mělo Řecko asi 3M lidí, a osobně nevidím důvod, proč by populace Řecka (nebo světa) měla růst stylem zhoubného bujení.

                      Copak už nedovedeme mluvit uměřeně?

                    16. Dissenter: rok-dva už tady jste, ne? Takže otázka zcela zbytečná, Behemot tady píše jako retard a hysterčí neustále, tedy jsem překvapen, že bylo možné si toho nevšimnout a podivovat se až nyní.

                    17. @ Fuckwí 19:11

                      Vod kdy retardovi vadí, že někdo píše jako retard?

                    18. princdrson: takže Makrelu pásla brusel? Jako fakt? Televizi nemám, takže co v ní (ne)šlo víš nejspíš nejlíp sám.

                    19. Willkommwnskultur byla bezpochyby tlacena Nemeckem. Jestli to primo byl napad makrely, nebo ji americti pratele behem ukazek odposlechu vysvetlili, ze multikulti proste tahne, to se asi nedozvime. Ze pak na to naskocila Brusel, je jasne.

                      Nam letos zvedli odvody na socialni, protoze nemecka kasa je pleite a SchMerz se nechal slyset, ze to je slibny zacatek a je potreba projevit odvahu v tom dale pokracovat. Kdyz pak clovek zajde do kramu, kde je to samej pricmoudlej vyrostek a chodici destniky, taxi rika, jestli mu nakonec nejaka vyplata za par let vubec zbyde.

                      Tuhle jsme se bavili o tom, jak vsude pribyvaji kamery a kolega softverar prohlasil, ze on na zadnych asocialnich sitich neni, ovcanka mu plati jeste nekolik let, takze zatim je pro System neviditelny. Druhy kolega mu ve srande rekl, ze aby se nedivil, az ho na ulici seberou a zavrou, protoze ho Velkej Bracha neidentifikuje. Na to mu dotycny odpovedel, ze se prohlasi za 18leteho (je mu pred 40) imigranta a bude brat vetsi Bürgergeld, nez on doochod. No ostatni nestihali prepinat mezi smichem a placem.

                    20. Sysop: brusel na to naskočila hlavně proto, že to byla páka Germánů na ostatní země, především v té době Maďarsko, které se sebevražedné makrelové mise odmítlo účastnit a začalo stavět plot. Plus jak jsem psal snaha Německa ve chvíli, kdy bylo jasné, že to posrali, se o tu radost podělit s ostatními, na to je EU taky ideální prostředek. Samotné Německo by každý poslal do zadele, ale nařízení z EU o povinné „solidaritě“ funguje, zvlášť, když se doprovodí hrozbou zaražení dotací (ve kterých jedou prakticky všechny vlády co to jde, takže neposlušnost, která by byla dobrá pro jejich vlastní země, je zcela v protikladu s jejich vlastními zájmy, jak u nás krásně ukazuje Babiš – silné kecy o tom, jak je proti grýndýlu a současně potichu se staženým ocasem podepisuje vše potřebné).

                    21. Dneska u obeda se rozebirala francouzska vlada a taky, jak Annalena Baerbock je ted holka v UN na novym fleku. Nelenila a soupla na socky video, jaxi jezdi v taxiku, cuca latte a dela hovno. Pro neschopnost byla povysena. A takovych kretenu je plnej Reichstag.

          2. A právě proto je třeba se vlastního úpadku zbavit. V rozsahu řekněme původního britského Impéria (včetně USA), které zanechalo značné kulturní stopy, žije miliarda lidí.
            Nevěřím tomu, že není schopna se zmátořit.

            Se špatně uchopeným greendealem souhlas, ale ještě větší problém je absence hrdosti a bující socialismus (v EU).

            1. Dissenter: absence hrdosti na co? EU je důvodem, proč nic takového není a s EU ani být nemůže. Hrdost je věc lokální a tedy v rozporu s „evropanstvím“. Takže EU hrdost neustále potírá, aby mohla bujet. Z mezinárodního hlediska je bezzubost EU daná právě tím, že neexistuje nic jako „hrdost na Evropu“ a ani nemůže.

              „Řešení“ v rámci EU je pouze na úrovni sci-fi á la Equilibrium: povinně všichni prášky, díky kterým kdokoliv nad 5 let zapomene vše z historie a všichni do 5 let budou indoktrinování „evropskou historií“, ve které neexistují státy, ale jen Evropa. Jo, pak to tady bude jak v USA nebo v Rusku, kdy se většina obyvatel Evropy bude cítit jako Evropani, budou OK s jednou vládou a jednou zahraniční politikou a budou táhnout za jeden evropský provaz. A samozřejmě budou mluvit jedním jazykem (německy, nejspíš). To je ale samozřejmě v reálu naprostý nesmysl.

              V úvahu by připadalo ještě násilné sjednocení á la Sever proti Jihu nebo Bismarck, ale tam je problém mnoho jazyků, kvůli kterým budou vždy existovat silné lokální (separatistické) tendence.

              Tedy v reálu jediná možnost Evropy je zrušení EU a obnovení E(H)S. Pak lze obnovit hrdost a v zahraniční politice spolupracovat na základě racia, které bude podporováno výkonem ekonomik, ne dušeno socíkem z mocenského centra.

              PS: problém je samozřejmě mnohem širší, důležitým aspektem je mmj. i odtrženost dnešního blahobytu od zásluh, takže především různí kavárníci a dementi s humanistickými názory zapomínají, že si je mohou dovolit jen díky tomu, že jejich předci za ně byli ochotni zemřít a taky hlavně jiného zabít. Pak si toho neváží a naopak těmi, kdo jim blahobyt zajistil, opovrhují. To je symptom poměrně značného úpadku a nemyslím, že to je možné jakkoliv zvrátit, Evropa se obnoví, až když se rozpadne EU. Nic příjemného naše potomky nečeká, ale jednou to holt přijít bude muset, kecy o celosvětovém míru jsou možná dobrá agitka pro stádo ovcí, zavřených v ohradě, ale v reálu, ve kterém se pohybují vlci, neobstojí. S tím souvisí další věc, která je vlastní socíku a to je opět odtrženost přínosu od odměny. Vymaštěnec z neziskovky bojuje proti těm, co ty neziskovky platí, na hlavu. Pak si takovej debil klidně může myslet, že na mír má nárok a dobyvatel za rohem mu nic neudělá, však je v té ohradě a zbraně jsou fuj.

