„A kde je ta nevděčná země? Země malicherná, země nacistů?“ aneb politicky korektní historie z Moskvy - zpět na článek

Počet komentářů: 224

Přidat komentář
  1. Hele, to už je fakt „soap opera“. Neměly by ty díly vycházet pravidelně, abychom se mohli napjatě těšit, jak se velmi křehké vztahy mezi hrdiny vyvinou?

    1. Jose neprijel… co bude Juanita delat? A co deti?

      1. V lepších telenovelách se občas stane dějový zvrat, kdy se z mrchy stane traumatizovaná chudinka, která se nakonec polepší (nebo umře), zatímco ze sympatického hezouna se vyvine cynický manipulátor.

        To be continued…

        1. Mozna, ze kdyby Namazal zapnul umelecke strevo, plus tam nechal nejaky otevreny konce a jinotaje typu „humidovat“, tak bych to zacal i cist.

  2. Podle rusofobních fanatiků napadl SSSR Polsko aby posléze vyhnal z Polska nacisty a zanechal Polsko Polákům.
    Logiku u zaslepených fanatiků fakt nenajdete.

    1. Tyhle výkřiky do tmy si strč doprdele.

      1. Vy tam bydlíte ?

    2. Chudak Ada. Dyk von se vlastne jen branil.

      Na druhe strane, kdyz vidim autora, tak si rikam, ze zas tak schopny Ada nebyl, jinak by dokopal Himmlera k duslednejsimu plneni planu a pak bychom takoveto sracky nikdy nevideli.

        1. Jojo, Vildovy Kriegsrede, to je jiny kafe, nez Nutellovy vymluvy a sliby.

          1. Tak tak!

  3. Jediný prokazatelně uměle vyvolaný hladomor se odehrál v USA za velké hospodářské krize.

    1. Odkaz alebo aspoň stručný popis tejto katastrofy by nebol? Rád by som si doplnil poznatky o tých diabloch z volstrítu. Prosím, prosím…

      1. jestli si chceš doplnit vzdělání, začni tady
        http://www.stripkyzesveta.cz/public/img/buhsynergie_(2).pdf

        Je mi jasný , že to nepřečteš, páč je to dlouhý, ale

        pokračuj
        http://www.blizkyvychod.eu/sykes-picotova-dohoda/

        a tady skoč na 3tí odstavec
        https://www.michalapetr.com/map-1964-bezpodminecna-kapitulace-kyjeva-putin-vcera-informoval-osn-o-sve-jedine-mirove-podmince-slovansti-kozacti-vyslanci-uz-s-gosudarovym-pozehnanim-jednali-30-brezna-v-moskve-s-ruskymi/

        a pak si můžem třeba pokecat o tom, jak jsme po 2 WW museli anglánům zaplatit i tkaničky do bot za naše vojáky, kteří bránili Anglii

        1. Ano, to tak bývá, že když si od na anglanů na úvěr nakoupíš na vybavení abys mohl provozovat Československou armádu, tak ho pak musíš zaplatit. Zvlášť když si to vybavení pak odvezeš domů do vlasti. Za letce v RAF jsme neplatili nic, protože byli součástí britských ozbrojených sil, tudíž je platila britská vláda. Zaplatili jsme akorát za letadla a materiál, co jsme si po válce koupili a pdvezli.

          1. Na druhou stranu, Anglani mohli trochu primhourit ucho, kdyz se nam u nich tak dlouho valelo nase menovy zlato.

          2. Akorát že Československá armáda zachraňovala Anglánům prdel poté, co vyzbrojili Německo proti SSSR a ono jim ty plány rozebrat si území Ruska po Hitlerově vítězství jaksi nevyšly.

            1. Oni Anglani to vubec meli zajimave nastaveny. Churchil se nechal slyset, ze bolseviky je potreba vyhladit a stran Nemcu zase, ze je potreba zlomit jejich narodni hrdost. Sebebedomi Anglicanu a jejich rozpinavost mu nevadila :-)

              1. Churchill byl starej imperialista a až do roku 1940 docela kontroverzní politik. Ale s bolševikama měl recht.

                1. A proč by podle tebe mělo být správné bolševiky vyhladit? Proč asi tak těm zločinným imperialistům bolševici tak vadili??

                  1. Z uplne stejnejch duvodu jako dneska. Benzinka, ktera se nechce nechat vykrast. No koho slusnyho by to nenasralo?

                    1. Těmi slušnými myslíš ty „hodné“ imperialisty, kteří si své bohatství naloupili?? A právě na úkor těch bolševiků.
                      Že ty si myslíš stejně jako spousta dalších, že bolševik = komunista.

                2. Ale jo, ale mohl si vybrat jiny bojiste. Nastesti mu to utnuli. Ale Johnson jeho padlou vlajku zvedl hrde, o tom zadna.

            2. Ale hovno. Bojově nasazenej byl Čs. Pěší prapor 11 – Východní co bránil Tobruk a pak hlídal Bejrút coby protiletadlovej pluk a pak Čs. Samostatná obrněná brigáda, co blokovala německou posádku v Dunkerque. Budiž jim čest a věčná sláva, ale nikomu prdel nezachránili, natož Británii. Britové se ani do jejich bojového nasazení nijak nehrnuli, protože jsme neměli zálohy a nebylo by jak nahrazovat bojové ztráty. Dunkerque byl v tomhle dar z nebes. A čs. letci byli součástí RAF a nic jsme za ně neplatili.

