Vzpomínka na nejlepšího ministra dopravy všech dob - zpět na článek

Počet komentářů: 148

  1. Dneska jsem se vratil z dovolene na Sicilii. Jel jsem bydlikem, v Italii par banalnich omezeni vesmes na statnch dalnicich, ale nic, co by cloveka zastavilo, nebo nejak vyrazne zdrzovalo. Jedine zdrzeni bylo smerem z Brenneru dolu, kdy jsem bohuzel mel spatny timeframe a chytil kolonu Germanu nadrzenych na more, protoze v Germanii byl zrovna v tejdnu svatek a tak se mohutne cerpala dovolena.

    O to vetsi prekvapeni mne ovsem cekalo cestou z5, kdy zena zcela nesmyslne v Korutanech povida „hele, vem to pres druhej barak, aspon poseceme zahradu“. Takze v Solnohradu namisto odboceni na Pasov jsem frcel dal na Linec. Porad dobry, Rakusaci uz maj dalnici skoro az k cesky hranici, pak obligatni sjezd na ceskej kostitras u Dvoriste a dalsi blbej napad – objedeme Budejce za Konkou doprava. Nasledovala serie jekychsi prdeli, kde krome informace, ze nekde dal je to totalne rozkopany (jakejsi most fprdeli), nebo slepa ulice (terenni upravy pro budouci dalnici) bez jasneho vyznaceni objizdek. Vybavila se mi scena Ady ktery nedal Budejce s Wehrmachtem a s desem v ocich jsem prijel pomerne preqapeny do Budejc, kde je nyni par novych uuuzasnych kruhacu, kde pokud hned pri najeti netrefite ten spravny orbit, tak nejen, ze uz to nespravite (bydlik neni ofrout a ten hrbol mezi mezikruzimi proste neprejede), tak po dokonceni 180° vas to vyflusne zpatky a na dalsim kruhaci je potreba si honem v hlave zezrcadlit puvodni smer jizdy, aby na tom debilnim supermodernim kruhaci to dalo otocku o 180° a ne zase smer do dalsi prdele. Postupne jsem se probojoval az na posledni kruhac smer JHradec, jenze v Treboni rozmrdali most, takze o5 se clovek nakruhaci dozvi, ze jako dal neeee, ale objizdka je znacena jen par metru, takze nastesti zde uz zafungovala znalost domorodych pomeru a vymotal jsem se brzo. Pak dalsi zuzeni o par kilaku dal se semtamforem, kterej mel brutalni casovani pak o5 totez o par kilaku dal, fprdeli pred Lasenici jsem byl jediny debil, co jel 60, protoze stroodl nasranych ridicu za mnou to v dedine svihl kilem prede mne i za cenu, ze ten posledni mne donutil vybrat kousek skarpy, protoze to proste nestihl driv, nez v protismeru jel kilem dedinou kamion.

    Na cele teto estrade od Dvoriste do Hradce jsem prosral neuveritelnych 50 minut, coz se mi nepodarilo nikde na trase 5000 km, co jsem ted najel. Jet po placene D1, ktera je momentalne o dva levely horsi, nez nezpoplatnena kalabrijska statni dalnice z ery Mussoliniho, to uz bych vubec nedal.

    1. Před dokončením D3 kolem Budějic je lepší v relaci Dolní Dvořiště – Třeboň použít dosavadní jihovýchodní obchvat Budějc. Tedy klasiku Římov – Komařice – Strážkovice – Ledenice. Ale za tou Třeboní bych byl v řiti taky, takže proč nezkusit směr JH přes Weitra – Gműnd – Schrems – Nová Bystřice?

      1. Ja to tusit, tak samozrejme, ze nejedu na Freistadt a beru to oklikou pres Bystrici. Holt, ukolibala mne ta nova dalnice.

        Ten rozkopanej mostek je samozrejme hned za Rimovem pres Malsi. Do Dolni Stropnice smis odbocit jen s povolenim, takze jak sulin jedes pekne na sever…

        1. Pokud nekdo z vas je natolik zpozdily, ze hodla cestovat pres „lazenske mesto“ (ctyrtisicova dedina) Klimkovice, Moravskoslezsky Kraj, Ostrava, tak berte v uvahu, ze ti CURACI rozkopali hlavni krizovatku nad navsi a buduji tam KRUHAC (megastavba o prumeru 16 metru , at nezeru) a budou ho budovat zhruba tak do konce srpna.
          Cimz samozrejme preventivne ochromili objizdku v pripade, ze nekdo rozkope dálniční tunel na dálnici D1 u města Klimkovice, coz oni rozkopou, protoze to je bezva zakazka v hodnote cca 100 milionu obecnich penez. Pro ty, kdo nevi, nachází se na úseku 4707 Bílovec – Ostrava-Rudná.
          P.S: Vemte jed na to, ze tunel uzavrou presne v dobe, kdy se lidi budou vracet z dovolenych, bez problemu projedou pulku Evropy a pak se na hodiny zaseknou v kolone na D1 u Ostravy.

          https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2828711-v-klimkovicich-zavrou-dulezitou-krizovatku-pri-odklonu-dopravy-z-d1-se-ocekavaji

          1. Kruhac musi bejt. Klimkovice chcou bejt taky svetovy. I kdyby to byl jeden z kruhacu ala Budejce, kde je nahore a dole vlez/vyflus a vlevo a vpravo slepe ulice.

            1. Jo, taky jsem takhle minule v noci krasne zabloudil na Benesovsku. Bez navigace s aktualnima objizdkama uz fakt budu jezdit jen vokolo komina.

            2. No ona je to debilní křižovatka na horizontu
              Blízko místa Lidická, 742 83 Klimkovice
              https://maps.app.goo.gl/yAKzFeHZBDJTDPqu9
              Ze západu od Lázní není vidět doleva dolů na hlavní, od východu z centra na obě strany.
              Navíc polovodiči tam prováhají i 2-3 možnosti, tak se to pak ucpe.

      2. Bohužel. Most přes Malši před Římovem je uzavřen. Plánováno do konce srpna.

  2. Letci znají výraz „bod bez návratu“. Podle mně naše společnost, režim, již je za hranou systémové nápravy věcí veřejně – politických tzv. standardními prostředky. Asi jako byl dávno za tou hranicí režim v ČSSR někdy v 1988. Už obrovskou statečnost – přičemž výsledek byl samozřejmě nulový – si vyžadovalo od poslanců tehdejší Československé strany socialistické že se zdrželi hlasování o tzv. pendrekovém zákoně. Prostě v rámci systému už nešlo dělat nic a společenské napětí rostlo a rostlo. Totéž se děje i teď a nezbývá než si počkat, i když to může trvat pár let. Nebo i ne, může přijít deux ex machina, třeba v podobě toho že zítra zabijí v Egyptu Sísího, a x miliónů mladých slimáků se z této „Lybie na n-tou“ povalí do EÚ a doslova zřítí systém během týdnů. Teď je ovšem situace mnohem komplikovanější než v roce 1989. Tehdy bylo progresivistům v KSČ jasné co dělat a dlouhodobě se na zásadní změnu připravovali – viz Prognostický ústav ČSAV, ze kterého asi ne náhodou vzešli pak dva prezidenti, dva premiéří, a do nohy každý kdo tam byl, pak ministr, či nejměně poslanec. Kde ale máme teď ten Prognostický ústav ? Žádný není, páč nikdo neví jednoznačně jak dál. Teď to nebude hladké předání moci, ale velice bolestivý, agonický proces.

    1. Fakt cekas, ze nekdo nekomu jeste neco preda?

      1. Cekam ze bude zde to co od dob snad Samovy rise na nasem uzemi – ze tedy bude vlada a integrovana spolecnost. Nikoliv bezvladi. Jaka vlada – to se uvidi. Ale stat jako takovy. Mozna valecne totalitni, s betonovou, pozdeji grafenovou :) zdi proti Nemeckemu chalifatu :).

        1. Tak zrovna Germani jsou v soucasnosti asi nejvetsi vofce, jake by jeden v Evrope pohledal. Proti tem netreba stavet zed, staci spis vymyslet noveho ceskeho Henleina, kterej by jim nasel moderniho univerzalniho vinika, nejlepe slimaka. A bude volnejch stavebnich parcel na Teplicku habakuk.

          1. Germáni si už totalitního vůdce pro naši dobu vybrali – Sv. Grétu. Tam je pozdě. Tam se dá jen doufat, že Bundeswehr jim nikdy nebude dost „eko“ na to, aby zprovoznil víc tanků a stíhaček než 15% z celkového inventáře.

          2. Zeď pochopitelně není proti germánům, nýbrž:
            https://aeronet.cz/news/vrteni-africkym-psem-podivny-pripad-znasilnene-16-lete-divky-z-terezina-v-den-77-vyroci-smrti-ceskoslovenskych-parasutistu-a-v-den-prolomeni-benesovych-dekretu-ma-podezrele-souvislosti/

            Pokud mají zasraní sudeťáci podporu v nejvyšších patrech naší politiky, tak by to chtělo ještě vyspravit chatrnou zídku Benešových dekretů a udělat z ní legislativní berlínskou zeď.

            K čemu jsou zdi, když nás dnes kdekdo může rabovat ekonomicky a legislativně.

      2. lol. Zkuste jeden dost vyrazny lidsky skill, kterym je zmena perspektivy pohledu. Je strasna krasne uvazovat o CR jako geopolitickem celku z hlediska vyvoje CR za poslednich 50 let, ale je to totalne k hovnu. Nic z doby pred 50 lety uz neexistuje. Neni SSSR, neni vychodni blok, neni zemedelska CIna doby prvobytne pospolne, neni automatizace zalozena na dernem stitku a logaritmickem pravitku a kartotece.
        CR take neni zadny samostatny celek (ani nikdy nebyla), momentalne CR neni nic jineho, nez nesvepravna desetimilionova mrdka pridratovna k Nemecku a Nemecko neni nic jineho, nez o trochu vetsi, ale stejne nesvepravna 80 milionova mrdka pridratovana na globalni system „zapadni demokracie“, ktery si tak rad nalhava, ze ma centraly v Bruselu a Washingtonu, ale bohuzel, to ridici centrum je v Izraeli a Bildebergu.
        Agonicky process boje o moc v CR bude plne v souladu s agonickym bojem o moc ve svete, ktery se napriklad projevuje ukradenym Brexitem, zlutyma vestama ve Francii a Trumpem, ktery sliboval MAGA a dobre vztahy s Ruskem a zadne dalsi valky v Perskem Zalivu a v realu dodal obchodni valku s Cinou (Antimaga), zrusil smlouvy jeste z dob minule studene valky, pak zrusil takeObamovu smlouvu s Iranem a s Rusama je tim padem v proxy konfliktu na ctyrech frontach (Syrie, Jemen, Venezuela, Ukrajina) a pokud to Bolton a Pompeo poserou v Iranu, jakoze to stoprocentne poserou, tak bude jeste v otevrene valce s Ruskem a CInou v Iranu.
        Nevim, ak dlouho to Americani vydrzi, nechat si srat Deep State na hlavu, ale pokud nezacne revoluce v USA, nase slavna CR bude stale na pozvolnem poklesu od desiti k peti donekonecna, rizena tremi, ctyrmi konkurencnimi oligarchy, tak, jako je na tom Ukrajina od roku 1989.
        A ten pokles potrva az do chvile, kdy to dotahneme na uroven vyse zminene Venezuely a uz tu nebude co ukrast.

        1. To:zrg1
          Chtel bych se nekdy dozvedet, jestli takovej Babis nebo Zeman jsou spise soucasti Bilderbergu nebo spise soucasti Deep state nebo Izraela. Je to vcelku jednoduchy. Museji byt soucasti nektere z techto vami proklamovanych vladnoucich skupin, protoze jinak by jim tyto skupiny nedovolily vladnout, tedy za predpokladu ze mate pravdu o tech skupinach. Jinak prece neni mozny, aby byli u moci.

          1. Viera v centrálny riadiaci orgán, ktorí riadi celý svet, je na úrovni viery v božstvo, ktoré pomocou blesku zapaľuje oheň. Neklaďte mu otázky, zbytočne má dojem, že niekoho tie jeho dristy zaujímajú.

            1. Vira v to, ze takovy organ neexistuje je na úrovni viery v božstvo, ktoré pomocou blesku zapaľuje oheň. Neklaďte mu otázky, zbytočne má dojem, že niekoho tie jeho dristy zaujímajú.

            2. 1% lidí na planetě vlastní půlku světového bohatství
              https://www.theguardian.com/inequality/2017/nov/14/worlds-richest-wealth-credit-suisse
              A navíc jsou to ultrabohatí, kdo bohatnou. A když někdo bohatne, tak další chudne. Mizí střední třída. To není tím, že by stovky milionů bylo tak neschopných, ale tím, že ultrabohatí tomu zbytku nechají jen na přežití. Ten systém vytvářejí oni, většina populace včetně Pathyho nechápe, co se děje.

