Zemřít v dokonalém světě Ausgabe 2016 - zpět na článek

Počet komentářů: 234

  1. Rád bych se mýlil, ale myslím, že jsi, D-FENSi, příliš velký optimista. Tihle sockomoušský, neomarxističtí srábkové nejsou schopni jakkoliv reflektovat jejich omyl. Oni se neprobudí, protože nechtějí. To radši zmrví život všem, jenom aby nemuseli uznat chybu. Viz poslední léta před rokem 1989 u nás.

    1. Zdaaaar…! 8-) Sorry, tu Sumavu jsem prosvihl, davam do cajku chatu…

    2. Tak. Co jsem mel moznost jich par poznat, tak jsou uplne zabedneni. A kdyby jim nekdo odbouchnul kamarada, tak zustanou stronzo, dva dny budou neco nesmyslne blekotat a az se z toho proberou, jejich prvni slova budou „…ale nesmime je hazet do jednoho pytle“.

      Ja jsem hodne, hodne skepticky, co se teto veci tyce.

      1. Lupiči napadnou pocestného, okradou, zbijí, prokopnou lebku a slezinu. Umírající chlap leží v příkopě když kolem jdou dva sociologové, podívají se na zkrvavené tělo a jeden říká druhému – lidé, kteří tohle udělali nezbytně potřebují naši pomoc !

    3. Příčinou je kognitivní disonance. Funguje naprosto bezchybně a u všech. Podle ní jedinec reaguje na napětí vyvolané dvěma vzájemně nekonzistentními postoji snahou o jeho odstranění. Používá k tomu jednu z níže uvedených strategií:
      a) hledání JAKÉKOLIV nové informace, která by napětí snížila
      b) minimalizace (znevážení) konfliktu, snaha o banalizování
      c) změnou postoje

      Příklad: Moje milovaná tetička mi ukradne peníze. Mohu a) se zeptat strýčka, cože se to s tetičkou děje a spokojit se s odpovědí, že má finanční problémy, za které můžou všichni okolo, nebo za b) říct si, že to přece bylo jen pár korun a mávnout nad tím rukou, nebo c) začít si o tetičce myslet, že je zlodějka a přestat se s ní stýkat.

      1. Ale jo, ten pisalek si zaslouzi vycerpavajici komentar:

        Debil.

        Nejvice mne desi, kolik takovych bolsevickych kokotu rozhoduje o nasich pravech.

      2. Tohle je mezi „beznyma lidma“ docela rozsireny nazor, s tim se potkavam skoro porad…
        Me to nijak neprekvapuje

        1. Mne taky ne. Proto jsem z toho tak nasrany. Nejhorsi na tom je, ze spravedlnost neexistuje, takze pokud bych se chtel ukajet tim, ze az mu bude zenu podrezavat nejaky slimak, tak on se na PCR nedovola, tak mam proste smulu, protoze zrovna o tu jeho fuchtli nikdo ani nezavadi. Zato to odserou ruzni lide okolo a pisalek na vsechno bude mit nazor.

      3. Tady je celkem solidni popis zqalitneni zprav na aktualne.cz:

        https://vlkovobloguje.wordpress.com/2016/07/31/quo-vadis-aktualne-cz/

  2. Ano, vidím to stejně…kdo nemá bramboračku mezi ušima, tak takoví člověk tento reálný a nezdramatizovaný vývoj situace nemůže nevidět…navíc si mysím, že kdokoliv, kdo by tento proces, nebo dění, popíral, by rozhodně neměl zastávat veřejně funkce…

    Jen jednu věc bych z článku vypíchnul…geneze a provozování spiknutí sráčů je přeci bohužel nevyhnutelná situace…zmrd zmrda potřebuje a přitahuje…viz přísloví o vránách…nikdo jiný by se s nimi totiž nešpinil…protože jsou zmrdi…viz Vaše zmrdologie…

    1. ježiš ta hrubka…to se mi stává jednou za deset let….facka před zrcadlem proběhla

    2. Ja jsem presvedcen, ze kdyz vbehne terorista mezi slunickare, tak pote, co jich par zabije, zbytek se posere a pak zacnou vsechno okolo sebe natacet na sve mobily, aby to fofrem dali na fejsbucek s napisy „pray for my friends“, „je suis dalsi mrtvej“ a dalsi a dalsi, protoze oni jsou schopni naprosto neverit tomu, co prave zazili.

      Jde jen o to, kolik lidi mezi nimi jsou jen ti vychcani, kteri vedi, o co go, ale mezi slunickari jedou zatim na vlne. Pokud jich je vice, jak tech skalnich, pak je stale jeste sance.

    3. Já to ale bohužel vidím jinak. Těch „skalních“ je bohužel už přesila, vychcanci už pochopili, že se to začíná srát a pomalu odpadávají i přes skutečnost, že jim srálbotka skoro na tajňačku tahá do ČR práci. Zatím jen 80, ale to je jenom kouř, co se poloofiko vypustil a má zahalit další tisícovku.

      1. Jojo, taky to sleduju. Ale zatim na to jeste nemam nazor. Minula parta, co se stavila na chvili u Jihlavy, sem prisla misto puvodne Kurdek, nebo Jezidek, ci kyho vyra. Pobehlo veni, vidi, exci. To je podle mne slusny vysledek. Zenske by tady zrejme byly zustaly.

        Otazkou tedy je, co udela tech 80 novych kousku? Pokud zase vezmou kramle, pak to byl dobry tah, jak ukazat, ze u nas to fakt stoji za hovno.

      2. Jenom jsem chtěl doplnit, že ani já, téměř kmet, v minulosti 6x fikaně vyslýchaný estébákama v Kroměříži a zvyklý ze socíku na ledacos, nedokážu zatím, pokud se mezi smečkou sluníčkových neomarxistů nenápadně pohybuju, /vykonávaje nějakou odbornou práci, ale s ušima jak plácačky/ zodpovědně odlišit jedny od druhých. Rétoriku mají obě skupiny naprosto shodnou, ba řekl bych, že jedna skupina ji má ještě ostřejší, vyhraněnější a jakoby angažovanější. Jenže netuším, která to je a podle mne se to pozná až v nějakém klíčovém, krizovém momentu, kdy začínají fakt jít tlusté do tenkých, kdy to už fakt hodně smrdí a nebo dojde kontrola na finance. Jenže u toho já už bohužel nejsem a tak se můžu jen s hodně velkou tolerancí výsledné nepřesnosti domnívat, kdo je kdo.

        1. Tak tak. Financni kontroly je nezrujnuji, jsou statem chraneni. Ale staci jeden multikulturni mega prooser a hned se oddeli zrno od plev. Je to blby, ale po dobrem to nepujde. Fakt cekam, kdy „to“ odnekud prijde. Nejde o to, „jestli“, ale „kdy“.

        2. Jak to neumím, tak se to asi naučím a začnu se fakt k někomu modlit, aby to bylo co nejdřív. Jestli to bude moc pozdě, tak to skončí průserem, jaký si ani my tady neumíme představit.
          Hele, já jsem třeba obdivovatel těch maďarských statečných, co v 56 rozvěšovali ty největší prokremelské sráče po lampách. Jenže jsem u toho nebyl, necítil jsem to, co oni a neumím si dost dobře představit, že něco podobného proběhne tady. A já jsem si jist, že proběhne a rád bych znal přibližný časový horizont, abych se mohl připravit:-)
          Protože si jednoduše myslím, že další milník v naší historii už neproběhne v takovém poklidu, jako ta fraška 89, ale bude to hodně o krvi. Tenhle národ už je vytočený pomalu k omezovači.

          1. No, je to dost slozite. Ano, hodne lidi je nasranych. Ale… jsou nasrani dost na to, aby VETSINA u voleb smetla ty soucasne srace? A koho vlastne ma volit? Cili lege artis je to dost bida.

            Varianta B – nacionaliste. Jasne, v parlamentu udelat letecky den. A co dalsi den? Koukni na Brexit. Super forsaz, vsechno dobry, letadlo je ve vzduchu a… sakra ono se nikomu ted nechce za knipl. Kdo uz nas by si to vzal na starost? Mame vubec takove lidi? Kdyz se podivas na tu sebranku OF, tak to by jeden blil. Jedna parta z Prognostaku a druha prisla zvenci po dukladnem brainstorminku USA. USA rady delaji prevraty. Vzdy se z toho neco vyriska. Myslis si, ze by to u nas nechali jen tak? My nejsem v zone vlivu Ruska. Jasne, propaganda, agenti,… ale prakticky ty oprate drzi EU a USA. Nechaji si vzit kolonii?

            Velkym problemem dale je, jake je vlastne strukturalni slozeni pripadnych nacionalistu? Obavam se, ze v drtive vetsine jsme na tom jako ti Britove. Ti starsi jsou nacionalisticti. Mladi na to serou (lepsi pripad – daji se totiz presvedcit), nebo nechapou, proc by vubec meli za neco bojovat (horsi pripad – jen tak jim nenacpes nejakou autoritu). A ted co s tim?

            To, co k nam zdrha, je uplne stejny model, jako by zdrhal od nas. Mladi nechteji valcit, serou na vlast, serou na nacionalismus. Cheji mobily, internet, auta, sukat, zabavu. Sere pes v jake zemi. Proc bojovat za nejake Cesko? Vzdyt prece kazdej mladej vi, ze cestina je nahovno, dulezita je anglictina. Ceska kultura je nahovno, lepsi jsou americky filmy, voe. Vsechno cesky je nahovno, krome piva a Jagra.

            Moc neverim tomu, ze kdyby nekdo vystrilel nekomu mlademu pul rodiny, tak ze dotycny se probere a pofrci nekam pro qer, aby tem hajzlum nakopal prdel. Vzdyt ti kluci ani neumeji strilet, neznaji zakladni vojenske principy, nic.

            My, starsi, to vidime jinak. Jednak pamatujeme celou tu habaduru od konce 80. let, takze tezko nam ted nekdo bude vtloukat do hlavy nejake evropske hodnoty. Krome toho, kdyby mi nekdo sahl na rodinu, tak pujdu a tomu hajzlovi to osladim. Ale treba ne tomu cmoudovi, ktery beztak uz bude nekde na tisic kousku namazanej nekde na zdi nadrazi. Ale sel bych si pro toho kripla, ktery ho sem pritahl. Ten je zodpovedny. Neverim v politickou zodpovednost. Nic takoveho neexistuje. Zodpovednost bud je, nebo neni. A zodpovednost v pripade umozneni zverstev, ktere se ted deji treba v Nemecku, nebo ve Francii, je podle mne hmotna. Cestny clovek by se mel zastrelit za to, co zpusobil. Necestnemu je treba pomoci.

            Ja se proste obavam, ze cim jsme dale od nejakeho boje za neco poradneho, tim mene lidi k dalsimu boji budeme mit. Ve finale vsichni mladi tak akorat vezmou kramle a my, starsi, nebudeme vedet, jestli drzet zbran, nebo stolici.

