Dnes současně na ČT24 bylo, že Trump prý od Zelenáče slyšel, že tento je připraven jednat o míru. Předpokládám, že ve skutečnosti mu Zelenáč nic neřekl a jde pouze o klasickou nátlakovou taktiku, protože takové tvrzení mu moc prostoru nedává (že by někde řekl, že ve skutečnosti s ním Trump vůbec nemluvil a že mu něco takového tedy nikdy neřekl, to by ze sebe udělal pěkného blbce, případně že spolu mluvili, ale řekl mu pravý opak). Uvidíme, jak se o vyvine, ale Sysop je možná dost blízko oslavě svých předpovědí:-) Ve skutečnosti by mě nepřekvapilo, kdyby Trump naopak jednal s Putinem, protože Zelenáčův názor na to, jestli to chce vzdát nebo ne slyšet nepotřebuje. Ale potřebuje, aby „play ball“ a tohle zní jako klasická taktika z volstrýtu, jak ho k tomu donutit.
JASAN
Tak Tramp má dvě roviny, tu funkční a pak tu mediální. V té mediální se chová jako na jakémkoliv obchodně technickém jednání – prostě přijde a je strašně hustej a má nesplnitelné požadavky a to všechno proto aby si jednak získal trochu toho respektu (u těch bojácnejších), ale hlavně aby měl prostor pro slevování ze svých požadavků. Podle mě tohle jsou všehny ty řeči o těch grónskách a amerických zálivech atd. Co se týče té funkční roviny, tak tam zatím asi vidíme jenom to podepisování, ale je otázkou jaké to všechno bude mít dopady, páč co jsem něke četl tak těch striktně federálních LGBT edukantů a dalších militantních buzen je v USA co by se dalo na prstech spočítat. Naprostá většina jich sídlí v institucích, kam ždáné dekrety jednoduše nedosáhnou. Na druhou stranu to může bý pěkný impuls pro všechny ty džilety a budvajzry k tomu aby vyhodili ty inkluzivní marketingové mágy a začali se věnovat opět výrobě a byznysu.
fatdwi
JASAN: ryba smrdí od hlavy. Jasně, že Trump nevyžene tyhle šmejdy z guglu a tak, tam navíc budou jistě velmi pevně zaháčkovaní. ALE, i je to myslím dost sere a s takto jasnou strategií „shora“ pro ně bude jednodušší se příživníků buď zbavit, nebo jejich roli aspoň omezit. Přecejen různé kvo kvo kvóty, které už lezly do peněz a hlavně do kompetencí (nabereme barevnou slepici jen proto, že musíme, i když neví, co je to C# nebo java) nebylo pro spoustu z nich nic příjemného).
A pochopitelně vlastníci nejsou úplně slepí, takže faily Budvajzru nebo nově Jaguaru určitě vnímají a raději by dividendy než hromady dementů ve firmě. Takže to pro ně může být impuls začít se proti příživníkům hlasitěji ozvat a nebát se jich.
Indiáni jistě Američani jsou, je otázka, jestli automaticky občané USA :-) Soustředil bych se na ten výraz „Indians not taxed“ – z toho bych usuzoval, že zdanění Indiáni zahrnuti jsou.
Jantar
Na perzekuci a genocidě indiánů se shodla zatím každá americká vláda za posledních 200 let. To je jisté.
Dřív jim vozili ohnivou vodu, dnes z Mexika fentanyl.
Kdo z rezervace zavčas neuteče, ten se uchlastá, ufetuje, nebo je zabit nějakým narkomanem či asociálem co nemá co ztratit.
Míra sebevražd a vražd je v indiánských rezervacích stále velmi vysoká.
Sysop
Co tim sleduje, je jasne. Jestli to ale sleduje spravne, je vec druha.
fatdwi
SL: řekl bych, že o „native Americans“ vůbec nejde, akorát je potřeba odepření občanství dětem imigrantů zasadit do celkového kontextu právního systému a nějak se poprat s tím, že tam mají ukotvený opak. Ani Trump si nemůže dovolit zákon, který začíná „Dítě Mexikánce co k nám přelezl přes zeď žádný občanství mít nebude, i když tady bude žít a bude plně podléhat všem zákonům této země“.
ygorek
fatdwi 25.1.2025 v 7:48
Native Americans mají, co jsem se náhodně dočetl, v rezervacích vlastní jurisdikci. Znamenalo by to, že v případě života mimo rezervaci musí požádat o občanství, zapojit se do sociálního pojištění, platit daně, mohou získat pas atd.
Ani netuším, jak je to s řidičskými průkazy, pokud řídí mimo rezervaci.
Ale je tu Slecna Ling, která by to mohla uvést na pravou míru.
Z odkazovaného textu: “Under the plain terms of the Clause, birth in the United States does not by itself entitle a person to citizenship. The person must also be ‘subject to the jurisdiction’ of the United States,” the filing reads.
a The Justice Department attorneys specifically cite a section of the act that notes that “all persons born in the United States and not subject to any foreign power, excluding Indians not taxed, are hereby declared to be citizens of the United States.”