              To rozdělení bohatství je analýza Credit Suisse, ne nikoho s alobalem na hlavě.

              1. A to se bere kde, to přesvědčení, že zbohatnout se dá jen na úkor někoho jiného?

                1. To je snad nějakej lidovej komunismus*, či co. Takovou pitomost snad netvrdil ani Marx.
                  U tý střední třídy je trochu problém, že vůbec není jasný, co to vlastně je a kdo do ní patří. Těch definicí je víc, takže hádám že není problém ji nadefinovat tak, aby mi vyšlo co chci.

                  *podle vzoru „lidový katolicismus“

                2. zbohatnout na ukor nekoho jineho – to presvedceni se bere z historie za poslednich cca 2000 let. Egypt, staroveky RIm, Svata rise rimska, Spanele a zniceni Jizni AMeriky, Velka Britanie a zniceni vsech kolonii, Indie a Cina budiz nadherny priklad, dneska dela svetoveho policajte pro zmenu USA, ale koncept je stejny. Rozmrdej to, vytez suroviny, vyrabej tam drogy, nahaz tam bomby, mej tam svoje spriznene oligarchy, postvi ruzne bojuvky proti sobe a dodavej zbrane obema stranam, podporuj vzdy tu slabsi stranu, aby tam nedejboze nebyl mir. Az se to vybije, voz tam humanitarni pomoc, aby nikdy nebyli sobestacni, zadluz je u IMF, aby nebyli schopni splacet ani uroky. Jakmile se tam dostane k moci nekdo schopny, zabij ho. Kurva, prectete si Brzezinskeho nebo Wolfowitzovu doktrinu, dyt ty kurvy se s tim ani netaji a rikaji si Narod s velkym N, ten jediny, vyvoleny, nepostradatelny … presne jak Hitler, jen tu arijsou rasu nahradili konceptem rodinnych klanu nedotknutelnych Bushu, Ciontnu a dalsich, coz jsou normalni vladnouci dynastie, coz by se kurva v KdeMOhKracii stavat nemelo, nebo ? A samozrejme, krali vsech kralu, ktere ty elitni rodinne klany uctivaji jako Bohy jsou panove R. a S. , bez kterych se v nasi zapadni demokracii nikdo ani nevysere.

                  1. Spíš tak 5 000 let a víc. V původních kmenových svazech si byli všichni rovni a náčelníka či šamana poslouchali protože si cenili jejich schopností. A pokud se kmenu nedařilo dobře tak oba vyhnali.

                    Pak se nějak podivně zjevily vysoce organizované říše nerespektující kmenová práva a s masivním otrokářským systémem.

                    Jen mamlas by uvěřil že za tím nestojí nějaké prastaré dynastie co si tajně předávají znalosti technologie moci z generace na generaci.

                    U nás nemlich to samé. Svobodné slovanské kmenové svazy. Tak přišli ti zmrdi ze Soluně, další zmrdi z Říma a Řezna. Zničili kmenové uspořádání, původní slovanské náboženství nahradili podivným pouštním kultem ze středního východu, vykáceli sposvátné háje a na jejich místech postavili kamenné kostely připomínající spíš vězení.
                    A od té doby jsou slovani v pěkných sračkách.

                    1. Jj. A tak si tak v těch kmenech spokojeně žili… dokud nepřišel kmen od vedle kterej měl sice hubenější prasata a ošklivější baby, ale o půl metru delší oštěpy.
                      Vždy měli lidi tendence „žít na úkor ostatních“, dělají to i zvířata, jen lidé si přemýšlení na vyšším levelu vymysleli postupem času sofistikovanější nástroje a způsoby jak svých cílů dosahovat.

              2. To je super, že si to vyhľadal za mňa. Podľa toho 0,7% ľudí na zemi sú dolároví milionári a vlastnia polovicu bohatstva sveta. Čiže sa bavíme o 70 miliónoch bohatých ľudí. To je masa, ktorá neriadi nič, iba každý sám svoj biznis. Ale môžme ísť aj ďalej – ultra bohatí UHNWI sú tí, čo majú >30M a tých je na svete 200.000. Dolárových miliardárov je niekde okolo 2 až 3 tisíc osôb. Čo sa riadi na svete tých 2000ľudí, okrem toho že každý svoj biznis. Podľa miestneho trolla sa zrejme pravidelne stretávajú a dohadujú sa, že ktorým smerom sa bude zem krútiť a ako sa dohodnú, tak to aj je. Samozrejme že ide iba o jeho vieru, pretože realita je tá, že tie tisíce a miliony boháčov si každý rieši svoj biznis a celkový výsledok je jeden obrovský chaos, kde nikto nevie predpovedať, ako čo dopadne. Práve ten chaos je príliš komplikovaný pre simplistické duše a potrebujú všemocného hýbateľa, ergo náboženstvo.

          2. Jožko, to je velmi prosté. Kdo útočí systematicky na Zemana a Babiše? Mopslíci úkolovaní americkou ambasádou, která je úkolovaná americkým „deep state“. Takže pro deep state, neocony ani bilderbergy ti dva rozhodně nepracují.
            Mají jiného páníčka, mnohem vyššího, pro kterého pracuje i Trump (který pomalu ale systematicky odstavuje od moci jednoho neocona po druhém, od politiky přes soudy až po armádu).

            1. Trump (který pomalu ale systematicky odstavuje od moci jednoho neocona po druhém).
              Ne, neodstavuje. Trump mel v umyslu mit dobre vztahy s Ruskem. To zabili pisalci se svou Russiagate, ktera se prokazala po x letech jako totalni nesmysl, zalozeny na jedna pani povidala drbech (coz jsem tvrdil od zacatku, ze to tak dopadne), coz ovsem Trumpovi nebranilo v tom, vysponovat druhou studenou valku s Ruskem az do stavu bezporstredni jaderne konfrontace, coz je dusledek toho, ze Rusko nenchalo USA rozmrdat Syrii, nenechalo je udelat si tam bezletovou zonu a hrat divadelko s bilyma helmama a chemickymi utoky. Tohle vsecko Rusove zvladli s kontingentem par tisic lidi a jednou jedinou zakladnou v Latakii.
              Nechtejte vedet, jak by to dopadlo, kdyby se do toho Rusove pustili fakt naplno, coz je scenar, ke kteremu to smeruje v Iranu. A nejen Rusko, I CIna okopavana sankcema zleva zprava k tomu ma co rict, protoze Iran je (pokud vam to nedoslo) na polovicni ceste Cinanama proklamovane One Belt One Road, coz zase neni nic jineho, nez FUCK OFF americanum a jejich nutkave potrebe strkat sve dlouhe rypaky do mezinarodniho obchodu.

              1. Kdyby Trump byl zjevně přátelský vůči Rusku tak co by se stalo? Neoconi by ho odstavili a zavřeli za vlastizradu. Proto proti němu používají ruskou kartu kde jen to jde a ta protiruská hysterie s údajným falšováním amerických voleb byla zase proti němu.

                Takže musí dělat aspoň na oko „protiruské“ opatření.
                Vem si jen ten „útok proti Rusům“ v Sýrii. Nikomu se nic nestalo, trefili pár opuštěných baráků, ale především darovali rusku k prostudování americké rakety, aby si mohli vyvinout účinější obranu. A umožnili rusům ukázat světu že jejich protiraketová obrana prakticky nic nepropustí.
                Celá tahle akce byla pro rusy a trumpa výhra a pro neocony prohra.
                Všimni si že po každé takové „zpackané“ akci Trump sesadí pár horlivých neoconských generálů a ti zbylí mají o to víc stažené zadky a drží basu.

                1. Smula je, ze Trump nedela utoky proti Rusku na oko. Je to normalni starej debilni kokot, ktery ochutnal moc a poklada za vtipne tweety, ze jeho cerveny knoflik je vetsi, nez ten, co ma Kim COng Un.
                  To zaprve.
                  A zadruhe, Trump udela vse, co vidi Ivance na ocich a Ivanka bere coby naturalizovana Zidovka prikazy od Kushnera, ktery bere prikazy od S0rose.
                  Takze president je v primem retezci veleni Zidoelit, coz se nadherne ukazuje v plne nahote valecnou eskalaci v Iranu, coz je presny opak toho, co Trump celou dobu sliboval ve sve kampani.
                  Ja bych na toho senilniho dotard nevsadil ani zlamanou gresli. Jako drobny rozdil proti Merkelove tu je. Merkelova se nebrani, kdyz ji amici odposlouchavaji. Trump kolem sebe kope a vyhazuje 10 poradcu za mesic, ale nakonec misto nich nabere ty nejhorsi neocony, jakymi jsou Bolton, Pompeo a Gina Haspel.
                  Sorry jako.

                  1. Ty trumpovy silácké hlášky jsou určeny pro plebs, aby ukázal že je ten macho co národ přivede k prosperitě a dokáže zatočit s nenáviděnými liberály a neocony.

                    Ale kdo si znepřátelí židovskou lobby, ten je odepsanej. To si nemůže dovolit ani Zeman, ani Babiš a už vůbec ne Trump, který má dost problému s neocony (a ještě by mu pak okopávali kotníky icikové).

                    Trump má proti sobě obrovskou armádu neoconů která je nalezlá ve všech řídících funkcích (proto „deep state“), obrovská přesila. Tak jim dost často musí ustoupit.
                    Podobně jako Stalin se svými „stalinskými čistkami“ proti kterým bojoval do posledních sil. Ale nakonec je podepsat musel, jinak by ho popravili za vlastizradu. V těch „stalinských čistkách“ zařvala spousta stalinových přátel a lidí o které se opírala jeho moc. Takže nejvíc ty čistky poškodily jeho samotného.
                    On to ale dokázal obrátit a na popraviště poslat i hodně svých nepřátel a ten zbytek zastrašit.

                    A Trump je v podobné situaci. Často musí na žádost neoconů odstřelit vlastního člověka, nebo udělat opatření v rozporu s jeho sliby. Ale za každého takového odstřelí pak několik neoconů.
                    Jen na ty nejmocnější zatím nemá páky. Na Sorose je pořád krátkej.

                    To máš jako na našich ministerstvech. Nový ministr má přidělené „poradce“ a náměstky co tam smrdí 10 let a drží skutečnou moc. Protože jsou napojení na různé mafiánské estébácké klany co tu reálně vládnou. A jen málokterý ministr má koule si tam prosadit svoje lidi. Většinou je v takovém případě záhadně odvolán po pár měsících. A stejnému problému čelí Trump.

              2. Už jsem to psal dávno, Zrg1, že Čína je projektovaná jako řídící centrum celé eurasie. K tomu potřebuje Hedvábnou stezku zahrnující území „sovětského zvazu“ což se rusům nelíbí. Podobně jako amíci potřebovali železniceli západní-východní pobřeží aby definitivně zlikvidovali indiány, nebo římani Via appia na vojenskou pacifikaci ovládaných národů. Tisíciletá prastará taktika.

                Vidím že jsi si všiml že Írán má mnohem důležitější roli než by se zdálo. Ti mají být centrem islamizované evropy a arabského světa, místo SA. Druhá věc je že to nezvládají. Měli ISIS vyhnat ze sýrie do Ruska a Evropy aby dokončili násilnou islamizaci a mohli přijít se svým „mírumilovným“ šíjitským islámem jako osvoboditelé od „sunnitského zla“.
                (s podobnými osvoboditeli má náš národ tisícileté zkušenosti)

                Jenže íránské milice dostalily strašně přes držku od CIA-ISIS. A isis dostal přes držku od rusáků.
                Čímž dost překopali plány jak na islamizaci evropy, tak na budování čínské hedvábné stezky, která teď bude ruská a číňan tam bude hrát druhé housle. Pokud se podaří zabránit 3. světové.

