Fanoušci Ikea opět 24. února oslavili Den švédských masových kuliček - zpět na článek

Počet komentářů: 242

Přidat komentář
  1. na rozdíl vod mnoha místních mamlasů, tadydle soudím, že se to v čase mírně, ale přece, zlepšuje :)

    1. Ten pokrok by mohl být přece jenom rychlejší. Vzhledem k článku se nabízí srovnání rychlosti zlepšování autorky s rychlostí postupu Rusu na Ukrajině.

  2. Nejdřív jsem si řekl „Nádhera! Toto je čistý surrealismus!“ Ale teď se mi zdá, že to je dokonce DADA! No, nekup to.

    1. Jose neprijel.

    2. Trojan pak přišel v ukrajinském tradičním oblečení.

      To ako mal vyholenu hlavu a chochol na nej?

      1. Na hlave venec z qetin, ne?

    3. Mě nejvíce zaujalo to, že se Bobina stala terčem nechutného podvodu. Jsem si rozšířil obzory.

  3. O těch kuličkách je známo, že někteří prý je tak milují, že i když nepotřebují zrovna něco vkusného do domácnosti tak tam za nima jedou.
    Ochutnal to někdo tady?
    A jak se to podává?
    Talíř, krabice či sáček…

    1. To Forge

      Talir, na nem tenhle zazrak a k tomu si udelas brkasi a fazolky. Ale jak rikal Dyatlov v serialu Chernobyl. It is not great, not terrible. Znova pro to jit nemusis. Jinak hezky te videt, doufam, ze sis uzil plavbu a ze kovarna rozjizdi provoz. Papa a bud zdrav a hlavne jarne stasten, a hlavne a to predevsim, co nejvic, co to jde, pac vo to jde :-).

      1. Ahoj kotě, taky zdravím!
        Ale teda jsi nějak zrychlila to žvatlání od minula.Vůbec nestíhám, tobě ta mordička teda jede!

    2. Já myslel, že se to konzumuje jako čípky …

  4. Oslavu masovych kulicek 24. unora prece nejde poplest se zahajenim ATO 14. dubna.

    1. tak tu máme další očekávaný výkop, dle očekávání izrael a amík. paralely s ukradinou samozřejmě nejsou. a na podzim inflace jako kráva. mezitím vystřelí ropa (můj tip 150-200usd), drahý kovy atd. to by bylo abysme tu lůzu neoškubali. hovno že si budou šetřit a nedají nám na úpla…teda na zbroj…teda na obranný průmysl

      1. Pararely mezi Ukrajinou a Iránem tu jsou, ale je také vidět, že když dva dělají totéž není to totéž.

        1. @lp
          čím déle to potrvá, tím podobnější to bude

          1. Souhlas. Jen si myslím, že USA si dají pozor, aby nezabředli do nějakého dlouhého konfliktu nebo do vojenského obsazování nějakých území. Afgánistán mají ještě v čerstvé paměti.

            1. v Iránu se počítá s vnitřní revoltou a návratem Masaryka zpoza louže, pardon šáha.

              1. Len aby sa ten zidovsky export demokracie a blahobytu aj podaril.

                1. V Iránu to nebude ani tak o exportu demokracie a blahobytu, jako spíše o raketách a jaderných zbraní. Kdyby byl v Iránu diktátor, co nebude vyrábět rakety a snažit se vyrobit jadernou zbraň, tak si myslím, že by se s ním Izrael i USA rádi domluvili. USA nedělá problém spolupracovat a podporovat diktátory, pokud jim jdou na ruku a ani chemické zbraně v takových případech nevadí. Jakmile ale diktátor přestane poslouchat, tak najednou vzniká problém s demokracíí a lidskými právy. Saddám by mohl vyprávět (kdyby mohl).

                  1. @lp
                    no nevím, logiku to má, ale nezapomeňte na plány s velkým izraelem, tam prostě je třeba území. to je trochu jiná varianta než ukradina

                  2. dyby tam nebyli dědci, co se pokoušeli domluvit, zatímco jim furt nekdo diktoval, že si nesmijou dělat svůj jadernej program, ale místo toho ty atomofky dávno měli, tak se mimo blábolů nikdo neodváží na ně křivě podívat, jako na Kima

                    ovšem dokud nemáš schopnost letadlovej svaz a jiný židácký město smazat z mapy, tak se ti tam furt bude nekdo srát

                    1. Na rozdíl od Severní Koreje Irán nemá žádného blízkého silného zastánce a navíc má blízko silný Izreal, který si „hlídá“, aby měl vojenskou převahu nad svým okolím. Jižní Korea nebyla ochotna kvůli vývoji jaderných zbraní rozpoutat novou korejskou válku, zatím co Izrael kvůli jaderným zbraním je ochoten válku s Iránem začít.
                      Navíc Irán je pro své „okolí“ mnohem otravnější než je Severní Korea. Ono to vychází tak, že nikomu, kdo do toho může mluvit, útok na Irán nevadí.

                    2. Jo, jsou to šíiti, zatímco všichni okolo jsou sunniti. A pro sunnity jsou šíiti horší než židi.

                    3. Peršané se o jaderné zbraně už od počátku tisíciletí nepokoušejí. Ochota věřit téhle kravině by po akci v Iráku měla být infinitesimální, ale jak dnes koukám v různých diskusích, veřejnost je nepoučitelná.

                      Za Obamy se v té věci dokonce sjednala dohoda (JCPoA), která byla perské strany dodržována, Američané sankce nezrušili a za Trumpa pak smlouvu vypověděli.

                      Jelikož žádní vojáci nemají být přímo na perské půdě nasazeni, tak záměrem stávající akce nemůže být nic jiného než svržení režimu. Za tím účelem se také dodaly mraky Starlink terminálů kdekteré separatistické skupině. Představa je, že pokud se podaří zlikvidovat vedení, rozbít dost infrastruktury, zatímco íránská odpověď bude slabá, že většina lidí stále podporujících režim to prostě jaksi vzdá a nechá se separatisty zastrašit. Cosi jako nedávno v Sýrii, kdy po selhání armády většinová populace přihlížela, jak zemi obsadily poměrně slabé bojůvky.

                      Zda ten kalkul vyjde, to uvidíme. Pokud ano, Írán bude v rozvratu a projekt BRICS se na několik let zastaví. Pokud ale se Írán nezhroutí, postačí pouhé přežití režimu, a jelikož na Ukrajině je výsledek daný až na datum, tak to bude pro USA učiněný suezský moment.

