#Covid_Free_Story: Jaké to je, když ti vyberou barák. 96 hodin ve sračkách. - zpět na článek

Počet komentářů: 391

  1. Ty jo, děsivej příběh. Hlavně jak ty zmrdi všechno rozmlátili, kdyby se jen nakapsovali a odtáhli ale tohle je fakt voser. Cítím s autorem, zažít bych to nechtěl. Já nemám ani plot, barák nezamykám a když nechám na zahradě motorovou pilu, po týdnu ji tam najdu. Je to jak taková trochu zvrácená loterie.

  2. Dvakrát mi vykradli auto. Poprvé služební feldu kombíka v Ostravě, kdy jsem zaparkoval před krámem Jednoty, abych si skočil koupit žvýkačku a nějaké bonbony na cestu. Zmizelo mi autorádio, profesionálně osmontované, ale fungl nové počítače v zavazadlovém prostoru zůstaly. Tohle byla ještě felda bez zvednutého ksichtu, ale už s centrálním zamykáním, takže na odemčení stačil provázek s očkem a zatáhnout za knoflík na dveřích řidiče. Prdel je, že jsem na to auto viděl téměř celou dobu z výlohy toho krámku kromě chvilky, kdy jsem platil u pokladny. Ani jsem to po dohodě se šéfem nehlásil, po návratu do firmy jsem dostal peníze na nákup nového autorádia. Druhé auto byl můj tyrkysový Favorit (D-Fens zná :) ), zaparkovaný ve vnitrobloku přímo pod okny mého bytu. Opět provázek s očkem, zmizelo autorádio a pěkný klobouk, který jsem měl na zadní sedačce. Tady ten zloděj ale rádio páčil z palubky nějakým šroubovákem, takže zničil plastové obložení a elektroinstalaci kapličky, kam se ve fakách autorádio montuje. Kromě toho byly v tu samou dobu vykradeny i sklepy v našem domě (mně tehdy zmizely dvě staré pneumatiky, které jsem tam měl odložené, než bych je odvezl na likvidaci).
    Ten pocit jsem ale měl pokaždé stejný: své auto považuji za svůj osobní prostor a z pomyšlení, že se v něm někdo pohyboval a škodil bez mého vědomí, se mi fyzicky zvedal žaludek a navozoval výbuchy vzteku. A to byla „jen“ auta. Jaké pocity bych měl a co bych dělal v situaci, jakou popsal autor článku, to netuším, asi bych se dopustil něčeho, čeho bych litoval. Proto vítám a podporuji snahy SPD o zavedení principu „můj dům, můj hrad“ do českého práva a fakt, že stoupá počet držitelů ZP.

  3. V tomhle státě je naschvál všechno naruby. Čím větší gauner, tím víc práv pro něj a tím míň práv pro oběť. Nedej bože, když je to smažka. To je hájenej dvojnásob. Vůbec nechápu, jakej to má pro stát význam, že si tyhle individua tak hýčká.

    1. Význam to má ten, že je připravena vhodná pozice pro ty, kterým by se na to náhodou jednou přišlo a nepodařilo se jim to zdárně odvrátit. Sekundárním benefitem je, že dva se perou a třetí v klidu krade. Naprostá idilka tahle moderní pokroková společnost :-). A ještě se mi navozuje třetí alternativa. Nebudou problémoví, nebude „důležitá“ činnost. O vztah je nutné pečovat :-).

      1. Oni z toho černého zdrogovance nakonec kauzu udělají, i kdyby to měli celé vylhat, jak je zvykem poslední dobou v USA.

  4. Možným lékem na tuhle chamraď by byla zcela nehumánní cesta. Každý rok by se losovala basa a v té by po té došlo ne k decimaci, ale fiftizaci osazenska za úmyslné TČ se sazbou nad 3 roky.
    Rázem by se místo těšení na amnestii rozhostil jiný pocit. Gembleři znají důvěrně.
    Také mě vybrali auto. 2x a jednou byt a jednou barák. Byt už nemám, auta jsou prázdná a tak nějak nezajímavá. Barák zůstal.
    Nyní je dům stále obydlen – furt tam někdo je a kromě dětí všichni umějí zacházet s palnými (do roku 1890) a chladnými zbraněmi. Pracuji na tom, abych nebyl jediný držitel ZP v rodině a tím se získal širší přístup k produktům zbrojovek řádově mladším a účinnějším. A až zbyde na pořádné oplocení, uvažuji o pěkném kotci na dva zubáče s nevlídnou náturou a silným územním cítěním v souhrnné hmotnosti nad 60 kg. Raději sbírat hovna a krmit dva chlupáče, než krmit pojišťovny.
    No a na místní a nedaleké blby částečně zabírá má né zcela dobrá pověst ohledně mého vycházení se zmrdy.

    1. To by mělo dopad i na spoustu politických vězňů.

      1. A také na ty, kdo tam jsou docela nevinně (což se s politickými samozřejmě silně překrývá, ale zdaleka to není totéž) — a těch je nejspíše něco kolem 20-25 %, vizte prosím poslední odstavec.

    2. To je blábol. Ani trest smrti neodrádza páchateľov násilných trestných činov. Historicky dostatočne preverená skúsenosť.

      1. Vladovi Tepesovi se to tedy docela dařilo.

        1. Houby. Vlad akorát vyvraždil úplně všechny včetně své nejbližší rodiny, ale nikdy mu nešlo o kriminalitu, nýbrž o odstrašení Turků – čehož dosáhl jen velmi částečně a za cenu likvidace vlastní populace hůř, než těmi Turky.

          Ve Skandinávii je velmi podrobně doložené, jak zaváděli stále drakoničtější fyzické tresty – jako zlámat v kole a pak pálit a pak sundat s hranice a rozčtvrtit – ale se zločinností to neudělalo vůbec nic, ba dokonce se jim zvýšila (ale to byla tehdejší kulturní patologie, kdy to zločinci považovali za takový očistec, že je to vykoupí z hříchů už na zemi, prý.)

          1. No jasně, ale když se jedno řešení osvědčí… Můžeme diskutovat dlouhé týdny, ale stejně platí, že mladý viselec k stáru nepokrade.

            1. Ano, je pravda, že pokud bychom zcela vyhubili lidstvo, v důsledku by kriminalita klesla na nulu.

              Nicméně… jakkoli je toto řešení v principu spolehlivé, jisté drobné nevýhody bych tam viděl.

              1. Ale proč hubit lidstvo, stačilo by vylikvidovat ty zlé…

                Co bylo dřív, slepice, nebo vejce?
                Zmírnila se zločinnost a díky tomu mohla klesnout i brutalita trestů? Nebo brutální soudnictví „vyřešilo“ ty nejdrsnější kriminálníky a díky tomu se mohlo stát humánnějším?

                Byla naše normalizace 70. let tak mírná a nekrvavá proto, že lidi kapitulovali, anebo lidi kapitulovali, protože o mnoho nešlo a žádné krvavé represe se nechystaly?

                1. Ve skutečnosti se ukázalo, že brutalita trestů zločinnost vůbec neovlivňuje; proto podle míry šílenství aktuálního Prvního Občana brutalita střídavě rostla a zmírňovala se, aniž by to mělo na lidi významný vliv (vyjma těch umučených nevinných, ale ti nikdy nikoho moc nezajímali, stejně jako těch 25 % nevinných za mřížemi celkem nikoho netrápí dnes).

                  Stran mírnosti a nekrvavosti normalisace doporučuji dohledat si životní příběhy Škutiny, Patočky, a ukrutné spousty dalších.

                  1. Zločinnost ovlivňuje v první řadě obecný pocit, že dobro je odměňováno a zlo trestáno a že se policii daří lumpy chytat. Pak už tresty nehrají takovou roli.

                    A normalizace byla opravdu čajíček už proti padesátým létům, nemluvě o stalinských třicátých. Že dědka Patočku klepla pepka při výslechu?

                    1. OC má pravdu, výše trestů není odstrašující. Část lidí odstraší samotné riziko trestu a s ním spojené nepříjemnosti a zbytek ví, že je nikdy nechytnou.
                      Ostatně, tresty za obecnou kriminalitu nebyly za socíku nijak drakonické. Nenech se zmást trestem smrti za hromadné a sériové vraždy a postihy za příživnictví nebo nedovolené podnikání, o politických TČ nemluvě.
                      Co se týče pocitu. To je především otázka propagandy a kontroly médií. On režim se taky ve spoustě TČ nepřetržitě nebi selhával. Typicky drobné okrádání zaměstnavatele, černé jízdy, melouchy v pracovní době, všimné, to se bralo vlastně jako benefit. Nebo veksláctví. Sice trestné, ale veksláky si našel u tůzu furt.

