Výběr nového auta 2018/2019 - zpět na článek

Počet komentářů: 585

  1. Smutné čtení. Nové auto jsem nikdy nekupoval, ale už jsem se na spoustě míst setkal s faktem, že o moje peníze nikdo neměl zájem.
    Ze začátku článku mě napadla Toyota Verso. Kamarád jí má a je moc spokojený, benzín, automat. Je tam ale problém s tím čelním sklem a hlavně, že se už nevyrábí – konec souvisel s nástupem SUV. Jo vlastně, jakto že nechcete SUV? Všichni chtějí SUV. Nebo ne?

    1. Malokdo chce SUV. Vetsina lidi chce auto, ktere o sobe prohlasuje, ze je SUV. Je to, jako se sampanskym. Vetsina lidi nepozna rozdil mezi sampanskym a sektem, takze chteji sekt, ale rikaji mu sampanske.

      1. Většina chce SUV. Akorát ta faktura na 2mio je mimo jejich možnosti. Takže koupí Dustera, páč to je taky vole SUV.

        1. No, Duster ma vole do SUV hodne daleko. Ja do sveho SUVu dam objem dvou Dusteru (konkretne toto mam osobne vyzkousene). Pokud je Duster SUV, pak uz je SUV uplne vsechno, protoze sportovne se da jet i s Trabi fkombajnu a uzitkovej je prece taky.

          A jinak ano, mas samozrejme pravdu, lidi chteji sampano, ale nemohou za nej dat ctyri litry a tak si koupi Bohemku za stovku. To sedi.

          1. Poučka „objem ničím nenahradíš“ se přesunula z motoru na kufr? ;-)

            1. Má pravdu předsedo. Ale teda je to lehce k zblití. Vždyť není zas takový problém mít obou objemů dost – https://www.youtube.com/watch?v=sRs4Tt1fz6A

            2. Vis co, ja jsem proste zastance stary skoly. Kdyz ma bejt neco sladky, at je to kurva sladky. Kdyz ma bejt neco dobrej chlast, at je to kurva dobrej chlast. A kdyz ma bejt neco SUV, tak 4×4, poradnej motor a poradnej objem na zavazedla.

              Nikdo mne uz nenauci, ze Jimny je SUV proste proto, ze to o nem nekdo zacal najednou rikat, protoze se s tim dohrabe na svoji chatu v Jizerkach. Duster je vybornej marketingovej produkt, je to dobry auto pro bezny lidi, co chtej zkusit 4×4, ale kurva nic do nej nevejde, takze to proste neni a nebude S U V.

              1. Jimny není SUV, ale off road… To nový, co vypadá jako malý Géčko… Má to rám, 2 šaltpáky a žádný zbytečný vopičárny… tak bych vo tý chatě v Jizerkách byla zticha!!!

                1. Ad Louise:
                  Moje Niva, ač nemá rám, s Vámi souhlasí.

                  1. Samozrejme ze ofrout je ofrout a SUV z nej tezko nekdo udela. Jimny je typickej ofrout, stejne, jako CJ nebo Niva.

                    Konkretne ten Duster je zmrd, kterej nema ani ram, takze jako ofrouta to nabizet fuckt nemohou, tak tvrdi, ze je to SUV, pritom kufr to ma tak na dve tenisovy rakety a Prazskyho krysarika. Jasne, je to obchodni trhak a fure lidi se s tim dobre jede na chatu v Jizerkach :-), ale SUV to proste neni, takze nema smysl to tak nazyvat.

                    1. SUV je (v současném podání) kategorie na hovno.

                    2. Potíž je v tom, že dnes se spousta aut tváří, že je to SUV, ale je to něco mezi kombíkem a SUV a ještě je to s náhonem na čumák, aby to bylo levný a na parkování před nákupákem 4×4 fakt není potřeba. Třeba Škodiaq, že …

                    3. Po Kodiaqu, Karoqu a Kamiqu prý nastoupí levné SUV pro masy Škoda Kurniq a pak také SUV sportovní kupé na balení holek Škoda Kurevniq.

                2. ? No, a jakejpak je rozdil mezi Jimnym a Dusterem? Nejakej fakt zasadni, abychom pak viteze mohli prohlasit za SUV??

                  Dneska je zrejme schopen za SUV prohlasit i tu Nivu kdejakej prodejce Dacie.

                  Mam UAZ469B… taky zrejme SUV :-) A ne, kecam, SUV je prece UAZ452, protoze ma vobjem voe a ma 4×4 voe :-))

                  Dneska je totiz SUV vsechno, co se jako SUV da prodat. O tom se bavim.

                  1. UAZ469B jsem míval taky. Samozřejmě že je to SUV – absence uzávěrky ho do této kategorie spolehlivě odsouvá.

                    1. Si delas kozy… to jako SUV je i vetsi traktor? Ano, 469 (B) ma pomerne solidni zavazedlvej objem, ale ‚sport utility vehicle‘?

                      Neverim. Bouras mi muj svet.

                    2. Ad Sysop:
                      V tomto případě „soviet utility vehicle“. ;-)

                    3. :-) Vadou na krase ovsem je, ze Rusove tohle udelaji z uplne kazdyho auta :-)

                    4. Je to opravdu tak, je mi líto. Samozřejmě, leckterý traktor se pokouší zamaskovat SUV původ (pseudoterénní obutí – šípáky, rám atd.), ale ani kosmetická cingrlátka jako náhon a tříbodový závěs z toho prostě offroad neudělají.

