… v hlavě brouky. - zpět na článek

Počet komentářů: 121

  1. Každej máme něco. Fanoušek Linkin Park pohrdá Mandrage, fanoušek Janáčka zase Linkin Park… prostě dle vkusu každého soudruha, nač škatulkovat?

    1. Protoze je rozdil, mezi umenim a neumenim. Janacek a Linkin park davaji cloveku dojem, ze se nad tou tvorbou nekdo aspon zamyslel. Pokud jsem fanousek Rembrandta, nemusim byt fanouskem Rona Muecka, ale do obojiho nekdo vlozil cas a praci a je to na tom videt. Oboji je umeni. Ale pak je tu prave ta skupina neumeni, par fleku na zdi, papir s kusem menstruacni vlozku, nebo hromada odpadku, vysypana na zem, tam je jasne videt, ze to zadnou praci nedalo, nebyl na to potreba zadny talent a dokazal by to kazdy. Proste Slunce – Zblunce.

      D-F nic nezakazuje a skatulkovani ma svuj vyznam. Napriklad zadna slecna, se kterou jsem chodil, nemela rada pop a kazda byla fanynkou metalu, rocku, nebo obojiho. A stejne tak moji kamaradi. A vim, ze z tech znamych a pribuznych, kteri poslouchali pop, jsem si nerozumnel skoro s nikym. Dovolim si tedy predpokladat, ze pokud budu skatulkovat lidi, podle toho, co poslouchaji, tak udelam spis dobre, nez spatne. Nemelo by to byt jedine kriterium, ale prijde mi docela uzitecne.

      1. Nevím jak vy, ale mě příjde Linkin park s vyřvaným zpěvákem za naprostou žumpu dnešní audiotvorby. Je to stejný jak kdyby chcípl 3minem, je mi to úplně u prdele. Taky tady nebrečím že se Landa za svými texty zamyslel a chtěl tím něco změnit. Ani nebudu vyčítat Gottovi tupost za včelku máju.
        Prostě D-FEENS není CÍLOVÁ skupina kam MÍŘÍ Mandage.
        Zeptej se náctiletých holek na mandrage.
        Nevím jestli máš pubertální dcerku, ale v jejich věku furt lepší mandrage než morčata na útěku ne?

        1. Nemam, ale v dobe, kdy jsem se o nactileta devcata zajimal, tak ta poslouchala Linkin Park. Ja mam absolutni hudebni hluch a tk osobne nejsem fanouskem zadne skupiny a nemam vyhraneny zanr.

          Ovsem chapu to spravne, ze mandrage cili na skupinu „Another brick in the wall“?

          1. nevím co je „další cihla v té zdi“…

            1. a vis, co je to google?

          2. Obávám se, že míří na skupinu co nezná “Another brick in the wall”.
            Jinak osobně článek beru jako svérázný nekrolog. Právě při srovnání s Pinkem a Floydem z toho Linkin, alespoň u mne taky nevyjde úplně radostně. Ale Mandrage, Krajčo a další je podle mě jen růžový šum a celkem chápu, že po melancholickém večírku s oblíbenou hudbou to je krutej náraz.

      2. Osobně neznám tvorbu ani Linkin Park, ani Mandrage, ale tyhle polemiky, co je kvalitní hudba a co odpad, jsou do značné míry o vkusu, o ničem jiném. Stejně nakonec přijde fanoušek jazzu a poví nám, že vše ostatní jsou primitivní sračky :-)

      3. Občas ovšem někdo tu práci prostě nevidí. Jako jo, občas to je hromada hoven, ale někteří lidi jsou patrně zadrátovaní tak nějak jinak, a i u vymyslet a provést kupu hnoje jim dá strašnou práci. Ať si každej za svý dělá co chce, horší to je, když se takovej magor přisaje na veřejný finance a ještě má dojem, že je nějakej hóch a měl by ostatním diktovat, jak mají žít. To jo, to je pak v pořádku mu dát ozdravnou kúru kamenolomem, nebo tak něco.

        Já třeba nepobírám věci jako např. https://www.youtube.com/watch?v=VDke1Gvmr3s&list=PL4033C6D21D7D28AC, můžu si klást zhruba stejný otázky jako D-F…jo, občas je dobrá ta hudba, ale to chrčení jako když někdo umírá na přístrojích, to je pro mě nepochopitelný. No, jiní zas nechápou něco jinýho…ostatně:

        Proto moudrý jedná, aniž by něco dělal, a učí, aniž by něco řekl.
        Nepotřebuje srovnávat, protože ví, že všechny soudy jsou relativní.
        Díky zkušenostem ví, že se vše mění podle úhlu pohledu.
        Nechává věci přijít a odejít tak, jak jsou.
        Tvoří, ale nevlastní.
        Jedná, aniž by cokoliv očekával.
        Po dokončení své práce na ni zapomene.
        Nelpí na výsledcích,
        proto mu je nikdo nemůže vzít.

        1. Bodejť by chápali. Nemůžou pochopit, jak by někdo měl akceptovat postoje obsažené v uvedené sračce.

    2. Není náhodou primárně rozdíl v tom, co si člověk sám pustí, protože jej to zajímá a chce to slyšet (bez ohledu na kvalitu) — a v tom, co nějaké bezohledné hulvátské prase pouští tak nahlas, že to musejí poslouchat i lidé v okolí (opět bez ohledu na kvalitu)?

      Víte, já osobně mám velice rád Bachovy fugy; ale kdyby mi je nějaký blb pouštěl z reproduktorů v době, kdy na ně nemám zrovna náladu a chci naslouchat jen okolnímu tichu a křiku káňat, štvalo by mne to nekonečně. Jen o málo méně, než kdyby za podobných podmínek pouštěl nějaké duc-duc-duc, jež upřímně nesnáším.

      1. To už je trochu jiná rovina problému, kterou článek nepostihuje, a na kterou jsem nereagoval. Jinak samozřejmě souhlasím, svoboda jedince končí tam, kde to zasahuje do svobody jiného jedince.

        1. Já možná špatně pochopil

          I po vypnutí počítače hudba hrála dál. Ve městě probíhal nějaký hudební festival

          ale měl jsem po přečtení těchto slov za to, že právě tuto rovinu článek postihuje.