                    2. Na snizeni zlocinnosti funguje
                      1) Vcasne chyceni v ramci ZLOCINCEM definovaneho casoveho okna(prvni pruser)
                      2) Vcasny trest v ramci ZLOCINCEM definovaneho casoveho okna(druhej pruser)
                      3) Konzistentni soudnictvi (treti pruser)
                      4) Vhodna psychologicka a socialni prace se zlocinci (ctvrty pruser)

                      Ted si to rozebereme
                      1, 2: Rekneme, ze mame kapsare, co zije denne za 500 KC. Takze kdyz v pondeli ukradne 4 000 KC, tak mame cca 8 dni, kdy ho musime chytit a potrestat, protoze pak on to bude povazovat za promlcene, protoze on uz potrebuje novy prachy. Tohle je prehnane zjednoduseny model, ale vicemene trest je funkcni pouze pokud se stihne udelit vcas. Funguje to stejne u psu, u deti atd. Akorat nikdo nevi, jak to okno je velke a vetsinou je smesne male. Zduraznuji, ze v ramci stejneho okna je nutne provest odsouzeni, coz je proste nerealne. Proto je dulezity bod #4.
                      3: Oh boy. Ted si predstavme 2 vrahy. Oba s podobnym zlocinem. Jeden sedi na 20 let a druhej na 8. A sejdou se v jednom kriminale na jednom oddeleni(tohle neni az tak divny). JEden dluzi za obhajobu 250k druhej 400k. A ted se zakecaj a zjistej ty rozdily. No a ten s 20 lety bude nasranej, protoze zrovna on chytil ostryho soudce. A jestli ten trest mel plnit nejakou vychovne napravnou funkci, tak presne od teto chvile plni pomstychtivou nasiraci funkci
                      4: Psychologicko-socialni prace s vezni je zde z toho duvodu, abychom napravili ty, kteri maji oproti spolecnosti pokriveny pohled – napr. ona ma vaginu, ja mam penis, tak to dame dohromady bez ohledu na jeji nazor, protoze co to pro zenskou je. Jenom rozkroci nohy a pusti me tam. Tady se dostavame k problemu, ze socialnich pracovniku je malo, psychologu je malo a velka cast veznenych osob je tam po x podminkach, takze je s nimi prace obzvlast slozita, protoze nejde o prvo/druho trestane, kde se da realne bavit o naprave.

                      Tohle je znacne zjednoduseny popis, na psychologii trestu a co delat s vezni se dlouhodobe masivne pracuje a co se vi jiste je, ze
                      1) Nefunguji brutalni ani prehnane velke tresty. Zlocinec si mysli, ze ho nechyti a vetsinou ani NEVI, kolik let mu hrozi. NA tohle tema provedly US velke studie v ramci War on Drugs, i kdyz vsechny studie byly neplanovane. Mimochodem prehane tresty ve zlocincich budi nenavist vuci spolecnosti
                      2) Nefunguje braneni zlocincum v zapojeni do spolecnosti. Opet se bavime o US, kde byvali zlocinci nemohou volit, ale musi platit dane. Opet se bavime o US, kde platis za probacni sluzbu, ackoliv jako byvaly zlocinec mas problem s penezi a ziskanim ohodnocene prace. Opet se bavime o US, kde byvali zlocinci nemaji pravo na spoustu socialnich sluzeb(napr. bydleni). A asi nebude nahodou, ze US maji jednu z nejvetsich, ne-li nejvetsi, vezenskou populaci na planete. A zlocinnost jim neklesa. I pres drakonicke tresty.

                    3. deacon: problém v USA je, že tresty tam nejsou ani tak tresty, jako spíš pomsta společnosti (podobně jako u nás TČ politické, hlavně za minulého totáče). Proto taky odtam chodí praktiky „chudáčků zločinců, za jejichž neštěstí můžou ostatní“ a podpora victim mentality (ač to je mnohem širší téma). Jejich pohled na zločin a trest je v tomto dost odlišný od našeho, takže bych to bral jako sice zajímavý pohled na to, co nefunguje, ale spíš bych se soustředil na naši realitu.

                    4. Ty principy co popsal deacon fungují univerzálně. Co se liší stát od státu je to, jak moc se aplikují.

                    5. shane: spíš se liší projevy těch principů v závislosti na jejich aplikaci. Proto nelze něco jen tak vytrhnout z kontextu země a něco na tom dokazovat pro zemi jinou.

                    6. Výše trestu odstrašující je, funguje spolehlivě na 99% obyvatel. Mluvíme o tom zbytku, který roste a to i u nás.
                      Nesmyslně vysoké tresty jsou bezpředmětné tak nějak z definice, o tom se nemá smysl ani bavit.
                      Nemá smysl taky řešit, co mají v USA a co z toho plyne, protože americký vězeňský průmysl je úplně něco jiného než evropské právo.
                      Domnívám se, že problém je prostě hlubší a spočívá v nastavení společnosti, které se promítá jako společenská poptávka do práce policajtů i soudců (viz současná segregace či pozitivní diskriminace). Sice se máme údajně nejlépe v historii (asi z pohledu konzumu) a asi máme nejvíce osobních práv, ale některé věci, jako třeba trestání resp. jeho odstrašující efekt, prostě pak v takové společnosti nefungují úplně dobře. Ty principy, o kterých píše deacon v dnešní společnosti dobře fungovat nebudou a tam kde by fungovaly by nikdo z toho serveru nechtěl žít.

                    7. Myslíš „odstrašují těch 99% obyvatel, kteří je nechtějí páchat ani tak“? He.

                      Deacon má objektivně prokázanou pravdu, je to desetiletí mapované empirickým výzkumem – zločinci si nepřipouští že by je chytili, protože buď vůbec nepřemýšlí o budoucnosti (extrémně vysoká časová preference – feťáci apod.), nebo se považují za tak chytré/šikovné/se štěstíčkem že je nikdy nechytí.

                      Stejně tak je prokázáno, že drtivá většina socializovaných občanů krást ve smyslu toho, co si představíš, nebude nikoli kvůli obavě z trestu, ale protože tak byli socializováni – že vlézt někomu do bytu a krást tam je za hranou. Ovšem papír a propisky v kanclu, kytičky ze zahrádek, to už je jiná.

                      Drakonické tresty ale nefungovaly nikdy a nikde, to je prostě empiricky prokázané stovkami selhavších drakonických represivních systémů za posledních ca. 200 let co se to dokumentuje a analyzuje.

                    8. Ono to není ani tak socializací, což je vidět na těch kytkách nebo papírech do tiskárny, ale tím, že jim potenciální zisk za to riziko nestojí. Když budou ale zisk považovat za dostatečně lákavý a riziko za dostatečně nízké, tak budeš čumět, „kde se to v něm vzalo“. Třeba typicky účetní nepůjde vykrádát vagóny nebo olupovat pocestné, protože to není jeho parketa a bojí se dopadení a dalších rizik, ale klidně se pustí do defraudace, protože tomu rozumí a „ví, jak to udělat, aby na to nikdo nepřišel“.