          3. V roce 1939 Velká Británie 25% našeho zlatého pokladu vydala Hitlerovi. Zastavil to až Churchill, jinak by jim dali i zbytek z 50% českého zlata deponovaného v Anglii! Čímž část zlata zůstalo v Anglii. Od roku 1950 jsme jim jen platili a platili, protože nám to zlato zadržovali. Nejprve to bylo odškodnění za znárodněný majetek po r.1948 (tady si komouši pomohli reformou). Pak odškodnění za zmařené investice. Všechno bylo zaplaceno asi v roce 1959 se značnými úroky. Jenže potom stejně neukončili embargo (třeba i na léky – inzulin) a stále drželi část našeho zlata v zástavě. Najednou vytáhli dokument, ale fakt precizní, kde jsme museli ještě uhradit Velké Británii náklady na působení naší armády a vlády za druhé světové. Takže jsme platili nejen Benešovi snídaně, ale i uniformy (i RAF), spodní prádlo, prostě vše. Dokonce jsme zaplatili i munici do kulometů a pušek a bomby, které naše osádky házely na Němce! O tom, že to asi do dokumentu nestříleli od boku svědčí i to, že nám „dobropisovali“ náklady na 311 Sqd. za říjen a listopad, protože ty někdo v průběhu roku 1940 na ně omylem napsal, ačkoliv to byl materiál pro polskou 304.

            1. Jenom bych dodal, že na konci války byla Anglie finančně na dně a třeba přídělový systém zrušili až po nás. Jednou z příčin velkého smogu v roce 52 bylo i to, že kvalitní uhlí se prodávalo na splácení dluhů a doma se pálilo nekvalitní sirnaté.

              No, na konci války, oni de facto zbankrotovali někdy v roce 42 a z průšvihu je vytáhla Amerika.

              1. Jj. Proto se do války nehrnuli, věděli co hrozí. Budiž Chamberlainovi je cti, že i přesto v září 1939 vyhlásil Německu válku. Ale on málokdo ví, že Chamberlain byl poměrně válečný jestřáb a začal docela dost investovat do zbrojení. Už někdy od roku 1936. Jenže předtím se na to od roku 1920 brutálně sralo a výdaje se akorát snižovaly. Mimochodem, pro snižování vydajů hlasoval i jistý W. Churchill, MP.

                1. To se da pochopit, po valce nikdo nevidel zbrojeni jako prio. Zejmena, kdyz Nemec byl prece na uzde, ze. U nas byla taky pohoda jazz a opevneni se stavelo, az uz Nemec startoval tanky.

                  1. Jo, jinde ve světě to nebylo lepší. Navíc Britům to plánovaný desetiletý moratorium na zbrojní výdaje vypršelo jako na potvoru akorát v roce 1930, na vrcholu Velké krize, takže ho museli asi třikrát prodloužit a začli zbrojit až když vyloženě nebylo vyhnutí.

                2. Přesně tak. Asi bych nepoužil slovo „jestřáb“, ale Chamberlain nebyl naivní a pro obranyschopnost Velké Británie vykonal mnoho. Jeho vláda vytvořila Stíhací velitelství a dala dost peněz na vývoj a výrobu moderních stíhaček. Jen tak mimochodem, včera se na ČR chlubili, že Explosia bude investovat do rozšíření výroby náloží do granátů a že se během několika let výroba ztrojnásobí. Teď, dva a půl roku po začátku války.
                  Díky Bohu za Mnichov. Dnešní politici by nás hnali do války, pronášeli bojovné proslovy, a pak by se dívali, jak nás Němci masakrují. Ale Němce by to jistě oslabilo, kořisti by měli mnohem méně.

        2. jerry.mysak

          Háčik je ale v tom, že ja som sa zaujímal o umele vytvorený hladomor v USA, nie v Rusku, či Ukrajine. :). Skrátka si to nepochopil… Toho tvojho Boha synergie asi neprečítam, nie preto, že je dlhý (skús 13-dielny cyklus o hugenotských dobách 16. a 17. storočia od Roberta Merleho ak máš rád hodne písmeniek, ale je to v dobovej češtine, tak bacha ak nevieš čo je to moudí…), ale že je to nezaistený web a tie ja nejako nemusím.
          Reagoval som na toto:
          – leon30.9.2024 v 21:39
          Jediný prokazatelně uměle vyvolaný hladomor se odehrál v USA za velké hospodářské krize.

      2. Nevěřím, že o tak významné události ti vyhledávač nenašel žádné informace.

        1. Dey w11 a máš stanici serveru a co nezametou to ta ie-ě.

      3. V umění – John Steinbeck:Hrozny hněvu. Ale miliony mrtvol tam nehledejte. jiný kraj, jiný mrav.

        1. To je ta knížka kde nezaměstnaní námezdní dělníci cestují za prací do Kalifornie vlastním automobilem?

          1. některé věci byly za mořem jinak. třeba když v českých zemích řádil poslední (tereziánský) hladomor, tak černí bratři úpící pod knutou plantážníkovou v jižních státech amerických měli na konci řádek bavlny sud s vepřovým a fazolemi a mohli jíst kolik chtěli. (a hladem umírající nevolníci si na zrušení nevolnictví ještě museli tři desítky let počkat).

            že by bylo nějaké terno při opakované neúrodě při periodě sucha a prašných bouří se zadlužit, přijít o farmu, stát se z majitele nájemcem a pak s koupí kombajnu bezdomovcem na cestách za prací, tak to asi fakt nebylo.

            1. Tak časy to byly zcela nepochybně tvrdé a ne nadarmo se tomu říká Great Depression, ale do hladomoru to má dost daleko. Dokonce bych si troufl říct, źe průměrný krizí zmítaný a prašnými bouřemi ošlehaný Američan se měl výrazně lépe pokrokový, krizí nezasažený sovětský člověk ze země, kde zítra již znamená včera. O obyvatelích Ukrajinské SSR ani nemluvě.

              1. Než pokrokový…

              2. Obyvatelé ukrajinské SSR měli problém, když byli rolníci. Úpně stejný, jako rolníci v ruském Povolží. Hledisko nebylo etnické, to jen současní rusofobové projektují svoji etnickou nevraživost do minulosti. Stalin chtěl prostředky na industrializaci a bylo mu lhostejné, jaké národnosti je ten, komu je sebere.
                To druhé souvětí je moc pěkné. Dneska by si ho troufl zpochybnit jen zrádce.