Na závěr musím přiznat, že nerozumím některým ustanovením tuzemských zákonů, protože jsou psány jazykem mně cizím.
fatdwi
ygorek: pokud vím, tak v rezervacích (třeba Navajo) si indiáni volí svého prezidenta a celkově jejich fungování sice nějak podléhá Washingtonu, ale méně než v běžných státech. Takže z tohoto pohledu by dávalo smysl co píšete, tedy že Navajo je automaticky občanem Navajo Landu, ale nikoliv USA a pokud by chtěl občanem být, bude to mít důsledky v podobě dopadů místních zákonů jako pro každého jiného Američana v daném státě.
„Individual American Indians and Alaskan Natives and their businesses pay federal income taxes just like every other American. The one exception is when an Indian person receives income directly from a treaty or trust resource such as fish or timber: that income is not federally taxed. States also cannot tax tribal members who live and derive their income on tribal land – just as one state would not seek to impose taxes on an individual who works in another state.“
Kdo to tedy jsou ti „not taxed“ (rybáři a dřevorubci?), kolik jich je a proč zrovna oni „vadí“ by nejspíš potřebovalo trochu víc studia.
Foundryman
Hlubší studium snad ani není třeba, ten Civil Right Act je z roku 1866, kdy byly v plném proudu třeba Apačské nebo Siouxské války. Čili tam asi bylo skutečné dost „Indians not taxed“.
Foundryman
Ostatně, otázku US občanství Indiánů definitivně vyřešil Indian Citizenship Act z roku 1924. Vzhledem k tomu mi přijde celá tato debata vzhledem k Indiánům poněkud nesmyslná.
fatdwi
Foundryman: to hlubší studium by u mě vedlo k tomu, že bych pak věděl to, co Vy už víte:-) Jak do toho zapadá ta „Trumpovina“ co ji výše odkazuje Slecna Ling?
Foundryman
No, nijak. Slečna Ling si přečetla, že se odkazují na 14. dodatek a ten starý zákon. Tenkrát se to týkalo i Indiánů, už asi 100 let se jich to ovšem netýká. Ilegálů ovšem zjevně ano.
Slecna Ling
Dobre rano
Ja se musim priznat, ze ted jsem se uplne ztratila. Takze Indiani se tedy bat nemusi? Omlouvam se za pomalost, nejak mi to, zda se dnes nemysli.
Foundryman
Minimálně od roku 1924 se bát nemusí. Předtím to bylo kus od kusu, proběhlo i několik soudních sporů.
Slecna Ling
To ygorek
Native Americans pouzivaji pro identifikaci a treba vstup do letadla native american tribal ID. To jsem v praci videla. Domnivam se, ze to funguje asi i jako ridicak, ale radsi vam to zjistim, az budu v praci.
Slecna Ling
Ze ovsem musi absolvovat nejakou autoskolu to je jasne. Mozna je to tam v tom jejich ID nejak zapsane, tolik jsem jim to na letisti nezkoumala. Ale jak rikam, radeji se zeptam, at tu neplacam blbosti.
Jantar
Není čirou náhodou nejhorším skleníkovým plynem PÁRA ?
Tedy odpařená voda ? Kterou si planetární systém reguluje tak nějak sám ?
O tom se může přesvědčit každý, z tempa jakým klesá v noci teplota při zcela jasném nebi a tempu při kterém klesá když je zatažená obloha.
Ten rozdíl je veliký.
Co moji pozornost naopak upoutalo víc je to, že jsou na pouštích v SA záplavy a podobně.
Jako by klimatický systém Země přešel do jiného modelu řízení.
Otepluje zamrzlou Sibiř kde místo -50 je už jen -30, zavlažuje pouště, atd…
Kdosi myslí že klima planety je jen soubor náhodného působení mnoha faktorů, a ne promyšlený vysoce inteligentní systém stabilizace a „klimatizace“ fungující miliony let, ten by si měl dobře prohlédnout okolní planety, kde tento systém zjevně není.
Alan.Cox
Základem teplotních změn je vysoká měrná tepelná kapacita vody, plus měrná skupenská tepla vody. To je absolutní číslo jedna při rozdělování a změn tepelné energie na planetě.
Ostatně Česká republika po sametová revoluci rychle přešla z klimatu vlhkého státu do klimatu suchého státu. Což je projevuje extrémními výkyvy všeho – chybí tam setrvačný vliv vody coby pufferu teploty a tepelné energie.
miv
Mám teorii, že nedostatek vody u nás může být způsoben obrovským rozšířením větrných elektráren na pobřeží Baltu. Jen v Německu jsou to gigantické výkony. Ty zřejmě způsobují takový odběr energie větru, který nese mořskou vláhu, že již nedoputuje do vnitrozemí. Toto by zasloužilo výzkum, ale to by tomu nesměli vládnout zelení hňupové. Takový výzkum je dnes ideologicky zakázán.
