Zimní, nebo letní? - zpět na článek

Počet komentářů: 280

  1. (Teoreticky je to mozne i kdyby zakon zrusen byl). Jinak pokud me pamet nesali tak stridani casu bylo zruseno a znovu zavedeno uz nekolikrat, naposledy tusim 1979,takže v tom maj lidi trochu hokej.

    1. Kurde, blby zařazení

  2. Mně osobně střídání letního a zimního času naprosto vyhovuje. V létě je dlouho vidět a v zimě je tma stejně furt. Easy.

    1. souhlasím, představa že v létě mi od 3 svítí slunce do ložnice a večer je v devět tma mě neláká, když už neměnit tak bych byl raději za letní čas.

      1. A čo ti bráni vstať ráno o 3-tej, ísť pozbierať huby, pokosiť trávu, alebo čokoľvek iné, čo by si chcel robiť večer? Však 3 je iba číslo.

        1. Především ti, co by rano chteli spat a nestojej o to, aby jim nejakej kreten v pul ctvrty zacal delat pod okny randal se sekackou.

            1. Vám se někdy povedlo naklepat kosu úplně potichu? ;-)

              1. Touche

              2. To mi připomnělo historku jak jsem si kdysi zakoupil kosu, kosiště, kosiřík, německou babku a šel sem za sousedem ať mi ukáže jak se to klepe. Tak soused mi dal přednášku o německé a české babce ukázal mi co a jak. A já se ho ptám nakonec: „a jak to klepeš ty, na německý nebo na český?“ A von povidá: „Flexou…“

        2. To, že se tak nějak ve tři ráno běžně nevstává? Délka dne se prostě mění. Posun času potom umožňuje využít délku dne optimálně.

          1. Jsem si dneska zase koupil ranni butterbreeze a pekarka rikala, ze manzel zadelaval ve dve rano.

            1. On píše normálně. Pekaři opravdu nejsou normativ.

              1. Proto taky za zrušení stridani casu nejvíc bojoval pekar Pecka. Toho ale nesralo vstávání, ale to, ze je v lete dlouho svetlo, tudiz jsou lidi dlouho venku, tudiz je venku dlouho hluk a von pak špatně usíná, navic jeste za svetla.

                1. Mel se odstehovat nekam do cikanske, nebo romske ctvrti. Tam by takovy malichernosti neresil.

              2. Ja vim, vsak krome nich a popelaru uz skoro neni kde brat ;-)

      2. Co v devet. Uz v srpnu bys mel tmu o pul osmy.

        1. 1. srpna v půl devátý. 15. srpna v osm. 31. srpna za deset minut půl osmý.
          A my se divíme, proč císařpán makal od samýho rána:)

          1. Protoze byl nespavec. Kdyz se narodil, tak jeste meli v kazdym meste poledne jindy :) Sjednoceni prislo az s rozvojem zeleznice

  3. Autorovi doporučuju zajít na psychiatrické vyšetření. Bo jestli tohle není paranoia, já su panna orleánská. Takže stručně. Já jsem pro zachování střídání časů jednoduše kvůli svým koníčkům, které provozuji, a to přes to že do práce obvykle odjíždím po páté. Díky střídání alespoň část roku jezdím za světla, na druhou stranu, kdyby byl celý rok zimní čas, k čemu mi je plné světlo už v půl čtvrté? Věnuju se aktivně jízdě na motorce a létání s RC modely letadel. K tomu potřebuju co nejdéle světlo v létě. Hodí se mi tedy že se svým koníčkům mohu věnovat cca do 22:00. Na podzim už jsou obvykle dny tak krátké, že si stejně za světla po práci nezajezdím ani nezalétám, ale hodí se mi že aspoň chvíli zas jezdím do práce za světla. Ještě bych překousl zachování letního času, lidé co jsou pro zimní nechápu. Takže autora prosím ať si tu svojí marxistickou agitku strčí do prdele.

