Až padne Fialova energetická hrůzovláda….. - zpět na článek

Počet komentářů: 381

  1. Jsi totálně mimo.

    Primárně jsi zapomněl dost zásadní informaci a tou je, že sice vyrábíme levně el. energii, prý za 0,2Kč/kWh z JE, ale zpět ji nakupujeme za desetinásobky. Ale v celém tom koloběhu jsi neuvedl, KAM jde rozdíl mezi levnou energií a tou drahou. A odpověď je do Německa. Německo z těchto peněz saturuje svůj trh a proto je tam tak draho, aby se poté přerozdělovalo dost peněz mezi připrchlence. Už i v USA začíná ekonomika drhnout při cenách 29Kč za pohonné hmoty. A taková cena je pro nás historie. Německo se vyrovnává v tomhle s USA, neboli spíš USA klesá na pozici Německa. Už jen německé platy kdy zdravotní sestra v Německu má plat 100-150tisíc měsíčně, což se vyrovná platu zdravotní sestry v USA.

    Fiala nikdy neodstoupí a nikdy nebude řešit ČEZ a energetiku, protože ví že by to byl jeho konec, nejen z karierního hlediska, ale i z fyzického. A glgat bahno ze dna orlíku se mu ještě nechce. Kde pořád bereš takovou tu komunistickou mantru: „právo a spravedlnost“? Lidi proberte se, je to tady mafie, oligomafie a eurooligomafie. Zapomeň, že někdy někdo dosadí někoho kdo by něco udělal pro lidi. Na to zapomeň, žádnej Blanickej rytíř nepřijede, žádnej Václav 4.tý ani 5.tý nepřijede na koni a ani žádnej Jánošík nezatne sekeru do dveří poslanecké sněmovny.
    Prober se, už je to tady každej sám za sebe. Utrhni co se dá! Zapomeň že někdo bude dělat něco pro tvoje blaho… jo bude dělat, ale pak za to kurevsky zaplatíš.
    Každá libretardní mrdka huláka orgasmus nad transportem bojové techniky na ukrajinu a přitom nevidí, že budeme muset koupit vyřazené německé leopardy za miliardy. NA TO MÁME? Na vysokorychlostní dráhy máme? Na opravu a dostavbu dálnic máme? Já teda čumím, že najednou na všechno máme. Kde se ty prachy vzali? Aha inflace 16% reálná míra stagflace 32%… tak tady jsou ty prachy.
    Chápeš že jsem v píči? Chápeš že pokud podle agregátoru M1 přesáhlo množství peněz v oběhu HDP státu znamená, že aktuálně máme nesplatitelný dluh. Ano, úroky z dluhu jsou tak vysoké, že nejsme schopni umořovat dluh, protože nemáme na to zaplatit úroky. Jsme ve dluhové spirále, kdy si musíme pujčovat na to abychom zaplatili úrok z půjčky.
    Ne to ti Kovanda ani Taiwanec Vystrčil neřekne, ale realita to je.
    Jako stát jsme zbankrotovali, tududumdum bum.
    Konec.
    Game over.
    Jsi čech, ale už teď jsi vlastně otrok těch komu dlužíš.
    Jsi Německý otrok. Němec si u tebe něco nechá vyrobit za 1/3 ceny, proto máme třetinové platy, pak si němec přirazí 2/3 a obratem to prodá do celého světa. A ty žereš drobky a ještě se klaníš svému německému otrokářovi a bojíš se mu říct do očí: „chcípni ty kurvo!“ Protože se bojíš, že by ti přiškrtil plyn a elektriku, i když to vlastně nemůže udělat. My jsme ti co můžeme zavřít kohoutky, ale bojíme se aby se na nás náš německý pán nehněval.

    Je to tak nekruť teď tou svou pitomou hlavou. To že teď máš prachy nic neznamená, protože:

    Existují tři řešení:
    Premier Fiala nic nedělá naschvál, protože:
    1) až to tu padne na hubu a lidé nebudou mít plyn, elektriku a začne docházet i ovar a pivo. Tak příjde s tím, že je nutné přeměnit naši ekonomiku na euro. To je naprostý orgasmus pro ty kurvy jako je ODS a TOP09. A když si vezmeš že i Rychetsky musel změnit volební zákon aby to pětikolka vyhrála a dokonce někdo i Pirátům zavřel klapačky, tak je jasné, že tomu kdo tohle vymyslel a zařídil jde o hodně a tím by mohlo být euro, protože bezmezná láska k evropské unii a euru, kterou představuje pětikolka je evidentní.
    2) ráno se vzbudíš a zjistíš, že v noci ve dvě ráno Fiala vyhlásil měnovou reformu, kdy se všem lidem škrtne jedna nula ze všech peněz. Což by se nelíbilo EU, ale řešením by to bylo. Jak by to otřepalo s celou ekonomikou a hypotékama nechci domýšlet.
    3) Je možné, že by opravdu mohl mít Trump a Putin pravdu a možná opravdu nový globální světový řád může nastat někdy teď brzy (do 2030) s tím, že by prostě byly zrušeny peníze v té podobě jak je známe a může proběhnout globální změna na kreditový systém sdilených prostředků. Kdy nebudou existovat peníze a ani vlády si je nebudou moci tisknout. Protože logicky všechny státy jsou zadlužené a všichni dlužím všem a teoreticky všichni mají už nesplatitelné dluhy. Tudíž je stávající měnový systém vyčerpaný a dosáhl svého maxima v exponenciálním rustů. Jediný kdo s tím nesouhlasí může být americka FSB se židama v čele, o které tu jde v první řadě, že ano. hledejte pod označením: „gesara“.
    5) ještě mě napadá pátá možnost a to nějaká občanská , nebo mezistátní válka. Ale podle mě na to nejsou prostředky a vojenský průmysl je vyčerpaný a bez surovin. Nikde teď nemáš šanci vzít kovy, postavit doly na uhlí, začít tavit železo na tanky, to se mi zdá hodně unreal. Maximálně že bychom se mlátili klacky a házeli po sobě kameny.

    Takže se prober, přestaň tu žvatlat nesmysly, stát se o tebe nepostará, začni shánět prachy na soláry na střechu, neboť tuhle zimu buď umrzneš a pokud neumrzneš, tak na jaře budeš muset prodat svou nemovitost aby jsi měl čím zaplatit energie, které jsi v zimě spotřeboval. A spousta ukrajinců se do tvé nemovitosti těší nastěhovat. A ještě na to dostanou dotace, a starosta si s nimi udělá fotku do místního zpravodaje.

    Jsme v píči, jsme v prdeli, a absolutně si nedokážeš představit jak hluboko ta králičí nora vede.

    Dobře to řekl Ringo u Xavera: Naše republika je jak děravá loď, která má spoustu děr kterýma do ní teče a nikdo ty díry neopravuje!

    Vem si Drahoš x milionů nakradl, premier Fiala dostal 24 milionů grant na tu svou neziskovku pro demokratizaci Barmy (státu který již neexistuje), teď Hluboček… a to jsou jen aktuální věci, kdyby jsi to vzal zpět, tak Gross (budiž mu země lehká), Babiš, Topolánek, Parkanová, kalousek, onderka, sobotka, paroubek solární baron, pitr, krejčíř, kožený, klaus, dalík, halík… tady se už toho tolik rozkradlo a změnilo se za tu dobu něco?

    Zajímavý článek o Drahošovi: https://reportermagazin.cz/a/iytw6/tajemstvi-jiriho-drahose-patenty-vyplacene-dotace-a-sporne-vysledky

    Jak Landa: „udělám operu, na konci lidi zatleskaj a on čumí, že to s nima nehlo, že se stejně nic nezmění, že to nemá cenu lidem otvírat oči, protože si pro tebe akorát příjdou dva pánové v černých kabátech! Na to se můžu vysrat! “ A má pravdu, můžu se na to vysrat.

    Jediná možnost, jak ODZMRDOVAT politiku ČR je přechod na švýcarský systém s HMOTNOU odpovědností politků. Která že to strana má v programu? Ano nenáviděnej japonec Okamura v SPD. Kolik lidí chce aby tenhle stát prosperoval a odzmrdovala se politika? 11% lidí? To je 1.100.000 lidí. Ano, 9.400.000 lidí v týhle republice chce zevlovat, nic nedělat, jezdit si na kole, cestovat po světě a psát na internet svá lidová socialistická dogmata a papuškovat evropskounijní propagandu z české televize. Těch lidí co pro tenhle stát nezvednou ani hlavu od svýho posranýho mobilu je tak moc, že pro ně nemá cenu nasazovat krk. Sere mě že akorát ty kurvy co se nechali naočkovat, ještě pořád žijou. Měli tu euthanasii udělat rychlejší. Už mě fakt serou tyhle kriplové.

