Zahrabejme příkopy - zpět na článek

Počet komentářů: 203

  1. Vzpominky na SNB, vzpominky na odsun nemcu, ale jedno nechapu: Ja myslel ze Zeman je oproti Drahosovi trochu vic pro ty zbrane, tak pro myslite ze by lidi nemeli mit zbrane? A take mi prislo ze je Zeman vic naklonen referendum nez Drahos, tak proc souhlasite ze by lidi nemeli hlasovat v nejakych referendech? Ja tu politiku proste asi nechapu :-)

    1. To je jen jedna s facet současné situace. Ono to zdánlivě vypadá, že jsou tu dva tábory, pro-MZ a pro-JD, které mají jednotné názory a agendu. Ve skutečnosti jsou ty průniky jednotlivých zájmů a deklarovaného programu z části zbožným přáním (v čemž se ty skupiny vzájemně interně samooplodňují, nezávisle na „vzdělání“ a „společenském postavení“ whatever it means) & částečně uměle vytvořeným PR obrazem, který přihnojuje růst těch zbožných přání ad absurdum bez vztahu k realitě.
      Hint:
      šibolet_1 = zbraně v soukromém držení ano či ne
      šibolet 2 = emigranti z Afriky ano, či ne, či vůbec neexistují, či jsou jich zástupy na hranicích.
      atd, atd.

    2. Jako ironie to bylo nepresvedcive, spatne hodnoceni clanku odpovida. Napriklad kdyz jsme u tech hercu, urcite bych zminil oba Stropnicke, to jsou ti spravni prikladni loseri v roli „moralnich etalonu“ naroda.
      Hlavne ta mladsi zelena buzna.
      Taky bych zminil dalsi buznu Halika, kdyz uz ma byt rec o cernoprdelnicich.
      Take bych zminil roli mainstreamu, treba nechvalne prosluly porad GEN od Fenice, autora prejmenovani letiste Praha Ruzyne na letiste „Vyvitekoho“.
      A jeste bych zminil roli Sorosovych Neziskovek, treba Cloveka v Plisni, ktery hospodari s miliardovymi rozpocty, pacha danove podvody, oblepuje Prahu bilboardama v arabstine, pasuje zbrane do valecnych zon, taha sem priprchlence a v neposledni rade sympatizuje s neonacisty na Ukrajine.

      Vsechno tohle krasne vystihuje Drahose, protoze vsechno tohle jsou jeho nejlepsi kamosi, predstavitele „nadlidi“, kterym se mame klanet a lezt do prdele a mimo jine jsou i zdrojem prachu na jeho umele vytvorenou politickou karieru, o kterou se vubec nicim nezaslouzil, snad krom podlizani a intrikareni.

      Hlavne nezapomenout jeste zminit, jak je Kavarna tolerantni, osvicena, zdrzenliva, trpeliva, pokorna a skromna, zatimco ti zasrani komunisti, rasisti, xenofobi, nackove a extremisti, coz je souhrne oznaceni pro vsecky, kteri nereflektuji oficialni politickou linii EU, jsou hulvati a prizemni hovada a proto voli prizemni hovado Milose.
      Pokud teda nejsou rovnou onalepkovani jako kremloboti, coz je jen alternativni nazev pro Hitlerovy Untermenschen, coz byl souhrny nazev pro podlidi z Vychodu.

      Coz je hrozne srandovni hlavne z ust kavarniku, ktere by Hitler jednoho vedle druheho nahnal do koncentraku, vzhledem k jejich „podradnemu“ Slovanskemu puvodu…

      1. stary Stropnicky neni nejlepsi kamos Drahose. Stary Stropnicky je Babisuv otrok a Babis je nejlepsi kamos Zemana.

        1. tudiz stary Stropnicky je nejlepsi kamos Zemana, protoze si to tak panicek preje. Hlasa-li stary Stropnicky neco jineho, tak jen proto, ze mu to Andrej porucil.

  2. Mele jedno pres druhe. Nema to hlavu ani patu a ani zadnou pointu.

    1. Jistě, žánr se musí umět.
      A autor na hodině očividně chyběl – komentáře jsou zbytečné.

      1. No, leda, že by to byl autorův úmysl, pančto si docela dobře dovedu představit skupinku – ehm vidláků – ze kterých by v hospodě takové promluvy vylezly. Není to černé, není to bílé. Neni to ani šedivé. Je to jak zebra.

        1. Tím není míněno, že by autor byl z té hospodské skupinky, doufám, že to tak nevyznělo. Chtěl jsem říci, že si dovedu představit, že takovou skupinku paroduje.

          1. I to je žánr.
            ________________
            Pardon, nemohu nepřipomenout „Má jenom jeden“ (Průhlednej chlap, Jan Spálený a ASPM, Supraphon, Praha 1995)

  3. Právě jsem se od sluníčkáře dozvěděl, že saudská arábie je postavená muslimama na základě ropy a evropa je postavená na základě úspěchů geniálních muslimských vynálezců, kteří prodali své vynálezy. Když jsem se zeptal, jestli by mi byl ochoten sdělit jakého náboženského vyznání byl vynálezce parní lokomotivy, dieslu a nebo lodního šroubu, tak prej to přeháním, že oni měli spíš jen takové dílčí úspěchy…

    Vymytej mozek, ale nevím odkud, jak a proč?

    1. SkReT: Běžný postup v islámské komunitě. Nemlich to stejné praktikovali bolševici, prakticky pro každý důležitý objev z nesocialistického tábora měli sovětský kádr, takže moc dobře víme jak se to dělá.

      1. Nemusim chodit daleko, u nas doma take povetsinou zasluhy za uspechy jdou za zenou, zatimco vinu za neuspechy nesu ja :-)

    2. Nekde jsem cetl, ze muslimove vynalezli kondom z koziho tlusteho streva.

      A anglicane to pak v polovine 19. stoleti zdokonalili tim, ze to strevo z kozy nejprve vyndali.

      1. to si pletes. To byli Slovaci* a ovci strivko :-) (zerty stranou, prvni sprcka byla fakt z ovce, resp. z jehnete a ne z kozy. Luxusni kondomy se ostatne delaj ze strivek dodnes. Taky kvuli alergiim na latex).

        *anglicane to pro zmenu pripisuji Skotum.

        1. Zena mi rikala, ze v Kahire v muzeu je vystavena sprcka nejakyho faraona, jen uz nevi, z ceho ze je. Ma ji kdesi vyfocenou, ale to veci moc nepomuze.

    3. To jsi akorat nepochopil sdelenou informaci, protoze ses hloupej.

      Evropa skutecne stoji za zkopirovani mnohem vyssi urovne islamske civilizace ve stredoveku (casto prevzato dale z vychodu), namatkou pouzivame arabske cislice, chemie pochazi z terminu Al Chimia, ve stredoveku u nas znama imitace alchymie, dale treba osobni hygiena a zaklady moderni mediciny.
      Ona Osmanska rise nebyla na navsteve ve Vidni

      Od te doby ale sel Islam dole kopcem a ted je to leda smrad a cholera, poukazovat na minulost je je hloupost.

      Stejne jako s Ruskem, smrad a cholera ovladana 198 oligarchy, co ma HDP na urovni 1/2 HDP Kalifornie nebo 3/4 HDP Texasu. A porad jsou trobove, co Rusko povazuji za velmoc.

      1. Oprava chybi kus vety: „Ona Osmanska rise nebyla na navsteve ve Vidni z duvodu totalni neschopnosti“

        1. Bitva u Vídně 1683 – pozoruhodná vojenská a politická záležitost. Na straně Osmanů bojovala jistá část křesťanů a na straně Poláků zase nějaké muslimské oddíly. Jinak to by výtečný vojenský úspěch spojených evropských sil, které bojovaly proti přesile, ale díky dlouhodobé válce se Švédy byli zejména a Poláci skvěle vycvičeni. Osmané to projeli nejspíš pro degeneraci politického uspořádání, kdy původně elitní jednotky janičářů během staletí získaly privilegia a moc větší, než měl samotný sultán. V českých a moravských zemích dodnes řada kronik popisuje spojenecký přesun Jana Sobieského přes Moravu k Vídni a zpět. A protože Osmané nechali v táboře spoustu kávy, ve Vídni a v německých městech začaly vznikat první kavárny, používající zpočátku kořistní suroviny :-)

          1. Kdyz jsem jako mladej a krasnej cestoval po Turecku, stopl jsem TIR Turka, debatovali jsme a prisla rec na kafe. Kdyz jsem mu rekl, jaxe u nas dela ‚turek‘, hamstnul na brzdy a ze takhle teda neeee. Zastavil, vybalil nadobicko a zacal. Namlel kavu, smichal s mlikem, tuto smes varil, trikrat nechal napenit, posledni penou vyplachl koflicky a do nich kavu pak nalil. Kdyz jsem to do sebe kopl, mel jsem hercnu az v krku. Nepouzil ani kapku vody.