                    5. Ja nechci z SUVu delat ofrout, to je samozrejme. Ale prohlasit cokoli 4×4, ze je SUV je imho prasarna. Vubec ofrouty neresim, to je jina kategorie ve stylu „cim vetsi prostupnost terenem, tim dale pak pro to musime trachtorem jet“.

                      Ale SUV proste musi byt konjunkce uzitny objem&vykon&4×4. Coz Duster neni. Dodavka taky neni SUV jen proto, ze ma uzitny objem. A ofrout taky neni SUV jen proto, ze ma 4×4 a vejsku.

                    6. …a byla by dodávka SUV, kdyby měla vyšší podvozek a 4×4? Takovej Transporter Syncro?! … :-))

                    7. Sysop
                      12.2.2019 v 9:01

                      Zásadně se ohrazuju! Suburban utility vehicle!

                  1. Na autofóru je vůbec sbírka expertů :-)
                    Převzaté články s komentáři svědčícími, že tomu moc nerozumí. A Prokopec je z nich největší king, aspoň jednou denně oslavný článek na nějakou ladu v holobytu nebo putinovu limuzínu, ze které si sedne svět na zadek.

                    1. Je to vůl :-)
                      Teď se dívám, že tam má zas článek, jak skvěle roste ruský trh navzdory sankcím. Že je to jen v nejlevnějších ladách a celkově je ten trh poloviční proti německému, asi 8x menší než evropský a srovnání s USA je úplně mimo, jen aut na 1. až 3 místě žebříčku se tam prodá víc (F Series, RAM a Silverado).

                    2. Ad cyklista:
                      http://www.autoforum.cz/zajimavosti/lada-niva-v-testu-rozvratila-bodove-hodnoceni-nemcu-znamky-na-ni-nestacily/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
                      Pro Vás to bude další proruský článek a lízání prdele Putinovi, pro mne důkaz, že Prokopec je opravdu vůl a navíc nekompetentní. Když totiž napíše větu, cituji: „Naštěstí jak rachot motoru, tak hluk od vozovky lze zastínit – nikoliv však rádiem, jakkoliv s tím lze u verze Urban počítat, stejně jako s pěticí dveří, litými 16palcovými koly nebo vyhřívanými sedadly.“, vyznívá to tak, že každá Niva Urban (resp. Lada 4×4 Urban) je pětidvířko. Což je samozřejmě blbost.

        2. K problematice SUV:
          „Toyota RAV4 před pětadvaceti lety defacto založila třídu SUV…
          Měli jsme slíbenou terénní vložku, ale pršelo a trať byla absolutně rozbahněná, takže z ní sešlo.“

          https://www.garaz.cz/clanek/ridili-jsme-toyotu-rav4-pate-generace-na-diesel-zapomente-21001102?seq-no=1&dop-ab-variant=&source=clanky-home

          1. Nečtl jsem zdaleka celé vlákno a tak nevím, zda ten článek je zde skutečně umístěn především jako ilustrace toho, jak dokonale nevědomí pitomci dnes píší na Internet; každopádně jen pro jistotu bych připomněl to, že třída SUV vznikla poněkud dříve než před čtvrt stoletím, a také že znamená poněkud něco jiného než něco-jako-RAV4.

            Typické SUV je třeba Ford Bronco nebo Jeep Wagoneer (ačkoli tedy, pravda, Jeep se k té terminologii otevřeně přidal až o dost později, a jako „SUV“ prodávat začal teprve Cherokeeho v roce 1974; Ford nicméně jako „Sport Utility“ to Bronco inseroval někdy od ’66).

            1. Ad ocs:
              No „poslední“ dobou se použití označení SUV posunulo až do absurdních pozic (Sysop souhlasí, že?). Hláška: „pršelo a tak jsme nemohli do terénu“ je jenom třešničkou na absurdním dortu.

              1. Podle mého názoru kdokoli, kdo se chce smysluplně bavit o automobilech, nutně z principu věci musí to podivné postmoderní období zhruba asi tak od vzniku Evoque (resp. od zařazení této docela únosné nové inkarnace Freelanderu pod marku Range Rover) až dodnes zcela zanedbat.

              2. Bohuzel to je trend konzumni spolecnosti. Nazyvat veci jinak, nez cim opravdu jsou, ale hlavne, kdyz se to prodava.

                Drive se telefon pouzival na telefonovani a pokud nekdo nestrhl draty, nebo nebyla pretizena ustredna, telefon telefonoval. Dnes se dozvidame, ze dnesni pristroj s nazvem telefon bud ma vadny firmware, nebo ze ho nekdo hacknul, ze ma nekompatibilni baterii, ze… protoze po nem chceme neco uplne jineho, nez je jen telefonovani.

                Drive terenni automobil byl automobil do terenu. Teren nam zustal stejny, ale dnes uz maloktery seriovy ‚terenni‘ automobil muze do terenu. Ale zato ma HiFi audio, asistenty kdeceho krome kurby, integrovanou GPS, klimu, BT, vyhrivane kdeco, s priplatkem snorchl, ovsem kterej pod haupnou nikam nevede a ani altik neni vodotesnej… projedte s tim rybnikem a to bude diveni. Reseni? No rybniky samozrejme skrtnout z ‚terenu‘, easy voe. A jinak kazdej chce prece SUV, ale nejlip do mesta na asfalt, tam to 4×4 poradne vyuzije, kdyz nema ani mezinapravovy dif, voe. Proste SUV na nakupy do Kaufu, aby doochodci videli, voe.