                    4. Tak proč se na to obohacování uranu Iránci nevykašlou? Pro jaderné elektrárny ho obohacují příliš a kromě toho palivo pro ně se dá i koupit, nemusí vyrábět vlastní.

                    5. To iste sa da povedat o „nejadrovom“ programe Izraelu.. naco maju Dimonu a obohacuju uran? Urcite si ho mozu kupit hocikde na svete.

                    6. Izrael jaderné zbraně už má a navíc má mocného „ochránce“, takže se s Izraelem už nedá ohledně jaderných zbraní nic dělat. Podobné je to se Severní Koreou. Irán jaderné zbraně ještě nemá a nemá ani žádného „ochránce“, takže tam se něco proti získání jaderných zbraní dělat dá. No a Izrael taky kvůli tomu dělá hodně.
                      Navíc v minulém roce si to Izrael a USA vyzkoušeli a zas tak moc je to nebolelo. A taky zřejmě zjistili, že nijak zvlášť Iránu neuškodili, takže co nešlo silou, půjde třeba ještě větší silou. On ten Irán s tím musel tak nějak počítat, věděl že to nastane, pokud neustoupí. Je klidně možné, že toto není poslední kolo.

                    7. Dělat se toho dá hodně v obou případech. Kim by se jaderných zbraní vzdal za odpovídající ústupky na druhé straně. Spojené státy ale z Koreje jen tak neodejdou.

                      V případě Izraele by to bylo ještě snazší z legalistického hlediska, stačilo by veřejně prohlásit, že Izrael atomovými zbraněmi disponuje. Celá řada existujících amerických zákonů by pak omezila možnost podpory Izraele, což by jej existenčně ohrozilo. Prakticky je to však nemožné, protože AIPAC a protože poslední prezident, který se Izraeli v této věci pokoušel bránit, zemřel v Dallasu na otravu olovem.

                      Peršané o jaderné zbraně nemají zájem, ale popravdě je v jejich zájmu je urychleně získat, v opačném případě nikdy nepřestanou být terčem. Jejich soustavná ochota věřit, že něco vyjednají a že sankce někdy skončí, je až smutná. Kim se nejspíše zeptal pouze císaře v Pekingu, s IAEA nespolupracoval, a bylo.

                      No a mezi velmocemi před nedávnem jediná dohoda omezující závody v jaderném zbrojení, pouze mezi dvěma z nich, zemřela za více méně nezájmu novinářů i veřejnosti.

                    8. To je OK, Midnight Hammer přeci tohle všechno zničilo.

                    9. @Lp

                      Ale prece je obecne platny nazor, ze kazdy si na svem uzemi muze delat, co chce. Tudle jsem to poslouchal stran vstupu UA do NATO.

                      Ja teda tvrdim, ze nemuze, pokud proste ma za plotem vetsiho raubire, nez je on sam.

                      Ale prej ne, prej ze kazdej ma stejny prava.

                      No… takze Iran je ma taky. At si s uranem dela, co ho napadne, prece.

                      A nebo… ze by nam slo o henty zajmy? A ten svet podle nasich pravidel?

                    10. @Sysop
                      No, každý má možná stejná práva, ale ne každý má stejnou sílu k jejich prosazení. V praxi je to spíše naopak, míra práv se odvíjí od síly k jejich prosazení.
                      Ukrajina šla tomu svému neštěstí tak trošku naproti, dobu, kdy mohla „beztrestně“ opustit ruský píseček zmeškala a pozdě bycha honit. Přesto má víc šancí opustit ruský píseček než třeba Panama opustit píseček americký, ta zůstane pod americkým vlivem „navěky“, protože průplav a žádné mezinárodní právo/neprávo s tím nehne.
                      Já netvrdím, že USA/Izraeal mají právo bombardovat Irán. Jen chápu proč tak činí a v podstatě nijak mě to nevadí. Určitě nebudu protestovat proti tomu, když chce někdo znemožnit náboženským fanatikům získat jadernou zbraň. Ani pro Irán to není až zas takové překvapení, minulé léto mu něco naznačili, ale nevypadá to, že by si z toho vzal nějaké ponaučení.

                    11. @Lp
                      Ale jo, kazdej z nas si nejak ospravedlnuje svuj pohled na svinarny druhych. Kdyz uvidim, jaxe dva morgosi do krve rezou, taky si reknu ‚jen houst‘.

                      Hlavne jde o to, abych si pak nekde necintal pentli tim, ze ctim moralni hodnoty, nesnasim utlak a podobne.

                      Pokud clovek neni pokrytec, pak je to cajk. Okay, vadi mi, kdyz nekdo neco dela nekomu, koho mam rad a to same mi nevadi u nekoho, koho rad nemam, ale aspon si to priznam.

                      Nemel bych zadnej moralni problem sedet za velkoraznym kulometem a kropit priplouvajici lode s imigranty. Fakt ne. Kdo chce do Evropy prijit makat, nepriplouva na rozhrkane kocabce.

                      Takze ja si na nic nehraju a pokud rikam, ze neni spravne, ze RF napadla UA (byt chapu pohnnutky a nasi spojenci nedelaji nic jineho a na miste RF by na UA nahazeli, co by nasli), tak take rikam, ze neni spravne, aby Zide napadli Iran.

                      Je to ale jen muj nazor.

                    12. Já Rusko nemám zrovna v lásce a to že napadli Ukrajinu se mě nelíbí. Nějaká pomoc Ukrajině je za mě v pořádku, ale čeho je moc, toho je příliš, a zejména mě vadí ty hysterické tanečky okolo a takové to dělení na my a oni. Jako kdyby zastánci opačného názoru byli ti nejhorší vyvrhelové. Nedělám si iluze, že západ se chová při prosazování svých zájmů nějak lépe/jinak než Rusko. Rusko hájí své zájmy jak může a západ/USA dělá to samé.
                      Připrchlíky bych sice nestřílel, ale pěkně je hned na lodi za tepla odtáhl zpátky. Souhlasím s tím, že kdo chce do Evropy makat, nepřiplouvá v gumovém člunu. A za mě mají muslimové minusové body, i kdyby makali sebevíc. Jejich přístup k rodině, jejich pojetí cti je pro mě nepochopitelné a úplně cizí. Nechápu, jak někdo může z důvodu zachování tváře, z důvodu cti, zabít své dítě jen proto, protože si nechce vzít někoho, koho mu domluvili rodiče. Popravdě nechci s takovými lidmi mít nic společného, ani ulici, ani město a nejlépe ani stát.