                    9. shane: Jenže to je právě ta socializace, jen se tomu neříká trest. Že něco nesmíš slyšíš odmala a když něco extra poděláš tak máš zaracha. Dospělým se pak vyhrožuje basou. Ostatně, do Národního taky nepůjdeš v pohodlných teplákách, i když to není zakázané. Výchova a autocenzura daná nejbližším okolím a společností hraje zásadní roli.
                      Pokud někoho vhodně vychováš nemusíš pak tolik trestat a trestem dotyčného již většinou stejně nevychováš. Je to levnější i praktičtější. Ve světě osobních svobod ale neproveditelné.
                      Mrcasík:
                      Myslíš “odstrašují těch 99% obyvatel, kteří je nechtějí páchat ani tak”? He.
                      Ovšem papír a propisky v kanclu, kytičky ze zahrádek, to už je jiná.
                      Ani ti nemusím oponovat, sis to vyvrátil sám:)

                    10. Ona ta výchova musí být pozitivní. Krást se nemá. Ubližovat jinejm se nedělá. Atd. Když budeš jen hrozit a trestat, tak fakan rychle pochopí, že trest dostane jen když ho chytěj a zařídí se podle toho. No a pak vesele krade hajzlpapíry a tonery :)

                    11. deacon
                      28.1.2022 v 9:42

                      vono v tom US of A spousta věcí moc dobře nefunguje, nicméně některý zas dobře fungujou, a sice, že v rozumnějších státech prostě vytáhneš hromovou hool a drbana niet

                      ostatně velká spousta různejch těch nevzdělanejch negrů z ghetta, jejichž jediným životním výhledem je dostat se z dealera fetu na nároží na hustýho ganxta nigga, je prostě nenapravitelná, protože vyrostly jako opičky v trochu jiným lese a to u nepředěláš (nic to neumí a hlavně to nic jinýho nechce), takže se hraje na to, je zkoušet jakože izolovat a možná napravovat a většinou po několika pokusech je nakonec někdo odbouchne (konkurence, opicajti, obránce) a problém vyřešen

                      samozřejmě efektivnější by bylo je utratit hned, ale s tím jsou v moderní společnosti jistý problémy, no

                    12. Uvádět jako důkaz nefunkčnosti trestů, to, že neklesá zločinnost v USA je veliká zkratka. Chybí informace o populačním složení osazenstva věznic (podíl Afro a Hispano), věkové složení, procento trestné činnosti za dealování drog atd. Tohle jsou obecně známé věci – válka proti drogám v USA vytvořila celé generace gansterů z povolání, od poulučních dealerů, kteří sedí za držení, nikoli násilí, až po mafiány, kteří radši sedí, jinak by venku nepřežili ani den. V kombinaci s totálním rozpadem černošských rodin způsobených vyplácením různých dávek svobodným matkám a dětem bez rodičů, rostoucí imigrací z jihu je to fakt tvrdý koktejl. A psychologové se sociálkou s tím nezmůžou vůbec, ale vůbec nic.

                    13. O nefunkčnost trestů tu nikdo nic nepsal. Jen to, že problém je složitější a že rozhodně neplatí ten lidový názor, že vše vyřeší tvrdé tresty.

                    14. Tak. Jádro problému je, že zločinci nevěří nebo nepřemýšlí, že budou dopadeni a potrestáni. Takže odstrašující efekt nemají drakonické tresty, nýbrž jak psal Deacon
                      1) zvýšení % pravděpodobnosti dopadení, a to zásadní
                      2) zvýšení rychlosti dopadení, a to zásadní
                      3) volba takového trestu, který je pro dotyčného citelný, ALE zároveň jej nemotivuje nýbrž naopak odrazuje od násilí vůči obětem majetkové trestné činnosti (stratifikace „dělám X ale dělat Y už by bylo za hranou“)

                      Mimochodem, empiricky zajímavě velmi funkční trest bylo i veřejné zostuzení před komunitou dopadnutého společně s následným přijetím komunitou polepšeného – viz pranýře. Pro leckoho byl fyzický trest přijatelnější než veřejné zostuzení „před svými“.

                    15. Plus to, že ten trest sám o sobě nesmí zločince vytvářet. Což trest natvrdo často udělá. Dostaneš flastr, přijdeš o práci, rodinu, zázemí, vylezeš ven, máš záznam kvůli kterému slušnou práci neseženeš, nemáš zázemí… pak HD strašně jednoduchý skončit jako kriminálník. Zato když ti místo lochu daj 300 hodin veřejně prospěšných prací… je to voser a ostuda, ale není to likvidační. Samozřejmě to není univerzální recept, žáno.

                    16. Jene, řekl bych, že se už dávno nebavíme o drakonických trestech. Chápu, že tu někteří mají potřebu tento obecně známý fakt zopakovat po stopáté (ano, všichni máte pravdu tak už to nespamujte) a v každé svoji reakci, ale to se tu již neřeší.
                      Deacon to napsal moc pěkně, ten princip je fungující, ale jeho aplikace je nefunugující. Tanguero to hezky ilustruje. Pokud je ve výchově děcka jako první výchovný prvek v životě přestřelka gangů či státní basa tak rychlost dopadení, rychlost trestu ani vlastní trest už v ničem prakticky nepomohou.
                      To že zločinci nepřemýšlí nebo nevěří není příčina, ale následek. Ty sis to prohodil.

                    17. @Tanguero>

                      Uvadim US of A, protoze jsou idealnim prikladem toho, ze tresty ad absurdum nefunguji.

                      Maji tam trest smrti a stejne se tam lidi vrazdi jak o zivot.
                      War on Drugs – naprosto absurdni tresty(napr. 25+ let natvrdo bez moznosti propusteni za dealerstvi). A stejne je to jedna z nejvic profetovanych zemi na svete. Specificky ten WoD je vyborna vec, protoze autor vyse trestu se dostal do vezeni a tam se setkal s dealerem a jak se s nim bavil, tak mu docvaklo, ze ti lidi vubec netusili. Ten dealer priznal, ze cekal tresti, ale ze to bude dozivoti, to necekal.
                      Podobne se muzeme bavit o prestupcich, ty jsou pekne mastne v mnoha statech a STEJNE. JE. LIDE. PACHAJI. Proc? Predne proto, ze obcas spechas a tak prestupek spachas, nebo proste proto, ze obcas se ozeres a delas picoviny(treba public urination). A prestupky tam nejsou levne.

                      A to vynechavam fakt, ze celej system kolem vezenstvi je nastavenej proti trestancum. Proste US jako vyspa svobody a demokracie je presna ukazka toho, proc msta na cloveku nefunguje. A to se muzeme bavit od prestupku az po nejsilenejsi trestne ciny, co si umis predstavit. V kazdem bode je to pruser, pokud nejsi dostatecne zazobanej clovek.

                      Mistni adorace US mi prijde dost na palici, protoze ta zeme v mnoha ohledech nefunguje. BTW je to jedna z nejbohatsich zemi sveta a PRIJIMA lekarskou pomoc. Sad US facts.

                    18. „Maji tam trest smrti a stejne se tam lidi vrazdi jak o zivot.“
                      Letmým pohledem do statistik jsou USA v porovnání např. s takovou Brazilií s vražedností zhruba na třetině.
                      Na to, kolik tam mají ehm.. jak to napsat.. těch původních obyvatel Afriky co jim tam kdysi dodali ctihodní arabští bussinesmeni to není zas tak špatný, ne?

                    19. Oprava: Ta Brazílie má oproti USA vražednost pětinásobnou.

                    20. Oproti treba CR je to desetinasobne, to mas tezky, no.

                    21. Jen pro pořádek: USA oproti ČR je přesně 4,94x.

                    22. JH – hele stačí se podívat na videa z Brazílie nebo muslimskýho světa, kde se běžně zlodějkům sekaj končetiny mačetou, nebo se upalujou(oblíbená verze je v pneumatice)a nebo se jim rovnou usekne hlava. Že by tam zločinnost byla nějak malá nebo že by na základě těch tretů klesala? No tak to vůbec. Takhle to prostě nefunguje. Lidi co se postihů bojí obvykle cílenou kriminální činnost nepáchají. A těm ostatním je to u prdele. Ve finále to vždycky jen dopadne na ty, co udělaj něco omylem. Pokud nemůžeš recidivisty zastřelit u stromu v lese, tak to prostě asi řešení násilím nebo tresty nemá.

                    23. Nemusíš chodit do Arábie. I v Evropě to bylo tak, že zatímco sebou dopadený kapsář mrskal na šibenici, tak v davu pod ní jeho kolegové vesele kradli.
                      U příliš drakonických trestů je i problém, že pak zlosyn oběť klidně oddělá, protože dvakrát ho pověsit nemůžou a aspoň tím sníží riziko dopadení.

                    24. Ale jinak máš recht. Policajt tam může všechno, tresty jsou tvrdý, kriminál peklo na zemi a kriminalita je tam až strašidelná.

                    25. Ještě bych znovu připomněl to, co sice v debatě okrajově padlo, ale podle mého názoru je vůbec nejdůležitější: naprostá většina drbanů se sice nebojí dopadení a trestu, ale bojí se účinné obrany oběti.