                1. On taky průměrný Američan nemusel znova vybudovat zemi zničenou první světovou a ještě více občanskou válkou, navíc byli USA v luxusní pozici světového věřitele.

                  1. Tak SSSR první válkou moc zničené nebylo, na jeho území se moc nebojovalo a většiny těch území se vzdali v Brestu-Litevském. Rusko dojebala až občanská válka, kterou rozjeli bolševici.
                    USA měly, stejně jako po druhé válce, tu výhodu, že se finančně nezruinovali válčením.
                    Jinak v objemu průmyslové výroby dosáhli stabilního prvenství už někdy v polovině 70. let 19. století a ekonomického prvenství někdy v 90. letech. V People of the Abyss vyjádřil Jack London údiv nad tím jak bídně si žije britský dělník ve srovnání s americkým už někdy okolo roku 1910.

                    1. Ještě větší údiv vyjádřily odvodní komise, když porovnávaly zdravé statné masem živené brance z Austrálie a Nového Zélandu s rachitickými vychrtlíky z domácích ostrovů.

                    2. Jj, na to jsem taky párkrát narazil. I ta druhý války se nějaký korespondent po pádu Narviku srovnával rachitické Brity se svalnatými Němci a konstatoval, źe navzdory brutální inflaci, krizi a výmarskýmu bordelu Němci dokázali svou mladou generaci zdravě vychovat.
                      Mimochodem, když Čechoslováci v roce 1940 v Cholmondeley fasovali nový battledressy, tak narazili na problém, že jim sice blůzy padly na dýlku, ale že byly malý přes hrudník.

                    3. Přečti si Orwella – reportáže z meziválečné Britannie:

                      https://www.databazeknih.cz/serie/eseje-george-orwella-4690

                      https://www.databazeknih.cz/prehled-knihy/cesta-k-wigan-pier-80472

                      https://www.databazeknih.cz/prehled-knihy/fararova-dcera-382160

                      Má anglofilie dostala těžkou ránu. Možná to bylo tím, že jsem svou představu Anglie získával z knih ze čtyřicátých let, z jejich „fines hour“. A pak z Tolkiena, C.S. Lewise a Bryana Houghtona.

                    4. Nj, v podstatě jsem na tom podobně. Na Británii je ledacos obdivuhodného, na jednu stranu nesmírně schopní lidé, vynálezci, kontruktéři, objevitelé, námřníci, vojáci, na druhé stgraně dost asociální společnost, bezohledná vůči svým nejslabším a přitom arogantní a moralistická. na jejich obranu nutno dodat, že se jim na přelomu 18 a 19. století domácí populace za několik málo desetiletí pomalu zpětinásobila, z nějakých 5 milionů na skoro 25 v roce 1850. což zlikvidovalo původní sociální systém a výrazně snížilo hodnotu lidského života. Lidí tam bylo jako sraček a země je nebyla schopná uživit už někdy od začátku 19. století.

                    5. No… a klesla cena práce a zlevnilo se zboží na export. Dílna světa. Ovšem životní podmínky lidí byly hnusné. Takže se lidi tlačili pryč a budovali impérium…
                      Ještě bych připojil kulturu, knihy a filmy. Přes ty je anglofilů docela dost.
                      A pak tam nadšenej anglofil jede, a zjistí, že po něm místnáí mládež na ulici hází šutry. Nic osobního, jen tak pro zábavu.

                    6. Ehm… je anglofilem člověk, kterej má rád Skotsko?

                    7. Zkus to říct ve Skotsku a pak poreferuj :)

                    8. Tak kámoš to Skotsko strašně žere, asi by měl on… ) ale je fakt, že příroda je tam krásná.

                    9. Re: Hroch_bahenni 1.10.2024 v 22:44
                      Muj pribuznej tam zije uz skoro 20 let, puvodne byl ve Skotsku a pak skoncil v Irsku. Prej lepsi lidi.

                    10. To nebyla občanská válka nýbrž revoluce. Nejdřív si to nastuduj než začneš trousit „moudra“.

                      tady se píše něco jiného:

                      První světová válka znamenala pro Rusko hospodářskou i vojenskou pohromu. Zaostalý carský režim nedokázal účinně mobilizovat všechny síly k obraně před vnějším nepřítelem a po vzedmutí lidových bouří v Petrohradě v únoru 1917 (podle gregoriánského kalendáře v březnu) se zhroutil. Jeho oponenti v exilu dostávali již od roku 1915 finanční podporu od Němců.[1] Němci totiž věřili, že pokud padne carský režim v Rusku, nebudou muset s Ruskem nadále válčit, a uvolněné vojáky budou moci přesunout z východní fronty na západ.[1] V roce 1917 začaly v důsledku nedostatku potravin stávkovat desítky tisíc petrohradských dělníků, protože však byla válka, byla stávka automaticky považována za sabotáž. Představitelé města tento problém nedokázali vyřešit a svým jednáním vyvolali naopak ještě větší protesty. 8. března nespokojené petrohradské ženy stojící v dlouhých řadách na chléb vyvolaly mohutnou protiválečnou demonstraci. Na některých místech protesty přerostly ve střety s policií a kozáky. Večer téhož dne vydal Mikuláš II. rozkaz veliteli petrohradského vojenského okruhu, aby demonstrace okamžitě ukončil. Pokusy nasadit proti demonstrantům vojsko nebyly úspěšné, protože vojáci odmítli střílet do neozbrojených civilistů, někteří se dokonce vzbouřili, zastřelili své velitele a přidali se k nespokojencům. V průběhu dalších dvou dnů začala generální stávka.