                    13. @ LP
                      Jo, Írán nějaká ta ponaučení dostal.
                      Například že pokud zkusíte jednat s férovými hochy, pozabíjejí vám vyjednavače i s rodinami.
                      Myslím, že právě po minulém bombardování Írán ví, že tu bombu mít musí.

                    14. Kilmore
                      28.2.2026 v 15:21

                      by mě zajímalo teda co ty torpédoborce a jiný korvety vod rejžáků a rusáků co sou dole v přístavu, budou jim poskytovat podporu a sestřelijou židáky?

                    15. @Behemot

                      Nedávno letěly rakety i na gosudarovy rezidenci, kde prý v té době přebývala jeho dcera. Co se pak stalo? Nic. Sázky jsou příliš vysoké.

                      Tak, jako se Spojené státy budou skrývat za Ukrajinou a Izraelem, tak se Rusko a Čína skryjí za Írán. Podpora samozřejmě frčí, o letadlech s materiálem se mluví už měsíce.

                    16. Nemyslím, že by projekt BRICS byl závislý zrovna na Íránu.

                    17. @Bahnak

                      A jak to bude vypadat, když klíčový partner duumvirátu BRICS dostane na budku od úřadujícího hegemona? To se pak určitě bude chtít menším zemím účastnit se projektů alternativního platebního systému a náhrady dolaru, nebo sjednat investice do své infrastruktury.

                      Pokud naopak Spojené státy a Izrael využijí jedné z těch mnohých „exit ramps“, o nichž Trump mluvil, tak to bude signál, že už ani střední váhy se nemusí obávat. V podstatě zůstane akorát změna režimu měkkými prostředky, což je díky penetraci západních sociálních sítí a neziskovek v mnohých regionech stále dosti reálná síla, nicméně diplomacie dělovými čluny bude sňata z hracího pole.

                    18. Jako že Írán je klíčový partner Číny a Indie? No to si právě nemyslím. Ani Ruska, ani Brazílie.
                      Při minulém bombardování BRICS zachovalo dost nápadný klid.
                      Ano, pokud to dopadne obráceně, bude to pro USA problém.

                    19. kam prodávají zkapalněné přesličky?

                    20. Na tom záleží Íránu. Číňan a Ind mají loženou celou Sibiř, kterou my přece nepotřebujeme, říkal Lipánek.

                    21. Iránské uhlovodíky jsou po ruce, Sibiř nákladná. Vašnosta Lipánek patří do kategorie páru bolševiků Pávků a věřím, že už s ním nepočítají ani jako s kádrovou rezervou.

                    22. @princdrson
                      Iranskou menu nemaji Rotschildove pod palcem, to se musi zmenit!

                      Zatim to vypada na sama pozitiva. Tedy,… pro Zidy a Amiky.

                      Koho zajima nejaka Evropa…

                    23. @Bahnak

                      Tohle není v kategorii „podle názoru a vkusu každého soudruha“. Většina íránské ropy se exportuje do Číny, pro ni je to asi 10% dodávek. Ano, Rusko dodává podstatně větší procento a v nedávné době Číňané nakupovali velké zásoby v očekávání ohňostroje. Okamžitý dopad tak bude malý, jelikož konflikt nemůže trvat dlouho. Patriotů se vyrábí asi 700-800 ročně, obvykle je potřeba použít dva na jeden cíl, tedy dojdou brzo. THAAD se vyrábí <200 ks ročně. Zásoby obojího byly již před začátkem konfliktu nízké. Neboli trvat to dlouho nemůže, Čína to vykryje. V delším horizontu je ale íránská ropa pro Peking důležitá.

                      Ještě důležitější je mínění představitelů ostatních zemí. Není přijatelné, aby Spojené státy odstraňovaly z hrací desky libovolného čínského a ruského partnera, až jim rozeberou celou sféru vlivu. Nečekejte žádná rozmáchlá gesta a velkohubé řeči na Fox News, budou se však podepisovat další smlouvy o spolupráci. Již řadu měsíců Rusové v Persii integrují PVO, po letech se dojednala dodávka Suchojů, hovoří se o čínských radarech.

                    24. Jasne je, ze u Teheranu se bojuje za Prahu.

                    25. @Bahnak
                      Je ve stresu, ani nestihl rict, ze Iran v tech okolnich zemich napadl americke zakladny. Ja mu verim, az se uklidni, jiste tuto informaci doplni.

                      Na druhou stranu, Donik preqapil, musim rict. Netusil jsem, ze zastava muslimske hodnoty. Jako fakt, nechat rozflakat divci skolu na dukaz toho, ze zensky nemaji valnou hodnotu… mozna se uz vidi jako nastupce Chomejniho.

                    26. Určitě to jen nestihl.
                      Jen by mne zajímalo, zda si pořád myslí, že za tu snahu ho začnou lepšolidi uznávat. U Vrbětic mu to tak úplně nevyšlo.
                      Ta škola… ono se vždycky něco trefí, co se trefit nemá. Ale možná to bylo varování Hillary, Pelosi a spol.

                    27. @Bahnak 1.3.2026 v 11:38
                      Co se trefit nesmi, to se nikdy netrefi.

                      Bures nemuze otocit a vysvetlovat, ze nechceme vrtulnike a stihacke od agresora.

                    28. Proč vlastně uvnitř Chameního palácového komplexu byla divčí škola? Islám je přece přímo pověstný svou tohou po vzdělaných a samostatných ženách, tak proč tam měl dívčí školu? Tak nějak se nabízí otázka, jestli snad náhodou neměl Chameneí podobné sexuální preference jako Epstein a s dívčí školou na dvorku by to neměl moc daleko.

                    29. @Lp
                      To mas popletene, ta divci skola je v Minabu. To je od Teheranu nejakych 700 km vzduchem.

                    30. Překvapení pro koho? Pro koblížky?
                      Stát přeci někde musí stát, aby nestál jako kůl v plotě.
                      A když si ještě nikdo netroufnul na neutralitu uprostřed Evropy, tak asi holt vždy na straně aktuálně silnějšího.
                      Nebo toho co si myslí, že je aktuálně silnější. :-D
                      Pravda, historie naznačuje…

                    31. …stále čekám na historické srovnání vládnoucích garnitur napříč stoletím.
                      Od Pavla po Masaryka, od Babiše po Kramáře anebo ještě dále do historie.
                      Jestlipak náhodou nejsou tak trošku všichni stejní.
                      Jeden za 18 a druhý bez…
                      Taktéž udělat srovnání obyvatelstva.
                      Jak se chovalo za C und K, za ČSR, ta protektorátu, za ČSSR, za okupace a za ČR.

