Turecká káva pro silné žaludky - zpět na článek

Počet komentářů: 189

  1. To mne spise vice zarazilo, ze v hlavnich zpravach v TV jsem dnes prakticky nemohl odladit nekam, kde bych neposlouchal, jak strasne na Slovaci behem voleb vzrustaji nackove a jak je to nechutne, pricemz ale tytez zpravy z Kijeva, kde nackove zcela otevrene prosazovali Pornosenkovy zajmy, nejsou v TV k dohledani. Sem-tam nekdo stekl, ale ne v mediich prosazujici hodnoty EU, jak bylo vysvetleno Radou pro propagandu v rozhlasu a televizi.

    Kdyby tech par Syranu zastrelili Rusove pri nelegalnim prelezani jejich hranice, tak to davaji non-stop tyden ve zpravach, ctyrka Mitrofanov&Pehe&Kulidakis&Sonka se muzou pretrhnout, kdo napise plamennejsi odu A Mira Karas rovnou skace po Kremlu s rukama od filmarske krve.

    Ale clovek je aspon rad, ze je to vsechno tak nejak nestranne, slunickove a proevropsky demokraticke.

    1. Asi americka ambasáda vyhlasila specialni presstitutskou premii za pomlouvani Fica…

      1. Nojo, kdyz za Pullitzera si clovek hovno koupi. Kdezto udelat nejakou fiktivni univerzitu ala Pehe, to uz neco hodi. O prachy jde az na prvnim miste.

  2. Erdogan nedostane Nobelovku za vytvoreni te vesnice v Syrii, ale za to, ze ji, jako jedinou, nasledne nebude ostrelovat. Mozna.

  3. Z hlediska Turků to bylo logické řešení. Cesta z Turecka do EU bude možná opravdu zašpérovaná a mají oni to vyžrat?

    1. A proc to resi az ted? Uprchlici jim tam proudi uz mnoho let. Kdyz jsem naposledy byl v Turecku, tak mi mistni rikali, ze jen Syranu tam maji meloun a to se psal rok 2011.

      Takze – co tak najednou?

      Ja to Turkum proste nezeru. Chteji vymlatit maximum (ne, ze bych se jim ale divil).

  4. To už ruská propaganda z Aeronetu dorazila i sem? :-(

    1. Soudruhu, nevím, ale v Článku není o Rusku ani slovo.

    2. Tady nejste na Hovinkach, tady mohou byt propagandy klidne obe dve. Nelibi se vam to?

  5. Jojo, par obdivovatelu Vladimira Vladimirovice se tu vyskytuje… :-(
    Na jednoduchou otazku, zda-li by v tom raji chteli zit (trvale) vetsinou mlzi nebo drze tvrdi, ze no problem…
    Jinak me strileni na hranicich, bombardovani mest a nemocnic nijak zvlast nedojima.
    Dokud to neni moje mesto, moje nemocnice a hranice statu ve kterem ziju.
    Samozrejme kdyz si mam vybrat mezi dvema uplne stejnymi bombami tak si vyberu tu humanitarni americkou nez tu mirovou ruskou.. :-D

    1. Brat to jako fotbal asi nema smysl, ale je dobre to sledovat, aby clovek vedel, co pak ma volit, pripadne kde vcas rvat. Pokud budeme jen sedet, tak budeme zanedlouho petkrat denne klecet. A je celkem fuk, odkud ta hypoteticka humanitarni bomba ma priletet. Podle mne do toho se asi primo nikomu nechce a navic je videt, ze dneska se valky hraji po telefonu. Kdo porad ceka ten sroceny sik nekde na poli, tak prijde o vsechno bez vystrelu.

    2. Myslím, že vyslovení obdivovatelé Putina tu asi nebudou. Na druhou stranu – podívejte se na reálné alternativy v dnešním Rusku. Ta země je už mnoho set let v totálním průseru a žádné dobré řešení nejspíš neexistuje. Kdo ví, zda někdy existovat bude :-((

      1. U Ruska nam uplne postaci, kdyz se nebude dal rozpadat a vytvaret dalsi samostatne nestabilni staty. At je aspon nekde klid.

        1. Nj, jenže jak je bolševik trochu v klidu, dostane roupy a začne vzpomínat kde všude se matička Rus rozkládala a rád by hranice posunul – dočítám Soloninovu knížku o válce s Finskem Hloupost nebo agrese a nepřipadá mi, že by se současná věrchuška chovala jinak než ta, kterou vedl báťuška Stalin.

          1. To je o imperialismu, ne bolševismu. Jen se tyto dva fenomény na 70 let spojili. Každá velmoc má imperiální ambice, je potřeba s tím počítat a přijmout pokud možno účinná protiopatření. Ale neznamená to, že ty velmoci je nutné nenávidět, či milovat.