              1. Myslím, že jsi zbytečně skeptický. Když se podívám na mlaďochy, sice působí „slabě“, ale jistou hrdost na západní (euro-americký) způsob života vykazují – a lepší se to; nacházejí větší společnou řeč s podobně mladým kusem z Německa nebo Polska, než s „usedlým dezolátem od sousedů“. :-)

                Neodděluj EU(EHS) od USA, většina našich zájmů je společných, nemluvě o kulturním nastavení, a proti Západu stojí Čína (a částečně Rusko), zejména ta Čína bude v budoucnu zvladatelná jen společně.
                Bude to běh na dlouhou trať, o tom žádná, ale Evropa to sama nedá. Jazykově to bude složitější, resentimenty (Němci, Frantíci, Poláci) vymřou zhruba s generací Gamma, tím jsem si jistý.

                Právě proto, že jsou okolo vlci, je potřeba ovce ukáznit (i za cenu omezení bezbřehé demokracie, pokud bude potřeba, snad ne) a sami být těmi vlky. Selhání je možné, ale je třeba se aspoň pokusit.

                Poslední odstavec podepisuju bezezbytku, kromě toho rozpadu EU.

                1. Klidně se dejte „ukáznit“ ale mne z toho vynechte, děkuji.

                  1. Cítíš se být ovcí?

                    1. @ Dissenter

                      Případné ukázňování bude vrchnost provádět podle svých představ o tom, kde je a není ovce. Pocity ovcí a vlků zcela určitě nebudou při sestavování ovčích seznamů brány na zřetel.

                    2. Zeptám se tedy jinak; domníváš se, že si vrchnost (kdo to je?) myslí, že jsi ovce? :-)

                    3. Poslední dvě určitě.

                    4. To máš tak Dissentere, získá-li člověk informace, o kterých ví nebo jen tuší, že jsou druhým nedostupné, sotva nepodlehne tendenci považovat druhé za ovce, někdy jen v rámci tématu, jindy preventivně obecně. Být insiderem v člověku navozuje vědomí výlučnosti využitelné pro nabytí moci nad jinými. Jen hlupák by se tedy domníval, že ho zmínění informačně zvýhodnění jedinci nebudou mít za ovci. Podceňuješ snad AJR, že se tak ptáš?

                    5. Být ovcí je stav mysli. Ovečka následuje pastýře, neptá se.
                      Pozoruhodné je, kolik lidí se domnívá, že „nebýt ovce“ znamená věřit na slovo korporátním médiím.
                      Dokonce mne kdosi před časem přesvědčoval, že když si většina něco myslí, je to pravda, a ovce je ten, kdo si myslí něco jiného.

                2. Dissenter: to si bohužel nemyslím, mlaďoši jsou zmagoření grýndýlem a mnozí mají výčitky, že planeta shoří, když poletí na dovolenou. A nejsou to jen mlaďoši, znám bohužel vzdělané, úspěšné a rozhodně ne blbé lidi, kteří si myslí totéž a tak nás spalováním 20 kg uhlí ve svém uhláku chrání před těmi fuj fuj sockami, co jim ničí životní prostředí, když pálí 6 litrů benzínu. A protože tahle linie je oficiálně podporovaná, nevidím důvod vidět to optimisticky. Velmi podobně fungují veganisti.

                  Pokud jde o rozumění si – no, já si svého času taky s „dezolátem odvedle“ nerozuměl víc než s kolegou z Ruska, Anglie nebo Bulharska, neříkejte, že jste to neměl stejně. Píšete často o svém kosmopolitismu (?), tak jste předpokládám taky žil nebo aspoň dočasně pracoval v zahraničí. Nakonec, předpokládám, že s dětmi jste taky nějaké nového známé nabral, stejně jako jiné ztratil. Socbublina je mocná věc. Takže ani v tomto nespatřuji nějaké zlepšení, navíc napříč světem si rozumí třeba mítů kravky a různá woke chamraď (mám v okolí dost špatný případ dítěte, které už se chystá na změnu pohlaví, to jeden zírá, jak se chovají učitelky).

                  Resentimenty dle mého nevymřou, protože dle všeho měly dávno vymřít a nic. Stejně tak měli vymřít komanči a je jich naopak ještě víc, jen vlaje jiná barva vlajky.

                  O USA jsem nepsal, takže tam nevím, na co narážíte…?

                  Rozpad EU je podle mě nutný, protože jen tak se může rozpadnout socialismus a zbídačené státy se budou moci postavit na vlastní nohy a budovat. Zatím zbídačené nejsou, ale nakročeno máme slušně. Jakýkoliv socialismus je zevnitř nereformovatelný, protože se jedná o systém s kladnou zpětnou vazbou, tedy vždy se jen zhoršuje, až půjde úplně do zadele. A nevidím moc možností, jak by do té zadele mohl dojít a přitom se EU současně nerozpadnout – národní košile bližší evropského kabátu, první, kdo vystoupí bude Německo.

                  Jediná možnost je současně ta nejhorší – válka a totalita, kterou naznačujete. Pak může EU ještě dál fungovat, ale totalitní grýndýl slepenec podle mě jen uspíší její konec. Ekonomiku je potřeba očistit, ne dál dusit. A nic jiného aktuálně EU neumí.

                  1. Myslím, že nás rozsoudí až budoucnost, stále zůstávám optimistou pokud jde o relativně netotalitní spojenectví Evropy, USA a Izraele (a Austrálie, Japonska, možná i Jižní Koreje a Taiwanu), které by mohlo být nejsilnějším uskupením, pokud se vykašle na vnitřní konflikty.
                    Ano, uvědomuju si, že žiju v jisté bublině.

