Wuchanská chřipka: back to the origins - zpět na článek

Počet komentářů: 213

  1. Tak co, zgrc, máš dost alobalu?

  2. Že by virus pocházel z laboratoře, to se vyloučit nedá. Ale varianta Netopýr -> Luskoun -> Člověk je možná stejně tak.
    Další články zase dost strhaly tu teorii, že je tam uměle vložen gen/protein z HIV.

    Takže, za mně konspiračním teoriím nevěřím, dokud nestojí na podstatně pevnějších základech. Pokud by to měla být biologická zbraň, tak bych chtěl vrátit peníze do vývoje vložené. Pokud bychom sledovali variantu, že je to schválně vypuštěno čínskou vládou. Tak v první řadě připravím věrohodný řetězec jak se virus dostal z nějakého zvířete na člověka. A taky bych virus nevypouštěl ve městě, kde mám virologickou laboratoř. Ostatně to bych nedělal, ani kdybych byl vědec/terorista který jej odtud vynesl.

    Že by odtud utekl omylem? S tím nemám problém, ale rozhodně bych to nepovažoval za pravděpodobnější než čistě přirozený přenos.

    1. No takhle. Vzhledem k faktu že komunisti lhali a jak lhali, je naprosto jasný že si můžete škrtnout luskouna i s netopejrem a že je v tom nějaký šméčko. A únik materiálu neni v komoušským bordelu ani nepředstavitelnej, ani bez precedentu.

      1. Souhlas, ale není nepředstavitelný a bez precedentu ani v tvrdém kapitalismu. Naši přátelé a partneři přišli o desítky kilogramů obohaceného uranu. Dokonce z toho obviňují naše největší přátele https://en.wikipedia.org/wiki/The_Apollo_Affair

      2. Ostatně jenom SARS utekl v Číně snad třikrát.

        Docela logicky vypadá ta varianta že zaměstnanci vynášeli ven mrtvý zvířata na kterejch se pokusničilo a prodávali to na trh. Vlastně do toho i zapadají ty oficiální informace, že :D

        1. Já bych ani neopominul možnost nějakého frustráta, který se chce pomstít společnosti. Sturmgewehr nesehnal, tak použil, co měl po ruce.

          1. Tak na Sturmgewehr treba ešte aj gule – ono ozaj nieje pre každého vidieť ako niekoho zabiješ „vlastnými rukami“. Preto rôzny sráči hľadajú metódy ako niekoho zabiť tak aby pri tom neboli – výhoda je aj v tom, že z toho až tak zrejme nebolí svedomie a teoreticky sa zmenšuje možnosť identifikácie páchateľa.

        2. Behemot 29.4.2020 23:07
          Docela logicky by to vypadalo, kdybyste uvedl, kolik času jste strávil v libovolné biologické laboratoři zabývající se pokusy in vivo.
          Tvrdím, že žádný.

          1. Co máš předepsaný za prášky? Asi dost silnej matroš, pak by ta tvoja logika dávala smysl.

            1. Je hezké, že nikdy nezklamete.

              1. S tím žádným časem v laborce jste to evidentně trefil. :-)

      3. „A únik materiálu neni v komoušským bordelu ani nepředstavitelnej, ani bez precedentu.“
        You didn’t see graphite!

        1. Pan kolega měl, myslím, spíše na mysli tu trapnou záležitost ve Sverdlovsku, kde jim spory sněti utekly skrz demontovaný HEPA filtr.

          1. Ano, přesně tu anthraxovou kratochvíli ze Země kde zítra již znamená včera.

            1. A pozítří předevčírem. 😊

    2. Michal Lenc: jak v rámci teorie přirozeného přenosu vysvětlíte rychlost sekvencování?

      1. Mutace. Hele, mam obavu, ze nikdo tady neni dostatecne fundovanej ve virologii, aby jednoznacne vyloučil jednu z možností. Occamova břitva uz v tomhle bohuzel nestaci, v minulosti se staly obe varianty, jak prenos viru ze zvířete na cloveka, tak unik z laborky, ergo oboji je realne a na dalsi selekci uz je potřeba vedomosti na urovni Master. A ty bohuzel nikdo z nás nemá, takze to nakonec skonci u toho, ktera verze je sympatictejsi tomu kteremu cloveku.

        1. shane: nerozumíme si. Narážím na rychlost, s jakou bylo možné mít sekvenci viru k dispozici vs. jak to tak běžně trvá. Zde pravda beru za slovo Challengera, takže je to purely trust-based. Nicméně má-li pravdu, tak se dostáváme do situace, kdy se nám v pohodě zkrátilo těhotenství na pár týdnů bez následků na výsledek. Mě to tam nesedí asi ze všeho nejvíc.

          Naopak ničení trhu a vzorků v laborce mi přijde jako typická konspiračka – může to tak být a nemusí, nevnímám to jako nějaký zásadní faktor pro nebo proti. Ale jestli získání sekvence viru trvá X měsíců a tady to bylo za X/3, je něco špatně.

          1. No prostě pár věcí tam smrdí jako trenky cvičený vopice, ale z jistotou to půjde těžko někdy rozseknout. Mimoto to Čína samozřejmě vehementně popře.
            Nicméně to, že je to na dejme tomu 70% čínského původu a že to nejspíš byla nehoda je za mě dost pravděpodobné.

          2. Jednoduše. Challenger se zde mýlí. Francouzi to taky zvládli za týden.
            První článek mluví o tom, jak v roce 2015 (podívejte kam až to spiknutí sahá) vyvinuli techniku, která zvládne rychle osekvenovat virové hrozby:
            https://horizon-magazine.eu/article/covid-19-how-unprecedented-data-sharing-has-led-faster-ever-outbreak-research.html

            Druhý článek mluví o tom, jak dlouho trvalo sekvencování v jednotlivých evropských zemích:
            https://www.sciencedaily.com/releases/2020/01/200131114748.htm

            Předpokládám, že Čínani to zvládli tak rychle, protože už od prosince měli spousty vzorků. Tak prostě ty desítky stěrů prohnali sekvencérem. Vyfiltrovali všechno co bylo shodné. Odečetli lidský genom. Ze zbytku odečetli už známe genomy (bakterie, viry, kvasinky zkrátka všechno co nám bydlí ve sliznicích) a co zbylo je Coronavirus. (A u něj pak zjistili, že je v 90% známý od nějakého netopýra)

            Tady vidíte, jak klesá cena sekvencování celého genomu:
            https://en.wikipedia.org/wiki/$1,000_genome

            1. Při čtení jsem si vzpomněl na MUDr.Pekovou, která vyvinula alternativní test a kromě obav z „bytí zakleknutí“ uvedla, že je schopna navrhnout více postupů, protože má k dispozici „dostatek sekvencí“ (dokáži-li zpaměti „citovat“ správně). Jak dlouho ono to bylo po identifikaci nákazy v ČR?

              1. Do týdne. Ovšem k tomuto Challenger v článku píše: „Proto údaje o RNA sekvenci viru Čína pustila do světa, protože v té chvíli už čelili rozvoji lokální epidemie a kooperaci prostě potřebovali.“

                To už byste se mohl rovnou zeptat, jak vůbec mohla testovat, jak mohla testovat kterákoli laboratoř mimo Čínu.

                1. Ano.
                  Potom mi dává smysl, proč nabízela potřebným metodiku zdarma. Nedává smysl, proč ji nabízela, když Spojení i jiní státové měli sekvence také a prostředky k vývoji nepochybně minimálně na úrovni tuzemských laboratoří.
                  Nedává smysl likvidace vzorků ve Wuchanu, když byly zveřejněny sekvence – bez biologického materiálu je přece není možné získat.
                  Atd.
                  Pokud Číňané potřebovali mezinárodní kooperaci, měla tato nějaký výsledek a projevila se na výrobě testovacích sad? Podle zpráv z tisku a zdejších diskusí hádám, že nikoliv.
                  Kterákoli laboratoř mimo Čínu mohla testovat nakoupenými testy. Neví, čím se konkrétně dělaly první testy v ČR. Ostatní laboratoře vyvinuly svou, všechny stejnou, metodiku?
                  Atd.

                  1. Takhle dalece tomu samozřejmě nerozumím. Chápu to tak, že sekvence (pro mě jako pro laika celý popis) viru byla k dispozici někdy od té půlky ledna a to v odborných kruzích obecně. Zřejmě byl k dispozici i nějaký obecný návod/y pro real time screening, to je to, co použila Peková při svých testech. Sama mluvila o real time screening a o tom, že jej vyrobila podle zveřejněného návodu.
                    Pokud jde o jí vyvinutou lepší, rychlejší metodu, mohu pokrčit rameny, ale chápal bych, že je to klidně možné. Real time screening chápu jako postavený na vyhledávání markantů ve viru – a to se dá jistě udělat mnoha způsoby. Najít, resp. určit, který ze způsobů bude výhodný (rychlý, nenáročný na přípravu, levný a dostupný obecně) je imho v jejích silách.
                    Může to být i tak, že Spojení a jiní státové vyvíjeli a nabízeli své postupy, ale holt ten od Pekové byl (nebo je) jeden z těch lepších a tudíž zajímavý i pro ty Spojené státy. Krom toho, v době, kdy Peková svůj rychlotest nabízela, toho ještě moc nebylo.
                    Nechci tu hulákat, že Peková je spasitel světa, ale s tím testem se prostě do černého trefit mohla. Předpoklady pro to má.
                    K tomu ostatnímu nic moc nemám. Jen k těm metodikám laboratoří – budou podobné, hledají stejný/é markant/y viru. Úplně stejné být určitě nemusí.