            1. Tak. Ono je totiz fuk, jestli jde o Rusa, Nemce, Turka, nebo Amika. Jak jich je moc, maji chute.

              Druha vec je, jestli je moralni soudit nekoho za neco, co ted neudelal. V tomto okamziku totiz nevidim, kde ti Rusove maji chute. Zato treba vidim, co delaji Turci, nebo Americky svaz.

              Ale o tom zadna, ze treba za 50 let to zase muze byt jinak.

              1. Souhlas.

              2. Tak Rusove maji chut udrzet zakladnu a pristav a Asada v Syrii.
                Pak maji chut udrzet vychod Ukrajiny nestabilni.
                Dale maji chut strasit Pobalti, Turky a udrzet stabilni ty Uzbeki,Tadziki a Turkmenistany a jine stany na jizni hranici.
                Take maji chut prodavat zemni olej a plyn za vyssi ceny.
                Globalne maji chut byt hegemony v blizkem zahranici a celosvetovym hracem.

                1. – chut udrzet si zakladnu v zahranici ma kazdy. nebo snad ne?
                  – muzete nejak dolozit, ze Rusove chteji udrzet Novorossii nestabilni?Mam zcela jine informace. Chteji stabilni, samostatnou zemi,kde nebude zadna copata dama vykrikovat, ze mistnim je treba podrezat krky. A to prosim neni islamistka
                  – Maji chut strasit Pobalti? Muzete to prosim nejak dolozit? To je totiz zrova dira v mych informacich. Protoze tohle mne zajimalo, tak jsem dohledal informace, ale jen z jedne strany, tedy Polsko a NATO obecne. Ruske zpravy mi chybi.
                  – znate nejakeho obchodnika s energiemi, ktery chce ceny snizovat, nebo alespon drzet stejne? Ted jsem cetl, jak diky nizkym cenam ropy zaviraji vrty Americane. Myslite, ze slavi?
                  – no a to posledni, opet, muzete mi to prosim nejak dolozit?

                  Abychom si rozumeli – ja neobvinuji USA z toho, ze „maji chut“. Nemam vestirnu a nepodleham propagande zadne strany. Hodnotim jen to, co skutecne ten, ci onen dela. Rusove v Afganu, Japonci v Cine, Americane everywhere. O tom se bavim. Ale prohlasit, ze nekdo ma na neco chut, pokud to nelze prokazat, je dosti odvazne tvrzeni, alespon podle mne.

                  Muzete zacit treba Tureckem. Dal jsem si tu praci a precetl vyvoj od roku 2008. Ale mam spatne zdroje, chybi mi tam to ruske straseni. Jak naschval mam jen zdokumentovane to, co realne se delo. A jak napotvoru, Turkove mi v tom vychazeji jako vetsi agresori.

                  Stale zzduraznuji, ze to neznamena, ze Rusum polezu do prdele. Ale prijde mi zcestne obvinit souseda, ze mi chce osukat zenu, aniz pro to mam sebemensi dukaz.

                  1. Vy jste zacal s temi chutemi, ze nevite na co ji maji Rusove.
                    Kdybych byval byl napsal v roce 2013, ze maji Rusove chut na Krym, tak byste napsal at to dolozim. Tak wait&see.
                    Chut na drazsi ropu maji vsichni kdo ji tezi. Ale neb je to banda curaku, kteri neumi nic jineho nez prodavat neco co maji pod zemi a utrzene penize promrdat za picoviny nebo spotrebovat na provoz, tak se neumi dohodnout ani na cene.
                    Ja prece nepisu, ze je spatne podporovat jejich zkurvysyna Asada a zakladny. Je to jejich zkurvysyn a jejich zakladny tak se staraji.
                    Poznamka ze Donbas, Novorosija, vychodni Ukrajina bude stabilni az bude samostatna pomerne presne vystihuje Vase mysleni. Zapomnel jste jeste napsat, ze Ukrainienfrei a faschistenfrei. A co Odessa? A maji mit vubec banderovci a oralni rezaci hlav pristup k mori? A neni tedy zbytecne stavet ten most v Kerci?
                    Co se Pobalti tyce, NATO jen reaguje na aktivity a cviceni v Kalingradske oblasti a na Lotysskych a Estonskych hranicich a posilovani ruske sestavy. Hodim po Vas jeden zdroj http://www.ng.ru/armies/2016-02-03/1_tanks.html
                    Abyste tu za dva roky nepsal o majstrstyku v Narve a blitzkriegu v koridoru Suwalki.
                    Co se posledniho tyce, o5 nic nekritizuji jen konstatuji a Vy se pohorsujete http://www.kremlin.ru/events/president/news/50548