                    K tomu Greendealu – tam přece existuje motivace nejen ekologická (tohle téma už tu bylo promrskáno dokonale), ale hlavně zbavení se závislosti na rizikových státech, od Arábie po Rusko.

                    Woke pro mě prostě není téma. Asi to bude zas tou bublinou nebo mojí obecnou nevšímavostí k sociálním sítím, ale nechť si každý dělá ve volném čase co chce.

                    1. Dissenter: máte tam šest států, z toho jeden je současně kontinentem a k tomu Evropu, která je jen kontinentem a státem dle mého nikdy nebude. A dokud se o to bude snažit, tak to bude jen horší a jinak než totalitou to nepůjde (a zde to narazí na to, že zájmem Německa nakonec není si hrát na čtvrtou říši, ale vzpamatovat se z marasmu, do kterého ho to postupně dostává a tedy i pro něj bude nejlepší vystoupit, ne to dál tlačit). Jasně, rozsoudí nás až budoucnost.
                      Grýndýl závislost probhlubuje, nikoliv snižuje. Pokud by skutečně tohle měl být cíl (a jistě by se o něm dalo diskutovat jako o cíli validním a proveditelném), pak bychom za posledních 10 let nevyhodili miliardy za nesmyslné OZE a místo toho stavěli JE. To by současně umožnilo jak uhlomobilitu změnit na elektromobilitu, tak taky výrazně zlevnit energie i do budoucna a umožnit ekonomický rozvoj. Grýndýl má ale za cíl pravý opak, prostě socanský nesmysl, vedoucí do úplné zadele. Opět, nevěřím, že bez rozpadu EU bude možné tyto bludy zastavit a jejich již napáchané škody napravit.
                      Je ale současně nutné si uvědomit, že energie jsou jen jedna část rovnice. Tou druhou jsou auta. A tam vyměníme závislost na Arábii a Rusku za závislost na Číně. Tedy místo silného průmyslu, který produkuje auta na ropu budeme mít silnou energetiku, ale mobilita bude závislá na surovinách z Číny. Tedy ani toto není apriori skvělý nápad a bylo by dobré to trochu rozebrat, co taková změna znamená (a jak se na ni třeba ty rizikové státy budou dívat a co případně udělají pro to, aby se to nestalo atd.).

                      Woke není o sockách, ty taky nemám. Je to už několik let stále se zhoršující problém společenský, nikoliv virtuální. Všiml jste si, že píšu o chování učitelek a ne o nějakém odsouzení anonymními blbečky na fejsbůku?

                    2. Je Evropa opravdu kontinentem?
                      Spíš jenom výběžek skutečného kontinentu, po většinu pre- a historie nepříliš významný, který se z Božího dopuštění na pár století vyšvihl na vrchol civilizace, kterážto éra teď možná neslavně končí…

                    3. jizlivec: ve Vašem světě, kde vládne boží dopuštění, to klidně kontinent být nemusí, já se s dovolením budu držet zaběhaného významu.

                    4. fatdwi: To jeden zírá, co píšeš o chování učitelek. Vůbec nic.

                    5. @ Hupert :-D)))

                    6. Hupert: jste se zlil už takhle brzo odpoledne? Slušnej výkon. Předpokládám, že teď večer už jste v komatu, tak třeba zítra budete zírat, jak jste si tu ublinknul.

                    7. fatdwi: Možná jsi psal něco o učitelkách do své zhulené hlavy, jen se to z ní nevykulilo ven.

                    8. Hupert: perlu mám, tebe taky, tak hážu, chytej:
                      „(mám v okolí dost špatný případ dítěte, které už se chystá na změnu pohlaví, to jeden zírá, jak se chovají učitelky).“

                    9. Fatdwi: Hupert je třeba divnej, ale já to s těma učitelkama taky nepochopil, jsa střízliv.

                    10. A jak se teda chovají?

                    11. Dissenter: Hupert hlavně vůbec nepochopil, že existuje něco jako kontext a o učitelkách jsem mluvil v předchozím příspěvku.

                      Pokud jde o to, co jsem tím myslel – nechtěl jsem to tady rozmazávat (a ani nebudu). Jen jsem chtěl říct, že se to fakt netýká jen socek, je to problém v reálu. Dtto LGBT+ a doslova ničení životů dětí (a aktivní boj proti rodičům).

                    12. Dobře, nebudeme otvírat nový téma, ale seznamovat děti s tím, že i jsou lidi, co to mají jinak než že Pepa ohne Mařku, mi přijde docela užitečný.

                    13. Dissenter: bavíme se tady o velmi agresívním přístupu k rodičům v případě nezletilého dítěte, které zblblo a chce si změnit pohlaví, ať je to téma aspoň zřejmé. Fakt se nebavím o nějaké osvětě v rámci občanky.

                    14. fatdwi: Jen jestli jsi něco nepochopit ty, kontextuální perlorodko. To „zírám“ v mé první reakci jsem převzal právě z tvé věty o chování učitelek, aby ti docvaklo, jaké nic jsi v ní sdělil. Domýšlet si pak lze leccos.

                    15. Dissenter: Vzhledem k tomu, že jsem střízlivej, je závěr jasný, jsi taky divnej.

                    16. Hm, my jsme se zbavili spolehliveho dodavatele energii, ktery dodaval uhlavnimu hospodarskemu a vojenskemu nepriteli padesat let suroviny a vymenili jsme ho na neodhadnutelneho partnera, ktery meni svoje nalady podle toho, jaxe vyspi a hlavne, ktery potrebuje Evropu hluboko pod sebou a ne na stejne urovni. Jako jo, tenhle tah nam fakt vysel, jen co je pravda.

                      Ostatne, pokud je Rusko tak nespolehlivy a drahy dodavatel, pak budme radi, ze bude dodavat Cine a necht co nejdrive postavi Silu Sibire 2, protoze tim padem dojde k totalnimu zniceni Ciny. Trikrat hura.