            Nechapu, kdyz Rakusaci posbirali kavu po vojacich, proc aspon z jednoho nevymlatili ten spravny recept. Ale priznavam, ze v Turecku jsem si kavu nikdy nedal, takze nevim, jestli ten obrad s mlikem nebylo neco spesl.

            1. Vídeňáci totiž začali vařit dle vlastního receptu – tzv „Vídeň“; o mlíku vařeném s kávou nevím, ale ten náš „turek“ s jejich vařením kávy nemá nic společného, to by nám Turek asi vylil na hlavu; vaří to několikrát v té džezvě, tak to bude mít jiné grády než ta naše hrušková voda.

              1. nekde jsem slysel, ze tak jako nas turek se pripravuje kava k degustaci. Kratce se to spari, koštne, vyleje a jde se na dalsi. Akorat to holt nejakej nas predek spatne pochopil.

            2. o tom ze by Turci varili kafe v mlice bez vody slysim prvne, mozna je to nejaka mistni specialita. Indove podobne vari caj, i kdyz nejaka voda v te smesi je. Smicha se to vsechno dohromady, prida koreni a cukr a vari se to. Je to prekvapive dobry, ale neda se to pit na litry jako nas caj. Cloveku by nejspis pukla hercna. Nejak podobne jako ten tvuj Turcin vari kafe Vietnamci. Akorat to mliko bejva kondenzak. Dobry, ale taky ti zvedne tlak :-)

              1. Káva z kondenzovaného mléka – Babišova Wunderwaffe proti cukrovkářům

              2. Jojo, moji jemensti a syrsti spoluzaci presne takto delali caje na koleji. Koreni si vozili z domu a dokonce v nekterych pripadech se cukr nahrazoval korenim uplne a musim rict, ze bud to fakt bylo sladke a nebo jsem si to aspon vsugeroval. Kadopadne to byly silne vyvary jako krava a pokud jsem si to slehnul vecer, tak jsem do rana cucel do stropu. Rozhodne to bylo dobry a tradicni, na rozdil treba od plzenskeho piva v Bejrutu, ktery mi dali do sklenice, jez mela cely okraj polepeny vrstvou krystaloveho cukru. Brutus total. Chapu, ze arabska bomboniera je krabice, v niz je z 50 % mouckovej cukr a v tom poletuji bonbony (obvykle vynikajici chuti). Ale Plzen na sladko? No hotovo.

                1. joj, arabsky sladkosti. Vypadaj lakave, ale kdyz do toho hryznes, tak je to jak degustovat kostku cukru. To je snad jeste horsi nez americky dorty. Se divim, ze se jim kolem hajzlu nerojej vcely.
                  To uz jsou lepsi turecky zakusky, pokud to teda neni lacina baklava v krabici pro turisty, kde pul obsahu tvori cukrovej sirup

            3. Tak sem to zkusil a nic (to kávu nepiju vůbec), teda něco v krku mám tak spálenýho jak je to horký :D

              Nebyl trik v typu kávy, čerstvosti a množství (nasypal sem od oka levné rašeliny)?

              1. nejspíš. taky to asi chce grif.

                1. Nevim jakej přesně má být grif v trojitým zpěnění kafe v mlíce, aby výsledek dělal rozdíl mezi „mlíčným kafem“ a drijákem co sundá chlapa…ale jo, možný je všechno, Maxwellům démon, že :D

      2. HDP je meritko rozvinuteho imperialismu. Rusko neni rozvinuty imperialismus. Sice se zbavili bolsevika, ale maji tam standardni rusky bordel. Presto ale velmoc to je. HDP neni modla vsude na svete.

        1. Když Vám vyperu trencle a Vy je vyperete Urzovi a Urza třeba D-F a D-F mně, pak si za to vzájemně zaplatíme, tak tu máme slušný HDP, ale výsledkem bude jaksi hovno.

          1. Presne tak. HDP sleduje jednostranne toky penez. Uplne postaci nepenezni smenny obchod mezi dvema subjekty a HDP vyplodi picoviny, atd.

            1. navic ten jednoprocentni rust HDP v USA je vykoupeny tim, ze centralni banky napumpovaly do globalni ekonomiky absurdni mnozstvi fiatu, asi v tom pomeru, ze na jeden realny dolar v ekionomice lita ve vzduchoprazdnu 20 fejkovych dolaru, ktere drzi na burze a dluhopisech jen QE a krizovi manazeri z FEDu.
              Cekal jsem, ze se to podela s natupem Trumpa do uradu, ale mylil jsem se.
              Naopak ho centralni bankeri vyuzili ve svuj prospech a svezli se na jeho MAGA, aby cele to absurdni financni letadlo poslali jeste o par tisic metru vyse.

              Povime si, az ta bublina praskne, jak moc bylo HDP dulezitym ekonomickym ukazatelem.
              Obzvlaste, kdyz drtivou vetsinu HDP v USA tvori dovozy zbozi z Ciny.

      3. Tak pokud to chcete brát aˇž takto do podrobna, tak muslimová vlastně jenpředali informace od Egypťanů, které stejně jako Evropu infikovali a poté rozdrtili a na konec rozkradli a všechno bohatsví egypta promrdali. Takže vlastě evropa je psotavena na základě egyptských vědomostí.
        Ale já měl na myslí moderní dobu, věk páry, elektřina… to všechnou jsou muslimské vynálezy?

        Fakt mi chcete tvrdit, že muslimové šli s tím vším věděním do hajzlu, že si dnes neumí postavit ani příbitek lepší než bobr či ondatra? Není nabíledni říct na plnou hubu, že za to může ten jejich posranej korán, kterej je neslučitelnej s rozvíjením technologií když země je placatá?

        1. Doporucuji si googlem projet we wuz kings, nekteri negri dodnes tvrdi, ze zaostali belosi zvladli sebrat prakticky celou Afriku vyrazne vyspelejsim civilizacim. Dodnes mi nikdo z nich nevysvetlil, jak by to jako udelali, kdyz jich bylo min a byli min vyspeli. Asi cernousci neinvestovali do vojenskych technologii :]

          1. Tak oni tam meli zajimavy a celkem vyspely civilizace. treba Timbuktu. Ale vesmes zanikly driv nez tam vlezli Evropane.
            Nektery africky domorody rise, jako Zuluove zase mely pomerne vyspelou uroven organizace, ale jinak darmo mluvit, vrcholem techniky byl asagaj a stit z buvoli kuze. Je teda pravda ze tyhle narody nemely zvlastni vyraz pro vojaka nebo valecnika. Ne teda proto ze by to byli mirumilovni pacifiste, ale proto ze kazdy dospely muz byl valecnik, tak na co zbytecny pleonasmus :-)

        2. Skřet:

          já tedy nevím, ale nestojí nejvyšší a nejhonosnější stavby světa v muslimských zemích? Mně to tedy neimponuje, stejně to staví firmy ze Západu nebo Číny, ale prostě si je tam staví. Jako když Šeherezáda vyprávěla Hárún-al-Rašidovi pohádky ve městě plném bohatsví a vědy a u nás se sotva zabydloval Praotec Čech, co přišel odněkud z Běloruska – vše se nějak vyvíjí a vzestupy i pády můžou být velmi rychlé. Kdyby se krátce po Mohamedově smrti do sebe nepustili šííté a sunnité, mohl se islámský svět rozvíjet mnohem rychleji. S tím má křesťanská civilizace a nesmiřitelný boj mezi jednotlivými směry svoje zkušenosti.

          1. Cerny Mor: To je absurdní tvrzení, výškové budovy se stavějí v korelaci s výskytem ropy, nikoliv s výskytem Islámu. Například v Pakástánu s 97 % islámistů mnoho výškových budov nestojí.

            1. v Pákistánu

              1. Neuromancer: to je pravda, velké baráky stojí velké peníze a kdo utrácí za války a atomové zbraně, tak halt nemá. Z prvních deseti nejvyšších jsou z Perského zálivu jen dvě; Čína se halt taky hlásí o slovo (pět kousků)

                1. Cerny Mor: Máte pravdu, takhle to šlo také vyložit :-) Určitě se ale shodneme na tom, že výskyt výškových budov nekoreluje s rozšířením islámu.

                  1. Neuromancer: to máte pravdu, nekoreluje, opravdu jen s s tím, zda má někdo dost peněz a velikášské sklony :-) . ale taky to nekoreluje s tvrzením SkReTa, že muslimové staví příbytky jako bobr nebo ondatra. Architektura Maurů (dodnes k vidění ve Španělsku), Tádž Mahal (na tom skoro zkrachovala celá země), paláce, parky, lázně, okrasné zahrady – to vše patří mezi nejlepší umělecká díla světa.

                    1. Tadz Mahaly mely bejt puvodne dva. Ten pro Mahal co stoji dodnes a na protejsim brehu mel bejt druhej, co si jeji manzel chtel postavit pro sebe. Jenze pribuzni ho radsi svrhli a zavreli do domaciho vezeni :-) musim rict, ze stavba je to nadherna. At jsou Indove jaky jsou, tak kamenici jsou od boha. Se sutrakama to umej jako zadnej jinej.