                1. Cina nebyla nikdy projektovana. Cina je vedlejsi produkt zapadni kratkozrakosti a hrabivosti, kdy nadnarodni korporace vyvezly nase know-how, ktere nas mohlo klidne zivit dalsich 1000 let, bezuplatne do Ciny, s vidinou, ze blbi Cinani budou drzet hubu a krok a makat za hrst ryze pro nase krasne evropske oci naveky. Ouha. Cinani se postavili na vlastni nohy a porazeji nas nasimi vlastnimi zbranemi, kdo to mohl tusit…
                  Vztah Ciny a Ruska je manzelstvi z nutnosti a bez lasky, ale take bez konfliktu.
                  Cinani nechcou valku, Rusove nechcou valku, navzajem se doplnuji a neprekazeji si. Zapad prichazi neustale s nejakymi senzacemi o roztrzce mezi Putinem a JinPingem, ale to je z kategorie zboznych prani. Byli jsme to my, Zapad, kdo ty dve supervelmoci tak bezvadne spratelil neustalymi hrozbami proti obema z nich.
                  Aneb kokoti neoconi byli tak blbi a namysleni, ze se rozhodli bojovat na dvou frontach, presne jak Hitler. Neoconska zaliba v nefunkcnich superzbranich, ktere mely zajistit USA dominanci a misto toho zruinovaly US ekonomiku je dalsi rys, ktery opsali neoconi od Nacistu.
                  Koneckoncu, USA jsou neonacisticky stat plny kryptoneonacistu a skryteho rasismu, akorat ze na to napatlali tuny mejkapu, aby to tak nerazilo do oci.
                  Ale ono to razi do oci na kazdem kroku.

                2. Írán centrem ARABSKÉHO světa? A jak se to stane?? FYI: Peršané Araby nemají rádi a pohrdají jimi. Arabové Peršany nemají rádi a nevěří jim.

                  1. Právě proto. Ze stejného důvodu vládci dosazovali cizí správce do země. Protože ti se nesčuchnou s domácími. A islámský svět se bude lépe ovládat když ti podrobení arabáči, svým Íránským vládcům nebudou věřit.
                    A evropani válcovaní ISIS se všemi jeho hrůznostmi, by přivítali civilizované Peršany (byť muslimské) jako svoje zachránce a nastolitele pořádku.
                    A mezitím by z poznásilňované evropské populace vzešli polosnědí potomci ne nepodobní peršanům.
                    Měli to vymyšlené dobře, ale Írán to nezvládl, amíci to posrali a rusové zničili ISIS.
                    Tak se islamizace evropy zpomalila.

                    1. kaBrnak

                      Ti jsou ale mazaní. A nebylo by ještě mazanější nechat správcovat třeba izraelce? Že by to tam ošéfovali všechno, Saudy, Peršany, Bašára…

                    2. A neni to snad tak ? 8 milionu Izraelcu komanduje 300 milionovou Ameriku, jak si zamane. Stejne jako nikym nevolena Kavarna odvolava Babise skrz zorchestrovane demonstrace.

            2. To:kaBrnak
              Potom tedy narazime na to, ze kolega zrg nemluvi pravdu kdyz rika, ze celej svet ovlada Bilderberg, Soros a Deepstate. Jejich zvoleni na nejvyssi mista v state je toho dukazem. Uz jsem se ptal i svyho dispecera, jestli nasi firmu ovlada Soros nebo jine skupiny..taky ne. Takze zrg nerika pravdu.
              A co se tyka USA..nezajimaji mne. Jsou daleko, po silnici tam nedojedu, letadlama nelitam a lodi maximalne do Svedska nebo GB. Myslim si, ze tak 80% americanu ani nevi, ze existuje nejakej stat s poctem obyvatel poloviny New Yorku. Maji jiny starosti, svoje kazdodenni jako my. Myslim si, ze se obecne velmi precenuje role politiky v zivote kazdeho jednotlivce.

              1. Zrg1 mluví pravdu. Jen nechápe, že neoconi (deep state) nejsou nejvyšší příčkou mocenské pyramidy, ale že nad nimi je ještě jedno neviditelné patro. A to funguje na jiných principech než neoconi – na bezstrukturním řízení. A jejich technologie moci je o rád vyšši než ta neoconská. S neocony se podělili jen o ty nejnutnější mocenské technologie. A i toho teď silně litují a tahají za záchranou brzdu ze všech sil.

                Tenhle důležitý mocenský prvek Zrg1 přehlédl, a proto mu ty jeho předpovědi moc nevychází. Z hlediska toho že nejvyšší mocenský prvek je americký deep-state, jsou jeho teorie a předpovědi zcela bezchybné. Jenže je tu ještě jeden mocenský prvek stejně silný jako neoconi. A proto od roku 2014 nejsme v celosvětové válce a z evropy není radioaktivní pustina. A dokonce ani světová ekonomika nezkrachovala před 3 lety, což nikdo nedokáže vysvětlit. Právě kvůli tomuto.

                1. kaBrnak:
                  „…Zrg1 mluví pravdu…“
                  – – –
                  A co ty?
                  Věříš na šémtrájs…?

                  :OD

                2. ciste pragmaticky, moje predpovedi vychazeji stoprocentne presne. V dobe, kdz tu vsichni jasali nad ekonomickym boomem jsem rikal, ze realna ekonomika je v pici. To se uz prokazalo, akorat centralni banky a trhy to dokazaly č roky lakovat na ruzovo. Ale tim nic nevyresily. Tim akorat krizi oddalily a zvetsily jeji dopad.
                  Kdybyste tu kolektivne nebyli vsichni curaci s hadavou naladou a misto toho tlachani se podivali treba na zlato, tak zrovna dnes jsme prekonali petileta maxima a za posledni mesic stouplo o sto dolaru na unci. Tohle neni nahoda, ani konspirace, to je primy dusledek toho, ze USA tlaci na valku v Iranu, ktera je nejen hotova vec, ale (jak uz jsem psal pred mesicem), smrdi to tam jadernou eskalaci na sto honu.
                  Zadna pohodka bez realneho protivnika neschopneho se branit, jako v Jugosce, Iraku, Lybii a tak dale, zadna bezletova zona NATO a zadne sance na efektivni protiuder.
                  Kurva lidi, je to Zaliv. Iran muze Saudy = nase nejlepsi a nejmilovanejsi spojence se statnim zrizenim oprenym o nejtemnejsi stredovek a s porusovanim lidskych prav stokrat za den vybombardovat do doby kamenne a take to udela, pokud tam Americani vazne vlezou. Cena ropy prodela sok, spadnou burzy a je konec tohodle hospodarskeho cyklu. Proberte se uz dementi a prestante se hadat jak decka na piskovisti, kdo mel a nemel pravdu. Jdeme do pice uplne vsichni.

            3. Vazne zrg nemluvi pravdu ? Anebo ty zase hledas problem tam, kde neni a vkladas mi do ust, co jsem nikdy nerekl, napriklad ze S0ros a spol. ridi 100% veskerych aktivit na Zemekouli, coz jsem nikdy netvrdil ?
              Ja rikam, ze OVLADA zapadni svet, tedy pro mentalne DEBILNI RETARDY (jako jsi ty) to znamena, ze vlastni 51% rozhodovacich prav na Zapade, coz nepochybne vlastni. Nemusi tim vlastni nici firmu nebo verejne hajzly, staci, ze vlastni centralni banky.
              Kdyby tomu tak nebylo, nebylo by napriklad mozne, aby si nejprve Trilateralni komise odhlasovala valku v Jugosce a az pak o tom svobodne a demokraticky rozhodlo NATO a jednotlive narodni vlady, ze…

              Neveris? A co teda vyrok Schwarzenberga: „Já jsem nikdy nepodporoval bombardování Srbska. Naopak, to si dobře pamatuju, těsně před tím, než to začalo, bylo zasedání Trilateral Commision ve Washingtonu a tehdy byli tři, bohužel pouze tři přítomní, kteří se postavili proti plánu zahájit bombardování Srbska. To byl, budete se divit, Henry Kissinger, byl to nynější ministr zahraničí Království švédského Karl Bild a potom jsem byl já v té diskusi. “
              Konec citace.

              1. No právě. Kissinger stejně jako Trump nepodléhá vedení neoconů, ale ještě vyší skryté moci, která na rozdíl od neoconů chápe, že rozmrdat svět do totálního chaosu a jaderné války, není ten nejlepší nápad.

                A to je důvod proč Kissinger, devadesátiletý stařík nad hrobem, nonstop krouží kolem zeměkoule v soukromém tryskáči a všude žehlí neoconské průsery potenciálně vedoucí ke 3.světové.
                Dokonce veřejně poslal do prdele dlouholetého neoconského „spolupracovníka“ Brzerzinského.

                Místo aby si užíval zaslouženého stáří na soukromém ostrově obklopen hejnem mladých kozatých pečovatelek.

                1. sorry Kabrnaku, ale jsi vedle. Globalni Elity zily, ziji a budou zit ciste z valek. Trosku jim kazi plany MAD a jaderny arzenal Ruska, ale jen trosku.
                  Protoze jim zase hraje do karet narust technologii a produktivity.
                  Pokud kdysi potreboval slusny vladar uzemi o rozloze CR a na nem statisice lopat, ktere by mu okopavaly repu, tak dneska mu staci uzemi maleho soukromeho ostrova a lopat jen par desitek, k tomu par desitek technologu, inzenyru, vedcu, lekaru a remeslniku a je vysmatej, o zbytek se postara automatizace.

                  Nevim, kde furt beres presvedceni, ze ELity se boji jaderne valky. Ony se boji leda toho, ze by to nemuseli ustat proti Cine a Putinovi, coz je fakt, kdyz Zapad je neustale cilene oslabovan ekoposukama, migrantama, bolsevismem a permanentnimi valkami.

                  A pokud Zapad zeslabne natolik, ze upadne do tezke recese a Elity budou pred volbou hrat druhe housle, anebo zacit nuklearni valku, vyberou si to druhe. To neni jako SSSR, ktery sam sebe dobrovolne rozpustil. Tohle fakt Deep STate neudela a roe Trumpa v tom vsem je delat panaka a mavat.
                  A ja se jen tak trosku obavam, ze ta chvile, kdy uz ani Draghi, ani Powell , ani vsichni svati v Plunge protection teamu nebudou schopni zajistit zdani rustu a stability zapadni ekonomiky, uz je tady a ze jim jde o to rozpoutat valku s Iranem zejmena proto, aby meli na co svest globalni ekonomicky kolaps, ktery uz tak dlouho predikuju.

                  1. Neoconi žijí z válek a myslí si že plundrovat a krást lze donekonečna.
                    V tom se liší od neviditelné globální elity, která ví že chaos musí být řízený a války používají jen v nutnosti. Ne kvůli humanizmu ale raději mají tichou spořádanou genocidu pomocí totalitních režimů, koncentráků, revolucí.
                    A taky protože mají rafinovanější prostředky k ovládání zemí. Ekonomické, sociologické a psychologické.

                    Kdo si myslíš že vymyslel agendu ekopošuků, aby tím provedl deindustrializaci evropy, těžký průmysl dostal do Číny a nás tak vrátil o pár století zpět abychom byli islam-compatible?
                    Myslíš že takovou komplikovanou agendu co běží už 50 let by zvládli vymyslet retardovaní neoconi?

                    Nebo agenda LGBT která udělala za 50 let z evropanů zocelených 2.světovou, vyměklé přiteplalé sráče, z evropanek hysterické mužatky a z jejich dětí pak trosky závislé na antidepresivech a se sklony k sebepoškozování. To vše proto aby se nedovedli bránit invazi afrických a muslimských kobylek.
                    (klasický příklad sociologicko-psychologické diverze)
                    Vážně myslíš že takový rafinovaný plán by zvládli neoconi?

                    Myslíš že to všechno pochází z hlavy nějakého trapného hraběcího uslintaného degeneráta Kalergiho?

                    Globální elity na rozdíl od neoconů, jsou podělané i z blbých jaderných elektráren. Stačí aby se jen pár z nich v Evropě zmocnili lidoopy z nějaké islámské bojůvky a elity skryté na druhém konci světa tam budou žrát kontaminované ryby.
                    Proto běží ta agenda za zavření všech jaderek, což nás vrátí do středověku. Ale na co by taky v evropském chalifátu byla jaderná energie, když Mohamed se v 7. století obešel i bez elektřiny a většina jeho následovníků ještě před 50 lety.

                    To je ta agenda. Deindustrializace, mentální likvidace populace, návrat do středověku. A ta hrstka vyvolených by žila jako bohové v těch Exlexových „exorezidencích“ a vesničani okolo by se klaněli jejich „zázrakům“ jako létající stroje a elektřina. Taky by se vymyslel nový náboženský kult, kde by globální elitu uctívali jako bohy, a vše by běželo jak ve starověku.

                    1. castecne to myslis dobre, ale rikas to docela nesikovne. Ber Elity jako mozkove ustredi. Je to jen par rodin, R. S. a par dalsich.
                      Nadhodil jsi tu Kissingera. To je neco jako byvaly dvorni tajemnik R.S. klanu.
                      Proto ten chlap (stejne jako Brzezinski a stejne jako Wolfowitz) dobre vedel, co je pravda, co je lez, co je propaganda a co je dezinformace.
                      Take byl zcela jiste zasvecen, kdo shodil 11. zari dvojcata (Rockefeller, samozrejme) atd.
                      Pak je tu banda neoconu, co jsou lokajove a poskoci, kteri zdaleka nejsou zasveceni do vseho, pak jsou jeste poskoci poskoku, jako novinarske stetky, politicke stetky atd, kteri uz nevi vubec nic a pak je banda uzitecnych idiotu, kteri ty politicke stetky voli z vlastni zabednenosti.

