Zabiješ mě taky? (Dvě dekády od masakru na Columbine High) - zpět na článek

Počet komentářů: 113

  1. No je to síla. Daň kterou platí za historicky liberální postoj k palným zbraním je někdy pořádně krutá.

    1. Stejně jako daň za automobilismus.

      1. No to je přece něco jiného, pokud pomineme „nestandardní“ použití auta jako pojízdné bomby nebo kuželkové koule…

        1. Všechno má vedlejší účinky. Moderní medicína dysgeniku, moderní zemědělství totální energetickou ztrátovost a technologickou závislost, moderní potravinářství vyřešilo otravy jídlem, ale zase přibylo alergií a jiných autoimunních záležitostí…
          Masové používání aut má svoji cenu (a nejsou to jen nehody) a zbraně se bohužel občas ocitnou ve špatných rukou.

          1. Vzít zbraň a jít vraždit není vedlejší účinek ani nehoda. Ano, to že se zbraně občas ocitnou ve špatných rukou je ta daň o které jsem psal, kde je problém?
            Samozřejmě že veškerá lidská činnost má svoje důsledky ale žádná nemá prioritně za důsledek cílenou smrt druhých, vyjma válčení a podobných koníčků lidstva.

            1. gogan
              pokud je člověk debil, tak si zbran najde. At je to pistole, kladivo,nebo motorová pila. I taková elektřina , která je všeobecně prospěšná se nechá použít na zabíjení lidí. Nebo Cyklon B ( dodnes prodávaný pod obchodním názvem Uragán). Látka na hubení brouků v silech, mlýnech a těstárných a jak ji lidská kreativita dokázala zneužít.

              Pistoli taky můžeš považovat za čistě obranou věc, ale nechá se s ní i útočit. Vše je o lidech. A jak to použijou.

              Bohužel nežijeme v ideální době a pokud pacifisti a pseudohumanisti ( viz zm*d Havel)budou prosazovat ty svoje moudra, tak prostě vychcípáme. Protože ty ostatní nebudou mít naše zábrany.

              1. @jerry.mysak
                V kreativitě lidstva jste zapoměl jste na naprostý základ jako jsou šutry, klacky a leckdy módní vodu a oheň. Tedy předměty a živly člověkem nevyrobené, ale jinak souhlas, způsob použití je na vůli toho kdo je používá.
                To nic ale nemění na věci, že článek popisuje vraždění palnou zbraní a to je v případě USA prostě daň za solidně prozbrojenou společnost, kterou jinak beru jako přínos.

              2. jerry.misak: je dobré si uvědomit, že dostupnost zbraní je jedním z důvodů těchto masakrů. Zbraň si sice „debil najde“, ale průměrný „debil“ aka ti dva z Columbine to budou mít o dost horší.

                Realita je taková, že u nás se s palnou zbraní páchá primárně trestná činnost, která vede k nějakému prospěchu útočníka. Tyhle „mediální akce“ u nás nejedou, protože ti, kteří by je teoreticky mohli spáchat se zaprvé nedstanou tak snadno k bouchačce a zadruhé ani nemají ty správné vzory proč to vlastně dělat. U nás si podobný pošuk co prochází krizí adolescence maximálně šlehne nějakou drogu, porve se na fotbale, případně si to hodí. Není fascinován kultem zbraně ani se netěší na posmrtný život celebrity.

                1. I v clanku je napsane, ze primarnimi zbranemi mely byt bomby, ktere nebombovaly.

                  Nicmene neni to tak jednoduche, omezeni zbrani pouze ztizi utocnikum misi. Ostatne kdyby ti dva pitomci nemeli pristup ke zbranim, tak by si ty bomby odzkouseli a skody by ve vysledku byly vetsi, IMO.

                  Ne, ze by se v US nedaly omezit zbrane, v nekterych statech je to az retardovane volne(takhle z hlavy me napada Florida, i kdyz moje znalost Floridy je stara, mozna novelizovali)

                  Hlavni body k reseni:
                  1) Prakticky vsichni utocnici (skolnich) masakru jsou mladi bili kluci, vyjimkou budiz Las Vegas.
                  2) Glorifikace utocniku.
                  3) Vytvareni zebricku nejlepsich strelcu.

                  A mozna by nejaky psycholog nasel i dalsi veci, ktere by se mely resit vic a nutneji. Fetisizace zbrani z obou stran(pro-gun a anti-gun) u masakru je docela zajimave tema, ale neni to reseni pricin. Je to jako pyromanovi sebrat sirky. Fajn, bude podpalovat kresanim 2 sutru, ale porad bude mit nutkani podpalovat, doprdele prace, co zacit resit problem toho, ze je pyroman? :)

                  1. Máte pravdu – fascinuje mne, že byly předem známy vražedné tendence, a nikdo nic víc neřešil dokud se průšvih nestal.

                  2. Bílí kluci jsou přece „privileged“, ti na žádné problémy nemají nárok.

                    1. On ten problem jde hluboko a diskuse by vyzadovala znacnou politickou odvahu a uvolnenost, obeho maji v US poamlu.

                  3. deacon: čtu tam něco jiného – hoši se těšili na NBK a bomby měly sloužit hlavně k vytvoření davu, do kterého bude snadné střílet. Takže nemáte pravdu v tom, o co jim šlo.

                    Současně považuju za hodně odvážné tvrzení, že pokud by to jejich vysněné NBK nebylo možné snadno provést, tak že by se tím zabývaly do té míry, že by zkoušely ty bomby – ani v díře jako Littleton nebude snadné něco takového úspěšně provést bez toho, že by si toho někdo všiml, zvlášť pro takové vymatlané lůzry.

                    Vůbec neřeším omezování zbraní. Jak správně říkáte, je to jako omezování počtu pyromanů regulací dodávek sirek celému obyvatelstvu. Ne, že by to do určité míry nemohlo fungovat (spousta lidí nikdy nezjistí, čeho je schopna jen díky tomu, že nedostanou příležitost – proto to taky za války vypadá jinak než během míru, protože to se najednou nabízí hromady příležitostí hromadě lidí).

                    Současně jak jsem psal, zabývat by bylo nutné se především jejich rodinami. Něco tam velmi pravděpodobně velmi smrdělo, jak popsal právě De Becker. Vždyť i to psychologické vyšetření mohlo mnohé naznačit. Po příčinách ale nikdo nešel, to je holt moderní doba nejen v USA – řeší se projevy, neřeší se příčiny, z mnoha důvodů. Toto v podstatě adresuje Váš bod 1.

                    Body 2 a 3 se týkají stejné věci a zde nejsme ve sporu.