    Přitom by stačila udělat taková malá partyzánská akce, stačí se vzepřít mafii, dát těm lidem jak v českým parlamentu tak v německu facku ….. ne facku ale pořádný dělo, pěkně pět prstu na vyžranej rypak a prostě a jednoduše odříznout sloupy vedoucí do německa a rakouska. Oprava minimálně měsíc dva a to by jste viděli to tóčo, jak by Fiala tančil veletoče a čardáš a Němci by sem vlítli jak na nějakou kolonii, co jsme si to dovolili jim neposlat naši elektřinu. Ale já to udělat nepůjdu, já to seru.
    Za český lidi si nepůjdu sednout do vězení, já to mrdám. I kdyby hned zítra měla být válka s ruskem, a dostal bych kvér a buzolu s nápisem směr východ. Tak napřed předemnou půjdou zmrdi z neziskovek a Mcdonaldů a filosofických fakult. Já nepůjdu bojovat za tenhle stát, za cizí banky, cizí montovny, cizí obchodní řetězce, za cizí pivovary, cizí vodovody a plynovody. Mrdám Vás všechny do ucha. Klidně se radši nechám prohlásit za mrtvého, ale nepůjdu bojovat z Vás. Budu si střežit svůj dům a ostatní mě nezajímaj. Ani sousedi, ani rodina. Všichni jste zmrdi, kteří jste dovolili svejma kecama, aby to tady levičáci totálně zkurvili. Místo toho aby byly demonstrace, sedíte u piva a nic neděláte a po druhým chcete aby to zachraňoval. Proč se nezvednete a nedolámete ruky moderátorům české televize? proč vás nezajímá jaký mají platy? Proč to
    z nich nevymlátíte? Protože oóóóó my přece žijeme v právním státě… oóóóó přece bychom si neumazali naše ručičky…. Vaše ručičky z blata. Vy nemáte svaly, vy máte místo svalů jen blato. Jste jak kapři rybníku, jen se líně převalujete ve stojaté zatuchlé vodě a ryjete držkou v bahně. Místo toho aby jste jako alfasamci s koulema se postavili proti vůli zfetovaných buzen, tak čtu jak má někdo kdo nepřišel přijít a nastolit pořádek. To jo ty píčo. Ty budeš sedět na prdeli a někdo udělá za tebe pořádek, tak sni dál. Znám jednoho co snil že se komunismus vrátí, ale nedožil se ani založení strany pirátské.

    Neexistuje žádný právní systém, neexistuje žádný nezkorumpovaný soudce, neexistuje nic co by zde zavedlo pořádek a fungující systém. Jediná možnost, dokud máme korunu českou, je ozbrojený puč. Taková pěkná pražská tradice, defenestrace. (nepiš to na facebook, nemá to slovo rád a automatiky za to dostaneš ban). To je co? Kde jsou piráti a proč Fiala nedupe po facebooku, že cenzuruje? Cenzura je nepřípustná. Fiala kokot prej že zakázal aeronet, ale dezinformační cenzurovací facebook a seznam.cz nic, ti jsou svatí, ti totiž hlásí jen tu jedinou pravdu a ostatní věci cenzuruje, přesně podle zadání. Nasrat na zemi, která nechá se sebou tohle všechno dělat. koupit PST transformatory a předat jejich ovládání do mnichova. A proti tomu chceš demorkaticky bojovat s tupým stádem 9.400.000 ovcí?
    Chápeš,půjdeš udělat puč s milionem lidí, za to aby bylo v ČR líp a vrhne se na tebe devět milionů lidí, že néééééé, že chcou tenbordel jaký tu je?! Chápeš to? Chápe to tvůj ptačí nebo slepčí mozeček? Už to udělalo mezi těma dvěma hemisférami cvak, nebo jsi pořád retard předstírající lobotomický úraz?

    Jste jak v té pohádce: „Kuba, Anča, hajnej!“ na povel služte Německýmu feudálovi! Akorát s tím rozdílem, že v té pohádce jim vždycky pomohl krakonoš. Jenže už jste dospělí a měli by jste vědět, že žádnej krakonoš nepříjde a nepomůže nám. Ani Biden, ani Putin, Ani pšonek z polska ani Sorosova děvka Čaputová. Nikdo nepříjde, jsme v tom sami a všechno co jste si nadrobili si teď zežerete a neutečete před tím.

    Teď nastupuje generace mileniálů do pracovního cyklu, ta facka není vidět, myslíte si, že se jedná jen o typické inzeráty kdy firmy hledají zaměstnance, ale realita je taková, že lidi nejsou a nebudou a mileniálové makat nebudou. A jestli si myslíte, že semka nataháte Ukrajince s tím že oni budou makat na tom aby jste se vy měli dobře, tak na to zapomeň, ukrajinec se tu velmi rychle adaptuje a bude z toho tady další chánov. Milenialové jsou jen kanonfuter pro armádu. Pošlou se do první řady na frontu, až se EU rozhodne dobít rusko, protože rusko může za všechno.

    NE, rusko nemůže za vaše posraný životy.

    Za vaše posraný životy, drahý pohonný hmoty, DPF filtry pevných částic, drahý energie, plyn, vodu si můžete JEN A JEN VY SAMI !!!
    Volili jste tu léta ČSSD, ODS, KDU-ČSL, TOP09, Piráty, Vjěci veřejné, svobodné, trikolory jako „menší zlo“ a k čemu Vám to bylo platné? K HOVNU!!! Nic víc, nic jste tím nedokázali, jen jste dali mandát někomu kdo to tu zkurvil. Děkujeme odejděte.
    Ani ta kurva Janouškovská do vězení nenastoupila. A ty mi tady budeš něco mektat o spravedlnosti. Ty ty píčo se jdi zabít, skoč do zdi, uděláš líp pro nás všechny.

    1. Tak, kvůli tomuhle jsem se musel přihlásit ;-)
      Podepisuju!
      Podepisuju!
      A ještě jednou, podepisuju!
      I když vím, že je to ghovnu…

    2. Janoušek sedí. Peněžní agregát M1, oběživo a jednodenní vklady, nemá co dělat se státním dluhem. Rozdíl mezi výrobní a prodejní cenou elektřiny neinkasuje vošklivej Němec, ale výrobce té elektřiny. Strašné žvásty. Ty bys byl dobrej rudej revolucionář. Ničemu nerozumí, ale nerozumí tomu velmi nahlas a všechno by roztřískal, sebral, zničil.

      1. jj Někdo to tu předminule psal, že přidávání oběživa do ekonomiky nemá vliv na inflaci. Neboli, že když stát natiskne prachy, že to nezpůsobí inflaci.
        Když pominu tuhle dementní věc.
        Vemu to trošku jinak. Vem si že máš v ČR mezi lidi rozděleno 100.000.000Kč, hodnota celého státu je taktéž 100.000.000 neboli vztah mezi majetkem a oběživem je 1:1.
        Tak logicky pokud existuje kombajn, kterej stojí 10.000.000 a lidi ten kombajn chtějí, tak řeknou vládě: „postavte kombajn!“ A vláda vytvoří 10.000.000 a dá je firmě, která postaví kombajn.
        Všechno v pohodě. kombajn kombajnuje, lidi mají jídlo, a ta firma co postavila ten kombajn, rozdala část peněz svým zaměstnancům, odvedla daně a i šéfik se rozšoupl a koupil si pořádnou vilu na předměstí, kterou mu opět postavili dělníci. Tím se ty prachy v systému rozložili.
        Takže máme poměr mezi statky a oběživem 1:1,1 protože množství oběživa je 110.000.000 na 100.000.000 statků.
        Člověk si najednou nemůže koupit statek za korunu, ale musí vyndat korunu a ještě něco navíc. Nebo si musí koupit měnší statek. Vnímá to jako zdražovaní. A začne řvát, že chce přidat.
        A v tom příjde vláda a řekne, no když je tak draho, tak každému člověku v ČR dáme korunu aby se mu líp žilo a vytiskne prachy a dá je lidem. Lidi najednou mají o korunu navíc, takže si mohou koupit ty statky a ještě jim zbyde 0,9 koruny!!! Super!!!
        Až na to, že už máme oběživo v systému na hodnotě 120.000.000 ku statkům za 100.000.000. 1:1,2! To snad není možný! 20% inflace, ale v pohodě, mám od minula přebytek 0,9 korun tak mě to netrápí.
        atak to jde dál a dál a kolotoč se pořád točí, vláda tiskne prachy, mezi statky se pořád rozděluje víc a víc peněz a kupní síla pořád klesá.
        A příjde nějakej jenyk a jak píča napíše, že státní dluh se toho netýká. Kurva že týká, protože aktuálně vláda vyorbila 20.000.000, z ničeho a je to tedy státní dluh. Sice vnitřní, ale existuje a je tu. Takže to propojené je. Líp to retardovi jako jsi ty vysvětlit nedokážu.

        Rozdíl mezi nákupní cenou a prodejní cenou inkasuje výrobce elektřiny jo? Hmm já jsem teda nikde neviděl, že by někdo dostával 8Kč za solární elektřinu z elektráren postavených po 31.12.2010.
        Zapni si gooole a vygugluj si jak vzniká cena na burze v lipsku, pak zjistíš, že nemalou část z toho určuje cenu emisní povolenka a kdo a za jakým účelem ji získává, prodává a zjistíš, že si za to němci staví větrný elektrárny aby je mohli prodávat, a tím pádem na tom bohatnou němci. Emisní povolenky tu jsou jen kvůli tomu aby na nich vydělalo německo. Nikdo jinej. Jsi fakt idiot, proč si myslíš, že nechcou znat uhlí a jádro jako čisté zdroje, protože by přišli o obrovskou sumu peněz z přeprodeje emisních povolenek.

        jedniej kdo tu mážvásty, jsi ty ty kurvo jedna libretardní po lobotomii mozku. Bež se podívat na Českou televizi ,tam ti poradi, co mi máš odpovědět. zachytil jsem, že se zase bude říkat, že svět není černobílej, nebo že nemůžeme uvažovat od zdi ke zdi, jo, že celé hnutí STAN, za to nemůže, že to je selhání jednotlivců, tak to teď budete papouškovat všude. Jak řekl premier Fiala, pokud něoc víte jdetě s tím na policii, to je takovej výsměch. kurva jedna zkurvená, proradná, rozkopl bych každýmu rypák. To je stejný jako když někdo řekne: Rusové vraždí! a pak někdo namítne ale USA taky vraždilo! a opoment hned damage control, ale to tak nemůžete brát od zdi ke zdi, usa vraždilo, protože to mysleli dobře!

        Kurvo jedna uchylná, prašivá, podvraťácká, dělej běž si koupit kanady a maskáče a mazej na rusa, dřív nž ti rozkopu rypak, ty zkurvenej komunisto !