Alan.Cox
Nedostatek vody je u nás způsoben posametovým hospodařením s půdou, ničím jiným.
ČR má prakticky pouze tu vodu, kterou si zadrží ve své půdě. Masivní betonování půdy, které tu nebylo. Pole, ze kterým se stala po mohutných dávkách průmyslových hnojiv nepropustná krusta, atd.
Kvůli špatnému hospodaření s půdou a vodou od nás odtéká mnohem více vody než před rokem 1989. De facto jsme tak svou idiocií přesunuli Českou republiku z vlhkého klimatu do suchého klimatu. Chybí zde voda coby silný zmírňovač teplotních změn. Proto u nás je počasí takové pomýlené, protože výkyvy vnějších podmínek (slunce, cykly, atd.) nejsou bržděny masou vody.
ygorek
Alan.Cox 25.1.2025 v 1:05
Uvádíte nesmírně závažná fakta.
Dokázal byste naznačit, odkud jste je čerpal?
Alan.Cox
@ygorek:
Uvádíte nesmírně závažná fakta. Mohl byste nám prozradit, odkud jste je čerpal?
ygorek
Alan.Cox 25.1.2025 v 17:30
Kopírovat umíte. Tak směle dál!
ygorek
miv 25.1.2025 v 0:09
Větrné elektrárny odebírají energii větru ve výšce do cca 250 m.
Prší z (částí) mraků od 0 do 2000 m.
Prší voda, která na dešťovou úroveň klesla z vyšších úrovní. Různé směry větrů vanoucích zároveň lze občas pozorovat na různém směru pohybu mraků v různých výškách.
Do ČR přinášejí srážky větry od jihozápadu až severozápadu, severní proudění je výjimečné, přináší ledový vzduch.
miv
Jenže ta odebraná energie někde chybí, takže i kdyby se odebrala z nižších vrstev, pak to neznamená, že zbytek zůstane neovlivněn. Já netvrdím, že se to nutně děje, pouze jsem přesvědčen, že by to zasloužilo výzkum, protože se jedná o nezanedbatelné množství energie.
Dovolím si pro orientaci citovat: Zjištěné dopady na klima (nad rámec lokálního snížení rychlosti větru a zvýšení noční teploty) podle těchto studií nejsou zcela nulové, ale vesměs dosti nepodstatné či statisticky nevýznamné. Konkrétně Vautard a spol. (12) namodelovali pro střední Evropu nepatrné oslabení západní cirkulace v zimě a související snížení zimních srážek. Toto snížení zimních srážek je však sotva odlišitelné od nahodilých odchylek, týká se pouze západní části Čech, a to velmi orientačně na úrovni okolo 1 % ročního úhrnu srážek.
a Většina prací nenaznačuje zásadní změny srážkového režimu, Li a spol. (15) však deklarují, že masivní výstavba větrných a solárních elektráren na Sahaře by mohla vést k citelnému zvýšení srážek na jižní Sahaře a Sahelu. Při nižším využití větrné energie jsou simulované klimatické dopady přiměřeně nižší (např. 16)..
miv
Děkuji za odkaz. Jsou tam dobře shrnuty principy. Nicméně jsem však nezaznamenal, že by se studoval a hlavně měřil konkrétní vliv těch německých a dalších větrných farem na severním pobřeží. Možná mé tvrzení znělo kategoricky. Tak jsem to však nemyslel. Myslím tím spíše to, že tak závažné téma by si zasloužilo větší pozornost (a také finance). Navíc by tak obrovské ovlivnění normálně nebylo možné, takže to dle mého názoru může být pro zkoumání mechaniky ovzduší ohromná příležitost, jak se dostat k datům, která by jinak nešlo získat.
ygorek
miv 25.1.2025 v 20:40
Souhlasím s vámi, nicméně si jako laik nedokážu představit metodiku a finanční náročnost…
ygorek
Alan.Cox 24.1.2025 v 23:27
České země se nacházejí na rozhraní mezi oblastmi a přímořského a vnitrozemského klimatu odjakživa. Jako každé rozhraní klimatických oblastí, i to české je pohyblivé – kolísání o několik málo stovek kilometrů, popisované po staletí, je globálně neznatelné, pro lokálního pozorovatele, jak vidno, stresující.
Učí se to tuším ve vlastivědě.
Možná jste tenkrát chyběl.
Alan.Cox
@ygorek:
Uvádíte nesmírně závažná fakta. Mohl byste nám prozradit, odkud jste je čerpal?
ygorek
Alan.Cox 25.1.2025v 17:29
Co vám není jasné na větě: „Učí se to tuším ve vlastivědě.„?
Tvrzení učitelky vlastivědy mi na přednáškách potvrdil osobně Doc.Ing.Ignác Uhrecký, CSc.