                2. Aby člověk pochopil jakoukoliv problematiku správně, musel by mít všechny informace. Ty se k nám samozřejmě nedostanou. Ale i z těch kusých, jenž jsou na webu, lze na ledacos usuzovat.

                  A co se týče koronaviru, ledacos napoví fakt, že je již od roku 2018 patentován (nicméně ten proces nějakou dobu trvá, takže první kroky proběhly již dříve):
                  https://patents.google.com/patent/US10130701B2/en (přímo se tam píše, že by koronavirus mohl též sloužit k léčbě prostřednictvím vakcíny)
                  Jen na doplnění uvedu, že patentované jsou i AIDS (4464465 a 4520113), SARS (7897744), ZIKA (atcc-vr84) a také třebas EBOLA (20120251502). Tohle samozřejmě není žádné tajemství.

                  Zda Čína pustila do světa údaje o RNA sekvenci či ne, nevím, každopádně MUDr. Peková se v jednom z prvních rozhovorů na DVTV zmiňuje, že CDC (sídlí v USA) vydalo návod jak virus detekovat. Hned na to prý byly dostupné i osekvencované genomy tohoto viru. Dle ní pak už bylo jednoduché na základě těchto informací postavit test a testovat… Vlastně, v jejím případě teda netestovat, neboť na ní zaklekli:-)

                  Taky stojí za povšimnutí, že Bill a Mellisa Gatesovi pořádali loni pandemické cvičení. A ejhle, letos se to hodilo: https://www.weforum.org/press/2019/10/live-simulation-exercise-to-prepare-public-and-private-leaders-for-pandemic-response/
                  To pandemické cvičení zmiňuji z důvodu, že den před teroristickými útoky v Londýnském metru probíhalo rovněž cvičení:-) (jedna zdravotní sestra se o tom zmínila na twitteru – link nemám). A ohledně 11.září 2001 to bylo ještě trefnější, neboť cvičení vzdušných sil USA na téma „únos letadla teroristy“ probíhalo zrovna v inkriminovaný den a k jaké smůle zrovna na západním pobřeží USA, takže útokům žádná stíhačka nepřekážela. Nehledě na fakt, že dispečeři dlouho tápali, zda náraz letadla do WTC1 a 2 je a nebo už není součástí cvičení, takže ty stíhačky na pomoc NY stejně poslali pozdě.
                  Více o tomto leteckém cvičení:
                  https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_government_operations_and_exercises_on_September_11,_2001
                  https://www.military.com/history/911-air-defense-stories-know

                  1. To je ale oskliva konspirace, tohleto.

                    Taky stojí za povšimnutí, že Bill a Mellisa Gatesovi pořádali loni pandemické cvičení. A ejhle, letos se to hodilo

                    Prece vsichni vime, ze za tim jsou Cinani, co zerou polozive-polomrtve netopyry v polivce, rikal to S0roso v mainstreamu, tak to musi byt pravda.
                    Nekde ve druhem tretim vlakne (zasrnaem jak jetel od Banikovcu) jsem se 3x vyslovne ptal Challengera, proc bey dukayu obvinuje Cinu a nezamysli se nad faktem, ze (podle falesne aplikovaneho pravidla o vylouceni tretiho) otazka nezni, jestli virus rozsirili Cinani – ANO/NE, ale otazka zni, zda Cinani rozsirili virus:
                    a, nedbalosti, ze jim utekl z labaku
                    b, zamerne, sami sobe doma, aby se strelili do nohy (jinou motivaci opravdu nechapu)
                    c, ze to ve skutecnosti byl cover-up Elit, vyuzivajici cinske pate kolony anebo agentu.
                    Uplne stejny scenar, jako shozeni dvojcat a prisiti to Al Kajde (kterou americani stvorili invazi do Iraku a koncentraci budoucich velitelu Al Kajdy v irackych veznicich) a Talibanu (svoji byvale proxy, kterou stvorili a vyzbrojili na boj proti Sovetum), potazmo celemu Afghanistanu, aby ospravedlnili valku s terorem, zajistili si dostatecne mastny zbrojni rozpocet, prijmy z pasovani narkotik a omezeni osobnich svobody zapadnich obcanu po celem svete.

                    Kdyby mel Challenger dusevni schopnosti ctyrleteho ditete, musel by logicky dojit k zaveru, ze jedine c, je myslenkove udrzitelna a spravna variant, ktera neodporuje znamym faktum, netrpi vnitrnimi rozpory a nema problem s odpovedi na otazku QUI BONO.

                    1. zrg1:
                      Vyjádři se k těm chemtrails…

                    2. Brekekeke made by Zasírač.

                  2. Děkuji.
                    Nicméně jste můj zmatek spíše zvětšil.

  3. Hezkej článek s cílem, přesvědčit nás, že ten hajzl virus byl vytvořen v Číně a díky komunistickým bolševickým čínským hajzlům se rozšířil do celého světa, čímž způsobil tu strašnou pandemii. Nechci polemizovat o tom, kde ten vir vznikl, zda v Číně, nebo v USA, protože to dnes asi nikdo, kromě těch co to způsobili, nemůže nijak prokázat. Mám však několik připomínek k některým argumentům autora:

    Americký lékařský výzkumný ústav infekčních nemocí (USAMRIID) ve Fort Detrick v Marylandu je hlavní laboratoří americké armády pro výzkum „biologické obrany“ s nejvyšším stupněm bezpečnosti (3 a 4) od konce 60. let. V roce 2019 byl nucen zastavit veškerý výzkum, který vedl s řadou smrtelných patogenů poté, co CDC zjistilo, že mu chyběly „dostatečné systémy pro dekontaminaci odpadních vod“ a pro neschopnost personálu dodržovat bezpečnostní postupy.

    Rozhodnutí o uzavření USAMRIID vyvolalo překvapivě malé mediální pokrytí, stejně jako překvapivé rozhodnutí CDC umožnit problémovému zařízení „částečně obnovit“ výzkum koncem loňského listopadu, přestože zařízení nebylo a stále není „plně funkční“. Problematický záznam o bezpečnosti v těchto zařízeních je obzvláště znepokojivý s ohledem na nedávné propuknutí koronaviru v Číně. Jak tato zpráva odhalila, je to proto, že USAMRIID má desetileté a úzké partnerství s Institutem lékařské virologie University of Wu-han.

    Dalším zajímavým partnerem mezi USA organizacemi a Čínou, je Duke University, světoznámá soukromá univerzita v Durhamu v americkém státě Severní Karolína. Zajímavé je na tom to, že Duke je klíčovým partnerem programu „DARPA“ – Pentagon’s Defense Advanced Research Project Agency, který se oficiálně zaměřuje na dramatické urychlení objevování, integraci, předklinické testování a výrobu lékařských protiopatření proti infekčním onemocněním.

    První krok programu Duke / DARPA zahrnuje objev potenciálně ohrožujících virů a vývoj metod pro podporu šíření virů, aby mohl být virus použit pro navazující studie. No a aby to nebylo úplně jednoduché, Duke University je také společným partnerem čínské univerzity Wu-han, což mělo za následek otevření univerzity Duke Kunshan v Číně v roce 2018. Zejména čínská univerzita Wu-han – kromě svého partnerství s Dukem – zahrnuje také multilaboratorní Ústav lékařské virologie, který od 80. let úzce spolupracuje s Lékařským výzkumným ústavem pro infekční choroby americké armády.

    Pokud si dám všechna tato propojení dohromady (a to je jen část), tak závěr autora o tom, že celá ta sranda vypukla v laboratořích v Číně, je diskutabilní. Ačkoli o původech ohniska koronaviru hodně zůstává neznámo, vazby americké armády na výše uvedené výzkumné instituce, jak v USA, tak i v Číně, stojí za trochu přemýšlení. Kdo má zájem, další podrobnosti a relevantní odkazy k tomuto najde na http://desitka.org/netopyri-upravy-genu-biologicke-zbrane-nedavne-experimenty-darpou-zvysuji-obavy-uprostred-ohniska-koronaviru/

    1. DFENSovi gratuluji. Jeho web již zajímá nejen proruské ale i pročínské trolly. Dostává se mu vážnosti maintreamového média.

      1. Hm, takže čínský troll. To mi připomíná dobu v padesátých letech v ČSR. Když někdo někde řekl, že na západě od nás se mají lidi lépe, protože si více vydělají a mohou cestovat po celém světě, tak byl imperialistický štváč a nejspíše zakuklený agent CIA. No a v dnešní době, když někdo někde napíše, že z 2/3 se obyčejní liddi v Česku měli za minulého režimu lépe, protože měli jistotu v zaměstnání, možnost levného bydlení, atd., tak je to komouš, bolševík a bývalý estebák.

        Já jsem nikde nerozporoval, že ten vir nemohl vzniknout v Číně, i když je velká pravděodobnost, že tam nevznikl. Jen jsem poukázal na zajímavé propojení té čínské speciální laboratoře, odkud měl virus uniknout, s americkou univerzitou, která je klíčovým partnerem programu DARPA a v rámci tohoto programu dělali celou řadu společných výzkumů.

        Tajwanský špičkový virolog a farmakolog, provedl dlouhé a podrobné hledání zdroje viru. Ve videu (http://www.desitka.org/videa/korona-tajwan.html. Bohužel je jen v čínštině s čínskými titulky) vysvětluje různé haplotypy (odrůdy) a vysvětluje, jak spolu souvisí. Poukázal na to, že virus infikující Tchaj-wan existoval pouze v Austrálii a USA. A protože na Tchaj-wanu nebyl nikdo infikován Australany, infekce na Tchaj-wanu musela přijít pouze z USA. Uvedl případ ze září roku 2019, kdy někteří Japonci cestovali na Havaj a vrátili se domů nakažení. Lidé, kteří nikdy nebyli v Číně. To bylo dva měsíce před infekcemi v Číně a těsně poté, co v USA CDC náhle a úplně zavřelo laboratoř pro biologické zbraně ve Fort Detrick. Řekl, že tyto případy osobně velmi pečlivě vyšetřoval, stejně jako japonští virologové, kteří dospěli ke stejnému závěru. Celý text na http://desitka.org/cinsky-koronavirus-sokujici-aktualizace-vznikl-virus-usa/.