                    2. jojo, na výstavbu prý padala většina HDP; ale údajně ten mogul – vdovec – z domácího vězení aspoň mohl na hrobku manželky koukat. Ještě nebylo v módě nemilosrdné řezání krků.

                      V této souvislosti je zajímavá inovativních daňová politika některých moderních islámských zemí: v Saudské Arábii zatkli za údajnou korupci cca 400 miliardářů, kteří se ovšem z obvinění mohli vykoupit – podepsat dohodu, kolik zaplatí. Dodneška prý je nasmlouváno zhruba dva biliony CZK (v přepočtu) a ve vazbě zůstává už jen několik desítek obviněných :-) . Taky zaplatí… holt státní příjmy z ropy nic moc, někde se ty prachy vzít musej.

                    3. jo, to moh. On Mahal opravdu miloval. Svrzeny panovnici to meli blby uz tenkrat, ale tenhle byl asi hodnej chlap a potomci ho meli radi, tak ho nechali v klidu dozit.
                      Tak ropnejm sejkum klesaj prijmy a lepsi to nebude. Dokonce uz nekde zavadej i dane.

                    4. Výkupné z vazby je evidentně účinnější a rychlejší; naše finanční správa se zajišťovacími příkazy by se měla učit, jak se to dělá. Kdepak likvidovat subjekt – hezky zavřít a počkat, až změkne a zaplatí dobrovolně. Ne nějaký správní soudy a hrozby miliard odškodného za neoprávněnou likvidaci.

                    5. Architektura Maurov? Ja som jedneho Maura stretol vlani na Kube a nebol to architekt a moslim us vobec nie :-P

                    6. Wildcat: maurský sloh (arabesky; geometrické vzorce) je hodně v Portugalsku a Španělsku (Cordóba, Alhambra – ne Seat). U nás ale taky k vidění – zámek Lednice , dvě synagogy v Praze (Židé tedy použili islámský sloh). Skutečně skvostné stavby.

                      Třeba venkovní maurská architektura je zde: https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Gardens_in_Andalusia?uselang=cs

                      https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Patio_del_Ciprés_de_la_Sultana_(Generalife)?uselang=cs#/media/File:Alhambra_(088).jpg

                    7. Ale ved ja viem, to bol len detinsky zartik. Ale ten chlapek ktoreho (a jeho GF) som stretol na Kube sa naozaj vola Maur. A byva v Prahe.

                  2. 1) pěkně jste mi diskuzi odvedli jinam.
                    2) Ne všichni muslimové jsou teroristi, ale všichni teroristi zatím byli muslimové.
                    3) Tadž Mahal je muslimskej stejně jako velbloud na antarktidě.
                    4) Ty výškový baráky v sudské arábii postavili američtí a evropští stavitelé, oni to jen zaplatili.

                    1. ad 2) picovina. Neplati to ani dnes a uz vubec ne v minulosti.
                      ad 3) Tadz Mahal postavil muslim. Soucasti Tadz Mahalu jsou 4 mesity, v kazdem rohu jedna a konaj se tam bohosluzby. Tadz Mahal neni nic jineho nez muslimska sakralni stavba.

                    2. No, bod 2 dnes plati takmer na 100%. Viete mi okrem Breivika spomenut nejakeho nie moslimskeho teroristu za poslednych 10 rokov? Vlastne OK, aj my mame svojho Alexandra Bisonetta, ale nasiel by sa aj dalsi?

                    3. lord’s resistance army v africe. Sem tam par odnozi IRA, ale spis prkotiny. PKK v Turecku. Semtam ETA. V USA dost radej hispanci a ruzny right-wing a radikalni panbickari. Sikhove v Indii uz se snad uklidnili, ale semtam tam nejaky nabozensky fanatici neco vyvedou.
                      Ale o to nejde, ten vul napsal, ze VSICHNI teroristi BYLI muslimove.

                    4. Shane: také RAF; to byli dokonce ultraleví komouši. Jižní Amerika skrzevá drogy je plná teroristických band – Světlá Stezka, Kolumbijci atd.; Óm Šinrikjó – Japonsko; Tamilští Tygři; jinak IRA je skutečná lahůdka – IRA už není na seznamu, ale je tam nyní „Skutečná IRA“; a „Pokračující IRA“

                      Jinak pre SatanOkkY: terorista je ten, kdo používá násilí k zastrašení a nutí násilím a hrozbou civilisty k k dosažení politických, společenských či ekonomických cílů; s masovými nebo sériovými vrahy to nemá nic společného; ti taky budí strach, ale mají úplně jiný cíl. Cílem teroristy je strach a jeho použití (z latinského „Terror“ = hrůza)

                    5. PKK? Velka vacsina tureckych Kurdov su Suniti. ETA – nespominam si nejaky utok organizovany ETA za poslednych 10 rokov. Takisto IRA. Right wing panbozkari v USA, to ano, ale ti skor utocia na specifickych ludi (napriklad gynekologov vykonavajucich potraty). Hispanci? Co maju vojny gangov spolocne s terorizmom? Lebo viete, este som nepocul o texmex organizacii co by sa snazila pripojit Texas naspat k Mexiku (podobne v Kalifornii). K LRA sa vyjadrit neviem.
                      Kym to ze ze vsetci teroristi su moslimi celkom urcite neplati, za poslednych 10 rokov sa zviditelnuju najviac.

                    6. Kurdove jsou zejmena ovsem US proxy.
                      Presneji receno asset FBI.
                      Kdyz to vezmu poporade, tak jsou vlastne nastupcem ted uz porazene ISIS.
                      Respektive kdyz USA zbuntovali mudzahedy v Afghanistanu proti Rusum, vymkli se jim z pod kontroly a ted ve stejnem Afghanistanu kosi Americany a v Libanonu formuji protiizraelsky odboj.
                      Kdyz USA zbuntovaly uplne stejnym zpusobem AL-Kajdu, tak se jim vymkla zpod kontroly a spustila vlnu terorismu, jejiz soucasti byla i zaminka krizovych vyprav USA na blizky vychod v podobe 11. zari (verte nebo neverte, ja tomu neverim a myslim, ze to byla dvojita hra a false flag a ze hadrarum ze Saudi nekdo v USA vydatne „pomohl“ a umetl cesticku, aby pak meli zaminku zabit Husajna).
                      Kdyz nasledne USA uple stejnym zpusobem vyzbrojili ISIS, zase se jim vynkla z pod kontroly.

                      Takze momentalne vyzbrojuji Kurdy, presne do chvile, nez se jim opet vymknou.

                      A proc to vlastne USA delaji ? Protoze maji sve zkusenosti z Vietnamu a Iraku ono to vypada blbe, kdyz vyhlasi „piece of cake“ kampan a pak se vrati desetitisice rakvi prikrytych stars and stripes.
                      Tudiz ve svetle techto zkusenosti naslibuji nejakym obzundum svoji podporu, daji jim prachy a zbrane a nasledne je nechaji hebnout za sve zajmy, tj. v tomto pripade vrazit klin mezi Turecko, Rusko, Syrii a Iran.
                      Coz se jim samozrejme nepovede, protoze Kurdi dostanou latu a nasledne se jejich hnev zakonite postavi proti USA< kdyz zjisti, ze je celou dobu zneuzivali a vodili za nos.

                      A USA si najdou dalsi "spojence"…

                      https://southfront.org/putin-and-erdogan-discuss-sochi-conference-and-desolation-zone-in-syrias-idlib/

                    7. kurdove uz taky nejsou kamosi?

                    8. kurdove jsou sice muslimove, ale PKK neni zamerena na sireni islamu, ale jsou to levicovi nacionaliste a jejich cilem je vybudovat vlastni stat. PKK je muslimska asi jako NSDAP ci KSC krestanske.
                      Terorismus neni jen o zabijeni, podstatou terorismu je prosazovani politickych cilu sirenim strachu prostrednictvim nasili. Protipotratari (nebo treba KKK) tohle splnuji, i kdyz obeti na zivotech jsou zpravidla jen jako vedlejsi skody.
                      Co se tyca IRA, tak momentalne funguje Real IRA. Posledni utok spachala loni na podzim.
                      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_Real_Irish_Republican_Army_actions

                    9. co se tyce USA, tak nejakej seznam mas tady. Tech nemuslimu je tam az moc:
                      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_the_United_States

                    10. Shane: To ze ake ma PKK ciele je nepodstatne. Napokon, clenovia IRA sa tiez nesnazili/nesnazia o sirenie katolicizmu, ze?
                      No a co sa tyka Real IRA, no, ten vycet ze minuly rok vyzera tak, ze v podstate sa snazia vykazovat nejaku cinnost ale nezabit nikoho. A drvivu vacsinu ich cielov predstavuju clenovia PSNI. Teda je cazke ich oznacit za teroristov. Ozbrojene zlozky nepriatela su legitimny ciel.