            Vzhledem k tomu, ze magori hlavne druha generace pristehovalcu, tak na ne neni zadna paka. Zadna moznost nejake preventivni selekce, apod. Proste pruser bude.

            1. „Mladi nechteji valcit, serou na vlast, serou na nacionalismus. Cheji mobily, internet, auta, sukat, zabavu. Sere pes v jake zemi. Proc bojovat za nejake Cesko? Vzdyt prece kazdej mladej vi, ze cestina je nahovno, dulezita je anglictina. Ceska kultura je nahovno, lepsi jsou americky filmy, voe.“

              No…a je to tak nepochopitelný postoj?

              1. Nejde o to, ze bych je nechapal. Jde o to, ze s timto postojem nesouhlasim. Je to asi tak neco podobneho, jako dat nekomu mega, at zastreli svoji matku. Je prece zcela pochopitelne, ze to udela. Mega je dost penez, s tim se da chvilku vyjit, matka stejne vopruzovala, tak co. To se da prece pochopit.

                Aby bylo jasno – ja nesdilim nazor generala Sandora, ze kdo nechce bojovat za Cesko, je srac. Ono jde totiz o to, za co ma smysl bojovat a za co ne. Rozhodne ne za Sobotku, Dienstbiera, Schlafenberga, nebo snad hodnoty EU. To fakt ne. Naopak, kdyby se to tady cele hodne posralo, tak tito by meli byt na blacklistu jako prvni.

                1. ono jde podle mého o něco jiného. Já taky seru na nějakej nacionalismus a rozhodně nemám chuť jít válčit. Nacionalismus má za posledních sto let na svědomí desítky milionů mrtvejch a jít válčit znamená hlavně značnou šanci že se vrátím jako kripl nebo že někde v bolestech zhebnu. Já chci taky vesele šukat, chlastat, bavit se, vychovávat svoje děti, užít si vnoučat, chci hezkej dům, dobrý auto a klidnej spokojenej život. A to mám čtyřicítku na krku. To neznamená, že bych nešel bojovat, kdybych musel. Šel, i když nerad. Povinnost je povinnost. Ty mladý by taky šli. Ono by jim totiž nic moc jinýho nezbejvalo. Takže já ty mladý chápu a v zásadě s nima souhlasim. Kdo žere nacionalismus a sní o válčení je prostě magor.
                  A dost mě serou tyhle patetický kecy příslušníků mojí generace a generace našich fotrů co brblaj, že mladý neprojevujou patřičnou touhu jít zhebnout kvůli tomu co jejich fotrové a dědkové posrali. Tvoje generace a moje generace rozesraly půl světa v míře nevídaný a mladý za to maj jít chcípat? A ještě u toho jásta nadšením? Nasrat.

            2. „Vsechno cesky je nahovno, krome piva a Jagra.“ Jen věcná, co tedy českýho není na hovno? Hledám, hledám a nenacházím. Dokonce jsem přesvědčen o tom, že jakékoliv vyzkoušené a prověřené řešení/produkt dokážeme při kopírování či implementaci prakticky se 100% jistotou posrat.

              1. No, rekneme, ze ja mam okolo sebe nejaky zivotni prostor. Nejake veci, ktere pro mne smysl maji. I ten pohled z okna je pro mne cennejsi, nez jiny pohled z jineho okna nekde na dovolene. Jo, na dovolene je fajn, ale rad se zase vracim domu. Domov mam tady. Sere pes na to, jestli je to Ceskoslovensko, Ceska republika, Rakousko-Uhersko. Proste tento domov ma pro mne nejake hodnoty. Samozrejme, vcetne moji rodiny. Je to muj subjektivni zebricek hodnot.

                Nikdo normalni nechce valcit. I ti vojaci na Dukle meli za sebou kulomet a v hlave par promile. Je to prirozene. Ale pokud se za nic nebojuje, tak za chvili clovek prijde uplne o vsechno. Co by asi tak ti Syrane treba delali, kdyby je kazdy stat nakopal do prdele a rekl „tahni domu si vyresit svoje problemy“? Asi by ty qery museli vzit a but vykopat Asada, nebo jeho opozici. Jedna strana by proste nakonec vyhrala.

                Kdyz mi dite rano odmitne zastlat svoji postel, taky je to logicke. Komu by se kurva chtelo delat neco, co je nahovno? Vecer se to stejne zase rozjebe. Ale dospely jde, po dobrem vysvetli, ze proste postel ma byt ustlana, aby bylo v dome pekne. Pokud to nezabere po dobrem, nastoupi jina metoda, ale ve finale dite kapituluje a jde udelat tu uplnou zbytecnost, protoze jeho matka mu jde uvarit stejne zbytecne jidlo, ktere se zase jen sezere. Jsou proste nejaka pravidla, nejake hodnoty a ty se dodrzuji. To nas odlisuje od neterych zvirat. Nekterych. I ten blby kos bojuje s vetrelcem o svoje teritorium. Proc to dela? No protoze pokud o teritorium prijde, tak se mu muze stat, ze bud jine volne nenajde a nebo najde, ale bude stat za hovno.

                Moje teritorium tady doma mi vyhovuje. Nechci na Novy Zeland, nechci do Australie, ani Severni Ameriky. Pokud mne nekdo bude chtit vykousat a bude rozumna sance ho porazit, pak se na to nevyseru.

                1. No jo, ale v tom případě to není o česku, nebo Čechách či Češích v mém případě, ale o tom, co je moje a co za své považuji a to je kurva rozdíl. No a co je moje je jasné. A co za své považuji, tam se vejde kultura (ne divadlo, ale způsob života), moje osobní hodnoty, které uznávám za vhodné hájit, okolí, na kterém mi záleží apod. atd. atd. To nemá s českem jako takovým, natož s ČR mnoho společného. Hodlám si bránit svoje, ale nehodlám nasazovat cokoliv za nějakýho hajzla městapáckýho, nebo úřednickou svini, Sobotku, Babiše či nedej bože Schultze z Bruselu. To si pak fakt radši sobě a svým blízkým zajistím domov jinde.

                2. Jo a ještě, to stěžování si na mladé, že někde zbydou jen staří, zatímco mladí odejdou pryč, je dost mimo. To má totiž jednu ze dvou příčin, nebo obě. Buď se mladým nedostalo od starých kloudné výchovy, nebo to, co staří mladým předali stojí tak moc za hovno, že nemá cenu se s tim zahazovat, nebo obojí. Ono je to holt tak, že staří prožívají své stáří v tom světě, který svém mládí a hlavně středních letech vytvořili.

                  1. No, ono se staci podivat, co imigruje do Evropy. Ja myslim, ze ta zmena hodnot je tak nejak celosvetova. Blby je, ze zeme je kulata a brzo nebude kam utikat.

                    Jo, ja netrvrdim, ze ma smysl bojovat za stat. To ani omylem. Jako „Cesko“ myslim geograficke teritorium.

                3. Ice creame,
                  tak to vidíš. Já sdílím se Sysopem všechny jeho a ještě pár svých hodnot.
                  Ale kdyby došlo na lámání chleba-fakt jako natvrdo, tak já mám třeba o 4 baráky dál svou tetu se strejdou. Staří lidi, v domku v podstatě sami a naprosto bezbranní. Přestože by sis mohl říct, že jsou to starý lidi, už toho před sebou moc nemají a třeba Tobě by nestálo za to je bránit, tak mně jo.
                  Naprosto jednoduše a prostě proto, že to je generace, co nás vychovala, co tuhle republiku po válce vytahovala ze sraček a dřela za pár korun či zadarmo jak magoři. Oni věřili, že to dělají nejen pro sebe, ale pro své potomky a že jednou bude líp a že to za tu dřinu prostě stojí. Pamatuju se poměrně dobře, že strejda, stolař-truhlář chodil po osmihodinové normální směně ještě zadarmo makat v akci Z na stavbu místních jeslí. Přestože věděl, že on sám z těch jeslí nebude mít vůbec žádný užitek – ale jeho děti a vnoučata už jo. A člověče, mu to stálo za to tam obden třeba 6h makat, včetně sobot a nedělí. Nedostali tam ani pivo, ani sváču, prostě Z.
                  A mně zas stojí za to, až se to tu zesere, zkusit to téhle generaci aspoň trochu oplatit – přestože bych se na to mohl vysrat a jako Ty zahnout kramle, páč mě tu v podstatě nic nedrží. Ale jako Sysop tu mám domov, přátele, nějakou rodinu a nechci to hledat jinde, protože jinde to prostě není. Domov máš jenom jeden, byť to může takto napsáno vypadat směšně. A představ si, že to všecko myslím tak, že bych se opravdu s vetřelcem nemlátil za svou vládu, co mě notabene kontinuálně zrazuje, ale za ty lidi – za rodinu, sousedy, známé, kamarády – co prostě nějakou tu možnost se bránit nemají. Že se s tím mým bojem sveze hromada zmrdů, za které nestojí za to bojovat, tak s tím před bojem ani během něj nic neudělám. Ale mám nějakou potenciální šanci, že když bude víc takových, jako je Sysop, tak si to s těmi zmrdy, co nás prodali a zradili můžeme eventuálně po boji vyřídit. Já totiž ani nepočítám s tím, že bychom na domácím hřišti a motivovaní záchranou všeho okolo mohli prohrát.
                  Pokud se podaří vlastizrádné zmrdy zavčas odchytit, je možné si to s nimi vyřídit – druhá ukázala, jak na to a že to jde. O cca století později už budou i metody odchytu zmrdů tak vyšperkované, že by s tím neměla být větší potíž.
                  A mně to za to stojí a basta.
                  A mně to člověče stojí za to, tohle všechno, co mám rád a bohužel to o Česku a Češích, resp. Moravácích je. Všecko okolo o tom je, včetně té kultury a způsobu života. Protože – řekněme si to na rovinu – svou kulturu, svůj způsob života, jak jsem na ně zvyklý, bych v Austrálii provozoval jen těžko.
                  Zmrdi a hajzlové vyjmenovaného druhu nejsou jen v Čechách a na Moravě, byť je jich tu posledních 15 let povážlivě velká a čím dál větší koncentrace. Jsou i všude jinde a možná – spíš určitě horší.
                  Tady v Čechách se při troše dobré vůle a bez arogance ta úřednická svině vždycky dá nějak ukecat a dohodnout se, městapáky nevyjímaje, třebaže je mám rád, asi jako osinu v řiti. Ale prakticky vždycky se mi to povedlo užvejkat tak, aby to nebolelo a nebyly problémy. Zkus se někde jinde, jako imigrant a gastarbeiter dohodnout s úřednickou sviní z berňáku, nebo i třeba se strážníkem. Narazíš jak v Čechách nikdy.