      2. Přesně. Ať si soused poslouchá co se mu líbí. Ale ať to přes tři okna dokořán a vysokou hlasitostí nevnucuje mně.
        Marně se můžu dovolávat faktu, že já jemu též hlasitě nevnucuji svou muziku, ačkoli na to aparaturu mám, nijak jej neruším a prostě jenom očekávám reciproké chování od něj.
        To už dnes nefunguje a z mého pohledu si 80% Čechů vysvětluje „demokracii“ velmi osobitým způsobem.
        Dnes už platí snad jenom v osadách /s dvaceti č.p. a hnojem/ dávné pravidlo „nečiň nic, co nechceš, aby jiní činili Tobě“ – a i v řečené osadě jsou „přizpůsobiví“ lufťáci schopni dělat místním peklo a naschvály.
        V dnešní arogantní době Vás po slušné prosbě téměř každý pošle do prdele s tím, že ještě není 22.00 a on si tedy může dělat cokoliv, co se mu zlíbí.
        Třeba ve tři odpoledne, za zvědavého pochichtávání poslouchajících dětí, mrdat manželku na lehátku otevřené terasy, přičemž ta při oné exekuci nejmíň čtvrt hodiny afektovaně řve na celé okolí jako třiapůla v blátě. Prostě jsou tři odpoledne a já si tudíž můžu na své zahradě mrdat třeba naříkající kozu – a na Vás ostatní, kterým ten řev leze na nervy, prostě seru.
        Z pohledu suché litery zákona má asi pravdu, z pohledu nějaké ohleduplnosti k ostatním je to bahapusté prase.

        1. Souhlasím, lidi jsou hovada. Docela jste mi připomněl tu anekdotu, jak přijde bača večer na salaš, nalitý z krčmy, vybere si jednu ovci a povídá jí:
          „Tak ovečko máš na výběr. Za a) se něžně a láskyplně pomilujeme, nebo za b) tě několikrát brutálně vymrdám zezadu,“ a plácne ovci přes zadek.
          Ovce se ani neotočí a spustí: „Bééééééé“
          A bača na to: „Já to věděl ty divoško…“

          1. … Sedí bača před salaší na mezi, pase ovce, najednou zahřmí, bouchne blesk a zabije mu nejhezčí ovci. Bača na to čumí a pronese: „no toto?“. Pak bouchne podruhý a blesk mu zabije nejchytřejšího psa. Bača na to zase: „no toto“? Najednou vyběhne jeho tchýně ze salaše a kouká co je to za rány a v tom prásk a blesk jí taky zabije… Bača se jen tak pousměje a říká:“ no proto!“

  2. Ano, k cemu slouzi pop a co za lidi to posloucha, to je oblibene tema hodne lidi https://www.youtube.com/watch?v=IP0wuwJBdMI

    Nicmene je to take tema jednoho z poslednich (relativne) kvalitnich pocinu v TV, serialu Comeback, ackoli neco takoveho by dneska uz asi taky neproslo (cikan horvat, zlodej a podvodnik, Vaclav Havel, zirajici na prsa studentky stredni skoly, Dalajlama nakopnuty do zadku a docela drsna kritika toho, jak TV vyrabi sokujici pribehy od investigativnich zurnalistu).

    Brouky z majovy louky, to jsem nedopatrenim slysel v radiu. Nevim. Asi jsem na to moc blbej. Ale pamatuju si zlomovy bod, kdy jsem radio prestal zapinat v aute – kdyz jsem slysel pisnicku o nejakych zenskych, co jedou autem, zpivanou v prvni osobe, ale chlapem. Na stredni skole jsme psali spatnou poezii. Ale bylo nam 16 a nudili jsme se. Tohle je jeste horsi a tudiz nema smysl toposlouchat dal. A kdyz vyrobci prichazi o tu premyslivejsi cast publika, tak holt kvalita jde dolu, nebot se vzdycky musi cilit na vetsinoveho konzumenta.

    1. Chinaski. Vrchlabí. Chinaski jsou blbými texty proslulí.

      1. Jo, to bude ono. Nebyl tam rym Vrchlabi – pobavi?

    2. Tak boli na Slovensku 2 počúvateľne rádia (Anténa Rock a Rádio rocková republika), ktoré si mohol chytiť na anténu ale nie všade. Rádio rocková republika momentílne ide len na nete pomocou streamu, ale vraj pracujú na návrate na vlny rozhlasu a Anténa Rock má úzky repertoár (hoci lepšie ako iné rádia). Ak nejde naladiť niektoré z týchto 2 rádii (teda momentálne 1-dno) tak rádio mlčí. Buď nehrá v aute nič alebo CD prerušované dopravnými správami.
      Comeback – skvelý seriál, ale škoda že tak málo častí.
      Inak ak budeš na Slovensku tak nech ťa ani nenapadne počúvať rádio Expres či Jemn(bl)é melódie – vystrelí ti dekeľ do dvoch minút.

    3. Divokej Bill – dodnes nechápu ani jeden z textů. Hrozné kraviny.

  3. Uplne stejny clanek, jen s prehozenymi par slovy muze sesmolit nadseny posluchac muzskeho draze.

    Ja hudebniky neodsuzuju,pokud maji publikum.Kdo nema publikum,neni dobry profi hudebnik.A kdo ho ma,tak zrejme umi hrat neco,co se nekomu libi.Za to ja nemuzu poslouchat neznamena,ze nekdo jiny nema opacny nazor.

    Taky neposloucham EvickuVasika,ale tihle dva na mizerne hudbe postavili businessplan a musim uznat,ze jim vysel.Sice ode mne neziskali ani korunu,ale zily jim to urcite netrha.A takovych je…

    Jedine,co by mne sralo je,ze hudba,kterou nechci poslouchat rve za mymi okny.Ale tohle jsem vyresil odstehovanim se od mest.Uuuuzasne koncerty,happeningy a majalesy nechci mit za oknem.

    1. Ano. Až na to, že dnes je, stokráte bohužel, v módě provozovat různé czechteky a jiná duc-duc-duc způsobem takovým, že jsou slyšet na desítky kilometrů :(

      Nedávno jsme byli na vandru v Posázaví; spali jsme kousek od T.O. Modrý orel (přímo osada už byla obsazená, jinak bychom spali v ní) kousek pod Vlčí roklí, kraj je to moooc pěkný, a v zásadě by to bylo enormně příjemné… Jenže. V Prosečnici nebo kde tím směrem zrovna probíhal nějaký czechtek nebo jaká podobná kreténská* sračka elektrifikovaná uřvaná debilní; asi do tří do rána — a v těch lomech to bylo sakra slyšet :(
      ___
      * Nikoli pro typ hudby, nýbrž pro její dostřel na nevinné v okolí.