        1. Hm, takže čínský troll.

          Usetrim ti nervy, seznam diskusnich sracu z meho ignore, kteri maji vicemene kolektivne vymeteno, s argumentacnimi schopnostmi nula nula nic.
          Ve skutecnosti ma ta particka jen cca 30 aktivnich clenu, spousta z nicku jsou multiple nebo neaktvini accounty.
          A za celym tim banikovskym diskusnim trafficem je z 90% jen jejich tvrde jadro, kterych neni vic jak deset, ale zasere to 90% kazde diskuze.

          Áčko Adam Adanedhel an_cek Anorex Arnold J Rimmer Behemot besny obcan Capoditutticapi carter Cerny Mor Cernysip CNN corona cyklista
          Dachsmeister DaveTheAlien De_Bill deja vu Enemy enjay Eric ex.lex fatdwi Flajzi foxtrot Glabra Greta Thunbergova
          Griffon GriffonCZ Hans-Paul hedonism.bot Honza777 CharlieV Ice cream Indian indianapolis Jack Daniels
          Jack Torrance Jan Mrcasik jenyk jerry.mysak jersey_se jfb John P. Graver johny_r Joker
          Jozko k3nu Kokot Ko-za Kozel Kryton Lh Lojza lola loleerd Losk Lukas B. LWG malleus
          marek28 Max original MB. merce Mirek F. misaka mjfox moussa no remorse noclaf Notor
          Opicak PanPredseda Pathy pelanj PetrD pivko PolarBear Pornoskret Pospec PSS pz100000
          RMick RomanL rowexy Rusworm Sandstorm santini Saratoga sardik SatanOkkY semancko shane
          shifty sinuhet Skrabo SkReT Spazik starter25 Stradlin Sunmoon Sven talarich Tanguero
          Torm trx2010 Urza UTG Vanguard vasek Vodotesny Kapr vonH Wildcat wondog x-f xlsxls
          XXE ygorek

          1. Nejen čínskej, ale i komoušskej. Přiznej že seš rudej komouš, Zasírači.

          2. Hahaha, tak já napsal několikrát ZRGovi přesné informace z první ruky (protože tu žiji) aby nemusel používat totálně zkreslené oficiální informace a on si mě dá do ignoru. To je fakt vůl jak Čína. Měli jste pravdu chlapi, konspiraci o placaté zemi tu asi taky brzo pošle. A ta je zatím asi nejpitomější, co jsem měl možnost na internetu dlouhodobě sledovat (je to super komedie, kdo to nezná, tak vřele doporučuji :) )

            1. Každej, kdo mu rozkope občas ty jeho vybájený a vylhaný nesmysly tam je. Napřed jsem se upřímně lekl, že já tam nejsem, ale jo jsem.
              No a když to vezmeš obráceně, tak magor v ignoru nemá z místních rozumných nebo aspoň ne úplně blbých a konspiračních diskutérů akorát Sysopa a občas servisdoka.. nikdo kdo je ze starýho jádra tady s ním nesouhlasí a 90% stárého jádra je jeho ignore. Takže to berme jako pochvalu, pošuk si nás dal do ignore, svět je v pořádku.

              1. Nedal, lže i v tomhle. Jako obvykle.

                1. Myslel jsem samozřejmě jeho průhledný ignore :-D

              2. Já jsem tam taky? Za co? :-D

                1. Projevils někdy nesouhlas s jeho názory? No tak seš na jeho průhlednym ignoru, občas se mu hodí, občas ne. Chová se trošku jako jojo..

                  1. Projevit nesouhlas musí úplně každý, kdo se s ním dá do debaty.

                    1. No šak to. A rezultuje to tým, že každý je v jeho špeciálnom ignore liste (úprimnú sústrasť výnimkám).
                      Ako som nedávno písal – ten šulín tu chodí diskutovať sám so sebou.
                      Druhá možnosť (raz to tu niekto napísal) je tá, že D-Fens neznáša diskusie (raz ich už „stratil“), ale je tak zásadovo proti ban-om resp. zákazom a rušeniam, že tie diskusie tu nezakáže, ale zlikviduje ich inak (pomocou svojich nastrčených agentov trolovacích).

                    2. DF už přece musí ze zkušenosti vědět, že to je k ničemu – už kdysi tu byl Vosel, ještě předtím třeba tečkovanej, kdysi v pravěku Vincent. Nikdy to nefungovalo :-)

                    3. JM – ale řekl bych, že ZRGčko je nejpovedenejší výtvor :-D

                    4. Mimořádně odolnej mutant.

                    5. Jo, ta možnost tu existuje, ano, eh, ale já mám jiný návrh. Trochu přitvrdíme. Čas vyjednávání vypršel. Říkejte si tomu extrém, ale navrhuji, abychom šli tvrdě a bez prodlení zaútočili skutečně masovou letákovou kampaní, a zatímco se z ní bude sbírat, nasadíme cirkusáky, alegorické vozy, pouliční divadlo a možná i dobročinné koncerty, ano? A pokud to bude málo, lituji, ale přijde čas triček: „Mutanti ven!“, „Vesmírní chameleoni? Ne, děkuji!“ … a pokud je tohle nevyžene, pak už nevím co…

                      :-D

                    6. Berete i mažoretky s hořícími hůlkami? …bych se hlásila :-)

                    7. Ujednáno. Navrhnu kostýmky, mám vytříbený barvocit.

                    8. Myší šeď, ocelová šeď, vojenská šeď?

                    9. @PP
                      Nejvíc mi sekne RAL 7036

                    10. Ad lola:
                      Skvělý výběr!

                    11. Paráda! Začnu nacvičovat pochod ve formaci, ať nedělám ostudu!

                    12. Už Vám Rimsy-majzlík (který měl mimo jiné stovky přítelkyň) sdělil, že budete muset žonglovat s některým z telegrafních sloupů z 20. století?

                    13. @PP
                      Tomu nevěřím! Teda těm nízkým stovkám přítelkyň ano, fantazii mám dostatečně bujnou… jen nevěřím tomu, že by si Jidáš nechal sáhnout do své sbírky!

                    14. Gratuluji k přesnému odhadu, madam!

                    15. Ad lola:
                      Přitom takovej telegrafní sloup pořádně napuštěnej dehtem by hořel opravdu hezky.

                    16. @PP
                      Jj, vyzrálé dřevo s patinou dehtu – byl by to plamen hodný mažoretky mého formátu a příslušné protestní akce! Co už nadělám, Jidáš je neoblomný, uskromním se…

                    17. Ad lola:
                      A co mu nabídnout třicet stříbrných?

                    18. @PP
                      Tolik…?! Chápu, že přešel na paušál, ale takhle budu rychle plajte.

                    19. Ad lola:
                      Pak nezbývá než mu naznačit, že víte o jeho malém tajemství a pokud nechce, aby bylo zveřejněno, tak by Vám měl vyhovět…

                    20. @PP
                      Obávám se, že Jidášovo malé tajemství znají všichni… :-)

                    21. Ad lola:
                      Chcete naznačit, že každý ví, že si vyšívá monogramy na kondomy z lodních přídělů?

                    22. @PP
                      :-)))) Tohle bylo spíš to větší tajemství. Já nevím jestli bychom měli takto otevřeně… on nás pak zřejmě nebude mít rád!

                    23. Můžete lolo. Jelikož jsem formát, zbavuji vás závazku mlčenlivosti. Rozbiju předsedu i tak.

                    24. Hmmm, a naco su vobec hologramu kondomy?

                    25. Tak za prvý je napouštim vodou a házim z nejvyššího patra před chodce. Za druhý je nafukuju a vhazuju do hlediště. Za třetí si je natahuje přes konec hlavně. Za čtvrté….

                      Jak vidíte – hodí se téměř vždy.

                    26. @Wildcat
                      Good point! Ale nejsa hologramem ani mužem jsem to brala jako fakt, protože PP důvěřuji! Možná tedy talisman, možná lehká obsese…?

                    27. @Wildcat
                      Tak jsem to netrefila… Jidáš je prostě hračička! :-)

                    28. Ad Wildcat:
                      V jedné z pozdějších klasických sérií (nové neuznávám) byl hologram A. J. Rimmera z tvrdého světla.

                    29. To je predsa v poriadku. Jeden by ocakaval ze vyspely hologram bude mat lepsie systemy ochrany pred pocatim a nebude sa musiet spoliehat na archaicky vynalez Dr. Condoma.

                    30. Zařaďte se do družstva desátníka Gándhího!

                    31. Gándhí že byl povýšenej? :-O

                    32. Dám to dnes do rozkazu.

                    33. Ad AJR, vesmírný dobrodruh:
                      Nezapomeňte do něj napsat, že je třeba poblahopřát Blahoslavům. Také se prý množí dotazy, co v případech, kdy je v jednom oddíle více Blahoslavů.