                2. Byli to zkrátka američtí dementi, co si bez internetu ani neuprdnou. Chci-li vyrobit funkční, spolehlivou a účinnou trubkovou bombu, co následně odpálí PB lahve, tak buď si někde předem odzkouším aspoň ty trubky, nebo seženu někoho, kdo má aspoň trochu něčeho v palici a dokáže posoudit, zdali to bude fungovat či nebude.
                  My jsme se jako mladí trubkovek nadělali..ale než začaly opravdu pořádně řachat a dělat krátery pěkný kus za dědinou, tak jsme jich museli metodami pokus-omyl vyzkoušet aspoň 15, možná víc.
                  Pokud si ti dementi ani nebyli schopni najít slušný návod na výrobu takové věci /když už chtěli něco takového použít/, tak podle mě vůbec nepatřili na školu tohodle typu.
                  Souhlasím s tím, že kdyby tam nebyl tak snadný přístup ke zbraním, dali by si s těmi bombami důkladnější práci. Je to morbidní, ale i zcela bez střelných palných zbraní mohl být výsledek ještě impozantnější. Kdejaký hejhula v Afghánu, co nikdy neslyšel slovo internet, dokáže v chatrči vyrobit takový NVS, co zlikviduje celého Hummieho i s posádkou. Často už jen tím, jak vysoko a daleko s tím Hummerem dokáže hodit..
                  Omezení zbraní je naprosto kontraproduktivní-být v té škole mladší, myslící a nebojácnější školník s tou nejlevnější .45 a se kterou by uměl, dnes bychom si tu o tom nepsali.
                  Prostě dementní Amerika, naprosto a se vším všudy.
                  Když kolikrát čtu všechny ty nálepky a varovnání v návodech k použití – je to až k smíchu, proč je nutné upozorňovat na to, že pračka je určena k praní prádla a k ničemu jinému, totéž stovky a tisíce globálně distribuovaných a prodávaných výrobků.
                  Do afrických zemí se musí lepit ještě onačejší nálepky, protože tam jsou třeba s elektrikou, plynem a horkou vodou, či klimoškami ještě někde úplně jinde.
                  Viděl jsem speciální návod na připojení k síti klimošky, co se vyváží i do afrických zemí. Tam mají odhadem asi tak dvacet druhů sítí a cokoli tam připojit, to už musí být fakt machr. Tam je hrozně snadný jednofázovou věc připojit mezi dvě fáze, kde není sdružené napětí jako u nás, ale přímý dvojnásobek, protože nezemněno..

                  A u nás je to jinak? Dělá se něco preventivně, nebo se to řeší, až se ten průser stane – viz Brod?
                  Ztížení přístupu ke zbraním osobně považuju za silně kontraproduktivní, stejně tak ale periodické LP lidí např. nad 60 let, nebo lidí v problémech. Rozvádějícímu se manželovi, co se mu kouří z palice vzteky, bych se slušnou omluvou na půl roku uložil do trezoru a až by přinesl potvrzení o rozvodu a vyrovnání, bez dalších průtahů a testů či čeho, vrátil.
                  Tady se už ale berou zbrojáky i za zaviněnou DN, jen se o tom nepíše.

                  1. Ad návody a nálepky – to není kvůli „demenci američanů“ ale kvůli systému hromadných žalob, který hrozí přijít i do ČR.

                    Stručně řečeno pokud 1000 lidí utrpí újmu $10, nestojí jim to za soud. Ale díky „class action lawsuits“ existují specializované firmy, které zažalují „viníka“ jménem všech 1000 lidí, vydělají $10000 a potom se s „oběťmi“ rozdělí fifty-fifty.

                    Přidejte k tomu „psychologickou újmu“ a zjistíte, že pro amorální hovada s právnickým titulem je každá firma potenciální zlatý důl – a každá firma si musí „krýt záda“ proti sebeabsurdnější hromadné žalobě.

                    Proto doufám, že u nás každé hovado, které zavedení institutu „hromadných žalob“ navrhuje, poletí ze Sněmovny na ulici a pěkně rychle.

                  2. Pane Mrcasiku, já sám za sebe tohle chápu, to krytí zad. Spousta výrobků je globálně distribuovaných, mají spínané zdroje, tudíž fungují na jakýchkoliv, třeba i stejnosměrných sítích od 80V snad až do 300V, aby se nemusely laicky či jinak přepínat a přepojovat na síť dané země. Automaticky se už i přikládají adaptéry, pokud je napětí i kmitočet několika zemí zhruba shodné a liší se jen provedení zástrčky. Některé firmy přiloží i celou další síťovou šňůru – např. export do Kanady: Přiložen druhý síťový kabel 2×0,75mm2 s velkou vidlicí, 3 plochými kolíky, integrovanou pojistkou a na druhém konci je běžné „euro“ – vyplatí se jim to.
                    Ale doprdele – lepit přímo na víko sušičky prádla těžko sejmutelnou nálepku velikosti A5 a tučným fontem nejméně 14, která výslovně zakazuje v ní sušit zvířata – znova se ptám, to jsme fakt už tak zdegenerovali namísto opaku /snížení procenta světové negramotnosti/, že je tohle nutné?
                    Na druhou stranu se některým takovým hláškám ani nedivím, protože podle mého skromného názoru gramotnost a celková úroveň vzdělanosti i v Evropě hodně poklesla.
                    Proč 3/4 těch statných afrických samců nemá na šulínu vytetováno „nešukej, když další děcko už neuživíš“ ??
                    Pro koho je prospěšné, aby v Bohem zapomenuté většině afrických zemí místo poklesu populace naopak geometricky rostla? Kdo tam zcela záměrně valí celé vagóny a kontejnery léků, co pro EU a USA ještě ani nejsou schváleny, ale v Africe svým působením narušují přírodní přirozený výběr? Zůstávají tak existovat /žít je poněkud nadnesené/ jedinci, co by ještě před 25 lety příroda vyřadila jako vadné kusy – a tyto vadné kusy se potom ve velkém transportují do Evropy k různým transplantacím orgánů, kterých je málo i pro Evropu.

                    OT: Čtvrtstoletí se zdá dlouho, ale tady u nás na východě, za běhu permanentních změn, to opravdu uteklo snad ještě rychleji, než voda.
                    Taky Vám to některým tak připadá?
                    Já ještě furt jasně vidím odletující dlažební kostky od pásů T55 s bílými invazními pruhy, co si to hrnuly v koloně kolem našeho baráku, za občasné výhružné střelby z palubních kulometů do vzduchu. Doprdele a ono už je to přes 50 let…?
                    Takže čtvrtstoletí, zvlášť v aktivním životě, je jako nic. Ale zase – možná jak pro koho.
                    Ještě „nedávno“ jsme okupovali kopírky, Xeroxy a zbrojovácká Océ-čka množením letáků, vycinkávali si na náměstích svazky klíčů pozdějšího Babiše – a fííha, ono je to letos už 30 let!!
                    Je to možný??

                    Komu tohle prospívá, snad kromě toho farmaceutického gigantu?
                    Jak je například principiálně možné, že už někdy v r. 1999-2000 se v EU i USA používala klinicky otestovaná a schválená antimigrenika, zatímco naši lékaři do našich lidí rvali 600 Brufen, až si tím zničili játra?
                    Kdo fakticky řídí tento trilionový byznys a proč ho řídí tak, jak ho řídí? Myslím tím v silný neprospěch až škodu obyvatel Evropy, zvláště pak její východní části. Jedno zda Germánů, Slovanů, Uhrů…prostě se někdo stará o to, aby všechno dobré, co v USA už dávno funguje a používá se to, přišlo na starý kontinent s nejméně desetiletým zpožděním.
                    Proč?
                    Mně se nezdá, že by vlna hromadných žalob někoho na Západě trápila. Stačí se podívat na dieselgate – vesele frčíme dál a přitom ještě stíháme srát na hlavy Čechům, kterým jsme nemálo těch aut taky prodali a dokonce některé typy na jejich území, v jejich bývalé fabrice vyrobili.
                    Ne, myslím si, že hromadné žaloby za tímhle nebudou.
                    Sice jsem se podivoval vyhranému soudu jednoho kuřáka nad tabákovým koncernem, že kuřáka dostatečně důrazně nevaroval před rizikem rakoviny, ale to skončí v kýblu, určitě ne jako precedens.

                    1. Nezdegenerovali jsme inteligencí (že by někoho napadlo sušit kočku), ale zdegenerovali jsme morálně (že někoho napadne vytřískat milion z toho, že s plným vědomím usuší kočku.)

                      V USA a Británii mají systém precedensů, kde argumentace každého jednoho soudního sporu nastavuje precedens, ke kterému za analogických podmínek zákonitě povinně musí přihlížet všechny soudy budoucí.