Jeho Základy fytoklimatologie (SPN – pedagogické nakladatelství, Praha 1975) jsem bohužel prodal mladšímu spolužákovi, jinak bych vám je půjčil.
Forge
Nerozumím smyslu článku.Sodovkový plyn tady byl, je a bude.
A co se Země týče, no tak ta do toho nemá zas tolik co kecat.Je tady především Slunce.A pak je tady galaxie, ta naše Mléčná dráha.
cool
Lidé se podílí na uhlíkovém cyklu planety ročně do 3% s co2. Euál celosvětově do 7%. Takže evropa celkově moment, spočítám prsty. 0,038% vzduchu – aha to je sice kolísající ale víceméně neměnný poměr ve vzduchu země ale i kdyby kontinent to za rok produkoval což tak samozřejmě není je to tedy jedno procento 0,00038 x 7 a teď dám to závratné číslo pozor prrrr posaďte se 0, 000 387 což je jak když prdnete do lesa a *závratně nedosahuje ani možné statistické chyby :-)* a zavřete vrátka. Je jasné že nechápavé s vytřeštěnými očima „armagenonu dodrbou pod obraz boží jak hovádka, co dodat, jak prosté milý watsone.
:-)))) …není na to zákon že zmrdi nesmí ty s juvenilním myšlením batolat či mentálně postižené jebat?
cool
;-) Přepočet, moc s ciframi taky netykám. 0,038 %vzduchu tedy 3% je 0,00038 x 3 = 0,00114 x těch 7% euálky je pozor 0,00798 % a to ještě no ano s naprosto neprokazatelně se navyšujícím podílem celkově obsahu ve vzduchu, bumtarata bum. jáchachachachachá tragedioidiomatici taky
To tažení do okolí molochem úžer globalistů kupčíků a penězoměnců pindos je kromě jiných nových atrakcí „hormonálníků řekněme inkvizic s katy a pomocníky „konšelů s archívy přehlubokých sklepení peklátu tortur konqiskadorů nových religiozit i s relikviemi a vlastně tradicionalisty jejich „industriálu ala detroitizace a což je patrně nejvyšší stupeň ikváčů záhub v trhu. :-) https://www.pokec24.cz/nezarazene/ztrata-ruskych-dodavek-energie-vyhnala-cenu-energie-do-nebes/#comments
25. 1. 2025 05:43
Chyba tam logika. Ak CO2 absorbuje energiu urcitej vlnovej dlzky celkova miera absorbcie musi predsa zavisiet od jeho koncentracie. Je predsa rozdiel ak je na celej planete jedna molekula a 800 miliard ton CO2. Musi existovat miera koncentracie CO2 v atmosfere zeme, pri ktorej je pohltenych 99,99 percenta Vami uvadzanej Energie. aka je to koncentracia? Aka je sucasna koncetracia?
ValKar
Tady je nějaký model, doufám že neurazí že je ruský.
Dají se tu modelovat různé směsi plynů, velmi zajímavý je obsah vodní páry pro zima-léto a zeměpisné šířky : https://hitran.iao.ru/gasmixture/mixmol
cool
Limonádový plyn co by záběr povznesených šikanatérů hrůz zrůd nestvůr a religiozita substituce „klerofeudálního absolutismu s kacíři, rouhači, kafíry a drbany či lůzy odrbané držkující francimóru a choutek šlechty s preláty, konšely a dámami z tribun trachtací inkvizic s přehlubokými sklepeními „směrnic s atrakcemi středně těžkých tortůr i s katy, pomocníky a nakonec s „mírovými ohni na náměstích očištění nehodných a zhýralých lotrů kádrování debily. :-) To škrtněte, beru zpět.
Dnes je to rétorické cvičení krátké žádný dělárium vizíři, nu což každý den není posvícení aby jste s jednou prdelí seděli na dvou židlích, votroci zbambuleriátů total error. Hau vau, haug. (howgh) https://www.youtube.com/watch?v=vaEERbPpIX0
A wiyndalů https://www.svobodny-vysilac.cz/2025-01-25-reklo-se-stalo-se-s-petrem-vaclavem-138-dil-121-min/
Zajímavé věci se dějí v USA, žádný div, že jak tady dával JH, zrůdy jako Kartous kvičí strachem:
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-amerika-skoncite-v-pet-trump-poslal-na-nucenou-dovolenou-skolitele-diverzity-a-inkluze-40505915#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart
Dnes současně na ČT24 bylo, že Trump prý od Zelenáče slyšel, že tento je připraven jednat o míru. Předpokládám, že ve skutečnosti mu Zelenáč nic neřekl a jde pouze o klasickou nátlakovou taktiku, protože takové tvrzení mu moc prostoru nedává (že by někde řekl, že ve skutečnosti s ním Trump vůbec nemluvil a že mu něco takového tedy nikdy neřekl, to by ze sebe udělal pěkného blbce, případně že spolu mluvili, ale řekl mu pravý opak). Uvidíme, jak se o vyvine, ale Sysop je možná dost blízko oslavě svých předpovědí:-) Ve skutečnosti by mě nepřekvapilo, kdyby Trump naopak jednal s Putinem, protože Zelenáčův názor na to, jestli to chce vzdát nebo ne slyšet nepotřebuje. Ale potřebuje, aby „play ball“ a tohle zní jako klasická taktika z volstrýtu, jak ho k tomu donutit.