    1. Fandove SEČ ti vysvetli, ze mas konicky provozovat rano nez pujdes do prace. Jako bonus ti nekdo za par tejdnu natahne do cesty drat, takze ti odpadnou starosti s důchodem a nemocema :)

    2. „lidé co jsou pro zimní(sic!) nechápu“
      (Používejme prosím správný termit. Tedy čas astronomický.)
      Slunce je na jihu v poledne. Což je prostě jednoduché a zároveň krásné.

      1. Ale jen v jedny ose* a jeste jen nekde, bo jen v nasi maly republice je mezi polednama asi 20 minut.

        * Na rovniku je opravdu nad hlavou, takze prakticky nemas stin. Velmi nezvyklý zazitek :)

      2. No a? A to je dobré k čemu?

        1. Ad RomanL:
          K určení jihu? ;-)
          Ad shane:
          Tak si holt vždy dojedu do jedné z obcí:
          Andělka (Višňová) – středem obce
          Saň (Višňová) – středem obce
          Nová Ves (okres Liberec) – středem obce, několik metrů západně od vstupu do kostela
          Horní Suchá (Liberec) – nejjižnější částí
          Horní Hanychov – dolní stanicí lyžařského vleku vedle lanovky na Ještěd
          Český Dub – východní částí města
          Dolení Kruhy – středem obce
          Hoškovice – středem obce, východně od silnice č. 610
          Židněves – východní částí obce
          Charvatce – hospodářským areálem ve východní části obce
          Kamenné Zboží – středem kaple uprostřed obce
          Písty – západní částí obce
          Chotutice – východní částí obce
          Doubravčany – západní okraj obce
          Jeníkov (Čechtice) – středem obce (návsí)
          Bratřice – středem obce (asi 40 m západně od kapličky na návsi)
          Pacov – západní částí města (v zámeckém parku je pomníček)
          Dolní Radouň – severozápadní částí obce
          Jindřichův Hradec – středem města

          1. A když je to o hodinu posunuté, tak už ten jih nenajdete?

            1. Ad RomanL:
              Najdu. Nejsem debil.
              Ale není to tak hezké.

              1. Aha. To já jenom, že pro některé tady je to zřejmě nepřekonatelný problém. :-)

  4. Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty letní a zimní časy zakázala.

  5. Osa časového pásma jde zhruba v linii Liberec – Nymburk – Jindřichův Hradec, což je přibližně svislá osa ČR.
    Ve 12:00 Slunce na jihu, tím je dáno, co tu máme mít za čas.
    Není o čem spekulovat…

    1. A co jako mám z toho, že mám slunce ve 12 na jihu?

      1. RomanL:
        A kde bys ho chtěl mít?
        Tady jde o to, že v ČSSR někdo vymyslel kravinu s posunem času.
        Zavedení SEČ po celý rok je zjednodušení toho nesmyslu – už jen kvůli přeštelování hodin, narušování grafikonů dopravy a třeba i těm, co z toho bolí měsíc makovice.
        Já nejsem z těch, co by za tohl eněkd emuseli demonstrovat apod., tak moc mi to zase nevadí, ale proč si tuhle komplikaci držet…?

        1. Já ho ve 12 nikde konkrétně mít nepotřebuji, to jsem tím chtěl říct. A v ČSSR posouvání času fakt nikdo nevymyslel. ;-)

          1. RomanL:
            Jasně, nepotřebuješ – taky nepotřebuješ další věci, o kterých třeba nemáš tušení, že vůbec existujou a že bys bez nich měl komplikovanější život. Ale to je ti jedno, vždyť nejsi žádnej lumen.

            V ČSSR zavedlo vedení státui posouvání času v roce 1979, ale tos ještě tekl trubkama…

            1. Na nasem uzemi byl letni cas zaveden 1916. Pal to bylo zruseny, pak zase zavedeny, pak k tomu pridali zimni cas, pak oboje zase zrusili, pak zase zavedli a nakonev pred par lety zmenili datum posunu.