                    34. No, domnívám se, že všichni zapomínáme na jádro našeho problému a to je: Jak si budeme říkat? Eh, podle mě si můžeme vybrat buď: „Liga proti slintajícím monstrům“, či můj oblíbený návrh: „Komise pro Legalizaci Integrace Teroristických Organismů a jejich RehabilitacI ve Společnosti“. Eh, má to jednu nevýhodu – zkratka je „K.L.I.T.O.R.I.S.“.
                      :))

                    35. Ovšem nálepky na auto budou až ve čtvrtek… eh… příští čtvrtek.

                    36. ARJ: mutant, nebo utekl z čínské laborky? Hm?!

                    37. @Jan Mrcasík.

                      Že mne to netrklo hned! Zrgo je tak neživotnej mutant, že musí pocházet z čínský laborky! Teď ale vyvstává několik problémů:

                      1) Vypustili ho komouši záměrně, nebo je to nešťastná náhoda, kdy nějakej čínskej negramotnej blb prodal zrgo na tržišti netopejrů?

                      2) Co sledovali imperialisti z USA tim, že to svalili na chudáka číňana?

                      3) Jak to moh Soroš dopustit, jak se stalo že nezasáhnul a neodstranil zrgo dokud byl čas, dokud se nevymotalo z blan?

                    38. @JM @AJR
                      Pánové, vy to zlehčujete a dojedete na to!
                      Zkuste úplně jiný úhel pohledu: zrg ví… zrg ví všecko, co se ví! zrg ví všecko i co se ještě neví! Ups! On tomu sice říká brilantní analýzy, ale je to jen krycí manévr! Kdo jiný by to trefoval tak přesně, než samotný vykonavatel?! – tak by měla znít naše znepokojující otázka!

                    39. Děkuji, ale mé sekvenování vyšlo že je to číňanama vyrobenej idiot

                    40. Ad kontradmirál A. J. Rimmer:
                      V příští versi se jim třeba podaří i užitečný.

              3. Shifty: Tak musí to být balzám na ego, když mu na monitoru nikdo neodporuje. Asi mu není divné, že má pod článkem komentáře jen on :)

                1. ZRGčko je typyckej forever alone typ. Není zvyklej, že by mu někdo odporoval, že by se musel někdy dohodnout, že by musel třeba udělat kompromis. Nejradši si tu píše sám se sebou…

              4. LOL, já sem tam taky, a to mám tak jeden příspěvek za rok (a to si ještě hodně fandim) :D

    2. …stojí za trochu přemýšlení.

      na diskuzich DFENS se az na dve tri vyjimky nepremysli. Tady se skanduje hromadne politicke presvedceni, viz Banikovci z meho ignore, kteri opet neprinesli ani jeden argument, ale uz si zase meli nutkavou potrebu prisrat.
      Jinak diky za nazorovou sondu, ktera v hrubych rysech odpovida take mym informacim.

      1. O myšlení vy dva nevíte lautr nic, takže klidně povol v tom tvým kňučení Zasírači.

    3. Ještě jste zapomněl citovat profesora Katasonova, ten má taky prima informace. Trololo.
      https://www.tydenikobcanskepravo.cz/2020/04/pravda-je-jednoducha-rika-profesor.html?m=1

    4. Tolik k „partnerství“ čínských a amerických univerzit, alias tajnému programu „Tisíc talentů“ a špionáži „šlohni v americké laborce všechny zkumavky které můžeš a v ponožce je pašuj do Wuchanu“:
      https://www.bostonmagazine.com/news/2020/05/21/chinese-espionage/

  4. Nějak mi u levárny takového rozsahu chybí motiv. Čína sice může myslet na vývoz revoluce, potom ale krom až hysterické reakce v počátku, která se dá snad vysvětlit zkušeností s prvním SARSem, proč by ohrožovala svojí pozici ekonomického hegemona? Vždyť i minimálně uvažující věrchušce musí být jasné, že plebs začne sledovat kde mu vyrábí kriticky důležité věci a že si těžko nechá vysvětlit, proč se měsíc čeká na paralen a nový cvičky, který nakonec ani nepřijdou. A pokud by to opravdu mělo být jako zkouška zbraně hromadného ničení… na to má divné vlastnosti. Na jednu stranu pro šíření naprosto ideální podmínku v tom šíření před prvními symptomy a celkem divný průběh nemoci – co jsem u nás na jipce viděl, tak jednak je tam podivný ten dlouhý průběh, který dovede rychle zahltit kapacity, druhak mimoplicní projevy s mikrotrombotizací(co nám pacienti popadali, tak všichni na jaterní, srdeční nebo multiorgánové selhání za relativně stabilní respirační situace), na druhou stranu pokud nedojde k nějakému překotnému rozvoji a dá se velká část postižených včas podchytit (všude kde to nevyšlo umírají i mladší pacienti – v první fázi Wuhan, severní Itálie, NY) a v podstatě skutečnou hrozbou je pouze pro chronické pacienty – potom tedy skutečně jedinou cílovou zemí, která má chronické pacienty (v Africe se chronické nemoci příliš mnoho lidí nedožije) a zároveň zdravotnický systém z hlediska dostupnosti na úrovni zemí třetího světa by pak byly USA – ale i to je dost long-shot s neskutečným rizikem střelení se do vlastní nohy – vláda která nezajistí vlastní obyvatele rychle ztrácí kontrolu, pokud se dav začne bát o vlastní existenci – vždyť i v jinak velmi stádní české dolině už se plebs začíná ptát, co to vlastně věrchuška rozjíždí za prasárnu. Potom to ale skutečně zůstává spíš jako něčí fuckup (přilepšení prodejem chcíplých testovacích subjektů nebo nedodržení bezpečnostních podmínek)

    Reakci a neschopnost WHO bych nechal stranou, je to organizace sice navenek vystupující a působící jako něco výjimečného a vznešeného, problém ale je v podfinancováním a celkové ignoraci všech zainteresovaných, je to koneckonců jedna z nejmenších organizací v rámci OSN – průměrný český krajský úřad je na tom co do počtu zaměstnanců a logistiky pomalu lépe, takže se tam nikdo moc nehrne a na čem stojí jsou spíš národní a regionální kanceláře, ale i ty jsou větší než jeden člověk jen v zemích, kde běží nějaké aktivní programy – třeba Indonésie.

    1. Mne vychádza najpravdepodobnejším variantom neúmyselný únik z laboratória. Podobná situácia ako s BUKom nad Ukrajinou. Prúser a následná horúčkovitá snaha o ututlanie…

      1. Přesně tak.

  5. Ano, typicka Challengerovina. Nejdriv si udelam politicky nazor (mohou za to Cinani), nasledne na to zacnu tezkopadne roubovat realitu a vyzobavat argumenty, ktere se mi hodi do kramu.
    Skoro uz to dosahuje level MRCASi demagogie.
    Naco Challengere psat sahodlouhy clanek, kdyz to jde shrnout v par bodech.
    1. novy coronavirus je genotypove vylepseny SARS (odtud jeho prvotni nazev – SARS-CoV-2-> COVID19), kdy byl puvodni SARS (i ten byl vyroben v laboratori, na to vemte jed) pokrizen s kde cim, pravdepodobne i s vyse zminenym netopyrim virem, jelikoz SARS byl coby depopulacni virus docela propadak (nizke R0, vysoka smrtnost)
    2. ona nestastna wuchanska biolaborator byla Americanum velmi dobre znama, dokonce ji Obamova administrativa jeji vyzkumy proplacela
    3. vzhledem k bodum 1. a 2. je dost myslenkova zkratka hazet vse bez dukazu na Cinu. Americani meli uplne stejne dobre motivy, cimz doslo ke komicke situaci, ze Zapad bez dukazu obvinuje CInu a CIna bez dukazu obvinuje Americany, ale nase bezduvodna narceni jsou „lepsi“, protoze my na zapade jsme „nadlidi“ a „nepostradatelni“ a mame silnejsi hlasne trouby v mainstreamu (tenhle zpusob mysleni se tyka zejmena Americanu a Izraelcu a jejich vlezdoprdelku Lepsolidu a Kavarny).
    4. IMHO i samotni Americani vedi uplne prd, co se deje v jejich vlastnich biolaboratorich, natoz tech cinskych. Viz nedavny Skripal hoax a hazeni Novichoku bez dukazu na RUsko, nacez se tak trosicku ukazalo, ze Novichoky se vesele vyrabely v celem NATO a to dokonce i v nasem Kocourkove s oduvodnenim, ze nase armada a jeji protichemicka jednotka prece musi na necem cvicit.
    Zaver.
    Kdyby byl Challenger co k cemu, tak vychazi z faktu a na zaklade faktu udela zavery. Vzhledem ke komplikovane RNA noveho Coronaviru, podobnosti se SARS, ktery je ve svete vicemene vyhuben a nema s CInou nic spolecneho a vzhledem k tomu, ze se doted nenasel jediny netopyr, ktery by byl schopen prenest novy coronavirus na cloveka souhlasim s obecne rozsirenym nazorem, ze novy coronavirus je vysledek biologickeho vyzkumu, cili biologicka zbran, chcete li.
    Pokud se podivate, kdo dnes vesele vyrabi biologicke zbrane, tak jsou to samozrejme Americani, Rusove a Cinani, pricemz Americani s tim laboruji tusim od roku 1942, nekdy v sedmdesatkach so ofiko zavazali, ze s tim prestanou, ale jedine, co se stalo, je ze se ten vyzkum utajil a provadeji ho ruzne „soukrome“ a nedohledatelne instituce.
    Viz take AIDS v osmdesatkach, dalsi bezva depopulacni virus na reseni africke populacni exploze, akorat ze AIDS udajne nepreskocil z netopyra, ale z gorily ci buhvi ceho.
    To jsou takove ty povidacky pro slaboduche deti.
    Na zaklade techto faktu to je plichta, mohli to udelat stejne tak CInani jako Americani jako Rusi a mohl to byt stejne tak nekontrolovatelny unik z cinske laboratore jako zamerne rozsireni viru americany pobliz cinske laboratore. Rusy bych IMHO vyloucil, protoze nemaji motiv.
    A pokud vam ta varianta rozsireni viru Americany pripada pritazena za vlasy, tak si vzpomente na Skripaly a na to halo, ktere novinari od zacatku vyvolali, ke kteremu jsme se samozrejme pridali a zacali vyhazovat ruske diplomaty a vyhrozovat Zamanovi soudnimi zalobami za vlastizradu a pak se ukazalo, ze to cele byla od zacatku zfalsovana cover-up akce brtskych tajnych sluzeb.
    IMHO mnohem pravdepodobnejsi, nez scenar uniku z cinske laboratore, je teorie, ze se Deep State tajne sluzby urvane z retezu na S0rosovsky pokyn ze zakulisi rozhodly na vlastni pest vytasit trumfy v nevyhlasene vlace Elit proti nam, obycejnym smrtelnikum a Cinu zneuzily jako obetniho beranka.
    Aneb vzpomente si, jak „zahadne“ se zotavil starej reptilian Charles, ktery patri do klubu Vyvolenych. Zatimco my, nevyvoleni, budeme cekat na lek rok, mozna i dva a celou tu dobu bude prumyslova vyroba odpojena a misto toho nam centralni banky budou postet infuzema „stimuly“, takze posledni zbytecky trzni ekonomiky a nezkurveneho trhu papa.
    Tohle totiz uz nikdo nikdo dohromady neda, tyhle bolsevicke inovace jsou permanentni a budou s nama naporad a spolu s nimi ruku v ruce likvidace vsech svobod a decentralizovanych mechanismu nabidky a poptavky, individualni automobilove dopravy, drzeni zbrani, placeni v hotovosti, pravo nebyt ochipovan jako kdejaky ratlik atd.
    Coronavirus je jen dalsi faze, kdy NWO prebira totalni kontrolu nad vsim, Orwell style. Prezije jen to, co dostane nejakou formu dotace a souhlasu Elit a dotace a souhlasy Elit se budou utahovat, aby v Benatkach plavaly ryby, zatimco lidi vyleti ven kominem krematorii.
    Ale vite jak. MOhou za to Cinani. Rikal to Challenger a ten se zatim pletl jen uplne pokazde, co neco psal o koronaviru.