                Drive pekna baba byla pekna od prirody. Dneska ma umely kozy, umelej xicht, odsaty kdeco a prifouknuty zase tamto… vzdyt kde je rozdil oproti tem autum? Vsechno vyhonime do extremu.

                A co bude dal?

                1. Ad Sysop:
                  Pokud všechno vyhoníme do extrému, tak dál bude to, že nás budou extrémně bolet ruce.

                  1. Proto právě ty asistenty kdečeho.

                    1. Mohu-li být tak smělý, tak na toto bych raději zvolil asistentku.
                      Děkuji. ;-)

                    2. Na tenhleten diskriminační sexismus si Čtvrtá Říše ještě posvítí!

                    3. …byl jste rychlejsi :-)

                    4. Ad ocs:
                      To neva. S asistentkou to zvládnu jak za tmy, tak i kdyby nám někdo svítil.

                    5. Doplňuji: pokud teda nebude ošklivá jak noc.

                    6. No, aby to neskončilo jako ten notorický případ „Vidíte, Jean? Takhle se svítí!“

                    7. Ad ocs:
                      Výše se píše, že má svítit Čtvrtá říše.
                      A já lehce doufám, že bychom se mohli shodnout na tom, že Čtvrtá říše je impotentní.

                    8. No, já Vám nevím. Zatím to vypadá, že nás všechny dost jebe.

                    9. :-)))) posvítí a těžce zdaní!

                    10. To ale neni moderni, gender frendly :-)

                2. → Bohuzel to je trend konzumni spolecnosti. Nazyvat veci jinak, nez cim opravdu jsou, ale hlavne, kdyz se to prodava.

                  Což je ovšem současně ten nejzrůdnější systém, jakej kdy „člověk“ vytvořil a dopustil. Že se bude sklízet vždy jen to, co člověk zasel, netřeba snad ani dodávat. Cokoli, co stojí na LŽI, půjde navzdory všem těm věrozvěstům trhu, dříve nebo později doprdele. Je to jen otázka času…

                  → A co bude dal?

                  Co bude dál lze směle odpozorovat a odvíjet z toho, co je evidentní a vidět už dnes a denně. Sračky a hovna. Taková je realita, taková je pravda.

                  ps: Sysope, ke zbytku Vašeho komentu snad jediný: vidíme to stejně.

                  1. Prusvih je, ze kolikrat premyslim, kde je vlastne chyba. Jestli spis neni ve me, ze zacinam senilnet a sklouzavat do onoho „za naseho mladi to bejvalo lepci…“. Jenze cim jsem starsi, tim vice se zajimam o historii (bo v ni mam neskutecne diry) a zjistuju, ze ne za meho mladi, ale uz mnohem drive nektere veci byvaly lepsi. Jenze mozna je to jen muj subjektivni dojem, soucasna generace to muze videt jinak.

                    Konzum sice nabizi urcita pohodli, ovsem prijde prave na ten uhel pohledu. Kolik za to vlastne ‚zaplatime‘.

                    1. → Sysop 12.2.2019 v 19:29

                      Rozumím, rozumím. Netřeba to dál rozvíjet, stejně na tom na tom nic nezměníme. Už teď „platíme“… všichni… A holt si to někdo uvědomuje a někdo ani neví která bije.

                    2. Já teda snad ještě nesenilním, ale pocit, že za mých mladých let to bylo lepčí, mám někdy od pětadvaceti.

                    3. Za našeho mládí to objektivně stálo docela dost za hovno. Dokonce za větší než dneska, a to je co říci, protože dneska to stojí taky za řádně mazlavé ekskremento. To, že si pamatujeme, jak bylo supr, když se zamlada ještě preservativy vyráběly pořádně (takže se neohýbaly), na tom lautr nic nemění.

                      Dále pak je docela hodně jisté (jak na základě studia, tak na základě vyprávění pamětníků dokud byli atd.), že
                      – v české kotlině bylo mnohem lépe v době Belle Époque než kdykoli potom až dodnes;
                      – existuje řada míst — bohužel česká kotlina mezi nimi není ze známých důvodů — kde bylo dokonce ještě v druhé polovině XX. století mnohem lépe než dnes.

                    4. Stáli jsme na pokraji propasti, ale učinili jsme rázný krok vpřed.
                      Jestli chcete jeden symptom úpadku, tak je to časopis ABC. Dříve opravdu časopis mladých techniků a přírodovědců, ze kterého se leccos dozvěděl i dospělý. Devadesátky super, zmizela ideologie a úroveň zůstala. Někdy kolem roku 2000 to vzalo rychlý sešup. Myslel jsem, že to budu už z nostalgie po dědovi odebírat pořád, ale to se fakt nedalo.

                    5. Dvojí odbočka od tématu, ale můžete za to Vy :)

                      Za prvé, Tomanův „Můj život s ABC“ si dovoluji doporučit jako knihu velmi zajímavou.

                      Za druhé, velice sháním na starého pána kontakt. Stačí úplně i na někoho, kdo jej osobně zná: rád bych mu, dokud je ještě mezi námi, stihl věnovat výtisk Ecce. Obec spisovatelů nepomohla :( Kdyby někdo věděl, prosím pěkně, rozhodně se mi ozvěte na ocs zavinutec ocs puntík cz, díky!