                      Proto je velmi nutně zapotřebí účinnou obranu podporovat na všech úrovních, od prosté snahy, aby co nejvíce slušných lidí nosilo zbraň*, až po to, aby zákrok (ať již se zbraní nebo bez ní) na ochranu sebe či ještě spíše druhého (neřkuli i majetku vlastního, cizího či společného) byl co nejméně riskantní a nesl všelijaké vedlejší benefity, jako třeba oslavu, vyznamenání a úctu komunity.

                      Bohužel současná Evropa naprosto zhovadile činí pravý opak :(
                      ____
                      * A to zdaleka nejen pro omezení kriminality; existují i další a asi ještě významnější důvody.

                2. A propos, jistě, každý, kdo dokáže spolehlivě rozeznat „ty zlé“ … by asi měl být vylikvidován první. A stejně by to nepomohlo.

    3. Stačí výše zmíněné metody uvést do praxe a budete se divit. Ještě tomu zloději budete platit doživotní následky, alias ho živit, případně si půjdete sednout za zabití / vraždu. Jediná možnost je jasná sebeobrana, ale ta se blbě dokazuje, nedávno to v tom drážním domku u Plzně vyšlo jako nutná obrana, ale to byl týpek s rodinou doma, spali, a ten, co tam lezl v noci, měl v ruce sekeru a vrahounskou minulost, takže tam byl důvod se domnívat, že nemá problém vraždit. Jediný, co by to mělo za přínos, by byl nehynoucí vděk společnosti. Dřív se za krádeže sekaly ruce, druhá čórka a nebylo čím krást, krátká paže jako varování, s kým má člověk tu čest, ale chudáci postižení a jinak zmrzačení. Ohledně psa, jedna mladá blbka, co se dala na odečty plynu, ale asi jí dost nevysvětlili, že jít na dvůr cizího baráku bez pořádnýho ujištění, jestli není na dvorku raťafák, třeba pořádně zarumplovat s vratama, vlezla tam a podal si jí vlčák, majitel přijel, dvůr od krve, našel jí porafanou až hrůza, invalidní do konce života. Jak to odsral soudně nevím, ale za ty následky to rozhodně nestojí.

      1. Mě by zajímalo, jestli toho lupiče někdo postrádá. Že někam šel a už se odtud nevrátil. Slušný člověk jde do práce a drban najednou není.

      2. co jak vodsral, žádná slepica tam nemá co lézt

        1. A co teprve pošťák – ten nesmí nedoručit balíček protože je šmejd, ale nesmí vlézt na dvůr protože to je taky šmejd a má ho zadávit pes.

          Asi chápu ty doručovatele české pošty, pokud častěji naráží na Behemoty :D

          1. na balík má zpravidla telefén, takže má volat, a jinak obvykle na té brance bejvá zvonek a schrána, že? nejak nevim vo tom, že by hromadně lidi měli za plotem trhače a zvonky a schrány až za tímdle minovým polem (jistě, dementi se občas najdou, samozřejmě, ale to ve všech skupinách)

            různý ty vodečítačky jsou drzý jak svině, řikala mi tudle pani kde sem to rekonstruoval a přesouval elměr ven, že jim tudle bába vlezla k elměru až do kuchyně – hlavně, že jenom asi VŠICHNI normální dodavateli mají samovodečty, žejo

      3. K m33265 a k behemotovi dotaz. Co Vás vede k tomu, že veskrze nešťastnou událost – jedna pokousaná, další nejspíš souzený za nevhodné zajištění psa – popisujete tak hrubě? Nevhodným zajištěním míním zřejmě nezamčený vchod, který může otevřít každý i jen zlomyslný kolemjdoucí nebo děcko. Něco jiného jsou kurýři xxx, ti mají nejspíš mundůry odolné proti okusu. Nedávno si jeden u souseda skrz branku odemkl klíčem, nechávaným z druhé strany a odnesl zásilku na schody i přesto, že jsem nad jeho drzostí kroutil hlavou a předem ho varoval, že z tlamy sousedova rotvajlera, pokud přifrčí zpoza domu, ho rozhodně tahat nebudu.

        1. https://dfens-cz.com/covid_free_story-jake-to-je-kdyz-ti-vyberou-barak-96-hodin-ve-srackach/comment-page-3/?show=comments#comment-265863

          v civilizovanejch zemích by bába, co se ti bez vohlášení a výslovnýho vpuštění na pozemek nasere až do kuchyně, mohla dostat klidně slug do kožichu, takže to, že ju párkrát rafne pes, to má eště dobrý

  5. Hnusný čtení, tohle fakt zažít nechci. Co ale musím vyzdvihnout je zmínka o pojišťovně. Mám stejnou zkušenost. Ne teda s vykrádačkou, ale s různýma škodama v domácnosti, na chatě, u příbuzných apod. Allianz vždycky plnila rychle, bez keců a bez problémů. Pokud někdy zcela výjimečně plnit odmítla, bylo to v souladu s pojistnými podmínkami a i když se mi to v ten moment nemuselo líbit, bylo to tam jasně napsaný. Žádný dohadování, pátrání po zůstatkový hodnotě apod. Několikrát jsem na tom i „vydělal“, protože oprava stála míň než co pojišťovna rozpočtem uhradila.

  6. V tomhle vyjebaném postkomunistickém kapitalismu je to zkrátka všechno špatně. Když se tak vládnoucí verbež ohání „kdemohkradcií“ a Západem, tak PROČ nejsou zákony jako v té slavné Emerice? Pokud přistihnu zmrda na svém (pozemku, bytě, domu etc.), jednoduše použít koktavé železo a ušetřit daňovým poplatníkům prázdniny takové kreatury ve Valdicích či jiném lázeňském zařízení… Soudcovská mafie neustále skuhrá, nedejbože jí zmrazit platy, to je v tu ránu řevu, jak jsou „zavaleni“ prací, ale soud a právo je na straně drbanů!?!?!?!
    Článek výborný.

    1. Takhle to v prekvapive velke casti US nefunguje a zduraznil bych, ze v casti US te muzou odprasknout za cokoliv a relativne legalne, protoze definice ohrozeni je gumova(vicemene v mnoha statech rika, ze mas pravo se branit zbrani, kdyz se citis ohrozen, coz pak vyusti v to, ze se borci pohadaji o nejvetsim plemenu psa a jeden druhyho odpraskne(true story)).

      1. od toho je tam potom několik (volenejch) úrovní (šerif, prokurátor, soudce, porota), aby v případě, že to je evidentně exces, toto bylo potrestáno

        pokud to majorita občanů v místě za exces nepovažuje, kdo seš ty, abys jim do toho kecal? ale stokrát radši bych byl v nějakým Texasu, než tady :-/

  7. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koronavirus-kdy-skonci-omezeni-pro-neockovane-mozna-uz-koncem-brezna-rekl-valek-186671

    Celá Evropa na to už mrdá, tak vás ještě necháme 2 měsíce podusit a pak to možná zrušíme taky.

    1. Sorry, to mělo být pod předchozí článek.

    2. No v socialistickom rakúsku od 1.2.2022 to bude povinné očkovanie proti strašidelnému čínskemu vírusu a navyše skrátili platnosť certifikátov na 180 dní.

      1. Někdo to vyzkoušet musí. COVID se bude tetelit blahem, oslabování imunit vakcínou, aby se chytal COVID. To bude začarovanej kruh jedna radost. Něvyřeší to vůbec nic, bude to jenom horší, viz. Francie a ostatní „vakcinační premianti“.

  8. Kajínek, jako ty dokumenty nebo rovnou celovečerák o něm, jak je nevinnej, jak to neudělal nebo je to vlastně hrdina a kdesi cosi… rozhodně je to starej kriminálník a do lochu patřil, otázka je jen výše trestu.

    1. Jako velebit zloděje a násilníka mi přijde ujety, na druhou stranu to že ho nejspíš policajti posrali je dost možný.

      Za co bych byl nasranej nejvíc je ten bordel. čert vem drahý věci, ale knížky atd… všecko rozjebaný, za to bych vraždil…

      1. Právě to množství zúmyslně způsobených škod (které by běžné drbany jen zdržovaly) mě vede k úvaze, že autor článku někoho moc nasral. Ale jako fakt moc a musel to být někdo, kdo zná zvyky té rodiny, nebo to aspoň drbanům tipnul.
        S tím, ať tam prostě udělají co nejvíc škody. A co unesou, je jejich. Prostě to na mě tak působí.
        Každý drban se ve vlastním zájmu zdržuje na místě činu jenom po nejnutnější čas, než posbírá co chtěl a zdekuje se.
        Tihle asi moc nee..