                    11. si pkk klidne skrtni. I tak je tam toho dost. zejmena v tech USA.
                      IRA v severnim Irsku a The Troubles bylo neco jineho, tam bylo nabozenstvi nedilnou slozkou konfliktu. PKK nabozenstvi neresi, ti resi samostatny Kurdistan.
                      Pacha RIRA teror? Pacha. Jsou to muslimove? Nejsou.
                      S legitimitou cilu je to hodne tenky led. Celkem to plati za valky, v miru to prakticky nikdo neuznava. Zkus na protest proti politice prazskeho magistratu vyhodit do luftu sluzebnu MP Praha a uvidis jak dopadnes s tvrzenim o legitimite cilu.
                      Proste to ber tak, ze nemuslimskych teroristu je furt dost a dost a to ze se o nich u nas nepise neznamena ze neexistuji.

                    12. pre Wildcat 31.1.2018 v 15:06
                      Ak rozumiem slovu terorista tak, že terorista je šulín čo terorizuje okolie tak ma zopár mien (svojho času to boli sériový vrahovia) napadlo, ale všetko je to viac ako 10 rokov: Rigo, Dahmer, Gacy, Bundy, Čikatilo, Mason a to som zabudol všetky mená z knihy čo som čítal pred X rokmi.

                    13. už chybí jen stalin.

                      Tadž mahal postavil jeden muslim? Nebo nechal postavit a postavili mu ho křesťanští stavitelé?

                      V saudské arábii a dubaji stavěli i naši češi, tam muslimové maximálně dělali přicmrndávače na stavbě.

                    14. Ne jeden nebyl, zde usuzujete naprosto správně.
                      Nicméně v případě křesťanských stavitelů usuzujete naopak úplně špatně.
                      Vizte:
                      Der Bau des Taj Mahal wurde kurz nach dem Tode Mumtaz Mahals im Jahr 1631 begonnen und 1648 fertiggestellt. Beteiligt waren über 20.000 Handwerker aus vielen Teilen Süd-und Zentralasiens und verschiedene Architekten, unter anderem Ahmad Lahori und der aus Badakhshan (heute Afghanistan) stammende Perser Abu Fazel. Er verschmolz persische Architektur mit indischen Elementen zu einem Werk der indo-islamischen Baukunst.

                    15. Takže to stavěli hindujiští indové placený a řízený islamisty kteří si někde nakradli.

                    16. Stavbu financoval panovník.
                      Původ panovníkova majetku jistě může být minimálně z části diskutabilní.
                      Možná to nevíte, ale architekt stavbu obvykle nefinancuje.

                    17. ale mohou stavbu řídit.

                  3. Sirenim islamu dochazi spise k destrukci vyskovych budov, rekl bych.

                    1. Tady by se ale chtelo domluvit, jestli plati oficialni verze a udelali to muslimove, nebo konspiracni a sundali to amici sami. Oboji jaksi nejde :-)

                    2. Starověký chrám v Palmýře vyletěl do povětří. Zničil ho Islámský stát… https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-svet/338639/staroveky-chram-v-palmyre-vyletel-do-povetri-znicil-ho-islamsky-stat.html
                      výšková budova na tom bude stejně, tím ale nechci obhajovat 11.září 2001.

                    3. Re: shane
                      1.2.2018 v 6:08

                      No ja v tom jasno mam,celkem verim oficialni verzi s tim,ze pripoustim,ze konspiracni verze je technicky mozna,po strance aplikace vybusnin.Ale nejsem odbornik na staveni,ja spis cistim.Uz se to tu probiralo nekolikrat,tak to radeji necham spat…

                    4. „Sirenim islamu dochazi spise k destrukci vyskovych budov, rekl bych.“

                      mno, poku dojde k nuklearni vymene mezi Ruskem a USA, jakoze vse nasvedcuje tomu, ze mistri zpoza Atlantiku pro to delaji prvni a posledni, tak bych na to skore ohledne vyskovych budov moc nesazel, respektive bych si vsadil, ze Ivan strhne vsecky historicke rekordy.

                    5. proč by plýtval munici na sebe zničený národ hňupů co utekli před spravedlností z evropy ?

        3. V moderní době už to pochopitelně neplatí, ale řekněme ještě do takového středověku byli muslimové skutečně vesměs vyspělejší než Evropa. Existuje celá řada muslimských učenců, kterým se dostávalo obdivu i mezi evropskými učenci a jejich díla se dostala i do Evropy, Mezi nimi třeba Avicenna. Dokonce Evropu muslimové v té době překonávali i morálně, vcelku svobodně jste si mohl v muslimském světě vyznávat i křesťanství nebo judaismus, jen jste musel počítat s daňovou přirážkou asi 10 %. Pak z toho byly dokonce takové paradoxy, že třeba během Reconquisty prchali španělští Židé před křesťany zpátky k muslimům, protože u nich měli lepší podmínky. Naopak křesťané v té době se moc chovat neuměli, viz třeba dobytí Jeruzaléma křižáky, kdy povraždili, znásilnili a okradli všechno, co se pohlo, ať to byl muslim, žid či křesťan (to jsou btw zprávy evropských kronikářů, nikoliv muslimských). Začalo se to lámat někdy v pozdním středověku. V té době ještě především Arabové nesmírně těžili z toho, že měli monopol na obchod mezi Evropou a Indií/Čínou. Samozřejmě pomocí toho Evropany řádně ždímali a ti i proto začali hledat západní cestu do Indie. Od té doby to šlo s muslimy z kopce, nevím o ničem, čím by v té době výrazně přispěli k pokroku a tak se to táhne až dosud. Samozřejmě teď můžeme vidět ještě následky rozpadu Osmanské říše a řekněme určité sekularizace pod vlivem komunistického bloku, která pochopitelně – jako cokoliv vnuceného – vede k opaku a i tím se dá vysvětlit ten dnešní bordel v jejich hlavách (asi to taky zrovna nevylepšujeme tím, že na ně občas lítáme házet bomby).

          1. marek28: Zmiňovat křižácké výpravy a nezmínit plenění Evropy Turky? :-)

            1. To jsme ale o pár stovek let jinde, víme? To je právě až období toho pozdního středověku a raného novověku, kdy se to zlomilo a evropský svět zahájil svůj raketový vzestup, zatímco muslimský svět začal vlastně místy spíš až couvat. Ono je vůbec zajímavé, kolik oblastí v určitou chvíli došlo k tomu, že pokrok je zlo a je třeba být konzervativní a izolacionistický, ciz třeba Japonsko, několikrát Čína a samozřejmě i ten islám. O něčem takovém v Evropě vůbec nevím, my když jsme dosáhli pokroku, řekli jsme si jedině to, že ho chceme víc a ještě rychleji. Asi proto jsme ve všem tak napřed.

              1. marek28: Tak to nebylo, vpády Turků do Evropy souvisejí s oslabením a následným zánikem byzantské říše po roce 1000, kdy bojovní islámisté se střídavými úspěchy postupně dobyli Turecko a pak postupovali dál na Evropou, kam dorazili po roce 1300. Nesnažte si nalhávat, že islámisté byli odjakživa mírumilovní a až v pozdním středověku se něco zvrtlo.

                1. nevsim sem si ze by Marek tvrdil neco o mirumilovnosti. Jen o vyspelosti. Ostatne, treba indicti muslimsti Marathove prekonavali co do stavitelstvi a kamenictvi evropany az do novoveku. I kdyz teda Indie byla tezky multikulti uz ve staroveku.

                2. O mírumilovnosti jsem vůbec nepsal, jen o určité morální úrovni, viz třeba to vyvraždění Jeruzaléma atp. Ale mohu se samozřejmě plést, jestli víte o podobných zvěrstvech, které v tom období páchali muslimové, rád se nechám poučit. Pointa je každopádně v tom, že muslimský svět býval ve středověku vyspělejší, ale během novověku veškerý náskok ztratil a zůstal kdesi vzadu.

                  1. co Jeruzalem. Ale z vypleneni krestanske Konstantinopole krestanskymi krizaky se Byzanc uz nikdy nevzpamatovala a byl to jeden z vyznamnych faktoru vedoucich k jejich padu.
                    Jinak samozrejme machometani taky masakřili, tenkrat to byl normalni zpusob vedeni valky i mezi souverci, natoz mezi jinoverci.

                    1. to je super že si semka zase stěhujeme zpátky středověk.

                    2. Stredovek neskoncil, stredovek trva! Montsegur taky! Et in Arcadia ego.
                      (Cthulhu fhtagn!)

                    3. Zajímavé však je, že bysantská elita pak prchala na Západ (Renesance), nikoliv k „muslimským ochráncům“.

                    4. no jestli to není pořád dokola to sámé. Když byli v menšině tak byli mírumilovní a lidé je měli rádi jak teď sluníčkáři. Ale jakmile přečíslili původní obyvatelstvo a začli uplatńovat ty svoje džihády tak utéct byla jediná možnost. Takže už máte vybranou destinaci kam utéct před přemnoženejma muslimama?