                    11. U nas ta valka zpusobovala hlad a melu taky. Ve finale do Cechu strileli Madari.

                      https://cs.wikipedia.org/wiki/Hladov%C3%A9_bou%C5%99e_v_Plzni

                    12. ale ten německý kalkul vyšel a ten legendární zapečetěnej vagon se syfilitikem a bankocetlema učinil všechno co od něj očekávali (co si nasmlouvali?), ale už bylo pozdě. brestlitevský mír byla faktická kapitulace ruska a znamenala přesun německých jednotek na západní frontu.

                    13. @Lukas B.
                      Export syfilitickýho komunisty do Ruska vyšel Němcům tak dokonale, že ani ne za třicet let měli Rusa i komunisty na dlouhý roky v Berlíně.

                  2. Takhle – PRŮMĚRNÝ Američan se zaručeně měl v meziválečném období dobře. USA nikdo nikdy neohrožoval, země úrodná (on ten klimatický pás taky hraje roli), náklady na WW1 nic hrozného, světová dominance (Británie šla do kytek)… Velká deprese sice znamenala miliony lidí, co fakt neměli ani polívku, ale netrvala tak dlouho.

                    1. Británie ještě v kytkách nebyla, alespoň je mocensky. Naopak se ještě rozrostla o Palestinu. Mocenský úpadek nastal až po roce 1945 a definitivně to zlomila Suezská krize, kdy se ukázalo, že bez USA to nezvládnou. Mezi vàlkami ještě byli supervelmoc, i když zčásti kvůli americkému izolacionismu.

                    2. Jde o to, že ta Palestina je zase stála jen další peníze… Ekonomicky byli na huntě, což je projevilo za nějaký čas rozpadem impéria.
                      Velmoc na moři ještě byli, to jo. Ale lidi už se dobře neměli.

                    3. Ekonomicky šli dolů už někdy od začátku 20. století a první světová válka je zasáhla dost těžce. Mimo jiné napůjčovali obrovský prachy carskýmu Rusku a bolševici je se splácením poměrně pochopitelně fákli. Ony Británii kolonie vysávaly i lidsky, spousta chytrejch a podnikavejch lidí hledala a nalezla uplatnění v koloniích a chyběli doma. Noa samozřejmě finančně, dobrej kšeft to byl pro obchodníky, ale stát na tom celkem tratil, museli budovat infrastrukturu, školy, úřady, držet tam armádu, policii, koloniální správu, udržovat obrovský loďstvo na ochranu obchodních cest… Vybraný daně rozhodně náklady nepokryly. Už tenkrát fungovala kapitalizace zisků a socializace nákladů.

                    4. Souhlasím. Bylo to klasické „zisky se individualizují, náklady zespolečenšťují“.
                      Ona teda Británie Rusko nikdy moc nemilovala, z jejich pohledu to byl pokus udržet Rusko ve válce proti Německu. Nakonec nevyšel… Intervence je asi taky něco stála.
                      Indie asi Brity zatěžovala nejvíc, zajímavé je, že pod korunu přešla až ve 2. polovině 19. století. Časově to koreluje se začátkem úpadku britské moci, i když to pár desetiletí ještě nebylo vidět. Mechanismy ale už byly nastartovány. Profesor Parkinson by mohl leccos dodat…
                      Světové války Brity ekonomicky dorazily.

                    5. Británii a Rusko byly jednu dobu soupeři, jak Rusko expandovalo do Asie, tak se Britové báli, že budou chtít jít i do Indie a soupeřili o vliv regionu. Great game se tomu říkalo. Za první války byli spojenci, pokud se nemýlím, tak přes Francii.

                    6. Jinak se Rusko a Británie historicky politicky více méně ignorovali, neměli moc společnejch průsečíků, až na tu Velkou hru.

                    7. Ona to nebyla jen Great game, taky Angláni párkrát zabránili Rusku ovládnout úžiny. Ale Pánbůh je za pomoc musulmanům potrestal:
                      https://denik.to/alexander-tomsky-nase-civilizace-skoncila/

                    8. shane
                      Spojenci jo, ale velká láska to nikdy nebyla, spíš z donucení. Britové staletí se zalíbením pokukovali po Němcích, za WW1 je to trochu přešlo (ještě o Vánocích 1914 se vojáci němečtí a britští vojáci bratřili), ale doopravdy je postavila proti Němcům až WW2.
                      Ano, soupeřili s Ruskem o Afghánistán (nakonec z něj nic neměli ani jedni) i o úžiny, ale jinak jim třeba po Krymu nic nebylo. Co mi taky nejde do hlavy, je ostře protiruský postoj po roce 1991. Británii by od Ruska nehrozilo vůbec nic… A běžný Brit o východní Evropě prakticky nic neví. Je to daleko.

                    9. BTW by mne zajímalo, zda když byl v Indii „Britiš Rádž“, tak jestli v případě ovládnutí UK přistěhovalci bude v Británii „Indiš Rádž“ )

                    10. Suezská krize: přesnější formulace by byla „proti vůli USA to nezvládnou“.

                    11. jo, to je asi přesnější

              3. shane

                …do hladomoru to má dost daleko – to si jen myslíš, nebo víš kolik Američanů umřelo hladem?

    2. Hele, milý Leone, za bolševické cenzury by nikdo nevěděl, co jsi za debila, kdybys teď nezneužíval demokracii a svobodu, nevěděl by to nikdo doposavad.
      A jen drobná připomínka k další diskuzi. Časově se požadavek Velké Británie na zaplacení dodaných zbraní a výstroje naší armádě shoduje se znárodněním (uloupením) veškerého anglického majetku v ČSR. A samozřejmě, že ty platby nešly do anglického rozpočtu, ale jako odškodnění okradeným občanům a firmám z UK.

      1. Ne! Požadavek na zaplacení dluhu za vojenský materiál přišel až po zaplacení reparací za znárodnění majetku.

      2. To jako já jsem debil, protože ty si špatně informovaný nebo vůbec ne?
        Raději se starej o současnou liberálně demokratickou cenzuru. O demokracii a svobodě by ti mohla povyprávět paní Benešová.