                      Bohuzel se stalo (zakonite) ze ti neoconsti curaci uverili Kissingerovym lzim a ze ted ten stary dedek vidi, co ze to vlastne zasel.
                      Neni to ani prvni ani posledni tajne totalitni bratrstvo, ktere dojizdi na to, ze nastupnicka generace uverila SVE VLASTNI PROPAGANDE, napriklad , ze Rusko je slabe, ze jaderna Valka se da vyhrat, ze Amerka je Vyjimecna a podobne.

                      Ja rozhodne nebudu Kissingerovi delat advokata, je to zmrd zmrdacka, jen at to vidi na smrtelne posteli, jak jeho lzi ted berou neoconske think-tanky jako Evangelium, jak US army pujde pod vedenim neoconu od porazky k porazce, jak Deep State globalni superstat ekonomicky imploduje a jak na ne zlute vesty a spol vezmou vidle, misto, aby tahli na Rusa.

                      Akorat mam tak trochu strach, ze ti curaci pujdou nuclear.
                      Oni totiz nemaji co ztratit a depopulace je jejich motto.

                    2. zrg1:
                      Takových řádek jsi tu napsal!
                      Jakožto chemtarda tě ale bere vážně jen málokdo …

                      :OD

  3. Na trase Koln-Dresden-Praha-Bratislava-Nitra minuly tyden pres 200 kilometru uzaver. Cela trasa dalnice. Potom Bratislava-Viden- Pasov-Nurnberg-Luxemburg-Paris-Bordeaux-Pamplona-Madrid cca 300 kilometru uzaver. Prekopana je cela Evropa, neda se jet ani dve hodiny tempomat

  4. Že se systém svalí je cítit jak voda před deštěm. Navíc je jednou jisté, že žádný strom neroste do nebe. Teď jen co bude následovat? Jestli nějaká verze fašistického/komunistického režimu, nebo exemplární hrdelní trestání těch nejkřiklavějších vředů současného vedení je závislé na příliš mnoha okolnostech, než aby se to dalo s rozumnou mírou pravděpodobnosti predikovat. Bába dělá vše pro, aby to skončilo krví, jenže ani v takovém případě nelze vyloučit vznik nějaké diktatury (spíš naopak).

    1. trestani vredu ? Lol. Jak vlastne dopadla Komise pro vysetrovani udalosti 17.listopadu 89 ? Co vlastne vysetrila ?
      Zjistila, ze Samet byl falseflag a barevna revoluce a puc , dodany Americany?
      Zjistili, ze STBaci se vzepreli UV KSC a presli na stranu „revoluce“, protoze v novem system divokych privatizaci meli mnohem vetsi sanci krast, nez v agonii stizenem socialistickem hospodarstvi, jehoz hlavni devizou byly „spatne dodavatelsko odberatelske vztahy“ a „druhotna platebni neschopnost“ ?
      Kolik STBaku vlastne po Listopadu zavreli ? Kdo nam dela premiera ?
      Lidi, kde vy na ty vtipne napady vlastne chodite :D :D :D

      1. Go:zrg1
        Dalsi zajimava teorie. Takze Americani udelali prostrednictvim StB barevnou revoluci, aby mohli estebaci a komunisti dal vladnout ekonomicky? To chce blizsi vysvetleni..

        1. proč to krmíš?

        2. Estébáci tu nevládnou. Vládnou tu USA které zorganizovaly sametový puč. Ten byl prováděný podřízenou německou rozvědkou za spoluúčasti STB která byla už dávno prolezlá dvojitými agenty a kolaboranty.

          V sametovém puči USA rozdaly národní majetek českého lidu vekslákům, estébákům a papalášům.
          A ti papaláši a oligarchové jsou USA zavázaní, takže zcela plní jejich rozkazy pro které si chodí na pražskou US ambasádu.
          Ale v terorizování a okrádání českých vohnoutů mají ti privatizační papaláši zcela volnou ruku. Jen se jejich aktivity nesmí protivit zájmům USA.

          Proto tady zcela nezákonně a protiústavně probíhají spanilé jízdy americké armády (nikoliv NATO) a lampasové jim lezou do zadku hůř než kdysi sovětům. A Sašeňkové Vondrové, Cyrdové Svobodové a Stropničtí působí dojmem že jsou spíš ministry USA, než čeští co hájí české zájmy.

          1. Jen pro upřesnění:

            V neděli 18.12.1988 (tedy rok před Sametovým podrazem) se stále ještě viceprezident, ale už zvolený prezident George Bush setkal ve své kanceláři v západním křídle Bílého domu s Henry Kissingerem. Dále přítomni byli James Baker a Brent Scowcroft. Henry Kissinger přišel s nápadem, který ve svých dalekosáhlých důsledcích způsobil nejen Sametový podraz, ale i dnešní situaci v ČR a SR. Kissingerův nápad byl následující: „You are about to become the first president with a real opportunity to end the Cold war. Why not discreetly negotiate a deal? Gorbachev would promise not to use violent force to suppress reform and liberalization in Eastern Europe; in exchange, the West would promise not to exploit any economic or political changes that occurred there at the expense of ,legitimate´ Soviet security interests – Stanete se prvním prezidentem s opravdovou příležitosti ukončit studenou válku. Proč bychom se s nimi nemohli diskrétně dohodnout? Gorbačov slíbil, že nepoužije násilí k potlačení reforem a liberalizace ve východní Evropě a my mu za to slíbíme, že nebudeme využívat ekonomických a politických změn, které se tam dějí, proti ,legitimním´ bezpečnostním zájmům Sovětského svazu.“

            15.01.1989 přilétá do Moskvy Henry Kissinger a v kapse má „soukromý“ dopis stále ještě viceprezidenta Bushe pro Gorbačova s návrhem, jak to s tou východní Evropou zařídit.

            ve středu 18.01.1989 je Kissinger přijat v Kremlu Gorbačovem, za přítomnosti pouze tlumočníka a Anatolije Dobrynina, který byl předtím 23 let velvyslancem v USA, nyní poradce Gorbačova. Kissinger předal Bushův dopis a Gorbačov je nesmírně polichocen skutečností, že mu americký prezident píše už týden předtím, než může oficiálně psát na hlavičkovém papíře Bílého domu jako prezident.

            Gorbačov se poradil s dvěma spolupracovníky. První byl Anatolij Černjajev, komunistický aparátčík, se kterým se znal od padesátých let. Černjajev vyjádřil úžas nad tím, že jim Bush východní Evropu předhazuje jako neohlodanou kost a podivil se „jistému rozporu: Bush slibuje kontinuitu, ale navrhuje, že by mohl změnit americkou politiku – certain contradiction: Bush promised continuity, yet suggested that he might change American policy“. Ale, to je přece báječné!

            Druhým byl Gorbačovův asistent pro východní Evropu, Georgij Šachnazarov, který Gorbačovovi doporučil, aby Kissingerův plán bral všemi deseti. A tak dva lidé, o kterých lidé v Československu asi nikdy neslyšeli, Černjajev a Šachnazarov, rozhodli o komunistické dominanci nad východní Evropou i v dalším miléniu.

            28.01.1989 Kissinger přijíždí do Bílého domu a informuje Bushe, Bakera a Scowcrofta o svých jednáních s Gorbačovem, Bakerovi se to celé příliš nelíbí a žádá o názor své dva experty na východní Evropu, kterými jsou Rozanne Ridgway a Thomas Simons. Oba dva Kissingerův plán odsoudí jako zcela špatný, scestný a nemorální. Oba jsou vzápětí přehlasováni Dennisem Rossem, který má za to, že jednání s Gorbačovem o východní Evropě je „common sense“. Tehdy ještě nikdo netušil, jak nám jednou Dennis Ross vyroste.

            07.03.1989 Během soukromého setkání v paláci Hofburg ve Vídni se sovětským komunistickým ministrem zahraničí Eduardem Ševarnadze říká James Baker: „We really hope that you succeed – Opravdu doufáme, že uspějete“.

            25.10.1989 Gorbačov v Helsinkách oznamuje to, co později mluvčí ministerstva zahraničí Gerasimov nazval Sinatra doctrine: Sovětský svaz dovolí svým vazalským státům „do it their way – dělat si to jak chtějí“, což značně připomíná Brežněvův výrok „eto vaše dělo! – to je vaše věc“.

            09.11.1989 Berlínská zeď je otevřena a Bush není příliš potěšen: „I am not going to dance on the wall – Nepůjdu na tu zeď tančit“, protože se bojí, že to popudí Gorbačova.

            2 – 3.12.1989 Malta Summit. Bush a Gorbačov dosahují shody (tajné) o baltských státech i o východní Evropě všeobecně: Gorbačov slibuje, že nepoteče krev a Bush slibuje, že mu v tom případě nebude dělat problémy, ať si to tam tedy zařídí, jak chce. Na Maltě jednali George Bush a Michail Gorbačov za přítomnosti ministrů zahraničí Eduarda Ševardnadze a Jamese Bakera a amerického poradce pro národní bezpečnost Brenta Scowcrofta.

            Gorbačov pochopil, že žádná obdoba norimberských procesů se konat nebude a že exkomunisté budou moci pokračovat ve výkonu svojí ekonomické, manažerské, správní, právní a zákonodárné moci. Den na to, 03.12.1989, se Václav Havel v Praze setkává se dvěma důstojníky KGB v Mánesově ulici za přítomnosti svého přítele, kameramana a disidenta Stanislava Miloty a dovídá se, že bude dalším prezidentem ČSSR. Stanislav Milota tuto schůzku po dalších deseti letech potvrdil Lidovým novinám. „Účastnil jsem se jedné takové jakoby tajné schůzky s KGB v jednom konspiračním bytě v Mánesově ulici,“ řekl Milota, který se jako jeho důvěrný přítel v Havlově nejtěsnější blízkosti pohyboval v týdnech po 17. listopadu a prvních pět měsíců roku 1990 působil jako vedoucí jeho prezidentského sekretariátu. 4. prosince 1989 tiskárna politické správy Pohraniční stráže dostala rozkaz tisknout plakáty „Havel na hrad.“ Bez souhlasu komunistů se v Česku neupekl ani rohlík. Plakáty „Havel na hrad“ tisklo StB.

            29.2.989 Československý parlament, obsazený 100% komunisty a jejich pomahači, volí za prezidenta Václava Havla.

            03.10.1990 Východní a západní Německo se sjednocuje.

            13.01.1990 „Krvavá neděle“ ve Vilniusu (Litva), patnáct zabitých Litevců

            20.01.1990 „Krvavá neděle“ v Rize (Lotyšsko), sovětské „Černé barety“ zabíjejí čtyři Lotyšce.

            25.10.1991 Gorbačov rezignuje a Sovětský svaz přestává existovat.

            Příslušné odkazy si může každý vygooglit sám, jak jsem si to udělal já.

      2. Oni ti nejprogresivnější estébáci a papaláši ruinovali socialistickou ekonomiku od 70. let, protože měli informace že puč z 68. se jednou bude opakovat,a tentokrát úspěšně.

        A pak tady někteři tydýti hýkají jak socializmus vůbec nefungoval. Stačí se podívat co se tu vybudovalo do 60. let, z vykradené a válkou zbídačené republiky. Zato v 80. letech se všichni papaláši už jen připravovali na privatizaci, a to i legislativně když se z majetku národního stal státní.

        1. Nebýt toho, že se z národních podniků staly státní a koncernové, tak po posledním převratu by privatizace jen těžko mohla proběhnout tak, jak probíhala, tj. pěkně divoce, s řízenými likvidacemi i funkčních podniků a výrobních družstev, která běžela ekonomicky velmi dobře. Za jedno z mála VD jmenujme třeba Elektroniku Praha /J.Janda a spol/.
          Ten podnik byl pod Svazarmem už jen symbolicky, financovaný ze svých zisků a nepochybně by běžel dál, jak ukazovaly počátky Jandou založené v.o.s. Au/Ra..A takových tu byly tisíce, tihle byli dokonce ve vlastních budovách, zbudovaných svépomocí a za své vydělané peníze.

          1. Pššt! O tommhle se tu nesmí mluvit, že dobrá polovina socialistických podniků byla konkurenceschopná.
            Kapitalističtí soudruzi měli panickou hrůzu z toho co se stane až se socialistický blok s vysoce kvalifikovanou pracovní silou a schopností dodat tovární komplexy na klíč, to vše za třetinovou cenu, vrhne na evropský trh.