                  1. Je to přesně tak, jak píšete. Dnes to ovšem nikdo nechápe. Já zase nechápu tu větu „Za koho mám bojovat?“ To mi nedochází. Jako jak za koho. Vždy si říkám, nevíš, za koho máš bojovat? Nemáš rodiče, přátele a kamarády, přítelkyni, ženu děti? Já polovinu z toho nemám a stejně bych do toho šel. Třeba i za ten pitomý kopec v Jeseníkách, na který jsem se škrábal v sobotu, nebo za pole za barákem, kde mi vždy na jaře tak krásně zpívají skřivánci.

                    I když ta země není moje, přesto ji považuji za svou. Každý kopec, každé sedlo a louka, každý potok. Každý z těch lidí, co se snaží dřít a co dře za chléb náš ve zdejší. To je vše, co tvoří mou Vlast. A spousta lidí, i když není přímo rodinou, tak jsou kamarády a přáteli. A je mi šum a fuk, jestli ten trotl, co sem vleze, u toho bude zpívat Kalinku, americkou hymnu, nebo řvát allahu akbar. Tady sakra nemá nejen co dělat, ale už vůbec říkat, jak tu mám vlastně žít. A upřímně, v tomto směru už je ve výše zmíněné partě i ta banda zmrdů z Bruselu.

                    Předci za tuto zemi bojovali. A i když každý z nich chtěl být určitě někde jinde, tak tam neutekl, protože pochopil, že jeho místo je zkrátka tam, kde právě je. Ani ho nenapadlo uvažovat jinak. Už tohle mě zavazuje. Musel bych sám sobě naplivat do ksichtu, kdybych tohle všechno zradil, sbalil si svých pět švestek a táhnul někam za dávkami bez práce a nechal to tady lehnout popelem.

                    1. Předci az tuhle zemi bojovali? Čí předci? Naši předci? A kdy? Naši předci obvykle bojovali za zájmy příslušného panovnického domu, které měly jen zřídkakdy něco společného se zájmy naší země, o zájmech našich předků radši ani nemluvě. Okolo druhé světové války měli naši předci asi první historickou šanci po několika staletích opravdu bojovat za svou zemi a dopadlo to tak, že sklapli krovky a bojovalo akorát pár desítek tisíc jednotlivců převážně v zahraničních armádách a těch pár desítek tisíc statečných po válce ostatní předci předci stačili z části povraždit, z části vyhnat a zčásti preventivně šlápnout na krk, zatímco zbytek předků až na vyjímky vesele kolaboroval a budoval socialismus.

                    2. Možná by stálo za to rozvést důvody sklapnutí těch krovek, důvody oné kolaborace a důvody veselého budování socialismu. Je to na samostatnou diskusi, ale Ty shane, Ty to jistě svedeš v jednom krátkém postu. Nuže, do toho, rád se nechám dodatečně poučit.

                    3. Ty důvody a souvislosti všeho zmíněného jsou dostatečně jasné každému, kdo prožil tu dobu nebo si něco přečetl o té době. Shane jen kecá. Nemá cenu se u toho pozastavovat.

                    4. Ale? V čem kecám? jestli narážíš na Mnichov, tak ČSR byla parlamentní demokracie a Beneš nebyl žádný diktátor. Kdyby byla vůle, nebyl by problém Mnichov odmítnout. Beneš neměl pravomoci, aby odstoupil pohraničí, to musel schválit parlament. Jenže Československo se svou idiotskou zahraniční a bezpečnostní politikou dostalo do pasti. Znepřátelilo si prakticky všechny své sousedy a spoléhalo se, že ho přijde zachránit Francie, jejíž bezpečnostní politka od konce první války byla obranná a nikterak nejevila touhu znovu válčit. A v březnu 1939 se bránilo jen několik jednotlivců a jednotlivci nadále pokračovali v odboji, zatímco majorita chodila do fabrik makat na okupanty (ne že by se na jinejch okupovanejch územích nemakalo). jedinou světlou masovou bojovou událostí z té doby je Květnové povstání, které opravdu patří k vynikajícím momentům naší historie.
                      A kdy jindy měli naši předci bojovat za svou zem? Naposledy tak za vpádu Švédů v roce 1647. Jo, naši předci tuhle zemi vybudovali, zušlechtili a pozvedli k rozkvětu, ale opravdu za ni téměř nikdy nebojovali.

                    5. Beneš sice nebyl diktátor, ale byl uznávanou autoritou a od toho se odvíjelo vše ostatní.
                      Jako první sklapnul krovky právě Beneš a moc dobře věděl proč. Jen jeho vinou, jeho aristokratickým lemplovstvím nebyla dobudována obrana hranic a bohužel se nenašel nikdo z armády, kdo by mu dal po hubě, vsadil ho do arestu, vyhlásil výjimečný stav a nechal běžet mobilizaci až do konce. I s tím, co bylo vybudováno bychom Hitlera udrželi na uzdě minimálně dva týdny, ne-li více a byl by vyčerpán, protože kurevsky nutně potřeboval naši výzbroj a naše zbrojovky. Za dva-tři týdny by se při dobré vůli dala dohodnout nouzová smlouva třeba s onou Francií, která by Hitlerovi vpadla do zad, zatímco my bychom je v pohraničí drželi u huby. Co bylo hotovo, bylo narváno zbraněmi a střelivem, plné muničáky, které se pak Hitlerovi náramně hodily.
                      Je to dneska opravdovými vojenskými odborníky a historiky plně prokázáno, šance tam byly a prakticky každý z oněch odborníků Vám dnes řekne, že jsme se Hitlerovi postavit měli. nebyl už v plné kondici, celkem dost mu toho zařvalo v Polsku a bez nás to v podstatě neměl čím doplnit.
                      Souhlasil bych s názorem, že jsme si sami nikdy neuměli vládnout.
                      A beru Tvou poslední větu. A právě kvůli ní bych já za tuhle vlast vzal do ruky zbraň.

                    6. Mnichovská dohoda 30. září 1938
                      Polské tažení 1.9 – počátek října 1939

                      Čili Hitlerovu kondici proti ČR nemohly ztráty v PL nijak ovlinit (pokládáme-li historii za lineální a směr plynutí času za konstantní. Efekt byl opačný, v ČR nabral zbraně na PL, ale ztrát v PL už nám nijak pomoci nemohly.

                    7. ale jo, já bych taky bojoval. I když to neni nic na co bych se chtěl těšit. Já jen nemám rád tenhle typ patetických proklamací, co se v poslední době vyrojil*. Češi v minulosti bojovali hodně, většinou velmi dobře a statečně a rozhodně není pravda že Češi neválčili od Bílé Hory. Ale povaha těch válek byla taková, že jen velmi zřídka, pokud vůbec, Češi bojovali za svou zem. Bojovali prostě za zájmy svého vládce nebo svého státu, ale ty zájmy se jen vzácně daly nazvat „bojem za svou zem“.
                      Benešova největší chyba imho nebylo nedodělané opevnění, to se snad ani stihnout nedalo, ale právě ten stav, kdy se ČSR nesnášela se všemi svými sousedy vyjma Rumunska a že se výhradně spoléhala na Francii, která už ale nějaký ten pátek dávala jednoznačně najevo touhu udělat cokoliv, jen aby nemusela do války.
                      V té situaci se už toho v tom roce 1938 moc dělat nedalo a jakmile Francie řekla, že na nás sere, tak se tím totálně zhroutila veškerá obranná doktrína ČSR.

                      *I když je fakt, že je to furt lepší než to oblíbené národní flagelantství jak nám všichni akorát ubližovali a jak nás zradili, okradli a potopili a jací jsme na oplátku my byli svině.

                    8. Nezdá se ti, že Beneš kalkuloval poměrně geniálně, že poté, co dostal od Anglie a Francie jasně najevo, že na nás ouplně serou, a on republiku „předá“, abdikuje, poté odjede do Londýn a bude za republiku bojovat s tím, že zradivším spojencům dojde, co se stalo, a že se zastydí a že uznání republiky v původních hranicích bude vlastně vítězstvím? Přesně to, se totiž stalo! Nenapadlo tě, že Beneš vlastně zachránil republiku?

                    9. Jistě, po tom co posral v přechozích dvaceti letech z toho vybruslil v podstatě geniálně. Zbavil se odpovědnosti, protože přijetí Mnichova musel posvětit parlament, nemusel řešit ty strašný sračky a deziluzi Druhé republiky ani následnou okupaci a nakonec se postavil do čela odboje, čímž slízl zásluhy za osvobození a za kontinuitu Československa (akorát nás teda nacpal do náručí Stalinovi). Beneš vsadil všechny karty na to, že se Hitler se Sudetama nespokojí a že k válce stejně dojde a že ji Áda prohraje, čímž bude Mnichov anulován. Což mu nakonec vyšlo. Akorát ta cena za to byla strašná. A je otázka, jak by to s náma dopadlo kdyby se do čela odboje nepostavil Beneš, ale někdo jinej, kdo by nešel na ruku Stalinovi.

                    10. Myslím, že ta domnělá geniální Benešova kalkulace byla spíše historickou náhodou, že to původně takto vůbec nezamýšlel. Ten efekt se IMHO po jeho úprku do Londýna dostavil nějak sám, až VB a F viděly, co způsobily. Prostě jen historická shoda náhod.

                    11. servisdok – dopředu to určitě nezamýšlel, ale byl to chytrej chlap a dokázal využít příležitosti (skoro by se chtělo říct bohužel, protože pro poválečné nastolení komunismu v ČSR toho udělal jako málokdo).

                    12. btw, nouzová smlouva s Francií je utopie, Francie nebojovala ani o rok později a to jí přímo teklo do bot. Navíc není moc pravděpodobné, že by za těch pár týdnů stihla zmobilizovat armádu (za Podivné války jí to trvalo mnohem déle) a mám pochybnosti, že v té době vůbec existovaly použitelné plány na ofenzívu proti Německu. Francouzská doktrína třicátých let stavěla na pohraničních opevněních a defenzivní strategii. jak za těch podmínek moh u nás vůbec někdo věřit že nám půjde na pomoc moc nechápu. Asi tam fungovalo „tonoucí se stébla chytá“ a tý myšlenky se každej držel jako klíště.
                      Jinak jo, Mnichov byla přímá cesta válce a kapitulace hodně lidí zlomila. A po válce to dorazili komunsité, kterým se moc hodila konstrukce bezmocného okupovaného národa osvobozeného chrabrou Rudou armádou. Jen si vem, jak přepisovali historii Pražského povstání jen aby nemuseli přiznat, že se Praha osvobodila sama a Rudou armádu k tomu nepotřebovala.

                    13. Ano, omlouvám se, Polsko s námi jsem prohodil, nevím proč a nač jsem při tom myslel.

                    14. Praha se osvobodila sama, pokud do ní započítáme i Vlasovce.

                    15. Jo, na Vlasovce (teda spíš Buňačenkovce, protože Vlasov Praze pomáhat nechtěl ani náhodou) by se rozhodně zapomínat nemělo. Ale Pražskému povstáni neveleli ani ho nespustili Vlasovci, ale Česká národní rada a většina bojovníků byli Češi a jednání s Němci vedla ČNR, ne vlasovci. Vlasovci měli velký zásluhy zejména proto že měli těžké zbraně, ale účastnili se poměrně krátce a v poměrně omezeném rozsahu. On jim totiž nikdo moc nevěřil. Čemuž se nelze divit, byla to jejich už druhá zrada a ne každej chtěl riskovat že dojde ke třetí.