                      Ja teda zatim sleduju, ze napriklad jeden z nasich svycarskych zakazniku, firma Thermoplan, poprve za svoji historii musi propustit 500 zamestnancu, protoze diky kontraktu pro Starbucks a Trumpovu clu nema vyroba pro USA smysl.

                      https://www.n-tv.de/wirtschaft/Trump-stuerzt-kleinen-Kaffeemaschinenbauer-ins-Chaos-article26006181.html

                      Je parada mit takoveho obchodniho partnera, coz? A to je tam jak dlouho, rok? Co je proti tomu padesatileta spoluprace EHS/SSSR, ze?

                      Ja myslim, ze toho narku, jaka jsme banda kokotu, se jeste doziju.

                    17. Sysop: Švajc holt tahá za kratší konec špagátu. Dlouhý roky velký frajeři, před pár lety nasrali hromadu lidí tím, že začali bonzovat americkýho finančáku a dneska už s ním ani cla neumí dojednat.

                      Na straně druhé, jsou i partneři, kteří ti vlezou s tankama do země, to je ještě o něco horší bych řekl. Třeba to ale Švýcaři vidí jinak a brzo to tam postaví do latě gosudar a nastane tam ráj na zemi, kde se propouštět už nikdy nebude.

                    18. Abys mohl vlézt někomu do země s tankama, je dobrý mít na hranicích tankovej terén.

                    19. To už se říkalo někdy před 15 lety, když se protlačovaly přísnější a přísnější emisní normy, že každý litr benzínu, který ušetříme, se bude hodit někomu v Indii nebo v Číně.

                      Natlačit Rusko do náruče Číny, to je opravdu geopolitický majstrštyk. Rusko, které má všechno, co Čína postrádá, uhlovodíky, úrodnou půdu, kovy… A teď ještě Indii, aby byli jako tři mušketýři.

                      https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-kreml-touzi-po-sile-sibire-2-a-cina-tvrde-vyuziva-ze-ma-navrch-285186
                      Kreténi liberální, někdy mi fakt dochází slova.

                    20. No on pan majitel Termoplanu to shrnul celkem trefne, ze klidne za chvili muze prijit ‚China first‘ a nebo ‚Russia first‘ a budeme se vsichni hrozne divit.

                      Ze ted ma EU 15% clo je asi tak stejna jistota pro nas, jako ze emisni odpustky budou stat 45 €. Az Trump uvidi, ze Svycari skacou, jak on piska, tak ze dne na den odpiska dohodu s EU a napari klidne 50 %, at se to lip pocita. A bude velkej hukot i v nasem ule.

                    21. Sysop: znáš film film „Merlin“? Nikoli hollywoodský velkofilm, ale solidní béčko s dobrým obsazením (a bez černých hub“, a na konci je krásná scéna:

                      https://www.youtube.com/watch?v=LxiLUEgN6vQ&ab_channel=The9thDaisy

                      Zapomeneme na tebe, královno Mab…

                    22. Sysop: co (ne)udělá Trump nemůžeme až tak úplně ovlivnit, ale můžeme ovlivnit, co uděláme my (resp. EU). Bohužel tam vládne lejno, takže zase nic, ale fakt to není Trumpova chyba.

                      Mimochodem, podívej se na video z odkazů o KFC a hlavně nakoukni do komentářů. Zaměstnanci se chovají jako kokoti, ale za nic nemůžou, za všechno může zlej manažer, strašný. Sráč vedle sráče, jak jinak by to tady mělo vypadat?

                    23. @fatdwi
                      Ale no vsak ja Trumpa naprosto, ale naprosto chapu! Byl zvolen Americany, protoze jim slibil America first a maka na tom, co slibil. O takovem zastupci vetsinove vule se nam muze jedine zdat.

                      Ze my jsme kokoti a neumime jednat mezi velmocema, ackoli nas je vic, jak tech Amiku, nebo i Rusaku, je jen ukazka evropske nabubrelosti a neschopnosti.

                    24. rizikovejch? jako v čem, že nechcou jet na libtardský špekulantský sračky, ale normálně jak bílí uzavřít dlouhodobý kontrakty za jasnejch podmínek (i cen)?

                3. Kterej mladej ma nejakou zkusenost se splacenim velkych dluhu?

                  Ja, co taxleduju, mam okolo sebe (vcetne Azubisu v praci) omladinu, ktera zatim ze zivota poznala jen ty vyhody. Od matlafounu, pres furu volneho casu jen pro sebe. Nikdo z nich nemusi od deseti let drit sestnactky nekde ve fabrice, nevedi, co je to hlad a hlavne neresi, jak bude stat splacet dluhy.

                  Na dluh se zije paradne, to vedel uz Feldkurat Katz. Komu by se to nelibilo?

                  1. Dluh v situaci, kdy máme neustále se ztrácející fiat měnu státu je logické řešení, to bych mladým nevyčítal.

                    A kdo se postará o státní dluhy? Nikdo. Eurozóna má ještě obrovskou rezervu se zadlužovat (bohužel, to je asi jediný argument proti přijetí €) a až opravdu půjdou „tlustý do tenkejch“, dopadne to podobně (ve větším měřítku) jako v Řecku a radikálně se omezí sociální stát. V demokracii to jinak než pod nátlakem evidentně nelze.

                    Kdyby ČR udělala to, co Řecko v době, kdy začalo být financování nesnesitelné, tedy prodloužila věk odchodu do důchodu o 5 let u mužů (62->67) a o 7-10 let u žen (původně 53-60 podle počtu dětí, dnes 67) + snížila důchod o šestinu (zrušily se 13. a 14. důchody), bude mít okamžitě vyrovnaný rozpočet.

                    1. Jinými slovy snížila životní úroveň, protože lidé nad 60 let rapidně snižují svůj výkon. Prostě to nejde ani fyzicky ani psychicky. Takže zvýšením odchodu do důchodu se sníží výkon ekonomiky. A to nemluvím o tom, že je signalizován problém se zaměstnáváním mladých lidí. Takže na jedné straně prodlužujeme pracovní období lidem, kteří na to již fyzicky nemají a současně zvyšujeme věk nástupu do práce mladých lidí, kteří jsou plní sil. Mně to přijde, že ekonomiku řídí idioti.