      1. Kdyz jsem byl decko, poslouchal jsem Beatles a Ivana Mladka, pak se mi libily Doors, potom nektere artrockove kapely, ktere nikomu nic nereknou, potom jsem zacal ujizdet na kvalitni klasice (tzn. opravdu ne na kompilaci all the best from Classic s noname orchestry na urovni konzervatore) a mam z te doby jeste spoustu opravdu spickovych CDcek opravdu spickovych interpretu, ktere jsou dosud neprekonane, jak technicky, tak kvalitou interpretu. Mezitim jsem to i vystudoval, takze umim napsat treba petihlas v kontrapunktu anebo sonatu, otazka je, proc bych to delal, kdyz vsecko uz bylo v tomhle stylu napsano a nikdo to uz neprekona a nezlepsi.
        A to je prave problem a prokleti hudby. Dneska uz nemam co objevovat. Moderni hudba (tim myslim opravdovou hudbu, ne oblbovatka , duc duc a kolotocove atrakce) je mrtva anebo ji znam. Muzu jit kamkoliv do divadla anebo na koncert a poznam, kdy se dirigent spatne vyspal a kdy prvni houslista nema den. Je to frustrujici. Muzu jit na nejakou folklorni slavnost a po par taktech poznam, kdy to jsou lidovi zpevaci, kteri v tom nechali kus duse a kdy to je trapna komerce pro Prazaky. Na nejaky popovy koncert nemuzu jinak , nez s trojkou v zile a druhy den mit kocovinu jak prase. Takze dneska ocenim leda tak nejake mlade nezkusene nesikovne startujici muzikanty, kteri mi pripominaji me pred mnoha a mnoha dekadami, maji oci dosiroka a snazi se prstikama sikovnyma jako hrabe vydolovat z klaviru Beethovenovu Mondschein, i kdyz Gouda a spol. nasadili latku tak vysoko, ze uz lidi napodobuji dokonce i jejich chyby, viz proslule nahravky Kempffa, ktere uz mimochodem nemuzu ani slyset :(

        1. Skutečně renesanční persóna.

        2. Vis Behemote, kazdeho vec, co dela, si posloucha a jak to posloucha. Nekomu staci chlastat a poskakovat kolem ohne. Cimz tak uplne nesouhlasim s tim, co rika Sysop, ze hudebnik je dobry potud, pokud si najde publikum a proda se. Hudba je mimo casoprfostor, pro nekoho muze byt objem vydelanych prachu meritko, pro jineho je posluchac zbytecny, prinejlepsim muze slouzit jako akusticka vypln salu.
          Kdyz to vezmu uplne povrchne, tak vstupni test z hudebni gramotnosti si muze udelatg kazdy.

          Test cislo 1, youtube, Glen Gould, dobre temperovany klavir.
          kontrolni otazka, co ten clovek dela:
          https://www.youtube.com/watch?v=Mia9woisQZo

          pokud nemate tuseni, je tu zachranna otazka cislo 2
          co se deje je na vizualizaci Stephena Malinowskeho, napr.
          Kontrapunkt7, umeni fugy:
          https://www.youtube.com/watch?v=zQXPoJjfz0I

          kdo nevi u otazky cislo jedna, projevuje pouze neznalost, kdo nevi u otazky cislo dve, projevuje uz lehci formu snizeneho vnimani.

          Takto totiz probiha v praxi reseni a realizace hudebni kompozice ve forme kontrapunktu , coz prinasi jista pravidla, otazky, problemy a jejich reseni , ktere je ve finale nepodstane, podstatnejsi je postup reseni nez konecny vysledek…
          Tak, jako absolutni pravda neexistuje, presto je dulezita cesta a usili, ktere do toho reseni najit objektivni pravdu po ceste vrazite…

          Toto je mimo jine poslani hudby (tedy zadne dobre hudby a spatne hudby). Hudba tyhle veci resi, to co klouze po povrchu a mnozi to nazyvaji hudboy ve skutecnosti zadna hudba ani neni, i kdyz i tak muze plnit nektere prijemne vedlejsi fyziologicke funkce :p

          1. „Test cislo 1 … kontrolni otazka, co ten clovek dela:“
            Kontrolní odpověď: Ten člověk hraje na klavír. A evidentně si to užívá.

            1. :) svym zpusobem pravda i kdyz uplne stejne bych mohl tvrdit, ze se vznasi nad nekonecnem a klavir a stara rozvrzana zidle je ta posledni soucast hmoty, ktera ho jeste vaze s timto pozemskym poijivym a omezenym svetem.
              Mozna , ze to je zrovna sam J.S.Bach, ktery se k nam jen tak zreinkarnoval, aby dal dnesni dobe nadcasove poselstvi, co my vime… kazdopadne dostat se do toho sveta k nemu je sakra tezke a narocne.

              1. Z obecného principu relativity plyne, že záleží na vztažné soustavě pozorovatele, takže ano, klidně je možné, že se vznáší nad čímsi, ať je to cokoli, když to tak berete.

                1. prakticky každý tón co zahrajete na klavír je nádherný, silný a emociální. Každému budou sedět jiné tóniny, ale nerozumím tomu proč je náročné se vcítit do toho co prožívá při tom hraní? Pokud máte dobrou aparaturu a ne sluchátka od ťamanů, tak zavřete oči a ta hudba Vás musí pohltit.

          2. Psal jsem někde, že to je věc třetích osob či co? K výčtu učeností si můžete přidat ještě potrefenou husu.

        3. A tady bych treba zrovna doporucil nejakou slusnou elektronickou hudbu. Clovek se ma preci rozvijet. At je jakkoli zasluzny a obdivuhodny, ze „zrg1“ dosahl na urcitem poli vysoke urovne, ono je co by kamenem dohodil na te same mezi jeste dalsich xy poli, o kterych nema „zrg1“ ani potuchy a dokonce je zavrzenihodne predem pomlouva a haze do jednoho pytle. To pak zavani stejnym pristupem, s jakym smetl autor clanku uspesnou kapelu zpivajici cesky text. (Ne, nefandim Mandrage)

  4. Popravdě myslím že na nějakej text většina lidí zvysoka se*e.

    Většina písní třeba Linkin Parku (ale i jiných podobných kapel) je tak uřvaná, že člověk pokud se na text fakt hodně nesoustředí pochytí tak 3-4 slova za sebou nejvíc. Většinou pokud si člověk nesedne na net – nepřečte si text a nepustí k tomu videoklip, neví o čem ta píseň ani je…

    To jestli se někomu nějaká píseň líbí nebo ne podle mě spíš záleží na melodii a hudbě, jestli to je člověku příjemné a vytváří mu to dobrou náladu. Já třeba moc nemám rád rock/metal, protože je to „moc uřvané“, ale zase mám rád elektronickou hudbu jako trance apod., prostě proto že ten typ hudby mi navozuje lepší pocity a lépe se poslouchá.
    V případě zpěváků jako je třeba K. Gott pak jde myslím zcela jen o zpěvákův hlas – to jestli zpívá o trezoru nebo želvě nebo o Včelce Máje je každému šumák.

    1. Správně panáčku a když ještě vezmeme v potaz že vydavatelství mají základní melodie uložené v sejfu a rozdělují je mezi jimi vyvolené rachlokvašky tak aby prodali co nejvíc, tak se celý byznys hudby ztenčí pouze jen na opakování stále stejných melodií, ale zpracováváných jinými umělci jinou metodou.