        1. A takhle to dopadne, když začne dělnická třída koketovat s vědou.

          1. ekonomika není věda, je to teorie přesných výpočtů nepřesných čísel. Pokud to míníš ignorovat, jsi jen pštros který strká hlavu do písku. Lobotomovaná guma z gymplu.

            1. Tady bych nesouhlasil. Ekonomika je věda, jen je bohužel ve veřejném prostoru obětí individuí, kteří si myslí, že ordinární a kardinální soustava je totéž. A pak se čílí, že to nefunguje.

    3. Jako člověk pracující v energetice 30 let potvrzuji, že jste v téhle otázce slušně řečeno mimo mísu, i s tou rudou pěnou od huby, co vám odpadává.

      1. A jak byste nazval Vladimíra Štěpána?

      2. jako člověk co dělal 15 let v energetice ti mohu říct dost přesně, že jsme v prdeli a dost velké. Ale co chtít od člověka, který mi bud eurčitě tvrdit, že plyn dovezený tankerem je levný, a nebo mi budeš tvrdit že nulákem neteče proud? Jediný komu tady teče mlíko po bradě jsi ty a tvojí eurofilní kamarádi se kterýma si navzájem kouříte čuráky. Takže to co ti teče po bradě nejspíš nebude mlíko. Řeknu ti tajemství, elektřina se fakt nevyrábí v zásuvce. A celá síť NN je dimenzovaná ve všech městech na soudobost 0,05-0,1 tak si začni počítat, až všichni začnou topit a nabíjet elektroauta, kolik drátů ti v zemi chybí.

        1. A jaká je soudobost v městysech a zapadákovech?
          Tipoval bych, že tam jsou na tom dost bídně trafa.
          POkud člověk nemá kliku a nebydlí v zapadákově kde krachnul nějaký velký podnik po kterém tam zbyla předimenzovaná infrastruktura.

          1. ee všechno se to nastavuje podle spotřeby.

            v zapadákově máš klidně trafo 250kVA a v pohodě to utáhne celou vesnici. Trafo vydrží ty dvě hodiny být přetížené, protože v deset hodiny jdou všichni chrápat a pak se celou noc chladí. A t dvě hodiny to přetížení vydrží. Nevím přesně co je pro tebe dědina, ale viděl jsem výpočty Střelic u Brna a tam to vycházelo u některých domů na 0,028-0,08, podle toho čím topili a vařili. Dnes se víc zahuštuje trafostanice z VN, než aby se posilovali NN sítě.

            1. 125kVA trafo v zimě vydrží (pokud to ustojí primární pojistky 22kV a sekundární deon) celý večer klidně dvojnásobek a stále je i na konci linky, není-li sesmyčkována s dalším trafem, aspoň 220V.
              To bylo velmi dlouho tady, jenže po zpackaném převratu už to jelo: zámečnictví+klempířství+soustružna s frézárnou, výroba zákusků (jen ten potřeboval pro sebe okolo 40kW pro trouby) atd. Teď je tu 250kVA a je to sesmyčkováno s další 250kVA o tři ulice dále, byť napájeno ze stejné vn linky.

            2. No já jen vím, že na řadě dědin je velký problém, když chceš pořídit silnější jistič. Z toho důvodu jsme ho kdysi nesnižovali. Protože pak nebylo jisté, jetli půjde zvýšit.
              V případě tepelných čerpadel, nedejbože přímotopů je to většinou neřešitelné. Plyn tam natáhnout nejde a přímotop ti tam nepovolí, kvůlivá „dehtovaným dřevěným sloupům“ co vedou elektřinu do vesnice. Vím že víc lidí narazilo na tento problém. Prostě se tu 30 let žilo ze socialistické infrastruktury, nic moc se nerozšiřovalo, natož že by se to nově budovalo. Leda stylem „natáhni si ty dráty sám za vlastní prachy, pak to převeď na nás, a my ti milostivě dovolíme odebírat naši předraženou elektřinu“.

    4. Zdravotni sestra v Berline bere okolo 3,5t mesicne hrubyho. V beznejch prdelakovech bere do 3t. Vic fakt ne.

      1. nějaká podrž sestřička asi jo, ale zapracovaná sestra co něco umí, ta bere kilo. Vždyť i u nás na soukromých klinikách jsou „sestřičky“ co berou kilo. Znám jednu z oční kliniky. Tak se vzpamatuj vždyť ty píčo napíšeš, že bere 3500 tisíce €, víš kolik to je pičo na naše? téměř 90.000Kč, pičo, to je od 100.000 fakt daleko, to je obrovskej rozdíl… ty máš dost v hlavě vygumováno. Kámo, zapoměl jsi se podepsat: „S EU na věčné časy a nikdy jinak!“

        1. Mne by jenom zajímalo, jaká by byla tržní síla českých podniků ve světě, kdyby tady dělňas bral minimálně sto litrů.

          1. Mne by jenom zajímalo, jaká by byla tržní síla českých podniků ve světě, kdyby tady dělňas bral minimálně sto litrů.
            Jestli si Češi myslí, že když po 30 letech levné práce by tam nasypali normální mzdy, tak se ihned vše změní do růžova, budou zklamáni. Počítejte, že i při odpovídajích podmínkách to bude minimálně 10 let trvat než bude přechod montovny->mozkovny podstatně znát.

            1. Taky bych připomněl, že úžasné západní platy jsou ve velké míře financovány státními dluhy. Včetně Německa.
              Našim firmám konkurují Poláci, Maďaři, případně v některých branžích i Rumuni, Bulhaři, Turci. A spousta výrobních firem třeba v tom Německu už skončila nebo brzo skončí. Němci prožírají podstatu, kterou si vytvořili v 50.-70. letech.

              1. Souhlas,ono ten prumysl co se tu navez poslednich 5-10 let je enormni.zase to pomaha zamestnanosti.a nemejte velke oci o vydelcich v DE,kdo jako,ano vzd.trida jiste fajn,ale služby nic moc.

              2. Taky bych připomněl, že úžasné západní platy jsou ve velké míře financovány státními dluhy. Včetně Německa.
                No a jistě víte, kdo platí dluhy nezodpovědných:-))))) Předpokládám, že dluhy ČR znáte…

                1. Jo, povědomost mám. O to víc mě sere, že místo abychom se řídili příklady Adenauera nebo Erharda, jdeme ve šlépějích Andělíny Mrkalové.

                  1. A všech tech zelenych zmrdu u moci v de,dnes to jeste reporter ct z berlina chvalil.

              3. Zalezi, kam vlezes. Ja jsem v soukrome firme stredni velikosti (500 zamestnancu), pro stat nedelame, marzi k nakladum mame v prumeru 120 % a spatne se nam nezije. Chapu ale, ze takovejch moc neni.

            2. spíš je zajímavé že se zabýváte německem a upadající USA vám nevadí.
              Oni totiž paper clipem převezli část mozků do USA, ale teď jim ty mozky zase z USA zdrli a nebo vymřeli.

              1. Německo je nejblíž a každý poměřuje svou výplatu Německem, to je holt realita. V USA je úplně jiná struktura daní, mezd i cen, případné srovnání daleko přesahuje obzor PČV (= průměrného českého voliče).
                Úpadek USA je zřejmý, ale ne tak beznadějný, jako úpadek EU.

                1. USA upadaji padesat let. Tady v Nemecku to leti dolu poslednich ani ne deset let, spis min.

                  1. Přesně tak!

              2. Vymřeli.
                A další formáty ala von Braun se už nerodí. Nebo možná rodí, ale odmalička mají mozky infikované svinstvem.

          2. Je to docela jednoduchy:

            – Cesko ma vyhodu, ze je k Nemecku blizko
            – Cesko ma vyhodu, ze je zatim ochotno pracovat za min

            A tim to hasne. Kvalita manualni prace je uplne stejna. Efektivita je otazkou, protoze zatimco Cech je obvykle zrucnejsi, Nemec zase duslednejsi. No a ve finale – Nemecko ted brutalne maka na automatizaci, jde do toho fura dotaci, statnich programu a tak. Az na vyjimky tato automatizace zustava v Nemecku. K cemu pak bude Nemecko potrebovat Cesko, necht si kazdej zodpovi sam. Tato automatizacni forsaz zacala behem kovitu. Kdejaky prdelakovy se pripojujou s Internetem na optiku (domacnosti casto zdarma), posiluji se elektricke site, fakt brutalne se tlaci na distribuci nabijeni pro elektroauta a velka podpora automatizace vyrobnich procesu. To, co jsme videli hlavne v automotive, kde to bylo zaplaceno drahymi koncovymi vyrobky, ted frci i u produktu na urovni sroubek a maticka.

            1. Z té „automatizace“ se bez pořádné technologické infrastruktury může stát docela účinná brzda. A kam že to NDR v čele se soudružkou Merkelovou směřuje?
              Navíc – tu automatizaci jim tam v 80 % zavádí čeští inženýři s českými fachmany, co tomu rozumí, a tři čtvrtiny je toho dovezeného z Číny.
              Takže – já bych nad tím zase tak nejásal… ;-)

              1. Ja osobne nejasam, naopak to vidim jako docela pruser, protoze evropske vzdelani jde do prdele, lidi nebudou za par let umet ani zakladni pocty a o manualni praci je pripravi automatizacni linky. Dneska jsme jinde, nez v polovine minuleho stoleti, kdy „stroje kradly lidem praci“. U nas ve fabrice uz je dost masin, ktere jedou naprosto samostatne, ani je nikdo nehlida. Laserem na konci premeri i vysledny produkty a rozsortyruje.

                U nas vyrabime hodne elektromechanickych komponentu pro automatizaci a jen za posledni rok obrat na techto picovinkach poskocil o par desitek milionu euro. Takze ten tlak je jasne videt.