                    Zaverem si zazpivame moji oblibenou https://youtu.be/naUv7V34Sho

                    1. No jo, chutě se v čase mění. V roce 2013 asi nikoho nenapadlo, ani Putina, že v roce 2014 anektuje Krym. Ovšem také asi nikoho nenapadlo, že místo vyjednávání o podmínkách smlouvy, spustí Západ ozbrojený převrat na Majdanu. TO už každému muselo být jasné, že pokud padne Janukovyč, tak si Rus Krym vezme. V takové syituaci by si jej vzala jakákoliv velmoc, stejně tak, jako Amíci si pojistili v roce 89 základnu v Panamě válkou s 4000 mrtvými civily. TO nesoudím, nemoralizuje, nebo něco podobného, je to prostě fakt, když velmoc něco chce, a náklady jsou přijatelné, tak si to vezme.
                      Jinak Asad je určitě menší zkurvysyn, než 99,99999 % světových politiků…
                      S těma svičeníma – vejce a slepice …

                    2. Tak Basar Asad je mensi zkurvysyn nez Obama s Putinem a vsichni ti Sobotkove, Orbanove, Cameronove, Merkelove, a dalsich 200 mluvicich hlav? Hmmm, tak takhle jsem nad tim neuvazoval. Pockejte zamyslim se. Ne. Nesouhlasim. Rozhodne je od nej statecne, ze to nezabalil, ale ze by byl mensi zkurvysyn nez ta vecne tlachajici chaska si nemyslim.
                      Ohledne slepic a vajec. Jasne, kdyby nebyli pobaltane v NATO, nemuseli by se obavat 20 praporu RA na svych hranicich. Kdyby NATO neposililo o z 15 praporu o 3 tezke prapory a prapor Strykeru navic, nemuseli by Rusove stavet divizi az dve navic. Kdyby jsme jim nepujcovali gripeny, nemuseli by provokovat vyzvami k identifikaci ruske vojenske letouny. Atd., atp.

                    3. Re: Dachsmeister
                      7.3.2016 v 18:04

                      Myslim, ze Asad je skutecne mensi zlo, nez Putin s Obamou, apod. Pokud se na to divam z NASEHO pohledu. Z jineho to muze vypadat jinak. Je to jen otazka zajmu. Potrebujeme prosadit produktovod? Pak je Asad zlo. Potrebujeme ten produktovod zatrhnout? Pak je Asad zlo. Atd. Jen zalezi, kdo jsme „my“.

                    4. Ano, považuji Asada za menšího zkurvysyna, než výše jmenované. Asada považuji za velmi slušného člověka, který se dostal jak slepý k houslím k vládě a musel se naučit v tom plavat. Samozřejmě se mohu mýlit.
                      Ano, Slepice a vejce, tohle je záležitost desetiletí… Jinak doufám znáte projev generála Clarca, a jistého poradce prezidentů USA a stále velmi vlivného myslitele Brzezinského, který už dávno radil, jak zlikvidovat Rusko jako velmoc a prosadit USA jako defakto světovládce. Ano, přesně tím, co se dělo, pomocí barevných revolucí, … jar, majdanů apod. likvidovat ruský vliv ve světě…

                    5. Re: Dachsmeister
                      7.3.2016 v 16:59

                      Oh ne, Americane meli platnou smlouvu na prestavbu Sevastopolu uz na konci roku 2012, takze ruska chut nakopat je do prdele zrejme bude datovana stejne. Ale to neni spontanni chut, to je vynuceny tah.

                      Pobalti, si myslim, Rusa nepalilo, dokud se tam nezacalo kupit NATO. Mistni mensiny jdou Rusku na ruku, tak proc to resit. Dokud by tam nekoho nenapadlo udelat treba barevnou revolutci, ze… Ale ve state EU?

                    6. Ano, Pepa Goebelsu mel pravdu. 100x opakovana lez se stava pravdou. Kdyz pominu, ze tehdy byl u vesla vyrazne prorusky Janukovyc, coz by Vam melo stacit na rozpoznani toho, jaka je to fantasmagoricka konstrukce, tak tohle Vam zni verohodne? http://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=55991
                      Uz roce 2010. A ja myslel, ze lstivi jsou jen Afganci… Ale plany imperialistu byly jako vzdy odhaleny a chrabry lid Krymu spolu s z nebe spadnuvsimi zelenymi muziky tomu zabranili.
                      Ale treba se mylim a rekonstrukce tech skol zahrnovala 2m betonove zdi a stropy a rozsahla podzemni ve skale vykutana kasarna a velitelska stanoviste… :-D
                      Koneckoncu v duchu bojovych tradic mista… Rusove by pak museli vytahnout k dobyvani zrekonstruovanych skol neco jako 800mm Doru s 5t granaty jako Nemci kdysi…

                    7. Re: Dachsmeister
                      7.3.2016 v 18:47

                      Ale notak… tyhle projekty renovaci skol probihaji uz leta a, kupodivu, vzdy v zemich, ktere pak nasledne jdou do NATO. Nahoda jako vrata. Sevastopol pronajal Janukovyc, myslite si snad, ze tu smlouvu by Porosenko nechal bezet a pritom by tam NATO financovalo renovace skol? :=)) Nerikejte mi, ze vy, tak chytry clovek, jste tak naivni?