                      A hromadné žaloby nepodceňujte: jsou pro podniky extrémně drahé až likvidační a stačí k nim „že byl uživatel poškozen nedbalostí podniku“, tzj. např. právě chybějící nálepkou.
                      Viz např. https://www.bc-llp.com/class-actions-impact-businesses/

            2. Vzit auto a predjizdet v totalne neprehledne zatacce je neco podobneho. Vysledek je srovnatelny, protoze to, co se autorovi honilo v hlave, uz se zpravidla nedozvime. Ze jeden ‚chtel‘ a druhej ‚nechtel‘ na podstate veci nic nemeni. Oba cinili tak, ze se to stalo a pravdepodobnost obou pruseru je prakticky srovnatelna.

          2. Vzít zbraň a jít vraždit je ryze osobní záležitost, je to rozhodnutí jednotlivce či skupiny, počítá se ztrátami už předem, ví, co jde dělat s tou zbraní, proto si ji pořizuje. Kdo se chystá skutečně vraždit vám předem nedá žádné přesné informace, kdy, kde a proč, protože byste to mohl zarazit, překazit apod. Není to jako když si vezmete lék, který může, ale nemusí mít vedlejší účinky, protože každý lék na každého člověka nepůsobí stejně. To samé je s potravinou, někdo ji sní a má třeba alergickou reakci a druhý ji může jíst bez omezení. Zbraň ubližuje v každém případě, ať je sečná nebo střelná či jiná.

            1. „Zbraň ubližuje v každém případě, ať je sečná nebo střelná či jiná.“
              Já mám doma zbraní plnou kuchyň a většina z tech zbraní dosud neublížila vůbec nikomu. Nějaké mám i v trezoru a ty také neublížily nikomu (že mě kousl závěr do nešikovného masa do toho nepočítám).

    2. Docela dobře to vystihl jistý americký policejní důstojník. Jeho výrok zní ve významovém překladu asi takto:

      „Za mého mládí se daly zbraně koupit v železářství jako kladivo nebo kleště. A střílelo se ve školách? Nestřílelo. Změnily se zbraně nějak od té doby? Nezměnily. Změnili se lidé. Vychovali jsme generace zmrdů bez žebříčku hodnot a úcty k čemukoli.“

      1. Kriplové všechno otočili proti samonabíjecím puškám, hlavně AR15. Přitom pákové opakovačky mají s trochou cviku podobnou účinnost i rychlost střelby a nějak jsem nezaznamenal, že by frustrovaní kovbojové jezdili do měst vystřílet školy…

    3. A je to tady zas, obviňují se zbraně. Nebylo by lepší se zamýšlet nad tím, proč mají dva kluci potřebu jít vystřílet svoji školu? Co s tou školou bylo špatně, že to člověka dožene až k takové šílenosti? Co tam nefungovalo? Co všeobecně nefunguje na školách nejen po celých Spojených státech, ale i tady v Evropě, tady v Česku? Řešit třeba ten problém, že v jídelně banda dementů sporťáků šikanuje spolužáky a hází po nich kečup a učitelští tam jenom stojí a čumí?
      Je to sice poněkud hrozivá myšlenka, ale svým způsobem těm klukům rozumím.

      1. Shisco:
        „…ale svým způsobem těm klukům rozumím….“
        – – –

        Muhehe, ano, také jím rozumím – ve třetí třídě jsem chytal od učitelky tresty za nic. Oh, jak já ji nenáviděl.
        Tehdá mít pifpafku, hned bych guns-guns…!
        >>
        Ono k tomu mnohdy tolik nechybělo, u šesťáků výroba střelných zbraní jela a o rok později jsem už stavěl také.
        Chyběl mi jen malý pantík na závěr, jinak bych ji měl funkční a možná i skončil v polepšovně. Jsem ji hodlal nosit pro obranu na cestě do školy a hlavně ze školy, kdy na nás útočili nejen agresivní blbšulkáři Mužík, Obecný, Goiča, Maršík, Djugy, ale i žáci 8. a 9. tříd ZDŠ Lemmhoefer, Bureš a Supa. Ostrých nábojů jsem měl nejméně deset a i přes pomalé nabíjení se dalo nadělat dost škody.
        (Pro státobezpečnostní orgány dodám, že vše je promlčeno, stalo se ještě za Gusta Husa…)
        >>

      2. sikana, vylouceni z kolektivu spoluzaku (davani toho okate najevo), spis psychologicky nez fyzicke napadeni

        z pozorovani Americanu mam dojem, ze jsou vetsi „osobnosti“ nez treba lide v Evrope – vice sebevedomi, vice „svy“, mene dbaji o nejake treba i nepsane „toto je normalni a toto uz ne“, mensi zabrany, chovaji se (a treba i oblekaji atd..) jak to ONI citi a co se JIM libi a kaslou na okoli co si o tom (nich) bude myslet, proste vice sverazni nicim nespoutane osobnosti

  2. KMFDM neni špatná kapela, dík za typ. :P

  3. At se nam to libi nebo ne, tihle sileni strelci se zkratka stali pevnou soucasti americke (a pozdeji cele zapadni) kultury, podobne jako Coca-Cola nebo hamburgry. Tedy s tim rozdilem, ze ty dve jmenovane veci prokazatelne zabily radove vic lidi, ale pro korporatni media ti mrtvi neexistuji.

    Po pravde receno mne prekvapuje, ze specialne v USA tech skolnich masakru neni mnohem vic. Stredni skoly tam de facto slouzi jen jako denni odkladiste ratolesti (kdyz jsou rodice v praci), vyuka je sekundarni ucel. Studenti si tam vytvorili pomerne krutou hierarchii subkultur, ktera obcas pripomina Pana much. Ucitele to nekdy dokonce (neprimo) podporuji, typicky protezovanim sportovne zdatnych studentu (jock), protoze diky nim je skola „slavna“. Zde jsou osobni zazitky jednoho studenta (castence nerda) z te doby (2003):

    http://www.paulgraham.com/nerds.html

    Od te doby se situace na tamnich skolach jeste zhorsila, a to i kvuli bezpecnostnim opatrenim proti silenym strelcum. Skoly stale vice pripominaji kriminaly a neni zadnou vyjimkou, ze ucitele zavolaji policajty, aby prijeli „zklidnit“ 10-lete deti.

    https://thefreethoughtproject.com/public-schools-increasingly-resemble-prisons-learning-centers/

    Holt zeme svobody, jak jinak.

    1. V US je problem o nekterych vecech otevrene mluvit, takze nektere problemy se radsi neresi a resi se zastupne problemy, resp. diskutuji, protoze ty se nevyresi. Viz mleti o zbranich a psychiatrii pri masakrech(oboji diskutovano do aleluje, v obojim se IMO nic nezmeni)

  4. Američané na zbraních tzv. „vyrostli“, střílečky mají v genech už od bitek s Indiány a tzv. divokého Západu. Zbraně jsou tam něco jako pro křesťana bible, prostě modla. Zbrojní průmysl je živí dodnes, seberte jim zbrojní průmysl a uvidíme, kde bude dolar :oD.

    1. Hele, ze ty nemas rad NATO? :-)

      To chce klid, ty predrazeny vertaljoty od nasich soudruhu z JuEs koupime, Bures to dohodnul. :-/

      1. dosud ne

      2. Jestli je to dotaz na mě, tak rovnou říkám, že ve zbrojení nevidím nic inteligentního, vyrábět zbraně hromadnýho ničení, když má ten jouda, co si říká vznešeně „člověk“, jen jednu životaschopnou planetu a ta už mele z posledního, je něco, jako když si podpálíte pod prdelí sedačku. Kdyby radši za ty prachy, co cpou do zbraní, „vyrobili“ další životaschopnou exoplanetu, ale to ne, budou se předhánět, kdo má větší a ničivější torpédo :oD. Tak co už s nimi. Lidí je na jednu planetu moc, tak musí být hodně i zbraní. Takže v nějakým války chtivým spolku být musíme, protože generálové by přišli o džob, kdyby byli všichni lidi roztomilí pacifisti, no, tak jsme v NATO a máme pocit, že jsme ochráněný.