      2. A čím víc nad tím přemýšlím, tak – pokud není příběh vymyšlenej, což asi není – to udělal, nebo zorganizoval člověk, kterého autor dobře zná a pachatel/objednavatel zná jeho.
        A nejspíš dobře, protože zřejmě věděl, na čem mu záleží, co má rád a co by naopak klidně oželel..Ty dopisy přetržený vejpůl, knížky, fotky..ničením těchhle věcí se obyčejný, ale i neobyčejný drbani nezdržujou.
        Tohle byl mstitel, jakkoli komicky to může působit.

        1. Taky zajímavá úvaha. A nebo to museli bejt nějaký extra mega vyfetovaný magoři na nějakým cracku minimálně. Na metamfetaminu je to o tom rychle rychle a pobrat jen co má cenu… jo, věci ti fetky na zem vyházej, ale to ničení bezcenejch věcí, to sjetý a vyschízovaný dementi nedělaj….

        2. Servisdok: totéž okamžitě trklo do očí i mně. Na druhou stranu pokud se totéž stalo více domkařům v okolí…

          Proto mi ještě napadlo – no, to snad ani nebudu psát, ale někteří feťáci se opravdu chovají démonicky v tom smyslu, že naprosto nesmyslně a na vlastní úkor se snaží slušným lidem přinést do života co nejvíce co nejodpornější destrukce, jako by byli opravdu posedlí temnými silami.

        3. servisdok: stejná úvaha, i když u fetky jeden nikdy neví, co se v dutině lebeční kromě větru prohání. Že to bylo osobní je ale dle mého pravděpodobnější, protože pak ani není těžké si představit, že autor byl během své nepřítomnosti sledován, aby měli pachatelé klid na práci. Současně by to vysvětlilo „imbecilnost výběru“, cílem bylo něco odnést, aby to vypadalo jako vloupačka, protože pokud by se neztratilo nic, bylo by to mnohem podezřelejší.

          Ale když čtu v diskusi jiné story, tak ani to, že to byl nějaký pošuk není vyloučeno.

          1. Vůbec to není vyloučeno. Některé lidi kombinace nevýkonného květáku, účinné chemie a životních situací odpálí. Za všechny:

            „Ty vole, LWG, hele, vono jí, jako přítelce, ruplo v hlavě, najednou popadla kladivo, já musel utýct ven, vona mi to tu všechno rozmlátila, dveře, nádobí, vokno, s ní se nedá dohodnout, vona jak je sjetá, tak se hádá a bije. Já bych jí potřeboval vystěhovat a to bydleni zase opravit, ale vona nechce. Ty, LWG, když zdemoluje kvartýr, bije mě a nejde s ní mluvit, tak to už asi je na rochod, ne? To asi nemá moc budoucnost?“

            1. LWG: Uf, většina lidí od ženy, které mrdá v kebuli, uteče mnohem dřív, než na něj vezme kladivo.

            2. LWG: já tomu rozumím, ale pořád je tam ta věc s časem – když jdete krást, i když pod vlivem, nejspíš tak nějak primárně řešíte, abyste něco vzal a nechytli Vás. Pokud nejste vágus, co se válí v chatě, kde jste rozhodl strávit noc po té, co jste vychlastal zelenou, kterou jste našel ve špajzce. A kde v úterý v půli listopadu není až takové riziko, že se objeví majitel.

              Pokud ale k někomu vlezete do baráku, odkud si mohl odjet jen nakoupit do Alberta rohlíky a trávíte tam netriviální čas něčím, co Vám nic nepřinese (kromě dejme tomu momentálního uspokojení mentálního stavu), tak to už spíš vede na to, že šlo o něco jiného. I ty fetky obvykle prostě „jen“ kradou. Chtějí peníze na fet, ne zabásnout a absťák na služebně. Ale jak říkám, nemám ani problém s tím, že to tak bylo, přestože to vidím jako méně pravděpodobné.

              Vašeho kamaráda si dovedu živě představit, jeden z mých je taky děsný podpantoflák, ale zatím narazil pouze na psychický teror (možná by pro něj bylo lepší kdyby nějaká z nich vzala do ruky kladivo, docvaklo by mu to dřív než obvykle).

              1. Ne každej kdo krade je fetka. A to že něco je méně pravděpodobné ještě neznamená, že je to neobvyklé nebo vzácné. Nezapomeň, že vloupaček jsou ročně desetitisíce. Zákon velkých čísel.

              2. Krom toho, obrátit byt na ruby je mnohem jednodušší a rychlejší, než ho prozkoumat tak, aby si nikdo ničeho nevšim. A když je byt prázdnej, máš většinou času habakuk.

                1. shane: však právě když někdo fetka není a vykrádačky jsou „zaměstnání“, tak toto výsledkem nebude. Zákon velkých čísel právě říká, že je to méně pravděpodobné. Tj. možné je sice cokoliv, ale je tu určitá pravděpodobnost, že to mohlo být i jinak. Víc jsem tím říct nechtěl – proč hledat složité vysvětlení tam, kde je jednoduché.

          2. To nemusí bejt ani fetka. Výborný spouštěč agrese je alkohol a hlavně, tihle vágusové maj obecně v mozku guláš a nefungují úplně jako běžný člověk. Třeba ho prostě nasralo, že si majitel nemovitosti žije líp než on. Nebo ho prostě baví ničit, destrukce je fajn pocit.

            1. shane: jak jsem psal LWG plus dodám, že – ačkoliv nejsem žádný policejní kronikář – podobnou situaci nikdo v mém širokém okolí nezažil. Vždy šlo primárně o „ukrást a zmizet“. Tj. téměř jistě bych si dovolil tipnout, že pravděpodobnost, že Vás vykradou je násobně vyšší než že Vás vykradou a zničí vše v baráku. Takže to na mě holt působí tak, jak jsem napsal. Jestli to mohla být msta ví jen autor.

              1. To sice jo, ale nikterak neobvyklý to není.

        4. No, ona cast zlocincu se citi dost ublizene, protoze citi nespravedlnost, ze ty mas, zatimco ja nemam. Ty si bydlis v baraku, zatimco ja mrznu na lavicce. JDI DO PRDELE BOHATA KUNDO, pOJD SE ROZDELIT O BOHATSTVI. TU MAS!! Zjednodusene napsano.

          1. Skladba obyvatel světa je různorodá a pochody v jejich mozcích a emočních kanálech ještě víc. Kdo párkrát v životě potkal někoho, kdo při míjení na ulici bez příčiny náhodnému kolemjdoucímu vypálí ránu pěstí, ještě nejlíp zezadu, tuší, že zde otázky po důvodu nemají odpověď.

            1. Jo, to se mi taky stalo. :-(

          2. nějak tak, zvlášť pokud takle rozkundili právě před svátkama hned několik baráků, to je skoro jednoznačně nějaká směs přepínačky na základě ublíženosti a závisti

  9. U nas na vesnici se hodne vykradalo. pulka domu jsou rekreacni chalupy, a sezona byvala vzdycky na sychravy podzim a studeny unor – kdyz chalupy zely prazdnotou. Obcas se stavalo ze kdyz jedine co v chalupe zlodej nasel byla stara bezcenna cernobila televize, rozsekal vybaveni krumpacem, nebo co pouzil na vyloupnuti mrizi…

    Dneska mame internet, kazda druha chalupa ma kamery, a je ticho po pesine :-)

    1. Ty víkendové chalupy jsou problém, sítě nesítě, internet neinternet, kamery nekamery. Když to máte třeba 200km daleko, tak bych spíš spoléhal na větší nedobytnost, než na IT.
      A dneska už jsou i mezi drbanama padlé existence, co nejsou úplně blbí v IT oboru, jen třeba měli v životě smůlu.
      Propustí Vás z blbě vedené, krachující firmy, než najdete novou práci, tak Vám uteče baba i s děckama, popřípadě vybílí kvartýr, jak už jsme četli – a je to. Někdo to prostě neustojí a podle toho, co čtu, tak takových lidí není málo.
      Takže mezi těmi „lepšími“ drbany, co nefetujou a co se specializujou na viditelně bohatší majitele chalup a chat, se může najít nenápadný zarostlý drban, co tam nakráčí s čínskou širokopásmovou rušičkou za sto dolarů a máme i s internetem po žížalkách..
      Četl jsem o případu, kdy se na záznamu objevil přicházející borec v kšiltovce, s kapucou a malou brašničkou přes rameno. A naráz blik a záznam končí. Kamery tma, wifiny stop, internet stop.
      Viděl jsem už asi před 3 lety nabídku čínských rušiček všeho možného i kombinované širokopásmové. Třeba to vydrželo v chodu jen hodinu, ale stálo to pár šušňů a zahlušilo všecko nad 900MHz v okolí 300m.