                      Krome toho, podivejte se ustavy Ukrajiny platne jeste v dobe padu Janukovyce a podivejte se zejmena na to, jake mela legalni sance vstoupit do NATO.

                      To spise si Cesi do Brd strci americky radar, nez ze by Rusove pustili Cerne more. Oni tak blbi nejsou.

                      Cili jak rikam – vynuceny tah. Kijev tohle prece musel predpokladat. Hlavne pote, co uz dlouho tyto veci avizoval.

            2. Nemyslím, že by USA měly nějaké primární imperiální ambice – to by svět vypadal trochu jinak (například by nepředaly Panamský průplav de facto čínským komoušům). Spíš se nechaly natlačit do role světového policajta. No a v této roli samozřejmě spoustu věci udělají blbě – a i kdyby neudělaly, vždy se najde někdo, kdo do nich bude rýt jen proto, že to udělaly jinak, než si dotyčný představuje (či naopak neudělaly nic).

              A jakkoli to není žádná sláva, naopak je to občas docela průser, pořád je to menší průser, než kdyby tuhle roli vykonávali Rusáci, Číňani nebo čistě teoreticky EU (která na to v současné době samozřejmě nemá).

              1. Americane jsou v kolonialismu o generaci vpredu. Rusove, ani Cinane, nemaji poradne z ceho cerpat a tak do toho jdou padesat let starymi metodami. Americane to take delali kdysi takto blbe.

                Dnesni technologie umoznuji vycucat vejvar z dane zeme bez zbytecnych nakladu a casovych ztrat. Neco jako ty probrane komodity. Na to, abych odesel s maximalnim ziskem, tu komoditu vubec nemusim vlastnit.

                Druha vec je, ze Rusove se velmi rychle uci, viz jejich vojenska technika, nebo strategie. Prebrani Krymu byl majstrstyk. Odkudpak se to asi naucili? Tupi Rusove?

                Co bude, az to Rusove zmaknou vsechno a oni se take rozhodnou, ze treba Evrope vrati ty posrane sankce? Naprosto bez vystrelu. Nebo Cina. To jednou sedne na prdel i ujo Sam. A ne, ze bych z toho mel zrovna radost.

                1. Problém Ruska je ten, že je příliš velké na to kolik tam žije Rusů. Má obrovské transakční náklady, ty šílený vzdálenosti a rozloha pak vyžadují náklady na logistiku a udržitelnost území. Trochu jim nahrávají zásoby nerostných surovin, které jsou ale na místech kde těžba není úplně rentabilní a bude hůř s každou novou technologií. Ca 70% území je pustina kde se nedá nic vyrobit ani vypěstovat a jediný jak jí využít je zavřít tam pár odpůrců režimu:-).

                  1. Ale pendrek, všude se dá něco vyrobit, i na Sibiři. Dokonce i Rusové zvládnou spoustu věcí vyrobit. Ale kombinace Rusko a Rusové prostě z nějakého důvodu nefunguje ;-)

                    1. Je zvlastni, ze se treba nikdo nesere do Japoncu. Kolik vypadu udelali proti sousedum v historii. Jaky bordel udelali v Indonesii a nasledne si vykoledovali ohnostroje v Hirosime a Nagasaki. Skupuji banky po celem svete, v elektronice cela leta diktovali prim… a o nich je ticho. Pritom lidi v Nankingu by take mohli vzpominat na to, jak jsou vreli hoste.

                      Duvod? Japonsko je male, lidi jako sracek a je tam uplny hovno, ktery by slo jeste vytezit.

                    2. Je to přesně tak – suroviny nic, debilita obyvatel – také střílení vedle, ovladatelnost a rozporcovatelnost společnosti – velmi obtížné až nemožné. Naprosto neperspektivní země :)

                    3. Japonce u nás zatím nikdo oficiálně neřeší, ale co jsem tak během diskusí se salónními levičáky zachytil, je tento národ jedním z kořenů zla ve světě (společně s USA a Izraelem). Myslím si, že přes geografickou vzdálenost tu určitý potenciál k nenávisti vůči Japonsku existuje, ale zatím nebyl politicky efektivně využit.