                1. Nevím jak evropské jinde, ale tady to začíná být dost děs. Ségra doma doučuje a chodí i na záskoky na II. stupeň, tak to mám z první ruky. Velká násobilka v šestce a sedmičce je velký problém už teď, šestky mají těžké problémy s obyčejným, sepisovaným dělením i na jedno desetinné místo, dtto dělení malého čísla velkým.
                  Zpočátku jsem čuměl jak blázen a myslel si, že to je „práce“ nějakého pitomého matikáře, ale není. Takovému ojebu, jakým je dnes na II. stupních fyzika, tomu byste ani nevěřili. Tady to učí dva fyzikáři, u kterých je vážně záhada, jak na tu fyziku získali aprobaci, protože jsou to naprostí techničtí antitalenti, třetí a čtvrtý do party „fyzikářů“ jsou pak dvě mladé holky.
                  Pak se nejde divit, že ta děcka mají po základce obrovské problémy na technických oborech.
                  Ještě před vojnou jsem svému bývalému učiteli fyziky vyráběl dva demonstrační Tesláčky a regulátor otáček do remínkového Van de Graaffa. Dnešní fyzikáři to dílem pouze viděli na YT, dílem neví. Takový blbosti, jako kondenzátor ve formě Leydenky, to se už prý dávno neučí, mechanika/optika jen hodně zhruba, přičemž polovina třídy jen memoruje a netuší, oč vlastně jde.

                  1. Pak se nejde divit, že ta děcka mají po základce obrovské problémy na technických oborech.
                    Což je ve větší míře je dáno kvalitou výuky v ČR a méně kvalitou studentů. Samozřejmě je to tako doplněné tím, že kdo soudný by šel studovat něco technického, když na VŠE je to s půlkou práce a mzda je podobná.

                    1. „kdo soudný by šel studovat něco technického, když na VŠE je to s půlkou práce a mzda je podobná.“

                      Takže budeme mít přetlak absolventů VŠE – a ve vývojových pracovištích technických oborů, kde je třeba vyrobit nějaký unikát v jednom kusu, třeba i na soustruhu, tam bude pracovat kdo?

                    2. a ve vývojových pracovištích technických oborů, kde je třeba vyrobit nějaký unikát v jednom kusu, třeba i na soustruhu, tam bude pracovat kdo?
                      Vzhledem k tomu, že za tyto schopnosti trh není ochoten zaplatit a jenom fňuká, že nejsou lidi, tak asi nikdo. Až zaplatí, tak se to změní..

                    3. ty budeš takovej debil, jak ti co teď motají kormidlem, co? natisknou se prachy, aby bylo možno každýmu zaplaťovat rovnou házením svazků bankovek vidlema, co řikáš?

                      ten slavnej západ žije jenom a pouze z nějakejch dob dávno minulech, kdy využili situace a nastavili ekonomiky na vysávání kde koho ve slabších zahraničních zemích, to nemá nic společnýho s těma tvejma dětskejma představama, jak tam dají prachy a všichni se jim budou hrnout sami

                      úroveň odbornýho vzdělání je tam snad eště tragičtější, než je tady, jak potvrzuje každej, kdo se s tím opravdu potkává; na vině je pochod obskurních ideologickejch magorů institucema, co to celý sune do prdele a uměle vyzdvihuje další humanitní netáhla nad technický vzdělání, protlačuje kdejaký gendrový a jiný pavědy a celkově hrne společnost do dekadence a opakování pádu Říma

                    4. úroveň odbornýho vzdělání je tam snad eště tragičtější,
                      Pracuju s kolegy a studenty v celé EU. Samozřejmě pohledem země levné práce, kde je hlavní sedět za stolem nebo něco recitovat před tabulí, jsou oni úplně v prdeli:-))

                  2. Problem je i v tom, ye co skola, to jine ucebnice. Takze kolikrat zakladka v Prdelakove si proste najde ty nejjednodussi ucebnice, aby to decka moc nebolelo. Ze pak prijde rozcarovani u prijimacek na stredni, to je suma fuk. Samozrejme pak pretlak deti, co se nedostanou na vysnenou skolu generuje skoly a obory, kde se dite chyti, ale po absolutoriu je o5 na dlazbe, takze konci v umele tvorenych zamestnanich.

                    Kdysi davno existovaly Zlate ceske rucicky. Pak nejakou dobu jeste Zlate ceske hlavicky. Ta doba je fuc. A zacina to prave na tech zakladkach.

        2. On psal kilo az kilo a pul. Ceska sestra v Nemecku nedosahne na plat nemecke sestry, ani kdyby se posrala. Doktori dtto. Kdyz budes chirurg v Nemecku, vydelas si treba o ctvrtinu az tretinu vic, jak v Cesku, ale budes delat maximalne slepaky. Proste, ma to svy klady, ale ruzovy to neni. Pomahacu je na zapade minimum.

  2. To je sileny ze jsou tyhle stezky zde na dfensu. Uz se nemuzete dockat az budete mit sveho oblibeneho STBaka na hrade?

    Rozesmala me prohlaseni fromujici se koalice SPD/Trikolory a Svobodnych (?!). Ze pry je treba zastavit valku. OK. My ostatni si asi prejeme chudobu a valku. Svata prostoto.

    1. posíláním prachů a zbraní na svůj úkor jedné bandě kriminálníků proti jiné bandě o něco menších kriminálníků, to je jasný, líp to dělat nende, to skončení!

      takle blbej ses už narodil, nebo tě tak převychovali?

    2. To o koalici SPD a Svobodných je Okamurův vlhký sen. A nejspíš i snaha poškodit Svobodné, protože hrozí růstem preferencí. Fakta jsou taková, že pro komunální volby se vyjednává na základě místních vztahů. Z celé ČR se o tom jedná na dvou místech. Jen novináři z toho udělají takovouhle sračku.

    3. trikolora se nikdy nespojí s SPD, protože je to stejná banda slizkých podvodníků jako je STAN.

  3. Ale ty Jim nic odstrihavat nemusis
    To si pis,ze de s Nemcama jednat,ale musis vedet Jak a tuhda sem za to byl popotahovanej tady na diskuzi,ale dokud se snima bude kolaborovat nic se nezmeni to je to co je problem lidi to radsi spolknou a budou se MIT nejak nez si odeprit a budovat odznova. A zacina to presne v politice,ale co tam je zase co sem psal material,kterej nedodela Ani funkcni obdobi. STBak proti Nim byl hvezda…
    Jinak menovou reformu na euro vidim taky tady jsou lidi Tak blby,ze Jim vubec neprida divna minimalka 600eur :d

    1. Bude, mají to fakt dobře zmákly, viz česká televize, modla všech model, maják svobody a demokracie a pičo ani platy neřeknou. To jo. A musí blekotat co jim EU pošle. Jsme jen jejich otroci, všichniv čr hrdě ohnou hřbet a nechají si od němca protáhnout anál za eura/marky. A rusnok už neví jak zničit naši měnu, protože jinak by jsme měli už euro za dvacku.

  4. Logika dává že parazitů je víc a demokraticky hlasováním si prosadí svůj styl / „“upírství – kapitalismus bez odborníků byť pouhé amortizace a udržitelnosti oborů činností. A tak se tu jede výprodej toho co udělali poválečné generace pro děti od 89. a vyhulili či zpronevěřili cca přes 50. biliónů, no ti s vhledy by napočítali i mnohem asi víc. Že „flusatizátoři vše zdefaudovali z podstat udržení stavu těm s pudřenkami a nmake-upem nejen slečinek ale i metrosexuálů nevysvětlíte ten vesmír potřebných informací a znalostí je pro ně prognosťácky vákum a do nicoty to taky naserou šmejdi.:-) Od vody, přes degradovanou půdu až po energie do prdele, nebo zahraničním majitelům aby se mohli zfetnout z obohacení a prodrbat hodnoty ze dřívějška vytvořené defraudací zhýralci. Stylem po nás potopa kdy samozřejmě ostatní vykonkurují v bezprizorné dřív než sami buržousti přijdou na buben a taky přijdou ale ve vyžranově a vývratově kondomiátu dopracovávaných majiteli jak koně bez pastvy jako poslední.
    https://www.youtube.com/watch?v=g1N5ModMtPI

  5. To psal Středula, ten článek? :-)

  6. Tak jsme se vyzvraceli, na fakta serem, hlavně že to zní buřičsky. Když byla elektřina i díky burze levná, všem se nám to líbilo. Teď je drahá a burza je najednou mocinky špatně. Co jste, hasiči, co jste dělali, když Babiš se Sobotkou odpískali dostavbu Temelína, když Babiš brzdil dostavbu Dukovan co to jen šlo, když nehnul prstem pro dovoz plynu z Norska, pro plynovod z Polska? Když pošuci z EU zaváděli emisní povolenky, Grýn Dýl, Němci blbli s Energiewende? Nerozuměli, nepředvídali, huby drželi? To si fakt někdo myslí, že v energetice něco změníte za rok? Leda hovno, deset let je tak ta správná doba. Jak to ten blb napsal – Fialova energetická hrůzovláda…jediné, co může vláda rychle udělat, je přihodit něco do kasičky podobným pitomý řvounům a můj ty Bože, my máme najednou, úplně nečekaně, inflaci!!! Do prdele, fakt jsem se nasral.

    1. KDY byla elektřina díky burze levná? KDY? Cena elektřiny neustále jenom stoupá, a to zejména díky NDR pod vedením soudružky Merkelové, a jejím poskokům z Brusele, placených Putinem s jejich revolučním programem Green Deal.
      Cena na burze byla VŽDYCKY DRAŽŠÍ, než u nás vyrobená! :-P

      1. Zajímavé. Cituji: „Cena na burze byla VŽDYCKY DRAŽŠÍ, než u nás vyrobená!“

        A má ji snad výrobce prodávat pod náklady?