                    6. Dík za tip. Tušil jsem, že něco takového vyšlo.
                      Jinak databáze knih a internetové antikvariáty jsou bezva věc. Snadno se dá dohledat, co za zajímavé věci vydával Občanský i Liberální institut. I ten Halík měl tehdy docela rozumné názory.

                    7. → Za našeho mládí to objektivně stálo docela dost za hovno.

                      Tak to určitě. Ale platili pravidla. Lhostjno zda psaná či nepsaná. Bylo jasný kdo je kdo, stejně jako co je co. Dneska neplatí lautr nic.

                    8. Ad Honza777:
                      Dnes neplatí ani ta pravopisná. Alespoň z Vašeho příspěvku to tak vypadá. :-(

                    9. Ok, stane se, žádám milost a omlouvám se. Obsahu doufám rozumíte.

                    10. → PanPredseda 12.2.2019 v 20:26

                      ??? Sorry jako, ale nerozumím. A vlastně ani nechci rozumět. Nepotřebuji to.

                    11. H777: Mám poměrně dost načteno a naposledy u nás jakžtakž platily zákony a pravidla za Rakouska-Uherska a pak ještě trochu za první republiky, dost pochybuji, že to bylo období vašeho mládí.

                    12. Opravdu hodně „trochu“, s tou RČS. Velmi hezky je to shrnuto v Náhlíkově recensi „Druhého dechu“, vizte prosím např. zhruba v polovině této stránky:

                      Státy a národy se udržují týmiž idejemi na jakých byly založeny.
                      První Republika Československá byla vyhlášena Národním výborem, tedy skupinou, která nevzešla z žádných voleb. Tentýž Národní výbor poté vyhlásil první ústavu nového státu. Národní shromáždění a vláda republiky vzešlé z prvních celonárodních voleb postavily svůj nový stát doslova na zelené louce, aniž před tím zrušily platnost původní ústavy, Zlaté buly sicilské či jiných státoprávních dokumentů Koruny České. Zákonodárné orgány Republiky československé nikdy nepovažovaly za nutné oficiálně zbavit trůnu panovnickou dynastii, ani zdůvodnit či oficiálně zrušit instituci svatováclavského trůnu. K zákonným normám platným po tisíc let se tyto orgány chovaly jako by nikdy neexistovaly. Jediným jejich argumentem byla momentální mocenská převaha opírající se o vojska vítězné Dohody…

                    13. Díky, to je pěkné.

                    14. Rádo stálo. Obzvláště pak, možná jsem měl ještě citovat

                      … Jakým právem se dnes divíme, že zákony včetně ústavních jsou vyhlašovány a vzápětí porušovány aniž by za jejich porušení byl kdokoliv z mocných trestán? Proč se vlastně divíme, že fakticky neexistuje ochrana soukromého majetku a kdokoliv mocný si vzpomene, může na náš majetek za pomoci podvodu, nátlaku, zkorumpovaných úředníků a právníků vztáhnout ruku? Na tento „princip“ přistoupili již naši předkové v roce 1918

                      ale on snad stejně každý klikne :)

                      A mimochodem, pokud snad někdo nečtl samotnou recensovanou Drnkovu knihu, mohu doporučit velmi vřele: je výtečná.

                    15. No, to rceni o tech idejich rozhodne nema obecnou platnost, vetsina tradičních statu vznikla leda tak na ideji bozskeho prava panovnikova, nicmene na nove vznikle staty typu CSR nebo USA to celkem pouzit jde. A na CS(S/F)R to padne jak ulity. Trochu zjednodusene by se dalo rict, ze historie Ceskoslovenska od jeho vzniku az do konce neni ani tak historie jako trestni rejstrik majetkoveho recidivisty. Ve velkym se kradlo po roce 1919, po roce 1939, po roce 1948 a po roce 1989. V letech 1939+, 1945+ a 1948+ byla majetkova trestna cinnost navic jeste doprovazena nasilnou trestnou cinnosti vuci vlastnimu obyvatelstvu.
                      Asi bych ceskoslovensko neoznacil za uplne uspesny projekt.

                    16. shane: A tenhle vtip znáte?

                      Vzbudí takhle Kohn v noci manželku a říká: „Sára, tak jsem si vzpoměl: tenkrát za Křišťálové noci, když nám nacisti rozmlátili výlohu, to jsi byla se mnou?“
                      „To víš, Izák, byla jsem s tebou.“
                      „A potom, když nás hnali do transportu, to jsi byla taky se mnou?“
                      „Ovšem, Izák, to jsem byla s tebou.“
                      „A když mi po válce nic nevrátili, tam jsi byla taky se mnou?“
                      „I tehdy jsem byla s tebou.“
                      „A když nám potom komunisti všechno sebrali znovu, tos byla zase se mnou?“
                      „Izák, samozřejmě že jsem byla s tebou. Proč se pořád ptáš?“
                      „No, jenom mě napadlo, jestli ty mi nenosíš smůlu.“

            2. Mno, *moderni* SUV (1990+) jako takove je pouze chytry marketingovy tah-
              Posadit na chassis (light) pick-up truck „hezci“ kabinu za vyuziti ruznych pravnickych loopholes a
              tak vygenerovat automobilce U$18-20 tisic profit/zisk na kazdem prodanem kusu.
              Ráčili si vy-bing-ovat International Harvester Travelall z roku 1953.
              https://assets.hemmings.com/uimage/58933088-770-0@2X.jpg?rev=1
              Taky SUV.