                    16. Ano, ani já bych k nim neměl důvěru, na druhou sranu jejich vstup do Prahy a např. protibateriová palba na děla na Petříně, obklíčení Ruzyně, boje na přístupech k městu, postup do centra byly dost razantním zásahem (konečně, byla to divize, což je dost velká síla) a boje trvaly tuším od soboty pátého do noci pondělí sedmého, kdy začalo stahování, ale ještě násl. den část jednotek bojovala.

                    17. Hlavne netreba zabúdať na fakt, že keby ČSR ignorovala Mníchov a rozhodla sa záboru pohraničia vojensky brániť, bola by medzinárodným spoločenstvom vnímaná ako narušiteľ „svetového“ mieru a je dosť možné, že jej bývalí spojenci a sympatizanti by sa stali vlastne nepriateľmi a prispeli by tým či oným sposobom Ríši k vymáhaniu mníchovských dohod. Hypoteticky by sa tak z Francúzska mohol stať exekútor Mníchova a z Británie tiež. Možno by sa pod tlakom musela od ČSR v takom prípade dištancovať aj Malá Dohoda. Navyše v prípade konfliktu s Nemeckom by som sa veľmi divil, keby Hitler nevtiahol do akcie aj Maďarsko a Poľsko, neaktivoval Slovákov a nemeckú menšinu. To by už potom nebol boj o české pohraničie, ale kompletný kolaps vedenia, armády a zázemia. Bojovať sa dalo skutočne len o „česť“. Verím že Wehrmacht by utrpel značné straty, ale inak by bol scenár vcelku jasný. Po úvodných urputných bojoch by došlo k ústupu a kapitulácii. V prípade útoku Maďarska, potažmo Poľska, neochote nemecksj menšiny bojovať plus iniciácia slovenského autonomizmu by možno ani nebolo kam ustúpiť.

                    18. Korelace zájmů panovického domu a zájmů poddaných bývala v minulosti výrazně vyšší než je dnes korelace zájmů vedení státu a prostých lidí. Jedním z výrazných znaků feudalismu totiž bylo to, že oni se všichni ti lidé vzájemně potřebovali daleko víc, než dnes.

                    19. Čí předci Shane? Mí předci. Můj pradědeček bojoval v té první, aby mohlo existovat něco, co se posléze začalo jmenovat Československá republika a ten druhý bojoval v té druhé. První tam šel dobrovolně, protože v tu myšlenku věřil a ten druhý, toho zkrátka strčili do mlýnku na maso a moc se ho neptali, jestli o to stojí, nebo ne. Po pár vypálených vesnicích a obyvatelích rozpáraných bajonety už ho nad tím stejně nenapadlo dumat a začal chápat, kam patří. První byl Volyňský Čech a druhý Ukrajinec, který prošel skrz celou tu hrůzu až do Berlína.

                      Dnes jsou prý oba špatní. Legionáři prý kradli a žrali malé děti a Rudoarmějci? Ti byli přece ještě horší. Jenže já jsem z jejich krve a oni se ve zlých dobách postavili na tu stranu, kterou považovali za jedinou správnou a kterou považuji za správnou i já dnes.
                      Myslíš, že ten první bojoval za Beneše s Masarykem a ten druhý za Stalina s Koněvem? Kdepak. A myslíš, že já bych šel bojovat za Sobotku, nebo Stropnického? Také kdepak. Ale za ten kus země tady kolem a pár kamarádů půjdu třeba do pekla.

                      Dumání nad tím, jestli byl vznik Československa špatný, nebo ne, nebo jestli RA byla špatná, či ne, jde mimo mě, protože v prvním případě se České země po velice dlouhé době osamostatnily a ve druhém případě nemohlo nakonec dojít k tzv. „Endlösung der tschechischen Frage“.

                      Jen ještě jedna poznámka nakonec. Pan servisdok napsal, co udělal s národem osmašedesátý. Rokem, který mu ale svinsky nalomil páteř, byl rok osmatřicátý, protože to byl moment, kdy nás všichni odepsali. A já nestrpím, aby někdo napsal, že Češi nebojovali. Je to plivanec do obličeje pouštním krysám od Tobruku, každému jednotlivému pilotovi stíhačky, či bombardéru a každému dalšímu nejobyčejnějšímu a přesto pro mě neobyčejnému pěšákovi, který vzal do ruky zbraň a šel bránit, co považoval za svou Vlast.

                      To je vše, co k tomu napíšu. Víc nemám, co bych řekl.

          2. Dneska pres pet tisic Turku blokovalo U.S. letiste v Incirliku. Jsem zvedav, jestli to nase/vase media oceni.

            Lidi hulakali to, co my v ’68. Proste uz je tam nechteji. Co bude dal? Erdogan upevnuje svoji moc a s Putinem urovnava vztahy. Bud byl ten pokus o prevrat jeho habadura – lepsi varianta, nebo to bylo rizeno zapadem – horsi varianta. Je mozne, ze po omluve Putinovi za sestrel proste zapad videl, ze Erdogan prestava byt zvladatelny a mohli tomu prevratu nejak lehce pomoci. Erdogan byl udajne pred pucem varovan ze strany ruske rozvedky a po odrazeni vetsi casti vlny si s Putinem volali. Co, proc, jak,… cert vi.

            Nicmene, Turecko je pro USA dulezite coby zakladna. USA ztraci Syrii, Iran, pokud ted ztrati i Turecko, tak ma zavrene dvere na Blizky vychod. To je blby a to kuci v petiuhelniku dobre vedi. Zeby to nechali jen tak? Ani Syrii Rusum nenechali a stale kopou. Co mohou udelat v Turecku? A co muze nasledne pak udelat Erdogan, kdyz vylozene ted stve narod proti USA?

            Jen v Turecku sedi v lagrech 2,5 mega utecencu. Co kdyz jim sultan ukaze smer a popreje hodne stesti?

            1. Pro přesnost, Sýrie byla vždy po válce sovětským (ruským) pašalíkem, Iran USA ztratily už dávno, se šáhem.

              1. Jasne, ale USA si delaly nadeje, ze Asada odstavi a proto podporovaly mene teroristicke teroristy. Zakladna v Turecku je dobra, ale v Syrii lepsi. Jak se to agresivni Rusko svymi hranicemi porad priblizuje k zakladnam NATO, tak tady by se praporek taky siknul, ze…

                1. Jo, Rusko má a mělo v Sýrii základnu.

                  1. Samozrejme. Nejvetsi ma tusim v Tadzikistanu. Z Vietnamu se stahli, z Kuby take, pokud se nepletu, tak celkem by radi meli v zahranici neco okolo 5-10 zakladen celkem. Nechteji do toho vrazet prilis penez, ktere navic nemaji.

          3. No, kdybych to měl srovnat s ´68, tak tehdy se lidi meganasrali až těsně v okamžiku přepadení státu, ještě v noci 20.8. a hned brzo ráno 21.8 to už byl takový hukot, že jsem se i bál.
            Ale do té doby, fakticky od poloviny r. 67, bylo občanstvo velmi účinným legislativním i propagandistickým působením pražskojaristů /Černík, Smrkovský ad./ spokojeno jako nakrmené želvy. Byla fakticky zrušena cenzura tisku, kdo chtěl, mohl zcela volně na západ /bez deviz od státu, ale za vlastní nebyl postih/, v obchodech a nejen v Tuzexu bylo prakticky běžně k dostání západní zboží, auta, cokoliv a kdo na něj měl, mohl si koupit, co chtěl. Byly tehdy možné věci, do té doby možné jen v mokrých snech a lidem bylo poměrně fajn a byli jakoby ukolébaní, zdálo by se. Mně bylo tehdy třináct, ledacos jsem už pobíral a hrozně jsem četl-tehdy cokoliv a hodně čtu dodnes. Od rodičů jsem už tehdá věděl, že komunisti jsou fuj a o to víc mi nešlo do palice /jak by mohlo, ve 13/, že to uvolňování řetězu dělají zase komunisti, jen jedna část-ta lepší, jak mi pak vysvětlila o 6 let starší ségra, co už byla na pajdě. A ještě víc se mi mlelo v šišce, že když jsou teda komunisti fuj, tak jak to, že za nima /tedy tou lepší částí/ stojí jako jeden muž celý národ..?
            Protože už prakticky od nějakých 9 jsem se začal šťourat v elektronice, tak jsem už někdy začátkem roku 67 sakra dobře postřehl v běžných prodejnách „radiosoučástek“ do té doby nevídanou věc. Některé nedostatkové typy československých elektronek a tehdy prudce se rozvíjejících, do té doby prakticky nedosažitelných polovodičů byly nahrazeny velkoobjemovými dovozy od Philipsů, Siemensů, RCA, GE a dalších renomovaných firem. A kdyby jenom to-v Praze a blízkém okolí byly volně v prodeji mikrofony a přenosky Shure, repráky Celestion pro muzikanty, v Supraphonech desky se západním RnR a bigbítem od RCA, Decca, HMV a dalších. Bylo to sice všecko dražší i o 200%, ale v normálních obchodech a za kačky! Lidi tehdy čuměli jak puci a třeba u těch součástek uvěřili až v momentu, kdy prodavačky daly na pulty převodní tabulky zahraničních typů na naše. Pro některý lidi ale v podstatě stejná situace jako dnes: „Co je mi platný, že si můžu koupit americkou přenosku, když na ni nemám“ – ale už nikdo nedodal ani si neuvědomil, že do té doby vlastně magnetodynamické přenosky v ČSSR nikdo nedokázal kloudně vyrobit. A to málo, co tu bylo ke koupi občas v Tuzexu a co tehdy Litovel do vývozních mašin musel přes PZO dovézt, bylo stejně od Shure, Elac, JVC a ještě pár dalších, co to uměli už tehdy sakra dobře.
            No jak píšu-velká většina lidí byla v podstatě spokojená, měli jaktak placenou stálou práci, zdravotnictví a veškeré školství zcela zdarma, prostě skoro selanka.
            O to víc jsem byl vyděšený tím výbuchem hned ráno 21.8., kdy 10m kolem našeho baráku už od pěti ráno po kostkovici valily tanky, transportéry a veškerá invazní technika, co se ježila hlavněma, namířenýma do oken jak dikobrazi, semtam se ozvala dávka, ale nikdo se nebál! A lidi jako jeden bez rozdílu rozebírali chodník, valili po nich kostky, dlaždice a co bylo po ruce, průvodní komentáře jsem tehdá pobíral jen těžko a s červenýma ušima. Ženské brečely jak děcka, chlapi měli taky červený oči a nadávali tak, jak jsem do té doby neslyšel ani vrstevníky a to už bylo co říct-smečka, do které jsem patřil, nebyli žádní ministranti. Tehdy a při tehdejším způsobu výroby denního tisku dokonce šlo dokázat, že skoro všechen denní tisk, co jsme se ségrou skoupili hned ráno a máme jej dodnes, vyšel plně aktuální! Ty partyzánské akce rozhlasáků poté, co zmrdi blokli rozhlas, to nebudu komentovat, o tom se ještě dneska dá celkem hodnověrně dočíst. V této souvislosti by mě moc zajímalo, jak by byl při něčem podobném národ informován dnes – kdyby došlo ke kompletnímu zablokování internetu, odchozích tras na satelity a tras na celostátní FM vysílače – v podstatě kompletně hluchý a slepý národ, místní rozhlas a lokální rádia bez významu, neměly by kde brát informace.
            Až později jsem se dozvěděl, že bleděmodré, o dost razantnější provedení bylo už v Maďarsku 56, kdy Maďaři některé své Koldery, Šalgoviče, Hoffmany a podobné aparátčíky stihli rozvěsit v poměrně slušném počtu po těch lampách..
            Dobrých 75% informací o ´68 třeba na Wiki je tak účelově zkreslených, že pamětníci plivou napalm, on je to dost obecný trend dneska, štelovat si historii po svém a zkreslovat ji. Nedočtete se tam o izolovaných konfliktech mimo Prahu, třeba o Uh.Brodě, kde jeden hrdina čímsi německým roztrhal pásy na pěti tancích, ale jak se osádky vzpamatovaly, tak to nahotovo odesralo přes 15 lidí. Je to v původní UB kronice, kterou v 69 nahradili falzifikátem a původní vytáhli až po 89, do té doby ukrytou.
            Zbytečně jsem se rozepsal, omlouvám se – jen jsem chtěl připodobnit ´68 s případným dneškem, výchozí situace je dosti podobná. Lidi mají zavřené huby relativním dostatkem a nic vážného okolo teroru se tu ještě neděje. Lidi sice jsou nasraní, jsou nasraní hodně, ale je to v podstatě jen takové směšné nazlobení oproti tomu, jak doopravdicky byli lidi nasraní v 68, to se prostě nedá srovnat. Asi to opravdu bude chtít ještě chvíli počkat, aby došlo k omezení různých svobod, jako tomu bylo ještě začátkem 60.let a ještě větší vytočenosti lidí.
            A tak jako vím, že v 68 bylo mezi lidmi nejmíň 10x tolik nejrůznějších zbraní, než je dneska a přesto ani tehdy je až na výjimky nikdo nepoužil. Celkem rychle všichni pochopili, že ani ten jeden plně funkční panzerfaust z půdy proti stovce naládovaných tanků nic nezmůže. Byla taková brutální síla a přesila, že by tehdy neuspěla ani naše vlastní armáda, byť si to těžko přiznáváme.
            V tomto směru je dnes situace zcela odlišná. Lidi nasraní na politiky podobně, jako v 69, kdy už definitivně pochopili, že je „ta správná“ KSČ, za kterou dlouho stáli, zradila – protože ve FS nakonec mrdali ti větší, konzervativně-bolševičtí promoskevští psi. Žádná invaze dnes prakticky nehrozí. Zbývá jen ta obecná nasranost na politiky obecně, přičemž není žádný přehled o tom, kdo koho v současné vlastizrádné vládě vlastně mrdá a za koho.
            Sysope, pokračuj prosím.