        1. Planeta ani příroda nemele z posledního – ta vyrážka ne jejím těle zvané lidstvo ji ani málo nezajímá. Už prožila tolik a horšího, že toto je lapálie.
          Ve výrobě zbraní HN – má to jeden přesah – dneska si to už opravdu nikdo mocný a bohatý nedovolí zmáčknout ten červený knoflík – ví, co by následovalo a o co by přišel. Už od testu vodíkové pumy u Rusáků to musí alespoň každý jeden trošku významný vůdce na světě vědět. Zbraně HN se staly svou existencí ARGUMENTEM, nikoliv NÁSTROJEM.
          Pak ovšem stačí chyby jednotlivců na nižších úrovních a to by byl průser, souhlas – nestačí jen doufat v důkladné proškolování a investice.
          Vyrobit další exoplanetu by znamenalo jenom další prostor pro soupeření. Navíc investice by překonaly návratnost, je to hloupost, planet okolo je pro obsazení dost. Prostředky vynakládané na imaginární riziko globálního oteplení by stačily s přehledem na praktickou možnost jejich obsazení.

          1. No, přírodu sice člověk nezajímá, ale je její neodmyslitelnou součástí, jako invazivní poddruh ji systematicky týrá. Žádný organismus se nemnoží takovou rychlostí jako viry a člověk. Člověk funguje na planetě jako vir, zmocní se nadvlády nad zdravými buňkami té přírody a využívá v podstatě její DNA ke svému množení. A přesně jako ty viry i člověk mutuje a navíc má zbraně hromadného ničení, když si zničí tuhle planetu odpálením jaderných hlavic, nebude mít šanci se dostat dál, víme jak dlouho trvá obnovení infrastruktury po nějaké válce, a po jaderné by to trvalo věky, takže by se mohl rozloučit s nějakým odletem na jinou planetu. Obsazovat planetu můžete jedině v případě, že máte technologie jak se tam dostat a technologie, jak tu planetu přizpůsobit tak, abyste tam jako člověk mohl žít. A vzhledem k nestálosti procesů přírody na Zemi se dá odvodit i to, že vesmír projde postupným procesem entropie, odpadní teplo se totiž nedá využít, nebo velmi obtížně, nastane tepelná smrt vesmíru. Může Vás uklidnit jen to, že se toho nedožijete :o).

  5. Jinak taky existuje hra Columbine Massacre RPG, ktera hrace seznamuje s motivy a nekterymi dulezitymi detaily ze zivota strelcu:

    https://www.columbinegame.com/

    Hra vsak vyzaduje celkem vysokou pozornost, pokud v prvni casti neseberete dulezite predmety, tak pozdeji nejde dokoncit.

  6. USA…?
    Shit…!

    (… a jen vyskočte, zde debatující sluníčkáři…)

    :O)))

  7. Někdo sem nedávno dával do diskuse odkaz na Beckerovu knihu The Gift of Fear. Tam je poměrně dobře nastíněno, proč jsou střelci slavní – vedlejší produkt mediální honby za senzacemi a ziskem. I tenhle článek, psaný stylem detektivky, pečlivě vybírající to, co se hodí (jak z událostí, tak z deníků, tak z úžasné posmrtné slávy díky takové spoustě celebrit, které jim věnovaly svůj čas a místo na CD) je potenciální inspirací, vždyť o nich tak hezky mluví, jací to byli šikovní kluci, se kterými „se lze ztotožnit“ a byli „na první pohled normální“.

    Přitom by bylo lepší zabývat se jejich rodinou a mluvit o nich tak, jak si zaslouží – šmejdi s půlkou mozku, kteří svou malost a neschopnost dokázali tak akorát přeměnit v ubohý masakr bezbranných. Jenže to by chybělo to mystično a ta úžasná sláva a to „chvění“, které autor tak vlhce cítí i dnes.

    V podstatě by bylo fajn, kdyby různí adoranti těchto dvou zmrdů vč. autora měli možnost se s podobnou dvojkou seznámit face to face. Možná by to „chvění“ viděli jinak, pokud by si vůbec stačili uvědomit, o co jde mezi tím pop pop pop.

      1. +1 super článek, díky za link

      2. Rozebiralo to vice lidi, napr. Adama Lanzu rozebiral i Totalbiscuit, prtooze to svalovali na hrani her

        https://www.youtube.com/watch?v=5uwAo8lcAC4

        IMO vyborne video.

        1. K videu mám jednu připomínku.
          Počítačové hry se obviňují :“Seděl doma a hrál počítačové hry, až mu změknul mozek a přišlo mu jako dobrý nápad vraždit lidi.“
          Případů :“Seděl v mešitě a poslouchal radikálního imáma, až mu změknul mozek a přišlo mu jako dobrý nápad vraždit lidi.“ je více než dost, ale je ticho po pěšině.

      3. Fotkyznovin: konec článku totálně zabíjí ten slint, že „zbraně za nic nemůžou“. Ne, nemůžou, ale jejich snadná dostupnost to usnadňuje a vlhký sen o střílení do davu se holt lépe žije v USA než v ČR. Škoda, že jsou pro-gun aktivisté v podstatě stejně tupí jako jejich anti-gun protějšky. Holt věřící je věřící, jedno na které straně.

        1. zvbraně jsou extrémně snadno dostupé všude, kde není tvrdý totalitní stát. s tím se smiřte. Právě proto je nesmysl je nějak extrémně zakazovat slušným lidem. I aktéři článku měli některé zbraně z černého trhu.

          1. jfb: jo jo, land of the free, land of the brave, kolébka svobody, tam je hej.

    1. Nezdá se mi, že by je autor adoroval.

      1. Ale medialne je prizivil, coz je presne vono.

      2. Hrosan-jhk: mě se zase zdá, že ano, proto jsem to napsal. O událostech lze informovat buď fakticky a stroze nebo dramaticky s hromadou emocí. Auto si vybral to druhé a ještě do toho projektuje nějaké své „chvění“ a „ztotožňování se“. Nevšiml jsem si, že by se v tom svém cancu ztotožňoval s nějakou z obětí (jaké to asi bylo, když na Vás spolužák míří kvérem? Nic moc, předpokládám, zato z popisu toho míření a citací dialogů mám dojem, že je to podobný geroj jak ti dva dutohlavové).

    2. Jenze par frustatu a loseru adorujici silene strelce na obskurnich forech je jen hodne mala spicka ledovce. Specialne americka spolecnost jako celek totiz doslova adoruje nasili a masove vrahy. Jeden priklad za vsechny: film American Sniper, ktery oslavuje jisteho Chrise Kyle coby hrdinu, ktery zabijel jen proto, aby ochranil svoje spolubojovniky:

      https://en.wikipedia.org/wiki/American_Sniper

      Lide, kteri ho osobne znali ho vsak popisuji jako psychopata, ktery se otevrene chlubil svym potesenim ze zabijeni lidi:

      https://www.theguardian.com/commentisfree/2015/jan/06/real-american-sniper-hate-filled-killer-why-patriots-calling-hero-chris-kyle

      A to je prosim AAA velkofilm za 58 milionu USD, i Leni Riefenstahlova by zelenala zavisti. Ten problem vsak jde jeste mnohem hloubeji: kdyz nejaky sileny strelec vymasti par civilu na Zapade, tak se z toho vsichni (politici, media…) muzou posrat. Ale ze ten Zapad v prokazatelne ilegalnich valkach vymastil 600 tisic cmoudu primo a okolo 2 milionu neprimo, to uz nikoho nezajima. Ovsem kdyz ti cmoudi utikaji na Zapad, tak z toho se uz zase pro zmenu posrat muzou. Mimochodem, nacisti za podobne valecne zlociny viseli nebo rovnou po zajeti dostali kulku.