              1. Jedním takovým moderním SUV 1990+ už dlouhá léta velmi spokojeně jezdím.

                Travelall nebyl zlý, ale já svého času dost stál o Scouta; vůbec nejraději bych býval měl Scouta III, ovšem ty byly postaveny tuším asi jen dva, než šlo IHC do háje :(

              2. Toto bola – s malymi vynimkami povodna definicia SUV. Dnes je takych v predaji uz malo. Aspon teda u nas. Horsie to je po roku cca 2010 ked sa za SUV zacali povazovat rozne tie nafuknute hatchbacky a kombiky postavene na platformach od osobnych aut.

                1. → 12.2.2019 v 17:55 :)

  2. Přiznám se, že nerozumím těm kritériím v článku (vyhřívané sklo např.) a pak následný výběr od civica k espace..

    Mám ale taky dotaz: Hledám auto pro rodinu s 3 dětmi.
    Momentálně mám v hledáčku opel zafira, která se prodává do konce března 2019 podle informací výrobce. Má s ní někdo jizdní zkušenost? Uvažuju zatím o 1.6 CDTI s 5 nebo 7 místy (7 se mi zdá zbytečné, víc dětí neplánujeme, ale může se stát…).
    Výbava je mi celkem šumafuk. Žena vyhřívaný zádeleprý nepotřebuje a klimu taky ne :-)
    Novou nebo předváděčku celkem jedno. Spíš nevím jaký vybrat motor, zda převodovka třebas automat je spolehlivá atd.
    Auto budu mít až do konce životnosti.
    Trasy jezdím víceméně delší 20km+ (momentálně jezdím denně 70km tam 70zpět).
    Co mě nejvíc zarazilo, že v zafiře prostřední místo není homologovaný pro děcka menší 150cm!!
    Je nějaký auto (rodinne mpv), kde v druhé řadě sedadel můžou sedět 3 děcka?
    Poradil by mi někdo případně alternativu k zafiře kolem 500tis plusminus autobus? Verso už se nové nevyrábí tuším a mám obavu že bude odost menší. S dacií lodgy jsem doma neuspěl (můj tajný favorit).

    Momentálně jezdíme grand espacem III s naftovým motorem, ve vyšší výbavě (chybí akorát webasto) a jsme zvyklí, jak tu někdo psal, házet to do auta vidlema, tak jak to leží a běží.

    1. Ked sa rata 1500 km, tak ja by som skusenost mal. Bol to rocnik 2016, dvojlitrovy diesel, 6MT. Vybava nebola bohvieaka, nakolko slo o auto z pozicovne. Ale tych 280 km z BUD do vychodoslovenskeho prdelakova kde ziju nasi pribuzni som absolvoval za jej volantom uplne v pohode. To aj napriek nahovno ceste do BUD a napriek tomu ze som bol v tom case celkom vazne chory. Takze odhadujem ze zdravy clovek v tom dokaze uriadit slusne davky bez nejakej mimoriadnej unavy. Riadenie mi pripadalo presne, radenie rychlosti uz pomenej. Stabilita na auto s trocha vyssim taziskom fajn (jazdil som s nim po cestach, ci skor necestach severovychodneho Madarska pomerne drsne a ziaden problem). Miesto vpredu a na strednej lavici v pohode, zadne sedadla neboli vyskusane a zostali sklopene po cely cas co som to mal v prenajme. Motor siel vzhladom na pomerne nizdy udavany vykon pomerne dobre a nepripadal mi ani hlucny. Prevodove stupne mi pripadali zladene dobre s charakteristikou motora. Hlavne teda v porovnani s 1.5 litrovym dieslom co som mal pozicany v kaskaji o dva roky skor. Ale zda sa mi ze aj zral o trocha viac ako kaskaj. Ze o kolko viac a ze aka to bola vlastne hodnota si uz nepamatam.

    2. to burt:
      tak Espace v plné kuli a klimy se vzdáte!?
      Pás musí být integrován do sedačky a ne lézt ze stropnice, ale s dětskou sedačkou 15-36kg není problém.
      Multivan to myslím má integrováno v sedačce (lavici) třetí řady…
      Carens, C4 Grand Picasso?

      1. Eh koukám že se mi podařilo reagovat na jiný vlákno.. viz nize

    3. Jak jsem psal výše – mám na tři děti (0,5, 4, 8let) Berlingo. Tři samostatné sedačky. Uvnitř široké dosti. Odveze to vzadu i tři dospělé, natož děti.

      1. Ja mám na tri deti (8,6,3) mazdu 6 sedan. Napr. dvaja starší chodia na lyžiarske tréningy 3x týždenne… a vozí ich žena na mazde 2.

      2. No vzdávat se mi nechce. Ale teď to sedi na zadku, protože zpuchrely měchy. Náhradní už se nevyrábí, tak řeším výměnu za pružiny. Rozvody kromě remene vše originál najeto teď 175tisic… a vem si 19let starý auto na letní dovolenou do italie, 3 děti s sebou.. když to klekne tak bude Keroac on the road… V tom picassu c4 jsem seděl, ale neridil. Mám trochu obavu že to je citroen, byť mám citroeny (starsi) rád. Na carens mrknu. Takže když dám doprostřed sedačku 15-36kg můžu dát doprostřed ikdyz je pás ve strope?