                    2. Práce je dost, ba naopak, roste počet pracovních míst, kam prostě nelze sehnat člověka. A nejsou to jen ty superkvalifikované.
                      Výkon ekonomiky to naopak zvýšilo (ostatně proto to dělali); jestliže občan místo pobírání důchodu bude pracovat a vytvářet hodnoty, máš hned dvojitý profit.

                    3. miv: důchodce bere důchod, student si buď vydělá na brigádách nebo mu život financují rodiče. Co na tom z pohledu výdajů státu nechápete? Zvýšením důchodového věku ušetříte nějaké ty miliardy a jestli z toho plynou problémy pro mladé, tak to je primárně jejich problém a problém jejich rodičů. Nebo máte dojem, že mlaďoch bez práce dostává z ÚP podporu ve výši důchodu po dobu 6-7 let (o které se zvýšil důchodový věk)?

                    4. Tady sou nejaký 13. a 14. doochody tvl?

                      Ty seš úplně mimo mísu; po té hytlerinflaci tam doochoci žijou z ruky do huby a porodnost spadla na úplný hovno, ten stád vymírá podobně brutálním tempem jak žaponci. Poslední zhasne. Makes sense.

                    5. Behemot 10.9.2025 v 0:06

                      Dissenter popisuje, co udělalo Řecko a ve víru vášně přehlédl, že o třináctém důchodu se v ČR sice občas mluví, ale jen mluví, zatímco na Slovensku byl vyplácen již loni, vyplácen je i v Maďarsku a Polsku, naproti tomu ve Švýcarsku by měl být vyplácen až v příštím roce.

                    6. Behe + Ygorek:
                      Prosím věnovat větší pozornost psanému textu. [Řecko] snížilo důchod o šestinu (zrušily se 13. a 14. důchody) nijak neříká, jakým způsobem by se snižovaly důchody o šestinu v Česku. Ježto nemáme více důchodů než 12, bylo by k dosažení stejného efektu snížit o šestinu každý.
                      Nechápu, co se na tom nedalo pochopit.

                    7. Dissenter 10.9.2025 v 18:06

                      Jistě, i tak se dá váš příspěvek při dostatečně dobré vůli chápat.
                      U člověka, který vládne jazykem s menší bravurou, bych se námitku ani nenamáhal formulovat.
                      Dá se to pochopit?

                    8. Nedá. Vadí mi šťourání ve formální správnosti textu, když je smysl zřejmý. To patří k soudu. :-)

                    9. Dissenter 10.5.2025 v 18:15

                      Ano, je-li smysl zřejmý.
                      Pokud jde o šťourání a bavíme se o smyslu, abstrahoval bych rozhodně formální stránku textu. Ale to už jsme mimo předmět diskuse.

      3. Rusko je kdykoliv připravené jednat, vždy bylo – ale vždy za jejich podmínek, z kterých neustoupí. A pokud prohrávající strana v podstatě chce v tzv. spravedlivém míru kapitulaci Ruska, tak k žádné dohodě nedojde, a vyřeší se to na bojišti. Je naprostá kravina, jak média tvrdí, že ten konflikt nemá vojenské řešení, Syrský právě přiznal že Rusové mají generální převahu na frontě 3:1, a v kritických oblastech až 6:1, vojenské řešení se jasně rýsuje, a Rusko je připraveno to dotáhnout do konce, je to pro ně existenciální konflikt.
        A Západ samozřejmě mír nepotřebuje, evropští lídři sabotují všechno protože jen pokračování války je ještě může udržet u moci, dokud se válčí, můžou tím ospravedlňovat vyžírání kasy a nutnost být u kormidla, ještě se neprojevilo naplno jejich selhání. Budou Ukrajinu držet v konfliktu co to půjde, do posledního muže i ženy, a ukrajinský režim je v úplně stejné situaci takže souhlasí.

        1. No a taky jim jde o krk, jelikož s vítězstvím Ruska přijde na řadu potrestání politiků zločinců.
          Bohužel na největší svině Američany asi nedojde.

          1. Ale dojde, jen se neboj. Olbřímí dluh a demografické změny, to je dožene.

      4. na Ukrajinu sere pes. Dnes mi psal kamarád, rodák od Azovského moře, který prchl do Finska. A povzdechl si. Finky ochotné, milé, plné náklonosti, až mám dojem, že nás sem poslali právě kvůli nim.

        1. Se s nima fakt domluvi? Kloboucek…

          1. Integrační kurzy … a signály nadržených samiček nepotřebují překladač.

    5. Jen tak pro ilustraci – bývalý ministr zahraničí Kuleba pro jistotu narychlo zdrhl z Ukrajiny.

      1. Neni blbej, tusil, co diktator Zelenac vyda za narizeni.

        1. Největší hrdina, z venku signalizuje že Ukrajinci budou bojovat lopatkami, když jim dojdou zbraně. 2023 řekl v rozhovoru, že když západ dodá zbraně, oni dodají „bodies“, doslova těla, naprosté cynické hovado. Dneska se projíždí v Reichu na loďce, vysmátej jak lečo, miliony bezpečně na kontě. A za takové tam miliony obyčejných lidí obětovaly vše.

          1. Sakini:

            Mohl také tušit, že jej potká osud Parubije…

          2. @ Sakini

            To si myslelo už spousta lidí, že mají na západě bezpečně uložené miliony i svoje body. Teď už se nesmějí… Nikde na světě si neumí tak krásně vytřít půlky se svými poskoky, jako na západě.

            1. Ostatne je to i jeden z duvodu, proc nemalo oligarchu se s prosikem vratilo k Vovkovi. Moc dobre ten gambit zapad zahral, moc dobre.

              1. My jsme jim to říkali…

          3. Miliony na konte? Ja myslim, ze ta desetinna carka bude o kus nekde jinde. Jen blbej Jacenuk ukradl dve miliardy USD a to bylo davno pred tou nejvetsi smetanou, ktera na UA natekla.