    1. Vážení návštěvníci, tento post napsal místní troll a konspirační teoretik věřící mj. v Chemtrails.
      Zdejší diskuse nejsou moderované, protože DFENS je svobodný web.
      Prosíme neutvářejte si obrázek o webu či jeho diskutujících na základě tohoto pána.

      1. Já ho miluju, skvělá sonda do myšlení bláznů bez nutnosti návštěvy subjektů v léčebně.

        1. Jo, ale nesmí zasírat moc. Pod ty jeho konspirační sračky mi ten komentář co vymyslel myslím Mrcasík přijde naprosto adekvátní. Není tam nic, co by nebyla pravda.

    2. Koukam žes mohutně ejakuloval Zasírači. Je to lepší? Tlaky polevily? Komouši jsou ti vděčný?

    3. Kde máš ten milión mrtvých v Itálii, jak jsi tady halasně hýkal, hlupáku?

  6. Biologická v pravém slova smyslu zbraň to rozhodně není. To by Číňané měli vyvinuté kompletní testy a samozřejmě vakcínu pro vlastní obyvatelstvo. Biologické zbraně byly zakázány mezinárodní dohodou z roku 1925, což sice nic neznamená, protože všechny velmoci možnost použití biologických zbraní testovaly a testují (viz. Británie: https://cs.wikipedia.org/wiki/Operace_Vegetarian)
    Čína je v tuto chvíli na ekonomickém vrcholu a použití biologických zbraní (stejně jako jiných ZHN) je aktem zoufalství někoho, kdo je zahnán do kouta. Pokud se jedná o vědomé použití biologické zbraně, měla Čína čas si to připravit. Čili tenhle studenoválečný motiv s vědomým použitím můžeme v klidu vyloučit.

    Co ale vyloučit nelze je nějaká forma šikany místního obyvatelstva, která se zvrhla, když nikdo neplánoval takový „úspěch“ akce. Pokud by to někdo použil, dělal by to s vědomím, že nemůže predikovat důsledky. Nicméně ani toto není příliš pravděpodobné. Takový aparátčík by musel být pořádný idiot – navíc v Číně jde hierarchie aparátu až k nejvyšším patrům, které vše schvalují jako v Byzantské říši, to je podle mě blbost, že by si čínská KS sama malovala na sebe terč.

    Nejpravděpodobnější je buď nedbalost nebo akce poučeného jednotlivce – někomu se například nemusela líbit situace, kdy někdo jiný bral 3.7 milionu dolarů, dělal si hokusy pokusy s viry a žil si na vysoké noze. Tak ty viry vypustil, aniž by tušil, co to udělá. Nebo to byl prostě úplně nevědomý security breach – například že si někdo vzal infikované zvíře, aniž by věděl, co dělá.

    Nicméně to, že to byl únik z laboratoře, potvrzuje další chování aparátu – snaha věci tajit, ničit důkazy, vše zamaskovat a nelze přehlédnout naprosto zlomyslné chování čínského aparátu v tom smyslu, že nechali otevřená mezinárodní letiště a do posledka tajili rozsah problému, čímž dle mého názoru museli být srozuměni, že to svinstvo rozšíří do ostatních zemí – dle pravidla, „když to máme my tak ať to mají všichni“.

    Čili teorii, že to čínský aparát vědomě rozšířil, zavrhuji, ale že by aparát využil příležitosti, když už bylo hovno ve větráku, takže Číňané zcela vědomě zvýšili otáčky, aby to hovno bylo všude, to je dle mého z chování jasně dovoditelné a jde o pravděpodobnost rovnající se jistotě. A to že hnacím motivem tohoto chování byla marxistická nenávist, je myslím rovněž dost jasné.

    1. +1
      Tohle mi na Čínu sedí asi nejvíc.

    2. To by Číňané měli vyvinuté kompletní testy a samozřejmě vakcínu pro vlastní obyvatelstvo.

      Jaja, to je klasicky fail vylouceni tretiho.
      A kampak se ti Challengere podela cela myslenkova vetev, ze za tim jsou globalni elity, ktere samozrejme maji lecbu (pro sebe) ovsem nesdileji ji ani s CInanama, ani s Evropanama, ani s Americanama, protze Elity, jak znamo z Bildebergu a Rimskeho klubu, chteji DEPOPULOVAT LIDSTVO jako takove, tedy vsecky, co nepatri do klubu. Ha.
      Jen se odkope jeste vic, zacina me to bavit.

      1. Vážení návštěvníci, tento post napsal místní troll a konspirační teoretik věřící mj. v Chemtrails.
        Zdejší diskuse nejsou moderované, protože DFENS je svobodný web.
        Prosíme neutvářejte si obrázek o webu či jeho diskutujících na základě tohoto pána.

      2. https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam#Klam_dan%C3%BD_vylou%C4%8Den%C3%ADm

        Aby bylo dosaženo žádoucího úsudku, je někdy nezbytné nevyhovující skutečnosti z úvahy vyloučit, a to například jejich zamlčením.
        Ředitel zvěřince překročil své pravomoci, když lamě, tučňákovi a ptakopyskovi zkrátil příděl pohanky. O přídělech pohanky přitom má právo rozhodovat jen kolegium chovatelů. Stěžovatel přitom opomněl uvést, že zkrácení přídělu pohanky pro tučňáka a ptakopyska prosadil u ředitele on sám ve chvíli, kdy kolegium chovatelů mělo úporné průjmy, a bylo tedy mimo dosah.

        Jo, to je presny obraz diskuze na DFENS, zverinec, kde valna vetsina diskuteru trpi upornym prujmem (slovnim) :D

        1. Brekekeke Zasíračská lopato.

          Vyloučils i čtvrtýho. Lesní víly a divoženky. Že se nestydíš!

      3. „protze Elity, jak znamo z Bildebergu a Rimskeho klubu, chteji DEPOPULOVAT LIDSTVO“

        Jasný důkaz, že chemtrails existují a fungují, tohle je výsledek. Ovšem elity, které mají lék na všechno, křišťálovou kouli pro plánování na staletí dopředu a skryté základny na Měsíci, Marsu a Nibiru, to ovšem posraly stejně jako s n-CoV-19, funguje to jen na ty, kteří tomu věří. Navíc si tito géniové ve své nekonečné moudrosti nedokáží uvědomit, že pokud depopulují všechny kromě členů, nebude nikdo, kdo by se o ně staral, kdo by těžil nerostné suroviny, vynalézal, vyráběl, zkoumal, léčil, pěstoval, pekl, vařil, vyráběl energie, neměli by žádné tupé masy na ovládání a jejich staletí hamouněné bohatství bude mít cenu hnědé kouřící hromádky v chladné podzimní deštivé noci. Až takové jsou to Elity. Viď, hňupe. ;-)

    3. Challenger30.4.2020 v 9:46 – ano souhlasím, to samozřejmě vychází jako nejlogičtější.

    4. Challenger: v článku nemáte ozdrojované ničení důkazů (likvidace trhu i vzorků z laborky), z jakého zdroje to máte?

      A pokud jde o otevřená letiště – nemyslím, že zrovna toto byl úmysl. Vezměte si jen přístup u nás i v jiných zemích. Zavření letišť bylo prostě přiznáním, že tohle doma neututlají a je logické, že přišlo až po té, co zavřeli lidi ve Wuchanu.