  5. Neber to doslova… Je to jen písnička láskyplná…

    Slyšel jste někdy o lásce?

    Připomíná mi to situace, kdy někomu pustím textově i melodicky pěknou (a zajímavou) písničku, jenže ten do ní začne za chvíli kecat, takže ji vůbec nevnímá a nebo dokonce po prvních taktech či větě řekne, co je to za hrůzu… Není snaha vnímat, pochopit. Stačí že něco hlučí na pozadí a pokud to zní americky, tak je to samozřejmě dobrý..

    Ano, z rádia zní plno písniček nemastných, neslaných a bezduchých, ale že zrovna brouky si berete za příklad největší debility..to fakt ne. Našel a pustil jsem si teď jakousi tu vaši Linking park. Text si raději i přečet a … no nevím. Ten člověk vlastně jen křičí, jak ho všechno štve. Melodicky až na některé části nic moc, o rýmech ani nemluvím, obsahově tuším, ale nejsem asi dostatečně naštvanej na to, aby to ve mně rezonovalo.

  6. D-Fensi, se mi zda, ze nam nejak zacinas jandakovatet, pozor na to!
    https://www.youtube.com/watch?v=f4KaANq4bG8

    Pokud to ale ma bejt jenom povzdech nad tim, jak nam tady soudruzi furt zneprijemnujou zivot ruznejma zakazama vjezdu, povinym stehovanim aut (a nebo odtazenim, abychom si je pak za mastnou pokuticku mohli vyzvednout nekde na druhem konci mesta), pod zaminkama ruzneho zazivani mesta jinak a podobnejch sracek, tak to chapu… Osobne tu kapelu, cos psal neznam (a navic na te jachte zadne lolitky nebyly a krom toho ta castka taky nesouhlasi), ale videl bych to tak, ze kdyz se mi nelibi, tak ji nebudu podporovat a budu doufat, ze chcipnou hlady. To je asi tak jedine, co muzes udelat.

  7. Jsem v pokuseni nekde sehnat nekoho s CD Linkin Park jenom proto, abych se podival, jak plocha a prervana produkce tohoto umeni to je. Nic proti LP, vylozene se mi nehnusi, ale i tak mi to prijde divny, kdyz je to to umeni, tak by si meli dat pozor na kvalitu produkci, ne? Nejsem dost odvazny guglit Mandrage. Nebyl jsem dost odvazny to guglit, kdyz jsem je videl na plakatech a stale to plati :>

    Tim chci rict, ze bych z LP nedelal buh vi jake umelce a nenavazel se do jinych umelcu. Kazdej mame to svy. A ze hudebni produkce popularni hudby je poslednich 20 let prervana me v tuhle chvili sere daleko vic. U LP to mozna nevadi – viz jejich tvorba – ale u mych umelcu me to docela sere, protoze pak zaznam z ziveho koncertu zni lip nez studiove album, ktere je ploche jak zehlici prkno.

    Zakoncil bych to timto:
    Mandrage -> DFens: Co o tom víš, dědku!?! Seš moc starej na to, abys chápal, co chcem sdělit! Fosil a k tomu kryptofašista.

    Je treba brat svet s nadhledem. Dnes v dobe Spotify a jinych sluzeb je absolutne nepochopitelne poslouchat tvorbu umelcu, ktera se mi nelibi. A poslouchat radio kvuli tvorbe – no, kdyz neni datove pripojeni… :)

    1. od mandrage se mi líbí tyhle dvě písničky:
      Pasažér https://www.youtube.com/watch?v=NUcggVDRYGo protože mi připomíná mé dětsví v brně kdy jsem měl stejné pocity když jsem jezdil z pařeb domů a hudebně se mi zdá velmi dobře sestavená, klidná a pohodová.
      Muchacha https://www.youtube.com/watch?v=MNbgEmFfWbY protože je taková smutně ponurá a připomíná mi holky které jsem za sebou nechal v kalužích slz. Hlavně mi připomíná Kamilu. Kamila je nádherné jméno. Lepší ani neexistuje i když jí Lucie celkem hodně šlape na paty. Tenkrát se do ní převtělil můj anděl strážný a nakopl mě do života. Díky ní, jsem se ho, ale naučil vycítit. Jsou tady a nějak nám ovlivňují životy když se někde zasekneme a potřebujeme rozhoupat a popostrčit dál…nebo existují určití lidé kteří jsou pro jiné anděly? nevím… Problém je když se mi na ni podaří konečně zapomenout a najednou se mi ve snech připomene a je tak reálná až to bolí… ráno to bolí…

  8. to že je česká hudební scéna (oficiální) jedna velká sračka je všeobecně známo od dob, co nadějné kapely z 60. let udupal bolševik do zapomnění, od té doby jen jedno hovno za druhým.

    Nejpopulárnější kapely jsou bandy jako Kryštof, Divokej Bill, Chinaski apod., tedy nic neříkající pop bez myšlenky a hlavně – bez gulí ( a to jsou tzv. „rockeři“). Popravdě písně od motorhead nebo ACDC nemají bůhvíjak hlubokou filosofii, ale dokážou rozpumpovat krev.

    Samozřejmě v republice jsou doslova tisíce dobrých kapel (na bandzone je cca 10 000 uskupení, pokud 80 % bude hodně nepovedených, i tak 2 litry zůstávají). Jen u nás na malém okresním městě máme asi 10 band, které stojí za poslech a za zamyšlení nad texty, ale to se vám do éteru nikdy nemá šanci dostat, je to všechno vlastně takový underground, i když hrajou třeba folk.

    Polooficiální rockovou scénu pak zastupují stovky na chlup stejných nudných agro-metalových band zpívajících o rytířích, dracích a vůbec na témata hry o trůny …..

    Ale hlavně, po desetiletích výzkumu v této oblasti jsem naznal, že lidem je to prostě jedno, 90 % posluchačů nad hudbou nepřemýšlí, nevyhledává, nemá vlastní vkus, zkonzumujou, co se jim pustí v rádiu. Dlouhá léta zkoušeno, když pouštím třeba kvalitní pecky z posledních 50 let kolegům, kteří se k tomu prostě nikdy nedostali, strašně se jim to líbí a furt musím vydávat seznamy tipů na dobré skladby velikánů na západě známých i malým dětem. Myslíte si, že někdo v kanceláři někdy slyšel jména jako David Bowie, Soundgarden, Linkin Park, Bob Marley, Pink Floyd atd.? Největší odvaz a underground je pro ně Mettalica a tím to tak asi hasne …..