  4. Jako dobrej příspěvek ale na mě moc dlouhej ale obrázky jsou hezký. Zkusím to dočíst až trošku vystřízlivím. Ještě ale mám dvě flašky Ruského standardu.

    1. Pij Belugu pro čistou hlavu :)

      1. Stoli ;⁠-⁠)

    2. Dej Igristoe, takovej clanek je potreba splachnout brblinkama.

  5. Takže očekávám další hromadu kňůů výkřiků místního proruského spolku, pak pár komentářů typu „má to cenu vůbec číst“, no prostě stejně nicky(česky nicky, ne anglicky), stejné kydy. Argumenty proti budou samozřejmě nula nula prd.

    Já tam nic zjevně špatného nevidím a nenacházím, ale rád si poslechnu něco proti. Ostatně DF by určitě uveřejnil polemiku s těmito články, jenže jí zřejmě jaksi nikdo z místních co pětkují jako o život není schopen.

    Mluví to o vás, ne o Pelcovi nebo Zamazalovi. Tak se třeba poserte.

    1. Tak kňučíš tady zatím ty. A eště radíš si něco strkat do zádele. Hromada lidí už tak nějak tuší, že číst to cenu nemá. Svině jako já nedoceňují velikost myšlenek páně Zamazala nebo tvých. Sorry. Budeme muset na převýchovu, hned po obsazení Moskvy.

      1. Počkej, jak „zatím“? V okamžiku jaks mu odpověděl, jsi přesně začal naplňovat jeho proroctví, právě proto, že sis hned neodputil, přesně jak odhad, říct že to cenu opravdu nemá :D. A teď vážně. V textu žádný faktický chyby nejsou, ale stejně zde nesklidí většinové sympatie. Jsi schopen definovat proč?

        1. Ja myslim, ze problem lezi v tom, ze tady nejsou fanatici moc oblibeni. Z zadneho tabora.

          1. Fanatiků je tu spousta. Akorát z jinýho tábora než Zamazal. Proto tak vztekle reagujou. Kdyby nebyli fanatici, tak to v nich takový emoce vyvolávat nebude. Jà taky se spoustou věcí tady řečených nesouhlasím, ale jelikož nejsem fanatikem, tak se jima nevzrušuju, leda pokud jsou extrémně blbé. Což je i tady poměrně vzácné.

            1. Jaký emoce? Že nazvou pičovinu pičovinou? 8-o

        2. 2 Siloton 1.10.2024 – 0:55: Nejsem si vědom, že bych kňučel, ale když myslíš….ehm, myslíš? Já si ani nechci hned odPutit. Já s Putinem nemám problém. Neříkám, píšu, že hromada lidí tuší.. Já netuším neb se mi po zkušenostech minulých nechce plýtvat časem na… ehm…cože to vlastně? Ani nevím, nebo nejsem schopen tu věc přečíst a natož definovat proč to sympatie nesklidí zde. Asi je to určeno jinému publiku, zde to má za cíl pobavit svině jako já.

      2. Ty nejsi nejvostřejší tužka v penálu koukám…

        1. shifty 1.10.2024 v 1:24

          „Ty nejsi nejvostřejší tužka v penálu koukám…“

          – – –
          Založit místní spolek ostrých tužek je dobrý nápad – budeš první předseda. Možná vytáhneš i dotaci, neziskovky pro kultivaci diskusí jsou vítány…

        2. To máš recht, přecedo. Já jsem svině. Lepší být neostrej v penálu než mít touhy stran análu.

    2. Tak něco proti? Třeba ta zmiňovaná rusko-polská válka plynule navazující na I. světovou. Kterou začali Poláci chtějící obnovit Rzeczpospolitou z dob pana Wollodyjovského. Nejdřív bylo polské vojskou v Kyjevě a až pak Rudá armáda před Varšavou. Podle autora jsou ovšem Poláci vždycky nevinné oběti a Rusové vždycky darebáci. Ostatně Rusové… Jaké rasy byla většina čelných bolševiků pan autor taky radši nezmiňuje, prostě to byli všechno „Rusové“.

      Neumím rusky ani ukrajinsky, nikdy jsem dál na Východ než v Košicích nebyl. Proč chochli tak zuřivě dva a půl roku bojují? Bůh suď. Proč Češi čtyři roky loajálně bojovali za císaře pána a tu jeho rodinu, když nás tu prý tři sta let utlačovali, nemluvě už o Solferinu či Hradci Králové?

      1. Pocem, Tebe prece musela rustina taky potrefit, ne?

        1. O toto potěšení jsem těsně přišel, stejně jako o základní vojenskou službu.

          1. Vidis vidis, kdyz se pak spolecnost dobre prdne a zpiva ruske castusky, muzes jen v koute sedet.

      2. Problém s jakoukoliv ruskou válkou po té první je v tom, že největší sovětský mírotvůrce V. I. Lenin se vzdal spousty ruského území, aby mohl ukončit boje v ní (WWI) a věnovat se občanské válce v Rusku, protože většina občanů Ruska nechápala, že by pro blaho všech měli odevzdat veškerý majetek bolševikům a poté třeba klidně umřít hladem. Nicméně mír se za cenu velkých územních ztrát podařilo uzavřít, občanskou válku bolševici vyhráli, tak nezbývalo nic jiného, než se odevzdaná území pokusit dobýt zpět.
        Legrační je to třeba v Arménii, kde se všechno jmenuje Ararat, fotbalový klub, koňak, toaletní papír, prostě všechno. Jen ten skutečný Ararat kvůli Leninovi nemají, chodí se na něho dívat na hranice s Tureckem.