      1. Tak EZS se samozřejmě pultu průběžně hlásí, a když se hlásit přestane, agentura to řeší; jinak by to nemělo smysl, žejo.

        (Nás to kdysi tak trochu zachránilo, když nám praskla hadička od WC zatímco jsme byli na dovolené, protože jsme měli zrovna naštěstí v EZS prastarou mizernou záložní baterii, takže po výpadku proudu velmi brzy celá EZS umřela a agentura nás zaktivovala o mnoho volně vylitých kubíků dříve, než bychom na to byli bývali přišli normálně ;))

        1. Jj, prasklá hadička k wc (ten umělohmotnej šmejd co se kdysi používal) v ceně asi 10,- Kč mne kdysi stála cca 300 litrů – vyplavený komplet přízemí baráku, garáže v suterénu, dílna s vercajkem a stroji, sklep .. To když si ráno jdete udělat kafe a šlápnete po posledních schodu do 5 cm vody bych opravdu nepřál ani svému největšímu nepříteli. A to jsme byli doma, hadička prdla v noci a hrubým odhadem dokázala dodat do domu 3-4 kubíky vody ..

          EZS přes pevnou linku na PCO mám na chalupě taky. Má to však své ale:
          – je to opravdu pérdel světa kam ti placení „šerifové“ dorazí nejdřív za ¾ hodiny za předpokladu, že je sucho, není sníh, jinak je to na pásák/vrtulník. /pravda, v takové slotě se zpravidla ani moc nekrade/ Zlikvidovat „připojení“ pro celou osadu je pak otázkou jedné rány krumpáčem do té telekomácké umělohmotné rozvodnice ..
          – v dnešní akumulátorové době, kdy akuflexa dá i kolejnici, o dalším vercajku typu akukango, akupila a další ani nemluvě, je i „pasivní“ ochrana chalupy, jakkoli bytelná značně iluzorní a odradí leda tak nějakou tu smažku s pajsrem a sekerou.
          Celé je to nakonec leda k tomu aby nepyskovala následně pojišťovna a v případě průseru kryla co největší část škody.

          1. hadička prdla v noci a hrubým odhadem dokázala dodat do domu 3-4 kubíky vody
            Když se asi před 15 roky rekonstruovala kolej, na které jsem bydlel, tak přes použití nejlevnějších materiálů, byly přívody k umyvadlu a WC nataženy v kovových trubičkách….Jsem překvapen, že se to furt tahá v opletených hadičkách.

            1. Opletené WC hadičky jsou prý zrádné, protože jak kondenzuje chladná voda, kondenzuje a zevnitř proreznou, jenže navenek vypadá vše OK. A pak najednou rupnou a vyplaví byt.

              Prý se vyplatí je preventivně měnit co pár let.

              No a já mám na záchodě přivřený ten kohoutek tak, aby posílal jen tolik vody, co reálně proteče napouštěním nádrže WC – což je překvapivě jen 1/3 otevření kohoutku! Reálně žádné omezení a kdyby to ruplo, alespoň nepoteče voda maximálním tlakem..

              1. Já tohle doma řeším zatím pokusně tím, že sleduju průtok do nádrže WC. Je to snadné, protože WC má vlastní přívod vody už od vodárny. Mám tam nastavené, že překročí-li průtok do hodiny či dříve 50l, PLC mi pošle maila a já pak můžu přes www rozhraní vypnout solenoid na přívodu vody do vodovodní větve, napájející WC (může se tak stát automaticky, ale tu volbu mám vypnutou). Zatím jsem to v reálu nepotřeboval, ale při testu to fungovalo dobře. Ale můžu tak sledovat, kolik vody spotřebujeme denně splachováním WC.

                1. Aj tak móžno. Já po té zkušenosti dal do každé koupelny jedno záplavové čidlo a připojil jsem je k EZS, takže jakmile by na podlaze bylo víc než asi tak 1 mm vody, vyvolá to poplach. Samozřejmě bez sirény, zato s hlášením na pult, kdybychom byli pryč a nekoukali na telefony, seženou někoho, kdo má klíče a může to jít řešit.

              2. Já to mám seškrcený taky, hlavně kvůli nižšímu hluku při napouštění. V noci je tu poměrně klid a ten hukot vody, plným tlakem do splachovače, není nic moc. Možná je to i tím, že přívod je vlastně půlcól až k ventilu, ta tenká hadička/trubka tam není.

                1. Instalatér tvrdil, že je tomu celému — od napouštěcího mechanismu splachovače, což je celkem zřejmé, až prý po samotný roháček ve zdi, což mne kapku překvapilo — lépe (=vydrží to bez závady déle), když je to přiškrcené. Takže to máme na všech WC stažené na ještě pohodlně funkční minimum. To, že je to tišší, je příjemný vedlejší benefit :)

                  1. ocs 28.1.2022 v 17:02

                    Pokud je průtok vody přiškrcený, proteče potubím při poruše méně vody. Tlak vody v části systému za clonou je ale stejný jako před clonou. Z hlediska trvanlivosti systému je škrcení zbytečné.
                    Instalatéři mají různé rady. Například jeden mi při stížnosti na nízký tlak vody v bytě poradil, abych za vodoměr namontoval clonu, že se tlak zvýší. Rozloučil jsem se s ním a instalaci udělal sám.
                    Co se týče samotného napouštěcího mechanismu splacovače, ten je skutečně v případě omezeného průtoku méně namáhán. Ovšem vydrží-li kvalitní mechanizmus minimálně čtvrt století…
                    Pokud je splachovač oddělen od systému rohovým ventilem, záleží na tom, jaké je ventil tento konstrukce. Dnes jsou používány skoro výhradně ventily kulové. Ty kvalitní déle vydrží, pokud se ke škrcení průtoku nepoužívají, u těch nekvalitních je způsob použití lhostejný.

                    1. když je napoušťák zavřenej, samozřejmě, jakmile se vodevře, tak tlak vody výrazně klesne, pže úzký hrdlo nepustí dost

                      menší provozní tlaky a rychlosti proudění sou menší kavitace, možná i další pozitivní vlivy

                    2. Behemot 29.1.2022 v 1:55

                      Jejda, zase se nedržíte rady, kterou ach tak ochotně poskytujete, a krmíte to?

                      Jde o technicko ekonomický probém, udělám výjimku a uzobnu si, šábes nešábes.

                      Provozní tlak je tlak, při kterém je zařízení provozováno. Trubky pro vnitřní vodovody jsou dimenzovány na 0,6 MPa, kulové rohové ventily na 1,0 MPa. Provozní tlak domovního vodovodu je podle polohy a velikosti budovy 20 kPa až 600 kPa. Míra nutného škrcení se pak nastavuje docela obtížně, jak to bez dlouhodobého sledování tlaku za vodoměrem děláte? Možné by to bylo měřením doby napouštění nádržky, děláte to tak? Jaká je v tom případě „správná“ doba napouštění?
                      Kavitace je typická pro regulační ventily, ve vaší praxi tedy pravděpodobně v rozvodech topenářských. U plně otevřeného kulového ventilu nevzniká, snad může vzniknout v nějakém bodě konzumční křivky při pokusech o škrcení, přičemž rohové ventily v domovních rozvodech jsou navrženy a vyráběny jako uzavírací, protože tyto jsou levnější než ventily regulační (aktuální ceny neznám, ale může to být i desetkrát).
                      Co se týče škrcení průtoku pro úsporu, tak hohout nebo připojovací hadička jsou namáhány provozním tlakem vodovodního rozvodu, pokles tlaku při napouštění nádržky nastane v pouhém zlomku provozní doby.
                      No, sousto jsem spotřeboval, buďte s Bohem.