            2. Trubka jsi tady jedině ty, a to, že nemám slunce ve 12 na jihu mi opravdu nic nekomplikuje, zatímco u tebe je to evidentně problém velký problém, takže doufám, že pokud narazíš na něco složitějšího, že se z toho psychicky nezhroutíš. A v ČSSR posouvání času fakt nikdo nevymyslel, ale pouze aplikoval, ale ten rozdíl je na tebe asi moc složitý, jak tak pozoruji. :-D

              1. RomanL:
                Tvoje makovička není nic chytrýho, hlasovals pro vstup do EU a pak ses divil jak divínek.
                A ano, v bývalé ČSSR si vedení státu vymyslelo, že zavede letní čas. Tys tehdy tekl trubkama, takže co nenajdeš na wikipedii neexistuje.

                1. Jasně, génius corona je jasnovidec, a všechno o EU věděl ještě když trubkama tekl on, ale když se mu o hodinu posune čas, tak už nenajde jih. Ještě že WC najde i bez hodin. A kdopak to střídání času tedy vymyslel třeba v NSR, nebo v Rakousku, ty jedna Wikipedie? :-D

                  1. RomanL:
                    „… jasnovidec, a všechno o EU věděl …“
                    – stačilo se zajímat a věděl jsem.

                    „… posune čas, tak už nenajde jih….“
                    – vždy snadněji, než ty, na to mám výcvik.

                    „… NSR, nebo v Rakousku…“
                    – za starého režimu tyhle státy neměly takový vliv na ČSSR ve věcech, jako posun času.

                    1. Á, pán má výcvik. To ledacos vysvětluje, už to začíná dávat smysl. Hlavně že ten jih najde, když se mu ten čas posune… :-D

                    2. RomanL:
                      Ano, výcvik. Tobě to nevysvětluje nic, nemáš absolutně ponětí, o čem by ten výcvik vůbec mohl být – silně pochybuju, že kousek nitě a třeba obyčejný železný hřebík by tobě pomohl určit směr v noci při zatažené obloze apod. Seš zvyklej na mobil s aplikací, bez něj si neškrtneš…

                    3. Ano, opravdu nemám absolutně ponětí, o čem by ten výcvik tak mohl být, ale odhadování lidské povahy se určitě netýkal, vzhledem k těm stupidním představám o mně. Důležité je hlavně to, že po tom úžasném výcviku už víte, kde leží ten jih, a to i tehdy, když se vám posunou hodinky o hodinu. Musel to být evidentně neuvěřitelně kvalitní výcvik. Dokonce jste se naučil nějak magicky ovládat hřebík, aby vám někam ukazoval. To musí být úžasné kouzlo! :-D

                    4. RomanL:
                      Ponětí fakt nemáš, protože se příliš nezajímáš (tvoje povrchnost…).
                      Hodinky netřeba; jsou li však k dispozici, mohou pomoci.
                      Ten hřebík se opravdu magicky neovládá, to přírodní zákony. Ale to už je na tebe moc složité, konzumente…

                    5. Ano, já se nezajímám, kdežto ty jsi tak úžasně hloubavý (tvoje hlubokomyslnost).
                      Páni, popiš mi to ovládání hřebíku přírodními zákony, jsem moc moc zvědavý. Já bych se vsadil, že s tím, co jsi napsal, to moc nejde, překvap mě, jak působením přírodních zákonů ovládáš ten hřebík a které zákony to jsou. :-D

                    6. Roman 8:27

                      Tak musíš ten hřebík napřed zmagnetovat, žejo

                    7. A čím jako? O žádném magnetu, pokud vím, nepadlo ani slovo, přičemž pochybuji, že by se při výcviku (předpokládám v terénu), „v noci při zatažené obloze“, nějaký permanentní magnet v té přírodě zrovna vhodně objevil (nebo snad nosíte magnety běžně po kapsách?). Na to jsem tady čekal celou dobu, takže jediné další smysluplné vysvětlení je nějaký magický prvek, který ještě neznám. Hrozně rád bych to věděl, protože zmagnetizovat hřebík umí každý blbec, i corona, ale udělat to bez magnetu, to už je jinačí kumšt. A na to jsem právě zvědavý. :-D

  6. Přechod na letní čas mi působí značné problémy. Zatímco předtím jsem měl ranní erekci v posteli, teď ji mám až v autobusu.