        1. Jo, můžeš – běžně takhle jezdíme.
          Akorát Mám dojem, že ta prostřední sedačka nemá isofix.

          Jinak nejčastější konfigurace u nás – nejstarší uprostřed na podsedáku, mladší po stranách.

    4. Auto do konca životnosti a ty chceš Opel?

      Si padol na hlavu?

      Opel ma záruku ledva dva roky, záruky ale vseobecne neuznáva – si pozri fóra..

      Na dlhodobo jednoznačne Kia.
      Lepšiu hodnotu nikde nedostaneš.

      1. Ad Slovák (vulgo Čobol):
        To povedajte svojej starej materi.

        1. Cobolsky sa povedajte nehovori.

          1. Přepáčte.

      2. Aha to jsem nevěděl. Dakujem

      3. Tvoja mama padla na hlavu, osol.

  3. Při konzultaci s odborníky je jednak problém odlišit odborníka a „odborníka“ a jednak najít odborníka schopného se vžít do Vaší situace.

    Hodně lidí si vytvoří názor třeba i ± rozumným postupem z ± správných faktů, ale pak ho nedokáže přizpůsobit jiné situaci, než ve které si ho vytvořili.
    Například tentýž motor je pro někoho slabý a pro jiného OK.
    Lidem kteří jezdí hodně obvykle vyjde diesel jako logická volba, ale pak často zapomenou na to, že radí někomu, kdo najezdí mnohem méně.

    U nového auta s ročním nájezdem x-náct tisíc km nevím proč by mě mělo trápit, že po 150 000 km může být s něčím problém. Když bude, stejně ho nejspíš nebudu řešit já.
    Respektive, nové auto vychází o tolik dráž než ojeté, že předpokládám, že kupec nového má důvod proč ojeté nechce.
    Pokud někomu nevadí jezdit třeba 10 let starým autem, může kupovat 5 let staré auto každých 5 let a oproti novému ušetří hromadu peněz.
    A pokud někdo neakceptuje 10 let staré auto, to nové bude za 10 let taky 10 let staré.

    Ale celkem logicky nikdo nemá patent na rozum, takže je potřeba ty názory nasbírat a pak vyhodnotit.

  4. Obecně moc nechápu tu potřebu, pořizovat kvůli jednomu dítěti stěhovák a zrovna Touran je snad jen široký a krátký, takže ten kočár se tam nesložený stejně nevejde.
    Vyhřívané sklo je zrovna jedna z mála věcí, bez který bych se obejít nechtěl, pokud bych parkoval na ulici. Ale zase pokud bych bez mrknutí oka vydal 3/4 mega za auto pro manželku, tak by to bylo až po té, co bych na ulici parkovat nemusel. S garáží ten výhřev zapnu 2x do roka, protože jsem blbě nastavil ofuk skla.
    Obecně těžko radit, každý má naprosto jiné priority a finanční možnosti, od kterých by se to vše mělo odvíjet. Většina lidí vůbec netuší, na kolik % přijmů je auto ve skutečnosti vyjde, protože kdyby to tušili, tak si raději koupí rezavou feldu a dva roky dělaj něco co je baví víc než nevolničení v práci. Těch pár vyjímek, který se těší na pondělní ráno nepočítám.

    1. Třeba plánovali, že se jim narodí otesánek… :-/

    2. monday: jak dlouho dle Vás lidi ty dva čisté roční platy šetří?

      Jinak s ohledem na dobu, kterou člověk průměrně tráví v práci doporučuji především zapracovat na Vašem přístupu k ní. Není to zas tak výjimečné a i kdybyste každých 5 let (nebo jak odpovíte na otázku výše) mohl dát dva roky doma místo auta, pořád by bylo lepší makat na tom, abyste si i těch 5 let užil.

      1. @fatdwi
        Přísloví: Když se koze daří dobře, tak se vydá na led, znáte?

        1. monday: neznám a ani netuším, kam tím míříte.

    3. „Obecně moc nechápu tu potřebu, pořizovat kvůli jednomu dítěti stěhovák“

      Kvůli prvnímu dítěti bych auto neměnil, resp. možná Smarta, Mazdu MX-5 apod. :-)
      Ale třeba i krátké Fabii bych dal šanci.
      Druhá věc je pokud to auto stejně měníte a prvním dítětem neplánujete skončit.

      „Ale zase pokud bych bez mrknutí oka vydal 3/4 mega za auto pro manželku, tak by to bylo až po té, co bych na ulici parkovat nemusel.“

      To jde o to, kde bydlíte.
      Jsou místa, kde máte velké štěstí, když v okruhu 0,5 km na garáž na prodej narazíte a stojí třeba 300 000, což není tak málo i když máte 750 000 na auto.

      A i když máte garáž doma, nemusí být tam kam jezdíte.

      1. Já tomu pracovně říkám otroci věcí. Na jedno dítě stačí bohatě mazda 3. Jakékoliv větší auto je nezvládnutí manželky.

    4. Ultimátní řešení zimní situace je Webasto s dálkou. Pak netřeba ani výhřev předního skla, ani výhřev volantu, prakticky ani ten výhřev seslí, i když o ten bych se nechtěl připravit ani tak.