                  2. marek28: V té době byla zvěrstva běžná věc na obou stranách, rozdíl je jenom v tom že o křižácích máme více záznamů.

                    Domnělá středověká vyspělost islámistů je obecně oblíbený omyl, který se dodnes nepotvrdil. Důkazem je, že si dodnes nikdo nemůže vzpomenout na nějaký zásadní projev vyspělosti. Neplést si s materiálním bohatstvím, toho skutečně dosáhli v souvislosti s příhodnými podmínkami pro obchod. Je to dodnes stejné, sice mají pulkilometrový mrakodrap, ale nějaký zásadní objev nikoliv.

                    1. No ja nevim, ale objev pohostinneho zapadniho socialniho systemu lze smele prohlasit za zlom v dejinach islamu.

                    2. Sysop: I tak na to lze nahlížet :-) Opět ale platí že islámisté se o to nijak nezasloužili, je to opět něco jako nalezení ropy.

                    3. Neuromancer: minimálně vojenskou vyspělost bych jim neupíral. Jedna země dokázala několik století těžce zatápět „vyspělému Západu“ díky moderní technice i taktice včetně použití střelných zbraní útočnými elitními jednotkami. (A pro zajímavost: obávaní angličtí lukostřelci, kteří např, dokázali vyhrát bitvu u Kresčaku, se svým uměním a dostřelem vůbec nemohli ani náhodou rovnat osmanským lukostřelcům; v této disciplíně drží rekord v dostřelu délka 845 metrů (ano, 845) a ve škole lukostřelby v 15 století musel student dostřelit přes 500 metrů, aby byl uznán za vyučeného; tedy o několik set metrů dál, než stříleli Angličané.)

                    4. Cerny Mor: Proč si tedy nepodmanili celou Evropu, v té době notně oslabenou?
                      Měli dle Vás lukostřelce a z Číny znalosti o střelném prachu a palných zbraních. Každý vyspělý národ/panovník by s touto převahou obsadil minimálně celou oblast výhodně od Alp.

                    5. Střelné zbraně zavedli až podle vzoru Západu, ale velmi dovedně – ty jejich lehké útočné jednotky dostaly velmi záhy střelné zbraně a byly úspěšné proti bojovníkům v brnění; stejně jako byli ve své době úspěšní husité, kdy každý třetí voják měl střelnou zbraň a každý jouda najednou nakrátko srazil rytíře ve zbroji, což by jinak bylo v klasickém boji nemožné. Nakonec Osmané daleko od vítězství nebyli; kdyby to v roce 1683 u Vídně nedopadlo, tak by byli i u nás, ale o kus dál zase byli POláci, Francouzi, Bavoši, Švédové, Rusové…

                    6. jj dubaj… vjebanej písek a dodnes nedokážou přeměnit poušť na úrodnou půdu a zamokřit to tam… idioti.

                    7. Ja myslim,ze je to az tak moc nesere.Tam se toci takovy hrachy,ze si tu zeleninu v pohode nakoupi a privezou.

                    8. Také bych to neviděl na nedostatek schopností, ale na abseci motivace.

          2. To jsou pěkný kecy. Ti tzv. islámští učenci byli pozůstatky helénské civilizace (resp.řecko-perského okruhu), arabové byli dobyvatelé a z dobyté civilizace těžili tak dlouho, dokud úplně nezanikla. Takže moc dlouho ne. Zlatý věk islámu je stejná hovadina jako prohlásit průmyslovou revoluci za zlatý věk křesťanství. Ovšem zatímco věda na Západě se vyloupla zkrze křesťanského prostředí, tak islám to zahlušil, a to nehledě na to, že na BV došlo k demgrafickým změnám (jižanské kmeny obřezávačů a hyzdičů pohl.orgánů). Jo, migrace dělá zázraky, ale jak kdy a jak kým.

            1. Věda na Západě se vyloupla z křesťanského prostředí v době poátku rozkladu téhož.
              Průmyslová revoluce měla za následek změny vedoucí k rozkladu křesťanství a zániku křesťanské evropské kultury.
              Průběh tohoto procesu pozorujeme na vlastní oči.

              1. Pak se ovšem „křesťanské prostředí“ rozkládá dobrých 800 let, min od Akvinského. A propos, co to je „křesťanská kultura“? Já bych to označil spíš za helenismus 2.0, a křesťanství se toho účastnilo ve vzájemném propletenci, přičemž to „řecké“ tu od Renesance hraje tu dominantnější roli. Starověké Řecko už to má dávno za sebou, Západ to bude mít taky brzy za sebou. Tak to chodí.

                1. Jistě, společenské procesy čítají stovky let, geologické miliony.
                  Aktuální evropská kultura se nejčastěji označuje jako křesťanská nebo židovsko-křesťanská (tedy vlastně původem asijská). Předpokládal jsem, že se toho pro jednoduchost podržím.
                  Ano, tak to chodí.

                  1. Jo, celkem souhlas, ale Zápaďané si ten východní asijský element poněkud přetvořili, jak je jim vlastní, zatímco na Východě to zůstalo stejný. Proto nahrazuji termín „židokřesťanský“ tím helénským archetypem, připadne mi to výstižnější. Musím říct, že je mi však Západního úpadku líto, kdo se hrabal v jeho vývoji, nemůže být neudiven …

      4. Ona ta islámská civilisace do značné míry stála na tom, co machometáni kde odkoukali. Lékařské věci od Řeků, matematiku od Indů a Peršanů, konec konců i islám sám je založen na prvcích křesťanství.

        Nicméně machometáni, stejně jako starší kultury (na rozdíl od křesťanských scholastiků), nepřekonali některé filosoficko/metodické záležitosti, které umožnily rozvoj přírodních věd tak, jak je známe v současnosti. Nutno přiznat, že někteří jejich učenci se v tomto směru dostali velmi daleko (Alhazen). Nicméně jejich práce nebyly obecně přijaty a rozvíjeny – „Zlatý věk“ islámu trval příliš krátce na to, aby se tyhle myšlenky a postupy obecně rozšířily.

      5. Ony ty arabské číslice mají kořeny v Indii a Persii, arabská kultura je pouze adaptovala. Do Evropy se dostaly z Arábie a proto se traduje, že jsou to číslice arabské. S tou alchymií je to podobné. Názvosloví skutečně islámská civilizace přinesla, ale většina jejich vědy je převzatá od učenců z území, které dobyli – učenci byli (násilně) konvertováni na islám, ale skutečných učenců, kteří se do islámské víry narodili a byli v ní vychováváni, mnoho nebylo.

        1. Doporučuji : https://www.youtube.com/watch?v=siYzxW0C-Wg

          je tam toho dost vysvětleno, nevím kdy ten dokument vzniknul, ale rozebírají tam k čemu nejspíše sloužili komnaty pod pyramidami a to mnoho let před tím, než vědci objevili, že pod cheopsovou pyramidou je nejspíš nějaká komnata, že?

          Vím že dost lidí to nazve beletrií a pěknou píčovinou, ale jak je možné, že se ukáže že neofficiální verze měla pravdu? hmm…

          1. Takovych dokumentu je…

            Nicmene pod pyramidami a uvnitr nich jsou nove objevene prostory a komurky, stejne tak mezi nimi a Sfingou, to prosim ne „nejspis“, ale urcite. Od osmdesatych let do dneska bylo zverejneno pomerne dost zaberu z dosud neznamych prostor velke pyramidy a podzemnich prostor, ktere popisoval uz Herodotos. NIc z toho se ale ani neblizi dobe, kdy se objevil Islam.

            Co se spekulaci o pyramidach tyce, spis se mi libi ta teorie, ze dany komplex je puvodem starsi, coz dokazuje jednak astronomicka orientace a vodni eroze odtezene skaly okolo sfingy. Jinak od te doby, co jsem velkou pyramidu navstivil, zastavam teorii, ze slouzila jako zachodek. Vychazim z celkoveho vjemu, ktery byl opravdu silny.

            Jinak pro potreby zdejsich dodam, ze napriklad Graham Hancock, ktery spekuluje o ruznych egyptskych a svetovych prehistorickych zahadach je autorem vynikajici knihy „Lords of poverty“, ktera vysvetluje zapadnim slunickarum, ze mezinarodni pomoc rozvojovym zemim konci v rukou diktatoru a jinych vrahu, misto toho, aby dorazila k potrebnym a poskozuje ty zeme a jeji obyvatelstvo vic, nez muze kdy pomoct. Erich von Daniken, ktery zasvetil zivot popularizaci archeoastronauticke teorie, je velky bojovnik za svobodu slova a kritik socialismu uz od sedmdesatych let.