      Tohle vsechno jsou v konecnem dusledku projevy upadku tzv. Zapadni civilizace. Ten upadek zacal uz pred vice jak 100 lety, a to upadkem vudcu a autorit – monarchie zdegenerovaly a nebyly schopny drzet krok se stale rychlejsimi spolecenskymi zmenami. Ty dve svetove valky pak uz byly pouze nasledek tohoto upadku. V 50. az 90. letech nebyl tolik videt kvuli „druhe prumyslove revoluci“ a nevidanemu narustu produktivity prace i zivotni urovne, ale dnes uz kulturni marxizmus (v USA tomu rikaji Identity Politics) rozklada naprosto vse.

      1. Komunistický Guardian opravdu nelze brát za bernou minci.

        1. S Guardianem si lze akorát vytřít prdel. Je to Rudé Právo light.

      2. Nemůže za to všechno adorování násilí, střelby, mlácení /a průtok krve filmem v hodnotách okolo litru za minutu/ nakonec sám Hollywood se všemi těmi kvanty firem, co produkují střílečky až takové úrovně, že si na jejich spuštění a hraní musíte pořídit zbrusu nové PC se samostatnou přípojkou a s grafikou, chlazenou vodou ??
        Jestli někdy někdo adoroval násilí, byl to Hollywood a všechna ta menší studia, kde točili ty béčkové a céčkové sračky.
        Vidím v programu film, kde hraje to vyžrané prase Seagal a už vím předem, že se tam bude mlátit, byť je to markýrka. Umím si představit, kolik z té dementní americké mládeže „chtělo být jako Steven“ a podobní.
        Inspirace a nasranost na celý svět, protože mě někdo šikanuje, jsou dvě sakra rozdílné věci.

        1. Vliv her a filmů se zkoumal, jenomže v trochu slušně udělaných studiích vyskakují dominantní faktory úplně jiné – a ty navíc nejsou tak úplně politicky korektní.

          Drtivá většina vražd v USA souvisí s válkami gangů a působením gangů.
          Jsou snad filmy a hry příčinou vzniku a existence kriminálních gangů?

          Významným faktorem je neúplná (nefunkční) rodina, historie domácího násilí v rodině a konzumace drog.

          Pokud vynecháme politicky nekorektní skupiny zločinců a soustředíme se na normální studijící a pracující, tak začne vyplývat na povrch nefunkční péče o psychicky nemocné (je to drahé, tím pádem šopatně dostupné pro ty kdo to potřebují a navíc, ikdyž na to máte peníze/pojištění, to funguje hodně blbě – viz Walshovy práce na toto téma).

        2. Za Seagala byste měl být rád. Je zdokumentováno, že inspiroval afroamerické a hispánské „ganxtas“ aby nemířili, nýbrž stříleli zbraní otočenou o 90° nebo dokonce 180°, v důsledku čehož netrefí vůbec nic.

          Naopak tuze špatný je v tomto pohledu John Wick, který všechny idiotské frustráty detailně instruuje, jak nejen používat mířidla, ale i špičkové sportovní techniky ze soutěží 3-gun a IPSC.

          (Když v 80. letech v Československu vznikal bojový systém MS-1, autoři zcela úmyslně publikace psali tak, aby je nepochopil nikdo s IQ pod 100…)

        3. V USA nejvic lidi prichazi do styku s timto „kultem nasili“ skrze korporatni media – na krvave filmy se spousta lidi nediva, ale zpravy posloucha skoro kazdy. A pritom plati, ze reportaze z nasilnych cinu ziskaji vic divaku (=vetsi zisk) nez pozitivni zpravy. Americti redaktori pro to dokonce maji bonmot: If It Bleeds, It Leads. Vice zde:

          https://www.psychologytoday.com/us/blog/two-takes-depression/201106/if-it-bleeds-it-leads-understanding-fear-based-media

        4. Myslím, že o tomhle jevu byl okolo Vánoc v TV i nějaký film.
          Mladej kluk, co poslouchal vysílačky fízlů i záchranek, měl videokameru a rychlé auto. Ani nevím, jestli vůbec měl rodinu, co by mu zavčas dala přes čuňu.
          Přivydělával si u lokálního TV kanálu tím, že byl na místě vždy jako první, stihl se vypařit ještě před příjezdem fízlů/záchranky a pak ty záběry TV za pár šupů prodával, prostě taková hyena, Novotný s kamerou.
          Pak ale vlez do baráku co ho skoro vystříleli, natočil chroptící, ještě žijící zbytky vystřílené rodiny, ale nezavolal záchranku a tím začaly jeho problémy. Jel to domů stříhat, jenže pak dal do TV špatnou kazetu, kde byl celý materiál, ne jen „výstřižky“ – nebo tak nějak to bylo. Moc mi to neutkvělo v paměti. Jo a měl úplně dementního pomocníka, „asistenta“ a myslím píchal nějakou starou babu z té lokální TV.

          Myslíte, že tady u nás v ČR pohotovostní štáby velkých televizí taky skenují fízly i záchranky, aby tam mohli být první?
          Asi před 2 lety jsem viděl a slyšel celkem malý skener, kombinovaný s world receiverem a nouzovým 0,5W transmitterem – myslím Kenwood to byl.
          Slyšel jsem místní, KM i UH fízly, jak se na čemsi baví, děsný řehot rovnou na kanálu.
          Mají to docela kvalitní, dva jsem po hlase i poznal.
          Soudím tedy, že poslouchat fízly je tedy poměrně snadné.

          1. Policejní vysílačky jsou šifrované (Matra/Pegas). Ne že by neexistovaly způsoby jak to prolomit, ale žádným „skenerem“ to fakt neodposlechnete. A to mají zhruba od přelomu tisíciletí. Takže 2 roéky nazpět jste 100% skener odposlouchávající (státní) policajty neslyšel.

            Z Městapa a IZS jede na šifrovaných Matra minimálně slušná část, hlavně zvětších měst.

  8. Takové lži? Taková „lidová moudra“ a anti-gun hysterie? Takže TVRDÁ FAKTA:

    1) všechny americké státní školy a 1000 yardů okolo nich jsou GUN-FREE zóna kde nikdo zbraně mít nesmí.

    2) tento zákaz zbraní na školách přišel v roce 1990 a v roce 1992 následovalo první vystřílení školy s manifestem (Luke W.) které následovaly všechny ostatní masové střelby na školách.

    3) představy o „dostupnosti zbraní → kriminalitě v USA“ jsou prolhané, protože normální Američané mají MÉNĚ VRAŽD ZBRANĚMI než polovina států EU navzdory násobně více zbraním! Extrémně disproporčně totiž střílí „sociálně vyloučené menšiny“:

    Statistiky v USA ohledně počtu vražd jsou také „cinklé“ – ač to pro některé levičáky bude šokující – rasami, které pořádně míchají počtem vražd.

    Dle údajů z roku 2010 (wiki) žije v USA 308,7 mil. obyvatel. Černí z toho tvoří 12,6 procent, hispánci cca 16,4 procent (toto je mimochodem oblíbená manipulační metoda levičáků – hispánci se berou jako bílí, nebo samostatně, jak se to hodí).

    V letech 2000-2010 bylo spácháno v USA 165068 vražd – z čehož bylo 68531 spácháno černými (necelých 13 procent populace páchá 41,5 procent vražd!) a 15843 hispánci.