                    4. Japonci jsou velice homogenní národ, který si moc nenechá diktovat sluníčky a multikulti hovady, jak mají správně žít. Naopak, jsou to docela slušní rasisté a xenofobové. A tohle sluníčka a multikulti hovada nemají ráda, proto ten kořen zla :-).

                    5. Jistě. A také proto, že mají dlouhodobé spory s Čínou (zejména ta maoistická byla a je svatým grálem západních levičáků) a s Ruskem (které tradičně imponuje českým komunistům, ať je tam u vesla kdokoliv). Jo, je to říše zla:-)

                    6. Japonce u nás nikdo neřeší, protože u nás nikoho v podstatě nezajímají. Maximálně se jednou za čas vytáhne Hirošima a Nagasaki a semtam Nanking, nicméně i tohle se jen málokoho nějak emocionálně dotýká. V Asii a Pacifiku je tomu ovšem jinak, tam se Japonci řeší. Japonci tam mají asi tak podobnou reputaci jako Němci v Evropě.

                    7. Upřímně, na východní Asii nelze pohlížet evropskou optikou. Jednak Japonsko nedělalo nic, co by nebylo jinak v kraji zvykem (Čína, Mongolsko…) a menší národy (Vietnam, Korea…) se svým způsobem snažili se s tím nějak popasovat (např. dohoda mezi dynastiemi Joseon a Ming). Díky „ohňostrojům“ Japonci seznali, že to není cesta do budoucnosti a svoji píli napřeli jinam, a proto se do nich dnes nikdo „nesere“ – neohrožují své okolí. Konečně, podobným vývojem prošla i Korejská republika, Čínská republika (neplést s tou „lidovou“) a Singapur.

                      Spíš se obávám, že Říše středu začíná fungovat dle svých „nejlepších“ tradic a celkem chápu, že se jí sousedi obávají. Konečně, vietnamská zkušenost z r. 1979 je celkem nedávná.

                    8. Ad Sysop 7.3.2016 v 13:54:
                      Upřímně, na východní Asii nelze pohlížet evropskou optikou. Jednak Japonsko nedělalo nic, co by nebylo jinak v kraji zvykem (Čína, předtím i Mongolsko…) a menší národy (Vietnam, Korea…) se svým způsobem snažili se s tím nějak popasovat (např. dohoda mezi dynastiemi Joseon a Ming). Díky „ohňostrojům“ Japonci seznali, že to není cesta do budoucnosti a svoji píli napřeli jinam, a proto se do nich dnes nikdo „nesere“ – neohrožují své okolí. Konečně, podobným vývojem prošla i Korejská republika, Čínská republika (neplést s tou „lidovou“) a Singapur.

                      Spíš se obávám, že Říše středu začíná fungovat dle svých „nejlepších“ tradic a celkem chápu, proč se jí sousedi obávají. Konečně, vietnamská zkušenost z r. 1979 je celkem nedávná.

                2. Přebrání Krymu byl majstrštyk, to je pravda. Ne nadarmo se Kateřině dostalo přídomku Veliká. Turecko sice už nebylo to co bejvalo za Sulejmana Nádherného, ale i tak to byla dost hrozivá velmoc a dobytí Krymu Ruskem rozhodně nebyla procházka růžovou zahradou.
                  Ale pokud myslíte to nedávné zabrání Putinem, tak to byla dost zpackaná a posraná operace, která Rusku přinesla plnou prdel problémů a dost pravděpodobně přispěla k další studené válce, protože ten kokot si jaksi neuvědomil, že takhle se to už pěknecj pár desetiletí nedělá.
                  Kdyby byl totiž Putin opravdu chytrej, tak by to udělal tak, že by po událostech na Majdanu vyhlásila Autonomní Republika Krym nezávislost, což by Rusko okamžitě podpořilo, odvolávaje se na precedent s Kosovem a na princip sebeurčení národů, proti čemuž by mohl Západ jen těžko něco namítat, protože by tím popřel to, co hlásá už pomalu sto let. Takže by tam vznikla loutková Krymská republika, Rusko by podporovalo své slovanské bratry materiálně a zaštiťovalo je politicky a Krym by za odměnu integroval do Euroasijské unie a po nějaké době by samostatný Krym uspořádal referendum a stal se členem Ruské federace. A nikdo by nemoh říct ani popel. To by byl majstrštyk.

                  A ne že Putin jako debil nejdřív Krym anektuje a pak tam uspořádá referendum pod bajonety. Přitom kdyby tomu referendu dal volný průběh, tak by se Krym stejně k Rusku připojil, Rusů tam žije halda a vidina pětinásobných důchodů a lepší ekonomické situace by ovlivnila i většinu Ukrajinců. Akorát že by pro připojení nebylo 99-120 procent populace ale třeba jen 60-70, což ale zjevně Rusákům nestačí.