    6. adalbert:
      „chciet mier je nieco celkom ine, ako ustupit poziadavkam utocnika (niekto hovori o mieri, ale mysli kapitulaciu), skutocny mier znamena stroskotanie usilia utocnika“
      Mír je stav, opak války. Nic víc, nic míň. To, jestli nastane vítězstvím anebo porážkou, tedy např. kapitulací nebo likvidací – zbylí indiáni by mohli vyprávět – na skutečnost nabytého stavu nemá vliv. Liší se leda následným emocionálním rozpoložením populace, v dnešní době krátce dočasným neboť snadno mediálně regulovatelným.
      „Z východu ide surovost, primitivizmus, kolektivne šialenstvo.“
      Na to jsi přišel mozkovým myšlením nebo ti to vnuknul střevní mikrobiom po konzumaci šesti kýblů propagandy?
      Pokud se chceš tvářit jako absolvent vyšší než zvláštní školy, seznam se nejdříve s kulturou z východu.

      1. Hupert:
        S kulturou z vychodu sa Europa uz dokladne zoznamila.
        Aj my.
        Tak skuste pouzit vase mozgove myslenie.

        1. adalbert 9.9.2025 v 18:15

          Myslící člověk používá svoje mozkové myšlení.
          Považuji to za správné.
          Vaše bych používat rozhodně nechtěl.

          1. ygorek: ani ja vase

            1. adalbert 10.9.2025 v 17:20

              Pokud něco nechápu, nestydím se zeptat.
              Až vyrostete, diskuse bude mnohem přehlednější.

        2. adalbert:
          Přemýšlím….přišel jsi z východu….fakt už tě Evropa zná?

          1. hupert:
            aha. no jo, no jo no, tak se mejte pekne, pane majore.

        3. Z východu přišla kultura již v době, kdy západní Evropané natřásali své modré nahé prdele okolo ohňů. Takže bych byl s těmi hloupými soudy opatrný.

          1. miv:
            to na veci nic nemeni, pisal som, co z vychodu IDE (pritomny cas)
            ja by som pozornejsie cital prispevky, na ktore chcem reagovat

            1. adalbert 10.9.2025 v 17:22

              Fíí-ha, vy to viete!
              Tak prečo to nerobíte?

    7. A jak to krásně zamaskuje skutečné touhy současných evropských „elit“, když se nám obyvatelstvo soustředí na morální stránku věci a pevně se postaví za údajnou podporu napadeného, která je dnes, za současné situace na bojišti, spíš držením Ukrajiny tváří na rozpáleném grilu s tvrzením že „musí vydržet“. Současná evropská jelita se kompletně zdiskreditovala, jsou to politici vychovaní k službě americkým zájmům, kteří si ani nedokáží představit život bez lokajství, a zoufale se snaží za každou cenu USA udržet v Evropě. Už vyčerpali všechny možnosti, jak se vymlouvat, ekonomicky ruinují své země, největší evropské země jsou všechny v politickém komatu, a zbyla jen jedna varianta, jak se ještě udržet u moci – dlouhodobá válka. Momentálně evropská jelita doufají, že Ukrajinci přežijí dost dlouho na to, aby za Trumpa přišel někdo jiný, v podstatě jim stačí vydržet do doplňovacích voleb příští rok, a pokud demokrati získají aspoň jednu z komor, Trump bude zablokovaný. O Ukrajince tu už dávno nejde, jestli si ještě někdo nevšiml, ti už jsou určení jen jako nástroj, ukrajinská společnost a stát jsou v rozvratu, oficiálně zbrankrotovali a nedokáží splácet úvěry, státní výdaje jsou závislé na přílivu peněz z venku, což roztočilo kola inflace, která se v plné míře ještě projeví. Ta země je vykastrovaná a zničená, a nic to už nezvrátí, jedno jak válka dopadne (a víme jak dopadne, Ukrajinci prohráli už v roce 2023, od katastrofální protiofenzivy už se hraje jen o čas).

      Kde která vláda tvrdí, že válka přinese bezpečí? Skoro každá evropská, co jiného je heslo že musíme Ukrajinu podporovat ve válce až do spravedlivého míru (čímž se myslí ruská kapitulace, nic menšího, předpokládá to že se Rusko kompletně stáhne včetně Krymu, bude platit reparace, a vydá své vůdce k trestnímu stíhání). Jelita sborově mluví o přípravě na brzkou válkus Ruskem, která nám přinese konečně bezpečí až Rusko odrazíme.
      Na válce má podíl několik stran, a Západ nelze vyvinit, KoZa dělala vše pro to aby válka byla, Merkelová a Holland nám to dokonce přiznali.
      Přirozená intuice a rozum ukazují, že se nemáme plést do války, v které nemáme žádné závazky – Ukrajina neměla žádné smlouvy, nebyla členem NATO, je naprosto nelogické jí vojensky pomáhat a vyzbrojovat ji, tím se stáváme účastníkem války. To je při pohledu na věc, tak jak vypadala z venčí. Potom je tu samozřejmě reálný fakt, že Ukrajina byla před 2022 de facto členský stát NATO, s obrovským zapojením západních vojsk, vyzbrojována k budoucí válce, na jejím území byly podél hranice s Donbasem desítky základen CIA (to práskli sami Ukrajinci v novinách), a pořádaly se u nich desítky velkých cvičení včetně každoročního vyloďování Američanů na černomořském pobřeží v rámci teoretické invaze na Krym.
      Takže nenamlouvejme si, že Evropa a spol. pomáhají Ukrajině z morálních důvodů, protože byli napadeni. KoZa pomáhá Ukrajině co to dá, protože to je jejich de facto vojenský spojenec, a zástupný nástroj který měl destabilizovat Rusko, a způsobit změnu režimu. To, že na západě dnes u moci není nikdo, kdo by znal vojenskou historii a náturu Ruska, které je pod tlakem schopno obrovských obětí, a národ se okamžitě srocuje okolo svého vůdce pokud je napaden, vedlo k totálnímu podcenění situace. A tak tu oproti 2022, kdy Rusko bylo vojensky limitované, v procesu přezbrojování, a bez ambic stavět větší armádu, protože finance to nedovolovaly, tu dnes máme nejnebezpečnější armádu světa s neskutečnými bojovými zkušenostmi, a vyturbovaným válečným průmyslem. A tohle už se zpátky nestáhne, ponechají si větší armádu a víc vyzbrojenou, navíc to vedlo k semknutí globálního jihu a urychlení odloučení od západu. Gratulace, opravdu se to nepovedlo, a ještě je to za cenu prohloubení a urychlení evropské ekonomické krize. Ten plyn, co sem dřív tekl potrubím, a na kterém stál evropský průmysl, si právě nakontraktovali na hodně dlouho Číňani a půjde k nim Sílou Sibiře 2, takže i kdyby v budoucnu přišel někdo jiný a chtěl ho zpátky, už nebude volný. To tady bude veselo. A Američani nám tolik plynu ani nemůžou dodat, jejich těžba je za špičkou a bude už jen klesat, to množství co slíbíla ta Líza z Bruselu není k dispozici.