    1. To ses ale dost netrefil. Kryštof rozhodně není rocková kapela a ani se za ni nevydává, byť koncerty jsou rockovější, než přeelektrizovaná CDéčka. Divokej Bill – no jestli něco, tak spíš punk, čemuž odpovídá i nenáročnost produkce. Chinaski – tam se dá o rockových prvcích mluvit snad někdy před 15 lety. Jinak je to popík. Čekat tam ACDC, či jinej brajgl, to je jako nasednout do lodě a řvát, že ani nezvlítne… Prostě ses minul a dost.
      Já osobně spíš rozlišuju skladby kus od kusu. Mám své favority – skladatele a interprety, ale říct třeba, že XY je sračka jen proto, že je od Chinasek, to si nedovolím.

      1. šlo mi o to, že český konzument stejně jako sežere jakékoli jídlo, sežere i jakoukoiliv hudbu, když jsou v ní ještě navíc husličky nebo trumpeta, tak je to příjemný bonus …..

        to s tím ACDC jste nepochopil, jde mi o to, že obsahovou plytkost textu jsem ochoten odpustit u muziky, kde evidentně o text nejde (třeba Jazz že …) ale ne u unylých rádobyfilosofických blábolů

        všechny zmiňované kapely jsou zejména prvoplánově furt dokola omílaná klišé psaná dnes už skoro padesátníky pro 15ti leté holky, ovšem publikum budou ve skutečnosti spíš vrstevnice interpretů. Jejich generační nástupci jako právě mandrage apod. mají o několik dekád méně, nicméně produkujou zas to samé nudné nic. Skladby taky odliušuju kus od kusu, ale od výše zmíněnýcyh jsem neslyšel nic poslouchatelného snad nikdy, možná první album chinaski bylo celkem vtipné.

        1. Tak třeba punk (na který si hraje Divokej Bill) je o obsahové plytkosti tak nějak programově. Ale oni si na nic nehrajou, nehrajou si na umění, pro holčičky to taky moc není, protože to š*kání je tam vyjeveno dost syrově, od dětství chlastaj co teče (což má i své následky), zpívaj o tom, po akcích chrápou v Úvalech ve škarpě, zpívaj o tom… a lidi to baví.
          U Chinaski dochází ke generačnímu rozporu, to máš pravdu. Kryštof má texty takové „lyrické“ – tedy o ničem a mimo čas a prostor.

          To máš jinak takhle se vším. I u Kryštofů se najdou hudebně nápadité kousky, ale obecně vzato, čím dýl se to dělá, tím víc je to řemeslo a prvotní elán a múza vyprchá. Srovnej si první Wohnouty, když hulili plíseň, co jim rostla v garáži na kombech, a kdy to byl naprostej undergroundovej poprask, a dneska, kdy maj rodiny, děti a písničky v Óčku…

          1. co se tyce nevkusne a zvrhle hudby, kazdy zanr ma par prikladu, nicmene nektere smery jsou takto zvrhle apriori. Osobne za me dva nejhorsi a neprekonatelne odporne hudebni zanry jsou:
            1. dechovka (dechovku nesnesu ani ozraly)
            2. takove to nostalgicke zpivani u taboracku ala Nedvedi (nesnesu patrne ani po smrti).

            Problem obou zanru je, ze jde o tzv. nejsrozumitelnejsi hudebni formy, s naprosto slaboduchou strukturou pro totalni Lojzy, na druhou stranu, privrzenci techto zanru (kteri logicky na nic mentalne narocnejsiho nemaji) byvaji FANATICTI az FASISTICTI zboznovatele vyse uvedenych paskvilnich forem „umeni“.
            Jinymi slovy. S jazzmenem si v pohode zaimprovizuju, koneckoncu jazzove basove linky najdeme u Beethovena a jeden z nejlepsich jazzmanuy byl bezesporu Bach. S posluchacem Metallicy se take na leccems shodnu, stejne jako s posluchacem Abby, ale s pubertackou s nepritomnym vyrazem a Nedvedy ve sluchatkach, pripadne se starikem , ktery si to bude svihacky razovat pri nejake „Utr-utr-utrtrtr u trna“ se neshodnem na nicem.

            1. no díky bohu toto snad už ani neexistuje, sice jsem slyšel, že prý v čechách nějaká dechovka existuje, ale tady to naštěstí nemáme. tady je kdyžtak folklórní cimbálovka, ta ovšem bývá leckdy tak ostrá, že by se nemusel stydět leckterý metalhead. nemám to rád, ale oproti dechovce 1000 % lepší

              nedvědi to jsou snad dnešní šedesátníci, takové ty blbosti s osadou a trempíci vůbec, to už je snad pasé

              proti folku jinak nic, na Dobeša a Nohavicu mi nesahejte :)

              s jazzmanem si bohužel nezajamuju (teda párkrát se mi to povedlo, ale za moc to nestálo), to jsou lidi, kteří se v tom na můj vkus hrabou už moc a upřímně zde už podle mě vyhrává forma nad obsahem, přesněji potřeba muzikanta zaonanovat si na nástroj nad snesitelnou délkou skladby a nějakým hudebním sdělením

              1. tam jde hlavne o to, ze cim kdo vic o hudbe vi, tim vetsi moznosti ma. Jako bych umel jeden jednoduchy jazyk, anebo deset jazyku, nebo nejaky uplne nadstandardni zaklad, na zaklade ktereho umim vysyntetizovat uplne jakekoliv hudebni dilo, coz je asi tak spicka, kam se clovek muze dostat. Plno profi hudebniku to tak ma, treba houslova virtuozka Katica Ilenyi dela uplne vsecko, muzikal, folklor, vaznou hudbu, experimentalni elektroakustickou hudbu i uplny popik, vsecko na profi urovni, pritom jeste uci. Coz je presne ten duvod, proc se hudbou nezivim, protoze konkurovat temto lidem, to je hodne tvrdy chleba a zase uplne komercni sracky pro poloozraly polointeligentni polohluchy plebs delat cely zivot, to chce mit dobre protilatky a ani tak komercni uspech neni zarucen a i tam je konkurence sakra tvrda.
                Par videi na ukazku, co jsem jen tak narychlo splacal..
                https://www.youtube.com/watch?v=BF9uQI-SRv4 folk
                https://www.youtube.com/watch?v=yMU4SO7rp5w vazna
                https://www.youtube.com/watch?v=FJkCMjhCbFA estrada
                https://www.youtube.com/watch?v=AuV4XiCTgn8 popik + elektroakusticka hudba
                https://www.youtube.com/watch?v=eSZD74Veex8 swing , jazz
                https://www.youtube.com/watch?v=EiEI6AgOi8I chanson…