                  1. Tak je třeba vzít v úvahu, že pokud by v zastoupení správnými zástupci hlasovali i mrtví lidé, ještě nenarozené děti, děti jejichž narození je někdy předpokládáno, nadpřirozené bytosti a matematické vzorce, mohlo by pro připojení Krymu být 172 – 215%.

                  2. Ale vždyť to tak na Krymu proběhlo. Napřed Krym oficiálně vyhlásil nezávislost a pak požádal o vstup do RF. Jen to netrvalo roky, ale týdny. Právně a papírově by to IMHO obstálo před jakýmkoliv soudem…

                    1. To si děláte kozy? Nejdřív tam byli ruští vojáci, pak proběhlo „referendum“, ve kterém mohl hlasovat naprosto kdokoliv a kolikrát chtěl a pak byl Krym připojen k Rusku.
                      Kdyby si Putin Krym koupil (a tenkrát na to ještě prachy měl), tak by všem vytřel zrak. Takhle je za okupanta.

                    2. Ach jo, psal jsem papírově. Oficiálně tam ruští vojáci nebyli, oficiálně to byla místní domobrana. Pak Krym oficiálně – papírově, vyhlásil samostantnost a referendum o anšlusu. Na papíře všechno čisté. Tak se dělá politika.

                    3. Re: cyklista
                      10.3.2016 v 11:03

                      Je to o uhlu pohledu. Hitler z pohledu Henleina okupantem nebyl. A ze jsme si Sudety nacpali do kozichu, byl nas problem v roce ’18. Z pohledu Krymcanu o okupaci Rusem neslo. Ze to cokoladnik vidi jinak, je samozrejme.

                  3. Re: shane
                    9.3.2016 v 15:41

                    Pokud jste videl fotky z akci na Krymu pred Anschlussem, tak jste si zajiste vsiml, kolik (a jak rovnomerne rozmistenych) lidi Kijeva v masach bylo. Troufam si tvrdit, ze kdyby referendum probehlo „svobodne“, tak pod bajonety cokoladnika, protoze ten nema problem zbuntovat armadu proti civilum. To je podle mne ten duvod, proc udalosti mely jiny sled.

    3. To je pozoruhodný. Pod článkem o Turecku a jeho roli v tzv. uprchlické krizi to zklouzne k hrdinným výkřikům o „obdivovatelích Putina“, úvahách, zda žít v Rusku a touze býti zasažen americkou bombou.

      „Jinak me strileni na hranicich, bombardovani mest a nemocnic nijak zvlast nedojima.Dokud to neni moje mesto, moje nemocnice a hranice statu ve kterem ziju.“

      Autor, který zřejmě neumí pořádně německy, jinak by se zval „Dachmeister“, ale možná chce být jen vtipný, je, pokud se ptáte na můj názor, omezený, nechutný hovado, který se – jak asi všichni doufáme, nedožije chvíle, kdy se už konečně dojme.

      1. Jezevčíka na střeše jsem ještě neviděl…

        1. :D zásah, jsem za vola ;) jezevec mi zcela vypadl, ale jezevec či jezevčík, alias Dackel a na střeše k tomu, to je opravdu nevídáno :)

          1. Jaja du bist ein trottel herr Vincent.
            Kein geld, kein gute arbeit aber sehr hoch!
            Ale odpoustim Vam, klidne se dojimejte, treba nejakymi utopenci nebo strelenci na tureckych hranicich, vyberte si ruskou bombu a usilovnym psanim na netu me zachrante od pohromy do ktere se ritim(e).
            A dokonce Vam preji mnoho pracovnich uspechu, treba to pozitivne ovlivni Vase rozpolozeni.

      2. Ne že bych chtěl nějak polemizovat, ale Vás doopravdy upřímně dojme a zasáhne každá zpráva o zastřelení člověka či vybombardování nemocnice, ať se to odehraje kdekoliv? Protože jestli ano, klobouk dolů. K něčemu takovému dochází dnes a denně a jestli Vás to skutečně upřímně zasahuje a dojímá, ale zároveň si zachováváte zdravý rozum, jste opravdu borec.

  6. Jojo dvojitý metr EU/Západu je zábavný, v Turecku se zavírají novináři na doživotí, znárodňují opoziční noviny, opoziční politici musí úřadovat z USA, doma by je čekal možná i trest smrti, i podle europoslanců momentálně tam probíhá genocida Kurdů, ale pro vládní představitele je vše OK. Ale stačí jen, aby se Putin, Orbán, Zeman, Kačinsky en špatně podívali na opozici, hned je oheň na střeše …
    No ten plán na to město uprchlíků v Sýrii je úžasný, má mít 4500 km2, což je cca 10 x Praha. Ale naštěstí v USA dostávají snad rozum a slušně a diplomaticky poslali Erdogana do háje.