Tak Tramp má dvě roviny, tu funkční a pak tu mediální. V té mediální se chová jako na jakémkoliv obchodně technickém jednání – prostě přijde a je strašně hustej a má nesplnitelné požadavky a to všechno proto aby si jednak získal trochu toho respektu (u těch bojácnejších), ale hlavně aby měl prostor pro slevování ze svých požadavků. Podle mě tohle jsou všehny ty řeči o těch grónskách a amerických zálivech atd. Co se týče té funkční roviny, tak tam zatím asi vidíme jenom to podepisování, ale je otázkou jaké to všechno bude mít dopady, páč co jsem něke četl tak těch striktně federálních LGBT edukantů a dalších militantních buzen je v USA co by se dalo na prstech spočítat. Naprostá většina jich sídlí v institucích, kam ždáné dekrety jednoduše nedosáhnou. Na druhou stranu to může bý pěkný impuls pro všechny ty džilety a budvajzry k tomu aby vyhodili ty inkluzivní marketingové mágy a začali se věnovat opět výrobě a byznysu.
JASAN: ryba smrdí od hlavy. Jasně, že Trump nevyžene tyhle šmejdy z guglu a tak, tam navíc budou jistě velmi pevně zaháčkovaní. ALE, i je to myslím dost sere a s takto jasnou strategií „shora“ pro ně bude jednodušší se příživníků buď zbavit, nebo jejich roli aspoň omezit. Přecejen různé kvo kvo kvóty, které už lezly do peněz a hlavně do kompetencí (nabereme barevnou slepici jen proto, že musíme, i když neví, co je to C# nebo java) nebylo pro spoustu z nich nic příjemného).
A pochopitelně vlastníci nejsou úplně slepí, takže faily Budvajzru nebo nově Jaguaru určitě vnímají a raději by dividendy než hromady dementů ve firmě. Takže to pro ně může být impuls začít se proti příživníkům hlasitěji ozvat a nebát se jich.
Blby je, ze se Trump rozjel jak veverka na speedu a krome spousty dobryho zas tradicne pacha spoustu pitomosti. Muze mi, nekdo, prosim vysvetlit, co sleduje timhle? Jako puvodni obyyvatele Ameriky nejsou Americani? To je hnus, velebnosti.
https://www.yahoo.com/news/excluding-indians-trump-admin-questions-164312466.html
Indiáni jistě Američani jsou, je otázka, jestli automaticky občané USA :-) Soustředil bych se na ten výraz „Indians not taxed“ – z toho bych usuzoval, že zdanění Indiáni zahrnuti jsou.
Na perzekuci a genocidě indiánů se shodla zatím každá americká vláda za posledních 200 let. To je jisté.
Dřív jim vozili ohnivou vodu, dnes z Mexika fentanyl.
Kdo z rezervace zavčas neuteče, ten se uchlastá, ufetuje, nebo je zabit nějakým narkomanem či asociálem co nemá co ztratit.
Míra sebevražd a vražd je v indiánských rezervacích stále velmi vysoká.
Co tim sleduje, je jasne. Jestli to ale sleduje spravne, je vec druha.
SL: řekl bych, že o „native Americans“ vůbec nejde, akorát je potřeba odepření občanství dětem imigrantů zasadit do celkového kontextu právního systému a nějak se poprat s tím, že tam mají ukotvený opak. Ani Trump si nemůže dovolit zákon, který začíná „Dítě Mexikánce co k nám přelezl přes zeď žádný občanství mít nebude, i když tady bude žít a bude plně podléhat všem zákonům této země“.
fatdwi 25.1.2025 v 7:48
Native Americans mají, co jsem se náhodně dočetl, v rezervacích vlastní jurisdikci. Znamenalo by to, že v případě života mimo rezervaci musí požádat o občanství, zapojit se do sociálního pojištění, platit daně, mohou získat pas atd.
Ani netuším, jak je to s řidičskými průkazy, pokud řídí mimo rezervaci.
Ale je tu Slecna Ling, která by to mohla uvést na pravou míru.
Z odkazovaného textu: “Under the plain terms of the Clause, birth in the United States does not by itself entitle a person to citizenship. The person must also be ‘subject to the jurisdiction’ of the United States,” the filing reads.
a
The Justice Department attorneys specifically cite a section of the act that notes that “all persons born in the United States and not subject to any foreign power, excluding Indians not taxed, are hereby declared to be citizens of the United States.”