      Jinak s únikem z laborky jsem s Vámi zajedno už od doby, co se o původu viru začalo cca v únoru spekulovat a co píšete mi dává smysl, jen na mě to ničení důkazů zní moc jako Akta X. Ne, že by to nemohla být pravda, ale nedává to smysl. Ty vzorky by byly „zničené“ akorát v médiích, jen blbec by to skutečně zničil. Z toho bych Číňany, kteří s tím dělají pokusy už léta, rozhodně nepodezíral.

      1. likvidace a desinfekce Huanan Seafood Market – zdroj nejpovolanější: https://www.who.int/csr/don/12-january-2020-novel-coronavirus-china/en/
        ničení vzorků z labin (pravda, americké tajné služby to nabonzovaly secretary of state Michael Pompeo): https://www.ft.com/content/09eda3e4-3fe2-4099-9ff5-c1cf4b50bdf4

        vložil jsem i do článku

        1. Challenger: díky, nicméně nesdílím Vaše nadšení pro řízenou likvidaci. U trhu to byl logický krok (z pohledu místních úřadů, které v té době mohly jen těžko vědět, co se děje a ten, kdo to vědět mohl – nebo to aspoň tušil, i to je diskutabilní v závislosti na způsobu, jak se virus dostal z laborky – spíš pracoval na utajení, že se něco stalo než na zvaní cizích doktorů jak do zoo). Sám jste popsal, jak asi probíhalo první setkání s covidem u nás, vždyť to byla fraška a to už se o tom, co to je vědělo. V Číně se nevědělo nic moc, byl to teprve začátek (on to sice začátek nebyl, ale ani to nevěděli, bylo nemocných pár lidí a ne každý hned plašil jak zerg a letěl do nemocnice).

          Pokud jde o US obvinění, pak víc než cokoliv jiného je za tím snaha zakrýt vlastní problémy. Jinými slovy to vnímám jako značeně nedůvěryhodný zdroj, navíc to nedává smysl. Číňan by musel být idiot, aby to zničil a to rozhodně není.

          Myslím, že jste se příliš upnul na zlý úmysl tam, kde nebyl. V zásadě nic na tom průběhu nenaznačuje, že by to někdo chtěl – naopak naprosto vše naznačuje, že to byl kiks a všechny aktivity byly původně zaměřeny na bagatelizaci a odvrácení pozornosti. KDYBY soudruzi hned řekli „a kurva, posrali jsme to, teď je třeba rychle najít a izolovat těch pár jednotlivců, ať se to nerozšíří“, nic by se nestalo.

          Jenže tohle je Čína. Je-li u nás zcela běžně vyhýbání se zodpovědnosti a snaha svalit vinu někam jinam, pak v Číně je to nejen mnohem horší, ale hlavně, je to sociálně přijatelné. Číňan, který lže aby „neztratil tvář“ prostě dělá, co musí. Náš západní pohled na to, že je to hnusný lhář je zcela mimo jejich kulturní okruh. Je možné se na to vyvyšovat, je možné to odsuzovat, ale nelze s tím nic dělat a je tedy lepší s tím počítat. Nikdo ještě neudělal v Číně úspěch tím, že se tam choval jak mistr světa amoleta zápaďák, takoví všichni pohořeli. V Číně (stejně jako kdekoliv jinde) uspěje ten, který je schopen s místní mentalitou a zvyklostmi pracovat.

          Troufám si tvrdit, že Vy ty zkušenosti nemáte. Já s Číňany pracoval dlouhá léta, mockrát jsem tam byl. Proto to, na čem Vy zakládáte konspiraci vnímám jinak. Měl byste občas z toho svého piedestalu slézt na zem a přiznat si, že nerozumíte úplně všemu tak jako své práci. Tím ani v nejmenším nechci zlehčovat co píšete ve věcech, kterým naopak rozumíte.

          1. “Já s Číňany pracoval dlouhá léta, mockrát jsem tam byl.“ Aha, takže ne jen párkrát, jak jste tu kdesi před nějakou dobou psal. To vysvětluje Vaše zdaleka nejpřesnější komentáře o Číně. Takže si vás stavím z piedestalu skvělého pozorovatele do vitrínky “stejně toho pochytil zatraceně dost, i když tu nežije, navíc s číňankou” :)
            Jako po pravdě, byl to zpočátku boj. Já potřebuju přesné technické informace pro rychlou a efektivní analýzu problému. A to i když nějaké naše kopýtko něco pokoní vlastní vinou. To byl ze začátku problém jim vysvětlit. Hlavně jejich šéfům, že se za pravdu hlava netrhá, protože shit happens a pokud to budou ze strachu zatloukat (z toho, že je bude šéf považovat za blbce, když něco sami pokazí), potáhne se ten problém týdny. Navíc já na to stejně přijdu :D

            1. PolarBear: to si ani nepamatuju, nejspíš to bylo kontextem – vedle někoho, kdo tam bydlí, jsem tam byl párkrát. Vedle někoho, kdo tam nebyl nikdy a Číňana zná akorát z aliexpressu jsem málem expert na čínskou otázku:-) Navíc spousta věcí nejde jen vypozorovat, to se musí zažít.

              S Číňankou bych to asi nedal, se přiznám. I když pochopitelně, ztratit hlavu, neztrácel bych tvář a pak by se vidělo, jak rychle jdou růžové brýle dolů:-)

              Jo, těch historek by taky pár bylo:-)

          2. Čili mi chcete říct, že když to Číňani na Huanan Seafood Marketu všechno zlikvidovali a vydesinfikovali, že tedy nezničili důkazy nebo že mají nějaké kromě vlastního tvrzení, které mohou předložit, že tam virus skutečně začal?
            A chcete tvrdit, že Pompeo lže, aby zakryl vlastní problémy a že Číňané nic nezničili?

            Na margo zakrývání problémů v USA: osobně si myslím, že největší problém mají hlavně demokrati s Nancy Pelosi v čele, kteří díky reklamě na oslavu nového lunárního roku v Chinatownu udělali z New Yorku koronavirovou metropoli světa. Obdobně to udělala rada města Londýna v čele s jejich muslimským starostou, když redukovali počet vlaků v metru, takže před koronavirovou pandémií a lockdownem lidi jezdili v metru jako sardinky. Proto je taky Londýn nejnapadenější a koronavirově nejpromořenější z celé Británie – myslím, že soudruhu starostovi nelze než gratulovat k dobře vykalkulovanému šíření čínské chřipky. Osobně se taky domnívám, že pokud by Pompeo lhal, tak by ho americká levicové média v čele s CNN uvařila. A poněvadž ho neuvařila, dovozuji, že nelhal.

            Co se týče čínské mentality – o té skutečně nic moc nevím. Respektive znám v obrysu, co je to „rýžová kultura“, jak velebí loajalitu a jak nemají odpovědnost a chtějí se nechat vést. Sebevědomé chování je jim cizí, žijí si sami pro sebe, jsou pracovití, zdvořilí ale pod maskou západní svět nenávidí a nerozumí mu jako my nerozumíme jim.
            Na druhé straně: asi před půl rokem jsem byl v Salcburku a dal jsem tam řeč s místní paní domácí, která se pohybuje v turistickém průmyslu a často s Číňany jedná – v sezóně jsou Číňané jedni z nejlépe platících turistů, neexistuje nic, co by nekoupili. A sebevědomí až hulvátství a pohrdavý postoj k Evropanům jim tedy nechybí – aspoň to platí u věrchušky, která zřejmě jako jediná do Evropy jezdí na dovolenou. Čili lhaní pro zachování tváře bych samozřejmě věřil, že existuje, ale pouze nadřízenému nikoli člověku podřadnému. Navíc – motivy lhaní Číňanů nám můžou být vcelku ukradené.

            1. Challenger:
              – Ne, chci tím říct, že nikdo nechtěl zakrývat důkazy, chtěli primárně ničit nákazu
              – Ano, Trump se do WHO a Číny pustil ve chvíli, kdy počet nakažených lezl do statisíců a začaly se kupit mrtvoly. Ohledně Číny oplatím otázkou: vážně si myslíte, že ty vzorky zničily? Proč? Myslíte, že by tam napochodovala jednotka z WHO, našla je tam a usvědčila?

              Mentalita: nemůže Vám to být ukradené, pokud to chcete správně pochopit.

        2. jaja, jeste posli Challengere link na Dhoumu a US placenou patou kolonu, tzv. Bile Helmy ze Syrie, kterak vyrobili mizerne zahrany cover-up o chemickem utoku, nacez kazda ze znepratelenych stran nasledne „dokazala“ chemicke utoky te druhe strany, pohadali se v OSN, vyhrozovali si vojenskymi konfrontacemi, izraelci a americani dokonce poslali par cruise missiles, ktere v drtive vetsine dopadly mimo cile a zbytek jim Rusove sestrelili a poslali do Moskvy na prozkoumani a tim to cele zhaslo, nez Rusaci prakticky celou Syrii osvobodili od nasich milovanych Allahu ze Snackbaru rucnikaru, kteri se nam ted serou do Evropy.