    Jinak je „zábavné“, jak se už několik vrcholných představitelů NATO vyjádřilo, že opravdu NATO do války s Ruskem kvůli Turecku nepůjde. Tolik k nerozbornému partnerství, i když je to pochopitelné, když Turecko provokuje z větší části na vlastní pěst, ale nemám z toho dobrý pocit.

    1. Problem je, ze treba zrovna Lybii rozmrdali take partaci z NATO a i kdyz NATO jako takove stalo stranou (pokud si to dobre pamatuju), tak dusledky stejne odsirame vsichni.

      1. Samozřejmě máte pravdu. Je to zase o tom dvojím metru. Kaddáfi byl odstraněn jen proto, že málo skákal, podle západní píšťalky…

  7. OT: D-Fensi, máte celkem solidní konkurenci. Ať se Vám to líbí nebo ne, Klaus ml. sbírá body a kdyby kandidoval, můj hlas má.

    1. Mlady Klaus je ale neco jineho. Jeste jsem od nej necetl, ze stat je dost nahovno a statni urednici banda lemplu, se kterymi je treba bojovat, bo Kalus ml. sam patri do kategorie statnich zamestnancu. Nicmene, zdrave nazory podle mne ma.

      1. Státní zaměstnanec není totéž co státní úředník, zejména pak ve státě, který si některé činnosti de facto monopolizuje…
        Navíc z textů Klause juniora jsem nabyl dojem, že by příliš nenamítal proti tvrzení, že „stát je dost nahovno a státní úředníci banda lemplů, se kterými je třeba bojovat“…

        1. No on si to zrejme i mysli, bo na svem postu jiste musel s byrokracii intenzivne bojovat. Ale zatim to nenapsal. Uznavam, ze by mu to moc nepomohlo ve funkci rostlinare :-)

          Texty ma zajimave, ale… co dal? Bloggeru jsou kvanta. DF aspon aktivne bojuje, byt treba v necem, co ma pro nej nejaky osobni, byt treba i nematerialni, prospech, nevim. Ale Klaus podle mne nebojuje zatim v nicem. Jen pise.

          Dokazu pochopit, ze mnoho lidi ma rodiny a tudiz bojovat se statem pri techto zavazcich chce opravdove koule. Na druhou stranu ale skoda tech, kteri svuj talent zanechaji jen na papire.

          1. Takhle jo…
            Ovšem každý má práh tolerance státní buzerace jinde – a asi se shodneme, že naprostá většina* ho má výš než práh uvařenosti žáby…

            * Sebe nevyjímám…

            1. hlavně on díky svým předkům má realnou šanci se tam dostat.

  8. Vazena, to jste si tedy vsimnula brzo. Americani (s tichym prikyvovanim evropskych loutek) bombarduji blizky vychod uz 15 let! Je pritom verejnym tajemstvim, ze vetsina jimi rozpoutanych valek byla podlozena totalne vylhanymi dukazy (Saddam vyrabi atomovou bombu, Assad pouzil chemicke zbrane, Kaddafi rozdava vojakum Viagru aby mohli lepe znasilnovat…), takze se jedna o valecne zlociny jak vino. Jen v tom Iraku odhady mluvi o milionu mrtvych. Milionu mrtvych, ktere mame na svedomi my vsichni, protoze jsme temto valecnym zlocinum necinne prihlizeli. A ted se strasne divime, kdyz ti lidi ze znicenych zemi utikaji. Oho, to je k neuvereni, asi budeme potrebovat parlamentni komisi, aby to vysetrila! Ja tu cmoudy nechci. Ale ted se rozcilovat nad chovanim Turecka je uroven pokrytectvi, o kterem se vetsine historickych diktatoru nezdalo ani ve vlhkem snu.