        A levná byla naposledy loni v létě, když jsem si domlouval poslední fixaci. To jste mohli všichni. Ale ono je jednodušší sedět u bedny, dělat hovno a pak se tu vyzvracet.

        1. BURZA NENÍ ŽÁDNÝ VÝROBCE, rozumbrado… :-P

          1. jenyk tomu nerozumí, je to libtardskej troll a jen tu plevelí diskuze.
            My vyrobíme 50GW s temelínem a dukovanama.
            schvalovala se dostavba dukovan, jako výstavba druhých dukovan vedle stávajících. Prakticky se jedná o postavení nové elektrárny vedle stávající, která dosluhuje a jaksi nepujde za běhu zrekonstruovat. O to tady celou dobu šlo. Problém je, že naše ČR spotřebuje sotva 25GW, zbytek jsme přeprodávali na burzu.
            po vstupu do EU, jsme se stali provázání a musíme veškerou energii tahat přes burzu a sponzorovat tak ten green deal přes emisní povolenky.
            Vystoupení z lipské burzy by prakticky znamenalo vystoupit z EU.
            Já jsem pro. Spousta lidí je pro.
            Protože v JE se vyrábí 1kWh za 0,16Kč. za tolik to na burze fakt nekoupíš ty ŠAŠKU.

            1. Přesně tak. Jsou to jednoduché počty, to MY dotujeme energiemi EU, a ještě nám ti zmrdi budou tvrdit, že máme proti nim 30% efektivitu práce.
              Tak určitě!

            2. Kapacita výroby je 22 GW. Možná máš ty energetickej odporníku na mysli roční výrobu, ta je cca. 90 GWh (to „h“ je tam důležité, ale to určitě víš). A ne, nemusíme veškerou energii tahat přes burzu. A ne, ani bez burzy bys elektřinu nekoupil za výrobní náklady. A ne, nedotujeme energiemi EU. Pokud elektřinu vyvážíme, tak na nich výrobci dobře vydělávají. A stát je masivně daní.

              Bože můj, chytrej levičák je někdo, s kým se dá diskutovat. Blbej levičák se dá jen politovat.

              http://www.odbornecasopisy.cz/elektro/casopis/tema/ceps-v-roce-2019-pres-66-000-gwh-prenesene-energie-a-temer-200-km-novych-a-modernizovanych-vedeni–17254#:~:text=Z%20hlediska%20zahrani%C4%8Dn%C3%AD%20spolupr%C3%A1ce%20byla,instalovan%C3%A9m%20v%C3%BDkonu%2011%20868%20MW.

              1. Výrobce ji fakt nedotuje. DOTUJEME JI MY, když si ji sami kupujeme za vyšší cenu, než by bylo nutné. :-P

              2. možná by ses sám měl vrátit na základku a naučit se jednotky, tvoje chytračení vo energetice vypadá poněkud hodně trapně, když tady plácáš naprosto absurdníma údajema :o)

      2. RomanL 20.6.2022 v 19:19

        Technická poznámka: cena může být vyšší nebo nižší, zatímco dražší nebo levnější může být zboží, které je vyrobeno, což se o ceně dá použít leda v básni.
        To, že to nevědí nevzdělaní novináři, nemůže nikoho překvapit, u zdejšího přispěvatele ano.

        1. Jo, vypadlo tam CENA ELEKTŘINY. Aby ses neposral… :-P

    2. Myslím, že se na zbabělé sráče, neschopné zorganizovat stavbu jaderných elektráren, nadávali dost.
      A pořád si myslím, že to tu postaví Rosatom (s českými dodavateli) – nebo nikdo.

      1. JH 9:32
        Tady nikdo nic nepostaví a tím méně Rosatom, alespoň co se jaderek týče.
        Nezapomeň, že jsme spolkovou zemí se stínovou vládou.

        Dřív budou na úplně každý střeše v celý EU FV panely a na každým poli vrtule, whatever it takes.

        1. ČEZ aktuálně z rosatomskýho holdingu odkupuje Škoda JS, takže bych se nakonec moc nedivil…ta firma vyráběla těžký prvky, včetně reaktorovejch nádob, téměř výhradně pro VVER :o)

          1. ČEZ aktuálně z rosatomskýho holdingu odkupuje Škoda JS, takže bych se nakonec moc nedivil…ta firma vyráběla těžký prvky, včetně reaktorovejch nádob, téměř výhradně pro VVER :o)
            Stejně jako se to naučila pro VVER, tak se to naučí pro EPR nebo AP. Jiná věc je, že jdou do kopru personálně, ale i to je řešitelné, pokud si lidi přeplatí zpět. Skupina ČEZ na to zdroje má…

            1. samozřejmě, je to ideální, vyhodit veškerý dosavadní know-how a jít k něčemu vo čem neví nic, to dává velkej smysl, jistě

              1. vyhodit veškerý dosavadní know-how a jít k něčemu vo čem neví nic
                Doporučuji tohle – https://www.csfd.cz/film/269237-croodsovi/prehled/

      2. Francie by mohla něco postavit, přece jen oproti pitomým němcům chce postavit dalších pět jaderek, takže by mohli vzít další jadernou elektrárnu a tím zvětšit množstevní slevu a tím i srazit cenu níž. A byly by to moderní jaderky. Škoda že do toho nejdou holanďani, to jsou taky borci.

        1. Jede pořád to, co jelo i před pěti lety.

          Správný termín a důvod, je tuším nenažranost. Nebo jaderkám o tolik zdražili palivo?

          1. Zdražil to GrýnDýl, až do poslední chvíle hrozilo, že jádro bude ve stejné fujkategorii jako uhlí. A do toho se pak nedá investovat, to je lepší zkusit all in v casinu.

    3. Tak kvůli Temelínu padl Nečas. Přeskočilo mu kolečko v palici, zapomněl držet stranickou linii, a najednou začal mít dojem, že dostavba Temelína by se měla odehrávat na základě tržní nabídky a poptávky. Zapomněl myslet politicky, Halík! A to mu zlomilo vaz.

      Vida toto Babiš a Ozubená pleš, tak nechtěli taky skončit na politickém popravišti. Logicky. Oba se tam kroutili jako korouhvička, přičemž Babiš šikovně zařídil že všechny jeho průsery se po měn sklouzly a kydly Sobotkovi na hlavu.

      Máte vůbec o politice naivní představy. Třeba vám nedochází, že česká politika je řízena z americké ambasády. Kdo se jí protiví, toho stíhají politické kauzy, osobní skandály, všechny mědia od ČT a Novy po Hovinky a Lihovky vyrábí štvavou kampaň na zakázku.
      A lůza se toho vždycky chytí a v příštích volbách to hodí tomu správnému kandidátovi schválenému americkou ambasádou. Jako zrovna loni.
      Třeba Rudý svetr z Aspenova institutu šel US ambasádě tak na ruku až znechutil voliče a poslal ČSSD do politického hrobu.

    4. Jenom kretén to nechává bejt v momentě, kdy se ano, všichni za posledních 15 let zesrali, na burzu skoro nikdo nedodává, protože si to doma pozavíral a nemá tam co dodat.

      Tady jde vo to, že ČEZ jako polostádní firma sype prachy do děravýho stádního rozpočtu, což bylo supr, dokud se dalo vymlouvat na kde co a tahat lidem prachy z kapes skrz eletriku. Dyž to každej dávn prokoukl, tak mají kurvy sklapnout huby a ale vokamžitě to přestat zmrdit, nejprv ukojit poptávku dodavatelů pro ČESKÝ ZÁKAZNÍKY, a z toho, co zbude, ať si to serou třeba na marťanskou burzu. Rozumná vláda, co lidem hodí aspoň kosti, by to udělala dávno.

      Vláda zmrdů, co má za úkol to tady zukravínovat, samozřejmě bude dělat všechno pro to, aby to bylo eště horší.

      1. Rozumná vláda, co lidem hodí aspoň kosti, by to udělala dávno.

        Vláda zmrdů, co má za úkol to tady zukravínovat, samozřejmě bude dělat všechno pro to, aby to bylo eště horší.
        Co si Češi zvolili, to mají….he..he:-)))

        1. asi to čím hůř, tím líp

          nejzajímavější stejně je, že ty totálně nejhorší zmrdy a svině dycky hážou všichni ti sráči přes ambasády, co? :o)

          1. nejzajímavější stejně je, že ty totálně nejhorší zmrdy a svině dycky hážou všichni ti sráči přes ambasády, co? :o)
            Potom, jak se Češi v ČR chovají, tak se vůbec nevidím. Osobně jsem musel opakovaně v ČR vysvětlovat, že na jisté způsoby chovaní nejsem zvědavý.

  7. To jsou zase bláboly. Tu elektřinu ČEZ neprodává na burzu odkud si ji koupí obchodník s přirážkou, ale prodává ji na burze. ČEZ ji prodává za tržní cenu a obchodník ji za tu cenu koupí. Žádná burza se na tom nenapakuje.

    Férová cena…
    Mohl bych vidět výpočet? Co inflace, o kolik se zvedly mzdy za posledních 20 let a o kolik cena elektřiny? Nestýská se vám po socialismu?

    Dál jsem to nečetl.

    1. No, burza se opravdu napakuje – na poplatcich z obchodu. Pokud objem vzrostl z pul procenta na 40%, tak prijem vzrostl asi 100krat.
      https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/burza-lipsko-cena-elektriny-zemni-plyn-zaverna-elektrarna-merit-order.A220615_143049_ekonomika_maz

      1. pěkně, plus emisní povolenky, ten pičus „654321“ už ti nejspíš na to neodpoví.

      2. Článek je zamčený, tak ho bohužel nepřečtu.

        Reagoval jsem na neustále omýlanou představu, že ČEZ prodá za 0,2Kč/kWh elektřinu německé burze a němci ji pak prodají dál s obrovským ziskem.