              2. tam jde hlavne o to, ze cim kdo vic o hudbe vi, tim vetsi moznosti ma. Jako bych umel jeden jednoduchy jazyk, anebo deset jazyku, nebo nejaky uplne nadstandardni zaklad, na zaklade ktereho umim vysyntetizovat uplne jakekoliv hudebni dilo, coz je asi tak spicka, kam se clovek muze dostat. Plno profi hudebniku to tak ma, treba houslova virtuozka Katica Ilenyi dela uplne vsecko, muzikal, folklor, vaznou hudbu, experimentalni elektroakustickou hudbu i uplny popik, vsecko na profi urovni, pritom jeste uci. Coz je presne ten duvod, proc se hudbou nezivim, protoze konkurovat temto lidem, to je hodne tvrdy chleba a zase uplne komercni sracky pro poloozraly polointeligentni polohluchy plebs delat cely zivot, to chce mit dobre protilatky a ani tak komercni uspech neni zarucen a i tam je konkurence sakra tvrda.
                Par videi na ukazku, co jsem jen tak narychlo splacal..
                https://www.youtube.com/watch?v=AuV4XiCTgn8 popik + elektroakusticka hudba
                https://www.youtube.com/watch?v=eSZD74Veex8 swing , jazz
                https://www.youtube.com/watch?v=EiEI6AgOi8I chanson…

                1. eh, to je už na mě moc, jak to ma třpytky , je to televizni estrada.

                  tohle jsou věci osobního vkusu, tohle může mít hudební perfektnost, ale stejně je to např. pro mě totální nuda. Stejně jako beethoven mi připadá super (jako fandovi mechanického pomeranče) , ale bach ani trochu …..

                  každý to má hozené jinak, hrál jsem jako teenager v jednom orchestru, ale já jsem amatér bez talentu co se na to pak vysral a ti ostatní kluci skončili na konzervatoři, seriózní jazz, vážná hudba ….. jenže oni zase už ztratili kontakt s working class a to já nemám rád, jsem jen obyčejný dělník s titulem a když sednem na pivo, moc si nerozumíme, já neznám komplikované jazzové harmonie, oni zase neví co je to budík v 5:40, obchodní porada a korporátní sračky …

                  …a hlavně, já např. vždycky zbožňoval původní pionýrský rocknroll a pak jsem se dostal do střetu s jazzmanem, který tzv. chtěl hrát rocknroll, ale ať dělal co dělal, vždycky mu z toho vylezla rozbředlá improvizační šílenost bez rytmu a drivu, tedy všechno jen ne rocknroll

                  hudba není sport, není to o tom, kdo je rychlejší, silnější – hudba jsou emoce, proto kapela jako Nirvana nebo Beatles zůstane navždy zapsaná v její historii a najdou si k nim cestu zas a znova další generace – to jsou umělecky jednoduché, vlastně amatérské věci, ale jsou v nich emoce, příběhy, cit, udělá vám husí kůži na krku nebo hrkne i slzy do xichtu. Je to krásně vidět např. v kontrastu s kytarovými velkomágy zejména metalové scény, kteří sice brousí nechutným tempem s nechutnou přesností nechutně složitá sola, ale výsledek je prostě …. nuda, zapomenutelná, bez citu.

            2. Ad Váš bod 2:
              Lámu si hlavu nad tím, kdo kromě Nedvědů píše (či psal) písně pro „takové to nostalgické zpívání u táboráčku alá Nedvědi“. Vzpomněl jsem si na Marka Ebena a jeho píseň Trampská, ale tou si z Nedvědů utahuje.

              1. Hodně kusů zlidovělých k táboráku je od Tučného, což je zase taková místní country.

              2. Namátkou: Pavel Dobeš, Věra Martinová, už výše vzpomenutý Michal Tučný, ale taky Jan Vyčítal, Taxmeni, je toho víc, většinou žánr country nebo folk. I když tihle zpěváci / bandy to nejspíš neměli prvoplánově jako songy pro bonfire :).

                1. dobeš mezi ně nepatří, to jsou náhodou vtipné glosy z každodeního života, pro nás z ostravska je jeho ostravská éra zlatá. Pokud vím on nezpíval nikdy o osadě, ani o osvobozujících američanech, ani o zamilovaných holčičkách ani o podobných blbostech. spíš o zmrdech v práci, sviních v politice, smutných příbězích obyčejných lidí nebno humorných historkách z vlastního života. Pusťte si např. „o lese“ nebo legendárního „blažka“

                  to tučný je typický příklad opaku. taky třeba lenka filipová atd., obecně česká „country“ o koních, parních vlacích a prérii je směšná v zemi, kde v době divokého západu vládl Franz Josef

                  1. pospec Dobes tam patri i nepatri. Patri proto ze se zpiva u vohne a nepatri proto, ze zadnen zanr „K ohni“ neexistuje. U taboraku se zpiva skoro vsechno a na zanr se nekouka, jen na to jestli to jde jakztakz zadrnkat na kytaru a sborove odzpivat. A zrovna pisnickari jako Dobes, Kryl, Hutka nebo Nohavica jsou prvni na rane protoze mivaj dobry texty a nejsou to zadni velci kytariste a zpevaci, takze pro amatery neni problem jejich pisne zahrat.

                    1. u ohne sklizim nejvetsi uspechy s : Chuck Berry, Johny cash, Vypsana Fixa, Visaci Zamek, Velvet undergound + ruzne pecky a zpevnikovky vcetne dobese nebo kryla.

                      No o tech dobrych textech je prave ta polemika, mi ty klasicke trempikovske ohnovky proste textove dobre moc nepripadaly az na par vyjimek. Taky ten styl, jakym to ti lidi vetsinou hravali. dneska je to uz pase, mladi hoblujou u ohne Klusa, Horkyze Slize a vubec modernejsi veci nez „kdyz tahne bily losos pereji“ nebo „frankie dlouhan“ :)

                      jde o to, s kym clovek sedi, kdyz jsem zahral rolling stones skautum, divali se na me jak na blbce :)

                    2. Tak furt lepší zahrát skautům Rolling Stones, než ve chvíli, kdy prosí o píseň „Vlajka vzhůru letí“, se vytasit s její německou versí.

                    3. tak Johnny Cash je jeden z otců moderní country a jeho písničky u nás přezpíval kde kdo. Anglicky se u ohňů zpívá dost málo a je to dobře, protože on ten zpěv neni většinou žádná velká sláva ani v češtině a kdyby se autor ještě snažil o angličtinu, tak by to bylo na vypíchnutí uší. Zlatý Sou fár tu jů ajmé od Gotta :)
                      Dobrej text je ten, kterej posluchače osloví. Co koho osloví je ovšem prudce individuální a navíc i záleží na duchu doby. Před válkou byly hitovky právě ten losos v peřeji, pard kamarád nebo stařičký šerif v Askaloně, dnes nám to přijde jako strašný přeslazený cajdáky. v 80. letech to byly existenciální protestsongy jako priolog života od čp 8. nebo třeba Za svou pravdou stát. Dneska je to zase něco jinýho. A třeba toho Kluse já osobně nesnáším a Pánubohu do oken je na mym personálním hatelistu kurevsky vysoko

                    4. Dobeš je spíš folk. Ale on sám má určitě k country blízko…

                2. Czechdave – plus treba Olympic, Kryl, Suchy + Slitr, Voskovec a Werich, Ivan Hlas, Spiritual Kvintet, Zlutej pes a kdovico jeste. U taboraku se v podstate zpiva vsechno co je jakztakz mozny doprovazet na kytaru a zazpivat neskolenym zpevakem. Proto se tam prakticky neobjevuje Gott. Jinak zrovna ti Nedvedi jsou fenomen a zanr sam o sobe. Texty jak od teenagerskejch kapel pro pubertacky zpivany parkem slizkejch fotru. :-) Ale zase, kterejm trampskejm kapelam se podarilo naplnit Strahovskej stadion. A nektery jejich pisne z ery Brontosauru jsou fakt dobry.