    Jinými slovy: po přepočtu vychází počet vražd spáchaných bělochy na cca 2,2 vraždy na 100 tisíc obyvatel. Z toho vražd spáchaných střelnou zbraní bylo cca 67,2 procent, takže při započtení střelných zbraní se u bílých dostáváme na počet 1,47 vražd střelnou zbraní na 100 tisíc obyvatel. To je méně než v ČR.

    Ah, udělal jsem chybu, zapomněl jsem započíst zločiny, u kterých je rasa pachatele neznámá. Pakliže se tyto vraždy budou držet poměrného trendu (není důvod proč by ne), zvýší se počet vražd spáchaných zbraněmi a bílými z 1,47 na 100 tisíc na 1,675 na 100 tisíc

    Tahle statistika se objevila v diskusi na DFENSu před ca. 10 lety. Takové tristní lži a patetické kecy o „dani za zbraně“ a „střílečkách v krvi“, jaké se tu objevily dnes, by tu před 5 lety byly vyvráceny do pár minut, nebo by je nikdo nenapsal. Jak hluboko to tu kleslo! Hnus a bída.

    1. Jeďte se podívat třeba do New Orleans, pak si povíme.

      1. JM: „disproporčně většinu vražd palnými zbraněmi způsobují sociálně vyloučení ganxteři z nepřizpůsobivých etnik.

        EL: „podívejte se do New Orleans“ (plného sociálně vyloučených ganxtas z nepřizpůsobivých etnik).

        WTF?

        1. Tak jinak – je rozumné a žádoucí pro EU umožnit přístup ke zbraním „sociálně vyloučeným gangsterům z nepřizpůsobivých etnik?“ Chce se mít v EU místa jako New Orleans a další, která jsou v USA? Pokud ano, nemám další otázky.

          1. Sociálně vyloučeným gangsterům z nepřizpůsobivých etnik nikdo přítup ke zbraním neumožnúje, ti se jej vyrváří, přesněji vytvořili sami. Odhalené sklady s desetisící kusy různých zbraní ve Španělsku, armádní vybavení drogových francouzských gangů atd. jasně ikazjí, že Evopa je v otázkách zbraní naprosto mimo.

            1. jfb: Někdo jim ty zbraně musel dodat, asi si je nevycucali z prstu, takže přístup ke zbraním mají umožněn. Těžko si vytvoříte sklady zbraní, když nemáte dodavatele.

              1. Pašování z Balkánu a severní Afriky je nezastavitelné a zbraní jsou tam statisíce. Každý druhý dealer drog má kontak na pašeráky, kteří kromě drog umí pašovat i zbraně. Dělá v tom balkánská i italská mafie, mj.

                Takže vy chcete, aby slušní lidé byli preventivně odzbrojeni „aby nepřizpůsobiví zbraně mít nemohli“, a nepřizpůsobiví si zatím koupí Kalašnikov propašovaný z jihovýchodu u svého dealera.

                1. Říkáte nezastavitelné? To mně evokuje tsunami, ovšem to je přírodní úkaz, se kterým si člověk ještě neví rady, ovšem pašování a mafie nejsou přírodní úkaz, je to společenský úkaz, respektive pochází z dílny člověka, a co pochází z dílny člověka, to lze zastavit. Tak se nabízí otázka, komu to konkrétně prospívá v tom společenství, když to zařadil pod kolonku „nezastavitelné“?
                  A pak mám další otázku, co si tedy pak představujete pod pojmem „slušní lidé“?

                  1. „Co pochází z dílny člověka, to lze zastavit.“
                    Nějaký příklad, kde se podařilo zastavit transport a lokální výrobu zakázaného zboží by nebyl ?
                    Doufám, že jako vzor nebudete dávat totalitní režimy. To bych radši žil v tom New Orleans než v Severní Korei.

                    1. Zbraně na černém trhu jsou občas i levnější, než zbraně v obchodech. Tzn. nabídka na černém trhu převyšuje poptávku.

                    2. S investicí cca 1 milion korun, což nejsou žádné velké peníze, lze udělat manufakturu s repasovanými CNC stroji, která může vyrábět nelegální zbraně v téměř profi kvalitě. Stačí, aby po nich byla poptávka a dodavatel se najde. To znamená, že dostupnost zbraní „sociálně vyloučeným gangsterům z nepřizpůsobivých etnik“ je daná pouze tím, zda z jejich strany existuje poptávka. Pokud zde budou dobře organizované extremistické skupiny, nedejbože financované ze zahraničí, tak se velmi snadno a velmi levně vyzbrojí tak, že jim policie bude jen těžko konkurovat.

                    3. Státy zkoušely prohibici. Alkoholová prohibice v USA byla z pohledu nárustu kriminality i státních výdajů totální katastrofa. Drogová prohibice nefunguje nikde na světě. Proč si myslíte, že zrovna zbraňová prohibice fungovat bude ?

                    V podstatě nevidím cesty, jak odzbrojit zločince. Lze pouze zařídit, aby slušní lidé měli možnost se taky ozbrojit a je skoro jedno, jak si toho „slušného“ definujete, přičemž současná definice „bezúhonný a spolehlivý“ funguje docela dobře.

                  2. Pašování drog se vlády snaží zastavit posledních 120 let, z toho přes 50 let dokonce vedou brutální „válku proti drogám“ bez pravidel.

                    Jediným výsledkem jsou hromady mrtvol, plné kriminály lůzrů z ulice – a dealeři a feťáci dál beze změny a bez omezení pašující a prodávající drogy.

                    To by bylo zastavitelné pouze celoplanetárním totalitním policejním státem se zrušenou hotovostí, zákazem barteru a kamerou/fízlem na každého občana a 24/7/365 státním dohledem i na záchodě.

                    A to snad nechcete ani vy.

          2. V Bruselské muslimské čtvrti Molenbeek-Saint-Jean se prodávají nelegální Kalašnikovy, RPG a ruční granáty.

            Ve Francii se mezi „sociálně vyloučenými“ prodávají nelegální Zastavy.

            Francouzská vláda a EU v té vaší snaze „neumožnit přístup ke zbraním sociálně vyloučeným“ raději napsala „odzbrojovací Směrnici“ COM2015(750) – v kuloárech EP oficiálně nazývanou „francouzská směrnice“, kterou odzbrojila slušné, zákona dbalé Francouze s jejich legálnimi a registrovanými zbraněmi…

            …Kdežto islamistům a gangsterům jejich nelegální full-auto Kalašnikovy a RDG-5 samozřejmě zůstaly.

            Chcete aby slušní lidé měli zbraně zakázané a gangsteři nad nimi měli totální nejen početní, ale i palebnou převahu? Pokud ano, nemám další otázky.

            1. Jan Mrcasik, Shi: Myslím si, že v budoucích rezidencích budou zbraně zakázané, eliminace závadových osob bude přímo vyžadována těmi rezidenty, bude zrušena hotovost (ta bude zrušena v budoucnu v každém případě) a kamerový systém bude neodmyslitelnou součástí těchto rezidencí. A jak už bylo mnou řečeno, probíhá „nutný přirozený výběr“, takže nikdo nebude nikoho nutit žít v rezidenci – kontrolované a chráněné oblasti.

              1. Pokud chce někdo žít pod „Velkým bratrem“ pod totálním dohledem a totální kontrolou v totalitní rezidenci, a přitom to nebude vnucovat mně a nebude mi zakazovat mé zbraně, auta a hotovost, nemám s tím žádný problém.

                Jenže oni se nikdy nespokojí ani s „rezidencemi“, a dokonce ani se „státy“, nýbrž se snaží zbraně, hotovost, soukromí a svobodu zakázat na celém kontinentu, potažmo světě. A s tím mám problém zatraceně velký, protože to znamená že proti mně vedou totální válku.