            Ale hluboce si oddechli poté co „Klausové“ a oligarchové ve všech socialistických státech zařízli celé hospodářství a papaláše nechali rozkrást funkční podniky a družstva.

          2. Zrovna ta vaše elektrotechnika je dost symptomatická. Poté co Zeman zastavil to klausovo kleptomanské šílenství a začal lákat zahraniční firmy na pobídky, se tu do 10 let zcela obnovil elektrotechnický průmysl plus IT (i strojírenský). Tedy to co čechům tradičně šlo už za socializmu. Jen ta obnova nešla zcela do původních kolejí a místa jsou tu spíš podřadnější. Výzkum si zahraniční firmy nechávají doma, tady zaměstnávají převážně VŠ podržtašky.

            Ale o tomhle víte víc než já.

            1. Tady na Sumave je typickym prikladem vimpersky Rohde & Schwarz. Ceskej inza tam dostane 40tCZK hrubyho a pres to nejede vlak. Montovna, kde veskery skutecny vyvoj je v Germanii kousek za carou, oddeleni ‚vyvoje‘ v Cesku uz je pak jen napasovani vyrobnich a testovacich linek na konkretni vyrobek, ktery z Germanie dorazi. V Germanii vyvojar dela za 5tEUR hrubyho. Germani si davaji sakra majzla, aby jim vyvoj neutekl do Ceska. Ne ze strachu z nejakeho kopirovani, ale proste proto, ze by v Germanii prisli o slusnej Gehalt. Oni sakra dobre vedi, ze i soucasnej ceskej absolvent toho vi a mnohdy i umi porad vic, nez absolvent Germanskej.

              Jeste to chvili potrva, dekonstrukce ceskeho skolstvi pokracuje uspesne kupredu, navic se na vedouci mista v Cesku dostavaji lide, kteri studuji ‚kvalitni‘ skoly venku, ktere tu svoji ‚kvalitu‘ mohou podlozit jen a pouze vyssi investici do technologii, coz ovsem o urovni vzdelani nerika lautr nic. Po nejakem case uz se Germani nebudou muset bat.

              1. Ale tak to bolo rovnako za tej slavnej prvej republiky – nebol ziaden vyvoj (minimalne v oblasti elektrotechniky a zacinajucej elektroniky), boli tu iba vyrobne velkych firiem ako Telefunken, Philips, Tungsram.. ved jeden z hlavnych argumentov komunistov pri znarodneni tychto firiem (a vzniku Tesly) bol, ze budeme mat vlastny vyvoj! Ten sice spocival v kopirovani toho, co velke zapadne firmy vymysleli ci zaviedli (a v podmienkach realneho socializmu a dodavatelsko-odberatelskych vztahov :-)).. prvych 15 rokov to este sudruhovia s elektronkami ako-tak zvladali, ale od 60. rokov minuleho storocia (nastup polovodicov a neskor integrovanych obvodov) beznadejne stratili stopu.

                Ako to vidim tu vo Frankfurte, tych 5 tisic je pre sikovneho vyvojara (hw ci sw) len zaciatok ci zaklad platu.. aj z vlastnej skusenosti.

                1. Vsak ja rikam, kolik bere absolvent. V prdelakoveh je nastup absolventa 3,7t, v Mnichove 5t. Samozrejme se postupne hrabe nahoru, bezny narust mzdy v Germanii je 5 % rocne, ale samozrejme firma muze mzdu navysovat dle pracovnich vysledku, nebo navesovat bonusy (Weihnachtsgeld, Urlaubsgeld, Fahrgeld,…), coz je sice plovouci, ale nezanedbatelne.

                  Dneska vyvojar v prumyslu je v Germanii prim. Elektrotechnika a chemie jasne vedou. V Cesku sice dosahne na vyssi standard, ale jen v ceskych pomerech.

                  1. To:Sysop
                    Jo, platy v DE a platy u nas jsou porad nekde jinde. Ve vsech oborech. Zaujal mne posledni Macronuv napad na zavedeni jednotne evropske minimalni mzdy. Ne ze bych byl nejakej socialista, ale pripada mi fer dostat za stejnou praci stejny prachy bez ohledu na geografii, kdyz nam tedy rikaji ze jsme ta jednotna Evropa. A neverim tomu kriku nasich firem, ze dojde k masivnimu propousteni nekvalifikovanych lidi, protoze kdyz muze lopata v DE mit 1500 hrubyho, proc by to samy nemohla mit stejna lopata v CR ve firme s matkou v DE. Naopak, co jsem si tak vsimnul, na pozici, kde mame v CR nebo SR dva lidi, v DE jich je pet.

                    1. to by nejspis bylo mozne jen kdyby ekonomiky jednotlivych zemi v EU byly na plus minus stejne vysi … pokud je mzda v Lucembursku za tsejnou praci 7 x vyssi nez v Bulharsku, odrazi to vykonnost ekonomiky. Pokud by ta mzda byla stejna vsude v EU staly by se vyrobky ze zemi s nizsi vykonnosti ekonomiky prilis drahe, tudiz by podstatne klesnul export, pak vyroba, pak zamestnanost … zkratka ma to svoje zakonitosti …

                    2. obejit se to da jedine tim, ze budete zamestnancem v te cizi zemi coz by u vas jako ridice nejspis slo, jako to v jine branzi ted dela Sysop

                    3. To:trevor12
                      Ano, mohl bych jwzdit pro jakoukoliv zapadni firmu, ale nechci. Obcas dostavam nabidky, protoze mam k ridicaku jeste nejake pridruzene kvalifikace, ale mne ataci to, co mam. Nepotrebuju mit vic. Jsem spokojen a stastny, delam nejlepsi praci na svete v nejlepsi firme. A ne, uz to neni DHL.

                    4. V takovém případě samozřejmě dojde k propouštění, protože teď mám na výběr mezi bagříkem KLC10 (krumpáč,lopata,10 cikánů). Pokud bude KLC10 díky této mzdě dražší než nákup a provoz bagříku, maj po práci. Dtto skladníci vs roboti, McDonald studenti vs dotykový displej atd…
                      Nejvíc to zkurví život těm, které to má chránit… logicky jako vše a co stát sáhne.

                    5. To:Ada
                      Ja prave jezdim po zapadni Evrope a nezda se mi, ze by prave na tech nekvalifikovanych postech byla nejaka mensi zamestnanost. Naopak. Tam, kde v CR je jeden VZV, v DE,nebo FR se prihrnou dva, aby mi vylozili paletu. A nejsounto vysoce sofistikovane roboticke voziky, ale obycejny s lidskou obsluhou, vetsinou z nejakeho nezapadniho statu, mnohdy podle vzhledu i neevropskeho. Ani pri projizdeni mestama jsem si nevsimnul robotickych uklizecu, zato skupinek s kostatama a lopatama je vsude opticky vic nez u nas. Zadarmo asi nedelaj. Ve skladu nejmenovane kuryrske firmy na vykladani kamionu taky nejsou roboti, ale tam, kde v SR vykladaji 2-3 lidi, jich je v DE 4-5. Jde o cas. A ano, maji v DE automatickou tridicku, automaticky zpracovani baliku, coz se v praxi projevilo tak, ze v SR je na zpracovani zasilek jeden clovek, kterej resi vazeni, stitkovani, skenovani, v DE tu automatiku obsluhuje lidi pet. A zatimco v SR ma lopata 5 eur na hodinu netto, v DE ma stejna lopata na hodinu 13,50. Jedna firma.

                    6. Záleží jaký je poměr mezi robotem a negrem s koštětem. Negr bude na poměry třeba Francie levnější ekvivalent Ukrajince u nás. Makají tam, kam Francouz nebo Čech prostě nepujde. Ale pokud dáme u nás francouzkou/evropskou minimální mzdu, tak u nich se nic nezmění ale u nás ano. A ještě je k tomu potřeba přičíst nějaké reálie sociálního státu, dotovaných míst atd. Východ evropy je v tomto mnohem drsnější a kapitalističtější než západ.

                    7. NIeco na tom bude.. jeden z firemnych skladov (velkych) je v Schiphole pri Amsterdame v priemyslovej zone, plny automatickych zasobnikov a neviem coho robotickeho, super online evidencie.. ale su tam na 99% cierne huby a k praci sa maju asi tak ako slovenski cigani :-) sa obcas cudujem, ze tie nahradne diely vydrzia ich „manipulaciu“.

                    8. Jeden cas jsem lital s kockou, ktera delala ve ‚slepicarne‘. Cili v jistem RychloJidle, kde je vsechno z kurat. Kdyz byla v Praglu na skoleni, tak uz tam se lidem vymerovaly platy podle toho, jestli jsou z Ostravy, Brna, nebo Prahy. Za stejnou praci. Proc by to tedy v ramci EU melo byt jinak? Proste to tak je. Kazdy ma moznost zvednout zadel a za tou praci se prestehovat.

                      Jak je mozny, ze Nemci udrzi vykon ekonomiky pri vyrazne vyssich mzdach pri vyrazne nizsi vykonnosti lidi, je mi zahadou. Maji uplne jinej pristup k praci, pomaly tempicko, na kazdou picovinu deset lidi… ale proste jim to funguje.

    2. a jé další kokoti co předpovídají nějaké hroucení. Jedinej kdo se hroutí je Angela : https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/508047-merkelovou-pri-setkani-s-ukrajinskym-prezidentem-zelenskym-postihl-silny-tres.html

      1. Taky by tě postihl silný třes kdybys byl v lisu jako frau Makrela. Z jedné strany na ni tlačí válkychtiví neoconi (deep state) a vyhrožují jí dalšími aférami Dieselgate a povinným odkupem krachujících firem typu Monsanto.
        A na druhé straně na ni tlačí globální elita která 3. světovou rozhodně nechce. A ještě její vlastní svědomí, kdy nechce vést německo pod sekyru, což si ale přejí obě jmenované skupiny.
        Z toho by se podělal každý.

        To už ale nikdo nevidí, že lavíruje mezi mlýnskými kameny a dělá maximum co se dá.

    3. Naopak. Skutečné svině nikdy „exemplárně potrestány“ nejsou a naopak převléknou kabáty a začnou „exemplárně trestat“ ty slušné!

      Viz konfidenti Gestapa kteří okamžitě v 5/45 zakotvili u Národních Výborů s průkazkou „odbojáře“ a jali se popravovat všechny, kdo by je mohli udat.

      Viz masový vrah Bedřich Smetana, který se nejdřív dal k fašistickým Hlinkovým gardám jen aby v pravý okamžik přeběhl k sovětské Svobodově armádě a v červnu 45 vytáhl z vlaku a nechal postřílet 200 civilů včetně mimin v náručí jejich matek.

      Atd.

      1. Tenhle byl taky výstavní Karol Pazúr
        https://cs.wikipedia.org/wiki/Karol_Paz%C3%BAr

        Hlinkovy gardy, Barbarossa, KSČ, hrdina protinacistického odboje. Jo a taky samozřejmě masový vrah.

        1. je videt,jak jsou talenty Pazurova formatu ceneny v kazdem rezimu. Jeste me zaujala Pazurova (konspirativni) emigrace do USA. Tim by se kruh dokonale uzavrel. A vubec nepochybuju, ze by udelal slusnou karieru i tam.
          P.S: Ve statni sprave Jizniho Vietnamu a JIzni Koreje prokazatelne zustaly jeste dlouho po valce puvodni japonske okupacni kadry, protoze spojenecka sprava si cenila vice jejich „pazurovskych“ skillu, ktere mohla sikovne vyuzit pro boj s komunisty, nez by mela problem s jejich japonskou valecnou minulosti.
          A to se ostatne opakuje dodnes, kdy nase superzapadni demokraticka demokracie podporuje ruzne bojuvky, od marxleninskych Kurdu az po wahhabi saudskoarabske ISIS related proxy.

          1. Tak nejhezčí případ z té západní strany opony je Lyonský řezník
            https://cs.wikipedia.org/wiki/Klaus_Barbie
            Byl prostě moc dobrej, než aby ho oběsili :-)

            1. Ja sa ospravedlnujem, ale ked pocujem alebo citam meno Klaus Barbie, nemozem si nespomenut na Rat Race: https://www.youtube.com/watch?v=uJMPom6-xmA
              What has been once seen, cannot be unseen.

              1. Jo, přesně z tohoto filmu jmenovaného poprvé znám :-)

          2. Pazur je pohrbenej v Bansky Bystrici. Emigrace do USA je urban legend. To by musel zdrhnout hned po unoru 1948 nebo bejt sajba jako gen. Šejna, aby mel pro americany cenu.
            Nicmene podobny veci se delaly, jako kdyz Zapotocky omilostnil gestapaky odsouzeny za vyvrazdeni Lidic a poslal je do NSR jako spiony pro StB.