                    32. Sysop: Nevím, jestli to za nás Peršani sami dají, jsou většinou šíiti. V přepočtu na obyvatele 2. nejvyzbrojenější země světa SA je sunitská a ty další kolem taky radši olizujou pruhovanej talíř s 50 hvězdama.

                    33. …a je to od Irancu hnusny, napadnout Americany. Viz prohlaseni USA:

                      „Lincoln nebyl zasažen. Odpálené rakety se k cíli ani nepřiblížily. Lincoln pokračuje ve vypouštění letadel na podporu neúnavné kampaně CENTCOM na obranu amerického lidu eliminací hrozeb ze strany íránského režimu,“ vzkázala americká armáda.

                      Americane jen brani americky lid! A tak je to spravne, tak toma byt!

                    34. čekám až koalice ochotné pjetidemolice zahájí nakrucování se před kamerami v semknutém šiku za Pávkem s prohlášením o boji za Prahu v Perské říši. Nebo …

                    35. Zasáhnout letadlovku balistickou střelou umí pokud vim jenom rusáci. A teď už teda i kozomrdi,

                    36. leda tak vlastní, potopeno

                    37. @Kilmore
                      Nedávno šly zprávy o tom, jak Indie snižuje nákup uhlovodíků z Ruska, protože Donald a jeho cla. Podle čísel je tam nějaká volná kapacita, kterou teď může brát Číňan.
                      Vovkovi to krátkodobě ekonomicky pomůže – cena ropy. Co bude dlouhodobě nikdo neví, ale pokud bude v Íránu válka (a posledních 30 let byla válka prakticky všude, kam USA vyvezly demokracii), zkomplikuje to ropné trasy.
                      Ano, Číňan to nepochybně tušil, jako každý, a začal s tím něco dělat v předstihu. Myslím, že Venezuela a Írán jsou součástí amerického tlaku na Čínu.
                      Konec – jo.

                    38. Co si porovnat třeba středověk s dnešní dobou.
                      Stoletá válka, 30 letá válka, hladomory, napoleonské války…
                      Kdy se naposledy neválčilo déle jak půl století? V Evropě 1815 – 1914?
                      A co zbytek světa? Včetně malých bojůvek. V USA občanská válka.
                      .
                      A co teprve náhled od Bible. To je míru.
                      .
                      Když se podíváte na velikost Izraele a Palestiny, tak zjistíte, že je to jako by se všichni Moraváci strkali s krajem Vysočina.
                      A vedle toho rozloha RF vs. UA. No trošku nepoměr.
                      .
                      V Africe snad není rok co by se něco nedělo.

                    39. V devatenáctém století se, samozřejmě, v Evropě válčilo. Opakovaně.

                    40. Lokální bojůvky?
                      .
                      Krymská válka (1853–1856): Konflikt Ruska proti spojenectví Osmanské říše, Francie, Británie a Sardinie.
                      Italské války za sjednocení (Risorgimento): Boje proti Rakousku za nezávislost a sjednocení Itálie (1848–1871).
                      Německé sjednocovací války:
                      Dánská válka (1864): Prusko a Rakousko proti Dánsku.
                      Prusko-rakouská válka (1866): Rozhodující střet o nadvládu v Německu, bitva u Hradce Králové.
                      Prusko-francouzská válka (1870–1871): Válka vedoucí k vyhlášení Německého císařství.
                      Balkánské konflikty: Postupný rozpad Osmanské říše na Balkáně, např. Rusko-turecká válka (1877–1878)

                    41. @Bahnak

                      Indové jsou taková královna koloběžka, snad proto mají i nějaký diplomaticky znějící název, řekněme „strategic ambiguity“, takže možné je vskutku leccos. Co jsem ale slyšel, tak v tomhle případě to byl šum v západních médiích (=== kec). Ostatně je to pořád silně agrární ekonomika, nemohou si dovolit odstřihnout se od zemí dodávajících energii a hnojiva. Od Spojených států to tak levně nedostanou, pokud vůbec.

                      JJ, Venezuela a Írán určitě jsou součástí projektu. Stejně jako harašení zbraněmi na Filipínách a v Japonsku, nebo nedávná pohraniční řež mezi Kambodžou (v americkém dresu) a Thajskem. Jenže marná snaha. S Číňany i Američany jsem roky pracoval, a nejjistěji mi vychází vsadit na žlutou.

                    42. No oni to Indové nezrušili, ale import v USD poklesl.
                      https://timesofindia.indiatimes.com/business/india-business/india-import-of-russian-crude-in-december-lowest-since-february-2025/articleshow/127955529.cms
                      Média to jako obvykle přepálila.
                      Modi hraje na obě strany, ale přece jen jsou v BRICS a s Vovkou se objímal. Trumpa berou vážně, brusel ani náhodou.

                    43. Vovka se objímal i s tím chlapíkem, co nedávno přestal řezat hlavy, oholil se, natáhl oblek z Bandi a říká si prezident Syrie. Je to halt profesionál, za prachy s každým.

                    44. Mluvím o Modim. Ten to nemá zapotřebí.

                  3. „Kdyby byl v Iránu diktátor, co nebude vyrábět rakety a snažit se vyrobit jadernou zbraň…“

                    Kdyby nebyly USA a celý KoZa agresor, terorista, sociopat, byl by na světě klid a mír.
                    Trumpovi nikdy nešlo o nějakou dohodu s Iránem. A nějaký důvod k napadení se vždy najde.

                    1. No pravda, pod rudým praporem komunismu a pod vedením třídy dělníků (rolníků je už tak málo, že už si svou třídu nezaslouží a navíc jsou solidně dotovaní) by tu byl ráj na zemi. Jen kdyby nebylo USA a toho ošklivého západu, ti to jen kazí.