                1. Nikdo proti Vám válku nevede, budete mít na výběr, bezdomovce taky nikdo nenutí žít na ulici a přece tam žijí, chodí a jezdí si po světě svobodně, nezávisle a zadarmo.

                  1. ex.lex: teď ale ošklivě lžete.

                    Zbraně zakazují zákony jako Směrnice COM(2015)750.
                    Hotovost zakazují zákony jako 254/2004 Sb.
                    Soukromí zakazují zákony jako Směrnice EC(2002)58.

                    Zákony jsou násilím vynucovány represivními orgány, takže tam máte „na výběr“ přesně stejně, jako když mafián říká „buď zaplatíš výpalný nebo ti podpálíme kšeft“, nebo jako když mohamedán říká „buď konvertuješ na islám nebo ti uříznem hlavu“. Tzn. vůbec. S tím dokonce počítá i český právní řád ( 587 odst. 1 NOZ):

                    Kdo byl k právnímu jednání přinucen hrozbou tělesného nebo duševního násilí … má právo namítnout neplatnost právního jednání.

                    1. Co teda s Vámi, Vy kverulante? Tak se přesuňte v rámci globální migrace do New Orleans, tam můžete lovit i krokodýly :oD.

          3. Ještě jinak.

            Každá Evropská země má armádu. Armády mají zbraně a v armádách je „přemísťnování“ či „zachraňování“ materiálu zavedenou tradicí. Pokud armáda trochu reálně cvičí, nelze tomu vůbec zabránit.

            Dále okolo západní a střední Evropy doutná (Alžír, Egypt, palestinská území, Ukrajina) nebo hoří (Libie, Sýrie) řada konfliktů nízké a občas i vyšší intenzity. Je v podstatě vyloučené, aby odtud nebyly zbraně dováženy, pokud bude poptávka (hranice jsou nekontrolovatelné a i kdyby byly, v oficiálních složkách vždy budou nějací prodejní či ideologicky ovlivnění jedinci, kteří to budou sabotovat).

            A nakonec, ještě dnes jsou mezi lidmi určité zásoby zbraní z konce WWII nebo odchodu sovětských vojsk či delimitace ČSLA.

            Suma sumárum, nedostupnost nelegálních zbraní je pouze snem. Odzbrojením legálních držitelů pouze zvýšíte počet těch, kteří budou chtít zbraň nelegální, ale zdaleka ne každý si na to troufne a hlavně jí nebude běžně nosit, ani mít u postele. Šance pro zlé hochy.

    2. No ono taky se ve vazneji ladenych sferach mluvi o tom, ze omezeni pristupu ke zbranim by snizil pocet sebevrazd a to je tak to jediny, s cim jsou ochotni prijit, vse ostatni je diskutabilni.

      1. Počet sebevražd ne – způsob sebevražd. Kdyby se zakázaly zbraně, muži-sebevrazi by se akorát více trávili výfukem v garáži nebo oběšením. Ženy se tráví léky bez ohledu na dostupnost zbraní.

        1. Nope, absence rychleho pristupu k efektivnimu zpusobu sebevrazd cast sebevrahu odradi, tehdy na to citovaly nejaky studie. A ano, cast zastrelenych by zvolila jiny prostredek, ale ne vsichni zastreleni by jej zmenili.

          Bohuzel ozdrojovat to nemuzu, pokud si dobre vzpominam, tak by to snizili o cca pulku zastrelenych. Nevim, kde na ta cisla prisli, ale v US to neni malo lidi.

          Nicmene hlavni point je v tom, ze je to jediny prediktovatelny efekt omezeni zbrani v dlouhodobejsim horizontu v ramci US. (a US fakt nejsou Australie/Britanie za oceanem)

          1. Problém se studiemi o zbraních od autorů z oblasti public-health je ten, že se jim nedá příliš věřit, protože „public-health“ se pokouší za každou cenu prokázat, že zbraně jsou špatné a těch podvodů je tam snad ještě víc, než v klimatologii.

            Pokdu tam nějaký negativní vliv na sebevraždý opravdu je (což nepopírám), tak je poměrně hodně malý. Proto tak rádi public-health autoři ukazují jak po zákazu zbraní klesá počet sebevražd za použití zbraně a už neukazují, jak nepatrný vliv na celkový počet sebevražd to má.

    3. To porovnanie s CR v citovanom texte nesedi. Kdekolvek sa pozriem, nachadzam nejakuch 0.7 vrazd na 100k obyvatelov v CR. A cely rad statov EU ma mensi celkovy pocet vrazd na 100K nez je tych 1.47 v citovanom texte. Vlastne, krajin s celkovym poctom vrazd nad 1.47/100k je v EU mensina. Vcelku neprekvapivo k nim patri Francuzsko a Belgicko. Prekvapivo pobaltske ex-sovietske staty. A to su, opakujem, celkovo vrazdy v Europe porovnane s vrazdami strelnou zbranou USA

      1. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate

        usa je nekde jinde, doporucuji bydlet ve vychodnim St. Louis

        seradte si je podle rate – Slavador, Honduras …

        1. Ja som sa dival na ine stranky. A co sa tyka USA, pozrite na co som odpovedal. Tych 1.47/100k je pocet vrazd strelnou zbranou pachanych belochmi. Celkovy pocet je kdesi uplne inde. Inak neviem co sa to do pekla deje v amerikach. Co sa tyka vrazd, 15 krajin z 20 najhorsich je v amerikach.

          PS: So St. Louis mam ako byvaly zamestnanec AB Inbevu skusenosti. Ked sa zamestnanci hotela zhrozia ked sa dopocuju ze do restauracie vzdialenej 3 bloky chcete ist peso, viete ze cosi tam naozaj nie je v poriadku. A to ten hotel bol na missourskej strane, nedaleko obluka.

    4. Jeké patetické kecy? Kolik bylo žáky vystříleno škol v Evropě a s jakým počtem obětí? Klidně si to přepočítejte na studenta…
      Tohle je prostě specifikum USA. Jestli Vás sere slovo „daň“ klidně si tomu říkejte třeba důsledek prozbrojenosti společnosti.
      BTW: mám ZP a jsem obecně proti zpřísňování pravidel vlastnictví a nošení, ale to neznamená že strčím hlavu do písku a budu dělat že o střeleckých dnech v USA nevím

      1. To není daň za prozbrojenost, ale za jiné psycholigické aspekty americké kultury.

        1. No kdyby se k těm kvérům bez problémů nedostali zřejmě by se realizovali jiným způsobem (zabíjeli jinak, možná jenom sebe, atp).
          Ale ano, zajisté americká kultura má odlišné aspekty, ale jedním z nich jsou právě i ty palné zbraně, se vším dobrým i zlým co v jejich společnosti znamenaly a znamenají.

          1. Do roku 1990, než byly slušným lidem zakázány zbraně na školách na sebeonbranu, bylo „školních střeleb“ minimum a útočníci raději vyhazovali do vzduchu nebo upalovali (nejkrvavější školní masakry v USA jsou jeden obrovský bombový útok a jedno žhářství kde pachatel zamkl všechny dveře řetězy).

            Takže se nejedná o důsledek „prozbrojenosti“, ale o důsledek kreténských zákonů zakazujících sebeobranu!

            Viz popisy příkladů, kdy ozbrojení studenti či učitelé zmařili útoky na školy např. v http://ocs.cz/EHA/ nebo http://cover72.net/zbrojnice/FOS4-6_ozbrojena_spolecnost.htm

            1. Jistě ty zákony znemožňující obranu (palnou zbraní) kreténské jsou, a dvojnásob v zemi kde pro útočníka není žádný problém si zbraň opatřit.