      2. Si pletes Smetanu s Pazurem. Ex-hlinkovec byl porucik Pazur, cetar Smetana byl jeho zastupce.

        1. Vobou by nebyla žádná škoda.
          Tak už to chodí ve střední Evropě.

          1. Voba byli ksindl a zrudy. Smetana z toho vyvaz, protoze vcas emigroval, prej snad do Izraele. Mel mit na krku i jiny vrazdy, nekde na Slovaci.

            1. Ha! Shane je antisemitotentononc. To se nesmí říkat, že polovina zlodějského ksindlu z ČR najde azyl v Izrahelli. Včetně Stropnického apod.

  5. Na konci mě chyběla jedna věta: „Fňuk, fňuk, prosím volte Fialu z ODS a nebo Kalouska z TOP09, fňuk, fňuk, mééééé, béééé!“

    jo a chybí tám i PSko:
    „pchravda a láskcha, zvítěchzí nad lchží a nenávistchí!“

  6. ono to nejspis vidime jako lidi co ve vedeni takovyho ministerstva nebo treba ministerstva zdravotnictvi nikdy nebyli jako hurvinek valku. Asi to nebude vubec jednoduche zavest tam poradek, nejaky jasny system hierarchie, sluzebni subordinace, jasnych odpovednosti. Tok byl udajne „prilis slusnej“nez co bylo na MD potreba

  7. Jó „kontrolní mechanismy“… Třeba Antimonopolní úřad. Agrofert skoupí svého jediného konkurenčního dodavatele do sopermarketů a tudíž bude v Albertu, Bille atd. na výběr pouze a jedině Penam a nic jiného, ale to vůbec není monopol, ne ne ne.

    Tak nezkorumpované, neklientelistické a funkční.

    1. To:Jan Mrcasik
      Mne osobne by bylo uplne u zadku, jestli mame jednu nebo tisic pekaren, kdyby v te jedne nejvetsi vyrabeli pecivo jako pecivo a ne jako chemickou slouceninu. Stejny je to se vsema potravinama. Dnesni potravinarska vyroba pripomina biochemickou laborator a je docela drina v nasich zemich narazit na zradlo s minimem chemie. Urad jakykoliv na realitu kazdodenniho zivota nema velky vliv, potraviny ano.

  8. omlouvám se, ale kdo zmasírovanej bláboly nic netušících pisálků adoruje tetovanou bestii jako vzor všech profesních i lidských ctností, toho lze spolehlivě extrapolačně smést, že nemá co říci, a nasranost ze zácpy není kvalifikace. no jestli sám přiznává, že vydržel sledovat bulvár uječené kotelnice, mohl si zjistit, co a zač tam byli další zúčastnění, neuvedení do souvislostí.
    ne snad že bych si o Agraficovi myslel cokoli dobrého, ale minimálně výběr vrcholných manažerů do řsd byl po předchozích exotech solidním pokusem o návrat do profesní normálnosti.
    kdo by snad chtěl přemýšlet, nechť si pro začátek vyhledá velmi solidní článek pana Covera, „o mentalitě upalovačů čarodějnic“, září 2013.

    1. Ehm. Je uplne jedno, jestli je kdo potetovany, nebo ne, prooserem je byznys par velkych hracu, kteri se napojili na ministerstvo stylem:
      vyhrajeme tendr, rozkopeme par let stary dalnicni most, vezmeme na to prachy z kraju, z EU, z kdovijakych fondu, pulku z nich prerozdelime malym subdodavatelum a zbytek si nechame …
      KURVA, tak kdyz uz jsou takovi korupcnici nenazrani a nestaci jim ani miliardy rocne, tak at trochu vice zainvestuji do PR a zaridi to nejak efektivneji, at jim ty miliardy prihrajou i BEZ toho zbytecneho rozkopavani cest a flikovani firmickami citajici jednu dychavicnou Tatru a bamndou peti ciganu, co nedostudovali ani ZS.
      Viz ostravska zvlnena dalnice a dalsi uzasne neverending projekty.

      1. To:zrg1
        Konkretne do tech cikanu co nedochodili ani ZS bych se nenavazel, protoze nebejt tech cikanu s lopatama a krumpacema, tak byste dneska mel jeste v CR internet pres 40 let stary medeny kable. Prekopali cely Cesko dvakrat.

      2. rozšířené přesvědčení, že když skoro každý řídí auto a kupuje rohlíky, proto je skoro každý odborníkem na motory, silniční stavby a ekonomii a státní rozpočet, je neobyčejně pitomé. podívejte se, pane, kdybych se sebevědomě pustil do diskusí třeba o jaderné fyzice, mikročipech nebo bílých krvinkách, byl bych právem považován za idiota blábolivého. co jste Vy, to si můžete odpovědět sám.

      3. nojo. jenze ty sofistikovanejsi veci, viz projekt mostni konstrukce D1 v Ostrave, uz cikani s nedostudovanou ZS nedavaji. Jako neznam moc dalnicnich useku mimo CR, kde je maximalka 60 km/h, roky je prujezdny jen jeden pruh, roky nejsou doreseny najezdy a kde jsou pres veskera omezeni imrvere dopadove cary od kol kamionu, pripominajici ranvej letiste. U letadel, narozdil od kamionu, je pristavani featura, nikoliv bug. U dalnice, kor na viaduktu, se razy po nechtenem „pristani“ plne nalozeneho kamionu musi projevit destruktivne, i kdyby to staveli neosizene, jenze ono to je cele ojebane, projektem pocinaje a provedenim konce. Napriklad jako podlozi pouzili strusku a stavebni bordel, co mel jit na skladku. Tusim to nas stad ani pres to vsecko nezvladl vyreklamovat na dodavatelich.
        Akorat tusim udelali studii a zjistili, ze by to bylo levnejsi postavit cele znovu nekde jinde, nez to vybourat a postavit znova na puvodnim miste, coz by vyslo porad levneji, nez to jen porad dokola flikovat.
        A pokud jsem spravne informovan, nedeje se s tim vubec nic. Akorat rozkopali dalsi useky, ona tedka Ostrava je vicemene neprujezdna vsemi smery.

        1. pouc me, experte, kde udelali inzenyri z NDR chybu, kdyz jsi takovy borec a ja takovy nymand.
          Urcite mi objasnis, proc veskera omezeni, ktera jsou nalinkovana na Google MAPS street view, jsou na te „dalnici“ leta letouci, bez jakekoliv napravy:

          https://www.google.cz/maps/@49.8455403,18.2239033,3a,75y,202.25h,77.52t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7pCWonH2UbX8YRKNtpXdrg!2e0!7i13312!8i6656

          https://www.google.cz/maps/@49.8449306,18.2232451,3a,75y,202.25h,77.52t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6yzOo7fTzdm9mbRrVBYr7Q!2e0!7i13312!8i6656

              1. Hele zrg1, vždyť to víte a píšete sám, proč je D1 housenková dráha.
                Bylo nebylo, při stavbě se zjistilo, že plánované objemy vysokopecní strusky do konstrukčních vrstev vozovky se již na Ostravsku nenacházejí.
                V důsledku byznysu předchozích 10 let se prostě část použila jinde.
                Nahradit je kvalitním kamenivem by bylo „drahé“.
                Tak se z hald odvážel všelijaký bordel, zejména tzv. studený odval (vyzdívky vysokých pecí), plný Ca a Mg, na testy se sralo a výsledkem je bobtnající podloží.

                1. Hele zrg1, vždyť to víte a píšete sám, proč je D1 housenková dráha.
                  Bylo nebylo, při stavbě se zjistilo, že plánované objemy vysokopecní strusky do konstrukčních vrstev vozovky se již na Ostravsku nenacházejí.
                  V důsledku byznysu předchozích 10 let se prostě část použila jinde.
                  Nahradit je kvalitním kamenivem by bylo „drahé“.
                  Tak se z hald odvážel všelijaký bordel, zejména tzv. studený odval (vyzdívky vysokých pecí), plný Ca a Mg, na testy se sralo a výsledkem je bobtnající podloží.

                  Imho takové výmluvy má jeden můj známý, který pracuje ve stavebníctví. Prostě nějakej zmrd rozhodnul, že tam navozí bordel. Holt se to teď bude muset celý předělat.

                  1. Tak výmluvy, to je prostě fakt, rozhodli to kluci z ODS (Ostravské Dopravní Stavby) spolu se správcem stavby, potažmo ŘSD.
                    Riskli to a nevyšlo.
                    Předělat určitě, jen je drobný problém kdo, jak a za co…
                    A dokazovat kdo za co může po 15 letech to je stejně marné jako hledat kdo sesunul ten most ve Studénce.
                    Nejlepší řešení by bylo, kdyby ten kluk co přišel o nohy, popř. nějací pozůstalí odpráskli celou tu nevinnou bandičku sprostých podezřelých.
                    Vinný nevinný, pánbů už si to přebere a případ by byl vyřešen, takhle umřou sešlostí věkem než to soudy pravomocně rozsoudí.

                    1. Ja rikam porad – pokud mi nekdo sahne na rodinu, pak, holt, musim pockat, az ho potresta stat za poruseni zakona.

                      No, a az mu trest vyprsi, potrestam ho ja za to, co napachal moji rodine. Samozrejme jsem si vedom, ze stat si privlastnil monopol, takze vofafrne…

                      Btw, resil jsem jeden zajimavy problem. Jeden debil mi malem skacel strom. Proste mu vadil, detaily nejsou podstatne. Nastesti jsem tomu zabranil a on mi na to rekl, ze kdyby ho skacel, klidne by mi ho pak zaplatil. Na to jsem mu opacil, ze penize nepotrebuju, tech mam dost, naopak bych po nem vyzadoval zasazeni stejneho stromu na stejne misto vcetne zaruky na nekolik let. Nejprve se smal, ze je to picovina, ale jeho draha mu na to rekla, ze prej nekde cetla, ze jsou firmy, ktery to umej, ale stoji to strasnej ranec.

                      Muze mi nekdo ze vzdelanych pravniku rict, jaka je sance na pripadne dosazeni toho, aby v pripade sporu byl skudce donucen uvest vec do statutu quo, paklize to lze (zastreleneho psa zrejme neozivi, ale vzrostly strom skutecne nechat vysadit lze). Muze se snad skudce ohanet tim, ze by naprava skody byla prilis vysoka? Je to snad muj problem? Prijde mi nesmyslne, aby mne nekdo poskodil a nenarovnal stav veci jen proto, ze je to drahe. Ale vim, ze logika a justice obvykle nemaji prusecik.

                    2. Prijde mi nesmyslne, aby mne nekdo poskodil a nenarovnal stav veci jen proto, ze je to drahe. Ale vim, ze logika a justice obvykle nemaji prusecik.

                      Obávám se, že to souvisí s tím, že dost soudců pamatuje rudou knížku. Západní mentalitu budeme dohánět ještě nějakou dobu. Hezký příkladem je pohled soudců na aféru Dieselgate v ČR…

  9. https://www.novinky.cz/ekonomika/508092-cesko-zaplnuji-haly-vynaseji-pohadkove.html?
    Aby ne, když nikdo v okolních zemích není tak retardovanej aby si nechal zbývající ornou půdu a louky (ve své středoevropsky přelidněné zemi) zastavět takovým bordelem.
    Předpokládám že si na úplatcích mastí kapsu nejeden starosta. Zlaté zemanovy montovny, proti tomuhle svinstvu.

    1. To:kaBrnak
      Jo, prave jsem to cetl. No, co na to rict. Jezdim EU a nikde krome CR a SR jsem nevidel az tak obrovsky arealy. A co jsem tak cetl, v CR jsou na tom jeste hur, protoze tam uz maji v nekterych arealech i obchod, hospodu a ubytovnu. Takobej dobrovolnej kriminal, ghetto. V SR chtel JLR postavit u Nitry ubytovnu v arealu prumyslovy zony a nedostali povoleni. Taky jsem nikde krome nasich zemi nezachytil nonstop provoz ve skladech. V DE, AT vetsinou nakladka/vykladka od 7 do 16, vyjimecne do 22 automobilky… U nas maji lidi porad jeste za otroky. V zapadnim svete uz to tak neni vetsinove. Snad jeste Spanelsko a Portugalsko jsou na tom s pracovni dobou podobne jako my, ale ne az tolik a hlavne maji poledni pauzu klidne dve hodiny, takze prijedu nalozit dve palety v 11, od 11:30 maji pauzu a odjedu v 15 protoze drou jak kone… Konkretne dneska, nedaleko Pamplony, prijezd na nakladku ve 14, uz v 16:30 jsem dostal info, ktery vrata nakladam a v 18 uz jsem mel jednu paletu nalozenou.