    1. A to je špatně? ;-)

    2. No a co.
      Tak Vás nějaká překvapená slečna upozorní: „Pane, čouhá Vám kousek přirození,“
      a Vy smutně odpovíte: „To je celé.“

  7. „Má pravdu, předsedo“, má pravdu – aneb „Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu“

    1. Někdo mne volal?
      „Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu“
      Dávejte si pozor pozor.
      Mír a klid s Vámi.

  8. zimni gumy nejsou, jsou snehove

    1. A jak se na nich jezdí bez sněhu? 8-o

      1. …a na led se vmziku prezuje.

    2. Gumy? čo ste opica? Však to sú pneumatiky!

      1. On myslel vojaky na konci ZVS.

        1. Tak z Johna Sneha se na konci séroše guma stala, to je pravda. Udelali z nej velitele Noční hlidky. (nejsou gumy spis vojaci z povolani nez supraci?)

  9. Evropská unie měla šanci jednou udělat něco užitečného – zrušit střídání časů a udělat to rychle… v zásadě je jedno, který z časů by zůstal, hlavně aby se přestal každého půl roku měnit. Ale místo rychlého rozhodnutí to bude trvat ještě 3 roky (!!!) a EU ani neví, který čas si vlastně ponechat. A nechat to na jednotlivých zemích je jenom cesta k chaosu.

    1. Protoze to byla ukvapena huráakce bez pripravy a kdyz to vypustili tak jim doslo, ze tak jak to vymysleli to prinese vic problemu nez uzitku. Pak se ozvalo Rakousko a tak se to odlozilo a podle myho ted cekaj, az se na to v tichosti zapomene.

    2. Však už to tady někdo psal, že se to přizpůsobí podle Německa (až na Pyreneje, Pobaltí a východ Balkánu). Kéž by to byla ta nejdůležitější věc, kterou Severní Turecko určí. Bohužel je EU splněný Hitlerův sen.

      1. Cela EU ne, ta cara bude nekde u Nemecko-Francouzskejch hranic. Francie, Portugalsko a Španělsko budou mit jedno pasmo a zbytek bude mit německej cas. Ono to i docela odpovida tomu, ze SEC se dneska tahne v podstate pres tri pasma.

        1. Pres dve pasma, ne tri. Mezi Lisabonem a Kosicema je astronomickej rozdil asi dve hodiny

          1. Ja bych konecne oddelil Cechy a Moravu.

            1. Ale až potom, co já budu anektovat Kladsko.

              1. Chuj s tim. At si to Psonci nechaj. Dalsi chudej region co bude dilem natahovat ruku a dilem migrovat do Prahy fakt potrebujem. Jako by nestacilo co uz mame.

                1. Chudej region proto, že tam hospodaří pšonci. Počkej ten rozkvět, až to tam vezmu do ruky. Co už máme nikdy nestačí, podívej na rusáky jak se jim líbí na Krymu.

                2. Posunem si cas tak, aby to do Praglu do hokny nestihli. Nejsme prece zadni blbci.

    3. Kamarad ajznbonak mi kdysi rikal, ze dvoukolejna zeleznicni trat nekde okolo Olmiku se behem valky nechala, jak byla, ergo se jezdilo vlevo. I pribyvaly navestidla, znacky, signalizace… vzdycky se jen neco pridalo s tim, ze ‚jednou se to predela na pravej smer‘. No a timhle postupem se takhle jezdilo vlevo jeste v 90. letech, protoze predelat to cely by byl ramec. Jestli uz to prehodili, netusim.

      1. Sysop:
        Nejspíš mínil Přerov – Břeclav. Pravostranný provoz zavedli až skoro konci roku 2012.

      2. Po který straně jezdí vlak na jedné trati, to je vlastně tak nějak jedno. Někde je jen jedna kolej, někde během rekonstrukce jezdí vlak dočasně po druhé koleji a nepřináší to žádné větší komplikace… aspoň ve srovnání s tím, kdyby to tak bylo s nějakou regionální silnicí.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017