        Že ta burza nefunguje zadarmo se asi dá očekávat.

        1. Kazdopadne, pokud bychom to pres burzu neprodavali, usetrime, je tak?

          1. My nebo ČEZ/výrobci? ;-)

            Vysoká cena je daná politikou více než nějakými provizemi na burze.

            (Nejsem insider, jen to trošku z povzdálí sleduji.)

    2. Je nutne, aby CEZ prodaval na burze vsechnu elektrinu, jestlize za ni dostane MENE, nez by vyuctoval koncovym spotrebitelum v Cesku sam? Odpovim si sam – no samozrejme, ze to nutne neni. Neni to ale v zajmu obchodniku s energiemi. To jsou ti panove, co neplatili vybudovani infrastruktury v Cesku, ani neplatili vystavby elektraren, jen kupuji a prodavaji hotovy produkt. Potrebujeme takove pany? K cemu presne?

      1. Kdybys chtěl pochopit něco o energetickém trhu a to, že ČEZ VŮBEC neprodává všechnu elektřinu na burze, tak tady můžeš začít: https://oenergetice.cz/trh-s-elektrinou/trh-s-elektrinou

        1. to je dost zjednodušený článek pro laiky, a jaksi zastaralý, když cituje E.On místo EG.D apod…

        2. Ale fuj, ten článek je hodně mimo. Jestlipak tušíte, že většina obchodů je bez podkladového aktiva? Polopatě: bez elektrické energie. Prodávají se finanční instrumenty na den D a teprve v den D se skutečně obchoduje s tím podkladovým aktivem, tedy energií. Ale to je místní specifikum.

        3. Hm, ano, to by rovnou začal blbě. :-P

      2. Šlo mi o princip, že to opravdu není tak, že by ČEZ prodal levně elektriku burze za 0,2 Kč/kWh a pak se na tom němci napakovali.

        Ono to není tak jednoduché. ČEZ (výrobní sekce) ji asi nesmí prodávat koncákům přímo, proto se oddělil ČEZ Prodej (zřejmě kvůli stejným podmínkám s ostatními obchodníky), ale energetický zákon kvůli tomu číst nebudu.

        A zrovna ČEZ (Prodej) je pěkná svině, účtuje dost vysoký paušály jenom za to, že s nimi mám smlouvu a ještě místo 12 záloh, rozpočítávají roční spotřebu na 11 záloh(takže mají vybráno víc peněz než je spotřeba).

        Sám ČEZ se na tom zvýšení ceny elekriky pěkně napakuje. Jen se projevuje to zpoždění, jak prodává část plánované výroby hodně dopředu a tudíž má prodáno za nižší ceny než jsou aktuálně v grafu.

        Pokud si tady někdo myslí, že ČEZ je hodná firma, která by vyřešila jakýkoli problém, pak snad musí být na tomto serveru prvně :-)

        1. Mam ten dojem, ze oddeleni vyroby od distribuce byla evropska vymrdavka, ostatne na to dojel NS2. Pochopitelne, ze statu se to kurva hodilo, o tom zadna.

          1. Řešil jsem oddělení Prodeje. Dřív fungovalo spolu s distribucí, což z hlediska zákazníka bylo mnohem uživatelsky přívětivější.

            Kdy se oddělila výroba nevím. Zkusím se poptat.

            Děje se to běžně i v normálních firmách, že se jednotlivé sektory účtují odděleně. Alespoň je větší přehled. Nedělám si iluze, že by ČEZ fungující jako jedno oddělení byl levnější než je teď.

            1. U energii je tusim nejaka evropska smernice, vychazejici z nemeckeho zakona, ze prodejce nesmi byt distributor. Udajne pry pro zabraneni monopolu. Proto pak vznikly kraviny typu „uvolneni 50 % kapacity NS1 pro pripadne jineho distributora“, ackoli se na tu trubku proste nikdo jinej pripojit nemuze.

  8. Další, co chce řešit inflaci rychlejším „tisknutím peněz“. Protože co jinýho by měla vláda dělat.

    1) Je jedno jestli nakupuješ elektřinu na burze doma nebo za hranicema. Cena bude stejná, protože to jsou spojené nádoby a je jedno jestli chcčiješ v rohu bazénu nebo uprostřed. Stejně se to vyrovná v celém prostoru.
    2) Pokud budeš omezovat cenu elektřiny čezu pro „obyčejný lidi“, ten nebude tak ziskový (jestli vůbec) a budeš muset ztrátový čez dotovat přes daně = nula od nuly pojde a maximálně levnější elektřinou dnes budeš mít dražší stát zítra…
    3) Pokud ulevíš lidem, zaplatí to firmy a ty následně v ceně výrobků.
    4) Elektřina je tak drahá, jak je drahá špičková výroba elektřiny. Proto je cena závislá na plynu, a v budoucnu třeba na ještě dražších bateriových úložištích.

    Recept na vysoké ceny jsou vysoké ceny. Stejné u elektřiny a inflaci. Potom bude každej stavět energetické zdroje, protože se mu to vyplatí a celkově se zvýší výroba. Na druhé straně klesne nesmyslná spotřeba typu elektrické podlahové vytápění napájené z uhelné elektrárny, vyhřívání bazénu, 4 mrazáky na celou krávu a podobné nesmysly, co provozují domácnosti. Nahřívání vody pro lití do kanálu (boilery a sprchování…) Omezí se spotřeba, kdy už mi nebude běžet počítač 24/7/365, ale budu ho každej den vypínat…

    1. Ovsem bod 4 je zpusoben Nemci a nasi servilitou – u nas je zaverna elektrarna uhelna, tedy domaci ceny jsou asi tretinove. Jenze bereme cenu plynovek z nemecke burzy pro domaci spotrebitele…vtip je, ze tu elektrinu ale vyvazime, jsme cisty exporter (tedy mame prebytky) a presto mame domaci ceny vyssi nez ta zeme, kde je nedostatek a kam exportujeme (Nemecko, rozdil cca 3EUR/MWh).

      1. https://imgur.com/a/xNPxj2B
        Třeba teď v 9 ráno jedou naše plynovky naplno. Jak je to možné, když jsou všechny ostatní alternativy levnější? Proč nejede vše ostatní naplno a plyn není vypnutej? No protože nic jiného to nestíhá regulovat. Jádro jede baseload, uhelky se roztápí půl dne a ty si ráno potřebuješ ohřát vodu na kafe. A ta elektřina jde z plynu…
        Proč by čez jel teď plynovou elektrárnu, když může topit uhlím, nebo čímkoli jiným?

        1. Relevantnější je 24hodin profil než snapshot, ale budiž. Pokud je důvodem regulace, má se to platit jako poplatek za regulaci, nikoliv jako baseload.
          A proč něco jede a ne něco jiného? Třeba ne/plánované odstávky…a hlavně, pokud je baseload cena vysoko, můžou si vybrat, co bude sekundární regulace nebo minutová záloha nebo nevyužívat sekundární regulaci na uhlí.
          A kdepak máme export/import, tedy aby bylo vidět, jestli jsme v deficitu či naopak službu stability sítě a baseload vyvážíme?

          1. Pěkně si ho setřel už v prvním příspěvku, teď jsi mu rozbořil bábovičky úplně, ten už ti neodpoví.
            Nechápe to, je mimo, pořád mu ten ptačí mozeček necvakl. Pořád žije v tom, že musí sloužit němcům jako sluha, má klapky na očích a odmítá realitu.

        2. pyčo spičkový elektrárny sou dycky vodní (špičkový a přečerpávací) a až co nestačí, tak plynový pohotovostní turbíny, to je naprosto standardní, a přesto byla eletrika leta kolem 3, 4, 5 korun a dalo se

    2. Panečku, sám sebe sestřelit těmi bateriovými úložišti, to už jsem tu dlouho neviděl.
      Nechceš to rozvést?

      1. Přečerpáváček víc nepostavíš a místo toho se staví bateriová úložiště, která jsou drahá, protože jinak by se zbourali dlouhé stráně a místo toho postavil MuskBatteryScamPack u solárního panelu. Jenže baterie jsou dražší než všechno ostatní, i plyn je levnější než baterie… Francie když je největší nouze a cena vysoko, tak pálí přímo ropu pro výrobu energie. Nestaví TeslaPacky…

        1. Jedno takové „úložiště“ jsem měl možnost vidět, stojí nedaleko, už dva roky a stále není v plném provozu a nejspíš nikdy nebude. Je to dle mého mínění vysavač na dotační peníze, neskutečně problematicky fungující, protože v technických podmínkách se vyskytují malá písmenka podobně, jako u FV panelů – kWp. Tedy špičkově, což dané zařízení dodá jen za naprosto ideálních podmínek, jaké se vyskytují jen zřídka, u FV jen na pár místech Země.
          Viděl jsem naprosto šílenou soustavu 24 synchronně běžících měničů plus jeden jediný záskok – vyrábíme přece ekonomicky.
          V případě, že se posere něco v záskoku, celá soustava 600kWp je blokována, totéž v případě poruchy jediného výkonového prvku ve dvou měničích současně. To dokáže s absolutním přehledem zařídit i blízký úder blesku, jak se už bohužel stalo. Úložiště bylo skutečně přifázováno k síti jen celkem 6x za ty dva roky, co stojí, pokaždé jen asi hodinu trvající odběrové špičky. Následné náklady na kontroly a údržbu absolutně neadekvátní výkonu a přínosu.
          Stálo to šílené peníze a při porovnání například se stejně výkonným dieselagregátem (úložiště má papírových 600kWp, skutečných a odebratelných je jen asi 250kW), by totéž dokázalo zařídit, v nepoměrně levnějším dieselagregátu, přibližně 1.200 litrů nafty. Čuměl jsem na to, jako blázen. To bateriové úložiště stálo v pořizovací hodnotě 17 miliónů korun, další náklady za ty dva roky ale neznám, nebo jsem to zapomněl.