Na závěr musím přiznat, že nerozumím některým ustanovením tuzemských zákonů, protože jsou psány jazykem mně cizím.
ygorek: pokud vím, tak v rezervacích (třeba Navajo) si indiáni volí svého prezidenta a celkově jejich fungování sice nějak podléhá Washingtonu, ale méně než v běžných státech. Takže z tohoto pohledu by dávalo smysl co píšete, tedy že Navajo je automaticky občanem Navajo Landu, ale nikoliv USA a pokud by chtěl občanem být, bude to mít důsledky v podobě dopadů místních zákonů jako pro každého jiného Američana v daném státě.
Co mi není jasné a třeba to Slecna Ling osvětlí je ta klauzle „Indians not taxed“, protože rychlý google vyvrátil, co jsem si myslel a to že indiáni federální daně neplatí. Prý ano:
https://tax.navajo-nsn.gov/Common_misunderstandings_about_taxes.htm
„Individual American Indians and Alaskan Natives and their businesses pay federal income taxes just like every other American. The one exception is when an Indian person receives income directly from a treaty or trust resource such as fish or timber: that income is not federally taxed. States also cannot tax tribal members who live and derive their income on tribal land – just as one state would not seek to impose taxes on an individual who works in another state.“
Kdo to tedy jsou ti „not taxed“ (rybáři a dřevorubci?), kolik jich je a proč zrovna oni „vadí“ by nejspíš potřebovalo trochu víc studia.
Hlubší studium snad ani není třeba, ten Civil Right Act je z roku 1866, kdy byly v plném proudu třeba Apačské nebo Siouxské války. Čili tam asi bylo skutečné dost „Indians not taxed“.
Ostatně, otázku US občanství Indiánů definitivně vyřešil Indian Citizenship Act z roku 1924. Vzhledem k tomu mi přijde celá tato debata vzhledem k Indiánům poněkud nesmyslná.
Foundryman: to hlubší studium by u mě vedlo k tomu, že bych pak věděl to, co Vy už víte:-) Jak do toho zapadá ta „Trumpovina“ co ji výše odkazuje Slecna Ling?
No, nijak. Slečna Ling si přečetla, že se odkazují na 14. dodatek a ten starý zákon. Tenkrát se to týkalo i Indiánů, už asi 100 let se jich to ovšem netýká. Ilegálů ovšem zjevně ano.
Dobre rano
Ja se musim priznat, ze ted jsem se uplne ztratila. Takze Indiani se tedy bat nemusi? Omlouvam se za pomalost, nejak mi to, zda se dnes nemysli.
Minimálně od roku 1924 se bát nemusí. Předtím to bylo kus od kusu, proběhlo i několik soudních sporů.
To ygorek
Native Americans pouzivaji pro identifikaci a treba vstup do letadla native american tribal ID. To jsem v praci videla. Domnivam se, ze to funguje asi i jako ridicak, ale radsi vam to zjistim, az budu v praci.
Ze ovsem musi absolvovat nejakou autoskolu to je jasne. Mozna je to tam v tom jejich ID nejak zapsane, tolik jsem jim to na letisti nezkoumala. Ale jak rikam, radeji se zeptam, at tu neplacam blbosti.
Není čirou náhodou nejhorším skleníkovým plynem PÁRA ?
Tedy odpařená voda ? Kterou si planetární systém reguluje tak nějak sám ?
O tom se může přesvědčit každý, z tempa jakým klesá v noci teplota při zcela jasném nebi a tempu při kterém klesá když je zatažená obloha.
Ten rozdíl je veliký.
Co moji pozornost naopak upoutalo víc je to, že jsou na pouštích v SA záplavy a podobně.
Jako by klimatický systém Země přešel do jiného modelu řízení.
Otepluje zamrzlou Sibiř kde místo -50 je už jen -30, zavlažuje pouště, atd…
Kdosi myslí že klima planety je jen soubor náhodného působení mnoha faktorů, a ne promyšlený vysoce inteligentní systém stabilizace a „klimatizace“ fungující miliony let, ten by si měl dobře prohlédnout okolní planety, kde tento systém zjevně není.
Základem teplotních změn je vysoká měrná tepelná kapacita vody, plus měrná skupenská tepla vody. To je absolutní číslo jedna při rozdělování a změn tepelné energie na planetě.
Ostatně Česká republika po sametová revoluci rychle přešla z klimatu vlhkého státu do klimatu suchého státu. Což je projevuje extrémními výkyvy všeho – chybí tam setrvačný vliv vody coby pufferu teploty a tepelné energie.
Mám teorii, že nedostatek vody u nás může být způsoben obrovským rozšířením větrných elektráren na pobřeží Baltu. Jen v Německu jsou to gigantické výkony. Ty zřejmě způsobují takový odběr energie větru, který nese mořskou vláhu, že již nedoputuje do vnitrozemí. Toto by zasloužilo výzkum, ale to by tomu nesměli vládnout zelení hňupové. Takový výzkum je dnes ideologicky zakázán.