            1. Ono uz k tomu neni moc co dodat, protoze jsi to shrnul zcela presne.

              Sedmdesata leta byla jeste ve starem ruskem stylu – „kdyz chci neco ovladnout, musim se tam rozsednout“. Dneska se na to jde od lesa a valci se dotacemi, sankcemi, razitky a Internetem. Je tedy otazkou, jak by probihalo udrzeni moci nasi verchusky, kdyby narodu ruply nervy. Stoltenberg porad vykrikuje, ze NATO neni od reseni internich zalezitosti jednotlivych zemi (napr. Turecko). Ale jednotlive zeme NATO rady do cizich zemi zasahuji, viz treba Lybie, Irak. Kdyby to bouchlo treba v nasem narode, pak je velmi pravdepodobne, ze neco podobneho se stane i na Slovaci. Polakum neverim, protoze ti jeste porad zerou pohadku O ruskem strasakovi a U.S. za prdeli se jim sakra hodi. Krome toho Kacer za ne kope v Bruseli, takze ti jsou ten na uplne jine vlne.

              Muze si USA dovolit ztratit – rekneme dva – satelity pobliz Ukrajiny? NATO neni nic jineho, nez skupina zemi, ktere umoznuji U.S.army volny pohyb a staveni zakladen bez odporu. Jiny smysl to nema. Jsme tedy nejak duleziti? Domnivam se, ze ne. Viz treba brdsky radar. Ale otazka je, jestli by nekdo nemel strach z rozsireni „infekce“. Mame tady dost lidi, kteri jsou placeni zapadem za korekce stada, staci se jen podivat na Novinky. Takze nemam strach, ze by tu nekdo jezdil po ulicich s Abramsy, ale ze zeme bude hozena do doby kamenne ekonomicky.

              A umi jeste dnes cesky lidi obetovat svoje pohodlicko a relativni jistoty za vice svobody? To je to, o cem dost pochybuju. Proste zabe se zatapi pod hrncem dal.

              1. „..A umi jeste dnes cesky lidi obetovat svoje pohodlicko a relativni jistoty za vice svobody?“
                Ach! nejen cesky, ale ani americky ci nemecky.
                Apropo, svoboda neni pro kazdeho, je to hodne narocna zalezitost, a „oni“ vi, jak o ni lidi pripravit.
                Zrovna tak jak se vari zaba…hodit do studene vody a pomaloucku zvysovat teplotu.

                1. Ano, vsak zaba byla moje posledni veta. Souhlasim, ze v Nemecku je to stejne. Mluvil jsem uz loni na podzim s kamaradem, Nemcem a ten mi rekl, ze jeste prede dvema lety byl kolegy oznacovan za nacka, kdyz rekl, ze ty pristehovalce by narval do koncentraku. Pomalu s nim par dni nemluvili. A loni pred vanocema, svete div se, tito kolegove najednou prisli se stejnym nazorem. A to jeste nebylo multikulti v koline.

                  Tezko rict, kolik si toho Nemci realne nechaji nakydat na hlavy.

                  1. Němci už zavinili dvě světové války. Víte jak? Dovolili psychopatům, deprivantům a frustrátům a lumpům ze svých vlastních řad tak dlouho vykřikovat kraviny, až ti lumpové byli tak silní, že jim mohli beztrestně zavírat huby, rozvracet rodiny, nebo je dokonce vraždit. Pak za nimi stáli, jasně … ze strachu …
                    Islám dokáže to samé – je to novodobý nacionální socialismus.
                    Po sto letech to tam mají zas – dokonce si to pozvali domů.

                    1. Dovolím si oponovat, neboť za tu první může jeden idiot z Romanovců, co si myslel, že nejlepší řešení vnitřních problémů Ruska je vojna. No a nebýt prohrané té první války, především podivným příměřím v podání Francouzů, kteří nehodlali ctít pravidlo o slávě vítězi a cti k poraženému, vlastně to doteď ždímali jak citrón, tak by se v rajchu žádný frustráti k moci nedostali.

                    2. za tu prvni muze predevsim idiot z Habsburků. Idiot z Hohenzollernů ho v tom dilem podporoval, nicmene do prvniho valu se hrnuli s nadsenim vsichni.od posledni mezievropsky valky uplynulo skoro 50 let a ti blbci si mysleli, ze ta lapalie 1914 bude jen takova legracka co skonci po par bitvach a do svestek bude zase mir. O potrebe vyreseni problemu valkou se totiz tenkrat bezne hovorilo ve vsech vrstvach spolecnosti.holt jiny casy.

                    3. Trúfam si skor súhlasiť so Satanikom – nebyť ruskej mobilizácie, konflikt by sa pravdepodobne obmedzil na Balkán. Romanovci zostali pasívni pri predchádzajúcich udalostiach na Balkáne, na priamu konfrontáciu s RU kvoli ochrane Srbska nebol dovod. Romanovi muselo byť jasné, že Nemecko nenechá RU padnúť vo „full-scale“ vojne s Ruskom a v prípade vojny Nemecka s Ruskom museli Nemci istiť zadné vrátka. Preventívny útok na Francúzov bola strategická nutnosť z vojenského hľadiska samozrejme ak Nemci nechceli riskovať dlhodobé akcie na dvoch frontoch. Že to bolo riskantné vedeli už aj oni sami. Nakoniec im to skoro vyšlo, čo si budeme hovoriť.

                  2. „Ano, vsak zaba byla moje posledni veta.“
                    Ach so.
                    OK.

            2. To servisdog: Dekuji za Vas postreh o te dobe…dnesni nasranost lidi je imho uplne odlisna….je tu umele vytvorena atmosfera blby nalady, ale takoveho druhu, ktery vyusti jen v brblani a hospodsky hadky…lidi jsou neuveritelne fragmentovani v politickym nazoru …Ti lepsi jsou znechuceni a to blbejsi jsou lini premyslet a hledaji nekoho, kdo to udela za ne a da jim k tomu treba koblihu.. nebo rudou knizku…ja bych tuto nasi situaci prirovnal ke kompostu…proste sracky, smrdi to, ale zadnej vybuch nebude, i kdyz se prida bordelu sebevic…bude jen vic sracek a vic smradu…

              1. No, kdyz uz stava z kompostu zacina tect i do bazenu, tak se nakonec nekdo najde, kdo to furu vykyda. Zasrana cela zahrada, smrad vsude okolo, ale po par destich to bude zase dobry.

                Pravda ale je, ze dokud v tom bazenu se v tom nebude plavat, tak kazdej bude delat, ze vitr fouka jen od nej.

              2. Já vidím jediný zásadní rozdíl.
                Tehdy byli lidi už přes dva roky obecně neskutečně natěšení z uvolněných poměrů, volného dýchání..a pak přišla z 20. na 21.8. taková šupa, že to způsobilo dnes těžko uvěřitelný výbuch zlosti, při které bylo opravdu hodně lidí schopno udělat cokoliv pro to, aby zůstal ten uvolněný status quo a naděje na ještě lepší časy. Byla prakticky psychická vražda na národu.
                Současnost probíhá mnohem plíživěji, nenápadněji a s velmi pozvolným utahováním toho řečeného šroubu. V 68 byl ten šroub utažený nadoraz během jediné noci, jestli mi rozumíš.
                Proto i ta současná nasranost lidí, jakkoli má stoupavou tendenci a lidi brblou čím dál víc, tak ještě nepřišlo nic, co by způsobilo takový, již řečený okamžitý výbuch zlosti.
                Ony ty kurvy dobře ví, co dělají-poučili se, salámová metoda není vynález demokracií, ale komunistů.