                    2. Fakta jsou spíše na Leonově straně, například zde:

                      https://www.amazon.com/Overthrow-Americas-Century-Regime-Change/dp/0805082409

                      Z hlediska argumentace faulujete, nabízíte pouze falešnou alternativu. Na západě nepanuje kapitalismus, ale silně intervencionistický socialismus, 35-60% HDP je přerozdělováno státem a prakticky vymizela omezení pro to, o čem parlament nemůže hlasovat. Vše je možné, ať už jde o zásahy do nejintimnější sféry jako umožnění rozvodů bez viníka, svateb buzíků, hry s počtem pohlaví. Stát rozhoduje, co se děti budou učit, jak se bude třídit odpad, kolik má být spotřeba aut, anebo kdo se přistěhuje do sousedství a míře znehodnocení peněz. Zvlášť zranitelná část populace, když naivně hází do uren hlasy pro různé populistické projekty, je označena za dezoláty, chcimíry, kolozuby atp. Jejich volání je ale z logiky věci, protože se nejméně mohou bránit, nejblíž realitě věcí.

                      Na druhé straně geostrategické barikády občas je rudý prapor, jako v Číně či Vietnamu, ale obojí jsou jen jiné formy intervencionismu, kde jsou Marx s Leninem dávno mrtvými fousáči bez velkého vlivu na chod věcí. Intervencionistické jsou i další země v soutěži, Rusko, Írán, Turecko, Brazilie, prakticky kdokoliv.

                      Skutečná dělící linie je jinde. Politicky v tom, do jaké míry ta která země je integrovaná do západních struktur. Ekonomicky pak v tom, jak se elity formují a jak extrahují bohatství poddaných. A tady se obávám je model „liberální demokracie“ nesmírným plýtváním, jinak by třetí svět v posledních desetiletích tak nevyrostl, třebaže tam přerozdělují taky fest. Ono asi bude lepší, když se dotace dají na rychlovlaky než na cyklostezky.

                    3. A vona ta rychlodráha jako pomůže čemu konkrétně?
                      Že si do Jugošky, k Baltu či Balatónu našinec zajede vlakem co vypadá jak tramvaj?
                      .
                      Kdy jste se byl naposledy podívat na rychlíky či osobáky mimo špičku či o prázdninách?
                      Poloprázdné. Vozí se vzduch za dotace místo materiálu z kamionů.
                      Rychlíky už nejezdí s 8 či 10 vagony někde ani s 6 jako před kovidem.
                      Běžně 4, 5, 6 podle tratě, ve špičce 8 a to pouze na hlavní trati a mezistátně.
                      Kamion sotva 80 – 90 km/h, nákladní vlak 80 – 100 km/h dle tratě.
                      Jeden kamion sotva 20 – 25 tun, vagón 2x tolik. Matika.
                      .
                      Ony ty fabriky nebyly pro nic za nic rozházené po okresech a ne po průmyslových zónách / aglomeracích.
                      Páč je rozdíl dojíždět do práce 20 minut v rámci okresu anebo 2 hodin v rámci kraje.

                    4. @SAVP

                      Před pár lety mne moc mrzelo, jak to dopadlo v rodné Plzni se spalovnou, myslím její umístění někam do hazlu, kam se vozí odpad Kuka vozy. Nemluvě o tom dlouhém a problematickém teplovodu.

                      Přitom byla rozpracovaná detailní studie, kdy spalovna měla mít kapacitu pro celý kraj, měla stát v areálu teplárny, kam vedou koleje, a v klíčových lokalitách po kraji pak měla být překladiště (kolej, betonová plocha se stěnou jak betonárce, nakladač, byly by třeba speciální vagony). Vozilo by se to z nich po kolejích až do kotle a mohlo by to nahradit velkou část uhlí.

                      Prý nebyla politická odvaha to prosazovat proti různým Dětem země a spol. Divím se, že se na tuhle organizaci nikdo nepodívá, rozbor jejich financování by jistě vydal na pár nepodmíněných odnětí. Jo a SŽDC nechtělo garantovat, že by pro ty vlaky s odpadky bylo na kolejích volné místo (ani v noci?, znělo to jako kec).

                    5. „pod rudým praporem komunismu“
                      .
                      Záleží co se srovnává.
                      Zda socioekonomické faktory anebo jen počty mrtvých.
                      .
                      Není to tak dlouho co médii běžel narativ, že komunisté zabili XY milionů lidí jakožto předvolební rétorika proti Stačilo a Konečné.
                      Přitom na území ČSR/ČSSR to bylo kolik? Desítky tisíc za 40 let? Co třeba srovnání s proktektorátem?
                      Kolik lidí z ČSR zabili němci? Ať přímo či nepřímo (nucené práce, koncentrační tábory, výslechy Gestapa).
                      .
                      Sověti zrušili gulagy v roce 1960, kdežto rasové zákony v USA / UK platí až od roku 1966.
                      Kdo je demokrat a kdo tyran?
                      .
                      A pak se podíváte na církev prizmatem 2000 let…
                      Nebo na vládnutí Temüdžina či kolonizátory Severní Ameriky…
                      https://armadnizpravodaj.cz/historie/skalpovani-by-ritual-i-dukaz-zabiti-2/

                    6. „Jen kdyby nebylo USA a toho ošklivého západu, ti to jen kazí.“

                      A ne snad?? Kolik zemí bylo napadeno socialistickými státy?

                    7. Tak at nechodíme daleko, například Československá socialistická republika.

                    8. A dál?
                      Maďarsko.
                      A dál?
                      Afgánistán.
                      A dál?
                      Polsko, Finsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Rumunsko.
                      A dál?
                      Nic.
                      Čili od roku 1922 do roku 1991 devět států a největší je Polsko.
                      .
                      Kolik toho stihlo USA za stejné období?
                      Ať se snažíte jak chcete, tak AI zarytě mlčí a chápe otázku ve smyslu kolik států napadlo USA a ne kolik států USA napadlo. :-D
                      .
                      Ale starej dobrej gůgl ne.
                      https://www.rodon.cz/print/clanek.php?id=3886
                      .
                      Ještě drsnější je pak srovnání RF vs. USA od roku 1991 po současnost.
                      Ale Putin je vrah srovnávaný s malířem.
                      A tak si tu žijem.
                      Krásné malé (?) lži. ;-)

                    9. SAVP

                      Maďarsko – jako člen Hitlerovské koalice bylo poraženo Sověty a když mu pár let po válce otrnulo, tak si tam přišli sjednat pořádek.
                      Afghánistán – ví i malé dítě, že tam Sověti byli se souhlasem Afghánské vlády.
                      Polsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Rumunsko – kdy že to byly napadeni?
                      Finsko bylo napadeno ale byly k tomu padne důvody.