                3. Abychom se pochopili lépe:
                  Jak už tu napsal shane „…zrovna ti Nedvedi jsou fenomen a zanr sam o sobe.“ A já si u táboráku zazpívám rád, ale zrovna písničky bratří Nedvědů mi nějak nesedly. Třeba napsali i něco podobně veselého jako jsou Dobešovy Pražce nebo Proklatej vůz od Greenhorns, nevím. Nohavica má písně nevážné i vážné, Kryl (pokud je mi známo) převážně vážné. Ale jejich tvorba se mi líbí a baví mě jejich písničky zpívat, což se o písníčkách od Nedvědů říct nedá. Asi nejsem jejich cílová skupina (vizte již zmíněný shanův příspěvek).

                  1. to si radši pustíme a zazpíváme kabáty a nebo škwory…

            3. No vidíš, ale třeba i tohle je taky dechovka a jsou tam špičkové „performance“, jak říkají neněmecky Němci :-) (První je „rakousky“ hraná „Guča“: https://youtu.be/d-fwI3q2EkM, druhé je Morava pro Němce: https://youtu.be/5G9ZvU0880c).

              1. :) no nez jet v tomhle, tak radeji fakt budu okopavat soudruhum v NDR nejakou tu jejich databazi :)

                1. No vidíš, a co se týče umění a obtížnosti, je to naprostá špička. Jak říkám, na západě jsou v tomhle ještě hooooodně napřed. Tam nejsou žánrově předpojatí. Když jim ukáže někdo nějaký výkon, tak ho ocení, i kdyby to bylo žánrově úplně mimo jejich záběr. A i mladí (překvapivě)!

                  1. obtiznost, no ehm, vybrakovat orchestr a postavit z toho dechovku, kde ti borci hrajou na pul plynu a stejne prevalcuji konkurenci ruznych vesnickych strejdu, kteri se potaceji napric ladenim a tempem jak rozkymaceny Titanic neni az tak tezke…

                    To je vubec otazka s tou obtiznosti, treba tohle jsou spickove folklorni nahravky jeste z totace a jaksi tomu chybi… smrnc. I kdyz technicky dodnes spicka.
                    https://www.youtube.com/watch?v=HJWNlbBpaPI

                    1. Vybrakovat orchestr? Historie je opačná – od malých k velkým tělesům :-) Tyhle kapely vznikly podle určitého standardu. Rakušáci jsou standardizovaný žesťový septet, pravda, na spodku trochu jiné složení, víc „rakouské“, Kumpan je klasické, notorické dechovkové složení, jen mu chybí bastrubka na přiznávce, kterou nahrazuje „sloní nohou“. A vlastně jedna „konev“ je navíc, ale to kvůli alternaci.
                      Když budou strejdové z vesnice na svém umění makat, jako tihle kluci, budou si vozit prdel klidně i v třímíčové Panameře, jako oni (minimálně Kumpan ji má). Tím jsem se oslím můstkem dostal k stěžejnímu tématu webu D-Fens :-)

                    2. tak cela Moravanka vznikla zacala tim, ze pretahla brnenskou zestovou sekci, protoze brnenske divadlo nebylo konkurenceschopne proti rozjuchanym priozralym Nemcum. Taky si vsimni, ze na zapade typci podonych kvalit hraji v koncertnich sinich pred platicimi snoby, zatimco u nas radeji hrajou pro druhojakostni nemecke turisty, kteri jim plati lepe, nez mistni snobici ve vecernich robach 15 let starych, neco mezi duchodem a smrti. Sice i tady se to zacina pomalu vyrovnavat, ale bude to chtit jeste cas, celkove nase profesionalni draha je pro hudebnika dost tragicka a to se sem jeste tlaci typci z Vychodu.

                    3. No dobře, to je historie jedné party, navíc režimem protežované atd.
                      Jinak dechové kapely obecně hrají hlavně na západě. Je to paradox už v tom, že oni by sice rádi zahráli i zde, a klidně i za míň (ona cesta taky dost sežere), ale nikdo o to nestojí. Naproti tomu v zahraničí je to „ethno“ a tam to táhne všechny věkovky.

                    4. K problemu, ze dechovka u nas nikoho nezajima, to bude asi tim, ze tomu vymrela cilova posluchacska skupina. Coz v hudbe neni poprve ani naposled, ja bych to odhadl, ze u popiku 999 pisnicek a kapel z 1000 neprezije deset let a u vazne hudby to bude prakticky to same, akorat na delsi casove plose, rekneme jedno stoleti.

                      Treba komunisty tak hojne tlaceny Fibich. No schvalne, kdy naposledy se davaly nejake Fibichovy koncertni melodramy. Taky problem vymrele cilove skupiny, bych rekl. Az na par potrefenych muzikovedcu to nikomu nic nerika, i kdyz kazdy se o tom ucil ve skole (teda nevim jak dneska, ale my jo).

                    5. No, co na to povedat, ja som na dychovku alergicky od detstva, ked to CST v kuse tlacila. Takisto som alergicky na tzv. „magyar nota“, pretoze to nasi rodicia pocuvali v radiu kedykolvekd sa dalo. Takze vlastne potvrdzujem co pisete.

                    6. Chápu to u lidí, kteří si to museli vytrpět v minulém režimu kvůli protežování (všeho moc škodí), ale obecně to moc smysl nedává. V Rakousku hrajou mladí, staří, co hráli jejich dědové, třebas trochu jinak, ale základ je pořád stejnej, i to nástrojové složení. A nestydí se za to. Tohle je taková typiše čechiše vlastnost, kterou popisoval už Pavel Stránský ze Záp bratru 400 let nazpět.

                    7. Souhlas s Wildcatem, jsem na dechovku alergický, i když je hraná virtuosy. Zatímco struny, to já rád :-).

                    8. A přitom toho taky bylo za bolševíka v bedně víc než dost :-)

                    9. Ehm. Pánové od Mnozil Brass jsou perfektní. Zkoušel jste někdy hrát na nějaký žesťový nástroj? Hrajou přesně to, co chtějí a už strašně dlouho. Že se vám to nemusí líbit, je vaše právo, ale hovořit o „brakování orchestrů“, „půl plynu“ a „konkurenci vesnických strejdů“ je, ehm …

                      A mmch, tihle různí „potácející se vesničtí strejdové“ rozdali už lidem tolik radosti, že se vám o tom ani nezdá.