                1. No, kdyz se podivas na praktiky tech „vzdelanych“, at byvale KGB, nebo soucasne CIA, tak tito lide jsou kovani v postupech na davy. Salamova metoda funguje i za soucasneho systemu a fungovala i davno pred komunisty. Je to jen o tom, kdo to umel opravdu dobre aplikovat.

                  Jednoznacne dobre jsi vypichl fakt, ze ’68 byl pruser prave pro ten sok. Od te doby se vsechno uz delalo polehounku, pomalicku. A dela se to tak i dnes. Zavadeni smernic, dani, jakychkoli restrikci. Proste placnout dlani do vody boli, ale ponorit ruku v klidu muzeme treba az na dno.

                  Proto jsem i dost skeptik v reseni slimackeho problemu. Dokud neprijde poradna prda, pojede to takto dal, treba i dvacet let.

                  1. Tak u slimaku je porad sance, ze se o „poradnou prdu“ postaraji ve vlastni rezii bez ohledu na dodane noty.

                    1. Re: prcek
                      29.7.2016 v 19:50

                      U nas asi ne a nebo ne ted. Ta „prda“ musi prijit od ceskych lidi. Az toho proste bude fakt moc. Jenze zatim neni. Dokonce ani zdaleka neni. Zatim jen salonni a hospodske kecy. Jsem i presvedcen, ze kdyby to zitra bouchlo nekde u obchodaku a bylo tam 50 mrtvych, tak se stale jeste nebude nic dit. Zase jen ty stejne kecy politiku, je suis obchodak a „wir schaffen das“. Porad dokola. Podle mne by asi jednim z moznych „bouchnuti“ mohla byt prave nejaka forma defenestrace, az nekdo z pribuznych tech 50 obeti neudrzi svoji lasku k vlade na uzde a vezme s sebou jeste tak tisic podobnych. Tam nekde bych videl nejaky zacatek velkych veci.

                      Pokud zatim to bude probihat tak, jako doposud, tak se jeste mnoho let nic nestane. Nicmene, budeme se do tech multikulturnich sracek norit vic a vic, to bez pochyb.

                    2. hm, já mám skoro opačnej dojem, takovou obavu, že se to poměrně rychle (méně než deset let) votočí a přijde tak brutální inkvizice, že se nám po multikulti bude ještě nostalgicky stejskat a budeme vzpomínat jako na zlatý časy (a dávat si bacha aby nás nikdo cizí neslyšel). no, netěším se upřímně na to dilema, až se po mě bude chtít zmasakrovat pár desítek musulmanů co mi nic neudělali. a největší sranda bude, že to povedou všelijací junckerové, kteří rychle chytí vlnu.

                    3. Re: Lukas B.
                      1.8.2016 v 20:51

                      To je tezky, ja jsem kluk z vesnice a u nas k te smrti bylo vzdy tak nejak bliz. Proste to patri k zivotu a jedinej rozdil je, ze musulmana nebudu jist. Doufam.

                      Myslim si, ze zatim jsme na tom co se volnych zavitu na sroubech tyce, lepe, nez treba Germani. A lidi to take vyuzivaji a davaji vedet, ze moc rychle to utahovat nepujde. Zaplatpanbuh.

                    4. no, nelakoval bych si to na růžovo tu naši holubiččí letoru. za protektorátu prý byli gestapáci původem z rajchu upřímně vyděšení, jaká se jim tvořila fronta udavačů.
                      a turka, turka byste jedl? prý to chutná podobně jako maso z morčete…

                    5. Re: Lukas B.
                      1.8.2016 v 21:09

                      Jeden jihoamericky indian mi tvrdil, ze lidske maso je hrozne sladke. To chce se zeptat AnoSefa.

                    6. To s tím udáváním je poněkud ošemetný. jaksi k tomu chyběj věrohodný podklady a je dobrý si uvědomit, že tady byly tři miliony „sudetských“ Němců, kteří měli z nemalé části silně negativní postoj k českému odboji a na Čechy práskali celkem ochotně. Nicméně ani přesto jsem nenarazil na žádnej věrohodnej zdroj kterej by naznačoval, že se u nás udávalo víc než na jiných okupovaných územích. takže pravděpodobně jde jen o flagelantskej kec. (nicméně česká holubičí letora je taky blbost)

                2. A je to krásně vidět právě dnes, 21.srpna.
                  Na iDěsu je hlavní téma burkiny – mokrý muslimský pytle, Rio a až pak kdesi na konci zpráv směšná zmínka o dnešním smutném výročí.
                  Hovinky tam neměly a nemají o dnešku vůbec nic. Tento server by patřilo vystřílet do jednoho.
                  Překrucování fakt, relativizace, čím dál hustější trolling a provokace v diskusích, každý jednotlivý post, pravdivě popisující tehdejší dění je okamžitě trolly zadupán do prachu.
                  Naprosto nechutná, do očí bijící autocenzura médií do jednoho.

                  1. Re: servisdok
                    21.8.2016 v 14:16

                    Porad je tam toho ale vice, nez bylo 15. brezna. A to si troufam tvrdit, ze zarvalo o neco vice, nez jen 108.

                    Uprimne… spravna novinarina by mela prinaset ciste zpravy, ne nazory zpravodajcu. A minulost, at uz jakakoli, novinkou opravdu neni. Pokud si nekdo chce nejake vyroci pripominat, pak by to mel delat vlastni aktivitou a ne neco cekat v mediich.

                  2. Rovnost, deník jihomoravského KV KSČ, neděle 25. srpna 1968, inzerce:

                    „Zaběhla se hyena, slyšící na jméno Šalgovič. Jelikož je podezření ze vztekliny, utraťte!“.
                    „Prodám levně Československo. Zn.: Biľak.“
                    „Vyměním vilu 12+1 s přísl. za dáču na Sibiři. Zn.: Kolder.“
                    „Vyměníme Varšavskou smlouvu za Dubčeka. Zn.: Brňáci.“

                    Prohlášení CK ČEDOK:
                    Výlet pánů Biľaka a Indry do Moskvy jsme neorganizovali. Nedovolte návrat ani autostopem!

            3. „Nedočtete se tam o izolovaných konfliktech mimo Prahu, třeba o Uh.Brodě, kde jeden hrdina čímsi německým roztrhal pásy na pěti tancích, ale jak se osádky vzpamatovaly, tak to nahotovo odesralo přes 15 lidí. Je to v původní UB kronice, kterou v 69 nahradili falzifikátem a původní vytáhli až po 89, do té doby ukrytou.“

              Můžu se zeptat na zdroj této historie? Je to popsáno v nějakém veřejně dostupném zdroji? Jsem z Brodu a o něčem takovém jsem vážně nikdy neslyšel.

              1. Osobně jsem to viděl zapsáno ve „znovunalezené“ brodské kronice, v březnu roku 1991, kdy už bylo jasné, že se to nepřevalí zpátky. Nepamatuju si, kdo byl tehdy starosta/předseda :-), ale vím z vyprávění mnoha lidí, že se tak stalo. Asi 300 m zpět od nynějšího kruháče pod pivovarem, jak jsou u silnice na Těšov ty starší cihlové bytovky-ty už tehdy stály. Tam tehdy stála kolona tanků a dočasně blokovala vjezd do Brodu směrem od Luhačovic a Zlína-tam odtud totiž přijeli a měli se údajně shánět po vodě a nějakém jídle. Někdo mezi těmi bytovkami protáhl bednu čehosi, čehož přičiněním pět tanků přišlo o pravý pás. Bohužel vždycky v tancích někdo zůstával, nejspíš řidič a střelec. Lidi měli stát před, mezi těmi činžáky a opodál u Močidel a ti všichni to schytali-ale ze samopalů, ne z kulometů tanků. Oficiálně tenhle incident nikde nesměl figurovat, ale v srpnu se o tom vědělo, ve staré kronice to je a myslím, že když se poptáš po Brodě známých, rozumných lidí, tak Ti možná poví o něco víc. Krátký zápis incidentu jsem viděl, ústní podání jako 13-letý tehdy v srpnu taky, měl jsem a mám v Brodě kupu kamarádů. Zkus se poptat po radnici, jak to s těmi kronikami udělali-protože ta původní byla od 68 do 91 ukrytá a já nevím, zda se do ní psalo a jestli byla „dočasně“ nahrazena „nezávadnou“. Patnáct lidí bylo i na tu dobu opravdu velký průser. Ještě větší průser asi byl fakt, že jednak dotyčného majitele destrukčních výbušnin nikdo nepráskl a druhak samotný fakt, že někdo něco takového vůbec měl doma. Jestli to byly granáty či miny, nikdo přesně nevěděl a ani já sám jsem od nikoho z Brodu neslyšel, kdo to mohl být, jestli vůbec Broďan.

                1. Ze mel nekdo doma vybusniny 20 let po valce, to neni nic az tak divneho. Docela by mne zajimalo, jestli techto 15 lidi je zapoctenych to tech (?) 106 mrtvych diky okupaci, nebo ne.

                  Dalsi vec, ktera je zajimava, je fakt, ze ti vojaci (bez ohledu na statni prislusnost) nemeli proviant. Jak to? Tady, kde ted ziju, mistni pamatuji, jak prijely v ’68 vojaci a sli si zarybarit s granatama, protoze jinak nemeli co zrat.

                  Prece hladove vojsko je prvni stupinek k problemum.