                    10. Kdo kdy napadnul ČSSR?

                    11. No přeci bratři z východu, severu a jihu a pak to jakože… „bratrská pomoc“…
                      Následně místní odnož KSČ začala čistky kdo je pro a kdo proti.
                      …a zůstali 20 let.
                      A pak si to v roce 1989 prohodili a dělali zase čistky, kdo je pro a proti.
                      Prý. Povídala jedna paní na zastávce u objektu kde působí jistej sběratel. :-D

                    12. Takže to nebyla invaze a okupace nýbrž napadení?
                      Kolik že bomb spadlo na Prahu?
                      Když jsem položil dotaz kolik zemí bylo napadeno socialistickými státy, tak jsem to nemyslel tak, že to bude soutěž ve vymýšlení.

                    13. Neptej se, když nechceš slyšet odpovědi.

                    14. Ale tak nějak se ví, že odpovědi nejsou, že to je jenom hafihaf. :-D

      2. Neviem, čo máte stále s tou ropou. U nás to nikto nepije!

        1. Tak proč Fico kvůli ropě tak vyvádí?

          1. Prosíraví lidé už nenápadně přestavují garáže na stáj pro 2 koně a prostor pro bryčku.

            Ti ještě prosíravější vystřihují z tépichu po babičce modlitební koberečky pro celou rodinu.

            Co kdyby k nám ze západu kromě grýndýlu přišel i ten zelený islám ?

            1. Až přijde zelený islám, bude nutné zvětšit gáráže, aby se tam vlezli velbloudi.
              Nějak tak to říkají arabové: můj praděda jezdil na velbloudovi, můj otec v toyotě, já jezdím v mercedesu a můj pravnuk bude zase jezdit na velbloudovi.

        2. Eeee… ja bych vychodnary nepodcenoval. Kdyz se ropa ohreje, tece celkem rychle.

      3. Ale prece to, co udelal Izrahell je PREVENTIVNI utok.

        Chapes?

        Proste vezmes flintu a preventivne zastrelis souseda. Co kdyby ho nahodou napadlo ocumovat ti zenu.

        1. a preventivně mu vyndat by bylo OK?

            1. to by nemělo ten efekt, když budu šilhat i po jeho nemovitosti

        2. Pravda, na samotné očumování ženy, i když moc hezké, je střelba trochu přehnaná reakce. Ovšem kdyby se soused pokoušel o výrobu jaderné zbraně, měl naději že se mu to podaří a pořád mě vyhrožoval jak mě smete z povrchu zemského, nejspíš by už nějaká ta sřelba mohla být na místě.

          1. Iran sa vyhrazal Zidom, ze ich zlikviduje? To by ma zaujimalo, teda ak to nie su rozpravky ako o chemickych zbraniach v Iraku, ktore sa doteraz hladaju.
            Ked mam agresivneho suseda s jadrovymi zbranami, ktore zatlka a vraj ich oficialne nema, tiez by som uvazoval nad vlastnymi.

            1. No, hlavně když to sečtu… já házel na sousedův dům výbušniny a zabil jsem mu pár příbuzných.
              Agresor je samozřejmě on, protože má kecy.

  5. Jäklar! Den där ungen kissade i byxorna.

  6. Ukááá, co ste zase vypotili?
    Áááá ňákej mentální sprint.
    Něco co zasejc hýbe dobou.
    Teda jenom tento tejden.
    A jenom ty co to zajímá.
    Tak zase nic.

    1. Kolik lidí se ještě musí probudit, aby se začalo něco dít?
      100 000, 500 000, milion, celá republika?
      .
      Kolikatery volby než uzří?
      1, 2, 30…
      .
      Švejci, lokajové, bezpáteřníci?
      https://youtu.be/1sgrT6cVlbg?t=1835
      .
      Či to musí zase dopadnout jako po druhé světové?
      Kdy strach z jednoho agresora nahradil agresor jiný?
      Se světlými zítřky, přerozdělováním, plánováním…
      …a pak 40 let vyhníval.
      .
      Vyhnije za 40 let i „uhnije“?
      A co demokracie?
      2029, hm…, to by šlo.
      .
      Média prý řvou a opozice hysterčí…
      https://youtu.be/tzwt65mhuo4
      …a co kšefty oliargů? Běží?
      https://youtu.be/ViPfpBScLZA?t=7
      .
      Ale Topol nevypadá zdravě.
      https://youtu.be/Ur-VgyI6FzY

      1. Spíš jde o to aby člověk nezdechl hlady a zimou dřív, než dojdou prachy a zdroje těm spícím zombíkům.
        Po kteréžto události se i oni zaručeně probudí.

        Bohužel řada z nich si nahrabala solidní majetky a finance, tak se to může docela protáhnout.

        Ikdyž babišovo-fialovo drastické zvedání daní z nemovitostí spolu s inflací a krachy firem (vyhazovu z práce) by ten proces mohly trochu urychlit.

        1. Jo o tom tady hodně lidí blábolilo, jak jsou nachystaní…
          Poloprepeři.
          No až realita ukáže kde má kanec… :-D

  7. Kruci, to je jinotajů a čtení mezi řádky, jako by se vrátil zpátky bolševik !

    (Hrad se nepočítá, tam se doopravdy vrátil)

    1. „Tento recesivní text využívá formu politické satiry a absurdního humoru k interpretaci vyvěšení ukrajinské vlajky na Ministerstvu vnitra jako oslavu švédských masových kuliček z řetězce Ikea. Autor skrze smyšlené citáty a bizarní souvislosti (např. záměna vlajek, přirovnání hladového zákazníka k agresorovi či neschopnost ruských inženýrů sestavit nábytek) paroduje dezinformační narativy i aktuální společenské dění. Celý narativ vrcholí absurdními výstupy veřejných postav a kapely Sabaton, čímž zesměšňuje jak proruskou rétoriku, tak snahu hledat v symbolické podpoře státu skryté konspirace.“

      1. „Text využívá absurdní humor a záměnu ukrajinské symboliky za propagaci švédských masových kuliček z obchodního řetězce Ikea, čímž paroduje dezinformační narativy a zesměšňuje politické figury i veřejnou debatu.“

        1. „Válka o masové kuličky: Když se ukrajinská vlajka stane švédským menu.“
          https://i.postimg.cc/Mw5ZC4Cx/kakulicky.jpg

      2. Co kdybyste s tou ÍÁ šel do (!) ?

        1. Co kdybyste šel s dobou?
          Ušetří to čas. :-D

        2. A doma pane Jantar, doma stále oráte koňmo?
          Anebo už jezdí po poli traktory?

  8. Co nejake masove gulky, ale zacala zidovska specialna operacia.

    1. V pořádku. Velmoci mají zájmy.

      1. Tak potom nechapem ten cirkus kvoli chochlom.

        1. To je jednoduché. Velmoci mají své zájmy.

        2. quadra – já nefandím žádný válce nebo černobíle jedný straně. Asi toho bude víc, co nechápeš.