          Jsme v propagandisticke valce, tezko cekat neco jineho, ze Americani prinesou „dukazy“ o vine Cinanu a CInani prinesou „dukazy“ o vine Americanu, ovsem cele to zustane v rovine tvrzeni proti tvrzeni. Pokud chcou USA jadernou valku s dvojbokem Rusko a Cina, tak jsou na vyborne ceste k sebezniceni.
          Uz jen zadrbana americka reakce na Coronavirus dava tusit, ze tahle „supervelmoc“ je tezce za zenitem, neakceschopna, prozrana korupci, odtrzena od reality a zijici z podstaty.
          Americke strategicke jaderne nosice jsou ze sedmdesatych let a od te doby se do nich prakticjy neinvestovalo, protoze vse slo do financovani valek proti terorismu, kdy se na kazdeho rucnikare s orezlou flintou v Afghanistanu volala rovnou letecka podpora a kazda shozena bomba musela byt „chytra“ a na kazdeho rucnikari jich hodili pro jistotu pet sest kousku, kdyz uz tam teda leteli.
          K tomu pripoctete stav US letectva, ktere je o generaci za Rusama a stav hypersonickych nosicu, ktere jsou za rusama o nejakych 15 let a blize nezname technologie ruskych rusicek a jammeru, kteryma jsou schopni vypnout na dalku systemy, jako Aegis.
          Tak jen do nich, treba je slovy mainstreamu a presstitutek a podvrzenymi dukazy a mavanim anthraxem v OSN zazeneme na utek…

          1. LOL :-DDDDDDDD Tebe by měli vystavit v muzeu.

    5. No takle: nebyl sice vyvíjenej jako biologická zbraň, spíš tam šlo o výzkum, ale jinak to parametry zbraně má. Akorát lethalita není kdovíjak vysoká, to ne.

    6. Jako ne uplně marná motivace se mi zdá i ta varianta s vnitropolitickým bojem – když už se nám to svinstvo rozjelo, tak jim to tam pěkně všechno zavřem, páč volili Losnu a to teda ne… On ten jejich prezident se tváří jak sluníčko, ale podle všeho to je pěkná stalinistická svině, co si fest buduje kult osobnosti a hrabe pod sebe každou špatku moci co může.

  7. Vzhledem k tomu, kolik US korporátů tady má továrny, taky jak je biologická zbraň dostatečně nepředvídatelná pro vypuštění na vlastním území vědomě, tohle nevypadá na úmysl. A vzhledem k vlastní zkušenosti, jaký tu v čínských firmách panuje bordel, occam říká že jim to prostě tady omylem zdrhlo z výzkumáku. US, Rusko, Čína a bůh ví kdo ještě s biologickými zbraněmi určitě nepřestaly, už jen kvůli vyvíjení léčby a vakcinace proti těmto hrozbám. Takže za mě je to z Číny, ale ne úmyslně.

    1. Souhlasím.
      Otázkou je, proč brát do úvahy jen továrny, když je možno uvažovat i laboratoře (když o nich mluvíme).
      Před lety jsem absolvoval školení. Chemický přípravek (nutná ingredience pro výrobu lepidla), který nám školitel předváděl, si náš podnik mohl koupit, ovšem za devizy. To bylo obecně známo.
      Proč to píši?
      Na onom školení jsem se dověděl, že se vyrábí v NDR, protože je to výroba, kterou „doma nikdo nechce“.
      Dále se bylo v minulosti možno dočíst, že vyspělá demokratická země outsourcuje nejen výrobu, ale i proces získávání informací způsobem, který odmítla a podepsala k tomu příslušné mezinárodní smlouvy, na jejichž dodržování velmi dbá.
      Potom je možno vyvodit, že se Challenger zásadně mýlí a v jednání číských vedoucích činitelů lze odhalit všechny stupně bezradnosti podpořené neznalostí situace. Tím se od podobných činitelů evropských liší minimálně, rozdíl je pouze v měřítku.

      1. To jste vážně ochotný věřit, že dvě antagonistický mocnosti participovaly při vojenským výzkumu? Notoricky paranoidní lampasáci?

        1. Pokus se takto přímo ptáte, tak v článku, ke kterému se tato diskuse váže, jsem četl, že:

          „Wuchanský virologický institut je rovněž známý jako místo, kde se prováděl výzkum netopýřích koronavirů z netopýrů z provincie Jün-nan i z dalších lokalit, na což dokonce získal výzkumný grant ve výši 3,7 milionu US dolarů. Výzkum měl poměrně signifikantní výsledky a mimo jiné instituce, které se snažily o totéž, prováděl i výzkumy mezidruhových přenosů netopýřích koronavirů. Tak například v roce 2008 tamní a nám dobře známá výzkumnice Shi Zheng-li publikovala článek v Journal of Virology, s názvem „Rozdíl v použití receptorů u koronavirů způsobujících SARS a SARS-like koronavirů pocházejících z netopýrů“, který se zabýval rolí receptoru ACE2, což, jak zasvěcení vědí, je brána vstupu nCoV-19 do lidských buněk. V roce 2015 publikovala tatáž autorka článek v časopise Nature popisující tvorbu chimérického viru upraveného in vitro s potenciálem přenosu na člověka, který u myší způsoboval signifikantní a trvalé poškození plic. Toho se dosáhlo genetickými zásahy v genu tzv. S-proteinu, jehož struktura je „klíčem“ ke vstupu do buněk různých biologických druhů. Tím mám za to, že je prokázáno, že taková technologie v uvedeném institutu existovala a byla zvládnuta a použita. Článek má dodnes asi 2 miliony přístupů a přečtení.“

          Vzhledem k tomu, že nemíním odhadovat, kolik kapacity vám Holly aktuálně uvolnil, nepřipojuji žádný komentář.

        2. Na toto bude asi velmi těžké odpovědět. Čínské vzdělání je tragédie, alespoň co se technických oborů týká. A také jsou dost zabednění (něco jako ZRG), což jim ztěžuje další rozvoj. Takže pokud někdo nabídne technologie a mozky, tak po tom jdou jako slepice po flusu (toto je asi největší průser, sdílení technologií s Čínou protože hrabivost). Na druhou stranu ani z Ygorkova postu mi nedochází, proč by to dělali američané. Kvůli přístupu k čínským kmenům viru? To mě tak asi jediné napadá. Nebo právě kvůli riziku úniku na vlastním území? Já si nemyslím, že by pro ně byl problém postavit tajnou laboratoř (z důvodu mezinárodních zákazů). Řekl bych že jich pár mají na vojenský chemický a biologický výzkum. By byli blbí kdyby neměli.

        3. Jestli to je na mě koment, tak jen jedna konkrétní společná studie US a Číny:

          Journal of Virology – American Society for Microbiology
          https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6002729/

          Objev nových koronavirů netopýrů v jižní Číně, které používají stejný receptor jako respirační syndrom Středního východu Coronavirus.

          Tom Gallagher, Loyola University Medical Center;

          Tato studie byla společně financována zvláštním projektem vědeckotechnického základu (2013FY113500) z Ministerstva vědy a technologie Čínské lidové republiky na projekt Z.-LS, grantem na projekt USIC Emerging Pandemic Threats PREDICT (dohoda o spolupráci č. AID- OAA-A-14-00102), NIH granty (R01AI110964 pro Z.-LS; R01AI089728 a R01AI101000 pro FL) a Národní přírodní vědecká nadace Číny (31727901) pro Z.-LS

          1. Kampak na banikovce s logickymi argumenty. Krom toho uz jsem psal vyse (absolutne nezavisle na Nobodym), ze Obamova administrativa proplacela vyzkumne projekty ve wuhanske laboratori a to financovani ukoncil az Trump a to jeste docela nedavno, je to tak 14 dnu, vic to nebude.
            Coz jen doklada, ze Deep State si dela s penezmi americkych danovych poplatniku, co uzna za vhodne a je to svet zcela sam pro sebe, mimo jakoukoliv kontrolu.
            Radeji v te souvislosti ani nebudu komentovat bilionove rozpocty Pentagonu, ktere se deli na verejne a tajne a ani ty verejne nikdy neprosly zadnym financnim auditem, dokonce pri utocich 11 zari na Pentagon zahadne vyhorely pocitace s ucetnictvim. Takova blba nahoda, ze.
            A i ty relativne „transparentni“ jsou dobry kabaret, viz F35, ktery x dekadach skluzu a x let po vyhlaseni „combat ready“ trpi drobnymi nedostatky, jakoze se pri nadzvukove rychlsoti zacne samovolne rozpadat ve vzduchu. To je holt ta pata generace asi.
            Pro banikovce je dost blba zprava, ze celosvetove se duvera lidi v technologickou a hospodarskou prevahu USA vytraci a ze se hrouti udrzitelnost globalniho statusu quo, tedy americke dominance.
            Navazet se do skeptiku a prepperu bylo v mode tak pred deseti lety. Dostavate se, klauni pocmarani, do argumentacni nouze a do nazorove mensiny.
            Skoro mi to pripomina Jakesuv socik, kdy vsichni vedeli , ze televize a noviny lzou, ale navenek se tvarili, ze nic, ze to je pohoda.
            Ano, par prostacku Jakesovi verilo do posledniho dechu. Mozna par banikovcum krivdim, mozna par z nich jsou fakt prostacci, kteri veri mainstreamu z presvedceni, ze kdyz to rika televize, tak to musi byt pravda. Tem neni fer nadavat do debilu, ti zaslouzi jenom politovat.
            Zbytek ostatnich jsou arogantni blbouni z presvedceni, kteri nevidi, protoze nechteji videt a svou frustraci a omezenost si vybijeji konstruovanim bajek odtrzenych od reality, jako je treba tenhle Challengeruv clanecek, ktery si pak kolektivne ohykaji, jako epochalni vykrik dusevni nadrazenosti.
            My jsme borci a cinani jsou zaostala hovada, ktera nam hazeji vidle do nasi rozvinute ekonomiky. Tak urcite.