Nedostatek vody je u nás způsoben posametovým hospodařením s půdou, ničím jiným.
ČR má prakticky pouze tu vodu, kterou si zadrží ve své půdě. Masivní betonování půdy, které tu nebylo. Pole, ze kterým se stala po mohutných dávkách průmyslových hnojiv nepropustná krusta, atd.
Kvůli špatnému hospodaření s půdou a vodou od nás odtéká mnohem více vody než před rokem 1989. De facto jsme tak svou idiocií přesunuli Českou republiku z vlhkého klimatu do suchého klimatu. Chybí zde voda coby silný zmírňovač teplotních změn. Proto u nás je počasí takové pomýlené, protože výkyvy vnějších podmínek (slunce, cykly, atd.) nejsou bržděny masou vody.
Alan.Cox 25.1.2025 v 1:05
Uvádíte nesmírně závažná fakta.
Dokázal byste naznačit, odkud jste je čerpal?
@ygorek:
Uvádíte nesmírně závažná fakta. Mohl byste nám prozradit, odkud jste je čerpal?
Alan.Cox 25.1.2025 v 17:30
Kopírovat umíte. Tak směle dál!
miv 25.1.2025 v 0:09
Větrné elektrárny odebírají energii větru ve výšce do cca 250 m.
Prší z (částí) mraků od 0 do 2000 m.
Prší voda, která na dešťovou úroveň klesla z vyšších úrovní. Různé směry větrů vanoucích zároveň lze občas pozorovat na různém směru pohybu mraků v různých výškách.
Do ČR přinášejí srážky větry od jihozápadu až severozápadu, severní proudění je výjimečné, přináší ledový vzduch.
Jenže ta odebraná energie někde chybí, takže i kdyby se odebrala z nižších vrstev, pak to neznamená, že zbytek zůstane neovlivněn. Já netvrdím, že se to nutně děje, pouze jsem přesvědčen, že by to zasloužilo výzkum, protože se jedná o nezanedbatelné množství energie.
miv 25.1.2025 v 10:11
K vašemu předchozímu kategorickému:„Toto by zasloužilo výzkum, ale to by tomu nesměli vládnout zelení hňupové. Takový výzkum je dnes ideologicky zakázán.“
mohu dodat, že výzkum tak úplně zakázán není.
https://ekolist.cz/cz/ekolist/mesicni-souhrn/vetrne-elektrarny-klimaticka-pohroma
Dovolím si pro orientaci citovat:
Zjištěné dopady na klima (nad rámec lokálního snížení rychlosti větru a zvýšení noční teploty) podle těchto studií nejsou zcela nulové, ale vesměs dosti nepodstatné či statisticky nevýznamné. Konkrétně Vautard a spol. (12) namodelovali pro střední Evropu nepatrné oslabení západní cirkulace v zimě a související snížení zimních srážek. Toto snížení zimních srážek je však sotva odlišitelné od nahodilých odchylek, týká se pouze západní části Čech, a to velmi orientačně na úrovni okolo 1 % ročního úhrnu srážek.
a
Většina prací nenaznačuje zásadní změny srážkového režimu, Li a spol. (15) však deklarují, že masivní výstavba větrných a solárních elektráren na Sahaře by mohla vést k citelnému zvýšení srážek na jižní Sahaře a Sahelu. Při nižším využití větrné energie jsou simulované klimatické dopady přiměřeně nižší (např. 16)..
Děkuji za odkaz. Jsou tam dobře shrnuty principy. Nicméně jsem však nezaznamenal, že by se studoval a hlavně měřil konkrétní vliv těch německých a dalších větrných farem na severním pobřeží. Možná mé tvrzení znělo kategoricky. Tak jsem to však nemyslel. Myslím tím spíše to, že tak závažné téma by si zasloužilo větší pozornost (a také finance). Navíc by tak obrovské ovlivnění normálně nebylo možné, takže to dle mého názoru může být pro zkoumání mechaniky ovzduší ohromná příležitost, jak se dostat k datům, která by jinak nešlo získat.
miv 25.1.2025 v 20:40
Souhlasím s vámi, nicméně si jako laik nedokážu představit metodiku a finanční náročnost…
Alan.Cox 24.1.2025 v 23:27
České země se nacházejí na rozhraní mezi oblastmi a přímořského a vnitrozemského klimatu odjakživa. Jako každé rozhraní klimatických oblastí, i to české je pohyblivé – kolísání o několik málo stovek kilometrů, popisované po staletí, je globálně neznatelné, pro lokálního pozorovatele, jak vidno, stresující.
Učí se to tuším ve vlastivědě.
Možná jste tenkrát chyběl.