                2. A jsme u toho. Já se tím opravdu hodně zabýval celkem dlouho /sice s přestávkami/, sbíral jsem informace kde se jen dalo a bohužel v této celkem háklivé záležitosti nemůžu sloužit tím, co se dnes tak tvrdě všude vyžaduje-ozdrojovat. Jak chceš ozdrojovat třeba rodinu, která přišla o tátu a syna tím, že syn to na chodníku schytal nahotovo, tátu postřelili na tom samém chodníku, ale ten až po dvou týdnech umřel ve špitále na sepsi – a rodina se k tomu ani nesměla přiznat, nic nesměli napsat na parte, dokonce to sami tajili, aby neměl zbytek rodiny problémy?
                  Asi se budete někteří smát, ale s hodně věcma mi pomohl třeba John Bok a spousta lidí okolo něj.
                  Těch 15 ogoň z Brodu v tom mém počtu, ke kterému jsem se tříděním, porovnáváním a slíděním, samozřejmě figuruje. Ten celkový MŮJ počet lidí, kteří umřeli max. do 4 týdnů po 21.8.1968 a na přímé následky okupace /zastřelení, postřelení, přejetí, umačkaní v autech po najetí tanku ad./ je 554.
                  Je to hrozivé číslo a bezesporu jej bude hodně lidí rozporovat s čímsi oficiálním. Jenže-taková Wikipedie si sice opticky hraje moc dobře na oficialitu a jakoby hodnověrnost /a u mnoha témat tomu tak opravdu je/, ale u takto citlivé záležitosti a i po tolika letech není ani Wikipedie schopna nijak hodnověrně ověřit pravost či správnost dodaných údajů – ty dodané údaje přece také vycházejí z něčeho oficiálního /zdroj, že/, který už může být, ale také nemusí být zmanipulovaný a zkreslený tak, jak to některým vyhovuje. V mnoha případech už jsme měli tu čest být přímými svědky manipulací s historickými fakty a já nemám důvod nevěřit /zvlášť po své soukromé akci/, že by tomu zrovna u téhle háklivé věci mělo být jinak. Můj soukromý názor je, že ten směšný počet pochází pouze z několika prvních dní výbuchu hněvu lidu, pochází převážně z Prahy + blízkého okolí a jsou to případy, které byly nějakým způsobem neprůstřelně zdokumentovány a nešlo je nijak zatlouct. Speciálně z Prahy mám přepisy spousty osmiček na pěti 30min U-maticF kazetách. Kdo nezná – je to bývalý profesionální záznamový systém na kazety s 3/4″ pásem, velmi často používaný kvůli kvalitě /PCM HiFi zvuk/ a střihovým možnostem studiových strojů jako reportážní. Jen na těch pěti kazetách, tedy celkem 1,5h sestříhaných podstatných událostí je přímo zachyceno 58 lidí, co šli na ulici buď přímo k zemi, nebo je natočen kousek najetí tanku na auto-kousek jen do momentu, než si kamery všimla osádka-na jednom z krátkých filmů je záznam, kdy šel k zemi po incidentu s okupantem i kameraman, do konce nátahu kamery záznam běží a kamera exponuje. Jestli tohle dotyčný kameraman vůbec přežil, se bohužel neví-dotočenou kameru někdo ze silnice sebral a také se neví kdo. Ale film nechal vyvolat a byl anonymně odeslaný z Nového Jičína do Prahy Jirkovi Máchovi, tehdejšímu šéfu kameramanů z ČsT. Od toho taky většina těch osmiček a přepisy pochází, podle něj je v trezoru archivu ČT ještě přes 80h nesestříhaného 16mm materiálu, část se zvukem, část bez.
                  Z toho, co jsem měl možnost vyslechnout, zjistit, přečíst a shlédnout /kopie některých přepisů nebyly a dosud nejsou dostupné/ se oprávněně domnívám, že můj amatérsky zjištěný počet zdaleka není úplný.
                  Z důvodů, které jsou už uvedeny výše.
                  A máš pravdu Sysope-přijeli skoro stejně, jak v pětačtyřicátém. Jak hastroši, hladní a žízniví jak toulaví psi a co horšího-dobré 4/5 z nich, včetně mnoha velitelů kolon vůbec nevěděli, kde jsou, proč tu jsou, jenom měli ústní rozkaz-potlačit údajnou imperialistickou kontrarevoluci. Měli jen neúplné! vojenské mapy a zčásti i díky sabotážím silničního značení našimi lidmi byli zmatení jak lesní včely, někteří mladí vojáci i dost vyděšení z toho, co vidí. Podle některých lidí, co si troufli s nimi mluvit, si hodně z nich myslelo své, někteří prý úplní blbci nebyli.
                  Neuměli si to srovnat v hlavách, spousta z nich bylo opravdu negramotných, viděli rozhněvané útočící lidi, došlo jim také, že je nikdo nevítá, jako jejich fotry či dědky v 45, byli hladní, žízniví a asi i unavení.
                  Myslím, že celá tato kombinace, spolu s opravdovým strachem z nevědomosti, byla hlavním důvodem jejich agresivity.

                  1. Mezi těmi řadovými vojáky byli jak naprostí prosťáčci, tak samozřejmě lidi inteligentní. A taky lidi z jiných národů porobených Sovětským svazem. U nás vyšla třeba tato knížka vzpomínek Litevců, kteří se invaze v r. 1968 zúčastnili. Pro dokreslení je to zajímavé čtení – není pochyb, že většina z nich z téhle „mise“ radost neměla.
                    http://knihy.abz.cz/prodej/okupanti-tahnete-domu

                  2. To zní docela zajímavě, nechtělo by se vám to zdigitalizovat a zveřejnit ?

                    1. No já bych se taky přimlouval…nebo to alespoň rozepsat sem jako článek? DF by byl určitě pro…

                    2. Myslel jsem samozřejmě jako serii článků, protože tohle by asi bylo na víc než na jeden.

                3. Pardon, 2,5h..

              2. Musela se o to jistojistě postarat StB, protože už v roce 1969 o tom nikdo nechtěl ani špitnout.

  3. Konečně jsem se od autora dozvěděl, že za vším už nejsou cyklostezky a problém je třeba hlerat jinde.

    1. No, to neni zcela presne. Nebyt eurosocialismu, ktery prinasi mimo jine i imigranty, nebylo by ani cyklostezek. Neni problem v tom, ze cyklostezky existuji. Ony existovaly i drive. Problem je, ze se do nich rvou nesmyslne vysoke penize, ktere pak chybi jinde. Klasicky socialismus.

    2. No a já po pečlivém několikanásobném pročtení Tvých postů už vím, co jsi zač. Pokud bys to opravdu chtěl vědět, tak se můžu domluvit s panem domácím, protože to nebude na jeden post, ale nejmíň na jednu obrazovku.

      1. Leošu, si to ty?
        Jeden post na celou obrazovku .. sem s tím :)

      2. Nejsem. A nejmenovat. A ta částka taky nesedí :-)

    3. Myšleno na brněnského šenka samozřejmě. Sysope byls o 3s rychlejší:-)

  4. Rozhledny, církve, okruhy pro pitomce co jezdí pořád dokolečka, dětské prolejzačky, skluzavky, bazény, lavičky, kašny, lávky, hřiště – nic by nebylo kdyby to vzali ti nehloupí do rukou

    1. Jo, s tím se dá souhlasit. Rozhledny za 5M, co je z nich vidět úplnou píču, nebo jen bordel v nejbližším okolí by opravdu být nemusely.

      1. V nasi prdeli se vykacely 150 lete kastany, aby se dalo udelat detske hriste, na ktere deti stejne nechodi, protoze je u freqentovane silnice a radeji chodi na detske hriste na opacnem konci nasi prdele, kde bylo odjakziva, pouze se strasne nebezpecne hracky (nikdy se tam nic nestalo, ale CE je CE) musely vymenit za certifikovane.

        Celej ten for stal ranec a starosta se modlil, aby eurodotace prisly. Kdyby se na to cele vysral, bylo by lip a byl by tam krasny stin pod kastany.

        1. No jo, ale ted muze starosta rozjet novou dotacni anabazi na vybudovani protihlukove a protiohyzdne bariery toho eurohriste, treba zapomoci stromu, ci aleje … a jen tak nahodou, co treba kastany? ;)

          1. Je to vul jak andel, ale on to nikdo nechtel delat a volici netusili, co toho vola napadne. Uz aby byly volby, mistostarostka vypada rozumneji.

            Kazdopadne, EU dotace jsou magicke zaklinadlo. Mel se u nas delat vytlak obecni kanalizace do mestske cisticky. Proste blizke mesto ma cisticku, my mame potok (tim nemyslim zrovna sebe, tady cisticka je, ale ne obecni). Minula starostka to rozjednala, uz to bylo na spadnuti, ale bylo malo penez. Nejake dotace tam take figurovaly, ale na cast a obec se kroutila (pritom za jeji vlady na to penize byly). Odesla, tento magor to smetl ze stolu a ze misto vytlaku obecni cisticka, protoze na ni jsou vetsi dotace. Nojo, jenze nez to cele dovymysli a dorazitkuje, tak bud mu skonci mandat a nebo mozna skonci cela EU. Vytlak uz mohl byt.

            Proste… ja jak slysim „dotace“, otevira se mi svycarak v kapse.

            1. Můžete si za to sami. Kdo se stane starostou v „prdelce světa“ a jak se ten starosta pak chová z 99% ovlivňují voliči (jeho sousedi). Stěžuj si ne na lampárně ale přímo starostoj …. je to tvoje chyba, že se to u vás děje.

              1. O tom nejsem tak úplně přesvědčen, že za to může on sám osobně. On Sysop to mohl do urny vrhnout dobře, ale jak má kurva ovlivnit další vrhače, co mají IQ o 50 nižší a naletěli někomu na zrušení 30Kč u doktora??

                1. V prdelce světa se všichni znají a mohou spolu mluvit každý den a rozhodnouti o věcech v řádu hodin či dnů. Je to jediná možnost, jak věci zlepšovat.

                  1. Samozrejme. Ostatne uz ted je tak nejak zrejme, kdo bude pristi starosta. Doufejme jen, ze do konce volebniho obdobi tento uz nenadela mnoho skody. Je to samozrejme blbosti lidi, ze si ho vybrali.

                    1. Starostu už nevybírá zastupitelstvo (i když je nejnadějnější kandidát často předem znám, jistě)?
                      Rada a zastupitelstvo nefungují?

                    2. Jsou tam vice mene do poctu, protoze ta desitka mesicne se jim za jedno tydenni posezeni hodi.

                      Ja netvrdim, ze delaji uplny hovno, to by nebyla pravda. Ctu ty jejich zpravy ze zasedani. Jen nadavam na to, co se tyka zrovna meho pohledu na svet. Jak jsem napsal – je mozne, ze jina rodina je happy, protoze mohla za ranec prodat kmeny kvalitniho dreva a jeste ma i par let na otop.

                      Nebo mne sere, ze v potoce plavou vesnicka hovna, zatimco ten, jehoz hovna tam krauluji, je rad, ze nemusi nic reasit, pripadne proboha platit vetsi stocne.

                2. Jak může kandidát do obecního zastupitelstva někomu slibovat zrušení 30 Kč u doktora? Maximálně mohl navrhovat kompenzaci z obecní pokladny, ne?

                  Ti, co volili kandidáty, slibující zrušení t.zv. (a to bych zvlášť zdůraznil) regulačních poplatků v parlamentních volbách, naopak nikomu nenaletěli, protož nesmyslné poplatky alespoň z části zrušeny byly, ne?
                  _____________________________________
                  Na tom, že t.zv. regulační poplatky byl nesystémový nesmysl, trvám. Jsem zastáncem nomální neregulační spoluúčasti.

                  1. Víš moc dobře, jak jsem to myslel. I v těch nejmenších osadách, kde je dvacet č.p. a jeden společný hnůj, se tak nějak kouká na to, kdo za koho kope a co s tou partají může do osady přinést.
                    Nebo je to už jinak?