      6. Někdo si něco plete, to zcela jistě. Když to vezmu letem světem, vrchol civilizace na středním východě (a severu Afriky) byl právě v dobách před rozšířením slimáctví. Babylon, Sýrie, Byzanc, pozděj vliv Římské říše.

        Jakmile se slimáctví rozšířilo, s pár světlými výjimkami se jednalo o pouhé drancování a ničení veškerého vědění, protože co je v koránu, to stačí v něm a možno spálit, a co tam není je proti němu a spálit. Vědění se sem dostalo hlavně proto, že to sem donesli učenci z pronásledovaných skupin obyvatelstva, kteří vzali co mohli a zdrhli, než by se účastnili toho táboráku knihovny osobně…zevnitř. Podobně samozřejmě dopadlo vyspělé zemědělství a technické systémy, protože ta kriminálnická a chudinská lůza, mezi kterou se slimáctví rozšířilo, uměla hlavně drancovat, ne už tolik pracovat a něco sofistikovanějšího používat.

        Nevim, co na tom pořád někdo nechápe – jedná se o jednu z mnoha ideologií, kterak naverbovat lůzu na svou stranu a mít zdarma dobyvatelskou armádu, která všechno vybojuje a papaláši (ať už duchovní, nebo světští) se budou válet v přepychu. Nic z řečeného nevylučuje to, že někteří papaláši této propagandě sami uvěří :)

        1. Behemot: Chápou to všichni, věc se má tak že někteří mají zvrácenou potřebu totalitně vyvražďovací politickou ideologii Islám obhajovat nebo dokonce glorifikovat. I naprostý blb si všimne, že islámisté za těch 600 let mezi lety 700 a 1300 neudělali prakticky vůbec nic ve smyslu světového pokroku, ani v tom válečnictví nedosahovali nějakých mimořádných úspěchů.

      7. Milý „chytrý“ Vašku, můžeš mi sdělit, co mají arabské číslice společného s muslimy?

  4. Jo a co jsem říkal, E.On je totálně, ale TOTÁLNĚ v prdeli.
    1) NEJSOU LIDI a pokud nějací jsou mají tak malý plat, že odchází jinam mimo obor. (příklad u firmy pracující pro E.On měsíční plat 30.000,-Kč, za třetinu práce u E.ONu u nejmenovaných vodáren 60.000,-Kč/měs)
    2) připojky el.energie o které teď zažádáte budou MOŽNÁ v roce 2020, ale spíš bych počítal někde na rozmezí 2020-2021.
    ad2) aktuálně zbylé firmy provádějící přípojení žadatelů nedokáží odevzdat stavbu. Třeba u jedné firmy je na jednu paní 40 staveb včetně kolaudací na měsíc. I kdyby pracovala non-stop tak nemá šanci aktuálně odevzdat víc jak 12 přípojek měsíčně.
    3) aktuálně nejsou zhotovitelským firmám propláceny obnovy a rekonstrukce. Jsou propláceny pouze tyto malé investiční akce typu přípojek a opravy.
    4) firma E.ON nedokáže pružně reagovat na změny legislativy ČR. Vesměs ztratili zájem legislativu řešit. Jedou stylem: „nějak to dělejte a až bude nějaký problém tak jej teprve začneme řešit.“
    5) Výběrové řízení na dodávání projektů je dosud neuzavřeno a výběrové řízení vyhráli firmy, které nemají projektanty a nebo se jedná o firmy se dvěma projektantama, ale nasmlouvali si objem jak pro 15 projektantů, jsem zvědav jak to ti dva dají. Nikoho to nezajímá, hlavně že dali slevu, za ty peníze co vyhráli se ale uživit nedá.
    6) Plánují, že podpisy na smlouvách o smlouvě budoucí bude nutné notářsky ověřit. V tom případě se doslova a do písmene všechny stavby zastaví a zpomalí o min další dva roky.
    7) ve výběrovém řízení na dodávku transformačních stanic vyhrála jen a pouze německá firma. Ta jednak nebude stíhat dodávat a jednak peníze potečou opět do německa.
    ad7) na rozvaděčích šetřili tak, že nyní se kabely v trafostanici tak lámou (překračují povolený poloměr ohybu), že těsnící průchodky netěsní a objevuje se čím dál častěji v kabelových kobkách zatečená voda. Důsledek šetření, rám pod rozvaděč VN který tam donedávna byl stojí firmu E.ON 5.000,-Kč, nyní si je musí zhotovitele sami vyrábět na koleně a dotují tak výstavbu ze svých peněz částkou cca 10.000,-Kč/ks.
    8) Firma E.On zavádí týmy které budou kontrolovat kvalitu dodávaných prací od projektu po ukončení stavby. Kde tyto lidi hodlají vzít nevím. A že se bude jednat o další písek do koleček zpomalující výstavbu nikoho nezajímá.
    9) nejsou peníze, prakticky zhotovitelé požadují 3x větší ohodnocení své práce, E.ON kvůli tomu zrušil SAP a vrátil se ke staré poloexelovské tabulce TOMS-DES. Vy kdo můžete odevzdávat Krossu, ožerte se. O zvýšení platu nechtějí slyšet.
    10) počty soudních vymáhání smluv lidé vs E.On vzrůstá logaritmicky, minulý rok jich bylo 70, letos jich už mají 250.

    Dobrý den Čechie

    1. Muj soused delal technika VN a VVN u CEZu, je v duchode, obe kolena novy a tvrdil mi, ze ma duchod jako dnesni prumernej plat. Nevim, jestli mu to verit.

      1. technici na EONu… to máš těžký, ty bežný kancelářský krysy mají 27-32 měsíčně čistýho. Ty vyšší specilizovaní mají víc a řekl bych že to bude jen o něco málo co ČEZ.

        Problém je že E.On si téměř všechno soutěží a objednává u subdodavatelů ale diktaturním režimem: Kdo dá slevu s tím smlouvu podepíšeme kdo nedá slevu s tím nepodepíšeme.
        Podle mě není ale normální být ve ztrátě když dostávají x miliard ročně od ČEPSu. A to jako díky německým větrníkům budeme svítit svíčkama? Mě se nezdá že by distibuční síť měla být ojebávaná. To se může krutě vymstít.

        1. Ja do toho moc nevidim. Znam jednoho typka, co pro ne jako soukroma firma dela kabelove prekladky, je v tezke vate a rikal, ze musi sypat.

          1. Ano, firmy pro ČEZ ano, ti mají tak 2 – 2,5x víc než ti u E.ONu. Podle unika tabulek jsme cenově z úplně spodní hranice na 50% jak projekčně tak zhotovitelsky.

    2. https://ekonomika.idnes.cz/e-on-eon-ruseni-pracovnich-mist-energeticka-spolecnost-pgx-/eko-zahranicni.aspx?c=A170308_214501_eko-zahranicni_fka

      https://www.novinky.cz/ekonomika/432142-nemecky-e-on-prodelal-rekordnich-432-miliard.html

      To jsou loňské sněhy. Jak si stojí E.ON teď, se moc neví. Jisté je, že ťafku dostali a museli se z toho nějak vyhrabat. Elektřina od nich zatím jde. Plyn dtto.

      1. No domnívám se že bude asi na místě začít řešit otázku prodej ČEZu…

  5. Kádrové posudky vašich dětí – novinka v rámci EU. Přesněji tedy v rámci OECD. Prý nějaký Piss-test, co se dělá už delší dobu.
    Původně se testovaly jen intelektuální schopnosti evropanů. Tedy jestli jsou děti už dostatečně tupé na to aby v budoucnu bez odporu sežrali všechno co jim EU bude podstrkovat, od homoklád a feministek až po migráčky.
    Teď ale postoupili na vyšší level a už se u dětí testuje i kladný postoj k našemu neomarxistickému zřízení:
    http://zvedavec.org/vezkratce/15053/

    V tomto testu se žáků ptají, do jaké míry souhlasí s prohlášeními jako: „Imigranti by měli mít příležitost pokračovat ve svých vlastních zvycích a životním stylu,“ stejně jako aby hlásili, zda jejich učitelé vyznávají globalistické postoje.
    Děti rovněž žádají, aby potvrdily, zda na místě, kde se učí, „oslavují svátky jiných kultur“ a zda jsou záležitosti jako „rovnost mezi muži a ženami,“ migrace a klimatická změna v jejich zemi součástí formálních osnov jako „studijní“ látka od 15 let věku.
    „Globálně kompetentní lidé jsou zapojeni do zlepšování životních podmínek svých vlastních komunit a také do budování spravedlivějšího, mírového, inkluzivnějšího a ekologicky trvale udržitelnějšího světa,“ tvrdí OECD.

    Takže ředitel školy která nedostatečně zve různé aktivisty a se žáky nechodí na gay pride, bude asi po zásluze vyhozen a dosadí tam nějakého více EU-LGBT-multikulti compliant.
    Taky předpokládám, že se ty testy budou archivovat a po zavedení bezhotovostního systému a výhradně státního zaměstnávání to vašim dětem drasticky sníží šance na slušný život, pokud tehdy před lety neodpověděli správně na určité otázky.