      1. Já tedy nevím, ale ve stavu fakticky nulové nezaměstnanosti by ti nebožáci, co musí pracovat v noci (na rozdíl od lékařů, pekařů, pilotů, bezpečnostních služeb, zaměstannců hotelů, atd….) jiné místo nenašli? Nebo je to tak, že by ho nenašli za takové peníze a tedy něco za něco?

        Onehdá mi psali email z jedné pražské advokátní kanceláře ve 23:32, otročina, co?

        1. No, záleží na tom, kolik ten e-mail stál. Za desítku bych si taky v kanclu pobyl déle…šak si ráno přispí, kluk jeden advokátská :)

          1. To je ta tragédie českého vohnouta. Kvůli pár šušňům navíc si klidně zřetězí dvanáctky. To by zápaďák nikdy neudělal. Už proto že může vyžít i ze základního platu. A nemusí mít desítky hodin přesčasů aby ai mohl dovolit aspoň plesnivou garsonku a podřadné jídlo.

            1. U nas v praci jede vyroba na tri smeny. Kancelare ne, ale vyroba jo, masiny jsou proste drazsi, nez lidska prace. A to v Germanii ta lidska prace je nepomerne drazsi, nez v Cesku.

              Stavime ted novou halu a zadna prdel s papirama to teda nebyla. Jeden ze zasadnich argumentu, ktery pomohl posunout schvalovaci rizeni kupredu, byl fakt, ze firma patri mezi vyrazne nemecke zamestnavatele, ma vlastni fond pro podporu vzdelavani stredoskolaku a vysokoskolaku plus zridila a financuje dalsi vzdelavaci aktivity. Jen tak vystrelit halu na louce neni v Germanii automaticka vec.

              1. Se vůbec divím že to na té louce povolili. Asi mají taky stažené zadky po ekonomicky devastující dieselgate a neméně devastující milionové armádě afrických kardiochirurgů na dávkách.
                Řeč je spíš o jižní evropě kde je polední siesta od 12 do 15 a v 16:30 padla.
                Germáni mají zřejmě pracovní návyky ještě z druhoválečné výroby u Kruppa a pod. To je jiná liga.
                Udřít se ve fabrice a pak se nadšeně nechat rozstřílet u Stalingradu, to je mentalita kterou nechápu. Možná ty bys to dokázal objasnit líp :)

                1. Ja je sice nechapu porad, ale zacinam vice chapat, proc se to tomu Adovi podarilo. Fakt rikam, ze pokud nejakej narod lze ridit jako vofce, pak jsou to Germani. Das jim papir se stemplem a oni jdou. Cech bude vymyslet, jak s tim vymrdat, German ne. Bude remcat, ale udela to. Navic, Cech, kterej rozumne vymrdava se systemem, je obvykle okolim obdivovan, zatimco German, delajici totez, je okolim opovrhovan.

                  Mam kolegu, kterej si v praci na laseru dela z odpadni nerezi takovy psi znamky pro kamarady do hospody. Dela to ‚natajno‘, takze uplne okate ne, ale vsichni okolo vedi, o co go. Nikdo ho sice neprca, ale taky na nej hledi prave proto s despektem. Pritom jsou to maly picovinky na krk, za tejden jich udela tak pet, deset. V Cesku by byl div, kdyby nekdo neukradl rovnou celou tu masinu a k tomu pet tabuli nerezi.

                  1. Radkin Honzák píše, že Němci plnili Milgramův experiment na 85% …
                    (psychologie.cz/milgramuv-brutalni-experiment/)

                    1. Nikterak mne to neprekvapuje. Cela nacisticka sarada by se dneska v Nemecku dala uplne klidne udelat znovu. A neni to tim, ze Germani by byli nejak nenavistni vuci okoli, ba naopak, co jsem poznal, jsou vyrazne vice tolerantni, nez my. Ale oni jsou neskutecne poslusni.

                    2. Sysope, oni jsou tolerantní proto, že jim to někdo dal příkazem či rozkazem, nebo je to v Německu společensky nepřijatelné, nebýt tolerantní – třebaže si půlka může myslet něco úplně jiného – víte?

                    3. Re: servisdok
                      22.6.2019 v 19:25

                      Hele… ne. Az na par radikalu, kteri se najdou vsude, tak Nemci jsou skutecne tolerantnejsi, nez my a neni to z Befehlu. Kolikrat o necem debatujeme, ja udelam nejakou narazku jako for a… nic. Oni nechapou. A neni to problem moji nemciny, jim to proste neprijde vtipne, kdyz i jen jako for narazim na nejakou drobnou nenavist. U nas je celonarodni mentalni problem s UKckama, rakosnikama,… Nemci tohle nechapou.

                      Bavil jsem se s jednim starym Nemcem, probrali jsme historii za poslednich 100 let a on sam mi rekl „verdammt, proc ten muj fotr musel masirovat nekam do ruske prdele? To potreboval barak nejakyho Rusa? Vzdyt mel svuj! Potreboval jeho penize? Vzdyt ten Rus mel hovno! Potreboval jeho zenu? Vzdyt moje matka byla beztak hezci! Tak proc tam lezl?“ Jasne, dostal to Befehlem, tak sel. Ale nechtel, nepotreboval to. Nevidel v tom smysl.

                      Propaganda samozrejme fungovala, ale nezblbla je vsechny. Delali to z poslusnosti, ne z presvedceni. Dal to nechci rozebirat, aby to nevypadalo, jako nejaka obhajoba. Ja je nehajim. Je to jejich pruser a rozhodne nechci, aby se na to nekdy zapomnelo. Stejne, jako na podraz v ’38 a dalsi svinstva, ktera ted nejsou ‚in‘.

                      Ale fakt je, ze Nemci, ktere znam, a neni jich zrovna malo, skutecne tolerantni jsou, protoze nemaji duvod byt na nekoho nasrani. Sami mi reknou „ekonomika slape, mame se dobre, tak co resit?“. A o tom to je. Pred 80 lety nemeli co zrat, to bylo jiny kafe.

                      My mame co zrat a stejne jsme nasrany na vsechny okolo. Tim myslim i sebe, jsem proste dost netolerantni, jsem xenofob a jsem rasista. Mam to proste tak lozeny.

                    4. Ono takhle – nacistickej system byl takovej, ze kdyzs dostal befehl taks ho musel vykonat, jinak se ti zle vedlo. A blizsi kosile nez kabat a kdyz odmitnu na ty zidy vystrelit, tak je to stejne nezachrani, zastreli je nekdo jinej a me s nima. To je ta tragedie totalitnich rezimu, ze nuti lidi pod pohruzkou nasi delat veci co by je normalne ani nenapadly. A nemalujme si, ze jsme o moc lepsi, za totace jsme taky drzeli hubu a krok. Jen jsme meli stesti, ze ten nas totac po nas nechtel takovy věci jako ten nacistickej po Nemcich. Štěstí, nic vic. Oni i ti bezni Nemci rozkazy ojebavali, pokud byla sance ze jim to projde. Fascinujici postava je Diels. Kovanej nacek, clen strany snad od zacatku, prvni velitel Gestapa nez ho vystipali Goering s Muellerem a nakonec div neskoncil v lagru kdyz jako gauleiter Berlina odmitl deportovat berlinske Zidy.

                    5. Ano, přesně tak to je. Na všechno jsou foršrifty, který se musí bezpodmínečně dodržovat. Na tohle už Němci 2x v historii dojeli a počítám, že na to dojedou znovu, přičemž ještě stihnou po celý Evropě nadělat neskutečnej bordel, jaký umí jenom oni.
                      Rusovi stačilo dát časy a šel si po svých, protože Rus na to nemá foršrift.
                      Němec má foršrift důkladnej a když v něm bude někým napsáno, že po odevzdání hodinek Vás má ještě pro jistotu zastřelit, udělá to úplně bez rozmýšlení, protože předpis je přeci předpis a o tom se nediskutuje!
                      Sysope, Vy a ti, co tam pracují, s nimi přicházíte do styku jistě častěji, než kdokoli jiný.
                      Já se znám s pár lidmi, co působí v místních německých dcerách. Skoro všichni mě varovali, ať se se svou povahou vůbec nepokouším o jakoukoli spolupráci s nimi, neboť by to mohlo skončit i neplánovanou tragédií. Já Němce totiž opravdu nemám rád. Kdekoli jsem na ně narazil, byly z toho zatím jen konflikty. Zhruba desetinásobek toho, co s jinými specifickými národnostmi, kupř. s Rusy.
                      Němci jsou uřvané studené čumáky, jako střízliví jsou poslušní a ukáznění, až z toho jde hrůza, mají škaredé baby a vůbec. Možná je to tím, že jsou to typičtí Germáni – ještě je jeden národ, co sice nerozpoutal dvě světové války, jen při té druhé vydatně asistoval, ale charakteristiky má úplně stejné. Finové.
                      Bohužel se tím názorem na Němce nijak netajím, tím to bude asi..:D

                    6. Re: servisdok
                      22.6.2019 v 19:23

                      Jasne, vsak plati, ze German je fajn, pokud je v Germanii a pokud nema mundur :-)

                      Taky pamatuju, jak jsme na urvane ozrale Nemce lili varici vodu z panelaku na Mendlaku behem Velke ceny v Brne. Jak jsou mimo Germanii, delaji casto bordel.

                      Spali jsme minuly tyden jednu noc v kempu v Korutanech a vedle nas parta Germanu, ozrali se jako prasata a jeste v pul druhy rano delali brajgl. Ja jsem je sel nejprve slusne pozadat, ze uz je nocni klid, srali na to. Inu… tak jsem ji na ne pustil. Moji zenu. Behem dvaceti minut odjeli i s autem, ridil ten nejstrizlivejsi.

                      Dalnice pres Brenner dolu zamrdana Germanama az do Brixenu, kteri jen tak blbe jeli, ze to proste chvilema stalo i ctvrt hodiny. Tohle se jim nepodari ani u Mnichova.

                      Je fakt rozdil German v Germanii a German v Cesku. Kdyz nakupuju v Germanii, vsechno v pohode, usmevy, klid. Kdyz potkam Germana v obchode v Klatovech, nebo Susici, je to casto urvanej debil. Nevim, jestli stejnej German se prepne do jineho modu pri prekroceni hranice a nebo jestli k nam jezdi jen ti debilove.

                      Faktem je, ze Germani maji hodne utazene oprate. Casto od nich slysim, ze u nas jsme v necem bud dal, nebo ze mame neco volnejsi. Jediny, co oni maji lepsi, je tolerance alkoholu za volantem. Jinak sami rikaji, ze museji drzet hubu a krok. Mozna, ze ten vnitrni pocit v nich nekde bubla a jak vypadnou za caru, para jde ven.

                    7. Si nezazil anglany, co? Ony na tyhle levny zajezdy do levnejch zemi nejezdi zrovna elita naroda a spodina je pakaz vsude. Taky pamatuju urvany dederony v kempech za sociku. Cimz nechci skopcaky hajit, ale podle sportovnich fanousku bych teda narod fakt neposuzoval :) to je jak ti dementi co zmlatili toho cernyho ajtaka v Praze v tramvaji. Fanousci Sigmy Holomoc to tusim byli.

                    8. I kdyz teda kdyz jsem delal v mekaci a prijel autobus nemcu…. Asi takhle – uz jsem videl cistsi prasecaky a uhlednejsi smetiste nez to co po nich zbylo u stolu a na podlaze.

                    9. Jo… a co se bordelu po zradlu tyce, tak na to jsou naprosti experti Cinani. Ostatne tam je casto k videni, ze v restauraci je na stole krasnej ubrus… celej z papiru s nejakou armaturou. Az Cinani dozerou, pingl to jen cely vezme za rohy, udela z toho ranec a odnese do haje. Pak oddela stul a vykyda vsechny ty ubrousky, co se vali vsude okolo.

                    10. To arabáči to měli vymakanější, na koberec natáhli igelitový čtverec a pak šup s ním do bordelu, dokonce shrábli kosti a zbytky rovnou před hosty, inu ať se bílý sáhib přiučí…

                    11. Re: shane
                      22.6.2019 v 20:01

                      Levnej zajezd do kempu s autem za osmdesat eurotacu… no… pak teda nevim, co je to drahej zajezd :-)). Mam kamarada, kterej ma hotel u more. Rikal, ze nejvetsi prasata jsou arabove. Neno vyjimkou, ze nasel i nasrano v posteli a ne jednou. Nejvetsi zlodeji ze jsou pry Nizozemci, ti berou i sracaky u hajzlu. Germani delaji bordel do noci, protoze neumej chlastat. Italove vybydlujou tak nejak konzistentne, prej tam ma uklizecka nejvic prace.