@ygorek:
Uvádíte nesmírně závažná fakta. Mohl byste nám prozradit, odkud jste je čerpal?
Alan.Cox 25.1.2025v 17:29
Co vám není jasné na větě: „Učí se to tuším ve vlastivědě.„?
Tvrzení učitelky vlastivědy mi na přednáškách potvrdil osobně Doc.Ing.Ignác Uhrecký, CSc.
Jeho Základy fytoklimatologie (SPN – pedagogické nakladatelství, Praha 1975) jsem bohužel prodal mladšímu spolužákovi, jinak bych vám je půjčil.
Nerozumím smyslu článku.Sodovkový plyn tady byl, je a bude.
A co se Země týče, no tak ta do toho nemá zas tolik co kecat.Je tady především Slunce.A pak je tady galaxie, ta naše Mléčná dráha.
Lidé se podílí na uhlíkovém cyklu planety ročně do 3% s co2. Euál celosvětově do 7%. Takže evropa celkově moment, spočítám prsty. 0,038% vzduchu – aha to je sice kolísající ale víceméně neměnný poměr ve vzduchu země ale i kdyby kontinent to za rok produkoval což tak samozřejmě není je to tedy jedno procento 0,00038 x 7 a teď dám to závratné číslo pozor prrrr posaďte se 0, 000 387 což je jak když prdnete do lesa a *závratně nedosahuje ani možné statistické chyby :-)* a zavřete vrátka. Je jasné že nechápavé s vytřeštěnými očima „armagenonu dodrbou pod obraz boží jak hovádka, co dodat, jak prosté milý watsone.
:-)))) …není na to zákon že zmrdi nesmí ty s juvenilním myšlením batolat či mentálně postižené jebat?
;-) Přepočet, moc s ciframi taky netykám. 0,038 %vzduchu tedy 3% je 0,00038 x 3 = 0,00114 x těch 7% euálky je pozor 0,00798 % a to ještě no ano s naprosto neprokazatelně se navyšujícím podílem celkově obsahu ve vzduchu, bumtarata bum. jáchachachachachá tragedioidiomatici taky
Fuy, ten jsem šluknul čistokrevný grafen, zapálil si filtr vrazi, mám dost zvířata. 🥀😂
https://www.facebook.com/reel/9007112132708772?locale=cs_CZ
To tažení do okolí molochem úžer globalistů kupčíků a penězoměnců pindos je kromě jiných nových atrakcí „hormonálníků řekněme inkvizic s katy a pomocníky „konšelů s archívy přehlubokých sklepení peklátu tortur konqiskadorů nových religiozit i s relikviemi a vlastně tradicionalisty jejich „industriálu ala detroitizace a což je patrně nejvyšší stupeň ikváčů záhub v trhu. :-)
https://www.pokec24.cz/nezarazene/ztrata-ruskych-dodavek-energie-vyhnala-cenu-energie-do-nebes/#comments
25. 1. 2025 05:43
Cete byvoě? 😛
https://www.youtube.com/watch?v=7-fhh-nseo0
https://www.youtube.com/watch?v=fBYVlFXsEME
https://www.youtube.com/watch?v=NxFE5YOErcg
Chyba tam logika. Ak CO2 absorbuje energiu urcitej vlnovej dlzky celkova miera absorbcie musi predsa zavisiet od jeho koncentracie. Je predsa rozdiel ak je na celej planete jedna molekula a 800 miliard ton CO2. Musi existovat miera koncentracie CO2 v atmosfere zeme, pri ktorej je pohltenych 99,99 percenta Vami uvadzanej Energie. aka je to koncentracia? Aka je sucasna koncetracia?
Tady je nějaký model, doufám že neurazí že je ruský.
Dají se tu modelovat různé směsi plynů, velmi zajímavý je obsah vodní páry pro zima-léto a zeměpisné šířky :
https://hitran.iao.ru/gasmixture/mixmol
Limonádový plyn co by záběr povznesených šikanatérů hrůz zrůd nestvůr a religiozita substituce „klerofeudálního absolutismu s kacíři, rouhači, kafíry a drbany či lůzy odrbané držkující francimóru a choutek šlechty s preláty, konšely a dámami z tribun trachtací inkvizic s přehlubokými sklepeními „směrnic s atrakcemi středně těžkých tortůr i s katy, pomocníky a nakonec s „mírovými ohni na náměstích očištění nehodných a zhýralých lotrů kádrování debily. :-) To škrtněte, beru zpět.
Dnes je to rétorické cvičení krátké žádný dělárium vizíři, nu což každý den není posvícení aby jste s jednou prdelí seděli na dvou židlích, votroci zbambuleriátů total error. Hau vau, haug. (howgh)
https://www.youtube.com/watch?v=vaEERbPpIX0
A wiyndalů
https://www.svobodny-vysilac.cz/2025-01-25-reklo-se-stalo-se-s-petrem-vaclavem-138-dil-121-min/