                    1. V těch nejmenších osadách, kde je dvacet č.p., leč nikoliv společný hnůj, to jako prostý vidlák trochu znám.
                      Obvykle je tam k nalezení nejvýše jeden člověk, který je z nějakého důvodu ochotný dělat starostu a potom to dělá hodně volebních období za sebou. Chalupářů je v takové vsi obvykle více než stálých obyvatel, jsou vesměs velmi chytří, rádi a hodně radí, cokoli zařídí přes známosti, ovšem skoro bez výjimky pouze verbálně, trvale se nepřihlásí žádný.
                      Nebo už (respektive někde) je to jinak?

                  2. Ve zlínském kraji se to furt ještě hraje na partaje, i v těch nejmenších. Fakt.

              2. Ja v teto prdeli bylim 5 let. Starostu jsem neznal, ani furu jinych lidi. Odhadnout jeho chovani ani neslo, protoze zadnou agitku nedelal a mistni ho taky neznali (bydli tady 7 let). Btw jsem qolbam nesel, kdyz jsem lidi neznal.

                Nicmene, co sere mne, nemusi srat furu jinych lidi. Kampak asi zmizelo drevo z tech stromu? Kdpak z mistnich dostal za tu praci zaplaceno? Atd…

      2. Ani nemocnice, obrazy, sochy, filmy – prostě nic, co si na sebe nevydělá – říkají moderní ekonomové, než zestárnou nebo jejich spratci onemocní nebo se nevyvalí s autem nebo neskončí na drogách.

        1. Kdyz chces videt jen toto, pak samozrejme vidis jen toto.

          Druhou veci stejne mince je, ze kdyby EU neprerozdelovala tak nesmyslne penize (+nemela sama tak brutalni rezie za tech 10000 lemplu v Bruseli s kralovskymi platy – ehm, pardon, ne „kralovskymi“, ale „premierskymi“, protoze berou vice, nez premier UK), tak by i nase republika mohla ony obrazy, sochy a filmy kupovat za svoje. Ono totiz se k tem dotacim zapomina take zapocitavat, kolik zcela zbytecnych lidi to v Cesku dale kontroluje, pripravuje, razitkuje, sepisuje, hlasi, pocita,… Tihle lide by namisto naprosto neproduktivni a zbytecne prace mohli delat nejake realne statky, z jejichz dani by stat klidne koupil i tu rozhlednu.

          Ale ja vim, ty mas proste svuj pohled na svet. Proc ne. Je tvuj.

          1. Jo, a jeste jsem vynechal jednu vec k tem filmum.

            To funguje takto: EU da dotaci na U.S. film. Na nic jineho, ale na tento film. Nojo, ale ten film se neda koupit samostatne, on se musi koupit v baliku, kde je fura b-ckovych a c-ckovych sracek. Takze ve finale dostaneme dotaci na furu veci, ktere nepotrebujeme. Ale neber to, kdyz je to zadara, ze?

            Ono to ale zadara neni, protoze ty prostredky mohly alespon z casti jit na neco, co je vice potreba, nez nejaky nekonecny serial o nicem.

  5. ad servisdok,,,,,,,zajimavé, ačkoliv připomenu, že Britové v sedumdesátých letech ty schurky nakupovali za něco jako devizový příslib
    Jinak Dyfens na premijera,,,,,,, po vzoru na hrad, pak to bude vypadat takhle
    Zeman : Kurva do piči s emigrantama
    Dyfens : kurva jo,
    Zeman Dyfens společně: Nakopneme je do řiti a to tak, že poletí zpatky do tý svý zesraný prdele , a to hovno co tam maj jim zajistí přistání, což je kurevsky sluníčkové řešení
    dále sborově cyp s nima , cyp s nima,

    1. Já Ti nevím, ale z té novodurové trubky bys to hulit neměl, nedělá Ti to dobře.
      Britové si zašli do nejbližšího obchodu s HiFi a koupili si třeba V15-II., kdo ji chtěl. Mikrofony i ostatní tehdejší sortiment od Shure taktéž, jen o pár obchodů dál..
      Překvapilo by Tě zjištění, že nejvíc přenosek Shure se tehdy tahalo nikoliv ze Států, ale z Rakous, NSR a až pak z GB?
      A že největší jejich porci pro Litovel /tehdy jen model M44-7/ jich pro PZO Kovo tehdy zajistil Jirka Janda přes poměrně mladou, tehdy v GB vznikající firmu NAD?

  6. To je k smíchu, „elity“ ve strukturách EU zbraně zakážou, a jestli ne teď tak v další novele za půl roku. Elity se bojí svobodné vůle lidu jako čert kříže, ozbrojený občan = třídní nepřítel.
    Ono to půjde ruku v ruce s islamizací Evropy, myslím, že to půjde pěkně hladce jako v roce 38/48/68… Vojákům a policajtům pozamykají zbraně a dají rozkaz nic nedělat, bylo to tu kdysi a bude to zde znova.
    A použití zbraně pro osobní obranu je fikce i dnes. Dovolím si volně citovat slova soudce, nad střelcem co použil legálně drženou zbraň – „ vy nosíte zbraň pro osobní ochranu“, „no to jsem ještě neslyšel“. Dotyčný střelec tuším sedí dodnes.
    Když vidím povyk kolem konání jakéhokoliv referenda a série článků „referendum je zlo“ tak jen čekám, kdy přijde „volby jsou zlo! To nám pak budou vládnout ty „elity“ o kterých pořád slyším.

    Kdybych byl příznivce konspiračních teorii tak věřím, že součástí dohody „TIPA“ je likvidace Evropských zbrojovek viz návrh evropské komise v zákazu výroby a obchodovaní se zbrojním materiálem soukromím firmám. To že návrh v této formě zatím neprošel, neznamená, že se neobjeví znovu za měsíc nebo rok. V důsledku by to znamenalo, vůbec žádné zbraně a munice pro civilní trh, zbraně a munice pro ozbrojené složky jen s dovozu.

    1. V zasade souhlasim, az na ten konec. TIPA by spise prinesla, ze civilni zbrane na evropsky trh ano, ale ne evropskeho puvodu. Samozrejme, ze armada je lepsi zakaznik, nez hromada obtloustlejch strejdu, co chteji mit doma nejakej revolver. Ale ve finale kazdy dolar dobry.

      Nevidim problem v tom, ze by nebylo tohle zbozi. To bude. Ale v Evrope si ho nikdo nebude smet koupit. A nebo bude smet, ale pak bude muset byt clenem nejakeho streleckeho sdruzeni a krochna bude pekne v sejfu na strelnici. Jako v Rusku.

      No a to se vubec nebavim o tom, ze po druhe linii se jede proti olovu, takze mozna drive nebude cim strilet, nez z ceho.

  7. Se slovem „kripl“ bych zacházel trochu opatrněji: http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/kripl Jinak souhlas.

    1. No, ale vsak to souhlasi. Kripl muze byt postizen i mentalne, nebo treba nejakou virou.

  8. „..pak jej bude v ráji obšťastňovat 49 panen přidělených Mohamedovým erárem.“
    Fact check: tech panen je 72. [ http://wikiislam.net/wiki/72_Pannen ]
    Taky pisou ze: je vyprávění, že každý muž, který bude vpuštěn do Ráje,
    bude obdařen věčnou erekcí a oženěn se 72 ženami s chlípnými pohlavními orgány.

    Co toto?
    Freud se zase tak moc neseknul, hm? ;-)
    K tem kockam, mam je taky rad, ale kdyby mi prisel
    kocour domu vysnoreny takhle, hned bych mu dal par facek. http://tinyurl.com/zxhcpqh
    ;-)

    1. Je možno najít i další podrobnosti:
      překrásné s bílou pletí, 60 loktů vysoké [27,4 metru], 7 loktů široké [3,2 metru],
      průhledné až na dřeň svých kostí, věčně mladé, láskyplné, věku stejného…

      1. No tak s takovou velikosti bych je mozna pouzival jako spacak, protoze jinak by na me byly dost… vytahany… A jestli z nich je videt jenom morek, to bych asi spis jecel hruzou a utikal pryc.

    2. No to je ale hnus teda, fuj. Ani zadara a ty idioti z 12. století se fakt kvůli tomuhle odpalujou?
      A ten alobal, nebo trubka nasunutý na šulína, aby jim zůstal vcelku, i když z těla je červenej jogurt, to je jako fakt? :-)

      1. Zajímavé. To přímo volá po tom, aby byl orgán po antentátu oddělen od těla, rozřezán a pohřben na neznámém místě spolu s vepřovými vnitřnostmi, to vše samozřejmě publikováno na trubce.

        1. Nebylo by lepsi ho nechat sezrat nejakym hladovym psem?

          1. Možné to je. Ty vepřové vnitřnosti používal generál Pershing a prý s pozoruhodným účinkem, proto jsem je navrhl :-)

            1. Vazeni, na toto tema je jeden krasnej ruskej vtip. Nevim, jestli jde nekde dohledat na internetu. Nebudu vas trapit azbukou, ani celym dlouhym vtipem, ale podstata:

              – u kremelske zdi se sejde parta soudruhu a predseda hospodarskeho vyboru UV KSSS rika, ze az ho jednou pochovaji, tak at mu odrezou curaka a toho pohrbi samostatne na druhe strane Kremlu.

              – soudruzi se celkem divi a jeden se zepta, k cemu to ma byt dobre.

              – predseda na to odpovi „az sem jednou prijedou americti turiste a budou se ptat, kdo ze je to zde pochovany, tak reknete: zde je pochovan soudruh…predseda… KSSS. A oni reknou „i chuj s nim“ a vy na to „oh ne, ten je pochovan na druhe strane Kremlu“

              Jak vidno, na tuto vec se myslelo uz davno :-)

          2. Myslim, ze je potreba se drzet nazoru vykladacu Koranu. Pokud se nepletu, tak muslim se nedostane do vecneho raje, pokud je jeho telo pohrbeno zasite v praseci kuzi. Nekde timto smerem je treba zapatrat a aplikovat. Co se tohoto kousku masa tyce, tak bych to dal vazne psovi, pokud by od toho neco nechytil.

  9. Kdyz uz tady byla rec o soudruzce Merkelove, nemohu nez se podelit o svedectvi a dukaz odkud vitr duje, jedno jestli v uniforme nebo kostymu.

    https://scontent-mxp1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13392186_1550784848559303_8320157730030848950_o.jpg

    1. Moc pěkný. To Němci o té fotce nevěděli před volbama?

      1. Ale vzdyt CV Merklindy je vseobecne znamy. Vcetne jejiho funkcionovani v HJ, eh, pardon, FDJ, kde mela na starosti propagandu. Krome toho jeji studium techniky nenechava na pochybach, ze je uplne blba. Proste blba neni.

      2. Heč, mám ještě hezčí. Kdybyste madam Merkel nepoznali, je první zleva:
        http://bit.ly/2ahYpRj

        1. Tahle fotka probehla medii tusim nekdy pred dvema lety, bobri rozmazany. To ta v mundurech ne, nebo o ni aspon nevim.

          1. Až na to že ta nahatá buchta není Merkelová. Ta vypadala za mlada jinak, což je vidět i na tý výše uvedený fotce z FDJ.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017