            1. V tvým pomateným mozku je vojenkej výzkum _jakejkoli_ výzkum. Hodinky nebo holinky, všechno egál.

            2. Ano vy blbe, my jsme prosťáčci co věříme mainstreamu. Zato Vy věříte pouze 100% pravdivým a ověřeným čínským informacím a stavíte si na nich základy svojí dementní teorie jak se má správně bojovat s pandemií.
              A ano, Číňani jsou.. no neřekl bych přímo zaostalá hovada. Ale v technice zaostalí jsou dle mého názoru. Pohybují se ve velmi hi tech oblasti a tady co si Číňan neukradne nebo nekoupí, to nemá. Oni dokáží vylepšovat již vymyšlené docela dobře a zatím ještě relativně levně. Ale střední školy, to jejich šílené GaoKao a hlavně úroveň jejich prestižních univerzit je tragédie. Plus jejich současná kultura plus žebříček hodnot… Ale tohle rozebírat by bylo na dlouho. Takže to zkrátím: Opět a znovu, víte o Číně úplné kulové. A bohužel pro Vás to tady čtou i lidé, co něco málo o Číně vědí.

            3. nekde tady MRCASIL ten zaniceny banikovec neco o tom, jak Cinani infiltruji US univerzity. Jo , to byla pravda, tak 10 – 15 let nazpet.
              Ted je to presne naopak, USA hazou sankce na sve vazalske staty, jako treba Nemce, aby nenakupovali 5G od Cinanu, protoze USA uz v technologiich nestihaji, tak jim nezbyva nic jineho, nez politicky harrasment.
              Podivejte se, kde je treba takova Nokia a kde je Huaweii.
              Ale proc se bavit o technologiich, vzdyt uz to je uplne ve vsem. Chces neco nobl ? Treba titan, karbon, nejake uslechtilejsi nerezy, obrabeci masiny, chipy, kamery, komponenty ? Cina, cina, cina, cina, kam se oko podiva. Evropa neumi, nema na sklade, nedodava, nevede. Pomalu jak za bolsevika, kdyz jste shaneli banany, pomerance, nebo obkladacky.
              Ti Cinani uz zvalcovali kvantitu , kvalitu, cenu i technologie. Corona je pribrzdi, ale nezastavi. Je ve hvezdach, jestli nas Corona nahodou nepribrzdi nasobne vic, nez Cinu, jakoze asi jo, protoze Cinani tim propluli srovnatelne, jako my, tj. relativne bez ztraty kyticky a mohou si rozvijet svuj vnitrni trh, zatimco Zapad si to posral, jak jen mohl a nic jineho, nez zit na dluh a vsecko dovazet neumime.
              A to je konec pohadky, vazeni.

        4. Ono s tím univerzitním výzkumem je to podle všeho o dost jinak, skoro opačně. V USA se teď začíná řvát, že Číňani přes své „zájmové organizace“ prakticky infiltrovali americké univerzity a výzkumáky včetně vojenských tím stylem, že nadějní čínští studenti dostanou stipendium, propracují se do špičkových týmů, a potom buď navážou „družbu“ s čínským výzkumákem (=Čína bere výsledky výzkumu), nebo se po pár letech zdekují do Číny (=Čína bere výsledky výzkumu).

          USA k tomu totiž přistupovaly dle presumpce neviny (Číňan není agentem čínské vlády dokud se neprokážeopak), kdežto čínská vláda to podle všeho má podchycené „kulturními a zájmovými organizacemi“ asi tak, jako Erdogan ovládá turecké mešity v EU přes Dijanet.

          1. V USA se o tom teď začíná řvát?
            První popis této praxe jsem v tuzemském tisku četl asi před čtyřiceti lety.

            1. V roce 2000 (1991?) však „skončily dějiny“ a nastal věk globalizace, kdy zlé národní státy přestaly hrát roli a nastalo všeobecné bratření lidstva bez ohledu na státy a hranice. A to zejména v oblasti vědy a pokroku.

              Tomu učinil přítrž až odporný rasista a fašista Trump, který začal na nebohé Číňany verbálně útočit a spřádat rasistické konspirační teorie o napojení čínských občanů na čínskou vojenskou rozvědku atd.

              1. Pamatuji-li se dobře, tak proces, jejž zmiňujete, komentoval Bob Dylan písní Union Sundown v roce 1983 (album Infields), i když se trestuhodně a zcela nevyváženě věnoval pouze jedné straně mince a vyznění jeho příspěvku s vaším koliduje. Možná je to stupněm použití ironie.

    2. Pokud bych se mel zabyvat otazkou umyslneho vypuštěni, tak v podstate jediny kdo z toho muze mit prospěch je Rusko. Americe se sice oslabení Ciny hodi, ale nasledna hospodarska krize zle zasahne i je. Zato ruska ekonomika postižená sankcema je vuci svetove krizi relativne odolna a ekonomicky propad Zapadu a Ciny je pro ne naopak vyhodny. Dve mouchy jednou ranou. Navic Cina je dnes pro Rusko nejvetsi soupeř a nejvetsi nebezpeci. Coz Putin patrne vi, ale bezny Rus odmítá akceptovat, protoze Kitajce povazuje za podradne a nepritele tradicne vidí v Zapadu.
      Nicmene se priklanim k názoru, ze to proste zdrhlo Congum z laborky.

      1. shane, zase nekonspirač. Rusko je závislé na exportu ropy a nerostných zdrojů, a producenti ropy odnesli karanténo-krizi společně s aerolinkami úplně nejhůř (těžaři musí platit svým zákazníkům, aby si od nich ropu brali – tj. záporná cena. Aerolinky pak musí létat s prázdnými letadly aby nepřišly o alokované „sloty“, což je taky naprostá idiocie – namísto aby regulátoři řekli „v době koronakarantény se nevypravené lety nepočítají jako nevyužití slotu, a nevyužité sloty nebudou odebrány“).

        1. Těžaři zápornou cenu neplatí. :-D Záporná cena je na futures, které se dodávají dnes, ale prodané těžaři byly před měsíci za normální cenu. Ty futures drží spekulanti (neříkám to ve špatném, mají nezastupitelnou úlohu v obchodu, v podstatě fungují jako „pojišťovny“ proti neočekávaným výkyvům cen – což teď nastalo).

          Amerika byla v krizi už před koronavirem, jen se to dařilo FEDu maskovat čtvrtou vlnou QE. Dá se říct, že koronavir přišel „právě včas“, aby se na něj dala svést krize – byla malá šance oddálení až po prezidentských volbách.

          Tím neříkám, že to vypustili záměrně (kdokoliv). Nemyslím si to. Na druhou stranu, pro státy to není vůbec špatná zpráva. Je na co svést krizi, kterou způsobily tiskem peněz a nafukováním bubliny na finančních trzích. A ještě se všeobecně (EU, USA, tady taky) podařilo prosadit financování státních výdajů skrze tisk peněz. Mugabe bude jednou znám jako zastánce tvrdé měny. :-)

          1. Těžaři zápornou cenu neplatí.

            Jo, ted se deji veci.
            Tankery zakotevene na mori coby mobilni sklady ropy, cekajici, az cena vyleze (ne, cena nevyleze).
            Vrty, kde se pumpuje, frakuje, whatever, jsou zastavene.
            Vrty, ktere technologicky zastavit nejde, spaluji a vypousteji to do vzduchu (at ma Gretka radost)
            Cena zlata – ta papirova na burze – ma vypovidajici cenu asi jako vesteni z kavove sedliny.
            Realne fyzicke zlato zacalo 10% nad spotovou cenuou, pak 20% a ted je to na libovuli kazdeho obchodnika, unce za 46tisic Kc+ je realita a jeste se to docela blbe shani.
            Ale to porad nebrani parte banikovcu hykat a utocit – ted uz to neni ani tak utok na me, ale spise utok na objektivni realitu, ktera je videt vsude kolem nas na kazdem kroku. Tak jen houst a vetsi kapky.

            1. „(ne, cena nevyleze)“

              To je něco jako ten tvůj milión mrtvých v Itálii? Ty bys mohl od hodiny dělat spekulanta na burze (za hodinu už bys neměl ani na suchý chleba na topinku). :-D

              1. A vadilo by mu to, když by pak hned přesedlal na práci s tlakovými lahvemi a za pár okamžiků by neměl ani hlavu, do které by mohl tu topinku vložit?

                1. Mluvící toustovač! To je celej zerg! Teď mi to došlo! :-D

                  1. No nevím, těpéro sombréro. Švitorka toustovač je oproti zrg1 daleko zábavnější společník a to nejen u snídaně.
                    Dá si někdo toast?

                2. @PanPredseda Nejspíš ne. :-D

          2. Ty futures mely zápornou cenu na konci měsíce, protože poklesl zájem a nikdo je včas nekoupil a spekulantovi hrozilo, že by je musel odebrat a někde uskladnit a protože spekulant je karaťák s laptopem, tak mu bylo jasný, že do vany se mu to nevejde. Tak holt zaplatil aby si to vzal někdo kdo to uskladnit může, protže předpokládám že je to lepší varianta než narychlo kupovat tanker nebo platit mastný penále za neodebrání. Nicméně teď už je cena zase kladná, žádný strach.

          3. Pro státy to špatná zpráva je, dobrá zpráva je to pro politiky. Pro stát (a jejich obyvatele) je to blbý protože krize po koroně bude mnohem větší a hlubší než jaká by nastala bez ní. Pro politiky je to super, protože maj na co krizi svýst a vesele pokračovat.

          1. Podotek: díky, nezaznamenal jsem. Příjemný záblesk rozumu.

  8. Zasr.. autocorrect. “názoru. Pohybuji se ve velmi..”

  9. Off topic:
    Dneska budu na zrg1 hodnej.
    Věřím, že se dřív vyplní ty jeho výplody, než blábol z tohoto článku: https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/energetika-uhli-zemni-plyn-ropa-obnovitelne-zdroje-energie-mezinarodni-agentura-pro-energii-poptavka.A200430_103034_eko-zahranicni_maz

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017