    3. Jestli to nějak souvisí s posráním, tak jedině tak, že jsou mi takové články u prdele. A kňučíš tady evidentně jedině ty. :-P

  6. Nedávno mi kámoš z tajné služby vyzradil že si nás znamenají do deníčku a že budeme viset jako první.

    1. Na praporu, nebo ve skolnich ucebnach na zdi? Dachsmeister uz to ma sestaveny delsi cas, o tom zadna.

      1. Mají to sestavený. A nejen tady.
        Ukazuje na to víc věcí, včetně varovných návštěv policajtů na LinkedIn poté, co člověk pošle pár šupů na nějakou sice nikoli zakázanou, ale nevhodnou adresu apod. Politicky aktivní nejsem, ale nepochybuju, že až začnou kádrový prověrky, přijdou. Nebo možná ani nepřijdou, ale bude v práci reorganizace…

        1. Nemci jsou uplne posedli vsechno o sobe vyblejt na LinkedIn. Ja se vyhejbam temhle serverum obloukem. Neprinese mi to lautr nic, spis si naseru do vlastnich kalhot. Nemci celkove na me jeste pred par lety hledeli jako na podivina, ktrej neni na FB, neleze na Instac, proste pro Google neexistuje. Ted jsou ale vyklepani nekde neco rict, nebo napsat, protoze maji lehce dohledatelnou stopu. Blbi jak bedna kytu.

          1. Sysop 1.10.2024 v 7:04
            Já tam nic nemám krom pracovního kontaktu, kvalifikace a publikací. Pomohlo mi to, když jsem měnil práci. Občas se mi tam ozve nějaký profesní kontakt. Osobní věci tam nemám vůbec.
            Nepíšu tam nic o politice nebo tak. Jediný, k čemu jsem se vyjádřil, byly RVP, poznámky byly odborné. Mimochodem bylo to k ničemu, i větší kapacity než jsem já tam psaly, ministerstvo to ignorovalo.
            Mý jméno zná už čtyřmístný počet lidí-bývalých žáků. Já se nezamaskuju. Ovšem politiku do práce nemotám.

            1. Jo, tak pokud to nekdo quliva profesi mit musi, pak asi nic nenadela. Ja kdyz beru cloveka, tak mne FB, LinkedIn, nebo nejaky jeho certifikaty vubec nezajimaji. Vyzkousim si ho sam, z ceho potrebuju a podle toho se rozhodnu.

              V patek jsem mel HO a z vedlejsiho tymu prisel do nasi laboratore student elektrotechniky (Masterarbeit) a snazil se beznym multimetrem zmerit vinuti statoru 0,5 kW motoru. Nebyl jsem u toho, ale kolegove se ho snazili presvedcit, ze takhle fakt nic nezmeri a chteli mu poradit. Ne, vsechno vi, vsechno zna, od vseho ma klice a poucoval je, ze U=R*I. No tak ho nechali bejt. Samozrejme, nameril jakesi kraviny a jeste se mu podarilo shodit ficko. Dneska mi volal docent z FH, ze kluk patri pod nej a ze jak mu to jako jde. Inu, tak jsem se ho rovnou zeptal, proc je nenaucej spravny metody mereni. Na to jsem se dozvedel, ze tohle je premiant a muzu byt rad, ze neposlali neco jinyho…

              1. co to přesně znamená, měřit vinutí? běžnej střídavej motor má tři stavy – jde, nejde, mezizávitovej zkrat…a ta třetí možnost se změřit dát multimetrem může a nemusí, záleží na stavu izolace, někdy je štěstí a projeví se to už na ohmickým odporu, nekdy ne a je potřeba vzít jiný instrumenty

                1. Taky to tak znám. Nic moc jiného běžně na vinutí elektromotorů neměřím.

              2. Sysop:

                „..vinuti statoru 0,5 kW..“

                – – –
                Co měl být cíl toho měření? A jaký to byl motor?

              3. Ono jde hlavně o to, že si mne tam najdou lidi, kteří chtějí nějak spolupracovat. Když jsem měnil práci, tak jsem přes LikedIn dostal nabídky.

              4. Ony tedy jsou profízlované i jiné weby. Tuhle se jeden prokecl, měl o mně informaci, kterou nikdy nikam nepíšu – osobní. Přitom šlo o běžnou diskuzi pod přezdívkou.

                1. Hroch_bahenni: „prokecl“ – ono u některých není zas tak složité zjistit si jméno a nic s fízlama to společného nemá. Jednoho místního jsem takto „odhalil“ zcela náhodně, stačí mít specifickou kombinaci nějakých parametrů. Pokud jste učil, tak už tím jste se z těch 10M lidí v ČR dostal do skupiny řádově desítek tisíc. Pokud sem někdy napíšete typ školy (ZŠ/SŠ/VŠ), do jiné diskuse, že jste byl tam a tam nebo se zabýváte tím a tím a okořeníte to názorem, který Vás někdo slyšel říct v hospodě skoro do písmene stejně a ještě se účastníte diskusí po články místních mužgínů (kde se prsíte úspěchy v sexu, počtem rozvodů, dětí, jejich věkem…), může se někomu snadno rozsvítit.

                  „Profízlovanost“ může znamenat jen to, že na web, kde máte určitou přezdívku (hůř, pokud ji máte na více webech) chodí i někdo jiný, koho jste Vy zatím neidentifikoval, ale on Vás ano.

                  1. fatdwi
                    V principu máte pravdu, ale tohle byl jiný případ.
                    Jinak právě ten počet rozvodů, intimní zvyky atd. – to je přesně to, co do diskuzí nepíšu.

      2. @Sysop
        já jen pro upřesnění, aby nedošlo k nějaký mejlce, není to seznam ala Corona.
        Je to seriosní návrh pro pana presidenta Pávka ohledně nominací ministrů vlády národní záchrany.
        Myslím, že slečna Ling i kaBrnak coby noví ministři zahraničí a místního rozvoje včetně Brna jsou super kandidáti. ;-)

  7. Článek jsem nečet, ale pokud někdo ano: je tam Pelz?