            4. Označím se za potrefenou husu (Nedvědi, hlavně jejich folk, patří mezi mé oblíbené autory na dlouhé zimní večery a půlnoční prázdné silnice). Děkuju, že jste mne takto kategoricky odsoudil, asi se fakt na ničem neshodneme…
              Měl jsem za to, že za největší hrůzu hudebního světa by každý považoval rap a hiphop. Tedy aspoň já to tak mám.

              1. tak to taky souhlasím, resp. dobrý rap/hiphop je super, mi se třeba vždycky líbily ty staré klasiky od run dmc nebo eminema nebo konverze s rockem z 90. let (beastie boys, dog eat dog), ale český netobože slovenský hiphop o „sídlisku petržalka hej“ to mi leze na nervy slušně.

                taky je strašná prdel jak ti lidi stárnou a drží svůj styl, takový starý rocker v džísce s šedivým fousem a dlouhým prořídlým vlasem furt vypadá dejme tomu jako nějaký starý mušketýr, ale padesátiletý rapper s tou obrovskou čepicí a teplákovou soupravou vypadá jako dědek v dětském oblečení

          2. no divokej bill má z punku to chlastání a přímočarost, to asi jo, ale jinak máloco.

            punkovky nutně plytké zdaleka být nemusí, Visáči mají jedny z nejhlubších básní v muzice vůbec, původní česká stará scéna 80. let byla hodně hodně o myšlení a zamyšlení, ne všechno je ožralý hospodský punkec o pivě a hospodě (jako hraje moje kapela :) . J třeba taky hodně uznávám kapelky, které mají dobrý smysl pro humor a umí s ním pracovat (kromě visáčů třeba Horkýže), protože není nic horšího, než blbec s kytarou, co se bere strašně vážně

            jo wohnout to je pěkný případ, my na ně jezdili v době „banánů“ a to byla fakt pecka a pařba, ale i dneska mají ty texty nápadité, jen je z toho už právě málem jazz….je to těžké, někdo ten elán ale udrží, Fixa hraje dneska pro svá vlastní děcka, přesto na každém albu mají věci, co zní jako jejich garážovky v 90. letech

          3. „Tak třeba punk (budu se tvářit jako by ta závorka neexistovala) je o obsahové plytkosti tak nějak programově“.
            Kennedyové by s Vámi nesouhlasili. Ale ti jsou Mrtví.

            1. Všichni jsou mrtvý, Dejve.

    2. Ja ty jmena slysel a dle meho subjektivniho vkusu:
      Bowie – fuj, nebrat
      Soundgarden – fuj, nebrat
      Bob Marley – znam, ani jsem nezkousel, protoze vim, ze tohle nebude pro me
      Pink Floyd – neco malo je fajn, ale obecne spis ne

      A kousek ode me sedi clovek, kterej Bowieho ma rad, jeste k tomu Claptona a jine veci. Ja si zase ujizdim na tom svym.

      Jako pokus hezkej, ale jsi ve skupine hudebnich neznalcu, nu co, ja taky neznam divadelni hry, kazdej holt mame to svy. Osobne nechapu, proc vsichni z tech vyjmenovanych by meli byt neco extra, ale ja taky nechapu, proc je cernej ctverec umeni, takze to bude tim, ze nejsem s touto tvorbou kompatibilni. Na druhou stranu jsem kompatibilni s jinymi umelci. A stara tvorba Metallicy neni spatna(treba album Master of Puppets) :)

      No, ted ovsem proc srovnavame zanrove nesrovnatelne? Metallica je metalova skupina. Krome Marleyho, kterej je rege(nevim, jak se to pise, anzto to neposloucham), a Bowieho, kterej je docela nezaraditelny, je ten zbytek rockovej. Co ma Metallica spolecneho s rockem? Jasne, metal z rocku vzesel, ale tim to taky hasne. Proto dost metalistu najde v rockovych skladbach dost hezkych songu a naopak rockovi fandove najdou dost hezkych songu v konzumnejsi casti metalu :) (a balady maj oba zanry stejny)

      No, co jsem to chtel… a jo – ceska hudebni scena – tak ta je mi ukradena, vo ty vim jenom to, ze to neni tak hrozny, jak to lidi delaj. Holt pro 15 mega lidi je nutny hrat vic komercne, aby se z toho zvladli uzivit, protoze kazda z tech kapel najde vlastni ekvivalent v zahranici :) Ja se davno preorientoval na celosvetovou scenu a kdyz mi tam pronikne neco, co se mi libi a je to z CR, tak mi to nevadi(btw kdo vi, ze skladba Arakainu byla vysilana na Korejske TV? :))

      1. Reggae.
        I když Toots and the Maytals to tuším psali Reggay.

      2. tak teď jsem ani trochu nepochopil, jestli mi nadáváte nebo se mnou souhlasíte nebo trollíte nebo jaký názor vlastně zastáváte?????? Jako že já jsem debil co tomu nerozumí, protože vy jste na muziku odborník nebo říkáte pravý opak????

        protože z vašeho textu se dá odvodit oboje.

        jinak nic proti metlošům, já mám džísky , fichtla a venkov velmi rád a pokud si ta kapela nehraje na čaroděje a rytíře v jednom, ale bere to s humorem, paří se na to fajně

        no to by nebyl český internet, aby člověk nemohl napsat cokoli a nebyl ihned označen za kokota :)

    3. no že by Bowie byl nějakej super… to je jako kdybs řekl že Björk je super. To asi fakt ne.

  9. Tohle mi připomíná relativně nedávný článek stejného autora o tom jak slepice nežerou uherák. Prostě když se někdo pustí na bárce poháněný chlastem daleko na rozbouřený moře vlastního subjektivismu, tak se má o tom v hospodě svěřit kámošům a ne z toho lepit kostrbatou stať. Dávám za 5.

    1. :) to s temi slepicemi a uherakem je dobre, kor kdyz ty mrchy zerou uplne vsecko. Treba na vesnici mivali takovy drtic na kosti, neco na zpusob pakovych nuzek na plech, akorat celisti byly zubate, na praseci kosti idealni zarizeni.
      A slepice to zraly primo zpod ruky, kdybych nejake te potvore ucvakl kus hlavy, tak to sezerou taky.
      Jestli zerou morek nebo rozdrceoua kost, absolutni nezajem. A kdyz kosti nedostali, tak zraly omitku. Mnohem radeji,nez nejake vitaminove preparaty. Slepice jsou zkratka hovada neskutecna :p

      1. škoda že nezežrali tebe

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017