    1. Ale tohle uz tady prece bylo. Vymrdavali jsme s tim za minuleho rezimu vsichni. Napsalo se to, co verchuska chtela a rikalo se neco uplne jinyho. Kdyz to chteji, maji to mit. Tak, jako k MujBoj je nutna vysvetlujici dolozka, tak i k temto srackam je dulezite, aby nebyla zanedbavana rodinna vychova. Dite, ktere se nauci neco jineho si myslet, neco jineho verejne rikat a neco jineho nekde psat, je realne pripraveno do zivota v nasi zkurvene spolecnosti. Vyhodou je, ze my uz tohle mame jednou za sebou, takze muzeme deti naucit, jak s tim vymrdavat.

      A ze nejaky slunickar to nezvladne, je jen autoregulace.

      1. Tak s tím bych nesouhlasil. Situace je totiž jiná.
        Zatímco soudruzi sice cpali všude místo dějin jen dějiny dělnického hnutí, místo ekonomie politickou ekonomii a místo filosofile Marxismus-Leninismus tak exaktní vědy rvali do dětiček a studentů horem dolem s podstatně větší vehemencí, než nyní. Dále, dětičky jsou stejné, jako byly vždy, tj zajdou v chování tak daleko, jak jim mantinely umožní, ale tehdy byly ty mantinely tak nějak v přirozeném řádu věcí.
        Obojí se dnes změnilo. Výuka exaktních věd se omezuje jen na ty komu to tak nějak z přirozenosti jde, všeobecně je to bída. A například takové zadání úloh na příjmačky na střední školy, to je občas spíš test zvládnutí eurospeaku.
        Za druhé, dětičkám se nepochopitelně povolilo a autority se jim odstraňují z cesty. To je průšvih do budoucna, protože v konečném důsledku život je kompromis mezi chci a mohu(smím) a přiměřeného překonávání překážek. Kdo si na to v mládí nezvykne, prožije dost nespokojený život. S neurosou, nebo depresí.
        Třetí věcí je plíživost. Co se smělo včera, to se dnes nedělá a zítra to bude už problém.
        Jak se říká v IT – shit in, shit out. A ta data co do dětiček narvou v mládí, ta už se nikdy v tom objemu nedají korigovat.

        1. A já navíc z principu nechci, aby moje děti žily pokrytecky.
          A poslední poznámka, zatím co v 70 a 80 letech té oficiálně hlásané ideologii v podstatě nikdo už nevěřil, zkompromitovala se, takže dvojí chápání bylo norma, dnes je skupina manipulovaných autenticky přesvědčena, že jejich obraz je správný.

          1. Bohuzel jsem znal tehdy dost tech, kteri tomu stale verili. Ale je mozne, ze jich bylo mene, nez dnes.

            1. Dneska je modlou Zapadu automatizace – rozumej , delat z lidi zamerne blbce bez nazoru, nahradit je automaty, pak je nechat doma drepet na davkach a mit nad nimi politicko-ekonomickou kontrolu, typu jsi neprizpusobivy, kritizujes vedouci ulohy EU, mas nekompatabilni nazory – sebereme ti davky.

              Poslednim cilem je nas vyhubit na geneticke urovni, neco jako genocida inteligence, velmi neprijemne to pripomina Orwelluv 1984.

              K tomu jen tolik, ze se povazuju za celkem nadprumerneho ajtaka a narozdil od kretenku jako Musk a stetky v mainstreramu to s tou automatizaci vidim pekne blede.

              Respektive v nasem svete automatizace neni mozna, musel by se ten svet cely spalit a vybudovat uplne odznova na zcela jinych principech, protoze jeden jediny clovek vnasejici chaos a improvizaci do toho vysneneho a dokonaleho automatickeho sveta by ho byl schopny rozlozit do peti minut na globalni urovni.

              Je to asi tak, jako kdyz jste sberatel japonskych mecu a chcete si overit pravost podpisu (mei) u jmena Moriie, zakladatele skoly Hatakeda.

              Date do Googlu Moriie Gimei a ono vam to vyblije Gimli, Morie, Pan Prstenu.
              Pro pocitac uz jakekoliv dalsi uvazovani konci, clovek se hluboce zamysli a napise,
              Nihonto, katana, Moriie, Gimei a nasledne uz vyjede spravny vysledek.

              Ovsem na tuhle uroven pocitace nedozraji ani za dalsich padesat let, protoze vnimat veci v kontextu se jim absolutne nedari, at budou procesory seberychlejsi, kody sebedelsi a databaze sebeobjemnejsi. A uz vubec nedokazou pochopit, co to je kreativita a improvizace.

              1. Hah, prave mi prisla notice ze systemu, kde jsem se logl poprve v zivote :
                Your password has expired 152334 days, 7 hours, 6 minutes ago. It is important that you change your password or you will temporarily lose access to your computer and email….

                To je presne to, co ome dnes a denne naplnuje skepsi k pocitacum.
                Chapu, ze Musk a spol. kolem kterych lita tisic techniku, kteri ten IT bordel drzi na retezu, to pripada cool a dokonale a jediny predstavitelny svet budoucnosti.

                Ja to vidim asi tak, ze jsme se posunuli od viru k bakterii a strasne radi bychom z toho meli prvoka, zatimco v zadani na tuto petiletku je, ze to ma byt primat s inteligenci na urovni simpanze a v planu na dalsi petiletku je, ze to ma byt nadclovek s inteligenci nad urovni Einsteina.

                1. Nadčlověk určitě ne. Nicméně souhlasit s tím úplně nemohu. Dle mého dojde k výměně některých profesí za tzv. AI (uznávám, široký pojem) v relativně krátké době.

                  A nebudou to manuální profese. Podle mne to budou kancelářské profese: úředníci, bankovní „poradci a manažeři“ a podobně. Už nyní k tomu na nižší úrovni dochází. Internetové bankovnictví, bankomaty, automatické systémy odpovídání na telefonnech atd. Nelze si to představovat jako výměnu kus za kus, spíš dojde k předefinování těch služeb tak, aby víc vyhovovala stroji, alespoň logikou. To jde. Jistě znáte webovky kde se neustále proklikáváte dokolečka, nějakými zobrazeními, logika vám po třetím kliknutí unikne a dřív nebo později skončíte na reklamě, nebo na odkazu na FAQ, které vám stejně nepomůžou. To bude maso až tihle úředníci skončí na pracáku.
                  Protože pravidel v organizaci je jen pár, ale výjimek v reálném životě je hodně. Viz specifický dotaz na japonského kováře.

                  Kojím se jistou nadějí, že dokud je základní filosofické východisko AI „Prodávám, tedy jsem.“ tak nám moc nebezpečí, mimo vliv na naše duševní zdraví…;-) nehrozí.

  6. Sysop:
    Znám dost lidí, se kterýma naopak vymrdal režim. Dokonce jednoho co byl snad už před válkou v KSČ, ale strýček mu zdrhl za kopečky, tak mu to soudruzi omlacovali o hlavu při každé příležitosti, kdy chtěl přidat nebo povýšit. V podstatě až do důchodu zůstal pořád na stejné pozici (ačkoliv jinak schopnosti a kvalifikaci na povýšení měl).

    V 80. letech byl už režim v demolici tak šlo vyjebat s lecčíms, tehdy to už nějak řešili jen aktivní blbci (pár takových mi tehdy dost zkomplikovalo život). Ale třeba v 50. letech vaše děti poslali akorát tak na na slévárenské nebo hornické učiliště, pokud váš předek (kulak) měl pár políček a vy jste se to nepokoušeli napravit aktivním řiťolezectvím vůči režimu.
    Řada mých příbuzných se dostala na nějakou slušnou školu jen proto, že se jim jich zželelo nějakému slušnému komunistovi, nebo jejich soused odvedle se kterým si hráli jako děti měl svoje páky v bolševické mašinerii. Tak jim trochu vytunili kádrový posudek a zaručili se za ně. Jinak by šli na učňák.

    Dnes o vašich dětech sbírá kádrový materiál od útlého dětství Facebook a další šmíráci. A to detailně. Z toho nebude snadné se vylhat tak jako z toho kusu papíru, kde o vás byly jen kusé informace.
    A ta nejdůležitější věc: tehdejší sovětský režim neměl zájem na tom abyste zdechli, ale abyste se rozmnožili a bylo vás víc do továren a pro boj s imperialisty.
    Zatímco v současném režimu je genocida vás a vašich dětí primárním cílem.

    Dost lidí se chlácholí naivními představami o gulášovém socíku, které jsou ale zcela nereálné, protože jde o výměnu obyvatel evropy a přežití původních evropanů je zcela nežádoucí.