  5. Pro autora: Vyhřívání předního skla je moc fajn věc, která se určitě neztratí. Mám forda s vyhřívaným předním sklem, a je to jedna z mála věcí, bez které bych se nerad obešel. Co se zkušeností týká, tak to přední hřeje dříve než zadní sklo. Ovšem přední ohřev běží jen při zapnutém motoru. Protože se nemusí škrabat, tak je přední sklo i po deseti letech užívání prosto škrábanců. Já drátky ve skle neřeším, nevidím je. Ale občas si jich někdo všimne, a nebo mu přímo vadí (zpravidla lidé s brýlemi). A použití není omezené jen na námrazu. Když se mi mlží skla, zapnu ohřev a za chvíli je po mlžení, a nemusím zapínat naplno ofuk. Nebo to dobře řeší namrzání vody na skle při jízdě. Třeba mrznoucí déšť. To folie a škrabka nevyřeší.
    Nechápu, proč to není v základní výbavě, když se dnes dávají do aut el. asistenti, které snad nikdo nechce. Čistě kvůli bezpečnosti se mi to zdá jako smysluplnější prvek výbavy.

    Jinak sám řeším dilema při výběru nového auta. Hledám náhradu za Mondeo, a můj zájem se stočil k Leonu kombi. Potřebuji využitelnější kufr než u sedanu, aby se tam vešel lodní motor, nějaké kanistry, atd… Určitě chci benzinový motor , automatickou klimu, a zbytek moc neřeším. Už jsem se smířil s tím, že vyhřívání předního skla nebude.
    A teď ta otázka. Koupit úplně novou skladovku, nebo ojetinu do 3 let stáří? Rozpočet vystačí na nové auto, ale nějak postrádám to nadšení jako dřív, utratit tolik peněz za auto. Jě nějaký opravdu zásadní problém, proč se po použitém vozu nedívat? Rozdíl vychází na 200 až 300 tkč.
    Na příklad :

    https://www.sauto.cz/osobni/detail/seat/leon/18128079?goFrom=list
    X
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/seat/leon/18135052?goFrom=list

    U posledního odkazu pozor na cenovku, je to cena při financování na jejich úvěr, a do toho se mi nechce. Jinak je cena skoro 500 tkč.

    1. Jak se clovek muze obejit? :-)

      1. Když člověk moc chce, může se i přeskočit .)

        Jinak kdyby někdo měl tip na jiný vůz než ten seat, sem s ním. Požadavky nad přehnané nemám, benzinové kombi, z výbavy aut. klima a ideálně to vyhřívané čelní sklo.

      2. „Jak se clovek muze obejit? “
        Obdobne tak, jako kdyz si muze auto-redaktor v aute sednout za sebe, pri testovani prostoru na zadnim sedadle.
        Viz: „Měřím 190 centimetrů a za sebe si sednu s pořádnou rezervou před koleny i nad hlavou…“
        http://www.auto.cz/test-toyota-corolla-1-6-valvematic-legenda-pokracuje-101050 pod obrazkem palubni desky.
        :-)

    2. Aris: adekvátně velké auto k Mondeu by byla spíš Mazda 6. Pokud stačí menší, díval bych se třeba po Levorgu. Ale obojí je cenově dost jinde než Leon (z pochopitelných důvodů).

      Moc nerozumím odkazům, na straně jedné zmiňujete velký rozdíl v ceně, na straně druhé ignorujete, že srovnávate jabka s hruškama (1.2 TSI vs. 1.5 TSI).

      Pokud jde o nové vs. ojeté. Vždy jsem byl spíš pro ojeté, dnes máme doma obojí (ojeté paradoxně dražší). Důvodem koupě nového byla cena ojetin, kde to, co jsem chtěl stálo nové o cca 100-150k víc než ojeté a navíc se mi ojeté nelíbilo (předface daného modelu). Takže jsem si říkal, že než nepěkné ojeté, koupím radši hezčí nové. Důvodem relativně malého rozdílu v ceně byl fakt, že poface se blížil konci modelu (předposlední modelový rok) a tak byly slušné slevy. Jinak by byl rozdíl kolem 200k a to už je dost.

      Takže těch důvodů, proč koupit nové vs. ojeté je docela dost a modelový cyklus může hrát zajímavou roli.

      Pokud se podívám na ojetá auta, která jsem kupoval při nájezdu 40-65k a stáří 3-6 let, tak problémy (prakticky) nula. Mimo servis (vždy origo dle servisky) byly náklady na údržbu prakticky srovnatelné s novým. Na jednom autě jsem měnil čidlo airbagu za 3k a baterku (odešla, když bylo autu pět), na druhém reprák a nějaké diody podsvícení (tuším dvě). Baterku měnil až další majitel, autu bylo 9 let když klekla. To mi přijde jako naprosto směšné když to srovnám s tím, že v obou případech byla cena nového někde na dvojnásobku ojetého. To třetí co pořád mám je příliš „nové“ na to, abych měl nějaké zkušenosti a za 15k jsem neměl náklady mimo roční servis žádné. Takže je-li rozdíl v ceně zajímavý, za mě je nové zbytečnost. A protože nové mám taky, není to tím, že bych byl socka co tohle tvrdí hlavně proto, že na nové nemá.

      1. Fadtwi : Jistě, je tu třídní rozdíl. Ale po desetiletí soužití s plnohodnotným sedanem střední třídy jsem seznal, že mi stačí i menší auto.
        Motorizaci těch seatů neignoruju. Je tu problém, že stará 1,2 tsi se již nevyrábí, a místo ní se teď nabízí tříválcový litr. A ten nějak nechci akceptovat.
        Takže pokud bych si měl vybírat motor, byla by to buď starší 1,2 tsi nebo ta nová 1,5 tsi. Takže proto srovnávám zrovna tyto.
        Jinak díky za názor, teď jsem spíš rozhodnutý pro zánovní ojetinu, tak do 1-2 let stáří.