          1. Je to přesně tak, jak říkáte. Ta slavná „bateriová úložiště“ jsou jenom další dotační podvody. Proto je Církev Elonova také tak usilovně propaguje…

          2. Stálo to šílené peníze a při porovnání například se stejně výkonným dieselagregátem (úložiště má papírových 600kWp, skutečných a odebratelných je jen asi 250kW), by totéž dokázalo zařídit, v nepoměrně levnějším dieselagregátu, přibližně 1.200 litrů nafty. Čuměl jsem na to, jako blázen. To bateriové úložiště stálo v pořizovací hodnotě 17 miliónů korun, další náklady za ty dva roky ale neznám, nebo jsem to zapomněl.
            Na druhou stranu, pokud to nevyzkoušíte postavit v reálném měřítku, tak navždy zůstanete u dieselagregátu. Mimochodem než se dieselagregáty dostaly tam, kde jsou, tak se to taky hodně protentovalo na materiálu i financích. Samozřejmě nechci obhajovat tunelování.

            1. Právě, že to reálné měřítko velikosti dvojkontejneru jsem viděl.
              Musel byste vidět, co všecko je uvnitř, kolik potenciálních zdrojů naprosto jakýchkoli, byť banálních poruch, kterou neopravíte na místě, jako u toho dieselu a které tu soustavu na docela dlouho odstaví. I po opravě poruchy (zásadně výrobce) je nutné provést spousty nákladných zátěžových testů a prověrek.

              Nakonec, diesely pro tyto účely, jsou už dnes tak vyšperkovány a dovedeny do takového stadia, že se naprosto bez obav používají k záloze napájení podpůrných a havarijních systémů jaderných reaktorů.
              Ale i na průměrném zálohovém dieselu, jaké používají např. telefonní operátoři, telefonní ústředny, nemocnice ap. je už dnes velmi málo komponentů, které se mohou nečekaně, nebo vnějším vlivem porouchat.
              V principu je to pořád ta jednoduchá soustava spalovací motor-sychrogenerátor-budič a pokud do této soustavy někdo nezavleče hromady háklivé, nedejbože čínské elektroniky, je i vysoce spolehlivá. Nějaké zkušenosti s tímto typem dieselů mám i osobní, až asi do 150kVA. Start a případné přifázování do 12-15s, jinak do 10s. Spolehlivost velmi vysoká. Pokud někdo nevykrade naftu z nádrží…

              1. Jenom drobnost:
                Jak ty starší, tak i ty moderní dieselagregáty, byly všechny vyvíjeny a vylepšovány výhradně za peníze konkrétních firem, které je vyráběly, či vyrábějí.
                Nikoli z eurodotací, případně za „zelené“ peníze z daní nás všech, jako jsou budována ta nesmyslná a nic neřešící úložiště. Já v tom vidím dost podstatný rozdíl.

                1. Nakonec, diesely pro tyto účely, jsou už dnes tak vyšperkovány a dovedeny do takového stadia, že se naprosto bez obav používají k záloze napájení podpůrných a havarijních systémů jaderných reaktorů.
                  Vyšperkování se ukázalo třeba po tornádu na Moravě pri zálohování datového centra:-))))

                  Jak ty starší, tak i ty moderní dieselagregáty, byly všechny vyvíjeny a vylepšovány výhradně za peníze konkrétních firem, které je vyráběly, či vyrábějí
                  Když vidím hospodaření firem, obzvláště tedy velkých, tak mi to lepší než EU nepřijde. Osobně si myslím, že když EU pošle peníze do ČR a Češi si je promrdají za blbosti, tak je to chyba Čechů nikoliv EU….sorry….jako…

                  1. Je mi líto, ale ty předražené dotační zelenáčoviny tímhle neokecáš.

                    1. Je mi líto, ale ty předražené dotační zelenáčoviny tímhle neokecáš.
                      Hele mě je to fakt jedno, jak si to v díře s levnou prací uděláte. Je to čistě vaše věc. Vlastně můžou Češi ukázat koule a všechny ty dotační blbosti odmítnout…

                    2. Proč se teda zapojuješ do diskuse o díře s levnou prací, co tě ani zbla nezajímá?

                    3. Jestli myslíš tohle:

                      https://www.lupa.cz/aktuality/jak-tornado-na-morave-ponicilo-datacentrum-dataspring-a-co-se-delo-pak/

                      tak si to laskavě přečti pořádně a celé.

                    4. Jestli myslíš tohle:

                      https://www.lupa.cz/aktuality/jak-tornado-na-morave-ponicilo-datacentrum-dataspring-a-co-se-delo-pak/

                      tak si to laskavě přečti pořádně a celé.
                      Tak tohle je pouze jeden příkladů. Jedna věc je něco pravidelně přezkušovat a druhá dlouhodoběji provozovat…

                  2. Chyba je, že existuje EU. Dále že má možnost nějaké peníze vybrat, kus prožrat a zbytek poslat s befehlem, co se za to pořídí.

                    1. Je to ještě lepší. Pošle s befehlem jen část peněz, a zbytek si doplať. A hlavně aby tam byla velká cedule s modrou vlajkou s hvězdičkami. A když budeš zlobit, tak ti to třeba taky nezaplatíme.

                    2. Jakožto přímý účastník několika dotačních akcí si opravdu z celého srdce přeju – ať už ty eu prachy jednoduše dojdou. Akorát tušim že tohle přání se mi asi jednoduše nevyplní.

                    3. Vůbec je prča u těch eurohujerů, že nevědí, jak jsou státy jako ČR okrádány na výnosech ze cla. Teď, když si nechám dovézt corvetu za 100k EUR z USA, tak clo je 10%. To vyměří Němec v přístavu. Takže clo činí 10k EUR a to je rozdělono (25-70). Takže 2500 EUR dostane Němec za administraci cla a 7500 EUR seber EU. EU spokojena, Němec spokojen a Čech má hovno, i když to auto bylo dovezeno do Brna.

                    4. Si to nemuzes vyclit v Brne? Proc?

          3. Nemáš úplně pravdu, to že my na to nemáme síť neznamená, že je to špatně.
            Už to nemůžu najít, ale kdesi o tom psali, že bateriová elektrárna je schopna naběhnout s okamžitým výkonem za 0,2vteřiny, tohle nedokáže ani přečerpávací, ani plynová elektrárna. A za těch pár minut než vám naběhnou konvenční elektrárny, dodá do sítě tolik energie, že se její provoz zaplatí.

            Dále jsem četl v časopise elektro, už hodně dávno, že se vyvijí elektrárny, s dvěma nádržemi, kdy se přečerpává nabytý elektrolit z jedné nádrže do druhé, a průchodem přes anody se vybíjí. Defakto taková elektrárna může fungovat donekonečna, protože na jedné straně můžete elektrárnu nabíjet chemicky nebo jinýi anodami nabíjet elektrolit a přelívat ho do první nádrže, pořád dokola a mezitím pořád odsávat elektřinu. A může síť velmi stabilizovat.

            Stejně budete potřebovat někde skladovat elektřinu z atomovek, takže stejně se nabíjením nějakých baterek neobejdete. Na přečerpávačky nám chybí prostory a lokality. A teď ještě ty gravitační. Ještě že ten vývoj tu je.

            1. Tahle firma taky „vyvíjí“ a tuším dvě úložiště za bruselské dotace už zkusili postavit, ale ne s „jejich“ patentem.
              Jinak je to zajímavé čtení.
              https://ekonomickydenik.cz/penezni-kolotoc-radomira-pruse-aneb-kde-konci-penize-investoru-na-vyrobu-baterii-he3da/

              1. servisdok:
                Chá, HE3DA prý nějak začíná v Polsku, jsem kdesi zachytil info…

                1. Loví další hejly? Tam asi brzo narazí.

                  1. To vis, je to „projekt“, jako treba Superstar. Tady uz je vytezeno, tak popojedou…

                2. Tady to je:

                  https://radio.opole.pl/104,583612,slaskie-na-pogorniczym-terenie-maja-powstawac-og

                  Prej „… ocenił wicepremier Jacek Sasin…“

                  :OD

            2. Ty gravitační nesmysly se závažíčky už jsme tu probírali.

            3. Nabitý elektrolyt – o tom bych chtěl vědět něco víc, s takovým fenoménem jsem se ještě nesetkal.

              1. Možná to SkReT myslel nějak podobně, jako to vzdáleně probíhá u olova:
                https://cs.wikipedia.org/wiki/Olov%C4%9Bn%C3%BD_akumul%C3%A1tor
                Jen ten elektrolyt by musel být přímo, aspoň 90% nositelem náboje. A možná už by byl lepší palivový článek, který se dá zkonstruovat pro spoustu paliv. Třeba odpadní metanol a tak.

                1. Elektrolyt není nositelem náboje. Náboj vzniká elekrochemickym rozdílem potenciálů mezi Pb4+ -> Pb2+ a mezi Pb ->Pb2+, to že se ty olovnatý jonty vážou na ten síran není žádné nabíjení elektrolytu.

            4. A to je potřeba elektrárna se startem za 0,2 vteřiny? To se hodí pro UPSku, ale pro běžnou elektrárnu… on ten potřebný výkon má během dne nějaký průběh a ten je kupodivu každý den podobný. Nějaká významně rychlá změna spotřeby nastává jen při havárii, ale to se spíš řeší jiné problémy – popadané stromy na vedení nebo vyhořelé trafo v měnírně / rozvodně.

            5. Největší okamžitá záloha soustavy je v kinetické energii roztočené turbíny – to netrumfnou ani baterky.
              Což je teď základní výzkum, jestli s obrovským množství netočivých zdrojů se nestane soustava nestabilní.