          1. Asi mas problem s pochopenim textu, velmoci maju svoje zaujmy, takze preco ten cirkus kvoli Ukrajine? Zaujmy ma izrael a jeho poskok USA, Rusko, Cina.. so what?

            1. Tak snad proto, že cirkus v Evropě kvůli válce na Ukrajině je v zájmu USA. Polopatističtěji to snad ani nejde napsat.
              Tak jako se v Evropě odsuzuje Rusko za napadení Ukrajiny, tak se dnes v Rusku bude odsuzovat USA za napadení Iránu.

              1. Tak Europa nebude odsudzovat Izrael/USA za specialnu zidovsku operaciu v Irane? Jaaj, to je celkom ine samozrejme.
                Zidovskym rozpravockam o teroristickom rezime v Irane treba verit.. Bibiho prejav o jadrovych zbraniach v Irane je pekne chucpe.

                1. Ja bych to nepodcenoval. Ted zacne smrst chcivalku na obhajobu napadeneho Iranu na nasichvasich mediich. Safr uz ted jede desaty kafe, aby stihl vsechny clanky vydat a mely maximalni udernost.

                  Zitra mozna bude na Letne ten Milionovy chlivek s Iranskou vlajkou a tak. PePa uz domlouva dar Albatrosu Iranu, Skupina D rozjela sbirku na podporu Chomejniho, Darek pro Netanjahua a tak. Strnad domlouva nocni smeny.

                  V Bruseli ted resi, kde vzit dalsi penize na podporu dalsi zeme napadene agresorem.

                  1. Neřijde mi, že tu máme pořád málo mohamedánů, takže těm ušáckým a izraelským vrahounům za další bordel na středním východě určitě tleskat nebudu.

                  2. Myslis, ze Iran potrebuje to fialove dildo?

                  3. Tak věřím, že by Strnad nějakou tu munici Iránu prodal, kdyby mohl. Třeba Palestinci založí muniční inciativu půlměsíce.

        3. Coby, v pohodě ne? demilitarizace a denacifikace iránských nacistů začala.

          1. Jo, proc by ostatne ‚konecne reseni zidovske otazky‘ taky jednou nemohli zacit Zide sami, coz?

            1. tak oni vidí konečné řešení jako v nastolení jedné celosvětové vlády (tomu jim pomáhají vytvořené neziskovky jako un, wef…) a vytvoření velkého izraele. krapet blbý, že tam žijou různý kozomrdi, ale s tím si nějak poradíme…docela podstatnou roli hraje turek, na jehož území taky kousek velkého izraele je

            2. Toho naděláš simtě. Velmoci přeci mají přirozený právo uklidit si na svým dvorku.

              1. Ano, maji, protoze si to pravo umeji obhajit.

                A co jineho je ‚pravo‘?

              2. On Irán má hranice s USA?

                1. USA jsou velký víš, no tak mají zkrátka velkej dvorek, chápeš. No a Rusáci by taky rádi byli veliký ale jsou chudáci malilinkatý, tak mají ten dvorek menší. Nějaký další dotazy?

                  1. Amici proste trpi tou nespravedlnosti, ze Rusaci maji zdroje a jeste hromadu casovejch pasem.

                  2. Arnold J Rimmer 28.2.2026 v 17:51
                    +1.

                2. leon
                  No právě že nemá.
                  Kolikrát jsme už slyšeli, že napadnout sousední stát je zločin. A Írán s USA nesousedí, takže kde je problém?

                  1. Oh, psst…!
                    (ČR je významná země světa. Busta V. Havla je v budově Senátu USA…)

    2. tak normální židi to odserou jako všichni normální ostatní. tohle je akce sionistů, těch se to nedotkne

      1. Jaká zas akce?

      2. Tak toto je snad všude. Já si nějak nevšim, že by ruští nebo ukrajinští oligarchové válkou nějak trpěli.

        1. To tak je tisicky rokov.. odseru si to vzdy obycajni ludia.

          Bibiho prejav, ake srdcervuce.. zidia sa ani neobtazovali nejakymi Gliwicami.

          My brothers and sisters, citizens of Israel, a short while ago we, Israel and the United States, launched an operation to eliminate the existential threat posed by the terrorist regime in Iran.

          I thank our great friend, President Donald Trump, for his historic leadership.

          For 47 years, the Ayatollah regime has chanted the slogans ‚Death to Israel,‘ ‚Death to America.‘ It has spilled our blood, killed many Americans, and massacred its own people.

          We must not allow this bloodthirsty terrorist regime to be equipped with nuclear weapons that would enable it to threaten all humanity.

          I ask you, citizens of Israel, to listen to the instructions of the Home Front Command. In the coming days, during Operation ‚Lion’s Roar,‘ we will all need patience and resilience.

          We stand together, we fight together, and we will ensure the survival of Israel together.

        2. trpěj, nemůžou mít zlaté hajzly všude, závist je za války hrozná věc

          1. Mám takové podezření, že díky té válce zlatých hajzlů na obou stranách spíše přibylo než ubylo.

            1. asi tak

    3. Jaká speciální operace, preventivní válka.

      1. No mě spíš zaujala ta úterní připomínka začátku války na východě.
        K tomu vyvěšování žlutomodré vlajky by se hodila moje oblíbená středověká koleda.
        Tu od bambini mi google hned nevyhodil, ale tahle verze je možná přisedlejší.
        https://www.youtube.com/watch?v=CsHCit_64bM

        Představ si to při tom rituálu vyvěšení…

        1. Jen dodám, že nemám problém s vlajkama.Ale snad až po, ne?

          1. při útoku

        2. Teď jsem si poslech celý odkaz a nevím kdo zkurvil text.
          Já to mám zažitý: V tomto novém roce a ne v narození.
          https://webshare.cz/#/file/760xggjl10/12-den-preslavny-jest-k-nam-prisel-mp3

      2. To nebude preventivní válka, ale jen humanitární bombardování. I když, atomové zbraně v rukou (náboženských) fanatiků nepovažuji za dobrý nápad.