                    3. On ten tlak vody se dá snížit, jednou jsem bydlel v domě, kde nám ta hadička pod umyvadlem rupla a způsobila menší potopu, pak jsme řešili ještě jeden problém a to, že pojišťovák na kotli furt propouštěl, příčina byla ve vysokém tlaku vody v potrubí, tak se dal na hlavní přívod nějaký regulátor, což ten tlak snížilo na přijatelnou mez. Pozor, když je moc nízký, tak pak nefunguje ten přepínač sprchy ve vaně, tan čudlík to neudrží zvednutý :-)

                    4. mjfox 29.1.2022 v 10:52

                      Ano, v domovním rozvodu je zvýšení provozního tlaku proti projektu vodovodu možné.
                      U domácích vodáren to může být nastavením domácí vodárny, u objektů připojených na veřejný vodovod se to stává na dolní hranici tlakového pásma – domovní redukční ventily jsou v běžném sortimentu většiny výrobců armatur.

                    5. kavitace (i další erozní vlivy) jsou přímo úměrný tlaku a rychlosti proudění, a proudí to kdy, Kefalin? no když to napouští, kurva, napouští!

                      lidma popisovanej, a většinou vnímavejch lidí známej hluk, je způsobenej právě turbulentním prouděním (kdejaký ty vostrý zatáčky, malý průřezy a podobně) kapaliny, a kdy tak asi vzniká kavitace, hmm hmm

                      další jev, kterej se u hadic běžně vyskytuje, pokud je moc vysokej tlak, tak setrvačný síly při příliš rychlým vodevření a zavření ventilu (napoušťák jde typicky ve zlomku sekundy na plný otevření) způsobují lomcování s hadicí, takže dochází k opakovanýmu ohýbání běžně v jednom místě (typicky na konci u závitů), kde se hadica spíš časem proděraví (obdobná situace je u kabelovejch vývodek a kabeláže, co se taky ráda láme právě tam)

              3. Jan Mrcasik 28.1.2022 v 12:25

                To s tymi opletenymi hadickami je divne. Ked zlyhlali, vzdy to zacalo priesakom vody a mlackou na podlahe. Cize tam bola indikacia ze je cas to vymenit. K nahlemu zlyhaniu nedoslo. A to mame v dome hajzle styri. Co uz ale prasklo, bola 1/4″ polyetylenova hadicka zasobujuca vodou chladnicku. To sposobilo mensiu katastrofu v suterene. Tak som do vyklenku v ktorom je chladnicka natiahol vodu normalne polcolovou medenou rurkou a rohovy ventil som pripojil k chladnicke opletenou hadicou.

                Czech Dave: Parada. U nas by to sice dost dobre nefungovalo kvoli tomu ako je robeny rozvod a poctu hajzlov, ale solenoind na privode vody v kombinacii s prietokomerom riadeny PLC by mohol sluzit ako ochrana pred zaplavenim pri akomkolvek zlyhani rozvodu vody ked nikto nie je doma.

                1. Po tom vyplavení jsem dal selenoid ventil hned za vodoměr a buď se dá zavřít ručně vypínačem u vchodových dveří nebo se zavře sám zakódováním EZSky + se automaticky zavírá při výpadku elektřiny. Je kolem něho však udělaný bypass pro případ, že by elektrika nešla delší dobu, my byli doma a potřebovali vodu.

              4. Taky jsme měli bazén v obýváku. Likvidátor z pojišťovny říkal, že za poslední roky už jsou to snad jen vytopene nemovitosti jen díky těmhle hadičkam. Další prasklou hadičku jsem našel včas.

                1. asi nákej rejžáckej hajzl, nebo máte moc velkej tlak vody, eště sem v životě špatnou nepotkal, a to už sem jich viděl nějakej ten ranec

            2. Ty opletené už jsou víceméně ok – když časem zpuchří/praskne guma uvnitř začnou nejdřív rosit a pomalu kapat a v tomhle stavu ještě nějaký čas vydrží pohromadě..

              Ty umělohmotný bez varování uletěly a bylo vymalováno, doslova …

              1. U nás právě rosily i tak, od začátku. Takže varování se nekonalo.

                Nicméně zatím nám nepraskla, takže jen prodávám cizí teorie tak jak jsem je koupil. Byl to nějaký varovný článek od instalatérů na iDnesu :o)

                1. Zrovna nedávno jsem jednu cca 10ti letou měnil. Rosení jsme si nevšimli ale začala dělat loužičku a jelikož to bylo o Svátcích novou jsem hned koupit nemohl. V pohodě ten ještě skoro týden vydržela. Jen jsem po napuštění rezervuáru pro sichr zavíral ventil.

                  1. Ty opletený hadičky maj psanou životnost 10 let a doporučuje se je po 5 měnit. Těch 60 korun jednou za 5 let nikoho nezabije.

          2. S tím umělohmotným šmejdem mám své zkušenosti. Musel prdnout v okamžiku, kdy jsem byl na delší služební cestě v Británii a přišlo se na to až v okamžiku, kdy si předseda SVJ všiml fleků na stěně baráku, kde byl můj byt a že mi pod vchodovými dveřmi protéká voda. Já v tom bytě byl v nájmu a majitelka bytu mi samozřejmě nedala klíče od sušárny, která se nalézala ve vedlejším vchodu a kde byl umístěn hlavní uzávěr vody pro můj byt. Vodu zavřel předseda a já pak o pět dní později přijel do totálně prosáklého bytu. Kuchyň, koupelna, WC a předsíň plavala, obývákoložnice byla naštěstí ušetřena, protože práh dveří naštěstí těsnil. Takhle se to měsíc sušilo, protože starý barák s metrovými zdmi, musel jsem nechat udělat nové omítky v postižených místnostech a zamalovat fleky na zdi průjezdu do vnitrobloku, který sousedil s mým bytem. Od té doby, když jsem jel někam na delší dobu, jsem preventivně uzavíral vodu tím hlavním kohoutem.

      2. Krádež keyless auta. Pro IT schopný lidi je to easy…

        https://www.youtube.com/watch?v=bR8RrmEizVg&ab_channel=CNN

        1. koukam zlatej imobilizer v klicku v autech z devadesatych let :-)

          1. Zlatá kurbľa na motore. To dnes tie štartéry furt samý problém…
            Kúp si nové auto a zaplať si dobrú poistku a nebudeš sa stresovať kvôli autu. Veď je to len blbá plechovica.

      3. Jako je jasny, ze to ani nemusi byt Tom Cruise z Mission Impossible, aby nas vykradl, ale na bezne vesnicke hovado to doufam staci. Urcite je to taky hodne o nahode: Kdyz bych zrovna spal s kocovinou nekde v zahranici, a nekoukal na mobil, a tak podobne… tak posledni linie obrany uz by skutecne byly jen bystrozrake sousedky.

        S tema rusickama nevim, kdyby zlodej dokazal z dalky vyrusit internety (smerova antena vzduchem), tak by jeste musel taky vyrusit GSM signal, protoze nektere hracky v sobe maji simku. Jako kdyz to reknu jinak – ja bych sam sebe asi dokazal vykrast, ale to jenom protoze vim kde sem co nastrazil.

        Ja mam treba kamery viditelne, aby odradily, a potom kamery skryte, o kterych nikdo nevi. Plus infracervena cidla, zaznam na harddisk v „trezoru“ a dokud je internet tak alarm zaktivuje video zaznam do cloudu a posila mi to zpravy do mobilu.

        Pocitam s tim ze je to cele v kombinaci se sousedy, takze kdyz jsem pryc, vzdycky muzu zburcovat sousedy telefonem at se bezi podivat co se tam deje, a naopak. V podstate jsme tady takova sveho druhu domobrana. Je to asi tak ze u nas se vykradalo pravidelne, tak sme se vsichni zaridili.

        1. jj to se už kdysi v jiné diskusi řešilo, nejlepší jsou kameráky dva: i pro lehce technicky zdatnější jeden, co bude celkem přístupnej s DVRkem v kanclu, kde se to dá čekat, a druhej někde zašitej, kde to čekat nebudou

          ale samozřejmě to všechno leze dost do peněz (nejenm za HW, ale taky průběžně na elektrice, je to hned dvakrát tolik kravin, co musí furt běžet, k tomu dvě UPSky a dvakrát spotřebka, a tak)

          1. Tak NAS běží stejně furt a má svojí UPSku, htpc běží furt a má svojí UPSku, a já mám navíc třetí UPSku u hlavního pracovního počítače, protože když elektrárnám vypadne na minutu elektrika, nehodlám přijít o posledních deset minut práce. Takže to už je pak vcelku dost fuk.