    1. Oba moji dedci meli skraloup. Jeden byl kulak a druhej udelal pruser (uz jsem to tady psal,deda byl sazec a v 50. letech dostal befehl,ze ma vytisknout jakesi agitacni letaky a vzit na to nejakej starej papir ve skladu. On to udelal a az to bylo mezi lidma, tak se zjistilo, ze na tom papire byl vodotiskem hakenkreutz, coz ale deda netusil, kdyz to daval do masiny).

      Takze ja jsem s tim mel problem uz na stredni, ze jsem nesmel delat pomocneho vedouciho na LPT a i kdyz jsem byl v Pionyru, na VS to nevypadalo. Takze oba moji rodice sli do partaje, plus vymetli ve vesnici vsechny spolky od zaharadkaru, vcelaru, pres ruzne zavodni vybory ROH a co ja vim, co to tehda na sebe nabalili. Takze jsem se dostal na VS, na kterou jsem chtel. Uz tehdy mi bylo vstepovano, ze proste bojovat s vetrnym mlynem nema smysl. Lepsi je s tim vymrdavat, ale nebyt kurva. Takze mati organizovala podnikove zajezdy, milulasske vecirky a podobne picoviny, ale jak prisli soudruzi s nejakou agitkou, jako na potvoru mela praci na zahrade, nebo neco jinyho. Tatik se dal do Svazarmu, kde pomahal s ruznyma vecma pri spolupraci se skolama, atd. Takze v tom nasi klickovali, jak to jen slo.

      Ze sousl netvorks jsou svinstvo samozrejme vim davno, proto na ne nelezu a rodina ma striktni zakaz. Potomstvo to resi opatrne a v ramci meho dohledu. Ja chodim jen sem, jeste na jednu autodiskusi a chodil jsem na zbraneqalitne, ale byl jsem vyhozen, protoze jsem mel problem dodrzovat pravidlo, ze se hovori vyhradne k tematu v dane sekci. Jinam kecat nechodim.

    2. sovetsky (i nesovetsky komunisticky) rezim na jednotlivce sral. Bylo mu fuk, jestli zhebnes. Dokonce sral i na to, jestli do tebe investoval penize na vzdelani. Rezim nemel nejmensi problem poslat spickovyho vedce na popraviste nebo do lagru, nebo aspon do kotelny. Rezim ani nemel problem postavit do cela vedeckeho vyzkumu nekompetentni blbce jako byl Lysenko, ktery na desitky let prakticky pohrbil sovetskou biologii jednak prosazovanim nesmyslnych picovin a druhak likvidaci schopnejsi konkurence.

  7. Nejkrásnější na těhle idiotech, co považujou volbu prezidenta nebo premiéra za nějakou soutěž ve který někomu fanděj, něktěří zaostalejší dokonce s vidinou, že by jim to mohlo změnit život, ta jejich neustálá urputná snaha zvolit toho, který si s nima co nejdřív po volbě co nejvíc vytře prdel :-)

    Samozřejmě že v tom zanícení jsou zemanovci a koblihožrouti úplně stejně idiotší jako pravodláskaři a kavarníci, ale tak to je terčem posměchu už od roku 2013, kdy se poprvé objevily obě skupiny.

    Jinak Zeman je fajn, jsem příznivcem korupce a mezi léty 98-02 bal s přehledem nejvyšší a vyrostla celá řada „politických“ podnikatelů a mafiánů a hlavně taky zaved exekutory, takže se lidi dal celkem slušně ždímat.

  8. Článek je sice totální slátanina, ale dají se sem aspoň psát komenty:-)
    No tak vyhrál uhlobaron s lihobaronem. Nesměju se ani nebrečím, slzy mně už došly.
    Příště ale na 100% vyhraje prounijní ušáckej zmrdoemisar s rozšířenými podpisovými pravomocemi a to potom bude VEJVAR.
    Že ústava ČR omezuje pravomoci prezidenta státu? Ale hovno, pravomoci lze přidělit a s ústavou vytřít….
    (Když nad váma někdo vyhlásí bezletovou zónu protože přišel rabovat, kde je nějaké mezinárodní právo ?)
    Tedy po vexlácích, estebácích, zmrdech z prognosťáku a jejich kurvách příjde už jen něco mnohem horšího:
    Okupanti.

    No zatím to nějak de, horší cirkus bude se sestavením vlády.
    Kdyby ČR neměla vládu aspoň do července, ekonomice by to mohlo výrazně pomoct.

  9. Sysop:
    To ale potom není vyjebávání s režimem, ale spíš už lehčí kolaborace.

    Čím víc tak nějak zjišťuju, že ti co tvrdí jak to za komoušů bylo v pohodě a jak se s tím dalo vyjebat, byli příkladní kolaboranti a nebo pracovali v nějakém prominentním, režimem preferovaném odvětví. :-P
    Vzpomněl jsem si na jednu famili „kulaků“ která dostala v restituci navrácené stovky (!) hektarů lukrativních pozemků. A byli to všichni za komunistů vystudovaní vysokoškoláci, inženýři, doktoři a dokonce i právníci (a práva za komárů byla těžce protekční škola pro prověřené kádry). Tak to mi hlava nebere. A pak z nějaké rodiny, která měla políčko a jednu krávu, jejich děti ani nepustili na střední školu.

    A vůbec, mnoho z restituentů lukrativních domů nebo pozemků co znám, byli za minulého režimu zažraní komouši. A raději nechci vědět, co dělali jejích dědové za protektorátu. Z takových se dnes rekrutují salónní antikomunisté a zažraní pravičáci či zuřiví demokraté (kteří by věšeli ty co v demokratických volbách nevolili ty správné kandidáty). Holt kurva kurvou zůstane v jakémkoliv režimu, který jim to umožní.

    Ale abych byl upřímný, tak si nejsem jistý co bych dělal já, mít před sebou tu volbu, že moje děti stráví život jako dělníci v těžkém průmyslu, se kterýma vyjebává kdejaká bolševická nula, nebo poněkud kolaborovat a zajistit jim dobrý posudek a kvalitní školy (a riskovat že se z nich možná stanou prodejné všeho schopné kurvy)? Opravdu sofiina volba.

    1. V pohode to urcite nebylo a ani to vyjebavani nebylo snadny.

    2. Tady totiz nahravalo to, ze rezim trval dlouho a postupne se zmirnoval. Dedek kulak nebo burzuj, syn delnas drzel hubu a krok plnil plan a vnuk polibil par prdeli a moh studovat. 60. leta to hodne uvolnily a po roce 1968 uz nebylo nejhorsi mit v rodine kulaky a burzousty, ale Dubcekovce. Navic se to lisilo mistne, byly oblasti kde byli komousi mirni a rozumni a pak oblasti kde radili zurivy dogmatici. Co slo v Usti neslo v Praze, co slo v 70. letech neslo v 50. atd.

    3. No s tou Sofiinou volbou je to fakt. Někdy se snažím vzpomenout si, jak to řešili moji rodiče, když jsem byl kluk. Myslím, že šli tou druhou cestou. Doufám, že ze mne všeho schopná kurva nevyrostla. Takže asi to druhé… no. Ale značná rezervovanost k věrchušce ve mně zůstala. Apriori nikomu, kdo je u moci nevěřím ani pozdrav.

    4. (a práva za komárů byla těžce protekční škola pro prověřené kádry)

      Leda prd. Vím o právníkovi, který měl problém s živnostenským původem, na školy nedostal doporučení a když nějak dobírali na žurnalistiku, tak to zkusil (konec padesátý let) a tam jim řekli, že jich moc nevezmou a zda budou souhlasit s tím, aby neúspěšné přihlášky byly přesunuty na práva. A vzali ho tam, a to nebyl ani v SSM. Pravda, z práv nakonec vyletěl pro konflikt s předsedou místní organizace strany, ale kdyby nebyl tak výrazný, aby ho chtěli, tak by tam zůstal. Takle nevstoupil a měl to. O cca. 20 let později si to udělal dálkově, stále bezpartijní.

      Práva byla presentovaná jako zániková profese, která do budoucna ztratí význam a podnikový právník měl méně než středoškolský učitel.

      1. Moje mati delala nekolik let prisedici a to bylo predtim, nez vstoupila quli me do KSC. Delala socialni pripady a byla rada, ze to dalo par kacek. Angazovanost nebyla nutna, nutne bylo doporuceni z podniku. Chapu, ze to nema se studiem prav nic spolecneho, ale chci tim rict, ze komarum nevadilo, ze socialni pripady qetouci socialisticke spolecnosti pomahal resit nepartajni zivel.

      2. Přesně tak. Tchýně je dcera kulaka, do statku jim nastěhovali JZD a jediná vysoká škola, kterou jí bolševik nějakým nedopatřením umožnil byly práva. Asi věděli, že na právo stejně každej sere, tak proč tam nenechat nepřátelské živly. Na právech taky učili různí disentující intelektuálové, kteří by se asi v kotelně zabili lopatou.
        V době, kdy obhajoba byla součástí obžaloby nemohli režimu nijak uškodit.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017