    1. vypíšem kurzy? :D

  8. Zase nám tu ten libtardí dement předkladá své zvratky. Všichni normální lidi chápou, že velmoci mají jen své zájmy. Bohužel bezkonkurenčně nejvíc mrtvých mají na hrbu nejvíc Ušáci. A porovnávání typu: Rusko nás okupovalo, ale pár let předtím nás Němčouři chtěli všechny zplynovat či poslat na Sibiř, nemá za mák smyslu. Je potřeba řešit aktuální stav. USA nás drancuje, Nemčouři vedou západní civilizaci neodvratně ke krachu, a světlo na konci tunelu je BRICS.

    1. BRICS ale neni svetlo na konci tunelu pro nas. Tak dlouho si vsichni delali prdel z BRICS, ze je to parta snilku a odpadliku, az am BRICS dneska vetsi obchodni bilanci, nez G7. Ted do toho narvou dalsi hrebik Nemci s debilnim pocitanim CO2 u firem, pak muze vyhrat Trump, aby z EU vycucnul do USA prumysl a pak tady posledni zhasne.

      1. Tak scénář by mohl být neustálé terorizování Orbána, Fica, po volbách Babiše a uvidíme, co Rakousko. Po vyloučení či odchodu z EU pak jiná možnost než požádat o vstup do BRICS není.

        1. Babisa nebude treba terorizovat, on ma svoje ksefty a Bruselu sa bude priecit iba v krcme pri pive, pardon, pri prejavoch k obcanom.

        2. Uvidime, jak dopadnou Turci. To je takova prvni vlastovka.

      2. „Poslední zhasne“ to komentoval známej, když se dost otřesenej vrátil ze služební cesty do Číny. Vrátil se tam po pěti letech a podle vlastních slov nestačil zírat.
        Taky na to BRICS moc nevěřím. Co bychom jim mohli nabídnout? Profesionální aktivisty? Rozcapený sněhový vločky? Generace, která něco umí, už je pomalu na cestě do penze.

        1. Bavil jsem se o tom s Cinanama, co sedi v nasi nove pobocce v Cine. Byli tady na zaskoleni a tak, neco jsme popili a pokecali. Oni jsou samozrejme velmi korektni a ofafrni, ale po nekolika dnech z nich obcas vylezlo, ze nepocitaji s tim, ze by se nase kancelar v Cine udrzela dele, nez 5 let. Pak uz nebudeme mit Cine co nabidnout.

        2. Tohle taky říkám všem už posledních 10 let. Furt nechce nikdo věřit. Stejně jako se soudružkou Merkelovou z NDR, Putinovou děvenkou.

          1. Merklovka sice vyletla ze stejneho hnizda, jako Vovka, ale ty prasarny, co v Nemecku ke konci sveho funkcniho obdobi nadelala, rozhodne nebyly rizene z Kremlu. Ba naopak, ty prosakle odposlechy celkem jasne ukazuji, odkud foukal vitr.

            1. Já bych zase docela věřil, že od začátku BYLY řízené z Kremlu (a Merkelová s tatínkem ve Stasi se s Putinem znali už delší dobu). Ale teď už to ani není potřeba, Germáni už nasadili sebevražedný směr a sebevědomě v něm pokračují a budou pokračovat až do tragického konce, jak jim diktuje jejich odvěká přirozenost „nejlepšího a nejchytřejšího Vůdce“. A berou s sebou zase celou Evropu. :-(

              1. Mna by skor zaujimalo, co viedlo Merkel seniora (tatinka) k navratu do DDR v 50. rokoch.. bol tusim evanjelicky farar ci nieco take.

              2. „…BYLY řízené z Kremlu…“

                – – –
                Ač tomu leccos nasvědčuje, Merkelovou musel taky někdo volit. A to určitě nebylo pouhé málo obyvatel bývalé NDR z touhy po starých pořádcích…

                1. Na to stačí říct – podívejte se, koho volí u nás. Blbci jsou holt všude. :-(

                  1. „…koho volí u nás.“

                    – – –

                    U nás je to jasné. Piráti bojují proti korupci, Starostové mají zkušenosti z komunální politiky. TOP09 je odkazem Karla Schwarzenberga, ODS je doslova Mercedes mezi těmi pravými politickými stranami a pámbůch KDU-ČSL je přece svatý. Volič si tedy snadno vybere.

                    Znám desítky lidí s čistým příjmem 25-30000 Kč, kteří je tam naházeli a udělají to i v dalších volbách.

                    .

        3. BRICSu bychom mohli nabídnout strategickou polohu, hezkou krajnu k rekreaci, krásná historická města a lázně. A celkem trpělivé, sice remcající, ale málo se opravdu bouřící, pracovité a učenlivé obyvatelstvo. A zavřít půlku humanitních ježibabologií by taky nebyl problém. Nouze naučila Dalibora housti. Naučili se potomci nevolníků v 19. století, naučili bychom se taky.

          1. JH:

            To je dobře, že máš ještě optimismus. Tuhle ježibabologii bych zavřel hned:

            https://ff.upce.cz/ff/hlas-ff-upce-ambasadori

            Třeba ambasador Bučánek:

            https://www.facebook.com/groups/1483147248632834/user/100010427883602/

            To bude jednou kapacita – jistě vysedí dobrý flek na úřadě…

            .

            1. Další Lukáš Visingr, ten odborník má taky fildu, respektive fakultu sociálních studií.

              1. Panek:

                L.V. dokonce sepsal článek o sobě, kterak se s FHS uplatnil v technických směrech. Už ho ale asi ze svých stránek odstranil, stejně jako povídání o jeho oblíbených cigaretách…

              2. Visingr píše docela dobré populárně naučné články o druhé světové válce. Je vidět, že ho to baví a zajímá a má načteno a proto i celkem střízlivé názory.