        1. Faktom je, mas atomovu zbran, mas celkom pokoj od roznych humanitarnych operacii.

          1. To jo. Existujou dokonce i nebetyčný blbci který je dobrovolně odevzdají a pak se divějí.

            1. Kdo ví, kolikrát toho už od té doby litovali.

              1. A oni od nich nekdy meli klice? Ja myslim, ze ne.

                1. Ovladacie kody nemali, tie pochopitelne v Moskve nedali z ruky.. ale urcite by ich vysmelili/rozpredali, presne tak ako teraz smelia zbrane od demokratov. Pokial sa pamatam, boli to hlavne zapadne mocnosti na cele s USA, ktore tlacili na Ukrajinu, aby jadrove zbrane ostali len v Rusku ako nastupcovi Sojuzu.. nikto normalny im nechcel dat do ruky take hracky.

                2. To nevím, jestli ty klíče měli nebo ne.
                  Jenže pokud by si je nechali, nikdo nemohl vědět, jestli se k těm klíčům nějak dostali nebo nedostali. A taky by nikdo nemohl vědět, jestli si vedle těch sovětských nevyrobili také nějaké vlastní. Mohli by si ohledně vlastnictví jaderných zbraní hrát na stejně tajemné jako Izrael.

                  1. @Lp

                    To jo, tajnustkarit asi byvali mohli. Ale vzhledem k tomu, jak rychle to tam hned v 90kach rozkradli mafosi, tak ve finale by se handrkovali i mezi sebou, kdo jich ve finale ukradl vic. At uz je na tom UA jakkoli, jedine dobre, ze zadne jadro nema. Zeli by byl schopen s nim vydirat i nas.

                    1. Ale jo, já skoro zapomněl, jaký býval na Ukrajině bordel. Souhlasím, že by to nedělalo dobrotu, kdyby Ukrajině zůstali jaderné zbraně.

                    2. Kromě toho, Američané dobře věděli, co jsou banderovci a jiní ultranacionalisté za svoloč, však si je za studené války pěstovali přesně pro tento případ.

                    3. Latimerie podivna
                      28.2.2026 v 21:19

                      a co teprve kdyby jim zůstaly, co :oD

                    4. Behemot 28.2.2026 v 22:40
                      Přiznávám, že mám s pravopisem problém, už asi od 4.třídy, kdy jsem dostal poprvé na vysvědčení za dvě. Od té doby to už lepší nebylo. Ale dá se s tím žít, dost toho opraví word :)

          2. Indové ji taky znovuobjevili.V těch jejich starejch záznamech se to vynálezy jenom hemží.A serou se někam výrazně?
            Kromě teda toho vyhnání kmene, který se před cca tisíci lety dopustil neodpustitelného.
            Pod tím si lze představit pouze dvě věci:
            Sežrali krávu anebo sebe navzájem.

            Atom v rukách vojáků nebyl nápad ale důsledek.
            Nápad byl dobrej, ale bohužel dneska mokrou cestu v laboratoři neudržíš.

            Jak znělo to pravidlo u alchymistů:
            Ať ani moucha není v místnosti!

            1. ve starej bájích Bharaty nejde o vynálezy, ale požehnání, dary od bohů.
              a novodobé nápady na vynálezy rozpadu atomu – vždyť to od začátku jelo v režii armády

              1. princdrson:
                Od začátku…

                1. Ještě bych dodal, že Indové to vnímají tak, že milion sluncí je v tý raketě.Nosič a hlavici určitě nerozlišujou.
                  Berou to jednoduše: Tumášguláš!

            2. Rovnako aj Pakistan, vsetko staty s dokonalou demokraciou, Iran by bol v dobrej spolocnosti.

              Donald pred chvilou zrusil svoj vitazny prejav.. tak neviem, bolo by treba posurit v Oslo, aby mu uz dali tu Nobelovu cenu za mier.

              1. ted už ji má jistou …

                1. No jednu uz ma, tak ted jeste tu druhou, kde bude i jeho jmeno. Mozna by se ale mel trosku vic rozmachout a pozadovat i za lekarstvi – lecba Iranu, pak za ekonomii – vzestup bajecne Ameriky, mozna i za literaturu, az sepise svoje pameti.

      3. JH: ale z donucení, takže cajk.

        1. Proč z donucení, spíš z příležitosti. Rusko je vázané na Dněpru a Čína zatím nemá vojenské kapacity na ostrou konfrontaci s Američany. A asi na tom nemá ani zájem, rozhodně ne kvůli vzdálenému Íránu. Taiwan by byl něco jiného.
          Íránští poskoci jsou oslabeni nebo úplně vyřízeni, spojenci nejsou schopni poslat významnější pomoc… Stejná úvaha jako v Berlíně či Vídni v roce 1914.

          Ajatolláhové si koledovali dlouho a škoda jich nebude, Peršané by si zasloužili lepší vládu i osud. Jenže historie amerických intervencí za posledních třicet let spíš varuje, výsledkem bývá zhroucený stát, občanská válka nebo vítězství ještě horších magorů. Jak moc „cajk“ to bude ukáže budoucnost a výsledek.

          Mrzuté by bylo oslabení MAGA a trumpovské revoluce, tedy pokusu zvrátit neblahé civilizační trendy v SSA.

          1. Souhlas. Je až s podivem, že se USA, se všemi svými tajnými službami a hordami analytiků, chovají v zahraniční politice jako slon v porcelánu. Ale je možné, že je jim to jedno, co způsobí. Holt co nejde silou, půjde ještě větší silou.

            1. Kombinace arogance moci a toho, že 150 let nezažili válku na svém území. Rusové si ve dvacátém století užili svoje a tak k použití síly přistupují mnohem opatrněji.

              1. To Jihocech

                Dovoluji si pripomenout Aleutian Islands. To byla Aljaska a neni to 150 let.

                1. SL: Attu a Kisko bylo sice americké území, ale jaksi tam nežili žádní Američané, které by lítice válečná mohla postihnout.

          2. Ten útok na Irán mě přípomíná přísloví, že i rozbité hodiny ukazují dvakrát denně přesný čas.

Napsat komentář

D-FENS © 2017