      „Uplne elementarne, prirodzena intuicia aj rozum akosi ukazuje, ze je normalne byt na strane obrancu a nie utocnika, a ani byt lahostajny.
      lahostajny nie je spravne byt preto, ze mame aj my s utocnikom svoje skusenosti.
      A tiez je spravne pomahat obrancovi, v ramci svojich moznosti.
      Na to nepotrebujete hlboke uvahy a analyzy.“

      No ještě že se můžou evropská jelita opřít o takové prosté myšlení. Hlavně neuvažovat a neanalyzovat, prostě je to správné a morální, víc za tím nehledejme. To je přesně ten makový cumel pro vděčné ovčany, aby drželi hubu a nechali se sedřít z kůže. Na akci Ukrajina není nic morálního ani správného. Jako součást KoZy jsme šli do války s východem, která je realizovaná přes jeden stát/nástroj, jehož zkorumpované vedení propůjčilo svůj národ k zmasakrování, a díky neschopnosti a idiocii našich vůdců jsme tu válku projeli, nechali se obrat, a poneseme si všechny odpovídající důsledky. Sklouzávání do úpadku, rozklad společnosti, propad do irelevance jakožto zaostalý poloostrov na západě Asie. A věřím, že ještě po kapitulaci Ukrajiny tady budou ti správně naočkovaní vřeštit o tm, co je morální a správné, zatímco z nich budou stahovat poslední košili. Protože větší rozměr je mimo jejich pochopení a vnímání. Hlavně že je jasný nepřítel, den má pak hned řád. Značná část se nás vůbec neliší od většiny Ukrajinců, kteří se nechali namasírovat k hluboké nenávisti vůči Rusům, a nevidí skutečné nepřítele, kteří jim rozebírají jejich zem za zády. Typické argumenty z mediálních rozhovorů s běžnými Ukrajinci: „No, politici byli vždycky zkorumpovaní, vždycky kradli, korupce je, ale teď musíme nejdřív porazit ty Rusy. Po válce tu korupci vyřešíme“. A zatím denodenně v ukrajinských médiích zprávy o rozkrádačích, zkorumpovaných politicích co prodávají vlastní zemi, Blackrock kupuje půdu, ale to všechno má čas protože můj nepřítel je jasný. A my už jsme zpracovávaní do stejné formy, Rus náš největší nepřítel, musíme se na něj soustředit, bojte se ho, nedívejte se co děláme my – kdo ještě neviděl v médiích tyhle strašáky? A spousta lidí naletěla, a další naletí, stačí je dost dlouho masírovat. Budou vyhlížet toho krvelačného Rusa, a zatím jim evropská utopie sebere barák a úspory ve jménu svobody a demokracie, a až si budou stěžovat tak je zavřou. No asi si tímhle musíme projít kolem dokola, až na dno.

      1. Ještě že je Rus takový dobrák a kliďas, že na sobě nechá dříví štípat. Protože nebýt jeho uvážlivosti, tak s tou jeho obrovskou silou a morální i technologickou převahou by už dávno poslal Západ do doby kamenné, bez ztráty kytičky na své straně.
        Myslím, že v tom hodně hraje roli, že Rusko je národem abstinentů. Alkohol by tohle nadlidské sebeovládání narušil. Jak se, k jejich neprospěchu, stalo mnoha jiným, neposlušným národům

        1. To jsou jen bláboly Stokokote. Rus má stejně jako Amík a kdokoli jiný své zájmy. Na rozdíl od USA ovšem nemá zájem ovládat svět, protože ví, že na to nemá.

          1. @ Hupert

            Možný je fšecko. Sionisti taky ovládli svět. A kolik těch zmrdů je? Nemůže jich být víc jak fšech židů dohromady, tj. odhadem 22 milionů? Proč by Ruská federace neměla na to, ovládnout svět? Stačí píle a disciplína.

            1. Né, na vovládnutí světa „píle a disciplína“ fakt nestačí.
              Na to só potřeba tři věci:
              1. peníze
              2. peníze
              3. peníze

              1. Na opravdové peníze píle a disciplína fakt nestačí.
                Na to só potřeba tři věci
                1. ovládnutí světa
                2. ovládnutí světa
                3. ovládnutí světa

              2. Vltavo, na penezich prece vubec nezalezi.

                Zalezi pouze na jejich mnozstvi :-)

            2. Motivace, hoši. Motivace.
              Při správný motivaci se najde i dostatek peněz, pilných a disciplinovaných lidí.
              Stačí bezpečně vědět a být motivován tím, že jde o všechno a týká se to i mé rodiny. Tam, kde jsou rodinné vazby dlouhodobé a pevné, jde potom všechno snadněji.

            3. Mám za to, Klokane, že té píli a disciplíně musí předcházet záměr a ten tam nevidím.

              1. Zveřejňovat záměry nemusí být taktický… Sun Tzu!

                1. Radši už taky nic neřeknu.

            4. tak jich je prej 20, na vrcholu, počet se snížil

              1. @ Drsoň

                No vidite to chlapi. Pár oligarchů a rabínů s 20 milionama poslušnejch pěšáků za zadkem, a jak jim to ovládání světa pěkně jde. Holt jsou disciplinovaní. U židů se žádný demokratický fórky netrpí. Fšechno je nalajnovaný a rebemu se nevodmlouvá, jinak UPPDKV!