                    12. S tema arabakama bych mu veril. Kdyz vezmu co jsem videl v arabskejch zemich…

                    13. Staci se podivat na germansky dalnici na odpocivadle na hajzliku. Ty, co jsou arabsky, jsou nejzasranejsi. Pritom jsou v nerezi, voda tece, tak co by jeste chteli…

                    14. Na hranicích SAE a Ománu jsem cítil, že ten hajzl nechci vidět.
                      Bohužel zvědavost zvítězila. :-(
                      Vychcal jsem se opodál, u pěkného plotu ala Šumava 1988, ostnatým drátem nešetřili.
                      Co se anglánů týče, včera mi pod okny fuckovaly nějaké skotské píče, bylo 90min po půlnoci, no snad to částečně vyřeší hard brexit, abych tu mohl jet příště zas.

            2. Tragédie západního vohnouta zas byla, že počínaje někdy sedmdesátými lety minulého století tam slušně vyžil i člověk na podpoře. Jen si nemohl dovolit nového měďoura jak soused co pracoval. Proto si postupně navolil celý Západ do vlád socanské přezdělovače kteří zpasili (pardon, transformovali) slušně fungující EHS.
              Ty překladiště u nás jsou sice ekologický průser (u nově budovaných prý už musí být alespoň zasakovací nádrže), ale na socanský montovny a zhovadilý „investiční pobídky“, kdy firma po vyčerpání často zmizela, to nemá.

              1. Ne nadarmo hippies ponejvic jezdili v okurku od Adovy fabriky. Zlata doba – fet, chlast, sex, rock… a z podpory se vyzilo.

              2. Myslíte ty „socialistické přerozdělovače“ z toho horního 1% co vlastní 50% světového bohatství a přerozděluje si prachy chudnoucí a mizející střední třídy do vlastních kapes?
                Tak s tím bych souhlasil.

                Pořád nechápu ty idioty co blábolí o tom jak chudneme díky přerozdělování do sociální sféry. Přitom se sociální výdaje ořezávají na kost už i v té germanii, bílej na dávky nedosáhne a barevnej obtížně. A přes to radikální utahování opasků stále chudneme. I to Německo přestože na ČR parazituje ekonomicky jak jen to jde.

                Kde udělali soudruzi z MMF a Světové banky chybu?

                1. Pohled na jejich vyplatni pasky ale zadne chyby neskyta.

                2. Ne, myslím ty socialistické přerozdělovače co se snaží mít ekonomiku (a politiku) pod kontrolou pomocí dotačních programů a systému spletité legislativy.
                  To je jasný, že se „sociální výdaje ořezávají na kost už i v té germanii“, prostě došly prachy. Takto socani dopadli vždy a všude, to jsou důsledky odklonu od kapitalismu k plánovanému hospodářství. Nejšílenější na tom je, že hra na kapitalismus pokračuje i přes to, že ztráty se konsolidují z veřejných peněz a zisky zůstavají privátní. To je také jeden z důvodů proč se zdroje kumulují.

    2. Ne že bych tomu fandil, taky se mi to ekluje, ale:
      – ČR není přelidněná ani smykem, je to ideální. Praha ano, ale zbytek, v klidu. Skoro půl milionu lidí tady má druhou nemovitost (chatu, chalupu). Pod pojmem přelidněnost si představuji něco jiného, např. Japonsko – ale nejsem znalec.
      – za ty peníze to celkem chápu, být majitel té půdy, asi bych nebyl jiný, pokud by to nebyla srdcovka.

      1. Přelidněnej je třeba Hongkong, kterej má ještě dvě, možná i tři patra pod zemí, kde běžela výroba nenáročné i lepší elektroniky, pochopitelně i dětská, ale slušně placená na to, aby se ty děti mohly vypracovat a posunout o patra výše. Japonsko je totéž v bleděmodrém, tam je to taky slušně vykrtkovaný, tam není místa nazbyt, podobně i Taiwan. U toho Taiwanu jsem po poslední demonstraci nechápal, kam se tam mohly vejít, do které street ty 2M lidí. Je to tam všechno malý, úzký a zastavěný tak, že by tam nevešlo ani 100k lidí, natož tak 2M.

        1. Souhlas. Pak to porovnej s ČR…pohoda klid.

          1. Vohnout se snadno uspokojí s uklidňujícím tvrzením typu „ale černoušci v Zimbabwe jsou na tom 10x hůř“. Je zbaběle pohodlné spokojit se s manipulativním pseudoargumentem, místo aby se člověk pochlapil a začal se bouřit proti svinstvům co se tu 30 let dějí.

            1. Postupem casu dospivam k nazoru, ze svinstva se deji, co lidstvo existuje. Takze podporovat je nehodlam, ale bojovat s vetrnymi mlyny se mi nechce.

              1. Stačí nařízení EU o tom, že veškerý majetek občanů nad rozměry bytu 2+kk propadají ve prospěch migrantů, a všichni ti co mysleli jak jsou se svými majetky za vodou, spláčou nad výdělkem. Právo na naše majetky, ženy a dcery je jen otázkou času. (zatím je to v EU neoficiální, policie nevyšetřuje znásilnění a přepadení, ale ty co na to poukazují)
                http://afinabul.blog.cz/1906/cesko-policie-uz-setri-lidi-kteri-odsoudili-znasilneni-16lete-divky-africkym-kriminalnikem

                Tvůj postoj je zcela pochopitelný. Jenže člověk s těmi větrnými mlýny nakonec vždy bojovat musí. To je naprostá iluze, že člověk před něčím uteče. Možná dožije on, ale jeho děti už to schytají naplno. A ještě mu to ve stáří pěkně osolí.

                Ta islámská invaze se zpomalila jen díky lidem co „bojují s větrnými mlýny“. Zpomalila, ale nezastavila.
                https://aeronet.cz/news/vime-prvni-ocity-svedek-zachytil-vykladku-migrantu-primo-z-autobusu-v-centru-prahy-arabsti-a-africti-migranti-byli-z-autobusu-vylozeni-v-tichosti-mimo-autobusovou-stanici-na-parkovisti/

                A záleží jen na nás jestli tu bude šaria peklo nebo ne. To není o větrných mlýnech ale o přežití.

                1. Ja nerikam, ze pokud neco rupne, ze na to budu jen koukat. Ale neni mi uz 20, abych chodil hulakat s fanglema do ulic, ostatne ja si minulej prevrat pamatuju dobre a vim, ze svine zase zustaly na svych mistech, takze dalsi prevrat bude jen dalsi rosada.

                  Svet je dzungle a clovek se v ni musi se svoji rodinou naucit zit. Prostredky obrany odpovidaji metodam utoku. Hrdinu jsou plne hrbitovy a pokud nekdo chce pro svoji rodinu neco uzitecneho udelat, pak proste urvat primereny dil a umet si ho uhajit. Metody svini se stale meni, nase deti budou zase bojovat s necim uplne jinym, co my jeste nezname.

                  Cely system lidske spolecnosti je postaven na zpusobu, jak nekoho donutit, aby makal na nekoho jineho. V tom si kazdy musi umet najit nejakou skulinu. Nekdy se zadari, nekdy ne. Vubec bych se nedivil, kdyby imigrace byla jen kourova clona k uplne jinemu zpusobu vymrdani s ovcany.

                2. Zda se, ze nasi brothers in arms maji nejake troubles s vedouci ulohou strany… ehm… vedouci ulohou NATO. Prisli na to, ze dohnat a predehnat mohou velmi snadno, staci nekam hodit atomovku.

                  https://vlkovobloguje.wordpress.com/2019/06/22/nova-jaderna-doktrina-usa-jaderne-zbrane-lze-pouzit/

                  Jeste, ze jsme soucasti toho obranneho paktu a pujdeme se za nej branit kamkoli, kam to Amik nahazi.

              2. Můžeme poradit mladším, pokud o to budou stát a pokud se budou chtít vyvarovat chyb. Ale na nějaký válčení s bohatým a mocným protivníkem z řad StB už naší generaci chybí energie.
                Budu jedině rád, pokud se mladým povede to svinstvo zastavit – je dobře, že si uvědomují, že jde i o jejich existence a jejich dětí.
                Problém je v tom, že skoro každý mladý si mermomocně chce rozbít hubu osobně, už nestačí jej před rozbitím huby varovat a on poslechne. To bylo za nás a přesto nemůžu říct, že by se to 100% osvědčilo.
                Osobní zkušenost je bohužel nepřenosná. I v tomhle.

                1. Ono to bez toho rozbiti huby nejde. Prakticky kazdy dite si na ty horky kamna proste sahne. Ja osobne aplikuju takovou vychovu, kde ditko varuju, ale drobny problemy ho necham udelat. Psa taky vychovavas tak, ze ho nechas udelat chybu a pak mu das najevo, ze to bylo fuj. S detma je to podobny. Drobnosti je necham udelat, pak mi vice veri, kdyz jde o neco, co se proste zkouset nesmi.

        2. Jo, já to nijak nerozporuju. U nás jsou oblasti o stovkách km2, kam by stačilo přitáhnout sítě a zfleku tam může bydlet půlmilion lidí. Zatím to nepotřebujeme, tak to zůstává prázdný. Co by za takový prázdný stovky km2 dali třeba ti Japonci či obyvatelé HKG..

          1. Tak Hongkong je dneska v podstate provincie Ciny, byt se zvlastnim statusem, takze v sirsim meritku maj hongkongcane mista dost, jen holt musej zvednout prdele. Pokud se nepletu, tak i v tom Japonsku je mista celkem dost, akorat holt ne v Tokiu nebo Osace. V Novem Yorku taks neni kde postavit psi boudu a pritom jsou v USA oblasti kde muzes chodit tydny a nepotkas zivacka ni mrtvacka.
            Vylozeny problemy s prelidneni kde pro samy lidi neni kam flusnout ma jen zlomek obyvatelné souse. Jenze k cemu mi je, ze nekde na vysocine stojej baráky par kacek, kdyz tam neni prace a vsude daleko. Tak se holt lidi hacmaj v Praglu nebo Brne.

      2. Je docela běžné že hlupáci prodají za hrst korálků a pak prožerou majetky na kterých pracovalo několik generací jejich předků.
        A pak po letech natahují ruku a kvílí „státe pomoz, jsem úplně chudej!“.

        A nemusí jít o nějaké stohektarové latifundie. Stačí zahrádka po babičce v katastru města, co v devadesátkách vyměnili za ojetou Felicii. Dnes si rvou vlasy když vidí, kolik se za takovou luxusní stavební parcelu ve městě platí dnes.

        1. To:kaBrnak
          Mam ponekud jinou zivotni filozofii. Nepotrebuju mit desetkrat vic penez protoze proste nesezeru tri kila masa denne, ale jen 30 deka. Nemam potrebu budovat neco „pro deti“, protoze jsem je naucil, ze co si v zivote udelaji to budou mit. Radsi ziju v klidu, bez stresu a bez zavisti. Nedavno jsem prisel na to, ze jsme se z zenou ani nepohadali za poslednich pet let a ani driv si nejaky hadky moc nepamatuju. A to jsme spolu temer v rezimu 24/7. Od statu nic necekam, jen chci, aby mi dal pokoj a to se mi zatim z 90% dari. Musim platit nejaky vypalny, aby byl klid.

          1. Tahle filozofie je udržitelná jen dokud funguje moderní stát. Po jeho zhroucení ti co byli tlustí (nasyslili nějaké majetky a pozemky) budou hubení, a ti co jsou hubení (žijí z ruky do huby, nemyslí na zadní kolečka) budou studení.

            1. To:kaBrnak
              Nerikam, ze nemam zadny majetky, jen muj zebrik hodnot stoji jinak nez na shromazdovani majetku za kazdou cenu. Mam dum bez pujcek, nemam dluhy, vydelavam vic nez moje zena stihne utratit…a jsem vetsinu casu na vylete. I s zenou, ktera taky rada cestuje. Prezil jsem bez toho moderniho statu i horsi casy, v Italii jsem byl temer rok bez prace. Presto jsem nebezel za statem aby se o mne postaral. Jo, zhubnul jsem, z cca 140 kil na dnesnich cca 100-110. Zadna tragedie.

            2. A ta Vaše žena, co to je za model? Takový ještě neznám :D
              Mám osobně tu zkušenost, že když vydělám 50 navíc, utratí je stejně, jako třeba 150..
              Mám podezření, že máte za ženu buď neobvykle chytrý a dobře vychovaný exemplář, co se dnes už vidí jen na vesnicích, anebo sakra dobře udělaného i naprogramovaného kyborga :D
              Vyřiďte Vaší paní pozdrav, případně ji nabijte dobře vyhlazeným proudem a že jí přeju, aby si tyhle vlastnosti/schopnosti uchovala co nejdéle :D

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017