            1. holt ne každej má Synology (resp. jiný podobný řešení), v rámci ceny sou nejrozšířenější kdejaký čínský hikvižny a podobný hnoje, který sice HW nejsou úplně marný (taky je tam dneska pár monolitickejch integráčů), ale SW rejže neumí a je to předpotopní bazmeg, a vedle toho zas nejakou stařičkou NASku vod kvénapu co neumí už taky nic :D

      4. …jeste jsem zapomnel dodat ze kde muzu, tam mam natazeny kabely. Vsechny kamery mam pres kabely svedene na tajne misto :-)

        1. kabeljekabeljekabel

          kdejaký tydlety fifiny a podobný píčoviny jsou jenom znouzecnost tam, kde to fakt jinak nende (resp. je pořizovatel vůl a hipster), který sou rády, že fungujou (v rámci rušení) i za normálních okolností, kdy na to zrovna nikdo neútočí, natož jinak, dyž jo

    2. To s tebou asi pan domácí souhlasit nebude a já vlastně taky ne. V podstatě by podle toho kolik je kde dnes veřejných a soukromých kamer by měla být většina (nejen) vloupaček snadno vyřešena. Neděje se tak.
      Spíš než do dvou samostatných předimenzovaných kamerových systémů s energetickou zálohou je snad lepší si koupit všude předokenní bezpečností rolety a kvalitní dveře jinak si zloděj otevře kamenem bez ohledu na kamery.
      https://www.youtube.com/watch?v=RjQ4CK9oEVc

      1. Kamery jsou dobré jen na terorizování populace. Už před 10 lety udělali v Londýně studii, jak moc pomáhá proti zločinnosti ten jejich super duper nejrozsáhlejší kamerový systém na světě (ano, tehdy bylo ještě nejvíce kamer v Londýně, nikoli v Číně) a zjistili, že zločinnost po instalaci CCTV poklesla maximálně o jednotky %.

        Gangstříci si prostě natáhli hoodies s kšiltem a nazdar, dál páchali trestnou činnost jako kdyby žádné kamery neexistovaly.

        Objasněnosti ty kamery také nepomohly ani trochu.

      2. V zásadě souhlas, ostatně srovnejte vedle :)

        Kamerový systém by čistě teoreticky mohl umožnit odhalení drbanů už ve chvíli, kdy si teprve obhlížejí barák a ještě nezačali vylamovat dveře; v praxi to ale se současnou technologií a rozumnými náklady asi nejde. Rolety jsou dobrá věc, ale naprosto nechápu, proč nedokáží při pokusu o průnik vyvolat poplach, což jsem tam už také psal :(

        1. asi protože by houkal poplach při každým silnějším vichru?

          1. No, při takovém vichru, který prorazí nebo vyrve lamelu, by to už asi nevadilo :)

            1. detekce bude asi nějaká frekvenční/zvuková, lomcování stačí

              pokud jde až vo vyrvání, leda snad nějaký odporový drátky co se pak přetrhnou?

              1. A japa to bude fungovat, když se ta roleta vysunuje a zasunuje a přitom se jednotlivé lamely navíjejí na špulku? Tohle jsme už řešili a jediné, co mě napadá, je magnet k dorazu rolety s tím, že vlámání se do vysunuté rolety způsobí její prohnutí a povysunutí z dorazu. Ale to je taková ekvilibristika…..

                1. jakou špulku??

                2. Pružné kontakty na obou stranách propojené vodivě samotnou lamelou. Uchycení lamel a/nebo rámu, se kterým větší síla než taková, která nastává při běžném užívání, hne/prolomí je a vyvolá poplach. Drátek vedený v lamelách svisle někde uprostřed, který vodivě propojí nejvyšší a nejnižší lamelu. Integrovaný PIR, který kouká „skrz lamely ven“, ale dokud jsou všechny zavřené, samozřejmě nic nevidí… nebo přímo vidí, že jsou zavřené. Lamely z materiálu, který při rozbití nutně vydá určitou frekvenci, plus na ni vyladěný tříšťák. Určitě by se toho dalo vymyslet daleko víc, tohle je jen pár nejprvnějších nápadů; a věřím, že dříve či později by se nějaká z variant ukázala funkční.

                  Kdyby se výrobce obtěžoval… resp. kdyby byl dostatečný zájem mezi zákazníky. Proč není to druhé (a tedy ani to prvé), to mi fakt hlava nebere :(

                  1. Kdyby se výrobce obtěžoval… resp. kdyby byl dostatečný zájem mezi zákazníky.
                    Odpověděl sis sám. Ono je trochu rozdíl něco ubastlit na koleni a něco vyrábět a prodávat tak, aby to bylo provozně spolehlivé, nechalo se to cerifikovat (minimálně pro potřebu pojišťoven) a pak aby byl hen ten oný dopyt a odbyt, aby to pak nestálo nesmysl.

                    1. To, že není hen ten oný dopyt, je přesně to, co vůbec nechápu. Mně to přijde tisíckrát lepší* než roleta pancéřová, která sice vydrží hodinu dvě, ale naprosto nic nebrání drbanovi si s ní hrát půlku noci.

                      Naopak roleta poměrně lehká, která nicméně přivolá agenturu hned, jak někdo vylomí první lamelu — ani se ještě nedotkne skla za ní — je podle mne nesrovnatelně lepší* (=bezpečnější) varianta. Sice zbytek té rolety drban doláme za deset minut a sklem projde za dalších pět, ale to už mu ochranka dávno klepe na rameno*. A oproti tomu pancíři z minulého odstavce, který je mnohem horší*, by pravděpodobně byla pořád daleko levnější.

                      Certifikát naprosto nikoho nezajímá. Ta roleta tam je pro mne, aby mne nevykradli; nikoli pro pojišťovnu, když už mne vykradou, z tohoto hlediska je to úplně fuk, jako kdyby tam nebyla vůbec.
                      ___
                      * Platí samozřejmě pouze pro místa, kam je dojezd ochranky řádově v minutách a nikoli v hodinách. Což jsou tak zhruba skoro všechna vyjma úplných samot, ke kterým se jezdí hodinu teréňákem (a kam téměř jistě nedorazí ani drbani**, protože o takovém místě ani nevědí, a navíc by po cestě Ávii urvali podvozek).
                      ** Mohl by tam dorazit skutečný profík, který zjistí, že mám doma sbírku starých mistrů za 100 mega a k tomu na důchod sto kilo zlata, zajisté. Jedna věc je, že proti takovému profíkovi prakticky není obrana; druhá, že s takovými zdroji nepotřebuji vůbec žádnou roletu, protože si snadno mohu dovolit ochranku 24/7 na místě. A řešit tyto alternativy začnu, až budu mít sbírku starých mistrů za 100 mega a k tomu na důchod sto kilo zlata; do té doby je to poněkud akademické :)

                    2. ocs
                      30.1.2022 v 18:41

                      no von na jedné straně stád vyžaduje kopu lejster na kde co (a v praxi na to každej rejžák sere a není vůbec jak to tady vymáhat, protože v celé Evropě je pár laborek, co to měření umí dělat, a ty nestíhají dělat pro ty, co si svoje výrobky certifikovat chcou, natož aby řešily rákosníkovo šmejdy za pár kaček, který nic neplný a všechno je falešný; a stádní inspekční orgány nemají ani know-how, any vybavení ani na ty základnější testy, jednou sem to – k obveselení všech čtenářů – zkoušel, je dobrý vidět, jak se věci mají), na druhé straně je taky dobrý dyž dodavatel může soulad aspoň základních norem prokázat

                      to je pak hroznýho divení, takový ty případy, dyž si lidi pořídí všelijakou tu elektroveteš a pak jim nehraje na druhé straně místnosti rádio, například

                    3. ostatně, dali vůbec zájem vědět, poptávali dodavatele, esli něco takovýho nevedou? :o)

                    4. Cosik takového má Jablkotron, ale chce to detektor s čítačem impulsů a ten mají jen pro starou osmdesátku. Ale v zásadě by to šlo ubastlit. Zítra to proberu s chytrými kolegy a když tak sem hodím ta chytra co a jak.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017