    Ono to po pravde receno neni velke prekvapeni. Tzv. Zapadni civilizace upada uz vice nez 100 let a toto jsou jen pruvodni projevy jejich smrtelnych kreci. Eh, nejak bylo, nejak bude, s cmoudama nebo bez nich…

    1. Putin není svatý. To ne. Ale je to jediná fungující pojistka na jinak odjištěném americkém granátu. Když Reagan uzbrojil Gorbačova k smrti, myslíte si, že ty biliony dolarů do vojensko-prumysloveho komplexu USA určené na studenou válku začaly proudit do civilní sféry a všichni jsme se zacali mit slunickove ? Nezacaly. Hned první, co v USA udelali, byla valka v Jugosce, jako ze v Evrope se tou dobou uz 50 let nevalcilo. A ten koncept pak jako přes kopirak zopakovali anebo se o to alespoň pokusili v Gruzii, Ukrajině (2x) , Iráku, Kyrgyzstánu, Libanonu, Kuvajtu, Bělorusku, Moldávii, Iránu, Tunisku, Egyptě a Číně. V Libyi, Sýrii, Ukrajině a Iráku to dotáhli až k mezinárodní intervenci hrdlořezů ze soukromých „agentur“, nebo rovnou „koaličních“ vojsk NATO. A aby to nevypadalo tak blbě a okatě, tak si sami na hlavy shodili jeden nejmenovaný newyorský mrakodrap. Kdo bude tvrdit, že současné USA nejsou banda válečných zločinců, kteří nenechají nikoho na pokoji a buď tam dosadí svou loutkovou vládu (to se týká i nás, Havlem počínaje) anebo to tam plošně vybombardují napalmem a ochuzeným uranem ? Za dané situace si opravdu nejsem jistý, jestli je výhodnější být „spojencem“ USA s vizí, že nás kdykoliv zradí, okradou a za jásotu mainstreamu nám provedou v přímém přenosu genocidu (tak jako právě USA dělají genocidu Německa skrze americkou loutku Merkelovou) anebo jestli je lepší být otevřeným nepřítelem USA, jako je Asad a jít do toho po hlavě s tím, že nám pak mohou zabít klidně půlku národa ve válce a přestože dnes zastřelíme 10.000 nájemných vrahů z ISIS, kteří jsou na výplatní pásce CIA + SAUDů, tak zítra pošlou 20.000 nových. Pak už je jen poslední level, jít do toho ještě víc po hlavě, jako Severní Korea… což je už asi blbost. Takže geopoliticky je pro nás pravděpodobně opravdu nejvýhodnější hrát to na obě strany a držet si tu co nejvíce rusko-čínských investic a pokud možno nevolit proamerické psychopaty. Aby to Rusku a Číně stálo za to nás před blbečky z USA ochránit.

      1. Když Reagan uzbrojil Gorbačova, resp. pár let poté, došlo v USA mj. k výraznému poklesu daní a bohužel i k nárůstu rozhazování na různé sociální programy. Takže ano, značná část těch peněz do civilní sféry šla. Efektivita, morálnost a podobné věci jsou na delší diskusi, protože IMHO napáchá daleko méně škody, když se za miliardu koupí jeden B-1 nebo půl torpédoborce, než když se ta miliarda z veřejných peněz rozdá „na pomoc potřebným“

        1. No tak kdyz to koupite od vlastniho vyrobce za fer cenu (ve zbrojnim prumyslu osemetna zalezitost) tak to ma jisty positivni vliv na zamestnanost a danovy vynos, v ceskem pripade bych ale B1 ani pul Arleigh Burke ani ctvrt Zumwalt nekupoval.
          Ale Tatry a specialy na podvozku Tatra ano.
          A klidne 12ks L 410 a 24ks Mi 171š.

      2. Si delate prdel, ze jo? Pokud lze vubec o nejakych pojistkach mluvit, pak je prave transatlanticka vazba to jedine, co aspon trochu Rusku zmemoznuje povazovat stredni Evropu za blizke zahranici, tj. region, kde muzou vsechno. Bohuzel, se soucasnym obyvatelem Bileho domu tato pojistka dost ztratila na sile a obavam se bohuzel, ze ani s tim nasledujicim se to patrne nezlepsi.

  9. Jo Oskar Krejci, pri vsi ucte, tento homo politicus teoreticus catastroficus neni mym guru, i kdyz komentar mu vlozili v tom TV serialu do ust trefny.
    Ano znam dost ekonomickych migrantu po roce 89, ale znam taky lidi co dosahli uspech zde v Kocourkove a i takove, kteri se spokoji se slusnym standardem.
    A i takove kteri se placaji a svoboda je pro ne nebezpecna nejistota a kdyby se zigul furt prodaval tak si ho koupi, protoze jim staci. Lahvac a koralka je vyrazne levnejsi nez za bolsevika, bucek a krkovice a toceny vlastne taky, hadry jakbysmet a vic k zivotu nepotrebuji. Jen to bydleni je stoji vice, ale nekteri jsou schopni i tyto naklady srazit na minimum pokud jsou ve vlastnim, vsak jim uz to na hlavu nespadne…

    1. Myslím, že skutečný Oskar Krejčí nikdy nic takového neřekl, to je celé řekněme umělecká licence autorů. Což ovšem nic nemění na tom, že to sedí.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017