        2. Teď se předělává Orlík na přečerpávačku.
          Slapy by asi také šly upgradovat, ale tam hodně limituje následné vyšší kolísání hladiny Štěchovic.
          Štěchovic měly původně tři soustrojí. A, teď pozor, původní plány počítaly s horní nádrží na opačném břehu než je dnes. A tam furt místo je.

          1. míst na přečerpávačky je tady ještě několik, jenom by do toho nesměly zelený buzny furt házet vidle

            1. Souhlasím – zelený buzny kvičí, že chtějí obnovitelné zdroje. A když je stavíš, tak ty samý buzničky kvičí, že zabíjíš žabičky a kytičky na vymření a že je to špatně – a šup, vidle letí. Podle mě tuhle situaci vyřeší jen jediné – pár blackoutů, nejméně týden a pro celé Německo.

              1. Ona to není zas taková prdel, najít vhodnou lokalitu, Dlouhé stráně jsou celkem unikát. A zásah do ekosystému to nebyl zrovna malý, není to nějaký vesnický rybníček.

          2. MB 20.6.2022 v 15:58

            Nemáte nějaký důvěryhodný zdroj? Povodí Vltavy před časem (2016?) zveřejnilo záměr upravit Orlík jako suchou nádrž pro ochranu Prahy před katastrofální povodní, to by přečerpávací provoz vyloučilo.
            Momentálně se upravuje hráz pro zvýšení kapacity bezpečnostního přelivu tuším na desetitisíciletou vodu. Záměr pro stavbu přečerpávačky se snad zatím nedostal ani do stádia studie.

              1. MB 21.6.2022 v 14:50

                Tvrzení: Teď se předělává Orlík na přečerpávačku.

                Strana 97 odkazu:
                V elektrárně Orlík pokračovaly přípravné práce projektu komplexní modernizace spočívající v přestavbě
                klasické průtočné elektrárny na elektrárnu přečerpávací.

                Strana 98 odkazu:
                Velké úsilí bude věnováno také přípravě oprav a modernizací přečerpávacích elektráren Dlouhé Stráně
                a Dalešice, které proběhnou v letech 2023–2025, ale především komplexní modernizaci vodní elektrárny Orlík s termínem
                realizace v období let 2024–2030.

                Závěr: Orlík se na přečerpávačku teď nepředělává, probíhají přípravné práce na projektu, takže pokud se podaří eliminovat zelenáče, v příští či přespříští pětiletce se možná přestavba uskuteční.

                1. Chtěl jste “důvěryhodný” zdroj. Což výroční zprávy firem na burze asi jsou, nic lepšího z hlediska důvěry (mimo spiklenecké teorie) není.

                  Jak informaci interpretujete, je jen na vás.

                  1. MB. 23.6.2022 v 7:12

                    Zjevně jste neúplně vyhodnotil čtený text, stane se.

                    Tvrdil jste:“Teď se předělává Orlík na přečerpávačku.“ a uvedl zdroj, z kterého vyplývá, že se chystá rekonstrukce takový provoz provoz umožňující, a v jakém časovém výhledu, takže nikoliv „teď“, jak jste tvrdil.
                    Vaši informaci tedy vyhodnocuji jako nepravdivou.

                    Perlička: při zobrazení mapy vodního díla Orlík do české mapu Google vloží „ГЕС Орлік“, zatímco u Kamýku nebo Vraného takový popis chybí.

                    1. Já vám poskytl důvěryhodný odkaz, vyhodnocení nechal na vás. Moje původní tvrzení však na něm nebylo postaveno.

  9. Vláda pětikopulace je strašná, rozjíždí pekelnou krizi a dopadne to blbě. Potud souhlas s autorem. Ten zbytek… Hm. No.. Hmmm. A velmi rozpačité hmm. (o vomitu který mě jímá z neštastně zvoleného sousloví vlastenecký národní výbor netřeba psát – vím že to není myšleno tak blbě, jak to zní, jen to není myšleno vůbec)

    1. Nemám s pojmem „národní výbor“ i přes svoje zkušenosti žádný problém.
      Za mého života v socialismu, bylo na národních výborech, jak městských, tak okresních a krajských, podstatně méně zlodějských kurev, než je tam dneska. Ano, byly tam – a některé stály za to, ale nebylo jich tolik. Okres měl nad sebou bič kraje stejně, jako MěNV nad sebou měl bič okresu. Dnes jsou biče bohužel dávno zpuchřelé, nebo zlikvidované, je z toho výnosný funkcionářský byznys a ruka ruku myje.
      Ne, že by tenkrát nemyla, ale soudruzi měli čuch na průsery a dotyčného průseráře se zavčasu zbavili, než stihl cokoli většího spáchat. Že měl okresní tajemník lepší chatu, než městský? No měl, však taky měl adekvátní plat a cílové odměny. Když jeho okres postavil víc sámošek, škol, mateřských školek a kulturáků, tak cílová odměna nebyla zrovna malá. Měl tu chatu postavenou z nakradeného?
      Možná, nebo spíš určitě – chytili a potrestali někoho? Spadl kvůli rozkradenému materiálu někde nějaký barák, jako se běžně při ojebávkách a rozkrádačkách financí děje dnes?
      A jak se to liší od dneška, kdy většina současných „okresních tajemníků“ jednotlivých stran, disponuje takovým jměním, které vysoce přesahuje jejich např. desetiletý roční příjem – to nikomu neva?
      A taky nikomu nevadí, že má pořád někdo potřebu, poukazovat na ty všechny předchozí a minulé?
      A že zrovna ti zkurvenci z řad bývalých starostů, co „povýšili“ a už jsou jim starosti obyčejných lidí u prdele?

      1. Hlavne – pokud predceda delal nejaky kurvarny, tak i beznej soustruznik si postezoval na okrese, prijeli soudruzi a mrkli na vec. Pripadne predceda letel, nebo sel do teplaku. Neco takovyho je dneska nemyslitelny. Mozna tak v maly obci, kde dostane v knajpe pullitrem do usmevu a jsou novy volby.

        1. No enom esi si tu dobu nepamatujete moc růžově.
          Aby si mohl sóstružnik postěžovat na vokresu, to musél bét ve straně.
          A aj tak bévaly doby gdy to bylo vo hubu.
          Třeba příbuzné vod manželky taky kritizovál papaláše, v 50 letech, a našli ho mrtvýho negde na stavbě gde pré v noci spadl z lešení.
          Rodina si dodneška myslí, že ho zavraždila STB. Co by jako zámečnik dělál v noci na stavbě? Na druhým koncu Brna? Býl zvyklé jit z práce na vlak a dom.
          No asi byla tá jeho kritika málo konstruktivní.

          1. Ono to bylo jak kdy a jak kde. V 50. letech si otvírat hubu nebylo úplně to pravé ořechové.
            A velké města, tam to měly obšacované často komoušské bratrstva, ne nepodobné dnešním mafiánům. Však z nich se potom rekrutoval porevoluční organizovaný zločin a privatizační rozkrádačky.
            Nedokážu si představit na vesnici, že by někdo takhle „spadl z lešení“. Ono by se hned vědělo i kdo to udělal a která komoušská svině za tím stojí. A tomu by minimálně vyhořel barák.

            1. Pochopitelne, nic neplatilo globalne. Ale napriklad clovek, od kteryho jsem koupil chalupu, v padesatkach naprosto na ferovku jel na kraj si stezovat na mistni komary, ze mu naridili, aby si prestehoval barak, protoze hnuj z jeho chliva jim smrdi pod oknama MNV, kterej si udelali z baraku po odsunutym nemeckym sedlakovi. Ten stezovatel byl rolnik, nebyl nikdy v zadne politicke strane, kdyz se nalil, tak zvonil v mistni kaplicce a hulakal, ze komari jsou curaci, protoze mu sebrali vetsinu poli i dobytka. Na tom kraji vytahl seznam odvedenych zemedelskych produktu, soudruzi prijeli do nasi prdele na kontrolu a MNV dostal do roka novej barak uplne jinde. A sedlak nemusel barak stehovat.

              1. Patrně poskytl vhodnou roznětku k finálnímu řešení vnitrostranického boje o moc na daném sekretariátu :-)

          2. Chvalabohu, môj dedko dostal za „nekonštruktívnu kritiku“ prednesenú v škole na rodičovskom združení (ale pravda, koledoval si už aj predtým, veľmi si ako člen starej sedliackej rodiny servítku pred ústa nebral) len pol roka basy. Ale pravda, to boli už 60-te roky. V spise údajne stálo (asi zo súdneho pojednávania): „Namiesto toho, aby svoj čin oľutoval, ešte sa ironicky zasmial.“…

      2. Dneska si úředník, co má na starosti zakázky liniových staveb v Praze, při oslavě svých 50. narozenin pronajme pražský ostrov za bratru 600 tis. a uspořádá oslavu za dalších 750 tis. Kč. A nikomu to kurva nepřijde divný.

        1. Ti, co by jim to mohlo prijit divny, byli mezi pozvanyma, ne?

      3. servisdok 20.6.2022 v 11:19

        Počty škol se plánovaly centrálně, u kulturáků si nejsem jist, pamatuji pouze adaptace několika sokoloven v okolí.
        Školky a sámošky se stavěly v akci „Z“ z materiálu, který nebyl centrálně naplánován. Profit z dodávek nenaplánovaného materiálu měli dodavatelé.
        Zažil jsem to, například jako stavbyvedoucí na stavbě školky ve vsi kategorie do 500 obyvatel. Postupovalo se podle pravidla: máš maturitu? Tak budeš stavbyvedoucí. Byli jsme dva alternující brigádníci – stavbyvedoucí, pracovalo se o víkendech, na technologicky náročnější práce padla část dovolené.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017