      2. Daleko vetsi vliv maji media nez volny pristup ke zbranim, zbrane jsou nejsnazsim jmenovatelem a je proste picovina vse svalovat na ne. Ten problem je spolecensky a zopakuji svuj primer s pyromanem. Kdyz pyromanovi seberes sirky, tak bude chtit podpalovat dal, jenom bude mit tezsi pristup k sirkam. Nebylo by lepsi pyromana z pyromanstvi vylecit? ;)

        1. Bylo by to nejlepší, ale obávám se že to v současném světě není reálné. Nikde neříkám aby jim brali sirky (zbraně) fakt nemám zapotřebí kafrat amíkům do zákonů, jen říkám že se to bude dít dál.

          1. Nebude, NRA patri k nejlepsim organizatorum peticnich a natlakovych akci. Vis, jak se vsude pise o hlasite mensine, NRA je toho idealni priklad. Vystrili skolu a tyden je verejnost nasrana, dobre, mozna dva, krici se, ze se ma neco delat, vsichni jsou akcni a sestavi se zebricek top vrahu skol s aktualizovanou pozici noveho strelce. A to je vse. Mezitim NRA poctive a pravidelne sleduje deni okolo zbranove legislativy po celych US a ve statech, kde hrozi „spatne“ rozhodnuti aktivuji sve cleny, aby psali politikum. Tim je NRA vic slyset nez anti-gun lobby. A gro je v tom, ze NRA to dela poctive a pravidelne, takze politici vytrvale slysi o tom, ze lid ma zajem nesahat na zbranovou politiku, jinak nebudou zvoleni. Opozici slysi primarne jenom tehdy, kdyz se neco velkyho posere.
            A mam takovej divnej pocit, ze nektere staty porusuji federalni zbranovou legislativu(takhle z hlavy bych tipoval Vermont) a federalni vlada s tim nic nedela(protoze zasah do pravomoci statu chce hodne velky koule).

            V soucasnych US to neni realne, v US se o tom neda otevrene bavit, protoze PC a diky tomu to nikdy nemaji sanci vyresit.
            (taky nepomaha, ze NRA prosadila, ze vladni prachy nemohou jit na setreni pricin zbranovych zlocinu, takze CDC(?) nemuze jit po realnych pricinach a statistikach streleb z medicinske strany)

            Vubec, US jsou celkem bzunda a cim vic se do toho clovek diva, tim vic mu prijde, ze by mel najit pytlik na bliti.

            1. To je zase demagogie. Od roku 1934 bylo prosazeno tolik regulací a zákazů v oblasti zbraní, že „zlá mocná NRA chránící bambitkáře“ je zcela očividný bullshit.

              Předsedkyně Sněmovny reprezentantů je Nancy Pelosi což je fanatická anti-gun politička která mj. prosadila „Assault Weapon Ban“ z ’91.

              „Fault line“ vede po stranické linii: Democratic Party chce, jako všichni komunisti, zelení a socani na světě, zakázat všechny zbraně a hlavně zlé AR-15, kdežto Republikáni nechtějí.

              A ohledně toho CDC – oni totiž „lékaři“ s nulovou znalostí statistiky vydávali tak brutálně demagogické a později prokázaně lživí „reporty“, že nza všechno násilí v USA můžou legální zbraně a měly by se zakázat, že je CDC asi tak věrohodné, jako „Romea z.s.“ v otázce hodnocení hejt krájmu v ČR.

              1. Paradoxně je majorita voličské základny DP u černých a hispanos, u kterých zároveň převládá počet násilných trestných činů, provedených nelegálně drženou střelnou zbraní. Čili bílí většinou „spáchají“ (záleží na soudci a kvalitě advokáta) většinu TČ legálně drženou bambitkou. A pak si to Bože přeber :)

                1. Ovšem tihle černí voliči DP volají, že je potřeba zakázat zbraně aby se jimi černí ganxtas tak nevraždili.

                  Protože to, že Tyrone zabije Wayna nelegálním Glockem, je očividně spiknutí bílých zbrojařů!

      3. No, v tomto tisicroci to boli napriklad v nemecku 4 skoly a obeti vratane pachatelov ktori bez vynimky spachali samovrazdu bolo 36.

        1. Hm, věděl jsem o dvou… nic méně počet obětí je o jednu větší než v USA za loňský rok.
          https://www.bbc.com/news/business-46507514

          1. Ano, tych strielaciek je v USA nepomerne viac ako kdekolvek inde. Ale zas nie som si isty ci je to len dostupnostou zbrani. Aj u nas je zbrani medzi ludmi kopa. Vlastne nikto ani nevie ze kolko ich je. Odhady su medzi 3 az 25 milionmi (pri pocte obyvatelov 35 milionov). Ale tych strielaciek je akosi podstatne menej. A to aj ked ich prepocitame na 10 mensiu populaciu.

            1. Ne, nemyslím že to bude jen dostupností zbraní, v diskuzi je spousta odkazů na kulturu, vliv médií, atd.
              No pokud nemám zbraň u sebe mám je v trezoru, stejně tak střelci co znám, ta vyloženě zbraňová kultura je u nás jiná (a asi i v celé Evropě), tím nechci hodnotit jestli lepší nebo horší, ale jiná.

        2. No, koneckonců, první školní střílečku v Německu má na svědomí emigrant z Československa. Někdy v roce 1976.

    5. Pane Mrcasiku, o takových banálních věcech, jako třeba o tom, že jeden normální soused-heterák, kterému se z toho prostě dělalo blivno, odstřelil teplého promiskuitního souseda, co ho otravoval kraválem od dennodenního šukání s buzeranty….o tom se nepíše, nikoho to nezajímá.
      Bohužel si to umím dobře představit. Sám jsem musel v mládí, přes víceméně papundeklovou příčku poslouchat něco, co se mi ani za mák nelíbilo. Mít tehdy po ruce aspoň baseballovou hůl, nevím nevím – a to nejsem cholerik, jen jsem prostě potřeboval aspoň těch 6h spát a přestěhovat se za totáče nebylo prostě kam, to nemělo řešení krom jediného.
      Dneska si říkám „dobře, že jsem tu palici či kus trubky po ruce neměl“, figuroval bych asi v policejní roční statistice. Jako jedno číslo navíc v počtu těžkých ublížení na zdraví v kolonce „sousedské spory“.
      No a teď si představte, že v amerických černých ghettech může mít ne pistoli, ale hotový kanón kdejaký, vystresovaný cholerický negr. Co mu zrovna venku zdemolovali auto, dostal pokutu za vrak a ve schránce našel třeba obsílku k finančákům či k fízlům..

      1. Toto tu je fakt ako s retardovanými deťmi.
        Ako súvisí fakt, že v čiernom ghette môže mať kdejaký neger kdejaký kanón, s tým či sú zbrane pre bezúhonných a zákonadbalých občanov zakázané????
        A keď už chcete prispievať do diskusie debilnými argumentmi, tak nech to aspoň nie sú očividné kokotiny, pretože v mládí ste mali palicu, či kus trubky po ruky stále, stačilo sa okolo seba pozrieť. Rovnako, ako ste mali po ruke napr. kuchynské nože…

  9. https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/jiri-popelka-ctyrnasobna-vrazda-kolin-bojove-sporty-karate-videokazety-utek-cssr.A190212_200237_krimi_iri

    Ze to zrovna dneska visi na hlavni strance idnes pul dne. Ani Sural tolik nezabral. Asi blba nahoda. Kazdopadne adorace magoru a jeji duvod dnes na idnes je mi zahadou….

    1. Asi kvuli tomu Kolinu. Clickbait. Nicmene je to tricaty výročí a je to celkem zajimavej a v podstate neznamej pripad. Teda aspoň mimo kolinsko a kutnohorsko. Ti dva kreteni bourali asi 150 metru od mista kde jsem tenkrat bydlel.
      Neco podobnyho jako tahle vyvrazdovacka u nas nema obdoby.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017