  6. Co je to za hovadina?

    Preco tam nema Kórejcov?
    Alebo Nissan?

  7. Vyhřívané sklo bych jako nutnou věc nebral. Mel jsem ho ve dvou autech a sice je to fajn ale.
    Když hodně nasnezi, stejně je potřeba ometat.
    Když namrzne silná vrsrva je rychlejší to oskrabat nez cekat x minut s nastartovanym autem.
    U Fordu je potreba doskraba poměrně široký pruh kde nejsou dratky (nevim jak to je jinde)
    U nového focuse se mi několikrát stalo, že pri velkých mrazech se vyhřívání nespustilo. Nevim jestli to byla zavada nebo ochrana baterie.
    Ad mlžení, to řeší automatická klimatizace.
    Letos jsem vyzkoušel odmrazovaci postrik a odmrazovaci sprej. A uz vyhřívané sklo nepotřebuji. Ideálně aplikovat po zaparkovani a sklo do rana ani nenamrzne. Pokud zapomenu tak nastrikam a behem nekolika sekund je běžná ranni námraza pryč. Takže po výměně auta mi vyhřívání čelního skla nechybí.

    Co bych bral raději je vyhřívaný volant (a sedačky samozřejmě) ale určitě bych neřešil jestli ne vyhřívané čelní sklo nebo ne. A určitě ne VW, kterej ma problémy s dodanim auta už nekolik let. Známí čekali na Tiguana přes rok a ani zdaleka nebyli sami. To jsou stavky tuhle a tamhle pak zase problemy se subdodavateli… Čekat na mainstream auto přes rok je ulet…

    1. Mlžení predného okna – ak mám auto s klimatizáciou kde existuje a funguje gombík A/C (zapnutie a vypnutie klimatizácie na povel človeka) tak tam problém nevidím. Ale ak gombík A/C absentuje a ovládanie kúrenia a klimatizácie je tak absolútne automatické, že si nedokážeš natvrdo zapnúť ani vnútorný okruh tak pri teplotách jemne nad nulou a sychravom počasí by si dal aj zlaté prasa za ten ohrev predného skla aby si sa zbavil mlženia.
      A VW Group je mainstream? Veď sa všade silou mocou prezentujú ako nejaká super-spoločnosť produkujúca vozidlá v najvyššej kategórii. Koniec irónie :)

  8. Opel Zafira s quickheat?

    1. Nebo starsi auto Fiat Freemont?

  9. Koupila bych si Toyotu nebo Forda. Od smlouvy na koupi VW bych odstoupila. Touran s motorem 1.5 bych si nekoupila, protože mi ten motor přijde slabý na Tourana… ovšem je otázka, jak dynamický řidič s tím bude jezdit. Vyhřívaný přední sklo je super, pokud tedy zrovna nenapadne několik cm sněhu – to pak musíte ometat, fakt to neroztaje :-) Já mám vyhřívané přední sklo, ale taky mám v autě smetáček a škrabku, protože celou zimu jsem na horách a bez škrabky bych byla v řiti…

    1. 1,5TSI má 150 koní, což mi na Tourana přijde uplně v pohodě. Spíš by mě zajímala cena, protože to muselo stát raketu, tipuju 700t.
      S odstoupením od smlouvy souhlas. Buď sleva nebo odstoupení…

      1. „….protože to muselo stát raketu, tipuju 700t.“
        Tak to asi musela byt air-to-air AIM-9 Sidewinder za $603 tisic..
        Minuteman stoji miliony dolaru, ju? :-)

        1. Áhaha, vtipný.

    2. Pri pohotovostnej hmotnosti 1500kg je tých 110kW/150PS a 250Nm (dostupných od 1500 do 3500 otáčok za minútu) z môjho pohľadu tak na dolnej hranici akceptovateľnosti.

      1. SatanOkkY: to je věc názoru, já si to nemyslím. Auto je primárně pro ženu s miminem v autě, takže „závody a pospíchání“ lze vyloučit. Navíc pokud do teď jezdila Dacií, bude si připadat jako v tryskáči.

        1. Ja som mal pocit, že doteraz jazdili v Renault Thalii, ale to je vedľajšie.
          Ono nejde o to či jazdíš v kuse jak závodník, ale o to akú máš ešte výkonovú / krútiakovu rezervu. Len raz to budeš potrebovať v nejakej nečakanej situácii a budeš za to do konca života vďačný (že si stihol obehnúť a zaradiť sa bez čelnej zrážky – napríklad). Samozrejme, že ten turbo-benzín táhne odspodu takže využiteľný krútiak je dostupný takmer od začiatku otáčkoveho spektra, ale už je len pre mňa záhadou ako je to celé odladené aj s tou automatickou prevodovkou.
          Manželka jazdí Grand Vitarou s 2,4VVT benzínom a to je podľa mňa tiež tak na dolnej hranici akceptovateľnosti, ale existujú ľudia čo tvrdia, že im stačí aj ten benzínový dvojliter čo sa do toho montoval takže je to ozaj len vec toho názoru.

          1. To je sice pravda a v podstate s tim i souhlasim, ale ne v tomto pripade. Zenska s prckem bude jezdit pomalu a v krizove situaci spis jeste pribrzdi nez zrychli, predjizdet bude minimalne…

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017