        2. @ Svatý

          Tohle obdivuju. Takovou kvadratickou satiru dokážu napsat až po půlnoci po pěti pivech a třech vodkách.

      2. Sakini:
        na to, aby bol clovek na strane obrancu a nie utocnika, skutocne nepotrebuje uvazovat do hlbky.
        Pozor, nic proti analyzam a mysleniu ako takemu.
        Len nie tie ruske bajky o zakladniach CIA, alibabe a styridsiatich zbojnikoch.
        Potom uz radsej tu o cervenej karkulke.

        1. „Z vychodu ide surovost, primitivizmus, kolektivne sialenstvo.“
          No musím uznat, že to pobaví, když něco takového píše Slovák Čechům :o)

          1. Bahnak 9.9.2025 v 19:25

            Přesně.

          2. Bahnak – beriem, ale kto chce chapat, ten pochopi :-)

        2. adalbert:
          Od podzimu 1943 se Říše taky už jen bránila. Též jsi na straně obránce?

          1. jihocech honza:
            dobry pokus.

        3. adalbert: Bohužel musím konstatovat, že máš jisté mezery ve vzdělání. Ani jedna z jmenovaných není ruská bajka. Zkus vybrat něco třeba z Krylova, ať tu nevypadáš jako debil. Děkovat nemusíš, pomáhám rád.

  2. Článek relativně cajk, jen bych rád podotkl ke srovnávání Babiše s Dozimetrem a počtem mrtvých – během budování a rozšiřování impéria jich pár bylo. Často to byl výsledek velmi těžké životní situace způsobené špatnou odpovědí na otázku „Prodáte svůj business za desetinu ceny?“. Tolik z kanceláře pro uvádění příběhů na pravou míru.

    1. Videl jsem hezkou prezdivku pro PePa – SKUNK.

      Stary Komunista U Noveho Koryta.

      Za mne dobry.

      1. Vystižné, dokonalé.
        To předám dál, to je doslova kulturní odkaz.
        Jojo, už zase vyprávíme politické vtipy…

  3. Osobne si myslim, ze dobre mirena a hlavne zaslouzena rana holi je v poradku. Zrovna Babis, zlodej a podvodnik by si zaslouzil 10 ran holi kazdy rano, pripadne, aby mu nejaka mrdka pravidelne natrhavala prdel v lochu. Bezvadny by bylo, kdyby se pocet ran holi od kazdeho volice odvijel od vyse schodku statniho rozpoctu. To by byla teprv hlina. Takove verejne trestani na Staromaku, at nezeru, treba za mego schodku 1 rana od kazdyho, kdo by tam dorazil.

    1. Kéz by!

    2. V takovém případě by ovšem náš pan premiér zasloužil těch ran alespoň 100. Babiš je celkem malý zlodějíček – alespoň něco však vrací zpět, ovšem pan Fiala je čistý zloděj, podrazák a hnusný hochštapler. Ten nepřináší ostatním vůbec nic.

      1. Rikam vsem vyplatit, bez vyjimek. Sice jsem nevidel, ze by Fiala neco ukrad, ale budiz. Babis je zlodejicek kolosalnich rozmeru. A jak ziskal Agrofert? Prostou smelinou. Proti nemu je cela petikolka nebo kolik to ma kol dneska uplnej zebrak. Proste mi to prijde jako motivace. Ale mohli by se z toho borci i vykoupit, mego za mego, ze svyho. Jako kdyz mas u banky dluh, taky musis platit.

    3. By z pjetydemolyčných sviní zůstala akorát rudá kaša tvl. Tech 1,2 bilionu, i dyby došlo jenom 1000 lidí, to máš 1,2 miliardy ran tvl. No hlavně to nende ani stihnout, i kdyby to do nich lidi prali 24/7, by na to potřebovali dlouhý roky je rozmašírovat.

      Budeš to muset eště předělat :o)

      1. Zivot je otazkou priorit. Ja bych si cas udelal :-). Otazka je, jestli by to vydrzel politik. Myslim, ze kdyby cmajznul ticku, tak by si to priste rozmyslel. Do miliard by to nikdy nedoslo.

  4. Sovětský svaze ty obře, s tebou nám bude dobře. MUPI MUP

    1. Picusi, MUPY MUP! Jses moc mekkej.

    2. Na věčné časy a ani o den déle!

      Ovšem Sojuz už tu dávno není a jsem moc zvědav, jak dlouho bude trvat nerozborná jednota států EU a poddanství Velkému bílému otci z Washingtonu.

      1. No sovietsojuz se tady klepal pres sedmdesat let a stihl mezitim i vyhrat svetovou valku. O tom si eurosojuz muze nechat tak akorat zdat.

        1. A rakouskou, ruskou i německou monarchii prohraná válka zahubila. A vzhledem k tomu, jak je Švejk opět aktuální, se eurokratům povede stejně jako úředníkům a generálům Franze Josepha.
          Zajímavé časy to jsou.

          2x geopolitický komentář Petra Druláka:

          https://casopisargument.cz/65828

          https://casopisargument.cz/65863

  5. Ta tom utoku jsou spatně 2 věci.
    1) to nemělo bejt zezadu ale pres xicht
    2) to nemělo bejt holí ale tězkou plechovou lopatou uhelkou

    ZMRD si ten útok zasloužil. Čim? Svou zasranou existencí.

    1. jako, proč ne, ale šel bych podle pořadí zasranoexistenckosti, a tam sou daleko před nejakým burešem kádry jako lžyjala, vykulvočko, afrokundová, MP3ka, lipánek… … …

      1. Netlacte se, na vsechny se dostane!

    2. martin_100 9.9.2025 v 22:58

      Děkuji za poučení, použil jste skutečně neprůstřelný argument.
      Moc se mi líbí, jak je univerzální.

Napsat komentář

D-FENS © 2017