                1. JH:

                  „…má načteno a proto i celkem střízlivé názory…“

                  – – –
                  :ODDD

                  … ještě přehodnotíš časem…

                2. Pokud je to pravda, je fascinující, jak z toho nedokáže nic vyvodit. Veškeré análízy současné situace, co jsem od něj četl, se ukázaly jako blbost.

                  1. To naprosto souhlasím. O druhé světové píše dobře a s nadšením, o SVO tak nějak nmeastně, neslaně a propagandisticky.

    2. Citace: „Je potřeba řešit aktuální stav.“

      No současnej stav je takovej že:
      Ukrajinci 68 vnímaj jako sovětskou imperální opresi
      Němci by se za válku nejradši zakopali pod zem
      Rusáci 1968 vnímají stále jako nutnou bratrskou pomoc před nacistama a NATO.

      Normálnímu člověku z toho je jasný, kde lze čekat vyšší pravděpodobnost nápravy, že? ty brixi kterej si myslí, že Čína s Indií se dohodnou na nějaký společný brixí měně… :D

      1. No, ale před těma nacistama a před NATO nás ti Sověti přece zachránili, no ne? Takže alespoň v tom NELŽOU. U těch druhejch si tím zase tak moc jistý nejsem. Třeba s tím tvrzením, jak by se Němci za válku nejradši zakopali pod zem. Někdy to není až tak moc poznat. Nebo že se tady Ukrajincům v 68. nelíbilo, a proto je tady museli při tom okupování držet russáci skoro násilím. ;-)

        1. … co z toho vyvodí „normální člověk“ je proto podle mě dost záludná otázka…

      2. „Rusáci 1968 vnímají stále jako nutnou bratrskou pomoc před nacistama a NATO.“
        Fakt? Tak proč se za to 2x omluvili?

        1. Že by ze zdvořilosti když jsme o to tak žadonili?

        2. Nikdo se neomluvil, jednou to zmínil Gorbačov při nějaký řeči a jednou to mezi řečí prohodil Putin že „Odpovědnost je na jejich straně“. Oficiální omluva se ale nedělá mezi řečí a obsahuje nějaký dokument, který to shrnuje. A mimochodem, když už by se někdo omluvil, tak pak určitě nebude v roce 2018 točit dokument, kterej opět opakuje, že to byla záchrana. Podobné veletoče dělali třeba s Katyňskym masakrem že?

          1. Šíříte dezinformace. Foltýna na Vás.
            1. 4.12.1989
            Zástupci Bulharska, Maďarska, NDR, Polska, Rumunska a SSSR označili ve společném stanovisku ze schůzky členských států Varšavské smlouvy srpnovou vojenskou intervenci do Československa v roce 1968 za chybnou, neopodstatněnou a protiprávní.

            2. 26. února 1990
            Sovětská strana – během oficiální návštěvy Václava Havla v Moskvě – vyslovila v komuniké politování nad událostmi roku 1968. Ministři zahraničních věcí československo sovětskou mezivládní dohodu o odchodu sovětských vojsk z Československa ve třech etapách do 30. června 1991.

            3. 2.3.2006
            Putin uznal morální odpovědnost Ruska za vpád vojsk Varšavské smlouvy do Československa.

            4. 12.9.2023
            Putin označil intervenci sovětský vojsk v Maďarsku a invazi vojsk Varšavské smlouvy do Československa 1968 za chyby sovětské politiky. Tyto chyby proti zájmům jiných zemí označil za nepřípustné.

            1. Dokud Foltyn nerekne a neodprisaha cestny pijonyrsky na cervenou, ze se Rusaci neomluvili, taxe proste neomluvili.

          2. Zbytečná bagatelizace. Kdyby to bylo „mezi řečí“, nebylo by o tom tolik článků. Prostě řekli, že to bylo špatně, takže tvrzení „Rusáci 1968 vnímají stále jako nutnou bratrskou pomoc před nacistama a NATO.“ nemá podklad.
            Teda co kdo jak „vnímá“, netuším, nejsem Džamila Stehlíková, abych věděl, co si myslí cizí lidé. Vím, co oficiálně řekli.
            https://english.radio.cz/putin-russia-bears-moral-responsibility-1968-soviet-invasion-8622235
            https://www.nytimes.com/1987/04/12/world/gorbachev-alludes-to-czech-invasion.html
            Dokument jsem neviděl, takže se k němu nemohu vyjádřit. Silně ale pochybuju, že ho točil Putin. V Rusku je řada soukromých televizních a filmových tvůrců, produkují toho poměrně dost.

          3. A ten dokument je dokument. Výpovědi jsou tam účastníků, co zažili, co jim řekli a jaký je jejich názor. To jen nějaký propagandista v ČR (financovaný z veřejných zdrojů) z toho udělal zase oficiální stanovisko zahraniční politiky Ruska.
            Jinak koukněte se na History channel, tam jsou dokument o I. a II. světové. A taky to je překrucování historie, když tam vypovídají členové SS jednotek?

            1. No možná to znamená, že Němci vnímají WW2 jako bratrskou pomoc okupovaným zemím, záchranu před komunismem. Měříme přece stejným metrem.

              1. Dyk i ta Mnichovska dohoda byla pro nase dobro, aby konecne skoncilo to postuchovani se Sudetskymi Nemci. Lidem se jeden nezavdeci.

                1. Přesně tak!

      3. To je jen Foltýnovo výplach. Naši Ukrajinci vesměs tvrdí, že za Rusa jim bylo líp. Ti, kteří s tím nesouhlasili jsou vesměs mrtví. A víra libtardů, že jim Asie bude donekonečna prodávat suroviny, díly a zboží výměnou za fejkové papírky, je fakt k smíchu. Sankcemi na rubl jsme to jen urychlili. To i ta Kuba může nabídnout za pesa rum, doutníky a Kubánky 🤣

Napsat komentář

D-FENS © 2017